Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η συκοφαντία για το 9χρονο κοριτσάκι που το έβγαλαν τάχα σε δημοπρασία στο Αφγανιστάν

Posted by sarant στο 2 Οκτωβρίου, 2013


dimoprasia_9hronoy_koritsioy_previewΛένε πως μια φωτογραφία αξίζει όσο χίλιες λέξεις, αλλά συχνά λίγες λέξεις μπορούν να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε μια φωτογραφία και τα συμπεράσματα που βγάζουμε. Το Διαδίκτυο είναι γεμάτο όχι μόνο από παραποιημένες φωτογραφίες, αλλά και από φωτογραφίες αυθεντικές μεν αλλά που συνοδεύονται από παραπλανητικές λεζάντες ώστε να οδηγήσουν όποιον τις βλέπει σε ένα ορισμένο συμπέρασμα. Αυτό γίνεται πολύ συχνά για προπαγανδιστικούς σκοπούς -θα θυμάστε για παράδειγμα τη φωτογραφία που έδειχνε γαμπρούς με παρανυφάκια στη Μέση Ανατολή, και που παρουσιάστηκε, από τα ιστολόγια του μίσους και της ψευτιάς, ότι τάχα παρουσιάζει παιδεραστικούς γάμους, ότι δηλαδή τα παρανυφάκια ήταν νύφες. Μια άλλη ανάλογη περίπτωση, με την οποία είχαμε επίσης ασχοληθεί στο ιστολόγιο, ήταν το οχτάχρονο αγόρι που το έπιασαν τάχα να κλέβει και του σύνθλιψαν το χέρι, βάζοντας ένα αυτοκίνητο να περάσει από πάνω -στην πραγματικότητα, το αγόρι έδινε υπαίθρια παράσταση.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει τις τελευταίες μέρες και με τη φωτογραφία που βλέπετε, που κι εμένα μου την έστειλε προχτές ένας φίλος ρωτώντας με αν είναι αυθεντική, μια φωτογραφία που δείχνει… τι δείχνει άραγε; Σύμφωνα με όσους χάλκευσαν την είδηση ή την αναπαράγουν ανεξέταστα, δείχνει «δημοπρασία 9χρονου κοριτσιού» στο Αφγανιστάν ή στο Πακιστάν. Στη βασική παραλλαγή του μύθου, αυτή που κυκλοφορεί περισσότερο, (π.χ. εδώ από το inews), το εννιάχρονο κοριτσάκι το έχουν βγάλει σε δημοπρασία και αυτό κρύβει από ντροπή και απόγνωση το πρόσωπό του -και με κάποιο περίεργο τρόπο αυτό συνδέεται με την είδηση ότι η Μαντόνα εκποίησε πρόσφατα έναν πίνακα της συλλογής της, προκειμένου να διαθέσει τα έσοδα (7 εκατ. δολάρια) για την κατασκευή σχολείων για κορίτσια στο Πακιστάν και το Αφγανιστάν. Χρειάζονται πολλά περισσότερα στο Αφγανιστάν μέχρι να φθάσουμε στα σχολεία για κορίτσια, αποφαίνεται βαθυστόχαστα ο χαλκευτής.

Σε μια άλλη παραλλαγή, μπαίνει ο τίτλος «‘Δημοκρατία» του Ισλάμ και η «ανοιχτή δημοπρασία» του 9χρονου κοριτσιού θεωρείται χαρακτηριστικό παράδειγμα της ελευθερίας που έφεραν στο Αφγανιστάν οι Αμερικανοί. Άλλοι πάλι, πιο μερακλήδες, δεν παραλείπουν να προειδοποιήσουν: Δεν έχει σημασία αν το αντέχει το μυαλό μας, σημασία έχει ότι θα μας το φέρει ο πολυπολιτισμός… Στο όνομα του πολυπολιτισμού, λοιπόν, αύριο και στη γειτονιά σου…!  Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί πήρε 7% η Χρυσή Αβγή….

Βέβαια, με μια πιο προσεχτική ματιά, η ερμηνεία ότι η φωτογραφία δείχνει δημοπρασία αρχίζει να μπάζει νερά. Για παράδειγμα, σε κάθε δημοπρασία απαραίτητο είναι να υπάρχει κάποιος που τη διευθύνει και που θα κατακυρώσει το έκθεμα στον πλειοδότη. Δεν είναι ανάγκη να έχει γραφείο ή έδρανο, δεν είναι καν ανάγκη να έχει σφυράκι, αλλά δημοπρασία χωρίς διευθυντή δεν γίνεται -και στη φωτογραφία δεν φαίνεται τίποτα τέτοιο.

Και δεν φαίνεται, διότι καμιά δημοπρασία δεν συμβαίνει. Το Διαδίκτυο είναι δίκοπο μαχαίρι, και όπως δίνει στον χαλκευτή τη δυνατότητα να πλασάρει γρήγορα το ψέμα του, δίνει και στον ανασκευαστή των μύθων εργαλεία για να ξεσκεπάσει το ψέμα. Υπάρχουν ας πούμε ιστότοποι που αναγνωρίζουν φωτογραφίες και σου λένε πού αλλού έχουν δημοσιευτεί (και που ςξαιτίας τουςτα διάφορα κουίζ που γίνονταν με βάση φωτογραφίες έχουν πια αχρηστευτεί). Ένας από αυτούς τους ιστοτόπους είναι το tineye.com (υπάρχουν κι άλλοι), με τη βοήθεια του οποίου βρίσκουμε ότι η φωτογραφία είχε αρχικά δημοσιευτεί στο reuters.com στις 18 Μαΐου του 2011. Δεν μπορώ να την απομονώσω, αλλά είναι η πρώτη φωτογραφία της ένατης σειράς εδώ, και η λεζάντα λέει:
RTR2MKDQ
18 May. 2011
Taloqan, Afghanistan
An Afghan girl whose family members were killed overnight after a raid by NATO and Afghan forces, covers her face as she weeps during a protest in Taloqan May 18, 2011. Ten people have been killed and fifty wounded in violent protests against the killing of two men and two women in a night-time raid in north Afghanistan, a top local health official said. REUTERS/Wahdat (AFGHANISTAN – Tags: CIVIL UNREST POLITICS IMAGES OF THE DAY)

Δηλαδή, το κορίτσι θρηνεί τους δικούς της που σκοτώθηκαν σε νυχτερινή επιδρομή δυνάμεων του ΝΑΤΟ και του αφγανικού στρατού, ενώ οι συγκεντρωμένοι διαμαρτύρονται για τους σκοτωμούς! Καμιά σχέση φυσικά με δημοπρασίες και άλλα που φαντάζονται διεστραμμένα μυαλά.

Ο καινούργιος αυτός μύθος είναι ακόμα σχετικά νέος, δεν έχει προφτάσει να εξαπλωθεί πολύ, σαν τους προηγούμενους που αναφέρω στην αρχή του άρθρου. Παρατηρώ όμως με ικανοποίηση ότι σε καναδυό σάιτ έχει ήδη δημοσιευτεί η ανασκευή του -αυτά τα πράγματα καλό είναι να τα σκοτώνεις μικρά, που λέει και το ανέκδοτο, γι’ αυτό κι έκανα κι εγώ τη σημερινή δημοσίευση.

Υστερόγραφο: Όμως μια και μιλάμε για παραποιήσεις και μύθους, θέλω να καταγγείλω μια παραποίηση λεξικογραφικού χαρακτήρα που εντόπισα πρόσφατα. Κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο μια φωτογραφία που δείχνει δήθεν ένα απόσπασμα από το λεξικό Μπαμπινιώτη και συγκεκριμένα το λήμμα «φαήλος». Πρόκειται για λαθροχειρία. Το λεξικό Μπαμπινιώτη δεν έχει λήμμα «φαήλος» (το έλεγξα) -άλλωστε, δεν περιλαμβάνει ιδιωματικές λέξεις σαν κι αυτές που δίνονται ως συνώνυμα της λ. φαήλος (γρόθος, μινάρας). Εύκολα βλέπουμε ότι πρόκειται για μια καλοφτιαγμένη απομίμηση, κύριος οίδε με ποιο σκοπό.

71 Σχόλια to “Η συκοφαντία για το 9χρονο κοριτσάκι που το έβγαλαν τάχα σε δημοπρασία στο Αφγανιστάν”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    Και μετά μου λέτε γιατί δημοσίευσα ένα silver alert εδώ και στο ΦΒ με την αφεντιά μου που δήθεν είχε χαθεί.

  2. Stella said

    Εχω τσακωθεί με δημοσιογράφους που αναρτούν «ειδήσεις» στο φέισμπουκ, αλιευεμένες από διάφορα δήθεν ειδησεογραφικά σάιτ. Και παίρνω απαντήσεις τυπου «μα δεν κάνουμε δημοσιογραφία εδώ, στα κοινωνικά μήντια είμαστε». Τι να τους πεις…

  3. cog-//nord said

    Καλημέρα. Συγχαρητήρια για το άρθρο, είναι πάντα ωραίο να καταρρίπτονται μύθοι, ειδικά δε όταν πρόκειται για αντιδραστικούς μύθους που στόχο έχουν την τροφοδότηση ιδεών μίσους και φόβου. Μια άσχετη ερώτηση, που μπορεί και να έχει απαντηθεί στο παρελθόν: αυτό το «τάχα» που βάζετε στον τίτλο, ποιά είναι η προέλευση του;
    Ευχαριστώ, και καλή συνέχεια.

  4. Theo said

    Καλημέρα,Νικοκύρη,
    Φαίνεται πως το Διαδίκτυο είναι πρόσφορογιαπαραποίησηκαι παραπληροφόρηση.
    Δες και το σημερινό άρθρο της “Καθημερινής”:
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_02/10/2013_521205
    Και μια ερώτηση:
    Ποιος είναι ο ενικός των λέξεων “νοικοκυραίοι” (ασφαλώς, όχι ” νοικοκυραίος”) και “μπαχαλάκηδες”;
    (υποβάλλω ξανά το σχόλιομε το “σωστό» nickname)

  5. ΠΑΝΟΣ said

    Το ξεσκέπασμα,η απομυθοποίηση,η επισήμανση τής παραπληροφόρησης και τα σχετικά,με κάνουν ευτυχισμένο!Σε ζητήματα Ιστορίας,εκεί να δει κανείς τι γίνεται…Κόλαση!

  6. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Θυμάστε τις απαρχές της ιδιωτικής τηλεόρασης με τις εκπομπές τύπου «Τσιάο» κλπ; Ε, κάποιοι αναρωτιόνταν γιατί βάζουν τέτοιου χαμηλού επιπέδου εκπομπές και οι εντεταλμένοι των καναλιών απαντούσαν, ότι αυτά θέλει ο κόσμος, αυτά δείχνουν οι μετρήσεις ακροαματικότητας.
    (απ’ την άλλη η τότε ΕΡΤ έβαζε ταινίες του Παζολίνι και του Βισκόντι με εισαγωγή του Μπακογιαννόπουλου)

    Στην εποχή του ίντερνετ, τι σχέση έχει το παραπάνω με το θέμα της ανάρτησης; Μα αυτά τα ίδια θέλει να ακούει και να βλέπει ο κόσμος.
    Πόσα λάικ πήρε η ανάρτηση για τη «δημοπρασία» στο fb; Ε, αυτό μετράει!

    Ας μη ρίχνουμε περαιτέρω το όποιο επίπεδό μας. Ήδη νιώθω πολύ άσχημα. 😛

  7. Γς said

    Ο κ. Κασιδιάρης ελεύθερος;

  8. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4: Ο ενικός είναι νοικοκύρης, μπαχαλάκης/μπαχαλάκιας. Ο πληθυντικός σε -αίοι δεν σημαίνει ότι ο ενικός είναι -αίος.

    3: Το τάχα είναι αρχαίο, επίρρ. του ταχύς, αρχικά σήμαινε ‘γρήγορα’ και μετά ‘ίσως’. Πολλά πανάρχαια επιχειρήματα έληγαν σε -α, όχι σε -ως (π.χ. σάφα).

  9. Άρτεμη said

    7 Μόνον τον Λαγό κράτησαν. Είναι πιο αναλώσιμος; Αναμένεται να αφεθούν και οι άλλοι, μεταξύ τών οποιων και ο φυρεράκος.
    Πράγμα που δείχνει ότι, μεταξύ άλλων, δέν είναι μόνον βαθιές οι ρίζες στο σύστημα, αλλά και ότι πέτυχαν τους στόχους, που είναι αύξηση τών ψήφων τής ΝΔ, ικανοιποίση+μετριασμός τής οργής και τα παρόμοια. Κάτι ξέρανε όταν έλεγαν πως δέν γίνονται εκλογές έστω τοπικά: δέν παραιτούνται οι βουλευτές τών χρυσαβγουλων, δέν αδειάζουν ουσιαστικά θέσεις…

    Περιοριστικοί όροι και καταβολή χρηματικής εγγύησης; Σιγά τα ωά – κι’ ας μήν είναι και χρυσά.

  10. munich said

    ποιο είναι το θηλυκό το «ο σκηνοθέτης»;
    http://www.tanea.gr/news/culture/article/5044600/antzelina-zoli/

  11. LandS said

    Και όμως ο τύπος *νοικοκυραίος κυκλοφόρησε. Εγώ το είδα τυπωμένο στα χέρια αυτού που μου το διάβασε, και ξεκινάει με τη προσφώνηση «Αγαπητέ νοικοκυραίε» και επαναλαμβάνει τη λέξη και στο κείμενο.
    Απαριθμεί τα περιστατικά αδιαφορίας, ανοχής, ακόμα και συνενοχής στα πραγματικά (και μερικά φανταστικά) εγκλήματα της ΧΑ, που υποτίθεται ο «νοικοκυραίος» μετείχε, και τον καλεί να δει το σφάλμα του και να μετανοιώσει.

    Μαζί με ένα άλλο φίλο, αναφωνήσαμε, «άσε ρε, αν τα έχει κάνει όλα αυτά είναι καραμπινάτος φασίστας και δεν πρόκειται να συγκινηθεί με τέτοιες γλυκαναλατιές». Ίσως έτσι, χωρίς να το γνωρίζουμε, να προσβάλαμε τον ίδιο τον συγγραφέα κατάμουτρα.

  12. Yannis said

    11. Αν το «θέτις» προέρχεται από το «τίθημι», τότε το σκηνοθέτις μου μοιάζει σωστό.

  13. spiral architect said

    @7 & 9:
    «Οτι σκατά και το φτυάρι» 😛 😛
    (λαϊκό γνωμικό)

    Μπας και περιμένατε κάτι καλύτερο;
    Σαμαράς: θα ανακαταλάβουμε τις πόλεις μας από τους λαθρομετανάστες!

    Περιμένετε να κατακάτσει ο κουρνιαχτός και θα δείτε πολλά, όπως π.χ το παρακάτω που πέρασε στο ντούκου:
    Ο Κ. Αρβανιτόπουλος (μεταξύ άλλων) επιβάλλει αλλαγές στις κατατακτήριες εξετάσεις, καθιερώνοντας παράβολο

  14. physicist said

    #12. — Σκηνοθέτρια είχα αποκαλέσει κάποτε μια γνωστή μου που είχε αυτό το επάγγελμα. Σκηνοθέτις, με είχε διορθώσει, με αυστηρό ύφος.

  15. sarant said

    10: Το θηλυκό του ταξιθέτης είναι πάντοτε και αναμφίβολα «ταξιθέτρια». Για τις γυναίκες που σκηνοθετούν όμως το «σκηνοθέτρια», που είναι ο μόνος ομαλός τύπος, θεωρήθηκε φαίνεται υποτιμητικό, οπότε κάποιοι (και κάποιες) πλασάρουν και το «σκηνοθέτις/θέτιδα». Προσωπικά, μόνο σκηνοθέτρια χρησιμοποιώ.

  16. sarant said

    11: Συμφωνώ, το «νοικοκυραίος» όμως είναι ειρωνικός σχηματισμός.

  17. physicist said

    #15. — Και συνεργάτρια, βεβαίως. 🙂

    (Ιμμόρ, μας λείπεις!)

  18. munich said

    σκηνοθέτρια και για το λεξικό Τρανταφυλλίδη, αλλά προφανώς δεν είχανε στο νου την όμορφη Ατζελίνα 😉

  19. Alexis said

    #7, 9, 13: Φαίνεται πως τα γεγονότα ξεπέρασαν ακόμα και τους πλέον «ψυλλιασμένους» δημοσιογράφους.
    Όσο δεν εμφανιζόταν ο Παππάς οι εν λόγω «αναλυτές» αποφαίνονταν με περισπούδαστο ύφος ότι αυτό αποτελεί επιβαρυντικό στοιχείο και για τους …υπόλοιπους, ότι τάχα δηλαδή είναι ύποπτοι φυγής και ως εκ τούτου θα προφυλακιστούν.
    Το δε in.gr στην αμέσως προηγούμενη σχετική ανάρτησή του (σήμερα 7:30 το πρωί) είχε τίτλο «Εν αναμονή απόφασης για προφυλάκιση των 4 βουλευτών της Χρυσής Αυγής»

  20. Alexis said

    Ρε γμτ, ξέχασα ότι το θέμα της ανάρτησης είναι οι διαδικτυακοί μύθοι, πάλι για την ΧΑ θα μιλήσουμε;
    Αλλά ιδού και κάτι που συνδυάζει και τα δύο!

  21. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    Να μην μπερδεύουμε τα νήματα και γίνουν κουβάρι, ο σχολιασμός για τη ΧΑ καλύτερα να πηγαίνει στο άλλο νήμα («Οι ναζί στη μπουζού»

    17: Ναι, μας λείπει η Ιμμόρ

  22. Alexis said

    Ας μου συγχωρήσει ο Νικοκύρης την κατάχρηση χώρου, αλλά ένα-ένα τα θυμάμαι:

    Για να είμαστε σοβαροί, κάποια από τα «επιβαρυντικά στοιχεία» που μας παραουσίαζαν με πομπώδες ύφος τα κανάλια είναι επιεικώς για τα πανηγύρια.

    Δεν είναι δυνατό π.χ. να μας απαριθμούν τα αντικέιμενα που βρέθηκαν στο σπίτι του Παππά και να μας μιλάνε για «αφίσα του Χίτλερ που έφερε την επιγραφή ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ» «λάβαρο με το έμβλημα της 21ης Απριλίου (το είχε ξεδιπλώσει και δημόσια προ καιρού στην Κρήτη, τώρα το κατάλαβαν;) ή «άδεια μπουκάλια με ετικέτες του Χίτλερ και του Μουσολίνι».
    Εάν δεν διώκονται τα φρονήματα (όπως όλοι φωνάζουν με κάθε ευκαιρία) από που κι ως που όλα τα παραπάνω αποτελούν «ευρήματα» και «επιβαρυντικά στοιχεία»;

  23. ΠΑΝΟΣ said

    Το αστείο τής χρονιάς:»προστατευόμενος» μάρτυρας.Οι ξεφτίλες…

  24. Alexis said

    #21: Σωστά, δεν το είχα σκεφτεί… 😦

  25. stratosbg said

    Reblogged this on ahairlessape.

  26. Πέπε said

    @16: Πολύ φοβούμαι ότι το «νοικοκυραίος» δεν είναι συνειδητή ειρωνία αλλά αγραμματοσύνη. Όλος ο κόσμος ανέκαθεν έλεγε «ο νοικοκύρης / οι νοικοκυραίοι», ανεξάρτητα αν έδινε ή όχι οποιαδήποτε απόχρωση στη λέξη, υποτιμητική ή άλλη. Όμως πρόκειται για ένα κλιτικό πρότυπο μισοαχρηστευμένο: οι καπεταναίοι (κυρίως της στεριάς, δηλ. οι αρχηγοί Κλέφτες) δε λέγεται πια. Οι νοματαίοι λέγεται, αλλά χωρίς ενικό. Η κατάληξη μπαίνει και σε οικογενειακά επώνυμα (οι ***πουλαίοι, οι ***ιδαίοι, ιδίως μάλιστα το ***πουλαίικο κ.τ.ό. – εχρίσθη δοκιμότατο με χρήσεις όπως «οδός Μαυροματαίων»), αλλά τα κύρια ονόματα είναι άλλη περίπτωση. Ακόμα και για τους νοικοκυραίους υπάρχει ο παράλληλος τύπος νοικοκύρηδες, ο οποίος πρέπει (φαντάζομαι) να λέγεται περίπου εξίσου, αλλά που φαντάζει πιο κανονικός, πιο δόκιμος.
    Αποτέλεσμα: η υποτιμητική χρήση του «νοικοκυραίοι» παρερμηνεύεται ως σκόπιμα αντιγραμματικός τύπος, ξεχνάμε δηλαδή ότι αυτός είναι ο κανονικός πληθυντικός, νομίζουμε ότι όλη μαζί η λέξη είναι φτιαχτή, και παράγουμε υποχωρητικά και τον αντίστοιχα υποτιμητικό ενικό νοικοκυραίος.
    Έχουμε ξεχάσει κι αυτά που ξέραμε. Δεν είναι αρχαία, δεν είναι το αποτάθηκα ή το απαξιώ/απαξιοίς ή ο μυς/οι μύες/τους μυς, είναι απλά απλούστατα ελληνικά, και μάλιστα από τα λίγα επιβιώματα γνήσιας δημοτικής. ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ να μην καταλαβαίνουμε ότι υποτιμητική είναι μόνο η χρήση και όχι η μορφή!!!

  27. Gpoint said

    Το ξεσκέπασμα ψεύτικων ειδήσεων είναι από τα πολύ δυνατά σημεία αυτού του ιστολογίου.
    Εντύπωση μου έκανε η επιλογή της λέξης συκοφαντία σαν πιο εμφατική από την παραπληροφόρηση. Είχα συνηθίσει την συκοφαντία σε προφορικό λόγο μόνο

  28. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    26: Νομίζω ότι κάνεις λάθος. Το νοικοκυραίοι έχει πάρει τα λίγα τελευταία χρόνια μια πολύ συγκεκριμένη χροιά, υποτιμητική, οπότε ο ενικός «νοικοκυραίος», όπου τον έχω συναντήσει εγώ τουλάχιστον, εννοεί αυτό το συγκεκριμένο είδος πολίτη. Θα περίμενα από τον ίδιο ομιλητή να πει «ο νοικοκύρης» σε άλλη φράση, όταν χρησιμοποιεί τον όρο ουδέτερα.

    Κατά τα άλλα, πράγματι το πρότυπο είναι μισοαχρηστευμένο. Σε ένα ποίημά του ο Σκαρίμπας έχει τη λέξη «οι βαρκαραίοι», που λεγόταν το 1930 όταν γράφτηκε το ποίημα (άσχετο αν ο Σκαρίμπας έχει ιδιόλεκτο) όμως ο τύπος σήμερα ξενίζει και στη μελοποίηση που έγινε το τραγουδάνε σαν να είναι αστείο.

  29. Πέπε said

    28: Δε λέμε κάτι διαφορετικό:
    >Το νοικοκυραίοι έχει πάρει τα λίγα τελευταία χρόνια μια πολύ συγκεκριμένη χροιά, υποτιμητική

    Συμφωνώ, αλλά μορφολογικά δεν παύει να είναι μια λέξη που υπήρχε και ανεξαρτήτως της χροιάς αυτής. Η λέξη νοικοκύρης έχει διπλό πληθυντικό, και ο ένας από τους δύο τύπους έλαβε αυτή τη χροιά. Στον ενικό δεν υπήρχε η δυνατότητα αυτής της διάκρισης. Πλέον, με το νοικοκυραίος, υπάρχει.

    Διάκριση υπάρχει και ανάμεσα στο «οι καπνοί» (=τα ντουμάνια) και «τα καπνά» (=η πρώτη ύλη για τα τσιγάρα), αλλά στον ενικό δε λέμε «το καπνό», και άμα κανείς το πει χτυπάει αμέσως για λάθος.

  30. gmich said

    # 22 Το να έχει κάποιος όποιες και όσες αφίσες θέλει στο δωμάτιο του ,γούστο του και καπέλο. ! Η είδηση με τον υπαρχηγό της Χ.Α δεν είναι ότι οι αφίσες του απεικόνιζαν τον Χίτλερ τον Μουσολίνι ή διάφορα ναζιστοκοφασιστικά σύμβολα. Άλλωστε ο χρυσαυγίτης υπαρχηγός δηλώνει δημόσια τις ιδέες του και φυσικά .δεν διώκεται γιαυτό . Η είδηση είναι (και μόνο ως τέτοια έχει ενδιαφέρον ) ότι ένας υπαρχηγός «κόμματος» 50 και βάλε ετών κρεμάει ακόμη αφίσες στους τοίχους του δωματίου του . Θα μου πείτε χρειάστηκαν οι αφίσες για να καταλάβουμε τη σοβαρότητα του ανθρώπου; Φυσικά όχι

  31. elene3ma said

    Και μένα μου έχουν στείλει τη φωτο και δεν τη δημοσίευσα γιατί στη σελίδα μου ανεβάζω μόνο παιδαγωγικά-πολιτιστικά και δράσεις για οικογένειες και παιδιά. Το σημερινό σας άρθρο όμως αποκαλύπτει το εμφανές: ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ εσκεμμένη! όχι πώς όλοι δεν κάνουν προπαγάνδα αλλά θέλει προσοχή με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γιατί γινόμαστε συνεργοί χωρίς να το θέλουμε!

  32. sarant said

    31: Eτσι ακριβώς, μπράβο που δεν τη δημοσιεύσατε!

  33. gmich said

    Αν αυτός που έδωσε τόσες υποθετικές έννοιες στη λέξη φαήλος δεν έγραφε από κάτω ότι δήθεν υπάρχουν στο λεξικό του Μπαμπινιώτη δεν θα ήταν έξυπνο σαν σάτυρα ; Πολλές από τις έννοιες αυτές δεν μας φέρνουν στο νου τον φορέα αυτής της λέξης;

  34. sarant said

    33: Για να πω την αλήθεια, το υστερόγραφό ΄μου είναι ειρωνικό, δηλ. ειρωνικά καταγγελτικό της «παραποίησης». Φυσικά και είναι σάτιρα, πολύ πετυχημένη.

  35. Επιτέλους, άνοιξε ο Σαραντάκος

  36. sarant said

    Xαχαχά, δεν το ήξερα!

  37. Γς said

    Λέω την αμαρτία μου:
    Εχω ζωγραφίσει έναν τεράστιο αγκυλωτό σταυρό διαμέτρου δύο μέτρων.
    Με μαύρη μπογιά.
    Πότε;
    Το 1956. Μόλις είχε στεγνώσει το τσιμέντο μιας κατασκευής. Ο πατέρας μου πήγε να μου τραβήξει τα αυτί. Αλλά τελικά κατάλαβε ότι ήταν”μακάβριο” αστείο.
    Υπάρχει ακόμη εκεί, κοντά 60 χρόνια.
    Πού;

  38. Mike Bison said

    Μπορεί η φωτογραφία αυτή να χρησιμοποιήθηκε ψευδώς για προπαγανδιστικούς λόγους, αλλά η δουλεία στο Ισλάμ είναι υπαρκτή και αποδεκτή από το Κοράνι με δεκάδες αναφορές.
    Πρόσφατα μάλιστα υπήρξε δήλωση Πολιτικού στο Κουβέιτ, που προέτρεπε ώστε οι γυναίκες κρατούμενοι να χρησιμοποιούνται σαν ερωτικές σκλάβες από όσους επιθυμούν και μπορούν να τις νοικιάσουν.
    Και αυτό βέβαια για να επισημοποιηθεί αυτό που όλοι γνωρίζουν ότι συμβαίνει στο Ισλάμ, αλλά κανείς δεν τολμά να το καταγγείλει.

    Εγώ προσωπικά έχω επισκεφθεί 2 σκλαβοπάζαρα, ένα στο Snake Island (6°25’17.30″N, 3°18’50.41″E) στην λιμνοθάλασσα του Lagos στην Νιγηρία και ένα στα Banana Islands (8°06’32.33″N, 13°12’14.19″W) ανοιχτά του Freetown στην Sierra Leone.
    Το ένα μάλιστα από τα Banana Islands, ανήκει σε Έλληνα.
    Έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια να πουλιούνται και να αγοράζονται ανήλικα κοριτσάκια και αγοράκια για 200-300$ (από Λιβανέζους κυρίως δουλεμπόρους), τα οποία μετά μεταφέρονται σε Ισλαμικές αγορές όπου πουλιούνται από 25.000$ έως 100.000$ το κεφάλι.

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2000292/Men-allowed-sex-slaves-female-prisoners-job–WOMAN-politician-Kuwait.html

  39. Dominique said

    Παραμένω … ψιλιασμένη και με την λεζάντα του REUTERS, Wahdat, γιατί αναρωτιέμαι τί κάνει εκεί ψηλά ανεβασμένο το έρημο,
    ενώ ο ….όχλος που …συνωστίζεται γύρω της αποτελείται, εάν τα μάτια μου δεν με γελούν, από άρρενες οργισμένους και μάλιστα οι …δύο δείκτες χεριών κάτι της …καταλογίζουν.

  40. sarant said

    38: Η δουλεία είναι αποδεκτή και από την Παλαιά Διαθήκη, δεν είναι; Παίρνετε τη δήλωση μιας ψευτοβουλευτίνας μιας οπισθοδρομικής μοναρχίας (το Κουβέιτ έχει δημοκρατία; όχι βέβαια) σαν αντιπροσωπευτική; Αστεία πράγματα.

    Άλλωστε τι Ισλάμ μας λέτε, αφού οι δουλέμποροι είναι Έλληνες και λιβανέζοι (χριστιανοί ίσως)

  41. Mike Bison said

    Τι ακριβώς δεν καταλάβατε από το ότι τα παιδιά αυτά προορίζονται για σκλάβοι σε Ισλαμικές αγορές?

  42. sarant said

    Επισήμανα ότι είναι άτοπο να λέτε για «ισλαμικές αγορές». Αγορές ασιατικών χωρών, που τυχαίνει να είναι μουσουλμανικές. Και αυτό εφόσον λέτε αλήθεια.

  43. Mike Bison said

    Εγώ πάντως έδωσα ονόματα τοποθεσιών και συντεταγμένες όπου γίνονται αγοραπωλησίες σκλάβων. Αν κάποιος σοβαρός δημοσιογραφικός οργανισμός ενδειαφέρεται, μπορεί να χρηματοδοτήσει σχετικό ρεπορτάζ.

  44. Mike Bison said

    Διορθώνω τις συντεταγμένες: Όπου Ν, βάζετε S.

  45. ndmushroom said

    @Mike Bison
    Αναφέρεστε σε κάτι που είδατε «με τα ίδια σας τα μάτια», χωρίς άλλη πηγή. Τώρα πως ακριβώς είδατε με τα ίδια σας τα μάτια για πού προορίζονταν οι κοπέλες, εσείς και ο Chuck Norris μόνο μπορείτε να το εξηγήσετε (και για τον Chuck έχω τις αμφιβολίες μου).

  46. ndmushroom said

    A, και οι αρχικές σας συντεταγμένες μια χαρά ήτανε, εκτός αν έγινε κάποιος μεγάλος σεισμός και μεταφέρθηκε η δυτική Αφρική στο νότιο ημισφαίριο (όχι ότι έχουν μεγάλη σημασία οι συντεταγμένες)

  47. spiral architect said

    @38: Παρ’ το αλλιώς:
    Ναι (μπορεί να) υπάρχουν, ναι (μπορεί να) είναι αποδεκτά απ’ αυτούς τα γυναικοσκλαβοπάζαρα, ίσως λόγω θρησκείας και κουλτούρας.
    Ποιος όμως είσαι εσύ ο ηθικός-δυτικός-χριστιανός-ιεραπόστολος και με ποιον τρόπο και δικαιοδοσία θα κάνεις κουμάντο στην ηθική τους, φέρνοντάς την στα δικά σου πρότυπα. Μήπως πρέπει να γι’ αυτό το λόγο να εισβάλουμε στη Νιγηρία, όπως στη Λιβύη πρόσφατα, ή στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν παλιότερα, για να υποστηρίξουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα;

    Γενικότερα, μήπως η «ευαισθησία» κάποιων απέναντι στην ύπαρξη των γυναικοσκλαβοπάζαρων στις αραβικές χώρες δεν ξεκινά απ’ τα αγνά ελατήρια των ανθρώπινων δικαιωμάτων, αλλά από άλλα ταπεινότερα ελατήρια; Γιατί τότε δεν διαμαρτύρονται εξ ίσου για τον σεξουαλικό τουρισμό (που διαφημίζεται κιόλας έντονα) της Μαλαισίας και της Ταϊλάνδης;

    Έχεις σκεφτεί επίσης ότι, στο Κατάρ δουλεύουν σε συνθήκες σκλαβιάς, χάνοντας τη ζωή τους τσάμπα και βερεσέ σε εργοτάξια για το Μουντιάλ του ’22; Εξ ίσου απάνθρωπο δεν είναι αυτό; Ή μήπως δεν είναι μεμπτοί αυτοί οι θάνατοι και στα δυτικά μίντια περνούν στο ντούκου, επειδή έγιναν προς όφελος του «τουρισμού» και της «ανάπτυξης»;

  48. Karolina said

    Καλησπέρα κι από μένα.

    Άλλη μια απόδειξη ότι ο τύπος αποτελεί την τέταρτη εξουσία.
    Πάντως στην προκειμένη περίπτωση, αν κάποιος παρατηρήσει προσεκτικά το πλήθος, φαίνεται ότι μάλλον το επίκεντρο ενδιαφέροντος δεν είναι το κορίτσι, συνεπώς δεν νομίζω πως μπορεί να πείσει έτσι κι αλλιώς μια τέτοια εκδοχή περί δημοπρασίας. Βέβαια ποιος αναγνώστης θα μπορούσε να το αμφισβητήσει, δεδομένου ότι αναφέρεται σε μια χώρα που τα δικαιώματα των γυναικών είναι εκ προοιμίου ανύπαρκτα;

  49. Gpoint said

    # 48

    Βόρεια ή Νότια ;

  50. Αρκεσινεύς said

    Έχω την εντύπωση πως όχι μόνο είναι παραποιημένη η λεζάντα, αλλά και ότι έχουμε και photoshop. Όποιος μπορεί ας κάνει αναλύσεις στα χρώματα κοριτσιού και των υπολοίπων.

    Aν δεν είναι φοτοσόπ, τότε είναι στημένη σκηνή.
    Η λεζάντα του reuters » το κορίτσι θρηνεί τους δικούς της που σκοτώθηκαν σε νυχτερινή επιδρομή δυνάμεων του ΝΑΤΟ και του αφγανικού στρατού, ενώ οι συγκεντρωμένοι διαμαρτύρονται για τους σκοτωμούς» δε με πείθει. Ένα κοριτσάκι ολομόναχο να θρηνεί μέσα σε πλήθος ανδρών σε Αφγανιστάν ή Πακιστάν μου φαίνεται εξαιρετικά περίεργο.

    Πέρα από τις ενστάσεις μου, βέβαια συμφωνώ απόλυτα με την ουσία του νήματος.
    Αν η παροιμία συμβουλεύει νάχεις τ’ αυτιά σου τέσσερα και τα μάτια σου δεκατέσσερα
    , στο διαδίκτυο πρέπει να έχεις μάτια 104 για όσα βλέπεις και διαβάζεις.

  51. spiral architect said

    @50: Αρκεσινέα, για να γίνει αυτό πρέπει να ανοιχτεί η φωτογραφία (έστω το αντίγραφό της) από το σάιτ του Ρόιτερς, αφού πρώτα γραφτείς, και την αγοράσεις και έπειτα να γίνει έλεγχος με εργαλεία στο photoshop ή στο gimp από έμπειρο φωτογράφο και χρήστη των εργαλείων αυτών.
    Εδώ και κάμποσο καιρό το Ρόιτερς έχει αλλάξει πολιτική, με τις φωτογραφίες του να μην συνοδεύονται απ’ το όνομα του φωτογράφου, προφανώς βάσει συμβολαίων που έχουν συνυπογράψει οι φωτογράφοι (υπάλληλοι και freelancers) και η εταιρεία, κρατώντας τα εμπορικά και δικαιώματα γι’αυτήν.
    (κοινή πλέον τακτική των μεγάλων πρακτορείων, με μόνη ως τώρα εξαίρεση το Μάγκνουμ

    Εμένα δεν μου φαίνεται για στημένη, γιατί τα κορίτσια ακόμα και στο μαύρο Αφγανιστάν κυκλοφορούν ασκεπή, μέχρι να ενηλικιωθούν.
    Φωτοσοπιασμένη και στο Ρόιτερς; Όποιος τρίτος το πάρει πρέφα και το τεκμηριώσει, τους έκανε ρόμπα.
    Άλλωστε βάσει της πρακτικής που ανέπτυξα παραπάνω, παίρνουν από τους φωτογράφους τα αρχεία raw, σα να λέμε τα ψηφιακά αρνητικά. 😉

  52. μούμπλε-μούμπλε said

    @Mike Bison
    E, καλά τώρα, που να τρέχω μέχρι τη Σιέρρα Λεόνε για να βρω ισλαμικά σκλαβοπάζαρα και να τα δω «με τα μάτια μου»… Εγώ ξέρω ένα χριστιανικό: 38.05325391991233, 21.382268453064658 Και κοίτα να δεις τώρα μια σύμπτωση: και σ’αυτό το σκλαβοπάζαρο, έλληνες είναι οι έμποροι…

  53. Γς said

    Αστεία, αστεία με τους Πακιστανούς στις Φράουλες της Μανωλάδος που λες, βάλε και τις νιγηριανές που τις έχουν σκλάβες στην πορνεία εδω στην Αθήνα Νιγηριανοί με βουντού και τέτοια.
    Και έχω κάτι ιστορίες απο πρώτο χέρι για τα παιδιά που βουτάνε για στρατιώτες και σκλάβους του σεξ οι αντάρτες σε Ουγκάντα, D.R. Κονγκό και στα πέριξ.
    Επίσης ανατριχιαστικές ιστορίες σκλάβων από Αφρική στην πολιτισμένη Ευρώπη, Καναδά κλπ.
    Από άτομα που γνωρίζουν…

  54. Συκοφάντης said

  55. Συκοφάντης said

    http://www.yale.edu/glc/indian-ocean/hopper.pdf

  56. ο Μήτσος said

    Κάπου διάβασα ότι φαήλος και φαηλιά δεν είναι λήμματα του Μπαμπινιώτη, αλλά λύματα του Σαμαρά. Η δυναμική της γλώσσας έχει καθιερώνει νέες λέξεις.
    Τι άλλο σκοπό να εξυπηρετεί;

  57. […] Πηγή: sarantakos.wordpress […]

  58. paris said

    Οι ωφέλειες του να σε …δέρνουν
    Ο χότζας κάνει κήρυγμα σε γυναίκες του
    θρησκευτικού ¨τάγματος¨ Χαζρετουλάχ για τις
    ωφέλειες του να σε δέρνουν… Εν ολίγοις λέει:
    1) Η γυναίκα που την δέρνουν είναι σαν να
    κάνει σπορ, αιματώνεται το πρόσωπο της και
    φαίνεται πιο όμορφη στον άντρα της 2) Το
    σώμα της πάντα είναι ζωντανό, γυμνασμένο
    και έτσι την καθιστά πάντα έτοιμη για τον
    άντρα της 3) Γυναίκα που την δέρνουν δεν
    έχει κυτταρίτιδα, και τα μαλλιά της όσο τα
    τραβάνε τόσο μακραίνουν 4) Η γυναίκα που
    την δέρνουν παραμένει πιστή στον άντρα της.
    Η γυναίκα που δεν την δέρνουν στρέφει τα
    μάτια της και σε άλλους άντρες, ο παράδεισος
    για τις γυναίκες που τις δέρνουν είναι έτοιμος.
    (Ιnternetajans.com, 31/8/2013)

    Αυτή η συκοφαντία πως καταρρίπτεται;

  59. sarant said

    58: Καταρρίπτεται με το ότι η πηγή δεν είναι έγκυρη.
    Το άλλο που στείλατε, για τον ραβίνο, το έκοψα ως εκτός θέματος.

  60. msmm said

    Εμενα παντως μου φαινεται φωτομονταζ, πως μπορει και στεκεται ετσι με ολο αυτο το χαμο απο κατω;
    Για δημοπρασια καθολου δεν μοιαζει, αλλα ουτε και για αυτο που λενε οτι ειναι μοιαζει.

  61. sarant said

    60: Αν δείτε το σχόλιο 51, εξηγεί πειστικά για ποιο λόγο αποκλείεται το φωτομοντάζ σε φωτογραφία δημοσιευμένη στο σάιτ του Reuters.

  62. Αρκεσινεύς said

    61. Λογική η επιχειρηματολογία του Spiral architect στο 51 γιατί δεν μπορεί να είναι φωτομοντάζ.
    Όμως εξακολουθώ να έχω αμφιβολίες για τη λεζάντα.

  63. spiral architect said

    @62: Άσε τη λεζάντα, Αρκεσινέα. Εκεί μπορεί ο καθείς υπεύθυνος να βάλει (κατά τα συμφέροντα που εξυπηρετούνται) μπόλικη σάλτσα. 😉
    Αυτή καθαυτή η βουβή φωτογραφία τι σου λέει;
    Εμένα μου φωνάζει (η βουβή φωτογραφία) διαμαρτυρία.

    Για περισσότερες πληροφορίες για τη λογική των ειδησεογραφικών πρακτορείων μπορείτε να ρωτήσετε τον chief photographer του Ρόιτερς, τον Ελληνα εξαιρετικό πολεμικό φωτογράφο Γιάννη Μπεχράκη.

  64. spiral architect said

    Δείτε επίσης εδώ:
    Slideshow: Greeks mourn anti-racism rapper stabbed to death | Reuters.com
    πρόσφατες φωτογραφίες του Γιάννη Μπεχράκη και του Γιάννη Κολεσίδη.
    (πρώτα το πρακτορείο μετά ο φωτογράφος)

  65. Αρκεσινεύς said

    63 > Εκεί μπορεί ο καθείς υπεύθυνος να βάλει (κατά τα συμφέροντα που εξυπηρετούνται) μπόλικη σάλτσα.

    και σάλτσα και μπόλικη. Σωστό. Επομένως μήπως και το ρόιτερσ έφτιαξε μια ρόσικη;

    Από πού αποδεικνύεται ότι είναι οπωσδήποτε διαμαρτυρία;
    Εγώ δεν ξέρω τι είναι.

  66. spiral architect said

    Πασίγνωστη φωτογραφία του Γιάννη Κολεσίδη.
    Κουίζ: Πότε τραβήχτηκε (χρόνος) και ποιανού είναι το ματωμένο χέρι;

  67. spiral architect said

    @65: Τι σου βγάζει βρε Αρκεσινέα η φωτογραφία;
    Στείλε ένα ηλεμήνυμα στον Μπεχράκη με μια παραπομπή εδώ. 😉

  68. Είναι απίστευτο πόσο διαδεδομένη είναι αυτή η παραχάραξη στον αραβόφωνο – ισλαμικό Ιστό…

  69. spiral architect said

    @68: Στάζιμπε, από που το συμπεραίνεις αυτό;

  70. Την ημέρα δημοσίευσης του άρθρου από τον Νικοκύρη, ξεκίνησα από τη μικρογραφία του Ρόιτερ(ς) σκαλίζω τα αποτελέσματα του Google Image Search και του tineye. Κι είχα βρει εκατοντάδες αραβόφωνες σελίδες και φόρουμ, όπου βάζοντας τον γούγλη να μεταφράσει, έβγαινε το ίδιο ψέμα και σχόλια του τύπου ντροπή, αίσχος, κοκ.

    Κάτι άλλο έτυχε να κάνω μετά, κι αντί να σχολιάσω τότε εδώ, το θυμήθηκα σήμερα. Αν θες στο παραπάνω σχόλιό μου, αντικατάστησε το «είναι αυτή…» με «φαίνεται να είναι αυτή…»

  71. sarant said

    Νομίζω ότι στα ελληνικά ήρθε από μια τούρκικη σελίδα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: