Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η απόχη και η αποχή

Posted by sarant στο 6 Νοέμβριος, 2010


 

Ανεβάζοντας μια συλλαβή τον τόνο, η λέξη αλλάζει -τέτοια παραδείγματα έχει η ελληνική γλώσσα πολλά, αλλά το συγκεκριμένο το δανείζομαι από τη χτεσινή στήλη του Στάθη Σταυρόπουλου, στην οποία έβαλε τίτλο, σαν σε σύνθημα, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ. Επίτηδες το έγραψα κεφαλαία, ας το γράψουμε κανονικά για να μη μπερδευόμαστε: Όχι στην απόχη της αποχής.

Το άρθρο του Στάθη κάνει μια αναδρομή στις απαρχές της δημοκρατίας και της ψήφου και έμμεσα μόνο παρακινεί τους συμπολίτες να ψηφίσουν αύριο, να μην πιαστούν στην απόχη της αποχής. Ας δούμε όμως αυτές τις δυο λέξεις. Εκτός από πολύ όμοιες, είναι και ετυμολογικά συγγενικές, αν και όχι αδελφάκια, μάλλον ξαδερφάκια. Η αποχή έρχεται βέβαια από το ρήμα απέχω, σύνθετο του έχω. Από ένα άλλο σύνθετο του ίδιου ρήματος, το υπέχω, έρχεται η απόχη, μόνο που το δικό της το ταξίδι είναι κάπως πιο περίπλοκο.

Στα αρχαία, η απόχη, δηλαδή το αλιευτικό δίχτυ με τη μακριά λαβή, λεγόταν υποχή. Η λέξη σπάνια εμφανίζεται στη γραμματεία, αλλά τη χρησιμοποιεί π.χ. ο Μάρκος Αυρήλιος, κάνοντας λόγο για κάποιον που πιάνει μια «αφύη» (μικρόψαρο, πες σαρδέλα) με την υποχή. Ίσως το υποκοριστικό, *υπόχιον, που είναι αμάρτυρο, να έδωσε τύπο *απόχιον, και από εκεί να προέκυψε το απόχι και η απόχη.

Το απόχι μαρτυρείται πάντως στη γραμματεία, στον αθυρόστομο πρωτοπόρο Στέφανο Σαχλίκη (περί το 1330), και μάλιστα σε σχέση  με την πολιτική, αν και όχι την ίδια πολιτική με τη σημερινή έννοια της λέξης. Διότι, όπως έχουμε συζητήσει παλιότερα στο ιστολόγιο, στα μεσαιωνικά ελληνικά (και αργότερα), πολιτική είναι η πόρνη.

Οπότε, ο Σαχλίκης, στο ποίημά του προς τον γιο του τον Φραντζισκή, όπου τον συμβουλεύει να αποφεύγει τις παρέες με πολιτικές, λέει:

Όταν σου λέγ’ η κούρβα «ναι», λέγει σε πάλιν «όχι»
και πιάνει σε στα δίκτυα της, σαν ψάριν με τ’ απόχι.
Η πολιτική ψηλά θωρεί και χαμηλά ξαμώνει
και οπώβρει το πιδέξιον της, μετά χαράς σιμώνει.

Μπροστά στις πανουργίες της πολιτικής, και παρόλο που είναι πειρασμός να τους γυρίσουμε την πλάτη, θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Στάθη πως το εξυπνότερο είναι να μην πιαστούμε στην απόχη της αποχής.

 

 

 

 

Advertisements

65 Σχόλια to “Η απόχη και η αποχή”

  1. 1ας said

    Αποχή από την απόχη των κομμάτων της διαφθοράς και του μνημονίου αύριο!

    Καλημέρες.

  2. Μόνες οι μονές (στις πλάγιες πλαγιές).
    Διπλές δίπλες κέρασμα για τις τριπλές τρίπλες του παίκτη μας.

  3. nikosl said

    Με το ποίημα του Σαχλίκη, μόλις συνειδητοποίησα ότι η κοινή χρήση της λέξης κούρβα στα ελληνικά και στα σλάβικα για την πόρνη είναι (σύμφωνα με τα λεξικά τουλάχιστον) σύμπτωση. Στο λεξικό του Μπαμπινιώτη λέει ότι προέρχεται από το λατινικό curva (η κοιλότητα κλπ). Στο wiktionary λέει ότι το κούρβα των Ρώσων, Πολωνών, Σέρβων και άλλων προέρχεται από ένα πρωτοσλαβικό *kurу. Παράξενη σύμπτωση….

  4. Φαντάζεσρε νὰ βγῇ ὁ Πεπόνε- Μπουτάρης καὶ νὰ ζήσουμε στὴν Θεσσαλονίκη σκηνικὰ Δὸν Καμίλο;

  5. Μαρία said

    Νίκο, 3,
    επιτομή Κριαρά:
    <λατ. curva ή, πιο πιθ., και άλλων
    και Μαγιάρων κι ίσως γι’ αυτό και στο Χατζή, εκτός κι αν το λένε και στην Ήπειρο.

  6. Μαρία said

    Χαμός στο 5.
    λατ. curva ή, πιο πιθ., <παλαιότ. σλαβ. kourăva

    το «και άλλων» απο το σχόλιο του ΝίκουΛ

  7. Μπουκανιέρος said

    Την «απόχη» την έμαθα στην Αθήνα και πάντα με ενοχλεί κάπως.
    Το πράγμα αυτό το ήξερα «μπόχα», κι έτσι το λέω πάντα.
    Την ξέρει κανείς άλλος τη λέξη;
    (καμία σχέση με την άλλη μπόχα, βέβαια)

    3 Η κούρβα υπάρχει και στο Διγενή (Εσκοριάλ), που είναι παλιότερο.

  8. Immortalité said

    Εγώ Μπουκάν ξέρω μόνο την άλλη…

  9. Μαρία said

    Την απόχη την έμαθα στην Α’ δημοτικού. Την κρατούσαμε στις γυμναστικές επιδείξεις.

    τότε η κούρβα η Μαξιμού τον γέροντα ατιμάζει (Διγ. Esc. 1518).

  10. Μπουκανιέρος said

    και τό επεθύμα η Μαξιμού γοργόν της το εποίκα’
    και απείτις το έκαμα εγώ της Μαξιμούς της κούρβας (1575-6)

    Από ένα κομμάτι που έχει πολύ ζουμί.

  11. sarant said

    Ευχαριστώ για τα σχόλια.

    Μπουκανιέρε, αποκλείεις η κορφιάτικη μπόχα να προέρχεται επίσης από την υποχή ή το απόχι;

  12. Μαρία said

    11 Δεν είναι προφανές; (την πόχα)

  13. Μπουκανιέρος said

    11 Όχι, δεν το αποκλείω. Ο Χυτήρης δίνει τέτοια ετυμολογία.
    Ενώ για την άλλη μπόχα λέει (όπως κι ο Μπάμπι) (*)απόχα<αποχύνω.

    Είπα απλά ότι δεν ήξερα την απόχη, ότι δεν είναι "δικιά μου λέξη".

  14. Μπουκανιέρος said

    Και, στο θέμα μας, προσπαθώντας να γλιτώσουμε απ’ την απόχη της αποχής κινδυνεύουμε να πιαστούμε στη μπόχα της μπόχας…

  15. gbaloglou said

    Είναι πουτάνα η πολιτική!

  16. Chris-Vom said

    Πάντως, σχετικά με το 4, πάντα θα προτιμώ τα κείμενα του Γκουαρέσκι από αυτή τη διασκευή.

  17. Μπουκανιέρος said

    19
    Οι Οικολόγοι (του 1989, νομίζω, ή κάπου εκεί) είχαν χρησιμοποιήσει για κεντρικό τους σύνθημα, εντελώς ανυποψίαστα, το «Η πολιτική είναι γυναίκα».
    (είχα γελάσει πολύ, τότε…)

  18. Μπουκανιέρος said

    Το 19 του 17 ήθελε να είναι 15…

  19. Μαρία said

    17 Εντελώς ή ήταν καρφί για την Πάολα; 🙂

    Τώρα διαπιστώνω οτι όσο έλειπα το Μάιο είχε γίνει πάλι της πουτάνας.

  20. 17 Δεν το θυμόμουν· το βρίσκω εφάμιλλο των γυαλιών με τους τρεις φακούς του Συνασπισμού. Λες γι’ αυτό να έβγαλαν βουλευτή τη Δίζη το 1989 και την Ανδρεαδάκη στην επόμενη αναμέτρηση; (προ πλαφόν του 3% φυσικά, που το συζητούσατε κάπου αλλού νομίζω)

    Εμένα πάλι το 15 μού θύμισε το «η μπάλα είναι πόρνη» του Όσιμ, αν και φαίνεται ότι εδώ η πουτάνα χάθηκε στη μετάφραση.

  21. Μπουκανιέρος said

    19 Μαρία, δε φτάνει που επαναλαμβάνομαι, πρέπει πάντα να μου το θυμίζεις; 🙂

    20 Ανταλού, πάλι καλά που δε χρησιμοποίησε την περίφραση με το επί χρήμασι.

  22. Μαρία said

    21 Δεν είχα τέτοια πρόθεση. Τώρα μ’ έκανες να δω οτι επαναλαμβάνεσαι.

    Μια που λέμε τέτοια, στη σ.185(του κειμένου) του Χαριτ. υπάρχει κάτι για τους Κερκυραίους.
    https://sarantakos.wordpress.com/2010/11/02/lesxi/#comment-48399

  23. Μπουκανιέρος said

    22 Αυτό για τους Κερκυραίους είχε συζητηθεί παλιότερα κι εδώ.

  24. Μαρία said

    23 Είσαι σίγουρος;

  25. Μπουκανιέρος said

    24 Ναι

  26. 4
    Μάλλον ο κ Goofy / Γκιουλέκας θα κερδίσει άνετα τις εκλογές, με την βοήθεια του θεού βεβαίως και σεβασμιότατου Ανθίμου επιτρέποντος…

    Υπάρχει βέβαια και η λύση της ανεξάρτητης δημοτικής παρατάξεως « Για την Πόλη μας » του κ Αλή Μπαμπά.

  27. Τζι said

    #7 Εχεις δίκιο
    Για τους γνωρίζοντες την γλώσσα των ψαράδων η απόχη της αποχής σημαίνει την «μπόχα» του απότομα βαθαίνοντος τόπου (μέρος που βαστάει συνήθως καλό ψάρι)

  28. sarant said

    Ευχαριστώ για όλα τα σχόλια.

    3: Μήπως η εξήγηση για το σλάβικο είναι εκ των υστέρων; Πάντως κι εγώ για σλάβικο το είχα στην αρχή.

    Καλό βόλι και να προσέχετε τις απόχες!

  29. Διαβάζετε τον Jacques Prévert said

    Τελικά, απόψε όλοι πιαστήκαμε και απ’την απόχη και απ’την αποχή. Καμιά φορά γίνονται και λάθη στη ζωή. Όπως στο παρακάτω γιουτουμπάκι όπου ο Χάρρυ Κλυνν ξεχνάει να ανεβάσει τον τόνο μια συλλαβή στην επίμαχη λέξη. Στην υγειά μας, όλων, ψηφισάντων και μη ψηφισάντων…

  30. Μαρία said

    Πολλή σαββούρα στο δήμο σας, Νικοκύρη.

  31. ο Μήτσος said

    Η αποχή τελικά είναι μία συνισταμένη, η σημασία της οποίας δεν εκτιμήθηκε όσο έπρεπε Για παράδειγμα στον δήμο Ηρακλείου “σάρωσε” ο πασόκος νυν δήμαρχος Γιάννης Κουράκης βγάζοντας ποσοστό 71,82%, με ψηφοδέλτιο το οποίο περιελάμβανε από νεοδημοκράτες βιτρίνας έως και αριστερούς. Φημολογείται ότι είχε και την υποστήριξη του φίλου του, Μανόλη Κεφαλογιάννη.

    Αν μπει όμως η αποχή στην πίτα, αλλάζουν τα αποτελέσματα. Αν συνυπολογιστούν τα άκυρα και τα λευκά, τότε το ποσοστό του κατεβαίνει στο ρεαλιστικότερο 40,69%, δίνοντας την αποχή σαν δεύτερο νικητή με 35,25%.

    http://fur.ly/3bk3

    Στον δεύτερο γύρο θα είχαμε Κουράκη εναντίον αποχής και μάλλον θα κέρδιζε η αποχή. Ποιος ξέρει; Μπορεί να ήταν καλύτερος δήμαρχος.

  32. #31 Τέτοιοι υπολογισμοί είναι σαχλαμάρες. Θα βάλεις στο κόμμα της αποχής τους νεκρούς; τους διπλογραμμένους; αυτούς που βαριούνται να πάνε ως την κάλπη; αυτούς που βαριούνται να κάνουν μεταδημότευση (με πρώτο τον Άρχοντα του πολιτικού μας συστήματος); αυτούς που δεν έχουν λεφτά να πάνε δεύτερη Κυριακή; τους «οικιστές»; τους κουκουέδες που «ψηφίσανε ό,τι και στον πρώτο γύρο»;

  33. Immortalité said

    @ 31 Η αποχή δεν μπορεί να εκτιμηθεί γιατί δεν είναι πολιτική θέση. Ο καθένας που απέχει το κάνει για το δικό του λόγο και δεν υπάρχει μια συνισταμένη να τους περιλάβει όλους. Στο δήμο Ηρακλείου τα έγκυρα ήταν 87,50% άρα σιγά το ποσοστό των διαμαρτυρόμενων. Και δεν υπάρχει περίπτωση στο Ηράκλειο να μη βγει πασόκος δήμαρχος. Είναι νομοτέλεια.

  34. Μπουκανιέρος said

    33
    Σύμφωνα με δήλωση αυτού του Σγούρου, όσοι ψήφισαν (=όσοι δεν έκαναν αποχή) σημαίνει ότι εγκρίνουν τον Καλλικράτη (δε θυμάμαι πώς το είπε ακριβώς, αλλά εννοούσε πανηγυρική αποδοχή).

    Φάε κι εσύ τσουβάλιασμα, Ιμόρ. 🙂

  35. Immortalité said

    Μωρέ δεν πα να λέει ότι θέλει! 🙂

  36. @ 33 Εννοείται ότι η αποχή έχει πολλές υποκατηγορίες, αλλά ένα μέρος της είναι πολιτική θέση, και όχι φλου απολιτίκ ή αδιαφορία ή στάση του τύπου «έλα μωρέ, όλοι σκατά είναι». Θεωρώ ότι η αποχή σε αυτές τις εκλογές ήταν σε μεγάλο βαθμό συνειδητή, κάτι που εξηγεί (εν μέρει) την εξωφρενική αποχή στην Αθήνα, που ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από τον, ήδη πολύ μεγάλο, πανελλαδικό μέσο όρο.

    @ 34 Το τσουβάλι είναι μεγάλο και χωράει και μπόλικα φούμαρα:
    «Η πραγματικότητα είναι ότι έγιναν εκλογές στην Ελλάδα και ότι η Αριστερά στην εξουσία νίκησε», δήλωσε ο Στρος-Καν, προσθέτοντας: «Αυτό που με ενδιαφέρει δεν είναι ότι νίκησε η Αριστερά, αλλά ότι η κυβέρνηση, με το πρόγραμμα του ΔΝΤ, έγινε κατανοητή από την κοινή γνώμη και ότι η κοινή γνώμη υποστηρίζει την κυβέρνηση». Σύμφωνα με τον ίδιο κάτι αντίστοιχο δεν έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν. «Δεν έχει ποτέ συμβεί, παρά το τόσο σκληρό πρόγραμμα που οι Έλληνες υποχρεώθηκαν να υποστηρίξουν, το να γίνει κατανοητό στον πληθυσμό ότι ήταν αναγκαίο και αυτός τελικά να υποστηρίξει στην πλειοψηφία του την υπάρχουσα κυβέρνηση», υπογράμμισε ο Γάλλος επικεφαλής του Ταμείου.
    (http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231067484)
    Ποια Αριστερά στην εξουσία; Ποια υποστήριξη; Ποια πλειοψηφία;

  37. Ζητώ συγγνώμη για τα ανδαλουσιανά πλάγια… 😦

  38. Immortalité said

    @ 36α αλλά ένα μέρος της είναι πολιτική θέση Ανταλού, διαφωνώ με όλους τους δυνατούς τρόπους (ξέρεις οριζοντίως, καθέτως, διαγωνίως) κυρίως για το λόγο που έγραψα στο 33. Είναι αδύνατον να εκτιμηθεί συνολικά. και στη θεωρία η αποχή δεν συνιστά πολιτική θέση και τις φορές που προτάθηκε και προκρίθηκε ως τέτοια είχε, τουλάχιστον στην ιστορία μας ολέθρια αποτελέσματα…

  39. @ 38 Μα δεν είπα ότι μπορεί να εκτιμηθεί συνολικά, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σε αυτό. Εννοούσα ότι ένα μέρος (καθόλου ευκαταφρόνητο πλέον) όσων απείχαν δεν είναι απολίτικοι και το έπραξαν συνειδητά.
    Δεν υπερασπίζομαι την αποχή (η απογοήτευσή μου δεν έχει πιάσει πάτο ακόμα). Προτιμώ την επιλογή του λευκού, δεδομένου ότι οι πολιτικοί σπεύδουν να καταλογίσουν συλλήβδην στους απέχοντες αδιαφορία, απάθεια κλπ. και να απαξιώσουν/υποβαθμίσουν έτσι το περιβόητο «μήνυμα».

    (ξανά μερσί για τη διόρθωση των ανυπάκουων πλαγίων)

  40. Immortalité said

    Η διαφορά μας εδράζεται στο ότι για μένα η αποχή δεν μπορεί υπό καμία προϋπόθεση ν’ αποτελέσει πολιτική πράξη. Υπάρχει το λευκό γι’ αυτό. (Και δεν εννοώ φυσικά έσπασες το πόδι σου – μένεις στην Αμερική, αν και στο τμήμα μου ήρθαν και με γύψο και πατερίτσες). Αλλά είναι προσωπική άποψη. Και επειδή ακριβώς η αποχή δεν μπορεί να εκτιμηθεί συνολικά, η άποψη ότι οι απέχοντες έπραξαν συνειδητά έχει ακριβώς την ίδια αξία με την άποψη ότι οι απέχοντες είναι αδιάφοροι και απολιτίκ. Τα συζητούσαμε και με τον Χασάπη εδώ και επόμενα , σε λίγο έντονο ύφος είναι αλήθεια . Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που διαφωνεί κάποιος μαζί μου για το θέμα αυτό. Έχω βάψει τόσα χρόνια 🙂

  41. ο Μήτσος said

    @32, 33

    Δεν δείχνουν δυσφορία μόνο τα άκυρα. Δείχνει και η μη προσέλευση.

    Πάντως από 121.501 εγγεγραμμένους, ψήφισαν έγκυρα 78.671. Αυτό είναι μόνο 64,75%.

    Από την ομάδα “Φίλοι της Ανθρώπινης Πόλης” κυκλοφόρησε το παρακάτω:

    Μια ματιά στα αποτελέσματα…

    Για να είναι χρήσιμη για εμάς η αποτίμηση των αποτελεσμάτων θεωρώ οτι θα πρέπει να γίνει μια σύγκριση ανάμεσα στα αποτελέσματα του 2006 (καποδιστριακός δήμος Ηρακλείου) και σ’αυτά του 2010, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν οι παλιοί καποδιστριακοί δήμοι που προστέθηκαν στον νέο καλλικρατικό δήμο του Ηρακλείου (να δούμε δηλαδή την πόλη του Ηρακλείου ξεχωριστά). Έτσι :

                             2006     2010
    ΚΟΥΡΑΚΗΣ                53255    38787
    ΝΔ                      13384     6043
    ΚΚΕ                      3169     7026
    ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ           3384     4215
    

    Τα παραπάνω αποτελέσματα δείχνουν τα κατάφωρα ψέμματα περί επιτυχίας του Κουράκη, αφού:
    α) όχι μόνο δεν αύξησε την επιρροή του, αλλά αντίθετα είχε απώλεια 14468 ψήφων μέσα στην πόλη του Ηρακλείου.
    β) δεδομένου οτι η πολιτική στήριξη στον Κουράκη στις φετινές εκλογές δεν περιορίστηκε στο ΠΑΣΟΚ, αλλά και στην ΝΔ, το αποτέλεσμα αυτό είναι καταποντιστικό.

    Όσων αφορά τις υπόλοιπες δημοτικές κινήσεις, η ΝΔ είχε απώλεια 7341 ψήφων, το ΚΚΕ είχε άνοδο 3857 ψήφων και η Ανθρώπινη Πόλη είχε άνοδο 831 ψήφων.
    Την μεγαλύτερη άνοδο την σημείωσε λοιπόν αδιαμφισβήτητα το ΚΚΕ, ενώ και η Ανθρώπινη Πόλη είχε μια άνοδο στην πόλη του Ηρακλείου της τάξης του 4%.

    Όσον αφορά στην Ανθρώπινη Πόλη, αξίζει νομίζω να δει κανείς και τις αναλυτικές ψήφους που πήραμε, ανά εκλογική περιφέρεια στον νέο Καλλικρατικό Δημο:
    Γοργολαίνη : 48
    1ο διαμέρισμα : 823
    2ο διαμέρισμα : 517
    3ο διαμέρισμα : 942
    4ο διαμέρισμα : 1933
    Νέα Αλικαρνασσός : 158
    Παλιανή : 12
    Τέμενος : 41

    Τέλος, όσον αφορά στον κόσμο που δεν καταφέραμε να προσεγγίσουμε, και τον οποίο όμως ούτε ο Κουράκης κέρδισε, οπότε αποτελεί το στοίχημά μας για την επόμενη περίοδο :

    ΠΟΛΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ :
    2006 2010
    αποχή : 21,37% αποχή : 35,25% (ενώ οι εγγεγραμμένοι αυξήθηκαν)

    ΓΟΡΓΟΛΑΙΝΗ (2010) :
    αποχή 160
    λευκά + άκυρα 114

    ΝΕΑ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΣ (2010):
    αποχή 2754
    λευκά + άκυρα 676

    ΠΑΛΙΑΝΗ (2010):
    αποχή 559
    λευκά + άκυρα 87

    ΤΕΜΕΝΟΣ (2010):
    αποχή 882
    λευκά + άκυρα 147

  42. Immortalité said

    Δεν δείχνουν δυσφορία μόνο τα άκυρα. Δείχνει και η μη προσέλευση. Όσον αφορά την αποχή, δεν διαφωνώ ότι μπορεί να είναι και έτσι. Είναι όμως η προσωπική σου ερμηνεία. Και έχει ακριβώς την ίδια αξία που έχει και των άλλων που υποστηρίζουν ότι δείχνει απλώς αδιαφορία. Βρες μου τρόπο να ερμηνευτεί ασφαλώς και θα το δεχτώ. Όσο για τα άκυρα επίτρεψέ μου να διαφωνήσω. Άκυρο δεν είναι μόνο όποιο έχει έναν πούλο πάνω και γράφει είστε όλοι μαλάκες αλλά και αυτό που είναι λερωμένο ή μπήκε κατά λάθος σε άλλο φάκελο ή μπήκε μαζί άλλο ψηφοδέλτιο ή που οι σταυροί είχαν πρόβλημα. Που σημαίνει, αδιαφορία, λάθος, απροσεξία, αφηρημάδα και δυσφορία. Επειδή όμως δεν υπάρχει κανένα βιβλίο που να καταγράφονται τα άκυρα και τα μηνύματα που περιέχουν αν περιέχουν, είναι εύκολο αλλά αναληθές να τα πιστώνεις στη λαϊκή δυσφορία. Λαϊκή δυσφορία και απαξίωση δείχνει συνταγματικά μόνο το λευκό. Ούτε η αποχή ούτε τα άκυρα. Όλα τα υπόλοιπα είναι ερμηνείες κατά πως θα θέλαμε ο κόσμος να είναι πλασμένος.

  43. Immortalité said

    @ 41 Και γι αυτό μη βάζεις μαζί τα λευκά και τα άκυρα. Οι μεν ξέρουν πολύ καλά τι ψήφισαν, οι άλλοι μπορεί και όχι.

  44. gbaloglou said

    #42:

    Τα άλλα με τα σουσάμια που έλεγε η Μαρία … έγκυρα είναι τελικά;

  45. Immortalité said

    @ 44 Ε! ναι μωρέ, αν τινάζεται χωρίς λαδιά, αν δεν είναι σε σχηματισμό που μπορεί να υποδηλώνει την ταυτότητα αυτού που έφαγε το κουλούρι, αν δεν είναι ένα σουσαμάκι μαύρο και ένα ξανθό σε διαφορετικά σημεία και όχι από την ίδια πλευρά του ψηφοδελτίου, έγκυρα λέω πως είναι. 😛

  46. ο Μήτσος said

    @43
    Μην τα απλοποιούμε και πολύ τα πράματα, γιατί υπάρχουν και πολλοί που ψήφισαν έγκυρα (ή άκυρα ή λευκά) και δεν ξέρουν καθόλου τι ψήφισαν.

  47. Immortalité said

    @ 46 Καθόλου δεν τα απλοποιώ. Έτσι έχουν τα πράγματα. Τώρα αυτό που λες, είναι τελείως άλλη συζήτηση και θα μπορούσε να ισχύει για όλους τους ψηφοφόρους συμπεριλαμβανομένων και των δικών σας.

  48. ο Μήτσος said

    «…συμπεριλαμβανομένων και των δικών σας.»

    Αν τσιτάριζα ΝΔ θα ήταν «δικοί μου»;

  49. Immortalité said

    Τέλος, όσον αφορά στον κόσμο που δεν καταφέραμε να προσεγγίσουμε, και τον οποίο όμως ούτε ο Κουράκης κέρδισε, οπότε αποτελεί το στοίχημά μας για την επόμενη περίοδο Αν τσιτάριζες ΝΔ και μιλούσες σε πρώτο πρόσωπο, θα ήταν δεν θα ήταν;

  50. ο Μήτσος said

    ‘Από την ομάδα “Φίλοι της Ανθρώπινης Πόλης” κυκλοφόρησε το παρακάτω:’

    Αυτό είναι πρώτο πρόσωπο;

  51. Immortalité said

    Εκτός αν όλο το κείμενο του 41 εκτός των 3 πρώτων γραμμών ήταν από την Ανθρώπινη Πόλη. Νόμιζα όμως ότι σχολίαζες ενδιαμέσως. Δεν είχα καμία πρόθεση να σου αποδώσω το οτιδήποτε.

  52. Immortalité said

    Με πρόλαβες. Ελπίζω να σε κάλυψε το 51. Και από το 47 μπορείς να αφαιρέσεις το κομμάτι μετά «τους ψηφοφόρους» και να προσθέσεις ανεξαιρέτως πολιτικής κατεύθυνσης. Δεν αλλάζει όμως αυτό που πιστεύω.

  53. Immortalité said

    Βάλε και κανένα πλάγιο να συνεννοούμαστε και να μην παρεξηγούμαστε 🙂

  54. ο Μήτσος said

    Δεν θα ήταν και ντροπή, αλλά εμένα το πινακάκι μου άρεσε. Δηλαδή το ότι ένας δήμαρχος που «σάρωσε» κατά τα λεγόμενα του κατευθυνόμενου τοπικού τύπου με 71+%, σε άτυπη συνεργασία με την ΝΔ,έφερε αυτά τα νούμερα:

              2006     2010
    ΚΟΥΡΑΚΗΣ 53255    38787
    ΝΔ       13384     6043
    

    Αν δεν «σάρωνε» δηλαδή που θα ήτανε; Στις 20000;

  55. Immortalité said

    Μήτσο, χωρίς να σου απευθύνεται προσωπικά αλλά επειδή μου χουν κάνει τα νεύρα κορδελίτσες για να μην πω τίποτα πιο βαρύ όλοι αυτοί γύρω μου που ερμηνεύουν πολιτικά την συνειδητοποιημένη αποχή και είναι δυσαρεστημένοι με το ~72%, εσύ και η ανθρώπινη πόλη μπορεί να πιστεύεται ό,τι θέλετε, αλλά για μένα όλοι αυτοί που δεν πήγαν να ψηφίσουν (ενώ μπορούσαν), ήξεραν πάρα μα πάρα πολύ καλά ότι αφήνουν όλους τους άλλους να αποφασίσουν με ποσοστά απολυταρχίας για το σπίτι τους. Και δεν πήγαν. Κάνε μου λοιπόν τη χάρη με το πολιτικό μήνυμα της αποχής και άλλα ευτράπελα γιατί στα παλιά τους τα παπουτσάκια μας γράψανε όλους και περάσανε την Κυριακή τους μια χαρά και σκασίλα για κανένα δεν είχαν. Άι σιχτίρ με την πολιτικοποιημένη αποχή πια!

  56. Immortalité said

    Και φυσικά σάρωσε. Μεταξύ αυτών που πήγαν να ψηφίσουν, δυστυχώς σάρωσε. Μας αρέσει, δε μας αρέσει.

  57. ο Μήτσος said

    Τι ζητάς Αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά;

  58. Immortalité said

    Είμαι στο μπαλκόνι σου και δεν το κατάλαβα; 🙂
    Κοίτα, άλλοι έπρεπε να τ’ ακούσουν, αλλά και συ βρε παιδί μου φιρί φιρί το πήγαινες…

  59. ο Μήτσος said

    Εγώ ψήφισα!

  60. Immortalité said

    Το σώζεις κάπως 😉

  61. Immortalité said

    @59 (ελπίζω όχι τον Κουράκη 😛 )

  62. #55
    Πες τα ρε συ Αθανασία γιατί θα μας τρελάνουν οι νεοέλληνες!

  63. Νοσφερατος said

    γεια σου Ντινε

  64. Immortalité said

    @ 62 Ντίνο, όλοι νεοέλληνες είμαστε 🙂

  65. ἄλεθε μύλο μου, ἄλεθε κακῆς κούρβας κεφάλι

    «Ἡ μάνα ἡ φόνισσα» δημοτικὸ ἀριθμ. 91 στὴν συλλογὴ Πολίτη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: