Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Φεστιβάλ ελαφρού φαγητού (Μποστ)

Posted by sarant στο 24 Μαΐου, 2012


Καιρό έχω να βάλω Μποστ, οπότε παρουσιάζω σήμερα ένα σημαντικό σκίτσο του. Όχι προεκλογικό, ούτε καν ευθέως πολιτικό, αλλά ένα από τα σκίτσα της εξαιρετικά γόνιμης πρώτης περιόδου του, τότε που δημιουργούσε τους ήρωες που επρόκειτο να χρησιμοποιήσει τα επόμενα χρόνια και που πέρασαν τελικά στη νεότερη ιστορία της χώρας, κατά κάποιο τρόπο.

Το σκίτσο που βλέπετε αριστερά, δημοσιεύτηκε στον Ταχυδρόμο, στην τακτική στήλη «Το μποστάνι του Μποστ», στις 10 Οκτωβρίου 1959.

Μία εβδομάδα νωρίτερα, το Σάββατο 3 Οκτωβρίου, είχε πραγματοποιηθεί το πρώτο Φεστιβάλ Ελαφρού Τραγουδιού, που είχε διοργανωθεί στο ξενοδοχείο Κινγκ Τζορτζ, στην Αθήνα, από το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας, τον πρόγονο της σημερινής ΕΡΤ.

Στο Φεστιβάλ συμμετείχαν οι κορυφαίοι συνθέτες του ελαφρού τραγουδιού. Στις εφημερίδες της εποχής διαβάζω ότι αν και συμμετείχαν περίπου 500 τραγούδια, «γενική ήτο η εντύπωσις ότι το φεστιβάλ δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελ’έσματα», κάτι που ακούγεται υπερβολικό, αν σκεφτούμε ότι τα δυο πρώτα τραγούδια ακούγονται ακόμη και σήμερα, κι ας έχει περάσει μισός αιώνας από τότε!

Πρώτο βραβείο (με έπαθλο 12.000 δραχμών) πήρε το τραγούδι «Κάπου υπάρχει η αγάπη μου» του Μάνου Χατζιδάκη και δεύτερο (με έπαθλο 9.500 δρχ.) το «Ξέρω κάποιο αστέρι» του Μίμη Πλέσσα. Και τα δύο τα τραγούδησε η Νανά Μούσχουρη. Τρίτο, το «Εσένα» του Γιάννη Σπάρτακου με τον Γιάννη Βογιατζή.

Το «Κάπου υπάρχει η αγάπη μου» έχει γνωρίσει πολλές επανεκτελέσεις, αλλά ας το δούμε εδώ τραγουδισμένο από τη Νάνα Μούσχουρη, σε μια λίγο μεταγενέστερη εκτέλεση, στην ταινία του 1960 «Ραντεβού στην Κέρκυρα«.

Ακούμε και το «Ξέρω κάποιο αστέρι», αλλά από τον Δημήτρη Χορν αντί για τη Μούσχουρη, μια επίσης πολύ γνωστή εκτέλεση.

Ο Μποστ δεν μπορούσε να χάσει την ευκαιρία. Βάζει τον Πειναλέοντα (που εκείνες τις μέρες αποκτούσε το όνομά του), να ψάχνει στα σκουπίδια για φαγητό, τραγουδώντας «Ψάχνω για κασέρι» πάνω στο σκοπό του «Ξέρω κάποιο αστέρι», ενώ η μαμα-Ελλάς, με το απαραίτητο δελτίο Προπό στο χέρι, καθισμένη μπροστά από το Αψιλίας Μέλαθρον, τραγουδάει μια αξεπέραστη παρωδία του «Κάπου υπάρχει η αγάπη μου», με κουπλέ και ρεφρέν.

Στην πεταμένη στο χώμα εφημερίδα διαβάζουμε τον τίτλο «Το βιοτικόν μας επίπεδον είναι ανώτερον της Νορβηγίας και άλλων χωρών», που ειρωνεύεται υπαρκτούς κομπασμούς στελεχών της κυβέρνησης την εποχή εκείνη.

Ο Μάνος Χατζηδάκις έχει μετατραπεί σε «Ατσιδάκης», αλλά δεν ξέρω αν υπάρχει υπαινιγμός του Μποστ (για τα χρήματα του βραβείου; ) ή αν είναι απλό λογοπαίγνιο. Πάντως, οι 12.000 του βραβείου μπορεί να πούμε, πάρα πολύ χοντρικά, ότι ισοδυναμούν με 10.000 ευρώ σημερινά, σε μια εποχή όπου κάποιοι αναγκάζονται και πάλι  να ψάχνουν στα σκουπίδια.

Έγραψα πιο πάνω ότι ο Πειναλέων τις μέρες εκείνες αποκτούσε το όνομά του. Πράγματι, αν δούμε προηγούμενα σκίτσα του Μποστ, στο σκίτσο της «Πονηρεμβέργης» που δημοσιεύεται στις 29.8.1959 ο πρόδρομος του Πειναλέοντα (φέρνει λίγο σε Καραγκιόζη) είναι ακόμα ανώνυμος, όπως και στο επόμενο σκίτσο (της 5.9.59, δεν το έχω ανεβάσει) όπου ακόμα έχει το μακρύ χέρι του Καραγκιόζη. Στο σκίτσο «Νύχτες του Καμπούρια» (12.9.59) ο πρωτοΠειναλέων ακόμα δεν έχει όνομα, αλλά φοράει ναυτικό καπέλο με το φανταστικό όνομα πλοίου ‘Αψιλία’ στην κορδέλα. Σε επόμενο σκίτσο, που θα το ανεβάσω κάποια άλλη φορά, ο γιος της μαμα-Ελλάς φοράει πάλι ναυτικό καπέλο αλλά με το όνομα «Β/Π Πειναλέων» στην κορδέλα, και η επόμενη εμφάνισή του είναι τούτη εδώ, με το ίδιο καπέλο, αλλά ακόμα χωρίς όνομα. Στο σκίτσο της επόμενης εβδομάδας, για πρώτη φορά η μαμα-Ελλάς αποκαλεί Πειναλέοντα τον γιο της και από τότε το όνομα καθιερώνεται. (Η Ανεργίτσα δεν έχει ακόμα εμφανιστεί). Σκέφτομαι λοιπόν μήπως ο Μποστ, αναζητώντας ονομασία πλοίου, εμπνεύστηκε το «Πειναλέων» από το όνομα του αντιτορπιλλικού «Λέων», που ήταν ένα από τα τέσσερα «Θηρία» του Πολεμικού Ναυτικού (τα άλλα τρία: Αετός, Ιέραξ, Πάνθηρ). Μάλιστα, ο συγκεκριμένος Λέων (1951-1992) θρυλείται ότι, πριν μας τον χαρίσουν οι Αμερικανοί, είχε πάρει μέρος στο λεγόμενο «πείραμα της Φιλαδέλφειας»! Βέβαια, πείραμα της Φιλαδέλφειας μάλλον δεν έγινε ποτέ, όπως και σκέτη εικασία είναι κι η δική μου, ότι ο Πειναλέων οφείλει το όνομά του στο θηρίο, τον Λέοντα.

Μια άλλη μικρομποστική λεπτομέρεια που δεν έχω ξεδιαλύνει είναι το «Αψιλίας Μέλαθρον» -δεν ξέρω δηλαδή αν υπάρχει λογοπαίγνιο με κάποιο υπαρκτό «Μέλαθρον» της εποχής (υπήρχε βέβαια ξενοδοχείο «Βασιλέων μέλαθρον») ή αν το μέγαρο δεξιά παίζει ρόλο σαν το σαράι στον Καραγκιόζη.

Το Φεστιβάλ Ελαφρού Τραγουδιού, πάντως, έγινε θεσμός. Ύστερα από τις τρεις πρώτες διοργανώσεις στην Αθήνα υπό την αιγίδα του ΕΙΡ (ανασκόπησή τους σε αυτό το ωραίο άρθρο του Βασ. Αγγελικόπουλου, ενώ έχει βγει και σιντί με όλα τα τραγούδια τους) μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη, και έγινε το γνωστό μας Φεστιβάλ Ελληνικού (και όχι πια «ελαφρού») Τραγουδιού, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δηλαδή, όπου συνεχίστηκε έως το 1997 αν και τα τελευταία χρόνια είχε πια περιπέσει σε ανυποληψία. Μια προσπάθεια αναβίωσης του θεσμού το 2005 δεν μακροημέρευσε, αφού σταμάτησε το 2008, ως προανάκρουσμα μάλλον παρά ως συνέπεια της κρίσης.

67 Σχόλια to “Φεστιβάλ ελαφρού φαγητού (Μποστ)”

  1. Νέο Kid Στο Block said

    Kαλημέρα!
    Πάντως, ο υποψήφιος βουλευτής της ΝουΔου στη Βου Αθηνών κος Κωστόπουλος, θα κατέκρινε και θα φορολογούσε τον Πειναλέοντα! 😦

    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=452750

    Για τα «θηρία» κάπου είχαμε ξανασχολιάσει ,σε μποστική ανάρτηση πάλι ,αλλά δεν προκάνω να ψάχνω στα σαραντάκεια σκουπίδια (=τα τεμέτερα σχόλια) 🙂

  2. Πήγα να γράψω κάτι για την όντως υπέροχη παρωδία (…τους βρίζει τον πατέρα), αλλά έπεσα πάνω στον λίκνο του Νεοκίντ και έχω μείνει, αυτό, πώς το λένε, ενεός.

  3. Νέο Kid Στο Block said

    2. Γάμησέ τα ρε Δύτη! Όταν η πραγματικότητα (των «συμβούλων»/»τεχνοκρατών») ξεπερνάει και τη πιο νοσηρή φαντασία…

  4. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Καλημέρα κι από μένα.
    » και η επόμενη εμφάνισή του είναι τούτη εδώ, με το ίδιο καπέλο, αλλά ακόμα χωρίς όνομα »
    Αφού διαβάζεται σχετικά καθαρά το Πειναλέων, ή όχι;

  5. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Τώρα είδα το λινκ στο 1. Αποκλείεται να τα λέει σοβαρά ο άνθρωπος, μάλλον έκαναν λάθος κι ανέβασαν άρθρο της πρωταπριλιάς…

  6. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Ρε τι γράφει ο σκατάς δεν ντρέπεται;

  7. Νέο Kid Στο Block said

    5. To ίδιο Γρηγόρη νόμισε και κάποιος φαφλατάς σχολιαστής στο skakistiko.com όπου βρήκα και το λίκνο,αλλα φευ!
    ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ τα έλεγε ο «κύριος»! Κι εδώ που τα λέμε ρε παιδιά, τον ρακοσυλλέκτη-φοροφυγά ,εχθρό της ανακύκλωσης, τον έχεις ζωντανό μπροστά σου,όχι; Πού να ψάχνεις τώρα για φοροδιαφεύγοντες μεγαλοκαρχαρίες;

  8. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Βέβαια το παπάρι δεν εκλέχτηκε, αλλά βρέθηκαν 6764 μαλάκες που θα νόμισαν ότι είναι ξάδερφος του Πέτρου Κωστόπουλου κι είπαν να τον στηρίξουν.

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    Φοβερό εύρημα το 1!

    4: Δεν το διατύπωσα καλά: εννοώ ότι ο γιος της μαμαΕλλάς δεν έχει ακόμα ονοματιστεί, δεν έχει πάρει όνομα (το όνομα Πειναλέων).

  10. Μαρία said

    1. Απίστευτο! Αλλά τον στολίζουν καλά στα σχόλια.

  11. Διαμάντι ο τύπος, πρέπει να τον πάρει ο Τζίμερος επειγόντως.

  12. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Ρε παιδί μου, έχω δει κι έχω διαβάσει απίστευτα σκληρά κι άσχημα πράγματα στο ιντερνέτ, το στράβωμα που έχω φάει τώρα δεν το έχω ξαναπάθει. Ο τύπος θέλει να το περάσεις από μηχάνημα ανακύκλωσης, μπας και βγει τίποτα χρήσιμο από το σκουπίδι που είναι.

  13. atheofobos said

    «Το βιοτικόν μας επίπεδον είναι ανώτερον της Νορβηγίας και άλλων χωρών»,

    Όσο και αν μας φαίνεται σήμερα περίεργο πιθανώς τα γραφόμενα στον τύπο της εποχής να αντανακλούν την πραγματικότητα .
    Η Νορβηγία ήταν από τις φτωχότερες χώρες της Ευρώπης και η καταπλήσσουσα άνοδος στην οικονομία της έγινε όταν την 10ετία του 1960 βρέθηκαν τα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
    Αντίστοιχα στην Ελλάδα μεταξύ του 1950 και του 1973 ο μέσος όρος οικονομικής ανάπτυξης της χώρας κυμαινόταν γύρω στο 7%, όντας ο δεύτερος στον κόσμο, μετά από αυτόν της Ιαπωνίας. Οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης παρατηρήθηκαν τη δεκαετία του ’50, πολλές φορές ξεπερνώντας το 10%.
    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%B8%CE%B1%CF%8D%CE%BC%CE%B1

  14. Μαρία said

    11 Κι εγώ αυτό το τεφαρίκι σκέφτηκα. Κάθε ρακοσυλλέκτης μετά τη σύλληψή του να στέλνεται στα στρατόπεδα εργασίας, βλ. πρόταση 4.
    http://www.dimiourgiaxana.gr/index.php/metanasteftiko

  15. Μαρία, εγώ σήμερα ήμουν πιο ελλειπτικός. Συνήθως το παίζουμε αντίστροφα.

  16. Αυτά που καταγγέλει ο ()(*&^%%%$$#ας στο λίνκι του #1 τα έλεγε και η δημοτική σύμβουλος και δημοσιογράφος Φωτεινή Πιπιλή. Αλλά εκείνη διαμαρτυρόταν που οι ρακοσυλλέκτες στερούν από το δήμο Αθηναίων ένα σημαντικό ιεσόδημα από την ανακύκλωση, λες και γίνεται καν ανακύκλωση. Αυτός εδώ, ο ακατονόμαστος μιλάει για καννιβαλισμό των σκουπιδιών, αποκαλώντας δηλαδή έμμεσα σκουπίδια και τους ίδιους τους ρακοσυλλέκτες. Ε, ρε κλωτσές και σφαλιάρες που χρειάζονται ώρες-ώρες.

  17. Μπετατζής said

    1 κλπ. Είναι σχετικά παλιό αυτό, πώς και σας είχε ξεφύγει ;; Κάποιοι έγραψαν και δυστοπίες, εμπνευσμένοι από τον κύριο αυτόν. (Νικοκύρη, αν έρθει 2 φορές το σχόλιο, σβήσε το).

    http://sxoliastesxwrissynora.wordpress.com/2012/04/12/h-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B7/

  18. ppan said

    Δεν ΄σοκάρομαι με το 1, κυρίως γιατί το έχω ξαναδεί: τότε, έπαθα πλάκα!
    Αλλά ο Μποστ!!! Ευχαριστώ Νικοκύρη, μ΄έναν Μποστ η μέρα αρχίζει αλλιώς!

  19. Νέο Kid Στο Block said

    Τα ψιλά γράμματα κάτω από το ΠΡΟΠΟ, τί λένε ρε παιδιά; Τα βγάζει κανείς;

  20. ppan said

    «Εις την υπ[ηρεσίαν του…» Εκεί δεν το βγάζω

  21. Immortalité said

    Νομίζω ότι είστε λίγο άδικοι με τον υπ. βουλευτή του 1. Τι είπε ο άνθρωπος; Ότι υπάρχει ένας κλάδος που ανθεί και όμως παραμένει αφορολόγητος άσε που τον εκμεταλλεύονται παράνομοι (άντε και νόμιμοι) μετανάστες. Τι λέει ο Τζήμερος στο λίκνο του 14; Μπορεί να υπάρχουν δουλειές που δεν τις «καταδέχονται» οι Έλληνες, αυτό όμως ίσχυε περισσότερο στα χρόνια της της πλαστής ευημερίας με δανεικά. Όπως προκύπτει από την έρευνα του 1998 του καθηγητή Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Α. Σαρρή, για κάθε 5 μετανάστες, χάνουν την δουλειά τους 2 Έλληνες. Σήμερα, 14 χρόνια μετά, με τις στρατιές ανέργων, πολλοί Έλληνες θα δεχόντουσαν να εργαστούν σε οποιονδήποτε τομέα αρκεί να εξασφάλιζαν στοιχειωδώς τα προς το ζην.

    Δηλαδή να υπάρχει τόση δουλειά και να μας την τρώνε οι ξένοι; Και να χάνει και έσοδα το δημόσιο; Απαράδεκτοι είστε όμως!

    Νίκο, ο Μποστ τρεζ εξαιρετίκ! 😀

  22. @ 1. Νέο Kid. Σε ευχαριστώ και προσωπικά για τον εντοπισμό αυτού του εμέσματος. Είχε καιρό άρθρο να μου προκαλέσει τέτοια αηδία. Το προώθησα σε διάφορους φίλους με την παράκληση να το προωθήσουν και αυτοί.
    Τι λέει το ζώο ρε συνάθρωποι! Η μαζική λεηλασία των κάδων! Ήθελε να φάει τα σκουπίδια ο διεστραμμένος και του τα πήρανε μέσα από το στόμα;

  23. τυφλόμυγα said

    Στην πέμπτη παράγραφο έχετε γράψει τον Χατζιδάκι με ήτα ενώ στην δέκατη παράγραφο το γράψατε με γιώτα. Επίσης, η Μούσχουρη Νάνα δεν λέγεται; (Το όνομα δε μ’ αρέσει όπου και να μπει ο τόνος.)

    Μετά από επίσκεψη στην ΕΡΤ το 2004 μου είχαν κάνει δώρο την κασετίνα με τα τρία σιντί από τα Φεστιβάλ Ελαφρού Τραγουδιού του 1959, 1960 και 1961 κι ακόμα ένα σιντί με δημοτικά τραγούδια. Δυστυχώς δεν βρίσκω στο γκουγκλ τα εξώφυλλα για να τα βάλω εδώ.

    Το τραγούδι που κτγμ έπρεπε να έχει νικήσει στο Φεστιβάλ Τραγουδιού το 2006.

    Ωραιότατο άρθρο. Καλημέρα!

  24. Immortalité said

    @22 Μα αυτό το τραγούδι κέρδισε.

  25. τυφλόμυγα said

    23, Έχεις δίκιο. Νόμιζα ήταν την ίδια χρονιά με την Ευσταθία και είχε κερδίσει εκείνη. 🙂

  26. κ. Σαραντάκο ευχαριστώ από καρδιάς, είναι το αγαπημένο μου έργο του Μποστ. Ιδιαίτερα επίκαιρο το κάνει το απίστευτο «…θέμα το γονιό σας» που σήμερα το λένε σχεδόν όλοι. (Θα το πουν και στις εκλογές;)
    Για το θέμα με τους ρακοσυλλέκτες ο καλός τεχνοκράτης δεν είναι καν πρωτότυπος. Στην Κωνσταντινούπολη ο Δήμος έχει οργανώσει την ανακύκλωση δίνοντας (με το αζημίωτο) άδειες σε μια στρατιά φουκαράδων που κάθε νύχτα ξεχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα υλικά από τους κάδους σκουπιδιών και τα αποθηκεύουν σε νοικιασμένους χώρους.

  27. nikos__alfa said

    Νικοκύρη

    μια τον μήνα αν σπέρνεις Μποστ
    η χαρά μας θ ανεβαίνει
    γιατί δω φυτρώνει μποστ-
    ανάκι που ευφραίνει 🙂

    Νομίζω πως υπολογίζεις 12000 δρχ του 1959 πολύ μετριοπαθώς σε 10000 ευρώ σημερινά. Ο γκούκλης δεν βοήθησε να βρω την αντιστοιχία, αλλά επειδή θυμάμαι πως το 1969 ο παππούς μου τελείωσε σπίτι καλής κατασκευής με 45000 δρχ, φτάνω στο συμπέρασμα πως το ποσό για την εποχή ήταν μια μικρή περιουσία. Έτσι η πρώτη σου σκέψη, πως το «Ατσιδάκης » ήταν υπαινιγμός για τα …κέρδη του Μ. Χατζιδάκη, πρέπει να έχει βάση . 😉

  28. dr7x said

    Μήπως εκείνη την εποχή γίνονταν τίποτε έργα π.χ. για να γίνει Νομισματικό Μουσείο το Ιλίου Μέλαθρον;

  29. Καταπληκτικός ο Μποστ Νίκο, και το άρθρο φυσικά, όπως πάντα! 🙂

    Και εξαιρετικό το εύρημά σου Νιουκίντ, αν και ομολογουμένως τίποτα δεν με εκπλήσσει πια από δαύτους!

    Ας βάλω όμως εγώ κάτι αισιόδοξο. Στην Φρανκφούρτη στις 19 Μαΐου πραγματοποιήθηκε μεγάλη πορεία διαμαρτυρίας, και τα Γερμανικά ΜΑΤ έβγαλαν τα κράνη τους, και άνοιγαν το δρόμο για τους διαδηλωτές!
    Ελπίζω κάποια στιγμή και οι δικοί μας να συνειδητοποιήσουν ότι ο κόσμος που διαμαρτύρεται δεν είναι κατσαρίδες που χρειάζονται ψέκασμα.

  30. Alexis said

    #26, Ακριβής αντιστοίχηση ευρώ με δραχμές του 59 δεν μπορεί να γίνει γιατί οι τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών δεν έχουν μεταβληθεί ισόρροπα από τότε. Δές λίγο και εδώ.
    Είναι εντυπωσιακό να δεί κανείς πόσο ακριβά ήταν τότε τα είδη διατροφής σε σχέση με το μεροκάματο. Με ένα μεροκάματο τότε αγόραζες 7-8 κιλά ντομάτες ή 1 κιλό κρέας!
    Πάντως 12000 δραχμές του 1959 ήταν όντως ένα πολύ καλό ποσό, εγώ χοντρικά θα έλεγα γύρω στα 15-20 χιλ. Ευρώ.

  31. NM said

    Σχετικά με το θέμα που τέθηκε στο 1ο σχόλιο και τα όσα σχετικά ακολούθησαν:
    Ο δήμαρχος της «φτωχομάνας» και ευαίσθητης στα καροτσάκια (ιδίως αν είναι τρίκυκλα) πόλης, εφαρμόζει τις προτάσεις του παραλίγο βουλευτή.
    Δειτε την ψαριά από τις γκουκλοειδήσεις.

    http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=141212&catid=34
    http://voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=92574
    http://www.econews.gr/2012/05/22/anakuklwsi-klopes-ble-kadoi/
    http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=4&artid=139197

  32. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλιά σας!

    22: Φταίει όμως και ο Χατζιδάκις που το γράφει ιδιότροπα. Για τη Μούσχουρη, δεν ξέρω, θα το κοιτάξω.

  33. sarant said

    To 17 του Μπετατζή το είχε τσακώσει η σπαμοπαγίδα και ως εκ τούτου η αρίθμηση από 17 και μετά έχει χαλάσει.

  34. Το Ατσηδάκης σαφώς αναφέρεται στον Χατζηδάκη όπως και ο Πλέσσας κρύβεται στα χρώματα τα «μπλέσας».
    Στα τότε δελτία προπό ήταν τυπωμένο το σλόγκαν «στην υπηρεσίαν του ελληνικού αθλητισμού»
    Το «αψιλίας μέλαθρον» μου φέρνει στο μυαλό το ξενοδοχείον Αμαλία επί της ομωνύμου λεωφόρου χωρίς να είμαι σίγουρος πως ο τίτλος του ήταν κάποτε «Αμαλίας Μέλαθρον»
    Εξαιρετικό σκίτσο και άρθρο

  35. christos said

    1…έχω πάθει και εγώ ένα σοκ με το θέμα, ντροπή. Είναι δυνατόν το 20% που ψήφισε το κόμμα αυτού του ανεκδιήγητου να ανέχεται τέτοιες απόψεις;

    Πολύ εύστοχο το σχόλιο σχετικά με το χρηματικό έπαθλο του διαγωνισμού και τον Πειναλέοντα. Απο τότε είχε χαθεί το μέτρο.

  36. π2 said

    Θα σοκάρω πολλούς υποθέτω, αλλά στο θέμα με τις δηλώσεις του πολιτευτή της ΝΔ έχω την εντύπωση πως μπλέκετε τρία διαφορετικά πράγματα:

    α) Το πρώτο θέμα είναι ο υπόρρητος ρατσισμός (κανιβαλισμός, μα είναι εικόνα αυτή): στο θέμα αυτό συμφωνώ και επαυξάνω για τον αποτροπιασμό όλων μας.
    β) Το δεύτερο θέμα είναι πως ο πολιτευτής τη λέει σε ρακοσυλλέκτες: εδώ υπάρχει παρεξήγηση. Δεν είναι το ίδιο πράγμα ο απελπισμένος ρακοσυλλέκτης που ψάχνει για τρόφιμα στα σκουπίδια και ο συλλέκτης ανακυκλώσιμων υλικών. Με τον δεύτερο ασχολείται, ο οποίος είναι κομμάτι μιας οικονομικής αλυσίδας, όχι με την απελπισία του πρώτου.
    γ) Το τρίτο και ουσιαστικό θέμα είναι η ανακύκλωση. Συγγνώμη, αλλά είναι απολύτως πρακτικό το θέμα, δεν έχει να κάνει ούτε με ρακοσυλλέκτες ούτε με μετανάστες. Υπάρχουν εταιρίες που διαχειρίζονται ανακυκλωμένα υλικά και υπάρχουν και δήμοι με συμβάσεις με τις εταιρίες αυτές. Αν δεν υπάρχουν ανακυκλώσιμα υλικά στα σημεία απ’ όπου τα μαζεύει ο δήμος, δεν έχει νόημα η σύμβαση του δήμου με την εταιρία ανακύκλωσης (υποθέτω πως η αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών από τους δήμους χρηματοδοτείται από τη σύμβαση αυτή). Έτσι σπάει η επίσημη και οργανωμένη αλυσίδα της ανακύκλωσης (την οποία, θυμίζω, αναγκαστήκαμε να στήσουμε μετά από πολλά και μεγάλα ευρωπαϊκά πρόστιμα) προς όφελος της ανεπίσημης, δηλαδή προς όφελος των μεσαζόντων που εκμεταλλεύονται τους μετανάστες και αγοράζουν τα υλικά αυτά αντί ευτελούς αντιτίμου για να τα διαθέσουν στα εργοστάσια ανακύκλωσης με (ιδιωτικό και όχι δημόσιο) κέρδος. Οι μετανάστες, η τοπική οικονομία και το περιβάλλον είναι, και οι τρεις, θύματα της διαδικασίας αυτής. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τραγικό να επισημάνει κανείς το πρόβλημα, ένα πρόβλημα, ξαναλέω, απολύτως πρακτικό. Το ότι το κάνει με λάθος, κρυπτορατσιστικό τρόπο ο πολιτευτής είναι διαφορετικό ζήτημα.

    Αν κατάλαβα κάτι λάθος, εξηγήστε μου (θα ξαναμπώ μετά από ώρες).

  37. Γιαννης Κ said

    ‘Ασχετο με τα παραπάνω, αλλά ο κόκκινος Ντάνυ έδωσε συνέντευξη σήμερα και εξέφρασε την άποψή του για το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.
    Έχει και το βίντεο το άρθρο στο τέλος.

    http://www.inews.gr/225/Daniel-Cohn-Bendit-einai-trelo-kai-ilithio-to-programma-tis-aristeras-stin-ellada-vinteo.htm

    γιάννης

  38. @ 23 «Δυστυχώς δεν βρίσκω στο γκουγκλ τα εξώφυλλα για να τα βάλω εδώ»

    εμπροσθόφυλλο
    οπισθόφυλλο

  39. sarant said

    34: Μπράβο, δεν το είχα σκεφτεί! Πλέσσας – Τα μπλε σας

    38: Καλοπροαίρετος και άξιος του ονόματός του!

  40. ΣοφίαΟικ said

    Σχετικά με το τι θα ήταν σήεμρα 12000 δρχ, υπαρχουν σοβαροί και έγκυροι τρόποι υπολογισμού για όλα τα νομίσματα, λέτε να μην υπαρχουν; Στο ιντερνέτιο βρίσκει κανείς έτοιμους υπολογιστες για το δολλάριο κυρίως. Με καίτ πρόχειρους δικούς μoυ υπολογισμούς που πιθανόν να είναι τελείως τελείως λάθος μου φαίνεται καλούτσικη η αντιστοιχία του Νικοκύρη, αν και φουσκωμένη.

  41. Ακούσατε ότι έκλεισε σήμερα ο Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, ο ΟΕΔΒ; Και ποιός θα βγάζει τα σχολικά βιβλία τώρα; Τα φωτοτυπάδικα της φράου Άννας Φον Διαμαντοπούλου;

  42. ΣοφίαΟικ said

    36 Πέστα ρε Π2, δεν ειπα τίποτα ως τώρα γιατί δεν έχω διαθεση να μου τα σούρει ο καθε χαζοχαρούμενος που θα νομίσει ότι το προβλημα μου είναι η λαθρομεταναστευση.
    Έχουμε μπλέξει χίλια δυο πράγματα. Το προβλημα της λαθράιας διαχέιρισης ανακυκλώσιμου υλικού (ειδικά μετάλλων) αφορά και την εφορία και την αστυνομία και τους δήμους ακόμα και τους οικολόγους, γιατί όποιοι νομίζουν ότι αυτά που ψαρεύουν στα σκουπίδια μετά ανακυκλώνονται ευπρεπώς και με όλους τους κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος είναι μακριά νυχτωμένος.

  43. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Πείτε τα ρε Σοφία και Π2! Το θέμα είναι να μην υπάρχουν διαφυγόντα κέρδη, να γίνεται ευπρεπής ( ; ) ανακύκλωση και με κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος και να μη μπορεί ο καθένας υπεργολάβος που ψάχνει στα σκουπίδια για ανακυκλώσιμα να το κάνει αφορολόγητα. Όσο για τα κτήνη που τρώνε κιόλας απ’τα σκουπίδια, αυτοί είναι οι χειρότεροι που παρεμποδίζουν την κομποστοποίηση. Μαζί σας κι εγώ!

  44. Αναγνώστης ο αθηναίος said

    Αν κάτι αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις ρατσιστικές προσεγγίσεις, νομίζω ότι είναι η ορθολογική αντιμετώπιση.
    Γνωρίζετε (πιθανόν καλύτερα ..εμού) ότι βασικό χαρακτηριστικό της είναι η δυνατότητα διάκρισης.
    Από αυτήν την άποψη αυτό που λένε 36 και 42 έχει σημασία.
    Άλλωστε, δεν λέμε ότι ήταν λάθος η υποτίμηση του «προβλήματος του Αγίου Παντελεήμονα» και ότι έπαιξε (σημαντικό) ρόλο στην αποδοχή ακραίων συντηρητικά απόψεων με τα γνωστά επακόλουθα;;
    Με μια κουβέντα στο κενό που παρουσιασθηκε λόγω της υποτίμησης του θέματος, αν και το εθελοτυφλία ή στρουθοκαμηλισμός περιγράφει καλύτερα το σύμπτωμα, δεν λέμε ότι βρήκαν έδαφος να ανθίσουν τα γνωστά ..άνθη;;

    Νομίζω ότι και εδώ η προεσέγγιση του ΄..αστέρα πολιτευτού είναι απλώς ένδειξη ότι πατάει σε κενό και στο κενό βρίσκει την ευκαιρία να προωθηθεί και η πραμάτεια του υπόρρητου ρατσισμού όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
    Αν δεν έπαιζε ..εν ου παικτοίς μπορεί η πραμάτεια να μην είχε τύχη.

    Όπως και νάχει δεν είμαι αισιόδοξος, νομίζω ότι βλέπουμε ένα απλό σύμπτωμα, το οποίο είναι αποτέλεσμα μιας γενικής αμηχανίας και έλλειψης τόλμης από τις (ας πούμε) προοδευτικές δυνάμεις.
    Δυστυχώς δείχνει ότι διάγουν τη φάση του έρωτα με τα συνθήματα και έως ένα σημαίο είναι λογικό, αφού φαίνεται φως (μέχρι και για διακυβέρνηση), απλώς ότι αφήνεις ή μεταθέτεις για μετά (που θα ισχυροποιηθείς)κάποια στιγμή διεκδικεί το χώρο που του αναλογούσε πάντα.

  45. π2 said

    43: Φαντάστηκα τι θ’ ακολουθήσει (αν και να μου επιτρέψεις να πω ότι τα «κτήνη που τρώνε κιόλας από τα σκουπίδια» ήταν πολύ φτηνό κόλπο), αλλά πάμε στο διά ταύτα: ποιος κερδίζει από όλο αυτό; Ο μετανάστης που λιώνει όλη μέρα στα σκουπίδια ή ο (πραγματικός κι όχι ο strawman σαν τον δικό σου) υπεργολάβος που εκμεταλλεύεται τον μετανάστη; Να επικροτήσουμε την εκμετάλλευση στο όνομα ενός δήθεν ανθρωπισμού που εξασφαλίζει ένα κομμάτι ψωμί στον μετανάστη; Να επικροτήσουμε τότε και τις φάμπρικες «ανακύκλωσης» υπολογιστών στον τρίτο κόσμο όπου χιλιάδες άνθρωποι ξεχωρίζουν με γυμνά χέρια τοξικά υλικά στο όνομα της καταπολέμησης της ανεργίας. Να επικροτήσουμε και τις εταιρίες καθαρισμού με τους ανασφάλιστους υπαλλήλους που δουλεύουν δωδεκάωρα.

  46. τυφλόμυγα said

    #38, Που τα βρήκες βρε θηρίο; Μπράβο! 😆

    Συμπληρώνω το #39β: καλοπροαίρετος, άξιος και μάλλον ερωτοχτυπημένος. 🙄

    Και παρεπιφτού (μια που το ανέφερε ο Π2 δλδ και είχα πριν λίγες μέρες την κουβέντα με φίλη) πως μεταφράζεται το strawman στα ελληνικά; Είναι σωστή η απόδοση αχυράνθρωπος;

  47. sarant said

    46: Αχυράνθρωπος είναι αυτός που μπαίνει μπροστά σαν βιτρίνα άλλων. Σκιάχτρο στην προκείμενη περίπτωση.

  48. Γιαννης Κ said

    47. Η καρικατούρα νομίζω αποδίδει καλύτερα το strawman. Η έμφαση είναι στην απόσταση που έχει η περιγραφή που κάνεις από την πραγματικότητα.

    γιάννης

  49. Γιαννης Κ said

    46-48. Και το αχυράνθρωπος μια χαρά μου φαίνεται σαν απόδοση του strawman, αλλά το σκιάχτρο όχι. Τον αχυράνθρωπο/strawman τον φυσάς και διαλύεται.

    γιάννης

  50. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #45
    Σιγά τι ακολούθησε. Μόνο ένας (δηλ. μουά) έκανε τον κόπο να ασχοληθεί…
    Σόρι για το φτηνό κόλπο, δεν είχα περισσότερο χρόνο να αφιερώσω να σκεφτώ κανα πιο πιασάρικο, αλλά πάμε στο διά ταύτα: εγώ δεν μίλησα για μετανάστη, μίλησα για τον καθένα που ψάχνει τα σκουπίδια να βρει κάτι να ξαναχρησιμοποιήσει, κάτι να πουλήσει (έστω και σε κάποιον εκμεταλλευτή) και ίσως και κάτι να φάει. Από τη στιγμή που όλα σε αυτή τη σκατοχώρα είναι έτσι όπως είναι, ο άνθρωπος που καταλήγει στα σκουπίδια ούτε που νοιάζεται αν κάποιος άλλος κερδίζει απ’αυτόν, ούτε που νοιάζεται αν γίνεται σωστά η ανακύκλωση (αν είναι δυναμόν!). Μακάρι να άλλαζε κάτι, να είχαν κι αυτοί οι άνθρωποι (κι εμείς που θα φτάσουμε σύντομα στο ίδιο σημείο) κάτι να περιμένουν, αλλά αμφιβάλλω.
    Άρα, για μένα, αυτά δεν γίνονται «στο όνομα δήθεν ανθρωπισμού» γίνονται ακριβώς γιατί δεν υπάρχει πια (κι από καιρό) ανθρωπισμός, ούτε καν ο δήθεν.
    Στα άλλα («Να επικροτήσουμε τότε και τις φάμπρικες «ανακύκλωσης» υπολογιστών στον τρίτο κόσμο όπου χιλιάδες άνθρωποι ξεχωρίζουν με γυμνά χέρια τοξικά υλικά στο όνομα της καταπολέμησης της ανεργίας. Να επικροτήσουμε και τις εταιρίες καθαρισμού με τους ανασφάλιστους υπαλλήλους που δουλεύουν δωδεκάωρα») συμφωνούμε, να μην τα επικροτήσουμε. Ε και; Αύριο το πρωί θα κλείσουν οι φάμπρικες και ασφαλιστούν οι εργαζόμενοι;

  51. π2 said

    50: Τώρα κάπως αρχίζουμε να συνεννοούμαστε. Για να συνεχίσουμε, θα πω για τρίτη φορά ν’ αφήσουμε απ’ έξω τους ανθρώπους που ψάχνουν στα σκουπίδια κάτι να φάνε, ένα τριμμένο ρούχο να βάλουν, ένα χρησιμοποιημένο μικροέπιπλο να μαστορέψουν. Είναι τελείως διαφορετικό ζήτημα. Εκεί μιλάμε για σκέτη, γνήσια απελπισία. Είναι οι νεοάστεγοι, οι νεόπτωχοι, οι άνθρωποι που έβγαιναν ντροπαλά να ψάξουν τα σκουπίδια τη νύχτα και τώρα ψάχνουν μέρα μεσημέρι σε πολυσύχναστους δρόμους για μισή πεταμένη τυρόπιτα. Οι άνθρωποι αυτοί είναι απολύτως αυτόνομοι μες στην απόλυτη δυστυχία τους, όχι κομμάτι ενός κυκλώματος. Για τέταρτη φορά, δεν μιλάμε γι’ αυτούς.

    Μιλάμε για τα οργανωμένα κυκλώματα ανακύκλωσης. Δεν ξέρω πού μένεις και τι εικόνα έχεις, αλλά σε διαβεβαιώ πως πρόκειται για κανονικά συνεργεία. Έχουν σχεδόν εκτοπίσει πλέον από την πιάτσα τους τσιγγάνους που παραδοσιακά μάζευαν επιλεγμένα πράγματα από τους κάδους ή αφημένα δίπλα στους κάδους. Δουλεύουν σε συγκεκριμένες ομάδες, με όλο και πιο σύγχρονα μέσα (τα παλιά καρότσια των σουπερμάρκετ έχουν αντικατασταθεί από θεόρατα ειδικά καρότσια που βολεύουν περισσότερο στο στοίβαγμα χαρτονιών), και με συγκεκριμένα δρομολόγια. Σε καμιά περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην εικόνα που περιγράφεις, του απελπισμένου που ψάχνει πρώτα κάτι στα σκουπίδια και στη συνέχεια κοιτάζει να βρει πώς θα το διαθέσει. Πρόκειται για οργανωμένη επιχείρηση. Αυτού του τύπου η οργάνωση απαιτεί επίβλεψη από τον υπεργολάβο που λέγαμε. Ο υπεργολάβος αυτός εκμεταλλεύεται οργανωμένα μετανάστες, διαλύει μια οργανωμένη οικονομική και περιβαλλοντική διαδικασία και κλέβει το δημόσιο, αποκομίζοντας κέρδος. Θεωρώ παράλογο να αποτελεί βδέλυγμα η καταδίκη του κυκλώματος στο όνομα της συμπόνιας για τα θύματα του κυκλώματος. Ο υπεργολάβος αυτός δεν διαφέρει από τον τύπο που έχει οργανωμένες ομάδες παιδιών που ζητιανεύουν. Προφανώς και αξίζουν τη συμπόνια και τη μέριμνά μας τα παιδιά, ο εκμεταλλευτής τους όμως καμιά και πρέπει να υποστεί τις συνέπειες.

    Αυτό που θα έχεις απόλυτο δίκιο να μου προσάψεις είναι πως δεν προβλέπω κάτι ακριβώς για τα θύματα. Δεκτό, θα σου πω. Είναι κομμάτι του ευρύτερου προβλήματος του μεταναστευτικού. Όποιος έχει έτοιμες εύκολες λύσεις που να συνδυάζουν ανθρωπισμό και ρεαλισμό να σηκώσει το χέρι.

  52. christos said

    Π2 Δηλαδή εσύ δεν είδες οτι σε όλο το άρθρο υπάρχει μόνο μια φράση («…αλλά το ψάρι βρομάει απ’ το κεφάλι…») για την ουσία του προβλήματος; Ολόκληρη περιγραφή για τον ρακοσυλλέκτη αλλά σχεδόν τουμπεκί για αυτά που εσύ Π2 περιγράφεις ως ουσία του συγκεκριμένου προβλήματος. Αυτό νομίζω ενοχλεί το δημόσιο αίσθημα και δείχνει πώς οι πολιτικοί αντιμετωπίζουν τα κοινωνικά και οικονομικά ζητήματα της χώρας αυτής.

  53. cronopiusa said

    Δέξου γης το βάρος μας.

  54. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Δεν θα αρνηθώ ότι συμβαίνει αυτό που περιγράφεις στη δεύτερη παράγραφο.
    Όμως, επειδή η ανακύκλωση στην Ελλάδα τείνει στο μηδέν, θεωρώ ότι οι αριθμοί των ανθρώπων που «εργάζονται» στα παρακυκλώματα των ανακυκλώσιμων είναι μικροί και συνακόλουθα η βλάβη στο κέρδος του δημοσίου μηδαμινή. Και, δυστυχώς, αυτοί για τους οποίους δεν μιλάμε (για τέταρτη φορά) βλέπουν τους άλλους, που πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης, και τους ζηλεύουν.
    Δεν θέλω να σου προσάψω τίποτα και ούτε ταχω μαζί σου. Με τον εαυτό μου ταχω, που δεν μπορώ να κάνω κάτι…

  55. ΣοφίαΟικ said

    Εγώ παντως έχω μαζέψει πραγματα απο τα σκουπίδια: μια καρέκλα καρυδιά, κερκυραϊκή, ένα σκαμπώ ασσορτί και δυο επάργυρα βάζα. Αυτά στην Αθήνα. Η καρέκλα πήγε στον επιλοποιό και στον ταπετσέρη και έγινε κουκλί και δεν ξέρω γιατί την πεταξε όποιος την πεταξε (και γιατί δεν πεταξε και τις άλλες πέντε). Και κανονικά αυτός που τα πεταξε αυτά θα έπρεπε είτε να εχει συνεννοηθεί με το δήμο να τα μαζέψει ο δήμος είτε να τα εχει δώσει σε κανενα παλιατζίδικο. Αυτό όμως δεν έχει σχεση με τα άλλα που λετε.
    Ανθρώπους να ψάχνουν στα σκουπίδια για φαγητό δεν εχω δει στην Ελλάδα κι ας λένε όλοι ότι γίνεται «τώρα με την κρίση». Προφανώς δεν κυκλοφορώ εκεί που κυκλοφορούν όσοι λένε ότι έχουν δει. Έχω μαζέψει πεταμένα λαχανικά απο τη λαική (στην Αθήνα επίσης) και δεν το θεωρώ ντροπή, ντροπή έιναι που στο τέλος της λαικής ό,τι δεν έχει πουληθεί, εμπόρευμα σε αριστη κατάσταση, πάει στα σκουπίδια.
    Όμως δε μιλάμε για τέτοιες περιπτωσεις, και τελικά δε βλεπω γιατί να χρειαστέι να μιλήσουμε καν, αφού η μόνη αντίδραση θα είναι ειρωνείες. Το ζήτημα ειναι πιο πολύπλοκο απ’οσο φαίνεται, ορισμένοι επιλεγουν να μην το καταλαβαίνουν, δεν πειράζει, ας μην κουραζόμαστε.

  56. #55
    Θεωρώ μεγαλύτερη ντροπή το υπερκέρδος των «παραγωγών» από τους κακοπληρωμένους μετανάστες πωλητές, το κλέψιμο στο ζύγι και την μη έκδοση αποδείξεων. Το μεγάλο περιθώριο κέρδους τους οδηγεί στην αλαζονεία του να πετάνε το απούλητο εμπόρευμα προκειμένου να αποφύγουν το χάσιμο χρόνου με την επαναφόρτωσή του.

  57. Earion said

    Αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι ορισμένοι είναι πως με τη νοοτροπία αυτή θα ξημερωθούμε καμιά μέρα και το κύκλωμα των σκουπιδιών θα το ελέγχει η τοπική μαφία. Όπως Αμερική ή όπως Νάπολη.

    Άσχετο: Τι στο καλό, εκεί στην Οδό Πανός ξέχασαν τη γραμματική; Ακούς εκεί «Ναπολέωντα Λαπαθιώτη»!

  58. bernardina said

    >Με τον εαυτό μου ταχω, που δεν μπορώ να κάνω κάτι…

    Προσυπογράφω, Γρηγόρη, αλλά το να τα τσουβαλιάζεις με τέτοιο τρόπο είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις. Η μέρα που περιγράφει ο Εαρίωνας δεν είναι καθόλου μακριά. Ίσως μάλιστα έχει φτάσει εδώ και καιρό και κάνει τα πρώτα της δειλά ( ; ) βήματα.
    Μαζί με τον καλοντυμένο κύριο που σταματάει μεθοδικά το αυτοκίνητό του μπροστά στους κάδους της ανακύκλωσης χαρτιού της περιοχής που μένω, στέλνει τον νεαρό Αφρικανό που κάθεται στη θέση του συνοδηγού να πάρει ό,τι υπάρχει μέσα και να το φορτώσει στο πορτμπαγκάζ του (κατακαίνουργου) αυτοκινήτου του και κατόπιν φεύγει σαν κύριος. Πίστεψέ με, αυτός σίγουρα δεν πεινάει…
    Αν κάποια στιγμή δώσω τον αριθμό της πινακίδας του στην αστυνομία τι θα είμαι, κατά την άποψή σου; Χαφιές; Αφελής; Αντιδραστική; Λακές του συστήματος; Κάτι άλλο;
    Κανείς απ’ όσους σχολιάζουν εδώ μέσα δε νομίζω πως είναι τόσο ανάλγητοι ώστε να θεωρούν κλέφτη τον δυστυχισμένο που σκαλίζει τους κάδους για να επιβιώσει. Όμως όλοι όσοι σκαλίζουν τους κάδους δεν είναι δυστυχισμένοι που αγωνίζονται να επιβιώσουν -αυτό προσπαθούσε να σου πει ο Π2. και οι άλλοι.

  59. sarant said

    57β: Δίκιο έχεις, το πρόσεξα κι εγώ. Και εκτός αυτού, τα δυο διηγήματα (του ΝαπολέΩντα) που παρουσιάζει δεν είναι άγνωστα μετά το 1932, αφού είχαν ξαναδημοσιευτεί το 1970 στα Νέα Σύνορα.

  60. Χαραλαμποβόλος said

    καλημέρα σε όλη την παρέα.
    θαυμάσιο το σκίτσο του αγαπημένου Μποστ, τα τραγουδάκια τραγουδιούνται μια χαρά…
    όμως για το θέμα που μπήκε ευθύς με το @1 περί ανακύκλωσης, και η δική μου γνώμη είναι ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
    σύμφωνα με την δική μου εμπειρία, στην δική μου επαρχιακή πόλη, το πρόβλημα δεν είναι οι κάδοι, οι ρακοσυλλέκτες και τα σχετικά.
    είναι οι οργανωμένες ομάδες που αφαιρούν (κλέβουν…) μαντεμένιες σκάρες υπονόμων, μπάρες ασφαλείας οδών, σιδερένια κολονάκια-καγκελάκια από δρόμους, καλώδια από εγκαταστάσεις φωτεινών σηματοδοτών και οδικού φωτισμού κλπ. κλπ., είναι οι ίδιες ομάδες που καίνε ανεξέλεγκτα ελαστικά αυτοκινήτων για να πάρουν τα σύρματα που περιέχουν και να τα πουλήσουν και βρωμάει όλη η πόλη ώρες-ώρες.
    αυτές οι ενέργειες πράγματι κάνουν ζημιά μεγάλη.
    και επειδή, όπως ίσως ξέρετε, οι τιμές των μετάλλων έχουν, (όπως όλα μάλλον…) τρελαθεί τον τελευταίο καιρό, μέσα από αυτή την «διαδικασία» διακινούνται τρελά λεφτά, τα ελάχιστα εκ των οποίων πηγαίνουν στα κλεφτρόνια, αλλοδαπά και ημεδαπά.
    το κύκλωμα (γιατί περί οργανωμένου κυκλώματος πρόκειται) είναι τόσο πολυπλόκαμο που αν και έχουν εδώ και καιρό αρχίσει έλεγχοι σε μάντρες και νταλίκες μεταφοράς, άκρη δεν βρίσκεται και τα φαινόμενα συνεχίζονται αμείωτα.
    είναι πολλά τα λεφτά…

  61. Κυρα-Δασκάλα said

    Εξαιρετικός και refreshing (αλήθεια, αυτό πως θα το πούμε στα ελληνικά; Είμαι της Αγγλικής, βλέπετε.) και σήμερα!
    Είναι απόλαυση να διαβάζω τόσο εσάς όσο και τα σχόλια από κάτω και νομίζω είχατε δίκιο που είπατε ότι ένα μέρος του η-βραβείου οφείλεται και στους σχολιαστές σας.
    Όσον αφορά στα παραπάνω σχόλια, κι εγώ είχα από καιρό υπόψη το άρθρο του υποψήφιου «βολευτή», αλλά επειδή μένω στην επαρχία δεν είχα αντιληφθεί την άποψη περί «κυκλώματος» που εκμεταλλεύεται τους ρακοσυλλέκτες. Είναι σίγουρα ενδιαφέρον, αν και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν δικαιώνει τον «βολευτή».

    Στην Καλαμάτα πριν λίγες μέρες, γυρνώντας από το σουπερμάρκετ, είδα έξω από το σπίτι μου ένα νεαρό αλλοδαπό να ψάχνει στον κάδο ανακύκλωσης. Είχε ένα παλιό ποδήλατο και δεν είχε άλλα πράγματα πάνω. Είμαι σχεδόν βέβαιη ότι απλά κοίταζε για κάποιο ρούχο ή κάτι άλλο που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ο ίδιος.Αρχίζω να ξεφορτώνω τα ψώνια μου (όχι, χωρίς ένα αίσθημα ντροπής) και αίφνης, ακούω φωνές. Ένας γείτονας είχε βγει στο μπαλκόνι και ωρυόταν!! «ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΕΙ, ΡΕ! ΦΥΓΕ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΑΥΤΑ! ΑΣΤΑ ΚΑΤΩ!» Ο άνθρωπος (;) κόντευε να πάθει αποπληξία! Βγήκε η γυναίκα του και προσπαθούσε να τον ηρεμήσει. Ο αλλοδαπός τρομαγμένος καβάλησε το ποδήλατό του και όπου φύγει φύγει.

    Αυτά τα ωραία και, περιττό να πω, το όλο θέμα μου προκάλεσε οργή και θλίψη.

  62. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #60
    Σχετικά με αυτούς που κλέβουν μέταλλα κλπ συμφωνώ κι εγώ, αλλά δεν είναι το ίδιο με αυτούς που «κλέβουν» σκουπίδια.
    Κατά τα άλλα (#57-58), να δεχτώ ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί σε μια χώρα όπου η ανακύκλωση είναι σε προχωρημένο στάδιο και τα ποσοστά των σκουπιδιών που ανακυκλώνονται είναι υψηλά και, συνακόλουθα, μπορούν να είναι υψηλά και τα κέρδη. Όμως, ειλικρινά, πιστεύει κανείς ότι υπάρχει στην Ελλάδα η κατάλληλη πολιτική και νοοτροπία ανακύκλωσης; Δηλαδή, για πόσα «διαφυγόντα κέρδη» μιλάμε; Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να κρυβόμαστε (κι εγώ μαζί) πίσω από το δάχτυλό μας.
    Και κάτι τελευταίο. Ας πούμε ότι ο λεβέντης πολιτευτής Κωστόπουλος, γιατί απ’αυτόν ξεκινήσαμε, εκλέγεται και με κάποιο αξιοκρατικό τρόπο καταλήγει στην κυβέρνηση, στο υπουργείο περιβάλλοντος ας πούμε, αφού τα ξέρει τα θέματα. Και αποφασίζει να περάσει ένα νόμο για να πατάξει τους εκμεταλλευτές των σκουπιδιών. Υπάρχει κανείς που να αμφιβάλλει ότι οι μόνοι που θα μπουζουριαστούν είναι αυτοί που ψάχνουν τα σκουπίδια από ανάγκη;

  63. Mπετατζής said

    Συμβολή στην προηγούμενη συζήτηση :
    http://monopressgr.wordpress.com/tag/%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CF%8D%CE%BB%CE%B7/
    http://www.myfilm.gr/10859
    Δυστυχώς δεν πρόλαβα να το δω. Ξέρει κανείς αν παίζεται ακόμα πουθενά ;

  64. Hellegennes Alexandrine said

    Όσοι λέτε ότι το θέμα με την κύκλωμα λαθρανακύκλωσης δεν είναι σοβαρό, γιατί έτσι κι αλλιώς ανακυκλώνουμε ελάχιστα, έχετε δει τους σχετικούς πίνακες της Eurostat ή τα στατιστικά τα φαντάζεστε; Η Ελλάδα δεν διεκδικεί και καμμιά πρωτιά στην ανακύκλωση αλλά δεν είναι πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (17% αντί 24%) και παράγει λιγότερο μη ανακυκλωμένο φορτίο από τον αντίστοιχο μέσο όρο της Ευρώπης (380 κιλά/άτομο αντί 382). Το ποσοστό ανακύκλωσης μερικών χωρών, για σύγκριση:

    Γαλλία: 18%
    Ισπανία: 15%
    Ισλανδία: 13%
    Φινλανδία: 20%
    Πορτογαλία: 11%
    Μάλτα: 7%
    Κύπρος: 13%
    Ουγγαρία: 18%
    Δανία: 23%

    Μπορεί ακόμη να έχουμε δρόμο για να φτάσουμε χώρες όπως η Γερμανία (45%), αλλά το θέμα ανακύκλωση μόλις έχει αρχίσει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα τα τελευταία 5 χρόνια, που σημαίνει ότι χωρίς εμπόδια θα περνούσαμε άνετα τον μέσο όρο πριν το 2015. Υπόψιν ότι τα παραπάνω είναι στοιχεία του 2010.

    Παρεμπιπτόντως, το περισσότερο μη ανακυκλωμένο φορτίο παράγει η Κύπρος, με 677 κιλά/άτομο (77% παραπάνω από τον μέσο όρο).

  65. π2 said

    Περί ανακύκλωσης και ρακοσυλλεκτών, επίσημα στοιχεία: http://topontiki.gr/article/36814. Το πιλοτικό πρόγραμμα με το «Πράσινο Σημείο» στο οποίο θα συγκεντρώνονται έναντι αμοιβής καλώδια με χαλκό από τους ρακοσυλλέκτες, μου φαίνεται ενδιαφέρουσα ιδέα, γιατί αφαιρεί από το σύστημα τους μεσάζοντες που θησαυρίζουν από τους ρακοσυλλέκτες. Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχει κάτι αντίστοιχο και στη Γερμανία, για μικροσυσκευές.

  66. Sarastro said

    Το καπέλο του Πειναλέοντα είναι ακόμα ίσιο, δεν το έχει κόψει να μοιάζει κορώνα. «Τα χρώματα τα μπλε σας» τις τελευταίες λέξεις τις έχει κολλητά να μοιάζουν με το Πλέσσας (β’ βραβείο). Όλα παίζουν το ρόλο τους στον Μποστ, ακόμα και οι αποστάσεις των λέξεων. Ποιος δεν θυμάται το Μιγκλές (μην κλαις) δεν θυμαμαι ποιας γελοιογραφίας. Παραπέμπει στο Ναργκίς?

  67. sarant said

    66: Το έκοψε λίγες βδομάδες αργότερα, για να πάει (δήθεν) σε έναν πριγκιπικό γάμο!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: