Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Έλληνες δημαγωγοί, γερμανικό μπούμερανγκ

Posted by sarant στο 15 Ιουνίου, 2012


Στην αρχή νόμισα ότι ήταν φωτομοντάζ, ή φωτοσοπιά όπως το λέμε στις μέρες μας, αλλά όχι, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο είναι αληθινό. Η γερμανική έκδοση της γνωστής εφημερίδας Φαϊνάνσιαλ Τάιμς, σε μια κίνηση που και η ίδια αναγνωρίζει ότι είναι εξαιρετικά ασυνήθιστη, απεύθυνε σύσταση προς τους Έλληνες ψηφοφόρους, καλώντας τους να ψηφίσουν τη Νέα Δημοκρατία του κ. Σαμαρά!

Αριστερά βλέπετε την εικόνα του άρθρου στον ιστότοπο της εφημερίδας, με τον δίγλωσσο τίτλο: Αντισταθείτε στο δημαγωγό – Widesteht den Demagogen.

Ακολουθεί το κείμενο, το οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει: Αντισταθείτε στη δημαγωγία του Αλέξη Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ. Μην εμπιστεύεστε τις υποσχέσεις τους, ότι δηλαδή είναι δυνατή η χωρίς συνέπειες καταγγελία όλων των συμφωνιών. Η χώρα σας έχει επιτέλους ανάγκη από ένα κράτος που λειτουργεί. Για την ομαλή διακυβέρνησή της συνιστούμε τη Νέα Δημοκρατία, κάτι που κάνουμε με βαριά καρδιά. Η Νέα Δημοκρατία άσκησε επί δεκαετίες λάθος πολιτική και είναι συνυπεύθυνη για τη σημερινή μιζέρια. Παρ’ όλα αυτά η καλύτερη επιλογή για τη χώρα σας θα ήταν μία κυβέρνηση συνασπισμού με αρχηγό τον Αντώνη Σαμαρά και όχι τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος θέλει να γυρίσει πίσω τον τροχό της ιστορίας και σας βαυκαλίζει με έναν κόσμο που είναι εκτός πραγματικότητας.

Η μετάφραση του κειμένου, όπως ρητά δηλώνεται έχει γίνει από Έλληνα μεταφραστή.

Με μια γρήγορη ματιά, δεν βρίσκω κάποιο ουσιαστικό λάθος στη μετάφραση του κειμένου, υπάρχει όμως μια περίεργη αναντιστοιχία στον τίτλο του άρθρου (ή της έκκλησης ή της σύστασης).

Ο ελληνικός τίτλος λέει: Αντισταθείτε στο δημαγωγό (εγώ θα έβαζα τελικό ν, στον δημαγωγό, αλλά δεν είναι εκεί η διαφωνία μου).

Ο γερμανικός όμως τίτλος λέει: Widersteht den Demagogen, το οποίο σημαίνει: Αντισταθείτε στους δημαγωγούς.

Εξηγούμαι: το ρήμα widerstehen, εντελώς αντίστοιχο του δικού μας αντιστέκομαι (wider = αντί, stehen = στέκομαι), συντάσσεται στα γερμανικά με  δοτική (δείτε εδώ τα παραδείγματα). Το ουσιαστικό der Demagoge στη δοτική πτώση του ενικού κάνει dem Demagogen, όχι den. Το den Demagogen είναι η δοτική πληθυντικού, επομένως η πιστή μετάφραση του γερμανικού τίτλου είναι «Αντισταθείτε στους δημαγωγούς«.

Ή αυτό συμβαίνει ή (πράγμα απίθανο) η γερμανική εφημερίδα έκανε ένα στοιχειώδες λάθος και σύνταξε το ρήμα με αιτιατική, διότι η αιτιατική ενικού είναι den Demagogen επίσης. Αλλά τέτοιο λάθος φαίνεται αδιανόητο, πολύ περισσότερο που στο κυρίως κείμενο υπάρχει ξανά το ρήμα (widersteht der Demagogie) και αυτή τη φορά συντάσσεται με δοτική. Άρα, δεν ξέχασαν οι Γερμανοί τα γερμανικά τους· ο Έλληνας μεταφραστής «βελτίωσε» τον τίτλο.

Προσοχή, δεν λέω ότι υπήρξε διαστρέβλωση· είτε σε ενικό, είτε σε πληθυντικό, είναι σαφές ότι οι Γερμανοί στρέφονται η γερμανική εφημερίδα στρέφεται κατά του Σύριζα και του Αλέξη Τσίπρα. Ωστόσο, δεν βλάφτει να ξέρουμε ποια είναι η σωστή μετάφραση του τίτλου.

Επί της ουσίας τώρα, πρόκειται για μια κίνηση εξαιρετικά ασυνήθιστη, που ακόμα και μέσα εχθρικά προς τον Σύριζα τη χαρακτήρισαν «πρωτοφανή», χαρακτηρίζοντας παράλληλα «προκλητικό» το άρθρο της γερμανικής εφημερίδας. Κάποιοι φοβήθηκαν ή πρόβλεψαν ότι η τόσο απροκάλυπτη επέμβαση στις εκλογές μας υπάρχει κίνδυνος να γυρίσει μπούμερανγκ, δηλαδή να παρακινήσει μια μερίδα του εκλογικού σώματος μακριά από τη ΝΔ, ακριβώς από πείσμα ή από φόβο ότι αν εκλεγεί ύστερα από τέτοιες παρεμβάσεις η Νέα Δημοκρατία, καθώς θα είναι ουσιαστικά υποτελής, δεν θα διαπραγματευτεί παρά μόνο προς το θεαθήναι.

Ενας φίλος στο Φέισμπουκ παρέθεσε μιαν άλλη γερμανική έκκληση, που είχε διατυπωθεί πριν από 70 περιπου χρόνια, και τη βλέπετε εδώ  αριστερά (από το αρχείο του περιοδικού Γιατί).

Πιστεύω ότι δεν είναι σωστό να παραλληλίζονται οι δυο εκκλήσεις.Έχουν μεγάλες διαφορές.

Καταρχάς, και το βασικότερο, η παλιότερη προέρχεται από ένα ναζιστικό καθεστώς και έναν στρατό κατοχής, ενώ η δεύτερη από ένα δημοκρατικό φιλικό καθεστώς, συμμάχους και εταίρους.

Δεύτερον, η παλαιότερη έκκληση είναι γεμάτη κωμικά γλωσσικά λάθη. Η σημερινή είναι άψογη, αν εξαιρέσουμε το περίεργο μεταφραστικό λάθος στον τίτλο.

Τρίτον, πριν από 70 χρόνια δεν είχαν Ιντερνέτ και έτσι έπρεπε να τυπώνουν προκηρύξεις και να τις ρίχνουν από ψηλά με αεροπλάνα.

Αν θέλουμε να βρούμε ιστορικά αντίστοιχα, πρέπει νομίζω να ανατρέξουμε στις συστάσεις της εποχής Πιουριφόι -μόνο που εκείνες δεν μεταφράζονταν στα ελληνικά και δεν δημοσιεύονταν σε εφημερίδες.

83 Σχόλια to “Έλληνες δημαγωγοί, γερμανικό μπούμερανγκ”

  1. π2 said

    (Οι Financial Times Deutchland δεν έχουν πλέον καμιά σχέση με τους Financial Times.)

    Όπως μόλις σχολίαζα αλλού, είναι ενδιαφέρουσα η σύμπτωση του γερμανικού άρθρου με τον αγαπητό μας Στάθη Καλύβα, όπως ενδιαφέρον είναι και το δίλημμα του Χ. Τσούκα στο οποίο παραπέμπει ο Καλύβας («επιλογή μεταξύ ανυπόληπτων ευρωπαϊστών και ιδεοληπτικών λαϊκιστών»), μόνο που η ταύτιση των μεν και των δε δεν είναι υποχρεωτικά αυτή που λέει ο Καλύβας.

  2. Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    Σε αυτές τις περιπτώσεις καλό να παρατίθενται τα κλασσικά ντοκουμέντα: 🙂

  3. Εγώ από την άλλη με το που το διάβασα θυμήθηκα την επίθεση που δέχτηκε πριν δυο μήνες από τους FT ο Σαρκοζύ και πώς τους απάντησε.
    Αλλά ο Π2 λέει ότι οι FTD δεν έχουν σχέση με τους FT οπότε ο συνειρμός μου δε στέκει.
    Νίκο, έχω μια διαφωνία στις διαφορές που υπογραμμίζεις με το παλιό κείμενο. Λες «Καταρχάς, και το βασικότερο, η παλιότερη προέρχεται από ένα ναζιστικό καθεστώς και έναν στρατό κατοχής, ενώ η δεύτερη από ένα δημοκρατικό φιλικό καθεστώς, συμμάχους και εταίρους.» Διαφωνώ, η δεύτερη έκκληση δεν προέρχεται από κάποιο καθεστώς αλλά από ένα ιδιωτικό έντυπο που δεν μπορώ να δεχτώ ότι εκφράζει την επίσημη θέση της κυβέρνησης (την ανεπίσημη ίσως αλλά ποτέ μια επίσημη κυβέρνηση δεν θα υπέπεπτε σε τέτοιο ολίσθημα).

  4. Και όπως σωστά προέβλεψε ο Άγγελος σε σχόλιό του στο προηγούμενο νήμα, ιδού η απάντηση Μιχελάκη: «Υποδείξεις αλλού!»

    Και η Διαμαντοπούλου, χαρακτήρισε τους FTD «παράρτημα της Αυγής»

    Νομίζω πως ζούμε την πιο συναρπαστική προεκλογική περίοδο έβερ!!! 🙂 🙂

  5. π2 said

    3: Οι FT είχαν τις μισές μετοχές των FTD μέχρι το 2008. Μετά, εξαγοράστηκε ο τίτλος και δεν έχει καμιά εκδοτική σχέση με τους FT.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Financial_Times_Deutschland

  6. μήτσκος said

    Οι αντιδράσεις είναι βέβαια υπερβολικές. Τι θα πει «παρέμβαση στα εσωτερικά της χώρας»; Δε θα έχει συνέπειες σε όλους τους Ευρωπαίους το αποτέλεσμα των εκλογών; Γιατί να μη γράψει η όποια εφημερίδα τη γνώμη της; Επειδή είμαστε παρεξηγιάρηδες;
    <> δήλωσε ο Παπαδημούλης. Εγώ πιστεύω ότι το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί σαφή ένδειξη ότι ΔΕΝ μας θεωρούν προτεκτοράτο.

  7. μήτσκος said

    Δε βγήκαν τα εισαγωγικά μου, διορθώνω:
    «Μας θεωρούνε προτεκτοράτο» δήλωσε ο Παπαδημούλης. Εγώ πιστεύω ότι το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί σαφή ένδειξη ότι ΔΕΝ μας θεωρούν προτεκτοράτο.

  8. κύριε Νίκο Σαραντάκο, οι διαφορές των δύο κειμένων είναι σαφέστατες, έχετε απόλυτο δίκιο. Απορώ τι σκέφθηκε ο φίλος σας όταν παρέθετε το παλαιό φέιγ βολάν. Επίσης μια απορία: υπήρχε τότε μασίν τρανσλέισον ;

  9. Μπουκανιέρος said

    «εγώ θα έβαζα τελικό ν, στον δημαγωγό,»

    Όλα καλά αλλά τι θα γίνει με αυτή τη συνιστώσα του «ν» που επιμένει να μας καπελώνει;

  10. ppan said

    Κι εμένα μου φαίνεται λίγο υπερβολική η σύγκριση με το φειγβολάν αν και βέβαια η ιστοράι η σημερινή είναι εξωφρενική.

  11. ip said

    Líder de la izquierda griega destaca a Venezuela y Chávez como ejemplo a seguir

    Nos habla de su admiracion por Chavez y Venezuela, expresandolo como modelo a seguir para dejar atrás el modelo consumista y capitalista que domina actualmente Europa
    http://www.forosperu.net/showthread.php?t=329655
    http://www.luchadeclases.org.ve/europa-leftmenu-178/7221-elecciones-parlamentarias-grecia-mayo-2012

  12. Yannis_H said

    Έχουν ξεφύγει. Σκεφτείτε για μια στιγμή σε ποιον ανήκει η Ελλάδα και διαβάστε αυτό το άρθρο: http://www.skai.gr/news/politics/article/205684/le-point-ki-an-diname-tin-ellada-stin-tourkia-/

  13. Να πέρασε το n για m; Ρωτώ γιατί μού ‘χει συμβεί κι εμένα στο παρελθόν με ουσιαστικά αυτής της κλίσης.

  14. ο δείμος του πολίτη said

    Πολλοί μίλησαν για κείμενο που άμεσα παρεμβαίνει στα ελληνικά δεδομένα, και μάλιστα από μία εφημερίδα που δεν υποστηρίζει την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και την πολιτική ενοποίηση. Θυμίζει τα χαρτάκια που πετούσαν Αμερικανοί και άλλοι στους μαχόμενους πολεμίους στο Β΄ Πόλεμο ή το Ιράκ ή τη Γιουγκοσλαβία…

  15. H FTD είναι «ενδιαφέρουσα» (όχι, σκόπιμα είναι τα εισαγωγικά) περίπτωση (στοιχεία από τη γερμανική βίκη):

    Κατηγορείται ότι «νοθεύει» την κυκλοφορία της, επειδή το 40% διατίθεται δωρεάν σε αεροπορικές πτήσεις.

    Το 2002 προκάλεσε αναστάτωση στο εσωτερικό της Γερμανίας όταν (στο αγγλοσαξονικό στιλ) ανακοίνωσε πριν από τις εθνικές εκλογές την υποστήριξή της στους Χριστιανοδημοκράτες.

    Το 2005 άλλαξε θέση και υποστήριξε τους Φιλελεύθερους Δημοκράτες.

    Στις ευρωεκλογές του 2009 υποστήριξε τους Πράσινους και στις βουλευτικές εκλογές υποστήριξε τους Χριστιανοδημοκράτες, προωθώντας έναν «μαυροπράσινο» συνασπισμό μεταξύ των δύο κομμάτων.

  16. tamistas said

    Αυτό που συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες μέσα κι έξω απ’ τα σύνορα της χώρας είναι πρωτοφανές. Είναι πρωτοφανής η συμφωνική μανία με την οποία χτυπιέται ο ΣΥΡΙΖΑ. Και απροκάλυπτη. Ακόμα κι αν προέρχεται όχι μόνο από εκπροσώπους αντιπάλων (ή εν δυνάμει, υποθετικά, συμμάχων) πολιτικών φορέων, αλλά και από εκπροσώπους του τύπου. Κάποια στιγμή είχα πιστέψει ότι χάνουν με βεβαιότητα γι’ αυτό και χάνουν την ψυχραιμία τους. Για το μπούμερανγκ συμφωνώ και το έχω κι όλας δει να επιστρέφει ορμητικά κατά πάνω τους, σε κάποιες περιπτώσεις.

    Πιο ενδιαφέρον είναι και το τι θα συμβεί μετά, αν το απειλητικό αουτσάιντερ νικήσει. Σήμερα θυμήθηκα αλλού το σχόλιο της Ρ. Λούξεμπουργκ λίγους μήνες πριν την υπογραφή της συμφωνίας ειρήνης ανάμεσα σε γερμανική αυτοκρατορία και μπολσεβίκους το 1918:
    η γερμανική αντίδραση τόλμησε να διακινδυνεύσει το πείραμα αυτό – όταν οι «εμπρηστές» της «Αγίας Πετρούπολης» μόλις προ ολίγου έριχναν στα σκουπίδια θρόνο, θυσιαστήριο, πληρωμή τόκων των εξωτερικών δανείων, κάστες, τίτλους και διάφορα άλλα άγια των αγίων, όταν κρεμούσαν τους στρατιωτικούς αρχηγούς, τους πιο πεισματάρηδες, στη θύρα του βαγονιού και γέμιζαν τις φυλακές πρίγκηπες βασιλικού αίματος, που τους στενοχωρούσαν – να σφίξει το εγκληματικό χέρι αυτών των εμπρηστών.

  17. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    9: Το ν είναι καλύτερο για να ξεχωρίζει το ουδέτερο από το αρσενικό.

  18. Ηλεφούφουτος said

    Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για την εφημερίδα που είχε γράψει άρθρο με τίτλο «Ο άνθρωπός μας στην Αθήνα» εννοώντας το Γιωργάκη (το άρθρο χωρίς τελικό -ν, με οποιαδήποτε κι από τις δύο σχολές).
    http://www.ftd.de/politik/international/:kolumne-ines-zoettl-unser-mann-in-athen/50155680.html#f1

    Τώρα αγαπάνε το Σαμαρά, είναι όμως οι ίδοι που τον έκαψαν πριν έξι μήνες, όταν του έβαλαν το πιστόλι στον κρόταφο να συνυπογράψει με το ΠΑΣΟΚ για τα μέτρα. Αν δεν το είχαν κάνει, θα είχε βγει αέρα από τις προηγούμενες εκλογές, θα είχαν δηλαδή έναν δικό τους στην καβάντζα, αλλά είναι και αχόρταγοι.

    Είναι δυνατόν να είναι τόσο ηλίθιοι; Πιστεύω πως ναι. Πάντα όσες φορές οι Γερμανοί προσπάθησαν να κυριέψουν την Ευρώπη το χειρίστηκαν πολύ άγαρμπα.

    Πάντως, αν, πρώτα ο Θεός και ινσαλλάχ, γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση, αυτό το άρθρο θα είναι ένα πρώτης τάξεως επικοινωνιακό όπλο στη φαρέτρα του για να συσπειρώνει το λαό.

  19. Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.

  20. Μπουκανιέρος said

    17β Ναι, αλλά με τέτοια δογματική ξεροκεφαλιά πώς θα πάμε συνασπισμένοι στις εκλογές;

  21. Μαρία said

    18 Στο Γαπ εγκώμιον το πρόσεξες αυτό;
    Der in den USA und Schweden aufgewachsene 58-jährige Papandreou aber hat den Spirit des antiken griechischen Helden: Du hast keine Chance, also nutze sie. Und wie.

  22. Ηλεφούφουτος said

    21, Τι να λέμε τώρα, κεντάνε! Αν ήταν Έλληνας αυτός που τα έγραφε αυτά επί πληρωμή φαντάζομαι θα το γλένταγε και θα έκλαιγε απ τα γέλια όταν τα έγραφε αυτά αλλά μπα.
    Όχι, γιατί κάποιοι στα σχόλια του τωρινού άρθρου βλέπω ότι το αποδίδουν σε συνωμοσία για να πεταχτεί η Ελλάδα έξω απ το ευρώ αλλά κάτι τέτοιο μού φαίνεται πολύ σατανικό για Γερμανούς.

  23. Μαρία said

    22 Κι εδώ παίζει αυτό το σενάριο, οτι οι ΦΤ προσφέρουν εκδούλευση στο κόμμα της δραχμής.

    20 Διώχνει ψήφους με κάτι τέτοια και τους στέλνει στο Τζήμερο. Άσε που είδα κι ένα ορθογραφικό λάθος στο τελευταίο σποτ του συριζα.

  24. sarant said

    23: Και είπε και «ιδίον όφελος» ο Τσίπρας στη διακαναλική.

  25. Μαρία said

    24 Ναι, ο ανελλήνιστος.

  26. Αρκεσινεύς said

    24. πάντως απέφυγε κάτι σχεδόν ομόηχο!

  27. 24: Ωχ, λάθος είναι το «ιδίον όφελος»; Γιατί;

  28. Μαρία said

    26 Το ίδιο σκέφτηκα αλλά απο μέσα μου 🙂

    27 Ίδιον.

  29. tamistas said

    Το ιδίον όφελος μου θυμίζει το αυθάδες και άλλα σχετικά. Το άκουσα κι εγώ και δαγκώθηκα.
    Αλλά, προς Θεού, τι έγινε δηλαδή; Δεν εκλέγουμε φιλόλογο. Ούτε καν πρωθυπουργό, θέλω να πιστεύω, αφού ο λαός θα κυβερνήσει, που λέει ο λόγος.

    Με συγχωρείτε, αλλά έχω φάει το μπούμερανγκ στο δόξα πατρί και αντιδρώ αναλόγως.

  30. Yannis_H said

    Όλη αυτή η κουβέντα μου θυμίζει αστεία που ακούω για τα αγγλικά του Τσίπρα στο CNN. Ο Γιωργάκης μιλούσε τέλεια αγγλικά. Πιο τέλεια δεν γινόταν. Ε, και; Είδαμε τι έκανε…

  31. @28: Ε λοιπόν ούτε που θα το σκεφτόμουν ποτέ ότι είναι λάθος! Ευχαριστώ! 🙂
    @29: Χαχα και το αυθάδες λάθος είναι;;;; 🙂 Να υποθέσω πως το σωστό είναι αύθαδες;

  32. sarant said

    30: Ε, ναι.

  33. sarant said

    31: Είναι από τα σωστά που δεν λέγονται 🙂

  34. λευτέρης δ. said

    …και το FOCUS ξανά…

    „Griechenland ist ein einziges Hurenhaus“…

  35. munich said

    καλησπέρα
    ήθελα να πω μονάχα ότι το σχόλιο μου το μεσημέρι, ότι το άρθρο του ΦΤ είναι παραγγελία του Σύριζα, ήταν ένα αστέιο.Δεν ήξερα ότι και η Διαμαντοπούλου διαβάζει Σαραντάκο σχόλια και παίρνει ιδέες

  36. Μαρία said

    34 Ωραίο! Μπορεί να τους πλήρωσε ο ΕΟΤ. Με τέτοια διαφήμιση θα πλακώσουν σίγουρα πολλοί Γερμανοί λιγούρηδες.

  37. KATERINA PASSISSI said

    der Demagoge ανήκει στα ουσιαστικά της n- Deklination και στις πλάγιες πτώσεις στον ενικό γίνεται des Demagogen, den Demagogen. Στον πληθυντικό είναι σε όλες τις πτώσεις Demagogen.

  38. KATERINA PASSISSI said

    Συγγνώμη λάθος, βέβαια η αναφορά ήταν για το άρθρο dem – den, άρα έχετε πολύ δίκιο, κύριε Σαραντάκο, όπως πάντα άλλωστε.

  39. Μαρία said

    34 Έριξα μια ματιά στο άρθρο. Η φράση του τίτλου ανήκει σε ψηφοφόρο της ΧΑ κατά Καλαμπάκα μεριά. Εύγε στον αρθρογράφο.

  40. λευτέρης δ. said

    39 Η έκφραση «Η Ελλάδα είναι ‘να μπουρδέλο» κυκλοφορεί
    τόσα και τόσα χρόνια στη πιάτσα που ο υποτιθέμενος
    ψηφοφόρος της ΧΑ δεν λέει δα και τίποτα το συνταρακτικό.

  41. Σπουργίτης said

    Κατά τη γνώμη μου, το σχόλιο της ΦΤ έχει διπλό διάβασμα και προκαλεί διπλή αντίδραση. Υποδείξεις, ειδικά από γερμανική εφημερίδα, τη συγκεκριμένη περίοδο, λειτουργούν αντίθετα στο μυαλό του ήδη εξοργισμένου νεοέλληνα.
    Δίνουν τροφή στο δίπολο Σύριζα-ΝΔ. Κάποιες παραπάνω ψήφοι θα πάνε στο Σύριζα ως αντίδραση (κουμάντο οι Γερμανοί θα μας κάνουν; τώρα θα δεις!) και κάποιες προς τη ΝΔ, επενδύοντας στο μικροαστικό φόβο των ψηφοφόρων της, που ματαιοδοξούν προσβλέποντας σε στήριξη από τους δυνατούς της ευρωζώνης…
    ΥΓ. Όποια κυβέρνηση και να σχηματιστεί μετεκλογικά, του χρόνου ευρώ εν Ελλάδι γιοκ…

  42. sarant said

    38: Ε όχι και πάντα… 🙂

  43. Yannis_H said

    41: «Όποια κυβέρνηση και να σχηματιστεί μετεκλογικά, του χρόνου ευρώ εν Ελλάδι γιοκ»

    Συμφωνώ απολύτως. Διότι του χρόνου ευρώ εν Ευρώπη, κατά τα φαινόμενα, γιοκ. Η Ελλάδα είναι σαν να παλεύει να μην πνιγεί σε μια πισίνα που βρίσκεται σ’ ένα κρουαζιερόπλοιο που βουλιάζει. Θα αντέξει μέχρι να βυθιστεί (ώστε να βγουν λέμβοι, να ειδοποιηθούν κοντινά πλοία, κτλ); Ιδού η απορία.

  44. Μαρία said

    49 Συνταρακτικό όχι. Αλλά κατά τη γνώμη μου δεν είναι χωρίς σημασία οτι ο αρθρογράφος τη δανείζεται απ’ το χρυσαυγίτη.

    41 Εντάξει υπάρχουν και πιο …νηφάλιες φωνές. Το ρεσάλτο δίνει γραμμή για ΚΚΕ και ο Ανδριανόπουλος για ΔΗΜΑΡ.

  45. Μπουκανιέρος said

    41 Πολύ σοφό αυτό.
    Δεν χρειάζεται να σε ρωτήσουμε και ποιος το σκέφτηκε.

  46. Yannis_H said

    45: Τον παραλληλισμό εγώ το σκέφτηκα – δεν είναι δα και σοφιστεία. Τον έγραψα στον Βαρουφάκη στο προηγούμενο ποστ του (πριν μια εβδομάδα και κάτι).

    Καληνύχτα στην ομήγυρη.

  47. Βασίλειος said

    Το ν στο «στο» δεν θα ήταν γραμματικό λάθος καθώς δεν ακολουθεί κατάλληλο σύμφωνο ή φθόγγος (κ,π,τ κλπ).

  48. sarant said

    Με τη νέα γραμματική, και με τις προτιμήσεις κάποιων, το αρσενικό άρθρο στην αιτιατική είναι «τον» ανεξάρτητα από τον φθόγγο που ακολουθεί.

  49. Αλλόφιλος said

    Να σημειώσω κι εγώ ένα λάθος αν μου επιτρέπεις. Λες ότι «οι Γερμανοί στρέφονται κατά του ΣΥΡΙΖΑ». Ποιοι Γερμανοί, το σύνολό τους ως λαός; Το ανάλογο θα ήταν να έγραφε κάτι η Καθημερινή για τη Μέρκελ και να λέγαμε ότι οι Έλληνες στρέφονται εναντίον της. Τέτοιες αναλύσεις ομολογώ ότι δεν τις περιμένω από αριστερούς. Είναι χαρακτηριστικό της Δεξιάς να αποδίδει προθέσεις σε λαούς και γενικά να τους αντιμετωπίζει σαν ομοιογενείς, παραβλέποντας τις τεράστιες διαφορές που υπάρχουν εντός τους. Για τους δεξιούς το «αίμα» ήταν πάντα πιο σημαντικό από την κοινωνική θέση ή τις πολιτικές και άλλες απόψεις. Βέβαια στην εποχή που το ελληνόμετρο το κρατούν και αριστεροί (http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=444620) και που στο όνομα του «αντιμνημονίου» βλέπουμε συγκλίσεις ακόμη και με τον Καμμένο ή τη Χρυσή Αυγή, αυτά δεν προξενούν πλέον καμία εντύπωση. Κι αν κάποιος θεωρεί υπερβολικό τουλάχιστον το τελευταίο, δεν έχει παρά να δει το βίντεο από την επίσκεψη του Μιχαλολιάκου στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Αν εξαιρέσουμε τις «εθνικές» του ανησυχίες, όλα τα άλλα θα μπορούσε να τα είχε πει κι ο Τσίπρας (http://www.youtube.com/watch?v=4-ubhjJ1PDM).

    Όσον αφορά το μπούμερανγκ, ας μην ξεχνάμε την αρχική του χρήση ως όπλου από τους ιθαγενείς της Αυστραλίας που το ανακάλυψαν και το εξέλιξαν. Έτσι λοιπόν, το συγκεκριμένο δημοσίευμα θα μπορούσε πράγματι να είναι ένα «γερμανικό μπούμερανγκ», που αφού βρει το στόχο του γυρνά πάλι στον κάτοχό του. Είναι προφανές ότι σημαντική μερίδα των κυριάρχων κύκλων της Γερμανίας έχει αποφασίσει να ξεμπερδεύει με τον απείθαρχο εταίρο του νότου που γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τους κανόνες του κοινού νομίσματος, απαιτεί να τον χρηματοδοτούν εσαεί, τους βρίζει ως κατακτητές και τελευταία έχει μάλλον αποφασίσει να κάνει τον βομβιστή αυτοκτονίας. Αν ήσουν Γερμανός και ήθελες να διώξεις την Ελλάδα από την ευρωζώνη, ποιον θα προτιμούσες για πρωθυπουργό; Και, γνωρίζοντας την ψυχοσύνθεση του εταίρου σου αλλά και την άποψη που έχει για σένα, τι καλύτερος τρόπος να τον ενισχύσεις από το να δείξεις ότι τον φοβάσαι;

  50. LandS said

    #49 Και βέβαια δεν αντιμετωπίζει η Αριστερά τους λαούς σαν ομοιογενείς. Αυτό εξ’ άλλου δείχνει και η ανακοίνωση συμπαράστασης του κόμματος Die Linke http://aristerotopos.wordpress.com/2012/06/15/dielinkeeklogessuriza/
    Θα συμφωνήσετε επίσης ότι άλλο η δήλωση συμπαράστασης άλλο το άρθρο-προτροπή των FTD.

    Η ανακοίνωση έχει αναρτηθεί σε πολλούς διαδικτυακούς τόπους, αλλά η φωτογραφία του Αριστερότοπου,μου αρέσει!

  51. sarant said

    49: Αλλόφιλε, έχεις δίκιο -σε διαβεβαιώνω ότι ήταν παραδρομή, όπως άλλωστε φαίνεται και από τα συμφραζόμενα. Το άλλαξα σε «η γερμανική εφημερίδα» διότι αυτό ήθελα να πω. Για τη Λίνκε, με πρόλαβαν.

  52. ΣοφίαΟικ said

    Αναρωτιέμαι αν το άρθρο (και στα ελληνικά) απευθύνετα πραγματικά σε ελληνικό κοινό ή απλώς προσπαθει να εντυπωσιάσει το γερμανικό κοινό όπως είχαμε προ μηνών τίτλους ΧΑΟΣ κλπ. Γιατί ο Έλληνας που θα παει να διαβασει ΦΤ το πιο πιθανό έιναι να ξερει Γερμανικά ήδη και τυχαία αναζήτηση μη-γερμανόφωνου γιατί να οδη΄γησει σε αυτό;
    Όσο για τη θεση των ξένων σχετικά με τις εκλογές στην Ελλάδα, όπως σε κάθε εκλογές ή άλλο πολιτικό ζήτημα, ο καθενας μπορεί να πει τη γνώμη του. Χτες βράδυ στο μπιμπισί είχε τρεις ομιλητές εκ των οποίων ο ένας έλεγε τι αποτέλεσμα θα του άρεσε να δει στις εκλογές- οι άλλοι δυο ήταν πιο ρεαλιστές, έλεγαν ότι το αποτέλεσμα δεν εχει καμία σημασία, εκτός ίσως απο συμβολική, γιατί όλοι ξέρουμε τι θα γίνει με το ευρώ ούτως ή άλλως. Τίποτα περίεργο δηλαδή. Αλλά επειδή στην Ελλάδα ζούμε με τη μανία του τι θα πουν οι ξένοι, κι η άποψη του καθε ξενου ανθυποσχολιαστή γίνεται μεγάλο ζήτημα.
    Από την άλλη, εμένα δε μου αρέσει το ότι για μια ακόμα φορά, παραμονες εκλογών γίνεται η τρίχα τριχιά. Κλασσική τακτική των κομμάτων, παλιών, νέων, αρχάιων και μελλοντικών. Καμιά φορά χάιρομαι που έιμαι από άλλο χωριό.

  53. RaspK said

    Να κάνω μια ερώτηση, πλάκα στην πλάκα: θυμάται κανείς την αθλιότητα των αγγλικών του Benito, τάχα μου; Κι αν τα σφάζει στο γόνατο ο Τσίπρας, αυτή η «μνήμη χρυσόψαρου» (μύθος, άσχετο ζήτημα) που χαρακτηρίζει τον κοσμάκη με τρελαίνει…

  54. Hellegennes Alexandrine said

    #53:

    Το θέμα με τα αγγλικά του Τσίπρα έχει να κάνει με τα εξής:
    1. είναι μιας γενιάς που η συντριπτική πλειοψηφία μάθαινε αγγλικά, άρα ο Τσίπρας είναι τεμπέλης, σημάδι κακό για κάποιον που φιλοδοξεί να κυβερνήσει
    2. πολλοί ξένοι δεν ξέρουν αγγλικά, αλλά φροντίζουν να μιλάνε στην γλώσσα τους.
    3. πολλοί από τους ξένους που δεν ξέρουν αγγλικά, έχουν την δικαιολογία ότι οι γλώσσες τους ανήκουν στο τοπ 10 των γλωσσών με τους περισσότερους ομιλητές
    4. αν τα αγγλικά κάποιου άλλου ηγέτη είναι καταγέλαστα, δεν δίνεται αυτομάτως δικαιολογητικό στα αγγλικά των υπολοίπων. Είναι γελοίο όταν καταλογίζουμε κάτι σε κάποιον να αναφέρουμε και όλες τις άλλες περιπτώσεις ατόμων που αξίζει να καταλογιστεί το ίδιο πράγμα. Πολύ περισσότερο με εκνευρίζει όταν μού καταλογίζουν ότι ξεχνάω ή «ξεχνάω» αντίστοιχες περιπτώσεις.

  55. sarant said

    Ο Benito δεν είναι ξένος.

  56. Yannis_H said

    http://tvxs.gr/news/ekloges-2012-enimerosi/bild-ayrio-exete-ekloges-epiloges-omos-den-exete?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=tvxs

  57. Hellegennes Alexandrine said

    #55:
    Προφανώς εννοείτε τον Βενιζέλο, αλλά δεν έχει σχέση με αυτό που έγραψα. Αυτά είναι συγκεντρωτικά τα θέματα με τις δικαιολογίες που άκουσα και διάβασα αυτόν τον καιρό για τα αγγλικά του Τσίπρα.

  58. Yannis_H said

    Εάν δεν το καταλάβατε, το link στο 56 είναι άλλο άρθρο στα ελληνικά, πολύ πιο προσβλητικό- αυτή τη φορά της BILD

  59. sarant said

    Ναι, όπως αρμόζει στην εφημερίδα αυτή.

  60. Μαρία said

    http://tvxs.gr/news/omada-tvxs/giati-oi-financial-times-paizoyn-ta-resta-toys-toy-stelioy-koylogloy

  61. Yannis_H said

    Έχω ζήσει σε τρία ευρωπαϊκά κράτη, μάλιστα, σε ένα από αυτά (Φινλανδία) πέρασα δέκα χρόνια: εκεί σπούδασα, εκεί έζησα μια από τις πιο δημιουργικές περιόδους της; ζωής μου. Το ότι νιώθω ευρωπαίος, πέρα από την προσωπική μου ιστορία, φαίνεται κι από την ακαδημαϊκή μου κατεύθυνση: το Μάστερ μου είχε τίτλο ‘Ιστορική κι Επικοινωνιακή Μελέτη της Ιδέας της Ευρώπης’.

    Νιώθω λοιπόν βαθιά θλιμμένος από την κατεύθυνση που πήρε η ευρωπαϊκή ιδέα τα τελευταία χρόνια. Από την έξαρση του εθνικισμού στα βόρεια ευρωπαϊκά κράτη. Κακίζω την Μέρκελ: κόβει πολιτισμικές και κοινωνικές γέφυρες με τα λεγόμενά της, αλλά με λύσεις που (όλοι ξέρουν) θ’ αναγκαστεί ν’ ακολουθήσει λίγους μήνες μετά. Η Μέρκελ βέβαια δεν είναι η αιτία, είναι σύμπτωμα: μια ελάσσονα πολιτική προσωπικότητα που παίρνει αποφάσεις πιθανής ιστορικής σημασίας για την Ευρώπη, με βάση τις εκλογές στο τάδε κρατίδιο την επόμενη εβδομάδα. Πιστεύω ενδόμυχα ότι παίζει ρόλο και το ότι είναι κόρη Λουθιρανού πάστορα: θυμάμαι μια φράση που λέει πως πουριτανός είναι αυτός που υποψιάζεται πως κάποιοι κάπου ζουν ευτυχισμένοι. Κι η Μέρκελ ποτέ δεν θα δεχτεί εύκολα πως οι Έλληνες ζούσαν όπως ζούσαν. Η εμπάθειά της είναι παροιμιώδης. Υπάρχουν διάφορα quotations γι αυτό.

    Ειλικρινά, δεν θέλω πλέον μια τέτοια Ευρώπη. Δεν πίστευα πως θα το έλεγα – είμαι φανατικός ευρωπαϊστής – αλλά δεν θέλω πλέον μια Ευρώπη στερεοτύπων, εθνοκεντρισμού, ρατσιστικών προσεγγίσεων, μείωσης κρατών με τέτοιον τρόπο. Γι αυτό και αρνούμαι να δω το άρθρο της BILD σαν ‘άρθρο της BILD’ – το βλέπω σαν ένα ακόμα λιθαράκι στο οικοδόμημα που πάει να σκιάσει αυτό που κάποτε ονομάζαμε ‘Ε.Ε.’. Είναι ένα μαζικό φύλλο που καταπατεί ό,τι είχαμε ονειρευτεί (για την ακρίβεια, το χλευάζει., το καταρρακώνει, το κάνει κομφετί, το αντιστρέφει!). Το άρθρο της BILD έχει την αξία του υπέρτιτλου ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ της ‘Απογευματικής’ στη δεκαετία του ‘90. Αντικατόπτριζε μια πεντακάθαρη ρατσιστική τάση των Ελλήνων απέναντι στους Αλβανούς. Για την ιστορία, τότε πήγα στην Αλβανία σαν τουρίστας – οι εντυπώσεις στο: http://albaniatrip.blogspot.gr/

    Θα ξεκινήσω όπως άρχισα: με τις σπουδές. Στο Μάστερ μου, λοιπόν, με προϋπηρεσία κοινωνιολογίας, έκανα μια παρατήρηση: η ευρωπαϊκή ιδέα στηρίζεται στην οικονομία. Σύντομα (έγραφα το 1998) θα στηριζόταν στο κοινό νόμισμα. Και έθετα το ερώτημα: κοινωνιολογικά, η οικονομία κοινωνικά ΔΕΝ είναι κεντρομόλος αλλά φυγόκεντρος δύναμη. Δεν ενώνει κόσμο αλλά χωρίζει. Στα λεφτά, λέμε συχνά, ο θάνατος του ενός είναι η ζωή του άλλου. Δυνάμεις που ενώνουν τον κόσμο είναι είτε η δημοκρατία (κοινοβουλευτισμός, ισονομία, συνταγματικός πατριωτισμός) είτε προσωπικές (έθνος, γλώσσα, φυλή, κτλ.). Γι αυτό και τα σλόγκαν έχουν πάντα ‘δίδυμες’ έννοιες: ελεύθερη αγορά και δημοκρατία (η δύναμη που χωρίζει κοινωνικά εξισορροπείται από τη δύναμη που ενώνει). Οικονομία και πολιτική. Ή, γι αυτό και βλέπουμε σε κάθε οικονομική ύφεση (όπου η ανασφάλεια μεγαλώνει και ο οικονομικός εγωισμός αυξάνεται) όλοι ν’ αναζητούν το κοπάδι (ενίσχυση εθνοκεντρισμού, μισαλλοδοξίας, φυλετικών διακρίσεων, κοκ).

    Κι αναρωτιόμουν τότε (το 1998): πώς είναι δυνατόν η ευρωπαϊκή ιδέα να στηρίζεται σε μια κοινωνικά φυγόκεντρο δύναμη; Λογικά δεν έχει καμιά πιθανότητα επιτυχίας οποιασδήποτε συλλογικότητας, το αντίθετο. Και πιστεύω πως αυτό ακριβώς βιώνουμε τα τελευταία χρόνια. Πως το λέει σήμερα η BILD; «Αν δεν θέλατε τα δισεκατομμύρια τα δικά μας, από μας είχατε το ελεύθερο» κτλ., κτλ. Η κοινωνιολογία, αγαπητοί, είναι χρήσιμη επιστήμη. (Ή ‘σπουδές’, μην πέσουμε σε ντετερμινιστικές προσεγγίσεις).

    Έχοντας πει αυτά, υπάρχει και κάτι άλλο: εάν κοιτάξουμε τις λεγόμενες προσωπικές (ή ‘εθνικές’) έννοιες που μπορούν να ενώσουν την Ευρώπη, σε επίπεδο συλλογικότητας, θα καταλήξουμε πως αυτές είναι ελάχιστες. Μια από αυτές είναι η ιστορική φαντασιακή γραμμή που ξεκινά από την αρχαία Ελλάδα, περνά από την Ρώμη, το Christendom και καταλήγει στην Αναγέννηση και τη Βιομηχανική Επανάσταση. Τα σύμβολα παίζουν ρόλο: η αρχαία Ελλάδα είναι η βάση του Δυτικού πολιτισμού και η Ευρώπη είναι θεμελιωμένη στην ιδέα της Δύσης. Μπορείς εύκολα να καταρρακώνεις ένα σύμβολό σου, ένα από τα ελάχιστα διαθέσιμα, χωρίς να πιστεύεις πως αυτό θα το πληρώσεις αργά ή γρήγορα; Αυτό κάνει σήμερα η Ευρώπη ή τουλάχιστον, ένα μέρος της. Και το επικοινωνεί με ζήλο στα υπόλοιπα μέλη.

    Έχουμε μπει σε μια αυτοκαταστροφική πορεία. Ευρωπαϊκά αυτοκαταστροφική.

    Προσωπικά είμαι απαισιόδοξος.

    Συγνώμη για το μεγάλο ποστ, αλλά μου βγήκε αυθόρμητα.

  62. el said

    Βρήκα τώρα το ιστολόγιο σας ,το βρίσκω εξαιρετικό,κοιτάτε ήθελα να πω τη γνώμη μου για τα αγγλικά του Τσίπρα.Νομίζω ότι είναι γελοίο να ασχολούνται.Ο άνθρωπος την εποχή που άλλοι πήγαιναν για profiencecy(δεν το γράφω σωστά) πολιτικοποιούνταν,διάβαζε ελληνική ιστορία,έδινε συνέντευξη σαν ενεργός μαθητής,σπούδαζε μηχανικός,έκανε μεταπτυχιακά,κατέβηκε για δήμαρχος Αθήνας και πήρε 10%,και τώρα ενώ είναι βουλευτής από το 2009 διεκδικεί πρωθυπουργία.

  63. sarant said

    61-62: Ευχαριστώ και τους δύο!

  64. Mike F said

    Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΦΕΊΛΕΙ ΜΙΑ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΗ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ Financial Times γερμανιας. και Bild οι οποίες με θράσσος «υποδεικνύουν» στους Έλληνες τι να ψηφίσουν. Είνα άκρως επικίνδυνη η οργανωμένη διάδοση των πληροφοριών, ή καταγγελίων. Ο στόχος τελικά ποιός είναι?? να βοηθήσουν ή να βλάψουν το εκλογικό μας δικαίωμα, την δημιουργία κυβέρνησης, κλπ?? Τέτοιου είδους παρεμβάσεις σε ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ και μάλιστα στο ΥΨΙΣΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΕΚΤΗΜΕΝΟ δηλ. ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, είναι προβοκάτσια και παραπέμπουν στην περίοδο του 1940. Ας μην ξεχνάμε πως εμείς οι Έλληνες είμαστε απρόβλεπτος λαός, και πίσω απο τα δημοσιεύματα υπάρχουν πολλές αναγνώσεις. Δεν σχολιάζω για το εάν είναι ΚΑΤΑ του Τσίπρα ή ΥΠΕΡ του Τσίπρα, γιατί είναι ακριβώς το παιχνίδι στο οποίο στοχεύουν. Είναι όμως μια παρέμβαση στην Εσωτερική εκλογική διαδικασία της χώρας. Εαν κάναμε το ίδιο στις Γερμανικές εκλογες τι θα γινόταν??

  65. Hellegennes Alexandrine said

    #62:
    Δηλαδή οι υπόλοιποι που μάθαμε αγγλικά -προσωπικά χωρίς να περάσω καν έξω από φροντιστήριο- το κάναμε εις βάρος όλων των υπόλοιπων δραστηριοτήτων μας; Δεν σπουδάσαμε*; Δεν δουλέψαμε; Δεν μάθαμε ελληνική ιστορία, γλώσσα, κτλ; Δεν κάναμε τίποτα στην ζωή μας; Οι πολιτικοί που ξέρουν αγγλικά είναι αργόσχολοι; Δικαιολογίες υπάρχουν άπειρες για να μην έχεις κάνει κάτι. Το να αρχίζεις την πολιτική σου καριέρα με δικαιολογίες, δεν είναι και ό,τι καλύτερο.

    * κι εγώ π. μηχανικός σπούδασα

    #64:
    Υπερβάλλεις. Καμμία κυβέρνηση δεν είναι υποχρεωμένη να ελέγχει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της χώρας της κι ούτε να επιβάλλει τι θα πουν ή να απολογηθεί για την γνώμη τους, γνώμη και κριτική που είναι ελεύθεροι να εκφράσουν όλοι οι πολίτες χωρίς να κατηγορηθούν για απόπειρα υπόδειξης. Τι θα πει «υπόδειξη» δηλαδή; Αν σου πω την γνώμη μου για κάτι είναι υπόδειξη; Με ποιον τρόπο σε υποχρεώνω να αποδεχτείς την γνώμη μου; Αν αύριο η Εσπρέσο έγραφε ότι οι Γερμανοί δεν πρέπει να ξαναψηφίσουν Μέρκελ, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να απολογηθεί;

  66. ppan said

    Δηλαδή στις γερμανικές εκλογές οι δικες μας εφημερίδες πρέπει να κρατούν στάση ουδέτερη; 🙂 Αμ, το άλλο, που η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για το τι γράφουν οι εφημερίδες, γενικά δεν ισχύει σε δημοκρατικά καθεστώτα, εκτός αν μιλάμε για την Εφημερίδα της Κυβέρνησης

  67. Μαρία said

    66 Πώς είναι δυνατόν να μη βλέπεις τη διαφορά ανάμεσα σε ένα άρθρο που ασχολείται με τις εκλογές και σε υποδείξεις προς Έλληνες ψηφοφόρους, σύσταση το λέει η ΦΤ, και μάλιστα γραμμένες και στα ελληνικά;

  68. ppan said

    Εξωφρενικό το θεωρώ το άρθρο στα ελληνικά , η γερμανική κυβέρνηση δεν καταλαβαίνω πού κολάει ώστε να πρέπει να δώσει και επίσημη «απολογία».ι

  69. Μαρία said

    68 Η κυβέρνηση πουθενά. Στο πρώτο αναφέρθηκα κι όχι στο «αμ, το άλλο…».

    Δες και το κατάπτυστο άρθρο του Στάγκου
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_15/06/2012_447236
    όπου και το σχόλιο που θα προσυπέγραφα:
    Πρώτο ερώτημα:
    Η Καθημερινή θα τολμούσε να υποδείξει με δημοσίευμα π.χ. στη Γερμανική γλώσσα στους γερμανούς ψηφοφόρους να ψηφίσουν συγκεκριμένο κόμμα; Και εάν το έκανε, ποιά πιστεύετε ότι θα ήταν η αντίδραση των Γερμανών πολιτικών και πολιτών;

    Δεύτερο ερώτημα:
    Εάν η Financial Times πρότειναν να ψηφίσουμε Σύριζα, λόγω διαπλοκής και διαφθοράς ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, θα χαιρετίζατε στην Καθημερινή την υπόδειξη αυτή, ή θα την θεωρούσατε ανάμιξη;
    Σχολίασε ο/η bo.di.as | 20:08:25, Ιούνιος 15th, 2012

  70. Mike F said

    Πρός Hellegennes Alexandrine
    Τα δημοσιεύματα με την Αφροδίτη στο Focus τοτε είναι αποδεκτά? Τα Γερμανικά φειγ-βολαν (βλ. ανωτέρω) του ’40 ότι: Όχι ως εχθροί ερχόμεθα ημείς, Έλληνες, αλλά δια να κατανικώμεν την Αγγλίαν, η οποίαν σας παρεκίνησεν είς αυτόν τον παράλογον πόλεμον κατά ημών, αναγκάζοντας σας να παραχωρήσετε είς αυτήν στρατιωτικά στηρίγματα.
    Όταν η δύναμις της Αγγλίας θα είναι αφανισμένη, τότε και σείς θα είσθε ένας ελεύθερος! εύτυχής!! λαός, είς μιαν ελευθέραν ευτυχή Ευρώπη.
    Το σημαντικό είναι στο ποιός βρίσκεται πίσω απο αυτα τα κείμενα, τα οποία ΔΕΝ είναι για Γερμανική εγχώρια κατανάλωση. Είναι από «συμπατριώτες» μας που 1) Στοχεύουν στην ψήφο αντίδρασης κατά των λεγόμενων των άρθρων και θα ψηφήσουν ΣΥΡΙΖΑ, ή
    2) Όσοι τρέμουν τον Τσίπρα, (βλ. βιομήχανοι κ.α.) και θέλουν με αυτόν τον τρόπο (βλακωδώς) να βγεί η ΝΔ.
    ΥΓ. Πολλές αναφορές μας στους ΝΑΖΙ Γερμανούς ( στα Ελληνικά) τους έχουν «δυσαρεστήσει». Εάν βγούν εγκυρες εφημερίδες (βλ Financial Times Deu.) στα Γερμανικά και αποκαλούν την Μερκελ ΕΣ-ΕΣ κτλ, μάλλον θα μας επίβάλλουν να ζητήσουμε συγγνώμη.
    (Εδώ ζητησαν συγγνώμη απο τον Pοul Thomsen γιατί το παίξαμε «αντράκια»). Ανα καιρούς, Gag-orders έχουν δωθεί στα media στις ΗΠΑ για λόγους Εθνικής Ασφάλειας.
    Πάντως, είναι πρόκληση ιδιαίτερης σημασίας πολιτικοκοινωνικά (και βέβαια, οικονομικά)

  71. Hellegennes Alexandrine said

    Φυσικά και τα δημοσιεύματα με την Αφροδίτη είναι αποδεκτά. Γελοία μεν, αποδεκτά δε. Καθένας έχει το δικαίωμα στην ηλιθιότητα. Η σύγκριση με τον Β’ΠΠ είναι τελείως άτοπη.

  72. spiral architect said

    @61:Γιάννη, αν και έχω διαβάσει κάμποσες κοινωνιολογικές (και μη) αναλύσεις για την διαχρονική συμπεριφορά των Γερμανών έναντι άλλων, θεωρώ ότι το σχόλιό σου βάζει τα πράματα στη σωστή τους θέση με βάση το δίπολο «οικονομία – κοινωνία».

  73. gryphon said

    61
    Η Μερκελ είναι οπως τήν περιγραφεις και οι συγχρονοι γερμανοι ένας εκφυλισμενος λαός αλλα αυτο δέν οφειλεται σε καποια λουθηρανικη η χριστιανικη ηθικη η αντιληψη απο τήν οποια διαπνεονται υποτιθεται.Ειδικα οι πολιτικοι τους που κυβερνούν.
    Δέν βλεπω στην Μερκελ στον Σοιμπλε τον Βεστερβελε και ολο αυτο τον συρφετο καμμια επιρροη απο κανενα Λουθηρο.
    Η Μερκελ σε μηνυμα της προς τον γερμανικο λαο λογια του Καρλ Ποπερ χρησιμοποιησε οχι του Χριστου.

  74. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα σχόλια.

    Ελληγεννή, τα αγγλικά του Τσίπρα δεν θέλω να τα υπερασπιστώ, αλλά κρίνεις εξ ιδίων. Όποιος έχει μάθει μια γλώσσα και ζει ή έχει ζήσει για μεγάλο διάστημα σε χώρα που μιλιέται η γλώσσα αυτή, μιλάει απείρως καλύτερα τη γλώσσα απ’ ό,τι όσοι την έμαθαν από φροντιστήριο στην Ελλάδα. Στοιχηματίζω δηλαδή ότι οι συμφοιτητές του Τσίπρα στη σχολή ΠολΜηχ, όσοι δεν έφυγαν για μεταπτυχιακά αλλά ασχολήθηκαν με το επάγγελμα, με κατασκευές ας πούμε, μιλάνε ακριβώς το ίδιο επίπεδο αγγλικών με τον Τσίπρα, εκτός εξαιρέσεων.

  75. Μαρία said

    εκφυλισμένος λαός
    Θέλει ο φασίστας να κρυφτεί, ….

  76. ppan said

    Μα δε νομίζω να κρύβεται

  77. gryphon said

    76
    Α μπράβο.Ευχαριστω.Απαντησες γιά μένα.
    Γιατι να κρυφτω και τί νά κρυψω δηλαδή.Εδώ ανωνυμα σχολια κανουμε και λεμε τήν γνωμη μας.Δέν ειναι τιποτα τρομερό.
    Η απαντηση τής Μαριας παντως ισιδυναμει μέ πεταγμα τής μπαλας στήν εξεδρα για να μιλησουμε ποδοσφαιρικα.

  78. Reblogged this on sholio.

  79. Hellegennes Alexandrine said

    #74:
    Έχω ξαναπεί ότι η προφορά δεν με ενδιαφέρει τόσο και θεωρώ φυσιολογικό να μην του βγαίνει. Με ενδιαφέρει όμως η γραμματική και η σύνταξή του που είναι εξίσου χάλια, αν όχι χαλιότερα. Στην τελική, ένας πολιτικός μιας χώρας που μιλάει μια γλώσσα με λίγους ομιλητές, οφείλει να ξέρει καλά αγγλικά. Οφείλει να μπορεί να ενημερώνεται άμεσα από ξένες πηγές, να διαβάζει ευρωπαϊκά και διεθνή έγγραφα από το πρωτότυπο. Τα αγγλικά είναι βασική γλώσσα στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Συγχωρώ τους παλιότερους πολιτικούς που δεν ήξεραν αγγλικά αλλά μού κάνει πολύ κακή εντύπωση να μην ξέρει καλά αγγλικά ένας πολιτικός της ηλικίας του Τσίπρα. Δεν συγκρίνω τα δικά μου αγγλικά με του Τσίπρα, αυτό θα ήταν άδικο. Εξάλλου τα αγγλικά μου είναι από τα λίγα πράγματα για τα οποία είμαι υπερήφανος. Ωστόσο, θα πω ξανά, μιας και τέτοιες δηλώσεις είναι παρεξηγήσιμες, ότι τα αγγλικά του Τσίπρα δεν είναι το κύριο κριτήριο βάσει του οποίου θα εξετάσουμε την ικανότητα του Τσίπρα. Απλά μού κάνει πολύ αρνητική εντύπωση.

  80. […] στο Βήμα, με αφορμή την (ελληνικά διατυπωμένη) έκκληση της FTD προς τους ‘Ελληνες: Και επειδή οι φίλοι μας οι Γερμανοί μάς τα έγραψαν […]

  81. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Δεν ξέρω που αλλού να το βάλω, οπότε εδώ…
    Ένας Ιταλός φίλος, ενόψει και του αγώνα με τη Γερμανία, μου έστειλε την εικόνα αυτή http://tinypic.com/r/eqzf38/6 από αυθεντική αφίσα της κατοχής. Veramente φίλοι… 🙂

  82. sarant said

    81: Πώς τόλεγε η άλλη; Άμα πρέπει να το λες, τότε δεν είσαι;

  83. Μαρία said

    Κι εγώ δεν ξέρω πού να το βάλω. Άκουσα πριν απο λίγο τον Ιωακειμίδη να υποστηρίζει οτι το γαλλικό κράτος, σε σύγκριση εννοείται με το φαύλο ελληνικό, δεν παράγει διαφθορά.
    Κάποια απ’ τα παρακάτω σκάνδαλα τα θυμάμαι όταν έσκασαν. Πιθανόν όμως ο Ιωακ. να μη τα συσχετίζει με το κράτος.
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_d%27affaires_politico-financi%C3%A8res_fran%C3%A7aises

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: