Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ελληνική γλώσσα: ας ξυπνάμε σιγά-σιγά

Posted by sarant στο 14 Μαΐου, 2010


Υπενθύμιση: Αύριο Σάββατο 15.5.2010, στον Ιανό (Σταδίου 24) παρουσιάζεται το βιβλίο μου «Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία». Θα μιλήσουν για το βιβλίο:  Άννα Ιορδανίδου, καθηγήτρια γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Στρατής Μπουρνάζος, ιστορικός, υπεύθυνος των Ενθεμάτων της Κυριακάτικης Αυγής, Νίκος Λίγγρης, λεξικογράφος-μεταφραστής

Αυτός είναι ο τίτλος ενός μαζικού ηλεμηνύματος που μου προώθησε αναγνώστης του ιστολογίου. Την εισαγωγή δεν την είχα ξαναδεί, ομολογώ:

Είναι  πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και τονωτικό για το ηθικό  μας, αλλά και για να αναλογιστούμε ίσως οτι είναι  εξαιρετικά σημαντικό, όποια θέση κι αν κατέχουμε, να  αγαπάμε και να  καλλιεργούμε αυτή τη γλώσσα στην  οποία ίσως και να χρωστάμε όλη μας την  ύπαρξη.

Προς το τέλος  είναι που αποκτά ενδιαφέρον…

Η συνέχεια, όπως το περίμενα, ήταν η γνωστή:

Hellenic Quest λέγεται ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής που το CNN άρχισε να διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους. Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας..

Και ακολουθούσε όλο το Λερναίο κείμενο, με όλα του τα ψέματα, για τον διευθυντή της Apple Τζον Σκάλι και τους Άγγλους επιχειρηματίες που προτρέπουν τα στελέχη τους να μαθαίνουν αρχαία ελληνικά, για το πανεπιστήμιο Ιρμάιν [διάβαζε: Ιρβάιν] της Καλιφόρνιας και τους καθηγητές Μπρούνερ και Πάκαρι [διάβαζε: Πάκαρντ], για τον Ίμυκο [διάβαζε: Ίβυκο] με τα 6 εκατομμύρια λέξεις της ελληνικής, για τους Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας που δέχονται μόνο την ελληνική ως νοηματική γλώσσα, για τη γλώσσα μας που έχει πρωτογένεια, δηλαδή αιτιώδη σχέση μεταξύ λέξεως-πράγματος, για τα ιδιαιτέρως χρήσιμα ελληνικά προσφύματα (όπως –λάνδη!), ξανά μανά για τους υπολογιστές που θεωρούν την ελληνική γλώσσα μη οριακή και γι’ αυτό είναι απαραίτητη στις νέες τεχνολογίες, και για τους Ισπανούς ευρωβουλευτές που ζήτησαν να καθιερωθεί η ελληνική ως επίσημη της ΕΕ γιατί το να μιλά κανείς για Ενωμένη Ευρώπη χωρίς την Ελληνική είναι σα να μιλά σε έναν τυφλό για χρώματα.

Και αμέσως πιο κάτω, η έκκληση: Προωθήστε αυτό το μήνυμα! Όχι για λόγους σοβινιστικούς, Μα για να μαθαίνουμε σιγά-σιγά την αλήθεια !

Τα έχουμε πει χίλιες φορές. Όλα αυτά, που περιληπτικά παρέθεσα (αν θέλετε ολόκληρο το Λερναίο, θα το βρείτε εδώ) , είναι ή καραμπινάτα ψέματα ή ψήγματα αλήθειας πασπαλισμένα με διαστρεβλώσεις και αναλήθειες:  ουδέποτε υπήρξε πρόγραμμα Hellenic Quest, δεν διανεμήθηκε τίποτε σχετικό από το CNN, δεν υπήρξε καμιά ανάλογη πρωτοβουλία της Apple, το πανεπιστήμιο Ιρβάιν (όχι Ιρμάιν) της Καλιφόρνιας συγκεντρώνει τα αρχαία ελληνικά κείμενα στο γνωστό μας πρόγραμμα TLG που έχει αποθησαυρίσει γύρω στις 220.000 λέξεις και όχι 6 εκατομμύρια, οι προχωρημένης τεχνολογίας υπολογιστές που δέχονται μόνο τα ελληνικά υπάρχουν μόνο στη φαντασία κάποιων, το ίδιο και η διάκριση σε νοηματικές και μη γλώσσες, τα περί πρωτογένειας της γλώσσας μας είναι εντελώς ανυπόστατα, και άλλο πράγμα είχαν ζητήσει οι Ισπανοί ευρωβουλευτές. Αν θέλετε αναλυτικά την ανασκευή του μύθου, κοιτάξτε εδώ και για ακόμα περισσότερα κείμενα σχετικά με το Λερναίο από τον ιστότοπό μου, δείτε εδώ.

Όμως, κατά σύμπτωση, προχτές πήρα και μια επιστολή από κάποιον άγνωστό μου κύριο Κ. για το ίδιο θέμα:

Αγαπητέ Κύριε Σαραντάκο,

δεν το αποκλείω τα σχετικά με το Hellenic Quest να είναι όπως (περίπου) τα λέτε. Εκείνο που με απασχολεί, όμως, είναι κάτι άλλο: γιατί τόσο πάθος και τόση «πρεμούρα» να αναιρέσετε ένα «μύθο» που κολακεύει τον πατριωτισμό κάποιων συμπολιτών μας; Θα μπορούσατε να αντιπαρέλθετε το όλο θέμα με ένα ειρωνικό χαμόγελο. Μου είναι κάπως δύσκολο να πιστέψω ότι ξυπνάτε και κοιμόσαστε με το όραμα της εθνικής αυτογνωσίας των Ελλήνων και γι’ αυτό ξιφουλκείτε εναντίον όλων όσοι επιδεικνύουν κάποιον ανώδυνο δονκιχωτισμό και βαυκαλίζονται με την ιδέα ότι, «κληρονομικώ δικαιώματι», εμείς οι Έλληνες έχουμε κάποιους πολιτιστικούς τίτλους παραπάνω από τους άλλους λαούς.

Αυτό, λοιπόν, συμβαίνει; Πασχίζετε με νύχια και με δόντια να απαλλάξετε τους Έλληνες από τις αυταπάτες τους και να τους προσγειώσετε στη σκληρή πραγματικότητα; Αν ναι, τότε μπράβο σας! Επιτρέψτε μου, όμως, να σας εκμυστηρευτώ ότι ένας τέτοιος ισχυρισμός σας θα ήταν κατά τη γνώμη μου το ίδιο αν όχι και περισσότερο αληθοφανής από τη Hellenic Quest.

Οπότε, το ερώτημα παραμένει. Από πού απορρέουν και τι εξυπηρετούν τόσο πάθος και τόση πρεμούρα;

Κ. (δίνει ολόκληρο το ονοματεπώνυμο, αλλά φυσικά δεν το αναφέρω)

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι περνάμε πολύ δύσκολη περίοδο ως λαός και ότι πολλοί δεν βλέπουν ελπίδα από πουθενά –αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως έχει δίκιο ο  κ. Κ. και μήπως, έστω λόγω των εξαιρετικών περιστάσεων, οι ευχάριστοι παρήγοροι μύθοι είναι ανεκτοί ή ίσως και επιθυμητοί; Τι λέτε εσείς;

«Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό» ή «αφού δεν είχε λόγια ευχάριστα να πει καλύτερα να μη μας πει κανένα;»

83 Σχόλια to “Ελληνική γλώσσα: ας ξυπνάμε σιγά-σιγά”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Maria X.. Maria X. said: Αυτός ο καβγάς για το ποιος την έχει μεγαλύτερη (τη γλώσσα) με εκνευρίζει όλο & πιο πολύ: http://bit.ly/btwax3 […]

  2. Nατάσα Παπαδοπούλου said

    Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό.

  3. Εντάξει, λιγότερο ευγενικά κάποιος σχολιαστής παλιότερα (όχι πολύ παλιότερα) είχε μιλήσει για σαπιοκοιλιές.
    Για να γυρίσω στις δικές μου εμμονές, το τέλος του ποστ δείχνει πόσο λίγη σημασία έχει η προσωπική πορεία του Σαββόπουλου. 🙂

  4. Sky said

    ο κύριος Κ. είναι ο κύριος Καρατζαφέρης;
    Και αν ναι, γιατί τέτοια πρεμούρα να μην αποκαλύψετε το ονοατεπώνυμο του;

  5. Sky said

    ονοMατεπώνυμο…

    (όσο και αν θα το ήθελα, Ζαμπέτας δε γίνομαι)

  6. Palavra said

    Εγώ πάλι δεν μπορώ να καταλάβω την πρεμούρα στην επιμονή του να χαϊδεύεις τ’ αυτιά (ή μήπως τ’ αφτιά;:)) των άλλων με ψέμματα, καθώς και την εμμονή σε αυτή τη folie de grandeur. Δε σημαίνει ότι επειδή η ελληνική γλώσσα δεν είναι η μητέρα όλων των γλωσσών, χάνει αυτομάτως όλη της την αίγλη. Και, τέλος πάντων, έχουμε ένα σωρό ελαττώματα ως λαός, έχουμε όμως και προτερήματα. Δε γίνεται όλοι αυτοί που σκίζουν τα ρούχα τους να επικεντρωθούν σε αυτά;

  7. seleykos said

    αρκεί το “λερναίο” κείμενο να μην χρησιμοποιήται και ως πρόφαση εν αμαρτία.
    Μερικοί με το λερναίο νωμίζουν ότι “πιάσαν τον παπά απο τα ….”
    Ακριβώς το ίδιο κάνουν και οι τηλεβιβλιοπώλες οι οποίοι εκμεταλεύονται διάφορα αντίστοιχα του “λερναίου”, τα οποία είναι ακόμη πιο χοντρά , ακόμη πιο μαζικά αμαρτήματα.

  8. aerosol said

    Ω, μα βέβαια, κύριε Σαραντάκο (αν αυτό είναι στ’ αλήθεια το όνομά σας, και αν όντως σας λένε Νίκο!). Είναι προφανές πώς κάποιος σας έβαλε να κάνετε τέτοια πράγματα, μια που δεν υπάρχει κανείς που να ενδιαφέρεται για την αυτογνωσία των Ελλήνων.
    Το ξέρω, διότι έβγαλα των Πρακτόρων τη Σχολή:

  9. Νικοκύρη, νομίζω ότι η κατακλείδα σου δεν θέτει ερώτημα ή δίλημμα, αλλά δυο όψεις του ίδιου νομίσματος.

    Περίμενα τη δεύτερη επιλογή είναι κάτι σε «ή «αφού δεν είχε λόγια ευχάριστα να πει» καλύτερα να μας πει κανένα μασάλι».

  10. Dr Kazos said

    Δηλαδή σε κάλεσε να συμμετάσχεις στην προτεινόμενη υποκρισία;
    Μα αυτή η πρακτική δεν έχει τελειωμό.

    Παράδειγμα: Στέλνω ένα mass mail που υποστηρίζει ότι η Αμερική ανακαλύφθηκε από Έλληνα ναυτικό, ότι δηλαδή ένας Έλληνας την είδε πρώτος από το καράβι του Κολόμβου, και ότι αυτός ήταν που είπε στον καπετάνιο «Ε, καπετάνιε, στάκα λίγο να δούμε τι είναι αυτό εκεί». Οπότε ο Κολόμβος είπε «Καλά βρε Παπαδόπουλε, αφού επιμένεις, τράβα να δεις τι γίνεται και έλα να μου πεις γιατί στο μεταξύ θέλω να κάνω ένα ντουσάκι». Στη συνέχεια, όπως και ο Bell με το τηλέφωνο, ο Κολόμβος αποσιώπησε την κρίσιμη Ελληνική συνεισφορά στην ανακάλυψη και τα λοιπά…
    Φτάνουμε στο 2002, όταν πέντε γερουσιαστές των ΗΠΑ αποφάσισαν ότι πρέπει να αποδώσουν τις πρέπουσες τιμές στον Έλληνα μούτσο Παπαδόπουλο. Γράφουν την εισηγητική έκθεση, παίρνουν αριθμό πρωτοκόλλου, αλλά τα γνωστά-άγνωστα ανθελληνικά λόμπι της Αμερικάνικης Γερουσίας μπλοκάρουν τη διαδικασία και τα λοιπά.

    Δεν χρειάστηκα ούτε πέντε λεπτά για να σκαρφιστώ και να γράψω την παραπάνω μπούρδα. Με λίγη φαντασία ακόμα, λίγο χτένισμα από τρίτα πρόσωπα, μερικές (σχετικές-άσχετες) παραπομπές, τα αληθοφανή αρχίζουν να μοιάζουν με αποδείξεις.

    Ιδού ένας ακόμα μύθος!

    Ερωτάται λοιπόν ο Κύριος Κάππα: Μήπως να τον αποδεχθούμε σιωπηρώς κι αυτόν τον μύθο μιας και χαϊδεύει τα αυτιά των πληγωμένων Ελλήνων;


    Αυτοί οι κύριοι Κάππα εκπροσωπούν όλα όσα σιχαίνομαι σ’ αυτή τη χώρα.
    Αν δεν υπήρχαν αυτοί οι κύριοι Κάππα, θα ήμασταν σε πολύ καλύτερη μοίρα.

  11. LandS said

    Το τελευταίο πράγμα που θα πρέπει να ενδιαφέρει όσους συμπαρατάσσονται απέναντι στο Λερναίο, είναι το ακριβές ονοματεπώνυμο του επιστολογράφου.
    Θα άλλαζε τίποτα αν ο κύριος Κ. ήταν ένας σημερινός Αδαμάντιος Κοραής;

    Είναι φανερό ότι δεν πρόκειται για τον Καρατζαφύρερ. Εκτός από την όχι ψυχρή ευγένεια της επιστολής, παραδέχεται ο επιστολογράφος ότι με το Λερναίο κάποιοι «βαυκαλίζονται με την ιδέα ότι, «κληρονομικώ δικαιώματι», … οι Έλληνες έχου[ν]κάποιους πολιτιστικούς τίτλους παραπάνω από τους άλλους λαούς» ενώ «επιδεικνύουν κάποιον ανώδυνο δονκιχωτισμό».
    Προφανώς πρόκειται για κάποιον ευδαιμονιστή που πιστεύει καλό το ευχάριστο.
    Προσέξτε (όπως κάνει και ο blogger μας) ότι βάζει στην ίδια μοίρα όσους πιστεύουν σε έναν (ευχάριστο) μύθο και όσους απορρίπτουν τον μύθο. Δεν έχει αξία αν κάτι είναι ψεύτικο, αρκεί να είναι ευχάριστο!

    Ο Καρατζαφύρερ φτιάχνει μύθους επενδύοντας σε ιδεοληψίες, φοβίες, προλήψεις και προκαταλήψεις. Είναι από αυτούς που μπορούμε να φυλαγόμαστε. (Όπως ακριβώς κάνω και εγώ, όπως και άλλοι, παραποιώντας με αυτό τον τρόπο το όνομά του)
    Ο κ. Κ. όμως είναι το έδαφος όπου ιδεοληψίες, φοβίες, προλήψεις και προκαταλήψεις καλλιεργούνται ως μύθοι*. Και από αυτούς μόνο ο Θεός μπορεί να μας φυλάξει.

    Υ.Γ. Τα παιχνίδια με τις λέξεις «μύθος», «παραμυθία», «παραμύθι», «παραμυθιάζω» κλπ. τα αναμένουμε από τους κατάλληλα εξοπλισμένους να «παίζουν» με τις λέξεις.

    * Ανεξάρτητα αν ασπάζεται ή όχι την ιδεολογία του ΛΑΟΣ ή συγγενική.

  12. Μαρία said

    Δύτη, ούτε του Μπομπ Ντύλαν.

  13. LandS said

    Ο Καρατζαφύρερ φτιάχνει μύθους επενδύοντας σε ιδεοληψίες, φοβίες, προλήψεις και προκαταλήψεις(Όπως ακριβώς κάνω και εγώ, όπως και άλλοι, παραποιώντας με αυτό τον τρόπο το όνομά του). Είναι από αυτούς που μπορούμε να φυλαγόμαστε.

  14. Γιατί ασχολείστε με την ταυτότητα του αποστολέα; μόνο εγώ έχω καταλάβει ότι από κάππα αρχίζει το μικρό του, ενώ για το επώνυμο ο Ν. δεν μας έδωσε καμία ένδειξη;

  15. Ενα επίκαιρο βιντεάκι για την προσφορά της ελληνικής…

  16. Να πούμε και τον δημιουργό του 15: http://aimof.blogspot.com/2010/04/blog-post_30.html
    Χανιά Ηράκλειον!!! 😀

  17. cyrus said

    Τόσα χρόνια ψέματα, είδαμε πού μας οδήγησαν. Τέρμα τα ψέματα. Ποια «πρεμούρα»; Εδώ έχουμε κανονικό πόλεμο…

  18. ΕΠΙΧΑΡΜΟΣ said

    @10. Ο μύθος επιδέχεται βελτίωση. Ο μούτσος του παραδείγματος λεγόταν Αραπάκος (προφανώς Μανιάτης στην καταγωγή). Λόγω του έντονου ιστορικού-ψυχολογικού στρες και των συμπλεγμάτων ενοχής που δημιούργησε στους αμερικανούς η ιδέα ότι ένας ουτιδανός βαλκάνιος ανάκάλυψε τη γη της επαγγελίας ανέπτυξαν ισχυρά αισθήματα μίσους κατά των μαύρων, διότι όποτε τους έβλεπαν θυμόντουσαν τον εν λόγω Αραπάκο. Η ψυχολογική αντίδραση των καταπιεσμένων μαυρων τους οδήγησε στην αμφισβήτηση της αυτονόητης ανωτερότητας του ελληνικού πολιτισμού, αφού έλληνας ήταν αυτός που ανακάλυψε τη γη της οδύνης τους, γι’ αυτό δε το λόγο προσπαθούν να υποστηρίξουν ότι ο ελληνικός πολιτισμός κατάκλεψε τον αφρικανικό και με τον τρόπο αυτό να καθιερωθούν οι ίδιοι ως σε τελευταία ανάλυση δικαιούχοι της ανακάλυψης της Αμερικής.
    Αυτό το επινόησα πριν απο τα μεσημεριάτικα τσίπουρα της Παρασκευής. Βάλτε και λίγους εβραίους μέσα, κανένα νεφελίμ αν σας βγαίναι ακόμη άγευστο και το κείμενο με την κατάλληλη προώθηση σε καμιά εικοσαριά μέρες θα χτυπάει τρελλά νούμερα στο γούγλη. Και φυσικά, θα κολακεύει τον πατριωτισμό ικανού αριθμού συμπολιτών μας που θεωρούν την πατρίδα μας κέντρο της ιστορίας και του σύμπαντος.

  19. Το Λερναίο σε εκδικείται, Νικοδέσποτα.

  20. Abravanel said

    νομίζω οτι τα άτομα απαγορεύονται να έχουν μύθους. Τα κράτη όμως έχουν ανάγκη των ιδρυτικών τους μύθων η’της επίσημης μυθιστορίας που λειτουργεί σαν συνδετικό ; η εύκολη απάντηση είναι οτι αλλά πράγματα θα έπρεπε να λειτουργούν ως συνδετικό,πχ η αλληλεγγύη,η εργατικότητα,το φιλότιμο κτλ

    Είναι όμως εφικτό χωρίς ένα παραμύθι; δεν είμαι τόσο σίγουρος παρά την αναμενόμενη προσωπική μου απέχθεια σε αυτα τα παραμύθια.

  21. Dr Moshe said

    Veritas norma sua est (Σπινόζα)

  22. Περίεργος said

    Dr. Moshe,

    πού ακριβώς έγραψε ο Σπινόζα το συγκεκριμένο; Φιλικά.

  23. Elias said

    Αγαπητέ Κύριε Σαραντάκο,

    δεν το αποκλείω τα σχετικά με τις συνέπειες της πρέζας να είναι όπως (περίπου) τα λέτε. Εκείνο που με απασχολεί, όμως, είναι άλλο: γιατί τόσο πάθος και τόση «πρεμούρα» να αναιρέσετε τη καλλιεργημένη εικόνα μιας ουσίας που συμβάλλει στο ευ ζην κάποιων συμπολιτών μας; Θα μπορούσατε να αντιπαρέλθετε το όλο θέμα με ένα ειρωνικό χαμόγελο. Μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι ξυπνάτε και κοιμόσαστε με το όραμα της υγείας των Ελλήνων και γι’ αυτό προειδοποιείτε εναντίον όλων όσοι επιδεικνύουν κάποια ανώδυνη περιέργεια και βαυκαλίζονται με την ιδέα ότι η πρέζα σε ανεβάζει.

    Αυτό, λοιπόν, συμβαίνει; Πασχίζετε με νύχια και με δόντια να διαφωτίσετε τους Έλληνες για τους κινδύνους των ναρκωτικών; Αν ναι, τότε μπράβο σας! Επιτρέψτε μου, όμως, να σας εκμυστηρευτώ ότι ένας τέτοιος ισχυρισμός σας θα ήταν το ίδιο αν όχι και περισσότερο αληθοφανής από τις υποσχέσεις των dealers της πρέζας.

    Οπότε, το ερώτημα παραμένει. Από πού απορρέουν και τι εξυπηρετούν τόσο πάθος και τόση πρεμούρα;

    Με τιμή,
    Η.

  24. Abravanel (@ 20)
    Μα τι λέτε; Εδώ κοτζάμ ΕΟΤ μας προσκαλεί να ζήσουμε τον μύθο μας στην Ελλάδα. Live your myth in Greece!

  25. babis said

    Μήπως στη δεύετρη παράγραφο ο κ.Κ. ήθελε να γράψει αναληθοφανής αντί για αληθοφανής ή έγινε κάποιο λάθος στην αντιγραφή από σένα κ.Σ;

  26. ΣοφιαΟικ said

    Αυτο επεισόδιο της Ζήνας το έιχα χάσει.
    Καταλαβαίνω γιατί τολεει αυτό το άνθρωπος, Νίκο, και νομίζω ότι εν μέρει δεν έχει άδικο, εφόσον δεν ενοχλείται κανένας και όλοι αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για μπεντροβάτο κι όχι για γεγονός. Εκεί που κολλάμε είναι το ότι πολλοί δεν αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για αστικό μύθο. Ίσως δεν είναι τόσοι πολλοι όσο φαίνεται από την τακτική σου ενασχόληση με αυτό. Και επίσης δνε πιστέυω ότι είναι όλοι όσο το πιστέυουν ψηφοφόροι του ΛΑΟΣ ή της ΝΔ, όπως ισχυρίζονται άλλοι εδω μεσα.
    Εμένα αυτό που με ενοχλεί είνα η αδυναμία ορισμένων να καταλάβουν ότι πρόκειται για λερναίο, όπως αδυνατουν να καταλαβουν ότι δεν υπάρχει κανέναν άρρωστο παιδάκι που θέλει το εμαιλμας, ότι δεν θα σωθείς από καρδιακή προσβολή βήχοντας κλπκλπ. Δηλαδη, την αδυναμία να καταλάβουν πως ότι φτάνει στο γραμαμτοκιβωτιό σου δεν είναι χρυσός. Αυτή η έλλειψη κριτικού μυαλού μου τη σπάει, η αδυναμία να τα βάλεις κατω και να πεις που είναι ρε παιδιά αυτές οι έξι εκατομύρια λεξεις κα που τις χάσαμε στο δρόμο αφού κανονικα όσο περνάει ο καιρός προστίθενται στη γλώσσα νεές λεξεις για τις νεές έννοιες (αυτό το έιπε η μητέρα μου όταν της διάβασα το σχετικό απόσπασμα αοό το βιβλίο σου, btw, εγώ δεν το είχα σκεφτεί ετσι). ι εκεί καταλαβαίνεις ότι όλοι αυτοί που στο σχολείο έπαιρναν κακούς βαθμούς τώρα μεγάλωσαν και «ζουν αναμεσά μας». Αλλά τα ίδια συμπτώματα παρουσιαζουν και οι καλοί μαθητές, οπότε…

    Και η σούμα: εγώ το βλέπω περισόστερο σαν μάχη κατά της αμα΄θειας, όχι συγκεκριμένα σαν μαχη κατά του ελληναρισμού.

  27. sarant said

    Μπάμπη, το ηλεμήνυμα του κ. Κ. το έχω κοπιπαστώσει, οπότε δεν έγινε λάθος στην αντιγραφή, όμως κατά πάσα πιθανότητα έχεις δίκιο ότι εννοούσε «αναληθοφανής» ή ίσως «ανειλικρινής».

    Σοφία, δεν θα διαφωνήσω με τη γενίκευση που κάνεις.

  28. Μαρία said

    Περίεργε
    Sane sicut lux se ipsam et tenebras manifestat, sic veritas norma sui et falsi est, Ethica, ii 43, S
    Μετά θα πας στη μετάφραση της ανέμης Μέρος Β’ θεώρημα ΜΓ, σχόλιο (σ.93 του βιβλίου)
    http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/a/3/8/metadata-23-0000000.tkl

  29. espectador said

    Ασχετο? Αυτην την φορα ο Ερντογαν ηλθε πραγματικα 🙂

  30. εἶναι ἀλήθεια ὅτι σὲ περιόδους κρίσεων ξεφουρνίζονται διάφορα παραμύθια: ὅτι ἡ ἑλληνικὴ ἔχει 5.000.000 λέξεις, ὅτι οἱ Ῥῶσσοι θὰ μᾶς ἔδιναν λεφτὰ γιὰ νὰ μὴ πᾶμε στὸ ΔΝΤ, ὅτι ὰν χρεωκοπούσαμε καὶ δὲν δεχόμασταν τὰ μέτρα θὰ σβηνόταν τὸ χρέος κλπ κλπ. κι ὁ Θουκυδίδης νομίζω κάπου λέει πῶς εἶχε γεμίσει χρησμοὺς ἡ Αθήνα σὲ κάτι δύσκολες ὧρες. εἶναι διεγνωσμένα φαινόμενα.

  31. Ηλεφούφουτος said

    Σοφία 26, για την ακρίβεια δεν το πιστεύουν πάρα πολλοί, απλώς πάρα πολλοί το διαβάζουν, το βρίσκουν ενδιαφέρον και δεν μπαίνουν στη διαδικασία να αναρωτηθούν αν στέκουν αυτά που λέει ή όχι, το διαδίδουν αλλά την επόμενη στιγμή το έχουν κιόλας ξεχάσει. Και σίγουρα δεν είναι όλοι τους δεξιοί ούτε το φαινόμενο αυτό πηγάζει από κάποιο είδος καρατζαφερισμού. Πηγάζει όμως από ένα φαινόμενο στο οποίο επένδυσαν πολλοί σαν τον Καρατζαφέρη τα τελευταία χρόνια, την κουλτούρα του «ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει και δεν στέκεται σε τίποτε κριτικά», είτε πρόκειται για μύθους που χαϊδεύουν αφτιά, είτε για τις σαχλαμάρες των ιδιωτικών καναλιών και των τηλεπαραθύρων είτε για την μπουρδολογία του λαϊφστάιλ που έστησε ένα καινούργιο κατεστημένο στον ελληνικό χώρο.

    Από αυτή την άποψη αξίζει η ενσχόληση του Νικοδεσπότη, αν και εγώ συχνά απορώ με την υπομονή του άλλες πάλι θα ήθελα να επεκτείνεται και σε άλλες εκφάνσεις του φαινομένου, πιο ύπουλες και βλαβερές.

    Κι αφού το ρίξαμε στα αποφθέγματα, να πω κι εγώ αυτά που έλεγε ένας μπάρμπας μου γκασταρμπάιτερ από τη Γερμανία, ότι δηλαδή το αληθινό πρέπει να το επαναλαμβάνουμε ακατάπαυστα, γιατί και το ψέμα διακηρύσσεται γύρω μας ασταμάτητα (Man muß das Wahre immer wiederholen,weil auch der Irrtum um uns her immer wieder gepredigt wird.)

    Έλεγε επίσης και το άλλο ωραίο, ότι μια εσφαλμένη διδαχή δεν μπορείς μεν να την καταρρίψεις, γιατί βασίζεται στην πεποίθηση πως το ψεύτικο είναι αληθινό’ έχεις όμως πάντα το δικαίωμα και μπορείς και πρέπει να λες ανοιχτά και ασταμάτητα όσα τη διαψεύδουν. (Eine falsche Lehre lässt sich nicht widerlegen, denn sie ruht ja auf der Überzeugung, dass das Falsche wahr sei. Aber das Gegenteil kann, darf und muss man wiederholt aussprechen.)

  32. Μαρία said

    Ηλεφού, είχες τέτοιο μπάρμπα και μας τον έκρυβες τόσο καιρό;

  33. Ηλεφούφουτος said

    Είδες τι ωραία που τα λέει ο άτιμος 😉 !

  34. Ηλεφούφουτος said

    Α, και μην ξεχνάμε ότι στο πλαίσιο της αποενοχοποίησης της μπουρδολογίας, ο λερναίος μύθος έφτασε να επισημοποιείται από ακαδημαϊκό σε επισημότατη εκδήλωση, από την Ελευθεροτυπία, από Υπουργό Παιδείας και από την ελληνική Βουλή (μέσω του ΛΑΟΣ).

  35. Κωσταντής Λούκος said

    Kύριε Σαραντάκο,

    σας γράφω από το Παρίσι όπου κάνω, κατά κάποιον τρόπο μεταπτυχιακό. Βλέπω πως κάνετε μια παρουσίαση στον Ιανό του πολύ ενδιαφέροντος αυτού θέματος του ελένικ κουέστ. Όμως δεν θα ήταν μια ευκαιρία, τώρα που ουσιαστικά από όσα διαβάζω έχουν ήδη γίνει πάρα πολλά που θυμίζουν αρχή χούντας – και χούντα σημαίνει άρση των ου κοινοβουλευτισμού – να ΑΠΑΙΤΗΘΕΙ σε ΚΑΘΕ ευκαιρία η ακύρωση των μέτρων που έχουν ανακοινωθεί και έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται; Κατανοώ εκ των προτέρων και οποιαδήποτε αρνητική απάντηση.
    Μετά τιμής,
    ένας φυγάς.

  36. Μαρία said

    Και για τη μετάφραση του aber das Gegenteil σου βγάζω τη σκούφια μου!

    Δεν έχω καταλάβει πάντως γιατί και απο ποιους η διακίνηση του λερναίου και των ομοίων του συνδέθηκε με ακροδεξιούς ψηφοφόρους; Όσες φορές μου το έστειλαν, δε το σύνδεσα με τις πολιτικές πεποιθήσεις του αποστολέα (που δεν είχε άλλωστε καμιά σχέση με λάος κλπ) αλλά με το γεγονός οτι είχε και μεταπτυχιακό.

  37. #35 πῶς θ’ ἀκυρώσετε κύριε Λοῦκε τὰ μέτρα; θὰ βγάλετε τὰ ἅρματα στοὺς δρόμους; καταλαβαίνετε τί λέτε; δηλαδὴ αὐτοὶ ποὺ θὰ μᾶς δανείσουν εἶναι βλᾶκες κι ἐμεῖς ἔξυπνοι; θὰ πάρουμε τὰ λεφτὰ καὶ μετὰ θὰ ποῦμε «δὲν ἐφαρμόζουμε τὰ μέτρα»;

  38. Λούκος said

    Οπότε λέτε ότι πολύ απλά η δομή των πραγμάτων είναι τέτοια που δεν γίνεται να μην εφαρμοστούν τα μέτρα;

  39. #38 ἔχετε κάποια ἄλλη πρότασι; ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἁπλῆ ἀναλογικὴ τῆς ὁποίας εἶμαι καὶ ἔνθερμος ὑποστηρικτής.

    ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω, ἡ ἐφαρμογὴ ἀποφάσεων ποὺ ὑπὸ μορφὴ νόμου ψηφίστηκαν ἀπὸ μία Βουλή, εἶναι διαπραγματεύσιμη; μὲ χίλιους νόμους διαφωνῶ, ἀλλὰ τὸ δείχνω στὴν κάλπη. καὶ ὁ λαὸς ἤξερε καὶ τὸν νόμο περὶ εὐθύνης ὑπουργῶν καὶ τὶς λαμογιὲς κλπ καὶ πάλι ἔδωσε ὀγδοντάρα στοὺς δύο μεγάλους. τί νὰ τὶς κάνω μετὰ τὶς πορεῖες καὶ τὶς διαδηλώσεις; νὰ τὶς βράσω.

  40. anaccc said

    Μια άλλη πλευρά αυτού του θέματος είναι οτι δυστυχώς το πλασάρουν και στα σχολεία, συγκεκριμένα ο δάσκαλος στα παιδιά στο δημοτικό που δεν ξέρουν και εύκολα ενθουσιάζονται με την ιδέα. θα μπορούσε να κάνει PHD κάνας κοινωνιολόγος για το πως κάτι τέτοια επηρεάζουν εν τέλει τον τρόπο σκέψης του μέσου έλληνα. Το «χτίζαμε τον παρθενώνα ενώ τρώγαν βελανίδια» είναι ένα άλλο παράδειγμα.

  41. Dr.Kazos said

    @ΕΠΙΧΑΡΜΟΣ
    Με χαρά διαπιστώνω ότι η ευστροφία και το τσίπουρο (που επίσης τιμώ υπερσυχνάκις) δεν αλληλοαναιρούνται. Εύχομαι δύναμη.

  42. Λούκος said

    Προς κο Κορνήλιο,
    αφού ζητήσω συγγνώμη από το μπλογκ για το άσχετο ενδεχομένως του θέματος – απλώς η εκδήλωση γίνεται στον Ιανό, που αν κατάλαβα καλάβρίσκεται πλησιέστατα στον χώρο των προσφάτων επεισοδίων!
    Νομίζω λοιπόν ότι δεν συνεννοούμαστε. Για παράδειγμα, ο λόγος που ψήφισε ο λαός ένα κόμμα το οποίο επικαλούμενο, δικαίως ή αδίκως, το ότι είχε εκλεγεί, ένα μήνα μετά τις εκλογές άρχισε να απεργάζεται ή να μην εμποδίζει την καταστροφή του, είναι ο ίδιος ακριβώς για τον οποίο δεν υπάρχει συγκροτημένη εναλλακτική πρόταση. Δηλαδή ότι η δομή του συστήματος είναι τέτοια που δεν λειτουργεί με βάση τη θέληση κάποιου ή κάποιων, αλλά τρόπον τινά από μόνο του. Γι’ αυτό και για παράδειγμα, όταν απορούσαν κάποιοι, γιατί να μην είμαστε όλοι κομμουνιστές να τα μοιραζόμαστε όλα και νάμαστε μια χαρά, η απάντηση ήταν πως είναι καλή ιδέα, αλλά δυστυχώς μη εφαρμόσιμη. Γιατί άλλο η πραγματικότητα που βλέπεις με τα μάτια σου και άλλο αυτή που ονειρεύεσαι.
    Όμως εδώ δεν πρόκειται περί αυτού. Γιατί τα μέτρα αυτά αν εφαρμοστούν (παρόλο που τίποτα δεν μπορεί να εφαρμοστεί ακριβώς, είναι ψευδαίσθηση αυτό) συνεπάγονται, τη στιγμή που και με 2000 και 3000 ευρώ δυσκολεύεται να αναπνεύσει κανείς στην Αθήνα, τη στιγμή που και πολλοί δισεκατομμυριούχοι είναι δυστυχισμένοι, συνεπάγονται, λέω, ότι πάνω από τους μισούς Έλληνες θα ζουν σε κατάσταση τρόμου, αγωνίας, φτώχειας, με κατακρεουργημένο το μυαλό τους και το κορμί τους, όπως ήδη εξάλλου είναι πάρα πολλοί από αυτούς. Δεν ανήκουν όλοι στην αστική τάξη, και όποιος λέει «να εφαρμοστούν τα μέτρα» ας έχει τουλάχιστον επίγνωση ότι ΔΕΧΕΤΑΙ με τα λόγια αυτά να βασανίζονται ψυχικά, αν όχι κυριολεκτικά πάρα πολλοί άνθρωποι που ζουν γύρω του και είναι αναγκασμένοι ή τέλος πάντων εργάζονται για να ζήσουν σε αφεντικά όχι και τα πιο ευγενικά του κόσμου.
    Στην περίπτωση αυτή, τι νόημα έχει κανείς να αναζητά επιχειρήματα; Δε λέω, είναι ενδιαφέρον, εάν όμως σας ενδιαφέρει η αλήθεια των πραγμάτων, έστω και χάριν αυτής, όχι για να φτωχύνετε και σεις και να δείτε τι εστί ζωή, αν σας ενδιαφέρει δηλαδή να γράφετε τα πράγματα που ισχύουν και όχι τα πράγματα που επιθυμείτε, θα πρέπει να παραδεχτείτε ότι δεν μπορεί άνθρωπος να αντέξει σε αυτές τις συνθήκες αν δεν τρελλαθεί. Και αυτό το γεγονός είναι εξίσου ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ με αυτό που αναφέρατε, για λόγους απλώς βιολογικούς. Άμα τρως ξύλο πονάς. Άμα δεν έχεις να φτιάξεις τα δόντια σου, σου πέφτουνε. Άμα δεν έχεις χρόνο δικό σου υποφέρεις.
    Άλλο λοιπόν να είναι κανείς πραγματιστής (και στο κάτω-κάτω ποιο είναι το πράγμα;) και άλλο να νομίζει πως είναι πραγματιστής στα λόγια ενώ αρνείται την υλικότατη πραγματικότητα που μοιράζεται με τα άλλα ανθρώπινα όντα, και η οποία είναι αη προϋπόθεση της επίγειας ύπαρξής του. Λέγεται αυτό πραγματισμός; Είναι πραγματισμός, και το δέχομαι, ως ψυχική αυτοάμυνα και μόνον, και ως ψευδαίσθηση ότι μπορεί να εκφέρει τελεσίδικες προτάσεις, λες και κατέχει τα έψεις.μυστικά της ζωής και του θανάτου, ενώ απλώς επαναλαμβάνει πέντε δέκα προφανείς σκέψεις.

    Η γλώσσα ως γνωστόν είναι εργαλείο επικοινωνίας. Είναι όμως συχνά και ένα πολύ παραπλανητικό εργαλείο. Τα δημοτικά τραγούδια, ο Καβάφης, και άλλοι καλοί ποιητές, γιατί είναι ωραία; Διότι ακολουθούν έναν ελεύθερο, εσωτερικό νόμο. Η κοινωνία στην οποία ζούμε – και κοινωνία είναι η ζωή των ανθρώπων – στο ΥΛΙΚΟ επίπεδο, είναι καταστροφική, και ΔΕΝ υπακούει σε έναν τέτοιο νόμο. Με αυτά τα μέτρα, μεαυτό το χάλι, γίνεται τρισχειρότερη. Ασφαλώς η απάντηση είναι ατομική, και δεν έχει νόημα να πεις στον άλλο τι να κάνει. Όμως η ενστικτώδης επιβεβαίωση της βίας και του φόβου, η αντανακλαστική υπεράσπιση της απομόνωσης από το γίγνεσθαι, εκπορεύεται άραγε από την ωραία, καλλιεργημένη πλευρά κάποιου; Θα ήθελε να εκφράζεται αν ήταν αυτό που ήθελε, αυτό που θέλει;
    Τα βάρβαρα αυτά μέτρα ανακοινώθηκαν βάρβαρα και προσθέτουν στη βία, ψυχική καισωματική. Καταλαβαίνω πάρα πολύ καλά ότι αν ασχοληθείς έστω με το θέμα, μπορεί να αναπαράγεις τη βία, ενώ καλύτερα να της ξεφεύγεις – αν μπορείς βέβαια. Το ότι όμως η βία είναι ΠΡΟΒΛΗΜΑ είναι κάτι το ενελώς αντικειμενικό, για την ακρίβεια πιο αντικειμενικό πράγμα δεν υπάρχει, το ξέρουν και οι αμοιβάδες. Και εγώ δεν συμμετέχω στις πορείες, εξάλλου δεν είμαι εκεί. Όμως τη βία τη μυρίζομαι, δεν την αντέχω και καθόλου δεν μου αρέσει.

  43. Αγγελος said

    Μόνον η ανθρώπινη βλακεία μοορεί να δώσει μια ιδέα του απείρου…
    Αγωνἰζου τον καλόν αγώνα, Νικοκύρη!

  44. ΤΑΚ said

    Νίκο, το ότι η παρουσίαση του βιβλίου σου θα γινόταν κομμάτι του Λερναίου, ε, αυτό και να μου το έλεγαν δε θα το πίστευα!
    Καλή επιτυχία σήμερα! Θα ήθελα πολύ να ήμουν εκεί.
    ΤΑΚ

  45. ΣοφιαΟικ said

    36: συμφωνώ, Μαρία. Αλλα όσες φορές εχει συζητηθεί εδώ το λερναίο, αρκετοί σχολιαστές το εχουν συνδέσει συγκεκριμένη πολιτική περιοχή, μήπως γιατί οι κομμουνιστες ως διεθνιστές κι όχι επειδή είναι λιγότερο επιρρεπείς στα λερναία, δεν θα το διέδιδαν γιατί θα το θεωρούσαν προβοκάτσια του κατεστημένου;

    Συμφωνών επίσης ότι είναι γελοίο να γίνεται αυτό το παραμύθι εκπαιδευτικό υλικό και να επισημοποιείται και περισσότερο αυτό θα ήθελα να δω να κατακρίνεται.

    Επίσης, η αποστλή καθε λερναίου είναι ενοχλητική, γιαίτ ποιό είπε στον αποστολές ότι πρέπει ντε κκαι καλά να μου γεμίζει σκουπίδια τογραμματοκιβώτιο; Επίσης, όσες φορές το έχω λάβει είναι από φίλους που στέλνουν και κλιπα΄και του γιουτιουμπ, και ανεκδοτα και γενικώς, κατηγορία ανθρώπων που την έχει δει τη δουλειά ό,τι μου ερχεται το προωθώ.

  46. Giannis said

    Εγώ το βλέπω και ως έναν αγώνα ενάντια στη βλακεία στην αφέλεια και στην ψευτιά. Έτσι, από πείσμα. Δεν ξέρω αν η βλακεία δεν θα σταματήσει ποτέ. Αν όμως οι λογικές φωνές σταματήσουν, τότε αλλοίμονό μας…

  47. ΑΠ said

    «…μήπως, έστω λόγω των εξαιρετικών περιστάσεων, οι ευχάριστοι παρήγοροι μύθοι είναι ανεκτοί ή ίσως και επιθυμητοί;»

    Μα τι ερώτηση είναι αυτή, αγαπητέ;

    Αντίθετα ειδικά τώρα είναι που γίνονται πιο επικίνδυνα τα παραμύθια περί ανωτερότητας και ό,τι άλλο μπορεί να καλλιεργήσει εθνικισμους και ρατσισμούς.

  48. @Ηλεφούφουτος

    Kάτσε γιατί έχω την εντύπωση ότι τον μπάρμπα σου από κάπου πρέπει να τον ξέρω! Μήπως δική του ήταν και η ρήση „Mehr Licht!“ «Περισσότερο φως!»; 😉

  49. Μαρία said

    Μήπως δική του ήταν και η ρήση „Mehr Licht!“

    Διαδόσεις…

  50. Ηλεφούφουτος said

    Δεν είχε μεγάλες εμπνεύσεις εκείνη την ημέρα γιατί είχε φάει πολύ, έπαθε σκοτοδίνη και τού ‘χαν κόψει και το ηλεκτρικό επειδή ξέχναγε να πληρώσει το λογαριασμό. Τα ‘χουν αυτά οι αμπελοφιλόσοφοι!
    Καλός άνθρωπος κατά τ’ άλλα!

  51. Διαβάζοντας το άρθρο στην αρχή, νόμισα πως η σειρά «Προς το τέλος είναι που αποκτά ενδιαφέρον…» ήταν σχόλιο του Νικοδεσπότη και κατά λάθος είχε μπει με πλάγια στοιχεία. Το τι ακριβώς συνέβαινε το κατάλαβα όταν βρήκα μία από τις πηγές του τελευταίου κύματος του Λερναίου, και δη αυτήν εδώ, όπου η αρχή είχε ως εξής:

    Οι Ισπανοί «βλέπουν» καθαρά την Ελληνική Γλώσσα…εμείς τί κάνουμε ??

    Είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και τονωτικό για το ηθικό μας, αλλά και για να αναλογιστούμε ίσως οτι είναι εξαιρετικά σημαντικό, όποια θέση κι αν κατέχουμε, να αγαπάμε και να καλλιεργούμε αυτή τη γλώσσα στην οποία ίσως και να χρωστάμε όλη μας την ύπαρξη.

    Επειδή κάποιοι μας κατηγόρισαν για αναρτήσεις «Λερναια Ύδρα» και διασπορά «μυθευμάτων» μπορείτε να δείτε το κείμενο όπως δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό της Πρεσβειας μας στήν Ουάσινγκτον ΕΔΩ :
    Και μήν ακούτε «σειρήνες»….απο Σαραντα(κο)κύματα.
    Προς το τέλος είναι που αποκτά ενδιαφέρον…

    Hellenic Quest λέγεται… (κλπ.)

    Μ’άλλα λόγια, σε διάβασαν, και οίδασι τί ποιούσι!

  52. Μια καλή απάντηση σε αυτόν τον κύριο Κ. θα ήταν η εξής:

    Υπάρχουν άνθρωποι που σπουδάζουν, γιατί θέλουν να μορφωθούν και όχι να ακούνε όμορφα λόγια για τη γλώσσα που έτυχε να μιλάνε στον τόπο που γεννήθηκαν. Όπως για παράδειγμα εγώ που είμαι στο ανοιχτό πανεπιστήμιο και παρακολουθώ το τμήμα Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό.

    Υπάρχουν επίσης ακόμα κάποιοι άνθρωποι που είπαν να συμβάλουν ακόμα περισσότερο από την προσωπική τους καλλιέργεια και να φτιάξουν ένα σύλλογο αποφοίτων, όπως αυτοί που έφτιαξαν το σύλλογο Εκαταίος.

    Ε λοιπόν, καλό είναι να μην κυκλοφορούν τέτοιες γελοιότητες, γιατί καμιά φορά επηρεάζουν αρνητικά ένα, πιθανών, αξιόλογο έργο. Εδώ και ένα χρόνο το βλέπω φάτσα κάρτα με το που κάνεις κλικ στο link Ελληνικός Πολιτισμός και μου γυρνάνε τα έντερα.

    Θα μου πεις ότι και αυτοί δεν θα έπρεπε να είναι τόσο ευκολόπιστοι. Σίγουρα, αλλά όταν το βλέπεις συνέχεια μπροστά σου, λες δεν μπορεί να κάνουν όλοι λάθος.

    Αν ο κύριος Κ. δεν θεωρεί αρκετή απάντηση αυτό το απλό παράδειγμα, που θα μπορούσε να ρεζιλέψει και διάφορες άλλες καλές προθέσεις, ας μας πει για πιο λόγο θα έπρεπε κάποιος να στείλει τέτοιο mail σε κάποιον που ψάχνει για την αλήθεια, αντί να στείλει ανάλογα μηνύματα σε όσους αναπαράγουν αυτή ή άλλες παρόμοιες αηδίες;

  53. #52 Μπορώ να σκεφτώ τουλάχιστον 5 διδάσκοντες στις Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό του ΕΑΠ, με τους οποίους έχω κοινωνική συναναστροφή, οι οποίοι αποδέχονται αυτές τις μπούρδες.

  54. Μαρία said

    >Εδώ και ένα χρόνο το βλέπω φάτσα κάρτα με το που κάνεις κλικ στο link Ελληνικός Πολιτισμός και μου γυρνάνε τα έντερα.

    Εδώ και ένα χρόνο επίσης είχε επισημανθεί -πάλι απο σένα; – αλλά συνεχίζει να είναι στη θέση του.

  55. @ Stazybο Hοrn
    Σοβαρολογείς; Εγώ, τουλάχιστον μέχρι τώρα, έχω συναντήσει μόνο αξιόλογα άτομα.
    Καλά ένας τέτοιος να μου τύχει, δεν πρόκειται να πάρω πτυχίο ποτέ από τους καυγάδες μας 🙂

    @ Μαρία
    Δεν θυμάμαι να το έχω ξαναγράψει εγώ. Μάλλον το έχει προσέξει κι άλλος. Δεν το αποκλείω όμως.

    Πάντως και να το βγάλουν τώρα το ρεζίλεμα το έχουν φάει. Αυτό εννοώ με την απάντηση στον κύριο Κ.

  56. #52 Το όνομα από κάτω αυτού που το έχει αναρτήσει -που είναι κι ο πρόεδρός τους- είναι λίκνος για ηλεμήνυμα. Ως δυνητικό μέλος του συλλόγου, του έστειλες κανένα μήνυμα;

  57. Όχι δεν το έχω κάνει ακόμα. Και δεν το έκανα γιατί έχω γράψει ένα κείμενο που τους κάνω ρεζίλι, το οποίο όμως δεν έχω ανεβάσει ακόμα, και εδώ και 6 μήνες προσπαθώ να αποφασίσω τι θα κάνω. Η αλήθεια είναι ότι το είχα ξεχάσει τον τελευταίο καιρό και το θυμήθηκα πάλι σήμερα που είδα αυτό το post. Μάλλον θα το σβήσω το κείμενο τελικά και θα τους στείλω μήνυμα, δεν αξίζει η φασαρία.

  58. Μαρία said

    56 Την ίδια συμβουλή είχαμε δώσει και πέρσι. Μπορεί όμως ο πρόεδρος να είναι αμετάπειστος!

  59. #57 Πώς σου φαίνεται ότι online πρέπει να σκαλίσεις ως κάτω στα προτελευταία άρθρα για να διαβάσεις Σύλλογος «Ένωση Φοιτητών και Αποφοίτων – Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης – του Τμήματος «Σπουδές Στον Ελληνικό Πολιτισμό» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου», κάτι που επιμελώς απουσιάζει σε όλο το υπόλοιπο σάιτ; Ενώ αν ανοίξεις τα έγγραφα του καταστατικού -doc ή pdf- είναι φάτσα κάρτα:

    website:

    Καταστατικό

    Ένωση Φοιτητών και Αποφοίτων του Τμήματος «Σπουδές Στον Ελληνικό Πολιτισμό» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου»
    ΑΡΘΡΟ 1ο
    ΙΔΡΥΣΗ – ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΕΔΡΑ
    Ιδρύεται Σωματείο, με την επωνυμία «Ένωση Φοιτητών και Αποφοίτων του Τμήματος «Σπουδές Στον Ελληνικό Πολιτισμό» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου», που θα έχει ως έμβλημα την φυσιογνωμία του Θρακιώτη ιστορικού και φιλοσόφου ΕΚΑΤΑΙΟΥ, με έδρα την πόλη της Ξάνθης.

    έγγραφα:

    Κ Α Τ Α Σ Τ Α Τ Ι Κ Ο
    «ΕΝΩΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ – ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ – ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ» ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ»

    ΑΡΘΡΟ 1ο

    ΙΔΡΥΣΗ – ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΕΔΡΑ
    Ιδρύεται Σωματείο, με την επωνυμία «Ένωση Φοιτητών και Αποφοίτων – Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης – του Τμήματος «Σπουδές Στον Ελληνικό Πολιτισμό» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου», που θα έχει ως έμβλημα την φυσιογνωμία του Θρακιώτη ιστορικού και φιλοσόφου ΕΚΑΤΑΙΟΥ, με έδρα την πόλη της Ξάνθης.

    Και είναι και για φοιτητές· όχι μόνο για αποφοίτους…

  60. sarant said

    Άγγελε, ευχαριστώ για το λινκ. Ο Περίοπας έχει σχολιάσει μια-δυο φορές και εδώ. Πράγματι όσα λέει τα λέει ενγνώσει της πλαστότητας του κειμένου.

  61. Τελικά τους έστειλα mail.
    Ας κάνουν ό,τι θέλουν.

    Και όντως είναι και για φοιτητές, όχι μόνο για απόφοιτους· ευχαριστώ δεν θα πάρω.

  62. Μαρία said

    >Ο Περίοπας έχει σχολιάσει μια-δυο φορές και εδώ.
    Παναγίαμ! Τι σχέση έχει με τον Εκαταίο;

  63. νὰ ἐλπίσω ὅτι τὸ «ἐνγνώσει» ἦτο παρόραμα;

  64. @Μαρία

    Ε ναι, διαδόσεις… Αλλά να, μού ‘μεινε από κάτι φυλλάδια που μοίραζαν κάποτε στη Γερμανία για να τρομοκρατήσουν τους «απίστους»: τα τελευταία λόγια, λέει, γνωστών αρνητών!

  65. voulagx said

    «Οπότε, το ερώτημα παραμένει. Από πού απορρέουν και τι εξυπηρετούν τόσο πάθος και τόση πρεμούρα;»

    Μα κυριε Κ. ειναι ηλιου φαεινοτερον! Συμφωνα με τα «Πρωτοκολλα των Σοφων της Ελλαδος»
    ( http://www.iospress.gr/ios2001/ios20010401a.htm ) ο παππους του Κ. Σημιτη ηταν εβραιος με το ονομα Αβουρης. Ο παππους του κ. Σαραντακου υπεγραφε τα ποιηματα του με το ονομα Αχθος Αρουρης (τυχαια αραγε;). Η ομοιοτητα Αβουρης – Αρουρης ειναι πασιφανης. Φως φαναρι λοιπον οτι προκειται για εβραϊκη συνωμοσια εις βαρος της Ελλαδος.

  66. Nicolas said

    Για να μην πω ότι και το όνομα αν το αναλύσουμε, πάλι εκεί μας οδηγά:
    Σάρα ή Σάρρα (εβρ.:שָׂרָה, μετάφρ.: ηγεμονίς), σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, ήταν σύζυγος του Αβραάμ και μητέρα του Ισαάκ.
    Ντάκος (αλλιώς γνωστός και σαν κουκουβάγια ή παξιμάδι) είναι παραδοσιακό κρητικό πιάτο. Βασίζεται στο κρητικό παξιμάδι, συνήθως κριθαρένιο. Πάνω στο (μουλιασμένο ή όχι) παξιμάδι τρίβεται ντομάτα και πάνω απ’ τη ντομάτα τυρί φέτα ή κρητική μυζήθρα σε σβώλους. Ο ντάκος συμπληρώνεται με μια γερή δόση λάδι, αλάτι, ρίγανη και μερικές φορές πιπέρι και ελιές. Φτιάχνεται εύκολα και γρήγορα, ενώ αποτελεί ένα πλήρες και θρεπτικό γεύμα.
    Είναι συνωμοσία για να οδηγήσουν την Ελλάδα στο νερό και στο ξερό ψωμί !
    (μην με παρεξηγείτε κύριε Δημήτρη που παίζω με το επώνυμό σας!)
    Έχω βαρεθεί όλες αυτές τις ιστορίες, αλλά όσο κι αν μάλλιασε η γλώσσα μας, να την ξυρίσουμε και να συνεχίσουμε, γιατί αν σταματήσουμε θα επικρατήσει ο θόρυβος. Σε λίγο έρχεται και το Εγκώμιο (που νέος πίστευα ότι δεν θα χρειαζόταν κάποια στιγμή! αχ αυτή η νιότη, πολύ αισιόδοξη!).

  67. tourist said

    Μακάρι να ήτανε τόσο απλό

    http://panosz.wordpress.com/2010/05/15/gap-40/#comment-89710

  68. Immortalité said

    @ 66 Νικολά je suis restée bouche bée 🙂

  69. sarant said

    Νικολά, Βουλάγξ, ξεσκεπάσατε τις σιωνιστικές ραδιουργίες 🙂

  70. LL said

    Δίκιο έχει ο κ. Κ. !
    ΤΟΣΟ πάθος και ΤΟΣΗ πρεμούρα πια;!!!
    ‘Από πού απορρέουν και τι εξυπηρετούν τόσο πάθος και τόση πρεμούρα;’, κ. σαραντ;
    Χμ… καλό το Πρεμούρης, κατά το Αρούρης! Ως γνήσιο τέκνο του πατρός σας, θα μου αρεσε να σας έβλεπα με διαφορετικό ψευδώνυμο! Νίκ, Ο Πρεμούρης!

  71. @53: Στάζυ, είναι φανερό ότι πρέπει να προσέχεις περισσότερο τις παρέες σου 🙂

  72. #71 ή ΕΑΠ δεν είναι μόνο η Αθήνα κι η Σαλονίκη…

  73. Μαρία said

    72 Στα μέρη σου πάει μια φορά στις τόσες μια φίλη μου, ιστορικός της τέχνης. Περιττό να πω οτι είναι εξαιρετική 🙂
    Άντε, το έκανες να θυμίζει την ΕΑΒ ή τη ΣΕΑΠ.

  74. διάζευξη είναι ;-P

  75. ο Μήτσος said

    Άντε πάλι! Αυτή τη φορά στό δημοφιλές troktiko:

    http://troktiko.blogspot.com/2010/06/e_07.html

  76. sarant said

    Το κακό είναι ότι δεν δέχονται σχόλια

  77. ο Μήτσος said

    Νομίζω ότι δέχονται e-mails και αναρτούν κατά το δοκούν αυτά που θέλουν

  78. sarant said

    Δεν ξέρω πώς και γιατί έγινε, αλλά το έβγαλαν, η σελίδα δεν υπάρχει πια!

  79. ο Μήτσος said

    χαχαχα! Κάποιος ήπιε τον καφέ του και κατάλαβε ότι είχε ανεβάσει μπαρούφα!

  80. Υπάρχει μια ασθένεια στην εποχή μας την οποία καλώ εμ-πι-θρίτιδα. Το θέμα το ετοίμαζα για δικό μου άρθρο με τίτλο «η Οδύσσεια της χαμένης πληροφορίας», είναι δική μου θεωρία (εσείς θα κρίνετε αν είναι χαζή) αλλά μια που είστε δεινοί χρήστες του λόγου το μοιράζομαι μαζί σας.

    Τι εστί mp3; Είναι ένας απωλεστικός αλγόριθμος συμπίεσης ψηφιοποιημένων κυματομορφικών ήχων (έχουμε απώλειες και κατά την ηχογράφηση) κατά τον οποίο γίνεται επιλογή των συχνοτήτων που βρίσκονται εντός του ηχητικού φάσματος οι οποίες γίνονται αντιληπτές από το ανθρώπινο αυτί και οι υπόλοιπες πετιούνται στον Καιάδα. Ωστόσο οι πεταμένες συχνότητες, φαινομενικά άχρηστες, καθόλου άχρηστες δεν είναι αφού αξιοποιούνται από το περιβάλλον, παράγουν αρμονικές συχνότητες και άλλα πολλά. Εικάζεται εξάλλου ότι οι σκύλοι ακούν Μπάχ, τον ακούν όμως το ίδιο από mp3 όσο και από πλήρες ηχητικό αρχείο;
    Αν θέλετε ένα ακόμη πιο λογοτεχνικό παράδειγμα, όλα τα Στραντιβάριους δεν είναι ίδια αλλά εμείς δεν το αντιλαμβανόμαστε, η πληροφορία όμως υπάρχει και έχει να κάνει με την ίδια ιστορία tων ξύλων τους, τον τρόπο ζωής των δέντρων κλπ. Όταν παίζουμε ένα μουσικό όργανο αυτές οι διαφορετικές κραυγές των ξύλων διαχέονται στον αέρα αλλά εμείς δεν μπορούμε να τις ακούσουμε. Είναι αυτό που έλεγε ο Πυθαγόρας ότι μόνο οι μυημένοι μπορούν να ακούσουν τη μουσική των ουρανίων σφαιρών.

    Προς τι ο πρόλογος;
    Η εμπιθρίτις βρίσκεται σε πολλούς τομείς της σύγχρονης ζωής μας. Ένας από αυτούς είναι η πληροφορική. Δομικό εργαλείο της πληροφορικής είναι ο προγραμματισμός, ο οποίος είναι άμεσα εξαρτημένος από τη δομή του υλικού (hardware) και είδη του είναι ο αντικειμενοστραφής, ο συναρτησιακός κλπ. Αυτό όμως που απουσιάζει είναι αυτό που ονομάζω εννοιολογικός προγραμματισμός.
    Με το παρόν υλικό των υπολογιστών αυτός δεν μπορεί να εφαρμοστεί αφού οι σημερινοί υπολογιστές λειτουργούν με σειριακό τρόπο και είναι εντελώς μονοδιάστατοι. Είναι όπως ένας μεγάλος ηλεκτρολογικός πίνακας με 64 στήλες διακοπτών και πολλές γραμμές. Αυτό που κάνει ένας Η/Υ είναι να αλλάζει τον συνδυασμό σε κάθε γραμμή διακοπτών με τρομερή ταχύτητα, να προσθέτει γραμμές και να παράγει αποτέλεσμα το οποίο και παρουσιάζει στην μονάδα εξόδου.
    Για να μην σας κουράσω πολύ με τεχνικά θα σας πω μόνο ότι η τελευταία έκδοση των παραθύρων αποτελείται από περ. 50 εκ. γραμμών κώδικα. Το συγκεκριμένο μοντέλο προγραμματισμού βρίσκεται στα όρια του αφού είναι τρομερά δύσκολο να συντηρηθεί, να αναπτυχθεί κλπ και ταυτόχρονα τρομερά δαπανηρό . Η εμμονή όμως να χωρέσουμε τον τρόπο σκέψης στο συγκεκριμένο υπολογιστικό μοντέλο ίσως να είναι μια ακόμη μορφή εμπιθρίτιδος.
    Το παρόν μοντέλο είναι στείρο, δεν μπορεί να προχωρήσει πολύ παραπάνω και εκεί ίσως να έρχεται η ανάγκη για εκλογίκευση του, για εισαγωγή του όρου της έννοιας αντί του αντικειμένου και άρα για την αλλαγή της δομής του υλικού, ίσως σε τύπους επεξεργαστών όχι εύρους X bit αλλά X bit^n, όπου n€{2,3,…,00} δηλαδή πολυδιάστατη και πολυεπίπεδη επεξεργασία. Αυτό που σήμερα ονομάζουμε πολυδιεργασία είναι φαινομενικό, στην ουσία πρόκειται για διεργασίες που εκτελούνται σειριακά, πολύ γρήγορα και με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται ότι εκτελούνται ταυτόχρονα.
    Ίσως μέσα σε ένα τέτοιο μοντέλο να έχει θέση η Ελληνική γλώσσα που έχει δυνατότητες τις οποίες γνωρίζετε καλύτερα από εμένα. Δεν ξέρω τι έχει στο μυαλό του ο Κ. ή αυτοί που μιλάνε για το Hellenic Quest, για εμένα όμως η όποια εφαρμογή της ανθρώπινης γλώσσας δεν μπορεί να γίνει με τη παρούσα αρχιτεκτονική υπολογιστών η οποία πάσχει από εμπιθρίτιδα.

  81. lysseas said

    Μόλιες έλαβα ένα μέιλ με νέο -κατά πάσα πιθανότητα- λερναίο. Είναι σε pdf όμως το κείμενο, με τίτλο Ομήρου Αγγλικά. Αν δεν το έχετε υπόψη σας, υπάρχει mail για να το επισυνάψω;

  82. sarant said

    Καλημέρα!

    Αν το πόνημα αυτό είναι της κ. Γονέου, δυστυχώς ή μάλλον ευτυχώς δεν είναι καινούργιο.
    Δείτε:
    http://www.sarantakos.com/language/omiraggl.htm

  83. lysseas said

    Ααυτό είναι 🙂 Ετυμολογία και των γονέων που λένε! Ευχαριστώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: