Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Γλωσσικά στιγμιότυπα από το ντιμπέιτ

Posted by sarant στο 21 Σεπτεμβρίου, 2009


Το ντιμπέιτ το παρακολούθησα από το Διαδίκτυο και όχι όλο, αλλά έχοντας δει το μεγαλύτερο μέρος του μπορώ να γράψω ένα μικρό σημείωμα, έτσι για να δώσω ασίστ σε όποιον επισκέπτη θέλει να πει τις εντυπώσεις του.

Η δική μου εντύπωση μπορεί να συνοψιστεί στη φράση «όλοι καλοί», που τη λέμε στην πρέφα όταν δεν μπει κανείς μέσα. Κανείς δεν έπαθε κάζο. Καλούτσικα τα πήγαν όλοι, με την έννοια ότι δεν θα πρέπει να απογοήτευσαν κάποιον οπαδό τους. Αν κέρδισαν, δεν το ξέρω. Μπορεί να μην είμαι αμερόληπτος, αλλά πεσμένος μου φάνηκε ο Καραμανλής, όπως και ο Καρατζαφέρης παρά το «αυτοδημιούργητο» δίλεπτο του τέλους με το οποίο απείλησε να μας νοικοκυρέψει –και που μπορεί να έχει κάποια απήχηση. Ανεβασμένος ο Παπανδρέου, ενώ ο Τσίπρας πήρε καλά την κρυάδα.

Η καινοτομία με τις ερωτήσεις πολιτικού προς πολιτικό καλή, αν και βέβαια όλοι κάνουν ερωτήσεις προς τους δυο μεγάλους. Γενικά, κάμποσες ερωτήσεις γύρισαν μπούμερανγκ, κατά τη γνώμη μου, με αποκορύφωμα την άθλια ερώτηση Καρατζαφέρη προς Παπανδρέου για τα στρέμματα γης. Τόσο ξέρει ο Καρατζαφέρης, να αναμασάει μύθους που ούτε ημιαξιοπρεπής μπλογκαδόρος δεν καταδέχεται να αναδημοσιέψει.

Οι δημοσιογράφοι, άλλοι καλοί κι άλλοι όχι και τόσο. Με ενόχλησε το μένος εναντίον των Οικολόγων, που οδήγησε στην υποβολή άσχετων με το εκάστοτε θέμα ερωτήσεων και η πολύ χαμηλή ποιότητα των ερωτήσεων του Κωνσταντάτου. Τον Ευαγγελάτο λίγο τον άκουσα και δεν μπορώ να τον κρίνω. Η Κοσιώνη χρησιμοποίησε μια συμπαθητική γαλλικούρα (σας το επαναλαμβάνω μοτ-α-μο, mot à mot), που κι εγώ τη χρησιμοποιώ. Ευτυχώς κανείς δεν ανέφερε (απ’ όσο άκουσα) τις ανοησίες για ελληνική ετυμολογία του ντιμπέιτ από δίβατον ή δίβημα. Πολύ φορέθηκε η λέξη «τηλεμαχία», λέγε-λέγε μπορεί και να καθιερωθεί.

Στα γλωσσικά, πρόσεξα τα εξής. Ο Καραμανλής δεν τσιγκουνεύτηκε λαϊκές εκφράσεις, όπως δεν σηκώνω μύγα στο σπαθί μου ή τάζουν λαγούς με πετραχήλια κι έχει ο Θεός. Μια λαϊκή έκφραση «αυτοσχέδια» χρησιμοποίησε η Παπαρήγα, πολύ πετυχημένη, όταν ρωτήθηκε για το δίλημμα των εργαζομένων της Πτολεμαΐδας, αν θα προτιμήσουν ρύπανση και δουλειά ή καθαρό περιβάλλον και ανεργία. Οι εργαζόμενοι της Πτολεμαΐδας, είπε, βρίσκονται στα Τρίκαλα στα δυο στενά (παναπεί, μεταξύ σφύρας και άκμονος, μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα). Πολύ καλό.

Λόγιες εκφράσεις δεν πήρε το αυτί μου, αν και σε κάποια φάση ο Καραμανλής είπε «πετάνε πομφόλυγες», που όμως είναι στην τρέχουσα δημοσιογραφική γλώσσα. Ο Τσίπρας είπε «δικαϊκός» (πολιτισμός), το οποίο με ξένισε, αλλά βλέπω πως ο Μπαμπινιώτης θεωρεί αυτόν σωστότερο τύπο (και όχι το δικαιικός). Γιατί είναι σωστότερο, δεν μας το λέει ο Μπαμπινιώτης (βλέπω ένα δικαιικός στον Ευστάθιο Θεσσαλονίκης πάντως). Μπορεί και να είναι έτσι, δεν το έχω ψάξει.

Ο Καραμανλής είπε «άλλοι διέξοδοι» και μετά «άλλο διέξοδο», που αποδεικνύει ότι κι άλλο ένα θηλυκό ουσιαστικό έχει αρχίσει να βγάζει μουστάκια. Δεν του το χρεώνω λάθος, στον προφορικό λόγο αυτά συγχωρούνται. Τα θηλυκά σε –ος, έτσι κι αλλιώς, είναι προβληματικά. Στο στρατό, θυμάμαι, ένας οδηγός όταν μερακλωνόταν τραγουδούσε το σουξέ του Διονυσίου κι έλεγε: «Της γυναίκας η καρδιά είναι ένας άβυσσος».
— Μια άβυσσος, ρε αγράμματε, τον διόρθωσα μια φορά.
— Ένας άβυσσος είναι πιο βαθύ, ψάρακα, με αποστόμωσε εκείνος.

Ίσως κι ο «άλλος διέξοδος» να είναι πιο πλατύς.

Υστερόγραφο: Όπως μας πληροφορεί ένας φίλος στα σχόλια, μια καλή ατάκα είπε ο Τσίπρας βγαίνοντας από το ραδιομέγαρο. Όταν ρωτήθηκε ποιος νίκησε από τους Καραμανλή-Παπανδρέου: «έμειναν κι οι δυο μετεξεταστέοι, πρέπει να ξανάρθουν αύριο»!

Και μια δικιά μου ατάκα που παρέλειψα να τη βάλω στο κυρίως κείμενο και που τη σκέφτηκα όταν άκουσα ότι ο Καρατζαφέρης εδήλωσε γιος σανοπώλη: “Έτσι εξηγείται που είναι τόσο καλός στο να ταΐζει άχυρα τους ψηφοφόρους του!”

ραδιομέγαρο, όταν ρωτήθηκε ποιος νίκησε από τους Καραμανλή-Παπανδρέου: "έμειναν κι οι δυο μετεξεταστέοι, πρέπει να ξανάρθουν αύριο"...

106 Σχόλια προς “Γλωσσικά στιγμιότυπα από το ντιμπέιτ”

  1. Γαλλοτραφής ο Ευαγγελάτος, μίλησε για τους νέους που εργάζονται με «πρόγραμμα σταζ». Αυτό που σταζ’, το στέιτζ μωρέ.

  2. τὸ δικαϊκὸς κι ἐγὼ πρώτη φορὰ τὸ ἄκουσα. κι ἐχω διαβάσει τόμους νομικῶν ἐγχειριδίων. Δέσποτα, σιγὰ τὴν ἀποστόμωσι τοῦ ταξιτζῆ! πάντως βλέπω λαθοθηρικὸ παρελθόν. πῶς κύλησες μετά; ν’ ἀρχίσω νὰ φοβᾶμαι κι ἐγὼ γιὰ τὸ μέλλον μου; 🙂

    μὲ ἐξῶργισε ἡ περὶ ἀσύλου δήλωσι τοῦ Καραμανλῆ. τώρα τὸ θυμήθηκε; μιὰ 5ετία τί ἔκανε;

  3. sarant said

    Κορνήλιε, τόσο πολύ σε εξόργισε που έβαλες μια περισπωμένη νά πάνω στο ωμέγα, σε προπαραλήγουσα!

    Δεν ήταν ταξιτζής, ήταν φαντάρος με ειδικότητα οδηγού -εξόν αν εσείς τους λέγατε ‘ταξιτζήδες’ στην εποχή σου’ εμείς τους λέγαμε μογγόλους, διότι ήταν φύσεις ανυπόταχτες και νομαδικές.

  4. κι ὁ Σολωμὸς λέει «τὸ πλοῦτος».

    ὤπα! βλέπεις τὴν περισπωμένη; καμπύλωσα τὸ τετράγωνο! γιούπιιιιι!

  5. Rogerios said

    Για το «δικαϊκός», πράγματι το ΛΝΕΓ το προτιμά. Επίσης, θυμάμαι από τα χρόνια της νομικής ότι η χρήση του τύπου «δικαϊκός» ήταν μάλλον συχνότερη απ΄ό,τι του τύπου «δικαιικός». Πάντως, στα ελληνικά κείμενα των αποφάσεων του ΔΕΚ απαντά συνηθέστερα ο «δικαιικός». Προσωπικά (και μάλλον από αισθητική άποψη) προτιμώ το «δικαΐκός», ίσως γιατί … μου θυμίζει το «χαλδαϊκός».

    Επί της ουσίας, συμφωνώ με τον οικοδεσπότη σχεδόν σε όλα (και κυρίως στο «Όλοι καλοί»). Τον Καρατζαφέρη αδυνατώ να τον κρίνω αντικειμενικά: οι ομιλίες και παρεμβάσεις του κινούνται πάντα σε ρηχά (και θολά) νερά, οι θέσεις του δεν υποστηρίζονται από καμιά τεκμηρίωση και η αντίκρουσή τους μοιάζει πανεύκολη, υπάρχουν μόνο κορώνες και πυροτεχνήματα. Βέβαια το θέμα είναι τί αποκόμισε η πελατεία του (μπορεί να τον βρήκαν και ακαταμάχητο)

  6. Ζέφυρος said

    Απαράδεκτος και ο Λιάτσος, όπως πάντα. Ήθελε, τρομάρα του, να θίξει και εθνικά θέματα (με ερωτήσεις επιπέδου γυμνασίου).
    Αυτή η εμμονή με τους Οικολόγους δείχνει, όπως έλεγε κι ένας καλός φίλος, ότι το μακεδονικό είναι το τασάκι του ελληνικού εθνικισμού.
    Το «σταζ» του Ευαγγελάτου έσπαγε κόκαλα.
    Γενικώς, αναμενόμενα πράγματα.

  7. SLY said

    Άκουσα κι ένα ενοχλητικό ρηματάκι «τεκταινόταν» νομίζω από τον ΚΚ. Δεν μπορώ να δικαιολογήσω γιατί μου φάνηκε εντελώς ανούσιο αλλά μπορείτε κύριε Σαραντάκο να μας το ξεδιαλύνετε αυτό. Υπόψη πως θα σιγουρευτούμε καλύτερα ποιος το είπε όταν απομαγνητοφωνηθεί το δίβουτον*.

    *ετυμολογώ ως διπλή βουτιά, δηλαδή τηλεμαχία στα βαθιά και ήρεμα νερά της πλήξης. Παρακαλώ, προσθέστε τον ορισμό μου στα βραβεία Gus Portokalos.

  8. τόσο πολὺ ἄλλαξαν τὰ νομικὰ βιβλία Ῥογήριε; τὸ τεκταινόταν μιὰ χαρὰ μοῦ φαίνεται. ἐμένα ὅλοι καλοὶ μοῦ φάνηκαν. φυσικὰ ἐξαιρεῖται ὁ Λιάτσος. καλύτερη θὰ ἦταν ἡ Λαμπίρη.

    ἄσχετο: διάβαζα χθὲς κάτι ἄρθρα πάνω σὲ μαργαριτάρια καθηγητῶν τῆς Θεολογικῆς, μιλᾶμε ἔπεσα ἀπὸ τὸν σκίμποδα ἀπὸ τὰ γέλια!!! περιμένω καμιὰ καλὴ εὐκαιρία νὰ ἀνεβάσω κανένα.

  9. SLY said

    Αλλά ο κος Καρατζαφύρερ συμπορεύτηκε απόψε κι αυτός στο γενικό ρεύμα υπέρ της φορολόγηση της Εκκλησίας. Να περιμένουμε την αντίδραση του αρχιεπισκόπου της καρδιάς των Λαοσιτών, μιτροΆνθιμο, όπως εκείνος αντέδρασε τις προάλλες στην πρόταση φορολογίας από τον ΓΑΠ;

  10. πάλι ἄρχισε ἡ Καρατζαφερομανία. σκότωσε κι ἐσὺ ἕναν Καρατζαφέρη! μπορεῖς!!!

  11. sarant said

    Το «τεκταινόταν» λόγιο είναι, αλλά δεν μ’ ενοχλεί τόσο.

  12. SLY said

    Δεν ανέφερε Καρατζαφέρη ο οικοδεσπότης οπότε είπα να τον συμπληρώσω. Για να μην σας αφήσω παραπονεμένο αγαπητέ Πολυτονιάτη, ακούσατε την Παπαρήγα να εκστομίζει το ανευλαβές για τη θέση της «δόξα τω Θεώ»;

  13. ἡ Παπαρήγα ἔχει ἀτυχὲς ἐπώνυμο. Καὶ παπᾶς καὶ Ῥήγας! τὸ τεκταινόταν μοῦ φέρνει στὸν νοῦ τὸ «χείλεσι πάντα έπινεύει ἀποκλαιόμενος ἐχθρός, ἐν δὲ τῇ καρδίᾳ τεκταίνεται δόλους». πάντως ἐπειδὴ ἐγὼ δὲν εἶμαι ἐμπαθὴς ἔχω νὰ πῶ ὅτι ἡ Ἀλέκα μιλάει καλὰ ἑλληνικά. καὶ εἶπε καὶ ΛΑόΣ. χὶ χὶ χὶ

  14. SLY said

    Βάλτε και την πηγή, τον Σιναϊτικό Κώδικα…

  15. ὁ Σιναϊτικὸς Κώδικας δὲν εἶναι καὶ ὁ καλύτερος….

  16. Μούπανε (δεν ήμουν, τάπινα σε μιάν υπόγα) ότι ο Καραμανλής έκανε ένα ωραιότατο σαρδαμάκι: θέλοντας να αναφερθεί στη διαφθορά, είπε απλώς «διαφορά».

    ΥΓ Φίλτατε Κορνήλιε, αρχίζω να σας εκτιμώ! Παρόλο που μας χωρίζει ένας ιδεολογικός άβυσσος, οφείλω να ομολογήσω/διακηρύξω/αναφέρω/διατυμπανίσω/παραδεχτώ/ομολογήσω/αποδεχτώ πώς είστε ένας καλός, σεμνός και μετρημένος τρόλλης!

  17. sarant said

    Γιατί όμως «ανευλαβές» το ‘δόξα τω Θεώ’; Το ΚΚΕ δεν απορρίπτει τη λαϊκή θρησκευτικότητα, θαρρώ. Ο Κοτζιούλας σε ένα ποίημα είχε πει ‘αλειτούργητους’ τους δεσμώτες του:

    Δίχως φταίξη, δίχως κρίση (βρε τους αλειτούργητους!)
    μέσ’ στις φυλακές μας ρίχνουν και στα ξερονήσια,
    καταπώς τούς ορμηνεύουν οι τρανοί οι κακούργοι τους
    που κοπιάσαν στην Ελλάδα φορτωμένοι αλύσια.

  18. SLY said

    Επειδή ο σοσιαλισμός/κομουνισμός προτάσσει την (αρκετά κακώς νοούμενη εδώ) αθεΐα ενώ αυτή θα έπρεπε να βρίσκεται πέρα από τις πολιτικές ιδεολογίες. Βέβαια τώρα πατάμε στις προσωπικές μας πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις οπότε ας αφήσουμε για άλλη φορά την (πολύ μεγάλη) κουβέντα. Η παρέμβαση που έκανα αφορούσε τον Κορνήλιο, όχι εσάς προσωπικά Σαραντάκο. Ζητώ συγνώμη αν σας έθιξα με οποιονδήποτε τρόπο.

  19. SLY said

    Τι είναι «αλύσια»; Κάτι βγάζω από τα συμφραζόμενα αλά δεν το ρισκάρω να ρεζιλευτώ βραδιάτικα.

  20. sarant said

    Εμένα προσωπικά καθόλου δεν με έθιξες. Απλώς δεν βρίσκω άτοπη την έκφραση.

    Αλύσια, οι αλυσίδες.

  21. καὶ ἡ Ἀλέκα μὲ τὴν ΧΟ Κανέλλη πῆγε. τεσπά, δὲν λειτουργῶ ἐνσυνειδήτως ὡς τρόλλ. συγγνώμη ἂν μερικὲς φορὲς φαίνεται ὅτι τρολλάρω.

  22. Μαρία said

    #17 Το ΚΚΕ δεν απορρίπτει τη λαϊκή θρησκευτικότητα.
    Χαζό είναι; Χωρίς θρησκευτικότητα δε μπορείς να είσαι ΚΚΕ.

  23. sarant said

    Για να προσθέσω και την κακία μου, όταν ο Καρατζαφέρης είπε στο τέλος ότι ήταν γιος σανοπώλη, είπα μέσα μου «Έτσι εξηγείται που είναι τόσο καλός στο να ταϊζει άχυρα τους ψηφοφόρους του!»

  24. SophiaΟικ said

    Δόξα τω θεώ που είμαι άθεος 😉
    Λοιπόν, χαίρομαιπου με ενημερώνετε γιαίτ εγώ δεν βλέπω τέτοια.
    Η χρήση λαικών εκφράσεων και παροιμιών απλά μας λεέι ότιόλοι κκυνηγάνε την ψήφο του μεσου (βλαχο)έλληνα και όπως πα΄ντα στην επαρχία παιζεται το μεγάλο παιχνιδι.

  25. ppan said

    Μόνο στην επαρχία οι άνθρωποι χρησιμοποιούν λαϊκές εκφράσεις; Νόμιζα ότι αυτό συνέβαινε και στον Μπίθουλα 🙂

  26. Μαρία said

    Το επάγγελμα του σανοπώλου το άκουσα πρώτη φορά απ’ τον Καρατζαφέρη και βέβαια, Νίκο, σκέφτηκα το ίδιο. Αν είχε χρόνο θα έλεγε οτι ο ίδιος απ’ τα 11 έκανε το γαλατά. Προσπαθεί να το παίξει Μπερλουσκόνης αλλά σήμερα ήταν πολύ πεσμένος.

  27. sapere aude said

    > Sarant:
    > όταν ο Καρατζαφέρης είπε στο τέλος ότι ήταν γιος σανοπώλη

    Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το κόμμα του οξυπατρίστατου εκφράζει τους υγιώς σκεπτόμενους (mens sana) Έλληνες!

  28. arcades said

    Το καλύτερο το πέταξε ο Τσίπρας έξω από το ραδιομέγαρο, όταν ρωτήθηκε ποιος νίκησε από τους Καραμανλή-Παπανδρέου: «έμειναν κι οι δυο μετεξεταστέοι, πρέπει να ξανάρθουν αύριο»…

  29. Nicolas said

    Σιγά, βρε Νίκο! βάλε και καμιά προειδοποίηση «Μην τρώτε, μην πίνετε όταν διαβάζετε»: κόντεψα να πνιγώ από τα γέλια!
    Θα έλεγα ότι ξέρει κι από άχυρα κι από γάιδαρους, αλλά τι φταίνε τα καημένα τα ζώα;
    Αυτός «ο άβυσσος» μήπως είναι αστικός μύθος; γιατί ο φίλος μου ο Μανόλης, μου διηγήθηκε την ίδια ακριβώς περίπτωση με έναν φορτηγατζή που του είπε ακριβώς το ίδιο (πιο βαθύ). Ή μήπως ο οδηγός του στρατού έγινε φορτηγατζής όταν απολύθηκε.
    Εγώ κοίταξα καμιά δεκαριά λεπτά (δεν άντεξα παραπάνω) και θυμήθηκα αυτό το γερμανικό για την Μέρκελ και τον άλλο τον πως τον λένε, τις προάλλες, που έγραψαν οι εφημερίδες την επόμενη: Yes, we gähn.
    Ο τζαφιόρος όσο πάει τόσο περισσότερο μοιάζει με τον αδόλφο. Μόνο το μουστάκι του λείπει. Επίτηδες χτενίζεται έτσι;
    Το stage κι εμένα με παραξένεψε, πρώτη φορά ακούω να προφέρεται σωστά (συγγνώμη, αλλά όταν ακούω \stειj\ μου έρχονται στο μυαλό οι Rolling stones):

  30. Μαρία said

    Μέρκελ. Την εξωβυζιόν αφίσα της Μέρκελ, που τη μάζεψαν πια, με το σύνθημα «έχουμε να προσφέρουμε περισσότερα» την πήρατε είδηση;
    http://www.google.com/hostednews/afp/slideshow/ALeqM5hNd-Uok0qy_gH0ZQtLeQr7gI6xTA?index=0

  31. @1 Ειλικρινά δεν γνωρίζω, πώς ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ προφέρεται, αλλά ανάμεσα στους πολιτικούς επιστήμονες οι περισσότεροι αναφέρονται σε Σταζ και όχι σε Στέιτζ.

    Μα δεν θα μπορούσε να είναι δίβατον το χθεσινό, θα έπρεπε να είναι εξάβατον/εξάβημα ή πολύβατον/πολύβημα 😀 😀 :-D.
    Την έκτακτη αυτή εκπομπή δεν την είδα, παρά μόνο αποσπασματικά, προτίμησα να πάω στα εγκαίνια μιας έκθεσης. Δεν γνωρίζω, τί ερωτήθηκε ο εκπρόσωπος των οικολόγων, αλλά υποθέτω ότι από ένα κόμμα, που θεωρητικά -έστω- ζητά την ψήφο των πολιτών για να κυβερνήσει -και που είναι περιορισμένης (έστω και σημαντικής) ατζέντας, είναι ενδιαφέρον να πληροφορηθεί ο πολίτης, τί πρεσβεύει το κόμμα αυτό για τα ευρύτερα ζητήματα της πολιτικής, της κοινωνίας και της οικονομίας.
    Καλημέρα

  32. Μπουκανιέρος said

    «Ο τζαφιόρος όσο πάει τόσο περισσότερο μοιάζει με τον αδόλφο. Μόνο το μουστάκι του λείπει. Επίτηδες χτενίζεται έτσι;» [#29]

    Κοιτώντας τις αφίσες, αυτό σκέφτηκα κι εγώ.
    Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό – δεν είναι δυνατό να μην το πρόσεξε κάποιος συμβουλάτορας.

  33. espectador said

    Το επαγγελμα του σανοπωλη μου ειναι τελειως αγνωστο. Μονο αυτο του παγοπωλη προλαβα. Ο Μανιαδακης παγο και ρετσινολαδο δεν χρησιμοποιουσε?
    Δυστυχως δεν παρακολουθησα το «εξη προσωπα ζητουν συγγραφεα», αλλα μου αρεσε (οπως την μεταφερετε εδω) η ατακα του Τσιπρα. Αν ακαι νομιζω οτι δεν υπαρχει αυτος ο «θεσμος» (εχει περασει πολυς καιρος που «ξεπαιδιασα).
    Ο Καραμανλης παντως πολυ εχει παχυνει τελευταια. Του λειπει λιγο ποδοσφαιρο…

  34. nikosl said

    Ο Τσίπρας όταν έμπαινε στο ραδιομέγαρο είπε και ένα «… ο ψήφος δεν αλλάζει». Δεν το σχολίασε κάνας λαθοθηρο-πρετεντέρης. Αλλά εμένα μ’αρέσει αυτή η λέξη που αλλάζει φύλο, ο ψήφος, η ψήφος, πληθυντικός: τα ψήφια.

  35. Toixorixos said

    Μα πως μιλάμε για «τηλεμαχία» όταν η αναμέτρηση έγινε εκ του συστάδην; Τόσο κοντά δε ήταν μεταξύ τους οι πολιτικοί αρχηγοί που θύμιζαν την αμερικανόφερτη «γραμμή υπόπτων». Usual suspects δηλαδή…

  36. Αγγελος said

    (1): To stage με αυτή τη σημασία (της προσωρινής εργασίας που αποβλέπει κυρίως στην απόκτηση εργασιακής πείρας) είναι λέξη γαλλική και μόνο. Υπάρχει φυσικά και στα αγγλικά, αλλά σχεδόν μόνο με τη σημασία του εξελικτικού σταδίου ή της θεατρικής σκηνής (έχει και άλλες – επίπεδο καθ’ύψος, σκαλωσιά, σταθμός αλλαγής αλόγων – αλλά σπανιότερες). Οπότε σωστά το είπε ο Ευαγγελάτος και λάθος το λένε όσοι το προφέρουν σαν να ήταν αγγλική λέξη.

  37. Άγγελε, δέχομαι τη διόρθωση, λάθος μου (αν και όχι μόνο δικό μου, έχω την εντύπωση ότι στην Ελλάδα συνήθως αναφέρεται με την αγγλική προφορά, κακώς). 🙂

  38. ppan said

    Εξάλλου αν το προφερουμε σταζζ έχουμε έτοιμη και την παράγωγη «σταζζιέρ» για να ονοματίζουμε τους δυστυχείς υποαπασχολούμενους.

  39. Superdora said

    Για το stage: δεν έχω ακούσει ποτέ κανέναν να το λέει «σταζ» αλλά μόνο «στέιτζ». Και σύχναζα στον ΟΑΕΔ όταν ήταν πολύ της μόδας αυτό το φρούτο.

    Επίσης:
    Δεν είναι γλωσσικό αλλά θέλω να το πω: ο Καραμανλής ανέφερε μεταξύ των επιτυχιών της κυβέρνησής του σε θέματα περιβάλλοντος την «επλήρωση των κριτηρίων του Κιότο». Τι εννοεί??? Ότι αφού πρώτα μας πέταξαν έξω από το πρωτόκολλο γιατί δεν πληρούσαμε τις μίνιμουμ προϋποθέσεις μετά μας έκαναν τη χάρη να μας ξαναδεχθούν;
    Για να μη θυμηθώ και το προηγούμενο ντιμπέιτ όπου διαλάλησε ως επιτυχία την άνοδο της Ελλάδας σε δεν-ξέρω-κι-εγώ ποια κατάταξη σε επίπεδο ΕΕ (κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν; ως ποσοστό του κοινοτικού μέσου όρου;) η οποία οφειλόταν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην είσοδο των νέων κρατών μελών που ΧΑΜΗΛΩΣΑΝ τον μέσο όρο!

  40. nickel said

    > Οι εργαζόμενοι της Πτολεμαΐδας, είπε, βρίσκονται στα Τρίκαλα στα δυο στενά (παναπεί, μεταξύ σφύρας και άκμονος, μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα). Πολύ καλό.

    Εγώ πάλι γέλασα μ’ αυτό, συνονόματε, αλλά δεν θα έπαιρνα τον οποιοδήποτε που βρίσκεται στα δυο στενά να τον πάω εκεί που σκότωσαν τον Σακαφλιά.

    Επίσης: αυτό το stage, γαλλικό «σταζ» το ήξερα κι εγώ.

    Το «άλλο διέξοδο» πρέπει να είναι ουδέτερο και να έχει αντίθετο το «αδιέξοδο».

    Άντε και στ’ αποψινά.

  41. Nicolas said

    Τι; έχει κι άλλο απόψε; προκριματικοί ήταν;
    Θα μου πείτε εσείς, γιατί απόψε έχει τα δύο τελευταία επεισόδια μιας πολύ καλής σειράς επάνω στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο (στη France2) για όσους ενδιαφέρονται.

  42. Μαρία said

    Νικολά βέβαια έχει,αλλά δίβατο, γι’ αυτό και το #28.

    Γιατί γκρινιάζεται για το στέιτζ; Προσθέσαμε στην αγγλική λέξη άλλη μια σημασία. Άλλωστε το μπακστέιτζ δίνει και παίρνει στα κανάλια.
    Μήπως δε πλουτίσαμε τα γαλλικά με το υβρίδιο σπικάζ;

  43. Ἐγὼ διαβάζω στὴν ἐφημερίδα ὅτι θὰ παίξῃ ὁ Κασπάρωφ μὲ τὸν Κάρπωφ. Καλύτερο μοῦ φαίνεται ἀπὸ τὸ Ἀνηψιὸς ἐναντίον Υἱοῦ.

  44. Κορνήλιε, κάποιοι το έμαθαν από χτες. Και όπως θα δεις, κάποιοι άλλοι άρχισαν αμέσως και τις συμβουλές! 🙂

  45. Νομίζω ότι εδώ ταιριάζει καλύτρερα από ότι στο άλλο θέμα (https://sarantakos.wordpress.com/2009/09/21/marnes/) που το έβαλα κατά λάθος.
    Κάποια στιγμή σε αποστροφή του στο χτεσινό ντιμπέιτ ο Πρωθυπουργός πάλι είπε κάτι για το “άσυλο” (έτσι σκέτα όπως και στη συνέντευξή του στο mega), χωρίς τον προσδιορισμό “ακαδημαϊκό” , που πρέπει να περιοριστεί κάποιος πρέπει να πει ότι σήμερα είναι περισσότερο από ποτέ άλλοτε σημαντική η ακαδημαϊκή ελευθερία. Μπορώ να γράψω πολλά γιατί αγανακτώ με αυτά που ακούω και διαβάζω θα μείνω σε ένα παράδειγμα αν δεν δεν υπάρχει το ακαδημαϊκό άσυλο ποιος εμποδίζει κάποια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας να κάνει μήνυση σε κάποιο καθηγητή και φοιτητές για δυσφήμηση για μια έρευνα για τις επιπτώσεις των κεραιών και των κινητών τηλεφώνων στον άνθρωπο. Και αν το θεωρείτε ακραίο δείτε τις αντιδράσεις και τις πιέσεις (και ας υπάρχει ακαδημαϊκό άσυλο) για τη φιλοξενία σελίδων κοινωνικού προβληματισμού σε πανεπιστημιακούς σέρβερ (ή μήπως υπολογιστές σερβιτόρους) http://www.iospress.gr/ios2009/ios20090726.htm

    Προς κ Καρατζαφέρη η φθινοπωρινή ισημερία είναι στις 23-9 (δείτε εδώ http://www.astro.noa.gr/AlmanacIAA/iaa_nextday_gr.htm και αν το δείτε στις 23-9 εδώ http://www.astro.noa.gr/AlmanacIAA/iaa_today_gr.htm και για άλλες χρονιές http://aa.usno.navy.mil/data/docs/EarthSeasons.php (ώρςες σε UTC). Οπότε και σήμερα η μέρα είναι μεγαλύτερη από τη νύχτα (λίγι αλλά είναι) παρά το χτεσινό ντιμπέιτ.

  46. sarant said

    Αυτό με τη μέρα και τη νύχτα του Καρατζαφέρη προφανώς μου ξέφυγε, δεν το θυμάμαι.

  47. grecomascara said

    Η ατάκα της Παπαρήγα θα ταίριαζε καλύτερα αν η Πτολεμαΐδα ήταν στα Τρίκαλα. Πάντως εντύπωση μου έκαναν οι απαντήσεις στην ενότητα σχετικά με το περιβάλλον.

  48. Ααρών Μνησιβιάδης said

    Για το άσυλο ας μου επιτραπεί να αναρτήσω ένα παλιό μου σημείωμα σε άλλο ιστολόγιο:

    Πολύς λόγος γίνεται για τον θεσμό του πανεπιστημιακού ασύλου, ιδιαίτερα οσάκις διάφορα επεισόδια αμαυρώνουν την εικόνα των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και οδηγούν την κοινή γνώμη σε προβληματισμό σχετικά με την αναγκαιότητα του θεσμού. Άτολμες πολιτικές ηγεσίες που επί δεκαετίες κυβερνούν την χώρα διστάζουν όχι να καταργήσουν, αλλά και να περιορίσουν απλώς το άσυλο φοβούμενες ενδεχόμενο πολιτικό κόστος, με αποτέλεσμα η άθλια κατάσταση την οποία συνεπάγεται αυτός ο σάπιος θεσμός να διαιωνίζεται. Και εξηγούμαι γιατί τάσσομαι κατά τόσο απόλυτο τρόπο εναντίον του ασύλου:

    1. Ως επιχείρημα υπέρ του ασύλου συνήθως προβάλλεται η αναγκαιότητα να προστατευθεί η επιστημονική έρευνα και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Το επιχείρημα αποτελεί όνειδος για μια κοινωνία που θέλει να ονομάζεται δημοκρατική. Διότι υπονοεί ότι εκτός του πανεπιστημιακού ασύλου δεν υπάρχει τέτοια ελευθερία και συμβιβάζεται αρκούμενο με την εντός του πανεπιστημιακού μόνο campus κατοχύρωσή της.

    2. Η ελευθερία των ιδεών ουδέποτε θυμάμαι να καταλύθηκε ει μη μόνον από διάφορες ομάδες αναρχικών και λοιπών αντικοινωνικών στοιχείων που εισβάλλουν στις σχολές, καταλαμβάνουν τα κτήρια, καταστρέφουν πανάκριβα επιστημονικά όργανα, εμποδίζουν την διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όλα αυτά εν ονόματι του ασύλου που υποτίθεται ότι θεσπίστηκε ακριβώς για να προστατεύσει το πανεπιστήμιο από τέτοιους κινδύνους! Πρόκειται για καταφανή διαστρέβλωση ενός παρωχημένου θεσμού που δεν εξυπηρετεί πλέον παρά μόνο την κατάχρησή του. Εν προκειμένω η είσοδος και όχι η αποχή της αστυνομίας θα αποκαθιστούσε την ελέυθερη και απρόσκοπτη επιστημονική έρευνα και διδασκαλία.

    3. Διερωτάται κανείς αν πιστεύει κάποιος στα σοβαρά ότι υπάρχει ανάγκη να λειτουργεί το άσυλο 24 ώρες το 24ωρο. Λαμβάνει και στις τρεις τα ξημερώματα χώρα η διακίνηση των ιδεών; Μάλλον η μόνη διακίνηση που λαμβάνει χώρα τότε είναι αυτή των ναρκωτικών. Είναι προφανές ότι αυτός ο θεσμός-όνειδος για την δημοκρατία πρέπει να καταργηθεί το συντομότερο.

    Το άσυλο είναι ποιοτικό και όχι χωρικό. Συνδέεται με ιδιότητες, όχι με χώρο. Άσυλο δεν σημαίνει ότι ο πανεπιστημιακός χώρος είναι ένα άβατο για τα όργανα της τάξεως, αλλλά ότι ο καθηγητής, ο επιστήμων, δεν διώκεται για οτιδήποτε υποστηρίζει όταν μιλάει από καθέδρας στα πλαίσια της διδασκαλίας του. Τα υπόλοιπα αποτελούν εκφυλισμό ενός θεσμού που πλέον δεν υπηρετεί καμία προφανή ανάγκη.

    Δεν θέλω να αναφερθώ και περιπτωσεολογικά σε σκάνδαλα τύπου Indymedia.

  49. @46. Ήταν ένα εφυολόγημα ότι το ντιμπέιτ έγινε στις 21-9 ημέρα της φθινοπωρινής ισημερίας και από άυριο (σήμερα) η νύχτα θα είναι μεγαλύτερη από τη μέρα κι ελπίζει να μην είναι μεγάλη η νυχτα για την Ελλάδα (κάτι τέτοιο τέλος πάντων μια και δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω παρακάτω από τα γέλια μια και στο δημοτικό θυμάμαι ότι η φθινοπωρινή ισημερία είναι στις 23-9 (συμβατικά και όχι απόλυτα όπως είδαμε στην προηγούμενη απάντηση) και 21-3 είναι η εαρινή ισημερία.

  50. @48 «εκπαιδευτικής διαδικασίας και όλα αυτά εν ονόματι του ασύλου που υποτίθεται ότι θεσπίστηκε ακριβώς για να προστατεύσει το πανεπιστήμιο από τέτοιους κινδύνους! Πρόκειται για καταφανή διαστρέβλωση ενός παρωχημένου θεσμού που δεν εξυπηρετεί πλέον παρά μόνο την κατάχρησή του. Εν προκειμένω η είσοδος και όχι η αποχή της αστυνομίας θα αποκαθιστούσε την ελέυθερη και απρόσκοπτη επιστημονική έρευνα και διδασκαλία.

    Το άσυλο είναι ποιοτικό και όχι χωρικό. Συνδέεται με ιδιότητες, όχι με χώρο. Άσυλο δεν σημαίνει ότι ο πανεπιστημιακός χώρος είναι ένα άβατο για τα όργανα της τάξεως, αλλλά ότι ο καθηγητής, ο επιστήμων, δεν διώκεται για οτιδήποτε υποστηρίζει όταν μιλάει από καθέδρας στα πλαίσια της διδασκαλίας του.»

    Προφανώς δεν περιγράφετε πανεπιστήμιο με αυτά οότε σε αυτό που περιγράφετε δεν χρειάζεαι το άσυλο, μια και περιγράφετε για ένα μέρος όπου διδάσκεται (ή μήπως καλύτερα παπαγαλίζεται η γνώση που προσφέρει η αυθεντία χωρίς αμφισβήτηση από αυτούς που ακούν αυτόν που τη δίνει από …καθέδρας.

    Δυστυχώς σκοπός του πανεπιστημίου είναι μεν να προσφέρει γνώση αλλά ο σημαντικότερος σκοπός είναι να παράγει νέα γνώση, συχνά αμφισβητώντας την παλιά γνώση. Αν ήταν έτσι θα πιστεύαμε ακόμα ότι η γή δεν κινείται γύρω από τον ήλιο και όχι το αντίθετο που υποστήριζε κάποιος αναρχικός Ιταλός ονόματι Γαλιλαίος Γαλιλέι (ίσως υπο την επήρεια των ναρκωτικών) αμφισβητώντας τον Αριστοτέλη και τον Πάπα (μου διαφεύγει πως λεγόταν) που τα έλαγαν …από καθέδρας.

    Όσο για τα ωράρια προφανώς δεν έχετρε δει επιστήμονες να ξενυχτάνε στα εργαστήρια για να παρακολουθούν την εξέλιξη πειραμάτων (συνήθως οι βιολόγοι έχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις).
    Δυστυχώς πάει να περάσει στην κοινωνία ότι το πανεπιστήμιο είναι μόνο για να πάρεις ένα «χαρτι» και να βολευτείς και όχι να δίνει και να δημιουργεί γνώση προς όφελος της κοινωνίας ίσως και για αυτό δεχόμαστε να χρησιμοποιούν τον όρο πανεπιστήμια διαφορες κερδοσκοπικές επιχειρήσεις.

    Αυτός είναι οσκοπός των πανεπιστημίων σε όλο τον κόσμο ακόμα και στις ΗΠΑ όπου τα πανεπιστήμια τα έφτιαξαν ιδιώτες μια και δεν μπορούσε το κράτος είναι υποχρεωμένα από τα καταστατικά τους να δίνουν σεβαστά ποσά για την παραγωγή νέας γνώσης (ο τρόπος θέλει συζήτηση).

    Οπότε τα περί διδασκαλίας, ωραρίων, καθέδρας κ.λπ. δεν περιγράφουν πανεπιστήμιο αλλά κάποιο σχολείο και μάλιστα περασμένων εποχών χωρίς να καλλιεργείται η κριτική σκέψη.

    Δεν ελπίζω ότι θα σας πείσω αλλά πρέπει να ξεκαθαρίζουμε μερικούς όρους.

  51. Ααρών Μνησιβιάδης said

    Και τι σχέση έχει το πανεπιστημιακό άσυλο με όλα αύτα που λέτε; ίσως δε η Ελλάδα να είναι πρώτη σε έρευνα χώρα εξ αιτίας ακριβώς του ασύλου! δηλαδή το άσυλο και όχι το Σύνταγμα είναι αυτό που προστατεύει την ελευθερία της έρευνας; κι εσείς αυτό το δέχεσθε; Δηλαδή αν ένας μη πανεπιστημιακός προβεί σε έρευνα έξω από το πανεπιστήμιο τόσο χωρικώς όσο και οικονομικώς-διοικητικώς δεν προστατεύεται; Σε μια δημοκρατία δεν είναι άσυλο ολόκληρη όλη η επικράτεια; κολλήσατε στο ότι να πω διδασκαλία και έρευνα είπα μόνο διδασκαλία; Όσο για το ηλιοκεντρικό σύστημα είναι γνωστό ότι πρωτοδιατυπώθηκε από τον Αρίσταρχο τον Σάμιο ο οποίος χλευάστηκε γι’αυτό τον λόγο από τον Αρχιμήδη και τον Πλούταρχο.

  52. Μαρία said

    Νίκο, την έκφραση «πήρε καλά την κρυάδα» πρώτη φορά την ακούω. Με κρυάδα εννοείς μάλλον το βάφτισμα. Παλαιοελλαδίτικη είναι;
    Ξέρω και χρησιμοποιώ το πήρα την/μια μεγάλη κρυάδα και λόγω της διαφορετικής σημασίας με τη δικιά σου στην αρχή μπερδεύτηκα.

  53. Ηλεφούφουτος said

    Όταν είδα τον τίτλο του ποστ, το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό ήταν το «μοτ-α-μο» της Κοσιώνη. Αυτό μού έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση από τα γλωσσικά παραλειπόμενα του ντιμπέιτ, γιατί πίστευα ότι αυτός ο γαλλισμός είχε πλέον ξεχαστεί, και δεν περίμενα να τον ακούσω από μια δημοσιογράφο με τόσο μοντέρνο (ίσως μάλιστα αμερικάνικα μοντέρνο) στιλ.

    Το «λαγούς με πετραχήλια» για την ακρίβεια ο Καραμανλής το είπε «λαγούς και πετραχήλια» εν τη ρύμη του λόγου.

    Το «δικαϊκός» του Τσίπρα με ξένισε κι εμένα. Τι να πω; Όπως φαίνεται έχει μελετήσει καλύτερα από μένα το ΛΝΕΓ!
    Άσχετα από αυτό, παρακολουθώντας τον Τσίπρα αναρωτιόμουνα γιατί να μην είχε εκπροσωπήσει αυτός το ΣΥΡΙΖΑ στο ντιμπέιτ των ευρωεκλογών, αντί για έναν Αλαβάνο που ήταν φανερό εκείνη την ημέρα ότι δεν γούσταρε μία.

  54. sarant said

    Μαρία, η κρυάδα είναι όταν μπαίνεις στη θάλασσα, η πρώτη βουτιά. Θα μπορούσαμε να πούμε «πήρε το βάφτισμα» αλλά υπονοεί ότι είναι κάτι δύσκολο, που έχεις ανάγκη προσαρμογής.

    Τώρα συνειδητοποιώ ότι υπάρχει και η έκφραση με τη σημασία που τη λες κι εσύ. Δεν ξέρω, το έγραψα αυτόματα, χωρίς να το σκεφτώ.

  55. Μαρία said

    Ηλεφού, λες να δούμε παλινόρθωση της γαλλικής μια που τα αγγλικά είναι της ξεφτίλας; Και δε πάνε μια χαρά με τη νεοκαθαρεύουσα; Με κίνδυνο να παρεξηγηθώ θα μιλούσα για γλωσσικό γεροντοκορισμό.
    Γαλλικούρες έχω ν’ ακούσω απο τότε που ο Παναγιωτόπουλος το γύρισε στο βουλευτιλίκι. Θα μου μείνει αξέχαστο εκείνο το «φο( ή φω) πα» του.

  56. Μαρία said

    Νίκο, το λεξικό ΛΚΝ έχει μόνο τη δικιά μου. Θα το ψάξω.

  57. sarant said

    Πάντως, για το stage: σε ένα άλλο μπλογκ θεωρήθηκε κοτσάνα πρώτης γραμμής το «σταζ» του Ευαγγελάτου, με το επιχείρημα ότι τα παιδιά που το υφίστανται στο πετσί τους το λένε «στέιτζ». Προβληματίζομαι, αν και προς το παρόν συμφωνώ με τον Άγγελο (36)

  58. Τὸ » πῆρε τὴν κρυάδα» εἶναι μιὰ ἔκφρασι πολὺ συνηθισμένη. Ἐγὼ τοὐλάχιστον Θεσσαλονικεὺς ὢν τὴν ἀκούω χρόνια.

  59. Μαρία said

    Νίκο #57, σε βρήκα γουγλίζοντας. Κράζουν τον Ευαγγελάτο για λάθος λόγους. Γιατί δε δεχόμαστε οτι επικράτησε το λάθος, αφού τα γαλλικά είναι ντεμοντέ;
    Και μένα με ξενίζει όταν το ξενοδοχείο Α Μπε Σε το ακούω Έι Μπι Σι, αλλά διαπιστώνω απλώς το χάσμα των γενεών.

    Η απάντηση πάντως του ΚΑΚ στον Τσίπρα για τα στέιτζ ήταν του τύπου και σεις βασανίζατε τους μαύρους.

    Κορνήλιε, η έκφραση είναι πολύ συνηθισμένη αλλά με τη σημασία που δίνει ο Νίκος;

  60. iconology2009 said

    Υπήρξε και το μνημειώδες ΑΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑ του Γιώργου.

  61. Είδα ένα μικρό απόσπασμα.. Μόνο σε εμένα χτυπάει τόσο άσχημα το επιτηδευμένο ύφος τού Καραμανλή; Λες και βλέπεις έναν ηθοποιό που προσπαθεί να καλύψει την αταλαντοσύνη του με άσκοπες και υπερβολικές κινήσεις.

    Θα επαναλάβω πως είναι πολύ κρίμα που οι Οικολόγοι βγαίνουν από τ’ αριστερά! Η οικολογία θα έπρεπε να είναι για όλους!

    Άκουσα μια φορά τον εκπρόσωπο τού Σουηδικού κόμματος υπέρ τής πειρατείας που είπε: εμείς δεν έχουμε άποψη για όλα! είναι συγκεκριμένα τα πράμματα που μας απασχολούν!

    Αντίστοιχα αναρωτιέμαι γιατί τάχα το οικολογικό κόμμα πρέπει να έχει οπωσδήποτε άποψη και για το Σκοπιανό και για την μεταναστευτική πολιτική;

    Κι έπειτα, πόσον κόσμο πιστεύουν πως θα τραβήξουν με την αριστερή τους τοποθέτηση; Ήδη μοιάζουν με Συνασπισμό στο πιο οικολογικό και να θυμίσω πως ο Συνασπισμός είναι αιωνίως εκεί στο 3 με 4%.

    Και γι’ αυτό θα μείνει ένα μικρό κόμμα. Επέλεξε να κινηθεί σε έναν κορεσμένο χώρο κι επέλεξε να αποστασιοποιηθεί από μια μεγάλη μερίδα τού κόσμου.

    Σε χρόνια πολιτικής απαξίωσης τους έτυχε δυνατό χαρτί κι απ’ ό,τι βλέπω το καίνε!

    Λυπάμαι γιατί με ενδιαφέρει η οικολογία κι αυτοί νοιώθω πως με διώχνουνε.

    Άλλο ένα σχόλιο όμως για τον ατάλαντο ηθοποιό μας. Η έκφραση «δεν σηκώνω μύγα στο σπαθί μου» που την αναφέρατε πιο πάνω, και συμπτωματικά ήταν στο απόσπασμα που είδα, μοιάζει να είναι από τις αγαπημένες φράσεις τού Καραμανλή. Με όλα τα φρικτά σκάνδαλα τής κυβέρνησής του, κάθε φορά που τον ακούω να λέει αυτήν την έκφραση αληθινά γελάω. Φαντάζομαι ένα σκούριο σπαθί παρατημένο στην άκρη και γεμάτο, μα γεμάτο μύγες!

    😀

  62. ηλεφούφουτος said

    Μαρία, νομίζω ότι αν υπάρχει μια γλώσσα σήμερα που έχει το δυναμισμό να λειτουργήσει παραπληρωματικά προς τα Αγγλικά στη σύγχρονη Δύση, για να εκφράζει ό,τι δεν είναι εμπορικό και πρακτικό (κατά το σχήμα Λατινικά-Ελληνικά στην αρχαία pax romana), είναι η Ισπανική, αυτοί οι Αγγλοσάξονες όμως είναι και φαταούλες.
    Αυτό που μας φαίνεται σαν παλινόρθωση της Γαλλικής ίσως είναι μια ακόμα έκφραση επιβολής αμερικάνικων προτύπων στην Ελλάδα, διότι ο καλός αμερικανιάρης ξέρει ότι χλιδάτοι νεοϋορκέζοι έχουν εμμονή με ό,τι γαλλικό (κρασιά, μαγειρική, γλώσσα) και θεωρούν βλάχικο ό,τι αμερικάνικο αντίστοιχα με χλιδάτους Ρωμαίους που θεωρούσαν agrestis ό,τι ρωμαϊκό και Οθωμανούς που περιφρονούσαν ό,τι τουρκικό.
    Το «πήρε την κρυάδα» το ξέρω όπως ακριβώς ο Νικοδεσπότης και υποψιάζομαι ότι μάθαμε κολύμπι σε διαφορετικές παραλίες.

  63. Κωστής Κ said

    Εγώ βρε παιδιά δεν κατάλαβα τί ακριβώς θεωρούμε επιτυχημένο στο Παπαρρήγειο «Στα Τρίκαλα στα δυο στενά σκοτώσανε το Σακαφλιά».
    Συγκεκριμένο γεγονός, έγινε μουρμούρικο της φυλακής -εκεί, άλλωστε, εντός της φυλακής Τρικάλων, βρίσκονται τα «δυο στενά»: είναι ένα σημείο σε κάποιο διάδρομο, όπου και τελέστηκε ο φόνος- και εν συνεχεία έγινε γνωστο τραγούδι από τον Τσιτσάνη. Αλλά ούτε έφτασε ποτέ να σημαίνει ως φράση αυτό που εννοούσε η Αλέκα, ούτε και ιδιαίτερα εύστοχο είναι κατά τη γνώμη μου σ’ αυτό το context.

  64. sarant said

    Κωστή, υπάρχει φράση «βρίσκομαι στα δυο στενά» (χωρίς Τρίκαλα και Σακαφλιά) που σημαίνει «βρίσκομαι σε δίλημμα». Γιαυτό μ’ άρεσε το εύρημα, με αφορμή την Πτολεμαΐδα και τα δυο στενά.

    Έψαξα να δω αν χρησιμοποιείται η φράση αυτή και βρήκα πως ναι, π.χ.:
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=52370

  65. metanastis said

    Για το stage πάντως, από όσο ξέρω η αντίσοιχη αγγλική λέξη είναι internship και ο «σταζιέρ» λέγεται intern.

    Αν θυμάστε τις ροζ ιστορίες του Κλίντον, είχε βουήξει ο τόπος με την Λεβίνσκυ που ήταν «White House intern»…

    Στα γερμανικά λέγεται νομίζω Praktikum, που θυμίζει περισσότερο τη δική μας πρακτική – εγώ ας πούμε έκανα 3μηνη θερινή πρακτική στη ΔΕΗ όταν ήμουν φοιτητής στο Πολυτεχνείο. Τότε κανείς δεν μιλούσε για σταζ, στέιτζ και τα σχετικά…(πάνε και 20 χρόνια βέβαια…).

  66. Μαρία said

    Μετανάστη, πρακτική εξάσκηση υποτίθεται, είναι αλλά όταν έχουν επιλέξει για επίσημη ονομασία το σιδηρόδρομο «προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας», μοιραία επικρατεί η αγγλικούρα. Χώρια που πρόκειται για δήθεν πρακτική.

    Νίκο, τα δυο στενά είναι δίλημμα+στρίμωγμα απο δυο μεριές.
    Για το δίλημμα π.χ. «να πάω στην Αθήνα να ψηφίσω ή να κάτσω σπιτάκι μου» δεν είμαι στα δυο στενά αλλά απλώς «στα δύο», έκφραση που πρόσφατα διαπίστωσα οτι απο νότιους φίλους δεν είναι κατανοητή.

  67. Μαρία said

    Φάση στον Αντένα:
    Γιακουμάτος: στέιτζ
    Ευαγγελάτος: σταζ είναι το σωστό, κι εγώ στέιτζ το έλεγα αλλά μου είπαν οτι το σωστό είναι σταζ και το διόρθωσα.
    Γιακουμάτος: Καλά εσύ να το λες σταζ, εγώ θα το λέω στέιτζ.

    Ο Κουβέλης μόλις το είπε σταζ.

    Βλέπω οτι το κανάλι ξεπέρασε το πρόβλημα γράφοντας τη λέξη με λατινικούς χαρακτήρες.

  68. Panatha13 said

    Πώς αντέξατε και είδατε αυτό το φτωχότατο θέαμα;

    Αααα, είμαστε που είμαστε θεατές, ας είμαστε τουλάχιστον απαιτητικοί!

    Εγώ π.χ. είχα γράψει στο βίντεο τον πολύ καλό αγώνα ΠΑΟ-ΑΡΗΣ και τον ξαναείδα, χρησιμοποιώντας και έξτρα σλόου μόσιον σε φάσεις που με ενδιέφεραν – όχι «επίμαχες», που λένε οι προφέσορες διαιτησίας στα κανάλια, αλλά ντριμπλαδόρικες.

  69. Ανήσυχος said

    Εγώ το ντεμπά (γαλλιστί) δεν το παρακολούθησα, όμως είδα σε φωτογραφία την Αλέκα Παπαρήγα στο πάνελ του ντεμπά και με το μενταγιόν κόκκινη καρδούλα ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΡΙΝ από τη διεξαγωγή του, δηλαδή προχτές Κυριακή.

    Πού;

    Στο ON/OFF της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας.

    Και λοιπόν;

    Τι και λοιπόν! Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν φωτογραφικές μηχανές που φωτογραφίζουν το μέλλον.

    Γνωρίζει κανείς πού τις βρίσκουμε και πόσο περίπου κοστίζουν;

  70. sarant said

    Μαρία (66): ναι, σαφώς, μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.

    Ανήσυχε (69): καλώς ήρθες και πολύ καλή η απορία σου!

    Πανάθα (68): ήταν τελικά πέναλτι;

  71. ΑΠ said

    Έγώ γιατί νομίζω ότι κοιτάμε και αναλύουμε τον αφαλό μας ενώ η χώρα (δηλαδή ο λαός της) πάει κατά διαόλου;

  72. Panatha13 said

    Οικοδεσπότα (70) θα σου απαντήσω με από 12ετίας εμπεδωμένες αλήθειες:

    1. «Μόνο στην Ελλάδα μας απασχολούν τόσο τα ανθρώπινα λάθη των διαιτητών».

    2. «Οι μεγάλες ομάδες δεν ασχολούνται με τη διαιτησία».

    🙂

    Νομίζω ισχύουν και για τις τηλεμαχίες.

  73. ppan said

    Άρα ήταν πεναλτάρα και αποβολή.

  74. Γ. Παπανδρέου, σήμερα:

    «Ένα είναι το ρεφρέν».

    «Το κράτος δεν συνεννοείται μεταξύ του».

    «[…] σύστημα που θα έχει λογοδοσία […] σε όλα τα υπουργεία».

    «[…] να χτυπήσει στο κεφάλι τα συμφέροντα που λυμαίνονται […]»

    «[…] να δώσουν αξιοπιστία στον πολίτη».

    «[…] παράδοση που πάει στα αρχαία χρόνια, στις γενιές των προπατέρων μας».

    «Έχουμε ένα απαράμιλλο πλούτο, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί […]».

    «Πρέπει μια ριζική, άλλη πολιτική πράσινης ανάπτυξης».

    «Δεν αρκεί να χτυπάμε το χέρι βαρύγδουπα στο έδρανο».

    «Πρέπει πάση Θεού να το προστατέψουμε».

    «Για πάση χρήση».

    «[…] τις αμφισβητήσεις των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων με την Τουρκία».

  75. SophiaΟικ said

    Εγώ τα σταζ τα έμαθα από τα μαθήματα γαλλικών. Τότε δεν υπήρχαν τέτοια παράξενα στο Ελλάντα. Πρακτική τα καλοκαίρια στη ΔΕΗ ή στον ΟΤΕ έκανες (ή σε καμιά Νικαράγουα αμα ήσουν Κνίτης και πήγαινες να μααζέψεις καφέ). Κι από τότε έχω μιλήσει με πολύ κόσμοσ που έκανε σταζ κι όλοι σταζ το λενε. Αλλά βεβαίως εμείς μιλάμε και καμιά γλώσσα εκτός από τα αγγλικά, κι είμαστε σνομπ 🙂

  76. Ξέρω δεν είναι επί του θέματος, αλλά μια και βλέπω να υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, εδώ μπορούμε να παρακολουθήσουμε τους αγώνες Καρπώφ-Κασπάρωφ:
    http://www.gva.es/ajedrez/ei_ajedrez_en.htm

    Και για να μην είμαι τελείως εκτός θέματος, το stage εγώ το πρωτοάκουσα στη Γαλλία και αμέσως όταν έψαξα ελληνικό αντίστοιχο σκέφτηκα πρακτική και δε θα μου περνούσε ποτέ από το μυαλό να το πω ούτε σταζ ούτε στέιτζ.

    Το σταζ με το ζ να προφέρεται αλλά ελληνικά εγώ το αντιλαμβάνομαι ως stase, φυσικά από το ελληνικό στάση και για μένα είναι βιολογικός όρος και αφορά το σταμάτημα της κυκλοφορίας. (κι επίσης κλασσικό εύρημα επιστημονικής φαντασίας όπου οι άνθρωποι/εξωγήινοι/μικρόβια… ταξιδεύουν σε συνθήκες που ανέστειλαν την ανάπτυξή τους)

    Το στέιτζ από την άλλη μου θυμίζει σκηνή θεάτρου. Οπότε πρακτική εξάσκηση θα ήταν καλύτερα από το «προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας». Άλλωστε Μαρία παντού δήθεν πρακτική είναι…

    Από την άλλη ποτέ δεν είχα μπορέσει να βρω πώς μεταφράζεται στα αγγλικά, ίσως γιατί ρωτούσα Άγγλους κι όχι Αμερικάνους να μου πουν intern. Στα γαλλικά interne είναι ο εσωτερικός σε σχολείο και τώρα πια που δεν υπάρχουν τέτοια σχολεία έτσι λέγονται οι φοιτητές ιατρικής και φαρμακευτικής όταν ειδικεύονται μέσα σε νοσοκομείο.

  77. Ελένη said

    1. Διάβασα σήμερα στην εφημερίδα (δεν είδα ντιμπέιτ εχθές) ότι η ΠΑπαρήγα φόραγε το ίδιο μενταγιόν και στο ντιμπέιτ των ευροεκλογών. Οπότε μάλλον η φωτογραφία ήταν προ τριμήνου… κρίμα, χάλασα τη φωτογραφίκή μηχανή (και μ-άρεσε ως ιδέα!)

    2. Εχω ακριβώς την ίδια άποψη με το ΜΕτανάστη για το stage. Και παρόλο που δεν έχω μεγάλη εμπειρία από αγγλόφωνες χώρες, δεν έχω ακούσει ποτέ τη λέξη στα αγγλικά μ-αυτή τη σημασία. ίσα ίσα ως στέιτζ μου φέρνει λίγο σε παλκοσένικο…

  78. ppan said

    Υπαρχουν ακόμη τέτοια σχολεία, internat δηλαδή, και συχνά είναι οι ίδιοι οι μαθητές που ζητούν να πάνε, θέλω να πω δεν τους στέλνουν οι κηδεμόνες κι οι μητριές τους για να τους παρουν την περιουσία όπως στα βικτωριανά μυθιστορήματα.

  79. Ppan, έχεις δίκιο. Το είπα λίγο υπερβολικά το δεν υπάρχουν πια, εννοώντας ότι έχουν μείνει πολύ λίγα. Και ιδού τα στατιστικά στοιχεία που με διαψεύδουν:
    http://www.education.gouv.fr/cid1114/les-internats.html
    7,3% των μαθητών γενικών και επαγγελματικών λυκείων και 12,4% των επαγγελματικών λυκείων.

  80. Μαρία said

    Γιάννη Νικολή, στη Γαλλία είναι τόσο δήθεν;
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4493367&ct=1

    Στο ρεπορτάζ των νέων βλέπω οτι έχουν φτιάξει και τον στέιτζερ. Όχι τίποτ’ άλλο αλλά θα μας φάει η αγγλική σε αριθμό λέξεων.

  81. τὸ ντιμπέιτ τὸ εἶδα λίγο στὴν τηλεόρασι καὶ λίγο τὸ ἄκουσα ἀπὸ τὸ ῥάδιόφωνο. 3 ποὺ ξεχώρισα καὶ τὰ 3 τοῦ ΓΑΠ.

    -πᾶσι Θεοῦ (πῶς εἴπατε;)

    -πάσῃ χρῆσι (τὸ πρῶτο δοτικὴ τὸ δεύτερο αἰτιατικὴ)

    -προπατέρες (νὰ ἤθελε νὰ πῇ προπάτορες ἢ μήπως μετέφρασε τὸ grand fathers;;;)

  82. JohnyQ said

    Λοιπόν επειδή έχει μπει λάθος από την «εισήγηση»(χαχα) και παραπληροφορεί τον κόσμο.

    Η συντρόφισσα Αλέκα είπε επί λέξει:

    βεβαίως με το σημερινό συσχετισμό δύναμης που υπάρχει, οι εργαζόμενοι είναι… «στα Τρίκαλα στα δυο στενά σκοτώσανε το Σακαφλιά».

    Η εξήγηση δίνεται πολύ γλαφυρά από το » Σφυροδρέπανο »

    Πρόκειται για γνωστό τραγούδι..

  83. sarant said

    Κλώνε, σου ζητώ χίλια συγνώμη διότι το μήνυμά σου το είχε πιάσει η σπαμοπαγίδα αποβραδίς (εξαντλημένος από το ντιμπέιτ είχα πέσει να ξαπλώσω νωρίς:) και τώρα μόλις το απελευθέρωσα. Κινδυνεύει η σπαμοπαγίδα να κατηγορηθεί για φιλοπασόκ! Μερικά απ’ αυτά που λες κι εγώ τα πρόσεξα αλλά είχα πει να μην γράψω για το Μικρό Ντιμπέιτ. Είσαι λιγάκι αυστηρός, βέβαια. Το «να χτυπήσει στο κεφάλι τα συμφέροντα που λυμαίνονται» είναι ξερωγώ προσωποποίηση (ή όπως αλλιώς λέγεται), δεν το βρίσκω λάθος. Και για ισορροπία, σημείωσα δύο από τον Καραμανλή: τα ντιμπέιτΣ, και το «λαγούς ΚΑΙ πετραχήλια» που το είχε πει και στο Μεγάλο Ντιμπέιτ προχτές. Αναγνωρίζω βέβαια πως ο ΓΑΠ έκανε πολύ περισσότερα και ότι ο ΚΚ ήταν ο νικητής της αναμέτρησης -άλλοι θα πουν συντριπτικά, άλλοι με «βραχεία κεφαλή», εγώ κλίνω προς το δεύτερο.

  84. sarant said

    Γιάννη Νικόλη, έλα γιατί μας φάγανε οι αγγλομαθείς 🙂

    Πάντως, σε σχέση με το «σταζ/στέιτζ» το ισχυρότερο επιχείρημα υπέρ του σταζ είναι ότι στα αγγλικά το στέιτζ θα πει άλλο πράγμα. Επειδή όμως το intern/ship είναι αμερικανισμός, αναρωτιέμαι (και ρωτάω και τη Σοφία που είναι εκεί) πώς λένε στο Ηνωμένο Βασίλειο το σταζ. Δεύτερο πλεονέκτημα του σταζ είναι ότι το «σταζιέρ» είναι πιο εύηχο από το «στέητζερ» και σηκώνει και εξελληνισμό, σταζιέρης.

    JohnyQ, μπορεί να το άκουσα λάθος και να είναι όπως το γράφει ο Ριζοσπάστης (που όμως, λέει ο Σφυροδρέπανος, στρογγύλεψε μιαν άλλη έκφραση της Αλέκας κατά την απομαγνητοφώνηση). Δεν νομίζω ότι αλλάζει η ουσία, όμως.

    Κορνήλιε, το «πάση Θεού» είναι υβρίδιο του «πάση θυσία» και του «προς Θεού». Στη συγκεκριμένη φράση, που έτυχε να την ακούσω [γιατί, είπαμε, δεν άκουσα όλο το Μικρό ντιμπέιτ] ήθελε να πει «πάση θυσία».

    Πάντως και οι δυο ευχαριστημένοι θα είναι. Ο μεν ΚΚ επειδή ήταν καλύτερος, ο δε ΓΑΠ επειδή δεν έπαθε κανένα μεγάλο κάζο. Πέρασε τον κάβο, αν όχι αλώβητος, πάντως με λιγοστές απώλειες.

  85. sarant said

    Απαντάω στο ερώτημα που είχα θέσει πιο πάνω, στο Ηνωμένο Βασίλειο τα σταζ τα λένε traineeship program, όπως μου θύμισε το σημείωμα του Νίκου του Λίγγρη στη Λεξιλογία:
    http://www.lexilogia.gr/forum/showthread.php?t=4540

  86. Τελικά το έχει πει ή όχι ο κος Παπανδρέου αυτό για τα στρέμματα γης(όχι ότι δεν τον έχω ικανό)!..Αν είναι συκοφαντία τότε ναι, ήταν άθλια η ερώτηση και αυτός που την έκανε..Αλλά αν είναι αλήθεια είναι άθλιος αυτός που ξεστόμισε τέτοιο πράγμα!..Οι δημοσιογράφοι γιατί το «θάψανε» αλήθεια;

  87. sarant said

    Χρήστο, εγώ δεν ξέρω αν το έχει πει ή όχι, ξέρω ότι το βάρος της αποδείξεως το έχει αυτός που κατηγορεί, ενπροκειμένω δε το βάρος της αποδείξεως το έχει ο ομογενής δημοσιογράφος Θωμάς Σάρας ο οποίος έθεσε πριν από δυο μήνες το θέμα με άρθρο του σε κάποιο ομογενειακό περιοδικό.

    Εγώ, το μόνο που μπορώ με την κοινή λογική να πω είναι: το περιστατικό υποτίθεται ότι συνέβη το 1999, σε συνέντευξη τύπου του τότε Υπέξ Γ. Παπανδρέου σε κεντρικό ξενοδοχείο του Τορόντο, προς όλους τους δημοσιογράφους των ομογενειακών ΜΜΕ. Όμως, κανείς από τους δεκάδες παρισταμένους δεν έγραψε ΤΟΤΕ γι’ αυτή τη «μειοδοτική» τοποθέτηση του ΓΑΠ. Ούτε ο ίδιος ο κ. Σάρας ούτε άλλος κανείς. Και έρχεται δέκα χρόνια μετά ο κ. Σάρας, το 2009, να το παρουσιάσει! Λυπάμαι, αλλά η κοινή λογική αυτό δεν το αντέχει.

  88. Ηλεφούφουτος said

    Training το ήξερα στα Αγγλικά και trainee τον σταζιέρ.

    Για τα Ελληνικά νομίζω ότι αρκούσαν τα «πρακτική» και «ασκούμενος» αλλά ας όψονται τα μακρινάρια, που λέει κι η Μαρία.

    Εγώ τα σταζ και σταζιέρ τα πρωτοέμαθα μέσω μαθημάτων Τουρκικής (stajer doktorum ή κάπως έτσι αυτοσυστηνόταν κάποιος στο μάθημα)! Θυμάμαι που ο καθηγητής σχεδόν απαξίωσε να μας εξηγήσει τι σήμαινε θεωρώντας ότι το ξέρουμε όλοι από τα Γαλλικά.

  89. Ηλεφού, stajyer για την ακρίβεια.

  90. Ηλεφούφουτος said

    Αφεριν, ω Δύτα! Τσοκ μερσί για τη διόρθωση!

  91. μου φαίνεται κι εγώ με το ίδιο βιβλίο ξεκίνησα τα τούρκικα…

  92. Μαρία said

    Καλά, ρε παιδιά, στα σοβαρά πιστεύετε οτι οι χιλιάδες ασκούμενοι θα αρχίσουν να το λεν σταζ ή πρακτική, επειδή εμείς ξέρουμε το σωστό;

    Άσε που μπορεί να μας πει κάποιος οτι σταζ είναι η κανονική πρακτική, αυτή π.χ. που έκανε η Σοφία στη ΔΕΗ, ενώ στέιτζ η δήθεν.

  93. #86 ὁ ἰσχυρισμὸς ἀνήκει στὸν Σάρα. στὸ y/t βρῆκα αὐτό.

    ὡστόσο τὶς δηλώσεις Παγκάλου δὲν τὶς σχολιάσατε.

  94. @80 : Μαρία συχνά στην Ελλάδα μεγενθύνουμε τα στραβά οπότε δεν το βρίσκω απίθανο στην Ελλάδα να είναι πολύ πιο δήθεν. Αλλά δε μιλάμε για τα ίδια stages. Εγώ μιλούσα για αυτά που κάνουν υποχρεωτικά οι μαθητες και οι φοιτητές και που όχι μόνο δεν παίρνουν μισθό αλλά παίρνουν βαθμό. Και σε αυτά είναι που έχω δει τεράστιες διαφορές από το ένα στο άλλο. Για παράδειγμα σαν stage στα πλαίσια μαθήματος για πιστοποίηση ποιότητας, ένας φοιτητής να έχει πάει σε φαρμακοβιομηχανεία που του έδωσαν να ελέγξει κάποια μεγάλη βάση δεδομένων συγκρίνοντας με τα χειρόγραφα των γιατρών, κάποιος άλλος που είχε πάει σε άλλη φαρμακοβιομηχανεία και ήταν απλώς το παιδί που έβγαζε φωτοτυπίες κι ένας τρίτος που είχε πάει στο τμήμα κρεάτων σε σούπερ μάρκετ και έκανε το καθάρισμα μετά το κλείσιμο. Τρία διαφορετικά stage, όλα για το ίδιο μάθημα.

    @92 : Μα δε τους λέμε να αλλάξουν τι λένε, λέμε απλώς ότι το λένε λάθος 🙂 Εγώ είπα απλώς ότι όταν ήμουν φοιτητής λέγαμε ότι κάνουμε πρακτική, εργασία ή πρότζεκτ. Το σταζ και το στέιτζ είναι μεταγενέστερες χρήσεις που δεν τις είχα ακούσει. Και αν και ο σταζιέρης/σταζιέρισα που πρότεινε ο Νίκος μου αρέσει, από την άλλη το στέιτζερ έχει πλάκα σα σύλληψη. Ορίστε όχι μόνο φτιάχνουμε νέες ελληνικές λέξεις αλλά ακόμη κι αγγλικές που δεν υπάρχουν στα αγγλικά 🙂

  95. ppan said

    Ε κι οι σταζιέρηδες φωτοτυπίες και καφέδες κάνουν.

  96. Μαρία said

    Βρε Γιάννη, μα φυσικά δε μιλάμε για τα ίδια σταζ.
    Αλλά η Ελευθεροτυπία βρήκε τη λύση:
    http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=85269

  97. gbaloglou said

    To «δικα.ι.κος» δεν θα επρεπε να μας ξενιζει και τοσο αν σκεφτουμε το «Εβρα.ι.κος» αντι του «Εβραιικος» και το «Ρωμα.ι.κος» αντι του «Ρωμαιικος» (και συμβιβαστικα «Ρωμε.ι.κος») 🙂

  98. ppan said

    Τι μεζεδάκι και πτι φουρ…
    Στην Γαλλία περάσαμε κατευθείαν στο κυριως πιάτo, που είναι και χορταστικό.
    Ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, ο Νικολά Σαρκοζύ, σε εκδήλωση σε κλινική μεταμοσχευσεων μίλησε για «Greffe de la foie»!!!! (greffe για τους μη γαλλομαθείς παναπεί μεταμόσχευση, la foie ονομαστικό θηλυκού γένους, σημαίνει πίστη, le foie, ονομαστικό αρσενικού γένους, σημαίνει συκώτι). Έχουν βέβαια και το ηπαρμ εξάλλου η κλινική στην οποία έγινε το φαγοτόπι του Σαρκοζύ λέγεται Centre Hépatobiliaire.

  99. sarant said

    Ma foi, η πίστη είναι la foi, όχι;
    Βέβαια, ακούγονται το ίδιο -άρα τους μεταμόσχευσε την πίστη!

    Πάντως ο Σαρκοζύ έκανε κι άλλο ένα που δεν έχουν αποφασίσει αν ήταν lapsus, bourde ή provocation, ότι αποκάλεσε «ενόχους» αντί για κατηγορουμένους τον Βιλπέν και τους άλλους της υπόθεσης Κλιρστριμ, όπου ο ίδιος ο Σαρκοζύ είναι διάδικος.

  100. ppan said

    Ω ναι! Αυτό για να μάθω άλλη φορά να διορθώνω τον Νίκόλα. Αυτό με τις ερμαφρόδιτες φουάδες είναι βέβαια ο γλωσσικός εφιάλτης όποιου δεν γεννήθηκε γαλλοφωνος και πριν μιλήσει κάνει ένα πηγαινέλα στο μυαλό του για να ψάξει το φύλο της λέξης. Αλλά ο γάλλος; μήπως πάει να μας πείσει ότι είναι έλληνας;
    Το άλλο: σιγά μην είναι κατα λάθος…

  101. Μαρία said

    Παράξενο ολίσθημα. Το γρεφ το είπε στο σωστό γένος;

  102. Τὸ δικαϊκὸς ὑπάρχει καὶ στὸν Μᾶρκο Αὐρήλιο.

  103. Il était une fois
    Un marchand de foie
    Qui vendait du foie
    Dans la ville de Foix.
    Il disait: «ma foi,
    C’est la dernière fois
    Que je vends du foie
    Dans la ville de Foix!»

  104. sarant said

    Λοιπόν, το καλοκαίρι που περνούσα από τα μέρη του Φουά, είχα σκεφτεί την ομοηχία αυτήν, αλλά τραγούδι δεν είχα σκαρώσει, να είσαι καλά Άγγελε!

  105. Μαρία said

    Μη μου πεις οτι νομίζεις πως το τραγουδάκι το σκάρωσε ο Άγγελος;
    Μ’ αυτό ο μικρός Νικολά έπαιζε γύρο γύρο όλοι και τώρα φαίνεται οτι παλιμπαιδίζει.

  106. Ελένη said

    Μου θυμήσατε τις γλωσσικές μας ασκήσεις με το

    un chasseur sachant chasser….

    Πάντως εγώ τη Foix την έμαθα λόγω του ομώνυμου αγάλματος-λειψανοθήκης, πολύ διάσημου στους ιστορικούς (και όχι μόνο) κύκλους, αλλά πραγματικό έκτρωμα αν το δει κανείς!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: