Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Το άχρηστο απολυτήριο (Μποστ και αποστασία)

Posted by sarant στο 25 Σεπτεμβρίου, 2010


Ο τίτλος μοιραία είναι παραπλανητικός. Δεν κάνω κριτική στην κατάσταση της παιδείας ή στις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων του Λυκείου, ούτε αναφέρομαι στη σημερινή εποχή. Πρόκειται, και πάλι, για ένα σκίτσο του Μποστ από την περίοδο της αποστασίας. Μια και φέτος κλείνουν 45 χρόνια από το ζεστό καλοκαίρι του 1965, έχω ανεβάσει κάμποσα σκίτσα του Μποστ από εκείνη την περίοδο –το τελευταίο εδώ, με συνδέσμους προς τα προηγούμενα.

Τελικά, στις 25 Σεπτεμβρίου 1965, ακριβώς πριν από 45 χρόνια, η τρίτη κυβέρνηση αποστατών, υπό τον Στέφανο Στεφανόπουλο, κατόρθωσε να πάρει ψήφο εμπιστοσύνης στη Βουλή, αφού υπερψηφίστηκε από 152 βουλευτές. Το σκίτσο που παρουσιάζω δημοσιεύτηκε στην Αυγή την επόμενη μέρα, στις 26 Σεπτεμβρίου 1965.

Ο Μποστ παρουσιάζει τον Στεφανόπουλο μαθητή, να καμαρώνει ότι πέρασε στις εξετάσεις με βαθμό 152, αφού τόσοι ήταν οι βουλευτές που υπερψήφισαν την κυβέρνησή του, 107 από την ΕΡΕ και τους Προοδευτικούς και 45 αποστάτες. Το «βασιλικό» ενδεικτικό το υπογράφουν ο Χοϊδάς (υπασπιστής του βασιλιά Κωνσταντίνου), ο Κόκκας (διευθυντής της Ελευθερίας) και η Ελένη Βλάχου (της Καθημερινής). Τα μαθήματα που διδάσκονται στο «Ανώτατο Βασιλικό Φροντιστήριο» είναι γεμάτα υπαινιγμούς της εποχής:

* η Επιστολογραφία παραπέμπει στις επιστολές Κωνσταντίνου προς Γ. Παπανδρέου
* οι «αρουραίοι» είχαν γίνει παροιμιώδεις από χρονογράφημα της Ελένης Βλάχου, στην Καθημερινή, όπου, μιλώντας για τις συνεχείς διαδηλώσεις, είχε γράψει ότι η μόνη λύση είναι να «ξανανοίξουν τα φλίπερ», ώστε να «ξαναγλιστρήσουν οι αρουραίοι της Ομόνοιας στις φωλιές τους»
* ένα άλλο σλόγκαν για τις διαδηλώσεις ήταν το «πεζοδρόμιο»
* η επίκυψη παραπέμπει στις υποκλίσεις προς τον θρόνο
* η διαίρεση είναι υπαινιγμός για τα διαδοχικά κύματα αποστασίας
* το κοίταγμα στα μάτια είναι υπαινιγμός για τη φράση «Κύριε Πρωθυπουργέ, κοιτάξτε με στα μάτια» που λέγεται ότι είχε απευθύνει ο Κωνσταντίνος στον Γ. Παπανδρέου στις τελευταίες τους συζητήσεις στις 15 Ιουλίου.

Ο Μποστ, όπως συνήθως, συνδυάζει το θέμα του σκίτσου του με ένα περιστατικό της επικαιρότητας. Συγκεκριμένα, εκείνες τις μέρες είχε συμβεί πρωτοφανές σκάνδαλο με τη διαρροή του θέματος των Λατινικών κατά τις εξετάσεις του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου (τις εισαγωγικές για τα πανεπιστήμια), με αποτέλεσμα τελικά να ακυρωθεί το συγκεκριμένο διαγώνισμα και να παραιτηθεί ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας. Έτσι, ο Μποστ βάζει τη μαμά Ελλάς να θεωρεί άκυρο το απολυτήριο, δηλ. την κυβέρνηση,  του Στεφανόπουλου. Να προσεχτεί ο τύπος «σου διέρρευσαν» -που δείχνει ότι ίσως να υπήρχε από τότε σε ευρεία διάδοση η μεταβατική χρήση του ρήματος διαρρέω, που προκαλεί ανατριχίλα σε πολλούς σήμερα!

Η φράση της Ανεργίτσας περί ανόδου και καθόδου είναι υπαινιγμός για μια δήλωση που είχε κάνει ο Στεφανόπουλος τις προηγούμενες μέρες, αλλά δεν ξέρω τόσο καλά το θέμα ώστε να το εξηγήσω σύντομα, ενώ από τη φράση του Πειναλέοντα βλέπουμε την πεποίθηση ή ελπίδα που υπήρχε σε πολλούς ότι η κυβέρνηση Στεφανόπουλου δεν θα μακροημέρευε. Ωστόσο, η εύθραυστη πλειοψηφία των 152 βουλευτών άντεξε πάνω ένα χρόνο (και όταν το 1966 διαχώρισε τη θέση του ο Τσιριμώκος και προς στιγμή χάθηκε η πλειοψηφία, αμέσως βρέθηκαν δυο πρόθυμοι βουλευτές της ΕΚ κι έτσι η κυβέρνηση επέπλευσε).

Προσθήκη: Στα σχόλια έγινε λόγος για τα τραγούδια σε στίχους Μποστ πλην των πασίγνωστων (Νήσος των Αζορών και Ρομβία). Ο Καλοπροαίρετος είχε την εξαιρετική ιδέα να στείλει δύο άλλα τραγούδια.

Πρώτα οι αρκετά γνωστοί Νεκροθάπται του Μαρκόπουλου με τον Γ. Ζωγράφο:

κι έπειτα η Σερενάτα του Θεοδωράκη με τον Αντρέα Ντούζο:

Και σε γιουτουμπάκι η Πόλη-Κωνσταντινούπολη του Μαυρουδή:

Advertisements

45 Σχόλια to “Το άχρηστο απολυτήριο (Μποστ και αποστασία)”

  1. psi4me said

    Βρίσκω το φαινόμενο της ανορθογραφίας εξαιρετικά ενδιαφέρον. Όπου το βλέπω, χωρίς να το θέλω, κάνω συνειρμούς. «Απολητύριον» – τυρί, άρα εξασφάλιση του επιούσιου. «Βαθμούς ορέους» – όρος, ψηλός, άρα βαθμός ψηλός. «Σημίοσα» – σημίτης – το πρώτο αλφάβητο.

  2. Μαρία said

    Άνοδος.
    http://tinyurl.com/3yobsl9

  3. sarant said

    Σε ευχαριστώ, Μαρία!

  4. Μαρία said

    3 26.9 δημοσιεύτηκε το σκίτσο. Να μη το τιμήσω;
    Εξάλλου στη μεταπολίτευση τιμούσαμε δεόντως τις προεκλογικές ομιλίες του Στεφ.

    Και οι εξετάσεις.
    http://tinyurl.com/3xjmjv3

  5. Διαβάζετε τον Jacques Prévert said

    Τα σκίτσα του Μποστ είναι ανεξίτηλα σημάδια ενός πρόσφατου παρελθόντος που μοιάζει τόσο πολύ στο σήμερα.

    Διακυβέρνηση της χώρας : Τριμελής επιτροπή (τότε) – Τρόικα (τώρα)

    Στα κέντρα των αποφάσεων : Κόκκας, Βλάχου (τότε) – ΜΜΕ, παπαγαλάκια (τώρα)

    Φλέγοντα θέματα (και τότε και τώρα, με τις έννοιες που τους δίνει ο καθείς) : «Κυπριακό», «τρομοκρατία», «πεζοδρομιακό»

    Άχρηστα απολυτήρια και εκκλήσεις για πληγούρι τότε, πτυχιούχοι με μπλοκάκι και τιμάριθμος, ΦΠΑ στα ύψη σήμερα…

    Το αγχώδες ερώτημα : Σε 50-60 χρόνια, ο Μποστ θα παραμένει ακόμα επίκαιρος, μια αιωνόβια επικαιρότητα; Ποιος έχει τη δύναμη να στοιχηματίσει;

  6. Μαρία said

    Η άνοδος-κάθοδος και στα «Πολιτικά πικάντικα» της Μακεδονίας, όπου ο μοχλός χαρακτηρίζεται σουπιά.
    http://tinyurl.com/2us9h65

  7. psi4me said

    Είδα τις εφημερίδες… Σα να μη πέρασε μια μέρα…
    Ποιος μας καταράστηκε να είμαστε σαν το πορτραίτο του Ντόριαν Γκραίη;

  8. Μαρία said

    Νίκο, πρόσθεσε στην ανθολογία σου άλλη μια του Φώκου της 12/9 με όλο το θίασο επι σκηνής.
    Ποιος είν’ αυτός που τρέχει να προλάβει; (Αλφρέεεδο)
    http://tinyurl.com/2fkvvzc

    7
    Όχι δα! Το «είσαι λαπάς» λέγεται μόνο για ποιητές.

  9. Alfred E. Newman said

    @8
    Με την σε άτοπο απαγωγή και δεδομενου ότι όλοι οι «συνήθεις ύποπτοι» είναι στις πρώτες σειρές, θα μπορούσε να είναι ο Κ. Ροδόπουλος.
    Μιά εικασία απλώς. 🙄

  10. Alfred E. Newman said

    @9
    Φυσικά παραλήφθηκε χαμογελάκι μετά το «απαγωγή». 😆

  11. Μαρία said

    9 Ο μοχλός είναι πίσω απ’ τον καμπινεδάρχη στα αριστερά περίπου του τσομπάνου.

    Στην 1η σειρά ο τύπος με τα μαύρα γυαλιά στα δεξιά του Μαρκεζίνη;

  12. Froso said

    Στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ που μας έστειλε το λινκ της Μαρίας (http://tinyurl.com/3yobsl9) εκτός από την ‘άνοδο’ διαβάζω και για το σκάνδαλο των εξετάσεων των Λατινικων που αναφέρει ο Νίκος (Σελ.8)
    Θέατρο Βέμπο παίζει Γαργάλατα-Γαργάλατα των Τραϊφόρου-Ελευθερίου (από τα στήθη που ήταν άσπρα σαν τα γάλατα του Αθανασιάδη-Νόβα, άλλου επίδοξου πρωθυπουργού). Στους Κινηματόγραφους η Γέφυρα του Ποταμού Κβάϊ (Σελ.4).
    Στη σελίδα 6, μεγάλη διαφήμιση του οχηματαγωγού ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ, που μετά από ένα μήνα ναυάγησε στη Φαλκονέρα πνίγοντας καμιά διακοσαριά επιβάτες και πλήρωμα.
    Πρόγραμμα ραδιοφώνου(σελ. 4): Τρεις σταθμοί (λειτουργούσαν από τις 7 το πρωί έως τα μεσάνυχτα – Το Τρίτο Πρόγραμμα από τις 7 το απόγευμα). Τηλεόραση; Ανακοίνωση στη σελίδα 8 περί διακοπής του Πειραματικού Σταθμού Τηλοψίας!
    Μακεδονικό : Συνομιλίες μεταξύ Γιουγκοσλαβίας και Βουλγαρίας, ενώ για τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Τσιριμώκο δεν υφίσταται Μακεδονικό ζήτημα… «οι δυο κυβερνήσεις μπορούν να μιλούν για κάποια Μακεδονία. Για μας Μακεδονικό ζήτημα δεν υπάρχει» (Σελ 8).
    Α ναι, κάπου λέει και για τον Μητσοτάκη που έκανε κάτι επιτυχείς χειρισμούς στο συνταξιοδοτικό της εποχής για να το …σιγουρέψει. Φτού! Αν σας πω ότι ειδικά γι αυτό το θέμα ξέχασα την σελίδα: Τυχαίο;
    Ψάξτε το!

  13. Διαβάζετε τον Jacques Prévert said

    Νομίζω πως ο Ροδόπουλος είναι αυτός με το μεγαλόσταυρο, πίσω δεξιά. Εκείνος που τρέχει -μπορεί και να πέφτω έξω- μου φαίνεται σαν απλός ανθρωπάκος που πάει μάλλον για να το «γλεντήσει», το ίδιο και 2-3 άλλοι τέτοιοι «περίεργοι» – ο αναμαλιασμένος με τη γενειάδα, αυτός με την πίπα και κάτι «ίσκιοι»…

    Μήπως θα μπορούσαμε να τους βρούμε, συλλογικά, τους εθνοπατέρες της εποχής; Εγώ διακρίνω (πάλι μπορεί να πέφτω κι έξω) εξ αριστερών, στην πρώτη σειρά : Τσιριμώκος, Μαρκεζίνης (Πίπης), Παπανδρέου (πάππος & ιδρυτής της δυναστείας), Στεφανόπουλος. Στη 2η : (;), Γαργάλατας, Κανελλόπουλος, Μενένιος Άπιος (στην πλάτη του Κανελλόπουλου – η κοτούλα δε χωρούσε στη γελοιογραφία). Στην 3η : (Κάτι μου λέει ο τύπος με το καπέλο που μοιάζει του Μακ Μίλαν, αλλά δε μού ρχεται τώρα), Μητσοτάκης (πατήρ & ιδρυτής της δυναστείας), Ροδόπουλος. Στην 4η : (Μοιάζει με τον Θεοτόκη;), Λογοτέχνης-τυροκόμος (με γκλίτσα – τη φωτιά και το τσεκούρι μάλλον δεν το είχε ακόμα). Έπεται ο λαουτζίκος (;)…

    Τώρα, όλα αυτά ίσως να είχανε συμβεί διαφορετικά, εάν κάποιος άλλος ιδρυτής δυναστείας δεν είχε φύγει για σπουδές γαλλικών στο Παρίσι. Τι λέτε;

  14. Alfred E. Newman said

    Σύμφωνώ για Τσιριμώκο στην πρώτη σειρά. Στη 2η Μανιαδάκης. Στην 3η Πιπινέλης. Στη 4η Θεοτόκης. Ο τρεχούμενος είτε απλός λαός είτε ίσως Κασιμάτης.

  15. Μαρία said

    Πρεβέρ, για το μαύρο γυαλί της 1ης σκέφτηκα κι εγώ τον Τσιριμώκο αλλά δες στο 2ο λινκ, δεν του μαυρίζει το γυαλί. Στο 1ο λινκ ο ίδιος τύπος που παραμονεύει.
    http://tinyurl.com/2a23ub7
    http://tinyurl.com/2cjgpup

    Λοιπόν ο καπελάτος ο Πιπινέλης, στην 4η ο Θεοτόκης και ο τύπος στα δεξιά του Νόβα ; κι εγώ.

    Τα ‘χεις τα χρονάκια σου βλέπω.

  16. Μαρία said

    Ω ο Μανιαδάκης! Είσαι σίγουρος;

    Σαν γκεσταπίτη τον έχει τον Τσιριμώκο.

  17. Μαρία said

    Φρόσω, χρόνια πολλά.

  18. Alfred E. Newman said

    >Ω ο Μανιαδάκης! Είσαι σίγουρος;<

    Επαρκώς!

  19. Μαρία said

    Αυτός πρέπει να είναι.
    http://pandektis.ekt.gr/dspace/handle/10442/64277

  20. Διαβάζετε τον Jacques Prévert said

    Alfred, ευχαριστώ για Μανιαδάκη και Πιπινἐλη, τους είχα στην άκρη της γλώσσας που λένε…

    Το 1965 ήμουν 15 χρονών. Βλέποντας το σκίτσο μετά 45 έτη, διαπιστώνω ότι από όλους αυτούς τους ανθρώπους ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΧΑ ζει ακόμα! Τον μαντέψατε. Κι επειδή έχω ακούσει να λένε πως θα μας θάψει όλους, να πω την αλήθεια, φοβάμαι, φοβάμαι πολύ… :))

  21. Μαρία said

    Πάλι πέσαμε μαζί.
    Μετά την πετυχημένη του καριέρα επι Μεταξά συνέχισε να θεωρείται πρωτοκλασάτος! Έχουμε βγάλει καλά κουμάσια κι εμείς.

  22. Διαβάζετε τον Jacques Prévert said

    Μαρία (ελπίζω να μην… πέσουμε πάλι μαζί) νομίζω πως λύθηκαν οι απορίες σου (άλλωστε τις μισές τις έλυσες από μόνη σου…)

    Συμπληρωματικά & διευκρινιστικά : Δεξιά του Νόβα, ο Θεοτόκης (κατά τον Alfred κι εμέ). Τα χρονάκια μου, ναι, τα έχω (60) αλλά δε φαίνομαι ούτε για 59 :)) Όσο για τα γυαλιά του Τσιριμώκου, ίσως άλλοτε να φορούσε φυμέ κι άλλοτε όχι!

  23. Alfred E. Newman said

    >Έχουμε βγάλει καλά κουμάσια κι εμείς.<

    Να υποθέσω ότι αναφέρεσαι στους εκ της Παλαιάς Ελλάδος προερχόμενους;
    Αν ναι τότε συνειδητοποιείς ότι έχουμε τη συντριπτική κουμασιοπαραγωγή 😆 διαχρονικά και διαπαραταξιακά.

  24. Froso said

    >Μετά την πετυχημένη του καριέρα επι Μεταξά …

    Καλε για ποιον λέτε;
    Θα σκάσω.

    Ευχαριστω Μαρία για τις ευχες σου 😉

  25. Μαρία said

    22 Ο Θεοτόκης ο δοντάς στα δεξιά του τσομπάνη, ψηλά. Γράψαμε κι οι δυο απο παραδρομή «στα δεξιά του Νόβα».

    Αλφρέδο, το εμείς αναφέρεται στους Κορίνθιους. Έχω κορινθιακό επώνυμο.

  26. Μαρία said

    24 Γι’ αυτόν στο 19 με το ρετσινόλαδο.

  27. Alfred E. Newman said

    Οι Αχαιοί όμως ❗

  28. voulagx said

    #19 Γεννηθεις, λεει, στο Σοφικο Κορινθιας που νομιζω ειναι αρβανιτοχωρι,αλλα το επωνυμο του δειχνει κρητικατσι

  29. Μαρία said

    28 Ναι, αρβανιτοχώρι. Και τα πολύ παλιά μανιάτικα ήταν σε -άκης.

  30. Immortalité said

    @ 28 αλλα το επωνυμο του δειχνει κρητικατσι Ε! όχι και κρητικός ο Μανιαδάκης! Μη μας τους φορτώνετε όλους, φτάνει ο ένας! 🙂 (που είναι των άλλων και μας ξεγιβεντίζει όλους…)

  31. Μαρία said

    ελληνικά επίκαιρα Σεπτεμβρίου 1965
    http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=3249&thid=16859

  32. Μαρία said

    Για Αλφρέδο
    http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=3267&thid=16645

  33. Alfred E. Newman said

    Ευχαριστώ! Βρισκόμουν στο Λονδίνο εκείνες τις μέρες.

  34. sarant said

    Τελικά τους βρήκατε. Κιεγώ πάντως πιστεύω ότι αυτός που τρέχει πίσω-πίσω είναι ο ανώνυμος βουλευτής.

  35. Βασιλική Μετατρούλου said

    Είχα ακούσει από παλιότερους για κάποια μελοποίηση που είχε κάνει ο Πάνος Τζαβέλλας,
    (ο γνωστός με τα αντάρτικα, που πέθανε πρόσφατα),
    σε κάποια δουλειά του Μποστ, μεγάλη δουλειά.
    Μάλλον δεν υπάρχει κάποια καταγραφή,
    έτσι ώστε να πάρουμε κάποια γεύση από τη συνάντηση αυτή,
    και να έχουμε τη χαρά να ακούσουμε κάποια ακόμη τραγούδια διά χειρός Μποστ
    (εκτός από τα πολύ γνωστά «Η νήσος των Αζορών» και «Η ρομβία», που και ο Νικοκύρης έχει εκτενώς παρουσιάσει,
    και εκτός από το τραγούδι «Οι νεκροθάπται» σε μουσική του νεαρού τότε Γιάννη Μαρκόπουλου,
    και ερμηνεία Γιώργου Ζωγράφου, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1960,
    δυστυχώς αυτό το τελευταίο κάποια στιγμή το είχα βρει στο youtube, τώρα δεν κατάφερα να το εντοπίσω).

    Για την συνεργασία Τζαβέλλα-Μποστ (που ο πολύς κόσμος αγνοεί· ελπίζω όχι οι φίλοι και οι φίλες της ομήγυρης),
    είδα πρόσφατα κάποιες αναφορές στο τεύχος του περιοδικού «Χοροστάσι», αρχές 2009, τεύχος αφιέρωμα στον Πάνο Τζαβέλλα,
    στις σελίδες 6 και 7, όπου γίνεται λόγος για «λαϊκή όπερα» του Μποστ, με τίτλο «Μαμά η Ελληνίς»,
    και, όπως προκύπτει έχει δισκογραφηθεί από την εταιρεία «Venus-Tzina».

    Το τεύχος του περιοδικού το ανέβασα εδώ

    http://tinyurl.com/3968o96

    Ελπίζω να είναι διαθέσιμο, χωρίς δυσκολία.

    Ή από εδώ:
    http://sachinides.com/Xorostasi_26.pdf

    Επίσης, ομολογώ ότι αγνοούσα πλήρως και τα δύο τραγούδια σε δίσκο 45 στροφών,
    που ερμήνευσε ο Γιώργος Νταλάρας.

    Αν κανείς ξέρει κάτι παραπάνω, ειδικά για την όπερα «Μαμά η Ελληνίς»,
    ας κάνει τον κόπο, παρακαλώ, κι ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  36. sarant said

    Βασιλική, όχι, εγώ τουλάχιστον δεν ξέρω για την όπερα που λες.

    Όσο για άλλον μελοποιημένο Μποστ, και με εξαίρεση τα θεατρικά του, εγώ μόνο ένα ακόμα τραγούδι έχω εντοπίσει, θαρρώ του Μαρκόπουλου, με τραγουδιστή ίσως τον Πουλόπουλο. Και περιέργως είναι δραματικό και όχι πολύ πετυχημένο. Αλλά τώρα δεν μπορώ να το βρω, επιφυλάσσομαι.

  37. sarant said

    Ο Καλοπροαίρετος έστειλε οπτικοακουστικό υλικό, που το πρόσθεσα στο τέλος του ποστ, τραγούδια σε στίχους Μποστ. Κοιτάξτε τα!

  38. Μαρία said

    Σατανικές ερωμένες του Φαίδωνα. Μουσική Μαμαγκάκη, στίχοι Ντάκου και Μποστ.
    http://www.tainiothiki.gr/el/Collection/film/2043

  39. Βασιλική Μετατρούλου said

    Στους στίχους από το «Οι νεκροθάπται»,
    κατά τη γνώμη σας, ο Μποστ λέει:
    «να με κλαύσης ξαπλωμένον
    παραπλεύρως της νεκρής»

    ή μήπως λέει

    «να με κλαύσης ξαπλωμένων
    παραπλεύρως τοις νεκροίς»;;;

    Αν και είναι πολύ πιθανόν να λέει:
    «να με κλάφσης ξαπλομένων
    παραπλέβρος τοις νεκροίς».

  40. sarant said

    Βασιλική, το ξυράφι του Όκκαμ λέει: της νεκρής, άλλωστε είναι και μία αυτή που αγαπά, όχι πολλοί.

  41. […] Το άχρηστο απολυτήριο (Μποστ και αποστασία) « Οι λέξεις… […]

  42. Μισιρλού... said

    ...μόνο ένα ακόμα τραγούδι έχω εντοπίσει, θαρρώ του Μαρκόπουλου, με τραγουδιστή ίσως τον Πουλόπουλο. Και περιέργως είναι δραματικό και όχι πολύ πετυχημένο. Αλλά τώρα δεν μπορώ να το βρω, επιφυλάσσομαι.

    Γιάννης Πουλόπουλος – Χαράματα [Γιάννη Μαρκόπουλου-Μποστ] από την ταινία του Γιώργου Σκαλενάκη «Ντάμα Σπαθί», 1966.

    Χαράματα

    Πέρα απ’ τα βουνά, υπάρχει ένας λαός
    χαράματα – χαράματα, σε γνώρισα.
    Κι ήρθαν και με ρώτησαν
    ποιος θα μας κρατήσει συντροφιά;

    Πέρα απ’ τη σιωπή, υπάρχει μια φωνή
    μεσάνυχτα – μεσάνυχτα σ’ αρνήθηκα.
    Κι ήρθαν και με φώναξαν
    ποιος θα μας ανάψει την φωτιά;

    Το τραγούδι πρώτα θα κυκλοφορήσει σε δισκάκι 45αρι και μετά -για λίγους μήνες- θα συμπεριληφθεί στον πρώτο προσωπικό δίσκο 33 στροφών του Πουλόπουλου.
    Στις 12/09/1967 κόπηκε από τη λογοκρισία των συνταγματαρχών ως «αναρχοκομμουνιστικόν άσμα» και αντικαταστάθηκε, στον 33αρι δίσκο βινυλίου, από το «Καράβια αλήτες» του Λοΐζου.

  43. Μισιρλού... said

    Και το σπάνιο εξώφυλλο της ΛΥΡΑ, από τους
    «Νεκροθάπται» [Γιάννη Μαρκόπουλου-Μποστ].

  44. […] (Για τον Ηλ. Τσιριμώκο και το δεύτερο κύμα αποστασίας) Το άχρηστο απολυτήριο (Τρίτο κύμα αποστασίας) Επίσης, δυο άλλα άρθρα […]

  45. […] τον Ηλ. Τσιριμώκο και το δεύτερο κύμα αποστασίας) Το άχρηστο απολυτήριο (Τρίτο κύμα αποστασίας) Επίσης, δυο άλλα άρθρα […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: