Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η περίπτωση (και το παράδειγμα) της Γαύδου

Posted by sarant στο 12 Ιανουαρίου, 2011


Αυτό το άρθρο του πατέρα μου, Δημ. Σαραντάκου, δημοσιεύτηκε χτες στην εφημερίδα Εμπρός της Μυτιλήνης -αν και με κάποια τεχνικά προβλήματα. Εδώ δημοσιεύω το σωστό κείμενο.

Το στομάχι του χρυσού, το φως πεινά.
Μα οι εξόριστοι στων Γαύδων τα ακρωτήρια
χτίζουν μέσα τους τα νέα τους ορμητήρια
τ΄ αυριανά

Γιάννης Ρίτσος «Το τραγούδι της Χαράς»

 

Στο νοτιότερο κομμάτι της Ελλάδας και, σύμφωνα με τη Γεωγραφία, στο νοτιότερο σημείο της Ευρώπης, γίνεται τα τελευταία χρόνια ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πείραμα. Εφτά ρώσοι επιστήμονες έχουν εδώ και λίγα χρόνια εγκατασταθεί μόνιμα στο νησί και επιβιώνουν εφαρμόζοντας πρωτότυπες και πρωτοπόρες μεθόδους διαβίωσης, φιλικές προς το περιβάλλον και ανεξάρτητες από ρυπογόνες πηγές ενέργειας, όπως το πετρέλαιο και το από πετρέλαιο παραγόμενο ηλεκτρικό ρεύμα.

Άτυπος αρχηγός της ομάδας είναι ο Αντρέι Ντροσντόβ, ασπρομάλλης, ομιλητικός, ο μόνος που επέζησε από τους εκατό πυρηνικούς φυσικούς, που έτρεξαν στο Τσερνομπίλ για να αξιολογήσουν την καταστροφή. Οι γιατροί, διαπιστώνοντας από τους μετρητές Γκάιγκερ τη ραδιενέργεια που είχε απορροφήσει ο οργανισμός τους, τους έκλεισαν σε κλινικές και τους χορηγούσαν ειδικά φάρμακα. Δεν επέζησε κανένας. Μονάχα ο Ντροζντόφ, που αρνήθηκε να υποβληθεί σε παρόμοια θεραπεία και απαλλάχτηκε από τη ραδιενέργεια με τη … γυμναστική. Ιδρώνοντας την έδιωξε από τον οργανισμό του και επιβίωσε!

Φτάνοντας στη Γαύδο οι ρώσοι επιστήμονες φιλοξενήθηκαν από τον παπά του νησιού. Αργότερα του ανταπέδωσαν τη φιλοξενεία, επισκευάζοντας, βάφοντας την εκκλησία και συντηρώντας τις αγιογραφίες. Εγκαταστάθηκαν σε μια παράκτια γωνιά του νησιού, αλλά όταν αποφάσισαν να πάρουν άδεια για να χτίσουν ένα σπίτι στον Καραβέ, στο νότιο τμήμα του νησιού, για να κατοικήσουν, η πολεοδομία, πάντα άγρυπνος φρουρός του νόμου, τους εμπόδισε. Εκείνοι τότε έφτιαξαν υπόγεια κατοικία γιατί όπως διαπίστωσαν στο αχανές περιβόλι της ελληνικής νομοθεσίας υπάρχουν πολλά παραθυράκια, ένα από τα οποία αφορά τις υπόγειες κατασκευές, που δεν υπόκειται στους περιορισμούς των υπεργείων.

Από τότε ζούνε στη Γαύδο και έχουν γίνει πολύ αγαπητοί στους κατοίκους του νησιού. Ζούνε εκμεταλλευόμενοι τον άνεμο και τον ήλιο για να έχουν ηλεκτρικό ρεύμα και ζεστό νερό, καλλιεργούν τη γη και τρέφουν πουλερικά και κουνέλια για να έχουν τροφή. Κυρίως όμως αξιοποιούν κάθε διαθέσιμο φυσικό πόρο, εφαρμόζοντας τις γνώσεις που απόχτησαν στα σοβιετικά εργαστήρια και έχοντας την πεποίθηση πως η ιδιότητα του επιστήμονα δεν εξαργυρώνεται με συμβιβασμούς, παχυλούς μισθούς και με προνόμια, που ουσιαστικά τους μετατρέπουν σε καλοζωισμένους γάτους, αραχτούς στα κρυστάλλινα γραφεία πετρελαϊκών πολυεθνικών.

Το σπουδαιότερο όμως είναι πως έχουν όραμα και τη θέληση να διδάξουν τους άλλους με το σπουδαιότερο διδακτικό μέσο: το προσωπικό παράδειγμα

Πολλά θα μπορούσαμε να διδαχθούμε από τους ρώσους επιστήμονες της Γαύδου, οι οποίοι χτίζουν τα αυριανά ορμητήρια, για να θυμηθώ τον Ρίτσο και να επαναλάβω αυτό που πολλές φορές έχω γράψει: πως οι μεγάλοι ποιητές είναι και προφήτες.

Αλήθεια, γιατί να γεμίζουμε τον οργανισμό μας με χάπια και άλλα βιομηχανικά φάρμακα, που σε βάθος χρόνου έχουν άγνωστες (ή αποκρυπτόμενες) παρενέργειες και να μην ξαναγυρίσουμε στις παλιές και μισοξεχασμένες συνταγές  και θεραπευτικές μεθόδους, στις βεντούζες, στα καταπλάσματα και στα βότανα; Γιατί. να μην εγκαταλείψουμε τα διάφορα σαμπουάν και αφρόλουτρα και να μη γυρίσουμε στο πράσινο σαπούνι; Καθαρίζει πολύ καλά το δέρμα και είναι ένα κι ένα για την πιτυρίδα.

Τέλος, γιατί να μην εγκαταλείψουμε ή έστω να περιορίσουμε δραστικά τη χρήση του αυτοκινήτου και να υιοθετήσουμε το ποδήλατο ή ακόμα καλύτερα το περπάτημα. Θυμάμαι τον παππού μου, που έφυγε πλήρης ημερών, που έλεγε: «Για την καρδιά μου έχω δυο γιατρούς: το δεξί μου ποδάρι και το αριστερό μου ποδάρι» και συχνά ερχόταν από τη Μόρια στη Μυτιλήνη με τα πόδια.

Ελπίζω πως η οικονομική κρίση, που όπως φαίνεται θα κρατήσει μερικά χρονάκια, να μας πειθαναγκάσει να διδαχτούμε κάποια ωφέλιμα στοιχεία από το παράδειγμα των επιστημόνων της Γαύδου.

 

47 Σχόλια to “Η περίπτωση (και το παράδειγμα) της Γαύδου”

  1. Πάρα πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Χάρηκα ιδιαιτέρως που διάβασα για τα υπόγεια σπίτια. Έκανα σχετικά πρόσφατα, το 2008, την διπλωματική μου στο τμήμα αρχιτεκτόνων μηχανικών και το θέμα μου ήταν οι υπόγειες κατασκευές και τα πλεονεκτήματα που μπορούν να προσφέρουν τόσο στον ένοικο όσο και στο περιβάλλον. Η αλήθεια είναι πως η πολεοδομία δεν ήταν ένα από αυτά που είχα αναφέρει, ως φοιτητής δεν είχα ακριβώς στενές επαφές, αλλά σίγουρα θα την προσθέσω τώρα στην συλλογή δίπλα στην προστασία από τυφώνες, σεισμούς και καταποντισμούς.

  2. Δεν ξέρω αν όντως ισχύει, αλλά διάβασα σε ένα βιβλίο ότι κάπου στο νησί υπάρχει η εξής ταμπέλα:
    «Μην ενοχλείτε τους κέδρους, ήταν εδώ πολύ πριν από εμάς».

  3. Λίγα τα σχόλια για ένα πράγματι ενδιαφέρον «πείραμα». Το ζήτημα είναι πόσοι θα ήθελαν και θα μπορούσαν να το επαναλάβουν.
    Να δώσω εδώ και μια πληροφορία: η απόσταση Μόρια – Μυτιλήνη που αναφέρεται στο άρθρο είναι περίπου 6 χιλιόμετρα οδικά. Δεν ξέρω τι γίνεται όταν πάει κάποιος πεζός. Πάντως, Οι Μυτιληνιοί παλιότερα συνήθιζαν τον ποδαρόδρομο. Για παράδειγμα ήταν έθιμο το καλοκαίρι να συρρέουν το δεκαπενταύγουστο στην Αγιάσο με τα πόδια από διάφορα μέρη του νησιού (η απόσταση Μυτιλήνη Αγιάσου π.χ. είναι κάπου 30 χλμ οδικά, κόβοντας από κάποια ενδιάμεσα και την πατωμένη – τι λέω τώρα – άντε να πέσουν στα 25!)

  4. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Κύριε Σαραντάκο,
    ένας πολύ καλός μου φίλος είναι, δυστυχώς, φορέας του ιού του AIDS. Παίρνει φάρμακα πολλά αλλά, κυρίως, ισχυρά, με επικίνδυνες συχνά παρενέργειες σε άλλα όργανα ή λειτουργίες του σώματος. Σας βεβαιώνω ότι η τρίτη παράγραφος από το τέλος του άρθρου σας θα τον γέμιζε με ένα πικρό χαμόγελο.
    Νέες ασθένειες απαιτούν νέα φάρμακα. Ιδρώνοντας, όμως, δεν αποβάλλονται όλα.
    Μακάρι οι ρώσοι επιστήμονες να έφερναν μαζί τους την πανάκεια, που είχαν ευαγγελιστεί οι σοβιετικοί γεννήτορές τους. Την Πανάκεια που, όπως βλέπω, λατρευόταν κυρίως στον Ωρωπό της Αττικής, αλλά και στην Κάλυμνο και στην Κω…
    Γιατί όχι και στη Γαύδο;

    (:το σχόλιο αυτό αφιερώνεται στη γιατρό Μήνα Ψυχογιού, που ιδρώνει στο Λαικό, ερήμην των επιστημόνων της Γαύδου και σε πείσμα του ελληνικού υγειονομικού συστήματος…)

  5. aerosol said

    «Ιδρώνοντας, όμως, δεν αποβάλλονται όλα.»
    Νομίζω πως αποδίδετε στον συγγραφέα μια άποψη που δεν υποστήριξε (συνδέοντάς τη με ασθένειες, για τις οποίες δεν έγραψε τίποτα).

  6. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Δεν αποδίδω τίποτα σε κανένα.

  7. sarant said

    Ευχαριστώ για τα σχόλια.

    Πράγματι οι Μυτιληνιοί περπατούσαν πολύ, όπως άλλωστε και όλοι πριν γενικευτούν τα αυτοκίνητα.

  8. Πολύ ενδιαφέρουσα άποψη την οποία προσπαθώ να εφαρμόζω και από το άρθρο πήρα δύναμη για να εντείνω την προσπάθεια απαλλαγής από τα χημικά προϊόντα.
    Με πράσινο σαπούνι μπορούμε να παρασκευάσουμε ακόμη και κρεμοσάπουνο με το αγαπημένο μας άρωμα. Υπάρχουν πολλές συνταγές, η πιο απλή είναι αυτή. Αιθέρια έλαια υπάρχουν στο εμπόριο αλλά όσοι είχαν ποτέ επαφή με την φύση ξέρουν ότι μπορούν και να παραχθούν.

    Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να μοιραστώ μια ιδέα μου που μπορεί να εφαρμοστεί στις διάφορες περιφέρειες. Μπορεί λοιπόν κάποιος που έχει επαφή με την επαρχία αλλά και με τα αστικά κέντρα, να διανέμει στα δεύτερα προϊόντα που παράγονται στα πρώτα, με πολύ μεγάλη όμως υπευθυνότητα για να αποφύγει τις παγίδες επιτηδείων παραγωγών. Αυτό που χρειάζεται να γνωρίζει ο αστός πελάτης-καταναλωτής είναι ότι η φύση έχει συγκεκριμένους ρυθμούς, η κότα πχ δεν γεννάει όλο το χρόνο και θα πρέπει να παραξενεύεται όταν κάποιος πουλάει «αγνά» αβγουλάκια 365 ημέρες/έτος.
    Η ιδέα εν ολίγοις έχει να κάνει με αξιόπιστους μεσάζοντες με κλειστή πελατεία, που θα έχουν ΚΑΘΗΚΟΝ να πετύχουν ποιοτικά διότι διαφορετικά θα ακυρωθεί η ιδέα εκ των πραγμάτων. Ταυτόχρονα θα μένει και κόσμος στα χωριά για ευνόητους λόγους. Παλαιότερα αυτό γινόταν στις λαϊκές αγορές που πλέον έχουν γίνει κανονικά εμπορικά μαγαζιά.
    Να άλλη μια περίπτωση όπου η φοροκάρτα μας δένει με τα χημικά προϊόντα αφού θα ακυρώσει οποιαδήποτε τέτοια πρωτοβουλία.

    #4 Κύριε Γιώργο Λυκοτραφίτη, υπάρχουν δημοσιεύματα ότι ο ιός της Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας είναι μύθος και ότι αυτοί που πεθαίνουν, πεθαίνουν τελικά από τα φάρμακα που είναι στην ουσία τα αίτια της ανοσολογικής ανεπάρκειας. Ένα απλό γούγλισμα (AIDS Myth) θα βγάλει δεκάδες αναφορές.

    Εσείς που έχετε εμμέσως προσωπική εμπειρία αποκλείετε να έχει πέσει ο φίλος σας θύμα των φαρμακευτικών εταιριών;

  9. Μαρία said

    >υπάρχουν δημοσιεύματα ότι ο ιός της Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας είναι μύθος…
    π.χ.
    http://www.hivwave.gr/pages/index.php

  10. Nicolas said

    Και η μαρμότα τυλίγει την τσικολάτα στο αλουμινόχαρτο:

    Oui, bien sûr !

  11. Γιώργος Νικολόπουλος said

    Μερικά μικρά σχόλια για το άρθρο, από την προσωπική μου εμπειρία:
    Δεν ήξερα ότι οι Ρώσοι είχαν αρχικά προσπαθήσει να χτίσουν στην Καραβέ. Είναι πάντως το μόνο μέρος του νησιού (το λιμάνι, όχι νότια βέβαια αλλά βορειοανατολικά, έδρα του αστυφύλακα του νησιού και μοναδικό κέντρο εξουσίας) που η πολεοδομία θα μπορούσε να τους απαγορέψει να χτίσουν. Σχεδόν όλα τα κτίρια του νησιού είναι αυθαίρετα, και μάλιστα τα περισσότερα κτίρια του Σαρακίνικου είναι χτισμένα στον αιγιαλό (και γι’ αυτό μέχρι σήμερα δεν τους δίνει ρεύμα η ΔΕΗ).
    Οι Ρώσοι είναι πράγματι πολύ αγαπητοί, τόσο στους ντόπιους όσο και στους μόνιμους παραθεριστές, και έχουν κάνει πολλές δουλειές για το νησί.
    Για τη ραδιενέργεια δεν ξέρω τι είναι αλήθεια και τι όχι. Μία από τις φήμες που κυκλοφορούν στο νησί, πάντως, είναι ότι οι Ρώσοι ήρθαν εδώ άρρωστοι από τη ραδιενέργεια και θεραπεύτηκαν χάρη στα ενεργειακά πεδία της Γαύδου. Υπάρχουν πολλές φήμες, επίσης, σχετικά με τη σημασία της τεράστιας καρέκλας που έχτισαν οι Ρώσοι στο νοτιότερο σημείο του νησιού (και της Ευρώπης, κατ’ επέκταση), την Τρυπητή.

  12. Βασικά όλες οι ασθένειες από τις οποίες “υποτίθεται” ότι πεθαίνουν οι Έλληνες, είναι μύθος.
    Ο καρκίνος, το πάρκινσον, οι νευροπάθειες, κλπ, είναι απλά τμήμα της παγκόσμιας συνωμοσίας της Νέας Τάξης ώστε να πλήξουν τον Ελληνισμό.

    Ειδικά όμως το AIDS, το κολλάνε μόνο οι πούστηδες, τα πρεζάκια και οι αράπηδες στην Αφρική που ψοφάνε κατά εκατομμύρια.
    Οι φυσιολογικοί άνθρωποι δεν παθαίνουν ποτέ AIDS παρά μόνο κάποιοι ελάχιστοι υποχόνδριοι κατά φαντασίαν ασθενείς, που μπερδεύουν τα συμπτώματα της ποδάγρας με το AIDS.

    http://www.10percent.gr/old/issues/200801/a04.html

  13. Μπουκανιέρος said

    Εμ… νομίζω ότι οι «υπόγειες κατασκευές» ονομάζονταν «λαγούμια» παλιότερα.
    Τις βλέπαμε επίσης σε κάτι ταινίες φαντασίας και τρόμου, π.χ. αντιπυρηνικά καταφύγια σε μια γη μολυσμένη από ραδιενέργεια (πριν ανακαλυφθεί η μέθοδος για την αποβολή της μέσω του ιδρώτα).

    Άμα είναι όμως για το Καλό του Περιβάλλοντος, κομμάτια να γίνει…
    Επιστροφή στις ρίζες λοιπόν: κι όσο βαθύτερα τόσο καλύτερα!

  14. Προσυπογράφω τα ευεργετικά αποτελέσματα του αγνού σαπουνιού στην πιτυρίδα και προσθέτω τους δερματικούς ερεθισμούς.

  15. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    Από όλα έχει ο μπαξές: Αποβολή της ραδιενέργειας μέσω εφίδρωσης, ανύπαρκτο HIV, περιμένω να δω τι άλλα φούμαρα καπνίζει ο νεοέλληνας (και όχι μόνο)…

  16. Immortalité said

    @ 8 Ξέρω ότι είχα υποσχεθεί ότι δεν θα ξανασχολιάσω τα λεγόμενά σου αλλά αυτό με τον HIV πρωί πρωί κόντεψε να με κρούψει! Σε λίγο θα μας πεις ότι μαζί με τις φαρμακευτικές έχει συμπράξει και το Βατικανό για να επαναφέρει το αμαρτωλό ποίμνιο στην τάξη και να πατάξει τη σεξουαλική ακολασία! Ήμαρτον δηλαδή!

    (Τ’ άλλο για τ’ αυγά, ασχολίαστο )

  17. #16 Μα δεν πήρα θέση επί του μύθου αγαπητή Immortalité, ανέφερα απλά την ύπαρξη της θεωρίας του μύθου. Μόλις όμως απέδειξες ότι διαβάζεις τα σχόλια μου με εξ αρχής αρνητισμό, με αποτέλεσμα να τα παρερμηνεύεις.
    Επί του συγκεκριμένου, εγώ απλά δεν έχω δει κανέναν να πεθαίνει από AIDS και μάλλον οι φαρμακευτικές δεν μπόρεσαν να σώσουν και πολλούς. Δεν είχα γενικότερα ποτέ επαφή με την ασθένεια και δεν έχω γνώση όμως αυτή η υπόθεση έχει επηρεάσει τη ζωή μου εδώ και 20 χρόνια, λογικό λοιπόν είναι να αναρωτιέμαι: δικαίως έχω γίνει καταναλωτής σπερματοσυλλεκτικής μεμβράνης ή όχι; Αν εσύ δεν έχεις προβληματιστεί επί του θέματος, είναι δικό σου θέμα.

    Ως προς τα αβγά (και όχι μόνο) να σε πληροφορήσω ότι δεν ανήκω στην «αριστοκρατία», ξέρω τι είναι αβγό, τι είναι μανιτάρι, τι είναι αγελάδα. Αν εσύ δεν γνωρίζεις είναι πάλι δικό σου πρόβλημα. Εγώ όμως στεναχωριέμαι που οι άνθρωποι των πόλεων, εμού συμπεριλαμβανομένου, τρέφονται με χημικώς κεχρωματισμένες απομιμήσεις τροφίμων και ψάχνω να βρω λύσεις ώστε και οι χωρικοί να έχουν λόγο και στόχο ύπαρξης και να μπορούν να στέλνουν αγνά προϊόντα στους αστούς, αν έχεις καλύτερη μέθοδο μπορείς να την πεις. Αν δεν έχεις, μείνε με τα πλαστικά αβγά σου, το «αποσταγμένο» γάλα της γερμανικής ποσοστώσεως, το μεταλλαγμένο καλαμπόκι, τις ιχθυοντομάτες. Είναι δικό σου θέμα το πως θέλεις να ζήσεις και πως θέλεις να πεθάνεις.
    Έτσι απλά για να μαθαίνεις, αυτό που είπα ισχύει, οι κότες δεν γεννάν όλο το χρόνο, είτε το πιστεύεις είτε όχι, και οι κότες δεν «ευδοκιμούν» μόνο μέσα σε κολοσσιαίες πτηνοτροφικές μονάδες ελεγχομένου κλίματος και φωτισμού.
    Το κρέας της κότας είναι σκούρο και όχι κατάλευκο (όπως νομίζεις) και η ντομάτα δεν είναι άγευστη και άοσμη. Να μην συνεχίσω, με λίγα λόγια ότι τρως είναι απλά ψεύτικο, είναι ένας συμβιβασμός χάριν της τυποποίησης και της ντεμέκ «διασφάλισης» (χαμηλής) ποιότητας.

  18. Immortalité said

    @ 17 Αν πιστεύεις ότι δεν πήρες θέση τότε ξαναδιάβασε τί έγραψες. Ο,τι δεν έχεις δει δεν υπάρχει; Έχεις δίκιο όμως για τα προφυλακτικά. Τζάμπα πάνε. Τόσες ασθένειες θρύλοι, σύφιλη, χλαμύδια HIPV αφού δεν έχουμε προσβληθεί μάλλον δεν υπάρχουν τώρα που το σκέφτομαι.

    Κοίτα τώρα, εγώ είμαι αριστοκράτισσα από μεγάλο τζάκι και στα πούπουλα μεγάλωσα. Ούτε που έχω μπει σε κουζίνα ποτέ μου ούτε και σε χωράφι. Έχω παρατηρήσει όμως ότι τα αυγά μας είναι τετράγωνα, ειδική παραγγελία για να αποθηκεύονται λέει καλύτερα στο ψυγείο. Αλλά πλαστικά δεν είναι. Έσπασε ένα μια φορά η μαγείρισσα και η μαμά μου της έκοψε το μισό μηνιάτικο για να μάθει να προσέχει. Έτσι για να ξέρει ο καθένας τη θέση του.
    The end

  19. @19 Δώσε μου το λογαριασμό σου ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για να σου στέλνω τα σχόλια μου προς έγκριση.

    Παρεμπιπτόντως, όσες φορές και αν διάβασα το σχόλιο #8 δεν διέκρινα πουθενά να λέει ότι ασπάζομαι την θεωρία του μύθου. Δεν λέει επίσης πουθενά ότι την απορρίπτω, ίσως αυτό να σε μπέρδεψε. Πρέπει να ξαναμελετήσεις την λογική αληθών και ψευδών προτάσεων (Αληθές ΚΑΙ αληθές=Αληθές, …).
    Η λογική δεν έχει συναίσθημα, εσύ μπορεί να με διαβάζεις με επιφύλαξη και να νομίζεις ότι εννόησα ότι ασπάζομαι την θεωρεία, αλλά αυτό ουδέποτε έγινε. Προβληματισμό εξέφρασα.

    Τέλος, δεν νομίζω ότι οι περισσότεροι άνδρες αγοράζουν σκουφάκια για να προφυλαχθούν από τη σύφιλη και τη βλεννόρροια. Ισχύουν αυτά που λες αλλά στην πράξη το προφυλακτικό χρησιμοποιείται ΚΥΡΙΩΣ για τη Ν.Ε.Α.Α.
    Λέω όμως ότι ΕΑΝ είναι μύθος το ΕΙΤΖ (έμφαση στο ΕΑΝ) τότε έχει αγγίξει τα όρια της θρησκείας, της οποίας φυσικά είσαι πιστή.

  20. Ponios Pilatos said

    Α, ώστε για τη Ν.Ε.Α.Α. τα βάζουμε! Κι εγώ που νόμιζα ότι τα βάζουμε για την Α.Χ.Π.Α….

  21. Γράμματα χασάπη! ιντάναι τα ΝΕΑΑ και ΑΧΠΑ;

  22. Nicolas said

    — Και οι γυναίκες προκαλούν καρκίνο.
    — Αλήθεια λες καλἐ;
    — Όχι μωρή, αλλά να το διαδόσεις, παντού, παντού, παντού, …

  23. Παύλος said

    ΝΕΑΑ =Νόσος Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας

    ΑΧΠΑ = ;

  24. Αγγελος said

    Στράβων, αυτά που λες δεν είναι σοβαρά. Όταν, σε μια κουβέντα περί υγείας και όχι περί συγκριτικής μυθολογίας, αναφέρεις άνευ ετέρου ότι «υπάρχουν δημοσιεύματα» κλπ. και καλείς και τον Γ. Λ. να αναλογιστεί μήπως ο φίλος του κλπ., δεν μπορείς να λες μετά ότι απλώς δεν απορρίπτεις τη θεωρία του μύθου. Είναι σαν να λες, σε μια κουβέντα για τη λαθρομετανάστευση, «ας μη λησμονείται ότι έχει υποστηριχτεί πως οι νέγροι αποτελούν ενδιάμεση εξελικτική βαθμίδα ανάμεσα στον άνρωπο και στο γορίλα». Ο ιός HVIV υπάρχει και είναι η αιτία του AIDS, όπως ακριβώς ο βάκιλος του Κοχ είναι η αιτία της φυματίωσης (χωρίς αυτό να μειώνει τη σημασία των κοινωνικών λόγων της εξάπλωσης της φοβερής αυτής μάστιγας), και η σωστή φαρμακοθεραπεία παρατείνει σημαντικότατα τη ζωή των φορέων του – και όποιος αμφισβητεί δημοσία την προληπτική χρησιμότητα των προφυλακτικών είναι εγκληματίας, έστω και αν η πλήρης αποχή είναι ακόμη ασφαλέστερο μέσο προστασίας!

  25. Παύλος said

    ΑΧΠΑ = ΑΧΡΑΝΤΗ ΠΑΡΘΕΝΑ;

  26. bernardina said

    Δεν βρήκα τίποτα για ΑΧΠΑ, βρήκα όμως για ΣΧΠΑ:

    Σ.Χ.Π.Α.

    «Το Σ.Χ.Π.Α (Σύνδρομο Χρονίου Πυελικού Άλγους) παλαιότερα λεγόταν προστατοδυνία. Πρόκειται για μια πάθηση με παρόμοια συμπτώματα με αυτά της χρόνιας προστατίτιδας αλλά χωρίς την παρουσία πυουρίας ή βακτηριουρίας, δηλαδή χωρίς την παρουσία κάποιας μόλυνσης.

    Τα συμπτώματα είναι κι εδώ τα ίδια με δυσκολία στην ούρηση, δυσουρία, συχνουρία και ασαφή ενόχληση στην περιοχή κάτω απο τους όρχεις.

    Η θεραπεία είναι πολύ δύσκολη και χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Γενικές διατιτικές οδηγίες για αποφυγή καυτερών φαγητών, αλκοόλ και καφείνης φαίνεται να βοηθούν λίγο. Όπως και στις άλλες μορφές προστατίτιδας, η συχνή εκσπερμάτιση και το προστατικό μασάζ φαίνονται επίσης να βοηθούν. Πολλές φορές χρειάζεται η συνδρομή κι άλλων ειδικοτήτων όπως γιατρών πόνου, φυσιοθεραπευτών και ψυχολόγων.»

    Δεν λέει όμως τίποτα για χρήση προφυλακτικού… 😆

  27. #24 Άγγελε λέω επί λέξη: «Εσείς που έχετε εμμέσως προσωπική εμπειρία, αποκλείετε να έχει πέσει ο φίλος σας θύμα των φαρμακευτικών εταιριών;»
    Αναλύω:
    «Εσείς που έχετε εμμέσως προσωπική εμπειρία»
    Διότι εγώ δεν έχω, άρα επικαλούμαι την προσωπική εμπειρία που θεωρώ βαρύνουσας σημασίας.
    «Αποκλείετε»
    Αν το αποκλείσετε εσείς, εγώ θα σας πιστέψω.
    «να έχει…. κλπ … »

    Αν αυτό σημαίνει ότι ασπάζομαι την θεωρεία Άγγελε, τότε πάω πάσο. Απλά δεν μπορώ να πιστέψω νομοτελειακά κάτι που δεν έχω δει. Τόσο απλά.

    Παρεμπιπτόντως για το ότι ο ιός HIV προκαλεί το AIDS υπάρχουν ενστάσεις πολλών επιστημόνων, μεταξύ των οποίων και του νομπελίστα Kary Myllis όπως λέει εδώ

    Βέβαια παρόμοιες θεωρίες συνωμοσίας έχουν αναφερθεί και για την αντιμετώπιση του καρκίνου, όπου σε πολλές χώρες απαγορεύονται οι εναλλακτικές μέθοδοι θεραπείας διότι … είναι πολλά τα λεφτά που βγάζουν από τις χημειοθεραπείες και που οδηγούν ΠΑΝΤΑ στον θάνατο.

    Ας μην το αναλύσουμε όμως περισσότερο, το θέμα είναι ότι δεν ασπάστηκα την θεωρεία, απλά την ανέφερα και δεν την απορρίπτω. Αν τελικά ισχύει ο θεωρεία του μύθου, τότε είναι δολοφονική η επικρατούσα άποψη, που έχει οδηγήσει σε απόγνωση χιλιάδες ανθρώπων αλλά και έχει καταστρέψει τις ανθρώπινες σχέσεις. Εαν=υπόθεσις.
    Να μην την αναφέρω;
    Να μην την σκεφτώ;
    Να μην με προβληματίσει;

    Εν πάση περιτπώσει κύριε Γιώργο Λυκοτραφίτη, σας ζητώ συγνώμη εάν σας αναστάτωσα, δεν περίμενα να πάρει τόση έκταση το σχόλιο μου, τις καλύτερες ευχές μου στον φίλο σας.

  28. Αγγελος said

    Στράβων, καλύτερα να μην αναφέρεις καν τέτοιες επικίνδυνες θεωρίες. Αλλά σ’ευχαριστώ που μου γνώρισες αυτόν τον κ. Mullis, ο οποίος στην αυτοβιογραφία του, αν πιστέψω το τέλος του άρθρου της Βικιπαίδειας όπου παραπέμπεις, chronicles his […] use of LSD, synthesis and self-testing of novel psychoactive substances, belief in astrology and an encounter with an extraterrestrial in the form of a fluorescent raccoon.
    Θα είμαι φαρμακόγλωσσος αν πω ότι ίσως τα πρώτα από αυτά που εξιστορεί εξηγούν τα δεύτερα;

  29. an extraterrestrial in the form of a fluorescent raccoon

    Ααααααα! αυτό μ’ άρεσε πάρα πολύ.

  30. Το ότι είναι νομπελίστας δεν εξηγεί τίποτα; Ή μήπως ο τίτλος «νομπελίστας» αποκτά αξία κατά το δοκούν;
    Αλλά και πάλι με την ίδια λογική, είναι επικίνδυνο αυτό που αναφέρει ο αρθρογράφος περί της δια εφιδρώσεως ιάσεως. Επομένως έπρεπε όλοι οι φυσικοί του άρθρου να υποστούν την ίδια θεραπεία και αυτήν την στιγμή να κλαίμε έναν ακόμη. Για την δόξα της φαρμακολογίας «ρε γμτ».
    Καλή και άγια η ιατρική όπως και η φαρμακολογία αλλά σε κάποιες περιπτώσεις μου κάνει λίγο από ιερατείο. Άποψη μου, δεν είσαι υποχρεωμένος να την ασπαστείς.

  31. Θανάσης Πρωτόπαπας said

    Παρακαλώ να επισημανθεί ότι αμφισβητούνται επίσης από έγκριτους επιστήμονες (όχι απαραίτητα νομπελίστες), μεταξύ άλλων, το σχήμα της γης και η εξέλιξη των ειδών. Η ιατρική είναι απάτη των πολυεθνικών ενώ, όπως λένε οι φωτισμένοι γιατροί, η ομοιοπαθητική «θεραπεύει μόνιμα, ήπια, και χωρίς παρενέργειες». Γενικότερα, με επαρκή δόση «ανθρωπιστικών σπουδών» και ολίγη μεταμοντέρνα γαρνιτούρα μπορούν να αμφισβητηθούν τα πάντα. Αν μάλιστα προφυλαχθούν κατάλληλα τα παιδιά από τις δηλητηριώδεις διδαχές της επιστήμης (μπλιαχ!) τότε ίσως καταφέρουν να βρουν τη φώτιση και την Α-λήθεια. Αμήν και αλληλούια!

  32. Ως παντελώς αδαής σχετικά με τα της ιατρικής έχω μια απορία. Πόσο επιστημονική μέθοδος μπορεί να είναι το να «σε σαπίσει» κάποιος στα φάρμακα; Περισσότερο για φαρμακολογική προσευχή μου φαίνεται παρά για επιστήμη.

  33. Qq said

    Εγώ δεν κατάλαβα το παράδειγμα της Γαύδου. Μήπως είναι η θρησκευτική προσήλωση στην ασκητική ζωή? Μήπως να απαρνηθούμε την σύγχρονη ιατρική? Ποτέ μου δεν κατάλαβα πως γιατρεύουν οι βεντούζες. Ρουφάνε το κρύο, μου λένε. Η πεθερά μου έχει το δικό της μαντζούνι. Τα πάντα θεραπεύει μία γερή εντριβή με πετρέλαιο, έως ότου σακάτεψε το πόδι της από τις πολλές εντριβές.

  34. Είχα δει ένα ντοκιμαντέρ στο οποίο μια επιστήμων μεγάλης φαρμακευτικής, μέλος ομάδος ερευνητών, είχε αναλάβει μερικά άτομα που έπασχαν από μια σοβαρή ασθένεια. Όταν η ηγεσία της ομάδας αποφάσισε να δοκιμάσει μια άλλη θεραπεία, έδωσε και αυτή εντολή στους ασθενείς να πάψουν την θεραπεία και να πάρουν το νέο φάρμακο.
    Η συγκεκριμένη λοιπόν ερευνήτρια μετά από μερικές εβδομάδες είδε κάποια σοβαρά προβλήματα με την νέα θεραπεία και έδωσε ακυρωτική εντολή στους ασθενείς της να επιστρέψουν στην προηγούμενη μέθοδο, αφού ανέφερε τις σοβαρότατες παρενέργειες στην διεύθυνση.
    Να μην τα πολυλογώ, στο τέλος την έβγαλαν από το πρόγραμμα και την εξαφάνισαν.

    Λέω μόνο αυτά που θυμάμαι, αν βρω το βίντεο θα το αναρτήσω.

  35. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Στράβωνα (@27),
    καθόλου δεν με αναστάτωσες κι ευχαριστώ για τις ευχές. Ο διάλογος, σε κάθε περίπτωση είναι -πώς τον λένε συνήθως;- εποικοδομητικός. Αν θες την γνώμη μου, έχει δίκιο ο Άγγελος του @24: ο ιός HIV υπάρχει και, όταν καταστρέψει ικανό αριθμό κυττάρων CD4, που μάχονται για την άμυνα του οργανισμού, αρχίζουν να παρουσιάζονται επιπλοκές ή ασθένειες (π.χ. πνευμονίες), στις οποίες ο αποδυναμωμένος οργανισμός αδυνατεί να ανταπεξέλθει (ή αδυνατεί να κάνει πέρα). Αυτή, ακριβώς, η αδυναμία συνιστά το AIDS.

    Οι μύθοι περί του «μύθου του AIDS» ως τέτοιοι πρέπει να αντιμετωπιστούν. Κι όταν, μάλιστα, πρόκειται για φορείς του ιού, όπως η εν λόγω δημοσιογράφος (@9 και 12), ακόμη περισσότερο: με συγκατάβαση και κατανόηση για ένα πρόβλημα, στο οποίο δεν έχει βρεθεί -ακόμα, θέλω να ελπίζω- η γιατρειά.

  36. Καλά εάν θέλεις την άποψη μου επ’ αυτού, υπάρχει παγκοσμιοποίηση σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Υπάρχουν φερ΄ ειπείν άνθρωποι που μεταφέρουν συγκεκριμένες απόψεις, ήδη εκπεφρασμένες σε άλλες χώρες (κυρίως τις ΗΠΑ) οι οποίες εκεί έχουν κεφαλαιοποιηθεί με εκδόσεις, ΝτιΒιΝτί και άλλα προϊόντα, και η μεταφορά τους στην Ελλάδα δεν έχει φιλοδοξία καταξίωσης αλλά στοχοποιήσεως συγκεκριμένου τύπου και ποσοστού πελατών, με σκοπό την κερδοφορία.
    Δεν έχω μελετήσει την συγκεκριμένη κυρία αλλά υποπτεύομαι ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει και εδώ. Έτοιμα επιχειρήματα, δοκιμασμένα αντεπιχειρήματα και συγκεκριμένη μεθοδολογία προώθησης των «προϊόντων».

    Δεν είμαι πχ εναντίων της παγκοσμιοποίησης επειδή υπάρχει παγκοσμιοποιημένο αντιπαγκοσμιοποιητικό ρεύμα γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν βλακεία και άκυρο εξ ορισμού.
    Σε καμία περίπτωση δεν ασπάζομαι 100% απόψεις και προσέχω να μην επηρεάζομαι από αυτές.
    Ωστόσο … όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά … ή κάποιος που τηγανίζει.

  37. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Κάποτε, όχι τώρα εδώ, αυτό το παγκοσμιοποιημένο αντιπαγκοσμιοποιητικό ρεύμα θα ήθελα να μου το εξηγήσεις.
    (Πριν, πάντως, μας πάρει και μας πνίξει…)

  38. Απαντώ εν συντομία εδώ και τώρα γιατί μάλλον θα το ξεχάσω.
    Είναι δική μου ορολογία (ελπίζω εύστοχη) και αφορά διάφορους επαγγελματίες αντιπαγκοσμιοποιητές (τύπου Alex Jones κλπ) που κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι τόσο εναντίων της παγκοσμιοποίησης, όσο εναντίων του πολιτικού μας συστήματος είναι κάθε προβαλλόμενο κόμμα που εντέχνως καλύπτει τα κενά του συστήματος. Εν ολίγοις, κάθε καθεστώς κατασκευάζει και τους «εχθρούς» του.

  39. nikiplos said

    Είχα δει ένα ντοκυμαντέρ για τους ρώσους επιστήμονες της Γαύδου στη γαλλική τηλεόραση… Δεν του είχα δώσει σημασία και το είχα παρακολουθήσει αποσπασματικά, ενώ το ντοκυμαντέρ επικέντρωνε κυρίως στους τρομερά αυτοσχέδιους μηχανισμούς που είχαν εφαρμόσει εκεί οι Ρώσοι για εκμετάλλευση ήπιων μορφών ενέργειας (πχ με εμφιαλωμένα μπουκάλια γεμάτα νερό πετύχαιναν να έχουν θέρμανση το χειμώνα κα)

    Όσο για το πόσα προσφέρει η υγιής διατροφή-τρόπος ζωής, αυτά είναι πασίδηλα από όσους τα έκαναν πράξη: Τρώγοντας λιγότερο, προσεκτικότερα και περπατώντας πολύ ένας άνθρωπος μπορεί κυριολεκτικά να αναγεννήσει τον εαυτό του, και αυτά δεν είναι φήμες… Εντούτοις οι ασθένειες υπάρχουν και είναι εκεί, ακόμη και για τους τελείως υγιείς και ανυποψίαστους. Και αν είχαμε βρει τον μηχανισμό τους (επακριβώς και με λεπτομέρειες) τότε άλλο που δεν θέλαμε!

    ΥΓ> Οι πεζοί – ποδηλάτες στην Ελλάδα κινδυνεύουν περισσότερο από άλλους εποχούμενους, ιδίως στο δύσμοιρο λεκανοπέδιο..

  40. sarant said

    Δεν το ήξερα ότι ασχολήθηκε η γαλλική τηλεόραση, ευχαριστώ!

  41. Κάτι δεν πάει πολύ καλά με τους ρώσους επιστήμονες της Γαύδου, δυστυχώς

  42. sarant said

    Πάντως η εκκλησία επαγρυπνεί και αμέσως απαγόρεψε την ανέγερση ναού του Απόλλωνα. Να σου πω, αυτό χειρότερο το βρίσκω.

  43. E, ναι…

  44. Walter Ego said

    Γιατί στον Απόλλωνα;
    Χάθηκε η Αφροδίτη;

    (έκκληση στους δωδεκαθειστές να βοηθήσουν…)

  45. zyklonb said

    Ίσως να σε ενδιαφέρει

    Το ατύχημα στο Chernobyl: μαμά γιατί γεννήθηκα με τρεις όρχεις;

  46. Από την ανακοίνωση της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου που επισήμανε ο Δύτης (41):
    «Η προσπάθεια επιστροφής στην ειδωλολατρία, η αναβίωση του δωδεκάθεου και των διονυσιακών τελετών δεν δίδουν διέξοδο στα αλύτρωτα αδιέξοδα της καθημερινότητας μας, αλλά φανερώνουν και αποκαλύπτουν το βάθος και την ουσία του προβλήματος.»

    Να μην επικροτήσω με τα δυό χέρια; Έστω και αν θα είχα τον πειρασμό να αντικαταστήσω τη λέξη «ειδωλολατρία» με άλλη, με ευρύτερο περιεχόμενο…

  47. Fremen said

    «Θα είμαι φαρμακόγλωσσος αν πω ότι ίσως τα πρώτα από αυτά που εξιστορεί εξηγούν τα δεύτερα;»

    Όχι, απλά δεν θα έχεις ιδέα απο φαρμακολογία και θα φέρεις τις «σταντέ», «κοινωνικά αποδεκτές απόψεις» για ένα ζήτημα ταμπού το οποίο πιθανότατα δεν σε ενδιαφέρει να το ψάξεις. Αν το ψάξεις όμως…

    http://www.maps.org/

    http://www.heffter.org/

    http://www.hopkinsmedicine.org/press_releases/2006/07_11_06.html

    Ας γνωρίζουμε να μην μιλάμε πολύ για πράγματα που δεν έχουμε μελετήσει ενδελεχώς…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: