Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Παγωμένα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 4 Φεβρουαρίου, 2012


Σάββατο σήμερα, το μενού έχει μεζεδάκια, το έχουμε καθιερώσει. Λιγάκι παγωμένα βέβαια μια και τη βδομάδα που πέρασε πιάσαμε καινούργια ρεκόρ ψύχους σε όλη την Ευρώπη, αλλά δεν πειράζει, έτσι διατηρούνται πιο φρέσκα. Πολύ φρέσκα μάλιστα, αφού πρόσθεσα στο τέλος και ένα που συνεισέφερε η αγαπητή Μπερναρντίνα.

* Ξεκινάω μ’ ένα κάπως παλιότερο μεζεδάκι, από το Βήμα, νομίζω μάλιστα και από την έντυπη έκδοση, όπου εμφανίστηκε ένα άρθρο του Πολ Κρούγκμαν, με τον περίεργο τίτλο «Δουλειές, δουλειές και αυτοκίνητα». Jobs, jobs and cars. Γιατί άραγε το έβαλε δυο φορές το «δουλειές/jobs» ο νομπελίστας αρθρογράφος; Μήπως για να το εμπεδώσουμε; Όχι, ο Κρούγκμαν κάνει ένα ολοφάνερο λογοπαίγνιο, που άλλωστε το εξηγεί και μέσα στο άρθρο, με το όνομα του μακαρίτη επικεφαλής της Apple, του Στιβ Τζομπς (Jobs), μια και η συζήτηση είναι για το αν η Apple δημιούργησε ή όχι θέσεις εργασίας (jobs) στις ΗΠΑ. Στα αγγλικά το λογοπαίγνιο λειτουργεί τέλεια’ στα ελληνικά όχι και τόσο, αν και η αγγλομάθεια των αναγνωστών θα το έσωζε. Ωστόσο, ο μεταφραστής ή ο υλατζής προτίμησαν να το ισοπεδώσουν, μεταφράζοντας δυο φορές «δουλειές»!

* Ένας φίλος φώναζε τις προάλλες επειδή είχε δει σε είδηση του in.gr ότι «ο συλληφθέντας θα οδηγηθεί την Παρασκευή…» Ένας άλλος φίλος είπε, στ’ αστεία, ότι ο συντάκτης θα διάβαζε Ελύτη -διότι ο Ελύτης έχει κάποιους παρόμοιους τύπους (ο νικήσαντας τον Άδη και σώσαντας…). Ωστόσο, το «ο συλληφθέντας», ιδίως όταν στέκει μόνο του χωρίς ουσιαστικό είναι γνήσιος λαϊκός τύπος και χρησιμοποιείται αρκετά συχνά -εμένα δεν μ’ ενοχλεί καθόλου, μάλλον μ’ αρέσει θα έλεγα.  Βέβαια, το συγκεκριμένο άρθρο του in.gr είναι γραμμένο στο πόδι αλλά και με τα πόδια. Παρόμοιο δρόμο άλλωστε ακολούθησαν και ο μέλλοντας με τον παράγοντα (από μέλλων και παράγων). Και πολύ πιο παλιά, στις αρχές του περασμένου αιώνα, που υπήρχε η δυνατότητα οι στρατεύσιμοι να παίρνουν απαλλαγή πληρώνοντας ένα ποσό, είχε καθιερωθεί ο τύπος «ο απαλλαγέντας».

* Προχτές έμαθα μια καινούργια λέξη. Τυχαία έπεσα πάνω σε ένα μπλογκ που ασχολείται με τα μέσα, και είχε ένα αρθράκι για τις ανορθογραφίες των τίτλων στην τηλεόραση, και έμαθα τη λέξη «σουπερατζού», που είναι η κοπέλα (διότι συνήθως κοπέλες είναι), που χειρίζεται τη γεννήτρια χαρακτήρων και ρίχνει τα σούπερ, δηλαδή τους τίτλους σε καρτέλες που εξηγούν τι βλέπουμε κάθε φορά στην οθόνη (μάνα ρέιβερ και τέτοια). Φυσικά, το slang.gr έχει τη λέξη, με πλούσιον ορισμό, ενώ βρήκα κι ένα συμπαθητικό παλιό άρθρο της Ελευθεροτυπίας (η οποία, το έχω ξαναπεί, μου λείπει).

* Ένας φίλος μού έστειλε δυο μεταφραστικά μαργαριταράκια από το βιβλίο (πιο καλά πες το φυλλάδιο, γιατί είναι λιγοσέλιδο) του Στεφάν Εσέλ «Αγανακτήστε». Το πρώτο, η φράση: «Ο ναζισμός νικήθηκε χάρη στη θυσία των αδελφών μας της Αντίστασης και του ΟΗΕ που αντιτέθηκαν στη φασιστική βαρβαρότητα.» Όμως, ο ΟΗΕ ιδρύθηκε μετά τη λήξη του πολέμου, τον Οκτώβρη του 1945 -τι συμβαίνει εδώ; Εδώ δεν βοηθάει η γλωσσομάθεια, πρέπει να ξέρεις ιστορία ή πρέπει να το υποψιαστείς και να το ψάξεις. Ο μεν ΟΗΕ ιδρύθηκε μετά τον πόλεμο, αλλά ο όρος United Nations πλάστηκε από τον Ρούζβελτ ήδη το 1942 και σήμαινε, τον καιρό του πολέμου, τους Συμμάχους. Ασφαλέστερο θα ήταν να γράψει «των Συμμάχων» ή «των Ηνωμένων Εθνών» (αλλά με αστερίσκο και υποσημείωση) -πάντως, όχι του ΟΗΕ.

* Το δεύτερο παράδειγμα, από το βιογραφικό του συγγραφέα, ο οποίος «συμμετείχε σε αυτό που στη Γαλλία ονομάζεται «drôle de guerre» («γελοίος πόλεμος»), μιας και ο στρατάρχης Πεταίν ξεπούλησε την εθνική κυριαρχία». Όμως, ο drôle de guerre δεν ήταν ο «γελοίος» πόλεμος, αλλά ο «παράξενος» πόλεμος, διότι επί πολλούς μήνες, ενώ είχε κηρυχτεί ο πόλεμος, στο δυτικό μέτωπο δεν κουνιόταν φύλλο. Στα γαλλικά, drôle σημαίνει βέβαια «αστείος», αλλά drôle de… σημαίνει ακριβώς «παράξενος». Εκτός αυτού, ο πόλεμος δεν ονομάστηκε drôle «μιας και» ο Πετέν ξεπούλησε την εθνική κυριαρχία, το πρώτο γεγονός τελείωσε πριν αρχίσει το δεύτερο.

* Τις προάλλες, στο protagon.gr, ο κ. Τάκης Μίχας παραπονέθηκε ότι στη χώρα μας η «διά βίου μάθηση» είναι κάτι το σπάνιο, με αποτέλεσμα να έχουμε γίνει «αγράμματη» κοινωνία με τη σύγχρονη έννοια του όρου, ενώ σε άλλες χώρες «οι  εργαζόμενοι αλλά και οι άνεργοι … είναι ανά πάντα στιγμή έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις».  Αυτοκριτική;

* Μια απορία για σας. Με ρώτησαν από πού είναι ο στίχος «Να μοχτάνε οι πολλοί για τους ολίγους». Κάτι μου λέει αλλά δεν μπορώ να το εντοπίσω. Ξέρει κανείς;

* Κλείνω με περιαυτομπλογκίες. Τις τελευταίες μέρες, χάρη στον μεγαλοφυή Ισίδωρο Πόσδαγλη, το ιστολόγιο ανέβασε στροφές. Έτσι, προχτές, 2 Φεβρουαρίου, έγινε νέο ρεκόρ επισκεπτών, είχαμε 6995 επισκέψεις (το προηγούμενο ήταν 5870 περίπου), αλλά κι αυτό άντεξε μόνο μία μέρα, αφού χτες είχαμε 8144 επισκέψεις! Φυσικά και τα σχόλια πληθύνανε κι έτσι το ορόσημο των 100.000 σχολίων θα έρθει λίγο νωρίτερα απ’ όσο λογάριαζα, σε 2-3 μέρες δηλαδή. (Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 99.550 σχόλια). Και μια εικόνα των στατιστικών από χτες το απόγευμα, με ένα σημαδιακό νούμερο:

Άραγε το 6.666 είναι εξίσου κακό με το 666 ή μήπως περισσότερο;

Προσθήκη:

Μιλήσαμε για κακοκαιρία, μιλήσαμε για σουπερατζούδες, έρχεται τώρα ένα φρέσκο μεζεδάκι που το πρόσφερε η φίλη Μπερναρντίνα στο σχόλιο αριθ. 11 και το θεώρησα τόσο καλό που είναι κρίμα να χαραμίζεται στο κάτω ράφι των σχολίων.

Στην αρχή δεν το πίστεψα και σκέφτηκα μήπως είναι φωτοσοπιά η προσθήκη «Πεντέλη» στη Ραφήνα και τον Πειραιά, αλλά όχι, το είδα, άπιστος Θωμάς, ιδίοις όμμασι. Κι εσείς μπορείτε να το δείτε, αν ζητήσετε το μεσημεριανό (δηλ. στις 12.00) δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ της 31.1.2012 και προχωρήσετε στο 24.10 περίπου του δελτίου. Κι αν βαριέστε να το κάνετε, ιδού η εικόνα:

Σύμφωνα με τη λεζάντα, ΔΕΜΕΝΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΣΕ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΡΑΦΗΝΑ-ΠΕΝΤΕΛΗ!

 

Κι αν δεις καράβι στο βουνό….

 


120 Σχόλια προς “Παγωμένα μεζεδάκια”

  1. ΠΑΝΟΣ said

    εγώ,πάλι,Νίκο,αντιμετωπίζω το «συλληφθέντας» και λοιπά τέτοιου είδους ,με εξαιρετική απέχθεια.Γέρασα;(ρητορική η ερώτηση).Αν ναι,(ρητορική απάντηση),τότε ας φύγω με τούς παλιούς σωστούς τύπους και κάντε ό,τι επιθυμείτε.

  2. ππ said

    Καλημέρα. Τα μαργαριτάρια στο βιβλιάκι του Εσέλ μου φαίνονται απίστευτα, με την έννοια ότ η μεταφράστρια Σώτη Τριανταφύλλου και γαλλικα γνωρίζει -ζει στο Παρίσι, σπούδασε παλιότερα- και κυρίως ιστορία γνωρίζει (νόμιζα; ). Ίσως φταίει το μέγεθος του έργου και το αντιμετώπισε ποδαράτα;

    Η γιαγιά μου έλεγε για ένα ξαδελφάκι μου που ήταν παχουλό κι όλο κοιμόταν: «ο κοιμηθέντας»

  3. Προγιαγιά said

    Ενάγων – ενάγοντας, ανακόπτων – ανκόπτοντας. Η ονομαστική σπανίζει ακόμη και ξαφνιάζει δυσάρεστα όπως ο συλληφθέντας. Η γενική του ενάγοντα, του ανακόπτοντα έχει κατοχυρωθεί κι από τον Άρειο Πάγο και θα επικρατήσει.
    ΥΓ. Η μετενέργεια μέσα σε δυο μέρες έγινε λέξη του νομικού κατεστημένου. Εμφανίζεται σε όλα τα δελτία ειδήσεων και τις σχετικές εκπομπές.

  4. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Πάνο, το «μέλλοντας» πώς το αντιμετωπίζεις;
    2: Τα θεωρείς όμως κι εσύ μαργαριτάρια (ή έστω μαργαριταράκια), έτσι;
    3: Ναι, μεγάλο σουξέ η μετενέργεια.
    Δηλαδή, σε κείμενο του Α.Π. έχει γραφτεί «του ενάγοντα» αντί «του ενάγοντος», έτσι;

  5. bernardina said

    Πάρτε κι ένα χτεσινό μεζεδάκι που πέρασε λίγο στο ντούκου.

  6. Προγιαγιά said

    Έτσι ακριβώς και φαίνεται ότι θα επικρατήσει αφού το υιοθέτησαν τα κατώτερα δικαστήρια. Μην ξεχάσω και «του αιτούντα»

  7. Ο αιτών του αιτούντος και αιτούντα μια χαρά στέκει. Το ίδιο και ο παράγ[b]ων[/b] – παράγ[b]οντας[/b], μέλλ[b]ων[/b] – μέλλ[b]οντας[/b]. Αλλά ο συλληφθ[b]είς[/b] – συλληφθ[b]έντας[/b]; Κάτι δεν μου κολλάει. Δεν μούρχεται βρε αδερφέ.

  8. Καλά, είπα να δοκιμάσω την βοηθητική μπάρα που προτάθηκε χτες κι έγινε μαντάρα. Έβαλε απλές αγκύλες αντί γωνιακές. Ας τα ξαναγράψω:

    Ο αιτών του αιτούντος και αιτούντα μια χαρά στέκει. Το ίδιο και ο παράγων – παράγοντας, μέλλων – μέλλοντας. Αλλά ο συλληφθείς – συλληφθέντας; Κάτι δεν μου κολλάει. Δεν μούρχεται βρε αδερφέ.

  9. #5 Θα θέλαμε να το δούμε, αλλά είναι συνημμένο σε αλληλογραφία και δεν μας επιτρέπεται η πρόσβαση. Μάλλον πρέπει να αλλάξεις την πηγή (π.χ. να το αποθηκεύσεις κάπου αλλού;)

  10. ΠΑΝΟΣ said

    τι να πω,βρε Νίκο μου,η αλήθεια είναι ότι εγώ λέω «ο μέλλων».Εντάξει,καμμιά φορά,λέω και «ο μέλλοντας».Ομολογώ.Όμως ,τρία τινά συμβαίνουν:ή φταίει η σχιζοφρένεια τής γλώσσας (με την σχιζοειδή έννοια,δημοτική-καθαρεύουσα),ή η δική μας(μου)σχιζοφρενεια,ή η απάτη τής συνέχειας τού «έθνους».Δεν έχω απάντηση,ούτε έχω βρει κάπου,κάτι πειστικό.Υποκειμενικά συμπεράσματα διαθέτω,μη ανακοινώσιμα.

  11. bernardina said

    Ουπς, Γιάννη, ευχαριστώ για την επισήμανση. Δεν το αντιλήφθηκα γιατί όταν το τσεκάρισα μού το έβγαλε. Θα προσπαθήσω αλλιώς.

    τώρα;

  12. sarant said

    11: Ωχ! Κι αν δεις καράβι (δεμένο) στο βουνό….;

    Μήπως είναι φωτοσοπιά;

  13. Χτες μερικοί χάσαμε το ωραίο πολεογραφικό κουίζ. Πάντως, περιέργως, την ίδια ώρα που εδώ μιλούσατε για αιγιώτικη σταφίδα, σε μήνυμα προς Ηλεφούφουτο, που τον περιμένει, γινόταν αναφορά στον «Αυτόνομο Πατριδικό Οργανισμό». Ο Βάρναλης έχει και «πατριδέμπορους», ως γνωστόν.

    Γιάννης με καλημέρες

  14. bernardina said

    Τι να σου πω, βρε Νίκο… Πράγματι μου το έστειλαν με μέιλ, αλλά όταν γούγλισα βρήκα αυτό εδώ
    Δεν ξέρω αν υπάρχει στο γιουτούμπη. Μόλις βρω λίγο χρόνο θα το ψάξω.

  15. Νέο Kid Στο Block said

    Καλημέρα και καλή λευτεριά! (και χρόνια πολλά στον εορτάζοντα Δύτη!)
    Σουήτ Σουίς μπέημπη, στα πλαίσια της λιτότητας και του νοικοκυρέματος σε κάποιους τομείς (π.χ ναυτιλία) που ορθώς επιβάλλει η κυβέρνηση, βεβαίως και είναι λιμάνι και η Πεντέλη!
    (Μάλλον είναι το μόνο λιμάνι που στην κορφή του δεν κινδυνεύει ο υφυπουργός από τους ψαρόμυαλους)
    Έτσι σιγά –σιγά αυτή η νοοτροπία της οικονομίας, καλό είναι να περάσει σε όλους μας. Όπως, στο διάλογο που ακολουθεί μεταξύ δύο φίλων.
    – ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΣ ΠΑΕΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ;
    – ΑΣΤΑ … ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΙ ΧΡΩΣΤΑΩ… ΕΣΥ;?
    – ΕΓΩ ΑΝΟΙΞΑ ΝΕΟ ΚΑΙ ΠΑΩ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΑ!
    – ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ! ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ;;; ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ;
    – ΟΙΚΟΣ ΑΝΟΧΗΣ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ
    ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΠΑΡΩ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΟΥΤΑΝΑ ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΟΛΑ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ! 😳

  16. «Παράγοντας». Ασχετον μεν, πατριδογνωστικόν δε. Σχολίασα κάποτε στην εφημερίδα μου στην παροικία όταν άκουσα να δηλούται άλλος ένας «παράγοντας», ως «παροικικός παράγων». «Τί παράγουν οι παράγοντες;». Άγοντας έκτοτε την παροικιακή κατιούσα, δεχόμενος έκτοτες βολάς Κατιούσα!

  17. bernardina said

  18. sarant said

    14: Μπερναρντίνα, εγώ ως άπιστος Θωμάς αμφέβαλλα, αλλά πήγα και το είδα με τα μάτια μου, υπάρχει, και το πρόσθεσα και στο κυρίως άρθρο, κρίμα να μένει στα σχόλια!

  19. Νέο Kid Στο Block said

    Πάρτε κι άλλο ένα :
    Φθινόπωρο και πρώτη μέρα στα θρανία για τους μαθητές του Αμερικανικού Κολεγίου.
    Η δασκάλα παρουσιάζει στα αμερικανάκια έναν καινούριο συμμαθητή τους,
    τον Ιάπωνα Σακίρο Σουζούκι (γιο του διευθυντή της Σόνυ) και το μάθημα αρχίζει με μικρές ερωτήσεις
    ιστορίας.

    – Για να δούμε λοιπόν, πόσο καλοί
    είστε στην αμερικανική ιστορία;
    λέει η δασκάλα. Ποιος είπε…
    «δώστε μου ελευθερία ή δώστε μου
    θάνατο»;
    Κάποιοι μουρμουρίζουν αλλά
    κανείς δεν σηκώνει το χέρι του,
    εκτός από τον καινούριο :
    – Ο Πάτρικ Χένρυ το 1775 στη
    Φιλαδέφεια, απαντά.
    – Μπράβο Σουζούκι, και ποιος είπε
    «Κυβέρνηση του λαού, από το λαό
    και για το λαό»; ξαναρωτά την τάξη η
    δασκάλα.

    – Ο Αβραάμ Λίνκολν, το 1863 στο
    Γκέτυσμπουργκ, απαντά και πάλι ο
    Σουζούκι.

    Η δασκάλα κοιτάζει αυστηρά την
    τάξη και λέει :
    – Ντροπή σας. Ο Σουζούκι είναι
    γιαπωνέζος και ξέρει την
    αμερικανική ιστορία καλύτερα από σας
    Τη σιωπή στην τάξη σπάει μια
    μικρή φωνή από τα πίσω θρανία :

    – Ρε δεν πάτε να γαμηθείτε όλοι,
    μαλάκες γιαπωνέζοι

    – Ποιος το είπε αυτό;;; ρωτάει
    αυστηρά η δασκάλα.

    Ο Σουζούκι σηκώνει το χέρι του
    και χωρίς να περιμένει λέει :
    – Ο στρατηγός Μακάρθουρ, το 1942,
    στη διώρυγα του Παναμά, και ο Λι
    Aϊακόκα το 1982 στη γενική συνέλευση της
    Τζένεραλ Μότορς.

    Η τάξη βυθίζεται στη σιωπή.
    «Θέλω να ξεράσω», ακούγεται μια
    ξεψυχισμένη φωνή.

    – Ποιος το είπε αυτό;;; ξαναρωτάει
    με το ίδιο βλοσυρό ύφος η
    δασκάλα.

    Και ο Σουζούκι πετάγεται πάλι :
    – Ο Τζορτζ Μπους ο πρώτος, στον
    πρωθυπουργό Τανάκα κατά τη
    διάρκεια επίσημου δείπνου στο Τόκιο το
    1991.

    Ένας μαθητής σηκώνεται όρθιος
    και ξεσπάει :
    – Ρε δε μας παίρνεις καμιά πίπα,
    λέω γω.

    Και ο Σουζούκι, ψύχραιμα :

    – Μπιλ Κλίντον στη Μόνικα
    Λουίνσκι το 1997, στο οβάλ γραφείο
    του Λευκού Οίκου.

    Δυο τρεις μαθητές πετάγονται
    και φωνάζουν :

    – Α γαμήσου ρε μαλακισμένο,
    Σουζούκι.

    Ατάραχος ο γιαπωνέζος :

    – Βαλεντίνο Ρόσι, παγκόσμιο
    πρωτάθλημα μοτοσικλέτας, ράλι
    Νότιας Αφρικής, το 2002.

    Κόλαση στην τάξη, οι μαθητές
    ουρλιάζουν και πετάνε καρέκλες,
    η δασκάλα έχει σωριαστεί λιπόθυμη
    και ξαφνικά ανοίγει η πόρτα και
    μπαίνει ο διευθυντής :

    – Ε, μα την πίστη μου δεν έχω
    ξαναδεί τέτοιο μπουρδέλο.

    Και στο βάθος ακούγεται πάλι η
    φωνή του Σουζούκι :

    – Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας,
    Γιώργος Παπανδρέου, το 2011, στο
    τελευταίο υπουργικό συμβούλιο της
    κυβέρνησής του.

  20. bernardina said

    Δαιμόνιε Νικόλα! Καλά του έκανες 😆 😆

  21. 14
    Χαίρε Νεοκίδιε, με τις οικονομοσωστικές ιδέες σου! Αλλά why, oh why D.I.Y.?

  22. Στο συνέδριο, στη Φιλοσοφική Αθηνών, για τα εικοσάχρονα της γλωσσικής μεταρρύθμισης, ο Μερακλής καταπιάστηκε στην εισήγησή του με το «ο αιτούντας» που είχε γράψει ένα φοιτητής του κατά το 1975 και μας εξηγούσε πως και αυτό το δημοτικίστικο είναι μια τεχνητή καθαρεύουσα. Προσωπικά θα ήθελα να γινόταν προσπάθεια για συμμόρφωση της γλώσσας, έστω και αν στους παλιότερους μας ξέφευγαν και τα παλιά. Nα μην περιμένουμε τα εκατό χρόνια που έχει προβλέψει ο Ferguson (αν όχι ο Fisher) για την εξομάλυνση που κάποτε θα ολοκληρωθεί. Βέβαια αυτό («βιασμός») δεν είναι καθήκον των γλωσσολόγων. Οι γλωσσολόγοι, ξέρουμε, αρκούνται να περιγράφουν τη γλώσσα και όχι να την αλλάξουν (= κανονικοποιήσουν). Σαν τους φιλοσόφους…
    Γιάννης

  23. Ερώτησις που μόλις μοι υπεβλήθη. Γιατί από τις 16 Φεβρουαρίου έως τις 23, το 1923, δεν εγεννήθη ουδείς Έλλην; Σκέφθηκα αμέσως μια αντιπολεμική Λυσιστράτεια απεργια εννέα μήνες ενωρίτερον, αλλά ό λόγος δεν είναι αυτός. Μπερνάρδα; Νικοκύρ;

  24. sarant said

    22: Σεβαστός ο Μ. Μερακλής και πολύ τον αγαπώ, αλλά το παράδειγμα του «ο απαλλαγέντας», που ακουγόταν πάρα πολύ από αγράμματους φαντάρους πριν από 100-110 χρόνια, όπως και το σημερινό «ο συλληφθέντας» που λέγεται πάρα πολύ στον κινηματικό χώρο, δείχνουν ότι οι τύποι δεν είναι τεχνητοί.

  25. sarant said

    23: Από τις 16 Φεβρ. την 1η Μαρτίου 1923, νομίζω.

  26. Κοντά είσαι, μέγα Νικοκύρ, διορθώνω το γενετήσιο σφάλμα μου, 16 έως 28 Φεβρουαρίου 1923!

  27. Μιχαλιός said

    Καλημέρα. Νομίζω πως είναι δόκιμο σχετικά για το drole de guerre=phoney war το «ψευτοπόλεμος», π.χ. εδώ: http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_12_28/02/2003_55438

  28. 24: Συμφωνώ.

  29. bernardina said

    Ξέρω πως αυτό δεν απαντά στο ερώτημά σου, Τίτε, είναι όμως ένα ευχάριστο μουσικοχορευτικό διάλειμμα με βαρύ ηθικό δίδαγμα. Βγαίνοντας ρίξτε ό,τι προαιρείσθε :mrgreen:

    Θα σας στερηθώ για λίγο. Επιστρέφω δημήτριος

  30. sarant said

    27: Μιχαλιέ, σωστά, υπάρχει αυτή η απόδοση αλλά δίστασα γιατί θα μπορούσε να πει κανείς ότι το «ψευτοπόλεμος» αποδίδει κυρίως το αγγλικό phoney war, όχι κατανάγκη το drole de guerre.

    Στη δική μας ιστορία, είχαμε τον ειρηνοπόλεμο, εκεί γύρω στα 1885.

  31. #23 Είναι ερώτηση; Μα τότε άλλαξε επίσημα το ημερολόγιο από ιουλιανό σε γρηγοριανό. Αυτό εννοούσε ο Νίκος στο #25 (συζητήθηκε πρόσφατα εδώ νομίζω).

  32. Δεν ξέρω αν υπάρχει καθιερωμένη στα ελληνικά απόδοση του drôle de guerre με αυτή τη συγκεκριμένη σημασία (ο Θράσος Καστανάκης πώς το έλεγε άραγε στο βιβλίο του «Η προδομένη Γαλλία», που δεν το έχω πρόχειρο τώρα;), αλλά πιο εκφραστικό και από το «παράξενος» θα ήταν ίσως ο «μυστήριος πόλεμος». Και βέβαια ο «ειρηνοπόλεμος» του Νικοδεσπότη είναι ακόμα καλύτερος, αλλά είναι καπαρωμένος από τη νεοελληνική ιστορία.

  33. Νομίζω τα ζητήματα της Γλώσσας, έχουν λυθεί από τις 9 Νοεμβρίου του 1908, με το παρακάτω άρθρο, που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Κήρυξ του Βόλου, με την υπογραφή Τωβίας (ψευδώνυμο του διευθυντή της εφημερίδας Δημοσθένη Κούρτοβικ) με το οποίο «στόλιζε» τον Αλέξανδρο Δελμούζο, διευθυντή του Ανώτερου Δημοτικού Παρθεναγωγείου (ως γνωστόν το πρώτο σχολείο στην Ελλάδα που ήταν «μαλλιαρό» :

    «ΔΕΝ ΠΤΑΙΕΤΕ ΕΣΕΙΣ…
    Αι μαθήτριαι του ανωτέρου Παρθεναγωγείου έγραψαν εις τας εκθέσεις των, ότι “εξήλθον εις περίπατον” ή ότι “εισήλθον εις το σχολείον”. Όχι “εξήλθομεν” και “εισήλθομεν”, φωνάζει ο νεότευκτος μάστορας της Ρωμαίικης γλώσσης, ον έφερον ενταύθα ως διευθυντήν.
    Τί είναι αυτά; Να γράφετε «Εβγήκαμε και εμπήκαμε»! Αυτή είναι ζωντανή γλώσσα!
    Και γιατί παρακαλούμε κύριοι μαστορολογιώτατοι “εμπήκαμε και εβγήκαμε”;
    Οι Στεραιοελλαδίται το θέλουν μπήκαμ’ και βγήκαμ’
    Οι Ηπειρώτες μπήκαμαν και βγήκαμαν
    Οι Κύπριοι εμπήκασιν και εβγήκασιν
    Οι Ίωνες ήμπηκε και ήβγηκε!
    Διαλέξτε τώρα και ειπείτε μας τι θέλετε να λέγωμεν απ’ όλα αυτά!
    Ποιος είναι αυτός ο νεωτεριστής όστις ενόμισε το Βόλο κατάλληλον δια να διδαχθούν τα κορίτσια του την γλώσσαν του Σολομού;».
    « Δεν πταίετε Σεις! Πταίει η πολιτεία που καμαρώνει τοιαύτα πραξικοπήματα! Πταίουν οι γονείς που δεν παίρνουν ένα ξύλο να σας μάθουν «να γροικάτε τι λιεν σταις τσούπαις».

    Και οι επιθέσεις συνεχίζονται. Μια στο καρφί και μια στο πέταλο.
    Εναντίον του Δημοτικού Συμβουλίου που διόρισε ένα «μαλλιαρό» ο οποίος διαφθείρει το φρόνημα των Ελληνίδων. Εναντίον των γονιών που στέλνουν τα κορίτσια τους σ’ ένα τέτοιο Σχολείο. Και ξανά κατά του Δελμούζου που λέει τα πλευρά… παγίδια.

    «Σπάσιμο που θέλουν τα παγίδια Σας», απειλεί στις 11 Νοεμβρίου.
    «Ήμπαταν στο νόημα;», ειρωνεύεται μετά τα «ακλόνητα» επιχειρήματά του για το ολέθριο σύστημα του Σχολείου.

  34. ‘Ελληνες θα γεννήθηκαν αρκετοί σ’εκείνο το διάστημα, Τίτε, αλλά όχι στην Ελλάδα!

  35. Για μεζεδάκια ωραία ήταν. Πάντως «ο συλληφθέντας» ούτε εμένα μου αρέσει…

  36. akindynos said

    Όταν η εξαπάτηση συμβαίνει ακούσια

  37. ΠΑΝΟΣ said

    μεταξύ γκραφίτι και ζωγραφικής,εξακολουθώ να αγαπάω τήν ζωγραφική…..

  38. 34
    Ιδού, μια που τελευταίως νομικίζομεν, εν ου νενομισμένοις, η διαφορά του jus sanguinis από το jus solis!

    33
    Bουνίσιε τζουπάν, πράγματι, σύμφωνο με βρίσκει η απόδοση πάσης γλωσσοθετικής εξουσίας το δόκιμον της χρήσης, που μόνη φτιάχνει στρογγυλεύοντας, τους «αιμυλίους λόγους», του Ομήρου, τα στρογγυλεμένα λόγια.

  39. 29
    Δημήτριε βερναρδιόνυσε, πήρα το εθνοπατριωτικόν μήνυμα, οι άνδρες με μάξι, οι γυναίκες με μίνι!

  40. Νικοκύρη γιατί Ηνωμένων Εθνών κι όχι «ενωμένων εθνών» στην μετάφραση που προτείνεις;

    Τα λάθη στα σουπεράκια είναι εφήμερος λόγος, σχεδόν προφορικός, γι’ αυτό και πολύ συχνά· άσε που δεν νομίζω αυτός/ή που τα φτιάχνει να έχει εξεταστεί στη γλώσσα πριν προσληφθεί. Απλώς τώρα με τον ιστό και την ψηφιοποίηση απέκτησαν μια θέση στην αιωνιότητα.

    Για το μακαρίτη είχα ένα λογοπαίγνιο -μακάβριο- αρχή-αρχή της δημοσιοποίησης της περιπέτειας με την υγεία του.

    Με τους διαγωνισμούς σου, τις άνω-κάτω-και-στη-μέση τελείες, τις μετενέργειες και τα λοιπά ζητήματα που διεγείρουν τα πάθη και τη στιχουργική, τα δικά σου στατιστικά εκτοξεύτηκαν: 153 σχόλια στις 31/1, 250 την 1/2, 231 στις 2/2, 369 στις 3/2, 93 ως τώρα, σήμερα…

  41. bernardina said

    38α H Ιμόρ και η προγιαγιάκα θα έλεγαν, ενδεχομένως, ότι το τελευταίο s (αυτό προ του θαυμαστικού) redundat. Βέβαια εγώ δεν είμαι της Νομικής και δεν παίρνω κι όρκο 😉

  42. ΣοφίαΟικ said

    Εγώ θα περίμενα ο συλληφθείς να γίνεται στη δημοτική ο συλληφθής, του συλληφθή, κι όχι ο συλληφθεντας.
    Ακολουθώντας το παράδειγμα του Αι-Γιάννη του Αποκεφαλιστή.

  43. bernardina said

    Και τότε γιατί όχι συλλημένος; (κατά το αποκεφαλισμένος) Εννοιολογικά αυτή είναι η αντιστοιχία, ο Αηγιάννης δεν αποκεφάλισε κανέναν, αποκεφαλίστηκε (ίσως όμως στραβοκάθισε στο λαιμό του θρησκευτικού αισθήματος η λέξη και την παράλλαξε…) Υπάρχουν ανάλογα παραδείγματα, αφού:
    αποκατασταθείς ->αποκαταστημένος
    εξαπατηθείς->εξαπατημένος κλπ

  44. ππ said

    E συλλημένος με τίποτε!

  45. bernardina said

    (Ακριβώς αυτό εννοούσα 😉 )

  46. Μπουκανιέρος said

    Πρέπει άραγε να υποθέσω ότι όσοι ενοχλούνται με το «ο συλληφθέντας», δεν ενοχλούνται καθόλου με το «ο συλληφθείς, του συλλεφθέντος» και θεωρούν ότι αυτό ανήκει και ταιριάζει μια χαρά στη μητρική τους γλώσσα;
    (Και όχι, τα βιολογικά γεράματα -σχ. 1- δεν έχουν να κάνουν τίποτα με την υπόθεση.)

  47. Επιθυμώ να διευκρινισθεί, ίνα διατηρήσετε τας φρένας σας σώας, ότι άλλος ο άλλος Τίτος, ήτοι:

    χατετεπεκόλονσλαςσλαςwww.evropaikokomma.org/easyconsole.cfm/id/409
    χατετεπεκόλονσλαςσλαςantibaro.gr/author/247
    χατετεπεκόλονσλαςσλαςwww.yialousa.org/downloads/Enosis_201007.pdf

  48. Περί απαλλαγέντας

    Όταν ήμουν φαντάρος, ο λοχίας μου, ονόματι Νιχωρίτης, κάποτε με διέταξε: Εγέρθητος, ρε!
    Εγώ κατάλαβα ότι ήθελε να σηκωθώ και σηκώθηκα, υπακούοντας ταπεινά αλλά χαμογελώντας ταυτόχρονα.
    Τι γελάς, ρε; συνέχισε ο λοχίας.
    Εγέρθητι, κύριε λοχία! δοκίμασα, από την καλή μου την καρδιά, να τον διορθώσω.
    Με κοίταξε με το λοχιίστικο ειρωνικο-βλόσυρο (προσέξτε τον αναβιβασμό του τόνου) και μούγκρισε: Τι λε ρε… που θα σε μιλήσομε και στον πληθυντικό!

    Άρα ο απαλλαγέντας είναι ο ενικός του απαλλαγέντες. Όποιος άκουγε ‘εσείς είστε οι απαλλαγέντες’ έβγαζε αβίαστα το συμπέρασμα ότι ο ίδιος είναι ένας απαλλαγέντας.
    Το ίδιο προφανώς ισχύει και για το συλληφθέντας.
    Αυτά και φιλιά

  49. Immortalité said

    Απ’ όλα, αυτό που μου κάτσε στο λαιμό είναι αυτό με τον ΟΗΕ. Και με τον γελοίο πόλεμο. Θα μπορούσε και να κλίνεται: η αρπαχτή, της αρπαχτής κτλ…
    Τα άλλα έχουν πλάκα όπως και να το δεις. Ο συλληφθέντας μου κάνει παλιά ελληνική ταινία με τον Χατζηχρήστο στον Ηλία του 16ου.

    @7 & 8 Γιάννη, αν εννοείς το text formatting toolbar, για να δουλέψει πρέπει να έχεις επιλέξει κωδικοποίηση (;) HTML. Εκεί δεξιά στο τέλος της μπάρας έχει ένα βελάκι που αν το πατήσεις σου δίνει τις επιλογές HTML, BBcode, Wikicode. Διάλεξε το πρώτο και θα δουλεύει μια χαρά.
    (Κάτι τέτοια γράφω και μετά θέλω να δηλώσω, όχι δεν αισθάνομαι Ιζνογκούντ 🙂 )

    @41Εγώ πάντως θα το έλεγα 😉

  50. sarant said

    43-44, λοιπόν αυτό ήθελα να το θίξω και το ξέχασα, οπότε ευχαριστώ που με φέρατε πάλι στο δρόμο που ήθελα,.

    Επειδή το συλλαμβάνω δεν έχει μετοχή παρακειμένου, δεν λέμε «*συλλημμένος» (αλλά ακόμα και το πιασμένος σημαίνει άλλο πράγμα), αυτό είναι ένας πρόσθετος λόγος που νομιμοποιεί στα μάτια μου το «ο συλληφθέντας» γιατί αλλιώς πρέπει ζορ ζορνά να πληρώσεις φόρο στην ασυμμορφωσιά. Ενώ, ας πούμε, το αποκεφαλισθείς το στρίβεις σε αποκεφαλισμένος. Έτσι κι αλλιώς, οι μετοχές αυτές ‘έχουν χάσει τη διαφοροποίησή τους, είναι (σχεδόν ή εντελώς) συνώνυμη η μετοχή αορίστου με του παρακειμένου.

  51. andreas said

    Ωραία τα καράβια στην Πεντέλη! Τελικά καταλάβαμε ποιο λιμάνι μπέρδεψαν με το βουνό;

    Καράβι στολισμένο βγαίνει στα βουνά
    κι αρχίζει τις μανούβρες βίρα μάινα

  52. 39. Αναφερθήκατε κύριε Χριστοδούλου στον Όμηρο, αυτόν τον σφαγέα της ΑΡΧΑΙΟΤΑΤΗΣ ημών γλώσσας. Σας διαφεύγει ως φαίνεται, ότι ο ξεδιάντροπος αυτός ποιητής, κατέστησε τη γλώσσα μας αδίγαμμον (επιτραπήτω η λέξις), αποσιωπώντας (καταργώντας) το πλέον υπερήφανο γράμμα του αρχαιοτάτου αλφαβήτου μας, το έκτο – μετά το έψιλον και πριν το ζήτα – το F (Fαύ), δίγαμμα.
    Αυτός, ο Όμηρος, άνοιξε το δρόμο στους Δελμουζοκακριδήδες να μας προτείνουν την μαλλιαροχυδαία δημοτική και να καταργήσουν πνεύματα και περισπωμένες και να μας προτείνουν το μονοτονικό. Ήγουν, απεμείναμεν απνευμάτιστοι και απερισπόμενοι. Δια δε την υπογεγραμμένη, ιδίως στο ωμέγα, έχει γράψει ελεγειακόν ποίημα ο προσφάτως βραβευθείς Θεσσαλονικεύς ποιητής Ντίνος Χριστιανόπουλος, ο οποίος ως γνωστόν αρνήθηκε το βραβείο, δεν γνωρίζω τους πραγματικούς λόγους, υποψιάζομαι πάντως ότι ήθελε να διαμαρτυρηθεί και εμπράκτως για την κατάργηση της υπογεγραμμένης (και ιδίως εις το ω).
    Σας καλώ λοιπόν φίλε μου, να γίνετε μέλος στο νέο σύλλογο που δημιουργώ, την ΚΙΝΗΣΗ ΠΑΤΡΙΩΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ F. Προετοιμάζουμε για τις αρχές Μαρτίου εκδρομή στο Fοίτυλο, όπως σωστά προφέρεται στην υπερήφανη τσακώνικη διάλεκτο.Σας καλώ να δηλώσετε συμμετοχή. Καλώ επίσης και όλους τους υπερήφανους σχολιαστές αλλά και κάθε Έλληνα πατριώτη επισκέπτη του παρόντος ιστολογίου. Παρακαλώ τον οικοδεσπότη μας να ανοίξει σχετική λίστα. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητος.

  53. sarant said

    Να πω ότι το σχόλιο 47 του άλλου Τίτου (ετεροτάιτους) το είχε τσακώσει η σπαμοπαγίδα. Λίγο μπερδεύτηκα με τον άλλο Τίτο, αυτά έχουν οι ετερότητες.

  54. sarant said

    33: Ωραίο απόσπασμα!

    52: 🙂

  55. ΠΑΝΟΣ said

    έχουν να κάνουν 46 τα «βιολογικά γεράματα» ,διότι τότε μαθαίναμε μιά γλώσσα με -ς ,με -ν,με την τόοοσο μισητή δασεία(καθηγητής,εφημερίδα,καθημερινά κ.λπ,κ.λπ.,ΞΕΡΩ ότι υπάρχουν κι εξαιρέσεις,δεν επιθυμώ κανείς να μού τις επαναλάβει) και με μετοχές,όχι αμέτοχη ή αμετοχική.Και είχαμε και συγγενείς εξόριστους,αν το πάει κάποιος εκεί.Δεν σημαίνει ότι καταντήσαμε δεξιοί,επειδή μαθαίναμε τη γλώσσα στην αληθινή αξία της.
    Δηλ. ποιά γλώσσα μαθαίναμε;Αυτήν που είχε ρίζες.Δεν χρειαζόταν να «μάθουμε» την γλώσσα που μάς έλεγε η μαμάκα μας.»Έλα,παλιόπαιδο,να πιείς το γάλα σου».Αυτήν να μαθαίναμε;,Κι αυτή έχει ρίζες,αλλά αυτήν,ούτως ή άλλως, την μαθαίναμε στην καθημερινότητα.Δεν χρειαζόταν την «μισητή» διδασκαλία,η οποία «θα μάς αποσπούσε από τα καθημερινά προβλήματα και θα μάς έκανε δεξιούς και καλούς χριστιανούς».Μακρυά από εμάς!Δεν χαρίζω την γλώσσα σε κανέναν τραγόπαπα ή Άδωνη (δηλ.Σπύρο).Λοιπόν; είμαι μη «προοδευτικός»; Αν,ναι,»ζωή στα κατσικομούλαρά μας»! Άκουγα στο γιου τιούμπ(Όχι,γιουτιούμπι,πανάθεμά με!) τον Ρένο Αποστολίδη να λέει (περίπου…) είμαστε δημοτικιστές,αλλά ο καθένας θα χρησιμοποιεί αυτό που θέλει,για να εκφράσει καλά αυτό που σκέφτεται.Ποιός διαφωνεί;Όμως,για να το κάνεις αυτό,πρέπει να έχεις διδαχτεί γλώσσα.Γιά τον Ρένο,μπορεί να έχει ο καθένας ,όποια γνώμη γουστάρει,αλλά γράμματα ήξερε.Εδώ μέσα δεν έχω βρει καλύτερον τού Ρένου.Ασφαλώς,θα υπάρχει ,αλλά εγώ τον αγνοώ,την λεω την αδυναμία μου…..
    .Άντε,νά’μαστε καλά κι ο Νίκος,που μάς βάζει στην πρίζα,να σκεφτόμαστε αριστοκρατικά πράγματα.

  56. Ιμόρ (#49) ευχαριστώ. Ναι. τώρα παίζει. Κι είδα τις ζωγραφισμένες αγκύλες, αλλά δεν το έψαξα!

  57. Νέο Kid Στο Block said

    Πιστεύω ότι δεν έμπλεξαν τα λιμάνια, αλλά έγινε, για κάποιο μυστήριο και χιουμορίστα τεχνικό λόγο, κάποιο τηλεσκοπικό τέτοιο που λέγαμε στο άλλο νήμα και οι συνιστώσες (χμ,χμμ..) «Δεμένα τα πλοία σε Πειραιά-Ραφήνα» και «Χιόνια στην Πεντέλη» ή κάπως έτσι, έδωσαν τη συνισταμένη! (αδικώντας ξεκάθαρα την δεύτερη συνιστώσα, αλλά …σε λα βί 🙂 )

  58. Όσον αφορά τα πλοία στην Πεντέλη, εγώ πιστεύω ότι γίναμε άθελά μας κοινωνοί μιας μυστικής γνώσης! Στη ΝΕΤ και σε άλλα ΜΜΕ, εργάζονται άτομα που ανήκουν σε μια μυστική ελίτ που έχει επαφές με εξωγήινους και, παράλληλα με το κανονικό πρόγραμμα, περνάνε μηνύματα που απευθύνονται στους εξωγήινους που ζουν ανάμεσά μας. Το λιμάνι δηλαδή που αναφέρεται, είναι το άγνωστο στους περισσότερους διαστημοδρόμιο της Πεντέλης, και τα πλοία -φυσικά- διαστημόπλοια. Απλώς, λόγω τεχνικού λάθους, βγήκε στους κανονικούς τίτλους!

  59. Μπουκανιέρος said

    50 Νίκο, μια μικρή αντίρρηση σχετικά με: «(αλλά ακόμα και το πιασμένος σημαίνει άλλο πράγμα)»

    Δε νομίζω ότι η λέξη είναι …πιασμένη από την έννοια «μουδιασμένος» – έτσι κι αλλιώς το πιασμένος μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ποικίλες έννοιες, όπως μόλις έδειξα. Το σημειώνω επειδή, κτγμ, το επιχείρημα «δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη λέξη Α γιατί σημαίνει το β πράγμα» είναι πολύ συχνά λάθος (ισχύει μόνο, ίσως, για πολύ συγκεκριμένα πράγματα).

    Όσο για το ρήμα «πιάνω», χρησιμοποιείται πάντα (με πάμπολλες έννοιες, προφανώς, αλλά και) με την έννοια «συλλαμβάνω» («τον έπιασε η αστυνομία»). Απλώς έχει γίνει, στη σιδερωμένη γλώσσα, μια επιλογή υπέρ της νομικής-αστυνομικής φιλολογίας, που διαδόθηκε με τη γενικότερη μουμουεδοποίηση της γλώσσας.

  60. bernardina said

    Χα, χα, οι Mythbusters του Sky μόλις πέταξαν κόκκινες ρέγκες (σικ ρε!) σε ένα λαγωνικό της αστυνομίας για να το παραπλανήσουν!
    (Για όσους ενδιαφέρονται, όχι, το λαγωνικό δεν παραπλανήθηκε. Για τη ρέγκα πάλι, δεν παίρνω κι όρκο…)

  61. 54. Οικοδεσπότη. Δύο σε ένα; Ερυθριώ!
    Δε μου δήλωσες πάντως αν θα έρθεις εκδρομή στο Fοίτυλο.

  62. Μαρία said

    50, 59 Θα διαμαρτυρηθούν κι οι συλημένοι τάφοι.

    59γ Συμφωνώ. Πιάστηκε, τον έπιασαν λέμε και στη λαϊκή τον συλλήψανε 🙂

  63. bernardina said

    69, Βάρδα μόνο μη δούμε κάποια στιγμή και κάνα συνελημμένος (κατά το «να περισυνελέξουν» που άκουσα κάποτε για κάτι δύστυχους ναυαγούς)

  64. bernardina said

    Ναι, άρχισα να βλέπω κι εγώ το μέλλον 🙄 # 62 εννοούσα, βέβαια.

  65. Μαρία said

    47 Ε όχι και άλλος. Εσύ ως Ετερο- μπορεί να είσαι άλλος.

  66. #65 Αν ο άλλος δεν είναι άλλος άλλος τότε, δεν είν’ ο ίδιος; αλό; 😕

  67. Μαρία said

    66 Ο ίδιος ή το άλτερ έγκο του στην υψηλού επιπέδου ««σατιρική»» εφημερίδα Ένωσις.

  68. sarant said

    Ωραία θέματα με ζουμί, όπως το 55 ή το 59.

    55: Δεν ξέρω πόσα ελληνικά ήξερε ο Ρένος, ομολογώ ότι δεν τον έχω διαβάσει με προσοχή, Φταίει κι αυτός σ’ αυτό. Γιουτιούμπι όχι, είναι κακόηχο: γιουτούμπι ή γιουτούμπ. Όπως ο θεοτούμπης του Ροΐδη, Τα άλλα, τα συζητάμε διαρκώς.

    59: Μισό λεπτό: τον έπιασε η αστυνομία, το λέμε. Αλλά πιασμένος δεν λέμε. Γιατί; Δεν ξέρω.

    58: Ε, αυτό το διαστημοδρόμιο δεν το είχα πάρει είδηση!

  69. Πολύ ωραίο ΣοφίαΟικ και μάλιστα «συλληφτής».

    Γιάννης

  70. Salonfähig said

    Δεν το πιάσατε καθόλου το υπονοούμενο. Ήταν μυστική συμβουλή για τους «δικούς τους» επενδυτές: προσοχή, με το φαινόμενο των θερμοκηπίων (ναι, ναι: των), ανεβαίνει η θερμοκρασία και μ΄ αυτήν η στάθμη της θάλασσας. Η Πεντέλη θα γίνει λιμάνι, ρε στουρνάρια. ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ!

  71. Νέο Kid Στο Block said

    Μμ, ωραίο θέμα το «πιασμένος»! Μεταφορικά: πιασμένη πλάτη, πιασμένος δικαστής ή ρέφερης
    Στα μουμουελληνικά βέβαια, ο πιασμένος δικαστής ή ρέφερης είναι σχεδόν πάντα «πιασμένοι» αλλά αυτό εμπίπτει στις διαγνωστικές αρμοδιότητες ψυχιάτρων σαν το διάσημο ινδουιστή δόκτορα Τιπού.
    Το θέμα για μένα, είναι ότι η σιδερωμένη- ευπρεπισμένη γλώσσα συνεχίζει να κυριαρχεί-προτιμιέται από τους «φιλόδοξους», γιατί εξακολουθεί να πληρώνει (άδικα ) περισσότερο (σε «κύρος» αλλά και σε χρήμα) και πέρα από τους αστυνομικούς-νομικους κύκλους .
    Ξέρω ας πούμε εκ πείρας ,ότι η «εκσκαφή διά χειρός» παρότι πληρώνει ακριβώς το ίδιο μεροκάματο στους εργάτες ,έχει μεγαλύτερη (πώς να το πω;) «υπεραξία της εργασίας» απότι το «σκάψιμο με τα χέρια». Ας μην επεκταθώ σε αυτοαναφορικές αναγκαστικά λεπτομέρειες, αν κι έχουν πλάκα.

  72. Ο Παράξενος Πόλεμος (drôle de guerre) ήταν προφανώς, λόγω παγκοσμιοποίησης, τηλεσκοπική σύνθεση των δύο θρυλικών σήριαλ της εποχής, Παράξενος Ταξιδιώτης και Άγνωστος Πόλεμος.

  73. bernardina said

    #70 Να ‘σαι καλά που μ’ έκανες να συνειδητοποιήσω τι γίνεται πραγματικά. Όχι μόνο θα συμβεί αυτό που λες, αλλά θα συμβεί ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ!

    ΤΙ επενδύστε, καλέ; Ο σώζων εαυτόν σωθήτω! 😆 :lo:

  74. Δεμένα τα πλοία στην Πεντέλη από καιρό; Μα φυσικά – από καιρό!
    Πρόκειται για το τελεφερίκ, gondola αγγλιστί, γόνδολα δηλαδή!

    Che bella cosa…

  75. #73 Κοινωνική προσφορά ο μετρητής στο μπλογκάκι μας 😉

  76. voulagx said

    #Στελιο, η ωρα της αληθειας! Ναι, ο Δυτης ειναι εξωγηϊνος! Ημουν κι εγω εκει!! 😛

  77. 43, 50
    Χώρια απ’ το λογοπαίγνιο, αν πηγαίναμε στην μετοχή παρακειμένου, δεν θα έπρεπε να είναι συνειλημμένος (όπως προκατειλημμένος, ανειλημμένος…), αντί συλλημένος;

  78. #74 Μπερδεύτηκες. Τελεφερίκ, γόνδολες κλπ δεν έχει η Πεντέλη. Η Πάρνηθα έχει. Οπότε, αλλαγή πλεύσης 🙂

  79. To super για τις κοπέλες των τίτλων δείχνει κάποια έλλειψη γενικής ευαισθησίας (για το θηλυκό γένος, δηλαδή). Καθότι οι κοπέλες είναι στην συντριπτική πλειοψηφία γένους θηλυκού, θα έπρεπε – κατά το πρότυπο waiter/waitress – να λέγονται supress.

  80. 78, Ω ναι, λάθος βουνό! Και νόμιζα ότι είχα λύσει το αδιαλεύκαντο μυστήριο… 🙂

  81. Προγιαγιά said

    Η Μπέρνυ με το γερακίσιο μάτι.
    Δεν το είχα προσέξει.
    Ιμόρ σημείωσε ότι συμφωνήσαμε.

  82. bernardina said

    Μιχάλη, 77, σκέψου το εγκαταλελειμμένος που έγινε εγκαταλειμμένος.

    Γεια σου προγιαγιάκα. 😉

  83. Προς τι η έκπληξη για την Πεντέλη; Μήπως και το Καρπενήσι έχει λιμάνι;

  84. sarant said

    79: 🙂 Ξέρεις, το supress το απέφυγαν για να μην τροποποιηθεί σε τσούπρες.

  85. Ο αιτούντας και ο συλληφθέντας (και τα τούτοις όμοια…) γυρίζουν ανάποδα το γλωσσικό μας στομάχι. Ο μέλλοντας τη γλιτώνει με το ελαφρυντικό της συνήθειας.

    Είχα κάποτε ακούσει για τη μακαρίτισσα Ρένα Βλαχοπούλου (δεν γνωρίζω αν αληθεύει, αλλά δεν δυσκολεύομαι να το πιστέψω) ότι κάποτε πήγε να ανοίξει ένα λογαριασμό σε τράπεζα. Ο υπάλληλος που κατέγραφε τα στοιχεία της, μετά το ονοματεπώνυμο, ρωτάει: «Ετών;», και η ετοιμόλογη ηθοποιός απαντάει: «Τι αιτών; Αιτούσα λέγε βρε!».

  86. Ωραίο το αφιέρωμα στο Βιβλιοδρόμιο. Μόνο εγώ το είδα;

  87. Τίτος Λίβιος said

    47 Τελικά πόσοι Τίτοι υπάρχουν;

  88. sarant said

    87: Πού να δεις το πισώπλατο χτύπημα του Τίτο!

    86: Σοφία, εγώ προ ολίγου το είδα γιατί δεν το ανέβασαν αμέσως. Αλλά, ναι, είναι ωραίο, θα το βάλω ενκαιρώ. 🙂

  89. skol said

    59,62: Θυμάμαι ένα ανέκδοτο που κυκλοφορούσε τότε που κυνηγούσαν τον Πάσσαρη

    -Τα ‘μαθες; Πιάστηκε ο Πάσσαρης.
    -Ναι;
    -Ναι, τώρα του κάνουν μασάζ να ξεπιαστεί.

  90. #40δ 204 συνολικά για το Σάββατο του Δύτη

  91. To Βήμα ον λάιν, σημερινό μεζεδάκι: «εδώ και μιάμιση μήνα…» !!!

    http://www.tovima.gr/vimagazino/views/article/?aid=441512#.TywLxSxqBQ0.facebook

  92. voulagx said

    #91 «Οικος Ανοχης Ελευθερης Σκεψης» στο λινκ της Σοφιας.
    Τωρα που ο «οικος ανοχης» μετατραπηκε σε «οικο εποχης» απενοχοποιηθηκε ο ορος!

  93. άλλο 6666 και άλλο 666…ας μην εχουμε τη διαβολιά μεσα μας…χαχα

  94. Όταν οι άνθρωποι, αντί απλώς να αντλήσουν τα νερά, διατάζονται να κάνουν απάντληση των υδάτων, μοιραίο είναι να ψάχνουν για απαντήσεις…

  95. Καλησπέρα,

    μετά τα δεμένα πλοία τής Πεντέλης να συνεισφέρω κι εγώ στην ανθολoγία τής τρέλας με το παρακάτω εκπληκτικό απόσπασμα από το χθεσινό δελτίο τού ΣΚΑЇ. Το ερώτημα δε που ανακύπτει είναι το εξής: Σε ποια χώρα ανήκει η Ρόδος; (Εναλλακτικά: Πού εξαντλούνται τα όρια ανοχής στο λεγόμενο ανθρώπινο λάθος;)

  96. Alfred E. Newman said

    Κοίτα τώρα με τόση προετοιμασία και ευφάνταστη προσέγγιση να καταλήξω στα παγωμένα αποφάγια των ηττημένων.

  97. ππ said

    Μπράβο 🙂 λοιπόν!

  98. ππ said

    Μα που πήγε το σχόλιο σου που έβλεπα ως 100000, Άλφρεδ;

  99. bernardina said

    Εύγε Αλφρέδε!

  100. Νέο Kid Στο Block said

    Πως τα καταφέρνεις ρε συ Αλφρέδο πάντα;; 🙂
    Εκ δεξιών του πατρός μπήκα, ή με φάνηκε; 🙂

  101. bernardina said

    Είναι σε άλλο ποστ, Ππ!

  102. ππ said

    Εγώ εδώ το βλέπω!

  103. bernardina said

    Πλακα κάνω!
    Αχ, Ιμοράκι, μάς φάγανε πάνω στο νήμα με διαφορά στήθους (αν υποψιαστώ ότι του Αλφρέδου είναι μεγαλύτερο από το δικό μας, θα πεθάαααανωωω)

  104. #95 Γιατί υπάρχει Ρόδος στην Αθήνα (ως γνωστόν Ελλάδα = Αθήνα)!!! 🙂 🙂 🙂

  105. voulagx said

    Νικητης ο Αλφ με το #96 σχολιο! Μπραβο Αλφ, κερδιζεις την Τζ. 🙂

  106. για να βάλω τις φάτσες, ξέχασα το ερωτηματικό. Επαναλαμβάνω:

    Γιατί υπάρχει Ρόδος στην Αθήνα;;;

  107. Alfred E. Newman said

    @100 Νεοκίδιε Πήρες το 100 του παρόντος και αν ήξερες πόση αλήθεια κρύβει το ερώτημά σου!!!

  108. bernardina said

    Γιάννη, λάθος ώρα διάλεξες να υποβάλεις τις απορίες σου 😆 Ποιος να τις διαβάσει με τέτοιο κουρνιαχτό που έχει σηκωθεί;

  109. Μαρία said

    96 Εδώ ήσουν κρυμμένος, πονηρούλη. Πήγα να τρελαθώ στο άλλο νήμα που πηδούσα απ’ το 99.999 στο 100.001.

  110. 96, Έκοψες πρώτος το νήμα!

  111. Alfred E. Newman said

    @109
    Μαρία βλέπεις έπαιζα ταυτόχρονα σε εφτά ταμπλό προκειμένου να διατηρήσω κάποια (κακή) φήμη που έχω αγωνιστεί να τεκμηριώσω.

  112. όποιος ανακατεύεται με τα σουπεράκια, τον τρών’ οι κότες

  113. sarant said

    Μωρέ μπράβο η ΕΡΤ αυστηρότητα! Ευτυχώς που εγώ έχω πάρει εικόνα οθόνης για την Πεντέλη.

  114. bernardina said

    Εμ… 😉

  115. #113 μερικές κότες είναι πιο αυστηρές από άλλες

  116. Νέο Kid Στο Block said

    Αυτό μού φαίνεται αρκετά σοβαρό! Απότι καταλαβαίνω θα δικαστεί(ελπίζω να μην καταδικαστεί) το χιούμορ; (καλό ,κακό, δεν έχει τόση σημασία αυτά είναι υποκειμενικά έτσι κι αλλιώς)
    Δηλαδή, δεν βγήκαν τα διωκόμενα μπλογκς να γράψουν «η κότα τρώει πέη» ή κάτι τέτοιο ,απλά κάναν ένα πλακατζίδικο μοντάζ στην εικόνα της ΕΡΤ. Σιγά τ’ αβγά κύριοι της ΕΡΤ!
    (μάλλον επίδειξη «ξουσίας ρε..» «δεν σηκώνω μύγα(ή ψείρα) στο τέτοιο μου» κάποιας καλαμεπιβαίνουσας κότας είναι, έτσι;

  117. ππαν said

    Το αστείο σηκώνει εισαγγελέα, αλλά απλώς τον γνωστο εισαγγελέα της αισθητικής, όχι τον κανονικό

  118. […] νεότεροι νεωτερισμοί, ο Αγγελόπουλος και η μικρή πόλη, ο αιτούντας, Ολυμπιακοί Αγώνες του 1900, ο πατέρας της, ο πατέρας […]

  119. […] εκδοχή, Ουκράινα, Παβέζε, Παοκτσής, πανεπιστημιακός, πατριδέμπορος, πατριδικός ή πατριωτικός, Πειναλέων, περιμένοντας, […]

  120. […] Σέκερης, σκοποφιλία, σπιναλογκάροντας λαϊκές λέξεις, συλληφτής, συμμετρία και ενέργεια, σχόλιο, Σώτη Τριανταφύλλου, […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: