Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τριτοσεπτεμβριανά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 3 Σεπτεμβρίου, 2011


Η σημερινή μέρα είναι σημαδιακή, επέτειος της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, αλλά βέβαια και της 3 του Σεπτέμβρη του 1974. Για τις επετείους όμως, όπως και για τη σημερινή συγκέντρωση που προγραμματίζεται στο Σύνταγμα, δεν θα γράψω –αν κάποιος θέλει, υπάρχουν τα σχόλια. Θα ετοιμάσω απλώς μερικά μεζεδάκια για το σαββατοκύριακο, μια και είναι αρκετός καιρός που δεν σας έχω σερβίρει -τα έβγαλα μπόλικα επειδή αύριο ταξιδεύω και μάλλον δεν θα ανεβάσω άρθρο.

Ξεκινάω μ’ ένα απλό που μπορεί να μπερδέψει. Ο (καλός) επιθετικός παίκτης τον οποίο πήρε δανεικό τις προάλλες ο Παναθηναϊκός, ο Γκέργκελι Ρούντολφ, έχει όνομα Γκέργκελι και επώνυμο Ρούντολφ, όχι το αντίστροφο. Μπερδευόμαστε, επειδή το Ρούντολφ το ξέρουμε για βαφτιστικό όνομα και επειδή οι Ούγγροι έχουν τη συνήθεια να βάζουν πάντοτε πρώτο το επώνυμο και δεύτερο το όνομα, ακόμα και στον προφορικό λόγο. Το Γκέργκελι είναι η ουγγρική μορφή του Γρηγόρη. Κατά σύμπτωση, είναι και γρήγορος ο Ρούντολφ.

Για τον πίνακα του Ρούμπενς (ή της σχολής Ρούμπενς) που είχε κλαπεί και βρέθηκε στην Ελλάδα, έγραψε η Καθημερινή ότι έχει τίτλο Το κυνήγι του Αγριόχοιρου της Καληδονίας. Φυσικά, αν κάποιος θυμάται τη μυθολογία, καταλαβαίνει ότι πρόκειται για τον Καλυδώνιο κάπρο –κι αν ο αγριόχοιρος δεν διαφέρει από τον κάπρο, απλώς έτσι έχει καθιερωθεί να λέγεται, στα τοπωνύμια έχουμε απόσταση. Εντελώς άλλη είναι η Καληδονία, που βρίσκεται στη Σκωτία (απ΄ όπου και η Νέα Καληδονία απέναντι, στον Καναδά, καθώς και η γαλλική Νέα Καληδονία στον Ειρηνικό), κι άλλη η Καλυδώνα, η αρχαία πόλη της Αιτωλίας, που ο βασιλιάς της ο Οινέας είχε ξεχάσει να προσφέρει σπονδές στη θεά Άρτεμη κι εκείνη για να τον εκδικηθεί του έστειλε τον φοβερό Καλυδώνιο κάπρο που κατέστρεφε τα πάντα, μέχρι που ο βασιλιάς προσκάλεσε καμιά σαρανταριά ήρωες απ’ όλη την Ελλάδα για να τον ξεπαστρέψουν. Βέβαια, κι άλλοι έχουν μπερδέψει την Καλυδώνα με την Καληδονία, αλλά δεν είναι το ίδιο πράγμα!

Αντίθετα, θεωρώ περίπου αναπόφευκτο το μπέρδεμα με τους Σύριους και τους Σύρους και δεν συμφωνώ με τον κ. Κασιμάτη, ο οποίος, πάλι στην Καθημερινή, έγραψε το εξής πνευματώδες αλλά ελαφρώς σαχλό και σαφώς άστοχο σχόλιο:

Με αφορμή την ειδησεογραφία για τις εξελίξεις στη Συρία, διαπιστώνω ότι, παρά «τες συνταγές αρχαίων Ελληνοσύρων μάγων», οι περισσότεροι λέμε και γράφουμε «Σύριοι», αντί του ορθού «Σύροι», για τους κατοίκους της Συρίας. Δεν έχω αμφιβολία ότι η σύγχυση στην οποία οφείλεται το λάθος είναι έργο της βδελυροτάτης παγκοσμιοποίησης, αφού προϋπόθεση για την πραγματοποίηση των ανόσιων σκοπών της είναι ο αφανισμός της «ιδιοπροσωπίας», καταπώς έλεγε και ο μακαριστός, του εξυπνότερου λαού του κόσμου, που ζει στην ωραιότερη χώρα του κόσμου, δηλαδή ημών. Το υποστηρίζω, διότι έτσι συγχέονται οι εκ Συρίας Σύροι, με τους συγγενείς μας Σείριους, δηλαδή τους κατοίκους του πλανήτη Σείριου, από τον οποίον κατάγονται οι Ελληνες, σύμφωνα με τις θεωρίες σύγχρονων Ελληνόψυχων απατεώνων…

Η σύγχυση βέβαια δεν γίνεται τόσο πολύ με τον Σείριο και τους όποιους κατοίκους του, αλλά με τη Σύρο (Σύρα) και τους Συριανούς. Όπως θυμίζει ο αγαπητός Earion, στο σχόλιο στη Λεξιλογία, ακόμα και ο Μπαμπινιώτης, που δεν είναι δα και ο πιο ανεκτικός στα γλωσσικά, δέχεται ότι το Σύριος χρησιμοποιείται περισσότερο για τους κατοίκους της Συρίας και ότι «για προφύλαξη» οι κάτοικοι της Σύρου αποκαλούνται πλέον Συριανοί. Να προσθέσω ότι η σύγχυση δεν είναι έργο της παγκοσμιοποίησης όπως σαχλαμαρίζει ο Κασιμάτης, αλλά υπάρχει από πολύ παλιά: Σύριους ονομάζει τους κατοίκους της Συρίας ο Ηρόδοτος (πολλές φορές, π.χ. τῆς γὰρ Ἀραβίης τὰ παρὰ θάλασσαν Σύριοι νέμονται), ο Διόδωρος ο Σικελιώτης, ο Διονύσιος ο περιηγητής, μέχρι και η βυζαντινή ιστορία του Βελισσάριου: «Πέρσαι καὶ Μῆδοι, Ἄραβες καὶ Σύριοι καὶ Τοῦρκοι: πᾶσα φυλὴν ὑπέταξεν ἡ σπάθη τῶν Ρωμαίων!» Δεν νομίζω να φταίει για όλους αυτούς η νέα τάξη πραγμάτων, η σύγχυση είναι αναπόφευκτη· στο κάτω-κάτω, όταν οι κάτοικοι της Ασσυρίας λέγονται Ασσύριοι, είναι πολύ λογικό να σκεφτεί κανείς ότι οι κάτοικοι της Συρίας θα ειπωθούν Σύριοι. Όσο για τον Σείριο, ευτυχώς που δεν κατοικείται, γιατί θα είναι πρόβλημα να έχουν οι κάτοικοί του ίδιο όνομα με τον πλανήτη. Αναρωτιέμαι πώς ονομάζονται στη λογοτεχνία επιστημονικής φαντασίας.

Κοντά στα άλλα, έχω να σας κάνω και μια αποκάλυψη: ο μητροπολίτης Σεραφείμ Πειραιώς φαίνεται ότι πλησιάζει τη ΔΗΜΑΡ του κ. Κουβέλη. Το λέω αυτό διότι, στην παραληρηματική ανακοίνωση που έβγαλε ο λεγόμενος Άγιος Πειραιώς με αφορμή την πολιτική κηδεία του Λεωνίδα Κύρκου, ενώ όταν αναφέρεται στον Συνασπισμό αμφισβητεί την αριστεροσύνη του, για την Δημάρ του κ. Κουβέλη δεν έχει αμφιβολίες. Συγκεκριμένα, ο λεγόμενος Σεραφείμ ξεκινάει την ανακοίνωσή του ως εξής: Η τελετή αποχαιρετισμού του ιστορικού ηγέτη της λεγομένης αριστεράς Λεωνίδα Κύρκου… ενώ πιο κάτω «ο επικήδειος λόγος του αποσχισθέντος εκ του ενιαίου Συνασπισμού της λεγομένης Αριστεράς και της Προόδου και Προέδρου της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Φώτη Κουβέλη…». Του ΣΥΝ την αριστεροσύνη την αμφισβητεί, όχι όμως της Δημάρ!

Η ανακοίνωση πάντως καταλήγει ως εξής: «Τέλος εκ προοιμίου εκφράζω ευγνώμονες ευχαριστίες στους εξ επαγγέλματος η εκ πεποιθήσεως λοιδόρους μου, που ασφαλώς λάβροι θα εφορμίσουν, δεόμενος υπέρ φωτισμού και μετανοίας των». Αυτό με τους λοιδόρους, όσο κι αν θυμίζει τορναδόρους και παρκαδόρους, είναι σωστό (στα αρχαία, δηλαδή), αφού η λέξη είναι «λοίδορος». Το εφορμίσουν είναι λάθος σε οποιαδήποτε γλώσσα, αλλά αφού είναι αγιασμένο από τον λεγόμενο Σεραφείμ θα το θεωρήσουμε σωστό, όπως οι άλλοι βάφτιζαν το κρέας ψάρι κι όπως απαιτούσε ο κ. Βενιζέλος από το Γραφείο Προϋπολογισμών της Βουλής να βαφτίσει πλεόνασμα το έλλειμμα.

Διότι, ο μόνος που (θυμάμαι να) έχει παραιτηθεί τον τελευταίο καιρό είναι αυτή η κυρία που (όπως φαίνεται) έκανε καλά τη δουλειά της, η πρόεδρος του Γραφείου Προϋπολογισμών της Βουλής, το οποίο, όπως είπε ο Βενιζέλος, δεν έχει πείρα (στο να μαγειρεύει τα νούμερα και βαφτίζει το κρέας ψάρι, εννοούσε).

Και μια και είπα για παραίτηση, αναρωτιέμαι: είναι δυνατόν να ξεκινάνε την άλλη εβδομάδα τα σχολεία και να μην έχει ακόμα αγοραστεί το χαρτί όπου θα τυπωθούν τα βιβλία (η σύμβαση επρόκειτο να υπογραφτεί χτες!) και το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου να κάνει λόγο για «λίγες μέρες» καθυστέρηση (θα μου πείτε, εφόσον μπορεί να μην φτάσουν σε τριψηφιο νούμερο, λίγες θα είναι) και κανείς να μην έχει παραιτηθεί;

Να θυμίσω μάλιστα ότι δεν είναι η πρώτη μεγαλοπρεπής γκάφα του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο το καλοκαίρι που μας πέρασε χρεώνεται αφενός με το αλαλούμ με τα μηχανογραφικά και αφετέρου (και σοβαρότερο) με τις χειρότερες εξετάσεις των τελευταίων δεκαετιών, με επανειλημμένες γκάφες στην οργάνωση και τη διαβίβαση των θεμάτων. Θέλω να πω, παρά το ηγετικό προφίλ που θέλει να προβάλλει η Άννα Διαμαντοπούλου, στα έργα αποδεικνύεται ανίκανη να αποφύγει τις αποτυχίες.

(Υστερογραφικά: τις προάλλες  κ. Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε στην ανάγκη μεταρρυθμίσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να βγάζει το σχολείο υπεύθυνους και σκεπτόμενους πολίτες –άραγε αυτό το συζήτησε πρώτα με την αμερικάνικη πρεσβεία, όπως έκανε σε σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όταν κάρφωνε στους Αμερικάνους τους radicals του Σύριζα; )

86 Σχόλια to “Τριτοσεπτεμβριανά μεζεδάκια”

  1. αλέξης ζήρας said

    προσθέστε εδώ το ανήκουστο που πληροφορήθηκα από έγκυρους εκπαιδευτικούς κύκλους ότι η εκτύπωση των εν λόγω βιβλίων,
    θα πραγματοποιηθεί στην….Βουλγαρία, καθώς κρίθηκε οικονομικά ασύμφορη η ανάθεση σε έλληνα εκδότη. Σε καιρούς
    χειμαζομένους για την ελληνική οικονομία (και βιομηχανία)

  2. Πρόλαβα κι έβαλα το τζαμί, που αναφέρεται στην Άννα, αλλού.

  3. betatzis said

    Το βάζω εδώ τώρα που το θυμήθηκα, εξ αιτίας του υστερόγραφου της ανάρτησης. Kάποτε, σε σχετική ανάρτηση του Νικοκύρη, είχα αμφισβητήσει κατά πόσο οι αποκαλύψεις του Γουίκιλικς είναι χρήσιμες, λέγοντας ότι χάνονται μέσα στον θόρυβο της άχρηστης πληροφορίας, ότι αποτελούν μέρος του θεάματος ή κάτι τέτοιο τέλοσπάντων (βαριέμαι να ψάχνω). Έκανα λάθος. Το βάζω προς επανόρθωση και όχι για να ξανανοίξει η συζήτηση.

  4. gbaloglou said

    «(και η Νέα Καληδονία απέναντι, στον Καναδά)»

    όχι ακριβώς

  5. Costas said

    Για τα βιβλία: η Διαμαντοπούλου έριξε το φταίξιμο στην αδικαιολόγητη καθυστέρηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (από το Μάη ως τον Ιούλιο). Αγνοώ φυσικά ποιος έχει δίκιο.

    Για το «κάρφωμα» των radicals στους Αμερικάνους απόν τον Μπαμπινιώτη: αν εννοούμε τη λέξη ‘καρφώνω’ με την ελαφριά της σημασία, έχει καλώς, αλλά δε νομίζω ότι αυτό εννοούμε, γιατί τότε τη λέξη τη χρησιμοποιούμε συνήθως χωρίς έμμεσο αντικείμενο («τον κάρφωσες με αυτό που του είπες!»). Αν αντιθέτως την εννοούμε με τη βαριά της σημασία, δηλ. δίνω άγνωστη πληροφορία σε ανώτερη αρχή για πρόσωπο ή φορέα που η αρχή αυτή αγνοούσε ως εκείνη τη στιγμή, τότε σε καμιά περίπτωση η δεύτερη αυτή, βαριά σημασία της λέξης δεν μπορεί να έχει εφαρμογή στην προκειμένη περίπτωση. Τι είπε ο Μπαμπινιώτης στους Αμερικάνους που αυτοί δεν ήξεραν; Τα αποτελέσματα των εκλογών της ΠΟΣΔΕΠ και την ανάλυσή τους; Περαιτέρω, η συζήτηση με την αμερικανική πρεσβεία είχε αντικείμενο:

    Summary: In a March 26 meeting with PAO and CAO, Greek
    education reform expert Babiniotis shared GoG plans and timelines,
    and enthusiastically welcomed U.S. assistance on implementing a
    national university entrance exam system based on the Scholastic
    Aptitude Test (SAT). End summary.

    Δεν βλέπω τι το μεμπτό. Αυτά συζητιούνται ευρύτατα εδώ και χρόνια, ανοιχτά και δημόσια. Δηλαδή αν ο Τσίπρας, στην επίσκεψή του στη Βενεζουέλα, και στα πλαίσια της συζήτησής του με τον πρόεδρο της χώρας Χούγκο Τσάβες, του ανέλυε την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και τα αποτελέσματα των εθνικών εκλογών, και του έλεγε πως, ξερωγώ, οι φιλοπινοτσετικοί (ως προς το οικονομικό πρόγραμμα, βεβαίως-βεβαίως) νεοφιλελεύθεροι ψευτοσοσιαλιστές του ΠΑΣΟΚ έκαναν ετούτο κι εκείνο, θα λέγαμε ότι ο Τσίπρας ‘κάρφωσε’ τους Πασόκους στον πρόεδρο της Βενεζουέλας;

    Άρα η λέξη ‘κάρφωνε’ είναι αδικαίωτη.

  6. sarant said

    Ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    2: Στάζιμπε, είπε η Διαμαντοπούλου ή κάποιος αρμόδιος «του τζαμί» ή κάτι ανάλογο; Δεν κατάλαβα γιατί συνδέονται.

    4: Λεγόταν Νέα Καληδονία στον Καναδά, αλλά έχεις δίκιο -ξέχασα τη γαλλική Ν.Κ. παρόλο που την ακούω τακτικά αν και συνήθως χωρίς το «νουβέλ» στις ειδήσεις.

    5: Δεν ξέρω αν ο Μπαμπινιώτης είπε στους Αμερικάνους «ο τάδε είναι ράντικαλ, ο δείνα δεν είναι» και θα συμφωνήσω μαζί σου ότι οι αμερικάνοι μπορεί να μην έχουν ανάγκη τις πληροφορίες του, διότι τις ξέρουν ήδη. Όμως βρίσκω σόλοικο ο Μπαμπινιώτης, ως μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας, να συζητάει τις πολιτικές πεποιθήσεις συναδέλφων του με τους Αμερικάνους. Δεν είναι ίδιο με το παράδειγμα (το υποθετικό) του Τσίπρα. Οπότε, νομίζω ότι το «κάρφωνε» αν και ανακριβές δικαιώνεται γιατί μεταφέρει καλά την απαξία που θέλω να δώσω. Νομίζεις ότι ταιριάζει καλύτερα το ρουφιάνευε ή το σαφώς πιο ελαφρύ κουτσομπόλευε;

  7. gbaloglou said

    4, 6

    όντως!

  8. Μπουκανιέρος said

    4-6 Τι έγινε, Νίκο, ξεχάσαμε (με όλες τις πιθανές έννοιες) τους Κανάκ;;

    (Διόρθωστο γιατί θα στην πέσουν όλοι όσοι έχουν γαλλική κουλτούρα, ή όσοι δεν ασχολούνται με την ιστορία του Καναδά.)

  9. stelianos said

    Επιθυμώντας να εντείνω τη σύγχυση περί Συρίων και Σύρων:
    Ο Όμηρος αναφέρει τη νήσο Συρίη, ήτοι Συρία, προφανώς η κατοπινή Σύρος.

    Πάντως, ύστερα από την ανάγνωση δίγλωσσης επιγραφής από το Τσινέκιοϊ, είναι πλέον οριστική η προέλευση της ονομασίας της «Συρίας» χώρας, από την Ασσυρία, η οποία και διαφέντευε στην περιοχή κατά τον 8ο αι π.Χ.

  10. stelianos said

    http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%87inek%C3%B6y_inscription

    http://www.aina.org/articles/frye.htm

  11. Costas said

    6: Εννοείται ότι το ρουφιάνευε είναι ακριβώς το ίδιο με το κάρφωνε, απλώς πιο βαρύ, άρα το θεωρώ ακόμα πιο αδικαίωτο. Και προφανώς το ερώτημά σου είναι ειρωνικό. Το ‘κουτσομπόλευε’ είναι σαφώς πιο ήπιο και ταιριαστό, απλώς δεν βλέπω την απαξία του συγκεκριμένου κουτσομπολιού, από τη στιγμή που πρόκειται για πράγματα γνωστά και δημόσια. Αλλά αυτό βέβαια είναι η ουσία της διαφωνίας μας, οπότε άκρη δεν θα βγάλουμε: ο καθείς με τις απόψεις του. Ωστόσο δεν κατάλαβα ποια είναι η διαφορά από το παράδειγμα του Τσίπρα-Τσάβες (ή όποιων άλλους, τα πρόσωπα δεν έχουν σημασία· απλώς το έβαλα για εξισορρόπηση προς τ’ αριστερά), και επίσης, όσον αφορά το σόλοικο τού να συζητά ο Μπαμπινιώτης τις ‘πολιτικές πεποιθήσεις’ συναδέλφων του με τους Αμερικάνους, να διευκρινίσω ότι ο Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε στις εξελίξεις στο χώρο του Πανεπιστημίου και της ΠΟΣΔΕΠ, και μέσα σε αυτό το πλαίσιο αναφέρθηκε στους Συριζαίους και στις πεποιθήσεις τους. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι οποιοσδήποτε άλλος σε ανάλογη συζήτηση θα έκανε κάτι διαφορετικό, από τη στιγμή που το θέμα της συζήτησης θα ήταν να σταθμίσει τις πιθανότητες εισαγωγής μεταρρυθμίσεων στα Πανεπιστήμια σε συνάρτηση με τις πολιτικές δυνάμεις που δρουν σ’ αυτά.

    Γενικότερα σε σχέση με τα έγγραφα του WikiLeaks και όλα τα παρόμοιά τους, νομίζω πως το παραξένεμα ή η απαξία οφείλονται στην αίσθηση που αντικειμενικά προκαλεί το ότι διαβάζει κανείς κάτι που ήταν κρυφό, οπότε αυτό μεγεθύνει μέσα του τη σημασία και τη βαρύτητα πράξεων που είναι απολύτως φυσιολογικές, επειδή οι πράξεις αυτές προβάλλονται και μεγεθύνονται από τον φακό που ονομάζεται «ντοκουμέντο που διέρρευσε». Στην πραγματικότητα, το ντοκουμέντο αυτό δεν προσθέτει καμιά νέα είδηση. Αν μάθω ας πούμε ότι ο Τάδε με σχολίαζε σε μια συζήτηση με άλλους, λέγοντας πράγματα που στην ουσία μού είναι γνωστά ότι τα πρεσβεύει για μένα και δεν μου τα έκρυβε ως τότε, και μόνο το ότι θα τα μάθω μέσα από ντοκουμέντο που διέρρευσε θα τα χρωματίσει κάπως. Σε αυτό συμβάλλει φυσικά το φύλλο συκής που σταμπάρεται σε πολλά ντοκουμέντα, τα οποία θα έπρεπε να είναι προσβάσιμα (Freedom of Information Act). Αλλά πραγματική αξία (απαξία, μάλλον) έχουν μόνο οι ειδήσεις όπου μαθαίνουμε ότι έλεγαν για μας πράγματα που δεν ξέραμε ότι λένε, πράγματα που ο δέκτης της πληροφορίας τα αγνοούσε. Αλλιώς, τα εν οίκω μη εν δήμω, ή μάλλον, αν εν δήμω, ας μην τα μεγαλοποιούμε.

  12. physicist said

    #6(γ). Νίκο, επίτρεψέ μου να διαφωνήσω: οι πολιτικές απόψεις των συναδέλφων, ειδικά σε ό,τι αφορά ακριβώς πολιτικά θέματα λειτουργίας του Πανεπιστημίου είναι ανοιχτές σε συζήτηση με οποιονδήποτε. Εαν αυτό είχε γίνει σε καιρούς αυταρχικούς και κάτω από συνθήκες στις οποίες οι συνάδελφοι θα κινδύνευαν να τιμωρηθούν, θα καταδίκαζα κι εγώ αυτή την πράξη, τώρα όμως όχι.

  13. Φ όβος : Ο ΠΑΟ μετά από ομάδα της χούντας θα γίνει ομάδα της πρωην βασιλικής οικογένειας ;
    Α πορία: το Γρηγόρης βγαίνει από το Κιρκόρ ;
    Β αρεμάρα : οι χιλιάδες συνιστώσες που δεν έχουν συνισταμένη
    Α γανάκτηση : αποδείχθηκε ότι τα βερύκοκα Διαμαντοπούλου είναι μπακατέλες

  14. Μαρία said

    6, 8 Κι άλλοι θα σου την πέσουν που ξέχασες την πατρίδα του Καρεμπέ.

  15. sarant said

    12: Δεν θα επιμείνω γιατί το βλέπω κάπως διαφορετικά -δηλαδή για μένα δεν νοείται μέλος της κοινότητας να κουβεντιάζει τα πιστεύω άλλων μελών της κοινότητας.

    Αλλά μη νομίζεις ότι οι ράντικαλς δεν έχουν συνέπειες από αυτόν τον χαρακτηρισμό: πριν από μερικά χρόνια, τον Γιάννη Μηλιό, καθηγητή και μέλος του Σύριζα, δεν τον άφησαν να μπει στη χώρα, ενώ ήταν προσκαλεσμένος να δώσει διάλεξη και είχε βίζα, το ίδιο και τον Β. Αγγελόπουλο:
    http://www.iospress.gr/mikro2008/mikro20080712.htm

    Οπότε, ακόμα και για το απίθανο ενδεχόμενο, νομίζω ότι είναι κατάπτυστη ενέργεια να κάνεις ονομαστικές αναφορές για άλλα μέλη της κοινότητάς σου.

  16. Θρασύμαχος said

    Πάλι σε έντυπη http://www.tovima.gr/world/article/?aid=417566 http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=9&artid=109551 και διακαναλική επικαιρότητα, με αφορμή τη διπλωματική ψύχρανση μεταξύ Τουρκίας & Ισραήλ, η χρήση του «απολογούμαι» με την έννοια του «ζητώ συγγνώμη». ‘Ντάξει, τουλάχιστον τα εγγλέζικά μας είναι άψογα.

  17. physicist said

    #15. Νίκο, η νοοτροπία της κλειστής κοινότητας, τις απόψεις της οποίας δεν συζητάμε με άλλους, είναι ό,τι χειρότερο έχω δει στον πανεπιστημιακό χώρο. Πίσω από αυτήν καλύπτονται ένα σωρό συντεχνίες, κατεργάρηδες ή/και απατεώνες για να κάνουν τις ανομίες τους και να καλύψουν ο ένας με τον άλλο τις βρωμιές τους μην και «σπιλωθεί το όνομα του Ιδρύματος». Θέσεις σχετικά με τη δομή και τον τρόπο διοίκησης των ΑΕΙ όπως και θέσεις σχετικά με τις σπουδές και την έρευνα είναι δημόσιο αγαθό. Αν είχε πάει ο Μ. (ή ο όποιος Μ.) και είχε διαδόσει πληροφορίες από μια συνεδρίαση στην οποία είχε δώσει υπόσχεση εμπιστευτικότητας ή αν είχε π.χ. πει παραέξω επιστημονικές ιδέες άλλου που να ήταν ακόμα αδημοσίευτες, θα ήμουν μαζί σου.

    Έχοντας γράψει τα παραπάνω, ασφαλώς και θεωρώ απαράδεκτο να αρνηθείς είσοδο στη χώρα σε άνθρωπο λόγω των απόψεών του. Και το χειρότερο απ’ όλα, δηλ. ακόμα και Ναζής να είναι: εαν τον έχουν καλέσει κάπου να μιλήσει, θα τον αφήσεις να μιλήσει. Αλλά αν κάποιος είχε χαρακτηρίσει τον Χ ράντικαλ/ακροδεξιό/άθεο/οτιδήποτε άλλο, δεν μπρεί αυτός ο κάποιος να λογίζεται υπεύθυνος που μετά απαγορεύτηκε στον Χ η είσοδος στη χώρα.

  18. betatzis said

    Κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Για μένα το θέμα δεν είναι καν τι είπε και τι δεν είπε. Το θέμα είναι ο τίτλος του τηλεγραφήματος και εκείνο το enthusiastically wellcomed U.S. asstistance. Επίσης στο τέλος λέει Our meeting with
    him, and his enthusiastic acceptance of our offer of U.S. help on
    university entrance testing, has opened the door to U.S. input and
    expertise on one of the most important reforms in recent Greek
    history.

    Δεν με βοηθάνε τα ρημαδοαγγλικά μου, για βοηθήστε …..

  19. physicist said

    18. Τι είναι τόσο άσχημο στο να καλοσωρίζεις την αρρωγή των ΗΠΑ στην αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην τριτοβάθμια; Ανοιχτή χώρα είμαστε, ήδη το σύστημά μας επηρεάζεται δραστικά από αποφάσεις στο επίπεδο της ΕΕ, και από στοιχεία του αμερικανικού συστήματος έχουμε πολλά να μάθουμε. Είναι δικό μας θέμα τι θα πάρουμε και τι θα απορρίψουμε, είναι δικό μας θέμα να λάβουμε τις αποφάσεις μας. Ούτως ή άλλως, το κείμενο μιλάει για input, δηλ. για εισροή πληροφοριών, όχι για επιρροή ή έλεγχο εκ μέρους των Αμερικανών.

  20. nikosl said

    Το ξέρω ότι το ιστολόγιο δεν είναι πολιτικό αλλά δεν κρατιέμαι να πω ότι τους ίδιους ράντικαλς που ρουφιάνευε ο Μπαμπινιώτης στην Αμερικάνικη Πρεσβεία, λίγο μετά τους διέγραψε και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ -ως υπερβολικά ράντικαλς. Οι δεξιές πιέσεις έφτασαν με τη μορφή του ντόμινο πάνω στους Πανεπιστημιακούς που υπερασπίστηκαν τον αγώνα του 2006-2007. Από μια άποψη περασμένα-ξεχασμένα καθώς οι καταλήψεις που μόλις ξεκινάνε φαίνεται ότι θα ξεπεράσουν τον πήχυ του ’06-’07.

  21. Costas said

    Βλέπω κιόλας τον μελλοντικό τίτλο-πακέτο: «ο ρουφιάνος Μπαμπινιώτης». Το κυνήγι μαγισσών καλά κρατεί, πανταχόθεν εκπορευόμενο, προς δόξαν της πολιτικής μας κουλτούρας από καταβολής νεοελληνικού κράτους.

  22. betatzis said

    19. Δεν καταλαβαίνω τίποτα. Μιλάμε για ένα κόμβο εξουσίας που προσπαθεί με συγκεκριμένους ανθρώπους να διεισδύσει σε ένα συγκεκριμένο χώρο και χαίρεται που το κατάφερε. Μιλάμε για συσχετισμούς και ανταγωνισμούς δυνάμεων. Δεν μιλάμε για εκπαιδευτική επιρροή, ξέρω γω π.χ. στο ιδεολογικό θέμα των εκπαιδευτικών συστημάτων, των επιστημονικών ειδικοτήτων ή των μεθόδων διδασκαλίας, θέματα στα οποία σωστά λες ότι ήδη μας επηρρεάζουν (ότι και αυτά τα θέματα έχουν πολιτική διάσταση και ότι υπάρχουν και σε αυτά τα θέματα συσχετισμοί δυνάμεων είναι άλλη κουβέντα). Δεν έγινε συνάντηση μεταξύ πανεπιστημιακών για να συζητήσουνε για την παιδεία, έγινε συνάντηση μεταξύ ενός πανεπιστημιακού και κρατικών κυβερνητικών υπαλλήλων (το ότι είναι κρατικοί υπάλληλοι άλλου κράτους για μένα είναι αδιάφορο, για κάποιους άλλους μπορεί να κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα). Οι επιδιώξεις αυτών που συναντήθηκαν φαίνεται ότι συμπίπτουν απολύτως. Ένας από τους δυο μας λοιπόν σκέφτεται πολύ απλοϊκά, μπορεί να είμαι και γω αυτός.

  23. sarant said

    21: Κώστα, τα παραλές. Ρουφιάνος είναι όποιος ρουφιανεύει κατ’ εξακολούθηση, όχι όποιος ρουφιάνεψε μια φορά -ακόμα κι αν δεχτούμε πως ταιριάζει το ρήμα, που δεν το έχουμε δεχτεί. Εκτός κι αν έχεις αποδείξεις ότι ο Μπ. είναι όντως ο συγγραφέας του χουντικού βιβλίου Εθνική γλώσσα, όπου εκεί, πράγματι, υπάρχει ρουφιάνεμα. Αλλά δεν είναι βέβαιο πως το έγραψε αυτός. Και εν πάση περιπτώσει, πέρασαν πολλά χρόνια από τότε. Γιαυτό σου λέω, τα παραλές.

  24. physicist said

    #22. Απ’ ό,τι διαβάζω, η συγκεκριμένη βοήθεια ζητήθηκε σε ζητήματα (τεχνικής;) υποστήριξης στις εισαγωγικές, όπου οι Αμερικανοί έχουν μεγάλη εμπειρία στην τυποποίηση (standardization), επειδή έχουν να συγκρίνουν μαθητές ή φοιτητές απ’ όλα τα μέρη του κόσμου. Ότι το σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων που έχουμε για τα ΑΕΙ χωράει βελτίωση, μου φαίνεται κοινός τόπος κι αν κάποιος θεωρεί ότι μπορεί να κερδίσει εμπειρία από τους Αμερικανούς, δικαίωμά του να το πιστεύει.

    Σε ό,τι αφορά πιθανή επιρροή/επιβολή του Αμερικανικού Κράτους στην ελληνική ανώτατη παιδεία (κάτι που νομίζω ότι υπονοείς), δεν βλέπω από τη μια μεριά να τεκμηριώνεται, ούτε από το κείμενο ούτε από την πραγματικότητα, κι από την άλλη δεν θα την έβλεπα αναγκαστικά ως αρνητική. Εξαρτάται ποιά επιρροή και πού. Αν, π.χ., καταφέρναμε επιτέλους να απελευθερώσουμε το σύστημα από την κυριαρχία μερικών καθητητών-κοτζαμπάσηδων (κάτι που ισχύει στις ΗΠΑ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην οποία έχω εργαστεί), εγώ θα πανηγύριζα. Αν καταφέρναμε να έχουμε σοβαρούς Πρυτάνεις και όχι κομματικά υποχείρια, επίσης. Το ίδιο και αν καταφέρναμε να εισαγάγουμε κάτι από το σεβασμό που υπάρχει εκεί για την ελευθερία του λόγου (όλα σχετικά, βέβαια, αλλά εδώ μπορώ να αναφερθώ στον ίδιο τον Τσόμσκι που ισχυρίστηκε το ίδιο). Σε κάθε περίπτωση, η πραγματικότητα, δηλ. ο πολύ πρόσφατος Νόμος για την Ανώτατη, απέχει έτη φωτός από το να δείχνει αμερικανική επιρροή (άσε που δεν υπάρχει ένα «αμερικανικό σύστημα» στα ΑΕΙ).

    Μπορεί να σκέφτομαι εγώ απλοϊκά, δεν σου επιρρίπτω τίποτε, εκθέτω απλώς τις σκέψεις μου εδώ.

  25. betatzis said

    Επαναλαμβάνω, σκέψου τις ιδιότητες αυτών που συναντήθηκαν. Πανεπιστημιακός από την μια μεριά, κρατικοί κυβερνητικοί υπάλληλοι από την άλλη. Δεν θα φαινόταν τόσο παράξενο να συζητάει τα θέματα στα οποία αναφέρεσαι με άλλους πανεπιστημιακούς, όχι με κρατικούς αξιωματούχους, στους οποίους «μια και το φερε η κουβέντα», παραπονιέται και για υπερβολική πολιτικοποίηση. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο, εννοείται ότι ούτε εγώ σου επιρρίπτω τίποτα, και εγώ εκθέτω τις σκέψεις μου.

  26. physicist said

    #25. Εγώ μπορώ να φανταστώ ότι τα είχε κουβεντιάσει εκατό φορές και με συναδέλφους, όμως τέτοιες συνομιλίες είναι άνευ σημασίας για τα Γουίκιληκς. Επίσης μπορώ να φανταστώ πάρα πολλούς καλούς λόγους να τα κουβεντιάζει και με κρατικούς αξιωματούχους. Φέρνω παράδειγμα σε ένα παρεμφερές ζήτημα: θέλω να εφαρμόσω αποτελεσματικά τη Μπολόνια στη χώρα μου και συζητώ με έμπειρους ανθρώπους του Γερμανικού Υπουργείου Παιδείας, να δω πώς έγινε στη Γερμανία με τα ΑΕΙ, τι εμπόδια και προβλήματα υπήρξαν κλπ. Το ότι παραπονέθηκε ή μάλλον είπε τη γνώμη του σ’ αυτούς για την υπερβολική πολιτικοποίηση δεν βλέπω γιατί να του επιρριφθεί ως κατηγορία. Ελεύθερος άνθρωπος είναι, τη γνώμη του λέει.

  27. Costas said

    23: Νίκο, όποιος χρησιμοποιεί το ρήμα ‘ρουφιανεύω’ (#20), αφού μάλιστα έχει προηγηθεί σχετική συζήτηση, προφανώς έχει δεχτεί πως ταιριάζει στην περίπτωση. Τέλος πάντων, στα πολιτικά δεν έχει νόημα να επιμένει κανείς, άπαξ και πει τη γνώμη του.

  28. nikosl said

    #28 Φυσικά το έχω δεχθεί. Είναι αδιανόητο για μένα ότι συζητάμε αν είναι ρουφιάνεμα το καφεδάκι με τον αμερικάνο πρέσβη. Ο,τι κι αν είπανε. Δεν γίνονται σε κενό αυτά τα πράγματα. Είναι ο πρέσβης των ΗΠΑ -είναι πρέσβης εγκληματιών και εγκληματίας. Το αμφισβητεί κανείς αυτό; Μετά τι να ψάχνουμε; Τι ακριβώς του είπε ο Μπαμπινιώτης; Ξαναλέω -δεν με ενδιαφέρει και πολύ. Μόνη η συνάντηση τον κάνει συνένοχο.

  29. betatzis said

    Μα βρε Φυσικέ, γιατί επιμένεις παίζοντας με τις λέξεις, παραδέξου τουλάχιστον ότι άλλη δουλειά κάνουνε οι άνθρωποι των υπουργείων παιδείας και άλλη δουλειά οι υπάλληλοι των πρεσβειών.

    Εγώ δεν μίλησα ούτε για το νέο νόμο ούτε για τίποτα. Επειδή εσύ είπες ότι δεν βλέπεις αμερικάνικη επιρροή στο νέο νόμο, ένα δημοσίευμα των νέων μας θυμίζει ότι ο νέος νόμος ικανοποιεί τουλάχιστον μία επιθυμία των εν λόγω κυρίων.
    http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4635428

    Δεν μπαίνω στην ουσία του ζητήματος άσυλο και ούτε θέλω να μπω, απλώς σου δείχνω ότι, τυχαία αν θέλεις, ο νέος νόμος συμπίπτει απόλυτα με τουλάχιστον μία δηλωμένη επιθυμία ή έστω άποψη αν προτιμάς της πρεσβείας.

    Και επιτέλους, δεν έχω πρόβλημα με τους ελεύθερους ανθρώπους που λένε την γνώμη τους. Σε ποιούς τη λένε, γιατί τη λένε, σε ποιές συνθήκες τη λένε, αυτά εξετάζω. Από μένα τέλος, σε λίγο θα με πούνε και συνομωσιολόγο (άραγε σωστά το έγραψα 😉

  30. Costas said

    28: Αν αυτό είναι αδιανόητο, και αν κάποιος είναι συνένοχος των εγκληματιών επειδή συνομιλεί με τον πρέσβη τους, τότε φαντάζομαι τι ρουφιάνος των Γερμανών ήταν ο Λένιν, που οι εγκληματίες τού Κάιζερ τού ναύλωσαν ειδικό σφραγισμένο τρένο (όχι ‘σε κενό’) για να διασχίσει τη χώρα τους… 🙂

  31. ἐγὼ συμφωνῶ μὲ τὸν Κασιμάτη.

    σοβαρὰ ὑπάρχουν ἄνθρωποι ποὺ θέλουν δηλαδὴ ἡ Ἑλλάδα νὰ διακόψῃ διπλωματικὲς ἐπαφὲς μὲ τὴν Ἀμερική; καραλόλ!!!

  32. mindkaiser said

    Ο οποίος Κασιμάτης, φρόντισε να με μπερδέψει για ακόμα μία φορά. Δεν αναφέρομαι πάλι στα περί σκωπτικού και βιτριολικού τρόπου έκφρασής του, γιατί περί ορέξεως κολοκυθόπιτα (προσωπικά, τον διαβάζω ευχάριστα).

    Στο τελευταίο του άρθρο όμως στην καθημερινή, λοιδορεί τον ΓΑΠ για τη χρήση του ρήματος «προοιωνίζω», αντί του ορθού «προοιωνίζομαι».

    Άρθρο Κασιμάτη

    Μία μικρή όμως αναζήτηση στον Τριανταφυλλίδη, μου φανέρωσε ότι το ρήμα υφίσταται, τόσο στην ενεργητική φωνή, όσο και στην παθητική. Αναρωτιέμαι λοιπόν, άνθρακες ο θησαυρός της Πανδώρας;

  33. nikosl said

    #30 δεν τον πιάνω τον παραλληλισμό. Ο Μπαμπινιώτης πήγε στην πρεσβεία για να βρει κερκόπορτα να μας την πει να μπούμε μέσα να την κάψουμε; Και για την ιστορία επειδή στο επεισόδιο με τον Κάιζερ όλοι θυμούνται το πρώτο επεισόδιο, ο Κάιζερ το πλήρωσε χάνοντας το θρόνο του μετά ενάμιση χρόνο το λάθος να αφήσει τον Λένιν (μαζί με άλλους αναρχικούς και μενσεβίκους) να μπει στην Ρωσία.

  34. #32 ὄχι ὄχι, ἐγὼ γιὰ τοὺς Συρίους ἐννοοῦσα ὅτι συμφωνῶ!

  35. Costas said

    33: Κερκόπορτα για να κάψει τι; Τη Γερμανία; Στη Ρωσία πήγαινε ο άνθρωπος. Άλλοι, δε, λένε ότι ήταν πιόνι των Γερμανών. Κι ότι μετά τούς άφησε τη μισή Ρωσία για την εκδούλευση που του έκαναν. Και οι Γερμανοί πάλι δεν επιτέθηκαν εναντίον της ίδιας της σοβιετικής εξουσίας, παρά κατέλαβαν όσο μπορούσαν περισσότερα εδάφη, με τις ευλογίες του Λένιν. Ο δε Κάιζερ έχασε το θρόνο του επειδή άφησε τον Λένιν και τους άλλους να μπουν στη Ρωσία; Από πού κι ως πού; μήπως επειδή είχε καταλάβει τη μισή ρωσική επικράτεια χωρίς αντίσταση;

  36. physicist said

    #29. Δεν παίζω με τις λέξεις. Κι εγώ αν ήμουν στην Ελλάδα και ήθελα να μάθω για την εφαρμογή της Μπολόνιας στη Γερμανία, θα πήγαινα αρχικά στο Γκαίτε ή στην DAAD, κι εκείνοι θα με στέλνανε στον εκπαιδευτικό ακόλουθο της Πρεσβείας τους (δεν το ΄χω κάνει αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι έτσι θα γινόταν). Όσο για το άσυλο, δεν ήταν «επιθυμία των Αμερικανών». Στο βαθμό που πιστεύουμε τα «Νέα», άλλο τόσο πρέπει να πιστέψουμε και πρόσφατη δημοσκόπηση του «Βήματος» που δείχνει κάπου 80% των Ελλήνων πολιτών να έχουν την ίδια άποψη. Το γεγονός ότι λαμβάνεται το μέτρο Α, με το οποίο κάποτε είχε συμφωνήσει ο παράγοντας Β ή είχε εκφράσει άποψη, δεν σημαίνει ότι το μέτρο λήφθηκε για να ικανοποιηθεί η επιθυμία του.

    Αν υπάρχουν λόγοι για τους οποίους είσαι πεπεισμένος ότι ο Μ. παίζει ρόλο ύποπτο ή ότι στηρίζει «ξένα συμφέροντα» (ό,τι και αν σημαίνει αυτός ο φοβερός όρος) και έχεις στοιχεία από αλλού, να τ’ ακούσω ευχαρίστως: δεν έχω καμία σχέση με τον Μ. ούτε τον υπερασπίζομαι επειδή είναι ο Μ. Αυτό που λέω είναι ότι στη βάση από πέντε αράδες σ’ ένα τηλεγράφημα, δεν μπορώ να βγάλω το συμπέρασμα στο οποίο βλέπω να καταλήγεις, ούτε με την πιο δημιουργική φαντασία.

  37. nikosl said

    #35 Οι ναύτες του Κιέλου δεν θα εξεγείρονταν αν δεν είχε ξεσπάσει η Ρώσικη Επανάσταση -η εξέγερση του Σπάρτακου δεν θα είχε γίνει, ούτε η ίδρυση του KPD, ούτε η διάσπαση του USPD. Από το ’18 ως το ’23 παίχτηκε το στοίχημα αν θα επιβίωνε ο γερμανικός καπιταλισμός. Το ότι το στοίχημα το κέρδισε η άλλη πλευρά, ας μην μας κάνει να ξεχνάμε ότι ήταν μια πενταετία που μπροστά της η κρίση της Ρωσίας (Φλεβάρης – Οκτώβρης) δεν ήταν τίποτα. Και ναι ο Λένιν πήγαινε να βάλει φωτιά στη Γερμανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη, όχι στη Ρωσία. Το ρώσικο ξέσπασμα το θεωρούσε απλώς θρυαλλίδα για την ευρωπαϊκή επανάσταση (που όντως ξέσπασε αλλά ηττήθηκε -Αυστρία, Ουγγαρία, Ιταλία, Γερμανία). Οτι ο Κάιζερ δεν τα πρόβλεπε όλα αυτά απλώς δείχνει ποιος έβλεπε πιο μακριά. Αλλά καταλαβαίνω ότι αυτά δεν μπορούμε να τα λύσουμε αυτά. Πάντως Μπάμπι – Λένιν καμία σχέση.

  38. nikosl said

    παρόραμα: αυτά δεν μπορούμε να τα λύσουμε εδώ

  39. sarant said

    32: Έλεγα να γράψω και για το «προοιωνίζω/μαι» αλλά θα πήγαινε μακριά. Κοιτάξτε πώς τα παρουσιάζει εδώ ο Ν. Λίγγρης στη Λεξιλογία.
    http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?9489-προοιωνίζεται-και-προοιωνίζει&p=115939#post115939
    Οι περισσότεροι δεν δέχονται το «προοιωνίζω», ακόμα και η Άννα Ιορδανίδου. Ωστόσο, όπως λες κι εσύ, το ΛΚΝ το δέχεται, η δε χρήση το καλοδέχεται. Μην ξεχνάμε ότι το υπερασπίζω και το υπερασπίζομαι έχουν και τα δυο ενεργητική σημασία. Θα έλεγα δηλαδή ότι μπορούμε να λέμε και τα δύο, όχι όμως να έχουμε παθητική φωνή.

    Μόλις κάηκε ένα άρθρο σε σχόλιο τεσσάρων αράδων 😦

  40. Ὅλοι οἱ φιλήσυχοι, φιλομαθεῖς καὶ ἀνιδιοτελεῖς φοιτητὲς πανηγυρίζουν τὴν κατάργησι τοῦ ἀσύλου. Τὸ ἂν ἡ Ἀμερικὴ ἔχει τὴν Α ή Β ἄποψι δὲν μὲ ἀπασχολεῖ καθόλου μὰ καθόλου λέμε!

  41. Costas said

    37: Ο Κάιζερ δεν έχασε το θρόνο του λόγω της εξέγερσης των ναυτών του Κιέλου, ούτε οι ναύτες του Κιέλου εξεγέρθηκαν επειδή είχε ξεσπάσει η Ρωσική Επανάσταση. Αν ήταν να εξεγερθούν οι Γερμανοί στρατιώτες και ναύτες λόγω της Ρωσικής Επανάστασης, θα είχαν εξεγερθεί το 1917 ως την άνοιξη του 1918, τότε που τους καλούσε αγωνιωδώς η Μπολσεβίκικη Ρωσία να το κάνουν, και δυστυχώς δεν το έκαναν. Οι ναύτες του Κιέλου εξεγέρθηκαν έναν ολόκληρο χρόνο αργότερα, με συνθήκη ειρήνης ήδη υπογραμμένη προ πολλού μεταξύ Γερμανίας και Ρωσίας, και εξεγέρθηκαν επειδή, ενώ ο πόλεμος ήταν πια χαμένος, οι ανώτεροί τους ήθελαν να τους στείλουν στη θάλασσα να τους βυθίσουν οι Βρετανοί, έτσι για το ονόρε. Και προτίμησαν να εξεγερθούν παρά να πάνε σε βέβαιο και ανώφελο για τη Γερμανία θάνατο. Ο Κάιζερ είχε χάσει τον πόλεμο από τους Δυτικούς και θα έχανε σίγουρα το θρόνο του, άρα δεν τον έχασε λόγω Λένιν. Τώρα, για το ποιος έβλεπε πιο μακριά, θα μπορούσα να πω ότι αφού ο Λένιν θεωρούσε τη Ρωσική Επανάσταση θρυαλλίδα της Ευρωπαϊκής, και αφού η Ευρωπαϊκή δεν ήρθε ποτέ (ειδικά δε στις νικήτριες χώρες), άρα σίγουρα δεν έβλεπε πιο μακριά από τον Κάιζερ. Η σχέση Μπάμπι-Λένιν είναι ότι αν κάποιος που συνομιλεί με πρέσβη εγκληματιών είναι αυτομάτως ένοχος, όπως είπες, τότε κάποιος που συναλλάσσεται και κλείνει συμφωνίες με εγκληματίες είναι αυτομάτως τρις ένοχος.

    Να μην ξεχάσουμε και τον Φερεκύδη τον Σύρο, που ήταν από τη Σύρο!

  42. #41 δὲν ξέρω ὅμως, ὁ Κάιζερ ἦταν ἐγκληματίας ποὺ ἔκλεισε συμφωνία μὲ τὸν Λένιν ἢ ὁ Λένιν μὲ τὸν Κάιζερ; χί χί χί!

  43. nikosl said

    #41 νομίζω το εξαντλήσαμε (παρεμπιπτόντως δεν είπα ότι οι ναύτες του Κιέλου ξεσηκώθηκαν επειδή τους κάλεσαν οι Μπολσεβίκοι). Στις αναγωγές πέρα από το λογικό υπάρχει και ένα ηθικό όριο. Και μου κάνει εντύπωση που δεν το έχεις καθόλου λάβει υπόψιν σου σε αυτή τη συζήτηση. Αν δεν μισείς την αμερικάνικη πρεσβεία και ό,τι αυτή συμβολίζει, δεν μπορώ να σε πείσω με περισσότερα σχόλια. Και στο κάτω κάτω, οι φοιτητικοί σύλλογοι παίρνουν αποφάσεις και τις υλοποιούν ανοιχτά -ενάντια στην πρεσβεία και γι’αυτό οι διαδηλώσεις την πολιορκούν. Ο Μπάμπι πίνει καφέ άρα είναι «με τους άλλους». Αυτό είναι το σημαντικό της είδησης. Αν δεν συμφωνείς με το διαχωρισμό «εμείς» και «οι άλλοι» προφανώς μπορείς να κάνεις εύκολα συγκρίσεις για τον Λένιν και τον Μπάμπι. Δικαίωμά σου.

  44. sarant said

    41, τέλος: οι περισσότεροι αρχαίοι πάντως τον λένε Σύριο’ αλλά, πράγματι, μύλος!

  45. ποτὲ δὲν πίστευα ὅτι θὰ διάβαζα αὐτὰ τὰ πράγματα ἐν ἔτει σωτηρίῳ 2011 μ.Χ. κλαίω ἀπὸ τὰ γέλια!

  46. sarant said

    Ως αύριο το πρωί θα λείπω, αν πιαστεί κανένα σχόλιο στη σπαμοπαγίδα θα διανυκτερεύσει δυστυχώς εκεί. Να είστε φρόνιμοι 🙂

  47. #44 γιὰ τὸν Φερεκύδη λές; Ναί, ὁ ἀπὸ τὴν Σῦρο Σύριος, ἀπὸ τὴν Συρία Σῦρος. λέει ὅμως ὁ Αἰσχύλος (Πέρσαι 83) Σύριον ἅρμα, ἐννοῶντας βέβαια ἅρμα ἀπὸ τὴν Συρία., ἢ ἐν πάσῃ περιπτώσει ἀπὸ τὴν Ἀσσυρία.

  48. Υπάρχει ζήτημα με τις μεταφράσεις από τα Βικιλύκεια που επιχειρούν διάφοροι ημεδαποί σε ΜΜΕ και ιστοσελίδες. Ένα άλλο κρούσμα από την ίδια φουρνιά που αφορά κάποιον γκουρού των μίντια (μα πόσους δεκάδες εκατοντάδες έχει αυτός ο χώρος πια) έχει αποδοθεί σε πολλές παραλλαγές ανάλογα με τις επιδιώξεις του φορέα εξαιτίας ενός μυσαρού για τους περισσότερους free press.

    Το τηλεγράφημα της εδώ αμερικανικής πρεσβείας γράφει μεταξύ άλλων: Prior to the conference, we set up an interview with Don Frost in a top Greek alternative weekly, LIFO.

    Τα ευτράπελα λοιπόν έχουν να κάνουν με το set up. Ιδού πόσες αποδόσεις μπορώ να θυμηθώ τώρα: τοποθετήσαμε, κανονίσαμε, οργανώσαμε, στήσαμε αλλά και εγκαταστήσαμε όπως και… δημιουργήσαμε! (προφανώς από τον γούγλη τρανσλέητορ η τσαπατσουλιά της απόδοσης)

  49. Θρασύμαχος said

    Γι’ αυτό το «να ανασΧΕΣουμε την ύφεση» http://www.kathimerini.gr/4Dcgi/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_02/09/2011_404548 πότε θα μιλήσουν οι ειδικοί;

  50. cortlinux said

    η αλήθεια είναι ότι οι φιλήσυχοι άνθρωποι πάντα περνούσαν καλύτερα ότι και να γινόταν. κάτι σαν τα πρόβατα. είναι ήσυχα και υπάκουα. όταν μαθαίνουν γιατί πρέπει να αντιδράσουν έχουν πουληθεί ήδη στον χασάπη.

    δεν το γνώριζα αυτό για τον Μπαμπινιώτη. έκανε και τέτοιες δουλειές;

    η πλάκα είναι ότι οι εθνικόφρονες συνήθως στέλνουν άλλους να υπερασπιστούν τα εθνικά ιδεώδη τους. αυτοί την βγάζουν πίσω στα μετόπισθεν κριτικάροντας.

  51. Μαρία said

    49
    Κατάσχω. θα κατασχέσω, κατάσχεση.
    Ανάσχω δεν υπάρχει αλλά τη …ζημιά την κάνει η υπαρκτή ανάσχεση. Χέσε μέσα δηλαδή.

  52. Νέο kid στο block said

    Στο λεξικό Γεωργακά όμως:
    milit containment:
    o δύναμις ανασχέσεως containing force |
    o οχυρό ανασχέσεως barrier fort
    [fr kath ανάσχεσις ← K ἀνάσχεσις, der of ἀνέχω, aor subj ἀνάσχω]
    Χάθηκε κι αυτός ο Μπένι να αναχαιτίσει πρώτα πριν ανασχέσει(να μη μας μπερδεύει κιόλας); 🙂

  53. Εμένα πάντως στο σχόλιο Κασιμάτη, αυτό που με πείραξε περισσότερο είναι που λέει τον Σείριο πλανήτη! Δεν είναι πλανήτης φυσικά, είναι άστρο, και μάλιστα το φωτεινότερο άστρο του ουρανού.

    Βέβαια, μπορώ να δεχτώ την έκφραση «κάτοικοι του Σειρίου», επειδή αγνοούμε το όνομα του πλανήτη διαμονής τους, οπότε χρησιμοποιούμε το άστρο, που δίνει φυσικά και το όνομά του στο όποιο πλανητικό σύστημα διατηρεί γύρω του. Όπως και αυτοί δηλαδή, οι λιγότεροι μορφωμένοι μάλλον από δαύτους, επειδή αγνοούν την ύπαρξη της Γης, μπορεί να μας λένε κατοίκους του Ήλιου, ή όπως αλλιώς λένε τον Ήλιο μας εκεί. 😀

    Όσον αφορά τη συνάντηση του Μπαμπ. με τους Αμερικανούς διπλωμάτες, με κάλυψε απόλυτα ο συνάδελφος. Ούτε εγώ βλέπω τίποτα το μεμπτό, ούτε φυσικά νομίζω ότι το άσυλο καταργήθηκε κατόπιν Αμερικανικής εντολής. Βασικά δυσκολεύομαι πολύ να βρω άνθρωπο πλέον που να δηλώνει υπέρ του ασύλου όπως είχε καταντήσει. Νομίζω ότι και το 80% που αναφέρθηκε πιο πάνω λίγο είναι.

  54. cortlinux said

    να καταργηθεί και η δικαιοσύνη. όπως κατάντησε. να καταργηθεί και η δημοκρατία όπως κατάντησε. να καταργηθεί (εντελώς) και η παιδεία όπως κατάντησε. γενικά να καταργηθεί η κοινωνία διότι καταντήσαμε πολύ.

    πολύ εμμονή με το άσυλο. καθόλου όμως με την δικαιοσύνη και την αστυνομοκρατία. άμα υπήρχε η ίδια εμμονή και με τα άλλα δύο δεν θα μιλούσαμε για άσυλο.

  55. @54: Για κάθε 1 κατάχρηση της δικαιοσύνης υπάρχουν χιλιάδες σωστές χρήσεις που την καθιστούν απαραίτητη. Το ίδιο με τη δημοκρατία.

    Το άσυλο δεν είχε ποτέ ιστορικά ούτε μία σωστή χρήση, μόνο καταχρήσεις έχουμε δει. Σε παρακαλώ να μου επισημάνεις κάποια σωστή, θετική για το κοινωνικό σύνολο, χρήση του ασύλου διαχρονικά, που να επιβάλει την συνέχιση του θεσμού.

  56. cortlinux said

    αν ιστορικά δεν θεωρείς (διότι ιστορικά το πήγες το θέμα) ότι ούτε το Πολυτεχνείο δεν ήταν σωστή χρήση δεν μπορώ να σου πω κάτι άλλο. ιστορικά το άσυλο στα πανεπιστήμια υπήρχε για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα. Αν η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών δεν αποτελεί θετική παράμετρος για το κοινωνικό σύνολο και μάλιστα για μία δημοκρατία.

    Όμως για ποια ελεύθερη διακίνηση των ιδεών μιλάμε όταν φτιάχνεται ειδικός ιστονόμος ; Η όποια κριτική (έστω και ηλίθια) θα απαγορεύεται. Ενώ λες και ζούμε σε σοβιετικό ανέκδοτο οι ειδήσεις σε όλα τα κανάλια προβάλουν την ίδια προπαγάνδα.

    Σε μία καμουφλαρισμένη ολιγαρχία προσωπικά πιστεύω ότι το άσυλο είναι σημαντικό. Άμα είχαμε δημοκρατία θα το συζητούσαμε.

    ακόμη και στην περίπτωση με τους 300 απεργούς πείνας θεωρώ ότι ήταν θετική χρήση μιας και φάνηκε η γύμνια και η δικαιοσύνη της κοινωνίας μας. σε άλλη περίπτωση απλά θα είχαν μπουκάρει τα ματ μαζί με τους αγανακτισμένους πολίτες της χρυσής αυγής.

  57. @56: Το άσυλο θεσπίστηκε επί Ανδρέα Παπανδρέου το 1981. Δεν υπήρχε πιο πριν. Οι 300 απεργοί πείνας τελικά δικαιώθηκαν στο μέγαρο Υπατία, που δεν καλύπτεται από το άσυλο.

  58. cortlinux said

    Το άσυλο υπήρχε ως έννοια ήδη από τα τέλη του 1800. Το χρησιμοποιούν ήδη τότε, οπλισμένοι κιόλα μάλιστα, τότε φοιτητές.

    Οι 300 απεργοί πείνας χρησιμοποίησαν το άσυλο του πανεπιστημίου αρχικά όπως κάνουν κι άλλοι απεργοί πείνας έξω στα προπύλαια. Πέρα του ότι είναι κεντρικό σημείο ένας άλλος βασικός λόγος είναι κι αυτό. Παρόλα αυτά αρκετοί από αυτούς (όχι οι 300) έχουν δεχτεί επιθέσεις από τα δημοκρατικά ματ (που μας προστατεύουν).

    ψάξε το λίγο περισσότερο περί του ασύλου. έχουν γίνει αρκετά (θετικά και αρνητικά ) αφιερώματα για αυτό.

    Ειδικά μετά την σκούπα που εφαρμόζει η δημοκρατική αστυνομία επί των διαμαρτυρομένων πολιτών καθώς και την προπαγάνδα που θα ακολουθήσει αύριο για τη σημερινή σκούπα του Συντάγματος, θεωρώ ανόητο να ζητώ να μου αφαιρέσουν τα όποια δικαιώματα έχω. Είναι σαν να θέλουν να με εκτελέσουν και γω να διαλέγω με ποιο τρόπο θα το κάνουν.

  59. Μαρία said

    57 Το 82 καθιερώνεται νομοθετικά. Εθιμικά όμως απο πάντα ως απόρροια της ακαδημαϊκής ελευθερίας.

    http://glotta.ntua.gr/posdep/MME/Nov_2006/2006-11-26c_enet.pdf

  60. ὁ Στέλιος ἔχει ἀπόλυτο δίκαιο. τὸ ἄσυλο ἐξυπηρετεῖ μόνον τὴν κατάχρησί του. ἄσε ποὺ τὸ 2011 εἶναι ἀπαράδεκτο νὰ ὑπάρχῃ ἄσυλο, σὰν νὰ λέμε δηλαδὴ ὅτι ἐκτὸς τοῦ Πανεπιστημίου δὲν ὑφίσταται έλευθέρα διακίνησι ἰδεῶν. εἶναι θεσμὸς-ἀπολίθωμα. καὶ πλέον ἐπικίνδυνος.

  61. ὅσο γιὰ τοὺς 300 ἀπεργοὺς πείνης τἄπαμε ἄλλη φορά. ἦταν καὶ αὐτοὶ μιὰ ἀπόδειξι ὅτι τὸ ἄσυλο μόνο ἀκαδημαϊκὸ δὲν εἶνα. ἐκτὸς ἂν ἐξυπηρετῆται μὲ τὴν ἀπεργία πείνης 300 παρανόμων μεταναστῶν ἡ ἐλεύθερη ἐπιστημονικὴ ἔρευνα.,

  62. Στρατής said

    Κάτι ψιλοάσχετο: Στο πρωτοσέλιδο της σαββατιάτικης «Αυριανής» είδα πάλι τη χρεοκοπία ως «χρεωκοπία». Παρατηρώ ότι γίνεται συχνά αυτό το λάθος. Συγχέεται με λέξεις όπως ορκωμοσία, συνωμοσία, ανωμαλία κ.λπ;

  63. sarant said

    62: Στα αρχαία παραδίδεται και με τους δυο τύπους. Οπότε, όσοι πιστεύουν στο αριστοκρατικό ωμέγα, οι ίδιοι που γράφουν με ωμέγα το νεότερος, το χρησιμοποιούν. Αλλά και το λεξικό Μπαμπινιώτη δέχεται και τους δυο τύπους, θεωρεί τη γραφή με χρεω- αρχαιότερη και καλύτερα παραδομένη χωρίς να θεωρεί λάθος τη γραφή με χρεο-.

  64. Στρατής said

    63: Α, μάλιστα. Δεν είναι λάθος τότε. Δικό μου το λάθος.

  65. sarant said

    Δεν είναι λάθος το χρεω- κατά Μπαμπινιώτη, αλλά εγώ το αποφεύγω. Εκτός αν θέλει κανείς να δείξει ότι η χρεοκοπία είναι αβυσσαλέα, οπότε βάζει ωμέγα. 🙂

  66. Στρατής said

    65: χα,χα! Ωραίο!

  67. argosholos said

    Nα ξαναγυρίσω στην αρχή και στον Ρούντολφ Γκέργκελι;

    Και στο στρατό ισχύει η αντιστροφή της σειράς ονόματος – επωνύμου και μάλιστα μέχρι ενός βαθμού. Μετά ξανακάνει μεταβολή, όταν πάρεις κλάρα και γίνεις ταγματάρχης.

    Και οι Κινέζοι πάντα βάζουν το επώνυμο πριν το όνομα και το όνομά τους συνήθως αποτελείται από δύο συνθετικά. Επομένως το όνομα του Μαο ήταν ΤσεΤουγκ, ΖεDογκ ή κάτι τέτοιο και Μαο ήταν το επώνυμο.

  68. sarant said

    67: Αυτό με την κλάρα στο στρατό δεν το είχα προσέξει!

  69. Η ‘χρεωκοπία’ συνήθως είναι, ίσως πιο συχνά, αποτέλεσμα μιας «double dip» ύφεσης, οπότε της πάει το ‘ω’, οπτικά πάντως.

    Μοι ήρεσεν το «αριστοκρατικόν», ώ μέγα!

    Κι ένα αίνιγμα: «λέξον με», λέγει ο Πρίαμος στον Αχιλλέα, στο Ω (της Ιλιάδος, βέβαια). Γιατί με άμεσο αντικείμενο, σε αιτιατική; Κι όχι, «λέξον μοι»;

  70. «Ειδικά μετά την σκούπα που εφαρμόζει η δημοκρατική αστυνομία..»

    Σεβαστείτε, παρακαλώ τις «σκούπες», έρχονται πάλιν (και, πάλιν, ελέω Γερμανών) οι εποχές του… σκουπόσπορου.

  71. sarant said

    69: Ο Πρίαμος χρησιμοποιούσε, όπως και οι Θεσσαλονικιοί και οι Πολίτες, τον τύπο «σε λέω», όχι «σου λέω» 🙂

  72. physicist said

    #71. Ο Πρίαμος ήταν ΠΑΟΚτσής και τον έφαγε το νοτιοελλαδίτικο κατεστημένο με τη βοήθεια της Αθηνάς. Αυτοί οι χαμουτζήδες από τότε τα είχαν τάστι-μίτσι-κότσι με την εξουσία. 😛

  73. Νέο kid στο block said

    72. Αθηνά τιμημένη , ο ΠΑΟΚ δε πεθαίνει!! 🙂 🙂

  74. physicist said

    73. Μωρέ καλά το είχα ψυλλιαστεί εγώ ότι είσαι δικός μας 😀

  75. Νέο Kid στο Block said

    74. Κοίτα, πανάθα είμαι ,(δεν το πολυλέω παραέξω, έτσι που καταντήσαμε …) αλλά το σωστό να λέγεται. Υπάρχει αθηναϊκό κατεστημένο (δε λέω πειραιώτικο, γιατί -ως γνωστόν- οι γνήσιοι πειραιώτες δεν είναι γαύροι), αλλά και σεις ρε παιδάκι μου στη Σαλονίκη, πολλή φαγωμάρα μεταξύ σας έχετε.
    Πριν κάποια χρόνια ήμουν για περίπου ενάμιση χρόνο εκεί για δουλειές και έριχνα πολύ γέλιο με τα τοπικά οπαδικά ράδια.
    Μήπως τελικά όμως ο Πρίαμος ήταν αρειανός και όχι παόκι; (το λέω λόγω του Θεού )

  76. physicist said

    75. Κι εγώ που τζάμπα χάρηκα 😦

    Μη με λες για ραδιόφωνα Σαλλονικιώτικα και τέτοια, δεν έχω ιδέα, εγώ Αθηναίος είμαι, και όταν ήμουν μικρός και αθώος χαιρόμουνα να καρδίζει και ο Άρης και ο Ηρακλής και όλοι οι πάνω. Όχι, δεν ήταν ο Πρίαμος Άρης, οι Αρειανοί είναι κρυπτοπαόκια 😀

  77. πάντως ὁ τύπος «σὲ» ὅταν κοινὴ ἦταν ἡ Πολίτικη καὶ ὄχι ἡ Πελοποννησιακὴ ἦταν ὁ «σωστὸς» τύπος. αὐτὸν ἔχουν οἱ Κοραῆς, Φερραῖος κλπ.

    #69 ἐκεῖνο τὸ λέγω σημαίνει πλαγιάζω (λέχος, ἄλοχος, λεχώ, κλπ) λέξον με =βάλε με νὰ πλαγιάσω

  78. Costas said

    75 Ή μήπως (ο Πρίαμος) ήταν Ηρακλής; Ήρα-ολέ!

  79. sarant said

    77: Και Καβάφης, άλλωστε -όχι;

  80. #79 ἔ ναί, καὶ ὁ Καβάφης καὶ ὁ Βιζυηνός στὰ διαλογικὰ ὅμως μέρη. Καὶ ὁ Χριστόπουλος, στὴν μετάφρασί του τοῦ Ἡροδότου (ὁ Βηλαρᾶς βάζει σοῦ-τοῦ κλπ)

  81. Ein Steppenwolf said

    Αλλοι ανέφεραν ότι τους έκαναν ταπεινούς σωματικούς ελέγχους.

    Άλλο ταπεινός, άλλο ταπεινωτικός.

  82. Ein Steppenwolf said

    6:
    Παρακάτω το γράφει σωστά:
    Απαντώντας σε ερωτήσεις Ισραηλινών δημοσιογράφων, ορισμένοι επιβάτες είπαν ότι τους χώρισαν από τους άλλους επιβάτες χωρίς να τους δώσουν εξηγήσεις και ότι υποβλήθηκαν σε ταπεινωτικούς σωματικούς ελέγχους.

  83. nikos__alfa said

    Ελεύθερη διακίνηση ιδεών; Συμφωνεί η Τρέμη και ο Πρετεντέρ;Ή μήπως ο κ.Χατζηνικολάου
    ( Εύγε # 59)
    ή ο κ.Μπάμπης ή τα αφεντικά ( 5-6 είναι) όλων τους;

    Που; Στο διαδίκτυο;Πόσους αφορά άραγε σήμερα στην Ελλάδα;Και γι αυτούς (εμάς), τώρα που δεν συμφωνεί ο ..Παπαιωάννου και η Πασχοεπιτροπή περί ανωνυμίας των μπλόγκερς, τι γίνεται;

    Ιδιώνυμο οι σκοποί και πολιτικοί στόχοι φοιτητικού συλλόγου;

    http://edoketora.blogspot.com/2011/09/blog-post_06.html

    Μη τραβάτε τα ..μαλλιά σας .Παρακαλώ.Ας δούμε τι γίνεται!

    Θα σταματήσουν οι απολύσεις και θα πνέει ο ούριος άνεμος της ανάπτυξης τώρα που καταργήθηκε το άσυλο;

    Το άσυλο των πολιτικών και των νταβατζήδων που υπηρετούν (όσοι το κάνουν ,οι περισσότεροι) ,πότε καταργείται;
    Ένα(;) της δικαιοσύνης,αλλά …μέγιστο!

    Μήπως ,επειδή δεν κινδύνευσα ποτέ από το άσυλο ,είμαι ..επικίνδυνος;

    Νικοκύρη με το συμπάθειο ,εκτός θέματος! 😳

  84. @83: Νίκο, νομίζω ότι θα κάναμε κατάχρηση της φιλοξενίας αν συνεχίζαμε τη συζήτηση εδώ. Έχω γράψει σχετικά με το άσυλο στο μπλόγκι μου, αν θες σχολίασε εκεί για να το συζητήσουμε. Φυσικά και όποιος άλλος θέλει ευπρόσδεκτος:

    http://ad-judicium.blogspot.com/2011/09/asylo.html

  85. nikos__alfa said

    @ Στέλιο ευχαριστώ και ελπίζω να μην αργήσω .

  86. Νέο kid στο block said

    Να το πω, μη το ξεχάσω ,κι αξίζει. Έβλεπα ψες ένα ντοκιμαντέρ για την 9/11 και σε κάποια στιγμή λέει ο narrator: ‘’The aftermath of the terrorist …’’ Υποτιτλισμός : ‘’ Τα μετά-μαθηματικά των τρομοκρατικών…’’ Καλλλό εεε;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: