Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο Καρατζαφέρης θεωρεί… αυτόνομη τη Θράκη;

Posted by sarant στο 29 Σεπτεμβρίου, 2009


Ο Καρατζαφέρης, αν δεν το ξέρετε, είναι υποψήφιος (και) στη Ροδόπη, και στην ομιλία του εκεί είπε πολλά και διάφορα, ανάμεσα στα οποία και το εξής, όπως το διαβάζω στη Ναυτεμπορική: «Όσοι πιστεύουν ότι θα εκχωρήσουμε την επικυριαρχία σ’ αυτό εδώ τον τόπο, κάνουν λάθος μεγάλο. Ανατέλλει μια νέα εποχή για τη Θράκη». Η δήλωση υπάρχει και σε άλλα μέσα ενημέρωσης, είναι επομένως αυθεντική.

Όμως, σύμφωνα με το λεξικό Τριανταφυλλίδη, επικυριαρχία είναι η «κυριαρχία που ασκεί ένα κράτος σε αυτόνομη χώρα, η οποία χαρακτηρίζεται ως υποτελής· (πρβ. προστασία): H Kρήτη ανακηρύχτηκε αυτόνομη ηγεμονία υπό την επικυριαρχία (του σουλτάνου) της Οθωμανικής Aυτοκρατορίας.»

Και επειδή σ’ αυτό τον τόπο ως γνωστόν όλα τα γλωσσικά λάθη τα κάνει ο Γ. Παπανδρέου, δεν διανοούμαι  να πιστέψω ότι ο Καρατζαφέρης (διαπρεπής σολωμιστής, άλλωστε) δεν ξέρει τι σημαίνει «επικυρίαρχος». Άλλωστε, τον αρχηγό του Λάος τον έχει παινέψει και ο Σαράντος Καργάκος για τη «λεξιτεχνία» του. Άρα, το αναγκαστικό συμπέρασμα είναι πως ο Καρατζαφέρης θεωρεί αυτόνομο έδαφος τη Θράκη, πάνω στην οποία η Ελλάδα ασκεί επικυριαρχία, την οποία ο ίδιος δεν είναι διατεθειμένος να εκχωρήσει. Και μετά μας φταίει η υποψήφια της ΝΔ;

72 Σχόλια προς “Ο Καρατζαφέρης θεωρεί… αυτόνομη τη Θράκη;”

  1. Sraosha said

    Επικυριαρχία! Καλά λέει ο Γιανναράς: όλοι προδότες. Φέρτε τους ακαδημαϊκούς και τον Στρατό.

  2. gebre said

    Ό,τι να’ ναι λέτε προκειμένου να μειώσετε τον Καρατζαφέρη. Μα είναι σοβαρό επιχείρημα αυτό τώρα; Από όσα είπε εσείς αυτό και με αυτόν τον τρόπο σχολιάζετε;

  3. cyrus said

    Gebre, έχεις χάσει επεισόδια. Ρίξε μια ματιά στο προ-προηγούμενο ποστ.

  4. Μήπως μπερδεύτηκε επειδή θεωρεί ότι η Τουρκία ασκεί επικυριαρχία στη Θράκη και αντί να πει κυριαρχία είπε επικυριαρχία; Κάπου διάβασα ότι ζήτησε να κλείσει και το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής.

  5. Αυτό το είπε, κατά το ΑΠΕ, στο αεροδρόμιο. Στην ομιλία το απέφυγε, αλλά είπε μπόλικα ενδιαφέροντα· και γλωσσικώς και πολιτικώς…

    «Ο κάθε Έλληνας κουβαλάει μέσα του μια σημαία με το σταυρό του Χριστού και το γαλανόλευκο της
    πατρίδας… Ένα πράγμα ζητούμε από τους Έλληνες Μουσουλμάνους. Να σεβαστούν ότι απολαμβάνουν το ευρωπαϊκό κεκτημένο και όχι το ασιατικό πεπρωμένο. Κουραστήκαμε και ματώσαμε για να μπούμε στην ΕΕ, άρα θέλουμε σεβασμό…»

    Μιλάμε για πολλά καντάρια φαιά ουσία.

    Βαριέμαι να ξανακούσω την ομιλία για να δω μήπως είπε κι εκεί για επικυριαρχία (νομίζω όχι). Όσοι δεν τον παρακολούθησαν στη ΝΕΤ απευθείας, μπορούν να κατεβάσουν την ομιλία από εδώ.

  6. Ας μην αναφερθούμε στο θέμα ότι πολλοί είτε δεν γνωρίζουν είτε συσκοτίζουν για να δημιουργήσουν πανικό, φόβο και (αυτο)πρόσκλησή τους ως «σωτήρες» την ΤΕΧΝΙΚΗ (και όχι φιλολογική) διάκριση μεταξύ κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων!

  7. τεχνητή, εννοείς;

  8. QSis said

    Ότι και να λέτε ο Καρατζαφέρης θα είναι ο ρυθμιστής γιατί μιλάει την γλώσσα του λαού και όχι ξύλινη. Όσο για την «επικυριαρχία» μια χαρά τα λέει και τα εννοεί.

  9. akindynos said

    Αποτολμώ μια βουτιά στον πυρήνα της καρατζαφέρειας σκέψης. Αν δεν ανέβω σε δύο λεπτά, κόψτε τα καλώδια.

    Εννοεί πως εκτός από την κυριαρχία που ξέρουμε, αυτός δεν θα επιτρέπει την έκλειψη της άλλης κυριαρχίας, της επιπρόσθετης (άρα επικυριαρχίας στην καρατζαφέρεια γραμματική), αυτής που ασκείται ειδικά και αποκλειστικά επί όσων κατοίκων της Θράκης δεν είναι βεριτάμπλ Έλληνες.

  10. αχ, ας απομαγνητοφωνήσει κάποιος (akindyne, βούτηξες;) αυτήν τη γλώσσα του λαού!

  11. @7 όχι τεχνητή, τεχνική. Εννοώ την διάκριση που κάνει το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο.

  12. #11, ευχαριστώ για τη διευκρίνιση

  13. πρῶτον: εἶπα κι ἐγῶ, λίγια 24ωρα πρὸ τῶν ἐκλογῶν δὲν ιὰ δοῦμε κανένα ἀντικαρατζαφερικὸ νῆμα νὰ στανιάρουμε λίγο;

    δεύτερον: τελικῶς θέλω νὰ ξέρω: τὰ καλὰ ἑλληνικὰ εἶναι πρόκριμα γιὰ τὴν πρωθυπουργία ἢ ὄχι; ἡ πολιτικὴ κριτικὴ βάσει αὐτοῦ τοῦ κριτηρίου εἶναι κακόβουλη ἢ ὄχι;

    πάντως δὲν εἶναι τῆς ἴδιας κατηγορίας μὲ τὸ πηλήκιο καὶ πάσῃ θεοῦ (αὐτὸ καὶ ὁ πιὸ ἀντικαρατζαφερικὸς ἂν θελῃ νὰ εἶναι τίμιος ]νομ΄πιζω πὼς πρέπει νὰ τὸ παραδεχθῇ)

    ἐπικυρίαρχος δὲν λεγόταν ἡ ἐπιχείρησι ἀποβάσεως στὴν Νορμανδία; (overlord);

  14. ἐγὼ πάντως δὲν βρίσκω τὸ λάθος στὸ «ἐπικυριαρχία» ἀλλὰ στὸ «ἐκχωρήσουμε». ἂν ἔλεγε «ἐπιτρέψουμε» θὰ ἀκριβολογοῦσε.

  15. ppan said

    Αχαχαχα η μανία για ευπρεπισμό ξαναχτυπάει: η κυριαρχία σκέτη δεν είναι αρκετά αμπγιέ, ας την στολίσουμε λιγάκι, κι αν επικυριαρχία σημαίνει κάτι διαφορετικό δεν πειράζει, δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας.

  16. SLY said

    @Κορνήλιος

    Φυσικά και δεν το θεωρείς λάθος γιατί κατά την πολιτική σου συνείδηση το κράτος «ἐπικυριαρχεί» στις μειονότητες της Θράκης.

  17. SophiaΟικ said

    «πρῶτον: εἶπα κι ἐγῶ, λίγια 24ωρα πρὸ τῶν ἐκλογῶν δὲν ιὰ δοῦμε κανένα ἀντικαρατζαφερικὸ νῆμα νὰ στανιάρουμε λίγο;»

    Κι εγώ το ίδιο είπα, αλλά ο νικοκύρης μάλλον δεν ενοχλείται που γίνετα προβλέψιμος. Τώρα μας μενει το γλωσσολογικό ποστ που θα αναλύει κάτι γραμαμτικό και θα κάνει μετά ένα άλμα επιχειρηματολογίας και θα προτρέπει να ψηφίσουμε ΣΥΡΙΖΑ 😉 Κάτι σαν τον Όυλερ και την ύπαρξη Θεού.

    Σχετικά με το περιεχόμενο τώρα, κοτσάνα και μαργαριτάρι μεν, αλλά πόσοι το καταλαβαίνουν; Ενω του ΓΑΠ τα πηλίκια και τις καλτσες νομίζω ότι τις καταλαβαίνουν ολοι.

  18. #16 ἀγαπητὲ ἀναφορατζῆ τῆς Ζούγκλας, θεωρεῖς σωστὸ νὰ κόβῃς μία λέξι ἀπὸ τὴ φράσι στὴν ὁποία ἀνήκει σὰν τὴν τελευταία χιλιάστρια τοῦ χωριοῦ; εἶπα πὼς ἔπρεπε νὰ πῇ «δὲν θὰ ἐπιτρέψουμε τὴν ἐπικυριαρχία (ἐνν. τῆς Τουρκίας) στὴν Θράκη».

    ΥΓ πῶς μπαίνει ἡ ὑπογεγραμμένη μὲ ὀξεῖα; ξέρει κανείς;

  19. SLY said

    #19 Αγαπητέ φαναρτζή του εθνικισμού, εσείς κόβετε και ράβετε τα λεγόμενα του Φύρερ σας στην φράσι[sic] ίνα τι καλύψετε τις εθνικιστικές αστοχίες του. Όπως παρέθεσε ο οικοδεσπότης, λέει ««Όσοι πιστεύουν ότι θα εκχωρήσουΜΕ την επικυριαρχία σ’ αυτό εδώ τον τόπο[…]». Πόσο περισσότερο ellinikos να το κάνουμε για να καταλάβετε;

    ΥΓ πῶς μπαίνει ἡ ὑπογεγραμμένη μὲ ὀξεῖα; ξέρει κανείς;
    Μου θυμίζετε εκείνον τον εκνευριστικό ποιητή: «Μην καταργείτε την υπογεγραμμένη ιδίως κάτω από το ωμέγα είναι κρίμα να εκλείψει η πιο μικρή ασέλγεια του αλφαβήτου μας». Θα έλεγα να εκλείψει για να απαλλαγούμε από την ασέλγεια της λογοκοπτοραπτικής ελληνών φυρερίσκων.

  20. echthrosofer said

    «Ο κάθε Έλληνας κουβαλάει μέσα του μια σημαία με το σταυρό του Χριστού και το γαλανόλευκο της
    πατρίδα»

    Ελπίζω σκέτη,χωρίς τον ιστό.

  21. #19 ἄσε τὰ «ἐσεῖς». μαζί μου μιλᾷς, ἐγὼ δὲν τίθεμαι ἀλληλέγγυος μὲ τὰ λεγόμενα ἄλλων, παρὰ μόνο ὅταν τὸ λέγω διαρρήδην.
    ὅσο γιὰ τὸν Χριστιανόπουλο τὰ ἔχω πεῖ ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἰστολόγιο πρὶν ἀπὸ σένα.

  22. π2 said

    ΥΓ πῶς μπαίνει ἡ ὑπογεγραμμένη μὲ ὀξεῖα; ξέρει κανείς;

    ctrl + alt + q + γράμμα.

    Περισσότερα εδώ (doc file).

  23. Π2 ἡ Θρᾴκη σὲ εὐγνωμονεῖ

  24. SophiaΟικ said

    Η Θράκη γιατί θέλει υπογεγραμμένη βρε Κορνήλιε;
    Σε λίγο θ αρχισεις να γραφεις με τις βυζαντινές συντομογραφίες και δεν θα καταλαβαίνουμε γρυ!

  25. sarant said

    Θέλει, θέλει στα αρχαία. Μόνο μην του συστήσεις καμιά Θρακιώτισσα συμφοιτήτριά σου, θα την πει Θράσσα (ή Θρήσσα) και θα παρεξηγηθεί η κοπέλα.

  26. Κωστής Κ. said

    Σοφία (#24), εικάζω πως η Θράκη φέρει οξεία και υπογεγραμμένη για λόγους άμεσα σχετιζόμενους με το θέμα μας: για να τονίζεται το γεγονός πως, με δύο βαλκανικές υπερδυνάμεις να ερίζουν για την επικυριαρχία της, βρίσκεται μεταξύ σφύρας και άκμονος (ή, κατά την Αλέκα Παπαρρήγα, «στα Τρίκαλα στα δυο στενά..»)

  27. Καὶ Θρᾷσσα θὰ τὴν πῶ καὶ Κρῆσσα
    κι ἀκόμη ἂν χρειστῇ Ἀτθίδα
    κι ἂς μοῦ ἐτοιμάσῃ πούπουλα καὶ πίσσα
    ἐκείνη ἡ εὐπάρειος κορασίδα.
    Τὴν πίσσα τὴν ἀντέχω καὶ τὴν πίττα
    μ’ ἂν εἶναι γιὰ τῆς γλώσσης μας τὸ κλέος
    -ὄχι πὼς εἶμαι ἀκαταμάχητα ὡραῖος-
    θ’ ἀντέξω ὁ δυστυχὴς τὴν χυλοπίττα.

  28. sarant said

    Ανπαίχταμπλ! Κάνε το «ευπάρειος» μόνο «καλλιπάρειος» για να κοπεί η χασμωδία.

  29. δεκτὸ τὸ αἴτημα Δέσποτα. τώρα ἐτοιμάζεται νὰ μιλήσῃ ὁ ΓΑΠ στὴν Ἀριστοτέλους καὶ περνοῦν κάτι διαδηλωτὲς μὲ σημαῖες καὶ συνθήματα κάτω ἀπὸ τὸ μπαλκόνι μου. νὰ δοῦμε τὶ πηλήκια θὰ πῇ πάλι.

  30. SophiaΟικ said

    Εύγε για μια ακόμα φορά Κορνήλιε!

  31. Κορνήλιε σκέφτεσαι να τα ανεβάσεις όλα σε ένα μπλογκ, κάτι; Εγώ τουλάχιστον θα σου ήμουν ευγνώμων!

  32. ἔ ναί, ἀλλὰ ἔτσι σκέτα χωρὶς τὰ συμφραζόμενα δὲν θὰ ἔχουν νόημα.

  33. espectador said

    Αυτο το «Ελληνας μουσουλμανος» μεγαλο καλαμπουρι ειναι τελικα. Δυο ιδιοτητες που δεν συμπιπτουν σε κανενα προσωπο, οσο και να τις ζορισουμε, δεν περνανε απο καμμια χαραμαδα «ομογενοποιησης» και «τακτοποιησης». Οσο και «η ισονομια » και η «ισοπολιτεια». Καποτε λεγαμε να ανοιξουμε ενα καφενειο που να το λενε ετσι.
    Κορνηλιε, με πολυ σεβασμο σου λεω, οτι τα κειμενα σου με φοβιζουν. Εχουν την εικονα εκεινων των μικρων καρφιων που μου επεσαν καποτε απο το χερι και εκανα μια ωρα να τα μαζεψω.

  34. nicholas said

    Είναι πολύ πιθανόν ο Καρατζα να πιστεύει άλλα
    από όσα λέει και για να παραφράσω ένα πολύ γνωστό βιβλίο, «…η Αθήνα είναι η Αυτοκρατορία…» ποιός δίνει φράγκο για Ροδόπη κλπ;
    Και όπως λέει ένα γνωστό τραγούδι, «όταν γίνω βασιλιάς θα στηθείτε πρώτοι στον τοίχο»

  35. Nicolas said

    @20 Καλός, πολύ καλός! κι εμένα εκεί πήγε η σκέψη μου, λες να είμαστε το ίδιο διεστραμμένοι; άλαμας!
    Η υπογεγραμμένη κάτω από το ωμέγα, κάτι μου θυμίζει, κάτι μου θυμίζει, …

  36. Μαρία said

    #5 Συμπλήρωμα νόστιμο: «’Ηρθαν απο νόστο για την Ελλάδα.» (Να ήταν ο μόνος!)

    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=29/09/2009&id=86763

  37. ArisMUC said

    Λευτεριά στην Θράκη!

  38. SLY said

    Μαρία, να τι παθαίνει κανείς όταν δεν διαβάζει την έντυπη έκδοση της «Ε». Λέει και υπονοεί κι άλλα επιεικώς απαράδεκτα και θα κάτσω τώρα να γράψω ποστ. Τι με έβαλες να κάνω νυχτιάτικα, έπιασες λαβράκι. Συγχαρητήρια.

  39. Ε, να, αυτά κάμνετε, φίλτατε Νικοδεσπότα, και στενοχωρείτε τον Κορνήλιο και τη Σοφία. Γιατί δεν βλέπετε την ευρυτέρα διάσταση του θέματος; Ο Καρατζαφύρερ είναι εθνικό κεφάλαιο, κι ας μην ξέρει ελληνική γραμματική, κι ας έχει τούρκικο όνομα — αυτός που πριν από καμιά δωδεκαριά χρόνια κατηγορούσε τον Χρίστο Ροζάκη για το εβραϊκό όνομά του! Αλλά ο Κορνήλιος κι η Σοφία ήτανε τότε νήπια, δεν τα θυμούνται αυτά.

  40. SLY said

    Έτοιμο.

    Ο Καρατζαφέρης αναθεωρητικός ιστορικός του Πόντου

    Σημ. Κορνήλιε, να μας επισκέπτεσαι και στο Τζανγκλ. Τουλάχιστον εσύ με τα πολυτονικά σου ελληνικά θα δώσεις το υπόδειγμα στους ανορθόγραφους ομοϊδεάτες σου. Τιμή μας είναι.

  41. Σλάι ἅμα θέλω νὰ μάθω κάτι γιὰ τὸ ΛΑΟΣ πρῶτα ἐσένα ἐπισκέπτομαι καὶ ὕστερα τὴν σελίδα τοῦ κόμματος. εἶσαι πιὸ ἐνημερωμένος καὶ οἱ κακὲς γλῶσσες λένε ὅτι θἆσαι ὁ ἐπικεφαλῆς στὸ Ἐπικρατείας στὶς ἑπόμενες ἐκλογές. εἰλικρινῶς πιστεύω ὅτι σοῦ ἀξίζει, τόσο χρόνο ἀπὸ τὴν ζωή του στὸ κόμμα οὔτε ὁ Ἀ. Γεωργιάδης δὲν δίνει….ἀλλὰ κι ὁ Καρατζαφέρης τί ἀχαριστία! οὔτε μιὰ πλακέττα δὲν σοῦ ‘δωκε ἀκόμη.

  42. Servitoros said

    Κορνήλιε χαλάρωσε ο Καρατζαφύρερ εξασφάλισε το μέλλον σου, σε πρόσφατη ομιλία του είπε ότι η Ελλάδα δεν χρωστάει στην Ευρώπη, αλλά αντίθετα οι Ευρωπαίοι μας χρωστάνε δίδακτρα 2500 ετών, ετοιμάσου για τον ρόλο του εισπράκτορα.

  43. ppan said

    Μόνο δυόμιση; τον μειοδότη….

  44. surfmadpig said

    να με συγχωράτε που ρίχνω το επίπεδο, αλλά τι σκατά συμβαίνει εδώ;

  45. Χασάπης από τα Παλιά said

    Μου κάνει εντύπωση πως το «Στη δική μου καρδιά, η Ήπειρος είναι μία» του αρχηγού δεν σχολιάστηκε αναλόγως:
    http://www.nooz.gr/page.ashx?pid=9&aid=320235&cid=1

    ArisMUC:
    Λευτεριά στην Θράκη!

    …με ή χωρίς το νομό Έβρου; 🙂

  46. sarant said

    Μαρία (36) δυστυχώς δεν είναι ο μόνος, το είχα δει κι είχα πει να γράψω, αλλά μάλλον πιο ταιριαστό θα ήταν να το πρόσθετε ο ΓΧ στο δικό του σημείωμα.
    http://yannisharis.blogspot.com/2009/09/blog-post.html

    Χασάπη, είπε ότι μία είναι η Ήπειρος; Φαντάσου να βγει κανένας Μπαχτσελής να πει «Η Θράκη είναι μία».

    Surfmadpig, δεν με πειράζει που ρίχνεις το επίπεδο αλλά που δεν καταλαβαίνω τι σε ενόχλησε.

    Εσπεκταδόρ, ένας άθεος μουσουλμάνος της Θράκης τι είναι;

  47. espectador said

    Αθεος μουσουλμανος Νικο μου? Λιγο περιεργο το βρισκω. Οτι και ενας αθεος χριστιανος 🙂
    Απεναντι στους νομους ειναι ελληνας πολιτης, αλλα απο εκει και περα ειναι οτι θελει.

  48. #46 ένας άθεος μουσουλμάνος της Θράκης τι είναι;

    Ανύπαρκτος, κατά τους σοφούς των συνθηκών, τις οποίες δογματικά καθαγιάζουμε.

    θρησκευτική μειονότητα από την εδώ μεριά, εθνική από την εκεί, και να τα αποτελέσματα…

  49. SophiaΟικ said

    39: Τιπού, δεν αντιλαμβανομαι τι λες. Μακάρι να ήμουνα νήπιο τότε που λες, τώρα θα ήμουνα το πολύ 20 χρονων, που πολύ θα μου άρεσε.
    Το ότι παρατηρώ όμως το ίδιο μοτίβο και το επιδοκιμάζω είναι νομίζω δείγμα υγειούς κριτικού μυαλού, ενώ το συνεχές «μπράβο 40ακο» είναι δέιγμα έλλειψης μυαλού γενικότερα (δε νομίζω να πιστευει ούτε ο ίδιος ο οικοδεσπότης ότι ειναι αλάθητος). Ή για να το πω πιο λιανά, η επαναληψη μπορεί να ειναι μήτηρ μαθήσεως αλλα μπορέι να ειναι και μητηρ εμμονής. Και διακρίνω το δευτερο στον ορίζοντα.

  50. SophiaΟικ said

    48: Σαν το ανέκδοτο «είσαι προτεσταντης Εβραιος ή καθολικός Εβραίος;», το οποίο δεν είναι καθόλου ανέκδοτο. Καποτε ειχα κάνει άιτηση για δουλεία στη Β. Ιρλανδία και στην αίτηση ρώταγαν ξεκάθαρα σε ποια θρησκευτική ομάδα ανήκω. Αν απαντούσες «σε καμία» έπρεπε να το αιτιολογήσεις, πράγμα έυκολο στην περίπτωσή μου, γιατί βάζεις «αλλοδαπή», αλλά αν ήσουν ιθαγενής σου εξηγούσε ένα κατεβατό ότι μπορει να είσαι άθεος άλλα λόγω καταγωγής, πεποιθήσεων κλπ κάπου ανήκεις, οπότε να το δηλώσεις για να μη ζητάς μετά τα ρέστα ότι γίνονται διακρίσεις εις βαρος σου για τις πολιτικές σου πεποιθήσεις (αυτό ήταν το ζουμί, υπάρχει νομοθεσία που λέει να προσλαμβάνονται εξίσου από τις δύο κοινότητες).

    Από την άλλη αν θεωρήσουμε ότι το «έλληνας μουσουλμάνος» είναι παράδοξο, τότε θα πρέπει να δεχτουμε ότι είναι εθνοθρησκευτική ομάδα οι Έλληνες.

  51. sarant said

    Καθόλου δεν είναι παράδοξο το «έλληνας μουσουλμάνος», παράδοξο είναι να χρησιμοποιείται για τη μειονότητα της Θράκης και όχι για τους έλληνες πολίτες που είναι μουσουλμάνοι. Υπάρχουν λογουχάρη πολλές ελληνίδες που παντρεύτηκαν μουσουλμάνους και έγιναν μωαμεθανές, υπάρχουν αιγύπτιοι, πακιστανοί κτλ. που πολιτογραφούνται έλληνες, όλοι αυτοί δεν έχουν καμιά σχέση με τη μειονότητα της Θράκης. Και αντίστροφα, ένας μειονοτικός που δηλώνει άθεος τι είναι;

  52. Μαρία said

    Καθολικός Εβραίος έγινε κι ο θεσσαλονικιός παππούς του Σαρκοζί.
    Αλλά αυτό το πολλές Ελληνίδες το βρίσκω υπερβολικό. Δε νομίζω οτι μεταστρέφονται λόγω του γάμου.

  53. sarant said

    Πολλές μπορεί να μην είναι, τουλάχιστον είναι δύο:
    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=22.11.2008,id=68082068

  54. Μαρία said

    Αυτές τις ξέρω και γω απ’ τα κανάλια (τέτοιο θέμα δεν αφήνεται), αλλά δε μεταστράφηκαν λόγω γάμου.

  55. SophiaΟικ said

    Άνθρωποι που ψάχνονται θρησκευτικά υπάρχουν σε κάθε κοινωνία. Το αν στο δρόμο τους βρουν το Βούδα, τους Πεντηκοστιανούς ή τον Αλλάχ είναι μάλλον θεμα τυχης.
    Μαρία (52) καλή επιλογή για Γαλλία, κακή για Β. Ιρλανδία.
    51: παράδοξο ίσως, αλλά δεν ξερω ποιά ήτνα η θέση των Πομάκων επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Σήμερα ξε΄ρω, οι Τούρκοιλένε ότι δεν υπάρχουν Πομάκοι.

  56. 55: Ωχ, εδώ υποτίθεται ότι απαντάει ο «ειδικός» οθωμανολόγος. Αλλά δεν έχω ιδέα. Μπορώ να φανταστώ ότι τους κατέγραφαν ως μουσουλμάνους και πλήρωναν τους φόρους των μουσουλμάνων, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα -αυτές ήταν οι κανονικές συνθήκες.
    Δυστυχώς δεν προλαβαίνω τώρα να το ψάξω περισσότερο.

  57. surfmadpig said

    46: δεν ενοχλήθηκα τόσο, απόρησα με τα κόμεντς υπερ/κατά Κορνήλιου (Κορνηλίου;;)/Καρατζαφερίνας

  58. 57 υπερ/κατά Κορνήλιου (Κορνηλίου;;)/Καρατζαφερίνας

    τί ἐννοεῖς;

  59. Χασάπης απ' τα παλιά said

    θρησκευτική μειονότητα από την εδώ μεριά, εθνική από την εκεί, και να τα αποτελέσματα…

    Πάντως όσον αφορά την εκπαίδευση θεωρούνται ως μέλη της μειονότητας της
    Ισταμπούλ και οι Άραβες ορθόδοξοι της Πόλης. Στο βαθμό που έχουν ελληνική εθνική συνείδηση τότε κολλάνε σε εθνική (national) – προφανώς όχι εθνοτική (ethnic) – μειονότητα, αλλιώς απλώς τους πήρε η μπάλλα λόγω θρησκείας (Ρουμ Ορτοντόξ -> Ρουμ). Το σύστημα των μιλλιέτ καλά κρατεί – και γιατί όχι, πιο ισχυρές ρίζες έχει στα Βαλκάνια από τον εθνοφυλετισμό.

    Παρεμπιπτόντως όπως εδώ τους λέμε Τουρκογενείς και όχι Τούρκους κι εκεί δεν τους λένε Γιουνάν σαν εμάς αλλά Ρουμ αλλά δεν είδα να βγει κανείς να διαμαρτηρηθεί ούτε από τη μειονότητα ούτε και από τους μονίμως διαμαρτυρόμενους «προστάτες μειονοτήτων». Να υποθέσω πως έχουν πολύ περισσότερη ανάγκη να προβάλλουν την εθνική τους συνείδηση οι εδώ μειονοτικοί παρά οι εκεί.

  60. τὸ σύστημα τῶν μιλλιὲτ νομίζω πὼς λανθάνει καὶ στὴν Κύπρο (ὀρθόδοξοι, μουσουλμάνοι, μαρωνῖται). ἂν κάνω λάθος διορθώσατε.

  61. SophiaΟικ said

    Χασάπη, οι έλληνες της Πόλης δηλώνουν Ρωμιοί κι όχι Έλληνες- τουλάχιστον έτσι τους έχω δει στα ΜΜΕ, κυρίως σε συνεντέυξεις στον τύπο. Επομένως τι προβλημα να υπάρχει;

  62. Μαρία said

    Σοφία κι ο Χασάπης το ίδιο λέει.
    Κριτική για το γεγονός οτι δηλώνουν Ρωμιοί τους έχει ασκηθεί απ’ τη Σία Αναγνωστοπούλου με αφορμή, αν θυμάμαι καλά, τις πρώτες(;) εκλογές στην κοινότητα της Πόλης. Ψάχνοντας να το βρω -και δε θα το βρω- έπεσα σ’ένα πρόσφατο μεταπτυχιακό για τον εθνοφυλετισμό των ορθόδοξων Αράβων.

    Click to access gri-2008-1887.pdf

  63. SophiaΟικ said

    Μαρία, δεν το κατάλαβα γιατίείπε ότι έτσι τους λένε οι άλλοι. Οι άλλοι μπορει να τους λενε και εξωγήινους, αν οι ίδιοι πιστευουν ότι δεν είναι Έλληνες τότε ειναι πιο απλά τα πράγματα για όλους.

  64. Χασάπης απ' τα παλιά said

    Δε με διαβάζεις προσεκτικά Σοφία. Είπα πως δε διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν ανάγκη να προβάλλουν την εθνική τους συνείδηση (όπως οι εδώ μειονοτικοί) με το να ταυτιστούν με τους Γιουνάνηδες (Ελλαδίτες). Για το αν νιώθουν εθνοτικά τουλάχιστον (ορισμένοι και εθνικά και γι’ αυτό και την κάνουν όταν έρθει η ώρα να πάνε στρατό) Έλληνες θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω – το να δηλώνεις Ρωμιός δε σε κάνει άλλο είδος. Δηλαδή εγώ που δηλώνω Ρωμιός εξίσου εύκολα με το να δηλώσω Έλληνας και που το «τη ρωμιοσύνη μην την κλαις» με αγγίζει περισσότερο από οποιοδήποτε τραγούδι περί Ελλάδας/Ελληνισμού κλπ. τι στο διάολο είμαι; :->

  65. SophiaΟικ said

    Xασάπη, άλλο το Ρωμιός αγάπησε Ρωμιά κι αλλο το δεν είμαι Έλληνας είμαι Ρωμιός- που το εχω ακούσει πολλές φορές από τους Έλληνες … συγγνώμη, τους Ρωμιούς, της Τουρκίας.

  66. SophiaΟικ said

    Που το θυμήθηκες αυτό Κορνήλιε!
    Βεβαίως από τότε που κυκλοφόρησε η Ελλάδα μπορει να μην έγινε Αμέρικα, έγινε Ευρώπη ή μάλλον οι κατοικοι της γίνανε ευρωπαίοι 🙂
    Όσο για τους πολιτικούς σχολιαστες του καφενείου, όλοι έγιναν βουλευτές και μας κυβερνάνε.

  67. Servitoros said

    Που το θυμήθηκες αυτό Κορνήλιε!
    —-
    Μπορούμε να έχουμε και ολίγον Κοινούση για να απολαύσουμε το πολιτιστικό θαύμα της Χούντας σε όλο του το μεγαλείο.

  68. […] Να προσεχτεί πάντως ότι ο σπουδαρχίδης, κανονικά, μόνο νεαρά άτομα μπορεί να χαρακτηρίζει -όταν ο Γεωργουσόπουλος είχε αποκαλέσει έτσι τον Λαζόπουλο, ο Λ.Λ. μόλις είχε περάσει τα τριάντα. Τον Σαμαρά τζόβενο δεν τον λες, αλλά ποιος σας είπε ότι ο Καρατζαφέρης ξέρει τη σημασία των λέξεων που χρησιμοποιεί προς εντυπωσιασμό; Αυτός τάχα δεν είχε πει και για εδώδιμους τρομοκράτες και ότι η Ελλάδα… ασκεί επικυριαρχία στη Θράκη; […]

  69. […] Να προσεχτεί πάντως ότι ο σπουδαρχίδης, κανονικά, μόνο νεαρά άτομα μπορεί να χαρακτηρίζει -όταν ο Γεωργουσόπουλος είχε αποκαλέσει έτσι τον Λαζόπουλο, ο Λ.Λ. μόλις είχε περάσει τα τριάντα. Τον Σαμαρά τζόβενο δεν τον λες, αλλά ποιος σας είπε ότι ο Καρατζαφέρης ξέρει τη σημασία των λέξεων που χρησιμοποιεί προς εντυπωσιασμό; Αυτός τάχα δεν είχε πει και για εδώδιμους τρομοκράτες και ότι η Ελλάδα… ασκεί επικυριαρχία στη Θράκη; […]

  70. […] Να προσεχτεί πάντως ότι ο σπουδαρχίδης, κανονικά, μόνο νεαρά άτομα μπορεί να χαρακτηρίζει -όταν ο Γεωργουσόπουλος είχε αποκαλέσει έτσι τον Λαζόπουλο, ο Λ.Λ. μόλις είχε περάσει τα τριάντα. Τον Σαμαρά τζόβενο δεν τον λες, αλλά ποιος σας είπε ότι ο Καρατζαφέρης ξέρει τη σημασία των λέξεων που χρησιμοποιεί προς εντυπωσιασμό; Αυτός τάχα δεν είχε πει και για εδώδιμους τρομοκράτες και ότι η Ελλάδα… ασκεί επικυριαρχία στη Θράκη; […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: