Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Καλό βόλι!

Posted by sarant στο 7 Ιουνίου, 2009


Δεν αποκλείεται τώρα που διαβάζετε τις γραμμές να έχετε ήδη ψηφίσει. Ελπίζω πως θα έχετε μαυρίσει τους «αιώνιους αντίπαλους».

Για τους υπόλοιπους, καλό βόλι!

naioxiΒάζω ένα σκίτσο από τον Ρωμηό του Σουρή, από το 1899, που βέβαια ταίριαζε περισσότερο στο προχτεσινό άρθρο που είχα μιλήσει για κάλπες και σφαιριδια, αλλά που τώρα μόλις το βρήκα.

Έτσι κι αλλιώς όμως, το σκίτσο έχει κάτι το αξιοπερίεργο: βάζει το Ναι στο μαύρο και το Όχι στο άσπρο, ενώ ξέρουμε πως τα χρώματα ήταν αντίθετα βαλμένα. Μάλλον εσκεμμένη είναι η αντιστροφή: αφού είναι ο Φασουλής, θα τα κάνει όλα ανάποδα.

Για την ιστορία, το σκίτσο είναι φτιαγμένο για κάποιες αναπληρωματικές εκλογές. Ο Σουρής υποστήριζε τον Νικόλαο Σμόλενιτς (αδελφό του στρατηγού Σμολένσκι) με τον οποίο πρέπει να είχε και κουμπαριά, διότι ύστερα από πολλά καταλήγει στην παραίνεση (του Περικλέτου προς τον Φασουλή):

Κι όταν τη μπάλα τη βαριά
σού δώσουν κουνενέ,
θυμίσου και την κουμπαριά
και ρίξε την στο Ναι.

Και για να μην ξεχνιόμαστε: Μαυρίστε τους δυο μεγάλους!

82 Σχόλια to “Καλό βόλι!”

  1. P.Konidaris said

    …και τον έναν από τους μικρούς, θα προσέθετα. Μιλώ για το φασισταριό φυσικά.

  2. Yannis H said

    «Καλό βόλι…» Μήπως παλιά τους πυροβολούσαν τους βουλευτές;

  3. Για όσους ακόμα το σκέφτονται. Δημοσιευμένο στο Φελέκι.
    Βασίλης εκ Φελεκίου.
    «Η σημερινή μέρα βρίσκει τους πολίτες αυτής της χώρας χωρισμένους (χονδρικά) στις εξής κατηγορίες: η πρώτη αποτελείται απ’ αυτούς που εδώ και καιρό έχουν μια ξεκάθαρη σκέψη για το κόμμα που θα στηρίξουν, η δεύτερη από εκείνους που έχουν επιλέξει το λευκό ή το άκυρο, η τρίτη απ’ όσους προτιμούν την αποχή και μια τέταρτη απ’ όλους εκείνους που με πόνο ψυχής θα πάνε στα εκλογικά κέντρα για να ρίξουν την ψήφο τους σ’ ένα κόμμα χωρίς να ταυτίζονται πλήρως με τις θέσεις του. Είναι οι πολίτες του “θέλω να ψηφίσω αλλά δε ξέρω τι“.

    Πραγματικά είναι πολύ βασανιστικό να επιλέγεις ένα κόμμα γιατί συμφωνείς στις τρεις για παράδειγμα από τις δέκα θέσεις του χωρίς όμως να βρίσκεις την πλήρη ικανοποίηση και δικαιολόγηση στην τελική σου απόφαση˙ και όταν απομακρυνθείς από την κάλπη χείμαρρος να σε κατακλύζουν οι ενοχές και τα αμείλικτα ερωτήματα: “Έκανα σωστά που ψήφισα το τάδε κόμμα;” “Μήπως έπρεπε να το σκεφτώ καλύτερα;” κ.ο.κ.

    Εγώ θα πρότεινα σε όλους τους “θέλω να ψηφίσω αλλά δεν ξέρω τι” να χαλαρώσουν, να απολαύσουν ένα δροσερό καφεδάκι μετά την ψηφοφορία ή και να πάνε για μπάνιο (εαν δεν το έχουν κάνει ήδη). Το βραδάκι να μαζευτούν με τους φίλους τους και τρώγοντας πίτσα, σουβλάκια ή άλλα πιο υγιεινά εδέσματα να παρακολουθήσουν τα αποτελέσματα και να εμπλακούν σε ατέρμονες αλλά πάντα ελκυστικές συζητήσεις-αναλύσεις. Και να έχουν πάντα στο μυαλό τους ότι αυτοί είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι των εκλογών:

    Γιατί παρά τη διστακτικότητα και την αναποφασιστικότητά τους δεν κατέφυγαν στην εύκολη λύση: στην απαξίωση ενός συστήματος που όσα αρνητικά κι αν του καταμαρτυρούν, τουλάχιστον παρέχει την δυνατότητα να ακουστεί η φωνή του καθενός μέσω της προσωπικής του ψήφου.

    Γιατί τα “θύματα” δεν είναι οι ίδιοι αλλά όσοι την έπεσαν στις παραλίες και στα βουνά ή όσοι θεώρησαν την αποχή πολιτική στάση.

    Γιατί απέτρεψαν “πονηρές” σκέψεις περί μη αναγκαιότητας της ύπαρξης της δημοκρατίας.

    Γιατί κατά πάσα πιθανότητα είναι οι μόνοι που σκέφτονται “πολιτικά” όλο το χρόνο και δεν περιμένουν τις εκλογές για να πουλήσουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

    Γιατί πάνω απ’ όλα δε σκέφτονται μόνο τον εαυτό τους και την προσωπική τους ευδαιμονία!»

  4. Εδώ που τα λέμε, ποιος/ποιοι ήταν ο/οι Σμολένσκι; Στο γούγλη βρίσκω μόνο αποσπασματικές αναφορές σε στρατόπεδα, συνταγματάρχες, ταξίαρχους, 1897, τραπεζίτες, μέχρι και εικόνα της Παναγίας του Σμολένσκι.

  5. sarant said

    Η Βικιπαίδεια έχει μερικά, αλλά λίγο μπερδεμένα μου φάνηκαν:
    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82_%CE%A3%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CF%83%CE%BA%CE%B7

  6. Όχι λίγο αλλά πολύ μπερδεμένα τα γράφει. Ευχαριστώ πάντως.

  7. Καναλιώτης said

    Ακούω και δεν μου αρέσει για 7% αυτο που λέει ο P.Konidaris στο 1

  8. Μαρία said

    #5,6 Αν εξαιρέσουμε τα της καταγωγής, που η εγκυκλ. του Ηλίου δίνει τη Μοσχόπολη, τι άλλο σας φαίνεται μπερδεμένο. Οι χρονολογίες στο βιογρ. του Κωνσταντίνου είναι σωστές.

    Ο Νικόλαος του ποστ είναι ο μεγαλύτερος αδερφός του (1839-1919), στρατιωτικός επίσης και πολιτικός, βουλευτής Αίγινας το 1895 και υπουργός στρατιωτικών στην κυβέρνηση Δηλιγιάννη μέχρι το 1897, οπότε και υπέβαλε την παραίτησή του διαφωνώντας με την αποστολή στρατού στην Κρήτη και διαβλέποντας την καταστροφή.

  9. Μαρία,
    πχ «ανέλαβε διοικητής της 3ης ταξιαρχίας και αμύνθηκε στα στενά του Ρεβενίου, υποχωρώντας στα Φάρσαλα, οπότε και στάλθηκε στο Βελεστίνο, προκειμένου να ανακόψει την προς Βόλο προέλαση του τουρκικού στρατού»
    Εμ, είναι λίγο τρικυμία ιστορία.

  10. Μαρία said

    Κακή διατύπωση. Η υποχώρηση απ’ τα στενά της Μελούνας κατέληξε σε άτακτη φυγή προς τα Φάρσαλα, όπου και παρέμεινε ο στρατός προσπαθώντας να ανασυγκροτηθεί. Ο Σμολένσκη επικεφαλής αποσπάσματος μετακινήθηκε και κατέλαβε την περιοχή του Βελεστίνου. Ακολούθησε η σύγκρουση στα Φάρσαλα στις 23/4

  11. P.Konidaris said

    @Καναλιώτης
    Δυστυχώς, καλά ακούσατε, η παραίνεση μου φαίνεται να πήγε στο βρόντο. Σημεία των καιρών κι αυτά; Η Ευρώπη άρχισε να μυρίζει μεσοπόλεμο και μίσος.

  12. sarant said

    Δεν θέλω να κάνω τον αφελώς αισιόδοξο, αλλά ένα σημαντικό μέρος της ανόδου του Λάος μπορεί να είναι ψήφος προειδοποίησης-τιμωρίας Νεοδημοκρατών που θα επιστρέψουν. Βοηθάει άλλωστε σ’ αυτό η επικεφαλής της λίστας, έστω κι αν ειρωνικά, οι πρόσθετοι ψηφοφόροι εξέλεξαν, απλώς, τον ιό του Πλεύρη (βέβαια, θα τον στείλουν στις Βρυξέλλες).

  13. Μήπως Σμολένσκης και όχι Σμολένσκι ή και Σμολένσκη;

    Ως προς τη γραφή του ονόματος:

    Την εποχή των εκλογών του 1899, το συγκεκριμένο επώνυμο είχε ενταχθεί στο ελληνικό κλιτικό σύστημα: ο Σμολένσκης, του Σμολένσκη κλπ. (βλέπε π.χ. εφημερίδα «Εμπρός» της επομένης των εκλογών, 31/5/1899).

    Αλλά και η λαϊκή εικόνα που δίνει η Βικιπαίδεια τον αναγράφει «Κωνσταντίνος Σμολένσκης».

    Λεπτομερή βιογραφικά –με έμφαση στα γενεαλογικά– στοιχεία για τον Σμολένσκη υπάρχουν στη «Μακεδονία» της 7/5/1958.

    Το πιθανότερο είναι να γραφόταν Σμολένσκης εκ γενετής: δεν ήταν κάποιος αλλογενής μετανάστης που του εξελλήνισαν, ή εξελλήνισε ο ίδιος συνειδητά, το όνομά του (Αντώνιος Αλχιβάρης, Ακάκιος Καχιασβίλης), ούτε κάποιος με απώτερη ελληνική καταγωγή, ή και ευθέως αλλοδαπός (Kristi Vangjeli, Sotir Nini)· η οικογένειά του προερχόταν από τη Μοσχόπολη, και αυτή τη γραφή χρησιμοποιούσε.

    Μήπως είναι λοιπόν ορθό και δίκαιο να τηρούμε τη γραφή της εποχής του, πολύ περισσότερο αν έτσι, να πούμε τη λέξη της μόδας, αυτοπροσδιοριζόταν ο ίδιος ο «ενδιαφερόμενος»;

  14. sarant said

    Κλπροαίρετε, έχεις δίκιο, το σωστό είναι Σμολένσκης.

  15. SophiaΟικ said

    Και φυσικά, στο ΗΒ μόλις έιδαμε ότι εβγαλε μία έδρα το ΒΝΡ, κόμμα αρκετά ακραίο και ξεκάθαρα κατά της μεταναστευσης και της ΕΕ. Αυτή τη στιγμή στο μπιμπισί γίνεται μάχη μεταξύ σχολιαστών για το ποιός θα πει την πιο ευφάνταστη ερμηνεια για το φαινόμενο, το οποίο όμως ερμηνεύεται πολύ απλα: μεταναστευση.

    Βεβαίως έλεγαν νωρίτερα οι σχολιαστές ότι η άνοδος του ΒΝΡ οφείλεται στο μεγάλο πρόβλημα της μεταναστευσης από άλλες χώρες της ΕΕ- μ’αρέσει όταν κοιτάνε να κανουν το μάυρο άσπρο για να μην πουν κακή κουβέντα για κανέναν τριτοκοσμικό και ταυτόχρονα να σκοράρουν κανέναν πόντο κατά της κακιάς ΕΕ, λές κι η μετανάστευση εντός ΕΕ δεν είναι αμφίδρομη.

    Στα αποτελεσματα της Ελλάδας βλεπω ότι τελικα ο ΓΑΠ ακόμα και με τη ΝΔ διαλυμένη, μόνο ενα 4% προβάδισμα καταφερνει να έχει. Οι κάλτσες δεν ήταν και τόσο καλές φαίνεται.

    Ξέρω, είμαι εκτος θέματος, αλλα κάπου θα βάλουμε τα σχόλια των εκλογών

  16. Μαρία said

    Σοφία, το είδα και γω και σκέφτηκα οτι ο Πλεύρης θα έχει καλή παρέα.

    Απο την άποψη της αποχής όμως γίναμε επιτέλους ευρωπαίοι.

  17. Π. Κονιδάρη,
    μπορεῖτε νὰ πᾶτε στὴν ἀσία ἢ στὴν Ἀφρικὴ ποὺ μυρίζουν δημοκρατία καὶ ἀγάπη!

  18. Τὰ κάλὰ νέα ἦλθαν ἀπὸ Ὀλλανδία καὶ συνεχίζονται!

  19. ppan said

    Ο ρατσισμός σας τρέχει απο τα μπατζάκια, Κορνήλιε. Αλλά αυτό που με διασκεδάζει είναι ο μετασχηματισμός του γνωστού «αν δεν σας αρέσει να γυρίσετε στις χώρες σας» (το οποίο, ευτυχώς, δεν το άκουσα ποτέ τόσα χρόνια μακριά από την Ελλάδα)στο διασκεδαστικότερο «αν δεν σ΄αρέσει φύγε από την χώρα σου».

  20. Mindkaiser said

    Πραγματικά ανησυχητική η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ευρώπη. Αν δεχτούμε ότι τα ξενοφοβικά σύνδρομα έχουν ως σημείο αναφοράς τη μετανάστευση, θα πρέπει να απασχολήσει τις Βρυξέλλες η αδυναμία να πείσει τους λαούς της Ευρώπης για μια κεντρική πολιτική της επιλογή. Δε γίνεται να προτάσσεις τα μεταναστευτικά ρεύματα ως απάντηση στο δημογραφικό (και ως εκ τούτου στο ασφαλιστικό) και να αμελείς για την ενσωμάτωση αυτών των πληθυσμών στις τοπικές κοινωνίες. Βέβαια, αυτό δεν απαλλάσσει τις εθνικές κυβερνήσεις από τις ευθύνες τους. Θα ήθελα πολύ να μάθω για παράδειγμα πώς διαχειρίστηκε η Ελλάδα τα 20 εκατομμύρια ευρώ που έλαβε για την ενίσχυση των μεταναστών όπως αναφέρει το πρόσφατο δημοσίευμα του ιού.

  21. Μαρία said

    Κορνήλιε, σταμάτα να προκαλείς.

  22. Ππᾶν δὲν σᾶς άρέσει καθόλου τὸ χιοῦμορ μου. δεκτόν! ἀλλὰ σκεφθῆτε το διπλᾶ πρὶν μὲ κατηγορήσετε γιὰ ῥατσισμό! οἱ ὕβρεις χάνουν τὴν δύναμί τους ὅταν ἐξαπολύονται ἀφειδῶς! μὲ τσιτᾶτα περὶ ἀκροδεξιᾶς καὶ ὅλην τὴν σχετικὴ ῥητορεία τί πἐτυχε ἡ ἀριστερά;

  23. sarant said

    Επίσης, σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες σημειώνεται καθήλωση της σοσιαλδημοκρατίας, είτε είναι κυβέρνηση (Αγγλία, Ισπανία) είτε αντιπολίτευση (Γαλλία, στη Γερμανία είναι κάτι ανάμεσα αλλά κι εκεί πήγε άσκημα).

    Η άνοδος της ακροδεξιάς είναι και διαμαρτυρία για την ελλειμματική δημοκρατία των Βρυξελλών.

  24. Μαρία μετὰ ἀπὸ τόση κούρασι ποὺ ἀκολουθεῖ τὴν ἄσκησι τῶν καθηκόντων τοῦ δικαστικοῦ ἀντιπροσώπου μου ἄσε με νὰ προκαλέσω λιγάκι!

  25. Μαρία said

    Νίκο, μήπως θες να πεις αποτέλεσμα της ελλειμματικής δημοκρατίας; Αν ζητάς περισσότερη δημοκρατία δεν ψηφίζεις ακροδεξιά κόμματα.

    Κορνήλιε, δε κατάλαβα. Ήσουν δικαστικός αντιπρόσωπος;

  26. SophiaΟικ said

    Η πτώση των σοσιαλδημοκρατών (και εν μέσω οικονομικής κρίσης), απλά νομίζω είναι αποτέλεσμα της απομάκρυνσης από τη σοσιαλιστική ιδεολογία- δεν υπάρχει πλέον ιδεολογική διαφορά μεταξυ δεξιάς και αριστεράς, οπότε οι ψηφοφόροι έχουν να διαλέξουν μεταξύ δύο πανομοιότυπων παρατάξεων κι ίσως διαλέγουν αυτη που δεν μοιάζει να έχει ξεπουλησει την παλιά ιδεολογία της τόσο πολύ όσο η άλλη. Και φυσικά διαλέγουν με κριτήρια εσωτερικής πολιτικής.

    Μαρία (16), δεν ξέρω τι ιδεολογία έχιε ο Πλέυρης, παντως το ΒΝΡ δεν ειναι σαν το κόμμα του Λεπεν, που δεν είναι σαν το κόμμα του Πλέυρη, που δεν είναι σαν το κόμμα το ολλανδικό κλπκλπ Μπορέι όλοι να μπαίνουν στην ίδια ομπρέλλα, αλλά δε έχουν όλοι την ίδια ιδεολογία γιατί δεν έχουν οι κοινωνιες από τις οποίες προέρχοντια τα ίδια προβλήματα. Αυτή τη στιγμή μας δείχνουν ζωντανά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στο Σαουθπαμποτον και μόλις διάβασε πόσες ψήφουν πήρε το ΒΝΡ κάποιοι από το κοινό χειροκρότησαν και κάποιος πεταξε μια βρισιά βαριά για τους «φασίστες» που ακούστηκε καθαρά στην τηλεόραση. Αυτές οι ανοησίες εμένα με ενοχλούν πολύ. Όταν η πολιτική καταντάει ψηφιστε εμενα γιατι ο άλλος είναι κακός, ζήτω που καήκαμε, θα έπρεπε να ειναι ψηφίστε εμένα γιατι εγώ είμαι καλύτερος. Και παρόλο που δεν θα υποστηρίζα ποτέ ακροδεξιούς, θεωρώ απαράδεκτο το ότι σε όλη την Ευρώπη το σπορ της μόδας είναι ποιός θα τους κατηγορήσει περισσοτερο- στο κάτω κατω και τα ακροαριστερά κόμματα ακραία είναι, αλλά κανένας δεν βρίζει τους ψηφοφόρους τους ούτε ανησυχεί κανένας όταν αυξάνεται η δημοτικότητά τους.

  27. SophiaΟικ said

    Mindkaiser τα είπα ήδη- η μόνη ανησυχία είναι για τις Βρυξέλλες, όπως το λες- γιατί συνεχίζει να προωθειται η πολιτική της ανοιχτης πορτάς για όλους χωρίς πρόγραμμα και έχοντας γραμμενους κανονικά τους Ευρωπαίους πολίτες. Καμιά πρωτοτυπία βέβαια σε αυτό το ζήτημα- όποια χώρα διαφωνεί θα έχει δημοψήφισμα κάθε τρεις μήνες μέχρι να ψηφίσει αυτό που θέλουμε 🙂

    Μαρία (25) αν ζητάς περισσοτερη δημοκρατια ούτε κομμουνιστές ψηφίζεις 🙂

    Στη Σουηδία από την άλλη πήρε 7% και μια έδρα το κόμμα των Πειρατών, κόμμα που ιδρύθηκε το 2006 με σκοπό την ελευθερία στο ιντερνέτ (και το filesharing), την προστασία της ιδιωτικής ζωής ονλάιν και όλα τα περί προσωικών ελευθεριών. Αν υπήρχε τέτοιο κόμμα σοτ ΗΒ θα είχε παρει την ψήφο μου.

  28. Σοφία μερικὲς φορὲς εἶσαι ὄνομα καὶ πράγμα.
    Μαρία ναί καὶ κλείνω 24 ὧρες αϋπνίας. πάω γιὰ νάνι.

  29. SophiaΟικ said

    Και να πω ότι το ΒΝΡ εβγαλε και δέυτερο ευρωβουλευτή, τον αρχηγό του κόμματος.

  30. Μαρία said

    Σοφία :στο κάτω κατω και τα ακροαριστερά κόμματα ακραία είναι, αλλά κανένας δεν βρίζει τους ψηφοφόρους τους ούτε ανησυχεί κανένας όταν αυξάνεται η δημοτικότητά τους.
    Κάνεις λάθος. Δε ξέρω τι εννοείς άκρα αριστερά, αλλά προκειμένου για την αριστερά, τα κόμματα εξουσίας έχουν χρησιμοποιήσει την άκρα δεξιά για να χτυπήσουν την αριστερά. Μιλάω πάντα για τα ελληνικά ΜΜΕ.
    Οι διαφορές που επισημαίνεις είναι υπαρκτές και ισχύουν για όλο το πολιτικό φάσμα, αλλά υπάρχουν κοινοί τόποι, στην προκειμένη περίπτωση ο νέος ρατσισμός και η ξενοφοβία. Και το να ασκείς κριτική σ’ αυτά δεν είναι θέμα μόδας.

  31. SophiaΟικ said

    Να πω ότι όταν πήγα να ψηφίσω προχτές πριν από μένα ήταν μια γυναίκα με φερετζέ, τσαντόρ και όλα τα σχετικά, δεν εβλεπες ούτε τα μάτια της, η οποια ειχε έρθει με διερμηνέα για να ψηφίσει.

    Ας μου εξηγήσει κάποιος πως παρακολούθησε αυτη η γυναίκα την προεκλογική εκστρατεία ώστε να εχει ενημέρωση για να ψηφίσει;
    Και για όσους θα αρχισουν τα περί σεβασμού στη διαφορετικότητα κλπ να θυμίζω ότι και στην Ελλαδα οι γιαγιαδες κι οι παπούδες πήγαιναν με το ψηφοδέλτιο έτοιμο όπως τους το έδωσε ο γιός τους κλπ κλπ, οπότε μη μου λέτε τώρα ότι δεν είναι ίδια περιπτωση κι αυτή εδώ.

  32. SophiaΟικ said

    Μαρία, την ελλάδα δεν την παρακολoυθώ από κοντά, αλλά ολα αυτά συνωμοσιολογίες μου ακούγοντια ή μάνία καταδίωξης 😉

    Ο ρατσισμός και η ξενοφοβία που λές υπάρχει και σε πολλους που δεν ψηφίζουν ΒΝΡ (που πήρε 6%) και σε αριστερούς.
    Να θυμήσω τnν περίπτωση του Χαιντέρ στην Αυστρια και την αντίδραση απο την ΕΕ; Όχι και πλύ δημοκρατική αντίδραση. Έδειξε ότι μερικοί (μη-ακροδεξιοί) θέλουν να έιναι πιο ίσοι από τους άλλους, κι αυτο έιναι πιο ύπουλο από το να λες στα ίσα τι έισαι.

  33. Eleni said

    Λοιπόν, εγώ δεν ψήφισα, εδώ που είμαι δεν έχω τη δυνατότητα!

    Επειδή όμως και στο Μεξικό έχουν εκλογές τον Ιούλιο (πολιτειακές για κυβερνήτη, δημοτικές και μερικές για τα 2 σώματα της Βουλής- το σύστημα είναι πολύ παρόμοιο με το αμερικανικό αλλά χωρίς εκλέκτορες), η προεκλογική περίοδος είναι στο φουλ.

    Άκρα δεξιά δεν υπάρχει αυτόνομα, είναι ενσωματωμένη στη σκέτη δεξιά, και έχει κυρίως ακραία καθολικό και «ηθικό» χαρακτήρα.
    Οι οικολόγοι συνεργάζονται με το παραδοσιακό Θεσμικό Επαναστατικό Κόμμα (μια παγκόσμια πρωτοτυπία ονόματος). Επειδή οι Πράσινοι υποστηρίζουν τη θανατικοί ποινή τους απέβαλαν από την παγκόσμια ένωση Πρασίνων (ή όπως λέγεται αυτό…)
    Πολλοί υποψήφιοι αλλάζουν κάμποσες φορές κόμμα (κάπως σαν το Μάνο!) εάν υπάρχουν εσωκομματικές διαφωνίες.

    Όμως το πιο χαρακτηριστικό μου φαίνεται πως είναι ότι πολύς κόσμος έχει χάσει τόσο πολύ την πίστη του στο συστημα που αντί να απέχουν υπάρχουν οργανωμένες κινήσεις που προτρέπουν την εκούσια ακύρωση της ψήφου. Αυτό υπολογίζουν ως διαμαρτυρία για να μετρήσουν τους δυσαρεστημένους.
    Πολλοί επίσης προτρέπουν την ώρα που θα πάνε να ψηφίσουν, αντί να ρίξουν το ψηφοδέλτιο στην κάλπη να το σκίσουν μπροστά στην εφορευτική επιτροπή. Η καταστροφή εκλογικού υλικού είναι ομοσπονδιακό αδίκημα και θα πάνε στο αυτόφωρο. Αν είναι πολλοί θα προκαλέσουν τόση αναστάτωση στην αστυνομία που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα εκτεταμένων επεισοδίων.

    Με προβληματίζει που εγώ δεν έχω αποφασίσει ακόμη αν προτιμώ να κυλίσουν όλα ήρεμα ή όχι!

  34. neostipoukeitos said

    Ελένη (33): Μια άλλη παγκόσμια πρωτοτυπία, από ονοματολογική άποψη βέβαια, ήταν το καναδικό Parti progressiste-conservateur, που ευτυχώς μας άφησε χρόνους το 2003 (http://fr.wikipedia.org/wiki/Parti_progressiste-conservateur_du_Canada).

  35. Φαροφύλακας said

    Δυο πρώτα σχόλια μετά το… βόλι!

    Ακούω τους νεοδημοκράτες βουλευτές, υπουργούς, πρωθυπουργό να ξεκινάν την κάθε δήλωσή τους με «ο νεοδημοκράτης ψηφοφόρος μάς έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα» και σκέφτομαι πόσο επιλέγουν να υποβαθμίσουν την ήττα αφού θεωρούν πως το μήνυμα δεν τους το στέλνει ο λαός παρά μόνο ο κοσμάκης που ‘χουν στο μαντρί τους. Μια εσωκομματική υπόθεση λοιπόν η ήττα τους!

    Το ΠΑΣΟΚ φαίνεται πως άρχισε να ανακάμπτει και ο Παπανδρέου να συσπειρώνει τους πασοκσίδες που μάλλον άρχισαν να… ξεπικραίνονται.

    Το ΚΚΕ αμετακίνητο από αυτό το 8-9% είναι προφανές πως έχει δική του την ιστορική αριστερά η οποία φαίνεται πως ανανεώνεται και κάθε γέρος που φεύγει αφήνει τ’ αγγόνι του στο πόστο :ρ

    Ο ΛΑΟΣ ανεβαίνει σφριγηλός. Αφού η ΝΔ επέλεξε εδώ και χρόνια να μετακινηθεί προς το κέντρο, αναπόφευκτα άφησε ένα κενό στην άκρα δεξιά και τί να κάνουμε; δεν μπορείς να τα έχεις όλα δικά σου. Είναι όμως και το θέμα τής μετανάστευσης. Θεωρώ πως ο Έλληνας δεν είναι ρατσιστής, όταν όμως μέσα σε είκοσι χρόνια η πληθυσμιακή σύσταση τής Ελλάδας αλλάζει άρδην και ο τόπος γεμίζεις με κάθε λογής ξένους δεν χρειάζεται να είσαι ρατσιστής για να νοιώσεις δυσαρέσκεια.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο δεύτερος ηττημένος αυτής τής αναμέτρησης. Αν σε καιρούς πολιτικής δυσφορίας και αναστάτωσης δεν καταφέρνει να κεφαλαιοποιήσει τον αρχικό ενθουσιασμό για ένα νέο παιδί που έβαλε σαν αρχηγό, απορώ πότε θα καταφέρει κάτι καλύτερο. Το θέμα είναι πως ο πολύς κόσμος δεν βλέπει τον ΣΥΡΙΖΑ μήτε σαν ριζοσπαστικό κόμμα κι ενδεχομένως μήτε καν σαν αριστερά. Ήταν ενδιαφέρουσα μια δημοσκόπηση που έκανε ο Λαζόπουλος όπου ένα πολύ μεγάλο ποσοστό Ελλήνων χαρακτήριζε τον ΣΥΡΙΖΑ αστικό κόμμα! Για τους περισσότερους κεντροαριστερούς ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το ΠΑΣΟΚ σε μικρό οπότε προτιμούν να ρίξουν την ψήφο απευθείας στο μεγαλωμένο.

    Οι ατζαμήδες Οικολόγοι Πράσινοι είναι οι μικροί νικητές. Μου άρεσε που όταν μιλούσε ο Τρεμόπουλος δίπλα του στεκόταν μια κυρία που κρατούσε δυο-τρία άνθη ηλιόσπορου και προσπαθούσε να τα βολέψει το δυνατόν καλύτερα στην εικόνα. Μόνο που δεν τα έπλεξε στα μαλλιά του :^ρ Ήταν μια απάντηση στην απορία που είχα τόσον καιρό, τί τάχα απέγιναν εκείνα τα παιδιά των λουλουδιών.

    Εχθές ήταν μια γαλήνια μέρα και πραγματικά χάρηκα. Ένοιωσα πως, πέρα από το πραγματικό πρόβλημα τής διαφθοράς και της διαπλοκής, ζούμε σε χρόνια δημοκρατίας και ξέρω πως δεν ήταν πάντα έτσι. Χαίρομαι που η Ελλάδα θα ακούγεται με έξι διαφορετικές φωνές στο Ευρωκοινοβούλιο, αντιπροσωπευτικά και πλουραλιστικά. Κι ελπίζω πως μια μέρα θα δούμε ένα αναλογικότερο σύστημα στις βουλευτικές εκλογές.

    Η αυτοδυναμία μοναχά ευνοεί την παθογένεια τής Δημοκρατίας.

  36. houititi said

    Νομίζω ότι φτάνει πια με την υποκρισία απέναντι στους μετανάστες. Όλοι γνωρίζουν ότι ο τρίτος κόσμος είναι ακόμη υποδουλωμένος σε Ευρώπη και Η.Π.Α που χρησιμοποιούν τα χρέη και την πείνα για να κατακλέβουν τα κράτη του τρίτου κόσμου με αποτέλεσμα την εξαθλίωση του πληθυσμού (J. Ziegler «L’empire de la honte», Sophie Besse «L’arme alimentaire») ο οποίος αναγκάζεται πλέον να εγκαταλείψει τα πάντα για να αναζητήσει καλύτερη τύχη και του ζητάμε και τα ρέστα από πάνω γιατί ήρθε να μας ενοχλήσει.

    Όσο για τα φουλάρια και τα τσαντόρ και τα λοιπά, έχω μείνει στο Λουεξεμβούργο (με τον οικοδεσποτη δεν έτυχε να γνωριστούμε αλλά ίσως να έχουμε κοινους γνωστούς), μένω εδώ και χρόνια στη Γαλλία και έχω γνωρίσει πάρα πολλούς μουσουλμάνους. Οι περισσότερες γυναίκες δε φοράνε φουλάρι, μόνο μια πολύ μικρή μειοψηφία και για το λόγο αυτό είναι visible. Οι υπόλοιποι τις θεωρούν θρησκόληπτες και τις κοροϊδεύουν αλλά αυτούς δεν τους βλέπουμε.

  37. P.Konidaris said

    @Κορνήλιε
    Λίγο τέτοιο «χιούμορ» ακόμα αγαπητέ και ίσως το πράξω. Αν και τώρα που το ξανασκέφτομαι (έτσι είμαστε εμείς οι θολοκουλτουριάρηδες, σκεφτόμαστε και ξανασκεφτόμαστε) προτιμώ να μείνω και να αγωνιστώ εναντίον των απανταχού πατριδοκάπηλων, ρατσιστών, ακροδεξιών και όλων όσων κάνουν το φόβο παντιέρα και τη μισαλλοδοξία σάλπιγγα.

  38. Psychoellin said

    ΗΔΗ οι Ευρωπαίοι θολοκουλτουριάρηδες, συνειδητοποιώντας την αλματώδη άνοδο του ελληνόψυχου ΛΑΟΣ, έσπευσαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα εγκολπώνοντας την ελληνική λεβεντιά στα παρακμασμένα μουσικά τους ήθη.

    Αν δεν με πιστεύετε, εδώ η απόδειξη: http://www.youtube.com/watch?v=252y1AjZBLU&feature=related

  39. Μου άρεσε που όταν μιλούσε ο Τρεμόπουλος δίπλα του στεκόταν μια κυρία που κρατούσε δυο-τρία άνθη ηλιόσπορου και προσπαθούσε να τα βολέψει το δυνατόν καλύτερα στην εικόνα. Μόνο που δεν τα έπλεξε στα μαλλιά του :^ρ Ήταν μια απάντηση στην απορία που είχα τόσον καιρό, τί τάχα απέγιναν εκείνα τα παιδιά των λουλουδιών…

    Ακριβώς ετσι 🙂

    (απεγιναν πενηνταρηδες.. και ομως υπάρχουν )

  40. σχ 30» Δε ξέρω τι εννοείς άκρα αριστερά, αλλά προκειμένου για την αριστερά, τα κόμματα εξουσίας έχουν χρησιμοποιήσει την άκρα δεξιά για να χτυπήσουν την αριστερά. Μιλάω πάντα για τα ελληνικά ΜΜΕ.»
    Ακριβώς ετσι
    Και οχι μόνο την Αριστερά …(Εν Προκειμένω το Συριζα κυριως λιγο μετά τον Δεκεμβρη )

    Αλλά και τους Ο -Π

    (τα ιδια κεντρα , με την ιδια φρασεολογια με τα ιδια Φθηνα υπονοουμενα με την ιδια Χοντροκοπιά και Χυδαιοτητα και Λασπολογια)

  41. Καλοπροαίρετε, ευχαριστώ για την παρέμβαση και τις διευκρινήσεις. Καταπληκτικό αυτό το φύλλο της εφημερίδας.

  42. Ὀνομάζοντας τὴν αντιμεταναστευτικὴ πολιτικὴ μισαλλοδοξία καὶ ῥατσισμὸ μοῦ θυμίζετε τὸ θουκυδίδειον: καὶ τὴν εἰωθυῖαν ἀξίωσιν τῶν ὀνομάτων ἐς τὰ ἔργα ἀντήλλαξαν τῇ δικαιώσει. κύριε Κονιδάρη, συνεχίστε ἔτσι. φαίνεται πὼς ἡ «ἀκροδεξιὰ» θὰ σᾶς ἐυγνομωνῇ! ἐκ τῶν ἀποτελεσμάτωψν φαίνεται ὅτι τῆς κάνετε διαφήμισι!

  43. Κορνήλιε γιατί βγαινουν αυτά τα τετραγωνάκια στα σχολια σου; Δεν μπορώ να καταλάβω τι λες βρε παιδι μου

  44. Μιὰ ἁπλῆ ῥύθμισις ένεργοποιήσεως τοῦ πολυτονικοῦ θὰ ἐπέλυσε τὸ πρόβλημα.

    ΜΙΑΑΠΛΗΡΥΘΜΙΣΙΣΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕΩΣΤΟΥΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟΥΘΑΕΠΕΛΥΕΤΟΠΡΟΒΛΗΜΑ

  45. Κορνήλιε, πες τους επιτέλους πως θα το κάνουν. Τόσο καιρό τους έχεις πρήξει τους ανθρώπους.

  46. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ!

  47. SophiaΟικ said

    Φαορφύλακα…
    > έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα» και σκέφτομαι πόσο επιλέγουν να υποβαθμίσουν την ήττα αφού θεωρούν πως το μήνυμα δεν τους το στέλνει ο λαός παρά μόνο ο κοσμάκης που ‘χουν στο μαντρί τους.

    Μα όταν ένα κόμμα χάνει ψηφους που ειχε δικές του ψηφους χάνει- δε χρειάζεται να «είσαι φίλος -γίνε μέλος». Από την άλλη ειναι δεδομενο ότι ενα 30% το έχουν τα δυο μεγάλα κόμματα σίγουρο και παλεύουν για το πιο πάνω, θα προτιμουσα να έιχαν ένα 25% και να έπρεπε κάθε φορά να πεισουν πολλούς αναποφάσιστους. Για το ΠΑΣΟΚ, αν ακόμα και τωρα μόνο τόσο παίρνουν απλά υπάρχει κενό στον χωρο τους και δεν έχει βρεθεί κανένα κόμμα να το αναπληρώσει. Το ΣΥΡΙΖΑ φυσικά και είναι αστικό κόμμα, κόμμα κολλεγιόπαιδων και αριστεροδιανοούμενων. Τα gimmick (πως το λενε αυτό στα ελλήνικος; επικοινωνιακά τεχνάσματα;)του Τσιπρα μπορεί να άρεσουν στους συνομίληκούς του αλλά σε όλες τις άλλες ηλικίες μοιάζει σαν κακομαθημένο που κάνει κολπάκια για να τραβηξει την προσοχή.

    > Είναι όμως και το θέμα τής μετανάστευσης. Θεωρώ πως ο Έλληνας δεν είναι ρατσιστής, όταν όμως μέσα σε είκοσι χρόνια η πληθυσμιακή σύσταση τής Ελλάδας αλλάζει άρδην και ο τόπος γεμίζεις με κάθε λογής ξένους δεν χρειάζεται να είσαι ρατσιστής για να νοιώσεις δυσαρέσκεια.

    Φαροφλυλαξ, εισαι ρατσιστης ειεδή τολμάς να λες ότι δεν είσαι 100% ικανοποιημενος από την παρούσα κατάσταση. Για εξιλεωση να βγεις την επόμενη Παρασκευή στους δρομους και να σπάσεις μερικά ιχ στο όνομα του Αλλάχ.

    houititi συμφωνώ, φτάνει η υποκρισία στο θέμα της μεταναστευσης, ας βγει ένα μεγάλο κόμμα να πει αυτά που σκεφτονται όλοι αλλα δε τα λένε και θα ανατραπεί στα σίγουρα το πολιτικό σκηνικο.

  48. sarant said

    Houititi, μάλλον θα έχουμε κοινούς γνωστούς -και πράγματι οι μαντήλες κάνουν μπαμ από μακριά. Στο Πάρκο Αστερίξ, θυμάμαι, ήταν πέντε μαυροφορεμένες μαμάδες σε όλο το πάρκο, αλλά όπως τις έβλεπες και τις ξανάβλεπες στα διάφορα παιχνίδια φαίνονταν για πάρα πολλές.

    Σοφία, τι ακριβώς σκέφτονται όλοι και δεν τολμάει κανείς να πει;

  49. Yannis H said

    Σαν Έλληνες μπορούμε να νιώσουμε την ανάγκη του Καραμανλή. Κι εμείς έχουμε ένδοξους προγόνους – κι είμαστε κατώτεροί τους. Κρυβόμαστε πίσω από το όνομά τους και την ιστορία τους. Κουνάμε τα χέρια σαν νταήδες μπροστά στους άλλους, προσπαθώντας να τους πείσουμε για την αξία μας. Και κάθε τόσο, αποδεικνυόμαστε κατώτεροι των περιστάσεων. Είμαστε περήφανοι για την αρχαιότητα, δώσαμε τα φώτα στη Δύση (όπου υποτίθεται πως ανήκουμε) αλλά νιώθουμε πιο κοντά στην ορθοδοξία – κι ο Καραμανλής έγραψε στα παλιά του παπούτσια το κοσμικό κράτος υπογράφοντας για τις ταυτότητες ή τιμώντας έναν Αρχιεπίσκοπο σαν θανόντα εν ενεργεία αρχηγό κράτους. Είμαστε μια μεταβαλλόμενη δεξαμενή ψηφοφόρων κι εντυπωσιαζόμαστε από την υπερβολή και τον λαϊκισμό – κι ο Καραμανλής έχει σαν είδωλό του τον Ανδρέα. Κουβαλάμε μια νοσταλγία ανελευθερίας και την επιθυμία του σίγουρου, όπου άλλοι αποφάσιζαν για εμάς (κι ο Καραμανλής έχει δηλώσει πως αν δεν ήταν πολιτικός θα ήθελε να είναι στρατιωτικός). Έχουμε ροπή στην υπερκατανάλωση, στα τσιμπούσια, στο χαβαλέ, στο ως αδελφέ, στον αυτόματο πιλότο, στην ωραία σύζυγο, στην οικογένεια, σ’ εκφράσεις μεταξύ τυρού και αχλαδιού του στιλ «πέντε νταβατζήδες κυβερνάνε αυτή τη χώρα». Έχουμε μπάκα, αρχές φαλάκρας, ύφος βαρύ, που και που λέμε κι ένα «έκανα λάθος αλλά…» κι έχουμε να το θυμόμαστε. Περιτριγυριζόμαστε από – γνωστά κι άγνωστα – λαμόγια. Ζούμε στο ραχάτι του δημόσιου υπαλλήλου και νιώθουμε κουρασμένοι. Στα δύσκολα «την κάνουμε» περιμένοντας να ηρεμήσει το κακό.

    Ένας πετυχημένος ηγέτης πρέπει να εμπνέει το λαό. Ο Καραμανλής αποτελεί το πραγματικό είδωλο: αυτό που βλέπουμε στον καθρέφτη. Και του χαριζόμαστε περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε.

  50. Mindkaiser said

    @27:

    Η ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική είναι μόνο ένα από τα ζητήματα που καθορίζονται από επιτροπές σοφών στις Βρυξέλλες. Δυστυχώς, μετά την πλήρη επικράτηση της νεοκλασικής θεωρίας στα οικονομικά, έχει επικρατήσει η άποψη ότι υπάρχει «επιστημονικά ορθός» τρόπος οικοδόμησης της παγκοσμιοποιημένης ευρωπαϊκής ένωσης. Ως εκ τούτου αγαπητή Σοφία, έχεις απόλυτο δίκιο να υποστηρίζεις ότι απουσιάζει από τον δημόσιο διάλογο η ανταλλαγή απόψεων για κεντρικούς κατευθυντήριους άξονες όπως το ασφαλιστικό, η μετανάστευση, το κοινωνικό κράτος και το αναπτυξιακό μοντέλο. Οι πολίτες αντιμετωπίζονται ως αδαείς, ενώ επικρατεί η άποψη ότι η όποια αντίθεσή τους στις κεντρικές επιλογές των Βρυξελλών, αποτελεί απλά επικοινωνιακή αστοχία. Το χειρότερο είναι ότι λαοί όπως ο γαλλικός και ο ιρλανδικός που ενημερώνονται και εκφράζουν την αντίθεσή τους σε κείμενα όπως το οικονομικό μανιφέστο που ονομάστηκε ευρωσύνταγμα, εισπράττουν τη χλεύη των εγχώριων πιθηκανθρώπων (βλέπε Planet of the Apes με Charlton Heston).

    @35:
    Αγαπητέ Φαροφύλακα, είναι γνωστό τοις πάσοι ότι η φύση απεχθάνεται τα κενά. Το σχόλιό σας για τον ΛΑ.Ο.Σ. με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.

  51. ἔ θὰ πίστευα ὅτι δὲν ὑπάρχουν πολὲς μαντηλοφοροῦσες στὴν Γαλλία, ἀλλὰ εὐτυχῶς τὴν ἔχω ἐπισκεφθεῖ καὶ ξέρω ὅτι ὑπάρχουν πολλές. ἡ μαντήλα βέβαια εῖναι μέρος καὶ τὴς χριστιανικῆς κουλτούρας, ἀλλὰ ἀπὸ τὶς χριστιανὲς ἐγκαταλείφθηκε. ἡ γιαγιά μου πάντως ἀκόμη φοράει τσεμπέρι. ἄχ τό πάρκο τοῦ Ἀστερίξ! τὶ ὡραῖα εἶχα περάσει!

    τὸ μεταναστευτικὸ πάντως ἐπὶ χρόνια στὴν Ἑλλάδα οἱ πολιτικὲς δυνάμεις ἠρνοῦντο νὰ τὸ συζητήσουν.

  52. SophiaΟικ said

    48: Τι έχει σχέση με τη μεταναστευση και το συζητάμε μεταξύ φίλων αλλά δημόσια το αποποιούμαστε για να μη μας πούνε ξενόφοβους; Τι κάνει νιάου νιάοου στα κεραμίδια- το ότι τα χρόνια περνάνε και αντί να λιγοστέυουν τα προβλήματα της μεταναστευσης αυξάνονται, το οτι ίσως η Ιταλία να έχει τη σωστή στάση (κι ας λέει ο ΟΗΕ ό,τι θέλει) κλπ κλπ.

  53. neostipoukeitos said

    Ναι, αλλά γιατί «ἐπισκεφθεῖ» με έψιλο γιώτα; Μπορεί να το δει κανάς Ιωάννης Μεταξάς απ’ την Κόλαση και να θυμώσει. Άσε που θα στεναχωρηθούν και τα πράσινα ανθρωπάκια στον Σείριο. Σύνελθε, Κορνήλιε, έχεις πάρει τον κακό δρόμο της μαλλιαρής. Και ο κατήφορος αυτός οδηγεί αφεύκτως εις τον κομμουνισμόν και τας παραφυάδας αυτού.

  54. τὸ ἐπισκεφθεῖ σὰν νεοελληνικὸ ἀπαρέμφατο τὸ γράφω παγίως μὲ ει.

    ὅσο γιὰ τὰ πράσινα ἀνθρωπάκια ἀπὸ τὸν Σεἰριο μετὰ τὴν χθεσινὴ ἐκλογική τους ἐπιτυχία ὄντως ἀποθρασύνθηκαν! 🙂

  55. Πῶς μπορῶ νὰ προσθέσω ὡς εἰκονότυπό μου τὸν ἔνδοξο Μιστριώτη;

  56. neostipoukeitos said

    Ναι αλλά το παθητικό απαρέμφατο έρχεται από το (ἐπισκεφ)θῆναι, άρα θέλει ήτα, αγαπητέ μου. Βλέπω ότι η κομμουνιστική προπαγάνδα έχει αλώσει ακόμα και τους ελάχιστους εναπομένοντες υπερμάχους της ελληνικής φυλετικής και γλωσσικής καθαρότητας. Θλιβερόν.

  57. SophiaΟικ said

    Mindkaiser η απορία μου παντα ήταν πως παιρνονται οι αποφάσεις στην πολιτική (και σε άλλους κλάδους, αλλα δεν είναι του παρόντος), πως δημιουργέιται γραμμή πλεύσης η οποία μπορει να απέχει πολύ από την κοινή γνώμη ή και από την κοινή λογική ακόμα. Δεν ξέρω αν οφείλεται σοτ ότι δεν υπάρχουν ιδεολογίες πλεον. Μπορέι να οφείλεται στο ότι μας κυβερνάνε ελίτ που βγαίνουν απο δυο-τρία σχολεία σκέψης- αλλά πάντα δε γινόταν αυτο, και παλιοτερα δεν ειχα τόσο έντονη την εντύπωση ότι μας έχουν γραμμενους.

    Ειδικά για τις ευρωεκλογές πάντως, μην ξεχνάμε ότι οι ψηφοφόροι ψηφίζουν με βάση τοπικά κριτήρια, έτσι αν ένα κόμμα πάει καλά εντός θα παέι καλά και στις ευρωεκλογές. Αν υπήρχαν άλλα κόμματα για την ΕΕ και δεν υπήρχε λίστα τότε ίσως να ψηφιζαμε για την ΕΕ.

  58. neostipoukeitos said

    Και μη μου πεις ότι χρειαζόσασταν εκλογική ενθάρρυνση εσείς τα χρυσαυγιτάκια για να ξαναρχίσετε να τα κάνετε λίμπα, έτσι Corneille;

  59. Νεοτιπούκειτε εἶσαι προβλέψιμος! ἤξερα ὅτι θὰ δώσῃς αὐτὴν τὴν απάντησι. πάντως γιὰ νὰ σοβαρευθῶ δὲν ἔχω ἀκόμη κατασταλάξει γιὰ τὴν κατάληξι τοῦ παθητικοῦ ἀπαρεμφάτου. ὅσο γιὰ τοὺς κομμουνιστὲς δὲν μὲ ἀφοροῦν. ἡ Δεξιὰ κατήργησε τὴν καθαρεύουσα καὶ τὸ ΠΑΣΟΚ τοὺς τόνους. ἡ ἀριστερὰ εἶναι ἀθῳα.

  60. Ἐπίσης δὲν εἶμαι Χρυσαυγιτάκι. Οὔτε ἔκανα ποτὲ κάτι λίμπα. Εἶμαι πολὺ φιλήσυχος ἄνθρωπος. Γιὰ τὴν δικαιοσύνη μου ἡ ἐφορευτικὴ ἐπιτροπὴ ἂν εἴποι.

  61. κύριε Γιάννη Χ, γιὰ νὰ γίνουμε Εὐρωπαῖγοι δηλαδὴς πρέπει νὰ γίνουμε προτεστᾶντες ἢ παπικοί;

    καὶ γιὰ νὰ εἴμεθα κοσμικὸν κράτος πρέπει νὰ μὴ κάνουμε δημοψηφίσματα;

    πολὺ ἐνδιαφέρουσα ἡ θεωρία σας.

  62. π2 said

    Η πιο γουάου δήλωση για τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών ανήκει ασφαλώς στον κ. Ψωμιάδη:

    Θεωρώ ότι ο Κώστας Καραμανλής πρέπει να γίνει Κωνσταντίνος Καραμανλής. Ο ελληνικός λαός τον εμπιστεύεται, μπορεί να γίνει ένας νέος Τσε Γκεβάρα.

    Ζούμε σε πολύ μεταμοντέρνες εποχές.

  63. Η μεγάλη εισροή μεταναστών στην Ελλάδα σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι ένα θέμα που ενδιαφέρει αρκετά τον μέσο Έλληνα. Το δύο μεγάλα κόμματα είναι διαπιστωμένα ανίκανα να αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο ζήτημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συνοροφυλακή* που ενεργοποιήθηκε όταν πια είχαμε ήδη πάνω από ένα εκατομμύριο λαθρομετανάστες εντός των συνόρων. Ω, αυτά τα αντανακλαστικά τής Ελληνικής Πολιτείας!

    Όπως και να ‘χει, η αριστερά μένει σε αυτό το «πρέπει να σκύψουμε ανθρώπινα πάνω από τον μετανάστη» το οποίο βεβαίως είναι όχι απλά σωστό αλλά και αυτονόητο. Οφείλεις να είσαι ανθρώπινος σε έναν συνάνθρωπο ειδικά όταν τον βρεις ταλαιπωρημένο και κουρνιασμένο στην αυλή σου. Το θέμα είναι πως εδώ δεν μιλάμε για έναν συνάνθρωπο αλλά για καναδυό εκατομμύρια. Κι είναι αυτό που απασχολεί τον μέσο Έλληνα ο οποίος στέκεται σαστισμένος σε μια νέα πραγματικότητα την οποία δεν κατάφερε ακόμη να επεξεργαστεί μέσα του.

    Φυσικά το θέμα, ή πιο σωστά το πρόβλημα τής λαθρομετανάστευσης είναι πολύπλευρο όμως ήθελα απλά να αναφέρω αυτήν την μία, απλή όψη για να παρατηρήσω πως η αριστερά δεν καταπιάνεται με αυτό που απασχολεί τον απλό κοσμάκη (που επιμένω πως δεν είναι ρατσιστής) κι έτσι αναδεικνύεται η ακροδεξία που τελικά έχει πολύ πιο ξεκάθαρες θέσεις.

    { Πιστεύω πως αυτό είναι εν μέρει και το πρόβλημα των σοσιαλιστών στην Γαλλία. Από το λίγο που παρακολούθησα τα πράγματα μέχρι τώρα πιστεύω πως οι θέσεις του Σαρκοζή ήτανε πάντοτε πολύ πιο ξεκάθαρες. Να το πω κι έτσι: κάποιος είναι πιο βέβαιος αν διαφωνεί ή αν συμφωνεί με τον Σαρκοζή απ’ ότι με τους σοσιαλιστές. Κι αν αυτοί έχουν εσωκομματικά προβλήματα τα έχουν προφανώς επειδή δεν τα πάει καλά το κόμμα. }

    Συνοψίζοντας: μπορεί να υπάρξει κάποιος ο οποίος να μην είναι ρατσιστής, διότι κι εμείς οι πολλοί δεν είμαστε, όμως να τολμήσει να μιλήσει ρεαλιστικά για το θέμα τής λαθρομετανάστευσης ό,τι και να σημαίνει τελικά αυτό;

    * γιατί τάχα επικράτησε ο τύπος συνοριοφυλακή;

  64. Mindkaiser said

    #57:

    Την άποψη ότι δεν υπάρχουν ιδεολογίες πλέον, θα με συγχωρέσεις αγαπητή Σοφία, αλλά την κρίνω ιδιαίτερα παραπλανητική. Άλλωστε, εκεί είναι και η βάση του επιχειρήματός μου. Ισχυρίζομαι αντίθετα ότι υπάρχει σαφέστατη ιδεολογική κατεύθυνση πίσω από τις αποφάσεις που λαμβάνονται, η οποία όμως έχει ενδυθεί τον μανδύα της «επιστημονικής αλήθειας». Τώρα, το γιατί η επικράτηση του νεοφιλελευθερισμού σε πολιτικό επίπεδο καπέλωσε και την ανάπτυξη αξιόπιστης αντιπρότασης στην οικονομική θεωρία, θα συμφωνήσω ότι είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα. Αξίζει πάντως να παρατηρήσει κανένας ότι, από το τέλος του 2ου παγκοσμίου και μετά, βρισκόμαστε καβάλα σε μια Κεϋνσιανή/Νεοκλασική τραμπάλα, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις πολιτικές που ακολουθούνται στα μεγάλα κοινωνικά ζητήματα.

  65. Μαρία said

    Φαρό, για τα προβλήματα που θίγεις ο νικοκύρης στο ποστ για τα αυστραλιανά είχε παραπέμψει στο παρακάτω άρθρο που πέρασε μάλλον απαρατήρητο.
    http://www.koutsourelis.gr/index1.php?subaction=showfull&id=1154314228&archive=&start_from=&ucat=8&

  66. houititi said

    Κανείς δεν είπε ότι δεν υπάρχουν μουσουλμάνες με μαντίλα στη Γαλλία αλλά οι μουσουλμάνες που δε φοράνε είναι πολύ περισσότερες, στο πάρκο Αστερίξ π.χ. μπορεί να υπήρχαν και άλλες δέκα χωρίς μαντίλα. Σε πείσμα των ΜΜΕ που έχουν λυσσάξει να μας πείσουν ότι όλοι οι μουσουλμάνοι είναι φανατισμένοι και έτοιμοι να σκοτώσουν τους άπιστους, οι περισσότεροι από αυτούς δε νοιάζονται για τη θρησκεία, παραβαίνουν με συνέπεια τις επιταγές της και πατάνε στο τζαμί κάθε Αΐντ και Ραμαζάνι (όπως λέμε Χριστούγεννα και Πάσχα).

    Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που δε θέλουν να αφομοιωθούν αλλά κάπως έτσι ηταν και πολλοί Έλληνες στη Γερμανία και στις Η.Π.Α., είναι γνωστός ο αστικός μύθος (ενδεικτικός όμως) με τον μετανάστη που έτρωγε επί χρόνια σκυλοτροφή επειδή 30 χρόνια στη Γερμανία δεν έμαθε τη γλώσσα.

    Καλή η Ιταλία αλλά η Γερμανία όπου καίνε τα σπίτια Ελλήνων και Τούρκων και μετά λένε ότι το έκαναν οι ίδιοι για να πάρουν τα λεφτά της ασφάλειας, είναι ακόμα καλύτερη.

  67. SophiaΟικ said

    64: Έστω, πεστο δεν υπάρχει η προσήλωση στις ιδεολογές. Φυσικά εννοείτια ότι μιλάω με αναφορά το ΗΒ που το ξέρω καλύτερα κι όχι την Ελλάδαπου την παρακολουθώ απο απόσταση, αλλά ενώ κάποτε ήταν ξεκάθαρες οι θέσεις της καθε ομάδας, τώρα συχνά μοιάζουν όλοι οπαδοόιτυ ξεκινάμε και βλεπουμε.
    Να φέρω ενα παράδεiγμα από ενα παλιότερο ντοκυμαντάιρ του μπιμπισί που έιναι χαρακτηριστικη: οι σιδηρόδρομοι. Το ’97 το εργατικό κόμμα στο ΗΒ έκανε έρευνα αγοράς μεταξύ των ψηφοφόρων που ήθελαν να προσελκύσουν (αυτών που πάνε να ψηφίσουν δηλαδή, όχι της εργατιάς που απέχει) σχετικά με το τι προτεραιότητες έιχαν. Οι ερωτηθέντες είπαν ότι οι σιδηρόδρομοι ήταν μικρης σημασίας και θα ήθελαν να μειωθούν οι κρατικες δαπανες για τη δημόσια συγκοινωνία. Το οποίο και έγινε με αποτέλεσμα δυο-τρια πολύνεκρα ατυχήματα που θα μπορούσαν ν εχουν αποφευχθει. Κιόπως ελεγε σχολιαστης, μα ρωτάς τώρα τον βολεμένο με τις αμαξαρες για τα τρένα; Τι περιμένεις να σου πει;Εννοείται θα σου πει να
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Century_of_the_Self

  68. SophiaΟικ said

    64: Έστω, πεστο δεν υπάρχει η προσήλωση στις ιδεολογιές. Φυσικά εννοείται ότι μιλάω με αναφορά το ΗΒ που το ξέρω καλύτερα κι όχι την Ελλάδα που την παρακολουθώ απο απόσταση. Ενώ κάποτε ήταν ξεκάθαρες οι θέσεις της καθε ομάδας, τώρα συχνά μοιάζουν όλοι οπαδοι του ξεκινάμε και βλεπουμε.

    Συνιστώ ενα παλιότερο ντοκυμαντάιρ του μπιμπισί
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Century_of_the_Selfhttp://video.google.com/videoplay?docid=8953172273825999151

    Δεν αρέσει σε όλους το διδακτικό στυλ του σκηνοθέτη, αλλά λέει ενδιαφέροντα πράγματα.

  69. SophiaΟικ said

    Λοιπόν το πρωτο μήνυμα εφυγε πριν τελειώσει και τελικά ξαναέστειλα μια πιο μικρη βερσιόν του, με την ίδια κεντρική ιδέα, ελπίζω να μη σας μπέρδεψα.

  70. SophiaΟικ said

    houititi, εγώ δε ζω στο Λουξεμβούργο που έιμαι σίγουρη οτι μαζέυει μουσουλμάνους μεσοαστούς. Μενω σε μια μετρια γειτονιά του Λονδίνου, που μαζευει μουσουλμανικό προλεταριάτο και δεν είναι καθόλου όπως λες.
    Κάθε χρονο παρακολουθώ μαθήματα, ας πούμε καλαθοπλεκτικής, στο σχολείο για ενήλικους απεναντι (κάτι σαν τις ΝΕΛΕ). Στις τάξεις έχουμε πάντα παρα πολλές μουσουλμάνες, οι μισές γέννημα- θρέμα Αγγλία, και είναι όλες με φερετζέδες κι ετσι. Δεν είδα ποτέ καμία χωρίς, εκτός από μία Ιρακινή που στο Ιρακ ήτνα γιατρός (κι από φίλους που ζούσαν στο Ιράκ πριν χρόνια, στο Ιράκ δεν ήταν δημοφιλής ο φερετζές). Έχουμε και αγγλιδες που παντρευτηκαν άραβες και φόρεσαν ράσο. Όλες καλά κοριτσια είναι βεβαίως και ως ένα βαθμό συνεννοούμαστε γιατί σκέφτονται λίγο σαν τους δικούς μας παλιότερους, αλλά ο κάλος στον εγκέφαλο παραμένει. Μια μέρα ήμασταν στο μάθημα όλο γυναίκες και μία εβγαλε το μαντηλι. Ανοίγει η πορτα σε μια φάση και μπαινει ένας εργάτης να φέρει κάτι και η τύπισσα εκανε βουτιά κάτωαπότο θρανίο πανικόβλητη. Δεν ήταν καμιά μπάμπω, 30-35 ήτανε και πολύ τσαπερδόνα στο στυλ.

  71. ἕνα θὰ πῶ: τρίζουν τὰ κόκκαλα τοῦ Κάρολου Μαρτέλλου καὶ τοῦ Λέοντος Γ’ Ἴσαυρου.

  72. Μαρία said

    Σοφία, πράγματι συγκρίνονται ανόμοια πράγματα. Οι διαφορές οφείλονται κυρίως στην διαφορετική πολιτική Γάλλων απ’ τους Βρετανούς αποικιοκράτες. Το κοινοτιστικό αγγλοσαξωνικό σύστημα όχι μόνο δεν υπήρχε στη Γαλλία αλλά οι Γάλλοι προσπαθούσαν να ενσωματώσουν τους μετανάστες στη βάση οικουμενικών αξιών. Κατά την περίοσο των παχιών αγελάδων το κατάφερναν.Όταν άρχισε η κρίση, άρχισε και η περιχαράκωση σε τοπικές, εθνικές και άλλες ταυτότητες(βλ. και ζήτημα της μαντίλας). Δεν είναι πάντως τυχαίο οτι η εξέγερση στα γαλλικά προάστια δεν είχε καμιά σχέση με τη θρησκεία.

    Μου έκανε εντύπωση η κυρία που ψήφιζε με διερμηνέα. Πώς πήρε την υπηκοότητα χωρίς να ξέρει τη γλώσσα;
    Χιλιάδες δικοί μας μετανάστες ζουν σε πολιτισμικό γκέτο, αλλά δεν ψηφίζουν στη χώρα υποδοχής.
    Με τις σκυλοτροφές την έχει πάθει γνωστός μου πριν απο 40ριά χρόνια στο Παρίσι, αλλά πολύ γρήγορα φίλοι τον ενημέρωσαν οτι το φτηνό κορνμπιφ που έτρωγε ήταν για σκύλους.

  73. gbaloglou said

    Πριν απο χρονια ειχε αναρτηθει μια απιθανη ιστορια στην Hellas: νεος Ελληνας μεταναστης στο Τοροντο διαβαζει απο το λεωφορειο σε εκτακτο παραρτημα «Kennedy assassinated in Dallas», οποτε, αγνοωντας την εννοια του «assassinated» κατεβαινει απο το λεωφορειο, μπαινει σε παρακειμενη Ελληνικη λεσχη, ανοιγει ενα λεξικο, και αναγγελλει «σκοτωσανε τον Κεννεντι» … για να του πει μαλλον αδιαφορα ενας παραβρισκομενος «για να το λεει το λεξικο αληθεια θα ειναι» 🙂 🙂

  74. Mindkaiser said

    @67-69: Φαίνεται πολύ ενδιαφέρον το ντοκιμαντέρ που προτείνεις αγαπητή Σοφία και σκοπεύω να το ελέγξω με την πρώτη ευκαιρία. Θα επιμείνω πάντως ότι υπάρχει μια υποβόσκουσα ιδεολογική ταυτότητα στις κεντρικές πολιτικές της Ε.Ε. και ότι αρκετοί πολίτες δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουν κάνει μια σκληρή επιλογή. Για παράδειγμα, η ελεύθερη διακίνηση αγαθών, η κινητικότητα της αγοράς εργασίας και η κινητικότητα του κεφαλαίου, έχουν λάβει λίγο πολύ τη διάσταση αυτονόητων αληθειών.
    Θα ήθελα όμως για παράδειγμα να εξηγήσει κάποιος στους Βρετανούς απολυμένους γιατί η πλήρης ελαστικοποίηση της αγοράς εργασίας τους, που στο παρελθόν παρουσιάζονταν ως η μόνη ορθή πολιτική για την καταπολέμηση της ανεργίας, τους οδηγεί στο πεζοδρόμιο. Βλέπεις, αν είσαι μια πολυεθνική και επιλέγεις να προχωρήσεις σε μια δραστική μείωση του προσωπικού σου, προτιμάς να απολύσεις κάποιον με μηδενικά δικαιώματα, παρά τον Γερμανό με το συγκριτικά ισχυρό κοινωνικό του πλέγμα προστασίας από την εργοδοτική αυθαιρεσία (λέγε με Opel/Vauxhall).

    @71

    Αγαπητέ Κορνήλιε,
    Τα κόκαλα που θα τρίζουν ανήκουν δηλαδή στους σωτήρες μας από την αραβική βαρβαρότητα της εποχής Κάρολο Μαρτέλλο και Λέοντα Γ’ τον Ίσαυρο; Τον ίδιο Κάρολο Μαρτέλλο που έλαβε το προσωνύμιό του επειδή είχε μια τεράστια σφύρα με την οποία πάτασσε τους βάρβαρους Άραβες ανοίγοντας τα κεφάλια τους σαν μαρούλια; Ο δε Λέοντας Γ’ ο Ίσαυρος ήταν ο πεφωτισμένος ιδρυτής της δυναστείας των Ισαύρων που ενέπνευσε την Ελένη Αρβελέρ να γράψει το παρακάτω;

    http://www.sarantakos.com/kibwtos/Arveler-Dynasteia_Isavron.html

  75. κατὰ τοῦ Λ. Γ’ ἔχει πέσει πολὺ λάσπη ἀπὸ τοὺς φανατικοὺς εἰκονολάτρες. πάντως ναί, αὐτοὺς ἐννοῶ!

  76. Μαρία, ενδιαφέρον το άρθρο τού Κουτσουρέλη. Είναι ακριβώς αυτό που εννοούσα. Σκέφτομαι καμιά φορά πως η αριστερά διακατέχεται από ξενοφοβία. Όχι βέβαια με την έννοια πως φοβάται τούς ξένους αλλά με την έννοια πως φοβάται να μιλήσει ουσιαστικά για το συγκεκριμένο πρόβλημα.

    Να πω πως οι Ολλανδοί, ένας κατεξοχήν προοδευτικός λαός, σε μια προσπάθεια για κατανόηση και δημοκρατία επένδυσαν για πολλά χρόνια ενέργεια και χρήμα στην πολυπολιτισμικότητα που όμως τελικά δεν φάνηκε να αποφέρει ούτε έναν καρπό. Στο επιμύθιο ήρθε κι η δολοφονία εκείνου του σκηνοθέτη για να σοκάρει την ολλανδική κοινωνία και να θέσει τα ερωτήματα σε πιο ρεαλιστική βάση.

    Έβλεπα εχθές τον Καφετζόπουλο στο πάνελ τού (γαλάζιου; ) Πρετεντέρη. Στην ερώτηση πού βρίσκονται πολιτικά οι Οικολόγοι-Πράσινοι απάντησε πως σε θέματα μεταναστευτικής πολιτικής βρίσκονται «πολύ αριστερά» και λυπήθηκα που ένα οικολογικό κόμμα επιλέγει έναν τέτοιο αυτοπροσδιορισμό. Βέβαια εξαρχής μού ήτανε φανερό πως οι Οικολόγοι-Πράσινοι είναι αριστερίζοντες. Άλλωστε την οικολογία την συναντούσες μέχρι πρότινος μοναχά στον αριστερό λόγο, αν και, για άλλη μια φορά, μάλλον περισσότερο σε θεωρητικό επίπεδο. (Κι έχω την αίσθηση πως η οικολογία τής δεξιάς είναι το κυνήγι :^ρ )

    Καταρχήν η αριστερά είναι κορεσμένος τόπος και δεν προσφέρει τον ζωτικό χώρο που χρειάζεται ένα νέο κόμμα για να αναπτυχθεί. Έπειτα, ένα οικολογικό κόμμα που έχει πρωταρχική στόχευση την οικολογία θα έπρεπε να μπορεί να ταυτιστεί περισσότερο με τον μέσο Έλληνα. Η οικολογία πρέπει να μπορεί να προσφερθεί στους περισσότερους.

    Για χρόνια η οικολογία ταυτίστηκε με τον Βεργή κι αυτό μάλλον λειτούργησε σαν τροχοπέδη. Πιστεύω πως ενδεχόμενη ταύτισή της με την αριστερά θα συνεχίσει να την κρατάει πίσω.

  77. houititi said

    Ναι, οι Ολλανδοί είχαν από τη μια πολυπολιτισμικότητα και από την άλλη verzuiling ακόμη και για τους ίδιους.

  78. SophiaΟικ said

    Μαρία ρωτάσ: Μου έκανε εντύπωση η κυρία που ψήφιζε με διερμηνέα. Πώς πήρε την υπηκοότητα χωρίς να ξέρει τη γλώσσα;

    Μέχρι πριν μερικά χρόνια δεν η΄τνα υποχρεωτικό να ξέρεις αγγλικά για ν απαρεις υπηκοότητα. Μπορούσες επίσης να παρεις υπηκοότητα ως σύζυγος, ανηλικο τέκνο κλπ με συνοπτικές διαδικασίες.

    Πριν μερικά χρονια είπαν να κανουν μαθήματα σε όσους κάνουν άιτηση για υπηκοότητα και να τους μαθάινουν τη γλώσσα, το πολιτικό σύστημα κλπ. Έρευνες ειχαν δειξει ότι οι μεταναστες ήθελαν τέτοια μαθήματα.

    Τελικα εφαρμόστηκαν, αλλά οι αριστερδιανοούμενοι- politically correct κκαι άλλες δημοκρατικές δυνάμεις χτυπιόντουσαν στα ΜΜΕ ότι αυτή είναι πολιτική μη-σεβασμού στην άλλη κουλτουρα και ότι δεν ειναι υποχρωτικό οι Άγγλοι να μιλάνε τη γλώσσα ή να ξερουν για την κουλτούρα της.

    Για το θελμα της κοινωνικής τάξης και της μεταναστευσης ειχε ένα ενδιαφέρον το Μπιμπισί παλιότερα που έλεγε ότι οι μουσουλμάνοι των ΗΠΑ είναι κατα 90% πρώην φοιτητες και σε πολύ μεγάλα ποσοστά έχουν δικές τους επιχειρήσεις ή είναι ακαδημαικοί ή εργάζονται σε πολύ καλές θεσεις (professions, έλεγε, δηλαδή επιστημονες που θα ελεγε η θεία μου στην Ελλάδα). Σ’αυτό απεδιδε το ότι ζουν αρκετά κοσμική (δηλαδή οχι θρησκευτική) ζωή και υπαρχει μεγάλη ταση για αφομοίωση. Και στο ότι οι ντόπιοι ειναι πιο δεκτικοί, θα προσθετα εγώ.

    Στο ΗΒ από την άλλη έχουν μορφωτικό επίπεδο πιο χαμηλό και κάνουν χειρωνακτικές εργασίες ή έχουν μικροεπιχειρήσεις (ψιλικατζίδικα π.χ.). Και (προσθέτω), η κοινωνία δεν βοηθάει στην ενσωμάτωση.

  79. SophiaΟικ said

    74: δεστο , ειναι βεβαια πολά πεεισόδια, δεν ξε΄ρω αν υπα΄ρχουν όλα ονλαιν.

    Για την εργατιά στην Αγγλία θα μπορούσαμμε να γράψουμε τομους, το βασικό έιναι ότι η χώρα εγκατέλειψε εντελω΄ς την παραγωγή και νόμιζουν ότι μόνο με προσφορά υπηρεσιών θα τα καταφέρουν (οι τράπεζες πορσφορά υπηρεσιών έιναι).

    Τι να πω; Προχτες μου ήρθε γράμμα από το πανεπιστημιό μου που ένημέρωνε τους απόφοιτους μηχανικούς ότι μετά από 171 χρονια λαμπρής ιστορίας με πολλούς θεμελιωτές της επιστημης, νομπελίστες κλπ η σχολή μηχανολογίας (η πολυτεχνική, που θα λεγαμε στην Ελλαδα) κλείνει, αλλά μην ανησυχώ, σαν απόφοιτο το πανεπιστημιο θα με θυμάται και θα με στηρίζει κλπ κλπ.

  80. »Έβλεπα εχθές τον Καφετζόπουλο στο πάνελ τού (γαλάζιου; ) Πρετεντέρη. Στην ερώτηση πού βρίσκονται πολιτικά οι Οικολόγοι-Πράσινοι απάντησε πως σε θέματα μεταναστευτικής πολιτικής βρίσκονται “πολύ αριστερά” και λυπήθηκα που ένα οικολογικό κόμμα επιλέγει έναν τέτοιο αυτοπροσδιορισμό»

    Aς σκεφτουμε ομως οτι οσο ζουμε ακόμα στη Νεωτερη εποχή ο αξονας Δεξια κεντρο αριστερά α συνεχισει να υφισταται ….

    Και η ‘αριστερά» με την ευρεια εννοια περιλαμβανει σε πολλές (σε ολες σχεδόν τις χωρες πλην της Ελλαδας(οπου ως Αριστερά εννοουμε Μόνο τους Μαρξιστολενινιστογενεις.. ) και σοσιαλιστικά κομματα , Πρασινους στις ΗΠΑ και αναρχιζοντες »ελευθεριακους » κλπ
    Από την αλλη οι Οικολογοι προσθετουν στον αξονα αυτόν και μια αλλη διασταση για την οποια ηρθε καιρός να μιλησουμε λίγακι

    Παντως οι Οροι Δεξια Αριστερά κλπ και τα Γλιστρηματα της σμασιας τους ισως θα επρεπε να αξιζουν ενα ξεχωριστό Ποστ και μια συζητηση σε αυτό εδώ το Μπλογκ που ειδικευεται σ’αυτά ..

    ας δουμε προς το παρόν ενα παλιο μου ποστ (ειναι λιγο ατσαλο βεβαια ..)http://nosferatos.blogspot.com/2008/09/blog-post_9912.html

  81. φίλε Νοσφεράτε,
    διαπιστώνω στο κείμενο τού ιστολογίου σου έναν συγγενή προβληματισμό με τον δικό μου. Μοναχά που μια οικολογία που δεν είναι αριστερή εγώ σε καμία περίπτωση δεν θα την ονόμαζα αποστειρωμένη. Μάλλον απολυτρωμένη.

  82. Β.Π. said

    Από τα ευτράπελα και εύθυμα των Ευροεκλογών της 7 Ιουνίου 2009. ¨Κλειστόν λόγω φαγητού¨, έγραφε το χαρτί που βρισκό-
    ταν στο Δημοτικό Σχολείο Σκιάθου-Μαγνησίας και οι εμβρόν-
    τητοι ψηφοφόροι, που εκείνη τη στιγμή πήγαν για να ψηφίσουν
    περίμεναν μέχρι να επαναεμφανισθεί ο δικαστικός αντιπρόσω-
    πος και τα υπόλοιπα μέλη της εφορευτικής επιτροπής για να
    μπορέσουν να ψηφίσουν. Φυσικά οι ψηφοφόροι, που μπορεί να
    ήταν λίγοι αυτοί που εμφανίστηκαν μεταξύ 2 με 4 το απόγευμα
    έφυγαν άναυδοι και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν αργότερα για
    να εξασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.

Σχολιάστε