Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ανορθόραφα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 13 Ιουλίου, 2013


Ναι, καλά διαβάσατε, ανορθόραφα. Ναι, κάτι λείπει, ένα γράμμα: ανορθόγραφα θα περίμενε κανείς. Επίτηδες το έκανα, για να ρωτήσω: θα χαρακτηρίζατε ανορθογραφία να γράψει κανείς «ανορθόραφα»; Μάλλον όχι, θα το θεωρούσατε λάθος πληκτρολόγησης, ενώ ανορθογραφία θα θεωρούσατε, ξερωγώ, τα «ανορθώγραφα» μεζεδάκια.

ntora200_6_0Ο λόγος της… ανορθοραφίας θα γίνει φανερός όταν φτάσουμε στο τελευταίο πιάτο της σημερινής σαββατιάτικης ποικιλίας μας, αλλά η μεγαλύτερη ανορθογραφία, που δεν καταπίνεται με τίποτα, είναι αυτή εδώ η αισχρή φωτογραφία αριστερά, όπου η κ. Ντόρα Μπακογιάννη εμφανίζεται να χαριεντίζεται με τον τρ. Ηλία Παναγιώταρο, βουλευτή της Χρυσής Αβγής. Ακόμα χειρότερη, ίσως, είναι η εξήγηση την οποία έδωσε (όπως δημοσιεύτηκε) η επιφανής φιλελεύθερη πολιτικός: «Εμένα η Χρυσή Αυγή μου φέρεται με το «σεις και με το σας» … Διατηρούν φιλικές σχέσεις μαζί μου, όταν μου μιλούν έχουν μια ευγένεια απέναντί μου. Τι θέλετε δηλαδή, να παίζω ξύλο; Εγώ ομιλώ με όλους στη Βουλή».

Αλήθεια, άλλη διαβάθμιση δεν υπάρχει ανάμεσα στο ξύλο και στα σαλιαρίσματα; Ή θα δέρνουμε ή θα χαϊδευόμαστε; Χάθηκε η απόλυτη τυπικότητα; Η δύσκολα κρυμμένη ψυχρή περιφρόνηση; Η αξιοπρέπεια; Και βέβαια δεν είναι μόνο ο κ. «γαμημένες αλβανικές κωλοτρυπίδες» που φέρεται με το γάντι στην κ. Μπακογιάννη, είναι ολόκληρο το νεοναζιστικό κόμμα -θα θυμάστε το χειροφίλημα του αρχηγού του. Ντροπή.

* Πολλαπλό μεζεδάκι που ψαρεύτηκε πάνω από μία φορά το επόμενο, ουσιαστικά το πρώτο της πιατέλας. Υπέρτιτλος σε άρθρο στο in.gr: Με διαδικασίες κατ’ επείγοντως. Σχιζολεξία μαζί και ωμεγολαγνεία σε έναν σπάνιο συνδυασμό. Το είχαμε επισημάνει εδώ σε σχόλιο, μου το έστειλε κι ένας φίλος σε ηλεμήνυμα. Σαν του μήνυσα πως έρχεται δεύτερος, ο φίλος, που είναι και μαντιναδολόγος, απάντησε ως εξής:

Μεζέ εψάρεψες οψές, κι εγώ τον δευτερώνω
κοντώ δεν έχουν διορθωτή, δεν νιώθουν γλώσσας πόνο;!

Ίσως έχω κι εγώ λαγνεία του ωμέγα, γιατί έγραψα «κοντώ» -για να ξεχωρίζει από τον «κοντό» δηλ. τον όχι ψηλό. Πρόκειται για ένα περίεργο κρητικό μόριο που σημαίνει «άραγε, τάχα», το έχουμε ξανασυζητήσει.

* Μην χρησιμοποιείτε ασυνήθιστους τίτλους χωρίς να ενημερώνετε. Ένας παλιός γνωστός έστειλε ένα άρθρο στο Protagon, με τίτλο People had the power, λογοπαίγνιο πάνω στο πασίγνωστο τραγούδι. Αμ δε! Του το διόρθωσαν, όπως βλέπετε, στο «σωστό» People have the power.

* Και το επόμενο μεζεδάκι μας, τρίτο στη σειρά, σε τίτλο εντοπίζεται. Από το theinsider.gr: Υιός Ψυχάρη εναντίον πατήρ Ψυχάρη!

εικονα σινούκ 1016727_10201456325149686_1711341288_n* Και ένα μεζεδάκι σε τίτλο όχι άρθρου αλλά εφημερίδας, αν και με την Ελεύθερη Ώρα και τη λεξαριθμική εμμονή της θα μπορούσαμε να έχουμε κάθε βδομάδα κάποιο ανάλογο θέμα.

Δολοφονία λοιπόν ήταν η πτώση του Σινούκ που μετέφερε τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, και αυτό το «λέει ξεκάθαρα η αλάθητη και σοφή Ελληνική Γλώσσα», η οποία χρησιμοποιείται ιατροδικαστικά.

Αφού η φράση «Πτώσις του ελικοπτέρου Σινούκ» έχει λεξάριθμο 4200, όσο και η φράση «Η δολοφονία του Πατριάρχου Πέτρου»… αβίαστα προκύπτει ότι η πτώση ήταν δολοφονία! Τώρα, αν με ρωτήσετε γιατί η μία φράση έχει άρθρο και η άλλη όχι, θα σας απαντήσω πως δεν ξέρω. Ούτε ξέρω γιατί πρέπει να είναι πρωτοσέλιδο το 2013 κάτι που συνέβη το 2004.

* Το επόμενο μεζεδάκι δεν είναι στον τίτλο (νισάφι πια) αλλά ένα κλικ παρακάτω, στην πρώτη πρόταση του άρθρου: Υπεραμύνεται τις, όπως τις χαρακτηρίζει, «μεγάλες επιλογές» που έχει κάνει ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου…

Όχι, αγαπητοί. Ή «υπερασπίζεται τις επιλογές του» (προτιμότερο) ή «υπεραμύνεται των επιλογών του» -που, με τη μπελαλίδικη διατύπωση που διαλέξατε θα έδινε ένα κουβάρι, αλλά λύση δεν είναι η αιτιατική, είναι η αλλαγή του ρήματος.

* Άρχισε να «εκπέμπει» «πρόγραμμα» η «νέα» «δημόσια» «τηλεόραση», ξεκινώντας, ίσως συμβολικά, με την ταινία «Η κυρία δήμαρχος» με τη Γεωργία Βασιλειάδου. Στην αρχή εμφανίστηκε στην επάνω αριστερή γωνία το λογότυπο ΕΔΤ, αλλά μετά το Ε έφυγε και έμεινε το ΔΤ. Ο σκηνοθέτης της ταινίας, ο αειθαλής Ροβήρος Μανθούλης, έκανε αγωγή για αποζημίωση την οποία, δείχνοντας πως δεν έχει χάσει το χιούμορ του, την υπογράφει «Δοβήδος Μανθούλης»!

* Και πάμε στην ανορθοραφία. Τις προάλλες, ένας συντηρητικός Βρετανός βουλευτής ονόματι Andrew Selous έγραψε στο Τουίτερ ότι υποστηρίζει τη διακοπή της καταβολής προνοιακών επιδομάτων αν οι δικαιούχοι δεν ξέρουν αγγλικά. Έγραψε λοιπόν Strongly support the loss of benefits unless claimants lean English, και βέβαια ακολούθησε καταιγισμός κοροϊδευτικών τιτιβισμάτων που ειρωνεύονταν το λάθος του, καθώς του ξέφυγε το r. Καλά του έκαναν και τον δούλευαν, αλλά αν θέλουμε να είμαστε ακριβολόγοι δεν πρόκειται για ανορθογραφία, όπως θα ήταν αν, ξερωγώ, έγραφε lern ή όπως είχαμε δει σε ένα χρυσαβγίτικο (avant le mot) πανό, ότι «Έλληνας γενιέσαι«.

Πριν προχωρήσουμε, πώς θα τον μεταγράφατε τον αξιότιμο κύριο Selous στα ελληνικά; Τώρα που έγινε η θάλασσα γιαούρτι είναι εύκολο να γκουγκλίσουμε και να δούμε ότι το όνομά του είναι ιδιαίτερη περίπτωση, κι αν κατάλαβα καλά το τελικό s δεν προφέρεται, κάπως σαν Σλου ή Σελού ακούγεται. Όμως, επειδή δεν είναι και κανένα διάσημο πρόσωπο να αξίζει συνέδριο για χάρη του, το όχι ακριβές Σέλους έχει θαρρώ το ακαταμάχητο πλεονέκτημα της απλότητας. Αν τώρα γίνει μεγάλος και τρανός, το ξαναβλέπουμε.

* Σέλους τον γράφει τον Selous και η κ. Λαμπρινή Κουζέλη στο Βήμα, και με αφορμή το θέμα αυτό αναπτύσσει στο άρθρο της γενικά το ερώτημα αν «χρειάζεται η ορθογραφία» και τις συχνές ανορθογραφίες στο Διαδίκτυο. Δεν συμφωνώ με το άρθρο της -θα μπορούσα να το αναπτύξω σε ιδιαίτερο κομμάτι, αλλά τελικά το παρουσιάζω εδώ.

Καταρχάς, το τιτίβισμα του Σέλους, όπως ήδη είπα, το βρίσκω περίεργο να χαρακτηρίζεται ανορθόγραφο.

Δεύτερον, ο λόγος που ξεσηκώθηκε τέτοιο κύμα χλευασμού κατά του Σέλους ήταν ότι, κατά σατανική σύμπτωση, το λάθος έγινε σε τιτίβισμα που έψεγε κάποιους για τη λειψή γνώση των αγγλικών -και τους καταδίκαζε σε διακοπή επιδομάτων αν δεν μάθουν αγγλικά. Το οξύμωρο που δημιουργείται όταν βλέπουμε τον δάσκαλο που διδάσκει να κάνει λάθος ο ίδιος (έστω κι αν ξέρουμε πως το λάθος δεν δείχνει κακή γνώση της γλώσσας) είναι, πράγματι, ακαταμάχητο. Θέλω να πω, το γεγονός ότι έκραξαν τον Σέλους δεν οφείλεται στο ότι έχουν περί πολλού την ορθογραφία τους. Στοιχηματίζω ότι αν το ίδιο λάθος γινόταν σε ένα ανώδυνο τιτίβισμα θα περνούσε απαρατήρητο.

Τρίτον, το συμπέρασμα ότι η ορθογραφία δεν μας ενδιαφέρει διαψεύδεται όχι μόνο από τα 57 σχόλια που έχουν γίνει από αναγνώστες στο άρθρο της κ. Κουζέλη, αλλά και από τα πρωτόγνωρα πάθη που ξεσήκωσε παλιότερα η ορθογραφία της λέξης «ορθοπ*δικός» ή από τον πόλεμο των αβγών, που μαίνεται εδώ και πολλές δεκαετίες -για να μην πω για τη Φωνηεντιάδα.

Τέταρτον, ενώ η κ. Κουζέλη παραθέτει τις πολύ εμπεριστατωμένες και ψύχραιμες απόψεις του γλωσσολόγου Γιώργου Παπαναστασίου, με τον επίλογό της σχεδόν αρνείται τις απόψεις του.

Ίσως γι’ αυτό, ενόχλησε τον Δαίμονα, ο οποίος αποφάσισε να την εκδικηθεί. Το άρθρο της τελειώνει ως εξής:

«Κάθε φορά που βλέπω ένα τυπογραφικό λάθος», έγραφε ο Γκαίτε διατυπώνοντας θαυμάσια πώς αισθάνεται κανείς διαβάζοντας μια ανορθόγραφη λέξη, «αναρωτιέμαι αν έχει εφευρευθεί κάτι καινούριο».

Βλέπετε, ο Δαίμονας δεν κοιμάται ποτέ -και όποτε δει κάποιον να επιπλήττει άλλους για ορθογραφικά ή τυπογραφικά λάθη και να το παίζει λαθοθήρας και γλωσσοδιορθωτής, τσαφ! του φορτώνει το λαθάκι -κι έτσι εξηγείται το lean του Σέλους και η εφεύρευση της κ. Κουζέλη.

ΥΓ

pontalexΚαι επί του πιεστηρίου, που λένε, ένα (μεγάλο) μαργαριτάρι από κάποια έκδοση του ελληνικού National Geographic, ίσως το περιοδικο, ίσως κάποιον τουριστικό οδηγό του Παρισιού που μου το έστειλε μια φίλη.

Aν το μεγεθύνετε, θα δείτε πως η λεζάντα γράφει: «Στο Παρίσι η γέφυρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο Σηκουάνα είναι ίσως η ωραιότερη στον ποταμό».

Αμ δε!

Αλεξάνδρου ναι, αλλά όχι του Μεγάλου, όχι δηλαδή εκείνου που κατέκτησε το δικαίωμα να ονομάζεται Μέγας Αλέξανδρος.

Η γέφυρα άλλωστε στα γαλλικά λέγεται Pont Alexandre III και αυτό το «3» δεν σημαίνει, ξερωγώ, πως είναι η τρίτη γέφυρα μ’ αυτό το όνομα (και οι άλλες δύο γκρεμιστήκαν), αλλά απλώς ότι είναι η γέφυρα που φτιάχτηκε στη μνήμη του τσάρου πασών των Ρωσιών Αλεξάνδρου Γ» !

68 Σχόλια προς “Ανορθόραφα μεζεδάκια”

  1. Νέο Kid Στο Block said

    Eγώ δεν κάνω ποτέ λάθη! Μια φορά μόνο, απλώς νόμισα πως είχα κάνει λάθος..αλλά τελικά είχα κάνει λάθος.
    Γκουτεντάγκ μάινε ντάμεν ουντ χέρεν! 🙂

  2. Ελένη Κέι said

    Ανησυχητικό ότι η εφημερίδα «Ελεύθερη Ώρα» έχει αναγνώστες. Δεν μας σώζει τίποτα! 😛

  3. Γς said

    1:
    >Γκουτεντάγκ μάινε ντάμεν ουντ χέρεν!

    Ναμπίμπι μα ναμπουάνα, τζάμπο!
    (Κυρτίες και κύριοι Καλημέρα στα Σουαχίλι)

    Αμπάμι να αβατσιάλα, Μουασουζέ μουτιά
    (στα Λουγκάντα, τη γλώσσα της φυλής των Μπουγκάντα, της Ουγκάντα)

    Και το μεζεδάκι(;):

    Χτες ο Στουρνάρας αναφερόμενος στο ενδεχόμενο των συν-πλην αποκλίσεων των εσόδων του προϋπολογισμού, έλεγε και ξανάλεγε για τους “κινδύνους που υπάρχουν, αυτοί οι κίνδυνοι να είναι και προς τα πάνω και προς τα κάτω”

  4. sarant said

    Καλημέδα, ευχαδιστώ για τα πδώτα σχόλια!

    Θα λείψω όμως για μεδικές ώδες, να είστε φδόνιμοι!

  5. stratosbg said

    Reblogged this on ahairlessape.

  6. Γς said

    1:
    Εγώ πάλι που έχω πάντα δίκιο;
    Κι αν καμιά φορά έχω άδικο, δικαίως το έχω..

    (κι αυτό παλιό)

  7. vikar said

    Καλημέρες. Έχω ερώτηση για ιστοριοδίφες των εκδόσεων.

    Κάποτε ένας καθηγητής μου, πιθανοθεωρητικός, μού ‘χε πεί οτι η εμφάνιση των λαθών σε ένα βιβλίο έχει βρεθεί να ακολουθεί κατανομή Πουασόν, τη λεγόμενη και κατανομή των σπανίων εμφανίσεων –δέν τό ‘ψαξα ποτέ ο ίδιος, αλλα τον πίστεψα.

    Η ερώτησή μου είναι, ποιά νά ‘ναι τα πιό γνωστά παραδείγματα βιβλίων σε επαγγελματικές, ας πούμε σοβαρές εκδόσεις, οπου νά ‘χει παρεισφρήσει λάθος σε χτυπητά σημεία; Πιχί στον τίτλο, ή στο όνομα του συγγραφέα και τέτοια;

  8. skolymos said

    Κύριε Σαραντάκο,
    Ποιο είναι σωστότερο, «ωμεγΟλαγνεία» ή «ωμεγΑλαγνεία»

  9. stratosbg said

    Μπα,και ποιος μου λέει εμένα ο’τι δεν μετονόμασαν επίτηδες την γέφυρα στην Ελληνική έκδοση για να τονώσουν το «εθνικό φρόνημα». Ο’τι και καλά η ωραιότερη γέφυρα του Σηκουάνα είναι του «δικού μας» του Αλέκου με τα κυδώνια που έλεγε και ο Καραγκιόζης.

  10. MK said

    Δεν είναι του Μεγάλου; Ε, να την αλλάξουμε βρε παιδί, λάθος έκαναν οι άνθρωποι και την καταχώρησαν στον ΙΙΙ 😛

  11. Γς said

    8:
    Α, ρε λάγνα Ανατολή..

  12. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Το «τρ» στον Ηλία τι είναι;

  13. Νέο Kid Στο Block said

    Vicar (7.) ,βεβαίως ! Και όχι μόνο τα λάθη, αλλά και τα γκολ στο ποδόσφαιρο, και οι βλάβες των ασενσεριών, και οι θάνατοι Πρώσων στρατιωτών από κλωτσιά αλόγου! 🙂 Όλα αυτά πουασονοφέρνουν.
    http://eisatopon.blogspot.com/2013/06/excel.html

  14. Νέο Kid Στο Block said

    12. Σοκυοπμαρτ!

  15. spiral architect said

    Aχα! 😉

  16. christos k said

    Τα ορθογραφικά λάθη εκτός απο την εκπαίδευση σχετίζονται με διάφορεςγνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου αλλά και ψυχοκοινωνικούς παράγοντες. Δεν μπορείς να κρίνεις τον άλλο με βάση την ορθογραφία του…καμιά φορά ούτετις σκέψεις που εκφράζει γιατί δεν ξέρεις σε τι κατάσταση βρίσκεται.

  17. Gpoint said

    Πως κάνετε έτσι για έναν διαφορετικό Αλέξανδρο ; εδώ ο περισσότερος κόσμος νομίζει πως η καλύτερη συμφωνία είναι η ενάτη του Μπετόβεν ενω είναι η ενάτη του Σούμπερτ

  18. Γς said

    Και μη ρωτάτε πως ο Τζι πετάχτηκε από την Γέφυρα του Αλέξανδρου του Γ’ (και όχι του Great) στην ενάτη συμφωνία του Σούμπερτ.
    Ισως Τζι γιατί είναι γνωστή και ως Great;

  19. Gpoint said

    # 18

    Τόπιασες το υπονοούμενο.
    Συναισθανόμενος το τέλος να πλησιάζει ο μεγάλος Φραντς άφησε την ογδόη ημιτελή και βάλθηκε να παραδώσει την ενάτη υποθήκη στην ανθρωπότητα μαζί με τα αξπέραστα κουιντέτα του
    Ακου αυτό !

  20. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    Όπως και το ‘άληθές’ και το ‘ψευδές’, έτσι και το ‘ορθό’ και ‘λάθος’, προσφέρονται για τα παράδοξα της αυτοααφοράς. Πώς ανορθογραφείται το ‘λάθος’; Αν όπως το έγραψα, δηλαδή ορθογραφημένα, τότε ανορθογράφως ανορθογραφείται.

  21. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα σχόλια!

    8: Φτιαχτή είναι η λέξη, ό,τι θέλουμε την κάνουμε, αλλά το συνδετικό στα ελληνικά είναι το -ο-. Βέβαια, λέμε αγοραφοβία, οπότε ίσως να είναι σωστότερο το ωμεγαλαγνεία.

  22. jacques said

    για το αν χρειαζεται η ορθογραφια βρηκα ενδιαφερον το παρακατω του ρενου αποστολιδη:

    …– Ὁ ἀρχαιοελληνικὸς πολιτισμὸς δέν ἦταν λ ό γ ι ο ς πολιτισμός. Αὐτὸ ποὺ λέμε πνευματικότητα, λογιοσύνη, γνώση τῶν γραμμάτων, δὲν ἦταν τὸ πρῶτο πρᾶγμα στὴ ζωή τους. Προσέξτε: δὲν ἦταν ἔ μ μ ε σ ο ι, σὰν κ’ ἐμᾶς. Τοὺς ἐνδιέφερε μὲν νὰ γραφτῇ ἐκεῖνο ποὺ ἔπρεπε νὰ γραφτῇ, ἀλλ’ ἡ γραφὴ καθεαυτὴ δὲν εἶχε τὴ σημασία ποὺ ἔχει στὸν δικό μας καὶ σ’ ὅλους τοὺς νεώτερους πολιτισμούς.
    … Συναφῶς ὑπάρχει τὸ ἐπιχείρημα ἐκείνων ποὺ λένε: «Ξέρετε, οἱ Ἀρχαῖοι δὲν εἶχαν τόνους, δὲν εἶχαν σημεῖα στίξης, τὰ γράφανε ὅλα κεφαλαῖα, μὲ κολλημένες τὶς λέξεις, δὲν ἀποδίδανε σημασία στὴν ὀρθογραφία». Καὶ λοιπόν; Καλὰ κάνανε. Τ έ τ ο ι α ἦταν ἡ ζωή τους, ὁ πολιτισμός τους – α ὐ τ ὸ τοὺς χρειάζονταν, α ὐ τ ὸ ἔκαναν.
    … Πότε ἀρχίζει ἡ ἀνάγκη νὰ προστεθοῦν στὸ λόγο σημεῖα, νὰ ληφθῇ ὑπ’ ὄψιν ἡ ὀρθογραφία, νὰ μποῦν τόνοι γιὰ κείνους ποὺ δὲ θὰ ξέρανε νὰ τονίσουν τὶς λέξεις; Ὅταν ὁ ἑλληνικὸς πολιτισμὸς κ’ ἡ ἑλληνικὴ γλῶσσα ἔγινε παγκόσμια. Μετὰ τὴν κατάκτηση τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, δηλαδὴ μετὰ τὸ 334 π.Χ. Τότε ποὺ ὅλο ἐκεῖνο τὸ συγκομισμένο ὡς ἑλληνικὸς πολιτισμός, μ’ ὅλα του τὰ δημιουργήματα, ἀνοίγει σὲ μιὰ ἔκταση τερατώδη, καὶ καλύπτει ἕνα σωρὸ λαούς, οἱ ὁποῖοι μπαῖνουν σ’ αὐτὴ τὴν κοινὴ ζωὴ τῆς αὐτοκρατορίας, καὶ ζοῦν σὲ μιὰ τέτοια ζωὴ ἐπὶ αἰῶνες.
    … Τ ό τ ε γεννᾶται ζήτημα νὰ μάθουν τούτη τὴ γλῶσσα λ ε ξ ι λ ο γ ι κ ά, κ’ ἔπειτα νὰ μάθουν νὰ τὴν τονίζουν σωστά. Ἄρα κάποιο σημάδι θὰ πρέπει νὰ μᾶς λέει πῶς τονίζεται ἡ κάθε λέξη. Προσέξτε: εἶναι π ρ α κ τ ι κ ὴ ἡ ἀνάγκη – δὲν εἶναι λογία!
    … Ὕστερα, νάναι γραμμένες σωστά, ὥστε νὰ βοηθιοῦνται ἀπ’ τὴν ἐτυμολογία, δηλαδὴ ἀπὸ ποῦ προέρχεται κάθε λέξη΄ ὅτι αὐτὸ εἶναι παράγωγο ἐκείνου, σύνθετο ἐξ αὐτῶν ἐδῶ τῶν λέξεων, ἔχει τὴν ἴδια ρίζα μ’ ἐκεῖνο κ.ο.κ. – ἔτσι ὥστε, ἀκόμα κι ἄν δὲν ξέρουν τὴ σημασία της, νὰ μποροῦν νὰ τὴ συλλάβουν. Ἄν τὰ γράψω ὅλα φ ω ν η τ ι κ ά, πάει περίπατο ἡ διευκόλυνση ποὺ μοῦ παρέχει ἡ ἐτυμολογία! Ἄν σᾶς πετάξω μιὰ λέξη ἄγνωστή σας, λ.χ. ἐντελέχεια, καὶ δὲν τὴ γράψω σωστά, δὲ θὰ βρῆτε ὅτι ἀπαρτίζεται ἀπὸ τὸ ἐντελὲς καὶ τὸ ἔχειν.
    … Ἄρα λοιπὸν αὐτὸ ποὺ λέμε τήρηση τῆς ὀρθογραφίας γιὰ λόγους ἐτυμολογικούς, αὐτὸ ποὺ ὀνομάζουμε τονισμὸς καὶ σημεῖα στίξης, ἔγιναν γιὰ ν’ ἀντιμετωπίσουν σ υ γ κ ε κ ρ ι μ έ ν ε ς ἀ ν ά γ κ ε ς π ρ α κ τ ι κ έ ς – ἀνάγκες ἑκατομμυρίων ποὺ μπήκανε μέσα στὸ χῶρο τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας καὶ τῆς ἑλληνικῆς παιδείας γενικώτερα΄ τί Σύροι, τί Πέρσες, οἱ ὁποῖοι ἄ λ λ ε ς γλῶσσες μιλοῦσαν, βέβαια!.. Ὅταν ὅμως ἔγινε ἡ Ἑλληνικὴ π α γ κ ό σ μ ι α γλῶσσα, γίνονταν κ’ οἱ συναλλαγὲς σ’ αὐτήν, καὶ τὰ ἔγγραφα συντάσσονταν σ’ αὐτήν, καὶ φυσικὰ ἦταν κ’ ἔνδειξη καλλιέργειας κι ἀνωτερότητας τὸ νὰ ξέρῃς νὰ μιλᾷς σωστὰ Ἑλληνικά…
    … Ἄρα, κυρίως ἀ π’ τ ο ὺ ς Ἀ λ ε ξ α ν δ ρ ι ν ο ὺ ς πρωτοαναπτύσσεται ἡ σχετικὴ μὲ τὴν ἀρχαιοελληνικὴ γραμματεία Φιλολογία΄ μεταξύ μας: ἔχει ἤδη ἀρχίσει ἀπ’ τὸν Ἀριστοτέλη, ἀπ’ τὴν Περιπατητικὴ σχολή! Ἀλλ’ ὁπωσδήποτε οἱ Ἀλεξανδρινοὶ σ υ ν ε ι δ η τ ὰ π λ έ ο ν συγκρότησαν τὸ τονικὸ σύστημα, τὴ στίξη, καὶ τὴν ἱστορικὴ ὀρθογραφία –ὅπου βέβαια τὸ: «ἱστορική» δὲ λέγεται τυχαῖα΄ σημαίνει ὄτι ἔχει τὴν προσκύρωση τῆς Ἱστορίας– , καὶ γενικώτερα τὴ φιλολογικὴ ἐπιστήμη: δ ι κ ά τ ο υ ς εἶν’ ὅλα τὰ σχόλια τὰ ἐρμηνευτικὰ γιὰ τοὺς ἀρχαίους Ἕλληνες συγγραφεῖς΄ αὐτοὶ ἦταν κοντὰ στὰ κείμενα, κοντὰ στὰ πράγματα καὶ τὰ γεγονότα ποὺ ἀποτελοῦν τὸ ὑπόβαθρο τῶν κειμένων. Χωρὶς τὸ δικό τους σχολιασμό, λ ί γ α πράγματα θὰ καταλαβαίναμε, ὅσο καλὰ Νέα Ἑλληνικὰ καὶ νὰ ξέραμε…
    … Ἑπομένως, τὸ πραγματικὸ εἶναι τὸ ἑξῆς: ἡ λεγόμενη ἱστορικὴ ὀρθογραφία συγκροτήθηκε γιὰ λόγους ἀνάγκης. Δὲν εἶναι κάτι ποὺ ἔγινε αὐθαίρετα ἀπὸ τίποτα χαζοδασκάλους, σχολαστικοὺς ἤ γερόντια, κι οὔτε συνιστᾷ ἐπανάσταση τὸ νὰ τὴν καταργήσῃς… Ἄν φαντάζεστε κάτι τέτοιο, ἁπλῶς παρεξηγεῖτε τὴν ἐπανάσταση…
    … Ἆραγε σήμερα ἰσχύουν ἀκόμη οἱ ἴδιες πρακτικὲς ἀνάγκες; Δυστυχῶς, ἰσχύουν! Νά μάνι μάνι μία: νὰ μὴ χαθῇ ὅλος ὁ θεωρητικὸς ὁπλισμὸς αὐτοῦ τοῦ τόπου! Ν ὰ σ υ μ π λ η ρ ω θ ῇ, βεβαιότατα, μ’ ἐκεῖνο ποὺ δὲν βρῆκαν οἱ παλιοί μας γιὰ τὰ καινούργια τῆς Ἐπιστήμης, τοὺς καινούργιους ὅρους, τὴ νέα τεχνική, ναί ! Ἄλλο ὅμως νὰ τὸ συμπληρώσω, κι ἄλλο νὰ πετάξω στὴ θάλασσα ἐκεῖνο ποὺ μοῦ εἶναι πάντα χρειαζούμενο, κ’ εἶναι ἡ βάση…

  23. sarant said

    22: Το σχόλιο το κράτησε η σπαμοπαγίδα, να με συμπαθάς!

  24. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    Το ‘o’ επειδή ο χαρακτήρας στα σύνθετα προέρχεται από το ασθενές θέμα. Σήμα, αλλά σηματωρός. Γαλακτοκόμος, ή γαλακτοπότης. Το ‘ωμέγα’ δεν διαφοροποιείται στην γενική: ‘του ω μεγάλου’. Συμπεριφέρεται μορφολογικά σαν άκλιτο.

  25. Γς said

    19 @ Τζι
    Θεϊκό Αντάτζιο. Θα το ήθελα κι εγώ σαν εισαγωγή. Αλλά στη κόλαση. Τη δικιά μας. Ξέρεις…

  26. Επιμενίδης said

    Α, ώστε και οι Φθιώτες λένε ψέματα!

  27. Θανάσης said

    Ειναι αληθινη η φωτογραφια; Ολα τα αρθρα/ποστς φαινεται να αναπαραγουν την ιδια πηγη, και ο Βηματοδοτης, δεν φαινεται να μιλαει για φωτο. Ουτε οι δηλωσεις της Ντορας δεν φαινεται να απαντουν σε επικρισεις για καποια φωτο, αλλα για το γενικο κλιμα. Ισως η φωτο να φτιαχτηκε για να δωσει εικονα στο (αληθινο) γενικο κλιμα.

    Εμενα παντως μου φανηκε ψευτικη, οταν μου την εστειλε ενας φιλος χτες. Την εβαλα και σε ενα εργαλειο (JPEGsnoop) που αναλυει εικονες και μου εβγαλε οτι ειναι τροποποιημενη. Αυτο δεν σημαινει και παρα πολλα βεβαια, μπορει η τροποποιηση να ειναι ενα απλο crop.

    Το λινκ που δινεις Νικο, εχει και δευτερη φωτογραφια, που και αυτη μου φανηκε υποπτη, γιατι σε πρωτη ματια τα σωματα και ρουχα (τσακισεις, σκιες) φαινονται πανομοιοτυπα. Κοιτωντας λιγο πιο προσεκτικα ειδα κατι ελαχιστες διαφορες σε σχεση με τον αντιχειρα του Παναγιωταρου και την γωνια της εφημεριδας. Ισως αυτο ειναι αρκετο για να πουμε οτι ειναι αληθινες (;) αφου δυσκολα θα εμπαινε καποιος στον κοπο να φτιαξει 2 φωτοσοπιες. Αν καποιος ξερει περισσοτερα για την φωτο, ή βρει αλλες, ας δωσει ενα λινκ εδω.

  28. Δημήτρης said

    Φίλε Θανάση,

    είσαι πολύ αθώος και θα ήθελες να είναι ο κόσμος όμορφος αγγελικά πλασμένος και οι μόνοι παλιάνθρωποι να ασχολούνται με το φώτοσοπ. Μάλλον όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα… http://goo.gl/ESvw3 Δυστυχώς.

  29. Θανάσης said

    Φιλε Δημητρη ευχαριστω. Αυτες οι φωτος ειναι αρκετες.
    Σημειωση: ο Δημητρης εκανε καλη δουλεια με το λινκ και εβαλε περιορισμο περιοδου, για να δειχνει τα ιδια σχετικα αποτελεσματα το λινκ, ακομα και αν καποιος το πατησει μερικους μηνες μετα. Αν σε καποιους εχει προβλημα το λινκ (γιατι εμφανιζονται ημερομηνιες στο μελλον) απλα αλλαξτε τις ημερομηνιες σε 10-Ιουλιου – 13 Ιουλιου 2013

  30. Δημήτρης said

    Βλέπω το λίνκ μπορεί μα νη βγαίνει καλά σε όλους, ανάλογα τις ρυθμίσεις τοποθεσίας. Βασικά έκανα ψάξιμο φωτογραφιών μεταξύ 10 και 13 Ιούλη 2013.

    Αυτό http://goo.gl/MVl9T πρέπει να δείχνει τον Ιούλιο σε όλους, άσχετα με τις ρυθμίσεις τοποθεσίας του καθενός. Ίσως όμως αυτές οι πιο σχετικές να μη βγαίνουν πάντα πάνω πάνω όσο προχωράει ο μήνας. Ε, μα είναι δε την αφήνουν και σε ησυχία οι φωτογράφοι…

  31. Δημήτρης said

    μην Καλύτερα κάνω διορθώσεις να άλλες.

  32. sarant said

    Άρα οι φωτογραφίες είναι αυθεντικές, έτσι;

  33. Δημήτρης said

    Μάλλον είναι πολλές (και δημοσιευμένες σε αρκετές «μεγάλες» εφημερίδες και σάιτ) για να είναι πειραγμένες.

  34. Δημήτρης said

    Ούτε το 2ο μου λίνκ δουλεύει πια. Αλλάζει την ημερομηνία μόνο του. Οπότε κάντε ότι λέει ο Θανάσης.

    Πατήστε το λίνκ και μετά απλα αλλαξτε τις ημερομηνιες σε 10-Ιουλιου – 13 Ιουλιου 2013.

  35. Popi said

    Έλα όμως που και ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Αλέξανδρος Γ’ (ο Μακεδών)… 😛

  36. Γς said

    >People have the power.

    Δυνατή πάντως η φωτό!
    Πολύ δυνατή!

    Που βάζει μπρος το φωτοσόπ της διεστραμμένης φαντασίας μου…

  37. sarant said

    35: Σωστό, αλλά…
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Pont_Alexandre-III

  38. Γς said

    37:

    Pont Alexandre III. Paris

    Μεγαλείο. Εννοώ το δικό μου, που έσκυψα μόλις τη φωτογράφησα για να μη χτυπήσω το κεφάλι μου.

  39. Gpoint said

    Γουσού. επειδή σήμερα ήσουνα καλό παιδί πάρε το μόνο γήινο κομμάτι που θα μπορούσε να σταθεί δίπλα στο θείκό. Γιατί αν το αντάτζιο είναι εισαγωγή στον παράδεισο αυτό το πρελούδιο είναι η εισαγωγή σε μαγικoύς και περίπλοκους κόσμους.

  40. ΠΑΝΟΣ said

    Μεγάλο βάσανο η ελληνική γλώσσα.Προτείνω την αντικατάστασή της με μιαν άλλη.Ας πούμε με την εσπεράντο.Θα γλυτώναμε από πολλά.Είναι άραγε κανένα κόμμα διατειθημένο, να δεχτεί την πρότασή μου; Εδώ δέχονται τα πάντα!!

  41. Μιχάλης Ρουμελιώτης said

    8, 21: Δεν ξέρω γιατί έχει προκύψει σε μερικούς αυτού τού είδους η απορία εσχάτως, ίσως μπορεί κάποιος να μέ διαφωτίσει. Εγώ ήξερα πάντα ότι τό -ο- είναι τό συνδετικό, ενώ η κατάληξη παραλείπεται από τό πρώτο συνθετικό και χρησιμοποιείται μόνο τό θέμα. Κατά κανόνα φυσικά, υπάρχουν και λίγες, νομίζω, εξαιρέσεις, όπως η «αγοραφοβία», που όμως διακρίνεται έτσι από μία υποτιθέμενη «αγοροφοβία» που θα ακουγόταν ως φοβία, όχι τής αγοράς, αλλά τών αγοριών. Σίγουρα «ωμεγολαγνεία» θα τήν έλεγα και εγώ. Όπως όμως είπα ήδη, μοιάζει πράγματι να μπερδεύονται αρκετοί εν προκειμένω, και δεν καταλαβαίνω γιατί.

  42. ΠΑΝΟΣ said

    Και μιας και θυμηθήκαμε τον Ρένο (πάει κι αυτός…-

  43. vioannis said

    #28
    Δημήτρη, θα παραήταν ανιαρός ο κόσμος αν δεν υπήρχαν οι αθώοι

    «Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νάντια Βαλαβάνη, ζήτησε να διοριστούν φύλακες στα δημόσια νοσοκομεία και να φύγουν τα σεκιούριτι»

    Ρε τα έρμα τα ανθρωποειδή τα σεκιούριτι. Στη πυρά στη πυρά…

    http://www.megatv.com/megagegonota/article.asp?catid=27369&subid=2&pubid=31538710

  44. Προσγολίτης said

    αγοραφοβία

    Εξόν απ’ τη γνωστή σημασία της λέξης, γιατί όχι και η εντελώς αντίθετη;, ήτοι:
    αγορά + αφοβία

    Καλό ξημέρωμα σε όλους!

  45. Πέπε said

    41: Μιχάλη, αν γυρεύαμε έναν καθ’ όλα σοβαρό και δόκιμο τύπο, θα έπρεπε να πούμε «ωμεγαλοφοβία». Είναι όμως τελείως εξεζητημένο (αν και σε παλιές γραμματικές βλέπουμε «το ω μέγα, του ω μεγάλου» – όπως και «του ε ψιλού, του υ ψιλού, του ο μικρού»).

    Αν πάρουμε το «ωμέγα» ως άκλιτη λέξη, σαν όλα τα άλλα ονόματα γραμμάτων (σαν αυτό που είναι, δηλαδή, με σημερινά δεδομένα), τότε δεν υπάρχει διάκριση θέματος και κατάληξης. Οπότε δεν υπάρχει και πρόβλεψη από τους κανόνες. Άρα αυτοσχεδιάζουμε. Και αφού ο όρος είναι και λίγο της πλάκας, δε μας νοιάζει και τόσο να αυτοσχεδιάσουμε!

    Πάντως νομίζω ότι θα έλεγε κανείς «αλφαφοβία, βηταφοβία» – με το μι, το νι, το ρω όμως; Το ταυ;

  46. MelidonisM said

    ταυοφοβία με β ή φ;;

    ένα δωράκι για τους έλληνες μόδιστρους
    «είσαι ανορθόρραφος = κακοραμμένος»

  47. Αυτή την εβδομάδα είχαμε και μια χρήση (σε κεντρικό βγαζοματικό πίνακα) αρσενικής μετοχής σε θηλυκό συμφραζόμενο: «Δείκτης αποτυχόντων χωρών», Ποντίκι, σελ. 16-17. Στο κείμενο εμφανίζεται ο «Δείκτης αποτυχόντων κρατών» ως μετάφραση του Failed States Index, αλλά στον πίνακα το «κράτος» γίνεται «χώρα». Μπορεί να είναι ατύχημα της τελευταίας στιγμής.

  48. Σαν το 46-MelidonisM: Έξω από την Καλαμάτα ένα τοπωνύμιο («θεσεωνύμιο»;) προέρχεται από μια μαύρη βρύση και λέγεται «με απλολογία» Μαυρύση ή Μαβρύση. Ποιο να είναι το σωστότερο; Ίσως το πιο απλό με β.

  49. sarant said

    45: Για το νι, επειδή ως τελικό μετράει όσο και να πεις, έχουν πλαστεί (και από μένα:) όροι όπως νυφοβία, νυκτονία, νυμανής κτλ. Ιξιπίτιδις με ύψιλον για να θυμίζει τον Nyman.
    Σου θυμίζω όμως το σίγμα και το καθιερωμένο «σιγμοειδής».

    47: Βγαζοματικός 🙂

  50. G. Burns said

    Τους έστειλα το εξής μήνυμα και θέλω να δω αν θα απαντήσουν:

    «I came across this: https://sarantakos.wordpress.com/2013/07/13/meze-74/
    where there is definitely a picture of your newspaper a few pages below.

    Seeing the claims printed on the cover, I need to ask you this: Are you retarded, or simply aware of the stupidity of your readers?

    Thank you for your time. I look forward to your reply.»

  51. Πέπε said

    [εκτός θέματος]

    Νίκο, δε θα μπορούσες να ενσωματώσεις στη σελίδα σου ένα σύστημα να βρίσκουμε μια τυχαία παλιά ανάρτηση; (Εννοώ μια όποια να ‘ναι, όχι ξέροντας τι ψάχνουμε.)

  52. Νέο Kid Στο Block said

    49. Και «Δελτοειδής» (μυς)

  53. Γιάννης said

    Εμένα, πάλι, πολύ μ’ έχουν πρήξει τα εγγλέζικα ονόματα: γιατί ρε κύριος «Σέλου» κι όχι λχ «Σίλας». Γιατί «Κίρστεν» (Ντανστ πχ) κι όχι «Κέρστιν»; Αει..πια! 😛
    (Η τοπική προφορά; Τότε να λέμε «Η Μήτσους» αντί για «Ο Δημήτρης» :P)
    ((άσε πια εκείνο το «Μόμ» (ή «Μωμ»)))

  54. sarant said

    51: Για τυχαίο άρθρο, δεν ξέρω αν υπάρχει δυνατότητα. Για τα περιεχόμενα του ιστολογίου (αλλά μόνο ως τον Δεκ. του 2012) πατάς εκεί που λέει «Περιεχόμενα ιστολογίου» και τα έχεις όλα (ως τότε).

  55. sarant said

    52: Ναι μπράβο!

  56. Νέο Kid Στο Block said

    54. 51. Είχε φτιάξει μια εφαρμογή (κάτι με random post ,ή κάπως έτσι..) ο γνωστός μάγος κάποτε, αλλά δεν θυμάμαι πού είναι.
    Νομίζω σε κάποια επετειακή (αριθμοθεωρητική) ανάρτηση.

  57. Νέο Kid Στο Block said

    f(54.51)/d(56). To βρήκα! Λειτουργεί ακόμα! 🙂
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/10/13/1001/sarantakos.wordpress.com/?random

  58. sarant said

    Mπράβο βρε Νεοκίντ! Πρόσθεσα την επιλογή ΤΥΧΑΙΟ ΑΡΘΡΟ πάνω-πάνω στην κεντρική μας σελίδα.

  59. Επίχαρμος said

    Και μια σχιζολεξία ακόμη: διαβάζοντας το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του Δ. Χριστόπουλου «Ποιός είναι έλληνας πολίτης;» συνάντησα 5-6 φορές τον τύπο «εκ ποδών», που ακόμη και στην αρχική του μορφή το θυμάμαι ενιαίο «εκποδών».

  60. Γεροξεκούτης said

    Ως παλαιός Κεντρώος και έχων θητεύσει στο Μητσοτακέϊκο, σάς διαβεβαιώ ότι η Ντόρα αισθανόταν οργασμό όσο ακουμπούσε με το κόκκινο νύχι της το χέρι του στιβαρού Παναγιώταρου. Η γυνή είναι γνωστή τεκνατζού (εκ της γνωστής φράσεως «τεκνία μου» που χρησιμοποιεί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης), τρελαίνεται για νεώτερους άνδρες και έχει προϊστορία: Ο Μήτσος ο Ζαφειριάδης (αργότερα πρώτος σύζυγος της Αλεξίας Μπακογιάννη) υπήρξε εκτός από διευθυντής του πολιτικού της γραφείου και ερ…. της Ντόρας. Σταματώ εδώ για να μήν επέμβη ο ηλεκτρονικός χωροφύλακας Σφακιανάκης.

  61. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    17 – Αυτη την λογική να συγκρίνονται μεγαλοφυή έργα τέχνης για το ποιό είναι καλύτερο, δεν την κατάλαβα ποτέ, και χαμένος βγαίνει αυτός που την κάνει κατα την γνώμη μου, και οχι το όποιο αριστούργημα. Μου θυμίζει κατι λίστες για τις 10 πιο όμορφες παραλίες του κόσμου, υπάρχουν άραγε τέτοιες παραλίες στον πλανήτη; ποιά είναι η καλύτερη, και ποιό είναι το μέτρο; η ενδέκατη γιατι δεν μπήκε στις δέκα πρώτες; Η το άλλο με τα καλύτερα αρχαία κτίρια, ποιό είναι καλύτερο, π.χ ο Παρθενώνας, ή το Άνγκορ Βάτ; ή το ακόμα πιο εξοργιστικό, το καλύτερο ηλιοβασίλεμα είναι στο τάδε μέρος. Πιστεύω οτι αυτη η λογική βλέπει το δένδρο και χάνει το υπέροχο δάσος της ανθρώπινης και της φυσικής δημιουργίας. Τα γράφω αυτά, γιατι απο τα δώδεκά μου (που πήγα στο Ωδείο) έχω ακούσει άπειρες φορές και τα δύο υπέροχα έργα, και ποτέ δεν μου πέρασε απο το μυαλό το ερώτημα ποιό είναι καλύτερο, απλώς τα απολάμβανα και τα απολαμβάνω ( δοθείσης της ευκαιρίας ακούω τώρα που γράφω την εννάτη του Σούμπερτ) όπως και άλλα έργα άλλων μεγάλων μουσικών όλων των ειδών.

  62. marulaki said

    #61 Το καλύτερο ενδεχομένως να εννοεί το πιο επιτυχημένο στα αυτιά του κόσμου, το πιο διαχρονικό, το πιο γνωστό ή το πιο αγαπητό.

  63. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    62 – Μα με αυτά τα κριτήρια που λέτε, είναι μακράν καλύτερη η εννάτη του Μπετόβεν, πόσοι νομίζετε οτι έχουν ακούσει την εννάτη του Σούμπερτ, για να κάνουν την σύγκριση; Γι αυτό λέω, τα αριστουργήματα της τέχνης γενικώς, δεν τα συγκρίνεις, απλώς τα θαυμάζεις και τα απολαμβάνεις, κατα την γνώμη μου πάντα.

  64. Γς said

    Περί ενάτης.
    Τω καιρώ εκείνω το ΕΙΡ έβαζε και λίγο κλασική μουσική. Φαίνεται όμως ότι οι υπάλληλοι του έκαναν υπερβολική χρήση κατ ιδίαν της δισκοθήκης του Ιδρύματος.
    Δεν υπήρχε άλλη εξήγηση. Εβαζαν να ακούσουν την ενάτη του Μπετόβεν αλλά δεν είχαν την υπομονή ή τον χρόνο να την ακούσουν όλη. Ετσι σήκωναν το μπράτσο του πικάπ (για να μην πω γραμμοφώνου) και έψαχναν να βρουν που αρχίζει η Ωδή στη Χαρά.
    Αποτέλεσμα; Όταν μεταδιδόταν η συμφωνία προς το τέλος άρχιζαν τα τριξίματα και οι θόρυβοι από τις φθορές, τα σκαψίματα πάνω στο βινύλιο από τις βελόνες δολοφόνους της εποχής.

  65. […] https://sarantakos.wordpress.com/2013/07/13/meze-74 […]

  66. marulaki said

    #63 Άργησα, αλλά εννοείται συμφωνώ. Αναφερόμουν στα κριτήρια – γενικότητες που χρησιμοποιούμε όλοι μας κατά περίπτωση, τα οποία στην ουσία έχουν την αρχή τους σε ένα μεγάλο βαθμό από τις δικές μας προτιμήσεις.

  67. Θρασύμαχος said

    Προ ολίγου στην ολομέλεια της Βουλής, από τον Χρ. Παππά της Χρυσής Αυγής: «ο τεθνεώΝ ψευδοεθνάρχης Καραμανλής …»

  68. Παντελής said

    Αυτο το «κατ’ επειγοντως», μου θυμιζει την αναγραφη της παράβασής μου σε μια κληση της τροχαιας, παλαιοτερα. Προφανως τους ειχε δοθει οδηγια να αναγραφεται σαφως η παραβιαση του ερυθρου φωτοσημαντηρα (για να μην ανατρεπεται δικαστικα;). Οποτε ο δολιος ο τροχονομος ειχε περιγραψει την παραβαση ως «παραβιαση κατα φανος του ερυθρου»!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: