Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Σκόρπια της Κυριακής

Posted by sarant στο 7 Μαρτίου, 2010


Σκόρπιες σημειώσεις από δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, σε εφημερίδες και στο Διαδίκτυο.

* Γράφει ο Πάσχος Μανδραβέλης στην προχτεσινή Καθημερινή: Ευτυχώς δεν παρακολουθούν οι Γερμανοί ελληνική τηλεόραση. Διότι αν έβλεπαν τις κινητοποιήσεις των συνταξιούχων θα στύλωναν ακόμη περισσότερο τα πόδια. Αν παρακολουθούσαν δηλαδή τους Ελληνες «απόμαχους» να συγκρούονται με τα ΜΑΤ στο Μέγαρο Μαξίμου, δικαιολογημένα θα αναρωτιόταν: «τι σόι συνταξιούχοι είναι αυτοί που μπορούν να διασπούν τον κλοιό των 20ρηδων ανδρών; Κι αν μπορούν να το κάνουν αυτό γιατί να μην μπορούν να δουλέψουν -όπως κι εμείς- μέχρι τα 67;»


Για να είμαστε εκνευριστικά ακριβείς, οι Γερμανοί ακόμα δεν δουλεύουν έως τα 67 -η αύξηση του ορίου είναι σταδιακή, επομένως στα 67 θα συνταξιοδοτηθούν οι σημερινοί 45ρηδες, ένας που βγαίνει αύριο στη σύνταξη θα βγει στα 65 και κάτι μήνες. Αλλά αυτό είναι λεπτομέρεια. Ο κίνδυνος είναι να μη δουν οι Γερμανοί τα προχτεσινά επεισόδια με τον Μανώλη Γλέζο. Διότι, θα πουν «τι σόι συνταξιούχος είναι αυτός» και θα μας βάλουν να δουλεύουμε μέχρι τα 88!

* Στις δύσκολες μέρες που περνάμε, οι πνευματικοί άνθρωποι οφείλουν να πάρουν θέση. Έτσι έκανε και ο ποιητής της γενιάς της αμφισβήτησης Δημήτρης Ιατρόπουλος, απευθυνόμενος στους πλουσίους, και παράλληλα πλούτισε την ελληνική γλώσσα με δύο νέες λέξεις (πώς αλλιώς θα φτάσουμε στον εθνικό στόχο των 5 εκατομμυρίων;):

Δεν ωφελεί κανέναν μας πια, η Οπισθοδακτυλοκρυψία, το Συναξάρισμα, η Επαγγελματική Υποκρισία και το Αλληλοπαραμύθιασμα. Η Ελλάδα έγινε Μπατεσκυλαλεσταρία. Απευθύνομαι σ’ εσάς, -με ξέρετε όλοι, περνάτε καλά μαζί μου όταν «τα χώνω» από τηλεοράσεως, έχετε διασκεδάσει με τα τραγούδια μου, κοντά μισόν αιώνα τώρα, και σε κάποιες εξαιρέσεις σας μάλιστα, έχετε επικοινωνήσει και με τον καθαρό ποιητικό μου λόγο, κλπ.

(Δεν βάζω τον… λίκνο, αν θέλετε να διαβάσετε όλο το πόνημα γκουγκίστε μια από τις μαυρισμένες λέξεις και θα το βρείτε σε πολλά ιστολόγια).

* Από την απάντηση του Αντέννα στο ΕΣΡ, για την προβολή αποσπασμάτων από το βίντεο που μόνο εγώ δεν έχω δει:

Στο κανάλι υπάρχει πλήρης ελευθεριότητα και ελευθερία κινήσεων, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για σατιρικού περιεχομένου πρόγραμμα σαν αυτό του Λάκη Λαζόπουλου. (Το πήρα από το nooz.gr, αλλά υπάρχει σε δεκάδες ιστοτόπους).

Όμως, σύμφωνα με τα λεξικά, ελευθεριότητα είναι η έλλειψη ηθικών φραγμών, η ροπή προς την ακολασία. Εκτός αν αυτό ήθελαν να πουν.

* Σκακιστική λεξικογραφία: στην απίθανη περίπτωση που είστε σκακιστής και δεν το  έχετε δει, στο σκακιστικό  ιστολόγιο δημοσιεύεται άρθρο για την ελληνική σκακιστική αργκό.

* Καλώς κείμενα, 1. Ενδιαφέρον άρθρο του Α. Μπρεδήμα στη σημερινή Αυγή για το θέμα του κατοχικού δανείου. Θα βάλω το λινκ και στο σχετικό άρθρο του ιστολογίου, το βάζω κι εδώ.

* Καλώς κείμενα, 2. Χτεσινό ποίημα της φίλης Σοφίας Κολοτούρου, για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, επικαιρικό αλλά γοητευτικό (δείτε και πώς το παρουσιάζει στο ιστολόγιό της):

ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΚΟΣΙ – ΔΕΚΑ, ΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

O κύκλος κλείνει εδώ πέρα μιας Ελλάδας.
Στο πρόσωπο του Γλέζου ρίξαν χημικά.
Μας ψαλιδίζουν τους μισθούς μεθοδικά.
Κουτσομπολιά μας τρέφουν τώρα, μιας φυλλάδας.

Μια Τζούλια ή μι’ ακόμη Ωραία Ελένη,
σαν φούσκες λαμπερές προβάλλουν στον αφρό.
Εμείς χανόμαστε, μες τον ορυμαγδό
και δίπλα η Τράπεζα σαν όρνιο περιμένει.

Αμείλικτα μας σπρώχνει η Ειμαρμένη,
της Κρίσης μέρα γράφει η ιστορία.
Στο δρόμο βγήκανε μεγάλοι και παιδιά.

Κι εγώ, μες το σαλόνι μου κλεισμένη
της Άγρας αγκαλιάζω τα βιβλία
και υπογράφω πως τα βρίσκω ποιοτικά.


92 Σχόλια προς “Σκόρπια της Κυριακής”

  1. Αυτό με το Γλέζο και τον Μανδραβέλη το σκέφτηκα κι εγώ.
    Ποιητές της αμφισβήτησης, κάθε τόσο στην τηλεόραση -αμ δεν κάνει η κοτσίδα την αμφισβήτηση (εκτός αν μπερδεύω τους ποιητές, οπότε ας με συγχωρήσει ο Ιατρόπουλος).
    Το ποίημα εξαιρετικό! ίδίως μ’άρεσε η τελευταία τερτσίνα (καλά τόπα;).

  2. sarant said

    Νομίζω ότι τερτσίνες λέγονται τα τρίστιχα που έχουν συγκεκριμένη ομοιοκαταληξία (αβα βγβ κτλ.) όπως στον Δάντη, αλλά μπορεί και να πέφτω έξω.

  3. Voulagx said

    Ο Ιατροπουλος- ο αμφισβητιας- ειναι αυτος που βγαινει στις εκπομπες του Χαρδαβελλα και του Μακη με υφος εκατο καρδιναλιων;

  4. sarant said

    Αυτός. Και υποψήφιος (αποτυχών) δημοτικός σύμβουλος Αθήνας με τον Κακλαμάνη στις τελευταίες εκλογές.

  5. Οπότε δεν παίρνω πίσω τίποτα -και λίγα είπα.

  6. Μπουκανιέρος said

    Τερτσίνα λέγεται, στα ελληνικά και συνήθως, η terza rima (όπως λέει ο Νίκος),
    όμως, στα ιταλικά και αλλού, τερτσίνες λέγονται και τα τρίστιχα των σονέτων (όπως λέει ο Δύτης).

  7. Ηλεφούφουτος said

    Πω πω, ο Μανδραβέλης, τέτοιο μίγμα ταξικού μίσους και αριστοκρατικού λαϊκισμού ούτε ο Μαρίνος του Οικονομικού Ταχυδρόμου!

    Ο Δημήτρης Ιατρόπουλος είναι από μόνος του πολύ αστείος για να τον περιγελάμε. Με ενοχλεί κάτι τέτοιο, όπως μ ενοχλεί η καζούρα που κάνει ο Λαζόπουλος στον Πρέκα.

  8. Α εδώ Ηλεφού θα διαφωνήσω. Μ’ενοχλεί η καζούρα στη Θώδη, ας πούμε (και είδαμε πώς κατέληξε), αλλά τύποι σαν τον Ιατρόπουλο, μου φαίνεται, κουβαλάν τέτοια επιθετική υπεροψία που απλά ανταποδίδω τα ίσα.

  9. Ηλεφούφουτος said

    Δύτη, ναι, δε λέω, αλλά όταν μετά σου εξηγεί πού βασίζεται η υπεροψία του, π.χ. καλή ώρα εν προκειμένω «έχετε διασκεδάσει με τα τραγούδια μου» (Κι ήμουν άγγελος του Τσάρλυ, του Τσάρλυ, του Τσάρλυ) «και σε κάποιες εξαιρέσεις σας μάλιστα, έχετε επικοινωνήσει και με τον καθαρό ποιητικό μου λόγο» (ντοϊ-οϊ-οϊ-οϊ-οϊ-οϊν!), τι απειλή να αισθανθώ από δαύτον; Σαν να κάνω καζούρα στον κουζουλό του χωριού. Ας όψονται οι δημοσιογράφοι που του δίνουν τα μικρόφωνα! Άσε πόσο κακό θέατρο το στήσιμό του!

    Πού κατέληξε η καζούρα στη Θώδη; Έχω χάσει επεισόδια.
    Η αλήθεια είναι ότι, όταν είχε πρωτοβγεί, είχαμε μια φίλη που της έκανε κάτι μιμήσεις, να μη σου μένει άντερο απ τα γέλια. Αυτά μεταξύ μας μόνο βέβαια.

  10. Στο φρενοκομείο κατέληξε. Την τρελάναν τη γυναίκα, όπως αποτρέλαναν τη Λουκά.

  11. ppan said

    Ειναι ομως σεμνος ο Ιατροπουλος. Δεν αναφερει οτι τον ξερουμε κι απο τοτε που ηταν ο γκομενος της Ριτας Σακελλαριου.

  12. Ὁ Ἰατρόπουλος κατάγεται ἀπὸ τοὺς Μεδίκους, ἔχει καὶ τατουὰζ τὸ οἰκόσημο στὸ μπράτσο του ποὺ δὲν κατάφερε νὰ τὸ σβήσῃ καίγοντάς το μὲ τὸ τσιγάρο.

  13. Δελλαγραμμάτικας said

    Ποιητικόν το της ποιητρίας Κολοτούρου ποίημα. Διαθέτει την μεγίστην αρετην της ποιήσεως, την ελλειπτικότητα. Λέγει «μας ψαλιδίζουν τους μισθούς μεθοδικά». Διαπιστώ ελλειπτικότητα, ήτοι ελλείψεις. Και δη ελλέιψεις πληροφοριών. Δεν αναφέρει η ποιήτρια ότι το συνολικόν κονδύλιον μισθοδοσίας των δημοσίων υπαλλήλων κατά το έτος 2004 ήτο 15 δις ευρώ και κατά το 2009 αυτό ανήλθεν εις 22 δις ευρώ. Αύξησις κατά 46% εντός πενταετίας, ή 9,κάτι % ετησίως (υπερδιπλασία της του ΑΕΠ αυξήσεως). Πόθεν η τοιαύτη αύξησις; Εβελτιώθησαν αι παρεχόμεναι υπηρεσίαι κατά τρόπον αντίστοιχον; Μην επλούτισεν η χώρα τόσον; Εάν όχι, τότε πώς εδόθησαν αι αυξήσεις; Μεθοδικώς; Και πώς εισεπράχθησαν υπό των δικαιούχων; Έτι μεθοδικώτερον; Νυν επιχειρείται όπως περικοπώσιν. Ούτως επιστρέφουσιν οι πλέον του ενός εκατομμυρίου δημοσιοι υπάλληλοι εις την οικονομικήν κατάστασιν ήντινα είχον εν έτει 2008 ή ’07. Τότε, ως γνωστόν, ελιμοκτόνουν. Τους εβλέπομεν να ερευνούν καλάθους απορριμμάτων, πεινώντες και αποστεωμένοι, εις αναζήτησιν φαγωσίμων και ρακών ίνα ενδύσωσι την αθλίαν των γυμνότητα. «Μεσαίων!», ολοφύρονται οι κονδυλοφόροι. Κατόπιν τοιαύτης συγχύσεως της εννοίας του χρόνου, οφείλουσιν οι πνευματικοί άνθρωποι να απαντήσωσι. Εξόριστε ποιητή, στον Μεσαίωνά σου λέγε, τι βλέπεις; Βλέπω τον συνοδόν απορριμματοφόρου να απαιτή επίδομα βιβλιοθήκης. Βλέπω τον υπάλληλον της ΕΡΤ να υπερασπίζεται το «επίδομα εξομάλυνσης» (δια τους αδαείς και τας ποιητρίας, τούτο εστίν επίδομα, το οποίον δικαιούνται όσοι δεν λαμβάνουσιν άλλον τι επίδομα!). Βλέπω την διαρκή επιδοματοδότησιν πανό και ντουντουκών. Η κλίμαξ της ποιήσεως πολλάκις οδηγεί «ντουγρού στην κατηφόρα τη μεγάλη».

  14. Νομίζω πως η φιλοσοφική διαμάχη Ελλάδας Γερμανίας έχει ήδη διευθετηθεί εδώ.

  15. kostis57 said

    Μέσα σ’ όλα νομίζω ότι χωρεί και το :

    «Δεν μετέχομεν εισέτι»
    Το πρόβλημα της Ελλάδος δεν είναι οικονομικό. Είναι πολιτισμικό.
    Σχεδόν διακόσια χρόνια τώρα η Ελλάδα προσπαθεί να γίνει Δυτική χώρα – στην κοινωνία, την οργάνωση, την νοοτροπία, την οικονομία, την διανόηση – αλλά δεν το καταφέρνει (και, ενδόμυχα, είναι σαν να μην το θέλει).
    Δεν νιώθει ότι ανήκει στην Ευρώπη. Ακόμα μιλάει γι αυτή σαν να ήταν άλλη ήπειρος (σπούδασε στην Ευρώπη – ήρθε από την Ευρώπη).
    Δεν έζησε Αναγέννηση, Μεταρρύθμιση, Διαφωτισμό. Δεν απέκτησε αστική τάξη, κώδικα ηθικής και κοινωνικής συμπεριφοράς, κοινωνία πολιτών.
    Εμμανουήλ Ροΐδης 1877: «…τα μεν πάτρια ήθη απηρνήθημεν, του δε διανοητικού βίου των εθνών της Δύσεως δεν μετέχομεν εισέτι».
    Δεν μετέχομεν εισέτι – ούτε του κοινωνικού, ούτε του οικονομικού βίου. Ζούμε άναρχα και παρασιτικά, σαν να ήμασταν Αρματολοί και Κλέφτες που προσκυνάνε και ταυτόχρονα ληστεύουνε το ντοβλέτι.
    Αυτό που μας ζητάει η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι απλώς να περιμαζέψουμε τα ελλείμματα και να νοικοκυρέψουμε τα δημοσιονομικά. Ζητάει (καλώς ή κακώς) να γίνουμε Ευρωπαίοι. Όχι μόνο στην εμφάνιση και την εξωτερική συμπεριφορά, αλλά και στην νοοτροπία, τους κώδικες και την στάση ζωής.
    Δύσκολο…
    (Δημοσιεύεται στη σημερινή «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία»)

  16. SophiaΟικ said

    Ν’αγιάσει το στομα σου, που το λες αυτό για τις συντάξεις, γιατί εχω βαρεθέι να ακούω τα ίδια και τα ίδια για τους Γερμανούς ή τους Γάλλους που δουλευουν ήδη τώρα μεχρι τα 110. Σιγά ρε παιδιά! Σταδιακή είναι η αύξηση!
    Κατα τ’αλλα ο Μανδραβελλης μου θυμίζει κομμουνιστη άγγλο με υψηλό τίτλο ευγενείας (ναι, υπαρχει κι αυτό το φρούτο).

  17. #14 Καταπληκτικό το βιντεάκι! αν και μου φάνηκε λίγο οφσάιντ το γκολάκι μας. 🙂

  18. Δελλαγραμμάτικας said

    Σοφία, ορθοί! Σταδιακή έσεται και η αύξησις των ορίων ηλικίας εν Ελλάδι. Ο μέσος όρος ηλικίας συνταξιοδοτήσεως των Ελλήνων στατιστικώς υπολογίζεται εις το 61ον περίπου έτος και ελπίζεται όπως ανέλθη εις το 63ον. Βραχυμεσοπροθέσμως. Συνεπώς δύναταί τις να προβλέψη ότι θα επακολουθήσωσιν νέα μέτρα, θάττον ή βράδιον, προς περαιτέρω αύξησιν των ορίων, δεδομένης ούσης της υπογεννητικότητος και της συνακολούθως επί τα χείρω συνεχώς τρεπομένης αναλογίας εργαζομένων προς συνταξιούχους.

  19. δεδομένης ούσης της υπογεννητικότητος και της συνακολούθως επί τα χείρω συνεχώς τρεπομένης αναλογίας εργαζομένων προς συνταξιούχους

    Αν όμως οι εργαζόμενοι μετανάστες δούλευαν κανονικά, με ΙΚΑ και όλα, και δεν υπήρχε εισφοροδιαφυγή (του εργοδότη), η αναλογία θα έβαινε μια χαρά επί τα βελτίω. Θα μου πεις, εδώ οι εργοδότες δεν πληρώνουν ΙΚΑ στους ντόπιους, θα πληρώσουν στο μετανάστη; Και φυσικά, ανεβάζοντας φόρους και ρίχνοντας το βιοτικό επίπεδο συντελείς επιπλέον στην περαιτέρω εισφοροδιαφυγή.

  20. SophiaΟικ said

    To 61 ή 63 είναι ο μέσος όρος, Αν βγάλουμε αυτους που παίρνουν μειωμενη συνταξη πιο νέοι (το οποίο γίνεται και στη Γερμανία και αλλού) περνάμε στο ότι οι Ελληνίδες συνταξιοδοτουνται στα 60 κι οι Έλληνες στα 65.
    Οι γονείς των φίλων μου βγήκαν όλοι στη σύνταξη στα 65. Ιδιωτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι, οι περισσοτεροι.
    Μία περίπτωση ξερω που συνταξιοδοτήθηκε στη δεκαπενταετία (που τώρα εχει καταγηθεί), μία με σύνταξη στα 50 λόγω ανηλίκου τέκνου (που ελπίζω να καταργηθεί), κι οι συντάξεις ήταν μειωμένες.
    Επομενως, ασχετα απο τα θεωρητικά νούμερα, η πλειοψηφία που δεν είναι πιλότοι, δεν είναι στρατιωτικοί κλπ περιμενουν τα 65.
    Αναρωτιέμαι αν στη Γερμανία δεν υπάρχουν ανάλογες τέτοιες κατηγορίες. Στο ΗΒ υπάρχουν. Μόνο η γενική κρατική συνταξη, που είναι σαν τη δική μας του ΟΓΑ, είναι στα 65 και στα 60, και θα γίνει στα 67 κάποτε.

  21. Δελλαγραμμάτικας said

    Δύτα, εάν οι μετανάσται ειργάζοντο με κόστος παρόμοιον του των Ελλήνων, ποίον κίνητρον θα είχεν ο εργοδότης να τους προτιμά; Ουδέν. Συνεπώς στοιχειώδες αίσθημα ευθύνης θα υπηγόρευε ο εργοδότης να προσελάμβανε Έλληνας αντί λαθρομεταναστών, σεβόμενος την διαχρονικήν συνεισφοράν των Ελλήνων εις την δημιουργίαν της χώρας και των υποδομών αυτής. Εάν η εργασία των λαθρομεταναστών είχεν κόστος ταυτόσημον μετά της των Ελλήνων, τότε ο λόγος παρουσίας λαθρομεταναστών αυτομάτως εκλείπει.

  22. Ωραία, οπότε;

  23. Δελλαγραμμάτικας said

    Οπότε το αίτημά σας δι’ εξομοίωσιν του κόστους εργασίας Ελλήνων και λαθρομεταναστών χαρακτηρίζεται ως ρατσιστικόν, διότι θα εξωθήσει τους λαθρομετανάστας εις την ανεργίαν και τους Έλληνας εις την εργασίαν. Και τούτο αποτελεί διακριτικήν μεταχείρισιν.

  24. Ε εντάξει, είπα να μιλήσουμε σοβαρά αλλά φαίνεται δεν είχα τύχη.

  25. @16.
    Όντως οφσάιντ. Δεν το είδε ούτε ο Αυγουστίνος, ούτε ο Θωμάς Ακουίνας! 🙂

  26. Δελλαγραμμάτικας said

    Η σοβαρά συζήτησις προϋποθέτει σοβαρότητα επιχειρημάτων. Όταν τα επιχειρήματα αποδεικνύονται, δια της μεθόδου της εις άτοπον απαγωγής, μη σοβαρά, τότε η συζήτησις καθίσταται εκ των πραγμάτων άσκησις ανελεήτου διακωμωδήσεως του αδυνατούντος να αντιπαρατάξει σοβαρά επιχειρήματα.

  27. sarant said

    Το σχόλιο 15 το είχε τσακώσει (κακώς) η σπαμοπαγίδα και το είδα τώρα.

  28. Servitoros said

    Μεζεδάκια από την ανοιχτή επιστολή του διανοητή και βουλευτή του ΛΑΟΣ Ηλία Πολατίδη προς την Θάλεια Δραγώνα.

    1. «Παρ’ όλο που πράγματι δεν υπάρχουν κατά λέξη τα όσα αναφέρονται στο Διαδίκτυο, η μελέτη του βιβλίου επιβεβαιώνει ότι τα δημοσιεύματα αυτά αποδίδουν το πνεύμα του.»

    Ασχολίαστο.

    2. «Και μόνο ο τίτλος του βιβλίου «Τι είναι η πατρίδα μας; Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση» είναι χαρακτηριστικός του πνεύματος των συγγραφέων.Έχετε απορία για το τι είναι η Πατρίδα μας και κάνετε σχετικές έρευνες προκειμένου να το ανακαλύψετε.»

    Θάνατος στον εθνομηδενιστή Ιωάννη Πολέμη

    3. «Οι απόψεις που εκφράζετε δεν είναι πρωτότυπες, αλλά έχουν διαμορφωθεί από την νεομαρξιστική «Σχολή της Φραγκφούρτης» που έχει ως διακηρυγμένο στόχο την διάλυση των θεσμών και κατάπτωση των ιδεών που κρατούν ενωμένη μια εθνική κοινωνία. Οι απόψεις αυτές προωθούνται από τις οργανώσεις των George Soros, David Rockfeller, και άλλων μεγαλοκαπιταλιστών διότι θεωρούν ότι έτσι θα αυξήσουν τα κέρδη τους και τον έλεγχο στην παγκμοσμιοποιημένη κοινωνία που ονειρεύονται.»

    Λείπουν οι δηλώσεις των Αντόρνο και Μαρκούζε για το σκοτεινό σχέδιο τους για την καταστροφή του ελληνικού πολιτισμού, γλώσσας και θρησκείας.

    4. «Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο πολλοί εκπαιδευθέντες στην Εσπερία να διακατέχονται από ξενομανία και περιφρόνηση κάθε τι ελληνικού. Ενδεχομένως να έχετε καταλήξει στις απόψεις αυτές και εσείς από ξενομανία αφού λάβατε τον διδακτορικό σας τίτλο από Πανεπιστήμιο της Αγγλίας.»

    Αι σκοτειναί δυνάμεις της Εσπερίας δηλητηριάζουν τα μυαλά των ελληνόπουλων που καταφεύγουν στην αλλοδαπή νομιζόντας ότι θα παρακολουθήσουν αθώα μεταπτυχιακά προγράμματα, ενώ στην πραγματικότητα παράγουν νεοταξικούς εθνομηδενιστές εφιάλτες σε αντίθεση με τα ελληνικά πανεπιστήμια (ουπς τώρα που το ξανασκέφτομαι το ΛΑΟΣ θεωρεί ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι υπό την κατοχή νεοταξιτών της ακροαριστεράς, οπότε η συμβουλή του ΛΑΟΣ είναι απλή, μην διαβάζετε μην σπουδάζετε η έλλειψη μόρφωσης είναι η καλύτερη ασπίδα του ελληνόψυχου απέναντι στον ανθελληνισμό.

  29. Η αμερικανική κουλτούρα ως γνωστόν είναι το όχημα της παγκοσμιοποίησης και της καταστροφής των εθνικών πολιτισμών κλπ. Η αμερικανική κουλτούρα βασίζεται εν πολλοίς στο πνεύμα και το γράμμα της μουσικής τζαζ. Ο Αντόρνο μεταξύ άλλων έχει γράψει πολύ υποτιμητικά για την αμερικανική κουλτούρα (Περί ημιμάθειας, ή κάπως έτσι) και ειδικότερα (και κοντόφθαλμα) για τη τζαζ. Ράβδος στη γωνία, άρα βρέχει.

    Σοβαρά τώρα (;), έμαθαν και τη Σχολή της Φρανκφούρτης οι λαοδιανοητές, τι να πω.

  30. Δελλαγραμμάτικας said

    Η Σχολή της Φρανκφούρτης είναι υπερεκτιμημένη. Υπάρχουσι ΠΟΛΥ καλύτερα λουκάνικα, τόσον εν Γερμανία, όσον και άλλαχού.

  31. Voulagx said

    #27: Δυτη, συμφωνω μαζι σου!! Ο κ.Δελλαγραμματικας ειναι απαιχτος!!

  32. Μαρία said

    Δύτη, 24. Ο άνθρωπος δεν έχει ακόμα αντιληφθεί οτι οι μετανάστες κάνουν τις σκατοδουλειές που οι Έλληνες δεν καταδέχονται να κάνουν.

    Και ναι, με εντυπωσίασαν και μένα οι γνώσεις του συγχωριανού, σε -ίδης όμως ξαναείπαμε 🙂

  33. Όσο νάναι είναι εντυπωσιακός ο ποντιοσερραίος…

  34. Δελλαγραμμάτικας said

    «Σκατοδουλειές»;; Οποία φρασεολογία! Εάν αναλογισθώ όλους τους μετανάστας τους οποίους γνωρίζω (και γνωρίζω πολλούς, αρκετάς δεκάδας) η μεγάλη των πλειοψηφία εργάζεται εις επαγγέλματα αμέσως ή εμμέσως σχετιζόμενα προς την χειμαζομένην οικοδομήν. Προσωπικώς δεν θα εχαρακτήριζα τα επαγγέλματα αυτά «σκατοδουλειές». Δεδομένου μάλιστα ότι πλείστοι όσοι Έλληνες, απόγονοι του Αισχύλου και του Περικλέους, συνωστίζονται ίνα προσληφθώσιν ως επί συμβάσει δημοτικοί υπάλληλοι συλλογής απορριμμάτων – και (απολυόμενοι) διαδηλώνουσι μετ’ αγανακτήσεως! Mόνον δύο αλλοδαπάς γνωρίζω, εργαζομένας εις τον τομέα της οίκοι φροντίδος κατακοίτων υπερηλίκων (ιδού μία «σκατοδουλειά»). αλλά ευκόλως θα υπέθετέ τις ότι, εις το σύνολον της οικονομικής δραστηριότητος, αι τοιαύται επιτηδεύσεις δεν αποτελούν ειμή ασήμαντον λεπτομέρειαν. Πολλών τάξεων μεγέθους σμικροτέραν της ραγδαίας αυξήσεως του ΑΕΠ, ήντινα επέτυχεν ο ευκλεής Αλογοσκούφης, ο τον των πορνείων «τζίρον» (συν)υπολογίσας.

  35. Voulagx said

    #35: «ήντινα επέτυχεν ο ευκλεής Αλογοσκούφης, ο τον των πορνείων “τζίρον” (συν)υπολογίσας.»
    κ.Δελλαγραμματικα, δεν πιστευω να υπονοειτε οτι δι’ αυτον τον λογον εσπευσε το ΣΔΟΕ ( ή πως αλλιως λεγεται) να ελεγξει τον τζιρον της τελευταιας καλλιτεχνικης παραγωγης (λικνοβιντεο) της κ. Τζ. Αλεξανδρατου;

  36. Δελλαγραμμάτικας said

    Αυτό αποτελεί θλιβεράν παρανόησιν. Ήκουσαν περί Silicon Valley και αντελήφθησαν Silicone Valley.

  37. Τὰ ἐν τῷ σχολίῷ 15 τὰ θεωρῶ ἄστοχα γιὰ τὸν ἑξῆς λόγο:

    Δὲν ὑπάρχει κάποιος προκαθωρισμένος ἰδεότυπος τοῦ Εὐρωπαίου πρὸς τὸν ὁποῖο πρέπει νὰ συμμορφωθοῦμε. Εὐρώπη εἶναι καὶ τὸ λουκάνικο Φρανκφούρτης καὶ τὸ τζατζίκι. Εὐρώπη εἶναι καὶ ἡ ὄπερα Εὐρώπη καὶ ὁ Καζαντζίδης. Ὅλων αὐτῶν συνισταμένη εἶναι ἡ Εὐρώπη. Εὐρώπη εἶναι καὶ ὁ Καρλομάγνος, Εὐρώπη καὶ ὁ Βουλγαροκτόνος. Εὐρώπη εἶναι καὶ ὁ Βολταῖρος Εὐρώπη καὶ ὁ Καλβίνος, Εὐρώπη καὶ ὁ Πάπας Εὐρώπη καὶ ὁ Ἀθανάσιος Διάκος. Θέλω νὰ πῶ ὅτι Εὐρώπη δὲν εἶναι μόνο ἡ Δυτικὴ Εὐρώπη. Μιὰ τέτοια άντίληψι καλοβώνει πολιτιστικὰ τὴν Εὐρώπη.

  38. Ηλεφούφουτος said

    Όλο το χωριό τελικά Μαρκούζε διάβαζε 🙂

  39. Μαρία said

    39, α αυτό είναι απο άλλο μαγαζί. Πολύ καλό όμως!

  40. Είπα να μην το πω, αλλά…

  41. Μαρία said

    Βουλάγξ, ο σοφολογιώτατος απο δω το είχε απο κει το είχε το πήγε στα μπουρδέλα. Ασκολσούν.

  42. Voulagx said

    :P) Το ασκολσουν=?

  43. =»μπράβο του», πάνω-κάτω.

  44. Μαρία said

    Δύτη, ο ασίκης απ’ την ίδια ρίζα δεν είναι;

  45. Ναι. aşk ο έρωτας, âşık ο ερωτευμένος.

  46. Voulagx said

    Και το «σεβντα» συνωνυμο του ask;

  47. Ναι, ας πούμε, η τουρκική εκδοχή, ασκ είναι το αραβικό.

  48. @39+.
    Δηλαδή, η ομαδική ανάγνωση του Μαρκούζε λέγεται μαρκούζα; 🙂

  49. Μαρία said

    Αμάν, ρε Μιχάλη, ομαδική … με Πολατίδη μέσα!

  50. sarant said

    Μιχάλη, ωραίο το λογοπαίγνιο!

  51. Ηλεφούφουτος said

    Καλείται ο Κορνήλιος να γράψει το «Κάτω απ’ τη μαρκούζα»

  52. Κάτω από τη μαρκούζα
    στέκεται η Δραγώνα σούζα
    από πίσω βλέπει ο Σόρος
    του διαόλου ο δικηγόρος.
    Έτσι λέει ο Πολατίδης
    ο μεγάλος ο διανοητής.

    (ο τελευταίος στίχος, κατά «Αμλετ»: «για βασιλιά ένα …βατράχι» -ΟΡΑΤΙΟΣ: «Μπορούσες να κάνεις τη ρίμα»)

  53. είχε έρθει κι ο Αντόρνο
    με τον Ροκφέλερ, τον πόρνο
    θα ερχόταν κι ο Χορκχάιμερ
    έπαθε όμως αλτσχάιμερ

  54. sarant said

    Βλέπω έχουμε κέφια και ρέντα!

  55. Προσπαθώ να βρω και κάτι με τον Μπένγιαμιν, αλλά δένβγιαμην.

  56. Ηλεφούφουτος said

    σχ. 56 😀

  57. Ηλεφού, στο νήμα με τα 2000 χρόνια και λοιπά σε αναζητά μια πεθερά τροχαλία.

  58. Αυτά η σχολή της Φραγκφούρτης
    της Δραγώνα ο τυφλοσούρτης.
    Πολατίδης τάδε έφη
    μια φορά πούρθε στο κέφι.

  59. Immortalité said

    @ Δύτη όπως θα επαναλάβω και σ’ αυτό το νήμα, που και να φύσαγε βοριάς! 🙂

  60. Ἐδῶ πάντως φυσάει. Στὰ περίχωρα ἔπεσε καὶ χιών.

    Κάτω ἀπὸ τὴν μαρκούζα
    πίναμε ῥακὶ καὶ οὖζα
    τἄφερνε ὁ Σερβιτόρος
    καὶ τὰ κέρναγε ὁ Σόρος.

    Κατ’ἄλλη ἐκδοχή:

    Μὲς στὴν ὑπόγεια τὴν μαρκούζα,
    μὲς σὲ νιπτῆρες λαξευτούς,
    (ἀπάνω βόγγαε ἡ καραμούζα)
    ἔπαιρνε ὁ Δύτης ἕνα ντούς,
    ἐψὲς κι ἐν μέσῳ τέτοιας κρίσης
    πρὶν ξεκινήσῃ καταδύσεις.

  61. Immortalité said

    @61 Το ξέρω Κορνήλιε. Μου τα προφτάσανε πρωί πρωι, έτσι για να σκάσω λίγο παραπάνω απο το κακό μου…

    Αποφάσισα να μη σου λέω πόσο γελάω με τα ποιηματάκια σου ή μάλλον με τα στιχουργήματά σου. Αισθάνομαι ότι επαναλαμβάνομαι. 🙂

  62. Ευχαριστώ τον φίλο Νίκο Σαραντάκο για την ανάρτηση. Πρέπει να πω ότι είστε όλοι απολαυστικοί.

    Μου επιτρέπετε;

    Πόσταρε ο ένας κάτω από τον άλλο,
    και λέγαν για τον Μπενγιαμίν
    Μα λάθος θα ΄ταν, δίχως άλλο
    δυο «δεν» να βάζαν κι ένα «μην».
    Η σκέψη κάπου κάπου αποξεχνιέται,
    εις την Δελα – γραμματικήν…

    Και περί κρίσης… Δεν γαμιέται…

  63. sarant said

    Σοφία, εμείς ευχαριστούμε!

  64. Ηλεφούφουτος said

    Χρόνια πολλά πριν κάτω απ τη Μαρκούζα
    Βρεθήκαν, ήρθαν απ το ίδιο το χωριό,
    Μα πήγαν Βλάχικα η μια ο άλλος χαβούζα,
    ο Αγαθαρχίδης και η Μαριώ.

  65. Δελλαγραμμάτικας said

    … την Τέχνην την Ποιητικήν,
    θα θεραπεύσωμεν, εις πείσμα
    των κάθε είδους κυνικών.
    Ως τρυφεραί, λεπταί υπάρξεις
    και πλήρεις ευαισθησιών
    δεν θέλομεν αναταράξεις,
    δεν θέλομεν ρεαλισμόν.
    Ημάς εκφράζει η μαγεία!

    Θα συνεχίσετε, Σοφία;

  66. Απόψε τα μεσάνυχτα, στο doc on air της ΕΤ1, έχει αυτό:
    http://www.vodeo.tv/5-30-5884-tondues-en-44.html?PARTID=9085

  67. Immortalité said

    @ 67 Μερσι Σταζυμπε.

  68. Α δεν είναι να σας αφήσω λίγο μόνους, ξεσαλώνετε…

    Στο εργαστήριο του δόκτορος Μαμπούζε
    συνωμοτήσαν Σόρος και Ροκφέλερ
    καλέσανε Αντόρνο και Μαρκούζε
    με μεσολαβητή τον Γιούρι Γκέλερ.

    «Πρέπει το κράτος το εθνικό να το διαλύσουμε»
    στον Μπένγιαμιν εξηγούσε ο Φρομ
    «τα πάντα όλα να παγκοσμιοποιήσουμε»
    Κι ο Χάμπερμας ετοίμαζε πογκρόμ

    των πατριωτών που απ’τα Σέρρας ορμώμενοι
    μας έπεισαν -αμάν- να τους ψηφίσουμε
    (και τώρα υπέρ αλλήλων αμυνόμενοι

    τον Εχθρό δείχνουν και μας σώζουν -αμήν)
    Μα απ’ τον εφιάλτη μόλις θα ξυπνήσουμε
    ο Σαρκοζύ θα περιμένει αντί του Μπενγιαμίν.

  69. Του πρώιμου στίχου η γοητεία
    – μ’ αρχαία θαρρώ, καταγωγή –
    επίδραση έχει μυστηρία
    εις την ομήγυρη – κι εκεί

    που τα σονέτα αρχινούνε,
    κι αρχίζουν χέρια, κυκλικά
    λέξι τη λέξι να δρομούνε,
    προς την τερσίνα, τελικά

    και βάλνοντ’ όλοι – εν μεθέξει –
    να απαντούν ως την αυγή.
    Αλλ’ ως γνωστόν, όταν θα φέξει,
    δεν θα ‘ν‘ η τάξη – Κυριακή!

  70. Δελλαγραμμάτικας said

    Και ένα a la maniere de …

    Η ΑΝΑΙΤΙΑ ΨΙΛΩΣΗ

    Ποτέ δεν καταδέκτηκα
    τον κουρνιακτό του κτες.
    Το αύριο αναδέκτηκα
    κι ας ήταν απεκτές.

  71. Μήνες περάσαν από τότε που ξεδίναμε
    με άτεχνα σονέτα και τερτσίνες
    έτσι που με την κρίση τώρα γίναμε
    κοπήκαν και οι -απαραίτητες- ρετσίνες…

  72. Ηλεφούφουτος said

    Φευ παρήλθον βάναυσα οι μέρες πια εκείνες
    Δύσκολους ατενίζουμε και άγαρμπους καιρούς
    Δεν τη βγάζουμε έτσι απλά με σονέτα και τερτσίνες
    Ανάπαιστους θα γράφουμε τώρα και μολοσσούς!

  73. à la manière θέλετε; ορίστε και Ελύτης:

    τα σονέτα μου έκαψα * με σωρούς αποδείξεων
    μες στη σκόνη τα έθαψα * της ερήμου την κίτρινη
    κι όπως θάβονταν έλεγαν * η εποχή των εκπλήξεων
    απ’ το νότο μας έρχεται * με ορμή δυο ανοίξεων
    στο φιλόξενο του Σαρα- * ντάκου το καταφύγιο!

  74. Εμείς ξεδίναμε παλιά σε άλλο στέκι***
    με κάτι φίλους μια φορά… Τους έχω χάσει
    (ξανανταμώνουμε στη φέξη και στη χάση).
    Η ρίμα, που αγαπήσαμε μας πλέκει,
    μας σέρνει στα παιχνίδια του ρυθμού της.

    Στα ίχνη του παμπάλαιου μυστικού της,
    Τόσο τους έψαξα, εδώθε και παρέκει,
    (σαν déjà-vu… σαν να μην έχει πια περάσει
    ούτε μια μέρα – ούτε μια! Τι καλή φάση…)
    Απ’ τους παλιούς – λες; Κάποιος κρυφοβλέπει;!…

    *** http://stixakias.wordpress.com/

  75. Έκανα μια βόλτα απ’ τον στιχάκια
    και καταθέτω παρευθύς τα όπλα
    διατίθεμαι να χτυπώ και παλαμάκια
    και χόπλα! χόπλα!

  76. Με το μπαρδόν, αλλά σας βρίσκω αδιάβαστο…Δεν γνωρίζατε τον Τρισμέγιστο Στιχάκια; τον Καραμπουζουκλή; Τον καλό μου φίλο; Μου φαίνεται ότι χρειάζεστε ολίγον τουμποφλό αγαπητέ…Το αλά μανιέρ Ελύτη τα σπάει πάντως. Σας καληνυχτώ και θα τα ξαναπούμε. Ευχαριστώ όλους για την αποψινή βραδιά.

  77. Εγώ ευχαριστώ (ερημιά! δεν βλέπω και κανέναν άλλο) και υποκλίνομαι!

  78. Immortalité said

    Υποκλίνομαι στο ταλέντο σας κυρίες και κύριοι! 🙂

  79. Τερτσίνες σὰν αὐτὲς τοῦ θείου Δάντη
    ποὺ ἔψαλλε στοὺς ἐνδεκασυλλάβους
    πῶς στάθηκε στὸν Πλάστη του ἀγνάντι
    κρατοῦν τοὺς στιχουργοὺς γιὰ πάντα σκλάβους.
    Γιατὶ σὲ λίγων συλλαβῶν τὸ μῆκος
    ἐκτείνετ’ ἡ ἀράδα καὶ τοὺς κάβους
    τοῦ διασκελισμοῦ τελεσιδίκως
    θὰ βλέπῃς νὰ τσακίζουν τὸ καράβι
    τοῦ στίχου ποὺ σπασμένος τώρα κρίκος
    τοῦ ᾄσματος καὶ θραύεται καὶ θραύει.

  80. Άργησες βρε Κορνήλιε! θα κοιμηθώ σε λίγο.
    Νύστα και πρωινό ξύπνημα μας σαλαγάνε.
    Στίχους πια τέτοιαν ώρα δε ζητάνε.
    Η ώρα σου είναι τώρα. Εγώ όμως θα φύγω.

  81. Ξυπνῶ καὶ μοῦ ‘παν ἔφυγεν ὁ Δύτης τῶν νιπτήρων
    κι ἔτσι γυρνῶ μέσα στὰ μπλὸγκ
    μὲ κοκακόλα καὶ χοντ-ντὸγκ
    ἀπαίσιος καὶ εἴρων.

    «Ἐγὼ τὰ καλοδέχτηκα τὰ πρῶτα ποιήματά του»
    ὁ Κυνοκέφαλος* μιλᾷ
    «ἀπὸ τὰ χρόνια τὰ παλιὰ
    καὶ τὰ φοιτητικά του».

    «Οἱ στίχοι του» ἐρώτησα «μὴν εἴχανε δασεῖες;»
    «Μὴ λὲς Κορνήλιε φτωχὲ
    γιὰ τὸν ταγὸ τῆς Δεσπεραὶ
    ψευτιὲς κι ἀνοησίες».

    Τὴν δικηγόρο ῥώτησα: ἐμένα ὴ τὸν Δύτη
    θὰ στεφανώσῃ ὡς ποιητή,
    μὰ κείνη τρέχει νὰ κρυφτῇ
    στοὺ Ἠλεφοὺ τὸ σπίτι.

  82. * http://dytistonniptiron.wordpress.com/2009/03/19/kynokefaloi/

  83. παρόραμα: στοῦ

  84. philalethe00 said

    Ναι: μέρος του ξένου κατεστημένου τύπου είχε φωτογραφίες με γέροντες, αλλά όχι κρονολήρους, να διαμαρτύρονται με τις βακτηρίες τους. 🙂 Λεπτομέρεια; Μάλλον. Διαβάζουν οι Γερμανοί, στο Διαδίκτυο έστω, Times(Καιρούς) του Λονδίνου ή BBC; Εύδηλον. Άρα; Άρα σφάλμα.

  85. sarant said

    Κορνήλιε, ωραία παρωδία!

  86. Παρωδία ή poème à clef; Πολύ ωραίο όντως, όπως και νάχει!

  87. Ηλεφούφουτος said

    Κορνήλιε, ευχαριστώ για τη συντροφιά που μου επιδαψιλεύεις αλλά πού πήγε η περισπωμένη μου;

  88. Καλημέρα σας…Θα μου επιτρέψετε να διαφημίσω κι εδώ το Παμπάλαιο Νερό για όποιον δεν το έχει πάρει είδηση; Νομίζω θα σας αρέσει…

    http://pampalaionero.wordpress.com/

    Ο Κορνήλιος ασφαλώς μας έχει κάνει την τιμή να μας επισκεφτεί (ψάχναμε δασείες και περισπωμένες να τον τρατάρουμε), οι υπόλοιποι αν θέλετε κοπιάστε…Εχουμε και γλυκό νερατζάκι…

  89. Immortalité said

    @ 82 Κορνήλιε τώρα το είδα 🙂 🙂 🙂

    Πως με μπλέξατε εμένα πάλι έτσι; 🙂

  90. nearxos said

    Τέτοιον Κημουναγγελοστουτσαρλισμό από τον Ιατρόπουλο δεν τον περίμενα…

  91. sarant said

    Καλό!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: