Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Νίκος Ξυλούρης, 30 χρόνια από το θάνατό του

Posted by sarant στο 8 Φεβρουαρίου, 2010


Σαν σήμερα πριν από 30 χρόνια πέθαινε, νικημένος από τον καρκίνο στα 44 του χρόνια, ο Νίκος Ξυλούρης. Για να μαθαίνουν οι νεότεροι, ένα χτεσινό άρθρο του Ριζοσπάστη, με αρκετά στοιχεία. Οι παλιότεροι δεν έχουν ανάγκη να μάθουν, τα ξέρουν, ίσως καν ούτε να θυμηθούν. Σε μένα τουλάχιστο θα μείνει αξέχαστο το Μεγάλο μας τσίρκο, που είχα την τύχη να το δω επί χούντας. Βέβαια, δεν ήταν μόνο ο Ξυλούρης που έκανε αξέχαστη αυτή την παράσταση, κι εδώ ακούμε μερικά αποσπάσματα με τη φωνή και της Τζένης Καρέζη.

Κι άλλα αποσπάσματα, το τέλος της παράστασης’ ο Ξυλούρης ακούγεται προς το τέλος, αλλά όλο αξίζει:

Ένα αφιέρωμα στον Ξυλούρη από την τηλεόραση, τα δύο πρώτα μέρη. Στο πρώτο, νομίζω ότι αυτός που μιλάει είναι ο αδερφός του, μπορεί όμως να πέφτω έξω. Μετά, τα Ζαβαρακατρανέμια.

Στο δεύτερο μέρος έχει και συνέντευξη του ίδιου:

Το «Ήτανε μια φορά» από ζωντανή μετάδοση συναυλίας:

«Χίλια μύρια κύματα» με τον Μαρκόπουλο στο πιάνο:

«Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί» απόσπασμα από τα Τραγούδια της φωτιάς

Παρόλο που το βίντεο δεν δείχνει τον Ξυλούρη, η «Μπαλάντα του κυρ Μέντιου», μελοποίηση Βάρναλη από τον Λουκά Θάνο, σε εξαιρετική ερμηνεία Ξυλούρη, έπρεπε να μπει:

Από το Καπνισμένο τσουκάλι μ’ αρέσει πολύ το «Τούτες τις μέρες». Συνοδεία από φωτογραφίες του Ξυλούρη:

Σε άλλο στυλ, ένα άλλο που μ’ αρέσει πολύ, το «Χρώματα κι αρώματα»  (αν και το βιντεάκι είναι άσχετο):

Εδώ τραγουδάει τον Ταχυδρόμο πέθανε, του Χατζιδάκι, που νομίζω πως δεν το έχει πει σε δίσκο:

Πολυακουσμένο, ίσως φθαρμένο, το πιο γνωστό απόσπασμα από τον Ερωτόκριτο:

Αυτό κι αν είναι πολυακουσμένο και φθαρμένο, αλλά δεν μπορεί να λείπει η Ξαστεριά:

Ο Πραματευτής, δεν το βρήκα σε ζωντανή εκτέλεση:

Ούτε το Φιλεντέμ το βρήκα σε ζωντανή εκτέλεση:

«Το ξηροστεριανό νερό», κρητικό τραγούδι, στο λιμάνι των Χανίων, σπάνιο βίντεο.

Ακόμα πιο σπάνιο, από ταβέρνα στο Ηράκλειο το 1961 (!), σε γλέντι για το γυρισμό ξενιτεμένου στην Αμέρικα

Όλο το υλικό το βρήκα στο γιουτούμπ, δική μου είναι απλώς η διαλογή. Όποιος θέλει προσθέτει άλλο υλικό στα σχόλια, είτε από γιουτούμπ είτε απ’ αλλού. Η φωτογραφία είναι από το σπίτι του Ξυλούρη στ΄Ανώγεια, την τράβηξα εγώ τον Αύγουστο του 2008 (γι’ αυτό κι έχει τα χάλια της). Κάτι άλλες που δεν τις τράβηξα εγώ δεν τις βάζω γιατί έχουν εμένα μέσα 🙂

66 Σχόλια to “Νίκος Ξυλούρης, 30 χρόνια από το θάνατό του”

  1. bloody amateur said

    «1940», από το Χρονικό του Μαρκόπουλου. Γνωστό και ως «Πόσα χρόνια δίσεκτα». Ανατριχίλα. (Ελπίζω να το κάνω σωστά embed…)

  2. bloody amateur said

    «Αγρίμια κι αγριμάκια μου», από τα Ριζίτικα. Φρίκη…

  3. bloody amateur said

    Άντε κι ένα outsider. 🙂
    Ακούς να λενε στα χωριά, από την «Ιθαγένεια» του Μαρκόπουλου. (Εεε… το βίντεο είναι ό,τι να ‘ναι, δεν έχει άλλο όμως.)

  4. bloody amateur said

    Και για να επιστρέψουμε στο Μεγάλο μας Τσίρκο, «Τ’ Ανάπλι».

  5. bloody amateur said

    Τελευταίο και αποχαιρετήριο. Να τον θυμόμαστε.

    Και παν και πάνε
    και σ’ αναζητάνε
    Ώρα τους καλή

    Από λιβάδια
    ασφόδελα περνάνε
    Ώρα τους καλή

    Παλιά τραγούδια
    στα λόγια μολογάνε
    και παν και πάνε
    Ώρα τους καλή

  6. sarant said

    Δυο-τρία από αυτά τα έψαχνα και δεν τα βρήκα να τα βάλω, σ’ ευχαριστώ πολύ!

  7. bloody amateur said

    (Αποχαιρετιστήριο ήθελα να πω, αλλά συγκινήθηκα και δεν έβλεπα το πληκτρολόγιο. Σνιφ.)

  8. Μαρία said

  9. Παρότι δεν μου πολυαρέσουν τα τραγούδια του Νίκου Ξυλούρη, οφείλω να ομολογήσω ότι συγκινήθηκα όταν άκουσα έναν 21χρονο Σύριο να τραγουδάει «Και να αδερφέ μου, που μάθαμε να κουβεντιάζουμε ήρεμα κι απλά».

    Αυτά και καλήν εβδομάδα

  10. SophiaΟικ said

    Εγώ από την άλλη που είμαι μεταγενεστερη δεν καταλαβαίνω γιατί αγιοποιήθηκε ο Ξυλούρης. Φυσικά εχει πολύ καλή φωνή και πεθανε σχετικά νεος και ήταν αριστερός, που σημάινει ότι οι αριστεροί θα τον θεοποιούσαν ούτως ή άλλως. Αλλά από κει και περα, τον εχω συνδέσει με μια περίοδο των παιδικών μου χρονων που τα ΜΜΕ (τα δυο κρατικά κανάλια δηλαδή) μας είχαν πρηξει με τη λεβεντογένα Κρήτη και δώστου λιβάνισμα στην Κρήτη και τα παιδιά της, και δώστου κόντρα λιβάνισμα κλπκλπ, η αρχή μιας περιόδου γλυψιματος προς την Κρήτη που ελπίζω να τελειώσε με την πρόσφατη απομυθοποίηση της λεβεντιας- μαφίας των Ζωνιανών.

  11. ΑΘΑΝΑΤΟΣ! ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΑ ΣΤΗΝ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ ΚΑΙ ΚΤΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑ ΜΕ ΓΟΥΟΚΜΑΝ ΠΟΥ ΕΠΑΙΖΕ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ ΚΑΙ ΞΥΛΟΥΡΗ, ΜΕΤΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΕΚΤΟΤΕ ΚΟΛΛΗΣΑ.

    Ποῦ ξέρεις Σοφία; Ἂν ζοῦσε σήμερα μπορεῖ κι αὐτὸν νὰ τὸν ἔβγαζαν ἀκροδεξιό.

  12. Γλωσσοδετολόγος said

    #11 «Ἂν ζοῦσε σήμερα μπορεῖ κι αὐτὸν νὰ τὸν ἔβγαζαν ἀκροδεξιό.»

    – Όπως βγάλανε τον Αντρέα που είπε «Βυθίσατε το Χόρα» και «Η Ελλάδα στους Έλληνες»;

    – Ή όπως βγάλανε το Ε.Α.Μ. επειδή ήταν «ΕΘΝΙΚΟ Απελευθερωτικό Μέτωπο»;

    Τι λέμε ωρέ, σε μια χώρα που τα εθνικά ιδεώδη και θέματα ανέλαβαν μεταπολεμικά να προστατέψουν εργολαβικώς οι απόγονοι των Γερμανοτσολιάδων, των Μαυραγοριτών και των Δοσίλογων παρέα με τα Αμερικανόδουλα μανάρια της Δεξιάς!!!

  13. SophiaΟικ said

    Μπα, Κορνήλιε, αποκλείεται.
    Αυτο που θυμάμαι πάντως πολύ χαρακτηριστικά από τότε ήταν τη μητέρα μου να σχολιάζει όταν μας έδειχνε η τηλεόραση τη χήρα ότι «αυτή η γυναίκα δεν πρόκειται να ξαναπαντρευτεί ποτέ». Γιατί, ρώτησα κι εγώ, και μου ειπε ότι λέει στην Κρητη οι χήρες δεν ξαναπαντρέυονται, είναι αγραφος νόμος. Έτσι οι Κρητικοί μου είχαν φανεί αγριάνθρωποι που απαγορέυουν στις χήρες να ξαναφτιαξουν τη ζωή τους, όπως λέμε Ινδία που τις καίνε. Και ως απόγονος πολυπαντρεμενων γιαγιάδων είχα φρίξει.

    Η γιαγια της γιαγιάς μου παντρευτηκε τρεις φορές, τρεις ευκατάστατους αλλά ασθενικούς μάλλον συζύγους, απο τρία γειτονικά χωριά, και έκανε πολλα παιδια και με τους τρεις συζύγους κι ετσι τα τρία χωρια ειχαν γεμίσει ξαδέρφια). Η δε προγιαγιά μου που χήρεψε νεα, έλεγε το ρητό «δεν εσκασα που χήρεψα, θα σκάσω που θα ξαναπαντρευτώ;» (έτσι λέει η γιαγια μου). Μόνο που δεν προλαβε να ξαναπαντρευτεί γιατί πεθανε 32 ετών.

    Τελικά, 30 χρόνια αργότερα ίσως ειχε δίκιο η μητερα μου με τα έθιμα της Κρήτης.

  14. Νομίζω πάντως πὼς ὁ Ξηλούρης τὴν ἔκλεψε τὴν γυανῖκα του.

  15. sarant said

    Ένα πολύ καλό άρθρο για τον Ξυλούρη από τον φίλο μου τον Γιώργο τον Αεράκη, Ανωγειανό:

    http://rethemnos.gr/nikos-xylouris-30-xronia-apousias/

  16. Γλωσσοδετολόγε

    μισό λεπτὸ ἔρχομαι νὰ προσκομίσω πιστοποιητικὸ ὅτι δὲν εἶμαι ἀπόγονος γερμανοτσολιάδων, μαυρογοριτῶν ἢ ἀμερικανόδουλων (τὸ τελευατῖο μὴ τὸ πολυλὲς θὰ σὲ ποῦν κι ἐσένα άκροδεξιό).

  17. aerosol said

    Ευχαριστώ οικοδεσπότη για το ποστ.

    [Αν ζούσε σήμερα μπορεί να είχε βάλει χέρι στα τυπάκια που στήσανε πορεία μίσους και δυσφήμισης με υπόκρουση το «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί». Ή μπορεί, απλά και ήσυχα, να δημιουργούσε ελληνικό πολιτισμό -όπως κάνει ο και αδελφός του, ο Ψαραντώνης. Τον πολιτισμό που μετά θα πουλήσουνε κάποιοι αμόρφωτοι γιατί είναι στο DNA τους και τον κάνουν ό,τι θέλουν.]

  18. Jimakos said

    Κι ένα δικό μου αγαπημένο….

  19. Ηλεφούφουτος said

    Αυτό που θυμάμαι απ τη γυναίκα του είναι ότι, όταν έμπαινες στο δισκάδικο που είχε (σε μια στοά στο κέντρο της Αθήνας), το μόνο που δεν φαινόταν να την απασχολεί ήταν αν θα ξαναπαντρευτεί.
    Πενθούσε τον άντρα της, αυτό είναι όλο. Το πένθος ήταν κυρίαρχο στο χώρο και επάνω της.

  20. εἶναι πολὺ βολικὸς ὁ πρόωρος θάνατος ὅταν θέλουμε νὰ εἰκάσουμε τὴν βούλησι τοῦ θανόντος. τί κρῖμα ποὺ κάποιοι ἄλλοι ζοῦν πολὺ καὶ πρέπει νὰ εὐχώμεθα τὸν θάνατό τους!

    τὴν γυναῖκα τοῦ Ξηλούρη τὴν εἶχε βγάλει μιὰ φορὰ ἡ Τσουκαλᾶ.

  21. SophiaΟικ said

    20:το πενθος καμιά φορά γινεται τρόπος ζωής, ειδικά αν είναι αυτο που περιμένουν όλοι από σένα.

  22. Γλωσσοδετολόγος said

    #17Κορνήλιε δεν σου ζήτησα πιστοποιητικό – εσύ μυγιάστηκες. Ήθελα σαφώς να πω, ότι ο κόσμος ξέρει πολύ καλά ποιους λέει ακροδεξιούς: τους ακροδεξιούς, ακριβώς! Αυτούς τους «φίλους του έθνους» που τα βρήκαν μια χαρά με το Μουσολίνι και το Χίτλερ, τους Δοσίλογους και Μαυραγορίτες που χτίσανε τη μεταπολεμική Ελλάδα της μίζας και ρεμούλας και που ξεπούλησαν τα πάντα στους Αμερικάνους. Ματαίως θολώνεις τα νερά λοιπόν! Τους πατριώτες κανένας δεν τους λέει ακροδεξιούς.

  23. aerosol said

    Ποιών το θάνατο πρέπει να ευχώμεθα;

  24. nikiplos said

    Καλησπέρα…Είναι άδικο να κρίνουμε με σημερινά κριτήρια ανθρώπους άλλης εποχής. Καλύτερα τον καθένα στον καιρό του. Επίσης είναι άδικο να κρίνουμε το σύνολο των Κρητικών και τον ιδιαίτερο και πλούσιο πολιτισμό τους από την παραβατική συμπεριφορά κάποιων. Αν είναι έτσι τότε να θεωρούμε τους Πυργιώτες αντίστοιχους με τους κατοίκους των Δουνέϊκων ή τη Βέροια και τα γύρω χωριά, αντίστοιχα με τα εγκλήματα που έγιναν εκεί την τελευταία 3ετία.

    Δεν γνωρίζω κάτι για τις παλιές κρητικιές που χήρευαν και τους σχετικούς μύθους. Καμιά φορά και ο σεβασμός στη μνήμη ενός επιφανούς νεκρού αποτρέπει άλλους να κάνουν κίνηση. Πάντως για τη συγκεκριμένη κυρία οφείλω να ομολογήσω ότι ήταν πάντοτε σεμνή και κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν έδωσε και πολλά δικαιώματα. Απο εκεί και πέρα έπρεπε να ζήσει και το δισκάδικό της δεν διαφήμιζε με ταμπέλες απέξω και φανταχτερά γράμματα. Ήταν κάπως σεμνό το όλο θέμα και αυτό μου είχε αρέσει…

    Μουσικά τώρα ο Ξυλούρης ήταν ο πρώτος που έβγαλε την κρητική λύρα από τη φαλτσαδούρα, καθότι άταστο όργανο και δύσκολο να ταιριάξει με τα νηκτά που ήταν τότε της μόδας (αρμόνια ηλεκτρικές κιθάρες, πιάνα κλπ). Δυστυχώς πολλές φορές γνωρίζουμε τέτοιες εκτελέσεις μόνο από τα στούντιο και δεν μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις… Πάντως όσοι έχουν ακούσει κρητική λύρα ζωντανά* σε ορχήστρες μπορούν να καταλάβουν τι εννοώ…

    *Δεν ξέρω αλλά ποτέ δεν μου άρεσε η λέξη αυτή για αυτή τη συγκεκριμένη χρήση, ενώ το «λάιβ» μου φαίνεται κάπως ξενικό…

  25. SophiaΟικ said

    Οι Κρητικοί μας είχαν πρήξει τόσα χρόνια ότι είναι λεβέντες (οι μόνοι στην Ελλάδα) και σπουδαιοι, και περήφανοι (και παλι, οι μόνοι στην Ελλάδα). Ε, άμα μια ζωή τα ακούς αυτά, δεν είναι δύσκολο να γυρίσεις να πεις ακούγοντας και για τα άλλα «αυτή ήταν η λεβεντιά, ρε παιδια;». Ενώ για τον Πύργο και τη Βέροια που λες φίλτατε, δεν εχω ακούσει τίποτα ιδιαίτερο, ώστε να μου κάνει εντύπωση κάποιο τοπικό εγκλημα. Μάλιστα άμα το σκεφτείς, πιο ελαφριά είναι τα εγκλήματα της Ηλείας και της Ημαθείας από την πλήρη κατάλυση του νόμου και τη μαφιόζικη μεθοδολογία. Μη συγκρινουμε τα ανόμοια. Και στο χωριό μου κάποιος σκότωσε τη γυναίκα του κάποτε, ούτε το πρώτο ούτε το τελευταιο εγκλημα τέτοιυ είδους. Κανενας όμως δεν επεβαλε ποτέ ομερτά στο χωριό.

  26. Εντάξει, κι εγώ θα συμφωνήσω με τη Σοφία, παρόλο που μέχρι τώρα ε΄χω γνωρίσει μόνο εντάξει Κρητικούς. Όλοι οι Έλληνες είμαστε λίγο καθαρματάκια, αλλά αυτό που έχουν οι Κρητικοί σε γενικές γραμμές ότι μόνο αυτοί είναι λεβέντες, η Κρήτη είναι ο ωραιότερος τόπος, η κρητική κουζίνα η καλύτερη και δε συμμαζεύεται, μου δίνει στα νεύρα…

  27. nikiplos said

    Καλησπέρα… Αγαπητή SophiaΟικ, δεν ξέρω αν έχεις ίδια εμπειρία. Καυχησιάρης είναι ο καθένας για την περιοχή του, σχεδόν σε όλα τα μέρη της Ελλάδας. Μάλλον είσαι αρκετά νεώτερη από εμένα για να μην έχεις ακούσει φήμες για Πύργο και πόσο μάγκες έστιν οι Πυργιώται. (τουλάχιστον). Για τα πρόσφατα, θυμίζω τον Νομάρχη που κάποτε είχε παινέψει την περιοχή του για την ποιότητα του χασίς. Επίσης θυμίζω και τους αστυνομικούς που βρέθηκαν απανθρακωμένοι στην ΠαλαιοΒαρβάσαινα Ηλείας.

    Ως προς τη μαφιόζικη διαχείριση, μπαίνει ζήτημα πολιτική στη μέση και ας μου επιτρέψεις να μην επεκταθώ. Πάντως οι πιο οργανωμένες και ισχυρές μαφίες σήμερα όπου δεν τολμάει το επίσημο κράτος τυπικά τουλάχιστον να πλησιάσει, δεν είναι παρά στην όμορφη Αττική…

    Τώρα το τι συμφέρει την πανίσχυρη μαφία του Τύπου να παρουσιάσει ως «κατάλυση του κράτους» είναι άλλη ιστορία.

  28. Μαρία said

    #27 Γι’ αυτούς βγάλαμε τη λέξη λεβεντομαλάκας.

    Ο Πύργος ξακουστός! Εκτός απ’ το πρώτης ποιότητας μαύρο έχει και εξαίρετους εφοριακούς και η Ηλεία,νομίζω, 2 κακουργιοδικεία.

  29. Immortalité said

    @ 26 «Πλήρης κατάλυση του νομου και μαφιόζικη μεθοδολογία». «πιο ελαφριά είναι τα εγκλήματα της Ηλείας και της Ημαθείας». Εσείς κυρία μου πόσα κιλά το θέλετε το εγκληματάκι σας; Ενα τρακόσια είναι καλά ή σας πέφτει λίγο ελαφρύ; Λέω να εισηγηθείς νέα ποινική δικονομία. Του κιλού.
    Και όλα αυτά επειδή η μαμά σου σου είπε κάτι παντελώς ανυπόστατο! Ωραίες πηγές και κυρίως ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΜΈΝΕΣ… Και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς αφού μαμά σου δεν πλέκει βελονάκι, την απασχολούν μόνο θέματα μείζονος σημασίας και έχει άποψη εμπεριστατωμένη για τα απανταχού λαογραφικά. Καλά σε ένα ποστ για τον Ξυλούρη εσύ το μόνο που είχες να γράψεις ήταν τι σου είπε η μαμά σου και πόσες φορές παντρεύτηκε η γιαγιά σου;

  30. Ηλεφούφουτος said

    Αθανασία, αταραξία! Γι’ αυτό είναι τα ηλεκτρονικά καφενεία!
    Μπαίνει ο καθείς και τοποθετείται στο θέμα που προβάλλει ο Νικοδεσπότης από τη δική του σκοπιά, που μπορεί ενίοτε να είναι και λίγο φάλτσα.
    Δύτη, νομίζω ότι έχει γενικευτεί αυτό το «αμάν πια!» που λες. Δεν είναι τυχαίο πόσα ανέκδοτα για την κρητική «λεβεντιά» βγαίνουν τα τελευταία χρόνια.

  31. Immortalité said

    Εχεις δίκιο Ηλεφου. Όλο λέω να μη δίνω σημασία εκεί που δεν υπάρχει και όλο την πατάω 🙂 Που θα πάει, θα μάθω…

  32. Γλωσσολόγε ἂς μὴ τὸ συνεχίσουμε. τῆς ἀπαντήσεώς σου προτάσσετο παραπομπὴ στὴν παρέμβασί μου.

  33. ΣοφίαΟικ said

    Αγαπητή Αθανασία, νομίζω οτι οι αναφορές στη μαμά μου και τα χόμπυ της ειναι λίγο υπερβολικες και άσχετες με το θεμα μας. Κανονικα αν ήταν του χαρακτηρα μου εδώ θα πεφτανε μερικά γαμοσταυριδια, οχι γιατί θίχτηκα για τη μαμά μου αλλα για το προκλητικό και αγενές υφος σου, αλλά εφαρμόζω αυτό που λέει ο ηλεφ και δε χαλάω τη ζαχαρενια μου, απλά να ξερεις οτι δεν προκειται να το ξεχάσω και θα στο υπενθυμίζω όποτε χρειαζεται.

  34. ΣοφίαΟικ said

    Τι σημασία εχει μαρία το πόσα κακουργοδικεία έχει ο Πυργος; Με τον πληυσμό δεν πανε αυτά; Επίσης, και εκατό κακουργοδικεια να είχε, εγώ αναφερθηκα νομίζω πολυ ξεκάθαρα στο συνδιασμο ψευτοπαλικαριάς, προβολής απο τα ΜΜΕ (όχι μόνο τα τωρινα), διαπλοκής, για να πω μια μοντερνα λεξη, και γενικότερης εικόνας. Ακόμα και αν είναι όλη η Ελλάδα εγκληματιες, δεν εχει όλη η Ελλάδα τον συγκεκριμένο συνδιασμό. Αλλά αυτά εναι εκτός θέματος και το οτι παρεξηγηθηκαν τόσοι απλα δειχνει αυτο που ειπα αρχικά, ότι ο Ξυλουρης εχει αγιοποιηθεί. Κανένας δεν αξιζει αγιοποίηση, αλλά μάλλον εμεις την έχουμε αναγκη- ορισμένοι σε σημειο να ειναι για σφαλιαρες. Αλλά αυτο είναι άλλο θέμα.

  35. Γλωσσοδετολόγος said

    #33 OK Κορνήλιε. Σταματάω. Καλημέρα.

  36. Ηλεφούφουτος said

    Είμαι αμφίθυμος στο θέμα «Ξυλούρης». Η πρωτογενής και ενστικτώδης μου αντίδραση, αυτή που είχα παιδί, ήταν αυτή της Σοφίας, γιατί την εποχή της λατρείας του Ξυλούρη, ήδη πριν απ το θάνατό του, μου έπεφτε πολύ βαριά όλη αυτή η βαρβατίλα και η προσπάθεια των ευνουχισμένων απ την εποχή της Χούντας και των ανώμαλων εποχών που προηγήθηκαν να αναπληρώσουν τον ευνουχισμό βγάζοντας την κουραδομαγκιά του λεβεντομαλάκα «αγωνιστή» με τις μουστάκες. Ακόμα κι ο Θεοδωράκης μού έφερνε εμετό εκείνη την εποχή.
    Αργότερα που μεγάλωνα κι άρχισα να αισθάνομαι κάποια καινούργια πράγματα, άρχιζα να ξεχωρίζω την ήρα από το στάρι, έτσι νομίζω τουλάχιστον. Ειδικά με τον Ξυλούρη δυσκολεύτηκα να συμφιλιωθώ αλλά νομίζω ότι δεν φταίει ο ίδιος που τον χρησιμοποίησαν μερικοί όπως τον χρησιμοποίησαν.

  37. ΣοφίαΟικ said

    Ηλέφ, φυσικά δε φταιει ο ίδιος, ειδικα αφού πέθανε πολύ νωρίς (και όσο ζούσε σαν καλλιτέχνης εννοειται ότι ήθελε την επιτυχια). Οπως είπα και στο αρχικό μου, εξαιρετικη φωνή, κι αυτό το εκτιμάς σε πιο μεγάλη ηλικία κι κανονικά γι’αυτό θα πρέπει να τον εκτιμούμε κι οχι για την εικόνα προς τα έξω ή την αγιοποιησή του απο την αριστερά, που οδηγεί ορισμένους που δεν έχουν αναμνησεις από την εποχή στην απογείωση απο την πραγματικότητα. Οι διαφωνίες μου δεν έχουν να κανουν με τον τραγουδιστή Ξυλούρη αλλά με τον κάθε πικραμένο που αποδιδει στον τραγουδιστή Ξυλούρη ιδιότητες που πιθανόν και να μην ειχε.

  38. brainwashed said

    Παρόλο που δεν είμαι Κρητικός, έχω μείνει πραγματικά εμβρόντητος από τα σχόλια της ΣοφίαΟικ… Προσωπικά, τουλάχιστον, το βρίσκω θλιβερό, μπλογκ αυτού του επιπέδου να καταλήγουν να φιλοξενούν τον κομπλεξισμό και την ημιμάθεια. Αν το ζητούμενό σας, κυρία μου, ήταν να μοιραστείτε μαζί μας λεπτομέρειες γύρω από το γενεαλογικό σας δέντρο και την – θαυμαστή, δεν αντιλέγω – ευρύτητα γνώσεων της μητέρας σας, καλώς. Μόνο που λάθος μέρος διαλέξατε για να τα γράψετε. Κατά την άποψή μου, σε ένα αφιέρωμα για έναν -μεγάλο, κατά πολλούς, αλλά αυτό είναι προσωπική άποψη του καθενός και φυσικά σεβαστή – καλλιτέχνη, το να γράφεις κουτσομπολιά για τη γυναίκα του ή κλισαρισμένες γενικότητες και ευκολίες για τον τόπο καταγωγής του, παραπέμπει περισσότερο σε αισθητική τηλεοπτικού μεσημεριανάδικου. Τα σέβη μου.

  39. brainwashed said

    ΥΓ Ηλεφούφουτος, πραγματικά εκπληκτικό το nick σας!

  40. ΣοφίαΟικ said

    40ακο, είπα να διατηρήσω το επιπεδο, αλλά αφού συνεχίζετακι το ζήτημα νομιζω ότι δεν υπάρχει αλλη λύση.
    Κουτσομπολιά για τη σύζυγο του Ξυλούρη δεν εγραψα, εφόσον ούτε την ξερω τη γυναίκα ουτε ξέρω με τι ασχολειται. Επομένως άντε και γαμήσου brainwashed kai μη μου βάζεις στο στόμα μου λόγια που δεν είπα.
    Μα τον Τουτάτη, οι οι μυθοι της αριστεράς προκαλουν παραμόρφωση του εγκεφάλου πολύ μεγαλύτερη απ’όσο νόμιζα.

  41. Voulagx said

    Ειμαι ο μονος που δεν βλεπω την αγιοποιηση του Ξυλουρη; Νομιζω ο ορος «αγιοποιηση» ειναι υπερβολικος.
    Θα μπορουσα να «συνεισφερω» κι εγω στην απομυθοποιηση της Κρητικης λεβεντιας αλλα δεν μ΄αρεσουν οι γενικευσεις- απο το μερικο να συμπεραινω για το ολον. Παντως, νομιζω οτι οι κουραδομαγκες ειναι φρουτο που δεν ευδοκιμει αποκλειστικα και μονο στην Κρητη.
    Και Νικοκυρη ενα ευχαριστω για την αναρτηση σου,μου θυμισες το «Μεγαλο μας Τσιρκο» μετα απο πολλα χρονια.

  42. Immortalité said

    @ ΣοφίαΟικ γενικότερα,
    είπα να μη σου απαντήσω αλλά μάλλον δεν καταλαβαίνεις ούτε αυτά που γράφεις πόσο μάλλον αυτά που σου γράφουν. Σχετικά με τις μαμάδες μας να σου θυμίσω ότι εσύ πρώτη ανέφερες τη δική σου https://sarantakos.wordpress.com/2010/01/23/mikisxaris/#comment-21323 όταν μας την σύστησες ως γνώμονα του σημαντικού και του μείζονος στην ειδησεογραφία. Και όταν ο Τιπού τόλμησε να αντιλέξει του υπενθύμισες τα όσα παραπάνω παρατίθενται. Γιαυτό παρακαλώ να μη χαρακτηρίζεις αγενή που σε χρησιμοποίησα ως πηγή. Προσβλητική κυρία μου είσαι εσύ, αλλά όχι απέναντι στην Κρήτη και στους συνομιλητές σου και πολύ λιγότερο σε μένα, αλλά απέναντι στον εαυτό σου όταν καταδέχεσαι να πάρεις το πασαλειψατέρ και να μας παρουσιάσεις με καμάρι τα όσα μισά και λειψά έχεις ακούσει στη ζωή σου για την Κρήτη πασπαλισμένα με μπόλικο τοπικισμό (ο Πύργος είναι καλύτερος), αυθεντία και απανθίσματα βασικών αρχών του ποινικού και της διαπλοκής. “Ακόμα και αν είναι όλη η Ελλάδα εγκληματιες, δεν εχει όλη η Ελλάδα τον συγκεκριμένο συνδιασμό” Σωστά! Πρόκειται για συνδυασμό αυτοφυή και ενδημικό και φύεται αποκλειστικά στην Κρήτη όπως με χάρη και βεβαιότητα μας ενημερώνεις. Η ημιμάθεια δεν είναι ντροπή, αλλά μην την περιφέρεις και τόσο περήφανα. Δεν θα σχολιάσω τα “γαλλικά” με τα οποία με “απείλησες” ούτε εκείνα με τα οποία στόλισες τον συνομιλητή σου επειδή διαφωνούσε μαζί σου σεβόμενη απολύτως το δικαίωμά του στη διαφωνία και το “ξένο σπίτι” που μας φιλοξενεί. Αγωγής απούσας τι να πω και γώ. Ούτε φυσικά θα τολμήσω να θίξω το ότι ΚΑΝΕΝΑΣ εδώ μέσα πλην της αφεντιάς σου βεβαίως βεβαίως, δεν μίλησε για αγιοποίηση του Ξυλούρη. Η πιθανότητα φυσικά να μην πρόκειται για αγιοποίηση αλλά για απλή αγάπη στον συγκεκριμένο καλλιτέχνη στον οποίο φόρτωσες όλες τις αμαρτίες της αριστεράς μέχρι και τα Ζωνιανά ούτε που σου πέρασε από κεφάλι. Τώρα για το αν θα το θυμάσαι και θα μου το θυμίζεις έχω ήδη βάλει δυο – τρεις σκούπες ανάποδα και σπαράζουν οπότε…
    ΥΓ στοχευμένο στο 41: Για να διατηρήσεις κάτι αγαπητή μου Σοφία, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να το είχες κάποτε…

    @ Ηλεφού. Θα με ενδιέφερε ειλικρινά ο ορισμός που δίνεις στην έκφραση: “κουραδομαγκιά του λεβεντομαλάκα” και ο λόγος που τον αποδίδεις με τέτοια βεβαιότητα στο συγκεκριμένο άνθρωπο. Α! Και τα εισαγωγικά στον αγωνιστή.
    Merci d’avance

  43. Immortalité said

    Οχι Voulagx δεν είσαι 🙂

  44. sarant said

    Ας πέσουν οι τόνοι, αγαπητοί.

  45. brainwashed said

    Αγαπητή ΣοφίαΟικ, σ’ ευχαριστώ για την ευχή σου. Σπεύδω να την πραγματοποιήσω. Στο μεταξύ αν θέλεις μπορώ να σου συστήσω μερικά καλά αθλητικά φόρουμ να επισκεφτείς. Είμαι σίγουρος πως είναι καταλληλότερος χώρος για να αναδειχτεί το επίπεδο, το ταμπεραμέντο και η ικανότητά σου για εποικοδομητικό και πολιτισμένο διάλογο.

  46. Ηλεφούφουτος said

    σχ. 43 Σε ποιον συγκεκριμένο άνθρωπο;!!
    Δεν πιστεύω να πιστεύεις ότι τα αποδίδω στον Ξυλούρη!

    Σε διάφορα ανώνυμα τυπάκια από εκείνη την εποχή αναφερόμουν.

  47. Immortalité said

    @47 Μερσί Ηλεφού, έτσι που διατυπώθηκε μου είχε αφήσει μια αμφιβολία που όμως τη διασκέδασες απολύτως. 🙂

  48. Immortalité said

    @ 45 Αρχηγού παρόντος… Από την πλευρά μου παύω τα αμυντικά πυρά και υπόσχομαι να σεβαστώ την επιθυμία σας 🙂

  49. Voulagx said

    ΟΚ Immortalite, ας καπνισουμε ολοι την πιπα της ειρηνης!

  50. Ηλεφούφουτος said

    Για να πέσουν κι άλλο οι τόνοι ανακαλώ και τους βαρείς χαρακτηρισμούς που χρησιμοποίησα πριν, αν και ξεκαθαρίζω για άλλη μια φορά ότι δεν αναφερόμουν σε γνωστούς ανθρώπους.
    Όλοι πιστεύω να έχουμε διασταυρωθεί με άτομα που μπερδεύουν τον ανδρισμό με τη βαναυσότητα ή την αγωνιστική διάθεση με το νταηλίκι και την ιδιοτέλεια. Δυστυχώς θυμάμαι ότι πολλοί από δαύτους την εποχή εκείνη είχαν βρει σημεία αναφοράς στις «δημοκρατικές δυνάμεις» (τον θυμάστε τον όρο;) και έκαναν κατάχρηση προσσώπων και συμβόλων. Η πιο γνήσια πολιτική έκφραση αυτού του φαινομένου ήταν ο αυριανισμός.
    Φυσικά ο Ξυλούρης δεν έχει σχέση, αλλά στο μυαλό π.χ. ενός παιδιού
    εύκολα μπερδεύονται όλα αυτά.
    Εδώ σε έναν Ρουμάνο εργαζόμενο σήμερα, που παίρνει τρεις κι εξήντα και από ασφάλιση άσ’ τα να πάνε, μπορεί να πεις «πάλη των τάξεων» ή «εκμετάλλευση της υπεραξίας» και να βγάλει φλούμπες (να και το κρητικό για να συμφιλιωθούμε και με την Κρήτη), επειδή, σου λέει, αυτά μου θυμίζουν τον Τσαουσέσκου.

  51. ἀντὶ νὰ καταθέσω τὴν προσωπική μου περὶ Κρήτης ἐμπειρία παραθέτω ἕνα μαβίλειο σονέτο μὲ πεσμένους μονοτονισμένο κατὰ τὴν ὑπ’ἀριθμ. 45 παράκλησι τοῦ Δεσπότη.

    ΠΛΗΡΩΜΑ ΧΡΟΝΟΥ
    Οι Τούρκοι είναι θεριά, δεν είναι ανθρώποι.
    Για χιλιοστή φορά πάλι σηκώσου!
    Το τρισένδοξο θέλει ριζικό σου
    Θεριά να σφάξης που τα θρέφει η Ευρώπη.
    Πολύ ψηλά, κει που δε φτάνει τόπι
    Αφωρεσμένου Τούρκου, Φράγκου, ή Ρώσσου,
    Είναι στημένο τ’ άγιο φλάμπουρό σου
    Στου Ιδανικού το ουράνιο κατατόπι.
    Κι α σε κρατούν πιστάγκωνα δεμένη,
    Κι α χίλια μύρια βάσανα παθαίνεις,
    Μα στο τέλος θε νάβγης κερδεμένη-
    Είσ’ αίμα Ελληνικό και δεν πεθαίνεις.
    Αν είναι ένας Θεός δικαιοκρίτης,
    Συ θα το δείξεις, Λευτεριά της Κρήτης

  52. τὸ «μὲ πεσμένους» ἀγνοήσατέ το ὡς παρόραμα.

  53. ΣοφίαΟικ said

    εγώ δεν επιθυμω να πέσει κνένας τόνος, πάντως, 40ακο. Αντιθέτως, επιθυμώ να κοπούν τα αίτια του ανεβάσματος των τόνων, που είναι αυτάπου είπα πιο πάνω, ότι δηλαδή μου αποδιδουν λόγια που δεν είπα (και προθέσεις που δεν ειχα, αλλά αυτό ειναι εύκολο να γλινει) μ’άλλα λόγια, άμα ανακληθούν τα ψεμματα του 39.
    Με την αθανασία δεν ασχολούμαι γιατί δεν αξιζει τον κόπο, παρεξηγησε μεχρι και τα νηφάλια του ηλεφ.

  54. Immortalité said

    Και για να επανέλθουμε στο θέμα του ποστ τούτου, προς τέρψιν απάντων των παρευρισκομένων (πλην λακεδαιμονίων βεβαίως βεβαίως) δύο εξαιρετικά τραγούδια: το πρώτο σε στίχους Κ. Κινδύνη και μουσική Ξαρχάκου απο το δίσκο «Συλλογή» του 1974 το ‘πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου’ http://www.youtube.com/watch?v=k-UKum5XxfE και το «Ειναι κακούργα η ξενιτιά» που αν και μοιάζει κρητικό είναι του Κ. Φέρρη και του Στ. Βαμβακάρη. Από τα «Ερωτικά» Columpia 1977. http://www.youtube.com/watch?v=K9c7pdD36N0

    «Μου παν τώρα που έχω φύγει και μισεύτηκα μακρυά σου σε κανέναν δεν ανοίγεις τα πορτοπαράθυρά σου…» Και πως θα μπορούσα να κάνω αλλιώς…

  55. Immortalité said

    αυτός ο δεσμός δουλεύει καλύτερα για το β’

  56. grfan75 said

    ΕΣΕΝΑ ΣΟΦΙΑ ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΦΟΥ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ

  57. grfan75 said

    Τόση κακία πια..

  58. Immortalité said

    Για όσους ενδιαφέρονται και μπορούν να πάνε δίνεται μια συναυλία αφιερωμένη στον Ξυλούρη την 21/02/2010 στο ποδηλατοδρόμιο ΟΑΚΑ στις 19.00. Οι συμμετοχές είναι πολύ ενδιαφέρουσες και η είσοδος είναι δωρεάν. Περισσότερα εδώ: http://www.difono.gr/news/index.php?&mact=CGCalendar,cntnt01,default,0&cntnt01event_id=892&cntnt01display=event&cntnt01detailpage=88&cntnt01return_id=88&cntnt01returnid=88&keepThis=true&TB_iframe=true&width=800&height=400

  59. marulaki said

    Φοιτήτρια στην Αθήνα, είχα βαρεθεί ήδη τα σαχλά αστεία τύπου ‘πόσες φυτείες έχει ο πατέρας σου’, ‘έχει μουστάκι ο αδερφός σου’, ‘έχετε 4*4 (ή όπλα) στο σπίτι’ κλπκλπ. Φτάνει πια με τα κλισέ! Οι Κρητικοί δεν είναι ούτε έτσι, ούτε αλλιώς. Έχει και κακούς, έχει και καλούς. Αυτή η μανία να χωρίζουμε την Ελλάδα σε ελίτ διαμερίσματα και μαφιόζικα υπόγεια έχει καταντήσει… Κανείς δεν είπε ότι βγάζει αγίους το χώμα μας (ούτε όμως και δαιμόνους). Αυτό που σίγουρα ισχύει είναι ότι ‘ένας κακός χαλάει χίλιους καλούς’.
    Απλά εδώ μέσα θέλω να πιστεύω ότι είμαστε μόνο καλοί… 🙂

    Τα σέβη μου (και εγώ) στην παρέα.

  60. Immortalité said

    @ 60 Μαρουλάκι μη δίνεις σημασία! Οσοι μας αγαπούνε ξέρουν πολύ καλά τους λόγους. Οσοι πάλι μας οχτρεύονται να χαρούνε το ινάτι τους 🙂

  61. Στρατος Γεωργουλης said

    ΝΙΚΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ
    Φθάσαν τις τριαντα μιά οι χρονιές,
    που σαν το φως του ήλιου,το νέο σκορπίστηκε,
    «Ο Νίκος Ξυλούρης θάχει μόνο χθές»
    η Ελλάδα και η Κρήτη σύστηκε.
    Των Ανωγείων ο σταυραετός,
    θα μας τραγουδάει απο τον ουρανό,
    και δεν θάναι μοναχός,
    τον Ερωτόκριτο θάχει σιγόντο μοναδικό.

    Στράτος Γεωργούλης

  62. mpampis said

    Ανημερα του θανατου του ΜΕΓΑΛΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ και καμαρι της Κρητης μας επεσα σε αυτη την σελιδα…………..
    Η ηλιθιοτητα του Ελληνα σε ολο της το μεγαλειο.ΚΑποια Σοφια(κριμα και το ονομα) εβγαλε το φαρμακι της για την Κρητη και τα εθιμα της.
    Κυρια μου δεν εισαι απο την Κρητη για αυτο και δεν καταλαβενεις τα βασικα.
    ΝΑΙ για εμας ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛHΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ.
    ΝΑΙ για εμας εχουμε την καλητερη κουζινα.
    ΝΑΙ για εμας ειμαστε παλικαρια.
    ΝΑΙ μπορει οταν ειμαστε στην ΠΑΤΡΙΔΑ μας να τρωγομαστε σαν τα κοκκορια αλλα οταν «ξενιτευομαστε«(ετσι αισθανομαστε) ΓΙΝΟΜΑΤΣΕ ΓΡΟΘΙΑ.
    Και παμε στους συλογους μας,ΟΧΙ για να τσακωθουμε και να φαγωθουμε(οπως γινετε στο μεγαλυτερο ποσοστο αλλων συλογων) αλλα για να χαρουμε να πιουμε την τσικουδια μας και να χορεψουμε.
    Για να ακουσουμε το εθνικο μας οργανο την Λυρα και να αγαλιασουμε.
    ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΑ ΧΩΜΑΤΑ ΜΑΣ,ειμαστε αγωνιστες ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ.
    ΝΑΙ εχουμε και ναρκωτικα οπως ΟΛΗ η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.
    ΝΑΙ εχουμε και οπλα ΚΑΙ ΚΑΜΑΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΑ
    ΝΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ
    ΝΑΙ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΠΑΤΑΜΕ ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.
    ΝΑΙ ΚΑΘΟΜΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΚΟΙΤΑΩ ΤΟΝ ΨΗΛΟΡΕΙΤΗ,ΜΟΥ ΦΕΥΓΕΙ ΕΝΑΣ ΑΝΑΣΤΕΝΑΓΜΟΣ ΚΑΙ ΔΑΚΡΥΖΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ.
    Τι να κανω αγαπαω τον τοπο μου,ειναι ιδιαιτερος για εμενα και για ολους τους συντεκνους μου.
    Οσο για τον Σταυραετο μας.ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ,ΝΑΙ αγιοποιηθηκε για την φωνη του,για τον χαρακτhρα του,για το παιξιμο του,για τους αγωνες του,γιατι δεν κρυφτηκε απο τα φασιστιμουτρα(που σπερματα τους ξαναγεννιονται στις μερες μας…)της χουντας,γιατι βγηκε εκει μπροστα και τραγουδισε,δεν φοβηθηκε ΤΙΠΟΤΑ,ηταν ΠΑΛΙΚΑΡΟΣ,ΘΕΟΣ,ΛΕΒΕΝΤΗΣ,ηταν ο ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΑΣ.
    ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΝΙΚΟΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΝΙΞΕΙ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΙ ΣΑΣ ΦΑΣΙΣΤΑΡΙΕΣ.
    Υ.Γ. Η γυναικα του ειναι μια καταπληκτικη ΚΥΡΙΑ που ποτε δεν καπιλευτηκε το ονομα του αγαπημενου της,ειναι αξιοσεβαστη.
    Υ.Γ1 Ημουν 5 ετων οταν μας αφησε ο Νικολας…ακομα θυμαμαι την μανα μου πεσμενη στο τραπεζι να κλαιει και να μην σταματαει…..

  63. Χρύσα said

    Διαβάζοντας τα σχόλιά σας, αρχίζω να πιστεύω ότι ο Έλληνας είναι όντως μαλάκας! Μιλάτε με τόση κακεντρέχεια και βγάζετε χολή για έναν άνθρωπο ο οποίος δεν βρίσκεται πια στη ζωή και που όσο ζούσε ήταν αξιοπρεπής και δεν έδινε δικαιώματα! Και όχι μόνο αυτό αλλά ανακατεύετε στη συζήτηση και την αριστερά λέγοντας πως οι πολιτικές του πεποιθήσεις τον πρωωθούσαν καλλιτεχνικά.. ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΞΕΦΤΙΛΙΣΜΕΝΟΙ! Ο Νίκος Ξυλούρης ότι κατάφερε, το κατάφερε με την προσπάθεια και τους αγώνες του. Με πυξίδα την καθάρια, κρυστάλλινη φωνή του και το ήθος του έφτασε ψηλά. Παρ’όλα αυτά, δεν αντιμετώπισε τον κόσμο σαν αυθεντία αλλά πάντα σεμνά και ταπεινά. Ποτέ δεν επιδίωξε το κέρδος, γι’αυτό και παρέμενε πιστός στις μπουατ και δεν κηνύγησε τις μεγάλες αμοιβές από τα μπουζουξίδικα. Δεν ανακατεύτηκε ποτέ με κόμματα και κυκλώματα της εποχής. Ήταν ένας καλλιτέχνης που αγωνιζόταν για το καλό ελληνικό τραγούδι το οποίο είχε αρχίσει να παρακμάζει τα τελευταία χρόνια της ζωής του Νίκου. Ποτέ δεν καταδέχτηκε να πει τραγούδια της μιας οκάς. Όσο για τον χαρακτήρα του, αυτός ήταν πάντα ακέραιος, σεμνός, αγνός, ταπεινός, ειλικρινής, αξιοπρεπής. Ο ίδιος ήταν σωστός οικογενειάρχης… Δεν έχουν ειπωθεί λίγα και για τη μεγαλοψυχία του καθώς βοηθούσε οικονομικά όσους είχαν ανάγκη, πάντρευε και βάφτιζε όσους ήταν άποροι (είχε βαφτίσει συνολικά 150 παιδιά). Στην αρρώστια του ήταν σωστός λεβέντης, ψύχραιμος και υπομονετικός στις θεραπείες του. Μάλιστα η γιατρός που τον παρακολουθούσε είχε πει πως μετά από μια πολύ δύσκολη επέμβαση, τριγύριζε με το καροτσάκι στους διαδρόμους του νοσοκομείου και τραγουδούσε το <>. Ζήτησε να ταφεί στην Αθήνα για να τιμήσει τους Έλληνες που τον αγάπησαν…
    Όλα αυτά γιατί σας τα λέω? Για να αιτιολογήσω γιατί ο Νίκος Ξυλούρης έχει μείνει στις καρδιές μας ως ο Αρχάγγελος της Κρήτης.. Η εξαιρετική φωνή του (η καλύτερη που υπήρξε ποτέ για μένα), το απαράμιλλο ήθος του, οι αγώνες του για το ποιοτικό τραγούδι και την πατρίδα και ο χαρακτήρας του τον εξυψώνουν ως άνθρωπο. Για να μιλήσετε λοιπόν για τον Ψαρονίκο είτε αποδέχεστε τον χαρακτηρισμό του αρχαγγέλου (τον οποίο του έδωσε ο κόσμος που τον έχει αγαπήσει και όχι τα κόμματα), είτε όχι, πριν μιλήσετε για αυτόν όλοι εσεις που μπροστά του είστε τόσο λίγοι θα πρέπει να ξεπλένετε το στόμα σας! Όσο για αυτά που κατηγορήσατε τους Κρητικούς, απλά επαληθεύεται η νοοτροπία του Έλληνα ο οποίος ξέρει μόνο να κατηγοριοποιεί τους άλλους και να τους βάζει <>.
    Τέλος θα ήθελα να σημειώσω ότι αυτό το κείμενο δεν το έγραψα για να σας πείσω ή να σας κατακρίνω αχαϊρευτοι υβριστές. Εσάς απλά σας λυπάμαι… Το έγραψα για τον Νίκο Ξυλούρη και όσους τον σέβονται και τον αγαπούν για όσα προσέφερε ως καλλιτέχνης και ως άνθρωπος. Αν υπάρχει σ’αυτή τη σελίδα κάποιος τέτοιος….. Τα σέβη μου στην κυρία Ξυλούρη που σέβεται και αγαπά τον άντρα της 37 χρόνια μετά τον θάνατό του και στην κόρη του Ρηνιώ και τα συλληπητήριά μου για τον πρόσφατο χαμό του γιού του Ψαρονίκου, Γιώργου.

  64. sarant said

    64 Δυστυχώς, ό,τι γράφετε μέσα σε γωνιώδεις αγκύλες χάνεται.

  65. Χρυσα said

    sarant ευχαριστώ για την επισήμανση. Στην 1η αγκύλη έγραφα Αγρίμια κι αγριμάκια μου και στη 2η ταμπέλες.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: