Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Σκέψεις αναφορικά με τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα

Posted by sarant στο 1 Ιουνίου, 2011


Το άρθρο αυτό του πατέρα μου δημοσιεύτηκε χτες, 31 Μαΐου, στην εφημερίδα Εμπρός της Μυτιλήνης. Αναφέρεται στη συγκέντρωση που έγινε στο Σύνταγμα την Τετάρτη 25 Μαΐου, και που επαναλαμβάνεται από τότε κάθε μέρα, ένα θέμα που και εμείς είχαμε συζητήσει

Παρά το γεγονός πως έχουμε τα χρονάκια μας, η γυναίκα μου κι εγώ, αποφασίσαμε να ανεβούμε το απόγεμα της 25 Μαΐου στο Σύνταγμα, έστω για ένα απλό πέρασμα από τη συγκέντρωση. Και δεν το μετανιώσαμε. Βέβαια δε μείναμε εκεί όσο κράτησε η συγκέντρωση. Μπήκαμε σε γειτονικό φιλικό σπίτι, όπου γινόταν κάποια φιλολογική εκδήλωση και παρακολουθήσαμε το πλήθος και τον παλμό του κόσμου από το μπαλκόνι του σπιτιού, σχεδόν ως τις 12 τη νύχτα.
Η πρώτη μας εντύπωση είναι πως πρόκειται για κάτι το τελείως διαφορετικό, από όσα ξέραμε. Κι η εμπειρία μας από συγκεντρώσεις, πορείες και διαδηλώσεις είναι πλουσιότατη. Από τις πορείες για το 15% για την Παιδεία, για το «114», για τη δολοφονία του Λαμπράκη, για τον φόνο του Σωτήρη Πέτρουλα, ως τις σχετικά πρόσφατες συγκεντρώσεις για τις φωτιές στην Πάρνηθα και στην Δυτική Πελοπόννησο.
Οι διαφορές που επισημάναμε είναι:
Ήταν πολύ μεγάλη. Μια από τις μεγαλύτερες των τελευταίων χρόνων.
Πλειοψηφούσαν τα νέα παιδιά.
Ήταν απολύτως ειρηνική. Δεν υπήρξαν ούτε κουκουλοφόροι, ούτε πράξεις βίας.
Δεν υπήρξαν ομιλίες από μπαλκόνια, ούτε κεντρικά συνθήματα που τα εκφωνούσαν κάποιοι και τα επαναλάμβανε το πλήθος.
Στην κινητοποίηση των συγκεντρωμένων έπαιξε μεγάλο ρόλο η Πληροφορική.
Όπως ήταν επόμενο, τις επόμενες μέρες και ως τη στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές, είχαμε πολλές συζητήσεις, τόσο προφορικές με φίλους και γνωστούς, όσο και ηλεκτρονικές σε διάφορους ιστότοπους, σχολιάζοντας τη συγκέντρωση. Πολύ περισσότερο που οι συγκεντρώσεις συνεχίζονται καθημερινά.

Ο σχολιασμός επικεντρώθηκε μεταξύ άλλων και στα εξής ερωτήματα:
1) Το γεγονός ότι η συγκέντρωση ήταν αυθόρμητη και οι συγκεντρωμένοι δεν καθοδηγήθηκαν από πολιτικά κόμματα, συνδικάτα ή άλλους φορείς, είναι καλό ή κακό;
Πιστεύω πως δεν είναι κακό. Ως παλιός αριστερός, κάποτε αποστρεφόμουν τον όρο «αυθόρμητος». Πίστευα πως έκρυβε αφενός μεν τον κίνδυνο «καπελώματος» και αφετέρου τον κίνδυνο «προβοκάτσιας». Χρειάστηκε πολλή σκέψη και μεγάλος προβληματισμός για να συνειδητοποιήσω πως το αντίθετο του «αυθόρμητος» είναι το «οργανωμένος», το οποίο όμως συνεπάγεται τη διαίρεση των ανθρώπων σε ηγέτες, αρχηγούς, ποιμένες, καθοδηγητές από τη μια μεριά και σε οπαδούς, μάζες και ποίμνια από την άλλη, διαίρεση που τη θεωρώ υποτιμητική και μειωτική.
Πιστεύω δε πως δεν είναι μακριά η μέρα που η διαίρεση αυτή θα φαντάζει τόσο ξεπερασμένη και αταίριαστη όσο είναι σήμερα η έννοια του κληρονομικού μονάρχη.

2) Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της Πληροφορικής στις σημερινές συνθήκες;
Πιστεύω πως είναι απολύτως εποικοδομητικός. Παρ’ όλο που δεν είμαστε νέοι, η γυναίκα μου κι εγώ έχουμε ενστερνιστεί τη νέα τεχνολογία. Όχι μόνο χρησιμοποιούμε πολλές ώρες τη μέρα τον ηλεκτρονικό υπολογιστή γράφοντας, αλλά εντρυφούμε ταχτικά στο Διαδίκτυο και ανταλλάσσουμε ηλεκτρονικά μηνύματα με πλήθος φίλων και γνωστών.
Με στεναχωρεί το γεγονός πως πολλοί φίλοι και γνωστοί υποτιμούν ή και αποστρέφονται το ρόλο της νέας τεχνολογία, ενώ σε πολύ κοντινές και γειτονικές χώρες, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος, στον τομέα αυτόν γίνεται αληθινή κοσμογονία. Θα πίστευε κανείς πως η Τουρκία μάς έχει κατά πολύ ξεπεράσει στον τομέα αυτόν και πως οι Αιγύπτιοι είναι τόσο εξοικειωμένοι με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου και του ηλεκτρονικού υπολογιστή; Ότι στις εξεγέρσεις που συγκλονίζουν τον αραβικό κόσμο αποτελεσματικότατος είναι ο ρόλος των κινητών τηλεφώνων και των μηνυμάτων μέσω του Διαδικτύου;
Δεν είναι υπερβολή ο ισχυρισμός ότι στις μέρες μας αναπτύσσεται ένα ιδιότυπο «αντάρτικο» κατά του κατεστημένου, αντάρτικο που δεν διεξάγεται με πυροβολισμούς και εκρήξεις, ούτε έχει ανθρώπινα θύματα, όπως τα παλιά, αλλά προκαλεί στον αντίπαλό του πολύ μεγαλύτερες ζημιές και καταστροφές, καθώς αχρηστεύει ολόκληρα αρχεία, εξαφανίζει πολύτιμες πληροφορίες, ή δημοσιοποιεί επικίνδυνα μυστικά, αλλά και μπορεί να ιδιοποιηθεί τεράστια χρηματικά ποσά.

3) Ανταποκρίνονται τα πολιτικά κόμματα στις απαιτήσεις της εποχής μας;
Πιστεύω πως είναι το πιο καίριο ερώτημα. Φυσικά είμαι υπέρ της ύπαρξης και της λειτουργίας των κομμάτων, γιατί είναι βασικό συστατικό της Δημοκρατίας. Μόνο που θεωρώ πως τα σημερινά κόμματα δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καιρών, χωρίς να εξαιρώ τα κόμματα της Αριστεράς.
Τα λεγόμενα κόμματα εξουσίας είναι στην πραγματικότητα μηχανισμοί προώθησης των «δικών μας παιδιών» (Μητσοτάκης) και δυστυχώς εξακολουθούν να ανταποκρίνονται στους αθάνατους ορισμούς του Ροΐδη: «Κόμμα εστί ομάς ανθρώπων […] μισούντων την εργασίαν, […] οι οποίοι συνασπίζονται πέριξ οιουδήποτε αρχηγού […] ίνα τους εξασφαλίσει να ζώσι χωρίς να εργάζονται.»
Τα κόμματα της Αριστεράς πάλι, πρέπει να εκσυγχρονιστούν ριζικά. Να εγκαταλείψουν την πυραμιδική δομή της οργάνωσής τους, αφού από μόνη της αναιρεί την κοινωνική ανισότητα που θέλουν να καταργήσουν. Να χρησιμοποιούν την πληροφορική, τόσο στη λειτουργία των οργανώσεών τους όσο και στην εκλογή των υπευθύνων για κάθε πόστο. Να καθιερώσουν την τακτική, υποχρεωτική εναλλαγή, όλων των υπευθύνων σε όλα τα πόστα. Κυρίως όμως να μη δεχτούν να παίξουν το πολιτικό παιχνίδι με τους όρους που έχουν επιβάλει οι Επικυρίαρχοί μας. Ευτυχώς αυτό, τώρα τελευταία, έχει αρχίσει να γίνεται.
Το θέμα όμως δεν εξαντλείται σε ένα σημείωμα και επειδή προβλέπω πως οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας θα συνεχιστούν, θα ολοκληρώσω στο επόμενο σημείωμά μου.

62 Σχόλια προς “Σκέψεις αναφορικά με τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα”

  1. Χίλια μπράβο στον κ. Σαραντάκο. Μόνο που μου φαίνεται θλιβερό το γεγονός οτι ένας παλιός αριστερός χρειάστηκε »πολλή σκέψη και μεγάλος προβληματισμός για να συνειδητοποιήσω πως το αντίθετο του «αυθόρμητος» είναι το «οργανωμένος», το οποίο όμως συνεπάγεται τη διαίρεση των ανθρώπων σε ηγέτες, αρχηγούς, ποιμένες, καθοδηγητές από τη μια μεριά και σε οπαδούς, μάζες και ποίμνια από την άλλη». Και άντε αυτός τα κατάφερε. Η υπόλοιπη »αριστερά»; Αυτοί που είναι οι κληρονόμοι μιας ιδεολογίας που άρχισε σαν αν-αρχο-κομμουνισμός;

  2. Μεγάλες αλήθειες λέει ο κ. Δημήτρης και πολύ καλά έκανε και κατέβηκε μαζί με τη συμβία του. Πολύ θα ήθελα να τους έχω πετύχει, να πιούμε μια πορτοκαλαδίτσα και να τα πούμε από κοντά. Γιατί συμφωνώ κι εγώ πως τα νέα τεχνικά μέσα δεν λύνουν το πρόβλημα από μόνα τους αλλά βοηθούν τους ανθρώπους να συναντηθούν σε φυσικό επίπεδο και να τα λύσουν. Οι Αιγύπτιοι αξιοποίησαν το Τουίτερ αλλά δεν περιορίστηκαν σ’ αυτό: επέβαλαν την φυσική τους παρουσία στις πλατείες και τους δρόμους, μέχρι που ξεκουμπίστηκε ο Μουμπάρακ.

  3. Μαρία said

    http://mkka.blogspot.com/

  4. Nicolas said

    Να κατέβει στις εκλογές ο Καλαβρύτων!

  5. αὐτὲς οἱ συγκεντρώσεις δὲν ἔχουν ξεκάθαρους στόχους καὶ αἰτήματα, μπορεῖ νὰ τὶς ὑποστηρίζῃ ἀνώδυνα ὁ καθένας, ἀπὸ τὸν Ἄνθιμο μέχρι τὸν Κραουνάκη. ἂν εἶχαν αἴτημα ἂς ποῦμε συντακτικὴ συνέλευσι, δὲν θἄλεγα ὄχι. ὄχι βέβαια ὅτι ἔτσι ἡ χώρα θὰ εὕρισκε χρῆμα.

  6. nikiplos said

    καλησπέρα…

    βλέπω τις συγκεντρώσεις με ευχάριστη ματιά, αφού κάτι κινείται στο τέλμα που έχει εκπέσει η παραπολιτική στη χώρα μας, παρά γιατί η καθαρόαιμη πολιτική έχει εξασθενίσει… Και αυτό γιατί η στείρα συνθηματολογία σε συνδυασμό με την ξύλινη γλώσσα των κομμάτων εξουσίας τελείως αναντίστοιχη της πολιτικής πραγματικότητας που ευαγγελίζονται (όπως σωστά ειπώθηκε πρόκειται για μηχανισμούς προώθησης ημέτερων συμφερόντων, κάτι σαν μαφία δλδ).

    Σε δεύτερη ανάγνωση φυσικά έχω έναν σκεπτικισμό. Αυτές οι συγκεντρώσεις ενόσω δεν μετουσιώνονται σε συγκεκριμένα πολιτικά αιτήματα, δεν πρόκειται να αποδώσουν κάτι πέρα από μια χρήσιμη (για όσο διαρκέσει) ομαδοποίηση των συμετεχόντων. Άκουσα ότι έκαναν και συνέλευση τύπου εκκλησίας του Δήμου. Ότι οργανώνονται ομάδες καθαρισμού, εκδίωξης των εγκάθετων κλπ. Εντούτοις όλα ετούτα απέχουν από το να είναι πολιτικά…

    Μένει συνεπώς, μετέωρο το κενό της πολιτικής, εκείνης που θα μετουσίωνε σε αιτήματα συγκεκριμένα την όποια αγανάκτηση των πολιτών…

  7. Με μελαγχόλησε ο Καλαβρύτων γιατί μου θύμισε την περίφημη ρήση του Ανδρέα για το δωράκι των 500.000 δραχμών: μιλάμε για 1500 ευρώ περίπου…

    Επί της ουσίας: από τα τρία σενάρια που φανταζόμουν προχτές, ας πούμε, ήτοι ότι θα γίνει το καλύτερο, το χειρότερο ή τίποτα, έχω αποκλείσει πια το τρίτο. Εξακολουθώ να μην έχω την πλήρη εικόνα, και νομίζω κανείς δεν έχει την πλήρη εικόνα. Για μια ακόμα φορά μετά από πολύ καιρό (σαράντα χρόνια να πω, μέσα θα είμαι) η ιστορία τρέχει πιο γρήγορα απ’ όσο μπορεί να την παρακολουθήσει ο παρατηρητής, μου φαίνεται. Αλλά -αυτά έχει η θέση του παρατηρητή. 😉

  8. Α ναι: χτες το βράδυ παρακολούθησα την ανοιχτή γενική συνέλευση, από δω: http://thepressproject.gr/ Φαντάζομαι το ίδιο θα γίνει και απόψε. Υπάρχει η πλευρά γκρουπ θέραπι, αλλά αυτό αλλάζει. Με την επιφύλαξη ότι πιθανότατα το «κάτω Σύνταγμα» εκφράζει τη μειοψηφία.

  9. sarant said

    Ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια.

    6-7: Νομίζω πάντως ότι λίγοι περίμεναν ότι οι συγκεντρώσεις θα μάζευαν τόσο κόσμο και με τόση διάρκεια. Και, ασφαλώς, κάτι θα γίνει.

  10. Δυστυχώς, δεν έχω τη δυνατότητα να κατεβαίνω συχνά στο Σύνταγμα, αλλά από όσα έχω δει μέχρι στιγμής, νομίζω οτι είναι ένα μοναδικό φαινόμενο. Από όλες τις πλευρές. Έτσι κάπως πρέπει να ήταν αμέσως μετά την απελευθέρωση, που γιορτάζανε μαζί όλοι όσοι μετά λίγους μήνες αλληλοσφάχτηκαν. Μόνο που εδώ, όλοι λένε,
    -Μή φωνάζετε
    -Ευγενικά να μιλάμε, παιδιά
    -Αγάπες και λουλούδια- ζωή βασανισμένη, τέτοια.
    -Είμαστε όλοι ένα, κλπ.
    Ένα σεντόνι Σάντερσον, με πούλουδα, από πάνω, κι από κάτω να τρέμουχλάνε οι γρηές κατσίκες του Μεταξά,των Χιτλερικών, του Τρότσκι, του Μάο, του Λιακόπουλου…Της κακομοίρας δηλαδή. Και τα παιδάκια που το ξεκίνησαν να πιστεύουν ειλικρινά αυτό το κίνημα του «Όλοι μαζί».

    Το υποστηρίζω φυσικά, αλλά χωρίς πολλές αυταπάτες.

    Αν και για μένα όλα αυτά τα ωραία και μίιιιιζερα, δεν θέλουμε σήηηματα και δε θέλουμε χρήηηματα, και do it yourself, που εμείς το λέγαμε κάπως διαφορετικά( για όσους δεν κατάλαβαν: μαλακία) είναι κάπως βαρετά. Και βεβαίως αυτή η παντελής αποδοκιμασία των κομμάτων και της πολιτικής και των συνδικάτων…

    Έλπίζω να μάθουν. Προς το παρόν απο τη μια η βιοχλαπάτσα της «άμεσης» αντίφα συνέλευσης, που λειτουργεί με τέτοια ταχύτητα στα λόγια ή τη φαντασία και τέτοια νωχέλεια στις δράσεις, και από την άλλη οι λίγοιτης άνω Βουλής, που ισχυρίζονται ότι για όλα φταίνε «τα κόμματα» η Αριστερά και οι Εβραίοι ,κάνουν το μείγμα πολύ εκρηκτικό και μπερδεμένο.
    Ας είναι καλά η σνομπαρία των «ορθόδοξα» μπερδεμένων αριστερών.

  11. ὄχι ποὺ δὲν θὰ ἔσπευδαν οἱ ἀριστεροὶ νὰ καπελώσουν τὸ «κίνημα». τέτοιο λαχταριστὸ λουκούμι καὶ νὰ τοὺς πάρῃ ὁ Ἄνθιμος;

    Νά, τὸν βλέπω ν’ἀναβαίνῃ πάνω στὸ βῆμα μὲ τὸ μεγάφωνο καὶ νὰ φωνάζῃ στὰ ἀναρχοκομμούνια ποὺ στέκουν κάτω:

    -Δικό σααααας!

  12. Και εγώ, λόγω έμφυτης καχυποψίας και βλέποντας πόσο εύκολο θα ήταν το όλο πράγμα να καναλιζαριστεί προς άλλη κατεύθυνση,βάζω στο νού μου και διάφορα άλλα, αν όχι συνομοσιολογικά, πάντως πρακτορολογικά.

  13. george said

    Πολύ ωραία και νηφάλιο το άρθρο του κυρίου Σαραντάκου!

    @3: Ο mkka θυμήθηκε να βγει, γιατί βλέπει τις δαγκάνες να έρχονται σιγά σιγά και προς τη δική του τσεπάρα, και δεν είναι συνηθισμένος σε τέτοια. Ο συγκεκριμένος πάντως είναι από τους «αγαπημένους» μου!

  14. Το δωράκι που έκανε τον Αντρέα Παπανδρέου ν’ αγανακτήσει δεν ήταν πεντακόσιες χιλιάδες δραχμές — τέτοιος ψιλικατζής δεν ήταν ο άνθρωπος, έστω κι αν τότε που έγινε το συμβάν το ποσό αυτό άξιζε αρκετά περισσότερα από 1500 ευρώ, ή ECU όπως τα λέγαμε τότε — ήταν πεντακόσια εκατομμύρια!

  15. 14 Είπα κι εγώ. Του Καλαβρύτων το λάθος, αλλά θα μπορούσα να θυμάμαι καλύτερα.

  16. […] Σκέψεις αναφορικά με τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα […]

  17. LandS said

    #1 αγαπητέ κ. Χρ. Τάκα.
    Όντως όσο πιο παλιός αριστερός είναι κάποιος, τόσο περισσότερο χρειάζεται πολλή σκέψη και μεγάλος προβληματισμός για να συνειδητοποιήσει πως το αντίθετο του «αυθόρμητος» είναι το «οργανωμένος», και όχι του «προβοκάτορα» ή του «βαλτού».
    Ιδιαίτερα για όσους έχουν ζήσει ή επηρεαστεί από τη Μεταξική Δικτατορία, Κατοχή, Εμφύλιο και τα επόμενα, καθώς και για όσους άλλους έχουν βιωματική εμπειρία από διώξεις, ήττες, και απογοητεύσεις, είναι άθλος.

  18. ΜΠΕΣΣΥ said

    Η ιστορία «Σύνταγμα» και σε όλη την Ελλάδα, με Αγανακτισμένους Πολίτες δεν είναι τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο απο έναν μοχλό πίεσης στο πολιτικό σύστημα. Είναι ένα ρεύμα πολιτών ποικίλης τάσης, που θέλει ΑΠΛΑ- ΑΠΛΑ -ΑΠΛΑ, να εκφράσει την αγανακτησή του για όσα συμβαίνουν σε αυτή την χώρα, απευθυνόμενο προς ΟΛΑ τα κόμματα. Απογοητευμένοι δεξιοί,σοσιαλιστές,αριστεροί…..ΟΛΟΙ !!!!! Δεν πρόκειται τώρα να κάνει συντονιστικές επιτροπές δεν θα κατέβει με προτάσεις, δεν θα φτιάξει εικόνα κόμματος.

    Αφήστε πιά για το ποιός έχει παιδεία ……ΕΣΕΙΣ πού το λέτε οι «διανοούμενοι» οι «εξειδικευμένοι» έχετε την μεγαλύτερη ευθύνη, γιατί τα σκάνδαλα σας πολλά και όταν βλέπατε την αρχή της πτώσης της παιδείας , ΤΟΤΕ με το φωτισμένο σας μυαλό, σαν άλλο Φανάρι, να το σταματούσατε και όχι τώρα με τεντωμένο το δάχτυλο, που αν συνεχίσετε να το έχετε έτσι μπορεί και να σας το δαγκώσουν , να επικρίνετε τα νέα παιδια , τα δικά μας παιδιά σαν να είναι αυτά η αιτία των δικών μας κακών . Ειναι η ΕΛΠΙΔΑ και αλλοίμονο αν την χάσουμε, είμαστε τελειωμένοι.

    Ας το καταλάβουν αυτοί που κριτικάρουν, σπιλώνουν και υπονομεύουν μέσα απο ΟΛΑ τα μέσα ενημέρωσης-επικοινωνίας την κίνηση και άς συγκεντωθούν εκεί όπου ανήκουν, να βρούν λύσεις, άς χρησιμοποιήσουν την πανεπιστημιακή τους παιδεία, το συγγραφικό και δημοσιογραφικό τους ταλέντο για να προτείνουν επικοδομητικές λύσεις, σκέψεις προόδου και ανάπτυξης προκειμένου να βγούμε όσο γίνεται πιό γρήγορα απο αυτό το αδιέξοδο.

    Η ευχή μου έπιασε ….σας ευχαριστώ

  19. newagemama said

    Τα ανοιχτά μυαλά (και οι ανοιχτές καρδιές επίσης) δεν έχουν ηλικία!

  20. Marianna said

    Respect!!!! Όχι απλά στο κείμενο. Στην φρέσκια και ολόδροση σκέψη, την τόσο ρεαλιστική και προσγειωμένη. Σοφία και πείρα… Μπράβο του!

  21. Πάνος said

    Τα σέβη μου στον κ. Δημήτρη!

  22. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια!

  23. Η εξέγερση της Αιγύπτου έγινε από το διαδίκτυο ή επειδή τους έκοψαν το διαδίκτυο;
    Είναι το ίδιο αυθόρμητη η εξέγερση της Αιγύπτου με την διαμαρτυρία των «αγανακτισμένων» που ούτε καν το όνομα είναι αυθόρμητο;
    Είναι το ίδιο αυθόρμητη μια διαμαρτυρία λόγω πραγματικής πείνας με μια διαμαρτυρία, επιτρέψτε μου την υπερβολή, ιδεοληπτική όπου οι διαμαρτυρόμενοι χρησιμοποιούν ως σύμβολα (στην προκειμένη κατσαρόλες) επειδή τους άρεσε η ιδέα της αυθόρμητης Αργεντίνικης διαμαρτυρίας;
    Αυτό με τις κατσαρόλες και η λατινολατρεία με ενοχλεί πολύ, το έχω ξαναπεί.

    Συγνώμη αλλά το μόνο αυθόρμητο που βλέπω στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν η ζήλια απέναντι στους Ισπανούς, δηλαδή το πραγματικό αίτιο της διαμαρτυρίας δεν ήταν η κρίση αλλά η ντροπή που τόλμησαν να μας προσβάλουν οι Ισπανοί.

    Τέλος πάντων με αυτά και με αυτά, κάτι κινείται, ελπίζω να μην είναι στημένο από λαϊφσταϊλίστικους μηχανισμούς ώστε τελικά μετά την αποκλιμάκωση της διαμαρτυρίας (που νομοτελειακά θα έρθει) να απαξιωθεί οποιαδήποτε πραγματικά αυθόρμητη μελλοντική αντίδραση. Άλλο το αυθορμητοφανές και άλλο το πραγματικά αυθόρμητο. Ας μου επιτρέψει ο κος Δημήτριος να είμαι πιο επιφυλακτικός σχετικά με τις «νέες» τεχνολογίες.

  24. Για όλους όσους οι -όποιες- αντιρρήσεις και επιφυλάξεις τους είναι καλοπροαίρετες και δεν πηγάζουν από τον τρόμο του οποιουδήποτε αρχηγίσκου μπροστά στο αυθόρμητο και ανεξέλεγκτο, η λύση είναι προφανής: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.

  25. «…Πιστεύω δε πως δεν είναι μακριά η μέρα που η διαίρεση αυτή θα φαντάζει τόσο ξεπερασμένη και αταίριαστη όσο είναι σήμερα η έννοια του κληρονομικού μονάρχη…»

    Άψογος. Μια ολόκληρη κοινωνική επανάσταση σε μια συνετή πρόταση. «…ξεπερασμένη και αταίριαστη…»

    Ευχαριστούμε

  26. physicist said

    Είπαμε, είναι πολυσυλλεκτικό το «Κίνημα», έχει Άνω και Κάτω Σύνταγμα, δώθε και κείθε ομόνοια και το λουρί της μάνας. Είπαμε, ακόμα, ότι εγώ είμαι μακριά, δεν έχω ιδέα από τη «δυναμική», και μπορεί και νάμαι κέρατο βερνικωμένο που τα παίρνει όλα ανάποδα. Όμως τι να κάνω που βλέπω αυτή τη φωτογραφία (μπροστά και δεξιά, πρώτο τραπέζι πίστα), και γίνομαι έξαλλος;

    http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,766645,00.html

    Δεν πας τάπατε αυτά, εσείς οι ανταποκριτές.

  27. Μαρία said

    26 Αυτό είναι το λάβαρο που ήρθε με το πούλμαν του Αμβρόσιου.

  28. physicist said

    @27. Δε μού μοιάζουν και για πολύ θεούσοι αυτοί γύρω-γύρω 🙂

  29. @26: Γι’αυτό σου λέω συνάδελφε, άντε κατέβα κι εσύ Αθήνα να οργανωθούμε, να φτιάξουμε την κατάσταση. 4-5 πτήσεις την ημέρα έχει από Γερμανία, εκεί δεν είσαι; 🙂

    Πάντως, χωρίς να έχω δει το πανό, θεωρώ πιθανότερο να παρομοίαζε την Ευρωπαϊκή Ένωση με τους Ναζί (εξ ου και τα άστρα γύρω-γύρω), και όχι ότι ήταν σύμβολο μιας νεοναζιστικής οργάνωσης.

  30. physicist said

    @29. Στέλιο, μα ακριβώς αυτό με έκανε έξαλλο, ότι δηλ. παρομοιάζεται η ΕΕ με τους Ναζήδες. Αυτά λέγαμε και τις προάλλες, αυτή η παντελής αίσθηση του μέτρου και των αναλογιών είναι που με κάνει βαπόρι. Ό,τι φανεί στον Τρελοστεφανή. Δεν μπορεί να υπάρχει τέτοια άγνοια του παρελθόντος αλλά και τόσο χονδροειδής διαστρέβλωση του παρόντος.

    Όσο για το να κατέβω στην Αθήνα, να σού πω εντελώς ειλικρινά: δεν νομίζω ότι η σωστή αντίδραση αυτή τη στιγμή είναι η διαμαρτυρία, είναι μάλλον η περισυλλογή. Τη διαμαρτυρία, ηχηρότατη, να κάνει μπαμ και να τσούξει, στις επόμενες εκλογές. Μη νομίζεις ότι δεν ακούνε οι πολιτικοί τις σφαλιάρες, ακούνε και παρακούνε. Εδώ στη Γερμανία, έφαγαν οι Συντηρητικοί και οι Φιλελεύθεροι τέτοια μπάτσα σε δύο πολιτειακές εκλογές, που άλλαξαν πορεία άρδην, κι από κει που ήτανε υπέρ των πυρηνικών εργοστασίων, τώρα ετοιμάζουν νομοσχέδιο για το κλείσιμό τους. Ακούνε. Το θέμα είναι τι τους ζητάει ο λαός και προς τα πού ασκεί πίεση.

  31. Για κάτσε ρε εσύ φυσικέ γιατί εσείς οι Έλληνες της Γερμανίας έχετε γίνει γερμανικότεροι τω Γερμανών.
    Να ΣΕ κάνω μια ερώτηση και εάν ξέρεις μου δίνεις την απάντηση. Από το 1981 μέχρι σήμερα, εάν μετρήσουμε τα χρήματα που μπήκαν από την ΕΟΚ-ΕΕ-ΟΝΕ στην Ελλάδα και αυτά που βγήκαν, ποια πιστεύεις ότι ήταν περισσότερα; Δηλαδή τόσα χρόνια ζημιωμένη βγήκε η ΕΟΚ-ΕΕ-ΟΝΕ από την κακή Ελλάδα; Ή μήπως η ΕΕ δεν έχει σηκώσει το λάβαρο του μαλάκα για την Ελλάδα. Μια χαρά είναι η σημαιούλα, μέχρι να βάλουν μυαλό. Στα άκρα αυτοί; Στα άκρα και εμείς.

    Αυτά με τα εργοστάσια τα ακούω βερεσέ. Να πουλήσουν πανελάκια και φουρφουράκια θέλουν και κάνουν διαφήμιση. Τι νομίζεις; Πολιτισμό πουλάνε οι Γερμανοί; Ευρωπουλάκια θέλουν να μαζέψουν. Αν ήταν της μόδας η ενέργεια από μεθάνιο θα μας πουλούσαν σκατά και τρόφιμα για ταχεία αφόδευση.
    Αλλά εκεί είναι η μαγκιά, να τα αγοράσουμε όλα κινέζικα και να μείνουν οι Γερμανοί με την … στο χέρι.

    Μέχρι δε τις επόμενες εκλογές ο ΓΑΠ θα έχει πουλήσει την μισή Ελλάδα, τι να το κάνεις τότε; Θα είναι αργά. Δεν θέλει καθόλου περισυλλογή, απλά θέλει έξυπνες διαμαρτυρίες που να μην μας γυρίσουν μπούμερανγκ.

  32. physicist said

    @31. Στράβων, σού λέω από ευγένεια ότι δεν θ’ απαντήσω για να μην περιμένεις.

  33. Παιδιά,
    υπάρχουν και χειρότερα μεν,

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1300117

    , δεν είναι λόγος να μην πηγαίνουμε (όσοι μπορούμε)δε.
    Ότι μυρίζει Βαϊμάρη, μυρίζει. Αλλά σας υπενθυμίζω, ότι ο Χίτλερ ανέβηκε στην εξουσία, όχι επειδή ήταν τόσο δυνατός, αλλά επειδή η αριστερά και οι δημοκράτες δεν αντέδρασαν.

    Τώρα για τα αντι-εοκικά, δεν αποκλείω την περίπτωση, μετά από εβδομήντα χρόνια να μάθουμε (μάθουνε), οτι και στην εποχή μας όντως υπήρξαν μυρμηγκιές πρακτόρων, που βυσσοδομούσαν και διαπλέκονταν με τους παπάδες ή τη Χρυσή Αυγή (ή και με κάποιους από την αριστερά) και βεβαίως με τα διάφορα μπλογκ, για να στρέψουν τον κόσμο εναντίον της Αμερικής ή να προκαλέσουν πόλεμο εναντίον της Τουρκίας και να διαλύσουν τη νοτιοανατολική πτέρυγα του Νάτο.

    Ο εθνο-ανα-βαπτισμένος Καραμπελιάς, το έχει πει καθαρά: πρέπει να φύγουμε από το Νάτο (και τους Εβραίους) και να συνταχθούμε με τη Ρωσία και την Κίνα.
    Αν συνυπολογίσεις και τον ιατρικό παράγοντα,το οτι δηλαδή η οικονομική Κρίση παράγει παράνοιες, τότε το μείγμα γίνεται πολύ εκρηκτικό.

    Εγώ, πάντως που βλέπω μια παλιότερη ευχή μου(υποθέτω και άλλων πολλών) να βγούμε όλοι στους δρόμους, να υλοποιείται, έστω και παίρνοντας ένα εντελώς άχρωμο στυλ, προσαρμόστηκα:
    http://profitoulas.wordpress.com/

  34. Απαντήσεις δεν απαντήσεις αυτή είναι η αλήθεια. Εάν τα σκατά είχαν αξία, σήμερα οι Γερμανοί θα μας τα πουλούσαν. Βρε άντε από εκεί….(δεν το λέω για εσένα)

    ΕΕΕΕ τα λεφτά μας ρεεεε, τις πολεμικές αποζημιώσεις μας. Τζαμπατζήδες Γερμανοί, κλέφτεεεες, ξεφτίλες.
    (Και φυσικά όχι μόνο, και τα αρχαία μας από τα μουσεία σας)

    Βλέπεις εγώ δεν είμαι ευγενικός, τα λέω χύμα και τσεκουράτα.

  35. @30: Ε εντάξει μωρέ, τα’χουν αυτά οι μαζικές εκδηλώσεις, θα υπάρξουν και τα άκρα. Εξάλλου το σύνθημα και το πλακάτ οφείλει εξ ορισμού να είναι και λίγο υπερβολικό.

    Εγώ αλήθεια δε νομίζω ότι η χώρα έχει την πολυτέλεια να περιμένει τις επόμενες εκλογές. Οι κυβερνώντες μας μου φαίνονται παντελώς ανίκανοι, και η αξιωματική αντιπολίτευση ακόμα χειρότερη… Κάτι πρέπει να ταράξει το πολιτικό σύστημα συθέμελα, μπας και βάλουν μυαλό.

  36. physicist said

    @36. Ε ναι, τα είδα και τα μη-άκρα, γύρω τριγύρω. Μούτζες και κωλοδάχτυλα στην κατεύθυνση της Βουλής, το άτομο μπροστά-μπροστά με το καπελάκι των New York Yankees φορεμένο ανάποδα για νάμαστε κουλάτοι όπως οι μαύροι, και η τύπισσα με τη φραπεδούμπα και το τσιγαράκι cum χλιδάτο ρολόι στο ένα χέρι, το άλλο ελεύθερο για να μουτζώνουμε. Τι να σού πω βρε συνάδελφε, μιλάμε για γνήσια επαναστατικότητα που ξεχειλίζει από παντού.

    Άσε που λέω ότι η αντιδυτική παραφροσύνη δεν αντιπροσωπεύει τα άκρα, είναι μάλλον μέηνστρημ. Αλλά ντάξει, είπαμε, είμαι στραβόξυλο κι έχω παραξενιές.

  37. Υπενθυμίζω, πως εκτός της κομματικής μικρο-πολιτικής ανάλυσης, υπάρχει και η ταξική ανάλυση της κοινωνίας και εκεί είναι το μεγάλο χάσμα. Γιατί υπάρχουν και κάποιοι, που δεν την δέχονται,και βρίζουν χυδαία όποιον την επιχειρεί τον. Αυτοί όλοι χρησιμοποιούν την Ελληνική σημαία, σα καραγκιόζ μπερντέ για να κρύψουν το γεγονός, οτι σε ένα έθνος υπάρχουν και τάξεις με άλλα, ίδια και συγκρουόμενα συμφέροντα.

    Οι Ελληνική άρχουσα τάξη, η οποία στη κατοχή θησαύρισε από τις ναζιστικές εργολαβίες,και οι διάφοροι Ράλληδες, αυτοί ΧΑΡΙΣΑΝ το χρέος στα πρώην αφεντικά τους.
    Γι αυτό τι θα πεί Γερμανοί και τι Έλληνες!

    (*Συγγνώμη για την επιστροφή στα θρανία)

  38. Στο ότι η αντιδυτική παραφροσύνη είναι μέινστριμ δεν θα διαφωνήσω καθόλου. Δίνει πάντως και τις αφορμές της και η Δύση.
    Εγώ πάντως το χαίρομαι απίστευτα που η τύπισσα με τη φραπεδούμπα και το χλιδάτο ρολόι που λες είναι εκεί κάτω μαζί με τον «αναρχοάπλυτο».

    Γι’αυτό σου λέω, άντε έλα. Το πολύ πολύ αν δε σ’αρέσει η φάση Σύνταγμα, πάμε Θησείο για μπίρες 🙂

  39. physicist said

    @38. Καλά, Στελάρα, αστεία-αστεία θα με πείσεις. Πάντως άμα θέλεις και γουστάρεις, κι αν ο Νίκος μας κάνει τη χάρη (μετά τις διακοπές του!) μπορούμε ν’ ανταλλάξουμε προσωπικά ημέηλ γιατί έχω περιέργεια.

  40. Αααα να μην ξεχάσω!! Αύριο είναι πανευρωπαϊκό το κάλεσμα!! μην λείψει κανείς από τις πλατείες, σε όποια χώρα της Ευρώπης κι αν είναι!!!

  41. @39: Συμφωνώ απόλυτα! 🙂

  42. Μαρία said

    39
    Μπορείς να δεις κι αυτό, αν δεν το έχεις ήδη δει,
    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=404226
    και μετά αυτό
    http://www.rednotebook.gr/details.php?id=2624

  43. ὅταν ἐπὶ χρόνια κάποιοι ἔτρεφαν μιὰ μπαρὸκ ψευτοαντιναζιστικὴ ῥητορικὴ ποὺ βάπτιζε ναζιστικὸ ὁτιδήποτε δὲν ἄρεσε στοὺς ἀποκλειστικοὺς ταμιούχους τῆς δημοκρατικοφροσύνης εἶναι ἑπόμενο καὶ τέτοια λάβαρα νὰ βλέπουμε καὶ τὶς χθεσεινὲς ὑστερίες κάποιου ποὺ ἀποκάλεσε σχεδὸν Ναζὶ τὸν Πεταλωτὴ (προσβάλλοντας τάχα τοὺς Ναζί, τὸν Πεταλωτὴ ἢ τὸν ἑαυτό του;)

  44. physicist said

    @41. ΟΚ, Στέλιο, θα το κανονίσουμε!

    @42. Σ’ ευχαριστώ πολύ, Μαρία, αυτά δεν τα ήξερα. Βλέπω στον πρώτο σύνδεσμο το Σαββόπουλο από τη μια μεριά, αλλά βλέπω και τον Ορέστη Καλογήρου, που τον ξέρω από άλλες μεριές και τον σέβομαι πολύ. Το κείμενο του δεύτερου συνδέσμου δίνει τροφή για σκέψη και συζήτηση.

    Για την ώρα λεκανόστ 😉 και τα ξαναλέμε.

  45. νὰ πᾶτε νὰ πᾶτε ἵνα πληρωθῇ τὸ ῥηθὲν διὰ Λαζοπούλου τοῦ προφήτου λέγοντος: «πᾶμ’πλατεῖα;».

  46. Μαρία said

    44 Κι εγώ γι’ αυτό στο υπέδειξα, γι’ αυτούς που ξέρεις.

  47. @45 Κορνήλιε έλα κι εσύ. Τι έχεις να χάσεις; Έχεις περάσει καθόλου;

  48. τυφλός said

    Στέλιο, ο Κορνήλιος ζει στη θεσσαλονίκη.
    Δεν έχεις δίκιο να παίρνεις τόσο ελαφριά την φωτογραφία -αν είναι πραγματική, και όχι προϊόν φότοσοπ, είναι άθλια.

  49. 48 μιὰ γνωστή μου εἶχε κατέβει στὸν Λευκὸ Πύργο, ἔτυχε νὰ εἶμαι κάπου κοντά, ἦταν κάπως ἀργά, πέρασα νὰ τὴν δῶ. μοῦ εἶπε ὅτι σκεφτόταν νὰ κατασκηνώσῃ κιόλας, σοβαρολογοῦσε. τὴν ῥώτησα ἂν πίστευε στὰ σοβαρὰ ὅτι ὅλα αὐτὰ ἔχουν κάποιο πολιτικὸ νόημα. «ὄχι φυσικά», μοῦ ἀπάντησε, «χαβαλὲ κάνουμε».

    σίγουρα ὑπάρχουν καὶ ἀρκετοὶ ποὺ κατεβαίνουν ὄχι γιὰ χαβαλέ:χουντικοί, νεοδημοκράτες, ἀκροαριστεροί, ἀπολυμένοι, ἄνεργοι, βολεμένοι ποὺ τώρα ξεβολεύονται κλπ κλπ.

    ἂν πειθόμουν ὅτι ὑπάρχει λόγος νὰ κατεβῶ θὰ τὸ ἔκανα. ἀλλὰ ἔχω μιὰ ἀρχή:ποτὲ δὲν κατεβαίνω σὲ διαμαρτυρίες χωρὶς κάποιο ἀρκετὰ συγκεκριμένο αἴτημα.

  50. ti zoe sauto to blog said

    από την Κρήτη έχουν ναυλώσει πλοία και κατευθύνονται στο λιμάνι του Πειραιά για να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση της Κυριακής.

    Ενημερώστε μας , οι Κρητικοί.

  51. Μαρία said

    50 Με μπροστάρη το Μάρκο.

  52. ti zoe sauto to blog said

    Ποιός είναι ο Μάρκος ; σ’ έχασα.

    Να ρίξω ένα άσχετο , μια που σε βρήκα .

    … αφορά ΣΕ κάτι = αποσκοπεί ;
    πχ : οι δηλώσεις Δαμανάκη αφορούν (αποσκοπούν) ΣΤΟΝ εκφοβισμό των αποταμιευτών…
    ενώ
    αφορά ΤΟΝ = σχετίζεται με
    πχ : οι δηλώσεις αφορούν ΤΗΝ οικονομία (= είναι σχετικές με…).

    Σωστό ή υπερβολή ;

  53. Μαρία said

    Ένας είν’ ο Μάρκος
    http://rethemnos.gr/markos-ieronimakis-o-pleon-gnostos-rethemniotis-pagkosmios/
    Λεπτομέρειες απο Στάζυ, Δύτη, Ιμόρ.

    Σωστό ή υπερβολή;
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/01/31/mezed15m/#comment-57438

  54. ti zoe sauto to blog said

    53
    καλά το υποψιαζόμουν. Τελικά όλα αυτά τα περί Κίσινγκερ , Κουκίδη κλπ, που λες πώς και δεν τα άκουσα ποτέ στα νιάτα μου … αποδεικνύονται ένα-ένα μεγάλες μλκς

    Πήρε το μάτι μου (φευγαλέα όμως) ένα σχόλιο ότι βουλευτής είπε « το πετρωμένο φίδι αδύνατο ».
    Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι αυτό είναι του Σκαρίμπα , σπάω το κεφάλι μου σε ποιό βιβλίο.

  55. Μαρία said

    54 Σχόλιο πού; Το πετρωμένο κυκλοφορεί σαν παραφθορά του γνωστού ρητού απο παλιά, αν το αναφέρει κι ο Σκα. δεν έχω ιδέα.

  56. sarant said

    … φαγείν αδύνατον το ήξερα εγώ, καλαμπούρι μαθητικό.

    Ούτε τον Μάρκο ήξερα, μηδέν και με τον κηδεμόνα μου.

  57. τυφλός said

    #50, Γιατρέ, δεν είμαι και πολύ σίγουρη, αλλά δε νομίζω ότι ισχύει αυτό με τα πλοία και την απόβαση. Στην κεντρική πλατεία του Ηρακλείου μαζεύονται το πολύ εκατό άτομα κάθε βράδυ -ίσως να λέω πολλά. Μπορεί να έχουν κανονίσει να έρθουν κάποια άτομα, κάτι σαν παρέα μεταξύ τους, να ξέρεις πάντως πως πλοία από Κρήτη δύσκολα ναυλώνονται (μισθώνονται) γιατί είναι τεράστια. Χρειάζονται περισσότερα από 1500 άτομα για να ναυλωθεί πλοίο. Επίσης, υπάρχει λόγος να ναυλώσεις ένα πλοίο αν θέλεις να αλλάξεις το καθημερινό δρομολόγιο του. Αλλιώς, όσα άτομα κι αν είναι, βγάζουν εισιτήριο και ταξιδεύουν.

  58. ΣοφίαΟικ said

    Αυτή την εποχή παίζεται στο BBC η τελευταία σερά ντοκυμαντάιρ του κλέρτις (τον έχω αναφέρει 100 φορές) κα εντελώς τυχαία αυτό που έιδα σήμαρα (τα βλέπω με καθυστέρηση) είχε ένα πολύ καλό κομμάτι σχετικά με την οργάνωση διαδηλώσεων μέσω τουίτερ κλπ Κια λέει ότι σαν μέσο είνθ καλό, αλλα΄τελικα στις χώρες που ξεκίνησε η προσπαθεια (αναφέρει πολλές), τωρα έχουν χειρότερο πολιτικ΄΄συστημα, γιατί η μαζική αντ’ιδραση σε επιπεδο βασικό δεν είχε αρχηγούς για να γεμίσουν το κενό. Το εξηγεί πειστικά και ειναι απαισιόδοξος, κι ελπίζω να κανει λάθος, αλλά έχει παραδείγματα. Ιδού από τη Βίκι
    http://en.wikipedia.org/wiki/All_Watched_Over_by_Machines_of_Loving_Grace_(television_documentary_series)
    In 2003, a wave of spontaneous revolutions swept through Asia and Europe. Without any central control at all, nobody seemed to be in charge, except possibly the internet, and no overall aims except self-determination and freedom were apparent. This seemed to justify the beliefs of the Computer utopians.
    However, the freedom from these revolutions in fact lasted for only a short time. Curtis compared them with the hippie communes, all of which had broken up within three years as the powerful members of the group began to bully the weaker ones; the weaker members were unable to band together in their own defence because power structures had been prohibited by the commune’s rules.
    Adam Curtis closes the piece by stating that it has become apparent that while the self organising network is good at organising change, it is much less good at what comes next, networks leave people helpless in the face of people already in power in the world.

  59. ΣοφίαΟικ said

    Και άρθρο του Κερτις για το ίδιο ζήτημα
    http://www.guardian.co.uk/environment/2011/may/29/adam-curtis-ecosystems-tansley-smuts

  60. sarant said

    Ποιες επαναστάσεις έγιναν το 2003;

  61. ΣοφίαΟικ said

    Αυτή ήτνα κι η δικήμου απορία στην αρ΄χη, αλλα΄μετά εξηγεί ποιές χώρες (κεντρική Ασία, Ουκρανια, Γεωργία) και επεκτέινεται και στο Ιραν 2009 και εκει σταματάει προφανως γιατί το ντοκυμαντάιρ το έφτιαξε πέρσι.
    Αλλά μην κολλάμε στις πληροφορίες, πιστευω ότι η θεωρία οτυ είναι σωστή. Η τεχνολογία έιναι πολύ καλό μεσο για την κινητοποίηση, αλλά κινητοποίηση χωρίς ηγεσία για να γεμίσει το κενό που ακολουθεί δεν έχει αποτέλεσμα, αντιθέτως, δυναμώνει ο,τι πεουπα΄ρχει.
    Και με αφορμή τις διαδηλώσεις, μου θυμίζουν κάτι που μου έιχ επει κάποιος κάποτε για το ΗΒ. Εδώ μπορείς να διαδηλώσεις άρεκι να ενημερώσιες την αστυνομία να κλέισε τους δ΄ρομους κλπκπ. Ο λαός δηλαδή μπορέι να εκφράσει την αγανάκτισή του αλλα΄ελεγχόμενα και ρυθμισμε΄να, μη μας πορκύψει καμια επανάσταση. Πολύ φοβα΄μαι ότι κάπως ε΄τσι βλέπουν και τις διαδηλ΄σεις των Αθηνών οι 300, να εκτονωθεί ο λαός, να πει ο,τι εχιε να πει, την επόμενη θα πα΄νε όλοι πίσω στη δουελιά τους.

  62. τυφλός said

    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_03/06/2011_1295412

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: