Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η αρχή της βεβηλωμένης και άλλα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 18 Φεβρουαρίου, 2012


Ξαναπιάνουμε την βδομαδιάτικη ρουτίνα μας, δηλαδή τα σαββατιάτικα μεζεδάκια, πολλά μικρά σχόλια για διάφορα τερπνά που γράφονται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

Ξεκινάω χωρίς πολλά προκαταρκτικά, από το μεζεδάκι που έδωσε αφορμή για τον τίτλο. Με αφορμή τις πρόσφατες διαγραφές βουλευτών και την απώλεια της δεδηλωμένης από το ΠΑΣΟΚ, σε μια συζήτηση ένας φίλος ανέφερε ότι κάποιος φίλος του, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, του εκμυστηρεύτηκε ότι σε πρόσφατο διαγώνισμα που έβαλε στους φοιτητές του βρήκε σε κάμποσα γραφτά να αναλύεται η «αρχή της βεβηλωμένης», είτε επειδή έτσι το έπιασε το αυτί τους από το ψιθύρισμα του διπλανού τους είτε επειδή δεν καταλάβαιναν το «δεδηλωμένη» που διάβασαν στο βιβλίο. Δεν ξέρω αν σηκώνει να βγουν συμπεράσματα από το φοιτητικό μαργαριτάρι (πάντως, τέτοια και χειρότερα γράφονταν ανέκαθεν και έχω κάμποσες αποδείξεις), αλλά το θεωρώ πολύ γουστόζικο -και σημαδιακό θα έλεγα. Διότι προβλέπω σε μερικές δεκαετίες τα εκπαιδευτικά εγχειρίδια να λένε ότι στην Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα καθιερώθηκε η αρχή της δεδηλωμένης (πλειοψηφίας) και στις αρχές του 21ου αιώνα η αρχή της βεβηλωμένης, δημοκρατίας βεβαίως.


Πάμε σε μεταφραστικά. Ο αρχηγός των σοσιαλδημοκρατών στο ευρωκοινοβούλιο, ο αυστριακός Σβόμποντα, είπε σε συνέντευξή του: Griechenland braucht Rat, kein Diktat. Στις ειδήσεις του Άλφα, αυτό μεταφράστηκε: Η Ελλάδα χρειάζεται συμβουλές, όχι δικτατορία! Την άλλη μέρα το πρωί, στη ΝΕΤ, πιο ευφάνταστα: συμβουλές, όχι βασανιστήρια! Λάθος και τα δύο, βέβαια. Μπορεί το diktat να είναι ομόρριζο με τη δικτατορία αλλά δεν σημαίνει το ίδιο, σημαίνει «υπαγόρευση, προσταγή». Η Ελλάδα λοιπόν δεν χρειάζεται υπαγορεύσεις, προσταγές, κελεύσματα, δεν χρειάζεται ουκάζια ή φιρμάνια αν προτιμάτε.

Πάλι μεταφραστικό από τον Σκάι, που έγραψε ότι σύμφωνα με βρετανική εφημερίδα, «η Αθήνα αντιμετωπίζει το θάνατο δια χιλίων περικοπών» αν δεν εγκαταλείψει το ευρώ. Όμως το death by thousand cuts, που είναι η αγγλική έκφραση, σημαίνει ένα συγκεκριμένο βασανιστήριο· δεν είμαι βέβαιος ότι υπάρχει και λογοπαίγνιο (με τις περικοπές μισθών κτλ.) από τον Άγγλο δημοσιογράφο, πάντως δεν μπορεί να αποδοθεί· καλύτερα θα ήταν να έλεγε «αργό και βασανιστικό θάνατο» ή «μαρτυρικό θάνατο».

Aπό το ηλεΒήμα το επόμενο μεζεδάκι. Ο Όλι Ρεν προειδοποίησε για τη λήψη ταχέων αποφάσεων, προκειμένου να σωθεί η Ελλάδα.  Εκτός του ότι το «προειδοποιώ για» είναι κάκιστη σύνταξη με ασαφές νόημα (δηλαδή είναι επικίνδυνες οι ταχείες αποφάσεις; ), να προσέξουμε ότι το «ταχέων αποφάσεων» είναι λάθος της ίδιας κατηγορίας με το «παχέων αγελάδων» και το «πληγέντων περιοχών». Το θηλυκό, ταχείες, κάνει στη γενική «ταχειών». Συμφωνώ ότι το «ταχειών αποφάσεων» είναι απεχθές σωστό, αλλά το λάθος δεν είναι λύση. Σε στρωτά ελληνικά: προειδοποίησε ότι για να σωθεί η Ελλάδα πρέπει να ληφθούν γρήγορα αποφάσεις. Ή ταχέως, αν σας αρέσουν τα μεταξωτά.

Τη διάκριση του αναφορικού ό,τι από τον ειδικό σύνδεσμο ότι όλο και λιγότεροι την τηρούν πια, ακόμα και σε εφημερίδες (τώρα που ανέλαβε διορθωτής ο Σπελ Τσέκερ…), παρόλο που μου φαίνεται αυτονόητη.  Τίτλος την περασμένη εβδομάδα στα ηλεΝέα: Σόιμπλε: Η Γερμανία κάνει ότι μπορεί για να βοηθήσει την Ελλάδα, σχεδόν «γλώττα λανθάνουσα», διότι βέβαια άλλο είναι το «κάνει ό,τι μπορεί» κι άλλο το «κάνει ότι μπορεί» (=προσποιείται). Και νέο διπλό κρούσμα αυτή την εβδομάδα, σε άρθρο του Π. Μανδραβέλη στην Καθημερινή: Από τη στιγμή που «νόμος» ορίζεται ότι θέλει το κόμμα, γιατί να μην γίνεται «νόμος» ότι αποφασίσει η μικρή ομαδούλα; Βεβαίως και τα δύο έπρεπε να είναι «ό,τι». Αν, σε αναγνώριση της προσφοράς του, διαλέξουν ξανά κείμενο του Μανδραβέλη για τις επόμενες πανελλήνιες εξετάσεις, και αν τύχει να διαλέξουν αυτό, ελπίζω να το διορθώσουν πρώτα. (Παρέμπ, ο συντάκτης του Ριζοσπάστη Κ. Πασακυριάκος, που σχολίασε το άρθρο αυτό του Μανδραβέλη, παρέθεσε το επίμαχο απόσπασμα διορθωμένο)

Ο καθένας μας έχει λέξεις που αντιπαθεί, μια απ’ αυτές που αντιπαθώ εγώ είναι το ρήμα «βρίθω», που θεωρώ ότι πολλοί το χρησιμοποιούν για φιγούρα, ιδίως όταν το  συντάσσουν με γενική οπότε πολλές φορές δίνει κάπως δύσκαμπτες φράσεις. Τελευταία βρήκα κι έναν ακόμα λόγο να το αντιπαθώ, ότι χρησιμοποιείται λάθος, και μάλιστα από κατά τεκμήριο επαρκείς χρήστες της ελληνικής. Είχαμε τη σχετική συζήτηση στη Λεξιλογία, και γκουγκλίζοντας έπεσα πάνω σε παλιό κείμενο του Κορνήλιου Καστοριάδη (μεταφρασμένο όμως) όπου υπάρχει η φράση «Τα παραδείγματα βρίθουν». Αλλά τα παραδείγματα δεν βρίθουν, αφθονούν. Βρίθω θα πει «είμαι γεμάτος από…». Το λάθος είναι ίσως ευεξήγητο: από το «βρίθει προβλημάτων/ βρίθει από προβλήματα η εκπαίδευση» (φτιαχτό παράδειγμα), φτάνουμε στο «βρίθουν τα προβλήματα στην εκπαίδευση», αλλά ευεξήγητο δεν θα πει αποδεκτό. Δεν θα θαθ βρίθω βέβαια, αλλά θυνιθτώ να αποφεύγετε το «βρίθω».

Προχτές παρουσιάστηκε η επίσημη προεκλογική αφίσα του Σαρκοζί (οι γαλλικές προεδρικές εκλογές θα γίνουν στα μέσα Απριλίου). Τον δείχνει μπροστά σε μια γαλανή θάλασσα και δίπλα έχει το σύνθημα La France forte (Η ισχυρή Γαλλία κατά λέξη). Φυσικά, στον κόσμο του Φότοσοπ κυκλοφόρησαν ήδη δεκάδες ειρωνικές παραποιήσεις της αφίσας. Παρουσιάζοντας μερικές από αυτές, το ηλεΒήμα μετέφρασε το παραποιημένο σύνθημα La France coule σε «Η Γαλλία ολισθαίνει». Όχι βέβαια: βυθίζεται είναι το σωστό.

Άλλο ενδιαφέρον είναι ότι, αναλύοντας τα δεδομένα Exif της φωτογραφίας, κάποιοι βρήκαν ότι η θάλασσα του φόντου είναι το Αιγαίο! Μπορεί να μη μοιάζουν πολύ οι δυο φωτογραφίες αριστερά, όμως η δεύτερη χρησιμοποιήθηκε σαν βάση για την πρώτη, όπως μπορείτε να διαβάσετε.
Όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες, εκείνοι κάνανε φωτοσοπιές!

Μιλώντας για φωτοσοπιές, γέλασα με την φωτογραφία που βρήκα στο salata tv, με τη λεζάντα «Ολοκληρώθηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την προσχώρηση του Άδωνη στη Νέα Δημοκρατία. Γέλασα, αλλά όχι πολύ, επειδή θεωρώ σοβαρό ατόπημα της Νέας Δημοκρατίας ότι έσπευσε να εντάξει στις γραμμές της τους δυο διαγραμμένους βουλευτές του ΛΑΟΣ, τον Μάκη Βορίδη και τον Άδωνη Γεωργιάδη. Από μια άποψη μάλιστα, η ένταξή τους στο κόμμα που πιθανόν να κυβερνήσει μετά τις επόμενες εκλογές είναι χειρότερη προσβολή για τη δημοκρατία μας απ’ ό,τι η συμμετοχή τους σε μια έτσι κι αλλιώς ανώμαλα σχηματισμένη κυβέρνηση ως εκπρόσωποι του μειοψηφικού ακροδεξιού ΛΑΟΣ.

Μάλιστα, υπάρχει και μια ενδιαφέρουσα σύμπτωση: την Τρίτη που μας έρχεται (21 Φεβρουαρίου), εκδικάζεται η μήνυση του ακροδεξιού Κώστα Πλεύρη κατά των εκπροσώπων του ΕΠΣΕ και του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου (τους κατηγορεί για συκοφαντική δυσφήμηση!) με μάρτυρα κατηγορίας τον Άδωνη Γεωργιάδη. Να χαίρεται ο κύριος Σαμαράς το νέο απόκτημα -και με το καλό να τον κάνει και υπουργό, να κόβει πιστώσεις από όσους καθηγητές πανεπιστημίων διδάσκουν π.χ. την ινδοευρωπαϊκή θεωρία. Βέβαια, υπάρχει και η ελπίδα ότι οι ψηφοφόροι θα μαυρίσουν τα ακροδεξιά μπουμπούκια.
Και κλείνω με τα σποτάκια του Σκάι, ίσως τα έχετε δει, που παρουσιάζουν μερικούς από τους γνωστότερους δημοσιογράφους του καναλιού σε διάφορες σκηνές της καθημερινής τους ζωής, και καταλήγουν σε ένα επαινετικό μήνυμα: για παράδειγμα, οι δημοσιογράφοι μας είναι αντικειμενικοί. Σε ένα από τα σποτάκια, μάλλον χαζό, ο Άρης Πορτοσάλτε στο σινεμά ρωτάει τον διπλανό του τι ώρα είναι, οχτώ και πέντε του απαντάει αυτός• μετά, ρωτάει τον μπροστινό τι ώρα είναι, οχτώ και πέντε. Και μόνο τότε γυρίζει στη συνοδό του και της λέει: Η ώρα είναι οχτώ και πέντε. Καπάκι πέφτει το μήνυμα: Οι δημοσιογράφοι μας διασταυρώνουν τις πληροφορίες πριν τις αναπαράξουν. Στα ιστολόγια του Σκάι, κάποιος επισκέπτης που συμφωνεί με όλα τα άλλα, διαφωνεί με τον τύπο «αναπαράξουν», που τον θεωρεί «γλωσσικό ολίσθημα» αντί του «αναπαραγάγουν».

Εγώ αντίθετα με όλα τα άλλα διαφωνώ, αλλά το αναπαράξουν το δέχομαι, το θεωρώ ομαλό αναλογικό τύπο, πολύ πιο εύηχο από το «αγάγ του αμαληκίτη». Έχουμε ξανασυζητήσει γι’ αυτό, βέβαια, και ασφαλώς θα ξανασυζητήσουμε.

Όμως, έγινε και κάτι άλλο ενδιαφέρον με αυτά τα σποτάκια. Κάποιοι παρουσίασαν μια πειραγμένη εκδοχή τους, που κατέληγε σε άλλα μηνύματα, καθόλου επαινετικά, όπως Οι δημοσιογράφοι μας είναι επαγγελματίες ψεύτες και το ανέβασαν στο γιουτούμπ. Φαίνεται ότι ο κ. Αλαφούζος, ο ιδιοκτήτης του σταθμού, διαμαρτυρήθηκε για καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων, και το γιουτουμπάκι κατέβηκε, αλλά βέβαια, όπως ήταν αναμενόμενο, ανέβηκε ξανά και ξανά σε άλλους ιστοτόπους κι έτσι το έμαθαν περισσότεροι, και μάλιστα οι δημιουργοί της παρωδίας έφτιαξαν και δεύτερο αντιδιαφημιστικό βιντεάκι!

Όσοι έχουν κλίση στα νομικά, θα ασχοληθούν ίσως με το αν η έννοια του fair use ισχύει προκειμένου για παρωδίες. Οι άλλοι μπορείτε να δείτε τα βιντεάκια εδώ.

188 Σχόλια προς “Η αρχή της βεβηλωμένης και άλλα μεζεδάκια”

  1. Καλημέρα! Μια διόρθωση: στο Πανεπιστήμιο Κρήτης εμφανίστηκε η βεβηλωμένη.

  2. Ένορκη Εξέταση Άδωνι Γεωργιάδη (Πταισματοδικείο Αθηνών, 21 Ιουνίου 2007) «Ο μηνυτής [Κ. ΠΛέυρης] είναι γνωστός δικηγόρος και ιστορικός και στα πλαίσια του συγγραφικού του έργου εξέδωσε το βιβλίο “Εβραίοι, όλη η αλήθεια.” Το βιβλίο αυτό συγκέντρωσε διάφορα αποσπάσματα από τα ιερά για τους Εβραίους βιβλία, το Ταλμούδ, τα οποία κατά τη γνώμη του συγγραφέως προσβάλλουν τον Χριστό και εν γένει την Χριστιανική Θρησκεία. Είναι γεγονός ότι πολλά εις αυτήν αναφέρονται με εξαιρετικά υποτιμητικό τρόπο στους Χριστιανούς, εν γένει. Επίσης στο βιβλίο αναφέρεται και κατακρίνεται η πολιτική του Ισραήλ κατά των Παλαιστινίων. Ακόμη στο βιβλίο υπάρχει αμφισβήτηση περί του Ολοκαυτώματος και του τελικού αριθμού των εξολοθρευθέντων Εβραίων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι αντιληπτό ότι πολλές από τις απόψεις του συγγραφέα έχουν ενοχλήσει κάποιους συμπολίτες μας Εβραϊκής καταγωγής. Όμως σε κανένα σημείο του βιβλίου ο μηνυτής δεν εγκρίνει ή προτρέπει άλλους ανθρώπους σε βίαιες ενέργειες εναντίον των Εβραίων ούτε δικαιολογεί παρόμοιες πράξεις που έχουν κάνει άλλοι, κατά το παρελθόν. Εκφράζει τις ιδέες και τις απόψεις του, τις οποίες προσπαθεί να υποστηρίξει με τα επιχειρήματά του, στα πλαίσια της ελευθέρας διακινήσεως των ιδεών. Μου είναι γνωστό το περιεχόμενο των μηνύσεων των πέντε πρώτων μηνυομένων [μέλη του Δ.Σ. του ΚΙΣ και Εβραία στέλεχος του ΕΠΣΕ] και το θεωρώ άκρως ψευδές και συκοφαντικό για το πρόσωπο του μηνυτή, θίγουν την τιμή και την υπόληψή του. Σημειωτέον ότι ο μηνυτής πολλές φορές έχει καλέσει και τους πέντε σε δημόσιο διάλογο, από την τηλεοπτική του εκπομπή, αλλά αυτοί αρνήθηκαν. Είχαν λοιπόν την ευκαιρία να προασπίσουν την τιμή και την υπόληψή τους εάν θεωρούσαν ότι εθίγησαν. Ο έκτος μηνυμένος [Εκπρόσωπος του ΕΠΣΕ] κατέθεσε την 30-10-2006 αναφορά προς τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, με ψευδές περιεχόμενο, δεδομένου ότι ο μηνυτής πουθενά δεν μιλάει για τους Εβραίους γενικά, ή για την Εβραϊκή θρησκεία, γενικά, αλλά για συγκεκριμένα αποσπάσματα από συγκεκριμένα βιβλία και μάλιστα των Εβραίων.» http://cm.greekhelsinki.gr/index.php?sec=192&cid=3188

  3. τυφλός said

    Φτου, πάλι σε λάθος ποστ έβαλα το σχόλιο μου.
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/02/13/12febr/#comment-102320

    Όπως είπα χτες σε μια φίλη, η ΝΔ είναι επίσημα ακροδεξιό κώμα.

    Καλημέρα σε όλους.

  4. Νέο Kid Στο Block said

    Aααα, όλα κι όλα! Η θάλασσα η ελληνικιά είναι δικιά μας ρεεε!
    Φαντάζεστε να γιομίσουν αι παραλίαι μ’ αυτούς τους περίεργους μυδοφάγους που πετάνε τα σιδερένια μπαλάκια και τρώνε «γένι του πατέρα» αντί για «μαλλί της γριάς»;;
    Βεβηλωμένη Πατρίδα μου, που σε κόβουν σε χίλια κομμάτια οι κινέζοι και σου δίνουν αρουραίους (Rat) οι «Ελευθερωτές» (Svoboda)…
    ΥΓ. Πώς ξεχωρίζει η ελληνική θάλασσα από τη γαλλική ρε παιδιά; 🙂

  5. π2 said

    Ετοιμάστηκα να χαιρετίσω την επιστροφή της γνήσιας πατροπαράδοτης άνω τελείας στην τέταρτη παράγραφο, αλλά, φευ, στη δωδέκατη (την περί Σκάι), η νεωτερικιά πράκτωρ του Σόρος γκουμούτσα επανεμφανίστηκε. 😛

  6. sarant said

    Ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια.

    2: Ο μέλλων υπουργός της ΝΔ [το λέω για να το συνηθίσουμε, μην πάθουμε εγκεφαλικό όταν θα γίνει] διαφήμιζε το βιβλίο από την εκπομπή του, τάχα χωρίς να λέει τον τίτλο και χωρίς να δείχνει το εξώφυλλο, με ένα πονηρό χαμόγελο γυμνασιόπαιδου (και πολύ λέω) που κάνει αταξία, σε μια από τις πιο εμετικές στιγμές που έχω δει στην τηλεόραση.

    5: Η γνήσια πατροπαράδοτη μπήκε με κοπιπαστή (μου είχε στείλει μία ο Στάζιμπος, που τη φτιάχνει μια γριά που ξέρει το μυστικό σ’ ένα χωριό του Ψηλορείτη). Αλλά μετά βαρέθηκα.
    Σε σχέση με τις άνω τελείες εγώ δεν κάνω τίποτα διαφορετικό. Πάντοτε έγραφα τα κείμενα στο word και τα κοπιπάστωνα (με το ειδικό κουμπί W) στον έντιτορ της wordpress. Εδώ και λίγο καιρό, όταν κάνω τη μεταφορά, αφενός οι άνω τελείες γίνονται πανάσχημες και αφετέρου χάνονται τα πλάγια, bold κτλ. ενώ παλιότερα διατηριόντουσαν.

  7. Για καλημέρα:

    Λάθος από αντιγραφή λόγω ψιθυριστής υπαγόρευσης που μετέτρεψε το ηχηρό γ σε άηχο χ. Υπαγορεύθηκε το σωστό αποτρύγωση (= καθάρισμα δοντιών) και γράφηκε αποτρίχωση.

    Γιάννης

  8. 4. Οι ταμιοπωλήτριες στα μοσχοβίτικα Μακντόναλντς μόλις εξυπηρετήσουν τον πελάτη ανακράζουν «Σβαμπόντναγια Κάσσα» (= ελεύθερο ταμείο). Το λέω για ενίσχυση του «ελευθερωτή» του Νέο Kid Στο Block.

    Γιάννης

  9. Διαβάζετε τον Jacques Prévert said

    Καλημέρα κι από δω, ευχαριστούμε πολύ για τα νοστιμότατα σημερινά μεζεδάκια που συνόδεψαν τον πρώτο σαββατιάτικο καφέ… 🙂

    Αυτή η εξαφάνιση του ό,τι (που έχει πια γίνει θεσμός) αποτελεί ένα επώδυνο αγκαθάκι του γραπτού λόγου. Μάλλον από τεμπελιά παρά από άγνοια, κρίμα όμως…

    Το γαλλικό καράβι του Σαρκό, είτε βυθίζεται είτε γλυστράει στα νερά της γαλάζιας θάλασσας, είναι παρμένο από το οικόσημο της πόλης του Παρισιού («Fluctuat nec mergitur» ή «Il flotte mais ne sombre pas») η οποία από το 1358 συνεχίζει να «χτυπιέται από τα κύματα χωρίς να βυθίζεται». Σκέφτομαι πως η Αθήνα θα μπορούσε να εμπνευστεί κάτι ανάλογο, πχ. «καίγεται αλλά είναι πάντα εσβεσμένη» 🙂

  10. bernardina said

    Κιντάκο, εμένα το πώς γίνεται μου το κάρφωσαν αυτοί εδώ http://jesuisgrec.blogspot.com/2012/02/french-president-sarkozy-uses-seascape.html

  11. Γιώργος Πρίμπας said

    στο οποίο ξεχωρίζει φυσικά αυτό:
    http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=443994

  12. Alexis said

    Βέβαια, υπάρχει και η ελπίδα ότι οι ψηφοφόροι θα μαυρίσουν τα ακροδεξιά μπουμπούκια.
    Ευσεβείς πόθοι Νίκο… Ο Άδωνης θα επανεκλεγεί πανυγηρικά βουλευτής, και ο «κυρίαρχος λαός» (μην με επιπλήξεις για εισαγωγικομανία, εδώ χρειάζονται τα εισαγωγικά) θα δώσει ρέστα για μία ακόμα φορά, επιλέγοντας τους νέους σωτήρες του.

    Νοστιμότατα όντως τα σημερινά μεζεδάκια, αλλά την παράσταση κλέβει η φωτογραφία με το λογότυπο της Νέας Δημοκρατίας σε πολυτονικό!

  13. Γιώργος Πρίμπας said

    «Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα διαθέτει πάνω από 1600 τεθωρακισμένα οχήματα. Συγκριτικά, η Γερμανία διαθέτει 400 τεθωρακισμένα. Η πληθώρα τεθωρακισμένων, λαμβανομένων υπόψη του ορεινού τοπίου και της τοπογραφίας της Ελλάδας, δεν έχουν κανένα νόημα από απόψεως γεωπολιτικής ασφαλείας»

    Προς επίρρωση να θυμίσω ότι το 40 στην Πίνδο απέναντι στα Ιταλικά τανκς δεν είχαμε κανένα

  14. sarant said

    Θέλουν κι οι Αμερικάνοι να μας χαρίσουν μερικές εκατοντάδες τανκς που τα έχουν για απόσυρση από το Ιράκ. Τζάμπα, αλλά θέλουν έναν σκασμό λεφτά για συντήρηση.

  15. Νέο Kid Στο Block said

    Μα τα τανκς δεν είναι αμυντικό όπλο, αλλά επιθετικό.
    Δεν τα χρειαζόμαστε για την προάσπιση της Πίνδου, αλλά για την προέλαση στις ανατολικές και βόρειες πεδιάδες.
    Αστειεύομαι έτσι; (δια παν ενδεχόμενον…)

  16. Salonfähig said

    Ναι, αλλά τότε ήταν ο παππούς μου στο πυροβολικό! αυτή είναι η διαφορά.
    (Και στο γυρισμό έκανε εξακόσια χιλιόμετρα με τα πόδια, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Εγνατίες και καμπανάκια δεν είχε)

  17. nikos10 said

    Ένα άρθρο σκέτη απόλαυση!

  18. Νέο Kid Στο Block said

    Και βασικά η Γερμανία δεν θα έπρεπε να έχει ούτε ένα τεθωρακισμένο!
    Ούτε ένα πιστόλι μη σου πω. Ο διάολος βάζει σε πειρασμό και τους αγαθότερους…

  19. Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    #13
    Προς επίρρωση να θυμίσω ότι το 41 στη Μακεδονία απέναντι στα γερμανικά τανκς δεν είχαμε κανένα. Γι’αυτό και η εκδρομική τους προέλαση, διάρκειας 21 ημερών από το ελληνογιουγκοσλαβικά σύνορα μέχρι την Αθήνα. Αν δεν υπήρχαν και οι Βρετανοί θα είχαμε σίγουρα νέο παγκόσμιο ρεκόρ.

    Α και οι Αρδέννες μόνο για βόλτες με τάνκς δεν προσφέρονται αλλά το «θαύμα» έγινε δύο φορές! (Όπως λένε και στο χωριό μου «το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού»).

  20. Luc said

    Νίκο καλημέρα.
    Ο κύριος Διαμαντής το ξανάκανε το θαύμα του και μοιρολογεί την κατάργηση του πολυτονικού στο Protagon. Μάλιστα επικαλείται και την «εκδίκηση των τόνων» ως απόδειξη πως το πολυτονικό οξύνει τις νοητικές ικανότητες μπλα μπλα μπλα…
    Αν θες ρίξτου μια ματιά.
    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=12743

  21. ΠΑΝΟΣ said

    Καλά το βεβηλωμενη…δεν το συζητάω,κλασσικό μαργαριτάρι,αλλά τις μετοχές τού μεσοπαθητικού παρακειμένου,πώς τις δέχονται οι οπαδοί τής «πλέριας κατανόησης»; Πως ανέχονται τις «διακεκομμένες γραμμές»,το «βεβαρημένο παρελθόν»,την «ενδεδειγμένη συμπεριφορά» ,το «δεδικασμένο» και τόοοσα άλλα,που όλοι σχεδόν χρησιμοποιούν; Έτσι κι αλλιώς οι περισσότεροι φακέβουμε την γλώσσα,με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.Εκτός αν η γλώσσα έχει μιάν ανεξάρτητη πορεία και προχωράει ,μεταφυσικώ τω τρόπω,από μόνη της.Δεν το ξέρω ,ούτε επιθυμώ να το μάθω,άσε που μπορεί να είναι κι έτσι.Τούτο θα σήμαινε ότι οι προσπάθειές μας γιά κατανοήσεις και ξεκαθαρίσματα πάνε στον βρόντο,αφού άκοπα κι αβασάνιστα αυτή προχωράει από μόνη της.

    Έχω σβήσει από το μυαλό μου τις μεταφράσεις τού Σκάι ,ειδικά στην μεταφορά ονομάτων,όπως μεγάλων ζωγράφων,στρατηγών,πολιτικών προσώπων τού παρελθόντος κ.λπ. ,γιατί δεν το άντεχα.Όλοι έχουμε τα όριά μας.

    Επειδή τυχαίνει να εκτιμώ τον Πάσχο,ως δικαιούμαι…, θα έπρεπε ,ίσως, να μάθουμε αν είναι δικό του λάθος ή εκείνου που χτύπησε το κείμενο.

    Νίκο,γιά μιά ακόμη φορά ,πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.Νά’σαι καλά!

  22. τυφλός said

    #11, Δεν είναι μόνο οι αμυντικές δαπάνες το πρόβλημα.
    Επιτόκια δανεισμού σύμφωνα με τον προϋπολογισμό:
    2010: 13,2 δισ.
    2012: 16,9 δισ.

  23. Τζουτζούκος said

    17,20 : Ωραίος πανεπιστημιακός ο Διαμαντής. Έγραψε ολόκληρο άρθρο για να υπερασπιστεί τα θρησκευτικά και έμπλεξε μέσα Ελύτη, Γάλλους, τον Πάπα, μέχρι και τη δήλωση Παπούλια. Τελικά γιατί χρειαζόμαστε τα θρησκευτικά δεν βλέπω να μας εξηγεί. Τζάμπα οι πανεπιστημιακές σπουδές. Ούτε ένα απλό κειμενάκι με αρχή, μέση και τέλος δεν μπορεί να γράψει ο άνθρωπος. Ας πάει να κάνει παρέα με τον Τσέγκο, να αυνανίζονται παρέα βλέποντας τα εκπληκτικά πορίσματα της «έρευνας».
    Ας του πει κάποιος του αμόρφωτου ότι τα αρχαία διδάσκονται στο Γυμνάσιο χωρίς διακοπή πάνω από 15 χρόνια. Μήπως νομίζει πως διορθώνει ακόμα γραπτά του 1982; Ας τον ενημερώσει κάποιος γιατί έχω αρχίσει και τον λυπάμαι.

  24. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ και για τα νεότερα σχόλια!

    Τον Διαμαντή θα τον κοιτάξω.

    Πάνο, αυτές οι μετοχές στην πραγματικότητα λειτουργούν περισσότερο σαν ουσιαστικά ή σαν επίθετα. Οπότε, ο αναδιπλασιασμός καλώς έχει. Πάντως είναι θέμα για εξέταση.

  25. ΠΑΝΟΣ said

    Νίκο,εγώ δέχομαι αυτές τις μετοχές ως έχουν.Μήπως επειδή τις διδάχτηκα και τις κατανοώ καλώς;Οπότε έτσι θα ήθελα να μείνουν.Μπορεί και να θέλω να διδάσκεται στα σχολεία το ζήτημα, «μετοχές».Πιστεύω αξίζει τον κόπο.

  26. Γιώργος Πρίμπας said

    (σχόλιο 19)
    στα ελληνογιουγκοσλαβικά σύνορα αρχές του 41 πρακτικά δεν υπήρχε τίποτα (για παράδειγμα τα οχυρά της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης συνθηκολόγησαν και όχι καταλήφθηκαν μετά την κατάληψη της Θεσ/νίκης αμαχητί) αφού δεν είχαν γίνει εκεί οχυρωματικά έργα, αλλά νομίζω το θέμα δεν είναι εκεί ούτε στο αν περίμενε κανείς να αντισταθεί επί μακρόν στις δυνάμεις του άξονα, αλλά στο πόσες και γιατί στρατιωτικές δαπάνες εξακολουθούμε να έχουμε.

  27. sarant said

    Δεν διδάσκονται; Νομίζω πως διδάσκονται. Ο αναδιπλασιασμός διδάσκεται επίσης, στα αρχαία. Στα νέα ελπίζω να μη διδάσκεται, διότι δεν χρησιμοποιείται πια.
    Φαντάζομαι ότι δεν λες «με κεκομμένη την ανάσα παρακολούθησα το κεχαμένο παιδάκι να κλαίει για το εσπασμένο αυτοκινητάκι του»

    Αλλά πρέπει να το συζητήσουμε σε χωριστό άρθρο. Που πρέπει κάποιος να κάτσω να το γράψω.

  28. Γιώργος Πρίμπας said

    * να αντισταθεί η Ελλάδα

  29. ππαν said

    Πω πω το κείμενο του Διαμαντή είναι περιβόλι, δεν ξέρεις από πού να το πιάσεις και πού να το αφήσεις. Τα πάντα όλα, που λέει ο Αλέφαντος

  30. mindkaiser said

    @29

    Απλά «τα πάντα όλα»; Αυτό είναι επιπέδου τα πάντα όλα και τα κοάλα τίποτα. Θα ενθουσιαστώ αν κάποια στιγμή οι συγκεκριμένοι αρθρογράφοι (επιπέδου Ερυμάνθειου κάπρου, όχι Λερναίου) μας παρουσιάσουν αυτές τις περιβόητες «σοβαρές μελέτες».

  31. 21 ΠΑΝΟΣ

    Νομίζω πως το δεδικασμένο έχει χάσει την παραδειγματική και γενετική του σχέση με το δικάζω και δικάζομαι. Είναι ένα επίθετο αν όχι ουσιαστικό. Θυμάμαι πως γινόταν σε ένα περιβάλλον εκπαιδευτικών προσπάθεια να γίνει το κεκλιμένο επίπεδο «κλιμένο» και ένας (ομιλητής βορείου ιδιώματος) αντέταξε: Κλιμένο; (=κλεμμένο). Να τους πούμε και ποιος το ‘κλιεψε τότε…

    Γιάννης

  32. physicist said

    Διάβασα το άρθρο του Διαμαντή και ας μείνει καλύτερα ασχολίαστο, έχουμε και δουλειές. Δεν ήξερα το όνομα, το γούγλισα και βρήκα αυτό εδώ. Προσωπική ιστοσελίδα στο Πανεπιστήμιο που εργάζεται(;) δεν βρήκα, ούτε και στοιχεία για το ερευνητικό του έργο. Το λέω για να μη γίνεται και κατάχρηση του όρου «Πανεπιστημιακός» — και δεν εννοώ από νομική σκοπιά, εννοώ στην αντίληψη που έχουν οι απέξω περί Πανεπιστημιακών.

  33. Από που να το πιάσεις και ν’ αρχίσεις, εισαγωγικομανία που λέγατε χτες και άλλα ορέα αλλά μου άρεσε το «Νύμφη του Θερμαϊκού». Ορέο επίσης είναι και ο όρος «αστικός ακτιβισμός».
    http://www.tovima.gr/society/article/?aid=444356

  34. physicist said

    Στον κατάλογο ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, δεν υπάρχει το όνομα Απόστολος Διαμαντής. Στον κατάλογο Εργαστηρίων του ίδιου Τμήματος δεν βρίσκω κανένα Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών.

  35. Κουφό. Τώρα μόλις άκουσα από την τηλεόραση πως η χώρα δεν έχει πρωθυπουργό αλλά πρωθυπουργεύων επίτροπο. Αφεντικό, πού να βάλω εισαγωγικά;;;

    Γιάννης (με δυο ν ακόμα)

  36. bernardina said

    Γιάννη, πήγαινε στο σχόλιο 156 του χτεσινού ποστ και ίσως πάρεις μια ιδέα 😉

  37. Ναι Bernardina, θυμόμουν πως το είχα δει εδώ στη γειτονιά αλλά δεν ήξερα πού. Ευτυχώς που τον κουρέα μου τον λένε πάντα Τιμολέων.

    Γιάννης

  38. ΠΑΝΟΣ said

    31 Dimosioshoros ναι,φυσικά,το «δεδικασμένο» έχει μετατραπεί σε ουσιαστικοποιημένο επίθετο,στην ρίζα του δεν αλλάζει βέβαια και πάντως το ακούω από ανθρώπους χαμηλού,μορφωτικού επιπέδου ,να το χρησιμοποιούν με τη σωστή του έννοια.Δηλ.μιάς αμετάκλητης δικαστικής απόφασης,η οποία δεν αλλάζει και επιπλέον αποτελεί πρόκριμμα γιά δικαστικές αποφάσεις ομοίων υποθέσεων.π.χ. μιά αμετάκλιτη δικαστική απόφαση που αφορά διαφορά μεταξύ τής ΔΕΗ και ενός πολίτη,υπέρ τού πολίτη ή αντιθέτως,αφορά και όλους τούς καταναλωτές ΔΕΗ με παρόμοιες διαφορές.

  39. ΠΑΝΟΣ said

    εννοείται…αμετάκλητη

  40. Η (εννοούμενη ως) αμετάκλητη γλίστρησε στο κεκλιμένο επίπεδο Πάνο μου. Αχ εμείς οι κεκλημένοι.

    Γιάννης

  41. Μιχαλιός said

    23: «Διθυραμβικά σχόλια», λέει, των Φαϊνάνσιαλ Τάιμς για τη δήλώση Παπούλια! Θα μας τρελάνουν τελείως…

    There is no doubt Greece is going through hell these days trying to meet the demands of its eurozone partners. Greeks feel humiliated at having to beg for cash. Germany is instantly identified as the culprit. The problem lies on both sides. Mr Schäuble thought he was simply stating the obvious, but in the febrile atmosphere in Athens it was bound to produce an hysterical reaction. As for Mr Papoulias’s response, it reveals a fundamental misunderstanding of modern Germany http://www.ft.com/cms/s/0/ca04f9fa-58ba-11e1-b118-00144feabdc0.html#ixzz1mjztxBhS

  42. Εξαιρετικό άρθρο, πολύ δυνατό. Πάντως αυτό το πρόβλημα με τα ότι/ό,τι το βλέπω τακτικά σε άρθρα που διδάσκω σε μαθητές μου και υποχρεώνομαι τακτικότατα να τα διορθώνω. Σε τέτοιο σημείο ώστε ακόμα κι οι δικοί μου τα κάνουν λάθος. Η μονη λύση είναι αντικαθίσταται το «ότι» με το «πως». Αν ταιριάζει στο νόημα δε χρειάζεται ΥΠΟΔΙΑΣΤΟΛΗ (κι όχι κόμμα).

  43. Να Σαι Ωραίος said

    Βεβηλωμένη ή βέβηλη ανωτερότητα των εκπαιδευτικών μας, απέναντι στους μαθητευόμενούς τους;

  44. ΠΑΝΟΣ said

    έλα,ντε,Γιάννη!

  45. Καλαχώρας Λεώνικος said

    Έκανα λίγη πλάκα με τον Άδωνι, και μου κόψατε την όρεξη

  46. Μαρία said

    32 Φυσικέ, οι 407 δεν έχουν προσωπικές σελίδες.
    http://kalamata.uop.gr/~hamccd/

  47. sarant said

    40: Πολλοί οι κεκλιμένοι, λίγοι οι κεκλημένοι 🙂

    41: Ποιος τα χαρακτήρισε διθυραμβικά;

    42: Έτσι κι αλλιώς το πως χρειάζεται πού και πού επειδή τα πολλά διαδοχικά ότι δεν είναι και ό,τι το καλύτερο 🙂

  48. physicist said

    #46. Καλά θα έκαναν τότε οι 407 να μη βάζουν φαρδιά-πλατιά κάτω απ’ τ’ ονοματάκι τους «Πανεπιστημιακός» όταν γράφουν αρλούμπες στο protagon.

  49. Μαρία said

    49 Δες μετά τα σχόλια για το εργαστήριο φάντασμα κλπ και το άρθρο του Νικοκύρη.
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/03/25/25mar2011/#comment-63340

  50. Εγώ αντιπρότεινα το «πως» επειδή στη δική σου μετάφραση/ερμηνεία χρησιμοποίησες το «ότι»…

  51. physicist said

    #49. Μάλιστα, alles klar που λένε. 😉 Ευχαριστώ.

  52. Μιχαλιός said

    47β: Δες το λινκ του 20. Αλλά προφανώς δε διάβασε καθόλου το συγεκριμένο σχόλιο, ούτε και κανένα άλλο από τα τρία άρθρα που ασχολούνται με τη δήλωση (τουλάχιστον κατά το ψαχτήρι των Φ.Τ). Του αρκεί ότι «μας έγραψαν και οι Φ.Τ.». Ε, τι να έγραψαν, αν δεν είναι δυσφημιστικά θα είναι διθυραμβικά… ή μισέλληνες θα είναι ή φιλέλληνες, τι άλλο…

  53. 48
    ΥΠΟΔΙΑΣΤΟΛΗ (κι όχι κόμμα): χρόνια είχα να το ακούσω, σπολλάτη σας.

    «Πανεπιστημιακός»: Προσωπικά, το βρίσκω εκνευριστικό εδώ στην Κύπρο ότι οι γράφοντες στις εφημερίδες δηλούνται ή υπογράφονται ως «ακαδημαϊκοί» χωρίς ποτέ να δηλούται η επιστήμη των, ως αυτή να μην έχει πρωτεύουσα σημασία στο κύρος που σκοπείται να δοθεί στο άρθρο των.
    Αλλά θα μου πείτε, οι πλείστοι δηλούνται ως «οικονομολόγοι» για να πουν το δικό τους στον χώρο που πουλάει, στην τηλεόραση, χωρίς κανείς των να έχει σπουδάσει οικονομικά. Και το λέγω αυτό με γνώση του γεγονότος.

    15. Fluctuans submergitur.

    Ο παρακείμενος μεν είναι «κέχωδα», αλλά όλοι μας έχουνε… χεσμένους άνευ αναδιπλασιασμού ή συλλαβικής αυξήσεως.

    Βεβηλεμένη. Στην βία dolorosa των πολιτικών ή πωλητικών μας πραγμάτων.

  54. Απολογούμαι, για εκείνο το ΄Αλτζι. Ώσπου να γράψω ξέχασα ποιό ποστ σχολίαζα.

  55. Immortalité said

    @42 Είχα την εντύπωση ότι (δεκαδική) υποδιαστολή λέγεται το σημείο που χρησιμοποιούμαι στα μαθηματικά. Κάναμε μεταγραφή στη γλώσσα ειδικά για το ό,τι;

    Φυσικέ, ο Απόστολος είναι ο αγαπημένος του Στάζυμπου. Μιλάμε πίνει νερό στ’ όνομά του 😛

    Εχτές ένα καλό παιδί μου έστειλε άρθρο της Μοντ L’Allemagne a-t-elle une dette de guerre envers la Grèce ? Η σημερινή Lifo το αναδημοσιεύει «μεταφρασμένο» με τίτλο Η Γερμανία έχει ένα «ξεχασμένο» χρέος προς την Ελλάδα; Ήδη ο τίτλος είναι προβληματικός. Αλλά επειδή το χα διαβάσει χτες δεν το ξαναδιάβασα και δεν σπουδαιολόγησα τη λαδιά στον τίτλο. Κακώς όμως διότι περιέχει εξαιρετικά μαργαριτάρια όπως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις «γοητείας» που ομολογώ δεν τις ήξερα. Λέει το πρωτότυπο: A partir de là, l’Allemagne s’est portée comme un charme pendant que le reste de l’Europe se saignait aux quatre veines pour panser les plaies laissées par la guerre et l’occupation allemande» αποδίδουν στην Λίφο: Εδώ υπάρχει αναφορά και στον Γερμανό ιστορικό Ritschl Albrecht, Καθηγητή στο London School of Economics, ο οποίος είχε πει πρόσφατα ότι ενώ η Γερμανία είχε εστιάσει σε μια επιχείρηση «γοητεία», η υπόλοιπη Ευρώπη υπέστη αφαίμαξη προκειμένου να επουλωθούν οι πληγές που άφησε ο πόλεμος και η Κατοχή.

    Το γαλλικό φυσικά εννοεί ότι η Γερμανία τα κατάφερε μια χαρά τη στιγμή που η υπόλοιπη Ευρώπη δεινοπάθησε για να επουλώσει τις πληγές που άφησε πίσω ο πόλεμος και η Γερμανική κατοχή. Έχει και άλλα, χειρότερα αλλά σήμερα πρέπει να πάω στο σούπερ μάρκετ 🙂

    Και επειδή μπορεί να είμαι ανάγωγη αλλά όπως και να το κάνουμε έχουμε μια ανατροφή τη γοητευτική αυτή απόδοση των γαλλικών την ανακάλυψε ο γνωστός μας Λύκος και τα γράφει εδώ

  56. Επιτέλους, ένα τερψιλαρύγγιο στο πιάτο σας.
    Από την «Κίνηση για τη Διαγραφή του…. Απεχθούς Ελληνικού Χρέους ‘’ ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ-ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ’’ /This will be sent to Mr. José Manuel Barroso»

    Επαχθές ναι, απεχθές γιατί; Βέβαια, υπάρχει επαχθές που δεν είναι απεχθες; Ή, εννοεί ότι το είχαμε απ’ εχθές;

  57. Immortalité said

    Τίτο το χρέος εκτός από επαχθές μπορεί να είναι και επαχθές όταν είναι παράνομο.

  58. Immortalité said

    Οκ, εντάξει το δεύτερο επαχθές είναι απεχθές.

  59. Μαρία said

    55 Το κόμμα είναι σημείο στίξης, η υποδιαστολή ορθογραφικό σημάδι, όπως η απόστροφος, τα διαλυτικά και το ενωτικό.

  60. 57
    Ήμουν που ήμουν ένα άχθος αρούρης. Και τώρα με ένα απεχθές επαχθές χρέος νάααααα στους ώμους, πόσο πιο άχθος αρούρης γίνομαι;

  61. physicist said

    #55. […] Έχει και άλλα, χειρότερα αλλά σήμερα πρέπει να πάω στο σούπερ μάρκετ.

    Έτσι είναι, με Σαραντάκο μόνο δε γεμίζει το στομάχι. Να πας. Και να με πεις μετά αν τύχει να δεις και τον Έλβις στην ουρά του ταμείου, γιατί εγώ τον είδα σήμερα το πρωί. 😛

  62. ἀρχὴ τῆς βεβηλωμένης! ὅλα τὰλεφτὰ μιλᾶμε!!! μοῦ θυμίζει κι ἕνα ποὺ μᾶς ἔλεγε ἕνας καθηγητής μου, συνταξιοῦχος πιά, γιὰ μιὰ φοιτήτριά του ποὺ ἀντὶ γιὰ corpus καὶ animus ἔγραψε «κόπους καὶ ἄνεμους». Ἔτσι παράκουσε ἀπὸ τὴν διπλανή της!

  63. Immortalité said

    @59 Μαρία μερσί.

  64. Φρύνις said

    Ας έχουμε λίγη …ανέχεια
    (γουστόζικη διαρκώς αυτοεκπληρούμενη προφητεία)

  65. Immortalité said

    @61 Θα έχω το νου μου 😛

  66. 62
    Corpus byzantinae, ωνόμαζε την σειρά της πατριστικής βιβλιοθήκης φίλος βυζαντινολόγος στο πανεπιστήμιο. Προσέχθηκε η προσήλωσή του στο σώμα της βυζαντινής… Κι έκανε προκοπή ο Προκόπιος.

  67. sarant said

    Α, ευχαριστώ πολύ για όλα τα σχόλια, είναι πολύ ωραία!

    52: Ευχαριστώ!

    55: Ωχ, αυτό είναι ορυχείο μαργαριταριών 🙂

    56, 62: 🙂

    64: Αυτό έχει γίνει και τραγούδι, από τους Γκόιν Θρου, που λένε ότι όποιος πάει φαντάρος πρέπει να είναι οπλισμένος με «μεγάλη ανέχεια»!

  68. Alfred E. Newman said

    @47
    > Ωχ, αυτό είναι ορυχείο μαργαριταριών <
    Τώρα αν πω ότι και αυτή η φράση είναι αυτοδύναμο μαργαριτάρι, θα με πεις σχολαστικό.

  69. ΠΑΝΟΣ said

    δεν ψυλλιάστηκα εξαρχής το λινκ τού 20.Το είδα τώρα.»Πανεπιστημιακός» ο κύριος; όξω ……… απ’ την παράγκα!

  70. δὲν ἤξερα ὅτι γιὰ νὰ γίνῃς πανεπιστημιακὸς πρέπει νὰ εἶσαι κατὰ τοῦ πολυτονικοῦ καὶ τῶν θρησκευτικῶν. ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι τώρα ποὺ τὸ μαθαίνω μπορῶ νὰ ἐξηγήσω πολλά, ἄλλως πως ἀνεξήγητα. πάντως αὐτὸς ἐδῶ σὐμφωνα μὲ τὸ βιογραφικό του: http://www.hestia.gr/estia_authors.asp?searchauthor=%C4%C9%C1%CC%C1%CD%D4%C7%D3+%C1%D0%CF%D3%D4%CF%CB%CF%D3 ἦταν μόνο διοικητικὸς ὑπάλληλος στὸ Πανεπιστήμιο. Μήπως μιλάει γιὰ τοὺς γαλλικούς τόνους; 😛

  71. physicist said

    #69. Αυτό τι θα πει; Πρόκειται για προστακτική ή για οριστική (πετάχτε τους όξω ή αυτοί είναι όξω); Αν είναι προστακτική, θα πει όξω οι Πανεπιστημιακοί, όξω οι «Πανεπιστημιακοί» ή όξω ο κύριος; Και ποιά είναι η παράγκα;

  72. physicist said

    #70. Σέρνεται κι άλλο ένα βιογραφικό της κακιάς συμφοράς, βλ. σύνδεσμο στο σχόλιο 32, στον οποίο υπάρχει υπαινιγμός για επιστημονική(!) δραστηριότητα, που βέβαια δεν τεκμηριώνεται. Και μη στήνεις αχυρανθρώπους, κανείς δεν έφερε σε συσχετισμό τον πολυτονισμό και τα θρησκευτικά με την ιδιότητα του Πανεπιστημιακού.

  73. Νέο Kid Στο Block said

    68. Μα τα συγκεκριμένα μαργαριτάρια, στα μάτια του Νικοδεσπότη μας, φαντάζουν σαν σμαράγδια, ρουμπίνια, χρυσός κλπ.:-) 🙂

  74. sarant said

    68: Ναι, αλλά το έγραψα επίτηδες.

  75. sarant said

    69
    Πάνο: Είναι πανεπιστημιακοί ενός ριαλιού, είναι και τρεις στο ριάλι, είναι και δέκα στον παρά σαν το κακό λινάρι.
    (Σύμφωνα με ορισμένους, η αρχική παροιμία έλεγε «ανθρώποι»)

  76. christos said

    Νίκο δεν είναι κακό για τη δημοκρατία η είσοδος αυτών των βουλευτών(Άδωνης, Βορίδης) στην ΝΔ, ίσα-ίσα, βοηθάει τους πολίτες να σχηματίσουν πιο ξεκάθαρη άποψη για το πολιτικό προφίλ αυτού του κόμματος.

    @42,53,55,59 Διαβάζω στο ΛΚΝ σελ.733 οτι το κόμμα(2) είναι είτε το σημείο στίξης στην γραμματική είτε η υποδιαστολή στα μαθηματικά. Στο ίδιο λεξικό αναφέρει στη σελ.1399 οτι η υποδιαστολή εκτός απο τα μαθηματικά χρησιμοποιείται και για την αναφορική αντωνυμία «ό,τι» (κάτι που δεν αναφαίρεται στο «κομμα» απο το ΛΚΝ αλλά και τον Μπαμπινιώτη). Το ΛΚΝ σημειώνει επίσης πως η υποδιαστολή χρησιμοποιούταν στους εληνιστικούς χρόνους (αν κατάλαβα καλά) για να χωρίζει λέξεις. Άρα ο 42(Δείμος του πολίτη) φαίνεται πως έχει δίκιο να λέει οτι το «ό,τι» πέρνει υποδιαστολή και όχι κόμμα. Τέλος η υποδιαστολή χαρακτηρίζεται απο τα δύο μεγάλα μας λεξικά ως «διακριτικό σημείο με τη μορφή κόμματος» και όχι «ορθογραφικό σημάδι» αν και κατα τη δική μου γνώμη θα μπορούσε. Άν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος.

  77. ππαν said

    Παιδιά, οι 407 είναι οι προλετάριοι των Πανεπιστημίων. Δεν είναι το είδος της σύμβασης που μας πείθει για το τι είναι ο Διαμαντής, είναι αυτά που γράφει.
    ΄Η μήπως οι κανονικοί πανεπιστημιακοί δεν γράφουν ανάλογα; ή και χειρότερα; μην σας πω για τους ακαδημαϊκούς δηλαδή

  78. π2 said

    Για τον Διαμαντή προσπαθώ εδώ και κάμποσα σχόλια να μην εκφραστώ γιατί όποτε το δοκιμάζω βγάζω αφρούς από το πληκτρολόγιο.

    Το μόνο που θα σχολιάσω λοιπόν είναι ότι το protagon, που το χάζευα κατά καιρούς διαβάζοντας έναν δυο ανθρώπους, έχει γίνει σφηκοφωλιά των πιο ακραίων γραφιάδων που διοχετεύουν εκεί τα πιο ακραία και στρεψόδικα κείμενά τους. Κυριαρχεί πια εκεί ένα είδος λαϊκίστικου ελιτισμού ανθρώπων που χειροκροτούν τον εαυτό τους επειδή τάχα μου είναι σκεπτόμενοι και πάνε κόντρα στο ρεύμα.

  79. physicist said

    #77. Ππαν: οι σοβαροί 407 όταν γράφουν κάτι σε δημόσιο χώρο υπογράφουν ως επιστημονικοί συνεργάτες ή κάτι τέτοιο, και βέβαια δηλώνουν το γνωστικό αντικείμενο και το Τμήμα. Ο τίτλος-μαϊντανός του Πανεπιστημιακού είναι για να θαμπώνονται οι αφελείς, είναι νομίζω σαφές.

    Ότι υπάρχει επιστημονικό προλεταριάτο ανάμεσα στους 407 είναι σαφές. Όπως ότι υπάρχουν και 407 που δεν πιάνουν μία ερευνητικά, όπως ότι υπάρχουν και μεγαλόσχημοι Καθηγητάδες και Ακαδημαϊκοί, που επίσης δεν πιάνουν μία.

  80. ππαν said

    Οι επιστημονικοί συνεργάτες νομίζω ότι είναι άλλο. Εγώ πανεπιστημιακό θα τον έλεγα αφού δουλεύει στο Πανεπιστήμιο χωρίς να νιώθω ότι τον τιμάω, περιγραφικός είναι ο όρος.
    Ετσι κι αλλιώς οι σνομπαρίες των τίτλων δουλεύουν κι αντίστροφα: κι αυτοί που τους μοστράρουν κι αυτοί που αρνούνται στους άλλους το δικαίωμα να τους μοστράρουν μην γίνουμε όλοι ίσα κι όμοια

  81. «Griechenland braucht Rat, kein Diktat. Στις ειδήσεις του Άλφα, αυτό μεταφράστηκε: Η Ελλάδα χρειάζεται συμβουλές, όχι δικτατορία! Την άλλη μέρα το πρωί, στη ΝΕΤ, πιο ευφάνταστα: συμβουλές, όχι βασανιστήρια

    Και πάλι καλά, λέω εγώ – θα μπορούσαν να ’χαν πει πως χρειαζόμαστε… ορθογραφία!

  82. ππαν said

    Να ξεκαθαρίσω: δεν είμαι 407 – είμαι πολύ μικρότερη 🙂

  83. physicist said

    #80. Δεν έχω κόλλημα με τους τίτλους αλλά εφόσον υπάρχουν και έχουν κάποια επίδραση οι άτιμοι, ας είναι ικανοί να κάνουν διάκριση, γιατί απλώς και μόνο «εργάζομαι στο Πανεπιστήμιο» δεν λέει πολλά. Απ’ αυτή την άποψη είναι εκ του πονηρού η χρήση στη συγκεκριμένη περίπτωση.

    Πάρε πάντως υπόψη σου ότι σε σημαντικό βαθμό ήταν ακριβώς η ψηλομυτιά των πραγματικών Δρ. που οδήγησε στο ξεμπρόστιασμα του απατεώνα πρώην Υπουργού Άμυνας και παρά τρίχα Καγκελάριου της Γερμανίας πέρσι (ξέρω, ξέρω, αυτή η ιστορία μ’ έχει σημαδέψει …)

  84. Νέο Kid Στο Block said

    Ωχ! Δηλαδή τόσο καιρό κακώς έλεγα τρία κόμμα δεκατέσσερα;
    Τρία υποδιαστολή δεκατέσσερα πάντως παραείναι μακρινάρι.
    Θα λέω λοιπόν τρία πόιντ δεκατέσσερα σαν τσου κουμπάρους.

  85. ππαν said

    83: Γενικά εγώ σπανίως αξιολογώ τους ανθρώπους με βάση την σύμβαση εργασίας τους. Από την άλλη «πανεπιστημιακός» δεν είναι τίτλος, όπως δεν είναι ξέρω γω το «τραπεζιτικός»

  86. physicist said

    #85. Σε πιστεύω αλλά δεν μιλάω για σένα. Λες ότι για την κοινή γνώμη το «Πανεπιστημιακός» είναι απλώς ενδεικτικό επαγγέλματος;

  87. ππαν said

    Αλλά τι είναι; Τίτλος δεν είναι, εκτός αν λέμε τίτλο ό,τι κουβαλάει την εσάνς του κοινωνικού πρεστίζ, πχ «πλούσιος».

  88. ΜΙΑ ΕΙΝ’ Η ΥΠΟΔΙΑΣΤΟΛΗ!

  89. Νέο Kid Στο Block said

    Ππαν, με το ζμπάθιο αλλά για την «κοινή γνώμη» που λέει ο Φυσικός στην Ελλάδα, «πανεπιστημιακός» σημαίνει από λέκτορας και τον ανήροφο.
    Βέβαια το «πρόβλημα» υπάγεται στο θεώρημα μη πληρότητας, καθότι ως γνωστόν εκ των αρχαιοτάτων χρόνων «ό(υποδιαστ.)τι δηλώσεις είσαι»

  90. physicist said

    #87. Εγώ έχω την υποψία ότι κουβαλάει ένα κύρος που δίνει αληθοφάνεια σ’ αυτά που λέει ο άλλος. Επαναλαμβάνω, δεν μιλάω για τη δική σου, προσωπική πρόσληψη αλλά για την απήχηση στην κοινωνία.

  91. Βέβηλοι χεῖρες ἔσβεσαν καὶ πνεύματα καὶ τόνους,
    ἀφῄρεσαν τὴν συλλαβὴν εἰς παρελθόντας χρόνους,
    τὸ «κέχωδα» ἐκολόβωσαν, τοὺς ῥυπαροὺς ἀλήτας!
    καὶ νῦν τοῖς χοίροις ῥίπτουσιν ὡραίους μαργαρίτας!
    Ποῦ εἶναι ἡ ὑποδιαστολὴ τοῦ «ὅ,τι», Φαρισαῖοι,
    καταργηθεῖσα καὶ χωρὶς εἰς τίποτε νὰ πταίῃ;
    Κι ἂν τὸ Αἰγαῖον πέλαγος εὶς τοὺς ἰχθῦς ἀνῆκον
    τοῦ Σαρκοζὺ ἐγένετο, μηδὲν εἰς τὸ πηλίκον,
    τουτέστιν εὶς τὰ ὕδατα τῶν Γάλλων καταπλέει
    πλησίστιος ὁ Φρανσουὰ κουφάλαι Εὐρωπαῖοι!
    Ταχὺς ταχεῖα καὶ ταχὺ ὡς ἔχον τρία γένη
    τοὐπίθετον μᾶς τὄφερε κακιὰ βεβηλωμένη
    σαφῶς περιορίζουσα τὰ γένη εἰς δύο μόνον,
    μ’ ἐπίκοινον τὴν γενικήν, μ’ἐπίκοινον τὸν τόνον,
    κι ὁ Ἄδωνις εἰς Σαμαρᾶν ἐπανακάμπτων ἄρτι
    εἰς τὴν Νουδούλαν ἔδωκε λευκὸν συγχωροχάρτι,
    ὄθεν βεβαίως ἔχομεν χρείαν καθ’ ἣν ὁ Τίτος
    τὸ corpus τὸ πατερικὸν κομίζει ἀδοκήτως.

  92. μᾶς τὄφερε—>μᾶς τὄφαγε

  93. ππαν said

    90: άσε την κοινωνία και την πρόσληψή μου -πού να προσληφθώ, τέτοιες ώρες τέτοια λόγια. Εδώ μέσα που τους πανεπιστημιακούς και τις κοτσάνες τους τις συζητάμε πολύ, η δική σου πρόσληψη 9 🙂 ποια είναι; Γι αυτά που λέμε εδώ λέω, που καθόμαστε και ψιλολογούμε πώς υπογράφει ο τύπος που γράφει τέρατα.
    Κατά τα άλλα το πρεστίζ, κοινωνικό ή άλλο, που κουβάλαει το «πανεπιστημιακός» δεν το κάνει τίτλο.

  94. ππαν said

    89: ρε παιδιά, άλλο τι φαντάζεται καποιος όταν ακούει κάτι άλλο τι είναι. Δημοσιογράφοι είναι όλοι, κι αυτοί που γράφουν τα φαρμακεία, ο άλλος φαντάζεται τον Πρετενέρη και τον προπηλακίζει. Γι αυτό το χρησιμοποιεί κι αυτός, γιατί είναι ασαφές. Αλλά τι να έβαζε; Επιστημονικός συνεργάτης συμβάσεως 407, ΕΦΚ τάδε; Δεν έγραψε ότι είναι καθηγητής πανεπιστημίου, ασαφές το άφησε. Από την άλλη ο καθηγητής το λέει, αν θέλει από το καλημέρα να μας ενημερώσει για το τι φοβερός τύπος είναι-φαντάζομαι και τέτοια ψώνια υπάρχουν: Γιάννης, Επίκουρος. Ήξερα μια που συστηνόταν: Je suis une pianiste

  95. Μ. said

    Φυσικέ, η απάντηση στο #71 σου.
    http://www.slang.gr/lemma/show/okso_pousti_ap_tin_paragka!_7413

  96. physicist said

    #93. Εμένα η δική μου είναι ότι άμα γράφεις στο κείμενό σου για «σοβαρές μελέτες» και υπογράφεις σαν «Πανεπιστημιακός», ενώ ούτε οι μελέτες είναι σοβαρές ούτε έχεις ασκοληθεί ο ίδιος σοβαρά, τότε πουλάς φύκια για μεταξωτές κορδέλες. 🙂

    #95. Αχά, μάλιστα, δεν τόξερα. Ευχαριστώ!

  97. Από εκεί που έφερε τη συζήτηση ο Νέο Kid Στο Block (89) μπορώ να παρατηρήσω επικριτικά 🙂 στην εκλεκτή ομήγυρη πως παραλείφθηκε εντελώς από τη συζήτηση η έννοια της «εκλογής» και του «εκλεγμένου» πανεπιστημιακού. Κατ’ αρχήν, νομίζω, πως πανεπιστημιακός είναι ο εκλεγμένος με την όποια διαδικασία ισχύει. Άλλοι «πανεπιστημιακοί» επιλέγονται ή προσλαμβάνονται και μάλλον είναι οριακή η χρήση του όρου στην περίπτωσή τους. Ωστόσο από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο ποικίλλει ο επαγγελματικός τίτλος τους με πλέον διαδεδομένο εκείνο του «διδάσκοντα.» Πάντως ένας («προσοντούχος») εργαζόμενος που διδάσκει, αποκλειστικά, επί πέντε ή δέκα χρόνια σε πανεπιστήμιο είναι πιο πολύ «πανεπιστημιακος» παρά τραπεζικός ή στρατιωτικός. 🙂

    Γιάννης

  98. #72 τώρα τὸ εἶδα. ὄχι δὲν νομίζω ὅτι ἔστησα ἀχυρανθρώπους.

  99. ππαν said

    Να συμπληρώσω ότι «πανεπιστημιακός» έτσι αόριστα είναι εντελώς διαφανής όρος για όσους λίγο έχουν μυρωδιά. Ο εκλεγμένος καθηγητής δεν βάζει πανεπιστημιακός, βάζει πού και πώς και τι. Κοίταξα λίγο την παλιά συζήτηση που είχαμε και αμέσως το 407 έλαμψε. Από την άλλη αν είχε δηλαδή εκλεχτεί ο Διαμαντής αυτό θα έδειχνε ότι είχε ασχοληθεί σοβαρά; Μα σοβαρά; Αχ Μαρία, πού είσαι να πούμε για την Τζάνη, εκλεγμένη και μόνιμη και με τίτλους….

  100. ἀμ ὁ Λιαντίνης;

  101. sarant said

    81-89: 🙂

    91: Το ποίημα ωραίο, αλλά (το είδα και πριν και ξέχασα να το σχολιάσω), τι σας έπιασε και βάζετε ωμέγα στο κέχοδα;

    Το μόνο πράγμα που έχει συγκρατήσει όποιος διδάχτηκε αρχαία στο γυμνάσιο είναι ότι ο παρακείμενος του χέζω είναι «κέχοδα».

  102. ππαν said

    Για την ελληνική θάλασσα στην αφισα του Σαρκοζύ: δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει αλλά το χρησιμοποίησε ήδη η Μαρίν Λε-Πεν ως επιχείρημα για το ότι ο Σαρκοζύ οδηγεί τη Γαλλία στα δικά μας δύσβατα μονοπάτια, σα να λέμε στη χρεοκοπία 🙂

  103. ππαν said

    Α! εγώ δεν τόμαθα ποτέ το κέχοδα.

  104. Νέο Kid Στο Block said

    Ε, αυτό το κέχοδα θα το καθιερώσω. Πολύ σένιο! 🙂

  105. …Νομίζω επίσης πως ο «καθηγητής» που δε διδάσκει πια λόγω π.χ. συνταξιοδότησης (αν δεν έχει κάποιο τίτλο του emeritus / ομότιμος) μπορεί να συνεχίσει να λέγεται «καθηγητής πανεπιστημίου» κατά την έννοια ότι, όπως ο διδάκτορας μένει πάντα τιτλούχος (λόγω της άπαξ κτήσεως του τίτλου), έτσι και ο καθηγητής πέρασε μια φορά στη εκπαιδευτική αυτή βαθμίδα (του καθηγητή).

    Γιάννης

  106. physicist said

    #98. Στήνεις, γιατί κανείς δεν είπε τίποτα τέτοιο. Μέχρι τώρα, τουλάχιστον.

    #99. Η αλήθεια είναι ότι έχω χάσει όχι τεύχη αλλά τόμους από τη χρήση πολλών λέξεων στην Ελλάδα αλλά έχω ένα βιβλίο με δοκίμια του Μαρωνίτη (δεκαετίες 70-80) όπου π.χ. αναφέρεται σε συζητήσεις που είχε με συναδέλφους του που τους αποκαλεί Πανεπιστημιακούς, και δεν εννοούσε 407. Αλλά πάλι θα μου πεις, τότε δεν υπήρχαν 407.

  107. ππαν said

    106: Όλοι 407 είναι πανεπιστημιακοί αλλά όλοι οι πανεπιστημιακοί δεν είναι 407 🙂
    Πόσο περισσότερο που δεν υπήρχαν, ε; Πολύ λογικό επιχειρημα. Αν ήμουν ο Φυσικός να ψάχνω τις στρατηγικές των άλλων στο δύσκολο στίβο της διάκρισης (distinction, που λέμε στο χωριό μου) , θα έλεγα ότι το ανέφερες για να τσιτάρεις Μαρωνίτη, αλλά δε νομίζω, ε; 🙂

  108. Alfred E. Newman said

    @ 74
    Νίκο,
    Για δες το πρώτο σχόλιο της ανάρτησης αυτής ❗

    http://thriskeftika.blogspot.com/2010/06/blog-post_02.html

    Τa λερναία πρέπει να τa σκοτώνεις όσο είναι μικρά δηλαδή όσο οι γκουγκλιές είναι μόνο δύο 😆

  109. physicist said

    #107. Όχι, όχι, δεν είναι για το τσιτάρισμα, είναι επειδή πρόκειται για το μοναδικό γραπτό κείμενο που έχω που μπορεί να στηρίξει την ερμηνεία μου.

  110. ΠΑΝΟΣ said

    #71 και με προστακτική και με οριστική, μέσα είσαι.Παράγκα είναι το πανεπιστήμιο-πιά.Οπότε έξω απ’ την παράγκα κι η παράγκα. Δηλαδή τίποτα; Ναι,τίποτα και φτου απ’ την αρχή. Και βέβαια ο #95 έχει δίκιο.Από κει το ρητόν!!

  111. ππαν said

    Ε ναι, αφού ο Μαρωνίτης δεν έχει τους 407 -που δεν υπήρχαν- εγώ πείστηκα.

    Ξαναλέω ότι τίποτε δεν με συνδέει με τον 407, ούτε συγγένεια πρώτου βαθμού, ούτε παράνομος δεσμός, καποτε επαιρνα το λεωφορείο 407, δεν ξέρω αν μετράει

  112. Νέο Kid Στο Block said

    108. 🙂 🙂

  113. π2 said

    Ούτε εγώ το θυμόμουν το κέχοδα. Στο αριστοφανικό χέσαιτο γαρ ει μαχέσαιτο είχα μείνει.

  114. sarant said

    108: Αλφρέδο, πες το κοτσάνα, ακυρολεξία ή μαργαριτάρι, αλλά Λερναίο δεν είναι, τα Λερναία είναι μύθοι. Σε διαβεβαιώνω πάντως ότι το σκέφτηκα πριν το γράψω -θα μπορούσα να βάλω λιβάδι ή περιβόλι ή μπαχτσές (με τους μαργαρίτες) όπως είναι το βιβλίο του Φωτιάδη που παίζει με τις δυο λέξεις. Και περιδέραιο πάλι δεν είναι, διότι περιδέραιο είναι όταν τα σερβίρεις έτοιμα, όχι όταν ψάχνεις να τα βρεις.

    Εσύ αλήθεια τι θα έβαζες;

  115. Νέο Kid Στο Block said

    Και λίγα παρακαλώ σιορ Νέανδρε για τον Αρχιεπίσκοπό μας!
    Τον θέλουμε να ευλογήσει τα τιμημένα παιδιά μας στη ρεβάνς με τα γαλλάκια. 🙂 🙂

  116. ππαν said

    Το «βεβηλωμένη» δεν θεωρείται ραμόνι ή τα ραμόνια είναι μόνο τραγουδιστά;

  117. Μ. said

    #116, Έξυπνο λογοπαίγνιο, θα το έλεγα αν ήταν του Νικοκύρη και όχι φοιτητών.

  118. Νέο Kid Στο Block said

    Εγώ θα έβαζα «μια ψαριά μαργαριτάριỨ:-)

  119. physicist said

    #110. Προσοχή στις γενικέυσεις. Είναι κρίμα για τον κόσμο που εργάζεται έντιμα σε αντίξοες συνθήκες.

    #111. Υπήρχαν άλλοι μη-μόνιμοι και μη-εκλεγμένοι, όμως, δεν γύρισε δα κι από τότε το Σύμπαν ανάποδα.

  120. sarant said

    116: Τα ραμόνια τραγουδάνε ακόμα 🙂

    Αν ήμασταν βέβαιοι ότι είναι μόνο παράκουσμα, ίσως θα μπορούσαμε να το πούμε ραμόνι, όπως το «Το κτήνος ο Καλλικράτης!» -αλλά ας κρατήσουμε τον όρο για τα τραγουδιστά.

  121. Alfred E. Newman said

    Νίκο αφού πρώτα ξεκαθαρίσω για τους τρίτους ότι τα όσα έγραψα είναι με τη γλώσσα στο μάγουλο, γιατί εσύ το ξέρεις, δηλώνω ότι δεν ξέρω πως θα αποκαλούσα την πηγή των μαργαριταριών.
    Έχω όμως να προτείνω ως ύμνο των συλλεκτών το ακόλουθο το οποίο κατά σύμπτωση είναι και ο δεύτερος δίσκος 45 στροφών που αγόρασα στη ζωή μου.

  122. Immortalité said

    Ππαν υπήρξα για ένα φεγγάρι αναπληρώτρια τετετζού*, σ’ ένα από τα λαμπρότερα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια. Να γράφω ότι είμαι πανεπιστημιακός; 🙂
    Πέρα από την πλάκα, και χωρίς να υποτιμώ καθόλου τη δουλειά των 407, το πανεπιστημιακός κάτω από το όνομα δίνει ένα επιπλέον κύρος και βαρύτητα στο άτομο και κυρίως στα γραπτά του. Βέβαια μετά που διαβάζεις τον Διαμαντή, αν αντέξεις, αναρωτιέσαι τι σούργελα κάνουν μαθήματα στο Πανεπιστήμιο. Αυτός αντί να δίνει κύρος στα γραφτά του, αφαιρεί από το Πανεπιστήμιο.

    Κατά τα λοιπά συντάσσομαι με τον Π2 και για τους αφρούς και για το πρόταγκον που έχει καταντήσει πρότογκον αλλά όσο δεν παίρνει.

    @89 🙂

    @91 Το ότι έχει ταλέντο το ‘χουμε πει. Μερικά άλλα να μην είχες, το καλύτερο παιδί θα ήσουν…

    *(TD travaux dirigés, πως λέτε εσείς εδώ εμβάθυνση; έτσι)

  123. Nicolas said

    Το Αιγαίο εκτός του ότι φλέγεται, έχει και παγίδες: Διάσωση Επιβαινόντων σε Γαλλική Θαλαμηγό. Τα αστέρια του σαρκοζισμού βυθίζονται.

  124. Πολύ κέφι και χιούμορ σήμερα!

    «Ή ταχέως, αν σας αρέσουν τα μεταξωτά». (Εμένα μου θύμισε την γνωστή παροιμία).
    «[…] «βρίθει προβλημάτων/βρίθει από προβλήματα η εκπαίδευση» (φτιαχτό παράδειγμα)»
    «Δεν θα θαθ βρίθω βέβαια, αλλά θυνιθτώ να αποφεύγετε το «βρίθω»».
    «Όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες, εκείνοι κάνανε φωτοσοπιές!»
    «[…] μου είχε στείλει μία ο Στάζιμπος, που τη φτιάχνει μια γριά που […]»
    «Που πρέπει κάποιος να κάτσω να το γράψω».

    Αλλά επίσης έριξα και πολύ γέλιο με το «ό(υποδιαστ.)τι δηλώσεις είσαι».

    Το κέχοδα δεν το ήξερα. Αλλά γέλαγα πάντα σα βλάκας με το Λ 385 🙂

  125. #35: Γιάννη, αν πάρεις την Ασημάκη Φωτήλα, από το πλάι του Τηνιακού (λεωφόρος Αλεξάνδρας) προς Σπ. Τρικούπη, στο αριστερό σου χέρι θα δεις ένα καφενείο που γράφει καλλιγραφικά στη βιτρίνα: «ο Γιάνης». Στη φωτεινή ταμπέλα το γράφει με δύο ν πάντως.

  126. Ένας Χασάπης από τα Παλιά said

    (11,13,14,15) Έλεος με τις χαζομάρες (Γερμανικές και δικές μας)… Πραγματικά Νίκο αν έχεις ενδιαφέρον να ενημερωθείς περί της προσφοράς των Μ1 από τους Αμερικανούς κάτσε διάβασε από ειδικό τύπο (και παραπάνω από μια πηγή γιατί παίζουν και κάποια συμφέροντα από πίσω) και μη παπαγαλίζεις τις χαζομάρες του ΒΗΜΑτος (που ξεδιάντροπα έγραψε ένα σωρό ανακρίβειες για το θέμα). Διάβασε και για το κόστος συντήρησης των Μ48Α5 MOLF και μετά κάνε τα νούμερα σου. Τώρα βέβαια αν κάποιος ιδεολογικά είναι κατά των στρατών, πιστεύει πως δεν υπάρχει περίπτωση να μας την πέσει η Τουρκία ποτέ γιατί είτε είναι παρεξηγημένοι άγγελοι είτε θα μας προστατεύσουν οι τραπεζίτες είτε γιατί θα φοβηθούν την Ευρώπη ή νομίζει πως η Ελλάδα είναι η ιμπεριαλιστική δύναμη των Βαλκανίων και επιδιώκει να καταλάβει τα Ίμια και να προελάσει ανατολικά και βόρεια τότε προφανώς να θέλει τα 1600 (που τα βρήκε ο Γερμαναράς;) να γίνουν 0. Αλλά τουλάχιστον να ξεκαθαρίζει την ιδεολογική του αφετηρία και να μην κρύβεται πίσω από το δάκτυλο του.

    Για όσους ενδιαφέρονται να βγάλουν μια στιγμή τις παρωπίδες:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_main_battle_tanks_by_country#G – 1244 τα ελληνικά ΜΒΤ, εκ των οποίων 170+183=353 μόνο 120mm αντίστοιχα των 400 (749 μαζί με τα αποθηκευμένα) Γερμανικών Leo2.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_main_battle_tanks_by_country#Τ – 5990 τα τουρκικά ΜΒΤ, εκ των οποίων 170+298=468 των 120mm.
    και ο Έβρος ειδικά σε όλα τα σενάρια είναι αρματομαχία και σύγκρουση πυροβολικού εκατέρωθεν. Ευτυχώς που είναι στενό σύνορο και υπάρχει και το ποτάμι. Η όποια σύγκριση με το 1941 και ιδίως με τα βουνά της Ηπείρου δηλώνει τρικυμία εν κρανίω. Αλλά βέβαια η ασχετίλα είναι να ασχολούμαστε με τα ψεύτικα νούμερα του κάθε μουνόπανου with an ideological agenda από τη Γερμανία αντί της κωμικοτραγικής πραγματικότητας πως πυρομαχικά των 120mm δεν υπάρχουν παρά ελάχιστα τόσα χρόνια μετά την παράδοση των Leo2 γιατί οι πολιτικές ηγεσίες δε μπορούσαν να αποφασίσουν ποιον θα λαδώσουν.

    Όσο για το θέμα Βορίδη/Γεωργιάδη ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί σκίζουν τα ιμάτια τους όλοι, από τον κύριο ΕΠΣΕ μέχρι το μέσο ΣΥΡΙΖΑίο: Αφού για το Σαμαρά και την κουστωδία του την ίδια άποψη είχαν ήδη… Δε τίθεται θέμα κακής εικόνας της ιδεολογίας της ΝΔούλας όταν ήδη λόγω Σαμαρά τουλάχιστον αυτή την εικόνα προωθούσαν. Υπάρχει προφανώς ένα θέμα αισθητικής (η πλάκα είναι πως το σχολίασε πριν την προσχώρηση και ο Φαήλος :->, το commando alter ego του Σαμαρίσκου, τώρα δε ξέρω πως θα το κωλοτούμπιασε) με το Μπουμπούκο αλλά εδώ θα κολλήσουμε, και ο νομάρχης Ζορό και ένα σωρό άλλοι δηλαδή από αισθητικής πλευράς τι ήταν; Ο δε Βορίδης (ασχέτως των κουμπαριών με το Λεπέν που είναι ομολογουμένως δική του αποκλειστικότητα στη χώρα) έχει πει λιγότερο αντισημιτικά πράγματα (μια συνέντευξη όλη κι όλη βλέπω στην εμετική ΕΩ με προσεγμένο λόγο που να μην απογοητεύει τον καρα-αντισημίτη δημοσιογράφο αλλά ούτε και να είναι ανοιχτά αντισημιτικός, στο στυλ «εγώ δεν είμαι ιστορικός») από πολλούς άλλους στη ΝΔ. Κοινώς άμα περίμενε κανείς την μεταπήδηση του (εδώ χρόνια πολλά τον συζητούσανε για κολλητάρι της Ντόρας) για να βρει αντισημιτισμό στη ΝΔούλα, τι να πει πια κανείς…

    Πάντως δυστυχώς μαύρισμα δε θα φάνε. Ο μεν Μπουμπούκος θα αλιεύσει με τις γνωστές μπούρδες του που χαϊδεύουν τον (πληγωμένο πλέον) εγωϊσμό του Έλληνα και ο Τσεκουρέϊτορ έχει πάντα τόσο καλά στημένη τηλεοπτική παρουσία που θα πάρει ψήφους ουκ ολίγων νοικοκυρέων. Από την άλλη δε μπορώ να μη βγάλω το καπέλλο και στους 2 (ο Μπουμπούλος ειδικά με αιφνιδίασε 100%, ο Βορίδης είναι αντικειμενικά πιο σοβαρός ασχέτως του ότι είναι ακραίος) που πήραν την απόφαση να τα βροντήξουν με τον κωλοτούμπα και να ψηφίσουν όπως έκριναν. Δεν το περίμενα.

  127. ΠΑΝΟΣ said

    φίλε, Φυσικέ # 119,έχεις απόλυτο δίκιο γιά τις γενικεύσεις.Είναι κάτι ελεεινό, πράγματι .Όμως ,πρέπει να δεχτούμε ότι δεν είναι Πανεπιστήμια πιά αυτά.Νομίζω,θα συμφωνείς,ασχέτως καταμερισμού ευθυνών.Ας μην αναλύσουμε το πώς και τι. Εγώ δηλ. δεν έχω αυτήν την όρεξη. Από δύο που πέρασε παλιοτερα,νομίζω ήταν λίγο καλύτερα. Τουλάχιστον έβλεπες τις προσόψεις τους.Σήμερα εξαφανισμένες εν πολλοίς. Απέξω. Σκέψου από μέσα.

    Αν κάνω τόσο λάθος,διόρθωσέ με.Πρόθυμος είμαι,να αισιοδοξήσω. Αμφιβάλλω ,όμως. Μιλάω με τωρινούς φοιτητές και δεν έχω και την καλύτερη γνώμη .Όχι,γιά όλους, ας μην γενικεύσω πάλι,αλλά γιά την πλειοψηφία. Κι αυτά,σίγουρα,ξεκινάνε από τις κατώτερες βαθμιδες και ολοκληρώνονται στα χτισίματα πρυτάνεων. Κι αν αυτοί είναι οι λιγώτεροι ,δυστυχώς αυτοί βάζουν την σφραγίδα ,δημιουργούν κλίμα, διαμορφώνουν το προφίλ,ορίζουν τόνους και αποχρώσεις και παρασύρουν και τούς καθηγητές.Ίσως,κάποιοι απ’ αυτούς να θέλουν,να «παρασυρθούν». Έχουμε παραδείγματα.

    Θα τα δούμε αυτά κάποτε κατάφατσα ,ασχέτως κομματικών πεποιθήσεων; Πού να ξέρω;

  128. cronopiusa said

    Gracias a Europa, Grecia ya no necesita coroneles para instaurar la dictadura
    Michel Collon http://www.rebelion.org/noticia.php?id=144852

    soutien au peuple grec

    Δειτε σε Livestreaming τη συγκέντρωση στο Παρίσι και στο Άμστερνταμ

    http://www.nonews-news.blogspot.com/2012/02/we-are-all-greeks_18.html

    «We are all Greeks»

  129. Μαρία said

    Χασάπη, τα του Φ.Κ μπορείς να τα δεις στη σελίδα του. Η ειρωνεία είναι οτι τον τσεκουροφόρο τον θυμήθηκε …η Ελεύθερη ώρα!
    Ο Ζορό όμως δεν ζορίζεται, όσο τουλάχιστον υποστηρίζεται απ’ τον άνθρωπο με τον ψηλότερο Δ.Ν.
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_17/02/2012_428428

  130. physicist said

    #127. Είναι θλιβερά πολλά πράγματα στα ΑΕΙ, άρα δεν θα διαφωνήσω ότι κάνουν κάκιστη εντύπωση. Οι καλοί και οι άξιοι όμως υπάρχουν και βασανίζονται από πολλά κι από πολλούς εκεί μέσα, γιαυτό και σκέφτηκα ότι είναι άδικο τα λέμε όλα παράγκες. Σκέψου ακόμα αν θέλεις ότι ειδικά στο χώρο της έρευνας, η ποιότητα δεν κάνει διαφήμιση του εαυτού της, άρα το πιθανότερο είναι να μείνει άγνωστη στο ευρύ κοινό.

  131. Τώρα που το θυμήθηκα, όσον αφορά την άνω τελεία (και όχι το επί, α·β=γ): αν αντί για (ή παράλληλα με) το default ελληνικό πληκτρολόγιο εγκαταστήσετε και το ελληνικό πολυτονικό (μιλάμε για Παράθυρα πάντα), τότε η άνω τελεία μπαίνει πολύ εύκολα (;) με δεξί Alt + Shift + ]. 2·y=6· άρα y=3.

    Ως έξτρα μπόνους, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ ὅτι μποροῦμε νὰ γράφουμε σἂν τὸν Κορνήλιο, μπορούμε να βάζουμε και κάποια άλλα σημεία που βαριόμαστε να τα εισαγάγουμε με τον κωδικό τους. Π.χ. αντί για Alt + 0171 («) και Alt + 0187 (»), μπορούμε να βάζουμε αντίστοιχα δεξί Alt + [ και δεξί Alt + ]. Πολύ χρήσιμο επίσης και το δεξί Alt + Ε, που δίνει το σήμα του ευρώ, €. Δοκιμάστε το, τα σύμβολα βγαίνουν αμέσως με το που θα πατήσετε το πλήκτρο, δεν χρειάζεται να πατήσετε διάστημα μετά για να εμφανιστεί, ούτε να περιμένετε το πάτημα του επόμενου πλήκτρου, όπως όταν βάζεις τόνο, και ως εκ τούτου σου αφήνει μιαν αίσθηση ικανοποίησης.

    Εδώ μπορείτε να δείτε σε ποια πλήκτρα βρίσκονται οι τόνοι, οι υπογεγραμμένες και τα λοιπά «αλεξανδρινά σκουληκάκια».

  132. κέχωδα λόγῳ μέτεου θὰ ἔλεγε ὁ Σαββόπουλος!

    Ἰμμόρ, ὅσοι μὲ ξέρουν λένε ὅτι εἶμαι καλὸ παιδί. Θέλω νὰ ἐλπίζω ὄχι ἀπὸ εὐγένεια. Καὶ νὰ πῇς ὅτι δὲν κάνω ἀρκετὰ γιὰ νὰ ἀποκτήσω κακὴ φήμη; Μάταιος κόπος!

  133. 59 μεταχρονολογημένα
    Ναι, ορθόν, το κόμμα είναι σημείο στίξεως, συντακτικό μέρος του λόγου. Οχι για να σταματάνε να παίρνουν ανάσα οι αναγνώστες, όλο και πιο συχνά τώρα που είναι αγύμναστοι και παχύσαρκοι.

    Νεοκίδε, με το ‘pie’ σου, λέγε το 22/7 για να αποφύγεις το κόμμα, αν σου πέφτει εναλλακτικό πια. Ή πές όλα τα δεκαδικά, μέχρι να τελειώσεις θα έχει ξεχαστεί το κόμμα, κι όλος ο μάταιος τούτος κόσμος, ίσως και τα χρέη μας μαζί…

  134. κέχῳδα δεν έπρεπε να είναι το σωστό;

    παρεμπίπ, Η ιστορία της πατρίδα μας, ο πολιτισμός μας αιμορραγεί. Στα 11012 & 210 6476188 δινονται πληροφορίες για την επιστροφή των αρχαίων κειμηλίων

    #131 εισαγωγικά, ευρώ, κλπ. τα δίνει και το απλό ελληνικό πληκτρολόγιο.

  135. κέχοδα λένε τᾶ κιτάπια

  136. #143 ἄ, τώρα τὸ ἔπιασα. ἄργησα λίγο!

  137. 125 Εντάξει Κώστα το διάβασα.
    Γιάννης

  138. Νέο Kid Στο Block said

    Πάει, χάλασε τελείως ο κόσμος! Οι μπάτσοι τιτιβίζουν σε δημοτική (!)
    Ε, μη τα θέλουμε κι όλα δικά μας. Τα αρχαία κειμήλια(σικ ρε!) ήταν του παππού του;
    Και οι πληροφορίες δίνονται ή γίνονται δεκτές; ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ Ο ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ‘Η ΨΑΧΝΕΙ ΓΙΑ ΡΟΥΦΙΑΝΟΥΣ; Μπερδεύτηκα γμτ…
    Τίτο 355/113 even better baby, even better! 🙂

    (A ρε άτιμη ινσόμνια)

  139. ππαν said

    Ε δεν άργησες, μάλλον νωρίς ήρθες, το 143 σε έστησε στο ραντεβού

  140. 135
    Kαι το «εκεχόδην» με ό μικρόν; Πάει ήρθε ο κόσμος μου τα πάνω κάτω!

  141. Αυτή η φωτοσουπιά του Σπίγκελ απέμεινε για μεζεδάκι. Γιατί ξέχασα όταν δημοσιεύτηκε να μεταφέρω εδώ την αυθεντική λεζάντα σ’ αυτή τη φωτογραφία που έλεγε ότι μετά τη διαδήλωση ο ΜΓ κι ο ΜΘ παρακολουθούν στο μπαρ τη συζήτηση της βουλής. Μετά, το διόρθωσαν.

  142. ΠΑΝΟΣ said

    #130 δέχομαι ευχαρίστως αυτά που λες,συμφωνώ απόλυτα και γιά μένα αυτοί οι άγνωστοι που αναφέρεις είναι κάποια ελπίδα μου.Όταν γίνουν γνωστοί ή θα είναι στο εξωτερικό ή θα αρχίσουν να τούς τρώνε οι συμμορίες ,πλην εξαιρέσεων πάντα.

  143. #134γ Σωστός, απέτυχε η μαύρη διαφήμιση του πολυτονικού γαμώτο! 🙂

  144. Μαρία said

    134
    Αυτό είχαν σίγουρα στο μυαλό τους όποιοι το έγραψαν με ω.

  145. Νέο Kid Στο Block said

    Δεν κατάλαβα πράμα από το 141. (το ξύλο είναι φωτοσουπιά;)

  146. #138 ἡ ῥουφιανιὰ ποῦ ἔγκειται; δηλαδὴ νιώθεις ἀλληλεγγύη γι’αὐτοὺς;

  147. #141α, #145 Άκυρον! Για το φόντο στο βάθος είχα μια αμφιβολία, αλλά έκανα λάθος 😳

  148. Νέο Kid Στο Block said

    Εντάξει ρε Κορνήλιε, χρησιμοποίησα τον στατιστικά επικρατέστερο όρο (99% περίπου μαζί με το «χαφιές») για τους πληροφοριοδότες της μπασκιναρίας.
    Αλληλεγγύη μ’ αυτούς της Ολυμπίας όχι! Να τσιμπάγανε τον Ερμή του Πραξιτέλους μάιστα! Αλλά αυτοί ήταν διακονιαραίοι.
    Με τους άλλους που απαλλοτρίωσαν πριν λίγο καιρό τον Πικάσο με την ιδιόχειρη αφιέρωση προς τον ελληνικό λαό για τον αντιναζιστικό και αντιφασιστικό του αγώνα, ναι, νιώθω μια πνευματική αλληλεγγύη. Είχαν μια λεπτή αίσθηση σαρκαστικού χιούμορ, όσο να πεις.
    Και μη μου πεις ότι δεν είναι προς σαρκασμό το γεγονός ότι παραιτήθηκε ο Γερουλάνος για δυο βαζάκια, ενώ όταν ληστεύεται όλος ο λαός δεν παραιτείται κανείς;

  149. #149 ἐγὼ δὲν αἰσθάνομαι μέσα μου κανένα δίλημμα Γερουλάνος ἢ αὐτοί. γιὰ νὰ μὴ πῶ ὅτι τοὺς βάζω στὴν ἴδια μέρα. τοὺς ἔδινα στεγνὰ πάντως κι ἂς μ’ἔλεγαν ὅιπως θέλουν.

  150. —->μεριά.

  151. Νέο Kid Στο Block said

    Κορνήλιε, όταν εκνευρίζεσαι σού βγαίνει μια λαϊκούρα, απολύτως ανάρμοστη με τα νεο-καθαρευουσιάνικα ιδεώδη, θα έλεγα. 🙂

    Άκου «τούς έδινα στεγνά» . «Τούς έδιδα εν ξηρώ» ,περίμενα να πεις. 🙂

  152. δὲν θὰ τοὺς ἔδινα μόνο ἂν οἱ ἴδιοι μοῦ ἐνεπιστεύοντο τὸ μυστικό τους, ἐκεῖ εἶναι ἄλλο.

    ἡ φράσι εἶναι κατάλοιπο τῆς στρατιωτικῆς μου ζωῆς, ὁ δὲ ξηρὸς καὶ τὰ παράγωγά του παραπέμπουν εἰς ἄλλης τάξεως ζητήματα. 😉

  153. 151
    φευ, οι κομήτες, οι «μαλλιαροί» ήγουν.

    Θυμήθηκα, εγγενώς – ως ο Μένων – μαθηματικέ Νεοκίδιε, ένα από τα χαμένα και πολύκλαυτα εν Λονδίνω βιβλία μου, αφιερωμένο στο ‘π’… 170 σελίδες, όλες με τα δεκαδικά του ‘π΄στο φόντο της σελίδας. Εντυπωσιακό. Δυστυχώς – το ΄Αλτζι – έχω ξεχάσει τα τελευταία δύο – τρία δεκαδικά.

  154. #153 ἡ πλάκα εἶναι ὅτι ἔχω χαρακτηριστῆ ἔτσι ἀκριβῶς, «κομήτης» ὄχι βέβαια λόγῳ γλώσσης, ἀλλὰ λόγῳ μαλλιῶν.

  155. Νέο Kid Στο Block said

    154. Ρε συ Κορνήλιε, μού καταρρίπτεις κάθε στερεότυπη τροφή της φαντασίας μου!
    Αρχικά όταν πρωτοβόσκαγα δα μέσα και δεν ήξερα ηλικιακές λεπτομέρειες σε φανταζόμουνα σεβάσμιο χούφταλο, ελαφρώς ξεμωραμένο(με την καλή έννοια, όχι το Άλτζι που λέει ο Τιτοράπτους Αριθμομνημόνιους). Μετά που τζοβένεψες, σε φανταζόμουν πάλι κάπως ,αλλά καρηκομόωντα ποτέ! Mη με πεις ότι έχεις και μούσι,γιατί… 🙂

    Λεκανόστ τώρα! Έχω ες Όλυμπον αναβήσαι αύριο. (ο Τίτος καταλαβαίνει προς τα πού)

  156. «Σοβαρές μελέτες δείχνουν πως η κατάργηση των τόνων μείωσε τις αντιληπτικές ικανότητες των μαθητών» Α. Διαμαντής στο protagon.gr
    Βρήκα τα στοιχεία μιας εκ των «σοβαρών» «μελετών»!!!

    Ερώτηση: Απάντησε παιδάκι τι σημαίνουν για σένα οι στίχοι του ποιητού:
    «Τι είναι η πατρίδα μας; Μην είν’ οι κάμποι
    μην είναι τ’ άσπαρτα ψηλά βουνά;
    Μην είναι ο ήλιος της που χρυσολάμπει;
    Μην είναι τ’ άστρα της τα φωτεινά;»

    – Δεν ξέρω κύριε τι σημαίνουν όλα αυτά…
    – Γιατί παιδάκι; Θέλεις να σε βοηθήσω λιγάκι;
    – Μάλιστα κύριε. Κατ’ αρχήν έχετε φάει 5 περισπωμένες από τη λέξη είναι. Βάλτε τες κι αν δεν καταλάβω ούτε τότε, συνεχίστε με τις ψιλές και τις δασείες. Κι αν δεν καταλάβω ούτε τότε, θα πάω φροντιστήριο να κάνω Κατήχηση και Λειτουργική!

    (Νομίζω ότι η παραπάνω έρευνα δικαιώνει απολύτως την άποψη του κυρίου Πανεπιστημιακού και συγγραφέως)

  157. #155 τὸ μῆκος τῶν μαλλιῶν μου κυμαίνεται ἀνάλογα μὲ τὰ φεγγάρια μου. τώρα καλύπτει τὸν σβέρκο μου καὶ πάει μᾶλλον γιὰ μεγάλωμα. αὐτὴν τὴν περίοδο τρέφω μικρὸν ὑπογένειον καὶ μύστακα.

  158. gbaloglou said

    death by thousand cuts

  159. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για όλα τα σχόλια, ήμουν σε ζιαφέτ και δεν συμμετείχα στην κουβέντα.

    126: Χασάπη, αναγνωρίζω ότι μπορεί να πέφτω έξω σε σχέση με τα τεθωρακισμένα. Μας συμφέρει να πάρουμε τα αμερικάνικα λες;

  160. 157
    Μείραξ μπαρμπουλίνιος, υποπωγωνάτος, Κικέρων, φέρε την παιδονομία!!!!

    155
    Και έτερος, εταίρε, Ορεσίβιος; Οι αστοί την κάνουν για Παρνασσό, τώρα, όχι για να στιχουργήσουν, αλλά για να «φανούν», αραχτοί κι αραχώβιοι…

  161. 161
    Synchronicity, και είρων μάλιστα. Εμπνευσμένος από τα Ολύμπια του Ζηνός φίλου, άνοιξα του Alain το ‘Gods’. Κεφάλαιο 8, άνοιξε το βιβλίο, κι η πρώτη φράση… «We all have to eat». Γελούν οι Ολύμπιοι, γελούν τον «άσβεστο» γέλωτά τους…

  162. «We always have to eat», διορθώνω, Είναι χειρότερα τα πράγματα…

  163. Immortalité said

    @134α, 136 και 144 Θα μου πείτε και μένα που δεν το ‘πιασα; Και μη με στείλετε στη θεία από κει έρχομαι.

  164. sarant said

    Υπογεγραμμένη (που δεν χρειάζεται στο προκείμενο) κάτω από το ωμέγα, η τελευταία ασέλγεια του αλφαβήτου μας.

  165. Immortalité said

    🙂

  166. #165 είναι πιο παραστατική ως προς το νόημά της, έτσι· πες εικονοποίητη, κατά το ηχοποίητη.

  167. Η γνήσια πατροπαράδοτη μπήκε με κοπιπαστή (μου είχε στείλει μία ο Στάζιμπος, που τη φτιάχνει μια γριά που ξέρει το μυστικό σ’ ένα χωριό του Ψηλορείτη). Αλλά μετά βαρέθηκα.

    Σούχω στείλει ηλεμήνυμα από χτες πώς να διορθώνεις μ’ ένα κλικ τα τερτίπια του όφι με τις κουκκίδες, σε καινούργια και παλιά ποστ.

  168. ## 163, 164, 165, 166. Το ξέρω ότι δεν είναι ωραία κουβέντα αυτή, αλλά όσον αφορά τα λογογραφικά συστήματα, να ποιοι φτιάχναν Παρθενώνες Πυραμίδες, όταν άλλοι έτρωγαν βελανίδια. Πάνω αριστερά, σημείο # 23.

  169. Και τώρα που το ξαναβλέπω (π.χ. # 164), ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ! Επιτέλους, δικαιώθηκε το Λερναίο!

  170. 168
    !!! micturate, the act of micturition, η πρώτη λέξη που έπιασε το μάτι μου όταν αγόρασα τον Οδυσσέα του Τζόυς, αγγλιστί, ο Μπλουμ με τον συνοδό του (αίνιγμα – ποίος;) στο πατροπαράδοτο ανδρικό ενέργημα μετά την ζυθοποσία. Καθ’ έξιν στο ζυθοποτικό Βέλγιο, έβγαλε και ποίημα για δαύτους ο Μπωντλέρ. Αλλά με αυστηρότητα ο Κύριος της Παλαιάς μας Διαθήκης, με το απειλητικόν «φονεύσω ουρούντας προς τοίχον», ‘I shall perish who pisseth against the wall», King James μετάφραση.

  171. LandS said

    ΕΤ3, σήμερα το πρωί, σε ντοκιμαντέρ για έναν πολιτισμό που χάνεται: «…η υψηλή διακόσμηση της πρόσοψης».
    Η διακόσμηση ξεκινούσε λίγο πάνω από το έδαφος και ναι, έφτανε πολύ ψηλά. Ήταν όμως και εντυπωσιακά πυκνή. (Αυτή η λέξη μούρχεται τώρα) .
    Υπάρχει βέβαια και η εκδοχή να έχει παρασημοφορηθεί η πρόσοψη πολλές φορές.
    Οπότε, πάλι καλά!

  172. Tα φώτα σου Νικοκύρ και φίλοι νικοκυραίοι. Το Κεφτιού που αναφέρουν οι Αιγυπτιακοί πάπυροι τελικά είναι η Κρήτη ή η Κύπρος; Κι αν μεν παραπέμπει στην παρασκευή κεφτέδων, μάλλον έχουμε οι Κύπριοι πρωτοκαθεδρία. Αλλά ποιά είναι η ιστορικογλωσσολογική αλήθεια;

  173. sarant said

    Τίτο, δεν το ξέρω το Κεφτιού, μόνο το μπιστιού (= με πίστωση).

  174. 173
    Α, αυτό που μας ήλλαξεν την μπίστη, λοιπόν;

  175. bernardina said

    Τίτε, ο Πάπυρος δίνει την Κρήτη. Αν θες σου γράφω όλο το λήμμα

  176. 175
    To γκούγκλισα, και ναι, έχεις δίκαιον. Αλλά, ταγηνίζοντες τους κεφτέδες των, οι κουμπάροι εδώ επιμένουν στον κεφτεδοεθνικισμό των.

  177. Νατάσσα said

    Πιτσιρίκι έκτης δημοτικού: «Το πολίτευμα της Ελλάδας είναι προεδρευόμενη κοινοβολευτική δημοκρατία». Μήπως μαθητές και φοιτητές πιάνουν στον αέρα τα πολιτικά μηνύματα των καιρών;

  178. Ηλεφούφουτος said

    σχ. 78 Μα τι ωραία που τα λέει αυτός ο Π2!

    Τίτος 66 Μα αν δεν κάνω λάθος είχε γίνει (ή πήγε να γίνει) παλιά και μια ελληνική σειρά, ίσως κάτι ανάλογο με τα Τόιμπνερ σε εκδόσεις Παπαδήμα, με αυτά τα έργα και τιτλο Corpus Byzantinae (=το κορμί της Βυζαντινής) και προκάλεσε θυμηδία στους γνωρίζοντες.

  179. Νέο Kid Στο Block said

    Mού το έστειλε ένας φίλος .Ωραίο και διδακτικό ανέκδοτο 🙂
    Απολαύστε υπεύθυνα.

    ΣΗΜΕΡΑ ΨΗΦΙΣΕΣ
    Μια μέρα, περπατώντας στο δρόμο, ένας μεγάλος πολιτικός αρχηγός κόμματος τραυματίστηκε από ένα φορτηγό και πέθανε. Η ψυχή του ανέβηκε στον παράδεισο (μάλλον κατά λάθος) και βρέθηκε μπροστά από τον Άγιο Πέτρο . – Καλώς ήρθατε στον παράδεισο! είπε Άγιος Πέτρος, πριν μπει και συνέχισε: Έχουμε ένα πρόβλημα . Βλέπετε, ένας πολιτικός του αναστήματος σας σπάνια περνάει από εδώ και δεν ξέραμε τι να κάνουμε με σας . Έτσι σκεφτήκαμε το εξής: θα περάσετε μια μέρα στην κόλαση, και μία στον παράδεισο, και εμείς θα σας αφήσουμε να επιλέξετε πού θα περάσετε την αιωνιότητα. Ο άνδρας οδηγήθηκε στον ανελκυστήρα, ο οποίος τον κατέβασε , στην κόλαση. Οι πόρτες άνοιξαν και ο άντρας βρέθηκε ακριβώς στη μέση ενός γηπέδου γκολφ, κομψό και πράσινο. Λίγο μακρύτερα είδε μια λέσχη και μπροστά, πρώην συναδέλφους του κόμματος και φίλους του επιχειρηματίες που είχαν ήδη πεθάνει, ντυμένους κομψά και πολύ ευχαριστημένους. Έτρεξαν να τον χαιρετήσουν, τον αγκάλιασαν και άρχισαν να θυμούνται τα καλά χρόνια, όταν πλούτιζαν εις βάρος του λαού . Έπαιξαν χαρούμενοι μια παρτίδα γκολφ, στη συνέχεια δείπνησαν στον σύλλογο, διασκεδάζοντας και τρώγοντας χαβιάρι, και το βράδυ – συντροφιά με μια όμορφη νεαρή .Συναντήθηκε ακόμη και με τον Διάβολο, ο οποίος αποδείχθηκε ότι είναι ένας συμπαθητικός τύπος, διασκεδαστικός, είπαν ανέκδοτα και χόρεψαν.Ήταν τόσο καλά που δεν κατάλαβε , όταν ήρθε η ώρα να φύγει. Όλοι τον ξεπροβόδησαν . Ανέβηκε μέχρι την πύλη του Παραδείσου, όπου ο Άγιος Πέτρος τον περίμενε: – Τώρα είναι η ώρα να πάς στον παράδεισο!. Ο πολιτικός ( χωρίς ενδοιασμούς, φυσικά), πέρασε τις επόμενες ώρες πετώντας από το ένα σύννεφο στο άλλο, χαϊδεύοντας μια άρπα και τραγουδώντας. Οι 24 ώρες πέταξαν, και ο Άγιος Πέτρος ήρθε: – Περάσατε μια μέρα στην κόλαση και μία στον παράδεισο , είναι η ώρα να επιλέξετε! Ο άνθρωπος το σκέφτηκε για μια στιγμή, και στη συνέχεια είπε: – Ο παράδεισος είναι πολύ όμορφος, αλλά νομίζω ότι θα ένιωθα καλύτερα στην κόλαση. Ο Άγιος Πέτρος τον συνόδευσε στον ανελκυστήρα και κατέβηκε στην κόλαση . Όταν άνοιξε την πόρτα, ξύπνησε στη μέση μιας ερήμου, που καλύπτονταν με κάθε λογής σκουπίδια. Είδε τους φίλους του ρακένδυτους κι αξιολύπητους, να σκάβουν μέσα στα σκουπίδια για να βρουν κάτι να φάνε. Ο Μέγας διάβολος τον υποδέχτηκε και τον χάιδεψε στον ώμο . – Δεν καταλαβαίνω, είπε ο πολιτικός, χθες ήμουν εδώ και ήταν όμορφες γυναίκες, γκολφ, έφαγα από όλα τα καλά και διασκέδασα πολύ .. και .και . Τώρα το μόνο που έχετε είναι ένα ξερό μέρος, γεμάτο σκουπίδια . και οι φίλοι μου φαίνονται κακομοίρηδες και αξιοθρήνητοι . Ο Μέγας διάβολος χαμογέλασε και είπε: – Χθες ήταν η προεκλογική εκστρατεία ! ΣΗΜΕΡΑ ΨΗΦΙΣΕΣ!

  180. 179
    «Kακό σκυλί, ψήφο δεν έχει’.. Με προκαλείς να σου στείλω το ‘Canis sectarius’ μου, την μικράν πραγματεια περί κομματόσκυλων.

    Canis canem edet, σκύλος τρώει σκύλο, κι αν τον τρώει κομμάτι κομμάτι, είναι κομματόσκυλο!

  181. […] Καρυωτάκης, καστραβέτσι, κατώτερη γλώσσα, κεκλιμένο επίπεδο – κεκλιμένο επίπεδο, κεράννυμι – κρανίο, Κιλιμάντζαρο, Κοτζιούλας […]

  182. […] απλοποιημένος εκλατινισμός, από το ΟΙ στο Υ, απόψυξη, αποτρύγωση – αποτρίχωση, αρμονία και ενέργεια, Αρντένα, ασφαλιξία ή […]

  183. […] …ορθή εκδοχή, Ουκράινα, Παβέζε, Παοκτσής, πανεπιστημιακός, πατριδέμπορος, πατριδικός ή πατριωτικός, Πειναλέων, […]

  184. […] Καρυωτάκης, καστραβέτσι, κατώτερη γλώσσα, κεκλιμένο επίπεδο – κλιμένο επίπεδο, κεράννυμι – κρανίο, Κιλιμάντζαρο, Κοτζιούλας […]

  185. @126, εύγε Χασάπη, και λίγα λες.

    Ωραίο αυτό με τον Αγάγ, πολύ καλό. Ακόμη καλύτερο το τέλος της ιστορίας:

    «και είπε Σαμουήλ προς Αγάγ, καθότι ητέκνωσε γυναίκας η ρομφαία σου, ούτως ατεκνωθήσεται εκ γυναικών η μήτηρ σου, και έσφαξε Σαμουήλ τον Αγάγ ενώπιον κυρίου εν Γαλγάλοις»

    Ο Σαμουήλ της ιστοριούλας είναι ο Κριτής, ο Άγιος ντε!

  186. Γιώργος Πρίμπας said

    Σήμερα στον τύπο (σήμερα που δεν έχουν κοπάσει οι πανηγυρισμοί και μέχρι τα επόμενα κοψίματα) διαβάζουμε αυτό:
    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=112821090
    Αν μη τι άλλο, το μόνο ασφαλές συμπέρασμα μου είναι πως οι πολιτικοί (ΠΑΣΟΚΝΔΛΑΟΣΔΗΣΥ) μας, συναίνεσαν να γίνουμε πειραματόζωα

  187. 186
    Δεν θα μάθεις ρε να μην τρως, που θα έλεγεν ο Χότζας στον γαϊδαρό του…

  188. χρονογράφος said

    Μισές δουλειές ο Άδωνις. Δεν έβαλε δασεία στο ρ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: