Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εφήμερα μεζεδάκια, δεύτερη δόση

Posted by sarant στο 29 Μαΐου, 2009


Tsipouroprotaseis2Μερικά αξιοπρόσεκτα (ή ίσως όχι) μεζεδάκια από τις εφημερίδες των τελευταίων ημερών:

  • Ο Λαπαλίς αθλητικογράφος.

Διαβάζω στο αθλητικό ρεπορτάζ για το φλέγον θέμα της εξεύρεσης προπονητή στον Αστέρα Τρίπολης: «Βέβαια, σε περίπτωση κατά την οποία δεν τελεσφορήσουν οι προσπάθειες για Έλληνα προπονητή, τότε είναι σίγουρο ότι θα επιλεγεί αλλοδαπός». Ότι είναι σίγουρο, είναι.

  • Προληπτικά μέτρα

Αυτό το κλέβω από τον Τιπούκειτο, ο οποίος το επισήμανε πρώτος στο φόρουμ Λεξιλογία. Σε ρεπορτάζ για την Υπατία, την ταινία που θα έρθει στις αίθουσες τον Δεκέμβρη, αναφέρεται το ειδύλλιό της (love story το λέει) με τον δούλο της Ντάβους. Δεν πρόκειται για τον στρατηγό Ντάβο με θεσσαλική προφορά, αλλά για το όνομα Δάος, χαρακτηριστικό όνομα δούλων, λέει ο Τιπούκειτος. Δεν απαιτώ από τη δημοσιογράφο να το ξέρει, αλλά το γράφω πιο πολύ μήπως και το δει κανείς και αποδοθεί σωστά το όνομα στους υποτίτλους της ταινίας.

Κατά τα άλλα, το άρθρο μοιάζει να έχει κι άλλα πολλά λάθη, αλλά δεν προλαβαίνω ν’ ασχοληθώ. Πάντως, τα «όστρακα» με τα οποία έσφαξαν την Υπατία οι μελανειμονούντες δεν ήταν αυτό που λέμε σήμερα όστρακα, αλλά σπασμένα κομμάτια αγγείων. Τα έχουμε ξαναπεί αυτά, τότε με τον εξοστρακισμό.

  • Αλαφροΐσκιωτοι και επιρρεπείς

Από την προχτεσινή (Πέμπτη 28/5) στήλη του μεγάλου δωρητή του ιστολογίου μας, του Χρ. Μιχαηλίδη: «Καλωσορίσατε στη χώρα των μεγάλων ψευδαισθήσεων», γράφει το «Spiegel», όχι για κάποια χώρα του «αλαφροΐσκιωτου Νότου της Ευρώπης», αλλά για τη Γερμανία που «εμείς οι επιρρεπείς» θεωρούμε ότι «είναι πιο σοβαρή». Μεγάλη περιέργεια έχω να μάθω ποια είναι η γερμανική λέξη την οποία απέδωσε ‘αλαφροΐσκιωτος’ ο συντάκτης. Όσο για το «επιρρεπείς» (σε τι άραγε;) έχω μια υποψία, αλλά δεν θα την πω.

  • Πολύφερνο;

Το σημερινό (29/5) άρθρο του Σήφη Πολυμίλη ξεκινάει με τη φράση «το πολύφερνο ντιμπέιτ». Πολύφερνος, λένε τα λεξικά μου, είναι ο περιζήτητος για γάμο εξαιτίας των προσόντων του· αυτός που έχει μεγάλη προίκα. Φερνή ήταν η προίκα, από εκεί τα παράφερνα και τα αγγλικά paraphernalia (νομίζω πως έχουν επανέλθει στα ελληνικά ως αντιδάνειο: παραφερνάλια). Αλλά με ξενίζει το «πολύφερνο ντιμπέιτ». Έχω δίκιο ή είμαι υπερβολικός;

Πάντως, σε περίπτωση που θέλετε βαριές, τρισχιλιετείς λέξεις που ν’ αρχίζουν από το πολυ-, δοκιμάστε επίσης: πολύαθλος, πολύφημος, πολύπλαγκτος, πολυβότειρα, πολυγηθής, πολυδεής, πολυέραστος, πολυθέατος.

  • Τον Ελ. Βενιζέλο πότε θα τον ξανα-αναθεματίσουμε;

Οικολόγους αποκλείεται να ψηφίσω, αλλά με έχουν θυμώσει οι επιθέσεις κατά Τρεμόπουλου, αλλά και η ασπόνδυλη στάση του κόμματος που έσπευσε να διευκρινίσει ότι όταν έγιναν οι επίμαχες δηλώσεις ο Τρεμόπουλος δεν είχε καμιά κομματική θέση. Και με λύπησε που ο Στάθης, στη σημερινή του γελοιογραφία στη δεύτερη σελίδα της «Ε» έγινε παπαγαλάκι (για να χρησιμοποιήσω μια επίκαιρη λέξη) της καραμπελιάδικης κριτικής. Ωστόσο, εκείνος ο δρόμος της Θεσσαλονίκης είχε μετονομαστεί σε οδό Κεμάλ Ατατούρκ το 1938 από τον δήμαρχο Κοσμόπουλο πατέρα με διαταγή του Μεταξά. Και δεδομένου ότι τον Κεμάλη τον είχε προτείνει για Νόμπελ Ειρήνης το 1934 ο Ελευθέριος Βενιζέλος, δεν ρίχνουμε καλού-κακού κι ένα δεύτερο ανάθεμα; Ο Άνθιμος είναι πρόχειρος και είμαι βέβαιος πως θα συμφωνεί με την ιδέα.

76 Σχόλια προς “Εφήμερα μεζεδάκια, δεύτερη δόση”

  1. π2 said

    Οι αθλητικογράφοι είναι αστείρευτη πηγή μαργαριταριών (το τελευταίο που είχα πετύχει ήταν το «ζοφερό ενδιαφέρον» που έδειχνε ρωσική ομάδα για ποδοσφαιριστή του Παναθηναϊκού). Επιπλέον είναι επιρρεπείς στην διασπορά νεοκαθαρευουσιανισμών. Έχω την εντύπωση ότι η σύνταξη «αφορά σε» επανήλθε στη μόδα όταν, μετά την εκπομπή της Κανέλλη, την υιοθέτησαν εν μια νυκτί οι αθλητικογράφοι.

  2. neostipoukeitos said

    Νικοκύρη, αυτό για τη μετονομασία του δρόμου επί Μεταξά έχει πολύ ζουμί. Άμα αδειάσεις, βάλε υποσημειώσεις και παραπομπές, να χαρούμε κι εμείς οι σχολαστικοί. 🙂

  3. π2 said

    Νέε Τιπούκειτε, υποσημειώσεις κανονικές δεν έχω, αλλά αμφιβολία δεν υπάρχει.

  4. hominid said

    Μου φαίνεται ότι από αυτά που έχει σε εισαγωγικά ο Μιχαηλίδης, άλλα είναι μετάφραση από το Σπίγκελ και άλλα τα λέει ο ίδιος ειρωνικά. Όπως και να’ χει, η σύγχυση είναι δεδομένη. 😉

  5. Να προσθέσω ένα ερώτημα; Ο «βασιλιάς Ζογκ» μπορεί να θεωρηθεί μέλος της στρατιάς των αγνώριστων ή είναι πλέον δόκιμη μετάφραση του King Zog από τα αγγλικά; Παίρνω την αφορμή από ένα κατά τα άλλα ενδιαφέρον πρόσφατο άρθρο του Τάκη Μίχα στην Ελευθεροτυπία. Στην ελληνική βιβλιογραφία (βλ. Βικιπαίδεια) τον γνωρίζουμε ιστορικά ως Αχμέτ Ζόγου, αλλά βρήκα παλιότερα άρθρα που τον αποκαλούν «Ζογκ», τόσο στο Βήμα, όσο και στη γνωστή στήλη του Χρ. Μιχαηλίδη.

  6. sapere aude said

    @Head Charge:

    zog = πουλί
    Νομίζω ότι στη γενική πτώση είναι zogu αλλά δεν είμαι σίγουρος. Κανείς αλβανόφωνος στο μπλογκ;

  7. sarant said

    @Τιπούκειτε: Εκτός από το λίνκι του πιδύου, ιδού και το πρωτοσέλιδο του Ελεύθερου Βήματος στις 12.11.1938 με την απόφαση του Δημ.Συμβουλίου Θεσσαλονίκης:

    Click to access eb1938-11-12-1.pdf

    @headcharge: Καλώς ήρθες. Το συμβούλιο στρατολογίας της στρατιάς των αγνώριστων θα χρειαστεί να μελετήσει στην περίπτωση του Ζογκ. Λάθος είναι, αλλά καθώς υπάρχει περίσσευμα στρατιωτών μάλλον θα την απορρίψει.

    Απροπό, στο ιστολόγιο του headcharge, υπάρχει λινκ προς βιντεάκι όπου ο Καρατζαφέρης αποκαλύπτει ότι όχι μόνο ο Κολόμβος ήταν Έλληνας αλλά και ο Ναπολέων έγραψε τ’ απομνημονεύματά του στα ελληνικά!!

  8. neostipoukeitos said

    Νίκο (7): Ευχαριστώ πολύ! Κάτι ήξερα εγώ κι έλεγα για παραπομπές. Ορίστε, την ξέθαψε στο πι και φι το μηρμύγκι ο Νικοκύρης! 🙂

  9. Μπουκανιέρος said

    Ε, όχι και παπαγαλάκι ο Στάθης, καλέ μου νοικοκύρη! Πρωτοπόρος ήθελες να πεις.
    Και τα παράπονα στο φίλο μου τον Ηλεφού. 🙂

  10. ἡ κριτικὴ κατὰ τὸν οἰκολόγων καὶ τοῦ Τρεμόπουλου νευρίασε κάποιους ποὺ θέλουν ἴσως τὴν κατὰ τῶν κομμάτων κριτικὴ προνόμιο δικό τους. προφανῶς ὡρισμένα κόμματα πρέπει να μένουν στὸ ἀπυρόβλητο!

    Γιὰ τὸν Ζόγου τυχαίνει νὰ γνωρίζω, κάποιος φίλος μου ἔγραψε κάποτε γιὰ ἕνα περιοδικὸ τὴν ἱστορία τῆς κατακτήσεως τῆς Ἀλβανίας ἀπὸ τοὺς Ἰταλούς. ὅμως πιὸ ἐνδιαφέρουσα προσωπικότητα εἶναι ὁ Φὰν Νόλι.

  11. Μαρία said

    Απο δω άντλησε ο αλαφροΐσκιωτος και ισχύει αυτό που είπε ο Λογοράφτης.
    http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,623000,00.html

    Ε όχι και πρωτοπόρος, Μπουκάν, ξαναξεσταμένη λάσπη σερβίρει κατακλέβοντας τα ακροδεξιά μπλογκ (α ξέχασα, υπάρχει και η πατριωτική αριστερά)

  12. Καλά, περιττό νὰ πῶ ὅτι ἡ γελιογραφία Στάθη εἶναι τέλεια (ὑπάρχουν ὅρια στὴν σάτιρα σύντροφοι;)

    ΥΓ θὰ μοῦ πῇ κανεῖς πῶς μπαίνει τὸ γελάκι;

  13. sapere aude said

    Κορνήλιος said:
    > θὰ μοῦ πῇ κανεῖς πῶς μπαίνει τὸ γελάκι;

    Πληκτρολογείς το γνωστό smiley και η μετατροπή γίνεται αυτόματα.

  14. ppan said

    Ο Ναπολέων ήταν μανιάτης 🙂

  15. δοκιμὴ 🙂

  16. Μαρία said

    (F)

  17. Μαρία said

    Και γω δοκιμή εκανα Κορνήλιε για να σου προσφέρω λουλουδάκι αλλά τζίφος. Κοίτα τώρα που το ‘μαθες να μη μας φλομώσεις στις φατσούλες 😦
    Κανένα όριο, εν Χριστώ αδερφέ, αλλά δεν είναι και υπεράνω κριτικής, ειδικά όταν πρόκειται για πολιτικά στρατευμένη γελοιογραφία.

  18. SophiaΟικ said

    Πώς βρήκες Μαρία από που αντέγραψε ο Μιχαηλίδης, και πρώτα πρώτα πότε τα εγραψε αφου σοτ σάιτ του λιφο το τρέχον αρθρο του εχιε σχεση με τα αγγλικά σκάνδαλα που έχουν γίνει της μόδας, αν και δεν τα καταλαβαίνουν και τόσο οι απ’εξω (σταματάω εδώ για να μη βγώ εκτός θεματος).

    Κορνήλιε, θα πατήσεις : μετά θα πατήσεις – και μετά θα πατήσεις ) χωρίςκενα΄μεταξύ τους και θα στο βγάλει. Όπως κάνουμε στο νμέιλ δηλαδή.

  19. ἀνακεφαλίωσι τῶν κυριοτέρων σημερινῶν διδαγμάτων:

    ὄχι κριτικὴ στοὺς οίκολόγους. μόνο σὲ ὅσους τολμοῦν νὰ τοὺς κριτικάρουν (δηλαδὴ ὅσοι εἶναι ἀπ’ εὐθείας συνδεδεμένοι μὲ Σείριο ἤτοι Στάθης, Καραμπελιᾶς, Ν. Σαρρῆς. ὁ Παπανδρέου δὲν μετράει γιατὶ εἶναι συνδεδεμένος μὲ Κάιρο, ὁ δὲ Λιάτσος μὲ τὸν Μαλέλη. ἔτσι ἐξηγεῖται πῶς δὲν ἦταν τόσο γραφικὸς ὅσο στὸ περασμένο debate)

    στὸν Λάκη κριτικὴ ἐπιτρέπεται;

  20. Μπουκανιέρος said

    Λοιπόν, για να μη μένουν απυροβόλητοι (!) οι Οικολόγοι, θα πω ότι η περίπτωσή τους ακύρωσε ένα γνωστό γλωσσολογικό παράδειγμα του Τσόμσκι: τώρα πια η φράση Colorless green ideas sleep furiously έχει νόημα.
    Επιπλέον, θα πω ότι όλη αυτή η πατριωτική πρεμούρα με τον Τρεμόπουλο δείχνει ότι είναι αλήθεια εκείνο που έλεγαν διάφοροι (κι εγώ δεν το πολυπίστευα), δηλ. ότι κόβουν ψήφους και από τη ΝΔ. Επομένως οι αρμόδιοι έπιασαν δουλειά. Και ο Στάθης, όπως έγινε κι άλλες φορές, τους βοηθάει.
    Αλλά είναι τόσο ευφυής που δεν το καταλαβαίνει καν.

  21. Τὸ σύνθημα μὲ τὴν βαρβαρότητα εἶναι ξεπερασμένο. Τώρα ὅλοι θὰ λέμε:

    «Τρεμόπουλος ἢ ἀκροδεξιά!»

    Δηλαδὴ γιὰ νὰ καταλάβω:

    ὅ,τι κόβει ψήφους ἀπὸ τὴν ΝΔ (τὴν ὁποία ποτὲ στὴν ζωή μου δὲν ὑποστήριξα) εἶναι a priori καθαγιασμένο καὶ δὲν πρέπει νὰ γελοιογραφῆται;

    τότε γιατί τόση κριτικὴ στὸν Καρατζαφέρη;

    Δὲν βγάζω νόημα!

  22. Μαρία said

    Σοφία, δε κατάλαβα την ερώτηση. Τι πώς το βρήκα. Στην Ε της Πέμπτης αναφέρθηκε ο Νίκος και έβαλα το σχετικό άρθρο του σπίγκελ που αναφέρει για πηγή του Ο Μιχ.

    Μπουκάν, έτσι λεν οι δημοσκόποι, λόγω του άχρωμου λες εσύ, λόγω του ανώδυνου άκουσα να λένε εκείνοι ή μπορεί και της αχρωματοψίας των ψηφοφόρων λέω εγώ.

  23. SophiaΟικ said

    Μαρία, εγώ έψαχνα στο λίφο να βρώ το α΄ρθρο και γιάυτό έλεγα τι στο καλό ποθ το βρήκε. τι να κα΄νουμε, δεν παρακολουθών πο γράφει ο καθέςνας (δηλαδή σε πο΄σα έντυπα).

  24. Μαρία said

    Αυτό μπορεί να φαγωθεί μετά το Στάθη, αλλά προσοχή να μη σας πέσει βαρύ.
    http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=48589

    Βρε Σοφία, αφού η φασαρία ήταν για τον αλαφροΐσκιωτο. Γούγλισα και γω με τα αγγλικούλια μου τη φράση καλωσήρθατε στη χώρα των ψευδαισθήσεων και το είχα αμέσως.

  25. SophiaΟικ said

    >Από την προχτεσινή (Πέμπτη 28/5) στήλη του μεγάλου δωρητή του ιστολογίου μας, του Χρ. Μιχαηλίδη…
    Μαρία, διαβαζοντας αυτό και χωρίς να ξερω που γράφει ο τύπος έβαλα το όνομά του και μου εβγαλε το Λίφο της Πεμπτης 28/5 με άρθρο του περί Βρετανών. Ο σκοπός μου ήταν να βρώ το άρθρο του, να δω σε τί αναφέρεται ώστε να το ψάξω μετά στο σάιτ του Σπίγκελ (στα γερμανικά). Γιαίτ γενικώς και αορίστως να κοιτάζω το σάιτ δε λέει, ειδικά τη στιγμή που δεν ξέρω πως είναι ο αλαφροίσκιωτος στα Γερμανικά και καθοδηγητής στο ψάξιμο θα ήταν το θεμα.

  26. sarant said

    Μαρία, χίλια ευχαριστώ που βρήκες την πηγή, καλά είχε λοιπόν μαντέψει ο Λογοράφτης (Χόμινιντ). Τελικά, ο Χ.Μ. είχε οίστρο όταν έγραφε το άρθρο, αν κρίνω από την ατάκα «περί άλλα τυρβάζουν και σφυρίζουν κλέφτικα». Κι αφού δεν έγραψε «τυρβάζονται» όπως κάποιοι γκραν λαθολόγοι, καλός είναι.

    Κορνήλιε, η κριτική στους ΟΠ όχι μόνο επιτρέπεται αλλά και επιβάλλεται. Εγώ έγραψα ότι με λύπησε που ο Στάθης, τον οποίο εκτιμώ, έκανε τη συγκεκριμένη κριτική, υιοθετώντας τις ακροδεξιές θέσεις. Για να στο πω αλλιώς: και η κριτική στη ΝΔ επιβαλλεται, αλλά θα με στενοχωρήσει αν κάποιος που εκτιμώ της κάνει κριτική επειδή, ξερωγώ, προωθεί τον «αφελληνισμόν της χώρας».

  27. Δυστυχώς, ο Στάθης σε κάτι τέτοια είναι μανούλα. Κρίμα και τον θεωρώ καλό εικονογράφο…

  28. Δηλαδὴ ἡ κριτικὴ πρέπει ν]]α γίνεται μόνο ἀπὸ τὴν ἀριστερὴ ὀπτική; Ἐντάξει, εἶσθε ἀριστεροὶ καὶ τὸ κατανοῶ ὅτι ἔχετε κάποια βιώματα, ἀλλὰ ἔτσι ἐσεῖς χαρίζετε τὸν πατριωτισμὸ στὴν ἀριστερὰ καὶ μετ[]α φωνάζετε γιὰ πατριδοκαπηλία. Ἐξαιρετικὸ ἄρθρο στὴν σημερινὴ Ἐλευθεροτυπία σελ. 20 γιὰ Τρεμόπουλους.
    http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=49366

  29. Μαρία said

    Σοφία, απ’ τη στιγμή που υπάρχει αγγλική έκδοση του σπίγκελ, σιγά ο Μιχ. που θα διαβάζει τη γερμανική.

    Κορνήλιε, εξαιρετικό αυτό; Περσινά, ξινά σταφύλια. Μπορεί να βρεις πράγματι εξαίρετα στα παντός είδους τρωκτικά.

  30. SophiaΟικ said

    Μαρία, η αγγλική έκοση του Σπίγκκελ είναι περίληψη της γερμανικής, δεν τα έχιε όλα.
    Άσε που τα γερμανικά άρθρα τα επρνάνε από αυτόματο μεταφραστη στην αγγλική και με΄τα απο άυτόματο μεταφραστη αγγλοελληνικό και βγάινει ενα υπεροχο χάλι.

  31. Μαρία said

    Είναι όμως ότι πρέπει για τον Μιχ. Κι εγώ τη γερμανική κοίταξα αρχικά και ψάρεψα τον παπαγκάι αλλά κατόπιν ωρίμου σκέψεως ανέτρεξα στην αγγλική.

  32. ηλε-φούφουτος said

    Μπουκάν σχ. 9, Ελπίζω ότι δεν θα θεωρούμαι στο εξής αυτοδικαίως εκπρόσωπος του Στάθη στο παρόν ιστολόγιο. 🙂
    Τα ‘πα πριν ΑΠΟ λίγο σε άλλο μου σχόλιο και ξαλάφρωσα! Το άδικο δεν το θέλει ούτε ο Θεός ούτε ο διάβολος, και αυτό που ζητώ στο κάτω-κάτω δεν είναι τίποτα σπουδαίο, είναι αυτό που κατ’ εμέ ξεχωρίζει τον μορφωμένο απ’ τον ημιμαθή: να γίνονται (λεπτές) διακρίσεις !

    Το κόμμα των Οικολόγων δεν μου αρέσει, γιατί δεν έχει συγκεκριμένο προσανατολισμό και δεν πιστεύω ότι η οικολογία μόνη της φτάνει για να στήσει κόμμα.
    Θέτω όμως και το εξής ερώτημα:

    Γιατί ένα κόμμα τόσο άνευρο σε ιδεολογικά ζητήματα που ξεχωρίζουν την Αριστερά από τη Δεξιά (όπως καλή ώρα το Τσέχικο Κόμμα των Πρασίνων που συμμετέχει στην κυβέρνηση συνασπισμού με τα δύο κόμματα της άγριας Δεξιάς και στηρίζει π.χ. την εγκατάσταση των ΝΑΤΟικών ραντάρ) υιοθετεί απ την άλλη θέσεις τόσο προκλητικές για την πλειοψηφία των Ελλήνων;

  33. Ηλεφού, νομίζω ότι είναι καθαρά προσωπικό το θέμα. Προσωπικά τείνω να συμφωνώ με τις προκλητικές θέσεις του Τρεμόπουλου ad hoc, έχω την εντύπωση όμως ότι οι υπόλοιποι Ο-Π θα προτιμούσαν να μην πάρουν θέση. Και πάλι συμφωνώ μαζί σου, ότι οι Ο-Π είναι άνευροι σε ιδεολογικά ζητήματα, και ότι η οικολογία από μόνη της δεν είναι πολιτική σχέση. Υπάρχει μια σχετική συζήτηση στου Ροΐδη, τη θέση του οποίου εν γένει προσυπογράφω.

  34. Μαρία said

    Ηλεφού, αφού σου αρέσουν οι λεπτές διακρίσεις δεν είναι η αντίθεση καθαυτή του Στάθη στον Τρεμόπουλο που επισήμανε ο Νίκος. Το οτι όμως υιοθετεί όλη τη λάσπη των ακροδεξιών δε μπορεί να περάσει ασχολίαστο. Είναι τυχαίο οτι στοχεύει στα εθνικιστικά αντανακλαστικά του αναγνώστη; Όπως λες κι εσύ υπάρχουν κι άλλα αγκάθια.

    Όσο για την πρόκληση, αν εννοείτε τις θέσεις του για το μακεδονικό, μπορείτε να βρείτε ακριβώς τις ίδιες και σε μερίδα της αριστεράς. Μακάρι να ήταν το μόνο θέμα που προκαλεί την πλειοψηφία των Ελλήνων.

  35. Πάλι τὰ ἴδια. Ὅποιος ἀσκεῖ κριτικὴ στὴν ἄποψι τοῦ Τρεμόπουλου γιὰ τὰ ἐθνικὰ εἶναι ἀκροδεξιός! Βρέθηκε ἐπιτέλους ὁ ὁρισμὸς τοῦ άκροδεξιοῦ!!!

  36. Καὶ βέβαια τὸ γεγονὸς ὅτι μερὶς τῆς ἀριστερᾶς ἀσπάζεται αὐτὲς τὶς ἀπόψεις ἀρκεῖ γιὰ νὰ τὶς καθαγιάσῃ! Οὔτε ἁγιασμὸς τοῦ Σεραφεὶμ νὰ ἦταν αὐτὴ ἡ μερίς!

  37. sapere aude said

    Μαρία said:
    > Όσο για την πρόκληση, αν εννοείτε τις θέσεις του για το μακεδονικό […]

    Ο Τρεμόπουλος έχει εκφραστεί υπέρ του δικαιώματος της Δημοκρατίας της Μακεδονίας να χρησιμοποιεί την M-word καθώς και υπέρ του αυτονόητου δικαιώματος των μειονοτήτων στο συλλογικό αυτοπροσδιορισμό. Βέβαια σε μια μόνο κατ’ όνομα ευρωπαϊκή χώρα όπου το σύνολο σχεδόν του πληθυσμού έχει ενστερνιστεί θέσεις που λίγο απέχουν από τον εθνοφασισμό, οι λιγοστοί υπέρμαχοι των δικαιωμάτων των εθνοτικών μειονοτήτων δεν μπορεί παρά να θεωρούνται εξτρεμιστές και προκλητικοί.

  38. Ὁ κύριος Ἐξτρεμόπουλος καὶ οἱ σὺν ἀυτῷ θιασῶται τοῦ σκοπιανικοῦ ἐθνικισμοῦ ἁπλοποιοῦν σκόπιμα κάποια σύνθετα ζητήματα χωρὶς καὶ νὰ τὰ ἐξαπλουστεύουν. Κατὰ τἆλλα δὲν θὰ ἐμπλακῶ σὲ συζήτησι μὲ ἄτομα ποὺ χρησιμοποιοῦν τὴν λέξι φασίστας γιὰ ὁποιονδήποτε ἰδεολογικὸ ἀντίπαλο δὲν συμφωνεῖ μὲ τὶς θεόθεν σταλμένες ἀλήθειες τῆς Ἁγίας Ἀριστερᾶς. Προφανῶς οἱ Ἕλληνες εἴμεθα ἐθνοφασίστες, γι’ αὐτὸ καὶ μᾶς προτιμοῦν τόσοι μαζόχες λαθρομετανάστες. Τί νὰ πῇ κανείς; Ὅ,τι εἶπε καὶ ὁ κ.Χάρης γιὰ τὸν Σεραφείμ. Ἂς ἀναλάβουν οἱ ψυχίατροι.

  39. sapere aude said

    #38:

    (1) Δεν είμαι αριστερός. Τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα είναι «αλήθειες» του Δυτικού πολιτισμού και όχι θεόθεν σταλμένες αλήθειες της …Αγίας Αριστεράς.
    (2) Εθνοφασίστας δεν σημαίνει φασίστας, όπως male chauvinist δεν σημαίνει chauvinist. Αν η χρήση του χαρακτηρισμού σε δυσκολεύει να εμπλακείς σε συζήτηση μαζί μου θα στεναχωρηθώ πάρα πολύ, αλλά με τον καιρό μάλλον θα το ξεπεράσω.
    (3) Οι (λαθρο ή μη)μετανάστες δεν ενδιαφέρονται για τη στάση μας απέναντι στις εθνοτικές μας μειονότητες. Βρίσκονται εδώ για άλλο λόγο.
    (4) Η Ελλάδα έχει πολλάκις καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρώπινων Δικαιωμάτων για την απαράδεκτη για τα ευρωπαϊκά δεδομένα στάση της απέναντι στις εθνοτικές της μειονότητες.
    (5) Αυτό το τελευταίο για τους ψυχίατρους θα το πληρώσεις πολύ ακριβά (10.000.000 ευρώ)

  40. Μαρία said

    Σάπερε, οι λέξεις εθνότητα, εθνοτικός είναι ακατανόητες απ’ τους περισσότερους Έλληνες (η διάκριση national-ethnique πέρασε σχετικά πρόσφατα απ’ τις κοινωνικές επιστήμες) Κι ενώ όλοι χρησιμοποιούν το έθνικ για τη μουσική, αν τους ρωτήσεις για το ακόμα πιο πρόσφατο(1992) μεταφραστικό δάνειο «εθνοκάθαρση», θα σου πουν οτι είναι απ’ το έθνος και δικαιολογημένα.
    Αν πάλι πας να μιλήσεις για γλωσσικές μειονότητες, εκτός απ’ τα τούρκικα, θεωρείσαι πράκτορας της Αλβανίας, της Ρουμανίας κλπ

  41. sapere aude said

    Στο #37 έγραφα:
    > μια μόνο κατ’ όνομα ευρωπαϊκή χώρα όπου το σύνολο σχεδόν του πληθυσμού έχει ενστερνιστεί θέσεις που λίγο απέχουν από τον εθνοφασισμό

    Ακούστε και την ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στη μεγάλη μας ηθοποιό Ζωή Λάσκαρη και τον Βοσκόπουλο (όχι τον Τόλη) ενώ ο συμπαθής Αυτιάς σιγοντάρει με τον αμίμητο, μοναδικό τρόπο του.
    http://tinyurl.com/mf8ddd (πηγαίνετε στο 2’17»)

  42. Βασικά ἡ ἐθνοτικὴ μειονότης προϋποθέτει ἔθνος, καὶ ἀφοῦ μακεδονικὸ ἔθνος δὲν ὑπάρχει δὲν ὑπάρχει καὶ μακεδονικὴ μειονότης. Τώρα αὐτὰ τὰ περί αὐτοπροσδιορισμοῦ ἐνίοτε μπορεῖ νὰ ὁδηγήσουν σὲ τραγελαφικὲς καταστάσεις. Φαντάζομαι π.χ. ὅτι ὅλοι θὰ σεβαστοῦν τὸ δικαίωμα τῆς Ἑλλάδος νὰ μετονομαστῇ αὔριο σὲ «Μακεδονία» ἢ σὲ «Εὐρώπη» ἢ σὲ «Γαλλία» οἰκειοποιούμενη τὸν Οὐγκὼ ἢ τὸν Καρδινάλιο Ῥισελιέ! Ἐγὼ πάντως δὲνμ θὰ ἐκπλαγὼ ἂν αὔριο δῶ τὸν Λιακόπουλο νὰ ζητῇ ἀναγνώρισι μειονότητος τῶν ΕΛ! Λυποῦμαι ἀλλὰ δὲν εἶναι ὅλα τὰ ζητήματα ἁπλᾶ θέματα δικαιωμάτων (στὸ ὄνομα τῶν ὁποίων γνωρίσαμε τὶς τελευταῖες δεκαετίες ἀρκετοὺς πολέμους, ἀφοῦ τὰ δικαιώματα χρησιμοποιοῦνται σήμερα ὅπως κάποτε «ἡ ὀρθὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας» ὡς μέσα δηλαδὴ ἀσκήσεως ἐπιβολῆς-λογικό, μιᾶς καὶ κάθε ἐποχὴ ἔχει τὰ δικά της προσχήματα)

  43. sapere aude said

    > Βασικά η εθνοτική μειονότης προϋποθέτει έθνος, και αφού μακεδονικό έθνος δεν υπάρχει δεν υπάρχει και μακεδονική μειονότης.

    Quod erat demonstrandum.

  44. SophiaΟικ said

    Μαρία, εγώ αυτό που κες στο 40 δεν το πιάνω. Η εθνικ μουσική έιναι λαική μουσική, φολκλορική που λεγαμε κάποτε. Η εθνοκάθαρση γιατί δεν εχει να κανει με το έθνος;

  45. sapere aude said

    Το γνωρίζατε αγαπητοί μου συν-σαραντακιστές ότι δεν υπάρχει παλαιστινιακό έθνος; Φυσικά και το γνωρίζατε – πρόκειται απλώς για Άραβες που έτυχε να εγκατασταθούν στην Παλαιστίνη. Αφού, λοιπόν, παλαιστινιακό έθνος δεν υπάρχει, έπεται ότι, hey presto, οι κάτοικοι της Παλαιστίνης είναι αποκλειστικά και μόνο Εβραίοι.

    (Δεν είμαι εξπέρ στην κουτοπονηριά αλλά έκανα ότι μπορούσα…)

  46. Οἱ σημερινοὶ Παλαιστινοὶ εἶναι Ἄραβες ποὺ δὲν ἔχουν καὶ μεγάλη σχέσι μὲ τοὺς προεβραϊκοὺς χαναανιτικοὺς πληθυσμοὺς τῆς Παλαιστίνης. Δὲν τὸ ἀρνοῦνται ὅτι εἶναι Ἄραβες κι ὅτι μιλοῦν ἀραβικά. Τὸ ἀρνοῦνται;

  47. sapere aude said

    #46:

    Ούτε οι εθνοτικά Μακεδόνες που ζουν στην Ελλάδα αρνούνται ότι είναι Σλάβοι και ότι μιλούν σλαβική γλώσσα.

  48. ἄρα δὲν εἶναι ἐθνοτικὰ Μακεδόνες.

  49. sapere aude said

    Να το κάνω πιο λιανά;

    Κάποιοι Άραβες εγκαταστάθηκαν στην Παλαιστίνη και, χωρίς να πάψουν να είναι Άραβες, ονομάστηκαν Παλαιστίνιοι.

    Κάποιοι Σλάβοι εγκαταστάθηκαν στη Μακεδονία και, χωρίς να πάψουν να είναι Σλάβοι, ονομάστηκαν Μακεδόνες.

  50. π2 said

    @Sapere (47 & 49):

    Ούτε οι εθνοτικά Μακεδόνες που ζουν στην Ελλάδα αρνούνται ότι είναι Σλάβοι και ότι μιλούν σλαβική γλώσσα.

    Κάποιοι Σλάβοι εγκαταστάθηκαν στη Μακεδονία και, χωρίς να πάψουν να είναι Σλάβοι, ονομάστηκαν Μακεδόνες.

    Αυτές είναι δύο ενδιαφέρουσες προτάσεις Sapere, αλλά το αστείο είναι ότι δεν παίρνω κι όρκο ότι θα τις δέχονταν όλοι οι γείτονες (για τους μειονοτικούς δεν ξέρω -μιλάω για τους απλούς μειονοτικούς, γιατί όσους αναλαμβάνουν εργολαβικά την υπεράσπιση των δικαιωμάτων εξ ορισμού δεν τους εμπιστεύομαι). Γιατί πλέον οι μισοί γείτονες κείθε των συνόρων δεν θέλουν ν’ ακούν για Σλάβους. Θέλουν να θεωρούνται αναντάμ παπαντάμ Μακεδόνες. Πολλοί αμφισβητούν την ίδια τη σλαβική κάθοδο στα Βαλκάνια. Το ιδεολόγημα του ακραίου Μακεδονισμού (του τύπου: η στήλη Ροζέτας καταγράφει τον πρόγονο των ντόπιων μακεδονικών) αρνείται τον σλαβομακεδονικό χαρακτήρα που βλακωδώς εμείς θεωρήσαμε ενδοτικό για τα εθνικά μας συμφέροντα. Τώρα είμαστε στο άλλο άκρο του εκκρεμούς: ο όρος Σλαβομακεδόνας θεωρείται μειωτικός από τους πιο ακραίους των γειτόνων. Σε αντίδραση προς το ανωτέρω ιδεολόγημα υπάρχει συγκροτημένη πια κίνηση άλλων γειτόνων προς το μέσον του εκκρεμούς: «Νισάφι με τον Αλέξανδρο, Σλάβοι Μακεδόνες είμαστε», αναφωνούν πια αρκετοί.

    Γιατί φλυαρώ; Για να δείξω ότι ποτέ και πουθενά (και ιδίως στα Βαλκάνια) μια δήλωση περί εθνοτικής ταυτότητας (ημών ή των άλλων) δεν είναι αθώα και περιγραφική. Είναι πάντοτε πολιτική. Γι’ αυτό και θεωρώ προβληματική την εμμονή στα ονόματα, είτε έτσι είτε γιουβέτσι. Τα βασικά είναι άλλα: να χαίρεσαι τη γλώσσα σου, τους χορούς σου, το παρελθόν σου και τον τόπο σου. Ει δυνατόν, μαζί με τους άλλους.

  51. τότε τί μᾶς πρήζουν μὲ τὸν Μ. Ἀλέξανδρο; Διότι αὐτὸ ποὺ λὲς ὑπονοεῖ γεωγραφικὴ καὶ ὄχι ἐθνοτικὴ χρῆσι τοῦ «Μακεδὼν» κάτι ποὺ ὅμως οἱ Σκοπιανοὶ δὲν δέχονται. ὰς ὀνομαστοῦν «Μακεδόνῖτες» ὰν ἔχουν τόση κάψα νὰ πάρουν ἑλληνικὸ ὄνομα. κι ἂς μᾶς ἀποκαλέσουν αὐτοὶ «Ἑλληνες» (ὄχι ὅτι τὸ θέλω καὶ τὸ Γραικὸς μιὰ χαρὰ εἶναι) καὶ μετὰ ἂς ζητήσουν νὰ τοὺς ποῦμε «Μακεδόνες» (ὄχι ὅτι τὸ θέλω καὶ τὸ «Σκοπιανοἰ» μιὰ χαρὰ εἶναι).

  52. SophiaΟικ said

    ppan νομίζω το περιγράφεις σωστά το πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που επιλέγουν να αγνοούν πολλοί είναι ότι η τρέλλα δεν ειναι ελληνική αποκλειστικότητα, και δεν είναι και τόσο ακίνδυνη.

    Έχω παρατηρήσει κι εγώ ότι ενώ παλιότερα οι γραφικοί στην γείτονα ήταν μάλλον λίγοι και με πολιτική σκοπιμότητα, τώρα έχουν πολλαπλασιαστεί και εκτός πολιτικών σκοπιμοτήτων. Δηλαδή όσο περνάει ο καιρός χειροτερέυει η παράκρουση. Εγώ αυτό το θεωρώ θετικό για εμάς, αλλά γενικά είναι αρνητικό για όλους.

    Να πω εδώ ότι δεν αμφιβάλλω ότι καποιοι σλαβοι είναι απόγονοι ΑΗΠ, Τουρκων, Αλβανών ή Εβραίων, αλλά χωρίς κανένα από τα χαρακτηριστικά των ΑΗΠ, των Τούρκων κλπ (και ακόμα περισσοτερο, ενω υπάρχουν αντίστοιχες μειονότητες σε όλες τις χώρες), παράκρουση είναι, τι άλλο;

  53. sapere aude said

    #50:
    Π2, οι θέσεις που περιγράφεις είναι ακραίες και σαφώς μειοψηφικές.

    #51:
    Οι (ατυχείς) αναφορές πολλών McΣλάβων στο Μ. Αλέξανδρο και την αρχαία Μακεδονία είναι του ίδιου τύπου με τις αναφορές των σημερινών Αιγυπτίων στην αρχαία Αίγυπτο ή των σημερινών Κρητών στη Μινωική Κρήτη – ή σχέση είναι πρωτίστως γεωγραφική και όχι φυλετική/γλωσσική/πολιτισμική.

  54. «οἱ ἀτυχεῖς άναφορὲς» εἶναι ἡ ἐπίσημη θέσι τῆς χώρας τους, πάγια καὶ σταθερὴ σὲ ἀντίθεσι μὲ τὶς παλινωδίες τῶν ἑλληνικῶν κυβερνήσεων ποὺ ἐγκατέλειψαν τὴν θέσι τῶν ἀρχῶν τῆς δεκαετίας τοῦ ’90 ζημιώνοντας τὴν ἀποτελσματικότητά τους καὶ τὴν διαπραγματευτικὴ σοβαρότητα. καὶ τώρα ἐπειδὴ θὰ μὲ λιθοβολήσετε φεύγω γιὰ τὸ καθιερωμένο καφεδάκι. 🙂

  55. SophiaΟικ said

    53: εμένα δε με ξενιζει να λένε οι σημερινοι Αιγύπτιοι ότι έιναι απόγονοι των αρχαίων πρώτα πρώτα γιατί πολλοί είναι. Από την άλλη όμως το να λένε ότι ο Αγιος Νικόλαος ήταν Τούρκος άγιος δείχνει ασχετοσύνη.

  56. sarant said

    Κορνήλιε, μήπως σε πειράζει ο πολύς καφές, όπως λέει και το γνωστό ανέκδοτο;

  57. hominid said

    Sapere, επειδή τελευταίως έχω ασχοληθεί λίγο με τέτοια θέματα, φαίνεται ότι υπάρχει όντως γενετική συγγένεια των σημερινών Βαλκάνιων με τους προγενέστερους πληθυσμούς της περιοχής. Δεν είναι τυχαίο ότι στην ΠΓΔΜ επικαλούνται γενετικές έρευνες για να αποδείξουν την αυτοχθονία τους. Θα δούμε πολλά τέτοια από δω και πέρα.

    Για την Κρήτη, που είπες, διαπιστώνεται και εκεί γενετική συνέχεια από τη Νεολιθική Περίοδο (όταν πρωτοκατοικήθηκε), αλλά και σημαντικές διαφορές σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα. Θα γράψω μόλις μπορέσω ένα σημείωμα, γιατί κυκλοφορούν χοντρές εθνικιστικές ανακρίβειες για τους Μινωίτες (ακόμα και από Έλληνες πανεπιστημιακούς).

  58. sapere aude said

    #54:

    Συμφωνώ ότι οι «ατυχείς αναφορές» είναι όσο πιο επίσημες γίνεται (σημαία, αεροδρόμιο, κλπ). Όμως *δεν* είναι επίσημη θέση της χώρας αυτής η *φυλετική* συνέχεια από τους αρχαίους Μακεδόνες, ούτε την ασπάζεται η πλειοψηφία των πολιτών.

    Όλα αυτά, βέβαια, ελάχιστη σχέση έχουν με το γεγονός ότι στην Ελλάδα ζει μια σλαβική μειονότητα που δεν την αναγνωρίζουμε σαν τέτοια. Η επίσημη ελληνική θέση ότι στη χώρα μας απλώς *δεν υπάρχουν* εθνοτικές μειονότητες είναι γελοία, κουτοπόνηρη και (λαμβάνοντας υπόψη τον εκφοβισμό/εξοστρακισμό των διαφωνούντων) εθνοφασιστική.

  59. sapere aude said

    Sophia said:
    > Από την άλλη όμως το να λένε ότι ο Αγιος Νικόλαος ήταν Τούρκος άγιος δείχνει ασχετοσύνη.

    Ποιός το λέει; Πού;
    Γιατί, βέβαια, άλλο το «ήταν από την Τουρκία» (γεωγραφικά, μια που η Λυκία ανήκει σήμερα στην Τουρκία) και άλλο το «ήταν Τούρκος». Άλλωστε ο άγιος, μεγάλη η χάρη του, έζησε γύρω στο 300 CE οπότε μόνο ένας ηλίθιος θα ισχυριζόταν τα περί τουρκικής καταγωγής του.

  60. SophiaΟικ said

    Δεν είναι Γιαννης, είναι Γιαννάκης, Σάπερε. Eπίσημη θέση μπορεί να μην είναι, αλλά την υιοθετούν ημιεπίσημα.

    Τώρα, για την επίσημη ελληνική θέση κλπ μεγάλο μερίδιο έχουν οι διεθνείς συνθήκες (των Σεβρών, π.χ.) και οι ψυχροπολεμικές υστερίες. Ίσως θα επρεπε να αφήσουμε τους δεκαπεντε- είκοσι ανθρώπους που θέλουν να έιναι σλαβο-έλληνες να κανουν ό,τι γουστάρουν. Δε νομλίζω ότι θα έχουν καμία επίδραση σε κανέναν. Αν κρίνω από τους δυο-τρεις ελληνες σλαβικής καταγωγής που ξέρω, Έλληνες λενε ότι ειναι και δεν αισθάνονται ούτε καταπιεσμενοι ούτε ότι εξαναγκάστηκαν να εγκαταλειψουν την εθνική τους ταυτότητα. Λίγο-πολύ δηλαδή όπως ο προπάπος μου ο αρβανίτης ήταν και έλληνας και αρβανίτης κι οι απόγονοί του δεν σκεφτήκαμε ποτέ ότι έιμαστε οτιδήποτε άλλο εκτός από Ελληνες.

    Ηομινιδ,πάω στοίχημα ότι οι μελετητές θα αποδέιξουν ότι όλοι οι βαλκανικοί λαοί είναι αυτόχθονες πλην των Ελλήνων που ειναι απόγονοι τούρκων, σλάβων και αλβανών (ή αν προτιμάς, αυτό θα ισχυρίζονται οι συνήθεις ύποπτοι μας).

    Πάντως δε μου φάινεται παράξενο να υπαρχει γενετική συγγένεια με τους αρχαίους, για πολλούς λόγους.

  61. SophiaΟικ said

    Σάπερε, περι Αγίου Νικολάου κάνε ένα γκούγκλισμα για τον μύθο του ΑηΒασίλη- Αη Νικόλα και θα δεις ουκ ολίγες αναφορές από άσχετους στον Τούρκο Άγιο (πιθανόν και στους τούρκους τρεις ιεράρχες και σε άλλους πολλούς). Μπορεί να είναι άσχετοι όλοι αυτοί, αλλά άντε αν αποδείξεις την ασχετοσύνη τους.

  62. sapere aude said

    Σοφία δεν με πείθεις. Δώσε μου στοιχεία.
    Έχω πάρα πολλούς φίλους και γνωστούς στην Τουρκία και κανείς τους δεν πιστεύει τέτοιες ανοησίες.

    Όσο για το πώς «απαλλαχτήκαμε» από τους Σλαβομακεδόνες καλύτερα να μην το συζητήσουμε. Ίσως θα σε ενδιέφερε να διαβάσεις το βιβλίο του Τάσου Κωστόπουλου «Η απαγορευμένη γλώσσα»:
    http://tinyurl.com/n2mz4f

  63. sapere aude said

    Πράγματι διάφορα μη Τουρκικά sites τον αναφέρουν σαν «Tukish bishop» 🙂

  64. SophiaΟικ said

    Sapere, ό,τι και να έγινε, απαλλαχτήκαμε, έτσι σήμερα ο κος Ουράνιος Τόξος είναι φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Και παω στοιχημα ότι αν δεν ήταν η γενικότερη στάση του αριστερού πολιτικού φάσματος για το θέμα θα ήταν ακόμα πιο χαλαρά τα πράγματα.

  65. sapere aude said

    Τέλος πάντων, Σοφία. Νομίζω ότι βλέπουμε τα πράγματα από εντελώς διαφορετική οπτική γωνία, but then, it takes all sorts…

  66. π2 said

    Sapere (53 & 58), ακραία και μειοψηφικά είναι ίσως τα παραδείγματα που δίνω (αν και τα φληναφήματα περί της στήλης της Ροζέτας δημοσιεύτηκαν υπό την αιγίδα της Ακαδημίας Επιστημών των Σκοπίων), αλλά όχι η νοοτροπία. Η αποσλαβοποίηση του παρελθόντος είναι κυρίαρχο στοιχείο της πολιτικής της ταυτότητας του VMRO του Γκρούεφσκι, γι’ αυτό και η σλαβομακεδονική αντίδραση προέρχεται κυρίως από κύκλους του σοσιαλδημοκρατικού SDSM. Σε όλα τα γειτονικά ΜΜΕ γίνονται εκτεταμένες συζητήσεις για την ταυτότητα και τη σχέση με το παρελθόν. Για να μην κάνω ακόμη πιο πολύπλοκη την εξίσωση προσθέτοντας και την παράμετρο των Αλβανών, η πολιτική ταυτότητας των οποίων μπορεί να συνοψιστεί στο «ούτε Αλέξανδρος, ούτε Σλάβοι, μόνο ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο».

  67. π2 said

    Να προσθέσω ότι συμφωνώ με τη δεύτερη παράγραφο του 58 μέχρι το κουτοπόνηρη.

  68. ηλε-φούφουτος said

    Μαρία είπε
    «και σε μερίδα της αριστεράς. Μακάρι να ήταν το μόνο θέμα που προκαλεί την πλειοψηφία των Ελλήνων.» Μόνο που το εν λόγω κόμμα καθόλου δεν φαίνεται να θέλει να αποκτήσει ανατρεπτικό αριστερό προφίλ. Αυτό με κάνει και μένα να αναρωτιέμαι γιατί ειδικά σ αυτό. Βέβαια υποτιμώ ίσως αυτό που επισημαίνει ο Δύτης, ότι δηλαδή δεν είναι θέσεις του κόμματος συλλήβδην.

    Σαπερε, η σλαβόφωνη μειονότητα στην Ελλάδα έχει όντως υποστεί πολλά (η σχετικη τρέλα είναι παμβαλκανικό φαινόμενο και δεν έχει σχέση με φασισμό), αλλά το γεγονός ότι κανένας σχεδόν Έλληνας δεν θέλει να αναγνωριστεί η Φυρομία ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας» δεν εμπίπτει στην προάσπιση των μειονοτικών δικαιωμάτων ούτε των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (αχ, πόσο έχει μαγαριστεί η έννοια!). Απ όσο ξέρω οι ίδιοι οι μειονοτικοί δεν αυτοαποκαλούνταν «Μακεδόνες», η χρήση του όρου αυτού εν Ελλάδι ανήκει μάλλον σε «όσους αναλαμβάνουν εργολαβικά την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους», που λέει κι ο Π2.
    Επίσης καθόλου περιθωριακά και μειοψηφικά δεν είναι τα φαινόμενα που περιγράφει ο Π2. Και στην επίσημη πολιτική περνάνε και στα επίσημα εκπαιδευτικά ιδρύματα της γείτονος. Από όσα μπορώ να γνωρίζω, είτε άμεσα είτε έμμεσα μέσω Βουλγάρων φίλων (Τάταρους τους ανεβάζουν, Τάταρους τους κατεβάζουν στα καλά καθούμενα και χωρίς εκείνοι να τους έχουν προκαλέσει), αν οι δικοί μας «υπερευαίσθητοι» είναι τοκ-τοκ οι δικοί τους είναι γκαπ-γκαπ, και το φαινόμενο είναι εκτεταμμένο. Αυτό που λέει ο Π2 για την τάση “Νισάφι με τον Αλέξανδρο, Σλάβοι Μακεδόνες είμαστε” δεν την έχω πάρει χαμπάρι, μακάρι όμως (οποιαδηποτε παραπομπή, αν είναι πρόχειρη, ευπρόσδεκτη)!
    Η σύγκριση με Αίγυπτο δεν μου φαίνεται επιτυχής.

  69. π2 said

    Αυτό που λέει ο Π2 για την τάση “Νισάφι με τον Αλέξανδρο, Σλάβοι Μακεδόνες είμαστε” δεν την έχω πάρει χαμπάρι, μακάρι όμως (οποιαδηποτε παραπομπή, αν είναι πρόχειρη, ευπρόσδεκτη)!

    Το πιο αναλυτικό που είχα διαβάσει ήταν ένα γαλλικό άρθρο που ήταν αρχικά ελεύθερης πρόσβασης, αλλά τώρα είναι μόνο για συνδρομητές.

  70. Σάπερε, σάματις ἀναγνωρίζουν οἱ ἐκεῖ Σλαῦοι ἑλληνικὴ μειονότητα; Καὶ ἐφόσον εἶναι Σλαῦοι, Μακεδόνες ἐθνοτικὰ δὲν μποροῦν νὰ εἶναι. Ἄσε ποὺ δὲν ὑπάρχει καὶ καμμιὰ συνθήκη νὰ τοὺς ἀναγνωρίζῃ. Ὁ ξάδερφος π.χ. τοῦ κρατικοδίαιτου Βοσκόπουλου εἶναι νομάρχης καὶ αὐτοπροσδιορίζεται ὡς Ἕλλην. Ὁ κίναιδος καὶ καθῃρημένος πρώην Καντιωτικὸς παπα-Τσαρκνιᾶς ἀυτοπροσδιοριζόταν ὡς Ἕλλην μέχρι ποὺ καθἡρέθη καὶ πῆγε στὴν λεγόμενη «μακεδονικὴ» σχισματικὴ καὶ μήπω ἀναγνωρισθεῖσα ἀπὸ κανένα Πατριαρχεῖο ἐκκλησία, διότι μόνο ἐκεῖ περνοῦσε ἡ μπογιά του. Ἄκουσα δὲ ὅτι οὔτε οἱ σκοπιανοὶ τὸν ἔχουν σὲ ἐκτιμησι.
    Πάντως Μακεδόνες δὲν μποροῦν νὰ λέγωνται οὔτε καὶ γεωγραφικὰ (ἐπαναλαμβάνω ὅτι δὲν τὸ ἐννοοῦν γεωγραφικά) διότι γεωγραφικὰ Μακεδόνες εἶναι καὶ οἱ Ἔλληνες καὶ οἱ Βούλγαροι. Τὸ νὰ λὲς εἶμαι γεωγραφικὰ Μακεδόνας εἶναι σὰν νὰ λὲς εἶμαι Γιουγκοσλαῦος, ἀλλὰ δὲν εἶμαι οὔτε Σέρβος, οὔτε Σλοβένος, οὔτε Κροάτης κλπ.
    Δέσποτα, τὸ «καφεδάκι» ὡς λέξι περιγράφει τὴν διαδικασία. Προτιμῶ σοκολάτα ἢ milkshake.

  71. Μαρία said

    Ηλεφού, το άρθρο στο οποίο παραπέμπει ο Πιδύος επειδή το είχα αποθηκεύσει, θα το πάρεις απ’ το Νίκο.

  72. ηλε-φούφουτος said

    OK Μαρία, μερσί!

  73. sapere aude said

    To whom it may concern

    Επιτρέψτε μου να συνοψίσω σε λίγες γραμμές την άποψή μου πάνω στο ζήτημα των εθνοτικών μειονοτήτων:

    Η ύπαρξη ή μη εθνοτικών μειονοτήτων δεν εξαρτάται ούτε από το ελληνικό κράτος, ούτε από διμερείς συνθήκες ούτε από αναλύσεις DNA. Αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών να αποφασίσουν οι ίδιοι αν αισθάνονται εθνοτικά διαφορετικοί από την κυρίαρχη εθνότητα και αν επιθυμούν τη συλλογική έκφραση της διαφορετικότητάς τους. Η έκφραση της ιδιαιτερότητας των μειονοτικών πολιτών καθίσταται προβληματική όταν επικρατεί καθεστώς μισαλλοδοξίας και τρομοκρατίας που δεν επιτρέπει να ακουστούν απόψεις αντίθετες με το κυρίαρχο και αυθαίρετο εθνικιστικό ταμπού περί μη ύπαρξης εθνοτικών μειονοτήτων. Η εκτόξευση κατηγοριών κατά των εκπροσώπων των μειονοτικών πολιτών για συνεργασία με γειτονικά κράτη είναι αστεία τη στιγμή που τέτοιου είδους συνεργασία θεωρείται δεδομένη και καθ’ όλα θεμιτή όταν έχει να κάνει με εθνοτικά Έλληνες που κατοικούν σε γειτονικές χώρες.

    Κάθε σκεπτόμενο άτομο που ζει σε αυτή τη χώρα θα έπρεπε να αισθάνεται ντροπή για τη συνεχιζόμενη καταπάτηση των πιο στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων από το ελληνικό κράτος, καταπάτηση που έχει επανειλημμένα οδηγήσει σε καταδίκη της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

  74. π2 said

    Για τον Ηλεφούφουτο: Περί της αντίδρασης πολλών γειτόνων στην αρχαιοπληξία της σημερινής πολιτικής ηγεσίας και περί της εμμονής τους στον σλαβικό χαρακτήρα της γλώσσας και της ταυτότητας, δες και τις δηλώσεις του προέδρου της Ακαδημίας Επιστημών και του Κίρο Γκλιγκόροφ.

  75. ηλε-φούφουτος said

    Μερσί Π2! Τη θέση του Γκλιγκόροφ την ήξερα, άλλοι πολιτικοί έχουν όμως πέραση σήμερα παρά τοις γείτοσιν, πιο τρελιάρηδες.

  76. Βρέθηκε καὶ ἄλλος φασίστας πράκτορας τοῦ Λιακόπουλου καὶ τοῦ Στάθη ποὺ τελεῖ σὲ ἐντεταλμένη ὑπηρεσία σπιλώσεως τοῦ ἁγνοῦ Τρεμοπουλικοῦ κινήματος!!!
    http://www.tvxs.gr/v19219

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: