Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Κλείνει το Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών στο King’s College (Λονδίνο)

Posted by sarant στο 19 Φεβρουαρίου, 2010


Η κατάσταση των βυζαντινών και νεοελληνικών σπουδών στην Ευρώπη δεν είναι και πολύ καλή -κάποιος άλλος θα έλεγε ότι είναι τραγική- και ένα νέο σοβαρό πλήγμα ανακοινώθηκε πρόσφατα: θα κλείσει το Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών (Department of Byzantine and Modern Greek Studies) στο King’s College, στο Λονδίνο, ένα από τα καλύτερα και πιο δραστήρια τμήματα -και το μοναδικό στην Μεγάλη Βρετανία που προσφέρει συνδυασμένο πρόγραμμα βυζαντινών και νεοελληνικών σπουδών.

Αιτία; Επισήμως η ευρύτερη αναδιάρθρωση του κολεγίου, που όμως γίνεται, δεν θα εκπλαγείτε αν το διαβάσετε, με κριτήριο την κερδοφορία, τις ερευνητικές επιχορηγήσεις που μπορεί να εκμαιεύσει το κάθε τμήμα.

Τι μπορεί να γίνει; Εκ πρώτης όψεως όχι και πολλά πράγματα, όμως υπάρχει ένα κείμενο για ηλεκτρονική συλλογή υπογραφών, που θα σταλεί στον Πρύτανη του Κολεγίου. Αν μαζευτούν πολλές υπογραφές, ίσως ιδρώσει το αυτί των μανατζαραίων. Μόλις υπέγραψα, στη σελίδα εδώ, η υπογραφή μου ήταν η αρ. 1954. Σας συνιστώ να υπογράψετε κι εσείς!

99 Σχόλια to “Κλείνει το Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών στο King’s College (Λονδίνο)”

  1. Ένας Χασάπης Από Τα Παλιά said

    Τί κρίμα! Πράγματι πολύ καλό τμήμα – από ανθρώπους των οποίων τη δουλειά παρακολουθώ εκεί δουλεύει και ο Κάραμποτ και ένας από τους 2 βυζαντινολόγους συμμαθητές μου. Τα 2 «μεγάλα κεφάλια» του τμήματος πρόσφατα έβγαλαν κι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο:
    http://www.ashgate.com/isbn/9780754664987

    Υπέγραψα κι εγώ μόλις τώρα, 23 κλικ από εσένα.

  2. Κι ἐγὼ ὑπέγραψα.

  3. Δέσποτα, ἡ ὑπογραφή σου εἶναι ἡ 1953.

  4. Ένας Χασάπης Από Τα Παλιά said

    Ο Melih Karakullukçu είσαι ωρέ Κορνήλιε; 🙂 Σοβαρά τώρα είδατε ο Τούρκος…

  5. sarant said

    Δίκιο έχεις, 1953 η δικιά μου αλλά στο μεταξύ έχουν μπει άλλες 40 υπογραφές (παρά μία), που είναι πολύ καλό. Όχι βέβαια ότι οφείλονται σε αυτήν εδώ τη δημοσίευση 🙂

  6. # 4 Ὄχι, ἡ ὑπογραφή μου εἶναι 171…

  7. sarant said

    Πάντως είδα κάμποσους φίλους που έχουν υπογράψει -και στο 2013 βλέπω τον άγγλο συγγραφέα Άλαν Σίλιτοου.

  8. Immortalité said

    @6 Ωστε Κορνήλιε είσαι ο Milan Ristovic ο Σέρβος καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου 🙂

  9. Δέσποτα πάντως τὴν ὑπογραφή σου νὰ προσέχῃς ποὺ τὴν βάζεις! Μπορεῖ ἂς ποῦμε νὰ ὑπογράψῃ καὶ ὁ Ἄδωνις, γιὰ φαντάσου!

    Ἰμμορταλιτέ, μὲ ἀπεκάλυψες!

  10. Βέβαια σὲ μιὰ τέτοια περίπτωσι θὰ δοῦμε στὸ ἴδιο σῶμα ὑπογραφῶν Ἄδωνι καὶ Ῥεπούση! (1695)

  11. Immortalité said

    Πάντως Κορνήλιε για αλλοδαπός, αλλογενής και αλλόγλωσσος μια χαρά τα μιλάς τα ελληνικά. Η μήπως έχεις πάρει υπηκοότητα; 🙂

  12. Μπά, ὲγὼ Σέρβος γεννήθηκα καὶ Σέρβος θὰ πεθάνω!

  13. Alfred E. Newman said

    Στην παλιά Διάπλαση των Παίδων (προσοχή του Ξενόπουλου και όχι παρακμιακές καταστάσεις) αγαπημένο άθλημα των συνδρομητών ήταν ο εντοπισμός της αντιστοιχίας ονομάτων και ψευδωνύμων.
    Ιδού στάδιο δόξης λαμπρό.
    Με δεδομένο ότι οι εδώ θαμώνες θα υπογράψουν, αργά ή γρήγορα, εντοπίστε ονόματα!
    Εγώ πάντως εντόπισα τουλάχιστον ένα μιας δικηγόρου…

  14. Immortalité said

    @ 13 μπα υπάρχει και αλλη δικηγόρος εδω μεσα και υπόγραψε κιόλας;

    Alfred νομίζω ότι αυτό το άθλημα στα ελληνικά λέγεται δόσιμο 🙂

  15. Alfred E. Newman said

    @ 14 Για να είμαι συνεπής με το «όνομά» μου προσφυέστερος όρος είναι το outing!

    Αλλά εγώ δεν είπα τίποτα.

    Με την ευκαιρία… εσείς με τι επάγγελμα επιδιώκετε την αθανασία;

  16. Alfred E. Newman said

    @ 14 Θα μπορούσε υπό άλλας συνθήκας να λέγεται και outing.

    Με την ευκαιρία εσείς μέσω ποίου επαγγέλματος επιδιώκετε την αθανασία;

  17. Βλέπω καὶ τοὔνομα μιᾶς συμφοιτήτριάς μου. Δύσκολο νὰ εἶναι συνωνυμία. ἐγὼ πάντως ἐντόπισα θαμῶνα τοῦ ἱστολογίου, ἀλλὰ δὲν τὸν δίδω.

  18. sarant said

    Ο Ναπολέων Λαπαθιώτης πάντως, στη Διάπλαση εννοώ, ήταν ο Αιθήρ.

  19. Alfred E. Newman said

    Στο ίδιο πνεύμα (Διάπλασις των Παίδων) ορισμένοι συνδρομητές έκαναν και ανταλλαγές του τύπου θα σου δώσω δύο ονόματα αλλά να μην με αποκαλύψεις!

    Από τότε φαίνεται να μου δημιουργήθηκε η αρνητική στάση για τις υπογραφές. Για όποιον τυχόν ενδιαφέρεται έχω υπογράψει petitions μόνο δύο φορές. Την πρώτη το 1956 και τη δεύτερη το 2008. Και στις δύο περιπτώσεις η προσπάθεια απέτυχε.

  20. Immortalité said

    @ Μα δεν την επιδιώκω μέσω επαγγέλματος! Η αθανασία είναι συγγενές χάρισμα (στην περίπτωσή μου) 🙂 Αλλωστε τί επιδιώξεις μπορεί να έχει μια apicultrice που τις ελεύθερες ώρες της ασχολείται με το ποιος μπορεί να γίνει έλληνας και αν μπορεί με πιο τρόπο;

  21. Immortalité said

    @ Συγγνώμη Αλφρεντ αλλά το 1956 πως την υπόγραψες την πετίσιον; Οχι ον λαιν να υποθέσω…

  22. τὴν ὑπογραφὴ νούμερο 5 ὅμως τὴν δίνω στεγνά.

  23. ΤΑΚ said

    Αγαπητέ Νίκο,

    σε ευχαριστώ πολύ για την ανάρτηση. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό. Σύμφωνα με την επίσημη πρόταση των «μάνατζερ» του Κινγκς, το τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών θα κλείσει οριστικά και προτείνεται η απορρόφηση όσων μελών απομείνουν μετά τις παύσεις είτε στο τμήμα Κλασικών Σπουδών είτε στο τμήμα Συγκριτικής Φιλολογίας.

    Το σύστημα των «παύσεων» που ακολουθείται είναι μάλλον ανατριχιαστικό: περίπου το 10% των εργαζομένων στο Κινγκς θεωρήθηκε από τους μάνατζερ πλεονάζον προσωπικό. Τους στέλνουν λοιπόν μια επιστολή όπου τους πληροφορούν ότι ανήκουν σε αυτό το πλεονάζον προσωπικό, τους ζητούν να παραιτηθούν από τη θέση τους, αλλά τους λένε (από ό,τι κατάλαβα) ότι κάποιες από τις θέσεις αυτές θα επαναπροκηρυχθούν και ενδέχεται οι ίδιοι που παύονται να επαναπροσληφθούν… Όμως, σε ό,τι αφορά το ΒΝΕΣ, αν κλείσει το τμήμα, αυτό απλούστατα σημαίνει ότι δε θα υπάρχουν πια προπτυχιακοί φοιτητές. Οπότε κι αν ακόμη δεχτούμε ότι κανένα από τα μέλη του διδακτικού του προσωπικού δε θα απολυθεί τελικά (που δεν το πιστεύω) και όλες/οι θα μετακινηθούν είτε στο τμήμα Κλασικών Σπουδών είτε στο τμήμα Συγκριτικής Φιλολογίας, για να επιβιώσουν θα πρέπει να αλλάξουν διδακτικό αντικείμενο! Γιατί αν δεν αλλάξουν, απλώς δε θα έχουν φοιτητές…

    Πρέπει να πω ότι υπάρχει ήδη μεγάλος αναβρασμός στο Κινγκς και το θέμα έχει πάρει διαστάσεις και στον αγγλικό τύπο.
    Επιλεγμένοι σύνδεσμοι:
    Union
    times
    Times Higher Education

    Επιπλέον, το ζήτημα δεν αφορά μόνο τα βυζαντινά και τα νέα ελληνικά. Kλείνει οριστικά το τμήμα Aμερικάνικων Σπουδών, ο τομέας Υπολογιστικής Γλωσσολογίας, παύουν να διδάσκονται ως αυτόνομα αντικείμενα τόσο η γλωσσολογία όσο και η παλαιογραφία μεταξύ άλλων, ενώ συγχωνεύονται και πάλι μεταξύ άλλων φιλοσοφία και κλασικές σπουδές…

    Τα θύματα όμως και πάλι είναι οι ανθρωπιστικές σπουδές κατά βάση. Δυστυχώς, παρά την ορατή χρεοκοπία του νεοφιλελευθερισμού και της οικονομίας της αγοράς παγκοσμίως, οι μάνατζερ εξακολουθούν να κρίνουν την αναγκαιότητα των διδακτικών αντικειμένων βάσει των υλικών κερδών που αποφέρουν και της διασύνδεσής τους με τη βιομηχανία. Το πραγματικό δυστύχημα και σε αυτήν και σε άλλες περιπτώσεις στη Μεγάλη Βρετανία αλλά και αλλού είναι ότι επενδύσεις ενός αιώνα (σε άλλες περιπτώσεις πολλών αιώνων) σε υλικοτεχνική υποδομή (κυρίως βιβλιοθήκες) αλλά κυρίως σε φήμη και καταξίωση πετιούνται σε μια στιγμή από το παράθυρο και μάλιστα από ανθρώπους που θα έπρεπε πρώτοι να καταλαβαίνουν τι σημαίνει φήμη και καταξίωση και πόσο δύσκολα αποκτιούνται…

  24. Alfred E. Newman said

    @17 Και μια που οικοδεσπότα επαναφέρεις τον ειρμό στο Λαπαθιώτη, είμαι βέβαιος ότι γνωρίζεις σημειώματα που είχε στείλει στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ κατά καιρούς.
    π.χ.
    Εστία χωρ’ις Νιρβάνα τι προορισμόν έχει; Για να πληροφορή τους αφελείς/της /αναγνώστες για την… «Κυμβελέν» του Σαίκσπηρ;!-
    Αλλά θα μου πήτε είναι η εφημερίς των ενοικιαστηρίων… Έχετε δίκιο! Το λησμόνησα-
    [3 ΧΙΙ 37]

  25. Μαρία said

    20, πάλι τα ίδια. Εδώ είμαστε και άνθρωποι κάποιας ηλικίας.

  26. Alfred E. Newman said

    @ 20
    Κάποιες δεκαετίες πριν τη γέννησή σας συγκεντρώναμε υπογραφές για τους Καραολή και Δημητρίου.
    Όπως είναι γνωστό τότε μεν τους απαγχόνισαν, σήμερα ελάχιστοι τους θυμούνται και ακόμα και η συμβολική ονομασία τμήματος δρόμου στο Κολωνάκι αγνοείται από όλους.

  27. sarant said

    Αλφρέδο, όχι, δεν ήξερα αυτά τα σημειώματα -γράφει κάτι δηκτικό στην αυτοβιογραφία του, αλλά όχι αυτό. Αν τα έχεις πρόχειρα, στείλε κι άλλα εδώ ή με ημέιλ, πολύ θα μ’ ενδιέφερε!

  28. Νέος Τιπούκειτος said

    @23: ΤΑΚ, ανενημέρωτο σε βρίσκω μ’ αυτά που γράφεις για τη χρεοκοπία του νεοφιλελευθερισμού. Παρατηρώ ότι δεν διαβάζεις Ανδρέα Ανδριανόπουλο και θα σε μαλώσω.

  29. ΤΑΚ said

    @29. Γιατί τι λέει το φοβερό παιδί του νεοφιλελευθερισμού πάλι; Έχει νέα σχέδια για να μας σώσει;

  30. ΤΑΚ said

    Καλά, 28 και όχι 29 εννοούσα (την πάτησα κι εγώ όπως ο Δύτης νομίζω προχτές…).

  31. Νέος Τιπούκειτος said

    @29: Όχι βέβαια, δεν έχει κανένα νέο σχέδιο, τα ίδια τα παλιά που πιπιλάει απ’ τη δεκαετία του ’80. Το βιολί βιολάκι.

  32. Alfred E. Newman said

    @ 20 και 21
    Άρα εγώ ως κηφήνας θα σας είμαι παντελώς άχρηστος.

    [Συγγνώμη για το μπέρδεμα των απαντήσεων]

  33. ΤΑΚ said

    @31 Α, καλά τότε. Δώκαμεν, δώκαμεν…

  34. Ἔχει καὶ στὴν γειτονιά μου Καραολῆ καὶ Δημητρίου. Οἱ περισσότεροι νομίζουν ὅτι τιμᾶται κάποιος Δημήτριος Καραολῆς.

  35. Ἄσε ποὺ οἱ περισσότεροι τὴν ἀποκαλοῦν «Διοικητηρίου».

  36. Μισιρλού... said

    @ 25
    Μη φοβού Μαρια ‘μ…
    Τρέχοντας καταφτάνουν προς εμάς, όλα τα κούτσικα, με τη φόρα της τεχνολογίας και της επιστήμης !

    😆

    ***

    Ωραία, θα πάω να υπογράψω άλλη ώρα λοιπόν, γιατί είδα πως ο Κορνήλιος κάνει ….αποδελτιώσεις !!!

    ΥΓ:
    Χαζεψα βέβαια τις υπογραφές και προς στιγμή ήμουν σίγουρη πως ήταν ο…1703 !!!

    The Most Reverend Chrysostomos
    Senior Scholar

    😆 😆 😆

  37. Alfred E. Newman said

    @27
    Και ο δεύτερος Λαπαθιώτης

    Και ο μεν Γουάιλντ με τη «Βεντάλλια (sic) και με καμπόσα άλλα έργα του εξιλεώνεται τελοσπάντων για τις περίφημες «βρωμιές» του: Αλλά ο Ω δεν καταλαβαίνω με τι τρόπο θα μπορούσε να εξιλεωθή, για την κλασικήν ηλιθιότητά του κάθε φορά που επιχειρεί να κρίνη ζητήματα κι’ ανθρώπους…
    [10 ΧΙΙ 37]

    Ειχαν δημοσιευθεί στο δεύτερο τεύχος του περιοδικού «Το άλλο στην τέχνη» του 1964.

  38. Μπουκανιέρος said

    #34
    Τόχεις ξαναπεί.
    Δεν το πολυπιστεύω, για να πω την αλήθεια.

  39. Μισιρλού... said

    #34
    Τι λες καλέ που δεν ξέρουμε την Καραολή και Δημητρίου… Γωνία -σχεδόν- με Καρνεάδου κάποτε ξεροσταλιάζαμε…

  40. sarant said

    Αυτά πρέπει να είναι στοχασμοί του Λ που βρέθηκαν στα χαρτιά του (ή σε επιστολές;) Δεν μπορεί να τα δημοσίεψε η Εστία. (Το ένα το έλεγξα κιόλας, χάρη στην πολύτιμη βιβλιοθήκη της Βουλής. Δεν υπάρχει στην Εστία. Τότε είχε πεθάνει ο Νιρβάνας)

  41. Μισιρλοῦ γιατί πρὸς στιγμήν; 🙂

    Πάντως βλέπω ὅτι τσιμπήσατε μὲ τὸν ἀριθμὸ ποὺ ἔδωσα. Ψόφιοι γιὰ κουτσομπολιό!

  42. ΤΑΚ said

    @38
    Α, Μπουκάν, να το πιστέψεις. Ίσως όχι οι παλιότεροι που δεν μπορεί κάτι θα είχαν ακούσει, αλλά όσοι είναι κάτω των -άντα δεν έχουν ιδέα…

  43. Immortalité said

    @ Αλφρεντ, νομίζω ότι έγινε παρεξήγηση αλλά θα δώσω εξήγηση. Στην τελευταία φράση του 19 «Και στις δύο περιπτώσεις η προσπάθεια απέτυχε» νόμιζα ότι η προσπάθεια που απέτυχε ήταν αυτή της αποκάλυψης του ονόματός σας. Οχι του σκοπού της συγκέντρωσης των υπογραφών. Και αναρρωτήθηκα πως ήταν δυνατόν να σας αναζητήσουν σε μια πετίσιον εκτός διαδικτύου.

    @ Μαρία και συ παρεξήγησες 🙂 Δες το τελευταίο μου σχόλιο στο γκριγκλις.

    @ Αλφρεντ, αν και το 1956 ο μπαμπάς μου ήταν στην ά δημοτικού τους ξέρω τους Καραολή και Δημητρίου. 🙂

  44. Μπουκανιέρος said

    Το 35 το πιστεύω, όμως.

  45. #34 οὔτε ἐγὼ τὸ πίστευα μέχρι ποὺ τὸ ἄκουσα. μακάριοι οἱ πιστεύοντες καὶ μὴ ἀκούσαντες.

  46. Alfred E. Newman said

    Για τον Μπουκανιέρο μεταφέρω απορία μου για δημοσίευμά του σε άλλο νήμα:

    Γιατί εγώ νόμιζα ότι μάντσια σημαίνει φάρσα ή κωμική σκηνή;
    Εκτός σαν αποτέλεσμα μιας μάντσιας προκύπτει γκάφα.

  47. Μὲ τὸ «περισσότεροι» τοῦ #34 ἐννοῶ ἀνθρώπους τῆς γενιᾶς μου.

  48. Μισιρλού... said

    @41
    Όχι, όχι Κορνήλιε… Πρώτα είδα τον σεβασμιώτατο και μετά εσένα !

    @38
    Μπουκανιέρ, δυστυχώς! Το έχω ακούσει κι εγώ σε ταξί, που ήρθε διπλοκούρσα μια νεαρά, τριαντάρα σχεδόν.
    Στη Δημητρίου Καραολή πήγαινε…

  49. Μπουκανιέρος said

    Όμως, Αλφρέδε, με την ιδέα που ξεκίνησες στο 13 ίσως αποθαρρύνεις το μάζεμα των υπογραφών.
    Δεν το λέω για μένα, που είμαι δεδομένος και δοσμένος, άλλοι όμως μπορεί να τόχουν πρόβλημα.

  50. Alfred E. Newman said

    @39
    Ερώτηση κρίσεως (παγίδα). Κοντά στο Stagecoach ή το Rock n’Roll;

  51. Μαρία said

    Αθανασία, δεν είπαμε οτι κάνουμε πλάκα;

    #2
    Πράγματι υπέγραψε και δίνει και σωστό νούμερο.

  52. Immortalité said

    @ 34 Αυτοί που το νομίζουν Κορνήλιε εκτός από ανιστόρητοι είναι και αγράμματοι. Διότι αν ονομαζόταν ο δρόμος προς τιμήν κάποιου Δημητρίου Καραολή αυτό το Δημητρίου ΚΑΙ Καραολή τί πάει να πει; Από την άλλη δεν ήξερα ότι στη Θεσσαλονίκη η Διοικητηρίου είναι η Καραολή και Δημητρίου. Έμαθα και κάτι ακόμα απόψε 🙂

  53. Μπουκανιέρος said

    #46
    Εε, για θύμησέ μου τι λέγαμε γιατί θες η νύστα θες ο Άλτσι, παθαίνω διαλείψεις.

  54. Μισιρλού... said

    @50
    Απάντηση (φάκα) :

    Πότε έγινε το Stagecoachκαι, τι είναι και πού;
    Εεεε, το Rock n’Roll το ξέρουμε καλά. (έχει όμως ήδη αρχίσει η Λουκιανού εκεί αγαπητέ…)

  55. Immortalité said

    @ 51 το παμε 🙂

  56. Alfred E. Newman said

    @43 Immortalité
    Η αναφορά στου Κυπρίους εξέφραζε παράπονο για τις εξελίξεις και δεν περιείχε οποιαδήποτε προσωπική αιχμή.

    @49 Μπουκανιέρε αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε λυπάμαι ειλικρινά. Όχι γιατί τυχόν θα περιοριστούν οι υπογραφές όσο για το αν σε αυτό τον περίγυρο μπορεί να κυκλοφορούν προβληματικά άτομα.
    Aπό την άλλη το ψευδώνυμό μου δεν είναι τυχαίο!

  57. Όποιος δεν ξέρει από Η/Υ μπορεί να βάλει σταυρό;
    Ή έστω να ρίξει σταυρό στη θάλασσα και να πέσει μόνος του να τον πιάσει, ώστε να επικαλεστεί θαύμα για να γίνει δεκτό το αίτημα;
    Ή να φωνάξει το Σταύρο (ένας φίλος μου που δέρνει);
    Ή να σταυρώσει τα δάχτυλα για να μην πιάνει ο όρκος;

    Το τελευταίο μου φαίνεται άσχετο.
    Οπότε απλά υπέγραψα και έγινα ο 2074

  58. Μαρία said

    49, Μπουκάν, μάλλον δε σοβαρολογείς!

    >Στη Δημητρίου Καραολή πήγαινε
    Αυτή πρέπει να είναι η επικρατέστερη εκδοχή. Ξέρετε πολλούς δρόμους που να φέρουν τα ονόματα 2 ανθρώπων;

  59. Alfred E. Newman said

    @53 Μπουκανιέρε
    Ειχες γράψει την ακόλουθη φράση:

    “Στην Κέρκυρα «μάσκαρες» παντού, μέρα και νύχτα, στους δρόμους, στις πλατείες, που πειράζουνε τους περαστικούς, στα νυχτερινά κέντρα, στους χορούς, όπου γίνονται πολλές «μάντσιες», δηλαδή γκάφες, καθώς οι γυναίκες φοράνε «ντόμινο», δε φαίνεται τίποτα απ’ το πρόσωπο και το σώμα τους. Εκεί, κάποιος μπορεί να χορεύει με τη μάνα ή την αδερφή ή τη γυναίκα του και να της λέει ερωτόλογα.”

    Οπότε η απορία μου είναι:

    Γιατί εγώ νόμιζα ότι μάντσια σημαίνει φάρσα ή κωμική σκηνή;
    Εκτός σαν αποτέλεσμα μιας μάντσιας προκύπτει γκάφα.

  60. Μισιρλού... said

    @50 @ 54

    Χαχαχααα !!! Γκούγκλισα και κατάλαβα την παγίδα…
    (ηλικιακού προσδιορισμού θάναι… χοχοχοο)

  61. Alfred E. Newman said

    @54 Μισιρλού

    1. Φυσικά και αρχίζει η Λουκιανού (οριακά) αλλά και η γωνία Καρνεάδου είναι με Λουκιανού και όχι Καραολή και Δημητρίου.

    2. Το StageCoqch του Σώκαρη ξεκίνησε από τη Βουκουρεστίου και μετά μεταφφέρθηκε εκεί που σήμερα είναι το Ροκ των Πιτσιλήδων.

    3. Επειδή διάβασα αναφορές σε ηλικίες και μνήμη έκανα ένα μικρό τεστ!

  62. Μαρία said

    Μπουκάν 53, όχι ψες αλλά απ’ την εποχή του μουζέτου
    https://sarantakos.wordpress.com/2010/02/01/stimmi/#comment-23458

  63. Ἀρχίζω καὶ ἀνησυχῶ. Κυκλοφοροῦν ΚΥΠατζῆδες ἀνάμεσά μας;

  64. Μπουκανιέρος said

    #59
    Α! Η φράση δεν είναι δική μου, όπως νομίζω (κι ελπίζω) ότι σημείωνα εκεί.
    Ο λόγος ήταν για το αν είναι γνωστή η λέξη «μάσκαρα» κι έλεγα ότι γούγκλισα και τη βρήκα π.χ. εκεί και κει. Αυτή ήταν από κάποιο λαογραφικό αφιέρωμα του Ριζοσπάστη, αν θυμάμαι σωστά.
    Λοιπόν, όλα τ’ άλλα καλά και γνωστά, ομολογώ όμως ότι δεν ξέρω τη λέξη «μάντσια».

  65. Immortalité said

    Το σχόλιο μεταφέρθηκε αλλού.

  66. Μισιρλού... said

    @ 61
    Alf, Εντάξει,εντάξει! 4 γωνιές έχουν οι δρόμοι… Οι δυο είναι της δικιάς μου και οι άλλες δυο τις δικιάς σου οδού!

    (Σημείωση : Και πού ξέρεις; Μπορεί το ’87 να ήμουν ήδη 37! Μη σου πω ότι μπορεί να έβαλα μια μέρα και μουσική… )
    😆

    Πωπωπωω… τσατ το καταντήσαμε!
    Κι ήθελα να συνεχιστεί η κουβέντα για τον Λαπαθιώτη.

  67. Immortalité said

    @32 Αλφρεντ, εγώ είμαι προχωρημένη apicultrice και στον κόσμο μου όλοι έχουν τη θέση τους. 🙂

    @ 63 ΕΥΠατζήδες αγαπητέ μου Κορνήλιε ΕΥΠατζήδες 🙂

  68. Μπουκανιέρος said

    Πριν αποσυρθώ:
    Βρίσκω ακόμα πιο ανησυχητική τη γενική σφαγή που περιγράφεται στο σχ. 23.
    Θα έπρεπε ίσως να υπήρχε κάποια πιο συντονισμένη διαμαρτυρία για το συνολικό ζήτημα.

  69. Alfred E. Newman said

    @66 Μισιρλού
    Μη με καλοπιάνεις γιατί είμαι ευεπίφορος.
    Πάντως αν έβαλες μουσική το 87 μπορεί και να σε ξέρει η κόρη μου!
    Τώρα όσον αφορά το Λαπαθιώτη το έβαλα για να τσιγκλίσω τον νικοδεσπότη. Και το ενδιαφέρον είναι ότι τον έπιασα αδιάβαστο! Αν μάλιστα με παρακαλέσει μπορεί και να του στείλω σκαναρισμένα τα ιδιόγραφα σημειώματα προς την Εστία.

    @67 Immortalité Στα δικά μου παιδικά χρόνια παίζαμε το μέλισσα μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα παιόπουλα. Ε! τώρα κάνουμε αστειάκια με τις μελισσοκόμους!

    @64 Μπουκανιέρε
    Εξέφραζα απορία για ευγενέστερη προσέγγιση. Οι εκ Ζακύνθου (εγώ δεν είμαι από εκεί) πιστεύω και ελπίζω ότι θα με επιβεβαιώσουν ότι μάντσια είναι περίπλοκη φάρσα.

  70. SophiaΟικ said

    Θα διαφωνήσω με τον ΤΑΚ στο 23 που λέει ότι την πληρώνουν παντα οι ανθρωπιστικές επιστημες για τον εξής απλούστατο λόγο:
    Πέρσι το Μάιο, ξάφνικά και χωρίς προειδοποίηση όπως τώρα, η διέυθυνση του KCL αποφάσησε να κλείσει τη μισή σχολή φυσικών επιστημών και μηχανικής, απολύοντας τους μηχανικούς και συγχωνεύοντας κάποιους από τους κομπιουτεράδες με τους μαθηματικούς/ φυσικούς, που κι αυτοί είχαν περικοπές. Η ανακοίνωση έγινε λίγες μερες μετά το τέλος των εξετάσεων, που είχαν φύγει όλοι οι φοιτητές, γιατί ως γνωστόν τους μηχανικούς όλοι τους φοβούνται, οι πιο πολλοί τρομοκράτες είναι μηχανικοί κλπ κλπ.

    Το τμημα ήταν από τα ιδρυτικά του πανεπιστημίου, σχεδόν 180 ετών. Στο παρελθόν φιλοξένησε τον Φαραντέι, τον Γουέτστον και τον Μάξγουελ (που για τους θεωρητικάριους του ιστολογίου ειναι στην καλύτερη περίπτωση πονεμενες αναμνήσεις απο τη σχολική φυσική), τρεις νομπελίστες και την υποφαινόμενη. Η οποία όχι μόνο υπόγραψε αλλα έστειλε κι ένα άγριο γράμμα στον προεδρο του πανεπιστημίου, ο οποίος της απαντησε αοριστολογίες ότι δεν είναι κλείσιμο αλλα αναδιοργάνωση. Φυσικά τα τελευταία χρόνια το τμήμα είχε μαραζώσει γιατι το πανεπιστημιο είχε κάνει περικοπες σε σημείο να μην έχει επαρκες προσωπικό και εξοπλισμό. Τέλος πάντων, κια υπογραφες, και γραμματα και καθιστικες διαμαρτυρίες και γιαούρτωμα του διευθυντή, δεν εγινε τίποτα. Το τμήμα δεν δέχτηκε νέους φοιτητές φέτος και το οριστικό κλείσιμό του θα γίνει το 2012 που αποφοιτούν οι τελευταίοι προπτυχιακοί. Οσοι μπορούσαν να βρουν δουλεία αλλού έφυγαν ήδη, αλλα κι αυτο είναι δύσκολο, γιατί η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχουν φοιτητές γιατί δεν υπάρχουν δουλειές κι αυτό γιατί το ΗΒ δεν εχει πλεόν τις μεγάλες ξένες εταιρείες που βομβάρδιζαν το KCL με άφθονο χρημα όταν ήμουνα εγώ φοιτήτρια εκεί.
    Αυτά τα εκτός θέματος για τον δικό μου πόνο, στο επόμενο θα σας πω και για τις Νεοελληνικές Σπουδές.

  71. Μισιρλού... said

    @40 >>> «…Το ένα το έλεγξα κιόλας, χάρη στην πολύτιμη βιβλιοθήκη της Βουλής….»

    Νίκο, σε παρακαλώ, δλδ…
    Πες μου πώς λειτουργεί αυτό το άθλιο κατασκεύασμα.
    Μα να μην μπορώ να βρω τίποτα στην αναζήτηση (ενώ βλέπω πως υπάρχει στον κατάλογο).
    Ή να ξεφυλλίζεις και να καλείς μια-μια τις σελίδες;
    Έτσι είναι;
    Τόσο πρωτόγονα;

  72. SophiaΟικ said

    Πάμε τώρα στις νεοελληνικές σπουδές ή όπως έιχε πει κάποιος άσχετος περι μετάφρασης κάποτε, το τμήμα μοντέρνων ελληνικών.

    Το πιο σημαντικό είναι ότι δεν ζουν πλέον στο Λονδίνο οι Έλληνες που είχαν την οικονομική επιφάνεια για δωρεές. Οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις του Λονδίνου έχουν μεταφερθεί στην Ελλάδα από την ημέρα που μπήκαμε στην ευρωζώνη, όχι γιατί χρησιμοποιούν ευρώ για τις συναλλαγές τους (η ναυτιλία ακόμα δολλάρια χρησιμοποιεί), αλλά γιατί το τραπεζικό σύστημα πλεόν είναι όπως των άλλων χωρών. Οι νέες τηλεπικοινωνίες είναι επίσης λόγος. Δυστυχώς, την απώλεια όλων αυτών των λεφτάδων την αισθανόμαστε όλοι μας, γιατι χρηματοδοτούσαν τα πάντα, όχι μόνο το KCL.

    Οι Έλληνες στο Λονδίνο δεν είμαστε αριθμητικά λιγότεροι, αλλα έχουμε πολύ μικρότερη οικονομική δύναμη. Σ’αυτό παίζει ρόλο και το ότι πλέον δεν έχουμε τη νοοτροπία της προσφοράς που είχαν οι παλιότεροι (κι ας εκπίπτει από την εφορία). Για να το πω πιο λιανά: δεν είμαστε Έλληνες του KCL αλλά Έλληνες του LSE. Οι ιδιορρυθμίες αυτών που θελουν να ασχολούνται με τις βυζαντινές αυτοκράτειρες μας είναι αδιάφορες, προτιμάμε αυτούς που θέλουν να σώσουν την Ελλάδα με χρηματοπιστωτικά κόλπα.

    Όπως όλοι ξέρουμε, στις θετικες επιστημες η χρηματοδότηση έρχεται από τις εταιρείες του κλάδου. Στις θεωρητικές, ειδικά αυτές που είναι περιορισμένου ενδιαφέροντος, από προσωπικες γνωριμίες και λεφτάδες που γενικώς και αορίστως προσφέρουν στις τέχνες και τα γράμματα. Και τα άλλα τμήματα που αναφέρει ο ΤΑΚ είναι κι αυτά στην ίδια κατηγορία.

    Τώρα βέβαια ερχόμαστε στο ερώτημα που βαδίζει το KCL, αφού περσι έκλεισε τμήματα, φέτος κλείνει τμήματα. Απλά πράγματα: πριν μια δεκαετία το KCL συγχωνέυτηκε με τις Ενωμενες Ιατρικές και Οδοντιατρικές Σχολές, που ήταν ανεξάρτητες σχολές του πανεπιστημίου του Λονδίνου. Το KCL είχε ήδη πολύ καλή Ιατρική, αλλα μετά τη συγχώνευση βρέθηκε με πεντε πανεπιστημικά νοσοκομεία, εκ των οποίων τα τρία ιστορικά και διεθνώς γνωστά. Ταυτόχρονα έγιναν πλειοψηφία στα ΔΣ οι γιατροί. Κοινώς, μας φάγαν λάχανο οι γιατροί.
    Το τελειωτικό χτύπημα ήταν το ότι τη θέση του πρύτανη ανάλαβε o τωρινός, με βοηθό τον πρώην γενικό διευθυντη της ΒΡ που δεν είναι πανεπιστημιακός. Εκτός από κλεισίματα τμημάτων ακολουθούν τη μεθοδο της απόλυσης όλου του προσωπικού και μετά τους λένε να ξανακάνουν άιτηση για τη θεση τους (με νέο συμβόλαιο, άλλο μισθό κλπ). Εκτός από διδακτικό προσωπικό, απολύει και διοικητικό προσωπικο. Στο τέλος θα βάλουνε λουκέτο στο πανεπιστημιο!

  73. SophiaΟικ said

    Ξέχασα να πω ότι εγώ έιμαι πιο πανω από σας στις υπογραφες, γύρω στο 1500.

  74. Immortalité said

    @69 Αλφρεντ και μεις παίζαμε περνά περνά η μελισσα. 🙂 Αλλα τώρα πάω για ύπνο ετ α ντεμαιν.

  75. ΤΑΚ said

    @SophiaOik (70):

    Δεν είπα «πάντα», είπα «κατά βάση». Έχω υπόψη μου το «restructuring» για το οποίο μιλάς (που είναι βέβαια κλείσιμο, ποιον κοροϊδεύουν;), αλλά δεν ξέρω τους λόγους για τους οποίους καταργήθηκαν τα πτυχία σε ηλεκτρολογία-μηχανολογία στο Κινγκς. Ξέρω όμως ότι ήταν η πρώτη τέτοια περίπτωση που άκουσα, ενώ τα τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών βάλλονται διαρκώς εδώ και δύο δεκαετίες περίπου και κλείνουν το ένα μετά το άλλο… Συνεπώς, το «κατά βάση» ανθρωπιστικές επιστήμες ισχύει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε συμβαίνουν παρόμοια πράγματα κατ’ εξαίρεση και στο χώρο των θετικών και εφαρμοσμένων επιστημών.

    Αυτά που λες για γιατρούς και πρώην πετρελαιο-υπαλλήλους δεν τα ήξερα, αλλά είναι πολύ διαφωτιστικά! Τώρα εξηγούνται όλα…

    Πάντως, η Βρετανία συμπεριφέρεται ηλιθιωδώς στο θέμα της εκπαίδευσης που είναι η μόνη κερδοφόρα βιομηχανία που της έχει απομείνει: κλείνοντας τμήματα αποθαρρύνει τόσο τους διδάσκοντες όσο και τους φοιτητές. Με αυτά τα προηγούμενα ποιος διδάσκων θα ήταν αρκετά τρελός να πάει στο Κινγκς; Και πόσοι φοιτητές θα κάνουν φέτος αίτηση σε ένα πανεπιστήμιο που κάθε δυο και τρεις δε διστάζει να κλείνει τμήματα με μεγάλη παράδοση και άριστες επιδόσεις;

    Μήπως τελικά ο στόχος ΕΙΝΑΙ να το κλείσουν το μαγαζί;

  76. SophiaΟικ said

    ΤΑΚ, να πω επίσης ότι ο πρώην διευθυντής της ΒΡ ήταν 30 χρόνια εκεί και νομίζω έφυγε μετά από σοβαρό ατύχημα με νεκρούς, για το οποίο θεωρήθηκε ότι υπήρχαν ευθύνες απο τη διέυθυνση. Όσο για τον πρύτανη, ήταν παλιά πρύτανης σε πανεπιστημιο που όσο πρυτάνευε αυτός έπεσε δέκα θεσεις στη λίστα της Τάιμς. Τι χρείαν εχομεν μαρτυρων;

    Εντωμεταξύ, πρόσφατα το πανεπιστήμιο αγόρασε έναντι 20 εκ λιρών την πτερυγα του Σόμερσετ Χάους που συνορευει με το KCL για επεκταση. Δεν ξερω αν θα εχει μείνει κανένας να παέι εκεί όταν θα το ανακαινίσουν.

    Λένε ότι το προβλημα είναι ότι έχουν ανοίξει πολλά πανεπιστημια και τα κρατικά λεφτά τα μοιράζονται πολλοί. Είναι γεγονός ότι πολλά πρώην αντίστοιχα ΤΕΙ όχι μόνο ανωτατοποιήθηκαν αλλά ίδρυσαν κατι τμήματα που δεν ξερω ποιοί πανε και σπουδάζουν. Οποιαδήποτε ομοιότητα με Ελλάδα είναι τυχαία 🙂 Αλλά ο Μπλαιρ είχε πει πριν δέκα χρόνια ότι ήθελε να σπασει το μονοπώλειο των ελιτίστικων πανεπιστημίων και να δώσει πτυχία στο λαό. Με δίδακτρα, όμως. Και με παράλληλη κατάργηση των κρατικών υποτροφιών.

    Για τις προσλήψεις, τι να σου πω, μόνο τρελλός θα πήγαινε τώρα στο κινγκς. Και από φοιτητές το ίδιο. Εκτός ίσως από την ιατρική σχολή. Αν αρχίσει να απολύει και στην Ιατρική, ε, θα έχει έρθει το τέλος.

    α, και το κόλπο με το engineering: η διεύθυνση του πανεπιστημίου ζήτησε από όλο το προσωπικό να αξιολογηθεί στην πρόσφατη αξιολόγηση. Συνήθως δεν αξιολογείται το 100%, γιατί θεωρείται χρονοβόρα διαδικασία. Και όντως, οι αξιολογητές έδωσαν 4 αντί για 5 στο τμήμα και μετά βεβαίως η διέυθυνση είχε λόγους για να απολύσει γιατι δήθεν έπεσε η ποιότητα.

  77. surfmadpig said

    Υπάρχει γενικά τα τελευταία χρόνια στη Βρετανία μια τάση για απαξίωση των Ανθρωπιστικών επιστημών, πέφτει λιγότερο χρήμα, κλείνουν τμήματα κλπ. Βέβαια εμένα οι φωνές αυτές μου ακούγονται τόσο λογικές όσο το άρθρο που διάβαζα σε κάποιο Βρετανικό ακαδημαϊκό περιοδικό που έλεγε πως είναι λέει καλό να πληρώνουν οι φοιτητές διδακτορικούς για να τους κάνουν τις εργασίες, γιατί κινείται η οικονομία και διευρύνουν και οι διδακτορικοί τις γνώσεις τους. Τον τεχνοκράτη τον ενοχλούν τα Humanities γιατί δεν καταλαβαίνει πέρα από καριέρα καθηγητή τι δουλειά μπορεί να κάνουν εκείνοι που αποφοιτούν – είναι για γέλια, αλλά όταν φτάνει σε σημείο να κόβονται οι χρηματοδοτήσεις και να κλείνουν τμήματα είναι για κλάματα.

  78. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    TAK πριν τους μηχανικούς του KCL ήταν και οι φυσικοί του Reading:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/5399346.stm
    Αλλά θα συμφωνήσουμε όλοι πως οι ανθρωπιστικές σπουδές είναι ευκολότερος στόχος.

    Προσωπικά την πανεπιστημιοποίηση των Polys ποτέ μου δεν την κατάλαβα…

  79. Νέος Τιπούκειτος said

    @76: Εντωμεταξύ, πρόσφατα το πανεπιστήμιο αγόρασε έναντι 20 εκ λιρών την πτερυγα του Σόμερσετ Χάους που συνορευει με το KCL για επεκταση

    Αυτό το επεισόδιο το έχω ξαναδεί πάντως, και μάλιστα από μέσα: το καράβι (του χψω πανεπιστημίου) βουλιάζει, το χρέος έχει εκτοξευτεί στα 150.000.000 δολλάρια, οι μισθοί έχουν παγώσει (εκτός βέβαια από τους μισθούς πρυτάνεων, αντιπρυτάνεων και κοσμητόρων), νέες προσλήψεις δεν γίνονται — και η πάνσοφη πρυτανεία εν τη απεράντω μακροθυμία της πάει και ξοδεύει δεκάδες εκατομμύρια για ν’ αγοράσει γη, και μάλιστα μολυσμένη με τοξικά, για να επεκταθεί, λέει, το πανεπιστήμιο. Το παράδειγμα της Σοφίας δείχνει ότι μάλλον οι top administrators έχουν ένα θεματάκι ευρύτερα (shit for brains λέγεται, νομίζω).

  80. sarant said

    Πολύ ωραία συζήτηση, κοιμόμουν τον ύπνο του δικαίου.
    Σοφία, έχει ενδιαφέρον αυτό που λες για την εξαφάνιση των μαικήνων -αλλά και οι εφοπλιστές φύγαν;

    Αλφρέδο, ομολόγησα ότι δεν έχω δει αυτά τα σημειώματα, αλλά δεν πρέπει να βρίσκονται στο αρχείο του Λ., διότι αυτό το έχω δει. Θα σου χρωστούσα χάρη αν μου έστελνες σκαναρισμένες τις σελίδες του περιοδικού (sarantπαπάκιpt.lu) και θα έχουμε και μια ωραία δημοσίευση εδώ. Αν δεν είναι κόπος, βέβαια.

    Μισιρλού, η βιβλιοθήκη της Βουλής δεν έχει δυνατότητα αναζήτησης. Πρέπει να δεις ένα-ένα τα φύλλα, αν βέβαια ξέρεις στο περίπου την ημερομηνία που σε ενδιαφέρει. Και δεν έχει «όλες τις εφημερίδες πριν από το 1940», αλλά έχουν σκοπό να τις βάλουν (πήρα τηλέφωνο).

    Αλλά και η Εθνική, που έχει σύστημα αναζήτησης, χάνει πολλά από το ψαχτήρι της, οπως είδα όταν έψαξα ένα προς ένα κάποια φύλλα που μ’ ενδιέφεραν.

  81. Και εγώ έχασα την καλή συζήτηση λόγω άλλων τρεξιμάτων.

    Συμφωνώ, με βάση την δικιά μου εμπειρία με την SophiaOik στο #72: όταν στο LSE υπάρχει έδρα πολιτικής επιστήμης που έχει επίκεντρό της την Ελλάδα με πολύ υψηλό prestige σε χώρους μεγάλων εισοδημάτων (ο κάτοχος της έδρας μάλιστα τοποθετήθηκε σε επιτροπή της κυβέρνησης με σκοπό τον εκμοντερνισμό της νεοελληνικής διοίκησης), τα τμήματα νεοελληνικών σπουδών έρχονται δεύτερα και καταϊδρωμένα στην αναζήτηση εξωτερικής χρηματοδότησης. Για να λέμε την αλήθεια, έρχονται τρίτα και καταϊδρωμένα διότι στην δεύτερη θέση βρίσκονται τα τμήματα Classics που απορροφούν ό,τι έχει απομείνει από ρευστό σε ιδρύματα και μαικήνες. Δείτε π.χ. την εξής προκήρυξη στο πανεπιστήμιο του Exexter:
    Leventis Lecturer in the Impact of Greek Culture. Σε λίγο θα υπάρξει θέση και για καθηγητές του Λερναίου.

  82. π2 said

    Χαίρομαι που βλέπω τόσες νέες υπογραφές από χτες (πρέπει να έχει υπογράψει πολύ μεγάλος αριθμός Ελλήνων πανεπιστημιακών των ανθρωπιστικών επιστημών· Κορνήλιε, δεν είναι μόνο η Ρεπούση, είναι κι η Καρακασίδου κι ένα κάρο άλλοι εθνομηδενισταί· να προσέχεις τις παρέες σου 😛 ).

    Μια που ψωμίζομαι από τις ανθρωπιστικές επιστήμες, διστάζω λίγο να κατηγορήσω την άτιμη την κενωνία που δεν τις εκτιμά. Θέλω να πω, πρόκειται για μια πορεία συνεχούς απαξίωσης, που βαστά πολλές δεκαετίες τώρα, και στην οποία οι επιστήμονες δεν είναι αμέτοχοι. Δεν μπορεί να έχει πάντα άδικο ο πελάτης κι εμείς όλα να τα έχουμε καλώς καμωμένα.

    Σε τέτοιες τελείως παλαβές διοικητικές αποφάσεις λοιπόν προτιμώ ν’ αντιτάξω το παράλογο και ζημιογόνο του πράγματος με τα κριτήρια των τεχνοκρατών που τις παίρνουν. Όταν έχεις το μόνο Τμήμα σε αγγλικό Πανεπιστήμιο που συνδυάζει βυζαντινές και νεοελληνικές σπουδές (και την ύστερη τουλάχιστον αρχαιότητα κι ας μη φαίνεται στη μαρκίζα), ένα Τμήμα που έχει κατά καιρούς φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου, ε, δεν το κλείνεις, είναι μακροπρόθεσμα καταστρεπτική και με οικονομικά κριτήρια η απόφασή σου. Βασικό asset ενός πανεπιστημίου είναι το όνομά του. Αυτό το όνομα δεν χτίζεται με τον κοντόφθαλμο ορίζοντα τεχνοκρατικών οικονομικών αποφάσεων διετίας, χτίζεται σε βάθος χρόνου κι άμα γκρεμιστεί δεν ξαναχτίζεται. Σε μια εποχή δε που τα όποια κονδύλια στις ανθρωπιστικές επιστήμες δίνονται κυρίως σε διεπιστημονικές προσεγγίσεις ή στη διασύνδεσή τους με τα digital humanities, όπου το Centre for Computing in the Humanities του ίδιου του King’s College κάνει εξαιρετική δουλειά, πρωτοπόρα διεθνώς, είναι εγκληματικά κοντόθωρη απόφαση το κλείσιμο των Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών. Δυστυχώς, τη διοίκηση των πανεπιστημίων την αναλαμβάνουν όλο και συχνότερα άνθρωποι που νομίζουν ότι διοικούν συνηθισμένες επιχειρήσεις. Σου λέει, ένας CEO πολυεθνικής εάν απολύσει 5000 υπαλλήλους εκτοξεύει τη μετοχή της εταιρείας στα ουράνια. Ε, δεν κλείνω κι εγώ κανά τμήμα να φτιάξω όνομα;

  83. Χρήστος said

    Μήπως ανάλογη επιστολή θα έπρεπε να απευθυνθεί σε έλληνες αρμοδίους, μπας και βγει κανένα κονδύλι για την υποστήριξη των απανταχού παρόμοιων εδρών και σχολών; Θα μου πεις, εδώ δεν περισσεύουν για τις σχολές της ημεδαπής, αλλά ίσως τα χρήματα στην αλλοδαπή να έπιαναν καλύτερα τόπο.

  84. @ Χρήστος
    Και επιστολές έχουν σταλεί και παραστάσεις έχουν γίνει και παρουσιάσεις των επιτευγμάτων των τμημάτων έχουν γίνει, αλλά, για να παραφράσω τον Καλογήρου «Πολλά τα λεφτά που χρειάζονται, Άρη» και δεν υπάρχουν…

  85. ὅλο αὐτὸ μοῦ θυμίζει τὶς πρῶτες σελίδες τοῦ «Ποιός σκότωσε τὸν Ὅμηρο» ποὺ διάβαζα κάπου τὸ ’99-2000.

  86. Υπάρχει και η υπογραφή: Bill Clinton, Former US President, USA (2138). Λέτε να διαβάζει Σαραντάκο;

  87. Rogerios said

    Υπέγραψα κι εγώ χτες βράδυ, αλλά δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος. Ό,τι σπέρνεις θερίζεις, κι εμείς εδώ κι αρκετά χρόνια αποθεώνουμε τη λογική της αξιολόγησης και αποτίμησης της εκπαίδευσης με όρους αμιγώς οικονομικούς: δοξάζουμε τη σύνδεση πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας ή θαυμάζουμε καταλόγους με τα ντε και καλά 100 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου (από τα οποία 60 στα 100 είναι καθαρά οικονομικές σχολές, τα 80 στα 100 αγγλόφωνα, ενώ το «καλύτερο» γαλλικό πανεπιστήμιο βρίσκεται κάπου στο νούμερο 90, μερικές θέσεις πιο πίσω από το τρίτο τουρκικό ΑΕΙ). Τώρα πια είναι πολύ αργά: θα πρέπει κάποιοι από αυτούς που λαμβάνουν ή επιβάλλουν αποφάσεις και διαμορφώνουν γνώμες να αρχίσουν να υφίστανται συνέπειες και να συνειδητοποιούν το μέγεθος του σφάλματός τους. Κάτι τέτοιο φοβάμαι ότι θα αργήσει.
    Ο π2 έθιξε ένα σοβαρό ζήτημα, αναφερόμενος στις ευθύνες των ίδιων των ανθρώπων των ανθρωπιστικών σπουδών. Αναμφίβολα υπάρχουν κι αυτές. Θα προσθέσω, όμως, και την απίστευτη παθητικότητα πολλών του χώρου, που απλώς υφίστανται χωρίς να αντιδρούν (παρά όταν είναι πολύ αργά) στην παραπάνω λαίλαπα. Τώρα που η άλλη πλευρά έχει επιβάλει τις καταστροφικές απόψεις της και στα κέντρα εξουσίας και λήψης αποφάσεων και στην κοινή γνώμη, τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Μακάρι να διαψευστώ και την ύστατη ώρα ο χώρος να δείξει τον δυναμισμό του.

  88. Είδες κανείς σχετικά δημοσιεύματα στον ελληνικό τύπο;

  89. #88 (άσχετο) σου έχω αφήσει μήνυμα στο friendfeed

  90. marulaki said

    Υπέγραψα κι εγώ, και το προώθησα σε καθηγητές, φοιτητές, συναδέλφους και φίλους από e-mail.

  91. SophiaΟικ said

    Νομίζω ότι όλοι κάνουμε ενα λαθος, ότι έχουμε υπόψη μας το διαχωρισμό ανθωπιστικών- τεχνολογικών σπουδών και ο καθένας εχει τα παράπονά του για το πως η άλλη πλευρά είναι προνομιούχα, ενώ στην πραγματικότητα όλοι μαζί εχουμε έναν κοινό εχθρο, τους οικονομολόγους και τους μανατζέρηδες, οι οποίοι δεν είναι ούτε τεχνοκρατες ούτε φιλόλογοι.
    Το (87) λέει πολλες αλήθειες. Γιατί στις λίστες με τα 100 καλύτερα δεν υπάρχουν παρά ελάχιστα μη- αγγλόφωνα, κι αυτά μόνο και μόνο γιατί είναι τόσο ξακουστά που θα ήταν σκάνδαλο να μην τα βάλουμε. Η Σορβόνη, η Χαιδελβέργη κλπ. Ενώ πριν μερικά χρονια που είχε κανει η ΕΕ μελέτη για το ποια ευρωπαϊκά πανεπιστημια εκαναν το πιο αποδοτικό έργο, δηλαδή ποια εβγαλαν τις εργασίες με τα πιο πολλά citacion την προηγούμενη εικοσαετία, είχε φανέι μια τελείως διαφορετική εικόνα της παιδείας στην Ευρώπη (δεν εχω το σύνδεσμο, αλλα άμα το γκουγκλίσετε, καπου θα το βρείτε).
    Το κακό, όχι μόνο για τα πανεπιστήμια αλλά για όλους μας, είναι ότι έχει γίνει τόση δουλεια μεσα και εξω απο τα πανεπιστημια, για να φτιάξουμε ένα τυπολόγιο για καθε πρόβλημα και όλοι δουλεύουμε με το τυπολόγιο μας. Που σημαίνει ότι κάθε ανίκανος μπορέι να εφαρμόζει το τυπολόγιο και να έχει τα αναμενόμενα αποτελεσματα. Τα προβλήματα ξεκινάνε όταν οι συνθήκες δεν καλύπτονται απο τα τυπολόγια.

    Υπάρχει τυπολόγιο πως να λύσεις τις διαφορες μεταξύ υφισταμενων σου, τυπολόγιο για το τι κανεις για να ανεβάσεις τη μετοχή, τυπολόγιο για να ενισχύσεις το κοινό πνεύμα, τυπολόγιο για το πως κουκουλώνεις τα χρέη κλπκλπκλπ.

  92. SophiaΟικ said

    40ακο, για να απαντήσω στην ερώτησή σου, ναι, οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές εχουν φύγει από το Λονδίνο. Έφυγαν γύρω στις 30-40 μεγάλες εταιρείες την περασμενη δεκαετία. Άλλες έχουν κρατησει ενα μικρο γραφέιο στο Λονδίνο, συνήθως αν υπάρχει καποιος συγγενής που δεν θελει να φύγει και άλλες απλά μεταφέρθηκαν εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Σ’αυτό παίζει ρόλο και το ότι πολλοί έχουν μη- ναυτιλιακές επενδύσεις στην Ελλάδα και προτιμάνε να είναι πιο κοντά.
    Από αυτούς που έχουν μείνει οι πιο πολλοί είναι πλεον Άγγλοι, δηλαδή χωρίς ελληνική εθνική συνείδηση, εκτός ίσως απο το Ελληνικό επίθετο. Οι υπόλοιποι λένε ότι επειδή έχουν μικρα παιδία δεν θέλουν να μετακομίσουν, ή επικαλούνται άλλους οικογενειακούς λόγους.
    Ενδεικτικό είναι ότι το Ελληνικό κολλέγιο, που ήταν ιδιωτικό σχολείο που ακολουθούσε το αγγλικό εκπαιδευτικό σύστημα και δίδασκε ελληνική γλώσσα, θρησκεία και πολιτισμό, έκλεισε πριν πεντέξι χρονια. Βασικό ήταν το ότι οι Ελληνικές οικογένειες δεν ήθελαν να το στηρίξουν πλέον για πολλούς λόγους.
    Ο ένας ήταν ότι οι περισσότεροι γονείς προτιμούν να στέλνουν τα παιδιά τους στα κυριλέ αγγλικά σχολεία, όπου θα βγουν προετοιμασμένα για μέλλον στην Αγγλία. Αυτό απλα δειχνει ότι οι γονείς αυτοί προορίζουν τα παιδιά τους για θεσεις σε επιχειρήσεις τρίτων, και δεν είναι οι ίδιοι επιχειρηματίες (με εξασφαλισμενη δουλειά για όλη την οικογένεια). Έφυγαν οι εφοπλιστές, ήρθαν οι χρηματιστές, οι τραπεζικοί υπάλληλοι, οι πανεπιστημιακοί.

  93. π2 said

    Πολύ αναλυτικό άρθρο για το θέμα, με άπειρους δεσμούς, στο HNN (την παραπομπή την είδα στου Ἡλληνιστεύκοντος). Ειδικά το σημείο που περιγράφει πώς η κυβέρνηση κόβει την επιχορήγηση πολύ παραπάνω από 5% που ομολογεί, κάτι μου θυμίζει, κάτι μου θυμίζει…

    Άλλο ένα από την δημοφιλή στο Νησί Mary Beard.

  94. SophiaΟικ said

    Π2, το μόνο σίγοθρο είναι ότι η εδρα Παλαιογραφιας δεν θα χαθεί, γιατί ειναι η μοναδική στο ΗΒ και κάποιο πανεπιστημιο ή ερευνητικό κέντρο θα βολεψει τον ενα ανθρωπο. Υποψιάζομαι καμιά Οξφόρδη, αυτοί απ’όσο ξέρω δεν κάνουν περικοπές γιατι εχουν χρήματα απο δωρεές κλπ.
    Πάντως, για το ότι χύνονται πολλά δάκρυα για τις θεωρητικές επιστημες ενώ η διάλυση του engineering πέρασε στα ψιλά έχει να κανει και με το πως βλέπουν τις σπουδές αυτές οι απ’έξω.
    Το να είσαι καθηγητής αρχαίων Ελληνικών ή Βυζαντινολογίας στο ΗΒ είναι πολύ γκλαμουριά. Γιατί τέτοιες σπουδές κάνουν μόνο οι γόνοι ευκατάστατων οικογενειών που δεν νοιάζονται για τη βιοπάλη και έτσι ασχολούνται με τα περιττά. Ο κύκλος τους είναι σχετικάμικρός και υπάρχουν, όπως θα περίμενε κανείς, μεγάλες αντιπάθειες και αλληλοφαγώματα. Ξέρω, χωρίς να είναι επιβεβαιωμένο, ότι όποιον θεωρουσαν ενοχλητικό στο KCL τον στέλνανε στην Οξφορδη και το αντίστορφο, με αποτέλεσμα να είναι δυο στρατοπεδα Άγγλων, στα οποία εμβόλιμα έχουν χωθεί μερικοί Έλληνες και λοιποί, που εδραιώνονται εκεί που οι άγγλοι είναι πολύ απασχολημενοι να φαγώνονται μεταξύ τους.
    Το πρόβλημα τώρα είναι ότι αφου τα στρατοπεδα ειναι χωρισμενα, όποιος απολυθεί απο το KCL δεν θα βρει εύκολα στέγη αλλού.
    Όσο για τη δημοσιότητα όχι βέβαια μεταξύ Ελλήνων που εχουν και συμφέροντα να υπάρχουν τέτοιες εδρες, είναι απλό: όλοι κάθονται να ακούσουν τον γκλαμουράτο προφέσορα κάποιου ακαταλαβήστικου αντικειμένου. Ενώ τον μηχανικό, που μπορει να ειναι καιαλλοδαπος (οι πιο πολλόι στα πανεπιστημια έιναι αλλοδαποί) ποιός τον ^%$$#%@
    Νομίζω το εξαντλήσαμε τελείως το θεμα, ειπα και τα κακά του, όχι μόνο τα καλά, εξακολουθώ να αναρωτιέμαι στο λινκ που δινεις ποιό είναι αυτό το κτήριο που μοιάζει με τα κεντρικά του KCL Αλλα δεν ειναι. Νομίζω ειναι το Κινγκς του Καιμπριτζ.

  95. π2 said

    Άρχισε να ασχολείται και ο ελληνικός τύπος.

  96. Immortalité said

    @ 95 Merci Π2, καλιό αργά…

  97. Χασάπης απ'τα παλιά said

    Τι κάλλιο αργά που σύμφωνα με το άρθρο πάει για κλείσιμο και η έδρα στο Cambridge. Ο Νότης ο Τουφεξής ίσως να ξέρει περισσότερα αλλά αν όντως περιμένουν να συνταξιοδοτηθεί ο Χόλτον χέσε μέσα Πολυχρόνη.

  98. Παλαιέ Χασάπη, δες εδώ τη συνέντευξη του καθηγητή Χόλτον στην Αυγή:
    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=528340

  99. Εξελίξεις:
    Centre for Hellenic Studies: a new future

    Αναβαθμίζεται το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Κing’s College

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: