Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

16 Ιουνίου, Μνημονίου επισκόπου Αμαθούντος, γενέθλια ΓΑΠ

Posted by sarant στο 16 Ιουνίου, 2011


Ζούμε πολύ ενδιαφέρουσες στιγμές και τις ζούμε σε απευθείας σύνδεση, όπως φαίνεται. Η σημερινή μέρα, 16 Ιουνίου, όπως θα έχετε ίσως μάθει από το διαδίκτυο, είναι η μέρα των γενεθλίων του πρωθυπουργού (γεννήθηκε το 1952), είναι όμως και η γιορτή των οσίων Μνημονίου και Τύχωνος, επισκόπων Αμαθούντος, των θαυματουργών. Ήδη μια τέτοια σύμπτωση είναι εντυπωσιακή, όμως δεν αποκλείεται η σημερινή μέρα να μην είναι απλώς η μέρα που θα μάθουμε τη σύνθεση της νέας κυβέρνησης, αλλά να δρομολογήσει πολύ ευρύτερες εξελίξεις.

Τη μέρα των γενεθλίων τους, τα παιδιά κάνουν πάρτι και δέχονται δώρα. Ο Γιώργος Παπανδρέου αποφάσισε να κάνει ανασχηματισμό, αλλά δέχτηκε πικρό δώρο τις παραιτήσεις δυο (μέχρι στιγμής) βουλευτών του κόμματός του και τη γενικότερη αμφισβήτηση, κάτι όχι παράλογο ύστερα από τη χτεσινή οπερέτα. Μέχρι στιγμής, ο ανασχηματισμός δεν έχει αναβληθεί. Ανακοινώθηκε μάλιστα ότι το νέο κυβερνητικό σχήμα θα είναι δεκαπενταμελές, ίσως για να θυμίζει τα δεκαπενταμελή μαθητικά συμβούλια των γυμνασίων και λυκείων.

Ανοίγω λοιπόν αυτό το άρθρο για να ακούσω δικά σας σχόλια και να συζητήσουμε τα όσα γίνονται τη σημερινή, σημαδιακή μέρα (η οποία, αν δεν κάνω λάθος είναι επίσης η επέτειος της αυτοκτονίας του Άρη Βελουχιώτη).

 

Advertisements

183 Σχόλια to “16 Ιουνίου, Μνημονίου επισκόπου Αμαθούντος, γενέθλια ΓΑΠ”

  1. Βουλιαζει το κυβερνητικο καραβι και τα ποντικια τρεχουν να σωθουν εχοντας την ελπιδα οτι οταν θα δημιουργηθει το Πασοκ Νο2 ο κοσμος θα τους εχει ξεχασει.

  2. aerosol said

    Οπερέτα! Πολύ ταιριαστό.

  3. Οπερέτα, ναι, αλλά εγώ χθες για λίγες ώρες είχα αρχίσει να νιώθω μια ελπίδα για τη χώρα, κάτι που έχω να νιώσω 5-6 χρόνια τώρα.
    Σκεφτόμουν κοίτα να δεις που τελικά μπορούν να κάτσουν και να συνεννοηθούν για το καλό της χώρας….

    Αμ δε!

    Καλά αυτός ο Σαμαράς όμως… δεν ξέρω αν συμμερίζεστε γενικά την άποψη μου, αλλά προσωπικά τον θεωρώ ίσως τον χυδαιότερο από τους πολιτικούς μας. Ελεεινός ψεύτης και χείριστος λαϊκιστής… Αλλίμονό μας αν γίνει πρωθυπουργός…

    (βέβαια, γίνει δεν γίνει το «αλλίμονο» μάλλον δεν το γλυτώνουμε)

  4. Φίλοι said

    Πολλές συμπτώσεις, ὅμως. Νά εἶναι καί τά γενέθλια τῆς καινούργιας μεταπολίτευσης; Εἴθε!

  5. sarant said

    Στέλιο, κατά την ταπεινή μου γνώμη ο Σαμαράς είναι πολύ χειρότερος, συμφωνώ μαζί σου. Μην ξεχνάς άλλωστε ότι έριξε την κυβέρνηση το 1993 για να εξυπηρετήσει τις φιλοδοξίες του.

  6. τυφλός said

    3, 5: Συμφωνώ για το Σαμαρά. Πώς καταφέρνουν να επιστρέφουν τέτοιοι πολιτικοί και σε τέτοια πόστα;
    Προσωπικά, θεωρώ ικανό πολιτικό, π.χ. τον Σταύρο Δήμα, και απορώ γιατί ο ΓΑΠ δεν είχε κάνει κυβέρνηση με προσωπικότητες από όλους τους πολιτικούς χώρους και το εξωτερικό από τον Οκτώβριο του 2009.
    Οι παλαιοκομματικοί λαϊκίζουν απίστευτα.

  7. gbaloglou said

    «Πώς καταφέρνουν να επιστρέφουν τέτοιοι πολιτικοί και σε τέτοια πόστα;»

    Επειδή «ο παλιός είναι αλλιώς», επειδή τα γουστάρει τελικά τα τζάκια ο Έλληνας, που να τρέχει να εμπιστεύεται τώρα αγνώστους (πολιτικούς)…

  8. echthrosofer said

    Εγω που βλεπω αποστασια πασχω απο κατι; Παντως μονο οι εκλογες αποτελουν διεξοδο…

  9. @8: Πολύς κόσμος το λέει αυτό, αλλά δεν νομίζω πως μπορώ να συμφωνήσω… Το πιθανότερο αποτέλεσμα εκλογών είναι μια τεράστια αποχή, και από τους λίγους που θα ψηφίσουν να αναδειχτεί πρώτο κόμμα η Σαμαρική ΝουΔού με τη μουτζούρα και το άντερσκορ, με το θεαματικό ποσοστό του 30κάτι%, μετά το ΠΑΣΟΚ με 30κατι-λιγότερο, και μετά άλλα 4-5 κόμματα.

    Τι διέξοδο θα αποτελέσει αυτή η κοινοβουλευτική σύνθεση; Τι πολιτική θα μπορεί να ασκήσει; Τι πρόσωπο θα έχει στη διεθνή κοινότητα όταν ο Σαμαράς διατυμπανίζει συνεχώς (και γελοιωδώς) την αντίθεση του στο Μνημόνιο; Η αμφισβήτηση θα αρχίσει από την πρώτη μέρα!
    Και όταν τελικά αποδειχτεί ότι ο Σαμαράς το θέλει μια χαρά το μνημόνιο, ποιος τον σώζει; Πού θα κρυφτεί;

  10. bernardina said

    Το θέμα δεν είναι μόνο η Ωραία Κοιμωμένη που ξύπνησε απότομα ύστερα από έντεκα χρόνια και βγήκε να βροντοφωνάξει το Μεγάλο της Όχι, ποντάροντας προφανώς στις μεγάλες της επιτυχίες,( όπως πχ ο χειρισμός του Μακεδονικού όταν ήταν ΥΠΕΞ, η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και η ίδρυση της ΠΟΛΑΝ μεταξύ άλλων). Το θέμα είναι πως αν δει κανείς ποιοι περιμένουν στην ουρά για να υπουργοποιηθούν (δε λέω ονόματα, όχι για να μην τους εκθέσω αλλά επειδή δεν ξέρω από πού ν’ αρχίσω και πού να τελειώσω) άσε πια τους συμβούλους του, Φαήλους και Λαζαρίδηδες, του έρχεται να κοπανήσει το κεφάλι του στον τοίχο από απελπισία, αν ΑΥΤΟΙ είναι η εναλλακτική στον ΓΑΠ…

  11. echthrosofer said

    Συμφωνω μαζι σου Στελλιο. Ωστοσο , μας αρεσει δε μας αρεσει το προσδοκωμενο αποτελεσμα, μονος αρμοδιος να αποφασισει ειναι ο λαος, οπως θα εκφραστει απο το εκλογικο σωμα

  12. @10: Αυτόν τον Φαήλο Μπερναρντίνα πολύ τον ακούω τελευταίως, περί τίνος πρόκειται; Έχεις κανα καλό λινκ;

  13. bernardina said

    Έστω ότι γίνονται εκλογές.
    Αφελές ερώτημα:
    Τα (νέα) πρόσωπα και τα (νέα;) κόμματα από ποιον πολιτικό ταμιευτήρα θα αλιευθούν αν όχι από τα ήδη υπάρχοντα και τις όποιες εφεδρείες τους; Μήπως από κάποιας άλλης χώρας; Από κάποιας άλλης ηπείρου; Από κάποιου άλλου πλανήτη; Πεπερασμένα και γνωστά είναι και τα κόμματα και τα αιτήματα-συνθήματά τους και τα πρόσωπα που τα απαρτίζουν. Άρα κάπου αλλού θα βρίσκεται η λύση, όχι στην ανακύκλωση ποσοστών.
    Εδώ που έχουμε φτάσει είναι αστείο να θεωρείται πανάκεια η λύση των πρόωρων εκλογών, όταν κανείς δεν κουνάει ρούπι από αυτά που λέει.
    Ποιος θα κάνει μια πρόταση με σαφή στόχευση, αρχή, μέση και τέλος και θα έχει τα κότσια να την εφαρμόσει; Ιδού το ερώτημα.
    Αλλιώς και μετά τις εκλογές μας περιμένει το ίδιο, αν όχι και χειρότερο, αδιέξοδο.

  14. echthrosofer said

    «Μην ξεχνάς άλλωστε ότι έριξε την κυβέρνηση το 1993 για να εξυπηρετήσει τις φιλοδοξίες του»

    Κακα τα ψεματα. Νομιζω οτι μπορουμε ευλογα να υποθεσουμε οτι υπηρξαν και πιο απτα κινητρα…

  15. bernardina said

    Στέλιο, είναι ο πρόεδρος του Δικτύου 21, δικηγόρος το επάγγελμα. Άμα γκουγκλίσεις θα βρεις πληθώρα παραπομπών καθώς και πολύ… χμ… ας πούμε «ενδιαφέροντα» άρθρα του στο antinews (Νίκο, δεν βάζω λινκ εδώ γιατί δεν γουστάρω… οκέι;)

  16. τυφλός said

    Στέλιο, τα καλύτερα παιδιά είναι οι συνεργάτες του Σαμαρά. Κάποιοι εθνοκέντρικοί που έφυγαν πρόσφατα από εδώ φαίνονται αριστεροί μπροστά τους.

    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=323859

    http://roides.wordpress.com/2010/05/18/18may10/

  17. sarant said

    Χμ… με προλάβατε!

  18. τυφλός said

    17, 1-1 είμαστε. Στο άλλο έχασα.

  19. ὁ Σαμαρᾶς δὲν εἶναι ἐθνικιστής, εἶναι ψευτοεθνικιστής. πρῶτα ἔρριξε τὸν Μητσοτάκη καὶ τώρα δέχεται σύνθετη ὀνομασία. βρὲ οὔστ!

    πάντως ἐντύπωσι μοῦ προκαλεῖ ποὺ δὲν σχολιάσθηκε τὸ διὰ βουλευτικῶν χειλέων σερβιρισθὲν μεζεδάκι: «δρυὸς πεσούσης πᾶς ἀνὴρ….ἀνδρεύεται»

  20. Μπουκανιέρος said

    Βρε Στέλιο, συγγνώμη αλλά δεν υπάρχει μια χοντρή αντίφαση ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο μέρος του σχολίου 3;

  21. Ηλεφούφουτος said

    Πολύ πριν να γίνει πρωθυπουργός, θεωρούσα το ΓΑΠ το χειρότερο δυνατό σενάριο για ηγεσία, τον μοιραίο άνθρωπο, που λένε.

    Ένα άλλο πράγμα που με ανησυχεί εδώ και πολλά χρόνια είναι οι ορέξεις κάποιων (πλασάρονται και ως «κόμμα των υπευθύνων») να βάλουν την ελληνική κοινωνία στον ψυχοφθόρο δρόμο που έβαλαν τους λαούς τους οι αμερικανόφερτες ηγεσίες (τι ηγεσίες δηλαδή, τζουτζέκια κανονικά) των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης. Είναι πολύ οδυνηρό το πόσο χάλασαν οι άνθρωποι εκεί με τις οικονομικές συνταγές του Πινοσέτ και της Θάτσερ!
    Προφανώς αυτό έχουν στο μυαλό τους και για την Ελλάδα. Η δεύτερη πράξη του έργου, μετά την ψεύτικη ευμάρεια και τις φούσκες των δύο προηγούμενων δεκαετιών.
    Από αυτή την άποψη ο ΓΑΠ ήταν ο άνθρωπός τους, όπως έγραψε και η Wall Street Journal. Αμερικανάκι με απήχηση στις απολιτίκ νέες γενιές (όπως κι ο Σαμαράς άλλωστε το ’93 αλλά από τότε κάποια μαθήματα τα έχει πάρει). Όχι αμερικανόδουλος όπως η Δεξιά, αλλά αμερικανάκι εκ πεποιθήσεως (παγκόσμια διακυβέρνηση και έτσι).

    Εκεί που μπερδεύεται το πράμα είναι στο ότι είναι και εξωφρενικά βλάκας. Όχι ανίκανος και νωθρός σαν τον Καραμανλή αλλά βλάκας. Πιο βλάκας από ό,τι τον θέλουν όσοι έστησαν ηγεσίες αχυρανθρώπων στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
    Τον Γλύξμπουργκ μού θυμίζει. Επικίνδυνος αλλά/και πολύ βλάκας.
    Ένα από τα πρώτα άλλωστε σκανδαλάκια που είχαν ξεσπάσει, θυμάμαι, γύρω απ το όνομά του, όταν ήταν υπουργός του πατέρα του, μετά το άλλο σκανδαλάκι, τότε που συμπροσευχήθηκε στο πρόγευμα του Ρίγκαν (ο Ιωάννου είχε δώσει ρέστα τότε με τον «Τρίτο Δρόμο» του) ήταν μια κίνηση αβροφροσύνης προς τον έκπτωτο, που είχε κάνει κάπου στο εξωτερικό, και είχε θεωρηθεί υπερβολικά φιλική.

  22. Ααααα… εξαιρετικά! Σας ευχαριστώ πολύ αμφότερες… Για το Δίκτυο 21 είχα ακουστά, δεν ήξερα όμως σε τι βαθμό είναι μπλεγμένο με τον επίδοξο πρωθυπουργό και σωτήρα της χώρας…

    Οπότε, ξαναρωτάω…. Τι ακριβώς διέξοδο θα αποτελέσουν οι εκλογές;

    Εγώ μόνη λύση βλέπω να σοβαρευτεί λίγο ο ΓΑΠ και να κυβερνήσει επιτέλους. Να διώξει απ’την κυβέρνηση κι απ’το κόμμα του όσους είναι βαρίδια, και γιατί όχι ας καλέσει ανθρώπους που σκέφτονται σωστά και μπορούν να βοηθήσουν, από οποιοδήποτε πολιτικό χώρο κι αν προέρχονται.

  23. μετὰ ἀπὸ τὰ χθεσινὰ οἱ ἐκλογὲς εἶναι μονόδορμος. κι ἂν ὁ λαὸς τοὺς ξαναεμπιστευθῇ νὰ τοὺς λουστῇ. μὴ δῶ πλατεῖες γεμᾶτες καὶ ἄλλα τέτοια σαχλά.

  24. Γιατί, βρε παιδιά, ψυχοπλακώνεστε με όλα αυτά τα δυσάρεστα; Εκτός από τα γενέθλια του ΓΑΠ και τον Άγιο Μνημόνιο, τη 16η Ιουνίου τιμούμε και τη μνήμη Λεοπόλδου Μπλουμ (ορίστε ιδέες για τον πατέρα Σαραντάκο!):

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bloomsday

    Ένα πρωτοποριακό εγχείρημα (και ένας τρόπος να ξεχάσουμε την περιρρέουσα μαυρίλα) θα ήταν να διαβάσουμε σήμερα όλον τον τζοϋσιανό Οδυσσέα μονορούφι, μπας και συμπέσει έστω και μια φορά στην ιστορία της λογοτεχνίας ο αφηγηματικός χρόνος με τον ημερολογιακό.

  25. @20: Μα γιατί;
    Στο πρώτο μέρος του σχολίου μου λέω ότι είχα για λίγο μια ελπίδα ότι θα σχηματιζόταν χθες μια κυβέρνηση συνεργασίας, που θα μπορούσε να αποτελεί μια κάποια λύση.
    Στο δεύτερο, και με αφορμή την ανεύθυνη και λαϊκίστικη στάση του Σαμαρά χθες, σχολιάζω γενικότερα το πόσο αντιπαθής μου είναι.

    Πού η αντίφαση;

  26. echthrosofer said

    «δρυὸς πεσούσης πᾶς ἀνὴρ….ἀνδρεύεται»

    Νομιζω μαλλιστα ειπε «ανδρος πεσουσης…» αλλα οφειλεται καθαρα σε στειτζ φραιτ.Αγχωθηκε ο ανθρωπος μπροστα στις καμερες …

  27. bernardina said

    #26 Ξυλός πεσούσης πάσα δρυς ανδρεύεται.

    Καλύτερα τώρα; 😆

  28. bernardina said

    Στέλιο, #25
    η σπουδή του Σαμαρά να θεωρήσει περίπου τετελεσμένο γεγονός την παραίτηση του ΓΑΠ μού θύμισε το «θέλει η πουτάνα να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει».
    Κι όταν άκουσα εκείνη την αντιπαθέστατη Μαρία Σπυράκη, που από την έξαψη είχε γίνει η φωνή της σαν καραμούζα, να σπεύδει να ανακοινώσει το scoop της (έτσι την πάτησαν και οι άλλοι δημοσιογραφίσκοι και αναπαρήγαν την είδηση για να μη μείνουν πίσω) μου γύρισαν τα άντερα ανάποδα.

  29. Ο Άρης Βελουχιώτης αυτοκτόνησε «το ηλιοβασίλεμα της 15ης Ιουνίου» όπως μας πληροφορεί ο Χαριτόπουλος.

  30. echthrosofer said

    @bernardina

    Αυτο ειπε τελικα ε; Καλα θυμομουνα οτι δεν ειπε δρυος(προσπαθω να εστιαζω στη θετικη πλευρα…)

  31. #29 πολὺ εὐγενικὸ ἐκ μέρους του

    ὰνδρὸς πεσούσης ἔ; σὰν τὸ αἰγῶν καταβαινόντων τοῦ Βάμβα!

  32. Εμένα η όλη ιστορία κάτι μου κάνει σε τραγωδία που επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Ελπίζω πάντα φάρσες και όχι καμιά χούντα νέου τύπου στην άκρη του τούνελ.

  33. δὲν τὸ ἄκουσα καλὰ γιατὶ τὸν εἶχα ψιλοπάρει, μόλις ὅμως ἄκουσα «ἀνδρεύεται»πετάχτηκα καὶ λέω «δὲν μπορεῖ». τὸ ξανάκουσα σὲ ἀναμετάδοσι καὶ τότε μόνο βεβαιώθηκα. τὸ «ἀνδρὸς» ὅμως καὶ πάλι δὲν τὸ ἔπιασα.

  34. echthrosofer said

    Μπορει και να μπερδευομαι εγω. Εδω το σχολιο της βερναρδινας αργησα να το πιασω. Αλλα ας προσεχουμε λιγο με τις λεξεις ρε κορνηλιε (…τον ειχα ψιλοπαρει).Οχι τιποτα αλλο αλλα θα σε κλεισει ο Φαηλος σε κανενα στρατοπεδο χωρις λογο…

  35. τυφλός said

    28, Και το δελτίο του Μέγκα θεώρησε τετελεσμένο γεγονός την «παραίτηση» ΓΑΠ. Έλεγαν ότι τώρα που το είπε δε μπορεί να το πάρει πίσω. Λες και οι τηλεφωνικές συνομιλίες πρωθυπουργού -αρχηγού αξιωματικής αντιπολίτευσης αποτελούν διάγγελμα ή θέσφατο.
    Εμένα μου γύρισαν τ’ άντερα ανάποδα στην πρώτη φράση της Τρέμη μετά το διάγγελμα ΓΑΠ: επαληθεύτηκαν πλήρως όσα λέγαμε τόση ώρα, Μανόλη Καψή.
    Δυο ώρες παρακολουθούσαμε το τηλεοπτικό «παραιτηθείτε κ. πρόεδρε» και μετά το διάγγελμα έκαναν ασκήσεις εδάφους -αέρος. Ουστ

  36. Για τη συμμετοχή στη νέα κυβέρνηση ακούγεται και το όνομα του σερ Βασιλείου Μαρκεζίνη, υιού του γνωστού Σπύρου. Αντιλαμβάνεσθε πως εάν εμφανιστεί ένας ακόμα απόγονος να σώσει τα πράματα, και δη με το επώνυμο του πρωθυπουργού της χούντας, ε, μάλλον θα ξανακουστεί το «Η χούντα δεν τελείωσε το ’73». Το οποίο σύνθημα δεν καταλαβαίνω τι ρόλο βαράει πέραν της αυτοεκπλήρωσης, καθώς η χούντα τελείωσε το 74.

  37. bernardina said

    Τελικά τι είπε, ρε παλικάρια; Υπάρχει κάνα κλιπάκι;

  38. χρήστος said

    «και απορώ γιατί ο ΓΑΠ δεν είχε κάνει κυβέρνηση με προσωπικότητες από όλους τους πολιτικούς χώρους και το εξωτερικό από τον Οκτώβριο του 2009»

    αυτά ονειρεύεται ο ΓΑΠ, αλλά πρέπει να βρει και βουλευτές να στηρίξουν τέτοια κυβέρνηση… Πίστευε, ίσως, ότι με την κρίση και το μνημόνιο θα βρει πρόθυμους για τέτοιες λύσεις, αλλά δεν τα μέτρησε καλά τα πράγματα.

  39. bernardina said

    Σκύλε, μη με ανατριχιάζεις… Γιατί και ο Κοκοκός κάτι δηλώσεις συμπαράστασης στην πλατεία έκανε και τους συμβούλεψε να μείνουν αγνοί και αμόλευτοι… προφανώς ονειρεύεται ότι θα στείλει το γιόκα του να τους κυβερνήσει, μιας κι αυτός πούρεψε.
    Χωρίς πλάκα, τώρα, όταν ακούω και διαβάζω περί χούντας που δεν έληξε (είτε το 73 είτε το 74), τα παίρνω αγρίως. Το μόνο που καταφέρνουμε μ’ αυτές τις υπερβολές είναι να χάνουν οι έννοιες και οι καταστάσεις την αληθινή τους υπόσταση.
    Προφανώς κανείς απ’ αυτούς που ανάρτησε το πανό δεν έζησε τη χούντα -ή αν την έζησε δεν θυμάται… (Και να μη μιλήσω για τον Μίκη και την αμετροέπειά του. Αρκετά πλακώθηκα αυτές τις μέρες, δεν έχω άλλη όρεξη, κουράστηκα).

  40. Μπουκανιέρος said

    36 «Η χούντα δεν τελείωσε το ’73»
    Σκύλε, πέρα από το ρυθμό και τη βολική ρίμα, κάνει ίσως αναφορά στο Πολυτεχνείο. Υποθέτω.

  41. τυφλός said

    37, http://www.megatv.com/megagegonota/summary.asp?catid=22091&subid=2&pubid=27437235 στο 2.25
    Πάντως, ως καρδιολόγος είναι καλός.

  42. #41 κι ὁ Μπερίσα εἶναι καλὸς καρδιολόγος ἀλλὰ αὐτὸ δὲν βοήθησε καὶ πολὺ τὴν Ἀλβανία.

  43. Μπουκανιέρος said

    39 Μπέρνι, καλώς ή κακώς, το σύνθημα ακούγεται εδώ και μερικά χρόνια, εναντίον της αστυνομοκρατίας (σε συνδυασμό με το «Σε κάθε γωνία υπάρχει αστυνομία»). Δεν είναι επινόηση της Πλατείας, των Αγανακτισμένων κλπ.

  44. bernardina said

    Τυφλέ, ευχαριστώ.
    Τελικά είπε: ανδρός πεσούσης πας ανήρ ανδρεύεται!!!

    Επίσης μου άρεσε και το «υπονόμησαν» του Λιντζέρη στο 00:26. (την έριξαν στον υπόνομο, δηλαδή;) 😆
    Εκτός αν εννοούσε «υπονόμισαν», σύνθετο εκ του υποτιμώ και νομίζω, κάτι σαν το misunderestimate του Bush.

  45. Ίσως: Πεσός ανδρούσης πάς ανήρ δρυεύεται;

    Κερδίζω τίποτα;

    Επίσης, θα ήθελα να προτείνω κυβέρνηση συνεργασίας με πρωθυπουργό τον Λεοπόλδο Μπλουμ, υπουργό Υγείας τη Μόλη Μπλουμ και Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού τον Στήβεν Δαίδαλο.

  46. bernardina said

    Μπουκάν, δεν αντιλέγω. Και το ξέρω ότι δεν είναι «πρωτοτυπία» της πλατείας. Αυτό δεν σημαίνει ότι μου αρέσει να το ακούω ή ότι συμφωνώ. That’s all…

  47. bernardina said

    Τιπού, οι πατάτες μπλουμ πού παίζουνε στο σενάριο;

    Πάει το ρητό, του αλλάξαμε τα πετρέλαια 😆

  48. echthrosofer said

    Νομιζω οτι το ανδρος ανδρουσης πας ανηρ ανδρευεται ειναι μια πιο ρεαλιστικη εναλλακτικη…

  49. @41: Εγώ πάντως είμαι διατεθειμένος να συγχωρήσω το σαρδάμ (;) του Μιχελογιαννάκη, επειδή μιλάει στις κάμερες με αποενοχοποιημένη κρητική προφορά. Διάλε τς απολυμάρες σου!

  50. @35: Ψιλοάσχετο, αλλά ο Μανώλης Καψής είναι δημοσιογραφάρα ολκής.
    Σε χθεσινό άρθρο του στο Aixmi.gr βρίσκω μια από τις πιο σουρεαλιστικές φράσεις των ημερών: «πλέον οι κίνδυνοι για το τραπεζικό σύστημα είναι ορατοί»

    Μέχρι τώρα τι ακριβώς ήτανε;;;;;;

  51. @47: Μπέρνι, οι πατάτες μπλουμ θα είναι το εθνικό έδεσμα της κρίσεως (όχι της εσχάτης, της τωρινής).

  52. Ξαναδοκιμάζω: Ανδρός πεσούσης πας ανήρ αντρέπεται (διότι τί σόι ανήρ ήταν η πεσούσα άμα έπεσε;)

  53. bernardina said

    Αχ, βρε Τιπού, να ‘ξερες αυτό το stream of consciousness τι ξέγνοιαστες φοιτητικές εποχές μου θυμίζει… 😉

  54. Η λύσις είναι μόνο μία: χαρχουδοπριγκηπική τράπεζα κρίσεως!

  55. Μπουκανιέρος said

    25 Αντίφαση είναι, θαρρώ, ότι σου γέννησε ελπίδα η πιθανότητα να μπει στην κυβέρνηση ο (κατά τη γνώμη σου) «χυδαιότερος από τους πολιτικούς μας, ελεεινός ψεύτης, χείριστος λαϊκιστής, κλπ».
    Άμα είναι, βέβαια, για «το καλό της χώρας», τσιμέντο να γίνει!

    (Και πάλι με το συμπάθιο, αλλά προσπαθούσα να συλλάβω το νόημα της πολιτικής σου τοποθέτησης.)

  56. @53: Γεια σου, ρε Μπέρνι, μόνο εσύ με καταλαβαίνεις! Ασκήσεις επί χάρτου στο stream of consciousness κάνω τόση ώρα ο βαριόμοιρος…

  57. Στην οικουμενική του Τιπού yes I said yes I will Yes.

  58. bernardina said

    Φαίνεται έπεσες σε κακό τάιμινγκ, βρε Τιπού 😆 Είναι που παίζουνε και πολλά θέματα μαζί… Μπάχαλο το κάναμε το ποστ -πού να πλακώσουν και οι υπόλοιποι.
    Αλήθεια, αυτός ο Νίκος πού χάθηκε; 😆

  59. sarant said

    Έλειψα μερικές ώρες, αλλά βλέπω ότι στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα 🙂

    Πράγματι ο βουλευτής Μιχελογιαννάκης είπε «ανδρός πεσούσης πας ανήρ ανδρεύεται» αλλά ας το αποδώσουμε στη συγκίνηση!

  60. sarant said

    Η απουσία μου δεν συνδέεται με τα εσωκομματικά του Πασόκ

  61. τυφλός said

    Στέλιο, http://www.iospress.gr/texts_2011/20110125.htm

    Ο στρατός δεν έχει την δύναμη που είχε το ’67 για να κάνει πραξικόπημα – χωρίς αυτή η σκέψη να σημαίνει ότι εγώ δεν φοβάμαι. Διορθώστε με αν κάνω λάθος σχετικά με το στρατό.

  62. Ηλεφούφουτος said

    Αφού το ρίξαμε σε κυβερνήσεις συνεργασίας μπλουμ, προσωπικά θα προτιμούσα κυβέρνηση Λέοντος Μπλουμ.

  63. Ηλεφούφουτος said

    Καλέ ποιος στρατός;!
    Τι χρειάζεται ο στρατός με τόσα συστήματα παρακολούθησης;
    Αρκεί μία κυβέρνηση υπεύθυνων σοφών με έκτακτες εξουσίες, η οποία δεν θα εξαρτάται από τον κοιλιόδουλο λαό. Στην ανάγκη αναστέλλουμε και μερικά άρθρα του Συντάγματος. Όπως είχε προτείνει τις προάλλες και ο δημοσιογράφος που έχει τολμήσει και τα έχει βάλει με όλες τα κρυφές και φανερές εξουσίες που καταδυναστεύουν τη ζωή μας .
    Αν αυτό έχει ανάγκη «η Οικονομία», τσιμέντο να γίνει!

  64. bernardina said

    Εγώ θέλω κόντρα ρόλο -θα είμαι η Bella Cohen. (τι υπουργείο παίρνω;) :mrgreen:

  65. τυφλός said

    Ηλεφού, απάντησα -σχολίασα το #32.
    Γέλασα με το τεξτ δίπλα στο κείμενο: Ακόμα και αν συλλάβουν τους τραμπούκους που τον χτύπησαν, ο Τέλλογλου είναι ικανός να μην κάνει μήνυση, αλλά ρεπορτάζ.
    Σιγά μη σκέφτονται κιόλας όσοι χτύπησαν τον ΤΤ.

  66. π2 said

    Με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, πρόκειται ασφαλώς για το τέλος της μεταπολίτευσης. Το βλέπεις στα φοβισμένα πρόσωπα των πολιτευτών, που αναρωτιούνται πόσο γκαντέμηδες είναι που πρέπει να δράσουν ως πραγματικοί πολιτικοί σε κρίσιμες περιστάσεις, αντί να λένε τα ωραία προβαρισμένα λογάκια τους στις κάμερες και στα πάνελ, όπως είχαν συνηθίσει.

    Δεν ξέρω τι θα γίνει, τι θα έπρεπε να γίνει και προς τα πού. Παραείμαι μουδιασμένος για να έχω σαφή εικόνα. Πολύ πρακτικά σκεπτόμενος, βλέπω δύο έτοιμες λύσεις και μία άμα πιάσει. Οι δύο έτοιμες είναι α) ένα δυο τρία μνημόνια, όλο και σκληρότερα, μέχρις ότου εξασφαλίσουν τη μικρότερη δυνατή χασούρα και τα μέγιστα δυνατά παράπλευρα κέρδη σε υποθηκευμένους πόρους οι δανειστές μας, ώστε να αποφασίσουν μια επιμήκυνση / κούρεμα / κλπ. και β) η χρεωκοπία, με έξοδο από το ευρώ, κρατικοποίηση τραπεζών και γενναία υποτίμηση. Παραμένω επιφυλακτικός ως προς το (β) που προωθούν κάποιοι, γιατί δεν βλέπω να έχουμε μια οικονομία ικανή να μας βγάλει έξω από το τούνελ εντός διετίας, όπως στην περίπτωση της Αργεντινής. Είμαι απολύτως βέβαιος ότι το (α) είναι αδιέξοδο, η επιβολή του οποίου ελάχιστη σχέση έχει με το συμφέρον της χώρας. Η άμα πιάσει είναι διάφορες προτάσεις όπως αυτή του Βαρουφάκη, οι οποίες όμως στηρίζονται στην μπλόφα (αν δεν συμφωνήσετε θα χρεωκοπήσουμε), και δεν βλέπω να έχουμε πολιτικό προσωπικό με χαρτοπαικτικές δεξιότητες, ενώ δεν είμαι και απολύτως βέβαιος ότι η αρχική παραδοχή στην οποία στηρίζεται η μπλόφα (δεν θα μας αφήσουν να βουλιάξουμε γιατί θα τους πάρουμε μαζί μας στον πάτο) ισχύει πλέον. Ίσχυε ίσως πέρυσι, αλλά δεν έχω τις γνώσεις να ξέρω αν ισχύει και τώρα.

    Σε κάθε περίπτωση, με σοκάρει που ασχολούμαστε όλοι (κι εγώ μαζί) με τα τερτίπια πολιτικής επιβίωσης των ταγών μας αντί με το πρακτέο.

    Θα άρχιζα να ετοιμάζω βιογραφικά στα γεράματα, αλλά, ξαναλέω, παραείμαι μουδιασμένος.

  67. π2 said

    Επιμέρους σχόλια:

    – Καλά κάνει η Μπερναρντίνα κι αποφεύγει τα λινκ για τον Φαήλο, γιατί τριγυρνάει τα διαδίκτυα και μοιράζει μηνύσεις. Τώρα θα έχει δουλειές φαντάζομαι, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

    – Η εμπλοκή των αρίστων που οραματίζονται διάφοροι πεφωτισμένοι των ΜΜΕ σκοντάφτει στη χαριτωμένη λεπτομέρεια ότι οι μόνοι άριστοι που θα δέχονταν να μπλέξουν στην παρούσα φάση είναι αυτοί που θα ήθελαν να είναι άριστοι, όχι αυτοί που είναι.

    – Ως προς τους χαρακτηρισμούς του Ηλεφούφουτου για τον ΚΑΚ και τον ΓΑΠ συμφωνώ εν πολλοίς, αλλά εμένα αυτό που κυρίως μου κάνει εντύπωση είναι ο αφηρωισμός εμφανέστατα ανίκανων ανθρώπων. Ο ΚΑΚ της ταβέρνας και του πλεϊστέισον έγινε ο πατριώτης ήρωας που τον έριξαν οι Αμερικανοί επειδή έκανε άνοιγμα στη Ρωσία. Ο ΓΑΠ του παιδιάστικου χαζοχαρούμενου αυτοσχεδιασμού έγινε ο ηγέτης που ήταν μπροστά από την εποχή του και κανείς δεν τον καταλάβαινε και ο υπεύθυνος πολιτικός που κοιτάζει μόνο το συμφέρον της πατρίδας. Κατά μία έννοια πάντως, δεν θα έπρεπε να μου κάνει εντύπωση. Η εκτός κάθε πραγματικότητας ηρωοποίηση είναι απόδειξη της πολιτικής ένδειας, όχι φαινόμενο αντίρροπο με αυτήν: ελλείψει πραγματικής πολιτικής, ανυψώνουμε στον Όλυμπο τον κάθε τυχάρπαστο. Horror vacui.

  68. sarant said

    Βιογραφικά για υπουργοποίηση ή για δουλειά εκτός συνόρων;

    Νομίζω πάντως ότι υπάρχουν περιθώρια -και με ικανότερο πολιτικό προσωπικό και με λαϊκή κινητοποίηση. Άλλωστε, η κατάρρευση που βλέπουμε δεν ήρθε ερήμην του λαού.

  69. Ὑπουργὸς Τουρκικῶν Ὑποθέσεων καὶ κινηματογράφου: Δύτης
    Ὑπουργὸς Παρακαλολουθήσεων, συνωμοσιολογιῶν, 1984 κλπ: Ἠλεφούφουτος
    Ὑπουργὸς ἀντιλερναϊκῆς πολιτικῆς: Sarant
    Ὑπουργὸς ῥαδιοφωνίας: Τιπούκειτος
    Ὑπουργὸς ἀδιεξόδων καὶ τυφλῶν καλντεριμιῶν: Τυφλός
    Ὑπουργὸς Ἡσυχίου καὶ ἡσυχίας:π2
    Ὑπουργὸς ἐθνικῶν Δρυμῶν, πεσουσῶν δρυῶν καὶ ἀνδρῶν: Σκύλος

    ἔλα τώρα ποὺ κληρώνει

    ΥΓ καλά, ὅλοι χθὲς τὸ the producers βλέπατε;

  70. Πρωθυπουργὸ θέλω τὸν Ἄγγελο, ἀρκεῖ νὰ μὴ μᾶς ἐπιβάλῃ τὴν ἐσπεράντο!

    ἡ ἱμμὸρ θὰ σταλῇ ἐκτὸς μπὰς καὶ πείσῃ τοὺς Εὐρωπαίους νὰ μᾶς ἐλεήσουν.

  71. π2 said

    Για δουλειά εκτός συνόρων, Νίκο, όχι για υπουργοποίηση, δεν έχω τάσεις αυτοκαταστροφής. Μου είχε στείλει μια Γερμανίδα φίλη μια προκήρυξη για θέση σ’ ένα αφρικανικό πανεπιστήμιο και γελούσα ο βλαξ.

  72. @57: Δύτη, σωστός! (Με λένε Μόλη και μόλη-ς τελείωσα.)

  73. τυφλός said

    Κορνήλιε, είσαι καταπληκτικός! 🙂
    Η τελευταία ερώτηση, που κολλάει;

    #68, Κι άλλο τεξτ από το πρόταγκον: Επειδή μπορεί να υπάρχει μία δυστοκία στη συγκρότηση της νέας κυβέρνησης, μην κλείσετε το κινητό σας μέχρι αργά το βράδυ, εντάξει;

  74. bernardina said

    Ρε συ Κορνήλιε, τι αδικία είναι αυτή; Θα με πιάσει το παράπονο. Δεν βλέπεις ότι απ όλους εδώ μέσα ήμουν η πρώτη που διεκδίκησα θώκο; Θα απαιτήσω ποσόστωση!

  75. @64: Μπέρνι, ως Μπέλλα Κοέν μάλλον θα πάρεις το Υπουργείο Εναλλακτικών Προσόδων…

  76. bernardina said

    Και τι σημαίνει Παρακαλολουθήσεων; Είναι κι αυτό bushism;

  77. bernardina said

    Τιπού, δέχομαι!
    Ε, ρε μαύρο που έχει να πέσει! :mrgreen: (συμπληρώνετε με ουσιαστικό της αρεσκείας σας)

  78. @69: Κορνήλιε, δέχομαι τον θώκο, με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στις ιστορικές στιγμές που διανύει η χώρα κτλ.

  79. bernardina said

    Αχ βρε Κορνήλιε, εκείνη η δασειούλα πάνω στο ρο… Μ’ έστειλε!

  80. Μαρία said

    «Ο πρωθυπουργός δεν είναι ριψασπίς»
    Σηφουνάκης

  81. sarant said

    Όπως φαίνεται, δεν θα παραιτηθεί ο Γιωργάκης.
    Μπαίνοντας μέσα ο Σηφουνάκης το είπε, ο πρωθυπουργός δεν είναι ριψασπής. (αφού το τόνισε στη λήγουσα, έτσι το γράφω).
    Η Κατσέλη είπε ότι ο κάθε στέλεχος πρέπει να βοηθήσει.

  82. voulagx said

    #52 Να πω κι εγω; 😛 «Ανδρός πεσούσης πάσα δρυς ανδρυεύεται»

    #70 Δώσε και μένα, μπάρμπα!

  83. Μαρία said

    81 Πιάσε κόκκινο.

    Κι ο Αθανασιάδης μίλησε για τον κλασικό πλέον…βρόγχο που τον πνίγει.

  84. Μαρία said

    Ομιλία ΓΑΠ. Κρατάτε σημειώσεις.

  85. τὴν ἄκουσα κι ἐγὼ τὴν λήγουσα τὴν τονισμένη, θὰ τρίζουν τὰ κόκκαλα τοῦ Ἀρχιλόχου!

    ἡ τελευταία ἐρώτησι κολλάει στὸν Μπλούμ.

    ἡ Βερναρδίνα θὰ εἶναι κυβερνητικὸς ἐκπρόσωπος γιὰ νὰ τὰ χώνῃ στὴν Σπυράκη (αὐτὴ μοῦ εἶχε πάρει συνέντευξι γιὰ λογαρισμὸ τοῦ ῥάδιο Θεσ/νίκη ὅταν ἤμουν 5-6 χρονῶν στὰ ἐγκαίνια τοῦ Τότη, μὲ ῥώτησε τί πῆρες; -ἕνα βιβλίο -ποῦ εἶναι;-στὴν τσάντα τῆς μαμᾶς, κλπ κλπ.)

  86. #82 ἐσὺ θὰ πάρῃς τὴν διοργάνωσι τῆς Γιουροβίζιον γιὰ νὰ γίνῃ βλαχομπαρὸκ καὶ μὲ τὴν βούλα!

  87. sarant said

    Λέει ο Γιωργάκης:

    «Αναλάβαμε την κυβέρνηση σε μια στιγμή που η χώρα βρισκόταν στο χείλος της χρεοκοπίας.»

    Και κάναμε ένα βήμα μπροστά;

  88. bernardina said

    Τιπού,
    εκεί που γράφεις «μπας και συμπέσει έστω και μια φορά στην ιστορία της λογοτεχνίας ο αφηγηματικός χρόνος με τον ημερολογιακό», ξέχασα να σου πω ότι προσπάθησα παλιά παλιά να το κάνω με το «10» του Καραγάτση αλλά ξέμεινα από ώρες :lol:.

  89. bernardina said

    Κορνήλιε,
    Δέχομαι, δέχομαι! (και επειδή είμαι δουλευταρού αναλαμβάνω, αν θες, και τα δύο πόστα. Για να είναι και ευέλικτο το σχήμα 😆 )

  90. π2 said

    Το ριψασπής κλίνεται κατά το Φασουλής υποθέτω.

  91. τυφλός said

    Οι λόγοι είναι γραμμένοι χωρίς φωνήεντα ή μόνος του τα αφαιρεί;

    Κορνήλιε, ποιος θα είναι ο δικός σου ρόλος στη νέα κυβέρνηση;

  92. Ηλεφούφουτος said

    Κι εγώ δέχομαι. Αν δεν δεχόμουν, θα ήμουν ανακαλόλουθος!

    (ποιοι producers; μια ξεκαρδιστική κωμωδία με αυτό τον τίτλο την είχα δει πολλά χρόνια πριν)

  93. sarant said

    Πάντως, ως τώρα, ο ΓΑΠ δεν δείχνει να έχει καταλάβει τίποτε -λέει τα ίδια που έλεγε ως τώρα.

  94. Υπουργός: "Μη παρακαλώ σας μη, μη λησμονάτε τη χώρα μου" said

    @41 Έτσι που είδα το βιντεάκι νόμιζα ότι το είπε η Βάσω και σκιάχτηκα.

    @54 Το θέμα είναι ότι ούτε ένας Δυστροπόπιγγας δεν μας σώζει 🙂

  95. sarant said

    Ρε παιδιά, δεν είπε τίποτα καινούργιο, δεν έχει καταλάβει τίποτα;

  96. Τον έχασα. Λίγο προς το τέλος πρόλαβα, και ήταν σαν να ακούω προεκλογική ομιλία. Σαν να μην τρέχει τίποτα δηλαδή.
    Είπε τίποτα σημαντικό;

  97. Immortalité said

    Το όνομα στο προηγούμενο είναι ένδειξη αποδοχής και άμεσης ανάληψης των καθηκόντων που μου ανατέθηκαν στο 70 🙂

  98. sarant said

    Ο σχολιαστής το είπε πιο απαλά «επιλέγει να μην απαντήσει στην αμφισβήτηση που δέχτηκε»

  99. sarant said

    Ο Κορνήλιος είναι Υπουργός Πνευμάτων, Τόνων, Υπογεγραμμένης και Ομοιοκαταληξίας (επειδή το σχήμα είναι μικρό και ευέλικτο, αναλαμβάνει πολλά καθήκοντα μαζί)

  100. τυφλός said

    95, Έκανε ενδιαφέρουσες προτάσεις προς τον πρωθυπουργό της χώρας. Μένει να βρεθεί ο πρωθυπουργός για να τις εφαρμόσει.

  101. Εγώ θα έχω καμια θέση στο κυβερνητικό σχήμα ή επειδή είμαι καινούριος θα φέρνω τα νερά;

  102. sarant said

    100: Πολύ καλό!

    101: Επειδή κι εσύ είσαι μικρός και ευέλικτος, όλο και κάποιο υφυπουργείο θα βρεθεί 🙂

  103. Να εκμεταλευτώ την απουσία του άλλου Φυσικού και να διεκδικήσω για τον εαυτό μου το υπουργείο Φυσικής και λοιπών -υποδεέστερων- επιστημών;

  104. π2 said

    Πάντως, ως τώρα, ο ΓΑΠ δεν δείχνει να έχει καταλάβει τίποτε -λέει τα ίδια που έλεγε ως τώρα.

    Είναι καθαρά διαδικαστικό το ζήτημα. Επειδή δεν ήξερε εκ των προτέρων τι θα προκύψει από τις κατ’ ιδίαν συνομιλίες του με τα μεγάλα κεφάλια του κινήματος, ανέσυρε απλώς έναν από τους έτοιμους λόγους.

  105. τυφλός said

    101, Καινούρια είμαι κι εγώ. Επειδή έκανες δυναμική είσοδο (αν και νέος έχεις σημαντική συμβολή στο ιστολόγιο), αν μου επιτρέπεται, σου δίνω βραβείο καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου.

  106. @105: Σ’ευχαριστώ πάρα πολύ!!! 😀
    Μπορούμε και να το μοιραστούμε το βραβείο αφού είσαι κι εσύ καινούρια! Χαρά που τη μοιράζεσαι γίνεται διπλή! 🙂
    (αρκεί να πίνεις μπίρες)

  107. bernardina said

    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, μετά λύπης μου σας ενημερώνω ότι εντός δεκαλέπτου υποχρεούμαι λόγω ανωτέρας βίας να εγκαταλείψω το φιλόξενο τούτο ιστολόγιο. Υπόσχομαι, ωστόσο, να επανέλθω αύριο δριμύτερη και πανέτοιμη για νέες περιπέτειες.
    (Πώς είναι το ύφος για κοινοβουλευτική εκπρόσωπο; Πολύ βαρύ κι επίσημο; Να το αλαφρύνω; Ακούω συστάσεις όσο είμαι ακόμα εδώ).

  108. Μαρία said

    95, 104 Τίποτα δεν καταλάβατε.
    «Ο πρωθυπουργός θέλησε να εμφανιστεί υπερβατικός»
    Βάλια Πετούρη, φυσικά.

  109. τυφλός said

    Οι μπύρες δε μ’αρέσουν, στο κρασί (κόκκινο) έχω αλλεργία, μεθάω ακόμα και στη μυρωδιά του ουίσκι, είμαι ξενέρωτη. 😉
    Ευχαριστώ για την πρόταση- αυτή μετράει

  110. #92 τὴν ἔπαιζε χθές, τὸ ῥημέικ δηλαδή. στὸν ῥόλο τοῦ Leo Bloom ὁ Μάθιου Μπρόντερικ.

    99 μετὰ πνευμάτων δικαίων ὑπογεγραμμένων….

  111. #110 ὅλα τὰ λεφτὰ τὸ 2:05

  112. Κορνήλιος εδιόρισε:
    «Ὑπουργὸς ἐθνικῶν Δρυμῶν, πεσουσῶν δρυῶν καὶ ἀνδρῶν: Σκύλος»
    Ευχαριστώ, αφεντικό!
    Αλλά δώσε και κάνα κονδύλιο, να πουλήσω τις δρύς και τους πεσόντες, για να προστατέψομε τους δρυμούς, ε;

  113. Στα σοβαρά, η τοποθέτηση του Ηλεφού (#63) είναι και δική μου πρόβλεψη: όχι ακριβώς για το πιθανότερο μέλλον μας, σίγουρα όμως για αυτό που προετοιμάζεται. Ευτυχώς η ιστορία έχει ξαναγίνει απρόβλεπτη.

    Υπουργείο τουρκικών υποθέσεων; Λίγο μου πέφτει, Κορνήλιε! Εγώ είμαι θαμών σχεδόν απ’ την αρχή, ιδρυτικό μέλος του ιστολογίου, πώς το λένε. Εδώ πριν ένα χρόνο μοίραζα εγώ υπουργεία, αν θυμάσαι! Κάντο οθωμανικών τουλάχιστο. 🙂

  114. Κρίμα, απογοητεύτηκα. Ήμουν σίγουρος, όπως όλοι, ότι είχαμε απέναντί μας τη πρώτη μεταδικτατορική (ή μεταπολεμική;) κυβέρνηση που έπεσε από κινητοποιήσεις. Δεν πειράζει, θα αργήσει λίγους μήνες, ή βδομάδες αυτό.

    Η ειρηνιστικές εκδηλώσεις έχουν τα καλά τους. Η σκηνή όπου στην πλατεία χορεύανε κρητικούς χορούς και σιγά σιγά γέμιζε δακρυγόνα και ματ και οι τύποι να συνεχίζουν το πεντοζάλη,κυριολεκτικά μέχρι λιποθυμίας, ήταν κάτι το τρομερό.

    Όσο για υπουργό, από μέρες έχω σκεφτεί τον καλύτερο συνδυασμό:
    Είχε δηλώσει κάποτε ο Adonai Γεωργιάδης, ότι αν τού έδιναν υπουργείο, θα προτιμούσε το Παιδείας ή το Δημόσιας Τάξης. Ο ΓΑΠ, λόγω οικονομίας θα του έδινε και τα δύο, συγχωνευμένα σε ένα: Υπουργείο Παιδείας ΚΑΙ Δημόσια Τάξης.

    Η προσευχή στα σχολεία τότε θα ήταν αλά Σπάικ Μίλιγγαν, επί το καρατζοβέστερον:

  115. ein Steppenwolf said

    Στέφανος Μάνος: Το γεγονός που κανείς δεν περιμένει

  116. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    (113) Όπως έλεγε κι ένας φίλος τις προάλλες, αφού το νεοελληνικό πείραμα απέτυχε (από το 1824 φαινότανε, μας πήρε σχεδόν 200 χρόνια να το πάρουμε είδηση) ας πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων τον ιδρυτικό του μύθο και ας επιστρέψουμε στις δόξες της Οθωμανίας, όταν οι Φαναριώτες έλυναν και έδεναν – δε θα έχουμε και εμπορικό αντίπαλο τους Εβραίους και τους Αρμένιους στην ανασυσταθείσα αυτοκρατορία πια…

    (66,71) Το κακό είναι Π2 πως έτσι όπως έχουν εξελιχθεί πια τα πράγματα μάλλον δε θα το γλυτώσουμε το (β) κι ας μας σπρώχνουν όλοι για το (α). Και το (β) έχει και μύρια άλλα επόμενα – εγώ απορώ πως δεν έχουν αρχίσει ακόμα τα μαζικά bank runs (ελληνιστί;) στην ελληνική περίπτωση. Και σε αντίθεση με την Αργεντινή (που ακόμα δεν έχει ξεμπερδέψει με τους πιστωτές της) η Ελλαδίτσα δεν έχει και τις εξαγωγικές δυνατότητες να συνέλθει όχι σε 2 αλλά σε 12 και σε 22 χρόνια… Τι δελτία για τα καύσιμα και τα τρόφιμα και τι μίζερη ζωή θα γίνουν ο κανόνας δε θέλω να το σκέφτομαι. Πλήρη κατάλυση του κοινωνικού ιστού, η εγκληματικότητα χίλιες φορές χειρότερη και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο. Και βέβαια οι επιτήδειοι και οι φελλοί θα επιπλεύσουν και θα κυριαρχήσουν. Ήμουν που ήμουν σε κατάθλιψη λόγω περάσματος σε 5η δεκαετία, έρχεται και η μάνα μου να μου πει πως «καλύτερα τελικά παιδί μου που είσαι έξω και όχι εδώ κι ας είσαι μακρυά» και να ψυχοπλακωθώ χειρότερα… Τρόμαξε η γυναίκα μου με τα μούτρα μου χθες.

    Σου εύχομαι Π2 να μη χρειαστείς να ξενιτευτείς (εδώ λέμε πότε θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε ορισμένοι μας αλλά από πολύ κόσμο το ακούω το περί μετανάστευσης τελευταία) αλλά πάντως τα αφρικανικά πανεπιστήμια μην τα έχεις τελείως για τα μπάζα: Με το κόστος που έχει αποκτήσει η τριτοβάθμια εκπαίδευση στις ΗΠΑ φεύγουν Αμερικανοί από το Κάνσας να σπουδάσουν στην Αφρική σε αγγλόφωνα πανεπιστήμια.

  117. Κρίμα, απογοητεύτηκα. Ήμουν σίγουρος, όπως όλοι, ότι είχαμε απέναντί μας τη πρώτη μεταδικτατορική (ή μεταπολεμική;) κυβέρνηση που έπεσε από κινητοποιήσεις. Δεν πειράζει, θα αργήσει λίγους μήνες, ή βδομάδες αυτό.

    πόθος κι αὐτός! λὲς καὶ τὸ νὰ πέσῃ ἡ κυβέρνησι εἶναι αὐτοσκοπός! (καλά, ὄχι ὅτι θὰ χαλοῦσε τοὺς νεοδημοκράτες)

  118. sarant said

    114: Κατά κάποιο τρόπο έπεσε κυβέρνηση, αφού γίνεται ανασχηματισμός.

    116: Χασάπη, κάπου είχα διαβάσει ένα πρόσφατο άρθρο -που συζητιέται πολύ εκεί στα μέρη σας- που υποστηρίζει ότι το κόστος της τριτοβάθμιας στις ΗΠΑ δεν ανταποκρίνεται καθόλου στην πραγματικότητα, έχει πάρει τα ύψη και το κολέγιο δεν είναι πια καλή επένδυση.

  119. Ελάτε και οι ευχές

  120. π2 said

    Χασάπη, αν ήμουν λίγο νεότερος και με λιγότερες οικογενειακές υποχρεώσεις (προς ανιόντες εννοώ, οι κατιόντες βολεύονται), θα είχα ήδη επιζητήσει τη φυγή, ακόμη κι εγώ που ποτέ δεν μου είχε περάσει από το μυαλό η ιδέα. Κάποιοι κλάδοι είναι πιο ευαίσθητοι στην κρίση από άλλους. Δεν έχω και χωράφια να ζήσω από τη γη, άστα.

    Νεότεροι και λιγότερο δεσμευμένοι φεύγουν τρέχοντας, όπου να ‘ναι. Ξέρω περίπτωση νεαρού πτυχιούχου που τρεις μήνες μετά το πτυχίο πήγε στη Λετονία για μια όχι πολύ σπουδαία δουλειά. Όπου φύγει φύγει.

  121. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    (116) Η ετήσια άνοδος του κόστους του πανεπιστημίου είναι κατά πολύ πάνω του πληθωρισμού και χωρίς να τη βλέπουν αυτή την αύξηση οι εργαζόμενοι (το ξέρω από προσωπική πείρα 😦 ). Και πλέον θεωρείται δεδομένο πως θα μπει και το παιδί (κι εσύ) σε δάνεια (μιλώντας για μια μεσοαστική οικονομική κατάσταση πάντα) για να μπορέσει να σπουδάσει (παρεκτός κι αν θέλει να το κυνηγήσει μέσω φανταρηλικιού που κι αυτά δε λύνουν το θέμα απολύτως). Και τα δάνεια αυτά, αν και χαμηλότοκα είναι για διόλου ευκαταφρόνητα ποσά οπότε όντως μπαίνει κανείς σε σκέψεις για το οικονομικό της όλης ιστορίας και έτσι φεύγουν διάφοροι (που σαν τα παιδιά μου έχουν και ευρωπαϊκή υπηκοότητα) για Βρετανικά πανεπιστήμια (ακόμα και μετά τις αυξήσεις είναι φθηνότερα αν μπορείς να πας σαν «home student») ή ακόμα και για Αφρικανικά (και τα χρήματα που γλυτώνουν τα σκάνε για το μάστερς).

    Διάφορα έχουν γραφτεί πρόσφατα και συζητιούνται – από το γνωστό -ένα πολύ πρόσφατο έλεγε δες αυτούς που δεν τελείωσαν το πανεπιστήμιο και έγιναν μεγάλοι και τρανοί…

    (120) Κι αυτοί των πιο πρόσφατων γενιών που έχουν χωράφια δεν έμαθαν ποτέ να τα δουλεύουν.

  122. @116, 118, 121: http://www.lrb.co.uk/v33/n10/howard-hotson/dont-look-to-the-ivy-league

  123. gbaloglou said

    121

    Επίσης από προσωπική πείρα: ένας σημαντικός λόγος της αύξησης του κόστους σπουδών στις ΗΠΑ είναι η μεγάλη αύξηση μισθών και αριθμού των μελών διοικητικού προσωπικού (administrators) — διοικητικοί που επιτυγχάνουν μεγάλες αυξήσεις για τους εαυτούς τους και προσλαμβάνουν όλο και περισσότερους διοικητικούς αμφίβολης ικανότητας και χρησιμότητας, συχνά για να βολέψουν φίλους, σας θυμίζει κάτι αυτό;;;

  124. @123: Μπαλό, έχεις απόλυτο δίκιο. Το φαινόμενο λέγεται self-propagation και επ’ εσχάτων παρατηρείται ολοένα και περισσότερο στην καθ’ ημάς Ανατολή.

    Ένα άλλο φρούτο που ενδημεί στη Βόρεια Αμερική –και που θέλουν να το μεταφυτέψουν και σε μας διάφορες Διαμαντοπούλαινες– είναι οι καθηγητές που γίνονται κατ’ επάγγελμα administrators (κοσμήτορες, αναπληρωτές κοσμήτορες, πρυτάνεις, αντιπρυτάνεις και δε συμμαζεύεται) και που, βέβαια, εγκρίνουν στους εαυτούς τους σκανδαλώδεις αμοιβές, για να μη χάσει, λέει, το πανεπιστήμιο τα μεγάλα ταλέντα (κι η Βενετιά βελόνι). Μύλος.

  125. Κορνήλιε, με κολακεύεις που με θέλεις για πρωθυπουργό στη σουρεαλιστική σου κυβέρνηση, αλλά Θεός φυλάξει. Είμαι που είμαι κι εγώ από παράπλευρο κλάδο τζακιού πολιτικών (έσβησε, υποθέτω οριστικά, λίγο μετά τη Μεταπολίτευση), αυτό μου ‘λειπε!

    Σοβαρά τώρα. Όλοι συμφωνούμε πως οι κυβερνώντες (και δεν εννοούμε βέβαια μόνο τους σημερινούς) είναι καραγκιόζηδες στην καλύτερη περίπτωση, κλέφτες και ιδιοτελείς στη χειρότερη. ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ; Σε μιαν ανάλογη περίσταση, πριν από 111 χρόνια, φέραμε το Μεσσία από την Κρήτη (και τον σταυρώσαμε επανειλημμένα κι αυτόν, με διάφορες έννοιες του όρου, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία…). Σήμερα, ούτε η Κύπρος (νομίζω) έχει κανέναν σωτήρα να μας στείλει, ούτε κανένας συνταγματάρχης (ευτυχώς) φιλοδοξεί να σώσει την Ελλάδα. Πέστε ότι γίνονται πρόωρες εκλογές αύριο (διόλου απίθανο, αν και κατά τη γνώμη μου μόνο κακό μπορούν να κάνουν). Θα ψηφίσουμε;Και ποιον; Και πέστε ότι βγαίνουν από την κάλπη ένα εκατομμύριο ψηφοδέλτια με ζωγραφισμένες μούντζες επάνω, και οι εφορευτικές επιτροπές δεν το κρύβουν και μαθεύεται. Ωραία, θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι — ΚΑΙ ΜΕΤΑ;

    Χ.. μέσα, Πολυχρόνη, δηλαδή. Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά δεν βλέπω κανένα φως στον ορίζοντα… Κανείς άλλος βλέπει, έστω και πυγολαμπίδα;

  126. Π2 (120), αυτός που έφυγε για τη Λετονία, μάλλον άσκημα διάλεξε, εκτός αν τον πήρε καμια Σειρήνα της Βαλτικής. Διανύουν κι εκείνοι άγρια δημοσιονομική κρίση, εν μέρει οφειλόμενη στο ότι προσέδεσαν το νόμισμά τους στο ευρώ, χωρίς να είναι ακόμα μέσα στη Νομισματική Ένωση…

  127. @61: Τυφλέ, φρόντισε να συνηθίσεις σιγά σιγά:

  128. Τον περασμένο Νοέμβριο οι NY Times είχαν δημοσιεύσει ένα puzzle, ζητώντας από τους αναγνώστες να προτείνουν πώς να μειωθεί ή και να εξαλειφθεί το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού, κάνοντας διάφορες περικοπές. (Δοκιμάστε το, «λεφτά υπάρχουν» αν κοπούν οι δαπάνες για οργανωμένα συμφέροντα…)

    Μπορεί να γίνει κάτι ανάλογο και για την Ελλάδα (ρε γαμώτο);

  129. #117,118
    Αν δεν γινόταν αυτό στο Σύνταγμα κι αλλού, θα είμαστε μία από τα ίδια. Πραγματικά,το ότι θα κάνει ανασχηματισμό είναι σαν να έπεσε η κυβέρνηση. Μα αυτό είχε σκοπό, απλώς δεν του βγήκε. Ο ίδιος πάντως νομίζω έπεσε. Δεν έχει κανένα κύρος πια, αφού δεν του βγήκε η μπλόφα.

    Κορνήλιε, παιδί μου, δε μου αρέσει να πέφτουν οι κυβερνήσεις, γενικώς. Μου αρέσει όμως να τις ρίχνει ο λαός. Ανακτώ έτσι την αισιοδοξία μου, ότι, κάποια μέρα θα ηττηθεί το ισχυρότερο κόμμα σήμερα, αυτό των Καναπεδινών.

    Όσο για σένα,καταλαβαίνω, σαν Χριστιανός που είσαι, την απέχθειά σου για το λαό και τις ψηφοφορίες. Μία φορά μόνο στην Αγία Γραφή ζητήθηκε να διαλέξει ο λαός και , μεταξύ του Θεού και του ληστή, ποιόν ψήφισε;

    -Τον Βαραββάν, τον Βαραββάν.

  130. τυφλός said

    #127, Τιπούκειτε, δεν είναι αστεία αυτά, εντάξει; Μετά το 1980 γεννήθηκα.

    Προς Νικοκύρη: Κάποιοι βουλευτές της συμπολίτευσης παραλλήλισαν τα γεγονότα των τελευταίων δύο ημερών με τα Ιουλιανά και την αποστασία. Στο Σκάι έλεγαν ότι αυτοί είναι ανιστόρητοι χαρακτηρισμοί. Θα μας πείτε την γνώμη σας; Θα αφιερώσετε ξεχωριστό κείμενο σ’ αυτό; Ή προτιμάτε να μην το σχολιάσετε καν;

  131. sarant said

    130: Δεν συμφωνώ ότι υπάρχει παραλληλισμός με την αποστασία, όμως ήταν αναμενόμενο να το πουν κάποιοι. Τη λέξη ‘ανιστόρητος’ προσπαθώ να την αποφεύγω.

    Σχολιάζω επίσης ότι μόλις άκουσα τον Βουλγαράκη να λέει «να παράξουν» και εκφράζω την ευαρέσκειά μου.

  132. @130: Τυφλέ, γι’ αυτό το είπα κι εγώ, επειδή δεν πρόλαβες ΥΕΝΕΔ εσύ…

  133. τυφλός said

    132, Γιατί, Τιπούκειτε, στο κούτελο μου το γράφω; Κι αν ναι, εσύ που το είδες; Μέχρι τώρα απέφευγα να πω κάτι που να φανερώνει ηλικία.

  134. Συνέλληνες μην απελπίζεστε, και μην εγκαταλείπετε την πατρίδα κακήν κακώς σαν Αφγανοί λαθρομετανάστες..
    Ψυχραιμία!
    Οι Παπανδρέου, Σαμαράς, Καρατζαφέρης, δεν είναι αυτό που νομίζετε.
    «Είμαστε αντιεξουσιαστές στην εξουσία» είχε δηλώσει η πρωθυπουργάρα μας.
    Αργά ή γρήγορα, οι τρείς αυτοί αντιεξουσιαστές θα συνεργαστούν.

    Όταν τα καταφέρουν, -ξεπουλήσουν και καταστρέψουν τα πάντα, νοσοκομεία, σχολεία, δημόσια ταμεία κλπ- τότε θα καταρρεύσει ο καπιταλισμός, και το κόμμα του υπαρκτού σουρεαλισμού θα μετατρέψει την πατρίδα μας σε Κούβα της μεσογείου!
    Μπανανιές παντού, κοκτέιλ τσικουδιάς με κόκα-κόλα, παρθένες θα τυλίγουν πούρα στα μπούτια τους, κλπ.
    Υπομονή λοιπόν, λύσεις υπάρχουν.

    Όσοι εγκαταλείπουν την πατρίδα αυτή την δύσκολη στιγμή, είναι προδότες και θα πρέπει να τους αφαιρεθεί η Ελληνική ιθαγένεια.

    ΥΓ Μεταξύ μας τώρα, αν κάποιος από εδώ μένει Βέλγιο, ζητώ γενικές πληροφορίες για την ζωή εκεί.
    Επίσης εάν κάποιος κάτοικος του εξωτερικού θέλει να με υιοθετήσει, είμαι διαθέσιμος. ( είμαι ευγενικός, εργατικός, στειρωμένος, δεν μαδάω, κλπ)

  135. ἔ ἀφ’οὗ θὰ φύγετε ποὺ θὰ φύγετε ἀφήσατε νὰ ἔχουμε ἄποψι γιὰ τοὺς λαθρομετανάστες ἐμεῖς ποὺ θὰ ζήσουμε μαζί τους. Καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτὸ τὸ προβοκατόρικο πλὴν εἰλικρινὲς μήνυμα σὰς καληνυχτῶ!

  136. ..εδώ

  137. #131 τὸ «νὰ παράξουν» εἶναι μπλιάχ! τὸ λένε πολλοί, τὸ λέει συχνὰ κι ὁ Βορίδης, ἀλλὰ παραμένει μπλιὰχ ἀκόμη καὶ στὸ στόμα του.

    καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτὸ τὸ 2ο προβοκατόρικο μήνυμα σᾶς καληνυχτῶ ἀμετακλήτως.

  138. Άσχετο λιγάκι, αλλά τα γλωσσικά είναι πάντα σχετικά εδώ, έτσι;

    Διαβάζω «στην επικοινωνία που διεμείφθη μεταξύ Παπανδρέου και Σαμαρά».
    Τι είναι αυτό το «διεμείφθη»; Πρώτη φορά το ακούω! Είναι πράγματι ασυνήθιστο ή απλά εγώ είμαι άσχετος;
    Καταλαβαίνω ότι είναι από κάποιο ρήμα «διαμείβεται», αλλά πώς έφτασε σ’αυτή τη χρήση;
    Το γκούγκλαρα και βρίσκω μερικές δεκάδες χιλιάδες αποτελέσματα. Είναι η καινούρια τρέντι λέξη;

  139. @137: Μπα σε καλό σου Κορνήλιε καλό ήταν αυτό! «παραμένει μπλιαχ ακόμα και στο στόμα του»
    Ακόμα και σ’αυτό το άγιο στόμα ε; 😀

  140. Μαρία said

    138
    διημείφθη.
    Κλασικό (λόγιο) για συνομιλία.

  141. Nicolas said

    Ο DSK ψάχνει μια γυν… έναν άντρα για το σπίτι, Αν κάνεις τσ… , δουλεύεις καλά και έχεις και μεγάλα βυζιά…
    — Μα γιατί τα μεγάλα βυζιά;
    — Γιατί του αρέσουν.

    Εντάξει, πλάκα κάναμε.

    Μου πρότεινε κι εμένα ένα χαρτοφυλάκιο, αλλά του είπα ότι πρέπει να το σκεφτώ σοβαρά. Δεν θέλω όποιο κι όποιο δέρμα.

    Με το βαρίδι, εννοείτε τον χοντρό;

  142. @140: Σ’ευχαριστώ πολύ! Και με έκπληξη παρατηρώ ότι το διημείφθη δίνει μερικά εκατομμύρια αποτελέσματα… Καλά τι στο καλό; Πώς και δεν το είχα ακούσει ποτέ μου αν είναι τόσο διαδεδομένο;

    (Άραγε μου επιτρέπεται πλέον να ξανασχολιάσω σ’αυτό το ιστολόγιο τώρα που φάνηκα τόσο άσχετος;)

    Τέλος πάντων, κατακόκκινος από ντροπή πάω για ύπνο.
    Λεκανόστ φίλοι μου! Ο Άγιος Μνημόνιος να μας βοηθά!

  143. Μαρία said

    142 Μπορεί να άκουγες την προσαρμογή: διαμείφθηκε.

  144. Μπουκανιέρος said

    130 Για την (κατά φαντασία) «αποστασία», ένα ιστορικό σχόλιο:
    Τις τελευταίες δυο-τρεις μέρες πριν την πτώση του Κοσκωτά, ο τύπος, πανικόβλητος, είχε βάλει τους γραφιάδες του να φωνάζουν, στην εφημερίδα του, ότι επίκειται «αποστασία» στο Πασόκ, με αρχηγό τον Αλευρά.
    Βέβαια, το κολπάκι ήταν πολύ χοντροκομμένο για να φέρει κάποιο αποτέλεσμα, τον Κοσκωτά τον δέσανε, κι εκείνοι οι δημοσιογράφοι συνέχισαν ατάραχοι το λειτούργημά τους, στην υπηρεσία άλλων αφεντικών.

  145. Μπουκανιέρος said

    140 Κλασικό αλλά μπλιαχ!
    (για να χρησιμοποιήσω τον έγκυρο γλωσσολογικό όρο που λανσαρίστηκε παραπάνω)

  146. ΣοφίαΟικ said

    Λοιπόν παίδες, εμένα η ενημέρωσή μου είναι ελλειπής, γιατί αυτές τις μερες ασχολούμαι με διαφορα, ενόψει της οριστικής επιστροφής στο Λονδίνο. Χτες π.χ. ενώ η Ελλάς διένυε τραγικές ώρες, εγώ είχα ξαπλώσει στον γρασίδι του Κινγκς και χαζευα τις βαρκες, τα παπάκια και τους τουρίστες. Κι έτσι ΄σηεμρα το ρπωί παιρνει το μάτι μου τη Γκάτνιαν και διαβα΄ζω ότι λίγο-= πολύ η Ελλάδα καυβέρνητη, κι άλληκυβε΄νρηση θύμα της κρίσης, αδιέξοδο με τα επιτόκια να φτάνουν το 28%, πολύωρες συγκρούσεις εκατό χιλιάδνω διαδηλω΄των με την αστυνομία (!!!!!!) καίγεται η Αθπήνα, ήρθε το τέλος του κόσνου, ο ούρανος πε΄φτει κλπκλπ. Μέχρι ν ξεθάψω την είδηση από τη φιλολογία πήρε ώρα. Οπότε για το καλό μου (και το δικό σας) χρειάζομαι καλύτερη ενημε΄ρωση, οπότε μη θεωρείτε ότι τα ξε΄ρω όλα. Τω΄ρα σοτ κανονικό μήνυμα….

    Κορνήλιε, εγώ αναλαμβάνω πάντως πρωθυπουργία και μαζί το υπουργιεο βιομηχανίας, ερευνας, τεχνολογίας, βιομηχανικής παραγωγης, ανάπτυξιακής πολιτικής και σία. Α,κι επειδή μ’αρεσουν τα αεροπλάνα, λεώ να αναλάβω κα ιτο άμυνας γιατί εγώ μοιράζω τις δουλειές, να μην κανω ενα δωράκι στον εαυτό μου; Μάλιστα δέχομαι τη θέση με μόλις το βασικό μισθό συν έξοδα, οπότε θα βγω οικονομική σοτν έλληνα πολίτη. Υπόσχομαι επίσης να μην ραφτώ ποτέ στη μοδίστρα της Μερκελ, της Χίλαρης και της Ντόρας. Δηλαδή θα υπαρχει καλαισθησία στην εξουσία.

    Το ζήτημα είναι, με ψηφίζει κανένας; Όχι, κι όταν θα έρθει η ώρα των εκλογών παλι θα βγεί όποιος θα έχει ξοδέψει τα πιο πολλά για διαφήμιση κι όποιος είναι δικός μας και ίσως μας κάνει καμιά εξυπηρέτηση.

    Και για το θέμα της μεταναστευσης, τις προάλλες μου ήρθε ένα ημέιλ στο ασχετο, από κάποια άγνωστη που με βρήκε φεισμπουκικώς, και ρώταγε πως είναι η ζωή στο ΗΒ και πως να ψάξει για δουλειά. Απαντησα κυρίως για να διαλύσω τους μύθους, και την έφερα και σε επαφή με κατι φίλους μου που δουλευουν στον κλάδο που την ενδιέφερε. Αλλά ειπα την αλήθεια: το ΗΒ περνάει μεγάλη οικονομική κρίση, οι δουλειές δεν είναι πολλές, οι μισθοί έχουν πάρει την κατηφόρα, έχεις να ανταγωνιστείς τους ντοπιους που έχουν καλύτερη δκτύωση κι εσύ που δεν έχεις ερθει ποτέ στη χώρα ούτε για τουρισμό δεν εχεις τίποτα και μην πιστέυεις τις ανοησίες περί ισως ευκαιριω΄ν και μη διιακρίσεων. Χρειαζομαι όμως καθαρίστρια τώρα που θα γυρίσω Λονδίνο, εχω βαρεθεί να προσπαθώ να συνεννοηθώ με νοήματα με τις Πολωνέζες, ενδιαφέρεσαι;

    (ελπιζω να μην παρεξηγηθεί κανένας και να γίνεται αντιληπτό ότι αστειεύομαι)

  147. Μαρία said

    145 Γι’ αυτό για ξεμπλιάχ έχουμε το διαμείφθηκε.

  148. Silent Bob said

    Το «Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται» ξέρουμε από που προέρχεται;Θυμήθηκα ότι το έχω ακούσει και στα ισπανικά: Es fácil hacer leña del roble caido.

  149. Μάκης Τσαμαλίκος said

    Γιατί θεωρούμε μόνη διέξοδο τις εκλογές και την ανακύκλωση του πολιτικού προσωπικού; Εδώ και τρεις βδομάδες εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώνονται, συζητάνε, ψηφίζουν, υλοποιούν και διαμαρτύρονται χωρίς την συμμετοχή επαγγελματιών συνδικαλιστών και πολιτικών. Χτες σχεδόν έριξαν την κυβέρνηση – και πιστεύω ότι θα το κατάφερναν αν δεν είχαν επέμβει η αστυνομία και το παρακράτος το κρίσιμο τρίωρο.
    Οι λαϊκές συνελεύσεις είναι κάτι καταπληκτικό. Στις λίγες μέρες που βρέθηκα στην Ελλάδα και τις παρακολούθησα βίωσα ένα μεταφυσικό déjà vu. Ένιωσα ότι κάπως έτσι θα ήταν τα πράγματα πριν από την Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου – ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε να είναι.
    Ίσως σας φανεί ουτοπικό, αλλά πιστεύω πως το κίνημα της πλατείας, αν αποκεντρωθεί στις γειτονιές των πόλεων και αν εμπλουτιστεί με συζητήσεις και ομιλίες ειδικών, έχει την δυναμική να οδηγήσει σε μια νέα εθνοσυνέλευση και ένα νέο, αμεσοδημοκρατικό σύνταγμα.
    Στο κάτω-κάτω, ας το δούμε συνολικά. Η αντιπροσωπευτική δημοκρατία μπορεί να ήταν πρωτοπορία τον 19ο αιώνα, αλλά σήμερα αποδεικνύεται αναποτελεσματική σε όλο τον δυτικό κόσμο. Τα προβλήματα της Ελλάδας δεν είναι ελληνικά. Τα ίδια συμβαίνουν σε όλη την Ευρώπη (διαφθορά, διαπλοκή, περιορισμός του κοινωνικού κράτους κλπ).

  150. @148: Το Δρυός πεσούσης παραδίδεται μόνο στις παροιμιογραφικές συλλογές (Αποστόλιο, Αρσένιο, Μακάριο), καθώς και στη συλλογή μονόστιχων γνωμικών που αποδίδονται συλλήβδην στον Μένανδρο (Μενάνδρου Γνώμαι Μονόστιχοι), έστω κι αν δεν είναι όλα δικά του. Το ρωμαϊκό αντίστοιχο των μονοστίχων γνωμών του «Μενάνδρου» είναι οι sententiae που αποδίδονται στον μιμογράφο Ποπλίλιο Σύρο (και πάλι, δεν είναι όλα τα γνωμικά που του αποδίδονται δικά του). Στη συλλογή λοιπόν με τα γνωμικά του Ποπλιλίου βρίσκουμε λατινική απόδοση της ελληνικής παροιμίας: deiecta quivis arbore ligna legit («άμα πέσει το δέντρο, μαζεύει ξύλα όποιος να ‘ναι»). Το ίδιο και αργότερα στον Αριόστο (Orlando Furioso 37. 106. 3-4): «Com’è in proverbio, ognun corre a far legna | dell’arbore che ‘l vento in terra getta». Υπάρχουν και νεοελληνικές μορφές της παροιμίας, π.χ. «Άμα πέσει το δέντρο, ο καθένας το κλαρίζει».

  151. @148: Silent Bob, καθόλου περίεργο που υπάρχει ισπανική εκδοχή της παροιμίας — υπάρχουν και σ’ άλλες γλώσσες (π.χ. πολωνικά).

  152. Το δώρο που θα λάβει ο Πρωθυπουργός μιας και είχε γενέθλια χθες θα είναι ένα χρηματικό ποσό μαμούθ( με το αζημίωτο φυσικά) και σε μας λόγω του ότι κάθε μέρα τον επισκεπτόμαστε έξω από τη Βουλή, με τα χρήματα που θα λάβει θα μας κεράσει μια σακούλα σοκολατάκια από το σούπερ μάρκετ. Θα μπορούσε βέβαια με αυτό το δάνειο να αυξήσει λιγουλάκι τους μισθούς, να χρηματοδοτήσει την εκπαίδευση, να μειώσει την ανεργία κλπ αλλά δεν βαριέσαι… Αφού υπάρχει ενότητα στο ΠΑΣΟΚ, όπως είπε και χθες στην κοινοβουλευτική του ομάδα, τα μεγάλα τυλιγμένα δώρα με τους όμορφους φιόγκους θα τα λάβει από τους πιο στενούς του φίλους!

  153. Μαρία said

    150
    Να συμπληρώσω και την λατινική παραλλαγή απ’ την συλλογή του Έρασμου, που παραθέτει και το ελληνικό γνωμικό:
    Arbore dejecta quivis ligna colligit.

  154. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα σχόλια!

    138-140: Το διεμείφθη ίσως είναι υποσυνείδητη αντίδραση και στον φριχτό γιωτακισμό του διιμίφθι.

  155. Μαρία said

    154
    Σιγά την υποσυνείδητη. Και το διηγήθηκε τότε θα έπρεπε να γίνει διεγήθηκε.

  156. sarant said

    Αυτό έγινε «δηγήθηκε»

  157. @153: Μαρία, έχεις Έρασμο;

  158. @156: Όπως λέμε ποίμα.

  159. Μαρία said

    Τιπού, αν δεν ανοίξει στη σωστή σελίδα, πήγαινε στον αριθμ. 86
    http://sites.univ-lyon2.fr/lesmondeshumanistes/wp-content/uploads/2010/09/Adages-tome-3.pdf

    Σου βάζω και το σχολιαστή με το «παρούσης» σε επόμενο σχόλιο, δια τον φόβον της μαρμάγκας.

  160. Μαρία said

    http://tinyurl.com/6ak9lvt

  161. Βαγγέλης said

    Παρακολουθώντας καιρό τώρα το ιστολόγιο, χωρίς πάντοτε να συνεισφέρω σχολιάζοντας αλλά διαβάζοντας τα περισσότερα σχόλια, έχω να κάνω μια παρατήρηση μέσω ενός ερωτήματος.
    Αν δεν αλλάξουμε εμείς (οι πολίτες) πολιτικές απόψεις πώς θα αλλάξει η πολιτική κατάσταση στη χώρα μας;

  162. Silent Bob said

    @150
    Κατατοπιστικότατος. Ευχαριστώ πολύ Τιπούκειτε.

  163. Ηλεφούφουτος said

    Περί ΜΜΕ.

    Για να μη λέμε μόνο για τα χάλια και τον παπαγαλισμό των δικών μας και πέφτουμε στο «α πα πα πα πα, χρυσή μου! Μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά!», και τα γερμανικά ΜΜΕ φαίνεται πως αυτό που καταλαβαίνουν απ την αγανάκτηση στην Ελλάδα είναι πως η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει καλά το Μνημόνιο και δεν προχωρά με «τόλμη» (αχ, βρε Σαραντάκο, με αυτές τις διαστρεβλώσεις λέξεων και εννοιών πότε θα ασχοληθείς!) στα μέτρα που θα κόψουν το βήχα των τεμπέληδων και των άχρηστων.
    π.χ. http://www.handelsblatt.com/politik/international/weltbuerger-mit-hang-zur-vetternwirtschaft/4295040.html?p4295040=3

    χαρακτηριστικές και οι ψυχαναγκαστικές αναφορές στην αρχαία ελληνική μυθολογία.

  164. NM said

    Ξέρει κάποιος να πεί κάτι για τον βίο του οσίου Μνημονίου; (κάτι παραπάνω απ’αυτά που αναφέρουν οι εκκλησιαστικοί «Βίοι Αγίων»)
    Και που είναι – ήταν ή «Αμαθού»; (αν την κλείνω σωστά)
    Και πώς πήρε τ’όνομά της;

  165. sarant said

    161: Έλα ντε;

    164: Η Αμαθούς δεν πρέπει να είναι;

  166. Μαρία said

    165 Ή η Αμαθούντα σήμερα με ενδιαφέροντα αρχαιολογικό χώρο, κοντά στη Λεμεσό.

  167. Μαρία said

    164
    http://www.mcw.gov.cy/mcw/da/da.nsf/All/6762B5C0133EF5BCC225719B0028B6D6?OpenDocument

  168. rogerios said

    Πουθενά όμως (ούτε στον λίνκο της Μαρίας, ούτε στις διάφορες Βίκες) κάτι για τον φίλο μας τον Μνημόνιο. Αυτός ο Τύχων πήρε όλη τη δόξα.

  169. Μαρία said

    Και η εκκλησία κουβέντα για τον Μνημόνιο.
    http://www.churchofcyprus.org.cy/article.php?articleID=1784

  170. sarant said

    168: Πίσω έχει ο Μνημόνιος την ουρά!

  171. rogerios said

    🙂 🙂 🙂

    Σωστός ο οικοδεσπότης [γιατί όμως λέει στον λίνκο ότι η αγιογραφία παρατίθεται με επιφύλαξη; μήπως υπονοεί ότι μπορεί να την έφτιαξαν αγανακτισμένοι επί τούτου;].

  172. π2 said

    Ο διευθυντής της Handelsblatt πάντως, Ηλεφούφουτε, έχει τελείως διαφορετική στάση.

  173. Μπουκανιέρος said

    166 Εμάς, όπως καταλαβαίνεις, μας ενδιαφέρει περισσότερο η Τριμυθούντα.

    Ο πρώτος Τύχων* που μου έρχεται στο νου είναι ο Τίχο ντε Μπράχε.

    *intended

  174. Μαρία said

    173 Κοίτα σύμπτωση. Πριν που κοιτούσα τον Άγιο Τύχωνα έπεσα κι εγώ στους παλαιοημερολογίτες.
    http://www.churchgoc.org/PNEUM_TH/503.html

  175. Μαρία said

    173 Αλλά δεν ήξερα οτι ο Άγιος ήταν κουμπάρος.

  176. NM said

    Διάβασα τις απαντήσεις σας, ευχαριστώ, αλλά πολύ επονηρεύθην.
    Πως δηλαδή ονομαστηκαν έτσι;
    Και μιας και οι ζέστες άρχισαν να σφίγγουν για τα καλά, επιτρέπω στον εαυτό μου να υποθέτει:
    «Η Αμαθούς» ναι. Αλλά στη γενική. Η αμαθής – της αμαθούς. Το χωριό της αμαθούς δηλαδή. Που ήταν γυνή φιλήσυχος και απονήρευτος (αρχικώς) τόσο πολύ, που έγινε περιβόητη για τον χαρακτήρα της, σ’όλα τα χρηματιστήρια, από την Αλεξάνδρεια μέχρι την Αντιόχεια της Συρίας. «Πάμε στης Αμαθούς το χωριό» έλεγαν όλοι, ‘οπως λένε σήμερα: «όλοι κουτσοί στραβοί στον Αγιο Παντελεήμονα»
    Αμ ο Αγιος; Ας πάμε πρώτα στον έτερο Αγιο, τον μαθητή, μιας και για τον δάσκαλο η ιστορία δεν έχει να μας πει και πολλά. Ο Τύχων. Που όπως διαβαζω χάρη στην Μαρία (#173), όταν ο πατέρας του ζητούσε τις εισπράξεις της ημέρας, εκείνος ισχυριζόταν ότι τις είχε κάνει Ομόλογα. Και τι Ομόλογα; Υπογεγραμμένα από το Θεό τον ίδιο και εξοφλητέα τη Δευτέρα Παρουσία !
    Κατόπιν τέτοιων απαντήσεων είναι να μη σε διαλέξει ως μαθητή και διάδοχό του κάποιος που ονομάζεται «Μνημόνιος» και είναι και Δεσπότης; Δηλαδή η Φράου – Δεσπότης Γερμανίας και πασών των Μνημονίων καλύτερα Ομόλογα έπαιρνε από μας τόσα χρόνια;
    Και σε τέτοιο Δεσπότη, ποια άλλη Δεσποτεία θα ταίριαζε εκτός από της Αμαθούς το χωριό;
    Σταματώ εδώ όμως και καληνυχτίζω για να μην πειτε ότι συνωμοσιολογώ.
    ΥΓ: Και γιατί δηλαδή όλοι αυτοί γιορτάζουν την ίδια μέρα; Τυχαίο; Δε νομίζω !

  177. Ηλεφούφουτος said

    Π2 όντως, αλλά αν μια «σοβαρή» εφημερίδα παραδίνεται στις γνωστές συνταγές, τι να περιμένεις μετά από την Μπιλντ, που είναι και πιο κοντά στις «λαϊκές» αντιλήψεις;
    Άλλωστε πράγματα σαν αυτά της συνέντευξης που αναφέρεις δεν νομίζω ότι λέγονται έτσι ανοιχτά στο γερμανικό κοινό.
    Ο εν λόγω το λέει ότι είναι ευρωπαϊστής, και ως συνεπής ιδεολόγος (και ρεαλιστής προφανώς) θεωρεί ότι οι φιλόδοξοι πολιτικοί στόχοι τίθενται πάνω από τα οικονομικίστικα.
    Δεν είναι όμως δυνατόν να βγει και να πει μέσα από την εφημερίδα του στους Γερμανούς αναγνώστες ότι για χάρη των Ηνωμένων Πολιτειών Ευρώπης θα κάνουμε τα στραβά ματια στα χρέη της Ελλάδας ή, ακομα χειρότερα, ότι τον (μεγαλοϊδεατικό) ευρωπαϊσμό θα τον χρηματοδοτήσουν οι Γερμανοί. Τρομάζει κάτι τέτοιο, άσε που ξυπνά τα βαθιά εμφυτευμένα στερεότυπα περί αγνών ακμαίων και φιλόπονων βορείων και νοτίων που παραδίνονται στις υλικές ηδονές και παρασιτούν εις βάρος τους.

  178. sarant said

    176: Τίποτα δεν είναι τυχαίο, τελικά…

  179. Κατερίνα Τοράκη said

    Επίσης, η 16η Ιουνίου είναι και η περίφημη Bloomsday, η μέρα του κ. Μπλούμ που περιγράφεται στον Οδυσσέα του Τζέημς Τζόυς (διαβάστε λίγα στο http://katerinatoraki.blogspot.com/2011/06/16-1904.html). Ακόμη, για κάποιους είναι η μέρα του Πατέρα!

  180. sarant said

    Κατερίνα, καλημέρα -ευχαριστούμε για το λινκ, όσο για τον κ. Μπλουμ δες και το σχ. 24.

  181. Κατερίνα Τοράκη said

    Σωστά, με τόσα πολλά σχόλια, μου ξέφυγε!!! Ευχαριστώ.

  182. Λ said

    Στην Αμαθούντα βρίσκεται ο τάφος της Αριάδνης

  183. Λ said

    Πρέπει να δείτε το τεράστιο πέτρινο πιθάρι της αμαθούντας που τώρα βρίσκεται στο Λούβρο

    -+http://allikypros.wordpress.com/2009/08/26/30-%cf%84%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%b3%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%b1%ce%af%ce%bf-%cf%80%ce%b9%ce%b8%ce%ac%cf%81%ce%b9-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b1%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%bf%cf%8d%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82/amathus_vase1865_00471/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: