Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο Μποστ με τον Σπύρο Σκούρα στο Χόλιγουντ

Posted by sarant στο 9 Αύγουστος, 2013


Όπως κάθε καλοκαιρινή Παρασκευή, σήμερα δημοσιεύω σκίτσο του Μποστ, κι αφού το πήρα σκοινί κορδόνι να δημοσιεύω ένα σκίτσο απο κάθε χρονιά, σήμερα έχουμε ένα σκίτσο του 1962 (την περασμένη Παρασκευή είχαμε σκίτσο του 1961). Εδώ που τα λέμε, το σκίτσο αυτό λογάριαζα να το παρουσιάσω πέρσι τον Ιούλιο που ήταν τα πενηντάχρονα του γεγονότος, αλλά κάτι έγινε και το ξέχασα, οπότε τώρα βγάζω τα δανεικά.

bost620701

Το σκίτσο δημοσιεύτηκε στην Ελευθερία την 1η Ιουλίου 1962 και σχολιάζει ένα γεγονός του καλλιτεχνικού στερεώματος: ο Σπύρος Σκούρας (1893-1971), μετανάστης από το Σκουροχώρι Ηλείας, που έφτασε να γίνει μεγιστάνας του αμερικανικού κινηματογράφου και πρόεδρος επί εικοσαετία της 20th Century Fox, είχε μόλις εξαναγκαστεί (στις 27 Ιουνίου) σε παραίτηση, όταν οι μέτοχοι εξεγέρθηκαν για τις τεράστιες υπερβάσεις κόστους της υπερπαραγωγής Κλεοπάτρα.

Πράγματι, η Κλεοπάτρα με σκηνοθέτη τον Τζόζεφ Μάνκιεβιτς, πρωταγωνιστές την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, είναι ακόμα και σήμερα η ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του κινηματογράφου (αν υπολογίσουμε τον πληθωρισμό) αφού κόστισε 44 εκατ. δολάρια (που ισοδυναμούν με 320 σημερινά) και φυσικά δεν έβγαλε τα έξοδά της. Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν μόνο 2 εκατομμύρια!

Η υπέρβαση του κόστους οφείλεται με μια σειρά από ατυχίες στο γύρισμα που έριξαν έξω τον χρονοπρογραμματισμό και τον προϋπολογισμό, όπως ότι διάλεξαν για γύρισμα τη Ρώμη, αλλά συνέπεσε με τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1960, κάτι που τους έβαλε ανυπέρβλητα προβλήματα, και μετά μεταφέρθηκαν σε ένα βρετανικό στούντιο, πολύ κακή ιδέα αφού η συνεχής ομίχλη και βροχή του Λονδίνου δεν ταίριαζε με την Αλεξάνδρεια, και τελικά, αφού η Λιζ Τέιλορ αρρώστησε σοβαρά και άλλαξε ο αρχικός σκηνοθέτης, το γύρισμα επέστρεψε στη Ρώμη το καλοκαίρι του 1961.

Υποψιάζομαι μάλιστα ότι ο απολογισμός κόστους που υπάρχει στο εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης του «Αστερίξ και Κλεοπάτρα» (που λέει ότι για να φτιαχτεί το κόμικς χρειάστηκαν τόσα λίτρα σινικής, τόσα πινέλα, τόσα άλλα υλικά και τόσα λίτρα μπίρα), είναι υπαινιγμός στο τεράστιο κόστος της ταινίας (το κόμικς κυκλοφόρησε 2 χρόνια μετά την ταινία).

Ο Μποστ συνδυάζει το γεγονός της παραίτησης του Σκούρα με τα σκάνδαλα της ΔΕΗ (γι’ αυτό και το ΦΩΣ), αφού την ίδια περίοδο παραιτήθηκε στην Ελλάδα το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ύστερα από καταγγελίες ότι τα ανώτατα στελέχη της ΔΕΗ εισέπρατταν προμήθειες από γαλλικές εταιρείες για να αναθέτουν χαριστικά συμβάσεις.

Δεν ξέρω για ποιο λόγο αποκαλεί τον Σκούρα «Πρόεδρο της Πολεμικής Περιθάλψεως», όποιος ξέρει ας πει. Όπως μας πληροφορεί το σχόλιο αρ. 2, ο Σπ. Σκούρας ήταν πρόεδρος της οργάνωσης Greek War Relief, που πρόσφερε βοήθεια στην Ελλάδα κατά τον πόλεμο και την κατοχή, αλλά και μετά. Γι’ αυτό ο Μποστ τον αποκαλεί «Πρόεδρο της Πολεμικής Περιθάλψεως» και παίρνει την ευκαιρία να αποκαλέσει την Τέιλορ «Περίθαλψη των Πολεμιστών»!

Στο διάλογο θίγονται επιτροχάδην πολλά άλλα γεγονότα της επικαιρότητας: το κάταγμα που είχε πάθει στο πόδι ο γηραιός Τσόρτσιλ, η υπόθεση αποπλάνησης ανήλικης από τον ποδοσφαιριστή Τ. Λουκανίδη, η αναχώρηση του πρωθυπουργού στην Κρήτη και η συγκέντρωση του Γ. Παπανδρέου στην Πάτρα. Τα καπνογόνα που θα χώριζαν σαρκικώς την Ελίζαμπεθ Τέιλορ δεν ξέρω σε ποιο γεγονός αναφέρονται.

Πάντως, το γύρισμα της Κλεοπάτρας είχε κι άλλη μια συνέπεια, ότι η Ελίζαμπεθ Τέιλορ ερωτεύτηκε τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, χώρισε τον άντρα της και τον παντρεύτηκε -δεν θα ήταν η πρώτη ή η τελευταία φορά.

Advertisements

46 Σχόλια to “Ο Μποστ με τον Σπύρο Σκούρα στο Χόλιγουντ”

  1. LandS said

    Τούκα προ (πρω; ) και φεύγω τετραήμερο!

  2. Γς said

    Καλημέρα

    >Δεν ξέρω για ποιο λόγο αποκαλεί τον Σκούρα “Πρόεδρο της Πολεμικής Περιθάλψεως”, όποιος ξέρει ας πει.

    H Ελληνική Πολεμική Περίθαλψη (Greek War Relief) ήταν μια κίνηση των ομογενών της Αμερικής για να βοηθήσουν την Ελλάδα τον καιρό το Β’ΠΠ, η οποία όμως συνεχίστηκε με διάφορες μορφές μέχρι τη δεκαετία του 60.

    Ο Σπύρος Σκούραςήταν πρόεδρος της εκτελεστικής επι­τροπής της Ελληνικής Πολεμικής Περίθαλψης την εποχή εκείνη

  3. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Καλά να περάσεις!

    2: Α μπράβο, το λύσαμε το αίνιγμα -το πρόσθεσα και στο άρθρο.

  4. Γς said

    Και κάτι ακόμη:
    Γράφει ο Μποστ στο σκίτσο :

    «Τόρα το φιλμ δεν σώζεται , τελιόνων σε λιγάκι κι αν εμπη εισητύριον τριπλόν του Χαντσιδάκη»

    Στις 15 Ιουνίου του 1962 ο Μάνος Χατζιδάκις ανέβασε στο θέατρο «Μετροπόλιταν» την Οδό Ονείρων με εισιτήριο 40 δραχμές. Τεράστιο ποσό για την εποχή και όλες οι εφημερίδες τον κατηγορούσαν γι’ αυτή την αύξηση του εισιτηρίου,

  5. @2
    Βέβαια, όλοι έχουμε ακούσει για το τουρκικό πλοίο «Κουρτουλούς».

    Στην ιστορία του Σπύρου Σκούρα και στο αρχείο του επάνω δουλεύει ένας Ελληνας στο Πανεπιστήμιο Stanford, ο Ηλίας Χρυσοχοΐδης:

    http://www.stanford.edu/~ichriss/Skouras.htm

    Και γράφει στην Καθημερινή σχετικά:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_18/12/2011_466566

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_02/06/2013_522282

    Μεταξύ άλλων, βλέπουμε ολόκληρο βιβλίο για την ταινία αυτή με έγγραφα από το αρχείο του Σκούρα:

    http://www.amazon.com/Cleopatra-Files-Selected-Documents-Skouras/dp/0615829198/

  6. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Ο κάμεραμαν αριστερά είναι ο Γέρο-Παπανδρέου; Μάλλον!

    @2: Σωστός ο ΓουΣού:
    […] Despite his exceptional business achievements, Skouras never lost sight of his civic responsibilities. During World War II, in the midst of a major career change, he led the Greek War Relief Association (1940–46), one of the most successful American foreign aid campaigns. […]
    @1: Τα βλέπω και καλή ξεκούραση. 🙂

  7. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    5: Μπράβο Βασιλική!

    6: Δεν νομίζω ότι είναι αυτός, δεν μοιάζει τόσο.

  8. Εκδήλωση με σταρ του Χόλιγουντ για τους σκοπούς της GWR, βλέπουμε τον Κλαρκ Γκέημπλ και πολλές ντίβες της εποχής (που προσωπικά, μου είναι αδύνατον να τις ξεχωρίσω, όλες μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους):

    Hollywood Greek Relief Effort

    Κι ένα βίντεο, συλλογή από φωτογραφίες, ο Σκούρας με πολύ σπουδαίους και σημαντικούς ανθρώπους:

    Spyros P. Skouras (1893-1971)

  9. Ηλεφούφουτος said

    Έμαθα πολλά και σήμερα.

    Βλέπω ότι η παιγνιώδης χρήση «με παραιτήσαν» έχει παρελθόν.

    Όλα τα λεφτά το διπλό λογοπαίγνιο με τους Αντωνίους στο «πειρασμός επί του Αντωνίου» (κι ο άγιος στην Αίγυπτο αγίασε).

    Θόρυβος στον Τύπο με το Χατζηδάκι και το ακριβό εισιτήριο είχε γίνει και το ’85 (ή κάπου εκει). 2.500 νομίζω ζητούσε «για να μην έρθουν οι θρασείς». Θυμάμαι μια γελοιογραφία του Μαραγκού με την καταπληκτική ατάκα «Εγώ ξέρω έναν θρασύ που θα πάει. Λέγεται Μάνος Χατζηδάκις.» Πάντως όσοι ερχόντουσαν κρατώντας το «Τέταρτο» περνούσαν τζάμπα.

  10. spiral architect said

    @9: […] Πάντως όσοι ερχόντουσαν κρατώντας το “Τέταρτο” περνούσαν τζάμπα. […]
    Α ρε αθάνατο μέσον, ακόμα και στο Χατζηδάκι περνούσες! 😀

  11. Η αποπλανηθείσα ανήλικη από τον Λουκανίδη δεν ήταν η Γιόλα Βουτσαρά, συγγενής του τερματοφύλακα Μιχάλη που την παντρεύτηκε την χώρισε και εξελίχθηκε σε σταρ του περιθωριακού σινεμά εν συνεχεία ;

  12. Γς said

    10:

    Σιγά το μέσον.
    Περιοδικό (πολιτιστικό) ήταν. Διευθυντής του, ο Μάνος Χατζιδάκις και εκδότης του, ο Γιώργος Κοσκωτάς . Ναι ο γνωστός.

    Και φυσικά δεν έγινε κάτι τέτοιο.
    Αστειεύεται ο Ηλεφούφουτος

  13. Εθνικόφρων said

    Αξιότιμοι σύντροφοι,
    λυπούμαι που και πάλι θά σάς ταράξω από τον μακάριον ύπνον σας. Ο αγαπημένος σας Μπόστ ειργάζετο κανονικώς επί Χούντας και δή εις τον καθεστωτικόν «Ταχυδρόμον» του μακαριστού Λαμπράκη, λαμβάνων τα καλύτερα μεροκάματα της σταδιοδρομίας του, ως ο ίδιος έχει ομολογήσει. Ιδού η απόδειξις διά τους απίστους Θωμάδας

    http://mousikaproastia.blogspot.gr/2012/11/blog-post_14.html

    Παραμονή Πολυτεχνείου και ο Μπόστ έγραφε διά τον Λένιν! Τόσο μαλάκας ήτο ο Σπυράκος ο Μαρκεζίνης που είχεν αφήσει ασυδότους όλους τους μπολσεβίκους, με αποτέλεσμα να θορυβηθή ο βλάξ Μίμης Ιωαννίδης (όστις είχε υπανδρέψε την αδελφήν του Δέσποιναν με τον Μέγαν Ευεργέτην του ΚΙΣ, Εβραίον Κλινικάρχην του «Κυανού Σταυρού» Ζάκ Αλαζράκην, διά να μή ξεχνιώμαστε) και να ανατρέψει τον χριστιανομαλάκαν Δικτάτορα Παπαδόπουλον

    Επίσης, οι φιλαναγνώσται μπολσεβίκοι μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν την Φαύσταν του Μπόστ εδώ

    Και εις άλλα με υγείαν. Απορώ γιατί έχει τοιαύτην αδυναμίν ο σ. Σαραντάκος εις τον Μπόστ. Μέχρι και εις το φετεινόν Ημερολόγιον της ΕΣΗΕΑ τον έβαλε μή τον χάσωμε.

  14. @9 + @10

    Αυτό με το πολύ ακριβό εισιτήριο του Χατζηδάκι στη δεκαετία του ’80, το θυμάμαι κι εγώ, μιας και μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση.
    Είχε δηλώσει στο περίπου τα εξής:

    – Οι συναυλίες μου δεν είναι για όλους. Κάποιος τρόπος πρέπει να βρεθεί ώστε να γίνει διαχωρισμός για να μείνουν μόνο εκείνοι που θέλουν πραγματικά να έλθουν για μένα να με ακούσουν. Αλλο κριτήριο από το χρηματικό δεν μπορεί να υπάρξει, για να γίνει ο διαχωρισμός αυτός. Αυτός είναι ο λόγος που βάζω τόσο ακριβό εισιτήριο.

    Δεν θυμάμαι μόνο αν ήταν λίγο πριν ή λίγο μετά, που είχε παίξει «δωρεάν», στο φεστιβάλ του Θούριου-Ρήγα Φεραίου και στη γιορτή νεολαίας της ΟΝΝΕΔ.

  15. αγνός έλλην πατριώτης said

    Επισυνάπτω πρόσκλησιν συμμετοχής στο εθνικό μνημόσυνο των σφαγιασθέντων υπό των εαμοσλαυοκομμουνιστοσυμμοριτών στο Αγιονόρι Κορινθίας Ελλήνων πατριδολατρών, προσθέτοντας ότι η επιδιωχθείσα και επιδιωκομένη διαστρέβλωσις της ιστορίας και από τα αστικά λεγόμενα κόμματα των οποίων επιβήτωρ κατέστη μετά το 1974 και δυστυχώς παραμένει η προδοτική αριστερά, χρήζει της ορθής ιστορικά απαντήσεως. Μία τέτοια απάντησις δίδεται στο Αγιονόρι.

  16. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    11: Γιόλα λεγόταν, τα άλλα δεν τα ξέρω με βεβαιότητα.

    13: Κάτι για γλαύκα εις Αθήνας το ξέρεις; Είναι γνωστό ότι άρχισε να σκιτσάρει στον Ταχυδρόμο από τον Ιούνιο του 1973 -και έκανε μερικά από τα καλύτερα σατιρικά κατά του Μαρκεζίνη. Είχε συνεργαστεί και με το Αντί που το έκλεισαν το 1972.

  17. Θα ξαναπαντήσω στον Εθνικόφρονα, αν και ίσως δεν θα έπρεπε:
    Πρώτον, επί της αρχής: δεν είναι επιλήψιμο να γράφεις ή γενικά να επιδίδεσαι σε πολιτιστικές δραστηριότητες υπό τυραννικά καθεστώτα· σημασία έχει τι γράφεις, ανεβάζεις, τραγουδάς κλπ. Ή μήπως θα μεμφθούμε και τον Κάρολο Κουν, που ίδρυσε το Θέατρο Τέχνης μέσα στην Κατοχή;
    Δεύτερον, για το συγκεκριμένο πρόσωπο: ο Μποστ έπαψε να γράφει με το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου και ξανάρχισε το καλοκαίρι του 1973, εν όψει του δεύτερου δημοψηφίσματος του Παπαδόπουλου και γράφοντας εναντίον του («Το Τέρας του ΛοχΝΑΙ»), επωφελούμενος βεβαίως από το ότι εκείνος, για δικούς του λόγους, είχε αφήσει σχεδόν τελείως ελεύθερο τον Τύπο (όσοι έχουν την ανάλογη ηλικία θα θυμούνται τη «Χριστιανική»του Ψαρουδάκη να βγαίνει στα περίπτερα με πηχυαίους τίτλους «Για ποια δημοκρατία μιλάτε, κ. Παπαδόπουλε;» και «΄Οχι στη δικτατορική πρόκληση»).

  18. @16
    Το κείμενο του Μποστ στο (απαγορευμένο, τελικά) πρώτο τεύχος του «Αντί» που λέει ο Νίκος, είχε θέμα φόρα παρτίδα «περί δικτατοριών», και μιλούσε για Φράνκο, Σαλαζάρ κ.ά. Ο Μποστ έκανε και μια ανάλυση μαθηματική/αριθμητική/περί μέσου όρου, «πόσο διαρκεί μια δικτατορία».

    @17
    Από τη Χριστιανική, που λέει ο Αγγελος, το πρωτοσέλιδό της στις 26 Νοεμβρίου 1973 ήταν ένα τολμηρότατο «Ο δικτάτορας έπεσε – Καιρός να πέσει και η δικτατορία», όπου δικτάτορας ο Παπαδόπουλος, φυσικά, και όπου δικτατορία το νέο καθεστώς Ιωαννίδη.

  19. Εθνικόφρων said

    17: Κύριε Άγγελε, μιά και μού το θυμήσατε: Πώς εξηγείτε σείς ότι ο Εβραίος Κούν ίδρυσε μεσούσης της Ναζιστικής Κατοχής (1942) το Θέατρον Τέχνης: Εγώ ενόμιζα ότι οι Εβραίοι την εποχήν εκείνην εστέλλοντο εις τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως διά την ενίσχυσιν της Γερμανικής Σαπωνοποιΐας. Πώς την εγλύτωσεν ο Κούν; Ιδού έν θαυμάσιον θέμα δια να διαπραγματευθή ο ρέκτης κ. Σαραντάκος.
    Πάντως, ταυτότητα χριστιανικήν δεν του είχε δώσει ο τότε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Δαμασκηνός Παπανδρέου, το έχει ξεκαθαρίσει ο μελετητής της Κατοχής Δημοσθένης Κούκουνας. Τον οποίον τραγόπαπαν Δαμασκηνόν (είχεν ορκίσει τας Κατοχικάς Κυβερνήσεις Τσολάκογλου + Ράλλη + Λογοθετοπούλου) ο Τσώρτσιλ εθεώρει Μπολσεβίκον κι ότε ήλθε εις Αθήνας τα Χριστούγεννα του 1944 δια να ξεπαστρέψει το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ τον είχεν αρχικώς εις απόστασιν. Ταχέως ο Τσώρτσιλ κατάλαβε ότι ο Δαμασκηνός ήτο απλώς είς ακόμη χριστιανομαλάκας τραγόπαπας και του είπε εις την Σύναξιν της Μεγάλης Βρετανίας, παρόντος του Σιάντου: «Μακαριώτατε, έκαμα λάθος. Σάς είχα περάσει για μπολσεβίκον»!..
    Περισσότερα δια την εποχήν εκείνην εις το εξηφανισμένον (από τα βιβλιοπωλεία) βιβλίον του μακαριστού Κώστα Καλαντζή «Η Δεκεμβριανή Επανάστασις», που δύνασθε να κατεβάσετε δωρεάν εδώ

    http://zh.scribd.com/doc/51403103/%CE%9A%CE%A9%CE%A3%CE%A4%CE%91%CE%A3-%CE%9A%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%96%CE%97%CE%A3-%CE%97-%CE%94%CE%95%CE%9A%CE%95%CE%9C%CE%92%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%9D%CE%97-%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%91%CE%A3%CE%97

    ΥΓ: Όσον διά το ότι κομίζω γλαύκαν του κ. Σαραντάκου (Νο=16), το αποδέχομαι εν μέρει. Διότι δεν ηξεύρουν όλοι οι αναγνώσται σας κ. Νίκο όσα ηξεύρετε σείς. Απόδειξις ότι οι πλείστοι ηγνόουν τα ποιηματάκια του Μιμίκη Θεοδωράκη διά τον μπαρμπα-Γιάννην Μεταξάν, διά τα οποία έχει βουΐξει ο Τόπος επί μισόν αιώνα.

  20. sarant said

    19: Φιρί-φιρί το πάτε να φάτε το μπανάκι σας, ρατσιστές δεν μας χρειάζονται. Αν είχατε όμως διαβάσει Πανσέληνο ή έστω και αυτό το ταπεινό ιστολόγιο, θα ξέρατε ότι εβραίοι λογαριάζονταν από τους Γερμανούς όσοι είχαν τρεις από τους τέσσερις παππούδες(*) εβραίους -και ο Κουν δεν είχε.

    (*) Παππούδες και γιαγιάδες δηλαδή διότι η τέλεια γλώσσα μας δεν έχει το αντίστοιχο του grandparents.

  21. # 20 (*)

    προγεννήτορες (ασεξουαλικώς), ίσως

    (αν δεν είναι τέλεια, οφείλουμε να την κάνουμε,νομίζω αυτός που φαγώθηκε στο Σαράγιεβο, αρχιδούκας ή κάτι τέτοιο, αυτός το είπε – -ας προσπαθήσουμε τουλαχιστον )

  22. @19
    Λίγη γλαύκα ακόμη (αν και υποψιάζομαι δεν θα είναι η τελευταία).

    Δεν είναι εξηφανισμένο το βιβλίο αυτό, άνθρωπέ μου.

    Μια χαρά κυκλοφορεί σε προσφιλή σας (υποθέτω) βιβλιοπωλεία, σε επανέκδοση από μια από τις επιχειρήσεις του, τέλος πάντων, ομίλου επιχειρήσεων της χρυσαβγίτικης συμμορίας, όπως μπορείτε να δείτε και εδώ:

    http://www.logxi.com/page.php?contentid=4&screen=1#viewproduct

    Ούτε απαγορεύτηκε ποτέ, ούτε διώχτηκε, ούτε εξηφανίσθη από το μαρξιστικό παρακράτος που κυβερνάει όλα αυτά τα χρόνια.
    Οποιος ήθελε να το βρει όλα τα χρόνια από τότε που βγήκε, το έβρισκε.
    Σιγά το κελεπούρι.

  23. Γς said

    20:

    >εβραίοι λογαριάζονταν από τους Γερμανούς όσοι είχαν τρεις από τους τέσσερις παππούδες[γιαγιάδες] εβραίους

    Τώρα φταίει ο επίδοξος κολυμβητής να σε ερωτήσει:
    «Και οι έχοντες και τους 4;»
    🙂

    Α, και στην περίπτωση που ένας τουλάχιστον από τους δύο εβραίους παππούδες αποκτούσε κέρατα, τι γινόταν;

    Αμαρτίες γιαγιάς δεν έσωζαν τα εγγόνια;

  24. ΣοφίαΟικ said

    8: Με τον Κλαρκ Γκείμπλ είναι η σύζυγός του, Καρόλ Λόμπαρντ, η οποία σκοτώθηκε σε αεροπορικό δύστύχημα τον Ιανουάριο του ’42, άρα το οπτικό υλικό είναι από το χειμώνα του ’41 ή ίσως του ’40.
    Βλέπουμε επίσης την Σίρλει Τεμπλ που τότε είχε μπει στην εφηβεία και είχε αρχίσει να χάνει τη δημότικότητά της, και τον Μίκι Ρούνεϊ (ο οποίος ζει ακόμα και έχει περάσει τα 90 και εξακολουθεί να εργάζεται).
    Noμίζω ότι αναγνωρίζω την Ολίβια ντε Χάβιλαντ και την Τζόαν Φοντέιν.
    Οι άλλες κι οι άλλοι σίγουρα κάτι θα λέγανε στη μητέρα μου που τους ήξερε όλους, αλλά εγώ δεν τους αναγνωρίζω. Πάιζει ρόλο βέβαια και το ότι οι μόδες κάθε εποχής αλλάζουν και τους κάνουν αγνώριστους, π.χ. η Κάρολ Λομπαρντ το 1932 κι η Κάρολ Λόμπαρντ το 1942 καμια σχέση, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες στη Βίκη.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Carole_Lombard

  25. Εθνικόφρων said

    Εις προ ημερών σχόλιόν μου έγραφα ότι αι μέθοδοι των μπολσεβίκων του 20ού + 21ου Αιώνος είναι ακριβώς αι ίδιαι με αυτάς των Χριστιανών των πρώτων 10 Αιώνων. Επί Βυζαντίου, σε απεκάλουν «Έλληνα» και σε τελείωναν: Σού δήμευαν την περιουσία, έχανες την δουλειά σου κλπ. Γνωρίζετε – νομίζω – ότι η λέξις «Έλλην» ήτο απηγορευμένη εις το Βυζάντιον επί 11 σχεδόν αιώνας επί ποινή θανάτου.
    Σήμερον οι πάσης φύσεως μπολσεβίκοι πράττουν το ίδιον με την λέξιν «Ρατσιστής». Αν δεν συμφωνής μαζί των είσαι Ρατσιστής, δηλαδή απόβλητος. Διατί με απεκαλέσατε Ρατσιστήν, κ. Νίκο; Επειδή διηρωτήθην πώς την σκαπούλαρε από τα Γερμανικά εργοστάσια σαπωνοποιΐας ο Εβραίος θεατράνθρωπος Κάρολος Κούν, εις μίαν εποχήν που 300.000 Αθηναίοι απέθνησκον κυριολεκτικώς από την πείναν εν μέση οδώ; Και δεν κρυβόταν ο Κούν, όπως οι λοιποί Εβραίοι: Έπαιζε έργα εις το Θέατρον Τέχνης, και το μισόν κοινόν από κάτω ήσαν φιλέλληνες Γερμανοί αξιωματικοί!..
    Έχετε, σύντροφοι, υπόψιν σας ότι ημείς οι της Πατρώας Θρησκείας τους Εβραίους τους λατρεύομεν (βλέπε τον Μέγαν Ιουλιανόν που ήθελε να τους ξανακτίση τον Ναόν του Σολομώντος διά να διαψευσθή η προφητεία του Ραββίνου Ιησού Χριστού περί Καταστροφής του Ναού), διά τον εξής απλόν λόγον: Μόνον με την βοήθειαν των Εβραίων ελπίζομεν να ξεβρωμίσωμεν την Ελλάδα από την Χριστιανικήν Λαίλαπα.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Κύριε Νίκο, υπάρχει απλούστερος τρόπος διά να με ξεφορτωθείτε από το μπολσεβίκικον ιστολόγιόν σας: Ζητήσατέ το μου ευθέως και δεν πρόκειται να σάς ξαναενοχλήσω..

  26. Γς said

    >Τα καπνογόνα που θα χώριζαν σαρκικώς την Ελίζαμπεθ Τέιλορ δεν ξέρω σε ποιο γεγονός αναφέρονται.

    Ισως στο καπνογόνο του Καραϊσκάκη.
    Στο ντέρμπυ των αιωνίων μετά το τρίτο γκόλ του Θρύλου (3-2) κάποιος πέταξε ένα καπνογόνο που το κλώτσησε ένα παίκτης κτλ κτλ.
    Παραδόξως πήρε τεράστιες διαστάσεις το θέμα στον ελληνικό και ξένο τύπο.

    Πιθανόν όμως να οφείλεται και σε ένα άλλο συνταρακτικό συμβάν της χρονιάς εκείνης. Τα καπνογόνα που ρίξανε οι χωροφύλακες στην εξέγερση των καπνοπαραγωγών στο Ξηρομέρι. Νεκροί και τραυματίες. Ντακότες να φέρνουν ενισχύσεις κλπ

  27. sarant said

    25: Δεν σε αποκάλεσα ρατσιστή, είπα ότι ρατσιστές δεν μας χρειάζονται εδώ.

  28. #26

    Πρέπει να είναι ματς που έχω δει, με δυο γκολ του Γ. Σιδέρη για το καθένα από τα οποία του είχε τάξει ο Γουλανδρης από 30 ή 60 χιλιάδες. Ο ΠΑΟ είχε μειώσει σε 3-2 λίγο πριν το τέλος. Το καπνογόνο δεν το θυμάμαι, ήταν στο 1-0. στο 2-1 ή στο 3-1 ; Ημουν μικρός τότε και (σαν) άμυαλος, παναθηναϊκός λόγω οικογενειακής παράδοσης. Οταν ενηλικιώθηκα βρήκα (ως αποδείχθηκε) τον σωστό δόμο

  29. 18 Και το κείμενο αυτό («περί δικτατοριών») μαζί με άλλα αναδημοσιεύτηκε στα «18 Αντι-κείμενα» του Μποστ (αναφορά στα γνωστά «18 κείμενα») λίγο μετά τη μεταπολίτευση.

  30. Γς said

    28:
    >Οταν ενηλικιώθηκα βρήκα (ως αποδείχθηκε) τον σωστό δόμο

    Δόμο στην Τούμπα και σπιτώθηκες.

  31. NM said

    Σκούρας δε λεγόταν και ο ιδιοκτήτης των κινηματογράφων «Απόλλων» και «Αττικόν» ;

  32. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    31: Πράγματι.

  33. Γς said

    31, 32:

    Ναι ήταν του Σπύρου Σκούρα (ανιψιού του Ελληνοαμερικάνου Σπύρου Σκούρα που συζητάμε).
    Ηταν και πεθερός του Σωκράτη Κόκκαλη. Ο αδελφός του, ο Θανάσης Σκούρα ήταν αυτός της ΠΕΑΝ που ανατίναξε στη κατοχή το κτίριο της ΕΣΠΟ και τον εκτέλεσαν οι Γερμανοί.

  34. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    31. Ο Σπύρος Σκούρας του Αττικόν είχε την κινηματογραφική εταιρία «Σκούρας φιλμ», και διετέλεσε πρόεδρος του αθλητικού συλλόγου ΑΕΚ σε δύσκολους καιρούς. Υπήρξε και εκδότης του περιοδικού «Πρωταθλητής».Ως άνθρωπος και ως επιχειρηματίας άφησε καλότατο απόηχο. Ο αδελφός του Θανάσης συμμετείχε στην εθνική αντίσταση ως μέλος της ΠΕΑΝ (που ανατίναξε την ΕΣΠΟ) και εκτελέστηκε από τους Γερμανούς.Ο Σπύρος Σκούρας του Χόλιγουντ ήταν θείος τους.
    Η Σοφία Σκούρα κόρη του Σπύρου της «Σκούρας φίλμ» είναι ιδιοκτήτρια με τα δύο αδέλφια της του Αττικόν (και του costa boda) .Ήταν η πρώτη γυναίκα του Σωκράτη Κόκκαλη και έκαναν μαζί τον Πέτρο Κόκκαλη.
    Πλήρες κουσκούσι

  35. Γς said

    33,34:
    Τι παρα πάνω απ αυτά που είπα εγώ;
    Αχ, στο τσακ είμαι να ξεκινήσω μια πιο εκτεταμένη ανάλυση της αρχικής μου (#31).
    Κι έχω τόσα πολλά στο θέμα αυτό

  36. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    35.Μαζί γράφαμε.Έχει πάρα πολλά (και πικάντικα) ο Λυμπερόπουλος γι αυτούς.
    Τη Σοφία Σκούρα τύχαινε να την έχω γνωρίσει από φίλη αρχιτεκτόνισσα.Πηγαίναμε και τη βρίσκαμε στο μαγαζί της,χρόνια πίσω.

  37. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    36.Λέει για το Θάνο Σκούρα ότι είχε σπουδάσει στο Γέηλ και ότι ήταν εξέχων πράκτορας των συμμάχων, εξ ου και ο θείος παρά το ότι προσπάθησε, δεν κατάφερε να τον σώσει

  38. Γς said

    36,37:

    Λυμπερόπουλος!
    Οπως πάντα υπερβολικός. Λέει ότι ο Σπάϊρο πήδαγε τη Μονρόε.

    Ασε που δεν λέει τίποτρα για τον Γς στο Hollywood
    😦

  39. # 38

    Ασε που δεν λέει τίποτρα

    Η εκδίκηση του ρο !!

  40. leonicos said

    Πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Βέβαια έχεουν πέσει κάποιοι γελοίοι ποντικοί μέσα στο μπλογκ, αλλά θα βαρεθούν κάποια στιγμή.

    Μην ξεχάσετε να πάτε στο —χώρι για την εθνικοαπελευθερωτική τελετή που απ[οκαθιστά την ιστορία. Θα βάλω πούλμαν, με οδηγό τον Γς φυσικά, μπας και μας κολλήσει καμιά γυναίκα.

    Πάω στα προηγούμενα, να δω αν μου γράψατε τίποτα για το αμφέβαλα. Αν δεν μου γράψατε ξαναρωτάω: Μπορώ να γράψω το αμφέβαλα με δύο ΛΛ, όταν εννοώ παρατατικό; Χοντρό μου φαίνεται αλλά αναγκαίο.

  41. Γς said

    39!
    !
    Αλλος το τρώει και δομίζεται (#30)
    κι άλλος δρσίζεται

  42. leonicos said

    Δημήτρη Μ σ’ ευχαριστώ πολύ

    Κι εγώ νομίζω ότι το αμφιβάλλω δεν έχει συνοπτικούς χρόνους. Και το είχα αμφιβάλει δε μου ακούγεται πολύ καλά. Εγώ θα έλεγα είχα αμφιβολίες, ή αμφέβαλλα.

    Τελικά ήταν απλό διότι το αμφιβάλλω δεν έχει συνοπτικούς χρόνους (στιγμιαίους τους λέω αλλά το ίδιο είναι). Όντως το έχω / είχα αμφιβάλει δεν είναι ελληνικά, είναι ελληνικούρικα.

    Ευχαριστώ και πάλι

  43. leonicos said

    Ωραίο το κοριτσάκι του Γς, αλλά ο ίδιος…. Μπρ…..

  44. #9 Θυμόμουνα τη φάση, καθώς έδινα τότε το 200άρι… 250άρι στο τέλος θαρρώ -σεβαστό ποσοστό από το φοιτητικό μου μηνιάτικο- για το Τέταρτο, αλλά κάπως διαφορετικά· οπότε είπα να το ψάξω. Παρασύρθηκα όμως από τις τότε συνήθειές μου, κι αντί για Μαραγκός διάβαζα για ώρα Καμμένος, οπότε άργησα να πάω στο σωστό αρχείο (8/8 η συναυλία, σαν χτες). Κατά σύμπτωση, το ψηφιοποιημένο αρχείο της Ε, σταματάει ακριβώς στις 8/8, οπότε η περιγραφή του γεγονότος είναι πάλι από το Έθνος:

    https://app.box.com/mx85

  45. Εχτές (18-6-2019) είχε στο Κανάλι της Βουλής το επεισόδιο από τη σειρά ντοκιμαντέρ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΣΑΙΞΠΗΡ (SHAKESPEARE UNCOVERED) το επεισόδιο ήταν αφιερωμένο στο έργο του Σέξπιρ Αντώνιος και Κλεοπάτρα:
    https://www.pbs.org/wnet/shakespeare-uncovered/uncategorized/anthony-cleopatra-kim-cattrall-full-episode-2/
    Οι υπότιτλοι στα αποσπάσματα από παραστάσεις ήτνα σε μια αρχαΐζουσα καθαρέυουσα. Δεν κράτησα οθονιά οπότε θα πρ΄πει αν με πιστέψετε εκτός αν έχει κρατήσει καποιος άλλος. έψαξα λίγο και βρήκα ότι πιθανότατα ο υποτιτλιστής είχε χρησιμοποιήσει τη μεταφραση του Μιχαήλ Ν. Δαμιράλη από το 1882. ϊσως γιατί ειναι διαθέσιμη δωρεάν στο δίκτυο (http://digital.lib.auth.gr/record/149250/?ln=el)*

    Γιατί το γράφω εδώ; Γιατί έτσι όπως αλλαζε από δημοτική στην αναλυση των σκοινών σε αρχαϊζουσα καθαρεύουσα στους διαλόγους των αποσπασμάτων φαινόταν σαν να έχει υποτιτλίσει το ντοκιμαντέρ ο Μπόστ!
    Πχ βλέπουμε την δραματική σκηνή που πεθάινει η υπηρε΄τρια της Κλεοπάτρας και διαβάζουμε στους υποτίτλους
    «πως έχω την ασπίδα εις τα χειλη μου;
    Πίπτεις;»
    Ναι πίπτειις σε υπότιτλους.

    *Δεν είχε στη βιβλιοθήκη της βουλής καποια μετάφραση πιο πρόσφατη να ΄δωουν στον υποτιτλιστή;

  46. sarant said

    45 Μάλλον αυτό που λες θα έγινε…..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: