Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Το φαγοπότι στα κανάλια της τηλεόρασης

Posted by sarant στο 6 Δεκεμβρίου, 2011


Σήμερα ο Νικοκύρης εορτάζει και δέχεται ηλεπισκέψεις. Θα ήθελε να δέχεται και πραγματικές επισκέψεις, αλλά βρίσκεται μακριά…

Το άρθρο αυτό του πατέρα μου, Δημήτρη Σαραντάκου, δημοσιεύεται σήμερα, 6.12.2011, στην εφημερίδα Εμπρός της Μυτιλήνης. Να πω όμως ότι το άρθρο αυτό για τον κατακλυσμό προγραμμάτων που προβάλλουν μαγειρικό πορνό (κάπου είδα αυτόν τον νεολογισμό και τον βρήκα εύστοχο) μού έφερε στο νου μια άλλη περίπτωση, ακόμα πιο προκλητικής, αρθρογραφίας που είχα σκοπό να τη βάλω σε κάποια επόμενα Μεζεδάκια αλλά τώρα την αναφέρω στο τέλος, μια και ταιριάζει.

Αυτές τις μέρες, που οι συνεχιζόμενες απεργίες των εργαζόμενων στην κρατική τηλεόραση μας έχουν καταδικάσει να βλέπουμε μόνο ιδιωτικά κανάλια, μου έχει κάνει εντύπωση το γεγονός πως σε τρία από τα κανάλια αυτά και σε ώρες μεγάλης θεαματικότητας, προβάλλονται προγράμματα που αφορούν αποκλειστικά το μαγείρεμα. Διερωτώμαι, σε ποια χώρα ζούνε αυτοί οι άνθρωποι και σε τι αποβλέπουν δείχνοντάς μας πώς μαγειρεύονται πολύπλοκα και κατά κανόνα ακριβά εδέσματα;

Εξ όνυχος τον λέοντα. Ξεκινώ από τα πιο ανώδυνα: την ποιότητα των εκπομπών αυτών. Οι μάγειροι-παρουσιαστές δεν πλησιάζουν με τίποτα τον συμπαθέστατο Μαμαλάκη ή την γραφική Βέφα. Δεν έχουν καν το νιονιό να σκεφτούν πως κανείς και καμία δε μαγειρεύει στην κουζίνα του φορώντας άσπρα ή βραδινά φορέματα  και (οι άντρες) γραβάτα και όλοι χωρίς ποδιά.

Ύστερα, όλοι αυτοί (προγραμματιστές και παρουσιαστές) δεν έχουν αντιληφθεί πως εδώ και τρία χρόνια η Ελλάδα έχει βυθιστεί στην παγκόσμια οικονομική κρίση; Πως υπάρχουν χιλιάδες συνάνθρωποί μας που δε μπορούν να αγοράσουν ούτε ένα κιλό φασόλια ή φακές; Δεν έχουν δει ή δεν έχουν ακούσει, πως υπάρχουν άνθρωποι που ψάχνουν στους κάδους απορριμμάτων, όπως κάνανε οι παππούδες τους στην Κατοχή; Πως υπάρχουν χιλιάδες παιδάκια που πάνε σχολείο ή κοιμούνται νηστικά;

Και το επόμενο ερώτημα είναι: πού αποσκοπεί αυτή η προβολή πανάκριβων και πολυτελών εδεσμάτων και μαγειρικών τεχνικών; Να ξεχάσουν οι πεινασμένοι την πείνα τους, βλέποντας πώς μαγειρεύεται ραγού με τρούφες; Να δείξουμε στους εξ ανατολών ή εκ βορρά γείτονες μας πως καλοπερνάμε; Ή μήπως να εδραιωθεί στα παιδιά μας η ιδέα πως το παν είναι το φαγητό (ή όπως θα έλεγε ο Ροΐδης «να μάθωσιν ότι το παν έγκειται εις την ικανοποίησιν της κοιλίας και των υπ΄ αυτήν»).

Η μόνη λογική εξήγηση, για όλα αυτά τα απαράδεκτα, είναι πως οι εκπομπές αυτές είναι φτηνές για τα ταμεία των σκουπιδοκάναλων. Εκπομπές με πολιτιστικό περιεχόμενο θα ήταν πολύ ακριβότερες. Ακόμη και ένας δευτερεύων τραγουδιστής, ακόμα και μια τριμελής ορχήστρα, θα ζητούσαν περισσότερα από τους φτηνιάρηδες αυτούς. Άσε που στις εκπομπές τους κάνουν εντέχνως και γκρίζα διαφήμιση, προβάλλοντας τη μάρκα των συσκευών ( μίξερ, βραστήρων κλπ) που χρησιμοποιούν, έναντι φυσικά αμοιβής.

Η Ελλάδα (και όχι όνο η αρχαία αλλά και η σύγχρονη) φημιζόταν κάποτε για τον πολιτισμό της, για τους ποιητές, τους συνθέτες, τους ζωγράφους και τους συγγραφείς της. Δεν είναι τυχαίο πως τα δυο μονάκριβα βραβεία Νόμπελ δόθηκαν σε δυο Έλληνες ποιητές και πως η μουσική του Χατζηδάκη, του Θεοδωράκη ή του Λοΐζου έχει διεθνή εμβέλεια και απήχηση. Αντί λοιπόν να προβάλλουμε τον πολιτισμό μας, προβάλουμε τη μαγειρική μας.

Δεν είναι σοβαρά πράματα αυτά.

Εδώ τελειώνει το άρθρο του πατέρα μου και συνεχίζει ο γιος του. Λοιπόν, στο προχτεσινό Βήμα πρόσεξα τον τίτλο: Σίβυλλα: Pro-Christmas dinners.  Να πω ότι τη στήλη αυτή της Σίβυλλας έχω κάτι αιώνες να τη διαβάσω, είχα μάλιστα την εντύπωση πως έχει σταματήσει, αλλά τώρα με σταμάτησε ο τίτλος της σελίδας, που ήταν όλος στα αγγλικά. Αγγλικά ο Θεός να τα κάνει, βεβαίως. Διότι, ήθελε να γράψει «Προχριστουγεννιάτικα», τραπεζώματα δηλαδή που γίνονται πριν από τα Χριστούγεννα, αλλά πού να ξέρει ότι στα αγγλικά το προ- είναι pre- ενώ το pro- είναι φιλο-, οπότε φιλοτέχνησε το μαργαριτάρι του pro-Christmas, που για όποιον ξέρει αγγλικά σημαίνει «φιλοχριστουγεννιάτικα» και που βέβαια κανείς δεν μπορεί να είναι εναντίον (εκτός από τις γαλοπούλες).

Όμως το χειρότερο δεν είναι το σουσουδίστικο μαργαριτάρι, είναι (αν αντέξετε κι αν έχετε γερό στομάχι) τα όσα γράφει για τα τραπεζώματα της πλουτοκρατίας, που ειδικά σε καιρούς σαν κι αυτούς που περνάμε μόνο εμετικά ή προκλητικά μπορώ να τα χαρακτηρίσω. Εκτός κι αν είναι πολύ προχωρημένη η κυρα Σίβυλλα, και εσκεμμένα γράφει τόσο προκλητικά για να αγανακτήσουμε.

112 Σχόλια to “Το φαγοπότι στα κανάλια της τηλεόρασης”

  1. π2 said

    Pro-Σαραντάκειες ευχές λοιπόν, χρόνια πολλά και καλά στον Νικοκύρη και τους λοιπούς Νίκους της ομήγυρης.

  2. Φάτε, μάτια, τρούφες, και κοιλιά περίδρομο.
    Καλό το Pro-, ιδιαίτερα για όσους είναι Con. (με την αγγλική έννοια, βεβαίως!)

  3. Βαγγέλης said

    Χρόνια πολλά και καλύτερα. Επ’ ευκαιρία, πήρα τις «Λέξεις που χάνονται» και απολαμβάνω την ανάγνωση – τι ωραία δουλειά! Να χαίρεστε τον γιο σας, κύριε Σαραντάκο.

  4. tamistas said

    Φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο! Κάτι άλλο που παρατηρώ τελευταία, δεν ξέρω αν συμβαίνει στην τιβί γιατί δεν βλέπω, είναι η προσαρμογή στις πραγματικές συνθήκες, με συμβουλές για οικονομικές γκουρμεδιές. Δεν πτοούνται.

    Χρόνια πολλά!

  5. Alfred E. Newman said

    Νίκο να χαίρεσαι τις λέξεις σου!

  6. Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας said

    Χρόνια πολλὰ στὸν οἰκοδεσπότη.
    Καὶ ὁ ὑλικὸς πολιτισμός, πολιτισμὸς εἶναι. Ἐκεῖνο ποὺ μὲ προβληματίζει εἶναι ὅτι ἡ συσκευὴ τηλεοράσεως τοῦ πατρὸς Σαραντάκου ἔχει χαλασμένο τὸν διακόπτη ἐνάρξεως καὶ διακοπῆς λειτουργίας. Γι’ αὐτό, φαίνεται, δὲν μπορεῖ νὰ τὴν κλείσει καὶ ἀναγκάζεται νὰ βλέπει τὰ σκουπιδοκάναλα. Καὶ ἔτσι, ἐνθαρρύνονται κι αὐτὰ νὰ συνεχίζουν νὰ προβάλλουν σκουπίδια. Ἂς ἐλπίσουμε ὅτι μὲ τὴν κρίση θὰ ἀναβιώσει τὸ ἐπάγγελμα τοῦ ἠλεκτρονικοῦ ποὺ ἐπισκευάζει χαλασμένες συσκευές.

  7. fevgatos gia allou said

    Να ήταν μόνο τα μαγειρέματα, πάλι καλά θα έλεγα. Εμένα πάντως αυτές οι εκπομπές μου είναι πιο ευχάριστες από κάτι ελληνικά σήριαλ με ένα λάιφσταιλ που μόνο ελληνικό δεν είναι. Όπου κανείς δεν έχει ένα πραγματικό επάγγελμα και η ζωή κατρακυλά με παραδείσιους ρυθμούς. Και όταν μερικές φορές προσπαθούν να γίνουν πιο ρεαλιστές, τα θαλασσώνουν τελείως και το αποτέλεσμα είναι τρισχειρότερο και βλέπουμε κωμωδίες. Σαν να υπάρχει μια τάση φυγής από την πραγματικότητα. Μιζέρια έχουμε παντού, ας δούμε κάτι διαφορετικό στην τιβούλα. Μηπως η ποίηση και η τέχνη γενικώς τους ίδιους σκοπούς δεν έχει. Όνειρα να τρέφεις, και ας μη γίνουν ποτέ πραγματικά.

  8. Νέο Kid Στο Block said

    Τα αγόρια ξενυχτάνε μόνα ή δυο-δυο…ο,οο
    πίνω μπάφους και παίζω Pro!
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΝΙΚΟΛITΣΕΣ! (ακόμα και στον Σαρκοζύ!) 🙂

  9. sarant said

    Ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια και τις ευχές!

    Και οι δικές μου ευχές σε συνεορτάζουσες και συνεορτάζοντες!

  10. Α, ναι, ξεχάστηκα. Νίκο, πάντα νίκες!

  11. ππ said

    Δεν βρίσκω και πολύ συμπαθητικό τον Μαμαλάκη. Κάτι ξεσπάσματα δε, σε στυλ «τουρκαλάδες», που του ξεφεύγουν είναι μαλλον αντιπαθητικά. Οϋτε οι εκπομπές μαγειρικής με τσατίζουν τόσο, αλλά η Σίβυλλα…Τι να λέμ.

    Χρόνια πολλά!

  12. Χρόνια πολλά! Υποθέτω γιορτάζουν και άλλοι συσχολιαστές, ας ευχηθώ λοιπόν και σ’ αυτούς/ές! 🙂

  13. Νέο Kid Στο Block said

    Με την ευκαιρία των Christmas που έρχονται ,ας δώσω και το κοινωνικό μήνυμα της ημέρας (το είδα σε μια αφίσα φιλοζωικής εταιρείας και μου άρεσε) ,ταιριάζει και στον δικό μας Σκύλο της Β.Κ¨:-)

    A dog is for LIFE! Not for Christmas.

  14. Σωστός!

  15. Νέο Kid Στο Block said

    Ομολογώ ότι δεν έχω δει ολόκληρη εκπομπή Μαμαλάκη ποτέ, αλλά με αφορμή αυτό που σχολίασε η Ππαν, θυμήθηκα πριν λίγους μήνες που ήμουν σε μια κοινωνική σύναξη, κάποια κυρία που έκανε διάλεξη περί Κατσαντώνη (μισά κι ανέσωστα τα έλεγε βέβαια και με έντονη ελληναράδικη χροιά).
    Εντυπωσιασμένος πάντως που η κυπραία είχε διαβάσει τόσα για τον κοντοχωριανό μου Κατσαντώνη, την ρώτησα για τις πηγές της. Απάντηση: Ο Μαμαλάκης τα είπε καλέ!
    Συμπεραίνω λοιπόν, ότι εκτός από οτ κιουζίν (εντάξει ,λέμε και καμιά κονερί βρε Νικολά…) ο Μάμαλος διδάσκει και οτ ιστουάρ ντε κολ. 🙂

  16. sarant said

    15: Ο Μαμαλάκης έκανε κάτι εκπομπές ταξιδιωτικές, εκεί θα τα είπε. Δεν έχω άποψη, μπορεί να ήταν και καλός.

    Για τους Τουρκαλάδες, θυμήθηκα ένα παλιό άρθρο του ιστολογίου:
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/03/08/keftedes/

  17. μήτσκος said

    Χρόνια πολλά!
    Το ραγού με τρούφες είναι έτοιμο ή ήρθα νωρίς;

  18. Nicolas said

    «Μαγειρικά πορνό»: ακριβώς!
    Δεν ξέρω εάν έχετε και το άλλο σάπιο φρούτο που ευδοκιμεί εδώ και κάμποσους μήνες εις την Εσπερίαν, μιλώ γι΄ αυτήν την εκπομπή όπου καλούν ο ένας τον άλλο στο σπίτι τους και οι καλεσμένοι τον βαθμολογούν. Δηλαδή, ό,τι αντίθετο από το πνεύμα της πρόσκλησης σε γεύμα, όπου καλείς τους φίλους σου για να τους φιλέψεις και τους προσφέρεις την αγάπη σου σ΄ αυτή την καλή παρέα κι όχι να έρθουν να σε κρίνουν όπως «σε μια αίθουσα σκοτεινή φοιτητές δικάζουν». Αυτό πια είναι το τέλος του πολιτισμού!

    Οι εκπομπές με πολιτιστικό περιεχόμενο δεν κοστίζουν πιο ακριβά, κύριε Δημήτρη. Απλώς δεν έχουν την ίδια ακροαματικότητα και δεν είναι πλασάρικες. Κι αφήνουμε τις αηδίες στο prime time για τους προλετάριους κι όποιος έχει κότσια (ἠ την πολυτέλεια) για ξενύχτι μπορεί να πάει να ανακουφίσει τη δίψα του όταν οι άλλοι κοιμούνται τον ύπνο του… καταναλωτή.
    Ευτυχώς, με το Internet μερικά από αυτά τα μαργαριτάρια είναι προσιτά σε πιο ανθρώπινες ώρες.

    Το παν είναι όντως το φαγητό, αλλά υπάρχει φαγητό και φαγητό.
    Ο γείτονάς μου έλεγε πάλι τις προάλλες ότι αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι συνειδητό έγκλημα, γιατί παράγουμε τροφή για 12 δισ. ανθρώπους κι όμως στα 7 δισ.που είμαστε, εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα:
    Το παρασοβαρέψαμε πρωινιάτικα, αλλά καλό κάνει — και κυρίως τις μέρες που γιορτάζουμε — να τα θυμόμαστε λίγο

  19. ππ said

    16: το ίδιο θα είδαμε. Και τα λέει και μαυτό το πατερναλιστικό ύφος, απαπαπα…

  20. LandS said

    Αυτό της Σίβυλλας μου θύμισε ένα (πάρα πολύ) παλιό και κάπως ιμπεριαλιστικό (αν όχι outright racist) σκετσάκι σε βρετανικό ιδιωτικό κανάλι, όπου ένας μελαψός σαρικοφόρος με προφορά Πίτερ Σέλερς στο «Πάρτυ», έλεγε «Γουί μπρίτισ χεβ α μπιγκ χόλιντει κόλντ έξμας» …

  21. Nicolas said

    Μ΄ αρέσουν πολύ τα Κατσικάκια (και αν είναι όλα έτσι εις την Κουμπαρίαν, μετακομίζω).
    Να σε βαθμολογήσω; τώρα τι να τα κάνεις τα douze points, σου δίνω το πρώτο βραβείο εκτός συναγωνισμού: la crème de la crème, quoi !

  22. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    Χρόνια πολλά και καλά Νίκο – όσο για το Μαμαλάκη μάλλον φιλότουρκος είναι (παρά τη φρασεολογία) και τον έχετε παρεξηγήσει. Μέχρι που βγήκε σε βιντεάκι στο protagon στα πλαίσια της ελληνοτουρκικής φιλίας για να παρουσιάσει (κουτσουρεμένη) την ιστορία περί ελληνοτουρκικού κράτους και σημαίας του Κολοκοτρώνη με τον Αλή Φαρμάκη. Τους συμπαθεί τους Τούρκους αλλά κριτικά:
    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=5491
    Και με τους Έλληνες κριτικά στέκεται (όχι πάντα αμερόληπτα αλλά κανένας δεν είναι τέλειος).

  23. rogerios said

    Χρόνια πολλά, ευτυχισμένα και δημιουργικά στον οικοδεσπότη!

  24. Νέο Kid Στο Block said

    21. Σεφ,σας μερσώ ιδιαιτέρως! (μπα, μη μετακομίσεις ακόμα…) 🙂

  25. gerasimos said

    O µεγαλοβιοµήχανος, χρυσός κληρονόµος Φίφης ∆ελµούζος-Κασ- σανδρής µού τηλεφωνεί από το Λονδίνο για να µε πληροφορήσει ότι η σύζυγος πρώην επιφανούς επιχειρηµατία που αντιµετωπίζει σοβαρά προβλήµατα µε τις ελληνικές αρχές ψώνιζε πανάκριβα κοσµήµατα στο περίφηµο Asprey του Λονδίνου…
    Φαντάζομαι κάτι τέτοια εννοούσατε με το ‘προκλητικά’. Έχω την εντύπωση ότι αυτό είναι το ‘παιχνίδι’ της Σίβυλλας χρόνια τώρα, ένα παιχνίδι θράσους και κυνισμού, όπου δοκιμάζει τις ‘αντοχές’ των πιο γερών στομαχιών.

    Όσο για την τηλεόραση, δεν έχει κανείς παρά να δει τα σπίτια-παλάτια των πρωταγωνιστών των τηλεοπτικών σίριαλ για να αντιληφθεί πόσο μικρή επαφή με την πραγματικότητα έχουν. Νομίζω η τηλεόραση βρίσκεται στην πλώρη του Τιτανικού που λέγεται Ελλάδα – θα βυθιστεί τελευταία και μέσ’ στην καλή χαρά.

    Χρόνια Πολλά!

  26. Nicolas said

    @24 Γιατί; κι εσείς όσο πάει λιγότερο Standard και όλο και περισσότερο Poor; αυτά τα ΑΑΑ μας έφαγαν (περάστε αύριο για το βήτα, που λέει και το ανέκδοτο).

  27. Χαράλαμπος said

    Χρόνια πολλά και καλά! Εύχομαι, επίσης, να είναι «καλοτάξιδο» το νέο βιβλίο (ξέρω ότι είμαι εκτός τόπου και χρόνου αλλά δεν είχα την ευκαιρία να ευχηθώ όταν έπρεπε) και να ακολουθήσουν πολλά ακόμα. Συνεχίστε την καλή δουλεια…

  28. Χρόνια πολλά και καλά!

  29. Κοσμάς Θέμελης said

    Χρονια πολλα Νικο και συνεορταζοντες σχολιαστες!

    (Το ειπα και σε αλλη αναρτηση αλλα ουτε που θυμαμαι).

  30. Nicolas said

    @25 Πήρε κι ένα μήνυμα από το Παρίσι, για να δούμε αν θα φανεί!

    Κι η γάτα, εκεί που λες ότι είναι εκτός τόπου και χρόνου, ωπ πετάγεται! είπαμε, παράδοξος αυτός ο Erwin! [εντάξει, εντάξει, σταματάω (είπα, μη με ξυπνάτε νωρίς, θα υποφέρετε)]

  31. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και τα σχόλια, με σκλαβώνετε!

    16α: Πώς, υπάρχει και στην Ελλάδα αυτή η φριχτή εκπομπή!

  32. Χρόνια πολλά κι από μένα!

  33. Νέος Τιπούκειτος said

    Χρόνια πολλά στον Νικοκύρη μας και στους συνεορτάζοντες και τις συνεορτάζουσες!

  34. Nicolas said

    Τιπού, αν ξαναπεράσεις: έχεις μαντάτα!

  35. Μαγειρίων Σκεύη για τους Απαράσκευους
    A, δεν είναι ο Φιλόσοφος, ο Διδάσκαλος εκείνων που γνωρίζουν, που συμβούλευε ότι δεν είναι ίδιον (πόσον μάλλον ήδιον) ελευθέρων ανθρώπων η ενασχόληση με την μαγειρική, κι ότι θα έπρεπε να αφεθεί στους μαγείρους υπηρέτας των;
    Στο Λονδίνο, τα τελευταία 26 χρόνια, έζησα την μαγειρική αναγέννηση, τον υβρίζοντα Ράμσεϋ (περιουσία άνω των 67 εκατομμυρίων από τα κουζινικά σκεύη του, κι ανάλογα, ναι ά-λογα, ο καλούλης ο νεαρός – φτου μου διαφεύγει για την ώρα το όνομα, α ναι, ο Jamie Oliver, τον εχουν μεταγλωττίσει κι εν Ελλάδι, ενώ ο πρώτος διδάξας δικός μας Νίκος Λαδένης, του trois etoileς chez Nico, βγήκε από τα 3 Μισελέν αστέρια για να μην τον περιορίζουν, τον ενώχλησε τελικά τον ίδιο το ανέκδοτο, που παρατράβηξε.
    Παρακμιακά γαρ φαινόμενα των πολιτισμών στην Δύση τους κι οι Αθήναιοι, κι οι Απίκιοι, κι η Ναϊγκέλα Λώσον του βραστού ωού, κι ο Μαμαλάκης, κι η ομογενής μας η Tonia Buxton, ας μας επιτρέψει και τα κανάλια με τα χρυσά κουτάλια.
    Κι όσο κι αν ακριβοπουλά γαλλιστί η «βιαν χασί επισέ ανβελοπέ ντανς αν φιλ ντε μπουγκύρ» εδώ στην Κύπρο, κούπα θα την ξέρει ο λαός, κι ως κούπα θα την πληρώνει, ούτε μία παραπάνω.
    «Εισίν και εδώ θεοί», είχεν πει ο Δημόκριτος, στους μαθητές που δίστασαν βλέποντάς τον στην κουζίνα να ανακατώνει την σούπα του. Αλλά δεν την θεοποίησε, κι ούτε ανανακωνόταν ο ίδιος κι οι μαθητές του φιλοσοφικά με αυτή.
    Η φιλοσοφική του διδασκαλία δεν ήταν «σούπα μού ‘πες».

  36. Μαρίνα said

    Χρόνια πολλά,χαρούμενα και δημιουργικά!

  37. Βαγγέλης said

    http://www.agra.gr/books/0300_0399/book366.html

  38. 37 Ωχ, έχω μια άλφα αλλεργία με τον Στάικο. Από τότε που μοιραζόταν δημοσίως τις αναμνήσεις του από τον Γιωτόπουλο στο Παρίσι (δρυός πεσούσης…)

  39. Πολύχρονος και δολιχαίων – κι ας μην το έχει το λεξικό του Μπαμπινιώτη.

  40. ε.κ. said

    χρόνια συναρπαστικά και όμορφα.
    διαβάζω αρκετό καιρό τα άρθρα, πρώτη φορά σχολιάζω. καλή αρχή με ευχή…

  41. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ και για τα νεότερα σχόλια και τις ευχές!

    40: Καλή αρχή πράγματι!

  42. Νέο Kid Στο Block said

    39. και δολιχάορος κυριε Τίτο να’ναι ο Νικοκύρης μας! Μακρυξιφήρης που θα ‘λεγε κι ενα παιδί (Σ/Π/Π/Κ) 🙂

    Για το Κούπα Ω! παι! κούπα ω! παι! εχουμε ξαναματαπεί, ε;

  43. Kαι ξαναματαφάει, επίγευσις και συγχωρείται, ώ Νεοκίδιε!

  44. Χρόνια πολλά στο Νικοκύρη!!!

    @25 Η πλώρη του Τιτανικού βυθίστικε πρώτη και η πρύμη τελευταία. Αλλά οι καμπίνες της πρώτης θέσης ήταν πλώρα και πάνω από το κύριο κατάστρωμα ενώ οι μετανάστες της τρίτης θέση ήταν πρύμα και κάτω από αυτό.

  45. 44. Μα, στην πολύκροτη ταινία, αντίστροφα δεν τον έδειξαν να βουλιάζει;
    Στο Μπέλφταστ, όπου καθειλκύσθη (μην τσαντίζεσαι γιορτιάρικα, Νικοκύρη, και πάλι χρόνια σου πολλά), καθολικός ταξιτζής μου εξήγησε ότι όλες οι δουλειές πήγαιναν τότε σε Προτεστάντες, κι οι αιρετικοί είχαν γράψει στα ύφαλα «fuck the Pope», γι’ αυτό βυθίστηκε το καράβι!

  46. sarant said

    45: Μόνο εμείς θα έχουμε μύθους;

  47. Ηλεφούφουτος said

    Χρόνια πολλά και από μένα στο Νικοκύρη και σε όλους τους συνονόματους!

    Από μαζοχιστική διαστροφή έπιασα να διαβάσω και το άρθρο της Σίβυλλας και ομολογώ ότι ξεπέρασε κάθε προσδοκία μου! Πιο βαθιά κι απ τον πάτο! Πράγματι, εύγλωττος και ο κουτσοαγγλικός τίτλος του άρθρου για το μανταμσουσουδισμό της.

  48. Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    Χρόνια πολλά Νικοκύρη!

    Όσον αφορά αυτά που γράφει ο πατήρ Σαραντάκος, να ένα ωραίο βιντεάκι που έχει αμεση σχέση:

    Μαθήματα trolling από τον ηθοποιό Μάριο Αθανασίου.

  49. @45 όχι με την πλώρη πρώτα να βουλιάζει το έδειξαν και μάλιστα με τους πρωταγωνιστές να κρέμονται από τον αϊνά (η πρώτη ιδέα για το «Λέξεις που Χάνονται ΙΙ» μας μένουν άλλες 364)

  50. voulagx said

    Χρονια Πολλα στον Νικοκυρη και σ΄ολους τους Νικολαδες και Νικολετες του ιστολογιου!

  51. Δημήτρης Μ. said

    Χρόνια πολλά, Νικοδεσπότη!

  52. aerosol said

    Χρόνια πολλά Νικοδεσπότη μας και φίλτατοι συν-σχολιαστές Νικόλαοι και Νικολίτσες/-λέττες!

    [Υπήρξε εποχή που υπό το παρατσούκλι Σίβυλλα κυκλοφορούσαν καυστικότατα πολιτικά σχόλια με ψευδο-κοσμικό ύφος που χαιρόσουν να διαβάζεις. Οι εποχές και τα πρόσωπα άλλαξαν και έμεινε αυτό το -και καλά…- ηθελημένα υπερβολικό κοσμικό απολειφάδι που νομίζω το βαριέται και αυτός που το γράφει.]

  53. Servitoros said

    Το μαγειρικό πορνό παραπέμπει στους όρους food porn και food pornography που έχουν καθιερωθεί στην αγγλική ορολογία τα τελεταία χρόνια τόσο για τα ηλεκτρονικά μέσα όσο και για το internet (βλ. χιλιάδες site για φαγητό και μαγειρική), προσωπικά προτιμώ τον όρο διατροφική πορνογραφία. Πάντως κατ’ εμέ το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, μάλλον το επιβεβαιώνει και το παλιό «φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο).

  54. ἐγὼ δὲν βρίσκω τίποτε κακὸ στὶς ἐκπομπὲς μαγειρικῆς. λίγο ὑπερβολικὸ βρίσκω τὸ ἄρθρο.

  55. Servitoros said

    Α και χρόνια πολλά στον Νικοδεσπότη.

  56. sarant said

    Ευχαριστώ και για τις επόμενες ευχές και σχόλια!

    48: Πολύ καλός ο νέος, να δούμε αν θα τον ξανακαλέσουν ύστερα από το χουνέρι που τους έκανε.

  57. Immortalité said

    Γιατί τώρα εμένα το άρθρο της Σίβυλλας μου φάνηκε ότι γράφτηκε για να κράξει όλα αυτά στα οποία αναφέρεται;

  58. Immortalité said

    Ενώ δεν διαφωνώ καθόλου με τον κ. Δημήτρη για το υπεργκλάμουρ και άτοπο των συγκεκριμένων εκπομπών μαγειρικής και ειδικά αυτών που χρησιμοποιούν μικρά παιδιά, αυτό το «αντί λοιπόν να προβάλλουμε τον πολιτισμό μας, προβάλουμε τη μαγειρική μας» μου φάνηκε λίγο άδικο. Έχει και η γαστρονομία τη θέση της στον πολιτισμό κάθε τόπου, για να μην πω ότι είναι αναπόσπαστο μέρος. Δεν είναι μπας κλας να μαγειρεύεις, ούτε να το κάνεις καλά.

  59. #58 ἂ γιὰ τὶς γκλαμουριὲς καὶ ὅλα αὐτὰ συμφωνῶ, ἀλλὰ πιστεύω πὼς δὲν εἶναι ἡ μαγειρικὴ τὸ πρόβλημα τῆς τηλεοράσεως. πάντως δηλώνω φὰν τοῦ Μαμαλάκη.

  60. LandS said

    Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν όντως οι διαγωνιζόμενοι στην μαγειρική όντως μαγειρεύουν καλά. Το καλύτερο που έχουμε είναι ότι με τα φαγητά κάνουν ωραίες οπτικές συνθέσεις, και ότι οι κριτές βγάζουν όλη την αγένεια τους ανέξοδα (τζάμπα μάγκες δηλαδή) αντίθετα από τους κριτές των ριάλιτυ τραγουδιού ή χορού, που έχουν και ένα κοινό που έχει την δυνατότητα να δει και να ακούσει το αντικείμενο του διαγωνισμού γελώντας ταυτόχρονα με την ανθρωποφαγία των προσβλητικών σχολίων.

    Επίσης, στις εκπομπές αυτές του Mega, τη μια φορά η ξανθιά (έγινε ξανθιά επί τούτου) παρουσιάστρια ήταν η σύζυγος τζουτζούκου και την άλλη το τσακλοκούδουνο που σε εκπομπές του καναλιού του αρχηγού του τζουτζούκου έψαχνε για το Αίγιο στο Αιγαίο Πέλαγος.
    Τυχαίο;

  61. physicist said

    Ούτε συνεννοημένος να ήταν ο κ. Δ. Σαραντάκος με πολλούς τηλεθεατές στη Γερμανία, που κι αυτοί παραπονιούνται για τον πληθωρισμό των εκπομπών μαγειρικής. Νομίζω ότι έχει δίκιο όταν γράφει ότι οι εκπομπές αυτές είναι σχετικά φτηνές, και ότι αυτός είναι ένας από τους λόγους για την αύξηση του αριθμού τους. Στην αντιδιαστολή που κάνει ανάμεσα στη μαγειρική και στις πολιτιστικές εκπομπές τον βρίσκω λίγο υπερβολικό — υπάρχουν πολύ περισσότερα σκουπίδια να κοπούν ή να αντικατασταθούν προτού φτάσουμε στις εκπομπές μαγειρικής.

    Να ρωτήσω κάτι γενικότερο: γιατί θα πρέπει οπωσδήποτε η (κρατική που την πληρώνουμε εμείς — τα ιδιωτικά κανάλια δεν μ’ ενδιαφέρουν) τηλεόραση να εκπέμπει 24/24; Είναι φανερή η αμηχανία των παραγωγών να βρουν υλικό για να γεμίσουν διαρκώς και χωρίς ανάπαυλα όλον αυτό το χρόνο, κι έτσι καταφεύγουν σε φτηνιάρικα και σε σκουπίδια. Άλλωστε, τι να δείξεις στις 7 ή στις 10 το πρωί, Ναμπούκο; Ξέρει κανείς περίπτωση, στο δυτικό κόσμο, όπου κάποιο κρατικό κανάλι να εκπέμπει ξερωγώ μόνο από τις 5 πμ και μετά; Στην τελική, άμα είναι να πληρώνω φόρους για την τηλεόραση, πιο καλά να μου προσφέρουν λιγότερα και καλύτερα παρά να τους τ’ ακουμπάω για να εκπέμπουν υποστάθμη.

  62. sarant said

    57: Κι εγώ το σκέφτηκα, αλλά προτίμησα την απλούστερη εκδοχή.

    60: Αυτό το τσακλοκούδουνο μού έχει διαφύγει.

  63. Ἄ καὶ γιὰ νὰ μὴ παρεξηγοῦμαι ὡς ἐκπομπὲς μαγειρικῆς δὲν ἐννοῶ τὰ λεγόμενα ῥιάλιτυ, γιὰ τὰ ὁποῖα δὲν ἐχω ἄποψι διότι οὐδέποτε παρακολούθησα κἀνένα ἀπὸ αὐτά.

  64. «Πολιτισμός είναι το σύνολο των τρόπων ικανοποίησης των δευτέρας τάξεως αναγκών που δημιουργούνται από την εξυπηρέτηση των πρώτης τάξεως αναγκών», ώριζεν ο αρχαιολόγος καθηγητής μου στο Αθήνησι. Με αυτή την έννοια, εννοούσε κι ο Φαίδων Κουκουλές τον των Βυζαντινών βίον και πολιτισμόν, προφανώς.
    Αλλά, από το Ζ των Μετά τα Φυσικά και τον Οιδίποδα Τύραννο μέχρι το πώς δεν κάθεται το σουφλέ, ε, να διατηρούμε και μερικά κριτήρια, αν μου συγχωρείτε τον… ελιτισμό, έτσι;

  65. #64 ἐμένα δὲν μὲ χαλάει νὰ τρώω σουφλὲ ἀπαγέλλοντας Οἰδίποδα Τύραννο.

    τσακλοκοὐδουνο; ὄχι σαχλοκούδουνο; νόμιζα πὼς τὸ μὴ χάλκινο κουδούνι (κυπρὶ) στὰ κοπάδια λέγόταν σαχλοκούδουνο, λάθος μου;

  66. Kαι μ’ ένα σπαρακτικό χορικό «ιού ιού γενεαί βροτών», και το «φίλον Ιοκάστας κάρα» να απαγχονίζεται όταν της κάθεται το σουφλέ…. Υπάρχει, λοιπόν, και στην κουζίνα τραγική «περιπέτεια». Τα θέλεις όλα φίλε Κορνήλιε, πρόσεχε την ύβρι.

  67. #66 ἁπλῶς ὀνειρεύομαι ἕνα φιλοσοφικοῦ-λογοτεχνικοῦ τύπου συμπόσιο, τόσο κακὸ εἶναι; 😦

  68. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Χρόνια πολλά με υγεία!
    #15
    Για πες από ποιο χωριό είσαι να σου πω (με πηγές) αν έχεις κοντοχωριανό τον Κατσαντώνη… 🙂

  69. Έτσι ξεκίνησαν τα συμπόσια, φίλε Κορνήλιε, νερώναν βέβαια λίγο το κρασί οι συμποσιάρχες, αλλά αν αφήσει φαΐ η Μέρκελ, να προσβλέπουμε, νά ‘σαι φίλε μου καλά. Εν τω μεταξύ ρίχνουμε στον εορτάζονται και την ιδέα των «ριζωμάτων», ετυμολογιών των ονομάτων βασικών και ταξιδεμένων ειδών διατροφής, όπως η μελιτζάνα (γιατί και… μήλον του σοδομιστή ελέγετο, (sodom’s apple), ή το κολοκάσι (έμπαινε Νεοκίδιε), ή το σκόροδον, το ηρωΐκόν (;)…

  70. oikodomos said

    Αφέντη του σπιτιού,
    σου εύχομαι

    χρόνια πολλά να ζήσεις.
    Υγεία πολλή, σωματική,
    διαύγεια πνευματική,
    χιλιάδες αναρτήσεις!

    Να είσαι πάντοτε φρουρός
    στων λέξεων τη χρήση
    κι ο οίστρος ο συγγραφικός
    ποτέ να μη σ’ αφήσει.

    Νίκο, ποτέ μην κουραστείς
    τις λέξεις να γητεύεις
    ποιήματα, πεζογραφικά
    κείμενα, να μαγεύεις

    του αναγνώστη σου το νου
    και να τον κυριεύεις.

    Κι όσο τα χρόνια θα περνούν
    να γίνεσαι σοφότερος
    τόσο που ο χρόνος δίπλα σου
    να φαίνεται μικρότερος!

    Με βαθιά εκτίμηση

    (Εύχομαι επίσης σε όλους όσους γιορτάζουν χρόνια πολλά με υγεία!)

  71. sarant said

    69: Η ιδέα αυτή έχει ήδη ριζώσει -είδες την πατάτα τις προάλλες.

    70: Α, σ’ ευχαριστώ πολύ!

  72. Θέμης Ματσούκας said

    Αντε χρονια πολλα και καλα!

  73. sarant said

    Θέμη να είσαι καλά!

  74. Immortalité said

    @64 Σωστά, γιατί τον Οιδίποδα τον γράψανε και κυρίως τον απολαύσανε κάτι ασκητικοί τύποι που τρώγαν μόνο καρπούς και ωμά ψάρια. Πού να κάθεσαι τώρα να μαγειρεύεις άμα έχεις να προάγεις τον πολιτισμό…

  75. Immortalité said

    @65 Υπάρχει και ο συνδυαστικός τύπος, τσαχλοκούδουνο

  76. 64,
    Σχετικό είναι και το αποδιδόμενο στον Φρανκ Λόυντ Ράιτ Give me the luxuries of life and I will willingly do without the necessities.

  77. Για τον Νικοκύρη, πολύχρονος και πολυγραφότατος!

  78. Κι από εμένα χρόνια πολλά Νίκο και σε όλους τους (και τις) συνονόματους.

    Τα πρώτα τηλεκουίζ ήταν εκπομπές γνώσεων και ταλέντων, κυρίως μουσικών ή γυμναστικών :-). Ενδιαφέρον είχαν, αλλά πόσοι μπορούσαν να ελπίζουν ότι θα συμμετάσχουν και θα κερδίσουν; Κι ο θεατής, άντε να θαυμάζει τις ζωντανές εγκυκλοπαίδειες και τα εντυπωσιακά σπαγγάτα και να ζηλεύει.

    Μετά, που ήρθαν τα τηλεριάλιτι, δεν ήταν ιδιαίτερες οι απαιτήσεις, αλλά πολύ ξεφτίλα ρε παιδί μου για να κερδίσεις. Εδώ πιο εύκολο για τον θεατή να βγάλει τα απωθημένα του.

    Μ’ ένα καλό φαγάκι, ωραία σενιαρισμένο, όλο και κάπου μπορείς να φτάσεις. Κι ο θεατής, μπορεί να συμμετέχει χωρίς ιδιαίτερες ζήλιες και να ονειρεύεται τον εαυτό του στη μικρή οθόνη…

  79. ΣοφίαΟικ said

    Χρόνια Πολά μπλόγκαρχε!
    Όσο για τις μαγειρικές εκπομπές, τα περιοδικά που μας δέιχνουν τα σπίτια κα΄θε επω΄νυμου και την αρθρογρα΄φι απε΄ρι φιλοχρισοτυγεννιάτικων ντίνερ, δεν αντέχω, θα οτ πω:
    όταν «μαζί τα τρώγαμε» όχι μόνο δε μας φάινοντας περίεργα αλλα΄μας αρέσανε κι όλας και ζητάγμαε οι σαπουνόπερές μας π.χ να έιναι γκλαμουράτες αλλιώς δνε τις βλέπαμε, τώρα που ξε΄ρουμε ΄τι ε΄χουν αλλα΄ξει τα γούστα; Αυτός που πριν δέκα χόρνια ονειρευόνταν γκλαμουριε΄ς εξακολουθεί να ονειρέυεται γκλαμουριε΄ς, ίσως και περισσότερο από πριν. Είναι μαι κα΄ποια φυγή.

    Βεβαίως εδώ πε΄ρα πριν λίγο καιρό κα΄νανε ε΄να μαγειρικό προγραμμα «π[ως ναμαγειρεύουμε οιονομικά» αλλα΄νομίζω δεν έπιασε πολύ. Έπιασε μα΄λλοον περισ΄σοτεορ προγραμα του στυλ κα΄νω μαστορέματα και φτιαχνω ε΄να σωρ΄αηδίες ανακυκλώνοντας ό,τι ε΄χω για πεταμα (και ξοδέυω πιο πολλά απ’ό,τι αν ααγόραζα καινούργια, αλλα΄στο πνεύαμ της οικονομίας…)

    Αυτά!

  80. sarant said

    Ευχαριστώ για τις ευχές!

    79: Δεν άρεσαν σε όλους, πάντως.

  81. mindkaiser said

    Νίκο, χρόνια πολλά και δημιουργικά.

  82. Κασσάνδρα said

    Και από μένα Χρόνια πολλά οικοδεσπότη!
    Στις πρώτες εκπομπές του ο Μαμαλάκης ήταν, χάρμα ειδέσθαι.
    Μετά, με την Ιστορία τους ήρωες κλπ.τον έχασα.

  83. Χρόνια Καλά και Πολλά στο Νικοδέσποτα. Με την ευκαιρία ευχές και σε όσους ακόμα γιορτάζουν (κι όχι μόνο σήμερα, αλλά τουλάχιστον 40 μέρες πριν κι άλλες τόσες μετά – να πιάσουμε παραπάνω κόσμο…).

  84. Alexis said

    Χρόνια πολλά Νίκο, καλές και δημιουργικές αναρτήσεις και χρόνια πολλά σε όλους τους συνεορτάζοντες!

    Εύστοχες οι παρατηρήσεις του κ. Δημήτρη Σαραντάκου, έχω κι εγώ πολλές φορές αγανακτήσει με τις συγκεκριμένες εκπομπές.

    #58, «Έχει και η γαστρονομία τη θέση της στον πολιτισμό κάθε τόπου,». Μα αυτό δεν είναι γαστρονομία αγαπητή Ιμμόρ! Αυτό είναι η κακοποίηση της γαστρονομίας και ο ορισμός της σαχλαμάρας! Όπου ο κάθε πικραμένος αυτοχρίζεται σεφ και φτιάχνει ό,τι του έρθει στο κεφάλι!

    #6, κ. Γεωργάνα το «κλείστε την τηλεόραση» δεν είναι επιχείρημα. Εάν κλείναμε την τηλεόραση σε ό,τι μας ενοχλεί τότε δεν θα έπρεπε να έχουμε άποψη για τίποτα!

  85. sarant said

    Ευχαριστώ και για τα νεότερα σχόλια/ευχές!

  86. Χότζας said

    Ίσως το άτομο εννοούσε προ Χριστού γενουάτικα δηνάρια…

    Χρόνια πολλά!

  87. gryphon said

    Xρόνια πολλά.
    Για το ερωτημα του κ.Δημητρη για το που αποσκοπει η συνεχης προβολη εκπομπων μαγειρικης απο τα ιδιωτικά καναλια η τριτη εκδοχη (οπου υπαρχει και η αναφορά στόν Ροιδη) ειναι αυτή που περιεχει μεγαλυτερη δοση αληθειας κατα τήν γνωμη μου.
    Η μεγαλυτερη μαζα των ανθρωπων «εκπαιδευεται» απο τήν τηλεόραση αποκτα συνηθειες,προτυπα κλπ ακομη και χωρις να το συνειδητοποιει.
    Δεν το κανουν μονο για να περνα η ωρα και για να γεμίζουν απλα τό προγραμμα.
    Αυτου του ειδους μαλιστα οι εκπομπες οπου η μαγειρικη παρουσιαζεται σαν χομπυ ,σαν ενας τροπος να περνα κανεις τον ελευθερο χρόνο του και που ειναι πανευρωπαικη η και παγκοσμια μοδα (αν και πρεπει να εχει αρχισει να ξεφτιζει ευτυχώς) πιστευω πως εχει σαν πρωταρχικο στοχο τον σωματικο και πνευματικό (αυτά τα δυο πανε παντα μαζι) εκφυλισμο και τών δυο φυλων αλλα κυρίως των ανδρών.Την θηλυκοποίηση τους κατά καποιο τρόπο.
    Θα περιγραψω μια εικονα που εχω στο μυαλο μου για να το καταλαβει κανείς καλυτερα.
    Ηταν πριν μερικα χρονια οταν με αφορμη την προβολη της ταινιας 300 αναθερμανθηκε για λιγο το ενδιαφερον για τους αρχαιους Σπαρτιατες τήν λιτη τους φυση κλπ.Παραλληλα την ιδια εποχη ειχε ξεκινησει με μεγαλη επιτυχια η προβολη απο τον αντ1 τοτε αυτής της εκπομπης που πανε κατα σειρα απο το ενα σπιτι στο αλλο και ο εκαστοτε οικοδεσποτης μαγειρευει.Το ειδα καποιες φορες για να σχηματισω καποια γνωμη.
    Σέ μια εκπομπη ειδα εκει καποιο χαζοβιόλη που ετοιμαζοταν να μαγειρεψει καποια εξεζητημενη συνταγη για τους καλεσμενους του.
    Τον χαζεψα λιγο.Ανδρας γυρω στα 45 που φορουσε μια βερμουδα, σανδαλια, μια ποδιά στην μεση, ενα κατι σαν φιλε η φακιόλι στο κεφαλι και στο χερι κραδαινε μια κουταλα εν ειδει σπαθιου.»Μπαινω μεσα» (κατα το i’m going in).Oχι στήν μαχη αλλα στην κουζίνα.
    Ετσι απο την μια ειχα στο μυαλο μου την εικονα του αρχαιου Σπαρτιατη με την υπερηφανη και λιτη φυση και απο τήν άλλη το απολυτο κοντραστ με τήν αξιοθρηνητη εικονα αυτου του τυπου με το φιλε και τήν κουταλα στο χερι.Τοτε το συνειδητοποίησα καλα.
    Ολες αυτές οι χαζοεκπομπές μαγειρικης τα χαζοσηριαλ η διαφημιση κλπ αποσκοπουν να κανουν τους ανθρωπους «τρυφηλους και χοιρωδεις» (εκφραση του Αγ.Νικοδημου) μαλακους και παθητικους.Ιδανικους υπηκοους πολυ απασχολημενους με τήν συνεχη αναζητηση εκλεπτυσμενων εξεζητημενων γευσεων και πολυ εθισμενων σε ανεσεις ωστε να αντιδρασουν δυναμικα σε οτιδηποτε.

  88. ΣοφίαΟικ said

    80 άρεσαν σε αρκετούς για να υαπρχουν.
    πάντως το ενδιαφέρον είναι αυτό που διαβαζα σε μια αγγλική έκδοση: ότι όσο λιγοστέυει ο αριιθμός αυτών που μαγειρέυουν στο σπίτι τους και δεν στρεφονται στο ετοιματζίδικο, τόσο αυξάνεται το νεδιαφέρον για τα μαγειρικα΄προγράμματα.

    Τα οποία βλέπουμε αλλά δεν διδασκόμαστε απο αυτά.

  89. Χρόνια πολλά κι από μένα.
    Για τις κουζίνες και όλα τα παράξενα εδέσματα που προτείνουν, όσο κι αν θεωρούνται δείγματα πολιτισμού, έχω να πω: πειράματα με τα στομάχια μας θα κάνουμε;

  90. sarant said

    Ευχαριστώ και για τις νεότερες ευχές, παιδιά!

  91. Νομίζω ήταν ο Eric Schlosser με το Fast Food Nation που έδειξε ότι, όσο πιο πολύ προβαλλόταν η μανία με τις γκουρμπέ κουζίνες και τα εξωτικά τρόφιμα στις υπεραγορές, τόσο πεισσότερο οι Βρετανοί κι οι Αμερικάνοι του δίνανε στα σκουπίδια της ταχυφαγίας…

  92. Ψωροφωτοτυπάκιας ο πειναλέων said

    Χρόνια πολλά κ. Νίκο και καλή δύναμη. Εσάς και τον πατέρα σας, σας θέλω άγρυπνους φρουρούς!
    Καλώς ασχοληθήκατε με αυτό το θέμα και ακόμα καλύτερη η κριτική σας τοποθέτηση. Κάποιος φωτισμένος συσχολιαστής θα μπορούσε να συμπληρώσει κι άλλα πράγματα σχετικά με αυτό το θέμα, μπας και μάθουμε τίποτα κι εμείς οι υπόλοιποι…
    Με προβληματίζει κι εμένα το πώς και το γιατί διοχετεύεται στο κοινό, αυτό το ιδιότυπο -πορνογραφικό πράγματι- θέαμα: Αισθησιακά γκρο πλαν με τις σάλτσες να πέφτουν πάνω στη σάρκα της καλοψημένης γαλοπούλας, ενώ βλέπουμε από κοντά το πρόσωπο της μαγείρισσας να κλείνει τα μάτια ηδονικά καθώς βάζει την πρώτη μπουκίτσα στο στόμα της.
    Εννοείται ότι όλο αυτό, είναι το πιο φτηνό θέαμα που μπορεί κανείς να φανταστεί.
    Αυτό που με με προβληματίζει περισσότερο είναι, αν το κοινό που τα βλέπει όλα αυτά είναι τελικά τόσο μεγάλο. Πιστεύω ότι δεν είναι και ότι όλο αυτό το σκηνικό με τις τηλεοπτικές μετρήσεις της AGΒ είναι εντελώς στημένο και μας λένε ψέματα,με τις δήθεν ακροαματικότητες, την τηλεθέαση κτλ. (Πού είναι κάποιος ερευνητής να τα ξεσκεπάσει όλα αυτά με ατράνταχτα στοιχεία;) Υπάρχει συστηματική επιχείρηση αποβλάκωσης όλου του λαού, που γίνεται μεθοδικά και με επιστημονικό τρόπο.
    Το ίδιο γίνεται και με τις εφημερίδες, οι οποίες προσπαθούν πλέον να μοιάσουν στην τηλεόραση. Μοιράζουν πολυσέλιδα ένθετα με μαγειρική τα οποία, είμαι σίγουρος, όλοι τα πετάνε κατευθείαν στα σκουπίδια. Τα καινούρια, αλλά και τα παλιά, φρούτα στον τύπο, προβάλλουν ολοένα και σε μεγαλύτερο βαθμό το λάιφ στάιλ κτλ… Πάμε σε ένα άλλο θέμα όμως που έχει σχέση με την κρίση στον τύπο…

  93. Immortalité said

    @84β Μα δεν νομίζω να είπα ότι αυτό που προβάλουν είναι γαστρονομία ή ο,τιδήποτε άλλο. Αναφέρθηκα στον σαφή διαχωρισμό μεταξύ πολιτισμού και μαγειρικής που έκανε ο κ. Δημήτρης, προφανώς αποκλείοντας τη μαγειρική από τα σαλόνια του πολιτισμού.

  94. Emphyrio said

    Θα συμφωνησω με την προλαλησασα στο 57: Κι’εμενα το αρθρο μου φανηκε σαν να τους ξεχ*ζει και να τους ξεμπροστιαζει. Επειδη το pro-Christmas αναφερεται και μεσα στο αρθρο ως ο αυθεντικος τιτλος της εκδηλωσης, δηλωθεις υπο του ζευγους αυτοπροσωπως, μου φανηκε πως τον αφησε ο/η συντακτης στον τιτλο για περισσοτερο κραξιμο.

    Αν βεβαια η πιο απλη εκδοχη ειναι η δουλικη και σκλαβικη (να σκεφτω και «επι χρημασι»; ΔΟΛ ειναι αυτος…) αναπαραγωγη του κουτσομπολιου για να διαφημιστει δεοντως το ζευγος, ε τοτε χ*σε μεσα Πολυχρονη που δεν γιναμε ευζωνοι. Ενας λογος που με δικαιωνει στην επιλογη μου να σταματησω την αγορα των εφημεριδων του συγκροτηματος απο το 2007.

  95. Xρόνια πολλά, άργησα λίγο γιατί έχουμε κι εμείς εν Νίκο εν οίκω ως γνωστόν…

  96. Κοσμάς Θέμελης said

    94 Περιμενες το 2007;; Μπραβο υπομονη…

  97. sarant said

    95: Σοφία, κάτι λένε για σαράντα μέρες -να χαίρεσαι τον Νίκο!

  98. Σπουργίτης said

    Πολύ σωστά τα γράφει ο πατέρας σου! Δυστυχώς στο σύγχρονο «πολιτισμό» ο άξονας είναι το Κέρδος κι όχι ο Άνθρωπος. Στο παιχνίδι αυτό και τα ΜΜΕ, που έχουν εντολές ν’ αποχαυνώνουν και να διαμορφώνουν την κοινή γνώμη σύμφωνα με τις «άνωθεν» υποδείξεις.
    Ετεροχρονισμένα τί να πω για τη γιορτή σου; (το «Σπουργίτης» δεν είναι τυχαίο) εύχομαι να πέρασες όπως θα ήθελες κι ακόμα καλύτερα… και να συνεχίσεις να δημιουργείς με τον ίδιο ενθουσιασμό. Εγώ πάντως θα σε διαβάζω.

  99. Emphyrio said

    96 Οσα χρονια με θυμαμαι, θυμαμαι παντα τα «Νεα» στο σπιτι, με τα σκιτσα του Φωκιωνα Δημητριαδη, τον Ψαθα, τον Παλαιολογο, τα ιστορικα διηγηματα στην πρωτη σελιδα… Πιο μετα ηρθε στην ζωη μου η Αυγη, και αργοτερα το Ποντικι. Περασε η αποστασια, περασε η χουντα, περασε και η μεταπολιτευση, περασε και ο αντρεϊσμος, μπηκε το 89 και βγηκε, περασε και ο Σημιτης. Ειχα μεγαλο φορτιο επανω μου, και μεγαλη συνδεση και με τα «Νεα» ως «Νεα» και ως εφημεριδα. Τα δαχτυλα μου τα ηθελα παντα μαυρισμενα απο το μελανι, και η απολαυση μου ηταν παντα να ανοιγω πρωτος την ατσαλακωτη εφημεριδα.

    Καποια στιγμη ομως, γυρω στο 2005, βλεπω πως ειτε εγω εχω αλλαξει πορεια, ειτε οι εφημεριδες μου. Αρχισαμε να μην βλεπουμε πια ματι με ματι (που λεμε). Αναγκαστηκα να σταματησω το Ποντικι οταν πουληθηκε και μπουρδεψε. Περασα και τον Ιουλιο του 2007 στην Γαλλια, και ειδα πως μπορουσα να ζησω χωρις τα «Νεα» – αφου ετσι κι’αλλιως ενημερωνομουν απο το Ιντερνετ και απο την ΝΕΤ (γλυκεια μου Μαρια Χουκλη, γυρνα πισω!). Γυρνωντας δεν τα αγορασα. Και απο τοτε δεν τα ξανααγορασα.

    Γι’αυτο περιμενα ως το 2007. Μου ηταν δυσκολη η απεξαρτηση απο την εφημεριδα. Ειχα και συγγενεις δημοσιογραφους – το ενοιωθα σαν προδοσια. Και τελικα σκεφτηκα πως η εφημεριδα μου με προδωσε, και την σταματησα.

  100. sarant said

    98: Σ’ ευχαριστώ πολύ, αγαπητέ!

    99: Ωραία ιστορία αγάπης, Εμφυρίωνα!

  101. no11888 said

    Δηλαδη γρυφωνα(87) αν οι εκπομπες αυτες παρουσιαζαν τριχωτους νταλικεριδες θα ξυπνουσαμε και θα κοιμομασταν με το ονειρο αποκτησης τεχνιτης τριχοφυιας(οσοι τουλαχιστον ειμαστε ατριχοι) και τριαξονικης νταλικας;
    Ημαρτον με τα στερεοτυπα και την καταραμενη θρησκοληψια(για να μη γραψω τιποτα βαρυτερο ).Η τηλεοραση οπως και καθε παραδοσιακο μεσο ,ειναι τα κυρια εργαλεια της χειραγωγησης των μαζων γιαυτο και καθε εξουσιαστικο κεντρο τα εκμεταλλευεται στο επακρο επικοινωνωντας ασταματητα την κυριαρχη ιδεολογια της αρχουσας ταξης .Τωρα αν υπαρχει κοσμος που ασυνειδητα επηρεαζεται(φυσικα και δεν αναφερομαι σε ογδονταχρονες γριουλες) σαν να ζει ακομα στην προ μνημονιου εποχη του: «δεν ειδα τιποτα δεν ακουσα τιποτα τραλαλι λα λο» και χαφτει αμασητη την προπαγανδα απο οπου και αν προερχεται(κυβερνηση ,καπιταλιστικα κεντρα,εκκλησια,κομματα κτλ) ,ε τι να κανουμε υπαρχουν και οι βλακες και αυτους δεν μπορει να τους νικησει κανεις.

  102. Culcul said

    Mπα, ο λόγος (προβολής εκπομπών μαγειρικού πορνό) είναι πολύ πιο απτός και συγκεκριμένος.

    To «φάτε μάτια ψάρια» κυριολεκτικά.
    Και διευκρινίζω ότι το «κυριολεκτικά» το εννοώ κυριολεκτικά!

    ‘Eχουμε πλέον πρόσφατα επιστημονικά αποδεδειγμένα δεδομένα για τη δύναμη της προπαγάνδας μέσω της τηλεόρασης: ο ανθρώπινος εγκέφαλος ενεργοποιεί τα ίδια νευρωνικά κυκλώματα είτε κάνοντας είτε βλέποντας μια ανθρώπινη δραστηριότητα.
    Δηλαδή δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με μια παραπλάνηση σε λογικό επίπεδο (“Α, κι εγώ άμα δουλέψω σκληρά και κάνω ό,τι μου λένε θα γίνω πλούσιος και γαμάτος επειδή το είδα στην TV”), αλλά με μια παραπλάνηση των μηχανισμών ανταμοιβής του ανθρωπίνου εγκεφάλου, στο βασικό
    βιοχημικό επίπεδο (αισθάνεσαι όντως ευχαρίστηση επειδή το είδες στην TV, παρόμοια με αυτή που αισθάνεσαι όταν το κάνεις ο ίδιος).

  103. Κοσμάς Θέμελης said

    102: Δηλαδη…ο ηδονοβλεψιας και οι….παρατηρουμενοι απο αυτον νοιωθουν την ιδια απολαυση;;

  104. Μαρία said

    103 Κοσμά, έτσι ισχυρίζεται ο σχολιαστής conspiraki theologist εδώ, που ο Τρόλης τον αντέγραψε.
    http://techiechan.com/?p=1491

  105. gbaloglou said

    BENTO!

  106. Κοσμάς Θέμελης said

    Μαρια, για προλεταριους ως επαναστατικο υποκειμενο λεει το λινκ!

  107. Μαρία said

    106 Παρέπεμψα σε σχόλιο.

  108. C said

    en.wikipedia.org/wiki/Mirror_neuron

  109. Conspiraki Theologist said

    ΤΟ αποπάνω λίνκι περιγράφει τη λειτουργία των πρόσφατα ανακαλυφθέντων «νευρώνων καθρεπτών» (mirror neurons) που είναι υπεύθυνοι για αυτή τη λειτουργία.

    Το ξέρω, μπαγιάτικο και δεν θα το δει κανείς, αλλά «κάνε το καλό και ρίξτο στα σχόλια».

  110. sarant said

    Ε, ένας το είδε 🙂

  111. Conspiraki Theologist said

    Kαι μια εμβριθής ανάλυση περί μαγειρικού πορνό.

  112. Conspiraki Theologist said

    Εσύ δεν πιάνεσαι 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: