Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η τελευταία προεκλογική κοτσάνα

Posted by sarant στο 2 Οκτωβρίου, 2009


Η προεκλογική περίοδος επισήμως τελειώνει σε μιάμιση ώρα, οπότε θεωρητικά υπάρχει πιθανότητα να ειπωθούν κι άλλες κοτσάνες, ενώ επίσης δεν άκουσα την ομιλία Καραμανλή στην κεντρική του συγκέντρωση. Ωστόσο, εγώ αυτήν έτυχε να ακούσω.

Καθόμουν το βραδάκι σε μια καφετέρια, έξω, και πήγα μέσα να δώσω παραγγελία και η τηλεόραση έδειχνε τις ειδήσεις του Άλτερ με καλεσμένο τον Βελόπουλο και άλλους δυο. Και είπε ο Βελόπουλος:

— Ο πρωθυπουργός κάλεσε όλα τα κόμματα να στηρίξουν την προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης. Εμείς [το Λάος δηλαδή] προσφέραμε τη στήριξή μας άνευ αποδοχών αλλά την αρνήθηκε.

Εκείνη την ώρα μπήκε στο μαγαζί μια βαρυστολισμένη κυρία και παρακάλεσε την καφετζού να αλλάξει κανάλι και να βάλει τη συγκέντρωση του Καραμανλή, πράγμα που έγινε, οπότε δεν ξέρω αν ο εμβριθής πολιτικός εννοούσε «‘άνευ όρων» ή «χωρίς αντάλλαγμα» ή αν κυριολεκτούσε.

55 Σχόλια προς “Η τελευταία προεκλογική κοτσάνα”

  1. neostipoukeitos said

    Νίκο, νομίζω ότι ο γλωσσοτέχνης Βελόπουλος κυριολεκτούσε. Στήριξη από το ΛΑΟΣ ισοδυναμεί με άδεια (του Καραμανλή) άνευ αποδοχών — άδεια από την εξουσία, εννοείς.

  2. καλά, στὶς καφετέρειες δὲν ἔρχεται γκαρσόνι νὰ πάρῃ παραγγελία; δὲν μᾶς τὰ λέτε καλά….

  3. ppan said

    Πω πω, αυτοί οι ελληνόψυχοι. Τους έδιωξε κι αυτούς η χούντα 15χρονα μωρά;

  4. neostipoukeitos said

    Τα δεκαπεντάχρονα μωρά ήταν, είναι και θα είναι ελληνικά!

  5. ppan said

    … και θα παραμεινουν πάση θεού, σε πείσμα των εδώδιμων. Ελπίζω ότι τον επόμενο αιώνα κάποιος Πενηντάκος θα ψάχνει την καταγωγή των παροιμιακών εκφράσεων που μας άφησαν αυτές οι εκλογές.

  6. gbaloglou said

    Ισως εννοουσε «ανευ υποδοχων»? 🙂

  7. Nicolas said

    Όλα αυτά είναι διαδόσεις των κομμουνιστών. Όταν επιστρέψουν οι Ελ από τον Άρη, θα διώξουν τον γιγαντιαίο μουσακά και θα επαναφέρουν στην εξουσία τον μέλανα ζωμό.
    Τότε είναι που θα πέσουν οι πατσάδες.
    Μετανοείτε, έφτασε η ώρα!!!

    [Όχι, όχι μην ανησυχείτε, δεν ήπια δυστυχώς τίποτα, ούτε βορδιγάλειο ούτε βουργούνδιο. Και την Κυριακή, προς τιμή του Ελληνικού Έθνους, θα κάνω σουβλάκια αρνίσια, όποιος δεν ψηφίζει είναι καλοδεχούμενος.]

    Απορία: θα τον πει ο Γιανναράς «ανελλήνιστο»;

  8. SophiaΟικ said

    Ο πομπώδης υπερεμπλουτισμό; της γλώσσας μας έφαγε!

  9. voulagx said

    «…τα τελευταια 5 χρονια που κυβερνηθηκαν απο την Νεα Δημοκρατια…»
    Νομιζω οτι το ακουσα απο τον Ραγκουση,δεν ειμαι σιγουρος.
    Δεν ξερω αν τα χρονια εκλεγουν κυβερνηση καθε 4 χρονια,οπως εμεις (υπο Κ.Σ.)

  10. ὁ Γιανναρᾶς εἶπε τὸ ἄλλο ἀμίμητο, νὰ ἀπαγορευτῇ τὸ κήρυγμα στὶς ἐκκλησίας. ἐκτὸς ἀπὸ θαυμαστὴς τῆς τουρκοκρατίας μᾶς προέκυψε καὶ θαυμαστὴς τοῦ Στάλιν!

    ἄκουσα καὶ τὸ ἄλλο: οἱ πληροφορίες διαρρέονται. ἀπὸ ποιὸν ποταμὸ ὅμως δὲν ἄκουσα.

  11. Μαρία said

    Πού να τον έβλεπες όταν ήταν τηλεβιβλιοπώλης των δικών του φυσικά βιβλίων σε τοπικό κανάλι.
    http://frikipaideia.wikia.com/wiki/%CE%92%CE%B5%CE%BB%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82

    Τώρα, χωρίς πλάκα, το παιδί γεννήθηκε στη Γερμανία όχι επειδή το λέει η φρικι, απο γονείς μετανάστες. Και έχει και γυναίκα σλαβομακεδόνα.
    Νομίζω οτι με το άνευ αποδοχών εννοεί το χωρίς ανταλλάγματα, οτι δεν είναι και πουλημένοι.

  12. κι αὐτὸ εἶναι καλό:
    http://frikipaideia.wikia.com/wiki/%CE%93%CE%B5%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%AD%CE%BF%CF%85

  13. Ἄνευ λοιπὸν ἀποδοχῶν
    πάσῃ Θεοῦ θὰ βγοῦμε
    κυβέρνησι κοινωνιστῶν
    τοὺς φόρους καταργοῦμε!

    Ὅταν οἱ κάλτσες κλείσουνε
    καὶ πάλι ξανανοίξουν
    τὶς ψήφους νὰ μετρήσουνε
    Θεὸ θὰ μ’ ἀναδείξουν.

    Κι ὰν εἶχε μπάρμπα τὸν Θεὸ
    ὁ μπούλης ὁ Κωστάκης
    μ’ ἐμένα γιὰ πρωθυπουργὸ
    θὰ φάῃ ὁ κοσμάκης.

    Τὸ τί θὰ φάῃ γρήγορα
    δὲν θὰ τὸ φανερώσω
    ἂν θέλω ἔτσι παρήγορα
    χρονιὰ νὰ δευτερώσω.

    Καὶ ὰν τὴν βγάλω καθαρὸς
    μέχρι τὸ ’13
    καὶ ὁ δικός μου ἴσως γιὸς
    πάει γιὰ πρωθυπουργία.

    τὸ ἔγραψα πολὺ γρήγορα καὶ πρόχειρα

  14. espectador said

    Κορνηλιε πολυ ασχημη επιρροη εχουν στους στιχους σου οι διαδηλωτες που περνανε κατω απο το μπαλκονι σου 🙂
    Ασε που εχω την εντυπωση οτι εχεις χασει «πασα πατροτητος ελπιδα» που λεει και ο Ροιδης (ξερω απ αυτα).

  15. Ελένη said

    Nicolas, ωραίο το βορδιγάλειο!

    Και το sauterne ελληνιστί;;;;

  16. Γλωσσοδετολόγος said

    Τώρα, δεν ξέρω μήπως αυτό που θα σας πω είναι η τελευταία-τελευταία προεκλογική κοτσάνα, αλλά με τριγυρνάει σαν γρίπη.

    Ιδού.

    ΑΦΟΥ η ώρα της κάλπης είναι η ώρα που «μιλάει ο λαός», άρα κι εγώ`

    κι ΑΦΟΥ η ψήφος μου είναι το κομμάτι εξουσίας μου πάνω στα πράγματα που μου αναλογεί …

    Λέω να ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΩ ΣΦΙΧΤΑ αυτό το κομμάτι
    και
    να ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΑΔΩΣΩ σε κανέναν, αφού κανέναν τους δεν εμπιστεύομαι και μάλιστα τόσο ώστε να τους δώσω εξουσιοδότηση εν λευκώ για 4 ή 3 χρόνια.

    Έτσι οδηγούμαι στο εξής:

    Ούτε αποχή
    (αφού δεν θέλω ν’ απέχω από την ώρα που μιλάει ο λαός, άρα κι εγώ)

    Ούτε άκυρο
    (αφού δεν θέλω να ακυρώσω το κομμάτι εξουσίας που μου αναλογεί με την ψήφο μου)

    Ούτε ψήφο στην κάλπη
    (αφού άμα τη ρίξω, αυτόματα θα παραδώσω το κομμάτι εξουσίας μου σε άλλον).

    ΓΙΝΕΤΑΙ;

  17. Nicolas said

    Ελένη, δεν μου έρχεται έμπνευση αυτή τη στιγμή.
    Αλλά ο Παπαϊωάννου (ο γέρος, όχι ο γιος) μου είπε «εσείς οι Γάλλοι, με άρρωστα σταφύλια κάνετε άρρωστα κρασιά» μιλώντας ιδιαίτερα για το Sauternes. Εντάξει, τον συγχωρώ γιατί το αγιωργίτικό του είναι και γ… και φέτος έφερε κάποιος και ένα ασύρτικο που ήταν σκέτη έκπληξη.
    Αύριο, στο πρόγραμμα έχει ένα πρεκνιάρικο Χρυσοχόου κι ένα ξινόμαυρο του ίδιου. Μας αρέσουν τα βόρεια, για.

  18. Nicolas said

    Της ίδιας, ήθελα να πω. (Συγγνώμη, Νανά, αν μας διαβάζεις!)

  19. Άραγε, αν ο Andre Breton ζούσε κι αντίκριζε την όλη κατάσταση εδώ, στην ελλάδα, δε θα σχημάτιζε την αντίληψη ότι είμαστε μια χώρα καλλιτεχνών; εννοείται σουρρεαλιστών, όχι σκυλάδων- διευκρινίζω ώστε να μην σχηματίσουν λανθασμένες εντυπώσεις οι απανταχού neo-greeks, που κατα λάθος, πολύ κατα λάθος, μπορεί να πέσουν σ’ αυτό το ιστολόγιο, σ’ αυτή την ανάρτηση, σ’ αυτό το σχόλιο… μάλλον πιο εύκολα πιάνεις τζόκερ.

    (Θαυμάσια η παρέα σας παιδιά, είναι ιδιαίτερη η απόλαυση να διαβάζω τις ευφυείς παραθέσεις σας)

  20. sarant said

    Γιώργο καλώς ήρθες και σ’ ευχαριστούμε για τα καλά λόγια!

  21. Nicolas said

    Μήπως αυτό σώζει την Ελλάδα; ο σουρεαλισμός, θέλω να πω.

  22. μήπως ὁ σουρ(γ)εαλισμός;

  23. Nicolas said

    Συγγνώμη, Κορνήλιε, δεν καταλαβαίνω, κάντο λιανά.

  24. Το θέμα είναι ότι ενώ είμαστε αστείοι στην συνολική μας εικόνα, οι ίδιοι δεν έχουμε χιούμορ. Σημαίνει πως αυτό το οποίο αναδύεται από το υποσυνείδητο ή ασυνείδητο των ελλήνων δεν οφείλεται στη δημιουργική σχέση που έχουμε αναπτύξει με αυτό, αλλά στην τραγική αδυναμία έκφρασής του -συνεπώς και κατανόησης κάθε εικόνας μας. Δε θα μπορούσαμε ποτέ να γελάσουμε με τον εαυτό μας πέραν του λαζοπουλικού must ή trendy χιούμορ. Διαφορετικά θα ήταν το γέλιο ενός τρελού. Και εν μέσω πτώχευσης του μαγαζιού ελλάδα και υγρών ονείρων περί βολεμένων οπισθίων στις τουαλέτες του δημοσίου, το πανηγύρι στους δρόμους καλά κρατεί και θα κρατεί μέχρι την ώρα του ύπνου. Γιατί αύριο πάλι δουλειά ξημερώνει και μια καινούρια, αναβαπτισμένη, γκρίνια. Κι αυτό,ναι, είναι σουρ(γ)εαλισμός δίχως άλλο.

  25. 23. από το σούργελο

  26. Θυμάμαι το αμίμητο «συνιστουσών» που πέταξε το κόμμα του Καρατζαφέρη και σκέφτομαι το σημερινό πειραγματάκι που έκανε ο ίδιος λέγοντας: «ψήφος σε ΠΑΣΟΚ-ΝΔ είναι μηδέν εις το πηλήκιον -ή στο δίκωχο».
    Πρέπει να είναι το μοναδικό κόμμα που αντί να προβάλλει τις θέσεις του επιλέγει να κάνει φτηνή κριτική. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ο εντυπωσιασμός με εφετζίδικα κολπάκια, όπως οι ελεημοσύνες που μοιράζει προεκλογικά, οι προσωπικές επιθέσεις και τα κρύα λογοπαίγνια. Φαντάζομαι ότι ειδικά για τα λογοπαίγνια θα έχει εκτιμηθεί από τους «γερούς» φιλολόγους.
    Για να μη φεύγω από το θέμα, που είναι ο Βελόπουλος, πρέπει να μην ξεχνάμε πως ένα λύκειο έχει τελειώσει και πρέπει να δείχνουμε κατανόηση. Με συγχωρείτε για αυτήν την προσωπική επίθεση στον κο Βελόπουλο, αλλά ήθελα να δείτε πόσο άθλιο είναι να κάνεις προσωπικές επιθέσεις σε κάποιον, όπως π.χ. όταν επιχειρείς να στιγματίσεις κάποιους πολιτικούς επειδή ανήκουν σε …»τζάκια», αντί να ασχοληθείς με τις θέσεις τους.

  27. Eτω μεταξύ η Ακροδεξια αποθρασυνεται :

    επιθεση φασιστοειδών εναντιον Υποψηφιου Βουλευτη των ο-π στη θεσσαλονικη

    http://nosferatos.blogspot.com/2009/10/blog-post_5649.html

  28. ἄστα, τὸ θράσος τῶν φασιστῶν δὲν ἔχει ὅρια:

    http://www.neemo.gr/cluster1241611.php

  29. SophiaΟικ said

    Κοιτάζοντας πεταχτα τις ειδήσεις, βλέπω ότι οι Οικολόγοι εχουν παρει πολύ ζεστα τις διαμαρτυρίες και δεν ξερω αν αυτο οφείλεται στο ότι είναι φρέσκιοι και άπειροι από πολιτική και δίνουν σημασία σε λεπτομέρειες που αφήνουν τα άλλα κόμματα αδιάφορα, αν πασχουν από μανία καταδιωξης ή αν απλά θέλουν να παραμείνουν όσο γίνεται στη δημοσιοτητα. Περίμενα να παρουν τους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖα, για να πω την αλήθεια, αλλά απ’ό,τι φαίνεται ο κόσμος δεν μετακινέιται απο τα ήδη υπάρχοντα κόμματα.
    24: οτι δεν έχουμε αυτο-χιούμορ είναι νομιζω εμφανες από το ότι δεν εχουμε σοβαρή πολιτική σατιρα. Αλλά κάνουμε προόδους. Όχι παντα στη σωστη κατέυθυνση. Πρόσεξα π.χ ότι πλεον η τηλεόραση παίρνει στο ψιλό τα διάφορα σελέμπρια της εφήμερης δημοσιότητας, πράγμα που παλιότερα ήτνα αδιανόητο.

  30. Μπουκανιέρος said

    Με αφορμή τα χαριτωμένα διαβάσματα του Κορνήλιου, έχουν πλάκα οι φασίστες όταν αποκαλούν «φασίστες» τους αντιπάλους τους.
    Στη Γαλλία ή στην Ιταλία ξεκίνησε αυτό το ρητορικό τέχνασμα; (δε θυμάμαι πια)

  31. συμφωνῶ μὲ τὸ 30. εἶναι πάγια τακτικὴ τῶν φασιστῶν νὰ ἀποκαλοῦν τοὺς ἄλλους φασίστες. ἐγὼ τὸ θυμᾶμαι ἀπὸ μικρὸ παιδί αὐτό.

  32. SophiaΟικ said

    Και των ρατισστών να αποκαλούν τους άλλους ρατσιστές. Μην το ξεχνάμε, ο καθλενας φωνάζει για αντιπερισπασμό.

  33. παρατηρω οτι καποιοι ΔΕΝ ντρεπονται καθόλου.

    Στη Θεσσαλονικη
    Δεν ειχαμε απλώς μια επιθεση φασιστών εναντιον δημοκρατικών πολιτων απο τις απειρες που συμβαινουν τα τελευταια χρόνια εναντιον Φοιτητων κλπ

    ειχαμε την επιθεση Χρυσαυγιτων στα Καλά καθουμενα και με στημενο τροπο εναντιον ενος Υποψηφιου Βουλευτή , Καθηγητη Πανεπιστημιου ,μεγάλου σε ηλικια ανθρωπου την βραδυα των εκλογών και Δυστυχώς συνανταμε Αδαφορια ..

    και βεβαια καποιοι βρισκουν ευκαιρια για να θολωσουν τα νερά
    και να εμφανισουν ως περιπου το Ιδιο τις αποθρασυμένες επιθεσεις Νεο Ναζί εναντιον υποψηφιων βουλευτών Δημοκρατικών αντιφασιστικών κομματων με το γιουχαισμα του Ακροδεξιου εθνολαικιστικου Λάος
    Αυτό κατάντα Θρασος πκαι σχεδόν θεσμικο προβλημα ..

    Το οτι καποιοι λένε : Ελα μωρε Οικολογοι ειναι
    (και μαλλον απο μέσα τους ..»καλά τους κανουν »

    σημαινει

    Οτι ο Μιθριδατισμός,ο εθισμός στην Ακροδεξια τρομοκρατια εχει προχωρησει αρκετά

    μεσα απο τα γελάκια ,τους χαριεντισμους με τα Φασισταρια και τους τραμπουκους της Ακροδεξιας που γινεται ειτε στα Μπλογκια ειτε στα Πρωιναδικα ..

    Και το οτι η ακροδεξια ΑΛΗΤΙΚΗ και Υπουλη προπαγανδα εναντια στους Οικολογους Πρασινους απο διαφορες ακροδεξιες πηγές και τα διαφορα Κρυφά ή Φανερα Παπαγαλάκια τους αντι να εξαγριωσει οπως θα επρεπε – αν ημασταν μια κονωνια με Στοιχειωδη αξιοπρεπεια – αντιθετα βρισκει εδαφος ακομα και σε ανθρωπους πουυποτιθεται οτι ειναι μορφωμένοι …(φυσικά για καποιους η Μορφωση εννοειται ως Εξυπναικιστικες ατάκες, , Ισοπεδωση και Μικροπρεπεια)
    Ντροπής πραματα δηλαδή …

  34. Nicolas said

    GG, ευχαριστώ, δεν ήξερα την λέξη.
    Νοσφεράτε, δυστυχώς αυτός ο μιθριδατισμός υπάρχει παντού, αλλά τη μέρα που θα φτάσει το δηλητήριο στη μεγάλη δόση, δεν ξέρω αν θα επιβιώσουμε (δηλαδή, η εγχείριση θα πετύχει αλλά ο ασθενής δεν θα αντέξει).

  35. Μαρία said

    Νικολά, δικιολογημένα δεν την ήξερες. Διαδόθηκε τα τελευταία χρόνια απ’ τους Νότιους.

  36. SophiaΟικ said

    Να πω εδώ εββαιοως ότι τη λέξη σούργελο την ήξερα πριν διαδοθεί να σημαίνει τη φασαρία, το θόρυβο, το ρεζιλικι. Μετά τη διάδοση βλέπω να χρησιμοποιείται σαν ουσιαστικό που σημαίνει τον ρεζιλεμένο άνθρωπο.

  37. ουσιαστικό είναι, και προκύπτει από τη συνένωση του σέρνω-σούρνω και γέλιο.

  38. Ηλεφούφουτος said

    Μπουκάν σχ. 30, υπάρχουν και παλιότερα παραδείγματα: ο Γιόζεφ Στράους (ο Βαβαρός) αποκαλούσε ναζί τους νεολαίους που του κάνανε αντισυγκεντρώσεις και τον γιουχαΐζανε. (Μετά γίναν κι αυτοί οικο-γιάπηδες και ησύχασαν!)

  39. sarant said

    Σοφία (36) αυτό που λες τώρα το λένε, θαρρώ, σύστριγγλο.

  40. να ρωτήσω; γιατί «Λάος» κι όχι το σωστό «ΛΑΟΣ» (ή «ΛαΟΣ») ή Λαός τέλος πάντων όπως έχουν επιλέξει να προφέρεται τ’ ακρώνυμό τους; Και γιατί «το» αντί «ο» ;

  41. sarant said

    Φαροφύλακα, πολλοί λέμε Λάος το κόμμα του Καρατζαφέρη επειδή δεν θέλουμε να καταπιούμε την καπηλεία που κάνει. Άλλωστε, στη δήλωση που έχει καταθέσει στη Βουλή δεν κατοχυρώνει τον τονισμό.

    Έπειτα, λέμε «το Λάος» επειδή έχουμε στο μυαλό μας «το κόμμα Λάος» κατ’αναλογία με το ΠΑΣΟΚ και το ΚΚΕ. (Μην ξεχνάς ότι μερικοί λένε επίσης «το ΣΥΡΙΖΑ»). Άλλωστε, ο κανόνας αλλά και οι περισσότεροι ομιλητές λένε «η Μοντ», «το Εκόνομιστ» επειδή υπονοείται στην πρώτη περίπτωση η εφημερίδα και στη δεύτερη το περιοδικό. Αυτά γίνονται όταν το γένος δεν είναι σαφές. Δεν θα πεις, βέβαια, «το Νέα Δημοκρατία» ή «η Ελεύθερος Τύπος» διότι εκεί το γένος είναι φανερό.

  42. Καλά, η μεταβολή τού γένους σε ακρώνυμα είναι κάτι που συμβαίνει και θα θυμίσω τα ΛΥΒ (αντί «ο» αφού είναι ο Λόχος Υποψήφιων Βαθμοφόρων) και αντίστοιχα τα ΛΟΚ (πάλι Λόχος) τα ΟΥΚ (οι Ομάδες Υποβρυχίων Καταστροφών) και κάμποσα άλλα.

    Και μιας και το ‘φερε η κουβέντα, μπορεί κανείς να εξηγήσει γιατί «τα» στις παραπάνω περιπτώσεις;

    Από εκεί και πέρα, πάντοτε είχα την αίσθηση πως το άρθρο κατά κύριο λόγο ακολουθεί το κύριο ουσιαστικό τού ακρώνυμου όπως όταν λέμε ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ κι ακόμη και στα κόμματα: το ΠΑΣΟΚ επειδή είναι το Κίνημα, το ΚΚΕ επειδή είναι το Κόμμα και φυσικά η Νουδού επειδή είναι η Δημοκρατία. Και ακριβώς το ίδιο και με τον ΣΥΡΙΖΑ που είναι κυρίως «ο».

    Έχω την αίσθηση πως περισσότερο είναι η αντιπάθεια για το κόμμα τού Καρατζαφέρη και για το έξυπνο ακρώνυμο που σκάρωσε, που τον ΛΑΟΣ τον κάνει το Λάος, όμως φαντάζομαι πως στο βρόμικο ρινγκ τής πολιτικής επιτρέπονται τα απαλά χτυπήματα κάτω απ’ την μέση. :^ρ

    Όμως αυτό που λες:
    πολλοί λέμε Λάος το κόμμα του Καρατζαφέρη επειδή δεν θέλουμε να καταπιούμε την καπηλεία που κάνει

    μου φέρνει στο μυαλό ένα από τα βασικά θέματα που φαίνεται πως απασχολούν τον ΛΑΟΣ κι έτσι να ρωτήσω: πολύ αντίστοιχα, την ΠΓΔΜ την λέμε και θα την λέμε όπως θέλουμε για να μην καταπιούμε την καπηλεία που κάνει;

  43. δηλαδὴ ἂς ποῦμε ἐγὼ μπορῶ νὰ λέω Ξύριζα ἢ νέα Φαυλοκρατία ἢ Θασόκ; δὲν θέλω νὰ δεχθὼ [τὴν καπηλεία οὔτε τῆς ῥιζοσπαστικότητος, οὔτε τῆς Δημοκρατίας οὔτε τῆς κινηματικότητας. καὶ φυσικὰ μπορῶ νὰ λέω Mοnkeydonia, διότι δὲν δέχομαι τὴν καπηλεία τῆς Μακεδονίας. χαίρομαι ποὺ κάποιοι αποστασιοποιούνται ἐπιτέλους ἀπὸ τὴν ἰδεοληψία τοῦ αὐτοπροσδιορισμοῦ.

  44. Χμμ. Κορνήλιε. Εδώ το επιχείρημα του Φαροφύλακα σε οδηγεί σε περίεργα μονοπάτια, μου φαίνεται. Η λογική που οδηγεί στο «Λάος» αντί «Λαός», οδηγεί και στα «ψευτοΜακεδονία», «Σκόπια», «φυρόμ» και δε συμμαζεύεται αντί για «Μακεδονία». Διαλέγεις και παίρνεις.

  45. π2 said

    Κορνήλιε, οι σοφιστείες είναι beneath you που θα έλεγε κι ο Γιωργάκης. Η ριζοσπαστικότητα, η δημοκρατία και η κινηματικότητα δεν προκύπτουν από τα ίδια τα αρκτικόλεξα των άλλων κομμάτων αλλά από την ανάλυσή τους. Αντιστρόφως, η επίκληση του λαού από το ΛΑΟΣ προκύπτει από το αρκτικόλεξο και την χρήση του που προσπαθεί να επιβάλλει ο αρχηγός του. Και, τέλος πάντων, θα μπορούσα ίσως να καταλάβω όλες τις χρήσεις, αλλά να κάνει απειλητικό κήρυγμα από το βήμα του κοινοβουλίου ο Καρατζαφέρης στον Αλαβάνο για το πώς οφείλει να χρησιμοποιεί ο δεύτερος το αρκτικόλεξο του ΛΑΟΣ επειδή πήρε λιγότερες ψήφους, ε, δεν το δέχομαι με καμιά κυβέρνηση, ούτε (ελπίζω) με του Καρατζαφέρη.

  46. τὸ σχόλιό μου τὸ ἔγραψα πρὶν δῶ αὐτὸ τοῦ φαροφύλακα, πρέπει νὰ γράφαμε συγχρόνως.

  47. 45 ἀφ’ οὗ δὲν προκύπτουν ἀπὸ τὰ ἀκρωνύμια ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἀνάλυσί τους πρόκειται γιὰ μεγαλύτερη καπηλεία! ὁ τονισμὸς Λαὸς ἐμένα μοῦ κάνει κάτι σὲ μικροψυχία κακομαθημένης μοναχοκόρης ποὺ δὲν μπορεῖ μὲ τίποτε νὰ δεχτῇ ὅτι κάποιος ἄλλος σκέφτηκε κάτι πρὶν ἀπὸ αὐτήν, μερικὲς δὲ φορὲς ἀγγίζει καὶ τὰ ὅρια τῆς γραφικότητος τὴν ὁποία ὑποτίθεται πὼς καταγγέλλει. ἐν πάσῃ περιπτώσει ὁ πολιτικός, εἴτε λέγεται Καρατζαφέρης εἴτε Ἀλαβάνος κρίνεται (καὶ) ἀπὸ τὸν σεβασμὸ ποὺ δείχνει στοὺς ἀντιπάλους του εἴτε αὐτὸς ἐπίσης λέγεται Καρατζαφέρης ἢ Ἀλαβάνος.

    τὸ ποιός ἐπιχειρεί σοφιστεῖες εἶναι προφανές. μόνο προσχηματικὴ εἶναι ἡ ἐπίκλησι δῆθεν καπηλείας. εἶναι φανερὸ ὅτι πρόκειται καθαρὰ γιὰ πολιτικὴ ἐμπάθεια. ἡ χρῆσι τοῦ «Καρατζαφύρερ» τὸ καθιστᾷ σαφές. έκτὸς κι ἂν τὸ «Καρατζαφέρης» εἶναι κι αὐτὸ ἀκρωνύμιο ἐπινενοημένο ἀπὸ τοὺς σατανικοὺς ἐθνικιστές.

  48. παροράματα: ὁ τονισμὀς Λάος

  49. Εγώ βρίσκω βάση σε αυτό που λέει ο Κορνήλιος και που φυσικά ήταν κι ο δικός μου προβληματισμός.

    Να φέρω κι ένα παράδειγμα: έβλεπα πριν χρόνια μια συζήτηση που είχε κάποιος τού ΛΑΟΣ με τον Κουναλάκη ο οποίος επέμενε να λέει «το Λάος» κι όταν ο του ΛΑΟΣ τον διόρθωσε αυτός έγραψε την σχετική παράκληση στις παλιές του σαγιονάρες και συνέχισε. Τότε πέρασε από το μυαλό μου η σκέψη πως εάν ήμουν εγώ στην θέση τού εκπροσώπου τού ΛΑΟΣ σ’ εκείνη την κουβέντα θα άρχιζα να τον λέω… Κουνελάκι! :^D

    Ακόμη δεν έχω δει άνθρωπο τού ΛΑΟΣ να χτυπάει πίσω με ένα αντίστοιχα βρόμικο χτύπημα και, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, από αυτό το απλό πράγμα βγαίνουν πιο συμπαθητικοί καθώς πάντα συντάσσομαι με αυτόν που νοιώθω πως τον αδικούνε.

    Και να παρατηρήσω πως προσωπικά δεν τοποθετούμαι αριστερά, δεξιά ή στο κέντρο.

    Επίσης, να παρατηρήσω σε σχέση με τα ΛΟΚ, ΟΥΚ, ΛΥΒ πως ο στρατός γενικά αλλάζει τα γένη κι έτσι πέρα από ακρώνυμα έχουμε π.χ. το περίπολο, η γεμιστήρα, η τελαμώνα κτλ.

    ( Εμείς πάντως άντρες μπήκαμε, άντρες βγήκαμε :^ρ )

  50. Φίλε Κορνήλιε, εγώ το έμαθα το μάθημά μου και πριν αναρτήσω πατάω ένα F5 :^)

    Μόνο αυτό το δεν ξέρω γιατί επιμένω να το βάζω.. ποιο είναι ρε παιδιά το καλύτερο για παράθεση;

    ( μήπως αυτό; )

  51. Μαρία said

    Φαροφύλακα, σαν πολύ περίεργη αντίληψη δεν έχεις για την αδικία;

  52. Το έχω γράψει κι αλλού εδώ, έχω μια ευαισθησία με τα ονόματα. Πιστεύω πως έχουμε δικαίωμα στο όνομά μας. Όταν π.χ. κάποιος επιμένει: θέλω να με λες Θοδωρή, κι ο άλλος επιμένει να τον λέει Θόδωρα και φροντίζει αυτό να πάει και παραπέρα, δεν ξέρω.. εμένα δεν μου κάθεται. Θα με τσατίσει αυτός που λέει Θόδωρα.

    Και δεν μου αρέσει να το βλέπω αυτό ειδικά στην πολιτική γιατί είναι ένας χώρος που έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από μίση κι εμπάθεια και πιστεύω πως έχει ανάγκη από αλληλοσεβασμό και νηφαλιότητα. Έτσι π.χ. αντίστοιχα δεν μου άρεσαν ποτέ ονόματα όπως πασόκι και κομούνι που ευτυχώς καθώς υποχώρησαν τα παλιά πάθη υποχώρησε και η χρήση τους, πόσο μάλλον τα παλαιότερα κι εμπαθέστερα όπως αναρχοσυμμορίτες κτλ.

    Το να πεις τον ΛΑΟΣ, το Λάος, δεν συγκρίνεται βέβαια με αυτά όμως έχει κάτι από τον αέρα τους.

    Έτσι Μαρία, και για να απαντήσω άμεσα στην ερώτησή σου, εάν εμένα αρχίσει μια μεγάλη μερίδα κόσμου να με λέει Μίτσο παρά την παράκλησή μου να με λέει Δημήτρη, ναι, θα νοιώσω πως με αδικούμαι.

  53. π2 said

    Φαροφύλακα, τα Θοδωρής και Θόδωρας φέρουν αισθητικό φορτίο κι όχι πολιτικό. Επιπλέον, όταν επιλέγεις το Θοδωρής, δεν λες στον άλλον ότι το Θόδωρας είναι λάθος, του λες απλώς ότι δεν σου αρέσει.

    Στην περίπτωση του Καρατζαφεροκόμματος, θυμάμαι καλά πως για πολύ καιρό όλος ο κόσμος μιλούσε για το ΛΆΟΣ, χωρίς να τεθεί ζήτημα. Ξαφνικά, ο αρχηγός θεώρησε πως τα υψηλά ποσοστά του κόμματος του έδωσαν το δικαίωμα να απαιτεί από όλον τον κόσμο να λέει ο ΛΑΌΣ. Τη στιχομυθία με τον Αλαβάνο την ανέφερα ακριβώς για να δείξω ότι στο μυαλό του είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται για παιχνίδι εξουσίας: Επειδή τώρα έχω ένα αξιοσέβαστο ποσοστό, είστε όλοι υποχρεωμένοι να δεχτείτε το πολιτικό μήνυμα το οποίο θέλω να προβάλω με το αρσενικό άρθρο.

    Ε, όχι, δεν είμαι υποχρεωμένος να το δεχτώ.

  54. sarant said

    Και, Φαροφύλακα, εφόσον ο τονισμός στη λήγουσα (του κόμματος Λάος) δεν έχει κατοχυρωθεί στην ιδρυτική πράξη του κόμματος, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τον τηρούμε, είναι θέμα ευγένειας. Προτιμώ να είμαι ευγενικός με όλους τους άλλους.

  55. Θεωρώ πως είναι λάθος το Θόδωρας σε κάποιον που θεωρεί πως ονομάζεται Θοδωρής. Αφού δεν λέγεται έτσι, τί να κάνουμε;

    Όσο για τον ΛΑΟΣ καταλαβαίνω πώς το βλέπετε αν και εγώ δεν μπορώ να το δω έτσι. Ακόμη και η γραφή σαν Λάος την στιγμή που τα άλλα κόμματα τα κεφαλαιογράφετε είναι αυτό το ίδιο πολιτικό παιχνίδι. Όμως τέλος πάντων, λίγο με απασχολεί στην πραγματικότητα το θέμα. Απλά, καθώς βρισκόμαστε σε χώρο που μιλάμε για τις λέξεις, είπα να επιμείνω σ’ έναν σχετικό σχολιασμό. 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: