Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μερικές προτάσεις για το δίλημμα του δεύτερου γύρου των εκλογών

Posted by sarant στο 11 Νοέμβριος, 2010


Οι εκλογές είναι μυστήριο πράγμα. Για παράδειγμα,  το μόνο κόμμα που αναγνωρίζεται, κατά κοινή ομολογία, ως κερδισμένο από τις αυτοδιοικητικές εκλογές της περασμένης Κυριακής (ή, έστω, ως μη ηττημένο) είναι το ΚΚΕ. Κι όμως, το ΚΚΕ έχασε όλους τους δήμους στους οποίους είχε δικούς του δημάρχους και στο δεύτερο γύρο πέρασαν μόνο δύο (!) συνδυασμοί της Λαϊκής Συσπείρωσης, στην Πετρούπολη και στην Ικαριά, όπου δίνουν τη μάχη και στις δυο περιπτώσεις από μάλλον μειονεκτική θέση(με περισσότερες πιθανότητες στην Ικαρία). Το ειρωνικό είναι ότι, τόσο στην Πετρούπολη όσο και στην Ικαρία, ο αντίπαλος του υποψηφίου δημάρχου του ΚΚΕ είναι αριστερός, που έχει την υποστήριξη και του ΠΑΣΟΚ (στην Πετρούπολη) ή και όλων των άλλων πολιτικών κομμάτων (στην Ικαρία, αν και υπήρξε και τρίτο ψηφοδέλτιο εκεί από τον Σύριζα, που πήρε ένα 12%).

Βέβαια, το ΚΚΕ έχασε την είσοδο στον δεύτερο γύρο σε μερικές περιπτώσεις για πολύ λίγες ψήφους, π.χ. για 26 μόνο ψήφους στον Τύρναβο. Σε άλλες περιπτώσεις η διαφορά ήταν μεγαλύτερη, όπως στην Κέρκυρα, όπου ο γιατρός Χαραλάμπους έχασε τη δεύτερη θέση για 610 ψήφους, όμως εκεί ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ πήρε πάνω από 1200 ψήφους. Βέβαια, είναι πια γνωστό ότι το ΚΚΕ κάνει μέτωπο μόνο με τον εαυτό του  και δεν θέλει συνεργασίες, όμως θα υπήρχε, ίσως, η λύση των τακτικών τοπικών συνεργασιών. Για παράδειγμα, να μην κατεβάσει ο Σύριζα υποψήφιο στην Κέρκυρα και, σε αντάλλαγμα, να μην κατεβάσει το ΚΚΕ υποψήφιο στη Λευκάδα. Αν υποθέσουμε ότι η μεταφορά των ψήφων θα γινόταν ικανοποιητικά (κι αυτό είναι ένα μεγάλο αν), και στις δυο περιπτώσεις το αριστερό ψηφοδέλτιο θα περνούσε στον δεύτερο γύρο. Τέτοιες συνεργασίες θα γίνουν απαραίτητες ενόψει νέου καλπονοθευτικού εκλογικού νόμου. Άλλωστε, τακτικές συνεργασίες κάνει το ΚΚΕ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου συστεγάζεται στην ίδια πολιτική ομάδα όχι μόνο με τον Σύριζα αλλά και με άλλα κόμματα που θεωρεί ακόμα περισσότερο οπορτουνιστικά.

Τέλος πάντων, το θέμα είναι ότι την άλλη Κυριακή στην Αττική θα αναμετρηθούν δύο υποψήφιοι, ο κ. Σγουρός και ο κ. Κικίλιας, που συγκέντρωσαν (αθροιστικά) τη μειοψηφία των ψηφοφόρων του πρώτου γύρου -οι 56 στους 100 πολίτες τούς αποδοκίμασαν στον πρώτο γύρο αλλά τώρα θα πρέπει να διαλέξουν κάποιον από τους δύο. Ή μάλλον, καλούνται να διαλέξουν κάποιον από τους δύο -διότι, βέβαια, μπορεί να μην κάνουν τον κόπο να πάνε να ψηφίσουν ή μπορεί να ρίξουν άκυρο ή λευκό ψηφοδέλτιο.

Εγώ δεν θα ψηφίσω την άλλη Κυριακή διότι δεν θα είμαι στην Ελλάδα -αλλά και να ήμουν δεν θα ψήφιζα ούτε τον έναν ούτε τον άλλον στην Αττική. (Στο Φάληρο ο νυν δήμαρχος επανεκλέχτηκε από τον πρώτο γύρο). Αν όμως ήμουν δημότης Αθηναίων, ομολογώ ότι θα έλυνα το δίλημμα ψηφίζοντας, με πολύ βαριά καρδιά, τον κ. Καμίνη -τουλάχιστον να ξεφορτωθούμε τον Ομέρ Πριόνη, θα έλεγα. Αν ήμουν δημότης Θεσσαλονίκης, θα ψήφιζα, με λιγότερο βαριά καρδιά, τον κ. Μπουτάρη. Όμως στην Αττική δεν θα μπορούσα να διαλέξω -και θα έριχνα άκυρο ή λευκό (αλλά αυτά μαζί καταμετριούνται).

Στο ιστολόγιο του πατέρα μου, γίνεται μια «σοβαρή» πρόταση για το δίλημμα του δεύτερου γύρου των εκλογών: να γράψουμε πάνω στο λευκό ψηφοδέλτιο το όνομα του Χουάν Μανουέλ Γκορδίγιο, που είναι ο δήμαρχος της μικρής πόλης Μαριναλέδα, στην Ανδαλουσία -πιθανότατα θα έχετε διαβάσει γι’ αυτή την κομμουνιστική νησίδα. Είναι καλή πρόταση και ίσως να την εφάρμοζα αν πήγαινα να ψηφίσω.

Μια άλλη πρόταση, όχι σοβαρή αλλά πιο ολοκληρωμένη, είναι αυτή που εφαρμόστηκε από μια παρέα φίλων στον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών του 1986. Τύπωσαν ψηφοδέλτια με υποψήφιο δήμαρχο τον διάσημο τότε Γ. Γούκο, που είχε κατηγορηθεί σε μια πολύκροτη υπόθεση τοκογλυφίας. Ο συνδυασμός λεγόταν ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ και το σύνθημά του ήταν «Η μόνη ψήφος που πιάνει τόκο. Παραθέτω όλο το ψηφοδέλτιο, αν και στους νεότερους πολλά ονόματα θα είναι άγνωστα.

ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
Η μόνη ψήφος που πιάνει τόκο

Γούκος Γεώργιος, υποψήφιος δήμαρχος
Αθανασία Αγία
Αλέφαντος Νικόλαος
Αρκουδέας Νίκων
Γεωργαλάς Γεώργιος
Δαβαράκης Άρης
Δεληολάνης παγωτά
Διακογιάννης Κυριάκος
Δροσογιάννης Αντώνιος
Ζακόπουλος Νικόλαος
Καλογιάννης Ελευθέριος
Καρατζαφέρης Σπυρίδων
Κατσιφάρας Γεώργιος
Κιτάρα τρίο
Κουρής Γεράσιμος
Κουστώ Ζακ Υβ
Κρυστάλλης Δανιήλ
Κατσάμπα αδελφοί
Καρέλια αδελφοί
Καραμαζώφ αδελφοί
Λαμπρόπουλοι αδελφοί
Λιάνης Γεώργιος
Μάτσας Αρτέμης
Μοδινός Τζων
Μπακαλάκος Θωμάς
Μπάριος Χόρχε
Μπέκας αστυνόμος
Μπο Μπίλι
Μπονάτσος Βλάσιος
Νιάνιας Δημήτριος
Νταϊφά Λόλα
Ουζουνης ντετέκτιβ
Παραδείση Χρύσα
Πιλάτος Πόντιος
Πουαρώ Ηρακλής
Ρασούλης Εμμανουήλ
Ρωχάμης Ευάγγελος
Σεφτελής Στράτος
Σπανός Άλεξ
Ταν πλαν ραν
Τσιριγκούλης Ζήσης

Όσοι θυμούνται την εποχή και την αίσθηση της «ογδοντίλας», θα συμφωνήσουν ότι τα ονόματα των υποψηφίων είναι καλοδιαλεγμένα. Βέβαια, πολλοί δεν βρίσκονται πια στη ζωή, αν και κάποιοι είναι διαχρονικές αξίες και θα μπορούσαν άνετα να συμπεριληφθούν και σε ένα σημερινό ψηφοδέλτιο. Επικεφαλής, υποψήφιος περιφερειάρχης, θα μπορούσε να μπει, σκέφτομαι, είτε ο χερ Χριστοφοράκος είτε ο Εφραίμ Βατοπαιδικός (αφού θέλει να το γράφει με -αι- δεν μπορεί να είναι βατοπεδινός), είτε κάποιος άλλος που εσείς θα προτείνετε. Μην ξεχάσετε να βάλετε και αντιπεριφερειάρχες γιατί αλλιώς υπάρχει φόβος να σας… ακυρώσουν το ψηφοδέλτιο!

Advertisements

109 Σχόλια to “Μερικές προτάσεις για το δίλημμα του δεύτερου γύρου των εκλογών”

  1. Ογδοντίλα (ή εϊτίλα, επί το ελληνικώτερον) δεν θα πει τίποτα! Ειδικά ο Ζήσης Τσιριγκούλης με αποτέλειωσε. (Τον Νιάνια πάλι πού τον θυμόντουσαν — ακόμα και στα έιτις;)

  2. Θυμίστε μου ποιος χρησιμοποίησε πολύ πρόσφατα την ογδοντίλα στο λόγο του… Κόλλησα τώρα.

  3. Ελληνόφρων said

    Δεν ξέρω ποιος θέλησε να διακωμωδήσει τον κύριο Γεωργαλά Γ. συμπεριλαμβάνοντάς τον στο σατιρικό ψηφοδέλτιο, αλλά θεωρώ πως είναι χαμηλοτάτου επιπέδου λασπολογία. Ας μπορούσαν αυτοί που τον κοροϊδεύουν να γράψουν έστω και μισό σύγγραμμα εφάμιλλο εκείνων του κ. Γεωργαλά.

  4. silia said

    Δυστυχώς (που πέρασαν τα χρόνια μου) , αλλά και ευτυχώς (που ζω … ακόμα) τους θυμάμαι όλους αυτούς του «ψηφοδελτίου» , έναν προς έναν …
    ———————
    Μου βάζεις … ιδέες …

  5. nickel said

    Καλημέρα. Την Κυριακή κοντή γιορτή θα έχουμε μπροστά μας δύο γλυκά να διαλέξουμε και είναι πιο εύκολο να αποφασίσουμε ποιο θα μας αρέσει περισσότερο, ποιο θα μας κάνει το περισσότερο καλό ή το λιγότερο κακό. Δεν μπορούμε να πούμε «Ευχαριστώ, δεν θα πάρω», διότι το γλυκό θα το φάμε. Και από τη στιγμή που θα το φάμε, καλύτερα να αποφασίσουμε εμείς οι ίδιοι ποιο θέλουμε. Για τον δήμο και την περιφέρειά μας. Το δίλημμα μνημονιακοί – αντιμνημονιακοί υποδουλώνει την ψήφο μας στα ηλίθια και επικίνδυνα παιχνίδια των χειραγωγών και δημαγωγών της κεντρικής πολιτικής σκηνής. Άντε, καλό βόλι.

  6. Άμα εβαζες και το Μίχα (με όσο βαρια καρδια θελεις) για να μη βγει ο σκληροπυρηνικος και σκληροδεξιος Μιχαλολιακος στον Πειραιά θα ηταν πληρέστερο το κειμενο. Δεν προλαβες φυσικα ένα λογο παραπανω για τη μη προτιμηση στην Αττική: την ανοικτη υποστηριξη του ΛΑΟΣ στο Σγουρό από χθες βραδυ.

  7. ο Μήτσος said

    @3

    Ορθώς είναι στη λίστα ο Γεωργαλάς. Αποτελεί πρώιμο δείγμα πολιτικής κολοτούμπας.
    Θα μπορούσε βέβαια χαλαρά να γίνει και πασόκ μετά την αντιπολίτευση, αλλά έδειξε χαρακτήρα.
    Καλά είναι λοιπόν στη λίστα.

  8. Ελληνόφρων said

    Ε τότε είναι κωλοτούμπας ο Γκύντερ Γκρας (ss στα νιάτα του) και ο Κούρτσιο Μαλαπάρτε (από φασίστας — μαοϊστής).
    Με τέτοια απλοϊκή συλλογιστική δεν μπορώ να ακολουθήσω. Απλώς θέλετε να υπονομεύσετε την ελληνόφρονα πολιτική σκέψη και ελλείψει επιχειρημάτων καταφεύγετε στην ισοπέδωση. Θα κάνατε καριέρα ως Λαζόπουλος στη θέση του Λαζόπουλου.

  9. Ένα τέτοιο ψηφοδέλτιο είχε θυμάμαι και ο Χάρρυ Κλυνν στις «Πατάτες», στο διπλό εσώφυλλο του δίσκου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά Μάους Μίκυ, Μηδέν Τουλ Πήτερ.

  10. Με χαρά βλέπω ότι ξέρω όλα τα ονόματα άρα είμαι αρκετά μεγάλος 🙂 Μόνο το Σεφτελής Στράτος δεν μου λέει τίποτα. Καλογιάννης Ελευθέριος είναι ο λεγόμενος και Καλπογιάννης, έτσι;

  11. ο Μήτσος said

    @9
    Βρες το ω Δύτα, για να θυμηθούμε τις καλές εποχές του Κλυνν!

  12. Glaukus said

    Θέλω να δηλώσω ότι σκέφτομαι να παψω να σκέφτομαι στο μέλλον και να βάζω λινκς Σαραντάκος, αλλά θα πρέπει για να με εξυπηρετήσεις να γράφεις για περισσότερα ζητήματα, καθώς και να ετοιμάσεις μερικές προηχογραφημένες απαντήσεις σε καθημερινές συζητήσεις.

    Ακριβώς τα ίδια έγραφα για το ΚΚΕ σε φίλους δικόυς μου αλλά και του ΚΚΕ.

    Με το Ταν Πλαν Ραν γέλασα δυνατά.

    Καλή ιδέα με το λευκό αλλά όχι Γορδίγιο (είναι καταπιεστικό καθεστώς για την μειοψηφία που δεν τον στηρίζει, αν και είναι κ pop στην Ελλάδα ίσως και λόγω της επίσκεψης) αλλά ένα πραγματικά αντι-μνημονιακό ηγέτη… Rafael Correa!

  13. xasodikis said

    @11

    Έλα ρε Δύτη, Στράτος Σεφτελής, θεϊκός σπορτκάστερ ογδοντίλας με πολλά μαργαριτάρια στο ενεργητικό του 🙂

  14. π2 said

    Πολλοί σιτουασιονιστές έχουν πλακώσει τελευταία (@ #3).

  15. SLY said

    #10 «Καλογιάννης Ελευθέριος είναι ο λεγόμενος και Καλπογιάννης, έτσι;»

    Ναι αυτός είναι. Μίνι έκπληξη που στο ψηφοδέλτιο αυτό περιλαμβανόταν από τότε ο Δαβαράκης, προφανώς δείγμα του πόσο πουριτανός εκδηλωνόταν και στα έιτις.

  16. sarant said

    Ευχαριστώ για τα σχόλια.

    6: Δεν διαφωνώ για τον Μίχα -απλώς δεν σκέφτηκα να αναφερθώ στον Πειραιά. Ούτε ήξερα ότι το ΛΑΟΣ υποστηρίζει Σγουρό, κάτι που σίγουρα κάποιους θα στείλει στον Κικίλια.

    9-10: Ναι, ο Καλπογιάννης. Για τον Σεφτελή με πρόλαβε ο Χασοδίκης. Αλλά εκείνο το χαρυκλυνικό εξώφυλλο δεν το θυμάμαι -το έχει κανείς άραγε;

    12: Με κολακεύετε, αγαπητέ!

  17. Καταπληκτικό το ψηφοδέλτιο της ογδοντίλας! (Άραγε έχει διασωθεί κανένα; ) Personal favorites τα «Μπο Μπίλι» και «Ταν Πλαν Ραν» (ή μήπως Πλαν Ραν Ταν; ), όπως και οι διάφοροι αδελφοί στο Κ-Λ. Αν και θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαι πολύ μεγάλος, μόνο τον Άλεξ Σπανό δεν γνωρίζω.

    Οι σκέψεις του Σαραντ για τα διλήμματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Αττική με εκφράζουν απόλυτα θα έλεγα. Η άποψη του Nickel, από την άλλη, δεν με εκφράζει. Ανεξαρτήτως μνημο(υ)νίου, αν κάποιος με ρωτήσει αν προτιμώ να φάω κλωτσιά ή σφαλιάρα, γιατί θα πρέπει να διαλέξω σώνει και καλά;

  18. chequechak said

    Γιατί αγαπητέ Νίκο το μόνο κερδισμένο κόμμα είναι το ΚΚΕ; Η σημαντική άνοδος και καταγραφή, σα μετρήσιμη πλέον στους πίνακες, της ΑΝΤΑΡΣΙΑ δεν είναι γεγονός που πρέπει να αναφέρουμε;

  19. sarant said

    18: Δίκιο έχεις ότι και η Ανταρσύα είχε σημαντική άνοδο, αλλά δες τη διατύπωσή μου. Λέω ότι «το μόνο κόμμα που αναγνωρίζεται από όλους ότι νίκησε, έχασε ωστόσο δήμους…»
    Παρεμπιπτόντως, και πρέπει να το πούμε, η Ανταρσύα ήταν σχεδον άφαντη από τα τηλεοπτικά πάνελ. Αλλά ακόμα και το ΚΚΕ, που πήρε διπλάσιες ψήφους από το ΛΑΟΣ, μην το ξεχνάμε, είχε τη μισή τηλεοπτική κάλυψη, ή και λιγότερη -διορθώστε με αν κάνω λάθος.

    17: Ο Σπανός είναι ελληνοαμερικάνος εκατομμυριούχος, αλλά δεν θυμάμαι για ποιο λόγο είχε έρθει τότε στην επικαιρότητα.

  20. chequechak said

    Αργά το βράδυ, αναγκάστηκε ουσιαστικά, μόνο η ΝΕΤ έβγαλε τον Χάγιο.

  21. chequechak said

    Να ευλογήσω λίγο ακόμα τα γένεια μας και να πω ότι στον δήμο Σφακίων εκλέχτηκε ο Παύλος Πολάκης (ΝΑΡίτης)

  22. ips said

    Η ψήφος για Μίχα, θα ήταν με τόσο βαριά καρδιά, που θα ‘σκαγε στο πάτωμα πριν φτάσει στην κάλπη! Ας μην πέξουμε το παιχνίδι τους. Ας κρατηθούμε μακρυά από τις βρωμιές τους.

  23. Νομίζω ότι η πολιτική απόφαση του ΚΚΕ να απέχει από τον β’ γύρο των εκλογών, είναι ανεύθυνη και οπορτουνιστική, και πιθανόν να λειτουργήσει ως δεκανίκι στους δεξιούς και ακροδεξιούς υποψηφίους.

    Μπορώ να καταλάβω τον ψηφοφόρο που για τους χ λόγους δεν θέλει να ψηφίσει κανέναν, όμως είναι απαράδεκτο ένα κόμμα που συμμετέχει αρχικά στην εκλογική διαδικασία, να τιμωρεί τους πολίτες γιατί δεν το προτίμησαν γυρνώντας τους την πλάτη και προτρέποντας σε αποχή στον επόμενο γύρο, χρησιμοποιώντας τους πιστούς ψηφοφόρους του ως άβουλο κοπάδι.

    Στο φινάλε, το αποτέλεσμα των εκλογών αφορά όλους και τους ψηφοφόρους και του ΚΚΕ συμπεριλαμβανομένου..
    Ελπίζω οι ψηφοφόροι του ΚΚΕ να αγνοήσουν αυτήν την απόφαση, και να προσέλθουν στις κάλπες.

  24. Πω πω τι θυμήθηκες πάλι….

    ΓΟΥΚΟΣ-ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
    Η μόνη ψήφος που πιάνει τόκο

    Θραύση είχε κάνει στα εκλογικά τμήματα της γειτονιάς μου -:)

  25. 1ας said

    Για να γράψεις σύγγραμα σαν του Γεωργαλά πρέπει το λιγότερο να σου έχουν κάνει λοβοτομή.
    Είχα την ατυχία να διαβάσω 2 συγγραματα του,και ο Πλεύρης φαντάζει απλά πίθηκος,και όχι χιμπατζης.

  26. Βασιλική Μετατρούλου said

    Αν μπορεί κάποιος να μου πει ποιοί ήταν (είναι) οι Ζακόπουλος Νικόλαος και Τσιριγκούλης Ζήσης;
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  27. ΖΝ: έλεγε τον καιρό στην κρατική τηλεόραση
    ΤΖ: καλτ μορφή κριτικού κινηματογράφου, της συνομοταξίας Μπακογιαννόπουλου (πάλι στην κρατική)

  28. #26-27 Και όχι μόνο· ένα θα πω: Αυριανή και κριτική θεάτρου, ή Αυριανή και κουλτούρα.

  29. Alexandra said

    Αυτός που έλεγε τον καιρό στην τηλεόραση λέγεται Ζιακόπουλος. Ο Νίκος Ζακόπουλος ήταν ένας γιατρός που έγραφε εκλαϊκευμένα συγγράμματα ιατρικής, αν θυμάμαι καλά.

  30. Ο μετεωρολόγος ήταν Ζιακόπουλος. O Ζακόπουλος ήταν κι αυτός ντεμέκ κουλτούρα… Θεατρικός -και όχι μόνο- συγγραφέας.

  31. Alexandra said

    Για του λόγου το αληθές, για τον Ζακόπουλο:
    http://www.perizitito.gr/authors.php?authorid=24592

  32. Immortalité said

    Ταν πλαν ραν Τί γέλιο!!! 🙂

    να γράψουμε πάνω στο λευκό ψηφοδέλτιο το όνομα του Χουάν Μανουέλ Γκορδίγιο για να το διαβάσει ποιος ακριβώς; Η θαρρείτε ότι όλα αυτά που γράφονται στα ψηφοδέλτια καταγράφονται κάπου;

    Δύτη εγώ δεν ξέρω παραπάνω από ένα αλλά θα τους γκουκλίσω πρώτα…

  33. Μπουτάρη δὲν μπορῶ μὲ τίποτε νὰ ψηφίσω, ὁ Γκιουλέκας πάλι δὲν μὲ πείθει γιὰ τὴν τιμιότητά του. Τὸν Ἡρακλῆ Πουαρὼ ὅμως πάντα τὸν λάτρευα!

  34. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Τα Γιάννενα (η πατρίδα μου) στη δεκαετία του ’80, με Γούκο στην οικονομία και Καλ(π)ογιάννη στην πολιτική, είχαν όλα τα φόντα να φτάσουν ψηλά. Δυστυχώς οι Έλληνες είμαστε αχάριστοι… Τουλαχιστον ο Καλογιάννης έχει τα δυο του παιδιά που επάξια συνεχίζουν το έργο του

  35. http://www.google.com.co/imgres?imgurl=http://blogs.athensvoice.gr/data/blogs/15de21c670ae7c3f6f3f1f37029303c9/Kinima_medium.jpg&imgrefurl=http://blogs.athensvoice.gr/rainwalker/2007/09/21/%25CE%25BA-%25CE%25B1-%25CE%25B2-%25CE%25BB-%25CE%25B9/&usg=__qYv7lSkaZOAFk773eZ4gqqP9USM=&h=520&w=350&sz=26&hl=el&start=0&zoom=0&tbnid=ADX1SymqhftYLM:&tbnh=131&tbnw=88&prev=/images%3Fq%3D%25CE%259A%25CE%25AF%25CE%25BD%25CE%25B7%25CE%25BC%25CE%25B1%2B%25CE%2591%25CE%25B3%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25BA%25CF%2584%25CE%25B9%25CF%2583%25CE%25BC%25CE%25AD%25CE%25BD%25CF%2589%25CE%25BD%2B%25CE%2592%25CE%25B9%25CE%25BF%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25B1%25CE%25B9%25CF%2583%25CF%2584%25CF%258E%25CE%25BD%2B%25CE%259B%25CF%258C%25CE%25B3%25CF%2589%2B%25CF%2588%25CE%25B7%25CF%2586%25CE%25BF%25CE%25B4%25CE%25AD%25CE%25BB%25CF%2584%25CE%25B9%25CE%25BF%26um%3D1%26hl%3Del%26sa%3DN%26biw%3D1600%26bih%3D799%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=277&ei=wejbTIDZKsHqOaO8wbYJ&oei=wejbTIDZKsHqOaO8wbYJ&esq=1&page=1&ndsp=31&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=22&ty=33

    λίγο ἀθυρόστομο βέβαια

  36. μήτσκος said

    Έβαλαν τον Ηρακλή Πουαρώ ενώ απέκλεισαν τον Σέρλοκ Χόλμς και τον Φίλιπ Μάρλοου!

    Σίγουρα προβοκάτσια προερχόμενη από κύκλους των Βρυξελλών…

  37. sarant said

    Μήτσκο, πολύ καλό!

    Είπαμε, ο κατάλογος λειτουργεί και σαν τεστ μνήμης ή αποδεικτικό ηλικίας. Πάντως, αν θυμάμαι καλά, ο Ζακόπουλος εκτός από θεατρικός συγγραφέας είχε και στήλη σε εφημερίδες όπου έδινε συμβουλές για σχέσεις, σεξ, τέτοια -ή θυμάμαι λάθος;

  38. Το περίεργο είναι ότι, αφήνοντας στην άκρη ορισμένα κλασικά (Ραν Ταν Πλάν, αδερφοί Καραμαζώφ, Κουστώ, Αρτέμης Μάτσας κλπ), υπάρχει μόνο ένα όνομα που θα μπορούσε να είναι είκοσι τέσσερα χρόνια μετά ακόμα στο ψηφοδέλτιο και μάλιστα με μεγάλες πιθανότητες εκλογής:

    Αλέφαντος Νικόλαος

  39. # 32 Η θαρρείτε ότι όλα αυτά που γράφονται στα ψηφοδέλτια καταγράφονται κάπου;
    Το συζητούσαμε πριν πολλά χρόνια σε μια παρέα, αλλά επειδή το Αλτσχάιμερ με χτύπησε νωρίς δεν είμαι βέβαιος τι από τα δύο ειπώθηκε: είτε ότι υπάρχει κάποιο σχετικό βιβλίο είτε ότι κάποιος γνωστός της παρέας είχε φτιάξει μια τέτοια συλλογή για προσωπική χρήση. Θα ήταν πολύ ωραίο πάντως αν υπήρχε κάτι τέτοιο.
    Την Κυριακή ήμουν στην εφορευτική, αλλά δυστυχώς δεν είχαμε κανένα ευρηματικό άκυρο, μόνο τις αναμενόμενες ζωγραφιές/βρισιές και τον διαχρονικό Λεβέντη. Το αστείο είναι που κάποιοι είχαν βάλει δύο διαφορετικά έγκυρα ψηφοδέλτια στον φάκελο (το κορυφαίο ήταν Άδωνης + Χάγιος) ή ένα έγκυρο και ένα λευκό.

  40. SLY said

    Μια απορία έχω για τον Δημήτρη Νιάνια, αυτός ήταν Υπουργός Παιδείας επί Ράλλη το 1978, τι αξιομνημόνευτο έκανε και μπήκε στη σατιρική λίστα των έιτις;

  41. Ουπς, μόνο η πρώτη γραμμή έπρεπε να είναι με πλάγια…

  42. Voulagx said

    #33 Κορνηλιε, μη σκας το κεφαλι σου, ουτως ή αλλως βλαχοδημαρχο θα βγαλει η καλπη!

  43. sarant said

    40: Επί Ράλλη το 1978 δεν μπορεί να ήταν. Το 1980, ίσως. Ήταν και υπουργός Πολιτισμού εκείνη την εποχή. Πολύ καλός άνθρωπος, παρεμπιπτόντως, και μυτιληνιός. Τον είχε σατιρίσει ο Χάρυ Κλυν.

  44. SLY said

    Λάθος, ΥΠΠΟ.

    «Το 1964 ανέλαβε υφυπουργός Προεδρίας και το 1978 υπουργός Πολιτισμού και Επιστημών.»
    http://www.yppo.gr/1/g1120.jsp?person=4

    Απλά η ηλικία μου δεν επιτρέπει να θυμηθώ κάτι αξιοπερίεργο που ήταν άξιο σάτιρας αλλά τώρα βλέπω ότι διετέλεσε ευρωβουλευτής με την ΔΗΑΝΑ μεταξύ 1984-89.
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=124&ct=93&artid=4517567

  45. μαθιός said

    Κύριε Νίκο,λείπατε ταξίδι στο εξωτερικό?

    @#Μπορώ να καταλάβω τον ψηφοφόρο που για τους χ λόγους δεν θέλει να ψηφίσει κανέναν, όμως είναι απαράδεκτο ένα κόμμα που συμμετέχει αρχικά στην εκλογική διαδικασία, να τιμωρεί τους πολίτες γιατί δεν το προτίμησαν γυρνώντας τους την πλάτη και προτρέποντας σε αποχή στον επόμενο γύρο, χρησιμοποιώντας τους πιστούς ψηφοφόρους του ως άβουλο κοπάδι.#

    -Πότε μίλησε για αποχή στο β’ γύρο το ΚΚΕ? Εγώ για άκυρο κατάλαβα
    -Επίσης: «δεν το προτίμησαν (οι πολίτες).Πότε έγινε αυτό ?
    71.667 ψήφους περισσότερες από τις βουλευτικές του 2009 πήρε.

    Αν τις θεωρείτε λίγες τότε….

    Το ανέκδοτο : Ο δεύτερος γύρος των δημοτικών-περιφερειακών θα είναι για την αυτοδιοίκηση, λέγεται και αλλιώς:

    «Το δίλημμα μνημονιακοί – αντιμνημονιακοί υποδουλώνει την ψήφο μας στα ηλίθια και επικίνδυνα παιχνίδια των χειραγωγών και δημαγωγών της κεντρικής πολιτικής σκηνής»

    Οσα δεν φτάνει η αλεπού…

  46. Μαρία said

    37 Κι ο Μπέκας πρέπει να είναι δάκτυλος του Άγγελου.

    43 Για Χιώτη τον είχα.

  47. Immortalité said

    @ 39 Σκύλε απ’ την Ανδαλουσία, αν και δεν ήμουν στην παρέα σου θα σου απαντήσω μετ’ απολύτου βεβαιότητας ότι το δεύτερο ειπώθηκε. Βιβλία υπάρχουν πολλά αλλά όχι αυτό (κρίμα πάντως, πλάκα θα είχε) 🙂

  48. κάποτε στὸ Λύκειο στὶς ἐκλογὲς γιὰ πενταμελὲς ἕνα ψηφοδέλτιο ἔγραφε: «Ὁ Φρύνιχος γιὰ πρόεδρος». Ὅλοι νόμιζαν ὅτι ἦταν δικό μου μέχρι ποὺ ὁ δράστης ὡμολόγησε. Ἀργότερα στὸ Πανεπιστήμιο, στὶς φοιτητικὲς ἐκλογές, βρέθηκε ἕνα ψηφοδέλτιο ποὺ ἔγραφε πολυτονιστὶ τὸ γνωστὸ τσιτᾶτο τοῦ Ὤργουελ περὶ τῆς ἰσότητος τῶν ζῴων. πάλι ἤμουν ὁ βασικὸς ὕποπτος, ὁ δράστης δὲν βρέθηκε πάντως ποτέ. αὐτὰ θυμήθηκα σήμερα ἐξ ἀφορμῆς τοῦ νήματος. καὶ μιὰ φορὰ στὸ δημοτικὸ ἕνας συμμμαθητὴς ψήφισε γιὰ πρόεδρο τῆς τάξεως τὸν ἑαυτό του γράφοντας πάνω «ἐμένα». ὁ δάσκαλος ποὺ τὸ εἶδε τοῦ λέει εἰς ἐπήκκον ὅλων: «τί ἐμένα ῥέ; ὅλοι ἐμένα εἴμαστε, γράψε τ’ὄνομά σου». 🙂

  49. sarant said

    45: Μαθιέ, μήπως θέλεις να πεις «κύριε Ντίνο»;

  50. # 47 Ιμόρ, με τρομάζει τόση βεβαιότης!
    Κρίμα, ένα τέτοιο βιβλίο θα ήταν το ιδανικό συμπλήρωμα στο Εμπρός στον έτσι που χάραξε ο τέτοιος, για να θυμηθούμε και τον μεγάλο χαμένο του πρώτου γύρου. 🙂 Το κακό είναι ότι έχω χαθεί από την παρέα αυτή, αλλά ίσως μάθω κάτι κάποια στιγμή.

    (ευχαριστώ για τη διόρθωση των πλάγιων)

  51. τὰ πιὸ κλασσικὰ ἄκυρα εἶναι τὰ ψηφοδέλτια τῶν δημοτικῶν στὴν κάλπη τῶν περιφερειακῶν καὶ τὸ ἀντίστροφο. ἅμα ἡ γιαγιὰ πάει μὲ τὰ ψηφοδέλτια στὴν τσέπη… τὴν Κυριακὴ τὰ μισὰ ἄκυρα ἦσαν τέτοιας λογῆς, ἀλλὰ ὑπῆρχαν καὶ πολλὰ ἑκούσια.

  52. παρόραμα: πάῃ

  53. μαθιός said

    Νίκο Σαραντάκο γράψε λάθος.
    Ντίνο

  54. Βασιλική Μετατρούλου said

    Μια γιαγιά, σε κάποιες εκλογές της δεκαετίας του ’80, βγαίνοντας από το εκλογικό τμήμα,
    ρώτησε τον εγγονό της «γιατί έβαλαν αστεράκι πάνω από το σφυροδρέπανο;».
    Από τότε, το έφερε βαρέως, ησυχία δεν έβρισκε, και θεωρούσε τον εαυτό της υπεύθυνο για τα μη επιθυμητά αποτελέσματα του ΚΚΕ,
    όταν έμαθε ότι είχε ψηφίσει ΚΚΕ (μ-λ)*
    (με αστεράκι).

  55. Immortalité said

    @ 50 Μην τρομάζεις, οι βεβαιότητές μου περιορίζονται σε τέτοια θέματα. 😉

  56. agapanthos said

    ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

    ΠΑ.ΤΑ.ΤΕ.Σ
    (ΠΑΝΤΑΧΟΘΕΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΩΝ ΤΕΖΑΡΙΣΜΕΝΩΝ ΣΩΣΙΒΙΩΝ)

    (εδώ είναι ζωγραφισμένη μια πατάτα)

    _____________________________________

    Α’ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΘΗΝΩΝ

    1. ΚΛΥΝΝ ΧΑΡΡΥ ++
    2. ΚΟΥΡΟΣΑΟΥΑ ΑΚΙΡΑ
    3. ΤΕΛΩΝΗΣ – ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ
    4. ΠΕΤΣΙΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
    5. ΜΙΛΗΣΙΟΣ ΘΑΛΗΣ
    6. ΜΠΕΤΤΥ
    7. ΑΛΛΕΝ ΓΟΥΝΤΥ
    8. ΜΑΟΥΣ ΜΙΚΥ
    9. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑ
    10. Π.Α.Ο.Κ. (ΠΛΗΡΗΣ ΣΥΝΘΕΣΙΣ)
    11. ΜΟΤΟΡΣ ΤΖΕΝΕΡΑΛ
    12. ΜΗΔΕΝ ΤΟΥΛ ΠΗΤΕΡ
    13. ΠΙΚΤΟΥΡΕΣ ΚΟΛΟΥΜΠΙΑ
    14. ΤΡΙΟΥΜΦ ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ
    15. ΦΕΞΗ ΣΤΟΑ
    16. ΣΤΑΡΣ ΟΛ

    Στο αριστερό πλάι υπάρχει ένα υποδεκάμετρο και γράφει ΤΟ ΥΠΟΔΕΚΑΜΕΤΡΟ ΣΑΣ

    Αυτά και καλησπέρα, μακάρι να ήξερα πώς να κεντράρω τα γράμματα στη σελίδα για να μου βγει πιο όμορφο.

  57. ο Μήτσος said

    @56
    χαχαχαχα! ωραίο!

  58. sarant said

    Αγάπανθε, σ’ ευχαριστώ πολύ!

  59. ο Μήτσος said

    @56
    στην ερώτηση για να βγει πιο όμορφο:
    μπορείς να το βάλεις ανάμεσα σε <pre> και </pre>, οπότε εμφανίζεται χωρίς σύμπτυξη κενών και γραμμών

  60. ο Μήτσος said

    Το νούμερο 4, στο ψηφοδέλτιο του ΠΑ.ΤΑ.ΤΕΣ, ο Γιώργος Πετσίλας είναι ο παραγωγός των δίσκων του Κλυνν. Το νούμερο 6, η Μπέττυ ξέρει κανείς ποια είναι;

  61. 45
    Έχετε δίκιο, για λευκό και άκυρο μιλά η ανακοίνωση του ΚΚΕ, αλλά δεν νομίζω ότι έχει και μεγάλη διαφορά.

    «Δεν το προτίμησαν» αρκετά ώστε να περάσουν στον δεύτερο γύρο, στους Δήμους που θα επαναληφθεί η εκλογική διαδικασία.
    Εδώ έχω τις αντιρρήσεις μου, θα περίμενα το ΚΚΕ να αφήσει τους ψηφοφόρους του να ψηφίσουν ελεύθερα, χωρίς να τσουβαλιάσει τους υπόλοιπους υποψηφίους.

    Υποθέτω αν υποψήφιοι του ΚΚΕ περνούσαν στον δεύτερο γύρο, θα τους κακοφαινόταν αν πχ ο ΣΥΡΙΖΑ ή το ΠΑΣΟΚ προέτρεπαν τους ψηφοφόρους τους να ρίξουν άκυρο ή λευκό.

    Γιατί ρωτάτε αν έλειπα ταξίδι, όποιος διαφωνεί μαζί σας σύντροφε Μαθιέ πρέπει λείπει στο εξωτερικό?

  62. agapanthos said

    φαντάζομαι

  63. agapanthos said

    κάτι ξέχασα

    http://www.betty-v.gr/

  64. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Ιμμορταλιτέ (@47 -αγόρι; κορίτσι; μας έχεις μπερδέψει…)
    ο «Ανδαλουσιανός Σκύλος» (1928, Μπουνιουέλ και κομπανία) δεν ήταν απ΄την Ανδαλουσία.
    (Ούτε κι εσύ, φαντάζομαι, απ’ την Αχερουσία…)

  65. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Κορνήλιε (@48),

    παρακολουθώ με συγκίνηση τις προσπάθειές σου να πείσεις ότι δεν είσαι τρομοκράτης. (Αν και αυτό θα έπρεπε να μπει κάτω απ’ τη χθεσινή ανάρτηση, την πλήρη ιών, ωών και οσμών).
    Δεν πειράζει, άσε τους άλλους να νομίζουν.
    Οι φίλοι σου (και δεν είμαστε λίγοι) ξέρουμε την αλήθεια!

  66. # 64 ο “Ανδαλουσιανός Σκύλος” (1928, Μπουνιουέλ και κομπανία) δεν ήταν απ΄την Ανδαλουσία.

    Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει ράτσα ανδαλουσιανού σκύλου, αλλά ας μη γινόμαστε σχολαστικοί, γιατί κι εγώ θα πω ότι η ταινία είναι του 1929. 🙂
    Ωραίο το ζευγαράκι Ανδαλουσία-Αχερουσία πάντως.

  67. NM said

    Συμβουλεύω τους υποψήφιους κοψοχέρηδες να μην το ρισκάρουν και να ακολουθήσουν τη συμβουλή του Σαραντάκου πατρός, ή ακόμα καλύτερα αυτόν εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=yraCtUo9N6E&feature=player_embedded

  68. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Μου φαίνεται λίγο προβοκατόρικη η ερώτησή σου, Μήτσο (@60). Αλλά ας είναι, αφού τόσο φοριέται στις μέρες μας η προβοκάτσια, νομίζω ότι πρόκειται για τη γνωστή, τω καιρώ εκείνω, ιέρεια της νύχτας, όπως θα έλεγε ο Αουγκούστο Μοντερρόσο «ένα εξωτικό πουλί», συγγραφέα αυτοβιογραφικών πρόσκαιρων επιτυχιών και «φίλο» ακραιφνή του Κώστα Ταχτσή (πολλοί έχουν εκφράσει την υπόθεση ότι αυτή ξέρει ποιος κρύβεται πίσω απ’ τη δολοφονία του).

  69. Εγώ πάλι θα πρότεινα την υπερψήφιση κάθε μη κυβερνητικού υποψηφίου. Μπορεί ο Γιωργάκης να ήρε το δίλημμα αλλά αυτό επί της ουσίας εξακολουθεί να υφίσταται. Και το δίλημμα είναι το εξής και σαφέστατο: Αν ο ΓΑΠ δεν φάει ένα χαστούκι … θα το πω απλά και λαϊκά…δεν θα βάλει ούτε σάλιο, ούτε βαζελίνη.

    Τα ΜΜΕ επικαλούνται ως επιχείρημα για την αποφυγή των εκλογών ότι το ΠΑΣΟΚ είναι ούτως ή άλλος το μόνο έτοιμο κόμμα για την εξουσία. Ερωτώ λοιπόν, τι εστί έτοιμο; Αν η ΝΔ (ή άλλο κόμμα) είναι ανέτοιμη τι σημαίνει αυτό; Μήπως ο έτοιμος είναι ο δικτυωμένος με τα διεθνή συμφέροντα; Μήπως δηλαδή όταν τα ΜΜΕ θα μας παρουσιάσουν ως έτοιμη την ΝΔ θα είναι επειδή θα έχει παγιώσει τους δεσμούς της με την διαπλοκή;
    Για εμένα έτοιμο είναι οποιοδήποτε κόμμα παρουσιάζεται ως ανέτοιμο. Εξάλλου η δημοκρατία δεν φοβάται τις εκλογές και ούτε αυτές θα κοστίσουν περισσότερα χρήματα από όσα θα κοστίσει η τακτική του μνημονίου.

    Η Ελλάδα δεν θα ξεκολλήσει ποτέ από την ψυχολογική ηττοπάθεια, ούτε όταν θα μας το σφυρίξουν τα ΜΜΕ, αν δεν προκαλέσει από μόνη της ένα σοκ. Και το σοκ δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο από την άρνηση ΟΛΩΝ των κυβερνητικών υποψηφίων και πρόκληση εκλογών. Αν χάσει το ΠΑΣΟΚ σε όλες τις περιφέρειες αυτές θα έρθουν ότι κι αν λέει ο ΓΑΠ μπροστά από το κίτρινο τζάκι.

  70. *άλλως

  71. # 51 Μπα, εμείς δεν είχαμε ούτε ένα άκυρο τέτοιου τύπου, αν και λογικό αυτό που λες.

    # 54 Τι μου θύμισες… Στις βουλευτικές του 1985 (νομίζω), είχαν κατέβει πάμπολλα ψηφοδέλτια με σφυροδρέπανο, πάνω από δέκα αν θυμάμαι καλά. Ο παππούς μου λοιπόν, αρχετυπικός κομμουνιστής μέχρι τον μυελό των οστών του, πίστευε φυσικά ότι αυτό είναι σχέδιο της αντίδρασης για να μπερδεύονται οι ψηφοφόροι και να χάνει ψήφους το Κόμμα. 🙂

  72. Για όποιον πραγματικά δεν την είχε ακούσει τότε, η Μπέττυ ήταν ένας εκδιδόμενος τραβεστί (Περικλής Βακαλόπουλος κατά κόσμον, νομίζω) από ευαγγελική (!) οικογένεια της Θράκης, που είχε κάνει κάποιο ντόρο με την (σχετικά καλογραμμένη, η αλήθεια να λέγεται) αυτοβιογραφία του τον καιρό εκείνο.

  73. Μαρία said

    Όλα για τη Μπέττυ στην ιστοσελίδα της #63

  74. Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα διαφόρων συστημάτων φηφοφορίας είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα, με κύριο γνώρισμα οτι κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο, αλλά μερικά είναι καλύτερα από άλλα με βάση συγκεκριμένα κριτήρια (που επιδέχονται αυστηρή μαθηματική ανάλυση). Ενδιαφέρουσες προτάσεις εδώ κι εδώ.

  75. δυστυχής κάτοικος Κεντρικής Μακεδονίας said

    Το δίλημμα (για εμάς που έχουμε την ατυχία να κατοικούμε στην Κ. Μακεδονία) είναι: Ψωμιάδης ή Μπόλαρης; Εγώ πάντως δε θα κάνω τη χάρη στους δεξιούς ν΄ απέχω από τις εκλογές. Ό,τι δικαίωμα μου δίνεται σ΄αυτήν την ψευτοδημοκρατία θα το εκμεταλλευτώ μέχρις εσχάτων! Και Θα ψηφίσω αντι-Ψωμιαδικά, γιατί δεν αντέχω άλλο να βλέπω τη φάτσα του και ν΄ ακούω τη φωνή του! (αν και δεν έχω ελπίδα ότι θα τη γλιτώσω!)
    Για όσους πάλι έχουν δίλημμα στις δημοτικές εκλογές τι να ψηφίσουν στο δεύτερο γύρο, θα τους πρότεινα το εξής: Να σκεφτούν πρώτα ποιος από τους δύο υποψήφιους είναι ο πιο επικίνδυνος και ποιος είναι ο πιο γελοίος. Και αφού τα ζυγιάσουν καλά τα πράγματα να ψηφίσουν τον …πιο γελοίο! (μερικοί είναι και τα δύο!

  76. 56,
    Ο τόνος είναι στο ΠΑ ή στο ΤΑ όσον αφορά τις εκλογές; 🙂

  77. 74, Παρόραμα, εδώ

  78. #75 Ούτως η άλλως, ότι και να ψηφίσεις, θα φας στη μάπα τουλάχιστον για μια πενταετία τις τρύπες που άφησε το μετρό, αφού το έργο σταμάτησε για οικονομικούς λόγους.
    Άρα, πάει η αγορά της Εγνατίας, τίγκα στην κίνηση η Θεσσαλονίκη=> πρόβλημα για όλην την αγορά. Ακόμη δηλαδή και από αυτήν την ματιά, πρέπει να εναντιωθούμε στο μνημόνιο.

    Νομίζεις ότι εμείς οι δεξιοί γουστάρουμε τη φάτσα του Ψωμιάδη;
    Η ερώτηση όμως είναι: είναι άραγε τυχαίο που πάντα επιλέγουν τα δύο κόμματα τον τυφλό και τον μονόφθαλμο ως διεκδικητές των τοπικών αξιωμάτων της Κ.Μακεδονίας; Όχι, δεν είναι τυχαίο, έχουν αφήσει την Β.Ελλάδα στο έλεος του θεού όλοι τους. Αφού λοιπόν τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει, επιλέγω τουλάχιστον την διαμαρτυρία μου στο μνημόνιο ψηφίζοντας Ψωμιάδη.
    Για να μην κάνω και την πιο μυστήρια ερώτηση: γιατί τάχα σταμάτησαν στη μέση το μετρό; Για οικονομικούς λόγους ή για να επαναδιαπραγματευτούν τις μίζες; Και ποιος μπορεί να το έκανε αυτό; Ο φούφουτος ή η κυβέρνηση;
    Και γιατί να ψηφίσω Μπουτάρη (για δήμαρχο); Επειδή είναι επιτυχημένος επιχειρηματίας; Αν ήταν δεν θα χαλούσε το «brand name» του. Προφανώς και είναι αποτυχημένος επιχειρηματίας με αντεθνικές μάλιστα τάσεις. Αυτά για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας.

  79. #74, #77 Το πρόβλημα της ψηφοφορίας / κατάταξης έχει πολλές πλευρές. Arrow και Condorcet αρκούν ως βασικές παραπομπές για αρχή…

  80. Immortalité said

    @ 64 Κορίτσι αλλά γιατί σας έχω μπερδέψει; Είπα ότι έχω πάει στρατό ας πούμε;

    ο “Ανδαλουσιανός Σκύλος” (1928, Μπουνιουέλ και κομπανία) δεν ήταν απ΄την Ανδαλουσία. Βασικά δεν ήταν από πουθενά γιατί στην ταινία του Μπονιουέλ δεν είχε σκύλο απ’ ότι θυμάμαι (και δεν πρόκειται να την ξεχάσω). Τον Σκύλο που γράφει εδώ όμως κάπως πρέπει να τον ξεχωρίσω από αυτόν της ΒΚ και το επίθετό του μου επιτρέπει να τον αποκαλώ ανδαλουσιανό ή από την Ανδαλουσία. Πώς να τον πω; Ταινία του Μπονιουέλ;

  81. Για να ηρεμήσουμε λίγο, ας επανέλθουμε στα καθαρά γλωσσικά.
    Ιός βεβαίως σήμαινε αρχικά το δηλητήριο, ιδίως των φιδιών ή των εντόμων, και στο σύνθετο «ιοβόλος» αυτό σημαίνει και τώρα. Η λατινική λέξη virus είναι ομόρριζη και σήμαινε ακριβώς το ίδιο. – Κάποια στιγμή, στις αρχές του 20ού αιώνα, διαπιστώθηκε ότι ορισμένες αρρώστιες, που ήταν σαφώς μεταδοτικές και συνεπώς θα έπρεπε να προκαλούνται από μικροοργανισμούς, μεταδίδονταν και μέσω χυμών του πάσχοντος οργανισμού φιλτραρισμένων μέσα από τόσο λεπτά φίλτρα ώστε κανένα γνωστό μικρόβιο να μη χωράει να περάσει· και αυτό το αόρατο νοσογόνο κάτι τι ονομάστηκε virus filtrant, και ελληνικά διηθητός ιός. Αργότερα, με την εφεύρεση του ηλεκτρονικού μικροσκοπίου, αποδείχτηκε χωρίς καμία αμφιβολία ότι όντως επρόκειτο για υλικούς μικροοργανισμούς, και σιγά-σιγά έπαψε να χρησιμοποιείται το επίθετο και λέγονται σκέτοι ιοί.
    Κάτι ανάλογο συνέβη και με τα γονίδια. Αρχικά, επρόκειτο για αόρατα και απλώς εικαζόμενα «άτομα κληρονομικότητας», που η ύπαρξή τους συναγόταν από τους νόμους του Μέντελ, και που οι σταλινικοί χαρακτήριζαν «πλάσματα της φαντασίας των ιδεαλιστών βιολόγων». Σήμερα βεβαίως τα φωτογραφίζουμε, αναλύουμε τη χημική τους δομή και τα μεταφέρουμε ακόμη και από οργανισμό σε οργανισμό άλλου είδους!
    Τέλος, ακόμη και τα άτομα της ύλης ήταν αρχικά μια θεωρητική κατασκευή που αποσκοπούσε στην εξήγηση των νόμων της χημείας, και ακόμα και στις αρχές του 20ού αιώνα υπήρχαν σοβαροί επιστήμονες που τα απέρριπταν, στο όνομα του θετικισμού (και της θερμοδυναμικής).
    Ζητώ συγνώμη αν λέω πράματα που θα έπρεπε να διδάσκονται στο Γυμνάσιο – αλλά ξέρω από πείρα ότι και οι μορφωμένοι συχνά συγχέουν ιούς, βακτηρίδια και αμοιβάδες, ή άτομα, μόρια και ιόντα!

  82. # 80 Ιμόρ, στο ένδοξο ιοβόλο νήμα έγινε το μπέρδεμα: είπες του SLY να μη σε λέει Αθάνατη, κι αυτός κατάλαβε ότι έχεις πρόβλημα με το γένος του επιθέτου και όχι με το επίθετο το ίδιο.
    Λοιπόν, όχι μόνο δεν υπήρχε σκύλος στην ταινία, αλλά ούτε ράτσα ανδαλουσιανού σκύλου υπάρχει. Σε ό,τι με αφορά, δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη χρήση της Ανδαλουσίας (παίζει και το Ανταλού, χάριν συντομίας και εξωτισμού). Νομίζω πως ούτε ο Μπουνιουέλ θα είχε πρόβλημα άλλωστε. 🙂

  83. Immortalité said

    @ 82 Τώρα είδα το σχόλιο του SLY και κατάλαβα, ότι ο καθένας καταλαβαίνει ό,τι θέλει. Σύνηθες 🙂
    Εντάξει Ανταλού, αφού το εγκρίνεις, θα σε αποκαλώ έτσι γιατί Σκύλο λέω τον άλλο, της ΒΚ και δεν θέλω να μπερδεύομαι και το ν’ αλλάζω πληκτρολόγιο κάθε τόσο είναι λίγο σπάσιμο. Όσο για τη ράτσα δεν είχα αναρωτηθεί ποτέ αν υπάρχει, οι σκύλοι μας είναι ημίαιμοι να το πω επιστημονικά. Πάντα νόμιζα όμως ότι το επίθετο ήταν τοπικό. Πως λέμε ένας Τσετσένος σκύλος στη Μασσαλία; έτσι.

  84. ὑπάρχει καὶ ὁ ἰὸς=βέλος ἀπὸ ἄλλη ῥίζα. ἤθελα νὰ τὸ πῶ, ἀλλὰ γιὰ τὸ ἄλλο νῆμα ἔχω δώσει ὅρκο σιωπῆς. κι ἐκεῖ παρατηρῶ ὅτι ὁ ΣΛΥ χρησιμοποίησε τὸ ἀπολογοῦμαι μὲ τὴν ἔννοια τοῦ ζητῶ συγγνώμη.

  85. @ 83 Όντως, το επίθετο θα μπορούσε να είναι τοπικό, απλώς κάπου διάβασα/άκουσα αυτή την εκδοχή και μου έμεινε. Αρκετά όμως το σκυλεύσαμε το νήμα.

    Και για να επιστρέψω στο εκλογικό θέμα μας: επί Κωνσταντίνου Καραμανλή ψήφιζαν τα δέντρα, επί ΓΑΠ ψηφίζουν και οι σκύλοι (κι ας λέει ο λαός ότι κακό σκυλί ψήφο δεν έχει).

  86. Immortalité said

    @ 85 επί Κωνσταντίνου Καραμανλή ψήφιζαν τα δέντρα, επί ΓΑΠ ψηφίζουν και οι σκύλοι Δεν θα έλεγα ότι είναι εντελώς το ίδιο 😉

    @ 71α Εντύπωση μου κάνει. Είναι κλασικό στανταράκι. Ούτε ένα;

  87. @ 86 Ούτε ένα. Πρώτη φορά ήμουν εφορευτική, αλλά και μένα μού φάνηκε περίεργο.
    Είχαμε όμως περίπτωση τύπου (νορμάλ, όχι κανένα ραμολιμέντο) που με ρώτησε, πριν ψηφίσει για δημοτικές, σε ποιο από τα δύο παραβάν πρέπει να πάει. Του απάντησα φυσικά ότι δεν έχει σημασία (ήταν και τα δύο άδεια). Όταν ξαναμπήκε στο παραβάν για να ψηφίσει για περιφερειακές, βγήκε με δύο φάκελα: το πρώτο το είχε ρίξει στη σακούλα με τα χαρτιά και κανείς μας δεν πήρε χαμπάρι ότι δεν έριξε φάκελο στην κάλπη την πρώτη φορά…

  88. Immortalité said

    @ 87 Αουτς!!! καλά μαζί τους δίνατε τους φακέλους;

  89. Άσχετο: άκουσα καλά ή με γελούν τα μουσικά αυτιά μου;
    Στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ έχω την εντύπωση ότι υπάρχει σύστημα αυτόματης ανάγνωσης κειμένου (υπάρχει δηλαδή ρομποτάκι που διαβάζει). Ας το προσέξει κάποιος αύριο (το σημερινό δελτίο τελείωσε).

  90. Όπως σωστά παρατηρεί ο Στράβων, το (81) προοριζόταν για το περί Ιού της Ελευθεροτυπίας νήμα.

  91. @ 88 Άουτς δε λες τίποτα. Δεν τους δίναμε μαζί τους φακέλους φυσικά. Αυτός έριξε τον φάκελο των δημοτικών στη σακούλα, βγήκε, ο δικαστικός του έδωσε τον φάκελο των περιφερειακών χωρίς να αντιληφθεί ότι ο τύπος δεν έριξε τίποτα στην κάλπη, ο τύπος ξαναμπήκε στο (ίδιο) παραβάν, κατάλαβε προφανώς τη βλακεία που έκανε και βγήκε από το παραβάν κρατώντας δύο φακέλους. 🙂

  92. Immortalité said

    @ 91 χωρίς να αντιληφθεί ότι ο τύπος δεν έριξε τίποτα στην κάλπη Ένα δευτερόλεπτο αφαίρεσης, δύο ώρες συν δουλειάς…

    (Πάω να δω καμιά ταινία)

  93. Ἰού φράτορες, ἐποιήσαμεν ούδέν!

  94. Glaukus said

    #35 υπάρχει κ το tinyurl.com 😉

    Τελικά το ΚΚΕ νίκησε τις εκλογές! Διαβάζω παντού ότι θα είναι παρόν στον 3ο (κοινωνικό) γύρο! Αυτοί πήρανε πάσο για τον τελικό! Δεν θα παίξουν στα μπαράζ της Κυριακής… 😉

  95. Qq said

    Η παλαιά ιστορία επαναλαμβάνετε. Η απόχη μας τέλειωσε, ζήτω η αποχή. Η άλλοι ας βγουν ηττημένοι, και από προβοκάτσιες, κατά πως έγραψε μόλις χθες ο ριζοσπάστης, να έχουν να φαν’ και οι κότες.

  96. eréndira said

    Ταν Πλαν, Ραν! Δαγκωτό! Επειδή είναι ωραίος και διάσημος! (Κάτι τέτοια δεν είναι τα κριτήρια τόσα χρόνια;)
    Γουφ!

  97. LandS said

    @17
    «Ανεξαρτήτως μνημο(υ)νίου, αν κάποιος με ρωτήσει αν προτιμώ να φάω κλωτσιά ή σφαλιάρα, γιατί θα πρέπει να διαλέξω σώνει και καλά;»

    Η απλούστερη απάντηση μπορεί να είναι: «Για να ξέρεις τι θα φυλάξεις, κεφάλι ή κώλο, και για να μη σούρθει ξαφνικό».

  98. Άλλο ένα ενδιαφέρον ψηφοδέλτιο.

  99. derwanderer said

    Εξαιρετικο ποστ! Ταχυτατα να προσθεσω μερικες διευκρινησεις, σορρυ αν επαναλαμβανω πραγματα που εχουν ειπωθει, διαβασα πολλα σχολια τροχαδην και «διαγωνιως»:
    1. Ο Ζησης Τσιριγκουλης, με «λυρικοποιητικο» οιστρο τοσο καλτ οσο και η φατσα του, εκανε σινεφιλ σχολια οχι στην κρατικη τηλεοραση ΑΛΛΑ στο (πειρατικο πρωτα, νομιμο μετα) Καναλι 5 του Κουρη. Επι παντοκρατοριας της «αυθεντικης» Αυριανης των ειτις, βεβαιως-βεβαιως. Εγραφε και την κριτικη κινηματογραφου στο ιδιο εντυπο.
    2. Η Μπεττυ ειναι η γνωστη τρανσεξουαλ ακτιβιστρια, πορνη, συγγραφεας και ηθοποιος. Το βασικο οπους της ειναι το μπεστ σελλερ (ειτις, παντα) «Ναι, Εκδιδομαι».
    @ Chien Andalou: Ας μην παρουμε ορκο οτι ο «ανδαλουσιανος σκυλος» δεν ηταν διολου…ανδαλουσιανος: Συμφωνα με τον Ιαν Γκιμπσον, βιογραφο του Λορκα και του Νταλι [η βιογραφια του Λορκα κυκλοφορει και στα ελληνικα], οι Νταλι και Μπουνιουελ που το γυρισαν, σατιριζαν εντονα, μεσω πλειαδας «private jokes»,τον 100%, αρχετυπικο, ανδαλουσιανο Λορκα. Ο ιδιος ο Λορκα το εξελαβε ως προσωπικη επιθεση ενατιον του, κινουμενη κυριως απο την ομοφοβια του Μπουνιουελ [την τελευταια ο ιδιος ο Μπουνιουελ αφηγειται απροκαλυπτα και ειλικρνως, οπως και την αποστροφη του για τις σεξουαλικες προτιμησεις του Λορκα, στη αυτοβιογραφια του «Η Τελευταια μου Πνοη» -κυκλοφορουσε και στα ελληνικα]. Περα απο την ομοφοβια του Μπουνιουελ και τις ενοχες του Νταλι για την δικη του fascination-repulsion και για την ομοφυλοφιλια, αλλα και για τον ιδιο τον Λορκα, αλλο κινητρο για την «επιθεση» στον Λορκα – ανδαλουσιανο σκυλο μεσω της ταινιας αυτης, παντα συμφωνα με τον Γκιμπσον (αλλα και τον ιδιο τον Λορκα, οπως καταγραφεται στην αλληλογραφια του με τριτους) πρεπει να ηταν και το συναισθημα ανωτερωτητας που ο Καταλανος Νταλι και ο Αραγωνεζος Μπουνιουελ αισθανονταν απεναντι στον Ανδαλουσιανο Λορκα. Ανεκαθεν οι ανδαλουσιανοι εθεωρουντο απο τους υπολοιπους Ιβηρες ως εθνικα και πολιτιστικα κατωτεροι, μπασταρδεμενοι, χωριατες. Τα αναφερω ολα αυτα με καθε επιφυλαξη, η σπεκουλα για τον τιτλο της ταινιας, εξαλλου, δεν εχει παψει απο την εποχη που γυριστηκε.

  100. sarant said

    Καλώς ήρθες, περιπλανώμενε, ωραία αυτά για τον Μπουνιουέλ!

  101. Immortalité said

    @ 99 Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά.

  102. derwanderer said

    Δυο διευκρινισουλες ακομα:
    Ο Γιωργος Πετσιλας, ο παραγωγος δικσων, ηταν και ο πρωτος συζυγος της Νανας Μουσχουρη. Ανελαβε, μαλιστα και τις νεες «διεθνεις»(μεταχατζιδακικες) ενορχηστρωσεις των ελληνικων τραγουδιων της Νανας, μαζι με το γκρουπ «Athenians» που ειχε ιδρυσει.
    Ο Δημητρης Νιανιας, υπρουργος πολιτισμου, πραγματι, οπως γραφει ο Νικοδεσποτης, στην τελευταια κυβερνηση Καραμανλη-θειου (ισως και στου Ραλλη, δεν θυμαμαι πια), εμεινε στην ιστορια για την μονη καταγεγραμμενη περιπτωση θ ε ο φ α γ ι α ς στην συγχρονη Ελλαδα: Το 1978, σκορπιστηκαν στο Αιγαιο οι σταχτες της Μαριας Καλλας (Divina, για τους θαυμαστες της). Την τεφροδοχο ανελαβε να αδειασει στον Σαρωνικο ο αρμοδιος υπουργος πολιτισμου με τον «οικοδεσποτη» Αβερωφ, υπουργο ΕΑ, απο την κουπαστη πολεμικου πλοιου. Φευ! Μη υπολογισας σωστα τη φορα του ανεμου, ο υπουργος αλλα και οι λοιποι επισημοι, εφαγαν κυριολεκτικα στα μουτρα τις «θειες» σταχτες, με αποτελεσμα να φτυνουν και να τιναζουν τα πετα τους με μανια.
    Δεστε εδω το ΛΟΓΟΚΡΙΜΕΝΟ (στο επιμαχο σημειο) ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΥΕΝΕΔ:

    (δεστε, φευγαλεα, πως τιναζονται η μητερα και η αδελφη της Καλλας, πισω απο τον Νιανια, μετα το «plan de coupe» στη σημαια, γυρω στο 1’50»)
    Το περιστατικο απαντα σε ολες τις βιογραφιες της Καλλας αλλα και στον Ηλια Πετροπουλο (στον «Κουραδοκοφτη», νομιζω). Ο Πετροπουλος ομως κανει ενα απιστευτο λαθος, τοποθετωντας χρονικα το περιστατικο στα 1984: Τοτε βεβαια υπουργος Πολιτισμου (απο το 1981) ηταν η Μελινα.
    Για να μαθαινουν οι νεωτεροι και να θυμουνται οι παλιοι! 🙂

  103. Immortalité said

    Τρομερό! 🙂 Μια ερώτηση μόνο. Το βίντεο λογοκρίθηκε πριν μεταδοθεί ή ήταν απευθείας μετάδοση και το κόψαν μετά; Δηλαδή το είδαμε ή μας το μετέφεραν;

  104. Nicolas said

    Το θυμάμαι το στιγμιότυπο (ασπρόμαυρο, δεν είχε έγχρωμη τηλεόραση εκείνον τον καιρό).
    Το παράδοξο της Ελλάδας: απαγορεύεται η καύση, αλλά τις στάχτες τις πετάμε όπου θέλουμε.

  105. ὁ Β’ γῦρος θἄλεγε κανεὶς πὼς δὲν ἔγινε γιὰ ἐκλογὴ δημάρχων, ἀλλὰ γερουσίας. ἀπὸ 470 ἐγγεγραμμένους στὸ τμῆμα μου ψήφισαν οἱ 169, ζήτημα ἂν ἕνα 10% ἦταν κάτω τῶν 40-45.

  106. sarant said

    Πολύ ενδιαφέρον, Κορνήλιε!

  107. Immortalité said

    Γι αυτό τέλειωσες τόσο γρήγορα;

  108. Απ’ τις 10 έχουν τελειώσει.

  109. Immortalité said

    Μια κάλπη χωρίς σταυρούς λογικό είναι 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: