Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Και άλλα για τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα

Posted by sarant στο 7 Ιουνίου, 2011


Το άρθρο αυτό του πατέρα μου, Δημήτρη Σαραντάκου, δημοσιεύτηκε σήμερα στην εφημερίδα Εμπρός της Μυτιλήνης, και είναι συνέχεια του προηγούμενου άρθρου, που είχαμε δει την περασμένη εβδομάδα.

Το προηγούμενο σημείωμά μου, παρά το ότι το απάρτιζαν 800 λέξεις (ενώ συνήθως φροντίζω να μην ξεπερνώ τις 600 – 700), δεν εξάντλησε το θέμα της συγκέντρωσης και των μηνυμάτων που μας έστειλε. Άλλωστε οι συγκεντρώσεις συνεχίζονται σε καθημερινή πλέον βάση και έχουν ανακύψει καινούργια στοιχεία, που απαιτούν ερμηνεία ή τουλάχιστον σχολιασμό.
Εν πρώτοις, καταλαβαίνει κανείς με το που θα διασχίσει τον χώρο από την αρχή της Βασιλίσσης Σοφίας ως την αρχή της Ερμού πως έχουν διαμορφωθεί δυο διαφορετικές συγκεντρώσεις. Οι συγκεντρωμένοι στο τμήμα της λεωφόρου Αμαλίας μεταξύ πλατείας Συντάγματος και Βουλής – Μνημείου Αγνώστου Στρατιώτη, είναι τελείως διαφορετικοί στη συμπεριφορά και στην όψη από τους συγκεντρωμένους στο κάτω τμήμα της πλατείας. Εκεί, στο κάτω μέρος, οι συγκεντρωμένοι συμπεριφέρονται όπως και την προηγούμενη βδομάδα. Περιφρουρούν τη συγκέντρωση, φροντίζουν, στο μέτρο του δυνατού, για την καθαριότητα και την ησυχία και η ατμόσφαιρα που έχει δημιουργηθεί ανάμεσά τους είναι η γνωστή φιλική και πολιτισμένη ατμόσφαιρα. Αντίθετα οι πρώτοι (του επάνω τμήματος) θυμίζουν περισσότερο οπαδούς αθλητικών ομάδων, παρά αγανακτισμένους πολίτες. Η συμπεριφορά τους, οι αποδοκιμασίες των βουλευτών, οι μούντζες προς το κτήριο της Βουλής, η χρησιμοποίηση της ελληνικής σημαίας σαν μανδύα ή κάλυμμα, όλα αυτά ταιριάζουν σε χουλιγκάνους παρά σε διαδηλωτές.

Η αλήθεια είναι πως στην προχτεσινή, τεράστια, συγκέντρωση της Κυριακής, δεν υπήρξαν φαινόμενα χουλιγκανισμού και όλοι οι συγκεντρωμένοι φέρθηκαν άψογα και ήταν για μένα μεγάλη ανακούφιση να διαπιστώσω πως οι συγκεντρώσεις των αγανακτισμένων συνεχίζουν να παραμένουν αυθόρμητες, ακαθοδήγητες και ειρηνικές. Για την ώρα έχουν αντιμετωπίσει με επιτυχία τους κινδύνους που απειλούν κάθε αυθόρμητο και ακαθοδήγητο κίνημα: του καπελώματος, της προβοκάτσιας και του εκφυλισμού.
Γιατί, πώς να το κάνουμε, ένα πλήθος ακέφαλο, χωρίς μορφές ηγετικές, χωρίς κάποια κεντρικά αιτήματα, μπορεί πολύ εύκολα να αποχτήσει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του όχλου, που στην αρχή μεν πορεύεται στους ρυθμούς του συναισθήματος, της χαράς που γεννά η αίσθηση της συνύπαρξης με τους άλλους, της χαλαρότητας του δρόμου, αλλά στην πορεία – όταν το νέο γίνει ρουτίνα και χάσει το θέλγητρο της πρωτοτυπίας – βαριέται, και μη έχοντας τρόπο ή ικανότητες να το ανανεώσει, εκτρέπεται σε καβγάδες ή φασαρίες.
Εκείνο που πρέπει να επισημανθεί είναι πως μετά την αμηχανία της πρώτης εβδομάδας, τόσο η κυβέρνηση όσο και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, άρχισαν να αντιμετωπίζουν διαφορετικά τους «αγανακτισμένους πολίτες». Βέβαια η μόνη ως τώρα καθαρή και εύστοχη αντιμετώπιση έγινε από τον Τσίπρα, που πολύ σωστά παρομοίασε τις συγκεντρώσεις και τον τρόπο λειτουργίας τους με τις αρχαίες Εκκλησίες του Δήμου. Άξια σχολιασμού επίσης είναι η στάση δυο επιφανών εκπροσώπων της Εκκλησίας, του Άνθιμου Θεσσαλονίκης και του Αμβρόσιου Καλαβρύτων, που τάχθηκαν αναφανδόν υπέρ και παρότρυναν τους πιστούς να πάρουν μέρος, αλλά δεν πείθομαι πως το κάνουν ανιδιοτελώς.

Αντίθετα η, προηγηθείσα κατά πέντε μέρες, συγκέντρωση στα Προπύλαια των πανεπιστημιακών, όπου συμμετείχε και ο Μίκης Θεοδωράκης, αλλά και το τραγούδι «Κατσαρόλα» του Κραουνάκη, είχαν κάτι, πώς να το πω, αντιαισθητικό. Νομίζω πως άνθρωποι σαν τον Μίκη, με τόσο πελώρια και μοναδική συμβολή στον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό, πρέπει να αυτοπροστατεύονται και να μην αφήνουν κάποιους πονηρούς να κολλάνε δίπλα τους, για να ψηλώσουν μαζί τους και ουσιαστικά να τους ευτελίζουν.
Όσο για την αηδιαστική τοποθέτηση του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, που μίλησε απαξιωτικά όχι μόνο για την ίδια τη συγκέντρωση, αλλά και για το ρόλο της Πληροφορικής σ’ αυτήν («μόδα» τον χαρακτήρισε, ο άσχετος), τι να πει κανείς. Το να πούμε «έξεστι Παγκάλω ασχημονείν» ή πως δε μπορεί κανείς να περιμένει λεπτότητες από έναν τέτοιο χοντρό, είναι μια λύση, αλλά και πάλι προβληματίζομαι γιατί ο Παπανδρέου δεν πετά από την κυβέρνησή του ένα άτομο που της κάνει μεγάλο κακό. Από πού κρατάει ο χοντρός τον Γιωργάκη και αυτός φοβάται να τον διώξει;
Εκείνο πάντως που θα δημιουργήσει προβλήματα στο άμεσο μέλλον είναι η ουσιαστική απουσία της Αριστεράς από την όλη υπόθεση. Όχι πως προτείνω να αναλάβει η Αριστερά την καθοδήγηση και την χειραγώγηση των αγανακτισμένων πολιτών, όπως πολύ θα ήθελε να κάνει το Κ.Κ.Ε., αλλά ξέρει πως δε γίνεται και γι’ αυτό σνομπάρει τη συγκέντρωση. Όχι, αυτά πιστεύω πως τέλειωσαν οριστικά και αμετάκλητα. Η Αριστερά πρέπει να προσπαθήσει να διαπιστώσει τον πραγματικό χαρακτήρα των συγκεντρώσεων των αγανακτισμένων και ταυτόχρονα να ερμηνεύσει τον σημερινό περίπλοκο κόσμο, πράγμα πολύ δύσκολο, αλλά απολύτως απαραίτητο. Μόνο αν το κατορθώσει αυτό η Αριστερά θα αποδείξει πως είναι χρήσιμη στον τόπο.

79 Σχόλια to “Και άλλα για τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα”

  1. Hellegennes said

    Ο Άνθιμος δεν έχει ανιδιοτελή κίνητρα; Πού ακούστηκε! Δεν θα έλεγα πάντως ότι το σχόλιο του Τσίπρα είναι και τόσο εύστοχο. Μάλλον άσχετο θα το χαρακτήριζα. Γενικά ο ΣΥΡΙΖΑ την έχει μια τάση να ψαχουλεύει πράγματα του παρελθόντος στον πολιτικό του λόγο (Επανάσταση, Σπαρτιάτες, κτλ).

  2. Τρύφων said

    Εγώ περίμενα περισσότερα και συντομότερα.
    Από την αδράνεια του καναπέ περάσαμε στην αδράνεια της πλατείας και σε λίγο θα περάσουμε στην αδράνεια της παραλίας.
    Οι πολιτικοί που μας κυβερνούν ούτε φιλότιμο έχουν ούτε μπέσα, οπότε μην περιμένετε να φύγουν από μόνοι τους.
    Με τις κλωτσιές αφού το ειρηνικό δεν λειτουργεί. Εκτός αν κάποιοι είναι εθισμένοι ή το υπάρχον σάπιο σύστημα τους βολεύει.
    Και κάτι ακόμα : όποιος αμύνεται για τα δίκια του και την αξιοπρέπειά του δεν είναι χούλιγκαν.

  3. LandS said

    Αυτό που συμβαίνει στο κάτω μέρος της Πλατείας, όντως είναι κάτι σαν εκκλησία του Δήμου. Εχτές, Δευτέρα, πήγε λίγο παραπέρα και έγινε και επιστημονικό σεμινάριο. Κάτι μου λέει ότι αν δεν είχε κάνει την παρομοίωση ο Τσίπρας, ίσως να είχαν και άλλοι την εντύπωση του Δ. Σαραντάκου. Ίσως και όχι.

    Δεν αμφισβητώ ότι οι στο πάνω μέρος της πλατείας αμύνονται για τα δίκια τους. Όμως δεν αμύνεσαι ακριβώς για την αξιοπρέπειά σου μουντζώνοντας και επαναλαμβάνοντας τετράστιχα με χυδαιότητες.

    Α! και το λογοπαίγνιο ή η κρυάδα αν προτιμάται: Ο indignado ή o indignant είναι ο [αγανακτισμένος] χωρίς αξιοπρέπεια!
    Αυτός που συμπεριφέρεται χωρίς αξιοπρέπεια επειδή αγανάκτησε;
    ή
    Αυτός που αγανάκτησε επειδή του στέρησαν την αξιοπρέπεια;

  4. Μαρία said

  5. sarant said

    Πολύ γέλασα!

  6. Ηρώ Διαμαντούρου said

    » να φωνάξουμε να φέρει ο αντρέας τα λεφτά εδώ», αχαχαχαχαχαχα!!!!!!!

    «είναι αμερικανοεβραίος αυτός!» (ο γιωργάκης, αχαχαχα!!!)

    και το επικό:

    » ε να μην πω; αφού μου παίρνει συνέντευξη!»

    μπράβο μαρία, καλό!!

  7. περαστικός said

    Εγώ δεν το βρίσκω αστείο αλλά προσβλητικό. Και στο βαθμό που οι συνεντευξιαζόμενοι θεωρούν πως ο τυπάκος που τους μιλάει είναι όντως Πασόκος, θα μπορούσε να δημιουργηθεί κάποια επικίνδυνη προβοκάτσια.

    Όσο για το σχόλιο του κ. Σαραντάκου για πιθανά ανιδιοτελή κίνητρα του Άνθιμου, εγώ θα τα πίστευα, αν ο σεβαστός μητροπολίτης αποφάσιζε να υποστηρίξει τον πλήρη διαχωρισμό Εκκλησίας-κράτους. (Καλά ντε, ένα αστείο έκανα!)

  8. sarant said

    7: Καλημέρα! Προσβλητικό για ποιον;

  9. 4#
    Καλά, τα άτομα δεν παίζονται, είναι εκπληκτικοί!
    Η πλάκα είναι –εκτός της μουρλής με τους εβραιομασόνους- ότι κανείς δεν ψήφισε ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ σε αυτόν τον τόπο…

    Το ερώτημα είναι, οι Έλληνες ψηφοφόροι θα συνεχίσουν να ψηφίζουν τα ίδια ρεμάλια και μετά θα πουλάνε τρέλα σφυρίζοντας αδιάφορα, ή θα αλλάξει κάτι στις τραγικές μέχρι τώρα πολιτικές επιλογές τους;

  10. Μα ήδη άλλαξε Ντίνο! Η Αποχή ήταν πρώτη δύναμη στις τελευταίες εκλογές!
    Νομίζω πως όσοι πιστεύουν σήμερα σε κόμματα εκπροσωπούν μια μικρή μειοψηφία του λαού.

  11. Ηλεφούφουτος said

    Ποια αλλαγή φέρνει η αποχή; Ποια αλλαγή έφερε ώς τώρα π.χ. στις ΗΠΑ;

    Δεν είναι πολιτικά ενεργοί οι περισσότεροι από αυτούς που απείχαν στις τελευταίες εκλογές. Είναι άνθρωποι που μέχρι τότε ψήφιζαν νωθρά και τελικά ολοκλήρωσαν τη νωθρότητά τους. Προς μεγάλη ικανοποίηση των κυβερνώντων.

  12. Όχι όχι καμία αλλαγή δεν φέρνει η αποχή. Είμαι κάθετα αντίθετος, και την θεωρώ λάθος.
    Απλά το ανέφερα ως απάντηση στο αν αλλάζουν στάση οι ψηφοφόροι ή συνεχίζουν στο δίπολο ΠΑΣΟΚ-ΝΔ.

  13. Σιγά μην άλλαξαν ρε συ Στέλιο γιατί βαριούνται να πάνε να ψηφίσουν.
    Πετάνε ένα «έλα μωρέ, όλοι ίδιοι είναι» και ψηφίζουν τελικά τον «γνωστό τους» βουλευτή για να κάνουν το χατίρι -και καλά- στους γονείς τους…

    Ή αν τους πεις ότι δεν είναι όλοι το ίδιο, σου πετάνε το εκπληκτικό « μα δεν ψηφίζω μικρά κόμματα για να μην πάει χαμένη η ψήφος μου» και τσούπ την ρίχνουν στο ΠΑΣΟΚ ή στην ΝΔ που δεν πάει χαμένη…
    Και έτσι με την απάθεια τους, συνεχίζουν να μας κυβερνούν οι ίδιοι άχρηστοι που δεν μπορούν ούτε περίπτερο να διοικήσουν.

    Όπως βαριούνται να πάνε να διαδηλώσουν.
    Τίγκα οι καφετέριες τα απογέματα από κοπρόσκυλα που περιμένουν από τους γνωστούς μαλάκες να λιώσουν τις σόλες τους στους δρόμους, ενώ αυτοί το ξύνουν.
    Ωραία αλλαγή…

  14. physicist said

    Α ρε Ντίνο, σα ν’ ακούω τον εαυτό μου … αλλά κι ο ενθουσιασμός του Στέλιου μπορεί να μην είναι τελείως αβάσιμος. Τέσπα, δεν θέλω να πουλήσω εξυπνάδα από απόσταση.

  15. Περαστικός said

    8:

    Καλή ερώτηση, ας διευκρινίσω. Βρίσκω προσβλητικό για μένα κατ’ αρχάς το χιούμορ αυτού του τύπου, με τον κωμικό ρεπόρτερ να κυνηγά τους ανυποψίαστους πολίτες με συγκαταβατικές, απόλυτες ή χαζές ερωτήσεις. ένα είδος στο οποίο διέπρεπεψαν μεταξύ άλλων από τον Γρηγόρη Αρναούτογλου ως την Πετρούλα.
    Το βρίσκω μόνο ένα σκαλί ανώτερο από τις τηλεφωνικές φάρσες που για κάποιες ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές θεωρούν ψυχαγωγία.

    Κάπως έτσι το βλέπω, και γι’ αυτό παρακολουθώ την Ελληνοφρένεια σπανίως, μόνο για εγκυκλοπαιδικούς λόγους.

    Άποψή μου, δεν είναι υποχρεωτικό να τη συμμερίζονται όλοι!

    Υ.Γ. Έβαλα «Περαστικός» κατά τύχη, αλλά διαβάζω τακτικά το μπλογκ και έχω ποστάρει δυο τρεις απαντήσεις άλλοτε.

  16. sarant said

    15: Καταλαβαίνω τις αντιρρήσεις, ευχαριστώ 😉

  17. 14#
    Βρε ο Στέλιος καλά κάνει και ελπίζει, αλίμονο αν δεν ελπίζουμε.
    Όμως αυτή είναι η πραγματική εικόνα, οι περισσότεροι παρακολουθούν με απάθεια ότι συμβαίνει γύρω τους, σαν να μην τους αφορά.
    Κάτι σχετικό έγραψε ο ΄Πιτσιρίκος΄ με τίτλο Γιαγιά είχε κόσμο στην διαδήλωση;

  18. Hellegennes said

    Προσωπικά τελευταία φορά ψήφισα το 2007, αλλά δεν καταλαβαίνω όλους αυτούς που λένε ότι δεν είναι όλοι ίδιοι. Ίδιοι σίγουρα δεν είναι, αλλά αυτό πώς τους κάνει καλύτερους; Πολύ περισσότερο που δεν ξέρουμε στην πράξη αλλά μόνο θεωρητικά, με βάση τα προγράμματα των άλλων κομμάτων. Οι Έλληνες «αγανακτισμένοι» συμπεριφέρονται κάπως σαν να μην είναι παγκόσμιο φαινόμενο ο δικομματισμός.

  19. metanastis said

    Η αποχή θα παίξει ρόλο μόνο αν τα ποσοστά αποχής (και άκυρων – λευκών) συνυπολογίζονται στο τελικό απότέλεσμα.
    Όταν ένα κόμμα πιάνει 40 % των έγκυρων ψηφοδελτίων που μπορεί να αντιστοιχεί στο 70% των εγγεγραμμένων θα έπιανε 28% επί του συνόλου των εγγεγραμμένων. Δεν είναι το ίδιο, όπως και να το κάνουμε.

    Όταν σε μια τέτοια κατάσταση θα γίνει αδύνατο να γίνει κυβέρνηση ίσως τα κόμματα θα σκεφτούν ότι πρέπει να κάνουν κάτι για να πείσουν το κόσμο να ξαναψηφίσει.

    Άλλωστε στις ΗΠΑ το κύριο εκλογικό σύνθημα όλων των κομμάτων είναι η παρακίνηση να πάει ο κόσμος να ψηφίσει…

  20. γαβ said

    Σεβάσμιε γέρον, εάν «η Αριστερά αποδείξει πως είναι χρήσιμη στον τόπο», που δεν το βλέπω, θα ε’ιναι η πρώτη φορα στην ιστορία που θα είναι χρήσιμη στον τόπο. Όμως αυτό δεν θα συμβεί. Η Αριστερά ήταν πάντοτε επιβλαβής για τον τόπο και έτσι θα συνεχίσει.

  21. @Γαβ(20): Να σου θυμίσω βέβαια πως για τα εργασιακά δικαιώματα και την κοινωνική δικαιοσύνη που θεωρούνται κοινός τόπος σήμερα σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου, η Αριστερά αγωνίστηκε, όχι η Δεξιά.
    Εκτός αν αυτά είναι πράγματα που δεν θεωρείς ωφέλιμα για τον τόπο, που βέβαια μάλλον σημαίνει ότι είσαι μεγαλοεπιχειρηματίας ή εφοπλιστής, οπότε απ’την άποψή σου δίκιο έχεις.

  22. erinya said

    Λίγες ώρες πριν έλαβα το παρακάτω σχετικό μήνυμα:

    «Ήθελα να εφιστήσω την προσοχή στον επικείμενο κίνδυνο μίας πορτοκαλί κατευθυνόμενης επανάστασης από το ίδιο το Σύστημα. Επίκεντρο είναι όπως φαίνεται η «περίεργη» υποτιθέμενη αυτοοργάνωση της πλατείας Συντάγματος με ονομασία Real-Democracy.
    Σημαία της η άμεση δημοκρατία.

    Μέσα σε μία μέρα εμφανίστηκαν με διοικητικές μέριμνες, γραμματειακές υποστηρίξεις, μεταφραστές! ιατρική υποστήριξη!
    Έχουν μικροφωνικές, σταθμό ραδιοφώνου, χημικές τουαλέτες.
    Έχουν επικοινωνιολόγο!

    Πως οργανώθηκαν σε μία μέρα;
    Ποιος πληρώνει για όλα αυτά;
    Ποιοι είναι από πίσω;

    ΓΙΑΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΗΔΗ ΚΟΜΜΑ;

    Νομίζω ότι όσοι αγωνιζόμαστε πραγματικά για την εδραίωση της δημοκρατίας πρέπει να καταδείξουμε τον επικείμενο κίνδυνο πριν είναι πολύ αργά.

    Ακούστε τι λέει η «ΚΟΠΕΛΙΤΣΑ» άριστα εκπαιδευμένη στην διάβρωση των ελληνικών ιδεωδών που δουλεύει ως διαφημίστρια της Νέας Αταξίας .

    Όσοι δεν θέλουν να αγωνιστούν για την Ελλάδα έχουν όλο το δικαίωμα να πάνε αλλού. Ας αφήσουν τους Έλληνες και τις Ελληνίδες μόνους τους,.Είναι βέβαιο ότι θα τα καταφέρουν καλύτερα.

    Καταγγέλνετε συνέχεια την οποιαδήποτε προσπάθεια του συστήματος να στρέψει αλλού την αγανάκτηση του κόσμου.»

  23. Τρύφων said

    Κοίτα που τα φασιστοειδή ΛΑΟΣ και Χρυσαυγίτες ζηλεύουν που δεν το σκέφτηκαν πρώτοι και πλακώσανε στους γκεμπελισμούς

  24. sarant said

    22: Ερινύα, σας παρακαλώ να μην αφήνετε σκουπίδια στο ιστολόγιο, υπάρχουν σκουπιδότοποι γι’ αυτή τη δουλειά.

    Επίσης, να μην μας…. εφιστήσετε τίποτε άλλο -μ’ αρέσει που θέλατε να δώσετε και γλωσσικά μαθήματα!

  25. #21 Στέλιο γιὰ τὰ πολιτισμένα συμφωνῶ κι ἐγώ. Ἀλλὰ γιὰ τὴν πρὸ τοῦ 1989-1991 Ἀνατολικὴ Εὐρώπη θὰ ἔλεγα ὅτι μᾶλλον τὸ ἀντίστροφο συνέβαινε.

  26. @25: Κορνήλιε, τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης επί σοβιετικού ιμπεριαλισμού (γιατί περί αυτού πρόκειται), δεν τις θεωρώ κομμουνιστικές ή σοσιαλιστικές κοινωνίες. Ναι, είχαν κάποια στοιχεία σοσιαλιστικής θεωρίας, αλλά κατά τ’άλλα ήταν καθαρές δικτατορίες. Με στυγνή καταπίεση του λαού, λογοκρισία, παρακολούθηση της προσωπικής σου ζωής… Αυτά δεν νομίζω ότι πηγάζουν από τη θεωρία του κομμουνισμού με κάποιον τρόπο, εσύ τι λες;

    Προσωπικά θεωρώ μεγάλο λάθος αυτό που λέγεται ότι «ο κομμουνισμός δοκιμάστηκε και απέτυχε». Όχι, πιστεύω πως δεν δοκιμάστηκε ποτέ. Αυτό που δοκιμάστηκε είναι αν κάποιοι στυγνοί δικτάτορες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κομμουνιστική θεωρία για να διατηρήσουν ισόβιες δικατορίες. Και αποδείχτηκε ότι δεν μπορούν. Όχι αιωνίως τουλάχιστον.

    Αλλά αυτή είναι πραγματικά πολύ μεγάλη κουβέντα!! 🙂

  27. καὶ πῶς θὰ δοκιμαστῇ χωρὶς καταπίεσι; μὲ δημοψήφισμα τοῦ στὺλ «θέλετε κομμουνισμὸ ἢ ὄχι;». δὲν μπορῶ νὰ φανταστῶ κανένα Δυτικὸ λαὸ ποὺ θὰ ψήφιζε ναί. ἐν πάσῃ περιπτώσει μοῦ ἀρκεῖ ποὺ τὶς θεωρεῖς δικτατορίες. διότι τὸ μεγαλύτερο ἐν Ἑλλάδι ἀριστερὸ κόμμα ἔχει ἄλλη ἄποψι.

  28. Nicolas said

    Κορνήλιε: τι είχες, Γιάννη; τι είχα πάντα.
    Ευτυχώς που υπάρχει το «σοβιετικό» σύστημα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, γιατί διαφορετικά — όπως λέει το ανέκδοτο — το σκατό μ΄ θα έτρωγες.

    Να μη μπερδεύουμε τον «υπαρκτό σοσιαλισμό» με τον σοσιαλισμό ή τον κομμουνισμό, εντάξει;

    Γιαννάκη, do you receive me? όπως λέν κι οι Κλαμερικάνοι. Όβερ πουλόβερ, όπως λέει και το Ελληνάκι ο ανηψιός μου. Roger.

  29. Hellegennes said

    #26:
    Φυσικά και υπήρξε καταπίεση, γιατί κανένας λαός δεν δέχεται τον συμβιβασμό. Πώς θα πείσεις σε ένα πραγματικά κομμουνιστικό καθεστώς τον Χ να κάνει την βρόμικη δουλειά; Κανείς δεν θέλει να κάνει την βρόμικη δουλειά, στον καπιταλισμό την δέχεται γιατί συνήθως του παρέχει περισσότερα χρήματα. Σε ένα σύστημα που τα αγαθά θα είναι πραγματικά ισότιμα, κανείς δεν θα καταδέχεται να κάνει πράγματα που δεν θέλει. Η μόνη εναλλακτική λύση είναι να τον αναγκάσεις.

  30. Τὸ ἐπιχείρημα τὴς διαστάσεως μεταξὺ κομμουνιστικῆς θεωρίας καὶ ὑπαρτκοῦ ἢ ἀνύπαρκτου σοσιαλισμοῦ θὰ εἶχε μεγαλύτερη ἀξία ἂν ἀντιτασσόταν σὲ κάποιον ποὺ (παρα)δέχεται τὴν κομμουνιστικὴ θεωρία. Τὸ πρόβλημα ὅμως μὲ τὸν κομμουνισμὸ εἶναι ὅτι κατὰ τὴν γνώμη μου πάσχεικαὶ στὴν θεωρία του. Αὐτὰ πρὸς τὸ παρὸν καθ’ὅτι γιὰ λόγους ἀνεξήγητους σ’ἐμᾶς τοῦς ἀδαεῖς περὶ τὰ ἠλεκτρονικὰ ἡ πρόσβασι στὸ ἱστολόγιο ἔχει καταντήσει μαρτυρική.

  31. sarant said

    30: Περίεργο, αυτό συνήθως παρατηρείται όταν υπάρχουν εκατοντάδες σχόλια. Ίσως σερνόταν γενικά η Πόρσε (wordpress).

  32. Hellegennes said

    Κάποιο πρόβλημα σίγουρα είχε, όχι ανταπόκρισης όμως, γιατί λυνόταν με ένα stop και refresh.

  33. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    Γράφει ο μπαμπάς σου Νίκο «Από πού κρατάει ο χοντρός τον Γιωργάκη και αυτός φοβάται να τον διώξει;» αλλά δεν είδα ένα σχόλιο για το τόσο προφανές ερώτημα: Με δεδομένα τα όσα είχε σούρει δημόσια (και στην τηλεόραση ακόμα) ο Πάγκαλος του Γιωργάκη πως βρέθηκε ακλόνητος αντιπρόεδρος;

  34. @33: Έλα ντε! Αλήθεια ξέρει κανείς να απαντήσει; Είναι δυνατόν να τον κρατάν ακόμα στη θέση του αντιπροέδρου όταν είναι ξεκάθαρα το πιο αντιπαθές στέλεχος της κυβέρνησης;

    Αμ ο άλλος ο Παπακωνσταντίνου; Είχε δηλώσει ξεκάθαρα, τον ακούσαμε με τα αυτιά μας και τον είδαμε με τα μάτια μας, πως «αν χρειαστεί να λάβουμε επιπλέον μέτρα, θα έχω αποτύχει».
    Τι άλλο έπρεπε να έχει πει; Πώς είναι δυνατόν να διατηρεί τη θέση του;

    Όχι ότι πιστεύω πως ένας ανασχηματισμός τώρα πια θα έλυνε κάτι ή θα ηρεμούσε ο κόσμος, αλλά πραγματικά είναι απορίας άξιο… Τι σκέφτονται; Τι μυαλό κουβαλάνε; Τι περιμένουν;

  35. erinya said

    Τι να κάνουμε καλέ μου κύριε; Με τη γλωσσική σύγχισι των ημερών, ο επιστολογράφος που με ενημέρωσε για την πάνω και την κάτω πλατεία (εκφράζοντας αντίθετη από τη δική σας γνώμη) θα νόμιζε πως το ρήμα εφιστώ γράφεται με φ σε όλους τους χρόνους. Αλλά το είπα και σε άλλη ανάρτησι οτι αυτό οφείλεται στην προπαγάνδα υπέρ της ήσσονος προσπαθείας που ευοδώθηκε στην ταλαίπωρη τούτη χώρα. Αλλά δεν κοιτάτε καλλίτερα τον εαυτό σας, μια που βλέπω οτι και εσείς βρίσκεστε στην ίδια σύγχιση. Παρότι αγαπάτε την φερομένη ως «δημοτική» γλώσσα, δεν την ομιλείτε ακόμα σωστα. Γράφετε «της Βασιλίσσης Σοφίας» και αυτό το Βασιλίσης μάλλον είναι βρικολακίστικο, συμφώνως προς τα δικά σας λεγόμενα. Και εκείνο το «συγκεντρώσεις» δεν είναι «συγκέντρωσες» κατά το «άνοιξες» που προπαγανδίζετε στο άλλο άρθρο που πρωτοσχολίασα κάτι στο ιστολόγιό σας; Σας ξέφυγε και εκείνο «του αντιπροέδρου»: Για να είστε συνεπής με τη γλώσσα που κατασκευάζεται από τα ΜΜΕ ως γλώσσα του λαού θα έπρεπε να γράψετε του αντιπρόεδου. Να μην επεκταθώ όμως περαιτέρω,
    Κατά τα λοιπά έρρωσθε (όπως έλεγαν οι αρχαίοι πρόγονοι κάποιων από εμάς, βρικόλακες κατ εσάς)!

  36. τυφλός said

    #34, Δεν έχεις ακούσει ποτέ για κατάχρηση εξουσίας και χρημάτων από υψηλόβαθμα στελέχη υπουργείων και δημόσιων οργανισμών; Δεν έχεις ακούσει ποτέ για σπατάλες, διαφθορά, κακοδιαχείριση σε νοσοκομεία, πολεοδομίες, εφορίες, ακόμα και σε πανεπιστήμια; Έχεις διαβάσει ποτέ, έστω και ένα, πόρισμα του Λέανδρου Ρακιντζή; Θυμάσαι τα αποτελέσματα της πρώτης προσπάθειας για δημιουργία κτηματολογίου;

    Φυσικά, δεν υπερασπίζομαι την (όποια) κυβέρνηση. Φυσικά, είμαι αγανακτισμένη εδώ και πάρα πολύ καιρό με όσα συμβαίνουν στη χώρα μου και με τον χείριστο τρόπο με τον οποίο τα αντιμετωπίζει η κυβέρνηση. Αυτό, όμως, σε καμία περίπτωση δεν δικαιώνει τους πάρα πολλούς συμπολίτες μου, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι το γενικότερο σύστημα διαφθοράς, έτρωγαν, έπιναν, ταξίδευαν, ψώνιζαν και κοιμόταν ήσυχοι μέχρι που έσκασε η φούσκα.

  37. physicist said

    @36. Σσσσσσσσς, σιγά! Θα ξυπνήσεις τους Αγανακτισμένους …

  38. @36: Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου. Όχι, δεν δικαιώνω τους συμπολίτες μας που εκμεταλλεύτηκαν το σύστημα διαφθοράς, αλλά ένα ελαφρυντικό τους το βρίσκω να πω την αλήθεια. Δεν γνωρίζω ιστορικά κάποιον λαό που να του δίνουν αυξήσεις, πρόωρες συντάξεις, δουλειά στα παιδιά του, και να τα αρνείται επειδή πιστεύει ότι είναι αποτέλεσμα διαφθοράς. Αλήθεια δεν ξέρω. Έχεις κάποιο παράδειγμα να μου δώσεις;
    Ναι τα πορίσματα Ρακιντζή όντως είναι ανατριχιαστικά, τι να πω, στον απλό λαό όμως πώς μπορούσαν να φτάσουν; Και άντε και έφταναν τι μπορούσε να κάνει;

    Αλλά ξεφύγαμε νομίζω. Εγώ, ο Χασάπης στο 33 και ο πατήρ Σαραντάκος αρχικά, μια απλή ερώτηση κάναμε: Γιατί δεν έχει φύγει ο Πάγκαλος ακόμα; Εγώ πρόσθεσα και τον Παπακωνσταντίνου, νομίζω μπορούμε να προσθέσουμε πολλούς ακόμα.
    Αν κατάλαβα καλά, εξηγείς το ότι δεν φύγανε επειδή υπάρχει ακόμα ένα πυκνό δίκτυο διαπλοκής που τους προστατεύει, ή εννοείς κάτι άλλο;

  39. @37: Επ, πού ήσουν χαμένος βρε συνάδελφε; 🙂

    Αλλά αλήθεια για πες μας τη γνώμη σου κι εσύ. Αν η Μέρκελ αύριο άρχιζε να δίνει στο Γερμανικό λαό επιδόματα, αυξήσεις, κτλ, οι Γερμανοί θα τα αρνούνταν; Θα την καταψήφιζαν;

  40. Hellegennes said

    #35:
    Γνωστή η τακτική για τους σολοικισμούς των γλωσσαμυντόρων να χρησιμοποιείται η τάχα μου γλωσσική κατάπτωση. Δυστυχώς γι’ αυτούς, οι υπόλοιποι που ξέρουμε σωστά ελληνικά αποδεικνύουμε ότι είναι θέμα διάθεσης ή ίσως δεν κοιμόμασταν στα θρανία.

    Αντιστοίχως βλέπω ότι γράφετε «σύγχιση» αντί «σύγχυση». Γλωσσική σύγχιση πάει να πει ότι η γλώσσα συγχίστηκε, δηλαδή νευρίασε. Προφανώς συγχέετε το «συγχέω» με το «συγχίζω», που παράγουν «σύγχυση» και «σύγχιση», αντίστοιχα. Επίσης πρέπει να επιλέξετε αν θα γράφετε «σύγχισι» ή «σύγχιση» γιατί μας προκαλείτε και «σύγχυση» και «σύγχιση».

  41. physicist said

    39. Είμαι σε θερινή νάρκη 😛

    Να σού απαντήσω υποθετικά σε μιαν υποθετική ερώτηση: εγώ νομίζω ότι αν επιχειρούσε κάποιος/α Καγκελάριος ν΄αρχίσει πολιτική ασύδοτης σπατάλης, κάποιοι θα τον/την σταματούσαν γρήγορα. Αν και δεν είμαι σίγουρος ότι μ’ ενοχλούν οι παροχές καθαυτές, για μένα η διαφθορά και η απουσία κοινωνικής ευθύνης είναι το χειρότερο και το βασικότερο.

  42. τυφλός said

    #38, Αρχικά, χαίρομαι που δε με παρεξήγησες, όπως ο συνάδελφος σου. Δε ξέρω αν υπάρχει σύστημα διαπλοκής που να προστατεύει τους συγκεκριμένους πολιτικούς. Σίγουρα, υπάρχουν άπειρα συστήματα διαπλοκής που προστατεύουν πολύ κόσμο (πολιτικούς, πολιτικάντιδες, δημοσιογράφους, στελέχη,,,).

    Έχεις απόλυτο δίκιο και για τις αυξήσεις, τις συντάξεις κτλ. Όμως, δεν εννοούσα μόνο αυτά. Υπάρχει (ακόμα) κόσμος που καταχράται δημόσιο χρήμα, με το οποίο έπρεπε να γίνουν δημόσια έργα. Παράδειγμα: εδώ στην Κρήτη περιμένουμε πολλά χρόνια να ολοκληρωθεί ο ΒΟΑΚ (βόρειος οδικός άξονας Κρήτης), που θα συνδέει τα Χανιά με τον Άγιο. Γεφύρι της Άρτας έχει καταντήσει αυτό το έργο. Και το υπάρχον οδόστρωμα είναι σε άθλια κατάσταση. Αυτά τα χρήματα δεν μπορεί να «εξαφανίστηκαν» μόνο από πολιτικούς.

    #37, http://valiacaldadog.blogspot.com/2011/05/blog-post_25.html

  43. physicist said

    42. Ενδέχεται να σε παρεξήγησα, δεν βλέπω όμως πού και πώς.

  44. τυφλός said

    #43: Έχεις κάθε δικαίωμα να ερμήνεύσεις τα σχόλια μου όπως θέλεις (όπως όλοι για όλους εδώ μέσα) και να με κατατάξεις αναλόγως. Εγώ, ίσως κάπως απότομα, δεν είπα τίποτα λιγότερο ή τίποτα περισσότερο απ’ ό,τι λέω και με τους φίλους μου.

  45. physicist said

    @44. Το 36 που έγραψες έχει σαφώς το νόημα ότι πέρα απ’ το κράξιμο να κοιτάμε λίγο και την καμπούρα μας, κάτι που με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και χάρηκα που το διάβασα. Πού βρίσκεται η παρεξήγηση;

  46. τυφλός said

    #45, Το #37 δεν ήταν λιγάκι ειρωνικό. Αν όχι, δεν υπάρχει παρεξήγηση. 🙂

  47. @45: Ειρήνη υμίν! 🙂 Νομίζω πως η παρεξήγηση έχει ως εξής: Η Τυφλός, από το #37 σχόλιό σου, κατάλαβε ότι παρεξήγησες το #36 σχόλιό της, και το θεώρησες μομφή προς τους Αγανακτισμένους. Άντε δώστε τα χέρια τώρα.

  48. physicist said

    @46. Ήταν ειρωνικό αλλά όχι προς εσένα. Η ειρωνία κατευθυνόταν προς όσους αγανάκτησαν, άστραψαν και βρόντηξαν αλλά γι’ ακόμη μια φορά δεν ξύπνησαν. Ειλικρινώς, το 36 είναι όαση και με εκφράζει απόλυτα. Λυπάμαι που σου έδωσα λάθος εντύπωση και συμφωνώ, η παρεξήγηση λύθηκε. 🙂

  49. τυφλός said

    #47: Είσαι Θεός!!! Καταρχήν, κι εγώ, οταν παρεξηγούνται (ή ακόμα χειρότερα…) κάποιοι εδώ ειρήνη υμίν σκέφτομαι κάθε φορά, αλλά δεν είχε τύχει να το γράψω ποτέ.
    Επίσης, μπορείς να με αποκαλείς τυφλή ή τυφλό χρησιμοποιώντας το σωστό άρθρο.
    Η τυφλός!!! χαχαχα 🙂 Θα το βάλω στάτους στο μέιλ μου τη Δευτέρα.

  50. physicist said

    @47, @49. Καλή κι άγια η ειρήνη και μακάριοι οι ειρηνοποιοί (γράφε Στελάρας) αλλά το 47 περιέχει κάτι ανακριβές: το 36 όντως ήταν μομφή προς τους Αγανακτισμένους, και μάλιστα προς εκείνους που το κάνουν γήπεδο, χαβαλέ και καραγκιόζ-μπερντέ με γραφικότητες για «τον χοντρό» που δεν τους ενοχλούσε καθόλου όσο διόριζε τα παιδιά τους και τους έκανε ρουσφετάκια παντός καιρού.

  51. physicist said

    ΦΤΟΥ — το 37 ήταν όντως μομφή κλπ.

  52. erinya said

    Hellegennes,
    Έπαιξες με το δικό μου ορθογραφικό λάθος στη λέξι σύγχυσι αλλά κατέδειξες την δική σου σύχγυσι, καταδεικνύοντας πόσο έχω δίκιο σε όσα έγραψα πάνω στο θέμα της γλώσσας. Μάρτυς μου και ο Τριανταφυλλίδης (φίλος και αυτός της «δημοτικής»):

    συγχύζω [sinxízo] -ομαι Ρ2.1 : 1.εκνευρίζω και στενοχωρώ κπ., τον κάνω να χάσει την ψυχική του ηρεμία: Mε συγχύζει κάθε μέρα, γιατί δεν κάθε ται να διαβάσει. Aδιαφόρησε για τη συμπεριφορά του και μη συγχύζεσαι. Έγινε καβγάς στο σπίτι και έφυγα συγχυσμένος. 2. συγχέω.

    [λόγ.: 2: μσν. συγχύζω < σύγχυ(σις) 1 -(ί)ζω (αναδρ. σχημ.)· 1: σημδ. ιταλ. turbare]

    Τρικυμία εν κρανίω επέφερε η υιοθέτησις της "Δημοτικής"… σε όλους μας.
    Καλή σου νύχτα και σε όλους μας.

  53. τυφλός said

    Στέλιο & Φυσικέ, πρώτη φορά στη ζωή μου συνεννοούμαι και συμφωνώ απόλυτα με φυσικούς. Θα γραφτεί στα πρακτικά και του χρόνου θα το συμπληρώσω στο Μηνολόγιο του μπαμπά Σαραντάκου!

  54. physicist said

    53. Μα είμαστε εντελώς νορμάλ άνθρωποι, άμα δεν πιστεύεις ρώτα και την Ιμμόρ. 😛

  55. τυφλός said

    Νορμάλ χιονάνθρωποι είστε. Έχω δική μου άποψη πασπαλισμένη με τραυματικές, σχολικές εμπειρίες. Δε μιλάω άλλο για σας. Το #53 αρκεί.

    Το #51, τώρα το είδα, που κολλάει ακριβώς;

  56. physicist said

    55. Κολλάει στο ότι (δώσε βάση τώρα): στο 50 ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι για το 37 (που είναι δικό μου) αλλά έγαψα εκεί (στο 50), αντί για 37, 36, που είναι δικό σου.

    Ωραία, και τώρα πες μου αν συμφωνείς ακόμα με το 54. 😉

  57. τυφλός said

    Ειλικρινά, ειλικρινέστατα, περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να εξηγήσω ΕΓΩ σε ΕΣΕΝΑ τη θεωρία της σχετικότητας από το να καταλάβω τί εννοείς στην πρώτη γραμμή του σχολίου σου.
    Ο εγκέφαλος μου θα είναι απασχολημένος για τις επόμενες τρεις μέρες. Παρακαλώ, μην ενοχλείτε.

  58. physicist said

    57. Εχμ … απλώς το 51 είναι παρόραμα του 50. Μάλλον λόγω ζέστης δεν μπορώ να εκφραστώ καθαρά απόψε — σόρρυ!

  59. Hellegennes said

    #52:
    Καλή αλλά αποτυχημένη η προσπάθεια. Εδώ και χρόνια γράφονται «σύγχιση» και «συγχίζω». Εδώ και αιώνες για την ακρίβεια, αφού το βρίσκουμε και σε μεσαιωνικά κείμενα.

    «σύγχυση – σύγχιση, συγχέω – συγχίζω. Πρέπει να γίνεται διάκριση σημασιολογική, μορφολογική και ορθογραφική ανάμεσα στο σύγχυση «μπέρδεμα, ανακάτεμα – «νοητική» διαταραχή» και στο σύγχιση «ψυχική αναστάτωση, εκνευρισμός, ταραχή». Το σύγχυση είναι παράγωγο τού συγχέω, ενώ το νεότερο σύγχιση παράγεται από ρήμα συγχίζω / -ομαι. Το ίδιο το ρ. συγχίζω / -ομαι είναι νεότερος σχηματισμός που προήλθε με μεταπλασμό από το ρ. συγχέω, από τον αόρ. συνέχυσα. που συνέπιπτε ακουστικά με τον αόρ. των ρημάτων σε -ίζω (πβ. ζωγραφώ – ζωγράφησα – ζωγραφίζω – ζωγράφισα). Η παραγωγή από το ουσιαστικό σύγχυση (υποχωρητικά) δεν είναι πειστική. Η σημασιολογική διαφορά υφίσταται και ανάμεσα στα ρήματα: συγχέω «μπερδεύω, ανακατεύω», ενώ συγχίζω «προκαλώ ψυχική αναστάτωση, εκνευρισμό, ταραχή» και συγχίζομαι «αναστατώνομαι ψυχικά, εκνευρίζομαι» (πβ. και μτχ. συγχισμένος «αναστατωμένος, εκνευρισμένος»)».

    Λεξικό Μπαμπινιώτη

    Αν δεν ξέρετε ελληνικά, αγαπητέ, μην τα ρίχνετε στο σύστημα, ρίξτε τα στην τεμπελιά σας.

  60. Nicolas said

    @30 Παράτα λίγο το κατά Ιωάννην και διάβασε λίγο Μαρξ, κακό δεν θα σου κάνει. Δεν είναι θέμα αποδοχής ή όχι μίας θεωρίας. Σου είπα ότι αποδέχομαι, παραδέχομαι, δέχομαι την κομμουνιστική θεωρία; Κι όπως λέει η λέξη, η θεωρία είναι θεωρία κι απέχει από την πράξη παρασαγιονάρες.

    Ελπίζω η τσέπη σου να είναι βαθύτερη από τη σκέψη σου, γιατί — μετά από τον άγριο φιλελευθερισμό της δεκαετίας του ΄90 — θα καταλάβεις τι σημαίνει καπιταλισμός σε δράση.
    Όπως έλεγε ο άλλος στο ανέκδοτο στην κόλαση: — σου αρέσει από πίσω; — όχι — θα δυσκολευτείς λίγο τα Σαββατοκύριακα…

  61. #60 πρῶτον, δὲν ὑπάρχει περίπτωσι νὰ παρατήσω τὸ κατὰ Ἰωάννην, δεύτερον ποιός σοῦ εἶπε ὅτι εἶμαι ὑπὲρ τοῦ ἄκρατου καπιταλισμοῦ, τρίτον ἡ ζωὴ εἶναι μικρὴ γιὰ νὰ τὴν σπαταλήσω στὸν Μάρξ, δὲν λέω ὅλα πρέπει νὰ τὰ διαβάζῃ κανεὶς γιὰ νὰ ἔχῃ μιὰ κάποια σφαιρικὴ γνῶσι κι ἐνημέρωσι, ἀλλὰ τὸ Κεφάλαιο μπορεῖ νὰ περιμένῃ λίγο στὴν οὐρά,

  62. erinya said

    Hellegennes,

    Όσα γράφεις απευθυνόμενος σε εμένα μπορούμε να τα απευθύνουμε στον Μανόλη Τριανταφυλλίδη. Τεμπέλης και με άγνοια της Ελληνικής ο Μανόλης Τριανταφυλλίδης λοιπόν.

  63. ti zoe sauto to blog said

    Τυφλέ , μου επιτρέπετε μία αφιέρωση ;

  64. τυφλός said

    #63, Βεβαίως, γιατρέ. Να ‘στε πάντα καλά.
    Σημείωση εντελώς άσχετη: Δεν έχω φάει πιο νόστιμες γεμιστές πατάτες και βάφλες απ’ ότι στη Χώρα και το Φιλότι. (Βάφλες τρώω συνέχεια και παντού.) Οι άνθρωποι, όμως, δε μ’ ενθουσίασαν. Ήταν κάπως ψυχροί.

  65. #64 ἄσε ῥὲ Τυφλέ, ἔκλεισε καὶ τὸ βαφλάδικο στὸ Ὀντεὸν καὶ χαρμανιάσαμε. Στὴν Νάξο ὅμως ἔφαγα τὴν μία καὶ μοναδικὴ φορὰ στὴν ζωή μου Μεξικάνικο.

  66. ti zoe sauto to blog said

    Στο Φιλότι είναι αγριάνθρωποι , κάτι σαν τα Ζωνιανά τα δικά σας , στη Χώρα πάλι σπανίως συναντάς ντόπιο (κυρίως καταστηματάρχη) το καλοκαίρι .
    Η καλύτερη εποχή είναι το Πάσχα που βλέπεις μόνο Χωραΐτες που είναι πολύ ευγενικοί και η φύση είναι απίστευτα πολύχρωμη , δεν πιστεύεις στα μάτια σου.

  67. τυφλός said

    Κορνήλιε, στις κρεπερί της πλατείας Ναυαρίνου δε φτιάχνουν βάφλες; Εδώ κρέπες-βάφλες πάνε πακέτο.

    Γιατρέ, πάτησα να το ακούσω μετά που άφησα το σχόλιο. Οι πρώτες λέξεις μου θύμισαν αυτό:
    http://www.biblioasi.gr/product_info.php?products_id=70464
    Ευχαριστώ πολύ!
    Τότε, αν έρθω Πάσχα στη Νάξο, θα πεθάνω. Δε φεύγω από τις πόλεις από τέλη Φεβρουαρίου ως μέσα Ιουνίου.
    Έχουν και στο Φ. αγνά, παραδοσιακά, προιόντα ευζωίας, όπως στα Ζωνιανά;

  68. ti zoe sauto to blog said

    Καλά βρε παιδί μου , θα σε γιατροπορέψω για τις αλλεργίες ( αυτό εννοείς ; ).
    Όχι ακριβώς τα προϊόντα ευζωίας , τους αρχαίους προγόνους όμως, λέγεται ότι πολύ τους εκτιμούν , καθώς και την κληρονομιά που μας άφησαν.

  69. τυφλός said

    Είστε πολύ καλός γιατρός! Ντουζ πουά.

  70. Παύλος said

    @35
    «Αλλά δεν κοιτάτε καλλίτερα τον εαυτό σας, μια που βλέπω οτι και εσείς βρίσκεστε στην ίδια σύγχιση. Παρότι αγαπάτε την φερομένη ως “δημοτική” γλώσσα, δεν την ομιλείτε ακόμα σωστα. Γράφετε “της Βασιλίσσης Σοφίας” και αυτό το Βασιλίσης μάλλον είναι βρικολακίστικο, συμφώνως προς τα δικά σας λεγόμενα. Και εκείνο το “συγκεντρώσεις” δεν είναι “συγκέντρωσες” κατά το “άνοιξες” που προπαγανδίζετε στο άλλο άρθρο που πρωτοσχολίασα κάτι στο ιστολόγιό σας;»

    Μόνο αυτά; Δεν λέει επίσης για την αποκατινή τεντρώστρα, για τον Κώστα Παλιοκουβέντα και ένα σωρό άλλα τέτοια. Εντελώς ασυνεπής.

    Τώρα θα μου πουν dftt αλλά έχω κι εγώ τις αδυναμίες μου.

  71. Immortalité said

    Το 54 το επιβεβαιώνω απολύτως 🙂

  72. Hellegennes said

    #62:

    Κανένα σχόλιο για την παραπομπή του Μπαμπινιώτη και την χρήση του «συγχίζω» με αυτήν την ορθογραφία από τον μεσαίωνα. Έχεις πιαστεί από τον Τριανταφυλλίδη γιατί δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο.-

  73. erinya said

    Hellegennes
    Ασχολούμαι με τον Τριανταφυλλίδη, διότι αυτός είναι ο συγγραφέας της «Νεοελληνικής Γραμματικής» και θεωρώ σπουδαία την διαπίστωσί σου οτι ήταν τεμπέλης και δεν γνώριζε την Ελληνική, διότι με αυτή σου τη διαπίστωσι έρχεσαι στα λόγια μου, οτι δηλαδή η επιβολή της «δημοτικής» γλώσσας έγινε από τέτοιους ανθρώπους, προπαγανδιστές της ήσσονος προσπαθείας, με στόχο την αποδόμησι και τελικά την λατινοποίησι της Ελληνικής γλώσσας.
    Πόσο δίκιο είχε ο Ιωάννης Σταματάκος, όταν τον περιέγραφε λίγο-πολύ ως εγκληματία! Άργησα αλλά το κατάλαβα. Κάλιο αργά παρά ποτέ.

  74. Μπουκανιέρος said

    Τι ώρα περνάει η σκουπιδιάρα;

  75. Hellegennes said

    #73:
    Δεν γράφω ότι το λεξικό Τριανταφυλλίδη (που δεν έγραψε ο Τριανταφυλλίδης, παρεμπιπτόντως) κάνει λάθος. Απλά χρησιμοποιεί την αρχαιότερη ορθογραφία ενώ ο Μπαμπινιώτης όχι.

    Το ότι εγώ έχω υπόψιν μου την διαφορετική ορθογραφία των δύο λέξεων κι εσύ όχι, δείχνει ότι δεν φταίει τίποτα στο σύστημα.

  76. Νίκος Μαστρακούλης said

    @74 Παραάργησε, ργμτ! 🙂

  77. sarant said

    Να με συμπαθάτε, αλλά ήμουν σε ζιαφέτ’ (ξέρει ο γιατρός τι σημαίνει η λέξη).

    70: Έτσι ντε!

  78. Μαρία said

    Και με ολίγη απο Μπαμπινιώτη.
    http://yannisharis.blogspot.com/2011/06/32.html

  79. Γεια σου Νίκο, γεια σας παιδια.
    Δεν συμμετέχω στις ωραίες σας συζητήσεις, μου λείπει ο διαθέσιμος χρόνος, αλλά τώρα εδώ βρέχει σκύλους και γάτες,οπότε επιτρέψτε μου, εκτός από τους αγγλισμούς να καταθέσω τον πόνο μου.

    Με έχει τρομάξει η Ερινύα. Όχι η αρχαία. Η ιστολόγος Ερινύα η Αποστάτισσα, η Παγανή. Και όλο αυτό το κίνημα των επανέλ (όχι της γνωστής ράτσας σκύλων, επανέλ-μπρετόν,κλπ, εννοώ τους Επανελληνιστάς), αμμάν. Μια ματιά στους διαδικτυακούς φίλους της αρκεί για να ανατριχιάσει κανίς:

    ΕΠΑΝΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ, Δαυλός, ΙΧΩΡ ,Ελεύθερη Έρευνα, BANDOLI.NO, Σελίδες του Στ.Γ.Φραγκόπουλου, Πύλη Ιάσωνος, Afaia Θέσπης,
    ERMIONH2, Υψιπύλη, ΕΝΝΕΑ ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ, ΘΕΩΡΙΗΣ ΕΙΝΕΚΕΝ…

    Που ξεφυτρώσανε όλοι αυτοί οι νεο-παγανιστές, δωδεκαθεϊστές, αγράμματοι αρχαιο-δήθεν, παγανιστές με χλαμύδια, που αν ξύσεις λίγο από κάτω θα βρεις τον παλιό καλό ναζιστή; Κι όπως λέει και η Ερινύα, στο ιστολόγιό της:

    «Πώς και γιατί σε αυτή την χώρα οι άνθρωποι απαρνήθηκαν τη θρησκεία, και τον πολιτισμό τους συνολικά, και ενστερνίστηκαν για θρησκεία μια αίρεση της Εβραϊκής, τόσο ξένη και ασύμβατη με τον χαρακτήρα τους;»

    Μεταξύ μας, για το φαινόμενο φταίει κι η Αριστερά. Από όλα όσα ευαγγελίστηκε η αθεΐα έγινε το πιο in. Και το πήραν οι ακρο-δεξιοί. Ποιος να το ‘ρπιζε! Τι να πω! Μόνο:

    Τα δοκηθέντ΄ ουκ ετελέστη
    των δ΄ αδοκήτων πόρον εύρ’ ο Θεός.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: