Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Κουίζ: Ποιος το είπε;

Posted by sarant στο 25 Σεπτεμβρίου, 2013


Question_mark_(black_on_white)Σήμερα έλεγα να μην ανεβάσω άρθρο, διότι όπως είπαμε δεν θα ξαναγυρίσουμε αμέσως στο μαγγανοπήγαδο του καθημερινού άρθρου, αλλά σκέφτηκα ότι καιρό έχουμε να βάλουμε κουίζ κι επειδή έχω σε ένα ηλεσυρτάρι μου μαζέψει μερικά κουίζ, ομοειδή ας πούμε, λέω να βάλω ένα από δαύτα, παρόλο που σας έχει φοβηθεί το μάτι μου και συνήθως τις απαντήσεις τις βρίσκετε στο πιτς φιτίλι, δεν προλαβαίνει να μεσημεριάσει το καημένο το κουιζάκι και το έχετε εξοντώσει -είναι και κείνο το ρημάδι το γκουγκλ, που έχει απλώσει παντού τα πλοκάμια του και ακυρώνει τις περισσότερες προσπάθειες να βάλεις ένα κουίζ της προκοπής, αν και στο ελληνικό Διαδίκτυο τα πράγματα δεν έχουν ακόμα χειροτερέψει τόσο πολύ.

Όταν λέω πως τα κουίζ αυτά είναι ομοειδή, εννοώ ότι όλα τους δέχονται ως ερώτηση το «Ποιος το είπε» ή «Για ποιον ειπώθηκε αυτό;» ή «Ποιος το είπε αυτό για ποιον;» -βέβαια, όταν λέμε «είπε» εννοούμε επίσης «έγραψε». Στο πρώτο κουίζ αυτής της ομάδας, το ερώτημα είναι απλό: Ποιος το είπε;

Επικουρικά, σαν τρόπος ανάδειξης του νικητή σε περίπτωση ισοβαθμίας, δηλαδή αν το βρουν πολλοί, μπαίνει και το ερώτημα: «Πότε το είπε;».

Λοιπόν, το κείμενο που καλείστε να βρείτε ποιος το είπε (ή έγραψε) είναι το εξής:

Λαμβάνω την ευκαιρίαν να είπω ότι υπήρξε λάθος το να αναφερθούν αι διαφοραί μεταξύ των Ελλήνων και των Τούρκων και να λεχθεί ότι είχον χωρισθεί από πέντε αιώνας εχθρότητος. Κατά την διάρκειαν των πέντε αυτών αιώνων έγιναν μερικοί πόλεμοι μεταξύ των δύο χωρών μας, οι οποίοι όμως δεν διήρκεσαν περισσότερον των 20-25 ετών. Κατά το υπόλοιπον διάστημα των πέντε αυτών αιώνων υπήρξεν ειρηνική, φιλική και αδελφική συμβίωσις, μία συμβίωσις η οποία αφήκε καλάς αναμνήσεις εις ημάς και εις τους Τούρκους, και η οποία απέδειξεν ότι, παρά τους πολέμους, οι οποίοι μας εχώρισαν επί ορισμένων διαφορών, ηδυνάμεθα εν τούτοις να ζώμεν κατά τρόπον φιλικόν και ομαλόν.

Λοιπόν, ποιος είπε αυτά τα ωραία και φιλειρηνικά; Και πότε;

Παράκληση: αν κάποιος το ξέρει ήδη το κείμενο (ξέρω έναν που πρέπει να το ξέρει, σε έναν άλλον το έχω πει εγώ από κοντά και μπορεί να το ξέρετε και άλλοι) ας μην το σκοτώσει αμέσως, ας το αφήσει τουλάχιστον να δει το απομεσήμερο.

 

Ενημέρωση:

Λοιπόν, το βρήκατε, δεν αμφέβαλλα άλλωστε.
Το σωστό όνομα το ανέφεραν τρεις, ο Δημήτρης Μ. (19), ο Νίκος Μπινιχάκης (20) και ο Γιάννης (24), ο οποίος έπεσε και κοντά στην ημερομηνία.

Τα παραπάνω λόγια τα είπε ο Ευάγγελος Αβέρωφ, υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης Καραμανλή τότε, στις 24.12.1957 στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Δεν είπε μόνο αυτά, είπε και άλλα που δεν τα έβαλα στο κουίζ επειδή γκουγκλίζονται. Ιδού το πλήρες κείμενο:

Λαμβάνω την ευκαιρίαν να είπω ότι υπήρξε λάθος το να αναφερθούν αι διαφοραί μεταξύ των Ελλήνων και των Τούρκων και να λεχθεί ότι είχον χωρισθεί από πέντε αιώνας εχθρότητος. Κατά την διάρκειαν των πέντε αυτών αιώνων έγιναν μερικοί πόλεμοι μεταξύ των δύο χωρών μας, οι οποίοι όμως δεν διήρκεσαν περισσότερον των 20-25 ετών. Κατά το υπόλοιπον διάστημα των πέντε αυτών αιώνων υπήρξεν ειρηνική, φιλική και αδελφική συμβίωσις, μία συμβίωσις η οποία αφήκε καλάς αναμνήσεις εις ημάς και εις τους Τούρκους, και η οποία απέδειξεν ότι, παρά τους πολέμους, οι οποίοι μας εχώρισαν επί ορισμένων διαφορών, ηδυνάμεθα εν τούτοις να ζώμεν κατά τρόπον φιλικόν και ομαλόν. Λαμβάνω επίσης την ευκαιρίαν να αναφερθώ εις ένα πόλεμον, τον οποίον νομίζω ότι κακώς έπραξε να αναφέρει ο κ. Σαρπέρ. Ο πόλεμος ούτος υπήρξεν ο πόλεμος ο οποίος έφερε τα ελληνικά στρατεύματα εις την Μικράν Ασίαν. Ο πόλεμος αυτός έγινε, διότι προσεκλήθημεν, όπως συμμετάσχομεν εις αυτόν υπό της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, αι οποίαι, δυνάμει της συνθήκης των Σεβρών, εισέβαλον εις την Μικράν Ασίαν και εκάλεσαν την Ελλάδα να καταλάβει την ακτήν, την οποίαν όντως κατέλαβε. Νομίζω όμως, ότι κακώς εξελέγη το παράδειγμα τούτο, διότι δεν επρόκειτο περί πολέμου διεξχθέντος υπό της Ελλάδος, αλλά υπό των τότε Συμμάχων. Πρέπει να αναγνωρίσω ότι η Τουρκία απήντησε με μίαν υπερηφάνειαν και μίαν γενναιότητα, η οποία της έδωσε την εθνικήν της ανεξαρτησίαν. Αλλά πρέπει να υπάρξει προσοχή προτού αναφερθεί ούτος ο πόλεμος ως πόλεμος ελληνικής κατακτήσεως. Ήτο πόλεμος συμμαχικής κατακτήσεως. Συμμαχικής κατακτήσεως, εις την οποίαν η Ελλάς εκλήθη να λάβει μέρος. Αλλά βεβαίως δεν ήτο ελληνικός πόλεμος.

80 Σχόλια προς “Κουίζ: Ποιος το είπε;”

  1. Yannis said

    Καλημέρα.

    Το «λαμβάνω την ευκαιρίαν να είπω» θυμίζει λόγο πολιτικού (στη βουλή, σε επίσημο δείπνο;) του παρελθόντος.
    Θα έλεγα: Καραμανλής ή Βενιζέλος

  2. Ιώτα said

    Βενιζέλος το 1930;

  3. Δημήτρης Μ. said

    Καλημέρα.

    Αν το είχε πει ο Βενιζέλος την περίοδοτης Ελληνοτουρκικής προσέγγισης, δε θα το έβαζες, αγαπητέ Νικοκύρη, γιατί θα ήταν εύκολο. Επειδή, λοιπόν, πρεέπι να είναι κάτι μάλλον απίθανο, το μυαλό μου πάει σε κάποιον χουντικό, ή στον Καραμανλή, σε καποια συνάντηση με τον Μεντερές, ίσως, ή σε κάποιον εμπλεκόμενο με τις συμφωνίες για το Κυπριακό.

  4. Γς said

    Κιτσίκης;

  5. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Το «αφήκε» σίγουρα δεν το είπε η έγραψε ο Κ.Κ. ο Α’.
    Οπότε; 🙄

  6. Νέο Kid Στο Block said

    Kεμάλ Ατατούρκ ή Κολοκοτρώνης

  7. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τις πρώτες προσπάθειες.

    Προχωράμε, δεν λέω ακόμα αν το έχετε βρει. Θυμηθείτε και το «πότε», την επικουρική ερώτηση.

  8. Antoine said

    Μεταξάς;

  9. Gpoint said

    Χρυσόστομος (Μάκης) Ψωμιάδης, γνωστός και σαν «αγαπούλας» όταν ανέλαβε πρόεδρος της ΑΕΚ περί το 2000

  10. Κοίτα να δεις που θα είναι κανένας Παπαδόπουλος.

  11. Yannis said

    6. Τούρκος δε μπορεί να είναι (βλ. «εις ημάς και εις τους Τούρκους»).

    Θα μπορούσε να είναι και κάποιος από τη Χούντα (π.χ. Παπαδόπουλος). Ο Ινονού ήλθε στην Αθήνα το 1971-72.

    Ο Κιτσίκης, βέβαια, είναι ένα must, αλλά η γλώσσα του κειμένου…

    Νικοκύρη, θα πρέπει να ψάχνουμε πρωτοκλασάτα στελέχη ή και υπουργούς εξωτερικών, κυβερνητικούς παράγοντες και τα συναφή;

  12. spiral architect said

    @8: Μου θύμισες ανέκδοτο: 😀
    Ο Λαρ(ι)σαίος μπαινει στο μπαρ:
    – Ένα κνιάκ!
    – Μιταξάς; ρωτάει ο μπάρμαν.
    – Γιατί; Σι τρων; απαντάει ο Λαρισαίος.

  13. Σωμαρακης γιαννης said

    Πατριαρχης Βαρθολομαιος;

  14. MK said

    Εμένα το μυαλό μου σε χουντικό πάει, αλλά το λέω διαισθητικά. Το θέμα είναι να μάθουμε και σε τι συμφραζόμενα το είπε. Δεν θα το βρω, αλλά αναμένω très amusée 🙂

  15. Ιώτα said

    Σωστό το επιχείρημα του Δημήτρη Μ. Ξαναδιαβάζοντας το κείμενο, ίσως η πρώτη πρόταση να αποτελεί έμμεση αναθεώρηση παλιότερων δηλώσεων του ίδιου προσώπου. Μήπως πρόκειται για τον Παναγή Τσαλδάρη, όταν υπέγραψε το Σύμφωνο Εγγυήσεως του Κοινού Μετώπου με την Τουρκία το 1933;

  16. sarant said

    Ψάχνουμε πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν στη δημόσια ζωή στην εποχή τους. Από προβεβλημένους υπουργούς και πάνω.

  17. Γς said

    Αλλά γιατί;
    Και τότε; Επί Καποδίστρια;
    Μουστοξύδης; Μπά
    Γιατί όμως μου ‘ ρθε;

  18. sh said

    μου ήρθε στο μυαλό ο Μεταξάς, αλλά δεν μπόρεσα να το επιβεβαιώσω. Όσο για το πότε … μεταξύ 36 και 40!

  19. Δημήτρης Μ. said

    15. Ας πούμε Αβέρωφ, ή Πιπινέλης;

  20. Νίκος Μπινιχάκης said

    Αβέρωφ

  21. LandS said

    Ο Κωνσταντίνος ο Α (ο ΙΒ αν θέλετε), είχε πει, όταν ξεκίνησε ο Β Βαλκανικός (1913), ότι οι Βούλγαροι και όχι οι Τούρκοι είναι οι προαιώνιοι εχθροί. Θα ταίριαζε αν το είχε συνοδεύσει με κάτι σαν και αυτό που ψάχνουμε.
    Άλλη μια μαντεψιά. Λίγα χρόνια νωρίτερα, Δραγούμης;

  22. ANGELIKI said

    ΜΗΠΩΣ Ο, ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ, ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΥΕΛΙΞΕΙΑΣ?

  23. geiger said

    ο Νάσος Θεοδωρίδης του ΣΥΡΙΖΑ;
    Για χρονολογία ποντάρω 2010.

  24. Yannis said

    Κείμενα ή λόγοι για την ελληνοτουρκική φιλία έχουν γραφεί πολλά. Το «πότε» ίσως να είναι το κλειδί και να φανερώνει το παράδοξον του κειμένου. Τί συναφείς επετείους είχαμε πρόσφατα;

    Μήπως ειπώθηκε από τον Αβέρωφ μετά τα Σεπτεμβριανά;

  25. sarant said

    Tα σχόλια 13, 20, 23 τα είχε πιάσει η σπαμοπαγίδα.

    Στις 12 το μεσημέρι θα φανερώσω αν το έχετε βρει.

  26. Yannis said

    25. Δηλαδή με τόσα ονόματα που έχουν πέσει, υπάρχει πθανότητα να μη το έχουμε βρει; 🙂

  27. Γς said

    Ο Βενιζέλος χτες το βράδυ στη ΝΥ με τον Νταβούτογλου;

    Ο Πάγκαλος όταν τους έδινε τον Οτσαλάν;

    Ο Νικηταράς ο Τουρκοφάγος;

    Κι είδα χτες μια συζήτηση στο ΦΒ που μερικές ήταν όλο «αχ» και «βαχ» με ένα σκυλομούρη με μουστάκι από τα τουρκοσίριαλ.
    Χειρότερα απ ότι κάνουμε εμεις με τα μανούλια.
    Και τους έριξα μερικά μπινελίκια και τους είπα να πάνε να σιχτιρστούνε με κάνα σκύλο,
    …και με διέγραψαν από φίλο

  28. Nikoleta said

    Πιθανοί :Ραλλης, Δηλιγιάννης, Τρικούπης, Γουναρης, Ζαΐμης Το διάστημα πάντως γύρω στο 1897 μάλλον. Η γλώσσα είναι δηλωτική της εποχής!!!Μετα από κάποια αποτυχημένη προσπάθεια ίσως κάποιος από τους άνωθεν να έβγαλε κάποιο λόγο θέλοντας της συναίνεση και τη καλή γειτονία μετά από τόσες εχθροπραξίες αιώνων. Όμως μια ουτοπία παρέμειναν τα λόγια του…

  29. Dimitris said

    Ο Μιχαλολιάκος πρέπει να το είπε!

  30. Nikoleta said

    Ο πιο ενθουσιώδης οπαδός ενός κοινού ελληνοτουρκικού κράτους υπήρξε ο Γεώργιος Τυπάλδος-Ιακωβάτος (1813-1882), ο οποίος ήταν βουλευτής στο κοινοβούλιο των Ιονίων νήσων και από το 1864 βουλευτής του Βασιλείου της Ελλάδος στην Αθήνα. Ήταν δε βαθιά θρησκευόμενος ορθόδοξος. Οι πολιτικοί του αντίπαλοι τον θεωρούσαν τουρκομανή. Εδήλωνε πως από καταβολής κόσμου στην ἱστορία της Ἀνατολικής Μεσογείου, όπου Τούρκος έβαζε το πόδι του εκεί ευρίσκετο και η Ρωμηοσύνη.Υπεστήριζε ότι Έλληνες και Τούρκοι ήσαν της ίδιας φυλετικής και θρησκευτικής προελεύσεως. Βυζαντινοί και Τούρκοι είχαν τα ίδια σύμβολα όπως την ημισέληνο. Από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων στην Αθήνα απαιτούσε την ανασύσταση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας υπό την μορφή ελληνοτουρκικής συνομοσπονδίας. Στις 25 Νοεμβρίου 1880 εδήλωνε στην Βουλή: «Θα μου ειπήτε πως έχω φιλοτουρκικά αισθήματα επειδή πιστεύω στην αναγκαιότητα μία ενώσεως με την Τουρκία. Εάν λοιπόν η Τουρκία ήθελε σκεφθή πιο σωστά, θα της συνιστούσα να συμπεριλάβη και να ενσωματώση στο τουρκικό κράτος όλους τούς λαούς που είναι μέρος της Τουρκίας».Ισως;

  31. Anasto said

    1930; Μήπως 1933; Καλημέρα

  32. Bill Orb said

    Μεταξάς;

  33. Νέο Kid Στο Block said

    Νικοκύρη, το βασικό δεν είπες. Αν υπάρχει δηλαδή νιτερέσο;
    Ως γνωστόν,ο τζάμπας πέθανε!

  34. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    26: Δεν είπα ότι δεν το έχετε βρει 🙂

    33: Virtue is its own reward, λένε οι εγγλέζοι

  35. Νέο Kid Στο Block said

    34γ. Eν τη παλάμη και ούτω βοήσομεν, λένε οι ευεργέται του ιστολογίου.

  36. Ο Βενιζέλος, τον καιρό της «ελληνοτουρκικής φιλίας» (και της στάσης πληρωμών· άσχετο αυτό, αλλά όλοι θυμούνται την πτώχευση του Τρικούπη — ίσως επειδή την είπε με το όνομά της — και λίγοι την επόμενη);

  37. charlie brown said

    Θα πόνταρα στο Γεώργιο Παπαδόπουλο

  38. XHMIKOΣ said

    Καποιος δικτατορας Παπαδόπουλος ή Μεταξάς

  39. Νέο Kid Στο Block said

    Mιαούλης ή Καραϊσκάκης ή Παπαφλέσσας

  40. sarant said

    Λοιπόν, το βρήκατε, δεν αμφέβαλλα άλλωστε.
    Το σωστό όνομα το ανέφεραν τρεις, ο Δημήτρης Μ. (19), ο Νίκος Μπινιχάκης (20) και ο Γιάννης (24), ο οποίος έπεσε και κοντά στην ημερομηνία.

    Τα παραπάνω λόγια τα είπε ο Ευάγγελος Αβέρωφ, υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης Καραμανλή τότε, στις 24.12.1957 στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Δεν είπε μόνο αυτά, είπε και άλλα που δεν τα έβαλα στο κουίζ επειδή γκουγκλίζονται. Ιδού το πλήρες κείμενο:

    Λαμβάνω την ευκαιρίαν να είπω ότι υπήρξε λάθος το να αναφερθούν αι διαφοραί μεταξύ των Ελλήνων και των Τούρκων και να λεχθεί ότι είχον χωρισθεί από πέντε αιώνας εχθρότητος. Κατά την διάρκειαν των πέντε αυτών αιώνων έγιναν μερικοί πόλεμοι μεταξύ των δύο χωρών μας, οι οποίοι όμως δεν διήρκεσαν περισσότερον των 20-25 ετών. Κατά το υπόλοιπον διάστημα των πέντε αυτών αιώνων υπήρξεν ειρηνική, φιλική και αδελφική συμβίωσις, μία συμβίωσις η οποία αφήκε καλάς αναμνήσεις εις ημάς και εις τους Τούρκους, και η οποία απέδειξεν ότι, παρά τους πολέμους, οι οποίοι μας εχώρισαν επί ορισμένων διαφορών, ηδυνάμεθα εν τούτοις να ζώμεν κατά τρόπον φιλικόν και ομαλόν. Λαμβάνω επίσης την ευκαιρίαν να αναφερθώ εις ένα πόλεμον, τον οποίον νομίζω ότι κακώς έπραξε να αναφέρει ο κ. Σαρπέρ. Ο πόλεμος ούτος υπήρξεν ο πόλεμος ο οποίος έφερε τα ελληνικά στρατεύματα εις την Μικράν Ασίαν. Ο πόλεμος αυτός έγινε, διότι προσεκλήθημεν, όπως συμμετάσχομεν εις αυτόν υπό της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, αι οποίαι, δυνάμει της συνθήκης των Σεβρών, εισέβαλον εις την Μικράν Ασίαν και εκάλεσαν την Ελλάδα να καταλάβει την ακτήν, την οποίαν όντως κατέλαβε. Νομίζω όμως, ότι κακώς εξελέγη το παράδειγμα τούτο, διότι δεν επρόκειτο περί πολέμου διεξχθέντος υπό της Ελλάδος, αλλά υπό των τότε Συμμάχων. Πρέπει να αναγνωρίσω ότι η Τουρκία απήντησε με μίαν υπερηφάνειαν και μίαν γενναιότητα, η οποία της έδωσε την εθνικήν της ανεξαρτησίαν. Αλλά πρέπει να υπάρξει προσοχή προτού αναφερθεί ούτος ο πόλεμος ως πόλεμος ελληνικής κατακτήσεως. Ήτο πόλεμος συμμαχικής κατακτήσεως. Συμμαχικής κατακτήσεως, εις την οποίαν η Ελλάς εκλήθη να λάβει μέρος. Αλλά βεβαίως δεν ήτο ελληνικός πόλεμος.

  41. panayacht said

    Μακάριος;

  42. chequechak said

    Κανένας Παττακός;

  43. Νέο Kid Στο Block said

    Νωρίς είναι. Να μπει το επόμενο κουίζι πάραυτα!

  44. spiral architect said

    @33, 35: Ταλιροφονιά! :mrgreen:

    Και λίγη ιστορία, γιατί αν και έγραψα παραπάνω στο #5 ότι ο Κ.Κ. ο Α’ δεν θα χρησιμοποιούσε έτσι ένα ρήμα, αρχίζω να αναθεωρώ:
    (συμφωνίες Λονδίνου και Ζυρίχης)

    ΚΕΙΜΕΝΟ «ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΚΥΡΙΩΝ»
    ΣΥΝΑΦΘΕΙΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ κ.κ. Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ Α. ΜΕΝΤΕΡΕΣ

    1. Η Ελλάς και η Τουρκία θα υποστηρίξουν την είσοδον της Κυπριακής Δημοκρατίας εις το ΝΑΤΟ. Η εγκατάστασις βάσεων του ΝΑΤΟ εις την νήσον, ως και η σύνθεσις αυτών, εξαρτάται εκ της συμφωνίας των.
    2. Οι δύο Πρωθυπουργοί θα παρέμβουν παρά τω Προέδρω και Αντιπροέδρω της Δημοκρατίας της Κύπρου, αντιστοίχως, επί τω σκοπώ όπως τεθούν εκτός νόμου το κομμουνιστικόν κόμμα και η κομμουνιστική δράσις.
    3. Ο πρώτος διοικητής του τριμερούς Στρατηγείου, του προβλεπομένου υπό του άρθρου 3 της συνθήκης συμμαχίας μεταξύ της Δημοκρατίας της Κύπρου, της Ελλάδος και της Τουρκίας, θα ορισθή διά κλήρου.
    4. Αμέσως μετά την υπογραφήν των συνθηκών δέον να αρθούν τα ισχύοντα σήμερον εν Κύπρω έκτακτα μέτρα και να προκηρυχθή γενική αμνηστία.
    5. Το Σύνταγμα θα καταρτισθή εντός του συντομωτέρου δυνατού χρονικού διαστήματος, υπό επιτροπής αποτελουμένης εξ ενός αντιπροσώπου της ελληνικής κοινότητος, ενός αντιπροσώπου της τουρκικής κοινότητος και δύο αντιπροσώπων ορισθησομένων υπό της ελληνικής και τουρκικής κυβερνήσεως αντιστοίχως.

    (από εδώ)

    με τελικό χαμένο λόγω απαγχονισμού το 1960 το δεύτερο.

  45. Γς said

    «Στα (μπιπ) μου και μένα»
    Μαρία Μανταλένα

    Κι άλλα πολλά εδώ

  46. spiral architect said

    @40: Κατάρα και ανάθεμα, φωτιά και τσεκούρι. 😀
    (καταβιβάσετέ το, ξέρετε εσείς) 😉

  47. Γς said

    Ποιος Αβέρωφ;

  48. «Δεν ήτο ελληνικός πόλεμος» η Μικρασιατική Εκστρατεία, λέει ο Αβέρωφ! Τι θα πει ο Εθνικόφρων άμα το ακούσει;

  49. Γς said

    48:
    Καλά, έπρεπε να είχε πετύχει η εμπλοκή μας στην Ουκρανία και σου λέω εγώ
    😉

  50. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Κατά την διάρκειαν των πέντε αυτών αιώνων έγιναν μερικοί πόλεμοι μεταξύ των δύο χωρών μας,

    Ἀνάμεσα σὲ ποιές χῶρες ἔγιναν πόλεμοι στὴ διάρκεια τῶν πέντε αἰώνων;

  51. Alexis said

    #51: Ότι ο Αβέρωφ ήτο Ρωμηός καρπαζοεισπράκτορας, τι άλλο…

  52. Alexis said

    Ουπς, το 51 για το 48, βέβαια…

    #50: Εντάξει «μεταξύ των λαών μας» θα ήταν πιο σωστό, αλλά λέει «μεταξύ των χωρών» μιλώντας με όρους του 1957, όχι του 1600 ή του 1700.
    Άμα το πάρεις κατά γράμμα. ούτε η Οθωμανική Αυτοκρατορία υπήρχε πλέον το 1957…

  53. Yannis said

    Να θεωρήσουμε ότι δεν ήταν τυχαία όσα έλεγε ή ότι διεκδικούσε τον τίτλο του βασιλιά της πολιτικής γκάφας;
    Υπενθυμίζω:
    α. Το κείμενο που διαβάσαμε σήμερα, ενώ έχουν προηγηθεί τα Σεπτεμβριανά.
    β. Οι συμφωνίες Λονδίνου-Ζυρίχης, τις οποίες θεωρούσε θρίαμβο της διπλωματίας μας.
    γ. Μέσα στη δικτατορία εκδίδει το «Φωτιά και Τσεκούρι» (ως pontifex, υποθέτω).
    δ. Μετά η «σοσιαλιστική ΕΡΤ» (σε αντίθεση με την ΥΕΝΕΔ).
    ε. Και να μην ξεχνάμε τον καλύτερο πολιτικό που ανέδειξε 🙂

  54. π2 said

    Θυμίζω και αυτό.

  55. Γς said

    46:
    >καταβιβάσετέ το, ξέρετε εσείς

    Ακου «καταβιβάσετέ το»…
    Τι είναι;
    Κυλοτάκι;

  56. Alexis said

    …και την περίφημη ρήση του περί «μαντριού και λύκου»…

  57. sarant said

    53: Έτσι, αλλά η Ζυρίχη δεν είχε ακόμα συναφθεί, είμαστε τέλη 1957

  58. Yannis said

    56. Αλέξη, εκεί ίσως να είχε δίκιο. Η στατιστική αυτό δείχνει, τουλάχιστον για το κόμμα του.
    Αλλά αυτό φέρνει στο νου μου μια στερεότυπη (και νομίζω προηγηθείσα της δηλώσεως αυτής) γελοιογραφική απεικόνισή του ως τσέλιγκα.
    Κάνω λάθος;

    Και βέβαια υπήρχαν και τα (χουντικά) «σταγονίδια» στο στράτευμα. Αραγε με τον όρο αυτό εννοούσε ότι είχε προηγηθεί liquidation?

  59. Yannis said

    57. Παρέθεσα τα γεγονότα σε χρονολογική σειρά. Ισως δεν έγινα κατανοητός.

  60. Γς said

    56:
    Ε, λοιπόν κάπου ήμουν μπλεγμένος τον καιρό που το έπαιζε «γεφυροποιός».
    Την πρώτη φορά όμως που βρέθηκα κοντά του, πολύ παλιότερα, του πέταξα τη μαλ… ουπς, κοτσάνα μου.

    -Ω, το φόρεϊν όφις της Ελλάδος!

    Και του άρεσε.
    -Ακου να δεις νεαρέ. Με κοίταξε στα μάτια, έπαιξε τα χείλια του, με τον χαρακτηριστικό του τρόπο και μου ανταπέδωσε την εξυπνάδα.

    Μανία που είχα κι εγώ να πετάγομαι.

    Θυμάμαι τον Σκουλά (;) Υπουργός κτλ κτλ.

    Στο αεροδρόμιο.
    -Τι κάνετε;
    Σταμάτησε, και οι παρά αυτώ δεξιά κι αριστερά του.
    Χαμόγελα. Χειραψίες
    -Πως είστε; Τι κάνετε; Πως πάει. Μπράβο κτλ.
    -Χάρηκα, Στο επανιδείν και τέτοια.

    Κι η δικιά μου:
    -Τον ξέρεις ρε;
    -Τσου!

  61. spiral architect said

    @53: … ε. Και να μην ξεχνάμε τον καλύτερο πολιτικό που ανέδειξε 🙂

    Σωστά, αυτό που το βάζεις; 😛
    (κάτι τέτοιους τους πνίγεις όσο είναι μικροί, γιατί μετά …)

  62. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    52. Ἀκριβῶς, ἕνα κράτος ὑπῆρχε τότε κι αὐτὸ ἦταν ἡ Ὀθωμανικὴ Αὐτοκρατορία. Τὸ λογίδριο αὐτὸ δείχνει ἄνθρωπο ἀνιστόρητο. Οὔτε τὸ «μεταξὺ τῶν λαῶν» εἶναι ἀπόλυτα σωστό. Οἱ περισσότερες ἐξεγέρσεις ἦταν ἐναντίον τοῦ καταπιεστικοῦ καθεστῶτος καὶ δὲν εἶχαν ἐθνικὸ χαρακτήρα.

  63. Εθνικόφρων said

    Αξιότιμοι σύντροφοι,

    Ωραίον αλλά εύκολον (διά τους άνω των 55) το σημερινόν κουΐζ του κ. Σαραντάκου Νικολάου. Θέτω κι εγώ με την σειράν μου ωρισμένα «κουΐζ», στοιχηματίζων την μισήν μου περιουσίαν ότι ουδείς μπολσεβίκος αναγνώστης θα δυνηθή να βαθμολογηθή έστω και με την βάσιν (το «δημοκρατικόν» πενταράκι):

    1) Ποίος απεκάλεσε από το βήμα της Ελληνικής Βουλής τους Τούρκους «Αρείους με γαλανούς οφθαλμούς» και έχοντας άμεσον φυλετικήν σχέσιν με τους Έλληνας; Ο Ελευθέριος Βενιζέλος τον Δεκέμβριον του 1930 άμα τη επανόδω του εξ Αγκύρας όπου υπέγραψε την Συνθήκην Φιλίας με τον Ατατούρκ.

    2) Ποίος γράφει 10 φοράς την φράσιν «Μισώ την Συναγωγήν» και δηλοί ότι ο φόνος Εβραίου είναι θεάρεστον πράγμα; Ο Μέγας Πατήρ της Εκκλησίας μας Ιωάννης ο Χρυσόστομος εις τους 8 «Κατά Ιουδαίων» Λόγους του.

    3) Εις ποίον επρότειναν το 1909 οι Επαναστάται του Γουδή να ορκισθή Πρωθυπουργός της Ελλάδος, αλλ’ εκείνος ηρνήθη διότι ήτο Δημοκράτης, με αποτέλεσμα ο συνταγματάρχης Ζορμπάς και οι άλλοι να αποταθούν εις τον Ελευθέριον Βενιζέλον όστις εδέχθη αμέσως; Εις τον Δημήτριον Γούναρην.

    4) Ο Γιαχβέ της Παλαιάς Διαθήκης που έδωσε τας Δέκα Εντολάς εις τον Μωϋσήν και εξεπάστρεψε τόσους Λαούς διά το καλόν των Εβραίων ποίος είναι; Το Πρώτον ή το Δεύτερον Πρόσωπον της Αγίας Τριάδος; Το Δεύτερον, βεβαίως, ήτοι ο Ιησούς Χριστός πρίν ενσαρκωθή!

    5) Διατί ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ουδέποτε εφόνευσεν έστω και έν Τούρκον, προτιμών να βάζη τον ανεψιόν του τον Νικηταράν να κάμνη την βρώμικην δουλειάν; Διότι ήτο Χριστιανός και ήθελε να σώση την ψυχήν του. Άλλωστε και ο Νικηταράς επέρασε τα τελευταία έτη της ζωής του εις την Φρεαττύδα του Πειραιώς κάμνων νυχθημερόν μετανοίας, διά τας εκατοντάδας των Τούρκων που έσφαξεν ιδίαις χερσί. Εις τοιούτον σημείον μαζοχισμού οδηγεί η παράνοια που ονομάζομε Χριστιανισμόν

    6) Διατί οι Εβραίοι όλου του Κόσμου επανηγύριζον ότε ο Ιωάννης Μεταξάς έκαμε την 4ην Αυγούστου; Διότι εγνώριζον ότι ο μπαρμπα-Γιάννης ήτο ο πλέον Εβραιόφιλος Έλλην Πολιτικός, απόδειξις ότι οι πρώτοι Νόμοι που έκαμε (τον Σεπτέμβριον του 1936) αφορούσαν ευεργεσίας προς την Ισραηλιτικήν Κοινότητα Θεσσαλονίκης.

    7) Διατί ο Δικτάτωρ Γεώργιος Παπαδόπουλος εν έτει σωτηρίω 1968 έκαμε το «Κεντρικόν Ισραηλιτικόν Συμβούλιον» Νομικόν Πρόσωπον Δημοσίου Δικαίου, χωρίς να περάση το θέμα από το Υπουργικόν Συμβούλιον και χωρίς να ενημερώση τους υπολοίπους Πραξικοπηματίας; Διότι ο υιός του Χρήστος, απόφοιτος της Σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ (βλέπε κ. Σαραντάκον) ήτο δραστήριον μέλος της κομμουνιστικής «Νεολαίας Λαμπράκη» και οι Εβραίοι της Αμερικής του είχον υποσχεθή ότι θα τον πάρουν με υποτροφίαν εις ΗΠΑ διά να μη τον έχη μέσα στα πόδια του.

    8) Διατί η Κυπρία πόρνη Θεοδώρα ασκούσε τόσην επιρροήν εις τον Αυτοκράτορα Ιουστιανιανόν; Διότι (όπως γράφει ο Προκόπιος εις την «Απόκρυφον Ιστορίαν» του) ήτο η μόνη γυνή που του έλεγεν ότι το μικροσκοπικόν του πέος ήτο αρκετά μεγάλον δι’ αυτήν.

    9) Διατί η κοντοπίθαρη Γιαπωνέζα Γιόκο Όνο ασκούσε τόσην επιρροήν εις την «ψυχήν» των Μπήτλς, Τζών Λέννον; Διά τον ίδιον ακριβώς λόγον, όπως έχει αποκαλύψει από Τηλοψίας ο Νίκος Μαστοράκης: Διότι ήτο η μόνη γυναίκα που δεν τον εκορόϊδευε δια το μικρόν του πέος.

    10) Όλοι γνωρίζουν ότι ο βάταλος (νεοελληνιστί= πουστάρα) Αθηναίος Ρήτωρ Δημοσθένης έκαμνε ρητορικήν γυμναστικήν εις την παραλίαν του Φαλήρου, θέτων βότσαλα εις το στόμα του και ρητορεύων υπό τους ήχους της θαλάσσης. Διατί ο Δημοσθένης συντόμως εγκατέλειψε αυτήν την συνήθειαν; Ελάχιστοι έχουν ακούσει αυτό που γράφει ο Διογένης ο Λαέρτιος: Ο Δημοσθένης έπαψε να χρησιμοποιή τα βότσαλα, ότε ανεκάλυψεν ότι υπάρχει αποτελεσματικωτέρα μέθοδος: Να ρητορεύη, ενώ κάμνει πεολειχίαν εις το τεκνίον του (κιναιδιστί= τεκνό του)! ΠΑΡΕΜΠΙΠΤΟΝΤΩΣ: Η λέξις «λεσβιάζειν» εις τα Αρχαία Ελληνικά δεν έχει την σημερινήν σημασίαν του «συμπεριφέρεσθαι ως αι τριβάδες γυναίκες». «Λεσβιάζειν» ή «Λεσβιάν» εις την αθάνατον Ελληνικήν Γλώσσαν σημαίνει «κάμνω πεολειχίαν». Βλέπε Αριστοφάνης «Σφήκες»

    http://perseus.uchicago.edu/perseus-cgi/search3torth?dbname=GreekFeb2011&word=%CE%BB%CE%B5%CF%83%CE%B2%CE%B9*&OUTPUT=conc&ORTHMODE=ORG&CONJUNCT=PHRASE&DISTANCE=3&author=&title=&POLESPAN=5&THMPRTLIMIT=1&KWSS=1&KWSSPRLIM=500&trsortorder=author%2C+title&editor=&pubdate=&language=&shrtcite=&filename=&genre=&sortorder=author%2C+title&dgdivhead=&dgdivtype=&dgsubdivwho=&dgsubdivn=&dgsubdivtag=&dgsubdivtype=

    Συγγνώμην διά την πολυλογίαν μου, αλλ’ ήθελα να πείσω και τον τελευταίον Ρωμηόν μπολσεβίκον ότι το κουΐζ του αγαπητού κ. Σαραντάκου ήτο επιπέδου νηπιαγωγείου εμπρός εις τα ιδικά μου. Θα λείψω εις τοποθεσίαν στερουμένην Διαδικτύου διά τας επομένας 70 ώρας, συνεπώς δεν θα δυνηθώ να απαντήσω εις τυχόν ερωτήσεις μπολσεβίκων αναγνωστών. Μέχρι το Σάββατον που θα επανέλθω, σάς διαβεβαιώ, πάντως, ότι ούτε μία λέξις από αυτάς που υπάρχουν εις τα 10 ανωτέρω κουΐζ μου δεν είναι ψέμμα ή αστείον. Ισχύουν ακριβώς ως τα γράπτω και προκαλώ τον οιονδήποτε φερέλπιδα νέον να με διαψεύση.

    Διά σήμερον, σας συνιστώ να καταβιβάσητε τον εκπληκτικόν (έκδοσις 2007) Τόμον των εκδόσεων Blackwell διά την Ελληνικήν Θρησκείαν, πόσον ρόλον έπαιξε εις το μέγιστον επίτευγμα που ονομάζεται Ελληνικός Πολιτισμός και διατί από τότε που ενεφανίσθη ο βρωμερός Χριστιανισμός ημείς οι Έλληνες επήγαμε κατά Διαβόλου.

    http://www.scribd.com/doc/103989156/Blackwell-Companion-to-Greek-Religion-Ogden-D-2007

    Επίσης, τον ογκώδη τόμον 700 σελίδων του μακαριστού δημοσιογράφου Τάκη Νατσούλη «Το αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα».

    Πρόκειται διά βιβλίον με αρκετά λάθη, αλλά και με πολλά χρήσιμα και δυσεύρετα στοιχεία. Ή – όπως είπε ο Βολταίρος διά τον Σαιξπήρον – υπάρχουν αρκετά διαμάντια κάτω από τόννους κοπριάς.

    Και εις άλλα με υγείαν

    ΕΘΝΙΚΟΦΡΩΝ Έλλην και ουχί Ρωμηός καρπαζοεισπράκτωρ
    Μέγας Ευεργέτης του παρόντος Ιστολογίου (Βιβλιοθήκη Loeb κλπ.)

  64. Yannis said

    62. Δηλαδή η επανάσταση του 1821 (και η προετοιμασία της) δεν είχαν (ή πολύ γρήγορα πήραν) εθνικό χαρακτήρα; Καταλαβαίνω σωστά;
    Και οι πόλεμοι (και οι εξεγέρσεις, όπως των Κρητών) που ακολούθησαν έως το 1922 ήταν για τη βελτίωση των συνθηκών των καταπιεζομένων;

  65. Yannis said

    Τί γίνεται; Ακόμη στην κατασκήνωση πάει ο Εθνικόφρων; Μόνο τα γραφεία τους κλείνουν; Οι κατασκηνώσεις συνεχίζουν να λειτουργούν;

  66. Γς said

    Τελικώς,
    είμαστε μια ωραία… ατμόσφαιρα!

  67. Γς said

    27 @ Γς και 63 (5) @ Εθνικόφρονας

    Τον μελετήσαμε αμφότεροι τον Νικηταρά (Νικήτα Σταματελόπουλο), τον Τουρκοφάγο που συμπτωματικά σαν σήμερα το 1849 πέθανε τυφλός σχεδόν εις Πειραιά, 68 χρονών.

  68. Φωτοτυπάκιας said

    Μου κάνει εντύπωση που οι «εθνικόφρονες» έχουν ακόμα άχτι τον Τζον Λένον! Βρε άντε στο διάολο!

  69. Γς said

    63:
    Περί κοντοπίθαρης Γιαπωνέζας Γιόκο, Τζον Λένον και μικρού πέους.

    Και λοιπόν, Γιαπωνέζα συνηθισμένη.

    Και του έλεγα του γιου μου, όταν έφευγε για μερικά χρόνια στην Ιαπωνία ότι θα ακούει συχνά τη λέξη «ινάϊ»
    Και όντως μου είπε ότι είχα δίκιο.Ψωμοτύρι την έχουν οι γιαπωνέζες.
    痛い.

    Κάνει και ρίμα στα ελληνικά:
    Ινάϊ – Πονάει

  70. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    64. Δὲ μιλᾶμε γιὰ τὴν ἐπανάσταση τοῦ 1821 ἀλλὰ γιὰ τοὺς «πολέμους» μεταξὺ τῶν δύο «χωρῶν» στὴ διάρκεια τῶν πέντε αἰώνων.

  71. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα -και ας μην παρεκτραπούμε 🙂

  72. Νέο Kid Στο Block said

    Εγώ πάντως δεν πιστεύω λέξη που έχει πει ο Μαστοράκης. Πρέπει να χει φάει στη ζωή του περισσότερες καρπαζές ακόμη και απ’αυτον που έχει καθημερινή ανάγκη να δηλώνει «ουχί καρπαζοεισπράκτωρ!» 😆

    Θα πρότεινα να σταθούμε με σκεπτικισμό και κατανόηση απέναντι σε συνανθρώπους μας με προφανώς ευαίσθητο ψυχισμό…
    (γιατί όμως η διαχρονική καρπαζοείσπραξη μεταφράζεται -σχεδόν πάντα- σε αντισημιτισμό; )

  73. Yannis said

    70. Αυτοί δεν ανήκουν στην περίοδο των 500 ετών και δεν καλύπτουν τα 20-25 χρόνια στα οποία αναφερόταν;

    [Μη θεωρήσετε σοβαρή την παραπάνω παρατήρηση. Μόνο ως ένξειξη για το πώς η τρίχα μπορεί να γίνει τριχιά.
    Τελικά, Γς, τα σχόλια και οι συζητήσεις σε ιστολόγια έχουν κάτι από τον αναδιπλασιασμό του DNA, έτσι δεν είναι;]

  74. Γς said

    Μάλλον μιμίδια του Ντόκινς Υαννις

  75. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    73. Κύριε Γιάννη, ὅταν ἕνας ἐξέχων πολιτικὸς μιλάει γιὰ πολέμους ἀνάμεσα σὲ χῶρες κατὰ τὴ διάρκεια μιᾶς περιόδου πέντε αἰώνων κατὰ τὴν ὁποία οἱ δύο χῶρες ἁπλῶς δὲν ὑπῆρχαν, ἀντιλαμβάνεσθε γιατὶ ὁποιαδήποτε ἱστορικὴ συζήτηση, γιὰ ὁποιαδήποτε περίοδο τῆς νεωτέρας ἱστορίας μας ἀνάμεσα σὲ τυχαίους πολίτες καταντᾶ συζήτηση καφενείου. Ἐπειδὴ δὲν ἔχω σκοπὸ νὰ μετέχω σὲ τέτοιου εἴδους συζήτηση, ἐπιτρέψτε μου νὰ μὴν ἐπανέλθω.

  76. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    75. Θὰ προσθέσω μόνο τὸ ἑξῆς: ἂν δὲν ἔχουμε ἀκόμη λύσει θέματα ὅπως τὶ ἔγινε στὸ πολυτεχνεῖο πρὶν 40 χρόνια, ἂν σκότωσαν ἢ δὲν σκότωσαν τὰ τὰνξ τὰ παιδιά, ἂν ἔπεσε ἢ δὲν ἔπεσε ἡ χούντα, ἂν εἶπε τὸ ὄχι ὁ Μεταξᾶς ἢ ὁ λαός κοκ, τί νὰ ποῦμε γιὰ πιὸ παλιά. Κάποιοι πρόσθεσαν καὶ θέματα γιὰ συνωστιμοὺς στὴ Σμύρνη ὁπότε ἦταν ποὺ ἦταν στραβὸ τὸ κλῆμα…

  77. Yannis said

    76. Ζητώ συγγνώμη, αν οτιδήποτε στις εκφράσεις μου σας πείραξε.

  78. sarant said

    75: Πάντως, με έναν καλό δικηγόρο τα βρίσκεις τα 20-25 χρόνια πολέμων. 3 το 1919-22, και 2 οι βαλκανικοί και 1 το 1897 μας κάνουν 6. Και 10 το 1821 μας κάνει 16. Και 7-8 κατά την άλωση της Πόλης ίσαμε το πάρσιμο του Μιστρά, νάτα τα 20-25.

  79. Θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ , όλους , για τα οσα ωραία , σοβαρά , ημισοβαρά ή ευτράπελα γράφουν . Επειδή , δεν υπάρχει , Αλήθεια , αλλά Αλήθειες με κέντρο βάρους είτε ,’Πολιτικές Ιδεολογίες’ , είτε το πώς ο καθένας είναι ‘γαλουχιμένος’ εξ απαλών ονύχων .
    Εαν κάτι , Ιστορικά , είναι τεκμηριωμένο και εντος του τότε επικρατούντος πνεύματος ,’Climate of Opinion’ , θα πρέπει να το αποδεχθούμε .
    Οι λεγόμενες , Μυθοπλασίες , που απαντωνται σ’όλους τους Λαούς , συνήθως αναφέρονται στην … εκκίνηση/γέννησηκαταγωγή και ολοι το γνωρίζομε και το αντιμετωπίζομε με … κατανόηση .

    Επι του προκέιμένου , Κουιζ , επειδή δεν εγνώριζα το … Ποιός , θα έλεγα με … χιούμορ … ‘Μα η Κυρία Ρεπούση’ .

  80. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    Αν ο Κιτσίκης το ηννόει χωρίς ποτέ να το ειπεί, πώς γνωρίζουμε ότι το ηννόει;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: