Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τα λοίσθια που πλέουν και άλλα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 25 Ιανουαρίου, 2014


Έτσι για αλλαγή, ο τίτλος του σημερινού μας σημειώματος είναι εμπνευσμένος από ένα από τα μεζεδάκια της πιατέλας, όπως πολλές φορές μια συλλογή διηγημάτων παίρνει τον τίτλο της από τον τίτλο ενός διηγήματος (Παράδειγμα, για να κάνω και ρεκλάμα: Ο μυστηριώδης φίλος και άλλες ιστορίες).

Νόμιζα ότι έχω γράψει άρθρο για την προέλευση της νεοελληνικής φράσης «πνέει τα λοίσθια», αλλά μάλλον λάθος έκανα -ίσως γράψω κάποτε, έχει κάποιο ενδιαφέρον. Το θέμα είναι πάντως ότι «πνέει» κάποιος τα λοίσθια, δηλαδή, περίπου, ανασαίνει τις τελευταίες του ανάσες, αφού λοίσθιος είναι ο τελευταίος, ο ύστατος, και σίγουρα δεν τα «πλέει», όπως γράφτηκε στον τίτλο ενός άρθρου, που μπήκε σε αρκετούς ιστότοπους, ότι «Το εξάμβλωμα πλέει τα λοίσθια«. Ο φίλος που μου το επισήμανε, ρώτησε καλού-κακού: «Λάθος δεν είναι;» «Λάθος είναι», του απάντησα, «το σωστό είναι ‘πλέει τα νοίσθια'», κι έβαλα, καλού-καλού κι εγώ, μια χαμογελαστή φατσούλα.

Για να μη διαμαρτύρεται ο Καίσαρας, το μαργαριτάρι το διέπραξε αρχικά ο υλατζής του Ποντικιού, αλλά ευτυχώς το είδαν και το διόρθωσαν. Ωστόσο, όπως συνήθως συμβαίνει, είχε προλάβει να αναδημοσιευτεί εδώ κι εκεί.

* Σε ένα ενδιαφέρον άρθρο για τον ευρωσκεπτικισμό πρόσεξα μερικά ονόματα, κατά σύμπτωση αξιωματούχων της ναζιστικής Γερμανίας, που έχουν αποδοθεί λάθος. Πιο φτηνά τη γλίτωσε ο Σεσίλ φον Ρέντε Φινκ (Cécil von Renthe-Fink) που έγινε Ρένθε (αλλά τα γερμανικά δεν έχουν φθόγγο θήτα), ενώ βαρύτερες απώλειες υπέστη ο Arthur Seyß-Inquart που έγινε και Άρθουρ (είπαμε, δεν έχουν θήτα, Άρτουρ επομένως) και Σέιζ αντί για Ζάις. Όσο για τον Ρίμπεντροπ, αυτός παρά λίγο να γίνει… Ισπανός, αφού τον βάφτισαν «Χοακίμ» -το γερμανικό Joachim προφέρεται Γιοάχιμ αν δεν κάνω λάθος, αλλά και Γιοαχίμ να γράψει κανείς δεν θα μαλώσουμε.

* Το Διαδίκτυο ισοπεδώνει τον χρόνο, το έχουμε ξαναπεί. Ειδήσεις παλιές έρχονται και ξανάρχονται, και διαδίδονται κάθε φορά σαν καινούργιες, γιατί όταν βλέπουμε μια είδηση σε έναν ειδησεογραφικόν ιστότοπο θεωρούμε δεδομένο ότι συνέβη τώρα, ή έστω πρόσφατα. Πολύ συχνά δεν είναι έτσι. Τις τελευταίες μέρες γέμισε η ελληνική μπλογκόσφαιρα και τα κοινωνικά μέσα με την είδηση για τον Νιγηριανό που έχει ανοίξει το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Νέα Υόρκη -ιδού, για παράδειγμα, προχτεσινό άρθρο σε σχετικά σοβαρόν ιστότοπο, που μάλιστα συνοδεύεται από βίντεο με σχετικό ρεπορτάζ του καναλιού Star, όπου φαίνεται ο συμπαθέστατος κύριος Τσέκουας να εξηγεί σε σχεδόν άψογα ελληνικά (έχει σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη) το εγχείρημά του. Όχι άδικα, η είδηση συγκίνησε και αναδημοσιεύτηκε από πάρα πολλούς.

Μόνο που… μόνο που η είδηση έρχεται κατόπιν εορτής. Το βιβλιοπωλείο του κ. Τσέκουας, που δεν ήταν μόνο το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο της Νέας Υόρκης αλλά και το μοναδικό ανεξάρτητο βιβλιοπωλείο της Αστόριας, έχει πια κλείσει, και μάλιστα εδώ και δυο χρόνια, από τα τέλη του 2011. Το κατάστημα, που είχε ανοίξει γύρω στο 1995, δεν μπόρεσε να αντέξει στον ανταγωνισμό των διαδικτυακών πωλήσεων και στο υψηλό ενοίκιο. Όπως βλέπετε και από τη φωτογραφία που συνοδεύει το άρθρο, αμιγώς ελληνικό δεν ήταν το βιβλιοπωλείο, αλλά θα είχε και ελληνικά βιβλία.

Το κακό είναι ότι, με την χρονική ισοπέδωση που κυριαρχεί στο Διαδίκτυο, τίποτα δεν αποκλείει σε κανα-δυο χρόνια να υπάρξει και νέο κύμα διάδοσης της είδησης, και να ξαναδούμε τον κ. Τσέκουας. Προηγούμενα υπάρχουν. Ένας αστυνομικός, που τον είχαν τραυματίσει σοβαρά αναρχικοί πριν από κάμποσα χρόνια, αλλά στο μεταξύ έγινε καλά, έχει «πεθάνει», σε υποβολιμαίες ειδήσεις εθνικιστικών ιστολογίων, ίσαμε πέντε φορές από τότε.

* Διαβάζω κάτι πολύ περίεργο σε ένα άρθρο του Έθνους, που έχει θέμα το κούρεμα του χρέους, που δεν έγινε, επί Γιώργου Παπανδρέου: – Στη σελίδα 27 της ίδιας έκθεσης υπογραμμίζεται ότι «τις παραμονές του προγράμματος οι (ελληνικές) Αρχές απέκλεισαν την αναδιάρθρωση του χρέους ως μια κόκκινη γραμμή (red herring). Ακριβώς η ίδια διατύπωση επαναλαμβάνεται και σε επόμενο άρθρο της εφημερίδας.

Λέω ότι είναι πολύ περίεργο διότι το άρθρο φαίνεται να το υπογράφει ο Μιχάλης Ιγνατίου, που είναι ανταποκριτής στις ΗΠΑ και υποθέτω ότι θα ξέρει αγγλικά. Και βέβαια, όποιος ξέρει πέντε αγγλικά θα ξέρει ότι red herring (κατά λέξη «κόκκινη ρέγγα») είναι ιδιωματισμός που σημαίνει «παραπλανητική κίνηση, αντιπερισπασμός», κάτι που το λες για να εκτρέψεις την προσοχή από το θέμα που συζητιέται.

Πώς όμως ξεφύτρωσε η κόκκινη γραμμή; Υποθέτω ότι ο συντάκτης, όποιος κι αν είναι, μην ξέροντας τον ιδιωματισμό, σκέφτηκε (και σωστά) ότι η κόκκινη ρέγγα δεν έχει καμιά θέση στα συμφραζόμενα, και αφού τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις επιδίδονται με ιδιαίτερη ζέση στο να χαράζουν κόκκινες γραμμές (τις οποίες σπανιότατα τηρούν, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία), σκέφτηκε ο καημένος τουλάχιστον να διατηρήσει το χρώμα -κι έτσι μας σέρβιρε την κόκκινη γραμμή. Μετάφραση να την κλαίνε κι οι ρέγγες!

* Κι ένα μικρό. Τίτλος είδησης: Άγνωστη η επιστροφή του ΔΝΤ στην Αθήνα. Φυσικά, «άγνωστη» είναι η ημερομηνία της επιστροφής. Έχω όλη την καλή διάθεση να το παραβλέψω, αφού στους τίτλους συνηθίζεται κάποια οικονομία, αλλά βλέπω την ίδια διατύπωση και στο κυρίως κείμενο, όπου δεν υπάρχει η δικαιολογία της οικονομίας: Άγνωστη παραμένει η επιστροφή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην Αθήνα. (Σε ξέρω κι απ’ το καλοκαίρι, γαμπρέ μου!)

* Παρόμοιο κρούσμα δήθεν φραστικής οικονομίας σε ρεπορτάζ θεσσαλονικιού ιστότοπου: Οι παραβάτες απειλούνται με τα αδικήματα της παρακώλυσης συγκοινωνιών και της αυθαίρετης κατάληψης δημόσιων χώρων, όπως επίσης με παραβάσεις που συνδέονται με το Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό. Απειλούνται με τα αδικήματα; Κάτι δεν λείπει εδώ;

* Η γενικομανία της εβδομάδας, αν και το κείμενο είναι κάπως παλιότερο. Σύμφωνα με αρθρογράφο των Νέων, ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ κ. Καμμένος ζήτησε από τη Βουλή άδεια «να απουσιάσω των εργασιών της Βουλής από 20 έως 21 Δεκεμβρίου 2013«. Το ρήμα «απουσιάζω», αμετάβατο, εμφανίζεται εδώ να συντάσσεται με γενική, κατά πανελλήνια πρωτοτυπία!

* Κι αν το προηγούμενο μαργαριτάρι χρεώνεται στον Π. Καμμένο, τα γλωσσικά μουστάκια της εβδομάδας θα τα χρεώσουμε στον αρθρογράφο των Νέων, μια και στο ίδιο άρθρο, λίγο πιο κάτω, μνημονεύεται η «ελεγκτής» Ζωή. Όμως, ακόμα και ο Μπαμπινιώτης δέχεται τον τύπο «η ελέγκτρια».

* Μαργαριταράκι από το Protagon: Σε άρθρο για την κωμικοτραγική ανακοίνωση της ΝΔ για την αθεΐα του Αλέξη Τσίπρα, διαβάζω την εξής ρητορική ερώτηση: «Με ποιο δικαίωμα δυναμιτίζουν την πόλωση σ΄ ένα επικίνδυνο πεδίο, με απρόβλεπτες συνέπειες για το θυμικό της κοινής γνώμης;» Ωστόσο, δυναμιτίζω θα πει «προσπαθώ να εμποδίσω, να υπονομεύσω μια κατάσταση, μια διαδικασία», και υποθέτω ότι ο αρθρογράφος θεωρεί κακό πράγμα την πόλωση. Προφανώς, είχε στο νου του κάποιο ρήμα σαν «πυροδοτούν την πόλωση» ή «υποδαυλίζουν την πόλωση» και έμπλεξε τις εκρηκτικές μεταφορές.

* Συνηθισμένο είναι το λάθος, αλλά ας το ξαναπούμε. Σε αγόρευσή του στη Βουλή ο κ. Μ. Χαρακόπουλος υποστήριξε, αν πιστέψουμε το σχετικό ρεπορτάζ, ότι η ρύθμιση των κόκκινων δανείων «βγάζει το βρόγχο από χιλιάδες αγρότες». Τον βρόχο όμως. Ο βρόχος είναι η θηλιά που μας σφίγγει το λαιμό, τα βρόχια που λέμε επίσης. Ο βρόγχος είναι ένας σωλήνας στον πνεύμονά μας -από εκεί και η βρογχίτιδα.

* Για την τραγωδία (ή το έγκλημα) στο Φαρμακονήσι δεν έγραψα, έγραψαν άλλοι πολύ καλύτερα. Πρόσεξα πάντως (δυστυχώς δεν κράτησα τη σχετική εικόνα, που αξίζει όσο χίλιες λέξεις) ότι τόσο τα Νέα όσο και το Έθνος δεν είχαν στα χτεσινά τους πρωτοσέλιδα καμιά αναφορά στο Φαρμακονήσι. Αντίθετα, τον Οκτώβριο, και οι δυο εφημερίδες είχαν στα πρωτοσέλιδά τους την είδηση για την τραγωδία της Λαμπεντούζα.

Πάντως, από τις απαράδεκτες δηλώσεις Βαρβιτσιώτη (για τις οποίες δεν αποπέμφθηκε από την κυβέρνηση), εγώ θα ξεχωρίσω κάτι ελάχιστο, ένα ακόμα κρούσμα του τρόμου της διπλής άρνησης: Κανένας ούτε από το ΠΑΣΟΚ ούτε από το ΣΥΡΙΖΑ έχει έρθει για να ενημερωθεί. Ελληνικά, σου λέει ο άλλος.

* Μιλάνε τα δελφίνια; Έτσι φαίνεται, τουλάχιστον το σπανιότατο ποταμίσιο δελφίνι που ανακάλυψαν επιστήμονες στον Αμαζόνιο. Όπως διαβάζω στο ρεπορτάζ, Το νέο δελφίνι πήρε την ονομασία Inia araguaiaensis από τον ποταμό Αραγκουάια τον οποίο αποκαλεί σπίτι. Το δελφίνι λοιπόν «αποκαλεί σπίτι» του τον ποταμό. Αναρωτιέμαι πώς αποκαλεί τον δημοσιογράφο! (Φυσικά, πρόκειται για κατά λέξη [κακή] μετάφραση του αγγλικού: The new species is named Inia araguaiaensis, after the Araguaia River Basin that it calls home).

* Με τα ντράβαλα που τραβάει αυτές τις μέρες, η πρώτη κυρία της Γαλλίας, δεν θα έχει και μεγάλη καΐλα για το πώς γράφεται και προφέρεται το όνομά της στα ελληνικά, πάντως, επειδή με ρώτησαν, και επειδή άκουσα και στο Μέγκα να γίνεται λόγος για «Τριερβελέ», να το ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι το τελικό ρο της Valérie Trierweiler προφέρεται: Βαλερί Τριερβελέρ. (Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τον γελοιογράφο Reiser, που προφερόταν Ρεζέρ). Δεν υπάρχει ενιαία στάση ως προς το αν ένα γερμανοφερμένο επώνυμο θα προφερθεί στα γαλλικά γερμανοπρεπώς ή γαλλοπρεπώς (δηλαδή Ραϊζέρ ή Ρεζέρ), αλλά το τελικό ρο προφέρεται.

* Δεν περίμενα ποτέ ότι θα γράψω κάτι τέτοιο, εγώ που έχω πολλές φορές επικρίνει τον Άδωνη Γεωργιάδη και που έχω ανασκευάσει τις πορτοκάλειες «ετυμολογήσεις» της κ. Τζιροπούλου, αλλά αυτή τη φορά θα πάρω το μέρος τους, κατά κάποιο τρόπο. Ίσως διαβάσατε ότι καταδικάστηκαν από το Πολυμελές Πρωτοδικείο οι αδελφοί Γεωργιάδη και η κ. Τζιροπούλου, επειδή δύο βιβλία της κ. Τζ. που εκδόθηκαν από τον εκδοτικό οίκο Γεωργιάδη είναι προϊόντα λογοκλοπής. Το σχετικό ρεπορτάζ δεν μου φαίνεται και πολύ αξιόπιστο, αλλά όπως φαίνεται η καταδίκη έγινε για δύο βιβλία (στην ουσία πρόκειται για το ίδιο βιβλίο, που έχει επανεκδοθεί σε ‘βελτιωμένη και επαυξημένη’ μορφή) όπου χρησιμοποιείται ο όρος «Έλλην λόγος» (έτσι είναι και ο τίτλος του ενός βιβλίου).

Όμως, ο κ. Θεολόγος Σημαιοφόρος, γνωστός ελληνοκεντρικός ερευνητής, έχει κατοχυρώσει τον όρο Έλλην λόγος, και το δικαστήριο έκρινε ότι τα βιβλία της κ. Τζιροπούλου, επειδή χρησιμοποιούν αυτό τον όρο, παραβιάζουν τα πνευματικά του δικαιώματα. Ο κ. Σημαιοφόρος, πρέπει να πω, είναι άγρυπνος προστάτης των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων του. Όταν κάποτε είχαμε διάλογο στο ιστολόγιο με τον κ. Μάρκου, θα τον θυμάστε ίσως, για το γράμμα Ν που τάχα οξυγονώνει τον εγκέφαλο, ο κ. Σημαιοφόρος είχε διαμαρτυρηθεί με σχόλιό του διότι είχε «παραληφθεί η αναφορά στο όνομά του» (τα σχετικά σχόλια έχουν κάποιο γούστο). Το περίεργο είναι ότι τόσο ο κ. Σημαιοφόρος όσο και η κ. Τζιροπούλου φέρονται καθηγητές του (ανύπαρκτου, όπως όλα δείχνουν) πανεπιστημίου Alpine της Ζυρίχης, πρόκειται δηλαδή για ενδοαλπινική διαμάχη.

* Ωστόσο, στα άρθρα σχετικά με την πρόσφατη καταδίκη υπάρχει και κάτι άλλο περίεργο, ότι το όνομα του αντιδίκου του Άδωνη δεν αναφέρεται σωστά, Θεολόγος Σημαιοφόρος, αλλά… Θεόφιλος Σημαιοφορίδης. Κάποιο σπασμένο τηλέφωνο θα λειτούργησε εδώ. Ο Θεόφιλος ή Λάκης Σημαιοφορίδης, βέβαια, ήταν παλιός ποδοσφαιριστής, πρώτα της Καστοριάς, ο οποίος έπαιξε περί το 1981 και καναδυό χρόνια στον Παναθηναϊκό. Το χαρακτηριστικό του ήταν ότι χτυπούσε πολύ δυνατά αράουτ (πλάγια τα λέμε τώρα). Πώς μπήκε το όνομά του στο άρθρο, είναι μυστήριο.

* Και κλείνω με μια ανακοίνωση. Συμβουλεύομαι συχνά τη βάση βιβλιογραφικών δεδομένων Βιβλιονέτ, και μόνο καλά λόγια έχω να πω γι’ αυτήν, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για οποιονδήποτε ασχολείται σοβαρά με το βιβλίο. Μάλιστα, καναδυό φορές που είχα εντοπίσει ελλείψεις, και τους έστειλα μέιλ, τις διόρθωσαν αμέσως. Η Βιβλιονέτ λειτουργεί χάρη στην εργασία των υπαλλήλων του ΕΚΕΒΙ, των εδώ και μήνες απλήρωτων υπαλλήλων του ΕΚΕΒΙ, πρέπει να πω -του Ελληνικού Κέντρου Βιβλίου, που η αντιπνευματική ακροδεξιά κυβέρνησή μας θέλησε να διαλύσει. Σήμερα, καθώς πήγα για μια ακόμα φορά να συνδεθώ με τη Βιβλιονέτ για να ελέγξω κάτι, είδα αυτή την ανακοίνωση των εργαζομένων του ΕΚΕΒΙ:

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
email: se@ekebi.gr

Αθήνα 24 Ιανουαρίου 2014

Εμείς, οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, παρότι:

  • εγκαταλειμμένοι από το Υπουργείο Πολιτισμού επί ένα και πλέον χρόνο και
  • απλήρωτοι επί πέντε και πλέον μήνες

προσπαθήσαμε, στο μέτρο του δυνατού, με σεβασμό στη δουλειά μας και κατανοώντας τις γενικότερες συνθήκες, να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις του ΕΚΕΒΙ.
Δυστυχώς, μετά τις τελευταίες εξελίξεις δεν μπορούμε πλέον να εργαζόμαστε με τον ίδιο τρόπο.
Για τις ελάχιστες ημέρες που απομένουν μέχρι να συζητηθεί το σχέδιο νόμου στη Βουλή πρέπει να διαθέσουμε τις δυνάμεις μας στην προσπάθεια να μην καταργηθεί το ΕΚΕΒΙ και να εξακολουθήσουν οι δράσεις του με την πρέπουσα αυτοτέλεια και την αναγκαία εξειδίκευση.
Από τον χώρο του ελληνικού βιβλίου, τον οποίο αισθανόμαστε ότι όλα αυτά τα χρόνια ως εργαζόμενοι υπηρετήσαμε με όση συνέπεια και επάρκεια μπορούσαμε να επιδείξουμε, ζητάμε να κατανοήσει τη θέση μας και να μας στηρίξει σε αυτήν την έσχατη προσπάθειά μας.

Για τις θέσεις των εργαζομένων πατήστε εδώ.

Για να συνεχίσετε στη ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ πατήστε εδώ.

260 Σχόλια to “Τα λοίσθια που πλέουν και άλλα μεζεδάκια”

  1. Νέο Kid Στο Block said

    Kαλημέρα!
    «..το γερμανικό Joachim προφέρεται Γιοάχιμ αν δεν κάνω λάθος, αλλά και Γιοαχίμ να γράψει κανείς δεν θα μαλώσουμε.»
    Ε, βάλε και το Γιόαχιμ μέσα (που είναι μάλλον το πιο πιστό φωνητικά 🙂 ) ,για να μη μαλώσουμε. 🙂

  2. Νέο Kid Στο Block said

    Νίκο, τέτοια λες και δίνεις πατήματα … Άκου «ανύπαρκτο,όπως όλα δείχνουν»!
    ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ 100%. Ανυπαρκτότατο κύριε! Τέλος! Φινί! Σλους! Κόνιετς!

    Ax, αυτά τα γερμανικά γαλλικά… Eκείνος ο Haussmann στο Παρίσι.. Βρε Χάουσμαν εδώ ,χάουσμαν εκεί …ρώταγε το νεαρό ρίφι.
    Γκακγά τα γαλλιά. Οσμάν μεσιέ!
    (μάλλον οι Γερμανοί στη Γαλλία…γίνονται Τούρκοι!) 😆

  3. Νέο Kid Στο Block said

    Aλλά και τα αντίστροφα, τα γαλλικά γερμανικά, έχουν πολύ πλάκα.
    «Ντάλεμπερτ» ,Ντάλεμπερτ …βρε ποιος είναι αυτός ο Ντάλεμπερτ; Ήταν τελικά ο Ντ’αλμπέρ(γ)( d’Alembert)
    Έχω ακούσει (άπαξ όμως!) και το εξωφρενικό «Κάουχι» για τον…?

  4. Νέο Kid Στο Block said

    Τι έγινε ρε παιδιά; Κατέρευσε το Γουίφι του Αντουάν; ΠΟΎ είστε;

  5. Yannis said

    Καλημέρα!

    3. Για τον Κάουτσκι; 🙂

  6. Yannis said

    4. Θα «πλέει τα λοίσθια»… 🙂

  7. spyroszer said

    Νικοκύρη κάτι ξέχασες εκεί που λες για τον Τσέκουα. Όχι άδικα η ….

  8. physicist said

    #3. — Cauchy. Το όνομα του οποίου φένρει γέλιο σε περιοχές της Ηπείρου, όπου η κωσή (με παχύ σίγμα) είναι η τρεχάλα. Η Τσιβή έβαλε ΄νγκωσύ, βάλε μια κωσούλα κι έλα.

    (Για τα γέλια που φέρνει στους φοιτητές το ελλειψοειδές του Binet θα πούμε άλλη φορά 😉 )

  9. Yannis said

    3: O Οσμάν (Haussmann) θα ταίριαζε να λεγόταν και Ρίμαν (Ruemann); 🙂

    8. Φυσικέ, πολλά ξένα ονόματα φέρνουν γέλιο στους μαθητές ή φοιτητές. Θα μπορούσε να γραφτεί ολόκληρο άρθρο 🙂

  10. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο!
    Ο πατέρας μου ακόμα θυμάται συμπατριώτη του και συμμαθητή του, ο οποίος έφτασε στρατηγός και έγινε και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, να του λέει: »Μιχάλη, τα ‘μαθες; Ο Παπάγος αναπνέει τα ολοίσθια…».
    Να προσφέρω κι ένα μεζεδάκι αυτής της εβδομάδας: Ο ρεπόρτερ του ΣΚΑΪ που ανέλαβε να σταυρώσει τον δάσκαλο της Άρτας συνοδεία καταγγελτικών και ειρωνικών σχολίων, ξεφούρνισε ότι τα »παιδιά έδερναν τον συμμαθητή τους με τον δάσκαλο παρών».
    Όσο για τον κ. Τσέκουας…κι εγώ την πάτησα! Και να ‘ταν η πρώτη φορά!

  11. skom said

    Βρόχος – βρόγχος πάντα με μπερδεύουν. Πολύ ευρεία χρήση πρέπει να έχει ο βρόχος και με την έννοια του αγγλικού loop σε ακαδημαϊκίζοντες ή απασχολούμενους στο δημόσιο πληροφορικάριους. Στην πιάτσα όλοι μιλάν για την λούπα!

  12. Μου είχε αναφέρει ο πεθερός μου το μαργαριτάρι του τίτλου στο καλύτερό του πριν από δύο χρόνια, από μια συζήτηση που είχε με γνωστό του: «πλέει τα ολίσθ[ε]ια» — και το γράφω έτσι, επειδή έχει πάμπολλα χιτς και με τις δύο γραφές στο Διαδίκτυο!

  13. leonicos said

    είτε το δέχεται είτε όχι ο οποιοσδήποτε, η ελεγκτής ΔΕΝ υπάρχει, διότι δεν υπάρχουν θηλυκά πρωτόκλιτα σε -ης. Πρέπει ή να βρούμε κάποιον άλλο τρόπο, η νεότευκτες καταλήξεις σε -τρια (βουλεύτρια, ελέγκτρια κ.ο.κ.) μου σηκώνουν την τρίχα (παραλόγως πως διότι δεν συμβαίνει το ίδιο με τις καθηγήτριες, αναγνώστριες, χορεύτριες, συνομιλήτριες κ.ο.κ.) ή να δεχθούμε ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ τα επαγγελματικά ή ‘όσα δηλώνουν ιδιότητα, να κλίνονται ως αρσενικά με θηλυκό άρθρο (όπως κατ’ ουσία συμβαίνει στην β΄ κλίση).

    Αναγνωρίζω ότι η μη ανοχή μου προς την κατάληξη -τρια είναι ακατανόητη διότι έγραψα πιο πάνω ‘συνομιλήτρρια’ ενώ το σκέτο ‘ομιλήτρια’ θα με ξύνιζε. Το μέλλλλλλλλλλλλλλλον θα δείξει.

    Πολλές φορές εκπλήξσσομαι όταν ακούω άπταιστα ελληνικά εκεί που δεν το περιμένω. Το έπαθα με τον προηγούμενο πρέσβυ της Γεωργίας στην Ελλάδα. Ενώ τον περίμενα στο σαλόνι όρθιος να του δείξω την εισαγωγή της μετάφρασης του Βέπχιστκαοσάνι (Ρουσταβέλι) μπαίνει προτείνοντάς μου το χέρι και λέγοντας σε άπταιστα ελληνικά: Γιατί δεν κάθεστε κ. Κ…….; είχε πσουδάσει Θεολογία στη Θεσσαλονίκη.

    Να σημειωθεί ότι ειδικά οι γεωργιανοί, όταν μάθουν ελληνικά δεν έχουν κανενός είδους υπολειπόμενο ‘ακσάν’ πουθ το έχεου ακόμα και από εικοσαετίας αλβανοί.

  14. leonicos said

    @12 Ki εγώ ‘πνέει τα ολίσθεια’ το ήξερα μικρός, επειδή έτσι μου το είχαν μάθει (τα ι και ει βέβαια τα έβαλα τώρα διότι το άκουγα προφορικά). Χρειάστηκε να μάθω ελληνικά για να το διορθώσω. Ἧτο καιρὸς…..

  15. leonicos said

    @11 Και στο χειρουργικό τζάργκον ‘λούπα’ λέγεται. Βάλε μια λούπα (εντέρου) να το αποσυμφορίσεις….

  16. Νέο Kid Στο Block said

    8. Σωστό το γερμανικό φυσικό αυτί! 🙂 O Kωσύ . (την ανισότητα «Kόουτσυ-Σουάρτς» την ξέρεις; 🙂 )
    Πάντως, αυτό που πας στην Ήπειρο και ασχολείσαι με Κωσύδες ,να το κοιτάξεις! Λέγεται «γουορκαχόλισμ» και παρότι δεν έχουμε δόκιμη απόδοση στη Ρούμελη ,ξέρουμε πως είναι αυτό «απ’ τρώει τουν Αφέντ!» Θα το λέτε και στην Ήπειρο υποθέτω. 🙂

  17. leonicos said

    @11 Σκομ και @12 Παναγιώτης, συγνώμη που δεν σας ανέφερα ονομαστικά

    Ευχαριστώ Φυσικέ για τη λέξη. Μέχρι τώρα ήξερα μόνο την πιλάλα ως συνώνυμο της τρεχάλας. Υπάρχει και ρήμα; Πάντως δεν πρέπει να είναι αλβανικό, διότι το αλβανικό τρέχω είναι vaproj

  18. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να πω και κάτι ακόμα…Σε σεμινάριο που παρακολούθησα αυτή την εβδομάδα, άκουσα και διάβασα τον νεολογισμό »παραμετροποιήσιμος». Μπορεί να είναι περιεκτικός, αλλά δεν είναι και λιγουλάκι κακόηχος;
    Επίσης, στο ίδιο σεμινάριο άκουσα και διάβασα ότι »η χρήση πολλών λόγιων λέξεων πλήττει τους αλλοδαπούς μαθητές». Προφανώς εννοεί ότι τους προκαλεί πλήξη, αλλά δεν μου φαίνεται και πολύ εύστοχη έκφραση.

  19. munich said

    @18
    νομίζω ότι το εννοούν κυριολέκτικα: η χρήση των λόγιων λέξεων τραυματίζει τους αλλοδαπούς μαθη΄τες, τους καταστρέφει, τους προξενεί ζημιά, ίσως ανεπανόρθωτη (σ.τ.μ)
    🙂 την καλημέρα μου

  20. sarant said

    Καλημέρα, ευχαρισρτώ πολύ για τα πρώτα σχόλια.

    Να πω κάτι για τα λοίσθια, αν και αξίζει άρθρο: ο τύπος «τα ολίσθια / ολίστια» είναι λαϊκός τύπος που θα τον κρίναμε αποδεκτό παλιότερα. Ο Μακρυγιάννης έχει «η πατρίδα είναι στα ολίστια».

    13: Θέμα τριβής είναι, γιαυτό και η ομιλήτρια σε ξενίζει ενώ η συνομιλήτρια όχι.

    18: Μια χαρά το βρίσκω το «παραμετροποιήσιμος» και πρέπει να το έχω ακούσει εδώ και καμιά δεκαπενταετία. Μακρινάρι είναι, αλλά δεν θα το λέμε και κάθε μέρα. Αλλά κακόηχο γιατί; Δεν έχει τίποτα περίεργα συμπλέγματα. Μάλλον είναι θέμα τριβής.
    Το άλλο που λες με το πλήττει είναι… μποστικό!

    11: Λούπα και οι πληροφορικάριοι; Κι εγώ νόμιζα μόνο οι μουσικοί και οι χειρούργοι!

    7: ‘Εγινε η συμπλήρωση

    1: Τώρα πουπήγα στο Φόρβο, ένας εκεί το προφέρει Γιοάχιμ, μου φαίνεται.

  21. physicist said

    #17. — Ναι, βέβαια, υπάρχει το ρήμα κοσέβω (που ποτέ δεν τόχω δει γραμμένο). Οι γνήσιοι Ηπειρώτες του ιστολογίου (Γρηγόρης, Βασίλης) θα ξέρουν ασφαλώς περισσότερα.

  22. Yannis said

    Μερικά στοιχεία για το Sam Chekwas.
    Ισως να μην έκλεισε τελικά το βιβλιοπωλείο.
    http://www.whyleaveastoria.com/profiles/blogs/astoria-saves-its-only
    Φαίνεται ακόμη να δουλεύει η ιστοσελίδα των εκδόσεών του.
    http://www.seaburnbooks.com/sam_chekwas.htm

    Οσο για το «μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Ν. Υόρκη» ίσως προέρχεται από το παρακάτω …πρόσφατο 🙂 άρθρο.
    http://usa.greekreporter.com/2010/12/06/seaburn-is-the-only-greek-bookstore-in-new-york/

    Αναρωτιέμαι αν το βίντεο του Star είναι ρεπορτάζ ή συρραφή παλιών πλάνων και δηλώσεων από κάποια άλλη πηγή ντυμένο με τα σχόλια της δημοσιογράφου…

  23. skom said

    @ 18 Γιάννης Κουβάτσος
    Η έκφραση αυτή ”παραμετροποιήσιμος” μετράει τουλάχιστον δύο δεκαετίες ζωής. Στα δικά μου αυτιά ακούγεται απόλυτα εύηχος.

    @17 Leonicos Εγώ τουλάχιστον δεν παρεξηγώ τόσο εύκολα. 🙂

  24. munich said

    ίσως θα έπρεπε να συμπληρώσουμε ότι η χρήση πολλών λόγιων λέξεων πλήττει και τους συμμετέχοντες του σεμιναρίου με την έννοια ότι τους προκαλεί πλήξη και άρα τους πλήγώνει
    (χουμόρ)

  25. Γιάννης Κουβάτσος said

    ‘Ωστε έχει ιστορία ο παραμετροποιήσιμος…Πάντα με ενοχλούσαν αυτές οι λέξεις τύπου ανωτατοποίηση, καθετοποίηση και άλλα πολλά εις -ποίηση,-ποιήσιμος και τα ρέστα. Αναγνωρίζω τη χρηστική τους αξία, αλλά αισθητικά με ενοχλούν. Περί ορέξεως κλπ, κλπ… 🙂

  26. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    13. Ἐγὼ πάντωςτοὺς τύπους «βουλεύτρια, δικάστρια κλπ» τοὺς βρίσκω καλαίσθητους. «Τὰ βυζάκια τῆς ταμία» ὄχι τόσο 🙂

  27. Γς said

    13:

    Εγώ έχω παρατηρήσει ότι αυτοί που δεν έχουν κανενός είδους υπολειπόμενο ‘ακσάν’ όταν μαθαίνουν να προφέρουν φράσεις στα ελληνικά είναι οι Εβραίοι.

  28. munich said

    αν είναι δυνατόν να διαμαρτύρονται οι τεμπέληδες δημόσιοι υπάλληλοι του ΕΚΕΒΙ! αλλά ασ όψεται που τους επιτρέπεται να δουλεύουν τόσους μήνες απλήρωτοι, αυτά έπρεπε να έχουν κοπεί προ πολλού κι όχι να περιμένουμε την κρίση! Δε φτάνει που έχουν δουλειά στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε! Αντί να πουν κι ευχαριστώ…
    (ειρωνικό σχόλιο)

  29. skol said

    3, 8, 9:
    Κατά σύμπτωση διαβάζω τώρα ένα βιβλίο στο οποίο βρήκα πολλούς τέτοιους αγνώριστους.
    Σας το αντιγράφω να μου πείτε πόσους από αυτούς αναγνωρίζετε.


    Αφ’ ου οι Καρτέσιοι, οι Νεύτωνες, οι Λεϊβνίτιοι, οι Ουόλφιοι, οι Βερνούλιοι, οι Εϋλέριοι, οι Γραβεζάνδιοι, οι Νόλλετοι, οι Μοσχεμβροέκιοι, οι Μαιράν, οι Φράνκλιν, οι δ’ Άλεμβερτ, οι Βόλτα, οι Σπαλαντσιάνοι, οι Βρυνιατέλλοι, άλλοι μεν εφήρμοσαν την Μαθηματικήν εις τας σπουδάς των, άλλοι δε εσπούδασαν την φύσιν, ερωτώντες αυτήν δια της πείρας και παρατηρήσεως. Αφ’ ου οι Βέργμανν, οι Σκέελ, οι Πριέρστλεϋ, οι Λαβοαζιέρ, οι Βοκελέν, οι Μορβώ, οι Χάπταλ, οι Φουρκροά, οι Δελαπλάς, οι Μόνγε, οι Βερθολέτ ήνωσαν την Χημείαν με την Φυσικήν, η Φιλοσοφία δεν έχει πλέον απόρρητα μυστήρια, δεν είναι πλέον ο μαντικός του Απόλλωνος Τρίπους

    Στο τέλος βρείτε και ποιος το έγραψε 🙂

  30. physicist said

    Τους υπόλοιπους τους ψιλοκατάλαβα αλλά αυτόν τον Απόλλωνα Τρίπους δεν τον ξέρω. Γάλλος; Tripouche?

  31. Yannis said

    22. Και η πηγή(;) του βίντεο…

  32. ndmushroom said

    Σχετικά με τις σημασίες του «δυναμιτίζω» διατηρώ ορισμένες επιφυλάξεις, καθώς τελευταία ακούγεται πολύ συχνά το «δυναμιτίζουν την ατμόσφαιρα», που φυσικά δεν σημαίνει εμποδίζω αλλά έχει παρόμοια σημασία με τον «ηλεκτρίζω». Το «δυναμιτίζω την πόλωση» είναι ούτως ή άλλως υπερβολικό, αλλά η χρήση του «δυναμιτίζω» έχει πλέον υπερβεί τις λεξικογραφημένες σημασίες της λέξης.

  33. Γς said

    Βρόχος, βρόγχος αλλά και ρόγχος.
    Επιθανάτιος ρόγχος.

    Που γίνεται όμως ενίοτε “βρόχος”.

    Επιθανάτιος βρόχος
    Και “επιθανάτιος βρόγχος”.

    Αλλά και “επιθανάτιος βρόνχος” άμα λάχει ναόυμε

  34. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Ένα πιο ολοκληρωμένο βίντεο περί του βιβλοπωλείου του Δρ. Τσέκουας το είχα λικνίσει κι εγώ σε ανύποπτο χρόνο εδώ. H επιχείρηση όμως (δεν ξέρω αν όντως είναι του Τσέκουας) Seaburn Book Publishing and Distributing Company συνεχίζει και υφίσταται.
    Φυσικά το βίντεο στο enikos.gr δεν είναι του Star είναι συραμένα αποσπάσματα του αρχικού (δεν έχω ιδέα ποιος γύρισε το αρχικό) και δείχνει την ποιότητα της ελληνικής (;) δημοσιογραφίας

  35. Yannis said

    34. Απροσεξία μου.
    Μόλις είδα αναρτημένο το σχόλιό μου, θυμήθηκα ότι το είχα ξαναδεί εδώ κι έψαχνα να κάνω τη διόρθωση.

    34b. Τα πυγαία ρεπορτάζ παραλίας του Star (κι άλλων καναλιών) ήταν αυθεντικά όμως 🙂

  36. spiral architect said

    @34, 35: Να ζήσει το ΑΠΘ! 🙂
    (υπερήφανος απόφοιτός του και ο Τσέκουας)

  37. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    34: Θέλει και ερωτηματικό στο «δημοσιογραφίας»

    32: Για την ατμόσφαιρα έχεις δίκιο, οπότε έχουμε λεξικογραφικό κενό, όπως λες.

    29: Ωραίο κουίζ, αλλά γκουγκλίζεται 🙂

  38. Και για να μελαγχολήσουμε -σαν να μην έφτανε ο βροχερός καιρός- όσο οι άνθρωποι του ΕΚΕΒΙ μένουν απλήρωτοι, η Νορβηγία ψηφιοποίησε ολάκερη την Εθνική της Βιβλιοθήκη και την διαθέτει στο κοινό….

  39. spiral architect said

    @37α: Σωστά!
    Η Αστόρια τη δεκαετία του ’60 ήταν η κατεξοχήν ελληνική συνοικία της ΝΥ. Τώρα, αναπόφευκτα, είναι πολυπολιτισμική. Οι περισσότεροι δεύτερης και τρίτης γενιάς Ελληνες απ’ την Αστόρια μετοίκησαν στο Μανχάταν ή πήγαν προς Βοστώνη μεριά.

  40. Γς said

    >και επειδή άκουσα και στο Μέγκα να γίνεται λόγος για “Τριερβελέ”,

    Εγώ σαν να άκουσα κάπου Βαλερί Γλύκατζη Τριερβελέρ

  41. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    15
    Λουπάροντας τη λούπα:

  42. Νέο Kid Στο Block said

    38.Απλοϊκά σα σκλι σκέφτεσαι ρε παιδάκι μ’… Γίνε ραφιναρισμένος ευρωπαϊστής επιτέλους! Είπαμε κύριος, οι Νορβηγοί είναι ανόητοι ευρωαρνητές (με χαμηλό I.Q και Ε.Q) και όταν η θάλασσά τους άρχισε να βγάζει μαυρίλα αντί για ψάρια ,είπανε «αυτή η μαυρίλα είναι δικιά μας!» Άστους στην κατάντια τους και στη μαυρίλα τους και ακολούθησε το δρόμο της ευρωπαϊκής προοπτικής!

  43. # 13, 27

    …εγώ τους Λιβανέζους

    Ωστε… πλέει τα λοίσθια…

    τι να πλέει, τι να πνέει… τι να φταίει. τι να φταίει ;;

  44. «Δυναμιτίζω» θα πει κυριολεκτικά είτε «ανατινάζω» είτε «βάζω εκρηκτικά με σκοπό να ανατινάξω αν και όταν χρειαστεί». Με τη δεύτερη σημασία, που εκφράζεται και με το ρήμα ‘ναρκοθετώ’, μπορώ να καταλάβω να πούμε «δυναμιτίζω την ατμόσφαιρα»: τη γεμίζω παγίδες, την καθιστώ εκρηκτική. Δεν νομίζω πως αυτό δικαιολογεί το «δυναμιτίζω την πόλωση»!

  45. skol said

    37: Εγώ μόνο αυτό βρίσκω όπου όμως δεν φαίνεται ποιος το είπε.

  46. sarant said

    45: Άμα το γκουγκλίσεις λίγο πιο πάνω, βγαίνει πως το έγραψε ο Κούμας.

    40: Α μπράβο, Αρβελέρ λέγεται κι αυτή, όχι Αρβελέ.

  47. #38
    Όταν ακούω Νορβηγία, έχω εκατομμύρια λόγους να με πιάνει κατάθλιψη κι απελπισία… http://www.reuters.com/article/2014/01/08/us-norway-millionaires-idUSBREA0710U20140108

  48. Γς said

    43:
    …εγώ τους Λιβανέζους

    Ναι έ;
    Εγώ έχω πάει μόνο με Εβραίες

  49. sarant said

    47: Όχι και κατάθλιψη σε μέρα γιορτής! Χρόνια πολλά Γρηγόρη!

  50. Τους περισσότερους του (29) τους αναγνωρίζω, ή τους έχω τουλάχιστον ακουστά. Τον Μαιράν, που και αφού διάβασα το σχετικό άρθρο της Βικιπάιδειας εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί συγκαταλέγεται με τους άλλους, και τον Brugnatelli, εφευρέτη — όπως μόλις έμαθα — της γαλβανοπλαστικής, όχι. Ο Βέργμανν μάλλον θα είναι ο Torbern Olof Bergman, οπότε θέλει ένα μόνο ν.
    Τώρα ποιος και πότε τα έγραψε αυτά… Το πότε είναι μάλλον σαφές: αρχές του 19ου αιώνα (αφού αναφέρεται ο Brugnatelli αλλά όχι λ.χ. ο Dalton ή ο Berzelius). Τo ποιος… κανένας Κούμας μήπως;

  51. skol said

    46:Δεν είναι αυτός

  52. # 48

    Τρόπαιο πήρες ;

  53. Γς said

    52:
    >Το τρόπαιο ήταν κρεμασμένο στην κεραία του αυτοκινήτου

    >Ηταν το κιλοτάκι της γκόμενας που το είχε βάλει στην κεραία.

  54. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Του Γρηγόρη χρόνια πολλά.

    11.>>Βρόχος–βρόγχος πάντα με μπερδεύουν.
    Τρυκ: Ο στίχος του Γκάτσου στο τραγούδι του Ξαρχάκου για την ταινία Ρεμπέτικο,λέω θα το ξεκαθαρίσει:
    «Το δίχτυ»
    Αν κάποτε στα β ρ ό χ ι α του πιαστείς

  55. # 53

    εσύ ρε, όχι ο μπάρμπας σου

    αλλά ξέχασα, εσύ ξέχασες…κι έχεις δερβεναγα ός τα πανθ’ ορά και διαβάζει…

  56. skol said

    46, 50: Σε περίπτωση που θέλετε να το παλέψετε κι άλλο δίνω άλλο ένα στοιχείο. Είναι απόσπασμα από ομιλία που εκφωνήθηκε στα εγκαίνια σχολείου το 1810

  57. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Ο Τζόνι Ντεπ στη φωτό,ναι,»πλέει τα λοίσθια» 🙂
    O Nεκρός

  58. spiral architect said

    @57: Μπράβο ρε ΕΦΗ^2, τρομερό κομμάτι από μια υπέροχη ταινία. 🙂

  59. Νικοκύρη και Έφη σας ευχαριστώ για τις ευχές σας, να είστε καλά. 🙂

  60. o παλιος said

    για το 8.θα πρεπει να το ξερεις,αλλα ηδη ο Ομηρος αναφερει το ρημα κοσευω η κουσευω σαν τρεχω.Ποσο νεκρη ειναι αραγε η γλωσσα μας;

  61. spiral architect said

    Ουπς, του αγιού Γρηγόρη είναι σήμερα; Χρόνια Πολλά στους εορτάζοντες! 🙂

  62. 1810: άρα σωστά μαντέψαμε την εποχή.
    Να ήταν τα εγκαίνια του κτιρίου του Φιλολογικού Γυμνασίου της Σμύρνης; Αλλά κι εκεί ο Κούμας δίδασκε φυσική και χημεία…

  63. Μαρία said

    8
    Τι μου θύμισες, ρε Φυσικέ! Απ’ τη δεκαετία του ’50 έχω να πω και ν’ ακούσω το κουσί (με τα άτονα ο δεν τα πάμε καλά). Μόνο που εσείς το μετατρέψατε σε ουσιαστικό, ενώ σε μας χρησιμοποιείται επιρρηματικά, όπως και το τούρκικο koş, π.χ. φύγε κουσί.

  64. Χρόνια πολλά Γρηγόρη κι από μένα!

  65. Μαρία said

    Χρόνια πολλά, Γρηγόρη.

  66. sarant said

    56: Περίεργο, νόμιζα τον Κούμα. Να το πάρει το ποτάμι!

    60: Σε ποιον στίχο αναφέρει το ρήμα «κοσεύω» ή «κουσεύω» ο Όμηρος;

  67. physicist said

    #63. — Α, ώστε τουρκική είναι η προέλευσή του;

    #66(β). — ? ? ? … ή είναι ομηρική;

    Κι από μένα Χρόνια Πολλά στον Γρηγόρη!

  68. spyroszer said

    Γρηγόρη χρόνια πολλά.

  69. Δεν ξέρω αν αναφέρθηκε ήδη, γιατί δεν διάβασα τους προλαλήσαντες, αλλά στο άρθρο για τον ευρωσκπιτικισμό του Ριζοσπάστη, υπάρχουν κι άλλα λαθάκια.

    Ο Ζακ Μπενοΐστ Μεσίν, υποθέτω (γιατί δεν τον γνωρίζω) πως ειναι αυτος εδώ [https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FJacques_Benoist-M%25C3%25A9chin&ei=fbPjUoiCNYOn0QWuloAo&usg=AFQjCNGrdQD0mX5l4rsMZDB36hqLdtsT9A&bvm=bv.59930103,d.d2k] και πως προφέρεται Ζακ Μπενουά Μεσέν;
    Πάντως, ο Ζακ Μονέ είναι σίγουρα Ζαν Μονέ 🙂

  70. rogerios said

    «Γιόαχιμ» (έτσι το προφέρει κι ο συνάδελφος στον επάνω όροφο). 😉

    Για την άτυχη Βαλερί: σε καμία περίπτωση δεν θα προφερθεί το άτονο «e» μετά το i. Τα διάφορα «Τριερ» φοβούμαι ότι είναι λίγο ελληνικούρες, Δύο οι αποδεκτές μεταγραφές: είτε «Τριρβελέρ» είτε «Τριρβαϊλέρ». Η πρώτη είναι ίσως προτιμότερη διότι η οικογένεια του δεύτερου συζύγου της Βαλερί πρέπει να έχει τουλάχιστον δυο αιώνες παρισινής παρουσίας και είναι λογικό να έχει εκγαλλίσει (sic) την προφορά.

  71. rogerios said

    Χρόνια πολλά στους Γρηγόρηδες!

    Και βέβαια, η Κροτ έχει δίκιο: Ζακ Μπενουά-Μεσέν (βάζω και την παύλα για να φανεί ότι διπλό είναι το επώνυμο (για αυτό έχει κρατήσει και την παλαιότερη ορθογραφία το πρώτο σκέλος του).

  72. spiral architect said

    Μετά τη βρώση των μεζεδακίων μπορείτε να ανακουφιστείτε ελεύθερα. 😛 😛 😛
    (και με το συμπάθειο κιόλας)

  73. Νέο Kid Στο Block said

    Χρόνια πολλά Γκρεγκουάρ ντε Κοτορτσίν!

  74. spiral architect said

    … τέταρτε εκ των τριών σωματοφυλάκων! 😆

  75. Νέο Kid Στο Block said

    Mεζεδάκια είναι ..οπότε οι φυσικοί που νομίζουν πως ξέρουν καλή νευτώνεια μηχανική, ας εξηγήσουν αυτό το σιφώνι! 🙂

  76. aerosol said

    Ο… Τρίπους (του Απόλλωνος, βεβαίως, βεβαίως!) δεν είναι ο τρίποδας πάνω στον οποίο καθόταν η Πυθία να δώσει χρησμό;

  77. Μαρία said

    56, 66
    Μπορεί να είναι ο Κωνσταντίνος Οικονόμος, διευθυντής τότε του Φιλολογικού Γυμνασίου;

  78. Μαρία said

    76
    Ε ναι. Μάλλον πλάκα κάνει ο Φυσικός.

  79. Ορεσίβιος said

    Χαίρεται.
    Νίκο, ο Μακρυγιάννης εννοούσε πως η χώρα έχει πάρει την κατρακύλα; Ολισθηρό δρόμο; Ή κάτι άλλο;

    Χρόνια πολλά στο Γρηγόρη Κοτορτσινό και σ’ όλους του Γρηγόρηδες.

  80. Theo said

    Χρόνια πολλά, Γρηγόρη!

    Ένα χθεσινό μεζεδάκι από την ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων – Νηπιαγωγών της Αρτας που απήργησαν τρεις ώρες, για να συμπαρασταθούν στον 50χρονο συνάδελφό τους που έβαλε τους μαθητές του να χαστουκίσουν 8χρονο συμμαθητή τους, για να τον «συνετίσουν». Όπως ισχυρίζοντα, οεν λόγω συνάδελφός τους,: «δεν έχει δώσει ποτέ δικαίωμα ανάρμοστης συμπεριφοράς κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του».

    Ενα δείγμα της συνδικαλιστικής αργκό.
    Μάλλον, ήθελαν να γράψουν: «Δεν έχει δώσει ποτέ δικαίωμα για καταγγελία για ανάρμοστη συμπεριφορά.» Ή, καλύτερα: «Δεν έχει δώσει ποτέ αφορμή για καταγγελία για ανάρμοστη συμπεριφορά.»

    Αυτά τα ελληνικά διδάσκουν στα παιδιά;
    Ή είναι τόσο απασχολήμένοι με την υπεράσπιση των συντεχνιακών συμφερόντων που δεν τους μένει χρόνος για τέτοιες πολυτέλειες;

  81. Νέο Kid Στο Block said

    Βγάζω πάντως το καπέλο (θα το έβγαζα, αν φόραγα τεσπά..) σε όποιον βρήκε αγόγγυστα (όπου γόγγυστα=γκούγλιστα) πως ο Μοσχεμβροέκιος και Γραβεζάνδος είναι οι Κατωχωρίτες Petrus van Musschenbroek και Jacob van ‘sGravesande. 🙂

    Click to access Patiniotis_Manolis.pdf

  82. Theo said

    To link για το μεζεδάκι του σχ. 80: http://www.iefimerida.gr/news/140143/%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%BE%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-50%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD

    Σε χειρόγραφο του 13ου αιώνα, ο γραφέας υπογράφει ως ο «ἐν μοναχοῖς λίσθιος Λουκᾶς ἁμαρτωλός», με την έννοια του τελευταίου, του χειρότερου.

  83. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    79: Νομίζω πως εννοεί, ακριβώς, είναι στα τελευταία της, πνέει τα λοίσθια

    70: Ρογήρε, εγώ στο γαλλικό ραδιόφωνο ακούω «Τριερβελέρ». Άκου το βίντεο εδώ, τι λέει ο Ολάντ;
    http://www.lemonde.fr/politique/article/2014/01/20/valerie-trierweiler-va-mieux-selon-francois-hollande_4351174_823448.html

    Εγώ Τριερβελέρ ακούω. Άλλος;

    Και το να προφέρεται γαλλοπρεπώς ή γερμανοπρεπώς ένα επώνυμο δεν είναι μόνο συνάρτηση του πόσα χρόνια έχει η οικογένεια στη Γαλλία. Είναι και θέμα μορφωτικού επιπέδου, μου έχουν πει. Όσοι δεν ξέρουν από ξένες γλώσσες, το προφέρουν γαλλικά. Έτσι, Ρεζέρ ο Reiser

  84. Περισσότερα αργότερα, αλλά το «παραμετροποιήσιμος» είναι το πλέον χρήσιμο για διάφορες περιπτώσεις (δηλαδή, εξηγεί τέλεια το ότι κάτι δέχεται παραμέτρους, χωρίς να είναι δεδομένο το τι θα κάνει χωρίς την παραμικρή παρέμβαση επί της εισόδου — π.χ. κατά την εφαρμογή κάποιου φίλτρου).

  85. Υ.Γ.: Για το βρόγχο είναι απλό να θυμάσαι τη βρογχίτιδα. Ο βρόχος μου είναι γνωστός ως απόδοση του loop στον προγραμματισμό. Ο δε Ιωακείμ λέγεται Γιοάχιμ στα γερμανικά, έχω και τη σύζυγο που είναι «μισή» Γερμανίδα (που με διόρθωσε — βέβαια, έχω μάθει πλέον και την ρώτησα, εξ ου και σας μεταφέρω την παρατήρηση).

  86. Yannis said

    56. Ο Θεόφιλος Καΐρης άρχισε να διδάσκει φιλοσοφία και μαθηματικά στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης το 1810.
    Θα μπορούσε να είναι αυτός.

    Αλλά και το Φιλολογικό Γυμνάσιο απέκτησε δική του στέγη το 1810…
    Αν δεν ήταν ο Κούμας, θα μπορούσε να είναι ο Κοραής (υποστηρικτής του Γυμνασίου).
    Στο ίδιο σχολείο δίδασκε και ο Κωνσταντίνος Οικονόμου ο εξ Οικονόμων, όπως έγραψε η Μαρία στο 77.
    (Οι πληροφορίες από εδώ.)

    Χρόνια Πολλά, κύριε Κοτορτσινέ!

  87. physicist said

    #75. — Κιντ, εξαιρετικό το γιουτουμπάκι αλλά η εξήγηση είναι ήδη ονλάιν. Κάτι πολύ σημαντικό είναι η κατασκευή της αλυσίδας, η οποία έχει σχετικά άκαμπτους δεσμούς ανάμεσα σε δύο διαδοχικές πέρλες — έχει μεγ’αλη σταθερά κάμψης που λέμε. Σε μιαν αλυσίδα του κολιέ, δεν θα βλέπαμε τόξο προς τα επάνω.

    #76, #78. — Στην αρχή είπα να τον κάνω Πολωνό, Apolloniusz Tripusz, αλλά προτίμησα τον Γάλλο και την αλλαγή του τονισμού. 😉

    Υπάρχει και το ανεκδοτάκι με τα τρία αγοράκια και τον αυστηρό δάσκαλο, που του άρεσε η σωστή προφορά των βιβλικών ονομάτων:

    — Πώς σε λένε εσένα, παιδί μου;
    — Χάννες, κύριε.
    — Όχι, όχι! Το σωστό είναι Γιοχάννες. Κι εσένα;
    — Άχιμ, κύριε.
    — Θα σε μαλώσω! Το σωστό είναι Γιοάχιμ! Εσένα, μικρέ μου;
    — …
    — Πες, λοιπόν, το όνομά σου! Τι σκέφτεσαι;
    — Εεεε, κύριε, τώρα που το σκέφτομαι, το όνομά μου είναι Γιόκουρτ.

  88. Γς said

    73:

    Εγώ Τριερβελέρ ακούω. Άλλος;

    Αλλος;
    Εγώ. Που το άκουσα αυτό το (#40) Βαλερί Γλύκατζη ΤριΑρβελέρ;

  89. munich said

    περί ξενικών ονόματων η συζήτηση δεν ξέρω αν ενημερωθήκατε ότι το αυστραλιανό όπεν κέρδισε Κινέζα Λι Να, η οποία νίκησε στον τελικό την Ντομίνικα Τσιμπούλκοβα από τη Σλοβακία.
    Το Ασσ. πρεςς τη λέει Τσιμπουλκόβα, τα ΝΕΑ τη γράφουν Τσιμπούλκοβα, από τα λίγα σλοβακικά που έχω ακούσει λέω μήπως είναι Τσίμπουλκοβα
    εσείς τι λέτε
    http://tinyurl.com/q7qpx7h

  90. 87 😀 😀

  91. Γς said

    Τσιμπούλκοβα, Τσιμπουλκόβα …

    Με μαύρη ζώνη στο τένις;

  92. physicist said

    #89. — Μόναχε, στα Ελληνικά δεν μπορείς να τονίσεις πάνω απ’ την προπαραλήγουσα, οπότε το Τσίμπουλκοβα πάει περίπατο, όπως κι αν το τονίζουν οι Σλοβάκοι.

    Μου θύμισες τώρα τον τελικό του Κυπέλλου Κυπελλούχων 1980/81, ανάμεσα στη Δυναμό Τιφλίδας και την Καρλ Τσάις από την Ιένα, που τον περιέγραψε ο Μανόλης Μαυρομμάτης, αναφερόμενος κατεπανάληψη με μιαν ανάσα στους παίκτες της άνατολικογερμανικησομάδας.

  93. Νέο Kid Στο Block said

    87. Σού άρεσε έ; Το ήξερα! 🙂
    («σταθερά κάμψης» you mean Steifigkeitsmodul 😉

  94. Νέο Kid Στο Block said

    Ουπς, η ματιά στο τέλος του 93 ήταν ατύχημα. «ερωτηματικό + παρένθεση» ήτο η πρόθεσις.

  95. Λούπες: Κι εγώ που έμαθα gui από αγγλόφωνα βιβλία, πήγαινα μετά να μιλήσω με νεότερους που το είχαν σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο, και μου έλεγαν για «αναδιπλούμενες λίστες» (dropdown lists) και τέτοια, και δεν καταλάβαινα τίποτα.

  96. physicist said

    #93. — Πρώτης τάξεως γιουτουμπάκι, πράγματι. — Biegesteifigkeit το ήξερα εγώ αλλά φαντάζομαι είναι το ίδιο με το Steifigkeitsmodul (ενδεχόμενες διαφορές έχουν να κάνουν με συγκεκριμένα μοντέλα, υποθέτω, και όχι με τη φυσική έννοια).

  97. Όλα τα βιβλία γράφουν ότι οι τσέχικες (και, υποθέτω, και οι σλοβακικές) λέξεις τονίζονται στην πρώτη συλλαβή.
    Στα αυτιά μας όμως. πολύ συχνά ακούγονται σαν να τονίζονται αλλού.
    Θυμάμαι Τσέχα ξεναγό που μας διόρθωνε (νομίζω επρόκειτο για τη λέξη náměstí = πλατεία) «Όχι έτσι! Οι λέξεις τονίζονται πάντα στην πρώτη συλλαβή! Έτσι!» — και θα παίρναμε όρκο πως μας το έλεγε παροξύτονα! Και δεν ήταν μόνο δική μου ακουστική εντύπωση — το είχα, θυμάμαι, κουβεντιάσει με συνταξιδιώτες μου και συμφωνούσαν.
    Ίσως άλλες συλλαβές ανεβάζουν την ένταση και άλλες το ύψος — δεν ξέρω. Ο Μόναχος, που τ’ακούει κάθε μέρα, τι λέει;

  98. Θυμήθηκα τώρα κι έναν χημικό στο πρώτο έτος που μας έλεγε και μας ξανάλεγε για τον «Θόμσον»!

  99. Μια και περι ονομάτων προφοράς η κουβέντα, είχα από παλιά την απορία, πως προφέρεται ο Jacques Mesrine (παλιός Γάλλος ληστής, δραπέτης και συγραφέας : «Το Ένστικτο του Θανάτου») ;;;;
    Μεσρίν, Μερίν ή μήπως το ν στο τέλος δεν προφέρεται;;;

  100. physicist said

    Κι εγώ θυμήθηκα φιλότιμους Γερμανούς να υπερδιορθώνουν (ή να συγκρούονται με τα όρια της ικανότητάς τους στην προφορά των Αγγλικών) και να προφέρουν τις λέξεις best thing σαν μπέθθίνγκ.

  101. munich said

    κ. Άγγελε όπως τα λες τα ξέρω κι εγώ, κι όπως τα άσκουσες τα ακούω. γενικά δεν υπερβάλλω αν πω ότι είναι ψιλοανπαλέβαμπολ η φάση με την προφορά και τη γλώσσα γενικώς. Ήδη το χω γυρίσει στη νοηματική

  102. # 72

    την ίδια ώρα οι Βάσκοι της Κάχα Λαμποράλ έχουν κατανοήσει την βαθύτερη αιτία του προβλήματος

    Χρόνια πολλά στους φέροντες το όνομα Γρηγόριος και Κιρκόρ

  103. sarant said

    99: Μερίν νομίζω. Στο βιβλίο που βγήκε στα ελληνικά, τον γράφουν Μεσρίν όμως.

  104. Μαρία said

    83
    ΤριΑρβελέρ ο Ολάντ, το ίδιο και στο φόρβο.
    Στα γερμανικά; Τρίαρβάιλερ.

    99, 103
    Μερίν όπως κι ο Mesnil Μενίλ.

  105. Αγαπητοί φίλοι Αρχιτέκτονα, Μαρία, Δύτη, Φυσικέ, Σπύρο, Ρογήρε, ερίτιμο Ερίφιο 🙂 , Ορεσίβιε , Τεό, Γιάννη (ε όχι και κύριος!) και Τζι σας ευχαριστώ όλους για τις ευχές σας. Να είστε καλά! Ελπίζω δεν ξέχασα κανέναν.

  106. skol said

    Συγνώμη που λόγω τεχνικών δυσκολιών σας κράτησα σε αγωνία τόση ώρα!
    Είναι ο Κ. Βαρδαλάχος, το σχολείο είναι το Λύκειο Βουκουρεστίου και η ομιλία είναι δημοσιευμένη στο πρώτο τεύχος του Ερμή του Λόγιου (το επίμαχο απόσπασμα στην σελ. 8)
    Όλα αυτά τα βρήκα στο ωραίο βιβλίο του Γιάννη Καρά «Οι θετικές επιστήμες στον ελληνικό χώρο (15ος – 19ος αιώνας)»

    Χρόνια πολλά Γρηγόρη!

  107. sarant said

    104: Τι να πω, εγώ και στο Φόρβο και από τον Ολάντ ακούω Ε, Τριερβελέρ. Πάντως και Τριαρβελέρ αν ακούς, δεν ακούς «Τριρβελέρ»

  108. Αγαπητέ Σκολ ευχαριστώ.

  109. Μαρία said

    107
    Ποιο απ’ τα 3 ε ακούς; 🙂

  110. Μαρία said

    109
    Απ’ τα 4.

  111. sarant said

    109: Δεν τα ξεχωρίζω, όλα Ε είναι

  112. Ὤ λοίσθιο τραγουδᾷς καὶ πλέχεις
    ἀνάμεσα σὲ δεφίνια ὁμιλοῦντα τὸν Ἕλληνα Λόγο
    ἀνἀμεσα σὲ κόκκινες ῥέγγες ποὺ ἀγαπῶ νὰ τρώγω,
    δυναμτίζεις τὴν πόλωσι κι ἀπουσιάζεις τοῦ λιμένος
    ὅπως θὰ ἔλεγε κι ὁ Πάνος ὁ Καμμένος.

    Ὤ λοίσθιο τραγουδᾷς καὶ πλέχεις,
    ἀχοῦν οἱ παραλήγουσες τῶν πλατειῶν τῆς Ζηχίας,
    σπάζουν τὰ θῆτα τὰς τευτονικὰς ἡσυχίας,
    ἡ προπέλα σου διαρρηγνύει βρόγχους δικτύων
    κι αἰσίως πλησίασες τώρα τὸ Ῥίον,
    κι ὅλο πλέχεις μὰ δὲν φεύγεις πρὸς Νότον,
    ὅπως δὲν φεύγουν οἱ μνῆμες τῶν πρώτων ἐρώτων
    μήτε τὸ χρέος τῆς χώρας ἴσαμε
    φέτος, μήτε τὰ βιβλιοπωλεῖα ποὺ ἀγαπήσαμε.

  113. spiral architect said

    @99: Επειδή είδα πρόσφατα τις δύο ταινίες Υπ’ Αριθμόν 1 Δημόσιος Κίνδυνος Μέρος 1ο και Μέρος 2ο έχοντας δυνατά τους διαλόγους και ο ίδιος ο πρωταγωνιστής είχε ένα θέμα με την προφορά του επωνύμου του. «Μεσρίν», τον φώναζαν κάποιοι, «Μερίν», διόρθωνε ο πρωταγωνιστής Βενσάν Κασέλ.
    (δείτε τις) 😉

  114. sarant said

    112: 🙂

    Κάτι θα άλλαξες και σε τσάκωσε ο πορτιέρης.

  115. munich said

    και τώρα επιτρέψτε να ζητήσω τα φώτα σας σε κάτι άλλο:
    τι είναι σωστό και γιατί
    «υπερβαίνανε τις τέσσερις χιλιάδες άτομα»
    ή
    «υπερβαίνανε τα τέσσερις χιλιάδες άτομα»

    τις ή τα;

  116. spiral architect said

    … : «τα», καραμπαμπάμ!
    (στο ουσιαστικό αναφερόμαστε)

  117. Μαρία said

    111
    Όλο και κάτι θα ξεχωρίζεις. Αλλιώς πέφτεις στην περίπτωση γνωστού που ζήτησε απ’ το φούρναρη des (γι’ αυτόν 2) pains κι ο φούρναρης τον ρωτούσε πόσα, μέχρι που αναγκάστηκε να του το δείξει με τα δάχτυλα 🙂

  118. munich said

    @112
    Θεός!

  119. #115 ἐγὼ θὰ ἔλεγα τὰ τέσσερις χιλιάδες ἄτομα ἢ τὶς τέσσερις χιλιάδες ἀτόμων. ἀλλὰ μὲ τὴν λογικὴ τῶν δημοτικιστῶν ποὺ λέμε «μιὰ σειρὰ προβλήματα» λέμε καὶ «τὶς τέσσερις χιλιάδες ἄτομα».

    ἔτσι νομίζω δηλαδή.

  120. Yannis said

    Μια και ο Κορνήλιος θυμήθηκε το Alpine στους παρωδικούς(;) του στίχους, οι απόφοιτοί του διακρίνονται στα κοινά.
    Δείτε τα παρακάτω (με έμφαση στα πτυχία) και βρείτε τις διαφορές:

    http://hireagreek.com/resumes/33505484f4622ebcd10b/
    http://gr.linkedin.com/pub/leodas-baziotopoulos/5a/14a/9a8
    http://baziotopoulosleonidas.blogspot.gr

    Το κοροϊδεύετε το Αλπινικό αλλά οι απόφοιτοί του έχουν καλή σταδιοδρομία, όπως φαίνεται από την απόφαση του υπουργού Οικονομικών (2η σελίδα) 🙂

  121. sarant said

    119: Κι εγώ έτσι, τις 4000 άτομα. [Ο Ζουράρις κάποτε είχε πει «πέντε χιλιάδες δραχμών»!]

    117: Αυτό το ε που ξεχωρίζω (το eu, αλλιώς θα είχα μείνει νηστικός) δεν το ακούω.

  122. munich said

    δλδ και τα δύο είναι σωστά, έ;

  123. Κορνήλιος απ’ τα παλιά! 🙂

  124. sarant said

    Κι ένα που μου είπε μια φίλη: Πλέει τα Ίσθμια!

  125. physicist said

    #120. — Ο αχταρμάς ανάμεσα στις ονομαστικές και στις αιτιατικές πάει σύννεφο, και μάλιστα στο Φ.Ε.Κ. Ακόμα κι αυτά στο ποδάρι τα γράφουνε;

  126. physicist said

    και μάλιστα στο Φ.Ε.Κ. Λάθος, δεν είναι η Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, απλή απόφαση του ΥπΟικ είναι. Ντάξει μωρέ.

  127. Yannis said

    126. Δεν έκανες λάθος, Φυσικέ. Κι αυτές σε Φ.Ε.Κ. δημοσιεύονται, όπως γράφει η τελευταία πρόταση.
    Αναρωτιέμαι πόσους ακόμη θα βρούμε με ανύπαρκτα πτυχία σε δημόσιες θέσεις.

  128. physicist said

    #127. — Αναρωτιέμαι πόσους ακόμη θα βρούμε με ανύπαρκτα πτυχία σε δημόσιες θέσεις.

    Α, ξέρω κάποιον με διδακτορικό-μαϊμού, άρτι εκ Τευτολάνδης αφιχθέντα, γεννηθέντα, ου ποιηθέντα και ευρωεκλογικώς ξερογλειφόμενον.

  129. Νέο Kid Στο Block said

    120 !!!! $3@56&**@#!!(*$## …

  130. ὅταν λὲς Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως δὲν ἐννοεῖς ΤΑ ΝΕΑ, ἔτσι; 😛

    #123 Δύτα, ἐγὼ δὲν ἔγραψα τίποτε! Ὁ Κορνήλιος εἶναι δημιούργημα τοῦ Σιμωνίδη! Πάντως στὸ πτωχικό μου κονάκι θὰ βρῇς μερικὲς νέες ἐγγραφὲς στὸ ληξιαρχεῖο τῶν Νομσναλανδῶν καὶ τὼν Ἀγνωρίστων.

  131. Yannis said

    130: Καλό!

    128: Αλήθεια, καλά που μου το έγραψες. Κάτι είδα προχθές αλλά μετά το ξέχασα… Δώσε κανένα λίκνο (όχι στην τευτονικήν, αν μπορείς).

    129: Γιατί βρίζεις, παιδί πράμα;
    α.Είναι ο λογιστής σου;
    β. Είχες βάλει κι εσύ υποψηφιότητα για το Δ.Σ.;
    γ.Κάτι άλλο;
    δ. ΔΞ/ΔΑ;

  132. Τις είδα, ω ΨευδοΚορνηλιε! 😉

  133. physicist said

    #131(β). — Ο άνθρωπος παραείναι ένας ασήμαντος τενεκές για ν’ ασχοληθεί μαζί του αγγλόφωνο σάιτ. Ωστόσο, υπάρχει το γερμανικό VroniPlag που ξεσκέπασε τη λογοκλοπή στην (οθνκτ) διδακτορική του διατριβή, και το οποίο λινκάρω παρακάτω. Μιας και αποφεύγεις τα Γερμανικά, μια σύντομη επεξήγηση των χρωμάτων:

    Γαλάζιο: σελίδες που δεν υπολογίστηκαν (απ’ ό,τι φαίνεται, οι προκαταρκτικές και οι τελικές)
    Βαθύ κόκκινο: η σελίδα περιέχει προϊόν λογοκλοπής κατά 50% τουλάχιστον
    Κόκκινο: η σελίδα περιέχει προϊόν λογοκλοπής κατά 75% τουλάχιστον
    Μαύρο: η σελίδα περιέχει προϊόν λογοκλοπής.

    http://de.vroniplag.wikia.com/wiki/Gc

    Η αφαίρεση του τίτλου από το Πανεπιστήμιο της Βόννης έλαβε χώρα στις 13 Ιουλίου του 2011. Η προσφυγή του Γ.Χ. εναντίον αυτής της απόφασης απορρίφθηκε από το Εφετείο της Κολωνίας στις 22 Μαρτίου του 2012.

  134. munich said

    @133
    Πες και το δακρύβρεχτο, ότι είχε αφιερώσει τη διατριβή στον παππού του και έθαψε ένα αντίτυπό της μαζί του στην κηδεία του…

  135. physicist said

    #134. — Καραγκιοζηλίκι, φίλε μου, μπροστά στα μάτια μας. Ξεφτίλα χωρίς όρια …

  136. sarant said

    133: Για πολιτικούς λόγους του αφαιρέσανε τον τίτλο, άσ’ τα αυτά! 🙂

  137. physicist said

    Βάλανε οι αριστεροί στο μάτι τους Χριστιανοδημοκράτες και τους Φιλελεύθερους … άσε που είναι και ανθέλληνες, και πιάσανε το Γιώργο και τη Μαργαρίτα.

  138. Νέο Kid Στο Block said

    Γιάννη, δε βρίζω. Απλώς εξέφρασα σε κωδικοποιημένη γλώσσα της Festigkeitslehre (για να καταλαβαίνει και ο Physcist) μια εσωτερική κόπωση (pun intended!) για την ελαχιστοποίηση των Widerstandsmomente στα Balken auf zwei stuetzen…

    Έχω όμως μια απορία. Γιατί όλοι (μα όλοι!) οι Αλποινισταί γράφουν Αlpine Universitat ρε παιδί μου; Δεν μπορεί να είναι αγραμματοσύνη. Πρέπει να είναι κάποιο νομικό (ή νομικίστικο) κόλπο, δεν μπορεί! Σού λέει «άμα κάτσει καμιά στραβή,που δεν..» δεν είπαμε Ουνιβερζιτέτ κύριε, ΟυνιβερζιτΆτ είπαμε! Σατανικό!
    Τώρα βέβαια θα μου πεις, άμα τα americal είναι fluent…για τα Basic German και το Universitat είναι two mach! 🙂

  139. Γς said

    Στο Extra 3 TV τώρα:
    Ο ίδιος δημοσιογράφος (Μηλωνάκης)
    – Η Ζέϊτουνγκ του Μονάχου

    Ελαφρώς βελτιωμένος σε σχέση με το:
    – Φρανκφούρτερ Ζίτουνγκ
    πριν καμιά 20ριά μέρες

  140. Yannis said

    133. Δεν αποφεύγω τα γερμανικά. Αποφεύγω το μεταφραστήρι 🙂
    Ευχαριστώ για τη μετάφραση!

    Εκπληκτικό barcode! Μάλλον πρέπει να δημιουργηθεί και στην Ελλάδα κάτι ανάλογο.
    Ας αρχίσουμε με μια επετηρίδα αποφοίτων ανύπαρκτων Πανεπιστημίων και ας συνεχίσουμε με τα διδακτορικά (σαν εκείνο του άλλου Ευρωβουλευτή που αναζητά ο Στάζυμπος).

    134: Σοβαρά; 😯

    133-137: Για όσους δεν το ξέρουν, προβάλλεται κατά κόρον από τα κρητικά ΜΜΕ.

    138. Βλέπω μελέτησες καλά τα στοιχεία, αλλά το «Leodas» στο δεύτερο το είδες;

  141. Έχουμε ξαναπεί ότι αλπινικό τουριστικών επιχειρήσεων υπάρχει, αναγνωρισμένο κι από το ΥΠΑΙΘ (ως κολέγιο, πώς τα λένε…)

  142. physicist said

    Για όσους δεν το ξέρουν, προβάλλεται κατά κόρον από τα κρητικά ΜΜΕ.

    Η πληροφορία είναι διαθέσιμη και πασίγνωστη, η ιστορία ξεκάθαρη. Όποιος προωθεί ή/και ψηφίζει τέτοια πρόσωπα έχει ακέραια την ευθύνη. Έτσι και μας κατσικωθεί αυτό το άτομο, βγει Ευρωβουλευτής κλπ κλπ., δεν θα φταίει κανείς άλλος παρά εκείνοι που τον ψήφισαν.

  143. 140δ: Αυτός κι ο Έλληνας με το μεγαλύτερο δείκτη νοημοσύνης είναι τα πιο προβεβλημένα πρόσωπα στο συγκρότημα ΚΡΗΤΗ TV /ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ εδώ και μια τετραετία. Ο πρώτος μεσολαβεί και σε μπίζνες με καθρεφτάτσα κι άλλες «ήπιες μορφές ενέργειας» βοηθώντας στο ξεπούλημα του νησιού, ενώ ντουέτο οι δυο τους, άντε τρίο με τον Φώσκολο, έχουν πείσει τους ντόπιους δημοσιογράφους ότι θα χεστούμε και στις μη ήπιες μορφές ενέργειας με την ΑΟΖ. Ο τζίνιους έχει πατήσει πόδι και στην τεχνικοεπαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και λίγο θέλει να πείσει να καταργηθούν διάφορες ειδικότητες για να δημιουργηθούν «τεχνικές ειδικότητες πετροχημικής βιομηχανίας»…

  144. …θα χεστούμε στο τάλιρο και με τις μη ήπιες μορφές ενέργειας…

  145. Yannis said

    143. Μιλάμε για ανθρώπους με οράματα και «λεπτά» πατριωτικά αισθήματα.

    141. Ναι, το έχουμε ξαναπεί. Υπάρχει και Αλπινικό στην Αυστρία, αν δεν κάνω λάθος.
    Αλλά σαν κι αυτό της Ζυρίχης δεν είναι κανένα! (κυριολεκτικά 🙂 )

    Ξέρει κανείς αν το Preston University είναι αναγνωρισμένο στη χώρα μας και ως τί;
    Βλέπω ένα σωρό επαγγελματίες να δηλώνουν κάτοχοι τίτλων του, από πτυχίο έως διδακτορικό.

    142. Συμφωνώ!

  146. spiral architect said

    @145: About 30 affiliated campuses throughout the world were listed by Preston.[5] A number of degree programs ranging from associate to Ph.D. in a variety of disciplines were offered.[6] As of August 2012, the Oregon Office of Degree Authorization reported that the university was operated from Pakistan, had formerly operated in Wyoming and Alabama in the United States, had recently started "selling degrees from" the U.S. state of California, had been active in Nepal in 2009, also had a presence in Dubai, and used several different institutional names in several world regions.[7] 😉

  147. 131β: Γιάννη, ρίξε και μια ματιά εδώ.

  148. Yannis said

    147. Ευχαριστώ!

    146. Το έχω διαβάσει αυτό και η απορία μου παραμένει.
    Πώς τόσοι επαγγελματίες (ορισμένοι δημόσιοι υπάλληλοι) δηλώνουν τίτλους από το Preston και το FESE της Ζυρίχης (2 συνδεδεμένα ιδρύματα);
    Υποθέτω ότι εχει να κάνει με το ΑΚΜΗ, το Μετροπόλιταν και κάποια άλλα ΙΕΚ (πολλοί από αυτούς σπούδασαν εκεί).
    Αλλά τα πτυχία από το Preston ως τί αναγνωρίζονται στην Ελλάδα;

  149. sarant said

    146-148: Ωχ, άλλοι επιστήμονες….

  150. Μαρία said

    148, 149 Έχετε μεγάλο θράσος. Για τα ΙΕΚ Ακμή έχει εγγυηθεί ολόκληρος Αρβανιτόπουλος, για δε το Μετροπόλιταν ο …

  151. Yannis said

    Απ’ ό,τι φαίνεται το ΔΟΑΤΑΠ δεν έχει αναγνωρίσει το Preston. Κάτι είναι κι αυτό.

    150: Μου το έχουν ξαναπεί, για παρόμοιο θέμα 🙂

    Καληνύχτα!

  152. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    126. Physicist
    >>Λάθος, δεν είναι η Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,
    Ο Αλπινικός ΟυνιβερζιτΆτ που πλέει στα Ίσθμια
    είναι διορισμένος στο
    ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 3/13 Ιανουαρίου 2014

  153. 93,
    Κιντ, κι εμένα, πολύ!

  154. spiral architect said

    @148β: Οι ΔΥ (οι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας) το πολύ-πολύ να έχουν κάνει ένα ΕΑΠ διοίκησης επιχειρήσεων για να γίνουν της τριτοβάθμιας και να τσιμπήσουν μια κατηγορία. Αλλά να πληρώσουν σε κάποιο x- Ι.ΙΕΚ κλπ για να πάρουν πτυχίο τριτοβάθμιας από ένα άγνωστο πανεπιστήμιο, μού ακούγεται λιγάκι παλαβό.
    Ο δε ελευθεροεπαγγελματίας και απόφοιτος τέτοιων «πανεπιστημίων» (πλην κάποιων ειδικοτήτων) σε ποιον θα δώσει αναφορά για το πτυχίο του; 🙄
    Τέλος πάντων, εδώ που φτάσαμε, όλα γίνονται «λογικά». 😐

  155. # 154

    Εδώ και πολύ καιρό δεν λέγεται πτυχό αλλά …επιτυχίο ( επί τη Χίω )

  156. physicist said

    #145(). — Ναι, το έχουμε ξαναπεί. Υπάρχει και Αλπινικό στην Αυστρία, αν δεν κάνω λάθος.

    Δε χρωστάει τίποτα το Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, που είναι κανονικό, δημόσιο Πανεπιστήμιο της Αυστρίας. Ο χαρακτηρισμός Alpen-Adria είναι γεωγραφικός για ολόκληρη την περιοχή της Καρινθίας και για μέρος της Σλοβενίας.

    Κιντ, Έφη: μην απορείτε για το Universitat: real men don’t use umlauts. 😉

  157. ΔΕΝ εννοούσα κανένα αυστριακό, αλλά τούτο εδώ, το «έχουμε 2 ξενοδοχεία / κολλητούς ξενοδόχους, ας τα κάνουμε και «σχολές» να γλυτώσουμε και μισθούς», που υπάρχει με αλπινικό πάντα όνομα, και ποιος ξέρει τι καθεστώς φραντσάιζ κι ιδιοκτησίας, καμιά εικοσαριά χρόνια… Τώρα, βλέπω, ανοίχτηκε στη ρώσικη σπουδάζουσα νεολαία.

  158. Νέο Kid Στο Block said

    157. «You don’t need to climb the Alps to reach the top!» 😆 😆
    (γιου δοντ νηντ του κλάιμπ Κατσικοβούνι άιδερ, άι γουντ σέη…)

  159. Μια και πιάσατε πτυχία κλπ., και πέφτετε από τα σύννεφα, το Σέλμπουρν δεν το θυμάστε; έναν διοικητή του Δρομοκαΐτείου που διοικούσε με μάστερ από εκεί; Έναν ΥΠΕΞ του ΓΑΠ που ισχυριζόταν ότι ήταν διδάκτορας και διδάσκων Αυστριακού Πανεπιστημίου; Τον δημοσιογράφο, με τον κουμπάρο στο ΠΑΜΑΚ; τον ίδιο με το διδακτορικό του στο ΠΑΜΑΚ; Προ μνημονίων όλα αυτά…

  160. physicist said

    #159. — Ο άθλιος δημοσιογράφος είναι κήρυκας της αξιοκρατίας, κατά τ’ άλλα, όμως για τον κουμπάρο φέρθηκε σαν τον χειρότερο απατεώνα της πιάτσας. Βέβαια, η ΕΣΗΕΑ δεν τον τιμώρησε γι’ αυτή τη χοντράδα αλλά επειδή έθιξε το συναδελφικό αίσθημα αλληλεγγύης. Ξεφτίλα, όπου και να κοιτάξεις.

  161. spiral architect said

    @159: Too many chiefs, not enough Indians!

  162. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    156.>>Κιντ, Έφη: μην απορείτε…
    Προσωπικά, «το πρόσωπο του τέρατος»,δεν το συνήθισα κι έτσι δεν απορώ. Μόνο να πω ‘οτι η συγκεκριμένη στο
    126 σου >>απλή απόφαση του ΥπΟικ,
    είναι δημοσιευμένη στο υπ αριθ.3/2014 ΦΕΚ των Υ.Ο.Δ.Δ. δηλαδή, στο Τεύχος Υπαλλήλων Ειδικών Θέσεων και Οργάνων Διοίκησης Φορέων του Δημοσίου και Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα (Υ.Ο.Δ.Δ.)
    159. Stazy, και πόσα άλλα ακόμη…
    Δάσος, μαϊμουδιώνα θα σχηματίσουμε άμα παρατεθούν τα πλαστά. 🙂
    Καλημέρα

  163. Γς said

    159:
    Μα ακόμα αναφέρει στη σελίδα του ότι έχει:
    Μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων στο «Shelbourne University» (1995)

    Τη στιγμή που στο λήμμα της Βίκιπίντια University Degree Program το “accredited consortium of diploma mills “ αναφέρεται
    • Kostas S. Margaritis (Κώστας Σ. Μαργαρίτης), Greek politician, member of New Democracy (Greece) lists a degree from Shelbourne University.[15]

    Για το Shelbourne University και τα άλλα ευαγή ιδρύματα του κονσόρτιουμ εδώ

    Οχι βέβαια ότι συμμερίζομαι τις απόψεις αυτού του …άθλιου ιστότοπου (!).
    Κάθε άλλο, λέμε τώρα.

  164. Γς said

    159:
    Ω, αγαπητέ βλέπω στο διαδίκτυο ότι το έχετε εξαντλήσει το θέμα.

  165. Γς said

    Είναι λέει και
    «Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικής Αναγνώρισης Τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Σ.Ε.Α.Τ.Ε.Κ)»!

  166. Yannis said

    154-165: Γεια σας.
    Ευχαριστώ όλους για τις χρήσιμες πληροφορίες.

    156: Φυσικέ, με κανένα τρόπο δεν εννοούσα ότι το Αυστριακό Πανεπιστήμιο, ανήκει στην κατηγορία των ανύπαρκτων.
    Αν κάτι ήθελα να δείξω, είναι ότι τα ανύπαρκτα Πανεπιστήμια χρησιμοποιούν, πολλές φορές, ένα όνομα που κάτι θυμίζει.

    159: Δεν πέφτω από τα σύννεφα με την ύπαρξη απατεώνων. Προσπαθώ να βρω τις υπόγειες διαδρομές των «πτυχίων» (τυχαίες; κατόπιν συστάσεως; από στόμα σε στόμα;)

    163: Γς, η μελέτη για τα ευαγή ιδρύματα είναι πολύ καλή!

  167. physicist said

    Καμία παρεξήγηση, Γιάννη — απλώς ήθελα απ’ τη μεριά μου να διασώσω τη φήμη του Πανεπιστημίου του Κλάγκενφουρτ, τουλάχιστον για όσους διαβάζουν εδώ. Δυστυχώς δεν υπάρχει, φαίνεται, νομικό μέσο ενάντια στις απομιμήσεις. Περιμένω να δω πότε θα ξεφυτρώσουν τίποτα Harward, Cordell ή Stamford Universities — αν και το γεγονός ότι δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα μάλλον σημαίνει ότι οι αγύρτες φοβούνται τους καραμπινάτους δικηγόρους που έχουν αυτά τα μέρη. 😉

  168. American Pi said

    Καλημέρα σε όλους. Λέγομαι Πέτρος και παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον εδώ και δυο μήνες περίπου το ιστολόγιο του κ. Σαραντάκου, το οποία θεωρω ως ένα από τα καλύτερα σε ποιότητα. Βέβαια, ως Αμερικάνος δεν έχω και φοβερή γλωσσική κατάρτηση, οπότε ίσως αυτό να μην είναι και τόσο καλό κομπλιμέντο 🙂

    Γράφω σχετικά με το θέμα του Τσέκουας, για να ξεκαθαρίσω ότι όντως το βιβλιοπωλείο έχει κλείσει 100%. Το βιβλιοπωλείο αυτό όντως προσπάθησε η κοινότητα της Αστόρια να το κρατήσει ανοικτό όταν είχε κλείσει για λίγο διάστημα το 2011, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε. Το βιβλιοπωλείο (όπως λέει σωστά ο κ. Σαραντάκος) έχει κλείσει εδώ και δύο χρόνια τώρα, ενώ τα βιβλία του ο Τσέκουας τα πουλάει μέσω Άμαζον, Μπαρνς & Νομπλ και από τον εκδοτικό του οίκο από το ίντερνετ. Δεν έχει βιβλιοπωλείο αλλά έχει μία αποθήκη από όπου στέλνει τα βιβλία του (όπως κάνουν και η Άμαζον κ.α.).Επειδή δεν ήμουν 100% σίγουρος για το τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα, έγραψα στον εκδοτικό τους οίκο προχτές (seaburn παπάκι gmail.com αν δεν κάνω λάθος). Αντιγράφω το (συγκινητικό όντως) μήνυμα που έλαβα από τον ίδιο τον Τσέκουας χθες, όταν του έγραψα σχετικά για το θέμα του εν λόγω βιβλιοπωλείου.

    We closed the Broadway store and moved to a warehouse space where we serve our customers mostly online. We offer books through the the major sites like amazon and Barnes and Noble and on our own sites… We also maintain a healthy relationship with booksellers in Athens from where we drop ship books to our customers. … If affordable space becomes available in Astoria, we’ll return in a heart beat. Thank you for all your support and encouragement. Greece deserves our love and admiration.

    Να σημειώσω και ότι το εν λόγω βιβλιοπωλείο δεν ήταν μόνο ελληνικό αλλά πουλούσε *και* ελληνικά βιβλία. Είχε όμως και βιβλία σε ισπανικά, αγγλικά κλπ. Επομένως δεν μπορούμε να το αποκαλέσουμε ως “ελληνικό” (όπως επίσης σωστά έγραψε ο κ. Σαραντάκος). Αξίζει ίσως να προσθέσω και ότι ελληνικά βιβλία μπορεί να βρει κανείς σήμερα και σε άλλα βιβλιοπωλεία της Νέας Υόρκης, όπως π.χ. στο γνωστό Στραντ, αν και όχι στον αριθμό που είχε αυτό το βιβλιοπωλείο. Ελληνικά βιβλιοπωλεία υπάρχουν και στο Σικάγο και φαντάζομαι και σε άλλες πόλεις. Η Αστόρια, όπως σωστά αναφέρθηκε, δεν είναι το μεγάλο ελληνικό κέντρο που κάποτε ήταν — είναι φοβερά βρώμικη μάλιστα και αρκετά επικίνδυνη.

    Τέτοιες «ειδήσεις» κάνουν το γύρο γνωστών ελληνοκεντρικών υπερορθόδοξων ιστοσελίδων, όπου μας περνούν και δέκα γενεές επειδή δεν σκεφτήκαμε εμείς να ανοίξουμε βιβλιοπωλείο στην Αστόρια και αντί αυτού ανοίγουμε … σουβλατζίδικα 🙂 Stereotyping στο μεγαλείο του…

  169. sarant said

    168: Αγαπητέ Πέτρο, σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου και τα θαυμάσια ελληνικά σου, και καμαρώνω που χάρη στην πρωτοβουλία σου να απευθυνθείς στον Τσέκουας, το ταπεινό μας ιστολόγιο μπόρεσε να έχει μια αυθεντική και φρέσκια είδηση που δεν την έχουν επαγγελματικοί ιστότοποι.

  170. Yannis said

    168: Μπράβο, Πέτρο!
    Μας έδειξες ότι με απλές κινήσεις μπορούμε να μάθουμε τί συμβαίνει.

  171. American Pi said

    169. Ευχαριστώ πολύ κ. Σαραντάκο, προσπαθώ όσο μπορώ. 🙂 Εκτιμώ πολύ τη δουλειά σας, την αντικειμενικότητά σας και την κριτική σκέψη σας (και νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα πολύ λίγα μπλογκ στο οποίο διαβάζω σχεδόν όλα τα σχόλια, γιατί συχνά αξίζουν πολύ). Η αλήθεια είναι ότι το θέμα του φιλέλληνα Νιγηριανού με προβλημάτισε όχι επειδή παρακολουθώ «ειδήσεις» από την Ελλάδα (εκτός από τις γωστές όνλαϊν εφημερίδες, ό,τι μαθαίνω το μαθαίνω από σας), όσο γιατί πριν μερικούς μήνες είχα πάει Νέα Υόρκη για λίγες μέρες με τη γυναίκα και έτυχε να περάσω από την εν λόγω περιοχή. Μου έκανε εντύπωση ότι τόσο γνωστό ελληνικό βιβλιοπωλείο δεν το είδαμε ούτε εγώ ούτε αυτή. Ψάχνοντας με γκούγκλισμα, βρήκα ότι παλιά μάζευε αρκετό κόσμο και είχε και wi-fi, σύμφωνα πάντα με σχόλια επισκεπτών (πρβ. maps.google.com και yelp.com βάζοντας τη διεύθυνση Broadway, Astoria, Queens, NY) κάτι που ενίσχυσε τις υποψίες μου ότι είχε κλείσει. Από τα σχόλια αυτά των πρώην επισκεπτών καθώς και απί τα πιο πάνω λινκ στα σχόλια του ιστολογίου σας, διαφαίνεται τελικά ότι όντως το 2011 το βιβλιοπωλείο έκλεισε για ένα μικρό διάστημα, άνοιξε ξανά μετά για λίγο, και μετά ξανα-έκλεισε οριστικά, όπως βεβαιώνει και ο ίδιος ο Τσέκουας.

    170. Χαίρομαι που έκανα κάτι χρήσιμο :).

    Δύο ακόμα για το θέμα.

    Πρώτον μια διόρθωση. Η διεύθυνση είναι seaburnbooks παπάκι gmail.com (μου ξέφυγε το books προηγουμένως).

    Δεύτερον, στέλνω πλήρως την ερώτηση που έκανα, την απάντηση που πήρα και το αυτόματο σχόλιο του εκδοτικού οίκου από κάτω, ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα.

    Ερώτηση — στάλθηκε Κυρ, Ιαν 26, 2014 @ 1:34 πμ (CST)

    Hi there

    I’ll be going to NY in the near future and I had a question regarding the Seaburn Bookstore in Broadway, Astoria of Queens which I was planning to visit. However, I heard some rumors that it shut down a couple of years ago. Is this true? And if so, are there any plans to reopen it? Also, could you please tell me what other bookstores you run, if any, and where they are located?

    Thank you in advance for your time.

    Απάντηση -ελήφθη Κυρ, Ιαν 26, 2014 @ 7:56 AM (CST)

    We closed the Broadway store and moved to a warehouse space where we serve our customers mostly online. We offer books through the the major sites like amazon and Barnes and Noble and on our own sites: seaburnbooks.com and hellenicpublishing.com. We also maintain a healthy relationship with booksellers in Athens from where we drop ship books to our customers. We can be reached Mon – Sat from 10 to 6. If affordable space becomes available in Astoria, we’ll return in a heart beat.

    Thank you for all your support and encouragement.

    Greece deserves our love and admiration.

    Sam Chekwas
    Seaburn Books
    PO Box 2085
    Astoria NY 11102
    718 784-2224
    347 445-2107

    Αυτόματο σχόλιο που περίεχεται στο τέλος του μηνύματος (το προσθέτω γιατί δεν υπάρχει κάτι προσωπικό στο μήνυμα που να μην επιτρέπει νομικά να το στείλω).

    The information contained in this message, including attachments, may contain privileged or confidential information that is intended to be delivered only to the person identified above. If you are not the intended recipient, or the person responsible for delivering this message to the intended recipient, Seaburn Publishing Group, requests that you immediately notify the sender and asks that you do not read the message or its attachments, and that you delete them without copying or sending them to anyone else. Shalom and Thank you!
    ————————————————————————————————————————–
    Seaburn Books
    Since 1990
    P.O. Box 2085
    Astoria NY 11102

    Το γράφω για λόγους καθαρής ειρωνίας. Ως γνωστόν, οι διάφοροι ελληνοκεντρικοί ιστότοποι που πιθανώς αναμεταδίδουν τη μεγάλη «είδηση» είναι αντισημίτες. Αν ήξεραν ότι ο εκδοτικός οίκος (ο οποίος από ό,τι φαίνεται σέβεται και αγαπάει και την εβραϊκή κουλτούρα) υπογράφει με «Σαλόμ» μάλλον θα πάθαιναν απόπληξη! 🙂

    Επιστρέφω στο φτυάρισμα (είμαι βόρεια και όπως ξέρετε το χιόνι πάει σύννεφο 🙂 ). Καλό βράδυ σε όλους!

  172. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ -και να προσέχετε το χιόνι!

  173. emma said

    Καλημέρα
    Την παρασκευή το βράδυ, στο δελτίο ειδήσεων της Δεξιάς Τηλεόρασης άκουσα σχετικά με τη συμπεριφορά των αστυνομικών στους λαθρομετανάστες στο φαρμακονήσι

    ……..υπάρχουν μαρτυρικές καταθέσεις για το αντίθετο.

    επειδή το άκουσα τουλάχιστον δύο φορές και με ξένισε, είναι σωστή διατύπωση? εγώ ξέρω καταθέσεις μαρτύρων, εκτός κι άν έχω μείνει πίσω

  174. sarant said

    173: Όχι, λέγεται.

  175. emma said

    174: ευχαριστώ πολύ!

  176. Μαρία said

    Ο Λιάκος πιάστηκε στα βρόχια του left.gr κι ο βρόχος του έγινε βρόγχος (τέλος 4ης παργρ).
    http://left.gr/news/eyropaiko-provlima-tis-aristeras

  177. physicist said

    #75. — Κιντ, κάτω από ορισμένες απλουστευτικές (αλλά αρκετά γενικές) παραδοχές, το πρόβλημα της τροχιάς μιας αλυσίδας που βγαίνει από το βάζο και πέφτει στο έδαφος έχει αναλυτική λύση. Προς έκπληξή μου, βρίσκω ότι το «τόξο του συντριβανιού» που κάνει η αλυσίδα προς τα πάνω εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα και για την πλήρως εύκαμπτη αλυσίδα, ενώ το σχήμα της καμπύλης εξαρτάται μόνον από την τελική ταχύτητα που έχουν οι πέρλες της αλυσίδας στη μόνιμη κατάσταση.

    Γενικώς, μ’ έβαλες σε ωραίες σκέψεις από το Σάββατο και ξαναθυμήθηκα ότι οι αλυσίδες που πέφτουν (από βάζα, τροχαλίες ή τραπέζια) είναι ζόρικα προβλήματα, ειδικά όταν υπάρχει έδαφος στο οποίο μαζεύονται. Ευχαριστώ και πάλι για το πάρα πολύ ωραίο γιουτουμπάκι!

  178. physicist said

    #177 — ΥΓ: Όπως συμβαίνει σχεδόν πάντοτε όταν κανείς έχει βρει τη λύση ενός παράδοξου φαινομένου, το συντριβάνι έχει, στη βάση του, μιαν απλή εξήγηση. Η βαρύτητα παίζει διπλό ρόλο: από τη μια τραβάει την αλυσίδα προς τα κάτω, από την άλλη παρέχει την κεντρομόλο δύναμη για την περιστροφή μιας τυχαίας πέρλας. Σ’ έναν δορυφόρο που περιστρέφεται γύρω από τη Γη (ή στις πλανητικές κινήσεις), ο ρόλος της είναι αποκλειστικά ο δεύτερος, ενώ σε μια πέτρα που την αφήνουμε να πέσει στο έδαφος, αποκλειστικά ο πρώτος. Στην περίπτωση της αλυσίδας, η ρόλος της μοιράζεται από δω και από κει κατά μήκος της τροχιάς, υπό την προϋπόθεση ότι η αλυσίδα έχει αρκετή ταχύτητα ώστε να φτιάξει το συντριβάνι, ώστε το ύψος του να υπερβεί το χείλος του δοχείου που περιέχει την αλυσίδα.

  179. physicist said

    Απ’ όσο μπόρεσα να βρω, δεν υπάρχει τεκμηριωμένη λύση στο πρόβλημα που έθεσε ο Κιντ στο 75. Την καταθέτω εδώ — το ιστολόγιο είναι φιλικό στις θετικές — κι ας την διαβάσει όποιος ενδιαφέρεται.

    —————

    Εδώ τα αποτελέσματα χωρίς τα βήματα που οδηγούν στη λύση. Ας ορίσουμε πρώτα τις βασικές ποσότητες του προβλήματος. Έστω g η επιτάχυνση της βαρύτητας και v0 το σταθερό μέτρο της ταχύτητας της αλυσίδας. Αυτά τα δύο μεγέθη ορίζουν μια χαρακτηριστική κλίμακα χρόνου:

    τ = v0/g.

    Το σύστημα των αξόνων έχει την αρχή του στο σημείο στο οποίο η αλυσίδα ξεκινάει από το βάζο. Ο άξονας x είναι οριζόντιος ενώ ο άξονας y κατακόρυφος με θετική φορά προς τα επάνω, δηλ. αντίθετη προς αυτήν της βαρύτητας. Ας είναι φ η γωνία που σχηματίζει η αλυσίδα με τον οριζόντιο άξονα στην αρχή των αξόνων, 0 < φ < π/2.

    Η αναλυτική λύση για το διάνυσμα της ταχύτητας

    v(t) = (vx(t), vy(t))

    ως συνάρτησης του χρόνου t έχει ως εξής:

    vx(t) = v0/cosh(t/τ + α), (1)

    vy(t) = -v0tanh(t/τ + α), (2)

    όπου

    2α = ln[(1 – sinφ)/(1 + sinφ)].

    Εφόσον το διάνυσμα της ταχύτητας είναι πλέον αναλυτικά γνωστό ως συνάρτηση του χρόνου, το ίδιο ισχύει για την κλίση της επίπεδης καμπύλης, δίνοντας

    dy/dx = -sinh(t/τ + α).

    Καθώς t/τ → ∞ η τροχιά γίνεται κατακόρυφη, όπως περιμένουμε. Αν θέλουμε, μπορούμε επίσης να ολοκληρώσουμε τις παραπάνω σχέσεις αναλυτικά και να βρούμε τo διάνυσμα θέσης

    r(t) = (x(t), y(t)).

    Πιθανώς να μπορούμε να απαλείψουμε τον χρόνο ώστε να καταλήξουμε είτε στη μορφή y = y(x) είτε στην μορφή r = r(s) που συνηθίζεται στη Διαφορική Γεωμετρία, όπου s το μήκος τόξου της καμπύλης. Δεν το πήγα μέχρι εκεί επειδή αυτό δεν θα πρόσθετε τίποτε καινούργιο στη γνώση μας για τις ιδιότητες της λύσης.

    Η αντιστροφή του προσήμου της συνιστώσας vy(t) της ταχύτητας καθώς ο χρόνος κυλάει είναι φανερή από την παραπάνω εξίσωση (2). Tο χρονικό σημείο t* για το οποίο η κατακόρυφη ταχύτητα μηδενίζεται, vy(t*) = 0, μας δίνει τον χρόνο από την εκκίνηση μέχρι την κορυφή της τροχιάς. Παρατηρούμε την κατοπτρική συμμετρία της τροχιάς ως προς κατακόρυφο άξονα που διέρχεται από την κορυφή της!

    Μετά από τετριμμένες πράξεις, παίρνουμε το ύψος H = y(t = t*) και το βεληνεκές R = x(t = 2 t*) του συντριβανιού. Ενδιαφέρουσα η μελέτη της εξάρτησης αυτών των δύο μεγεθών από την ταχύτητα v0!

    Σημείωση: Η παραπάνω λύση ισχύει για μιαν αλυσίδα με σταθερά κάμψης ίση με το μηδέν, που σημαίνει ότι η τάση T που ασκείται από την αλυσίδα σε κάθε στοιχειώδη μάζα της είναι εφαπτομενική προς την καμπύλη που διαγράφει η αλυσίδα. Ισχύει, μάλιστα

    T = -m(vg)v/v02,

    όπου m η μάζα μιας πέρλας. Εισαγωγή μιας μη μηδενικής σταθεράς κάμψης θα πρόσθετε ακόμα μία δύναμη, ανάλογη με την τοπική καμπύλωση κ(s) της τροχιάς. Με μια πρώτη ματιά, η λύση σ΄ αυτή την περίπτωση δεν είναι πλέον αναλυτική, μπορούμε ωστόσο να μαντέψουμε ότι μια σταθερά κάμψης διάφορη του μηδενός θα έκανε την τροχιά λιγότερο καμπυλωμένη απ’ ό,τι βρήκαμε εδώ.

  180. Γς said

    Στον τηλεοπτικό ΣΚΑΪ τώρα:

    Συζητάει μια δημοσιογράφος με κάποια υπεύθυνη Κινέζικου εκπαιδευτικού προγράμματος.

    Δυμοσιογράφος: Για πέστε μας για τα Πανεπιστήμια του Πεκίνο.
    Υπαύθυνη: Στα Πεκινέζικα πανεπιστήμια …

  181. spiral architect said

    Είπαμε, μην βλέπεις πολύ καθόλου Σκάι, για θα ξεχάσεις κι αυτά που ξέρεις. Τα βάζεις και εδώ και γίνονται κάζους μπέλι.
    Συμβουλές:
    – Διάβαζε Σαραντάκο (κι άλλους)
    – Πήγαινε για ψάρεμα. (κλασσικό)
    – Πήγαινε σινεμά (σου συστήνω το Νεμπράσκα)
    – Έχε την τιβί σου σαν μόνιτορ για πλεηστέησον. (ο Κ.Κ. ο Βους θα σε κατατοπίσει) 😀

  182. sarant said

    Πάντως το «πεκινέζικος» δεν είναι λάθος 😉

  183. Γς said

    182:
    Δεν το έχω ξανακούσει. Αστείο μου φάνηκε.
    Πάντως χάρηκα το άλμα:
    Από «του Πεκίνου» στο «Πεκινέζικα»

  184. Γς said

    Φτου!
    >Από “του Πεκίνου” στο “Πεκινέζικα”

    Από το «του ΠεκίνΟ»

  185. Γς said

    181:
    Δουλεύω στο ένα ΠιΣι και στο μόνιτορ του άλλου δίπλα κάνω μάτι που και που (και ζάπινγκ).

    Και Σαραντάκο διαβάζω και για ψάρεμα πάω (χωρίς να σημαίνει κάτι – άκτιβ!)

    Και βλέπω τώρα τον Βαρεμένο στη Τσαπανίδου στο STAR.
    Καλά την έχει κάνει λαχείο.
    Μιλάει συνέχεια. Κι αν κάποιος απ τους συνομιλητές του πάει να πει κάτι:

    -Θα με αφήσετε να μιλήσω; Θα με αφήσετε να μιλήσω; Θα με αφήσετε να μιλήσω;

    Ουφ!

  186. spiral architect said

    … το’ καψες (άκτιβ) μάστορα! :mrgreen:

  187. Νέο Kid Στο Block said

    Χερ Φύζικερ, τώρα είδα το Mένγκε: {177,178,179} 🙂
    Πολύ ωραία φαίνονται όλα! (λέω «φαίνονται» γιατί δεν είχα χρόνο (πιθανώς να μην έχω και τα φόντα 🙂 ) να τα δω σε βάθος.
    Γιατί, μιας και είναι και πρωτότυπη δουλειά σου, δεν γράφεις ένα πέηπερ; Σοβαρά μιλάω!

  188. Γς said

    186:
    Γιατί ρε μάστορα;
    Ακτιβ-ενεργός σε σχέση με το «δεν που δεν δεν πας για ψάρεμα» που μου πέταξες.

  189. physicist said

    #187. — Έλα βρε που θα την γράψω σε πέηπερ … είμαι βέβαιος ότι και άλλοι θα έχουν κάνει τους υπολογισμούς και θα τους έχουν στο συρτάρι. Το πολύ να γράψω ένα πεντέφι με όλες τις εξισώσεις (προκύπτουν κάτι ωραίες διαφορικές), να βάλω και μερικά πλοτ από τη Μαθεμάτικα και να το έχω για άσκηση στους φοιτητές. Άμα θες, στο στέλνω κιόλας, είναι ωραίες φάσεις και θα τις καταλάβεις μια χαρά.

  190. Γς said

    Για την άλλη την πτώση κανένα πεντέφι;

  191. Γς said

    190: Αστειευόμουν βεβαίως (#188)

  192. Νέο Kid Στο Block said

    189. Ναι βεβαίως! Ό,τι κι όταν κι αν το κάνεις με ενδιαφέρει. Πάρε τον ταχυδρομικό μου ηλεκώδικα από Σαραντ! 🙂

  193. physicist said

    #192. — Έγινε, Κίντο, δεν σε ξεχνάω. Άλλωστε, στο χρωστάω μιας και έφερες το γιουτουμπάκι. Δεν είχα ιδέα επ’ αυτού ενώ τώρα όχι μόνο έχω τη λύση αλλά έχω κι ένα «μαγικό πείραμα» να κάνω στο σπίτι, και να εντυπωσιάζονται μικροί και μεγάλοι. 🙂

  194. Γς said

    Προσφέρομαι για ρεφερι αν είναι να το δημοσιεύσετε.
    Σε ποιο περιοδικό όμως.
    Στο Κανάρ ανσενέ; (αλυσοδεμένο παπί).
    Ή στα Ανναλς οβ ουρόλοτζι…

  195. physicist said

    Acta Physica Sarantakia.

  196. 195: …Sarantacenses.

  197. Γς said

    Σωστό

  198. physicist said

    #196. —

    Editor-in-Chief: N. Sarantakos
    Scientific Advisory Board: Gs, The Kid
    General Dervenagas: Sink Diver

    Impact factor: Μπηλοζήρια.

    🙂

  199. Γς said

    Chair of the Editorial Board: Γς

  200. Γς said

    Με πρόλαβες, Μαζί γράφαμε

  201. Με μια λατινικούρα μόνο τζένεραλ δερβέναγας; Πού να χώσω και οθωμανικούρες! 😀

  202. Γς said

    >Impact factor: Μπηλοζήρια.

    !
    😉

  203. physicist said

    #201. — Δεν έχει σημασία η ποσότητα αλλά το ύφος της παρέμβασης, που ήταν ρε παιδί μου … πώς να πούμε … authoritative! 😉

  204. Και το σκέφτηκα να βάλω ένα, πώς το λένε, modifier. 😉

  205. physicist said

    Σε λίγο θα μας βάλεις να γράψουμε κι ένα, πώς το λένε, Erratum. 🙂

  206. Γς said

    authoritative

  207. Γς said

  208. Πω πω, με φάγατε ρε παιδιά. Ορίστε λοιπόν erratum corrigendumque:

    195: Εχμ, νομίζω το σωστό είναι Sarantacenses –μπορεί βέβαια να κάνω και λάθος!

    (που δεν κάνω) :mrgreen:

  209. sarant said

    Πω πω δόξες!

  210. Μαρία said

    208
    Ουδέτερο ουσιαστικό, αρσενικοθήλυκο επίθετο;

  211. Verdammt! 😦 Sarantacensia.

  212. Γς said

    Annales Sarantacae ;

  213. Μαρία said

    211
    Σωστό, με την προϋπόθεση οτι ο Σαράντ. είναι τοπωνύμιο.
    Αλλιώς το k του φυσικού το κάνουμε c και καθαρίσαμε.

  214. Εντάξει –πάω να κρυφτώ τώρα.

  215. Γς said

    Κυρία, κυρία το δικό μου;

  216. Το δικό σου είναι του Σαραντάκα (ανθρωπωνύμιο). :mrgreen:

  217. sarant said

    Τοπωνύμιο του κυβερνοχώρου θα μπορούσες να το πεις 😉

  218. Γς said

    Είναι Σαραντάκεια Χρονικά.

    Αντε τώρα να μην το κάνω τα Annales Anales
    ;(

  219. physicist said

    Our Journal seeks to cover a broad interdisciplinary field, spanning the domain between Philology, Linguistics, Physics, and Engineering, while at the same time paying due attention to such fields of fundamental importance as Mathematics, Medicine, and Psychology. With its distinguished panel of renowned experts in all fields at its Board, it is well-placed to address an internationally leading audience interested in cutting-edge research in any of the above fields. Diving into the deepest questions concerning humankind stands at the forefront of our publishing philosophy.

    (Σαραντάκο, έτσι και χρειαστείς γενική διαφήμιση, να μου πεις. Τόχω μάθει καλά το μπλα-μπλα).

  220. Σημείωσα το diving, με ευαρέσκεια (κι εγώ με τέτοιο μπλα-μπλα ασχολούμαι τώρα…)

  221. sarant said

    219: Εντυπωσιάζομαι, ούτε μαρκετίστας να ήσουν!

  222. physicist said

    #220. — Χα, δεν σου ξεφύγανε τα ιτάλικς, ε;

    #221. — Αυτό ήταν προσωπική προσβολή! 🙂

  223. Δεν μου ξεφεύγει τίποτα –αν εξαιρέσουμε περιπτώσεις με ουδέτερο ουσιαστικό, αρσενικοθήλυκο επίθετο.

  224. Γς said

    καρφίον

  225. Γς said

    #215

  226. spiral architect said

    Το βάζω στα μεζεδάκια, αν και δεν είναι μεζεδάκι, δεν έχει σημερινή ανάρτηση και πρόσφατα χάθηκαν ζωές στη θάλασσα:
    Έφευγαν οι Χιώτες με βάρκες να γλυτώσουν από την πείνα και την Κατοχή. Κάποιοι βαρκάρηδες, ενώ τους είχαν πάρει τα χρυσαφικά, βούλιαζαν τα καΐκια και τους έπνιγαν. Οι Τούρκοι του έπιαναν, τους έδερναν και τους γύριζαν πίσω. Όλα ίδια, σαν ρεπορτάζ σημερινό, με μόνη διαφορά στην κατεύθυνση. 😐
    Γιάννης Μακρυδάκης.

  227. # 219, 220

    αφιερωμένο

  228. Μαρία said

    Εφόσον είναι άθεος, γιατί συναντιέται με τον Πατριάρχη και τον Αρχιεπίσκοπο; Εμείς συναντιόμαστε επειδή είμαστε ένθεοι.
    Άδωνις

  229. Γς said

    Δεν έχει τον θεό του.
    Ούτε ως ένθετον

  230. spyroszer said

    228.
    Άδων Άδωνις
    http://www.avgi.gr/article/1754774/adon-adonis

  231. 224,
    ηλε-ήλος!

  232. 208,
    Κατά το «I May Be Wrong but I Doubt It» του ανθηρόστομου Sir Charles.

  233. Η μπαταρία του λάπτοπ μου πνέει τα λίθια

  234. spiral architect said

    @233: +ΗΛΕCΤΡΟΔΟΤΗCΟΝ+ δια ευλογημένου ρεύματος τριφασικού τον υπολογιστήν του Μιχαήλ, ίνα συνεχίσει να μας επισκέπτεται!

  235. Γς said

    Στο Mega τώρα:

    Δηλώσεις σαμαρά για το πλεόνασμα [που εμφανίζεται] «with cyclicity».

    Κυκλικά η μετάφραση

  236. Μαριλένα said

    Πλέει τα νοίσθια! 🙂 Πολύ μου άρεσε, αν και αναγκάστηκα να το διαβάσω 2-3 φορές για να προσέξω το «ν» στα νοίσθια.
    Σε ό,τι αφορά στον Χαρακόπουλο, κάποιος θα πρέπει να ενημερώσει τους ρεπόρτερ του ΣΚΑΪ ότι για τα πρακτικά της Βουλής που αναρτιούνται κάποιες ώρες μετά τη συζήτηση στην Ολομέλεια, ισχύει αυτό που δηλώνεται στην κεφαλίδα τους: «ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρακάτω Πρακτικό δεν αποτελεί το τελικό κείμενο, διότι εκκρεμούν ορθογραφικές, συντακτικές και νομοτεχνικές διορθώσεις». Πράγματι, στα πρακτικά της ΟΒ’ συνεδρίασης (23.1.2014) και στη σελ. 325, ο Μ. Χαρακόπουλος φέρεται να έχει πει «Κλείνω, κυρία Πρόεδρε, με μία αναφορά στην τροπολογία για τα κόκκινα δάνεια. Η γενναία ρύθμιση των κόκκινων δανείων στην παλιά ΑΤΕ βγάζει το βρόγχο από χιλιάδες αγρότες που βρέθηκαν αλυσοδεμένοι με υπερβολικές υποθήκες και τόκους υπερημερίας.». Προφανώς ο/η πρακτικογράφος έβαλε το χεράκι της. Θα έπρεπε όμως, τουλάχιστον οι κοινοβουλευτικοί συντάκτες ενός μέσου που θα ήθελε να λογίζεται ως σοβαρό, να γνωρίζουν ότι στα μη οριστικοποιημένα πρακτικά, «φεύγουν» πολλά -και ακόμη πιο αστεία και μαργαριταρένια…

  237. # 234

    Που τον βρήκες τέτοιον…φορτιστή ;

  238. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    234.Mα πού τα ξετρυπώνεις αυτά τα βίντεα της οργής !! 🙂

  239. Γς said

    233:
    >Η μπαταρία του λάπτοπ μου πνέει τα λίθια…

    Κι η μπαταρία λιθίου του ακουστικού ενός ηλιθίου κουφού…

  240. sarant said

    234: Χα-χα! Κίνδυνος-θάνατος!

    236: Οπότε αθωώνεται ο Χαρακόπουλος

  241. 234,
    Θαύμα, επανήλθε η μπαταρία λιθείου! 😉

  242. Μαρία said

    236, 240
    Τον βρόΓχο βγάζει ο λογοτέχνης στο 8:16

  243. Γς said

    242:

    33:
    >Αλλά και “επιθανάτιος βρόνχος” άμα λάχει να ούμε

    ο επιθανάτιος βρόνχος της μεταπολίτευσης, ο Τσύριζα,

    για να συμπληρώσω το σχόλιο #33, περί
    βρόχου, βρόγχου και επιθανάτιου ρόγχου, που γίνεται ενίοτε και επιθανάτιος βρόχος, βρόγχος και βρόνχος

  244. Γς said

    234:
    Στο MEGA τώρα:
    Το βιντεάκι του λίκνου σου (ο παπάς της Δημητσάνας).
    Με σχόλια Καμπουράκι: «Να πως θα διεξαχθεί ο προεκλογικός αγώνας» κουλουπού.

  245. skol said

    179: Βλέπω έχει γίνει σιωπηρή παραδοχή ότι η καμπύλη είναι επίπεδη 🙂
    (θυμάσαι την παλιότερη συζήτηση φαντάζομαι!)

  246. physicist said

    #245. — 😀

    Ξεχνιώνται τέτοια πράματα; Ωστόσο, εδώ δεν πρόκειται για παραδοχή αλλά για άμεση συνέπεια της υπόθεσης ότι η αλυσίδα έχει μόνον ελαστικότητα σε διαμήκεις παραμορφώσεις ενώ δεν έχει ανθεκτικότητα σε στρέψη (torsion rigidity). Ήδη η εισαγωγή ανθεκτικότητας σε κάμψη (bending rigidity) περιπλέκει την κατάσταση, άμα βάλεις και στρέψη, σφύρα μου. 😉

  247. Νέο Kid Στο Block said

    Φυσικέ, μήπως εννοούσες στο 246. το ακριβώς αντίθετο,δηλαδή πως έχει πρακτικά άπειρη (ή τέλος πάντων πολύ μεγάλη,που νομίζω δεν είναι και μακριά από την πραγματικότητα) στρεπτική ακαμψία; Αυτή νομίζω η παραδοχή επιτρέπει τη διδιάστατη θεώρηση του προβλήματος. (δεν μας απασχολεί η στρέψη πλέον, καθότι …δεν στρίβει το ρημάδι με τίποτε!) . Σωστά;

  248. physicist said

    #246. — Ακούγεται παράδοξο αλλά εννοούσα ότι εφόσον έχει μηδενική σταθερά στρέψης, η εγγενής (intrinsic) επανορθωτική δύναμη σε περίπτωση στρέψης είναι μηδέν. Επομένως, οι μοναδικές δυνάμεις που υπάρχουν, δηλ. η τάση διαμήκους ελαστικότητας T και η βαρύτητα mg ορίζουν σε κάθε σημείο ένα επίπεδο που δεν μπορεί να στραφεί επειδή δεν υπάρχει πουθενά μια δύναμη που να κείται κάθετα σ’ αυτό.

    Βέβαια, τώρα που το λες, το ίδιο προκύπτει και σε περίπτωση απόλυτης στρεπτικής ακαμψίας. Εφόσον λοιπόν ισχύει ότι η τροχιά είναι επίπεδη τόσο για μηδενική όσο και για άπειρη ακαμψία, προκύπτει δια της μεθόδου του interpolation-bacalics ότι είναι επίπεδη για αυθαίρετες τιμές της ακαμψίας. Ήγουν η τροχιά είναι επίπεδη, κάτι που ο Σκολ το γνώριζε εξαρχής. 😉

  249. Νεο Kid Στο Block said

    Ισως ημουνα καπως υπερκανονιστικος στο 247. Ε; βασικα στο προβλημα δεν παιζουν καθολου δυναμεις.ροπες κατα Z (διατμητικες και στρεπτικες ροπες) οποτε και η υποθεση της μηδενικης αντοχης σε στρεψη, μια χαρα ειναι για τις εξισωσεις της βολης σου. Αλλα και σαν αλυσιδα απο staebe αρθρωτα να το θεωρησεις ,να μη φερει δηλαδη ουτε μπιεγκεμομεντ, παλι πολυ μεσα εισαι για το κινηματικο μοντελο,νομιζω. (Αυτο που κανεις κι εδω δηλαδη. Το αλλο,το αναλυτικο δεν το εχω δει ακομη).

  250. Μαριλένα said

    #240 – 242 Το βίδεο δεν μπήκα στη διαδικασία να το δω. Στην προκείμενη περίπτωση όμως όφειλε ο/η πρακτικογράφος να αντιληφθεί και να επιληφθεί αντίστοιχα και, εφόσον δεν …αντεγλήφθην (sic) και δεν επελήφθην, όφειλε με τη σειρά του ο/η ρεπόρτερ του ΣΚΑΪ να πράξει τα δέοντα. (ΥΓ Αθώος ο Μάξιμος-Μάχιμος;! ούτε κατά διάνοια!)

  251. physicist said

    #249. — Δεν ήσουν υπερκανονιστικός. Άλλωστε, έχοντας πρήξει στο παρελθόν τον Σκολ στο θέμα της επιπεδότητας και αποδειχθείσης της ξεροκεφαλιάς μου, δεν δικαιούμαι δια να ομιλώ περί κανονιστικότητας.

    (Σκολ, βλέπεις; Μπορώ κι εγώ να χρησιμοποιήσω μετοχές, λέμε).

  252. sarant said

    250: Στην πυρά τότε! 🙂

  253. skol said

    χαχα ωραίο το interpolation!
    Βέβαια να πούμε για τον κακοπροαίρετο που θα παρατηρήσει ότι στο πείραμα φαίνεται καθαρά κάποιες στιγμές η καμπύλη να παίρνει και μορφές που δεν είναι επίπεδες ότι αυτό δεν έχει και πολλή σημασία. Εξάλλου και ο Γαλιλαίος κατά πάσα πιθανότητα ποτέ δεν είδε τις σφαίρες να φτάνουν μαζί στο έδαφος 🙂

  254. physicist said

    #253. — … στο πείραμα φαίνεται καθαρά κάποιες στιγμές η καμπύλη να παίρνει και μορφές που δεν είναι επίπεδες …

    Οι συνέπειες των κρούσεων με τα τοιχώματα του δοχείου καθώς και οι επιδράσεις από τυχαία, προσωρινά entanglements μέσα στο βάζο είναι άσκηση για το σπίτι. 😉

  255. Theo said

    @168:
    Κι όμως, παρ’ όλα όσα γράφτηκαν εδώ στις 25 και 26 Ιανουαρίου, ο μύθος ότι το ελληνικό βιβλιοπωλείο στην Αστόρια δεν έκλεισε παραμένει λερναίος.
    Μια μέρα μετ΄απ’ αυτήν που μας παρέθεσες το ηλεμήνυμα του chekwas, ένα site (http://kadosanakyklosis.wordpress.com/tag/%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%B1/) επιμένει:
    «Επειδή αβασάνιστα και αυθαίρετα, κάποιοι έσπευσαν να υποστηρίξουν ότι το βιβλιοπωλείο έκλεισε, σας ενημερώνω ότι όχι μόνο δεν έκλεισε αλλά αναβαθμίστηκε σε εκδοτικό οίκο “Seaburn Publishing Group”, με δύο καταστήματα. Ένα στην Αστόρια και ένα στο Μπρούκλιν.»

    Η προχειρότητα σ’ όλο το μεγαλείο της!

  256. physicist said

    Καλώς την την Σιλβάνα την Ευρωπαία πατριώτισσα, τη δυναμική γυναίκα, την επιχειρηματία, την τηλεπερσόνα, τη φεμινίστρια*. Καλωσόρισε η ευρωσυνάδελφος του Jorgo στο κλαμπ των λογοκλόπων με τα διδακτορικά-μαϊμού, που ασκούν εφέσεις και σπάνε τα μούτρα τους.

    http://www.faz.net/aktuell/politik/berufung-abgelehnt-koch-mehrin-verliert-kampf-um-doktortitel-12789986.html

    *Politician, European Patriot, Entrepreneur, Public Affairs Specialist, Moderator, Political and Current Affairs Television Programme Presenter, Feminist. Δεν τα λέω εγώ, η ίδια τα λέει.

  257. sarant said

    256: Μανία κι εσύ, ένα σφάλμα έκανε η ευρωπαία πατριώτισσα να μην αφήνεις τίποτα να πέφτει κάτω!

  258. sarant said

    255: Είδες; Γράφουμε και τους βοηθάμε να αναβαθμίσουν τις χαζομάρες τους….

  259. physicist said

    #257. — Έχω ένα πράμα με τους αποτέτοιους που απαιτούν την ανάληψη προσωπικής ευθύνης και κηρύσσουν αξιοκρατία, σκληρή δουλειά και εντιμότητα μόνο για τους άλλους, βρε Νίκο. Τι να κάνουμε, παραξενιές.

  260. sarant said

    🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: