Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Προσεπτεμβριανά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 31 Αυγούστου, 2013


Τελευταία μέρα του Αυγούστου σήμερα, από αύριο Σεπτέμβρης που προμηνυόταν θερμός στο εσωτερικό μέτωπο αλλά υπάρχει σοβαρός φόβος ν’ αποδειχτεί καυτός στη γειτονιά μας, με τα σύννεφα του πολέμου να μαζεύονται πάνω από τη Συρία, καθώς οι ΗΠΑ και η Γαλλία φαίνονται αποφασισμένες να χτυπήσουν, ακόμα και χωρίς απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Προς το παρόν, εύχομαι να αποφευχθεί η καταστροφική αυτή κίνηση, αν και δεν το ελπίζω. Αλλά πίσω στα μεζεδάκια μας, που ευνόητο είναι να ονομαστούν ‘προσεπτεμβριανά’.

Στα άρθρα του βετεράνου Άγγλου δημοσιογράφου Ρόμπερτ Φισκ για τη Συρία βρίσκει κανείς μια λογική φωνή που λέει τα αυτονόητα, και σε ένα από τα άρθρα αυτά ψάρεψα το πρώτο σημερινό μεζεδάκι. Σε χτεσινό άρθρο, ο Φισκ χαρακτηρίζει ηλίθιο τον επικείμενο πόλεμο. Σύμφωνα με τη μετάφραση που δημοσιεύεται στο Βήμα: η επικείμενη επίθεση στη Συρία είναι κάτι που όλοι μας πλέον πρέπει να «καταπιούμε» ως γεγονός, παρά το ότι θα πρόκειται για τον πιο ανόητο πόλεμο που έχει διεξάγει η Δύση στη σύγχρονη ιστορία της. Οι πύραυλοι Κρουζ που θα πλήξουν μια από τις αρχαιότερες πόλεις του κόσμου [σ.σ. εννοεί τη Δαμασκό] δεν έχει να κάνει με το θέμα της ΣυρίαςΤελικά ίσως είναι καλύτερο να διαβάσετε το πρωτότυπο άρθρο, διότι η «μετάφραση» στο Βήμα είναι συντομευμένη, αφυδατωμένη και άτεχνη, και έχει και τη συνήθη χοντράδα, το «έχει διεξάγει». Ειδικά στον παρακείμενο, τα’χουμε ξαναγράψει αυτά, δεν χωράει αμφιβολία, διαρκής τύπος ΔΕΝ μπαίνει, ή θα πείτε «έχει διεξαγάγει» ή, οι τολμηρότεροι ή οι Κύπριοι, «έχει διεξάξει».

Με αφορμή τη Συρία και το επόμενο. Έλληνας συγγραφέας και υποψήφιος βουλευτής (του Πασόκ) δημοσίευσε στο έως εχτές ανοιχτό προφίλ του στο Φέισμπουκ την εξής βαρυσήμαντη πολιτική ανάλυση: Η επικείμενη εισβολή στη Συρία θα κριθεί εκ του αποτελέσματος. Όλα τα άλλα είναι π@@@@ες μπλε.  Πέρα από το ότι, απ’ όσο ξέρουμε, δεν επίκειται εισβολή στη Συρία (εκτός αν ο Θ.Χ. ξέρει κάτι παραπάνω), με ενοχλεί πολύ η περιττή αθυροστομία έστω και με φερετζέ. Μια βρισιά για να δικαιώνεται πρέπει να είναι εύστοχη -κι εδώ, θα το κρίνετε κι εσείς, δεν νομίζω πως είναι.

oksop

Γουστόζικο τυπογραφικό λαθάκι σε άρθρο του Βήματος πριν από μερικές μέρες: Η κινητικότητα θετικό εργαλείο για καλύτερη οξοποίηση του εργατικού δυναμικού, κι άντε να μην πάει ο νους σου στο κακό. Υπεύθυνος για το λάθος είναι ο καινούργιος διορθωτής του Βήματος, κάποιος κ. Σπελ Τσέκερ. Πράγματι, αν γράψετε στο Γουόρντ «αξοποίηση» και το περάσετε από αυτόματον ορθογραφικό έλεγχο, η λύση που σας προτείνει το πρόγραμμα δεν είναι «αξιοποίηση» αλλά «οξοποίηση» (ο αλγόριθμός του μάλλον προκρίνει τις λύσεις με ίδιο αριθμό γραμμάτων, διότι προφανώς δεν παίρνει υπόψη του συχνότητα των λεκτικών τύπων).

Το λάθος δεν θα το βρείτε πια στη σελίδα του Βήματος, αφού το σχετικό άρθρο έχει τροποποιηθεί και διορθωθεί, αλλά, όπως συχνά συμβαίνει, η παλιά εκδοχή έχει αναπαραχθεί σε άλλους ιστότοπους, οπότε το εργατικό δυναμικό δεν έχει διαφύγει τον κίνδυνο της οξοποίησης!

Το επόμενο μεζεδάκι δεν υπάρχει κάπου καταγραμμένο, το άκουσα με τ’ αυτάκια μου από την εκπομπή του Ευαγγελάτου στον Σκάι την περασμένη Δευτέρα. Ιωάννα Μάνδρου σε ρεπορτάζ από τη δίκη Τσοχατζόπουλου, αναφέρει ότι ο κ. Τσοχατζόπουλος «επιτέθηκε με εξαιρετική δριμύτητα κατά του πρώην εξαδέλφου του«, εννοώντας τον κ. Ζήγρα με τον οποίο έχουν έρθει σε σύγκρουση. Αλλά πρώην εξάδελφος, γίνεται;

Κι ένα ακόμα κακοβαλμένο «πρώην» από την Καθημερινή, στον τίτλο μιας είδησης από τη Βόρεια Κορέα ή μάλλον από τη Νότια Κορέα σχετικά με τη Βόρεια Κορέα: Εκτελέστηκε η πρώην φημολογούμενη σύντροφος του ηγέτη της Β. Κορέας. Για την ακρίβεια της είδησης δεν είμαι καθόλου σίγουρος, αλλά το «πρώην φημολογούμενη» δεν μου αρέσει καθόλου μα καθόλου! (Επί της ουσίας: η Φραγκίσκα Μεγαλούδη, η μόνη ελληνίδα ανταποκρίτρια που ζει στη Βόρεια Κορέα έχει εκφράσει στο φέισμπουκ σοβαρότατες επιφυλάξεις για την αλήθεια της είδησης, επισημαίνοντας ότι μοναδική πηγή είναι μια νοτιοκορεάτικη εφημερίδα, μεγάλης μεν κυκλοφορίας αλλά με πρότερο ανέντιμο βίο σε παρόμοιες «αποκαλύψεις»).

Να γκρινιάξω και με μια ξενικούρα στο ρεπορτάζ για τον χωρισμό της εβδομάδας (ή του μήνα ή της χρονιάς ή της δεκαετίας): Ένα από τα πιο νοτόριους ζευγάρια του σύγχρονου σινεμά, η Μόνικα Μπελούτσι κι ο Βενσάν Κασέλ, ανακοίνωσαν σήμερα τον χωρισμό τους. Γιατί νοτόριους βρε παιδιά; Χάθηκε, ξερωγώ, το πολυσυζητημένα, το περιβόητα, το περιώνυμα, το πασίγνωστα, το διάσημα; Και επειδή βλέπω το ίδιο ακριβώς ρεπορτάζ να αναπαράγεται αυτολεξεί σε άλλους ιστοτόπους, και δεν εννοώ ιστολογιάκια της συμφοράς αλλά «επαγγελματικά» μαγαζιά, έχω μια επικουρική ερώτηση: Υπάρχει κάποιο κέντρο που κάνει χονδρεμπόριο κουτόχορτου και διανέμει τις ίδιες ακριβώς ειδήσεις σε όλους τους «ειδησεογραφικούς» ιστοτόπους της επικράτειας;

Tο επόμενο μεζεδάκι είναι μεν μπαγιάτικο, αλλά αφενός είναι… βασιλικό και αφετέρου αναφέρεται σε κάτι που συζητήσαμε πρόσφατα, δηλαδή ότι τάχα ο Τζεφ Μπέζος της Αμαζόνας είναι ελληνικής καταγωγής. Λοιπόν, σε φιλελληνικό άρθρο που έγραψε πέρυσι ο Παύλος Ντεγκρέτσια, αναφέρεται σε διάσημους Έλληνες και μεταξύ άλλων δηλώνει: More recently, Greeks such as Mike Lazaridis (RIM, BlackBerry) and Jeff Bezos (Amazon) reached the pinnacle of modern technological innovation and created brands that are recognised across the globe. Ο Λαζαρίδης εντάξει, αλλά ο Μπέζος, είπαμε, δεν έχει καμιά σχέση με την Ελλάδα ή με τον Γιάννη Μπέζο.

Η φίλη που εντόπισε το λάθος σχολίασε «Δεν έχει πάρει χαμπάρι το πορφυρογέννητο βόιδι ότι ο Μπέζος δεν είναι Έλληνας;» Κι άλλος φίλος απάντησε: «Εδώ δεν έχει πάρει χαμπάρι ότι ο ίδιος δεν είναι Prince of Greece, θα ξέρει για τον Μπέζος;» Στην αρχή βρήκα υπερβολικό τον χαρακτηρισμό «πορφυρογέννητο βόιδι», αλλά ύστερα το έλεγξα, είδα ότι ο Παύλος γεννήθηκε τον Μάιο του 1967, οπότε τελικά είναι σωστό το «πορφυρογέννητο».

* Το «ελέω» ξαναχτυπάει. «Η Τούμπα ήταν άδεια ελέω τιμωρίας«, μας πληροφορεί γνωστός αθλητικός ιστότοπος. Σπουδαίο έλεος, να παίζεις με άδειες κερκίδες! Πάντως, για να λέμε και τα καλά, σε άλλο άρθρο του ίδου ιστότοπου βρίσκουμε «λόγω τιμωρίας«.

* Κι ένα κουίζ που δημοσιεύτηκε σε κυριακάτικη εφημερίδα την περασμένη Κυριακή, και που δεν νομίζω να γκουγκλίζεται.

Ποιος πρώην «πράσινος» υπουργός συνηθίζει να λέει πως Βενιζέλος και Κουβέλης πρέπει να διευκολύνουν με την προσωπική τους στάση την ανασύνθεση της Κεντροαριστεράς;

Ποιον σκέφτεστε εσείς;

Aπάντηση: Το κουίζ (που το αντέγραψα από την κυριακάτικη Real) αποδείχτηκε σκληρό καρύδι, παρόλο που ο εν λόγω υπουργός ήταν από τους πιο προβεβλημένους και πολυσυζητημένους. Είναι η Άννα Διαμαντοπούλου (συγχαρητήρια στον Κορνήλιο που το βρήκε στο σχ. 42).

Αυτός ήταν ακριβώς ο σκοπός του κουίζ, να δείξει ότι η αρσενική διατύπωση των ουδέτερων τύπων σε κάνει να μη σκέφτεσαι τις γυναίκες! (Πώς λέμε στα αγγλικά Why they didn’t ask Evans?)

* Ανακοινώθηκαν προχτές τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων, είχαμε και στο ιστολόγιο τις χαρές μας και σας ευχαριστώ για τις ευχές, και όλοι σχολίασαν τη μεγάλη πτώση των βάσεων. Όλοι; Όχι όλοι. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του nooz.gr, φέτος είχαμε «τη μικρότερη πτώση της δεκαετίας«, σύμφωνα με την… ανάλυση εκπαιδευτικού συμβούλου. Παραδόξως, ο ίδιος σύμβουλος εμφανίζεται να δηλώνει ότι «με τόσο μεγάλη πτώση των βάσεων σήμερα, θα επικρατεί γενικά χαρά», αλλά λίγο πιο κάτω «χαρακτηρίζει τη μείωση των βάσεων ως «τη χαμηλότερη τις (σικ) δεκαετίας»». Τελικά τι ήταν η μείωση των βάσεων; μικρότερη, μεγάλη ή χαμηλότερη; Ο κ. σύμβουλος τα μπερδεύει οικτρά. Οι βάσεις είχαν μεγάλη πτώση και έπεσαν στο χαμηλότερο της δεκαετίας, αυτό συνέβη.

* Κάτι κάπως παρόμοιο με άνοδο και πτώση, που μπορεί να είναι γραμματικά σωστό αλλά δεν παύει να είναι αστείο -ή ιλαροτραγικό: Σε πτωτική τροχιά επέστρεψαν οι λιανικές πωλήσεις τον Ιούνιο, ανακόπτοντας την επιβράδυνση που είχε σημειώσει ο ρυθμός πτώσης τον προηγούμενο μήνα.

Αν η ανακοπή της επιβράδυνσης του ρυθμού πτώσης συνάδει ή όχι με το σαξές στόρι δεν το ξέρω, ρωτήστε τον κ. Στουρνάρα.

* Ή μάλλον μην τον ρωτήσετε, διότι διαβάζει τα Ανύπαρκτα Άπαντα του Λένιν, για να ανακαλύψει και άλλα μαϊμουδορητά του, σαν κι αυτό που ανακοίνωσε προχτές στη Βουλή. Αφού είπε ότι έχουμε φτάσει στα 2/3 του δρόμου, συνέχισε απαριθμώντας εκείνους που δεν θέλουν να σωθούμε. Αυτοί είναι αφενός οι σπεκουλαδόροι, είπε, που έχουν στοιχηματίσει κατά της Ελλάδας, και αφετέρου:

«Και επίσης μην ξεχνάμε και τη ρήση του Λένιν: ‘Οι πρόθυμοι ηλίθιοι’. Γιατί υπάρχουν και αυτοί , οι οποίοι δεν θέλουν να σωθούμε. Να έχετε ελπίδα. Πράγματι βγαίνει ο λογαριασμός αρκεί να το πιστέψουμε κι εμείς».

Καταρχάς, το ρητό που δεν είπε ο Λένιν δεν λέει για πρόθυμους ηλίθιους, λέει για «χρήσιμους ηλίθιους». Έπειτα, πουθενά δεν υπάρχει η παραμικρή τεκμηρίωση ότι πράγματι το είπε (δείτε εδώ αναλυτικά άρθρο για αυτή την κασιματιά).

Δεν αποκλείεται όμως το φραστικό λάθος (από χρήσιμοι ηλίθιοι σε πρόθυμοι ηλίθιοι) να οφείλεται στις σκέψεις για τη συμμαχία των προθύμων που, ελλείψει νομιμοποίησης από τον ΟΗΕ, πρόκειται να χτυπήσει τη Συρία -τότε πέφτει διάνα!

* Και κλείνω με μια ακόμα επιβεβαίωση του Νόμου του Μπούμερανγκ. Αν δεν τον θυμάστε, είναι ο νόμος σύμφωνα με τον οποίο, όταν κάποιος στο Διαδίκτυο θελήσει να καυτηριάσει τα γλωσσικά λάθη ή τις λειψές γνώσεις κάποιου άλλου, γίνεται μια συνωμοσία του σύμπαντος και στην ίδια πρόταση κάνει κι ο ίδιος γλωσσικό λάθος. Νιοστό θύμα του νόμου, ο Ευάγγελος Αντώναρος, ο οποίος επέκρινε όσους γράφουν ανορθόγραφα λέξεις «σε γλωσες [σικ επί δύο] που δεν γνωρίζουν».

143 Σχόλια προς “Προσεπτεμβριανά μεζεδάκια”

  1. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Καλημέρα, Νίκο!

    Τα μεζεδάκια σου κάνουν πιο ελαφρύ το ήδη βαρύ διεθνές κλίμα. Συμμερίζομαι τις ανησυχίες σου για την αδικαιολόγητη (;) επέμβαση των ΗΠΑ στα εσωτερικά ανεξάρτητης χώρας, χωρίς να αισθάνονται απειλή, δίχως να υπάρχει το ελάχιστο νομικό έρεισμα. Μια αληθινή ντροπή για τον δυτικό πολιτισμό.

    Τα μεζεδάκια δύσκολα μπορούν να την απαλύνουν -αν και χαίρομαι που εκθέτεις τον Χειμωνά. Οι (δήθεν) διανοούμενοι είναι εκείνοι που έχουν το μικρότερο δικαίωμα σε αυτό τον κόσμο να είναι βλάκες.

  2. Θρασύμαχος said

    Για Λένιν δεν ξέρω, αλλά η υπουργική κατακλείδα “Να έχετε ελπίδα, πράγματι βγαίνει ο λογαριασμός αρκεί να το πιστέψουμε κι εμείς” μου θυμίζει Καινή Διαθήκη, ίσως καμμιάν Επιστολή Παύλου!

  3. theopeppas said

    καλό Σαββατοκύριακο σε όλους
    Να προσθεσω και γω μερικά γραμματικά, αλιευθέντα σε αθλητική ιστοσελίδα-λίκνος διαθέσιμος εάν θεωρηθεί από δύσπιστο τινά ότι τα έβγαλα από το μυαλό μου (διότι δεν είναι σύνηθες φαινόμενο!)
    Πάντως η γραμματική ελπίζω να το απήλαυσε…

    «….Με φόντο τις 19 κούπες που κατέκτησαν την περασμένη σεζόν τα ερασιτεχνικά τμήματα της ομάδας του Πειραιά, έγινε η επίσημη παρουσίαση στην ιστορική Λέσχη του Ολυμπιακού στο Πασαλιμάνι με «παρώντες» τα τμήματα του Ερασιτέχνη, τον πρόεδρό του, Μιχάλης Κουντούρης και τον γενικό γραμματέα, Γιάννης Δαλέζιος, οι οποίοι τόνισε την σπουδαιότητα απόκτησης της «Κάρτας Φιλάθλου». …»

  4. Gpoint said

    Απ’ όσα έχω καταλάβει στην εξωτερική πολιτική όταν οι ΗΠΑ βάλουν κάτι στο μάτι κάνουν ντου και το παίρνουν. Οι σάλτσες περί ατομικών, χημικών, κ.λ.π. .οπλων περισσεύουν…
    Θεωρώ αποκορύφωμα της μπουρδολογίας τις εκφράσεις » ‘έπεσαν οι βάσεις» ή «σηκώθηκαν» ακόμα και το «έμειναν σταθερές». Αφού ο αριθμός των εισακτέων είναι σταθερός και τα θέματα ουδεμία σχέση έχουν με τα περσινά προς τι οι συγκρίσεις και τα συμπεράσματα

    Το είπε, δεν το είπε ο Λένιν το «πρόθυμοι ηλίθιοι’ είναι πλεονασμός αν το φιλοσοφήσεις το πράμα… ;

  5. Πάνος με πεζά said

    Όλα καλά, αλλά αυτό το «έχει διεξάξει» και τα ανάλογα σχετικά, γιατί τα υποστηρίζετε, περιβάλλοντας τα και με το μανδύα της τόλμης; Μάλιστα σήμερα έμαθα ότι είναι και …κυπριακής προέλευσης ! Δηλαδή να φτάσουμε να λέμε κι εμείς μια μέρα «σοβαρομιλάς», την κεφαλιά «κεφάλι», και «φύγε τον καφέ κοντά από τον υπολογιστή»;

  6. Η επίδειξη καλλιέργειας και ευγένειας του ΘΧ είχε και συνέχεια, για όσους δεν το ξέρουν: Όταν κάμποσοι μοιράστηκαν την ανάρτησή του, κάνοντας φυσικά και τα σχετικά σχόλια,ο ΘΧ έκανε νεα ανάρτηση όπου έγραφε το απίστευτο «όποιοι μοιράστηκαν το προηγούμενο στάτους μου τον παίρνουν»!
    Ομολογουμένως άξιος για τον τομέα πολιτισμού! 🙂

    Όσο για την είδηση στο ΙΝ.gr εντάξει δεν είναι τοσο δυσνόητη όσο φαίνεται. Απλά θελει μια διπλή ολοκλήρωση από το 2010 εως σημερα και το αποτέλεσμα προκύπτει άμεσα! 🙂

    Καταπληκτικό το μενού σήμερα Νικοκύρη! Χορταστικότατο!
    Καλημέρα σε όλους! 🙂

  7. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5: Δεν είναι ίδια η περίπτωση, θα μας δοθεί σίγουρα η ευκαιρία να το συζητήσουμε αναλυτικά.

  8. spyroszer said

    Υπάρχει και η δημοσιογραφία – video game από υποτίθεται σοβαρά έντυπα
    Hit him hard
    http://www.economist.com/news/leaders/21584329-present-proof-deliver-ultimatum-and-punish-bashar-assad-his-use-chemical
    Attacking Syria
    Global cop, like it or not
    http://www.economist.com/news/briefing/21584399-american-administration-sees-no-alternative-attack-syria-global-cop-it-or-not

  9. munich said

    @3
    αγαπητέ κ. Θεόπάππας μήπως ελπίζετε «να το απΟλαυσε» η γραμματική καθώς είναι σε έγκλιση και δεν παίρνει εσωτερική αύξηση;
    χωρίς ίχνος ειρωνείας και παρακαλώ φωτίστε με αν κάνω λάθος

  10. sarant said

    Παρατηρώ ότι κανείς δεν δοκίμασε να απαντήσει στο κουίζ, το επαναλαμβάνω:

    Ποιος πρώην “πράσινος” υπουργός συνηθίζει να λέει πως Βενιζέλος και Κουβέλης πρέπει να διευκολύνουν με την προσωπική τους στάση την ανασύνθεση της Κεντροαριστεράς;

    Ποιον σκέφτεστε εσείς;

  11. Φανατικός said

    Συμφωνώ με τον 1. Τα μεζεκλίκια μας φτιάχνουν τη διάθεση. Το κλίμα είναι αρκετά βαρύ, δεν ξέρω τι πιστεύετε οι υπόλοιποι αλλά ο λογαριασμός του Στουρνάρα δεν βγαίνει. Αλλά να σας πω την αλήθεια, στα παλιά μου τα παπούτσια ο λογαριασμός του Στουρνάρα, το θέμα είναι ότι δεν βγαίνουν οι δικοί μου βραχυπρόθεσμοι λογαριασμοί και ανάθεμα το διάολο, μόνο βραχυπρόθεσμα μπορώ να σκεφτώ. Κατάρα!

  12. gmallos said

    #5 «Σοβαρολαλείς» ή κάπως έτσι (το νιοπαίδι έχει πάει να ρίξει κάτι μπετά κι έρχεται να μας πει) 🙂

  13. spyroszer said

    Λοβέρδος;

  14. Φανατικός said

    10: Ανδρέας Λοβέρδος;;;;;;;;;

  15. theopeppas said

    @ 9 Ομολογω ότι δεν έχω ψάξει για έγκλιση ή αύξηση, και άλλωστε φιλόλογος δεν είμαι και φαντάζομαι πολλοί αρμοδιότεροι εμου θα υπάρχουν εδω να απαντήσουν,
    Από το Γυμνάσιο [μιλάω 1968-1973) το θυμάμαι σαν αόριστο έτσι ακριβώς, και σίγουρα το έχω ακούσει και να εκφέρεται έτσι, στον αόριστο, «απήλαυσα» δηλαδή, από πολλούς άλλους
    Αναζητώντας την λέξη «απήλαυσα» στο Διαδίκτυο βρηκα εδω αυτο http://www.lexigram.gr/lex/newg/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B1%CF%8D%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5 χωρίς να έχω επισκεφθει την σελίδα ξανα
    Κάθε γνωμη, βεβαιότατα, ευπρόσδεκτη
    Ουτε θα διεκδικούσα το αξίωμα του αλάνθαστου, φυσικά Ανθρωπος που αποφασίζει να παραμένει στο ΕΣΥ, παρά τον ..ίλιγγο που του προκαλεί το σημείωμα μισθοδοσίας του δεν θα είχε τέτοιο δικαίωμα, ούτε καν την ..ψευδαίσθηση!

  16. theopeppas said

    @ 9 Munich Να πω ότι το theopeppas αντιστοιχει στο theo από το Θεόδωρος ενω ακολουθεί το επώνυμό μου, απλά Ο Λεώνικος, φίλος και συνάδελφος, με λέει ..Θείε Πέππα σκόπιμα (κι ας μην είναι ..συνομήλικός μου!) αλλά το «θεόπάππας» ακούγεται σαν κάτι από ..ομογένεια, σαν Τομ Πάππας
    Φυσικά μπορείτε να με λέτε και απλά Θόδωρο. Ο, τι θέλετε, εκτός από «γιατρέ»-το έχω βαρεθει τόσα χρόνια!

  17. gmallos said

    Να πω συγχαρητήρια στην κόρη του Νικοκύρη αλλά και σε όλα τα παιδιά που έδωσαν τον αγώνα τους, ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα.

    Με αφορμή το #4 Ο αριθμός εισακτέων μπορεί να μένει σταθερός (ή και να αυξάνεται) και οι εισαγόμενοι να μειώνονται. Εκεί είναι το κόλπο. Πώς γίνεται αυτό; Με την ασφαλιστική δικλείδα που έχει ονομαστεί «βάση του 10». Βάζουμε δύσκολα θέματα, πέφτουν οι βαθμολογίες, έχουμε βάλει και κόφτη το 10 (στις ανακοινώσεις του υπουργείου μετά την μεγάλη πτώση των βάσεων λόγω των πολύ εξεζητημένων θεμάτων γίνεται αναφορά στην επανεξέταση του θέματος ώστε να μην μπαίνουν απόφοιτοι με μικρούς βαθμούς. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; Αυτοί που θα εξασφαλίζουν την περιπόθητη είσοδο σε ΑΕΙ – ΤΕΙ θα είναι λιγότεροι (το πόσοι ανάλογα με τις οδηγίες προς την ΚΕΕ κάθε χρόνο).

  18. sarant said

    9-15: Δεν είναι και τόσο απλό. Το απολαμβάνω εκτός του ενεστώτα και παρατατικού δανείζεται τους χρόνους του από το απολαύω.
    Το απολαύω στα αρχαία έκανε αόριστο απήλαυσα, ίσως από επίδρ. του ελαύνω.

    Οπότε και το «απήλαυσε» είναι σωστό, και στη δημοτική το «απόλαυσε».

    14: Οχι, ας δοκιμάσουν κι άλλοι.

  19. Για τη φράση «χρήσιμοι ηλίθιοι», εκτός από το άρθρο στο Lexilogia.gr «useful idiots = χρήσιμοι ηλίθιοι»,
    και ο Δημήτρης Ψαρράς του «Ιού» μας μεταφέρει μια χρήσιμη πληροφορία για τη χρήση της φράσης στην Ελλάδα:

    Ηλίθιοι και στουρνάρια

    Διπλό το λάθος του υπουργού Οικονομικών που απέδωσε χτες στον Λένιν τη φράση «πρόθυμοι ηλίθιοι» για να ξαναθυμίσει το φάντασμα του «εσωτερικού εχθρού». Η φράση που υποτίθεται ότι έγραψε ο Λένιν δεν ήταν «πρόθυμοι», αλλά «χρήσιμοι ηλίθιοι». Αλλά κι αυτή είναι κατασκεύασμα του Ψυχρού Πολέμου. Οπως έχει δηλώσει οπό το 1987 ο Γκραντ Χάρις, αρμόδιος υπάλληλος της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου που την έψαξε, αυτή η φράση δεν απαντάται πουθενά στο έργο του Λένιν. Η πρώτη σχετική αναφορά γίνεται από τη «Νιου Γιορκ Τάιμς» και αφορά τις πολιτικές συνθήκες στη μεταπολεμική Ιταλία και την άνοδο της Αριστεράς. Ο εξελληνισμός της φράσης έγινε από τον θεωρητικό της χούντας Θεοφύλακτο Παπακωνσταντίνου στο διαβόητο πόνημά του «Πολιτική Αγωγή», όπου διακρίνονται 11 είδη «συνοδοιπόρων» του κομμουνισμού. Ανάμεσά τους, οι «έμποροι της εξαλλοσύνης», οι «μαζοχισταί του εξευτελισμού», οι «ανώμαλοι πάσης μορφής» και οι «ανερμάτιστοι διανοούμενοι». Ας διαλέξει ο κ. Στουρνάρας.

    Δ.Ψ.

    Για το κουΐζ, δεν πάει πουθενά το μυαλό μου, αλλά σαν να πήρε κάτι το μάτι μου, όπου έλεγε ότι ο Πεταλωτής ανοίγει τον διάλογο με τη ΔΗΜΑΡ, για την ανασύνθσεη της κεντροαριστεράς, κάτι τέτοιο (και, φυσικά, δεν στάθηκα να διαβάσω, το προσπέρασα χωρίς δεύτερη σκέψη).

  20. Voulagx said

    #10 Καστανίδης;

  21. Νέο Kid Στο Block said

    Για το κουίζ Νικοκύρη, απαντώ «Βενιζέλος». Θα ήταν ταιριαστό με την ψωροψωνάρα του, να μιλάει για τον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο, σαν τον Χούλιο Σέζαρ…

  22. sarant said

    Όχι, ούτε Βενιζέλος, ούτε Καστανίδης, ούτε Πεταλωτής.

    Άλλος για το κουίζ;

  23. theopeppas said

    22 Χρυσοχοϊδης;

  24. Νέο Kid Στο Block said

    Αν έχουμε και δεύτερη ριξιά,λέω τον εξυγιαντή (sick ρεεε!) του ποδοσφαίρου Φλωρίδη Γεώργιο τον μυστακοφόρο.

  25. theopeppas said

    18 Πρώτιστα συγχαρητηρια για την κόρη, αλλά και σε όλα τα παιδιά όπως σωστα γραφτηκε ηδη Ολα, ανεξαιρέτως, κι όσα δεν τα κατάφεραν Εχουμε δώσει εισαγωγικές και ξέρουμε, αλλά νομίζω και τον κόπο και την αγωμία, αλλά νομίζω πως ειναι πολύ πιό ψυχοφθόρο τωρα
    Ευχαριστίες για την απάντηση στο «απήλαυσα» Ακουγόταν πολύ λόγιο, ε; Η ηλικία, φοβαμαι…

  26. sarant said

    Και δεύτερη και τρίτη ριξιά έχετε -αλλά δεν το βρήκατε ακόμα.

  27. Δημήτρης Μ. said

    Νικοκύρη, δεν κατάλαβες καλά. Το οξοποίηση σημαίνει ότι τους περισσεύον εργαζόμενοι και θα τους κάνουν τουρσί.

  28. Δημήτρης Μ. said

    27. περισσεύουν

  29. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Την καλημέρα μου πέρα ως τα πέρατα :

    Αργά τελειώνει ο Αύγουστος,
    άχι και πού θα βγάλει
    ετούτο το φθινόπωρο
    που σκοτεινό προβάλλει.

    -Αργά που φεύγει ο Αύγουστος,λέει παραλλαγμένο, στην ανέκδοτη ηχογράφησή ο Ορφ.Περίδης,την «καρδερίνα» του.

  30. gmallos said

    Φρέσκο, από το Ιν: σε συνέντευξη σε αυστριακή εφημερίδα λέει και μετά αναφέρει πως αυτή είναι η Augsburger Allgemeine. Δεν ξέρω πότε το Άουγκσμπουργκ μετακόμισε στην Αυστρία. Εγώ στη Βαυαρία το άφησα (και βασικά πρωτεύουσα της Σουηβίας)!

  31. Costas said

    Καταλαβαίνω την αντίθεση στην επέμβαση στη Συρία. Απολύτως. Αυτό που δεν καταλαβαίνω, είναι η ναυμαχία του Ναβαρίνου. Ας μου εξηγήσει κάποιος· το ρωτώ με ειλικρίνεια. Δεν είμαι φετιχιστής, θα ακούσω και απόψεις του τύπου «ήταν τραγικό λάθος».

  32. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    26. Το θλιβερό είναι ότι πιστεύουμε πως είναι ικανοί να το΄χουν πει πολλοί από δαύτους.
    Αρσενι κός είναι αυτός; Πρώην πράσινος ή πρώην πράσινος υπουργός (και τα δυο δηλαδή;)
    -Όσο για το Θ.Χ. χειμάζεται, δυστυχώς προ πολλού, γαϊδουροκαλόκαιρου επερχομένου.

  33. spyroszer said

    Ε μηπως ειναι ο Ακης; 🙂

  34. (9, 15, 18) Θόδωρε, φυσικά το «απήλαυσε» είναι σωστό, και εξίσου σωστό είναι και το «απόλαυσε», σύμφωνα με τη γενικότερη τάση της δημοτικής να αποφεύγει την εσωτερική αύξηση. Όμως η ένσταση του Munich ήταν διαφορετική («είναι σε έγκλιση και δεν παίρνει εσωτερική αύξηση») και, πιστεύω, τελείως αβάσιμη. Προφανώς εννοούσε ότι το «να απήλαυσε» είναι σε άλλη έγκλιση (υποτακτική) και επομένως δεν παίρνει εσωτερική αύξηση, κατά την ίδια έννοια που η προστακτική «απόλαυσέ το» («επίτρεψέ μου» κλπ.) κανονικά δεν θέλει αύξηση, ζήτημα με το οποίο έχει επανειλημμένως ασχοληθεί ο Νικοδεσπότης. Αλλά η υποτακτική αορίστου, στην οποία βέβαια κανείς δεν διανοείται να βάλει αύξηση, είναι ο τύπος «να απολαύσει» («να επιτρέψει»,»να έρθει», κλπ.). Μορφολογικά, ο τύπος «(ελπίζω) να το απήλαυσε» είναι αόριστος οριστικής, όπως το «ελπίζω να ήρθε» ή «ελπίζω να το επανέλαβε», και παίρνει ή δεν παίρνει αύξηση σύμφωνα με τους κανόνες της οριστικής.

  35. sarant said

    31: Ναβαρίνο; Γίνεται τώρα εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση στη Συρία; Εγώ για εμφύλιο το βλέπω.

    Δεν βρήκατε την απάντηση!

  36. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Κατσανέβας,,Καρχιμάκης, Μαγκριώτης,
    Μπένος, Αρσένης, Λαλιώτης
    Παπαδόπουλος,Κεδίκογλου και Νιώτης,

  37. sarant said

    Καταρχάς αυτό είναι ζαβολιά, είπαμε να έχουμε δυνατότητα και για δεύτερη και τρίτη βολή αλλά όχι με ομοβροντία! 🙂

    Και πάλι δεν το βρήκατε όμως.

  38. Gpoint said

    Για το κουίζ (του οποίου ξέχασα το θέμα και βαριέμαι να το ψάξω) ποντάρω στον Φώφης Γεννηματάς (γιατί μόνο αρσενικούς είδα να προτείνετε )

  39. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    🙂 κάνω το ρόλο «χορού» ή τυφλής μάντισσας
    -Αηδόνης ο λαύρος, (και δεν ξαναλέω)

    Το ορισμό μελών του Εποπτικού Συμβουλίου Νεριτ, τον είδαμε; Γκουγκλίσατε:

    ΑΔΑ: ΒΛΩΔ6ΔΛ-ΑΥ8

  40. sarant said

    Το θέμα του κουίζ είναι
    Ποιος πρώην “πράσινος” υπουργός συνηθίζει να λέει πως Βενιζέλος και Κουβέλης πρέπει να διευκολύνουν με την προσωπική τους στάση την ανασύνθεση της Κεντροαριστεράς;

    Και ακόμα δεν το έχετε βρει, φοβάμαι.

  41. Voulagx said

    Δευτερη βολη για το κουΐζ: Ραγκουσης

  42. Διαμαντοπούλου.

  43. Gpoint said

    Π.Οικονόμου

  44. sarant said

    Συγχαρητήρια στον Κορνήλιο, είναι η Άννα Διαμαντοπούλου!

    Αυτός ήταν ακριβώς ο σκοπός του κουίζ, να δείξει ότι η έμφυλη διατύπωση (που εδώ είναι αναγκαστική) σε κάνει να μη σκέφτεσαι τις γυναίκες! (Πώς λέμε στα αγγλικά Why they didn’t ask for Evans?)

  45. πῶς τὸ ἔλεγαν στὸν Ἐλαφοκυνηγό; Μὲ μία βολή, μὲ 2 εἶναι ἀδερφίστικο. 😛

  46. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    🙂 🙂 . Είχα σκεφτεί τη Λούκα στο 32 γι αυτό και ο χρησμός αρσενι κός

  47. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    45. Μια ωραία ασερνική μαντινάδα

    Ποτέ μου εγώ δεν έπαιξα
    σε πέρδικα δυο μπάλες
    μ΄ αυτή ‘ναι διαφορετική
    και θα τση παίξω κι άλλες

  48. gmich said

    Τι είπε η στρουμφίτσα όταν είδε τα στρουμφάκια να κάνουν γυμνά μπάνιο; Αυτό που έγραψε ο Χειμωνάς. Τι πολλές π@@@@ες μπλε!

  49. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πολύ ξερόλες, αμετροεπείς, αήθεις και κολαούζοι της εξουσίας είναι αρκετοί νέοι και λιγότερο νέοι σύγχρονοι συγγραφείς. Από πού αντλούν τόσο θράσος; Που ‘σαι, Παπαδιαμάντη, να καμαρώσεις τους επιγόνους σου!

  50. munich said

    @34
    αυτό ακτιβώς εννούσα και σας ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις κ. Άγγελε!

  51. munich said

    @35
    Η επανάσταση και τότε ήταν ταξική. Οι μεγάλες δυνάμεις που επενέβησαν εξυπηρετούσαν τα δικά τους συμφέροντα όπως και σήμερα, οι δε λόγοι της Γαλλίας για τη συμμετοχή της στη συμμαχία κατα τη γνώμη μου ήταν ίδιοι .

  52. Κουγιαγια said

    Διαμαντοπούλου!

  53. Κουγιαγια said

    52
    Επ, συγνώμη.
    Δεν ειχα δεί ότι το βρήκε ήδη ο Κορνηλιος.

  54. ChrisMaGR said

    Breaking news:
    http://olympospress.blogspot.gr/2013/08/blog-post_30.html
    Πρόκειται για χορταστικό μεζέ από μόνο του.

    Why they didn’t ask for Evans?
    Δεν έχω δει πιο προβληματικό τίτλο βιβλίου. Το βιβλίο έχει μεταφραστεί από διάφορες εκδόσεις. έχω διαβάσει κατά καιρούς τις τρεις.
    Στην πρώτη (Ελληνικός τίτλος: «Οκτώ κόκκοι μορφίνης») η μετάφραση μέσα στο βιβλίο έλεγε για «τον Έβανς», μέχρι που κάποια στιγμή καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για γυναίκα και την αδέξια εξήγηση για την αγγλική γλώσσα.
    Στη δεύτερη μετάφραση είχε κυκλοφορήσει με τον τίτλο «Εβανς… Γιατί δεν ήταν εκεί;» και ήταν το πιο επιτυχημένο.
    Στην τρίτη μετάφραση είχε τον τίτλο «Η κυρία Έβανς». Το βρίσκω ατυχές, γιατί αποκαλύπτει βασικό στοιχείο της πλοκής.

  55. https://sarantakos.wordpress.com/2012/01/19/serselafam/ σχ. 91

    νομίζω ὅτι ὁ τίτλος εἶναι Why Didn’t They Ask Evans? χωρὶς for

  56. Chris said

    Τα σύνεφα του πολέμου βρίσκονται εδώ και χρόνια πάνω από την Συρία και δεν άρχισαν να μαζεύονται τώρα πρόσφατα.

    http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=23949

    O Συνασπισμός μάλιστα το 2011 είχε προτείνει ευθέως παρέμβαση στα εσωτερικά της, με την ενίσχυση των εξεγερμένων οι οποίοι απαιτούν ελευθερία, δημοκρατία και σεβασμό της αξιοπρέπειάς τους και την απομόνωση του καθεστώτος. Θα τους αφήσουν τώρα στην τύχη τους για να αποφύγουν αυτήν την καταστροφική κίνηση; Ή θα τους αφήσουν στον εμφύλιο μέχρι να καταστραφεί εντελώς η χώρα, απλά ενισχύοντάς τους.

  57. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    http://www.902.gr/eidisi/politiki/25316/kinitikotita-sti-soyda-kai-sti-vretaniki-vasi-sto-akrotiri-tis-kyproy

  58. sarant said

    54: Καλά τα λες.

    55: Σωστά.

    56: Μάλλον άλλαξαν γνώμη από τότε. Προσωπικά δεν είμαι καθόλου υπέρ των εξεγερμένων.

  59. munich said

    Υπέρ ποιού είστε;

  60. physicist said

    #58(γ). — Νίκο, αν άλλαξαν γνώμη θα έπρεπε να αναλύσουν το γιατί και να το εξηγήσουν στο λαό (στο βαθμό που ο λαός ενδιαφέρεται για τη Συρία). Έτσι όπως γίνεται η αλλαγή θέσεων βρωμάει οππορτουνισμό και μικροπολιτική.

  61. Νέο Kid Στο Block said

    Πραγματικά αξιοπερίεργο αν έχει αλλάξει θέση ένας πολιτικός σχηματισμός για μια περιοχή τόσο σταθερή.. .Κάπου είδα εδώ μέσα και ένα κατευθυνόμενο κυκλικό πολυγράφημα -κύκλωμα Όϋλερ, εξαιρετικά απλό στην κατανόηση με διακριτούς κόμβους άρτιου βαθμού…
    Ευτυχώς η σοσιαληστική παράταξη τα τελευταία 2 χρόνια παραμένει σταθερή στην ρεάλπολιτίκ. Μάς δίνει μια αίσθηση συνέπειας ,όσο να πεις…

  62. Νέο Kid Στο Block said

    EΦΗ-ΕΦΗ (57.) Νά σαι καλά ρε κορίτσι! Γέλασα με την ψυχή μου με το λινκ,εκεί που είπε λέει ο Στυλιανίδης (ο Κύπριος Κεδίκογλου) ότι δεν ζήτησαν άδεια οι Εγγλέζοι. 😆

  63. physicist said

    #61. — Α, για τούτο εδώ λες; Να το ξαναβάλω:

    Ας έχει αλλάξει γνώμη ο πολιτικός σχηματισμός, δεν είναι κακό ν’ αλλάζεις γνώμη εφόσον αλλάζουν οι περιστάσεις. Η εξήγηση όμως λείπει σχετικά με το τι οδήγησε σ’ αυτή τη μεταστροφή. Και τότε και τώρα, πολιτικάντικες κορώνες, δείξιμο με το δάχτυλο στην κακιά Δύση τότε επειδή έμενε αμέτοχη και τώρα επειδή θέλει να επέμβει, άρες-μάρες-κουκουνάρες δηλαδή. Α, και το ότι «οι άλλοι» είναι εξίσου οπορτουνιστές δεν με παρηγορεί καθόλου.

  64. […] https://sarantakos.wordpress.com […]

  65. Νέο Kid Στο Block said

    63. Όχι μωρέ εντάξει. Αλλά αυτό το «να το εξηγήσουν στο λαό» που έγραψες είναι κομμάτι χοντρό ,καταλαβαίνεις.
    Αν δηλαδή οι παρακατιανοί (στην απόξω) οπορτουνιστές πρέπει να εξηγούν στο λαό γιατί (αν) άλλαξαν οπτική μετά από ΔΥΟ ολόκληρα χρόνια(αναίμακτα και ήρεμα γενικά..) στα της Μέσης Ανατολής, οι «εξίσου» πρέπει να γράψουν απολογητικό υπόμνημα (προς το λαό πάντα) ίσα με δυο βιβλιοθήκες Λεμπ,που λέει και κείνος ο ατζέντης του scribd, έτσι δεν είναι;

  66. Chris said

    60
    Γιατί δεν τους ρωτάς με ένα μέιλ, αν πράγματι έχουν αλλάξει γνώμη και γιατί;
    Είναι δημοκρατικό κόμμα και θα σου απαντήσουν.

  67. physicist said

    #64. — Να εξηγήσουν, να πουν τέλος πάντων γιατί αυτή η στροφή των 180 μοιρών. Δεν ξέρω αν σε πείραξαν οι λέξεις «στο λαό», βάλε «στην κοινή γνώμη» αν προτιμάς. Και ξαναλέω, το τι κάνουν οι άλλοι δεν ισοφαρίζει: όλοι οι πολιτικοί παίκτες είναι αντικείμενα κριτικής.

    Α, το ότι τα δύο τελευταία χρόνια στη Μέση Ανατολή ήταν αναίμακτα και ήρεμα τώρα το μαθαίνω.

  68. physicist said

    #65. — Επειδή κοντεύω τα πενήντα.

  69. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όπως και να ‘χει το πράμα, αλίμονο σ’ αυτούς που θα φάνε τις μπόμπες κατακέφαλα. Αλίμονο!

  70. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    «Μπαράκ μου, μην ξεχνάς το νόμπελ ειρήνης σου»
    Βλαντιμίρ Πούτιν

    http://www.enet.gr/?i=news-room.el&id=383271

  71. munich said

    Δεν καταλαβαίνω βρε Νεοκιντ, η (απαράδεκτη νομίζω εγώ) στάση των άλλων αποτελεί μέτρο και σταθμό για ανάλογη στάση που θα κρατάει ο σύριζα; Επειδή αυτοί κάνουν κολοτούμπες διακαιούται κι αυτός; επειδή αυτοί είναι οποροτυνιστές να είναι κι αυτός ολίγον; Όποτε ασκούμε κριτική στο σύριζα οφείλουμε ανυπρθέτως να κάνουμε μια μακρά εισαγωγή με το πόσο χειρότεροι είναι οι κοινοβουλευτικοί του αντίπαλοι.’Η να μην ασκούμε καθόλου κριτική επειδη οι άλλοι κτλκτλ…

  72. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    @63,

    το λινκ σου μου θύμισε την «Οδύσσεια του Αστερίξ», που δημιουργήθηκε από τον Ουντερζό μόνο, μετά το θάνατο του Γκοσινύ. Το παράδοξο είναι ότι γράφτηκε και σχεδιάστηκε για να τιμήσει τη μνήμη εκείνου, που ήταν -είναι γνωστό- εβραίος.

  73. physicist said

    #72. — Γιώργο, δεν σε κατάλαβα καθόλου, πιθανώς επειδή δεν έχω διαβάσει την «Οδύσσεια του Αστερίξ». Άμα θες, δώσε καμια βοήθεια.

  74. sarant said

    Η κατάσταση στη Συρία είναι εξαιρετικά περίπλοκη και από το 2011 (ανακοίνωση ΣΥΝ στο σχ. 56) ως σήμερα έχει αλλάξει αρκετά.
    Εκτός αυτού, η ανακοίνωση του σχολίου μιλάει για διπλωματικές πιέσεις με επικεφαλής τον ΟΗΕ ενώ σήμερα έχουμε ενδεχόμενο ένοπλης επέμβασης παρά τον ΟΗΕ. Μέρα με τη νύχτα διαφέρουν αυτά.

    Προσωπικά, και μόνο ότι η όποια επέμβαση θα γίνει έξω από το πλαίσιο του ΟΗΕ νομίζω ότι αποτελεί σοβαρό λόγο για να είμαι εναντίον της. Μια παράνομη επέμβαση δεν μπορεί ποτέ να δικαιολογηθεί. Το ίδιο είχα γράψει και για το πραξικόπημα στην Αίγυπτο.

  75. Εθνικόφρων said

    Αξιότιμοι σύντροφοι,
    1. Ο κ. Κορνήλιος εις το 55 έχει δίκαιον: Πρόκειται διά το περίφημον μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι υπό τον τίτλον «The Boomerang Clue» (1935), ό εγυρίσθη διά την Τηλοψίαν τω 1980 με τον τίτλον «Why Didn’t They Ask Evans?» και διά τον Κινηματόγραφον τώ 2009 με τον τίτλον «Agatha Christie Marple: Why Didn’t They Ask Evans?»

    http://www.imdb.com/title/tt1276406/.

    Πρόκειται δι’ ενδιαφέρουσαν ταινίαν, ήν δύνασθε να κατεβάσητε δωρεάν μετά ελληνικών υποτίτλων εις διεύθυνσιν που γνωρίζουν και αι κόται, αλλά δεν δύναμαι να δημοσιοποιήσω διά να μη κλείσουν το Ιστολόγιον του κ. Σαραντάκου.

    2. Διά την φράσιν «χρήσιμος ηλίθιος» επιθυμώ να αναφέρω ότι ημείς οι Ρεπουμπλικάνοι εις ΗΠΑ αποκαλούμε τον ηλιοκαμμένον Ομπάμα «Χρήσιμον Ηλίθιον του Αντιχρίστου». Περισσότερα εδώ

    http://startthinkingright.wordpress.com/2011/05/19/barack-obama-and-israel-the-coming-antichrists-useful-idiot/

    3. Δύνασθε να κατηβάσητε ΔΩΡΕΑΝ το εξηφανισμένον βιβλίον του Θεοφυλάκτου Παπακωνσταντίνου «Ανατομία της Συνοδοιπορίας» (1960) εις ό αναφέρεται ο ανθέλλην ΙΟΣ (Νο 19) από την κάτωθι διεύθυνσιν:

    http://www.scribd.com/doc/96310173/%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%91%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%B9%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82 .

    Ουδαμού ο μακαριστός Θεοφύλακτος (ανανήψας μπολσεβίκος) αναφέρει την φράσιν «χρήσιμος (ή πρόθυμος) ηλίθιος» εις το εν λόγω βιβλίον.

    4. Τέλος, το σημερινόν μου δώρον προς το Ιστολόγιον είναι έν ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟΝ και ολόφρεσκον βιβλίον που εξέδωσεν η «Οξφόρδη» τω 2013 και αναφέρεται εις την Περιέργειαν των Αρχαίων Ελλήνων. Πρόκειται διά μίαν συλλογήν «Ελληνικών Ανεκδότων» που ουδέποτε μάς εδίδαξαν εις το σχολείον οι μπολσεβίκοι φιλόλογοί μας διά να μη αγαπήσωμε την Αρχαίαν Ελλάδα. Δωρεάν κατέβασμα εδώ

    http://zh.scribd.com/doc/158763740/A-Cabinet-of-Greek-Curiosities-pdf

    Τέλος, ως επαγγελματίας μηχανικός ενημερώνω τους μπολσεβίκους αναγνώστας οίτινες λατρεύουσι τα Μαθηματικά και την Αρχαίαν Ελλάδα ότι το «Κέημπριτζ» επανεξέδωσε τω 2010 το κλασικόν σύγγραμμα του μακαριστού ελληνιστού James Crow «Σύντομος Ιστορία των Ελληνικών Μαθηματικών» εκδοθέν το σωτήριον έτος 1884! Πρόκειται δι’ έν πραγματικόν αριστούργημα που θα κάμη και τον πλέον προκατειλημμένον μπολσεβίκον να αισθανθή κάποιαν υπερηφάνειαν που εγεννήθη Έλλην (τόσον αφελής παραμένω εις τα 75 μου!..)

    http://zh.scribd.com/doc/158693984/A-Short-History-of-Greek-Mathematics-1884-James-Gow

    Και εις άλλα με υγείαν

    ΕΘΝΙΚΟΦΡΩΝ Έλλην και ουχί Ρωμηός καρπαζοεισπράκτωρ
    Μέγας Ευεργέτης του παρόντος Ιστολογίου (Βιβλιοθήκη Loeb κλπ.)

  76. Νέο Kid Στο Block said

    70. Όχι αγαπητέ Mόναχε, σε καμιά περίπτωση σίγουρα,αλλά να κρατάμε βρε παιδιά και κάποιο μέτρο. Κάποια τάξη μεγέθους που θάλεγε κι ο Φυσικός. Συνειδητοποιούμε ότι μιλάμε για τη Μέση Ανατολή; Την πιο ευμετάβλητη κι αλλοπρόσαλλη περιοχή του πλανήτη; Τα δεδομένα αλλάζουν με εκθετικούς ρυθμούς. Κι όχι μόνο για τους πολιτικούς αλλά και για τον κόσμο.
    Όταν πριν κανα δυό χρόνια είχα ακόμη δουλειά (δεν είχα γίνει ακόμη ολιγάρχης ,τεμπέλης, ενοχικά εξυγιάνσιμος κ.λ.π κάπου εκεί στις εσχατιές της εουρόπας..) είχα έναν Σύριο μουσουλμάνο στη δούλεψή μου ,καλό και φιλότιμο τεχνίτη, τον Παντελή (δηλαδή Ιμπραήμ τον λένε,αλλά τ’αλλάζουν για να είναι πολίτικαλ κορέκτ). Μάζεψε λοιπόν ριάλια ο Ιμπραήμ και μια μέρα ανακοινώνει ότι θα πάει στη Συρία να παντρευτεί. Μάλιστα αγόρασε ,δεν θυμάμαι και γώ πόσο χρυσό σε κοσμήματα,αλυσίδες κ.λ.π για να πάει στη νύφη. Έτσι τόχουν εκεί. Ένας άνθρωπος όλο ζωή και χαρά και όνειρα γι’αυτή. Τον ξανάδα πέρσι . Είχε ξαναγυρίσει στην Κύπρο . Τον ρώτησα τι γινεται στη Συρία. Ήρθε λέει να μαζέψει πάλι λεφτά(σώθηκε!…) για να αγοράσει τανκς!! (είναι αντικαθεστωτικός).
    Τον ρώτησα τι ευελπιστεί να γίνει αν πέσει ο Άσαντ. «Καθίκι Άσαντ! » μου λέει. Ρε με τη γυναίκα τι γίνεται του λέω;» Καθίκι Άσαντ..» ξαναλέει και ξανά μανά καλούπωμα για ν’αγοράσει και μπαζούκας…
    Δεν θέλω να πω κάτι φοβερό επί της ουσίας με τα παραπάνω ,δεν τα ξέρω τα θέματα σε βάθος ούτε παριστάνω ότι μπηκα στη ψυχοσύνθεση ενός ολόκληρου λαού -και μάλιστα απομακρυσμένου από τη δικιά μου κουλτούρα- με την περιστασιακή κουβέντα με τον Παντελή,αλλά αν είναι αυτός μπερδεμένος (που είναι!) θα τον ξεμπερδέψουμε εμείς από τις πολυθρόνες μας; ή από τα κόκπιτ των λέυζυ από τέτοιων; ή από τα γραφεία τύπου των κομμάτων; Όλοι μπερδεμένοι είναι …

  77. physicist said

    #74. — Μια βασική παράμετρος που έχει αλλάξει είναι ο συσχετισμός των δυνάμεων: το 2011 είχαμε μιαν εξέγερση με δυναμική για την αλλαγή στην εξουσία, το 2012 αυτή η προοπτική φαινόταν πολύ κοντινή ενώ τώρα ο Ασσάντ έχει σταθεροποιήσει την ισχύ του σ’ ένα μέρος της Συρίας και η χώρα είναι πρακτικά διαιρεμένη σε τρεις ζώνες επιρροής. Αλλά δεν είναι δική μας δουλειά να μαντέψουμε τι άλλαξε κι άλλαξε γνώμη στον Σύριζα, είναι δική τους υποχρέωση να το πουν.

    Ερώτηση: αν υποθέσουμε ότι το 2011 οι ΗΠΑ, το ΗΒ και η Γαλλία είχαν φέρει στο Συμβούλιο Ασφαλείας πρόταση για στρατιωτική επέμβαση στη Συρία (στα πλαίσια του ΟΗΕ και της ΕΕ καθώς γράφει η ανακοίνωση του 2011), θα την είχε επικροτήσει ο Σύριζα; Δεν πιστεύω να είναι κανείς τόσο αφελής που ν’ απαντήσει καταφατικά. Απλώς ήξεραν πως ούτε τέτοια πρόταση θα έπεφτε στο τραπέζι ούτε θα πέρναγε από το βέτο της Ρωσίας και της Κίνας, και ηθικολογούσαν εκ του ασφαλούς, όπως ακριβώς κάνουν και τώρα.

  78. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    @73,

    ο Πανοραμίξ έχει ξεμείνει από πετρέλαιο και στέλνει τον Αστερίξ και τον Οβελίξ στη Μέση Ανατολή, για να τού βρουν. Αυτοί συνοδεύονται από ένα δρυίδη που, στην πραγματικότητα, είναι διπλός πράκτορας κι έχει σαν σκοπό τη ματαίωση της αποστολής τους. Οι λαοί που συναντούν στις ερήμους της Μεσοποταμίας και οι διαθέσεις τους προς τους γειτόνους τους είναι αυτό που μου θύμισε το ρευστό, όπως αναφέρεται, σχέδιο του λινκ σου.

  79. physicist said

    #78. — Ευχαριστώ, Γιώργο!

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=29371%3Aekpliktiki-foto-ena-koritsi-poylaei-psomi-sti-syria&catid=53%3Awar&Itemid=76

  81. Chris said

    70
    Επί της ουσίας τίποτε δεν έχει αλλάξει στην συγκεκριμένη περιοχή, ως προς τον συσχετισμό δυνάμεων πέρα από αρκετούς χιλιάδες νεκρούς όλων των πλευρών. Και η θέση του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει αλλάξει (74). Αυτή εξακολουθεί να είναι στήριξη των εξεγερμένων. Το αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθήθηκε και η οποία συνέπειπτε με την τότε πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ (δηλαδή οικονομική και πολιτική στήριξη των εξεγερθέντων) δεν είχε κάποιο αποτέλεσμα, αποδεικνύοντας και την κακή εκτίμηση του ΣΥΡΙΖΑ. Το ερώτημα είναι αν θα συνεχιστεί αυτή η πολιτική, η οποία δεν είχε αποτέλεσμα και ποιες οι εναλλακτικές.

  82. sarant said

    77: Μα η ανακοίνωση του 2011 δεν μιλάει για στρατιωτική επέμβαση!

  83. Νέο Kid Στο Block said

    Όσον αφορά Μόναχε το αν θα πρέπει πάντα να μιλάμε συγκριτικά ώστε να αξιολογούμε τον Σύριζα (και τον όποιο Σύριζα) λυπάμαι ,αλλά ναι! Το μη χείρον βέλτιστον ,αν δεν θέλουμε να ζούμε σε κάποια ονειροπαρμένη ουτοπία όπου θα περιμένουμε τον τέλειο ηγέτη πάνω στο λευκό άλογο. Ή απ’το ολότενα καλή και η (συριζαία) παναγιώταινα. Και χωρίς να αναφέρομαι σε εσένα προσωπικά ουτε σε κάποιον άλλον εδώ μέσα, όλη αυτή η «απογοήτευση» και το «πόσο πολύ καλύτεροι θα μπορούσατε να είστε, και μέχρι να γίνετε «τέλειοι» προτιμώ τον all time classic νταβατζή κι ας τον λέν και Γεωργιάδη» …ε! δεν συνάδει με τη λογική μου και μού επιτρέπει να το θεωρώ παιχνιδάκι των γνωστών παιχνιδιάρηδων για όσους αρέσκονται να παίζουν τις κουμπάρες. Και είναι δυστυχώς πολλοί.

  84. munich said

    Υπό μια έννοια δεν μιλάει για τίποτα. Ποιά είναι η «έμπρακτη αλληλεγγύη» των εξεγερμενων; πολιτική στήριξη; τους την παρείχαν. οικονομική στήριξη; τους την παρείχαν; διεθνής απομόνωση του Ασάντ; δεν συμφωνούσε η Ρωσία, μεταξύ άλλων.
    Αλλά έτσι κι αλλιώς κι εσείς κ. Σαραντάκο διαφωνείτε με αυτά που λέει ο Σύριζα γιατί όπως προείπατε δεν είστε υπέρ των εξεγερμένων.

  85. spiral architect said

    Tα δυσάρεστα αποτελέσματα της οξοποίησης στη γειτονιά μας:

    CNN Caught Staging News Segments on Syria With Actors

  86. physicist said

    #82. — Δεν μιλάει για στρατιωτική επέμβαση αλλά για πιέσεις μέσω του ΟΗΕ και της ΕΕ. Είναι αφελέστατο, βέβαια, να πιστεύει κανείς ότι οι διπλωματικές ή οι οικονομικές πιέσεις θα φέρουν λύση στο άμεσο πρόβλημα της σφαγής των αμάχων που καυτηριάζει η ανακοίνωση την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις όπλων από τη Ρωσία στον Ασσάντ συνεχίζονται χωρίς ενοχλήσεις. Εγώ όμως πήγα ένα βήμα παραπέρα κι έκανα μιαν ερώτηση που αφορά την τυπική νομιμοποίηση μέσω του ΟΗΕ, στην οποία αναφέρθηκες στο #74. Και ξαναρωτάω: αν υπήρχε τέτοια νομιμοποίηση, θα στήριζε ο Σύριζα μια στρατιωτική επέμβαση; Έτσι, για να ξέρουμε αν το θέμα είναι η νομιμοποίηση ή κάτι άλλο.

  87. munich said

    @83
    Νεοκιντ επετρεψέ μυ να διαφωνήσω. Τόσο χρόνια ο μισός λαός ψήφιζε λούτσα γιατί ήταν λίγο ποιο ανεκτή στα μάτια του από την βούρτσα. ήρθε ο καιρός να ξεφύγουμε απο αυτή τη λογική. Ναι υπάρχει χώρος για κριτικό διάλογο και βελτιώσεις το ότι οι άλλοι είναι οι χειρότεροι δεν αρκεί

  88. Νέο Kid Στο Block said

    87. Σεβαστή η διαφωνία σου,αλλά εκτιμώ ότι έχει λανθασμένη βάση, λόγω του ότι δεν ζεις στην Ελλάδα μόνιμα και έχεις ίσως την πολυτέλεια να βλέπεις τα πράγματα λίγο …θεωρητικά. Καλοί οι κριτικοί διάλογοι αναμφισβήτητα αλλά αυτή τη στιγμή για τη Γερμανία όπου το μπρούτο ζοτσιάλπροντούκτ είναι προντούκτ κι όχι υποπροντούκτ και μάλιστα κένωσης. Προέχει η επιβίωση. Ναι, αν είναι να διαλέξω να πεθάνω σήμερα ή αύριο ,θα διαλέξω το αύριο . Θα έχω άλλη ΜΙΑ μέρα για να ζήσω!

  89. sarant said

    84: Ναι, εγώ δυσκολεύομαι να ταυτιστώ με ανθρώπους που τρώνε συκώτια και σκοτώνουν παπάδες.

    86: Για μένα θα απαντήσω, τι θα έκανε ο Σύριζα δεν το ξέρω, πολύ περισσότερο που (τώρα το είδα) η παλιά ανακοίνωση δεν είναι του Σύριζα αλλά του Συνασπισμού και αυτά τα δύο δεν ταυτίζονταν πάντοτε. Η νομιμοποίηση είναι αναγκαία συνθήκη, δεν είναι ικανή για να την εγκρίνω. Χωρίς νομιμοποίηση, η επέμβαση απορρίπτεται έτσι κι αλλιώς. Και, σου θυμίζω, τα ίδια είχα γράψει και για το πραξικόπημα της Αιγύπτου.

  90. physicist said

    #89(β). — Δέχομαι την απάντησή σου ως ειλικρινή, Νίκο, σχετικά με τη νομιμοποίηση εννοώ. Το ότι έχει κι αυτή σοβαρά προβλήματα, το έχεις ήδη σκεφτεί, είμαι βέβαιος, ειδικά όταν μια σφαγή αμάχων ανακηρύσσεται σε «εσωτερική υπόθεση» μιας χώρας (π.χ. στο Γκρόζνυ του κ. Πούτιν που κουνάει και το δάχτυλο στον Ομπάμα, ο αχρείος). Η δική μου άποψη, χωρίς να υπεκφεύγω, είναι ότι δεν μπορώ ν’ απαντήσω τόσο καθαρά. Εμένα μου φαίνεται ότι ακόμα και στρατιωτικές επεμβάσεις χωρίς τη νομιμοποίηση του ΟΗΕ μπορούν να είναι περισσότερο δικαιολογημένες από άλλες με νομιμοποίηση — το ξέρω ότι κινούμαι σε ολισθηρό έδαφος.

    Α, για τη διάκριση Συνασπισμού και Σύριζα να πω ότι δεν με πείθει — αλλά ας το ονομάσουμε δευτερεύον.

  91. munich said

    τώρα αυτό το «τρώνε συκώτια που γράψατε» το συμμερίζομαι ως χορτοφάγος, αλλά για τους παπάδες σε ποιο επαναστατικό κίνημα, εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, πόλεμο κτλ δεν τρώνε και καμπόσους αφού είναι φορείς της συντήρησης και υποστηρικ΄τες του καθεστώτος στην πλειοψηφία τους; και για να χρησιμοποιήσω τηλογική του Νεοκιντ, γιατί ο Ασαντ δεν τα κάνει αυτά;

    Για να εξηγηθώ δεν παίρνω θέση υπέρ της μίας ή της άλλης πλευρά γιατί δεν έχω παρακολουθήσει τα πράγματα. Αλλά μπορεί ο συγγραφέας σας, αν και πράγματι εκφράστηκε αισχρά, να έχει παρόλαυτά δίκιο. Εκ του αποτελέσματος θα κριθεί να μια κίνηση στην περιοχή είναι σωστή ή όχι.
    Π.χ. στο Αφγανιστάν κάποτε ο Ράμπο συνέδραμε τους μουτζαχεντιν στο εθνικοαπελευθερωτικό τους αγώνα. εκ των υστέρων μπορούμε να κρίνουμε ότι αυτό δεν ήταν σωστό με τον τρόπο που έγινε και μια δεύτερη επέμβαση κρίθηκε αναγκαία, που ίσως πυροδοτήσει μια τρίτη κ.οκ. Εκείνη την εποχή όμως δεν βλέπαμε με καλό μάτι τα σοβιετικά τανκσ στην περιοχή, ή κάνω λάθος;

  92. sarant said

    91: Συκώτια αιχμαλώτων που σκότωσαν εννοούσα. Και ο Άσαντ δεν σκοτώνει τις μειονότητες επειδή είναι μειονότητες, τους καταπιέζει όλους εξίσου.

    Όσο για το «θα κριθεί εκ του αποτελέσματος» δεν είναι πάντοτε εύκολο να διακρίνεις το αποτέλεσμα και πώς θα είχε εξελιχτεί η κατάσταση αλλιώς.

  93. Νέο Kid Στο Block said

    91. Α ωραία! Χαίρομαι που συγκρίνεις όμοια πράγματα.., και μάλιστα τα πιστώνεις στη «λογική» μου! Θα το έχω υπ’όψι μου σε μελλοντικές συζητήσεις μας (αν και δεν νομίζω να υπάρξουν).

  94. #75 κάνω κι ἐγὼ ἕνα δῶρο ἂν καὶ νομίζω ὅτι δὲν προσφέρω κἄτι ποὺ δὲν ἔχεις: http://www.scribd.com/doc/28515730/%CE%95%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%93%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82

  95. Νέο Kid Στο Block said

    Nίκο, ενημέρωσε επίσημα σε παρακαλώ ότι την ηλεδιεύθυνση νταμπλεγιου-ντάμπλεγιου-ντάμπλεγιου ντοτ σκριμπντ ντοτ κομ την έχουμε ΟΛΟΙ υπ’όψη μας. Σχηματίζω τη μισή μου περιουσία γι’αυτό! (σπουδαίο ρίσκο μα την πίστη μου!…)

  96. leonicos said

    @9 και @87 αγαπητέ Μουνίχιε, επίτρεψέ μου να σου θυμήσω τον νόμο του μπούμεραγκ που αναφέρθηκε προηγουμένως.

    Η προστακτική του επιτρέπω είναι επΙτρεψε, και όχι επΕτρεψε, που είναι αόριστος.

    Ο αόριστος του λόγιος αόριστος του απολαύω είναι απήλαυσα. Προφανώς νόμισες ότι πρόκειται για απο-λαμβάνω, αλλά έσφαλες

  97. munich said

    @92
    αυτό μου θυμίζει τη σύγκριση Χίτλερ-Στάλιν που ο κουμουνιστής λέει «τουλάχιστον ο Στάλιν τους σκότωνε όλους» και πολύ περίσσότερους αφού και περισσότερα χρόνια εξουσίαζε και πιο μάγκας ήταν…
    Δεν έχετε άδικο σε αυτό που λέτε, οι κρίσεις και κριτικές ιστορικών γεγονότων διαφέρουν από τις εκάστοτε θεωρήσεις της εποχής που γίνονται αλλά και ποιος τις κάνει.
    πχ η αντίσταση κατά των ιταλών και γερμανών για χρόνια θεωρούνταν και παρουσιαζόταν ως μεγαλειώδης στιγμή του ελληνικού λαού. Σήμερα απίστευτα πολλοί στην Ελλάδα την χαρακτηρίζουν άδικο κόπο και αντιπροτείνουν την μοίρα χωρών που συντάχθηκαν με τον άξονα ως καλύτερη της χώρας τους (δεν συμφωνώ μαζί τους εξηγούμαι)

  98. munich said

    @96
    ναι και το παραδέχτηκα

  99. munich said

    Νεοκιντ δεν πειράζει
    να έχεις πάντα καλή υγεία σου εύχομαι και καλή τύχη

  100. physicist said

    Σήμερα απίστευτα πολλοί στην Ελλάδα την χαρακτηρίζουν άδικο κόπο και αντιπροτείνουν την μοίρα χωρών που συντάχθηκαν με τον άξονα ως καλύτερη της χώρας τους (δεν συμφωνώ μαζί τους εξηγούμαι)

    Ε; Ποιος; Πού; Αυτό δεν τόχω ξανακούσει. Έχω ακούσει να λένε ότι η Αντίσταση ήταν άδικος κόπος αλλά σύνταξη με τον Άξονα; Άντε να το σφυρίξει ανάμεσα στα δόντια κανένας πυροβολημένος, γελοίος ναζιστόδουλος εδώ κι εκεί αλλά απίστευτα πολλοί; Γιά ξήγα το αυτό!

  101. Gpoint said

    # 75

    » Δύνασθε να κατηβάσητε »

    Αύξηση στην υποτακτική ; Στοιχηματίζω σεβαστόν (και γνωστόν) τεμάχιον της περιουσίας μου πως δεν είναι αρμόζον (και πρέπον) με την γραμματικήν του Αχιλλέως.

    Ας αφήσω το » αι κόται», τουλάχιστον με δύο ταυ θα ήσαν νοστιμότεραι…

    Επειδή ψάχνω τρόπους να αναπληρώσω το κενό που μου αφήνει η μη καταβολή του εφ’ άπαξ ( έστω και σε…δόσεις ! ) μήπως στοιχηματίζετε την μισή σας περιοσία πως δεν μπορώ να πιάσω 40+ λιθρίνια στο διάστημα μιας ώρας ;

  102. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    97>>Σήμερα απίστευτα πολλοί στην Ελλάδα την χαρακτηρίζουν άδικο κόπο και αντιπροτείνουν την μοίρα χωρών που συντάχθηκαν με τον άξονα ως καλύτερη της χώρας τους
    Τί λέτε κύριε; τόοσοι πολλοί οι δωσίλογοι έργω και διανοία ;

  103. munich said

    Δεν εκφράστηκα σωστά φύζισιστ. πραγματικά δεν άκουσα κανένα γνωστό μου να λέει ότι έπρεπε να συνταχθεί η Ελλάδα με τον ¨Αξονα αλλά σου λένε «κοίτα την αυστρία, κοίτα την ιταλία, κοίτα την ολλανδία (μηδαμινή αντίσταση) κτλ»

  104. physicist said

    #103. — Κατάλαβα κι ευχαριστώ για τη διευκρίνηση. Άλλα αντ’ άλλων λένε δηλαδή, κουκουρούκου τελείως.

  105. 75,
    πάλι με εσένα, άνθρωπέ μου, ή διαβάζεις πολύ βιαστικά ή μας τρολλάρεις.

    Στο σχόλιο 19, το βιβλίο του Θεοφύλακτου Παπακωνσταντίνου που αναφέρει ο Δημήτρης Ψαρράς είναι η πασίγνωστη «Πολιτική Αγωγή» που έγινε επίσημο εγχειρίδιο της χούντας, και όχι η «Ανατομία της συνοδοιπορίας» που είναι έργο του 1960.

  106. Ναι, αλλά η Πολιτική Αγωγή του Θ. Π. (την ξέρω πολύ καλά, την έκανα στο σχολείο, και ήτανε, μαζί με τη Βυζαντινή Ιστορία της Ελένης Βουραζέλη-Μαρινάκου, τα μόνα σχολικά βιβλία που έκαψα στο τέλος της χρονιάς) είχε ειδικό κεφάλαιο περί συνοδοιπορίας, προφανώς παρμένο από το παλιότερο σχετικό έργο του. Αν έγραφε εξαρχής για σχολικό βιβλίο, δεν πιστεύω να έλεγε για σουσουδομποβαρίζουσες κυρίες!

  107. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    86 – Απο το 1979 (ενα χρόνο αφ΄οτου έφυγα απο την ΚΝΕ) είχα αρχίσει να σχηματίζω την άποψη, οτι όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα και κομματάκια, είναι υποχείρια του κεφαλαίου. Είτε εν γνώση τους (μεγάλα κόμματα) είτε εν αγνοία τους (μικρά και μικρούτσικα) εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου, διασπώντας την συνοχή του λαού με δημαγωγικό ή λαϊκίζοντα λόγο. Φτάνοντας τα 52 πλέον, και βλέποντας όλα αυτά τα χρόνια, την συμπεριφορά των «αριστερών» κυρίως κομμάτων, (τα άλλα εκ προοιμίου θεωρούμε οτι είναι με το κεφάλαιο) δηλαδή την μη συνεργασία τους σε κρίσιμες στιγμές που θα τους έδινε την εξουσία, αλλα και τον ανερμάτιστο και ουτοπικό λόγο τους, κάνοντας κυρίως ανέξοδη κριτική εκ του ασφαλούς, αυτή μου η άποψη έχει εδραιωθεί. Όλα τριγύρω αλλάζουνε, κι όλα τα ίδια μένουν που έλεγε και ο Παπάζογλου, το βασικό οικονομικό πλαίσιο που κινείται ο κόσμος, είναι τραπεζικοκεντρικό εδω και 150 χρόνια τουλάχιστον, πλέον οι τράπεζες ελέγχουν όλες τις χώρες ουσιαστικά, αλλα κανένα κόμμα δεν λέει ποιοί ελέγχουν τις τράπεζες (με αποδείξεις και ονόματα).

    88 – Το μη χείρον βέλτιστον, όταν είναι μόνιμη επιλογή, είναι καταστροφικό γι αυτόν που το επιλέγει. Αυτόν τον ρόλο έπαιξε το ΠΑΣΟΚ με τα γνωστά αποτελέσματα, αυτόν ετοιμάζεται να παίξει και το νεοπασοκ (βλέπε ΣΥΡΙΖΑ) βάζοντας στις τάξεις του ενα σωρό πανηγυρτζήδες σοσιαλιστές πασόκους, και αλλάζοντας την γλώσσα του στο πιο δημαγωγικό, αφήνοντας τον λαϊκισμό σιγά σιγά.

  108. physicist said

    #107(α). — Ποια συνοχή του λαού διασπούν; Αυτήν που θα έπρεπε (λόγω της φυσικής του θέσης) να έχει αλλά δεν την είχε ποτέ επειδή τη διασπούσαν τα κόμματα, εκούσια ή ακούσια; Δεν το βλέπω έτσι. Συμφωνώ όμως ότι τα κόμματα είναι πολύ μπλαμπλά, πολλή κενολογία και φτηνές κουβέντες ενώ έχουν ελάχιστη ουσία στον λόγο τους.

  109. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    107. O τελευταίος στίχος του «Κεμάλ» ισχύει πάντα (δυστυχώς, καλέ μου Σεβάχ). Για το λιγότερο κακό με μιαν ελπίδα καλύτερου, καταλήξαμε να ψάχνουμε κάθε φορά. Αλλά δεν είναι και λίγο γιατί το κακό γίνεται όλο και πιο κακό

  110. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Μπορείς να προσθέσεις και τις θρησκείες (πιο σοβαρός παράγοντας απο τα κόμματα) για την διάσπαση της συνοχής του κόσμου. Και για να έρθουμε στα δικά μας, είναι τυχαίο οτι κανένα κόμμα δεν εναντιώνεται στην εκκλησία, παρ΄όλες τις αποδείξεις φοροδιαφυγής και παράνομου πλουτισμού των ιεραρχών; Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει, κόμματα θρησκεία και ΝΑΤΟ (συνθηματική αδεία) το ίδιο συνδικάτο.
    Το συμπέρασμα μου είναι οτι έχουν χυθεί εκατομύρια τόνοι μελανιού και αίματος, έχουν γραφτεί χιλιάδες βιβλία, έχουν αφιερωθεί δισεκατομύρια σχολικές ώρες, για να μας πείσουν οτι το προφανές και το αυτονόητο είναι λάθος, και το παράλογο είναι σωστό. Αν κρίνουμε απο το πόσο εύκολα έχουμε δεχθεί την συνευθύνη για την κρίση (δυστυχώς όλοι οι λαοί) το έχουν πετύχει.

  111. physicist said

    #110. — Είμαι ο τελευταίος που θα υπερασπιστεί τις θρησκείες αλλά δεν διασπούν τη συνοχή του λαού, δεν είναι αυτό το πρόβλημά μου μ’ αυτές. Πρόσεξα, βέβαια ότι ελληνικά κόμματα που μυρίζονται την εξουσία φροντίζουν να προσεγγίσουν και την Εκκλησία, αυτό δεν περνά απαρατήρητο. 😉

  112. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Δυο προικιά τα ΄χουν και τ αγέννητά μας ακόμη: χρέος (επίγειο) και προπατορικό αμάρτημα (χρέος ουράνιο). Το μεγάλο ποσοστό θα εκλωβιστεί σ ένα απ τα δυο τουλάχιστον.Eίναι καλά μελετημένα αυτά κι άντε ξεμπέρδευε αν δεν «ανοίξει» ο νους σου νωρίς

  113. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    109 – Το λιγότερο κακό κάθε φορά, δεν πρόκειται να φέρει ποτέ καλό. Μπορεί η ελπίδα να πεθαίνει τελευταία, αλλα πάντοτε πεθαίνει. Συνεπώς δεν έχει νόημα να ζήσεις άλλη μια μέρα (όπως λέει και ο αγαπητός νεοκίδιος) επιλέγοντας το λιγότερο κακό, ελπίζοντας για το καλύτερο. Η ιστορία έχει δείξει, οτι ο εκμεταλευτής, δεν λυπήθηκε ποτέ τον εκμεταλευόμενο, τον ξεζουμίζει μέχρι τελευταίας ρανίδος. Μάλλον η ελπίδα δεν είναι καλός σύμβουλος για τους αδυνάτους. Όπως έλεγε κι ο Ρήγας, ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΙΑΣ ΩΡΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΗ, ΠΑΡΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΚΛΑΒΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΑΚΗ. Το πρόβλημα είναι, οτι συνηθίσαμε την φυλακή, και φοβόμαστε την ελευθερία, παρ’ οτι η πόρτα είναι ανοιχτή, δεν βγαίνουμε έξω στο ελεύθερο άγνωστο.
    Απο μικρός δεν μπορούσα να βλέπω τα πουλιά σε κλουβί, γι αυτό πολλές φορές άνοιγα κρυφά τα κλουβιά σε διάφορα σπίτια φίλων για να φύγουν. Τότε είδα το παράδοξο το πουλί να μη βγαίνει έξω αμέσως, κάποια μάλιστα που τα έπιασα και τα άφησα ελεύθερα, ξαναγύρισαν πίσω, μου φάνηκε απίστευτο, μου πήρε κάμποσα χρόνια για να κατανοήσω αυτή την συμπεριφορά. Οταν όμως ξαναπέταξαν, δεν γύρισαν ξανά ποτέ πίσω, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΡΕΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΝ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

  114. Γς said

    Ηθελα να ήμουν κριτής αυτής της θεούσας στην Δευτέρα Παρουσία.
    Ακούω σήμερα το πρωί το “συναγερμό” ενός αυτοκινήτου κάτω. Χαμός, ήτανι και φάλτσος!Πετάγομαι και βλέπω μια κυράτσα που μόλις το είχε παρκάρει να κατευθύνεται προς την εκκλησία.
    -Δικό σας είναι μαντάμ;
    -Όχι.
    Και την βλέπω, πίσω από υα λουλούδια μου, μόλις φτάνει στη πόρτα της εκκλησίας να προβαίνει σε λήξη του συναγερμού με το τηλεχειριστήριό της.
    Είπα να κατέβω κάτω και ν αρχίσω να το κοπανάω μέχρι να αρχίσει πάλι να τσιρίζει.
    Να πεταχτεί έξω η ρουφιάνα.
    -Τι θες μωρή; Αφού δεν είναι δικό σου!

  115. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    111 – Για τις θρησκείες έγραψα την συνοχή του κόσμου, άλλο μέγεθος βλέπεις, διαχρονικό.

    112 – Αυτό λέω κι εγώ, τα μέν κόμματα μας πουλάνε ελπίδα για το επίγειο χρέος, οι δε θρησκείες για το ουράνιο, πώς μπορείς να ελπίζεις οτι θα αλλάξουν τα πράγματα προς το καλύτερο επιλέγοντας τις επιλογές που σου δίνουν αυτοί;

    ΑΝ ΟΧΙ ΕΣΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΤΟΤΕ ΠΟΙΟΣ; ΑΝ ΟΧΙ ΤΩΡΑ ΠΟΤΕ;

  116. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Η εσωτερική ελευθερία ,που είναι και η πιο δύσκολη, είναι ανεμπόδιστη. Από όλους τους τυράννους ,γι αυτό στοχεύουν στο μυαλό μας που έλεγε και η ποιήτρια.

  117. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Σα να είμαστε στο αρχοντικό του Νικοκύρη και μείναμε στην πίσω αυλή, στη δροσιά και ψιλοκουβεντιάζουμε (για σημαντικά βέβαια,αλλά εκτός κυρίου θέματος) δυο-τρεις. Οι πολλοί κάπου Σαββατοβραδιάζονται.
    🙂

  118. physicist said

    #115(α). — Δεν έχω ιδέα τι είναι η συνοχή του κόσμου, φίλε Λάμπρο.

    #117. — 🙂 Δυοτρείς μείον ένας — σας αφήνω και καληνύχτα!

  119. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    117 – Οι πολλοί Σαββατοκοιμούνται, μερικοί μπορεί και να Σαββατοβραδιάζονται.

    118 – Εδω που τα λέμε ούτε εγώ έχω ιδέα, θεωρητική ατομική αμπελοφιλοσοφία μάλλον.

    Πάω να Σαββατοκοιμηθώ, καληνύχτα.

  120. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    118,119. αυτό που έλεγε ο άλλος, για τ αμύγδαλο του κόσμου; Μπα.κι αυτός δε θά χε ιδέα αλλά το είπε ποιητικά 🙂 Καληνύχτες (στον καθένα από μια -κάποιος με ψέγει για τον ανίερο πληθυντικό 🙂 )

  121. #106 κάψιμο βιβλίων; αὐτὸ μπάινει στὸν φάκελλο.

    πολὺ θετικὴ ἐντύπωσι μοῦ προξένησε μιὰ διαφήμισι, δὲν θυμᾶμαι ποιά, σπανίως βλέπω τηλεόρασι, ὁ ἐκφωνητὴς τῆς ὁπίας ἔλεγε «ἐπΙλεξε».

  122. sarant said

    E, λεκανόστ και από μένα, που λέγαμε παλιότερα 🙂

  123. Yiota Theodossiou said

    το «νοτόριους» είναι λάθος και για έναν ακόμη λόγο. «νοτόριους» σημαίνει «διαβόητος».

  124. Γς said

    Την κοπανήσαν όλοι με ελαφριά πηδηματάκια μόλις μπήκα μέσα.
    Αν ήταν ο Τζι ή ο Μιχάλης μπορεί να αλλάζαμε καμιά μπαλιά. Αλλά αυτοί εδώ της υψηλής διανόησης δεν είναι για τέτοια.

    121@ Κορνήλιε

    Ε, έχει βελτιωθεί η κατάσταση σχετικά με τις προστακτικές.
    Παλιότερα όλο “επΕτρεψε μου” και “να τελειώσω” άκουγες στα πάνελ.
    Τώρα το πρώτο πράγμα που μαθαίνουν είναι η χρήση του “επΙτρεψε μου” και “να ολοκληρώσω”.
    Θυμάμαι ότι δυό (υπο)αστέρες της τηλοψίας έτσι για το γαμώτο τους πήρα τηλέφωνο μπας και διορθωθούνε,
    Κάποιον Χίο δημοσιογράφο (οΘντκ) που είχε ψωμοτύρι το “επΕτρεψε μου” και τον Φικιώρη το γιατρούλη με το Οζον, που όλο Μπάιμπάς έλεγε.
    Με γράψανε κανονικά. Ακόμα έτσι θα τα λένε.

    75 @ Εθνικόφρονα

    Μέγα Ευεργέτη του παρόντος Μέγα του Γένους Ιστολογίου
    δεν ποσέξατε το μήνυμά μουγια τα δήθεν γραμματόσημα/
    Ηταν συνέχειατου προς εμέ μηνύματος σας σχετικά με εκείνη τη μη δημοσιοποιήσιμη διεύθυνση του Scribd που λέγαμε.

  125. Γς said

    Ουπς!
    Ηταν συνέχειατου προς εμέ μηνύματος σας σχετικά με εκείνη τη μη δημοσιοποιήσιμη διεύθυνση του Scribd που λέγαμε.

  126. 114,
    «-Δικό σας είναι μαντάμ;
    -Όχι.
    Και την βλέπω … να προβαίνει σε λήξη του συναγερμού με το τηλεχειριστήριό της.»

    Μπορεί να το οδηγούσε μόνο! 🙂

  127. Gpoint said

    # 123

    Της Δίκης και το δικό μου μάτι «τα πανθ’ οροϋν» πριν την κάνουν για το μεροψάρι τους

  128. leonicos said

    @31 Νικ. Νοικ. Μπορείς να μου ξεχωρίσεις τον εθνικοαπελευθερωτικό από τον εμφύλιο; Το 1821 (γενικόλογα) ήταν εθνικοαπελευθερωτικός από την άποψη των ελλήνων, σίγουρα δε όχι όλων και δεν εννοώ τους κοτζαμπάσηδες μόνο. Αν αρχίσουν οι εθνικοαπελευθερωτικοί εκεί, κούρδοι, ζαζά και πλήθος άλλοι, ειδικά στην Περσία γύρω από την Κασπία, θ’ ανάψουν φωτιές. Η Τσετσενία τι ήταν; Η Οσσετία και η Αμπχαζία;
    Δυστυχώς αποδείχτηκε ότι σ’ αυτές τις χώρες, και οι μεν και οι δε είναι για κρέμασμα.
    Απλώς δεν τους κρεμάμε και αφήνουμε την Ιστορία να μιλήσει. Αλλά κι αυτή μόνο σφάζει

    Δεν είχα δει ότι απάντησε στα περί απόλαυσα.

    @34 Άγγελε, υπάρχει όντως ένα ζήτημα που η τυπική γραμματική το παρακάμπτει.
    Κατ’ αρχή, το “ελπίζω να ήρθε” ή “ελπίζω να το επανέλαβε” ΔΕΝ είναι οριστική αορίστου, απλώς επειδή πρόκειται για σολοικισμό. Η φράση είναι “ελπίζω ότι ήρθε” και “ελπίζω ότι το επανέλαβε”, όπου όντως είναι οριστική αορίστου, ειδική πρόταση εξαρτώμενη από το ‘ελπίζω’. Εντούτοις έχει επικρατήσει και δεν μας κάνει εντύπωση. Αυτό σημαίνει ότι ταυτίζουμε (σ’ αυτή τη χρήση) το να (τελικός σύνδεσμος) με το ότι (ειδικός σύνδεσμος) και αυτό οφείλεται σε έλξη από το επόμενο παράδειγμα.

    Υπό την επίδραση των ευρωπαϊκών γλωσσών που έχουν conditionel, που δεν έχει η ελληνική (δηλαδή δεν τολμούν ακόμα να το αναγνωρίσουν επειδή δεν υπήρχε στην αρχαία) υπάρχουν φράσεις του τύπου ‘ήθελα να γινόταν αυτό’ ή ‘θα λέγαμε’ κ.ο.κ. Η κοινότατη αυτή διατύπωση, που είναι εντελώς αποδεκτή σήμερα και δεν ξενίζει, είναι προφανέστατα το αντίστοιχο του conditionel• σε ‘ορθόδοξα’ ελληνικά ‘θα λέγαμε’ (= προτιμάμε να πούμε) «μάλλον ήθελα να γίνει αυτό». Βέβαια σήμερα οι φυσικοί ομιλητές της γλώσσας δεν θα δέχονταν να χάσουν το conditionel, και είναι φυσικό και νόμιμο. Λάτρης της ελληνικής γλώσσας δεν σημαίνει στραβός ή κουφός.

    @Μουνίχιε αχ, Μουνίχις στο @50, αλλά συμφωνώ μαζί σου στο @51. Ο Νικ. Νοικ. είναι πολιτικά ουδέτερος και δεν ξέρει από τέτοια!

    @75 Και εις άλλα με υγείαν! Την υγειά σου νά ’χεις, γιατί μου είσαι πολύτιμος προσωπικά. Στο κάτω κάτω οι κολλημένοι (και είμαστε κι οι δυο) κάνουν τη διαφορά!

  129. theopeppas said

    106 Αγγελε (και ευχαριστίες για το 34 επι τη ευκαιρία) εάν σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα, μετά την ..κατηγορία του Κορνήλιου στο 123, να ομολογήσω ότι είμαστε ..δυό! (αν και βλέπω να γινόμαστε 1013 σε λίγο..) Κι εγω έκαψα το βιβλίο του Θεοφ Παπ (γιατί όπως έβαλες «ΘΠ» είναι ίδια αρχικά με το ονοματεπώνυμό μου και ανατρίχιασα…) και μάλιστα τελετουργικά, μόλις τελείωσε η χρονιά Δυό άριστα εμετικά γνωρίζω-το ένα, ιατρικά, είναι η ιπεκακουάνα Το άλλο ήταν αυτό ακριβώς, η ..Ζαν Ντ’ Αρκ των σχολικών εγχειριδίων!
    ΥΓ Να πουμε «μαγισσα των σχολικών εγχειριδίων» καλύτερα, δεν ειναι πολιτικά ορθό για την Γαλλία…
    127 Προς Λεώνικον Χαίρειν

  130. theopeppas said

    114 Γς Θείο!

  131. sarant said

    Kαλημερα από εδώ!

  132. LandS said

    Στη παραπάνω κουβέντα περί ΣΥΡΙΖΑ δυο πράματα κρατάω για προβληματισμό.
    1. Τόσα χρόνια έκανα συγκρίσεις και προτιμούσα τη Λούτσα από τη Βούρτσα. Ψήφιζα Λούτσα. Τώρα που προτιμώ την Τούτσα, πρέπει να ξεφύγω από τη νοοτροπία των συγκρίσεων, να αναγνωρίσω ότι για τη Τούτσα δεν αρκεί να είναι σχετικώς προτιμούμενη … και να ξαναψηφίσω Λούτσα; Ρωτάω!
    2. Αφού «όλο» το ΠΑΣΟΚ πήγε ΣΥΡΙΖΑ, και άρα μη μασάω ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε το ΠΑΣΟΚ που αντιπαθώ, μήπως το ΠΑΣΟΚ που έμεινε πίσω (Βενιζέλος κ.α. ) εξαγνίστηκε και δεν είναι πια το ΠΑΣΟΚ που αντιπαθώ; Πάλι ρωτάω!

  133. Νέο Kid Στο Block said

    132. Κάτι ερωτήσεις που κάνεις κι εσύ μωρ αδερφάκι μου… Είπαμε! Ψήφιζε λούτσα και μη ερεύνα! Ερευνούν άλλοι για σένα.

  134. sarant said

    123: Το σχόλιό σας το κράτησε η σπαμοπαγιδα, συγνώμη.
    Για το νοτόριους μάλλον έχετε δίκιο (εκτός αν, ξερωγώ, καβγάδιζαν συνεχώς), ο δημοσιογράφος δεν ξέρει… καλά ελληνικά, έπρεπε να γράψει φέιμους!

  135. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    132 – Mη προβληματίζεσαι φίλε μου, ψήφισε αυτό που σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα, άλλωστε το τραπεζοκρατούμενο σύστημα, σου δίνει τόσες πολλές επιλογές, που σίγουρα κάποια θα σε καλύπτει, είτε επαναστάτης είσαι, είτε δεξιός ακτιβιστής, είτε κατι ενδιάμεσο. Το σύστημα αφουγκράζεται τις αγωνίες μας και τις ανάγκες μας, και κάνει τα αδύνατα δυνατά για να τις καλύψει. Είδε την στροφή του λαού προς το ΕΘΝΙΚΟΝ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟΝ, και εναντίον των μελαμψών μεταναστών, τσούπ, πάρε λαέ μια χρυσή αυγή, τυλιγμένη με χρυσό περιτύλιγμα, και δεμένη με κορδέλα την ελληνική σημαία, και με μπόνους για κάθε Κασιδιάρη, έναν Καιάδα, και έναν Μπαρμπαρούση δώρο. Τί θέλει ο λαός αριστερή κυβέρνηση; πάρε λαέ τρείς «αριστερές» επιλογές, η μια επιλογή ΚΚΕ, λέει ψηφίστε μας μαζικά, αλλα εμείς δεν θέλουμε να κυβερνήσουμε, η άλλη ΣΥΡΙΖΑ, λέει καλούμε τις αριστερές δυνάμεις σε συνεργασία, αρκεί να ακολουθήσουν το πρόγραμμά μας, που είναι στάση πληρωμών, μέσα στο ευρώ, κρατικοποίηση των τραπεζών, επιστροφή στην δραχμή, μέσα έξω παραδίπλα απο την Ε.Ε, κλπ, η τρίτη επιλογή ΔΗΜΑΡ λέει, μπαίνουμε στην κυβέρνηση για να μη κάνει το κεφάλαιο του κεφαλιού του (η κάπως έτσι) τα σχόλια είναι περιττά εδώ. Ξεκάθαρα και σταράτα λόγια απο τις αριστερές δυνάμεις, για να μη μπερδευτεί ο λαουτζίκος που υπηρετούν.

    Δύο πράγματα χρειάζεται ο «κοσμάκης» για να είναι υποταγμένος, ελπίδα και ψευδαισθήσεις. Για την ελπίδα, έχουν αναλάβει την εργολαβία οι θρησκείες, για τις ψευδαισθήσεις τα κόμματα, συνεπικουρούμενοι και οι δύο απο τα ανιδιοτελή και αξιόπιστα ΜΜΕ. Δίκαιη μοιρασιά, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, είναι οι φορές που μπήκε ο ένας στα χωράφια του άλλου, σε κάθε περίπτωση μετα απο λίγο τα βρίσκανε μεταξύ τους.

    Όπως έλεγε και ενα παλιό αναρχικό σύνθημα, ΔΟΥΛΕΥΕ ΨΗΦΙΖΕ ΚΑΙ ΣΚΑΣΜΟΣ, αν και το δούλευε είναι υπο αίρεση πλέον.

  136. Τοκ, τοκ! Εδώ δεν γινόταν η κουβέντα για τη Συρία;

    (αφιερωμένο στον Αλφ)

  137. Ωχ, συγνώμη, λάθος βίντεο!

  138. Costas said

    Καθυστερημένα λόγω φόρτου:
    35 Έγραψα για το Ναβαρίνο ανεξάρτητα από τη Συρία, αφού είμαι κατά, το είπα. Αναφερόμουνα κυρίως στο Κόσοβο. Σε τι διέφερε το Κόσοβο από την Ελληνική Επανάσταση;

  139. 138 Ας πούμε ότι το δεχόμαστε –ο στόλος των Δυνάμεων πάντως (σε μια εποχή χωρίς ΟΗΕ και κυανέρυθρους) κατέστρεψε έναν πολεμικό στόλο, όχι ό,τι κινούνταν σε μια χώρα, γέφυρες, υποδομές, χωριά (θυμάμαι το Αλέξινατς). Αχ ναι, παράπλευρες απώλειες.

  140. LandS said

    135. Γιατί δεν ανοίγεις ένα Γραφείο Πολιτικού Προσανατολισμού; Τέτοια σιγουριά κρίμα να πηγαίνει χαμένη…

  141. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    140 – Γιατι δεν θα είχα καμία επιτυχία, μ΄έχουν προλάβει τα κόμματα εδω και κατι δεκαετίες. Αν στο μέλλον γίνω κεφαλαιοκράτης (λέμε και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα) π.χ σαν την Γιάννα (μια είναι η Γιάννα) θα σκεφτώ πολύ σοβαρά την πρότασή σου.
    Χωρίς καμία διάθεση εξυπνακισμού, παντογνώστη κλπ, δεν ξέρω αν έχεις ασχοληθεί με τα κομματικά η τα συνδικαλιστικά θέματα στενά, εγώ έχω ασχοληθεί στα νιάτα μου (1977-86) κυρίως με τα του ΚΚΕ, αλλα και με του εσωτερικού, και του ΠΑΣΟΚ, ρίξε μια ματιά στους χρηματοδότες των κομμάτων (πρέπει βέβαια να ψάξεις πολύ βαθιά και με τρόπο) θα εκπλαγείς με τα οικονομικά συγκοινωνούντα δοχεία που θα ανακαλύψεις, τα οποία καλύπτουν όλο το πολιτικό φάσμα, και το κερασάκι στην τούρτα, πανταχού παρούσα η ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Έχοντας πληρώση βαρύ φόρο αίματος και οικογενειακά, αλλα και ατομικά, ήταν μεγάλη απογοήτευση όταν το αντιλήφθηκα στα αριστερά κόμματα, μεταξύ 1980-81 (τότε που ερχόταν η αλλαγή τρέχοντας και ολοφώτεινη). Η απογοήτευσή μου έγινε μεγαλύτερη, οταν αντιμετώπισα την άρνηση των «συντρόφων» να δουν την αλήθεια, γινόμενοι εχθροί μου. Δεν μπορούσα να καταλάβω γιατι δεν έβλεπαν το αυτονόητο, την κοινή λογική. Μου πήρε κάμποσα χρόνια να συνειδητοποιήσω οτι δεν το έβλεπαν αυτοί που είχαν άμεσο συμφέρον, και οι χρίσημοι ηλίθιοι, οι λεγόμενοι ΟΠΑΔΟΙ ή και ΚΟΥΚΙΑ. Μετα δεν μπορούσα να δεχτώ οτι είναι τόσοι πολλοί η χρίσημοι ηλίθιοι, αλλα έκανα μια σύγκριση με τους πιστούς των θρησκειών και σε τι εξωφρενικούς παραλογισμούς πιστεύουν, και ο αριθμός ξεπέρασε κάθε φαντασία μου. Απο τότε (1981) ρίχνω συνειδητά άκυρο, (δεν απέχω απο τις εκλογές, γιατι πιστεύω στην δημοκρατία) περιμένοντας να ψηφίσω κάποιον που θα λέει την αλήθεια, ακόμα περιμένω.

    Υ.Γ – Η σιγουριά μου απορρέει απο τα προεκλογικά προγράμματα των κομμάτων. Πέραν του οτι είναι δημαγωγικά, λαϊκίστικα, και ουτοπικά, ούτε μια φορά δεν εφαρμόστηκαν έστω στο 70%. Παρ΄όλα αυτά, το αλάθητο κριτήριο του κυρίαρχου λαού, βρίσκει πάντα τον στόχο. Τόσο κυρίαρχος, και τόσο χειραγωγημένος.

  142. Θρασύμαχος said

    Κάτι μου λέει ότι «οι υπεξαιρετές της ιστορίας» http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231263499 http://www.naftemporiki.gr/story/693314 έχουν ένα λάθος στον τονισμό!

  143. Γς said

    Στο ραδιόφωνο του Σκάϊ τώρα:

    Κάποιος υφυπουργός(;)¨

    Οι ταραχές στην περιοχή μας δεν σημαίνει ότι κάποιος τουρισμός ήρθε εδώ αντί να πάει εκεί.

    Σας αφήνω. Μιλάει ο Μπάμπης τώρα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: