Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ευκαιρία να καταργηθούν οι παρελάσεις

Posted by sarant στο 8 Νοέμβριος, 2011


Αυτό το άρθρο του πατέρα μου, του Δημήτρη Σαραντάκου, δημοσιεύεται σήμερα, 8.11.2011, στην εφημερίδα Εμπρός της Μυτιλήνης.

Τα όσα απροσδόκητα έγιναν στον εορτασμό της «επετείου του ΟΧΙ»,  κατά τις παρελάσεις των σχολείων μπροστά από τις (κενές) εξέδρες των επισήμων, με τα παιδιά να στρέφουν το πρόσωπό τους όχι προς την εξέδρα αλλά προς την αντίθετη κατεύθυνση ή να ανεμίζουν μαύρα μαντήλια ή να φορούν μαύρα περιβραχιόνια πένθους και ένα, τέλος, να τους μουντζώνει (και μπράβο του), ξανάφεραν στο νου μου ένα σημείωμά μου, που δημοσιεύθηκε πριν τέσσερα χρόνια (συγκεκριμένα στις 6 Νοεμβρίου 2007)  σ΄αυτή τη στήλη.

Στο σημείωμά μου αυτό έγραφα πως είμαι κατηγορηματικά αντίθετος με τις σχολικές παρελάσεις κατά τον γιορτασμό εθνικών επετείων και υποστήριζα την αντίθεσή μου αυτή με τεκμηριωμένα επιχειρήματα. Τόνιζα δε πως δεν είμαι γενικώς κατά του γιορτασμού των εθνικών επετείων, αφού αποτελούν ορόσημα της ιστορίας μας και η ιστορική μνήμη πρέπει να μένει ζωντανή. Λαός που δε θυμάται και δεν τιμά το παρελθόν του δεν έχει και μέλλον. Έγραφα επίσης πως μου αρέσουν οι παρελάσεις στρατιωτικών τμημάτων, που οπωσδήποτε και οπτικώς ή ακουστικώς συνιστούν αισθητικώς ευχάριστο θέαμα και ακρόαμα.

Οι παρελάσεις των σχολείων όμως; Κατ΄ αρχήν δεν αποτελούν κάποια παλιά μας παράδοση, ώστε να πρέπει να την τηρούμε. Ως την εποχή της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου δεν γίνονταν παρελάσεις σχολείων. Αυτό το υποστηρίζω μετά λόγου γνώσεως, γιατί ήμουν μαθητής δημοτικού, πρώτα, και οκταταξίου γυμνασίου, μετά. Γίνονταν σχολικές γιορτές, τραγουδούσαμε δημοτικά ή άλλα κατάλληλα τραγούδια, αλλά δεν κάναμε παρέλαση. Το βιολί το εγκαινίασε η δικτατορία, κατά μίμηση των ομογάλακτων δικτατοριών του Μουσολίνι και του Χίτλερ. Πρώτος διδάξας βέβαια ο αρχιφαμφαρόνος Ντούτσε, που καθιέρωσε τον  γελοίο και παντελώς αφύσικο βηματισμό «της χήνας» και την παρέλαση σε πυκνή τάξη και συμπαγείς σχηματισμούς. Τον μιμήθηκαν ο Χίτλερ και δυστυχώς ο Στάλιν και ο Μάο.

Λέω δυστυχώς, γιατί τέτοιου είδους μασκαραλίκια ήταν τελείως έξω από το πνεύμα της Επανάστασης. Ο ίδιος ο Λένιν απεχθανόταν τις παρελάσεις και ο Μπουχάριν τις περιγελούσε. Τότε γίνονταν αυθόρμητες εορταστικές διαδηλώσεις των εργαζομένων, που βάδιζαν στους δρόμους, τραγουδώντας επαναστατικά τραγούδια, χωρίς βηματισμό και μπάντες. Στη Σοβιετική Ένωση στρατιωτικές παρελάσεις άρχισαν να γίνονται στα μέσα της δεκαετίας του ΄30 και συστηματοποιήθηκαν μετά τον πόλεμο. Και τελικά το θέαμα της ηγεσίας, που επί ώρες παρακολουθούσε από ψηλό βάθρο (συνήθως από το Μαυσωλείο του Λένιν) τους παρελαύνοντες, καθιερώθηκε. Πού είσαι καημένε Μιχάλη Κατσαρέ, ασυμβίβαστε, που στην «Διαθήκη» σου μας προτρέπεις

Αντισταθείτε

σ΄αυτόν που χαιρετάει απ την εξέδρα

                                    ώρες ατέλειωτες τις παρελάσεις…

Το ζητούμενο είναι με ποιόν τρόπο πρέπει να τιμούμε και να γιορτάζουμε τις εθνικές επετείους. Να μάθουμε επί τέλους να τιμούμε τις επετείους της ιστορίας όχι με τη λογική της διεκπεραίωσης, της συνήθειας και του βολέματος, όχι σαν συρφετός ευπειθών υπηκόων, αλλά σαν ζωντανή κοινωνία πολιτών, που έχουν επίγνωση ποιο γεγονός της ιστορίας τους, τιμούν και γιορτάζουν. Τα νεαρά παιδιά που υποχρεώθηκαν να παρελάσουν προχτές, είχαν αυτή την επίγνωση και γι΄αυτό αντιδράσανε έτσι.

Υποτίθεται πως παρελαύνοντας θα τιμούσανε το ΟΧΙ που είπε ο ελληνικός λαός σε έναν ξένο κατακτητή το 1940, ο οποίος ήθελε να καταργήσει την εθνική του ανεξαρτησία. Πότε; Εν έτει 2011, όταν και τα μικρά παιδιά έχουνε μάθει πως δεν έχουμε πια εθνική ανεξαρτησία, αλλά είμαστε υπόδουλοι (υπό επιτήρηση, το λένε κομψότερα) ξένων και μάλιστα όχι ξένων κρατών, αλλά ξένων οικονομικών συμφερόντων (των αγορών, το λένε κομψότερα);  Σκέφτηκαν άραγες οι φωστήρες που μας κυβερνούν, πώς θα αιτιολογήσουν στα νεαρά παιδιά των σχολείων τον τρόπο που δημιουργήθηκε το τεράστιο χρέος;

Νομίζουν πως τα νεαρά αυτά παιδιά δεν έχουν ακούσει για την καταλήστεψη της Ελλάδας από τους καταχτητές στη διάρκεια της Κατοχής και για την άρνηση όλων ανεξαιρέτως των μεταπολεμικών ελληνικών κυβερνήσεων να θέσουν θέμα γερμανικών αποζημιώσεων, τις οποίες διεκδίκησαν με επιτυχία πολλές ευρωπαϊκές χώρες και τις οποίες αν παίρναμε δε θα είχαμε δημόσιο χρέος;;

Πιστεύω πως ύστερα από όσα γίνανε κατά τις παρελάσεις των σχολείων προχτές, στο γιορτασμό του ΟΧΙ, δίνεται εύσχημος λόγος για να σταματήσουν οι μαθητικές παρελάσεις. Όχι για λόγους ευαισθησίας από τους κυβερνώντες (δεν διαθέτουν τέτοιο πράμα), αλλά από τον φόβο επανάληψης παρόμοιων φαινομένων και μάλιστα με πιο έντονο τρόπο. Σε πέντε μήνες θα γιορτάσουμε την επέτειο της Επανάστασης του 21. Αν υφίσταται ακόμα η σημερινή κυβέρνηση (πράγμα που το θεωρώ τελείως απίθανο), βάζω στοίχημα, πως αν γίνουν σχολικές παρελάσεις, θα έχουμε επανάληψη σε πιο έντονο βαθμό των ίδιων φαινομένων.

Ας τις καταργήσουν λοιπόν εγκαίρως.

Advertisements

94 Σχόλια to “Ευκαιρία να καταργηθούν οι παρελάσεις”

  1. Costas said

    Οι (καλοπροαίρετοι) άνθρωποι της σχολής του Κου Σαραντάκου δεν εννοούν να καταλάβουν ότι η ρίζα του κακού ήταν η μονοκομματική δικτατορία που επέβαλαν οι μπολσεβίκοι ουσιαστικά από τον πρώτο μήνα της «Επανάστασής» τους. Εξ ου και τα ατελείωτα «δυστυχώς» που ακολούθησαν, που ήταν όλα, βεβαίως-βεβαίως, «τελείως έξω από τη πνεύμα» Της, όπως «τελείως έξω από το πνεύμα» του χριστιανισμού και του ισλάμ είναι, «δυστυχώς», όλη σχεδόν η ιστορία των Εκκλησιών και του ιερατείου τους, όπως «τελείως έξω από το πνεύμα» του αστικού φιλελευθερισμού είναι, «δυστυχώς», η κυριαρχία του χρήματος ως μοναδικής αξίας.

  2. Συμφωνώ να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις.

    0: γερμανικών αποζημιώσεων, τις οποίες διεκδίκησαν με επιτυχία πολλές ευρωπαϊκές χώρες
    Ποιες; Πόσα πήραν;

  3. Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας said

    Ἐνδιαφέρον ἔχει τὸ ὅτι ὁ Στάλιν ἐπέλεξε νὰ ἀκολουθήσει τὸ παράδειγμα τοῦ Ντοῦτσε καὶ τοῦ Χίτλερ στὶς παρελάσεις. Ἦταν ἰδεολογικῶς συγγενεῖς ; Ὄχι βέβαια. Μᾶλλον θὰ τὸν συνεβούλευσαν οἱ στρατιωτικοὶ ὅτι, χωρὶς πειθαρχία, οἱ τότε ἀνερχόμενοι χιτλερικοὶ θὰ ἔκαναν περίπατο στὴν Σοβιετικὴ Ἕνωση. Εὐτυχῶς ποὺ δὲν ἦταν ὁ κύριος Σαραντάκος πατήρ σὲ ἡλικία νὰ συμβουλεύσει μὲ τὰ σοφά του λόγια τὸν Στάλιν τότε , διότι σίγουρα δὲν θὰ τὸν εἴχαμε σήμερα μαζί μας. Κι ἐδῶ ποὺ τὰ λέμε δικαίως, ἀφοῦ μὲ τὶς φιλοσοφίες γιὰ τὸ «δίκιο τῶν παιδιῶν» θὰ ἔπαιζε τὸ παιγνίδι τῶν χιτλερικῶν.
    Καὶ στὴν Ἑλλάδα μας, τὸ μπάχαλο τὴν ἀκροδεξιὰ βία θὰ φέρει μόνον, ἀφοῦ καὶ πουθενὰ καὶ ποτὲ δέν ὁδήγησε στὸν παράδεισο τὴν ἐργατικὴ τάξη. Μέχρι στιγμῆς, τὸ ΚΚΕ φαίνεται νὰ τὸ κατανοεῖ αὐτό.

  4. tamistas said

    Οι παρελάσεις έχουν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα στις μεγαλουπόλεις, απ’ ότι στις πιο μικρές. Άσε τα χωριά. Όσο μικραίνει το μέγεθος, τόσο μπλέκονται και διάφορα άλλα (πέρα από τα εθνικιστικά παραληρήματα) στοιχεία της κοινωνικής μας ζωής: από το μικροαστικό καμάρι τού κανακάρη σημαιοφόρου, μέχρι τον αυθεντικό στραγαλοχαβαλέ.
    Νομίζω ότι οι παρελάσεις καλόν θα ήτο να καταργηθούν στην πράξη. Όχι, δηλαδή, με νομοθετική ρύθμιση, αλλά με απαξίωσή τους είτε δια της απουσίας των θεατών, είτε δια της άρνησης συμμετοχής των μαθητών (για τις στρατιωτικές, μόνο το πρώτο). Έτσι, και αφού αποκλείεται να πάψουν να υπάρχουν νοσταλγοί της παλιάς τους αίγλης, θα μπορούσαν να γίνονται σε περιφερειακούς δρόμους, ήσυχα και ταπεινά (όσο επιτρέπει το τελευταίο η, εκ φύσεως, φανφαρόνική τους διάσταση). Πώς είναι ο αγιασμός των υδάτων με 15ήμερη καθυστέρηση από τους παλαιοημερολογίτες; Κάπως έτσι.
    Σε απλά ελληνικά, it’ s up to us.

  5. «Έγραφα επίσης πως μου αρέσουν οι παρελάσεις στρατιωτικών τμημάτων, που οπωσδήποτε και οπτικώς ή ακουστικώς συνιστούν αισθητικώς ευχάριστο θέαμα και ακρόαμα.»

    Άλλωστε συγκινούσαν καλλιτεχνικώς ή ποιητικώς και το Γιάννη Ρίτσο.

  6. atheofobos said

    Έχω μια διαφορετική αντίληψη για τις σχολικές παρελάσεις και όπως έγραψα στο ποστ μου
    ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ ,Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ ΕΝ ΚΡΑΝΙΩ ΣΕ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ :

    Μπορεί πράγματι οι μαθητικές παρελάσεις να είχαν στην έναρξη τους, την εποχή ιδίως της ΕΟΝ, αυτό τον χαρακτήρα, αλλά όσες έχω πετύχει κατά τύχη σε διάφορα μέρη της Ελλάδας αυτό που έχω διαπιστώσει είναι ότι συμβάλλουν στο να δώσουν χαρά και περηφάνια στις μαμάδες και τους μπαμπάδες που με το βίντεο και την φωτογραφική μηχανή στο χέρι, βλέπουν δακρύζοντας με καμάρι τα βλαστάρια τους να παρελαύνουν ενώ τα σχολιαρόπουλα βρίσκουν την ευκαιρία να φλερτάρουν και να κάνουν πλάκα .

  7. Αισχρός και θολός said

    Οι τελετές είναι αναπόσπαστο κομμάτι της «ανθρώπινης φύσης». Πριν κάτι καταργήσεις, ας έχεις πρώτα την αντικατάσταση έτοιμη. Διαφορετικά, είναι κενά λόγια του αέρα άμυαλων θολοκουλτουριάρηδων, μπορεί και να αποβεί μπούμερανγκ.

  8. LandS said

    Καταγγέλλω την αντιδημοκρατικότητα του γκάτζετ του γουέρντπρεσ που μετράει τις ψήφους.
    Το έχω πατήσει άπειρες φορές (για να εκφράσω την συμφωνία με το άρθρο) και αυτό μέτρησε μόνο μία.

  9. Χαράλαμπος said

    Τι μου θυμίσατε τώρα; Το 2001, τελειόφοιτος σε Λύκειο της Κομοτηνής, ήμουν σημαιοφόρος. Γενικά πάντα προσπαθούσα να αποφεύγω τις παρελάσεις αλλά συνήθως δεν τα κατάφερνα αφού ήμουν παραστάτης. Σημαιοφόρος, όμως, πρώτη φορά. Τελικά αποφάσισα να κάνω την επανάσταση μου και δήλωσα ότι δεν επιθυμώ να συμμετάσχω. Χαμός. Ο διευθυντής με κάλεσε στο γραφείο του και μου εξήγησε ότι το να κρατάς τη σημαία είναι ύψιστη τιμή. Εγώ του εξηγούσα ότι το θέμα δεν είναι η σημαία αλλά ότι είμαι αντίθετος στην ιδέα της παρέλασης. Μου είπε ότι αν επιμένω πρέπει να βγω την άλλη μέρα μπροστά στους συμμαθητές μου και να εξηγήσω τους λόγους μου. Το μεσημέρι στο σπίτι η μάνα μου έκλαιγε. Τελικά, μετά τον εκβιασμό μάνας και διευθυντή αποφάσισα να το κάνω. Πιο πολύ φοβήθηκα το δημόσιο λόγο την άλλη μέρα στο σχολείο. Τις επόμενες δύο παρελάσεις (25η Μαρτίου και 14 Μαίου) δήλωσα ασθένεια. Πάντως τη φωτογραφία μου στο σαλόνι την τρώω στη μάπα κάθε φορά που επισκέπτομαι το πατρικό μου.

  10. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    Χαράλαμπε, στην Κομοτηνή γιορτάζετε και τις 14 Μαΐου; Προφανώς την απελευθέρωση. Ευτυχώς τη γλίτωσα, σαν φαντάρος: ανέβηκα τέλη του μήνα (και πέρασα πολύ ωραία).

  11. ΣοφίαΟικ said

    Η αλήεθια είναι ότι κι εέμνα δε μου αρέσουν οι παρελάσεις έτσι όπως γίνονται και θα προτιμούσα να έβλεπα λίγο πιο σεμνό ντύσιμο από τις μαθήτριες. Έχω προσέξει πως τα ρούχα της παρέλασης περιλαμβάνουν φόυστα πιο κοντή από αυτές που φοράνε σε καθημερινή βάση και αναρωτιέμαι ποιός αγοράζει σε ανήλικα παιδιά τακούνι 10 πόντους και πως μπορούν αυτά να περπατήσουν τόσο δρόμο με ήμα και με το τακούνι. Αλλά αντιλαμβάνομαι ότι στα μικρά μέρη έχουν άλλο χαρακτήρα και αν καταργηθούν θα πρέπει να αντικατασταθούν με κατι άλλο που θα κάνει τους γονείς να καμαρώνουν και να βγάζουν φωτογραφέις.

    Α, ναι, επίσης, οι παρελασεις δε μου αρέσουν γιατί δεν είναι δημοκρατικές για τους μαθητές. Στα μικρά μέρη παρελαυνουν ίσως όλοι, αλλά στο δικό μου σχολείο υπήρχε επιλογή και παρόλο που εγώ ήθελα να πάω στην παρέλαση ποτέ μα ποτε δε με έβαλαν. Δηλαδή πήγαιναμε όλοι στην προβα και μας έβγαζε και έπρεπε τις επόμενες μέρες να κάνουμε μάθημα ενώ οι πεντέξι από κάθε τμήμα (συνήθως όχι οι καλύτεροι μαθητές) ήταν στην προβα. Αν μου είχε πει τουλάχιστον η γυμνάστρια γιατί με έβγαζε θα είχε σημασία. Τι είχα; είχα καμπούρα; δεν ήξερα να μετράω; Σοβαρά ζητήματα αμφότερα και κανονικά αν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα θα έπρεπε να το ξέρουν οι γονείς μου. Οπότε ναι στην παρέλαση αλλά με την προυπόθεση ότι παρελαύνει ολο το σχολείο, μηδενος εξαιρουμένου.

    Αυτός ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας του δημόσιου σχολείου για θέματα δευτερεύοντα όπως ποιός θα παρελάσει ή ποιός θα είναι στη χορωδία ή ποιός κάνει καλές κυβιστήσεις ποτέ δε μου άρεσε. Αν είναι απαράιτητος κάποιος ανταγωνισμός καλό είναι αυτός να περιορίζεται στο διάβασμα. Όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα και ίσως η μόνη τους χρησιμότητα έιναι να σου δίνουν στα 40, αν θυμιθείς τα σχολικά χρόνια, μια ανώριμη μικρή ικανοποίηση ότι τελικα το ότι εσυ ήσουνα στην τάξη κι όχι στην αυλή στην πρόβα καλό σου έκανε.

  12. Do geese see God? Για καρκινικό βηματισμό, αυτό το βάδισμα της χήνας.

  13. Ηλεφούφουτος said

    sx. 5 Σε όλα τα παιδιά αρέσουν οι στρατιωτικές παρελάσεις, κι αν όχι είναι πλύση εγκεφάλου από γονείς.

  14. gryphon said

    5-6
    Συμφωνώ και με τά δυο σχόλια.Επιπλέον αυτά πού γραφει ο κ.Σαραντάκος γιά τίς παρελασεις στρατιωτικών τμηματων (πως συνιστουν δηλαδή ευχάριστο θέαμα καί ακρόαμα ) ισχύουν πιστευω καί γιά τίς μαθητικές.Συμφωνω και σε αυτό που γράφει για το αφυσικο και πομπωδες για μενα βαδισμα τής χηνας που καθιερωσαν οι γερμανοι,οι ρωσοι κλπ.
    Και για τους στιχους του Μ.Κατσαρου που παραθετει νομίζω πως ο κοσμος στην Θεσσαλονικη πρόσφατα εκανε ακριβώς αυτο αντισταθηκε σε αυτους που «χαιρετουν τίς παρελασεις».
    Απο εκει και περα και εαν ξεφυγουμε απο συζητήσεις για τον Μεταξα για στρατιωτικοποιηση των μαθητών κλπ εχουν παιδαγωγικο ρολο.
    Η απαίτηση (ας πουμε) να βαδιζει μια ομαδα συγκροτημενα και με ταξη βοηθαει στην καλλιεργεια και την αναπτυξη της ικανοτητας συντονισμου με άλλους ανθρωπους στα πλαισια μιας ομαδικης προσπαθειας και την ικανοποίηση που προκαλει σε καποιον οταν αυτό επιτυγχανεται.Δέν διαφέρει και πολυ (εκτος του οτι ειναι πιο ευκολο) απο το να μαθαινει ενα παιδι τα βηματα σε ενα ομαδικο λαικο χορο.
    Ολη η παρεξηγηση για μενα οφειλεται στις ιδεοληψιες καποιων «προοδευτικων» που εχουν διαστρεβλωσει τήν εννοια τής πειθαρχίας και αντιθετα εχουν εξιδανικευσει στην συγχρονη ελληνικη κοινωνία τήν αντιληψη του «χυμα» σαν κατι ιδανικό και επιθυμητό και προσπαθουν να το περασουν σε ολους ξεκινωντας απο τα παιδια.Απο εκει ξεκινανε ολα και τα αποτελεσματα αυτής τής ολεθριας αντιληψης τα βλεπουμε παντου.

  15. ΣοφίαΟικ said

    14: και γιάυτό το λόγο (της άσκησης) θα ήταν σωστό να συμμετέχουν όλοι στην παρέλαση του σχολείου τους τουλάχιστον μία φορά.
    Ναι, ξέρω, πάλι στα δικά μου σχολικά το γυρίζω, αλλά δεν το βρίσκω και τόσο αδικο. Το ζητούμενο είναι η εξάσκηση του μαθητή, όχι η παρουσίαση παρέλασης στρατιωτικής ακρίβειας με μαθητές- μανεκέν. Πιο ρεαλιστική και πιο χαρωπή ήταν παντα η παρέλαση των προσκόπων, με τα Λυκόπουλα στο τέλος να μπερδέυουν το βήμα τους και να φτιάχνουν τη διάθεση.

    13: μερικά παιδιά δε γουστάρουν γιατί το παίζουν μαγκες και κανουν την επανάστασή τους, που δεν εχει σχεση με τους γονείς. Στο σχολείο μου άμα ήσουν στην παρέλαση έπαιρνες 20 στη γυμναστική, οπότε υπήρχε κίνητρο δεδομένου ότι οι γυμναστές μας ήταν ιδιαίτερα φειδωλοί σους βαθμούς. Δεν ξέρω πως τα κατάφερναν αλλά πάντα στην παρέλαση πήγαιναν οι μαθητές και οι μαθήτριες που ήταν αδύναμοι στα μαθήματα. Να υποθέσω ότι ήταν και οι πιο ψηλοί και εμφανίσιμοι; Δηλαδή μπόι και ομορφιά πανε χέρι χέρι με την κουμπουροσύνη; Λίγο υπερβολικό δεν είναι αυτό;

  16. oikodomos said

    Καλό μεσημέρι!

    Συμφωνώ με το άρθρο του πατρός Σαραντάκου, πλην ενός σημείου: το «μπράβο» του στη μούτζα του μαθητή. Αυτά όμως τα σχολιάσαμε πάλι πριν λιγες μέρες εδώ, στις φιλόξενες «λέξεις».

    Δε νομίζω να προσφέρουν κάτι (οι παρελάσεις) στους μαθητές και τη διαπαιδαγώγησή τους, ούτε στους γονείς (εκτός από την ικανοποίηση κάποιας ματαιοδοξίας, ίσως). Προσφέρουν όμως, κι αυτό δεν είναι κακό, σε μια σειρά από βιοτεχνίες και εμπόρους που με την πώληση των προϊόντων τους επιτυγχάνεται η ομοιομορφία στο ντύσιμο των μαθητών. Καφενεία και καφετέριες, ουζερί και ταβέρνες, γεμίζουν μετά από κάθε παρέλαση, ιδίως αν βοηθά και ο καιρός.

    «Το ζητούμενο είναι με ποιόν τρόπο πρέπει να τιμούμε και να γιορτάζουμε τις εθνικές επετείους. »

    Μα φυσικά με την κατάκτηση της γνώσης! Οι τιμές να αποδίδονται εμπράκτως. Ο λαός που κατέχει την ιστορία του, την τιμάει κιόλας. Ξέρει (κι αν δεν ξέρει, μαθαίνει) να σέβεται ιστορικά γεγονότα, ήρωες και θεσμούς. Και για να το συνδέσω λίγο με τις εξελίξεις των ημερών μας, νομίζω πως δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα λαού που αγνοεί την ιστορία του, από τον Ελληνικό! Ζούμε όλες αυτές τις εξελίξεις, δεν θα τις χαρακτηρίσω, στη γη που οι πρόγονοί μας «εφηύραν» τη δημοκρατία.

    # 6: Είναι έτσι ακριβώς, το έχω κάνει κι εγώ!

    # 11: Συμφωνώ απολύτως με την πρώτη παράγραφο του σχολίου σας. Ειδικά με την εμφάνιση των κοριτσιών, που μόνο για την παρέλαση δεν ταιριάζει, για κανένα μπαράκι μάλλον. Αλλά και πολλών αγοριών επίσης. Δεν είναι εκεί όμως το ζήτημα, τόσο, όσο στο συμβολισμό των παρελάσεων, που μας πηγαίνει αρκετά πίσω σαν κοινωνία.

    Η άποψή μου είναι πως οι παρελάσεις, μαθητικές και φυσικά οι στρατιωτικές, πρέπει να καταργηθούν. Δεν έχει χρόνο όμως τώρα η υπουργός μας, της παιδείας, να ασχοληθεί με τέτοια ζητηματάκια. Η διαδοχολογία (και διαδοχομαχία) στο κυβερνών (;) κόμμα, μόλις άρχισε…

  17. 13 Παιδιά εννοείς το Ρίτσο και τον κ. Δ.Σ.; Μήπως χρησιμοποιείς κάπως επιλεκτικά τον όρο «πλύση εγκεφάλου»;
    Εξόν αν επικαλείσαι την «ανθρώπινη φύση» των παιδιών, όπως ο πολυπληθής οπαδός του ΓΑΠ κάτω απ’ το νέο του ψευδώνυμο…
    Κατά τα άλλα, καθένας με την τρέλα του κι η παρθενόπη με τη σεμνοτυφία της.

  18. Χαράλαμπος said

    10: Ναι γιορτάζουμε τα Ελευθέρια κανονικά, με παρελάσεις και όλα τα συναφή. Εγώ πάλι σαν φαντάρος δεν τη γλίτωσα την παρέλαση. Και μάλιστα μόλις είχα φτάσει στη μονάδα μετά από τρία κέντρα εκπαίδευσης στην Πελοπόννησο. Τελικά, τώρα που το σκέφτομαι πρέπει να είμαι πρωταθλητής στις παρελάσεις όσο κι αν δε μου άρεσαν ποτέ.

  19. LandS said

    Ποιο είναι εκείνο το λογοτεχνικό αριστούργημα που ξεκινάει με τη μιλιταριστική παραεκπαίδευση μιας τάξης γυμνασιοπαίδων και τελειώνει με ένα από αυτά τα παιδιά να κουβαλάει στη πλάτη του τον σύντροφό του νεκρό όταν τα ανακοινωθέντα δεν είχαν τίποτα να πουν για το τι συνέβαινε στην ρημαγμένη περιοχή;

    Σαν σήμερα «την 11η ώρα, της 11ης μέρας, του 11ου μήνα» υπογράφτηκε η Ανακωχή που σήμανε το τέλος του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου. Απόψε το βράδυ, στο Άλμπερτ Χολ, στο Λονδίνο θα πέσει μία παπαρούνα για κάθε νεκρό του Μεγάλου Πολέμου, όπως το λένε εκεί, και θα κοκκινίσει ο χώρος. Από την αρχή του Νοέμβρη, αυτοί που έχουν κάνει τις στρατιωτικές παρελάσεις τουριστικό αξιοθέατο, βάζουν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, στο πέτο τους μια παπαρούνα για να τιμήσουν το γεγονός. Ανάλογες εκδηλώσεις γίνονται στις περισσότερες χώρες της Κοινοπολιτείας, με σύμβολο την παπαρούνα.

    Ούτε μία μαθητική παρέλαση.

  20. ὁ μεγαλύτερος ἀριθμὸς τῶν πολιτῶν ποὺ τὰ κανάλια παρουσίασαν ὡς ἐμποδίσαντες τὴν παρέλασι κατέβηκαν ἀκριβῶς γιὰ νὰ δοῦν τὴν παρέλασι καὶ χειροκρότησαν τὴν ὅποια παρέλασι ἔγινε -πλὴν τῶν γνωστῶν ἐλαχίστων Λακεδαιμονίων . ἡ σύνδεσι τῶν γεγονότων τῆς 28ης Ὀκτωβρίου μὲ ὁποιοδήποτε αἴτημα καταργήσεως τῶν παρελάσεων δὲν ἔχει κἀμμία σχέσι μὲ τὴν παραγματικότητα, ἀποτελεῖ ἁπλῶς πάγιο διακαῆ πόθο αὐτῶν ποὺ ἔλεγαν τὰ ἴδια καὶ πέρσι καὶ πρόπερσι.

    αὐτά.

  21. VasWho said

    11.
    Γράφεις:
    «Αυτός ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας του δημόσιου σχολείου για θέματα δευτερεύοντα όπως ποιός θα παρελάσει ή ποιός θα είναι στη χορωδία ή ποιός κάνει καλές κυβιστήσεις ποτέ δε μου άρεσε. Αν είναι απαράιτητος κάποιος ανταγωνισμός καλό είναι αυτός να περιορίζεται στο διάβασμα. Όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα και ίσως η μόνη τους χρησιμότητα έιναι να σου δίνουν στα 40, αν θυμιθείς τα σχολικά χρόνια, μια ανώριμη μικρή ικανοποίηση ότι τελικα το ότι εσυ ήσουνα στην τάξη κι όχι στην αυλή στην πρόβα καλό σου έκανε.»
    Η κοινωνία είναι εκ των πραγμάτων ανταγωνιστική και κατά τούτο αποτελεί διαδικασία διαπαιδαγώγησης για τους μαθητές η ευ(α)γενής σχολική άμιλλα. Ας μη ξεχνάμε πως το σχολείο, από το ρόλο του, είναι μηχανισμός αναπαραγωγής αντιθέσεων και όχι (δυστυχώς) εξομάλυνσης και άμβλυνσής τους. Φυσικά η κύρια μεζούρα αξιολόγησης είναι η απόδοση στα μαθήματα (με έμφαση στα λεγόμενα «κύρια»). Έτσι τυχόν άλλα χαρίσματα – από την κοινωνικότητα μέχρι τις αξιόλογες αθλητικές επιδόσεις και από τις καλλιτεχνικές ανησυχίες μέχρι την χειρωνακτική επιδεξιότητα ή την ευρηματικότητα σε τεχνικές (και όχι μόνο) δυσκολίες – σπάνια επαινούνται στο πλαίσιο της σχολικής λειτουργίας. Ας μη παραπονιούνται λοιπόν, όσοι τα κατάφερναν στα μαθήματα αλλά π.χ. κοβόντουσαν από τις χορωδίες, τις παρελάσεις ή τις αθλητικές ημερίδες. Φαντάζομαι πως οι λεγόμενοι «κακοί» μαθητές έχουν πολύ περισσότερα απωθημένα απ’ όποιους αδικήθηκαν και δεν συμμετείχαν σε κάποια σχολική παρέλαση!
    Οι οποίες παρελάσεις, μιας και είναι το κύριο θέμα μας, μάλλον καλό είναι να σταματήσουν. Λέω μάλλον γιατί, όσο μπορώ να δω γύρω μου, οι μαθητές που συμμετέχουν «με σημαίες και με ταμπούρλα» σε ένα βαθμό τις απολαμβάνουν. Βέβαια μια ζωντανή διαδήλωση είναι απείρως πιο συνειδητή και όμορφη διαδικασία για όσους συμμετέχουν από τυποποιημένους θεσμούς σαν τις σχολικές παρελάσεις!

  22. LandS said

    «Σαν μεθαύριο» Δηλαδή αυτές τις μέρες ήθελα να πω.
    Κουρκουτιάναμε με όλα αυτά, που έλεγε η μάνα μου.

  23. LandS said

    #21
    Και που να δεις ανταγωνισμό σε άλλες εκπαιδευτικές κουλτούρες όπου η βαθμολογία «μπαίνει σε καμπύλη» δηλαδή, προαποφασισμένα 10% τα άριστα, 20% τα πολύ καλά, 20% τα καλά, και 10% τα σκουπίδια (ενδεικτικά τα ποσοστά)
    Κάπως σώζεται, που στις ίδιες εκπαιδευτικές κουλτούρες, εφευρέθηκε και το «αντικειμενικό σύστημα διαγωνισμού», ελληνιστί multiple choise.

  24. Βέβαια μια ζωντανή διαδήλωση είναι απείρως πιο συνειδητή και όμορφη διαδικασία για όσους συμμετέχουν από τυποποιημένους θεσμούς σαν τις σχολικές παρελάσεις!

    Ζήτημα αἰσθητικῆς. Τελευταῖα φορὰ πῆγα σὲ διαδήλωσι 17 ἐτῶν. Εἶχα καημὸ ποὺ δὲν παρήλασα ποτὲ κι εὐτυχῶς στὸν στρατὸ παρήλασα πολλὲς φορές, ἂν καὶ ὄχι σὲ ἐπίσημη ἐκτὸς στρατοπέδου παρέλασι, πρᾶγμα ποὺ ἂν καὶ κουραστικὸ μὲ εὐχαρίστησε ἀπείρως περισσότερο ἀπὸ τὶς θορυβώδεις, ἀτελέσφορες καὶ κὶτς διαδηλώσεις. Εὐτυχῶς δὲν ἔχω τὸ στίγμα τῆς μεσογειακῆς ἀναρχίας.

  25. Επειδή κατά τη διάρκεια της θητείας μου προσπαθούσα να βρω το σκοπό αυτών που έβαζα τους άλλους να κάνουν (ήμουν έφεδρος αξιωματικός) είχα ψάξει και το νόημα της παράταξης, του βήματος, και των πεζικών (αν θυμάται Κορνήλιος τον ακριβή όρο τον παρακαλώ να τον γράψει).
    Είχαν το νόημα να εκπαιδέυσουν τους στρατιώτες να κινούνται ταυτόχρονα και να μην μένει κανένας πίσω που από την εποχή της αρχάιας φάλαγγας των οπλιτών μέχρι τον αμερικανικό εμφύλιο ήταν στοιχείο ζωτικό για την επ[ιτυχάι της μάχης αλλά στους σύγχρονους πολέμους δεν κινούνται με βηματισμό αλλά και πάλι η ταυτόχρονη κίνηση είναι σημαντική (αν έχει υπομονή κάποιος ας δει εδώ http://www.archive.org/details/gov.dod.dimoc.30202?start=1139.5). Οι ασκήσεις με το όπλο είχαν το νόημα να εξοικιωθέι ο στρατίωτηυς με το όπλο του και να μπορεί να το χρησιμοποιήσει με ευκολία προσωπικά θυμάμαι ασήκοτο το όπλο στο κέντρο αλλά παιχνιδάκι στη ΣΕΑΠ.

    Αλλά γιατί να θέλουμε τέτοιου είδους πειθαρχία από τους μαθητές; Μήπως για να γίνουν καλόι στρατιώτες στον πόλεμο; Αν είναι έτσι ας το μάθουν στο στρατό. Μήπως χρειάζεται να μαθαίνουν να λειτουργούν σαν άτομα μάλη μιας ομάδας κι εν΄λος κοινωνικού συνόλου; Στο κάτω κάτω επί 80 χρόνια οι παρελάσεις των σχολίων δεν μας δίδαξαν να μην κοιτάμε την πάρτη μας, να μην φοροδιαφέυγουμε, να μην μπαίνουμε στο δημόσιο αν δεν έχουμε τα προσόντα. ¨Αρα σαν εκπάιδευση απέτυχε.

  26. tamistas said

    Άλλο χορός, άλλο παρέλαση. Εντάξει, ο πυρρίχιος (που και γι’ αυτόν δεν ξέρω, σίγουρα). Αλλά ο χορός είναι χάρη, φαντασία, απελευθέρωση του σώματος. Όχι πολεμοχαρής πειθαρχία.
    Οι μαθητικές παρελάσεις θέλουν τους μαθητές πειθαρχημένα στρατιωτάκια. Αρέσουν οι παρελάσεις στους μαθητές; Σχετικό. Σε πολλούς, εξάλλου, αρέσουν και τα πατατάκια, το πλέι στέισον, διάφορα φρικιαστικά – αιμοβόρα βιντεογκέιμς, σε μεγαλύτερους το πορνοτιούμπ ή κάπως έτσι.
    Επίσης, πολλά παιδάκια χάρηκαν που ο Καρατζαφέρης έθεσε ως όρο για να στηρίξει τη νέα κυβέρνηση το να αλλάξει η κρατική πολιτική στο θέμα της ιθαγένειας μεταναστών που, μελλοντικά, η παρουσία τους ενδέχεται να αμαυρώνει («κυριολεκτικά», αν υποθέσουμε ότι θα δούμε και πακιστανούς ή νιγηριανούς στο στράτευμα) τις παρελάσεις.

  27. Παναγιώτη, κι ἐγὼ στὴν ΣΕΑΠ ἤμουν.

    Νομίζω πὼς αὐτὸ ποὺ λείπει σήμερα εἶναι ἡ συναίσθησι τῆς ἀξίας τῆς πειθαρχίας. ἀλλά, τέλοσπάντων, δὲν εἶμαι καὶ σίγουρος ὅτι ἔχω αὐτὲς τὶς μέρες καὶ πολλὴ ὄρεξι γιὰ τέτοιες κουβέντες.

  28. Αισχρός και θολός said

    Τόσο ο αισχρός όσο ο θολός δεν είναι οπαδός κανενός. Αυτό παρακαλώ να γραφεί στα πρακτικά, μη έχουμε χειρότερα. Απλά είναι μηδενιστές μέχρι αηδίας. Αρέσκονται να αποδοκιμάζουν τους πάντες, ειδικά τα φασιστόμουτρα kai τα κομματόσκυλα. Ξέρει και μερικές αλήθειες και ηδονίζεται με αυτές. Πουχού, σε όλους τους στρατώνες σε όλο το κόσμο γίνονται ασκήσεις ακριβείας, ασχέτως αν υπάρχουν παρελάσεις. Γιατί άραγε.

  29. Επίσης, πολλά παιδάκια χάρηκαν που ο Καρατζαφέρης έθεσε ως όρο για να στηρίξει τη νέα κυβέρνηση το να αλλάξει η κρατική πολιτική στο θέμα της ιθαγένειας

    Ἐπίσης πολλοὶ ὑποκριταὶ «ὀπαδοὶ» τοῦ δημοψηφίσματος δὲν χάρηκαν καθόλου ὅταν ὁ Καρατζαφέρης ζητοῦσε δημοψήφισμα ἐπὶ τοῦ θέματος. Ζήτημα ὀπτικῆς.

  30. tamistas said

    29: Φοβάμαι ότι θα το κέρδιζε το δημοψήφισμα ο Καρατζαφέρης. Το ίδιο κι ο Χριστόδουλος, αν είχε γίνει για τις ταυτότητες. Φοβάμαι ότι σε όλα σχεδόν τα πιθανά δημοψηφίσματα, αν ψήφιζα, θα ήμουν με τους χαμένους.

  31. Όφου παναγία μου, τι άλλο θα ακούσουν τα άθεα αυτιά μου.
    Και δεν μου λέτε βρε ζαγάρια, αφού οι παρελάσεις κάνουν καλό στον χαρακτήρα των παιδιών, πως γίνεται τα Ελληνόπουλα που παρελαύνουν ασταμάτητα από το δημοτικό, όταν μεγαλώνουν να μετατρέπονται στα γνωστά νεοελληνικά γαϊδούρια;
    Και πως διάολο γίνεται πχ οι βορειοευρωπαίοι –τα κορόιδα που δεν βάζουν τα βλαστάρια τους να προσποιούνται τους στρατιώτες- μεγαλώνοντας να γίνονται κοινωνικά υπεύθυνοι;

    Εκτός εάν το πρόβλημα μας είναι το πως είναι ντυμένα τα παιδιά στις παρελάσεις.
    Ε, αυτό λύνεται εύκολα, μπορούμε να ντύνουμε τα κορίτσια καλόγριες (ή χανούμισσες) και τα αγόρια τσολιάδες.

    ΥΓ : Χαράλαμπε υπάρχουν και χειρότερα.
    Σημαιοφόρος με φουστανέλα σε βρεγμένο δρόμο.
    Μόνο όποιος έχει περπατήσει με τσαρούχια σε βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να καταλάβει τι τράβηξα…

  32. ἂν εἶναι νὰ καταργηθοῦν οἱ παρελάσεις μὲ ἀντάλλαγμα τὴν υἱοθέτησι ἄλλων θεσμῶν ποὺ θὰ μᾶς κάνουν κοινωνικῶς ὑπευθύνους σὰν τοὺς Βορειοευρωπαίους πάω πάσο.

  33. Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    Δηλαδή οι παρελάσεις υπάρχουν για να μας κάνουν κοινωνικώς υπευθύνους; Re koita ti mathainei kaneis meshmeriatika!!!

  34. #33 φταίει ἕνα παρόραμα: κλεῖσε σὲ κόμματα τὴν ἀναφορικὴ πρότασι καὶ ξαναδιάβασε τὸ 32.

  35. 33#
    Όχι μόνο.
    Εκτός από τον χαρακτήρα, βοηθούν και στην διάπλαση του σώματος.
    Τι νομίζεις, γιατί μας πολεμούν οι καμπούρηδες οι βορειοευρωπαίοι;
    Γιατί ζηλεύουν φυσικά την περήφανη κορμοστασιά μας, αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων παρελάσεων.
    Και για αυτό έχουν φαγωθεί οι θολοκουλτουριάρηδες υπάλληλοι του καχεκτικού Γιούνκερ να τις καταργήσουν.

  36. @27 Το ξέρω Κορνήλιε ότι ήσουν στη ΣΕΑΠ για αυτό πολλές φορές ζητώ τη συνδρομή σου που τα έχεις πιο πρόσφατα (σεν απαντώ στους διάφορους κακοήθεις που διαδίδουν ότι όταν ήμουν στη ΣΕΑΠ η φάλαγγα των οπλιτών ήταν οπλισμένη με δόρυ και ασπίδα 😉 )

    Η έννοια της πειθαρχίας στο μεσοπόλεμο ήταν η μιλιταριστική πειθαρχία που ήθελε να κάνει την κοινωνία στρατώνα. ϊσως να φταίει το πρότυπο του βιομηχανικού εργάτη στη μαζική παραγογή Σήμερα χρειαζόμαστε πολίτες και όχι στρατιώτες. Θέλουμε ανθρώπους που να μπορούν σαν άτομα να δουλέυουν ομαδικά.

    Για να μηντα πολυλογώ στο βίντεο παρακάτω είναι η δική μου άποψη. Η πειθαρχία σε ένα ιστιοφόρο (όχι τον καιρό του Νέλσωνα με το φόβο του βούδουλα). Όπου τα άτομα αποχτούν γνώσεις και δεξιότητες και τις εφαρμώζουν στο πλαίσιο μιας ομάδας για το καλό της ομάδας. Που μαθαίνουν να κινούνται ταυτόχρονα όχι για να μην χάσουν το μήνυμα αλλά γιατί ένα σχοινί πρέπει να λυθεί ή να δεθεί στο σωστό χρόνο ώστε το σκάφος να πλέει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα και επίσης στο σκάφος χρειάζονται όλοι όσοι μπορούν να προσφέρουν ασχέτως χρώματος, φυλής κ.λπ. (θα πει κάποιος ότι και ο Καρατζαφέρης ιστιοπλόος ήταν και δεν έπιασε σε αυτόν η εκπάιδευση …δεν ξέρω τι κάναν λάθος εκεί)

    Δεν λέω να βάζουμε όλα τα σχολεία σε καίκια αλλά να αντικατασταθούν οι παρελάσεις με άλλους τρόπους εορτασμού (πχ μαθητικές παραστάσεις, εκθέσεις) που να εκπαιδέυουν στη δημιουργική ομαδική εργασία που νομίζω είναι η εκπάιδευση που θέλουμε σήμερα.

  37. Το βίντεο

    (πως ενσωματώνεται βίντεο τώρα πια;;; )

  38. Δημήτρης Σαραντάκος said

    #19. Πρόκειται για το «Ουδέν νεώτερον από το Δυτικόν Μέτωπον» (Im Westen nichts) του Εριχ Μαρία Ρέμαρκ, ένα πραγματικό αριστούργημα ανώτερο, από τη «Φωτιά» του Ανρυ Μπαρμπυς και το «η ζωή εν τάφω» του Μυριβήλη

  39. Immortalité said

    @11 (παράγραφος 2-3) Συνήθως για τις παρελάσεις (εκτός του βαθμού για παραστάτες σημαιοφόρο) κριτήριο επιλογής ήταν να είσαι ευθυτενής, ψηλός, όμορφος και με ωραίο βάδισμα. Αν συγκέντρωνες όλα τα παραπάνω και δεν σε βάζανε μάλλον κάτι είχαν οι γυμνάστριες μαζί σου.

  40. voulagx said

    Μαλακη http://www.youtube.com/watch?v=1XlqCFi6o-E
    παρελαση

  41. Nicolas said

    Άσχετο (όχι τελείως): με γεια τον premier!

  42. Ηλεφούφουτος said

    sx. 17 Ας πούμε και σε αυτούς, λαμβάνοντας υπόψη την παιδικότητα του Ρίτσου και το αειθαλές του κ. Δ.Σ.

    Γιατί επιλεκτικά; Σε όλα τα σχετικά κρούσματα που θυμάμαι από τη δεκαετία του ’70 αναφέρομαι.

    «καθένας με την τρέλα του κι η παρθενόπη με τη σεμνοτυφία της.»
    Περικαλώ;

  43. Καταρχάς να πω πως συμφωνώ και υπερθεματίζω με την κατάργηση των παρελάσεων. Δεν βλέπω τη χρησιμότητά τους (δυστυχώς).
    Αλλά να σταθώ λίγο στις μαθητικές: Υπάρχουν δυο ειδών μαθητικές παρελάσεις (αν όχι τριών).
    α) Των χωριών όπου η συμμετοχή είναι υποχρεωτική. Και για να πεισθούν οι μαθητές (και οι εκπαιδευτικοί!) να συμμετάσχουν πέφτουν διάφοροι εκβιασμοί, όπως το παράδειγμα του βαθμού που αναφέρθηκε. Ανεξάρτητα από το τι κάνεις στη γυμναστική, θα πάρεις 20 αν κάνεις παρέλαση. Αλλιώς, αναλόγως ή ακόμα και αποκλείεται να πάρεις 20 αν δεν κάνεις παρέλαση (κι αν σκεφτούμε ότι είναι δυο οι παρελάσεις, λογαριάστε: 2 παρελάσεις 20, 1 –> 19, καμία μέχρι 18!). Ή μια έξτρα εκδρομή. Ή η μη πραγματοποίηση εκδρομής. Και πάει λέγοντας.

    β) Των μικρών πόλεων. Εκεί, είναι υποχρεωτική η συμμετοχή όλων των σχολειών, αλλά όχι όλων των μαθητών. Εκεί τα πράγματα είναι ευκολότερα, δεν υπάρχει πρόβλημα να φτιαχτούν τα τμήματα που χρειάζονται, αν κάπου δεν είναι αρκετοί γίνεται το σχετικό ψηστήρι (και εκπαιδευτικοί θα βρεθούν). Αν είναι παραπάνω, ε, τότε τι να γίνει, κάποιοι θα κοπούν.

    γ) Των μεγάλων πόλεων. Τα σχολεία συμμετέχουν εκ περιτροπής και με ένα τμήμα. Ουδέν ευκολότερο.

    Το θέμα της συμμετοχής των εκπαιδευτικών το βάζω γιατί με κόφτει. Αργία λέει, αλλά άντε να τρέχεις για τις παρελάσεις. Κι όχι μόνο αυτό. Για βάλε πόσοι μένουν αρκετά μακριά από τον τόπο που δουλεύουν και πρέπει να κάνουν το δρομολόγιο και εκείνη τη μέρα. Κι επειδή η μαθητικές παρελάσεις (παρά τα λεγόμενα παραπάνω) είναι μια καλή ευκαιρία για χαλάρωση και όχι για πειθαρχεία, να τ’ ακούς κι από πάνω.

    Αλήθεια, οι υποστηρικτές του ότι ο συντονισμός με στρατιωτικό βήμα και υπό τους ήχους τυμπάνων για την στρατιωτική παρέλαση τι έχουν να πουν όταν αυτό γίνεται για παιδάκια νηπιαγωγείου (κι εκεί δεν υπάρχει επιλογή);

    Το θέμα πάντως του μήκους της φούστας είναι πιο μπλεγμένο. Το κόστος της στολής παρέλασης είναι υπολογίσιμο. Αν βάλουμε τώρα πως άλλη στολή χρειάζεται στο δημοτικό άλλη στο γυμνάσιο κι άλλη στο λύκειο, το πράγμα αρχίζει και ζορίζει. Λύση είναι να αγοραστεί κάτι που να καλύψει κάμποσα χρόνια. Υπάρχει και το θέμα της παράδοσης, που θέλει ό,τι και να φοράει κάθε κορίτσι στην παρέλαση η φούστα πρέπει να είναι κοντή (και οπωσδήποτε φούστα, αλήθεια γιατί όχι παντελόνι ή φόρμα;) οπότε στο τέλος γίνεται ζώνη!

    Πάντως είν’ αλήθεια πως ενώ πολλοί είναι υπέρ της κατάργησης των (μαθητικών τουλάχιστον) παρελάσεων, θέλουν αυτό να γίνει αφού αποφοιτήσουν (ή απολυθούν απ’ το στρατό) τα βλαστάρια τους! Οι φωτογραφίες που λέγαμε 🙂

  44. Μαρία said

    13, 47
    Μ’ έκανες να συνειδητοποιήσω οτι είχα γεράσει πρόωρα.

  45. Διόρθωση: τουλάχιστον 2. Γιατί δεν είναι μόνο η Κομοτηνή που έχει και τρίτη. Είναι κι άλλες (όλες οι «νέες χώρες»).

    Α! τι θυμήθηκα! Στο πανεπιστήμιο ήταν υποχρεωτικές 20 παρουσίες στη γυμναστική ανά εξάμηνο. Ή μια συμμετοχή στην παρέλαση! (όχι πως κόπηκε κανένας γιατί δεν είχε τις 20 παρουσίες, αλλά λέμε).

  46. VasWho said

    24.
    Γράφεις αγαπητέ Κορνήλιε:
    «Ζήτημα αἰσθητικῆς. Τελευταῖα φορὰ πῆγα σὲ διαδήλωσι 17 ἐτῶν. Εἶχα καημὸ ποὺ δὲν παρήλασα ποτὲ κι εὐτυχῶς στὸν στρατὸ παρήλασα πολλὲς φορές, ἂν καὶ ὄχι σὲ ἐπίσημη ἐκτὸς στρατοπέδου παρέλασι, πρᾶγμα ποὺ ἂν καὶ κουραστικὸ μὲ εὐχαρίστησε ἀπείρως περισσότερο ἀπὸ τὶς θορυβώδεις, ἀτελέσφορες καὶ κὶτς διαδηλώσεις. Εὐτυχῶς δὲν ἔχω τὸ στίγμα τῆς μεσογειακῆς ἀναρχίας.»
    Κατά τη γνώμη μου δεν είναι τόσο θέμα αισθητικής όσο αντίληψης.
    Αντίληψη ότι:
    1ο: Καλό είναι να συμμετέχουμε σε ό,τι συμβαίνει και μας αφορά. Δεν εκχωρούμε δηλαδή σε επαγγελματίες διαχειριστές της ζωής μας τη δυνατότητα λήψης κρίσιμων αποφάσεων ερήμην μας, χωρίς ν’ ακουστεί η φωνή μας.
    2ο: Η όποια συμμετοχή δεν μπορεί παρά να είναι συλλογική. Οι μεμονωμένες φωνές είναι απίστευτα αδύναμες, εκτός ελαχίστων και άρα σπανίων εξαιρέσεων.
    3ο: Οι διαδηλώσεις δεν είναι παρά μία από τις συλλογικές μορφές παρέμβασης. Ίσως βέβαια από τις αποτελεσματικότερες όπως αποδεικνύουν πάμπολα και διαχρονικά ιστορικά παραδείγματα. Και είναι τόσο πιο αποτελεσματικές όσο μαζικότερες είναι και όσο πιο ξεκάθαρο μήνυμα εκπέμπουν. Γι αυτό και γίνεται τόση προσπάθεια απ τις ηγεμονεύουσες κοινωνικά δυνάμεις να τις δαλύσουν ή τουλάχιστον να τις απομαζικοποιήσουν και να τις αποδυναμώσουν.

    Όσο γι’ αυτό που ονομάζεις στίγμα της μεσογειακής αναρχίας (χαριτωμένα λογοπαίζοντας), εστιάζοντας μόνο σε τούτη τη μεριά της Μεσογείου πιστεύω ότι πράγματι υπάρχει ένα απολύτως διακριτό ‘στίγμα’, για την ακρίβεια ένα νήμα που συνδέει το εικοσιένα με την εθνική αντίσταση, τα Ιουλιανά, το Πολυτεχνείο. Και τούτο το πνεύμα μόνο κουσούρι δεν είναι. Φυσικά δεν είναι το μόνο ιστορικό χαρακτηριστικό των νεοελλήνων. Συνοδεύεται και από άλλα αντίθετά του και ιδιαίτερα αρνητικά (π.χ. ραγιαδισμός, δωσιλογισμός κ.α.). Ωστόσο, η διαχρονική υιοθέτηση πνεύματος αντίστασης και η διάχυτη λατρεία της ελευθερίας σ΄αυτόν τον τόπο εξηγεί πάρα πολύ καλά το πώς: 18 μήνες τώρα δημιουργείται στη χώρα μας μια διαρκώς διευρυνόμενη, όλο και πιο σταθερή, όλο και πιο ώριμη, όλο και πιο ευρηματική στα στοιχεία της αντίδραση και αντίσταση στη συνειδητή προσπάθεια των κυρίαρχων πολιτικών να διαλύσουν τον ευρωπαϊκό πολιτισμό του 20ου αιώνα. Κι αυτό το πνεύμα αντίστασης ίσως φαντάζει παράξενο σε νοοτροπίες άλλων λαών, στους οποίους κυριαρχεί η ψευδαίσθηση των απόλυτων ατομικών επιλογών.

    Πάντως τα παιδιά των σχολείων της Ξάνθης που φαίνονται στο ακόλουθο βιντεάκι:
    http://www.thrakitoday.com/2011/10/video_28.html
    πιστεύω πως θα θυμούνται πράγματι ξεχωριστά τη συμμετοχή τους στην παρέλαση!

  47. 47 Ἀγαπητὲ VasWho

    ἡ ὅποια ἐμπειρία μου δείχνει ὅτι στὴν συντριπτικὴ πλειονότητα τῶν περιπτώσεων οἱ διαδηλώσεις εἶναι εἴτε ὀχλαγωγοῦσες μειοψηφίες εἴτε ἀνομειογενεῖς πλειοψηφίες- ἀθροίσματα εὐκαιριακῶν συμμαχιῶ)ν ποὺ ἀντιστέκονται σὲ ὅποιαδήποτε ἀλλαγὴ τοῦ συστήματος τὸ ὁποῖο κατὰ τᾶλλα καταγγέλουν. οἱ περισσότεροι συμμετέχοντες ὀνειρεύονται ν’ἀλλάξουν τὸν κόσμο χωρὶς νὰ μποροῦν ν’ἀλλάξουν καλὰ καλὰ οὔτε τὸν ἑαυτό τους.. ἐγὼ δὲν θὰ εἶχα κἀμμία ἀντίρρησι, μάλιστα θὰ τὸ ἐπιθυμοῦσα νὰ υἱοθετηθῇ ἕνα ἀμεσώτερο σύστημα ἀντιπροσωπεύσεως, μὲ δημοψηφίσματα, μὲ ἁπλῆ ἀναλογική, μὲ μὲ μέ, ἀφ’οὗ θεωρῶ ἀδιανόητο νὰ μιλᾶμε στὴν δημοκρατία γιὰ «ἀνώριμο λαό κλπ. ὅμως αὐτὸ πρέπει ν’ἀνατανακλᾶται καὶ στὴν ἐκλογικὴ συμπεριφορὰ τοῦ ἐκλογικοῦ σώματος. φυσικὰ ὁ συλλογικὸς ἀγῶνας εἶναι καὶ ἀποτελεσματικότερος, ὑπάρχουν ὅμως μορφὲς ἀγώνων ποὺ δὲν μετατρέπουν τοὺς συμμετέχοντες σὲ μᾶζα καὶ ὄχλο. ἡ ἀποχή μου ἀπὸ τὶς ὅποιου εἴδους διαδηλώσεις εἶναι πρᾶξι ἐξ ἴσου συνειδητὴ μὲ τὴν συμμετοχή κάποιου σὲ αὐτὲς καὶ φυσικὰ ὄχι ἀμετακλητη.
    ὅσο γιὰ τὴν διαφορὰ στὴν ψυχοσύνθεσι τῶν μεσογειακῶν λαῶν σὲ σχέσι μὲ αὐτὴ τῶν κρύων βορείων δὲν θὰ διαφωνήσω, ὅμως κάθε τί κρίνεται πρωτίστως ἐκ τοῦ ἀποτελέσματος. ἀκόμη κι ὅσοι διαδηλώνουν κόντρα σὲ μεταρρυθίσεις ποὺ γίνονται γιὰ νὰ φέρουν (ὑποτίθεται) πιὸ κοντὰ σὲ τέτοια μοντέλα κάνουν κρὰ γιὰ νὰ πᾶνε νὰ ἐργαστοῦν σὲ κάποια ἀπὸ τὶς χῶρες τοῦ εὐρωπαϊκοῦ βορρᾶ. κι ὅπως εἶχε γράψει κάποτε μία ψυχὴ οἱ ἄνθρωποι σὲ ὅλον τὸν κόσμο ψηφίζουν εἰλικρινέστερα μὲ τὰ πόδια τους.

  48. Το μόνο χρήσιμο από τις στρατιωτικές παρελάσεις καταγράφεται στο βιβλίο του Άντονι Μπίβορ για την απόβαση στη Νορμανδία και την απελευθέρωση της Γαλλίας από τους Ναζί. Ο Ντε Γκολ ήθελε, φυσικά, στο Παρίσι να μπούν πρώτοι οι Γάλλοι κι έτσι οι Αμερικάνοι τούκαναν το χατίρι να στείλει πρώτους τους δικούς του. Εκείνος, βέβαια, δεν έστειλε πρώτους-πρώτους τους Γάλλους αλλά μιαν ίλη Ισπανών δημοκρατικών, που ‘χαν ξεμείνει στη Γαλλία από τη λήξη του ισπανικού εμφυλίου κι έκτοτε πολεμούσαν, και μιαν ίλη Μαροκινών σπαχήδων με ελαφρά άρματα. Πίσω τους, έρχονταν τα γαλλικά άρματα με κανονικούς Γάλλους,
    Όταν έφτασαν στο κέντρο του Παρισιού, πλησιάζοντας στο αρχηγείο των Γερμανών, οι αναλώσιμοι Ισπανοί και Μαροκάνοι έκαναν στην άκρη, γιατί μπροστά στο αρχηγείο περίμενε -ψιλοαμήχανο- ένα τεράστιο γερμανικό άρμα μάχης, το οποίο δεν μπορούσαν βέβαια να εξουδετερώσουν με τα πολυβολάκια τους. Ο Γάλλος διοικητής του πρώτου άρματος έδωσε διαταγή για βολή στον πυροβολητή του, λέγοντας ότι η απόσταση ήταν 250 μέτρα. Εκείνος, όμως, ήξερε πως η απόσταση παρέλασης των Ηλυσίων Πεδίων ήταν ακριβώς 183 μέτρα (ποιός ξέρει πόσες φορές τόχε κάνει στο γυμνάσιο, ο έρμος) και ρύθμισε ανάλογα το κανόνι του, στέλνοντας την οβίδα του στο στόχο. Εάν αποτύχαινε με την πρώτη, το γερμανικό άρμα, που είχε καλύτερη θωράκιση και κανόνι, θα εκνευριζόταν και θα τους κονιορτοποιούσε.
    Επομένως, όλο και κάτι προσφέρουν οι παρελάσεις…

    ΥΓ1. Ο ισραηλινός στρατός δεν κάνει παράτες. Κάνει, όμως αποτελεσματικά τη (μακάβρια, όπως όλων των στρατών) δουλειά του. Αντίθετα, οι αραβικοί στρατοί είναι πολύ καλοί στις παρελάσεις. Αλλά μόνο σ’ αυτές. Ρωτείστε και το μακαρίτη Ανουάρ Σαντάτ.

    ΥΓ2. Κυκλοφορεί στο διαδίκτυο επιστολή απόστρατου στρατηγού (με πολλά χρόνια στις καταδρομές) εναντίον των παρελάσεων λόγω κόστους και αλλότριας απασχόλησης στρατευσίμων και στελεχών. Δεν έχει άδικο ο χριστιανός (ορθόδοξος)!

  49. τέλος θὰ ἤθελα νὰ ζητήσω συγγνώμη γιὰ τὸ λίγο πρόχειρο ὕφος τοῦ 48, ἀλλὰ τὸ εἶπα καὶ πρίν, δὲν ἔχω καθόλου ὄρεξι νὰ (ξανα)συμμετάσχω σὲ μία ἀκόμη δίκη τοῦ ἐθνικισμοῦ καὶ ὁποιουδήποτε θεσμοῦ θεωρεῖται έκδήλωμά του.

  50. betatzis said

    Ήμουν κατά όλων των ειδών παρελάσεων και εναντίον κάθε είδους στρατιωτικοποίησης της ζωής, μέχρι που το σχόλιο 11 παράγραφος (α) με έκανε να συνειδητοποιήσω μία εποικοδομητική λειτουργία της μαθητικής παρέλασης : Οφθαλμόλουτρο !!!!
    Δε συμφωνώ και γω ότι σε όλα τα παιδιά αρέσουν ντε και καλά οι στρατιωτικές παρελάσεις. Θυμάμαι ένα μικρό αγόρι που φοβήθηκε πολύ από τον απαίσιο ήχο χρρρρρρβρρρρρρρρρρρρ που έκαναν οι ερπύστριες των τανκς (τότε που βγαίνανε ακόμα τανκς) και άρχισε το κλάμα. Εξάλλου ό,τι πλύση εγκεφάλου μπορεί να υποστεί ένα παιδί κατά των παρελάσεων, αντίστοιχη και περισσότερη μπορεί να υποστεί, και μάλλον υφίσταται η πλειοψηφία, υπέρ των παρελάσεων. Η δική μου εμπειρία λέει ότι αν αφήσεις ένα παιδί ανεπηρέαστο, ή θα αδιαφορήσει ή θα τρομάξει.

  51. gryphon said

    Οί ιδιες οι μαθητικές παρελασεις δεν είναι απο μονες τους και κανενα πολυ σημαντικό θεμα.Στην αντίθεση ομως γιάυτές εγω βλεπω μια μικρη εκφανση ενός πολυ σημαντικότερου για μενα προβληματος οπως προσπαθησα να πω σε προηγούμενο σχολιο και θα επιμεινω σε αυτό.
    Θα μπορουσε βεβαια να μου πει κανείς «Καλα απο τις μαθητικες παρελασεις βγαζεις συμπερασμα».Ναι και απο αυτες θα απαντούσα.
    Δεν μπορω να καταλαβω γιατι θεωρειται περιπου προτερημα το να ειναι καποιος ανοργανωτος η να κανει οτι του γουσταρει η σε οτι κι κανει (ειτε βημα σε παρελαση η οτι αλλο στην μετεπειτα ζωή του) να μην τηρει κανενα κανονα να ειναι αρπακολλα που λενε και αυτο να θεωρειται και εκφραση ελευθερου πνευματος.Και δεν εννοω οτι θα πρεπει να ειναι καποιος στρατιωτακι η ρομποτ αλλα αυτο που αποθεωνεται εδω ειναι το αλλο ακρο.

  52. ….
    αφού δεν μπορούμε να συναγωνιστούμε άλλους λαούς
    στους ομοιόμορφους σχηματισμούς

    ας καταργηθούν και ας προχωρήσουμε
    σε αμερικάνικα χρώματα, μαζορέτες και
    πυροτεχνήματα που κατα βαθος
    μας ταιριάζουν περισσότερο απ τις
    ασιάτικες παρελάσεις….

    βέβαια στα προσεχή χρόνια, αν καταργηθούν
    θα ναι για οικονομικούς λόγους

  53. sarant said

    Παιδιά, σας ευχαριστώ πολύ για όλα τα σχόλια! Να με συμπαθάτε που απουσίαζα, ταξίδευα (όχι, δεν μου προτάθηκε συμμετοχή στην κυβέρνηση του Δύτη).

  54. @Betatzis, 51

    «[…] μία εποικοδομητική λειτουργία της μαθητικής παρέλασης: Οφθαλμόλουτρο!!!!»

    Κάτι σαν κι αυτό δηλαδή;

  55. physicist said

    Η λέρα της Ιταλίας ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!!!!!!!

    (Συγγνώμη, έπρεπε κάπου να ξεσπάσω, σας αφήνω πάλι στο θέμα «παρελάσεις»).

  56. Immortalité said

    Φυσικέ νομίζω είπε θα παραιτηθεί μετά από την ψήφιση του προϋπολογισμού.

  57. physicist said

    Λες να βιάστηκα να χαρώ; Μη μου το χαλάς …

  58. physicist said

    Πάντως όταν με το καλό ξεκουμπιστεί (δεν φαίνεται τουλάχιστο διατεθειμένος να κάνει ψήφους εμπιστοσύνης και άλλες ανδραγαθίες), πρέπει να το γιορτάσουμε με ειδική ανάρτηση στου Σαραντάκου. Δεν μπορεί, όλο και κάποιο γλωσσικό ζήτημα με τον Σίλβιο θ’ ανακαλύψει ο Νίκος για να ανεβάσει πράμα.

  59. Immortalité said

    @58 Έτσι λέει το κάπιταλ http://www.capital.gr/News.asp?id=1324044
    άρα κάτι παραπάνω ξέρει 😉

    @59 Όταν με το καλό ξεκουμπιστεί δεν θα ‘χω ούτε το κουράγιο να το χαρώ με τόσα που συμβαίνουν σπίτι μας…

  60. physicist said

    Ιμμόρ, από τη μεριά μου κλείνω την παρένθεση που άνοιξα με το κλισεδιάρικο take-home message(!) ουδέν κακόν αμιγές καλού και χαίρομαι από σήμερα για το επικεόμενο γλέντι με κάτι Ιταλούς φίλους, που υποσχέθηκαν φαγοποσία μέχρι τελικής πτώσεως γι’ αυτό το ενδεχόμενο.

  61. Immortalité said

    Πάντως έχω πρόταση: Να κάνουμε ομοσπονδία νότιας Ευρώπης με δικό μας νόμισμα και κοινή εξωτερική πολιτική και ν’ αφήσουμε τους βόρειους να πάνε να κουρεύονται.

  62. physicist said

    #62. … και με παρελάσεις σε όλες τις χώρες της ομοσπονδίας, θα έλεγα. Να παρελαύνουν μάλιστα στις 28 Οκτωβρίου σε μας και Ιταλικά Τμήματα, να τρώνε αυτοί τα γιαούρτια, όχι οι ηγέτες της χώρας μας. (Κάπως πρέπει να το στρίψουμε στο αρχικό θέμα).

  63. Μαρία said

    58, 60 Κάνει κορδελάκια. Είπε αρχικά το mi dimetto, μετά το γύρισε αλλά μετά την ψήφιση του προϋπολογισμού. Ο προϋπολ. πέρασε και τώρα δήλωσε οτι Mi dimetto dopo l’ok alla legge di stabilità. Με το πάνε έλα στη γερουσία θα φτάσουμε στα τέλη του μήνα, λέει η λα ρεπούμπλικα.

  64. gryphon said

    Kαί είναι καλο τώρα αυτό ? (γενικά μιλώντας).Να ανατρεπονται δηλαδη ουσιαστικα εκλεγμενες κυβερνησεις επειδη το θελουν οι τραπεζιτες ?.
    Οι οι «αγορές» ? (αυτες τωρα που αναρωτιέμαι αληθεια ποιές είναι ?.Μηπως επειδη έχουν θηλυκο γενος ειναι τιποτα γριές μεγαιρες?.

  65. physicist said

    #64. Μαρία αυτό λες;

    http://www.repubblica.it/politica/2011/11/08/news/giornata_governo-24672057/?ref=HREA-1

    #65. Όχι, εαν πέσει ο Μπ. θα είναι επειδή έχασε τη δεδηλωμένη στη Βουλή. Δημοκρατικά κι ωραία, και μετά νέες εκλογές. «Οι αγορές» δεν είναι τίποτα τερατώδες: αν οδηγήσεις την οικονομία της χώρας σου στο βάραθρο, προφανώς μπορεί να το πληρώσεις με τη θέση σου, όταν έχεις Δημοκρατία. Άμα είσαι Β. Κορέα, μπορεί να οδηγήσεις το λαό και σε μαζική πείνα, δεν σε ανατρέπει κανείς.

  66. Μαρία said

    66 Ναι. To είχαν προβλέψει οτι θα περάσει χάρη στις αποχές αλλά δεν υπολόγισαν καλά τους «προδότες».

  67. 62 Ένα ιστορικό προηγούμενο με Νότιες Πολιτείες δεν είναι ενθαρρυντικό.
    Και, όπως γίνεται φανερό τελευταία, μέσα στην ΕΕ επιτρέπονται πολύ λιγότερα πράγματα απ’ όσα θα νόμιζε κανείς.

  68. @40: Κακιούλες, κακιούλες… 🙂

  69. Αγαπητέ Σκύλε Τ.Β.Κ,

    Γράφετε στο σχόλιο 49 «Ο ισραηλινός στρατός δεν κάνει παράτες. Κάνει, όμως αποτελεσματικά τη (μακάβρια, όπως όλων των στρατών) δουλειά του. Αντίθετα, οι αραβικοί στρατοί είναι πολύ καλοί στις παρελάσεις. Αλλά μόνο σ’ αυτές. Ρωτείστε και το μακαρίτη Ανουάρ Σαντάτ.»

    Δόξα τον Θ-ό, αγαπητέ Σκύλε, δόξα τον Παντοδύναμο Κύριο του Ισραήλ… γιατί αν περιμέναμε από τους φίλτατους ‘συντρόφους’ να σταματήσουν ένα νέο Ολοκαύτωμα ενάντια του εβραϊκού λαού, θα πηγαίναμε και πάλι στράφη…

  70. Μετράω αποτελεσματικότητα, κύριε Φριζή. Το αποτέλεσμα της δουλειάς κάθε στρατού μου είναι απεχθές. Και νομίζω πως καλό θα είναι να μην ανακατεύετε το θεό (όποιον θεό) στις δουλειές των ανθρώπων.

  71. Νέο Kid Στο Block said

    Κύριε Φριζή, έχω μια γλωσσική απορία, αν θέλεις μου τη λύνεις.
    Γιατί γράφεις Θ-ος και όχι Θεός; Έχει να κάνει με το «ου λήψει το όνομα…επί ματαίω» ή είναι κάτι άλλο; Ευχαριστώ!

  72. sarant said

    Αυτό πρέπει να είναι, θυμάμαι ότι και πολλοί θρησκευόμενοι εβραίοι γράφουν στα αγγλικά G-d.

  73. Ναι, π.χ. http://www.theyeshivaworld.com/coffeeroom/topic/writing-h-shem-vs-hashem

  74. Το HaShem που αναφέρεται στον παραπάνω λίκνο σημαίνει «Το όνομα», ξέχασα να προσθέσω.

  75. Και ο Ηρακλής είναι ένας ημιθ-ος

  76. και τι να πει κανείς για την Β-λια Κ-λντα 😀

  77. Θ-ικό μέρος!

  78. Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    Μου φαίνεται ότι δεν έχετε το Θ-ος σας

  79. Θ-υ, Κ-ριε, φυλακί τω στόματί μου!

  80. άιντε, άιντε! από ανορθ-ογραφία πάω καλά!

  81. voulagx said

    #78 Οχι απλά Θ-ικό, Βλ-χικο!!! 🙂

  82. Νομίζω πως το παραεκθ-ιάζετε, ομόβλαχε!

  83. voulagx said

    #83 Ειναι που ενθ-υσιαστηκα ακουγοντας τον Φ-σουλα!!

  84. Νέο Kid Στο Block said

    Δε μπορεί κάποιος να ρωτήσει κάτι εδώ μέσα, αμέσως το γυρνάτε στην πλάκα !
    Δεν έχετε το Θ_ό σας, ορέ ζαγάρια! 🙂 🙂

  85. Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    Αποθ-ωσις!!!

  86. Θυμίζει το ανέκδοτο με το W-y (Wendy ή Welcome to Jamaica, have a nice day)…

  87. Ηλεφούφουτος said

    Μ αρέσει που κάποιος παραπάνω μίλησε για τρελούς.
    Τι τρελοί;! Θ-ότρελοι!

  88. Ε, όχι και θ-ότρελοι. Θ-ότρολλοι, μάλλον!

  89. ΣοφίαΟικ said

    Φτού σας ρε άθεοι! Σεβασμό στις θεολογικές ιδιομορφίες το καθενός!

    40: γιάυτό λεω βρε Ιμόρ, αν ήμουνα καμπούρα, χωρίς βήμα, άσχημη και κοντή ας μου το έλεγε να ξέρω. Το μόνο που είναι βέβαιο είναι ότι δεν είμαι κοντή 🙂

  90. @87: Μιχάλη, πού το θυμήθηκες!
    http://jokes.wikia.com/wiki/Welcome_to_Jamaica._Have_a_nice_day.

  91. εξαιρετικο αρθρο …..(οπως ολα του αγαπητου κ. Δημητρη)

  92. Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας said

    Εὐκαιρία νὰ καταργηθοῦν καὶ οἱ ὁρκωμοσίες :
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100031_03/12/2011_464913
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100008_03/12/2011_464878

  93. sarant said

    Γιατί να καταργηθούν; Έχει κι άλλα παιδιά;

    Βλέπετε πάντως το «θα απήγγειλε»; Ενώ αν είχε λαϊκό τύπο (θα απάγγελνε) ή άλλο ρήμα (π.χ. θα εκφωνούσε) δεν θα γινόταν το λάθος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: