Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μηνολόγιον Νοεμβρίου και όχι μόνο

Posted by sarant στο 1 Νοεμβρίου, 2013


Το Μηνολόγιο, που το δημοσιεύω εδώ συνήθως την πρώτη του μηνός, ήταν ιδέα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ο οποίος αρχικά το δημοσίευε στο περιοδικό Φιστίκι, που έβγαζε επί πολλά χρόνια στην Αίγινα. Στο εδώ ιστολόγιο, το Μηνολόγιο άρχισε να δημοσιεύεται τον Οκτώβρη του 2010 και βέβαια μέσα σε 12 μήνες έκλεισε τον κύκλο. Τότε, αποφάσισα να εξακολουθήσω να το δημοσιεύω στις αρχές κάθε μήνα, επειδή έχει γίνει το σταθερό σημείο αναφοράς για τα γεγονότα του μήνα, που ενημερώνεται συνεχώς με δικά σας σχόλια μέσα στη διάρκεια του μήνα, σχόλια που συνήθως αφορούν επισήμανση ημερομηνιών, αν και κυρίως αγγελτήρια θανάτων.

Οπότε, συνεχίζω τις δημοσιεύσεις όσο θα υπάρχει ενδιαφέρον, προσθέτοντας πάντοτε δικές σας προτάσεις από πέρυσι. Πάντως, σε κάποιες περιπτώσεις η επέτειος έχει εσκεμμένα μετατεθεί κατά μία ημέρα.

Πα  1

Των Αγίων Αναργύρων – Ημέρα  πατάξεως της δωροδοκίας
– Διεθνής μέρα βεγκανισμού

Σα  2

Θαλού, Αναξιμένη και Αναξιμάνδρου των Μιλησίων φιλοσόφων, Οδυσσέα Ελύτη και Νικοκύρη γενέθλια

Κυ   3

† Ανδρέου Κάλβου του ασυμβιβάστου

Δε   4

† Κοίμησις Αυγούστου Ροντέν

Τρ   5

† Γεωργίου Πλήθωνος Γεμιστού

Τε   6

Παγκόσμια ημέρα αποτροπής της καταστροφής του περιβάλλοντος λόγω πολέμου

Πε  7

Της δευτέρας προς τον ουρανόν εφόδου

Πα   8

Των εν ερημίαις και όρεσιν αγωνισθέντων

Σα   9

 † Έκτορος Κακναβάτου

Κυ 10

† Αρθούρου Ρεμπώ

Δε 11

Σαπφούς και Αλκαίου των Λεσβίων ποιητών -και Ιωάννη Ρίτσου τελευτή

Τρ 12

† Τελευτή Τέλλου Άγρα

Τε 13

† Ρόμπερτ Λούις Στήβενσον

Πε 14

Επικούρου του Ελευθερωτού των ανθρώπων εκ του φόβου

Πα 15

Της «Ελληνικής Νομαρχίας»

Σα 16

Διεθνής  ημέρα κατά της μισαλλοδοξίας – Βολταίρου  του φιλοσόφου

Κυ 17

Των εν Πολυτεχνείω αναιρεθέντων

Δε 18

Πυθέου του Μασσαλιώτου και θαλασσοπόρου

Τρ 19

Διγενή του Ακρίτα

Τε 20

Παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων των παιδίων

Πε 21

Πρώτη ανύψωσις επηνδρωμένου αεροστάτου

Πα 22

Μαρτύριον Ιωάννας της Λωρραίνης και τελευτή Αργύρη Κουνάδη του συνθέτη

Σα 23

Φρίξου και Έλλης

Κυ 24

† Εμπεδοκλεόυς του Ακραγαντίνου εις Αίτναν κατάβασις

Δε 25

Μαρτύριον Υπατίας, του αχράντου άστρου της σοφής παιδεύσεως

Τρ 26

Της Εθνικής Αντιστάσεως

Τε 27

†Τεύκρου Ανθία και των συριγμών του αλήτου

Πε 28

Είσπλους Μαγελάνου εις τον Ειρηνικόν ωκεανόν

Πα 29

Διεθνής ημέρα αλληλεγγύης προς τον  παλαιστινιακόν λαόν

Σα 30

Ανδρέου Λασκαράτου

Ο Νοέμβριος ή Νοέμβρης είναι ο ενδέκατος μήνας του ημερολογίου μας, παρόλο που το όνομά του παραπέμπει ολοφάνερα στον αριθμό εννιά, novem. Για την ανακολουθία φταίνε οι Ρωμαίοι -διότι τα ονόματα των μηνών, όλα, είναι δάνειο από τα λατινικά. Το παλιό ρωμαϊκό μηνολόγιο άρχιζε από τον Μάρτιο και ο November ήταν ο ένατος μήνας. Όταν αργότερα μεταρρυθμίστηκε το ημερολόγιο και μπήκαν στις δυο πρώτες θέσεις ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος, η αντιστοιχία χάλασε μια και ο Νοέμβρης είναι πια ο ενδέκατος μήνας.

Αν και πολλοί τον Οκτώβριο τον λένε ΟκτώΜβριο, κατ’ αναλογία προς τον Σεπτέμβριο, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, προσωπικά πιο εύκολα λέω Νοέβρης και  Δεκέβρης, στον προφορικό πάντοτε λόγο· το βρίσκω πιο ευκολοπρόφερτο. Ο Δημήτρης Ραβάνης-Ρεντής είχε το θάρρος και να το γράψει, στον τίτλο της ποιητικής του συλλογής “Ρεπορτάζ για ένα ζεστό Νοέβρη“, και βέβαια όταν λέμε Νοέμβρη (ή Νοέβρη) έτσι γενικά το μυαλό πηγαίνει στην εξέγερση της 17 Νοέμβρη, στο Πολυτεχνείο. Οι κουμπάροι από την Κύπρο έχουν προχωρήσει ακόμα περισσότερο, λένε “Νιόβρης” και το διδάσκουν και στα σχολεία, όπως μου είπαν.

Κάποια σημαδιακή 17 Νοεμβρίου έπρεπε να υπάρχει και στην Αλβανία επί Εμβέρ Χότζα, διότι θυμάμαι που είχαν μια ποδοσφαιρική ομάδα 17 Νεντόρι, όπου Νεντόρι είναι ο Νοέμβρης. Τώρα τη λένε ΚΦ Τίρανα. Στα τσέχικα και σε πολλές ακόμα σλαβικές γλώσσες, ο Νοέμβρης είναι Listopad ή κάτι παρεμφερές (ο μήνας που πέφτουν τα φύλλα). Λαϊκές ονομασίες έχει πολλές ο Νοέμβρης, αλλά καμιά δεν ξεχωρίζει από τις άλλες (όπως ξεχωρίζει, π.χ., ο Αλωνάρης για τον Ιούλη). Λέγεται Σποριάς, πάντως (αν και τον Οχτώβρη έσπερναν) ή Μεσοσπορίτης, ή Αγιαντριός, επειδή στις 30 Νοεμβρίου είναι η γιορτή του Αγιαντρέα. Από του Αγιαντριός αντρειεύει το κρύο, λέει μια παροιμία.

Με την ευκαιρία, να πω πως ο Οχτώβρης, που μόλις έκλεισε, ήταν μήνας με εξαιρετικά μεγάλη κίνηση για το ιστολόγιο -παραδοσιακά άλλωστε οι Οκτώβριοι έχουν πολλή κίνηση. Μέσα στο μήνα είχαμε 260.000 επισκέψεις, περίπου 8400 τη μέρα, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που ήταν ακριβώς πέρσι τον Οχτώβρη (241.000 επισκέψεις). Έγινε επίσης ρεκόρ ημερήσιων επισκέψεων στις 17 του μηνός, στο άρθρο με τον Ψιλοκομμένο Καβάφη. Και βέβαια, η αύξηση των επισκέψεων είναι τιμή μου και χαρά μου, αλλά και μεγάλο ζόρι πολλές φορές -να δούμε!

Καλό μήνα λοιπόν, με ένα νοεμβριανό τραγούδι:

78 Σχόλια to “Μηνολόγιον Νοεμβρίου και όχι μόνο”

  1. Γς said

    Καλημέρα και καλό μήνα

    >Φρίξου και Έλλης
    στις 23.

    Δλδ;

  2. Gpoint said

    Δλδ το πανηγύρι της παραμονής γίνεται στις 22

  3. Gpoint said

    Εγώ έχω την απορία ποιά είναι η δεύτερη έφοδος προς τον ουρανό (όχι πως γνωρίζω την πρώτη δηλαδή)

  4. Κωνσταντίνος said

    Καλημέρα! Δεν κατάλαβα ακριβώς το επιχείρημα για «Οι κουμπάροι από την Κύπρο έχουν προχωρήσει ακόμα περισσότερο, λένε “Νιόβρης” και το διδάσκουν και στα σχολεία, όπως μου είπαν.» Αν πρόκειται για κάποιο ιδιωματισμό της κυπριακής καλά κάνουν και τον διδάσκουν στα σχολεία τους, δεν βλέπω όμως που βρίσκεται το «έχουν προχωρήσει περισσότερο», σαν να είναι κάτι που ίσως θα έπρεπε να υιοθετηθεί και από εμάς. Εγώ την μόνη παραλλαγή του ονόματος του Νοεμβρίου που έχω ακούσει είναι Νοέμβρης, με το Νοέβρης στον προφορικό λόγο που νόμίζω είναι συνήθης παραλλαγή προφοράς για όλους τους μήνες σε -μβριος.

  5. Γς said

    >σε -μβριος.

    σε -βριος.

  6. Νέο Kid Στο Block said

    τεστ διάγνωσης ΝόυκιντΑλτσχάιμερ: Χρόνια πολλά και να τα χιλιάσετε Νικοκύρη και Ππαν!! one fatsoul each: 🙂 🙂
    (να θυμάμαι τόσο λάθος γμτ…;)

  7. Νέο Kid Στο Block said

    Tzi: Η Μπολσεβικική επανάσταση β’Ρασίι ( Νιόβρικη κι όχι Οκτβριανή , με το γρηγοριανό ημερολόγιο)

  8. Γς said

    3:
    Surveyor 6

    η πρώτη το Surveyor 5

    2:
    Εορτάζουν Φρίξος και Ελλη στις 22;

  9. spiral architect said

    Καλημέρα και καλό μήνα.

    Σήμερα, πρωτομηνιά έμαθα ότι, είναι η σεπτή ημέρα πατάξεως της δωροδοκίας αλλά στις 5 Νοέμβρη γίνεται στην Αθήνα το ετήσιο συνέδριο για την αντιμετώπιση της απάτης
    :mrgreen: (ηχηροί γέλωτες!) :mrgreen:
    Παρεμπιπτόντως στο αντίστοιχο περσινό συνέδριο αργυρός χορηγός ήταν η μεγάλη μας φίλη. Φέτος το ψιλοχτένισαν βάζοντας στη θέση της μια γνωστή εταιρεία με προϊόντα που ανιχνεύουν ιούς στους υπολογιστές σας.

    Καλό μας χειμώνα!

  10. Μπάμπης said

    Καλημέρα και καλό μήνα!

    «Πάντως, σε κάποιες περιπτώσεις η επέτειος έχει εσκεμμένα μετατεθεί κατά μία ημέρα.»

    Νίκο για ποιο λόγο γίνεται αυτό;

  11. Μπάμπης said

    6: το χει στο Μηνολόγιο,,, γενέθλια νικοκύρη στις 2..

  12. Γς said

    2 Νοε Νικοκύρη γενέθλια

  13. Gpoint said

    #8

    Οχι, ρε αλλά είθισται το πανηγύρι την παραμονή της γιορτής ακόμα κι όταν δεν υπάρχει γιορτή !!

    # 7, 8

    Βρείτε τα πρώτα μεταξύ σας για τις εφόδους και μετά μου λέτε κι εμένα

  14. spiral architect said

    @13α: Πανηγύρι απ’ την παραμονή; Τα κρεατικά κατά τη διεθνή μέρα βεγκανισμού επιτρέπονται; 😀

  15. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Καλημέρα και καλό μήνα!
    Βγήκε ένα καινούριο βιβλίο για τη γλώσσα, δεν ξέρω που να βάλω το λινκ, οπότε εδώ http://www.cup.gr/ViewShopStaticPage.aspx?ValueId=2291

  16. Πάνος με πεζά said

    Κατ’ αρχήν να μην ξεχάσουμε Άγγελο και λοιπούς Ταξιάρχες στις 8 Νοεμβρίου, νεκτάριο στις 9, Κατερίαν στις 25 και Στέλιο στις 26.
    Επίσης την αμφιλεγόμενη εορτή Παναγιωτο-Μαριών στα εισόδια (21 Νοεμβρίου), για όσους την προτιμούν από το Δεκαπενταύγουστο.
    Στις 7 Νοεμβρίου, τώρα κοντά, συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του Αλέκου Σακελλάριου. Επίσης την μετέπειτα σημαντική ημερομηνία (17) αλλά το 1968, καταδικάζεται ο Αλέκος Παναγούλης σε θάνατο για την απόπειρα κατά του Παπαδόπουλου.
    Κι αυτό που μας πονάει περισσότερο : στις 22 Νοεμβρίου του 2005 ένα γυναικείο όνομα που στο μέλλον θα μάθουμε πολύ καλά, εκλέγεται στη θέση της καγκελλαρίου της Γερμανίας…
    Καλό μήνα σε όλους !

  17. dtel said

    Για τα αυριανό σας γενέθλια τις ευχές μου και…

    http://www.videoman.gr/49878

  18. Alexis said

    #16: Επίσης, την πρώτη επέτειο της 17 Νοέμβρη, στις 17 Νοεμβρίου 1974 έγιναν οι πρώτες εκλογές της μεταπολίτευσης.
    Φυσικά η ημερομηνία τότε δε σήμαινε και πολλά, αφού δεν είχε καθιερωθεί ως επέτειος, παρ’ όλα αυτά κάποιοι είχαν κατηγορήσει τότε τον Καραμανλή για ασέβεια στη μνήμη των νεκρών και εσκεμμένη επιλογή της ημερομηνίας.

    Χρόνια πολλά και από μένα στον εορτάζοντα Νικοκύρη!

  19. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ απο τη Νέα Υόρκη

    Η Γλώσσα του Μηνολογίου είναι Ηχητικά πολυδιάστατη . Η Ελληνίδα Γλώσσα είναι ΜΙΑ χωρίς . . . Στεγανά διαμερίσματα .
    Ειρήσθω έν παρόδω
    Καρφί δεν μου καίγεται

    Αχ αυτή η Πολιτική . . . Ιδεολογία , θυσιάζει τη σφαιρική εκφραστικότητα της γλώσσας : Καθαρεϋουσα , Δημοτική , Εκκλησιαστική , Αργκό κλπ έχουν τη χρήση τους . Η Γλώσσα δεν πρέπει σώνει και καλά να είναι Μονοδιάστατη . . . Ούτε Τραίνο , αλλά . . . Αεροπλάνο . Οχι κίνηση με . . . Καροϋλια ή σε καρούλια .

    Ελπίζω η παρουσίαση του βιβλίου να ήταν ισάξια των προσδοκιών σου .

    Επικροτώ όλες σου τις προσπάθειες καθώς και όλων των σχολιαστων .

    Για μένα μια είναι η Ελλάδα και δεν . . . Θυσιάζω κανέναν Ελληνα στο Βωμό του Διαχωρισμού . Το ΣΑΡΑΝΤΑ , μια και η επέτειος ήταν Πρόσφατη κατέδειξε το τι μπορεί να επιτύχει Ενωμένος ο Ελληνισμός .

  20. Πάνος με πεζά said

    @18 : Βεβαίως…Και την επόμενη χρονιά,στην πρώτη πορεία (γιατί φαντάζομαι ότι στην πρώτη επέτειο,με τις εκλογές, δεν έγινε), υπάρχει εκείνη η φωτογραφία με όλα εκείνα τα καλά παιδιά που κρατάνε την αιματοβαμμένη σημαία…Που μετά υπηρέτησαν ευδοκίμως το λαό μας…

  21. spiral architect said

    @20: Μην είσαι άδικος πεζοΠάνε, δεν είναι όλοι ίδιοι. 😐

  22. Alexis said

    #20: Το τι έγινε και τι δεν έγινε στο Πολυτεχνείο καθώς και η μετέπειτα πορεία της λεγόμενης «γενιάς του Πολυτεχνείου» είναι ένα τεράστιο θέμα και δε νομίζω ότι μπορούμε να το ανοίξουμε τώρα.
    Ένα πολύ καλό άρθρο για τους νεκρούς του Πολυτεχνείου έχει γράψει ο Αθεόφοβος εδώ

    Δυστυχώς δεν έχω χρόνο αυτή τη στιγμή να γράψω περισσότερα…

  23. Νέο Kid Στο Block said

    Τζι, εμ ρωτάς , εμ το παίζεις και ιστορία όταν σου απαντάμε… Είπαμε κύριος! Η δεύτερη προς τον ουρανόν έφοδος είναι η Οκτωβριανή επανάσταση.
    Για τιμωρία να λύσεις το εξής μαθηματικό πρόβλημα:
    Φέτο τα Χριστούγεννα πέφτουν Τετάρτη. Κάθε πόσα χρόνια κατά μέσο όρο συμβαίνει αυτό; Η απάντηση ΔΕΝ είναι 1 στις 7.
    (νομίζω ότι δεν θα το λύσεις. Ποντάρω ότι μόνο ο Αγγελος (που κατέχει σε βάθος τα του Ιουλιανού άμα τε και Γρηγοριανού θα το λύσει. 🙂 )

  24. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα και καλό μήνα

    Σήμερα, ημέρα των νεκρών των καθολικών, στο Μεξικό η Matlacihua – καμία σχέση με την μαέστρο, συνθέτη κλασικής μουσικής του Σπυρόνειδος, Σπυράδωνη, Σπυροδύνη
    σύζυγος του Mictlancihuatl
    χορεύει στον Άδη που μπορεί να είναι και μία καντίνα

    Εδώ ο τηλεβιβλιοπώλης, με την ευλογία του νέου μητροπολίτη – διευθυντή του Ερυθρού Σταυρού, εισηγείται την διδασκαλία ευχής προς τον μόνον «ιατρόν και θεραπευτήν των ψυχών ημών», όπως και το απολυτίκιον των Αγίων Αναργύρων στις Ελληνοβυζαντινές Ιατρικές Σχολές

    και δεν μιλάει με κουμουνιστές

    The boy in the striped pyjamas δεν θα είναι ποτέ το δικό του παιδί

  25. Νέο Kid Στο Block said

    Εντάξει, επειδή εσείς οι μαθηματικοί είστε κάπως ψειριάρηδες (κυριλέ: «ακριβολόγοι») η ακριβής διατύπωση του 23. είναι:
    Ποια η πιθανότητα τα Χριστούγεννα ενός έτους να πέσουν Τετάρτη; (όπως φέτος)

  26. vioannis said

    Στη χιλιετία που διανύουμε, σε όλους τους αιώνες τα Χριστούγεννα θα είναι Τετάρτη 14 φορές, με εξαίρεση τον 24ο και τον 28ο αιώνα που θα είναι 15 φορές. Σύνολο 142 φορές στην χιλιετία. Λιγότερες (στη χιλιετία) η Δευτέρα και το Σάββατο 140, και περισσότερες η Τρίτη 146

  27. Νέο Kid Στο Block said

    Kι άλλο ένα ημερολογιακό προβληματάκι, αφού θυμίσω ότι ο τραγόΠαπας Γρηγόρης το 1582 έβγαλε φιρμάνι ότι η Πέμπτη 4 Οκτωβρίου θα ακολουθηθεί από την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου και ότι στο παλιό (Ιουλιανό) ημερ. όλα ταέτη που διαιρούνται ακριβώς με το 4 είναι δίσεκτα, ενώ στο σύγχρονο(Γρηγοριανό) έτη της μορφής 0mod100 δηλαδή που διαιρούνται ακριβώς με το 100 ΔΕΝ είναι δίσεκτα παρά μόνον αν διαιρούνται ακριβώς με το 400.
    Π.χ το 1996 ήταν δίσεκτο και στα 2 ημερολόγια. Το 1900 ήταν δίσεκτο στο Ιουλιανό άλλα όχι στο Γρηγοριανό και το 2000 ήταν δίσεκτο for both.
    EΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 1 εκ.δολάρια:
    Ποια είναι η πρώτη χρονιά μετά το 1582 στην οποία το Ι και το Γ ημερολόγια συμπίπτουν;
    Η δεύτερη;

  28. Αγνοώ επιδεικτικά τα ψαρωτικά κουΐζ των μαθημαγικών της παρέας και εύχομαι σε όλη την παρέα καλό μήνα. Με το καλό να μπει, με το καλό να βγει!

  29. Πάνος με πεζά said

    @21 : Φυσικά, άλλωστε γνωριζόμαστε με το Μήτσο !

  30. vioannis said

    #27
    Αν εννοείς τα έτη 2101 και 2102, λάβε κατά νου ότι από 1/1/2100 θα εμπλακεί και το «βελτιωμένο Ιουλιανό»

  31. ππαν said

    6: Στο Αλτσχάιμερ καλά, στην ανάγνωση 0. Η ππαν σήμερα και σ΄ευχαριστεί πολύ, ο Νικοκύργης αύριο όπως το γράφει και στο ημερολόγιο 🙂

  32. Χρόνια πολλά Ππαν!
    (ο έξυπνος ο άνθρωπος περιμένει πριν γράψει 😉 )

  33. ππαν said

    Μερσί!

  34. sarant said

    Καλημέρα, καλό μήνα, ευχαριστώ για τα σχόλια!
    Ο Νικοκύρης ζητάει συγνώμη αλλά έφυγε από το σπίτι πολλά πρωί και όλη τη μέρα γυρνούσε εδώ κι εκεί.

    10: Η μετάθεση γίνεται για να μη συμπέσει μια «γιορτή» με άλλη ή για να γεμίσει μια μέρα που δεν έχει αξιόλογη «γιορτή».

    3-7: Ναι, η Οχτωβριανή του Νιόβρη 🙂

    15: Αν προλάβω, θα γράψω για το βιβλίο του Φοίβου την άλλη βδομάδα.

    17: Ευχαριστώ πολύ!

    Χρόνια πολλά ΠΠαν!

  35. Νέο Kid Στο Block said

    Bιοάννη ,σωστός! Εγώ βγάζω (ανα περίοδο 400 χρόνων)
    56/400 = 0.14 για Δευτέρα ή Σάββατο
    57/400 = 0.1425 για Τετάρτη ,Πέμπτη
    58/400 = 0.145 για Τρίτη,Παρασκευή,Κυριακή.

    Για το άλλο :
    H σχέση Ι και Γ αλλάζει μόνο όταν το Ιουλιανό έχει δίσεκτο έτος και την ίδια χρονιά το Γρηγ. δεν έχει, πράγμα που συμβαίνει σε χρονιές που είναι πολλ/σια του 100 αλλά όχι του 400 (π.χ 1700, 1800, 1900, 2100 κ.λ.π). Μετά από κάθε χρονιά από αυτές , το Ιουλιανό «χάνει»(=κόβει πίσω/lag) μία 1 επιπρόσθετη μέρα σε σχέση με το Γρηγ., εξαιτίας της έξτρα δίσεκτης μέρας. Όταν η διαφορά είναι 0mod7 τα ημερολόγια θα συμφωνούν (αφού διαφορές ακέραια πολλαπλάσια του 7 ταυτίζουν τις αντίστοιχες μέρες τους)
    Με βάση τα παραπάνω βρίσκω ταύτιση στις: 2101 and 3001.

    Άπαξ και συμφωνήσουν, θα παραμείνουν σε ταύτιση μέχρι να υπάρξει διαφοροποιηση σε δίσεκτο. Έτσι μιας και θα συμφωνλησουν το 2101 θα συνεχίσουν να συμβαδίζουν κατά την περίοδο
    2102-2199. Το 2200 είναι δισεκ. στο Ιουλ. αλλά όχι στο Γρηγ., έτσι εκεί η ακολουθία «σπάει».
    Μιας και το 4000 θα είναι δισεκτο και για τα 2 ημερολόγια θα έχουμε επέκταση στην τρίτη περίοδο κατά έναν πρόσθετο αιώνα ,μέχρι το 4099.
    Αναλυτικά σε πινακάκι:

    Xρονιά Καθυστέρηση (lag) Ιουλιανού (σε μέρες)

    1583 10
    1700 1η χρονιά κατά την οποία τα 2 ημερ. έχουν διαφορετικό αρ. ημερών.
    1701 11
    1801 12
    1901 13
    2001 13 (όχι μεταβολή! – 2000 δίσεκτο και για τα 2)
    2101 14(=2*7=0) ΣΥΜΦΩΝΙΑ (lag μηδενικό)
    2201 1
    2301 2
    2401 2
    2501 3
    2601 4
    2701 5
    2801 5
    2901 6
    3001 7(=0) ταυτιση

    3901 ταύτιση

    Η μικρότερη περιόδος συμφωνίας στην ακολουθία είναι 2800 χρόνια. Όλα τα χρόνια για τα οποία τα ημερολόγια συμφωνούν δίνονται απο τις σχέσεις:

    (2101 ώς 2099) + 2800ν
    (3001 ώς 3099) + 2800ν
    (3901 ώς 4099) + 2800ν

    όπου ν ακέραιος.

    Συμφωνείς;

  36. spyroszer said

    Καλό μήνα και χρόνια πολλά σε Ππαν και Νικοκύρη κι από μένα (σε περίπτωση που αύριο θα είμαι σε μέρος εκτός διαδικτύου που λέει και ο άλλος).
    Σήμερα έχει και παρουσίαση του νέου βιβλίου της Άννας Ιορδανίδου (για όσους είναι Θεσ/νικη),»Είναι λάθος ή δεν είναι; Ιδού η απορία», που περιμένουμε και γι’ αυτό σχόλιο.
    http://www.greek-language.gr/greekLang/portal/blog/archive/2013/10/31/5439.html

  37. spiral architect said

    Ένα καλό τραγούδι για το … Νιόβρη που μου’ λθε στο νου:

  38. 37 Ε καλά, εμείς τον βάζαμε από το ’11 τον Τομ Περιμένη 🙂

  39. sarant said

    36: Δεν το ήξερα το βιβλίο αυτό, μερσί!

  40. Πάνος με πεζά said

    Ένα είναι το τραγούδι για το Νοέμβρη (δεν ξέρω σε ποιά στιγμή το πετυχαίνω, όταν είχε τους δύο γιούς ή όταν είχε και τους τρεις – μνημονεύεται στο στίχο «Κοιτάζω πάλι πίσω μου…»)

  41. vioannis said

    #35

    Σωστές οι σκέψεις, σωστοί και οι τύποι.

    Λένε, αστρονόμοι, ότι είναι συζητήσιμο αν θα είναι ή όχι δίσεκτο το έτος 4000. Έχει να κάνει με τις μικρές μεταβολές στην κίνηση της Γης. Καλά να είμαστε, θα το δούμε!

  42. Εθνικόφρων said

    Αξιότιμοι σύντροφοι,

    Διά σήμερον σάς προσφέρω το εξηφανισμένον από τους βρωμερούς Ρωμηούς παπαδοκαλογήρους σύγγραμμα του εορτάζοντος Πλήθωνος Γεμιστού «Νόμων Ξυγγραφή». Είναι χαρακτηριστικόν ότι ο πρόλογος και η μετάφρασις του πρωτοτύπου ελληνικού κειμένου του Πλήθωνος είναι εις τα γαλλικά, διότι επί 6 αιώνας το ανθελληνικόν Ιερατείον των Ρωμηών παπαδοκαλογήρων αρνείται την νεοελληνικήν μετάφρασιν του μοναδικού διασωθέντος έργου του κορυφαίου Δωδεκαθεϊστού φιλοσόφου του Μεσαιώνος.

    Επίσης, σάς προσφέρω το κλασικόν βιβλίον της Πολωνίδος ελληνιστρίας Μαρίας Ντζιέλσκας διά την εορτάζουσαν Υπατίαν, ήν κατεκρεούργησαν βαναύσως οι μισώντες την Επιστήμην και τον Ελληνικόν Πολιτισμόν, Ρωμηοί παπαδοκαλόγηροι

    Περαίνων, σάς συνιστώ να καταβιβάσητε το εξηφανισμένον (εντός ολίγου θα το αποσύρη και το Scribd, ως με επληροφόρησαν, διότι αντιδρούν οι Βενιζελικοί εγκάθετοι) βιβλίον του μακαριστού δημοσιογράφου Δημητρίου Κ. Σβολοπούλου (πατρός του ιστορικού και πρώην προέδρου της Ακαδημίας Αθηνών Κωνσταντίνου Σβολοπούλου) «Ο Ιστορικός Δισταγμός του 1922: Πώς και διατί ανεστάλη η κατάκτησις της Κωνσταντινουπόλεως» που εξιστορεί το εθνικόν έγκλημα του Εθνάρχου Βενιζέλου να μη επιτρέψη εις τον Δικτάτορα Πάγκαλον να καταλάβη την Κωνσταντινούπολιν, αμέσως μετά την Μικρασιατικήν Καταστροφήν, ενώ ο ντονμές (-=εξισλαμισμένος Εβραίος) Μουσταφά Κεμάλ την είχεν αφήσει απροστάτευτον

    Διά το τέλος άφησα το διαβόητον σύγγραμμα του Ελληνοψύχου υπουργού Υγείας Αδώνιδος Γεωργιάδου «Ομοφυλοφιλία στην Αρχαία Ελλάδα, ο μύθος καταρρέει» μεταφρασμένον εις την αγγλικήν γλώσσαν διά να ξυπνήσουν και οι «Φράγκοι» και να πληροφορηθώσι ότι η επί χρήμασι οπισθογέμισις εις την Αρχαίαν Ελλάδα ήτο βαρύτατον ποινικόν αδίκημα

    Και εις άλλα με υγείαν

    ΕΘΝΙΚΟΦΡΩΝ Έλλην και ουχί Ρωμηός καρπαζοεισπράκτωρ
    Μέγας Ευεργέτης του παρόντος Ιστολογίου (Βιβλιοθήκη Loeb, Λεξικόν Liddell-Scott κλπ.)

  43. Νέο Kid Στο Block said

    Ax, δεν αντέχω να μη σχολιάσω ότι το να καταλάμβανε ο παπούς Πάγκαλος την Πόλη ήτο γουαναμπή επίτευγμα ανόλογης αν όχι μικροτέρας πιθανότητος αυτής του να καταλάβει εντός μηνός ο εγγονός Πάγκαλος χρυσούν βραβείον απωλείας κιλών από τα Μπόντυ Λάιν…

  44. Νέο Kid Στο Block said

    41. Bιοάννη, αυτήν την πρόβλεψη για το 4000 δεν την ήξερα! Δε βαριέσαι..όπως είπες, εδώ θα είμαστε (εμείς, για τσι άλλοι δεν ξέρω!) και θα δούμε! 🙂

  45. Νικόλας said

    Το ξέρω πως δεν είναι ο κατάλληλος χώρος εδώ (στα σχόλια του τελευταίου άρθρου), αλλά έχω την εξής απορία (αν υπάρχει κάποιο άρθρο σχετικά, παρακαλώ πείτε μου): υπάρχει ένας γενικός κανόνας σχηματισμού του ονόματος των ανθρώπων που κατοικούν μια περιοχή/χώρα; Για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες είναι κάπως προφανές, όπως Γερμανία/Γερμανός, Γαλλία/Γάλλος κ.ο.κ.
    Τί γίνεται όμως με άλλες χώρες, όπως, παραδείγματος χάρη, με την Ουγκάντα; Τί λέμε; Ουγκαντιώτης κατά το Καλαμπάκα/Καλαμπακιώτης; Μου φαίνεται πως δεν ηχεί πολύ ωραία, μπορεί να μην είναι καν δόκιμο, δεν ξέρω. Υπάρχει κάποιος κανόνας που εξαρτάται από την κατάληξη του τοπωνυμίου; Υπάρχει κάποια πηγή που θα μπορούσα να συμβουλευτώ;
    Ευχαριστώ!

  46. Πάνος με πεζά said

    Συρία>Σύρος, Σύρος>Συριανός ! Οι κανόνες ζουν από τις εξαιρέσεις τους !

  47. Ευπυθώς αναφέρω πως οι αστρολόγιοι – μετά από ενδελεχή μελέτη των πλανητών – είχαν προβλέψει πέρσι πως αυτόν τον Νοέμβριο θα γυροφέρνουμε τα 7 εκατομμύρια επισκέψεις στο ιστολόγιο.
    Είμαστε κοντά, ή πλανάται η Πυθία;

  48. Αλάστωρ said

    42.
    Αγαπητέ Εθνικόφρονα, αν είχατε όντως διαβάσει το έργο της Dzielska, θα γνωρίζατε ότι η Υπατία δεν κατακρεουργήθηκε από «παπαδοκαλόγηρους» για θρησκευτικούς λόγους.

  49. sarant said

    47: Μιχάλη, όπως ίσως θα θυμάσαι, ο ρυθμός αύξησης έχει επιβραδυνθεί τελευταία -τα 6 εκατομ. τα πιάσαμε με το ζόρι, στην άκρη του διαστήματος 75%
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/07/27/meze-76/
    οπότε τα 7 εκατ. ακόμα απέχουν πολύ, είμαστε στα 6.668.000 (το χειρότερο: επειδή έλειπα σήμερα, δεν πρόλαβα να πάρω σκρίνσοτ από το 6.666.666!)

    45: Το -ιώτης συνήθως είναι για πόλεις κτλ. Για χώρες «εξωτικές» λέμε -έζος συνήθως. Ουγκαντέζος. Αλλά κανόνας δεν υπάρχει.

    44: Εδώ θα είμαστε και θα το δούμε!

  50. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    43 – Καλό kid, μ΄έκανες και γέλασα, έχεις χιουμοριστικό οίστρο τελευταία. Διαβάζοντας τον εθνικό παππούλη, για το τι θα μπορούσε να κάνει η κατεστραμένη Ελλάς, θυμήθηκα ενα ανέκδοτο.
    Ήταν ενας παππούς (καλή ώρα σαν τον εθνικό εδώ) στο καφενείο και έλεγε, όπως ερχόμουν εδώ παιδιά, συναντάω στο δρόμο ενα μανούλι, και του ρίχνω ένα, λίγο πιο κάτω συναντάω άλλο μανούλι, και του ρίχνω ένα, πιο κάτω άλλο μανούλι, του ρίχνω κι αυτουνού ένα, σιγά ρε παππού, του λέει κάποιος, έτσι που πάς θα μας πηδήξεις όλους. Ε δεν κάνω που δεν κάνω τίποτα, να μη λέω κιόλας;

  51. vioannis said

    Μια και τόφερε η κουβέντα στα ημερολόγια· θυμάστε ίσως οι παλιότεροι, ότι η χούντα του 67 πανηγύριζε, γιατί η πρώτη επέτειός της, έπεσε ανήμερα του Πάσχα. Πράγματι το Πάσχα του ’68 ήταν 21 Απριλίου. Κατέφθασε ο χαζοχαρούμενος της τάξης: «Θεϊκό σημάδι…»
    «Λες ε!» είπε δήθεν απορημένος ο καθηγητής της Ιστορίας « Τι θέλει να μας πει ο Θεός με αυτό, αν σκεφτούμε ότι και την επόμενη χρονιά από την πτώση της Πόλης, το Πάσχα έπεσε και αυτό, 21 Απριλίου;» Ο φουκαράς συμμαθητής, έμεινε άλαλος. Μου θύμισε ο ίδιος το περιστατικό, μετά από χρόνια και μου έλεγε ότι από τις ατέλειωτες ώρες διδασκαλίας στο σχολείο αυτό ήταν το καλλίτερο μάθημα που πήρε. Ο χαρακτηρισμός χαζοχαρούμενος ήταν του ίδιου για τον εαυτό του.

  52. 49-α,
    Ήταν και η ασθένεια του Κύρη!

  53. 3-laloun_2-dance said

    Ο χρήστης «Εθνικόφρων» γράφει ό,τι να’ ναι:

    Γι’ αυτό περιμένουμε τα σχόλια του για την φασιστική θεοκρατική δικτατορία με κέντρο τον Δία που προέβλεπε στους Νόμους του ο Πλήθων με τις θανατικές ποινές προς τους διαφωνούντες, τους κτηνοβάτες και τους ομοφυλόφιλους. Ο Πλήθων βεβαίως-βεβαίως, που εισέπραξε και κάμποσα φέουδα και κονόμησε χρήμα, παρακαλώντας γονατιστός ορθοδόξους βυζαντινούς Δεσπότες και Αυτοκράτορες…

    Το βιβλίο της «Ντζιέλσκας» το αναρτάς, αλλά να το έχεις διαβάσει πρώτα βρε ταλαιπωρίδη, που γράφει μέσα τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που ισχυρίζεσαι για την «Επιστήμην και τον Ελληνικόν Πολιτισμόν»! Επίσης στο ίδιο βιβλίο μας θυμίζει αντίστοιχες κατακρεουργήσεις στην Αλεξάνδρεια από ειδωλολάτρες. Και ασφαλώς, οι χιλιάδες θυμάτων των τριών πρώτων αιώνων, τα θύματα επί Ιουλιανού και οι καύσεις βιβλίων, τα θύματα επί Ουάλη, οι στάσεις επί Αρβογάστη, τα θύματα χριστιανοί στη Γάζα από ειδωλολάτρες ακόμα και στον 5ο αιώνα μ.Χ. δείχνουν ότι κάποιοι παρανοικοί ειδωλολάτρες όφειλαν να αστυνομευτούν διότι δεν θα άφηναν ζωντανό άνθρωπο στην επικράτεια.

    Και βεβαίως η Αρχαίοι καταδίκαζαν κάθε μορφή ομοφυλοφιλίας εκτός από μία πολύ συγκεκριμένη: αυτήν ανάμεσα σε έναν αγένειο έφηβο 13-15 ετών, και σε έναν ενήλικο ανύπαντρο άνδρα έως 30 ετών. Αυτή η σχέση, η μόνη αποδεκτή, όμως και αυτή αποδεκτή εντελώς σιωπηλά, είναι τόσο καταγεγραμμένη σε κείμενα και αγγεία που δεν αναιρείται.

    Φυσικά, όλα αυτά τα παραπάνω αφορούν καταστάσεις που ανασύρονται από τη μνήμη με την σφαλερή διαδικασία του ιστορικού αναχρονισμού, αλλά πάντα έχει πλάκα να φέρνεις τους ελληναράδες στα ίσα τους…

  54. spiral architect said

    … σιγά τον ελληναρά. Παπατρόλης είναι. 😛

  55. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Προσθήκη στο μηνολόγιο:
    1η Νοεμβρίου, των αναιρεθέντων εν Νέω Ηρακλείω δύο χρυσαυγιτών. 😦 Τώρα έχουν κι αυτοί τους μάρτυρές τους. Δεν πάει καλά η δουλειά…

  56. Μαρία said

    55
    Ενός για την ώρα.

  57. Δύο.

  58. Γς said

    45:

    Και πάλι η ιδιαιτερότητα της γλώσσας Λουγκάντα(Ουγκαντέζικα)

    Πάντα το πρόθεμα Μπ (b) σημαίνει την χώρα.
    Μ τον κάτοικο
    και Λ την γλώσσα

    Ετσι

    Μπ-ουγιουνάνι η Ελλάδα
    Μ-ουγιουνάνι ο Ελληνας
    Λ-ουγιουνάνι τα ελληνικά (γλώσσα)

    Μπ-ουφαράνσα η Γαλλία
    Μ-ουφαράνσα ο Γάλλος
    Λ-ουφαράνσα τα γαλλικά

    κ.ο,κ.

    Ομορφα και απλά.

  59. Gpoint said

    Κιντ, εγώ είμαι πσαράς, τις ελεύθερες μου ώρες έκανα κάποτε τον μαθηματικό

    Ο Γουσού έχει άλλη άποψη για την δεύτερη έφοδο, όχι εγώ. Εμένα η απορία μου είναι αν η έφοδος έγινε με «εφ’ όπλου λόγχη» ή με ταρατατζούμ ;

    Προσωπικά δεν σκοπεύω να ζήσω μέχρι το 2100 ή το 4000 για να δώ αν θάναι δίσεκτο κι από πίττα που δεν τρώω, δεν με νοιάζει κι αν καεί.

    Συγκεντρωθείτε να κόψετε κάνα βαθμό από τον θρύλο κι αφήστε τα κουίζ.

  60. Emphyrio said

    Υπαρχει το γνωστο Late November με τον Surkamp και το συγκροτημα του, αλλα προτιμω την Sandy Denny για αυριανο δωρο προς τον Νικοκυρη: http://www.youtube.com/watch?v=PQiWL0HfIJs

  61. Yannis said

    Να τα εκατοστήσεις, Νικοκύρη! Χρόνια Πολλά γεμάτα με χαρά και δημιουργία!

  62. ππαν said

    Χρόνια πολλα, Νικοκύρη, ευχαριστώ για τις ευχές κι εγώ. Αξέχαστα θα μου μείνουν κι αυτά τα γενέθλια

  63. gmallos said

    Χρόνια καλά και πολλά Νικοκύρη
    Να χαίρεσαι ό,τι αγαπάς.

  64. antpap56 said

    Νικοκύρη, ένα αλίευμα για τα μεζεδάκια σου από τον σημερινό Φαληρέα. Γράφοντας για τον εκλιπόντα Νίκο Φώσκολο, κάπου πετάει ένα ελληνολατινικό «της auctoritatis» που προσωπικά χρειάστηκε να σκύψω για να μη μου βγάλει το μάτι. Δεν φανταζόμουν ότι μπορούμε να κλίνουμε το παρατιθέμενο ξένο ουσιαστικό (auctoritas) [που βέβαια κανένας δεν καταλαβαίνει, αλλά αυτή είναι η Κασιμάτειος λογική…]
    Βρίσκεται στη δεύτερη παράγραφο του παρακάτω άρθρου:
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_01/11/2013_525769

  65. Yannis said

    Στις 25 δεν είναι της Εθνικής Αντιστάσεως;

    9 Νοεμβρίου
    1918: Ανακήρυξη της Δημοκρατίας στη Γερμανία.
    1938: Νύχτα των Κρυστάλλων.
    1989: Πτώση του Τείχους του Βερολίνου.

    Νεοκίδιε, πότε θα είναι η επόμενη σημαντική 9η Νοεμβρίου για τη Γερμανία; 🙂

  66. Να πούμε του στραβού το δίκιο, Antpap56, ο Κασιμάτης γράφει ότι ο αξιωματικός ή ο εισαγγελεύς του Φώσκολου «ήταν η ενσάρκωση της auctoritatis, που θα έλεγε και ο λατρεμένος Βύρων» — αποδίδει δηλαδή δυνητικά τη λατινικούρα, δικαίως ή αδίκως, στον Βύρωνα Πολύδωρο.

  67. antpap56 said

    66: Άγγελε, το πρόσεξα, αλλά μάλλον προσπαθώντας ο Φ. (ως συνήθως) να ρίξει τον Πολύδωρα (είναι άραγε τόσο λατινομαθής ο τελευταίος;;;) εκτίθεται ο ίδιος. Νομίζω.

  68. Δεν ξέρω αν ενδιαφέρεται ακόμα κανείς γι’αυτές τις σχολαστικές λεπτομέρειες, αλλά ιδού μια σύντομη εξήγηση:
    Στο ΙΟΥΛΙΑΝΟ ημερολόγιο, όπου κάθε τέταρτο έτος ανεξαιρέτως είναι δίσεκτο, οι ημέρες επαναλαμβάνονται στις ίδιες ημερομηνίες κάθε 4×7=28 χρόνια,και στη διάρκεια αυτού του 28ετούς κύκλου κάθε δεδομένη ημερομηνία πέφτει 4 φορές Κυριακή, 4 φορές Δευτέρα κλπ. Επομένως, η πιθανότητα να πέσουν λ.χ. τα Χριστούγεννα Τετάρτη είναι ακριβώς 1 στις 7.
    Στο ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟ ημερολόγιο, η ανά τετραετία διαδοχή των δίσεκτων ετών διακόπτεται 3 φορές κάθε 400 χρόνια: τα πολλαπλάσια του 100 ΔΕΝ είναι δίσεκτα, εκτός αν διαιρούνται δια 400. Έτσι, ο 1800 ή το 1900 δεν ήταν δίσεκτα, ούτε το 2100 θα είναι, αλλά το 2000 ήταν. Οπότε σε 400 συνεχόμενα χρόνια περιλαμβάνονται 100-3=97 δίσεκτα, και επομένως 400 γρηγοριανά χρόνια αποτελούνται συνολικά από 400*365+97 = 146097 ημέρες, ήτοι ακριβώς 20871 εβδομάδες. Άρα οι ημέρες επαναλαμβάνονται στις ίδιες ημερομηνίες κάθε 400 χρόνια — και αφού το 400 δεν διαιρείται δια 7, μοιραία μια δεδομένη ημερομηνία δεν μπορεί να πέφτει ακριβώς ισάριθμες φορές Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη κλπ.
    Επειδή ούτε το γρηγοριανό ημερολόγιο δεν είναι τελείως ακριβές (146097 διά 400 κάνει 365,2425 ημέρες, ενώ η πραγματική μέση διάρκεια του τροπικού έτους είναι πιο κοντά στις 365,2422 ημέρες — υπάρχει συνεπώς σφάλμα 3 ημερών σε 10000 χρόνια, ή μάλλον θα υπήρχε αν η διάρκεια του τροπικού έτους και της γήινης ημέρας έμεναν απόλυτα σταθερές, πράγμα που δεν συμβαίνει σε τέτοιες χρονικές κλίμακες), κάποιοι προνοητικοί 🙂 έχουν εισηγηθεί να μην είναι δίσεκτο το 4000. Πιο κοντά μας, όταν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Εκκλησία της Ελλάδος δέχτηκαν το 1924 να ευθυγραμμιστούν με τους Δυτικούς καθόσον αφορά τις ακίνητες εορτές, δεν υιοθέτησαν ακριβώς το γρηγοριανό ημερολόγιο, παρά προέκριναν το «διορθωμένο ιουλιανό», σύμφωνα με το οποίο τα έτη που διαιρούνται δια 100 θα είναι δίσεκτα όχι κάθε 400 χρόνια, παρά εναλλάξ κάθε 400 και 500 χρόνια. Αν αυτό όντως τηρηθεί (και εφόσον βεβαίως δεν έχει γίνει ούτε η Ένωση των Εκκλησιών ούτε η Δευτέρα Παρουσία ως τότε), το 2800 δεν θα είναι δίσεκτο για τις Εκκλησίες αυτές, οι οποίες θα βρεθούν να έχουν πάλι μια ημέρα διαφορά από τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά μόνο για 100 χρόνια, αφού το 2900 θα είναι γι’αυτές δίσεκτο!

  69. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα και για τις ευχές σας, τις βρήκα καθώς γύρισα από προκαταρκτικό ζιαφέτ και πολύ μου άρεσαν!

  70. Gpoint said

    Γλυκάκια από το γνωστό βίντεο για τα γενέθλια του Νικοκύρη

    Εις πολλά (και καλά) έτη, Δέσποτα

  71. Γς said

    70:
    >Εις πολλά (και καλά) έτη, Δέσποτα

  72. Τριών.

  73. τσοπανος said

    ‘Εκτορος (και όχι ‘Εκτωρος) Κακναβάτου
    (κατά το εισπράκτορος)

  74. sarant said

    73: Έχεις δίκιο, διορθώθηκε.

    Ευχαριστώ για τις ευχές, παιδιά!

  75. gmallos said

    Η 25η του μήνα είναι η επέτειος της ανατίναξης της γέφυρας του Γοργοπόταμου. Ονομάστηκε γιορτή της Εθνικής Αντίστασης κάποια στιγμή από το ΠΑΣΟΚ. Η ΝΔ είχε πει πως η Εθνική Αντίσταση θα γιορτάζεται στις 28/10 μαζί με το Όχι. Στην πράξη μόνο κάποιες αντιστασιακές οργανώσεις καταθέτουν στεφάνια, άντε και κάποια κόμματα βγάζουν καμιά ανακοίνωση. Χώρια που ναι μεν είναι στις 25 αλλά οι σχετικές εκδηλώσεις γίνονται την κοντινή Κυριακή.

  76. sarant said

    Το 1964 που γιορτάστηκε η επέτειος του Γοργοπόταμου είχαμε την έκρηξη της βόμβας και τους νεκρούς.

  77. michm said

    Κε. Νικοκύρη Χρόνια πολλά και δημιουργικά

  78. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    «Το Μάρτη περικάλεσα και το μικρό ΝΟΕΜΒΡΗ,
    τον Αυγουστο το φεγγερό
    κακό να μη μας εύρει»,..
    από τις «Μικρές Κυκλάδες»(Ελύτης-Μίκης), θαρρώ απ τους καλύτερους δίσκους του Θεοδωράκη

    Στο γιουτιούμπ με τη φωνή της Ντόρας Γιαννακοπούλου,(η πρώτη που το είπε) στο κλιπ δίνουν έμφαση στο Μάρτη αλλά αυτό το «μικρό Νοέμβρη» είναι που αρέσει σ εμένα περσότερο.

    Οι παλιότεροι αλλά και ακόμη ο πατέρας μου, λέει Νεόμπρης.
    «Σήμερο τρεις του Νεόμπρη είναι τ Αγιωργιού του Μεθυστή» μου είπε το πρωί.»Ανοίγομε τα κρασά!»
    -«Χρόνια πολλά πατέρα»
    -«Λίγα και καλά-μια διακοσαρά!» (γελάει) «Μα δεν είσαι επαέ ν ανοίξομε το βαρέλι!» είπε ο ενενηντακάτι μπαμπάς μου (γεννημένος «τ Αγιαντριού,με το Παλιό»,όπως λέει)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: