Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο οσκρός κι ο ποιητής

Posted by sarant στο 15 Μαρτίου, 2012


Χτες έπεσε πολλή δουλειά κι έλεγα να μη γράψω άρθρο για σήμερα. Μου θύμισε όμως ένας φίλος του ιστολογίου πως σήμερα, 15 Μαρτίου, είναι «Γενέσιον Αγγέλου Σικελιανού, του υψιπετούς», όπως είναι η διατύπωση στο μηνολόγιο Μαρτίου, και το συνέδεσε με μια λέξη από το βιβλίο μου «Λέξεις που χάνονται«, λέξη που αγαπούσε να χρησιμοποιεί ο Σικελιανός. Η λέξη αυτή είναι ο οσκρός, λέξη σπάνια και όχι με καλή σημασία.

Ο οσκρός είναι το κεντρί της σφήκας, της μέλισσας και του σκορπιού, και η γλώσσα του φιδιού, κατ’ επέκταση και το δηλητήριο της οχιάς ή του σκορπιού. Λέξη έντονα ποιητική, έχει χρησιμοποιηθεί από πολλούς μεγάλους λογοτέχνες. Δάνειο από το σλάβικο ostra, υπάρχει στα παλιότερα λεξικά.

Στον Διθύραμβο του ρόδου, ο Σικελιανός προειδοποιεί για «το φοβερό ερπετό που ξαναζώνει / τη γη κι ο οσκρός του αρχίνισε να τρέχει / στις θείες πηγές Σου, φαρμακώνοντάς τις». Ο Καζαντζάκης στην Οδύσσεια έχει το στίχο: «µελίσσια βογκερά τα λόγια του γιοµάτα οσκρό και µέλι».

Στον Αστραπόγιαννο του Βαλαωρίτη, όπου υπάρχει ο στίχος «Διαμάντη τι σ’ εξάφνισε; Οχιά με τον οσκρό της», ο ποιητής υποσημειώνει ότι ο οσκρός είναι «σύμβολον έριδος και εμφυλίων σπαραγμών». Μεταφορικά εντελώς, ο Κλέων Παράσχος σε δοκίμιό του κάνει λόγο για τον «οσκρό του προτεσταντισμού».

Αυτά έγραφα στο βιβλίο μου, και στο σχόλιό του ο φίλος Λευκάδιος Ελμάς προσθέτει:

Ο Σικελιανός εκτός από το Διθύραμβο του ρόδου, χρησιμοποιεί τη λέξη οσκρός και στον Αλαφροϊσκιωτο, Ι 720-724
Εκεί ο Αλαφροϊσκιωτος, ποιητική persona του Σικελιανού, δέεται:

Κεντρώστε με με τον οσκρό
κάθε φιδιού που από το ντύμα βγαίνει,
απ’ τον τυφλίτη, απ’ τον αστρίτη, απ’ την οχιά
κι απ’ τη δεντρογαλιά την αναμμένη

Στο Λεξικό Λευκαδίτικου Γλωσσικού Ιδιώματος του Πανταζή Κοντομίχη, εκδ. Γρηγόρης Αθήνα 2000 σ. 244 διαβάζουμε για τον οσκρό του σκορπιού:
«Σε περίπτωση που ο οσκρός προερχόταν από σκορπιό, δάγκωνε δηλ. ο σκορπιός κάποιον, τότε σκότωναν ένα σκορπιό, τον καίγανε, βράζανε τη στάχτη του με νερό μέσα στο οποίο έριχναν «σκορπιδοχόρτι», το «βοτάνι του σκορπιού» δηλ., και μ’ αυτό το μείγμα πότιζαν τον δαγκωμένο από το σκορπιό κι έτσι ό οσκρός του αχρηστευόταν.
Με το ίδιο μείγμα πότιζαν τα μικρά παιδιά, την τρίτη μέρα από τη γέννησή τους, δίνοντάς τους μόνο μια κουταλιά του γλυκού από αυτό το μείγμα, και έτσι ασφαλίζονταν του λοιπού από το δάγκωμα του σκορπιού.»
Εύκολα καταλαβαίνουμε από πού εμπνέεται τους παραπάνω στίχους του ο Άγγελος Σικελιανός. Υψιπετής επειδή ήταν χθόνιος.

Μερικές σελίδες για τον Σικελιανό:

* Από το Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού

* Από τον Λογομνήμονα

* Το Πνευματικό εμβατήριο, από τον παλιό μου ιστότοπο.

Όσο για τον οσκρό, να σημειωθεί ότι και ο Βαλαωρίτης που χρησιμοποιεί τη λέξη ήταν επίσης Λευκαδίτης, και ο φίλος Λευκάδιος μας πληροφορεί ότι η λέξη είναι ζωντανή και σήμερα στη Λευκάδα. Γκουγκλίζοντας, βρίσκω ένα σχετικά πρόσφατο κείμενο, όπου γίνεται λόγος για κάποιον φαρμακερό σχολιαστή που γράφει «με την πένα στον οσκρό».

Οπότε, ας κάνουμε και το μικρό μας γκάλοπ -είναι ζωντανή λέξη ο οσκρός σε άλλα μέρη;

(Και κάτι άσχετο. Μου είπαν ότι προχτές, Τρίτη, παίχτηκε στο ραδιόφωνο του Σκάι μια μικρή συνέντευξη που είχα δώσει για το βιβλίο μου Λέξεις που χάνονται. Αν κανείς την άκουσε, ας μου πει σε ποια εκπομπή (και ώρα) ήταν, μήπως και βρω ονλάιν το αρχείο να το ακούσω).

82 Σχόλια προς “Ο οσκρός κι ο ποιητής”

  1. Η λευκαδίτικη συνταγή για αντίδοτο στο δάγκωμα του σκορπιού μου θυμίζει διαδικασία για παραγωγή εμβόλιου ή ομοιοπαθητικού φαρμάκου. Πολύ «προχώ» οι Λευκαδίτες…

  2. Alexis said

    Πολλές λευκαδίτικες ιδιωματικές λέξεις έχουν «μεταφυτευτεί» και στις γειτονικές περιοχές Αιτωλοακαρνανίας και Ηπείρου, ο «οσκρός» όμως θα πρέπει να είναι από αυτές που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στη Λευκάδα, γιατί εγώ προσωπικά, τόσα χρόνια στην περιοχή δεν την έχω ξανακούσει.

  3. ππαν said

    Εμείς οι μισοκεφαλλονίτες δεν τηνε ξέρουμε αυτήν την λέξη κι ας είμαστε σκορπιοί στο ζώδιο

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    3: Γιατί καλέ τους μισείς τους κεφαλλονίτες; (είδες η μία και ενιαία; )

  5. ππαν said

    Αχαχαχα! Μα εγώ φταίω, η ενιαία μου δίνει και το ημικεφαλλονίτες!

  6. sarant said

    Το οποίο όμως ακούγεται αταίριαστο -βασικά η δική μου πλάκα είναι μετέωρη, γιατί αν τους μισούσες θα ήσουν μισοκεφαλλήν. Βέβαια, σε άλλες περιπτώσεις η σύγχυση είναι υπαρκτή με λίγη κακή θέληση.

  7. Λευκάδιος Ελμάς said

    Νίκο, ευχαριστώ. απρόσμενη η επιλογή σου, με συγκίνησε.

  8. Immortalité said

    Με τον οσκρό πρώτη φορά έρχομαι αντιμέτωπη. Γλωσσικά και κυριολεκτικά. Γιατί μεταφορικά έχω έρθει ουκ ολίγες.
    Βλέπω έγιναν και αποκαλύψεις προσωπικών δεδομένων 🙂

  9. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Επειδή η σημερινή ανάρτηση έχει να κάνει και με τη Λευκάδα (τουλάχιστον υπό και αυτή την ετικέτα έχει αρχειοθετηθεί), θα ήθελα να θυμηθώ εδώ και τον Λευκάδιο διηγηματογράφο Γιώργο Δενδρινό, που πέθανε το 1938, σε ηλικία 34 μόνο ετών από φυματίωση (θέριζε, τότε) στη «Σωτηρία».
    Σε μια υποθετική συνέντευξη, στην οποία ο ίδιος ρωτούσε και απαντούσε (μια πικραμένη προσπάθεια αναγνώρισης;), που βρέθηκε στα χαρτιά του μετά τον θάνατό του, στην ερώτηση «Θα θέλατε να γεννηθείτε σε μιαν άλλη εποχή;» απαντούσε «σε μιαν άλλη εποχή, όχι. Θα προτιμούσα να μην εγεννιόμουνα σε καμιά, αν επρόκειτο να γνωρίσω όσα γνώρισα σε τούτη. …»

    Κάποια διηγήματά του έβγαλε η «στιγμή» στις «ασυνήθιστες ιστορίες» της.

  10. Λευκάδιος Ελμάς said

    9. πολύ απογοήτευση δείχνει η δήλωση τυο Γιώργου Δενδρινού

    αλλά ο Γιωργος Δενδρινός (πρέπει να) είναι Κεφαλλονίτης (ούτε κι εγώ το ήξερα).
    «ο Γιώργος Δενδρινός, ποιητής και διηγηματογράφος, γεννήθηκε το 1904 στο Νιοχώρι της Κεφαλονιάς.»

    http://www.kefalonia.net.gr/el/infoID.asp?CatID=2&ScatID=63&EntityID=567

    μην ανοίξει λευκαδοκεφαλλονίτη διένεξη για το (ανύπαρκτο) θέμα

  11. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Θυμάμαι, επίσης, μια (λίγο προκλητική) δήλωση του Λορεντζάτου, εκεί, κατά το 2000, ότι ο Σικελιανός «είναι ο μεγαλύτερος έλληνας ποιητής».
    Δεν θέλω να πιστέψω ότι η δήλωση ήταν απόρροια της έκδοσης της «ανθολογίας» του ποιητή από τον ίδιο, στον «Ίκαρο», αλλά ότι εκείνη η ανθολογία υπήρξε απόρροια αυτής του της πίστης.

  12. aerosol said

    Θαυμάσια λέξη… Ο ήχος της σα να δίνει την κοφτή, αιχμηρή αίσθηση του κεντριού.
    Μπράβο στους λευκαδίτες (από έναν ημι-ημι-κεφαλλονίτη).

  13. Πρέβεζα ΥΟΚ
    Καλαμάτα ΥΟΚ.

    Απαντώ στη δημοσκόπηση με καλημέρες.

    Πολύ Δυτική Ελλάδα έπεσε σήμερα. Και οι Δενδρινοί της Πρέβεζας, ποιητές και αυτοί και θυμόσοφοι, είναι βέβαια Κεφαλλονίτες.

    Γιάννης, ημι-αγιώτης πάντως.

  14. Παναπεί ημι-αιγιώτης.

  15. Κωλόγερας said

    Ο Σικελιανός παραμένει αίνιγμα, ίσως ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τα ποιήματά του (η Ανθολογία Λορεντζάτου δίνει μια κάποια πρόσβαση μέσα στον ποιητικό πακτωλό του) να έχει η ίδια του η ζωή. Μια Intellectual biography τύπου Πολύμνιας Αθανασιάδη να είχε πολλά να πει. Αλλά στην Ελλάδα της κρίσης, χέσε μέσα Πολυχρόνη, με την καλή έννοια.

  16. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα σχόλια!

    Γιάννη, είναι ο πρόωρα χαμένος Δενδρινός για τον οποίο έχει γράψει ο Κοτζιούλας;

    Υπήρχε και Ειρήνη Δεντρινού, ποιήτρια, Κερκυραία αυτή.

  17. bernardina said

    1) Δεν γνωρίζω τη λέξη οσκρός
    2) Η δεντρογαλιά δεν είναι φαρμακερό φίδι και διαμαρτύρομαι έντονα για την κατασυκοφάντησή της 😆

  18. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    @15,
    …μα, η Πολύμνια δεν είναι της ύστερης αρχαιότητας, Κωλόγερα;

  19. Lou said

    Λέτε ο σκούρκος να έχει κάποια σχέση με τον οσκρό΄;

  20. ΚΙ εμένα, Νίκο, το μυαλό μου είχε πάει εκεί προχθές. Αλλά όχι. Θα ερευνήσω όμως για παλιότερο πρόγονό τους που δεν τον έφτασα εγώ.

    Γιάννης

  21. Μια πηγή για τους Δεντριναίους είναι ο ανεψιός τους, γιατρός και πολλά άλλα αξιόλογα, Πάνος Αποστολίδης.

    Γιάννης

  22. Νατάσσα said

    Στο Βόλο η λέξη -απ’ όσο ξέρω- δε χρησιμοποιείται.

    Το Σικελιανό, πέρα από το ποιητικό του έργο, τον πρωτογνώρισα μέσα από του Λουντέμη τον «Εξάγγελο», μαζί με τον «Κονταρομάχο» (αφιέρωμα στον Βάρναλη) και τον «Λυράρη» (για τον Μαλακάση). Με αφορμή το νήμα του Λουντέμη, πήρα να ξαναδιαβάσω και τα τρία μετά από κοντά τριάντα πέντε χρόνια. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι θυμόμουν ολόκληρα κομμάτια απέξω…

  23. Σχολιαστής said

    Μου είπαν ότι προχτές, Τρίτη, παίχτηκε στο ραδιόφωνο του Σκάι μια μικρή συνέντευξη που είχα δώσει για το βιβλίο μου Λέξεις που χάνονται. Αν κανείς την άκουσε, ας μου πει σε ποια εκπομπή (και ώρα) ήταν, μήπως και βρω ονλάιν το αρχείο να το ακούσω

    Την άκουσα λίγο. Ήταν περίπου, αν θυμάμαι καλά, στις 19.50 – 20.00.
    Δεν ξέρω το όνομα της εκπομπής

  24. Νικοκύρη. Το λεξικό του Δημητράκου αναφέρει και το ρήμα σκρώχνω (και οσκρώνω): επί μελισσών, κεντώ δια του οσκρού, κεντώνω.

    Στην Ηλεία ΥΟΚ.

  25. sarant said

    Ευχαριστώ και για τα νεότερα σχόλια!

    23: Ευχαριστώ!

  26. Δημόσιε Χώρε (στο 14)
    Ποτέ δεν υπάρχει μόνο ένας ημι-Αιγιώτης!
    Πιστέψτε με!

  27. Γαβ-γαβ μου, (υποκορίζοντας) όμως και οι δύο αθροιζόμενοι δεν κάνουν έναν ακέραιο.

    Ως προς το υπόλοιπο πρεβεζάνικό μου ήμιση να πω πως ο συμπατριώτης μου Περικλής Σκέφερης ήταν μόνιμος υφυπουργός Εξωτερικών. Άντε και στο Παιδείας, όπως φαίνεται.

    Γιάννης

  28. 26, Πολύ σωστά!

  29. Ορίστε! Γίναμε τρεις οι ημιΑιγιώτες. Προσοχή, μην μας πούνε ότι όλο πρωθυπουργούς και χωροφύλακες βγάζομε στο νομό μας, διότι μπλέξαμε..

  30. sarant said

    29: Άρα, ένας Αιγιώτης και μισός.

  31. bernardina said

    Τα σκλια να πάν’ πίσω στο χωργιό τους! 😉 😛

  32. Σε διαβεβαιώ, Μπέρνι, πως αυτό ακριβώς είν’ ο στόχος μου: να γίνω ο πρώτος αποδημητικός σκύλος.

  33. bernardina said

    Σ’ το εύχομαι ολόψυχα, βρε σκλιμ’

  34. bernardina said

    Συμπαθάτε με για την άσχετη με το θέμα παραπομπή, αλλά κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σοβαρό.
    Άλλο ένα δείγμα, από τα αμέτρητα, της αθέμιτης «δημοσιογραφίας» που με έκανε να συχαθώ τη συγκεκριμένη (ηλ)εφημερίδα

    http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=17976:to-bima-eksafanise-arthro-poy-katarriptei-tin-theoria-toy-sxedioy-dolofonias-karamanli&catid=102:2011-11-22-16-27-25&Itemid=157

  35. http://download.skai.gr/201203/audio/koufopoulos20120313.mp3 1:16:45

  36. Μπερναντίνα, φχαρ’στώ για την ευχή.
    Για το γελοίο θέμα με την απόπειρα δολοφονίας του Κ.Κ.ανεψού από Αμερκάνους, Ισραηλινούς (θα μπορούσαν να λείπουν οι Εβραίοι από μια θεωρία συνωμοσίας;) αλλά ντόπιους «αναρχικούς τρομοκράτες» (έπαιξε κι αυτή η θεωρία στα δεξιά σάιτς πριν κάνα χρόνο), την οποία απέτρεψαν οι κλώνοι του Πούτιν ή και του Τσακ Νόρις, βλέπω πως έχει ξαναβγεί στην επιφάνεια. Στην αρχή υποψιαζόμουν πως το διέδιδαν καραμανλικοί, προωθώντας μιαν επιστροφή του Κωστάκη σε περίπτωση αποτυχίας του Αντωνάκη. Βλέποντας, τώρα, πως το «Βήμα» έκανε γαργάρα τη σχετική δημοσίευση και δεδομένων των καλών σχέσεων Ψυχάρη με Σαμαρά (διαμέσου υιού Ψυχάρεως) αρχίζω να ξανα-αναρωτιέμαι «ρε μπας κι ο Κωστάκης βαρέθηκε το πλέιστέισο και θέλει να ξαναπαίξει τον πρωθυπουργό;»
    Η όλη ιστορία, βεβαίως, είναι πιο πολύ κι από σαχλή, είναι ξεκούδουνη.

  37. π2 said

    Μπέρνη, μπορεί να εξαφανίστηκε το άρθρο του Μάρδα, αλλά παρέμεινε το άρθρο του Λαμπρόπουλου, που επίσης εκφράζει (πιο διακριτικά, είναι αλήθεια) πολλές επιφυλάξεις γι’ αυτήν την ιστορία που από την πρώτη στιγμή φαινόταν πως είναι μούφα.

  38. Akyla said

    @16 Νίκο, δεν ξέρω αν ο Κοτζιούλας γνώριζε τον Δενδρινό – είναι όμως πολύ πιθανό. Κατά σύμπτωση, πάντως, ο Φίλιππος Βλάχος εξέδωσε κοντά κοντά στα ¨Κείμενα», αρχές της δεκαετίας του ’80, τις επιστολές του Κοτζιούλα στον Γονατά κι έναν τόμο με διηγήματα -εξαιρετικά!- του λησμονημένου Δενδρινού.

  39. Immortalité said

    Μια ψυχή είναι σαν τον θεό. Εσύ προσεύχεσαι και αυτός σ’ ακούει 😉

  40. τυφλόμυγα said

    35, Μινίστρος, ε; Μηνίσκος νόμιζα θα λέγατε. 😉
    Εμένα έλεγε ο φυσικός Μις Μαρπλ, τελικά ο Νικοκύρης έγινε ο Σέρλοκ Χολμς των λέξεων. 😆
    Εξαιρετικός. Μπράβο, μπράβο, μπράβο.

    Τη λέξη οσκρός πρώτη φορά την βλέπω.

    34, Αυτό το θέμα το παίζει μόνο ο Σκάι σοβαρά. Καλύτερα να μην γράψω σχόλιο γεμάτο με μπιπ. 👿

  41. Καλαχώρας Λεώνικος said

    Συμπλέω με την 17.

    Όταν άκουσα την είδηση, είπα: Πάνε να κάνουν ήρωα τον φιόγκο. Γέλασαν όλοι οι εκεί παρόντες. Βλέπω γελάτε κι εσείς. Ο άνθρωπος είναι για γέλια από γεννήσεως μέχρι δολοφονήσεως!

    Καλό! Νοικοκύρη! Βάλε, παρακαλώ, το δολοφόνησις στις λέξεις που επέρχονται

    Πρέπει να κάνει ςκι ένα τέτοιο βιβλίο

  42. bernardina said

    Τυφλομυγάκι, κάτι τόλμησε να ψελλίσει και το Μέγκα χτες, σαν να ΄ριχνε το σπόρο για να το συζητήσει ο κόσμος, να φουσκώσει, να έρθει μετά να το ποτίσει και να γίνει δεντράκι φουντωτό, να το πάρουν τα πληρωμένα μπλόγκια της ενημέρωσης my ass, να κάνουν την τρίχα τριχιά και να υφάνουν το λευκό χιτώνα του άσπιλου και άμωμου που δυο χρόνια τώρα δεν άνοιξε το στόμα του, έτσι ώστε να πάρει την κατάλληλη στιγμή τη θέση του ουσιαστικά ήδη καμένου (pun intended) Σαμαρά. Από κολυμβήθρες του Σιλωάμ πάμε καλά, όρεξη να ‘χεις να δίνεις συχωροχάρτια.
    Ευτυχώς που έχουν μείνει και άνθρωποι με μνήμη και κρίση.

  43. τυφλόμυγα said

    Μπέρνι μου, εσύ δεν είχες πει κάποτε πολύ πολύ παλιά ότι έχω κοντό φιτίλι; Κάθε λέξη σου ήταν σαν να με τάιζες πιπέρι, ταμπάσκο και τζίντζερ (μπλιαχ) μαζί. Κι αυτό γιατί, όπως γράφεις στο τέλος, εδώ ήμασταν, εδώ είμαστε. Νομίζουν ότι έχουμε πάθει άνοια, αλλά από την κάλπη θα το βρούνε. Έξαλλη είμαι από χτες. Αναρωτιέμαι αν εγώ μεγαλώνω και γίνομαι παράξενη ή αν η πραγματικότητα είναι τόσο τραγική γύρω μου. Δε μπορεί οι ακροδεξιές φήμες που καταρρίπτει συχνά ο Νικοκύρης κι εμείς (εσείς παλιότερα) αστειευόμαστε στα σχόλια να βγαίνουν στην κεντρική πολιτική σκηνή ως γεγονός.
    Αφού κατάφερες να με κάνεις να γράψω σχόλιο για το θέμα χωρίς να βρίσω, σου βγάζω το καπέλο.

  44. sarant said

    35: Μπράβο, βρε Στάζιμπε!

  45. bernardina said

    Εγώ δεν κατάφερα τίποτα. Blame it on the blog 😉 😉
    Τώρα στο περί τραγικής πραγματικότητας περιμένεις στ’ αλήθεια και απάντηση;
    Τέλος πάντων, για μια ακόμα φορά φύγαμε από το θέμα του ποστ –ή μήπως όχι; Για φαρμάκια και οχιές διμούτσουνες δε λέει; Μπα, μια χαρά είμαστε!
    Άντε λεκανόστια αδέρφια. Αύριο πάλι.

  46. bernardina said

    Ναι, σόρι, ξέχασα να το πω κι εγώ προηγουμένως.
    Σ’ ευχαριστούμε, Στάζυ Μάγε!

  47. Λευκάδιος Ελμάς said

    35, 44
    πολύ ενδιαφέρουσα η μικρή συνέντευξη

    μου άρεσε ιδιαίτερα το κλείσιμό της: «σήμερα στην Ελλάδα παράγεται οργανωμένος λόγος περισσότερο από κάθε άλλη εποχή». κάτι που θα

    έπρεπε να είναι αυτονόητα η αφετηρία για κάθε συζήτηση γύρω από τη γλώσσα.

  48. sarant said

    Λευκάδιε, εγώ ακόμα δεν την έχω ακούσει, αλλά φοβάμαι λίγο (να την ακούσω) γιατί με πήρε νωρίτερα απ’ όσο περίμενα και δεν είχα ετοιμάσει τίποτε.

    Αλλά επί της ουσίας, χαίρομαι που συμφωνούμε σ’ αυτό -είναι πολλοί που δεν παίρνουν υπόψη τους ότι σήμερα (ή τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα) πήγαιναν 9 χρόνια σχολείο σχεδόν όλα τα παιδιά ή ότι παράγεται πρωτοφανής ποσότητα οργανωμένου λόγου.

  49. Λευκάδιος Ελμάς said

    48 μπορεί να θεωρηθεί υπερβολή αλλά δεν υπάρχει «εκφραστικό ψεγάδι» (αν κάτι τέτοιο μπορεί να ενδιαφέρει) και αποτελεί ιδανική σύνοψη των απόψεων σου (ελπίζω να μην παρεξηγηθεί η αποψή μου και θεωρηθεί κολακεία)

  50. tamistas said

    Ευχαριστούμε τον Στάζυ και τον Νικοκύρη που μας … εκπροσώπησε στον Σκάι.

    Τώρα θα φανεί το σχόλιο;

  51. #34 http://i.imgur.com/7xGa5.png

  52. tamistas said

    Ωραία. Δουλεύει. Ευχαριστώ Νικοκύρη για τις υποδείξεις.

    Η Οφηλία στον Στρος Καν:
    Μα, αυτό δεν είναι οσκρός καν!

  53. ΣΑΘ said

    @ Βernardina [31]

    «Τα σκλια να πάν’ πίσω στο χωργιό τους!»

    Τσ, τσ, τσ….

    Μα τι ‘ημιαιμη’ προφορά είναι αυτή…

    Επανάλαβε:

    » Τα ʃκλιά να πανι πίσου στου χουργιό τς ! «

  54. Νέο Kid Στο Block said

    52. Καραντούζ πουάν!! 🙂 🙂
    (Mα καλά, δεν βλέπεις τον οξαποδώ;; θα με πεις, σίγουρο το ΄χετε)

  55. Κωλόγερας said

    Γιώργο Λυκοτραφίτη, ασφαλώς και είναι η Πολύμνια της Ύστερης Αρχαιότητας. Είπα τύπου Πολύμνιας. Εις τύπον και τόπον διανοητικής βιογραφίας. Και έδωσα ένα παράδειγμα άλλης εποχής, για να πάρω αποστάσεις από βιογραφίες του τύπου «Ο καλός γέρος Κωστής Παλαμάς»

  56. tamistas said

    54: και που είδα, μετά, τι κατάλαβα;

  57. Νέο Kid Στο Block said

    56. Άστα…

  58. Μμμ. Ου ΣΑΘς παίρνj άρστα σ Φουνητική.
    Νομίζω πως είναι το πρώτο στάδιο για μια πιο υλιστική αντιμετώπιση των φαινομένων της γλώσσας.
    ΣΑΘ, (παύση) μήπως κατά βάση είσαι δικός μας; 🙂

    Γιάννης με καλημέρες
    (αλλά θα λείπω μετά)

  59. Κασσάνδρα said

    Υπάρχει σοβαρός άνθρωπος που να πιστεύει,ότι κάποιος ασχολήθηκε να οργανώσει δολοφονία του Καραμανλή;

  60. Καλημέρα -το εξαφανισμένο άρθρο, που λέτε, μοιάζει να επανεμφανίστηκε: http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=448650

  61. sarant said

    Μαγεία!

  62. bernardina said

    Θαύμα παιδάκι μου, θαύμα!

    Είδες τι κάνει ένα γερό κράξιμο; Και νεκρούς λίκνους ανασταίνει!

    Τι ρώτησε η Κασσάνδρα; You’d be surprised…
    Δυστυχώς, το τι μπορεί να πιστέψει ένας σοβαρός άνθρωπος αν 1) είναι προδιατεθειμένος και 2) του το σερβίρεις με εκλεπτυσμένα γκεμπελίστικο τρόπο, είναι εκπληκτικό.

    Τόσο εκπληκτικό όσο και η πρόταση του λεβεντονιού Ψυχάρη υιού που πρότεινε να μεταφερθεί το κοινοβούλιο, το Μαξίμου και άλλα ορόσημα της πόλης εκτός κέντρου για να μην… προσελκύουν ταραχοποιά στοιχεία!
    Εύγε νέε μου, και σ’ ανώτερα. Γι’ αυτό προετοίμαζε μια χαρά ο πατερούλης σου το έδαφος για τα ωραία και υψηλά άλματά σου…
    Άντε μη μου ανεβεί η πίεση πρωί πρωί, και δίνω το κακό παράδειγμα στο βαφτιστήρι μου.
    Καλημέρα σας.

  63. bernardina said

    ΣΑΘ, δεν φταίω εγώ για την ημίαιμη προφορά, αλλά το καθαρόαιμο σκgli όπως μπορείς να δεις 😉
    Εξ ου και η ευχή με το καλό…

  64. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    @61,
    «δεν θέλω ρεαλισμό, θέλω μαγεία!»

    (η Blanche DuBois στο «Λεωφορείο ο Πόθος» -υπάρχει, άραγε, πουθενά γραμμένο με τη φωνή της Μελίνας;)

  65. bernardina said

  66. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    65,
    σ’ ευχαριστώ, όσο δεν παίρνει…

  67. bernardina said

    Να ‘σαι καλά 🙂

  68. Νικοκύρη μια χαρά τα είπες στην μίνι-συνέντευξη! Μακάρι να ακούγονταν περισσότερες τέτοιες φωνές!
    Από μικροί συνηθίζουμε να ζούμε μέσα στον τρόμο και την καταστροφολογία! Έλεος πια!

    Για όποιους θέλουν να την ακούσουν, να πω ότι είναι στο 1:17:05, για να μην χρειαστεί να περιμένουν μία ώρα! 🙂

  69. Immortalité said

    Νίκο, στα προφορικά παίρνεις ό,τι και στα γραπτά· άριστα!Και άκουσα και τη φωνή σου. Σου μοιάζει 😉

    @68β «Για όποιους θέλουν να την ακούσουν, να πω ότι είναι στο 1:17:05, για να μην χρειαστεί να περιμένουν μία ώρα»
    Πράγμα που επισήμανε ο Στάζυ ήδη από το 35 που έβαλε το λίκνο 😛

  70. @69: Ωχ! Ούτε που το πρόσεξα! Ε ας έγραφε και τίποτα παραπάνω μωρέ κι αυτός ο τεμπέλης! 🙂
    Και φυσικά το γράφει και ο ίδιος ο Νικοκύρης, στην σημερινή μποστική ανάρτηση… και ούτε εκεί το πρόσεξα… Δεν πάω καλά σήμερα!! 😀 (εκτός αν δεν υπήρχε από την αρχή και προστέθηκε τώρα).

  71. bernardina said

    #70. Στέλιο, υπήρχε, το κατέβασαν για να σε παραπλανήσουν και το ξανάβαλαν για να σε εκθέσουν 😀
    (Κάθε ομοιότητα με άλλες καταστάσεις είναι εντελώς, μα εντελώς όμως, τυχαία! ) 😆
    Εμείς χτες στον ύπνο μας την ακούσαμε τη συνέντευξη 😛

  72. Immortalité said

    @70 Τι παραπάνω δηλαδή; Στέλιο πρόσεξε καλά αυτό που γράφω είναι το χρονικό σημείο που αρχίζει η συνέντευξη; 😀

    @71 Εσύ για υπνοθεραπεία ακούς Σκάι; 😉

  73. bernardina said

    (Αυτό εννοώ μαρή Ιμόρ, ότι ο Μάγος είχε βάλει από ψες αργά το δείλι το ηχητικόν δοκουμέντον, αλλά ο Στελής μιλούσε με τη Γιαδικιάρογλου, που ως γνωστόν φταίει για όλες τις απροσεξίες 😉 )

    Εγώ ακούω Σκάι για να δοκιμάζω την αντοχή του νευρικού συστήματός μου. Του πειράματος εξαιρούνται οι παρόντες συνεντευξιαζόμενοι. 😉

  74. @71: Μπράβο! Όλα είναι μια συνωμοσία για να με βγάλουν απρόσεκτο και αφηρημένο! Ποιον; Εμένα! Χα! 😀
    @72: Αυτό ακριβώς είχα κατά νου! Και αν ήταν μπολνταρισμένα ή/και κεφαλαία ακόμα καλύτερα!! 😀

    Τα φιλιά μου και στις δυο σας! Αντε, πάω για lunch break τώρα εκτός εταιρείας καθότι η μέρα είναι υπέροχη!

  75. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    @74,
    α, όλα κι όλα, ό,τι και να πούμε είσαι αφηρημένος, Στέλιο μου! Άσε τις φατσούλες να κρυφογελάνε…

    (Υ.Γ.: «καθότι η μέρα είναι υπέροχη»;;; …)

  76. bernardina said

    Ρε Στελάκο, στην Καλιφόρνια ζεις; 😯

  77. @75: Αποκλείεται! 🙂
    @76: Ξέρω γω, το Παλαιό Φάληρο στην Καλιφόρνια ανήκει; 🙂

    Αλήθεια πάντως έχει μια υπέροχη λιακάδα σήμερα! Εσείς που βρίσκεστε και δεν έχει καλό καιρό;

  78. ppan said

    Sto Parisi einai sxedon kalokairi: 21° kai ilios!

  79. bernardina said

    Στο Saint Etienne d’ Attique έχει συννεφιά και υγρασία! 😛 Κάτι πάει να σκάσει ο ήλιος για δυο λεπτά και το ξανασκέφτεται. (Πάντως οι μυγδαλιές και οι προύνοι είναι ολάνθιστοι, οι πασχαλιές έχουν βγάλει ματάκια, κλπ κλπ)

  80. τυφλόμυγα said

    Μπέρνι, βλέπεις @70; Δεν είμαι μόνο εγώ ξεμυαλισμένη. Είναι και ο νονός β. 😉

    Το #65 καταπληκτικό.

    Ππαν, στο Παρίσι τη μετράτε σε κελσίου ή φαρενάιτ;

    Εμείς την προηγούμενη βδομάδα πηγαίναμε θάλασσα. Χάλασε δύο μέρες ο καιρός και ξανά προς την καλοκαιρία τραβά. 🙂

  81. ππαν said

    Σε κελσίου. Ό,τι προλάβαμε πρόλάβαμε. Από αύριο κεφάλια μέσα.

  82. daeman said

    Ψαρονέφρι νεροφίδας,
    τσουδιού μάτι, νυχτερίδας
    τρίχα, πούντος βατραχιού,
    γλώσσα σκύλου, οσκρός σκορπιού,
    σαύρας πόδι, οχιάς ψαλίδα,
    κουκουβάγιας πιτουρίδα,
    για γητειά μ’ οργή και ζάλη,
    βράζε, κόχλαζε, τσουκάλι.

    ΣΤΡΙΓΓΛΕΣ:
    Διπλοδαύλι, οργή και ζάλη,
    βράζε, κόχλαζε, τσουκάλι!

    Μάκβεθ, Πράξη Δ΄, Σκηνή 1, μτφ. Βασίλη Ρώτα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: