Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Να μεταφερθεί και το Πολυτεχνείο στους Γαργαλιάνους;

Posted by sarant στο 27 Νοεμβρίου, 2012


 

Πήρα ένα ηλεμήνυμα από έναν φίλο που διδάσκει στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, στο οποίο γίνεται λόγος για μια φήμη που κυκλοφορεί πολύ έντονα στην Πάτρα και έχει απασχολήσει τον τοπικό Τύπο, όσο κι αν φαίνεται απίστευτη, τόσο γενικά όσο και ειδικά στην περίοδο που περνάμε, με την οικονομική ασφυξία που πλήττει την εκπαίδευση. Παρόλο που προσπαθώ στο ιστολόγιο να μην αναμεταδίδω πράγματα ανεξακρίβωτα, θα παραβώ αυτόν τον κανόνα και θα αναδημοσιεύσω σήμερα μια ανοιχτή επιστολή των μελών του Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού του τμήματος Φιλολογίας, που εκφράζει την ανησυχία των διδασκόντων για τις (επαναλαμβάνω, έντονες) φήμες που κυκλοφορούν ότι, στο πλαίσιο του «πανεπιστημιακού Καλλικράτη», το τμήμα Φιλολογίας θα μεταφερθεί από την Πάτρα στην Καλαμάτα, όπου θα ενταχθεί στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου!

Εκ πρώτης όψεως αυτό φαίνεται εντελώς παράλογο: ένα σχετικά παλιό, πολυπληθές και εδραιωμένο πανεπιστημιακό τμήμα, με 15χρονη ήδη ύπαρξη και 1300 φοιτητές, σχεδιάζεται (αν αληθεύουν οι φήμες) να ενταχθεί σε ένα σαφώς νεότερο πανεπιστήμιο -το λογικό θα ήταν, αν υποτεθεί ότι πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις, οι νεότερες και μικρότερες σχολές να ενταχθούν στις μεγαλύτερες. Επιπλέον, σε καιρούς δεινής οικονομικής κρίσης, είναι πολύ αμφίβολο αν το κόστος της μετακόμισης θα καλυφθεί από μελλοντικές εξοικονομήσεις. Και φυσικά υπάρχει και η ανθρώπινη πλευρά. Αφενός για τους καθηγητές, οι οποίοι (αν οι φήμες αληθεύουν και αν πραγματωθεί η τερατώδης μετακόμιση), ενώ το εισόδημά τους ήδη υφίσταται άγριες περικοπές, θα πρέπει να επωμιστούν το δυσβάσταχτο κόστος της μετεγκατάστασης σε άλλη πόλη και πολλοί από αυτούς θα επιβαρυνθούν με ενοίκιο. Όσο για τους φοιτητές, μια ματιά στον χάρτη δείχνει ότι η Πάτρα είναι πολύ κοντύτερα απ’ ό,τι η Καλαμάτα για την πλειοψηφία των σημερινών φοιτητών. Να σημειωθεί επίσης ότι το τμήμα Φιλολογίας είναι ένα εύρωστο τμήμα, που έχει πολύ καλές επιδόσεις στην εξωτερική αξιολόγηση, επιδόσεις που ασφαλώς θα κινδυνέψουν σε ενδεχόμενη μετακόμιση.

Υπάρχει όμως κάτι που δικαιολογεί την ανησυχία των πανεπιστημιακών της Πάτρας, όσο κι αν ελπίζω οι φόβοι τους να είναι αβάσιμοι. Δυστυχώς, η Καλαμάτα δεν είναι απλώς μια όμορφη πόλη της Πελοποννήσου, είναι και η πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, δηλαδή της εκλογικής περιφέρειας του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Και δυστυχώς ο πρωθυπουργός έχει ήδη δώσει δείγματα γραφής -και δεν θα αναφερθώ στις καταγγελίες (που ουδέποτε ανασκευάστηκαν) για κατά συρροή προσλήψεις Μεσσηνίων στο Μουσείο της Ακρόπολης όταν ο σημερινός πρωθυπουργός ήταν υπουργός Πολιτισμού, γιατί θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αυτά έγιναν όταν ο πρωθυπουργός ήταν δέσμιος της παλαιάς νοοτροπίας του πελατειακού κράτους, που μας έφερε μέχρι εδώ, και ότι τώρα έχει απεκδυθεί τον παλαιό Σαμαρά, έχει μηδενίσει τους βαθμούς ποινής και προχωράει με λευκό (ή έστω λευκασμένο) ποινικό μητρώο. Ακόμα όμως κι αν δεχτούμε αυτή την (αρκετά προβληματική από πολλές απόψεις) πολιτική λήθης για το αμαρτωλό παρελθόν όσων κυβέρνησαν, το ανησυχητικό είναι ότι και ο αναγεννημένος και άσπιλος Σαμαράς έχει προφτάσει να λερώσει αρκετά την πρωθυπουργική φωλιά του, ή τουλάχιστον έτσι καταγγέλλει ακόμα και το Σπίγκελ (το άρθρο αυτό δεν φαίνεται να δημοσιεύτηκε σε ιστοτόπους μεγάλων εφημερίδων, πάντως βρήκα εδώ μια μετάφρασή του), ενώ στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό στη Βουλή, η βουλευτίνα κ. Ρεπούση, που ανήκει σε συμπολιτευόμενο κόμμα, κατάγγειλε ότι, ενώ παντού έγιναν περικοπές, ο προϋπολογισμός της Ακαδημίας αυξήθηκε επειδή πρόκειται να ιδρύσει ένα… ινστιτούτο μελέτης της κλιματικής αλλαγής το οποίο (ασφαλώς θα πρόκειται για σύμπτωση) θα εδρεύει στο νομό Μεσσηνίας. Και ενώ ο υπουργός Παιδείας έδωσε μια απάντηση, δεν παρέλειψε να προσθέσει ότι οι Μεσσήνιοι «δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού» -λες και υπάρχουν σε όλες τις πρωτεύουσες νομών ινστιτούτα της Ακαδημίας, οπότε ας γίνει και ένα στην Καλαμάτα να αποκατασταθεί η αδικία!

Και επειδή ο κ. Σαμαράς ως υπουργός κατάφερε να μεταφέρει διοικητικά τον ναό του Επικουρείου Απόλλωνα από τον νομό Ηλείας στον νομό Μεσσηνίας, προσωπικά φοβάμαι μήπως και το τμήμα Φιλολογίας του πανεπιστημίου Πατρών πάρει την άγουσα για την Καλαμάτα. Αναρωτιέμαι όμως γιατί να υπάρχει τέτοια υπερσυγκέντρωση στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα. Δηλαδή οι κάτοικοι των άλλων πόλεων και κωμοπόλεων της Μεσσηνίας γιατί να μένουν παραπονεμένοι; Είναι τάχα (για να χρησιμοποιήσω την έκφραση του υπουργού Παιδείας) «παιδιά ενός κατώτερου Θεού»; Γιατί να μη μεταφερθεί και μια σχολή στην Πύλο, ένα ΤΕΙ στα Φιλιατρά, ένα ινστιτούτο στη Μεσσήνη, μερικές σχολές του Πολυτεχνείου στους Γαργαλιάνους; Και η Κυπαρισσία; Γιατί κύριε η Κυπαρισσία δεν είναι; Μάλιστα, στην περίπτωση που μεταφερθούν σχολές του ΕΜΠ στους Γαργαλιάνους ή στην Κυπαρισσία, δεν θα χρειαστεί καν να αλλάξουν οι ταμπέλες του ιδρύματος: ΕΜΠ, Εθνικό Μεσσηνιακό Πολυτεχνείο, σαν έτοιμο από καιρό!

Είπα όμως πολλά. Πριν δώσω τη σκυτάλη στους πανεπιστημιακούς του τμήματος Φιλολογίας Πατρών, να ευχηθώ να είναι ανυπόστατες οι φήμες, οπότε θα σας ζητήσω συγνώμη που τις αναμετάδωσα.

Η ανακοίνωση:

H φήμη που κυκλοφόρησε πρόσφατα για τη συγχώνευση του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών (στο εξής ΤΦΠΠ) με το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, που εδρεύει στην Καλαμάτα, αναστάτωσε όπως ήταν φυσικό φοιτητές και διδάσκοντες, αλλά και τους πολίτες, δεδομένου ότι το 60% των φοιτητών προέρχονται από την Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα.

Ασφαλώς ο ανορθολογισμός και οι καταστροφικές συνέπειες μιας τέτοιας πρότασης είναι προφανείς για όσους έχουν στελεχώσει αυτό το Τμήμα και για όσους μπορούν να αντιληφθούν την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας ολοκληρωμένης Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών σε ένα θετικής κατεύθυνσης πανεπιστήμιο, ώστε να υπάρχει η επιθυμητή επιστημολογική και πολιτισμική ώσμωση. Η αναζήτηση αυτής της ισορροπίας και της δυναμικής διάδρασης μεταξύ των αντικειμένων ήταν που ώθησε πριν από αρκετά χρόνια Πρυτανικές αρχές και Υπουργείο Παιδείας να επεκτείνουν το τεχνοκρατικά εύρωστο Πανεπιστήμιο Πατρών προς το χώρο των Ανθρωπιστικών Επιστημών. Και το πείραμα πέτυχε, όπως αποδεικνύεται όχι μόνο από την πρόσφατη εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Φιλολογίας, αλλά κυρίως από τις συνεργασίες που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ του εν λόγω Τμήματος και Τμημάτων Σχολών Θετικής Κατεύθυνσης και από άλλες παραμέτρους που θα παρουσιασθούν παρακάτω.

Ασφαλώς, μια ορθολογική και πολιτικά ορθή (δηλαδή δίχως πολιτικές σκοπιμότητες) αναδιοργάνωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης θα έπρεπε να στοχεύει στην συσπείρωση των επιμέρους Τμημάτων που σπάρθηκαν για λόγους μικροκομματικής πολιτικής ανά την Πελοπόννησο, σε έναν ενιαίο γεωγραφικό χώρο, ώστε να υπάρξει η διεπιστημονική πνευματική ζύμωση, που ήταν και είναι πάντα ζητούμενο και προϋπόθεση για την ακαδημαϊκή κοινότητα (και καίριο μέλημα των παν/μίων του εξωτερικού). Επειδή η πρόταση για συγχώνευση/μετακίνηση θα πρέπει να στηριχθεί σε επιχειρήματα ακαδημαϊκά και όχι στα ήδη πολυσυζητημένα προσωπικά πολιτικά κίνητρα του Πρωθυπουργού να ενισχύσει τη γενέτειρά του, διαλύοντας το κραταιό Πανεπιστήμιο Πατρών, θεωρούμε σκόπιμο να δώσουμε στην κοινή γνώμη και σε κάθε ενδιαφερόμενο κάποια στοιχεία που θεωρούμε σημαντικά προκειμένου να παρθεί οποιαδήποτε απόφαση.

 

Τα δεδομένα με αριθμούς 

  • Το ΤΦΠΠ λειτουργεί από το 1997 και περιλαμβάνει τρεις ειδικεύσεις:
  • α) Κλασικών Σπουδών (ΚΛΣΠ), β) Βυζαντινών & Νεοελληνικών Σπουδών (ΒΝΕΣ) (γ) Γλωσσολογίας (ΓΛΩΣΣ).
  • Απασχολεί 24 Μέλη ΔΕΠ με την ακόλουθη κατανομή: 3 Καθηγητές (2 ΓΛΩΣΣ, 1 ΚΛΣΠ), 6 Αναπληρωτές Καθηγητές (3 ΚΛΣΠ,  2 ΒΝΕΣ, 1 ΓΛΩΣΣ) 4 Μόνιμους Επίκουρους Καθηγητές (2 ΓΛΩΣΣ, 2 ΒΝΕΣ), 2 Επίκουρους Καθηγητές Επί Θητεία (1 ΒΝΕΣ, 1 ΚΛΣΠ), 5 Λέκτορες (1 ΓΛΩΣΣ, 1 ΒΝΕΣ, 3 ΚΛΣΠ), 4 Λέκτορες Υπό Διορισμό (1 ΓΛΩΣΣ, 1 ΒΝΕΣ, 2 ΚΛΣΠ)
  • Στο ΤΦΠΠ φοιτούν 1231 προπτυχιακοί (60%+ από Πάτρα και Δ. Ελλάδα), 49 μεταπτυχιακοί και 30 διδακτορικοί φοιτητές. Οι περισσότεροι από αυτούς  εκπονούν διατριβή με χρηματοδότηση από ερευνητικά προγράμματα (Ηράκλειτος, Καραθεοδωρής, Θαλής). Κάθε χρόνο εισάγονται 223 (μετά τις μετεγγραφές κ.τ.ό.) και αποφοιτούν 119 προπτυχιακοί φοιτητές.

 

Η υλικοτεχνική υποδομή

  • Στο ΤΦΠΠ λειτουργούν 3 ερευνητικά εργαστήρια: α) Μύθου και Θρησκείας β) Παλαιογραφίας γ) Μελέτης Νεοελληνικών Διαλέκτων.
  • Το ΤΦΠΠ διαθέτει Τμηματική Βιβλιοθήκη εξειδικευμένη στις τρεις κατευθύνσεις του που περιλαμβάνει περί τους 17.000 τόμους, οι οποίοι διαρκώς αυξάνονται.
  • Επιπλέον, διαθέτει  Υπολογιστικό Κέντρο το οποίο λειτουργεί για την ερευνητική δραστηριότητα των φοιτητών με τη συνεργασία του Τμήματος  Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πολυτεχνείου του ΠΠ.
  • Όσον αφορά την κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή για τις ανάγκες διδασκαλίας, γραφείων Μελών ΔΕΠ, Γραμματείας, Εργαστηρίων, Υπολογιστών κ.τ.λ. , καλύπτει ικανοποιητικά τις ανάγκες του οι οποίες  θα καλυφθούν απόλυτα από τα κτήρια της Φαρμακευτικής, που θα διατεθούν εντός του 2013.

 

Το ΤΦΠΠ σε σύγκριση με τα άλλα Τμήματα Φιλολογίας της χώρας

  • Το ΤΘΠΠ είναι το δεύτερο τμήμα σε ολόκληρο το ΠΠ και το πρώτο στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, που πέρασε από έλεγχο εξωτερικής αξιολόγησης με ευθύνη της Α.ΔΙ.Π (Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση), τον Δεκέμβριο του 2011.Τα αποτελέσματα της εξωτερικής αξιολόγησης ήταν άριστα για το ΤΦΠΠ. Η επιτροπή διαπίστωσε το υψηλότατο επίπεδο της έρευνας, την αρτιότητα των προγραμμάτων σπουδών καθώς και τον πολύ υψηλό βαθμό ικανοποίησης των φοιτητών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Αξίζει να επισημανθεί ότι πολλοί διδάσκοντες συμμετείχαν και συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα ξένων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων (Πανεπιστήμια Βερολίνο, Cambridge, McGill, Alberta).
  • Η Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης, αφού σχολιάζει την καλή και γόνιμη συνεργασία μεταξύ των τριών διαφορετικών επιστημονικών πεδίων των Τμημάτων της Σχολής, καταλήγει στην έκθεσή της με ακόλουθα: «…Το Τμήμα Φιλολογίας αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για το Πανεπιστήμιο Πατρών και  για την ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα και κλείνοντας τονίζουμε εμφατικά ότι πρέπει να υποστηριχθεί με κάθε δυνατό τρόπο».
  • Ανεξάρτητα από την κρίση της Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης, το ΤΦΠΠ κατατάσσεται πρώτο στην έρευνα (Μέσος Δείκτης Hirsch 1,91) πανελλαδικά, με 2ο το ΤΦ του Π. Κρήτης, 3ο το ΤΦ του ΑΠΘ και 4ο το ΤΦ του Π. Ιωαννίνων (βλ. Altanopoulou etal. 2011), χάρη στην ερευνητική δραστηριότητα των μελών του και χάρη στα ερευνητικά του προγράμματα μέσω των οποίων έχει ήδη συνεισφέρει στο ΠΠ περίπου 1.500.000 Ευρώ.
  • Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΤΦΠΠ  ήρθε πρώτο στην αξιολόγηση για την ανάληψη του Προγράμματος «ΘΑΛΗΣ» ανάμεσα στα Τμήματα της χώρας και 2ο όσον αφορά την Αριστεία.
  • Το ΤΦΠΠ, χάρη στη γεωγραφική του θέση αλλά και στη φήμη του, κατατάσσεται 3ο στην επιλογή των νεοεισερχόμενων φοιτητών μέσω εισαγωγικών εξετάσεων,  μετά το ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ.

 

Η συνεργασία με τμήματα θετικών επιστημών και ο ιδιαίτερος επιστημονικός προσανατολισμός

  • Η συνύπαρξη του ΤΦΠΠ με τμήματα του πολυτεχνείου και της ιατρικής σχολής του ΠΠ οδήγησε σε συνεργασίες εξαιρετικά γόνιμες και σε πρόγραμμα σπουδών που διαφοροποιούν το συγκεκριμένο Τμήμα από τα άλλα ομοειδή τμήματα της χώρας. Ως εκ τούτου  η συνύπαρξή του με τα παραπάνω τμήματα των θετικών επιστημών κρίνεται αναγκαία καθότι αναπτύσσονται συνεχώς ερευνητικές συνεργασίες μεταξύ μελών ΔΕΠ διαφορετικών σχολών. Επιπλέον, αναπτύσσονται νέες συμφωνίες ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ιδίως της ειδίκευσης Γλωσσολογίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για την υλοποίηση του Προγράμματος ΘΑΛΗΣ τα ΤΦ συνεργάζεται με το Τμήμα Πληροφορικής του ΠΠ , ότι τα μαθήματα «Γλώσσα και εγκέφαλος» και «Νευρογλωσσολογία», που προσφέρονται στην Ειδίκευση Γλωσσολογίας σε συνεργασία με τη Σχολή Ιατρικής και το 13ο Συνέδριο Ιατρικής Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών (Μάιος 2012), το αφιερωμένο στον Δαρβινισμό, το οποίο στόχευε στη διεπιστημονικότητα και στο οποίο συμμετείχαν μέλη ΔΕΠ της Ειδίκευσης ΒΝΕΣ και Κλασικών Σπουδών. Επιπλέον, το Τμήμα Φιλολογίας συνεργάζεται και με τα άλλα Τμήματα της Σχολής: το Τμήμα Φιλοσοφίας, το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, με τα οποία μοιράζεται μαθήματα στο Πρόγραμμα Σπουδών. Ακόμη, κάποια διατμηματικά προγράμματα είναι σαφώς αγκυρωμένα στη συγκεκριμένη περιοχή, αλλά και εξαρτημένα από τη διεπιστημονική συνεργασία, όπως π.χ. το πρόγραμμα που στοχεύει στη διάσωση και αποκατάσταση των κωδίκων και άλλου πολύτιμου υλικού της ιστορικής (υστεροβυζαντινής) Μονής Ομπλού, που συνιστά ανεκτίμητη εθνική κληρονομιά και βρίσκεται στην περιοχή. Επίσης, το Εργαστήριο Διαλεκτολογίας, το μόνο που σώζει τον εθνικό γλωσσικό πλούτο συνεργάζεται και με φορείς της Πάτρας αλλά και με άλλα τμήματα θετικών σχολών του Πανεπιστημίου Πατρών.
  • Το ΤΦΠΠ προσφέρει τα μέγιστα στην τοπική κοινωνία με την εντατική και αδιάλειπτη συμμετοχή των μελών ΔΕΠ στην πολιτιστική δραστηριότητα της Πάτρας και της ευρύτερης Αχαΐας αλλά και με την υποστήριξη αναγκών που σχετίζονται με τη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων της Νεοελληνικής γλώσσας και των Αρχαίων Ελληνικών και τη μελέτη των τοπικών διαλέκτων.
  • Το ΤΦΠΠ, χάρη στη σύνθεσή του σε πλήθος και ειδικεύσεις Μελών ΔΕΠ, διαθέτει ένα απόλυτα ισορροπημένο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών που προσφέρει επαρκή εκπαίδευση και κατάρτιση δίνοντας στους αποφοίτους του πολυάριθμες διεξόδους επαγγελματικής αποκατάστασης. Επιπλέον, έχει συγκροτήσει και ολοκληρωμένο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών που, όπως δείχνει ο τίτλος, παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στο επιστημονικό πεδίο που καλλιεργεί: «Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Γλώσσα και τα Κείμενα». Το μεταπτυχιακό αυτό διανύει  ήδη τον τρίτο κύκλο και έχει γίνει πόλος έλξης όχι μόνο για τους αποφοίτους του Τμήματος αλλά και για φοιτητές από τα Ιόνια νησιά και από άλλα Τμήματα Φιλολογίας της χώρας. Ασφαλώς η γεωγραφική θέση είναι εξαιρετικά κρίσιμη διότι επιτρέπει στους ερευνητές να μεταβαίνουν συχνά σε βιβλιοθήκες και αρχεία που βρίσκονται στην Αθήνα.
  • Το ΤΦΠΠ ήταν το πρώτο ή έστω από τα πρώτα ΤΦ στην Ελλάδα που σχεδίασε και υλοποιεί Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης Τελειοφοίτων, ανάλογο με εκείνα των σχολών θετικών επιστημών και των πολυτεχνείων. Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα οι φοιτητές να προσανατολιστούν και να ασκηθούν επ’ αμοιβή σε δέκα διαφορετικούς άξονες επαγγελματικής αποκατάστασης (Διδασκαλία ΝΕ, ΑΕ και Λατινικών στο σχολείο, Διδασκαλία ΝΕ ως Ξένης Γλώσσας, Μετάφραση-Επιμέλεια Εκδόσεων/Κειμένων, Διαφήμιση και Επικοινωνία, Δημιουργία Λεξικών, Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Ανάπτυξη Γλωσσικής Τεχνολογίας, Γλωσσική Έρευνα, Παροχή Διοικητικών Υπηρεσιών σε Επιχειρήσεις). Κάποιοι από τους παραπάνω τομείς είναι στενά συνυφασμένοι με τη γεωγραφική θέση του Τμήματος, όπως η συνεργασία με πολιτισμικούς φορείς της Πάτρας, το Αρχαιολογικό Μουσείο, η Εφορεία Αρχαιοτήτων κ. ά.

 

Η γεωγραφική θέση καθοριστική για την επιστημονική φυσιογνωμία του ΤΦΠΠ

  • Το ΤΦΠΠ χάρη στη γεωγραφική του θέση αποτελεί πόλο έλξης ξένων επιστημόνων  που το επισκέπτονται συστηματικά μέσω Erasmus ή μέσω ειδικών προσκλήσεων για διδασκαλία και έρευνα. Το Τμήμα Φιλολογίας δέχθηκε το ένα τρίτο των ξένων φοιτητών που ήλθαν στο Πανεπιστήμιο Πατρών, δηλαδή το 33%.
  • Επίσης, χάρη στη γεωγραφική του θέση, το ΤΦΠΠ διατηρεί στενή συνεργασία με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ιταλίας μέσω ερευνητικών προγραμμάτων και ανταλλαγής επιστημονικού προσωπικού. Αρκεί να αναφερθεί ότι από τις 25 συνεργασίες με εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα της Ευρώπης οι 20 αφορούν την Ιταλία.
    • Το ΤΦΠΠ έχει πλήρως ταυτιστεί με την ανάπτυξη του ΠΠ στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της Δυτικής Ελλάδας. Χάρη στις μικρές και μεσαίες οδικές αποστάσεις, οι φοιτητές που το επιλέγουν προέρχονται κυρίως από την Πάτρα αλλά και από περιοχές της Δυτικής Ελλάδας (Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα, Ηλεία) και την Αθήνα. Με γνώμονα την υλοποιούμενη μεταρρύθμιση στα ΑΕΙ με τον νέο νόμο-πλαίσιο που καθιστά τα πανεπιστήμια περισσότερο εξωστρεφή, το ΤΦΠΠ διαθέτει την υποδομή και τη γνώση να διασυνδεθεί ουσιαστικότερα με την τοπική κοινωνία και να προσφέρει ποικίλες υπηρεσίες που θα είχαν σημαντικό οικονομικό όφελος για την κοινωνία, το ΠΠ και το ίδιο το ΤΦ.
    • Το ΤΦΠΠ γνωρίζει πώς και σχεδιάζει να εργαστεί και για την προσέλκυση ξένων φοιτητών με μεγάλα οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Άλλωστε είναι ίσως το μόνο ΤΦ που ενθαρρύνει τη συγγραφή Διδακτορικών Διατριβών στα αγγλικά για διάδοση της αποκτώμενης γνώσης σε διεθνές επίπεδο.
    • Το ΤΦΠΠ επίσης σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί από τη θέση του στην Πάτρα σε διεθνείς συνεργασίες με την παροχή προγραμμάτων με δικαιόχρηση σε πανεπιστήμια των Βαλκανίων και της Μ. Ανατολής, δραστηριότητα που θα αποφέρει σημαντικά έσοδα στο ΠΠ και στην τοπική κοινωνία και θα εδραιώσει περαιτέρω τη φήμη του στο εξωτερικό.

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ΤΦΠΠ συνιστά μια ολοκληρωμένη ακαδημαϊκή μονάδα με σημαντική συνεισφορά στην ακαδημαϊκή κοινότητα και ιδίως στο ΠΠ. Το υψηλό επίπεδο των παρεχομένων γνώσεων αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι οι απόφοιτοί μας γίνονται δεκτοί για μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές σε φημισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού (στο Cambridge, Lancaster, UCL, Potsdam, Leiden King’s College, McGill, Simon Fraser, University of California, Ohio State, κ.λπ.). Οι διδάκτορες του Τμήματός μας συνεχίζουν την έρευνά τους σε μεταδιδακτορικό επίπεδο ή κατέχουν/διεκδικούν ακαδημαϊκές θέσεις σε ΑΕΙ και ερευνητικά ινστιτούτα της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ακόμη, όσοι δεν συνεχίζουν τις σπουδές τους απορροφώνται σε ικανοποιητικό βαθμό στην αγορά εργασίας σε επαγγέλματα σχετικά, εν μέρει σχετικά ή και μη σχετικά με την εκπαίδευση.

 

Είναι τουλάχιστον παράλογο ένα ολοκληρωμένο, ανεξάρτητο, εύρωστο και διεθνώς καταξιωμένο Τμήμα με δεκαπενταετή ζωή να «ξεριζώνεται» από τον τόπο και το πανεπιστήμιό του, όπου αναδείχθηκε και με του οποίου τα τμήματα συνεργάζεται, και να μετακινείται για να συγχωνευθεί με ένα ολιγομελές και ολιγόζωο Τμήμα, αποκομμένο από οποιοδήποτε ακαδημαϊκό κέντρο.

Η μετακίνηση του ΤΦΠΠ στην Καλαμάτα και η συγχώνευσή του με το ΤΦΠαΠελ θα ήταν καταστροφική για το ΤΦ αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό του και θα ανέκοπτε πλήρως τη συνεχώς αυξανόμενη δυναμική του για τους ακόλουθους λόγους:

  1. Θα ήταν μεγάλη απώλεια για την πόλη της Πάτρας διότι θα στερούσε την περιοχή από μια πηγή αριστείας και από τη δυνατότητα πολιτισμικής ώσμωσης με την ακαδημαϊκή κοινότητα.
  2. Θα ήταν μεγάλη απώλεια και για το Πανεπιστήμιο διότι αφενός θα διατάρασσε την ισορροπία της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, της οποίας αποτελεί μέρος, αφετέρου θα αφαιρούσε τη δυνατότητα συνεργασίας με τμήματα σχολών θετικής κατεύθυνσης σε τομείς έξω από τους καθιερωμένους. Επιπλέον,  θα κατέστρεφε πολλά προγράμματα και συνεργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη και είναι άμεσα εξαρτημένα από τον συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο.
  3. Θα αλλοίωνε σημαντικά τον ιδιαίτερο επιστημονικό προσανατολισμό του ΤΦΠΠ καθώς αυτός κατά πολύ στηρίζεται και στη συνύπαρξή του με τα άλλα τμήματα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών αλλά, κυρίως, με άλλα τμήματα Σχολών Θετικών Επιστημών. Η συγχώνευση του τμήματος με ένα Τμήμα διαφορετικού προσανατολισμού θα απέκοπτε τα μέλη ΔΕΠ από το προσωπικό τους επιστημονικό περιβάλλον και θα ανέκοπτε την με καιρό και με κόπο αποκτημένη δυναμική και την ιδιοπροσωπία τους.
  4. Θα ανάγκαζε τους φοιτητές, και μάλιστα τους Πατρινούς, να εγκατασταθούν σε άλλη πόλη (260 χλμ. μακριά) με τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο για τις οικογένειές τους και μάλιστα σε μια εποχή μεγάλης οικονομικής δυσπραγίας.
  5. Θα ανάγκαζε τα περισσότερα Μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν στο ΤΦΠΠ να αναζητήσουν αλλού εργασία δεδομένων και των μισθολογικών περικοπών που υφίσταται ο κλάδος.
  6. Θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στις οικογένειες των Μελών ΔΕΠ, που μετακόμισαν από άλλες περιοχές της Ελλάδας και εγκαταστάθηκαν στην Πάτρα μετά τον διορισμό τους στο ΠΠ, εδώ και δεκαπέντε χρόνια.

 

Και ενώ θα περίμενε κανείς την αντίστροφη κίνηση (την ενσωμάτωση του πενταετούς, ΤΦΠαΠελ στο ΠΠ), αφού η καταστροφική διάσταση της αντίστροφης μετακίνησης που σχεδιάζει το Υπουργείο είναι αυταπόδεικτη, όσο και να ψάξει κανείς, δεν διακρίνει την παραμικρή ωφέλεια για την Εκπαίδευση από αυτήν την κίνηση. Και οπωσδήποτε καμιά οικονομική περικοπή. Αντιθέτως, το πρώτο που θα προκύψει είναι οικονομική αιμορραγία δυσβάσταχτη τόσο για τους φοιτητές όσο και για τα μέλη ΔΕΠ, αλλά και για το Πανεπιστήμιο που θα χάσει τα οφέλη των ερευνητικών προγραμμάτων. Και το μόνο που φαίνεται ολοκάθαρα είναι ότι ακολουθείται και εδώ η ίδια καταστροφική πολιτική για την ανώτατη εκπαίδευση, που οδήγησε στην ίδρυση πανεπιστημιακών μικρομάγαζων ανά την Πελοπόννησο, τμημάτων καταδικασμένων στην απομόνωση και σε μονολιθικό επιστημονικό αποκλεισμό.

Το ΤΦΠΠ έχει καταφέρει μέσα στα 15 χρόνια λειτουργίας του να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη των ανθρωπιστικών επιστημών σε διεθνές επίπεδο, σε ένα από τα πιο δυναμικά πανεπιστήμια της χώρας στους τομείς της τεχνολογίας και των θετικών επιστημών. Η μετακίνησή του δίχως προηγούμενη ανταλλαγή απόψεων με το ανθρώπινο δυναμικό του, μέλη ΔΕΠ και φοιτητές, ισοδυναμεί με έλλειψη σεβασμού απέναντι στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Και η έλλειψη σεβασμού απέναντι στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες καθρεφτίζει ασφαλώς την αυξανόμενη αδιαφορία μιας καταναλωτικής κοινωνίας που εξορίζει από τον ορίζοντα των στόχων της τον ανθρωπισμό, την τέχνη, τα γράμματα και αρκείται στο κέρδος. Η παρακμή ξεκινάει φυσικά από την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης, όταν δεν στοχεύει στην παραγωγή υπεύθυνων πολιτών αλλά ενεργών καταναλωτών ή όταν η Εκπαίδευση γίνεται ένα ερώτημα επένδυσης για προσωπικό όφελος ή όπως εύστοχα διατύπωσε ο καθηγητής Συγκριτικής Λογοτεχνίας Thomas Docherty, «ένα λυπηρό σχόλιο στις ανθρώπινες δυνατότητες».

 

Τα μέλη του Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού

του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών

233 Σχόλια to “Να μεταφερθεί και το Πολυτεχνείο στους Γαργαλιάνους;”

  1. Γς said

    Καλημέρα,
    >το λογικό θα ήταν, αν υποτεθεί ότι πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις, οι νεότερες και μικρότερες σχολές να ενταχθούν στις μεγαλύτερες

    Γιατί;

  2. Γς said

    Εγώ λ.χ. θα προτιμούσα μια νεότερη και μικρότερη, από μια μεγαλύτερη ;}

  3. ππαν said

    Πρόσφατα έμαθα αυτό για τον Επικούρειο Απόλλωνα κι έμεινα με ανοιχτό το στόμα!

  4. Γς said

    Σαν πάει στην Καλαμάτα

  5. LandS said

    #1 Το ίδιο αναρωτήθηκα και γω, όπως και για το άλλο «ότι το τμήμα Φιλολογίας…έχει πολύ καλές επιδόσεις στην εξωτερική αξιολόγηση, επιδόσεις που ασφαλώς θα κινδυνέψουν σε ενδεχόμενη μετακόμιση»΄

    Μετά διάβασα το κείμενο των διδασκόντων.

  6. sarant said

    Ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    5: Ε, ναι.

  7. Nέο Kid Στο Block said

    Πάντως αυτό με το Πολυτεχνείο στους Γαργαλιάνους ,δεν είναι κακό..

    Να γλυτώσουμε απ’αυτό το πεπαλαιωμένο NTUA, και να γίνουμε GargalTech (κατά το CalTech)

    Παίρνω το θάρρος να προτείνω μέσω του ιστολογίου στον φίλτατο Μάικολ «The Dynamo!» Νικολάου την εκπόνηση από κοινού μελέτης με τίτλο :
    » If a bloody butterfly can produce a tornado in Texas, imagine what a bad-roasted Messinian gourounopoulo can produce! »
    Nομίζω, ότι το «Ινστιτούτο Κλιματικής Αλλαγής και Μεταλλάξεως Ελαιών Καλαμών » (ίσως και η ΝASA..)θα μπορούσε να μας χρηματοδοτήσει.

    YΓ. Δηλαδή, ο Επικούρειος άλλαξε νομό ,χωρίς να ερωτηθεί ο Φοίβος; Κι ο Απόλλων από Ήλιος έγινε Μεσσή(ν)λιος; Ασεβείς! 😦

  8. άνω τελεία said

    Γιατί κυρία Ππαν, απλώς αποκατέστησε μια ιστορική αδικία. Ο φίλτατος Αντώνιος είναι το καμάρι μας. Είναι εκσυγχρονιστής, ανακαινιστής, και συγκεκριμένα ειδικεύτεται στις αναπαλαιώσεις. Είναι ειδικός συντηρητής παρωχημένων πρακτικών και αντιλήψεων. Νοιάζεται για το καλό της εκλογικής του περιφέρειας, δηλαδή για την επανεκλογή του ως βουλευτής. Γιατί με τον τρόπο που πολιτεύεται στη χώρα, μόνο ως βουλευτής Μεσσηνίας μπορεί να ξαναδεί έδρανα Βουλής, στην καλύτερη περίπτωση. Θα το εξασφαλίσουν αυτό τα μυριάδες ρουσφέτια του και επικουρικά ο Επικούρειος.

  9. Γς said

    Κεφάκια ε;

  10. spiral architect said

    Kαλημέρα. 😐

    O Πανεπιστημιακός «Καλλικράτης» (μη χέσω!) ονομάζεται πρόγραμμα «Αθηνά». 😛
    (μετά το φόνο της μασκότ της, ήλθε και η σειρά της θεάς της σοφίας)

    Εξ ιδίας πείρας ξέρω ότι, το Πανεπιστήμιο Πάτρας εδώ και χρόνια έχει το μοναδικό ενιαίο campus στην Ελλάδα για όλες τις σχολές και τμήματά του. Επίσης έχουν ακουστεί διάφορα και για άλλες σχολές του που μέλλουν να καταργηθούν. Σαν παράδειγμα τέτοιων φημών φέρνω το τμήμα Γεωλογίας της σχολής Θετικών Επιστημών, που μαζί με το αντίστοιχο του ΑΠΘ φημολογείται ότι μέλλουν να καταργηθούν, με μοναδικό παραμένον το τμήμα Γεωλογίας του ΕΚΠΑ. Αν αυτά συνδυαστούν με την κατάργηση του ΙΓΜΕ, μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.

    Τώρα αν φημολογείται ότι, η Φιλολογία της Πάτρας μέλλει να ενταχθεί στο (νεώτερο) Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και μεταφερθεί στην Καλαμάτα, (γιατί όχι και στην Πύλο; ) ισχύει αυτό που λένε ότι, πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι.

    Τη μόρφωση το σύστημα φοβάται
    ο μορφωμένος πάντοτε βρυχάται
    στην αδικία απαντά και εξανίσταται
    με τις γνώσεις του, όρθιος ίσταται.

  11. άνω τελεία said

    Ναι, όλα πάνε καλά. Τώρα που θα κατέβει και το Πανεπιστημίο της Πάτρας, έστω ένα κομμάτι του, στη μητρόπολη του Νότου, ποιος μας πιάνει! Οξφόρδη θα γίνει το μαγαζί.

  12. Καλά, ρε, γιατί η Ακρόπολη ανήκει ακόμα στην Αθήνα;
    Το Πανεπιστήμιο, η Ιατρική τουλάχιστο μεσσηνιοκρατείται. Αλλά τόση ασυδοσία, τόση αναλγησία, τόση αδιαντροπιά, τόση εμμονή στο παλιό καταστροφικό παρελθον; Και περιμένουμε να μας σώσει; Θα κουβαλήσει όλο αυτό το φοιτηταριό, γιατί εκεί είναι το ζουμί… στην αύξηση του κατά κεφαλή εισοδήματος ενός νομού από τα τσιμπημένα ενοίκια, αποκεφαλίζοντας όλους τους άλλους!

    Ά, ρε αθάνατη Ελλάδα! Ζεις κι εσύ μας οδηγείς!

  13. spiral architect said

    Δυο λίκνοι διάψευσης φημών και καταγγελιών:

    Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών για το Τμήμα Γεωλογίας

    Ούτε σκέψη για συγχωνεύσεις τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών

  14. Ανέστιος said

    Συγνώμη για το άσχετο σχόλιο, αλλά ένιωσα πως έπρεπε να πληροφορήσω το ιστολόγιο για τα παρακάτω «μεζεδάκι»:
    «Οι δικαιολογίες που διέρρευσαν…είναι…Αίολες»

    (από’δω: http://www.prismanews.gr/index.php/component/k2/item/29683-espasan-th-katalhpsh-me-ta-mat)

  15. Nέο Kid Στο Block said

    Xμμ…τώρα που το σκέφτομαι θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση για γκαρσονιέρες ..tee he,hee 😆

    Kανας φίλος Μεσσήνιος έχει κανα οικοπεδάκι ρε παιδιά; Η πολυκατοικία μόνο με γκαρσονιέρες, σηκώνεται εύκολα! :mrgreen:

    Πόσο είναι η αντιπαροχή αυτή τη στιγμή στην Καλαμάτα ,ρε παιδιά;

    (Νίκο, αν το παρόν θεωρείται ότι παραείναι διαφημιστικό, σβήστο ελεύθερα . (και το κρίμα στο λαιμό σου για τυχόν διαφυγόντα μου κέρδη.. 😦

  16. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, μια και ο ναός του Επικουρείου είναι σχεδόν διαλυμένος κάτω από το αντίσκηνο ενόψει της συντήρησης, εξετάζεται η μεταφορά και επανατοποθέτησή του στην κεντρική πλατεία της Καλαμάτας http://www.youtube.com/watch?v=uD53Y53xt_o ώστε να καλυφθεί ικανοποιητικά το κενό που υπάρχει. Με αυτή τη δράση (λέξη της μόδας για έργα κλπ) θα επιτευχθούν οι παρακάτω στόχοι:
    α) Ο ναός θα διασωθεί οριστικά από το κλίμα και υπέδαφος των Βασσών Μεσσηνίας, οlim Αρκαδίας.
    β) Νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν για να χτυπήσουμε την ανεργία στην Καλαμάτα. Μάλιστα, οι εργαζόμενοι δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν κάθε μέρα στις Βάσσες, όπερ οικονομικότερον.
    γ) και σημαντικότερο, θα έχουν επιτέλους μια αξιοπρεπή θέα όσοι πίνουν τον καφέ τους στην πλατεία.
    Μακροπρόθεσμα θα υποβληθεί αίτημα για επιστροφή των γλυπτών από το Βρετανικό Μουσείο, ενώ ένα Μουσείο θα χτιστεί στην Καλαμάτα για να στεγάσει τα επαναπατρισμένα γλυπτά. Η πλατεία της Καλαμάτας έχει κάποια νεοκλασικά, που μπορεί να γκρεμιστούν για να χτιστεί το νέο Μουσείο. 🙂

  17. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #10
    Και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων έχει ενιαίο κάμπους από το 1995.

  18. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια και τις ρηξικέλευθες προτάσεις (αν και φοβάμαι μήπως δίνουμε ιδέες….)

    13: Μακάρι να είναι ψέματα οι φήμες!

    14: Το «αίολος» είναι μπαμπινιωτισμός, για τον οποίο βλέπε:
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/12/16/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%8E%CE%BB%CE%BF%CF%85/

  19. LandS said

    #7 Νεοκίδιε ως 100% ρουμελιώτης δεν γνωρίζεις βασικά πράγματα. Άκου τα λοιπόν από έναν 50% Μωραΐτη (το υπόλοιπο 50% Ρουμελιώτη) βέρο αθηναίο των νοτίων προαστίων.

    Δεν είναι γουρουνόπουλο, είναι γουρνοπούλα. Και άμα μετρήσεις συλλαβές η διαφορά δεν είναι μόνο στο γένος.

  20. munich said

    Υπάρχει Φιλολογικό στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου? Πόσα φιλολογικά τμήματα υπάρχουν σε αυτήν τη χώρα???
    Δεν φαίνεται σε κανέναν λίγο αστείο ότι ότι τα μέλη ΔΕΠ έγραψαν και δημοσιοποιήσαν αυτό το κείμενο ποταμό για να εκφράσουν την αντίθεσή τους σε …φήμες? Για να καταλάβω χάριν λόγου: κάποιος , ασ πούμε, από το περιβάλλον του πρωθυπουργού, διοχετεύει μια φήμη ώστε να ανιχνεύσει διαθέσεις, η φήμη αυτή αναστατώνει μια σχολή και μια ολοκληρη πόλη που τη συζητάει πυρετωδώς, ακόμα και ο τοπικός τύπος, αν κατάλαβα σωστά, την αναπαράγει και φιλοξενεί απόψεις επ’ αυτής, ενδεχομένως, όπως είδα στα λινκ που μας έδωσαν οι εδώ σχολιαστές, οι διάφοροι φοιτητικοί φορείς προχωρούν σε ανακοινώσεις και προετοιμάζονται για κινητοποιήσεις, δεν θα περάσει και τέτοια, και όλα αυτά για μια φήμη? και κανείς δεν αναρωτιέται που θα βρεθούν τα χρήματα για τη μετακόμιση? ποιός επίτροπος θα το εγκρίνει? Σε λίγο το Υπουργείο θα ισχυριστεί ότι δεν είχαν καμια πρόθεση αλλά αφου το συζητάνε οι ενδιαφερόμενοι…
    Είναι λίγο αστείο για μένα.
    Ενιγουέι, δεν ήξερα καν ότι υπάρχει Φιλολογικό στο Πανεπιστήμιο Πατρών (πόσο μάλλον στο Πελοποννήσου), δεν αμφιβάλλω ότι γίνεται εκεί εξαίρετη και αξιόλογη δουλεια. κάθε χρόνο αποφοιτούν περί τα 200 άτομα (τα περισσότερα κορίτσια) έτοιμα να προσφέρουν τις ανασφάλιστες υπηρεσίες τους έναντι πινακίου φακής σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα αναμένωντας τον πολυπόθυτο διορισμό που θα έρθει για εκείνες/ους που έχουν μπάρμπα στη Μεσσήνη και κουμπάρο στον ΑΣΕΠ

  21. π2 said

    Όποιος έχει την εντύπωση πως οι συγχωνεύσεις στον χώρο της παιδείας και της έρευνας γίνονται με κριτήριο τον εξορθολογισμό και την εξοικονόμηση πόρων, πλανάται πλάνην οικτράν. Η κυρίαρχη λογική είναι: «ο έχων τις καλύτερες άκρες, προστατεύει ή μεγαλώνει το προσωπικό του μαγαζάκι». Και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, όπως πολλοί γνωρίζουν, έχει καλές άκρες από παλιά. Έχουν υπάρξει πάντως και χειρότερες φήμες ή προτάσεις συγχώνευσης, του τύπου φορέας με 40 άτομα προσωπικό να υπαχθεί διοικητικά και να μετακομίσει χωροταξικά σε φορέα με 5-6 άτομα προσωπικό, ο οποίος στεγαζόταν σε τμήμα ορόφου μιας πολυκατοικίας. Η Ακαδημία (ειρήσθω εν παρόδω, η Ακαδημία μονίμως μένει την τελευταία στιγμή εκτός κάθε νομικής διάταξης για αναδιάρθρωση και συγχωνεύσεις, χωρίς αιτιολογία), δεν είναι ο μόνος φορέας του οποίου ο προϋπολογισμός αυξήθηκε. Το Ίδρυμα της Βουλής έλαβε, διάβαζα τις προάλλες, διπλάσιο προϋπολογισμό από αυτόν που αιτήθηκε!

    Όλα αυτά δεν αλλάζουν το κύριο πρόβλημα που φέρνει στην επιφάνεια ο πανεπιστημιακός Καλλικράτης. Τώρα που τελείωσε η εποχή του «κάθε ραχούλα κι ΑΕΙ, κάθε πλαγιά και τμήμα», κάποιος πρέπει να πληρώσει τον λογαριασμό. Ο τρομακτικός κατακερματισμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν επέτρεψε ούτε την εξειδίκευση, ούτε τον πραγματικό δυναμισμό στα νέα ΑΕΙ, ακόμη και εκείνων που ξεκίνησαν δυναμικά και με καλή αρχική μαγιά. Αυτό δεν αφορά φυσικά το τμήμα που είναι η αφορμή της παρούσας ανάρτησης, αλλά η αλήθεια είναι πως υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα σε διάφορα πανεπιστήμια της χώρας που απλά δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Το τραγικό είναι ότι τώρα που έφτασε ο λογαριασμός, αντί να σκεφτούμε ορθολογικά πώς πρέπει να τον πληρώσουμε χωρίς αδικίες, μειώνοντας τα έξοδα και βελτιώνοντας τον χώρο, προσπαθούμε να τον πληρώσουμε με τα ίδια πελατειακά κόλπα με τα οποία ο λογαριασμός αυτός διογκώθηκε.

  22. Nέο Kid Στο Block said

    19. Mωρέ τη γουρνουπούλα την ξέρω και την παραξέρω εξ όψεως άμα τε και εκ γεύσεως! 🙂
    Aλλά είπα να την πω αλά βόρεια προάστια. Θα μπορούσα όμως , τώρα που το σκέπτομαι, να την πω και κυπριακά «γουρουνιά» (ο τόνος στη Λήγουσα!)
    Αλλά μετά ,το ακαδημαϊκό μας πέηπερ με τον Μιχάλη ,θα ήτο ελαφρώς τσικνιστό.

    Ν.Κιd, Pork chop Engineer
    Gargaltech , Pasaenas Kalamatafornia 🙂

  23. π2 said

    20: Καλά κάνουν και αντιδρούν σε φήμες. Γίνονται τόσα και τόσα στη λογική του «άμα πιάσει», που η προληπτική αντίδραση είναι προτιμότερη από το να τρέχεις και να μην φτάνεις μετά.

  24. Nέο Kid Στο Block said

    Σαν καλά να τα λέει αυτός ο Π2ος στο 21.

  25. sarant said

    23-24: Ακριβώς!

    22: Πολύ με άρεσε αυτό το GargalTech κι από πριν 🙂

  26. Αντιφασίστας said

    Και ο Μυστράς, εδώ που τα λέμε, έχει βαρεθεί τόσους αιώνες στη Λακωνία. Θα τον ανανέωνε, νομίζω, ένα ταξιδάκι δυτικότερα.

  27. Nέο Kid Στο Block said

    «Το Ίδρυμα της Βουλής έλαβε, διάβαζα τις προάλλες, διπλάσιο προϋπολογισμό από αυτόν που αιτήθηκε!»

    Αν και δεν διακρίνεσαι για την ελαφριά πένα σου ,(εντάξει, ελαφριά πληκτρολόγηση..) το παραπάνω, μήπως είναι ανέκδοτο;

    Δηλαδή, ζήτησε κάποιος φορέας ένα x ποσό για τις ανάγκες του, και τελικά του είπαν «πάρε 2x γιατί είσαι ομορφόπαιδο!» ???;;;

    Δεν τιμιόμαστε ,λέω γω!

  28. Γς said

    22:
    >Pasaenas Kalamatafornia

    Pasadena, California

  29. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Χτες πέθανε ο Μίμης Σουλιώτης.

    «Αρχαιολογική και όλο κόκκαλα πατρίδα,
    στυγνή οστεοθήκη. Πληθυσμοί, μετακινημένοι πληθυσμοί,
    επιστρώσεις και μαράνσεις μερίδων του πληθυσμού,
    διαπιδύσεις αλλόγλωσσων, ρημάγματα
    που επονομάστηκαν «λαοί», από επιστημονική ιδεοληψία…»

    έγραψε.
    Πιο πολύ κι από σουλιώτης, θα πάει σαν φλωρινιώτης εκεί πάνω. Με τιμή.

  30. π2 said

    27: Κι όμως, έκανα δύο λάθη. Το πρώτο ήταν πως η αύξηση αφορούσε τη σύγκριση με τον προϋπολογισμό του 2011, όχι τον προϋπολογισμό που αιτήθηκε το ίδρυμα, και το δεύτερο ήταν πως ο νέος προϋπολογισμός είναι υπερδιπλάσιος, όχι απλώς διπλάσιος:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_03/11/2012_500604

  31. Nέο Kid Στο Block said

    30. !!!!!! Έχω μείνει…πώς το λένε αυτό; Ενεός;
    Μνημείο αναισχυντιάς! Ειδικά η καταληκτική πληροφορία.
    «Η απόφαση να διατεθούν 2 εκατ. ευρώ για τον αναδρομικό έλεγχο των δηλώσεων πόθεν έσχες όλων όσοι άσκησαν κυβερνητικά καθήκοντα από το 1974 έως σήμερα»

  32. munich said

    αξιότιμε Π2 συμφωνώ σε αυτά που λες γενικά αλλά ειδικα για το ελληνικό πανεπιστήμιο αυτό με την προληπτική αντίδραση αποτελεί μια μετεξέλιξη της αντιδραστικότητας του γενικώς σε κάθε αλλαγή. Τίποτα δεν έχει περάσει εύκολα και χαλάρα σε σημείο μάλιστα να οδηγούμαστε σε τερατουργήματα. Ενδεικτικά αναφέρω την σθεναρή αντίθεση να καθιερωθεί το σύστημα μπάτσελορ- μάστερ που οδήγησε τελικά άλλα τμήματα να το εισάγουν μόνα τους, άλλα τμήματα να ιδρύσουν μεταπτυχιακά επι πληρωμή, αλλά τμήματα να προσφέρουν μεταπτυχιακά που γίνονται μόνο σάββατο για να μαζέψουν κανα φράγκο και άλλα αντι άλλων. Κατα τ’αλλα είναι αντιθετοι με τη Μπολόνια κάθετα και οριζόντια.
    Οι φοιτητές κάποιων φιλολογικών τμημάτων υποχρεούνται σε πτυχιακή εργασία, κάποιων άλλων όχι, όλοι μαζί διεκδικούν μεταπτυχιακά που προπτυχιακά κάποιοι τους είχαν πει ότι δεν χρειάζοντια κτλκτλ.
    Στην ίδρυση νέων τμημάτων μόνο δεν είχαμε αντιδράσεις όπως κι εσύ λες(έχει γεμίσει ο τόπος φιλολογικά, ΦΠΣ, ΦΚΣ, κτλ που όλα μα όλα βγάζουν εν δυνάμει φιλόλογους μέσης εκπαίδευσης)
    το σχόλιο μου αυτό δε σήμαινει ότι συμφωνώ με τη συνθήκη της Μπολόνια(ς), ούτε ότι θα πάρω θέση σχετικά με τη φημολογούμενη μετακόμιση του Φιλολογικού Πάτρας.

  33. sarant said

    29: Ναι, μολις 63 χρονών… Όσοι τον ήξεραν καλύτερα, ας γράψουν κάτι.

  34. Μερικές σχολές του ΕΜΠ οφείλουν να μεταφερθούν στους Γαργαλιάνους, ώστε να τιμήσουμε το κύριο Σπάηρο Άγκνιου που δόξασε το Χέλλας εις εποχάς κρισίμους. ΕυχαρισΘώ.

  35. spiral architect said

    @17: Γρηγόρη, με την έννοια ότι το ενιαίο campus της Πάτρας συμπεριλαμβάνει ακόμα και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ρίου.
    (στα Γιάννενα το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο θαρρώ ότι δεν είναι μέσα στο campus)

  36. munich said

    @35
    στα Γιάννενα είναι αναπόσπαστο μέρος του κάμπους το νοσοκομείο με κτίριο μάλιστα ίδιας αισθητικής

  37. linguist said

    Καλά κάνουν κ αντιδρούν κατά αυτόν τον τρόπο τα μέλη ΔΕΠ στις φήμες,για να τις ΄΄σκοτώσουν΄΄ όσο είναι ακόμα φήμες.Από τη στιγμή που κάτι γίνει επίσημο,το ποτάμι δε γυρίζει πίσω.Έτσι πρέπει να αντιδράμε κ σε όλα τα άλλα που μας πασάρουν μπας και αλλάξουν τα πράγματα.Η λογική παντως λέει η Καλαμάτα στν Πάτρα.

  38. munich said

    Ακόμα δεν έχω πιστεί. Τόσα και τόσα έχουν γίνει επίσημα και έχουν παραμείνει ανεφάρμοστα.

  39. Αν έκλεισε το ΚΕΝ (Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων) της Καλαμάτας, κάπως πρέπει να αποκατασταθούν οι σπιτονοικοκυραίοι. Σε ποιόν θα τα νοικιάζουν; Στους μετανάστες; Ο Αντωνάκης σκέφτεται τους Έλληνες. Και δη τους Έλληνες που τον ψηφίζουν.

  40. Αντιφασίστας said

    Εξαιρετικό το »Αλφαβητάριο για την ποίηση» του Μίμη Σουλιώτη. Μου έμαθε πολλά και σημαντικά. Καλό του ταξίδι.

    http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=82&artid=74853

  41. Angelos said

    Ως Μεσσήνιος, αλλά φυσικά εναντίον της όποιας στενά τοπικίστικης συμπεριφοράς, απλώς να αναφέρω ότι ok για τις προσλήψεις κ.τ.λ., αλλά το θέμα του Επικούρειου δεν έχει να κάνει (μόνο) με το Σαμαρά, που όντως τον «μετέφερε» τελευταίες μέρες της υπουργείας του.
    Εδώ και πολλά χρόνια φωνάζουν οι συντοπίτες μου ότι πρέπει να ανήκει διοικητικά στη Μεσσηνία και (μάλλον) έχουν δίκιο. Στα σύνορα είναι ουσιαστικά, και όπως όλοι γνωρίζουμε ο καυγά γίνεται για το πάπλωμα (τα σχετικά τουριστικά έσοδα και επιχορηγήσεις), αλλά αν είναι να «ανήκει» κάπου….

  42. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  43. spiral architect said

    Ερώτημα – τίτλος ανάρτησης:
    Να μεταφερθεί και το Πολυτεχνείο στους Γαργαλιάνους;

    Απάντηση Μεσσήνιου:
    Σαφώς και πάραυτα να ιδρυθεί μεταπτυχιακό τμήμα engineering γουρνοπουλοψηστικής – γουρνοπουλοκοπτικής – γουρνοπουλοσερβιριστικής.
    Θέμα Διπλωματικής: Σφαγή, τεμαχισμός, ψήσιμο, μεριδοποίηση γουρνοπούλας με ταυτόχρονη πόση ενός καφασιού μπύρας Νέδα.
    (για να αναθερμάνουμε την τοπική οικονομία)

  44. Μιας και είπαμε για τον Επικούρειο και τις βόλτες του, για θυμείστε μου οι πρεζβυτεροι: οι Σέρρες επί Καραμανλή (θείου) δεν απέκτησαν θάλασσα; Διότι μαθαίνω ότι ετοιμάζεται για την πολιτική και τρίτος Κωνσταντίνος Καραμανλής (του Αχιλλέα). Για να αποκτήσουν οι Σέρρες και λιμάνι.

  45. Nέο Kid Στο Block said

    43. Είμαι σαφώς υπέρ της προτάσεώς σου! Εξάλλου θα (συν)γράψω και ακαντέμικ πέηπερ, είπαμε.
    Αν και στην περίπτωση του Gargaltech (το επαναλαμβάνω, όχι γιατί στέρεψα από μαλ…εεε..από ιδέες,αλλά γιατί άρεσε του Νικοκύρη 🙂 ) μήπως θα ήταν προτιμότερο αντί για «πέηπερ» να μιλάμε για «λαδόκολλα»;

  46. Μαρία said

    44
    >Διότι μαθαίνω ότι ετοιμάζεται για την πολιτική
    Ήταν υποψήφιος στην τιμητική τελευταία θέση στις εκλογές του Ιουνίου.

    Θάλασσα μας έταζε ένας μισόμουρλος υποψήφιος δήμαρχος τη δεκαετία του ’60, ο περίφημος Μάρκος.

  47. Πάντως, και το TEDex, που ήρθε πρόσφατα στην Ελλάδα, μόλις έκανε δύο σώου στην Αθήνα, πήγε και βολεύτηκε στην Καλαμάτα.

  48. Nέο Kid Στο Block said

    »Θάλασσα μας έταζε ένας μισόμουρλος …» Eνώ οι υπόλοιποι ήταν γνωστικοί; θες να πεις; 🙂

  49. cronopiusa said

    Οι Δοσατζήδες (Βέγγος – Σταυρίδης) – ΟΛΑ με δόσεις

  50. Αντιφασίστας said

    Ο εν λόγω Καραμανλής (λερναία ύδρα αυτή η οικογένεια) γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1974, τον μήνα που η Ελλάδα απαλλάχτηκε από τη βασιλεία χάρη στο δημοψήφισμα. Σημαδιακό γεγονός στη χώρα της οιωνοσκοπίας. Και αν έχει κληρονομήσει τα …αναμφισβήτητα προσόντα του πατέρα του, τότε βρήκαμε πρωθυπουργό για πολλά χρόνια!

  51. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #35-36

  52. Αδελφόc Χρυσόστομοc said

    Κοίτα να δείς! Εχω μια ξαδερφούλα που σπουδάζει φιλόλογος στην Πάτρα. Λέτε να την πάρω κανενα τηλέφωνακι να δω αν ισχύει; Φαντάζεστε να τρέχει από την Πάτρα στην Καλαμάτα στα καλα καθούμενα;

  53. ππαν said

    Ισχύει πως γίνονται και διεθνή διαβήματα ώστε το Et in Arcadia ego, του Νικολά Πουσέν να γίνει Et in Messinia ego;

  54. fusalida said

    39. μα το Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων θα ανοίξει ξανά με τη νέα χρονιά…για να μην ξεχνιόμαστε!

  55. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    54: Είναι βέβαιο αυτό;

  56. spiral architect said

    @51: Επείσθην. 😳
    Άρα μαζί με το campus Πάτρας – Ρίου πάει παρέα σε ενιαίο campus και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
    (έχω χρόνια να πάω στα τελευταία)

  57. gpoint said

    Ξέρω ότι πολλοί εδώ μέσα δεν ασπάζεστε την θεωρία πολιτικοποίησσης του ποδοσφαίρου προς εξισορρόπηση της ποδοσφαιροποίησης της πολιτικής αλλά τι θέλετε να γίνει αφού αι Καλάμαι ( sic, έτσι έγραφε την ομάδα κάποτε η Εστία) δεν αγωνίζονται ούτε στην Βου Εθνική ;;
    να μην υπάρχουν ούτε αντισταθμιστικά οφέλη ;;;

    Τα εις -όπουλος και -πούλος…. ισχύοθν και για τα εις -ας ;;;

  58. Και έτσι θα δείτε πόσο σωστό ήταν το παλαιό άσμα «Πέρα, στους πέρα campus»!
    Μου τόλεγε η μάνα μου αλλά εγώ της έλεγα πως είναι μια σταλιά δρόμος.

  59. gpoint said

    Σάματις οι ελιές Καλαμών βγαίνουν στην Καλαμάτα ;

  60. ΣοφίαΟικ said

    Έχω βαρεθέι να βλέπω την Πάτρα να βάλλεται από παντού εδώ και 30χρόνια. Οι μισές πολιτικές οικογένειες της Ελλάδας κατάγονται από την Πάτρα, θα περίμενε κανείς η πολή να είναι γεμάτη δημόσια έργα, υπηρεσίες και γενικώς ό,τι μπορεί να επιτύχει μια πόλη ρουσετολογικός. Στην πραγματικότητα ουτε ένα δρόμο Αθήνα- Πάτρα δεν μπορούμε να φτιάξουμε. Και κάθε τρεις και λίγο κι άλλη μια υπηρεσία ή οργανισμός μεταφέρεται αλλού. Η βιομηχανάι, κααααααλά, μεταφέρθηκε αλλού εδώ και δεκαετίες, αν και το εργοστάσιο της Μίσκο υπήρχε και λειτουργούσε κανονικά για αν μας θυμίζει το βιομηχανικό παρελθόν μέχρι που λόγω επιδο΄τησεων μεταφέρθηκε κι αυτό στη Βοιωτία νομίζω και τώρα εκεί που κάποτε βρισκόταν το εργοστάσιο είναι σουεπρμάρκετ και μαι βλακώσης αναπαράσταση του Ακάκιου με το γαιδουρακι του, που μοιάζει σα να τη σχεδίασαν παιδια΄του νηπιαγωγείου, να μας θυμίζει τι υπήρχε εκεί κάποτε.
    Στις καλε΄ς εποχές η Πάτρα είχε 17% ανεργία, τη μεγαλύτερη υποτίθεται στην Ελλάδα. Πέρσι δια΄βαζα στην τοπική εφημερίδα ότι στους άνδρες ηλικίας 35-55 η ανεργία είναι 65% και το πιστέυω, μια βολ΄τα σοτ κέντρο της Πάτρας καθημερινήξ πρωί σε πείθει.
    Κατα τ’άλαλ, τόοοοτε (προ κρίσης) για να βρεις δουλειά σε σουπερμνάρκετ ε΄πρεπε να έχεις σημείωμα απο του βουλευτή σου και τα γραφεία των πολιτευόμενων του ν. Αχαίας ήταν κανονικότατα γραφεία ευρέσεως εργασίας. Το ξερω γιατι ο ξάδερφός μου έτσι βρήκε δουελιά σε σουπερμάρκετ, πήγε η γιαγια μου στον πολιτευόμενο που τον ήξερε για΄τι ε΄ραβε τη μάνα του προπολεμικά, και η γραμματέας του πολιτευόμενου άνοιξε ένα κουτί με καρτέλες που είχε τις δουελιε΄ς ταξινομημένες αναλογα με τα προσόντα, και έψαξε και βρήκε τη δουλεια και τους εδωσε τα στοιχεία και είπε να πείτε οτι σας στέιλαμε εμείς. Ακριβώς ό,τι κάνει ενα γραφέιο ευρέσεως εργασίας. Γελοία κατάσταση. Από την άλλη, κα΄τι συμμαθητές μου με μεγαλύτερα με΄σα και γονείς τοπικούς παράγοντες κλπ κλπ ε΄χουν γίνει σήμερα οι ίδιοι «τοπικοί παράγοντες» και τους βλέπεις στις κοσμικές στήλες της πόλης (ναι, εννοείται ότι έχουμε κοσμηκές σ΄τηελς και κουτσομπολίστικα περιοδικά τοπικής εμβέλειας. Και βεβαίως σκοτίστηκαμε για τους τοπικούς παράγοντες, μόνο που το πρόβλημα είναι ότι όλοι άυτοί έχουν πνίξει καθε επιχειρηματική δραστηριότητα στην πόλη, κα΄θε δημόσιο έργο, κάθε δεκάρα που παει προς την Αχαίά, αν δεν περάσει από τα χέρια τους απλούστατα δεν χρησιμοποιείται. Σε μια πόλη 300Κ κατοίκων, οι χίλιοι όχι μόνο ελεγχουν αλλά και στελεχώνουν οι ίδιοι όλες τις οικονομικές δραστηριότητες, από δημόσιες υπηρεσίες μεχρι λαινικό εμπόριο, οπότε φυσικά και δεν υπαρχει καμιά δουλειά για κανεναν, μόνο να γεμίζεις ράφια σε σουπερμάρκετ ή αν είσαι γιατρός να έχεις ιατρείο. Από αυτή τη μαφία ποιός θα μας γλυτώσει; Και ναι, ξε΄ρω, ε΄τσι είναι όλη η επαρχία κλπ.

  61. spiral architect said

    Μόλις ήλθε και ηλεμήνυμα από τον γιο μου.
    Ισχύει η μεταφορά του φιλολογικού Πάτρας στην Καλαμάτα από σπόντα στην Τρίπολη
    Μου έστειλε και <a href="http://www.upatras.gr/index/announcements/id/838&quot; rel="nofollow"<λίκνον ψελλίσματος της Πρυτανείας. 😦
    H «Αθηνά» εν πλήρη δρασει!

  62. Γς said

    60:
    Α, ρε κατακαημένο Πατράσσο…
    >και μαι βλακώσης αναπαράσταση του Ακάκιου με το γαιδουρακι του
    Ακάκιε!
    Μην ξεχάσεις να φέρεις την καλόγρια!

  63. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα

    60: Το χειρότερο είναι ότι μάλλον έτσι είναι που τα λες

    61: Ωχ, επιβεβαίωση; (Διόρθωσα ένα λινκ)

  64. munich said

    61 & 63
    από τα λινκ που μας δίνετε δεν φαίνεται πουθενά η επιβεβαίωση της μετακόμισης αλλά η ειβεβαιωση ότι κυκλοφορεί η φήμη…

  65. sarant said

    64: Συμφωνώ, διότι όπως λέει και η πρυτανεία ακόμα δεν έχει παρθεί απόφαση, αλλά τα περιθώρια είναι πολύ μικρά. Αλλά ενισχύονται, αν θες, οι ενδείξεις.

  66. Νικοκύρ’, η Καθημερινή ακόμη διαψεύδει http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_27/11/2012_471740

  67. sarant said

    Σκύλε ΒΚ, η Καθημερινή ΔΕΝ διαψεύδει ότι σχεδιάζεται η μεταφορά, απλώς λέει ότι ακόμα είναι φήμη, επιβεβαιώνει ότι το τμήμα Φιλολογίας Πατρών έχει καλές επιδόσεις, και προβλέπει ότι θα γίνει σφαγή με τις συγχωνεύσεις.

  68. Θα συμφωνήσω με τον Munich (20): αντί να μετακομίζονται, μάλλον θα έπρεπε να κλείσουν, τουλάχιστον προσωρινά, ορισμένες (όλες;) οι φιλοσοφικές σχολές…

  69. Βάγγος said

    Άσχετο,αλλά αυτός είναι ο πολυπολιτισμός που θελετε;

  70. fusalida said

    http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/20661-ken-stratopedo-kalamata
    δημοσίευμα το κέντρο εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων.

  71. Βάγγος said

    πού ειναι οι δικοί σας να παραστούν στη εκδήλωση;

  72. ππαν said

    71: έχουν να πάνε στα Αναστενάρια, δεν προφταίνουν

  73. sarant said

    70: Ευχαριστώ. Και, χωρίς να παραλληλίζω καταστάσεις, θέλω να επισημάνω ότι και την επαναλειτουργία του ΚΕΝ Καλαμάτας αρχικά σαν φήμη την είχα διαβάσει!

    71: Αχ με πρόλαβε η ΠΠαν! Αλλά και χριστιανοί αυτομαστιγώνονται σε τελετές νομίζω (όχι σε ευρωπαϊκές χώρες).

  74. Βάγγος said

    72 Δηλαδή τα εξισώνεις τα αναστενάρια με αυτή εδώ την αρρωστημένη βαρβαρότητα.ΧΑ και πάλι ΧΑ να ξεβρωμίσει ο τόπος από αυτούς και από τους υμνητές κάθε ανωμαλίας.Σημείωσε δεν ήμουν ΧΑ.Μας κάνατε.

  75. Μαρία said

    Στις Φιλιππίνες το Πάσχα οι καθολικοί όχι μόνο αυτομαστιγώνονται αλλά και σταυρώνονται.

  76. Nicolas said

    Κι άλλοι δεν γεννήθηκαν μαλάκες, Έγιναν.
    (Σβήστε το φως της γνώσης, τα τραβάει εδώ μέσα)

  77. Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    74: Καλά ρε Βάγγο, έπρεπε να έρθουν οι μου(λ)σου(λ)μάνοι για να καταλάβεις ότι είσαι νεοναζί; Tόση έλλειψη αυτογνωσίας;

  78. Βάγγος said

    Ναι μαζί με άλλο μισό εκατομμύριο μαλάκες νεοναζί.και στις επόμενες μαζί με ενα εκατομμύριο μαλάκες νεοναζί.Εσείς μας τρέφεται,κάτι καραγκιόζηδες νικολάδες .Πώς είναι δυνατόν να δικαιολογείς αυτή τη βαρβαροτητα μέσα στο σπίτι μας,επείδη έχουμε και εμείς τους αναστενάρηδες.Αλλά εσείς όταν θα ρθει η ώρα θα την κοπανήσετε πάτε να διδάξετε στα Γέιλ σας ,όπως ο Γιωργάκης.Εμείς θα μείνουμε εδώ να αντιμετωπίσουμε τη βαρβαρότητα,μην έχοντας διέξοδο.Βλαμμένε 76,το ζίγκ χάιλ ακούγεται σαν παιδικό άσμα μπροστά σ αυτά που γίνονται στο βίντεο.

  79. Nicolas said

    «Βλαμμένε»; μπα, γνωριζόμαστε; εσύ ήσουν εκείνος ο καμπούρης πίσω από το μπερντέ του Σπαθάρη;
    Για δείξε μας βρε έξυπνε, το συμβόλαιο ιδιοκτησίας για το σπίτι σου! άσε που έτσι που το έχεις βρομίσει, δεν πρόκειται να μας δεις συχνά εκεί μέσα.

  80. sarant said

    Μισό λεπτό, εγώ συμφωνώ με τον Βάγγο ότι το θέαμα είναι πολύ ενοχλητικό για κάποιον μη μουσουλμάνο και ελπίζω και για πολλούς μουσουλμάνους. Αλλά, αν δεν κάνω λάθος, πρόκειται για μια θρησκευτική τελετή σε έναν κλειστό και έρημο δρόμο, που κανείς δεν θα την έβλεπε αν δεν ήταν το βιντεάκι, και κανείς δεν την είδε ζωντανά εκτός αν ήθελε να τη δει.

    Από αυτή την άποψη, η συγκεκριμένη τελετή είναι πολύ λιγότερο παρεμβατική στη δημόσια ζωή της χώρας απ’ό,τι οι χριστιανικές τελετές, έτσι; Ή, ας πούμε, απ’ ό,τι οι παρελάσεις των ελληνοαμερικάνων στις 25 Μαρτίου στις πόλεις των ΗΠΑ. Κάποιοι μπορεί να ενοχλούνται και από αυτές.

  81. Βάγγος said

    79 εσύ πρέπει να ήσουν πίσω από το μαύρο μπερντέ στο βίντεο.Έρχεται η ώρα σου και των φίλων σου στο βίντεο.αίμα τιμή

  82. Βάγγος said

    80 σοβαρά μιλάς;Οι ελληνοαμερικανοί στις παρελάσεις τους βγάζουν τέτοια βαρβαρότητα;Και δεν είναι μόνο το θέαμα σοκαριστικό.Ένας τέτοιος άνθρωπος που φτάνει σε τέτοιο σημείο,με ψυχοσύνθεση ικανή για τέτοιες πράξεις,δεν τό χει σε τίποτα να σου κόψει το λαρύγγι επειδή θεώρησε ότι έριξες υπονοούμενο για τον αλαχ.

  83. sarant said

    Η ενόχληση είναι κάτι υποκειμενικό, ξέρεις. Άλλος ενοχλείται να βλέπει αυτομαστιγώσεις, άλλος αναστενάρια, άλλος χριστιανούς στις Φιλιππίνες να σταυρώνονται, άλλος να βλέπει χοντρούς δεσποτάδες και ένα τσούρμο παπάδες με μαύρα, άλλος τσολιάδες.

    Αλλά στο βίντεο δεν υπάρχει μίσος, υπάρχει έκσταση. Τίποτα δεν λέει ότι αυτός που αυτομαστιγώνεται θα σου κόψει το λαρύγγι, όπως δεν θα σου κόψει το λαρύγγι ο αναστενάρης, ή η γιαγιά που περπατάει με τα γόνατα στην Τήνο.

    Αν πάντως έχεις πρόταση να απαγορευτεί κάθε δημόσια θρησκευτική τελετή, το συζητάμε.

    Όμως, βιάστηκες να ξεσκεπαστείς (στο 81) πως είσαι χρυσαβγίτης (υιοθετώ την πρόταση του Earion ως προς την ορθογραφία της συμμορίας).

  84. Οι συν-χωνεύσεις ίσως είναι νομοτελειακό επακόλουθο τού «Μαζί τα φάγαμε (μαζί θα τα χωνέψουμε)»…

  85. Βάγγος said

    Γι αυτό ήθελα να μιλήσω για τα γόνατα στην Τήνο,πού σέρνονται σαν τα σκουλήκια.Αρρωστημένο και αυτό για μένα,αλλά δεν νιώθω ότι το να σέρνεται κάποιος με απειλεί.Αντίθετα όταν βλέπω να αυτοχτυπιούνται ‘εκστστικά’ με σπαθιά ,και μέσα στο σπίτι μου,με κόβει κρύος ιδρώτας.

  86. Βάγγος said

    δεν βιάστηκα,σας το λέω στα μούτρα .Στις ΗΠΑ έχει τέτοιες εκστασεις;Τώρα αν είναι να υιοθετήσουμε ορθρογραφίες εγώ υιοθετώ τον όρο εθνικομούνια

  87. sarant said

    85: Αφού σε ενοχλεί, γιατί το βλέπειες; Μαζοχισμός; Και η εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς δεν είναι ωραίο θέαμα, αλλά να τις απαγορέψουμε επειδή ενοχλούν;

  88. Βάγγος said

    δηλαδή παραδέχεσαι ότι για να δει κάποιος ένα τέτοιο βίντεο πρέπει να είναι μαζόχας.Αλλά δεν ακούς.Δεν είναι μόνο το θέαμα σοκαριστικό.Είναι και το ότι αυτό το ζωόδες θέαμα από αυτά τα κτήνη συμβαινει στη γειτονιά μου,μέσα στο σπίτι μου.

  89. ππαν said

    Τα α*γά είναι ευλογία: η πιο φτηνή πηγή πρωτεϊνης για τον κοσμάκη. ένα θαύμα αρμονίας. Γιατί δηλαδή η σύνδεσή τους με την ΧΑ είναι προτιμότερη;

  90. Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    85: Βάγγο, μήπως είσαι άθεος και δεν το ξέρεις; Αν ναι, δεν θα ‘χεις καλά ξεμπερδέματα με τους ανανήψαντες νεο-ορθόδοξους πρώην σατανιστές της χρεισύς αβγοίς!

  91. spiral architect said

    Γιατί *αμήσατε την ανάρτηση;
    Θέλετε έναν ΧΑγίτη στο σπίτι σας;

  92. ππαν said

    Τουλάχιστον ντρέπεταικαι λίγο ο Βάγγος που είναι ναζής, αφού επιμένει να ρίχνει το φταίξιμο στους άλλους. Βέβαια εδώ ισχύει όλη η ντροπή δική του.

  93. ndmushroom said

    Ώστε από τα καμώματα του Αντωνάκη φτάσαμε να συζητάμε για μια θρησκευτική εκδήλωση Σιιτών, ε; Θα φταίω εγώ τώρα να κάνω παραλληλισμούς με τη διαχείριση της κρίσης και τους απανωτούς αντιπερισπασμούς των ΧΑ;

    Επί της ουσίας του λαθροθέματος (είπα να υιοθετήσω κι εγώ ακροδεξιά ρητορική, είναι πολύ τρέντυ), οι Σιίτες αυτομαστιγώνονται. Δε μου αρέσει, αλλά δικαίωμά τους. Δε θυσιάζουν ανθρώπους, όπως οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Καλύτερα βέβαια θα ήταν να το κάνουν σε κλειστό χώρο, για να μην ενοχλούν εμάς τους φιλήσυχους. Δεν έχουν κλειστό χώρο, όμως, γιατί εμείς οι φιλήσυχοι αναγνωρίζουμε μόνο στους εαυτούς μας το δικαίωμα να έχουμε χώρο θρησκευτικής λατρείας. Και μετά προσποιούμαστε ότι γίναμε χρυσαυγίτες χτες, σαν τον συμπαθέστατο νέο φίλο του ιστολογίου.

  94. spiral architect said

    Tέτοιοι που είναι οι φοιτητές εκεί στην Πάτρα, καλά τους κάνουν:
    Όργιο παράνομων στοιχημάτων μέσω TaxiBeat 😆

  95. Αντιφασίστας said

    Και αυτά τα κτήνη κυκλοφορούν στη δικιά μου γειτονιά, φασίστα, και ξεσπάνε το μίσος και τα κόμπλεξ τους σε ανυπεράσπιστους ανθρώπους:
    http://directnews.gr/greece/19724-nea-epeisodia-me-xrusaugites-ston-agio-pantelehmona-vinteo.html

  96. ndmushroom said

    102
    Υποθέτω πως δυσκολεύεσαι να αντιληφθείς τη διαφορά ανάμεσα στο «κάνω κακό στον εαυτό μου» και το «κάνω κακό σε άλλους». Λες να δυσκολεύεσαι επειδή είσαι χρυσαυγίτης, ή να είσαι χρυσαυγίτης επειδή δυσκολεύεσαι;

  97. Nicolas said

    Θα του στείλουμε τους δυο γορίλες, τον Γς και τον Τατσό, και θα χαρεί η ψυχή του. Τότε είναι που θα πει, «δεν ήμουν κλούβιο αβγό, εσείς με σπάσατε».
    Άντε, πάω να ταΐσω άλλα ζα, σας τον αφήνω.

  98. ndmushroom said

    103
    Α, όχι, τελικά την καταλαβαίνεις τη διαφορά. Απλά θεωρείς ότι το να κάνεις κακό σε άλλους είναι καλύτερο από ό,τι το να κάνεις κακό στον εαυτό σου. Και κάπου εδώ τελειώνει η συζήτηση. Ξαναπέρνα όταν γίνεις άνθρωπος.

  99. sarant said

    Βάγγο, ώρα για μπανάκι, βρομίσαμε.

  100. Ώρα για τους μαθηματικούς μας (Νεοκίντ, ΜιχΝικ…) να βγάλουν το νόμο του χρυσαβγίτη (στα πόσα σχόλια εμφανίζεται).

  101. Αντιφασίστας said

    Για πάρτη σου, Βάγγο Ελληναρά μου:

  102. Μαρία said

    100 Για να το κάνουμε λίγο πιο δύσκολο – και σε συνάρτηση με το θέμα π.χ. Γαργαλιάνοι ( ο Μελιγαλάς πέφτει κοντά;).

  103. Λες, να έφταιγαν οι Γαργαλιάνοι;

  104. Καλαχώρας Λεώνικος said

    q

  105. Γς said

    97:
    >Θα του στείλουμε τους δυο γορίλες, τον Γς και τον Τατσό

    Μόλις αναβαθμίστηκα.
    Πέτρο έρχομαι!
    Οχι μισές δουλειές 😉

  106. Γς said

    Βάγγο έχεις δίκιο!
    Φρίκη. Κατάντια!
    Δε τα γουστάρω εγώ αυτά τα βάρβαρα. Με τίποτα.

    Αν είχανε όμως και μερικά γυμνόστηθα μανούλια (έστω και κλειτοριδοτετμημένα) να μαστιγώνονται…

  107. Μαρία said

    Καλό σφουγγάρισμα, Νικοκύρη.

  108. spiral architect said

    Ελπίζω να μην θεωρηθεί μαγάρισμα.

  109. Τι έγινε, ρε παιδιά; Φρικάρισε κάποιος επειδή είδε πώς γίνεται αυτοκριτική στην πράξη; Και πού νάβλεπε τις παλιές καλές αυτοκριτικές που σου τις έκαναν ήθελες – δεν ήθελες.

  110. Γς said

    109:
    Παρντόν!
    Σπάστα και ξαναρίξτα.

    Σιλβουπλαι

  111. Αντιφασίστας said

    Τι έγινε σήμερα; Όσοι χρυσαβγίτες έμαθαν την αλφαβήτα, βγήκαν τσάρκα στο Διαδίκτυο;

  112. aerosol said

    «Έρχεται η ώρα σου και των φίλων σου στο βίντεο.αίμα τιμή»
    Αχ, βρε Βάγγο ήρωα, αντιστάθηκες με όλη σου τη δύναμη αλλά δεν άντεξες τη βαρβαρότητα κι έγινες χρυσαύγουλο να απειλείς ανώνυμα στο ιντερνέτι.

  113. spiral architect said

    Παρακαλείται ο Νικοκύρης όπως εκκαθαρίσει το ιστολόγιόν του από τους ΧΑβγήτες υπερεσίας.
    Τα ανωτέρω καλόπαιδα έχουν πάρει μυρωδιά, ότι υπάρχουν ανεκτικά ιστολόγια με χαλαρό μοντερέισο (άλα τις!) έχοντας εντολή να τα μαγαρίσουν με τα περιττώματα και τις ύβρεις τους.
    Η δημοκρατία και η ανεκτικότητα είναι άγνωστες λέξεις γι’ αυτά. (ναι, αυτά!)

  114. Spiral Architect said

    Για ποιά δημοκρατία μιλάς υποκριτή φασίστα;Ξέχασες ότι το σύστημά σας είναι το μεγαλύτερο χαφιεδοσύστημα που έχει ποτέ γνωρίσει η ανθρωπότητα;

  115. spiral architect (ο γνωστός) said

    Εσύ που αντιγράφεις το νικ μου, ξέρουμε την ip σου. 😉

  116. Spiral Architect (Ο Γνωστός Μαλάκας) said

    αρχίδια ξέρεις

  117. Κατερίνα Περρωτή said

    Δεν κατάλαβα τι προσπαθείτε να κάνετε…

    Συζήτηση, μήπως?

    Μα αυτοί βγάζουν κραυγές ανακατεμένες με μουγκρητά και ύβρεις!

    Είναι σε άλλο στάδιο της εξέλιξης ακόμα…

    Εκπλήσσομαι που μπορούν και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο…

    Ισως υπάρχει ελπίδα…εξανθρώπισης

  118. Κατερίνα Περρωτή said

    Το καταλάβαμε αρχιτέκτονα…

  119. Κατερίνα Περρωτή said

    118. Φυσικά, δεν ήμουν εγω! Θα πω όμως στο καλόπαιδο που εγραψε αντι για

    μένα να %$#*&^%#@#$%^^%$$^%@ι !

    Λήξη της φρίκης εδώ!

  120. Αντιφασίστας said

    Όσο και να χρησιμοποιείτε ψευδώνυμα, φασιστάκια, δεν μας μπερδεύετε. Σας προδίδει ο πασίδηλος κρετινισμός σας.

  121. Αντιφασίστας said

    Δεν χρειάζεται παιδιά να διαψεύδετε τους φασίστες. Φαίνονται από την καφρίλα τους ποιοι κρύβονται πίσω απ’ τα δικά σας ψευδώνυμα. Νικοκύρη, καμιά άμυνα υπάρχει;

    http://www.google.gr/search?q=%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82+%CE%B1%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%B5%CF%82&hl=el&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=ZhG1UKitH8SB4ATA_YDQCg&ved=0CC0QsAQ&biw=1092&bih=514

  122. Κατερίνα Περρωτή said

    Δικαίωμά σου κι ευχαρίστησή σου, βεβαίως βεβαίως!!!

  123. Κατερίνα Περρωτή said

    Πάντως δεν έλεγα όχι σε ένα φασιστικό καβλί.

  124. Αντιφασίστας said

    Με ποιον γαμιέμαι,ας είναι και ολόκληρη ομάδα πακιστανών,δεν είναι δουλειά των φασιστών.

  125. Κατερίνα Περρωτή said

    Ακου τι θα σου πω και πρόσεξέ το καλά!

    Μπορώ κι εγώ να μιλήσω τη «γλώσσα» (?) σου.

    Πίστεψέ με, δε θα το ήθελες!!!

  126. τζον said

    Γαμιέσαι που γαμιέσαι αλλά τράβα τουλάχιστον τις κουρτίνες για να μην αηδιάζει η γειτονιά

  127. Spiral Architect (Ο Γνωστός Μαλάκας) said

    126 ναι αλλά το φασιστικό καβλί το θέλεις ή οχι;Μήοως το έχεις απωθημένο;

  128. Γς said

    Νυκοκύρη που είσαι;
    Κάποιος πρέπει να είναι καθαριστής υπηρεσίας με το σφουγκαρόπανο

  129. Αντιφασίστας said

    Ο φασισμός δεν θα περάσει.είμαι ελεύθερος να κάνω,να σκέφτομαι και να λέω ότι θέλω.Οσο και αν σας ξενίζει φασίστες ,ναι είμαι αδερφή.

  130. Γς said

    πλύνε και τα πιάτα με την ευκαιρίαΈχει μαζευτεί στίβα ολόκληρη

  131. Γς said

    Μάλλον πρέπει να ενεργοποιηθεί δυνατότητα δημοσίευσης μετά από έγκριση

  132. Κατερίνα Περρωτή said

    Βρε άκου μια συμβουλή!

    Για να σου φύγουν οι χυμοί που πνίγουν τον έτσι κι αλλιώς

    μπασμένο εγκέφαλό σου ,

    βρες μια σάπια ντομάτα -στο μέγεθος αυγού, πρόσεξε όχι παραπάνω –
    (για να μην έχεις κι άλλα ψυχολογικά τραύματα, το λέω),

    να #$%#$

    Θα μείνει και χώρος!

    Κι εσύ θα ευχαριστηθείς κι εμείς δε θα σε διαβάζουμε για 3 σεκόντια!

    Ή είσαι γρήγορος ή δεν είσαι!

  133. Γς said

    Γιατί εδώ η χυδαιότητα μερικών έχει ξεπεράσει κάθε όριο.132 Αντιφασίστα εντάξει είσαι ξεφωνημένη αλλά δεν χρειάζεται να το διαλαλείς τόσο.126 Κατερίνα Περρωτή από εσένα δεν το περίμενα

  134. Spiral Architect said

    136 μωρή μην μας καβλώνεις

  135. Spiral Architect said

    το κάβλωμα στο 135 στην κατερίνα

  136. Γς ο γνωστός said

    136:
    εγώ θα ξαναγράψω μόλις εμφανιστεί ο Νικοκύρης με τον σπόγκο.

    ΓουΣου

  137. Κατερίνα Περρωτή said

    136. Το ξέρω και με πρόλαβες.

    Ζητώ συγνώμη που ασχολήθηκα και που το διαβάσατε.

    Ας το σβήσει ο Νίκος!

  138. Γς ο γνωστός said

    140
    Το 136 δεν ήταν δικό μου

  139. munich said

    Καμεράντε σας γράφω από την πρωτεύουσα του κινήματος. Έχει βαρέσει σιωπητήριο τί κάνετε λυτοι τέτοια ώρα? Θα το πω στον ομπερστουρμφυρερ και τότε κούνια που σας κούναγε…
    Ραντεβού αύριο στο Μπουργκερμπροϊκέλλερ

  140. τζον said

    επιβεβαιώνεις δηλαδη το 126,σου αρέσουν τα φασιστικά καβλιά;

  141. Γς ο γνωστός said

    136

  142. Munich said

    140 πάντως κατερίνα προσφέρομαι να σου κάνω εγώ τη δουλευά

  143. Κατερίνα Περρωτή said

    136.

    Αν είσαι ο Γς, δλδ!!

    Όπως και να’χει όμως, ήμουν λάθος

  144. Γς ο γνωστός said

    139 ήθελα να πω.
    Οτι
    εγώ θα ξαναγράψω μόλις εμφανιστεί ο Νικοκύρης με τον σπόγκο.

    ΓουΣου

  145. Γς Ο Γνωστός said

    Αλλά έχω και κάτι άπλυτα ρούχα ,ας κρεμάσει και μπουγάδα

  146. π2 said

    Και κάποια στιγμή θα γυρίσει ο νικοκύρης, θα βάλει τo Ρικ Μπλέιν λευκό του κοστούμι, θ’ ανάψει ένα τσιγάρο, θ’ ακουμπήσει στο τραπέζι δίπλα στον μαύρο πιανίστα και θα αναφωνήσει αναστενάζοντας:

    Of all the posts in all the blogs in all the platforms, they walk into mine.

  147. Π2 said

    και μετά θα ξεκινήσει τη φασίνα στο σπίτι του Γς

  148. Γς Ο Γνωστός said

    Νοικύρη ,έλα επειγόντως για βοήθεια στις δουλειές του σπιτιού.Η γυναίκα με έχει ταράξει στην παντόφλα.

  149. Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.

  150. Κατερίνα Περρωτή said

    Είδες? Καλόπαιδο?

    Η λογική και η γνώση είναι τόσο ελκυστική που ασχολείσαι

    – έστω βρίζοντας – κάμποσο τώρα!

    Κάνε ένα βήμα παραπάνω! Μπορείς!

    Μη φοβάσαι

  151. ndmushroom said

    Κατά μία έννοια θα άξιζε να παραμείνουν όλα αυτά τα σχόλια, κι ας βρωμίζουν το ιστολόγιο. Μπορούν να λειτουργούν ως υπενθύμιση του ποιοι πραγματικά είναι, πως πραγματικά σκέφτονται και τι πραγματικά κάνουν τα χρυσά αβγά όταν νομίζουν ότι τους παίρνει.
    Αυτά, τώρα περιμένω να τρολάρουν και με το δικό μου όνομα. Το θέμα; Αυτό που τους απασχολεί ενδόμυχα 24 ώρες το 24ωρο. Π…οι.

  152. NM said

    Μέχρι να γυρίσει ο 40κος και αρχίσει να ελέγχει αν τα nickname συμφωνούν με τη συνήθη e-διεύθυνση κάθε αποστολέα… δεν το γυρίζουμε σε αρχαϊζουσα ή πολυτονικό ή ξερω γω λατινικά, για να γελάσουμε και λίγο με το μαλάκα;

  153. Κατερίνα Περρωτή said

    Οκ !!! Θα δυσκολευτώ λίγο εγώ όμως!!

  154. Κατερίνα Περρωτή said

    Παρακαλώ κάντε παιχνίδι!

  155. Κατερίνα Περρωτή said

    Regina rosas amat…

  156. και δύτης silvas et umbram silvarum amat. Καλά το θυμάμαι νομίζω.

  157. NM said

    πάντως ο μαλάκας σε κάποια είχε δίκιο.Οι π…οι είναι δικαίωμα του καθενός πίσω από την κουρτίνα του.Σοκάρονται οι φασίστες με κάθε διαφορετικότητα.

  158. Κατερίνα Περρωτή said

    160. «Οι π…οι είναι δικαίωμα του καθενός πίσω από την κουρτίνα του.»

    Δε σας κατάλαβα. Ποιοι είναι οι π…οι?

  159. NM said

    ξέρει ο Ndmushroom στο 154 ποιοί είναι.

  160. Κατερίνα Περρωτή said

    Εγώ πάλι δεν κατάλαβα αλλά μάλλον έχετε δικούς σας κώδικες!

  161. Μαρία said

    post coitum omnia animalia tristia sunt

  162. Ndmushroom said

    ναι ,είναι δικοί μας,πισω…κώδικες.

  163. ave Maria

  164. Κατερίνα Περρωτή said

    Και δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει για να μη χρησιμοποιούν τα φασιστοειδή τα ονόματά μας!

    θα μιλάμε ..κωδικοποιημένα…, με συνθήματα … με τι??

    Που φτάσαμε…

  165. NM αληθής said

    ατερίνα Περρωτή, τα #160, 162 φυσικά και δεν ήταν δικό μου. Δεν προσέξατε τις κολλημένες στην επόμενη φράση τελείες και τα ενδιάμεσα σεμνότυφα αποσιωπητικά στη λέξη;
    Εξ άλλου πρότεινα κάτι στο (αληθές) δικό μου #155 και προτίθεμαι να το τηρήσω.

  166. Κατερίνα Περρωτή said

    ave βρε Maria!

  167. NM Αληθής said

    Τα φασιστοειδή είναι παντού ,αλλά για να γνωρίζεις ο Ndmushroom αναφερόταν στην ιδιαιτερότητά του.

  168. Μαρία said

    166 Salve Urinatore.

  169. Ndmushroom said

    και αν δεν κατάλαβες κατερίνα η μαρία στο 171 σε αποκάλεσε κατουρλιάρα

  170. NM ο Αληθής πέρα για πέρα said

    το 168 υπερφυσικά δεν είναι δικό μου.Οι φασίστες μας δουλεύουν

  171. cronopiusa said

    Η μπαλάντα ενός φιλήσυχου – Μαρία Δημητριάδη

    Manu Chao – Bella Ciao

    Hasta Siempre Commandante-Buena Vista Social Club

    Nina Simone – Pirate Jenny Live 1964

  172. Αντιφασίστας said

    Κυκλοφόρησαν τα σκίτσα των κρετίνων που βρόμισαν τον ιστότοπο του Νικοκύρη:

    http://odofragma-skas.blogspot.gr/2012/10/221.html

  173. Κατερίνα Περρωτή said

    168. Ναι, ναι! Έχετε δίκιο!

    Να σας πω την αλήθεια, εχω ….ταραχτεί λίγο με τον τύπο

    και δεν πρόσεξα…αυτό που λέτε.

    (Βρίζει, χρησιμοποιεί τα ονόματά μας…)

    Φαντάζομαι, όμως, πως κάπως θα λυθεί αυτό…

  174. Αντιφασίστας said

    και με την ευκαιρία ,σκοπεύω να θέσω υποψηφιότητα στον σύλλογο ομοφυλοφίλων Ελλάδος στις επόμενες εκλογές.Όποιος ενδιαφέρεται να με υποστηρίξει ας ζητήσει το εμαιλ μου από τον νοικοκύρη

  175. Voulagx said

    Pfff…amputi auaci! Fugits!

  176. Αντιφασίστας said

    179 αχ,εσείς οι βλάχοι όπου λάχει…

  177. Αντιφασίστας said

    178 αχ,εσείς οι βλάχοι όπου λάχει…

  178. π2 said

    Για να ηρεμήσουν τα πνεύματα, ας βάλουμε λίγο ποίηση. Κάτουλο ας πούμε:

    Pedicabo ego vos et irrumabo…

  179. sarant said

    Ο Νικοκύρης προτιμάει να μη σχολιάσει τα τεκταινόμενα 🙂

  180. Κατερίνα Περρωτή said

    174. Τα ξέρω κοριτσάκι

    αλλά είχα καιρο να τα ακούσω…

    Μνήμες…

    Ελπίζω κι απ’το μέλλον!

  181. Μαρία said

    181 Σεμνάαα.

  182. Αντιφασίστας said

  183. Κατερίνα Περρωτή said

    185. Δεν το πιστεύω πως το βάλατε πριν από μένα!!!

    Εκπληκτικό, εεε?

  184. cronopiusa said

    183

    Duduk – Sari Gelin

  185. Αντιφασίστας said

    186: http://www.youtube.com/watch?v=bRughRNthjo

  186. Κατερίνα Περρωτή said

    187. Γλυκιά μου, είναι μια μουσική που ακούω συνέχεια και συνέχεια…

  187. Αντιφασίστας said

    186,187: http://www.youtube.com/watch?v=VwcKwGS7OSQ

  188. Κατερίνα Περρωτή said

    190. Ας το πάμε επιθετικά!

    Φυσικά και θα χάσει!

    Είναι μικροαστικός και φοβικός.

    Θα χάσει, σίγουρα!!!

  189. Κατερίνα Περρωτή said

    * μικροαστός

  190. Αντιφασίστας said

    Με τους φασίστες μόνο το επιθετικό παιχνίδι έχει αποτέλεσμα. Σήμερα διαπιστώσαμε για πολλοστή φορά ως πού μπορούν να φτάσουν το θράσος τους και η προκλητικότητά τους.

    http://www.google.gr/search?q=no+pasaran&hl=el&tbo=u&noj=1&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=1Du1UM6ZBNL24QTU3YCoBQ&sqi=2&ved=0CFsQsAQ&biw=1092&bih=514

  191. Κατερίνα Περρωτή said

    Ασχολούμαστε με την ανοησία…

    Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει…

  192. Κατερίνα Περρωτή said

    Εγώ δεν έχω λύση…

    Απλά πιστεύω πως πρέπει να μιλήσουμε στα παιδιά

    για να μη γίνουν αυριο «πολίτες της τηλεόρασης»…

    Ας κάνουμε ο,τι μπορούμε!

    ΥΓ Θα ήθελα να σας πω τι γίνεται στο σχολείο μου, αλλά …

  193. goofy said

    44 μα οι Σέρρες υπήρξαν λιμάνι ,

    γτ να μην συνεχίσουμε την παράδοση … με μικρή παρεμβολή ολίγων εκατονταετιών 🙂

  194. cronopiusa said

    195

    Gevorg Dabaghyan (duduk)

    antmep.com
    η σελίδα μας.

  195. Κατερίνα Περρωτή said

    Tamam! Ελήφθη!

    Ευχαριστώ!

    Να πω πάντως, πως οι «ηλεκτρικές» μουσικές δε μου αρέσουν και τόσο…

    Χωρίς παρεξήγηση, ελπίζω!

    Νομίζω πως ακούγοντας ένα νέι

    τα έχεις όλα!

  196. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Ένας αγράμματος φασιστάκος κατάφερε να κάνει το νήμα σαν το περιεχόμενο του κεφαλιού του. Είναι γνωστό απο την αρχαιότητα, οτι η βλάκες είναι αήτητοι, γιατι προσπαθείτε να τον νικήσετε; Άλλο γνωστό, όποιος ανακατεύετεαι με τα πίτουρα τον τρών οι κότες. Ο μόνος τρόπος για να απαλλαγείς απο τον βλάκα, είναι η αδιαφορία, οποιαδήποτε ενασχόληση μαζί του, του δίνει υπόσταση, η αδιαφορία του δίχνει την αμίλεικτη πραγματικότητα, οτι ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΣ.

    Νικοκύρη υπάρχει τρόπος να μην μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί το ίδιο όνομα με άλλον, καιρός να τον βάλλεις σε ενέργεια, αλλιώς θα στο κάνουν το ιστολόγιο σαν την μούρη τους.

  197. Κατερίνα Περρωτή said

    Σας το αφιερώνω!

    Χρονοποιούσα πάρε το μαντήλι…

  198. Tηλεγραφητής said

    Τί ἔγινε σήμερα μωρὲ παιδιά;
    Chicken Invaders? 🙂

    Γιὰ τὸν φίλο μας τὸν ΧΑ-βγίτη.

  199. Nicolas said

    Μάνα είναι μόνο μία και ντουντουκάς ο ένας και μοναδικός Jivan.

  200. Νέο Kid Στο Block said

    Ανταποκρίνομαι στην έκκληση του Δύτη (σχ.100), αποποιούμενος τον τίτλο του μαθηματικού.
    Ομολογώ βέβαια ότι οι μαθηματικές μου γνώσεις είναι υψηλού επιπέδου, αλλά αυτό οφείλεται αποκλειστικά στον καλό μου δάσκαλο Prof. Dr.-Ing Georg von Dumkopf ,καθηγητή τεχνικής μηχανικής (Technische Mechanik) του Alpeinische Universitaet “Lila Pause” Zuerich.
    Eπί της ουσίας τώρα , η καλύτερη εκτίμηση που μπόρεσα να σκεφτώ είναι η εξής.
    Καταρχήν ,έστω x ο συνολικός αριθμός σχολίων Χ.Αβ σε μια συνάρτησηSar (ανάρτηση Σαράντ) . Ο ακριβής χρόνος δηλαδή αρ. σχολίου όπου θα εμφανιστεί το 1ο σχ. Χ.Αβ. δεν μπορεί να προσδιοριστεί . Μπορούμε όμως να επιχειρήσουμε να δούμε αν υπάρχει (δεν είναι σίγουρο ότι υπάρχει πάντα!) μια αναμενόμενη μέση τιμή του λόγου των σχολίων Χ.Αβ προς τα υπόλοιπα σχόλια. Αν x= σχόλια Χ.Αβ ,χάριν απλοποιήσεως έστω 1-x τα υπόλοιπα σχόλια (που είναι και τα περισσότερα, αλλιως..ζήτω που καήκαμε), Θεωρώ δηλαδή το σύνολο των σχολίων μιας ανάρτησης =1 (το ΟΛΟΝ των σχολίων).
    Το ενδιαφέρον λοιπόν είναι ότι η συνάρτηση αυτού του λόγου (x/1-x) έχει όριο, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να έχει αναμενόμενη μέση τιμή.
    Παραδοσιακά, όπως είναι γνωστό , η εύρεση της μέσης τιμής ανάγεται στον υπολογισμό του ολοκληρώματος f=1/(b-a)* ∫_0^b▒█(f(x)dx@) (στην περίπτωσή μας η συνάρτηση είναι ορισμένη στο διάστημα από a έως b, όπου b=1 και a=0)
    Aυτη ισούται με 2* ∫_0^0.5▒█(x/(1-x) dx@)=2* ∫_0^0.5▒█((x-1+1)/(1-x) dx@) =2* ∫(-1+ 1/1-x)dx= 2 * (-x-ln(1-x)) (από 0 ως 0.5). = 2(-0.5-ln(1/2)+0+ln1)= -1-2*ln(1/2)= 2*ln2-1
    = (περίπου) ) 0.38
    Το όριο αυτό συνιστά μια μέση αναμενόμενη τιμή του λόγου του συνολικού αριθμού σχολίων Χ.Αβ προς τον ολικο αριθμο σχολιων, αρκετά υψηλό δυστυχώς.
    Οπότε τα Μαθηματικά τελικά προτείνουν την πανάρχαια Πελασγική Αρχή:
    DON’T FEED THE TROLLS!

  201. spiral architect said

    Αυτό είναι: Στα μαθηματικά καταλήγουμε πάντα σε απολυτότητα!
    Οπότε σβήσε το «περίπου», διότι η συνάρτηση είναι εξαιρετικά ασυνεχής στο πεδίο των μιγαδικών.
    Ξακουστός και εξαιρετικός δάσκαλος ο von Dumkopf και τιμή σου που διατέλεσες μαθητής του

  202. sarant said

    Να με συμπαθάτε που δεν εκτέλεσα με αρκετή επαγρύπνηση τα καθήκοντα της καθαρίστριας….

  203. Μαρία said

    203 Συγγενής του Dummkopf είναι ή όπου ντουμ κι αυτός μπουμ;

  204. Μαρία said

    205 Ξέμεινες απο σφουγγαρίστρα;

  205. Κιντ, άξιος των προσδοκιών! Θα έγραφα «υπεράνω», αλλά ομολόγησες κι ο ίδιος ότι δεν μπορεί να προσδιοριστεί ο χρόνος πρώτης εμφάνισης, οπότε χάνεις το άριστα. 🙂

  206. sarant said

    207: Τι τα θες, αν δεν είσαι από πάνω…

  207. Μαρία said

    209 Μα εγώ σου …ευχήθηκα στο 107, μόλις έπεσε το πιο χυδαίο σχόλιο, αλλά εσύ αγρόν ηγόραζες.

  208. Εγώ πάντως, και για να κάνω και σύνδεση με το σημερινό θέμα, προτείνω να μεταφερθούν όλες οι σχολές, όλων των Πανεπιστημίων, στην Ιερά Πόλη της Αγίας Αικατερίνης, βοήθειά μας, θα είναι και παγκόσμιο πολιτιστικό κέντρο για! 🙂

  209. nikos__alfa said

    Για να επανέλθουμε στο θέμα μας.

    Αυτοί οι Καλαματιανοί έχουν δίκιο και υψηλά ιδανικά. Επειδή εσείς είστε αδιάφοροι για την ιδιαίτερη πατρίδα σας δεν θα γίνουν όλοι επιλήσμονες του καθήκοντος γα χάρη σας. Για συνέλθετε λοιπόν! 😆
    Αν πιστεύατε πως η Ελλάδα βρίσκεται στην Ευρώπη και η Μεσσηνία στην Πελοπόννησο ήλθε η ώρα να διαπιστώσετε το λάθος σας.
    Ο …απέραντος Α. Σαμαράς …χωράει τα πάντα:

    «Ήδη η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ Μεσσηνίας με σχετική επιστολή, που έστειλε τον Αύγουστο του 2011 στον τότε υπουργό Δικαιοσύνης κ. Παπαϊωάννου, έχει ταχθεί υπέρ της ίδρυσης φυλακών στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας.
    Η “Δημοκρατική Αριστερά”, προ έτους περίπου, με τον κ. Φώτη Κουβέλη και τον κ. Νίκο Τσούκαλη, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, με την οποία υποστήριζαν την ίδρυση φυλακών στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας.

    Απομένει, λοιπόν, ο τρίτος αλλά και ο μεγαλύτερος κρίκος της συγκυβέρνησης, η Ν.Δ., με επικεφαλής τον πρωθυπουργό της χώρας μας, το Μεσσήνιο πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
    Προσωπικά, πιστεύω ότι στο μυαλό του πρωθυπουργού μας είναι η Ελλάδα, αλλά είμαι βέβαιος ότι στην καρδιά του είναι η Μεσσηνία. Ήρθε η ώρα του Αντώνη του Σαμαρά.
    Εάν ο Μεσσήνιος πρωθυπουργός μας πει το μεγάλο ναι και ικανοποιήσει το δίκαιο του παμμεσσηνιακού αιτήματος, είναι βέβαιο ότι το σωφρονιστικό κατάστημα θα δημιουργηθεί στον τόπο που επιτάσσει η λογική, στα όρια του Εφετείου Καλαμάτας». »

    http://filiatranews.blogspot.gr/2012/09/blog-post_4487.html

  210. ππαν said

    Εκεί που ανοίγει μαι Φιλοσοφική κλείνει μια φυλακή.

  211. nikos__alfa said

    Σίγουρα δεν είσαι από την Καλαμάτα! 🙂

  212. ππαν said

    E μα βέβαια, αλλιώς θα δούλευα στο Μουσείο της Ακρόπολης, δεν θα καθόμουν να χαζεύω στου Σαραντάκου!

  213. sarant said

    212: Απιστευτη αυτη η λογικη (εχω χασει τους τονους για καποιο λογο)

  214. @212,216: Λίγες λέξεις έχουν τραβήξει αυτά που τράβηξε η λέξη «λογική» στην περίοδο της κρίσης…

    Το τι ασυναρτησίες έχουν βαπτιστεί «λογική», και δη «κοινή», δεν λέγεται!

  215. nikos__alfa said

    Νομίζω πως ο Πρωθυπουργός μας έχει ανάγκη από την κατανόηση μας . Άλλωστε έχει σβήσει το Γκόρτσος από το επώνυμο του και είναι πια λευκός σαν περιστέρι.
    Αυτό που σύχναζε στο κεφάλι του Καρατζαφέρη; Ίδια ράτσα. Άλλωστε το διαπιστώνουν και οι μεγάλοι μας φίλοι:

    Το Spiegel εκθέτει σοβαρά τον Σαμαρά για κομματικούς διορισμούς

    Είναι λογικό άλλωστε 😉

  216. Έστω και καθυστερημένα. Ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης των ΧΑ φαίνεται αν παρακολουθήσεις το νήμα: Σταμάτησαν να ποστάρουν μόλις αρχίσατε τα λατινικά! Αυτό η έλλειψη παιδείας πάντως δεν τους κάνει ηλίθιους, ξέρουν μια χαρά να μπερδεύουν, να χειραγωγούν, να προκαλούν τις επιθυμητές σ’ αυτούς αντιδράσεις. Κανένας δεν πρόσεξε ότι τα προπαγανδιστικό βίντεο ήταν συρραφή και όχι καταγραφή; Ότι σκηνές με λίγα άτομα που αυτομαστιγώνονται τελετουργικά στο Πειραιά ανακατεύονται με αιματηρές σκηνές πλήθους, ίσως στο Πακιστάν;

  217. nikos__alfa said

    Στέλιο
    στο χωριό μου λένε πως η γιορτή κρατά 40 μέρες.
    Ως λουρκίζων 40(το)κιστής δικαιούμαι και σήμερα να σου πω
    Χρόνια πολλά και καλά 🙂

  218. sarant said

    219: Χρήστο, είχα κι εγώ αυτή την υποψία, γιατί έχω πάρει κι άλλα τέτοια βιντεάκια στο παρελθόν που είναι ψευδεπίγραφα, αλλά αυτή τη φορά δεν πρόσεξα τη λαθροχειρία. Θα το ξανακοιτάξω.

  219. ndmushroom said

    219
    Όχι ακριβώς. Σταμάτησαν να ποστάρουν μόλις επέστρεψε ο Νικοκύρης (282). Είπαμε, ως εκεί που τους παίρνει.
    Το προπαγανδιστικό βίντεο δεν νομίζω πως το είδε κανείς (γιατί άλλωστε; Το τι γίνεται στο βίντεο είναι εμφανές από την αρχική εικόνα, για όσους δεν ξέρουν ήδη τα έθιμα της Ασούρα. Από εκεί και πέρα, όπως λέει και ο Νικοκύρης, γιατί να δεις κάτι που σε ενοχλεί;).

    Παρεμπιπτόντως δεν ξέρω αν και πώς θα καθαριστεί το νήμα (είναι και μια διαδικασία, ο φίλος μας, σαν δεύτερος παπαγάλος της Πιπινέζας, έχει λερώσει παντού), αλλά καλό θα ήταν τουλάχιστον να αποδωθεί κάθε σχόλιο στον πραγματικό του συγγραφέα, για να μη μπερδευτούμε στο μέλλον.

  220. Για να μην μπω σε λεπτομέρειες όπως φωτιστικές συνθήκες, χρώματα κλπ, επισημαίνω απλά ότι στη σκηνή μαστιγώματος στον Πειραιά έχει αυξηθεί η ταχύτητα ώστε να γίνει πιο “βίαια” και να μην διακρίνεται ότι χρησιμοποιούν υφασμάτινες λουρίδες και όχι μεταλλικά εργαλεία όπως στις μετέπειτα αιματηρές σκηνές, ότι εναλλάσσονται ομάδα λίγων ατόμων με σκηνές πλήθους με διαφορετικά πρόσωπα, ότι οι θεατές έχουν διαφορετικό ντύσιμο, ότι φόντο που να μαρτυρά Ελλάδα υπάρχει μόνο στις αδιάφορες σκηνές. Είναι σαφές ότι είναι κατασκευασμένο. Από ποιους είναι κατασκευασμένο; Αρκεί να δεις πια βίντεο θεωρεί “ομοειδή” το youtube στις προτάσεις που κάνει στο τέλος.

  221. @220: Νίκο σ’ευχαριστώ πολύ!!! Μόνο που τελειώσαν τα γλυκά βρε παιδί… 😀

    Α, ήθελα από χθες να σχολιάσω για το #93 του ΝεοΔημοκράτικου μανιταριού, και τώρα που έγραψε το #222 το θυμήθηκα! 🙂

    Συμφωνώ απόλυτα με την διαπίστωσή σου και τον παραλληλισμό που έκανες! Ακριβώς αυτή είναι η λειτουργία της ΧΑ: Αποπροσανατολισμός του λαού από τα πραγματικά του προβλήματα, και δημιουργία ενός εξιλαστήριου θύματος από εναν εύκολο στόχο, τους αλλοδαπούς!

  222. ndmushroom said

    224
    Όχι, το nd δε βγαίνει από εκεί. Έχω φάει αρκετή καζούρα από τους Έλληνες φίλους μου λόγω της παρερμηνείας, αυτή ήταν η πρώτη σε αυτό το ιστολόγιο. 🙂

  223. nikos__alfa said

    224: Δεν μπυράζει. Θα κεράσεις στην Ολυμπιακή Ακτή του Στέλιογκραντ! 😉

  224. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    210 Το χυδαιότερο σχόλιο εδώ μέσα ,το 107 ,ήταν του πραγματικού Γς.Τελικά ίσως τα θέλει ο κώλος μας ,μερικών εδώ μέσα.
    ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΒΗΣΤΗΚΕ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ

  225. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    το 106 ήθελα να πω
    ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΒΗΣΤΗΚΕ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ

  226. Nέο Kid Στο Block said

    227. Λάμπρο, το 106. μάλλον εννοείς, αλλά είναι ανάγκη να το θυμόμαστε; άστο να πάει στο διάολο, να πάει..

  227. Μαρία said

    227 Δεν καταλαβαίνω γιατί απευθύνεσαι σε μένα. Την ίδια υπόδειξη έκανα στο Νικοκύρη.

  228. Γς said

    106, 227, 229:
    Προσπάθησα να το ρίξω στη τρελή, βλέποντας ματωμένες πλάτες και άγριες σκηνές στον τόπο μου επειδή κάποιος Αλί (γαμπρός του Προφήτη) έπαθε δεν ξέρω τι, που πολλοί έσπευσαν να τα παραλληλίσουν με τους αναστενάρηδες ή τις λουσμένες σε υπέροχες μελωδίες και ανοιξιάτικα αρώματα βιολέτας, περιφορές επιταφίων.
    Οσο για τα γυμνόστηθα μανούλια, που θα ήθελα να προηγούνται ως μαζορέτες σε αυτές τις ξένες για μας εκδηλώσεις και τα περί κλειτοριδεκτομών ήθελα να τονίσω τη θέση της γυναίκας σε αυτές τις, μακρυά από μας, πολιτισμικοοθρησκευτικό τους παραδώσεις.
    Κοντολογίς δεν μου αρέσουν και είμαι αρκετά μεγάλος για να αλλάξω γνώμη.

  229. Γς said

    >πολιτισμικοοθρησκευτικό τους παραδώσεις
    πολιτισμικοθρησκευτικές τους παραδώσεις

  230. Γς said

    227:
    Δεν υπάρχουν χυδαία σχόλια, παρα μόνο χυδαίοι ΓουΣου και Λάμπροι 😉
    Προς εξιλέωση να επαναφέρεις στη λίστα το φίλο μας Ναυτίλο. Νομίζω ότι έχετε ανταλλάξει ηλεμηνύματα (πως τα λέει ο Νικοκύρης τα εμέλια;)

  231. gmallos said

    Πάτρα: Διαψεύδει τα σενάρια κατάργησης Τμημάτων του Πανεπιστημίου ο Παπαθεοδώρου.
    Αμήν

  232. Georgiadou Aristoula said

    Αγαπητέ κ. Σαραντάκο,
    εκ μέρους του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών σας ευχαριστώ θερμά για την συμπαράσταση που δείξατε στο θέμα της πιθανής/φημολογούμενης συγχώνευσης του Τμήματός μας με αυτό της Καλαμάτας. Για την ανάδειξη των θέσεών μας έχουμε αναρτήσει στην παρακάτω ιστοσελίδα μια ανοικτή έκκληση για υποστήριξη που απευθύνεται σε συναδέλφους και φίλους της Φιλολογίας Πατρών. Όποιος αναγνώστης της ιστοσελίδας σας επιθυμεί να μας υποστηρίξει με αυτό τον τρόπο, μπορεί να το κάνει απευθείας στο: http://www.change.org/petitions/department-of-philology-university-of-patras-keep-the-department-in-patras-stop-its-relocation

    με εκτίμηση
    Αριστούλα Γεωργιάδου, Τμήμα Φιλολογίας Πανεπιστημίου Πατρών

  233. sarant said

    232: Σας ευχαριστώ πολύ, καλά κάνατε και βάλατε το λινκ προς την συλλογή ηλυπογραφών και εύχομαι καλή την τελική έκβαση!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: