Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ιδιοτελείς τιτλούχοι

Posted by sarant στο 1 Ιουνίου, 2009


Ποιοι είναι αυτοί;

Σύμφωνα με τρεις επιστολογράφους της Ελευθεροτυπίας, είμαστε εμείς που υπογράψαμε την επιστολή προς Ελευθεροτυπία με αφορμή την ομιλία του ακαδημαϊκού Αντ. Κουνάδη για τον πλούτο της ελληνικής.

Την επιστολή την αναδημοσιεύω παρακάτω, αλλά μπορείτε να τη δείτε και σ’ αυτό το λινκ. Δεν θα σχολιάσω προς το παρόν, θα επισημάνω μόνο ότι η κυρία που υπογράφει είναι συγγραφέας ενός βιβλίου εναντίον του μονοτονικού συστήματος.

*Διαβάσαμε στις 12-5-2009 το δημοσίευμα με τίτλο «Περί του πλούτου της ελληνικής γλώσσας» και αισθανθήκαμε θλίψη και αγανάκτηση για την τόσο απροκάλυπτα ιδιοτελή και εχθρική διάθεση εκείνων των τιτλούχων που το υπέγραφαν εναντίον της γλώσσας μας.

Οι συντάκτες του δημοσιεύματος, σχολιάζοντας το ρεπορτάζ της κ. Κοντράρου-Ρασσιά, 14-4-2009, που αναφερόταν πως σε εκδήλωση της Ακαδημίας Αθηνών ο κύριος ομιλητής ακαδημαϊκός-καθηγητής κ. Κουνάδης, υποστήριξε ότι η «ελληνική γλώσσα θεωρείται ως η πλουσιότερη γλώσσα του κόσμου», εδήλωσαν πως «αγανακτούν, με εκείνους οι οποίοι ξεκινούν αυτό το παραμύθι… τους επαγγελματίες παραμυθάδες». Αντέταξαν, δε, πως η αγγλική αναφέρεται ως η πλουσιότερη…, θεωρώντας «ότι είναι ντροπή κάποιοι, με εσκεμμένα ψέματα, να δημιουργούν την εντύπωση ενός κομπλεξικού επαρχιωτισμού»!!! (Τα θαυμαστικά δικά μας.) Εμείς δεν θα απαντήσουμε στους προκλητικούς χαρακτηρισμούς, για να αιτιολογήσουμε γιατί, ανά την υφήλιο, αναγνωρίστηκε η τελειότης και η υπεροχή της ελληνικής, έναντι όλων των άλλων γλωσσών. Αλλωστε προ ημερών η «Ελευθεροτυπία» παρουσίασε εμπεριστατωμένο, επιστημονικά κατοχυρωμένο δημοσίευμα που πληροφορούσε τους… αγνοούντες… για την πάσα αλήθεια και ας είναι πασίγνωστη… Θα θυμίσουμε μόνο τον δάσκαλο του γένους μας Αδαμάντιο Κοραή, ο οποίος αναφερόμενος κάποτε σε απόπειρα σπιλώσεως της προσωπικότητος του Σωκράτη έγραφε: «Θα περίμενε ο αναγνώστης να αντικρούσω τις κατηγορίες, όμως εντρέπομαι να απολογηθώ υπέρ Σωκράτους». Απαντούμε όμως στους επικριτές, οι οποίοι εδήλωσαν ότι «λατρεύουμε την ελληνική γλώσσα και την ιστορία της», ως προς το εξής. Η πνευματική, πολιτική και θρησκευτική ηγεσία της χώρας μας, που κατέκλυσε το ανώτατο πνευματικό Ιδρυμα της πατρίδος μας στην εκδήλωση της 31ης Μαρτίου 2009 για να παρακολουθήσουν, καθηλωμένοι, τον έγκριτο πανευρωπαϊκού κύρους και αποδοχής ακαδημαϊκό Α. Κουνάδη συμπεράναν πως ό,τι πρωτοφανές συμβαίνει στην Παιδεία μας σήμερα, οφείλεται στο γεγονός αποκαθηλώσεως της ελληνικής γλώσσας απ’ την περίοπτη θέση και την υψηλή αποστολή την οποία είχε για πρόσβαση στα πεδία των επιστημών, των γραμμάτων, των τεχνών. Ο διαπρεπής, ακαδημαϊκός-καθηγητής Α. Κουνάδης κατήγαγε τον θρίαμβο αποκαλύψεως των αιτίων της πνευματικής καθιζήσεως των νέων μας και οραματίστηκε τη διάσωση της Γλωσσικής Παιδείας των Ελλήνων απ’ την έσχατη παρακμή, προτείνοντας λύσεις. Λυπούμεθα γιατί υπάρχουν ακόμη, μετά την τόση υποβάθμιση του βίου μας, Ελληνες που εθελοτυφλούν, παρ’ ότι δηλώνουν πως «λατρεύουν» (τη γλώσσα) απαξάπαντες».

Μετά τιμής

Στέλιος Κουκουναράς
μουσουργός στη Συμφωνική Ορχήστρα του Αμβούργου

Ηλίας Τσιρογιάννης
δικηγόρος

Χαρά Τσικοπούλου
εκπαιδευτικός

Advertisements

45 Σχόλια to “Ιδιοτελείς τιτλούχοι”

  1. Βρε, που μπλέξατε!

  2. neostipoukeitos said

    Νικοκύρη, να βλογήσω τα γένια μου; Άντε, να τα βλογήσω: http://neostipoukeitos.wordpress.com/2009/06/01/137

    (Με τόσο τράφικ που έχει ο Νικοκύρης, είναι πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαφημιστώ κι εγώ λιγάκι!) 🙂

  3. SophiaΟικ said

    Tουλάχιστν δεν χρησιμοποιούν το Λερνάιο για να αποδείξουν το δίκιο τυς, κάτι έιναι κι αυτό! Από την άλλη, μπορεί και να το έκαναν και απλά να έπεσε μαχάιρι παό την εφημερίδα….

    Λένε όμως:
    Αλλωστε προ ημερών η “Ελευθεροτυπία” παρουσίασε εμπεριστατωμένο, επιστημονικά κατοχυρωμένο δημοσίευμα που πληροφορούσε τους… αγνοούντες… για την πάσα αλήθεια και ας είναι πασίγνωστη…

    Αναφέρονται σε ποιό άρθρο της εφημερίδας; Κανοπνικά εδώ θα έπρεπε ακόμα κι άν αυτοί δεν το είχαν κανει ο συντάκτης της στηλης των γραμμάτων να είχε βάλει παραπμπή.

  4. Για την ακρίβεια, όχι μόνο δε χρησιμοποιούν το Λερναίο αλλά δεν επιστρατεύουν και κανένα άλλο επιχείρημα για να υποστηρίξουν την άποψή τους.
    Απλά αυτοί είναι οι αγνοί πατριώτες που υποστηρίζουν τη γλώσσα και οι άλλοι είναι «απροκάλυπτα ιδιοτελείς».
    Αλήθεια πόσα πήρατε;

    Υ.Γ. Φαντάζομαι πως τα έργα της μπουμπούκας θα έχουν την τιμητική τους στη Συμφωνική Ορχήστρα του Αμβούργου:)

  5. Μαρία said

    Μα πώς δε χρησιμοποιούν επιχειρήματα; Επικαλούνται την αυθεντία του Κουνάδη, του εγκρίτου, του διαπρεπούς. Μην είστε ανευχαρίστητοι.

  6. π2 said

    θα επισημάνω μόνο ότι η κυρία που υπογράφει είναι συγγραφέας ενός βιβλίου εναντίον του μονοτονικού συστήματος

    καθώς και ομιλήτρια σε μια διάλεξη με τον συναρπαστικά ακατανόητο τίτλο «Αποσυντονισμός της λειτουργίας του εγκεφάλου από την γλωσσική αλλοίωση επικοινωνίας με τις αξίες του ελληνικού πνεύματος».

  7. sarant said

    Το βιβλίο το έχω αλλά δεν το έχω πρόχειρο τώρα. Ήταν, θυμάμαι, πολύ διασκεδαστικό. Στην παράλληλη συζήτηση που γίνεται στου Τιπούκειτου αναφέρθηκε ότι περιέχει πρωτολερναϊκά στοιχεία. Μεθαύριο που θα το έχω πρόχειρο, ίσως γράψω κάτι.

  8. Άφησα δύο σχόλια στο blog του Νέου Τιπούκειτου.

    Απολαυστική η νέα επιστολή.
    🙂

    Καλό μήνα…

  9. qx said

    Προσπαθώ να διαβάσω τον τίτλο του βιβλίου, και νόημα δεν βγάζω. Αποσυντονισμός, αλλοίωση, κάτι ήξερα και δεν τάμαθα τα έρμαια τα ‘ρχαία. Ο θεός με φύλαξε. Ως τίτλος πάντως σκίζει προς αποτροπή της εκμάθησης. Αυτά παθαίνει κανείς όταν μαθαίνει αρχαίες γλώσσες.

  10. sapere aude said

    > «Αποσυντονισμός της λειτουργίας του εγκεφάλου από την γλωσσική αλλίωση επικοινωνίας με τις αξίες του ελληνικού πνεύματος»

    Priceless!

  11. Mindkaiser said

    ^^^
    Για όλα τ’άλλα υπάρχει η Mastercard και ο Κουνάδης.

  12. @Qx: Έχω κι εγώ το ίδιο πρόβλημα. Τι ακριβώς σημαίνει «γλωσσική αλλ(ο)ίωση επικοινωνίας»; Είναι γελοίο και θλιβερό συνάμα που οι πιο πολλοί ελληναράδες είναι ανίκανοι να συντάξουν μια πρόταση της προκοπής την ίδια στιγμή που διακηρύσσουν την ανωτερότητα της ελληνικής.

    Θα πω ξανά το γνωστό και χιλιοειπωμένο. Αν κοιτάζαμε να μάθουμε τη ζωντανή, σπαρταριστή, νέα μας γλώσσα με αγάπη, ταπεινοσύνη και μέθοδο, δίχως να αλληθωρίζουμε κατά τη μεριά της αττικίζουσας, της αρχαΐζουσας, της νεοκαθαρεύουσας ή δεν ξέρω ‘γω τι άλλο, θα είχαμε διαμορφώσει, εδώ και αιώνες, ένα πολύ εντελέστερο, αρτιότερο και λειτουργικότερο γλωσσικό όργανο. Δεν ξέρω αν φταίει, καθώς λέγαν οι παλιότεροι, που η νέα μας γλώσσα δεν ευτύχησε να έχει ένα Δάντη ή ένα Λούθηρο για να την πλάσει και να την πλατύνει. Το γεγονός πάντως είναι ότι δεν μας λείπουν οι μεγάλοι ποιητές, γιαυτό νομίζω πως η ρίζα του κακού βρίσκεται στην περιφρόνηση της ζωντανής λαλιάς. Κάποτε βέβαια οι περιφρονητές ήτανε κραταιοί (αν και έξαλλα υπερσυντηρητικοί) φιλόλογοι σαν τον Κόντο και τον Μιστριώτη, ενώ στα δικά μας χρόνια τα σακάτικα η σκυτάλη πέρασε στα χέρια του Κουνάδη, της Τσικοπούλου και της Τζιροπούλου.

  13. sarant said

    Ε, το ‘έξαλλα’ έμεινε 🙂

  14. ηλε-φούφουτος said

    Ιδιοτελή Νικοκύρη, απαιτώ το μερίδιό μου!

    Είπαμε ιδιοτέλεια αλλά όχι να κλεβόμαστε και μεταξύ μας!
    Αλλά το μήλο κάτω απ τη μηλιά θα πέσει.

    θυμίζω τη σκωπτική «ανοιχτή επιστολή» του Νουμά (τότε κατηγορούσαν τους δημοτικιστές για πράκτορες των Ρώσων):

    «Προς το Μέγα Δούκα Σέργιο, Πρόεδρο της Πανσλαβιστικής Εταιρείας,

    Ο Νουμάς έλαβε τα ρούβλια και τα μοίρασε στους φίλους-συνωμότες, που συμφωνούν για το κίνημα.»

    ή το άλλο

    «Τα ρούβλια δεν έφτασαν. Όλοι ζητούν και παραπονούνται!»
    γι’ αυτό λέω το μήλο κάτω απ’ τη μηλιά…

    Αλήθεια, εσύ σε τι νόμισμα τα πήρες; Μήπως σε φοίνικες;

  15. «Αποσυντονισμός της λειτουργίας του εγκεφάλου από την γλωσσική αλλοίωση επικοινωνίας με τις αξίες του ελληνικού πνεύματος»;;;
    Προφανώς η κυρία ομιλεί ως παθούσα. Αλλά και τόσοι και τόσοι συνοδοιπόροι της δεν σας φαίνονται λίγο «αποσυντονισμένοι» στον εγκέφαλο; Φαίνεται ότι και η πολλή επικοινωνία με τις αξίες του ελληνικού πνεύματος οδηγεί στα ίδια αποτελέσματα.

  16. αλλίωση, se pαρακαλώ, αταίριαστε…

  17. Πάρης said

    Άμα «η πνευματική, πολιτική και θρησκευτική ηγεσία της χώρας μας (αλήθεια η στρατιωτική που ήταν;), που κατέκλυσε το ανώτατο πνευματικό Ιδρυμα της πατρίδος μας (τη λέξη πατρίδα την έχουν με μικρό οι ανθέλληνες)» και «συμπεράναν πως ό,τι πρωτοφανές συμβαίνει στην Παιδεία μας σήμερα, οφείλεται στο γεγονός αποκαθηλώσεως της ελληνικής γλώσσας απ’ την περίοπτη θέση και την υψηλή αποστολή την οποία είχε για πρόσβαση στα πεδία των επιστημών, των γραμμάτων, των τεχνών» τότε στους υπόλοιπους δε πέφτει λόγος.

    Η επιχειρηματολογία πάντως στην επιστολή σκίζει. Όχι μόνο από τα παραπάνω αποσπάσματα αλλά γενικότερα.

  18. Από τον Τομέα Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών έχουν εκδοθεί τα πρακτικά του συνεδρίου για τα «είκοσι χρόνια από την καθιέρωση της Νεοελληνικής (Δημοτικής) ως επίσημης γλώσσας», το οποίο έγινε στην Αθήνα από τις 29 Νοεμβρίου έως την 1η Δεκεμβρίου 1996. Έχουν δημοσιευθεί μάλιστα και οι συζητήσεις στο τέλος κάθε συνεδρίας. Στις συζητήσεις αυτές αναφέρεται μεταξύ άλλων το όνομα «Ψιχοπούλου». Επειδή ήμουν παρών στο συνέδριο, μπορώ να διαβεβαιώσω ότι έχει γίνει λάθος στο βιβλίο και ότι το σωστό όνομα είναι «Τσικοπούλου». 😉

    Αν θέλετε, αναζητήστε τον τόμο με τα πρακτικά, έχει ενδιαφέρον να δείτε τις απόψεις της κυρίας, καθώς και άλλων συνομιλητών.

  19. «Αποσυντονισμός της λειτουργίας του εγκεφάλου από την γλωσσική αλλοίωση επικοινωνίας με τις αξίες του ελληνικού πνεύματος»

    Συναρπαστικά τέλειο. Μου θυμίζει τη Σχολή Συγκριτικής Ασχετότητας του Ουμπέρτο Έκο.

  20. Mindkaiser said

    ^^^
    Μπαααα… Μάλλον περισσότερο σε Terry Pratchett παραπέμπει ο τίτλος.

  21. Μάιντ Κάιζερ (ή Μάιντ-και-Σερ;) με έπιασες αδιάβαστο. Αγνοώ τα έργα του αξιότιμου Πράτσερ, αν και είναι μάλλον προφανές πως στα ελληνικά χάνουν περισσότερο κι από τον Ντάγκλας Άνταμς.

  22. Μια που ανέφερα τον Έκο, έκανα μια μίνι αναζήτηση και βρήκα ένα φόρουμ με μερικές νόστιμες προτάσεις για μαθήματα στη Σχολή του:

    H βιοποικιλότητα των υφαλοκρηπίδων της Μογγολίας
    Αρχές της Αστυνομίας του Μπακούνιν
    Αρχές εργασιακής Θεωρίας του Δημόσιου Κλάδου
    Εισαγωγή στη Φαντασία της Κυριολεξίας
    Ασκήσεις εφαρμοσμένης μεταφυσικής
    Τεχνικές μονοφωνικής αντίστιξης
    Εισαγωγή στο μινιμαλισμό του Ροκοκό
    Σχεδίαση και ανάπτυξη windows χωρίς bugs (σ.σ. κακία…)

    http://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=10997.0

  23. Mindkaiser said

    #21

    Πες το όπως θέλεις. Ανίατη παιδική ιντερνετική ασθένεια γαρ…

    Ο Άνταμς ήταν η δεύτερη σκέψη που έκανα μετά τον Πράτσετ. Απλά ο δεύτερος, ζηλεύοντας δόξα Κουνάδη, είχε γράψει τα αμίμητα «Inn-sewer-ants-polly-sea» και «reflected-sound-as-of-underground-spirits».

  24. SophiaΟικ said

    Γελάμε με τις ασυναρτησίες της επιστολής, αλλά κι αυτοί θα γελάνε με αυτά που θεωρούν ασυναρτησίες των επιστολών στις οποίες απαντουν. Τελικά φαύλος κύκλος, αλλά νομίζω ότι χρειάζεται απάντηση και σε αυτό. Αλλωστε σημαίνει ότι έχει ξεκινήσει ο επιστολοπόλεμος που λέγαμε.

  25. Δὲν εἶχα διαβάσει τὸ περὶ «ἐσκεμμένων ψεμμάτων» καὶ «κομπλεξικοῦ ἐπαρχιωτισμοῦ» (ἀπευθυνόμενα σὲ ἕναν ἀκαδημαϊκό -ὄχι πὼς δὲν θὰ ἦταν ἀπαράδεκτα ἐὰν ἀπευθύνοντο στὸν οἱονδήποτε)! Κάποτε οἱ ἐφημερίδες δὲν δημοσίευαν ὕβρεις. Ὑπῆρχε ἕνας κώδικας εὐγενείας γιὰ τὶς ἐπιστολές, ὁ ὁποῖος ἐτηρεῖτο αὐστηρότατα. Ἄλλο τὸ «ἐπιτρέψτε μου νὰ σημειώσω ὅτι κάνατε ἕνα λάθος», ἄλλο τὸ «εἶσαι ψεύτης καὶ κομπλεξικός»! Λυποῦμαι κύριοι, ἀλλὰ χάσατε τὸ δίκιο σας. Ἡ ἐμπάθειά σας εἶναι περισσότερο μεμπτὴ ἀπὸ τὸ λάθος τοῦ κ. Κουνάδη -καὶ ἀποκαλύπτει προθέσεις. Ντροπή.

  26. Mindkaiser said

    Καλλίμαχε είσαι αρκετά σίγουρος για τον «κώδικα ευγενείας» των επιστολών που δημοσιεύονταν παλιότερα με αφορμή φιλολογικές διαμάχες στις εφημερίδες ή τον υποθέτεις; Αν και τα φιλολογικά δεν είναι το αντικείμενό των σπουδών μου, είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι κατά το παρελθόν έχουν ανταλλάξει σκληρότατους και διόλου ευπρεπείς χαρακτηρισμούς διαπρεπείς εκπρόσωποι των ελληνικών γραμμάτων. Καλό είναι κάποια στιγμή να αφήνουμε τους καθωσπρεπισμούς και να απαντάμε στην ουσία των επιχειρημάτων. Η όποια διαφορετική στάση, φαντάζει φτηνή υπεκφυγή.

  27. Μπουκανιέρος said

    Ευτυχώς η άλλη πλευρά δεν έδειξε καθόλου μα καθόλου εμπάθεια και φυσικά δεν ξεστόμισε «ύβρεις». Έτσι δεν «έχασε το δίκιο της», έστω κι αν έχει άδικο.
    Λιγάκι μπουρλέσκος μού φαίνεται ο συλλογισμός. Προσφέρει όμως ένα καλό παράδειγμα για το τι σημαίνει ιδεολογική δέσμευση (να προσπαθείς να υποστηρίξεις κάποιους, πλάγια έστω, ακόμα κι αν ξέρεις ότι λένε κουταμάρες – αφού τις λένε για καλό σκοπό).

  28. Ποιά εἶναι ἡ «οὐσία τῶν ἐπιχειρημάτων» κύριε; Ὅτι ἡ Ἑλληνικὴ γλῶσσα δὲν ἔχει 90 ἀλλὰ 1,5 ἑκ. λεκτικοὺς τύπους; Σῶπα, φοβερὴ ἀνακάλυψις, κερδίζετε ποδήλατο! Τίποτε ἄλλο, σημαντικότερο, γιὰ τὴν γλῶσσα μας θὰ ποῦμε; (Ὅπως π.χ. ὅτι οἱ λέξεις «ψεγάδια», «περασμένων ἀνθρώπων», «ὑπόδικη», «ροπές», «παρωχημένα», «ἀνδροειδοῦς», «ἐξοβελιστεῖ», σὲ ἐξετάσεις Νέων Ἑλληνικῶν μάλιστα, χρειάζονται… ἐπεξήγησι!) (Καὶ ἔννοια σας, σὲ πενῆντα χρόνια δὲν θὰ διαθέτει οὔτε χίλιους (ζωντανοὺς) λεκτικοὺς τύπους ἡ ἑλληνική, ἀφοῦ αὐτὴ ἡ χώρα θὰ κατοικεῖται ἀπὸ πακιστανο-αφρικανούς. Ἄλλη ὑπόθεσις αὐτή, βεβαίως.)

  29. sapere aude said

    > σὲ πενῆντα χρόνια δὲν θὰ διαθέτει οὔτε χίλιους (ζωντανοὺς) λεκτικοὺς τύπους ἡ ἑλληνική, ἀφοῦ αὐτὴ ἡ χώρα θὰ κατοικεῖται ἀπὸ πακιστανο-αφρικανούς.

    Μα έχουν και αυτοί λεκτικούς τύπους, όχι;

  30. Δὲν διαφωνῶ μὲ τὸ νὰ ἐπισημαίνονται τὰ ὅποια λάθη· ἀντιθέτως. Ἐκεῖνο ποὺ μὲ ἐξοργίζει εἶναι ἡ δυσκόλως ἀποκρυπτόμενη, ὑποκριτικὴ καὶ δόλια συλλογιστικὴ ὁρισμένων, οἱ ὁποῖοι, ἐμμέσως ἢ ἄμεσα, μᾶς λέγουν: «Ὁ Κουνάδης εἶπε ὅτι ἡ ἑλληνικὴ γλῶσσα ἔχει περισσότερες λέξεις ἀπὸ τὴν ἀγγλική, καὶ κάνει λάθος, ΑΡΑ, ὅσοι λένε ὅτι ἡ ἑλληνικὴ γλῶσσα ἔχει ξεχωριστὴ θέσι στὸν παγκόσμιο πολιτισμὸ καὶ πρωτεύουσα σημασία γιὰ τὸ ἔθνος μας καὶ τὴν πατρίδα μας, εἶναι ψεῦτες, ἡ δὲ ἑλληνικὴ γλῶσσα εἶναι γιὰ τὰ μπάζα». (Λὲς καὶ ἀπὸ τό… Hellenic Quest καταδεικνύεται ἡ σημασία τῆς ἑλληνικῆς γλώσσης!) Ἔ λοιπόν, δεδομένης τῆς συμπεριφορᾶς ὁρισμένων ἀρνησιπάτριδων, δὲν θὰ μὲ ἐξέπληττε ἐὰν τὸ «λερναῖο κείμενο» τὸ εἴχαν φτιάξει οἱ ἴδιοι γιὰ νὰ συκοφαντοῦν τοὺς Ἕλληνες.

  31. Mindkaiser said

    Σας ευχαριστώ για το ποδήλατο, διότι έρχεται καλοκαιράκι και θα φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμο. Αφού λοιπόν ισχυρίζεστε ότι κάποιος που αποκαθιστά την πραγματικότητα για τον αριθμό των λεκτικών τύπων της ελληνικής δεν κομίζει γλαύκας, πώς θα χαρακτηρίζατε τις ανακρίβειες του Κου Κουνάδη; Σας ενόχλησε η αναφορά στον «κομπλεξικό επαρχιωτισμό», αλλά μόνος σας εμμέσως παραδέχεστε ότι η προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της ελληνικής γλώσσας με ποσοτικά κριτήρια είναι το λιγότερο αφελής. Δυστυχώς για εσάς η πλευρά μας ποτέ δε έθεσε το ζήτημα σε τέτοια βάση, αντίθετα το έπραξε ο ακαδημαϊκός ανήρ που με σθένος υπερασπίζεστε. Όσο για το τελευταίο σχόλιό σας για τους πακιστανο-αφρικανούς, θα σας παρακαλούσα να μη μας προβοκάρετε διότι δεν τσιμπάμε.

  32. > ΑΡΑ, ὅσοι λένε ὅτι ἡ ἑλληνικὴ γλῶσσα ἔχει ξεχωριστὴ θέσι στὸν παγκόσμιο πολιτισμὸ καὶ πρωτεύουσα σημασία γιὰ τὸ ἔθνος μας καὶ τὴν πατρίδα μας, εἶναι ψεῦτες, ἡ δὲ ἑλληνικὴ γλῶσσα εἶναι γιὰ τὰ μπάζα».

    Αυτά είναι δικά σου συμπεράσματα και, ως συνήθως, αυθαίρετα. Ελπίζω να σκέφτεσαι πιο λογικά, όταν ασχολείσαι με θέματα σχετικά με το αντικείμενο που έχεις σπουδάσει.

  33. Αν θέλετε το πιστεύετε. Μου ήρθε επίσκεψη μέσω γούγλη στο μπλογκ μου με τον όρο «Ελεύθερη χρονολόγηση φιλίας». Σακς! Ιδού το τεκμήριο http://i40.tinypic.com/sxfwg1.png

  34. Παρεμπιπτόντως. Τὸ «λερναῖο» ἔγινε τὸ «straw man argument» κατὰ τῶν «γλωσσαμυντόρων»· τὸ βιβλίο τῆς Τσικοπούλου θὰ γίνῃ τώρα τὸ «straw man argument» κατὰ τῶν πολυτονιστῶν; (Βεβαίως, τὸ ὅτι στὸν δικτυακὸ τόπο τῆς Κινήσεως Πολιτῶν γιὰ τὴν Ἐπαναφορὰ τοῦ Πολυτονικοῦ Συστήματος δὲν θὰ βρῇς οὔτε μία σελίδα ἀπὸ τὸ συγκεκριμένο βιβλίο, ἁπλούστατα διότι δὲν βρήκαμε κάτι ἀξιόλογο νὰ συμπεριλάβουμε ἀπὸ αὐτό, θὰ εἶναι τυχαῖο· Τσικοπούλου τοὺς χρειάζεται τῶν πολυτονιστῶν…)

  35. Καλλίμαχε (25) λες: Λυποῦμαι κύριοι, ἀλλὰ χάσατε τὸ δίκιο σας. Είμαι σίγουρος ότι η επιστολή υπογράφτηκε και από κυρίες. Εκεί στον Σείριο δεν σας μαθαίνουνε σαβουάρ βιβρ; Ή το σνομπάρετε επειδή δεν ήτο ελληνική εφεύρεσις;

    Καλλίμαχε (28) λες: αὐτὴ ἡ χώρα θὰ κατοικεῖται ἀπὸ πακιστανο-αφρικανούς. Αν οι Έλληνες είναι σαν κι εσένα, τότε όποιος και να κατοικήσει τη χώρα καλό θα της κάνει. Δεν πα να ‘ναι κι αυστραλοπίθηκος.

    Καλλίμαχε (30): Όποιος ισχυρίζεται πως ο Κουνάδης (ή ο Καλλίμαχος ή ο φίλος του ο Μπουμπούκος κτλ.) λένε παπάρες και ατεκμηρίωτες ασυναρτησίες, δεν ισχυρίζεται αυτομάτως και ότι η ελληνική γλώσσα είναι για τα μπάζα. Στοιχειώδη λογική δεν σας μαθαίνουνε εκεί στην Ελληνική Αγωγή;

    Τέλος, ήρθε η Ώρα της Αλήθειας (ξέρεις εσύ, θαυμαστή της Μπουμπούκας). Ομολογώ λοιπόν πως ΕΓΩ έγραψα και διαδίδω το κείμενο για το Hellenic Quest. Ομολογώ πως με πλήρωσε ο Σόρος, ο Κίσιντζερ, η CIA, η λέσχη Μπίλντερμπεργκ και ο διεθνής σιωνισμός, που θέλουνε να συκοφαντήσουνε τον ελληνισμό και να τον εξαφανίσουν από προσώπου γης. Με κατάλαβες, ατσίδα Καλλίμαχε! Από λογική και από καλούς τρόπους μπορεί να μη σκαμπάζεις γρυ, αλλά από αστυνομικό δαιμόνιο είσαι σκέτος Κλουζώ.

  36. sarant said

    Καλλίμαχε,
    ως προς το 34:
    Δεν είναι τυχαίο, λες, το ότι η (σοβαρή) Κίνηση για την Επαναφορά του Πολυτονικού δεν παραθέτει τα επιχειρήματα της Τσικοπούλου. Αυτό μπορεί να δείχνει καλό γούστο -διότι παραθέτει τα Ραμφίσματα, κακή μίμηση των οποίων είναι ορισμένα της Τσικοπούλου. Ωστόσο, η ίδια Κίνηση σε κανένα κείμενό της δεν έχει διαχωρίσει τη θέση της από την Τσικοπούλου.
    Πιο σοβαρά, κανένας «γλωσσαμύντορας» (που λες) δεν βγήκε να διαχωρίσει τη θέση του από τον Κουνάδη και/ή από το Λερναίο. Ε, αυτό δεν μπορεί να είναι τυχαίο, μπορεί;
    (Πρόσεξε, το ξέρω ότι εσύ σε διαδικτυακές συζητήσεις έχεις καταγγείλει το Λερναίο. Όχι όμως κάποιος γνωστός «γλωσσαμύντορας» (που λες) σε κάποιο προβεβλημένο βήμα συζήτησης).

    ως προς το 28:
    Για το «ψεγάδι» έχω γράψει ότι δίνεται σε γλωσσάριο ποιητικής ανθολογίας του 1981, παναπεί πως και άλλοι κρίνουν ότι ίσως χρειαζόταν επεξήγηση.
    http://www.sarantakos.com/language/psegadi.html

  37. Είναι πολύ απλό: η άποψη ότι η ελληνική γλώσσα είναι η πλουσιότερη στον κόσμο υπηρετεί αλλά και ενισχύει τη συλλογική μνήμη. Η συλλογική μνήμη δεν είναι που χρειάζεται μύθους και σύμβολα; Αυτή δεν είναι που προκαλεί αγκυλώσεις και έλλειψη κριτικής; Η γλώσσα λοιπόν, ενισχύει τους δεσμούς της εθνικής «κοινότητας» και δεν μπορεί παρά να προβληθεί η «ανωτερότητά» της.
    Βασίλης εκ Φελεκίου

  38. Βλέπω ότι ανοίξαμε τελικά τον ασκό του Αιόλου… ή του Εώλου, κατά Μπαμπινιώτη; Μπερδεύτηκα!

  39. Καλλίμαχε, αυτό το «straw man argument» πώς το λένε στα ελληνικά; Διάολε, θέλεις σώνει και καλά να σιγοντάρεις την άποψη ότι δεν είναι η ελληνική γλώσσα η πλουσιώτερη απ’ όλες αλλά η αγγλική;
    Σοβαρά, αν αυτή η αγγλικούρα, που εμφυτεύεις δις στο σχόλιό σου 34, σημαίνει κάτι το εξαιρετικό, που θα έχανε την αίγλη του αν αποδιδόταν ελληνιστί (δεν το ξέρω, μπορεί -πρώτη μου φορά τη συναντώ, πειράζει;), ας τη μεταχειριζόσουνα τουλάχιστο διαφορετικά. Δηλαδή, αντι να της παραχωρήσεις την πρωτοκαθεδρία σ’ ένα απλό, δα, κείμενο, ας τη φιλοξενούσες σαν ξένη, δίνοντας τις αναγκαίες (ναι!) συστάσεις για λόγου της. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τη γνωρίζουμε.

  40. α, κι ανησυχούσα… καιρό είχε να φανεί ο ευήθης [που μαγκιά του πάντως, αν καταφέρνει να κάνουμε διάλογο με την ευγενία του και τα ευήθη του και να συζητάμε αν κινείται η γη ή ου]

    αλλά ακόμα να φανεί ο κλώνος του;

  41. Μαρία said

    Γ.Η.Χ., δε ξέρω αν το πρόσεξες, αλλά τελευταία έχει διευρύνει πολύ τον κύκλο των ενδιαφερόντων του και ασχολείται με τα πνηνοβατικά όργια του ντε Σαντ!

  42. SophiaΟικ said

    40, 41: καλό είναι να διατηρούμε ένα κλίμα φιλικό στις συζητήσεις, χωράφια δεν έχουμε να μοιράσουμε.

  43. 42: συγνώμη, έχουμε και παραέχουμε -όχι με πρόσωπα, εννοείται, αλλά με τρόπους, μεθόδους, ιδέες!

  44. aerosol said

    Αυτό ήταν λοιπόν! Εδώ βρίσκεται η γιάφκα των ανθελλήνων Τουρανομογγόλων που αποσπούν πακτωλούς χρημάτων για να δυσφημίσουν την Ελληνική Γλώσσα (μας) και να αποκρύψουν την σημασία της για την επέκταση των εγκεφαλικών συνάψεων στα μαθηματικοφιλοσοφικά πεδία της υψίστης νπήσεως του Όντος! Όντως;
    Πουλάκια μου! Σας τσάκωσαν!
    [Και δεν έχω δει ακόμα ούτε καπίκι, το στανιό μου μέσα…]

  45. SophiaΟικ said

    42: Τα ιδεολογικά χωράφια τα. μοιραζουμε με πολιτισμένο διάλογο, αν δεν κάνω λαθος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: