Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Κοτσάνα με ένα χρόνο καθυστέρηση

Posted by sarant στο 7 Ιανουαρίου, 2010


Σε μια λίστα συζητήσεων που παρακολουθώ, με ρώτησαν αν είναι αυθεντικό ένα ρητό που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο και αποδίδεται στον Βησσαρίωνα, ότι το έθνος μας «βλακίεται και μαλακίεται». Ψάχνοντας λίγο στο γκουγκλ βρήκα ότι αυτή η ρήση ακούστηκε λίγο τον περσινό ταραγμένο Δεκέμβρη (εννοώ του 2008, βέβαια), λίγο μετά την άλλη κατασκευασμένη ρήση του Ισοκράτη, αλλά γνώρισε πολύ μικρότερη διάδοση. Όπως βλέπω στο γκουγκλ, τη χρησιμοποίησαν ελληναράδες και ακροδεξιοί (Ελεύθερη Ώρα, Α1, Ρεσάλτο και μερικά ιστολόγια), ενώ η πρώτη της χρονολογικά μνεία φαίνεται να είναι σε επιστολή του καθηγητή κ. Χρ. Γούδη στο Βήμα της 16.12.2008. Βέβαια, στην επιστολή του προς το Βήμα ο κ. καθηγητής δεν αναφέρει το όνομα του Βησσαρίωνα, το αναφέρει όμως σε μεταγενέστερες αναδημοσιεύσεις της σε ιστοτόπους. Ιδού:

Η χώρα μας τις τελευταίες ημέρες, εθισμένη από τη μακρόχρονη εκτροφή της με την πνευματική θαλιδομίδη του εθνομηδενισμού και του ευρωπαρασιτισμού και αναβράζουσα (δικαίως) από τις πάσης φύσεως οικονομικές και πολιτικές πομφόλυγες των διαχειριστών της εξουσίας, «βλακίεται και μαλακίεται». Η κοινωνία μας, διακατεχόμενη από τα ψυχεδελικά σύνδρομα του «προοδευτικού» παιδισμού, του φαντασιακού αναρχισμού, της ιδεοληψίας περί του ηρωικού μεγαλείου των βλαστών της και της μανίας καταδιώξεως από απροσδιόριστες (αλλά υπαρκτές;) δυνάμεις του σκότους, αυτοϋβρίζεται, αυτοεξευτελίζεται, αυτοκαταστρέφεται, αυτοτιμωρείται και αυτοβυθίζεται (παραθέτω μεγαλούτσικο απόσπασμα για να θαυμάσετε το πομφολυγώδες στυλ του κ. καθηγητή).

Φυσικά, όποιος ξέρει πέντε ελληνικά, καταλαβαίνει ότι το ρητό, αν υπάρχει, δεν έχει μεταφερθεί σωστά, διότι ρήματα «βλακίεται» και «μαλακίεται» δεν υπάρχουν και δεν μπορεί να υπάρξουν, αλλά αυτό βέβαια οι ελληναράδες δεν μπορούν να το φανταστούν, τους ξεπερνάει. Να σημειωθεί ότι και ο καθηγητής κ. Γούδης, που θεωρείται ο γκραν διανοούμενος του Λάος, την πατάει μεγαλοπρεπώς και αποδεικνύεται άσχετος με τα ελληνικά, και μάλιστα σε επιστολή του σε εφημερίδα, όπου θα περίμενε κανείς, διάολε, να έχει ελέγξει λίγο τα γραφόμενά του, καθηγητής άνθρωπος!

Υπάρχει όμως απόσπασμα του Βησσαρίωνα έστω παρεφθαρμένο; Ναι, υπάρχει. Βέβαια τα βλακίεται και μαλακίεται δεν είναι λέξεις ελληνικές, αλλά ίσως να πήγε το μυαλό σας σε μια πιθανή λύση του αινίγματος: μήπως οι λέξεις αυτές πρόκυψαν από «ραμόνι»; Μήπως δηλαδή κάποιος παράκουσε τη φράση «βλακεία τε και μαλακία τε» ή κάποια παρεμφερή και έπλασε τα δυο ρήματα; Πολύ πιθανόν να έγινε κάτι τέτοιο!

Ανοίγουμε τα κιτάπια μας, ψάχνουμε τον Βησσαρίωνα και βρίσκουμε επιστολή του προς τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, όπου ο Βησσαρίωνας διεκτραγωδεί την κακή κατάσταση κάποιων στρατευμάτων (μη με ρωτήσετε λεπτομέρειες, το κείμενο είναι μεγάλο και βαριέμαι να το διαβάσω όλο) και λέει ότι οι στρατιώτες είναι αγύμναστοι, μεταξύ άλλων εξαιτίας «τῇ κρατησάσῃ τοῦ γένους μαλακίᾳ τε καὶ βλακείᾳ».

Προφανώς, κάποιος κάπου το παρέθεσε,  κάποιος παράκουσε το «μαλακία τε» για «μαλακίεται», δούλεψε σπασμένο τηλέφωνο κι έτσι γεννήθηκε μία ακόμα μπαρούφα των ακροδεξιών, που σας τη σερβίρω με έναν χρόνο καθυστέρηση, αφού και τώρα την έμαθα κι εγώ. Πάντως, το θέμα παραμένει επίκαιρο αφού η ακροδεξιά δεν έπαψε στο μεσοδιάστημα να… βλακίεται, κάθε άλλο μάλιστα. Να σημειωθεί μάλιστα ότι το «μαλακίεται» και το «βλακίεται» το αναδημοσίεψαν όχι μόνο ιστολόγια, αλλά και εφημερίδες της άκρας δεξιάς -ανεξέταστα και χωρίς να τους χτυπήσει στο μάτι η ελληνικούρα.

Να προσθέσω πάντως ότι το ζευγαράκι λέξεων «βλακεία» και «μαλακία» έχει ξαναεμφανιστεί στην ελληνική γραμματεία, στον Ιωάννη Χρυσόστομο (μαλακίας͵ βλακείας καὶ τύφου͵ κενοδοξίας͵ θηριωδίας), στον Νικήτα Χωνιάτη (ἅτε γὰρ ἐντραφέντες βλακείᾳ καὶ μαλακίᾳ συνανδρωθέντες), πιθανώς και αλλού αλλά επειδή οι σκοτεινές δυνάμεις μού έχουν κόψει τη σύνδεση και μόνο στη χάση και στη φέξη βρίσκω ένα ξέφραγο γουήφι και μπαίνω, οπότε δεν μπορώ να ψάξω περισσότερο. Η σημασία με την οποία χρησιμοποιεί ο Βησσαρίωνας τη λέξη μαλακία πρέπει να είναι η αρχαία, δηλ. μαλθακότητα, τρυφή, όχι η νεότερη.

ΥΓ Ο Βησσαρίωνας βέβαια έγραφε για γένος, όχι για έθνος (αν και έχει χρησιμοποιήσει και αυτή τη λέξη αλλού), αλλά δεν σκαμπάζουν απ’ αυτά οι γουδοπλεύρηδες· αυτοί μόνο να ωρύονται για τη Δραγώνα ξέρουν!

62 Σχόλια προς “Κοτσάνα με ένα χρόνο καθυστέρηση”

  1. Αυτά τα «ψυχεδελικά σύνδρομα» πάλι, τι μπορεί νάναι;

  2. Μάλλον έχεις δίκιο Νοικοκύρη· αυτό του είδους το «παράκουσμα» θυμίζει αντίστοιχα «μαργαριτάρια» μεσαιωνικών γραφέων!

  3. μετὰ τὴν στρέβλωσι τοῦ νοήματος μιᾶς ἐπίμαχης φράσεως τοῦ Ἰσοκράτους ἀπὸ τὸ ἀκροαριστερὸ φασισταριὸ ἔχουμε καὶ στῤέβλωσι τοῦ Βησσαρίωνος ἀπὸ τὴν ἀντίπαλη πλευρά. τὸν Ἰσοκράτη τὸν συμπαθῶ βέβαια, τὸν Βησσαρίωνα καθόλου.

  4. π2 said

    Κορνήλιε, πίνεις μεσημεριάτικα;

  5. μπά, εἶπα νὰ πιῶ μιὰ σπράιτ ἀλλὰ τὸ παράκανα μὲ τὰ σάκχαρα τοῦτες τὶς μέρες.

  6. ὅταν βλέπῃς βρὲ πιδύε νὰ πίνω νὰ παραμιλῶ
    μὴ μὲ ἀποπαίρῃς μὴ μὲ παίρνῃς γιὰ τρελό,
    ἐγὼ τονίζω τῷ τρόπῳ ποὺ ἀγαπῶ.

  7. bfo said

    Δηλαδή οι «ελληναράδες», γνωρίζουν τόσο τον Βησσαρίωνα όσο και την φράση ―έστω και αν λαθεύουν στην διατύπωση και την γραμματική της.

    Εντυπωσιακότατο.

    Αντίθετα, οι «προοδευτικοί και ευρωλιγούρηδες» (Ελευθεροτυπία, ΒΗΜΑ, Αυγή, ΣΥΡΙΖΑ, CDRSEE, ΕΛΙΑΜΕΠ και λοιπές πατσαβούρες) δεν μπορούν να διαβάσουν ούτε καν Παπαδιαμάντη στο πρωτότυπο ―πόσο μάλλον να αναγνωρίσουν ή να χρησιμοποιήσουν αποσπάσματα της ελληνικής γραμματείας (εκτός από τα περί «εθνικού και αληθούς» του Σολωμού) και δη από μνήμης. (Εδώ βέβαια πολλοί από αυτούς νομίζουν ότι την ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη την κατέβασε ο Απόστολος Γκλέτσος. Σωστό και αυτό…)

    Να, εσύ ας πούμε τα βρίσκεις μόνο μέσω αναζήτησης στο διαδίκτυο (με «γουίφι»), σε TLG και λοιπά ―και βέβαια δύσκολο να κάνεις λάθος όταν η επαφή σου εξαντλείται στο copy/paste. Δυστυχώς το ψαχτήρι συνιστά πολύ λιγότερο γνώση ―πόσο μάλλον μόρφωση― από την έστω και λανθασμένη παράθεση από μνήμης, μέσω τριβής με την γραμματεία.

    Γένος βέβαια, όχι έθνος τον 15ο αιώνα

    Δηλαδή μια καθόλα συμβατή και εναλλάξιμη πολλές φορές έννοια ―δεδομένης της εποχής.

    Η άλλη σχολή σκέψης που δίδαξε ο Νίκος Σβορώνος µε το έργο του,
    επιχειρεί να αποδείξει εµπειρικά ότι οι καταβολές του ελληνικού
    έθνους ανάγονται σε έναν προγενέστερο χρόνο, που τοποθετείται
    µεταξύ του 11 ου και του 15 ου βυζαντινού αιώνα. Εποµένως,
    δεν αποτελεί πρόσφατη κατασκευή ούτε υποπροϊόν της νεοτερικότητας.

    (…)

    Ο Ηρόδοτος θα διατυπώσει έναν ολοκληρωµένο ορισµό του έθνους,
    προβάλλοντας ως σηµείο σύνθεσης την καταγωγή και τις κοινές
    πολιτισµικές παραδοχές . Θα καταγράψει ως στοιχεία της ελληνικής
    αυτοσυνειδησίας το όµαιµον , το οµόγλωσσον , τα κοινά των θεών
    ιδρύµατα , τας κοινάς θυσίας , τα οµότροπα ήθη . Ο ορισµός του
    Ηροδότου είναι εξόχως πολιτικός . Έχει όµως κατά νουν την
    κοσµοσυστηµική πραγµατικότητα της εποχής του και εποµένως µίαν
    ανάλογη προς αυτήν πολιτική αναφορά του έθνους.

    Που θα έλεγε και ο κος. Κοντογιώργης.

  8. π2 said

    Δηλαδή οι «ελληναράδες», γνωρίζουν τόσο τον Βησσαρίωνα όσο και την φράση ―έστω και αν λαθεύουν στην διατύπωση και την γραμματική της.

    Βέβαια. Με την ίδια λογική που όλοι οι ελληναράδες που σχολιάζουν το βιβλίο της Δραγώνα έχουν διαβάσει το βιβλίο της.

  9. sarant said

    Bfo, για κάποιο λόγο το σχόλιό σου το είχε τσακώσει η σπαμοπαγίδα, το απελευθέρωσα τώρα.

    Επί της ουσίας, με εντυπωσιάζει η ταχύτητα με την οποία έσπευσες να υπερασπιστείς τον αγαπημένο πολιτικό σου χώρο, αλλά δεν συμφωνώ ότι για έναν καθηγητή πανεπιστημίου όπως ο Γούδης είναι τιμητικό ή συγχωρητέο να κάνει τόσο χοντρά μαργαριτάρια, δηλ. να μην υποψιάζεται ότι δεν υπάρχει και δεν μπορεί να υπάρξει ρήμα «βλακίεται» -δεν συμφωνείς;

    Όσο για τους προοδευτικούς εντός ή εκτός εισαγωγικών, το ότι (αυτοί ειδικά;) δεν μπορούν να διαβάσουν Παπαδιαμάντη στο πρωτότυπο είναι δικό σου συμπέρασμα, προς το παρόν εντελώς ατεκμηρίωτο. Όπως αναπόδεικτο είναι και το ότι η δική μου επαφή με την ελληνική γραμματεία εξαντλείται στο copy paste. Πάντως, δεν είναι σωστό αυτό που λες ότι όταν περιορίζεται κανείς στο copy paste δεν κινδυνεύει να κάνει λάθος: τα έντυπα και οι ιστότοποι που υπερασπίζεσαι (Α1, Ελεύθερη Ώρα, Ρεσάλτο) έκαναν λάθος παστώνοντας το κοπίδι του Γούδη!

    Τέλος, σε παρακαλώ να είσαι κόσμιος. Ο απρόκλητος και ατεκμηρίωτος χαρακτηρισμός ‘πατσαβούρες’ δεν είναι ανεκτός σε αυτό το ιστολόγιο. Σε παρακαλώ να ανακαλέσεις αλλιώς την επόμενη φορά θα αναγκαστώ να μην επιτρέψω το σχόλιό σου.

  10. Alfred E. Newman said

    Η μνήμη μου μού παίζει περίεργα παιχνίδια και το αρχείο μου είναι σε κακή κατάσταση. Ενεργοποιούμαι σαν να χρησιμοποιείται πάνω μου απινιδωτής όταν βλέπω αντιστίξεις προοδευτισμού και αντίδρασης.
    Η βλακεία και η αμάθεια δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο οιουδήποτε.
    Με το που υπέστην το σοκ κάτι θαμπό υπάρχει στο 1981 και μου λέει ότι τότε ο κ. Γούδης ήταν υποψήφιος στις εκλογές με το ΚΚΕ.
    Οι έχοντες ενεργά αρχεία ή καλύτερη μνήμη ας με υποστηρίξουν ή ας με κατοτροπώσουν.
    Και ένα τελευταίο το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ότι εμπεριέχει ρατσιστική χροιά. Ο κ. Γούδης δεν είναι καθηγητής σε φιλολογικό ή φιλοσοφικό περιβάλλον. Είναι πρακτικός επιστήμονας ο οποίος ενίοτε λησμονεί (αν τη ξέρει) την αποδιδόμενη στον Απελλή φράση: «Άχρι αστραγάλων».

  11. δὲν ξέρω ὰν ὁ Γούδης ὑπῆρξε ποτὲ ἀριστερὸς. στὸ βιογραφικό του λέει ὅτι ὑπῆρξε θεωρητικὸς τῆς Δεξιᾶς ἀπὸ τὸ 1982.

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82_%CE%93%CE%BF%CF%8D%CE%B4%CE%B7%CF%82

  12. παρόραμα: ἀριστερός.

  13. sarant said

    Αγαπητέ Αλφρέδε, στα κιτάπια μου δεν βρίσκω Γούδη υποψήφιο του ΚΚΕ το 1981. Δεν ξέρω μήπως τον μπέρδεψες με τον καθηγητή Δημαρόγκωνα, που ήταν επίσης τότε καθηγητής στην Πάτρα, στο Πολυτεχνείο θαρρώ και που η συνεργασία του τότε με το ΚΚΕ είχε κάνει αίσθηση.

  14. Alfred E. Newman said

    Κάποια μέρα θα πρέπει να τη χωρίσω τη Γερμανίδα. Με εκθέτει συνεχώς.

    Τα υπόλοιπα φυσικά ισχύουν.

  15. philalethe00 said

    Αγαπητέ, προκαλείτε την …αχίλλεια μήνιν μου με αυτά που λέτε. 🙂 Εντάξει, αστειεύομαι, έχετε κι’ εσείς τα δίκηα σας εδώ. Προσωπικά, την γνωρίζω από τον πρόεδρο -και έξοχο τουρκολόγο καθηγητή- της θρυλικής Ενώσεως Δημοκρατικού Κέντρου(ΕΔΗΚ) -συνεχιστή, δηλαδή, του Μαύρου και του Ζίγδη- Νεοκλή Σαρρή, που ανέφερε και εκτενές ιστορικό σε ομιλία του παρουσιαστική βιβλίου του καθηγητή Κ. Ρωμανού:

    Την γράφει ως «βλακεία και μαλακία», βεβαίως, του «γένους»(Γένου των Ρωμαίων-Ρωμηών) ο φραγκεμένος για ευγενική σκοπιμότητα(αλλά φραγκεμένος παρά ταύτα) Βησσαρίων ο λεγόμενος και «Ελλην»(πρβλ. π.χ. Άγιο Μάξιμο τον Γραικό).

    Κατά τα άλλα, το όνομα του Έλληνα, όπως ξέρουμε, βεβαίως και μας το υπερτόνισαν, ανάγοντάς το στην αρχαία εποχή(και …αρχαία έκταση του Κράτους, βεβαίως!) οι Φράγκοι και οι Μεγάλες Δυνάμεις, αρκεί να διαβάσουμε την πρώτη δημοσίευση επί τη αναλήψει της βασιλείας από τον Όθωνα της Βαυαροκρατίας. Πλην, όμως, εθνική -ελληνική συνείδηση και συνείδηση περί «Χριστιανικού Κράτους του ελληνισμού των Μέσων Χρόνων» υπήρχε από πολύ νωρίς. Δεν αναφέρω καν τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον εκ Καππαδοκίας Μέγα Βασίλειο που ήξεραν, ότι κατάγονται από Έλληνες τω γένει εθνικούς στο θρήσκευμα, αλλά θα αναφέρω τον Άγ. Ιωάννη Γ’ Βατάτζη-Δούκα, αυτοκράτορα του δεσποτάτου της Νικαίας στον οποίον οφείλεται και η ανακατάληψη της Πόλης. Βεβαίως, ο Ζακυθηνός μιλάει από τον 9ο αιώνα ήδη για Χριστιανικό κράτους του ελληνισμού. (Ο πολύς Ράνσιμαν αναφέρει ήδη και κάποιον Άγιο προγενέστερο πολύ του Πλήθωνος -είναι ο Ν.Καβάσιλας; δεν θυμάμαι- στο βιβλίο του για την τελευταία αναγέννηση επί «Βυζαντίου» ως πρώτη εμφάνιση του όρου με την μη-θρησκευτική έννοιά του.)

    Αυτά …για την ιστορία, αν και εσείς κάνετε φιλολογικό σχόλιο. Τα σέβη μου και θα τα ξαναπούμε. Καλή σας χρονιά, από τα βάθη της καρδιάς μου!!!

  16. akindynos said

    Ο Γούδης τη δεκαετία του 80 αρθρογραφούσε τακτικά στην εφημερίδα Πελοπόννησος. Έχω μια ασθενή ανάμνηση πως όταν δεν έγραφε για την επιστήμη του, δροσιζόταν στα νάματα του θατσερισμού. ΚΚΕ σίγουρα δεν ήταν.

  17. Εντυπωσιακός, κύριε Σαραντάκε μας! Συγχαρητήρια, αν και το να ελέγχετε την ημιμάθεια των δεξιών και των όσο-δεν-πάει δεξιών είναι σαν να παραβιάζετε ανοιχτές πόρτες. Θυμηθείτε και εκείνο το αλήστου μνήμης «συνιστουσών» του χαμαιλέοντα της δεξιάς, ο οποίος θέλησε να αστειευτεί στις τελευταίες εκλογές με πηλήκια και δίκωχα.

  18. Ηλεφούφουτος said

    Κοίτα πώς οι μπούρδες των εθνοκαπήλων μπορούν να γίνουν ενδιαφέροντες γρίφοι προς διαλεύκανση! Καλός ο φιλολογικός ντέτεκτιβ 40άκος!
    Ελπίζω να δω μια μέρα κι από σένα κανένα αστυνομικο-φιλολογικό αφήγημα όπως τα «Έπη των Αριμασπών» του πατέρα σου. Παίρνε ιδέες απ τις μπούρδες!

    philalethe00, όντως το Νικόλαο Καβάσιλα αναφέρει αλλά και άλλους Βυζαντινούς που στα γραφτά τους προσδιορίζουν και τον εαυτό τους και τους συγχρόνους τους ως Έλληνες. Αλλά ο Ιωάννης Γ’ Βατάτζης-Δούκας από πού κι ως πού αυτός που ανακατέλαβε την Πόλη;

  19. χὰ χὰ χὰ ἄκου ἡ ἡμιμάθεια τῶν δεξιῶν! χὰχὰχά! καλό!

  20. μιὰ καὶ μιλᾶμε γιὰ πανεπιστημιακοὺς καὶ ἡμιμάθεια ῥίξτε ὰν ἔχετε χρόνο καὶ διάθεσι σὲ αὐτὸ ἐδῶ:

    http://rapidshare.de/files/48960153/IMG_0002.pdf.html

  21. #20 Cornelius expl. μιὰ ματιὰ

  22. #19, γελάτε, γιατι κάνει καλό.
    Θα περιοριστώ στο να επισημάνω ότιη Ελλάδα διακρίνεται για τα εξής παράδοξα:
    1) Οι συμφορές της πατρίδας προέρχονται από πατριώτες, οι οποίοι κατηγορούσαν όλους τους άλλους ως «εχθρούς του έθνους».
    2) Η Δεξιά (η Δεξιά των γλωσσαμυντόρων, η Δεξιά που το παίζει τιμητής της αρχαιότητας, της αρχαιογνωσίας, των αρχαίων στο γυμνάσιο, του πολυτονικού -κατά δυσλεξίας κλπ.) ποτέ δεν είχε συμμετοχή στην ελληνική πνευματική ζωη ανάλογη της εκλογικής της δύναμης. Και βέβαια όσο πιο δεξιά πάμε, τόσο περισσότερο μας τυλίγει η μαυρίλα της αμάθειας κι αυτό δε χρειάζεται πολλή έρευνα, απλώς δείτε τους τηλεπλασιέ των ελληνοκεντρικών βιβλίων.
    Εκεί κι αν είναι να γελά κανείς.

  23. philalethe00 said

    @Ηλεφούφουτος
    Αγαπητέ, δεν έγραψα, ότι αυτός ανακατέλαβε την Πόλη, αλλά ότι σε αυτόν οφείλεται η ανακατάληψή της που έλαβε χώραν αργότερα.

  24. Μπουκανιέρος said

    Κατά βάθος, η ανακατάληψη της Πόλης οφείλεται σ’ αυτούς που την έχασαν.
    Διότι, αν δεν την είχαν χάσει, δεν θα υπήρχαν, αντικειμενικά, οι συνθήκες για την ανακατάληψή της…

  25. Sky said

    Τέτοια φράση (που ομολογώ πως εδώ την είδα πρώτη φορά) αξίζει να γραφτεί στο TKG (thesaurus Kotsanae Grecae) Το νωρίτερο πάντως που εντόπισα τη φράση ήταν στις 22/2/2008 σύμφωνα με το γούγλη και από την πένα του Χρ. Γούδη στο http://www.iondragoumis.gr/

    Συμφωνώ κι εγώ με τον Τουκιθεμπλόμ πως «…όσο πιο δεξιά πάμε, τόσο περισσότερο μας τυλίγει η μαυρίλα της αμάθειας κι αυτό δε χρειάζεται πολλή έρευνα, απλώς δείτε τους τηλεπλασιέ των ελληνοκεντρικών βιβλίων.»

    «Έχει πλάκα τελικά να ψάχνεις το Τζόκερ»

  26. Ρώτησαν άραγε τον Hugo Pratt για να βάλουν στο εξωφυλλο τον Corto Malese; Και να ζουσε δεν νομίζω να το έκαναν. Και προφανώς δεν έχουν διαβάσει κάτι από τις περιπέτειές του μια και ο Corto Malese είναι ένας ήρωας που αν δεν τον πούμε διεθνιστή σίγουρα κοσμοπολίτη θα τον πούμε. Τι σχ΄ση έχει με τη δεξιά;

  27. Ηλεφούφουτος said

    #26 δηλώνουν αναρχοδεξιοί, γι’ αυτό. Σαν το μακαρίτη το Ρένο Αποστολίδη.
    Κι ο Νιάρχος στην παρέα; Τι σαχλός άνθρωπος, Θε μου!

    Συντάσσομαι με Κιθεμπλόμ 22 (όπως λέμε Κατς 22!). Όταν συνηθίζει κανείς στην εξουσία, το μυαλό νωθρεύει και πιάνει μεγάλα στρώματα λίπους. Βέβαια, δεν ξέρω αν θα προτιμούσα μια Δεξιά πιο έξυπνη, άρα πιο αδίστακτη και αποτελεσματική.

    Μπουκάν 24 έχω διαβάσει την περιγραφή της ανακατάληψης που ο κάνει ο Φρατζής, και βγαίνει ότι ουσιαστικά παραβίασαν ανοιχτές θύρες. Αυτό εννοείς;

  28. Μπουκανιέρος said

    Ηλεφού ίσχύει κι αυτό που λες, για τα περίπολα του Στρατηγόπουλου κλπ.
    Το σχόλιό μου, όμως, είχε να κάνει με μια ορισμένη αντίληψη για τη φιλοσοφία της ιστορίας.

    Ποιοι έβαλαν εξώφυλλο τον Κόρτο Μαλτέζε;

  29. ἔ καλά, δὲν ἐκπλήσσομαι ποὺ οἱ ἀριστεροὶ χρεώνουν ἀμάθεια στοὺς δεξιούς. ὁ καθένας δικαιοῦται μιὰ παρηγοριά. ὅσο γιὰ τὶς συμφορὲς κλπ γιὰ νὰ προκαλέσῃ συμφορὲς κάποιος πρέπει νὰ κυβερνήσῃ καὶ λίγο. καὶ ἂν κρίνω ἀπὸ τὴν συμμετοχὴ τῆς ἀριστερᾶς στὴν Οἰκουμενικὴ τῆς ἀναλογεῖ ὄντως ποσοστὸ συμφορῶν πολλαπλάσιο τοῦ ποσοστοῦ συμμετοχῆς της. ὄθεν ὰς συνεχίσῃ ἡ ἀριστερὰ νὰ ἀντιπολιτεύεται τοὺς τηλεπλασιὲ (κάπως ῥατσιστικὰ χρησιμοποιεῖται ὁ ὅρος, ἀλλὰ τὸ παρακάμπτω) ὥστε νὰ εἴμεθα ὅλοι εὐχαριστημένοι.

  30. Voulagx said

    Σχετικα με την διαμορφωση της νεοελληνικης εθνικης ταυτοτητας,ενδιαφερον το βιβλιο:»Οι αρχαιοι Ελληνες στη νεοελληνικη παραδοση» του Πολιτη,με προλογο του Ι.Κακριδη, Εκδοση του Μ.Ι.Ε.Τ.

  31. Οκ, #29, η Κύπρος χάθηκε επειδή κυβερνούσαν στρουμφάκια. Πάντως εγώ θεωρώ πως ανακαλύπτω την Αμερική. Θα ήθελα πολύ να μου πείτε ποια είναι η δεξιά διανόηση στην Ελλάδα.

    ΥΓ: Όταν λέτε ότι «οι αριστεροί χρεώνουν αμάθεια στους δεξιούς», ελπίζω να μη θεωρείτε κι εμένα αριστερό. Δε θυμάμαι να έχω δηλώσει πουθενά κάτι τέτοιο, άσε που δεν έχω διαβάσει ούτε μία σελίδα Μαρξ.

  32. ὁ Μίκης Θεοδωράκης ποὺ ἐξαπολύει ἀντιδραγώνειους μύδρους χρεώνεται στὴν ἀριστερὰ στὴν δεξιὰ ἢ στὴν διανόησι;

    ΥΓ μὴ στεναχωριέστε φίλτατε, γνωστὸς δεξιὸς τηλεπλασιὲ βουλευτὴς διαφήμιζε ἐσχάτως ἔργο Ἕλληνος Μαρξιστοῦ.

  33. ὙΓ2 δὲν μὲ πολυενδιαφέρει ἂν εἶσθε ἀριστερὸς ἢ δεξιός, διότι θεωρῶ τοὺς ὅρους τούτους ὁπωσοῦν ξεπερασμένους. τοὺς χρησιμοποιῶ ἐντελῶς συμβατικὰ γιὰ νὰ συνεννοούμεθα. ἂν μὲ κάποιο τρόπο σᾶς προσέβαλα ζητῶ τὴν συγγνώμη σας.

  34. Μαρία said

    Μπορεί ο Γούδης να μην είναι στο ΚΚΕ αλλά επιστολή στο Ριζοσπάστη έστειλε:
    http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=3218084&publDate=

  35. sarant said

    Δεν είναι επιστολή, του ζήτησαν από την εφημερίδα να τοποθετηθεί για το «μνημόνιο».

  36. Μαρία said

    Τόσο το χειρότερο, αφού η τοποθέτησή του θα τους ήταν δεδομένη.

  37. αὐτὸ πάει καὶ ἀνάποδα: ἡ τοποθέτησί τους θὰ τοῦ ἦταν δεδομένη.

  38. philalethe00 said

    @τουκιθεμπλομ
    Φίλε, αν και έχεις τα δίκηα σου, τα θέτεις υπεραπλουστευτικά και το χάνεις, και μπερδεύεις την Παράδοση με την Συντήρηση, δύο έννοιες έως και άκρως αντιτιθέμενες μεταξύ τους. Υπέρμαχοι της παραδοσιακής γραφής ήσαν ο Κορνήλιος Καστοριάδης(βλ. πολυτονικό), ο Σαββόπουλος που έγραψε και ειδικό μελέτημα, ο Μάο Τσετούνγκ(ναι, αυτός της …..»Μεγάλης Προλεταριακής Πολιτιστικής Επανάστασης») κπα.
    Είναι άλλο να είσαι της Νεωτερικής-Αστικής Αριστεράς(αυτή για την οποία μιλάει και πρώην μέλος του ΚΚΓ Ζαν Κλωντ Μισεά στο Αδιέξοδο Άνταμ Σμιθ, δηλαδή) και άλλο να είσαι κουφιοκεφαλάκης και φουτουριστής, και αυτά τα δύο τα συνέχεαν εγχωρίως βασικά ορισμένοι του σημιτικού υπαρκτού επιθετικού «εκσυγχρονισμού»(λέμε τώρα).

    @Κορνήλιος
    Πολλοί ξεχειλώνουν έως …ξηλώματος τους όρους καταπώς τους βολεύει. Έτσι, για τον Πρετεντέρη, δεξιός σημαίνει να μιλάς για ηθικές αξίες στην πολιτική(τι άλλο θα ακούσω σε αυτήν την ζωή), αριστερός δε να μην υπερασπίζεσαι τα κεκτημένα(συμπεριλαμβανομένου, ίσως, και του εθνοκράτους) ενώ για άλλους είναι, ας πούμε, το τετράπτυχο Εθνικής Ανεξαρτησίας, Κοινωνικής Χειραφέτησης, Οικολογίας και Άμεσης Δημοκρατίας, ενώ για άλλους ο κοινωνιοκεντρισμός εν αντιθέσει με τον ατομικισμό, ενώ για άλλους η… πραγματική πραγμάτωση του (αστικού-εκκοσμικευμένου χριστιανικού) τριπτύχου «Ελευθερία Ισότητα Αδελφότητα». Νομίζω, πάντως, ότι ο συνδυασμός της πολιτικής ελευθερίας με την οικονομική ισότητα μας δίνει μία ικανοποιητικότατη λύση.

  39. Μπουκανιέρος said

    Απ’ το λινκ του 34 συγκρατώ τη φράση «ο Στάλιν πέθανε έχοντας σαν μοναδική περιουσία το παλτό του». Πάλι καλά δηλ., γιατί χωρίς παλτό θα ξεπάγιαζε σε κείνα τα κλίματα.
    Αλλά πόσο γλύψιμο απαιτεί η οικοδόμηση ενός πλατιού μετώπου…

  40. Καλησπέρα σας.
    Είμαι της απλούστευσης, ναι, το δέχομαι.
    Την υγειά μας να ‘χουμε.

    ΥΓ: Κορνήλιε, για Θεοδωράκη και Σαββόπουλο εύχομαι να ήταν ΠΑΝΤΑ στη Δεξιά. Από την πρώτη στιγμή.

  41. Έψαξα λίγο στο γκουγκλ για το Γούδη και βρήκα ένα εμετικό άρθρο του Χαρίτου που είχα διαβάσει παλιότερα. Ξεκινά ως εξής: Η Ελλάς είναι μία από τις ελάχιστες χώρες, αν όχι η μοναδική, η οποία ζει κάτω από την καταθλιπτική επιρροή της Αριστεράς. Οι οργανικοί διανοούμενοι της χώρας μας (πανεπιστημιακοί, συγγραφείς, δημοσιογράφοι), όλοι όσοι διαμορφώνουν τους όρους του δημοσίου διαλόγου, ανήκουν στην Αριστερά. Δείτε τα αποτελέσματα των εκλογών στους πανεπιστημιακούς καθηγητές και τους δημοσιογράφους της ΕΣΗΕΑ, νομίζει κανείς ότι βρισκόμαστε σε χώρα του υπαρκτού σοσιαλισμού.

    Αυτό είναι που δεν ανέχομαι και το έχω ακούσει πολλές φορές από Δεξιούς. Απαξιώνουν τους πανεπιστημιακούς ως μέλη ενός αριστερού κλικαδόρικου κατεστημένου και όταν κάποιος πανεπιστημιακός κλίνει προς την ιδεολογία τους ξαφνικά: Για όσους δεν γνωρίζουν ο Χρήστος Γούδης είναι διακεκριμένος πανεπιστημιακός

    Δηλαδή τι πιο γελοίο να πει κανείς. Η καλή μας η γελάδα βόσκει κάτω στη λιακάδα. Μέσα στο ίδιο άρθρο απαξιώνει ή αποθεώνει τους πανεπιστημιακούς όχι ανάλογα με τις σπουδές, τις έρευνες, το έργο τους, αλλά ανάλογα με την ιδεολογία τους. Λίγη τσίπα;

  42. Μπουκανιέρος said

    #40
    Ε, καλά, ο Μίκης ήταν πάντα περιστρεφόμενος.
    (για τον άλλον …άστο καλύτερα)

  43. Μαρία said

    Διευκρίνηση: Ο Χαρίτος του ΛΑΟΣ βεβαίως, βεβαίως κι όχι ο Πάνος,

  44. Μαρία, ναι. Δυστυχώς, Πειραιώτης…

  45. Βασικὰ μιὰ χαρὰ τὰ λέει ὁ Χαρίτος. Δηλαδὴ ποιός Χαρίτος, ὅλος ὁ κόσμος τὸ λέει. Ὅποιος μπαίνει σὲ ἑλληνικὸ πανεπιστήμιο μένει ἄναυδος ἀπὸ τὴν ἐπικρατοῦσα κατάστασι. Ἐλευθερία ἰδεῶν σοῦ λέει. Κι ὅταν ὁ Ἄδωνις εἶπε στὸν ἀντιπρύτανι: ἐγγυᾶσθε τὴν ἀσφάλειά μου νὰ ἔρθω γιὰ μιὰ διάλεξι μὲ Πλεύρη καὶ Βορίδη ἐκεῖνος ἔλεγε ὄχι. Κανείς δὲν τοῦ εἶπε ὅτι ὅταν δὲν ἐπιτρέπῃς τὴν εἴσοδο τῆς ἀστυνομίας πρέπει νὰ ἐγγυᾶσαι ἐσὺ τὴν ἀσφάλεια; Πόσο χρονῶν πρέπει νὰ γίνῃ γιὰ νὰ τὸ μάθῃ; Καὶ γι’αὐτὸ τὸ χἀλι φταίει 90% ἡ ἀριστερὰ καὶ 10% τὸ κόμπλεξ τῆς δεξιᾶς.

  46. #40 ὅπως θἄλεγε κι ὁ Ἔκο: ἡ ἐπιθυμία τοῦ γεγονότος δὲν σημαίνει καὶ τὸ γεγονὸς τῆς ἐπιθυμίας. κι ἐγὼ θἄθελα ὁ Τιπούκειτος νὰ ἦταν νεοκαθαρευουσιάνος καὶ ὁ Χαρίτος βουλευτής.

  47. μια χαρά τα λέει ο Χαρίτος
    Και δύο τρομάρες, μην το ξεχνάμε αυτό.
    Και για τους Δεξιούς που δεν εκπροσωπούνται στα πανεπιστήμια έχω να πω το εξής, αγαπητέ #45: ό,τι δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, αλλά αν οι Δεξιοί παρηγορούνται με τα κρεμαστάρια (= την απαξίωση των πανεπιστημιακών, επειδή δεν είναι «δικοί» τους), γούστο τους και καπέλο τους.
    Συνάδει με το τρίτο (3ο) χαρακτηριστικό των Δεξιών: τη μηδενική σχέση τους με την πραγματικότητα (ο συνδυασμός θρησκευτικής και εθνικής μεταφυσικής: οι μαρμαρωμένοι βασιλιάδες, οι εξαδάχτυλοι που θα πάρουν την Πόλη κι άλλες μπούρδες που εύκολα πιστεύουν).

  48. ὁ καθένας πιστεύει τὶς δικές του μποῦρδες, ἀλλος πιστεύει στὴν ἀταξικὴ κοινωνία, στὴν σοσιαλιστικὴ ἐπανάστασι (πράγματα ἀπείρως μεταφυσικότερα ὅποιου μαρμαρωμένου βασιλιᾶ, ἐξ ἄλλου κάθε ἰδεολογία στὸ βάθος βάθος ἔχει τὴν μεταφυσική της κι ἂς μὴ τὸ παραδέχεται), ἄλλος πιστεύει ὅτι τὸ πανεπιστημιακὸ ἄσυλο προστατεύει κάτι πέραν τῆς καταχρήσεώς του, κι ἄλλος πιστεύει ὅτι ἡ δική του σχέσι μὲ τὴν πραγματικότητα δὲν ἔχει μολυνθῆ ἀπὸ κάποια μοιχεία. τὸ εἶπα καὶ παραπάνω: τὸ γεγονὸς τῆς ἐπιθυμίας δὲν σημαίνει καὶ τὴν ἐπιθυμία τοῦ γεγονότος. μιὰ φορὰ ζωντάνεψε τὸ ἄγαλμα τοῦ Πυγμαλίωνα, δεύτερη δὲν προβλέπεται. ὅσο γιὰ τὴν ἀπαξίωσι τῶν Πανεπιστημίων…τί νὰ πῶ! κάποιοι κάνουν κρεμαστάρια ὅσα δὲν φτάνουν καὶ κάποιοι περιμένουν σὰν τὴν ἀλεποὺ νὰ πέσουν τὰ κρεμαστάρια τοῦ τράγου. δικαίωμα τοῦ καθενὸς νὰ μένῃ ἱκανοποιημένος μὲ τὴν κατάστασι στὰ ἑλληνικὰ πανεπιστήμια, τοὺς θύλακες αὐτοὺς τῆς ἀντιδημοκρατικότητας. δικαίωμα τοῦ καθενὸς νὰ τὰ βρίσκῃ αὐτὸς μιὰ χαρὰ καὶ δικαίωμά μου νὰ τὰ βρίσκω δυὸ τρομάρες. ἐξ ἄλλου καθηγητὲς καὶ πρυτάνεις ποὺ ἀνέχονται νὰ χτίζωνται στὰ γραφεῖα τους ἀπὸ τοὺς φοιτητὲς σημαίνει ὅτι οἱ φοιτητὲς ἔχουν τοὺς καθηγητὲς ποὺ τοὺς ἀξίζουν καὶ οἱ καθηγητὲς τοὺς φοιητὲς ποὺ τοὺς ἀξίζουν. καὶ ὅλοι μαζὶ τὸ πανεπιστήμιο ποὺ τοὺς ἀξίζει.
    πάντως οἱ δεξιοὶ φοιητὲς μιὰ χαρὰ ἐκπροσωποῦνται, τὸ πῶς στὴν καθηγεσία οἱ ἀριστεροὶ ὑπερεκπροσωποῦνται αὐτὸ εἶναι ἀλλουνοῦ παπᾶ βαγγέλιο. προφανῶς οἱ ἀριστεροὶ εἶναι πιὸ ἔξυπνοι, πιὸ ἐπιμελεῖς, πιὸ διαβασμένοι, γεννημένοι καθηγητές. γεννημένοι γιὰ τοὺς φοιτητὲς ποὺ τοὺς ἀξίζουν.

  49. vmakridis said

    Το να πιστεύει κανείς, Κορνήλιε, ότι η αταξική κοινωνία και η σοσιαλιστική επανάσταση είναι απείρως μεταφυσικότερα του «εξαδάκτυλου» και του «μαρμαρωμένου βασιλιά» χρειάζεται πραγματικά πολύ καλές «ακροβατικές» ικανότητες στη σκέψη και τη συγκρότησή του για να το αποδεχθεί…
    Δε λέω ότι είναι ακριβώς το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο, αλλά το να πιστεύει κανείς σε κάτι, κατά το οποίο κινητοποιείται ένας μεγάλος αριθμός συνειδητοποιημένων ανθρώπων είναι σαφώς πιο βατό και πραγματοποιήσιμο από το να ξυπνήσει το μαρμαρωμένο ξόανο του Κωνσταντίνου ΙΔ’ του Παλαιολόγου και να πάρει την κατάσταση στα χέρια του…
    Σου επιστρέφω, επί τούτου, τη φράση του Ουμπέρτο Έκο που τόσο αγαπάς. Αλήθεια, πώς αυτός, ένας αριστερός σημειολόγος σε έχει γοητεύσει τόσο;;; Να το κοιτάξεις αυτό το πράγμα, γιατί μπορεί να πάθεις καμιά (αριστερ)-ίωση και να τρέχεις…
    Και το πρόβλημα του ελληνικού επιστημονικού κατεστημένου είναι, αντίθετα με αυτό που πιστεύεις, ο βαθύς συντηρητισμός του και η πλήρης αναντιστοιχία του τόσο με τις ανάγκες της Παιδείας, όσο και ανάγκες της κοινωνίας στη χώρα μας. Αυτοί που θα έπρεπε πρώτοι (ως κάτοχοι της γνώσης) να βγαίνουν και να καταγγέλλουν όλες τις ωμές παραβιάσεις των ελευθεριών μας και ό,τι, εν γένει, μας καταρρακώνει ως λαό και ως χώρα, όχι μόνο σιωπούν επί το πλείστον, αλλά γίνονται και υπερασπιστές του καθεστώτος τις λίγες φορές που ομιλούν. Και δίνουν, με την εν γένει στάση τους, «πατήματα» στους κάθε λογής «χαριτωμένους» «μπουμπούκους» (το δεύτερο διαβάζεται και με «τρα-» αντί για «μπου-» ως πρώτη συλλαβή) να προσπαθούν να στρέψουν την ελληνική κοινωνία προς ιδεολογήματα εμέσσοντα και αποκρουστικά, πατώντας στα εξαρτημένα αντανακλαστικά των αποκαλούμενων και «νοικοκυραίων». Αυτών που (για να θυμόμαστε και τη σχετικά πρόσφατη ευρωπαϊκή Ιστορία) έφεραν το 1933 τον Χίτλερ στην εξουσία με… δημοκρατικές διαδικασίες (με εκλογές δηλαδή)…

  50. τὸ ἐπιχείρημα τοῦ Χίτλερ εἶναι ἡ πιὸ κακόγουστη καραμέλα ποὺ ἀκόμη κάποιοι δὲν βαρέθηκαν νὰ πιπιλίζουν. τὸ ἀστεῖο εἶναι ὅτι μπορεῖ νᾶ λεχθῇ γιὰ τὸν καθένα. καὶ ὁ ΓΑΠ μὲ δημοκρατικὲς ἐκλογὲς βγῆκε πρωθυπουργός, ἄρα εἶναι ἕνας ἐν δυνάμει Χίτλερ.
    τώρα γιὰ νὰ σοβαρολογήσουμε. ἡ ἀναφορὰ στὸν Πυγμαλίωνα ποὺ ἔκανα παραπάνω ἀφοροῦσε ΚΑΙ στὸν μαρμαρωμένο βασιλιᾶ. μὰ ὑπάρχει δεξιὸς ποὺ πιστεύει ὅτι αὐτὸς ὁ θρύλος εἶναι κάτι παραπάνω ἀπὸ μιὰ ἀλληγορία καὶ ἕνα ῥητορικὸ σχῆμα; καὶ ὑπάρχει ἀριστερὸς ποὺ πιστεύει ὅτι ὅποιος δεξιὸς ἀναφέρετσι στὸν θρύλο τὸν ἀντιλαμβάνεται διαφορετικὰ ἀπὸ ὅσο περιέγραψα;
    ἂ προπὸ ὁ Παλιοκουβέντας ἦταν ΙΑ΄. Ὅσο γιὰ τὸν Ἔκο δὲν ἔχω παρωπίδες. Δὲν χωρίζω τοὺς ἀνθρώπους ἢ τὰ ὅσα διαβάζω σὲ ἀριστερὰ καὶ δεξιά. Μπορεῖ νὰ συμφωνῶ μὲ κάτι «ἀριστερὸ» καὶ νὰ διαφωνῶ μὲ κάτι «δεξιό». Δηλαδὴ ἡ ἀριστερὰ καὶ ἡ δεξιὰ εἶναι τίποτε θεόσδοτες ἀναλλοίωτες καὶ ἀπαράβατες αἰώνιες ἀλήθειες; π.χ. οἱ ἀριστ[εροὶ τονίζουν τὴν ἰδιότητα τοῦ ἔθνους ὡς ἱστορικῆς κατασκευῆς, ἀλλὰ τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα ποὺ κι αὐτὰ μιὰ κατασκευὴ εἶναι τὰ ἀντιμετωπίζουν ἐνίοτε μὲ ἕνα τρόπο σχεδὸν μεταφυσικό.
    Τώρα τὸ τὶ εἶναι ἐμετικὸ καὶ ἀποκρουστικὸ αὐτὸ εἶναι ἐξ ὁρισμοῦ ὑποκειμενικό. Οἱ ἴδιες οἱ λέξεις φέρουν ἀξιολογικὸ φορτίο, δὲν εἶναι ἁπλῶς περιγραφικές. Συνεπῶς τὸ νὰ στηρίζῃς ὅλη τὴν ἐπιχειρηματολογία στὴν a priori ἀποδοχὴ μιᾶς γνώμης σὰν νὰ ἐπρόκειτο γιὰ θετικὴ ἐπιστημονικὴ ἀποδεδειγμένη ἀλήθεια νομίζω εἶναι σφάλμα. Μπορεῖ στὶς τελευταῖες ἐκλογὲς τὸ κόμμα τοῦ φίλου σου τοὺ Ἄδωνι νὰ ἐξέφρασε περισσότερο λαὸ ἀπὸ ὅσο π.χ. τὸ κόμμα τῶν οἰκολόγων ἢ τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ἀλλὰ ἔτσι λειτουργεῖ ἡ δημοκρατία. Κι ἐγὼ θὰ ἤθελα ἐπαναφορὰ τῆς καθαρευούσης καὶ ζητῶ καὶ δημοψήφισμα. Ξέρω ὅτι θὰ τὸ χάσω. Ἔ, τί νὰ κάνουμε, ἂς γίνω πιὸ πειστικός.

  51. παροράματα: ἀπὸ ὅ,τι

  52. vmakridis said

    @ Κορνήλιος

    Αγαπητέ, το ότι ένας μετέπειτα δικτάτορας εξελέγη με δημοκρατικές διαδικασίες δεν σημαίνει ότι ΟΠΟΙΟΣ εκλέγεται με δημοκρατικές διαδικασίες ΘΑ ΓΙΝΕΙ δικτάτορας. Συμφωνώ όμως ότι μπορεί να γίνει. Και, στην περίπτωση του ΓΑΠ, δεν θα με εντυπωσίαζε καθόλου. Τόχει, άλλωστε, το γονίδιο ο Γιωργάκης…
    Επίσης: δεν αναφέρθηκα σε «δεξιούς», όταν αναφέρθηκα στον θρύλο του «μαρμαρωμένου βασιλιά» (παρόλο που, όπως είναι φυσικό, δεν θα μπορούσα σε αυτή την περίπτωση να αναφέρομαι σε… αριστερούς). Εξάλλου, ο εθνικισμός (ειδικά δε ο ακραίος) είναι μια ιδεολογία που ξεπερνά κατά πολύ σε συντηρητισμό και εξαρτημένα αντανακλαστικά την έννοια της «πολιτικής» Δεξιάς. Για το πώς αντιλαμβάνεται, πάντως, μια μερίδα κόσμου τις αλληγορίες και τους θρύλους της φυλής μας, μην είσαι και τόσο σίγουρος. Σε κάποιες περιπτώσεις θα βρεθείς προ (δυσάρεστης) εκπλήξεως…
    Ο… «Παλιοκουβέντας» ήταν όντως ΙΑ’, απλά δεν μπορούσα να κάνω διόρθωση (ελληνιστί: editing!) όταν αντιλήφθηκα το (τυπογραφικό μου) λάθος… Όσο για την Αριστερά και τη Δεξιά (όσο και για το τι είναι «αριστερό» και τι «δεξιό»), ο διαχωρισμός είναι υπαρκτός και ισχύων, αφού έχει να κάνει με δύο θεμελιακά αντίθετες μεταξύ τους κοσμοθεωρίες.
    Τέλος: το τι είναι εμετικό και αποκρουστικό δεν κρίνεται από τα ποσοστά των εκλογών. Ούτε ισχύει a priori η αρχή, ότι όποιος παίρνει την πλειοψηφία έχει το δίκιο με το μέρος του. Εάν ίσχυε κάτι τέτοιο, τότε θα σήμαινε ότι από τον Οκτώβρη και μετά δίκιο έχει το… ΠΑΣΟΚ, ενώ πριν από 5 χρόνια δίκιο είχε η ΝΔ, πριν από 14 χρόνια ξαναείχε δίκιο το ΠΑΣΟΚ κλπ. Όπως επίσης ότι ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ είχε περισσότερο δίκιο στις προηγούμενες εκλογές απ’ ό,τι ο ΛΑ.ΟΣ., ενώ τώρα έχει λιγότερο, λες και μέσα στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αλλοιώθηκε τόσο πολύ η συνολική εικόνα ή/και η ιδεολογική κατεύθυνση όλων των προαναφερθέντων. Θα στο πω ευθέως και χωρίς «συγνώμες» για την έκφρασή μου: θεωρώ τον συγκεκριμένο τρόπο σκέψης εντελώς μηχανιστικό και αντιεπιστημονικό. Αποδέχομαι, επί της αρχής, τον τρόπο λειτουργίας της δημοκρατίας (αν και έχω μεγάλες ενστάσεις για το πόσο «δημοκρατικός» είναι, ειδικά όταν, ελέω εκλογικού συστήματος, αλλοιώνεται η σύνθεση της εκάστοτε Βουλής και λαϊκές μειοψηφίες μετατρέπονται σε κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες), δεν μπορώ να δεχθώ όμως ότι η πλειοψηφία έχει ΠΑΝΤΑ δίκιο. Συμβαίνει ό,τι σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας: άλλοτε έχει δίκιο και άλλοτε όχι. Όσο για μένα προσωπικά, χωρίς να θεωρώ ότι κατέχω την «απόλυτη αλήθεια», κάνω το αυτονόητο: υποστηρίζω τις απόψεις μου, αφού εάν δεν το έκανα, μάλλον θα έπασχα από… σχιζοφρένεια!…

  53. Servitoros said

    μια χαρά τα λέει ο Χαρίτος
    —–
    Ο Χαρίτος πρίν το ΛΑΟΣ και το Ελληνικό Μέτωπο ήταν εθνικοσοσιαλιστής και τακτικός αρθρογράφος του νεοναζιστικού Αντίδοτου. Θέλει ο εθνικοσοσιαλιστής να χαιρετίσει ναζιστικά και η χαρά δεν τον αφήνει Κορνήλιε.

  54. Σερβιτόρε τὸ ὕφος σου μοῦ θυμίζει μαθητὴ τῆς 3ης Δημοτικοῦ ποὺ καρφώνει συμμαθητή του. Δὲν κρίνω τὸν ἄνθρωπο, κρίνω αὐτὸ ἐδῶ ποὺ διάβασα. Κι ἡ Παπαρήγα εἶναι μὲ τὸν ΚΚΕ καὶ στὸν Στάλιν, ἀλλὰ ἂν πῇ κάτι καλὸ θὰ πῶ ὅτι ἔχει ἄδικο ἐπειδὴ εἶναι κομμουνίστρια;
    Φίλατε Βμακρίδη, τί εἶναι δίκαιο καὶ τὶ ἄδικιο, εἶναι μεγάλη κουβέντα. Δὲν νομίζω πὼς ποτὲ θὰ συμφωνήσουν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι τί εἶναι δίκαιο καὶ τἰ ὄχι. Γι’ αὐτὸ καὶ στὶς δημοκρατίες συμφωνοῦμε πάνω σὲ κάποιες θεμελιώδεις ἀρχὲς ποὺ ὀνομάζουμε Σύνταγμα καὶ ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα δὲν πράττουμε ἀναλόγως τοῦ τί θεωρεῖ ἄδικο ὴ δίκαιο ὁ ἕνας ἢ οἱ δύο, ἀλλὰ ἀναλόγως τοῦ τί θεωροῦν οἱ πολλοί. Διότι τὸ μόνο ἀντικειμενικὸ στοιχεῖο εἶναι οἱ ἀριθμοί. Μποροῦμε νὰ συζητᾶμε αἰῶνες γιὰ τὸ τί εἶναι δίκαιο καὶ τί ὄχι, ἀλλὰ ἂν ἐπὶ ἑνὸς θέματος ἀποφανθῇ τὸ 51%, μπορεῖ τὸ 51% νὰ μὴν ἔχῃ δίκαιο (καὶ ποιός θὰ τὸ κρίνῃ αὐτὸ;) καὶ αὐτὸ δὲν εἶναι ἀντικειμενικῶς ἐλέγξιμο, ἀλλὰ αὐτὸ τοῦτο τὸ πσοστὸ τοῦ 51% εἶναι ἀντικειμενικῶς ἐλέγξιμο. Ἐν ὀλίγοις τὸ δίκαιο καὶ τὸ ἄδικο εἶναι ἔννοιες μὲ σχετικὸ περιεχόμενο, οἱ ἀριθμοὶ ὅμως ἔχουν ἀπόλυτο περιεχόμενο, ποὺ γιὰ νὰ μιλήσω μὲ ὅρους τῆς μόδας, στρέφονται erga omnes.
    Μπορεῖ τοῦτο νὰ μὴ σοῦ ἀρέσῃ. Ἐνδεχομένως νὰ μὴ ἀρέσῃ οὔτε σ’ ἐμένα. Ἀλλὰ τὸ τἰ ἀρέσῃ σὲ μένα καὶ σὲ σένα θὰ ἔχῃ σημασία ὅταν θὰ ζοῦμε σὲ κοινωνίες τοῦ ἑνὸς ἀτόμου ἢ σὲ κοινωνίες ὁμογενοποιημένων ἀνθρωποειδῶν μὲ κοινὲς 100% ἀπόψεις. Αὐτὰ ἰσχύουν στὴν πολιτική. Ἡ ἐπιστήμη ἔχει δικούς της κανόνες, ἐκεὶ δὲν χωροῦν πλειοψηφίες.
    Ἡ κομματικὴ δημοκρατία εἶναι ὄντως νόθη δημοκρατία. Ψηφίζεις ἕνα κόμμα γιατὶ συμφωνεῖς σὲ 2-3 θέσεις του ποὺ θεωρεῖς σημαντικὲς καὶ φορτώνεσαι ἄλλες 20 μὲ τὶς ὁποῖες δὲν συμφωνεῖς. Διότι τὸ κόμμα εἶναι πακέτο. ὅπως ἕνας δίσκος μουσικῆς. Δὲν μπορεῖς νὰ ἀγοράσῃς μόνο τὸ τραγούδι ὑπ’ ἀρίθμ. 7.
    Ἐπ’αὐτοῦ ὑπάρχουν πολλὲς προτάσεις καὶ εὐχαρίστως νὰ τὶς συζητήσουμε. Μία ἀπ’ αὐτὲς εἶναι ἡ θεσμοθέτησι συχνῶν δημοψηφισμάτων. Τυχαίνει νὰ διάκειμαι φίλα πρὸς αὐτὴν τὴν ἄποψι. Μὲ χαρὰ ὅπως εἶπα θὰ ἀκούσω κι ἄλλες.
    Ὅσο γιὰ τὶς κοσμοθεψωρίες:πιστεύω ὅτι εἶναι τόσες ὅσοι καὶ οἱ ἄνθρωποι.
    Εὐχαριστῶ.

  55. Τόση κουβέντα κι ακόμα …τα κρεμαστάρια. Από την κορνήλια διαπίστωση ότι τα πανεπιστήμια ότι αριστεροκρατούνται φτάσαμε στην κορνήλια απαξίωση των πανεπιστημίων. Δύο προκείμενες, ιδού το συμπέρασμα: άθλια πανεπιστήμια, επειδή αριστεροκρατούνται. Ο Κορνήλιος είναι θιασώτης της προόδου της γ’βάθμιας εκπαίδευσης, γι’ αυτό και στηρίζει Γούδη. Ας υπερισχύσουν οι Δεξιοί στα πανεπιστήμια, για να πάνε μπροστά.

  56. δὲν μὲ νοιάζει ποιοὶ θὰ ἐπικρατήσουν στὰ Πανεπιστήμια. μὲ ἐνδιαφέρει νὰ μὴν εἶναι βρομιάρικα, γεμᾶτα ἀφίσες, συνθήματα, κομματικὰ τραπεζάκια, νὰ μὴ γίνωνται καταλήψεις ἐπειδὴ κάποιοι ἔτσι ἀποφάσισαν παρανόμως, νὰ μὴν ἐμποδίζεται ἡ διδασκαλία ἐπειδὴ ἔτσι θέλουν 3 ἄτομα, νὰ μὴ βαρᾶνε νταούλια 7 μέρες σὰν σὲ γύφτικο γάμο ἐν ὄψει φοιτητικῶν ἐκλογῶν, νὰ μὴν εἶναι ἰσότιμοι συνομιλητὲς μὲ τὶς πρυτανικὲς ἀρχὲς οἱ ἐκάστοτε καταληψίες ποὺ νομίζουν ὅτι οἱ Σχολὲς εῖναι βιλαέτι τους, νὰ μπορῇ ὁ κάθε ἐξωπανεπιστημιακὸς νὰ κάνῃ μιὰ διάλεξι ἢ κανένας καὶ ὄχι νὰ ἀποφασίζουν ἐπ’ αὐτοῦ φασιστικὲς κλίκες.

    καὶ μὴ πῇ κανεὶς ὅτι αὐτὰ δὲν ἰσχύουν, σὲ ΟΛΑ αὐτὰ ἤμουν αὐτόπτης καὶ αὐτήκοςς μάρτυς, ἂν ἔγραφα καὶ γιὰ ἄλλα ποὺ ἔμαθα ἐμμέσως δὲν θὰ εἶχα τελειωμό.

    ἀπο κεῖ καὶ πέρα (συγγώμη γιὰ τὴν ἔκφρασι) χέστηκα γιὰ τὸ τἰ ψηφίζουν οἱ καθηγητές ἢ γιὰ τὸ ἂν στὸ σπίτι τους ἔχουν κάδρο μὲ τὸν Τσὲ ἢ τὸν Μπακούνιν. Δὲν πᾶ νὰ ψηφίζουν καὶ οὐράνιο τόξο, σκορδοκαΐλα μου.

  57. vmakridis said

    @ Κορνήλιε

    Σε ό,τι αφορά στο πρώτο σημείωμα, θα συμφωνήσω στο περί σχετικότητας του δικαίου και του αδίκου. Σε ό,τι όμως αφορά το θέμα της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας, θα επιμείνω στην άποψη ότι η Δημοκρατία μας αλλοιώνεται όχι επειδή «Ψηφίζεις ἕνα κόμμα γιατὶ συμφωνεῖς σὲ 2-3 θέσεις του ποὺ θεωρεῖς σημαντικὲς καὶ φορτώνεσαι ἄλλες 20 μὲ τὶς ὁποῖες δὲν συμφωνεῖς» όπως αναφέρεις εσύ, αλλά επειδή τα καλπονοθευτικά εκλογικά συστήματα μετατρέπουν τις μειοψηφίες στον λαό σε πλειοψηφίες στο Κοινοβούλιο και, μάλιστα τις βαφτίζουν και «σταθερές» και ισχυρές. Η μόνη λύση επ’ αυτού είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής ως πάγιου εκλογικού συστήματος. Αλλά για να συμβεί αυτό, θα πρέπει τα δύο σημερινά κόμματα εξουσίας να «κοντύνουν» τόσο εκλογικά, που κανένα καλπονοθευτικό σύστημα να μη μπορεί να τους δώσει κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
    Σε ό,τι αφορά στα δημοψηφίσματα, είμαι κι εγώ υπέρ της συχνότερης διεξαγωγής τους.
    (Παρένθεση: σε ό,τι αφορά στα… «κόμματα-CD», να σου υπενθυμίσω ότι η τεχνολογία έχει κάνει άλματα προς τα μπρος (ειδικά μετά την ανακάλυψη των MP3, MPEG & JPEG αρχείων) και μέσω Ίντερνετ αγοράζεις ή/και «κατεβάζεις» ό,τι γουστάρεις όπως το γουστάρεις, ακόμη κι ένα μεμονωμένο κομμάτι)…
    Σε ό,τι αφορά στο Πανεπιστήμιο, να σου υπενθυμίσω ότι στις φοιτητικές εκλογές πρώτη σε δύναμη αναδεικνύεται η – προσκείμενη στη ΝΔ – ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Μήπως εκεί ακριβώς βρίσκεται ένα από τα μεγάλα προβλήματα του χώρου;;;

  58. γιὰ τὸ καλπονοθευτικὸ ἐκλογικὸ νόμο ὑπερθεματίζω. βέβαια ἡ ἀριστερὰ ἔχει τεράστιες εὐθύνες. εἶναι πειστικὸ νὰ ζητᾷς ἁπλῆ ἀναλογικὴ καὶ νὰ ἀποκλείῃς συνεργασίες; πῶς συμβιβάζονται αὐτά; πάντως εἶμαι ὑπὲρ τῆς ἁπλῆς ἀναλογικῆς 100%. τώρα ὁ ΓΑΠ ἐτοιμάζει νέο ἐκλογικὸ νόμο. σιγὰ σιγὰ θὰ ἐπαναφέρῃ καὶ τὴν πεφωτισμένη Δεσποτεία!

    ναί, φίλτατε, ὑπάρχουν τὰ mp3 κλπ. ἀλλὰ ἡ πολιτική μας ἔχει μείνει στὸ βινύλιο. γι’αὐτὸ λέω γιὰ δημοψηφίσματα.

    ὅσο γιὰ τὴν ΔΑΠ εἶναι ἡ κατάντια τῆς δεξιᾶς. δὲν ὑπάρχει πιὸ τυχοδιωκτικὴ παράταξι. καὶ φυσικὰ εὐθύνεται γιὰ τὴν κατάντια τῶν ἑλληνικῶν πανεπιστημίων καὶ αὐτή. ὅμως πρῶτα εύθύνονται τὸ κράτος καὶ οἱ καθηγητές.

  59. SophiaΟικ said

    Συμφωνών εμ τον Κορνήλιο ότι η κατάσταση στο πανεπιστημιο είναι κατάντια, αλλά διαφωνών με όλους σας που πιστέυετε ότι ε΄χιε σχέση εμ κόμματα η κατάντια.
    Στο δικό μου πανεπιστημιο οι καθηγητικές παρατάξεις, που αλληλομισούνταν και αλληλοσφάζονταν, δεν ήταν δεξιοι- αριστεροί, ΝΔ- ΠΑΣΟΚ κλπ. Η κάθε φατρία περιλάμβανε όλο το πολιτικό φάσμα, αρκεί να ήταν πιστοί στους καθηγητές- αρχηγούς της φατρίας. Και στο δικό μου πανεπιστήμιο ήταν νεοορθόδοξοι- άθεοι. Σε άλλα πανεπιστημια μου έχουν πει για αλλες παρόμοιες διαχωριστικές γραμμές, που δεν εχουν να κάνουν με κόμματα αλλά με τη λατρεία κάποιου αρχηγού, που αν είναι ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ μπορει κάποιοι να νομίσουν ότι είναι πολιτική η διαφορά, γιατί ειναι πιο εύκολο να βάλεις καποιον στο κομματικό κουτάκι.
    Όσογια τις φοιτητικές παρατάξεις, τα μέλη τους δεν εχουν αριστερη ή δεξιά ιδεολογία, όλοι έχουν την ιδεολογία της κοπάνας, της μαγκιάς και της δήθεν επανάστασης. Στις φοιτητικές εκλογές οι φοιτητές ψηφίζουν ό,τι ψηφίζουν όχι γιατί πιστεύουν ότι ο Α ή ο Β θα διορθώσει τα στραβατου πανεπιστημίου, αλλα γιατί κι ο Α κι ο Β θα δουλεψουν υπερ του χαβαλέ και της κατάληψης.
    Ας μην κρυβόμαστε πισω από το δάχτυλό μας.

  60. πολὺ πίσω ἦταν οἱ καθηγητές σου Σοφία. ἡ σύγχρονη τάσι εἶναι ἡ φαγωμάρα μεταξὺ οἰκογενειακῶν φατριῶν. κάτι σὰν τὴν μαφία ἑνα πράγμα. γιὰ τὶς παρατάξεις ἔτσι εἶναι. τὸ 90% τῶν ὠργανωμένων (καὶ καλὰ) φοιτητῶν εἶναι λέσχες τοῦ χαβαλέ. γράφτηκε κάποιος γιὰ χάρι τοῦ κολλητοῦ, τῆς γκόμενας, τῶν μπουζουκιῶν κλπ. αὐτὸ ἐκμεταλλεύεται τὸ 10% τῶν ἀκροαριστερῶν συμμοριῶν ποὺ ἐλλείψει ἀντιπολιτεύσεως μὲ τὸ 10% τους γίνονται ἰδιοκτῆτες τοῦ πανεπιστημίου. ἐν τῷ μεταξὺ τὰ ΜΜΕ, ἡ κυβέρνησι, κλπ κλπ βαυκαλίζονται μὲ τὴν πανεπιστημιακὴ αὐτονομία, αὐτοδιαχείρησι, τὸ ἄσυλο κλπ κλπ λὲς κι αὐτὰ δὲν εἶναι κοινωνικὰ κατασκευάσματα ποὺ πετυχαίνουν ἢ ἀποτυχαίνουν, ἀλλὰ ἱερεὲς ἀγελάδες ποὺ ἂν δὲν συμβαδίζουν μὲ τὴν πραγματικότητα τόσο τὸ χειρότερο γιὰ τὴν πραγματικότητα.

  61. παρόραμα: αὐτοδιαχείρισι

  62. SophiaΟικ said

    Οι οικογενειακες φατρίες έιναι άλλο ανέκδοτο, Κορνήλιε, που συνυπάρχει με τις άλλες φατρίες (ακόμα και μια πολύτεκνη οικογένεια δεν μπορεί να καλύψει όλες μα όλες τις θέσεις!).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: