Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Θα ρίψω το βιβλίον μου στης θάλασσας τον πάτο!

Posted by sarant στο 8 Σεπτεμβρίου, 2011


Κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο...

Αρχίζει τη Δευτέρα η καινούργια σχολική χρονιά και χάρη στις πρωτοβουλίες της υπουργού κ. Διαμαντοπούλου οι μαθητές θα κάνουν μια νεα αρχή, απαλλαγμένοι από κάθε λογής βάρη, μια και, τουλάχιστον για αρκετές βδομάδες, δεν θα είναι αναγκασμένοι να κουβαλάνε στις τσάντες τους βαριά κι ασήκωτα βιβλία –όχι, το μάθημα θα γίνεται πια με πουπουλένιες φωτοτυπίες και υπερσύγχρονα όσο και πανάλαφρα ντιβιντάκια. Τέρμα πια ο κίνδυνος να πάθουν σκολίωση και άλλες κακώσεις τα βλαστάρια μας καθώς οι πλατούλες τους θα κυρτώνουν από το περιττό βάρος των βιβλίων!

Άλλωστε, γιατί να το κρύψουμε, οι μαθητές μισούν τα σχολικά βιβλία: οι περισσότεροι τα μουτζουρώνουν, σκίζουν σελίδες, ζωγραφίζουν στα περιθώρια, ζωγραφίζουν μουστάκια στα γυναικεία πορτρέτα και βάζουν γυαλιά στους ήρωες. Στο τέλος της χρονιάς, κάποιοι τα κάνουν χαρτοπόλεμο και τα σκορπίζουν τελετουργικά στο προαύλιο, άλλοι τα καίνε· ο φίλος μου ο Ντίνος μού έλεγε ότι στη Νέα Φιλαδέλφεια πήγαιναν στο Άλσος και τα βιβλία τα τάιζαν στην γκαμήλα· την είχα δει εκείνη τη σοφή γκαμήλα που είχε καταβροχθίσει (κυριολεκτικά) χιλιάδες σελίδες: είχε μονίμως μια μπλαζέ και λίγο θλιμμένη έκφραση, αυτά κάνει η πολλή γνώση.

Κι αυτή η αντιπάθεια των μαθητών για το σχολικό βιβλίο δεν είναι καινούργια, αλλά διαχρονική. Όπως έγραφε ένα παιδικό χέρι στο εξώφυλλο ενός σχολικού βιβλίου:

Α, δε βαστό βαρέθηκα, θα το τινάξω κάτο
θα ρίψω το βιβίον μου στης θάλασσας τον πάτω
Δεν ιποφέρω τι μαμά προΐ να με ξυπνάι
και να μου λέγη διάβασαι και πάϊναι στο σχολοίω.
Ακούς εκεί κατάστασις ακούς εκεί κακία
να με παραφοτώνουνε σε τέτοια ηλικία.

Ακούς εκεί κακία, να με παραφορτώνουνε σε τέτοια ηλικία… Το ποιηματάκι αυτό γράφτηκε περί το 1910 αλλά η απεγνωσμένη έκκληση ως τώρα έπεφτε σε ώτα μη ακουόντων. Εκατό χρόνια μετά, η Άννα Διαμαντοπούλου αφουγκράστηκε τον καημό του βαρυφορτωμένου πιτσιρικά και τον απάλλαξε. Τώρα πια κανένα παιδί δεν θα ρίπτει το βιβλίον του στης θάλασσας τον πάτο, ούτε θα το μουτζουρώνει, ούτε θα το ταΐζει στη γκαμήλα (του Άλσους Νέας Φιλαδελφείας, αν υπάρχει ακόμα Άλσος ή γκαμήλα). Οι φωτοτυπίες δεν βουλιάζουν κι οι γκαμήλες δεν τρώνε ντιβιντάκια.

Διευκρίνιση: Αν και το άρθρο είναι ειρωνικό, το παιδικό στιχούργημα είναι αυθεντικό· το βρήκε και το αντέγραψε ο Μανόλης Τριανταφυλλίδης (ομολογώ πάντως ότι δεν έχω δει τη δική του πρωτογενή ανακοίνωση). Εγώ το βρήκα σε μια παλιά εφημερίδα απ’ αυτές που μ’ αρέσει να σκαλίζω (την Ακρόπολη, συγκεκριμένα), ενώ το έχω εντοπίσει και σε διαδικτυακή πηγή, αλλά σουλουπωμένο ορθογραφικά.

Όσο για τη σχολική χρονιά που θα αρχίσει χωρίς βιβλία, κάποιοι λένε ότι το Βατερλό ήταν προγραμματισμένο. Όσο κι αν διστάζω να αποδίδω στον δόλο ό,τι εξηγεί η ανικανότητα, αναγνωρίζω πως τα επιχειρήματά τους είναι πειστικά. Πάντως, η φετινή έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη ο απόλυτος εξευτελισμός. Και θα μου πείτε ότι είναι χρεοκοπημένη η Ελλάδα, οπότε δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της επιδότησης και της δωρεάν διανομής σχολικών βιβλίων, ούτε, πολύ περισσότερο, να μιμηθεί άλλους εταίρους μας που έχουν θεσπίσει επίδομα σχολικής χρονιάς –σε κάθε μαθητή– για την αγορά των χρειωδών κάθε χρονιάς (στη Γαλλία, το επίδομα αυτό είναι γύρω στα 300 ευρώ, με μικρές διακυμάνσεις αναλόγως της ηλικίας του μαθητή).

Έστω. Το αξιοπερίεργο όμως είναι πως αυτή η χρεοκοπημένη Ελλάδα, που δεν έχει λεφτά να τυπώσει σχολικά βιβλία, αντέχει να πληρώνει κάθε χρόνο 4.000.000 ευρώ (ναι, 4 εκατομμύρια ευρώ!) τον διοικητή της Τράπεζας Ελλάδος, τον κ. Προβόπουλο, όπως διάβασα σε ερώτηση ευρωβουλευτή του Σύριζα, ενώ, ας πούμε, οι κουτόφραγκοι του ΔΝΤ πληρώνουν γύρω στις 500.000 (και μάλιστα δολάρια) την κ. Λαγκάρντ (πηγή: Βικιπαίδεια), ενώ οι άλλοι, πιο κουτόφραγκοι ακόμα, της Banque de France, της κεντρικής τράπεζας της Γαλλίας δίνουν 160.000 ευρώ το χρόνο στον διοικητή της, τον Κριστιάν Νουαγέ (πηγή: Βικιπαίδεια)

Άλλωστε, τι ψυχή έχουν τα 4 εκατομμύρια –να τα διαιρέσεις με το 600.000, τόσοι είναι οι μαθητές του δημοτικού, θα βγουν 7 ευρώ το κεφάλι, μόλις και μετά βίας η τιμή δυο-τριών βιβλίων, ψίχουλα. Ενώ όταν τα τσεπώνει ένα άτομο, φτουράνε και έχουμε value for money.

163 Σχόλια προς “Θα ρίψω το βιβλίον μου στης θάλασσας τον πάτο!”

  1. Ψωμι, παιδεια, φωτοτυπια!

  2. Δημήτρης Μ. said

    «Εκατό χρόνια μετά, η Άννα Διαμαντοπούλου αφουγκράστηκε τον καημό του βαρυφορτωμένου πιτσιρικά και τον απάλλαξε.»
    Μα το είχε δηλώσει η κυρία Υπουργός (και για τον Νικοκύρη, Υπουργίνα): «Πρώτα ο μαθητής»

  3. Μια κουπονο-πρόταση από Vrypan

    Μέσω των διαγωνισμών που έχει κάνει κάθε χρόνο, το κράτος έχει ένα ενδεικτικό κόστος για το κάθε βιβλίο. Ας δώσει τα δικαιώματα των βιβλίων στο κοινό, κάτω από CC BY-ND άδεια και ας επιτρέψει σε οποιονδήποτε να το τυπώσει. (Η απαγόρευση “παράγωγων έργων”, έχει νόημα, διότι διασφαλίζει ότι τα βιβλία δεν θα υποστούν αλλαγές, ούτε στο περιεχόμενο, ούτε στην σελιδοποίηση κ.λ.)

    Με κάθε εγγραφή μαθητή, ο μαθητής μπορεί να λαμβάνει ένα (ή περισσότερα) κουπόνια που αντιστοιχούν στο χρηματικό ποσό που κοστίζει κάθε βιβλίο που πρέπει να του δοθεί. Και ο μαθητής μπορεί να τα αγοράσει από οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, δίνοντας αντί για χρήματα, το κουπόνι.

    Το κράτος θα γλυτώσει μία και καλή από τα logistics της διαχείρισης και διανομής των βιβλίων (κάτι που έχει αποδείξει επί σειρά ετών ότι δεν καταφέρνει καθόλου καλά) και η αγορά (εκδότες, βιβλιοπωλεία κ.λ.) μπορεί να βρει λύσεις που το κράτος θα δυσκολεύονταν να βρει -π.χ. διάφορα είδη και βάρη χαρτιού, επιπλέον κίνητρα για αγορά περισσότερων βιβλίων, ανακύκλωση χρησιμοποιημένων βιβλίων, αγορά των βιβλίων on-line και αποστολή στο σπίτι κ.λ. Και τα βιβλία θα παραμείνουν δωρεάν για τους μαθητές.

    http://vrypan.net/weblog/2011/09/05/6400/

  4. LandS said

    Όχι ότι μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση, μια και άλλο το κόστος ζωής στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ, αλλά ιδού ένα μισθολόγιο του IMF: http://www.imf.org/external/pubs/ft/ar/2010/eng/pdf/webtable54.pdf
    Όπου, σύμφωνα με τα παραπάνω, ο/η διοικητής παίρνει κάπου διπλάσια από τον διευθυντή Διεύθυνσης.
    Παλαιότερα είχα «ακούσει» ότι οι οικονομολόγοι επιπέδου Μπλανσάρ (ο σημερινός επικεφαλής των οικονομολόγων του ΔΝΤ) παίρνουν εξαψήφια νούμερα.

    Πιο πολύ ενδιαφέρον έχει και αυτό: http://www.imf.org/external/np/adm/rec/policy/pension.htm
    και ιδιαίτερα το «Lifetime pensions are payable starting at age 50 with a minimum of three years of service. The normal retirement age is 62 and any pensions starting earlier are subject to early retirement penalties.
    The benefits payable are governed by the provisions of the plan and are not directly linked to the accumulated value of contributions made to the plan by the staff or the Fund.»
    Όπου εκτός από την «ελληνική» προϋπόθεση συνταξιοδότησης, δείχνει ότι η ασφάλιση είναι λιγότερο ανταποδοτική και περισσότερο αλληλεγγύης, από ότι θα περίμενε κανείς.

  5. Νέο kid στο block said

    Νίκο καλημέρα! Επέστρεψα από το σχολειό οπού για πρώτη ημέρα πήγε το πρωτάκι μου, στην Κύπρο. Έπαθα πλάκα από τις εγκαταστάσεις .Εντάξει καινούργιο σχετικά Δημοτικό (εγκαινιάστηκε επί Τ.Παπαδόπουλου) αλλά τέτοιο πράμα! Τι αίθουσες ,τι προαύλια, γήπεδα, θέατρο (θα το ζήλευαν πολλά ερασιτεχνικά μη σου πω και επαγγελματικά σχήματα),Η/Υ και ,και. Εντάξει ,το σχολειό δεν είναι τα φασίλιτις αλλά οι άνθρωποι, αλλά όσο να’ναι παίζουν και το άψυχο περιβάλλον και οι υποδομές το ρόλο τους.
    Και για να φτάσω και στο προκείμενο της ανάρτησης τα βιβλία (επέτρεψαν στους γονείς των πρωτακίων να μείνουν στην τάξη μέχρι να καθίσουν τα παιδιά ) ήταν εκεί καλοστιβαγμένα και του κουτιού! Μυρίζανε καινουργίλα! Και είναι και κάμποσα τα άτιμα. Μέχρι βιβλίο μουσικής έχουν! Εμείς κάναμε το ιστορικό Λα-λα η Λόλα. Μακάρι βέβαια να μη ‘παραμορφωθούν’ τα παιδιά και ξεχάσουν γρήγορα ότι είναι παιδιά.
    Απότι ξέρω, τα βιβλία έρχονται από Ελλάδα (μέχρι πέρυσι δωρεάν, φέτος πληρώθηκαν από την Κύπρο(και δίκαια νομίζω), ένεκα οικονομικής κρίσης) .
    Πως γίνεται η Κύπρος να έχει και η μαμά Ελλάς που τα παρέχει να μην έχει;;
    Αν δε κάνω λάθος, η μεγάλη δικαιολογία είναι το χαρτί και κάποιες σχετικές συμβάσεις που ‘κόλλησαν’ ή κάτι τέτοιο. Αν είναι έτσι κάτι δε κολλαει στις αιτιάσεις της κας Διαμοντοπούλου.
    ΥΓ. Το επίδομα τέκνων (έτσι το λένε στη Κύπρο) είναι περίπου 500 ευρώ ανά παιδί
    ΥΓ2. 4.000.000 ;; ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ;; Τι είναι τα εκατομμύρια γμτ κέρατό μου; Τριμίθια;

  6. την είχα δει εκείνη τη σοφή γκαμήλα που είχε καταβροχθίσει (κυριολεκτικά) χιλιάδες σελίδες: είχε μονίμως μια μπλαζέ και λίγο θλιμμένη έκφραση, αυτά κάνει η πολλή γνώση.

    😀 😀 😀
    Τα ντιβιντί μετά το πέρας της χρονιάς, πάντως, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για περιστεροαπωθητικά στα μπαλκόνια. Για όλα υπάρχει δεύτερη χρήση.

  7. demi kaia said

    …ήθελα να κάνω like κύριε Σαραντάκο αλλά δεν πατιέται το άτιμο! Οπότε σας το λέω: I like it (especially when you are pissed off)

  8. Νομιζω πως θαηταν καλυτερα ηκ Διαμαντοπουλου αντις να φορτωνει τους εκπαιδευτικους με το σπουδαιον εργον της αναπαραγωγής φωτοτυπιων – κατι που εκτος απο χρονοβορον απαιτει κα αναλογον εκπαιδευσιν και ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ – να δωσει το Εργον με απευθειας αναθεσιν στην συμπαθή ταξιν των Φωτοτυπάδων για να μειωθει και η ανεργια και να κινηθει λιγο η αγορά …. Τα δε χρηματα νμπορουν να ευρεθουν απο τα περφημα ΕΣΠΑ

  9. @5: Νεοκίντ, το επίδομα τέκνων μάλλον δεν θα το βλέπουμε για πολύ ακόμα στην Κύπρο. Όπως ξέρεις, ο Κίκης τρέχει πανικόβλητος να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, και θα μας πάρει όλους η μπάλα, μικρούς και μεγάλους.

  10. @6: Δύτη, αυτό το κόλπο με τα περιστεροαπωθητικά το είδα για πρώτη φορά σε κάτι λερές (ναι, ναι) πολυκατοικίες στο κέντρο της Γενεύης. Ναι, ναι, σου λέω.

  11. G.Vletc said

    Φταίνε τα τραγούδια του, φταίει κι ο λυράρης, φταίει κι` ο ίδιος του ο Λαός γιατί `ναι μαραζιάρης.

  12. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    Τριμίθια τα εκατομμύρια, Νεοκίντ, άμα είναι να πηγαίνουν στις σωστές τσέπες!

  13. G.Vletc said

  14. bernardina said

    Κρίμα ρε γμτ, και θα στερηθούν τα κακόμοιρα τα παιδιά αυτά τα αριστουργήματα μορφής και περιεχομένου που λες και ήταν ειδικά φτιαγμένα για να ΜΗ μπορούν να βγάλουν άκρη στο τι διαβάζουν, διδάσκονται, μαθαίνουν, μελετούν…

    ΥΓ. και για να μη νομιστεί ότι ειρωνεύομαι, εδώ και κάμποσα χρόνια όλοι οι εκπαιδευτικοί φίλοι μου γκρίνιαζαν για τα καινούργια βιβλία, ειδικά των μαθηματικών, και την απίστευτη ταλαιπώρια που επέβαλλαν σε παιδιά, δασκάλους αλλά και γονείς, αφού σύμφωνα με τα ελληνικά ήθη ξανακάθονται στα θρανία (της πρωτοβάθμιας κυρίως εκπαίδευσης, αλλά όχι μόνο) τόσες φορές όσες και τα τέκνα που έχουν.

    Αφήστε ρε σεις τα παιδάκια ήσυχα και φέρτε τους δασκάλους στον 21ο αιώνα!

  15. Earion said

    Το ντιβιντί δυστυχώς δεν κάνει για τα περιστέρια. Το βεβαιώνω από προσωπική πικρή πείρα. Το μόνο φάρμακο είναι τα καρφάκια. Όπου μπορούν να μπουν, βέβαια, γιατί δεν είναι εύκολο να μπουν παντού.

  16. ein Steppenwolf said

    3: Εξαιρετική πρόταση!

  17. Λεφτά για βιβλία δεν έχουμε αλλά αν κηρύξουμε πόλεμο στη Γερμανία (αέρααααααααααααααααα!!!!!!) σίγουρα θα την νικήσουμε γιατί διαθέτομε διπλάσια γερμανικά άρματα μάχης απ’ ό,τι αυτή! Αμέ! Μην σας πώ και υποβρύχια!

  18. Διάβασα το άρθρο της Αυγής. Οι οθόνες των υπολογιστών είναι λέει «ανθυγιεινές» και «θα χαλάσουν τα μάτια των παιδιών». Που ζουν οι κύριοι της Αυγής, στο 1995; Αυτά ίσχυαν για τις παλιές CRT, που καθόσουν μισή ώρα και σε έπιανε πονοκέφαλος. Καμία σχέση με τις LCD που έχουμε σήμερα.

  19. arcades said

    Άκουσα στην τηλεόραση (…) ιθύνοντα να αναφέρει ότι το κόστος κάθε σχολικού βιβλίου κυμαίνεται μεταξύ 0,8 και 1 €. Με τέτοια τιμή η πρόταση του vrypan δύσκολα είναι εξαιρετική για μικρούς αριθμούς βιβλίων. Αλλά τα λεφτά του κυρίου διοικητή αρκούν όχι για 2-3 αλλά για 7-9 βιβλία δημοτικού.

  20. Δίχως βιβλία τα σχολειά; Κι εμένα τι με μέλει;
    Δεν είμαι σχολειαρόπαιδο, μεγάλο είμαι κοπέλι!
    Ας μείνουν λίγο αμόρφωτα, και κάποια τέχνη ας μάθουν,
    ας παν στο κτήμα του παππού, κακό πια δεν θα πάθουν!

    Είδαμε δα που βγάζουμε τόσους επιστημόνους!
    Ζητάν γραφεία πλουμιστά και βελουδένιους θρόνους!
    Όχι ωρε παλιόπαιδο, βρες μια δουλειά να κάνεις!
    Γίνε οικοδόμος, γεωργός, γιατί όχι και τσομπάνης!

    Πολύ σωστή και μπράβο σου, κυρία υπουργίνα,
    βιβλία που δεν μοίρασες, και μην ακούς την γκρίνα.
    Καλά παιδιά για να γενούν πρέπει να κουραστούνε,
    και πες και τους δασκάλους τους λιγάκι να βαρούνε!

    Όπως τα χρόνια τα καλά, το πενηνταπέντε,
    – το λέει κι ο Γεωργουσόπουλος, που’χει μυαλό για πέντε! –
    Γι’αυτό λοιπόν για όσο ζω Άννα θα σε ψηφίζω,
    και τις μεταρρυθμίσεις σου με πάθος θα στηρίζω.

  21. Τι θέλω να πω. Ναι, τα βιβλία κάποια στιγμή θα αντικατασταθούν από τεχνολογικά μέσα. Αυτό είναι το μέλλον και σε τίποτα δεν αναιρεί τη δωρεάν παιδεία, αφού κι αυτά δωρεάν θα δίνονται. Επιχειρήματα του στυλ «χαλάνε τα μάτια των παιδιών» είναι για τα τεχνοφοβικά παππούδια που διαβάζουν την Αυγή, και που μάλλον θα ‘πρεπε κι αυτή να την κόψουν γιατί το διάβασμα ούτως ή άλλως «χαλάει τα μάτια». Όμως αυτό για να γίνει χρειάζεται την κατάλληλη προετοιμασία και την παραγωγή των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων που θα αντικαταστήσουν τα τυπωμένα βιβλία, όχι ως απλή μεταφορά τους σε ένα DVD αλλά με μορφή και περιεχόμενο που θα εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του μέσου (σε μορφή υπερκειμένου, με οπτικοακουστικό υλικό, συνδέσμους κλπ).

    Αυτό πάντως που με εκνευρίζει περισσότερο με το φετινό αλαλούμ δεν είναι τα DVD αλλά οι φωτοτυπίες. Οι οποίες βέβαια έχουν κόστος πολλαπλάσιο του βιβλίου. 2 φορές θα πληρώσουμε για το ίδιο πράγμα, λες και έχουμε λεφτά για πέταμα. Κατά τα άλλα, η συνωμοσιολογία της Αυγής δεν διαφέρει σε τίποτα από του Άδωνη…

  22. betatzis said

    21. Παιδιά, μην μπερδευόμαστε, δεν τα έχετε μάθει ακόμα καλά. Τα παππούδια διαβάζουν Ριζοσπάστη, Αυγή διαβάζουν οι θολοκουλτουριαίοι.

  23. Ποντικαρέος said

    Ευτυχώς, το άλσος της Νέας Φιλαδέλφειας υπάρχει ακόμα (δεν το έφαγε η ανάπτυξη), η καμήλα – ευτυχώς για την ίδια (και τα υπόλοιπα ζώα έχουν απομακρυνθεί). Το μπλαζέ ύφος της μάλλον δεν ήταν από την πολύ γνώση αλλά από την πολυετή φυλάκιση της στο «ζωολογικό κήπο».

    Ωστόσο η καμήλα αυτή είχε και ποιοτικά κριτήρια για τα βιβλία που την τάιζαν. Αν δεν της άρεσε το βιβλίο έφτυνε (αυτόν που την τάιζε).

  24. Auslaender said

    Επειδή βλέπω πολλά χαρωπά μαθηματικά με την αμοιβή του Προβόπουλου, ας προσθέσω κάτι. Σύμφωνα με τα Νέα, η αμοιβή του είναι 320.000 € το χρόνο,ύστερα από εθελοντική περικοπή κατά 20% που έκανε πριν 2 χρόνια περίπου. Τα 2 νούμερα είναι πολύ υψηλά για τον διοικητή μιας κεντρικής τράπεζας χωρίς καν δική της νομισματική πολιτική αλλά δεν αγγίζουν καν το εξωπραγματικό των 4 εκ.
    Το νούμερο που είχε παραθέσει στο Ευρωκοινοβούλιο ο Χουντής, μάλλον ήταν από δήλωση εισοδήματος του 2009, αλλά το ετήσιο εισόδημα μπορεί να έχει πολλές άλλες πέρα από την εργασία.

  25. Νέο kid στο block said

    Κύριε αλλοδαπέ (σχ. 24). Δηλαδή παίρνει 320.000 ευρά ετησίως από το ελληνικό κράτος και έχει και τα υπόλοιπα ,μέχρι τα τέσσερα ή τρία ή δυο μύρια, από ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΜΑ έσοδα (εφόσον είναι δηλωμένα),προϊόντα ΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;; Προϊόντα τι είδους επιτηδεύματος, είναι αυτά δηλαδή;
    ΡΕ ΚΑΝΑΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΜΕ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ Η ΦΟΥΣΤΑΝΙΑ, ΥΠΑΡΧΕΙ Σ’ΑΥΤΟ ΤΟ ΡΔΕΛΟ;;

  26. @25: Εγώ Νιοκίντ πιστεύω ότι τα υπόλοιπα είναι από δωρεές ευγνωμόνων Ελλήνων, που θέλουν έτσι να του δείξουν πόσο εκτιμούν τις πολύτιμες υπηρεσίες του στη χώρα μας.

  27. @22
    Αυτά ίσχυαν κάποτε, πριν γίνει ο ΣΥΝ συντηρητικό κόμμα. Και το ότι είναι κάποιος νέος ηλικιακά δεν σημαίνει ότι είναι και πνευματικά.

    @25
    Δεν μπορείς να φανταστείς τι επιπλέον εισοδήματα μπορεί να έχει κάποιος που παίρνει 300.000 μισθό; Επενδύσεις αγαπητέ. Όλο και κάτι του μένει στην άκρη…

  28. agapanthos said

    Θα είναι μάλλον αυτό που λέει και το σύνθημα, ό,τι υπόσχεται η εργασία το εξασφαλίζει η λεηλασία 🙂

    Παρεμπιπτόντως, μήπως είναι καιρός να παραιτηθεί η κυρία Διαμαντοπούλου; Εμ το μπάχαλο στις πανελλήνιες, εμ τώρα τα βιβλία… Και δεν είναι θέμα (πια) πολιτικών αντιλήψεων, απλή και οξεία ανικανότητα είναι.

  29. qq said

    25 Σαν στέλεχος της τράπεζας και γνώστης περί χρηματοπιστωτικής, θα μπορούσε να αγοράζει ή να πουλά μετοχές τις ιδίας της τράπεζας του ή από άλλες τράπεζες. Ξέχωρα που όλοι αυτοί έχουν και ένα σεβαστό μπόνους σε μετοχές. Μάνι-μάνι πολλαπλασιάζετε το ετήσιο εισόδημα. Τα μερίσματα μόνο αρκούν, και εκπλήσσομαι που είναι τόσο λίγα.

  30. Auslaender said

    Μιας και υπάρχει τόσο ενδιαφέρον για τα εισοδήματα του Προβόπουλου να προσθέσω κάτι. Ο Προβόπουλος εργάστηκε από το 1994 έως το 2008, οπότε και ανέλαβε διοικητής, σε υψηλές θέσεις σε τράπεζες. Alpha Bank, διοικητής Εμπορικής και διευθύνων σύμβουλος στην Πειραιώς για 4 χρόνια. Στις τράπεζες στα ανώτερα στελέχη δίνονται υψηλά bonus σε μετοχές και δικαιώματα αγοράς μετοχών σε προνομιακή τιμή.

    Υποθέτω πως προτού αναλάβει διοικητής της ΤτΕ ο Προβόπουλος υποχρεώθηκε να πουλήσει όλες τις μετοχές και δικαιώματα που κατείχε σε ελληνικές τράπεζες επειδή δεν γίνεται να είσαι μέτοχος οργανισμών τους οποίους θεσμικά εποπτεύεις. Γι’αυτό και στη δήλωση του 2009 για τα εισοδήματα του 2008 (όταν και ανέλαβε διοικητής) εμφανίζεται με τόσο υψηλά εισοδήματα.

    Είναι ηθικό να αμοίβονται τόσο υψηλά τα τραπεζικά στελέχη; Μάλλον όχι. Είναι παράνομο; Σίγουρα όχι.

    Από εκεί και πέρα ο Χουντής (λανθασμένα) υποννόησε πως τα εισοδήματα αυτά ίσως προέρχονταν απ’την αμοιβή του Προβόπουλου απ’την ΤτΕ, ο (κάθε) Σαραντάκος το διαβάζει και λέει «κοίτα τι πληρώνουμε αντί να παίρνουμε βιβλία για τα παιδιά» και το μόνο πραγματικά απαράδεκτο – το ότι βάσει φορολογικής νομοθεσίας τα εισοδήματα απο πώληση μετοχών φορολογούνται με ειδικούς χαμηλούς συντελεστές περνάει στο ντούκου.

  31. Κυριε Εμμανουηλιδη μπορειται να μου πειτε σε πιο φυλλο της Αυγης ειναι το αρθρο που αναφερετε? Και αν γνωριζετε το ονομα του συντακτη.
    Για το ποσο που αφορα τον Προβοπουλο ειναι η φορολογικη του δηλωση για το 2008. Το ζητημα βεβαια, εκτος του οτι ο τυπος παιρνει απιθανοεκατομμυρια, οτι η φορολογηση αυτου του ποσου ηταν γελοια. Να θυμισω οτι αυτος ο κυριος ηταν υπευθυνος για την ιστορια του short-selling των ελληνικων ομολογων. Και φυσικα κυκλοφορει ελευθερος κι ας ζημιωσε την ελληνικη οικονομια κατι δις

  32. Μπορεί να μην υπάρχουν βιβλία, όμως θα γίνει αγιασμός και έχει ο θεός.
    Μήπως επί τουρκοκρατίας στα κρυφά σχολειά υπήρχαν βιβλία;
    Όχι βέβαια, όλες οι μαρτυρίες συμφωνούν ότι και τότε στους μαθητές φωτοτυπίες έδιναν.

    Ας μην κινδυνολογούμε.
    Εδώ το 2007 οι πατριώτες χάλασαν τον κόσμο με το βιβλίο της έκτης δημοτικού, θα σιωπούσαν σήμερα που δεν υπάρχουν καθόλου βιβλία, αν υπήρχε πραγματικό πρόβλημα;
    Όλα πάνε μια χαρά.

  33. nickel said

    Νομίζω ότι υπάρχει μια τάση να ερμηνεύουμε τα πράγματα ανάλογα με τις συμπάθειές μας: Μας αρέσει η υπουργός και τα μέτρα που πήρε για την Ανώτατη; Ας δεχτούμε ότι υπάρχει μια μεγάλη και απαράδεκτη γραφειοκρατική πατάτα. Δεν μας αρέσει η υπουργός και τα μέτρα της για την Ανώτατη; Ας πλέξουμε μια μικρή συνωμοσία για κατάργηση του δωρεάν βιβλίου, της δημόσιας παιδείας, όλα θα γίνουν ιδιωτικά κ.ο.κ.… Ωραία, να κι ένα τρίτο σενάριο: την καθυστέρηση την προκάλεσαν εγκάθετοι του Σύριζα στον κρατικό μηχανισμό, για να υπονομεύσουν την υπουργό 🙂

    Φωτοτυπίες! Σαχλαμάρες. Να μάθουν στους μαθητές να κρατάνε σημειώσεις από την παράδοση και να κάνουν συζήτηση μέσα στην τάξη. Να απομακρύνουν την παιδεία από τον παπαγαλισμό. Να βρουν την ευκαιρία να πειραματιστούν με κάτι διαφορετικό και έξυπνο. Και με την αξιοποίηση των τεχνολογιών.

    Στη δική μου νεφελοκοκκυγία, μπορούμε να βγάλουμε του κόσμου τα θετικά από τις κρίσεις.

  34. tamistas said

    Α, δε βαστό βαρέθηκα, με τις φοτωτηπίες:
    τις χάνο, τσαλακόνοντε… Τι ιδιοτροπίες
    την πιάσαν τη δασκάλα μας, που κι η μαμά τη βρύζει,
    σαν με ξιπνάει το προή, τη σάκα σαν σκαλείζει.
    Πολί με παραφότοσαν, ανάποδες θα πάρω
    και θα τους πω λέξις κακαίς, για τον κακώ τους φλάρο.

    Ή, όπως θα ‘λεγε ο Τζίμης Πανούσης,
    Όλο εμένανε σηκώνει να πω μάθημα η δασκάλα,
    θα τη σφάξω σαν κουνέλι και θα βγω να παίξω μπάλα

  35. sarant said

    Ευχαριστώ για τα σχόλια!

    Ταμίστα, εξαιρετικός!

    Νίκελ, να δεις που και για το κάζο των εξετάσεων, όταν δώσανε ξανά τα ίδια θέματα, θα έφταιγε ο Σύριζα!

  36. Γιωργος Μ. said

    Ειμαι μαθητής της Α Λυκείου σε δημόσιο σχολείο και ανήκω στο 50% των συμμαθητών μου που έχει πρόσβαση σε η/υ (τον οποίο πρέπει όμως να μοιράζομαι τις ώρες μελέτης με την επίσης μαθήτρια αδερφή μου, αλλά και τους γονείς μου)

    Οσοι ισχυρίζονται ότι είναι το ίδιο να διαβάζεις τα μαθήματά σου από βιβλίο ή από υπολογιστή , είμαι βέβαιος ότι δεν χρειάστηκε ποτέ να μελετήσουν ύλη στην οποία πρόκειται να εξεταστούν.
    Γιατί άλλο είναι να διαβάζεις τα e-mail σου, την εφημερίδα, το λεξικό, τη wikipedia, ή το blog του Σαραντάκου και άλλο άλγεβρα, γεωμετρία, αρχαία – νεα ελληνικά, βιολογία, φυσική και χημεία.

    Κύριε Σαραντάκο μου άρεσε πολύ η ιστορία της γκαμήλας που έτρωγε βιβλία. Την διηγήθηκα μέσω facebook και απ’ ότι φαίνεται στις απαντήσεις, η υπουργός παιδείας απέκτησε ένα νέο παρατσούκλι.

  37. sarant said

    Γιώργο Μ. καλώς ήρθες -αυτό με τη γκαμήλα δεν το είχα σκεφτεί έτσι, αλλά μ’ αρέσει!

  38. ‘ἐγὼ δὲν μισοῦσα τὰ βιβλία, τἄχω ὅλα ἀπὸ τὴν Α Δημοτικοῦ (ζῳγράφιζα μουστακάκια, ὄχι βέβαια ἀπὸ μῖσος πρὸς τὸ βιβλίο)

  39. Νέο kid στο block said

    Θλιμμένο ύφος και μπλαζέ είχε αυτή η καμήλα
    που τόνους έτρωγε χαρτί αντί να τρώει μήλα
    Χαρούπια! κάποιος φώναξε δώστε στο ζωντανό
    Βρε σεις, δεν είναι αγελάς να τρώει και σανό.

    Θλιμμένο ύφος και μπλαζέ είχε η υπουργίνα
    που ένα φτηνό φωτοτυπά βρήκε από την Κίνα
    Μα πόσα θες σιορ Τσαν Τσιν Τσουν Όμηρο να κοπιάρεις;
    Εγκώ κυλία υπουλγέ και άκου μην κομπλάρεις
    Ακόμη και Διαφολικές κοπιάρω εξισώσεις
    Εσύ εμένα ντόλλαρα πολλά άμα μου δώσεις
    Και έχω και ένα καλό παιδί πέρα απ’την Αφρική
    Καλή τιμή θα κάνει ευθύς, σ’όλα του τα σι-ντι

    Μα μήπως ειν’ ρατσιστικό; Μήπως δεν είναι τρέντυ;
    Σιντί και κόπυς να προωθώ, ως πωλητής στου Ρέντη;

    Μα τι ναι αυτά που λες, γλυκιά αθώα Ανιώ
    Τούτα τα λεν οι εγκάθετοι και το Συριζαριό!
    Κλείσε τα ώτα υπουργέ, βάλ’ τους και βουλοκέρι
    Φλασάκια ,κόπυς ,ντι βι ντι, δεν ξέρουνε οι γέροι
    Μα συ κοπέλα μου γλυκιά, είσαι προοδευτική
    Και στην Ευρώπη έκανες τη σοσιαλιστική
    Γι’αυτό προχώρα ακάθεκτη ,γράψτους όλους τους όνους
    αρκεί του Κυρ-Προβόπουλου να μη χαθεί το μπόνους.

  40. Alfred E. Newman said

    Τρία σημεία για την ανάρτηση και για τα σχόλια που έχω διαβάσει ως τώρα (τελευταίο το 39).

    Προ αμνημονεύτων χρόνων ήμουν μαθητής σε σχολείο στις ΗΠΑ. Την πρώτη μέρα παραλάβαμε υπογράφοντας δελτίο παραλαβής όλα τα απαραίτητα βιβλία ανάλογα με τα μαθήματα που θα παρακολουθούσαμε. (Ως γνωστόν δεν έχουν όλοι οι μαθητές τις ίδιες επιλογές μέσα στη χρονιά.)
    Ορισμένα από τα βιβλία ήσαν ολοκαίνουργα αλλά τα περισσότερα ήδη χρησιμοποιημένα και να γιατί. Τα βιβλία παρέχονταν δωρεάν αλλά στο τέλος της χρονιάς έπρεπε να τα επιστρέψουμε σε καλή κατάσταση. Αν τα είχαμε ταλαιπωρήσει ή αν τα είχαμε χάσει έπρεπε να τα πληρώσουμε. Τα μεταχειρισμένα βιβλία σε καλή σχετικά κατάσταση μοιράζονταν την επόμενη χρονιά.

    Τώρα στο 2011 διαβάζω (http://tinyurl.com/3q7en7r και επίσης http://tinyurl.com/29n49c4 ) για τις εκπαιδευτικές εξελίξεις. Χωρίς σχόλιο εκ μέρους μου.

    Βέβαια το Υπουργείο “έχει δίκιο”. Δεν είχε προβλεφθεί έγκαιρα το πότε θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Επρόκειτο για απρόβλεπτο γεγονός. Έτσι εξηγούνται όλα. 😀

    Και το τρίτο. Εντυπωσιάζομαι (πάντα, αλλά ιδιαίτερα σήμερα) από κάποια λαϊκίστικα σχόλια που κάνουμε όλοι μας κατά καιρούς και μάλιστα ξεκρέμαστα. Δεν θα γίνω (λαϊκίστικα) αναλυτικότερος.

  41. Μιχαλιός said

    Με το σχολικά βιβλία βλέπω να υπάρχει μία θεμελιώδης παρεξήγηση. Ο προορισμός τους δεν είναι να τα παίρνουν σπίτι τους οι μαθητές και να παπαγαλίζουν κατεβατά. Ο προορισμός του είναι να αποτελούν το βασικό εποπτικό μέσο της διδασκαλίας ΜΕΣΑ στο σχολείο. Και οι οδηγίες που εκδίδει γι’ αυτά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, όσο ανεδαφικές και στραβοχυμένες κι αν είναι, πάντοτε αυτό επισημαίνουν. Και γι’ αυτό τα παραφορτώνουνε τόσο πολύ (τουλάχιστον στα «φιλολογικά» μαθήματα) με εικόνες, πηγές, παραθέματα κι ερωτήσεις, που αν έλειπαν αυτά θα γλυτώναμε βέβαια κάμποσο βάρος και έξοδα για χαρτί. Και όταν υπάρχουν εν μέσαις Αθήναις Λύκεια δίχως βιβλιοθήκες και Η/Υ, δίχως εγκαταστάσεις και αίθουσες προβολών, δίχως σύνδεση Ίντερνετ (ναι!), το ότι μπορείς να δείξεις στο βιβλίο του Οργανισμού και μια φωτογραφία του Σεφέρη ή του Παρθενώνα είναι κάποιο κέρδος. Αφήνω τα Αρχαία κείμενα και τη Λογοτεχνία, τα οποία είναι εντελώς αστείο να διδάσκονται χωρίς βιβλίο.

    Από κει και πέρα τα βιβλία είναι πανάθλια, η διδασκαλία κι αξιολόγηση τελείως διεστραμμένες, αλλά ποιος θα τα φτιάξει αυτά; Η υπουργίνα που οραματίζεται εξετάσεις όπως αυτές για τα Σήματα του Υπουργείου Συγκοινωνιών; Ή θα πρέπει να εμπιστευθούμε τις «σημειώσεις» τις οποίες θα κρατούν 2-3 σπασίκλες για να τις ΠΟΥΛΑΝΕ μετά στους συμμαθητές τους, όπως το κάναμε κάποτε εμείς στη Σχολή; Και καλά, εκεί το μάθημα το έκανε τουλάχιστον ο Μπαμπινιώτης ή η Χριστοφιλοπούλου, και όχι αδαείς θεολόγοι και γαλλικούδες, θαυμάστριες του ενός και του άλλου Λιακόπουλου, που τους έδωσαν ανάθεση την Ιστορία για να συμπληρώσουν το ωράριο!

  42. Να θυμίσω στην παρέα ότι, όταν η Αννούλα ανέλαβε το Υπουργείο για να παίζει, είδε επτά νεαρές καθηγήτριες β’θμιας εκπαίδευσης να βγάζουν φωτοτυπίες στο γραφείο τύπου στο Υπουργείο

    Το θεώρησε απαράδεκτο, εφόσον υπήρχαν πολλά κενά καθηγητών στην ελληνική επαρχία.

    Όπως φαινόταν από τότε, η Αννούλα νομίζει ότι βασικό έργο των καθηγητών είναι να βγάζουν φωτοτυπίες… Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και μάλλον ολοκληρώθηκε η πορεία της στο Υπουργείο που πήρε για να παίζει.

  43. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    36 Ἀκριβῶς ἔτσι.

  44. @36 Εγώ δεν έχω διαβάσει για το σχολείο από υπολογιστή μια και τελέιωσα το λύκειο το 1991 παρόλο που είχα πρόσβαση σε υπολογιστή από το γυμνάσιο (όχι για παιχνίδια). Από τότε έχω πολλές φορές μελετήσει μέσα από την οθόνη όχι για να εξεταστώ στην τάξη αλλά για να διαβάσω προδιαγραφές, τεχνικές περιγραφές ακόμα και σχέδια για να τα εφαρμόσω στην κατασκευή (είμαι πολιτικός μηχανικός).
    Το διάβασμα στην οθόνη (ειδικά αν είναι καλά φτιαγμένο το ηλεκτρονικό βιβλίο) έχει πολλές ευκολίες. Μπορέις να έχεις ανοιχτή όλη τη βιβλιογραφία και να αλλάζεις βιβλίο με ένα κλικ ή να ψάξεις επιτόπου για κάτι στο δίκτυο (πχ διάβαζα στα αγγλικά νουβέλες του C. S. Forester και είχα παράλληλα άνοιχτό ένα λεξικό ναυτικών όρων ώστα να βρίσκω κάποια άγνωστη λέξη). Υπάρχει η δυνατότητα (αν το έχει φροντίσει ο ψηφιοποιητής) να με ένα κλικ να μεταβάινεις στις παραπομπές και μετά πάλι στο κέιμενο που διαβαζες χωρίς να ψάχνεις που ήσουν και να χάνεις τον ειρμό. Το μόνο που χάνεται στο ηλκτρονικό βιβλίο είναι το ξεφύλισμα που μπορέι να ανακαλύψεις και κάτι άλλο από αυτό που έψαχνες ή είναι εντός ύλης και διαβάσεις και για αυτό.
    Δυστυχώς το μήνυμα καταρίπτει αυτό που έλεγα συ συζητήσεις ότι μπορέι εμέις να μάθαμε να διαβάζουμε στο χαρτί κα να μας δυσκόλεψε (στην αρχή) η μετάβαση στην οθόνη αλλά ίσως τα παιδιά μας να βλέπουν εμας να διαβάζουμε στο χαρτί όπως θα κοιτούσαμε κάποιον να διοαβάζει σε περγαμηνή ή πήλινη πλάκα.

  45. Κύριε Σαραντάκο,

    πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σας! Ως γνωστόν βέβαια, Λεφτά Υπάρχουν, αρκέι να διατίθενται για σπατάλες. Χαρακτηριστικό είναι το πινακάκι στο παρακάτω άρθρο, όπου 32 εκατομύρια ευρώ διατίθενται για διαφημίσεις και άλλες ανοησίες από το Υπουργείο «Παιδείας»:
    http://www.bookpress.gr/stiles/debate/telos-ereunas-ellada
    Οι μαθητές ας ρωτάνε τους πλανόδιους μικροπωλητές cd αν, εκτός απο το τελευταίο το Ρέμου, έχουν και την ύλη της Β’ Δημοτικού…

  46. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    Μὰ τὸ βιβλίο δὲν ἔχει διαφορὰ ἀπ᾿ τὴν περγαμηνή (ἤ, ἄντε, καὶ τήν… πήλινη πλάκα !).
    Ἡ εὐκολία τῶν παραπομπῶν σίγουρα δὲν εἶναι ἀμελητέα, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἀξιοποιηθῇ θὰ πρέπει νὰ γίνουν οὐσιώδεις ἀλλαγὲς στὸ ἐκπαιδευτικὸ σύστημα, ἀφοῦ τὸ σημερινὸ χρησιμοποιεῖ μόνον τὰ βιβλία, ἐξετάζει φυσικὰ μόνον μὲ βάση τὰ βιβλία, ὁπότε τὸ διάβασμα ἀπ’ τὸν ὑπολογιστὴ δὲν προσφέρει τίποτε.

  47. sarant said

    24: Χαίρομαι πολύ που ο μισθός του κ. Προβόπουλου είναι «μόνο» 320.000 ετησίως και όχι τα τερατώδη 4.000.000 της ερώτησης του ευρωβουλευτή. Και πάλι όμως είναι απαράδεκτα μεγάλος, διπλάσιος από του Γάλλου ομολόγου του. Δεν ξέρω πώς δικαιολογείται.

  48. Νέο Kid στο Block said

    Πως δικαιολογείται; Μα είστε τόσο αγαθός κύριε Σαραντάκο; Δε γνωρίζετε ότι για όλα τα δεινά ευθύνεται ο Αντίχριστος;
    Τριακόσιες είκοσι χιλιάδες ευρώπουλα διαιρούμενα δια του 12 (δεν λαμβάνει 13ο και 14ο μισθό ο κύριος διοικητής, στα πλαίσια της συνεισφοράς του στην οικονομική στενότητα της χώρας ) μας κάνουν 26.666,66 Ευρώ μηνιαίως. ΕΞΙ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΕΞΑΡΙΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ!!
    Και αν ανάγουμε την αμοιβή σε ημερομίσθιο(δια 24 εργάσιμες ημέρες) βγαίνει 1111,11 Ευρώ μεροκάματο .Έμεινε στους Άσσους ο ταλαίπωρος και εσείς έτι τον λοιδορείτε;

  49. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    Ξεφύλλισα τὰ ἅπαντα καὶ δὲν κατάφερα νὰ βρῶ τὸ ποιημάτιον. Ἐκεῖνο τὸ Εὑρετήριο γιὰ τὸ ὁποῖο γράφει ὁ Κακριδὴς στὸν τελευταῖο τόμο, ἐκδόθηκε ποτὲς ἢ ὄχι ;

  50. sarant said

    49: Δεν ξέρω αν είναι άπαντα τα Άπαντα του Τριανταφυλλίδη, αν τα έχουν όλα δηλαδή, μαζί και τα εφήμερα άρθρα. Ούτε ξέρω αν βγήκε ευρετήριο. Υπάρχουν πάντως στο auth.edu ευρετηριασμένα τα χαρτιά του Τρ. οπότε αν κάποιος είναι τυχερός και επίμονος μπορεί (μία στα χίλια) να δει και το χειρόγραφο, φαντάζομαι, αν το είχε κρατήσει ο Τ. κι αν το έχουν ευρετηριάσει.

  51. Και για κάποιους εδώ πέρα που αμφισβητούν την ειλικρίνεια και την εντιμότητα της κυβέρνησής μας, θέλω να σας επισημάνω εδώ ότι όλα αυτά τα είχε περιγράψει επακριβώς ο πρωθυπουργός μας, τέτοιο καιρό πριν δυο χρόνια, από την ΔΕΘ:

    «Για την Παιδεία, δέσμευσή μου το 5% του ΑΕΠ και ένα δισεκατομμύριο ευρώ επιπλέον στον πρώτο προϋπολογισμό.
    Και ξέρουμε, κάθε ευρώ που επενδύεται στην Παιδεία, επιστρέφει με τόκο.
    Τα παιδιά μας και η νεολαία μας δεν επιτρέπεται να είναι οι χαμένοι της οικονομικής κρίσης.»

    Έχει κι άλλα ωραία, απολαύστε:
    http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/88010eb4-9503-4dd7-8301-ed9bab0d1fdd

  52. gryphon said

    Πολυ καλό αρθρο.

    #18
    Δέν ξερω εαν εχουν γίνει πολλές μακροχρόνιες ερευνες και εαν υπαρχουν οριστικα συμπεράσματα γι΄αυτο τό θέμα αλλα κρίνοντας υποκειμενικα συμφωνω με τό αρθρο τής Αυγής.Πιστεύω πώς τά επόμενα χρόνια πού θά υπαρχουν περισσότερα δεδομένα θα αποδειχθει πως ειδικα τό διαβασμα από οθόνη υπολογιστή μακροχρόνια προκαλει προβληματα ορασης.
    Δέν νομίζω επίσης πως παίζει μεγάλο ρόλο η τεχνολογία τών οθονών εαν είναι crt lcd η led κλπ.Ισως υπαρχει μια ποσοτικη διαφορα αλλα φταίει μάλλον η ιδια η «φυση» να τό πω ετσι τής ηλεκτρονικής εικόνας πού τήν κανει πολυ κουραστικη για διαβασμα καί πιθανον πολυ βλαπτική για τά ματια εαν γίνεται πολυωρη χρήση

  53. Νέο Kid στο Block said

    Θα στενοχωρήσω αρκετούς εκλεκτούς σχολιαστές με το άσχετο που θα πω ,αλλά σήμερα μ’ έχει πιάσει το γκρινιάρικο και δε μπορώ να αντισταθώ. Τώρα διάβασα ότι ο Λοβέρδος είπε ότι ‘’δεν μπορεί ένα εκατομμύριο δημόσιοι υπάλληλοι να ταλαιπωρούν τους υπόλοιπους έλληνες’’
    Καταρχάς είναι ψεύτης γιατί δεν είναι τόσοι πολλοί και δεύτερον και σημαντικότερο(που φτάσαμε.. ,να θεωρούμε το απροκάλυπτο ψέμα, πταίσμα)
    Ποιος τους διόρισε ρε Λοβέρδο αυτούς; Αυτοδιορίστηκαν; Λίγη τσίπα δεν υπάρχει ; Τόσο θράσος πια;

  54. bernardina said

    Χριστός κι Απόστολος (Καλδάρας)! Είκοσι τρία χρόνια, κατά μέσο όρο δέκα ώρες την ημέρα μπροστά στην *%$#οθόνη για δουλειά, μόρφωση, ενημέρωση, διασκέδαση, χάζεμα και «είμαστε ακόμα ζωντανοί στη σκηνή σαν ροκ συγκρότημα» και με τα ματάκια μας στη θέση τους. Σταματήστε τις κλάψες!

    Σόρι για το έντονο ύφος, αλλά κάποια πράγματα με στραβώνουνε άγρια

  55. Δημήτρης Μ. said

    Είδες, Μπερναρντίνα μου; Στραβώθηκες τόσες ώρες μπροστά στον υπολογιστή. Το λες και μόνη σου!

  56. Χρήστος Τάκας said

    Κάθε χρόνο τον Σεπτέμβρη σαν ανοίγουν τα σχολειά
    Στις συνοικίες οι γυναίκες μπαίνουν στα χαρτοπωλεία
    Κι αγοράζουν σχολικά βιβλία και τετράδια για τα παιδιά τους.
    Απελπισμένα ψάχνουν στα τριμμένα τσαντάκια τους
    Και την τελευταία δεκάρα, όλο παράπονο
    Που η γνώση είναι τόσο ακριβή.
    Κι όμως μήτε που υποπτεύονται
    Πόσο κακή είναι η γνώση
    Που προορίζεται για τα παιδιά τους.

  57. bernardina said

    Δημήτρη, πού να δεις πόσο στράβωσα (και πόσο στραβώθηκα) όταν πριν από μερικούς μήνες, πριν κλείσουν τα σχολεία για καλοκαίρι, ρώτησα την ανιψιά μου (έκανα… niece sitting 🙂 ) τι είχε για διάβασμα/γράψιμο και μου απάντησε γλώσσα, γεωγραφία και… μια φωτοτυπία!

  58. Μάζεψα προτάσεις εδώ
    http://ergotelemata.blogspot.com/2011/09/blog-post_08.html
    Δυό νέες που μου ‘ρθαν
    1)Το σχολικό βιβλίο, δώρο, τυπωμένο απ’ τους μεγαλοεκδότες με την εφημερίδα
    2)Να επιτραπεί για τους μαθητές
    η Μαγνητοφώνηση του μαθήματος

  59. ein Steppenwolf said

    58:
    Η δεύτερη σταχυολογημένη λύση είναι αριστούργημα απλότητας και αποτελεσματικότητας:
    Η κόρη μου θα πάρει μαζί τα περσινά της βιβλία και θα τα δώσει σε μια μαθήτρια της δευτέρας, ελπίζοντας ότι μια μαθήτρια της τετάρτης θα της δώσει τα περσινά της βιβλία.
    Σε αυτούς τους καιρούς το μόνο που μπορεί να μας σώσει είναι η αλληλεγγύη. […] Για αυτό φέτος μην πας με άδεια χέρια στο σχολείο. ΚΡΑΤΑ ΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.

  60. papoylis said

    Νικοκύρη

    μερικές επισημάνσεις.

    α) η κυρία με τον ύβο ( με βάση το νέο παρατσούκλι ) είναι η πρώτη στην ιστορία υπουργός παιδείας που ζητά συγγνώμη για το επερχόμενο μπάχαλο ΠΡΙΝ αρχίσει η σχολική χρονιά. Φαντάζομαι ότι ορισμένοι εδώ οπαδοί της ευνομίας και του αυτονόητου θα χειροκροτήσουν τη πράξη της υπουργού ως ένδειξη συναίσθησης της ευθύνης. Εγώ αντίθετα θα επισημάνω την ιδιότυπη πρεμιέρα να ζητάς συγγνώμη προτού εκδηλωθεί στη πράξη το μπάχαλο.

    β) Το ζήτημα των βιβλίων είναι μέρος μόνο των προβλημάτων που θα αντιμετωπίσουν φέτος μαθητές και εκπαιδευτικοί και εξ αντανακλάσεως και οι δύστυχοι γονείς . Σε συνδυασμό με τη γενική δυσπραγία τα προβλήματα θα αποκτήσουν άλλες , πρωτόγνωρες διαστάσεις

    γ) η σημασία των βιβλίων σχετίζεται και με τη ποιότητα τους , όπως και με το κατά πόσον επικαιροποιούνται , αναμορφώνονται , εκσυγχρονίζονται. Ένα παράδειγμα. Στο αναρτημένο «νεό βιβλίο» του μαθητή της Α λυκείου για την Άλγεβρα , το πρώτο κεφάλαιο σχετικά με τις πιθανότητες είναι κόπυ παστέ από το αντίστοιχο κεφάλαιο του βιβλίου της Γ Λυκείου των Μαθηματικών Γενικής. Λέξη προς λέξη , μαζί με τις περισσότερες εφαρμογές και ασκήσεις. Δίνεται και ο αξιωματικός ορισμός της πιθανότητας , αυτούσιος , μέσα στο ΙΔΙΟ ακριβώς box εγκιβωτισμένος και προφανώς ακατάληπτος , όπως και τα στοιχεία θεωρίας Συνόλων για τα πρωτάκια του Λυκείου. Πρόκειται για σκάνδαλο , πέραν του εκπαιδευτικού ατοπήματος , αλλά σίγουρα το αυτί των εκσυγχρονιστών δεν ιδρώνει από τέτοιες «ανεύθυνες» παρατηρήσεις. Εδώ σουτάρανε ολόκληρη ( δική τους ) Μπαλφούσια , σ’ ένα σαλεμένο στάρετς θα δώσουν σημασία ;; 🙂

    δ) ο κύριος Προβόπουλος πράγματι διευκόλυνε σε «ανύποπτο» χρόνο το παίγνιο με το γνωστό Τ+10 , για το οποίο απεκδύθηκε πάσης ευθύνης. Ο κεντρικός μας τραπεζίτης αμείβεται πλουσιοπάροχα για τις υπηρεσίες του στη πατρίδα. Περί αυτού δεν απομένει καμμία αμφιβολία… 🙂

  61. Κασσάνδρα said

    Μόλις πριν από λίγο καιρό έμαθα,και «ξεκουφάθηκα», ότι η Τράπεζα της Ελλάδος είναι ιδιωτική.
    Κανείς δεν ξέρει ποιός είναι ο κύριος μέτοχος, και το σπουδαιότερο ,ιδρύθηκε από τους δανειστές μας σε κάποια χρεοκοπεία (σωστή η λέξη;)της Ελλάδας, για να ελέγχουν οι δανειστές την έκδοση του χρήματος.
    Ως ιδιωτική Τράπεζα δίνει λογαριασμό μόνο στους μετόχους της και προνόμια ων ουκ έστι αριθμός στους υπαλλήλους και τις οικογένειες τους.

  62. Immortalité said

    Έχω όλα μου τα βιβλία, σχολικά και πανεπιστημιακά από την πρώτη Δημοτικού, εκτός από τον Οιδίποδα της Γ’ Λυκείου που τον χάρισα. Ακόμα και την μπλε ιστορία της Δέσμης που είχα ορκιστεί να την κάψω. Σε κάποιες κούτες είναι και οι σημειώσεις του Πανεπιστημίου, αυτές που δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσω ξανά ποτέ αλλά δεν μπορώ να τις πετάξω. Σκέφτομαι όμως ότι φέτος έπεισα επιτέλους ένα φίλο που δεν είχε καταφέρει να τελειώσει το σχολείο τότε, λόγω εξαιρετικών οικογενειακών συνθηκών, ότι αξίζει να πάει σε αυτό της δεύτερης ευκαιρίας. Εδώ δεν θα λειτουργήσουν ούτε της πρώτης.

  63. Κύριε Χρήστο Κ, γιατί ρωτάτε εμένα, το link με το εν λόγω άρθρο της Αυγής παρατίθεται στο κείμενο που όλοι σχολιάζουμε, με την επισήμανση μάλιστα ότι περιέχει πειστικά επιχειρήματα.

  64. την μπλε ιστορία της Δέσμης..του κοντογιωργη -βωκου κλπ;

  65. Immortalité said

    @65 Θα σε γελάσω. Δύο πράματα θυμάμαι· τη γραμμή άμυνας Εσκί Σεχίρ – Κιουτάχεια – Αφιόν Καραχισάρ και ότι ήθελα να την κάψω.

  66. Ένα ωραίο για το θέμα μας που ψάρεψα απ’το Τουίτερ:

    Μαμά σε αφρικανική χώρα λέει στο παιδί της: «Παιδί μου, διάβασε τα μαθήματα σου! Σκέψου τα παιδάκια στην Ελλάδα δεν έχουν ούτε βιβλία!»

  67. vioannis said

    Μάλλον τα σχολικά βιβλία θα περάσουν στο χώρο των αναμνήσεων,
    Κάτι παραπάνω θα ξέρουν τα ΕΛΤΑ :

    Click to access 7_2011_anagnostika_dimotikou_sxoleiou_tript_gr.pdf


    Η σειρά βγήκε 5 Σεπτεμβρίου 2011, τυχαίο; Δεν νομίζω…..

  68. @62: Έξαλλοι πανηγυρισμοί συνταράζουν συθέμελα το ιστολόι μετά την πολυπόθητη επιστροφή της Ιμμόρ. Οι πολυπληθείς και εκλεκτοί οπαδοί της έχουν ξεχυθεί στους δρόμους κραδαίνοντας το Σύνταγμα της πρώην Ελλάδας (με όλες τις αναθεωρήσεις του από το ’75 και δώθε). Ασυγκράτητα δάκρυα χαράς αυλακώνουν τα αγένεια μάγουλα του Κορνήλιου, ο οποίος πάνω στην έκσταση τα χάνει και βάζει περισπωμένη ΚΑΙ υπογεγραμμένη σε όποιο έψιλον τολμήσει να βρεθεί μπροστά του. Οι λέξεις μπορεί να έχουν τη δική τους ιστορία, αλλά δε φτάνουν για να περιγράψουν το πανδαιμόνιο. (Συνεχίζεται.)

  69. sarant said

    60γ: Θα έλεγα απίστευτο… αλλά το πιστεύω!

    61, τέλος: χρεοκοπία.

    62: Γεια σου Ιμόρ -κι εγώ δεν έκαψα τίποτα, αλλά έχω κρατήσει ελάχιστα. Μην σε δει όμως η μεγάλη κόρη μου διότι επιμένει να κρατάει όλα της τα βιβλία-τετράδια από την πρώτη τη μικρή, και το επεκτάσιμο πατάρι δεν έχει ακόμα εφευρεθεί. Η μικρή είναι πιο πρακτική, μου ζήτησε το τηλέφωνο της γκαμήλας. 🙂

    67: Λέτε;

  70. sarant said

    63: Κύριε Εμμανουηλίδη, ή δεν διαβάζετε πιο προσεχτικά ή μας κοροϊδεύετε. Το άρθρο της Αυγής το παρέθεσα όχι για τα όσα λέει για τις οθόνες των υπολογιστών (που βέβαια δεν έχουν όλοι LCD), αλλά για τα επιχειρήματά του (που τα βρίσκω πειστικά) ως προς τις ευθύνες της καθυστέρησης. Εγραψα: «Όσο για τη σχολική χρονιά που θα αρχίσει χωρίς βιβλία, κάποιοι λένε ότι το Βατερλό ήταν προγραμματισμένο. Όσο κι αν διστάζω να αποδίδω στον δόλο ό,τι εξηγεί η ανικανότητα, αναγνωρίζω πως τα επιχειρήματά τους είναι πειστικά». Φανερό είναι θαρρώ ότι αναφέρομαι στο αν ήταν προγραμματισμένο το Βατερλό.

    Παράδειγμα πειστικού επιχειρήματος είναι ότι το Υπουργείο Οικονομικών άργησε δύο μήνες να διαθέσει τις πιστώσεις.

  71. voulagx said

    #68 Ε, οχι ρε Τιπου, αυτο πηγα να γραψω κι εγω… τα μεγαλα πνευματα συναντωνται! Συνεχισε το (κι εγω συνεχιζω τα μπυρονια μου) 🙂

  72. voulagx said

    #70 Σχετικο: http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=308145

  73. @71: Για την ακρίβεια, τα μεγάλα πνεύματα των Μεγάλων Βλάχων συναντώνται! 🙂

  74. 60γ – 69: Για του λόγου το αληθές μπορείτε να συγκρίνετε μόνοι σας. Είναι πραγματικά απίστευτο, λέξη προς λέξη κοπυπάστωμα: και

    Επίσης παρατήρησα ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο το βιβλίο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού στο site. Δεν αποφάσισαν ακόμα αν ήταν συνωστισμός ή σφαγή ε;

  75. #10: λειτουργεί σίγουρα αυτό με το dvd? Ψάχνω κι εγώ τρόπο να απομακρύνω τα περιστέρια από το μπαλκόνι… Δηλαδή απλώς κρεμάς το dvd στα κάγκελα;

  76. # 15 καρφάκια; Δεν μπορώ κάτι τόσο βίαιο, σόρρυ.

  77. # 20: χε χε καλό!

  78. Ωχ Νίκο τα έκανα μαντάρα με τα λινκ νομίζω… Χίλια συγγνώμη… ξαναπροσπαθώ:

    Άλγεβρα Α’ Λυκείου – 1ο κεφ. Πιθανότητες
    και
    Μαθηματικά Γ’ Λυκείου Γενικής – 3ο κεφ. Πιθανότητες

  79. # 34: άπαιχτο!

  80. voulagx said

    #71 Ναι ρε! Μα τον Μεγαλο Μανιτου! Ουγκ! 🙂

  81. # 39: χε χε

  82. voulagx said

    Και μεσα στην αναμπουμπουλα εμφανιζονται οι μεγαλοοφειλετες του Δημοσιου: http://www.gsis.gr/debtors/kerdoskopika-np.html

  83. Servitoros said

    Υπάρχει μια κάποια λύσις.
    http://www.ellinofreneia.net/details.php?id=367

  84. Immortalité said

    @ 68 και 71 Βρε σεις! θα με κάνετε να πιστέψω ότι αλήθεια σας έλειψα! 😳 🙂
    Καλώς σας βρήκα όλους!

    Χαιρετώ και όλα τα ποιηματάκια του νήματος, καθόλου δεν χάσατε τη φόρμα σας βλέπω 🙂

    @69 Νίκο την καταλαβαίνω την κόρη σου. Ευτυχώς οι δικοί μου ζουν σε μεγάλο σπίτι με πολλά πατάρια, άσε που τα μεταπανεπιστημιακά βιβλία τα βάζω στο δικό μου. Οι στοίβες κοντεύουν πια να καλύψουν κάθε ωφέλιμο χώρο…

  85. Μπουκανιέρος said

    65 Ιμόρ, γιατί ήθελες να κά(μ)ψεις τη γραμμή άμυνας;

    54 Μπέρνι, έχουμε τουλάχιστον ένα κοινό: τα χρόνια υπηρεσίας. Εξακολουθώ να βλέπω (με γυαλιά. όμως). Όταν μείνω μακριά απ’ τις οθόνες π.χ. για ένα μήνα, βλέπω και χωρίς γυαλιά.

    Κατά τα άλλα, μη μου θυμίζετε τη συλλεκτική μου μανία γιατί προετοιμάζω την επόμενη μετακόμιση (πώς την είπαμε τη γκαμήλα;).

  86. ΤΑΚ said

    κ. Τζάλλα (49): το Γενικό Ευρετήριο κυκλοφορεί και κοστίζει μόνο 4 ευρώπουλα. Δείτε εδώ:
    http://ins.web.auth.gr/ekdoseis/ergatoumanoli/geniko_evretirio.html
    Το ποιηματάκι δεν το βρήκα στο ψηφιοποιημένο αρχείο του Τριανταφυλλίδη (αλλά πάλι δεν ξέρω πού το δημοσίευσε ο Τρ. και με ποιον τίτλο).
    Βούλαγξ (82): την είδα κι εγώ τη λίστα της ντροπής (;) και απόρησα: οι περισσότεροι είναι χρεοκοπημένες εταιρείες, πολλές μάλιστα εδώ και πολλά χρόνια, δεκαετία και βάλε (κάτι New Channel, Galaxy airways, Air Greece, μέχρι και το Μινιόν θυμήθηκαν…). Μας δουλεύουν; Από αυτούς περιμένουν να εισπράξουν;

  87. skoug said

    Σχετικά με το ποιηματάκι, στο ῾Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε῾( εκδοτική ΕΡΜΗΣ, 1974, τ. Β σελ. 65) παραθέτει ο Αλ. Δημαράς κείμενο του Μ. Τριανταφυλλίδη με τίτλο Ἑντυπώσεις του Μ. Τ. από επισκέψεις σε σχολεία της χώρας το καλοκαίρι του 1909.
    Για όσους δεν έχουν τη ῾Μεταρρύθμιση῾ πρόχειρη:
    Γράφει ο Μ.Τ. ῾Στα Νεοελληνικά Αναγνώσματα, στο πρώτο φύλλο του βιβλίου που έχω στα χέρια μου, ένας δυστυχισμένος ποιητής και μαθητής στην τάξη αυτή -υποθέτω το αγοράκι που μου έδωσε το βιβλίο- έγραψε σε μέτριους δεκαπεντασύλλαβους και σε μετριώτατη ορθογραφία τη γνώμη του για το ελληνικόν σχολείον῾
    (Ακολουθεί το ποίημα)
    Καλή σας μέρα!

  88. Ενταξει κυριε Εμμανουηλιδη, επιβεβαιωσατε την εντυπωση που ειχα.

  89. gbaloglou said

    86

    Ας θυμηθώ ένα ωραίο από τον κόσμο των Μαθηματικών:

    Ύστερα από κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες σε σπουδαία άλυτα προβλήματα. ακόμη και με αναγγελία λύσης που αποδείχτηκε εσφαλμένη, ο Luis de Branges κατάφερε να επαληθεύσει την εικασία του Bieberbach — ο έλεγχος της λύσης του έγινε σε σεμινάριο πολλών εβδομάδων στο τότε Λένινγκραντ, μια και οι συνάδελφοι του στις ΗΠΑ δεν τον εμπιστεύονταν πια. Θριαμβευτής πλέον ο de Branges άρχισε να δίνει διαλέξεις εδώ κι εκεί, ακόμη και ως ωριαίος ομιλητής στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Μαθηματικής Εταιρείας. Αυτήν την εξαιρετική ομιλία του — όπου πάντως χωρίς ίχνος γενναιοψυχίας κατακερμάτισε όσους τον είχαν ‘προσβάλει’ στο παρελθόν — είχα την τύχη να την παρακολουθήσω και να την συζητήσω και με τον τέως επιβλέποντα καθηγητή μου, που ήταν επίσης παρών. Στην παρατήρηση μου ότι «είχε και καλά λόγια να πει για κάποιους» ο πολύ πράος καθηγητής μου ανταπάντησε χαμογελώντας «όσους επαίνεσε είναι ήδη νεκροί» 🙂

  90. http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=307869
    Το ένα βιβλίο κοστίζει 80 λεπτά, ενώ σαράντα σελίδες φωτοτυπιών ανεβαίνουν στα τέσσερα ευρώ.

    μάλλον στο φωτοτυπάδικο, όπου 0,10 η σελίς

    Αν 500 φύλλα κοστίζουν 3,6 τότε το 1 κάνει 0,0072 επί 20 (οι 40 σελίδες) = 0,144 και μένει το κόστος μελανιού ανά σελίδα

    Εδώ που έχουμε αρκετούς σχολιαστές-μαθηματικούς,
    μπορούμε να υπολογίσουμε το κόστος αν θέλω
    να φωτοτυπήσω ένα βιβλίο π.χ. απ’ τη δανειστική
    βιβλιοθήκη; δε συμφέρει αν έχω δικό μου πολυμηχάνημα;

  91. sarant said

    87: Καλημέρα αγαπητέ και ευχαριστώ που βρήκατε την πηγή.

    78: Στέλιο, είναι απίστευτο: πιστότατη κοπυπάστη, μόνο που αλλάζει ελαφρά ο χωρισμός σε παραγράφους! Το «πρωτότυπο» είναι της 3ης Λυκείου; Έχουν κοινούς συγγραφείς μήπως;

    89: Μα, δεν λένε aut nihil aut bene;

  92. bernardina said

    Καλημέρα σε όλους! Χαιρετίζω με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό την επιστροφή της αγαπημένης Ιμόρ. Έλα παιδάκι μου και σε χάσαμε. Πέρασες καλά; Μαύρισες; Ξεκουράστηκες; Άντε, Και του χρόνου καλύτερα. 🙂

    Τιπού, τα μμΜματάκια μου, που έλεγε και ο Χάρυ Κλυνν 😆

    Πάντως αν σκεφτείς πόσο χρόνο περνάμε μπροστά σε μια οθόνη, (αν αθροίσεις πχ και την ώρα της τηλεόρασης), είναι τρομαχτικό. Βάλε και το κλασικό διάβασμα (που εγώ ρίχνω από τεσσάρων χρονών γιατί από μικρή έδειξα τις… διαστροφές μου 😉 ) και να λες πάλι καλά. Ξέρεις, το περίεργο είναι ότι φίλοι μου που δεν χρησιμοποιούν τόσο πολύ τον υπολογιστή εκδήλωσαν υπερμετρωπία από πολύ πιο νωρίς. Τυχαίο; Έλα ντε! Κάποιος μου έδωσε μια εξήγηση αλλά δεν ξέρω αν στέκει. Υποστήριξε ότι το διαρκές πήγαιν’ έλα του βλέμματος από το τυπωμένο κείμενο (πριν αρχίσουμε να τα παίρνουμε σε ηλεκτρονική μορφή) στην οθόνη διατήρησε την ελαστικότητα και την προσαρμοστικότητα του οπτικού νεύρου και το βοήθησε να μη «τεμπελιάσει». Μπορεί να ισχύει, μπορεί και όχι.

    Αχ, πώς σας καταλαβαίνω… Να μη μπορείς να πετάξεις, όχι βιβλίο, όχι σημείωση, αλλά ούτε το εφημεριδόφυλλο που ο μπακάλης της γιαγιάς είχε τυλίξει μια ρέγκα (λέμε τώρα…), ούτε το κιτάπι που ο προπάππος σημείωνε τα έσοδα-έξοδα της φαμίλιας (αυτό όντως το έχω 🙂 ). Αρρρώστιαα! Θα με φάνε ζωντανή στο τέλος, αλλά χαλάλι τους! Ειδικά τα σχολικά βιβλία του παππού, του μπαμπά, της μαμάς κλπ κλπ. Ένα κομμάτι της βιβλιοθήκης για πάρτη τους, και τα λατρεύω! 😆

  93. LandS said

    Άργησα να γράψω επί της ουσίας (αν και δεν θα σας … έλειψα) επειδή αν το έκανα εχτές θα διάνθιζα την παρέμβαση μου με τέτοιες βρισιές και προσβολές σε βάρος της κας Υπουργού που όταν θα δημοσιευόταν ο νόμος Παπαϊωάννου για την επωνυμία κλπ. στο Διαδίκτυο θα είχε αναδρομική ισχύ και θα μου έριχναν ισόβια.

    Ήρεμος σήμερα σπάω πλάκα με ορισμένες απόψεις που εκφράστηκαν ρητά ή μη, στα σχόλια. Να μερικές μαζί με δικά μου (πιθανώς αυθαίρετα) συμπεράσματα.

    Λαϊκιστές οι Χουντής και Σαραντάκος σχετικά με τα 4εκ€ του κου Διοικητή. Άρα δεν βαριέσαι… και τι έγινε που ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς βιβλία (επειδή, στα σχετικά σχόλια δεν εκφράστηκε τίποτα για τα βιβλία, δικαιούμαι)
    Έτσι και αλλιώς τα βιβλία από εκπαιδευτικής άποψης έχουν τα χάλια τους. Ουδέν κακόν αμιγές καλού ! Δεν βαριέσαι… και τι έγινε που ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς βιβλία.
    Οι LCD οθόνες δεν κουράζουν τα μάτια (αντίθετα από τις CRT) ή τι πάθανε τα ματάκια μας που δουλεύουμε κλπ. με υπολογιστές, άρα δεν βαριέσαι… και τι έγινε που ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς βιβλία.
    Αργά ή γρήγορα (προσωπικά είμαι από τους οπαδούς του γρήγορα) το ηλεκτρονικό βιβλίο θα αντικαταστήσει το έντυπο, δεν βαριέσαι… λοιπόν και τι έγινε που ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς βιβλία.

    Μόνο που δεν είναι ακριβώς ηλεκτρονικά (με διαδραστικότητα, παραπομπές, κινούμενες εικόνες, και ήχο) βιβλία αυτά στα dvd του Υπουργείου, ούτε ένα βιβλίο που έχει στοιχειοθετηθεί και σελιδοποιηθεί (ηλεκτρονικά μάλιστα) για να τυπωθεί, γίνεται ηλεκτρονικό μόνο και μόνο επειδή αποθηκεύτηκε σε ηλεκτρονικό μέσο.
    Μόνο που άλλη κούραση έχουν τα ματάκια στο χαρτί με χαρακτήρες, χρώματα, εικόνες κλπ για το χαρτί, και άλλο στην οθόνη για τα ίδια πράγματα. Να μιλήσω για την ευκολία ή δυσκολία απόσπασης της προσοχής του μαθητή και την σημασία της;

    Αυτά τα ολίγα περί ασχετοσύνης περί τα τεχνολογικά, (δεν βαριέσαι… και τι έγινε που ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς βιβλία)

  94. @93: Έτσι για! Επιτέλους κάποιος το είπε! Είναι ηλεκτρονικά αυτά τα βιβλία στον ιστότοπο του «Ψηφιακού Σχολείου» (τρομάρα του!); Είναι απλώς βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή! Καμία ηλεκτρονική ευκολία, καμία επιπλέον δυνατότητα!
    Αλλά αυτό φαίνεται είναι το όραμα του Υπουργείου για την ψηφιακή εποχή… Δεν βαριέσαι μωρέ, το σάιτ έχει τουλάχιστον flash animations. Αυτό είναι το σημαντικό.

  95. ein Steppenwolf said

    Το γραφειοκρατικό έπος των σχολικών βιβλίων
    Tου Πασχου Μανδραβελη
    Το θέμα είναι ότι για να πάρει βιβλίο ένας μαθητής στην Αμφισσα, στην Αθήνα γίνεται χαλασμός: πρέπει να σώσει πράσινο φως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στην Αγία Παρασκευή, να βγει προκήρυξη εκτύπωσης στο Μαρούσι, να υπογράψει το υπουργείο Οικονομικών στο Σύνταγμα, κάπου μπλέκει και το υπουργείο Εσωτερικών στη Βασιλίσσης Σοφίας, να εγκρίνει τη δαπάνη το Ελεγκτικό Συνέδριο στους Αμπελόκηπους, να πληρώσει το Γενικό Λογιστήριο του κράτους στην Κάνιγγος και να γίνουν καμιά δεκαριά άλλες ενέργειες σε αντίστοιχες περιοχές.
    Δεν θα ήταν πιο απλό και παραγωγικό να αποφασίζουν οι γονείς και οι καθηγητές των παιδιών στην Αμφισσα ποια βιβλία Φυσικής θα δώσουν στα παιδιά τους και μετά η πολιτεία να τους αποζημιώνει με κάποιους κανόνες; Δι’ αυτού του τρόπου δεν θα μειώναμε απλώς την απίστευτη γραφειοκρατία· δεν θα εξασφαλίζαμε μόνο ότι τα παιδιά θα έχουν βιβλία στην ώρα τους. Θα είχαμε καλύτερα βιβλία, διότι γονείς και καθηγητές θα φρόντιζαν να εξασφαλίσουν ό, τι προσφορότερο για τα παιδιά τους.

  96. @95: Μα είναι τελικά τόσο απλό! Απορώ πως δεν το σκεφτήκαμε τόσο καιρό!

    Άλλωστε ποιος καταλληλότερος να επιλέξει βιβλίο Φυσικής από τον γονέα, και μάλιστα γονέα καταγόμενο εξ Αμφίσσης;

    Ως γνωστόν, στην Άμφισσα, πριν παντρευτούν τα ζευγάρια, περνάν από εντατικά μαθήματα Φυσικής, ενημερώνονται για όλες τις εξελίξεις της επιστήμης, και είναι καθ’όλα έτοιμοι να επιλέξουν το ιδανικότερο βιβλίο Φυσικής για τα παιδιά τους.

  97. Επιειδή δεν έχω καιρό να δω αυτή τη στιγμή πως είναι τα βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή μερικές ερωτήσεις:

    Υπάρχει σύνδεσμος από τα περιεχόμενα στα επιμέρους κεφάλαια ή είναι χωρισμένα τα κεφάλαια στο αρχαίο pdf ώστε να μεταπηδάς με την εντολή του ..ακροβάτη; Ή τουλάχιστον υπάρχουν τα περιεχόμενα σε μορφή html με σύνδεσμο σε διαφοερικό αρχείο για κάθε κεφάλαιο;(είναι λιγότερο βολικό αν θες να έχεις ολόκληρο το βιβλίο, αλλά βοηθά να έχεις δύο κεφάλαια ταυτόχρονα ανοιχτά σε διαφορετικά παράθυρα του φυλλομετρητή …broeser στα ελληνικά). Είναι σημαντικό αντικαθιστά το …δάχτυλο στιςπροηγούμενες σελίδες αν θες να διαβάσεις στοιχεία από διαφορετικά κεφάλαια.

    Το κέιμενο μπορεί να γίνει κοπυπάστη; έτσι ώστε να μποιρέι ο μαθητής να βάλει λέξεις κλειδιά στο ψαχτήρι ενώ διαβάζει κάτι;

    Υπάρχει αμφίδρομος σύνδεσμος μεταξύ παραπομπών και κυρίως κειμένου;

    Αν όχι δεν αξιοποιούνται οι πιο απλές επιλογές ενός προγράμματος ψηφιοποίησης ή επεξεργασίας κειμένου για καλύτερη αξιοποίηση του βιβλίου σε ηλεκτρονική μορφή.

  98. Νέο kid στο block said

    Διάβασα δυο φορές και πολύ προσεκτικά το άρθρο του κου Μανδραβέλη ψάχνοντας (ενδόμυχα ελπίζοντας δηλαδή) να βρω την κρυφή έστω ειρωνεία. Ωιμέ! Δεν τη βρήκα!

    ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΜΙΚΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΜΦΙΣΣΗΣ
    – Του Μπέρκλεη ρε, θα κάνε τα πιδιά, σι λιέου…
    – Και γιατί να καν του Μπέρκλευ; Αμιρικανάκια θα γενούν τα πιδιά;
    – Και ποιο να καν;
    – Να καν του Μάζη που κανε κι ο παπους’μ απούταν γραματκός στην Αθήνα!
    – Ρε ποιου Μαζ’ ρε άσχιτε Μήτσου, αυτά ειν’ξεπιρασμένα ρε…
    – Τι λες ρε ,σι λίγου θα μας πεις να καν και ιπερχουρδές τα πιδιά
    – Ρε τι χουρδές και πουρδές μου τσαμπουνάς! Ινοποιημένου πιδίο είναι η τιλευταία λέξ τς μόδας στη Φυσική! Αυτό θα μάθουνε τα πιδιά!
    – Τέλος πάντων (λέει ο πρόεδρος της επιτροπής) Δημοκρατία έχουμε ,ας ψηφίσουμε
    – (Πέρδεται κατά λάθος ου Μήτσους…)
    – Ο κύριος Δημήτρης ψήφισε υπερχουρδές!

    Να με συμπαθάν οι κοντοχωριανοί μου από τα Σάλωνα (στο δικό μου χωριό κάπως έτσι μιλάγαμε πάντως και γούστο μας και καμάρι μας!).

  99. agapanthos said

    Παρολαυτά η ιδέα Μανδραβέλη είναι εξαιρετική, Και έτσι θα γλυτώσουμε από κάθε λογής φοινικιστές και δαρβινιστές. Ποιος άλλωστε θα έπαιρνε βιβλίο που να ισχυρίζεται ότι πήραμε το αλφάβητο από τους Φοίνικες ή ότι καταγόμαστε από τον πίθηκο;

  100. sarant said

    96-98-99: Πόσο δίκιο έχετε!

    97: Φοβάμαι ότι τα βιβλία είναι απλώς σκέτα πεντέφια αλλά χωρισμένα σε ενότητες.

  101. ΤΑΚ said

    Γιώργο (89): πολύ καλό! Τον καταλαβαίνω τον άνθρωπο…

  102. papoylis said

    Φαντάζομαι ότι τουλάχιστον σε ότι αφορά τα προς επιλογήν βιβλία Ιστορίας , Βιολογίας και Φυσικοχημείας βαρύνοντα λόγο θα πρέπει να έχει και ο τοπικός μητροπολίτης..

    Γειά σου ρε Πάσχο… τώρα που έγινες θεσμός ποιός σε πιάνει 🙂

  103. ΣοφίαΟικ said

    Το είδα γραμμένο στον τοίχο ενός σχολείου: τέρμα η επανάσταση, ανοίξτε κανά βιβλίο.
    Φευ!

  104. ein Steppenwolf said

    58, 59:
    ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    «Δώστε τα παλιά βιβλία στους μικρότερους»

  105. 104 Δεν μπορείς να πεις πάντως ότι από την κυβέρνηση λείπει η ευρηματικότητα.

  106. Δεν ξέρω ποιος δεν διαβάζει προσεκτικά κύριε Σαραντάκο. Ποτέ δεν είπα ότι χαρακτηρίσατε πειστικά ειδικά τα επιχειρήματα περί υπολογιστών. Για τη θεωρία συνωμοσίας που εσείς βρίσκετε πειστική, η άποψή μου είναι ίδια όπως και για κάθε παρόμοια θεωρία. Δεν καταλαβαίνω γιατί οι συνωμοσιολογικές αναλύσεις είναι αστείες όταν προέρχονται από τα δεξιά και πειστικές όταν προέρχονται από τα αριστερά. Εμένα το ίδιο αστείες μου φαίνονται σε κάθε περίπτωση. Τα περί υπολογιστών «που χαλούν τα μάτια» είναι επίσης ενδεικτικά της γενικότερης σοβαρότητας του συντάκτη, γι’ αυτό και τα αναφέρω. Κάνω δε αυτό που και εσείς συνηθίζετε, να επισημαίνω τα λογικά λάθη που περιέχει ένα κείμενο. Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό απαγορεύεται να το κάνουμε σε κείμενο της Αυγής. Όσο για τις CRT oθόνες, έχουν εξαφανιστεί από τα σπίτια εδώ και χρόνια. Μόνο σε κάτι δημόσιες υπηρεσίες τις βρίσκει κανείς πλέον.

    Και σας παρακαλώ μην το παίρνετε προσωπικά, ούτε να σας μειώσω θέλω ούτε τίποτα άλλο. Απεναντίας, σας εκτιμώ και σας διαβάζω συστηματικά, παρότι δεν σχολιάζω. Η δε κριτική μου, αν προσέξατε, δεν ήταν προς εσάς αλλά προς το (γελοίο κατ’ εμέ) κείμενο της Αυγής.

  107. Διόρθωση: ΣΤΟ γελοίο…

  108. Dinos said

    Νίκο, έχεις μνήμη γκαμήλας!!
    Σε φιλώ,
    Ντίνος

  109. sarant said

    Ώρες είναι να πεις ότι καταβροχθίζω και βιβλία!

    Πολύ χάρηκα που σε άκουσα!

  110. Hades said

    Αρκετά ετεροχρονισμένα ένα σχόλιο: το ότι πολλά βιβλία είναι κακογραμμένα ή ακόμη και απαράδεκτα είναι γεγονός. Και αυτό όμως βαραίνει το ελληνικό κράτος. Αναφορικά με την ύπαρξη βιβλίων ή μη, υπάρχει και μια άλλη και δη, αρκετά επίσημη εκδοχή σύμφωνα με την οποίαν υπήρχαν κάποια, αλλά….
    Και ένα στοιχείο κλειδί: πόσοι απ’όλους αυτούς έχουν πάει σε δημόσιο σχολείο για να ενδιαφέρονται γι’αυτό;
    Όπως και να’χει, μιλάμε για ιστορικότατη ξεφτίλα που η μόνη διαφωνία έχει να κάνει με το κατά πόσον είναι απλώς τεράστια η παμμέγιστη.

  111. Ψωροπεντεφάκιας said

    Όλα αυτά που λέει το ψωροϋπουργείο ψωροπαιδείας για DVD κτλ. είναι στάχτη στα μάτια των γονιών. Η ηλεκτρονική μορφή των σχολικών βιβλίων δεν είναι τίποτα άλλο από αρχείο ψωροPDF το οποίο είναι μόνο για ανάγνωση και έτσι κι αλλιώς υπάρχουν εδώ και 5 χρόνια στην ψωροϊστοσελίδα του ψωροϋπουργείου. Και τι μας λένε για ντιβιντί; για να μας εντυπωσιάσουν; Ε, βέβαια, μας περνάνε για μ….
    Για τις φωτοτυπίες, τι να πει να πει κανείς! Νομίζουν ότι απευθύνονται σε ηλίθιους…Σε ένα 12θέσιο σχολείο με 200 τουλάχιστον μαθητές και δεδομένου ότι πρέπει καθημερινά να βγάζεις 10 φωτοτυπίες κατά μέσο όρο ανά μαθητή, απαιτούνται 2.000 φωτοτυπίες την ημέρα. Όποιος ξέρει από φωτοτυπικά σχολείων, καταλαβαίνει ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να συμβεί! Ένα σχολικό φωτοτυπικό βγάζει 200-300 φωτοαντίγραφα την ημέρα. Αν αυτό δε, το κάνεις σε καθημερινή βάση, το μηχάνημα θα τινάξει τα πέταλα σε μια βδομάδα!
    Άρα τι μέλλει γενέσθαι – είδικά στην ψωροΘεσσαλονίκη και την ψωροΑθήνα όπου οι αποθήκες βιβλίων είναι πιο άδειες κι από την τσέπη μας ύστερα από τη φθινοπωρινή φορομπηχτική έφοδο της κυβέρνησης – και δεν πρόκειται (οι αποθήκες) να δουν βιβλίο απ΄ ό,τι φαίνεται ως και τη γιορτή του Αη Δημήτρη; Τα εξής:
    1) Τη νύφη θα την πληρώσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα ακούσουν και διάφορα από τους γονείς, ότι δεν δίνουν εγκαίρως φωτοτυπίες, ντιβιντί, σιντί, κομπολόγια και άλλα τέτοια.
    2) Οι μαθητές θα αργήσουν να μπουν σε μια σειρά και πιθανόν να μην ολοκληρώσουν την ύλη. (Οι αρμόδιοι σκασίλα τους! Τα παιδιά τους πάνε σε ιδιωτικά!)
    3) Οι γονείς θα απαξιώσουν ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση. (έλα όμως που δεν μπορούν να πληρώσουν το ιδιωτικό).
    4) Οι αρμόδιοι θα είναι περήφανοι για τη …λύση που έδωσαν και η υπουργός θα δώσει συνέντευξη στην Καθημερινή, εξηγώντας πώς κατάφερε να αντιμετωπίσει τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν!

  112. Nicolas said

    Καλή χρονιά!

  113. sarant said

    Καλή χρονιά, συνονόματε!

  114. ein Steppenwolf said

    112:
    Η τεχνολογία ως απειλή: μηχανές από μέταλλο και πλαστικό, ψυχρές, απρόσωπες, αυταρχικές, ξεραίνουν τον ανθό της χώρας μας.
    Την ίδια στιγμή στα σχολεία στην Αμερική, όπως θα διαβάσατε στ’ άρθρα που μας παρέπεμψαν σχολιογράφοι, μοιράζουν στα παιδιά iPad.
    Άντε μετά να πάμε μπροστά με τέτοια νοοτροπία…

  115. Immortalité said

    @90 Η ευελιξία της αγοράς… Προς 0,05λ/σελ

    @85α Μπουκάν η γραμμή άμυνας ήταν ισχυρή, αντιστέκεται μέχρι σήμερα στη μαύρη τρύπα που ρούφηξε όλη την υπόλοιπη παπαγαλισμένη ύλη. Αδύνατον να καμφθεί 🙂 Του βιβλίου όμως όσο βασανιζόμουν νόμιζα ότι του άξιζε ένα κάψιμο σελίδα σελίδα…

    @96γ Eυτυχώς, ΕΥΤΥΧΩΣ δηλαδή που δεν είμαι από την Άμφισσα! 😀

    @114 Εγώ άμα μου δώσουν ipad ξαναγράφομαι στο σχολείο 🙂

  116. betatzis said

    Κι άλλο ένα εξαιρετικό κείμενο για το θέμα, πάντα σύμφωνα με την γνώμη μου.

    http://niemandsrose-niemandsrose.blogspot.com/2011/09/blog-post.html

    Γεια σου Ιμορταλιτέ

  117. Immortalité said

    Εξαιρετικό βρίσκω και εγώ το κείμενο που προτείνει ο Μπετατζής. Αν θυμάμαι κάτι από το σχολείο είναι η λαχτάρα να πάρουμε τα βιβλία. Και μετά για μια βδομάδα ήμουν κάθε απόγεμα ξάπλα και τα διάβαζα. Ένα ένα στη σειρά. Όλη την ύλη. Έσκαγα να μάθω τι θα μάθουμε φέτος.

    Γεια σου Μπετατζή, το πήρες το λεξικό σου;

  118. betatzis said

    117. Αμέ, ειμαι ήδη στο πι …

  119. Ένας εργαζόμενος ανά οικογένεια, ένας γιατρός ανά συνοικία, ένα βιβλίο ανά τάξη, ένα νερό ανά Βαγγελιώ…

  120. @116: Ναι πράγματι πολύ ωραίο το κειμενάκι της Niemandsrose!

    @117: Ααα, για να σου πω εσένα. Αν νομίζεις ότι πετώντας μια αράδα από’δω κι από’κει αναπληρώνεις για τόσους μήνες απουσίας, είσαι γελασμένη! Θέλουμε να κάνεις και πάλι αισθητή την παρουσία σου όπως και πρώτα! Θέλουμε στίχους, θέλουμε σεντόνια, θέλουμε μάχες! 🙂

  121. @119: Καλά στο τουίτα είχαν οργιάσει μετά απ’αυτή τη καταπληκτική δήλωση ΓΑΠ! Δείτε εδώ για μια πολύ ωραία συλλογή!

  122. physicist said

    Παίδες και κόρες, καλά όλα αυτά, και τη χαρά μας τη θυμάμαι κι εγώ όταν παίρναμε τα καινούργια βιβλία και μαζί σας είμαι αλλά να θυμόμαστε και την άλλη όψη του νομίσματος: την απαίσια συλλογική πράξη της καύσης των δωρεάν (δηλ. πληρωμένων από τους φόρους των Ελλήνων πολιτών) διδακτικών βιβλίων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Πράξη τάχαμου επαναστατική, τάχαμου κουλάτη και μάγκικη. Με ξένα κόλυβα δικό μας συχώριο, δωρεάν και τζάμπα μαγκιές όταν το «υλικό» ήταν σε «αφθονία», και όποιος διαμαρτυρόταν γι’ αυτή την κατάπτυστη πράξη ήταν μικροαστός, κολλημένος, μίζερος και παλιομοδίτης. Που αν το σκεφτείς, ο συσχετισμός με άλλες καταστάσεις όπου καίγονταν βιβλία μαζικά και δημόσια είναι ανατριχιαστικός.

    Τώρα μπορεί να είναι οι ατζαμοσύνες του Υπουργείου θα μου πεις, αλλά για σκεφτείτε ότι κατά βάση μπορεί και να φαληρίσουμε και να μην υπάρχουν πλέον χρήματα για την πολυτέλεια της δωρεάν διανομής διδακτικών βιβλίων. Και τότε θα τα φυλάμε όσα έχουμε, σαν κόρη οφθαλμού, και οι μαθητές θα τα δίνουν στα μικρότερα αδέρφια τους.

  123. sarant said

    116: Ωραίο κείμενο πράγματι.

    122: Και να φαλιρίσουμε όμως, και τα βιβλία να μη μοιραζονται τζάμπα, θα δίνουμε από το υστέρημά μας για να παίρνει ο κ. Προβόπουλος πολλαπλάσια από τον Γάλλο ομόλογό του και για να αγοράζουμε τα νοσοκομειακά αναλώσιμα (με υπουργική απόφαση) σε τιμή πολλαπλάσια απ’ ό,τι τα γερμανικά νοσοκομεία.

  124. physicist said

    Ναι, Νίκο, όμως το ένα δεν δικαιολογεί το άλλο ούτε το εξουδετερώνει. Η απληστία, η διαφθορά και η σπατάλη μιας (εκλεγμένης από το λαό) πολιτικής ηγεσίας δεν δικαιολογεί τις καφρίλες να καταστρέφεται διαρκώς δημόσια περιουσία από το ίδο το λαό — που μετά ζητάει από το Κράτος να την αποκαταστήσει δωρεάν(!) Και δεν είναι μόνο η χρηματική καταστροφή, σκέψου τον τεράστιο συμβολισμό που έχει η μαζική καύση διδακτικών βιβλίων, πράξη που δεν κινείται έστω από αγανάκτηση για τη χαμηλή τους ποιότητα (κάτι που δεν ισχύει καν για όλα τα βιβλία) αλλά είναι καθαρά αντιδραστική.

  125. Μαρία said

    124 >που έχει η μαζική καύση διδακτικών βιβλίων
    Σιγά το άουτο ντα φε, βρε φυσικέ. Άλλωστε και το Κράτος, όταν δε γουστάρει ένα βιβλίο, το στέλνει για πολτοποίηση.

    Εμένα πάντως οφείλεις να με συγχωρήσεις που έσκισα π.χ. το Μάζη, μια και τον είχα πλερώσει.

  126. sarant said

    Πάντως, δεν ξέρω αν το φαινόμενο είχε πάρει τόση έκταση -εμείς, σου είπα, δεν καίγαμε. Και πόσο να φάει πια η καημένη η γκαμήλα; (της Νέας Φιλαδέλφειας, να μην παρεξηγούμαι)

  127. Εμείς στα νότια προάστια πάντως που δεν είχαμε καμήλες, όχι απλά τα καίγαμε, αλλά μπορούσες να ψήσεις και αρνί στις φωτιές…
    Και δεν νομίζω πως είχε να κάνει με την ποιότητα των βιβλίων, αλλά με το μίσος που αισθανόμαστε για τον τρόπο που λειτουργούσε το σχολείο γενικότερα.
    Νομίζω πως οι άνω των 40-50 ετών, μπορούν να καταλάβουν τι περιγράφω.

    Το κάψιμο των βιβλίων στο τέλος της χρονιάς είχε περισσότερο συμβολικό χαρακτήρα, ίσως και λυτρωτικό.
    Το «σχολείο» μας μισούσε όλη την χρονιά, και εμείς στο τέλος του ανταποδίδαμε τα αισθήματα.

  128. physicist said

    Ντάξει, όταν θέλουμε να βρούμε δικαιολογίες για τις δικές μας τις καφρίλες, είμαστε εφευρετικότατοι — μετά μας φταέι ο Πάγκαλος και το απόφθεγμά του, ο Προβόπουλος, η Ζήμενς και το Βατοπαίδι και μόνο αυτά. Αποκλειστικά αυτά.

    1. Μαρία, μιλάω για το συμβολισμό της καύσης. Σκέψου το λίγο από πολλές πλευρές, όχι μόνο ιστορικά.

    2. Νίκο, και γιατί να ανακωκλώνουμε σκουπίδια γενικώς; Τι θα φάει πια αυτή η γκαμήλα; Ωχ αδερφέ, δε γαμιέται, πέτα ρε γυναίκα τη σακκούλα έξω απ’ το αυτοκίνητο, να γίνει και το δάσος χωματερή ή στάχτη και μπούρμπερη με τις πρώτες ζέστες! (Μετά θα μας φταίνε οι οικοπεδοφάγοι και άλλα, ανεξιχνίαστα συμφέροντα).

    3. Μην το σκίζεις αν το μισείς. Δώστο στο αδερφάκι σου, στους φτωχούς να το πουλήσουν για παλιόχαρτα, στον παληατζή, δεν ξέρω και γω πού αλλού. Αλλά μη σπαταλάς χυδαία τη δημόσια περιουσία — το ίδιο έκανε και ο τάδε πολιτικός που τον κράζεις.

    4. Τέλος, πιάστε και κάνετε τις πράξεις: τόσοι μαθητές συνολικά (γύρω στο εκατομμύριο ή τα παραλέω;), επί τόσα βιβλία το έτος ο καθένας επί τόσο το κόστος ανά βιβλίο, τι σούμα βγαίνει; Γιατί να μη χρησιμοποιούνται τα ίδια βιβλία π.χ. για τρείς συνεχόμενες χρονιές; Τι καλύτερη ένδειξη πολιτισμού και αλληλεγγύης ανάμεσα στις μαθητικές γενιές; Εσύ το θέλησες να γεμίζεις κάθε χρόνο τις τσέπες του ΔΟΛ γιατί από την περασμένη χρονιά δεν έχει μείνει από βιβλίο λίθος απανωτός, τώρα μην κράζεις τα διαπλεκόμενα, έτσι; Στο χέρι σου είναι να αντιταχθείς έμπρακτα ως πολίτης, άσε τις κλάψες.

  129. Φυσικέ σε ποιόν απευθύνεσαι;
    Περιέγραψα μια πραγματικότητα πιο πάνω, στα τέλη της δεκαετίας του ’70 με αρχές του ’80, χωρίς ωραιοποιήσεις και όπως το αισθανόμουν.
    Φυσικά και ήταν λάθος το κάψιμο των βιβλίων αλλά προφανώς δεν μας φταίγανε τα βιβλία, έτσι;
    Δεν μπορεί, κάτι θα θυμάσαι από τα τότε δημόσια σχολεία.
    Δεν είμαστε φυτά, διψάγαμε για μάθηση όχι για παπαγαλία, αλλά τότε ήταν άλλες οι προτεραιότητες πχ πόσο μακριά ήταν τα μαλλιά των μαθητών.
    Ούτε και εγώ θυμάμαι πόσες αποβολές είχα πάρει για το μήκος που είχαν οι τρίχες μου.
    Παιδιά ήμασταν 14-15 χρονών και έτσι αντιδρούσαμε.
    Δεν ξέρω τι γίνεται σήμερα αλλά εάν εξακολουθούν να καίγονται τα σχολικά βιβλία, ας αναρωτηθούν οι καθηγητές τους μήπως κάνουν κάτι λάθος.

  130. physicist said

    Ωπα, Ντίνο, το δεύτερο ενικό που έγραψα πέρασε για προσωπική επίθεση. Λάθος δικό μου και να με συγχωρείς. Ήταν ρητορικό σχήμα — αν έχω να σου πω κάτι επικριτικό, θα το κάνω με τ’ όνομά σου. Και πάλι συγγνώμη για την παρεξήγηση.

    Τώρα, εμένα μου φτάνει και μου περισσεύει που λες ότι ήταν λάθος. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να το δούμε αυτό και να ξέρουμε και τι ευθύνη έχει ο καθένας μας σ’ αυτό το κέρατο που λέγεται κοινωνία κλπ.

    Για τα υπόλοιπα: κοίτα, είμαι 45 χρονών, στα χρόνια κοντά είμαστε. Και είχα γράψει σε άλλο νήμα ότι τα βιβλία του Μάζη π.χ. τα θεωρούσα κακής ποιότητας. Το αποκορύφωμα για μένα ήταν ένα βιβλίο Θρησκευτικών της Τρίτης Γυμνασίου — ουγκαγκαμπούμ κι αμάν αμάν — που όμως δεν το έσκισα. Είναι κομάτι του ποιός είμαι, σημάδεψε τα μαθητικά μου χρόνια αρνητικά, ναι, αλλά τα σημάδεψε. Και τώρα μπορώ να λέω στα παιδιά μου, κοιτάχτε, κι εγώ ένα σωρό μαλακίες είχα να μάθω και δείτε το εδώ τι μας φορτώνανε αλλά στο χέρι σας είναι να μάθετε. Δεν είστε εξαρτημένα ζωάκια, είστε άνθρωποι με σκέψη και σας το λέει ο πατέρας σας και το βλέπετε με τα μάτια σας με τι σκουπίδια είχαμε να κάνουμε και τότε — εν μέρει, ασφαλώς, γιατί είχαμε και καλά βιβλία.

    Ύστερα τι νομίζεις, ότι στο εξωτερικό τα ΔΒ είναι το απαύγασμα της φωτισμένης σκέψης; Ότι εκεί δεν γίνεται αυτό το όργιο τι θα πει, ότι εκεί είναι φύτουκλες και συμβιβασμένοι;

  131. Δύο σχολικά βιβλία έκαψα στα μαθητικά μου χρόνια: την Αγωγή του Πολίτου του Θεοφύλακτου Παπακωνσταντίνου και τη Βυζαντινή Ιστορία της Ελένης Βουραζέλη-Μαρινάκου. Για το πρώτο, οι εξηγήσεις περιττεύουν· για το δεύτερο, θα πρέπει να επισημάνω ότι το είχα υποστεί δύο φορές, μία στη Β΄ Γυμνασίου, όταν μέσα στη χρονιά αντικατέστησε (μετά από ψυχόδραμα ανάλογο με της Ρεπούση) το βιβλίο του Καλοκαιρινού, και μία στο Λύκειο, επί δικτατορίας πια, και παραπήγαινε (οι συνομίληκοί μου θα με καταλάβουν). Δεν ντρέπομαι – επρόκειτο για συνειδητή ατομικήπράξη (δεν τα κάψαμε όλοι μαζί), όχι για παιδικό βανδαλισμό. Και επιπλέον, τα είχα πληρώσει!

  132. 131#
    Σιγά βρε που μου ζητάς και συγνώμη, ποιος είμαι ρε ο Πάπας !
    Ε, σε συγχωρώ λοιπόν τέκνον μου!

    Απλά σε βρίσκω λίγο αυστηρό στις παραγράφους 3 και 4.
    Άσε που είναι και άδικο να συγκρίνουμε το κάψιμο βιβλίου από έναν μαθητή, με τον διεφθαρμένο πολιτικό.
    Αλλά τέλος πάντων, περιέγραψα τι συνέβαινε, και πως εγώ το αντιλαμβανόμουν.
    Άποψη μου είναι πως τα σχολεία τότε δεν είχαν καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.
    Υπήρχαν βέβαια φωτεινές εξαιρέσεις καθηγητών με μεράκι και μεταδοτικότητα, αλλά ήταν ελάχιστοι και πολλές φορές αναγκασμένοι να προσαρμοστούν στην παπαγαλίστικη πραγματικότητα.

    Τώρα στο τι συμβαίνει σήμερα, δηλώνω άγνοια.
    Κάτι μου λέει ότι δεν έχουν αλλάξει και πολλά.
    Το κάψιμο των βιβλίων πάντως είναι το σύμπτωμα όχι το αίτιο, και αν συμβαίνει ακόμα τότε κάτι είναι σάπιο στο βασίλειο της δημόσιας εκπαίδευσης.
    Και αν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα, μάλλον ενισχύει το επιχείρημα ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά με το εκπαιδευτικό σύστημα..

    Αλλά μια που είμαστε σε πτώχευση, το καλύτερο θα ήταν αυτό που πρότεινε στο 40# ο Alfred E. Newman, τα βιβλία να δίδονται δωρεάν και να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση στο τέλος της σχολικής σεζόν, διαφορετικά να χρεώνονται.
    Το βρίσκω πολύ δίκαιο, καιρός είναι να σταματήσει αυτή η ιστορία και συμφωνώ μαζί σου, σημειολογικά το κάψιμο βιβλίων είναι τραγικό..

  133. Immortalité said

    Φυσικέ πάντως δεν τα καίγαμε όλοι τα βιβλία μας, ούτε τα σκίζαμε ούτε τα πετούσαμε. Θυμάμαι στο τέλος της τρίτης γυμνασίου, μια παρέα καλόπαιδα είχε ανάψει στο προαύλιο μια φωτιά με βιβλία για να γιορτάσουν και καλά και τους κοιτάζαμε με απαξίωση μέχρι που ένας συμμαθητής μας τους την είπε και τη σβήσανε σαν βρεμένες κότες. Έβλεπες κανένα βιβλίο πεταμένο που και που αλλά γενικό και καθιερωμένο ήταν μόνο το μπουγέλωμα.

  134. Μπουκανιέρος said

    «Αλλά μη σπαταλάς χυδαία τη δημόσια περιουσία — το ίδιο έκανε και ο τάδε πολιτικός που τον κράζεις.» (128)

    Αξιοσημείωτη σύνοψη της ιδεολογίας «μαζί-τα-φάγαμε» από έναν εξπέρ.

  135. Immortalité said

    Και διαφωνώ στο να δίνουμε τα βιβλία στους επόμενους. Αυτό σημαίνει ότι δεν τα σημειώνουμε, άρα δεν τα οικειοποιούμαστε, και ότι δεν μπορούμε να ανατρέξουμε αν κάτι χρειαστούμε την επόμενη χρονιά.

  136. physicist said

    Ντίνο, Ιμμόρ:

    Πρώτ’ απ’ όλα, Ιμμόρ, καλώς σε ξαναβρίσκω — και δεν το λέω απλώς από ευγένεια.

    Τώρα, ο ένας λέει ότι το φαινόμενο ήταν μαζικό (στη δική του εμπειρία), η άλλη ότι δεν ήταν (στη δική της). Πάσο, και οι δυο σας δίκιο έχετε. Εμένα μου φαίνεται πράξη πρωτ’ απ’ όλα βάρβαρη και αντικοινωνική. Και λέω σαν γεροδάσκαλος ότι βλέπω την ίδια «κόκκινη γραμμή» να διανύει το δρόμο από την αντικοινωνικότητα της καύσης του βιβλίου, στην καταστροφή της φύσης, στην έγερση αυθαιρέτων και στη λήστευση του δημόσιου χρήματος. Ο Ντίνος με λέει αυστηρό, υπαινίσσεται φαντάζομαι ότι δεν έχω αίσθηση των αναλογιών. Εγώ αντιτάσσω ότι ο σεβασμός στο κοινωνικό σύνολο και η ανάληψη της προσωπικής μας ευθύνης απέναντι στην κοινωνία ξεκινάει από νωρίς.

    Για το θέμα του εξωτερικού: ρώτησα κι έμαθα ότι π.χ. στη Γερμανία τα ΔΒ δεν μοιράζονται δωρεάν. Δανείζονται δωρεάν και οι μαθητές τα επιστρέφουν, ειδαλλιώς τα πληρώνουν. Έτσι ακριβώς όπως τα λέει ο Alfred E. Newman και που το βρίσκει δίκαιο και ο Ντίνος, και συμφωνώ απολύτως. Όπως βλέπεις λοιπόν, Ντίνο, προτού περάσουμε σε κρίση για το τι ασχετίλες είναι οι Έλληνες καθηγητές και τι καφενείο το Ελληνικό σχολείο που οδηγεί τους μαθητές να τα καίνε, θάπρεπε να δούμε και τις υπόλοιπες συνιστώσες. Αναρωτιέμαι πόσα θα καιγόταν/σκιζόταν αν ίσχυαν και στην Ελλάδα τα ίδια, και εφαρμοζόντουσαν. Γιατί την κοινωνική ευθύνη την επιβάλλεις και δια ροπάλου, δεν φυτρώνει από μόνη της.

    Ιμμόρ, στα σχολεία των Αθηνών που ξέρω (και στα Βόρεια Προάστια, όχι μόνο στα Νότια που λέει ο Ντίνος, στα Βόρεια να δεις κάτι βουτυρομαλακισμένα να κάνουν επανάσταση), γινότανε με τα βιβλία ανάβουνε φωτιές στις γειτονιές του Αη-Γιάννη αχ πόσα ξέρεις και μου λες. Χαίρομαι που σε σας ήταν αλλιώς αλλά εμείς στην Αθήνα ήμασταν περισσότεροι. 🙂

  137. physicist said

    #135. Σημείωσέ τα με μολύβι και σβήστα προτού το επιστρέψεις. Κι αν θέλεις μία τόσο να τα συμβουλευτείς, σχολική βιβλιοθήκη. Μην κάνουμε τώρα και την τρίχα τριχιά.

  138. Immortalité said

    Ξέρω ότι δεν το λες απλώς από ευγένεια 🙂

    Το θέμα είναι τι γίνεται άμα κρύψεις το ρόπαλο. Τα βιβλία δεν πρέπει να καίγονται ανεξαρτήτως αν πρέπει να τα επιστρέψεις στο τέλος. Και όλα αυτά ξεκινάνε κατά τη γνώμη μου από το σπίτι. Εγώ μπορεί να μην έκαψα τα βιβλία μου γιατί ήμουν πρασινάδα, ο αδερφός μου ο μεγάλος που δεν ήταν, ούτε αυτός τα έκαψε αν και κάποιοι συμμαθητές του μπορεί να το έκαναν. Δεν μπορώ να φανταστώ το γιο του Μπουκάν ή τον δικό σου να καίει τα βιβλία του μπορώ όμως να φανταστώ τα παιδιά αλλονών να τα καίνε. Κι ας πηγαίνανε στο ίδιο σχολείο.

  139. physicist said

    Και πώς γίνεται βρε Ιμμόρ και σε τρεις-τέσσερις άλλες χώρες που έχω ζήσει τα βιβλία να μην τα καιν ούτε τα παιδιά της Ιμμόρ αλλά ούτε και τα παιδιά του τύπακλα που ξημεροβραδιάζεται στη μπιραρία; Αυτή την αίσθηση ότι μερικά πράματα δεν είναι σωστά, αυτό το ένστικτο που λέει ότι όπως είναι αντικοινωνικό να σκαλίζω τη μύτη μου στο τραμ έτσι είναι και αντικοινωνικό να καταστρέφω πράγματα που μου τα παρέχουν οι φορολογούμενοι με την εργασία τους, πώς την καταφέρνεις; Ή να παρκάρω το ρημάδι μου πάνω στη ράμπα για τα καροτσάκια ή να μην αφήνω χώρο για τους πεζούς στο πεζοδρόμιο; Δεν θέλει και λίγο ρόπαλο το ζήτημα μέχρι να το βάλει στη γκλάβα του ο κρετίνος;

  140. Immortalité said

    Καλά διαφωνούμε αλλά δεν πειράζει. 🙂 Το να τα επιστρέφεις έχει νόημα μόνο αν επαναχρησιμοποιηθούν. Πράγμα που σημαίνει ότι κάθε χρόνο θα έχουμε τα ίδια βιβλία χωρίς αλλαγές. Το να τα πληρώσεις στο τέλος δεν είναι και τόσο αποτελεσματικό, εγώ θα κράταγα κι ας τα πλήρωνα. Μόνο που με την ίδια λογική κάποιος θα μπορούσε να τα κάψει κι ας τα πλήρωνε.

    Θαρρώ πως των αλλωνών το έγραψα λάθος.

  141. physicist said

    #140. Ε ναι, βέβαια να επαναχρησιμοποιηθούν. Τι διάολο, βιβλίο Λατινικών κάθε χρόνο να το ξαναγράφουμε, Λατινικά είναι, όχι Φυσική 😀

  142. Νομίζω ότι κανείς σας δεν έθεσε το θέμα στη σωστή του βάση.
    Αν τα βιβλία είναι να επιστραφούν, πού θα γράψω το Σ+? = LOVE;;;;

    Ε;;;;

    Σκεφτείτε λίγο πριν κάνετε προτάσεις που καταστρέφουν ανεπανόρθωτα τον ευαίσθητο ψυχισμό του εφήβου, κε. συνάδελφε!
    😀

  143. 136#
    Ναι ήταν μαζικό το φαινόμενο και πρέπει να είχε αρκετά χρόνια που ήδη γινόταν.
    Τώρα πόσα ακριβώς, δεν γνωρίζω.
    Και βέβαια αν έπρεπε να τα επιστρέψουμε διαφορετικά θα τα πληρώναμε, εννοείται πως δεν θα καιγόταν ούτε εξώφυλλο.
    Όμως κάπου αλλού θα έβγαινε η εκτόνωση, δεν ξέρω πχ μπορεί να έκαιγαν τα θρανία ή κανένα αυτοκίνητο καθηγητή.

    Πάντως οι διαφορές που παρατηρείς μεταξύ της δικιά μου αφήγησης και της Αθανασίας δεν έχει να κάνει μόνο με το Αθήνα – Ηράκλειο, αλλά και με την ηλικία.
    Άλλο 45 και άλλο 22 που είναι η Αθανασία. 🙂
    Για αυτό μάλλον κάνει λάθος στην εκτίμηση της στο σχόλιο 138.
    Τα παιδιά των μορφωμένων φυσικά, πρωτοστατούσαν στο κάψιμο.

    Άσε που στην εποχή που περιγράφω, εάν κάποια «κοίταζε με απαξίωση» αυτούς που καίγανε τα σχολικά βιβλία, κατά πάσα πιθανότητα θα είχε την τύχη της Ζαν Ντ’ Άρκ..

  144. physicist said

    #142
    #143

    Ιμμόρ, πώς τα φέρνεις σε λογαριασμό με αυτόν τον διαρκή καταιγισμό κοπλιμέντων από τους άρρενες συνομιλητές; Παρεχτός και κατάλαβα τίποτα λάθος, συνάδελφε, και τώρα σου τσαλάκωσα τον ευαίσθητο ψυχισμό σου.

  145. Μα δεν έκανα κανένα κομπλιμέντο στην φίλτατη Ιμμόρ, απλά εννοούσα ότι σχεδόν όλοι μας έχουμε γράψει κάποια στιγμή σε μια γωνία του βιβλίου μας, κάτι σε στυλ Σ+? = LOVE κτλ.

    Τεσπα απλά πλάκα έκανα, αλλά συνάδελφε είσαι σε πολύ σοβαρό mood βλέπω και δεν πρέπει, γιατί και πανσέληνος είναι, και ξημερώνει και Τρίτη και 13, και ο Δίας είναι στον Σκορπιό κτλ κτλ. 😀

  146. physicist said

    Ξέχασα που να πάρει να βάλω τη φατσούλα στο 144 και με πέρασες για σοβαρό μέχρι δυσκοιλιότητας απόψε. Πιάσε τώρα δύο μαζεμένες να καθαρίσεις μέχρι αύριο βράδι. 😉 😀

  147. Immortalité said

    @143 Μερσί δια το κομπλιμάν αλλά 22 βρε Ντίνο δεν είναι ούτε ο Κορνήλιος. 🙂
    Δεν ξέρω τι να πω, δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι κινδύνευα από την πυρά για το πως κοίταζα τους συμμαθητές μου. Πολλά πράγματα γίνονται από μιμητισμό ή από την ανάγκη της συμμετοχής σε μια παρέα που είναι αρκετά «ζόρικη» για να χωρέσει τους πάντες.

    @142 Στέλιο πλάκα πλάκα, το ένα και μοναδικό βιβλίο που χάρισα, το χάρισα στον καθηγητή των αρχαίων που κράταγε ένα από κάθε μαθητή του. Και χρόνια μετά πίναμε μπύρες στο σπίτι του και έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο όπου ήταν γεμάτο καρδούλες και «Αλέξης» Ρόμπα μεταχρονολογημένη… 😳

    @144 Υπερβάλεις 🙂

  148. Α στο καλό σου και τρόμαξα. Ήμουν πάνω από το σάιτ και πατούσα ρεφρές μέχρι να απαντήσεις. Λέω κι εγώ τι έπαθε; 🙂

    Άσχετο λιγάκι, τώρα που γύρισε η Ιμμόρ ξέρεις ποια άλλη λείπει καιρό; Η Τυφλός(ή)! Πού χάθηκε αυτή η ψυχή;

  149. Έλα Στέλιο δεν υπάρχει λόγος να το κρύβεις, μεταξύ μας είμαστε.
    Πες μας, ποια αγαπάς;

    «ξημερώνει και Τρίτη και 13»
    Έτσι εξηγείται η απόβαση των σεληνιασμένων στο άλλο νήμα.

  150. physicist said

    @147(γ). Ναι, ναι, όπως ήταν υπερβολή και ο ισχυρισμός μου ότι τα καίγανε όταν ήμουν στα νιάτα μου — και κατήλθεν Ντίνος εξ ουρανού και επιβεβαίωσεν του λόγου μου το αληθές. Και σου τράβηξε κι ένα κοπλιμάν ξεγυρισμένο, ο μπαγάσας. 😉

    @148. Καλά, εγώ έκανα το αντίστροφο όταν είδα ότι το 144 δεν είχε φατσούλα, κι έλεγα σκέψου τώρα να νομίσει ο Στελάρας ότι έχω αγριέψει. Ουφφφ … Ναι, τι να έγινε η άλλη η συντέκνισσα;

  151. Δεν θα το μάθεις ποτέ Ντίνο. Είσαι και κομμουνιστής εσύ και δεν καταλαβαίνεις από αληθινή αγάπη.

    Α, την έκαναν την απόβαση; Αναμενόμενη από μια άποψη… Για να πάω να δω! 🙂

  152. @143: Μαθαίνω από έγκυρες πηγές ότι όποιους κοίταξε με απαξίωση η Ιμμόρ δεν έζησαν για να περιγράψουν πώς ένιωσαν.

  153. sarant said

    152: Γιατί καλέ, η Μέδουσα είναι;
    Αντίθετα, έπαθαν χειρότερα: έζησαν και θυμούνται… 🙂

  154. physicist said

    Έτσι είναι Στέλιο, όπως τα λέει ο Νικοκύρης. Βλέπεις, οι συναναστροφες με την Ιμμόρ είναι σαν τους Νόμους της Θερμοδυναμικής, που διατυπώνονται σε κοινή γλώσσα ως εξής:

    1. Δεν μπορείς ποτέ να κερδίσεις.
    2. Δεν μπορείς ούτε καν να φέρεις ισοπαλία.
    3. Δεν μπορείς να εγκαταλείψεις το παιχνίδι.

  155. 152#
    Ναι τις έχω ακούσει και εγώ αυτές τις φήμες για κάποια μαθήτρια στο Ηράκλειο που αν σε κοίταγε επίμονα, σε έπιανε μια τάση να αυτοπυρποληθείς.
    Αθανασία η μένταλιστ, ή κάπως έτσι.

    Απορώ πάντως με την ψυχραιμία σου μετά από τις ξεδιάντροπες αποκαλύψεις του σχολίου 147.
    Εγώ στην θέση σου θα την έπιανα από τον γιακά και θα την ρωτούσα « ποιος είναι αυτός ο Αλέξης, άτιμη μοιχαλίδα;»
    Δεν σέβεται τίποτα η νέα γενιά πια, ούτε καν το γεγονός ότι έχεις γεμίσει με « Σ+Α= Love» όλα τα βιβλία σου…

    Τέλος πάντων, πάμε στο άλλο νήμα να παίξουμε με τον Δημήτρη, μπας και ξεχαστείς και εσύ από το δράμα σου;

  156. Immortalité said

    Δεν τους κοίταζα μόνη μου και πράμα σε πάθανε. Πες τα βρε Νίκο!

    @ 154 Βρε Φυσικέ… 😳

    @ 155 Ντίνο τότε ήμουν μικρή, δεν πιάνεται!

  157. physicist said

    @156.

    Ιδού, για να μη λες ότι τους έφτιαξα στο ποδάρι (είπαμε, ισχύει ο τρίτος αλλά όχι και ν’ αλλάξουμε κοτζάμ Θερμοδυναμική απ’ το φόβο της Μέδουσας):

    http://www.physicsplanet.com/articles/three-laws-of-thermodynamics

  158. aha! said

    131: Αγγελε, το βιβλίο της Βουραζέλη-Μαρινάκου που είχες στην Β γυμνασιου και αυτό που ξαναείχες στην Ε΄γυμνασίου δεν ήταν ακριβώς το ίδιο: δεν τους έφτανε έτσι που ήταν το βελτίωσαν, λίγο αλλά το βελτίωσαν. Όπως βελτίωσαν και του Καλοκαιρινού μεταπολιτευτικά. Η βελτίωση και στα δύο με εισαγωγικά

  159. ppan said

    Η ppan είμαι η αποπάνω

  160. Aliter non fit liber. Αλλιώς δεν γίνονται τα βιβλία. Μαρτιάλης. Είναι σαν τις πατάτες του Καποδίστρια, όταν η ‘αξία’ μετράται ως ‘τιμή’ και ως ‘κόστος’, το τζαμπέ είναι η απόλυτη έκπτωση από την αξία… Ζήτησα από μαθητή μου στο Λονδίνο να διασώσω, για πάρτη μου, κάποια βιβλία πριν τα κάψει, στο τέλος της χρονιάς, και με κοίταξε σαν τον τελευταίο σκυβαλοσυλλέκτη των Παρισίων… Μέχρι που με λυπήθηκε η μάνα του και μου τηγάνισε μια μπριζόλα να λιγδώσω το αντεράκι μου, άκου, ο τζιριτόκωστας ο ζήτουλας, μα μαζεύω τα βιβλία από τα σκύβαλα.

  161. Αυγή: «Οι οθόνες των υπολογιστών είναι λέει «ανθυγιεινές» και «θα χαλάσουν τα μάτια των παιδιών». Δηλαδή, τα μάτια των παιδιών πού την βγάζουν τώρα, εναλλακτικά και κατά προτίμησιν από τα βιβλία; Νεοκίδιε, πού βόσκεις εσύ τα μάτια σου, παιδί μου, άλλο απο την τσίκνα της νιουκιδοδέλιας;

  162. Nicolas said

    Παιχνίδι με διαφορές:

    κι εδώ:

    η κακομοίρα η κουκουβάγια δεν έχει που τους πόδας πατήσει (εκεί που δεν ήξερε που ν΄ ακουμπήσει το κεφάλι).

  163. Nicolas said

    Και μόλις έφτασε ένα αστυνομικό δελτίο:
    «Συνελήφθη σε σχολείο μαθητής γ’ δημοτικού με μικροποσότητα βιβλίων…»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: