Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Απεργιακά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 20 Οκτωβρίου, 2011



Απεργία (και) σήμερα, κι όσο κι αν τα ιστολόγια δεν απεργούν το κλίμα είναι κάπως ιδιόμορφο. Έλεγα να μην ανεβάσω σήμερα άρθρο, ή να βάλω μια επιγραφή ότι το κατάστημα είναι κλειστό, αλλά δεν μου πήγαινε. Οπότε, όπως η νοικοκυρά που βγάζει από την κατάψυξη μια κατεψυγμένη πίτσα και την πετάει στο φούρνο, έτσι κι ο Νικοκύρης καταλήγει στην εύκολη λύση: μεζεδάκια, έστω κι αν δεν έχει περάσει βδομάδα από το προηγούμενο άρθρο με παρόμοιο υλικό. (Εδώ που τα λέμε, τα μεζεδάκια δεν είναι και τόσο εύκολη λύση. Πολύ ευκολότερο είναι να ξαναζεστάνω κάποιο από τα άρθρα του παλιού μου ιστότοπου).

* Τέλος πάντων, ας ξεκινήσουμε με κάτι ακραιφνώς γλωσσικό και όχι και πολύ συγκλονιστικό. Πολλοί ιστότοποι έγραψαν ότι η συνάντηση Παπανδρέου-Σαμαρά προχτές ήταν πολύ σύντομη, και ότι διήρκησε μόνο 35 λεπτά. Φυσικά, αυτός ο τύπος δεν μπορεί να είναι σωστός -το ρήμα είναι διαρκώ, ο αόριστος είναι διάρκεσα ή διήρκεσα (στα ρήματα του τύπου αυτού, η αύξηση δεν είναι υποχρεωτική). Κι όμως, ο τύπος *διήρκΗσε είναι αρκετά συχνός, και όχι μόνο σε ερασιτεχνικά ιστολόγια αλλά και στις θεωρούμενες καλές οικογένειες, Βήμα, Καθημερινή κτλ. (γκουγκλίστε και θα δείτε). Το θέμα το είχαμε συζητήσει παλιότερα και στη Λεξιλογία και είχα τότε πει ότι δεν αποκλείεται η τροπή του -εσε σε -ησε να οφείλεται στην έλξη από το πρώτο «διή» και στην επιρροή του «διήνυσε» που έχει παρεμφερή σημασία. Ότι είναι μάλλον έλξη φαίνεται και από το ότι αν έχουμε να κλίνουμε το απλό ρήμα, το αρκώ, θα πούμε ομόφωνα «άρκεσε» και όχι βέβαια «*άρκΗσε», διότι δεν υπάρχει το διπλό i της αρχής να έλκει και την τρίτη συλλαβή. Πάντως, εγώ προτιμώ τον τύπο «διάρκεσε» (και «διάνυσε») που τον βρίσκω και πιο εύηχο, αυτά τα συνεχόμενα i (διίνισε, διινίθι, διιμίφθι) λίγο γελοία τα βρίσκω -βέβαια, περί ορέξεως…

* Δεν ξέρω ποια γνώμη έχετε για τον αντιπρόεδρο κ. Ευ. Βενιζέλο, αλλά η προχτεσινή παρέμβασή του στην τηλεόραση. θαρρώ στο Άλτερ και η κόντρα του με τον δημοσιογράφο Κ. Βαξεβάνη μου φάνηκε πανωλεθρία: πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος, που λέει η παροιμία. Αν ανήκετε στη μικρή μειοψηφία που δεν ξέρει τι συνέβη, το βιντεάκι είναι εδώ:

Εμένα μού έκανε εντύπωση ένα πράγμα. Επειδή ο δημοσιογράφος έκανε λόγο για εκατομμυριούχους βουλευτές, ο κ. Βενιζέλος εξάγγειλε, ον κάμερα που λένε, ότι θα φέρει τροπολογία που θα καθιστά υποχρεωτική τη δημοσιοποίηση του πόθεν έσχες των δημοσιογράφων. Συγκεκριμένα, το απόσπασμα, αν το απομαγνητοφώνησα καλά, είναι: Να αναρτήσουμε στο Διαδίκτυο και τα πόθεν έσχες των δημοσιογράφων … αύριο θα το προσθέσω στο υπό ψήφισιν νομοσχέδιο.

Μα καλά, έτσι νομοθετεί αυτός; Από γινάτι; Κι αν, λέω, όπως πηγαίνει σήμερα στη Βουλή, βρεθεί ένας κουλουρτζής και του φωνάξει «Πόσα φάγατε ρε;», θα καταθέσει τροπολογία να δημοσιεύεται το πόθεν έσχες των κουλουρτζήδων; Αφήνω το άλλο, που είπε στην ίδια παρέμβαση, στο 2.55 του βιντεακιού:

επειδή οι δημοσιογράφοι, οι επιχειρηματίες και άλλοι παράγοντες που έχουν πολύ μεγαλύτερη δύναμη από τον βουλευτή … όταν τους δίνει βήμα η κρατική τηλεόραση με το χρήμα του ελληνικού λαού, έχουν την υποχρέωση να λένε στον ελληνικό λαό και αυτοί την κατάστασή τους την περιουσιακή.

Πολύ παράδοξη στάση από έναν συνταγματολόγο, δεν βρίσκετε; Να μην πούμε για τις έμμεσες απειλές προς τον δημοσιογράφο της κρατικής τηλεόρασης. Παρεμπιπτόντως, ο δημοσιογράφος Κ. Βαξεβάνης απάντησε στον κ. Βενιζέλο και τα λέει μάλλον καλά.

* Το να βρίσκεις λάθη στο zougla.gr είναι σαν να κλέβεις ξωκλήσι, αλλά χτες οι άλλοι ειδησεογραφικοί ιστότοποι είχαν απεργία. Οπότε, μαθαίνω πως ενέσκηψε νέα νόσος, που μας έρχεται από τη Νομανσλάνδη, η άκλιτη Μαλάρια. Ευτυχώς όμως, υπάρχουν ελπίδες για την αντιμετώπιση της Μαλάρια.
Κόντρα στην άλλη, που διαφέρει ένα μόνο γράμμα, και οι θεοί μάταια αγωνίζονται…

(Φυσικά, μαλάρια είναι η ελονοσία. Τη λέμε και μαλάρια, την έχει απαθανατίσει ο Καββαδίας: Δύσκολες βάρδιες, κακός ύπνος και μαλάρια -αλλά την κλίνουμε!)

* Σε ένα άρθρο του Ρόιτερς που διαψεύστηκε (πράγμα που σημαίνει μάλλον ότι σε δυο-τρεις μήνες θα αποδειχτεί αληθινό), γράφτηκε ότι οι δανειστές μας θέλουν να εγκαταστήσουν στην Ελλάδα ένα μόνιμο σώμα, «κάποιον που να μιλάει ελληνικά αλλά που δεν είναι με το μέρος των Ελλήνων».

Οι φήμες ότι ο πρωθυπουργός απορρίφθηκε επειδή κόπηκε στην πρώτη προϋπόθεση, ελέγχονται ως ανακριβείς.

* Γράφτηκε στην Καθημερινή:

Άμεση ήταν όμως η αντίδραση του υπουργού Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλου, ο οποίος προανήγγειλε τη ρύθμιση οφειλών προς τις τράπεζες εργαζομένων που θίγονται από τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου.

Τράπεζες εργαζομένων; Πότε πρόλαβαν να συνεταιριστούν και να ιδρύσουν τράπεζες οι εργαζόμενοι που θίγονται από τα νέα μέτρα; Φυσικά δεν λέει αυτό, αλλά πρέπει να το διαβάσετε δεύτερη φορά. Σας ενοχλεί η φράση; Πώς θα την αναδιατάσσατε ώστε να μην ξενίζει; Επειδή το υπερβατό σχήμα παραπάει (τη ρύθμιση των προς τις τράπεζες οφειλών των εργαζομένων…) και δεν λύνει και το πρόβλημα ολότελα, η ανάλυση της φράσης μου φαίνεται καλύτερη: των οφειλών που έχουν προς τις τράπεζες οι εργαζόμενοι που θίγονται….

* Ο Ολυμπιακός νίκησε χτες 3-1 τη Ντόρτμουντ και το χάρηκα ακόμα κι εγώ που είμαι αντιολυμπιακός (είμαι όμως και αντιγερμανός στα αθλητικά) και ο τερματοφύλακάς του, ο Κοστάντσο, έπαιξε καλά και δεν φταίει για το γκολ που έφαγε. Βρήκα όμως σε έναν αθλητικό ιστότοπο ένα ειρωνικό σχόλιο που το πρόσεξα γιατί έχει και γλωσσικό ενδιαφέρον, μια και χρησιμοποιεί διάφορες εκφράσεις με το πέφτω (διότι υπονοούν ότι ο Κοστάντσο δεν πέφτει να πιάσει τη μπάλα, ότι στέκεται άγαλμα. Επίσης ότι τρώει γκολ από την κλειστή γωνία). Δεν είναι όλα πετυχημένα, αλλά έχει γούστο:

Ο Κοστάντσο δεν πέφτει ούτε για ύπνο… Ο Κοστάντσο δεν πέφτει έξω… Ο Κοστάντσο δεν την πέφτει ποτέ σε γκόμενα… O Κοστάντσο δεν πέφτει απο τα σύννεφα… Όταν γεράσει ο Κοστάντσο θα «πάει» σίγουρα από χέσιμο, από πέσιμο αποκλείεται… Ο Κοστάντσο σιχαίνεται το τραγούδι των Emigre: «Πέφτω»… Ο Κοστάντσο σιχαίνεται την ταινία: «Η έξοδος της Ρίτα Χέιγουορθ»… Ο Κοστάντσο δε θα πέσει στο επίπεδό σας… O Koστάντσο δεν πέφτει ποτέ σε κίνηση… Όταν ο Κονστάντσο πέφτει ο Τσακ Νόρις τρέχει… Ο Κοστάντσο δεν κάνει έξοδο ούτε σε τριήμερο… Αυτό το σχόλιο δεν θα πέσει ποτέ στην αντίληψη του Κοστάντσο… O Kοστάντσο θυμήθηκε τον Πουλόπουλο και άκουσε τον πόνο του… Όταν πέφτει ο Κοστάντσο, κάνω μια ευχή… Ο Κοστάντσο δεν πέφτει ούτε στην αγκαλιά της γυναίκας του… Ο Κοστάντσο έριξε τον Τσακ Νόρις για κάμψεις… Ο Κοστάντσο οδηγάει όρθιος… Γιατί τα Everest, αγόρασαν τη γωνία του Κοστάντσο; Επειδή δεν κλείνει ποτέ… Ο Κοστάντσο στον στρατό έτρωγε συνέχεια 5φ επειδή δεν έπεφτε για κάμψεις… Πέφτουν κορμιά. Εκτός απ’ του Κοστάντσο… Ο Κοστάντσο ούτε ψυχολογικά δεν πέφτει… Ποια είναι η διαφορά του Κοστάντσο και του Πύργου της Πίζας; 5,5 μοιρες… Ο Κοστάντσο αμφισβητεί τους νόμους της βαρύτητας…

Πράγμα που μου θύμισε περιγραφή σε αθλητικό ιστότοπο πριν από καμιά δεκαριά χρόνια. Ο τερματοφύλακας είχε πιάσει τη μπάλα, αλλά του έφυγε μέσα απ’ τα χέρια και μπήκε γκολ. Και ο αθλητικογράφος: «Έμεινε να κοιτάει τα υψωμένα χέρια του, σαν τη Λαίδη Μάκβεθ»!

Κι ένα σύνθημα που φώναζαν στο τέλος του αγώνα: … αυτοί που σας χρωστάνε! (Προηγούνται δύο ή τρεις ευκόλως εννοούμενες λέξεις -έχει και ομοιοκαταληξία).

105 Σχόλια to “Απεργιακά μεζεδάκια”

  1. Ο Βενιζελος ειναι καπετανευων υπαρχος. Και ως τετοιος κανει οτι γουσταρει. Ετσι κι αλλιως οι οιμωγες των μουτσων απο τ’ αμπαρια του πλοιου δε φτανουν στο σαλονι των αξιωματικων (με ολη τη σημασια της λεξης αξιωματικων).

  2. π2 said

    Μια που το έκανες ποδοσφαιρικό, ας συνεχίσω στο ίδιο κλίμα.

    Απορώ πώς σου διέφυγε το άλλο μεζεδάκι. Το βιντεάκι έχει τίτλο «Ο Βαξεβάνης αποδομεί τον Βενιζέλο». Για αποδόμηση επιχείρηματο ξέρω, για αποδόμηση ανθρώπου δεν ξέρω. Μήπως είχε κάποιο άλλο ρήμα που ριμάρι με το αποδομεί ο τιτλατζής; 😀

  3. sarant said

    Καλημέρα!

    Το ‘αποδομεί’ φοριέται με όλα!
    (Δεν είχα σκεφτεί ότι ‘και τώρα μπορείτε να πα ν’ αποδομηθείτε!)

  4. π2 said

    Ωχ παναΐα μ’ τώρα είδα τα κορνήλεια παροράματα στο σχόλιό μου. είχε = είχε κατά νου, ριμάρι = ριμάρει. Το αποδόμησα το κακόμοιρο το σχόλιο.

  5. Νέο Kid Στο Block said

    Ααα,άμα είναι να γράφεις τέτοια ωραία, ν’απεργείς συχνότερα!
    Και μετά τη γαλαντόμα εισαγωγή, ας περάσω και στο δήγμα…:-)

    Δεν ντρέπεσαι ρε να μου κλέβεις το προϊόν της πνευματικής μου εργασίας και να με αποδομείς ως σχολιαστή;
    Κοπυράιτ: https://sarantakos.wordpress.com/2011/10/18/afghan/#comment-85493

    Τιμή και δόξα στο Θρύλο! (ρε που μας κατΗντησαν οι γερμαναράδες…):-)

    »Οσο νυχτώνει το σπρεντ μας μεγαλώνει, κάντε τσιμπούσι με τον Κολοκοτρώνη»
    »Μνημόνιο ε; Να!»
    »Ετσι αγαπάνε όσοι ψωμολυσάνε»
    »Nicht eins! Nicht zwei! Drei μπαλάκια ,γερμανοίιιι!»

  6. voulagx said

    Π2 δεν γραφει ‘αποδομει» αλλα «απ’οδομει» , κανανε λαθος στην αποστροφο «απο’δομει» ειναι το σωστο

  7. #4 Αμ δε τα ειδες ολα, «επιχείρηματο».

  8. betatzis said

    Καλημέρα. Μπορεί να εννοεί το βενιζέλο σαν τακτική του τρέπω το άσπρο σε μαύρο, δηλαδή αποδομεί το βενιζελισμό ή κάπως έτσι. Πλάκα κάνω 🙂

    Αποδόμηση, αφήγηση και τα ρέστα παγωτό.

  9. LandS said

    Κοντά στα άλλα που αραδιάζει ο Κ.Β. για τον Ευ.Β. πρέπει να προσθέσουμε (εμείς που δεν είμαστε δημοσιογράφοι) και τη θεσμοθέτηση τη δεκαετία του 90 του «αγγελιόσημου». Το 2% της «διαφημιστικής δαπάνης», που πληρώνει ο (κάθε) διαφημιζόμενος και αποδίδει στην Εφορία το Μέσο, και η Εφορία στο ΤΕΑΠ-ΜΜΕ (πρώην ΤΣΠΕΑΘ) δηλαδή στο ασφαλιστικό ταμείο των δημοσιογράφων. Πράγμα που σημαίνει ότι τα Μέσα δεν πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές στις αμοιβές των δημοσιογράφων.
    Το «αγγελιόσημο» αποτελεί πρωτοτυπία της Ελλάδας και δεν είναι συμβατό με την νομοθεσία της ΕΕ.

    Βέβαια, η καλύτερη απάντηση στην απειλή Βενιζέλου είναι η …ερώτηση αν στο «πόθεν έσχες» των δημοσιογράφων θα περιλαμβάνονται και τα μυστικά κονδύλια του ΥΠΕΞ.

  10. ΤΟ ΑΠΟΕΛ πού το βάζεις, Νεοκίδιε, παρ’ ολίγον να νικήσει μέσα στο Πόρτο, κι όχι οππορτουνιστικά!
    Φίλε Νικοκύρη, μου έχει μείνει οπτικά, αισθητικά, ίσως κι αισθησιακά, η αύξηση η χρονική, «διώρισα», γράφω (πάει σε όλους τους Βενιζέλους αυτό), εξώρισα, απώλεσα. Δεν μου πάει να τα αποψιλώσω. Τί να κάνω, θεία Γερτρούδη;
    Κι όσο για του φράου Φράουλα, θυμηθείτε το γερμανικόν γκράφιτι. Er sign keine Revolution, sohne eine, algemeine Kopulation.

  11. Νέο Kid Στο Block said

    Καλά τα είπε ο Μπένι μας σ’αυτον τον Βαξεβάνη
    που μόλις βγήκε απ’τ’αυγό ρωτάει σα χαϊβάνι
    Τί που τα βρήκαν ρε μωρέ ,δημοσιογραφίσκο
    Μήνα κοτζάμαν υπουργός πρέπει να βγάλει δίσκο;
    και να γυρνά στις εκκλησιές ρεγάλα να του δίνουν
    και μεις κι οι άλλοι προύχοντες να τρωγουν και να πίνουν;
    Καταθεσούλες άφθονες στης Ταδεμπάνκ τη θύρα
    ΟΧΙ! γιατι τις έκλεψε, μα εν είδει προικοθήρα
    Ο έρως ειν στραβούλιακας ,το λέει πας γυρολόγος
    μιας πλούσιας νιας καρδιά έκαψε ο συνταγματολόγος

  12. Νέο Kid Στο Block said

    AΠΟΕΛάρα ναι, κύριε Τίτο! Πάντως το ψεσινό ματς με την Πόρτο , μου θύμισε εκείνη την ελληνική ταινία με τη Βλαχοπούλου που μπαίνει στα αποδυτήρια της Λεωφόρου και μπερδεύει τις ομάδες λόγω γλώσσας.
    Περισσότερα Πορτογαλικά μίλαγαν οι Αποελίστες, παρά οι της Πόρτο. 🙂

    ΥΓ. αυτό το sign τί είναι; Engldeutsch? 🙂

  13. Μπουκανιέρος said

    Καλημέρα, με όλη τη σημασία της λέξης.
    Να δούμε τι θα γίνει και με κείνο το ανθρωπιστικό δράμα, με τον τρελό και χοντρό τρομοκράτη που κρατάει φυλακισμένους 154 δυστυχείς ομήρους σε κεντρικό δημόσιο κτίριο.

  14. sarant said

    11-12-13: Πολύ ωραία!

  15. Immortalité said

    Καλημέρα και από μένα,

    Δεν ξέρω τι είναι χειρότερο· που συμβαίνουν και λέγονται όλα αυτά τα απίθανα ή που δεν μου κάνει τίποτα πια εντύπωση; Νομίζω ότι τα περιμένω όλα πια…

  16. To αγγελιόσημο νομίζω ότι το θεσμοθέτησε η χούντα, σε αντιστάθμισμα της κατάργησης του Λαχείου Συντακτών Ο Αλφρέδος θα ξέρει να μας πει θετικά.
    Οι με γαλύτεροι θα θυμούνται και το ιατρόσημο — αλλά αυτό έχει δεκαετίες που καταργήθηκε…

  17. Νέο Kid Στο Block said

    Aς αποφορτίσω λίγο το κλίμα,με μερικά all time classic αθλητικά μεζεδάκια.:-)

    »Να κάνουμε μία τριμελή επιτροπή από πέντε-έξι άτομα…» Νίκος Βαμβακούλας ο Γίγας.
    »Η Ολλανδία κερδίζει κόρνερ σε καλη θέση» Νίκος Σεφτελής (ή Μανόλο Μαυρομάτης, δεν είμαι σίγουρος)
    »Ο μαυροβούνιος από το μοντενέγκρο..» Κώστας Μπατής (μπασκετικός για τον Πάσπαλιε)

    Μανώλης Μαυρομάτης μεταδίδει ιστιοπλοΐα των Ολυμπιακών στην Ατλάντα το 1996. Περνά ένα σκάφος στου οποίου τον φλόκο γράφει φαρδιά-πλατιά: EST (Εσθονία). Συγχρόνως εμφανίζεται στην οθόνη το μύνημα: Mark 3 Windward (για τους ιστιοπλόους: Σημαδούρα νούμερο 3 πρίμα). Ο γίγας Μανόλο σχολιάζει: Τώρα περνά στις οθόνες σας(!) ο Mark Windward! (Δεν τον προβλημάτισε ούτε το γιατί ο Εσθονός να έχει Αγγλόφωνο όνομα, ούτε εκείνο το «3» τί σήμαινε;
    Μετά από λίγο εμφανίστηκε το μήνυμα Mark 4 Leeward (Σημαδούρα Νο 4 όρτσα) όπου κάτι κατάλαβε πως δεν πήγαινε καλά και το άφησε ασχολίαστο…

    Πώς μου είχε ξεφύγει αυτό ,τόσο καιρό; Νικοκύρη,νομίζω ότι η Νομασλάνδη βρήκε τον ιστιοπλόο της! (αν και ό,τι πουν οι σοφοί του Γουόρσο και του Ντιν,βέβαια…) 🙂

  18. Είμαι λάιβ, ερωτά τηλεφωνούσα ακροάτρια στο ραδιόφωνο. Όχι, σε ακους σε επανάληψη. «Τί την ξαναπαίζετε την φάση, το γλυτώσαμε την πρώτη φορά το γκολ, να το φάμε στην επανάληψη;»

  19. pros said

    «Άμεση ήταν όμως η αντίδραση του υπουργού Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλου, ο οποίος προανήγγειλε τη ρύθμιση οφειλών προς τις τράπεζες, των εργαζομένων που θίγονται από τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου.»

    Έτσι, βολεύεται η κατάσταση;

  20. Νέο Kid Στο Block said

    A! και ένα πολύ καλό που θυμήθηκα. Πάλι ο Κώστας Μπατής λέει:
    »Oι φίλαθλοι στις εξέδρες φωνάζουν εν χορώ »Νάτοι,νάτοι οι πρωταθληταί» (!!;;)

    Φαίνεται ότι στις κερκίδες ήταν κάμποσες χιλιάδες Κορνήλιοι μαζεμένοι…:-) 🙂

  21. Υπομονή, όλα θα γίνουν, είπα καθησυχάζοντας την καλή μου. «Αυτό φοβάμαι», απήντησε εκείνη. Νικοκύρη, οι παροιμιακές φράσεις – δίκοπο μαχαίρι;

  22. 18: Έχει συμβεί στο The Benny Hill Show. Η εκτέλεση του πέναλτυ ήταν επιτυχής, αλλά στην επανάληψη ο τερματοφύλακας απέκρουσε.

  23. sarant said

    21: Δίκοπο μαχαίρι, όντως.

    19: Βολεύεται;

  24. «Άλλος το δράμα, άλλος την Δόξα», «Τον δάγκωσε ο ΟΦΗ», οι τίτλοι κλισέ. «Η μπάλα είναι στρογγγυλή», το αθάνατο φιλοσόφημα του ποδοσφαίρου. Με στόμφο περικαλώ.

  25. Καρφί ή πέταλο; Συγχύσαμε το σφυρί!

  26. Γιώργος Πρίμπας said

  27. Ωραία τα μεζεδάκια παιδιά, εγώ όμως θέλω να μοιραστώ μαζί σας αυτό εδώ το άρθρο, που ναι μεν μεζεδάκια δεν έχει, τα ελληνικά του είναι άψογα απ’όσο μπόρεσα να κρίνω, αλλά το βρίσκω απλά εμετικό. Δηλαδή απ’ όλα όσα συμβαίνουν αυτόν τον καιρό στη χώρα, αυτός βρίσκει πρόβλημα το ότι 100000 άνθρωποι (που πιστεύω ότι ήταν παραπάνω) δεν άντεξαν την κατάσταση και βγήκαν να διαμαρτυρηθούν, και μάλιστα δεν διστάζει να πει ότι οι διαμαρτυρίες φταίνε για την κατάσταση της χώρας!
    Το χειρότερο δε απ’όλα είναι ότι το έχω δει ποσταρισμένο στο φατσοβιβλίο από δεκάδες άτομα που κατά τ’ άλλα εκτιμώ!

    Απελπισία…

  28. @27: Και αυτό εδώ είναι το σωστό λινκ.

  29. Νίκο, στην ήδη περιπεπλεγμένη (ζικ) φράση

    Άμεση ήταν όμως η αντίδραση του υπουργού Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλου, ο οποίος προανήγγειλε τη ρύθμιση οφειλών προς τις τράπεζες εργαζομένων που θίγονται τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου.

    λείπει ένα «από» πριν από «τις ρυθμίσεις» και έτσι περιπεπλέκεται περισσότερο!!!

  30. #28 Ποιος ειναι αυτος ο λουστρος?

  31. sarant said

    29: Ωχ, δίκιο έχεις -και έλειπε από την αρχή, εγώ το πήρα κοπυπαστηδόν.

  32. 27, 30: Στέργει γὰρ οὐδεὶς ἄγγελον κακῶν ἐπῶν.

  33. Γιώργος Πρίμπας said

    (Σχόλιο 28)
    αυτό http://el-gr.facebook.com/pages/%CE%91%CE%9B%CE%97%CE%A4%CE%95%CE%A3-%CE%A1%CE%9F%CE%A5%CE%A6%CE%99%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%99-%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%9F%CE%A3%CE%99%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%9F%CE%99/195394767176475 είναι σωστότερο!

    αλλά δεν φταίει αυτός, εγώ (κυριολεκτώ) φταίω που δεν κατέβηκα χθες κέντρο…

  34. sarant said

    32: Βρίσκεις ότι ταιριάζει στην περίπτωση το ρητό; Ο Ψυχογιός άρθρο γνώμης γράφει, δεν αγγέλλει τίποτε, δεν φέρνει κακά νέα.

    Και εκτός αυτού, πρόσεξα την εξής παρωνυχίδα: Χάρη σε αυτή την ενεργή αντίσταση και την παθητική πολλών υπουργών και βουλευτών του ΠαΣοΚ, η κατάσταση για τη χώρα συνεχώς χειροτερεύει.

    Γλώσσα λανθάνουσα κτλ.

  35. Στα σημερινά Νέα αναφέρεται η σύλληψη της Ναόμι Γουλφ στη Νέα Υόρκη με ψαγμενιάρικο τίτλο Ποιός φοβάται τη Ναόμι Γουλφ;. Μόνο που δίνει την καναδική εθνικότητα της αριστερής Καναδής συγγγραφέα και ακτιβίστριας Ναόμι Κλάιν!

  36. sarant said

    Πάλι καλά που δεν έβαλαν φωτογραφία της Ναόμι Κάμπελ!

  37. Δυστυχώς να λες!

  38. Νέο Kid Στο Block said

    37. 🙂 🙂

  39. 34: Έχεις δίκιο, δεν ταιριάζει ακριβώς. Ο Ψυχογιός δεν είναι άγγελος, είναι Κασσάνδρα.

    Είναι γεγονός ότι οι συνεχείς απεργίες και καταλήψεις χειροτερεύουν και την οικονομία, αλλά και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, διότι αποθαρρύνουν τις αγορές να ξαναρχίσουν να μας εμπιστεύονται, δηλαδή να ξαναρχίσουν να μας δανείζουν με χαμηλό, βιώσιμο επιτόκιο. Κάνε το εξής νοητό πείραμα (Gedankenexperiment): σύγκρινε την τωρινή Ελλάδα με μια υποθετική Ελλάδα όπου όλα είναι όπως σε μας, με μόνη διαφορά πως επικρατεί ομοψυχία τουλάχιστον ιαπωνικού επιπέδου, π.χ. στο τέλος του 2009 όλα τα συνδικάτα ενωμένα ανακοινώνουν εθελούσια μείωση αποδοχών και εθελούσια αύξηση του χρόνου εργασίας, έστω και συμβολικές. Δε λέω ότι θα έπρεπε να κάνουν τα δικά μας συνδικάτα κάτι τέτοιο ή ότι υπάρχει ελπίδα να το κάνουν. Στην εντελώς υποθετική αυτή περίπτωση, αν ήσουν οι χρηματαγορές, θα δάνειζες τις δύο χώρες με παρόμοιο ή με σημαντικά διαφορετικό επιτόκιο; Προσοχή στην παγίδα: αν απαντήσεις το δεύτερο, τότε κατά τη γνώμη μου δεν δέχεσαι (πια;) τη θεωρία της συνωμοσίας (ικανού μέρους) των χρηματαγορών εναντίον του πλέον αδύναμου κρίκου του ευρώ κτλ.

  40. sarant said

    Να κάνουμε ένα άλλο πείραμα σκέψης: πες ότι αύριο γίνεται δημοσκόπηση (που θεωρείται αδιάβλητη) και δίνει στην Αλέκα 40%. Πώς θα αντιδράσουν οι χρηματαγορές;

  41. sarant said

    39: Όσο για το δικό σου πείραμα σκέψης, δεν χρειάζεται να κουραζόμαστε, έχουμε την Πορτογαλία όπου επικρατεί υποδειγματική συναίνεση σύμφωνα με όλους τους φιλελεύθερους σχολιαστές, κι όμως ανακοινώθηκαν πρόσφατα μέτρα γιατί τα πρώτα αποδείχτηκαν ανεπαρκή.

  42. Κανονικα θα πρεπει να απαγορευτουν οι απεργιες και οι διαδηλωσεις, οπως ζητουσε στο παρελθον «εγκριτος» δημοσιογραφος. Επισης να κατεβουν τα τανκς στις πλατειες και να πυροβολουν οσους κυκλοφορουν εκει. Επισης οι εργαζομενοι θα πρεπει να δουλευουν 7 μερες και να πληρωνονται τη μια. Ισως αυτο να καθησυχαζε τις αγορες ωστε να μας ξαναδανεισουν.
    Arbeit Macht Frei. To δοκιμασαν και κατι περιεργοι στο παρελθον και ειχε μεγαλη επιτυχια.
    Λιγη ντροπη θα ελεγα εγω λιγη ντροπη.

  43. Το να μετράς την υγεία μιας (καπιταλιστικής, ναι) οικονομίας με τις ανταποκρίσεις των χρηματαγορών είναι σαν να βάλεις το νεκροθάφτη του Λούκι Λουκ υπεύθυνο εισερχομένων περιστατικών σε νοσοκομείο που εφημερεύει. Θα τους βγάζει όλους ετοιμοθάνατους για να κερδίσει…

  44. 40: Αν
    1) πληροφορηθούν τις δηλώσεις της Παπαρήγα για έξοδο απ’ την ΕΕ και ελάχιστο μισθό €1.400 (ή το ανάλογο σε δραχμές),
    2) πάρουν τις δηλώσεις στα σοβαρά,
    3) βεβαιωθούν ότι οι ψηφοφόροι που δίνουν το 40% είναι ενήμεροι και
    4) στις συναντήσεις με την Τρόικα η Παπαρήγα δείξει ότι εννοεί ότι έχει πει,
    τότε ό,τι εμπιστοσύνη έχει απομείνει προφανώς θα εξατμιστεί.

    41: Για την Πορτογαλία δυστυχώς δεν είμαι αρκετά ενήμερος. Θα συμφωνήσεις όμως ότι δεν πρόκειται για πιστό αντίγραφο της Ελλάδας με μία και μόνη διαφορά, όπως προέβλεπε το πείραμα που πρότεινα, αλλά για διαφορετική χώρα.

  45. 43: Αν έχει ελληνική νοοτροπία, μπορεί και να το κάνει. Αν όμως μειωθούν πολύ οι ζωντανοί, τότε μακροπρόθεσμα θα μειωθούν κι οι νεκροί: λιγότεροι ζωντανοί σε αναπαραγωγική ηλικία = λιγότερες γεννήσεις = λιγότεροι θάνατοι στο μέλλον. 🙂

  46. Παρά το οξύμωρον, απεργίες κατά της ανεργίας, υπεισέρχεται εδώ το μέγιστον διακύβευμα, ότι οι χρηματαγορές, οι πιστωτές δηλαδή, ελέγχουν τον κίνδυνο μιας δανείστριας χώρας επιβάλλοντάς της την λήψη μέτρων πολιτικών που επιδεινώνουν την οικονομία της και άρα την πιστοληψία της. Αν μικράνει το κράτος, με την έννοια την στρεβλή της απο-ανάπτυξης, μικραίνουν τα εισοδήματά του και…. η δυνατότητα εξυπηρέτησης του χρέους. Κεϋνσιανή αναπτυξιακή πολιτική (στην ζούλα) μπορούν να έχουν μόνο οι μεγάλοι πιστωτές.Κι αυτές οι σκληρές πολιτικές ως επί το πλείστον, ιδεολογικές πολιτικές, επιβάλλονται πολιτικά, όχι μονάχα με καθαρά οικονομίστικη λογική. Η λογική των φοβιών τους, του επιειόμενου μπαμπούλα, είναι αυτοεπαληθευόμενη προφητεία, κλέβουν από το αφύλαχτο παγκάρι.
    Πω πω, μιλώ σαν Αλέκα (έξω το παγκάρι, ποσώς θα την ενδιέφερε αυτό).

  47. Ή, πάλιν, Λύκε, θα μειωθούν μαζί με την θνησιμότητα αριθμητικά τα αντικοινωνικά φαινομενα, γιατί α) θα είναι λιγότεροι οι ζωντανοί, και, β) θα είναι λιγότερον ζωντανοί (πόση ενέργεια για αντικοινωνική δράση να δώσουν οι σκουπόσποροι). Λύκε, σε αναγορεύουμε σε Λυκάονα, ο ιδρυτής της Λυκόσουρας, του θεσμού της πολιτικής κοινωνίας.

  48. aerosol said

    «Είναι γεγονός ότι οι συνεχείς απεργίες και καταλήψεις χειροτερεύουν και την οικονομία, αλλά και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, διότι αποθαρρύνουν τις αγορές να ξαναρχίσουν να μας εμπιστεύονται, δηλαδή να ξαναρχίσουν να μας δανείζουν με χαμηλό, βιώσιμο επιτόκιο.»

    Φίλτατε Λύκε της Στέππας, συχνά διαφωνώ με τις απόψεις σου -το οποίο είναι υγειές και καλά νά’ μαστε. Εδώ νομίζω πως ξεφεύγεις από τα όρια της σοβαρότητας. Πέραν του ότι έχουμε αρχίσει να γινόμαστε ανέκδοτο διεθνώς με την λίγο-πολύ μουδιασμένη (έως τώρα τουλάχιστον) αντίδραση μας στα τραγικά τεκταινόμενα, όλα αυτά δεν έχουν απολύτως καμμία ασχέση με τις αγορές. Θα απαντήσω εγώ στην ερώτησή σου: ναι, δεν θα άλλαζε τίποτε στα επιτόκια των χρηματαγορών, η Ελλάδα είναι καμμένο χαρτί (εκτός απροόπτου διεθνούς σημασίας και μεγεθους) και τα κριτήρια είναι παντελώς άσχετα με αυτά που αναφέρεις.

    Ο συλλογισμός σου βασίζεται σε μια μεταφυσική ηθικολογία που θέλει τις αγορές να είναι κάτι σαν ένας γείτονας, εργατικός νοικοκύρης και αυστηρός παράγοντας της κοινωνίας, που παρακολουθεί εμάς (τον γλετζέ γειτονά του) με επικριτική ματιά. Κάτι σαν τον τζίτζικα και τον μέρμυγκα. Αυτά δεν έχουν απολύτως καμμία σχέση με τα διεθνή χρηματοοικονομικά. Ούτε είχαν ποτέ καμμία απολύτως σχέση. Αποτελούν παραμυθάκια εσωτερικής κατανάλωσης για να κατευνάζεται με παπαρδέλες η αγανάκτηση του κόσμου όταν ζορίζεται. Και έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά ως τώρα -απόδειξη οι ευφυείς άνθρωποι που φοβισμένοι τα αναμασάνε. Όσοι προβάλλονται ως παραδείγματα «πειθαρχίας» (τελευταία μόδα ήταν οι Πορτογάλλοι, μέχρι που μάθαμε και τα δικά τους χαμπέρια) μας ακολουθούν κατά πόδας στην καταστροφή.

    Αν δεν αντιδράσει η Ευρώπη (πράγμα που δεν φαίνεται να έχει την τόλμη κάνει) εμείς, μεν, θα βλέπουμε λαούς καθόλου ρέμπελους να καταλήξουν να τα σπάνε στους δρόμους και θα μαθαίνουμε, δε, πως τους πουλάνε παραμύθια για τους πειθήνιους, υπομονετικούς Έλληνες.Ηθικολογίες σαν αυτές του άρθρου κάποτε θα τις θεωρούσα αποτέλεσμα συντηρητισμού και ελλειπούς πληροφόρησης. Τώρα τις θεωρώ απλά πληρωμένη προπαγάνδα για να μαστουρώνουν οι ιθαγενείς. Δεν λέω πως ξέρω ποιά είναι η ιδανική αντίδραση, ούτε πώς επικροτώ αυτόματα κάθε τρόπο που θα σκαρφιστεί ο λαός για να εκτονώσει τον φόβο και την πίεση που υφίσταται. Όμως οι μέθοδοι κατευνασμού που χρησιμοποιούνται από τα Μέσα είναι, πλέον, του νηπιαγωγείου.

  49. aerosol said

    Και βέβαια δεν υπάρχει λέξη «ασχέση», εννοώ «σχέση»! Εκτός αν την έχει πει ο Χατζηχρήστος…

  50. rogerios said

    @45: Ναι, βέβαια, μόνο που σε τόσο μακροπρόθεσμο πλαίσιο, ο συγκεκριμένος νεκροθάφτης θα έχει πάει να βρει την πελατεία του στον άλλο κόσμο. Συνεπώς, ανεξαρτήτως ιθαγένειας, το ζητούμενο για κέρδος εδώ και τώρα θα βγάλει άλλο αποτέλεσμα.

  51. Ο Καντάφι σκοτώθηκε.

  52. 48: Ο συλλογισμός μου δεν σχετίζεται με τη μεταφυσική ή την ηθικολογία, είναι καθαρά πρακτικός. 🙂

    50: Αν δε προλάβει να βλάψει τον εαυτό του, τότε θα βλάψει τους κληρονόμους ή αγοραστές του γραφείου τελετών. 🙂

  53. Emphyrio said

    Παλι αναφερω θεμα που δεν ειναι τρεχον συμφωνα με τα τελευταια σχολια: Συμφωνω με τον Αγγελο στο 16. Το Λαχειο καταργηθηκε απο την χουντα το 1967 (πολλες λεπτομερειες εδω: http://atheofobos2.blogspot.com/2011/05/blog-post_10.html). Για το αγγελιοσημο δεν ειμαι σιγουρος, αλλα εχω μιαν αμυδρη εντυπωση οτι θεσμοθετηθηκε γυρω στο 1980 (λιγο πριν ή λιγο μετα απο το «Στις 18 / σοσιαλισμο», αν σας λεει κατι αυτο). Αλλα δεν ειμαι σιγουρος.

  54. Οικοδόμος 53 3τών με ιστορικό καρδιακών προβλημάτων μεταφέρθηκε στον Ευαγγελισμό με αναπνευστικά προβλήματα λόγω των χημικών. Και πέθανε.
    Αυτό που φοβόμασταν συνέβη.

  55. aerosol said

    #53: Είμαι βέβαιος πως ο συλλογισμός σου έχει κάθε καλή πρόθεση να είναι πρακτικότατος. Τα γεγονότα φταίνε που δεν τον δικαιώνουν. 😉

  56. sarant said

    54: Ναι….

  57. Δεν είναι η ώρα να κρίνουμε εάν έκανε καλά το ΠΑΜΕ που περιφρούρησε ό,τι περιφρούρησε και πόσο κακά (εδώ δεν έχει εάν) έπραξαν ορισμένοι μπάχαλοι που τους επιτέθηκαν με μολότοφ και πέτρες ενώ το ΠΑΜΕ διαδήλωνε. Ο Γιωργάκης, ο Θόδωρος και ο Βαγγέλης ανοίγουν ακριβές σαμπάνιες κι εκλεκτά κονιάκ τώρα. Σε χρέωσή μας, βεβαίως.

  58. 57 Έτσι…

  59. Γιώργος Πρίμπας said

    επειδή οι καιροί είναι πονηροί, καλά έκανε!
    και αν διαβάσουμε προσεκτικά την εισαγωγή του link στο σχόλιο 27 θα δούμε τι είναι αυτό που ενοχλεί

  60. LandS said

    #16 και #53 Σύμφωνα με την Καθημερινή http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_20/06/2010_405286
    Το αγγελιόσημο μπήκε επί Τσολάκογλου στην Κατοχή.

    Ο Βενιζέλος νομοθετώντας για την ιδιωτική ραδιοφωνία και τηλεόραση το 1995 και το 1996, αντί να το καταργήσει (είπαμε είναι ασύμβατο με την Εσωτερική Κοινή Αγορά της ΕΕ) το ονόμασε «ειδικό τέλος επί των διαφημίσεων» και το επέκτεινε και στα χρυσωρυχεία των ηλεκτρονικών Μέσων (Αρθρο 33 του Ν 2429/96) . Έβαλε μάλιστα και νέες υποχρεώσεις και διαδικασίες σε διαφημιζόμενους, διαφημιστές και Μέσα, που το διαφοροποιεί από ότι άλλο προϋπήρχε με παρεμφερές αντικείμενο, και ίδια «εμπορική ονομασία»

  61. ΣοφίαΟικ said

    Δυστυχώς, θα συμφωνήσω με τον Αεροζόλ στο 48. Οι έξω που μας βλέπουνς έτσι ή αλλιώς είναι ο απλός κόσμος κι όχι οι επενδυτές. Ο απλός κόσμος λοιπόν περισ΄σοτερο μας βλέπει σαν «κοίτα ρε τους φουκαράδες, έτσι θα καταντήσουμε κι εμέις».

    Βλέποντας το βίδεον πάντως δεν μπόρεσα να μην απογοητευτώ για μια ακόαμ φορά με την έλλιεψη ικανότητας για συζήτηση. Ο ένας διακόπτει τον άλλο, όλοι έτομοι να μαλώσουν κλπ. Δε χρειάζονται αυτά για να βγάλεις έιδηση, το ίδοι πετυχάινεις και με άλλο τρόπο. Βασικό λάθος του Βενιζέλου ότι πεφτει στην παγίδα οτυ δημοσιογ΄ραφου καιξεφέυγει παο το αρχικό θέμα, το οποίο ήταν ότι πήρ τηλε΄φωνο για να διαμαρτυρηθρί γιατί έγιναν αναφορές στην οικγένειά του τις οποίες θεώρησε άδικες. Έπρεπε να παραμέινει εκεί και συνεχίσει να κάνει τον θιγμένο. Άλλωστε εφόσν «εκπροσώπιση υπηρχε» δεν χρειαζόταν να επεκταθεί.
    Από την άλλη σκεφότμουν ότι τι στοκαλό, σε παιρνει τηλεφωνο υπουργός για να παραπονεθεί και τον αντιμετωπίζες σα να σε ενοχλεί (για τον Χατζηαποτέτοιο λέω που έχει ξινισμένο ύφος στην αρχή); Τότε τι ελπίδα έχει ο απλός πολίτης που τον κάνουν ρεζίλι τα κανάλια;

    Α, και πριν πει κανείς ότι υποστηρίζω τον Βενιζέλο, θα δηλώσω για άλλημία φορά ότι δεν έχω ψηφίσει ποτέ μου ΠΑΣΟΚ ούτε υπηρξα οπαδός. Η αποσταση όμως μου επιτρεπει να δω περα απο κόμματα.

  62. ΣοφίαΟικ said

    27: γιαίτ εμέτικό το άρθρο; Επειδή στην Ελλάδα έιναι υποχρεωτικό όλοι να συμφωνούμε με το μέσο όρο και απγορέυεται να εκφάζουεμ αντιθετη γνώμη;

  63. ΣοφίαΟικ said

    27: γιαίτ εμέτικό το άρθρο; Επειδή στην Ελλάδα έιναι υποχρεωτικό όλοι να συμφωνούμε με το μέσο όρο και απαγορέυεται να εκφάζουμε αντιθετη γνώμη;

  64. Immortalité said

    Δε κάνεις που δεν κάνεις τον κόπο να τσεκάρεις στοιχειωδώς τι γράφεις, πρέπει να τα στέλνεις και εις διπλούν;

  65. ΣοφίαΟικ said

    27: γιαίτ εμέτικό το άρθρο; Επειδή στην Ελλάδα έιναι υποχρεωτικό όλοι να συμφωνούμε με το μέσο όρο και απαγορέυεται να εκφράζουμε αντιθετη γνώμη;

  66. aerosol said

    #64 & #65:
    😀 😀 😀

  67. ΣοφίαΟικ said

    Ιμόρ μου, επειδή προσπάθησα να τα τσεκάρω γι’άυτό βρέθηκαν εις τριπλούν. Και εγώ βρέθηκα δις με το μήνυμα «στέλνετε μήνύματα πολύ γρήγορα». Αν σε ενοχλέι ιδιαίτερα το φαινόμενο, και υπαρχει τρόπος να με μπλοκάρεις και να μη με διαβάζεις, κάντο.
    Αν από την άλλη σε ενοχλούν περισσοτερο αυτα που γραφω κι όχι το πως τα γραφω, λυπαμαι αλλα δεν μπορώ να βοηθήσω.

  68. ΣοφίαΟικ said

    66: αυτό σκέφτηκα κι εγώ όταν είδα το αποτέλεσμα. Αλλά δεν ήταν εσκεμένο.

  69. qq said

    28 Δυστυχώς,το άρθρο τα λέει πολύ καλά. Πιο καλά τα λέει, όπως πάντα, ο Πάσχος, αλλά αυτός είναι για μερικούς κόκκινο πανί.
    Http:// http://www.youtube.com/watch?v=Vl9L7s8To6g&feature=related
    Με λίγα και απλά λόγια, δε θέλουμε να πληρώσουμε φόρους (ειδικά όταν πρόκειται για τα αυθαίρετα), ούτε να μειώσουμε το κράτος. Αυτός που θα βρει τη λύση (να πετύχει και τα δύο) θα αμειφθεί.

  70. Immortalité said

    @67 Μπα… δεν χαλάει τόσο εύκολα η ζαχαρένια μου. Να το προσέξεις πάντως γιατί άμα δες μια προσπάθεια για κάθε λάθος στην πληκτρολόγηση πρέπει να το ξαναποστάρεις άλλες έξι φορές.

  71. τὸ μεζεδάκι μὲ τὸ νόμισμα τῆς Κύπρου, τὸ ῥιάλι, τὸ ἐπεσήμανε κἀνείς;


    στὸ 17,38

  72. Μαρία said

    71 χα, χα και άκλιτο, του ριάλι. Ή άκουγε πολύ Βιολάρη ή είναι παναθηναϊκιά και ονειρεύεται τον πρίγκιπα με τα ριάλια.

  73. Νέο Kid Στο Block said

    Αν είσαι τσι αν δεν είσαι του βούβαλου παιδί
    του βούβαλου παιδί, ω, ω
    εγώ θα σε φιλήσω κι ας κάμω φυλακή
    Τα ριάλια, ριάλια, ριάλια
    τα σελίνια μονά και διπλά
    τα μονόλιρα, πεντόλιρα τζαι πού ‘ντα
    ο Βενιζέλος που τα ‘χει στη πούγγα, ω, ω

    Εσύ ‘σαι ο καθρέφτης, το καθαρόν γιαλίν
    το καθαρόν γιαλίν, ω, ω
    που φέγγει στην Ευρώπην και στην Ανατολήν
    Τα ριάλια…

    Ίντα τραγούδιν να σου πω, Μπένι μου να σ’ αρέσει
    Μπένι μου να σ’ αρέσει, ω, ω
    που έχεις αγγελικόν κορμί και δαχτυλίδιν μέση (μεγάλο νουμερο δαχτυλίδιν…)
    Τα ριάλια…

    Στην σκάλα που ξεβαίνεις, να ξέβαινα κι εγιώ
    να ξέβαινα κι εγιώ, ω, ω
    και εις κάθε σκαλοπάτιν να σε γλυκοφιλώ
    Τα ριάλια…

  74. tamistas said

    Καλησπέρα. Απέτυχα να πλησιάσω στο Σύνταγμα από το Μοναστηράκι σήμερα το απόγευμα. Ήταν αδύνατο. Αργότερα έμαθα ότι «με εντολή της αστυνομίας» έπαψαν να λειτουργούν και οι σταθμοί του μετρό στο Μοναστηράκι και την Πανεπιστημίου. Γύρισα άπρακτος και ολίγον καπνισμένος, βραδάκι, στη μικρή μου πόλη.
    Το πρωί είχα ακούσει. ανάμεσα στ’ άλλα, στο νον-στοπ πρόγραμμα του τηλεοπτικού σκάι:
    – «…αυτή τη στιγμή βρίσκονται στα λεγόμενα λουλουδάδικα».
    – «…μεταξύ των διαδηλωτών και πολλά άτομα νεαρής ηλικίας· με την καλή έννοια νεαρής ηλικίας».

  75. Συνοπτικά:
    Αγγελιόσημο σε περιορισμένη έκταση -κυρίως σε επαρχιακές εφημερίδες- υπήρχε πριν τον πολεμο.
    Όταν καταργήθηκε το λαχείο Συντακτών το 1967 από τη χούντα επεκτάθηκε το αγγελιόσημο το 1968 σε όλα τα διαφημιστικά μέσα εθνικής κυκλοφορίας. Στα μεν έντυπα με συχνότητα έκδοσης από ημερήσια ως διμηνιαία στο δε ραδιόφωνο -και μετά στην τηλεόραση- παντού.
    Η «συμβολή» του Βενιζέλου στη φαυλότητα και το χάος ήρθε όχι τόσο με την επιβολή ειδικού πρόσθετου φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις όσο με τη νομοθεσία που (με λίγα λόγια) επέβαλε σταθρούς αναλυτικούς τιμοκαταλόγους των διαφημίσεων και απαγόρευση παροχής bonus (επιστροφής) στους μεγάλους διαφημιζόμενους.
    Ένα από τα απόνερα των βενιζελείων ευρημάτων είναι και η περίπτωση του Alter που έχει οδηγήσει σε πτώχευση διαφημιστικές εταιρείες.
    Αλλά ξεφεύγω από το θέμα.

  76. Σχετικά και με τα όσα αναφέρει στο @74.
    Για μια ακόμα φορά η κρατική εντολή ήταν να δυσχερανθεί η πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας.
    Έτσι για παράδειγμα άνευ λόγου στην πραγματικότητα από τις 10 το πρωί είχε κλειστεί η Βασιλέως Κωνσταντίνου και οι σταθμοί του μετρό Ευαγγελισμός και Σύνταγμα. Αργότερα έκλεισαν και το Μοναστηράκι και το Πανεπιστήμιο.
    Κάθε δυνατή προσπάθεια για να μη φτάσουν αφενός διαδηλωτές στο Σύνταγμα αλλά αφετέρου για να εξοργιστούν οι υπόλοιποι.

  77. Nicolas said

    Οι τρύπες είναι η πλονκαρισμένη; (βάλε πλονκ και βρες την ησυχία σου).
    Φαίνεται ότι από τότε που πήρε το βραβείο χουντοφροσύνης, (βλ. Σημ. ιδ) το καβάλσε για καλα του καλάμ.
    Εμ, όταν έλεγα ότι είναι χουντική, μερικοί κορόιδευαν.

  78. Eπίσης, αν δεν το είπε ήδη άλλος (δεν έχω δει ακόμα τα σχόλια) ο Καββαδίας είπε και «μ’ ένα φτερό ξορκίζει ο Γκόμπυ τη μαλάρια» στους 7 νάνους.

  79. ΣοφίαΟικ said

    78: Χωρις να λέω ότι δεν είναι όλα πιθανα, γιατί να μην σκεφτούμε το πιο απλό; Ότι ο φόβος για συνωστισμό και τσαλαπατήματα είναι πάντα μεγάλος; Άλλωστε άμα πας για πορέια τι είναι πεντακόσια μέτρα πιο πάνω περπάτημα;
    Υποθέτω ότι όταν στο καρναβάλι που γίνεται χαμός και που έχω την ατυχία να μέσω πολύ κοντά του, κλείνουν τους σταθμούς και κάνουν τους πιο μακρινούς μόνο έξοδο ή μόνο είσοδο, οι Λονδρέζοι αστυνομικοί απλώς θέλουν να δυσκολεψουν την προσβαση του κοινού και να του χαλασουν τη διάθεση.

    Και κάτι απο το παρελθόν: παλιά, πριν το Μετρό, η μητέρα μου γυρίζοντας απο΄τη δουλειά, έβγαινε στην Ομόνοια απο το τραίνο και πήγαινε μεχρι Κάνιγγος για το λεωφορέιο. Μια μέρα λοιπόν, κατεβαίνει Ομόνοια και ανεβαίνει απάνω και πετυχάινει νέκρα και κάπνα. Ξεκινάει για το λεωφορέιο και στο δρόμο, εκέι κάπου σε κάποιες στοές κλπ περνάνε κατι άγριοι σπαζοντας και ακολουθουν απο πίσω αστυνομικοί με δακρυγόνα. Την πήραν βεβαίως τα δακρυγόνα. Μαζί με ένα- δυο άλλους περαστικούς χώθηκαν σε ένα ξενοδοχέιο, απο αυτά τα πολύ ευηπόλυπτα. Κάθισε εκεί καμια ώρα και μετά γύρισε σπίτι όπως όπως.
    Το παράπονό της ήταν ότι:
    α. έπρεπε να τους έχουν πει στον ηλεκτρκό οτι γίνονται επεισόδια ή
    β. Έπρεπε να μην ειχε σταματησει το τρένο.

  80. sarant said

    Σήμερα (21.10) δεν θα ανεβάσω καινούργιο άρθρο, τουλάχιστον το πρωί, δεν έχω τη διάθεση -αν θέλετε να κάνετε σχόλια για τα χτεσινά, ευχαρίστως.

  81. Hellegennes Alexandrine said

    «Άμεση ήταν όμως η αντίδραση του υπουργού Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλου, ο οποίος προανήγγειλε τη ρύθμιση οφειλών, προς τις τράπεζες, εργαζομένων που θίγονται από τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου».

    Με δυο κόματα όλα είναι μια χαρά.

  82. ΣΑΘ said

    @ Sarant

    Γράφετε:

    » Πολλοί ιστότοποι έγραψαν ότι η συνάντηση Παπανδρέου-Σαμαρά προχτές ήταν πολύ σύντομη, και ότι δ ι ή ρ κ η σ ε μόνο 35 λεπτά. Φυσικά, αυτός ο τύπος δεν μπορεί να είναι σωστός -το ρήμα είναι διαρκώ, ο αόριστος είναι διάρκεσα ή διήρκεσα (στα ρήματα του τύπου αυτού, η αύξηση δεν είναι υποχρεωτική). Κι όμως, ο τύπος *διήρκΗσε είναι αρκετά συχνός, και όχι μόνο σε ερασιτεχνικά ιστολόγια αλλά και στις θεωρούμενες καλές οικογένειες, Βήμα, Καθημερινή κτλ. (γκουγκλίστε και θα δείτε). Το θέμα το είχαμε συζητήσει παλιότερα και στη Λεξιλογία και είχα τότε πει ότι δεν αποκλείεται η τροπή του -εσε σε -ησε να οφείλεται στην έλξη από το πρώτο “διή” και στην επιρροή του “διήνυσε” που έχει παρεμφερή σημασία. Ότι είναι μάλλον έλξη φαίνεται και από το ότι αν έχουμε να κλίνουμε το απλό ρήμα, το αρκώ, θα πούμε ομόφωνα “άρκεσε” και όχι βέβαια “*άρκΗσε”, διότι δεν υπάρχει το διπλό i της αρχής να έλκει και την τρίτη συλλαβή. Πάντως, εγώ προτιμώ τον τύπο “διάρκεσε” (και “διάνυσε”) που τον βρίσκω και πιο εύηχο, αυτά τα συνεχόμενα i (διίνισε, διινίθι, διιμίφθι) λίγο γελοία τα βρίσκω -βέβαια, περί ορέξεως…»

    Νομίζω ότι ο τύπος «διήρκΗσε», όσο συχνός [;;;] κι αν μπορεί να ‘ναι -ακόμα και μεταξύ ‘καλών οικογενειών’, είναι καθαρό γραμματικό ΛΑΘΟΣ.

    Ο τύπος είναι σαφώς ‘καθαρευουσιάνικος’.
    Επομένως (κατά Τζάρτζανον):

    Η [χρονική] αύξηση (το {α} σε {η} ), μετά την πρόθεση [διά], επομένως «διήρκεσε» (παρ. 185.2, 187.1).

    Το ρήμα «αρκώ», (παρά τον γενικό κανόνα περί ‘εκτάσεως’ [παρ. 235] ), διατηρεί τον βραχύ χαρακτήρα τού θέματος {ε}, [θ. ‘αρκε’]. Δες ‘κατάλογος ανωμάλων ρημάτων’ (στο τέλος τού βιβλίου) και παρ. 236.1)

    Επομένως «διήρκΕσα» και με τίποτα «διήρκΗσα».

    Γιατί να μιλάμε περί ‘έλξεως’ κ.τ.λ. (που κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν ευσταθούν), ενώ πρόκειται σαφώς περί γραμματικού λάθους;

    Ευχαριστώ πολύ.

  83. sarant said

    Μα, κι εγώ γράφω ότι ο τύπος «δεν μπορεί να είναι σωστός».
    Αναφέρω την έλξη γιατί θέλω να ερευνήσω ποιος μηχανισμός πάραξε (έτσι!) το λάθος.

    Βέβαια, ίσως σκεφτήκατε ότι η αναφορά της έλξης λειτουργεί ως ελαφρυντικό και ίσως συγχωρεί το λάθος, όπως στην έλξη του «ευχαριστώ όλους όσους με ψήφισαν».

    Δεν το θεωρώ ίδια περίπτωση, και το διήρκΗσε το θεωρώ λάθος.

  84. ΣΑΘ said

    @ Sarant [83] :

    Έτσι, μάλιστα!

    ΥΓ:
    Μιας και ο λόγος [και] «περί ορέξεως», και χωρίς προσωπική αιχμή, θεωρώ εκείνο το «πάραξε» αφύσικο, προκλητικά (Ψυχαρικά) ‘φτιαχτό’, και τελικά [προς το παρόν τουλάχιστον] πιο ‘γελοίο’ από -ας πούμε- το «διημείφθη».

    Τι (μεγάλο) κακό σας έκαμε εκείνο το πανέμορφο, αρμονικότατο, κελαρυστό (σύμφωνο – φωνήεν – σύμφωνο – φωνήεν – σύμφωνο – φωνήεν – σύμφωνο – φωνήεν !), γραμματικότατο ΚΑΙ πανάρχαιο «παρήγαγε», ώστε να πρέπει να ‘δολοφονηθεί’ ασπλάχνως αν όχι και αφρόνως; Λέγεται αυτό ‘πλούτεμα’ ή ‘φτώχεμα’ τής γλώσσας;

    Να ‘στε καλά!

  85. Νέο Kid Στο Block said

    84. πάραξα : αόριστος στιγμιαίος
    παρήγαγα: αόριστος διαρκείας
    Αντίστοιχα για τον μέλλοντα:
    θα παράξω
    θα παραγάγω
    Μπορει να λεω βλακειες ,αλλα μου φαινονται φυσιολογικότατα (και μόνο ακουστά έχω τον Ψυχάρη).:-)

  86. sarant said

    84: Η αντίρρηση είναι μόνο στο «πάραξε»; Το «να παράξει» είναι και αρχαίο, και χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από τους λογίους του 19αι (Κοραή και όλους τους άλλους) και ασφαλώς είναι πολύ ευηχότερο από το «να παραγάγει» που θυμίζει τον Αγάγ τον Αμαληκίτη.

    Επιφυλάσσομαι για άρθρο, κάποτε… (έχω βέβαια ήδη κάτι γράψει)

  87. #85 ἀόριστος διαρκείας δὲν ὑπάρχει, γι’αὐτὴν τὴν δουλειά ἔχουμε τὸν παρατατικό, ποὺ ὅμως ἔχει τὸ θέμα τοῦ ἐνεστῶτος. παρατατικός: παρῆγα, ἀόριστος:παρήγαγα μέλλων στιγμιαῖος: θὰ παραγάγω, διαρκείας: θὰ παράγω

    καλὸ εἶναι νὰ θυμόμαστε ποῦ καὶ ποῦ τὸν Ἀγὰγ τὸν Ἀμαληκίτη

  88. Νέο Kid Στο Block said

    87. Δεν υπάρχει παρατατικός, μόνο αόριστος διαρκείας.
    Δεν αναγνωρίζω επομένως τον τύπο παρήγα .
    Στιγμιαίος μέλλοντας : θα παράξω
    Υπερσυντέλικος : είχα παράξει
    Τετελεσμένος μέλλοντας: θα έχω παράξει.

  89. ΣΑΘ said

    @ Νέο Kid Στο Block είπε (88):

    «Αόριστος διαρκείας» ;

  90. Νέο Kid Στο Block said

    89. Ωχ! Μπλέξαμε το σοβαρό με το αστείο! Ζητώ συγνώμη και θεωρείστε τα προηγούμενα σχετικά σχόλιά μου σαν κακό χιούμορ…(φάτσα ντροπής).
    ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ: Θεωρώ το ‘’θα/να παράξω’’ εύηχο. Για την γραμματική ορθότητα είμαι αναρμόδιος.

  91. ΣΑΘ said

    @ Sarant (86):

    Η αντίρρηση, αγαπητέ, είναι για ολάκαιρον τον αόριστο (οριστική):

    *πάραξα
    *πάραξες
    *πάραξε
    *παράξαμε
    *παράξατε
    *πάραξαν

    Σε ποια έστω και σχετικώς ‘δόκιμα’ κείμενα απαντώνται αυτοί οι τύποι;
    Πόσοι ‘γραμματισμένοι’ (αλλά και αγράμματοι Έλληνες) τους χρησιμοποιούν;

    Είναι, μήπως, γλωσσικό ανοσιούργημα να αφήνουμε τη καθαρεύουσα να ‘βοηθάει’ εκεί όπου η δημοτική δυσκολεύεται (ακόμα);

    Θα μου πείτε, βέβαια, ότι για να μη δυσκολεύεται εσαεί η δημοτική, κάπως πρέπει να παραχθούν οι τύποι που λείπουν. Και τέτοιος τύπος μπορεί να είναι το «πάραξε».

    Ναι, αλλά με μέτρο και αγάλι -αγάλι κι όχι ‘εκβιαστικά’ και με το στανιό.
    [Ο ‘εκδημοκρατισμός’ τής γλώσσας με το στανιό, έχει παραγάγει εκτρώματα. Π.χ. η «διεθνή» κατάσταση].

  92. sarant said

    Αχ, δεν συνεννοηθήκαμε. Ήθελα να πω: η αντίδρασή σας έιναι μόνο για την οριστική αορίστου «πάραξα» ή για όλους τους αναλογικούς τύπους (να παράξει, έχει παράξει κτλ.);

    Και λέω, δεδομένου ότι το «να παράξει», «έχει παράξει», «θα παράξει» χρησιμοποιούνται πλέον ευρύτατα και έχουν χρησιμοποιηθεί από πάμπολλους δοκιμότατους συγγραφείς (από Κοραή, Κούμα και Κονδυλάκη έως Κων. Καραμανλή νεότερο και Αλ. Τσίπρα), γιατί να μείνει το «πάραξα» (η οριστική αορίστου) εκτός νυμφώνος;

  93. ΣΑΘ said

    Ναι, μόνο για την οριστική.

    Ως προς το # γιατί να μείνει το “πάραξα” (η οριστική αορίστου) εκτός νυμφώνος; # :

    Θεωρητικά φαίνεται να μπορεί να εισέλθει στον νυμφώνα.
    Νομίζω, όμως, ότι δεν έχει έλθει ακόμα η ώρα του. Η γλωσσική ‘πιάτσα’ δεν το σηκώνει.

  94. sarant said

    Αγάλι-αγάλι, που λέτε, θα το δεχτεί κι αυτό, ελπίζω 🙂

  95. Με πολλή προσοχή βάζω ένα δάχτυλο στον ωκεανό της γραμματικής…

    Ο Βοσταντζόγλου είναι άραγε επαρκώς σωστή -και μάλλον προς το συντηρητικό- πηγή της γλώσσας;

    Στο «Αναλυτικόν ορθογραφικον λεξικόν της νεοελληνικής γλώσσης» (έτσι ακριβώς και με τα «ν» ο τίτλος!) παρουσιάζει για τον αόριστο του παράγω ακριβώς αυτούς τους «βδελυρούς» τύπους στη δημοτική.
    Έχει άραγε σημασία ότι το βιβλίο πρωτοεκδόθηκε το 1967;

    Και για να μην κάνω χωριστή ανάρτηση. Γιατί Νίκο η χρήση εκ μέρους σου λατινικής φράσης (vita brevis) προκειμένου για καθαρά ελληνικής προέλευσης φράση;

  96. sarant said

    Ναι, αλλά το βάζεις σε άλλο νήμα.
    Χωρίς λόγο, ίσως υποσυνείδητα να σκέφτηκα ότι αν βάλω «θα ήθελα να ασχοληθώ αλλά ο βίος βραχύς» ίσως να μη φαινόταν ότι είναι ρητό. Ίσως.

  97. Ρητό; Δεν ήτο αφορισμός με τον οποίο ξεκίνησε ο Ιπποκράτης το «Περί Ανέμων και Υδάτων» του; (Η τέχνη μακρά, ο βίος βραχύς ο δε καιρός οξύς;»

  98. Μαρία said

    97
    http://remacle.org/bloodwolf/erudits/Hippocrate/aphorismes1.htm

  99. Ευχαριστώ τα μάλα, Μαρία. Ώστε… «κενεαγγείη» όταν μας ρουφάνε το αίμα;
    Συμφωνώ πατριωτικώς με τον Νεοκίδιον, αν και, πιο αριστοτελικώς εγώ, τα καθ’ έλξιν τα ωνόμαζα (κοραΐστικη χρονική αύξησις) «αναλογικά σφάλματα», ή «κατ’ αναλογίαν προς… ». Ομοίως λοιπόν κατα κοινωνικήν έλξιν, Νικοκύρη, το «πάραξε», από την εν καφενείω κοινωνίας προσταγήν… «άραξε!».
    Εύηχον ήγουν το ήγαγε! Βάρα, αγά μου, να παραγάγω!

  100. Θρασύμαχος said

    Αν σας ξενίζει η «ρύθμιση οφειλών προς τις τράπεζες εργαζομένων που θίγονται από τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου», που στο κάτω-κάτω της γραφής έχει τα ελαφρυντικά του προφορικού λόγου, δείτε και έναν επίσημο τίτλο άρτι κατατεθέντος νομοσχεδίου: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/K-ARXEO-eis.pdf «επιβολή εισαγωγικών περιορισμών σε κατηγορίες αρχαιολογικού και βυζαντινού εκκλησιαστικού εθνολογικού υλικού μέχρι και τον 15ο αιώνα μ.Χ. της Ελληνικής Δημοκρατίας». Συντακτική-πραγματολογική απορία: πότε πρόλαβε και πέρασε ο «15ος αιώνας μ.Χ. της Ελληνικής Δημοκρατίας»;;;

  101. sarant said

    Ωχ, πολύ ωραίο παράδειγμα αδέσποτης γενικής!

  102. Θρασύμαχος said

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=321890
    Πυρακτωμένα τα δακτυλικά αποτυπώματα τούτης της φαγέδαινας … 1.700.000 Αγγλοι οδηγούνται σε ανήλιαγες ράμνες ανεργίας … Οσο ναρκισσευόμενα βαυκαλίζεται να δοξάζεται στο κοινωνικοπολιτικό εικονοστάσι, διεκδικώντας επάξια μόνιμο στασίδι στη χορεία των ουραγών των εξελίξεων … Κάθε φορά που συνδιαλέγομαι με τον εαυτό μου, έρχεται ειρωνικός ο Καβάφης με τον ανείπωτο δραματικό πολιτικό-ποιητικό του οίστρο …

  103. sarant said

    Αυτό το «κάθε φορά που συνδιαλέγομαι με τον εαυτό μου» προσφέρεται για ωραίες ατάκες.

  104. Θρασύμαχος said

    103: να δεις που αυτός είναι ικανός να καλεί τον εαυτό του και στο τηλέφωνο

  105. Νέο Kid Στο Block said

    Φίλοι αρκυωρόντες, πρέπει πάντως-αν μη τι άλλο- να παραδεχτούμε ότι ο καθηγητής/(άλλες ιδιότητες) συνδιαλέχθηκε με τον εαυτό του μετά το εδώδιμο 🙂 πρόγκημα και καπούτ ο ψευδοπολύβιος ,έτσι;
    Αυτή τη φαγέδαινα, δεν πρέπει να τη λέει πλέον ούτε εβδομηκοντούτης Ιατρός…:-)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: