Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Το παράδειγμα του δεσπότη

Posted by sarant στο 27 Αύγουστος, 2011


Το άρθρο αυτό, γραμμένο από τον πατέρα μου Δημήτρη Σαραντάκο και τη μητέρα μου Αγγελική Πρωτονοταρίου-Σαραντάκου, θα δημοσιευτεί τις επόμενες μέρες στην εφημερίδα «Πολίτης» της Μυτιλήνης.

Χωρίς αμφιβολία μια είδηση που δεν εντάσσεται στην καταστροφολογία και στην κινδυνολογία, με τις οποίες τα ΜΜΕ τρομοκρατούν συστηματικά τους αναγνώστες και ακροατές τους, είναι η είδηση για την απόφαση του μητροπολίτη Ζακύνθου κ.κ. Χρυσόστομου, να αποσυρθεί από την έδρα του, γιατί συμπλήρωσε τα 72 χρόνια ζωής και θεωρεί πως πρέπει να δώσει τη θέση του σε νεότερο πρόσωπο. Μια είδηση, που προκαλεί αισιοδοξία και δίνει θάρρος σε όλους τους σκεπτόμενους πολίτες.

Ήταν από παλιά γνωστή η εντιμότητα, το θάρρος και η παρρησία του σεβασμιότατου Χρυσόστομου και μάλιστα στους Μυτιληνιούς, γιατί για λίγον καιρό υπηρέτησε ως διάκονος και ιεροκήρυκας στη Μητρόπολη Μυτιλήνης, στα μέσα της δεκαετίας του ΄60, λίγο πριν από τη Χούντα.

Τόλμησε τότε να διακηρύξει δημοσία πως ο Καζαντζάκης είναι μεγάλος συγγραφέας, που θα δοξάσει κάποτε την Ελλάδα. Και αυτό σε μιαν εποχή που η Εκκλησία της Ελλάδος είχε κηρύξει τον πόλεμο κατά του Καζαντζάκη, ξεκινώντας από το 1930 όταν ζήτησε να δικαστεί για το βιβλίο του «Ασκητική» και επανερχόμενη δριμύτερη το1954-55 όταν ζήτησε να απαγορευθεί η κυκλοφορία των βιβλίων του «Καπετάν Μιχάλης», «Τελευταίος πειρασμός» και «ο Χριστός ξανασταυρώνεται».

Αλλά και αργότερα, ως δεσπότης πια Ζακύνθου, ο Χρυσόστομος στάθηκε όρθιος και είπε με παρρησία και θάρρος τη γνώμη του σε πολλές περιπτώσεις, όπως στο θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας, στην περίπτωση της διαμάχης της Εκκλησίας με τους μοναχούς της μονής Εσφιγμένου, στην περίοδο 1993-94 με τα καμώματα του Χριστόδουλου και σε πολλές άλλες περιπτώσεις.

Αλλά σκοπός μας δεν είναι να επαινέσουμε την απόφαση του δεσπότη. Δεν έχει ανάγκη ο σεβασμιότατος τον έπαινό μας. Άλλο θέλουμε να τονίσουμε, που το πρόβαλε η απόφασή του να αποσυρθεί.

Όπως όλοι ξέρουμε υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί, που δεν επιτρέπουν σε κάποιον που πέρασε το λεγόμενο «όριο ηλικίας» ή συμπλήρωσε ορισμένο χρονικό διάστημα (την τριακονταπενταετία) να παραμείνει ως υπάλληλος σε ένα Υπουργείο, σε ένα Δημόσιο Οργανισμό, σε ένα Δήμο. Ως διορισμένος υπάλληλος όμως, γιατί ως αιρετός άρχων, μπορεί να διοικήσει ένα υπουργείο, έναν οργανισμό ή ένα δήμο και στα ογδόντα του. Αυτό είναι, κατά την ταπεινή μας γνώμη, τουλάχιστον ανήθικο.
Θα έπρεπε συνεπώς, όπως υπάρχει όριο προς τα κάτω, σύμφωνα με το οποίο αν είσαι 18 έως 25 χρονών, μπορείς μεν να ψηφίζεις, όχι όμως και να εκλέγεσαι, να θεσπιστεί και κάποιο όριο προς τα πάνω, σύμφωνα με το οποίο, μετά τα 65 σου χρόνια θα μπορείς να ψηφίζεις, αλλά δε θα μπορείς να εκλεγείς πουθενά. Μια τέτοια ρύθμιση και θα ανοίξει το δρόμο στους νέους και θα απαλλάξει τη χώρα από την γεροντοκρατία.

Γιατί κακά τα ψέματα. Ο γέρος άνθρωπος, ούτε σωματικά, ούτε πνευματικά μπορεί να ανταποκριθεί στα δύσκολα και κουραστικά καθήκοντα της διοίκησης οποιουδήποτε οργανισμού, ακόμα και μιας μικρής κοινότητας. Ενώ θα μπορούσε να προσφέρει πολύ περισσότερα, μεταδίδοντας την πείρα του και τις γνώσεις του στους νεότερους. Ακόμα και ως συγγραφέας απομνημονευμάτων ή ως απλός αφηγητής ιστοριών, θα ήταν πολύ πιο χρήσιμος και εν πάση περιπτώσει πολύ πιο ευχάριστος στους άλλους, ιδίως αν είναι προικισμένος με το χάρισμα του λόγου ή την ικανότητα του γραψίματος.

Το θέμα αυτό, της αλλαγής των προσώπων σε κάθε πόστο, πρέπει να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, πέρα από τους δημόσιους και δημοτικούς οργανισμούς, όπως για παράδειγμα στα κόμματα. Γιατί οι επικεφαλής των κομμάτων έχουν γίνει περίπου ισόβιοι. Αντικατάσταση ή εξαναγκασμός σε παραίτηση αρχηγού κόμματος, γίνεται ουσιαστικά μόνο όταν το κόμμα χάσει τις εκλογές, οπότε προσφέρεται σαν εξιλαστήριο θύμα. Από ότι θυμόμαστε μονάχα ο Χαρίλαος Φλωράκης είχε τη λεβεντιά να παραιτηθεί από γραμματέας, δηλώνοντας πως γέρασε. Κανένας άλλος.

 

Advertisements

57 Σχόλια to “Το παράδειγμα του δεσπότη”

  1. Aπε said

    Καλημέρα! Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας περι γεροντοκρατίας.Μακάρι να ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμα του πανοσιολογιοτάτου μητροπολίτου Ζακύνθου. Παρεμπιπτόντως το επίθετο της μητέρας σας,είναι ευρέως διαδεδομένο στην Απείρανθο. Θα ‘χετε ακούσει τον καθηγητή του Πολυτεχνείου Μανώλη Πρωτονοτάριο. Νομίζω πως το συγκεκριμένο επίθετο θυμίζει εκκλησιαστικό τίτλο.

  2. Φρατζέσκος Απείρανθος said

    Λάθος όνομα στο προηγούμενο σχόλιο.

  3. gbaloglou said

    νοτάρ(ι)ος = συμβολαιογράφος

    [δεν αποκλείονται και άλλες έννοιες]

  4. sarant said

    Ευχαριστώ για τα σχόλια!

    Ο πρωτονοτάριος είναι εκκλησιαστικό αξίωμα, κάτι έχει να κάνει με τη γραμματεία του Πατριαρχείου -είναι και ο πρώτος μεταξύ των νοταρίων (συμβολαιογράφων). Το επίθετο υπάρχει βεβαίως στη Νάξο, αλλά στη δική μας περίπτωση είναι αιγενίτικο.

  5. Φρατζέσκος Απείρανθος said

    Επίσης έχουμε τα βαπτιστικά ονόματα Σκαρλάτος και Λογοθέτης που θυμίζουν Βυζαντινά αξιώματα.

  6. Καλημέρα!
    Η υπόθεση έχει ακόμα μια όψη εκτός απ’ αυτή που αναφέρετε. Είναι ο αποκλεισμός των μεγάλων σε ηλικία ανθρώπων απο κάθε κοινωνική δραστηριότητα κι αυτό δεν είναι σοφή ούτε δίκαιη πρακτική. Συμφωνώ ωστόσο οτι στην πολιτική ιδιαίτερα, ο μέσος όρος ηλικιών είναι υψηλός. Με πτωτική τάση πάντως τα τελευταία χρόνια, οπότε και δεν είδαμε σπουδαίες διαφορές ούτε προκοπή…
    ΄Ισως και πάλι, η τιμιότητα, η αναγνώριση των ορίων και η αυτογνωσία να είναι τα στοιχεία που χρειάζεται να καθοδηγούν τις αποφάσεις-όλων μας.

  7. Φρατζέσκος Απείρανθος said

    Κάτι άλλο που ήθελα να σας ρωτήσω. Γιατί δεν αναφέρετε πουθενα το μεγάλο λεξικό του Liddell Scott?

  8. sarant said

    Σε ποιο σημείο θα ταίριαζε να αναφερθεί;

  9. Φρατζέσκος Απείρανθος said

    ‘Οταν αναφέρεστε στα λεξικά που χρησομοποιείτε.Λέτε π.χ για Μπαμπινιώτη,για Δημητράκο,για Σταματάκο,για ΛΚΝ κ.τ.λ.Ποτέ όμως στο λεξικό του Scott.Μου κάνει εντύπωση γιατι τον παραδέχονται όλοι.

  10. ΣοφίαΟικ said

    Ως προς τα όρια ηλικίας, ζώ σε κοινωνία όπου προσφατα σχετικά θεωρήθηκε διάκριση λόγω ηλικίας το ότι ο εργοδότης μου σε υποχρεώνει να συνταξιοδοτηθείς στη συντάξιμη ηλικία.
    Κι εγώ πίστευα στο τοπο στα νιάτα μέχρι που έπαψα να είμαι νιάτο και διαπίστωσα πόσο άπειροι είναι ι 25ηδες.
    Αμφιβάλλω επίσης για το αν η ζωή αρχίζει στα 40 ή στα 50 κλπ. Αν είσαι 50 χρονών και άνεργος είσαι αυτομάτως ανεπιθύμητος.

  11. sarant said

    Μα, αυτά είναι λεξικά της νέας ελληνικής -στο Λίντελ Σκοτ αναφορά γίνεται όταν μας ενδιαφέρουν λέξεις της αρχαίας ελληνικής (και μάλιστα όχι των χριστιανών, γιατί αυτά δεν τα έχει το LSJ), π.χ.
    https://sarantakos.wordpress.com/2010/03/29/keretizein/

  12. Φρατζέσκος Απείρανθος said

    Οκ.

  13. sarant said

    Μου επισήμανε φίλος στο FB ότι ο Ζακύνθου Χρυσόστομος δεν είναι ο μοναδικός μητροπολίτης που παραιτήθηκε λόγω ηλικίας, έχουν προηγηθεί άλλοι δύο τουλάχιστον, ο ένας ήταν ο προκάτοχος του σημερινού αρχιεπισκόπου στη μητρόπολη Λιβαδειάς και ο άλλος ο Αυγουστίνος Καντιώτης (βέβαια σε πολύ μεγαλύτερη ηλικία).

    Και θυμήθηκα ότι όταν ο προηγούμενος Μεγάλος Δούκας του Λουξεμβούργου, ο Ιωάννης, είχε παραιτηθεί σε ηλικία 79 ετών το 2000 υπερ΄του γιου του (όπως είχε κάνει και η μητέρα του για τον ίδιον), κάποιοι βασιλόφρονες είχαν διαμαρτυρηθεί διότι αφού είναι ελέω Θεού ο θεσμός έπρεπε να αφήσουν στο Θεό να κρίνει τη στιγμή της διαδοχής.

    Για τους αιρετούς θεσμούς βέβαια αυτό δεν ισχύει.

  14. 4. Στὴν Νάξο ὄντως συνάντησα αὐτὸ τὸ ἐπίθετο.

    Γιὰ τὸν Ζακύνθου δὲν ἔχω νὰ πῶ τίποτε, ὁ ἄνθρωπος εἶχε ξεφύγει πρὸ πολλοῦ. Ἀλλὰ ὅτι οἱ ὑπέργηροι δεσπότες εἶναι καλὸ νὰ παραιτοῦνται συμφωνῶ, πρέπει ὅμως ἡ Ἐκκλησία νὰ ἀποκαταστήσῃ τὸ δικαίωμα τῶ ἐγγάμων ἱερεών νὰ ἀνέρχωνται στὸ ἐπισκοπικὸ ἀξίωμα, δικαίωμα ποὺ θεσπίζει ὁ Παῦλος καὶ καμμία σύνοδος δὲν ἔχει δικαίωμα νὰ καταργήσῃ. ἕνας ἄγαμος 80αρης ἢ καὶ 75άρης, ὅσα λεφτὰ κι ἂν ἔχῃ, δὲν παραιτεῖται εὔκολα.

  15. rogerios said

    Ενδεχομένως, σε αρκετές περιπτώσεις το όνομα «Πρωτονοτάριος» να παραπέμπει στη γραμματεία του Πατριαρχείου. Υπόψη, όμως, ότι:

    1. Πρωτονοτάριος υφίσταται και στη γραμματεία της Αγίας Έδρας.Άρα, ειδικά για τα κυκλαδονήσια, μπορεί πάντα να παίζει και η καθολική επιρροή.
    2. Η αρχική σημασία του όρου παραπέμπει σε διοικητικό (κι όχι εκκλησιαστικό) αξίωμα των βυζαντινών χρόνων. Σε κάθε θέμα, ο πρωτονοτάριος είναι ο ανώτατος διοικητικός αξιωματούχος (υπό τον στρατηγό).
    3. Η σημασία νοτάριος=συμβολαιογράφος είναι μεταγενέστερη του σχηματισμού της λέξης «πρωτονοτάριος». Απαντά από τον 11ο-12ο αι. στη Δύση, ιδίως στις ιταλικές εμπορικές δημοκρατίες (Ενετία, Γένοβα, Πίζα).

    Ενδεικτικά: εδώ .

  16. sarant said

    Ρογήρε, πολύ σωστές διευκρινίσεις.

    Δεν ήξερα ότι είχαν prothonotary και στην Αμερική, ωραίο το ανέκδοτο με τον Τρούμαν.

  17. laskaratos said

    Θα μου επιτρέψετε να σας πω πως δεν κρίνεται κάποιος μόνο από μια τέτοια πράξη, η οποία δεν μπορεί να ξεπλύνει άλλα ανομήματα.
    Πέρα από το γεγονός πως είναι συζητήσιμη η παραίτηση, γιατί δεν θεωρείται σωστό στην εκκλησιαστική παράδοση να παραιτείται ένας επίσκοπος ενώ έχει την υγεία του-στην ουσία εγκαταλείπει το ποίμνιό του-ο δεσπότης Ζακύνθου δεν έπεσε από τον Άρη, είναι γνωστή περίπτωση.

    Ο και πρώην ηγουμενος (επί χουντικού αρχιεπισκόπου Σεραφείμ) της εν πολλαίς αμαρτίαις φιλοπεριβαλλοντικής μονής Πεντέλης ισχυρίζεται σήμερα πως η Εκκλησία είναι φτωχή:

    http://www.skaipatras.gr/skai-events/item/11638-%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82.html

    ενώ ο ίδιος νομίζω πως όχι, αφού φαίνεται πως μας κοροϊδεύει

    tmostimes.gr/index.php/component/content/article/58-topika/1744

    και καλοπερνάει, τουλάχιστον στην Πάτμο

    http://www.kalami.net/2005/arthra/patmos_patriarx.html

    (Πηγή: Εβδομαδιαία Πολιτική και Οικονομική Επιθεώρηση ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, αρ. τεύχους 1459, 17 Μαρτίου 2005)

    Τώρα για έναν σκυλοκαυγά του:
    «Φύγε από δω μωρή» (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 16/09/2004), με τον μητροπολίτη Ν.Αφρικης Σεραφείμ εις επήκοον του τ.Προέδρου της Δημκρατίας, τα συμπεράσματα δικα σας.
    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=16.09.2004,id=69461868

    Να σας θυμίσω επίσης πως αφού εξασφάλισε αντικανονικά το θρόνο της Ζακύνθου, λόγω της παράνομης χηρείας του με μετάθεση από εκεί του γνωστού Παντελεήμονα Αττικής, με πλαστογραφία ψηφοδελτίων από τον Χριστόδουλο, βγήκε μετά από χρόνια και κατήγγειλε την πλαστογραφία, αφού όμως χάρις σε αυτήν είχε εξαφαλίσει το θρόνο του (ΤΟ ΒΗΜΑ, 04/03/2007)

    http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=179385

    Με αφορμή τη δίκη του Εντιμότατου κ.Γρ.Μιχαλόπουλου, πως από τους 80, εκβιάζονται και οι 180 μητροπολίτες μηδενός εξαιρουμένου
    http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=148914
    http://www.typos.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=27795
    (Ο ίδιος δήλωσε πως εκβιαζόταν μέσω Γ.Μιχαλόπουλου, δήθεν από τη 17Ν, όχι για την ιδιωτική ζωή του αλλά απλά ως μέλος του κατεστημένου, αλλά βεβαίως το δικαστήριο δεν έτρωγε κουτόχορτο και απέρριψε αυτόν τον ισχυρισμό. Αν ο κ.Μιχαλόπουλος-Μέγας Άρχων Οφφικιάλιος της Ανατολικής Εκκλησίας κι αρχηγός της ακροδεξιάς «Εθνικής Συμμαχίας) τον εκβίαζε, όπως έκανε με επιχειρηματία, όλο και κάτι ίσως να έβρισκε, από το ναπαραστήσει τα σοβαρά τον εκπρόσωπο της 17Ν).

    Αυτά βέβαια ο δημοκρατικός Τύπος δεν θέλει να τα θυμάται τώρα, αφού ο Ζακύνθου θεωρείται «προοδευτικός».

    Μην τους παιρνετε στα σοβαρά τους δεσποτάδες, αδικείτε κατάφωρα τον εαυτό σας.

  18. G.Vletc said

    17 – Πες` τα χρυσόστομε. Πώς να παινέσει αυτούς που δουλειά τους είναι να κρατούν τους ανθρώπους γονατιστούς.

  19. gbaloglou said

    Ρηξικέλευθε και ασυμβίβαστε Κορνήλιε …

    «ἕνας ἄγαμος 80αρης ἢ καὶ 75άρης, ὅσα λεφτὰ κι ἂν ἔχῃ, δὲν παραιτεῖται εὔκολα»

    … μου δημιουργείς υπαρξιακά προβλήματα!

  20. #19 Φίλτατε, γνωρίζεις καλὰ τί ἐννοῶ!

    δίνω κι ἕνα λὶνκ ἀπὸ τὸ ἀξιολώτατο ἱστολόγιο ΧΑΙΡΕΤΕ

    http://xairete.blogspot.com/2009/10/blog-post_6512.html

  21. Δημήτρης Μ. said

    18 – Χρυσόστομε Λασκαράτε, εννοείς και όχι Χρυσόστομε Ζακύνθου. Νομίζω…

  22. oikodomos said

    Καλησπέρα σε όλους.

    Συμφωνώ ως προς τη θέσπιση ενός ορίου ηλικίας για την εκλογή στα δημόσια αξιώματα. Ίσως τα 65 χρόνια είναι νωρίς, ίσως 70, αλλά και πάλι δεν είμαι σίγουρος αν με τον τρόπο αυτό θα λυθεί το πρόβλημα της «γεροντοκρατίας», πρόβλημα πάντως που δεν είναι σημαντικό στη χώρα μας τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια. Το πρόβλημα των «αρχόντων» μας δεν είναι ηλικιακό.

    Χρησιμοποιώ τα εισαγωγικά στη γεροντοκρατία για να τονίσω μια άλλη έννοια της λέξης που έχει να κάνει με τις «γερασμένες» αντιλήψεις, νοοτροπίες και πρακτικές στην άσκηση πολιτικής αλλά και διοίκησης από τους «άρχοντές» μας.

    Το παράδειγμα των συγγραφέων του άρθρου, ο Χαρίλαος Φλωράκης, επιβεβαιώνει νομίζω αυτή μου την άποψη. Αν και έφτασε αν δεν κάνω λάθος τα 90 χρόνια, άρα ένα γερασμένο σώμα, η σκέψη του ήταν κατά πολύ πιο σύγχρονη από πολλούς νεότερούς του στα χρόνια. Το ίδιο και ο λόγος του που σήμερα μας λείπει…

    Όσο για την ενέργεια του μητροπολίτη, καλό είναι που και που να βλέπουμε και κάτι θετικό στο χώρο της εκκλησίας, έστω και σπάνια…

    Καλή δύναμη!

  23. asap said

    Τέτοιου είδους αποκαλυπτική δημοσιογραφία είναι που χρειάζεται ο τόπος. Αραδιάζουμε μερικούς τίτλους άρθρων εφημερίδων μιας εποχής, όπου το φόρτε μερικών ιδιοκτήτων ΜΜΕ ήταν να προωθούν τον λαοπρόβλητο ηγέτη της εκκλησίας και να κατακεραυνώνουν την κάθε αντίπαλη φωνή. Ως ανταπάντηση θα σου πουν, μα δεν τα διέψευσε κανείς, και λιγότερο ο λεγάμενος,. Ναι άλλη δουλειά δεν είχε, παρά να κάνει μηνύσεις. Όχι ότι ισχυρίζομαι ότι ο περί ου κύριος είναι άγιος, δεν ξέρω δεν απαντώ. Αλλά, αυτή η δημοσιογραφία να έλειπε, θα ήταν κάπως καλύτερα τα πράματα. Έτσι γενικώς και αορίστως.

    Για τον προβληματισμό του άρθρου, δεν μπορεί να υπάρξει σαφή απάντηση. Το μόνο όριο που θέτω είναι η υγεία, καθότι άρρωστος στο κρεβάτι του πόνου δεν σου περισσεύει κουράγιο για τίποτε άλλο. Αλλά, με τα χρόνια αποκτάς εμπειρία που σου λείπει στα νιάτα, και η οποία δεν μεταδίδεται εύκολα, είναι θα έλεγε μεταφυσική. Ο στρατηγός οφείλει να είναι υπέργηρος, ενώ ο στρατιώτης νεαρότατος.

  24. Hellegennes Alexandrine said

    Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με το άρθρο των γονεών Σαραντάκου. Μου φαίνεται παρανοϊκό πως στις μέρες μας κανείς δεν θεωρεί μεμπτό να υπάρχουν υπερήλικες σε διοικητικές θέσεις, δηλαδή που έχουν να κάνουν με το μέλλον και την ανάπτυξη ενός τόπου. Πλην των πνευματικών και σωματικών δυσκολιών που σίγουρα αντιμετωπίζουν όλοι οι άνθρωποι μετά από μια ηλικία, ο γηραιότερος τείνει να μην κατανοεί ανάγκες νεότερων, έχει ζήσει με έναν διαφορετικό τρόπο ζωής και σίγουρα θα δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στα Χ, Ψ, Ζ, θέματα και άρα να πάρει αποφάσεις σχετικά με αυτά. Η τεχνολογία είναι μόνο ένα απ’ αυτά τα ζητήματα, η εξέλιξη της επιστήμης ένα άλλο και η εξέλιξη της ηθικής ένα τρίτο. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις, αλλά δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στην ύπαρξή τους, πρέπει να πάμε με τον κανόνα.

    Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που έχει εξαρχής αρνητικό πρόσημο, αλλά μια φυσική εξέλιξη των πραγμάτων. Η συνήθεια είναι υπερβολικά δύσκολο πράγμα να αλλάξει· set in my ways, λένε στα αγγλικά. Δεν είναι κακό να έχεις πλήρως κατασταλλαγμένες απόψεις με βάση εμπειρία 65 χρόνων, αλλά είναι απόψεις που ανήκουν στην δική σου γενιά, γιατί ο κόσμος αλλάζει. Είναι εξαιρετικά δύσκολο αν όχι χαζό να προσπαθείς να γίνεις ένα με το μυαλό και τις πεποιθήσεις των κατά 40 έτη νεότερων ανθρώπων. Όμως είναι σημαντικό να αφήνεις τις επιλογές για τον κόσμο τους σ’ αυτούς (όχι κατ’ ανάγκην στους ακριβώς 40 χρόνια νεότερους, νομίζω είναι κατανοητό τι λέω).

    Διαφωνώ με τους παραπάνω που λένε ότι σήμερα έχουμε νεότερους πολιτικούς αλλά ίδια αποτελέσματα. Αφενός τα αποτελέσματα θα κριθούν σε βάθος χρόνου* αφετέρου τα κόμματα ακόμη είναι όμηροι των παλαιότερων στελεχών τους. Και δεν είναι μόνο τα κόμματα αλλά το σύνολο της δημόσιας διοίκησης.

    * ας μην ξεχνάμε ότι οι νεότεροι έπεσαν σε μια πολύ κακή συγκυρία για τα παγκόσμια δεδομένα ενώ όταν είχαμε τους γηραιότερους ο υπόλοιπος κόσμος ήταν σε οργασμό ανάπτυξης και η Ελλάδα αγρόν ηγόραζε.

  25. καλά, μὴ φτάσουμε καὶ στὸ ἄλλο ἄκρο. ὁ Παῦλος θεσπίζει (Τιμ. Α’ 3,4) ὅτι τὰ τέκνα τοῦ ἐπισκόπου πρέπει νὰ τελοῦν «ἐν ὑποταγῇ μετὰ πάσης σεμνότητος», καὶ φυσικὰ γιὰ νὰ ἐλεχθῇ αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἔχουν καὶ μιὰ ἡλικία. ἂν ὁ πρεσβύτερος εἶναι ὄντως πρεσβύτερος, ὅπως μαρτυρεῖ καὶ ὁ τίτλος τοῦ ἀξιώματός του, πόσῳ μᾶλλον πρεβύτης πρέπει νὰ εἶναι ὁ ἐπίσκοπος, συνάντησα κάποτε ἕναν Ἐγγλέζο Μορμόνο ποὺ φοροῦσε στὸ πέτο ἕνα καρτελλάκι μὲ τ’ ὄνομά του καὶ τὸν τίτλο «πρεβύτερος». αὐτὸς εἶχε τὴν σημερινή μου ἡλικία πάνω κάτω κι ὅταν τοῦ ἐξήγησα ὅτι αὐτὸς ὁ τίτλος δὲν μπορεῖ νὰ φέρεται ἀπὸ ἄτομα τῆς ἡλικίας του βρέθηκε σὲ ἀμηχανία.

  26. oikodomos said

    Καλημέρα σε όλους!

    24 – η διακυβέρνηση της χώρας από νεότερους σε ηλικία πολιτικούς δεν ξεκίνησε με τη θητεία Καραμανλή. Θα σας θυμίσω πως όταν ο Σημίτης έγινε πρωθυπουργός, έκλεινε τα 60. Δεν κατατάσσεται λοιπόν στους γηραιούς πολιτικούς.

    Όσο για τα αποτελέσματα της διακυβέρνησης –και – από τους νεότερους σε ηλικία πολιτικούς (Σημίτη, Καραμανλή, Παπανδρέου), κρίνονται σήμερα. Όχι μόνο τα βλέπουμε αλλά τα βιώνουμε και μάλιστα έντονα…

    Καλή δύναμη!

  27. Hellegennes Alexandrine said

    #26:
    Αυτό με το «νεότερους σε ηλικία» δίπλα στο «έκλεινε τα 60» να το εκλάβω ως αστεϊσμό; Γιατί με τα οξύμωρα ομολογώ ότι δεν τα πάω πολύ καλά. Άφησε τον «θρόνο του» σε ηλικία 68 και συνέχισε να είναι ενεργό μέλος μέχρι την αποπομπή του, πριν 2-3 χρόνια (πότε ήταν).

    Τα τελευταία χρόνια υπάρχει καλυτέρευση σε διάφορα πράγματα. Μπορεί να φάγαμε στην μάπα μια κρίση από εδώ ως εκεί, αλλά αυτή οφείλεται στις πρακτικές των προηγούμενων, καλή τους ώρα. Υπάρχει ένας άλφα εκσυγχρονισμός, αναδιοργανωτικές τάσεις, εξυγίανση, ξεκαθαρίσματα. Πολλά πράγματα είναι προς το καλύτερο. Η μεγάλη ζημιά είναι στην οικονομία, αλλά ξαναλέω ότι αυτό είναι απόρροια των πολιτικών προηγούμενων κυβερνήσεων χωρίς να απαλάσσω από την ευθύνη και τις νεότερες, φυσικά.

  28. oikodomos said

    27 – Ο Καραμανλής ανέλαβε πρωθυπουργός στα 48. Ο Γ. Παπανδρέου στα 57. Ο Σημίτης στα 60. Δεν τους λες και «νεαρούς» ή το Σημίτη «παππού». Οι ηλικίες τους δεν απέχουν δα και πολύ. Ωστόσο το θέμα στην πολιτική δεν είναι – πρωτίστως – ηλικιακό.

    Αν κρίνω από τη δεύτερη παράγραφο του σχολίου σας, μάλλον δεν είστε μόνιμος κάτοικος αυτής της χώρας. Αυτοί που μας κυβερνούν τα τελευταία χρόνια δεν ήρθαν από κάπου αλλού. Μας κυβερνούσαν από διαφορετικές θέσεις εδώ και κάμποσες δεκαετίες. Και ήταν νεαροί και υπουργοί τότε. Οι ευθύνες τους είναι τεράστιες και πεποίθησή μου είναι πως η σιωπή τους (στην περίπτωση που – δεν το πιστεύω – διαφωνούσαν με πρακτικές παλαιοκομματικές) αποδεικνύει τη συνενοχή τους. Όλοι τους ή τουλάχιστον οι περισσότεροι ανήκουν στους «προηγούμενους» όπως τους αναφέρατε.

    Τώρα πού είδατε πως : «Υπάρχει ένας άλφα εκσυγχρονισμός, αναδιοργανωτικές τάσεις, εξυγίανση, ξεκαθαρίσματα» (!!!!!) όταν το κράτος και η κοινωνία ολόκληρη καταρρέουν και όταν βασιλεύει η σήψη και η διαφθορά στο δημόσιο βίο;

    Σέβομαι απολύτως την άποψή σας, αν και έχω μια διαφορετική. Σταματώ εδώ το σχολιασμό μου γιατί δεν θα ήθελα η ανταλλαγή των απόψεών μας να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον ή να φανεί σαν προσωπική κόντρα. Εξάλλου το θέμα του άρθρου είναι άλλο και όχι η πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας.

    Σας εύχομαι καλή δύναμη!

  29. Το άρθρο όπως και αρκετά από τα σχόλια έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία των μεταρρυθμίσεων στο συνταξιοδοτικό.
    Ως γνωστόν πλέον 1 νέος που τελειώνει το σχολείο στα 18 θα βγάλει σύνταξη στα 88. Όλο μαζί 11888. Τυχαίο; Δε νομίζω.
    Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ οι ηγεσίες των κομμάτων και της εκκλησίας, ως φορείς εξ-ουσίας, να αντιμετωπίζονται το ίδιο.

  30. 22#
    Οικοδόμε έχεις δίκιο, κάποιοι μάλλον δεν «έπιασαν» καθόλου το πνεύμα του άρθρου.
    Το πρόβλημα δεν είναι μόνο η ηλικία αλλά το γάντζωμα στην εξουσία, είτε μιλάμε για πολιτικούς είτε για δεσπότες, κλπ.
    Να θυμίσω μιας και αναφέρθηκε, πως όταν ο Κ Καραμανλής ( ο φίλος του Μαξ Μέρτεν, όχι ο εξίσου άχρηστος ανιψιός του) εκλέχτηκε βουλευτής ήταν 28 ετών, και έγινε πρωθυπουργός στα 48 του.

  31. mindkaiser said

    Απεβίωσε ο Λεωνίδας Κύρκος. 😦

  32. sarant said

    Καλά κάνετε και αναφέρετε ηλικίες, χρήσιμο είναι να θυμόμαστε τα στοιχεία.

    Να κάνω τη σούμα όσων ανέλαβαν πρωθυπουργοί μετά τη μεταπολίτευση (χωρίς τους υπηρεσιακούς-προσωρινούς κτλ.)

    Καραμανλής 67 (το 1974)
    Ράλλης 62 (το 1980)
    Παπανδρέου Α. 62 (το 1981)
    Μητσοτάκης 72 (το 1990)
    Σημίτης 60 (το 1996)
    Καραμανλής νεότερος 48 (το 2004)
    Παπανδρέου Γ. 57 (το 2009)

  33. Ἔ, ὄχι βάλε καὶ ὑπηρεσιακούς, νομίζω τοὺς τρώει ὅλους ὁ Ζολώτας!

  34. ΣοφίαΟικ said

    Νίκο, η Νομανσλάνδη όλο και μεγαλώνει. Ξέρω ότι είναι ασχετο το σημείο αυτο, αλλά μόλις είδα σε υπότιτλο στον Στάρ σε ταινία την πρωταγωνίστρια να αναρωτιέται αν αξίζει το κόπο να παέι διακοπές στο (νομανσλάνδειο) θέρετρο Κάρλο Βιβάρι. Υποθέτω εχει ονομαστεί προς τιμήν κανενός εθνικού ήρωα ή ίσως και του τοπικού μεγαλοτσιφλικά της περιοχής. Τα Καρλοβιβαρείκα κλπ

  35. αὐτὸ μᾶλλον εἶναι στὴν Ἀπωνία ἔτσι ποὺ ἔκοψε τὶς λέξεις!

  36. sarant said

    Ναι, ο Κορνήλιος έχει δίκιο, είναι Αγνώριστο και όχι Ανύπαρκτο, άρα Απωνία. Βέβαια, το θέρετρο Κάρλο Βιβάρι της Απωνίας ίσως πήρε το όνομά του από κάποιον επιφανή Νομανσλανδιανό!

  37. Θρασύμαχος said

    #35-36: Και όμως το τοπωνύμιο Βιβάρι είναι υπαρκτό http://www.nafplio.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=204&Itemid=163 http://el.wikipedia.org/wiki/Λίμνη_βιβάρι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, ως αλλοιωμένος τύπος του όρου «διβάρι» (=ιχθυοτροφείο). Αν αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη, ίσως ο μεταφραστής του #34 να έχει υπ’ όψη του κάποιο βοημικό ιχθυοτροφείο, ιδρυθέν υπό Καρλομάγνου.

  38. Θρασύμαχος said

    #38: διορθώνω το 2ο λινκ σε http://el.wikipedia.org/wiki/Λίμνη_Βιβάρι

  39. sarant said

    Σωστά, αλλά ο αρχικός τύπος είναι βιβάρι (από το vivarium) και ο παράγωγος το διβάρι.

  40. Νέο kid στο block said

    32. Καιροφυλακτούσα και αρκυωρούσα να τσακώσω την ασπαίρουσα γραφίδα σου να λαθαίνει και ξαφνικά πάνω που : Αχά! Σε πιάσαμε λέω Σαραντάκο, απρόσεκτο περί της γλωσσικής ακριβείας, φθοράς κλπ. και ετοιμάζομαι να ποστάρω την βαρύγδουπη και οτρηρά παρέμβαση μου ότι δεν έκανες κανένα άθροισμα( σούμα ) και ότι άλλο πράμα η λίστα κλπ, βλέπω στο Λ.Τριαντ. το: σούμα η : (λαϊκότρ.) οινόπνευμα που λαμβάνεται από την πρώτη απόσταξη• (πρβ. στεμφυλόπνευμα, τσίπουρο). ΤΣΙΠΟΥΡΟ!

    Σοφέ και παμμέγιστε Νικοκοίρη , έχω δει βαθυστόχαστες και οξυδερκείς πολιτικές κριτικές (βλέπω και πολύ Μεγκατσάνελε τελευταία, για να ξεστραβώνομαι..) αλλά κάτι τόσο βαθύ και εμπνευσμένο και συνάμα κεκαλυμμένα σαρκαστικό, ποτέ!!

  41. Hellegennes Alexandrine said

    Παρεμπιπτόντως, η σούμα δεν είναι μόνο το άθροισμα αλλά και η αθροιστική ανασκόπηση.

  42. agapanthos said

    και σ’ έριξα σ’ ένα βιβάρι σκοτεινό
    που στέγνωσε και ξανεμίστηκε το αλάτι

  43. Θρασύμαχος said

    Φρεσκότατη επανεμφάνιση της θρυλικής «δήλωσης Κίσινγκερ» σε λογύδριο ετέρου αρχιερέως: http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9010:-q-q&catid=13 (από το 12ο λεπτό)

  44. Πάνος said

    Για τον (τέως) Ζακύνθου μάλλον έχει δίκιο ο Λασκαράτος. Αλλά το θέμα είναι άλλο: αν υλοποιηθεί η πρόταση του ποστ, σε λίγα χρόνια από τώρα θα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα εξεύρεσης υποψηφίων, για οποιαδήποτε αιρετή θέση, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν θα υπάρχουν νέοι στη χώρα. Τι να κάνουν εδώ δηλαδή; Οπότε, το μέλλον (θα) ανήκει στους νέους …άνω των 70!

    (Νίκο, σε καμιά 20σαριά χρόνια, μια νέα σταδιοδρομία μας περιμένει…) 😉

  45. sarant said

    44: Πάνο, η ζωή αρχίζει στα 70!

    43: Τώρα με τον Καλλικράτη, κόβονται δήμοι, νοσοκομεία, σχολεία -μόνο οι δεσπότες μένουν στον παλιό τους αριθμό.

  46. laskaratos said

    Πάνο,
    καλωσύνη σου να μου αναγνωρίσεις έστω και διστακτικά τα προφανή.
    Μη θέλοντας να ανακατέψω περισσότερο το δύσοσμο εκκλησιαστικό καζάνι και να επεκταθώ σε αλληλοκατηγορίες Χριστόδουλου-Χρυσόστομου, και του κατά τον πατριάρχη «Εντιμότατου» κ.Γρ.Μιχαλόπουλου (το λεξιλόγιο του τελευταίου και οι απειλές στις ευσεβεις εθνικόφρονες εφημερίδες του κατά επισκόπων, θα έκανε ακόμη και καρδινάλιο να κοκκινίσει από ντροπή) κλπ σταχυολογώ μερικά ακόμη περιστατικά που ίσως να σε πείσουν περισσότερο:

    1. Διάλογος στη Σύνοδο της Ιεραρχίας:
    -Αθηνών Χριστόδουλος: «Κάτσε κάτω ρε χαμένε. Έ χαμένε»
    -Ζακύνθου Χρυσόστομος : «Ξέρεις που σ’έχω γραμμένο; Έλα μετά να σού πω».
    -Πειραιώς Καλλίνικος: «Λέτε ότι θέλετε κι οι δυό, σας έχω συνδέσει με Κάϊρο» .
    (Β.Πάϊκος, Αυγή, 5.10.2003)

    2.Η δεδομένη όπως και όλων σχεδόν των ανώτερων κληρικών συνεργασία του κ.Χρυσόστομου με τη Χούντα, ξεχάστηκε λόγω προοδευτικότητας (είχε στρατευθεί ως φίλος στη μεταπολίτευση από την Επιτροπή Ειρήνης του ΚΚΕ κλπ). Θέλω απλά να σημειώσω ένα σχόλιο του Ελ.Τύπου: «Ο Ζακύνθου Χρυσόστομος, «άνθρωπος πασών των εποχών», που «είχε ‘φλερτάρει’ με πολλούς υπουργούς της χούντας» (18-1-’98). Ο ίδιος βέβαια δεν δίσταζε να ειρωνευθεί κυνικά τον ψευταράκο Χριστόδουλο: «Μα εδώ δεν άκουσε ότι υπήρχε χούντα, περιμένετε να άκουσε για τα οικονομικά;». Για τη συνεργασία του με τη Χούντα υπάρχουν και πολλά δημοσιευμένα ειρωνικά σχόλια του Μεγάλου Άρχοντα Οφφικιαλιου της Εκκλησίας Γρ. Μιχαλόπουλου (9 χρόνια φυλακή) τα οποία για λόγους ευπρέπειας δεν θα μεταφέρω εδώ, στα πλαίσια του πολέμου τον οποίο του είχε κηρύξει, πείστηκε για τη συγκεκριμένη κατηγορία) ως συστηματικό εκβιαστή όλων των μητροπολιτών και του ίδιου.

    3.Να θυμίσω επίσης την καταγγελία γονιού πως ο ο κ.Χρυσόστομος χαστούκισε το 12 χρονο ποδηλάτη γιό του που κατά λάθος έπεσε πάνω στο δεσπότη (15 9 2000)

    4.Να θυμίσω επίσης την (άγνωστης σε εμένα κατάληξης) εφόρμηση του ΣΔΟΕ της Ν.Δ. στην «πασοκική» μητρόπολη Ζακύνθου «ύστερα από καταγγελίες στις εισαγγελικές αρχές» που «αφήνουν υπόνοιες για αδικαιολόγητο πλουτισμό παραγόντων της Μητρόπολης» και για «περιουσιακά στοιχεία του μητροπολίτη» τα οποία δεν «δικαιολογούνται από τις νόμιμες αποδοχές του», συγκεκριμένα «σπίτια και οικόπεδα ιδιαίτερα μεγάλης αξίας στη Ζάκυνθο και στην Αθήνα και μια ιστορία με οικόπεδο και έπαυλη στην Πάτμο (με ενοίκιο)…» και «εκποιήσεις 40 περίπου ακινήτων της Μητρόπολης» με τιμή εκκίνησης στην δημοπρασία το καλοκαίρι του 2004 «6,5 εκατ. ευρώ» . (Πονίκι», 29.12.’05). Ασφαλώς μπορεί να τη δεί κανείς και ως άικη προσπάθεια της ΝΔ να ενοχοποιήσει έναν ανεπίληπτο προοδευτικό κληρικό.

    5.Να θυμίσω τέλος και τη δυσώδη υπόθεση της ροζ κασέτας την οποία ο αρχιμανδρίτης πρωτοπαλλήκαρο του Χριστόδουλου προσπάθησε να αγορασει από άνθρωπο του υποκόσμου στην πλατεία Κουμουνδούρου, ελπίζοντας σύμφωνα με τις καταγγελίες του Ζακύνθου, πως θα αφορά τον κ.Χρυσόστομο (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 21/02/2005).

    http://archive.enet.gr/online/online_print?id=72377672

    Το περιστατικό αναφέρω απλά και μόνο για να δείξω τη ζούγκλα που λέγεται Εκκλησία στην οποία φοβάμαι πως ακόμη και άνθρωποι εξαίρετης μόρφωσης, ήθους και προοδευτικότητας (Να θυμίσω και τη δημαγωγική όσο και ευτελή συνέντευξη του κ.Χρυσόστομου στο Πενθχάουζ περί προγαμαίων σχέσεων), κινδυνεύουν να χάσουν ένα κομμάτι της αθωότητάς τους. Ίσως γι’αυτό ο Πανιερίοτατος να βιάστηκε να παραιτηθεί, ώστε να επαινείται δικαίως για το ήθος του και όχι κατ’οικονομίαν.

  47. laskaratos said

    Ο Δαίμων του πληκτρολογίου έσβησε τη φράση: Το δικαστήριο δεν πείστηκε για τις κατηγορίες του κ.Χρυσόστομου, πως ο κ.Μιχαλόπουλοςεκβίαζε τους επισκόπους.

  48. Πάνος said

    Γειά σας. Εχω να κάνω μια άσχετη με το θέμα σας ερώτηση, αν ξέρετε κι είναι κάτι εύκολο να μου πείτε. Γνωστός μου θα ονοματίσει το παιδί του Λεάνειρα. Μήπως ξέρετε την ετυμολογία της λέξης ή ξέρετε που μπορώ να την βρω;
    Ευχαριστώ και συγγνώμη για το άσχετο ποστ.

  49. sarant said

    Στον (ψευδο)Απολλόδωρο υπάρχει μια Λεάνειρα. Σε κάποιο ονοματολογικό λεξικό αρχαίων ίσως βρεις κάτι για την ετυμολογία -έχει βγάλει ένα η Αμαλία Μεγαπάνου, τεράστιο, αλλά δεν νομίζω να είναι έγκυρο.

    Βλέπω ότι τα παιδιά που έκανε η Λεάνειρα ονομάστηκαν Έλατος, Αφείδας και Αζάνας.

  50. Νέο kid στο block said

    Νοσοκομεία, δήμοι ,σχολειά, κομμένα με μαχαίρι
    μα ο Δέσποτας τα άμφια, χρυσά πάντα τα φέρει
    Όλους αυτός μας συμπονά, συσσίτια μας δίδει
    σαν έρθουν τ’ άτιμα στερνά , φακή με λίγο ξύδι

    Ω Ελληγεννή νέε καλέ, μην ψέγεις τα γερόντια
    τι κι αν τα χρόνια πέρασαν, τους πέσαν και τα δόντια
    Τιμή και σέβας πρέπει τους, είναι και τούτοι κλήρες
    μιας μπερδεμένης γενεάς, με προέδρους και κλητήρες

    Κι αν λόγια ακούγονται πολλά, και μοιάζουν τετριμμένα
    είναι που η Αγία Τρόικα εσένα μα κι εμένα
    μας θέλει να δουλεύουμε ως τα ογδόντα κι ένα

    Τούτο θαρρώ είναι σωστό, το ΑΕΠ για ν’ αυγατίσει
    μα πως θα γίνει δε μας λεν, ο νέος σα λακίσει;
    Για νέος είναι και λυγά, με τη γροθιά του ατσάλι
    σιγά μη κάτσει να τηρά, το ριάλι με το κιάλι…

    Αχ, μακροοικονομικά, θαρρώ πως δεν κατέχω
    μα της τσεπούλας μου θρηνώ, τις δυό δεκάρες που έχω

    Μα δες βρε φίλε τον Σαράντ, να θέλει στα εβδομήντα
    Καριερίστας να γενεί , να παίρνει τρεις και εξήντα!
    Φίλε Σαράντ παράμερα, στάσου να ελλοχεύεις
    τα τρία και εξήντα μου ευρά, μην τα πολυζηλεύεις!

    Γι’αυτό σου λέω Ελληγεννή , μείνε στην Αλβιόνα
    στίχους να γράφεις οτρηρούς, για μια χελιδόνα
    που τα παιδιά της ξέχασε, στα κρύα του Χειμώνα
    Και άρχισε το φτεράκισμα, με μια καρακαηδόνα

  51. Πάνος said

    Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση και τις πληροφορίες.

  52. sarant said

    Νεοκίντ, πήγα να σου απαντήσω έμμετρα αλλά η αυχμηρή πραγματικότητα με προσγείωσε. Μπράβο πάντως!

  53. Hellegennes Alexandrine said

    #50:

    Πέντε περνούν τα πρόβατα, πέντε τα παραπαίδια,
    στα εξηνταπέντε τα στερνά ζητάς να κυβερνήσεις;
    Ζητάς στον υστερότερα να μας αγανακτήσεις;
    Επτά επί εννέα ξέχασες πόσο είναι στην προπαίδεια;

    Κάτσε πλάι στο παράθυρο, κάθισε στην καρέκλα,
    κάνε κουβέντα με την θεια, απέναντι, την Θέκλα,
    πότισε τα λελούδια σου, χαιρέτα τα εγγόνια
    κι άσε εμάς τους νιότερους να οργώνουμε τ’ αλώνια.

    Τούτο σου λέω νεοκιντή κι έχε καλά στο νου σου,
    οι εξηνταπεντάρηδες τελέψαν τη σειρά τους,
    χρόνια εις την κυβέρνηση, δουλέψαν τα παιδιά τους,
    τώρα τούς πρέπει εξοχικό, του Ροβινσώνα Κρούσου.

    Ώρα, στα εξηνταπέντε σου, στη σύνταξη να βγαίνεις,
    καιρός απ’ το ταμείο μας να γοργοξεμακραίνεις.
    Χαιρέτα μας τον πλάτανο, το πεύκο, την ελάτη,
    άσε να κουμαντάρουμε, το παραγκοπαλάτι.

    Και αν ποτέ σου νοσταλγείς την εξουσία, πάρ’τη,
    στις φετινές απόκριες θα κάνουμε ένα πάρτυ,
    θα σου αγοράσω τη στολή του Μέγα Βοναπάρτη,
    να ευχαριστηθείς, ξανά, το παρελθόν του γδάρτη.

  54. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    49 Τὸ λεξικὸ αὐτὸ ἐτυμολογία δὲν δίνει, ἀλλὰ τί ἐννοεῖτε λέγοντας ὅτι δὲν εἶναι ἔγκυρο ; Ἀπὸ ποιάν ἄποψη ;

  55. sarant said

    Από λίγο που το φυλλομέτρησα και κάτι που διάβασα, συμπεραίνω ότι έχει λάθη. Ο Αποστολίδης εδώ τα λέει, βεβαίως, πιο χοντρά:
    http://archive.enet.gr/online/online_issues?pid=51&dt=02/03/2007&id=31737388

  56. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    55 Κρίμα, κρίμα….

  57. Αριστερά αντίβαρα στους τροχούς του οχήματος της Δεξιάς, για την ζυγοστάθμισή τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: