Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο κ. Γ. Μαρίνος ζήτησε συγνώμη για τα αυστραλιανά ψέματα

Posted by sarant στο 8 Νοεμβρίου, 2009


Στο Βήμα της προ-προηγούμενης Κυριακής (25.10) ο τακτικός αρθρογράφος κ. Γ. Μαρίνος είχε αναπαραγάγει στην επιφυλλίδα του τον «αυστραλιανό μύθο», δηλαδή τις δήθεν δηλώσεις του Αυστραλού πρωθυπουργού κ. Κέβιν Ραντ που (δήθεν) καλούσαν τους μουσουλμάνους μετανάστες να προσαρμοστούν ή να φύγουν. Το άρθρο εκείνο του κ. Γ. Μαρίνου στηριζόταν σε δημοσίευμα της εφημερίδας Παρόν. Προηγουμένως, τον ίδιο μύθο είχαν επιχειρήσει να πλασάρουν πρώτος ο αρχηγός του ακροδεξιού ΛΑΟΣ κ. Γ. Καρατζαφέρης, λίγες μέρες πριν από τις ευρωεκλογές του Ιουνίου, και μετεκλογικά το πρωτοπαλίκαρό του, ο τηλεβιβλιοπώλης βουλευτής Άδωνης Γεωργιάδης, ο οποίος μάλιστα με περισσό θράσος ισχυρίστηκε ότι «έκανε και έρευνα» πριν ξεστομίσει τα ξενόφοβα ψέματά του.

Στην επιφυλλίδα του κ. Μαρίνου πολλοί αντέδρασαν, και από σχόλια τούτου εδώ του ιστολογίου. Έστειλα τότε στο Βήμα την εξής ηλεπιστολή:

Αγαπητό Βήμα

Στο κυριακάτικο (25/10) άρθρο του με τίτλο «Η λαθρομετανάστευση», ο κ. Γ. Μαρίνος παραθέτει εκτενείς δηλώσεις περί μεταναστών, τις οποίες αποδίδει στον σοσιαλδημοκράτη πρωθυπουργό της Αυστραλίας κ. Κέβιν Ραντ. Θα ήταν σκόπιμο να πληροφορηθούν οι αναγνώστες σου ότι ο κ. Μαρίνος αναπαράγει έναν «αστικό μύθο» (urban legend). Τέτοιες δηλώσεις δεν έγιναν ποτέ. Πρόκειται για μύθο που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο από το 2005, και αρχικά οι δηλώσεις αποδίδονταν στον προηγούμενο πρωθυπουργό, τον συντηρητικό κ. Χάουαρντ. Ο μύθος είχε έναν κόκκο αλήθειας, διότι πράγματι κάποιοι υπουργοί της κυβέρνησης Χάουαρντ είχαν κάνει δηλώσεις στο πνεύμα αυτό, αν και όχι ο πρωθυπουργός. Ο τωρινός όμως πρωθυπουργός, όχι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον ίδιο μύθο τον είχε πλασάρει πριν από τις ευρωεκλογές (στα τέλη Μαΐου) ο αρχηγός του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρης, και είχε διαψευστεί (π.χ. από το ιστολόγιό μου: https://sarantakos.wordpress.com/2009/05/29/karatzafer/), ενώ μετά τις ευρωεκλογές τον επανέφερε ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης για να διαψευστεί και πάλι, π.χ. από τον κ. Μανδραβέλη στην Καθημερινή (3.7.2009). Με μερικά κλικ στο διαδίκτυο μπορείτε, στους ειδικούς ιστοτόπους που ασχολούνται με την επαλήθευση και την ανασκευή διαδόσεων, να βεβαιωθείτε ότι πρόκειται πράγματι για μύθο: http://www.hoax-slayer.com/howard-muslim-speech.shtml.

Είναι άξιο απορίας πώς ένας έμπειρος δημοσιογράφος σαν τον κ. Μαρίνο αναπαράγει άκριτα ένα κείμενο που βοά ότι είναι κατασκευασμένο. Εκτός βέβαια αν ήθελε να το πιστέψει….

Με τιμή
Νίκος Σαραντάκος
Μεταφραστής
Λουξεμβούργο
sarantakos.wordpress.com

Στο σημερινό του άρθρο ο κ. Μαρίνος παραδέχεται με παρρησία το λάθος του και ζητάει συγνώμη γι’ αυτό. Συγκεκριμένα γράφει:

Υπέπεσα σε δημοσιογραφικό αμάρτημα και απολογούμαι. Καλοπίστως αναδημοσίευσα από την εφημερίδα «Παρόν» δήλωση αποδιδόμενη στον σοσιαλιστή πρωθυπουργό της Αυστραλίας Κέβιν Ραντ («Το Βήμα», 25/10) που υπέδειξε στους μουσουλμάνους μετανάστες να προσαρμοσθούν στον αυστραλιανό πολιτισμό, στη γλώσσα, στη νομοθεσία και στις αξίες της χώρας, στην οποία αυτοβούλως ήλθαν και ισότιμα διαβιούν με τους Αυστραλούς, άλλως είναι ελεύθεροι να φύγουν. Ετσι, αναγνώστες της στήλης με γραπτά μηνύματά τους, ιδιαίτερα ευγενικά, μου υπέδειξαν να ανατρέξω στις ιστοσελίδες του Διαδικτύου για να διαπιστώσω ότι πρόκειται για κατασκευασμένο κείμενο, που ουδέποτε προήλθε από τον Ραντ και που προηγουμένως απεδίδετο στον προκάτοχό του συντηρητικό πρωθυπουργό Χάουαρντ. Αυτό και έκανα. Και κατάπληκτος διαπίστωσα ότι η ομιλία Ραντ κυκλοφορεί παγκοσμίως προκαλώντας έντονα σχόλια αρνητικά ή και θετικά, διαψεύσεις από αντιρατσιστές ή μουσουλμάνους, αλλά και ενθουσιώδη υποστήριξη από συμφωνούντες με τα αποδιδόμενα στους αυστραλούς ηγέτες ακόμη και αν δεν τα είπαν.

Λέει κι άλλα ο κ. Μαρίνος, που συμφωνεί με την ουσία της (κατασκευασμένης, όπως παραδέχεται) δήλωσης, που μπορείτε να τα διαβάσετε στην επιφυλλίδα του. Εγώ εδώ, επειδή είμαστε γλωσσικό ιστολόγιο, θα μείνω σε μια χρήση που τη βλέπω δυο φορές στο κείμενο του κ. Μαρίνου. Εννοώ το «απολογούμαι» με τη σημασία «ζητάω συγνώμη». Έχει πια γίνει τόσο κοινό, όσο κι αν είναι ενοχλητικό, που αναρωτιέμαι μήπως πρέπει να το λεξικογραφήσουμε. Όπως είχε πει κι ο Νίκος Λίγγρης σε ανάλογη συζήτηση στη Λεξιλογία, η έλξη των ψευδόφιλων μονάδων είναι πανίσχυρη.

Προσθήκη: Για μια νεότερη περίπτωση προβολής μύθου από τον κ. Γ. Μαρίνο, δείτε εδώ.

Και κλάμα η Κυρία!

Με το παράπονο ζωγραφισμένο στα πρόσωπά τους οι δημοσιογράφοι και οι σχολιαστές των 8 αναφέρονται στη συνέχιση της απεργίας στο λιμάνι.

Μάλιστα το βράδυ που ανακοινώθηκε παράταση της απεργίας (3.11.2009) άστραψε και βρόντηξε ο συνήθως ήρεμος κ. Χατζηνικολάου και μάλιστα διέκρινε «παιχνίδια πολιτικά της Αριστεράς» εις βάρος της νέας κυβέρνησης. Μ’ ένα σμπάρο, δηλαδή, δυο τρυγόνια! Μόνο που τη σύμβαση εκχώρησης τη συνέταξε η άλλη κυβέρνηση, η «παλιά», κι ας κάνουν όλοι τώρα τους Κινέζους. Και καλά τα ΜΜΕ που πρόσκεινται στα εφοπλιστικά τζάκια, τα οποία και «κανόνισαν» σε μεγάλο βαθμό τη συμφωνία. Οι άλλοι, όμως, για ποιο λόγο βροντοφωνάζουν για τον δήθεν διασυρμό της χώρας, όταν μάλιστα σε άλλα ζητήματα αμφίβολης σημασίας, τύπου «το μέλλον μιας βραχονησίδας», πετάνε τη σκούφια τους για… αντίσταση;

Οι βραδινοί τηλεπαρουσιαστές δεν τολμούν να αναφέρουν τρεις κακές λέξεις, τρεις απλές αλήθειες στο κοινό τους.

1. Η Cosco Pacific LtD δεν είναι κρατική εταιρεία αλλά offshore εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, με το κύριο μέρος των μετόχων άγνωστης προέλευσης και εθνικότητας. Ας μην εκπλαγεί κανένας αν στους μετόχους της εταιρείας στο μέλλον εμφανιστούν και ονόματα ελληνικών οικογενειών.

2. Η Ε.Ε. έχει ήδη εντοπίσει τις παράνομες -σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο- διατάξεις της σύμβασης που σκανδαλωδώς ευνοούν την εταιρεία των Βερμούδων. Μόνο το γεγονός ότι οι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό φαίνεται να συνεργάζονται (μετοχικά), είναι λόγος απόλυτης ακυρότητας.

3. Τέλος, και σημαντικό «σημειολογικά» στοιχείο που συστηματικά αποσιωπάται, είναι το γεγονός ότι ο ισχυρός κρατικός αξιωματούχος, φίλος του τέως πρωθυπουργού και πολλών Ελλήνων εφοπλιστών και υπεύθυνος στον τομέα «πειθαρχίας» της Κίνας, δρ Γουέι Τζιαφού, από τον Ιούλιο του 2008 δεν είναι πλέον πρόεδρος της εταιρείας ( Ιός, 1.11.09). Ακόμα κι αν επισκεφτεί λοιπόν την κ. Κατσέλη ο «επίτιμος» πρόεδρος, είναι απλώς θέμα εντυπώσεων. Αν δεν τα πούνε όμως αυτά οι παρουσιαστές, που δεν σηκώνουν κατά τα άλλα μύγα στο σπαθί τους, πώς θα δικαιολογηθούν μεθαύριο στους Ελληνες πολίτες, όταν και αν αποκαλυφθεί ότι ο Πειραιάς είναι ένα πολύ μεγάλο Βατοπέδι, με άγνωστες ακόμα συνέπειες για το ελληνικό Δημόσιο και το «περήφανο ελληνικό πνεύμα»;

Μπορεί να «κλαίνε» τα τηλεοπτικά δελτία για τα χριστουγεννιάτικα κινέζικα λαμπιόνια που παραμένουν στις αποβάθρες του Πειραιά λόγω της απεργίας, όμως θα κλάψουνε μανούλες στην κυριολεξία αν βάλει τελικά αυτή η θυγατρική ανώνυμη ΣΕΠ Α.Ε. το πόδι της στον ΟΛΠ.

Και για να σοβαρευτούμε. Ο ΟΛΠ, που «βγάζει» το χρόνο πάνω από 110 εκατ. ευρώ, στην ουσία εκχωρήθηκε για 22,5 εκατ. ευρώ. Εκτός από την εγγύηση των 50 εκατ. του διαγωνισμού, τα μόνα ζεστά χρήματα μέχρι στιγμής είναι τα 22,5 εκατομμύρια, και δεν πείθει κανέναν, ειδικά ο κ. Βουλγαράκης, που επανέλαβε στο Thema FM (4/11/2009) τα περί 4,4 δισ., όταν το ποσό αυτό το έχει διαψεύσει ακόμα και η ίδια η Cosco Pacific. Αν αυτό

δεν είναι λοιπόν σκάνδαλο, τότε οι λέξεις πράγματι έχουν χάσει τη σημασία τους.

41 Σχόλια to “Ο κ. Γ. Μαρίνος ζήτησε συγνώμη για τα αυστραλιανά ψέματα”

  1. Θέλει θάρρος γιὰ νὰ ζητήσῃς συγγνώμη. τὸ καλύτερο θὰ ἦταν βέβαια νὰ ζητήσῃ συγγνώμη ὁ Αὐστραλὸς ποὺ δὲν ἔκανε τὶς δηλώσεις.

  2. SophiaΟικ said

    Τουλάχιστον ορισμένοι αντιλαμβάνονται ότι έκαναν λαθος και το διορθώνουν. Ακόαμ καλύτερα θα ήταν να αντιλαμβάνονταν τα λερναία με την πρώτη και να έκαναν και λίγο ψαξιμο, αλλά αυτά για πολλούς ειναι δυσκολα.
    εύγε 40ακο, τουλάχιστον αυτή η επιστολογραφια είχε καλυτερα αποτελεσματα.

  3. Μαρία said

    Αλλά μια που «απολογείται»… (να μη μείνουν παραπομένοι οι κουμπάροι)
    Λέει κι άλλα ο κ. Μαρίνος, που συμφωνεί με την ουσία της (κατασκευασμένης, όπως παραδέχεται) δήλωσης.
    Όχι που θα έμενε στη συγγνώμη. Ισκί καλτάκ ο Μαρίνος κι αν ο Ραντ δεν ήταν, όπως λέει, σοσιαλδημοκράτης ούτε που θα γύριζε να τον δει.

  4. ἡ Μαρία θὰ ἱκανοποιηθῇ μόνο ὅταν ὁ Μαρίνος ζητήσῃ συγγνώμη γιὰ τὶς ἰδέες του!

  5. gbaloglou said

    Αγγλισμος μαλλον η χρηση του «απολογουμαι» = «ζητω συγγνωμη». Το ενδιαφερον ειναι οτι στην Αγγλικη το «apology» σημαινει οχι μονο «απολογια» μα και «απολογισμος», κατι που ΔΕΝ καταλαβα οταν διαβασα το κλασσικο «A Mathematician’s Apology» του Hardy … αλλα οταν εμφανιστηκε το «Apology for the Proof of the Riemann Hypothesis» του de Branges το 2003 🙂

  6. Barrman said

    Ο κ. Μαρίνος, παρά τα χρόνια του, εξακολουθεί να επιτρέπει στον εαυτό του ολισθήματα φανατισμένων νεαρών φοιτητών.

    Κάποτε, στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, υποστήριζε ότι συμφέρει να μην πηγαίνουν οι Δημόσιοι Υπάλληλοι στη δουλειά τους, παρά να τους στέλνουν το μισθό κατευθείαν στο σπίτι. Ετσι θα γλιτώναμε τα οδοιπορικά, τα «βαρέα», τις μετακινήσεις, το νέφος, την επίπλωση των δημοσίων υπηρεσιών, τα ενοίκια κτιρίων κ.λπ. Θα το θυμούνται οι παλιότεροι.

    Δε λέω… Ωραίος χαβαλές για το καφενείο, στη διάρκεια μιας πρέφας ας πούμε, πίνοντας και κανένα τσιπουράκι και άλλα τέτοια.

    Αλλά να το μοστράρει σαν editorial σε σοβαρό οικονομικό έντυπο, παίζοντας με τα νέυρα μας και την – κουτσή, το παραδέχομαι – νοημοσύνη μας… Ε, αυτό αποκαλύπτει το επίπεδό του.

    Ουδεμία έκπληξη για το νέο παιδαριώδες ατόπημά του.

    Πολύ καλά έκανε ο οικοδεσπότης που το έτριψε στη μούρη.

  7. Μπουκανιέρος said

    Μισή η συγγνώμη του, πάντως.

    «Πουθενά δεν βρήκα επίσημη διάψευση Ραντ. Και κάποιοι ρωτούν: Γιατί δεν τη διαψεύδει ευθέως; Επιπλέον ο ίδιος ο κ. Ραντ, αποδεδειγμένα, στηλίτευσε παρότρυνση μουσουλμάνου κληρικού που συνιστούσε στους άνδρες να δέρνουν τις γυναίκες τους αν δεν υποτάσσονται στις επιθυμίες τους.» κλπ.

    Μπάρμαν, αν κάτσουμε να θυμηθούμε όλα τα καφενόβια του πολύ σοβαρού αρθρογράφου, δε θα τελειώσουμε άλλο.

  8. Δεν θα έλεγα ότι apology σημαίνει ποτέ απολογισμός στα αγγλικά. Αυτό που σημαίνει, εκτός βέβαια από «αίτηση συγνώμης», το ορίζει ακριβώς ο ίδιος ο de Branges στο άρθρο όπου παραπέμπει ο Gbaloglou (5) και που βρίσκεται δημοσιευμένο μεταξύ άλλων εδώ. Στο εισαγωγικό Abstract, που προφανώς είναι του συγγραφέα, αρχίζει γράφοντας ότι «An apology is an explanation or defense of actions which may otherwise be misunderstood», και πράγματι, στη συνέχεια κάνει μια ευρύτατη επισκόπηση της ιστορίας τόσο του προβλήματος που ισχυρίζεται ότι έλυσε όσο και της οικογένειας de Branges(!), προσπαθώντας να μας πείσει … δεν μου είναι απόλυτα σαφές για τί πράμα. Είναι τελικά απολογία με την ευρεία ελληνική έννοια: αυτά που λέει κανείς στο δικαστήριο όταν έρθει η ώρα του να μιλήσει, όπου μπορεί βεβαίως να ζητήσει συγνώμη από το θύμα του και την επιείκεια των ενόρκων, μπορεί όμως και να υποστηρίξει με περηφάνεια ότι καλώς έκανε ότι έκανε και η ιστορία θα τον δικαιώσει.
    Στο όντως τραγικό έργο του Hardy, η λέξη έχει την ίδια σημασία, μόνο που ο συγγραφέας σχεδόν ζητάει συγνώμη που έγινε μαθηματικός, επικαλούμενος ως ελαφρυντικό ότι αν μη τι άλλο, τα δικά του μαθηματικά … δεν είχαν καμία εφαρμογή και συνεπώς δεν έβλαψαν κανέναν. Το πόσο μέρος της απολογίας του είναι βρετανικό χιούμορ και πόσο μια απεγνωσμένη αντίδραση ανθρώπου με βαριά και δυστυχώς εν μέρει δικαιολογημένη κατάθλιψη ας το κρίνει ο καθένας.
    Δράττομαι της ευκαιρίας να τονίσω ότι παρά το αντικείμενό του, το βιβλίο αυτό δεν προϋποθέτει καμία γνώση μαθηματικών και αξίζει να διαβαστεί από όλους. Δεν ξέρω αν έχει μεταφραστεί ποτέ στα ελληνικά.

  9. Και πάλι my apologies – to άρθρο του de Branges βρίσκεται εδώ.

  10. Κοιτᾶξτε, πρέπει νὰ ξεκαθαρίσῃ τὸ ζήτημα. Ἡ ἀπολογία Μαρίνου ποὺ παρατίθεται ἐδῶ εῖναι ἡ Πλατωνικὴ ἢ ἡ Ξενοφώντειος;

  11. doctor said

    Όντως, μισή συγγνώμη όπως γράφει ο Μπουκανιέρος στο υπ’αρ.7 σχόλιό του.
    Ο κ.Μαρίνος όμως μπορεί να επικαλεστεί πολλούς του ΛΑΟΣ που έχουν κάνει παρόμοιες δηλώσεις χωρίς τον φόβο να τον διαψεύσει κανείς.

    Επί του θέματος: οι φανατικοί θρησκόληπτοι μουσουλμάνοι πρέπει και οφείλουν να σέβονται τις χώρες που τους φιλοξενούν,και, όχι, δεν έχουν δικαίωμα ούτε την σαρία να εφαρμόζουν, ούτε τη γυναίκα τους να σαπίζουν στο ξύλο, ούτε να κάνουν κλειτοριδεκτομές και άλλες τριτοκοσμικές βλακείες.
    Το άλλο άκρο είναι η συλλήβδην αγιοποίηση των μεταναστών και η υπαγωγή τους στο νομικό ακαταλόγιστο μόνο και μόνο επειδή είναι μετανάστες… Αυτό είναι ανεστραμμένος φασισμός όμως.

  12. Μαρία said

    Ντόκτορα, ο Μαρίνος ήθελε να επικαλεστεί σοσιαλιστή. Τι να το κάνει το ΛΑΟΣ.

    Δε διαφωνώ μαζί σου στα υπόλοιπα, αλλά η σαρία για τους μουσουλμάνους της Θράκης δεν έχει καταργηθεί. Το συζητήσαμε κι εδώ προεκλογικά.

  13. gbaloglou said

    #8 & #9:

    Φαινεται να εχεις δικαιο. Παει καιρος πολυς που διαβασα την «Απολογια» του Hardy, και την τραγικοτητα δεν την θυμαμαι πια 🙂

    Ο Luis de Branges ειναι ενας μαθηματικος που οι συναδελφοι του δεν εκτιμουσαν και τοσο μια και ειχε παρουσιασει λυσεις μεγαλων προβληματων που αργοτερα αποδειχθηκαν εσφαλμενες … ωσπου εκανε το μπαμ λυνοντας την φημισμενη Εικασια του Bieberbach: χρειαστηκε να παει στο Λενινγκραντ και να ελεγχθει η αποδειξη του απο Σοβιετικους μαθηματικους … οποτε μπορειτε να φανταστειτε τι εγινε μετα! (Σε μια υπεροχη κατα τα αλλα διαλεξη τον Ιανουαριο του 1993 που ειχα την τυχη να παρακολουθησω στο ετησιο συνεδριο της Αμερικανικης Μαθηματικης Εταιρειας καταφερθηκε κατα πλειστων οσων, και ο παλιος μου διευθυνων καθηγητης ειπε το αμιμητο ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΙΠΕ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΝΕΚΡΟΙ 🙂 )

  14. Μπουκανιέρος said

    #11
    Δηλ. οι φανατικοί κλπ. μουσουλμάνοι έχουν δικαίωμα να σαπίζουν στο ξύλο τη γυναίκα τους αλλού, όταν δε βρίσκονται σε «χώρες που οφείλουν να σέβονται επειδή τους φιλοξενούν»;

    (Ντόκτορα, υποθέτω ότι δεν το εννοείς αλλά το διατύπωσες άσκημα
    …εχτός αν το κατάλαβα στραβά εγώ)

  15. Μαρία said

    Πολύ το ψειρίζεις, Μπουκάν. Μήπως και τις κλειτοριδεκτομές, που δεν έχουν και σχέση με το ισλάμ, εδώ τις κάνουν;

  16. SophiaΟικ said

    Xμ, Μαρία, οι μουσουλμάνοι της Θράκης όχι, αλλά δεν ξερουμε τι κάνουν κατ’ιδίαν οι μουσουλμάνοι από χώρες με τέτοιες παραδόσεις.
    Για να μην παμε μακρυά, έιχαν συλλάβει πριν μερικα χρονια στο ΗΒ γιατρό που έκανε κλειτοριδεκτομές. Η δικαιολογία του (πολύ λογική, ομολογουμένως) ήταν ότι αν δεν το εκανε αυτός που ήταν γιατρός και ήξερε θα το έκαναν από μόνοι τους οι γονείς με όλες τις σχετικές επιπτώσεις.

    Εππισης στο ΗΒ έχουε εμφανιστίε (ανώνυμα) σε προγράμματα άτομα που δηλώνουν ότι εχουν τρεις- τεσσερεις συζύγους. Και ιμάμηδες που λενε ότι έκαναν τέτοιους γάμους. Με σοβαρότερη επίπτωση το ότι σε περίπτωση διαζυγίου (με τη μεθοδο σου λεω τρεις φορές σε χωρίζω) ή θανάτου του συζύγου η δέυτερη- τρίτη- τεταρτη συζυγος δεν αναγνωρίζεται από το κράτος, δεν αναγνωρίζεται από τους συγγενεις (γιατί δεν τους συμφέρει να μοιραστουν την κληρονομιά) και μπορέι να βρεθεί στο δρομο και να επιβαρύνει το σύστημα πρόνοιας.

    Α, και μελέτες είχαν δέιξει ότι από φόβο μην κατηγορηθεί για πολιτιστική νααισθησία και παρέμβαση στην κουλτούρα των μειονοτήτων, η αστυνομία δεν βοηθάει τις κοπέλλες που καταφέυγουν εκει γιατί τις παντρέυουν με το ζόρι ή γιατί δέχονται απειλές κλπκλπ. Αυτό άλλαξε μετά την περίπτωση μιας που τη βίασαν και τη σκότωσαν οι θείοι της γιατί δεν ήθελε να παντρευτέι με το ζόρι, και είχε παέι δυο-τρεις φορές στην αστυνομία.

  17. sarant said

    Δεν είναι μόνο θέμα θρησκείας, αλλά αυτά που λέει η Σοφία και άλλα παρόμοια συμβαίνουν και αλλού (π.χ. «εγκλήματα τιμής» στη Γερμανία). Πάντοτε το θύμα είναι γυναίκα, να σημειώσω.

  18. SophiaΟικ said

    Μα φυσικά δεν είναι θεμα θρησκείας αλλά κουλτούρας, η θρησκεία είναι δικαιολογία. Εκεί που κολλάει το πράγμα ειναι που οι αρχές στο ΗΒ θεωρουν ότι αν επεμβουν θα κατηγορηθούν για έλλειψη σεβασμού προς την κουλτούρα των Πακιστανών, των Ινδών, των Σομαλών κλπ. Και δεν κάνουν τιποτα. Ενώ αν εμφανιστει ένα γαλλάκι (δε λεώ εγγλεζάκι) και πει ότι οι γονείς του θέλουν να το κάνουν κλειτεριδεκτομή, θα το παρουν στα σοβαρά.

  19. π2 said

    Συναρπαστικό ανάγνωσμα για τα εγκλήματα «τιμής» σε κοινότητες μεταναστών στη Δύση.

  20. doctor said

    Αγαπητέ Μπουκανιέρε, αν στην Σαουδική Αραβία ισχύουν αυτοί οι -κατ’εμέ- απάνθρωποι νόμοι, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Στην Ευρώπη όμως μπορούμε. Ελπίζω να έγινα κατανοητός!

    Μαρία, ω ναι, αυτό ήθελε ο Μαρίνος, να το ακούσει από σοσιαλιστή, όπως και κάτι τέτοια ψάχνουν και οι του ΛΑΟΣ (αυτοί μάλιστα αδιαφορούν πλήρως αν αυτά που ακούνε στα καφενεία αληθεύουν ή όχι, η δουλειά να γίνεται).

  21. doctor said

    Σοφία, το Ισλάμ διαπερνάει τις μουσουλμανικές κοινωνίες και δημιουργεί πρότυπα συμπεριφοράς. Οι θρησκευόμενοι στον μουσουλμανισμό είναι πολύ πιο ευάλωτοι στους κάθε λογής θρησκευτικούς ταγούς.
    Δυστυχώς, η απραξία της Δημοκρατικής Ευρώπης σε φλέγοντα θέματα, όπως αυτό της μετανάστευσης, δυστυχώς οδηγεί την κοινή γνώμη στους κάθε λογής γκαιμπελίσκους και γραφικούς ανά την Ευρώπη και αυτό θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους, πριν δούμε τον Καρατζαφέρη με 15-20%:
    http://www.ethnos.gr/eklogeshome.asp?catid=16283&subid=2&pubid=3890764

  22. Μπουκανιέρος said

    Κοίτα, Ντοκ, λίγα πράγματα μπορούμε, εσύ κι εγώ, να κάνουμε στην ΕΕ κι ακόμα λιγότερα στη Σ. Αραβία ή το Ιράν – καλό όμως είναι να μας νοιάζουν κι από δω κι από κει.
    Δε μου αρέσει, θέλω να πω, το ρητορικά σχήμα για τις «χώρες που οφείλουν να σέβονται επειδή τους φιλοξενούν». Περίεργη έκφραση – την ίδια στιγμή που τους ζητάει να συμμορφωθούν ή να αφομοιωθούν, την ίδια στιγμή τους διαχωρίζει ριζικά. Νομίζω ότι έχουμε εδώ μια διόλου φιλόξενη εκδοχή περί «φιλοξενίας». Και θα θυμάσαι ασφαλώς ποιο καθεστώς ονόμασε ποιους ανθρώπους «φιλοξενούμενους» (αργότερα τους απόδωσε άλλες, πιο επιστημονικές ονομασίες, κι ακόμα αργότερα πέρασε και σε επιστημονικά πειράματα πάνω τους).
    Αν είναι να υιοθετήσουμε, υποσυνείδητα έστω, τέτοιες λογικές, καλύτερα να πάει ο Καρατζαφέρης στο 20% (για να ξέρουμε, ξεκάθαρα, πού βρισκόμαστε).

    (με το συμπάθιο Ντοκ, δε θέλω να σου τη μπω προσωπικά – έτυχε απλώς να σκεφτώ κάποια πράγματα πάνω στα γραφόμενά σου)

    #15 κ.ά.
    Ασφαλώς, αυτά και πολλά άλλα δεν έχουν σχέση, όχι απαραίτητα τουλάχιστον, με τη μουσουλμανική θρησκεία. Όμως τόσο οι φανατικοί ισλαμιστές όσο και οι, τρόπος του λέγειν, ισλαμόφοβοι υποστηρίζουν ότι έχουν… Κι έπειτα, το ξυλοκόπημα της συμβίας π.χ., δεν πάει πολύς καιρός που ήταν αποδεχτή συνήθεια σε διάφορες χριστιανικές χώρες που έχω υπόψη μου.

  23. Μαρία said

    Όχι απλώς αποδεκτό το ξυλοκόπημα αλλά και κατοχυρωμένο με νόμο, τουλάχιστον στην Αγγλία και Αμερική που έχω υπόψη μου.
    Ο δε Εγγλέζος γιατρός που έκανε τις κλειτοριδεκτομές αν είναι κάποιας ηλικίας, σπούδασε δηλαδή πριν απο το 82, τη διδάχτηκε και στη σχολή του. Καθότι οι πολιτισμένοι αγγλοσάξωνες τη χρησιμοποιούσαν για να «θεραπεύσουν» τις λεσβίες και να γλιτώσουν τα κορίτσια απ’ τη μαλακία.
    http://books.google.com/books?id=ZRNxsvnIdjoC&printsec=frontcover#v=onepage&q=&f=false

    Το γεγονός οτι οι αστυνομία δεν ενδιαφέρεται για το Πακιστανάκι κλπ είναι απο καθαρή αδιαφορία με το πρόσχημα του σεβασμού και έχει τις ρίζες της στο βρετανικό αποικιοκρατικό μοντέλο διακυβέρνησης, αυτό που οι Γάλλοι τουλάχιστον αποκαλούν communautarisme. Αντί να ενσωματώσουν άτομα αναγνωρίζουν την κοινότητα στην οποία υποτίθεται οτι ανήκει λόγω της καταγωγής του, και απο κει και μετά ας κόψει το κεφάλι του. Μόνο που τα τελευταία χρόνια αυτό τους γύρισε μπούμεραγκ και κόβουν τα δικά τους βρετανικά κεφάλια.
    Μπορεί και το ρεπουμπλικάνικο γαλλικό μοντέλο να έχει άλλα προβλήματα αλλά δεν είναι τυχαίο οτι στις εξεγέρσεις των προαστίων η θρησκεία δεν έπαιξε κανένα ρόλο.
    Μ’ όλα αυτά δε θέλω βέβαια να παραγνωρίσω τα προβλήματα που είναι υπαρκτά.

  24. Μαρία said

    Στο γουγλοβιβλίο σ. 179 κεξ.

  25. Άσκηση επί χάρτου, που λέει και ο αγαπητός ovi

  26. Μαρία said

    Τι τραβάει ο κόσμος, ρε Στάζυ, και δε το μαρτυράει. Δεν ήξερα οτι υπάρχει τούρκικο γκέτο στο Ελσίνκι και τόσες ξαδέρφες. Το νόμο για τα εγκλήματα τιμής δεν τον παρέκαμψαν με τις «αυτοκτονίες»;

  27. Γεώργιος ᾿Ιακ. Γεωργάνας said

    Κι ἄλλο ἕνα αὐστραλιανὸ ψεῦδος ἀπὸ αὐστραλιανὴ πηγὴ εἰδήσεων. Ἴσως ἐκεῖ διασταυρώνουν τὶς εἰδήσεις, ἀλλὰ πάλι ποῦ ξέρεις; Μπορεῖ οἱ Ρωμιοὶ νὰ τοὺς τὺλιξαν πάλι …

    http://www.dailytelegraph.com.au/news/nsw-act/muslim-kids-bullied-my-son-over-salami-sandwich-during-ramadan-family-claims/story-e6freuzi-1225797184694

    Μέχρι νὰ ἐλεγχθεὶ ἡ πληροφορία, προσοχὴ στὸ τὶ τρῶτε σὲ μούλτι-κούλτι περιβάλλοντα. Ἀρχίζει καὶ ἡ Σαρακοστὴ τῶν Χριστουγέννων …

  28. sarant said

    κ. Γεωργάνα, την είδηση την είχε δημοσιέψει τις προάλλες ο ιστότοπος του Αθήνα 984, αλλά περιέργως τα σαϊνια του ελληνοκεντρικού χώρου δεν μυρίστηκαν ακόμη το αυστραλιανό σαλάμι. Η συζήτηση από κάτω από το άρθρο, πάντως, είναι σε γενικές γραμμές (τότε που την κοίταξα, τουλάχιστον, ήταν) νηφάλια και σοβαρή.

    Βέβαια, εγώ έχω μιαν απορία, δεν ξέρω αν θα μου τη λύσετε εσείς ή άλλος. Λέει η ελληνίδα μαμά ότι δείρανε το γιο της επειδη έτρωγε σάντουιτς με σαλάμι μπροστά στα μουσουλμανάκια ενώ ήταν Ραμαζάνι. Αυτό δεν στέκει. Φέτος το Ραμαζάνι τελείωσε στις 19 Σεπτεμβρίου. Περίμενε δυο μήνες η μαμά μέχρι να το καταγγείλει ή το έγραψε με καθυστέρηση η εφημερίδα; Ίσως βέβαια εκεί να είναι σοβαροί και να μην τρέχουν αμέσως στα κανάλια πριν ολοκληρωθεί η ενδοσχολική εξέταση των γεγονότων, τι να πω. Αλλά από το ρεπορτάζ τεκμαίρεται ότι ο τσαμπουκάς (bullying) έγινε δυο-τρεις μέρες νωρίτερα. Οπότε, κακώς τα μουσουλμανάκια είπαν ότι είναι Ραμαζάνι;

  29. Άντε, ιδού πάλι πεδίον δόξης λαμπρόν για τους λαοτιανούς…
    Anti-immigrant Italians find a new foe: food from abroad

  30. σημ: αύριο, μεθαύριο, στον τσαπατσούλιζερ 🙂

  31. nickosl said

    Μαρία (23) όσο κι αν είναι παράδοξο να συγκρίνουμε τους δύο εθνικισμούς, τον γαλλικό και το βρετανικό για να βρούμε το χειρότερο, εγώ νομίζω ότι και τα παραδείγματα που φέρνεις δικαιώνουν τον βρετανικό. Η γαλλική Republique με τη μανία της ένταξης πεταξε ολόκληρες γενιές μεταναστών και Αλγερίνων τελείως εκτός. Αντίθετα, η πιο φεντεραλιστική στάση του βρετανικού εθνικισμού απέναντι σε όσους ερχονταν από τις κατά καιρούς αποικίες απέτρεψε τη δημιουργία γκέτο. Οι κοινότητες των μουσουλμάνων φτάνουν να ελέγχουν τους δήμους του Ανατολικού Λονδίνου, οι κατά τα άλλα θρησκευτικες ενώσεις είναι χώρος πολιτικής ζύμωσης, και οι συμμαχίες των κοινοτήτων γίνονται με την κεντρική πολιτική σκηνή (με την Αριστερά να εχει την πρωτοκαθεδρία, είτε μιλάμε για Labour ή για Λίβινγκστον ή για την ριζοσπαστική Αριστερά, αλλά και με τους Συντηρητικούς να παίζουν μπάλα σε ορισμένες περιπτώσεις). Ο σεβασμός απέναντι στη θρησκεία και τις παραδόσεις, δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και συνεπως δυνατότητες για «ένταξη». Η επίθεση περί communautarisme κατά τη γνώμη μου δεν είναι παρά φιελελεύθερο gloss στον ρατσιστικό γαλλικό εθνικισμό.

  32. κύριε Γεωργανᾶ μὴ στενοχωριέστε γιὰ τὴν ηστεία, γενικῶς οἱ σωστοὶ Χριστιανοὶ εἶναι οἱ πλέον ἀνεκτικοί. βλέπετε ὑπὸ καθεστὼς θρησκευτικοῦ ὅρκου οἱ μὴ ἐπιθυμοῦντες αὐτὸν δὲν ὡρκίστηκαν οἱ δὲ μουσουλμάνοι ὡρκίσθηκαν εὶς τὸ Κοράνιον. πιστεύετε πὼς ὑπὸ καθεστὼς πολιτικοῦ ὅρκου θὰ ἐπετρέπετο ὁ θρησκευτικὸς ὅρκος ἢ ἀκόμη καὶ ἡ ἀνωμοτὶ ἀναάληψι τοῦ βουλευτικοῦ ἀξιώματος;

  33. SophiaΟικ said

    31: Την επόμενη που θα έρθετε Αγγλία, να σας παώ μια βόλτα από τα ανύπαρκτα γκέτο μεταναστών.
    Δυστυχώς, το σύστημα απέτυχε, γιατί αφήνει τους αλλοδαπούς έρμαια της κοινότητα τους και της μοίρα τους. Οι κοινότητες «αυτοδιοικούνται» από αυτοδιορισμένους προστάτες που δεν είναι φυσικά τίποτα πεφωτισμενοι πολιπολιτισμικοί ηγέτες. Οι μεταναστες εγκλωβίζοντια στην ψευδαίσθηση ασφάλειας της κοινότητας και δεν ενσωματώνονται ποτέ στην κοινωνία.
    Η «κοινωνία» μπορέι να αδιαφορεί εντελώς γι’αυτους όπως αδιαφορεί και για τους φτωχούς. Δεν είναι επικίνδυνοι. Βεβαίως αν εμφανιστέι κανένας Τσέχος κομπιουτεράς ή κανένας Γερμανός γιατρός βγάζουν σπυράκια και φωνάζουν κατά των μεταναστών.

  34. SophiaΟικ said

    Νίκο, σχετικά με τους Αυστραλούς, από την αρθρογραφια έιναι εμφανές ότι το περιστατικό έγινε πριν από καιρό, η είδηση είναι ότι οι γονείς άλλαξαν σχολείο στο παιδί αφού το σχολείο δεν ικανοποίησε με τη στάση του τους γονείς. επίσησ τον Οκτωβρίο έιχαν διακοπές στην Αυστραλια, οπότε είναι πιθανό το σχολείο να άφησε τη δράση για μετά τις διακοπές και τελικα αντί να βελτιωθεί η κατάσταση χειροτέρεψε.
    πάντως απ΄ότι φάινεται προκειται για ιδιαίτερα προβληματικό σχολείο:
    http://www.dailytelegraph.com.au/news/christians-abused-our-children-too-say-muslim-parents/story-e6freuy9-1225797531438?from=public_rss
    Και συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις το προβλημα δεν είναι η θρησκεία ή ο ρατσισμός των μικρών παιδιών, αλλά η κοινωνικο-οικονομική κατάσταση των οικογενειών.

  35. sarant said

    Βρε Σοφία, δίκιο έχεις, δεν είχα σκεφτεί ότι μπορεί να έχουν διακοπές τον Οχτώβρη -αλλά δεν αρχίζουν Σεπτέμβρη το σχολείο όπως εμείς; Τέσπα, βλέπω ότι και οι μουσουλμάνοι γονείς παραπονιούνται, φαίνεται θα πηγαίνουν τίποτα χριστιανάκια να τρώνε επιδεικτικά μπροστά στα μουσουλμανάκια, τι να πω. Τελικά, μόνο οι άθεοι δεν δημιουργούν προβλήματα.

  36. Παρεμπιπτόντως, εκτός που ο Μαρίνος (δεν) το πήρε πίσω, με τον τρόπο που το πήρε πίσω, ούτε του νικοκύρη την επιστολή είδαμε δημοσιευμένη, ούτε ξέρω -βαριέμαι να δω- άλλων αν δημοσιεύτηκαν στις δυο βδομάδες ως την «ανασκευή». Ε, μην εμφανιστούν και εντύπως στοιχεία που καταρρίπτουν τις; παρλαπίπες του δημοσιογράφου…

  37. Σα να λέμε δηλαδή ότι έχουν Απρίλιο διακοπές στο Βόρειο Ημισφαίριο;

  38. SophiaΟικ said

    35: απ’οσο είδα στο γκουγκλ, η σχολική χρονιά τελειώνει αρχές Δεκεμβρίου αλλά αρχές όκτωβρίου έχουν δεκαπενθήμερες διακοπες, δεν ξερω αν γιορτάζουν κατι ή αν έιναι σαν το χαφτερμ των άγγλων.

    Μπορώ να φανταστώ αθεάκια να τρωνε επιδεικτικά μπροστα στα ξελιγωμένα από την πείνα μουσουλμανάκια, εξίσου με τα χριστιανάκια. Όπως μπορώ να φανταστώ τα παιδιά που δεν έχουν πρόβλημα όρασης να αποκαλούν γυαλακια τον διοπτροφόρο της τάξης. Δεν είναι θέμα θρησκείας οι αταξίες των παιδιών.

  39. πάντως περισσότερο μοῦ φαίνεται ὅτι τὸ πρόβλημα ἦταν ἡ βρῶσι χοίρου ποὺ γιὰ τοὺς Μουσουλμάνους ἀπαγορεύεται (κληρονομιὰ ἀπὸ τὸν Μωσαϊκὸ νόμο) καὶ λιγότερο τὸ ἂν αὐτὸ ἔγινε σὲ περίοδο νηστείας ἢ ὄχι.

  40. SophiaΟικ said

    Κορνήλιε, μάλλον επί δύο το προβλημα, και το χοιρινό και το φαγητό σε περίοδο νηστείας.

  41. Επειδή τα γραπτά μένουν, και οι σύνδεσμοι δεν είναι διπλής κατεύθυνσης, νομίζω χρειάζεται μια συμπλήρωση του άρθρου με παραπομπή στα νεότερα δεδομένα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: