Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Αρχολίπαροι και σπουδαρχίδες

Posted by sarant στο 4 Νοέμβριος, 2011


Φανερά χολωμένος που δεν του προτάθηκε να συμμετάσχει σε κυβέρνηση εθνικής ενότητας ή σωτηρίας, ο ηγέτης του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης έκανε σήμερα μια δήλωση που προκάλεσε άφθονο γέλιο αλλά και έστειλε πολύ κόσμο στα λεξικά:

Ο ακροδεξιός γελωτοποιός είπε: «Αν τα παιδιά της Βοστώνης, ο κ. Παπανδρέου πάψει να φαντάζει ως αρχολίπαρος και ο κ. Σαμαράς ως σπουδαρχίδης, ο τόπος δε θα δει προκοπή». Ακόμα κι αν κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς σημαίνουν οι λέξεις αυτές, είναι φανερό ότι ο Καρατζαφέρης ξέχασε ένα «δεν», διότι φαντάζομαι θα ήθελε να πει πως ο τόπος δεν θα δει προκοπή αν τα παιδιά της Βοστώνης δεν σοβαρευτούν.

Αλλά τι σημαίνουν αυτές οι σπάνιες λέξεις που έμαθε σήμερα ο πρόεδρος του Λάος; Τι είναι αρχολίπαρος και τι σπουδαρχίδης;

Ο αρχολίπαρος δεν υπάρχει στα νεότερα μεγάλα λεξικά (ΛΚΝ και Μπαμπινιώτη). Στον Δημητράκο θα βρούμε πως είναι «αυτός που ποθεί σφοδρά την εξουσία» αλλά και «ο ευτελώς πρόθυμος προς τους κατέχοντες την εξουσία». Φαντάζομαι πως ο Καρατζαφέρης χρησιμοποίησε τη λέξη με την πρώτη έννοια, αν και κάποιοι θα θεωρούσαν πως και η δεύτερη ταιριάζει.

Η λέξη αρχολίπαροςδεν εμφανίζεται σε κείμενα της κλασικής αρχαιότητας, αλλά πρέπει να λεγόταν και τότε γιατί την αποθησαύρισε ο Σουητώνιος, ο γνωστός Ρωμαίος συγγραφέας που έγραψε τις βιογραφίες των αυτοκρατόρων, ο οποίος έχει επίσης συντάξει μια ενδιαφέρουσα συλλογή με αρχαιοελληνικά μπινελίκια (Περί βλασφημιών και πόθεν εκάστη) και εκεί λέει ότι αρχολίπαρος είναι (συγνώμη για το πολυτονικό): ὁ λιπαρῶν ἵνα ἀρχῆς τύχῃ· ἢ ὁ ἐκ τοῦ ἄρχεινλιπαινόμενος· ὁ αὐτὸς καὶ ἀρχογλυπτάδης ἤγουν ὡσπερεὶ γλύφων τὰς ἀρχάς. Αυτός λοιπόν που παρακαλάει να ανέβει στην καρέκλα αλλά και αυτός που κονομάει από την εξουσία.

Το β’ συνθετικό του αρχολίπαρος το βρίσκουμε στο ρήμα εκλιπαρώ, που ανάγεται στο αρχαίο λιπαρώ «παρακαλώ θερμά, επιμένω, ικετεύω».

Όσο για τον σπουδαρχίδη, η λέξη αυτή χρησιμοποιείται κάπως, και μάλιστα την έχει λημματογραφήσει και ο Μπαμπινιώτης, που έχει στο γενικό λεξικό του και τον σπουδάρχη («αυτός που επιδιώκει αξιώματα») και τον σπουδαρχίδη («νεαρό άτομο που με κάθε τρόπο επιδιώκει την απόκτηση θέσεων»). Ο σπουδαρχίδης εμφανίζεται και σε κλασικά κείμενα («πολίτης χρηστός, ου σπουδαρχίδης» αυτοχαρακτηρίζεται ο Δικαιόπολης στους Αχαρνείςτου Αριστοφάνη, ότι δηλαδή δεν ζητάει αξιώματα και θέσεις, αλλά έχει πήξει στο γερμανικό νούμερο: ἀλλ’ ἐξ ὅτου περ ὁ πόλεμος, στρατωνίδης, σὺ δ’ ἐξ ὅτου περ ὁ πόλεμος, μισθαρχίδης).

Βέβαια, η διάδοση του σπουδαρχίδη στα νεότερα χρόνια δεν οφείλεται στη χρήση του από τον Αριστοφάνη (και αργότερα από πατέρες της εκκλησίας όπως ο Βασίλειος) αλλά επειδή παραπέμπει στον αρχίδη!  Αν δεν με γελάει το θυμητικό μου (είναι κι αυτός ο Αλοΐζιους που κάνει θραύση…) τον χαρακτηρισμό τον λάνσαρε τα τελευταία χρόνια ο Κ. Γεωργουσόπουλος, όταν σε έναν καβγά από τις στήλες των Νέων, γύρω στο 1987, είχε αποκαλέσει «σπουδαρχίδη» τον Λάκη Λαζόπουλο -ίσως η αιτία του καβγά να ήταν το ανέβασμα της Λυσιστράτης. Μετά ο χαρακτηρισμός άρεσε και τον επανέλαβαν κι άλλοι, διότι είναι ένας κουτοπόνηρος τρόπος για να βρίσεις κάποιον χωρίς να τον βρίσεις και ταυτόχρονα να περάσεις και για αρχαιομαθής. Όπως είχε γράψει κάποιος στο Αντί, λες τον αντίπαλό σου σπουδαρχίδη, κι αν αυτός σου επιστρέψει τον χαραχτηρισμό χωρίς σπουδή, του κάνεις μήνυση!

Να προσεχτεί πάντως ότι ο σπουδαρχίδης, κανονικά, μόνο νεαρά άτομα μπορεί να χαρακτηρίζει -όταν ο Γεωργουσόπουλος είχε αποκαλέσει έτσι τον Λαζόπουλο, ο Λ.Λ. μόλις είχε περάσει τα τριάντα. Τον Σαμαρά τζόβενο δεν τον λες, αλλά ποιος σας είπε ότι ο Καρατζαφέρης ξέρει τη σημασία των λέξεων που χρησιμοποιεί προς εντυπωσιασμό; Αυτός τάχα δεν είχε πει και για εδώδιμους τρομοκράτες και ότι η Ελλάδα… ασκεί επικυριαρχία στη Θράκη;

Advertisements

158 Σχόλια to “Αρχολίπαροι και σπουδαρχίδες”

  1. Immortalité said

    Τελικά, μόνο πότε θα πεθάνω δεν ξέρω 🙂

    Νίκο για να πω την αμαρτία μου δεν ήξερα καμία από τις δύο και νόμιζα ότι ο Αρχηγός έκανε γλωσσοπλαστικές ασκήσεις. Για τη δεύτερη λέξη λοιπόν υπέθεσα (και σοκαρίστηκα) ότι εννοεί πως ο Σαμαράς είναι αποτέτοιος που κάνει τον σπουδαίο. 😳 και έψαχνα να βρω τι εννοούσε με τον αρχολίπαρο…

  2. ο Μήτσος said

    Εδώ τα βρήκε και τα δύο… http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%82

  3. Χαράλαμπος said

    Ούτε εγώ τις ήξερα τις λέξεις γι’αυτό και όταν διάβασα τις δηλώσεις «έτρεξα» στο ιστολόγιό σας κι έκανα ανανέωση κάθε πέντε λεπτά. Ήμουν σίγουρος πως θα μου λύνατε την απορία. Ευχαριστώ.

  4. Λάμαχε Λαμαρχίδη, στους κατά Σαββόπουλο Αχαρνής του Αριστοφάνη.

  5. aerosol said

    Μα τι αρχοθήρας αυτός ο άνθρωπος!
    [Κλείνοντας και το μάτι στο #2]

  6. pathiasmenosvalkanios said

    Με ξενιζει η λεξη αρχιγλυπταδης προερχομενη εκ του γλυφω.Βεβαιως λειχω αρχα’ι’στι σημαινει γλειφω,αν ενθυμουμαι καλως,Τα λεξιλογικα φωτα σας επιζητω,αγαπητε.

  7. Emphyrio said

    Για την ελλειψη του «δεν» θα φανταζομουν πως (και λογω της αναφορας στην Αμερικη και στην αγγλικη γλωσσα κατ’επεκταση, αλλα και μεσα στο ολο αρχαιοπρεπες κλιμα της αποστροφης του Καρατζατετοιου) ο θυρωρος της πολυκατοικιας μιλουσε με αρχαιο αερα στα πανια του – απεφυγε να χρησιμοποιησει την αρνηση θεωρωντας πως το «παψει» ειναι αρνητικο αφ’εαυτου του… Επικυριαρχησε στην γλωσσα, μ’αλλα λογια.

    Την «αποστροφη» παρτε την οπως θελετε.

  8. Πες αλήθεια, του δίνεις ποσοστά από τα μυθώδη κέρδη του μπλογκ κι αυτός σε αντάλλαγμα σου δίνει θέματα :))

  9. …και ορίστε, με επιβεβαιώνει ο Χαράλαμπος στο 3.

  10. Δεν ήξερα τις λέξεις, αλλά δεν έψαξα να τις βρω· περίμενα υπομονετικά την ανάρτηση και δικαιώθηκα. 😉

  11. sarant said

    3-9-10: Τέτοια λέτε και με κακομαθαίνετε 🙂

    4: Μπράβο, βρε Δύτη, έτσι έλεγε.

    6: Κι εμένα με ξενίζει το γλύφω εκεί, ίσως τελικά να μην είναι τόσο κατακριτέα η σύγχυση του γλείφω/γλύφω

  12. O Καρατζαφέρης μπορεί να μην ξέρει την ακριβή σημασία των λέξεων που χρησιμοποιεί, μπορεί – σαν την Ντόρα κι αυτός – να ποθεί σφόδρα κυβέρνηση εθνικής «ενότητας» μπας και δει τον εαυτό του υπουργό (χαχα), μπορεί να είναι ακροδεξιός και κωλοτούμπας, ωστόσο σάς είναι χρήσιμος αφού σας δίνει υλικό για τις θεματικές περί γλώσσας αναρτήσεις του μπλογκ σας. Σεις, επομένως, δεν πρέπει να απαξιώνετε την …προσφορά του.

  13. Immortalité said

    @11α Και ‘γω το είπα και μάλιστα πρώτη! (αλλά κανείς δε με καταλαβαίνει, φατσούλα στεναχωρημένη)

  14. rodia said

    σπουδολίπαρος και λιπαρχίδης ήθελε να πει. 😉
    (όλα λέγονται ανάποδα σήμερα)

  15. sarant said

    12: Από αυτή την άποψη έχετε δίκιο 🙂 αλλά κι αν έλειπε δεν θα έμενα άεργος, έχει κι άλλους…

    13: εμ, ποιος σου είπε να είσαι περίπλοκη;

    Είπε στο φέισμπουκ ένας φίλος ότι ο σπασαρχίδης έμαθε τον σπουδαρχίδη.

  16. voulagx said

    Μπερδευτηκα … ο ΔτΝ που εγινε υπουργος Ναυτιλιας τι ειναι; αρχολιπαρος ή σπουδαρχιδης; 😕

  17. Voulagx, ο Δύτης είναι άξιος.

    (Έπρεπε να υπερασπιστώ την κυβέρνησή «μου»)

  18. voulagx said

    # Η απορια μου ειναι εγκυκλοπαιδικης φυσεως, αγαπητε Τσαλαπετεινε! 🙂 Ψηφιζω ολοψυχα την κυβερνηση «σου»!

  19. Voulagx, η ψήφος εμπιστοσύνης σου με τιμά ιδιαίτερα και φυσικά είμαι βαθύτατα συγκινημένος. 😉

  20. NM said

    Θυμάμαι ότι και πριν τη διένεξη Λαζόπουλου – Γιωργουσόπουλου, είχε χρησιμοποιηθεί η λέξη «σπουδαρχίδης», από τον Γιώργο Βότση, στην Ελευθεροτυπία του 1982 ή 83, ως χαρακτηρισμός του μακαρίτη του Γεννηματά.
    Το αρχικό άρθρο ήταν πολύ κριτικό σε κάποια ενέργεια του τότε υπουργού και Νο2 στο ΠΑΣΟΚ. Ηταν φανερό ότι η λέξη δεν κόλλαγε και πολύ στο κείμενο αλλά ότι είχε μπεί με την ελπίδα ότι ο Γ.Γεννηματάς δεν θα άνοιγε λεξικό και θα «τσίμπαγε» θεωρώντας τη υβριστική, λόγω της κατάληξης σε –αρχίδης.
    Ο Γεννηματάς πράγματι τσίμπησε το δόλωμα και απάντησε με ανάλογη επιστολή που έστειλε στην εφημερίδα.
    Ο Βότσης και ο Φυντανίδης έσπευσαν βέβαια να δημοσιεύσουν την απάντηση μαζί με ένα νέο άρθρο κόλαφο, με το οποίο κατηγορούσαν το υπουργό, εκτός από πολιτικά ανεπαρκή και σαν αγράμματο. Θριαμβολογούσαν μάλιστα λέγοντας ότι είχαν προβλέψει τη θυμική αντίδρασή του και ότι αυτή ήταν και μια επιπλέον απόδειξη πολιτικής ανικανότητας.
    Η ιστορία συνεχίστηκε με σειρά επιστολών εκατέρωθεν.
    Δυστυχώς δεν έχω τα φύλλα της εφημερίδας στη διάθεσή μου και γράφω όπως τα θυμάμαι.
    Σίγουρα όμως τη γουστόζικη αυτή ιστορία θα τη θυμούνται καλά οι Βότσης και Φυντανίδης και καλό θα ήταν να μας θυμίσουν τις λεπτομέρειές της.

  21. akindynos said

    Τον σπουδαρχίδη τον είχε χρησιμοποιήσει και ο Γιώργος Βότσης σε κάποια ανταλλαγή πυρών με το Βήμα, μάλλον με τον Ψυχογιό. Το θυμάμαι γιατί ο Γ.Β. είχε ειρωνευτεί την αντίδραση για τη λέξη.

  22. akindynos said

    Οπς, μαζί γράψαμε αλλά τα θυμόμαστε διαφορετικά.

  23. Πάντως μου φαίνεται απίθανο να έκατσε να βρήκε αυτές τις λέξεις ο Καρατζαφέρης. Πιο πολύ μοιάζει με δουλειά του γεροΠλεύρη.

  24. Προσυπογράφω το «ακροδεξιός γελωτοποιός» και το «ποιος σας είπε ότι ο Καρατζαφέρης ξέρει τη σημασία των λέξεων που χρησιμοποιεί προς εντυπωσιασμό;» του αρχικού κειμένου. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, όχι μόνο δεν ξέρει τη σημασία των λέξεων που χρησιμοποιεί προς εντυπωσιασμό, αλλά μάλλον δεν ήξερε καν τις ίδιες τις δύο αυτές λέξεις που είπε για να εντυπωσιάσει. Άλλωστε, αυτή η άγνοια προκύπτει και από το ερώτημα: «Αλλά τι σημαίνουν αυτές οι σπάνιες λέξεις που έμαθε σήμερα ο πρόεδρος του Λάος;». Ας ληφθεί υπόψη και η γενικότερη γλωσσική του συγκρότηση -εδώ παραπέμπω στο δηκτικό άρθρο «Σφραγίδα γνησιότητας» του Στέφανου Κασιμάτη: http://periglwssio.wordpress.com/2010/10/21/karatzaferis/ Κάποιος λοιπόν του τις είπε αυτές τις λέξεις. Κάποιος που μάλλον ομοίως αγνοεί ότι ο σπουδαρχίδης, κανονικά, μπορεί να χαρακτηρίζει μόνο νεαρούς. Ποιος άραγε; 🙂

  25. τὸ ἀρχολίπαρος τὸ εἶχε φέρει στὴν ἐπικαιρότητα ὁ Πολύδωρας κάπου τὸ 2007 ἂν θυμᾶμαι καλῶς ({υπηρετοῦσα τότε). κατὰ τἆλλα δὲν βρίσκω τὴν δήώσι ἀστεία, θὰ ἔλεγα μάλιστα ὅτι συμφωνῶ.

  26. Κι αν σου αρέσουν οι μικρές αρχές και όχι οι μεγάλες, λέγεσαι αρχιδολίπαρος;

    Αριστοφ. ΊΌρνιθες 1111: κἂν λαχόντες ἀρχίδιον εἶθ’ ἁρπάσαι βούλησθέ τι

    Δημοσθ. Περί του στεφάνου 261: ἐπειδή γ’ ἐνεγράφης, εὐθέως τὸ κάλλιστον ἐξελέξω τῶν ἔργων, γραμματεύειν καὶ ὑπηρετεῖν τοῖς ἀρχιδίοις.

  27. @25: Καλά, αλίμονο.

  28. […] Πηγή: https://sarantakos.wordpress.com/2011/11/04/arxospoud/#more-5269 […]

  29. sarant said

    20-21: Δεν το θυμάμαι, αλλά έτσι θα είναι που τα λέτε 🙂

  30. ὅταν μετὰ τὶς ἀνεπανάληπτες παλινῳδίες τοῦ ΓΑΠ αὐτὸ ποῦ βγαίνει ὡς συμπέρασμα τῶν ἡμερῶν εἶναι ὅτι ὁ Καρατζαφέρης εἶναι γελωτοποιός ἔχω τὸ δικαίωμα νὰ ὑποψιάζωμαι ὅτι ὅλο τὸ ἄρθρο γράφτηκε μόνο καὶ μόνο χάριν αὐτῆς τῆς φράσεως. λυπούμαι, Δέσποτα, ἀλλὰ αὐτὴ εἶναι ἡ ἐντύπωσί μου, καὶ ξέρεις ὅτι δὲν φείδομαι ἐπαίνων ὅταν μοῦ βγαίνουν.

    τελευταία σειρά:

    http://www.madata.gr/epikairotita/politics/8715.html

  31. Πάντως ο ίδιος ο Καρατζαφέρης σίγουρα δεν είναι Αγαθαρχίδας. Μάλλον προς Αρχίδαμο τον κόβω…

  32. sarant said

    Κορνήλιε, δεν έγραψα το άρθρο για να πω «ακροδεξιό γελωτοποιό» τον Καρατζαφέρη, το έγραψα επειδή υπήρχε το γλωσσικό ενδιαφέρον -και ο ΓΑΠ μπορεί να έγινε καταγέλαστος αλλά δεν κάνει για γελωτοποιός. Πρόσεξε γιατί υπό το κράτος της συγκινήσεως έβαλες περισπωμένη στο αναφορικό «που».

  33. δίκαιο ἔχεις γιὰ τὴν περισπωμένη, ἀλλὰ δὲν εἶμαι πιὰ συγκινημένος. μᾶλλον ἀηδιασμένος εἶμαι (ὄχι μὲ σένα ἐννοεῖται).

  34. Μπουκανιέρος said

    20-21 Κι εγώ απ’ το Βότση το είχα μάθει, η κόντρα ήταν με το Γεννηματά.

    (ένας αστερίσκος στο 11γ: θα σου πω αργότερα)

  35. Μαρία said

    32 Ο τίτλος θα έπρεπε να είναι «οι αρχολίπαροι, οι σπουδαρχίδες και οι καλτσοδέτες», για μεγαλύτερη αηδία.

  36. π2 said

    Ο σπουδαρχίδης (και ο σαββοπουλικός Λάμαχος Λαμαρχίδης του Δύτη) μου θύμισαν κάτι που πέτυχα στο τουίτερ:

    Εθνική κυριαρχίδια.

  37. sarant said

    35: Καλτσοδέτες;

  38. Κασσάνδρα said

    Αν τις λέξεις διάλεξε ο πατήρ Πλεύρης ,εννοούσε και «μειράκιον» .Διπλά μειωτικό για τον Σαμαρά.
    Το αρχολίπαρος, πρώτη φορά το άκουσα και ήμουν σίγουρη ότι θα μάθω γι αυτήν από τον νοικοκύρη.

  39. Immortalité said

    @37 Συναδελφικές αβρότητες

  40. Μαρία said

    37 Γούγλισε «μωρή καλτσοδέτα».

  41. http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=182726 ἀπάντησι στὴν προτελευταία ἐρώτησι

  42. μετὰ τὴν ἀντιρρατσιστικὴ καὶ ἀντισεξιστικὴ ἀποστροφὴ τοῦ Ξυνίδη στὴν Καϊλῆ ἡ Ἕνωσι γιὰ τὰ Δικαιώματα τῶν Γυναικῶν κάτω Παναγίτσας, τὸ Παραουτήριο τῶν Συμφωνιῶν τοῦ Μπρεζίνσκι καὶ Ἡ Γενικὴ Γραμματεία Ἰσότητας ἀπένειμαν τὰ σχετικὰ εὔσημα στὸ στέλεχος τοῦ ΠΑΣΟΚ.

  43. physicist said

    #39, #40. Είναι της μόδας να μη μπαίνουν πλέον διαλυτικά;

  44. sarant said

    Ευχαριστώ για την καλτσοδέτα, δεν ήξερα ότι λέγεται κάτι τέτοιο.

    43: Πού διαλυτικά;

  45. physicist said

    #43. Στο όνομα της όμορφης βουλευτίνας όπως το γράφουν τα μπλογκ στα οποία μας παραπέμπουν οι δύο κυρίες παραπάνω.

  46. sarant said

    Α, εντάξει 🙂

  47. Μαρία said

    44 Μπορεί να ξέρει ο εσπεκταδόρ, κι εγώ δεν το έχω ματακούσει.

  48. Κρητικός said

    Γράφεις, Νίκο: «…Όπως είχε γράψει κάποιος στο Αντί, λες τον αντίπαλό σου σπουδαρχίδη, κι αν αυτός σου επιστρέψει τον χαραχτηρισμό χωρίς σπουδή, του κάνεις μήνυση!»

    Κι όμως αυτός που το ‘γραψε στο ΑΝΤΙ δεν είχε δίκιο. Το λεξικό Σούδα στο λήμμα «Αρχίδιον» αναφέρει: «υποκοριστικώς η αρχή. Αριστοφάνης (Όρν. 1111) «καν λαχόντες αρχίδιον, είτα βούλησθ’ αρπάσαι τι» «.

    Κι ακόμα, στο Λεξικό του Φωτίου (Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως) αναφέρεται: «Αρχίδια, τας Αρχάς υποκοριζόμενοι λέγουσιν».

    Αυτό σημαίνει πως αν δεχτείς μήνυση από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης λόγου χάριν, επειδη τον αποκάλεσες «αρχίδιον» το Δικαστήριο θα σε απαλλάξει γιατί εσύ θα ισχυριστείς πως το είπες με την έννοια που δίνει στη λέξη ο «ιερός» Φώτιος και το λεξικό Σούδα.

    Και μια κι «αρχιδολογούμε», να μην ξεχάσουμε και τον Αγαθαρχίδη τον Κνίδιο, ο οποίος εκτός από φιλόσοφος, φυσιοδίφης κι επιστήμονας θα πρέπει να ήταν και πολύ περήφανος για το όνομά του.

  49. Xara said

    Την συγνώμη για το πολυτονικό δεν κατάλαβα στο άρθρο… τεσπα.. ο καθένας στο μπλογκ του αρχολίπαρος και σπουδαρχίδης…!!!

  50. YOSEF22ADAR said

    Τι εχεις Νικοκύρη με τους συμπαθεις γελωτοποιους
    και τους συγκρινεις με τον ανακυβιστή ?

  51. sarant said

    49: Συγνώμη ζητώ διότι αν δεν βιαζόμουν/βαριόμουν δεν θα έβαζα πολυτονικό, το οποίο για σύντομα αποσπάσματα δεν είναι αναγκαίο και επιπλέον δεν εμφανίζεται σε όποιον βλέπει το κείμενο από μηχανήματα που δεν μπορεί να αλλάξει τις ρυθμίσεις τους.

  52. Χρηστος Κ. said

    «Εκτός ελέγχου η Κ.Ο του ΠΑΣΟΚ, με τους διαλόγους στην Κ.Ο να έχουν καμία σχέση με πολιτικό διαλόγο και δημοκρατία. Οι βουλευτές διαμαρτύρονταν, καθώς δεν τους δινόταν ο λόγος, με την Έυα Καιλή, να ρωτάειι γιατί δεν της δίνεται ο λόγος και τον Σωκράτη Ξυνίδη να απαντάει :»Σιγά την καλτσοδέτα!»
    Οι βουλευτές έξαλλοι διαμαρτύρονται πως αυτό είναι ντροπή και δεν είναι δημοκρατία! «ο κόσμος ξέρει τι είνια ντροπή και τι είναι δημοκρατία»
    Λίγο πιο κει κορυφαίος υπουργός βλέπει την Παναρίτη να αποχωρεί από μπροστά του και να ψελλίζει βλέποντας την :
    «Που πάει αυτό το μ..ι; Δεν ντρέπεται καθόλου; Την βγάλαμε και βουλευτίνα! ‘Εχει και άποψη;»
    Απίστευτη εικόνα διάλυσης!» Απο parapolitika.gr

  53. […] Πηγή: https://sarantakos.wordpress.com/2011/11/04/arxospoud/#more-5269 […]

  54. laskaratos said

    Να προσθέσω πως ο μακαρίτης ο Ιωάννης Ζίγδης (1977), όταν έβλεπε τους βουλευτές του (ΕΔΗΚ) σταδιακά να φυλλοροούν προς τη ΝΔ (Αθ.Κανελλόπουλος κλπ), ανάμεσα στις βρισιές με τις οποίες τους περιέλουζε (αργυρώνητοι κλπ) ήταν και το «αρχολίπαροι».

  55. Immortalité said

    Κι άλλη άγνωστη λέξη σήμερα το ΛΑ.Ο.Σ., ο Κιλτίδης είπε τον πρωθυπουργό ολερικό ή κάπως έτσι δεν το πιασα ακριβώς.

  56. Μαρία said

    55 Μήπως ολετήρα;

  57. ολετήρα τον είπε

  58. Αλλά το καλό ήταν στο Βήμα, χτες.

  59. sarant said

    Το διόρθωσαν, πάντως -αλλά το θέμα αξίζει ειδικό άρθρο.

  60. Immortalité said

    Και τι θα πει ρε παιδιά ολετήρας;

    @58 Αφου το συγκρότημα έχει σαφείς γλωσσικές θέσεις τι ξαφνιάζεσαι; 🙂

  61. Μαρία said

    60 Το ξέρουμε οτι είσαι μικρή αλλά υπάρχει και η θεία γούγλη.

  62. sarant said

    Μέχρι στιγμής πάντως, χαμένος στο διάστημα ο Γαπ.

  63. sarant said

    Αμ δεν σπάει μόνο ταμπού: να φύγουμε από τις παραδόσεις του βυζαντινισμού και να πάμε στις παραδόσεις της άμεσης δημοκρατίας (είπε για το δημοψήφισμα).

  64. ΓΑΠ μὲ χαλμύδα ἀ λὰ μανιέρ ντὲ Βεργῆς. Ἔ ὄχι καὶ δὲν κάνει γιὰ γελωτοποιός! Ὁ Καλαμούκης πρέπει ν’ἀρχίσῃ νὰ φοβᾶται ὅτι θὰ μείνῃ ἄνεργος.

  65. pathiasmenosvalkanios said

    Καταστροφευς,εξολοθρευτης,Immortalite…

  66. sarant said

    «Όταν πάντως σταθεροποιηθεί η κατάσταση», είπε, σε καμιά δεκαπενταριά χρόνια, «θα πάμε άμεσα για εκλογές».

  67. Εγώ τον σπουδαρχίδη τον άκουσα (διάβασα) πρώτα στον Ζουράρι. Νομίζω ότι στο βιβλίο του «Χέσαιτο ει μαχέσαιτο» έχει ένα κείμενο με τίτλο «Κράξτε τον σπουδάρχη και τον σπουδαρχίδη».

  68. ἔ, ὀλετὴρ δὲν εἶναι καὶ τόσο σπάνια λέξι.

  69. #64 ἄκουσα δὲ ἰδίοις ὠσὶ τὸν Σπηλιωτόπουλο νὰ λέῃ: «ὅπως εἶπε καὶ ὁ Καραμαζόφ…».

  70. Immortalité said

    @ 61 Καλά ντε! Αντί να γράψεις έντεκα λέξεις θα μπορούσες να γράψεις μία 🙂

  71. Ἀπὸ τὸν παπποῦ του κληρονόμησε μόνο ἕνα ῥολόι, ἀπὸ τὸν πατέρα του μόνο ῥητά, τὴν πολιτικὴ ὡς ἐπάγγλεμα δὲν τὴν εἶδε, ἀπὸ ποῦ στὸ διάολο βιοπορίστηκε καὶ βιοπορίζεται;

  72. Immortalité said

    @ 66 Ευχαριστώ 🙂

    @69 Έχεις δίκιο βρε, ψωμοτύρι είναι 🙂

  73. Γυρίζω σπίτι πρὶν ἀπὸ κανένα μισάωρο κι ἀνοίγω ν’ἀκούσω καὶ πρὸς στιγμὴν νόμισα ὅτι ἐπανέφερε τὸ δημοψήφισμα. Εἰλικρινῶς δὲν μπορῶ νὰ τὸν παρακολουθήσω. Ἤ ἐγὼ ἢ αὐτός, ἕνας ἀπὸ τοὺς 2 ὁπωσδήποτε, ἔχει πολὺ μικρὸ δείκτη νοημοσύνης.

  74. sarant said

    Για δείκτη νοημοσύνης δεν ξέρω, αλλά ο άνθρωπος δεν παίζεται!

  75. Μπουκανιέρος said

    11γ γλείφω / γλύφω
    Το θέμα έχει αναφερθεί 3-4 φορές στο μπλογκ αλλά πάντα δεν είχα το χρόνο ή τη διάθεση, ή υπήρχε κάτι πιο ενδιαφέρον για συζήτηση. Έφτασε η ώρα να το πω κι αυτό (ακολουθεί σεντόνι, αλλά αν ήταν σύντομο θα το είχα ήδη πει τις άλλες φορές).

    Το «γλείφω», λέει, δεν ετυμολογείται ακριβώς από το «λείχω» (όπως έχει αναφερθεί, από παραδρομή, σε προηγούμενη κουβέντα εδώ) αλλά από το «εκλείχω». Στην άλλη περίπτωση, το αρχικό γ θα έμενε ανεξήγητο.
    Όλα τα λεξικά που κοίταξα δίνουν την ίδια ετυμολογία, η αρχική πηγή είναι μάλλον ο Φιλήντας: εκλείχω > *κλείχω > *γκλείχω (από συνεκφορά «τον κλείχω») > *γλείχω >γλείφω (το φ από αναλογική επίδραση του «αλείφω»).
    Τώρα, ποιο είναι το πρόβλημα μ’ αυτή την εξήγηση; Αν εξαιρέσουμε την πρώτη αλλαγή, αποβολή του αρχικού άτονου φωνήεντος (που είναι πολύ εύλογη), οι υπόλοιπες είναι μάλλον τολμηρές εικασίες. Στα ουσιαστικά, η συνεκφορά με το –ν της αιτιατικής αλλάζει συχνά το αρχικό σύμφωνο, στα ρήματα όμως κάτι αντίστοιχο είναι (αν δεν κάνω λάθος) πολύ σπάνιο. Εγώ τουλάχιστον θα ήμουν αρκετά δύσπιστος αν μου έλεγαν ότι κάποιο ρήμα όπως το «κλέβω» έγινε «γλέβω» μέσα από μια ανάλογη διαδικασία. Η τελευταία αλλαγή, πάλι, είναι εξαιρετικά εικοτολογική: με το επιχείρημα του «κατ’ αναλογίαν» μπορούμε να δικιολογήσουμε οποιαδήποτε μετατροπή (πάντα θα βρίσκεται κάποια κατάλληλη λέξη για να της αποδώσουμε «αναλογική επίδραση») και να υποστηρίξουμε τον οποιοδήποτε πορτοκαλισμό.
    Κι αν πάλι δέχεστε ολόκληρη την ετυμολογική εξήγηση του Φιλήντα, μέχρι εδώ, γιατί στην τελευταία μετατροπή να πούμε ότι έχουμε αναλογική επίδραση του «αλείφω» και όχι αναλογική επίδραση του «γλύφω», που μοιάζει και περισσότερο; Στην περίπτωση αυτή (υποθετική όσο και η άλλη), αντί να πούμε ότι το «γλείχω» έγινε «γλείφω» από αναλογική επίδραση του «γλύφω», θα μπορούσαμε ασφαλώς να πούμε ότι το (υποθετικό, θυμίζω) «γλείχω» ταυτίστηκε με το (πραγματικό, οπωσδήποτε) «γλύφω», καθώς τα σημασιολογικά τους πεδία δεν ήταν και τόσο απομακρυσμένα.

    Για να το πιάσουμε τώρα από αλλού: υπάρχουν μερικές περιπτώσεις που (αν πιστέψουμε τη διάκριση ανάμεσα σε «γλείφω» και «γλύφω») δεν ξέρουμε με ποιο απ’ τα δύο ρήματα έχουμε να κάνουμε. Π.χ. «η θάλασσα γλ*φει το βράχο» – όπου, μεταφορικά, η θάλασσα «λείχει» το βράχο, αλλά απ’ την άλλη τον γλύφει (τον λαξεύει, δηλ. τον διαβρώνει) στην κυριολεξία.

    Τα υπόλοιπα, δηλ. τις παρουσίες του «γλύφω» με τη σύγχρονη έννοια του (δήθεν) «γλείφω» στην αρχαία/παλαιότερη γραμματεία (εδώ κολλάει το 11γ), αλλά και το πότε πρωτοεμφανίστηκε η ορθογραφία «γλείφω» (υποψιάζομαι μετά τον Φιλήντα), ας κάτσουν να τα βρουν οι πιο εργατικοί. Εγώ, απ’ τη μεριά μου, βλέπω εδώ ένα ακόμα επιχείρημα για το πόσο κούφια και παραπλανητική μπορεί να γίνει η ετυμολογική ορθογραφία. Και τελικά (λέω εγώ), ο μόνος λόγος για τη γραφή «γλείφω» είναι να μπορούμε να διορθώνουμε τον άλλο με δασκαλίστικο ύφος, κουνώντας με σοφία το δάχτυλο.

  76. sarant said

    Α, εγώ συμφωνώ σχεδόν με όλα τα παραπάνω. Και γλείφω τα δάχτυλά μου αντί να τα κουνάω.

  77. (Νίκο, το έσβησες εδώ το σχόλιό μου, και το άφησες στο άλλο ποστ για τον ζαχαριάδη 🙂
    Το ξαναβάζω εδώ:

    @24 και για όλους τους θαυμαστές του μποντιμπιλντερά κονφερασιέ εκπαιδευτή μοντέλων Καρατζα-φύρα:

    Ενα ακόμη στιγμιότυπο, που μαλλον πέρασε απαρατήρητο, από την πλούσια γκάμα του κλόουν προέδρου, όπως το περιγράφει ο Κασιμάτης.
    Classic:

    Σημ.: Μετά από αυτό το άρθρο, πρόσεξα ότι ο κολοτούμπας δεν λέει πλέον «νοηματικές διαδρομές» (αγαπημένη έκφραση του προέδρου, ο οποίος συγχέει εννοιολογικά τις λέξεις «νόηση» και «νόημα»…),
    αλλά “νοητικές”.

    Οι οβίδες και ο Οβίδιος

    Στη συζήτηση του νόμου-πλαισίου για τα πανεπιστήμια, ο Αρης Σπηλιωτόπουλος είπε κάποια στιγμή, απευθυνόμενος στον πρόεδρο του ΛΑΟΣ, ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει πλέον τις «οβιδιακές μεταμορφώσεις» του. Ο πρόεδρος είναι γνωστό ότι δεν αφήνει ποτέ τίποτε να πέσει κάτω και, επίσης, ότι λατρεύει τα λογοπαίγνια, όσο και ο Σαίξπηρ, για το ύφος του οποίου ο Σάμιουελ Τζόνσον είχε πει ότι «η αγάπη του για τα λογοπαίγνια ήταν η μοιραία Κλεοπάτρα του, για χάρη της οποίας όχι μόνο θα έχανε το βασίλειό του, αλλά θα ήταν και ευτυχής που το έχασε». Παρομοίως και ο πρόεδρος! Ως ικανός κλασικιστής, μόλις άκουσε να του προσάπτουν το επίθετο «οβιδιακός», έκανε τις απαραίτητες «νοηματικές διαδρομές» (αγαπημένη έκφραση του προέδρου, ο οποίος συγχέει εννοιολογικά τις λέξεις «νόηση» και «νόημα»…), κατέληξε ότι το «οβίδιο» πρέπει να είναι, ας πούμε, υποκοριστικό της οβίδας και είπε:
    – «Δεν ξέρω για οβίδες, αλλά από βλήματα εδώ μέσα άλλο τίποτα».
    Εξοχο δείγμα αυτοσαρκασμού, έστω και αν δεν ήταν αυτή η πρόθεση του προέδρου…

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_26/08/2011_453893

  78. Μαρία said

    75 Η πηγή του Φιλήντα για το εκλείχω πρέπει να είναι ο Κοραής, (το είχα κοιτάξει κι εγώ παλιότερα, μόλις τον βρω θα τον κοτσάρω). ο οποίος όμως αργότερα διορθώνει το γλείφω σε γλύφω παρομοιάζοντας τη γλώσσα με γλυφείον.
    Βέβαια αυτό οδηγεί σε κάποιο μπέρδεμα μεταξύ τοκογλύφου και αιδοιολείκτη αλλά τι να κάνουμε 🙂

  79. Μαρία said

    78 Κοραής:
    http://tinyurl.com/5ufo53d

  80. sarant said

    Μπράβο Μαρία!

  81. Μπουκανιέρος said

    Α, Μαρία σ’ ευχαριστώ, δεν το ήξερα (ακυρώνεται λοιπόν η υποψία μου για «μετά τον Φιλήντα»).
    Όσο για την κατάληξη του 78, υποψιάζομαι ότι είχες αρχίσει να διαβάζεις και την επόμενη σελίδα (716) του Κοραή. 🙂

  82. Μπουκανιέρος said

    74 και πριν:
    Όσο για το άλλο, το θέμα της ημέρας, τι λυσσάξατε να καταλάβετε; Ούτε κι εγώ κατάλαβα, σημασία έχει που κατάλαβε ο σωστός αριθμός αυτών που έπρεπε να καταλάβουν.

  83. Μαρία said

    81 Χα, χα, αυτά τα έχει καλύτερα ο Χαριτωνίδης. Ο πιο γνωστός αρχαίος, όχι τοκογλύφος, ήταν ο Αριφράδης.
    Ο Κριαράς στο γλείφω παραπέμπει στο θησαυρό του Γεράσιμου Βλάχου ( τον αναφέρει στο τέλος κι ο Κοραής), που υπάρχει στην ανέμη αλλά βαριέμαι να τον ψάξω.

  84. Μπουκανιέρος said

    83 Και δεν πήρε τ’ όνομά του μια αθλητική ομάδα, ένας πολιτιστικός σύλλογος, μια τρομοκρατική οργάνωση, κάτι, για να τον τιμήσει;
    Πόσο λίγο ξέρουμε την ιστορία μας, όπως συνηθίζουν να λένε…
    Εκεί να δεις παρομοίωση της γλώσσας με γλυφείο, και με καλλιτεχνικό αποτέλεσμα μάλιστα!

  85. rodia said

    Ενα μεγαλο ευχαριστω σε ολους! μου φτιάχνετε τα βραδια μου 🙂

  86. Μαρία said

    84 Ευκαιρία εκείνη η ακαδημία που καπηλεύτηκε τον Αναπλιώτη ήρωα να μετονομαστεί.

  87. Y. Georgiadou said

    Παιδια, αλλαζω λιγο το θεμα αλλα δεν μπορουσα να κρατηθω και να μη σας το στειλω. Ειναι στα γερμανικα αλλα ευχομαι να μεταφραστει συντομα. Rettet die Würde der Demokratie απο τον JÜRGEN HABERMAS http://www.faz.net/aktuell/feuilleton/euro-krise-rettet-die-wuerde-der-demokratie-11517735.html

  88. Panos said

    Γειά σας. Ωραίο το άρθρο.
    Επειδή έψαξα κι εγώ το λεξικό για τις συγκεκριμένες λέξεις, το αρχολίπαρος το βρίσκω στη β’ έκδοση του Μπαμπινιώτη ως εξής:

    αρχολίπαρος (Ο) (αρχαιοπρ.) πρόσωπο που επιθυμεί πάρα πολύ τα αξιώματα, που επιδιώκει με κάθε τρόπο την εξουσία ΣΥΝ αρχομανής. σπουδαρχίδης -αρχολιπαρία (η) [1890]. αρχολιπαρικός, -ή, -ό [1886] [ΕΤΥΜ μτγν < αρχο- (< αρχη) + -λίπαρος < λιπαρώ «επιθυμώ, επιζητώ» (βλ λ εκλιπαρώ)].

  89. sarant said

    Καλημέρα!

    88: Δεν είχα πρόχειρη τη δεύτερη έκδοση, είχα κοιτάξει την πρώτη.

  90. Νέο Kid Στο Block said

    Εγώ στο δημοψήφισμα ψηφίζω ΟΧΙ !
    Τί; Δε θα γίνει δημοψήφισμα; Μα, το είπε ο πρωθυπουργός. Ε; Ααα!
    Ε, τότε ας κάνει ένα ο Νικοκύρης! Αφού δεν έχει φαγάκι σήμερα… 🙂

  91. sarant said

    Ναι, σήμερα για… τεχνικούς λόγους (έτσι δεν λένε τα έντυπα μέσα; ) δεν ανέβασα άρθρο.

  92. Ηλεφούφουτος said

    Κόλλησα στο ξεκίνημα της ανάρτησης εγώ: «Φανερά χολωμένος που δεν του προτάθηκε να συμμετάσχει σε κυβέρνηση εθνικής ενότητας ή σωτηρίας…»

    Πόθεν προκύπτει ότι δεν του έγινε πρόταση; Από αυτό π.χ.
    http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=323359 δεν προκύπτει κάτι τέτοιο.

    Οι πληροφορίες μου λένε ότι ο ίδιος δεν θέλει να εκτεθεί σε ένα σχήμα χωρίς τη ΝΔ, γιατί θα στείλει όλους τους ψηφοφόρους του στο Σαμαρά.

    Απροπό, είχα παλιά την απορία γιατί ο πατέρας της λαογραφίας δεν ονομάζεται όπως τον λέει ο Σκύλος ΒΚ (31), δεδομένου ότι οι Κνίδιοι ήσαν Δωριείς. Μήπως ξέρει κανένας καρατζαφερικός να μου πει, να ‘χω και κάτι καλό να θυμάμαι από αυτές τις μέρες;

  93. Ηλεφούφουτος said

    Αυτό το είδατε;

    http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=323409

    Ιδίως η κατακλείδα :

    «…δεν είναι η πρώτη φορά που ο Γ. Παπανδρέου και ο Ευάγγ. Βενιζέλος δέχονται αδιαμαρτύρητα ταπεινώσεις σε διαπραγματεύσεις με τους ισχυρούς εταίρους. Οπως και να το κάνουμε, όμως, εκπροσωπούν την Ελλάδα… «

  94. π2 said

    Ηλεφούφουτε (#92), δεν συμμερίζομαι την άποψη πως ο Καρατζαφέρης θα χάσει απο τα μικροπολιτικά νταραβέρια για τη συμμετοχή του στην κυβέρνηση, ακόμη κι αν τελικά συμμετάσχει. Εγώ νομίζω πως είναι κερδισμένος ούτως ή άλλως, καθώς πέτυχε να θεωρείται πλέον το κόμμα του «κανονικό» κόμμα εξουσίας, ζωντανά στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Με τον τρόπο αυτό, ό,τι και να γίνει, κατεδαφίζει το κύριο ανάχωμα που εμπόδιζε μεγάλο ποσοστό της εκλογικής πελατείας της ΝΔ να το ψηφίσει, την αίσθηση δηλαδή των νοικοκυραίων ότι το Λάος είναι ένα ακραίο κόμμα. Νομίζω λοιπόν πως, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, ο Σαμαράς είναι ο χαμένος και πως το Λάος, με τον Μπουμπούκο και τα άλλα μπουμπούκια του, θα το βρούμε μπροστά μας. Αυτό που προσπαθούσε το Πασόκ εδώ και καιρό να κάνει, να πριμοδοτήσει το Λάος ως αντίβαρο στη ΝΔ, το πέτυχε με τη βοήθεια των συγκυριών ο ΓΑΠ.

  95. Ηλεφούφουτος said

    Π2, ναι τα πράγματα έχουν αλλάξει σε σχέση με πριν λίγα χρόνια ως προς τη διεισδυτικότητα του ΛΑΟΣ. Η πριμοδοσία από το ΠΑΣΟΚ μού θυμίζει την πριμοδοσία που έκαναν παλιά οι Γάλλοι σοσιαλιστές για μικροκομματικούς λόγους στο Λεπέν και στο τέλος έφτασαν να βλέπουν τον υποψήφιό τους να μένει εκτός β’ γυρου προεδρικών εκλογών και το Λεπέν να του παιρνει τη θέση.
    Στην Ελλάδα πάντως βοήθησαν πολύ και τα ΜΜΕ. Ακόμα και τον Πλεύρη αυτά τον ανέδειξαν σε ισότιμο συνομιλητή, και μάλιστα διαπλεκόμενοι από αυτούς που προθυμοποιούνται πάντα να εντοπίζουν συγγένειες ανάμεσα στις διάφορες κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες και στην Άκρα Δεξιά. Η ζώνη αποστείρωσης ενεργοποιήθηκε κατά καιρούς μόνο εις βάρος της Αριστεράς.

    Πάντως δεν βλέπω να προκύπτει από πουθενά με σιγουριά ότι δεν τον βολιδοσκόπησαν τώρα για συμμετοχή στην κυβέρνηση.

  96. physicist said

    #94, #95. Ας πρόσεχε η ΝΔ. Το μπάσιμο του ΛΑΟΣ στα σαλόνια είναι κατά κύριο λόγο αποτέλεσμα της γελοιοποίησης της ηγεσίας της και της εκτροπής της σε στάσεις ακραίες και παιδαριώδεις, όχι των μεθοδεύσεων του ΓΑΠ ή της δεξιότητας του Καρατζαφέρη. Το ότι η ΝΔ ενδεχομένως θα αιμορραγήσει προς το ΛΑΟΣ και θα χάσει μετριοπαθέστερους αστούς ψηφοφόρους προς τα εκεί είναι το δίκαιο τίμημα που πληρώνει για τους δικούς της δεξιότροπους λαϊκισμούς. Σιγά μην είναι ο ΑΣ θύμα των συγκυριών και των μεθοδεύσεων του ΓΑΠ — η κούτρα του τα φταίει και κανείς άλλος.

  97. π2 said

    #96. Είμαι ο τελευταίος που θα χαρακτηρίσει τον ΑΣ θύμα των συγκυριών, και μη σου πω τι γνώμη έχω για την κούτρα του. 😛

    Άσχετο, για τους γαλλομαθείς: – Ποιος είναι ο γαλλικός αναγραμματισμός του Papandreou; – nappadeuro.

  98. physicist said

    #97. Θα έγραφα κι εγώ τη γνώμη μου για την κούτρα του αλλά αντικρούει στις αρχές του ιστολογίου περί ευπρέπειας 😛 . Δεν υπαινίχθηκα ότι τον θεώρησες θύμα, είμαι απλώς βαπόρι με τον τύπο και ήθελα να το γράψω!

  99. sarant said

    95: Τα ΜΜΕ βοήθησαν πράγματι τον Καρατζαφέρη, τον προβάλλουν πολύ περισσότερο απ’ όσο αντιστοιχεί στην επιρροή του. Αλλά ότι οι σοσιαλιστές πριμοδότησαν τον Λεπέν στη Γαλλία, από πού τεκμαίρεται; Ότι θέσπισαν περιορισμένη αναλογική και έτσι έβγαλε βουλευτές το 1986;

  100. ΕΙΣ ΝΕΑΡΑΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΝ
    (χαϊκού)

    Μόνο να γουγλίσεις,
    ποτέ να μην τον γλ*ψεις
    τον ολετήρα.

  101. Ηλεφούφουτος said

    99, κάτι μού θυμίζει κι αυτό που λες, αλλά όχι μόνο. Το σπρώξιμο λένε ότι του το είχε κάνει ο Μιτεράν από πιο πριν, μεταξύ άλλων δίνοντας εντολή στην κρατική τηλεόραση να του δίνει βήμα. Δεν του βγήκε δα άδικα το παρατσούκλι «Μακιαβέλι» (του Μιτεράν, εννοώ).

    Θύμα ο Σαμαράς, μπα σίγουρα δεν είναι μια λέξη που του πηγαίνει αλλά αν «μετριοπαθέστεροι αστοί ψηφοφόροι» απ την πολλή μετριοπάθεια στραφούν στο ΛΑΟΣ, τότε είναι πολλές οι κούτρες που αξίζουν δημιουργική γραφή και όχι μόνο αυτή του Σαμαρά.
    Τέλος πάντων, όλα αυτά μου δίνουν και λίγο την εντύπωση ότι πιστεύουμε πως υπάρχουν κάποιοι σοβαρά και φιλότιμα εργαζόμενοι στα κέντρα αποφάσεων ΓαλλοΓερμανίας που προσπαθούν να σώσουν την Ελλάδα και δεν βρίσκουν τη δέουσα ανταπόκριση από τα κόμματα των μετρημένων μετριοπαθών αστικών κομμάτων, πράγμα που απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

  102. #99 ἡ διεισδυτικότητα δὲν εἶναι πάντα ἀνάλογη τῶν ἐκλογικῶν ποσοστῶν. θυμοῦμαι τὸ β μισὸ τῆς δεκαετίας τοῦ ’90 πόσο πολὺ προβάλλονταν οἱ θέσεις του ΣΥΝ. ἂν ἡ ἀριστερὰ προτιμᾷ νὰ ἐκφράζεται μέσῳ κομμάτων διαμαρτυρίας μὲ τὴν λογικὴ ὅλα ἢ τίποτε- πτῶσι τοῦ καπιοταλισμοῦ ἢ τίποτε- προφανῶς τὸν ῥόλο αὐτὸ θ’ἀναλάβουν ἄλλοι -ὄχι ἀριστεροί. κι ἂς κάθεται ἡξ ἀριστερὰ νὰ διαμαρτύρεται ἐπειδὴ τὰ μὴ ἀριστερὰ κόμματα τῆς ἀλάσσονος ἀντιπολιτεύσεως δὲν ἀκολουθοῦν τὴν λογική της- ὁ κόσμος θὰ προχωρήσῃ καὶ χωρὶς αὐτήν.

  103. Νέο Kid Στο Block said

    Μ’αυτό εν Χαϊκού ,για πιπεράτο λιμερίκι, σιορ Τιπού ; 🙂

  104. Καὶ γιὰ τὴν ἱστορία τὸν ὁλετῆρα δὲν τὸν εἶπε ὁ Κιλτίδης, ἀλλ’ὁ Κοραντής ( πρῶτα δήλωσε πὼς κάποιοι τοῦ ἔβαλαν στὸ στόμα αὐτὴν τὴν λέξι).

  105. sarant said

    Νομίζω πάντως πως τον υιοθέτησε τον χαρακτηρισμό. Απροπό, Κορνήλιε, αν γράφεις στη δημοτική, το «ο ολετήρας» παίρνει ακόμα περισπωμένη; (ή, έστω, ο καταβρεχτήρας ή ο ανελκυστήρας).

  106. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    105 Γιὰ κἄποιους (καὶ τὸν Καβάφη) θεωροῦνται τριτόκλιτα (ἄρα ἔχουν τὸ δίχρονο βραχύ) ὅλα τὰ ἀρσενικὰ νῦν πρωτόκλιτα ποὺ προέρχονται ἀπὸ ἀρχαῖα τριτόκλιτα. Κατ᾿ ἀναλογίαν καὶ οἱ ἀκραιφνῶς λαϊκὲς λέξεις, ἢ οἱ νεολογισμοί, ποὔχουν τὴν ἴδια κατάληξη.

  107. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    Ἄλλοι βέβαια ἀκολουθοῦν τὸ παραπάνω, ὄχι ὅμως στὴν ὀνομαστική, ποὺ ἔχουμε τὸ μακρὸ -ας τῶν πρωτοκλίτων (ἐντεταγμένα δηλ. στὴν α’ κλίση γιὰ τὴν ὀνομαστική, παραμένουν ὅμως τριτόκλιτα γιὰ τὶς πλάγιες πτώσεις καὶ τὴν κλιτική).

  108. Επ’ αυτού ας μου επιτραπεί να επαναλάβω κάτι που είχα ξαναπεί εδώ μέσα πέρυσι τέτοιον καιρό:

    «Θυμάμαι μαθητής να γράφω σε έκθεση “οἱ Λουδοβίκοι τῆς Γαλλίας” και να μου το διορθώνουν βάζοντας στους Λουδοβίκους περισπωμένη. Θυμάμαι και επίσημα αναγνωστικά του Δημοτικού, πριν από τη μεταρρύθμιση του Παπανούτσου, να γράφουν “ὁ χειμώνας, τοῦ χειμώνα” με οξεία, αλλά “τὸ χειμῶνα” με περισπωμένη! [Υπήρχε βέβαια method in this madness: σε λέξεις και τύπους αποκλειστικά της νεότερης ελληνικής, όπως «Βυτίνα» και «χειμώνας», ακολουθούνταν η απλούστερη γραφή, αλλά σε όσες λέξεις υπήρχαν αυτούσιες και στην αρχαία, όπως η αιτιατική «χειμῶνα», φυλαγόταν η ιστορική ορθογραφία και τρελαινόταν ο μαθητής – ο οποίος όμως έτσι κι αλλιώς από την Ε’ Δημοτικού άρχιζε να γράφει στην καθαρεύουσα.] Κάτι τέτοια με έχουν πείσει ότι οι τόνοι έπρεπε οπωσδήποτε να καταργηθούν και καλώς καταργήθηκαν με την καθιέρωση της δημοτικής.»

  109. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    Ναί, ὄχι πλάγιες πτώσεις, αἰτιατικὴ ἐννοοῦσα.

  110. Ἀχιλλέας Τζάλλας said

    Εἶναι ἀξιοσημείωτο ὅτι τὸ ’60 ἐφαρμόστηκε ἡ αὐστηρότερη σχεδὸν μορφὴ τοῦ πολυτονικοῦ, πρὶν κἂν παρέλθῃ εἰκοσαετία ἀπὸ τὴν μεγάλη Γραμματικὴ τοῦ ΟΕΣΒ.

  111. sarant said

    Ακριβώς το 108 δείχνει γιατί καλώς καταργήθηκε το πολυτονικό στη δημοτική -εκεί το πήγαινα κι εγώ αλλά ο Άγγελος το (ξανα)είπε πολύ καλύτερα!

  112. @100

    Λες και το ήξερα·
    Ούτε να τον γουγλίσω
    δεν είχα σκοπό.

  113. @102 ὁ κόσμος θὰ προχωρήσῃ καὶ χωρὶς αὐτήν και θα πάει που ακριβώς; Γιατί για μπροστά δεν το βλέπω.

    Συνεισφέρω στη συζήτηση προτείνοντας ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο. (Στάζυ σε κλέβω και δεν ντρέπομαι και καθόλου 🙂 )

    Εδώ και στα γαλλικά

  114. Immortalité said

    (Νίκο στην 4η παράγραφο Στον Δημητράκο θα βρ0ύμε μπερδεύτηκε ένα μηδέν. Ξέρω είμαι παλιοψείρας αλλά τι να κάνω :()

  115. sarant said

    114: Σαμποτάζ των γνωστών κύκλων!

  116. @112: Ντουζ πουάν!

  117. Immortalité said

    @115 Μα δεν αμφέβαλα! 😉

    Να προσθέσω ότι έχει δίκιο ο Κορνήλιος στο 104 δεν ήταν ο Κιλτίδης αυτός που ενέπνευσε τον Τιπού όπως και ο Νίκος στο 105 γιατί όντως υιοθέτησε τον χαρακτηρισμό. Αλλά μιλούσε ο Κιλτίδης προηγουμένως και κάηκα και στο σίδερο εκείνη την ώρα και μπερδεύτηκα.

    @75 Εγώ πάντως μπερδεύτηκα. Τελικά το γλείφω μένει ή απορροφάται από το γλύφω που σημαίνει και τα δύο; 😕

  118. Immortalité said

    @116 Merci maître! 🙂

  119. Μπουκανιέρος said

    113 Εντάξει το γαλλικό, αλλά το άλλο λινκ δε δουλεύει, νομίζω.

    Η «ευρωπαϊκή προοπτική» είναι πια ένα πτώμα που περιφέρεται τελετουργικά και
    η ελιτ της ΕΕ θυμίζει ολοένα και περισσότερο την αριστοκρατία του ancien régime
    – και όχι στις καλύτερες μέρες της.

  120. Μπουκανιέρος said

    117γ Χοντρικά το δεύτερο, κτγμ…

  121. Immortalité said

    @119 Μπουκάν εμένα μου ανοίγει. Θέλει δύο κλικ. Αλλά το ξαναβάζω. δια μέσω και και απευθείας.

    Δεν διαφωνώ καθόλου όμως. Φοβάμαι και για το ό,τι ακολούθησε τις όχι καλύτερες μέρες της.

  122. Immortalité said

    (Όταν έλεγα θέλει δύο κλικ δεν εννοούσα διπλό αλλά ένα ν’ ανοίξει η σελίδα του Στάζυ και ένα στη σελίδα για ν’ ανοίξει της Monde Diplo. Μη με παρεξηγείτε, δεν πάω καλά σήμερα)

  123. γιὰ μένα εἶναι τριτόκλητα καὶ περισπῶνται.

    119 εἶμαι ὑπὲρ τῆς διαλύσεως τῆς ΕΕ ἢ ἔστω τῆς χαλαρῆς παρουσίας της, ἀλλὰ ὅσο
    ὑπάρχει πιστεύω ὅτι ἡ Ἑλλὰς πρέπει νὰ εἶναι μέλος της. προσωπικῶς δὲν σκανδαλίστηκα ἀπὸ τὸ ἀναγγελθὲν δημοψήφισμα, ἁπλῶς τὸ θεώρησα ὑποκριτικό. ἔπρεπε νὰ γίνῃ πολὺ ἐνωρίτερα.

  124. κι ἕνα ἔξυπνο γλωσσοπολιτικὸ σχόλιο ποὺ κυκλοφορεῖ: http://activistika.blogspot.com/2011/11/blog-post_01.html

  125. πάντως ἐπιμένω ὅτι τὸ ἀρχολίπαρος εἶναι πολυδωρικῆς ἐμπνεύσεως, θυμᾶμαι καὶ τότε ἀνοῖγαν λεξικὰ νὰ τὸ βροῦνε.

  126. Μαρία said

    113 Εντάξει αυτό, το γαλλικό εννοώ, θα μπορούσε να το είχε γράψει κι η μαμά του πριν απο 15+ χρόνια απλώς τότε λεφτά υπήρχαν.

  127. Μαρία said

    125 Οι πιο παλιοί το ξέρουν απ’ το Ζίγδη, βλ. σχ.54 κι οι ακόμα παλιότεροι απ’ τη δεκαετία του ’60.
    «Η κυβέρνησις των αρχολιπάρων πρέπει να φύγη» στο πρωτοσέλιδο της Ελευθερίας:
    http://tinyurl.com/5v9jp5y

  128. Immortalité said

    @126 για τη μαμά του Halimi λες;

  129. Μαρία said

    128 Ε ναι.

  130. Immortalité said

    @129 Ίσως ναι. Αλλά αυτό δεν αναιρεί το ότι η αριστερά έχει χάσει την ταυτότητά της.

  131. Κλασσικός (πρώην) δημοσιογράφις ο Καρατζαφέρης, άνοιξε ένα λεξικό, «ενημερώθηκε», έκανε την φιγούρα του και αν τον ρωτήσεις σε μια βδομάδα ούτε που θα θυμάται τις λέξεις

  132. Αντώνης said

    Τις δύο λέξεις πρώτος (τηλεοπτικά) τις είπε ο Ζουράρις.
    Πάντως μπορεί να τον κοροιδεύουμε τον Καρατζαφέρη, αλλά κερδίζει τις εντυπώσεις γιατί δεν έχει ξύλινο λόγο.
    Εκτός και αν μας ενοχλεί που χρησιμοποιεί λέξεις και φράσεις που δεν ανήκουν στο μορφωτικό του υπόβαθρο.
    Την ύστατη στιγμή της πατρίδας τουλάχιστον ως ο περισσότερο νουνεχής φαίνεται.

  133. gryphon said

    132
    Eτσι νομιζω κι εγώ.Οταν ακουσα τίς λεξεις που χρησιμοποίησε ο Καρατζαφέρης προσπαθουσα να θυμηθώ που τίς εχω ξανακουσει.
    Μου ηρθε στο μυαλο ο Ζουραρις και μαλιστα οχι ο ιδιος ακριβώς αλλα ο Ζουραρις του ανεπαναληπτου Μητσικωστα στις εκπομπές που εγραφε τα κειμενα ο Καλαμουκης.Εκει πρεπει να τίς εχω ακουσει.

  134. physicist said

    (Ταιριάζει-δεν ταιριάζει, δεω ξέρω πού αλλού να το ποστάρω)

    http://www.skai.gr/news/finance/article/185403/den-apokleiei-exodo-elladas-apo-eurozoni-o-verner-faiman-/

    Γλωσσικό το θέμα: το άρθρο αναφέρεται στη συνέντευξη του Αυστριακού Καγκελάριου στην εφημερίδα «Εστεράιχ», που δεν είναι βέβαια άλλη από την Österreich, κοινώς Αυστρία. Αν και δεν διαφωνώ εν γένει με τη διατήρηση του τίτλου στη γλώσσα του εντύπου (δεν θέλω π.χ. να διαβάσω για κάποιο άρθρο στους Καιρούς της Νέας Υόρκης ή στη Γενική Εφημερίδα της Φρανκφούρτης), εδώ ο τίτλος «Εστεράιχ» μου φαίνεται αδόκιμος. Δεν ξέρω γιατί, μου θυμίζει εστραγκόν ίσως ή γιατί αυτό το -ράιχ στο τέλος κάνει οπτικώς άγριους συσχετισμούς, τη στιγμή που ο τίτλος της εφημερίδας σημαίνει, απλώς, Αυστρία. Τι λέτε κι εσείς;

  135. sarant said

    Σε ξενίζει οπτικά νομίζω. Αλλά πώς θα το έγραφες; θα το μετέφραζες;

  136. physicist said

    Αν έπρεπε να το γράψω με ελληνικούς χαρακτήρες, θάγραφα ίσως Οστερράιχ, κάτι που δίνει δίκιο σ’ αυτό που λες, ότι η δηλαδή η ενόχληση είναι οπτική. Ιδανική λύση στη συγκεκριμένη περίπτωση θα θεωρούσα να έγραφε ο συντάκτης το όνομα με λατινικούς χαρακτήρες και σε παρένθεση Αυστρία, να δώσει στον αναγνώστη μια επιπλέον πληροφορία. Εσύ υποθέτω είσαι εντάξει με το «Εστεράιχ»; Θυμάμαι κι άλλες, μικρότερες ξένες εφημερίδες, τη Dagens Nyheter ξερωγώ ή τη Jyllandsposten που ο τίτλος τους έμενε με λατινικούς χαρακτήρες, ενώ οι πιο μεγάλες με ελληνικούς.

  137. sarant said

    Το αμετάγραπτο της Dagensκτλ. δεν οφείλεται (μόνο) στο ότι είναι μικρές αλλά (και) στο ότι δεν ξέρουμε πώς προφέρονται.

    Αλλά εγώ δεν είμαι απόλυτα υπέρ της μεταγραφής που να σέβεται απαρέγκλιτα την προφορά, δηλαδή, για να πάμε στα αγγλικά, δεν θα μεταγράψω Γκρέιαμ αλλά Γκράχαμ Γκριν. Για να γυρίσω στο προκείμενο, πιστεύω ότι ένας συγκερασμός μεταξύ οπτικής εικόνας και προφοράς είναι το καλύτερο, και η ιδέα για Οστεράιχ (ή με δύο ρ) δεν είναι καθόλου κακή. Όμως έχω ενδοιασμούς για τη μετάφραση. Στο Νουβέλ Ομπζερβατέρ θα έγραφες σε παρένθεση «Νέος Παρατηρητής» ή στη Λιμπερασιόν «Απελευθέρωση»; Θαρρώ όχι.

  138. physicist said

    #137. Όχι, στα Γαλλικά έντυπα δεν θα έγραφα τη μετάφραση αλλά ούτε και στην Zeit θα έβαζα σε παρένθεση Ο Χρόνος. Ίσως έχει να κάνει με το ότι αφενός δεν είναι ευρέως γνωστό ότι Εστεράιχ είναι η Αυστρία (πολύ λιγότερο από το Ντόιτσλαντ για τη Γερμανία) από τη μια, κι από την άλλη, σε θέμα ουσίας, ότι ο τίτλος Αυστρία για μια αυστριακή εφημερίδα κάτι λέει στον αναγνώστη για την πολιτική της τοποθέτηση, όχι;

    Για την προφορά: θυμάσαι στα 1982 με την ιστορία που άλλες εφημερίδες έγραφαν Φάλκλαντ και άλλες Φώκλαντ;

  139. Ενώ αν έλεγαν «Μαλβίνες», δεν θα υπήρχε πρόβλημα μεταγραφής 🙂

  140. Πάντως, την Πράβδα (και όχι «Αλήθεια») της Κίνας, όλοι «Λαϊκή Ημερησία» την έγραφαν και την έλεγαν. Θα μου πείτε, και τι να την πούνε; Ζενμινζιπάο;

  141. sarant said

    138: Κι άλλες φορές κοντράρει η πιστή μεταγραφή με την καθιερωμένη (Κούμπρικ και Κιούμπρικ, ας πούμε).

    140: Κι εγώ τη σκέφτηκα τη Λαϊκή Ημερησία, αλλά μάλλον είναι η εξαίρεση -θυμάσαι άλλο ανάλογο; Θα είναι λιγοστά. (Δεν εννοώ τα παλιά, όπως Μαγχεστριανός Φύλαξ).

  142. physicist said

    #139. Ναι, αλλά τότε οι Μαλβίνες θα κοντράρανε με τις Μαλδίβες και θα χάναμε το μπούσουλα ανάμεσα στο Νότιο Ατλαντικό και τον Ινδικό Ωκεανό. 🙂

  143. Μαρία said

    Η σημερινή ρήση του διαφημιστή:
    Δίκωπος πλεύση, δίμιτος πλέξη.

  144. sarant said

    Πού το είπε αυτό;

  145. http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4671074

    Ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ αναφέρθηκε στο όνομα του κ. Λουκά Παπαδήμου τονίζοντας μετάξύ άλλων «Ήλπιζα ότι εξερχόμενος, θα μπορούσα να πω ‘habemus Papademum‘, αλλά ακόμη δεν έχει προκύψει κάτι»

  146. Στο ΜΕGA το είπε: http://www.amna.gr/pressReleaseView.php?id=9391&doc_id=10572065
    Το βρήκε όμως άραγε πουθενά αλλού, ή το σκέφτηκε μόνος του;

  147. sarant said

    146: Ωχ, ναι. Τι να είναι τάχα; δασκαλίστικη παροιμία;

  148. Μαρία said

    147 Μόνος του θα το σκέφτηκε ενθυμούμενος τις ωραίες μέρες του «απ’ έξω εμφάνιση απο μέσα άνεση». Και καρατζ. αδεία η ύφανση έγινε πλέξη.

  149. Το «δίκωπος πλεύσις, δίμιτος πλέξις» μάλλον προέρχεται από σκόρπιες λέξεις από το ιστιοπλοϊκό παρελθόν του. Μπου φαίνεται κάτι σαν:
    Από την πόρτα σου περνώ
    και τηγανίζεις ψάρια
    μου πετάς ένα κεφτέ
    ευχαριστώ δεν καπνίζω

    Αλλά με ναυτικούς όρους στην καθαρεύουσα. Δικωπος είναι αυτός με τα δύο κουπιά (πχ δεκάπωπη λέμβος) το δίμιτος πλάυσις πρέπει αν είναι κάποια μετάφραση του double strand sinnet δηλαδή πλέξιμο με δύο σχοινιά.(πχ http://books.google.com/books?id=sC8MAQAAIAAJ&q=double+strand+sinnet&dq=double+strand+sinnet&hl=el&ei=iCO4Ts_MD8Wg4gT3rrHPAw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CC0Q6AEwAA)

  150. […] Αγαπάει όμως  ο θεός τον κλέφτη, αγαπάει και τον νοικοκύρη. «Στρατηγέ τι γύρευες στη Λάρισα Συ, ένας Υδραίος;». Ο Καρατέτοιος πάνω στον οίστρο του, ξέθαψε και τον «αρχολίπαρο», λέξη που τη χρησιμοποίησε τελευταίος στην πολιτική σκηνή ο καλλιεργημένος πολιτικός και αγωνιστής κατά της Χούντας Γιάννης Ζίγδης σε βάρος των Θανασοκανελλοπουλαίων αποστατών της ΕΔΗΚ: «… ο ηγέτης του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης έκανε σήμερα μια δήλωση που προκάλεσε άφθονο γέλιο αλλά και έστειλε πολύ κόσμο στα λεξικά: Ο ακροδεξιός γελωτοποιός είπε: “Αν τα παιδιά της Βοστώνης, ο κ. Παπανδρέου πάψει να φαντάζει ως αρχολίπαρος και ο κ. Σαμαράς ως σπουδαρχίδης, ο τόπος δε θα δει προκοπή”. Ακόμα κι αν κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς σημαίνουν οι λέξεις αυτές, είναι φανερό ότι ο Καρατζαφέρης ξέχασε ένα “δεν”, διότι φαντάζομαι θα ήθελε να πει πως ο τόπος δεν θα δει προκοπή αν τα παιδιά της Βοστώνης δεν σοβαρευτούν….». Για τη συνέχεια παραπέμπω στο αρμόδιο μπλογκ του κ.Σαραντάκου και στο σχετικό πολυδιαβασμένο άρθρο … […]

  151. sarant said

    Ευχαριστώ για την ευμενή αναφορά -η μόνη μου ένσταση είναι στα ετυμολογικά περί γαϊδάρου και αλόγου, αλλά ίσως αξιωθώ ν’ ασχοληθώ κι εγώ.

  152. Μαρία said

    Πώς τον είπατε εκείνο το νόμο…
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_03/12/2011_464809
    Kύριε διευθυντά

    O κομματάρχης (από το κόμμα και άρχω) του ΛAOΣ φαίνεται ότι χρησιμοποιεί κάθε μέσον
    για να εντυπωσιάσει τους οπαδούς του: α) Tον ακούσαμε να λέει στη Bουλή «H πλούσια ελληνική γλώσσα έχει δύο λέξεις, την “μπέσα” και το φιλότιμο». Aν άνοιγε κάποιο ετυμολογικό λεξικό θα έβλεπε ότι η «μπέσα» έχει αλβανική ρίζα και όχι ελληνική. β) Tον ακούσαμε να αποκαλεί έναν άλλο κομματάρχη «σπουδαρχήδη» (δεν ξέρω μήπως το –ρχη αυτός το γράφει με γιώτα). H λέξη είναι σπουδάρχης (από το σπουδή και άρχω). Aν ο κ. Kαρατζαφέρης μετατρέπει όλα τα λήγοντα σε –άρχης σε –αρχήδης (γυμνασιάρχης – γυμνασιαρχήδης, τομεάρχης – τομεαρχήδης κ.α.π.) τότε θα πρέπει και τον κάθε αρχηγό κόμματος να τον ονομάζει αντί για κομματάρχη, κομματαρχήδη (και, στην προκειμένη περίπτωση, εγώ θα προτιμούσα η παραλήγουσα να γράφεται με γιώτα)! Aλλά τίθεται το ερώτημα, την κομματάρχη του KKE πώς θα την έλεγε, «κομματαρχήδησσα»;

    Δρ Aγγελος Pηγοπουλος / Συγγραφέας

  153. sarant said

    Ωχ…. ελπίζω να μην συχνάζει στη μπλογκόσφαιρα ο δόκτορας

  154. ΠΑΝΟΣ said

    Εγώ,πάλι,θυμάμαι τον μακαρίτη Βαγγέλη Γιαννόπουλο,να αποκαλεί «σπουδαρχίδη» κάποιον δημοσιογράφο,με τον οποίον είχε διαμάχη….

  155. […] Πηγή: https://sarantakos.wordpress.com/2011/11/04/arxospoud/#more-5269 […]

  156. […] Πηγή: Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία […]

  157. ΓΚΌΓΚΟΣ ΔΗΜΉΤΡΙΟΣ said

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ζητάτε συγνώμη για το πολυτονικό

  158. sarant said

    157 Καταρχάς, δεν το βλέπουν όσοι έχουν ταμπλέτες και κινητά, ή τουλάχιστον οι περισσότεροι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: