Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Το 2015 τι θα πουλήσουμε;

Posted by sarant στο 28 Ιουνίου, 2011


 

Τα οικονομικά δεν είναι το φόρτε μου, τα αντιπαθώ μάλιστα λιγάκι, αν κι εμείς οι μεταφραστές πρέπει να ξέρουμε λίγο απ’ όλα, να είμαστε (ρηχά-ρηχά βεβαίως) ενήμεροι για όλους τους κλάδους. Οπότε, δεν περνιέμαι για ειδικός στα οικονομικά, και γράφω αυτές τις λίγες γραμμές κυρίως για να δώσω έναυσμα σε συζήτηση.

Μου σύστησαν και διάβασα ένα άρθρο του οικονομολόγου Δημήτρη Καζάκη (δεν τον παρακολουθώ συστηματικά), που περιέχει δυο πίνακες, οι οποίοι φαίνεται να είναι παρμένοι από το ίδιο το κείμενο του μεσοπρόθεσμου προγράμματος. Το λέω αυτό επειδή για τον Καζάκη μπορεί κανείς να έχει πολλές αντιρρήσεις, αλλά τα στοιχεία αυτά, αν δεν κάνω λάθος, είναι επίσημα, δεν είναι δική του επεξεργασία. Λοιπόν, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το φετινό δημόσιο χρέος της Ελλάδας είναι 352,4 δις ευρώ (ψηλώνει ο νους με τέτοια νούμερα), ενώ το 2015, εφόσον εφαρμοστεί στο ακέραιο το θηριώδες πρόγραμμα εκποιήσεων και φόρων, και εφόσον δεν συμβεί κάποια απρόοπτη δυσμενής εξέλιξη, και εφόσον όλα πάνε κατ’ ευχήν, θα είναι… 351,4 δις, δηλαδή μόλις 1 δις λιγότερο, ύστερα από θυσίες τεσσάρων ετών!

Ομολογώ ότι το μεσοπρόθεσμο και τον εφαρμοστικό του νόμο δεν είχα την υπομονή ή την επιμέλεια να τα διαβάσω μέχρι τέλους -έριξα μια πρόχειρη ματιά όμως. Και βλέπω ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος για το 2015 πρέπει, πέρα από τα άγρια φορολογικά μέτρα, να πουληθεί σημαντικό τμήμα της δημόσιας περιουσίας’ όχι απλώς αποκρατικοποίηση δημόσιων οργανισμών, αλλά και εκποίηση ακινήτων, συμπεριλαμβανομένου του αιγιαλού της χώρας. Η λογική λέει πως όταν πουλάς κάτι υπό τέτοιες συνθήκες, το δίνεις σε μικρό κλάσμα της αξίας του ή της τιμής που θα έπιανε σε αβίαστη πώληση. Οπότε, δεν είναι άστοχο το επιχείρημα ότι, για να συγκεντρωθούν έσοδα 50 δις από πώληση δημόσιας περιουσίας, θα πρέπει να πωληθεί περιουσία αξίας 100-150 δις.

Και όλα αυτά εφόσον όλα πάνε κατά γράμμα.

Από την άλλη, βλέπω ότι οι εταίροι μας έχουν ήδη αρχίσει να επεξεργάζονται σχέδιο χρηματοδότησης για την περίπτωση που δεν ψηφιστεί το μεσοπρόθεσμο -άρα, το δίλημμα «μεσοπρόθεσμο ή χρεοκοπία» (μεσοπρόθεσμο ή τανκς, σύμφωνα με τον εγγονό του δικτάτορα) δεν ισχύει απαραίτητα.

Και καλά -θα πουλήσουμε το Ελληνικό για τους τόκους τριών μηνών, τον ΟΠΑΠ για τους τόκους δύο μηνών, μια πιατέλα  φιλέτα γης για τους τόκους ενός μηνός…. όταν περάσει η τετραετία, όταν έρθει το 2015 και το χρέος σου εξακολουθεί να είναι 351 δις -γιατί τόσο θα είναι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του μεσοπρόθεσμου -και εφόσον όλα πάνε καλά!-, τότε, το 2015, τι θα πουλήσουμε;

Γι’ αυτό σκέφτομαι και λέω πως είναι καλύτερο να καταψηφιστεί αυτό το απαράδεκτο μεσοπρόθεσμο.

 

Advertisements

138 Σχόλια to “Το 2015 τι θα πουλήσουμε;”

  1. Μια ένσταση μόνο: Ο σκοπός του μεσοπρόθεσμου, όπως και του μνημονίου δεν είναι να μειώσει το χρέος αλλά το έλλειμα (δεν εννοώ ότι θα το πετύχουν κιόλας, μην παρεξηγηθώ). Μπορεί στο τέλος το χρέος να είναι ελάχιστα λιγότερο από ότι είναι τώρα (ίσως να είναι και μεγαλύτερο) αλλά αν έχεις πετύχει πλεόνασμα στον προυπολογισμό, δεν χρειάζεται να δανείζεσαι άλλο για να βγάλεις τη χρονιά οπότε σιγά-σιγά αρχίζει και το χρέος να μειώνεται. Όπως είπες βέβαια, αν «όλα πάνε κατά γράμμα» 🙂

  2. Για τις παπαριες του μεσοπροθεσμου παραθετω ενα πολυ καλο κειμενο. http://e-cynical.blogspot.com/2011/06/blog-post_14.html. Η επιτυχια του βασιζεται στις εξης μαγικες προϋποθεσεις, «ονομαστικό ρυθμ ό ανάπτυξης του ΑΕΠ ίσο με 3%, επιτόκιο ίσο με 5% και πρωτογενές πλεόνασμα ίσο με 6% του ΑΕΠ, τα οποία και θα παραμένουν σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου από σήμερα ως το 2025.» Τα υπολοιπα μπορειτε να τα διαβασετε στο κειμενο. Η δε εκτιμηση για το χρεος ειναι λαθος. Συμφωνα με τα δικα τους στοιχεια,
    Εξέλιξη χρέους γενικής κυβέρνησης (χωρίς παρεμβάσεις)
    (σε εκατ. ευρώ)

    2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015
    Χρέος γενικής κυβέρνησης 298.706 328.587 364.105 399.253 432.378 465.614 501.078
    ΑΕΠ 235.017 230.173 225.400 228.400 235.500 242.900 251.900
    Χρέος γενικής κυβέρνησης ως % ΑΕΠ 127,1% 142,8% 160,6% 174,8% 183,6% 191,7% 198,9%

    501.078 λοιπον το χρεος και οχι 351,4. Δηλαδη λενε οτι θα πουλησουν τα παντα ολα θα εξαφανισουν την κονωνια και το χρεος θαναι 501.078. Δηλαδη ποσο μ…… ειναι? Και αυτοι που θα το ψηφισουν πως θα τη βγαλουν καθαρη μετα? ‘Η μηπως θα φταει ο ΣΥΡΙΖΑ για τα γιαουρτια παλι?

  3. Για μια εκ των ένδον (των τραπεζών) ανάλυση. Κι αν τα Αγγλικά είναι λίγα υπάρχει μερικώς εξελληνισμένη (η μετάφραση γίνεται από εθελοντές, ξεκίνησε πρόσφατα κι έτσι έχουν μπει μόλις τρία κείμενα, απ’ τα πιο ενδιαφέροντα.

  4. Δημήτρης Μ. said

    Μια καλή ιδέα θα ήταν να πουλήσει ο Πρωθυπουργός τη μάνα του, την πρωθυπουργομήτορα Φρειδερίκη.

  5. Δημήτρης Μ. said

    Συγγνώμην. Μαργαρίτα ήθελα να πω…

  6. sarant said

    Ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια.

    Και ένα κείμενο της Γουόλ Στριτ Τζέρναλ:
    http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304231204576405861389511594.html?mod=WSJEurope_hpp_LEFTTopStories

  7. To 2015 δεν θα πουλήσουμε, θα (την) πουλέψουμε…

  8. μήτσκος said

    Μήπως να πουλήσουμε την κυβέρνησή μας στους Βέλγους που δεν έχουν και τους έχει πάρει από κάτω; Άντε, οι Βρυξελλιώτες να μεσολαβήσουν. Έστω και με πίστωση!

  9. LandS said

    Προς #1 Το Δημόσιο Χρέος, είναι αλγεβρικά, οικονομικά και εννοιολογικά ισοδύναμο με το διαχρονικά Συσσωρευμένο Έλλειμμα. Έτσι, αφού το μόνο που είναι ανθρωπίνως δυνατόν να επηρεαστεί είναι τα φετινά και μελλοντικά δημοσιονομικά αποτελέσματα, και όχι αυτά του παρελθόντος, κάθε τι που δεν είναι διαγραφή χρέους, μόνο τα ελλείμματα μπορεί να αντιμετωπίσει. Αλλά, όπως κάθε άνθρωπος που ξέρει ότι
    -10+2+2+2+2+2+2 κλπ=2 κλπ μπορεί να βεβαιώσει ότι και η διαγραφή, μόνο προσωρινό μέτρο μπορεί να είναι.
    Δεν υπάρχει λοιπόν δικαιολογία για κανένα Μνημόνιο ή Μεσοπρόθεσμο, ότι δήθεν άλλη είναι η στόχευση του.

    Τόσο το Μνημόνιο όσο και το Μεσοπρόθεσμο, λόγω της ύπαρξης πρωτογενών πλεονασμάτων, ή έστω μικρών πρωτογενών ελλειμμάτων, ήρθαν και έρχονται να καλύψουν τους τόκους και τα χρεολύσια που χρωστάει το Ελληνικό Δημόσιο στις Τράπεζες (τις Αγορές). Το Μεσοπρόθεσμο έχει και μια διαφορά από το Μνημόνιο. Τα χρήματα που θα εισπράξουν οι Τράπεζες θα τα δανείσουν σε Επιχειρηματίες (όπως έκαναν και με το Μνημόνιο).Τώρα κάποιοι από αυτούς θα πάρουν αυτά τα δάνεια για να αγοράσουν την περιουσία του Δημοσίου, δίνοντας κάπου 50δις, που και αυτά για τις Τράπεζες προορίζονται.

    Δεν θα έπρεπε η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών να βγάλει κάποια ανακοίνωση ότι οι καταθέσεις του κοσμάκη προστατεύονται από την εντιμότητα, την αίσθηση καθήκοντος, τη επαγγελματική επάρκεια και την επιστημονική κατάρτιση των διοικούντων τα Ευαγή αυτά Ιδρύματα και δεν χρειάζονται τανκς;

  10. ΒΚ said

    Η ιστορία με τα τανκς είναι ανοησία. Ακόμα και στο απίθανο σενάριο της χρεωκοπίας, του κλεισίματος τραπεζών και κατάρρευσης του συστήματος ο ελληνικός λαός θα ανταποκριθεί με τη σύνεση, τη στωικότητα και την ψυχραιμία που τον χαρακτηρίζει στην καθημερινότητά του. Φυσικά, θα λειτουργήσει με την απαράμιλλη ελληνική υπομονή, με ευγένεια, καθαρό μυαλό και υποδειγματική οργάνωση όπως μόνο αυτός ξέρει. Οι Γιαπωνέζοι θα έρθουν να μάθουν πως λειτουργεί μια κοινωνία με τρισχιλιετή ιστορία και αγωνιστικό παρελθόν σε κατάσταση κρίσης, ώστε να ξέρουν πώς να αντιδράσουν στον επόμενο -κούφια η ώρα που τ’ ακούει- σεισμό, ενώ οι Εγγλέζοι θα σκάσουν από τη ζήλια τους που οι Έλληνες ακόμα και σε τέτοιες ώρες πηγαίνουν μπαι-δε-μπουκ. Σκηνές όπως η παρακάτω θα συμβαίνουν στις γειτονιές της χώρας:

    – Με συγχωρείτε, εδώ είναι το τέλος της ουράς για την κλειστή τράπεζα;
    – Ασφαλώς κύριε.
    – Ω, σας ευχαριστώ καλή μου κυρία. Ωραία μέρα σήμερα για αναμονή σε μια ούρα 2500 ανθρώπων.
    – Πράγματι – η βροχή δεν είναι πολύ δυνατή σήμερα. Φοβάμαι όμως ότι ίσως δε θα έχει αποτέλεσμα η αναμονή μας και σήμερα. Η τράπεζα φαλίρισε και οι λιγοστές μας καταθέσεις μας κάνανε φτερά.
    – Μα τι κρίμα! Σε κάθε περίπτωση, θα διαβάσω το βιβλίο μου ενώ περιμένω όρθιος και αν δεν προχωρήσει η ουρά μέχρι το βράδυ θα πάω στο συσσίτιο και θα έρθω πάλι αύριο.
    – Μα βέβαια. Ακούγεται σαν καλό πλάνο.

    Όταν τόσα χρόνια στα εύκολα, η καλλιέργειά μας και ο αλληλοσεβασμός ξεχωρίζουν σε κάθε μικρή στιγμή της καθημερινότητας, τότε δεν μπορεί παρά και στα δύσκολα να φανεί αυτό. Όλα τα άλλα είναι κακεντρέχειες.

    😀 😛

    Σημ. Πέρα από την πλάκα, σε καμία περίπτωση δε συμφωνώ με ψευτοδιλήμματα ή απόψεις που συμπεριλαμβάνουν τανκς και τέτοια…

  11. Νέο Kid Στο Block said

    Παιδιά εγώ από οικονομικά είμαι αχάπαρος! Απλώς, μιας και ο λόγος (και) περί αγοροπωλησιών, καταθέτω μια ‘χοντράδα’ που είχα ακούσει πιτσιρικάς από έναν παππούλη σε κάποιο χωριό της Ρούμελης
    ‘πιδάκι μ’, άμα αγοράζεις απ’ τουν πλούσιουν κι πλάς στου φτουχόν…πας χαμένους’ !!
    Βέβαια ο παππούς δεν ηταν του London School of Economics (σαν το κύριο Μόσιαλο π.χ) .
    Ένας αδαής παλιοχωρικός ήταν…

  12. […]   Τα οικονομικά δεν είναι το φόρτε μου, τα αντιπαθώ μάλιστα λιγάκι, αν κι εμείς οι μεταφραστές πρέπει να ξέρουμε λίγο απ' όλα, να είμαστε (ρηχά-ρηχά βεβαίως) ενήμεροι για όλους τους κλάδους. Οπότε, δεν περνιέμαι για ειδικός στα οικονομικά, και γράφω αυτές τις λίγες γραμμές κυρίως για να δώσω έναυσμα σε συζήτηση. Μου σύστησαν και διάβασα ένα άρθρο του οικονομολόγου Δημήτρη Καζάκη (δεν τον παρακολουθώ συστηματικά), που περιέχει δυο πίνακες, οι … Read More […]

  13. trolloff said

    Το πρόβλημα είναι το έλλειμμα, και όχι το χρέος. Αν υπάρχει πλεόνασμα, τότε μπορεί η ελληνική οικονομία να αντέξει και 500 δις χρέος, ενώ αν υπάρχει έλλειμμα, τότε ούτε δεκάρα νέο χρέος, ενώ το παλιό χρέος το μεταθέτεις στο μέλλον, ελληνιστί το κάνεις ρολλόβερ. Το μεσοπρόθεσμα απλά σταθεροποιεί το χρέος και μέσω της ανάπτυξης που ελπίζει να φέρει, και επίσης μέσω της αύξησης των εξαγωγών και μείωσης της δαπάνης, θα δημιουργήσει πλεόνασμα. Τόσο απλά.

  14. basilis said

    #13 Κι εγω δε σκαμπαζω απο οικονομικα αλλα το χρεος δεν παραμενει σταθερο, τοκιζεται. Αρα το θεμα δεν ειναι απλως να δημιουργηθει πλεονασμα αλλα και αυτο να ειναι τοσο ωστε να καλυπτει και τον τοκο και μερος του κεφαλαιου ωστε καποια στιγμη να εξοφληθει το χρεος. Αλλιως θα πρεπει να δανειζομαστε παλι οποτε τελικα απλως μειωνουμε το ρυθμο καταστροφης μας. Και φανταζομαι οτι αυτο ειναι το δυσκολο και καποιοι μιλανε για μη αναγνωριση του χρεους.

  15. @11: Νέο Kid, με μπέρδεψες. Και κυπριακά και ρουμελιώτικα; 🙂

  16. bernardina said

    «Η Ελλάδα δεν θα χρεοκοπήσει. Είναι απόφαση της κυβέρνησης και της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ και συναντά η άποψη αυτή, πιστεύω, την ευρύτατη κατανόηση του ελληνικού λαού. Διότι ο ελληνικός λαός γνωρίζει και έχει δει από την ιστορική του εμπειρία, αλλά και από άλλες χώρες του κόσμου τι σημαίνει χρεοκοπία: Παύουν οι πληρωμές από το κράτος, οι τράπεζες κλείνουν και οι καταθέτες κλείνουν και οι τράπεζες δεν έχουν πρόσβαση στις καταθέσεις τους και σε μερικές περιπτώσεις όπως στην Αργεντινή χρειάζεται να παρέμβει η Αστυνομία και τα τανκς. Αυτή η μοίρα, την οποία έχει ζήσει ο ελληνικός λαός στην παλαιότερη ιστορία του, δεν τον απειλεί αυτή τη στιγμή, διότι η κυβέρνηση έχει γνώση και εφαρμόζει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ανόρθωσης της ελληνικής οικονομίας».

    Απλώς για την ιστορία (for the record, που λένε και οι Νεοέλληνες) αυτή είναι η δήλωση του Πάγκαλου.

    Από εδώ: http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=408456

    Παίδες, λυπάμαι που δεν προλαβαίνω να μείνω για περισσότερο παρόλο που μ’ αρέσει το θέμα, αλλά έχω δεδλάιν, που λέμε κι εμείς οι μεταφρασταί, και πνίγομαι.

    Φιλιά σε όλους. Ιμόρ, kid και Στέλιο, περιμένω τα ανάλογα ποιήματα όταν ξαναμπώ 😆

  17. νέο kid στο block said

    Ρουμελιώτης είς Κύπρον γαρ… πραζ? 🙂

  18. trolloff said

    @14 σωστά, γιαυτό τονίζω την ανάπτηυκξη

  19. Ενταξει αυτο το παραμυθι με το ελλειμα τραβηξε αρκετα. Δηλαδη μπορουμε να φτασουμε στο 1 τρις το χρεος αλλα αμα δεν εχουμε πρωτογεννες ελλειμα ολα καλα. Ξαναρωτω, πως ενω δε μπορεσαν να μειωσουν το χρεος εδω κι εναμιση χρονο με ολα αυτα τα σφαγιαστικα μετρα που πηραν θα μειωσουν τωρα το ελλειμα? Εξαλλου και ιδιοι παραδεχονται πως το χρεος και μαζι και το ελλειμα θα αυξηθει ακομα κι αν ισχυσει το μεσοπροθεσμο επακριβως. Και για να μην επαναλαμβανουμε τα ιδια. Οι περισσοτεροι οικονομικοι αναλυτες λενε πως αυτο το χρεος σημερα ειναι μη βιωσιμο. Θαναι βιωσιμο το αλλο των 500 δις το 2015?

  20. trolloff said

    Το χρέος είναι μη βιώσιμο όσο υπάρχει έλλειμμα. Αν έχεις πλεόνασμα, έστω θετική οικονομική ανάπτυξη, τότε κανείς δεν κοιτά το έλλειμμα και το χρέος. Και η Γερμανία έχει χρέος σε συνδυασμό με έλλειμμα, αλλά έχει θετική ανάπτυξη. Τελικά, αυτό μετρά. Αν η Γερμανία πάψει να έχει θετική ανάπτυξη, τότε τα πράγματα γίνονται πολύ σοβαρά, και αυτό φοβούνται, όχι την ελληνική χρεοκοπία. Εγώ ξέρω ότι το έλλειμμα το μείωσαν από 15 δις στα 7. Βέβαια, αυτό δεν ήταν μεγάλο κατόρθωμα, η δυσκολία είναι πλέον να το πας στο μηδέν, και ακόμα πιο δύσκολο έως ακατόρθωτο, να το κάνεις πλεόνασμα. Τα δάνεια του ΔΝΤ είναι για την πληρωμή των παλαιών δανείων, το έλλειμμα είναι δικό μας πρόβλημα.

  21. «Γι’ αυτό σκέφτομαι και λέω πως είναι καλύτερο να καταψηφιστεί αυτό το απαράδεκτο μεσοπρόθεσμο.»

    Δεν θα σε κάνουν ν’ αλλάξεις γνώμη, φαντάζομαι, τα σχόλια στο επίσημο κείμενο, που βρίσκονται εδώ:

    http://www.epikaira.gr/content/files/Efarmostikos_nomos_sxolia1.pdf

    Αυτό που σκέφτομαι εγώ είναι πως όλοι όσοι ψηφίσουν αυτό το έκτρωμα πρέπει να παραπεμφθούν επειγόντως στο δικαστήριο.

  22. #20 Το ελλειμα ειναι συναρτηση των μετρων που παιρνουν για να μειωσουν το χρεος. Η αφαιμαξη των πολιτων δημιουργει κυκλικη κριση προς τα κατω και οδηγει τη πραγματικη οικονομια σε ενα καθοδικο σπιραλ καταστροφης. Τα νουμερα μειωσης που αναφερεις δεν ειναι πραγματικα. Δεν εχω προχειρα τωρα θα προσπαθησω να τα βρω το απογευμα. Ακομα ομως και αυτη η μειωση ελλειματος εχει προερθει απο τη σταση πληρωμων που εχει κανει το κρατος προς τις κοινωνικες παροχες και τις δημοσιες επενδυσεις, συν του οτι δε πληρωνει οφειλες παρελθοντων ετων. Ετσι το μειωνω κι εγω το ελλειμα.

  23. της πλατείας τα καμώματα said

    Δεν λέω ότι είναι μια εύκολη πορεία. Όπως και να το δεις, η κατάρρευση είναι αναπόφευκτη. Η επιλογή που έχεις είναι, μια απότομη κατάρρευση, όπου σε μια νύχτα παύεις να έχεις χρήμα και η πείνα σε περιμένει και αυτά που λέει ο Πάγκαλος να είναι το ελάχιστο που σε περιμένει, ή την σταδιακή εξαθλίωση του πληθυσμού, όπου θα αναγκαστείς να ζεις με λίγα και το ευ ζειν των πολλών να πάψει να είναι το αυτοκινητάκι του κανακάρη τους. Το λεγόμενο μεσοπρόθεσμο σου δίνει την δεύτερη επιλογή. Το κακό στην όλοι υπόθεση είναι, ότι αυτοί που το πολεμούν δεν έχουν κάτι να αντιπροτείνουν. Υπάρχει βέβαια ο Σαμαράς με τις προτάσεις του, αλλά αυτές στην καλύτερη περίπτωση δημιουργούν προϋποθέσεις για την ανάπτυξη, η ίδια ανάπτυξη ως ζητούμενο είναι αμφίβολη, έως τότε όμως το έλλειμμα θα επιδεινωθεί και θα τροφοδοτηθεί το χρέος. Οι υπόλοιποι απλά είναι αντίθετοι έτσι για το γινάτι, χωρίς να έχουν να αντιπροτείνουν κάτι. Η κυβέρνηση έχει αυτές τις επιλογές, όπου μπορείς να συμφωνείς ή όχι, αλλά να τις καταρρίπτεις έτσι απλά χωρίς αντιπροτάσεις, αυτό είναι επικίνδυνος λαϊκισμός. Εκτός αν ελπίζεις ότι θα αυξηθούν τα ποσοστά σου στις εκλογές, και να εξακολουθεί να παραμένει η ελληνική νοοτροπία και το κάνεις για να βολέψεις τα δικά σου παιδιά, αλλά την καυτή πατάτα δεν γλιτώνεις. Ελπίζω να μην είναι ο Τσίπρας αυτός που με διάφορες γελοίες δικαιολογίες θα πρέπει να περάσει τρισχειρότερους νόμους από αυτό. Διότι αν κηρύξουμε πτώχευση, τότε το έλλειμμα αναγκαστικά πρέπει να το μηδενίσεις μέσα σε ένα σαββατοκύριακο, καθότι η πτώχευση θα κηρυχθεί το βράδυ της Παρασκευής.

  24. Vermeer said

    «Περισσότερο από το μισό της έκτασης που εμφανίζεται ως δασική στη Νέα Πεντέλη αμφισβητούν πολίτες και φορείς, με τις αντιρρήσεις που κατέθεσαν στο πλαίσιο της διαδικασίας κατάρτισης των πρώτων δασικών χαρτών». Tι φοβόμαστε, λοιπόν, για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας; Την πήραμε εμείς, πριν προλάβουν οι ξένοι.

  25. Εγώ προσπαθώ τον τελευταίο καιρό να καταλάβω ποια είναι τελικά η πραγματική οικονομία μας.

    Ακούω π.χ. την ιδιωτική εταιρεία Α να διαμαρτύρεται (δικαίως) ότι το δημόσιο έχει κηρύξει ντεφάκτο στάση πληρωμών και δεν της εξοφλεί παραγγελίες (που έχουν φορολογηθεί, έχουν πληρωθεί υλικά, υπεργολάβοι κλπ). Παλαιότερα, το δημόσιο έπαιρνε δάνειο και πλήρωνε. Τώρα, δεν μπορεί. Συνεπώς, κατά μία έννοια, και η ιδιωτική εταιρεία Α είναι (κατά ένα ποσοστό) «δημόσια». Ανάλογα συμβαίνουν π.χ. με τα εμπορικά καταστήματα. Οι πελάτες (δημόσιοι υπάλληλο ή «δημόσιοι» κατά ένα ποσοστό, όπως οι υπάλληλοι της ιδιωτ. εταιρείας Α) δεν έχουν πλέον τη ρευστότητα που είχαν όταν το δημόσιο δανειζόταν. Άρα, δεν ψωνίζουν. Συνεπώς, και οι καταστηματάρχες είναι, κατά ένα ποσοστό, «δημόσιοι υπάλληλοι» και, από τη στιγμή που το δημόσιο μικραίνει αναγκαστικά τον τζίρο του, υποφέρουν κι αυτοί.

    Προφανώς, υπάρχουν άνθρωποι και εταιρείες που δεν περιμένουν κρατικά συμβόλαια για να επιβιώσουν, αν και όπως είναι οργανωμένο το κράτος μας, μάλλον κανείς δεν μένει άθικτος (όπως δείχνουν π.χ. οι περίφημες επιστροφές φόρων στις εξαγωγικές εταιρείες που απλώς… δεν επιστρέφονται πια).

    Δεν κρύβομαι πίσω από το δάχτυλό μου· σε όλο τον κόσμο, από την πιο καπιταλιστική μέχρι την πιο κομμουνιστική χώρα, η κεντρική μηχανή της ανάπτυξης και της οικονομίας είναι πάντα το κράτος, το δημόσιο. Ε, το δικό μας είναι άρρωστο βαριά και θα βουλιάξει παίρονοντας πολλούς και πολλά μαζί του (γιατί για να επιβιώσει όπως είναι σήμερα, δεν υπάρχει περίπτωση).

    Εδώ έχω μια δεύτερη απορία: Τι σημαίνει «κερδοφόρα δημόσια επιχείρηση»; Πώς καθορίζεται το κέρδος της; Πόσο είναι αυτό και ποιος ωφελείται π.χ. από το κέρδος της; Οι εργαζόμενοι ή το δημόσιο συνολικά; Τι λένε στους νεότερους ονόματα όπως Πάουερ και Ούλεν;

    Και για να απαντήσω στο αρχικό ερώτημα του οικοδεσπότη, κτγμ είμαστε μακριά νυχτωμένοι αν νομίζουμε ότι αυτή η λίστα στο μεσοπρόθεσμο είναι ό,τι έχει να πουλήσει η Ελλάδα (μια χώρα από τις 30 πλουσιότερες του κόσμου, παρά το χρέος της). Διαλέξτε από το μενού: Έχει από φρεγάτες και υποβρύχια (έκπληξη! πουλιούνται κιόλας!), μέχρι νοσοκομεία, πανεπιστήμια και σχολεία, κτίρια, δρόμους κι άλλους δρόμους, κάθε λογής υποδομές και δικαιώματα (μέχρι και είσπραξη φόρων), όρεξη να ‘χεις να κοιτάξεις τις οικονομίες των εταίρων μας και βρίσκεις…

  26. LandS said

    Βρε Troloff αγόρι (ή κορίτσι) μου. Τι είναι αυτά τα Προβοπουλικά περί ανάπτυξης σε συνδυασμό με μείωση του ελλείμματος που τσαμπουνάς;
    Ναι, από 15,5% του ΑΕΠ το έλλειμμα πήγε στο 10,5% του ΑΕΠ (παρά την μείωση του ΑΕΠ, για να ριμάρω και γω). Και ΘΑ πάει στο 7% στο τέλος του έντεκα (καλά, το άλλο με τον Μπόμπο το ξέρεις; ) Αλλά αυξήθηκε η (επίσημη) Ανεργία κατά 5% τόσο όσες οι μονάδες του ΑΕΠ που μειώθηκε το έλλειμμα. Η Απασχόληση (ένας λίγο διαφορετικός δείκτης από το αρνητικό της Ανεργίας) μειώθηκε ακόμα πιο πολύ.

    Όταν πέφτει η Απασχόληση, έχουμε ΥΦΕΣΗ.

  27. trolloff said

    Ναι, θα υπάρξει ύφεση. Κανείς δεν αντιλέγει. Όταν όμως φτάσεις το πάτο, τότε αναγκαστικά θα υπάρξει ανάπτυξη διότι πιο πάτο δεν γίνεται.

    Αντιπροτάσεις υπάρχουν?
    Μήπως να παίρνουμε διάνα με τόκο 20%, όπως έγινε επί Α. Παπανδρέου όταν τρώγαμε με χρυσά κουτάλια? Τα οποία πληρώνουμε τώρα.

    Μπορούμε να κηρύξουμε πτώχευση εδώ και τώρα, και ο θεός βοηθός. Είναι και αυτή μια επιλογή.

    Σε αυτή την περίπτωση, οι ξένοι θα συνεχίζουν να δίνουν δάνεια, όσο καιρό τους χρωστάμε, απλά και μόνο για να συνεχίζουμε να πληρώσουμε τις οφειλές μας στις δικές τους τράπεζες. Μετά, το χάος, διότι ούτε ο θεός δεν θα έχει.

  28. […]   Τα οικονομικά δεν είναι το φόρτε μου, τα αντιπαθώ μάλιστα λιγάκι, αν κι εμείς οι μεταφραστές πρέπει να ξέρουμε λίγο απ' όλα, να είμαστε (ρηχά-ρηχά βεβαίως) ενήμεροι για όλους τους κλάδους. Οπότε, δεν περνιέμαι για ειδικός στα οικονομικά, και γράφω αυτές τις λίγες γραμμές κυρίως για να δώσω έναυσμα σε συζήτηση. Μου σύστησαν και διάβασα ένα άρθρο του οικονομολόγου Δημήτρη Καζάκη (δεν τον παρακολουθώ συστηματικά), που περιέχει δυο πίνακες, οι … Read More […]

  29. […] test2   Τα οικονομικά δεν είναι το φόρτε μου, τα αντιπαθώ μάλιστα λιγάκι, αν κι εμείς οι μεταφραστές πρέπει να ξέρουμε λίγο απ’ όλα, να είμαστε (ρηχά-ρηχά βεβαίως) ενήμεροι για όλους τους κλάδους. Οπότε, δεν περνιέμαι για ειδικός στα οικονομικά, και γράφω αυτές τις λίγες γραμμές κυρίως για να δώσω έναυσμα σε συζήτηση. Μου σύστησαν και διάβασα ένα άρθρο του οικονομολόγου Δημήτρη Καζάκη (δεν τον παρακολουθώ συστηματικά), που περιέχει δυο πίνακες, οι … Read More […]

  30. Leonid said

    Το στοίχημα είναι το 2015 να έχουν μετεξελιχθεί οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, ούτως ώστε να υπάρχει ευρωπαϊκή ομπρέλα και παράλληλα η ελληνική οικονομία να έχει γίνει παργωγική, αφ’ενός για να μπορούν τα δημοσιονομικά έσοδα να καλύπτουν τα έξοδα (έστω, να τα προσεγγίζουν) και αφ’ετέρου για να έχει συρρικνωθεί η εκροή χρημάτων προς το εξωτερικό.

  31. ΣΑΘ said

    Κατανοητές -μέχρις ενός σημείου- οι καταδικαστικές (του Μνημονίου και του Μεσοπροθέσμου Π.Δ.Σ.) εκφράσεις, πλην όμως σοβαρή και ρεαλιστική ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ δεν βλέπω στον ορίζοντα. Ούτε εδώ, ούτε αλλού.

    Εκτός βέβαια αν αναλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ ή το ΚΚΕ, πράγμα για το οποίο ο Ελληνικός Λαός δεν φαίνεται -προς το παρόν- έτοιμος να δώσει τη συγκατάθεσή του.

    Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα τελευταία τριάντα χρόνια, η Ελλάδα ξόδευε (ακριβέστερα σπαταλούσε) αλόγιστα, πολύ πιο πάνω από τις δυνάμεις της.
    Και τώρα που έχει έρθει η ώρα τής «λυπητερής», όλοι εμείς που μάθαμε να νοιαζόμαστε περισσότερο για τις απολαβές, τις ευκολίες και τα δικαιώματα παρά για τις υποχρεώσεις μας ως πολιτών, τσινάμε, αγανακτούμε κ.τ.λ.

    Οι ανάξιοι πολιτικοί ηγέτες που μας κυβέρνησαν (και είναι βέβαιο ότι είχαμε τους ηγέτες που μας άξιζαν), δεν μας είπαν την αλήθεια και δεν μας έθεσαν εγκαίρως προ των ευθυνών μας.

    Και τώρα;

    Δεν έχω διαθεση για αντιδικίες και ‘κόντρες’. Την ταπεινή μου γνώμη θα πω.

    Ακόμα κι αν πρόκειται -τελικά- να χρεοκοπήσουμε, (πράγμα το οποίο είμαι βέβαιος ότι οι ‘εταίροι’ μας -για λόγους αμοιβαίου συμφέροντος- δεν θα αφήσουν να συμβεί), έχουμε χρέος εθνικό να ΠΕΙΣΟΥΜΕ ότι προσπαθήσαμε ειλικρινά με νύχια και με δόντια να το αποφύγουμε, και να τιμήσουμε ως χώρα τον λόγο μας και την υπογραφή μας. Και να μη γίνουμε τα ρεντίκολα, οι απατεώνες, οι ‘μπαταξήδες’, οι αναξιόπιστοι της Ευρώπης και του κόσμου.

    Κάτι μου λέει ότι κάτι θα μείνει σ’ αυτόν τον καταραμένο τόπο από αυτό το μάτωμα και ότι κάποτε μπορεί και να χρωστάμε χάρη στο Μνημόνιο, στο Μεσοπρόθεσμο Π.Δ.Σ. και σ’ ό,τι ακόμα χρειαστεί για το ξεπέρασμα αυτού του εφιάλτη.

    Αφού ξεπεράσαμε το ’22 και τον Εμφύλιο, μπορούμε να τα καταφέρουμε και τώρα!

    Αν δεν τα καταφέρουμε ούτε και τώρα (κάνοντας τη μείζονα αυτή Κρίση μείζονα Ευκαιρία) να μετατρέψουμε αυτό το μπορντέλο σε Κράτος Δικαίου, καλύτερα να χαθούμε.

    Οι οργισμένοι, αγανακτισμένοι, επαναστατημένοι κ.τ.λ. που προτείνουν στάση πληρωμών, επιστροφή στη δραχμή και άλλα τέτοια, δεν έχουν μπει στον κόπο να εξηγήσουν σοβαρά, ρεαλιστικά και πειστικά στον πολύ κόσμο, τι ακριβώς θα σημάνουν όλα αυτά.
    Πόσες δρχ. π.χ. θα χρειαζόμαστε για να αγοράσουμε ένα € ή 1 $ για να εισαγάγουμε ας πούμε φάρμακα, μηχανήματα, λογισμικό, πετρέλαιο, όπλα, τρόφιμα…. Γιατί η Ελλάδα δεν παράγει πια παρά μόνο χρέη.
    Πού θα βρεθούν μισθωτοί και συνταξιούχοι από τη μια μέρα στην άλλη.
    Και με τι ‘πρόσωπο’ θα ξαναβγούμε, εάν και εφόσον ξαναβγούμε, στις αγορές.

    Αυτό που μπορεί να σώσει τη χώρα την ώρα αυτή, είναι μια Κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας με έκτακτες εξουσίες,

    μια Κ ο ι ν ο β ο υ λ ε υ τ ι κ ή Δικτατορία.

    Οι Έλληνες είμαστε φιλότιμος λαός.

    Αν δούμε ότι μπαίνει άγριο χέρι στους αχρείους, στα λαμόγια, στους αεριτζήδες, στη συνδικαλητεία, στους συστηματικούς φοροφυγάδες, στους καταχραστές δημοσίου χρήματος κ.τ.λ., θα δώσουμε και τη μπουκιά απ’ το στόμα μας για να σωθεί η χώρα, να μη θέσουμε σε κίνδυνο το μέλλον των παιδιών μας και να μη γυρίσουμε ως χώρα πολλές δεκαετίες πίσω.

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

  32. Ελευθερια said

    Καλησπερα και απο μενα!

    Αξιζει να δειτε το παρακατω ντοκυμαντερ

    Για οποιον εχει την υπομονη να το δει ειναι πολυ διαφωτιστικο. Τα χρηματα ειναι χρεος, και αν δεν υπαρχει χρεος δεν υπαρχει χρημα, ειναι το βασικο μηνυμα του ντοκυμαντερ. Επισης εξηγει για ποιους λογους το χρηματοπιστωτικο συστημα, οπως ειναι σημερα δομημενο, δεν ειναι βιωσιμο. Και εχει καποιες προτασεις στο τελος.

    Καλο απογευμα 🙂

  33. […] ( Direct Link : https://sarantakos.wordpress.com/2011/06/28/2015/ ) […]

  34. […] ( Direct Link : https://sarantakos.wordpress.com/2011/06/28/2015/ ) […]

  35. Θρασύμαχος said

    Οικονομική-φιλολογική απορία, όμως με τόσους ειδικούς εδωμέσα, δε μπορεί, όλο και κάποιος θα βρεθεί να μου τη λύσει.
    Είπε χθες στη Βουλή http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/a08fc2dd-61a9-4a83-b09a-09f4c564609d/syne110627.doc ο Οικονομικών: «Θα μπορούσα και εγώ να έχω σκεφτεί με υστεροβουλία και να έχω βάλει, όπως λέει ο ποιητής, τα προσόντα μου στον τόκο. Αλλά όποιος βάζει τα προσόντα του στον τόκο, χάνει το κεφάλαιο της ιστορίας».
    Σε ποιόν ποιητή παραπέμπει ο λόγιος πολιτικός;
    Ψάχνω απεγνωσμένα στο γκουγκλ και βρίσκω την επίμαχη φράση μόνο σε παλιότερα κείμενα του κ. Βενιζέλου, όπως λ.χ. ομιλία του το 2002 http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_11_31/01/2002_14312 ή επικήδειος για το Δ.Τσάτσο http://www.evenizelos.gr/el/conferences-events/conferencespeech2010/1719-tsatsos οπότε αρχίζω να υποψιάζομαι μήπως «ο ποιητής» είναι ο ίδιος!

  36. sarant said

    Θρασύμαχε, πράγματι τη φράση αυτή την έχει χρησιμοποιήσει κατ’ επανάληψη ο Βενιζέλος. Ομολογώ ότι δεν μπορώ να απαντήσω, αλλά έχω θέσει το θέμα σε επιτροπή εγκρίτων λογίων 🙂

  37. Θρασύμαχος said

    #36: Ευχαριστώ παραπολύ. Ουφ, ησύχασα, προς στιγμήν είχα φοβηθεί μήπως ήταν κάτι τόσο γνωστό και στοιχειώδες ώστε θα μου την έπεφτε όλο το μπλογκ «ντροπή σου πανάσχετε που δεν ξέρεις απέξω τον Τάδε»

  38. LandS said

    #27. Ούτε μισός δύτης ξαναβγήκε στην επιφάνεια μόνο και μόνο επειδή «έπιασε πάτο¨. Και επειδή η άνωση είναι ανεξάρτητη του βάθους, για να φτάσει εκεί κάτω δεν μπορεί και να τον βγάλει από μόνη της. Πρέπει να κουνήσει χέρια και πόδια ή να τον τραβήξει κάποιος ή και τα δυο, αλλιώς θα μείνει ναυάγιο.

    Πιθανολογώ ότι είμαι (ίσως πολύ) μεγαλύτερος από σένα για αυτό άκου μια συμβουλή. Η κυκλική συμπεριφορά της οικονομίας δεν είναι διάγραμμα ούτε χρονοσειρά. Είναι, στο downturn, φτώχεια, πείνα, αρρώστια, ακόμα και παιδική θνησιμότητα.

    Άρα ανάπτυξη ως φυσικο επακόλουθο πατώματος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ. Είναι κάτι άλλο. Άσε λοιπόν τα Τρέμεια αποφθέγματα περί μη ύπαρξης άλλων εφικτών προτάσεων.

  39. trolloff said

    Μπροστά στα μυστήρια της οικονομίας, όλοι εθελοτυφλούμε. Αρνούμαστε τις κυκλικές χρονοσειρές της οικονομίας, ενώ ταυτοχρόνως ξέρουμε πολύ καλά, αειθαλή ανάπτυξή δεν μπορεί να υπάρξει. Ότι και να κάνεις, στο ζενίθ ακολουθεί το ναδίρ, και μόνο μετά το ναδίρ υπάρχει άνοδος. Οι θαμώνες του χρηματιστηρίου το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό, αν και παραδόξως κανείς δεν μπόρεσε να επωφεληθεί αυτής της γνώσης. Γνωρίζεις καμιά άλλη πρόταση πέρα της κυβέρνησης και μας την κρύβεις? Αν έχεις καμιά εσωτερική πληροφορία, πες την ελεύθερα. Τα παπαγαλάκια είναι μέρος της κερδοσκοπίας. Μονάχα με τους δείκτες και τα διαγράμματα δεν γίνετε ράλλυ.

  40. Μαρία said

    37 Απ’ τον επικήδειο για τον κουμπάρο ( δεν έβαλε ποτέ τα μεγάλα προσόντα του «στον τόκο», αλλά εξετέθη σε κινδύνους) φαίνεται οτι για το Μπένι τόκος=σαλαμούρα. Ενδιαφέρον.

  41. νέο kid στο block said

    Μιας και μου ζητήθηκαν στίχοι …χαρίζω δυο φρέσκα αριστουργήματα στο κοινό μου (τα παράπονα σας, στην Berna παρακαλώ) 🙂

    Στων ρωμιών τη καμπούρα ,στη ράχη
    Μουρμουρώντας η υπουργάρα μονάχη
    Μελετά τα λαμπρά τα στοιχάρια,
    και στο χέρι σουβλάκι κρατεί.
    Μα δίχως τόκο, πως θα χει τιμάρια?
    Πως και ράσο χρυσό θα κρατεί? …

    Απ τους ‘σωτήρες’ μάνα μου ποιος θα σε σώσει, φως μου?
    Τα σπρεντς , ‘εταίροι’, ‘επενδυτές’, ούλοι καραδοκούν
    Μα ούλοι τους γονυπετείς να πέσουνε εμπρός μου
    Που το γελάκι του παιδιού, να πάρουνε ζητούν…

    (Αν το πρώτο δημιούργημα σας θυμίζει τον συνάδελφο Σολωμό (όχι τον καπνιστό ,τον άλλον ….ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΠΟΙΗΣΗ!)

  42. νέο kid στο block said

    Αααα, και για να μη ψάχνετε άδικα κύριε οικοδεσπότα, ιδού το ποίημα που εμπνέει τις ομιλίες του κυρίου Υπουργού (ειναι όντως δικό του και έχει τίτλο ‘Ο Βαγγέλας’)

    Εγώ βρε τα προσόντα μου στον τόκο δεν τα βάνω
    Γι’αυτό και μετριόφρων δηλώνω ευθαρσώς.
    Μα ούτε μίζες βρώμικες στα χέρια μου δεν πιάνω
    Διατελών μετά τιμής, και πάντα ευπειθώς…

    Είμαι ο Βαγγέλας ο ‘βαρύς’, του λόγου μαστοράτζα
    Μα και του Συνταγματικού, γατόνι τρομερόν
    Τι κι αν στο Οικονομικών, με βαλαν για τη ‘λάντζα’…
    Μπάλλα θα παίξω άνετα, σαν να ‘μουν ο Βερόν!

  43. trolloff said

    Μια αναφέρθη το θέμα, κάπου διάβασα από ρώσο μαθηματικό την κυκλική πορεία μιας οικονομίας. Λέει ο ρώσος από το 1927, μετά από μελέτες στα αρχεία 300 ετών, ότι κάθε 2, 4, 8, 16, 32, και 64 χρόνια υπάρχει ύφεση. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός, τόσο σκληρότερη η ύφεση, ή μεγαλύτερη ανάπτυξη αν θέλετε, εξαρτάτε από την οπτική γωνία. Τώρα διανύουμε την περίοδο των 64+32 ετών, οπότε, διπλή η σκληρότητα της ύφεσης. Υπάρχουν κάτι Elliott waves για τις οποίες λένε, ότι μπορεί να ανιχνεύσει αυτές τις διακυμάνσεις στην οικονομία. Αλλά όπως όλα αυτά τα προγράμματα, «υπερειδικεύονται» σε μια χρονική στιγμή και κάνουν προβολή του παρελθόντος στο μέλλον δηλαδή, είναι μετά Χριστού προφήτες. Άλλοι πάλι μιλάνε για τις εξάρσεις του Ήλιου, αλλά αυτό πιο πολύ σε αστρολογία φέρνει. Αυτή την περίοδο ο Ήλιος έχει κάτι πολύ περίεργες εξάρσεις… τυχαίο? Δεν νομίζω.

  44. Δεν ξέρω ποιος ποιητής συνιστά να βάζουμε (ή να μη βάζουμε) τα προσόντα μας στον τόκο, αλλά για τα τάλαντα ή τα ταλέντα μας σαφώς το συνιστά το Ευαγγέλιο (Ματθ. κε’ 14-30)!

  45. Μαρία said

    44 Ο Μπένι όμως με τη σημασία που χρησιμοποιεί την έκφραση δεν το συνιστά. Γι’ αυτόν η τοποθέτηση στον τόκο δεν σημαίνει αξιοποίηση των προσόντων αλλά φυγομαχία.

  46. sarant said

    45: Ναι -τα βάζω στον τόκο σημαίνει ότι παίρνω μέτρια απόδοση από τα προσόντα (κατά Βενιζέλο ή κατά τον Άγνωστο Ποιητή).

    Ευτυχώς εμείς ξέρουμε ότι ο εν λόγω ποιητής είναι ο Νιου Κιντ!

  47. Όποιος ενδιαφέρεται για οικονομικές αναλύσεις απαλλαγμένες από την παραπλανητική αργκό των οικονομολόγων μπορεί να επισκεφθεί το techiechan.com. Δύσκολα θα βρει κανείς στο ιντερνέτι πιο διαυγείς αναλύσεις.

    Y.Γ. συγγνώμη αλλά έχει δει κανείς το κεντρικό του athens.indymedia.org σήμερα?
    Αν όχι περάστε μια βόλτα και δε θα χάσετε 🙂

  48. @35, 37, 42:

    ΒΑΓΓΕΛΑΚΗΣ
    (χαϊκού)
    Υστεροβουλία;
    Τα προσόντα στον τόκο;
    Όχι ο Μπένι!

  49. @48: Ο ποιητής, εννοείται, είναι ο μέγας Ιάπων μαιτρ του είδους Bang-shō (21ος αι. π.Χ.).

  50. Στοιχειώδης λογική. Απλά πράγματα εντελώς. Συμφωνώ απολύτως με την ανάρτηση. Άκουγα μόλις το δακρύβρεχτο παραμύθι της Βάσως Παπανδρέου, η οποία βρίσκει τα μέτρα άδικα, σκληρά και απεχθή… αλλά θα ψηφίσει το μαχαίρι και όχι το πιστόλι. Για να κερδίσουμε χρόνο και να αποφύγουμε την χρεοκοπία. Η παλιά Αλεπού η Βάσω μας δουλεύει κατάμουτρα χωρίς ντροπή. Αφού από τη δική μας χρεοκοπία εξαρτάται η τύχη της Ευρώπης και κατ’ επέκτασιν του κόσμου ολόκληρου, γιατί δεν το παίζουν καλά αυτό το χαρτί; Αντί να μας εκβιάζουν εκείνοι, να στείλουμε τελεσίγραφο. Ή διαγράφεται το χρέος μας ή χρεοκοπούμε και σας συμπαρασύρουμε.

  51. sarant said

    47: Πράγματι, εξαιρετικό ιστολόγιο!

    48-9: Τιπούκειτε, εξαιρετικό το χάλι-κου!

    50: Δηλαδή προτιμάμε το μαχαίρι (τον αργό και βασανιστικό θάνατο) από το πιστόλι (τον ακαριαίο); Μου αρέσει να έχω επιλογές!

  52. mindkaiser said

    Απλά για να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου…

    Όπως αναφέρεις κι εσύ Νίκο, το μεσοπρόθεσμο προβλέπει ότι το χρέος της γενικής κυβέρνησης ως % του Α.Ε.Π., μετά τις παρεμβάσεις και τις αποκρατικοποιήσεις, θα κυμανθεί στο 139,5% (ήτοι 351,4 δισ. ευρώ, περίπου ίδιο με το σημερινό). Αντιθέτως, το σενάριο άνευ των παρεμβάσεων και των αποκρατικοποιήσεων, προβλέπει χρέος της γενικής κυβέρνησης της τάξεως του 198,9% (και στις δύο περιπτώσεις με επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης από το 2012 και μετά).

    Παρότι γίνεται άμεσα αντιληπτή η βιωσιμότητα των δύο σεναρίων, την πραγματική διαφορά την κάνει η εξέλιξη του ελλείμματος. Στην περίπτωση που πραγματοποιηθούν οι αποκρατικοποιήσεις, το μεσοπρόθεσμο προβλέπει αξιοποίηση των εσόδων για την αποπληρωμή δυσμενών όρων χρηματοδότησης. Με αυτόν τον τρόπο προβλέπεται να επιτευχθεί μείωση του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης στο -1,2% του Α.Ε.Π., καθιστώντας ρεαλιστική την εξυπηρέτηση του χρέους. Χωρίς τις παρεμβάσεις και τις αποκρατικοποιήσεις, το αντίστοιχο μέγεθος προϋπολογίζεται στο -14,4%.

    Συνοψίζοντας, στόχος του μεσοπρόθεσμου είναι η «αξιοποίηση» (συγκεκαλυμμένη εκποίηση) της δημόσιας περιουσίας, ώστε να συγκρατηθεί η δυναμική του δημόσιου χρέους και να μειωθεί σημαντικά το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης.

  53. munich said

    έβλεπα μόλις ειδήσεις στο BBC , δειχναν Ελλάδα και λέγανε ότι αν δεν ψηφιστούν τα μέτρα χρεοκοπία και ότι δε φαίνεται να το καταλαβαίνουν αυτό οι διαδηλωτές κτλ. Τα ίδια γράφανε σήμερα και κάποιοι γερμανοί συν ότι η ΕΕ δεν έχει πλαν Β και ότι ως εδώ κτλ.
    Το 2005 έτυχε να είμαι στην Ολλανδία όταν διεξήχθη το δημοψήφισμα για το Ευρωσύνταγμα (τι θυμήθηκα πάλι), είχε προηγηθεί νομίζω η αρνητική ψηφος των γάλλων. Οι διαφημιστικές εκστρατείες των ευρωπαιστών και των ευρωσκεπτικιστών κορυφώνονταν με τους υπέρ να έχουν ρίξει πολύ περισσότερα χρήματα στο παιχνίδι. Κυκλοφόρησε λοιπό ένα διαφημιστικό που έδειχνε εικόνες άπο το 2ΠΠ και το Αουσβιτς και λίγο ως πολύ έλεγε ότι εκεί θα καταντήσουμε αν δεν ψηφιστεί το Ευρωσύνταγμα. Η διαφήμιση αυτή πέτυχε τα αντίθετα ακριβώς απότελέσματα. το κοινό ένιωσε προσβεβλημένο, ένιωσε να εκβιάζεται. ακόμα και υπέρμαχοι γραφιάδες το καταδίκασαν . Οι ολλανδοί απέρριψαν το ευρωσύνταγμα και κατηγορήθηκαν από πολλούς για ευρωφοβία μέχρι και για ρατσισμό. όμως δεν απομονώθηκαν όπως τους απειλούσαν και η πορεία της ΕΕ ουσιαστικά δεν άλλαξε, τίποτα δεν έγινε . ειπώθηκε και το γνωστό κλισέ περι δημοκρατίας που δεν γνωρίζει αδιέξοδα.
    τότε έβλεπα θετικά το ευρωσύνταγμα, τώρα μπορώ να πω ότι οι ολλανδοί ήταν καλύτερα ενημερωμένοι απότι εγώ

  54. Αναμφίβολα συμφωνώ με το άρθρο σας.
    Επίσης έχω να προσθέσω http://wp.me/p1of8y-dk

  55. ein Steppenwolf said

    Προτάσεις έχει καταθέσει η Δράση του Στέφανου Μάνου. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι είναι ρασιοναλιστικές. Αυτό ακριβώς είναι δυστυχώς και το μειονέκτημά τους…

  56. voulagx said

    #41,42 Ιδου, ημιν εγεννηθη Παιδιον Νεον , ο προ αιωνων Ποιητηηηηηηηηηηηηηηης!!
    (το μακρον η στο τελος αδεται με βυζαντινα τσαλιμακια)

  57. Θάλεια said

    Χωρίς καμία ειρωνία:
    @50: «Ή διαγράφεται το χρέος μας ή χρεοκοπούμε και σας συμπαρασύρουμε.»
    «διαγράφεται το χρέος μας» σημαίνει «χρεοκοπούμε».

    Αυτή τη στιγμή παίζεται ένα παιχνιδάκι με τις λέξεις από όλους τους κορυφαίους Ευρωπαίους αξιωματούχους και τραπεζίτες το διακύβευμα του οποίου είναι τα CDS (ασφάλιστρα ομολόγων για την περίπτωση χρεοκοπίας) και τα διάφορα στοιχήματα μέσω χρηματοπιστωτικών προιόντων και δευτερογενών αγορών που αφορούν την χρεοκοπία της Ελλάδας. Το παιχνιδάκι συνίσταται στο κατά πόσο το να μην πληρώσει η Ελλάδα (κάποια) ομόλογα θα σημαίνει ότι χρεοκόπησε και άρα η ασφαλιστική εταιρία θα πρέπει να αποζημιώσει τον κάτοχο του CDS. Αν και θα έπρεπε να είναι προφανές δεν είναι, διότι με κάτι παγαποντιές προσπαθούν να βαφτίσουν το κρέας ψάρι.

    Γενικότερα στα της οικονομικής κρίσης αυτό το οποίο συμβαίνει, και στην Ελλάδα, είναι η κατάρευση ενός παγκόσμιου σχεδίου πυραμίδα. Τα διάφορα χρηματοπιστωτικά προιόντα δεν είναι παρά
    μεταλλαγμένα σχέδια πυραμίδα (χοντρικά αλλά όχι με ανακρίβεια – σκεφτείτε μονο το εξής: μόνο το 2% του παγκόσμιου χρήματος αντιστοιχεί σε εμπόριο αγαθών, το 98% είναι περίπλοκα χρηματοπιστωτικά προιόντα όπως τα διαβόητα subprimes με τα στεγαστικά, από τα οποία ξεκίνησε το ντόμινο), η κατάρευση των οποίων το 2008 στις ΗΠΑ οδήγησε τις ΗΠΑ να τυπώσουν δυσανάλογα πολύ χρήμα (μόνο το πρώτο TARP ηταν 700 δις δολλάρια) σε σχέση με πριν, που με τη σειρά του οδήγησε στην κρίση δημοσίου χρέους που αντιμετωπίζουμε σήμερα. Το αντίστοιχο γίνεται στην Ευρώπη (ούτε ένα ευρώ δεν πάει για δημόσιο χρέος όυτε στην Ελλάδα, ούτε στην Ιρλανδία, δεν ξέρω για Πορτογαλλία – όλα πάνε απευθείας στις τράπεζες οι οποίες καταθέτουν ομολογα του δημοσιου στην ΕΚΤ για να τους δώσει ζεστό παραδάκι). Το πρόβλημα που έχει δημιουργήσει όλες τις τριβές και την αντίστοιχη φιλολογία περί διαμάχης ευρώ – δολλάρίου είναι το εξής: Η Γερμανία, άρα η Ευρώπη, αρνείται πεισματικά να τυπώσει άφθονο χρήμα όπως οι ΗΠΑ, για ιστορικούς λόγους (υπάρχει σχεδόν συναίνεση μεταξύ των ιστορικών ότι ένας από τους κύριους λόγους ανόδου των Ναζί ήταν ο υπερπληθωρισμός της δεκαετίας του 1920 στη Γερμανία). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το δολλαρίο, που πληθωρίζεται, να χάνει την αξία του σε σχέση με το ευρώ άρα να ακριβαίνουν οι εξαγωγές της Ευρώπης-Γερμανίας, όποτε οι γερμανοί προσπαθούν να ρίχνουν την τιμή του ευρώ δημιουργώντας ψευτοκρίσεις.

    Προφανώς σε κάποια φάση το παραμυθάκι αυτό θα τελειώσει και θα οδηγηθούμε σε ένα νέο Bretton Woods, άλλωστε η κατάρρευση του Bretton Woods (παγκόσμιο νομισματικό σύστημα που βασιζόταν στο δολλάριο) στις αρχές των 70ς ήταν αυτή που οδήγησε στην πληθωριστική περιδίνιση από κρίση σε μεγαλύτερη κρίση (πετρελαϊκή κρίση, μάυρη δευτερά το 87, κρίση «τίγρεων»(=ανατολικών χωρών) στα 90ς, κρίση φούσκας dot(.)com, κρίση στεγαστικών κοκ) από τότε μέχρι σήμερα. Κατά τη δική μου άποψη η κατάρευση αυτή, ασχέτως αν ήταν τυχαία ή αποτέλεσμα σχεδίου, χρησιμοποιήθηκε για μια συντηρητική αντεπίθεση, που ξεκίνησε από τον Nixon και την Thatcher, σε όλα τα επίπεδα, πολιτσμικό, οικονομικό, φιλοσοφικό. Από το τέλος του Β΄ΠΠ μέχρι τότε η χωρίς προηγούμενο ανάπτυξη στις δυτικές χώρες σε συνδυασμό με το φόβο του αντίπαλου δέους, είχε φέρει την εργατική τάξη σε πλεονεκτική θέση. Από τότε και μετά αντί να αυξάνουν τους μισθούς, μέσω του πληθωρισμού τους ροκανίζαν, αυξάνωντας όμως τα δάνεια, που με τη σειρά τους άυξανουν κι άλλο τις πληθωριστικές πιέσεις, ώστε να μπορούν οι εργάτες να διατηρούν το ίδιο ή και καλύτερο σε ορισμένες περιπτώσεις(όπως Ελλάδα) επίπεδο διαβίωσης. Ουσιαστικά είναι το ίδιο κόλπο, απλά πιο πολύπλοκο, που εφάρμοσαν οι Άγγλοι βιομήχανοι πολλάκις κατά τον 19ο αιώνα: οι εργάτες τότε δεν δούλευαν κάθε μέρα αναγκαστικά, δούλευαν όσο θέλαν για να εξασφαλιζουν τα προς το ζην. Όποτε λοιπόν παρατηρούνταν άυξηση του καθισιού, οι βιομήχανοι μειώναν τα μεροκάματα ή/και αυξάναν την τιμή βασικών τροφίμων, ώστε να αναγκάζονται οι εργάτες να δουλεύουν περισσότερο για να εξασφαλιζουν τα προς το ζην. Η βασική διαφορά του τότε με το παρών είναι ότι πλέον είναι αδύνατο, λόγω της τεχνολογικής πρόοδου, να εφεύρουμε τόσες δουλειές. Η μόνη πραγματικά ρεαλιστική διεκδίκιση δεν μπορεί να είναι άλλη από το 3 ώρες εργασία την ημέρα και πενθήμερο.
    H παγκόσμια κινεζοποίηση στην οποία προσπαθούν να μας υποβάλλουν, ακόμη κι αν το καταφέρουν, και δεν βλέπω κανέναν ρεαλιστικό λόγο να μην, απλά δεν θα δουλέψει.

    Τα της Ελλάδας είναι λίγο πολύ αδιάφορα, αφού χρησιμοποιείται ως πιόνι.
    Και το αν θα ψηφιστεί ή όχι το μεσοπρόθεσμο και το μνημόνιο ή όπως αλλιώς βαφτίζουν τις
    νεοφιλελεύθερες ονειρώξεις τους, είναι ακόμη πιο αδιάφορο ειδικά από τη στιγμή που, προς αποφυγή πανικού, εάν γίνει καμιά στραβή και δεν ψηφιστεί, έχουν δηλώσει ότι τα χρήματα της 5ης δόσης θα δοθούν.

    Συγγνώμη για το σεντόνι και την έλλειψη παραπομπών.
    Ή μάλλον θα ξαναματαπαραπέμψω στον techiechan.com, από τους λίγους που παράγουν πρωτότυπο και ουσιαστικό λόγο.

    Επίσης προσπαθείστε να είστε ανεχτικοί με τις γενικεύσεις και τις απλουστέυσεις, δεν είναι έυκολο να τα συνοψίσει κανείς όλα αυτά και η παραπάνω αποτυχία μου το αποδεικνύει περίτρανα.
    [εκεί που ειλικρινά δε θέλω ανοχή είναι σε τυχόν κοτσάνες, ασυνταξίες κτλ δεδομένου ότι ψιλοπροσπάθησα να τις αποφύγω.]

  58. Μαρία said

    57 Του ίδιου απ’ την Εποχή.
    http://www.epohi.gr/portal/oikonomia/9811-CDS-%CE%A4%CE%9F-%E2%80%9C%CE%9C%CE%91%CE%A5%CE%A1%CE%9F-%CE%9A%CE%9F%CE%A5%CE%A4%CE%99%E2%80%9D-%CE%A0%CE%9F%CE%A5-%CE%9C%CE%91%CE%A3-%CE%A4%CE%A1%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%9A%CE%A1%CE%91%CE%A4%CE%95%CE%99

  59. LandS said

    #43. Trolloff αυτά έχουν με τα Οικονομικά, την σχέση που έχει η Αστρολογία με την Αστρονομία.

  60. Νέο kid στο block said

    Του φίλου Munich σχόλιο πεντηκοστό και τρίτο
    γροικάω και από καρδιάς, νομίζω συμφωνώ

    Ετσά ήταν και στη Κύπρο μας με του Α(υ)νάν το πλάνο
    ‘ΝΑΙ πείτε ωρέ πελλοί’, ελάλουν τα Μι.Μι.Ε
    Ελάλουν και οι πολιτικοί μέσα από το αεροπλάνο
    Μπρε..!, η Αβρούπα το ζητεί, απτάλη μπιτ ρωμιέ…

    Oh God! , this plan dear lads ,to telei , also the Queen!
    Και στην Ευρώπη impossible ,ουκ άνευ! εισαχθείν
    (λείπει και ο Κορνήλιος και εκτραχύνομαι…:-))

    Μα ΟΧΙ ,είπαν οι πελλοί και οι Τούρκοι ‘ξεσπαθώσαν’
    Τα στάρμπακς θα μας πάρουνε , τα properties θα κάψουν
    Χαμός, σφαγή, καταστροφή ,η απειλή είναι ζώσαν!

    Μα τίποτε δε γίνηκε, οι απειλές ‘ σικέ’
    Και τελικά τους έκαναν, απ’τα τρουά ,τα ντέ!

    Τα ίδια –μα πιο ελαφρά- ακούγονται και τώρα
    Που αέριον το φυσικόν, έχει λέει πολύ…
    Και εν να ρθουνε και οι Οβριοί μαζί με τους Κυπραίοι
    Τρυπάνια να βαρέσουνε , ο πλούτος ίσως βγει
    Πάλι λοιπόν οι φοβικοί βγήκαν οι αρουραίοι
    Μη ντα μας κάνουνε παιδιά?, μη ντου, μιαν αυγή?
    Προσεκτικοί ας είμεθα, λέει ο Παπανδρέου
    Να δούμε και το US of A τι ντιρεκτίβα δίδει…
    Μα τελικά το προχωρούν, κλάστε μας ένα…μύδι.

  61. Νέο kid στο block said

    H Ευρωπαία επίτροπος Αλιείας Μαρία (εδώ Πολυτεχνείο!)Δαμανάκη σε επίσκεψη της πριν λίγους μήνες στην Κύπρο, δήλωσε (μεταξύ άλλων ‘διασκεδαστικών’) ότι ‘φοβάται’ μήπως τυχόν γεωτρήσεις στο θαλάσσιο ‘οικόπεδο’ 12 (εκεί δεν φτάνει, όχι αλιευτικό σκάφος ,ούτε αντιτορπιλικό…) διαταράξουν το θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής!….ακόμα γελάω !

  62. trolloff said

    @59
    Μερικώς έχεις δίκιο. Ότι η οικονομία έχει κυκλική συμπεριφορά είναι αναμφισβήτητο γεγονός, επίσης γεγονός είναι ότι αυτά τα προγράμματα μπορούν να κάνουν αξιόπιστες προβλέψεις αν τους επιλέξεις μεγάλο βαθμό ελευθερίας. Αν π.χ. επενδύσεις με ορίζοντα 30ετάς, όπως κάνουν μεγάλες επενδυτικές και ασφαλιστικές εταιρίες. Συνήθως εμείς οι μικροί είμαστε κοντόφθαλμοι και μακροπρόθεσμα ποιος ζει και πεθαίνει, τα εκατομμύρια κέρδη τα θέλουμε το πολύ σε ένα εξάμηνο, οπότε, η καλύτερη μέθοδος πρόβλεψης είναι να ρίχνεις τα χαρτιά σε συνδυασμό ενός καλού φαγητού και ύπνου. Από την κυβέρνηση έχεις όμως την απαίτηση να βλέπει όχι με ορίζοντα την 30ετία, αλλά τα 50 και εκατό χρόνια μπροστά.

  63. #52 Η προβλεψη του μεσοπροθεσμου ειναι για το χρεος 501.078 δις ή 198,9% του ΑΕΠ. Προφανως δε διαβαζετε τα σχολια μετα το κειμενο του Νικοκυρη. Και δε ξερω που βρισκετε αυτα τα μαγικα νουμερα που αναφερετε. Προς ολους τους υποστηρικτες του μονοδρομου του μεσοπροθεσμου. Ελπιζω ναστε εδω τον Σεπτεμβριο οταν θα χρειαστει νεο μεσομεσοπροθεσμο γιατι το προηγουμενο δεν επιασε τους στοχους του. Αντε επιτελους με τους νοικοκυραιους. ΠΗΞΑΜΕ

  64. […] sarantakos […]

  65. @60: Νέε θεϊκό το ποιηματάκι σου!

    Είχα σκοπό να στιχουργήσω κι εγώ σήμερα αλλά προς το παρόν είμαι απίστευτα κουρασμένος και εκνευρισμένος γιατί είμαι περίπου 3 ώρες στο δρόμο.
    Όσοι δεν περάσατε κοντά από το κέντρο σήμερα, είναι αδύνατον να φανταστείτε το τι γίνεται! Πολεμική προετοιμασία, κανονικά! Οχυρώσεις, οδοφράγματα, λες και περιμένουμε επίθεση απ’τον οχτρό!

    Σήμερα δεν μιλάμε απλά για αποκλεισμό του κέντρου, θα ήταν ορθότερο να λέμε ότι έχει αποκλειστεί περιμετρικά ο Δήμος Αθηναίων ολόκληρος, από δυνάμεις των ΜΑΤ.

  66. Rooster said

    Καλημέρα,

    Καιρό τώρα απέχω απ το να γράψω το οτιδήποτε παρότι παρακολουθώ.. Μ’ έχει ενοχλήσει βαθύτατα είναι η αλήθεια η ξεκάθαρη πολιτικοποίηση του blog παρότι ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανταλλαγής σκέψεων πάνω στην γλώσσα (η τις γλώσσες). Εδώ όμως αν μου επιτρέπεται θα κάνω μια παρέμβαση για να πω 5 πράγματα.
    1) Οι πίνακες που παραθέτει ο κος Καζάκης αναφέρουν πρωτογενές πλεόνασμα τα έτη 2010 και 2011 πράγμα που δεν ισχύει. Ακόμα κι αν το 2011 υποθέσει κανείς την καλή πρόθεση (δεν θα γίνει έιναι δεδομένο) για το 2010 είναι απλά ψέμα και μάλιστα χοντρό.
    2) Καλό είναι ο καθένας να ασκεί τα καθήκοντα του ως πολίτης κατά βούληση και συνείδηση αλλά καλό είναι να συμμετέχουν σε αντίστοιχες κουβέντες και άνθρωποι με κάποιες γνώσεις. Αν αρχίσω να μιλάω για την άποψη μου περί εξωτερικής πολιτικής δεν βλέπω τον λόγο να με ακούσει κάποιος.
    3) @ 55 μπράβο που το αναφέρεις αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
    4) Αν προκύψει κάποια χρεωκοπία ο χειμώνας του 1941 θα φαίνεται παιδική χαρά… Τα μαύρα και κλεμμένα χρήματα πολλών πολιτών προϊόντα της διαφθοράς της δημόσιας διοίκησης κυρίως θα αγοράζουν πολύ φτηνά τα πάντα.
    5)Αλήθεια αν οι ξένοι ήθελαν να τους πουλήσουμε την γη μας (η οποία προφανώς πρέπει να είναι της επαγγελίας αλλιώς δεν γίνεται) δεν θα μπορούσαν να το κάνουν ευκολότερα κρατώντας μας στην νιρβάνα της τελευταίας τριακονταετίας? Η μήπως ο μέσος έλληνας δεν θα πούλαγε και την μάνα του για την σωστή τιμή?
    6) Οι πιστωτές μας θα κερδίσουν αν χρεοκοπήσουμε? Και πόσα? Αν χρεοκοπήσουμε θα κερδίσουν κι άλλοι? Και ποιοι? Η Goldman Sachs? Και μόνο αυτή? ή και ο κάθε υπάλληλος της ΔΟΥ που έχει και κάνα εκατομμυριάκι στην άκρη?

    Και κάτι τελευταίο @ 63 αφού δεν υπάρχει μονόδρομος έχετε κάτι να μας προτείνετε η μήπως είστε απο αυτούς που θα ζει σε μια καλύτερη Ελλάδα μετά την στάση πληρωμών?

  67. @41,42: Τώρα τα είδα! Κι αυτά καταπληκτικά!!! 😀

    Να’σαι καλά μου έφτιαξες λίγο τη διάθεση!!

  68. #66 Και μονο ο τροπος που βαζετε το ερωτημα υποκρυπτει μια εμπαθεια, θα αποφυγω ομως τη δικια σας αγενεια και θα σας πω οτι δεν ειμαι υπερ της στασης. Ουτε ομως φερνω τη καταστροφη λεγοντας για 1941. Αυτα ανηκουν στη προπαγανδα των νεοφιλελευθερων που ανηκετε. Η τρομοκρατηση ειναι κατι που το εχετε σπουδασει επιμελως αλλα δε πιανει παντα. Λεω λοιπον πως αν δεν υπαρξει κουρεμα και διαπραγματευση του εναπομειναντος χρεους με χρονικο περιθωριο χαριτος και μικροτερο επιτοκιο και μοιρασμα αυτου του χρεους στην υπολοιπη ΕΕ τοτε η χρεοκοπια θαρθει ετσι κι αλλιως. Κι επειδη εσεις μαλλον δεν ανηκετε σε αυτους των 571 ευρω μηνιαιως μπορειτε να μας πειτε σε τι οφελει η καταστροφη του κοινωνικου ιστου, η λεηλατηση εδω κι εναμισυ χρονο των εισοδηματων και η ερημωση των κοινωνικων υποδομων? Υπαρχει εστω και κατι βελτιωθηκε με το μνημονιο?

  69. @66:

    Rooster, δεν είσαι ο μόνος που το θίγει ως θέμα, οπότε μην θεωρήσεις ότι σου απευθύνομαι προσωπικά, απλά την απορία μου εκφράζω: Από πού κι ως πού σε έχει ενοχλήσει βαθύτατα η πολιτικοποίηση του blog; Αν δεν είναι σήμερα καιρός να πολιτικοποιηθούμε όλοι μας, πότε θα είναι;

    Στο κάτω κάτω προσωπικό ιστολόγιο ενός ανθρώπου είναι, ότι θέλει το κάνει! Ούτε επιδοτούμενο από το υπουργείο πολιτισμού είναι, ούτε θεσμικό ρόλο επιτελεί για να υποχρεώνεται να μην εκφέρει πολιτική άποψη! Όταν λες «ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια…» είναι σαν να υπονοείς ότι συμμετείχες στον αρχικό σχεδιασμό του και τελικά σε προδώσανε και απογοητεύτηκες. Δεν νομίζω ότι ευσταθεί αυτό, έτσι; 🙂

    Και τώρα θα ήθελα να απαντήσω στα ερωτήματα που θέτεις:
    1) Χώρια με τους πίνακες του κου Καζάκη, από τα ίδια τα στοιχεία του μεσοπροθέσμου δεν προκύπτει μείωση του χρέους μέχρι το 2015. Διαφωνείς με αυτό; Βέβαια συμφωνώ με κάποιους από τους προλαλήσαντες πως το πρόβλημα δεν είναι το χρέος αλλά το έλλειμα. Αν είχαμε πλεόνασμα, δεν θα μας ένοιαζε το χρέος, όσο μεγάλο κι αν ήταν.
    2) Αν η άποψή του εκφέρεται στη Βουλή ή στις Βρυξέλλες, ναι, καλό θα είναι να έχει βαθιά γνώση και όλα τα τυπικά προσόντα πριν μιλήσει για οτιδήποτε. Όταν όμως η άποψη εκφέρεται σε μια διαδικτυακή συντροφιά, απλά για να συζητήσουμε, να ξεσκάσουμε, ή να μάθουμε κάτι παραπάνω, γιατί πρέπει να επιδείξει κάποιος περγαμηνές; Δεν αρκεί απλά να ανταλλάσουμε απόψεις;
    3) εν τη ερήμω indeed
    4) Ε όχι και το 1941 παιδική χαρά. Έχει και η υπερβολή τα όριά της. Και φυσικά κανείς από το λαό δεν θέλει τη χρεοκοπία. Κοιτώντας όμως τα μέτρα που πάρθηκαν μέχρι τώρα και αυτά που ψηφίζονται σήμερα, γίνομαι ολοένα και πιο σίγουρος ότι σ’αυτήν ακριβώς μας οδηγούν, απλά δεν μας το λένε.
    5) Αν οι Έλληνες που συναναστρέφεσαι θα πουλούσαν τη μάνα τους για τη σωστή τιμή, μάλλον κάνεις κακές παρέες. Ο μέσος Έλληνας χαιρόταν και το’χε καμάρι του να είχε κρατική ΔΕΗ και ΟΣΕ και Ολυμπιακή, ακόμα και ζημιογόνες.
    6) Οι πιστωτές μας είτε χρεοκοπήσουμε είτε όχι μια χαρά θα τα πάνε, δεν τους φοβάμαι. Εμείς να βάλουμε λίγη τάξη στο μαγαζάκι μας δεν γίνεται;

  70. trolloff said

    Μόλις τώρα διάβασα μια πολύ ενδιαφέροντα ανάλυση από γιατρό και προτείνει μια απλούστατη λύση. Λέει εν ολίγοις, Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει δικαίωμα να τυπώσει χρήμα. Οπότε, αν τυπώσει 550 δις, τότε όχι μόνο εξοφλούμε όλα τα χρέη μας, αλλά θα ζούμε και σαν βασιλιάδες εις τους αιώνες των αιώνων. Αμήν, λέγω, αμήν. Μερικοί έχουν ξεφύγει τελείως. Στην ίδια κατηγορία κατατάσσω και προτάσεις περί κουρέματος και ψαλιδίσματος. Προσωπικά προτείνω να πτωχεύσουμε εδώ και τώρα, τέτοια αγωνία και κατρακύλα δεν αντέχω.

  71. ΣΑΘ said

    @ 66:

    «Αν προκύψει κάποια χρεωκοπία ο χειμώνας του 1941 θα φαίνεται παιδική χαρά…» !!!

    Τα είπατε όλα, αγαπητέ μου άγνωστε «Rooster»!

    Γιατί τότε (το 1941) δεν ήταν όλος ο κόσμος μαζεμένος στις πόλεις, δεν υπήρχε πουθενά στην ύπαιθρο ούτε σπιθαμή γης ακαλλιέργητη και αχολογούσε ο τόπος από τα κουδούνια και τις φωνές.

    Και, το σημαντικότερο, οι άνθρωποι ήταν πιο ολιγαρκείς και πιο σκληραγωγημένοι.

    Ενώ τώρα……..

    Παρότι δεν σας ξέρω, κάτι μου λέει πως έχετε σημαντικά πράγματα να πείτε και να προτείνετε.

    Τώρα το ποιοι θα σας ακούσουν, είναι άλλο ζήτημα.

    Ψέλλισε και η….αφεντιά μου δυο σταράτα λόγια εκ βαθέων (31), μα δεν φαίνεται να ενδιαφέρουν κανέναν.

    Χαμένος κόπος;

    Χαίρε!

  72. Ενοχλητικό είναι που ορισμένοι ενοχλούνται που κάποιοι ακόμα έχουν συγκεκριμένη πολιτική άποψη και δεν το έχουν ρίξει στο «απολίτικο» και στο «όλοι ίδιοι είστε» που είναι πολύ της μόδας τελευταία.

    Άσε που έχουν γίνει ξαφνικά όλοι οικονομολόγοι, λες και το πρόβλημα της χώρας είναι οικονομικό και όχι κοινωνικοπολιτικό.
    Αναρωτιέμαι, εάν αύριο ως δια μαγείας εξαφανιζόταν το χρέος της χώρας, τι θα εμπόδιζε το ίδιο αποτυχημένο πολιτικό κατεστημένο να ξανακάνει τα ίδια;
    Και τι θα εμπόδιζε τον Έλληνα ψηφοφόρο από το να τους ξαναψηφίσει;
    Εδώ έχει καταρρεύσει το σύμπαν και στις δημοσκοπήσεις προηγείται ο …Σαμαράς!

    Όσοι ψάχνουν για μαγικές λύσεις και οικονομικές συνταγές εξόδου από την κρίση, σύντομα θα καταλάβουν ότι όλα αυτά είναι παραμύθια.
    Η κοινωνία μας έχει φαλιρίσει εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες.
    Η κοινωνίας μας γεννά στρεβλώσεις και αδιέξοδα όπως το οικονομικό μας αδιέξοδο, και όχι το αντίστροφο.

    Οι λύσεις λοιπόν δεν είναι αν θα πτωχεύσουμε ή όχι, αλλά αν ο Έλληνας ψηφοφόρος θα ψηφίζει υπεύθυνα με γνώμονα το καλό της κοινωνίας και όχι της πάρτης του.
    Και υπεύθυνος ψηφοφόρος σημαίνει υπεύθυνος πολίτης και όχι το νεοελληνικό γαϊδούρι που όλοι γνωρίζουμε…

  73. Rooster said

    @ 68Αποφεύγετε την αγένεια αγαπητέ λέγοντας ότι σπουδάζω την τρομοκρατία; Καλό κι αυτό. Αυτά που λέτε είναι σε γενικές γραμμές σωστά εκτός από την άποψη που έχετε ότι προπαγανδίζω. Είναι όμως και ελλιπή, καθώς και προϊόντα κακής πληροφόρησης. Π.Χ. αυτή η ιδέα για το μοίρασμα του χρέους θα είναι καταστροφική(εκτός από ανήθικη), διότι αν το χρέος μοιραστεί και έτσι μπορούν 10-15 οικονομίες μαζί με καμιά 30ρια ιδιώτες να το αντέξουν ( ο καθένας το μερίδιο του) τότε είναι που θα παρθεί η απόφαση να μας παρατήσουν στην μοίρα μας και να χρεοκοπήσουμε καθένας έχει το δικαίωμα να έχει την άποψη του κυρίως εκεί που έχει και μεγαλύτερο εύρος εμπειρίας και γνώσης. Αλλά δεν μπορούμε να μπούμε σε αυτή την συζήτηση είναι πολύ μεγάλη. Δύο πράγματα όμως είναι δεδομένα, πρέπει αμέσως και χωρίς δεύτερη σκέψη να δημιουργήσουμε πρωτογενές πλεόνασμα και να αποφύγουμε την χρεοκοπία. Οτιδήποτε άλλο δεν είναι αφελές αλλά προδοτικό. Αν έχετε καλύτερες απόψεις απ το μεσοπρόθεσμο (όπως πχ έχει ο Στέφανος Μάνος της Δράσης) με ευχαρίστηση να τις στηρίξω. Αλλά δεν έχετε. Κ αφού δεν έχετε καλό θα ήταν να απαντήσετε σε κάποια από τα ερωτήματα μου.
    Ευχαριστώ.

  74. Rooster said

    @ 71 Χαμένος κόπος δεν είναι.. Εγώ εκτίμησα το post σας και μάλιστα σαν όαση. Απλά ασχολήθηκα με άλλα post κατα την γνώμη μου επικίνδυνα

    «Ακόμα κι αν πρόκειται -τελικά- να χρεοκοπήσουμε, (πράγμα το οποίο είμαι βέβαιος ότι οι ‘εταίροι’ μας -για λόγους αμοιβαίου συμφέροντος- δεν θα αφήσουν να συμβεί), έχουμε χρέος εθνικό να ΠΕΙΣΟΥΜΕ ότι προσπαθήσαμε ειλικρινά με νύχια και με δόντια να το αποφύγουμε, και να τιμήσουμε ως χώρα τον λόγο μας και την υπογραφή μας. Και να μη γίνουμε τα ρεντίκολα, οι απατεώνες, οι ‘μπαταξήδες’, οι αναξιόπιστοι της Ευρώπης και του κόσμου.»

    Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο με εκφράζει και πόσο χαίρομαι που μεγάλωσαν κάποιοι με τέτοιες αρχές…

  75. Σχολιαστής said

    @31
    Προσυπογράφω

  76. Rooster said

    @ 69 Μερικές απαντήσεις σε ευγενικό πάντα πνεύμα.

    Με ενοχλεί η πολιτικοποίηση του blog όχι γιατί δεν πρέπει να είναι τα άτομα ή γιατί οι ημέρες δεν το επιτάσσουν, προς θεού, όμως βλέπω γίνεται αυτοσκοπός και εγώ «γνώρισα» το site αρχικά αλλά και το blog μετέπειτα αλλιώς.
    1) συμφωνώ
    2)συμφωνώ απόλυτα μακριά από εμένα οι απαγόρευση της άποψης. Απλά δυστυχώς πολύς κόσμος πατάει στην άγνοια του κόσμου για την οικονομία και Λαϊκίζει και αυτό τείνει να γείνει το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. Και προς αποφυγή οποιασδήποτε παρεξήγησης το οτι ασχολούμαι με τα οικονομικά δεν σημαίνει κάτι, υπάρχει πολύς κόσμος που είναι μηχανικοί η δικηγόροι οι μεταφραστές που έχουν τρομερές απόψεις. Πάρτε όμως το εξής παράδειγμα αν ήταν το μείζον ζήτημα της ελληνικής κοινωνίας η αναθεώρηση του συντάγματος θα με ανεχόσασταν να βγαίνω από δω κ από εκεί και με τις λιγοστές μου γνώσεις να το παίζω σπουδαίος;
    4)δυστυχώς θα είναι χειρότερα και τον λόγο τον δίνει ο ΣΑΘ στο σχόλιο του το 71
    5) Ίσως παρεξηγήθηκε λίγο αλλά αυτό που εννοώ είναι ότι αν ήθελαν κάτι (πχ την γη μας) αυτό που αρκούσε να κάνουν ήταν να μας κρατάνε σε μια ψεύτικη ευημερία και θα ήταν όλα καλά…
    6) Ειλικρινά σου λέω οι πιστωτές μας δεν θα τα πάνε μια χαρά… αλλά θέλει πολύ ανάλυση, για το δεύτερο σκέλος συμφωνώ και πάλι.
    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας,

  77. #73 Ακουστε με κυριε ρουστερ (ακα Ανδριανοπουλε). Ειναι γνωστη αυτη η αυταρχικη αντιληψη που οταν διαφωνει με τις προτασεις και τα αντεπιχειρηματα κανει οτι δε τα βλεπει αλλα κι οταν τα διαβλεπει δεν απαντα επι αυτων αλλα προσπαθει να τα διαβαλει. Για σας, το συμφερον σας και των εργοδοτων σας το συμφερον ειναι να διατηρηθει αυτο το συστημα που οδηγει μαθηματικα στην εξαθλιωση της κοινωνιας. Τα περι προδοσιας να τα πειτε στους εθνολαϊκιστες που εχουν και περασει μεγαλη.

  78. ΣοφίαΟικ said

    Εγώ δεν ξεέρω τίτοα από οικονομικά, ξέρω μόνο ότι καποια εποχή βρέθηκα με μεγάλο χρέος και μηδέν εισόδημα και ακολούθησα τη λογική μου για να το ξεφορτωθώ χωρίς να πουλήσω τίποτα. Αλλά αυτά δεν εφαρμόζονται σε κράτη, υποθέτω.
    Ως προς το ζήτημα που θέτει ο μπλογκοκύρης, η απάντηση είναι έλα ντε. Δεν χρειάζεται πώληση, χρειάζεται επενδυση. ότι θα περάσιε μια περίοδος που όλα θα χειροτερέψουν είνα γεγονός, το θέμα έιναι να μπουν οι βασεις για μελλοντική βελτίωση. Και δε με έχει πεισει κανένας ότι μπαινουν βάσεις για οτιδήποτε.

    ΥΓ Κι εμε΄να δεν μου αρεσιε η κομματικοποίηση του μπλογκ κύριε Ροιυστερ, αλλά το να συζητά κανείς την επικαιρότητα δεν είναι το ίδιο

  79. Ελευθερια said

    Μια αλλη συνεισφορα -αν ενδιαφερει κανεναν- ειναι το εξης αρθρο

    http://www.aformi.gr/2011/06/%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%86%CF%84%CF%89%CF%87%CE%AE-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1/
    (δεν εχει πολλες αναφορες, αλλα δεν ειναι πολυ δυσκολο φανταζομαι να διασταυρωσει κανεις αυτες τις πληροφοριες)

    Δεν χρειαζεται να ειμαστε οικονομολογοι και ειδικοι, αλλα η κοικη λογικη μερικες φορες αρκει για να βγαλουμε καποια συμπερασματα…

  80. Mindkaiser said

    @63

    Θα προσπαθήσω με τη σειρά μου να μη αναφερθώ στο ύφος που χρησιμοποιείτε, γιατί σέβομαι το επίπεδο του ιστολογίου.

    Τα μεγέθη που παρέθεσα, μόνο αποκυήματα φαντασίας δεν είναι. Θα σας παρακαλούσα να παρατηρήσετε ότι το ύψος του χρέους της γενικής κυβέρνησης που παρέθεσα (198,9%), ταυτίζεται με αυτό του δικού σας σχολίου #2. Αναφέρονται όμως στο σενάριο βάσης, το οποίο ΔΕΝ περιλαμβάνει τις παρεμβάσεις και αποκρατικοποιήσεις (σελίδα 45 της αιτιολογικής έκθεσης). Το αντίστοιχο μέγεθος ΜΕ τις παρεμβάσεις και τις αποκρατικοποιήσεις προϋπολογίζεται όπως προανέφερα στο 139,5% (πίνακας 3.10 ενότητα Β. σελ. 76 της αιτιολογικής έκθεσης).

    Με τα παραπάνω δεν υπονοώ ότι το μεσοπρόθεσμο είναι εφικτό, διότι διαφωνώ πλήρως με όλες τις παραδοχές του (ανάπτυξη από το 2012 και μετά ανεξαρτήτως ακολουθούμενης οικονομικής πολιτικής κ.α.). Απλά μια κριτική που στηρίζεται στο ότι το επίπεδο του δημοσίου χρέους θα είναι ίδιο -ή περίπου ίδιο- είτε γίνουν οι αποκρατικοποιήσεις είτε όχι, αδικεί το επίπεδο της συζήτησης. Παραβλέπει τη μείωση του ελλείμματος και την ανακοπή της δυναμικής του χρέους, τα οποία διατείνεται ότι θα επιτύχει ο συντάκτης της αιτιολογικής έκθεσης.

  81. Rooster said

    @ 77 οι εργοδότες μου καμία εξαθλίωση της κοινωνίας δεν θα ήθελαν, απο αυτήν ζουν. Δεν διατρέβλωσα τίποτα ούτε έκανα πως δεν έιδα κάτι άλλωστε η ανάλυση σας είναι επιπέδου Λαζόπουλου το να απαντήσω σε αυτήν δεν είναι κάτι δύσκολο πιστέψτε κύριε φωτόπουλε.

  82. Immortalité said

    Βλέπω ότι χάνω ενδιαφέροντα σχόλια, οπότε ας εγγραφώ.
    Κυρίως για να πω ότι τα στιχουργήματα του Νέου είναι εξαιρετικά! Μαζευτήκανε πολλά ταλέντα σε τούτο το σπίτι… 🙂

    Αναφορικά τώρα με το ζήτημα που μας απασχολεί όλους νομίζω, δεν πιστεύω ότι τα πράγματα είναι τόσο απλά όπως τα διλήμματα «μεσοπρόθεσμο ή τανκς» ή «μεσοπρόθεσμο ή πείνα κατοχής». Φυσικά και είμαι υπέρ της άποψης ότι θα πρέπει σαν κράτος να τιμήσουμε και την υπογραφή μας και τον λόγο μας στη διεθνή κοινότητα. Όμως, ο τρόπος διαχείρισης έχει μεγάλη σημασία. Αντί να βρισκόμαστε ενώπιον πιεστικών προθεσμιών και επικίνδυνων διλημμάτων, θα έπρεπε ίσως να βάλουμε κάτω τα χρωστούμενα να δούμε που χρωστάμε με πόσο τόκο και που επενδύθηκαν ή τσεπώθηκαν, να βάλουμε κάτω το τι μας χρωστάνε ποιοι και από πότε, να δούμε τι μπορούμε να κόψουμε χωρίς να υπονομεύσουμε τον κοινωνικό ιστό και την παροχή κοινωνικής πρόνοιας και πόσο μπορούμε να στηρίξουμε αξιοκρατικά την ανάπτυξη και να να καταστρωθεί όχι ένα «μεσοπρόθεσμο» αλλά ένα ουσιαστικό σχέδιο ανάπτυξης και εξόδου από την ύφεση. Μπορεί να μη σπούδασα οικονομικά αλλά λόγω δουλειάς κάνω πολλούς συμβιβασμούς χρεών. Με το πιστόλι στον κρόταφο δουλειά δεν γίνεται. Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν δείχνει να έχει καμία ικανότητα ουσιαστικής διαπραγμάτευσης και αυτό είναι που έχει βγάλει τον κόσμο στους δρόμους. Το δικό μου «όχι» στο μεσοπρόθεσμο δεν συντάσσεται με το «δεν χρωστάω δεν πληρώνω» αλλά με το ότι πιστεύω ότι είναι λάθος η αντιμετώπιση του χρέους.

    @66 Αγαπητέ Ρούστερ, ο μπαμπάς μου με μεγάλωσε με την ιδέα ότι όλα τα ανθρώπινα προβλήματα είναι στη ρίζα τους οικονομικά. Και πολιτικά θα συμπλήρωνα εγώ τώρα που μεγάλωσα. Ιδίως τα γλωσσικά, για όσους έχουν παρακολουθήσει το γλωσσικό στην Ελλάδα, είναι βαθύτατα πολιτικά. Άρα το σπίτι του οικοδεσπότη μας δεν θα μπορούσε να είναι απολιτίκ. Ανεξάρτητα από το ότι είναι δικαίωμά του να γράφει ότι θέλει στο σπίτι του, εμένα προσωπικά μου αρέσει διότι, ασχέτως με το αν συμφωνώ ή όχι, διαβάζω διαφορετικές απόψεις και αυτό κάνει την πολιτική συζήτηση πάντα πλουσιότερη. Και έτσι έγινε βήμα για να εκφράσατε και σεις την δική σας πολιτική άποψη. 🙂

    @ Χρήστο γενικότερα,

    Καιρό τώρα έχω την απορία: από πότε το νοικοκυραίος έγινε βρισιά; και τι είναι οι μη νοικυραίοι; ανοικοκύρευτοι; ή επαναστάτες που ψάχνουν την ευκαιρία να νοικοκυρευτούν;

  83. Immortalité said

    @77 Μ’ αρέσει που επιχειρηματολογείς αναφερόμενος στο εισόδημα του σχολιαστή και στην πρόθεση των εργοδοτών του την οποία γνωρίζεις (;) απέξω κι ανακατωτά. Νάις

  84. #83 Τωρα μου κανες τα μουτρα κιμα με αυτο το σχολιο. Βερι ναϊς

  85. ΣοφίαΟικ said

    Συμφωνών με την Ιμόρ, δουλέιές με το πιστόλι στον κρόταφο δε γίνονται και τελικά εγω που έιμαι μακρυά και τα βλεπω από απόσταση περισσότερο ενοχλούμαι που βλέπω ότι δεν υπάρχει συστηματική και σοβαρη αντιμετώπιση του προβλήματος από τους πολιτικούς, που στο κάτω κάτω, αυτό είναι το ελάχιστο που περιμενεις να δεις σε μια κριση (και εννοείται πιο πολύ το περιμένεις παό την κυβερνηση). Δεν περιμένω να αποκαλυφθεί κανένας καινούργιος ηγέτης- εθνάρχης- εθνικός ήρωας.

  86. Immortalité said

    @84 Έλα! Και γω που νόμιζα ότι δεν μπορεί τίποτα να σου κάνει τη μούρη κρέας.

  87. #81.Κυριε Ανδριανοπουλε δε περιμενα και τιποτε αλλο απο λογου σας, ειναι γνωστος ο πολιτικος σας λογος.
    #80 Οπως λετε κι εσεις η παραδοχες για την επιτυχια του μεσοπροθεσμου ειναι μαγικες (5% αναπτυξη απο σημερα μεχρι το 2025) Οποτε το 198% χρεος ειναι ποιο κοντα στη πραγματικοτητα.

  88. Μαρία said

    Κουρουπλής ΟΧΙ
    Παπαδημητρίου ΝΑΙ

  89. mindkaiser said

    @87

    Συνεπώς συμφωνείτε υποθέτω ότι η οποιαδήποτε κριτική γίνεται στο μεσοπρόθεσμο οφείλει να γίνεται:

    1) είτε σε βάση ρεαλισμού των παραδοχών
    2) είναι σε ιδεολογική βάση οικονομικής οργάνωσης.

    Αν παρέθεσα τα μεγέθη του μεσοπρόθεσμου, δεν είναι επειδή συμφωνώ με τις παραδοχές του. Είναι για να επισημάνω ότι η κριτική που του ασκείται πολλές φορές είναι πρόχειρη, ρίχνοντας έτσι νερό στον μύλο των θιασωτών του.

  90. @88: Αθανασιάδης ΝΑΙ τελικά, μετά από ηρωικό λογύδριο 🙂

  91. Rooster said

    @ 87 Παρεξήγησα το επίπεδο σου, ο λαζόπουλος για εσένα είναι βαρύς.

    @ 82 Σεβαστό το όχι σου στο μεσοπρόθεσμο, δεν το υποστηρίζει και κανένας λογικός νομίζω άλλωστε. Ούτε με το πιστόλι στον κρόταφο γίνεται δουλειά, πολύ σωστό και αυτό. Κάνω και μια πρόβλεψη. ένα καλό του ΔΝΤ είναι οτι όπου έχει πάει (Αργεντινή, Ουκρανία, Τουρκία κλπ) έχει αλλάξει άρδην το πολιτικό σκηνικό. Και νομίζω οτι ζούμε το τέλος αυτών των πολιτικών.. Αντε να δούμε ποιους θα βάλουμε μετά..

  92. sarant said

    Να με συμπαθάτε που δεν σχολίασα ως τώρα, έλειπα. Μια επισήμανση επί της διαδικασίας, στον Ρούστερ:

    Αν μετρήσουμε τα «πολιτικοποιημένα» άρθρα θα δείτε ότι δεν είναι και τόσο πολλά. Αν εννοείτε ότι τα ακραιφνώς γλωσσικά άρθρα συγκεντρώνουν λιγότερα σχόλια από τα «πολιτικά» (δεν είμαι βέβαιος ότι ισχύει αυτό) δεν έχετε παρά να σχολιάζετε στα μεν και όχι στα δε 🙂

  93. Μαρία said

    90 Ενθυμούμενος τη βουκολική θεωρία του Αβέρωφ.

  94. ὅ,τι πουλᾶμε καὶ τώρα: ψευτομαγκιά, τσαμπουκᾶ καὶ τρέλα.

  95. Χρηστος Κ. said

    #89 Συμφωνω.
    #91 Τρολεϋ

  96. Immortalité said

    @95 β Το παίρνεις και την κάνεις;

  97. Χρηστος Κ. said

    #96 Ευθυμησαμε

  98. Immortalité said

    @97 Χαίρομαι. Δεν σας το ‘χα.

  99. Νέο kid στο block said

    Λοιπόν το Μεσοπρόθεσμο το ΝΑΙ του, έχει πάρει
    Ωχχχ, πεθερούλη μου καλέ, σφίξ’ κι άλλο το ζωνάρι

    Τι κι αν ξενοκουβάλησες μυρίους τόσους τόνους
    Θέλει θυσίες και αντοχές στους χαλεπούς τους χρόνους
    ..κι ας δούλεψες κι ας μόχθησες ,σαράντα τόσους χρόνους

    Η σύνταξη σου παχυλή, δίκαιο το ψαλίδι
    Άκου επτακόσια τόσα ευρώ…κι ας είσαι σαμιαμίδι

    Στη δίαιτα λοιπόν και εσύ, αν κι έχεις σιλουέτα
    Των βολευτών η ψήφος μας ,σου δίδει σιγαρέτα

    Τα ένσημα της φάμπρικας στο Ντόρντμουντ… θα γυρίσουν
    Έχουμε αξίους πολιτικούς να τα διεκδικήσουν…

    Μα φταις κι εσύ! Το είπανε, ο Θόδωρας και οι άλλοι
    Όλοι μαζί το βάλατε το χέρι στο τσουκάλι.

    Τι? Εσύ δούλευες? Πολέμησες και λίγο?
    Βρε ας τα αυτά τα πονηρά..μας κάνεις τον κολίγο…

    Η Λογική είναι σκληρή, σκληροί και οι αριθμοί της
    Για να ορθωθεί το κράτος μας ,θα γίνεις …μακαρίτης (φτου κακά!)

    Κλείνω αυτές τις ρίμες μου
    στραβοκοιτών …ως πότης
    Η Ντόρα και οι συν αυτή… θεέ μου υπευθυνότης!
    Με αποχή και κρύψιμο… σώνεται η ανθρωπότης…

    Μη κράξετε, μη ψέξετε ,μη τώρα μη ποτέ,
    Το ξέρω, η μάνα του κιοτή …δεν έκλαψε ποτέ!

    (Ζητώ συγγνώμη για τον προσωπικό τόνο του ‘δημιουργήματος’ αλλά έτσι μου βγήκε αυθόρμητα…)

  100. Μαρία said

    97 Μια αδιάκριτη ερώτηση. Με την Αθηνά και το Θόδωρο έχεις συγγένεια;

  101. ΣΑΘ said

    @ 94:

    Αν σας ‘διαβάζω’ σωστά, στην ερώτηση του ‘Νοικοδεσπότη’: «Το 2015 τι θα πουλήσουμε; «, απαντάτε: «ὅ,τι πουλᾶμε καὶ τώρα: ψευτομαγκιά, τσαμπουκᾶ καὶ τρέλα.»

    Με όλον τον οφειλόμενο σεβασμό στον ξεχωριστό λόγο σας, δεν συμμερίζομαι την απαισιοδοξία σας.

    Ψέλλισα την ταπεινή μου γνώμη στο 31:

    «…………….Κάτι μου λέει ότι κάτι θα μείνει σ’ αυτόν τον καταραμένο τόπο από αυτό το μάτωμα και ότι κάποτε μπορεί και να χρωστάμε χάρη στο Μνημόνιο, στο Μεσοπρόθεσμο Π.Δ.Σ. και σ’ ό,τι ακόμα χρειαστεί για το ξεπέρασμα αυτού του εφιάλτη.

    Αφού ξεπεράσαμε το ’22 και τον Εμφύλιο, μπορούμε να τα καταφέρουμε και τώρα!

    Αν δεν τα καταφέρουμε ούτε και τώρα (κάνοντας τη μείζονα αυτή Κρίση μείζονα Ευκαιρία) να μετατρέψουμε αυτό το μπορντέλο σε Κράτος Δικαίου, καλύτερα να χαθούμε. ………. Οι Έλληνες είμαστε φιλότιμος λαός. Αν δούμε ότι μπαίνει άγριο χέρι στους αχρείους, στα λαμόγια, στους αεριτζήδες, στη συνδικαλητεία, στους συστηματικούς φοροφυγάδες, στους καταχραστές δημοσίου χρήματος κ.τ.λ., θα δώσουμε και τη μπουκιά απ’ το στόμα μας για να σωθεί η χώρα, να μη θέσουμε σε κίνδυνο το μέλλον των παιδιών μας και να μη γυρίσουμε ως χώρα πολλές δεκαετίες πίσω.»

    Εκείνο που χρειάζεται, είναι να φυσήξει άλλος αέρας και να πρυτανεύσει «ο διακαής και γνήσιος έρως ……. προς το δημόσιον καλόν», που τόσο ωραία λέει ο παππούς μας ο Ιώσηπος Μοισιόδαξ!

    Ίσως μια νέα «Φιλική Εταιρεία», μια νέα «Μεγάλη Ιδέα» που θα βάλει στόχο τη δημιουργία -επιτέλους- Κράτους Δικαίου, δεν νομίζω ότι είναι πάνω από τις δυνάμεις μας ως λαού και ως έθνους.

    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

  102. τὸ ἔγραψα πολὺ πολὺ βιαστικὰ γι’αὐτὸ εἶναι κάπως ἄκομψο καὶ τραχύ, ἀλλὰ σᾶς τὸ ἀφιερώνω:

    Βροχὲς πολλὲς προβλέπονται σ’ὁλόκληρη τὴν χώρα,
    φόρων βροχὲς καὶ εἰσφορές, τὸ πάρτυ ἀρχίζει τώρα
    ἀνοίξανε οἱ οὐρανοὶ καὶ μέσα ἀπὸ τὰ νέφη
    μὲ ὕφος νταβατζήδικο ὁ Βενιζέλος γνέφει:
    φόροι σὲ ὅλα καὶ παντοῦ καὶ εἰσφορὲς καὶ τέλη
    φόρος στὸ βάλς, στὸ τσάμικο, φόρος στὸ τσιφτετέλι,
    φόρος καὶ στὸ κατούρημα, στὸ χέσιμο ὡσαύτως,
    φόρος σὲ ὅποιον στιχουρχεῖ πολὺ κι ἀκαταπαύτως,
    φόρος στὴν πᾶσα ποὺ μιλᾷς καὶ γράφεις ξένη γλῶσσα,
    φόρος γιὰ κάθε μιὰ τοῦ ΣΥΡΙΖΑ καινούργια συνιστῶσα,
    φόρος γιὰ κάθε τρίχα σου σὲ πόδια καὶ μασχάλη,
    φόρος σὲ κάθε ἀκουστικὸ καὶ κάθε ματογυάλι,
    φόρος γιὰ κάθε ἐπαφὴ στὸ facebook κι ἐπίσης
    φόρος στῶν μπλὸγκ τὰ σχόλια, φόρος στὶς ἀναρτήσεις,
    φόρος σὲ τόνους, πνεύματα, ἰδίως στὴν βαρεῖα,
    φόρος καὶ στὰ ἀνέκδοτα, ἀκόμη καὶ στὰ κρύα.
    Μὲ τέτοιο ποὔρχεται βαρὺ κι ἀσήκωτο τσουνάμι
    φτιάξε μοῦ λένε κιβωτό, στὸ μάκρος της ποτάμι,
    πανύψηλ΄ ἴσα μὲ βουνὸ γιὰ νὰ χωράῃ μέσα
    τοὺς Ἕλληνες ποὺ βάλανε στὴν χώρα νὰ μιὰ φέσα!
    Βάλ’τους ἐκεὶ μπὰς καὶ σωθοῦν κι ἄμα κοπάσῃ ἡ μπόρα
    ἀμόλα μαῦρο κόρακα νὰ δῇ πῶς θἆναι ἡ χώρα,
    κι ἅμα ποτὲ δὲν ξαναρθῇ , ἕνα σοῦ μένει μόνο
    ἀμόλα ἀσπροπερίστερο νὰ φέρῃ ἐλαίας κλῶνο,
    τότ’ἔβγα ἔξω καὶ μαζὶ νὰ βγάλῃς καὶ τοὺς ἄλλους
    κι ὅρκο νὰ δώσετε βαρὺ τοὺς δύο τοὺς μεγάλους
    ποτὲ νὰ μὴ ψηφίσετε εἰδάλλως μὴ θαρρῆτε
    πὼς δεύτερη θὰ ἔχετε ἐλπίδα νὰ σωθῆτε.

  103. sarant said

    Κορνήλιε, δεν θέλω να σε παινέψω, αλλά αν έβγαινε ακόμα ο Ρωμηός αυτό θα είχε πρωτοσέλιδο αύριο!

  104. sarant said

    101: ΣΑΘ, ειλικρινά έχετε κάποιο δείγμα γραφής που να σας δίνει ελπίδες ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει τη θέληση ή τη δυνατότητα να ξεκινήσει τέτοια ανορθωτική πορεία; Είδατε, ας πούμε, κάποια υπερκομματική και αξιοκρατική τοποθέτηση προσώπου σε καίρια θέση;

  105. νέο kid στο block said

    Δέσποτα, υποκλίνομαι στη μαστοριά την τόση,
    των στοίχων η μαγεία σου, τους φόρους να γλυτώσει!
    Και όπως λέει και ο Σαράντ, ακόμα και ο Σουρής,
    θα φώναζε…Τι μάστορης!… ετούτος ο Κορνής!

  106. Στέφανος ο Γαλαζοαίματος said

    Εμείς εδώ στη Θεσσαλονίκη, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αφού ψάξαμε πολύ, ανακαλύψαμε τελικά τον ένοχο για το χάλι της ελληνικής οικονομίας! Ακούστε τι λέει ο ιστορικός ερευνητής μας Νίκος Μαραντζίδης στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της Κυριακής 26 Ιουνίου: «Στην Ελλάδα υπάρχει τεράστιο έλλειμμα ενός, κατά τα δυτικά πρότυπα, φιλελεύθερου αντικομουνισμού. (πώς δεν τον είχαμε ανακαλύψει τόσα χρόνια, βρε παιδί μου;) Ένας τέτοιος αντικομμουνισμός θα μας είχε προφυλάξει σαν κοινωνία από πολλές ανοησίες που κυριάρχησαν στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης, και συνέβαλαν να φτάσει η Ελλάδα εδώ που έφτασε.»
    Υστερα από μια τέτοια ανακάλυψη, μπορούμε να ανοίξουμε ξανά τη Μακρόνησο και να στείλουμε εκεί όλους τους βρομοκομουνιστές που έφεραν τη χώρα στην οικονομική, πολιτική, κοινωνική, ηθική κτλ. καταστροφή! Α. όλα κι όλα! Εμείς στην Καθημερινή και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία μπορούμε να γίνουμε πολύ κακοί άμα χρειαστεί!

  107. ΣΑΘ said

    @ 104:

    Θεωρώ την παρούσα κυβέρνηση απελπιστικά «λίγη» για τη διαχείρηση μιας τέτοιας Κρίσης, και παντελώς ανίκανη να πρωτοστατήσει στην αναγέννηση τής Ελλάδας και τη δημιουργία πραγματικού Κράτους Δικαίου. Διότι τα ‘σπλάχνα’ της είναι σάπια.

    Δεν μιλώ για τις δυνατότητες και τις προοπτικές αυτής τής κυβέρνησης, αγαπητέ κ. Σαραντάκο.
    Μιλώ για τις δυνατότητες και τις προοπτικές τού Λαού και του Έθνους μας.
    Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει ν’ αλλάξουμε άλογο μέσα στο ποτάμι. Αυτήν την κυβέρνηση επέλεξε συνταγματικά ο Ελληνικός Λαός, μ’ αυτήν θα δώσουμε τη μάχη. Άλλωστε, και εκλογές να γίνουν, πάλι «για τον γάιδαρο καβάλα» θα ‘μαστε…
    Όσο για τον ‘Πόλεμο’ που χρειάζεται γι’ αυτό που αποκάλεσα «αναγέννηση», αυτός χρειάζεται άλλα πράγματα.

    Το ξανάγραψα στο 31. Χρειάζεται επειγόντως κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας, στελεχωμένη με ό,τι καλύτερο (εντός ή εκτός Βουλής) διαθέτει ο Ελληνισμός, με έκτακτες εξουσίες και όσο γίνεται ευρύτερη κοινοβουλευτική στήριξη.

    Μια φωτισμένη και αποφασισμένη Κ ο ι ν ο β ο υ λ ε υ τ ι κ ή Δικτατορία !!!

  108. ΣΑΘ said

    «διαχείριση» παρακαλώ.

  109. Στέφανος ο Γαλαζοαίματος said

    Ακολουθεί (προς συμπλήρωση του σχολίου 106) μαγνητοφωνημένος διάλογος ανάμεσα σε πρωτοκλασάτο υπουργό της κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή (Κ) και στο διοικητή της Εθνικής Τράπεζας (Δ):

    Κ: Έλα ρε μ…..
    Δ: Τι γίνεται παλιόφιλε να πούμε;
    Κ: Αστα να πάνε! Έχω εδώ την Αλέκα και τον Αλέκο. Μήπως μπορούμε να βολέψουμε καμιά 50αριά συντρόφους; Ας είναι και σε υποκαταστήματα…
    Δ: Καλά, γ… το μ… της μ…! Τις προάλες διορίσαμε 28 άτομα και μου ζητάτε κι άλλους!
    Κ: Βάλτους κι αυτούς και σου υπόσχομαι να γίνω πιο φιλελεύθερος αντικομμουνιστής!
    Δ: Καλά είσαι και πολύ μ….. Ξέχασες τα δάνεια που δώσαμε για να γίνει το Σπίτι του Λαού: Καλό φέσι μας έβαλαν! Αμ η Αυγή! Συνέχεια καλύπτουμε τα ελλείμματά της, ρε π….
    Κ: Εχεις δίκιο φιλαράκι να πούμε. Κάντο για το Χαρίλαο, για τη ψυχούλα του!
    Δ:Τι να σου …(ακατάληπτο). Παράτε με τώρα, γιατί έχω να διαβάσω το Κεφάλαιο του Μαρξ!

  110. voulagx said

    #102 συμπληρωματικο
    φορος στις μαλακιες μας, φορος και στα γαμισια,
    ωστε να ξεχρεωσουμε με τα πολλα τα χυσια!

  111. papoylis said

    Νικόλα

    χωρίς να θέλω να μπω σε επί της ουσίας συζήτηση με διάφορους εδώ Ηρακλείς της «πολιτικής και οικονομικής ορθότητας» να δώσω χαιρετίσματα στον αγαπητό μου κο ΣΑΘ. Προτείνει κυβέρνηση «Εθνικής Ενότητος» και μάλιστα με έκτακτες εξουσίες που θα περιλαμβάνει άτομα από το κυνοβούλιο αλλά και αριστίνδην προσωπικότητες. Από πού ( συνταγματικά τουλάχιστον γιατί αλλιώς ξέρουμε 🙂 ) θα αντλεί το έκτρωμα αυτό νομιμοποίηση και εξουσίες ;;;

    Φαντάζομαι ότι μπροστά στη «σωτηρία της πατρίδος» αυτά είναι ψιλά γράμματα για τον εξαίρετο σχολιαστή 🙂 🙂

    Απαντώντας εν τάχει και στο ερώτημα σου να πω ότι το 2015 είναι ΠΟΛΥ μακρυά και επομένως αν όλα πάνε καλά με τη ψήφιση του μεσοπροθέσμου αύριο , το επόμενο ραντεβουδάκι θα είναι μέσα Σεπτεμβρίου. Όλα όσα αναφέρωνται και σχεδιάζωνται στο μεσοπρόθεσμο ( μακροοικονομικά μεγέθη ) στη καλύτερη περίπτωση αποτελούν ονειρώξεις μπάκουρα αν ληφθεί υπόψιν το διεθνές οικονομικό περιβάλλον και οι προοπτικές του , η ρευστότητα των εξελίξεων και η ευπάθεια σε μικρές ( αναλογικά ) επιδράσεις . Κοντολογίς όλα όσα προβλέπωνται στο μεσοπρόθεσμο ως τελικά μεγέθη για το 2015 είναι στη καλύτερη περίπτωση ασκήσεις νεοσσών που πειραματίζονται με μοντελάκια….. 🙂

  112. Παραλίγο να σωζόταν η πατρίδα, αφού τελικά ψηφίστηκε το Μεσοπρόθεσμο -αλλά η καταστροφή ήρθε από κει που δεν το περιμέναμε, με την εκκένωση του Κινγκ Τζωρτζ. Τέτοιο πλήγμα στην εικόνα της χώρας, κρίμα τόσες τρεμάμενες συνειδήσεις που είπαν το ναι το σωστό που θα τους καταβάλλει.

  113. Τρύφων said

    Ακόμα τούτη η άνοιξη, τούτο το καλοκαίρι, ραγιάδες, ραγιάδες …

  114. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Μπράβο βρε Κορνήλιε! Δεν έχω ξαναδεί θρησκευόμενο, σαν εσένα, άνθρωπο με τέτοιο πνεύμα! Μη το πάρεις στραβά, το εννοώ. 🙂

  115. Μαρία said

    111 Παππούλη, είσαι άδικος. Αν αυτή η φωτισμένη κλπ Δικτατορία (προσοχή στο κεφαλαίο) προβλέπει , όπως τον παλιό καλό καιρό, και διακοπές με έξοδα του ελλην. κράτους σε νησιά και ραχούλες, μπορεί εμείς να καλοπεράσουμε.

  116. νέο kid στο block said

    Το κωμικότερο βέβαια είναι ότι ενώ εν Ελλάδι αποκαλείτε ‘μεσοπρόθεσμο’ οι ξένοι Μ.Μ.Έδες (και δη, όλοι οι Αγγλόφωνοι) το λένε απλά και ντόμπρα ‘Austerity measures’ ‘μέτρα αυστηρής λιτότητας’
    Μανία αυτοί οι ‘βάρβαροι’ ρε παιδί μου να μην εξωραΐζουν…
    Μα τόση κυνικότης? Τόσος ρεαλισμός πια?
    Διανθίστε λίγο ρε παιδιά…

  117. νέο kid στο block said

    ‘αποκαλείται ‘μεσοπρόθεσμο’…. διάολε!

  118. σὲ ὅσους παίνεψαν τὸ στιχούργημά μου φόρος 23% ἀνὰ γράμμα καὶ σημεῖο στίξεως. τὰ εἰκονίδια ἔχουν φόρο 29%.

  119. Immortalité said

    @102 Ντούζ πουάν! με τόνο και βαροπατημένους!!! 🙂

    Να σου θυμίσω ότι, αν ήμουν φαντάρος θα ήμουν τέσσερις μέρες φυλακή

  120. #119, καλὰ καλά κυρία λοχαγέ, κάτι θὰ κάνουμε.

    (ὑπ’ὄψιν ὅτι εἶμαι ἔφεδρος ἀνθυπολοχαγὸς ὁπότε χρειάζεται ἔγγραφο ἐγκαλητήριο :P)

  121. sarant said

    107: ΣΑΘ, ζητάτε πολλά: και φωτισμένη και κοινοβουλευτική και δικτατορία! Δηλαδή κάτι σαν την κυβέρνηση Βενιζέλου 1917-20; Που οδήγησε… στη μικρασιατική καταστροφή;

  122. ναί, μόνο ποὺ ἐκείνη οὔτε ἀπὸ ἐκλογὲς προέκυψε (ἀναστήθηκε ἀπὸ τὶς προηγούμενες) οὔτε καὶ ἑνωτικὴ ἦταν!

  123. gbaloglou said

    88

    πάντα μαχητής και ασυμβίβαστος

  124. Ἐγὼ κι ὁ Δύτης δὲν πάψουμε ποτὲ νὰ πιστεύουμε ὅτι ἐμπλέκεται ἡ Ἀδελφότητα σὲ ὅλα αὐτά… 😛

  125. νέο kid στο block said

    @118. Έεεειιι !… καλά ανά γράμμα ,αλλά και ανά σημείο στίξης?? εσύ δεν είσαι εφορία πια, ο Νοσφεράτου είσαι!
    (Άσε που άμα σε καρφώσουμε στη Διαμαντοπούλου ότι χρησιμοποιείς βαρείες και δασείες, θα σου κόψει το Wi-Fi και θα γυρίσεις στη…νεολιθική εποχή , μη σου πω θα σε εγγράψει στην… εφορεία αρχαιοτήτων)¨
    🙂

  126. Μαρία said

    123 Για κατάληψη της Σχολής τυφλών Καλλιθέας αλλά το 74-75 είχα διαβάσει σ’ ένα κείμενο του Θείου(ξέρουμε ποιος) και τα ξαναβρήκα εύκολα γουγλίζοντας:
    http://panosz.wordpress.com/2008/10/16/isidoros-4/

  127. ΣΑΘ said

    Στους καλόπιστους συνομιλητές μου και μόνον, θυμίζω ότι μίλησα (31 και 107) για «….κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας, στελεχωμένη με ό,τι καλύτερο (εντός ή εκτός Βουλής) διαθέτει ο Ελληνισμός, με έκτακτες εξουσίες και ό σ ο γ ί ν ε τ α ι ε υ ρ ύ τ ε ρ η κ ο ι ν ο β ο υ λ ε υ τ ι κ ή σ τ ή ρ ι ξ η.

    Μια φωτισμένη και αποφασισμένη Κ ο ι ν ο β ο υ λ ε υ τ ι κ ή Δικτατορία !!!»

    Τους ελάχιστους που (κατά πάγια τακτική) εσκεμμένα διαστρεβλώνουν τα λόγια μου, τους αφήνω στον ιώδη κόσμο τους.

  128. sarant said

    122: Ασφαλώς, αλλά είναι ό,τι πιο κοντινό υπάρχει -στην ιστορία- στο ιδανικό που προτείνει ο ΣΑΘ.

  129. ΣΑΘ said

    @ 121:

    Αν δεν είναι παντελώς ανακριβές ιστορικά, είναι τουλάχιστον παρατραβηγμένο να ισχυριζόμαστε ότι ήταν η κυβέρνηση Βενιζέλου (1917 – 1920) που, όπως λέτε, «οδήγησε… στη μικρασιατική καταστροφή» (!)

    Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση αυτή παρέμεινε στην εξουσία μέχρι το φθινόπωρο τού 1920. Και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα είχαμε οδηγηθεί στη μικρασιατική καταστροφή, αν τις εκλογές τής 1ης Νοεμβρίου 1920 τις είχε κερδίσει ο Βενιζέλος και όχι οι αντίπαλοί του. Άλλο εμπλοκή (Μάιος 1919), κι άλλο Σαγγάριος και καταστροφή.

    @ 122:

    «ναί, μόνο ποὺ ἐκείνη οὔτε ἀπὸ ἐκλογὲς προέκυψε (ἀναστήθηκε ἀπὸ τὶς προηγούμενες) οὔτε καὶ ἑνωτικὴ ἦταν! »

    Τι θα πει ‘δεν προέκυψε από εκλογές’, αγαπητέ ;
    Οι εκλογές τής 31ης Μαΐου 1915 (στις οποίες ο Βενιζέλος είχε λάβει το 60% (περίπου) των ψήφων, δεν ήταν νόμιμες;

    Και το Β.Δ. τής 29ης Οκτωβρίου 1915, με το οποίο διαλυόταν η βουλή που είχε προέλθει από τις εκλογές εκείνες (του Μαΐου 1915), δεν ήταν -τουλάχιστο σύμφωνα με τις εγκυρότερες ερμηνείες- αντισυνταγματικό;

    Όσο κι αν η ‘νεκρανάσταση’ (γι’ αυτό και «Βουλή των Λαζάρων») -με Β.Δ. τής 29ης Ιουνίου τού 1917, τής διαλυμένης Βουλής που είχε προκύψει από τις εκλογές τού Μαΐου του 1915, δεν ήταν ‘συνταγματικά άμεμπτη’, η λύση αυτή ήταν μια έντιμη λύση ανάγκης σε συνθήκες εθνικού διχασμού και παγκοσμίου πολέμου.

    Στο κάτω – κάτω, προς τι η αναζήτηση ιστορικού προηγούμενου;
    Κι αν δεν υπάρχει (που υπάρχει ) παραπλήσιο ιστορικό προηγούμενο, γιατί να μην είναι τ ώ ρ α η πρώτη φορά;

  130. δὲν γνωρίζω ἄλλο προηγούμενο στὴν ἱστορία ποὺ Βουλὴ διαλυμένη νόμιμα ἢ παράνομα ἀνασταίνεται. δηλαδὴ τὸ 1944 ἔπρεπε νὰ ἀναστηθῇ ἡ διαλυμένη τὴν 4η Αὐγούστου 1936 Βουλὴ ποὺ προέκυψε ἀπὸ τὶς ἐκλογὲς τῆς 26.1.1936. Ἤ μήπως τὸ κίνημα τῆς Ἐθνικῆς Ἀμύνης ἦταν κάτι ποὺ ἐκπροσωποῦσε ὅλον τὸν λαό; Ἤ μήπως δὲν ὑπῆρξε διασχμός, ἀκόμη καὶ ἐμφύλιος;

  131. Χρηστος Κ. said

    #100 Ναι. Μπορεις να παρεις το μεηλ μου απο το Νικοκυρη

  132. ΣΑΘ said

    @ 130:

    Ούτε και εγώ γνωρίζω (και δεν νομίζω ότι υπάρχει στην ιστορία μας) άλλη ‘νεκραναστημένη’ Βουλή.

    Ο Βενιζέλος, ωστόσο, αντιμετώπιζε μια εντελώς έκτακτη κατάσταση, που δεν μπορεί επ’ ουδενί να συγκριθεί με τη σημερινή. (Ένα κράτος ουσιαστικά κομμένο στα δυο και διοικητικά σχεδόν διαλυμένο, συνεχείς στάσεις ενός σχεδόν ανύπαρκτου στρατού και μάλιστα εν όψει συμμετοχής μας σε πόλεμο, γερμανοβουλγαρική και ‘συμμαχική’ κατοχή σε τμήμα τής Μακεδονίας στα πλαίσια ενός παγκοσμίου πολέμου, ένας λαός αιματηρά και αβυσσαλέα διχασμένος κ.τ.λ.)
    Όλα αυτά τον ανάγκασαν να στήσει ένα ιδιάζον -ουσιαστικά επαναστατικό- καθεστώς, μια «κοινοβουλευτική δικτατορία».

    Ας μην κατατριβόμαστε με αυτονόητα πράγματα:

    Μιλώντας παραπάνω για «…..κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας, στελεχωμένη με ό,τι καλύτερο (εντός ή εκτός Βουλής) διαθέτει ο Ελληνισμός, με έκτακτες εξουσίες και ό σ ο γ ί ν ε τ α ι ε υ ρ ύ τ ε ρ η κ ο ι ν ο β ο υ λ ε υ τ ι κ ή σ τ ή ρ ι ξ η.
    Μια φωτισμένη και αποφασισμένη Κ ο ι ν ο β ο υ λ ε υ τ ι κ ή Δικτατορία !!!” , δεν εννοώ ούτε συνταγματική εκτροπή ούτε ‘ξερονήσια’ κ.τ.λ. γνωστά.

    Ο όρος «Κ ο ι ν ο β ο υ λ ε υ τ ι κ ή Δικτατορία» είναι σαφώς σ χ ή μ α λ ό γ ο υ.
    Διότι οι όροι «Κοινοβουλευτική» και «Δικτατορία» αποκλείουν ο ένας τον άλλον.

    Εκείνο που σαφώς εννοώ, είναι μια κυβέρνηση εκτάκτου ανάγκης, φωτισμένη και αποφασισμένη, με τέτοιες κοινοβουλευτικές «πλάτες» ώστε να μπορεί να ξεθεμελιώσει και να «πάρει κεφάλια», χωρίς να τρέμει ότι θα τη ρίξει κάποιος ‘Συμπιλίδης’ ή κάποιος (κατά τα λοιπά συμπαθέστατος και αξιοσέβαστος) ‘Κουρουμπλής’.

    Καλημέρα σε όλους!

  133. 180+ said

    Δεν είναι απαραίτητη κοινοβουλευτική δικτατορία. Μια συναίνεση των δύο μεγάλων κομμάτων αρκεί. Με ή χωρίς τον ΓΑΠ ως πρωθυπουργό. Αλλά και το κόλπο με τους 180 ψήφους θα αρκούσε για να πέσουν μερικά προσωπεία. Είμαι σίγουρος, μερικοί το παίζουν τζάμπα μάγκες, και μπρος στο τρόμο της χρεοκοπίας και εκδίωξης από το Ευρώ, ασχέτως αν αυτά είναι εφικτά ή λέγονται για να συνετίσουν το κόσμο, ακόμα και η Παπαρήγα με τον Τσίπρα αγκαλιά θα έριχναν θετική ψήφο. Κυρίως όμως θα συγκρατούσαν το λαό.

  134. papoylis said

    Αγαπητέ κύριε ΣΑΘ

    φαντάζομαι ότι το προτεινόμενο από σας εθνοσωτήριο σχήμα θα αναζητήσει νομιμοποίηση κυνοβουλευτική την οποία δεν θα δυσκολευθεί να την επιτύχει , αν λάβουμε υπόψιν και τη σωρεία «προθύμων» που κυκλοφορεί εσχάτως . Οπότε πρόβλημα μην έχετε.

    Αναρωτιέμαι βέβαια αν τη λαϊκή νομιμοποίηση θα την επιτύχουν με εκλογές ή με διαβουλεύσεις με τις κοινωνικές τάξεις και ιδίως τους θιασώτες «συνδικαλιστές» της … ΕΘΕΛ 🙂

    Είναι πολύ έξυπνο από μέρους σας κάθε φορά που σας συναντώ να εκτοξεύετε τη μελάνη περί «διαστρέβλωσης» , αλλά θυμηθείτε ότι έχει και αυτή ιώδες το χρώμα. 🙂

    Σε άλλες , αλλού , διαστρεβλώσεις και μάλιστα επί πραγματικών γεγονότων που σας αφορούσαν δεν δείξατε την ίδια ευαισθησία ( γιατί προφανώς απευθύνονταν στη δική μου δικτυακή μουτσούνα την οποία , όπως αντιλαμβάνομαι , αποφεύγετε μετά βδελυγμίας )

    και δύο επισημάνσεις :

    Ο καλός εθνικός μας ηγέτης Βενιζέλος ευθύνεται και παραευθύνεται και για τη Μικρασιατική καταστροφή. μαζί με τη χορεία των βασιλικών και στον ίδιο βαθμό. Μετά την «εκδρομή» στη μαύρη θάλασσα ( πικρή … μακρινές μου πεδιάδες… κτλ ) όπου χόρτασαν φάπες από τους ερυθρούς τρομοκράτες γιατί ακόμα δεν είχε εφευρεθεί η εναλλακτική χρήση για το ..κονσερβοκούτι , πήγε ο άνθρωπος να πληρωθεί για την εκδούλευση. Μόνο που μας βγήκε πολύ ξυνή , όπως γνωρίζετε , ενώ ο εγκάθετος του Στεργιάδης , χαθείς από προσώπου γης , απέθανε στας Κυανάς Ακτάς φυλασσόμενος μέχρις εσχάτων ( ακόμα και με κυβέρνηση Βισύ ) από τα παλλουκάρια του κου Menzies …. 🙂

    Νικοκύρη , σχώρα με που μετέφερα εδώ και σε κοινή θέα ζήτημα που αφορά άλλα ιστολόγια , αλλά δεν αντέχω τις ευαισθησίες του κου ΣΑΘ ειδικά όταν απευθύνεται ( εμμέσως πλην σαφώς ) στη ταπεινότητά μου… 😉

  135. Μα όλα τα ωραία επαναλαμβάνονται σε αυτόν τον τόπο.
    Πριν 45 χρόνια συνελήφθη ένας φίλος για απόπειρα κλοπής σε έναν κινηματογράφο.
    Ένας άλλος φίλος πήγε μάρτυρας υπεράσπισης και είπε τα εξής:
    «Κύριε Πρόεδρε πρόκειται περί παραξηγήσεως. Ο κ. Π. είναι κινηματογραφόφιλος και έβλεπε τις φωτογραφίες από τα προσεχώς. Απλώς έτυχε να έχει μαζί του -όπως όλοι μας- ένα φακό και ένα λοστό. Ε αυτό παρεξηγήθηκε από τους αστυνομικούς.»

    Σήμερα αντί για κινηματογραφόφιλους έχουμε απεγκλωβιζόμενους με λοστούς, φυσικά όπως όλοι μας. 😀

  136. Μαρία said

    http://tinyurl.com/5utnofj

  137. Copycat said

    [blockquote]Η λογική λέει πως όταν πουλάς κάτι υπό τέτοιες συνθήκες, το δίνεις σε μικρό κλάσμα της αξίας του ή της τιμής που θα έπιανε σε αβίαστη πώληση.[/blockquote]
    κατι που στην καθομιλουμενη λεγεται απλα και μονολεκτικα: «το σκοτωνω!»…

  138. sarant said

    Για την καθομιλουμένη, αγαπητέ, δες κι εδώ:
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/02/18/kopsoxronia/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: