Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μετακατακλυσμιαία μεζεδάκια

Posted by sarant στο 23 Φεβρουαρίου, 2013


Τα σημερινά μεζεδάκια γράφονται μερικές ώρες μετά την πρωτοφανή νεροποντή που έπνιξε το Λεκανοπέδιο, οπότε εύλογα θα τα πούμε μετακατακλυσμιαία. Τις φράσεις τις σχετικές με τη δυνατή βροχή τις είχαμε συζητήσει πριν από κανα μήνα περίπου, και ως απόρροια εκείνου του πρώτου άρθρου είχα ανεβάσει κι ένα δεύτερο, ειδικά για τις φονικές πλημμύρες του 1961. Κάποιος ειδικός είπε ότι η χτεσινή βροχή ήταν η χειρότερη από το 1961, αλλά αυτό δεν το ξέρω -πάντως, δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί τέτοια ένταση. Προχωράμε όμως στη συγκομιδή της εβδομάδας.

Το πρώτο μεζεδάκι δεν μπορώ να το τεκμηριώσω γραπτώς, αλλά το άκουσα με τ’ αυτιά μου και μου το επισήμαναν και άλλοι. Σε δελτίο ειδήσεων του Σκάι αυτής της εβδομάδας, μετά την επίθεση στις Σκουριές, ο Τάσος Τέλλογλου, που κλήθηκε να αναλύσει τι συμβαίνει, εξήγησε ότι «οι αντιδράσεις για τα ορυχεία χρυσού στη Χαλκιδική οφείλονται στην προσδοκία των κατοίκων ότι θα πέσει η αξία των ακινήτων τους. Προσδοκία όμως, σύμφωνα με τα ελληνικά που ξέρουμε, και σύμφωνα με τα λεξικά, είναι η αναμονή με ελπίδα για κάτι θετικό (ορισμός από το ΛΚΝ, παρόμοια στον Μπαμπινιώτη). Λέτε οι κάτοικοι να ελπίζουν πως θα πέσει η αξία της περιουσίας τους; Τίποτα δεν αποκλείεται βέβαια, αλλά η λογική λέει πως μάλλον θα φοβούνται ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Μακάρι όμως να ήταν αυτό το μοναδικό φάουλ στην δήθεν αντικειμενική ανάλυση του κ. Τέλλογλου.

Και από τον Τ. Τέλλογλου στον Αλ. Παπαχελά, που νομίζω ότι συνεργάζονται κιόλας σε τηλεοπτικά και άλλα εγχειρήματα. Μας έχει συνηθίσει σε αγγλισμούς ο κ. Παπαχελάς, αλλά εδώ δεν πρόκειται γι’ αυτό, αλλά για σκέτη ασάφεια -διαβάστε και κρίνετε, από άρθρο της περασμένης εβδομάδας: Τον δικό τους ιστορικό ρόλο έπαιζαν βέβαια και τα συνδικάτα, τα οποία ήλεγχαν τα κόμματα και λειτουργούσαν ως πολιορκητικοί κριοί κάθε φορά που έπρεπε να πάρουμε μια κρίσιμη απόφαση. Κορυφαίο παράδειγμα, η τραγωδία της μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού επί Σημίτη, η οποία τορπιλίσθηκε εκ των έσω. Και ρωτάω εγώ: ποιος έλεγχε ποιον; Τα συνδικάτα ασκούσαν έλεγχο πάνω στα κόμματα ή τα κόμματα πάνω στα συνδικάτα; Από τη δομή της φράσης (σκυλάκι δάγκωσε παιδάκι) φαίνεται πως τα συνδικάτα ασκούσαν έλεγχο πάνω στα κόμματα, όμως από τη γνώση που έχουμε για τα πράγματα και κυρίως για τον αρθρογράφο εικάζουμε πως ήθελε να γράψει ότι τα συνδικάτα βρίσκονταν υπό τον έλεγχο των κομμάτων. Να προσέξουμε ότι η γλώσσα, που δεν ανέχεται την ασάφεια, έχει μηχανισμούς για να φανερώνει το σωστό νόημα. Η φράση του κ. Παπαχελά, σε κανονικά ελληνικά, είναι: Τον δικό τους ιστορικό ρόλο έπαιξαν τα συνδικάτα, που ελέγχονταν από τα κόμματα… ή, με τη σοφή επανάληψη του προκλιτικού: τα συνδικάτα, που τα έλεγχαν τα κόμματα και λειτουργούσαν… Φαίνεται όμως ότι τύποι όπως το ήλεγχαν στομώνουν τη ζωντανή αίσθηση της γλώσσας.

Στο επόμενο θεματάκι αξίζει να αφιερωθεί χωριστό άρθρο, αλλά, προς το παρόν ας αρκεστούμε στην περιπτωσιολογία. Ίσως υπάρχει κάτι που λέγεται «γοητεία του ωμέγα», ίσως είναι αναμενόμενο αφού στα νέα ελληνικά οι τύποι αυτοί διατηρούνται μόνο με ενέσεις, πάντως είναι πάρα πολλοί όσοι γράφουν λάθος τους λόγιους τύπους της γενικής των επιθέτων σε -ύς, που κανονικά γράφονται σε -έος: βαρέος τύπου, ας πούμε, ή βαθέος κράτους. Πολύς κόσμος τα γράφει σε -έως, λες κι είναι επιρρήματα (το φέρει βαρέως, ας πούμε). Τελευταίο κρούσμα, σε άρθρο της Λιάνας Κανέλλη στον Ριζοσπάστη της περασμένης Κυριακής, όπου διαβάζω: «του βαθέΩς ελληνικού κράτους».

Στο ίδιο φύλλο διαπιστώνω ότι ο τρόμος της διπλής άρνησης (η οποία, στα νέα ελληνικά, είναι απολύτως νόμιμη ή πιο σωστά υποχρεωτική σε ορισμένες περιπτώσεις) έφτασε και στα αριστερά: Η Νότια Αφρική … επιχειρεί να αναβαθμίσει το ρόλο της, μόνο που αυτό καμία σχέση έχει με τα συμφέροντα του εργαζόμενου λαού. Το «καμία σχέση έχει» δεν είναι ελληνικά, είναι σπασμένα περσικά. Ή θα πεις «ουδεμία σχέση έχει» ή «καμία σχέση δεν έχει». Εξίσου κωμικός είναι και ο αντίστροφος τραγέλαφος (ελαφότραγος;), το «ουδεμία σχέση δεν έχει».

gay agenda2Το είδα στο φέισμπουκ και γέλασα. Αν δεν το έχετε δει, ίσως σας αρέσει.

Η φωτογραφία αριστερά πρέπει να είναι αυθεντική, και φαντάζομαι ότι προέρχεται από επαρχιακή αμερικάνικη εφημερίδα, όπου μια κυριούλα παραπονιέται ότι στην εκπαίδευση προβάλλονται τα γκέι πρότυπα ή κάτι τέτοιο, αφού, φανταστείτε, ο εγγονός της στο μάθημα της φυσικής ιστορίας διδάχτηκε για… χόμο σάπιενς!

Πράγμα που μου θύμισε κάτι που είχα διαβάσει πριν από πολλά χρόνια σε μια γαλλική εφημερίδα, όπου μια γαλλική μικρή βιομηχανία που έκανε πολλές δουλειές με την Αμερική είχε κάνει αίτηση να μετονομαστεί η οδός στην οποία βρισκόταν το εργοστάσιό της, διότι εξαιτίας του ονόματος έχανε πελάτες.

Τι συνέβαινε; Η εταιρεία ήταν εγκατεστημένη σε μια βιομηχανική περιοχή υψηλής τεχνολογίας, όπου όλοι οι δρόμοι είχαν τα ονόματα διάσημων επιστημόνων, ως επί το πλείστον Γάλλων, και της είχε τύχει ο Gay Lussac, και οι πουριτανοί Αμερικάνοι πελάτες, που έτσι κι αλλιώς θεωρούν ελαφρώς έκφυλους τους Γάλλους, ενοχλιόνταν πολύ από το «Gay». Μπορεί βέβαια να είναι ανέκδοτο και να μην συνέβη ποτέ, πάντως το διάβασα.

Και κοντά σε όλα αυτά, να κι ο εμίρης του Κατάρ που εκδήλωσε ασυνήθιστα γούστα, αν πιστέψουμε τον τίτλο του άρθρου σε ειδησεογραφικόν ιστότοπο: Ο Εμίρης για την αγορά ελληνικού νησιού: Ψάχνεται για μαζοχιστές!Διαβάζοντας βέβαια το άρθρο καταλαβαίνουμε ότι δεν ψάχνεται για μαζοχιστές ο εμίρης, αλλά αφού απογοητεύτηκε από τη δύστροπη Δασική Υπηρεσία που δεν τον άφηνε να χτίσει ό,τι και όπως το ήθελε στα νησάκια που σκεφτόταν να αγοράσει (και που ήταν χαρακτηρισμένες δασικές εκτάσεις), τα βρόντηξε στο τέλος, άρα «Ψάχνετε για μαζοχιστές» στον τίτλο.

Στην ουσία του άρθρου δεν παίρνω θέση, αν δηλαδή έπρεπε να κάνει τα στραβά μάτια ο δασάρχης για να μη φύγει ο εμίρης κι αν ήταν υπερβολικές οι αξιώσεις του δασαρχείου. Πάντως, δεν είδα πουθενά να καταγγέλλεται η στάση του δασάρχη (π.χ. από τον κ. Πορτοσάλτε), οπότε μάλλον ο εμίρης ήθελε να χτίσει την Άρτα και τα Γιάννενα.

Είπαμε πιο πάνω για τη γοητεία του ωμέγα και για τον τρόμο της διπλής άρνησης, υπάρχει όμως κι άλλο ένα σύμπτωμα στα γραπτά μας μέσα που θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε «γοητεία του διπλού λάμδα» (ή, αντίστροφα, φόβο για το μονό λάμδα). Εννοώ ότι, όταν ο δημοσιογράφος (και γενικά ο γραφιάς) έχει ένα από εκείνα τα άτιμα ρήματα σε  -λλω (π.χ. επιβάλλω, αμφιβάλλω και γενικώς τα σύνθετα του βάλλω), αντί να σκεφτεί μισό λεπτό και να βρει αν πρέπει να βάλει ένα ή δύο λάμδα, πολλές φορές βάζει αυτομάτως δύο, ίσως επειδή πιστεύει ότι «το πολύ δεν βλάφτει». Το αντίστροφο λάθος, δηλαδή μονό λ ενώ χρειάζονται δύο, είναι πολύ σπανιότερο, ή τουλάχιστον αυτό το συμπέρασμα έχω βγάλει από τις παρατηρήσεις μου. Παράδειγμα, σε πρόσφατο άρθρο του (υπό παραίτηση, έστω) προέδρου Θάνου Τζήμερου, όπου «Διότι καθώς έχει καταρρεύσει ο ιδιωτικός τομέας μαζί με τα περισσότερα νοικοκυριά, τα φορολογικά έσοδα του Δημοσίου θα καταρρεύσουν κι αυτά. Και τότε, επειδή το κόστος της χρεωκοπίας της Ελλάδας είναι πια πολύ μεγάλο για την Ευρωζώνη, οι δανειστές θα επιβάλλουν ανώτατο ύψος εξόδων του Δημόσιου Τομέα.» Θα επιβάλουν, βέβαια. Και ο τρόπος για να βρούμε ποιο είναι το σωστό είναι να αντικαταστήσουμε το μπελαλίδικο ρήμα με ένα συνώνυμό του· εδώ, «θα εφαρμόσουν ανώτατο ύψος», άρα στιγμιαίο, άρα ένα λάμδα.

elora19-2-13Έφυγε χτες από τον μάταιο τούτο κόσμο ο δημοσιογράφος Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, εκδότης της εφημερίδας Ελεύθερη Ώρα, γνωστός από τις ποικιλόμορφες σχέσεις του με την εκκλησία και την ακροδεξιά. Για τους αποθανόντες aut nihil aut bene, έλεγαν οι Ρωμαίοι, δηλαδή αν δεν έχεις να πεις κάτι καλό καλύτερα μη λες τίποτα. Προσπάθησα αρκετά να βρω κάτι καλό και τελικά τα κατάφερα. Η εφημερίδα του διακρινόταν για τους πρωτότυπους πρωτοσέλιδους τίτλους της, άλλοτε με τολμηρά λογοπαίγνια (μερικά πετυχημένα) κι άλλοτε με αποκλειστικές ειδήσεις που καμιά άλλη εφημερίδα δεν είχε προλάβει να δημοσιεύσει, όπως το πρωτοσέλιδο της περασμένης Τρίτης το οποίο αποκαλύπτει ότι «εβραιομασόνοι δολοφόνησαν Λίνκολν και Κένεντι!», απτό παράδειγμα του τι εννοούν οι Αμερικάνοι όταν λένε breaking news.

Και θα κλείσω με μια αυτοδιαφημιστική αναγγελία που σε λίγο θα χάσει την επικαιρότητά της. Σε λίγη ώρα, και συγκεκριμένα λίγο μετά τις 11.15 σήμερα (23.2) το πρωί, θα μιλήσω για λίγο στο ραδιόφωνο του Σκάι. Βέβαια, κι αν δεν το προλάβετε ζωντανό, δεν έχασε η Βενετιά βελόνι: οι εκπομπές αποθηκεύονται, οπότε θα βάλω το λινκ.

220 Σχόλια to “Μετακατακλυσμιαία μεζεδάκια”

  1. Καλημέρα!

    Τελικά είναι Λίνκολν ή Λίνκον, με το ο να προφέρεται κάπως περίεργα;

  2. Το κόλπο με την αντικατάσταση χρησιμοποιούσα κι εγώ, στο δημοτικό, για να επιλέξω μεταξύ των πολύ-πολλή. Σκεφτόμουν λίγο-λίγη και δε χρειαζόταν να θυμάμαι το δυσνόητο κανόνα.
    Τελευταία με ενοχλεί πολύ η κατάχρηση του «κυριολεκτικά», ειδικά από δημοσιογράφους που θέλουν να δώσουν έμφαση.

  3. Φρύνις said

    Η Κιβωτός με τα μεζεδάκια

    Πωπωπώ,
    μανούλα μου, πεινών…
    μεζέδας όποιος θέλει απαιτεί
    προσδοκώ ανάσταση ευρών
    το τέλος τους ο γιος του επαιτεί

    Του κύκλου τα γυρίσματα
    χέλι τηγανισμένο
    Χελάς το μεγαλείο σου
    πρότο σαλταρισμένο

    Ο Μπάλλος δεν χορεύτεται
    μ΄ένα τελλάρο μπάμιες
    ξημέρωμα με κόκκορα
    που κυνηγούν δυο λάμιες

    Είπα πολλά και σώνει
    να αφήσω κάτι για να φαν
    οι εβραιομασόνοι

  4. gmich said

    Διάβασα στο ethnos.gr. ότι «αποχώρησε ο Ολάντ από την Αθήνα» και νόμισα ότι ο Γάλλος Πρόεδρος θύμωσε κατά τη διάρκεια των συνομιλιών που είχε και αποχώρησε. Άκουσα επίσης ρεπόρτερ του Αντένα να λέει ότι «αναζητούνται ακόμη δύο τρομοκράτες» και σκέφτηκα ότι η αντιτρομοκρατική αναζητά ντε και καλά να βρει δύο ανθρώπους, μόνο και μόνο για να συμπληρώσει τον αριθμό των τρομοκρατών που από την αρχή είχε ανακοινώσει. ότι εμπλέκονται στη ληστεία . Εγώ καταλαβαίνω λάθος ή αυτοί κάνουν το λάθος;
    Υ.Γ Μας κόλλησες το μικρόβιο να ψάχνουμε για μεζεδάκια σε ότι διαβάζουμε και ότι ακούμε

  5. Γς said

    >Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, εκδότης της εφημερίδας Ελεύθερη Ώρα, γνωστός από τις ποικιλόμορφες σχέσεις του με την εκκλησία και την ακροδεξιά

    Κι όλα τα εμετικά του με τους εκβιασμούς των Αγγελόπουλων και Λάτση.
    Πού το έπαιζε και διαμεσολαβητής της 17ης Νοέμβρη.

  6. Γς said

    >αναζητούνται ακόμη δύο τρομοκράτες

    από δύο άλλους. Για ξερή.
    (παίγνιον χαρτιών)

  7. Αντιφασίστας said

    Καλημέρα σε όλες και σε όλους!
    Χορταστικό και άκρως διασκεδαστικό το μενού σήμερα, Νικοκύρη. Ο εμίρης που ψάχνεται για μαζοχιστές, τα κόμματα που μπήκαν επιτέλους στην υπηρεσία των συνδικάτων και η …αποκάλυψη για την ομοφυλοφιλία του Λουσάκ, τα καλυτερότερα. Απορώ, πάντως, πώς δέχονται οι πουριτανοί Αμερικάνοι να τους εκπροσωπεί σε διεθνείς αγώνες ο κατοστάρης Τάισον Γκέι.

  8. Γς said

    Το #6 για #4

  9. Λες οι Γάλλοι να βγάλουνε τον δρόμο…Στρέητ Λυσσακ ;

  10. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Περί Γκι Λισάκ (έτσι τον αποκαλούσε ένας γαλλομαθής χημικός μας) κλπ Γάλλων ένα ανέκδοτο:

    – Ντου γιου λάικ Τουλούζ Λωτρέκ;
    (ο Γάλλος στον Αμερικανό μπροστά από πίνακα στο μουσείο του Λούβρου)
    – Άι ντοντ λάικ του λουζ άνιθινγκ!
    (απάντηση Αμερικανού) 😆

  11. Γς said

    9:
    Δεν μπορούν. Πρέπει να καταργήσουν το Νόμο της Ισοβαρούς Μεταβολής και να ψηφίσουν νέο στο Ασομπλέ Νατιονάλ

  12. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    9: Ενώ εμείς έχουμε οδό Στρέιτ, ως γνωστόν

    1: Θα το μεταγράψουμε «Λίνκολν», έτσι έχει καθιερωθεί και σέβεται και την οπτική εικόνα.

    2: Για το κυριολεκτικά είχαμε συζητήσει παλιότερα:
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/10/14/literally-so-to-speak/

    4: Αποχώρησε είπαν; Όχι αναχώρησε; Καλό!

  13. LandS said

    Τώρα αυτό για τον μεταστάντα 🙂 το θεωρείς καλή κουβέντα; Καλά έκανες και το έβαλες βέβαια.

  14. Αντιφασίστας said

    13: Εύκολο πράγμα είναι να βρει κανείς να πει κάτι καλό για τον Μιχαλόπουλο; Για την Καθημερινή, πάντως, δεν πέθανε αλλά απεβίωσε και »έφυγε».
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_22/02/2013_484253

  15. Γς said

    10:
    Και να δεις που την περασμένη εβδομάδα πήγαμε στου Μπάμπη (Εστιατόριο στη Πάτση στο Βοτανικό).
    –Ένα Φασιανό στον κύριο!
    Όχι βέβαια τον Αλέκο Φασιανό αλλά το αγαπημένο μου έδεσμα, όπως το παράγγελνα (μακαρόνια με κιμά) κάποτε που ήμουν τακτικός πελάτης
    Στους τοίχους πάντα καδράκια με έργα του Τ.Λ. και θέλησα να δείξω πόσο μάγκας περί τα εικαστικά είμαι στην κυρά μου:
    -Εχεις μαζέψει όλους τους Τουλούζ Λωτρέκ εδώ μέσα.
    Με κοιτάζει απορημένος ο εστιάτορας
    -Μπα δεν είναι όπως τα ήξερες κάποτε. Εχει πέσει η δουλειά πολύ.

  16. Αντιφασίστας said

    Και ένα μεζεδάκι από το βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ. Διαβάστε στο βιογραφικό του Γιώργου Ιωάννου όσα δεν ξέρατε γι’ αυτόν:
    http://www.ianos.gr/eshop/biblia/pezografia-poiisi/pezografia-elliniki/i-moni-klironomia/0000993pp/

  17. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    16: Ωχ, απίστευτο λάθος!

  18. axmmanoula said

    Διαρκώς με καταβάλει η προσδοκία του τρόμου της διπλής αρνήσεως

  19. spiral architect said

    (ψιλοάσχετο)
    Ιδέα μου είναι, ότι τώρα τελευταία ο Σκάι και τα συναφή κανάλια αρχίζουν να εγκαταλείπουν τη μνημονιακή πολιτική, ή όχι; 🙄

  20. eirini said

    Ένα λινκ για γουστόζικους τίτλους αγγλόφωνων εφημερίδων: http://www.freakonomics.com/2012/12/05/homicide-victims-rarely-talk-to-police-and-other-horrible-headlines/

  21. munich said

    Στο σκάι τώρα ακούμε

  22. munich said

    Τις προάλλες βήμα
    σήμερα σκάι
    Αρε Σαραντάκο για σένα και μουστάκι θα ξουρίσουμε!

  23. Ο παλιος said

    Αντιγραφω»Τον δικό τους ιστορικό ρόλο έπαιζαν βέβαια και τα συνδικάτα, τα οποία ήλεγχαν τα κόμματα και λειτουργούσαν ως πολιορκητικοί κριοί κάθε φορά που έπρεπε να πάρουμε μια κρίσιμη απόφαση. «Σαφως αναφερεται οτι τα συνδικατα «ηλεγχαν «τα κομματα και οχι οτι «ελεγχονταν» απο τα τα κομματα.
    Αρα;Μηπως τα λεει σωστα ;

  24. Ο παλιος said

    Οσο αφορα την γενικη του Βαρυς=βαρεος μεχρι εδω σωστα αλλα απορω γιατι το παιζεις «κινεζος».Σωστα λεμε το φερω βαρεως,γιατι ειναι επιρρημα μια και εννοουμε το φερω βαρια.
    Οχι βεβαια του βαθεως κρατους αλλα βαθεος(σωστο).Αυτα

  25. sarant said

    22: Χαχα, όπως σ’ εκείνημτην ταινία (αλλά δεν είνα και ερωτήσεις αυτές που κάνουν…)

    23: Συμφωνώ μαζί σας ότι όπως είναι διατυπωμένη η πρόταση βγαίνει συμπέρασμα ότι «τα συνδικάτα είχαν υπό τον έλεγχό τους τα κόμματα». Αν εννοεί όντως αυτό, ζητώ ταπεινά συγνώμη.

  26. munich said

    καλά ναι, ό,τι να ναι ερωτήσεις

  27. sarant said

    24: Ποιος κινέζος; Λέω ότι δεν πρέπει να γράφουμε με -έως τη γενική του επιθέτου σαν να ήταν επίρρημα, δηλ. να μη γράφουμε «του βαθέΩς κράτους». Διαφωνείτε;

  28. lpanoss said

    Όντως ωραία λέξη το ζιαφέτι, Νίκο..

  29. Ο παλιος said

    Οχι φυσικα.Δεν διαφωνω οσο αφορα το «βαθεος»Απλα η απλως; στη περιπτωση του Βαρεως -ος μονο.Κα φυσικα ουτε κανουμε μαθηματα γλωσσας.Προς θεου.Ισα ισα κουβεντα να γινεται.Να σαι καλα.Χαιρομαι που υπαρχουν ανθρωποι που νοιαζονται για την γλωσσα μας ακομη, μια και διαχυτη ειναι η αισθηση οτι καταβαλλονται φιλοτιμες προσπαθειες να την ξεχασουμε….

  30. Αντιφασίστας said

    Σαν πολιορκητικοί κριοί ποια λειτουργούσαν, τα κόμματα ή τα συνδικάτα; Μάλλον τα συνδικάτα φαίνεται να εννοεί, οπότε αυτά είναι ελεγχόμενα από τα κόμματα, αφού ο πολιορκητικός κριός ήταν επιθετικό όργανο στα χέρια των πολιορκητών. Μήπως να γράφει τα άρθρα του στα αγγλικά ο Alexis, ώστε να μη δημιουργούνται παρανοήσεις;

  31. Έχω την εντύπωση ότι ο Παπαχελάς εννοεί στο άρθρο ότι πράγματι τα συνδικάτα έλεγχαν τα κόμματα, όπως ακριβώς το γράφει…

  32. sarant said

    31: Μπορεί να εννοεί αυτό, τι να πω. Πάντως και ο φίλος που μου το έστειλε είχε καταλάβει το αντίστροφο, κι εγώ το ίδιο.

  33. munich said

    Να διαμαρτυρηθώ για κάτι; Νομίζω ότι το πρωι που διάβασα την ανάρτηση αναφερόταν ότι η σθνέντευξη στο σκάι είναι στις 10:30, υπέθεσα ελληνική ώρα και όχι σέντραλ γιουροπίαν. Έτσι στηθήκαμε από τις 9:30 και βούιξε το κεφάλι μας.

  34. spyroszer said

    Η πρόταση του Παπαχελά και για μένα είναι τελείως ασαφής. Συμφωνώ με τον αντιφασίστα για τον πολιορκητικό κριό, και εγώ αυτό καταλαβαίνω. Αλλά μετά με μπερδεύει το «τορπιλίστηκε εκ των έσω», δηλαδή υποννοεί ότι τα συνδικάτα ελέγχουν τα κόμματα, ή εννοεί κάτι άλλο που εγώ δεν καταλαβαίνω..

  35. skol said

    16,17 Είναι προγραμματιστικό το λάθος. Δεν έγινε καλή αποσφαλμάτωση (ας το πω έτσι, μη λέμε μόνο ξένες λέξεις εδώ μέσα) στη βάση δεδομένων.
    http://www.ianos.gr/eshop/biblia/pezografia-poiisi/pezografia-elliniki/to-katoxiko-imerologio-xoris-perikopes/0005623pp/

  36. Αφού ξεμπερδέψαμε με τα κόμματα και τ’ αναθεματίσαμε αδιακρίτως -μετά τους Δ.Υ., τους εκπαιδευτικούς, τους μαϊμού συνταξιούχους, κλπ., κλπ., που ούτε στο μισό απ’ όσο τα φούσκωναν δεν έφτασε ποτέ η αλήθεια- ήρθε η ώρα να καθαρίσουμε και με το συνδικαλισμό. Σε μόνιμη αποστολή είναι ο Π. και το συγκρότημα.

  37. Λίγα τα λάθη σήμερα, μόνο 5, (τα χονδρά).

    που κλήθηκε να αναλύσει τι συμβαίνει, εξήγησε ότι …….

    Προσδοκία όμως .. είναι η αναμονή με ελπίδα για κάτι θετικό …….

    ενοχλιόνταν πολύ …….

    στα γραπτά μας μέσα …….

    όπου “Διότι καθώς έχει …….

  38. spiral architect said

    @35: ; … ή μήπως έβαλαν «tag: Ιωάννου_Γιώργος» και η βάση δεδομένων μπέρδεψε τον ζωγράφο με τον πεζογράφο;
    (λέω εγώ τώρα, έτσι;)

  39. # 15
    Περί γαλλικής προφοράς

    To 65 τρώγαμε σ’ ένα ταβερνείο στην Ν.Μάκρη που το είχε μια περίπου Γαλλίδα. Ανάλογα ήταν και τα φαγητά της, μπιφτεκί, σουβλακί, κοτοπουλό, παστιτσιό, χορτά…
    μία εξαίρεση έκανε : μακαρονιά με κύμα !!!!

  40. skol said

    38 Ναι, και εγώ κάτι τέτοιο εννοούσα ότι η βάση δεδομένων μπέρδεψε τον ζωγράφο με τον πεζογράφο και όχι κάποιος άνθρωπος.

  41. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    37: Εγώ ξέρω ότι στα ελληνικά υπάρχουν «χοντρά λάθη» (στην καθομιλουμένη) ή «χονδροειδή λάθη» (στο πιο επίσημο). Τα «χονδρά λάθη» είναι ελβιέλα με φράκο, αλλά τέλος πάντων. Το δεύτερο από τα πέντε «χοντρά» λάθη («με ελπίδα…») είναι κοπυπάστη από το ΛΚΝ, όπου άλλωστε παραπέμπει και το λινκ. Τα άλλα είναι θέμα γλωσσικής στάσης.

    38-40: Παναπεί, τα κακά του αυτοματισμού ή γιατί πρέπει να κοιτάζει κι ένα ανθρωπάκι τη δουλειά του αυτόματου πιλότου.

    33: Ζητώ συγνώμη. Η συνέντευξη ήταν για τις 10.30 ώρα Ελλάδος αλλά τελικά μετατέθηκε για τις 11.30 (Ελλάδος πάντοτε).

  42. Γς said

    >αλλά τελικά μετατέθηκε για τις 11.30

    Και εγώ που είχα ξεχαστεί και την άνοιξα σις 11:00 και νόμιζα ότι την έχασα;
    Για να πέφτουν λίκνοι!

  43. @10 Μάλλον στο μουσείο του Ορσέ θα έγινε ο διάλογος. Εκεί είναι τα έργα του…

  44. Στα «γραπτά μέσα» είναι στάση ή απόσταση ;

    Χοντρός λέμε αλλά εγώ δεν το είπα, το έγραψα.

  45. sarant said

    44β: Καλό.

    44α: Θα θέλατε έντυπα μέσα; Ήθελα να συμπεριλάβω τόσο εφημερίδες και περιοδικά, όσο και διαδικτυακά μέσα(ιστότοποι, ιστολόγια κτλ.), αλλά και διαφημιστικά κείμενα π.χ. σε πινακίδες. Πώς θα το λέγατε εσείς; (Με μία λέξη όμως)

  46. Elias said

    «Oι αντιδράσεις για τα ορυχεία χρυσού στη Χαλκιδική οφείλονται στην προσδοκία των κατοίκων ότι θα πέσει η αξία των ακινήτων τους» (T. Τέλλογλου).

    Στη στατιστική πάντως είναι συνηθισμένο να μιλά κανείς για προσδοκώμενη τιμή (expected value) μιας μεταβλητής, άσχετα αν αυτή η τιμή εκφράζει κάτι καλό ή κακό, επιθυμητό ή ανεπιθύμητο. Η προσδοκία εδώ έχει το νόημα «εύλογη υπόθεση για το μέλλον με βάση την προηγούμενη εμπειρία»

    Θέλω να πω ότι αυτοί που είναι εξοικειωμένοι με στατιστική, δε θα ακούσουν κάτι περίεργο στη φράση του Τέλλογλου.

  47. τυφλόμυγα said

    Η φράση του Παπαχελά είναι σαφής και συνεπής με την ιδεολογία του: τα κόμματα ελέγχονταν από τα συνδικάτα.
    Οι συνδικαλιστές πίεσαν ώστε να καταργηθεί το ασφαλιστικό του Τάσου Γιαννίτση. Άρα, τα συνδικάτα πολιόρκησαν τα κόμματα ώσπου κατάφεραν να ακυρωθεί (μία ακόμα) μεταρρύθμιση. Διαβάζω πολλά χρόνια Π. -ξέρω μου φαίνεται. 😛

    Αχρεωστήτως καταβληθείσες συντάξεις 24 εκατ. ευρώ ανακάλυψε το Γενικό Λογιστήριο
    http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=499405
    Δε μπορούν να γράφουν σε πιο απλά και κατανοητά ελληνικά; O μεζές δεν είναι του Βήματος, υπάρχει σε πολλά σάιτ.

    και της είχε τύχει ο Gay Lussac, και οι πουριτανοί Αμερικάνοι πελάτες, που έτσι κι αλλιώς θεωρούν ελαφρώς έκφυλους τους Γάλλους, ενοχλιόνταν πολύ από το “Gay”.

    Πάω σε βιβλιοπωλείο και ζητάω βιβλίο του Νιλ Γκέιμαν. Γκάιμαν, απαντάει ο πωλητής. Γκέιμαν, επιμένω. Γκάιμαν, επιμένει κι αυτός. Σωπαίνω για μερικά δευτερόλεπτα, ενώ σκέφτομαι αν αρνείται να μου δώσει αυτό που ζητάω και προτείνει κάτι άλλο.

    Τις προάλλες βήμα, σήμερα σκάι. Αρε Σαραντάκο για σένα και μουστάκι θα ξουρίσουμε! @Munich, 22

    Η μεγάλη έκπληξη θα έρθει όταν τον δούμε καλεσμένο στη Βίκυ Φλέσσα. 😀

    10, Καλό. 🙂

  48. […] https://sarantakos.wordpress.com/2013/02/23/meze-54/ […]

  49. Γς said

    43:
    Το παρατήρησα κι εγώ.
    Αλλά δεν το έγραψα.
    Ο Γς στο Λούβρο.

  50. Και να εννοούσε ότι τα συνδικάτα έκαναν κουμάντο στα κόμματα, πάλι η φράση είναι κακή, αφού τόσοι σοβαροί αναγνώστες (κι εγώ 🙂 μαζί τους) κατάλαβαν το αντίστροφο!

  51. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Ὅταν ἤμουν φαντάρος στὸ στρατιωτικὸ νοσοκομείο τῆς Ρὀδου, πολλοὶ συνάδελφοι φαντάροι ἔγραφαν στὸ ἱστορικὸ τῶν ἀσθενῶν π.χ οἴδημα δεξιοῦ ὄρχεος καὶ ἐπέμεναν ὅτι εἶναι μὲ ὄμικρον. Ὅ,τι κι ἂν ἔλεγα ἦταν ἀδιόρθωτοι. Νομίζω πάντως ὅτι εἶναι ὑπερβολὴ ἡ ἀπόδοση τῶν λαθῶν ποὺ ἀναφέρονται στὸ ἄρθρο στὴ γοητεία τοῦ ὠμέγα καὶ μᾶλλον δείχνει προκατάληψη.Ὀφείλεται σὲ ἄγνοια τῆς ὀρθογραφίας κι αὐτὸς ποὺ δὲν ξέρει εἶναι ἐπιρρεπὴς στὸ νὰ βάλει ὠμέγα ὄχι γιατὶ τὸν γοητεύει τὸ γράμμα ἀλλὰ γιατὶ συνήθως στὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, ἀρχαία καὶ νέα, ἡ γενικὴ παίρνει ὠμέγα. Ἢ κάνω λάθος; Μοῦ φαίνεται πιὸ λογικὸ καὶ συνεπῶς πιὸ πιθανό

  52. spiral architect said

    @43, 49: 😳 😳
    Για επανόρθωση πάρτε την αρκούδα του Ορσέ
    (φωτό δική μου)

  53. Αντιφασίστας said

    Η Έλενα Ακρίτα παραμένει όαση στο υπόλοιπο σκουπιδαριό των ΝΕΩΝ:
    http://www.tanea.gr/opinions/all-opinions/article/5002837/o-fahlos-kai-to-trol/

  54. Costas said

    46 Ο Elias έχει ένα δίκιο, νομίζω. Κι εγώ το σκέφτηκα αυτό. Αποτελεί απόκλιση από την κύρια και σαφώς επικρατέστερη σημασία, απόκλιση όμως που σε οικονομικά, χρηματιστηριακά συμφραζόμενα εμφανίζεται κάθε τόσο. Αν, ας πούμε, γουγλίσουμε «προσδοκίες χρηματιστήριο», τα κατά πολύ περισσότερα ευρήματα εξακολουθούν μεν να είναι προσδοκίες ανόδου, αλλά υπάρχουν και ευρήματα όπου η λέξη στην ουσία σημαίνει «προβλέψεις, εκτιμήσεις»: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26502&subid=2&pubid=112964637. Σίγουρα ο Τέλλογλου θα μπορούσε να πει «ανησυχία, φόβοι, εκτίμηση, προβληματισμός», αλλά αυτό που είπε δεν είναι τελείως ξένο προς τη χρήση, προκειμένου για τιμές περιουσιακού στοιχείου.

  55. 37, 41++
    Λέμε και γράφουμε, όμως, χόνδρος! 🙂

  56. «Συλληφθέντας» σερβίραμε σήμερα; Αν ναι, να φέρω ξανά μια απ’ τα ίδια;

  57. Γς said

    52:
    Και ο Γς που έψαχνε τα έργα του Λοτρέκ από το Λούβρο στο Ορσέ και βις βερσά.

  58. Γς said

    Και ο Γς που έψαχνε τα έργα του Λοτρέκ από το Λούβρο στο Ορσέ και βις βερσά.

  59. 46,
    Ενδιαφέρουσα παρατήρηση – θα με ενδιέφερε να αναφέρετε αν στην εμπειρία σας με την σχετική ελληνική βιβλιογραφία έχετε δει περισσότερο τον όρο προσδοκώμενη τιμή ή αναμενόμενη τιμή. To Γκουγκλ μου βγάζει και τα δύo, αλλά η Βίκη έχει αναμενόμενη τιμή, που το προτιμώ. (Διαφορετική περίπτωση από, πχ, Μεγάλες Προσδοκίες/Great Expectations.)

  60. Αντιφασίστας said

    ‘Εχει Λούβρο η Ραφήνα, βρε Γς;

  61. 58
    Ο Γς λάβρος στο Λούβρο! 😉

  62. Καρτέσιος said

    Όλα όσα γράφει ο αρθρογράφος είναι σωστά. Υπάρχουν όμως πολύ χειρότερα λάθη. Π.χ η πάσα στον Παντολέων, η περίοδο, της διεθνής, κτλ. Όσο για τα διπλά λ του βάλλω μπαίνουν μόνο στον ενεστώτα στην οριστική. Τα δυο λ οφείλονται στο ότι πολύ παλιά γραφόταν βαλjω δηλ είχε το γράμμα γιώτ το οποίο τελικά έγινε λ όταν το γιώτ έπαψε να χρησιμοποιείται.

  63. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    46-54: Πάντως ο Τέλλογλου δεν μιλούσε σε κοινό χρηματιστών ή στατιστικολόγων αλλά στο δελτίο ειδήσεων. Εκτός ειδικής ορολογίας, η προσδοκία έχει θετική σημασία.

  64. Γς said

    61:
    Και γάβρος τουζούρ

  65. Γς said

    60:
    Εστειλα λάθος φωτό;

  66. Voulagx said

    «Προσδοκώ ανάσταση νεκρών» διάφορον του «Αναμένω ανάσταση νεκρών». Σαφως η προσδοκία εχει θετική σημασία.

  67. Αντιφασίστας said

    Δεν πειράζει. Είμαι επιεικής με τους γάβρους.

  68. Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.

  69. Αντιφασίστας said

    Ο Οικοδόμος κράζει τον Πανούση. Το ίδιο κάνει και ο Χάρης στη σημερινή Εφ. των Συν. Α, ρε Τζιμάκο, κρίμα τα λεφτά που έδωσα για τους δίσκους και τις συναυλίες σου!
    http://e-oikodomos.blogspot.gr/2013/02/blog-post_2741.html

  70. 46, 54. Έχετε δίκιο ότι η προσδοκία έχει θετική ή αρνητική σημασία. Έχει όμως και άλλες σημασίες (απλή αναμονή, απορία, δισταγμό κλπ). Όταν όμως σήμερα ο λαός χρησιμοποιεί τη λέξη προσδοκώ, έχει πάντα τη θετική σημασία ή την ελπίδα για θετική έκβαση. Δε λέει κανείς: προσδοκώ ότι θα πεθάνει ο πατέρας μου αλλά: φοβάμαι, ανησυχώ κλπ. Έτσι συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο 62 του Νικοκύρη.

    Μερικά για την προσδοκία / προσδοκώ από τον Δημητράκο:

    1. Αναμένω κάτι με ελπίδα ( Ξενοφ. Κύρου Παιδεία 1,6,19: «…ην πολλάκις προσδοκίας αγαθών εμβαλών ψεύδηταί τις»
    2. Αναμένω κάτι μετά φόβου ή αγωνίας περί μέλλοντος κακού ή φροντίδας (Πλάτωνος Τίμαιος 70C: «…εν τη των δεινών προσδοκία…».
    3. Αναμένω , περιμένω (Ευρ. Αλκ. 363 «…εκείσε προσδόκα μ’ όταν θάνω…»
    4. διστάζω, απορώ
    κλπ.
    Προσδόκιμος = αναμενόμενος (προσδόκιμος ο θάνατος)

  71. nestanaios said

    Περί εως και εος• Η γενική ενική έχει κατάληξη την εος και μόνον κατά συνήθεια των Αθηναίων το ο τρέπεται σε ω προηγμένου του ε. Έχουμε πόλες πόλεος, πόλις πόλιος, κρίσες κρίσεος, κρίσις κρίσιος. Έλεγαν οι παλαιοί• ⟨⟨ τα κατά διάλεκτον ιδιάζοντα, ου δει εις κοινόν παραλαμβάνειν⟩⟩. Η ύπαρξη του ω οφείλει να δικαιολογείται διότι το ω προκύπτει κατόπιν κράσεος. Το ω ενέχει την δύναμη τοῦ ο και δυο χρόνους. Ο ένας χρόνος είναι τοῦ ο και ὁ άλλος χρόνος είναι ενός άλλου εκθλιβομὲνου στοιχείου.

    Περί ρημάτων της πέμπτης των βαρυτόνων συζυγίας και του Σ (σίγμα)• Την θυμόσαστε την πέμπτη των βαρυτόνων συζυγία; Τα βαρύτονα ρήματα που λήγουν σε λω, μω,νω και ρω είναι αυτά που ενέχει η πέμπτη των βαρυτόνων συζυγία.

    Το Σ μας οδηγεί στον μέλλοντα και τον αόριστο. Ο μέλλων και αόριστος αυτών των ρημάτων και όλων των ρημάτων οφείλει να γίνεται με την προσθήκη του Σ και όχι όπως σκεφτεί η κλάβα του καθ’ενός. Φέρω φέρσω έφερσα, οίω οίσω έοισα, πέλω πέλσω έπελσα, νέμω νέμσω ένεμσα, βάλω βάλσω έβαλσα, πέρω, πέρσω έπερσα, μένω μένσω έμενσα, τείρω τείρσω έτειρσα, τέρω τερσω έτερσα, κλπ. κλπ. κλπ.

  72. Νέο Kid Στο Block said

    O Nικοκύρης έχει δίκιο. Άλλο η εξειδικευμένη ορολογία κι άλλο η καθομιλουμένη.
    Στη Στατιστική-Πιθανότητες και στη Θεωρία Παιγνίων υπάρχει και η «μαθηματική ελπίδα» που είναι ο σταθμικός μέσος όρος μιας τυχαίας μεταβλητής και εκφράζεται σε σχέση με τη συνάρτηση πυκνότητας πιθανότ…εεε, συγγνώμη,παρασύρθηκα! 🙂

    Τέλος πάντων ,δεν θάλεγε κανείς «η Ελπίδα μας είναι ένας μέσος μισθός 400 ευρών», νομίζω.
    Ούτε ο Ντίκενς θα συμφωνούσε με τον κο Τέλογλου, I think.

  73. Μαρία said

    70 Στα νέα ελληνικά έχει μόνο θετική σημασία.

  74. sarant said

    69: Ο Τζιμάκος έφτιαξε τα δόντια του.

  75. gmallos said

    #70 κι αν έχεις κόψει τις σχέσεις με τον πατέρα σου αλλά περιμένεις πως, όσο νάναι, θα σ’ αφήσει καλή κληρονομιά και δεν έχεις μία; Πάλι ανησυχείς και δεν προσδοκάς να πεθάνει ο πατέρας σου;

  76. Μαρία said

    72 Κι αυτό μετάφραση είναι της εσπεράνς ματεματίκ.
    Σ’ όλες τις άλλες χρήσεις η γαλλική εσπεράνς είναι σαν τη δική μας προσδοκία, μόνο με θετική σημασία.

  77. 75. Όποιος αντιμετωπίζει έτσι το θάνατο του πατέρα του, πα να πει ότι τον περιμένει ως ευτυχές γεγονός κι όχι ως δυσάρεστο.

  78. gmallos said

    #77 ακριβώς έτσι:)

  79. Κορνήλιος said

    κι ἐγὼ λίγο πρὶν ἔμαθα γιὰ τὸν θάνατο τοῦ Μιχαλόπουλου ἀπὸ πρωτοσέλιδο τῆς ΕΩ σὲ περίπτερο. ἂν καὶ γιὰ νὰ ποῦμε τὴν ἀλήθεια ἡ ΕΩ τελευταῖα εἶχε καταντήσει αἱρετικὴ φυλλάδα μὲ πρωτοσέλιδα γιὰ κάθε Ἀθανασία τοῦ Αιγάλεω καὶ δὲν συμμαζεύεται. πολιτικὰ συμπαθὴς ὁ Μιχαλόπουλος, ἀλλὰ ψιλομαφιόζος πρέπει νὰ ἦταν. καὶ ποιός έκδότης δὲν εἶναι ἐδῶ ποὺ τὰ λέμε; γι’αὐτὸ καὶ θὰ τὸν χαρακτήριζα ἀμφιλεγόμενη προσωπικότητα.

  80. Κορνήλιος said

    φαίνεται πὼς ἡ προσδοκία ἔχει ἱστορία λίγο πολὺ παραλλήλη μὲ τὴν ἐλπίδα, ποὺ στ’ ἀρχαῖα εἶναι κι αὐτὴ media vox.

  81. Αρκεσινεύς said

    Νομίζω πως σωστά ο Παπαχελάς γράφει για έλεγχο του κόμματος από το συνδικάτο (άλλωστε αυτό συνέβαινε). Όμως εμένα «δε μου ήρεσε» η λ. τραγωδία στο παράδειγμα η τραγωδία της μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού επί Σημίτη, η οποία τορπιλίσθηκε εκ των έσω. Η τραγωδία δεν μπορεί να τορπιλιστεί. Κάνω λάθος;

    > Και ο τρόπος για να βρούμε ποιο είναι το σωστό είναι να αντικαταστήσουμε το μπελαλίδικο ρήμα με ένα συνώνυμό του• εδώ, “θα εφαρμόσουν ανώτατο ύψος”, άρα στιγμιαίο, άρα ένα λάμδα.
    Ναι, αλλά να εφαρμόζουμε τον κανόνα όταν σχολιάζουμε, τουλάχιστο σήμερα.

    Συνηθισμένο λάθος που εμφανίζεται στα σχόλια είναι η ορθογραφία του poli. Oταν είναι επίθετο θέλει 2λ και η: με πολλή κατανόηση αντιμετωπίζω τα λάθη σου. Όταν είναι επίρρημα θέλει 1λ και υ: τα πέρασα πολύ ωραία.

    Την Τετάρτη άκουσα από ραδιοφωνο: Στη συγέντρωση ήταν παρών η κ. Παπαρήγα. Μου θύμισε: Λέγομαι Μαρία και γεννηθείς το
    Σε φυλλάδιο των γιατρων χ. σ. διαβάζω: αντι προσκλητηρίων ή μπομπονιέρων .Βέβαια εδώ ενοχλεί όχι μόνο η θέση του τόνου αλλά και η γενική. Ο Μπ. έχει γενική πληθυντικού στο λεξικό. Πολύ ωραία θα γραφόταν:αντί για προσκλητήρια και μπομπονιέρες

    στο 1.00.9»

  82. MelidonisM said

    του βαθέως ελληνικού κράτους…που είναι βαθιά ελληνικό 🙂
    …..
    «Εξευτελιστική καταστροφή» των αμερικανικών στρατευμάτων απειλεί η Βόρεια Κορέα (εδώ κολλά το προσδοκά, και απειλεί με)…εκείνοι που ξεκινούν έναν πόλεμο πέπρωται να υποστούν μία εξευτελιστική καταστροφή» αναφέρει στο μήνυμα…ετήσια προσομειωμένη άσκηση Key Resolve με τη συμμετοχή 10.000 νοτιοκορεατών και 3.500 αμερικανών οπλιτών….μήπως είναι πρόσω μειωμένος ο αριθμός τους;…να αναλάβουν «ισχυρή δράση» έναντι στην πυρηνική απειλή….θα πάρουν έναντι…
    Πηγή: ΑΠΕ http://www.enet.gr/?i=news.el.home&id=345970

  83. Μαρία said

    81 Η αντωνυμία πάει στη μεταρρύθμιση κι όχι στην τραγωδία.
    Για τον έλεγχο συμφωνώ και με σένα και με το Στάζυ (31).

  84. skol said

    59: Δεν είναι άστοχος ο όρος προσδοκώμενη τιμή. Εκφράζει την προσδοκία των στατιστικολόγων ότι οι υπολογισμοί τους θα επαληθευτούν!
    Σε πιο ντετερμινιστικούς υπολογισμούς η προσδοκώμενη τιμή λέγεται απλώς λύση του προβλήματος. Για να συνεχίσω το παράδειγμα του Κιντ(72), αν έχοντας τέτοιους υπολογισούς ο Τέλλογλου στο μυαλό του έλεγε ότι η λύση για τους κατοίκους είναι ότι θα πέσει η αξία των ακινήτων τους δεν θα το λέγαμε σωστό νομίζω.

  85. Νέο Kid Στο Block said

    Μα καλά, την στεναχωρήσατε και ξετοπίστηκε στ’αλήθεια η Ππαν; Ααα..Δεν πάμε καλά!
    Νικοκύρη,κάνε κάτι! ..στην ανάγκη τάξε της κάτι, δέσε τον Γουσού για κανα-δυό μέρες, βρες κάτι τέλος πάντων!
    Μέχρι να επανέλθει, εις ένδειξη συμπαράστασης, δεν σχολιάζω άλλο! (νιουκιντοχελλάκης)

  86. skom said

    Καλησπέρα,
    Πράγματι και εγώ την «μαθηματική ελπίδα» θυμήθηκα από τα φοιτητικά μας χρόνια. Αν και η λέξη ελπίδα είναι μονοσήμαντα θετικά φορτισμένη νομίζω ότι μετά από την χρηματιστηριακή κατήχηση του 1999 η λέξη προσδοκία για ζητήματα αγοραίων αξιών είναι ουδέτερη. Just saying …

  87. Μαρία said

    85 Ποιος τη στεναχώρησε; (πραγματική ερώτηση) Μάλλον της έκλεψε την καρδιά ο Παύλος.

  88. Αντιφασίστας said

    Ο Μιχαλόπουλος πολιτικά συμπαθής! Έ-λε-ος!

  89. Αρκεσινεύς said

    83. Συμφωνώ, αλλά δεν είναι σωστή διατύπωση.

  90. Γς said

    75:
    >δεν προσδοκάς να πεθάνει ο πατέρας σου

    προσδοκώ να πεθάνω όπως ο πατέρας μου

  91. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    81: Το «μπομπονιέρων» θυμίζει λιγάκι Μποστ…

  92. sarant said

    85-87: Αν κάποιος τη στεναχώρησε, φοβάμαι πως είμαι εγώ γιατί το τελευταίο της σχόλιο εδώ (στο νήμα για τον Άγγλο ασθενή) έλεγε ότι δεν τη χωνεύω, αλλά ελπίζω να είναι συμπτωματικό, στο κάτω-κάτω τρεις μέρες δεν είναι πολλές και δεν εχουμε καθιερώσει να προαναγγέλλουμε τις απουσίες (εκτός ίσως από τις δικές μου).

  93. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Αν η προσδοκία είχε αρνητική σημασία, θα την έβαζαν στο «Πιστεύω» και μάλιστα στην τελευταία φράση,την κατακλείδα, με τη Μεγάλη Προσδοκία της μετά θάνατον αιώνιας ζωής και Ανάστασης;
    Επίσης, νόμιζα ότι λέμε μόνο «προσδόκιμο» ζωής (όχι προσδόκιμο θανάτου) (βέβαια ο Λοβέρδος είπε ότι κακώς έχουμε υψηλό προσδόκιμο)

  94. Γς said

    85:
    >δέσε τον Γουσού για κανα-δυό μέρες, βρες κάτι τέλος πάντων

    Σίγουρα έχω χάσει συνέχειες.
    Τι έχει συμβεί;
    Και που μπλέκομαι εγώ με τη ψηλομύτα;

  95. Νέο Kid Στο Block said

    92. Εντάξει ρε Νίκο, μη τη δένεις και κόμπο την προαναγγελία μου! 🙂 (οι νιουκιντοσιελλάτσηδες άλλωστε ,είμαστε γνωστή φάρα ψευταράδων τσι Κρήτης)
    Η Ππαν πάντως, πρέπει να γυρίσει (αν ισχύει η εικασία μου περί στεναχώριας) ,auf alle fälle!!

  96. Αρκεσινεύς said

    Μόλις το διάβασα και το στέλνω στη Μαρία και σε όλους φυσικά
    http://www.tanea.gr/news/politics/article/5002801/ta-serraiika-gallika-o-frozen-war-kai-alles-istories-metafrashs/

  97. Μαρία said

    96 Κλασικό το Σαμουνί όπως και το Μιλέν Ντεμονζό, μι λεν Κώστα.
    Επειδή όμως επικρίνει την προφορά του Καραμανλή του μικρού, μάλλον δεν άκουσε τον Κινέζο να μιλάει γερμανικά.
    Τους αγγλόφωνες τους πρόσεξες;

  98. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    96. «ο ευφραδής Βενιζέλος » παραπέμπει στο ομόηχο.

    Ο Σαμαράς κι ο Φώτης τα λεν φαρσί όλα.
    Τί λένε, λέω γω, μας νοιάζει και όχι η προφορά.

    η προσφορά και ουχί η προφορά,
    ούτε η εκφορά θα κάνει διαφορά.
    Φοβάμαι συμφορά,
    γιατί μας πήρε η… αποφορά,

    από την Ολαντέζικη «πγεμουρχά «:

  99. Στα ρουμελιώτικα της φώναζε η γειτόνισσα : μαρή Κλαιρ’ ιέλα δώθε και το κάνανε περιοδικό οι Γάλλοι !!

  100. 84,
    Σωστό, εξ ου και η παροιμία «Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου, θα πέσει η αξία του!» 🙂

  101. physicist said

    Ζήτησα από πρόσωπο με μητρική γλώσσα τα γερμανικά ν’ ακούσει αποσπάσματα από την ομιλία του Κ. Σημίτη στο Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ, και η γνώμη του συμπίπτει με τη δική μου: η προφορά του Κ.Σ. στα γερμανικά, αν και έχει ελληνικό χρωματισμό, είναι μια χαρά. Σε μια χώρα με δεκάδες διαλέκτους, όπου πλήθος πολιτικοί μιλούν γερμανικά με την προφορά του τόπου καταγωγής τους, η κρυστάλλινη άθρωση του Δελτίου Ειδήσεων των 8 είναι μάλλον εξαίρεση.

    Το λεξιλόγιο του Κ.Σ., από την άλλη μεριά, είναι κάπως ασυνήθιστο κατά περιπτώσεις, το ύφος λίγο αφύσικο για τα γερμανικά, δίνει εδώ κι εκεί την εντύπωση ότι μεταφράζει στο νου του από άλλη γλώσσα. Σε κάθε περίπτωση, τα γερμανικά μέσα επικοινωνίας έγραφαν πάντα ότι μιλάει γερμανικά με ευφράδεια, και δεν μου φαίνεται να είναι ψέματα.

  102. NM said

    Σκύλε τ.Β.Κ (#56):
    Αυτή η διατύπωση (ο συλληφθέντας) φαίνεται πλέον να καθιερώνεται. Η αρχή έγινε από κάποιον στο ιντυμίντια -εδώ και χρόνια νομίζω- και το παράδειγμα το ακολούθησαν πολλοί άλλοι σ’αυτό το Μέσο. Από κει πέρασε στους αστυνομικούς συντάκτες που το εισήγαγαν στα «σοβαρά» ΜΜΕ, όπως το σημερινό του ΑΠΕ, που ο συντάκτης της «Ε» δεν θελησε να το διορθώσει προφανώς γιατί το θεώρησε δόκιμο.
    Δεν ξέρω αν ο πρώτος που έγραψε «ο συλληφθέντας» το έκανε από λάθος ή συνειδητά. Πάντως οι μιμητές του μάλλον το κάνουν επειδή τους αρέσει αυτή η έκφραση.
    Εξ άλλου οι περισσότεροι αστυν.συντάκτες νομίζω ότι αρέσκονται στις ακροβατικές συντάξεις και εκφράσεις. Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι αυτός που γράφει τα δελτία τύπου του υπουργείου ΠΡΟ.ΠΟ και χρησιμοποιεί μια περίεργη σύνταξη (π.χ: «το ατύχημα επέφερε τον τραυματισμόν αυτού» αντί «τον τραυματισμό του» ή «κινητοποίηση που είχε αποτέλεσμα την σύλληψιν αυτής» αντί «τη σύλληψή της» κλπ).
    Νομίζω επίσης ότι ο οικοδεσπότης μας πρέπει κάποτε να ξαναγράψει για το λεξιλόγιο και το συντακτικό των ασχολουμένων με τη Δημόσια Τάξη. Θα είναι αρκετά διασκεδαστικό. Ας μη μείνουμε μόνο στο «παρά την λίμνην Δοϊράνην εωράκαμεν..» ούτε στο άλλο με τις οδηγίες του χωροφύλακα του χωριού (που αν θυμάμαι καλά απέδειξε ότι ήταν πλαστό)

  103. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    101. μιλάει γερμανικά με ευφράδεια, και δεν μου φαίνεται να είναι ψέματα.

    Τον κατηγόρησαν γι αυτό;

  104. Αρκεσινεύς said

    Από το κείμενο του 96: σχεδόν όλοι όσοι συνάντησε την Τρίτη τού απηύθυναν τον λόγο στα γαλλικά

    να κάνουμε έλξη του αναφορικού, αλλά εκεί που πρέπει.

  105. Γς said

    Γουάτ του ντου δε μαν. Δε άδερς έϊτ δε μάνευ οβ δε πίπλ.

    Τί να κάνει ο άνθρωπος. Οι άλλοι έφαγαν τα λεφτά του λαού.

    Απολογητής του Παπανδρέου στο Λονδίνο

  106. Αντιφασίστας said

    Οι Έλληνες πολιτικοί θέλουν να εκφράζονται σε άλλες γλώσσες, προφανώς για να πουλάνε μούρη, οι ξένοι πολιτικοί ηγέτες προτιμούν να μιλάνε στη γλώσσα τους:
    http://www.citypress.gr/freesunday/index.html?action=article&article=7476

  107. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    88 – Άβυσος η ψυχή του ανθρώπου.!

  108. Κι εγώ κατάλαβα ότι τα συνδικάτα ασκούσαν έλεγχο αν και αναγνωρίζω ότι θα έπρεπε να θέλει να πει το αντίθετο.
    Συντάσσομαι με τον αγαπητό Σπύρο στο 34. Μάλλον η σκέψη του Παπαχελά είναι πολύ περίπλοκη για τα μέτρα μου…

    Αποκλείεται να δούμε τον Νικοκύρη στη Φλέσσα. Την έχει πάρει εργολαβία ο Μπάμπι 🙂

    @46-59 Στατιστική δεν ξέρω, αλλά σε απλά ελληνικά όταν διαβάζω προσδοκώμενη τιμή καταλαβαίνω αυτή που επιθυμείς να πιάσεις ενώ αναμενόμενη αυτή που περιμένεις να έρθει ανεξαρτήτως προσωπικής επιθυμίας.

    @108 Πες το ψέμματα! Και μετά λένε για τις γυναίκες…

    Θα ομολογήσω ότι αυτό το θέμα με τα αγγλικά / γαλλικά / γερμανικά / κινέζικα των πολιτικών, μου δίνει λίγο στα νεύρα. Από που πηγάζει η απαίτηση να μιλάνε εξαιρετικά μια, δύο, πέντε γλώσσες με τις οποίες δεν έχουν καθημερινή τριβή;
    Και όλοι αυτοί που τους σχολιάζουν μιλάνε τα ξένα φαρσί;

  109. @69 Μια ζωή έλεγα ότι ο «Τζιμάκος» είναι παπάρας και χωμένος στο σύστημα μέχρι το λαιμό και με λέγανε κακοπροαίρετη. Τώρα κάνουν πως δεν άκουσαν και σφυρίζουν αδιάφορα…
    (Όχι εσύ, τα λέω να τα βγάλω από μέσα μου 🙂 )

  110. Α, μαζί σου κι εγώ για τον «Τζιμάκο», Ιμόρ. Αν και ένα-δυο τραγούδια του (όχι από τα χαβαλεδιάρικα) τα κρατάω.

  111. Εντάξει ένα – δυο είναι καλά, δεν είμαι αφοριστική. Αλλά όχι να πηγαίνουν στις παραστάσεις του και να νομίζουν ότι κάνουν αντίσταση!
    Άσε, Δύτη μου το κρατούσανε χρόνια που δεν πήγαινα να τον δω, τι έχω ακούσει δεν περιγράφεται. 🙂

  112. Αντιφασίστας said

    Παπάρας δε λες τίποτα! Αλλά εδώ ξεπερνάει τον χειρότερο εαυτό του:
    http://yannisharis.blogspot.gr/

  113. Το ξέρω ότι δε λέω τίποτα. Αυτολογοκρίθηκα σκληρά.

  114. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    Εγώ στον Τζιμάκο δεν έχω πάει και δεν τον ακούω στο ράδιο, αλλά μερικά τραγούδια μ’ αρέσουν.

    102: Δεν το θεωρώ λάθος, το έχουμε ξαναγράψει (για το «ο συλληφθέντας»).

  115. τὸ «ἐλπίζω» πάντως στὰ ἀρχαῖα συναντᾶται καὶ ἀρνητικὰ σημασιοδοτημένο καὶ θετικά. π.χ. Ἀριστ. Ὄρν. 956 ἐγὼ τὸ κακὸν οὐδέποτ’ ἤλπισα

  116. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Τζιμάκου ατόπημα.

    Τον άκουσα στην εκπομπή και χαλάστηκα σφόδρα. Εμετική η αποστροφή του για την απεργία,»αύριο είναι;α χθες!είχα δουλειά,δούλευα και δεν το πήρα χαμπάρι» κάτι τέτοιο.Υπάρχει στο αρχείο της «ελληνοφρένειας» (για όποιον θέλει να τον καμαρώσει).Τώρα βέβαια θα τον ξεσκίσουν τα καρακόλια της πιάτσας κι έτσι κι αλλιώς θα τον γιουτιουμπάρουνε αγρίως .
    Δε φανατίζομαι κι έτσι δεν ακυρώνω τη γνώμη μου για τα όσα καλά τραγουδιστικά του.Έχει πει ο κερατάς την παραδοσιακή Κανελόριζα,κατ εμέ,εξαιρετικά. Όμως στη συγκυρία αυτή του γενικού χαμού ,να βγαίνει για να πουλήσει «επάνοδο σε λαϊκή τιμή» (το σινεμά,είπε ,έχει 10€ ,άρα τα 15 σ αυτόν είναι φτηνά ), να απαξιώνει συλλήβδην τα κόμματα και να φτύνει από ραδιοφώνου την απεργία, είναι θλιβερό. Κρίμας του.Ξέφυγε.

  117. Κάτω τα χέρια απ΄τον Τζιμάκο, σάτιρα κάνει σε όλους και καλά κάνει. Πρόβλημα έχουν όσοι στις επιλογές τους που θίγονται, η σάτιρα συμπίπτει με την πραγματικότητα.
    Ειδικά με τις απεργίες είναι γεγονός πως κόμματα και συνδικάτα δεν πείθουν πλέον τον κόσμο να απεργήσει και απεργούν μόνο οι προνομιούχοι των ΔΕΚΟ κ.λ.π. και οι ίδιοι οι συνδικαλιστές γιατί δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς.
    Ο απλός εργαζόμενος κατάλαβε πλέον πως οι προτεινόμενες μονοήμερες και διήμερες απεργίες είναι για να μετράνε τη δύναμή τους κόμματα και συνδικάτα και όχι για την επίλυση των αιτημάτων.
    Μιλάω με τις εμπειρίες μου από την εκπαίδευση όπου το πούλημα που έφαγαν οι εκπαιδευτικοί από τους συνδικαλιστές ήταν τεράστιο και να μην ξεχνάμε πως οι εκπαιδευτικοί είναι ο πολυπληθέστερος κλάδος του οποίου το ταμείο ουσιαστικά ληστεύθηκε από τους δικαστικούς χωρίς να κουνήσουν το δακτυλάκι τους οι συνδικαλιστές.

  118. Γς said

    116:
    >Κρίμας του.Ξέφυγε.

    Κρίμας. Του ξέφυγε.

    Όχι σαν τον Ποια-Δικτακτορία. Mπριτζολοστρεφής, φορ Ever and ever

    Όποιος κοπελομάθει δεν γεροντοξεχνάει

  119. spiral architect said

    Σάτιρα, όπως την πάρει κανείς και αντίστοιχα μπορεί να κριτικαριστεί κι από την άλλη μεριά. 😉
    Ο Τζιμάκος είχε ανέκαθεν εχθρούς κυρίως απ’ την αριστερά άλλα και απ’ τον αναρχικό χώρο. Θυμάμαι πριν πολλά χρόνια και πριν διαλυθούν οι Μουσικές Ταξιαρχίες και οι Φατμέ, μια καλοκαιρινή συναυλία αμφοτέρων των συγκροτημάτων στο κηποθέατρο Καζαντζάκη στο Ηράκλειο, που διαλύθηκε κακήν-κακώς ξεκινώντας με φραστικά επεισόδια και έληξε με χειροδικία μεταξύ Τζιμάκου, Δρόλαπα απ’ τη μιά και των αναρχικών (όπως μάθαμε έπειτα) θεατών από την άλλη.
    Αξέχαστος ο κιθαρίστας Γιάννης Δρόλαπας της εποχής των Ταξιαρχιών.

  120. Γς said

    «Χρυσή Αυγή» Τέλος!

    Βούλιαξε!
    Στο Κάβο Ντόρο.

    Είκοσι τέσσερις νεκροί είναι ο τραγικός απολογισμός του ναυαγίου του πλοίου.
    Σαν σήμερα τριάντα χρόνια πριν.
    Το 1983

    Μας το θύμισε στο Face Book η Aγάπη Nταϊφά

  121. physicist said

    #103. Το 101 στο 97.

  122. Κωστας Κωνσταντοπουλος said

    To αρθρο θετει τσυτοχρονως πολλα θεματα «επι ταπητος». Περιοριζομαι στο ασφαλστικο ζητημα και παρατηρω οτι ουδεις χει λαβει ουσιαστικα θεση επι της ορθοτητος μιας παρατηρησης που νομιζω ειναι του Στεφανου Μανου. Οτι δηλαδη αν αντι του τερατωδους μηχανισμου εισπραξεων, συνταξιοδοτησεων, αναζητησεως οφειλομενων κλπ, η χωρα ειχε ορισει απλως μια χρηματοδοτηση ολων γενικως των πολιτων περαν μας ηλικας (Old Age Pension Programme) και ουδεν ετερον, η δαπανη ασφακιστικου θα ηταν μικροτερη…. Και οποιος θελει ατι παραοανω, ιδου ο ιδιωτικος τομεας ασφαλειων να καταφευγει….

  123. Γς said

    Από πάνω μου, μάλλον σε λάθος κουτί έριξε το γράμμα του

  124. Γς said

    Ο από πάνω μου (Κωστας Κωνσταντοπουλος)

  125. munich said

    Λέγετε ό, τι θέλετα για τον Πανούση. αδύνατον η σάτιρα να περάσει απαρατήρητη, πάντα κάποιοι θα ενοχλούνται. κάποτε οι παπάδες, οι θρησκόληπτοι άλλοτε οι νεοέλληνες/ κωλοέλληνες, μετά οι έντεχνοι κτλκτλ τώρα εσείς (δεν σας χαρακτηρίζω για να μην παρεξηγηθώ και μη παρεξηγηθούμε).
    ο Πανούσης έχει πει με τα τραγούδια του και με τις παραστάσεις του πολλές αλήθειες σε ανύποπτο χρόνο όταν κανείς άλλος δεν τολμούσε ή δεν σκέφτηκε να τις πει δημόσια. τρομέρη και η υποστήριξη του στους ομοφυλόφιλους της Ελλαδας σε εποχές που ακόμα και το πιο «προοδευτικό» κομμάτι της κοινωνίας τους αντιμετώπιζε τουλάχιστον ως γραφικούς.
    Η σάτιρα στις εμφανίσεις του ήταν καθαρή, ανατρεπτική και προς όλους και όλα δίχως δήθεν νοσταλγίες και συναισθηματισμούς.
    Έχω χρόνια να τον δω λάιβ. Τον γνώρισα στο «δράκουλα τον Εξαρχείων» κάποτε σε μια αναρχική προβολή. και ναι οι αναρχικοί τον βρίζουνε κατα καιρούς αλλά οι αναρχικοί και ποιον δε βρίζουν κατα καιρούς; Προς τιμή του ως σατιρικος καλλιτέχνης που δεν μπορούμε να τον τοποθετήσουμε σε κάποιο γνωστό πολιτικό χώρο

  126. Γς said

    122, 123:
    Ωχ, λάθος έκανα. Σχολίαζε την μη-ασφαλιστικη μεταρρυθμιση Σιμιτη

  127. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Βορίδης-Ρεπούση καναλίζονται στο ίδιο έργο αγωνιστές

  128. spiral architect said

    Το κοινό του Τζ. Πανούση απ’ την εποχή των Μουσικών Ταξιαρχιών, του κλαμπ Σκάιλαμπ της Πλάκας και μέχρι το ’82-83 ήταν κατά αριστεροαναρχικό. Οι όψιμοι Πασόκοι της «αλλαγής» και οι δεξιοί αρέσκονταν σε αυτά που έλεγε στη σόλο καριέρα του σαν τραγουδιστής και stand-up comedian, γιατί χτυπούσε τους μόνιμους ιδεολογικούς τους αντιπάλους. Ήταν τότε ο εύκολος στόχος το ΚΚΕ, (κατά βάσιν) μια εποχή μετά τον θρίαμβο του ΠΑΣΟΚ το ’81 και το κλίμα ευφορίας της εποχής.

    Στη σόλο καριέρα του μετέπειτα, ο εξορκισμός δια της γελοιοποίησης αποδείχθηκε εξαιρετικά επικερδής υλικά και ψυχικά-συμβολικά για το Τζιμάκο. Ήταν τότε εφικτό να είσαι πιο αριστερός από το ΚΚΕ και να μην κινδυνεύει η ζωή σου.
    (άλλωστε η γενιά του εμφυλίου, όδευε σιγά-σιγά προς την έξοδο και οι αντιθέσεις, καλώς-κακώς, είχαν αμβλυνθεί)
    Και όχι μόνο να μην κινδυνεύει, αλλά να ανταμείβεται από την αναπτυσσόμενη show biz της χώρας. Τότε αυτοί που κάποτε τον εβλεπαν με συγκατάβαση, άρχισαν να γεμίζουν το χώρο του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου. Ήταν γλυκό να βγάζεις λεφτά, να κερδίζεις φήμη και να περνιέσαι για αναρχοαριστερότερος των κομμουνιστών, πιο ριζοσπάστης από αυτούς, λιγότερο κομφορμιστής από αυτούς.

    Μετά από τόσα χρόνια τα πράματα αναδιατάχθηκαν και τώρα φαίνονται, αυτοί που θεοποίησε η γενιά μου, μικροί, τόσο μικροί που δεν σου πάει να τους πεις με τ’ όνομά τους.
    Προσωπικά το μόνο που ακόμα θυμάμαι από το Τζιμάκο εκείνης της εποχής είναι το τραγούδι – λίβελλος στον μικροαστισμό και το άγριο σόλο του Δρόλαπα.

    Ένας μικροαστισμός που, ακόμα και σήμερα, μας κρατάει βιδωμένους κάτω. Αγανακτισμένους και όχι εξεγερμένους. 😦

  129. spiral architect said

    Προσθήκη στη πρώτη γραμμή: 😳
    … και μέχρι το ’82-83 ήταν κατά βάσιν αριστεροαναρχικό. …

  130. Ανδρέας «Κουπονιώτης» said

    Εκείνο το ρεμπέτικο του 1929 «Δεν το ’λπιζα Μανώλη κορόιδο να πιαστείς», δίνει παρ’ ελπίδα, αρνητική έννοια. Κάτι σαν δεν το περίμενα.

    Στη συνέντευξη το καλύτερο ακούστηκε στο τέλος: «Σας ευχαριστώ που μου την είπατε». Γιατί «της την είπες» Νίκο; (Η κοπέλα φυσικά αναφερόταν στη λέξη ζιαφέτι) 

  131. gryphon said

    119
    Πριν πολλα χρονια ο Δρολαπας που είχε μεγάλη φημη και εχαιρε εκτιμησης στο ροκ ας πουμε κυκλωμα σάν κιθαρίστας λογω κυριως των Βαβουρα εκανε μαθηματα ηλεκτρικης κιθαρας σε ενα ωδειο (Πινδαρειο νομιζω λεγοταν) στήν Διδοτου.
    Ειχα γραφτει εκει μετα απο κανα δυο χρονια που πηγαινα σε κλασσικό ωδειο για να μαθαινω ροκ τραγουδια σολα και τετοια και οχι αυτα που διδασκουν στα κλασσικα ωδεια.Του ζηταγα να μου δειξει συγκεκριμενα τραγουδια.Πηγαιαν καπου εξι μηνες εκει αλλα μετα σταματησα δεν θυμαμαι γιατι μαλλον επειδη δεν ειχα λεφτά.Πολυ καλος τυπος.
    Για τον Πανουση τώρα ούτε ψυλλος στον κόρφο του.Του τήν πεφτουν τώρα οι αριστεροι του τήν πεφτει και το ΚΙΣ για αντισημητισμό.
    Εγώ τον συμπαθω γενικα αν και τον θεωρω αμετανοητο κομμουνιστη με τα κλασσικα κολληματα.
    Σε αυτά που λεει για τήν απεργια εχει απολυτο δίκιο.Τι απεργιες και παραμύθια.Για εθιμοτυπικους λόγους γινονται.
    Μαζευονται π.χ αυτοι του ΠΑΜΕ κανουν τήν πορεια τους φωναζουν τά γνωστά συνθηματα επιβεβαιωνουν μεταξυ τους το συναισθημα αλληλεγγυης και συντροφικότητας πανε μετα για τσιπουρα και τελος δινουν ραντεβου για τήν επομενη μονοημερη.
    Σιγα μην καταργουνται ετσι τά μνημονια.

  132. sarant said

    130: Καλό παράδειγμα αυτό με το ρεμπέτικο, σπάνια όμως η χρήση. (Για το άλλο: της την είπα, μετά και από μέσα μου: μα ερωτήσεις ήταν αυτές που έκανε;)

  133. munich said

    Αν ακούγατε τί ερωτήσεις έκανε πιο πριν στη Χαρίκλεια και το Δημήτρη Μυταρά δεν θα απορούσατε. Εμείς, οι ακροατές, και ερχόμασταν σε αμηχανία πόσο μάλλον οι συνεντευξιαζόμενοι!

  134. ΠΑΝΟΣ said

    #53
    λακτίζω τον Φαήλο,αλλά για δες κι αυτό
    http://dexiextrem.blogspot.gr/2013/02/blog-post_7842.html

  135. spiral architect said

    Ας κατέβαινε κι αυτός στις μονοήμερες 😛 απεργίες και πορείες, ή τουλάχιστον, ας τις υποστήριζε και αφού έβλεπε το αδιέξοδό τους, ας πρότεινε τις διαρκείας. Τότε πραγματικά θα ήταν «από πάνω και αριστερά».
    Εκ του ασφαλούς είναι εύκολο να τα λέει, αυτός και οι τηλεοπτικοί επίγονοί του.
    Η ιστορία θα (μας) κρίνει …

  136. sarant said

    134: Καλικάντζαρος ο τρολ;

    135: Κάποιος έγραψε ότι στην παράγραφο αυτή ο Πανούσης αποτελεί τραγελαφική διασταύρωση Πορτοσάλτε και αναρχικού: από τη μια παραπονιέται που οι πορείες κατεβάζουν την εμπορική κίνηση κι από την άλλη θέλει απεργία διαρκείας.

  137. Αντιφασίστας said

    Τον Τζιμάκο και τις Μουσικές Ταξιαρχίες τους πρωτοείδα σε μια συναυλία σε κινηματογράφο της Κυψέλης, τον Φεβρουάριο του ’81. Ήταν σαπόρτ γκρουπ στους Βάβουρα Μπαντ, άρα πανελληνίως άγνωστοι. Φυσικά, έκλεψαν την παράσταση. Θυμάμαι τον Τζιμάκο να μας ζητάει με σοβαρό ύφος να σηκωθούμε και να τηρήσουμε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη της βασιλομήτορος Φρειδερίκης (έτσι την αποκάλεσε), που μόλις είχε πεθάνει. Φύγαμε άκρως εντυπωσιασμένοι από τη συναυλία. Ύστερα από δυο μήνες τούς συλλάβανε στην Καρδίτσα και έγιναν πανελληνίως γνωστοί.
    Από τότε ήμουν τακτικός στο Σκάιλαμπ, αργότερα στο Κέντρο Καταναλώσεως Κουλτούρας, στις συναυλίες και, φυσικά, αγόραζα και τους δίσκους τους. Άρα , Μunich, μόνο προκατειλημμένος κατά του Τζίμη δεν είμαι. Άλλωστε, ποτέ δεν χαριζόταν στην Αριστερά, ίδίως στη δογματική. Δεν με ενοχλεί, λοιπόν, η σάτιρα, με ενοχλούν οι τωρινές χοντράδες, που δεν είναι σάτιρα, είναι, απλώς, έλλειψη έμπνευσης.

  138. munich said

    136: Ακριβώς! Να κάνουμε τους αναρχικούς μπάτσους, το ‘να χέρι να πετάει τις μολότωφ, τ’ αλλο να το τσακίζει! (ατάκα από Ζερβό)
    Ποτέ δεν έχω ακούσει τον Πανούση σε συνέντευξη να απαντάει σοβαρά, και ποτέ δεν έχω γελάσει με αυτά που λέει στις συνεντεύξεις.
    Αλλά για μένα ο Πανούσης είναι γνήσιος ανατρεπτικός σατιρικός καλλιτέχνης που δεν έχει ιερά και όσια και ενοχλεί τους πάντες σαν μια αλογόμυγα, ποτέ δεν ηθικολογεί δε!. Δεν γνωρίζω άλλο τέτοιον στην Ελλάδα.

  139. Costas said

    104
    «Από το κείμενο του 96: σχεδόν όλοι όσοι συνάντησε την Τρίτη τού απηύθυναν τον λόγο στα γαλλικά

    να κάνουμε έλξη του αναφορικού, αλλά εκεί που πρέπει.»

    Η έλξη όμως, μήπως είναι σαν τη βαρύτητα; Δηλ. δεν τις ελέγχεις εσύ, σε ελέγχει. Εγώ ας πούμε έχω ακούσει σε τέτοιες φράσεις και «έλξη του επιθέτου»: «όλους όσους συνάντησε την Τρίτη τού απηύθυναν τον λόγο».

    80, 130
    Η παρατήρηση για την «ελπίδα» του Κορνήλιου (για Θουκυδίδη) και του «Κουπονιώτη» (για το ρεμπέτικο), πολύ ενδιαφέρον παράλληλο.

  140. Αρκεσινεύς said

    139. Είναι η λεγόμενη έλξη οπισθοχωρητική στην οποία η πτώση ενός ονόματος αφομοιώνεται με την πτώση της αναφ. αντωνυμίας (η αντίστροφη έλξη στ’ αρχαία) Το νιο που (=τον οποίο) αγάπησα είχε του Φράγκου λύγισμα αντί ο νιος

  141. 80, 130, 139.
    «Ποιος τόλπιζε να γενεί τέτοιο κακό;» Λέγεται στα μέρη μου και σήμερα.

  142. EΦΗ ΕΦΗ said

    141.
    (Ερωτόκριτος)
    Δος μου βουλή παρηγοριά[ς], σα Φίλος βούηθησέ μου,
    και τούτα που με βρήκασι δεν τα’λπιζα ποτέ μου.»
    (Πολύδωρας)
    «Aδέρφι, τά σου γρίκησα, τά μου’χεις μιλημένα,
    ποτέ μου δεν τα λόγιαζα, μουδ’ όλπιζα σε σένα,
    να βάλεις έτοιο λογισμόν, κ’ έτσι να κιντυνεύγεις,
    και πράματα ανημπόρετα κι άμοιαστα να γυρεύγεις·

    .Εδώ συμπωματικά σε δυο συνεχόμενες στροφές έχει την έννοια του «φαντάζομαι»
    «δεν τα’λπιζα ποτέ μου»-«μουδ’ όλπιζα σε σένα»: δεν το φανταζόμουν ποτέ.

    Βεβαια σε πολλά άλλα σημεία στον Ερωτόκριτο
    έχει την πρωταρχική του σημασία.

    Και στις μαντινάδες επίσης συναντιέται και με τις δύο έννοιες.

  143. @117 Αυτό με το ταμείο και τους δικαστικούς δεν το κάνεις λίγο πιο λιανά;

    @125 Δε μας χαρακτηρίζεις αλλά στο μυαλό σου σε κάποιο κουτάκι μας έχεις κατατάξει και αρχειοθετήσει δίπλα σε όσους δεν γουστάρουν τον Πανούση.Βάλε όποια ταμπέλα θες, τόσα χρόνια έχω βάψει. Η σάτιρα είναι σπουδαίο πράμα αλλά ο Πανούσης ήταν πάντα απλώς προκλητικός με ό,τι ήξερε ότι θα φέρει αντιδράσεις και άρα κόσμο στις παραστάσεις. Τώρα αγκαλιάζει τα χρυσαβγιτάκια, νέοι είναι τους φταίνε οι μετανάστες δίκιο έχουν τα τσαμένα αλλά το εκφράζουν με λάθος τρόπο, άσε που και μεις πρέπει με κάποιο τρόπο βρε αδερφέ να φέρουμε τη νεολαία κοντά μας και όσοι να πεις και τα φασισταριά νέοι είναι. Αυτός φυσικά κάνει σάτιρα. Τον Σαββόπουλο όμως πέσανε και τον φάγανε.
    Ξέρεις τι σκέφτομαι εγώ; Θέλει ξέρεις ποια να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει.

    @130 Ωραίο αυτό με το ρεμπέτικο!

  144. ὅταν ὁ Πανούσης σατίριζε τοὺς θρησκόληπτους δὲν διαμαρτυρήθηκα γιατί δὲν ἤμουν θρησκόληπτος

    ὅταν ὁ Πανούσης σατίριζε τὴν ἑλληνικὴ σημαία δὲν διαμαρτυρήθηκα γιατί δὲν ἤμουν ἐθνικιστής

    τώρα ποὺ σατιρίζει τοὺς συνδικαλιστὲς γιατί νὰ διαμαρτυρηθῶ ἀφ’οὗ δὲν εἶμαι συνδικαλιστής;

    ἡ ἀλήθεια εἶναι πὼς μὲ ἐξαίρεσι 2-3 τραγούδια του ποτὲ δὲν μοῦ ἄρεσε ὁ Πανούσης οὔτε κι ἔδινα σημασία οὔτε καὶ τὸν παρακολουθῶ οὔτε καὶ θὰ μάθαινα αὐτὰ ποὺ εἶπε τώρα ἂν δὲν τὰ διάβαζα ἐδῶ.

  145. EΦΗ ΕΦΗ said

    117,119,125,131, κ.ε
    Για το Τζιμάκο ισχύουν όλα όσα είπαμε.Και τούτα και τ άλλα.’Ομως στις απεργίες, ανεξάρτητα απο τα ξεπουλημένα συνδικάτα που τις αποφασίζουν, κατεβαίνουν κι άνθρωποι άνεργοι ,απολυμένοι ,απελπισμένοι.Δεν είναι ώρα να απαξιώνει και τους απεγνωσμένους μαζί με τους μασκαράδες πολιτικούς. (Δεν πήρε χαμπάρι την απεργία που, παρεμπιπτόντως, είχε μεγαλύτερη της συνήθους συμμετοχή)
    Ποτέ τα πράματα ,μετεμφυλικά, δεν ήταν τόσο κρίσιμα όσο τώρα. Κατά την αντίληψή μου,όσοι έχουν βήμα κι αναγνωρισιμότητα κι υποτίθεται είναι απέναντι στην εξουσία (όπως ο σατυρικός Πανούσης) πρέπει να χουν το νου τους και να μην αμολάνε παρόλες της οκάς όπως: » Μια άλλη απεργία. Διαρκείας.Με τους 1,5 εκατομ ανέργους να κατεβαίνουν στην Κηφισίας δέκα μέρες». Ε καλά ! Ζήτω η πυρίτιδα

  146. Αντιφασίστας said

    Και κάτι ακόμα περί Τζιμάκου: η σάτιρα είναι μαγκιά, όταν ασκώντας την ρισκάρεις το κεφάλι σου. Όταν σου αποδίδει τρελές κονομησιές, τότε είναι απλώς ένα επικερδές επάγγελμα.

  147. Καρτέσιε (62), μη σε παρασύρουν οι σχολικές γραμματικές. Ποτέ το ‘βάλλω’ δεν «γραφόταν βαλjω», ούτε «είχε το γράμμα γιώτ το οποίο… έπαψε να χρησιμοποιείται». Τέτοιο γράμμα ποτέ δεν υπήρξε στα ελληνικά, αντίθετα π.χ. με το F, που όντως υπήρξε. Αυτό που ισχύει είναι ότι οι φιλόλογοι εικάζουν (βάσιμα) ότι σε προϊστορικό στάδιο της ελληνικής υπήρχε φθόγγος j, που ανάλογα με τη θέση του χάθηκε, τράπηκε σε δασύ πνεύμα ή σε ζ, ή επηρέασε ποικιλοτρόπως το αμέσως προηγούμενο σύμφωνο (διπλασιάζοντάς το αν ήταν λ), και ότι στα περισσότερα συμφωνόληκτα ρήματα σε -ω παρεμβαλλόταν στο ενεστωτικό θέμα ένα τέτοιο j ανάμεσα στη ρίζα και στην κατάληξη.

  148. Κορνήλιε (79), αυτό που είπες («πολιτικὰ συμπαθὴς ὁ Μιχαλόπουλος») θα καταχωρηθεί στο φάκελό σου :smirk:

  149. Μαρία said

    147 Και στη σχολική γραμματική αναφέρεται ρητά οτι γράμμα για το φθόγγο γιώτ «δεν παρεδόθη».

  150. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Ανατρεπτική σάτυρα ο Πανούσης, ανατρεπτική σατυρα ο Λαζόπουλος, μήπως είδε κανείς την επανάσταση; τί, κόλλησε βλενόρροια; Όταν η δημαγωγία, βαφτίζεται επαναστατική σάτυρα, το σύστημα χαμογελάει αυτάρεσκα.
    Χίλιες φορές ο Ζώρζ Πιλαλί, τουλάχιστον δεν το έπαιξε ποτέ επαναστάτης. http://www.youtube.com/watch?v=_Aiio_qKJYo

  151. #148 ἐντάξει, δὲν εἶναι καὶ γιὰ εἰκόνισμα ὁ τύπος, εἶχε καὶ μπλεξίματα μὲ τὴν δικαιοσύνη κ.τ.λ. ἀλλὰ στὸν Ἄγγελο ἐπιτρέπω νὰ διατηρῇ φάκελλο γιὰ μένα γιατὶ εἶναι πιὸ συμπαθής.

  152. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    146. Δὲν ἔπαθε καὶ λίγα ποὺ τἄβαλε μὲ τὸν ἀκατονόμαστο. Μέχρι κι ἐγκεφαλικό…

  153. Αντιφασίστας said

    152: »Στη συναυλία δεν συμμετέχει ο Νταλάρας» και »Μην πετάτε γιαούρτια στον Γιώργο, γιατί τα μαζεύει και τα πουλάει»: από τα ωραία του Τζιμάκου. 🙂

  154. aerosol said

    Το να έχεις στήσει συμμορία για εκβιασμούς και να σε χώσουν Κορυδαλλό δεν είναι ακριβώς «κάποια μπλεξίματα με τη δικαιοσύνη». Αλλά αν σκεφτείς τον «πολιτικό χώρο» που εξέφραζε ο μακαρίτης, δεν εκπλαγήκαμε και ιδιαίτερα. Ένας εκ των πολλών μπουμπουκιών, που έσπασε ο διάολος το ποδάρι του και πιάστηκε στα πράσσα.

  155. Πάνος said

    Με αφομή τον Εμίρη, αναρρωτιέμαι αν εξηγείται αλήθεια, αυτή η διαρκής σύγχυση του ενεργητικού με τον παθητικό τύπο; Ακόμα κι αν κάποιος, στο γραπτό του λόγο, από την αμορφωσιά του κάνει μόνο ένα ορθογραφικό λάθος στη ζωή του, αυτό θα είναι του τύπου «σκουπίζεται τα πόδια σας», «μην αφήνεται μπάζα» αλλά και κατά το αντίστροφο : «απαγορεύετε η στάθμευση».
    Σε πάρα πολλές «αυτοσχέδιες» ιστοσελίδες μάλιστα, ιδίως σχετιζόμενες με τεχνικά θέματα («…οι μπρικέτες είναι καύσιμο που χρησιμοποιείτε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες»…), το παραπάνω λάθος είναι κανόνας και σε αποτρέπει αμέσως από περαιτέρω «κλικ»…

  156. @155 Ώστε η σύγχυση ενεργητικού και παθητικού τύπου είναι εξ ορισμού δείκτης αμορφωσιάς. Τι μαθαίνει κανείς στα ίντερνετς…

  157. munich said

    @143
    Αξιόιμη Ιμορταλιτέ, στο μυαλό μου έχω κατατάξει τον κ. Σαραντάκο στους υπέρμαχους της Δημοτικής και διάφορους άλλους σε διάφορες άλλες κατηγορίες. Μπορείτε να με κατηγοριοποιήσετε κι εσείς με τη σειρά σας σε αυτούς που απεχθάνονται τον Τομ Χανκς και δεν παρακολουθούν ταινίες του κι ας πάρουν 127 οσκαρ και φοίνικες. Δεν είναι ταμπέλα να μην σου άρεσει ένας καλλιτέχνης. Τεμπέλα θα σας κολλούσα αν έλεγα δημοσίως ότι είστε από εκείνους που δεν επιδέχονται τη σάτιρα ή την κριτική.
    Για το Σαββόπουλο και την άδικη επίθεση που δέντηκε δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σας, το έχω δηλώσει άλλωστε πολλάκις σε αυτό το ιστολόγιο.

    Επιτρέψτε μου μερικές σκέψεις. Γιατί απαιτούμε από τον καθένα που μπορεί να έιχε κάποτε «αριστερό» προσανατολισμό να είναι όσιος, να μην αλλάζει, να μην εκφράζει διαφορετικές απόψεις; Γιατί να κα΄τεβει ο Πανούσης στην πορεία, ο Διαμαντίδης να κάνει επίσημο διάβημα κατά της ΧΑ (περιστατικό Σόφο)κτλκτλ; Επειδή έτσι θα ήταν συνεπής στο μυαλό μας;

    Και γιατί αυτή η αριστερή σπουδή να χαρακτηριστούν φασίστες όλοι όσοι διαφωνούν με την αριστερή συνθηματολογία περί μεταναστευτικού; Μήπως ακριβώς αυτή η στάση της αριστεράς στην Ελλάδα και αλλού αποτελεί ένα από τα εμπόδια να γίνει ψύχραιμος διάλογος για ένα υπαρκτό πρόβλημα; Μήπως ευθύνεται και γιατί οι πολίτες ιδίως τον χαμηλότερων εισοδημάτων νιώθουν αποξενωμένοι από την αριτερά και στρέφονται αλλού;
    Να προσθέσω εδώ ότι οι περισσότεροι μετανάστες συμφωνούν με την αριστέρα ως το αίτημα για ισότιμοι μεταχείρισή τους. Οι περισσότεροι (όχι όλοι) είναι θαυμαστές του καπιταλισμού, θα ήθελαν να είναι φιλελευθεροι ελευθευροι επαγγεματίες , έχουν συντηρητικές απόψεις γενικά είτε είναι ευρωπαίοι είτε εξτρακουμουνιτάριοι.

    Και γιατί στην Ελλάδα ποινικοποιούμε όλους όσους βγάζουνε έντιμα χρήματα από την τέχνη τους; Σαν κάποιους χριστιανούς που καηγορούν την παπαρήγα για πλουτισμό (έτσι είναι οι κουμουνιστές) αλλά δεν ενοχούνται από τη χλιδή των μητροπολιτών. Ο Πανούσης δεν το έπαιξε ποτέ εργατοπατέρας, φίλος τον προσφύγων και των μεταναστών, με τσάμπα συναυλίες κτλκτλ άλλοι το έναν αυτό που σήμερα τους πετάνε αυγά. Τσάμπα τον έχω δει μόνο στο γκέι παρέιντ

  158. Πάνος said

    @156 : Είπα απλώς ότι είναι το πιο συνηθισμένο ορθογραφικό λάθος, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.

  159. Αντιφασίστας said

    Έντιμα χρήματα από την τέχνη τους; Όχι και τόσο:

    »Φοροδιαφυγή έχετε κάνει;

    Όπως όλοι οι κανονικοί άνθρωποι και σωστοί Έλληνες. Μα είμαστε εμείς οι φοροδιαφεύγοντες που κινούμε λίγο την οικονομία. Αν κρατήσαμε, δηλαδή, κάποια λεφτά και δεν τα δώσαμε όλα στον Τσοχατζόπουλο, είναι από αυτό. Όσοι είχαμε την πρόνοια να μην τα δώσουμε όλα στον Άκη και φυλάξαμε λίγα στην άκρη, αυτά είναι που κινούν λίγο την αγορά.»

    Ο Τζιμάκος τα λέει αυτά και υποψιάζομαι ότι δεν κάνει πλάκα.

  160. @158 Ακόμα κι αν κάποιος, στο γραπτό του λόγο, από την αμορφωσιά του κάνει μόνο ένα ορθογραφικό λάθος στη ζωή του (…)
    Αν θέλατε να γράψετε ότι είναι δείκτης αμορφωσιάς τι άλλο θα λέγατε δηλαδή;
    Αλλά εν πάση περιπτώσει αφού αυτό θέλατε να πείτε, το δέχομαι σαν βουάρ.

    @157 Δεν δήλωσα εγώ «πάντα κάποιοι θα ενοχλούνται. κάποτε οι παπάδες, οι θρησκόληπτοι άλλοτε οι νεοέλληνες/ κωλοέλληνες, μετά οι έντεχνοι κτλκτλ τώρα εσείς (δεν σας χαρακτηρίζω για να μην παρεξηγηθώ και μη παρεξηγηθούμε)», και άρα γιατί να βάλω ταμπελίτσα;
    Όμως από το διαφωνώ με με την αριστερή συνθηματολογία (!!!) περί μεταναστευτικού μέχρι το χαρακτηρίζω την ΧΑ «υγιή αντίδραση με λάθος τρόπο» έχει πολλές οργιές διαφορά. Αν δεν τη βλέπετε τώρα, λίγο υπομονή δεν αργεί ο καιρός που θα τη φάμε αναγκαστικά στη μάπα. Για τα υπόλοιπα δεν έχω κάτι να σχολιάσω, με τον Πανούση έχω καθαρίσει χρόνια τώρα. Δεν μπορώ όμως να μη χαμογελάσω βλέποντας τις σαφείς αναφορές στον Νταλάρα ο οποίος φυσικά και «το έπαιζε» ό,τι τον βόλευε κάθε φορά περισσότερο και έβγαζε ανέντιμα λεφτά από την ατεχνία του ενώ ο αδιάφθορος «Τζιμάκος» ήταν βράχος ηθικής και εντιμότητας και φυσικά απέδειξε όλα αυτά για τα οποία κατηγόρησε κατά καιρούς τον Νταλάρα. Το ότι συντάσσεστε με τους αυγορίχτες φτάνει και περισσεύει.

  161. Σκαροπούλι said

    Άσχετο, αλλά γι αυτό το φαινόμενο έχουμε όνομα;

    «Φορώντας ένα ασημένιο φόρεμα, η σύζυγος του Μπάρακ Ομπάμα «καλωσόρισε» στο Λευκό οίκο τους παρευρισκόμενους στην πλέον αναμενόμενη τελετή προς τιμήν του κινηματογράφου, που πραγματοποιήθηκε στο Dolby Theater, στο Λος Άντζελες.»

    http://www.ert.gr/eidiseis/politismos/cinema/story/143282/i-misel-ompama-anakoinose-tin-kalyteri-tainia-sti-vradia-ton-oskar#.UStvOKV7Jh0

    Ή μόνο εμένα δεν μου κολλάει κάτι εδώ;

  162. munich said

    @159 και όμως εμένα ου φαίνεται πως κάνει πλάκα
    @160 κοιτάξτε ας μην είμαστε ευερέθιστοι. ομολογώ ότι έχω πάει σε αμέτρητες συναυλίες του Νταλάρα κι έχω αγοράσει και δίσκους του αυθεντικούς. Μου αρέσει πολύ η φωνή του και τα παλιά τραγούδια του (τα καινούργια δεν τα ξέρω). όλα αυτά όμως περί ξενιτειάς, μεταναστιάς, προσφυγιάς και πονος, δάκρυα κτλκτλ δεν μου φαίνοταν σοβαρά.
    ακριβώς δεν ήθελα να παρεξηγηθώ, δεν είχα σκοπό να προσβάλω κάνενα και λυπάμαι αν το έκανα.
    δεν χρειάζεται κάποιος να πει διαφωνώ με την αριστερή συνθηματολογία. Αρκεί να πει ας πούμε «ας χτισούν 5-10 εργατικές πολυκατοικίες στις παρυφές της πόλης για να στεγαστούν οι μετανάστες που κοιμούνται ΄τωρα στις πλατείες της Αθήνας» και αμέσως θα χαρακτηριστέι φασίστας που θέλει στρατόπεδα συγκέντρωσης κτλκτλ. Σημειωτέον την πρόταση έκανε η 90χρονη γιαγιά μου που εγκατέλειψε κάποτε την ιδιαίτερη πατρίδα της γιατί την έδερναν όπου την έβρισκαν οι (έλληνες) φασίστες. Δεν δήλωσε ποτέ αριστερή, δεν δήλωσε τίποτα, μια απλή γυναίκα

  163. munich said

    να πω κιόλας πόσο με ενοχλεί όταν βλέπω όλους αυτούς στην Αθήνα που ασχολούνται με τους εξωκοινοτικούς μετανάστες για να τους βοηθήσουν και τους μιλάνε αγγλικά ανεξάρτητα από που προέρχονται, γιατί φυσικά εννοείται πως η ξένη γλώσσα είναι μία, και επι πλέον αν τους ρωτήσεις κανένας μα κανένας δεν έχει στο φιλικό του κύκλο μετανάστη.

  164. Πάνος said

    @ 160 : Ε ναι, βεβαίως. Αν κάποιος αναπαράγει κατ’ αυτό τον τρόπο τόσο μα τόσο συνηθισμένες αναγραφές, τότε μάλλον είναι αμόρφωτος, κι ίσως δε θέλει και να μορφωθεί ! Είναι σαν να αναρρωτιώμαστε αν θα μπορούσε να γράψει ποτέ κανείς τη λέξη Ελλάδα με ένα λάμδα !

  165. physicist said

    #161. Τα εισαγωγικά στο καλωσόρισε είναι εκτός τόπου και χρόνου [*], η πλέον αναμενόμενη τελετή πέφτει σαν κεραμίδα στο κεφάλι μου και ολόκληρη η φράση μπάζει από δέκα μεριές. Δεν είστε ο μόνος/η μόνη.

    [*] Στο κάτω-κάτω αν δεν εννοούσαν το καλωσόρισμα κυριολεκτικά, ας έγραφαν υποδέχτηκε. Αλλά μια χαρά καλωσορίζεις κάποιον στο σπίτι σου, έστω κι αν δεν είναι αυστηρά δικό σου αλλά επίσημη κατοικία του Προεδρικού ζεύγους.

  166. physicist said

    #165, ΥΓ: Χωρίς να έχω διαβάσει κανένα αγγλικό πρωτότυπο, μυρίζει σαν αυτόματος πιλότος από κάτι τέτοιο: … she welcomed the guests/participants to the most anticipated ceremony/celebration …

  167. @162 Καλά δεν είναι και αδίκημα να χρειάζεται ομολογία, ούτε αμαρτία απ’ όσο ξέρω. Το θέμα μας δεν είναι ο Νταλάρας (που εσείς τον βάλατε στην κουβέντα) αλλά κατά πόσο οι συγκεκριμένες δηλώσεις του Πανούση ήταν μέσα στα πλαίσια της σάτιρας ή όχι.
    Το ότι το μεταναστευτικό είναι πρόβλημα και θέλει λύση δε σημαίνει ότι οι χρυσαβγίτες είναι υγιώς σκεπτόμενα μέλη της κοινωνίας μας.
    Έπειτα, ας μην πετάμε την μπάλα στην εξέδρα με τις προτάσεις της γιαγιάς. Το κάθε τι που λέγεται δεν αξιολογείται από μόνο του αλλά σε συνάρτηση με το ποιος το δηλώνει. Άλλο τι λέει η γιαγιά, άλλο ο Πανούσης και άλλο ο Τζήμερος.

    @163 Δεν έχω εικόνα για να καταλάβω σε τι αναφέρεστε, αλλά το να κατηγορείς κάποιον που προσπαθεί να μιλήσει με έναν αλλόγλωσσο ότι δεν μιλάει τη γλώσσα του αλλά του απευθύνεται στα αγγλικά επειδή αυτά ξέρει, μου φαίνεται παρανοϊκό.
    Και αυτό με τον φιλικό κύκλο τι παναπεί ακριβώς; Για να βοηθήσω κάποιον θα πρέπει και να έχω ένα φίλο της κατηγορίας του αλλιώς δεν έχω αγαθές προθέσεις;

    @164 Επειδή μάλλον δεν έχετε συναναστραφεί ανθρώπους που έχουν ορθογραφικό πρόβλημα αλλά αμόρφωτοι δεν είναι, θα πρότεινα να μη βγάζετε τόσο εύκολα συμπεράσματα.

    @161 Τόσα εισαγωγικά που έχω δει έχω βάψει. Τίποτα δεν μου κάνει πια εντύπωση…

  168. Αντιφασίστας said

    Ο Αϊνστάιν και η Άγκαθα Κρίστι ήταν τρομερά ανορθόγραφοι. Δύσκολο, όμως, να τους πει κανείς αμόρφωτους.

  169. munich said

    @167
    ομολόγησα γιατί με συντάξατε με τους αυγορίχτες ενώ στο σχόλιο μου ανέφερα μόνο ένα γενονός.
    το μεταναστευτικό για να λυθεί πρέπει πρώτα να συζητηθεί χωρίς ταμπού. είπε ο Πανούσης κάτι για υγιώς σκεπτόμενα μέλη της κοινωνίας σας;
    Παρόμοια πρόταση είχε αρθρώσει ο Σαββόπουλος σε ραδιόφωνο και μου χε έρθει με φόργουρντ και την ένδειξη «φασίστας»

    θα μπορούσε να του μιλήσει στα ελληνικά δε συμφωνειτε; ή να προσπαθήσει να βρει κάποιον έστω για υποτυπώδη διερμηνεία. το ίδιο θα ήταν για έναν αλγερινό από την καμπύλια, τόσα φτωχό που δεν είχε τη γαλλική εκπαίδευση και γιαυτό και πήρε τη βαρκούλα νύχτα.
    και οι προθέσεις μπορεί να είναι αγαθές, και οι μετανάστες ίσοι με μας, αλλά όχι και να τους κάνουμε και παρέα!

  170. @168 Να ξέρεις πως πάνω σου βασίζομαι για την τεκμηρίωση των σχολίων μου 😉
    Το βιβλίο το τέλειωσες για ακόμα το λιβανίζεις;

  171. Αντιφασίστας said

    Tο λιβανίζω μαζί με άλλα 4-5. Μου είναι δύσκολο να είμαι πιστός. 😉

  172. @169 Καλά, υγιώς αντιδρώντα μέλη της κοινωνίας. Όντως το σκεπτόμενα πάει πολύ.
    Θα μπορούσε να μιλήσει στα ελληνικά, αλλά η έμμεση αναγνώριση πως η γλώσσα μας δεν μιλιέται και παγκοσμίως και η προσπάθειά του να μιλήσει στην πιο κοινή δεν είναι κατακριτέα. Κατά τη γνώμη μου.
    Το με ποιον κάνουμε παρέα είναι πολλές φορές θέμα συγκυρίας. Εσείς όμως αποδίδετε ξεκάθαρες προθέσεις. Έχετε στοιχεία ή μιλάτε από διαίσθηση;

    @171 Πώς αντέχεις ε; 🙂

  173. Σκαροπούλι said

    @ 165,166,167

    Για να πω την αμαρτία μου, μέσα στην παραζάλη που μου προκάλεσε η καθόλου αναμενόμενη κεραμίδα (βλέπετε Immortalité, εγώ είμαι μικρό κι αθώο και δεν έχω βάψει ακόμα :P), τα εισαγωγικά ούτε που τα πρόσεξα. Το νόημα εδώ είναι ότι η Μισέλ βγήκε σε ζωντανή σύνδεση από τον Λευκό Οίκο.

    Εκείνο που αναρωτιόμουνα είναι πώς φτάνουμε από το πολυαναμενόμενη, που μάλλον εννοεί ο ποιητής, στο πλέον αναμενόμενη, που έχει άλλη σημασία, όπως το καταλαβαίνω εγώ τουλάχιστον.
    Το ενδεχόμενο του αυτόματου πιλότου δεν το σκέφτηκα, αλλά και πάλι…

  174. Σκαροπούλι said

    Για κάποιο λόγο τα Italics μου στέκονται προσοχή μετά τη δημοσίευση

  175. munich said

    @172
    Η αγγλική είναι η πιο κοινή στο μυαλό των Ελλήνων που έκαναν φροντηστήριο. Οι πιο πολλοί φτωχοί μετανάστες ή πρόσφυγες μιλάνε μόνο τη γλώσσα τους σε όποια χώρα κι αν μεταναστεύσουν, μετά μαθαίνουν τη γλώσσα της χώρας υποδοχής.
    Μιλάω ως μετανάστης με προσωπικά βιώματα και πικρίες

  176. munich said

    κ. Ιμορταλιτέ σας ευχαριστώ για την κουβέντα. έχω δουλειές και δεν θα έχω πρόσβαση στο διαδύκτιο.

  177. Η ευχαρίστηση ήταν όλη δική μου κ. Μunich 🙂

  178. @173 Εγώ πάλι νόμιζα ότι το νόημα ήταν πως ο Μπεν Άφλεκ «συγκλονίστηκε» σε εισαγωγικά, παναπεί στα παλιά του τα παπούτσια την έγραψε τη Μισέλ 😛

  179. physicist said

    #173. […] Το νόημα εδώ είναι ότι η Μισέλ βγήκε σε ζωντανή σύνδεση από τον Λευκό Οίκο.

    Α, τότε η φράση μπάζει και εδώ, γιατί τότε δεν θα έπρεπε να λέει «καλωσόρισε» στο Λευκό Οίκο αλλά σε ζωντανή σύνδεση από τον Λευκό Οίκο, η Μ.Ο. χαιρέτησε … ή κάτι σχετικό. Εγώ που δεν ασχολούμαι με τις οσκαροτελετές, διαβάζοντας τη φράση όπως γράφτηκε κατάλαβα ότι προτού πάνε στο Λος Άντζελες, οι καλεσμένοι κάνανε μια στάση στον Λευκό Οίκο όπου τους καλωσόρισε η Μισέλ Ομπάμα. Κι αν χρειάζεται κανείς να ξοδέψει ένα τέταρτο της ώρας για να καταλάβει μιαν απλή είδηση των δύο γραμμών, είτε είναι ο ίδιος γκα-γκα είτε οι συντάκτες της τη γράψανε στο γόνατο. Ε, λέω ότι εδώ ισχύει μάλλον το δεύτερο. 😉

  180. Σκαροπούλι said

    @ 178 Χαρ χαρ χαρ 3:)

    @ 179 Ε, ναι, όλοι στο 2 ποντάρουμε!

  181. Αντιφασίστας said

    172: Άστα! Δύσκολο πράγμα να κάνεις πενταπλή ζωή. 🙂

  182. sarant said

    165-67: Το διάβασα και το ξαναδιάβασα χωρίς να καταλάβω τι έγινε, είχα καταλάβει ό,τι λέει και ο φυσικός στο 179.

  183. Κουγιαγια said

    @176 177

    Αυτο το …διαδύκτιο πως έγινε ;

  184. @183 Lapsus πληκτρολόγικους. Τα κάνουμε όλοι ανεξαιρέτως αυτά και δεν υπάρχει λόγος επισήμανσης.

    @181 🙂

  185. physicist said

    Άσχετο αλλά κάπου πρέπει να το γράψω, διάολε!

    «Η προοπτική της νίκης της Αριστεράς έδωσε φτερά στα Χρηματιστήρια και στις αγορές ενώ ειδήσεις για νίκη της Κεντροδεξιάς έσπειραν τον πανικό».

    Έτριψα τα μάτια μου δέκα φορές αλλά δεν με γέλασαν. Εγώ έπεσα όμως ξερός από τα γέλια, αφενός με την παραπάνω είδηση και αφετέρου τώρα που διάβασα την πρόγνωση των αποτελεσμάτων. Αν μη τι άλλο, ο τύπος δεν μας αφήνει να βαρεθούμε, ε;

  186. sarant said

    Ε, γράψτο εδώ! Όχι, δεν θα βαρεθούμε!

  187. physicist said

    #186. Εεεεε, «ο τύπος» δεν ήταν περιαυτολογικό, λέω για τον Σίλβιοοοο! Άρχοντας μιλάμε! Και να μην ξανακούσω ότι οι Έλληνες είναι κωθώνια που ξανα-μανα-ψηφίζουνε τους ίδιους σαλτιμπάγκους, άμα δεις τους Ιταλούς, αυτοί δεν παίζονται σε λέω.

    (Παράπλευρη απώλεια: προβλέπω κατάθλιψη για τους Ιταλούς φίλους και συνεργάτες, που θα κρατήσει κάμποσες βδομάδες).

  188. Μαρία said

    Άντε ας γράψω κι εγώ ένα χτεσινό.
    Ερώτηση δημοσιογρ. : Ποια προσωπικότητα σας γοήτευσε …;
    Απάντηση βουλευτ. : Έχω γνωρίσει φερώνυμους και λιγότερο φερώνυμους …

  189. Ε, πες μας και ποιος βουλευτής είναι, μη μας κρατάς σε αγωνία.

  190. sarant said

    187: Μα κι εγώ για τον Σίλβιο το λέω. Και το χειρότερο ξέρεις ποιο είναι; Ότι τώρα με την ανευθυνότητα των Ιταλών κινδυνεύουν να πάνε χαμένες οι θυσίες μας (κάργα tongue in cheek αυτό, βέβαια!)

    189: Κι εγώ το ίδιο θα έλεγα.

  191. spiral architect said

    @189: Προφανώς θα γνώρισε κάποιους έχοντες πολλές φερορμόνες. 😆

  192. physicist said

    #190(α) — Μύλος είναι και ψάχνουμε να βρούμε την άκρη δωπέρα μέσα. Κοπυπαστώνω (χωρίς προσβολή προσωπικών δεδομένων) αποσπάσματα από δύο ηλεμηνύματα από δύο Ιταλίδες συνεργάτριες, πριν λίγο:

    1 italiano su 4 ha votato un *comico*
    1 italiano su 3 ha votato berlusconi.
    Io sono senza parole.

    I am speechless too… and not happy with any jokes right now… have mercy with us…

    Και οι δύο φύγανε από δω την Παρασκευή επιτούτου, να πάνε να ψηφίσουν. Ξέροντας ότι ψηφίζοντας την Αριστερά θα κάνουν το χατήρι της Μέρκελ αλλά μη μπορώντας να κάνουν τίποτε άλλο, μιας και οι εναλλακτικές ήταν αυτές που ξέρεις. Και τώρα έχουν μείνει άφωνες.

  193. Μαρία said

    189 Προς το τέλος απ’ όσο θυμάμαι, μη μου ζητάτε τώρα λεπτό 🙂
    http://www.ert.gr/webtv/net-enimerosi/item/11180-Liana-Kanellh-24-02-2013#.USu8_zfYRw0

  194. spiral architect said

    Ωχ!
    (στο 0:51)
    Κρείττον το σιγάν.

  195. Αντιφασίστας said

    Η Λιάνα από τότε που έμπλεξε με τους πολιτικούς ξέχασε τα ελληνικά της. 🙂

  196. Ντάξ’ με αποτελειώσατε…

    Ώστε συνεργάτριες οι Ιταλίδες. Μη μας πεις ότι είσαι και από τη Λιβύη Φυσικέ και μας το ‘κρυβες;

  197. sarant said

    Φυσικέ, κι εγώ συνεργάτριες θα έλεγα, μην ακούς τι σου λένε!

  198. @197 Σωστά! γιατί θέλετε να έχετε το πάνω χέρι και να βάζετε να βγάνουν τη δουλειά οι εργάτριες. Πού να προτιμήσουμε συνεργάτιδες που μπορεί να έχουν κι άποψη! 😛

  199. physicist said

    Ε; Αφού λέμε εργάτρια γιατί να μη λέμε συνεργάτρια; Εκτελούσα πνευματικήν εργασίαν, εννοείται. 😀

    Ιμμόρ, οι συνεργάτιδες με παραπέμπουν σε κάτι περίεργα όπως συνεργάτις της εκπομπής μας απόψε η Μαρία Αλιφέρη και ιστορίες με αρκούδες. Συμπαθα!

  200. Αντιφασίστας said

    198: Δηλαδή, ο καημένος ο συν-εργάτης δε βγάζει δουλειά; Συν-εργάτης, συν-εργάτρια, όλα καλά κι όλα ωραία. Ταξική ισότητα. 😉

  201. Παρακαλώ! Όλο μου διαφεύγει πως ο καθείς με τις αναφορές του. 🙂

    @200 Οι συνεργάτες έχουν συνεργάτιδες. Οι συνεργάτριες μόνο αφεντικά 😉

  202. Υπάρχουν και οι συνεργάτοι, εγώ μ’ αυτούς είμαι.

  203. Πού το λένε αυτό Δύτη; Μ’ αρέσει!

  204. Αντιφασίστας said

    201: Εντάξει, συναναγνώστρια και συνσαραντακίστρια! Αδυνατώ να σου χαλάσω χατίρι. 😉

  205. Συνεργάτος-συνεργάτα. Δεν το λένε πουθενά, μπορούμε όμως πάντα να το καθιερώσουμε!

  206. Αντιφασίστας said

    Λοιπόν, συνεργάτος και συνεργάτα και το ζήτημα θεωρείται λήξαν. Μαζί σου, Δύτη! 🙂

  207. @204 😀

    Εγώ λέω να το κρατήσουμε για τις περιπτώσεις που οι συνεργάτες μας είναι γάτοι (και γάτες) 😉

  208. agapanthos said

    Να σας φιλοδωρήσω κι εγώ μ’ ένα ματσάκι τίγκα στους αγγλισμούς από τη Λάιφο. Βγάζει οτιδήποτε εκτός από νόημα.

    http://www.lifo.gr/team/gnomes/36378

  209. Αρκεσινεύς said

    193. Στο 51′
    Όλοι μας κοροϊδεύουν, άλλοι με τη σοβαροφάνειά τους και άλλοι με τη δήθεν αριστοφάνεια σάτιρά τους.

  210. physicist said

    #202. Δεκαετία του 1970 — αρχές της επόμενης, και αξέχαστο το κλείσιμο της εκπομπής ερασιτεχνικού ραδιοφωνικού σταθμού που εξέπεμπε από τις Κουκουβάουνες: Η ακρόασή μας έλαβε και το τέλος της. Ευχαριστώ τους συνεργάτας της σημερινής μου εκπομπής.

    Όχι, δηλαδή, για να μη μου λέτε ότι όταν ακούω της γάτας σκέφτομαι μόνο γυναίκες.

  211. Αρκεσινεύς said

    210. Άκουσα στο ραδιόφωνο πριν από 3 ώρες μια ανταπόκριση από τη Ρώμη για τα αποτελέσματα των εκλογών. Ωραίος ελληνικός λόγος μεστός περιεχομένου από την ανταποκρίτρια. Όμως μου έκανε εντύπωση πως αναφερόμενη στο θέμα του σχηματισμού κυβέρνησης και χρησιμοποιώντας τα σύμβολα του ΠΡΟΠΟ είπε 1 2 ιξ και σε λίγο πάλι 1 2 ιξ. Το έχω ακούσει ξανά, κυρίως ο άγνωστος ιξ. Πρέπει οπωσδήποτε να πουμε και το αγγλικό μας. Πώς θα δείξουμε τη γλωσσομάθειά μας; Όσο για τη Lifo τα αγγλικά δίνουν και παίρνουν.

  212. @208 Βγάζει οτιδήποτε εκτός από νόημα. Οι αναγνώστες πάντως βγάζουν φλούμπες.

  213. Αρκεσινεύς said

    το 211 στο 208

  214. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα -είναι όμως αργά και δεν θα επιχειρήσω να διαβάσω το πόνημα του 208.

  215. spyroszer said

    Αν θέλετε να χαλαρώσετε (λέμε τώρα) μετά από μια δύσκολη μέρα !!!

  216. EΦΗ ΕΦΗ said

    177. «Το γαρ πολύ του Νδαλάρος, έχει επιπτώσεις «. Παναζίιιια μου! Τα μυαλά και τ αλεξίπτωτα σώζουν μόνο ανοιχτά.(Άσε μη με πχιάσει στη μπούκα ντου,για βαργιούμαι) 🙂

  217. EΦΗ ΕΦΗ said

    Συνεργάτισσα, ειπώθη; γιατί δηλαδή πελάτης, ποδηλάτης, ειδωλολάτρης να έχουν θηλυκό σε -ισσα ;

  218. Γς said

    Κανάλι Βουλής Τωρα.

    Εκπομπή Τετράδια Κοινοβουλευτικού Λόγου.
    Ακούω τον Αντώνη Μακρυδημήτρη Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών να λέει:

    «Τα ελληνικά νησιά στο Αιγαίο δεν είναι πολυάριθμα …
    [Αμάν δεν είναι πολυάριθμα;]
    … σε πληθυσμό»
    [Ησύχασα!]

  219. Γς said

    218:
    Κι όμως λέγεται. «Πολυάριθμα σε πληθυσμό»
    Πως μου φάνηκε μεζεδάκι;

  220. Γς said

    >«Oι αντιδράσεις για τα ορυχεία χρυσού στη Χαλκιδική οφείλονται στην προσδοκία των κατοίκων ότι θα πέσει η αξία των ακινήτων τους» (T. Τέλλογλου).

    «Κατώτερο των προσδοκιών μας το αποτέλεσμα» (Α. Τσίπρας}

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: