Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Καλύτερα να πούμε «Έλληνας γίνεσαι» που έχει πιο εύκολη ορθογραφία!

Posted by sarant στο 9 Φεβρουαρίου, 2010


Η φωτογραφία έχει δημοσιευτεί σε δεκάδες άλλα ιστολόγια, αλλά μπορεί να μην την έχετε δει. Επειδή κι εγώ δεν την είχα δει και μ’ άρεσε πολύ, την αναδημοσιεύω εδώ (κλικ για να μεγαλώσει). Δεν βγάζω πολιτικά συμπεράσματα, για αστείο τη βάζω.

Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από τη συγκέντρωση των ανένταχτων εθνικιστών στην πλατεία Κολοκοτρώνη, την ίδια συγκέντρωση όπου φωνάχτηκε το σύνθημα για τη μπούρκα και τον παστουρμά που μας χάρισε τόσες στιγμές γέλιου. Στο κέντρο της φωτογραφίας ο ανένταχτος βουλευτής Άδωνης Γεωργιάδης, και δίπλα του με τον κόκκινο μπερέ ο Σπ. Χατζάρας.

Πάνω τους, μεγάλο πανώ με ορθογραφικό λάθος που βγάζει μάτι: ΕΛΛΗΝΑΣ ΓΕΝΙΕΣΑΙ, με ένα νι. Άμα είναι έτσι, παιδιά, καλύτερα να πούμε Έλληνας γίνεσαι, που έχει και πιο εύκολη ορθογραφία!

Έσχατη ειρωνεία, τη φωτογραφία λένε πως την έβγαλε ένας μετανάστης δεύτερης γενιάς, ο Νίκος Ντέτζι Οντουμπιντάν, απ’ αυτούς που Έλληνες γίνονται και ξέρουν να γράφουν και το «γεννιέμαι».

145 Σχόλια προς “Καλύτερα να πούμε «Έλληνας γίνεσαι» που έχει πιο εύκολη ορθογραφία!”

  1. Γιαννης said

    Ησται αινας φτεινως πρωπαγανδυστυς κε θωλωκουλτουριαρεις,ω πωλαιμως σασ δαιν θα παιρασοι αιτσει

    Χειμαρος ο οικοδεσποτης σημερα,να περιμενουμε κι αλλη αναρτηση;

  2. Ἐλπίζω νὰ γίνῃ καὶ στὴν Θεσσαλονίκη κανένα σχετικὸ συλλαλητήριο. Σὲ μιὰ τέτοια περίπτωσι θὰ ζητήσω τὴν ὀρθογραφικὴ ἐπιμέλεια τοῦ πανώ.

    Ἡ ἀκροδεξιὰ ὀρθογραφικὴ ἁπλούστευσι δὲν θὰ περάσῃ!

  3. Voulagx said

    Γιανει,ωλα να τα παιρειμενις απω τον υικοδεσπωτει.Ινε γνοστω τεις πασοι ωτυ ω σαραντακειζμος ιναι το ανοταιρο σταδυω του θωλωκουλτουργιαρειζμου!!

  4. Immortalité said

    Αφοισται μας αιπηταίλωυς να δωυλαίψομαι καη μειν κάναιται σειναιχύς αναρτύσοις κοίρυαι ηκωδαίσπωτα! 🙂

  5. Nicolas said

    Όμως αρχαιοελληνικό προφίλ, ο ανάπηρος! λες και τον έφτιαξε ο Πραξιτέλης. Ή μήπως ο κρετίνος ο Καλλικράτης; τέτοιο σκαρί! μόνο στη φωνή τα κάναν λίγο σκατά, σαν μπουρδισμένο κοκόρι* κελαηδάει ο αηδώνις.
    * το γνωστό chapon ή καπόνι, όπως τα φημισμένα της Bresse.
    Όχι στα πτηνά από το Καντόνι,
    έχετε μπουμπούκο καπόνι.
    Πάει, μας κόλλησε η διστιχία! Σαραντάκο, είσαι βαλτός από την ξένη χείρα (η μάτι, λόγω του œil de Moscou).

  6. Όχι στο σαρίκι και τη χαντζάρα
    έχουμε το Σπύρο τον Χατζάρα!

  7. sarant said

    Δεν έχω σκοπό να σας βομβαρδίζω με ποστ, αλλά το είδα και δεν μπορούσα να αντισταθώ.

    ΣκύλεΒΚ, έξοχο!

  8. Ὄχι στὸ ἄγαλμα τοῦ Κολοκοτρώνη,
    ἔχουμ’ Ἰμπραὴμ καὶ Ὀμὲρ Βρυώνη.

    Ὄχι στὸ κόκκινο μπερὲ τοῦ κυρ- Χατζάρα
    ἔχουμε ἀστερᾶτο μπερὲ τοῦ Τσὲ Γκεβάρα.

    Ὄχι στ’ἀνορθόγραφα πανὼ τὰ μύρια ὅσα
    ἔχουμε τὸν Βηλαρᾶ καὶ τὴν Ῥομέηκη γλόσα.

    Ὄχι στὸ προφὶλ τοῦ ἄσχημου στὴν μέση
    θέλουμε πρωθυπουργὸ τὴν Μαίρη Μηλιαρέση.

    Ὄχι στὴν ἁπλούστευσι τῶν διπλῶν συμφώνων
    ἔχουμε ἁπλούστευσι περὶ ἰθαγενείας νόμων.

  9. sarant said

    Κορνήλιε, καλό!

    Το πολυτονικό πανώ σου θα κάνει αίσθηση, είμαι βέβαιος, στη Θεσσαλονίκη. Μόνο βρες τρόπο να βάλεις και καμιά υπογεγραμμένη.

  10. Δέσποτα στὴν Θεσσαλονίκη, στὴν Σβώλου σὲ κάποια γωνία, ὑπάρχει μαγαζὶ ἐπιγραφόμενον ΠΣΗΤΟΠΩΛΕΙΟΝ. Ὅπως βλέπεις ἔχουμε ἀκόμη τὸ προευκλείδειο ἀλφάβητο.

  11. Η απάντηση:

  12. http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_0Duuqhce4-U/Sl16b0exnJI/AAAAAAAABRQ/EFeaIN68s4s/s400/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1.jpg&imgrefurl=http://www.artablogs.gr/%3Fcomment%3D597%26page%3D16&usg=__ZrBMY4K1Hh9f2o84VJDtSD3SnwE=&h=206&w=320&sz=19&hl=el&start=117&um=1&itbs=1&tbnid=EXX4XBTkVOuoJM:&tbnh=76&tbnw=118&prev=/images%3Fq%3D%25CF%2583%25CF%258D%25CE%25BD%25CE%25B8%25CE%25B7%25CE%25BC%25CE%25B1%2B%25CF%2583%25CE%25B5%2B%25CF%2584%25CE%25BF%25CE%25AF%25CF%2587%25CE%25BF%26ndsp%3D21%26hl%3Del%26sa%3DN%26start%3D105%26um%3D1

  13. ἤθελα νὰ πῶ

  14. Κορνήλιε το δικό μου είναι εντός θέματος, το δικό σου κινείται στο όριο του σπαμ, νομίζω!

  15. δέχομαι τὴν ἔνστασι καὶ ἐπανέρχομαι μὲ ἀνορθόγραφα συνθήματα καὶ ἄλλα:

    http://3.bp.blogspot.com/_ie75brmQ2VY/SlQRQtYmzqI/AAAAAAAAAJE/pYY5Q8ppDW8/s400/esw+enaretos.jpg ἐντάξει ἔσω, ἔξω τί γίνεται;

  16. Έσω ενάρετος, έξω αξιόμεμπτος. Η αρχή της δερβισικής αδελφότητας των Μελαμήδων.

  17. Πάντως πολὺ εὐχάριστη ἔκπληξι ἡ ἀντίδρασι τοῦ προέδρου τῶν μεταναστῶν κατὰ τοῦ νομοσχεδίου τὸ ὁποῖο χαρακτήρισε ψηφοθηρικό. Δὲν ξέρω ἂν πιάνουν τὰ ἐπιχειρήματά του γιατὶ μιλοῦσε σπαστὰ ἑλληνικὰ καὶ προφανῶς θὰ εἶναι καὶ ἀνορθόγραφος.

  18. Λευτέρης said

    #17
    Γιατί υπάρχει σύλλογος μεταναστών ελλάδος;

  19. sarant said

    Υπάρχει ο κ. Ζαν – Ντανιέλ Κολομπανί.
    Ίσως είναι μαροκινός, διότι είναι επίσης πρόεδρος της Ελληνομαροκινής Λέσχης (Greek Moroccan Club) αλλά και του Ελληνομολδαβικού Πολιτιστικού Συνδέσμου και είχε γκρουπ στο φέισμπουκ για να τον υποστηρίξουν ως βουλευτή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

    Πάντως, στο σάιτ της Ένωσης Μεταναστών υπάρχει σηματάκι κατά του δημοψηφίσματος.

  20. Δηλαδὴ οἱ μὴ ἔχοντες δικαίωμα ψήφου δὲν θέλουν νὰ ἀποφασίσουν οἱ ἔχοντες, ἀλλὰ θέλουν καὶ οἱ ἴδιοι νὰ ἐνταχθοῦν στοὺς ἔχοντες. Μισὸ λεπτό, αὐτὸ μπορεῖ νὰ γίνῃ καὶ θεατρικὸ τύπου Ἰονέσκο! Ἴσως βγάλῃ καὶ κανένα καλὸ ποιηματάκι! Πολὺ κάθισα σήμερα στὸν ὑπολογιστὴ (ἂς εἶναι καλὰ τὰ ἐλεγειακὰ δίστιχα τῆς μπούρκας) καὶ μ’ ἔπιασε κεφαλόπονος. Πάω γιὰ ὰποτοξίνωσι!

  21. Ωχριά το μοναχικό ‘ν’ μπροστά στο θέαμα ενός Πρωθυπουργού που νομίζει (λανθασμένα) πως σήμερα στην Ελλάδα ο αλλοδαπός πρέπει να περιμένει 28 χρόνια από τη γέννησή του στην Ελλάδα για να κάνει αίτηση πολιτογράφησης.

  22. ορθογραφος said

    πωναισαν τα ματακοια μου. θα αιπραιπε προτα να πσακσουν πος γραφαιτε σοστα κε ωρθωγραφοιμαινα
    τω πανω.

  23. ΑΠΟΡΩΝ said

    ΝΑ ΘΥΜΙΖΩΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ, ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ, ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΟΜΙΜΩΣ ΚΑΙ ΜΕ «ΠΡΟΣΚΛΗΣΙ» ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΩΝ. ΔΕΝ ΗΣΑΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΓΚΑΤΕΣΤΑΘΗΣΑΝ (Π.Χ. ΓΕΡΜΑΝΟΙ!).
    ΥΠΗΚΟΟΙ ΝΑΙ, ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ ΟΧΙ (Η ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΥΠΗΚΟΟΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ.
    Ο ΙΘΑΓΕΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΥΠΗΚΟΟΣ, Ο ΥΠΗΚΟΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤ’ ΑΝΑΓΚΗΝ ΙΘΑΓΕΝΗΣ.)

    Η Η.Π.Α. καί η Αυστραλία είναι κράτη «πολυ-πολιτισμικά», πολυεθνικά, διότι ουσιαστικώς εδημιουργήθησαν (εις βάρος τών ιθαγενών κατοίκων των, ιδίως στήν Αμερική, μέ τόν αφανισμό τών «Ινδιάνων») από πλήθη ανθρώπων διαφορετικών λαών, εθνών, πολιτισμών.
    (Η Γερμανία μάλλον δέν είναι «πολυ-πολιτισμική» , ή «πολυεθνική» χώρα.)

    Όταν κάποιοι αναφέρονται στόν όρο «πολυ-πολιτισμικός», γιατί εννούν νά πείσουν τούς Έλληνες ότι έχομεν χρείαν άλλων «πολιτισμών»; Τί υπάρχει σήμερα στόν πλανήτη καί ΔΕΝ προέρχεται από τήν Ελλάδα; ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΕΣΒΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΟΧΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ!
    Γιά σκεφθήτε: Γλώσσα, Μουσική, χορός, θέατρο, αθλητισμός, μαθηματικά, αστρονομία, ιατρική, φαρμακευτική, πολεοδομία, μηχανική, γλυπτική, τεχνολογία, δημοκρατία, αρχιτεκτονική, γλυπτική, ποίησις, λογοτεχνία, ναυπηγική, δίκαιο, …..!
    Τί μάς λείπει άραγε καί έχομε τόσην ανάγκη αυτόν τόν «πολυ-πολιτισμό» ;;; Καί τί «πολιτισμό» φέρουν μαζί τους, πλέον τής δυστυχίας των, οι ταλαίπωροι λαθρομετανάστες;; (Γιά νά αγνωήσωμεν επί τού παρόντος τήν πλειάδα τών αλλοδαπών εγκληματιών πού έχουν εισβάλει στήν πάλαι ποτέ ήσυχη χώρα μας).

    Totum Graecorum est (Τά πάντα είναι τών Ελλήνων), δηλώνει ο Λατίνος Κικέρων (Cicero, Pro Placco 9).

    Καί γιατί είναι κακό νά υπερηφανεύεται κάποιος γιά τούς λαμπρούς του προγόνους, τούς φωτοδότες τής ανθρωπότητος; Γιατί πρέπει όλα νά ισοπεδωθούν; Οι αριστεροί, οι αναρχικοί, οι αντεξουσιαστές, οι διεθνιστές, γιατί έχουν τό δικαίωμα νά υπερηφανευώνται γιά τίς ιδέες των καί γιά τούς επινοητές τών ιδεών αυτών καί οι Έλληνες πρέπει νά ξεχάσουν τήν καταγωγή των καί τό παρελθόν των;
    Γιατί τόσον μίσος κατά τών Ελλήνων; Γιατί επιμένουν οι ευεργετηθέντες νά λοιδωρούν καί νά διώκουν τούς ευεργέτας των;;

    Περί Ισοκράτους

    Πουθενὰ δὲν ἀναφέρει ὁ Ἰσοκράτης (οὒτε ἂλλος Ἓλλην συγγραφεὺς) ὃτι “Ἓλληνὲς εἰσι οἱ μετέχοντες τῆς Ἑλληνικῆς παιδείας”. Ἡ ρῆσις αὐτὴ, τὴν ὁποίαν κατά κόρον ἐξεμεταλεύθησαν τὰ Μ.Μ.Ε., εἶναι χαλκευμένη, παράφρασις, παρερμηνεία, διαστρεύλωσις τοῦ 50οῦ ἐδαφίου απὸ τὸν “Πανηγυρικὸν” τοῦ Ἰσοκράτους, τὸ ὁποῖον εἰς τὴν πραγματικότητα διατυπώνει, σαφῶς, τελείως αντίθετη ἒννοια. (Γι’ αὐτὸ δὲν ἐπιθυμοῦν κάποιοι νὰ διδάσκωνται τὰ ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ εις τὰ σχολεῖα: γιὰ νὰ μποροῦν διάφοροι ἐπιτήδειοι, νὰ ἐρμηνεύουν τὰ ἀρχαῖα κείμενα ὃπως τοὺς βολεύει).

    Ὁ Ἰσοκράτης, λοιπὸν, πλέκων τὸ ἐγκώμιον τῆς πνευματικῆς αἲγλης τῶν Ἀθηνῶν, γράφει ἐπὶ λέξει:
    “…. ΤΟΣΟΥΤΟΝ Δ’ ΑΠΟΛΕΛΟΙΠΕΝ Η ΠΟΛΙΣ ΗΜΩΝ ΠΕΡΙ ΤΟ ΦΡΟΝΕΙΝ ΚΑΙ ΛΕΓΕΙΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΩΣΘ΄ ΟΙ ΤΑΥΤΗΣ ΜΑΘΗΤΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΓΕΓΟΝΑΣΙΝ, ΚΑΙ ΤΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΝΟΜΑ ΠΕΠΟΙΗΚΕ ΜΗΚΕΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΙΑΣ ΔΟΚΕΙΝ ΕΙΝΑΙ, ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΛΕΙΣΘΑΙ ΤΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΤΗΣ ΗΜΕΤΕΡΑΣ Η ΤΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ.”

    Τὸ ρῆμα “πεποίηκε” καὶ τὸ τὸ ἀπαρὲμφατον “δοκεῖν”, τὰ ὁποῖα χρησιμοποιεῖ ὁ Ἰσοκράτης, δὲν ἒχουν τεθῆ τυχαίως. Ὃπως παρατηρεῖ καὶ ὁ σχολιογράφος τῶν Κωδίκων, ὁ Ἰσοκράτης πάντοτε “σαφεῖ τῇ λέξει κέχρηται” (vita 1.10). Σημειωτέον δὲ, ὃτι συνεπλήρωνε καὶ ἐτελειοποιοῦσε τὸν “Πανηγυρικὸ” περισσότερο ἀπὸ δέκα ἒτη, προκειμένου νὰ τὸν ἀπαγγείλη κατὰ τὴν ἑκατοστὴν Ὀλυμπιάδα – τὸ 380 π.ν.χ.-, ὃπου, ὡς γνωστὸν, συμμετεῖχον ΜΟΝΟΝ Ἓλληνες.
    Τὸ ρῆμα “ποιῶ” σημαίνει κατασκευάζω, φτιάχνω, δημιουργῶ. Τό μέσον (μέση φωνὴ) “ποιούμαι” σημαίνει ὑπολαμβάνω, νομίζω: “συμφορὰν ποιοῦμαι” = θεωρῶ ὡς συμφορὰν (ἀνάλογες σημερινὲς ἐκφράσεις: “περιποιημένη συμπεριφορὰ”, “κατασκευασμεύνη ὑπόθεσις”, “φτιαχτὸ ζήτημα”.
    Τὸ δὲ ρῆμα “δοκῶ” σημαίνει ὑποθέτω, νομίζω, φαντάζομαι: δοκεῖ = φαίνεται, ἐν ἀντιθέσει πρὸς τὴν πραγματικότητα. “Τά δοκούντα –μόνον – τῷ δοκοῦντι εἶναι ἀληθῆ” τονίζει ὁ Πλάτων εἰς τὸν διάλογον “Θεαίτητος” (158 Ε).

    Ὁ Ἰσοκράτης λοιπὸν ἁπλῶς διαπιστώνει:
    “Ἡ πόλις μας (δηλαδή αἱ Ἀθῆναι, ἡ Ἑλλὰς Ἑλλάδος κατὰ τὸν Θυκυδίδη), τόσον ἒχει ἀφήσει πίσω της (“ἀπολέλοιπε”, “ἐξεπέρασε”) ὡς πρὸς τὴν φρόνησιν τοὺς ἂλλους ἂνθρώπους, ὣστε οἱ μαθηταὶ αύτῆς ἒγιναν διδάσκαλοι ἂλλων καὶ τὸ ὂνομα τῶν Ἑλλήνων πεποίηκε ( = ἐδημιούργησε τὴν πεποιημένην, πλαστὴν ὲντύπωσιν) δοκεῖν εἶναι ( =νὰ φαίνεται ὃτι εἶναι –δίχως ὃμως νὰ εἶναι) χαρακτηριστικὸν ὂχι πιὰ τοῦ γένους ἀλλὰ τῆς διανοίας καὶ νὰ ἀποκαλοῦνται Ἓλληνες (δὲν τοὺς ἀποκαλοῦμε ἐμεῖς) μᾶλλον οἱ μετέχοντες τής ἡμετέρας ἐκπαιδεύσεως παρὰ (οἱ μετέχοντες) τῆς κοινῆς φύσεως ( =γεννήσεως, καταγωγῆς).

    Δηλαδὴ, κάτι παρόμοιο μὲ αὐτὸ ποὺ γίνεται σήμερα μὲ τοὺς καθηγητὲς ξένων γλωσσῶν. Οἱ μαθηταὶ λένε: “ἡ γαλλίδα”, “ἡ γερμανίδα”, “ὁ ἂγγλος”, κ.ο.κ., ἐννοώντας τοὺς -Ἓλληνες- καθηγητὰς, οἱ ὁποῖοι διδάσκουν αὐτὲς τὶς γλῶσσες.

    Γι’αὐτὸ ἀκριβῶς ἡ Ἑλληνικὴ γλῶσσα ἐτακτοποίησε τὸ ἀνεφυὲν πρόβλημα, καθορίζοντας ὡς “ἑλληνίζοντας” (καὶ ὂχι “Ἓλληνας”) τοὺς ξένους τοὺς διδάσκοντας ἑλληνικὰ. Ἒτσι ἒχομε τοὺς “ἑλληνίζοντας” Ἰουδαίους, δηλαδὴ τοὺς ὁμιλοῦντας τὴν Ἑλληνικὴν, καὶ γενικῶς τοὺς συγγραφεῖς, οἱ ὁποῖοι εἰς τὰ κράτη τῆς Ἀνατολῆς, ἀλλὰ καὶ τῆς Δύσεως, ὡμιλοῦσαν, ἒγγραφον καὶ ἐδίδασκον τὰ Ἑλληνικὰ.

    “Ἑλληνιστὴς” μέχρι σήμερα, εἶναι ὁ ἑλληνόγλωσσος ἀλλοδαπὸς, ὁ καθηγητὴς τῶν Ἑλληνικῶν. Λόγου χάριν, ἡ Γαλλίδα ἑλληνίστρια Ζακλὶν ντὲ Ρομιγὺ, ὁ Ἱσπανὸς ἑλληνιστὴς Φεδερίκο Σαγρέδο, ὁ Ἱσπανὸς ἑλληνιστὴς Χουὰν Κοντὲρχ, καθηγητὴς εἰς τὸ πανεπισήμιο st. Andrews τῆς Σκωτίας, ὁ ὁποῖος ἀναγράφει εἰδήσεις στὴν ἀρχαία Ἑλληνικὴ γλῶσσα, στὸν ἱστοχῶρο του http://www.akwn.net/ κ.ἂ.

    Καὶ γιὰ νὰ μὴν ὑπάρξη τυχὸν παρεξήγησις γύρω ἀπὸ τὴν λέξι “μαθηταὶ” (οἱ ταύτης μαθηταὶ γεγόνασι διδάσκαλοι τῶν ἂλλων) διευκρινίζομε ὃτι οἱ μαθηταὶ οἱ ὁποίοι συνέρρεον εἰς τὶς Σχολὲς τῶν Ἀθηνῶν δὲν ἦσαν μόνον Ἓλληνες, ἀλλὰ καὶ ξένοι ἀπὸ Ἀνατολὴ καὶ Δύσι. Αὐτοὶ, γυρίζοντας στὶς πατρίδες των, ἐδίδασκον ἑλληνικὰ ὡς “Ἓλληνες διδάσκαλοι” καὶ μετέπειτα “ἑλληνοδιδάσκαλοι”.

    (Απόσπασμα επιστολής τής εξαιρέτου φιλολόγου Άννας Τζιροπούλου – Ευσταθίου, πρός τόν πρόεδρον τής Δημοκρατίας κ. Κων. Στεφανόπουλο, τήν 6η Νοεμβρίου τού 2000, η οποία εδημοσιεύθη σέ τεύχος τού περιοδικού “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ”)

  24. Μπουκανιέρος said

    Τελικά, δεν απεργούν τα τρόλει αύριο (ούτε σήμερα).

  25. Νέος Τιπούκειτος said

    Σηγνόμι που γήνομε ρατσοιστύς, αλά αν ώλαις αφταίς η σκατώφατσαις που πλεσιώνουν τον ορέον άδονην ήνε έλινες, εγό καλήταιρα να γείνο βέλγως, που αίχουνε κε τον ζανκλώντ βαντάμ, που ήνε μπρατσαράς κε κούκλως. Διώτη βέλγως και βαντάμ γίνεσε, δε γενιέσε.

    Όσο για τη «φιλολογική» ανάλυση της εξαιρέτου Τζιροπούλαινας … με το συμπάθιο, αλλά είναι για τον γάιδαρο (ή ό,τι άλλο προτιμάτε) καβάλα.

  26. Νέος Τιπούκειτος said

    Συγγνώμη για τη σχολαστική απορία, αλλά αυτός ο Σπύρος Χατζάρας με τον κόκκινο μπερέ είναι ο αλήστου μνήμης δημοσιογράφος της ΕΡΤ που έγλειφε τα πασόκια με κάθε ευκαιρία; Εκείνος που είχε πάρει δηλώσεις απ’ τον Αντρέα Παπαντρέου πάνω στη σκάλα του αεροπλάνου τότε που ήρθε απ’ το Χέρφιλντ; Μη χειρότερα δηλαδή, τι άλλο θα δούν τα μάτια μας.

  27. sarant said

    Ναι, αυτός ο Χατζάρας είναι!

    Προς απορώντα:
    Η ανάλυση της Τζιροπούλου είναι γνωστή. Δείτε εδώ μια ανασκευή:
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/03/15/isocrates2/

    Όσο για το αν οι Έλληνες πήγαιναν με πρόσκληση στις ΗΠΑ, πάρα πολλοί πήγαν λαθραίοι, όπως ο προπροπάππος μου.

  28. Τιπούκειτε (25): http://akanoniston.blogspot.com/2010/02/blog-post_07.html
    και #26: ναι, κάπου το ξαναλέγαμε τις προάλλες αλλά αδύνατον να εντοπίσω το νήμα…

  29. Servitoros said

    http://vapsomalliades.blogspot.com/2009/02/blog-post_19.html
    Ύμνος στον εθνικοσωτήρα Χατζάρα (παρεπιπτόντος το ελληνοπρεπές όνομα Χατζάρας, μου θυμίζει την 13η ορείνη μονάδα των Waffen SS αποτελούμενη από Βόσνιους Μουσουλμάνους, γνωστή ως Handžar)

  30. Νέος Τιπούκειτος said

    @28: Δύτη, άψογοι οι προβληματιΖμοί!

    @29: Σερβιτόρε, μερσί! Καλέ, πώς έγινε έτσι ο Χατζάρας; Όχι ότι ήτανε και ποτές βλεπούσιμος, αλλά τώρα παράγινε.

  31. Immortalité said

    @25 Τοιπωύ μοίπος να γήνυς γάλως και Αλέν Νταιλών; δαιν οίναι τώσο μπρατσαράς αλλά οίναι πωλοί δαιξειώς κε αντοικυμαινηκά κωύκλως. Ω άλλως οίναι λύγω χάλοιας.

  32. ppan said

    Είναι αυτό που λένε , μην μας αφήνετε μόνους μας με τους έλληνες.

  33. Νέος Τιπούκειτος said

    @Très chère et excellente Immortalité, δήκηον έχεται, ορέον πεδή κε ω αλαίν, και δεξηώμουτρω πρότις, αλά ο βέλγως ήνε ποιο κάπος έτση ρε πεδήμου. Έχυ ένα μιστίκ, με ηντριγκάρυ ποιο πολή.

    Δεν ξαίρω αν έγεινα σαφύς.

  34. Voulagx said

    Αν θυμαμαι καλα, σε εορταστικη επετειακη εκδηλωση στο Κιλελερ, ο Χατζαρας εκανε την εξης ερωτηση στον Ανδρεα Παπανδρεου: «Κυριε προεδρε, θα μας κανετε την κλασσικη δηλωση για το Κιλελερ;»
    και πηρε την ειρωνικη απαντηση: «Ε, αφου ειναι κλασσικη, καν’την εσυ»

  35. Μαρία said

    #18, 19 Με τη διαφορά οτι ο Κολομπανί δεν είναι οικονομικός μετανάστης και στην ιστοσελίδα τους αυτοσυστήνονται σαν «δεξαμενή σκέψης»

    Τιπού, ο αλήστου μνήμης ντουλαπάτος ήταν ο μόνος που δημιουργούσε προβλήματα στις φιλολόγους επιμελήτριες των δελτίων, γιατί δε δεχόταν διορθώσεις. (πληροφορία απο πρώτο χέρι)

  36. Για τις πρόσφατες δραστηριότητες του κ. Χατζάρα και τις εκπομπές του στο Blue Sky:
    http://tsak-giorgis.blogspot.com/2009/06/blue-skay.html
    http://tvxs.gr/node/19433

  37. Μπουκανιέρος said

    Νικοκύρη, δυο παρατηρήσεις:

    – έχω πει πολλές φορές ότι δε μου αρέσουν τα ορθογραφικά επιχειρήματα στις πολεμικές. Αυτό, προφανώς, ισχύει πάντα – ακόμα κι όταν οι αντίπαλοι είναι φετιχιστές της ορθογραφίας.

    – το σύνθημα στο πανό το βρίσκω πολύ χρήσιμο, αφού όσοι το χρησιμοποιούν δηλώνουν ξεκάθαρα και χωρίς καμία αμφιβολία ότι είναι ρατσιστές (με την παλιά, αρχική και κυριολεκτική έννοια: φυλετιστές που πιστεύουν στο «αίμα»). Επιπλέον, βρίσκω το γεγονός αρκετά διασκεδαστικό, αφού έτσι εκθέτουν τους πιο πονηρεμένους συμμάχους τους που με διάφορες μεταμοντέρνες ντρίπλες και αριστερά επιχειρήματα πασκίζουν ν’ αποδείξουν ότι το μαύρο δεν είναι πράγματι μαύρο. Με μια κουβέντα, είναι πολύ ευχάριστο να έχεις αντιπάλους με αυτό ακριβώς το διανοητικό επίπεδο.

    (Πριν παρασυρθούμε σε άκαιρες αισιοδοξίες, να θυμίσω ότι ζούμε σε δύσκολες εποχές και υπάρχουν πραγματικά προβλήματα. Και εχθροί λιγότερο ηλίθιοι, δυστυχώς.)

  38. Immortalité said

    @33 Mon cher Tipou, je comprends très bien votre point mais… Van Dam il a l’ air très con et vu votre esprit … je ne vous vois pas dans sa tête. Tandis que l’autre, il a de la classe non?

    @ Μπουκάν, Καλά λοιπόν. Δίκιο έχετε. Μα να μη διασκεδάσουμε και μεις λιγάκι;

  39. Μπερδεύω τον Χατζάρα με τον Χούντα. Και οι δυο στην ΕΡΤ δεν ήταν; Ελληνόψυχοι. Αλλά δεν τους ξεχωρίζω.

  40. Έλληνας γεννιέσαι
    Τούρκος γίνεσαι (από θυμό, με αυτά που βλέπεις)

  41. nikiplos said

    Μια ενδιαφέρουσα πτυχή της ιστορίας του κου Σπύρου Χ. Μετά το «σιδερένιο» υπέπεσε σε δυσμένεια (Δρακουμέλ γαρ) και επανήλθε «δικαιωμένος» το 1993, αλλά ξύπνιος γαρ, προτίμησε θέση υπεύθυνου γραφείου τύπου της πρεσβείας μας στη Μόσχα, όπου πέρασε κάποια χρόνια πάνω από πέντε.
    Ίσως εκεί να έκανε τη διαδρομή Ιεροσόλυμα – Δαμασκός, ως άλλος Σαύλος…

  42. Μαρία said

    Γάτε, γούγλισε Κώστας Χούντας. Φατσικά καμιά σχέση με Χατζάρα.

  43. ΣοφίαΟικ said

    35:Αμάν, Μαρία, αυτό το δεξαμενή σκέψης μου έβγαλε το μάτι,γιατί δε μου θύμησε θινκτανκ αλλά φωτεινό παντογνωστη.

    επίσης, ρε παιδιά με στραβωσατε με τα ανορθογραφα! με το μαλακό

  44. Μαρία said

    Α Σοφία, έτσι γράφουν οι «μετανάστες».

  45. Voulagx said

    Προτεινω να καθιερωσουμε την «Ημερα της Ανορθογραφιας». Η αναρτηση του οικοδεσποτη και τα σχολια να ειναι ολα ανορθογραφα.Η προταση προς τον οικοδεσποτη, φυσικα.

  46. Μπουκανιέρος said

    Βουλαγξ, σε καταγγέλλω για ανερμάτιστο Μποστισμό.

  47. Ὄχι στὸν πρώην Πασόκο Χατζάρα
    ἔχουμε Μπίστη καὶ Δαμανάκη,
    ὄχι στῶν ΟΦΑ τὴν ἄτιμη φάρα,
    ἔχουμε Βούγια καὶ Ἀνδρουλάκη.

  48. Ὄχι στὸν τρόπο γραφῆς τοῦ Μπόστ,
    ἔχουμε νέο κύκλο τοῦ lost.

  49. Voulagx said

    Μαρια, αποδεχομαι την καταγγελια, ομολογω,ειμαι οργανο του διεθνους σμεκσ λομπυ.Τιθω τον εαυτο μου υπο την κρισιν της ιστοπαρεας.
    Προτου αρχισεις να μειδιας ειρωνικα για το «τιθω» σου υπενθυμιζω οτι εχει εγκριθει η χρηση του απο την Λαιδη Αντζελα!!

  50. Ἀπορῶν, ἡ πλὰξ εἶναι ὅτι οἱ θιασῶτες τοῦ πολυπολιτισμοῦ σκίζονται γιὰ τ’ ἀνθρώπινα δικαιώματα λὲς καὶ αὐτὰ εἶναι δεκτὰ σὲ ὅλους τοὺς πολιτισμούς!

  51. Ὄχι στοὺς ἄσχημους Ἄδωνι καὶ Χατζάρα,
    ἔχουμε τὴν Ἀλέκα ποὺ εἶναι κουκλάρα.

  52. Ὄχι στὸν Βέλγο Ζὰν Κλὼντ Βὰν Ντάμ,
    ἔχουμε ΓΑΠ ποὺ κάνει σαρδάμ.

    Ὄχι στὸν Βἐλγο Ζὰν Κλὼντ Βὰν Ντάμ,
    ἔχουμε πρωθυπουργὸ ἀναντὰμ παπαντάμ.

  53. ἄντε κι ἕνα τελευταῖο: ὄχι στὴ βίδα νούμερο ἑπτά.

    http://books.vres.gr/book.php?book_id=121194

  54. sarant said

    Αυτή η βίδα νούμερο 7 τι είναι πάλι;

    Παιδιά, η ακατάσχετη ανορθογραφία δεν έχει γούστο. Ο Μποστ έγραφε «μυτέρα» όχι «μιτέρα». Είναι πιο δυσκολο να γράψεις μποστικά παρά κανονικά.

    Νικιπλός, νομίζω ότι ο μέγας δημοσιογράφος είναι ακόμα στο μισθολόγιο του δημοσίου.

  55. echthrosofer said

    Για να μη μενουνε εντυπωσεις , Ιθαγενεια και Υπηκοοτητα ειναι εννοιες ταυτοσημες

  56. sarant said

    Εχθροσοφέρ, νομίζω ότι έχεις δίκιο -αν όμως κανείς έχει αντίθετη άποψη θα ήθελα να την ακούσω.

  57. Βαμβάκος said

    Χθές στο νυκτερινό δελτί της ΝΕΤ μια φέρελπις εκφωνήτρια είπε : «….των διευθύνοντων συμβούλων….»

  58. Βαμβάκος said

    δελτίο !!! όχι δελτί !

  59. Μαρία said

    56, Μα είναι θέμα άποψης;

  60. Voulagx said

    Απο νομικη αποψη,δεν υπαρχει διακριση μεταξυ ιθαγενειας και υπηκοοτητας.Ο Χασοδικης μπορει να το αναλυσει καλυτερα αυτο.Στα ελληνικα υπαρχει και ο ορος πολιτογραφηση.

  61. Immortalité said

    @ 55,56,59, Εχει δίκιο ο echthrosofer ιθαγένεια και υπηκοότητα είναι νομικά έννοιες συνώνυμες. Και με τις δύο λέξεις εννοούμε τον νομικό και πολιτικό δεσμό που συνδέει το άτομο ως πολίτη ενός κράτους με το κράτος αυτό (βλ ΛΚΝ). Ετυμολογικά τώρα και φυσικά αναφέρομαι στους ειδικούς της παρέας για να με διορθώσουν, είναι σύμφωνα με ΛΚΝ μεταφραστικό δάνειο από το γαλλικό indigène που δηλώνει αυτόν που γεννήθηκε στη χώρα αναφοράς. Το petit Robert δίνει συνώνυμο το autochtone που με τη σειρά του σημαίνει πάντα σύμφωνα με ΛΚΝ “αυτόν που γεννήθηκε και κατοικεί στον ίδιο τόπο με τους προγόνους του, που ούτε ο ίδιος ούτε οι πρόγονοί του ήρθαν από άλλο τόπο”. Ειδικά στις χώρες με αποικίες η υπηκοότητα και η ιθαγένεια κατέληγαν μεν στο ίδιο αποτέλεσμα αλλά είχαν διαφορετική αφετηρία.
    Μέχρι σήμερα η Ελλάδα είναι μια χώρα που η ιθαγένεια και η υπηκοότητα ταυτιζόταν απολύτως αφού δικαίωμα στην υπηκοότητα είχαν οι ιθαγενείς ή τουλάχιστον όσοι μπορούσαν να αποδείξουν ένα κάποιο δεσμό αίματος. Εξ ού και τα ανορθόγραφα πανώ. Το όλο ζήτημα τίθεται επειδή η κυβέρνηση αποφάσισε να αναγνωρίσει α) τη δυνατότητα πολιτογράφησης ανεξαρτήτως δεσμού αίματος και β) την απονομή ιθαγένειας σε παιδιά αλλοδαπών που γεννήθηκαν στην ελλάδα βάση του jus soli. Αλλά επειδή ο Ρογήρος τα έγραψε καλύτερα και απλούστερα εδώ https://www.blogger.com/comment.gblogID=212847213873383057&postID=8782123688187506078
    σχολιάζοντας σχετική ανάρτηση του φίλτατου Χασοδίκη http://xasodikis.blogspot.com/2010/01/blog-post_21.html σας παραπέμπω και καλά ξεμπερδέματα 🙂

  62. Immortalité said

    @ 60 Πάλι με πρόλαβες 🙂

  63. Voulagx said

    @62 Δεν ηταν στις προθεσεις μου!! Τα μεγαλα πνευματα συμπιπτουν!!!

  64. ἰθαγένεια καὶ ὑπηκοότης εἶναι τὸ ἴδιο.

  65. Καὶ γιὰ νὰ μὴ παρεξηγοῦμαι: ἡ δύναμι τῶν συγκινητικῶν καὶ δακρύβρεχτων κειμένων ποὺ ἀπευθύνονται στὸ θυμικὸ τοῦ ἀναγνώστη μὲ σκοπὸ νὰ τὸν πείσουν εἶναι γνωστὴ ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Σόλωνα καὶ τὸν πόλεμο τῆς Αἴγινας.

  66. τὸ #65 πήγαινε σὲ ἄλλο νῆμα, καλὸ θὰ ἦταν νὰ σβηστῆ ἀπὸ δῶ.

  67. Immortalité said

    @ 63 🙂 Πάντως πολιτογράφηση είναι τρόπος απόκτησης υπηκοότητας πέραν του δικαιωματικού από γέννηση. Αυτό που στην ελλάδα μέχρι τώρα δεν είχαμε. Πάντως για να διορθώσω ή μάλλον να συμπληρώσω τον εαυτό μου στο 61, δικαίωμα στην υπηκοότητα είχαν στην ελλάδα όχι μόνο όσοι μπορούσαν να αποδείξουν δεσμό αίματος αλλά και αγχιστείας. Με γάμο φυσικά και υπο προυποθέσεις όπως τα πάντα άλλωστε.

    @64 Κορνήλιε ή δε διαβάζεις τα μηνύματα ή επαναλαμβάνεσαι συστηματικά!

  68. Ἀθανασία τὰ διαβάζω, ἀλλὰ προσθέτω κι ἐγὼ τὴν συμφωνία μου. Ἐπίσης εἶναι ψέμμα ὅτι δὲν ἰσχύει ὁ θεσμὸς τῆς πολιτογραφήσεως ἀνεξαρτήτως δεσμοῦ αἵματος.

  69. ΩΣΗ ΠΡΩΣΠΑΘΙΤΑΙ ΑΠΩ ΤΟΙΝ ΑΡΧΕΙ ΤΟΥ ΠΩΣΤ ΝΑ ΓΡΑΠΣΑΙΤΕ ΑΙΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΝΕΤΑΙ ΛΑΘΩΣ: Prepi na xrisimopoiite kefalea i greeklish! 🙂

  70. (είχα δεν είχα πάλι τσίμπησα το σχόλιο 69!)

  71. Voulagx said

    #67 Immortalite, eχεις δικιο,θα προσπαθησω να γινω πιο σαφης:
    Πολιτογραφηθηκε ελληνας = απεκτησε την ελληνικη… τι; πολιτοτητα; πολιτικοτητα;.. οχι, λεμε ιθαγενεια ή υπηκοοτητα.
    Στα γαλλικα νομιζω υπαρχει αυτη η διακριση, υποθετω θα το ξερεις καλυτερα απο μενα, μπορεις να βοηθησεις;

  72. Immortalité said

    @ 68 Κορνήλιε αν θες μπορώ σου κάνω μια εμπεριστατωμένη αναλυση για την διαφορά μεταξύ υπάρχουσας διάταξης και εφαρμογής αυτής. Οντως το σημερινό αρ.5 του Κώδικα της Ελληνικής Ιθαγένειας, προβλέπει την διαδικασία κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας με πολιτογράφηση και παραθέτει τις προυποθέσεις. Τώρα το ποσοστό των αλλοδαπών ανιθαγενών ή μη που χωράει στις προυποθέσεις είναι άλλο καπέλο. Και η παροχή πολιτικού ασύλου προβλέπεται στη χώρα μας. Θέλεις μήπως να σου πω πόσες αιτήσεις γίνονται δεκτές;

    @70 Αυτό τώρα ήταν τυχαίο; 🙂

  73. Αυτή τη φορά ναι, μα τον Μέγα Σουβλακέα.

  74. ἂς μὲ διορθώσουν οἱ βαθέως μεμυημένοι στὴν γλῶσσα τοῦ Σακεσπήρου καὶ τοῦ Γουέρντσγουορθ, ἀλλὰ νομίζω ὅτι στὴν ἐπίσημη ὁρολογία ἀγγλιστὶ λέγεται citizen ὁ πολίτης χώρας ποὺ εἶναι republic καὶ subject ὁ πολίτης χώρας ποὺ εἶναι kingdom. ἐξ ἄλλου καὶ ὁ ὅρος ὑπηκοότης στὰ ἑλληνικὰ παραπέμπει σὲ βασιλευόμενο πολίτευμα. οἱ γνώστες τῶν ἰσπανικῶν ἢ ἄλλων γλωσσῶν ποὺ ὁμιλοῦνται σὲ βασιλευόμενες χῶρες (Δέσποτα καὶ γιὰ σένα χτυπᾷ ἡ καμπάνα) ἂς καταθέσουν τὴν συλλογική τους σοφία στὴν τράπεζα τοῦ παρόντος ἱστολογίου. τὰ ἐπιτόκια εἶναι προνομιακά!

  75. παρόραμα: γνῶστες

  76. #72 Ἀθανασία ἄσε. πές μου καλύτερα πόσοι ἀπὸ τοὺς αἰτοῦντες πολιτικὸ ἄσυλο εἶναι ὄντως πολιτικοὶ πρόσφυγες. πᾶμε μιὰ βόλτα ἀπὸ τὴν γενικὴ ἀστυνομικὴ διεύθυνσι ἐδῶ στὴν Θεσσαλονίκη ἕνα πρωί καὶ τὰ λέμε ἐκεῖ.

  77. Immortalité said

    @ 71 Voulagx τί μου κάνεις μεσημεριάτικα 🙂
    Στα γαλλικά η ιθαγένεια – υπηκοότητα είναι … εθνικότητα La nationalité française η οποία αποδίδεται, αποκτάται και χάνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. “La nationalité française est attribuée, s’acquiert ou se perd selon les dispositions (…).” Attribuer σημαίνει (στο δίκαιο ιθαγένειας) ότι σου αποδίδεται ένα χαρακτηριστικό (ιθαγένεια) το οποίο δεν δικαιούσαι απαραίτητα. Ενώ acquérir (αποκτάς) ένα χαρακτηριστικό το οποίο σου αναλογεί δικαιωματικά. Η διαφορά είναι πολύ λεπτή αλλά κάπου μέσα στην έννοια του αποδίδεται (attribuer) είναι και η πολιτογράφηση. Πολιτογραφείσαι Ελληνας δηλαδή ή σου αποδίδεται η ελληνική ιθαγένεια με πολιτογράφηση. Τώρα για να μην σας ζαλίσω με του τρόπους με τους οποίους στη Γαλλία αποκτάς την εθνικότητα θα σας πω μόνο ότι σύμφωνα με το άρθρο 21-7 του Cciv. (ελληνικού Αστικού) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, »Κάθε παιδί που γεννήθηκε στη Γαλλία από γονείς αλλοδαπούς αποκτά (δικαιωματικά = acquiert) τη γαλλική εθνικότητα κατά την ενηλικίωσή του εφόσον, κατά το χρόνο αυτό η κατοικία του βρίσκεται στη Γαλλία και εφόσον διέμενε στην Γαλλία συνεχώς ή κατά διαστήματα για περίοδο τουλάχιστον πέντε ετών από την ηλικία των έντεκα ετών”. Το αυτονόητο δηλαδή. Τέλος να επαναλάβω αυτό που ο Ρογήρος έγραψε πολύ εύστοχα στο λινκ που παρέθεσα παραπάνω ότι “η απονομή ιθαγένειας με πολιτογράφηση απόκειται όντως στη διακριτική ευχέρεια του κράτους (αυτό δεν ισχύει μόνο στην Ελλάδα)” το οποίο θέτει και τους όρους και είναι και σχετικά ανέλεγκτο. Ουφ δεν ξέρω αν σε ξεμπέρδεψα Voulagx αλλά πάντως προσπάθησα φιλότιμα.

  78. Immortalité said

    @ 74 κορνήλιε στο http://www.bia.homeoffice.gov.uk/britishcitizenship/ η αγγλική κυβέρνηση μιλάει για British citizenship αν και η χώρα είναι βασίλειο και μάλιστα ξακουστό. Οντως η λέξη subject αναφέρεται σε βασίλειο αλλά στο Αγγλικό δίκαιο British subject ήταν μονο όσοι γεννιόταν στις αποικίες και κανείς αλλος. Οι μεν γηγενής και αυτοχθονες βρετανοί ήταν citizens οι δε overseas ήταν … υπήκοοι του Στέμματος. http://en.wikipedia.org/wiki/British_subject. Μετά και την ομαλή μεταβίβαση του Χονγκ Κονγκ από καθεστώς δανείου σε μπάσταρδης αυτονομίας μας τέλειωσαν οι υπήκοοι και μας έμεινε αμανάτι η υπηκοότητα να μας ταλαιπωρεί μεσημεριάτικα. Ελπίζω να σε κάλυψα.

    @76 Ασε μου φτάνουν οι εδώ αστυνομικές διευθύσεις. Ευχαριστώ δεν θα πάρω. Αλλά μην κρίνεις από τα φαινόμενα Κορνήλιε. Μεγάλα παιδιά είμαστε.

  79. xamogelo said

    πάντως διαφωνώ sarant ότι αυτό μπορεί να είναι κριτική σε αυτούς. Απλώς εντάξει όσο να ναι έχει λίγο πλάκα.

  80. Voulagx said

    @77 Μερσι,πολυ κατατοπιστικο, ωρα για μεσημεριανη σιεστα!!

  81. #78 ὡς πρὸς αὐτὸ τὸ θέμα μὲ κάλυψες! ἀλλ’ ὡς ἐπίδοξος ποιητὴς σοῦ ἀφιερώνω εὐλαβῶς τὸ κάτωθι:

  82. Μαρία said

    Βουλάγξ, ενδιαφέρον είναι επίσης οτι για την πολιτογράφηση οι Γάλλοι χρησιμοποιούν τη λέξη naturalisation.

  83. SophiaΟικ said

    Και οι άγγλοι, Μαρία.

  84. @ 39 κ.ε.

    Καθότι το επώνυμο Χούντας επιχωριάζει στην Παιανία, όπου κατοικούσε, ήδη από την Τουρκοκρατία, ικανός αριθμός ατόμων αλβανικής καταγωγής (προσπαθώ να εκφράσω αυτό που θέλω να πω περιφραστικά, αποφεύγοντας τη λέξη «αρβανιτοχώρι», μήπως και είναι υποτιμητική ή προσβλητική· είναι;), και η παλιά ονομασία της, Λιόπεσι, είναι ακριβώς αυτή που χρησιμοποιούσαν οι παραπάνω (αποφεύγω να πω «αρβανίτες», για τον ίδιο λόγο), πιθανολογώ ότι το επίμαχο επώνυμο έχει αλβανική προέλευση (όπως και τα Λιάπης, Γκέκας, Μπάρδης –και Κατσιμπάρδης–, Κριεζής, Κούκης, Κλιάφας κ.ά.π.) και δεν έχει εννοιολογική συσχέτιση με Πινοτσέτ και τέτοια.

    Σχετικό περιστατικό: Τον πρώτο καιρό μετά τη μεταπολίτευση, ευειδής νέα με αυτό το επώνυμο περνούσε από την κεντρική πλατεία της Παιανίας. Και αρχίζουν οι μαντράχαλοι από το καφενείο να φωνάζουν εν χορώ το σύνθημα της εποχής: Δώστε – τη Χούντα – στο – λα – ό!

    Χατζάρας, Χούντας… Ο Νικόλαος Μέρτζος αναφέρθηκε; Αυτόν μπορώ άνετα να τον πω «βλάχο», ο ίδιος είναι περήφανος για την καταγωγή του αυτή.

  85. ὁ Μέρτζος θὰ σὲ βρίσῃ ὰν τοῦ ἀρνηθῇς τὴν «βλαχικότητα!» Ἀρβανίτης θαρρῶ εἶναι κι ὁ Ἱερώνυμος. (νομίζω λέγεται Λιάπης)

  86. Μπουκανιέρος said

    Σε όλες τις ευρωλατινικές γλώσσες – και είναι όντως πολύ νατουραλιστική έκφραση, αφού ξεκινάει από την ιδέα του εγκλιματισμού της «ξένης» πανίδας ή χλωρίδας σε νέο περιβάλλον.
    Κάποιος κάπου το έχει αναλύσει καλά αυτό – αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ πού και ποιος (…όχι, δεν τον λένε Αλτσχάιμερ…)

  87. Σχετικά με το Ηνωμένο Βασίλειο, είχα διαβάσει πέρυσι για έναν ταγματάρχη του βρετανικού στρατού, ο οποίος είχε γεννηθεί στη Ροδεσία, υπηρέτησε επί μία εικοσαετία και βάλε την Α.Μ. και ξαφνικά βρέθηκε να μην δικαιούται … βρετανικό διαβατήριο, διότι δεν είχε ζήσει τρία συνεχόμενα χρόνια στη Μεγάλη Βρετανία!

  88. Μαρία said

    Μπουκάν, το acclimater είναι 2η σημασία του naturaliser. H 1η σημασία της «φυσικοποίησης» είναι η πολιτογράφηση. Αλλά κι ως 2η σημασία δείχνει αυτό που λες.

  89. Μαρία said

    Σκύλε, έπρεπε να συμβουλευτεί το Μιχαηλίδη.

  90. sarant said

    Υπάρχει μια περίεργη διάταξη για τους expats στη Μεγάλη Βρετανία που άμα την αμελήσεις παθαίνεις ό,τι και ο στρατιωτικός αυτός.

  91. Immortalité said

    @ 81 Μιλ μερσί Κορνήλιε 🙂

    @ 82 πολύ σωστά Μαρία

  92. Μπουκανιέρος said

    Μαρία, χτύπησα το κεφάλι μου στον τοίχο και το θυμήθηκα.
    Είναι η Alcida Rita Ramos στο Indigenism: Ethnic Politics in Brazil.
    Ασχολείται μ’ αυτό εκεί που λέει γιατί οι Ινδιάνοι δεν μπορούν να «πολιτογραφηθούν» (στη Βραζιλία) καθότι «εγκλιματισμένοι» εκεί, επειδή ανήκουν ήδη στην τοπική πανίδα. Ενώ ένας ξένος μπορεί (με κάποιες προϋποθέσεις) να πολιτογραφηθεί. Οι Ινδιάνοι μπορούν να πάθουν κάτι άλλο (αν προσπαθήσουν πολύ), να «χειραφετηθούν», δηλ. να απο-ινδιανοποιηθούν και να γίνουν κανονικοί βραζιλιανοί πολίτες.

    Άστα, μελό πράγματα όπως λένε και κάποιοι αντιρρησίες στο άλλο νήμα. Καμία σχέση με τη γνήσια συγκίνηση και τον άδολο λυρισμό που αποπνέουν οι ανησυχίες για την εθνική μας ταυτότητα, οι αφηγήσεις για τα κατορθώματα και τα βάσανα της φυλής και τα λοιπά εθνοπατριωτικά.

  93. Μαρία said

    92 Δηλαδή η naturalisation είναι contra naturam.

    Μας είχε συστήσει κι ο Χασάπης το βιβλίο της Βόγλη, «Έλληνες το γένος». Ευκαιρία να το διαβάσω τώρα.

  94. sarant said

    Καλοπροαίρετε (84), αυτό έλειπε να μην επιτρέπεται να πεις ‘αρβανιτοχώρια’. Οι αρβανίτες είχαν πάρει ιθαγένεια την προηγούμενη φορά. Αρβανίτικα δεν ξέρω, αλλά μάλλον έτσι που τα λες θα είναι ως προς την προέλευση του Χούντα.

  95. Μπουκανιέρος said

    #93
    Κατά σύμπτωση δουλεύω τώρα πάνω στις χμ, ψευδαισθήσεις για την ανθρώπινη νατούρα.
    Απροπό, Μαρία, σ’ ευχαριστώ για το άλλο (του Α.). Ενδιαφέρον όντως.

  96. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    Ως προς το θέμα Έλληνας (όπως και να το ορίσεις, πολιτικά, γλωσσικά, πολιτιστικά ή εθνικά) μόνο γίνεσαι και δεν γεννιέσαι – δεν υπάρχει γονίδιο ελληνικότητας ή έστω χ-κότητας). Αλλά από την άλλη δεν είναι απαραίτητο πως νιώθεις Έλληνας (πολιτιστικά ή εθνικά, για τα άλλα 2 δεν τίθεται θέμα αυτοπροσδιορισμού) επειδή έζησες/μεγάλωσες στην Ελλάδα ή επειδή κάποιος αποφάσισε να σου αποδώσει το δικαίωμα αυτομάτως. Αυτά θα έπρεπε να είναι προφανή και στις 2 πλευρές αλλά δεν είναι.

    Καλοπροαίρετε (84) προσβλητικό θα έλεγα (στατιστικά στο 95%) είναι για ένα Αρβανίτη να χρησιμοποιήσεις την λέξη Αλβανός για την αφεντιά του. Πριν την εμφάνιση του Αλβανικού έθνους δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα βέβαια αλλά πλέον το να τους συσχετίζεις με από κατασκευής αντίθετο στο Γένος έθνος δε σε κάνει συμπαθή σε ένα αρβανιτοχώρι.

    Νίκο (94) ιθαγένεια πήρανε οι Αρβανίτες πρόγονοι ορισμένων μας με το που χτίσανε το Ρωμέϊκο κράτος το 1820-1829. 🙂 Οι εν Ήπειρο-Μακεδονία-Θράκη (που τα μιλάνε και λίγο αλλιώτικα) την πήρανε με τη συνθήκη των Αθηνών. Οι ελάχιστοι (και στοχοποιημένοι και από τις 4 πλευρές – άλλη πονεμένη ιστορία αυτή) Αρβανίτες ανάμεσα στους Βορειοηπειρώτες την πήραν (ως δικαίωμα – όχι αυτομάτως) πολύ πρόσφατα παρέα με τους υπόλοιπους ομογενείς της Αλβανίας.

    Κορνήλιε (85) φυσικά και ο Ιερώνυμος είναι δικός μας. Και η υπουργάρα ο Μισέλ (μελλοντικός συμπέθερος του ΓΑΠ;) επίσης ύποπτο μέλος της φάρας μας.

    Immortalité το δικαίωμα στην πολιτογράφηση το είχαν και άτομα που δεν είναι παντρεμένα με έλληνα πολίτη. Απλώς απουσία αιτιολογίας και χρονικών περιορισμών πολλούς τους έκοβαν διάφοροι κρυφορατσιστές καρεκλοκένταυροι ΔΥ. Και βέβαια στην Ελλάδα οι έννοιες που μετράνε ιστορικά είναι αυτόχθων-ετερόχθων (εκεί να δείτε φαγωμάρα μετεπαναστατικά) και ομογενής-αλλογενής. Ιθαγενής θα περίμενε κανείς να σημαίνει αυτόχθων αλλά τελικά έγινε ταυτόσημο του υπήκοος. Να το διαβάσετε το βιβλίο της Βόγλη.

  97. Μαρία said

    Τη φαγωμάρα αυτοχθόνων-ετεροχθόνων, όπως και τα της θερμής υποδοχής που είχαν οι πρόσφυγες τα διδάσκονται τα τελευταία χρόνια και οι τριτοδεσμίτες στο λύκειο, αλλά μόλις δώσουν εξετάσεις, φαίνεται οτι τα ξεγράφουν.

  98. Voulagx said

    #82 Μαρια, οι γαλλικοι οροι «nationalité» και «citoyenneté» αποδιδονται στα ελληνικα ως «υπηκοότητα».
    Στα γαλλικα υπαρχει καποια διακριση μεταξυ των δυο αυτων ορων;

  99. Servitoros said

    ὁ Μέρτζος θὰ σὲ βρίσῃ ὰν τοῦ ἀρνηθῇς τὴν “βλαχικότητα!
    —–
    Και την χουντικότητα επίσης. Κορνήλιε πάντως στην ΕΜΣ τρώνε καλά, άμα ποτέ πεινάσεις χτύπα τους την πόρτα.

  100. sarant said

    Μαρία, για τους ετερόχθονες βρήκα στα κιτάπια μου το εξής:

    Σε συνεδρίαση της Βουλής του νεαρού ελληνικού κράτους το 1844, όπου συζητιόταν το φλέγον ζήτημα του αν θα επιτραπεί στους ετερόχθονες Έλληνες η πρόσβαση στα δημόσια αξιώματα, ο βουλευτής Παλαμήδης το απέρριψε κατηγορηματικά υποστηρίζοντας: «Ημείς δεν στερούμε τους ετερόχθονας παρά την ενέργειαν της εξουσίας (…) Ας επιχειρήσωσι ιδιωτικά έργα, ας καλλιεργήσωσι γαίας, ας μετέλθωσι εμπόριον και βιομηχανίας, εις τα Υπουργήματα όμως δεν τους δεχόμεθα. Ας τραβηχτούν δι’ ολίγα χρόνια να κανονίσωμεν ημείς μόνοι την υπηρεσίαν μας. Πρόκειται να ρίψωμεν βάλσαμον εις τας πληγάς μας και όχι τρεμεντίνα».

  101. Μαρία said

    Βουλαγξ, η σιτουαγεντέ είναι η ιδιότητα του πολίτη. Μόνο καταχρηστικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δηλώσει την ιθαγένεια. π.χ. έχουμε ελληνική ιθαγένεια και ευρωπαϊκή τέτοια πανάθεμά μας.
    http://www.cnrtl.fr/definition/citoyennete

    «Απο τον πατριωτισμό μας εσαπίσαμεν το σπίτι μας. Μας φτάνει πλέον ο πατριωτισμός. Ας αγκαλιάσωμεν τον βασιλέα μας να φκιάσωμεν το σπίτι μας. Αυτοί [οι ετερόχθονες] εκάθησαν τόσα χρόνια και έτρωγαν ψωμί και έφεραν την πατρίδα μας άνω-κάτω. Ας καθίσωμεν τώρα και ημείς να φάγωμεν ψωμί.»
    Παλαμήδης είπες; Ιωάννης Μακρυγιάννης (πληρεξούσιος Αθηνών, αυτοχθονιστής)

  102. Immortalité said

    @ 98 (Μαρία δεν πειράζει που απαντάω ε; ) Voulagx ο πρώτος όρος αναφέρεται στην γαλλικη υπηκοότητα και ο δεύτερος στην ευρωπαική αν θεωρηθεί ότι υπάρχει τέτοιο φρούτο. Της γαλλίας εισαι national, της ευρώπης citoyen. Επίσης πριν έρθει η ΕΕ και βουτήξει τον όρο για πάρτη της, σήμαινε τον πολίτη (με την εννοια του ενεργού μέλους της κοινωνίας κτλ). Το Robert (το μεγάλο) του `71 στο λήμμα citoyen, δίνει τον ορισμό του πολίτη μιας αρχαίας πόλης-κρατος και για συνεχίζει… dans le monde moderne se dit de tout individu consideré comme personne civique, (…) qui remplit les conditions requises pour avoir le droit de cité (aujourd’hui purement honorifique) δηλαδή το άτομο που έχει τις προυπόθεσεις να είναι πολίτης και διευκρινίζει ότι σήμερα (το 71 δηλαδή ) ήταν τίτλος τιμητικός. Και μετά ήρθε η ΕΕ.

    @96 Χασάπη το είχαν και το έχουν μια και ο νομος ακόμα δεν άλλαξε, εφόσον συμπλήρωνε μια 12 παραμονής και γνώριζε επαρκώς τη γλώσσα την ιστορία και τον πολιτισμό. Σας παραθέτω το κειμενο του άρθρου προς αποφυγή αλλων παρανοήσεων και σόρυ για το σεντονάκι αλλά δεν μπορώ να δώσω λινκ, η βάση δεδομένων δεν είναι ελευθερη.
    Βουάλα:
    Ν 3284/2004: Περί κυρώσεως του ΚΩΔΙΚΑ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ. (355098)

    V. Με πολιτογράφηση.

    Άρθρο 5

    Προϋποθέσεις πολιτογράφησης.

    1. Για τον αλλοδαπό, που επιθυμεί να αποκτήσει την Ελληνική Ιθαγένεια με
    πολιτογράφηση, απαιτείται να:

    α. Είναι ενήλικος κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης πολιτογράφησης.

    β. Μην έχει καταδικασθεί τελεσίδικα, κατά την τελευταία δεκαετία πριν από
    την υποβολή της αίτησης πολιτογράφησης, σε ποινή στερητική της ελευθερίας
    τουλάχιστον ενός έτους ή, ανεξαρτήτως ποινής και χρόνου έκδοσης της
    καταδικαστικής απόφασης, για εγκλήματα προσβολών του πολιτεύματος, προδοσίας
    της χώρας, ανθρωποκτονίας από πρόθεση και επικίνδυνης σωματικής βλάβης,
    εγκλήματα σχετικά με την εμπορία και διακίνηση ναρκωτικών, τη νομιμοποίηση
    εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, διεθνή οικονομικά εγκλήματα, εγκλήματα
    με χρήση μέσων υψηλής τεχνολογίας, εγκλήματα περί το νόμισμα, αντίστασης
    κατά
    της αρχής, αρπαγής ανηλίκων, κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής
    εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, κλοπής, απάτης, υπεξαίρεσης, εκβίασης,
    τοκογλυφίας, του νόμου περί μεσαζόντων, πλαστογραφίας, ψευδούς βεβαίωσης,
    συκοφαντικής δυσφήμισης, λαθρεμπορίας, εγκλήματα που αφορούν τα όπλα,
    αρχαιότητες, την προώθηση λαθρομεταναστών στο εσωτερικό της χώρας ή τη
    διευκόλυνση μεταφοράς ή προώθησής τους ή της εξασφάλισης καταλύματος σε
    αυτούς για απόκρυψη ή για παραβάσεις της νομοθεσίας για την εγκατάσταση και
    κίνηση αλλοδαπών στην Ελλάδα.

    *** ΠΡΟΣΟΧΗ: Κατά τη παρ.1 άρθρου 40 Ν.3731/2008,ΦΕΚ Α 263/23.12.2008.
    «1. Το προβλεπόμενο στις διατάξεις του άρθρου 5 παράγραφος 1 περίπτωση β`
    του ν. 3284/2004 (ΦΕΚ 217 Α`) κώλυμα που αναφέρεται στη μη ύπαρξη
    τελεσίδικης καταδίκης, ανεξαρτήτως ποινής και χρόνου έκδοσης καταδικαστικής
    απόφασης, για παραβάσεις της νομοθεσίας για την εγκατάσταση και κίνηση
    αλλοδαπών στην Ελλάδα, καταργείται. Η κατάργηση του κωλύματος αυτού
    καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς αιτήσεις πολιτογράφησης».

    γ. Μην εκκρεμεί σε βάρος του απόφαση απέλασης.

    2. Για τον αλλοδαπό που είναι αλλογενής απαιτείται επιπλέον να:

    α. Διαμένει νόμιμα στην Ελλάδα δέκα συνολικά έτη την τελευταία δωδεκαετία
    πριν από την υποβολή της αίτησης πολιτογράφησης. Για τον ανιθαγενή αλλοδαπό
    ή
    για τον αλλοδαπό που έχει αναγνωρισθεί ως πρόσφυγας αρκεί διαμονή στην
    Ελλάδα
    πέντε ετών μέσα στην τελευταία δωδεκαετία πριν από την υποβολή της αίτησης.
    Στον ανωτέρω κατά περίπτωση απαιτούμενο χρόνο δεν προσμετράται ο χρόνος που
    διάνυσε ο αλλοδαπός στην Ελλάδα ως διπλωματικός ή διοικητικός υπάλληλος
    ξένης
    χώρας. Η χρονική προϋπόθεση της δεκαετούς διαμονής δεν απαιτείται γι΄ αυτόν
    που είναι σύζυγος Έλληνα ή Ελληνίδας, διαμένει τουλάχιστον επί μία τριετία
    στην Ελλάδα και έχει αποκτήσει τέκνο, καθώς και για εκείνον που έχει
    γεννηθεί
    και κατοικεί συνεχώς στην Ελλάδα. Για τους συζύγους Ελλήνων διπλωματικών
    υπαλλήλων που έχουν συμπληρώσει, οποτεδήποτε, ένα έτος διαμονής στην Ελλάδα
    και υπηρετούν στο εξωτερικό, προσμετράται για τη συμπλήρωση του παραπάνω
    χρόνου και ο χρόνος παραμονής τους στο εξωτερικό λόγω της υπηρεσίας των
    Ελλήνων συζύγων τους.

    β. Έχει επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής ιστορίας και
    γενικά του ελληνικού πολιτισμού.

    3. Aθλητές Ολυμπιακών αθλημάτων που έχουν συμπληρώσει πενταετή νόμιμη
    παραμονή στην Ελλάδα κατά την τελευταία δωδεκαετία, μπορούν να αποκτήσουν
    την
    Ελληνική Ιθαγένεια, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 έως 9 του παρόντος
    Κώδικα, εφόσον έχουν δικαίωμα να αγωνιστούν στην αντίστοιχη ελληνική εθνική
    ομάδα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς του οικείου αθλήματος, μετά από
    εισήγηση της οικείας εθνικής ομοσπονδίας και σύμφωνη γνώμη της Ελληνικής
    Ολυμπιακής Επιτροπής.

  103. Immortalité said

    @101 καλά αυτό που όλοι με προλαβαίνετε! 🙂

  104. Μαρία said

    Αθανασία, κι εγώ σκέφτηκα προς στιγμήν να τον παραπέμψω σε σένα που είσαι νομικός αλλά σκέφτηκα οτι μπορεί να πήγες για ύπνο.

  105. Μή κουράζεσαι!!!!

    http://el.wikisource.org/wiki/%CE%9A%CF%8E%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82_%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82_%CE%B9%CE%B8%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82

    ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Ἀ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΥ

    ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σερβιτόρος
    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Αθανασία
    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Μαρία
    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΙΑΜΒΙΚΩΝ ΤΡΙΜΕΤΡΩΝ: Τιπούκειτος
    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΩΛΗΤΟΥ (ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ): Μπουκανιέρος
    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ: Δύτης
    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΤΟΝΩΝ: Βουλάγξ

    Πρόεδρος τοῦ πολιτικοῦ σκέλους τοῦ ἐθνικιστικοῦ στρατοῦ Ἑλλάδος ποὺ ἐλέγχει τὰ ὀρεινὰ τῆς Μακεδονίας: Κορνήλιος

    Ὄχι στὴν μπούρκα καὶ στὴν παλιὰ πόλη,
    ἔχουμε Κορνήλιο μέσα στὴν φορμόλη.

    http://www.e-grammes.gr/article.php?id=2610

  106. Voulagx said

    Μαρια, Αθανασια πολλα ευχαριστω!
    Και Αθανασια.. ειπαμε , τα μεγαλα πνευματα συναντωνται!!

  107. Ἀτυχὴς ὁ παραλληλισμὸς μὲ τοὺς αὐτόχθονες -ἑτερόχθονες.

  108. Αμύνης και Οικονομικών, ας μένει, μαντάρα θα τα κάνω και στα δύο.
    Αλλά «Όχι στην παλιά πόλη»; Όχι ευχαριστώ, θα φάω γλαρόσουπα. http://www.iospress.gr/ios2008/ios20081102.htm

  109. Βιβλιοκριτικὴ ἀπὸ τὸν ἰό; Σοῦ περισσεύει καθόλου γλαρόσουπα; 🙂

  110. Μπουκανιέρος said

    Κοίτα γκαντεμιά, πάνω που σχηματίσαμε κυβέρνηση εγώ πάω για ύπνο!

  111. Νέος Τιπούκειτος said

    Μπορώ να πάρω χαρτοφυλάκιο Ξεπαπαδίασης, Αποχουντοποίησης και Ιωνικών απ’ ελάσσονος;

    Αν κρίνω απ’ τ’ αποσπάσματα, το βιβλίο του Χιδίρογλου φαίνεται αριστούργημα. Τύφλα να’χουν ο Ζαμυάτιν, ο Όργουελ, ο Γουέλς, ο Χάξλι και η Μάργκαρετ Άτγουντ.

  112. sarant said

    Κορνήλιε, παραφέρεσαι νυχτιάτικα (αλλά με την προστασία του πωλητού αθωώνεσαι!)

    Όπως ο Ροΐδης που είχε πει ότι οι μητροπολίτες έγιναν μιτροπωλητές (είχε γίνει ένα σκάνδαλο σιμωνίας τότε)

  113. Νέε Τιπούκειτε θέλεις νὰ μὲ ἀναγάγῃς σὲ μάρτυρα; ἐγὼ γιὰ ἁπλὸς πολιτικὸς κρατούμενος πήγαινα! ἀλλὰ παρ’ ὅλο ποὺ μὲ σνομπάρεις ἐγὼ σοῦ τὸ δίνω τὸ ὑπουργεῖο.

  114. Immortalité said

    @ Μαρία το τί είμαι κάνει μπαμ ε; 😉 Τώρα πάω για ύπνο αφού πήρα το χρίσμα του και θα ορκιστώ αυριο ότι θα υπηρετήσω τη Δικαιοσύνη αφού τη μάθω πρώτα να μην υπηρετεί αυτή τους πάντες.

    Χαιρετώ το υπόλοιπο κυβερνητικό σχήμα και τα λίνκ του Δύτη θα τα διαβάσω αύριο.
    Μπον νουι και όνειρα γλυκά

  115. καὶ λίγα ἔλεγε ὁ Ῥοΐδης. οἱ προφῆτες τῆς Π.Δ. ἔλεγαν πολὺ χειρότερα γιὰ τὸ ἱερατεῖο καὶ τὴν πολιτικὴ ἐξουσία τῆς ἐποχῆς τους. καὶ παῖζαν τὸ κεφάλι τους κορώνα γράμματα, ὄχι ἕναν ἁπλὸ ἀφορισμό.

  116. Μαρία said

    Τιπού, θα σου το δώσω αρμοδίως και με ιθυφαλλικούς για να σφίξουν κάποιοι κώλοι.

    Αυτό το φασιστόμουτρο το Χιδι. πού τον θυμηθήκατε; Πρότεινε κάποιο φίλο μου για την βιβλιοπαρουσίαση και του το αρνήθηκε.

    Μπουκάν, πήρες το καλύτερο υπουργείο.

  117. Μαρία said

    >μητροπολίτες έγιναν μιτροπωλητές
    εμπόριο επισκοπών: μιτρέμποροι και ακολουθεί το λογοπαίγνιο, Ασμοδαίος, 1875, 42.

  118. Τὸ βιβλίο τοῦ Χίδι καθὼς καὶ κάθε πολυτονικὸ ἔντυπο θὰ καοῦν δημοσίως στὴν πλατεῖα Κλαυθμῶνος. ἐννοεῖται ὅτι θὰ ἐπιβληθῇ φωνητικὴ ὀρθογραφία καὶ ὁ Κριαρᾶς θὰ διοριστῇ ἀριστίνδην πρόεδρος τῆς Ἀκαδημίας. τὸ ὰν θὰ μετονομαστῇ τὸ ὄνομα τῆς χώρας ἢ ὄχι δὲν τὸ ξέρουμε ἀκόμη. πάντως δημοψήφισμα δὲν πρόκειται νὰ γίνῃ. ἄντε νὰ σᾶς καληνυχτῶ κι ἐγὼ σιγὰ σιγὰ, σᾶς κούρασα σήμερα. κι ὅσοι μὲ βρίζετε κι ὅσοι μὲ ἀντιπαθεῖτε ὅλοι συχωρεμένοι. πιστεύω πὼς εἶστε καλοὶ ἄνθρωποι ἁπλῶς σὰν κλασσικοὶ Ἕλληνες φανατίζεστε μὲ τὰ πολιτικά.

  119. Servitoros said

    Αν κρίνω απ’ τ’ αποσπάσματα, το βιβλίο του Χιδίρογλου φαίνεται αριστούργημα

    Δύο κουταλίες της σούπας Ζεράρ ντε Βιλιέ με μια κούπα Turner Diaries, μούρλια. Ο Χιδήρογλου πλέον μη κρατικοδίαιτος ως σύμβουλος του Μεϊμαράκη (προφανώς σε ζητηματα ανταρτοπολέμου όταν θα πάρουν την Αθήνα τα αναρχοκουμμούνια και οι πατριώτες τύπου Κορνήλιου θα τους νικούν με ρώσικους ασυρμάτους και κινέζικες ρουκέτες) διαπρέπει ως δημοσιογράφος στην Ελεύθερη Ώρα του γνωστού εκβιαστή Μιχαλόπουλου, συνάδελφος του Χιδήρολογλου είναι ο γνωστός υπερπατριώτης Δημήτρης Παπαγεωργίου που πήγε να βγάλει το ψωμί του http://jungle-report.blogspot.com/2010/02/blog-post_05.html .

  120. Servitoros said

    Κορνήλιε να μην ξεχάσω, κλείσε εισιτήριο για intercity Θεσσαλονίκη-Αθήνα, η απόλυτη πατριωτική εορτή είναι γεγονός http://afoilumpen.blogspot.com/2010/02/2-patria.html Χατζάρας, Χιδήρογλου, Ζαφειρόπουλος, Γουδής, Ρωμανός, Πλεύρης jr και Μπουμπούκος στον ίδιο χώρο με έξτρα μπόνους την προβολή των «γενναίων του βορρά». Αύριο πάντως θα στείλω email στο Ίδρυμα που διαχειρίζεται τα δικαιώματα του Hugo Pratt για το Corto Maltese – Ένας αναρχοδεξιός αντι-ήρωας του Γουδή και την χρήση χωρίς δικαιώματα του έργου του Pratt στο τελευταίο του βιβλίο.

  121. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    Immortalité (102) προφανώς και εννοούσα το δικαίωμα υπό προϋποθέσεις. Γνώρισα άτομα που έγιναν έτσι στον ένδοξο ΕΣ («Σε κάναμε πολίτη στα 40+ σου; Έλα τώρα να υπηρετήσεις!» και σε αντίθεση με πολλά κωλόπαιδα εντός και εκτός στρατεύματος δεν παραπονιούνταν. Ευχαριστώ για το σεντόνι αλλά τον Κώδικα ΕΙ τον έχω διαβάσει. Πρώτη φορά την εποχή που είχε ακόμα άρθρο 19 και το άρθρο 17 λεγόταν 20.

    Γκαρσόνι (120) δώσε τον έτσι στεγνά! Αν και είχα την εντύπωση πως η αριστερά ήταν κατά της τυραννίας των πνευματικών δικαιωμάτων – μάλλον σας μπέρδεψα με τους Αμερικανούς αριστερούς.

  122. Servitoros said

    Χασάπη γράμματα. Δεν είναι ζήτημα πνευματικής ιδιοκτησίας (βλ. μη πληρωμή πνευματικών δικαιωμάτων) ο δημιουργός έχει το δικαίωμα να γνωρίζει και να εγκρίνει ή όχι την χρήση των δημιουργημάτων του για πολιτικούς ή άλλους σκοπούς. Παλαιότερα έχω δώσει για να χρησιμοποιήσω την έκφραση σου, σε δημιουργούς άλλων κόμιξ την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ που θεωρεί αστείο το να κάνει φωτομοντάζ γνωστά κομίξ με εγχώριους τηλεοπτικούς αστέρες.

  123. […] Καλύτερα να πούμε “Έλληνας γίνεσαι” που έχει πιο εύκο… […]

  124. N.Ago said

    Αυτός ο ίδιος Χατζάρας είναι , που είναι και η μόνιμη πηγή έμπνευσης του μακ του αφισοκολλητή; 🙂

  125. CraftyChinstrap said

    Προχτές το απόγευμα πάντως είχε γίνει πανηγύρι στο Τηλεφώς (το παρακολουθώ σαν κωμωδία) του ουροθεραπευτή Καρανικόλα με εκλεκτους καλεσμένους τον Χρυσαυγίτη Ζαφειρόπουλο και τον προαναφερθέντα Χιδίρογλου με θέμα την εξέγερση των νέων. Αντεξα μόνο τη φράση ότι «οι εν λόγω νέοι είναι διαταραγμένοι ψυχολογικά» πριν αλλάξω κανάλι.

  126. Ηλεφούφουτος said

    «του ουροθεραπευτή Καρανικόλα»
    Μμμμ, δεν με πείθει. Όσπρια και μέγας μύστης Πυθαγόρας; Δεν ξέρει ότι ο Πυθαγόρας ήτο κατά των κουκιών; Τι επιστήμων είναι;
    Άσε θα πάω σε άλλον τα ούρα μου να μου τα θεραπεύσει.

  127. CraftyChinstrap said

    Αχ, δεν κατάλαβες, δεν θεραπεύει τα ούρα, θεραπεύει ΜΕ τα ούρα…

  128. Ηλεφούφουτος said

    Σοβαρά; Σε κατουράει να γιάνεις δηλαδή;
    Ααα μην το γελάς καθόλου όμως. Άμα σε τσιμπήσει τσούχτρα είναι το καλύτερο γιατρικό απ όλα όσα ξέρω. Έχουν αμμωνία, γι αυτό.

    Να υποθέσω ότι τα ούρα του Καρανικόλα έχουν διπλάσιο αμονιαζόλ;

  129. Voulagx said

    Προς τα αξιοτιμα μελη του Υπουργικου Συμβουλιου
    Προτεινω να εκδοθει Βασιλικο Διαταγμα με αρθρον εν και μονον:

    Ο Προεδρος του Π.Σ. του Ε.Σ.Ε. Κορνηλιος μεταναστευει εκουσιως στο Ομαν,ως τουτο εμφανιζεατι κατωτερω:
    http://dellanetnet.blogspot.com/2010/01/dellas.html

  130. Βουλὰγξ τέτοια λέγε καὶ μετὰ θὰ μὲ κυνηγᾷ ὁ Τιπούκειτος μὲ σπαθὶ δαμασκηνό! Ἐγὼ δὲν μαπίνω ἀνάμεσα σὲ ζευγάρια! 🙂

  131. #120 i/c δὲν συμφέρει, ἡ ἁμαξοστοιχία 501 μιὰ χαρὰ εἶναι, ἂν καὶ ὁ ΟΣΕ ἀνέβασε πολὺ τὶς τιμές. πάντως μὲ ξενέρωσες μὲ τὸν Πλέυρη iunior. ὁλα τὰ λεφτὰ εἶναι ὁ senior!

  132. Immortalité said

    @ 130 Μα αφού τον παράτησε για ένα Σεϊχη, δεν θα μπεις ανάμεσα!

  133. 132: τὸν Τιπούκειτο ἐννοῶ, ἤδη μοὔχει τόσα μαζεμένα, ἅμα τοῦ πάρω καὶ τὴν Ντέλλα δὲν γλυτώνω τὴν ἐκτέλεσι ἀ λὰ Δραγούμη!

  134. Voulagx said

    Κορνηλιε, η πρωτη προταση που περασε απο το σατανικο μυαλο μου ηταν να γραφεις ισοβιως 100 φορες την ημερα το «ενω» ενιαιο και αδιαιρετο και χωρις να σοδομιζεις το ω. Αλλα δεν ειμαι αγνωμων και γι’ αυτο προσπαθω να σε ριξω στα μαλακα.Εσυ τι προτιμας;
    Ας περιμενουμε και την απαντηση του υπουργου μεταναστευσεως, στην αρμοδιοτητα του οποιου υπαγεται το θεμα.Ελπιζω να φανει μεγαλοψυχος και να παραμερισει τα προσωπικα του!!

  135. yiannakis65 said

    Έχουμε σαλόνι, άνετο κι ευήλιο
    και μια περισπωμένη για τον Κορνήλιο
    Χατζάρα, Άδωνι, Καρατζαφέρη
    ελληναράδες γίνατε γιατί έτσι σας συμφέρει

  136. Χίλιες φορὲς τὴν φυλακὴ παρὰ ν’ ἀρνηθῶ τὴν ὀρθογραφία. Κλεῖστε με στὸ ἴδιο κελὶ μὲ τὸν Παπαγεωργίου. Ἐκεῖ θὰ συγγράψω ὡς ἄλλος Καλέντζης τὸ «Μονοτονικό, κάτεργο 10».

  137. 135 τὰ εἴπαμε Γιαννάκη αύτά, δὲν γίναμε, γεΝΝηθήκαμε! 🙂

  138. sarant said

    Γιαννάκη, καλώς ήρθες. Ωραίο το τετράστιχο.

    Σε λίγο φεύγω, αναχωρώ κι εγώ, οπότε τουλάχιστο μέχρι αύριο δεν θα παρεμβαίνω στο ιστολόγιο, να είστε φρόνιμοι. Μπορεί να τα πούμε αύριο, μπορεί αργότερα.

    (Ο φούρνος έχει προγραμματιστεί να βγάλει φρέσκα κουλούρια αύριο το πρωί, αυτό μην το εκλάβετε ως σημείο ζωής του οικοδεσπότη).

  139. Immortalité said

    Στο καλό και καλό ταξίδι. Εν τω μεταξύ μήπως πρέπει να ορίσεις υπεύθυνο για την διατήρηση της τάξης; Ετσι για να κάνουμε και λίγη πλάκα. 🙂

  140. Δηλαδὴ τώρα ποὺ λείπει ὁ βασιλιᾶς Σαραντᾶκος στὶς Σταυροφορίες θὰ σφετεριστῇ τὸν θρόνο ὁ κακὸς πρίγκηψ Σερβιτόρος, ἀλλ’ὁ Ῥομπὲν καραδοκεῖ!

  141. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    Σερβιτόρε (122) εγώ τα πνευματικά δικαιώματα τα ήξερα με την ευρύτερη έννοια τους (όχι μόνο το τι θα σου σκάσει κάποιος για να παίξει το τραγούδι σου). Βάση αυτών την έπεσαν στις εκλογές του 2008 σε ρεπουμπλικάνους που έπαιζαν προεκλογικά διάφορα δημοφηλή τραγούδια προοδευτικών μουσικών (κι ας πλήρωναν τα δέοντα στις δισκογραφικές). Ίσως στη νεοελληνική να υπάρχει άλλος όρος για αυτό.

    Όσε για το «δίνω στεγνά» μακάρι να ήταν δική μου έκφραση (να το περηφανεύομαι). Απ’ όσο ξέρω πρόκειται για ανεπίσημη στρατιωτική ορολογία αντίστοιχη του γερμανικού νούμερου κλπ. Πχ. «Ρε θεοπάλαβε φαντάρε, συνειδητοποιείς πως μόλις έδωσες στεγνά κοτζάμ συνταγματάρχη στο στραγηγό;» (ΔΕΑ(ΠΒ) προς την αφεντιά μου προ δεκαετίας περίπου)

  142. Voulagx said

    #111:
    Αξιοτιμε συναδελφε,το αιτημα σου περιττευει αφου, ως υπουργος μεταναστευσεως, οποιους δεν γουσταρεις θα τους μεταναστευεις!

  143. 141 τὸ «δίνω στεγνὰ » ἀκούγεται πάρα πολὺ στὸν στρατό, τελευταίως καὶ ἐκτὸς στρατοῦ.

  144. […] Καλύτερα να πούμε “Έλληνας γίνεσαι” που έχει πιο εύκο… […]

  145. αναμεσα στο ελληνας γεννιεσαι και στο Ελληνας γινεσαι μεσολαβει ενα νυν και αει Γίγνεσθαι

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: