Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο Οκτώβριος στο ιστολόγιο

Posted by sarant στο 1 Νοεμβρίου, 2010


Μια και είναι η πρώτη μέρα του μήνα, πέρα από το Μηνολόγιο που ανέβασα ήδη, και μαζί με τις ευχές προς όλους, ταιριάζει θαρρώ να κάνω έναν περιαυτομπλογκικό απολογισμό του μήνα που μας πέρασε.

Ο Οκτώβριος του 2010, ο μήνας που έκλεισε χτες, είχε τις περισσότερες επισκέψεις μέσα στο 20μηνο που λειτουργεί το ιστολόγιό μας. Συνολικά είχαμε 103.056 επισκέψεις, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του περασμένου Μάρτη (96.453), που σημαίνει 3.324 επισκέψεις τη μέρα κατά μέσον όρο. Η καλύτερη εβδομάδα ήταν η πρώτη (από 4 έως 10 του μήνα), ενώ η καλύτερη μέρα ήταν η Παρασκευή 8 του μηνός, με 5.120 επισκέψεις. Αυτό όμως δεν είναι ρεκόρ: προηγείται μια μέρα του Φλεβάρη με 5.720 επισκέψεις.

Να σημειωθεί ότι και ο περσινός Οκτώβρης είχε κάνει ρεκόρ επισκέψεων, τότε -διότι γενικά ο Οχτώβρης είναι μήνας που ευνοεί τη δικτυοπλοΐα (το σερφάρισμα, το ιντερνετιλίκι). Πέρσι τον Οχτώβρη είχαμε 68896 επισκέψεις, φέτος έχουμε σχεδόν 50% περισσότερες.

Τώρα, αν αυτές οι επισκέψεις είναι μοναδικές ή όχι, θα σας γελάσω. Νομίζω πως μέσα στη μέρα, όσες φορές κι αν επισκεφτεί κανείς το μπλογκ (από το ίδιο μηχάνημα) θα μετρήσει για μία επίσκεψη, αλλά δεν το λέω με σιγουριά. Τέλος πάντων, σας ευχαριστώ πολύ-πολύ για το ενδιαφέρον που δείχνετε.

Τα άρθρα του μήνα που συγκέντρωσαν τις περισσότερες επισκέψεις ήταν:

Οι εικόνες και τα ψέματα, 4.006 επισκέψεις / 475 σχόλια

Τα ελληνικά της υπουργού ΠΔΒΜΘ κ. Άννας Διαμαντοπούλου, 3250 επισκέψεις/345 σχόλια

Η σιλικόνη του Βηματοδότη και άλλα μεζεδάκια, 2100 επισκέψεις/295 σχόλια

Ο μουτζαχίντ, ο ταλίμπ, το πιροζόκ, το ρουμπάι, 2012 επισκέψεις/387 σχόλια

Ποιον θα ψηφίσετε για περιφερειάρχη Αττικής; 1940 επισκέψεις/160 σχόλια

Από τα παλιότερα άρθρα, τις περισσότερες επισκέψεις δέχτηκαν το άρθρο Μια τρύπα στο νερό και άλλες παροιμιακές εκφράσεις (υπάρχει σχετική ερώτηση σε βιβλίο γλώσσας του Γυμνασίου) και Η τρόικα, το μνημόνιο και οι κόκκινες γραμμές. Το γενικό ρεκόρ πάντως, και στις επισκέψεις και στα σχόλια, εξακολουθεί να το έχει το άρθρο για τη Δασκάλα του Μεγαδέρειου, με 7966 επισκέψεις και 798 σχόλια.

Μια και περιαυτομπλόγκησα ασύστολα, δεν θα πω άλλα. Ή μάλλον, για να μην σας αφήσω παραπονεμένους, ας επισημάνω ένα μεζεδάκι του Κ. Γεωργουσόπουλου που το διάβασα προχτές, να μην το ξεχάσω. Με την ευκαιρία των 2.500 χρόνων από τη μάχη του Μαραθώνα, ένα θέμα που, ομολογώ, παρέλειψα να το σχολιάσω στο ιστολόγιο και να με συμπαθάτε, ο Κ.Γ. φαντάζεται τον Φειδιππίδη να χάνεται στον χωροχρόνο και να προσγειώνεται στην εποχή μας, μέσα σε ψαροταβέρνες και εμπορικά κέντρα, σε ένα όργιο θορύβου και υπερκατανάλωσης. Ο χαμένος δρομέας, λέγεται το αφήγημα.

Διαβάστε το αν θέλετε, εγώ θα περιοριστώ να επισημάνω δυο-τρία πραγματάκια. Πρώτον, ότι πέντε χρόνια νωρίτερα το άρθρο αυτό θα χτυπούσε περισσότερο στο κέντρο’ να μιλάει κανείς σήμερα για όργιο κατανάλωσης όταν τα περισσότερα εμπορικά βαράνε μύγες και ο περισσότερος κόσμος σφίγγει το ζωνάρι, όσο και να πεις δεν πείθει. Θα μου πείτε, φέτος συμπληρώνονταν τα 2500 χρόνια -τι να κάνει ο άνθρωπος; Να περιμένει άλλα 500; (Σύμφωνα με αισιόδοξες εκτιμήσεις, σε 500 χρόνια, εκτός που θα έχουμε στρόγγυλο νούμερο στην επέτειο του Μαραθώνα, θα έχουν αρχίσει να αποδίδουν και οι θυσίες μας).

Δεύτερο που έχω να παρατηρήσω: τα τυπογραφικά λάθη είναι βέβαια αναπόφευκτα, αλλά λάθος στη χρονολογία της μάχης είναι μεγάλη καντεμιά: όχι 480 π.Χ. ο Μαραθώνας, αγαπητοί, αλλά 490! (Στα 480 είχαμε τις Θερμοπύλες και τη Σαλαμίνα, όπως ξέρουν οι παλιότεροι που τα έχουν και πιο πρόσφατα).

Τρίτο και τελειώνω. Ο αλαφροΐσκιωτος που έχει το χάρισμα να βλέπει και να ακούει τον χαμένο μαραθωνοδρόμο, τον ακούει στο τέλος του αφηγήματος να αναφωνεί: Οι Ασιάτες νενικήκασιν!

Είναι όμως σωστό αυτό; Η πρόταση αυτή είναι σαν να φοράς χλαμύδα με ελβιέλες: το «νενικήκασιν» δεν παντρεύεται με το «οι Ασιάτες» -τουλάχιστο, βάλε «οι Ασιάται». (Άμα το πολυψειρίσουμε, ούτε κι αυτό ταιριάζει απόλυτα, γιατί το Ασιάτης δεν μαρτυρείται στην κλασική εποχή και έτσι κι αλλιώς δεν ξέρω αν θα το έβαζε έναρθρο ο Φειδιππίδης).

Τέλος πάντων, και πάλι εύχομαι καλό μήνα και σε 10 χρόνια που θα έχουμε τα 2500 χρόνια από τις Θερμοπύλες και τη Σαλαμίνα σας υπόσχομαι να μην παραλείψω να σχολιάσω την επέτειο!

58 Σχόλια to “Ο Οκτώβριος στο ιστολόγιο”

  1. βλέπω ὅτι τὰ νήματα ποὺ εὐνοοῦν θρησκευτικὲς ἔριδες εἶναιπολὺ πιασάρικα. καὶ σὰν ψὲς ἐκτὸς ἀπὸ τὸ γενέθλιον τοῦ Λαπαθιώτη καὶ τὸν θάνατο τοῦ Ἐγγονόπουλου εἴχαμε καὶ τὴν θυροκόλλησι τῶν θέσεων τοῦ Λουθήρου!

  2. Immortalité said

    Νίκο στην γκαντεμιά ο γκαντέμης δαίμονας σου έφαγε το γάμμα. 😉

    θα χτυπούσε περισσότερο στο κέντρο εννοείς θα έβρισκε στόχο;

    (Γιατί οι παλιότεροι τα έχουν πιο πρόσφατα; )

  3. Καλή συνέχεια. Έχετε τόσες αναγνώσεις γιατί οι αναρτήσεις το αξίζουν.

  4. sarant said

    1: Κορνήλιε, πράγματι, οι θρησκευτικές έριδες έχουν πέραση…

    2: α) Εγώ το έμαθα καντέμης, καντεμιά. Άλλωστε, δεν είναι από το god damn, όπως θέλει ο μύθος, αλλά από τουρκική λέξη kadem, αν και δεν είναι τόσο απλό το θέμα (και γιαυτό δεν έχω γράψει ακόμα άρθρο)
    β) Ναι, γ) Επειδή είναι πιο κοντά στα γεγονότα (κρύο αστείο ήταν)

    3: Ευχαριστώ πολύ, αγαπητέ!

  5. Μαρία said

    Ο γκαντέμης είναι πιο καντέμης κι ο γκαραγκιόζης πιο καραγκιόζης.

  6. Immortalité said

    Συγγνώμη βρε παιδιά αλλά δε φταίω γω, από μικρή δεν τα ‘παιρνα τα γράμματα. Το ΛΚΝ δίνει μόνο τον γκαντέμη. Λέει βέβαια ότι προέρχεται από το τούρκικο/ αραβικό kadem, αλλά ότι λόγω συμπροφοράς με το άρθρο στην αιτιατική [ton-k > toŋg > g]· μας προκύπτει γκαντέμ(ης). Άρα;
    Τουλάχιστον στην κάργια είχε και τους δύο τύπους 😉

  7. Μαρία said

    6 Αυτοί είναι μπαόκια και δεν έχουν εκλεπτυσμένα γούστα.

  8. Immortalité said

    @ 7 Μπορεί, αλλά είναι καλά παιδιά και τους αγαπάμε 🙂

  9. ἂν καὶ γκαντέμη τὸν ξέρω ψηφίζω νὰ εὐπρεπιστῇ σὲ κανδέμης.

  10. Το 489 π.Χ. κλείσαμε 1 χρόνο, το 488 π.Χ. 2 χρόνια, κ.ο.κ. Το 1 π.Χ. κλείσαμε 489 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα.

    Έτος 0 μ.Χ. (ή π.Χ.) θαρρώ δεν είχαμε, από το 1 π.Χ. πάμε στο 1 μ.Χ., οπότε το παραλείπω, και συνεχίζω από κει που μείναμε:

    Το 1 μ.Χ. κλείσαμε 490 χρόνια, το 2 μ.Χ. 491 χρόνια, κ.ο.κ. Το 2010 μ.Χ. κλείνουμε 2.499 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα.

    Ή όχι;

  11. sarant said

    10: Ωχ! Κανείς άλλος στον κόσμο δεν το έχει προσέξει αυτό; (Από την άλλη, βέβαια, τους δίνεις αφορμή να το γιορτάσουν και του χρόνου!)

  12. Μπαααααααα! Σάματις ξέρουμε πόσες μέρες θα χάναμε με τη μεταφορά των ημερολογίων; Εδώ η καημένη η σοβιετική επανάσταση, που έγινε μόλις τον περασμένο αιώνα, είναι οκτωβριανή αλλά γιορτάζεται Νοέμβρη!

  13. π2 said

    Στάζυ και Νίκο: Πώς δεν το έχουν προσέξει; Βεβαίως και το έχουν προσέξει. Δεν βρίσκω λινκ, αλλά μου μετέφεραν πως ο Υπουργός Τουρισμού, μες στη χαρά του για την πληρότητα των ξενοδοχείων της Αττικής λόγω του Μαραθωνίου, αστειεύτηκε ότι ίσως πρέπει να επαναλάβουμε την εκδήλωση και του χρόνου, γιατί υπάρχει κι ένα ζητηματάκι με το ανύπαρκτο έτος 0.

  14. @ 10 Μου θύμισες ένα από τα στιχάκια που σκάρωσα σε μαθητική έκθεση, κάπου στην Πέμπτη δημοτικού, θέμα Χριστούγεννα, έγραφα: «Το ένα έτος προ Χριστού / που έγινε η γέννηση αυτού..» Με φωνάζει ο δάσκαλος, τι γράφεις εδώ παιδί μου, ποιός στα λέει αυτά; «Μα αφού δεν μπορεί να γεννήθηκε το μηδέν, κύριε, γιατί μηδέν δεν υπάρχει, άρα γεννήθηκε το μείον ένα, αφού μετά την πρώτη Ιανουαρίου, το επόμενο έτος ήταν το ένα μετά τη γέννησή του…»
    Ποτέ δε κατάφερα να τον πείσω ότι αυτό το σκέφτηκε ο 10χρονος εαυτός μου, ούτε πήρα και πειστική εξήγηση γιατί μου επέστρεψε την κόλλα και μου είπε να γράψω άλλη έκθεση με θέμα: «Η βασιλόπιττα» (σοβαρά).

  15. Έτσι δεν κάνουν και διάφοροι λογοτέχνες, που βαφτίζουν το έργο τους «11 και μία νύχτες στην Ακρόπολη». Ε, του χρόνου θάχουμε τα «2.500±1 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα».
    Το ωραίο είναι ότι πρώτοι βγήκανε τρεις Κενυάτες.
    Ξέρετε, τώρα: «Ελλήνων προμαχούνται Κενυάται Μαραθώνι, χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν» ή κάπως έτσι.

  16. Immortalité said

    Μα για να μην βγαίναν πρώτοι οι Κενυάται κάποιος έπρεπε να κυνηγά τους Έλληνες!

    @ 10 και 14 Καλά εγώ ακόμα τα χάνω στο μέτρημα των χρόνων και χωρίς να μπερδεύεται το μηδέν…

  17. Alfred E. Newman said

    Υποψιάζομαι ότι στο βάθος δεν υπάρχει κήπος (όπως σε κάποιες ταβέρνες) αλλά η συζήτηση για το πότε μπήκε η νέα χιλιετία…
    Τέλος πάντων.

    Δεδομένου ότι η αρίθμηση ρυθμίστηκε συμβατικά, και μάλιστα πολλά χρόνια μετά το υποτιθέμενο γεγονός της γέννησης του Ιησού τα αριθμητικά δεδομένα είναι μάλλον απλά.

    490 χρόνια συμπληρώθηκαν σε κάποια συμβατική ημερομηνία. Φυσικά δεν υπάρχει χρόνος μηδέν αλλά υπάρχει ο 1. Από τότε που τέλειωσε ο 1 ως τις 31 12 του 2010 θα έχουν περάσει 2010 χρόνια. Σύν τα 490 που είχαμε κρατούμενα ergo.

    Όσο γράφω πάντως προσπαθώ να θυμηθώ ένα αγγλικό δίστιχο που περιγράφει ορθότερα τα τότε γεγονότα. Από μνήμης λοιπόν γιατί δεν μπόρεσα να το εντοπίσω ακριβώς:

    How curious it is to see
    That Christ was born in 4 bC

    Φυσικά είναι γνωστό ότι η χρονολογία γέννησης τοποθετείται μεταξύ 4 και 9 του συμβατικού πΧ.
    Και κλείνω με την απόκρυφη ιστορία κάποιου που προσπαθούσε να πουλήσει ένα ιδιαίτερα σπάνιο νόμισμα το οποίο είχε ημερομηνία 490 πΧριστού.

  18. #17 Κολοκύθια με τη ρίγανη 🙂

    Τα γεγονότα χρονολογούνται με διάφορους τρόπους, όπως ξέρουν όλοι οι ιστορικοί. Κι αν το ν-οστό έτος της βασιλείας κάποιου συμπίπτει με το Χ μ.Χ., αυτό δεν το αλλάζει κανένα «όλα είναι σχετικά». Όλα είναι σχετικά στο καφενείο. Κι αν είναι σχετικά από την αρχή, ας μην αποφάσιζαν κάποιοι να μετρήσουν λάθος.

  19. sarant said

    Σοφία, πολύ καλή η μαθητική ιστορία!

  20. Alfred E. Newman said

    Τα παράπονά σου στο Διονύσιο τον Μικρό Stazyb(e) (o)

  21. rogerios said

    Το έχουν προσέξει κι άλλοι ότι τα 2.500 χρόνια συμπληρώνονται το… 2011 (πάντως στον γαλλικό τύπο, εξειδικευμένο και γενικό, έχει επισημανθεί αρκετές φορές). Όπως και να το κάνουμε όμως οι στρογγυλές χρονολογίες έχουν τη χάρη…

  22. #20 Όχι, σε σένα θα τα πω να τ’ ακούσεις. Γιατί τα 490 χρόνια συμπληρώθηκαν σε κάποια συμβατική ημερομηνία. Φυσικά δεν υπάρχει χρόνος μηδέν αλλά υπάρχει ο 1. Από τότε που τέλειωσε ο 1 ως τις 31 12 του 2010 θα έχουν περάσει 2010 χρόνια. Σύν τα 490 που είχαμε κρατούμενα ergo. είναι άρες μάρες κουκουνάρες, μετά συγχωρήσεως.

    Ή δεχόμαστε ότι έχουμε κενά στον τρόπο χρονολόγησης, κι ότι παίζουν Διονύσιοι και λοιποί, οπότε αποφασίζουμε να μην λέμε πούμε 2.500 χρόνια καθόλου, ή δεχόμαστε μερικά δεδομένα με συνέπεια.

    Οι ιστορικοί συμφωνούν ότι η μάχη έγινε, με αναγωγή στο Ιουλιανό ημερολόγιο, στις 12/9 (ή 12/8) του 490 π.Χ. Στα ξανακάνω, λοιπόν, λιανά:

    Στις 12/9 (ή 12/8) του 489 π.Χ. κλείσαμε 1 χρόνο, στις 12/9 (ή 12/8) του 488 π.Χ. 2 χρόνια, κ.ο.κ. Στις 12/9 (ή 12/8) του 1 π.Χ. κλείσαμε 489 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα.

    Έτος 0 μ.Χ. (ή π.Χ.) θαρρώ δεν είχαμε, από το 1 π.Χ. πάμε στο 1 μ.Χ.*, οπότε το παραλείπω, και συνεχίζω από κει που μείναμε:

    Στις 12/9 (ή 12/8) του 1 μ.Χ. κλείσαμε 490 χρόνια, στις 12/9 (ή 12/8) του 2 μ.Χ. 491 χρόνια, κ.ο.κ. Στις 12/9 (ή 12/8) του 2010 κλείσαμε 2.499 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα. Αν θέλουμε να γιορτάσουμε έτος ολόκληρο για τα 2.500 χρόνια, θα το κάνουμε το 2011.

    Κι ακόμη πιο λιανά· λες: Από τότε που τέλειωσε ο 1 ως τις 31 12 του 2010 θα έχουν περάσει 2010 χρόνια.
    Δηλαδή, μας λες ότι από 1/1/0002 ως τις 31/12/2010 (ή 1/1/2011, για να σε διευκολύνω) είναι 2010 χρόνια./ Ελπίζω να μην είσαι ιστορικός ή μαθηματικός 🙂

    * Αν θες να φέρεις την κουβέντα εδώ, ότι το 1 μ.Χ. μπορεί να μην ήταν τελικά 1 μ.Χ., αλλά 5, ή 30 ή -10, καλώς να την φέρουμε, αλλά αυτό δεν έχει σχέση με τον ισχυρισμό σου στην πλαγιογραφή.

  23. Alfred E. Newman said

    >Δηλαδή, μας λες ότι από 1/1/0002 ως τις 31/12/2010<
    Εγώ εγραψα από την 1/1/1 και όχι 2 χωρίς να ξεχνώ τη σύμβαση του Διονύσιου.

    Με την ευκαιρία για λύσε μου δύο απορίες.
    Πρώτη. Πότε μπήκε η χιλιετία, ή έστω ο αιώνας, που διατρέχουμε. την 1/1/2000 ή την 1/1/2001;
    Δεύτερη απορία. Σε τι οφείλεται η έντασή σου;

    Και μια ακόμα ερώτηση μια που δεν είμαι ούτε ιστορικός ούτε μαθηματικός. Αν φυσικά μπορείς να κατέβεις για λίγο αφενός από το βάθρο και αφετέρου να εξηγήσεις αυτά τα διάφορα σε κάποιον που δεν μπορεί να ακολουθήσει απόλυτα τη δική σου ατράνταχτη θέση.

    Πόσο δύσκολη είναι η έννοια της σύμβασης;.
    Έγραψα ότι πριν τη συμβατική αρίθμηση του Διονυσίου υπήρχαν κάποια ιστορικά γεγονότα. Φυσικά και δεν υπήρχε χρονιά 0 υπήρχε όμως (για το Μαραθώνα) χρονιά 1 ή αλλιώς είχαν περάσει 490 χρόνια και μετά ακολούθησε χρονιά 1. Όλα αυτά σύμφωνα πάντα με τον Διονύσιο.

    Και ένα ημιτελικό σχόλιο. Άλλος και όχι εγώ θεώρησε σημαντικό γεγονός την αμφισβήτηση του 2500. Εγώ δεν θυμόμουν καν πότε έγινε η αιτία της έκκρηξής σου δηλαδή η μάχη.

  24. Alfred E. Newman said

    >Έτος 0 μ.Χ. (ή π.Χ.) θαρρώ δεν είχαμε, από το 1 π.Χ. πάμε στο 1 μ.Χ.*, οπότε το παραλείπω, και συνεχίζω από κει που μείναμε:<

    Απορία εύλογη νομίζω. Στις 31 12 τέλειωσε το 1 πΧ. Η επόμενη μέρα πως "ονομάστηκε";
    Και για να μην κάνουμε παιχνιδάκια εγώ εικάζω πως ονομάστηκε 1/1/1 Εσύ μοιάζει να δέχεσαι ότι ονομάστηκε 1/1/2 προφανώς γιατί δεν σου πάει να έχεις δύο χρονιές 1 στη σειρά.

  25. 1. Ούτε έκρηξη υπάρχει, ούτε βάθρο, ούτε ένταση. Πέρα από τα σμάιλιζ δεν μπορώ να προσθέσω κάτι άλλο στον τρόπο που γράφω προκειμένου να γίνει κατανοητός ο τόνος μου.

    2. Έγραψες (παστώνω) : Από τότε που τέλειωσε ο 1. Αν ο 1 για σένα τελειώνεις τις 1/1/1, πάσο. Αλλιώς είμαι εγώ ο χαζός, κατά τα λεγόμενά σου.

    3. Τα υπόλοιπα είναι κι άλλη σάλτσα. Καλά νάμαστε, αλλά δεν είναι όλα σχετικά, τι να κάνουμε… 🙂

  26. Α, ωραία. Τώρα διευκρίνισες ότι με 1 εννοείς το 1 π.Χ., που πάλι δεν αλλάζει τίποτε. Πάμε λοιπόν. Ξαναπαστώνω από το 22:

    Στις 12/9 (ή 12/8) του 1 π.Χ. κλείσαμε 489 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα.

    Και συνεχίζω την αρίθμηση…
    Στις 12/9 (ή 12/8) του 1 μ.Χ. κλείσαμε 490 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα (απόντως του έτους 0)
    Στις 12/9 (ή 12/8) του 2 μ.Χ. κλείσαμε
    491 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα
    Στις 12/9 (ή 12/8) του 3 μ.Χ. κλείσαμε
    4922 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα

    Στις 12/9 (ή 12/8) του 2009 μ.Χ. κλείσαμε
    2.498 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα
    Στις 12/9 (ή 12/8) του 2010 μ.Χ. κλείσαμε
    2.499 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα

  27. Alfred E. Newman said

    Κάποια στιγμή μέσα στο 2010 έκλεισα τα 69 μου χρόνια. Τώρα λοιπόν σύμφωνα με τις γενικές παραδοχές είμαι 70.
    Τον περασμένο Σεπτέμβριο συμπληρώθηκαν 2499 χρόνια άρα τώρα η μάχη είναι στο 2500ό έτος της ως το Σεπτέμβριο του 2011.
    Είσαι έτσι ικανοποιημένος;

    Γιατί κάνω το ερώτημα; Όχι από διάθεση αντιδικίας. Απλώς για να επισημάνω ότι σύμφωνα με τη σύμβαση του Διονυσίου κάποιοι υπολογισμοί μπερδεύονται όχι γλυκά αλλά εριστικά.

    Εκκρεμεί μια απορία για το πότε ξεκίνησε ο αιώνας που διατρέχουμε.

  28. Ρίχνω τους τόνους επισημαίνοντας ότι η υπόθεση του Νικοκύρη, ότι δηλαδή
    μέσα στη μέρα, όσες φορές κι αν επισκεφτεί κανείς το μπλογκ (από το ίδιο μηχάνημα) θα μετρήσει για μία επίσκεψη
    είναι (δυστυχώς για μας τους ιστολόγος) μάλλον λανθασμένη. Αν μη τι άλλο, αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι όσο περισσότερα σχόλια έχει μια ανάρτηση, τόσο περισσότερες κι οι επισκέψεις. Αυτό τουλάχιστον έχω παρατηρήσει στο δικό μου μπλογκ, όπου αναδείχτηκαν δημοφιλή κάποια σχετικά αδιάφορα ποστ όπου όμως η συζήτηση παρεκτράπηκε (ή, αν προτιμάτε, ευλογήθηκε) με πολλά σχόλια. 😦

  29. π2 said

    Δεν καταλαβαίνω γιατί μαλώνετε. Πάμε πάλι: 90% πληρότητα τα αθηναϊκά ξενοδοχεία λέμε. Και οι δύο δίκιο έχετε. Φέτος έχει δίκιο ο Αλφρέδος, του χρόνου ο Στάζυβος. Να τον ακούτε τον Γερουλάνο: δει δη χρημάτων, που έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, περίπου 45.000 χρόνια πριν. 😛

  30. Τον περασμένο Σεπτέμβριο συμπληρώθηκαν 2499 χρόνια άρα τώρα η μάχη είναι στο 2500ό έτος της ως το Σεπτέμβριο του 2011. Είσαι έτσι ικανοποιημένος;

    Αν εσύ είσαι ικανοποιημένος με τον εαυτό σου, η δική μου ικανοποίηση περισσεύει. 😉

    Για την ερώτηση που εκκρεμεί, η απάντηση είναι την 1/1/2001. Τι κερδίζω; 🙂

  31. Alfred E. Newman said

    >Για την ερώτηση που εκκρεμεί, η απάντηση είναι την 1/1/2001. Τι κερδίζω;<

    Κάτι που μάλλον σου είναι αδιάφορο και άνευ αξίας: την απόλυτη συμφωνία μου.

  32. #31 Κάτι που είναι δικό σου συμπέρασμα. Ευτυχώς, έχεις μια επιφύλαξη με το «μάλλον».

    Πάντως, από την στιγμή που δεν τον γνωρίζω από αλλού, ο Alfred E. Newman του ιστολογίου είναι για μένα ακριβώς ό,τι λέει και και όπως τα λέει. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερα.

  33. Κάθε κλικ από οπουδήποτε σε οποιοδήποτε λινκ -ή enter σε πληκτρολογημένο στη γραμμή διευθύνσεων- που οδηγεί σε σελίδα του sarantakos.wordpress.com θεωρείται pageview. Εξαιρούνται του ίδιου του νικοκύρη, εφόσον είναι συνδεδεμένος στο λογαριασμό του, μαζί και τα «κλικ» από τις διάφορες αράχνες που περιδιαβαίνουν τον ιστό, και τα λινκ που οδηγούν σε αρχεία που έχουν ανεβεί στο ιστολόγιο.

    Για να καταγραφεί η επίσκεψη /προβολή σελίδας /χτύπημα /χιτ πρέπει στο φυλλομετρητή του κλικ να είναι ενεργοποιημένη η εκτέλεση κώδικα javascript.

    http://en.support.wordpress.com/stats/

  34. sarant said

    Στάζιμπε, ευχαριστώ για τα στατιστικά.

  35. Immortalité said

    Τώρα που τα βρήκατε και μου δώσατε (ο Στάζυ) ένα χρόνο παράταση να τρέξω στο Μαραθώνιο, μήπως μπορείτε να μου πείτε ποιος είναι ο Διόνυσος;

  36. Μαρία said

    35 Γούγλισε: Διονύσιος ο Μικρός.

  37. Αγγελος said

    Αλφρέδε, συγνώμη, αλλά αν μέσα στο 2010 έκλεισες τα 69, είσαι ακόμα 69 ετών – και να τα εκατοστήσεις. Διανύεις ήδη το 70ό σου έτος, αλλά δεν είσαι ακόμα 70, όπως ακριβώς ένα ασαράντιστο μωρό διανύει βεβαίως την πρώτη χρονιά της ζωής του, αλλά δεν είναι ενός χρόνου!
    Και η ακρίβεια ή μη των υπολογισμών του Διονυσίου του Μικρού δεν έχει καμία σχέση με την υπόθεση. Μπορεί ίσως να αμφισβητηθεί (δεν ξέρω σε τί βασίζεται) η χρονολόγηση της μάχης του Μαραθώνα, αλλά ακριβώς επειδή οι χρονολογίες είναι συμβατικές, το ότι κάτι που έγινε την άνοιξη του 490 π.Χ. έγινε πριν από 2499 χρόνια και μερικούς μήνες είναι θέμα αριθμητικής και δεν σηκώνει αμφισβήτηση. Τώρα, αν μου πεις (που δεν θα το πεις, γιατι δε λες απρέπειες) «και κάποιος χ…», δεν θα διαφωνήσω.

  38. Immortalité said

    Καλά ντε, πάντως Μικρός ήταν λάθη θα έκανε.
    Μικρός σε αντίθεση με τον Αρεοπαγίτη ή άνευ λόγου;

    @ 27 Αλφ σμα έκλεισες τα 69 φέτος είσαι 69 γεμάτα και περπατάς τα 70. Αυτοί (της γενικής παραδοχής) σου κλέβουν ένα χρόνο κατά γενική παραδοχή 😉

    (@35 ίδια ο πατέρας μου. Κάθε φορά που ρώταγα κάτι, άνοιξε το λεξικό/εγκυκλοπαίδεια ήταν η απάντησή του. 🙂 )

  39. gbaloglou said

    #35-#36:

    Άλλο Διονύσιος και άλλο Διόνυσος, όπως άλλωστε άλλο Δημήτριος και άλλο Δημητρός

  40. Immortalité said

    Ωχ Άγγελε μαζί γράφαμε 🙂

    Και το 35 δεν ήταν αυτοαναφορά, λάθος ήταν. Στη Μαρία πήγαινε…

  41. #38 jfgi 😉

  42. Alfred E. Newman said

    41
    >jfgi<

    omfg

  43. Με λίγα λόγια κάθε επέτειος μετά Χριστού είναι μονή επέτειος ενώ κάθε μια προ Χριστού είναι διπλή. Η χρονομέτρηση είναι δάκτυλος των εθνικών για να υπάρχει θέμα προς συζήτηση. 🙂

    Βέβαια, έχουμε και επέτειο 6 (ή 7) ετών από την καταστροφή του πεδίου της μάχης του Μαραθώνα. Δυστυχώς η μοίρα έστειλε εμάς να καταστρέψουμε τον ιστορικό αυτό χώρο και να μην έχουμε ακόμη συνειδητοποιήσει την ζημία που έχουμε κάνει.

    Εδώ βέβαια έχω ένα φιλοσοφικό ερώτημα. Έχουν δικαίωμα οι αρχαιολόγοι να ξεθάβουν τους νεκρούς προκειμένου να τους μετατρέψουν σε εκθέματα; Πέρα από τον Μαραθώνα ας δούμε πχ τους Φαραώ οι οποίοι για λόγους θρησκευτικούς επέλεξαν να ταριχευτούν στους συγκεκριμένους τόπους. Με ποιο δικαίωμα ένας αρχαιολόγος μπαίνει μέσα στον τάφο και βεβηλώνει τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του ταριχευμένου βασιλιά; Στην περίπτωση του Μαραθώνα οι νεκροί ανήκουν στον συγκεκριμένο τόπο και την αιωνιότητα. Έχουμε δικαίωμα να τους ξεθάψουμε για να γεμίσουμε τα μουσεία;
    Κατά την δική μου άποψη δεν έχουμε τέτοια δικαιώματα, ακόμη και αν οι θρησκείες θεωρούνται νεκρές, ακόμη και αν έχουν περάσει χιλιάδες χρόνια.

  44. sarant said

    39: Ο Δημητρός με τα ψώνια;

  45. Immortalité said

    @ 41 Είσαι κάθαρμα! 😛

    Το γκούκλισα αλλά δεν έβγαλα συμπερασμα.

  46. Τώρα που κατάφερα να μπω -έχει πάθει κάτι η wordpress απόψε; Ίσως μόνο για τα μέλη της; Ή είναι που επέστρεψα από τις μίνι διακοπές μου και το ίντερνετ με εκδικείται; 😦

  47. Immortalité said

    Μπαλό δίκιο έχεις, μου ξέφυγε το ιώτα. Αμα δεις από που γράφω…

  48. Immortalité said

    Κατακαημένε Δύτη το ιντερνετ είναι σαν τη θάλασσα. Μισάει την προδοσία… 😉

    (δεν μπορούσα να το embedώσω)

    Πάντως εδώ η πόρσε δουλεύει.

  49. voulagx said

    Απο την μαχη του Μαραθωνα (12/9/490π.Χ.) μεχρι σημερα περασαν 2499 χρονια και 7 μηνες και 13 ημερες.
    Εχω μια θαυμασια αποδειξη για αυτο, αλλα ο χωρος των σχολιων δεν ειναι αρκετος για να την γραψω!

  50. gbaloglou said

    #44:

    Ναι — ψιθυρίζεται μάλιστα ότι τα «ψώνια» μπορούν να διαβαστούν κατά δυο τουλάχιστον τρόπους!

  51. voulagx said

    Παροραμα στο #49: 6 μηνες

  52. Μαρία said

    45 Ε τότε γούγλισε Denys le Petit ή Dionysius exiguus
    ή anno domini

  53. Μαρία said

    47 Κι αφού θες μασημένη τροφή
    http://www.oodegr.com/oode/istoria/xronologiseis/dionisios1.htm

  54. Μπουκανιέρος said

    Ιμόρ, Μικρός μάλλον επειδή ήταν μικρόσωμος, σαν εκείνη την άλλη τάπα, τον Πεπίνο.
    …για το αριθμητικό μας μπέρδεμα, πάντως, μάλλον φταίει ο Βέδας τελικά.

  55. Μαρία said

    The surname EXIGUUS, or «The Little», adopted probably in self-deprecation and not because he was small of stature. Ήταν μάλλον ταπεινός, λέει η καθολική εγκυκλοπαίδεια, κι όχι μικρός το δέμας.

  56. Μπουκανιέρος said

    …ε, αφού το λέει, πάσο.
    (Δε θυμάμαι πού διάβασα την άλλη άποψη – υποθέτω ότι όλ’ αυτά είναι ερμηνείες της επωνυμίας…
    Ξέρουμε αν υπόγραφε έτσι ο ίδιος; Αν ναι, η καθολική ερμηνεία κερδίζει πόντους.)

  57. sarant said

    Καλημέρα.
    48-49, πολύ ωραία!

  58. Immortalité said

    @52 53 Μαρία σχώρα με δεν ήξερα ότι το να ρωτάς πριν γκουγλίσεις είναι έγκλημα καθοσιώσεως. Δεν θα το ξαναματακάνω. Πάντως μετά την προτροπή σου στο 36 το γκούγκλισα και με έβγαλε ακριβώς εκεί που με παραπέμπεις. Στο 45 αναφερόμουν στο Μικρός. Γι αυτό δεν είχα βγάλει συμπέρασμα. Βέβαια εδώ δεν ήξερα ποιος ήταν θα ήξερα να γκουγκλίσω Dionysius exiguus;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: