Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εξεταστικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 18 Μαΐου, 2013


Αφού χτες άρχισαν οι πανελλαδικές εξετάσεις, τα σημερινά μεζεδάκια είναι εξεταστικά, παρόλο που δεν θα αναφερθώ καθόλου στα θέματα της Γλώσσας που έπεσαν χτες. Θα μπορούσαμε πάντως να τα πούμε και Μεζεδάκια της Γιουροβίζιον, αφού σήμερα γίνεται ο τελικός του διαγωνισμού, στον οποίο προκρίθηκε και το ελληνικό τραγούδι. Πριν όμως από τον τελικό, ο τραγουδιστής Αγάθωνας φρόντισε να δώσει, σε συνεργασία με τον δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη, μαθήματα ελληνικού πολιτισμού. Επειδή χτες, 17 Μαΐου, ήταν η διεθνής ημέρα κατά της ομοφοβίας, ο δημοφιλής τραγουδιστής και ο δημοφιλέστερος παρουσιαστής φρόντισαν να την τιμήσουν με τον εξής εμετικό διάλογο, που τον μεταφέρω όπως τον κατέγραψε φίλη στο Φέισμπουκ:

Παπαδάκης: «Πόσες ώρες έχεις κοιμηθεί;»
Αγάθωνας: «Λιγες, λιγες, αλλά με ξύπνησε ο συγκάτοικος γιατι έβλεπε έναν εφιάλτη, λέει πως τον κυνηγούσαν κάτι gay να τον βιάσουν.»
Παπαδάκης: «Ποιό; τι; (ακούγονται γέλια) Εχει πολλούς τέτοιους εκεί;»
Αγάθωνας: «Και του λέω μη φοβάσαι, ειμαι εγώ εδω δε θα τούς αφήσω να σού κανουν τίποτα»
(τα γέλια συνεχίζονται με τρέλα)
Παπαδάκης: «Εχει πολλούς τέτοιους εκεί;» (ξανά)
Αγάθωνας: «Αχαχαχχαχαχαχαχα χα χα χα χα…»
Παπαδάκης «χα χα χαχαχαχαχα»
Αγάθωνας: «τι ερώτηση Γιώργο μου, τι ερώτηση…»

Αν ρωτάτε τη γνώμη μου, για το αίσχος αυτό δεν φταίει ο Αγάθωνας ή έστω δεν φταίει μόνο ο Αγάθωνας. Ένας δημοσιογράφος άξιος του ονόματός του, ακούγοντας την πρώτη φράση του Αγάθωνα, θα απαντούσε κάτι σαν: «Δεν ντρέπεσαι; Πρωί-πρωί παραληρείς;» Ωστόσο, ο κ. Παπαδάκης έβαλε τα γέλια και ρώτησε, δυο φορές, αν «έχει πολλούς τέτοιους εκεί». Εύχομαι τουλάχιστον να πατώσει απόψε ο Αγάθωνας, παρόλο που δεν βρίσκω άσκημο το τραγούδι του (για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, εννοώ).

* Αλλά προχωράμε σε λιγότερο απεχθή θέματα. Τι σχέση έχουν το Σικάγο με το Συρράκο; Για να μη σας βασανίζω με αινίγματα, θα το πάρει το ποτάμι αμέσως: έπεσαν και τα δυο θύματα ακλισιάς. Την περασμένη βδομάδα είχαμε δει ένα διήγημα με τίτλο «Ο ταχυδρόμος του Συρράκο», τούτη τη βδομάδα δημοσιεύτηκε σε πολλούς ιστότοπους ένα άρθρο με τίτλο «Στο αεροδρόμιο του Σικάγο, το γκαζόν το κουρεύουν κατσίκες». Να πούμε εδώ ότι το επιχείρημα πως το Σικάγο είναι ξένη λέξη δεν στέκει, αφού η ξένη λέξη δεν είναι Σικάγο, είναι Σικάγκο.

* Διασκεδαστικότατο μαργαριτάρι, μάλλον από επέμβαση του κ. Σπελ Τσέκερ, στην τραγική είδηση για το καημένο το Ρωσάκι που το μαχαίρωσε ο ανιματέρ του ξενοδοχείου. Στην ανακοίνωση του Εθνικού Κέντρου ΕΠιχειρήσεων Υγείας, όπως τη μεταφέρει η εφημερίδα, διαβάζουμε: Ο ασθενής διακομίσθηκε από το ΕΚΑΒ στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου Κρήτης στις 03:20 στις 15/05/2013 με πολλαπλά τραύματα από νήσον όργανο, στον θώρακα, την ράχη και τα κάτω άκρα.

Παρντόν; Τι είναι το «νήσον όργανο»; Έχει καμιά συγγένεια με τη νήσον των Αζορών ή με την περιφέρεια Πειραιώς και Νήσων; Όχι, ο καημένος ο ιατροδικαστής είχε γράψει, φαντάζομαι, «νύσσον όργανο». Η αρχαϊκούρα αυτή, που πιθανόν συνηθίζεται στην ιατροδικαστική ορολογία, είναι μετοχή του αρχαίου ρήματος νύσσω, που σημαίνει «κεντάω, τρυπάω». Από εκεί προέρχεται και η νύξη, που αρχικά θα σήμαινε, κυριολεκτικά, τσίμπημα. Από εκεί και τα «νυκτά» έγχορδα όργανα (κιθάρες και μαντολίνα, μπουζούκι κτλ.), που δεν λέγονται έτσι επειδή… τα παίζουμε νύχτα αλλά επειδή «τσιμπάμε» τις χορδές, σε αντιδιαστολή με το βιολί και τα άλλα «τοξωτά έγχορδα», όπου με τις χορδές έρχεται σε επαφή το δοξάρι.

panelladikes

* Αν η φωτογραφία που βάζω εδώ αριστερά είναι αυθεντική ή όχι δεν το ξέρω, αλλά έχει πλάκα. Κρίμα μόνο που σας το λέω αργά και δεν προλαβαίνετε να πάτε στην παράκληση.

* Από ανακοίνωση της Τ.Ο. Μηχανιώνας της Χρυσής Αυγής: «Παρά την σωρεία κακουργημάτων που διατελέστηκαν οι αστυνομικές δυνάμεις που ήταν παρόντες στον χώρο κοιτούσαν αμέτοχες».

* Πώς θα φτάσουμε τα 5 εκατομμύρια λέξεις αν δεν προσπαθήσουμε λίγο να δημιουργούμε καινούργιες; Πολλά συγχαρητήρια λοιπόν στον Θεσσαλονικό αθλητικογράφο, που σε ρεπορτάζ του για τον Ηρακλή έγραψε ότι «επανέρχονται μετά την εξέτιση των δύο αγωνιστικών, οι Φερνάντεθ και Σαββίδης».

* Ένας φίλος με ενημέρωσε με μέιλ για ένα νέο κρούσμα ωσεοπάθειας (μια από τις αρρώστιες του Δωδεκάλογου της Νεοκαθαρεύουσας), και μάλιστα από υπουργό. Λίγο αργότερα, άκουσα κι εγώ στις ειδήσεις τον κ. Ρουπακιώτη να λέει: «κάποιες ανακοινώσεις. που δεν ξέρω τι θέλουν, είναι ως να ανοίγουν ανοιχτά παράθυρα, ως να κάνουν μαθήματα Πρώτης δημοτικού. Και εμείς στο υπουργείο Δικαιοσύνης μάλλον έχουμε περάσει την Πρώτη Δημοτικού». Κανονικά: «σαν να ανοίγουν», «σαν να κάνουν», αλλά ο κ. υπουργός προτίμησε να ευπρεπίσει το χυδαίο «σαν».

* Το επόμενο μεζεδάκι θα μπορούσε να αποτελέσει κύριο πιάτο ή ακόμα και ολόκληρο γεύμα. Θα παραθέσω μόνο ένα ορντέβρ: «Το γάμμα ως λέξη μάς έχει παραδοθεί από την αρχαιότητα με δύο μμ και αυτή είναι η κανονική του ορθογραφία. Η σχολική Γραμματική όμως το έχει απλοποιήσει με ένα μ ως γάμα. Αυτό όμως μάς δημιουργεί την προστακτική του ίδιου ρήματος και είναι προβληματική η χρήση του». Έχει κι άλλα, απολαύστε υπεύθυνα.

* Και θα κλείσω με ένα σύνθετο μαργαριτάρι του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος τις προάλλες, αναφερόμενος στον πρωθυπουργό και θέλοντας μάλλον να ειρωνευτεί τους λιβανωτούς κάποιων που πιθανώς παρομοιάζουν τον κ. Σαμαρά με τον Ηρακλή και τους άθλους του, μπέρδεψε τους άθλους: «Και επί του συγκεκριμένου δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο να απαντήσει κανείς στους μύθους με στοιχεία.
Γιατί οι πολίτες, όλοι μας, μπορούμε και να μυρίσουμε την κόπρο του Αυγεία του πελατειακού κράτους τους, να δούμε τη Λερναία Ύδρα της γραφειοκρατίας τους, να αισθανθούμε τα νύχια από τις Στυμφαλίδες Όρνιθες της φορολογίας τους.  Όλα τα τέρατα και σημεία που υποτίθεται ότι με την πολιτική της κυβέρνησης ψυχορραγούν, είναι τυραννικά παρόντα καθημερινά στις ζωές των ανθρώπων. Αν ο πρωθυπουργός θέλει να εμφανίζεται ως σύγχρονος Ηρακλής, εμείς δεν μπορούμε να του το απαγορεύσουμε. Ας προσέξει μόνο με τα άλογα του Γηρυόνη -όποιος σπέρνει δόντια δεν μπορεί να προσδοκά κοινωνικά και πολιτικά άνθη».

Τα άλογα όμως ήταν του Διομήδη, ανθρωποφάγα άλογα με χάλκινα σαγόνια. Ο Γηρυόνης ο καημένος βόδια είχε μόνο. Το κοινό στοιχείο είναι ότι εμφανίζονται και τα δυο σε άθλους του Ηρακλή. Το μπέρδεμα συνεχίζεται με το «σπέρνει δόντια», που παραπέμπει σε άλλον κύκλο μύθων -και άλλωστε από τα δόντια που έσπειραν ο Κάδμος ή o Iάσονας (δόντια δράκου, αλλά μάλλον με την αρχαία σημασία της λέξης, δηλ. έχιδνας) βγήκαν πάνοπλοι πολεμιστές, οι Σπαρτοί.

* Και μια ανακοίνωση. Ο εκδοτικός οίκος Διάπυρον, όπου έχω κι εγώ εκδώσει το Φονικό μοιραίο βόλι, αποφάσισε να διαθέσει δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφή τα δέκα πρώτα βιβλία του και στο εξής να προσφέρει τα νέα βιβλία του δωρεάν, σε ηλεκτρονική μορφή και σε pdf (εδώ μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση). Τα δέκα βιβλία είναι εδώ.

80 Σχόλια προς “Εξεταστικά μεζεδάκια”

  1. Γιώργος Πρίμπας said

    (για τη φωτό με την παράκληση)
    νομίζω δεν χρειάστηκαν οι δυνάμεις του υπερβατού
    το τακτοποίησε η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ 🙂

  2. sxoliko said

    «Στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του Σικάγο πολλά άτομα έχασαν τη ζωή τους».
    «Τα απίθανα μολύβια», Γλώσσα Γ’ Δημοτικού, τρίτο τεύχος, σελ. 67.

  3. Επιβεβειώνω την υπόθεσή σου για την ιατροδικαστική ορολογία (είχα δώσει ιατριδικαστική στο πέμπτο έτος). Συνηθίζουν την έκφραση «νύσσον όργανο». Γενικά κάποιες παλιές εκφράσεις έχουν ξεμείνει στην ιατρική, πιθανόν για να ψαρώνουν τον υπόλοιπο κόσμο, όπως κάνουν και οι δικηγόροι.

  4. * επιβεβαιώνω / ιατροδικαστική (μάλλον πρέπει να πιω καφέ ) . Καλημέρα.

  5. Επίσης θυμήθηκα και την έκφραση «νυκτικό τραύμα» που συνήθως την έβλεπα γραμμένη «νηκτικό». Ισως για να μην το μπερδεύουν με το νυχτικό / πυτζάμα;

  6. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, αν έχουν συνηθίσει να γράφουν «νηκτικό τραύμα» , δεν αποκλείεται να γράψανε κι από μόνοι τους οι ιατροδικαστές «νήσον όργανο», χωρίς να μεσολαβήσει ο κ. Σπελ Τσέκερ.

  7. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2: Ωχ, σοβαρά; Ευχαριστώ, δεν ήξερα ότι και στο σχολικό βιβλίο υπάρχει τέτοια ακλισιά.

    5: Μάλλον επειδή υπάρχει όντως λέξη «νηκτικός» στα χωράφια σας, όπως ο νηκτικός υμένας των εμβρύων ή ο νηκτικός σύνδεσμος του ποδιού. Από το νήχω = κολυμπάω.

  8. sarant said

    Σε λίγο θα φύγω και θα λείψω ως το βραδάκι, παρακαλώ να είστε φρόνιμοι και εκφράζω την ευχή (παράκληση, απαίτηση, αξίωση, επιθυμία κτλ.) όταν γυρίσω να βρω σχόλιο του Νεοκίντ!

  9. Ndmushroom said

    Να με συμπαθάς Νικοκύρη, αλλά γιατί θα έπρεπε να επισημανθεί ως «παραλήρημα» αυτό που είπε ο Αγάθωνας; Ο άνθρωπος μετέφερε (εκτός αν αμφισβητούμε ότι αυτά που περιγράφει συνέβησαν. Εγώ δεν είμαι σε θέση να το κάνω, καθότι δεν ήμουν εκεί, αλλά δε μου ακούγεται και τόσο παράλογο) αυτό που ονειρεύτηκε ο συγκάτοικός του. Ναι, το υποσυνείδητο του συγκατοίκου του μαρτυρά, ενδεχομένως, υποβόσκουσα ομοφοβία (του συγκατοίκου του). Γιατί όμως η αφήγηση όσων συνέβησαν να αποτελεί παραλήρημα; Μήπως είναι λίγο τραβηγμένη η αντίδραση, ή όντως έχουμε φτάσει στο σημείο που απαιτούμε από το υποσυνείδητό μας πολιτική ορθότητα;

  10. Αφού ο Αλέξης καταπιάστηκε με τους άθλους του Ηρακλή, έπρεπε να μην περιοριστεί σ’ αυτούς αλλά να συνέχιζε: Αλλά ο λαός, θα αγωνιστεί σαν λιοντάρι της Νεμέας και θα ματαιώσει αυτά τα μέτρα.
    Τις ευχαριστίες μας στις εκδόσεις Διάπυρον.
    Καλά να περάσεις και … χορεύουν τα ποντίκια.

  11. Gpoint said

    # 9

    τα όνειρά σου μην τα λες γιατί μια μέρα κρύα
    μπορεί και οι Φροϋδιστές ναρθούν στην εξουσία

    ούτε φωτογραφίες από στιγμές αδυναμίας στην τουαλέττα δείχνουμε

  12. Gpoint said

    #10

    Ξεχνάς πωςο Ηρακλής έπεσε στην Βου Εθνική και παλεύει ν’ ανέβει μαζί με τον συνονόματό του των Ψαχνών ;

    Χάθηκαν ο Θησέας, ο Αχιλλέας, ο Αγιαξ κ.λ.π.

  13. Ndmushroom said

    11
    Φωτογραφίες όντως δε δείχνουμε (οι περισσότεροι). Οι αφηγήσεις, τα ανέκδοτα, οι παροιμίες που σχετίζονται με αυτή τη στιγμή αδυναμίας, όμως, είναι αμέτρητες.

  14. Δημήτρης Μ. said

    Δεν κατάλαβα την ειρωνία σου, Νικοκύρη. Δεν έχεις ακούσεις για τα θαύματα της Παναγιάς της Εξετάστριας, που σφυρίζει στα αυτιά των ευσεβών υποψηφίων τις σωστές απαντήσεις;

  15. Γς said

    8:
    >όταν γυρίσω να βρω σχόλιο του Νεοκίντ!

    Του Νεοκίντ ε;

    Ε, δεν θα βρείς ότε του Νεο-Γς

  16. Γς said

    ότε=ούτε
    και Νεο απο το ΝεοΠουρό

  17. Κυριάκος said

    Ιερά Παράκληση για την ενίσχυση των υποψηφίων των πανελλαδικών, προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων έκανε και η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ:
    http://www.imis.gr/iera-mhtropolh/news/2013/paraklisi_mathiton_eleousa.html
    Μετά από αυτό νομίζω ότι όλοι οι μαθητές θα προαχθούν και όλοι οι υποψήφιοι θα μπουν στην Ιατρική!

  18. sarant said

    15: Ακόμα δεν έφυγα 🙂 Γιατί δεν θα βρω ούτε του Γουσού;

    9: Ο υπόλοιπος διάλογος δεν σε ενοχλεί;

  19. Εδώ Χρυσή Αυγή με σκοτώνει ο Δραγασάκης said

    Εγώ πάντως περίμενα ένα σχόλιο για την ακλισιά του mister ΑλέξηΣ και το «σούπα». Όταν μετά λέω ότι είσαστε συγκοινωνούντα δοχεία με τα αδερφάκια σας, με κατηγορείτε ότι σας αδικώ. Πάλι τους πριμοδοτήσατε με 5 μονάδες. Αναμένω να σας το ανταποδώσουν μαχαιρώνοντας κάνα αφγανάκι, μπας και κρατήσετε πάλι την πρωτιά κατά ο,3 μονάδες. Έτσι, το ένα χέρι να νίπτει το άλλο. Σαν μια αγαπημένη οικογένεια.

  20. Εδώ Χρυσή Αυγή με σκοτώνει ο Δραγασάκης said

    Α καλά, πάλι κακό το τάιμινγ. Ακριβώς από κάτω του έπεσα.

  21. Ndmushroom said

    18
    Αυτό που με ενοχλεί από τον υπόλοιπο διάλογο είναι το «τέτοιους» του Παπαδάκη. Το ότι η Eurovision έχει πολλούς gay είναι γνωστό, και η ίδια η gay κοινότητα το αναγνωρίζει και το γιορτάζει. Το «δε θα αφήσω να σου κάνουν τίποτα (αυτοί που σε κυνηγούν για να σε βιάσουν)» δε μου ακούγεται και τόσο κακό. Να το θέσω διαφορετικά: αν έλεγα

    Αγάθωνας: «Λιγες, λιγες, αλλά με ξύπνησε η συγκάτοικος γιατι έβλεπε έναν εφιάλτη, λέει πως την κυνηγούσαν κάτι straight να την βιάσουν.»
    Παπαδάκης: «Ποιό; τι; (ακούγονται γέλια) Εχει πολλούς τέτοιους εκεί;»
    Αγάθωνας: «Και της λέω μη φοβάσαι, ειμαι εγώ εδω δε θα τούς αφήσω να σού κανουν τίποτα»

    θα το εκλάμβανες ως ένδειξη μισανδρίας, σεξισμού ή ετεροφοβίας;

  22. Γς said

    12:
    Ελεγα για το σοκ που έπαθα όταν είδα την τοπική Τριγλίας να παίζει με τον Εθνικό Πειραιώς στο γήπαιδο εδώ.
    Ποιός το περίμενε ότι του χρόνου θα μας έρθει και η Αθλητική Ενωση Κωνσταντινουπόλεως – ΑΕΚ.

    (Κι ήταν η Τριγλία χωριό απέναντι απο την Κωνσταντινούπολη στό Βόσπορο)

  23. munich said

    παραδεχτείτε το κ. Σαραντάκο, είσασταν κι εσείς στην Παράκληση! εξού και η φώτο…

  24. Gpoint said

    Δεν μπορώ να καταλ’αβω γιατί τα φορτώνουν όλα στην Παναγιά. Η περίπτωση των εξετάσεων θα μπορούσε να επινοήσει ένα νέο άγιο, τον Αγιο Σπασίκλα ή έστω τον Αγιο Πετύχιο. Αν υπάρχει πρόβλημα με τα χρόνια που απαιτούνται για την ανακήρυξη του αγίου θα μπορούσαν να αναθέσουν την επιτυχία των εξεταζομένων στον Αγιο Μελέτιο που υφίσταται ήδη (περιώνυμος η ομώνυμος οδός οδηγούσα εκ των απολωλότων Σεπολίων εις την μελίγευστον Κυψέλην…

  25. Γς said

    Και δεν μπορώ να θυμηθώ ρε Αγάθωνα σε ποιον ονειροκρίτη είχα διαβάσει ότι
    «Αν δεις όνειρο πως σε κυνηγάνε κάτι gay να σε βιάσουν τότε μεγάλο βραβείο θα πάρει ο συγκάτοικος σου»

  26. sarant said

    21: Όχι, τότε θα το εκλάμβανα ως σεξιστική βλακεία, όχι ως ομοφοβική βλακεία. Η βλακεία είναι δεδομένη, γιατί ένα τέτοιο σχόλιο στον αέρα, σε απάντηση στο «Κοιμήθηκες καλά» είναι εξωφρενικό. Και αγένεια είναι, γιατί μπορεί ο/η συγκάτοικος να μη θέλει να ακούγονται τα όνειρά του σε δημόσια μετάδοση.

  27. Γς said

    24:
    >η ομώνυμος οδός οδηγούσα εκ των απολωλότων Σεπολίων εις την μελίγευστον Κυψέλην…

    Θα σου αντίλεγα και αντιστρόφως, αλλά είναι μονόδρομος γμτ

  28. Το πιο εξωφρενικό άκλιτο, κατά τους δημοσιογράφους (αθλητικογράφους σε μεγάλο ποσοστό), είναι το Μεξικό!
    Ακολουθούν Βενεζουέλα, Νικαράγουα και Γουατεμάλα.

  29. Ndmushroom said

    26
    Βλακεία ίσως (ισοδύναμη της βλακείας μιας μάνας που σου λέει, ή που λέει στον αέρα, ότι δεν κοιμήθηκε καλά γιατί το μωρό της έχει κολικούς), αγένεια ίσως (όπως την εννοείς, δηλαδή με την παραβίαση προσωπικών, ας πούμε, δεδομένων, αν και με αυτή τη λογική τα άκρως απολαυστικά (και διόλου αγενή κατ’ εμέ) ανέκδοτα του Γς θα έπρεπε να διαγράφονται αυτομάτως από το ιστολόγιο), σεξιστικό/ομοφοβικό όμως γιατί;

  30. cronopiusa said

    Alcohol is Free!!!

    τόσο ο Παπαδάκης όσο και ο Ιακωβίδης ήταν ντίρλα

    Alcohol is Free!!!

    μάλλον ο Αγάθων θα ήθελε να φορέσει κιλτ σαν τα παλικάρια της KOZA ΝOSTRA

    Alcohol is Free!!!
    Μας βρήκε η τρικυμία μέσα στην Εγνατία
    Μποφόρια μας τραβάνε στα ανοιχτά
    Σα λάθος να ‘ναι η ρότα, ποιος παίζει με τα φώτα;
    Κι η πλώρη μας τραβάει για Γρεβενά
    Σε μια θάλασσα ουίσκι
    Ναυαγοί και ποιος μας βρίσκει
    Και ζαλίζεται τρεκλίζει, όλη η γη
    Με κεφάλι σουρωτήρι
    Και τ’ αμάξι τρεχαντήρι
    Ποιος του έβαλε πηδάλιο και πανί;
    Alcohol, alcohol, alcohol is free (x3)

    Alcohol is Free!!! η καλύτερη διαφήμιση για τον τουρισμό ο Ολλανδός κλόουν, η Μανωλάδα και τα Golden Αυγά » Tourism is an essential part of the Greek economy. Anyone thinking of coming to Greece (and particularly Athens) should be writing to the Greek embassy in their own country asking for assurances that they will be safe and secure when they visit. This is particularly urgent if your skin colour clearly identifies you as being non Greek. The Greek state needs to know that their complicity with fascism will not be tolerated and that their silence on matters which degrade humanity and expose people to hatred and violence is completely unacceptable.»

  31. ΠΑΝΟΣ said

    Είδατε, που λίγο παλιότερα ,έλεγα πως είναι πιό εύκολο να μαθαίνουμε,απλά και ήρεμα,την διαφορά των ως και σαν ,παρά να τα εξομοιώνουμε,με την άποψη τού «ε,έτσι καθιερώθηκε»; Η διαφορά τους δεν παναπεί ότι είναι ελληνικούρα.

  32. 12. Ναι, αλλά εγώ αναφέρθηκα σε μελλοντικό άθλο του λιονταριού της Νεμέας, όχι του Ηρακλή.
    24. … ή τον άγιο Παπαγαλάκη.

  33. Hellegennes Alexandrine said

    Εγώ το σχόλιο του Αγάθωνα δεν το βρήκα ομοφοβικό, το βρήκα όμως αγενές (την εξιστόρηση εφιάλτη κάποιου, στον αέρα).

  34. Εξίσου άτοπο (και λίγο περισσότερο) όπως αν έλεγε «Κοιμήθηκα τρισάθλια γιατί ο συγκάτοικός μου είχε πάθει τσίρλα και κάθε τόσο άναβε το φως να πάει στο μέρος.» Και η συνέχεια εξίσου (και λίγο περισσότερο) άτοπη όπως αν έλεγε στον αέρα ότι την τρίτη φορά ο ταλαίπωρος συγκάτοικος δεν πρόλαβε… (Τώρα αρχίζω να γίνομαι κι εγώ άτοπος, αλλά είμαστε μεταξύ μας :smirk:)

  35. cronopiusa said

    Νεοκίντ, διάβασα ένα κάρο σχόλια για να καταλάβω την ευχή (παράκληση, απαίτηση, αξίωση, επιθυμία κτλ.) του Νικοκοίρη,
    προσυπογράφω “Γιώργον είχα Γιώργον έχω κι αν ξαναχηρέψω πάλι Γιώργο θα διαλέξω”

    Σας αγαπάμε και μας λείπετε

  36. Γς said

    34:
    Εξιστορήσεις ενυπνίων και ουδόλως νοιάζομαι για το αν παραβιάζω προσωπικά δεδομένα (τεθνεώτων υποθέτω) δασκάλων μου.

    Εφιάλτης μου είχαν γίνει στο Δημοτικό οι σωφρονιστικές μέθοδοι της εποχής.
    Αλλά δεν μάσαγα. Τουλάχιστον στα όνειρα. (Συνέχεια )

  37. Εγώ με την αναφορά του Σικάγου και του Σικάγκο θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πράματα.

    Λέμε για παράδειγμα, η Βουδαπέστη, της Βουδαπέστης και σωστά. Από την άλλη η ονομασία της πόλης στα ουγγρικά είναι Μπούνταπεστ. Αυτό συμβαίνει με πολλές πόλεις, τοπωνύμια κοκ από όσο καταλαβαίνω. Το Μινσκ από την άλλη δεν έχει ελληνική ονομασία.

    Όταν όμως συνομιλεί κανείς με ανθρώπους αντιλαμβάνεται πως συχνά θεωρούν ότι η Βουδαπέστη είναι η «κανονική» ονομασία της πόλης. Είναι μεν η κανονική αλλά μόνο στα ελληνικά. Μιλώντας με έναν Ούγγρο για Βουδαπέστη δεν θα καταλάβει τίποτα ή θα καταλάβει μετά δυσκολίας.

    Που θέλω να καταλήξω; Θέλω να ζητήσω την γνώμη σας για τον όρο Μακεδονία. Εδώ έχουμε τη λέξη, έχουμε τον τόπο, έχουμε και το σύμβολο Μακεδονία. Από όσα ξέρω η αναφορά στην FYROM γίνεται απλά ως Macedonia, δηλαδή Ματσεντόνια. Οι ίδιοι οι «Σκοπιανοί» αποκαλούν τους εαυτούς τους έτσι. Εμάς ως Έλληνες αυτό μας ξαφνιάζει και μας θίγει, καθώς η Μακεδονία είναι ελληνική (Δεν υποστηρίζω καμία θέση, παραθέτω αυτά που ακούω). Τίθεται εδώ θέμα copyright, να το πω με καπιταλιστικούς όρους. Από γλωσσολογική σκοπιά εξισώνονται οι λέξεις αυτές; Οι έννοιές τους μπορεί να συμπίπτουν. Τί ακριβώς ορίζεται ως Μακεδονία και τι ως Ματσεντόνια; Ποιά είναι η Μακεδονία για τους Έλληνες, ποιά για τους «Σκοπιανούς» και ποιά για τους υπόλοιπους;

    Είναι λεπτό το ζήτημα, και το θέτω λίγο μπερδεμένα αλλά θα ήθελα να ακούσω τί υπάρχει επ’ αυτού.

  38. Γς said

    Κοίτα τι πήγε και σκέφτηκε ο άνθρωπος!
    Θέλεις τώρα τις απαντήσεις;
    Δεν μπορούμε να έχουμε λίγο χρόνο;
    Μέχρι τη Δευτέρα που ανοίγουν και οι Βιβλιοθήκες

  39. Προσγολίτης said

    Καλησπέρα σε όλους!

    >Η σχολική Γραμματική όμως το έχει απλοποιήσει με ένα μ ως γάμα. Αυτό όμως μάς δημιουργεί την προστακτική του ίδιου ρήματος και είναι προβληματική η χρήση του

    Τώρα που (αν) λείπει ο γάτος, ένα σχετικάσχετό μου:

    ΔΥΟΙΝ ΘΑΤΕΡΟΝ
    Ή γράμματα ή γάμα τα.

    Γεια και χαρά σας!

  40. Δημήτρης Μ. said

    39. ΔΥΟΙΝ ΔΥΟ:

    Γάμα τα τα γράμματα!

  41. Προσγολίτης said

    40
    Αγαπητέ Δημήτρη, πο-λύ κα-λό!!! (έτσι τουλάχιστο το βρίσκω)

  42. Gpoint said

    # 37, 38

    και μένα κάποτε με ρώταγαν απόγονοι του Αστερίξ πως θα πάνε «Νοπάκ». Τρόμαξα να καταλάβω πως μιλάγαν για την Ναύπακτο !

  43. Πάντως, 3 ενδιαφέροντα βιβλία από τη δεκάδα δεν μας τα δίνει ο εκδότης σε πεντέφια…

  44. spiral architect said

    @37: Ρώτα την Ε.Ε. και την Κο(νο)μισιόν περί Προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης – ΠΟΠ. 😀

  45. Πέσατε να με φάτε! 🙂
    Αλλά δεν καταλαβαίνω πόσο πλάκα κάνετε, σας φαίνεται απλά γελοίο και ασόβαρο ή αν όντως ενοχλείστε. Κατάρα!
    Γνωρίζω πάντως πως η περιοχή των Σκοπίων αναφερόταν στην υπόλοιπη Ευρώπη, εδώ και δεκαετίες, ως Ματσεντόνια. Ίσως εδώ και εκατονταετίες, δεν ξέρω.

    Δεν είναι θέμα όμως (και γλωσσικό); Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να είναι και το θέμα της Γεωργίας και της Γεωργίας. Να μια ιδέα για διεκδίκηση εδαφών των Η.Π.Α. από την κυβέρνηση Τιφλίδας (ή Τμπίλισι ή თბილისი)!

  46. @42
    «Νοπάκ», ε;;;
    Που να πάει το μυαλό ότι εννοούσαν τη Ναύπακτο.

    Σ’ εμένα είχε τύχει να μου ζητούν οδηγίς για να πάνε προς «Μπιπόϊα».

    Any thoughts κανένας ποιο μέρος εννοούσαν;;;
    Εγώ πάντως, δεν θα καταλάβαινα στον αιώνα τον άπαντα, αν δεν μου το έδειχναν μετά γραμμένο.

  47. Γς said

    45:
    Ρε συ, τώρα που το λές για τη Τζόρτζια, μήπως μπορούμε να διεκδικήσουμε κι εμείς την Αθενς Τζόρτζια;

  48. Voulagx said

    #46 ΒΕΡΟΙΑ

  49. Labros said

    Εύχομαι τουλάχιστον να πατώσει απόψε ο Αγάθωνας, παρόλο που δεν βρίσκω άσκημο το τραγούδι του (για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, εννοώ).

    Οφθαλμός αντί οφθαλμού;!!!

  50. #48 Το αντίστροφο του Βεάκη…

  51. Γς said

    48:
    !

  52. @48
    Μπράβο Voulagx, είσαι αητός!!!

  53. 47: Αν μπορέσουμε να συνασπιστούμε με τους αυθεντικούς Γεωργιανούς, κάτι μπορεί να γίνει. Έχουμε και πολλά άλλα μέρη, Φιλαδέλφεια, Αττική Νέα Υόρκη, Αρκαδία, Δελφοί, Ιθάκη κοκ. Αχ, χαμένες πατρίδες.

  54. NM said

    Και γω το χω καημό, που κάποτε στα 70’s -μικρό παιδί ήμουνα- έστειλα στο λεωφορείο για τη Δάφνη κάτι τουρίστες που θέλανε να επισκεφτούν το Δαφνί.

  55. sarant said

    Mόλις γύρισα, σας ευχαριατώ πολύ για τα νεότερα!

  56. Ηλίας said

    Επείδή αυτό δεν γίνεται να το αφήσουμε ασχολίαστο 😀

    Σημερινό από το Πρώτο Θέμα Online :

    «Η αστυνομία πεοχώρησε συνολικά σε δεκαοχτώ προσαγωγές και δύο συλλήψεις.»

    http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=279390

  57. spiral architect said

    @56: Δυο τινά συμβαίνουν:
    – Δεν πληρώνει καλά ο κομιστής τα στελέχη, ή
    – Γράφει ο ίδιος λόγω ειδικότητας στα πέη (και εν γένει στα γεννητικά όργανα) και για οικονομία κλίμακας. 😀

  58. Μιχαλιός said

    37, 45: «Ματσεντόνια» είναι μόνο στα Ιταλικά.

  59. Μαρία said

    58
    Και η φρουτοσαλάτα επίσης 🙂

  60. sarant said

    56-57: Το ρ είναι δίπλα στο ε. Παλιότερα θυμάμαι για έναν διαγωνισμό, όπου είχε τυπωθεί ότι θα χρησιμοποιηθούν και «πίνακες πεομετρήσεων»

  61. εκδόσεις διάπυρον said

    @Stazybo Horn

    Στο Issuu είχα ενεργοποιήσει εξαρχής την επιλογή Download Publication, οπότε μπορείτε να κατεβάσετε από εκεί όλα τα βιβλία σε μορφή pdf. Προφανώς δεν ήταν σαφής η διατύπωσή μου. Για το λόγο αυτό, μόλις πρόσθεσα και απευθείας συνδέσμους για καθένα από αυτά τα 3 βιβλία (θα τους βρείτε στην αντίστοιχη καρτέλα ebook, στον ιστότοπο των εκδόσεων). Σας ευχαριστώ πολύ για την επισήμανση.

    Νίκο, σε ευχαριστώ για την ανακοίνωση.

  62. munich said

    λοιπόν τώρα κατάλαβα τι έγινε με το Νεοκιντ και …ξελάφρωσα. Νόμιζα αρχικά ότι κάτι του συνέβη, θέμα υγείας. Τέλοσπάντων αφού είναι καλά άνθρωπος, μόλις ξεθυμάνει να επιστρέψει, συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες.

  63. #61 Ευχαριστώ κι εγώ για την άμεση ανταπόκριση

  64. @61

    Πάλι δεν υπάρχει κουμπί για download, π.χ. στο «Η πολιτική βία είναι πάντοτε φασιστική»

    όπως λόγου χάρη υπήρχε από τα πριν στο «φονικό μοιραίο βόλι»:

  65. #64 Πηγαίνεις εδώ:

    http://diapyron.com/category/books/

    και σε κάθε βιβλίο που πατάς έχει απευθείας λίκνο στο πεντέφι. Δεν πας καθόλου στο issuu.

  66. 58: Στα Γερμανικά όχι; Από όσο καταλαβαίνω στα πολωνικά και μάλλον γενικά στα σλάβικα, επίσης έτσι προφέρεται. Όπως και στα ουγγρικά. Στις υπόλοιπες είναι Μασεντόνια, Μάσεντονια και Ματσεντόνια τότε.
    Στην ίδια την γλώσσα τους (την ακατονόμαστη) είναι Μακεντόνιγια;
    Δεν ήταν αυτό το θέμα μου βέβαια, αλλά καταλαβαίνω πως πρόκειται για διάλογο και όχι για διαλεκτική έκθεση. Σταματώ εδώ.

  67. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    65: Α μπράβο!

  68. Earion said

    Μικρή παρέμβαση: ο λόγος που το Σικάγο κλίνεται δεν είναι ότι είναι άλλη λέξη (ότι δηλαδή έχει εξελληνιστεί, έστω και σε μικρό βαθμό), αλλά ότι ανήκει σε αυτά που μας έχουν παραδοθεί εδώ και καιρό ως κλινόμενα. Ακόμη και δοτική φτιάχνει, π.χ. ο εν Σικάγω Ελληνισμός. Αυτό σημαίνει ότι και φωνητικά να είχε διατηρηθεί το «γκ» (ή να άρχιζε από «Τσ», Τσικάγο, όπως ακουγόταν κάποτε «βλάχικα»), πάλι θα κλινόταν.

  69. Γς said

    18 @ Νικοκύρης

    >Γιατί δεν θα βρω ούτε του Γουσού;

    Α, με είχε παραξενέψει η αναφορά σου στο Νεοκίντ. Δεν είχα δει τα διαδραματισθέντα.
    Αν τα είχα πάρει χαμπάρι θα είχα μπει στη μέση και θα …είχα φάει τις πιο πολλές.

  70. Πάνος said

    Eκτός από το Σικάγο του Σικάγο, μαργαριτάρι δεν αποτελεί και η έκφραση «οι κατσίκες κ ο υ ρ ε ύ ο υ ν το γκαζόν»; Δηλαδή παίρνουν χτένα στο ένα χέρι και ψαλίδι στο άλλο; ‘Η έστω χορτοκοπτική μηχανή; Θα μπορούσαν να τη χρησιμοποιήσουν;
    Το ρήμα αποψιλώνουν, γνωστό σε πολλούς εξ’ ημών από το στρατό, θα μετέφερε επακριβώς την ενέργεια, και δε θα έδινε στα καημένα τα ζωντανά την έπαρση του απόφοιτου Σχολών Αμάραντου…
    Όσο για τις κλίσεις, ειδικά σε αμερικάνικες λέξεις, ας προσθέσω κι εγώ κάτι για να φτάσουμς τα 5 εκατομμύρια :
    Το Άρκανσο, του Άρκανσου, τω Άρκανσω, ω Άρκανσο !

  71. cronopiusa said

    Όταν ο φον Θανασάκης έλθει εν τη βασιλεία του

    Το δικαστικό δεν θα είναι γεμάτο γκόμενες.

    Billy Budd – Oper „Peter Grimes»

  72. Μιχαλιός said

    66: Γερμανικά Ματσεντόνιεν, απ’ όπου θα φανταζόμουνα ότι πέρασε ίσως η μόδα του -τσ- στα Πολωνικά και στα Ουγγρικά, όπως λες. Τούρκικα, Ρώσικα, Τσέχικα, Σέρβικα και Βουλγάρικα (και όλες γενικά οι γιουγκοσλαβικές «γλώσσες») «Μακεντόνια», Αλβανικά «Μακεντονί(α)», και «Μακεντόνιεν» σε όλες τις σκανδιναβικές γλώσσες. Και σε καμμιά απ’ αυτές δεν υπήρξε ποτέ, φυσικά, διάκριση ονοματολογική ανάμεσα στη βόρεια και στη νότια (άλλο, τώρα, αν εμείς νομίζουμε πως πρέπει να εφεύρουμε).

  73. spiral architect said

    @71: «Κανένας δεν γελάει με τα ανέκδοτα για δικηγόρους. Οι δικηγόροι δεν τα βρίσκουν αστεία και οι υπόλοιποι δεν τα θεωρούν ανέκδοτα.»
    (αγνώστου)

  74. Θρασύμαχος said

    ##37, 58, 66, 72 κλπ: προτείνω McEdonia, θα προσέδιδε σκωτσέζικη αύρα και θα προκαλούσε ευφάνταστες ετυμολογικές πιθανολογήσεις.

  75. @65
    Θενκ γιου α λοτ, Στάζυμπε 🙂

  76. vikar said

    Σχετικά με το γάμμα και το γάμα έχει γούστο οτι όντως υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθεί ασάφεια, καθώς η προστακτική, όπως μας θύμισε πρόσφατα φίλο στο σλάνγκ τζι άρ, συχνά λειτουργεί ως απαρέμφατο στα σημερινά ελληνικά: «το πολύ το γάμμα-γάμμα…» μουρμούρισε ο διορθωτής βλέποντας για πολλοστή φορά στο κείμενο τη λέξη «βογγάω».

  77. sarant said

    Χαχαχά!

  78. Γς said

    Στο STAR TV τώρα.
    Στην εκπομπή Φ&Μ δείχνουν τον Βασίλειο Κωστέτσο να λέει πόσο συγκινημένος ένοιωσε στο Τατζ Μαχάλ που είχε πάει και ο Μέγας Αλέξανδρος.

  79. Γς said

    Αντε και στον ALPHA TV τώρα. Ο Δένδιας βραβεύει την ομάδα ΔΙΑΣ που συνέλαβαν κάτι ληστές στο Παγκράτι. Ο επικεφαλής πλέκει το εγκώμιο ενός που δέχτηκε μια σφαίρα στο αλεξίσφαιρο γιλέκο του.
    Θέλει μάλιστα να δείξει και το «πλήγμα»

  80. Γς said

    Πίσω στο STAR TV. Αυτήν τη φορά ασχολούνται με κάποιον που του μπήκε το πέος του στο πλύσιμο.
    Και κοίτα να δεις που μια παρόμοια απορία είχα προχτές στην WIND

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: