Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η συνέντευξη στα 24 Γράμματα

Posted by sarant στο 11 Ιανουαρίου, 2013


 

Με τον Γ. Δαμιανό

Με τον Γ. Δαμιανό

Τα 24 Γράμματα είναι ένα αξιόλογο ηλεκτρονικό περιοδικό (ηλεπεριοδικό που το λέω εγώ), που μετράει κάμποσα χρόνια παρουσίας στο ελληνικό Διαδίκτυο. Η ύλη του είναι ποικίλη και πλούσια και ανανεώνεται κάθε βδομάδα. Γράφουν πολλοί συνεργάτες (ανάμεσά τους και ο Γ. Πρίμπας που σχολιάζει και εδώ πότε-πότε) με τον γενικό συντονισμό του Γ. Δαμιανού, που θα τον λέγαμε αρχισυντάκτη ή διευθυντή σε ένα συμβατικό περιοδικό. Συνεργάζομαι και εγώ, με την έννοια ότι έχω δώσει στους ανθρώπους του περιοδικού το ελεύθερο να αναδημοσιεύουν όποιο άρθρο του ιστολογίου θέλουν. Εδώ και λίγον καιρό, τα 24 Γράμματα έχουν αρχίσει να κάνουν βήματα και στη διαδικτυακή τηλεόραση, όχι μόνο παρουσιάζοντας βίντεο γυρισμένα από άλλους, αλλά και με δικές τους παραγωγές.

Πριν από μερικές μέρες, ο Γ. Δαμιανός μού πρότεινε να συμμετάσχω στην ηλεκπομπή «Συνομιλίες» των 24 Γραμμάτων, που είναι μια σειρά από βιντεοσκοπημένες συνεντεύξεις του με συγγραφείς, καλλιτέχνες, πανεπιστημιακούς (εδώ υπάρχει κατάλογος των συνεντεύξεων). Τη συζήτηση αυτή, που έχει ήδη ανέβει στον ιστότοπο των 24 Γραμμάτων, την παρουσιάζω τώρα και εδώ. Ίσως δεν πέφτει πολύ καλά, με την έννοια ότι μόλις προχτές παρουσίασα άλλη μια συνέντευξή μου, και δικαίως θα λέτε ότι τα παραευλόγησα τα γένια μου, αλλά αφού τώρα δημοσιεύτηκε δεν μπορώ να την παρουσιάσω σε δέκα-δεκαπέντε μέρες. Όμως, έχω ένα καλό νέο, ότι προς το παρόν οι περιαυτομπλογκίες σταματούν, καθώς δεν έχω άλλη συνέντευξή μου να παρουσιάσω (εκτός από ένα ντοκιμαντέρ, στο οποίο όμως μιλάω για τον Λαπαθιώτη, και το οποίο δεν ξέρω πότε θα προβληθεί). Να σημειώσω ότι όλα τα περιαυτολογικά υπάρχουν συγκεντρωμένα στη σελίδα About του ιστολογίου.

Τη συνέντευξη μπορείτε επίσης να τη δείτε από εδώ, στο γιουτούμπ:

Όπως θα δείτε, στη συζήτηση έγινε αρκετός λόγος για το Διαδίκτυο, και εκεί είπα ότι κατά τη γνώμη μου η επικοινωνία στο Διαδίκτυο συνδυάζει τα χειρότερα χαρακτηριστικά της γραπτής και της προφορικής επικοινωνίας, δηλαδή την ψυχρότητα της πρώτης και την προχειρότητα της δεύτερης, χωρίς τα αντίστοιχα πλεονεκτήματα (την επιμελημένη επεξεργασία του γραπτού λόγου και τη ζεστασιά και αμεσότητα του προφορικού). Επειδή όμως η συζήτηση έγινε χωρίς προετοιμασία, παρέλειψα να αναφέρω το μεγάλο πλεονέκτημα του Διαδικτύου (ή ίσως το είπα αργότερα), ότι φέρνει σε επαφή, πέρα από χωροχρονικούς περιορισμούς, ανθρώπους με τα ίδια γούστα. Βέβαια, τα μειονεκτήματα φαίνονται εντονότερα εκεί που οι χρήστες είναι άγνωστοι μεταξύ τους.

Σε σχέση με τις κατηγορίες ότι το Διαδίκτυο έχει γίνει το κατεξοχήν όχημα για τη διάδοση μύθων, είπα ότι ναι μεν αυτό ισχύει, αλλά ταυτόχρονα το Διαδίκτυο προσφέρει και τα μέσα για την ανασκευή των μύθων -και άλλωστε δεν έχει το μονοπώλιο της αναξιοπιστίας, τη στιγμή που κοτζάμ καθημερινή μεγάλη εφημερίδα κατασκεύασε επίσκεψη Ερντογάν που ποτέ δεν έγινε. Ούτε είναι φαινόμενο καινούργιο η σκανδαλοθηρική (και ολίγον εκβιαστική) δημοσιογραφία, υπάρχει από το 1840 που λέει ο λόγος.

Κάτι άλλο που είπα για τους μύθους, που το έχουμε συζητήσει κι εδώ, είναι η ειδική ευθύνη που έχουν οι εκπαιδευτικοί -και ιδίως οι φιλόλογοι. Στοιχηματίζω ότι αν κάνουμε μια σφυγμομέτρηση, θα βρεθούν πάρα πολλοί φιλόλογοι που θα υποστηρίξουν ότι π.χ. η ινδοευρωπαϊκή θεωρία είναι ένας μύθος που έχει καταρριφθεί, ή ότι το αλφάβητο είναι αμιγώς ελληνική επινόηση (θέσεις δηλαδή σαφώς αντιεπιστημονικές). Πιθανότατα, ίδιο ποσοστό αντιεπιστημονικών απόψεων -ή και μεγαλύτερο- να βρίσκουμε στους μηχανικούς ή στους γιατρούς, αλλά δεν είναι ίδια η βαρύτητα κάθε επιστημονικής ομάδας για όλα τα θέματα. Και η άποψη ότι το κάπνισμα δεν βλάπτει και τόσο μπορεί να είναι αρκετά συχνή στους φιλολόγους ή στους μηχανικούς, αλλά αν την υποστηρίζουν γιατροί κάνουν περισσότερη ζημιά.

Στη συνέχεια, η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τα βιβλία μου, ξεκινώντας από τα πρώτα, τα προδιαδικτυακά για να το πω έτσι (τα νεότερα τα βλέπετε εδώ). Είπαμε αρκετά, η όλη συζήτηση διάρκεσε κάπου τρία τέταρτα της ώρας και μετά συνεχίσαμε την κουβέντα σε κοντινό τσιπουράδικο, αλλά ευτυχώς χωρίς κάμερα πλέον.

Με τη δημοσίευση αυτή μπορούμε να πούμε ότι ολοκληρώνεται η εορταστική περίοδος με τα παρεπόμενά της (Λέξη της χρονιάς, απολογισμοί, κτλ.) Αύριο έχουμε μεζεδάκια, την Κυριακή φιλολογικό θέμα, και από Δευτέρα επανερχόμαστε πλήρως σε κατάσταση κανονικής λειτουργίας, μεσογεναριάσαμε άλλωστε.

 

 

74 Σχόλια to “Η συνέντευξη στα 24 Γράμματα”

  1. Γς said

    Καλημέρα,
    Μπράβο σε απολαμβάνουμε.
    Ωραία τα λες και με …φωτογένεια

  2. Νέο Kid Στο Block said

    Ρε παίδες; Μόνο σ’εμένα κολλάει προς το τέλος; (την έβλεπα πριν λίγες μέρες)
    με εξπλόρορα;
    «Πιθανότατα, ίδιο ποσοστό αντιεπιστημονικών απόψεων -ή και μεγαλύτερο- να βρίσκουμε στους μηχανικούς ή στους γιατρούς..» Πολύ ωραίο γαλλικό »τυράκι» (καμαμπέρ!) Νικοκύρη! Δεν είμαστε τώρα να μην καλοπιάνουμε εκλεκτές πρωτοπαρλαππίπες.. 😆

    YΓ. Καλημέρα! Σήμερα έχουμε εδώ στο νησί την τιμή να φιλοξενούμε τους ευρωπαίαους Λαϊκοκομματαρχαίους. Αγγέλα δώσε χρήμα! (ήρθε για να μας διώξει τους Ρώσοι η ρουφιάνα.. 😦

  3. Γς said

    2:
    Δεν θα είναι και ο δικός μας μαζί με την Αγγέλα εκεί;

  4. Νέο Kid Στο Block said

    3. Kαι που θάναι ο δικός μας , τι να πεί; ΠΡΟ-ΠΟ;

  5. Σχετικά με τα μειονοπλεονεκτήματα του Διαδικτύου θεωρώ τις θέσεις σου -τώρα- μισολάθος ενώ τις έβλεπα μισοσωστές την προηγούμενη δεκαετία της ζωής μου,
    Τρέμω βέβαια στην σκέψη πως την προσεχή δεκαετία τα κριτήρια μου μπορει να προσεγγίζουν αυτά του Γουσού…

  6. Γς said

    5:
    >Τρέμω βέβαια στην σκέψη πως την προσεχή δεκαετία τα κριτήρια μου μπορει να προσεγγίζουν αυτά του Γουσού…

    ##* %^($# Π&&*%$^

  7. sarant said

    Ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    5: Εδώ θα είμαστε και θα δούμε αν βγήκε σωστή η πρόβλεψη 🙂

  8. Γς said

    Σχετικά με τη γκάφα της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ που ‘έφερε’ τον Ερντογάν στην Αθήνα, ωραία δεν ήταν που ο Ερντογάν καλά έκανε και δεν ήρθε.
    Αφού η συζήτηση έγινε, τα θέματα τέθηκαν,
    τα συμπεράσματα βγήκαν και δημοσιεύτηκαν χωρίς αυτόν.
    Γιατί να κουράζεται ο άνθρωπος;

    Εξάλου κι ο Καραμανλής μπορεί άνετα να πάρει την εφημερίδα
    να διαβάσει τί ειπώθηκε, να δει από το άρθρο πως πάνε
    οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις και όλα αυτά από το σαλόνι
    του σπιτιού του παρακαλώ.

  9. Στο 38′ κόλλησε και σε μένα, όπως απ’ ό,τι καταλαβαίνω σε όλους (υπάρχει και σχόλιο στο γιουτουμπ, είδα).

    (Αυτή η μανία να τα ρίχνουν όμως όλα στην ανωνυμία, λες και είδαμε λίγες ατιμώρητες συκοφαντίες από επώνυμους δημοσιογράφους τις τελευταίες δεκαετίες…)

  10. Ξέχασα να πω, μια και αναφέρθηκε το «Μετά την αποψίλωση», ότι τώρα στις διακοπές το ανακάλυψε ο πεθερός μου στα ράφια μου και του άρεσε πάρα πολύ. Παρότι είχε πάει φαντάρος προ χούντας (θέλω να πω, ενώ είθισται κάθε γενιά να λέει στην επόμενη «σιγά, τώρα ο στρατός είναι κολέγιο, τι να μας πείτε κι εσείς» και τα λοιπά). 🙂

  11. Νέο Kid Στο Block said

    Πολύ καλά τα λέει περί ανωνυμίας ο Δύτης!
    Σε σχέση με μπλογκς που συχνάζω προσωπικά, έχω δει απίστευτα αναξιοπρεπή σχόλια από «επώνυμους» και θαυμάσια σχόλια από »ανώνυμους».
    Στο Νικοκυραίικο άλλωστε ,όλοι -σχεδόν- είμαστε ,με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, «επώνυμοι». 🙂

  12. # 6

    Γουσου, μη με παρεξηγείς. Φταίει το χθεσινοβραδυνό δίμπαλλο από την Καλλιθέα !

    καλό μεσημέρι !

  13. Σοφία Αεράκη said

    Σχετικά με το πολυτονικό και το μονοτονικό, μια μαρτυρία μαθήτριας που πέρασε από το ένα στο άλλο στην Α΄ Γυμνασίου : Στο Δημοτικό έφαγε βεργιά στο χέρι επειδή δε βγήκε από την αίθουσα στο διάλειμμα και στο Λύκειο οι συμμαθητές της άνοιγαν ούζο και μεζέ στα πίσω θρανία με τη συγκατάθεση (αδιαφορία) της καθηγήτριας. Η μαρτυρία δίνεται ως δώρο σε όποιον ειδικό επιστήμονα τύχει να διαβάσει το σχόλιο.
    Πολύ καλή η παρουσίαση του Νικοκύρη σε εικόνα 🙂

  14. Σε όλους κολλάει στο 38΄.

    Νίκο η συνέντευξη είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Δε θέλω όμως να σταθώ στο περιεχόμενο. Αισθάνομαι την ανάγκη να σταθώ σε δυο άλλα ζητήματα, που με αιφνιδίασαν ευχάριστα (για Web TV). Το πρώτο είναι καθαρά τεχνικό. Εξαιρετικό κάδρο, σωστός φωτισμός και ήχος χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Επίσης ομαλή εναλλαγή πλάνων. Σ’ αυτό συνετέλεσαν και οι «σφήνες» που είχε την πρόνοια να τραβήξει ο οπερατέρ (τα βιβλία, τα χέρια σου κλπ), για τις ανάγκες του υποτυπώδους μοντάζ. Λέω υποτυπώδους γιατί δεν χρειάζονταν και ιδιαίτερα πράγματα επειδή «τα λες» και «σε θέλει» κι ο φακός. Το δεύτερο είναι ακόμα πιο σημαντικό για μένα. Πρόκειται για την επιλογή του κ. Γ. Δαμιανού, η κάμερα να είναι «καρφωμένη» πάνω στον καλεσμένο του κι όχι στον ίδιο, του οποίου ακούμε μόνο τη φωνή. Είναι μια ηθική – ιδεολογική στάση για την οποία τον συγχαίρω. Συχαίνομαι (σαν τη μύξα μου, που έγραφε κι ο Μενέλαος Λουντέμης) αυτούς που καλούν κάποιον σε συνέντευξη και πρωταγωνιστούν οι ίδιοι τόσο ως εικόνα, όσο και στην διατύπωση των δικών τους ( κοινότοπων) απόψεών.

  15. 13 Ε, υπάρχει και ένας μαθητής που πέρασε από το ένα στο άλλο στην Δ΄ Δημοτικού και έφαγε βεργιά στο χέρι στην ΣΤ΄ επειδή πετάχτηκε χωρίς να πάρει το λόγο. Και άλλες βεργιές μετά, αλλά αυτή ήταν η πρώτη. Τι συμπέρασμα να βγάλει ο ειδικός επιστήμων;

  16. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα σχόλια!

    Να πω την αλήθεια, δεν είδα όλη τη συνέντευξη, δεν ήξερα ότι κολλάει στο 38′. Θα το πω στον Γ. Δαμιανό να το φροντίσει.

    13: Εννοείτε ότι η γενικότερη χαλάρωση της πειθαρχίας δεν είναι άσχετη με την καθιέρωση του μονοτονικού; Άραγε η χαλάρωση είναι αιτία του μονοτονικού ή συνέπειά του; Πάντως, δεν είμαι βέβαιος ότι είναι ακριβώς έτσι που τα λέτε -στο δημοτικό το είχαν εύκολο το ξύλο παλιά, αφενός, και αφετέρου μεγαλώνοντας κάνουμε περισσότερες αταξίες, αν θέλουμε. Κι εγώ είχα φάει ξύλο στο δημοτικό για ψιλοπράγματα, ενώ στο γυμνάσιο δεν θυμάμαι ξύλο ποτέ σε κανέναν.

    14: Ο οπερατέρ ήταν πολύ καλός, έκανε επαγγελματική δουλειά -και αυτό έχει τη σημασία του.

  17. Γς said

    12:
    Ναι ήταν εκπληκτικό (έκπληξη) αυτο που έγινε χτες στο Ελ Πάσο

  18. Γς said

    14:
    Συμφωνώ με τον ειδικό, αλλά ας πει κάτι και για τη φωτογένεια του Νικοκύρη.
    Ας προσέξει λίγο (κάνοντας καμιά δοκιμή στον καθρέπτη) την σταδιακή και όχι απότομη μεταφορά από το χαμόγελο στη σοβαρότητα.

  19. Γιώργος Πρίμπας said

    (Σχόλιο 14)
    Σωστή η παρατήρηση «η κάμερα να είναι “καρφωμένη” πάνω στον καλεσμένο του κι όχι στον ίδιο, του οποίου ακούμε μόνο τη φωνή» αλλά, δυστυχώς δεν εφαρμόστηκε σε όλα.
    Και για να συνεχίσω την αυτοκριτική και απολογία, κύριε Σαραντάκο, ελλείψει μαζικής αντίδρασης να αλλάξει τα πράγματα έφτασα να νοιώθω ευχαριστημένος που το πρώην 8ωρο έχει γίνει πια από 10ωρο μέχρι 12ωρο σε συνδυασμό βέβαια με τις ετήσιες απολαβές μου να βρίσκονται πλέον στο μισό σε σχέση με πριν 3 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τα 24Γράμματα (στα οποία εκτός της τεράστιας δουλειάς που κάνει ο φίλος Δαμιανός θεωρώ ότι ο επίσης φίλος μου και ποιητής Απόστολος Θηβαίος έχει προσφέρει σημαντικότατο έργο) και κατόπιν το blog μου, η ιστοσελίδα σας είναι μία από τις ελάχιστες και η μόνη πλέον σε καθημερινή βάση που μπορώ να παρακολουθώ.

  20. agapanthos said

    Αφεντικό φαντάζομαι θα μαζεύεις ήδη μεζεδάκια, αλλά εδώ υπάρχει ολόκληρο κοψίδι, το λεγόμενο Μανάτο Ριλό

    http://www.inews.gr/253/to-mantato-rilo.htm

    Στην εύλογη ερώτηση, δηλ. τι σκατά είναι αυτό το Μαντάτο Ριλό, υπάρχει μία ακόμα πιο εύλογη απάντηση:

    http://definitions.uslegal.com/m/mandatory/

    και συγνώμη για το άσχετο του θέματος.

  21. ππαν said

    20: Έχω ξεκαρδιστεί στα γέλια!

  22. sarant said

    20: Αυτό δεν είναι κοψίδι, είναι κυρίως πιάτο!

  23. Skipis said

    Άλλη ετυμολογική εκδοχή, προς διερεύνηση, (λέξεις που χάνονται) για «κατσιφάρας». Το πρώτο συνθετικό «κατσί» προέρχεται από το «μικρό γατάκι»! Λέγεται και σήμερα για κάτι που μίκραινε, μάζεψε, έγινε ρικνό, «μπήκε» στο πλύσιμο «κάτσιασε το φόρεμα!». Έτσι επώνυμα με πρώτο συνθετικό «κατσι», όπως Κατσιφάρας, Κατσιμπάρδης,Κατσιλάμπρος αλλά και Κατσαντώνης «διαισθάνομαι» ότι αποδόθηκαν ως παρατσούκλια για να περιγράψουν, φαινοτυπικά, κάποιον που ήταν μικρόσωμος και όχι κατηφής!

  24. Α χαχαχα χαχα, φοβερό το μαντάτο ριλό…

  25. sarant said

    23: Για τα άλλα μπορεί, αλλά το Κατσιφάρας μου μοιάζει δύσκολο να μην προέρχεται, σαν παρατσούκλι, από το μετεωρολογικό φαινόμενο, την κατσιφάρα. Σα να λέμε, ο Καταχνιάς ή ο Φουρτούνης.

  26. π2 said

    Ωραία η συνέντευξη, αλλά μπροστά στο θεϊκό Μαντάτο Ριλό, τι να σχολιάσω ο δύσμοιρος.

  27. π2 said

    Στα της ανωνυμίας του Δύτη, να προσθέσω μόνο ότι ξέρω κι εγώ πολλούς ψευδώνυμους που φέρονται με την προσοχή και τη σοβαρότητα των επωνύμων, πολλούς επωνύμους που φέρονται ως ανώνυμοι, και, το χειρότερό μου, κάποιους επωνύμους που χρησιμοποιούν την επωνυμία τους ως παντιέρα και έσχατο μέσο άμυνας όταν τα πράγματα σκουραίνουν στον διάλογο.

  28. 18. Γς, στην κινηματογραφική αργκό δε λένε «αυτός/ή έχει φωτογένεια» αλλά » αυτόν/τήν τον/την θέλει ο φακός», πράγμα που αναφέρω στο σχόλιό μου.
    Επίσης το σταδιακό πέρασμα από το χαμόγελο στη σοβαρότητα και αντιστρόφως, υποκρύπτει θεατρινισμό. Οι αυθεντικοί (όπως ο Νικοκύρης καληώρα), στέλνουν τους ίματζ μέικερς στην ανεργία. (Μου είχε πει η Ιμόρ πως μπαίνουν οι φατσούλες αλλά άντε να θυμηθώ…)

  29. rogerios said

    Καλά, τι έπος είναι τούτο το… Μαντάτο Ριλό! 🙂 Άπαιχτο!!!

    Τι του ήρθε κι αυτού του Μανιτάκη να μεταφράσει και στα αγγλικά το αναγκαστικό δίκαιο; [ας μην κάνω κακές σκέψεις κι ας αρκεστώ στην ιδιοφυή ερμηνεία του δημοσιογράφου]

  30. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Το μαντάτο είναι απίστευτο! 🙂 🙂
    Κι αν ο Κατσιφάρας είχε απλώς κακή φάρα; 🙂

  31. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Για το διαδύκτιο έχω να πώ, οτι και για τα υπόλοιπα τεχνολογικά μέσα γενικώς, όλα είναι για καλό και για κακό, εξαρτάται απο την χρήση. Το πραγματικό νόημα (η είδηση που λένε) του άρθρου, βρίσκεται στο τέλος. Κανένα μέσο, και καμία συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, δεν μπορεί να υποκαθιστήσει, την αίσθηση μιας συζήτησης σε τσιπουράδικο. Η αλήθεια του τσιπουράδικου, είναι διαχρονική.

  32. Νέο Kid Στο Block said

    27. Ξέρς ποιος είμ’ ιγώ ρέ;; 😆
    Σόρυ ,καλέ μου Π2ε! Ήπια κάτι τσίπρα (βολιώτκα περικαλώ!) στο λαντς-μπρέηκ μου, ήρθε και το mandatory ,ki ;edese!!

  33. spiral architect said

    Tip:
    Σε όσους κολλάνε τα μεγάλου μήκους αρχεία βίντεο του συσιφωνιού ή άλλων ιντερνετικών μίντια πλέιερς και ανεξαρτήτως του φυλλομετρητη που έχουν, ας κάνουν ένα καθαρισμό ιστορικού και προσωρινής μνήμης. (clear cache)

    Θα το δω το βράδυ σε smart tv με youtube application, όπου η προσωρινή μνήμη του φυλλομετρητη ή του youtube application εκκαθαρίζεται με το κλείσιμο των εφαρμογών και τα μεγάλου μήκους βίντεο παίζουν μια χαρά.

  34. Καλαχώρας Λεώνικος said

    Μίλα εσύ για μας, κι ευλόγα τα γένια σου.

    Πετάχτηκα στο ‘αφού το γράφει η εφημερίδα’, δε σε παρακολουθούσα τότε, και θυμήθηκα ένα από τα μεγαλύτερα φιάσκα (sic ρε) του ελληνικού ραδιοφώνου. Ο ανταποκριτής στο αεροδρόμιο περιέγραφε ενθουσιωδώς την άφιξη του Εθνάρχου Μακαρίου, το έβλεπε να κατεβαίνει τη σκάλα και να χαιρετάει τα πλήθη… και την ίδια στιγμή ο Μακάριος βρισκόταν εν πτήσει προς τις Σεϋχέλλες, αιχμάλωτος των άγγλων, όπου και έμεινε κάμποσο. Δε θυμάμαι τη χρονολογία, αλλά είσαι τόσο γάτα που θα τη βρεις εσύ.
    Την επομένη βεβαίως έπεσε το γέλιο, και η επίσημη απάντηση ήταν ότι ‘αυτό είναι πάγια τακτική’ ή κάτι συναφές, περίπου ‘έτσι το κάνουμε πάντα’. Οπότε άφησε τον δημοσιογράφο του νησιού στην ειρήνη του τάφου του.

    Δε βλέπω τα κορίτσια τελευταίως. Ακόμα και η Ππαν μαζεύτηκε μετά από τον θρίαμβό της.

    Γειά σας όλοι

  35. Σοφία Αεράκη said

    15. Αυτός θα μας πει όταν φανεί.
    16: Θα έλεγα πως γενικότερα βίωσα λύσιμο της πειθαρχίας σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αλλαγών στην εκπαίδευση. Δε μπορώ να το συνδέσω ως αιτία ή συνέπεια του μονοτονικού.

  36. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα, το μαντάτο ριλό σχεδόν φτάνει στο επίπεδο των καναπουτσάρ.

  37. ππαν said

    Φιλιά, Λεώνικε!
    Το καναπουτσάρ είναι σαν το ρεκόρ του Μπομπ Μπήμον, δύσκολα θα καταρριφθεί (δεν γράφω «θα πέσει», ντρέπομαι).

  38. Αντιφασίστας said

    Καλημέρα!
    Εδώ οι καλές οι γκάφες:http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_27/06/2009_320138
    Αλλά ξέρετε γιατί κάνουν γκάφες; Γιατί είναι τρομοκρατημένοι:
    http://tvxs.gr/news/ellada/oikonomeas-se-stathaki-eimai-ypo-kathestos-tromokratias-apo-ta-stelexi-sas

  39. spiral architect said

    (άσχετο)
    Νικοκύρη, ρίξε μια ματιά στη σπαμοπαγίδα σου. 😉

  40. Γς said

    >δεν γράφω “θα πέσει”, ντρέπομαι

    Με πουρκουά

  41. sarant said

    Το σχόλιο 33 το είχε τσακώσει η σπαμοπαγίδα, δείτε το, λέει κάτι τεχνικά 😉

  42. Εντάξει με το καναπουτσάρ. Πάντως προ ετών στους Καθενούς της Εύβοιας, σε αποκριάτικο δρώμενο, άκουσα ότι στην περιοχή υπάρχει μια τοποθεσία που τη λένε Καραμουνάρ.

    Όσο για το μαντάτο ριλό, θα το σχολιάσω με μια μόνο λέξη: αμυθήτου!

  43. Συγγνώμη, αλλά για τα 24 γράμματα έχω να πω (1) ότι τα φίλτρα μου το στέλνουν στο σπαμ -καθώς αρνούμαι να δεχτώ τακτικά μηνύματα από αγνώστους που δεν έχω εξουσιοδοτήσει, που μάλιστα φέρουν διάφορες δικαιολογίες τύπου οπτ-άουτ ή του στυλ «το μήνυμα πληροί/εί τις προδιαγραφές του τάδε νόμου», και (2) ουκ ολίγες φορές δημοσιεύει, να το πω ευγενικά, ανακρίβειες -καταφεύγοντας στη λογική του ντισκλέιμερ (υλικό τρίτου, κλπ.) που απεχθάνομαι.

    Τσαπατσουλιές, κι από πίσω διακρίνω με το φτωχό μου το μυαλό, κερδοσκοπία (όχι απαραίτητα μετρήσιμη σε ευρώ).

  44. Νέο Kid Στο Block said

    Στάζυ, προσπάθησα να μπω στο τσαρδί σου για χρόνια πολλά και ευτυχές το 1929 κλπ,αλλά ο ματρακάς που μού έχει η »εταιρεία» (φςς..) για κομπιούτερ, τάπαιξε! Οπότε, δέξου τα δαμαί! 🙂

  45. π2 said

    Μάθατε το μαντάτο;
    ‘Πογράψαμε ριλό,
    γι’ αυτό και το μνημόνι-
    ο θα μας βγει ξινό.

  46. 44 Φχαριστώ, παιδί, κι ανταποδίδω.

  47. gmallos said

    Αλήθεια, μιας και υπήρξε η αναφορά στο κάποτε και τις διαφορές δημοτικού – γυμνασίου προ και μετά μονοτονικού(;;;!!!)
    Έχει κάποιος μια άποψη για το τι ισχύει σήμερα που είναι όλα με μονοτονικό; Εντάξει, βέργα μπορεί να μην πέφτει, στο δημοτικό, αλλά (απ’ όσα ακούω) τα παιδιά είναι τελείως περιορισμένα, χωρίς καμιά δυνατότητα πρωτοβουλίας και με «στρατιωτική» πειθαρχία. Στο γυμνάσιο, τα πράγματα χαλαρώνουν (μα πάρα πολύ) και στο λύκειο πια είναι τελείως χύμα η κατάσταση.

  48. ππαν said

    Τέτοια δικαιολογία -έχει χαλάσει το κομπιούτερ μου κι έτσι δεν μπόρεσα να σου ευχηθώ, στα λέω εδώ, στου Σαραντάκου- έχω να διαβάσω από μια ανθολογία χιούμορ. Στο περίπου, γράμμα θείου στον ανιψιό που του γύρεψε λεφτά: «όσο για τα λεφτά που μου ζητάς παιδί μου, έκλεισα τον φάκελο και τώρα δεν μπορώ να τα εσωκλείσω». Μην τον πιστεύεις, Στάζυμπε!

  49. Στα ορεινά (δεκαετία 60 και 70), όταν για κάποιο λόγο σχολάγαμε νωρίτερα από τη μία το μεσημέρι, μας ρωτούσαν οι μεγαλύτεροι: «Γιατί σας απολύσανε νωρίς;». Προφανώς – και σωστά από μια άποψη- θεωρούσαν ότι στη σχολική αίθουσα μας είχανε δεμένους.
    Σήμερα, σε πάρα πολλά δημοτικά της χώρας, κάνουν προσευχή όχι μόνο το πρωί, αλλά και την ώρα που σχολάνε. Δεν έχουν ακούσει ότι το πάρα Κύριε ελέησον…

  50. ππαν said

    Ε, η απόλυση λέγεται και στην εκκλησία, όταν τελειώνει. Τώρα θα λένε ίσως «το σχολείο μας έβαλε σε διαθεσιμότητα στις 12 σήμερα, έλειπε η αγγλικού».

  51. Νέο Kid Στο Block said

    48. Ξα σου καλέ! Ξάσου! Άντε να μη σου επιβάλλω κανα μαντάτο ριλό και γίνει βατιρλό!

  52. ππαν said

    51: είσαι σίγουρο ότι θες να γράψεις «ξα σου» κι όχι «καλά σου»; 🙂

  53. Αντιφασίστας said

    Στρατιωτική πειθαρχία στο δημοτικό; Μην ακούς. Μόνο όταν πέσουν η οξειβάρεια και η βαρεία κατακέφαλα και όταν θα κουρεύεται με την ψιλή η δασεία κόμη των μαθητών, μόνο τότε, λέω, θα επιβληθεί οξεία πειθαρχία στους μαθητές. Πού ‘ναι και η κυρία Στούκα να μας πει τη γνώμη της, ως καθ’ ύλην αρμόδια σε ζητήματα ξέφραγου αμπελιού, ξεχαρβαλώματος των πάντων και πλήρους μπαχαλοποίησης;

  54. από Δευτέρα επανερχόμαστε πλήρως σε κατάσταση κανονικής λειτουργίας, μεσογεναριάσαμε άλλωστε.

    Βασιλόπιτα κόψαμε; Όχι;
    Προλαβαίνουμε για μια Βασηλέπιτα τότε, για το καλό του χρόνου, ή μάλλον για το καλό εφέτος!

  55. sarant said

    54: Αισθάνομαι χαζός που ρωτάω, αλλά δεν πιάνω το λογοπαίγνιο…

  56. Μαρία said

    55 Ηλεπίτα κατά το ηλεμήνυμα 🙂

  57. sarant said

    Ωχ, σωστά!

  58. Νέο Kid Στο Block said

    56. 55. εγώ το ανάγνωσα και ως βασιλ-έπ(ε)ιτα (η καθυστερημένη βασιλόπιτα) 🙂

  59. spiral architect said

    Πως κόβεται μια βασηλέπιτα; 🙄

  60. ἄσχετον, ἀλλὰ διαβάζω τίτλο στὴν προσωπόβιβλο: «πέθανε πασίγνωστη Ἕλληνας ἠθοποιός». τώρα ἔχουμε καὶ θήλεις ἠθοποιοὺς μὲ μουστάκια. ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Θέκλα τοῦ Ἀρκᾶ δὲν μοῦ ἔρχεται ἄλλη στὸ μυαλό.

  61. sarant said

    60: Και το άρθρο μιλάει για τη… Μαριάντζελα Μελάτο! Αλλά το διόρθωσαν, έβγαλαν το «Έλληνας», μόνο στο γκουγκλ παραμένει.

  62. 59,
    Πώς κόβεις την πίτα χωρίς να αδικήσεις κανέναν;
    Καλή ερώτηση!
    Απασχολεί ακόμα εκλεκτό κόσμο.

  63. 50. Άλλο εκκλησία κι άλλο σχολείο. Στην Εκκλησία σύμφωνα με την παραγγελία του Αποστόλου Παύλου (πρώτη προς Κορινθίους επιστολή) πρέπει «Πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω». Σύμφωνα δε με τον άγιο Χρυσόστομο κανείς δεν πρέπει να φεύγει από την εκκλησία πριν ο λειτουργός δώσει το σύνθημα «Απολύεσθε εν ειρήνη». Αλλά το σχολείο θέλω να σχολάει κι όχι να «απολάει»):
    http://www.psichogios.gr/site/Books/show?cid=22553

    Αλήθεια τι λογοδιάρροια με έχει πιάσει σήμερα; Ππαν αν συνεχίσω έτσι (που αποκλείεται) το 2013 θα μέχεις αντίπαλο στο Νικοκυραίικο για το ρεκόρ σχολίων. (Εδώ νοητές φατσούλες)

  64. munich said

    Μαντάτο Ρίλο και Μαντάτο Ρίλο φορ έβερ!!! Καλά όμως βρε αγάπανθε πως κατάλαβες περι τίνος πρόκειται? α ρε μαντάτο ρίλο μας πήρες το μυαλό

  65. Αντιφασίστας said

    Η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ:
    http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=249357
    Ο ορισμός της ξύλινης γλώσσας.

  66. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    64: Φυσικά του αξίζει επανάληψη και αύριο. Ο Αγάπανθος πάντως παίρνει πρώτο βραβείο μαργαριταλιείας.

  67. MelidonisM said

    Άκουσε κανείς τι λέγεται μετά το ζνίχι;
    παίζει πάντως από 44: 53 έως το τέλος
    η ωραία μουσική με τον ρινόκερο της Βενετιάς
    και τον ψαρά στη βάρκα.

  68. Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.

  69. spiral architect said

    Λουκέτο στο ΕΚΕΒΙ με απόφαση Τζαβάρα

  70. sarant said

    69: Μάλλον θα το συζητήσουμε και ειδικότερα.

  71. τυφλόμυγα said

    Καλημέρα, μια βιαστική παρατήρηση -δεν έχω δει ακόμα όλη τη συνέντευξη.

    Ο κ.Δαμιανός σας αποκαλεί -καλοπροαίρετα, φυσικά- ξενιτεμένο ξανά και ξανά. Καλά, δε δουλεύετε και σε ορυχεία ακούγοντας Καζαντζίδη. Στερεότυπα, θα μου πείτε. Έχω την εντύπωση ότι ξενιτεμένους λέγαμε όσους έφευγαν από την Ελλάδα το ’50, ’60 να εργαστούν ως ανειδίκευτοι εργάτες. Για τους φορτωμένους με πτυχία που έφευγαν τα 20, ίσως 30, τελευταία χρόνια οι οποίοι αναζήτησαν καλύτερες εταιρίες ή πιο καλοπληρωμένη εργασία λέμε απλά ότι ζουν στο εξωτερικό. Κάνω λάθος;

    Ως τώρα, μ’ αρέσει η συνέντευξη. Είναι λίγο διαφορετική από τις άλλες.

  72. spiral architect said

    Ο ξενιτεμένος του Καζαντζίδη και των ορυχείων του Βελγίου ζούσε με τ’ όνειρο της επιστροφής. Με το όνειρο της επιστροφής ζει και ο μεταπτυχιακός φοιτητής ή ο σύγχρονος εργαζόμενος.
    (ή τουλάχιστον ζούσε μέχρι το ’08)
    Τώρα εξ ανάγκης τους λέμε (οικονομικούς) μετανάστες, ή τους πιο καλτ, κοσμοπολίτες.
    Νικοκύρη, πως νιώθεις: Ξενιτεμένος, μετανάστης, ή κοσμοπολίτης; 🙄

  73. sarant said

    71-72: Τώρα πια έχει γίνει η θάλασσα γιαούρτι και οι αποστάσεις έχουν μικρύνει. Για να είσαι πραγματικά ξενιτεμένος πρέπει να είσαι πέρα από το μεγάλο αυλάκι. Εγώ ζω το μεγαλύτερο διάστημα στο εξωτερικό.

  74. τυφλόμυγα said

    Δυστυχώς κι εμένα μου κόλλησε το βίντεο στο 37κάτι. Το προχώρησα, τίποτα. Ωραία συνέντευξη -καταφέρνετε να μην επαναλαμβάνεστε. 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: