Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Περιαυτολογίες και ανακοινώσεις

Posted by sarant στο 1 Φεβρουαρίου, 2010


Αν δεν βλογήσεις τα γένια σου, πέφτουν και σε πλακώνουν, ή κάπως έτσι τέλος πάντων. Στο σημείωμα αυτό θα περιαυτολογήσω· λοιπόν, μπορείτε άφοβα να το προσπεράσετε –αν και, για να σας δελεάσω να το διαβάσετε, έβαλα και δυο ανακοινώσεις στο τέλος που έχουν γενικότερο ενδιαφέρον.

Πριν από μερικές μέρες το βιβλίο μου (Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία) παρουσιάστηκε από έναν βιβλιοφιλικό ιστότοπο και μου ζήτησαν και μια συνέντευξη, που μπορείτε να τη δείτε εδώ (σας το λέω για να μην τα μαθαίνετε από τρίτους).

Επίσης, χτες στην κυριακάτικη Καθημερινή, στη στήλη του Στ. Κασιμάτη, δημοσιεύεται επιστολή αναγνώστη στην οποία αναφέρεται ότι:

Το βιβλίο του κ. Πλεύρη αντιμετωπίζεται με αντεπιχειρήματα στα όσα αναφέρονται σε αυτό, όπως κάνει π.χ. στην ιστοσελίδα του ο κ. Νίκος Σαραντάκος, όχι με απαγορεύσεις, καταδίκες και φυλακίσεις.

Να διευκρινίσω ότι τον επιστολογράφο, που τον ευχαριστώ πολύ για την ευμενή αναφορά, δεν τον ξέρω.

Όμως, μιλάει για ιστοσελίδα. Οπότε μου θύμισε ότι η ιστοσελίδα μου, εννοώ την www.sarantakos.com, την οποία δυστυχώς έχω πάψει να ανανεώνω εδώ και μήνες, ενδέχεται να παρουσιάσει πρόβλημα στις επόμενες μέρες και συγκεκριμένα στις 3 ή 4 Φεβρουαρίου που είναι η ανανέωση του «ονόματος περιοχής» sarantakos.com. Έχω πληρώσει βέβαια, εδώ κι ένα μήνα, αλλά ο πάροχός μου είναι τσαπατσούλης και κάθε χρόνο σχεδόν αντιμετωπίζω προβλήματα τέτοιες μέρες, οπότε μάλλον θα γίνει και φέτος –καιρός είναι να μετακομίσω σε sarantakos.gr, αλλά βαριέμαι.

Πριν από ένα χρόνο (παρά 15 μέρες) που ξεκίνησα το ιστολόγιο είχα πει «να δούμε αν τούτο δω θα φάει εκείνο εκεί» (όπως είχε πει ο Κολοκοτρώνης για το πανεπιστήμιο και το παλάτι). Ε, η απάντηση είναι ολοφάνερη.

Κατά σύμπτωση, σήμερα πήρα ηλεγράμμα από αναγνώστη της ιστοσελίδας, που μου επισήμανε ότι σε ένα φιλολογικό μου άρθρο (που κάποτε θα το παρουσιάσω κι από εδώ) ένα λινκ δεν λειτουργούσε. Πάλι καλά, ενάμιση χρόνο μετά από τότε που το ανέβασα (άραγε, κανείς άλλος δεν το είχε δει ή δεν νοιάστηκε να το αναφέρει;)

Και μετά τις περιαυτολογίες, οι ανακοινώσεις.

Χάρη σε έναν αγαπητό φίλο, έμαθα χτες την ύπαρξη ενός γαλλικού ιστολογίου που έχει ενδιαφέρον. Λέγεται Il y a un siècle, πριν από έναν αιώνα και, όπως λέει, είναι σαν το ημερολόγιο ενός ανώτερου υπαλλήλου του γαλλικού Υπουργείου Εσωτερικών, ακριβώς έναν αιώνα πριν. Εκεί βρίσκω το ενδιαφέρον, γιατί εμβαθύνει αρκετά στα θέματα που θίγει, δεν είναι τηλεγραφικό σαν τα «Σαν σήμερα» που βρίσκεις παντού στο Διαδίκτυο.  Το τελευταίο άρθρο, για τον πόλεμο των γουρουνιών στα Βαλκάνια, έχει και φωτογραφία της οθωμανικής (αλλά όχι για πολύ ακόμη) Θεσσαλονίκης.

Το άλλο ιστολόγιο που έμαθα χτες την ύπαρξή του είναι ελληνικό, ενημερωτικό για βιβλία, γράμματα και τέχνες, ιστορία και περιβάλλον -αν και με ξένο τίτλο (γιατί άραγε;) Roseta Books.  Τα πρώτα άρθρα τα ανέβασαν όλα μαζί για μαγιά, να δούμε από εδώ και πέρα. Το χειρότερο με τον τίτλο δεν είναι ότι είναι ξένος, είναι πως είναι λάθος! Διότι, όπως λένε καθαρά εδώ, ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από τη στήλη της Ροζέτας -η οποία όμως στα αγγλικά θέλει δύο t, Rosetta! Δεν ξέρω εσείς, αλλά εγώ περίμενα λιγότερη τσαπατσουλιά -ανορθογραφία στον τίτλο είναι λιγάκι χοντρό.

35 Σχόλια προς “Περιαυτολογίες και ανακοινώσεις”

  1. Voulagx said

    Αν δεν παινεψεις το σπιτι σου, θα πεσει νε σε πλακωσει!
    Καλο μηνα!

  2. Alexandra said

    Καταπληκτική συνέντευξη 🙂

  3. Ηλεφούφουτος said

    Κάποιος σου είχε δώσει τα θέματα για τη συνέντευξη και πήγες με σκονάκια, ομολόγα!

    Το Roseta Books βλέπω ότι έχει θεσμοθετήσει και την γκουγκλομετάφραση. Πήγα να διαβάσω τα σχετικά με το συγγραφέα του «Φύλακα στη Σίκαλη» (το πιάνει στη σίκαλη κατά τη μετάφραση
    😀 ) και, όπως το φανταζόμουν, δεν μου ‘μεινε άντερο απ τα γέλια.

  4. «Το πιάνω στη σίκαλη»… πολύ πονηρή έκφραση αυτή. 🙂

  5. Μαρία said

    Ηλεφού, στη σελίδα των συνεντεύξεων τον είδα με πολλά θκά μας νούμερα και έτσι τον συγχωράω.
    Με το φύλακα μόρφωσα πολλά αγοράκια της γενιάς σου αλλά και λίγο μεγαλύτερα. Είναι απ’ τα πρώτα βιβλία που πήρα για τη σχολική βιβλιοθήκη το 79.

    > αν και με ξένο τίτλο (γιατί άραγε;)
    Έλα ντε, γιατί; Ενώ για την αθηναϊκή επιθεώρηση βιβλίου είναι προφανές (βλ. LRB)

  6. #5 πολλά θκά μας νούμερα

    Τη Χρυσηίδα εννοείς, φαντάζομαι.

  7. Ηλεφούφουτος said

    «Με το φύλακα μόρφωσα πολλά αγοράκια της γενιάς σου αλλά και λίγο μεγαλύτερα.»

    Να πώς προέκυψαν όλοι οι ταραχοποιοί και τρομοκράτες της τυφλής βίας. Ιδού ο εγκέφαλος! Η Μαρία!
    Σε αυτή την ταινία ο ήρωας υποτίθεται ότι έχει γράψει διατριβή όπου αποδεικνύει πώς αυτό το βιβλίο οδήγησε διάφορους στο να διαπράξουν τα εγκλήματα που διέπραξαν.

  8. SophiaΟικ said

    Τη συνέντευξη θα τη δω κάποια στιγμή, να πω του ΗΛεφ όμως ότι τουλάχιστον στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση ποτέ δεν είναι αυθόρμητη μια συνέντευξη, πάντα τους μιλάς από πριν για να δεις μη σου πουν καμιά μαλακία και τρέχεις και δε σώνεις. Οπότε δεν είναι θεμα σκονάκια, όλοι με σκονάκια δουλεύουν, αλλιως απο τα αααααααα και τα εεεεεεεεεεε και τα χμ, να το σκεφτω, θα βαρεθεί ο ακροατής.

    Ο φύλακας ήτνα πάντα στ «κάποια μερα θα το διαβασω», αλλά νομίζω ότι πλέον η λίστα αυτή εχει καταργηθεί για ενα, δεν υπάρχει πλεόν χρονος για όλα. Άλλη γενιά, άλλα αναγνώσματα.

    Χμ, άμα αντι να απλογραφούμε με το στανιό λέξεις που ταιριάζουν άνετα στην γραμαμτική μας θα έιχε γλυτώσει η στηλη της Ροζέττης (ορίστε το έιπα και καθαρευουσιάνικα, να χαρέι ο Κορνήλιος).

    Καλό μήνα κι από μενα από το ξυλιασμενο αλλα ηλιόλουστο Λονδίνο. Ας μέινει ηλιόλουστο κι ας ειναι πολικό το ψύχος. 😀

  9. Voulagx said

    #6 Δυτη, ο Αχιλλευς και ο Αγαμεμνων για ποια τσακωθηκανε; Την Χρυσηΐδα ή την Βρυσηΐδα;

  10. Μα για τη Χρυσηΐδα βεβαίως. 🙂

  11. SophiaΟικ said

    Επειδή εγκώ ντεν είναι Ελλάντα και δεν ξέρω τι λετε, ας μου εξηγήσει κάποιος ποια έιναι η κυρία με τα πολλα μποτόξ και τις σιλικόνες που λέγεται Χρυσηίδα.

  12. Αυτή: http://www.diabazoume.gr/confs.php?id=14

  13. SophiaΟικ said

    Δύτη, ειδα στο γκούγκλ ότι ειναι … θυλικός Καζαντζάκης, απλά δνε κατάλαβα που κολλάει στη συζήτηση.

  14. argos said

    Μέσα στα θετικά σας, προσθέστε και το αρνητικό στην χρήση των links. Το γαλλικό κείμενο με τα γουρούνια έχει «σπασμένο» link. Αν θέλετε διορθώστε το μια και φαίνεται, από τον τίτλο, να είναι αρκετά ενδιαφέρον

  15. Ευκαιρία να σου πω ν’ αλλάξεις στο προφίλ σου στον blogger την ιστοσελίδα σου από http://www.sarantakos.com σε https://sarantakos.wordpress.com

  16. sarant said

    Στάζιμπε, καλή ιδέα.

    Άργε, το λινκ δεν ήταν σπασμένο όταν το έγραφα, αλλά σήμερα το άλλαξε ο γάλλος ιστολόγος. Τέλος πάντων, έβαλα την αρχική σελίδα του ιστολογίου.

  17. Σοφία (13), δεν κολλάει, πλάκα κάνουμε επειδή κι εκείνης της έχουν πάρει συνέντευξη μαζί με το Νικοκύρη!

  18. Μαρία said

    >Να πώς προέκυψαν όλοι οι ταραχοποιοί και τρομοκράτες της τυφλής βίας. Ιδού ο εγκέφαλος! Η Μαρία!
    Κι όμως Ηλεφού, ο τελευταίος στον οποίο το χάρισα είναι έξω, ενώ τ’ αδέρφια του στη στενή.

    Δύτη, 6. Όχι μόνο, όχι μόνο, αν διευρύνεις λίγο τον τόπο και την έννοια του νούμερου.

  19. Χάρης said

    Δύτη # 10,νομίζω χωρίς να έχω και στενή σχέση με τον Όμηρο ότι ο καυγάς Αγαμέμνονα και Αχιλλέα έγινε για την Βρησηϊδα. Την Χρυσηίδα ο Αγαμέμνονας αναγκάστηκε να τη δώσει πίσω στον Χρύση,τον πατέρα της, επειδή ήταν ιερέας κάποιου θεού,δεν θυμάμαι, και τότε απαίτησε ως ανώτερος στην ιεραρχία να πάρει την Βρησηίδα από τον Αχιλλέα.(Το πρόγραμμα του υπολογιστή μου δεν βάζει διαλυτικά και τόνο μαζί!)

  20. ἦταν ἱερεὺς τοῦ Ἀπόλλωνος.

  21. Δέσποτα, δὲν ἔχω βρῆ κανένα ποὺ νἄχῃ διαβάσει τὸ Κεφάλαιο ὁλόκληρο. Ἀλλὰ ἡ φλόγα διαβάζεται εὔκολα. Ἡ Πάπισσα γίνεται πιὸ ἀπολαυστικὴ μὲ κάθε νέα ἀνάγνωσι. Ὅσο γιὰ τὸν Ἠλίθιο σὲ προειδοποιῶ: χτυπάει τὴν ἀθεΐα, τὸν παπισμό καὶ τὴν ἀναρχία!!!

  22. sarant said

    Κορνήλιε, η Φλόγα μού φάνηκε ότι θέλει πολύ κόπο για να διαβαστεί -ίσως έκανα λάθος.

  23. Μπουκανιέρος said

    Χρειάζονται όμως τα διαλυτικά, Χάρη;

    (Δύτη, το εύρος των διαβασμάτων σου με εντυπωσιάζει 🙂 )

  24. Μπουκανιέρος said

    Όσο για τον Ηλίθιο, Νίκο, δε νομίζω ότι χάνεις πολλά πράματα (βρέθηκα κλεισμένος, κάποιο διήμερο, σ’ ένα σπίτι με περιορισμένη βιβλιοθήκη).
    Γενικά, το μεγαλείο του Ντόστο μού διαφεύγει, για άγνωστους λόγους.

  25. Μπουκάν, το εύρος είναι του Κουκουζέλη (δες το λινκ στο #10!). Για τον Ντόστο, μπορείς να λουρκίσεις (καλά τόπα;) κι εδώ. 🙂

  26. αὐτὴ ἡ Χρυσηΐς μὲ ἔκανε φέτος τὸ καλοκαίρι νὰ ψιλομαλώσω μὲ ἕνα βιβλιοπώλη ποὺ εἶχε πάγκο στὰ Ν. Πλάγια Χαλκιδικῆς. ἄλλοτε ὑπογράφει Χρύσα κι ἄλλοτε μὲ πλῆρες ὄνομα. ἔκανα τὴν σκέψι φωναχτὰ κι ἄρχισε ὁ βιβλιοπώλης νὰ μοῦ λέῃ ὅτι εἶναι φταίξιμο τοῦ Χριστιανισμοῦ ποὺ δὲν ἐπιτρέπει τὰ μὴ χριστιανικὰ ὀνόματα. τοῦ λέω δὲν ὑπάρχουν ὀνόματα χριστιανικὰ καὶ μή. τὰ ὀνόματα ἀνήκουν σὲ γλῶσσες, ὄχι σὲ θρησκεῖες. ἄλλο ἂν κακῶς ἐπικράτησε ἡ συνήθεια νὰ τὰ ταυτίζουμε μὲ θρησκεῖες. μοῦ λέει ὅτι αὐτὰ τὰ ὀνόματα ποὺ ἀνήκουν σὲ ἁγίους εἶναι χριστιανικά. τοῦ λέω ὅτι καὶ ὁ ἅγιος πρὶν ἁγιοποιηθῇ εἶχε ὄνομα ποὺ δὲν τὸ εἶχε ἄλλος ἅγιος. καὶ στὸ κάτω κάτω ἕνα ὄνομα ποὺ δὲν ἀνήκει σὲ ἅγιο εἶναι μιὰ εὐκαιρία γιὰ τὸν φέροντα ν'»ἁγιάσῃ» αὐτὸς πρῶτος τὸ ὄνομά του. δὲν ξέρω ἂν τὸν ἔπεισα ἢ μὲ βαρέθηκε, πάντως στὸ τέλος φάνηκε νὰ συμφωνῇ. #24 Μπουκανιέρε ψιλοσυμφωνῶ.

  27. Κορνήλιος: #24 Μπουκανιέρε ψιλοσυμφωνῶ.

    !!!;;;!!!
    Άντε να βρεις ψωμί τώρα. Όχι φούρνος γκρέμισε, δεν έχει μείνει λίθος επί λίθου. 🙂

  28. gbaloglou said

    Πολυ θα ηθελα να ξερω πως επηρεασε τον «Φυλακα» η θητεια του συγγραφεα στον Β’ Παγκοσμιο Πολεμο, μια και το διασημο μυθιστορημα υπηρχε ηδη σαν αδημοσιευτο (λογω Περλ Χαρμπορ!) διηγημα αρκετα χρονια πριν την εκδοση του το 1951, δειτε εδω

  29. sarant said

    Γιώργο, δηλαδή, λέμε τώρα, αν είχε δημοσιευτεί το αρχικό διήγημα μπορεί ο Σάλιτζερ να μην άλλαζε ποτέ την αφήγηση σε πρωτοπρόσωπη!

  30. Κύριε Σαραντάκο συγχαρητήρια για την παρατηρητικότητά σας σχετικά με το Roset(t)a Books.
    Είμαστε και ολίγον τσαπατσούληδες και από ταχύτητα και πολλές φορές από άγνοια.
    Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση, ένα ή δύο (t), δεν βρήκαμε στο blog διαθέσιμο με δύο (t).

    Επίσης δεν είχαμε βρει ούτε domain με δύο (t). Έτσι δεσμεύσαμε ένα άλλο site με τίτλο http://www.roseta.gr
    (δεν λειτουργεί ακόμα και μάλλον θα αργήσει).
    Πολλές φορές το διαδίκτυο και η απλούστευση για συντομία και εύκολη απομνημόνευση της διεύθυνσης από τους επισκέπτες μας «αναγκάζουν» να κάνουμε διάφορες «ευρεσιτεχνίες».

    Πάντως και σε blogs εκτός Ελλάδος χρησιμοποιούν ένα (t).

    Να είστε καλά…
    Σας παρακολουθώ από το πρώτο (?) βιβλίο σας με τα διηγήματα, εκδόσεις ΣΕ…
    (θα τα ξαναπούμε σύντομα πιστεύω… γιατί το πρόγραμμα είναι να προβάλλουμε ένα αξιόλογο blog συγγραφέα κ.ά κάθε εβδομάδα… αν το συμφωνείτε)

    Α! και κάτι τελευταίο… Ένα άρθρο σας για τα ευαγγέλια νομίζω και τις αντιφάσεις τους πιστεύω να το θυμάστε… είχε δημοσιευτεί σ΄ένα περιοδικό «προσανατολισμοί» (όχι του Γιάννη Τζανετάκου).

    Καλή συνέχεια

  31. #30 Τι σας εμποδίζει στον τίτλο -όχι στο url- και στο περιεχόμενο του μπλογκ να χρησιμοποιείτε 2 t;

  32. sarant said

    Κύριε Φωτεινάκη, αν είστε εσείς, χαίρομαι που σας ξανακούω. Για ένα ταυ στη Ροζέτα δεν χάθηκε ο κοσμος, εύχομαι καλή πορεία!

    Το άρθρο που λέτε για τα Ευαγγέλια είναι του Σαραντάκου πατρός (του Δημήτρη). Εγώ είμαι ο υιός. Μη ρωτήσετε για άγιο πνεύμα.

  33. #31 Έχετε δίκιο από μία άποψη. Όμως δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε σύγχυση- άλλο URL, άλλος τίτλος. Μας ενδιαφέρει ο επισκέπτης που πληκτρολογεί «roseta» να βλέπει και «Roseta» και όχι όλο αυτό «Η Στήλη της Ροζέττας». Επίσης θα επιχειρήσουμε να κάνουμε ακόμα μικρότερο το «σήμα» στην επικοινωνία μας, RsB, κάτι που δεν διευκολύνει η ελληνική γλώσσα.
    Να είστε σίγουρος/η ότι θα έχετε τη ευκαιρία να βρείτε πολλά λάθη στις μελλοντικές αναρτήσεις μας λόγω α) ταχύτητας β) τσαπατσουλιάς (που λέει ο κ.Σαραντάκος) και γ) άγνοιας. Τις παρατηρήσεις και τη κριτική σας τις δεχόμαστε με μεγάλη χαρά.

    #32 Ναι και εγώ…. συμμετέχω στο εγχείρημα… Και τον πατέρα σας τον παρακολουθούσα (νομίζω στην Αίγινα με το Φιστίκι», όμως πίστευα ότι εκείνο το άρθρο είναι δικό σας… Συγχαρητήρια και για τον πατέρα σας.
    ——-
    Με την ευκαιρία να σας ενημερώσω ότι κυκλοφόρησε ένα μικρό βιβλιαράκι με τίτλο «ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ: Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι» που βασίζεται στο αφιέρωμα που είχαμε κάνει στους «π» το 1999, αλλά έχει και ορισμένες προσθήκες όπως π.χ. του Φίλιππα Φιλίππου κ.ά.
    Το βγάλαμε μαζί με τον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη αντί μνημοσύνου… Δεν είναι ένα λεύκωμα όπως εκείνα τα γνωστά για τον τάδε ή δείνα ηθοποιό. Έγινε και μια προσπάθεια να καταγράψουμε την εργογραφία του, τους στίχους του κ.λπ. Δεν κάτι το εξαιρετικό, αλλά επειδή εκτιμήσαμε ότι κανείς άλλος δεν θα ασχολιόταν με τον Νότη Περγιάλη το επιχειρήσαμε.
    Το εξώφυλλο και άλλες πληροφορίες είναι ΕΔΩ http://rosetabooks.wordpress.com/2010/01/22/%CE%BD%CE%BF%CF%84%CE%B7%CF%83-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%83-%CF%80%CE%AC%CE%BC%CE%B5-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B2%CF%8C%CE%BB%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%86%CE%B5%CE%B3/
    —–
    Καλημέρα σας

  34. π2 said

    [Δεν ήξερα πού αλλού να το βάλω, είδα ανακοινώσεις στον τίτλο και το προτίμησα]

    Διακόπτω για λίγο την παράλογη δουλειά του είλωτα που μου έχει κρασάρει το σύστημα τελείως για ολίγο ακτιβιστικό σπαμ. Κλείνει το Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών στο King’s College, το μόνο τέτοιο τμήμα σε αγγλικό πανεπιστήμιο, από το οποίο έχουν περάσει πολύ μεγάλα ονόματα του χώρου. Συλλέγουν και υπογραφές διαμαρτυρίας. Όστις βούλεται…

  35. Μαρία said

    Πιδύε, μου ήρθε και μένα χτες με ημέλι αλλά ξέχασα να το βάλω.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: