Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μη κυβερνητικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 22 Φεβρουαρίου, 2014


Πιστό το ιστολόγιο στο καθιερωμένο σαββατιάτικο ραντεβού μας σερβίρει μεζεδάκια που παίρνουν τον τίτλο τους από όσα βγήκαν στην επιφάνεια για τη ΜΚΟ εκείνη, που ο διευθυντής της ζούσε σαν πασάς στη Ρόδο με τα έσοδα από τις δήθεν αποναρκοθετήσεις που έκανε η οργάνωση στη Βοσνία. Με την ευκαιρία, επειδή εδώ λεξιλογούμε, να σημειωθεί και ο εδραιωμένος πια νεολογισμός αποναρκοθέτηση, που ίσως είναι παράδοξα σχηματισμένος αλλά έχει πια παγιωθεί σε επίσημα κείμενα.

* Το πρώτο μεζεδάκι της πιατέλας έχει ξεμείνει από την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά ελπίζω ότι δεν έχει μπαγιατέψει. Σε άρθρο για το άγαλμα που βρέθηκε στη Γάζα, διαβάζω την εξής πολλά υποσχόμενη παράγραφο: Η ιστορία 5.000 ετών είναι θαμμένη κάτω από την άμμο της Γάζας, η οποία είχε τελέσει υπό την ηγεσία Αιγυπτίων, Φιλισταίων, Ρωμαίων, Βυζαντινών και σταυροφόρων. Ο Μέγας Αλέξανδρος είχε πολιορκήσει την περιοχή και ο Ρωμαίος αυτοκράτορας, Ανδριανός την είχε επισκεφθεί.

Καταρχάς, ο πολύπαθος αυτοκράτορας λέγεται Αδριανός, και οι Αθηναίοι θα έπρεπε να μην τον γράφουν λάθος, αν μη τι άλλο από την πύλη του Αδριανού. Έπειτα, η φράση ότι η Γάζα «είχε τελέσει υπό την ηγεσία» δεν μου αρέσει. Θα έβαζα «διατελέσει» ή «βρεθεί» και οπωσδήποτε «κυριαρχία», αφού αναφερόμαστε σε τόπο και όχι σε πρόσωπο, ας πούμε.

* Μου έστειλαν ένα βιντεάκι από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Άγιον Όρος, στο οποίο τον παρακολουθούμε μεταξύ άλλων να ψάλλει σε κλίμα κατάνυξης, όπως μας πληροφορεί ο δημοσιογράφος, το Πάτερ Ημών (στο 0.30 περίπου του αποσπάσματος). Πρόσεξα δύο πράγματα. Πρώτον, ότι από την πολλή κατάνυξη ο κ. Σαμαράς πρόφερε το έναρθρο εμπρόθετο όπως το λέγαμε κι εμείς στο δημοτικό: ο έντοις ουρανοίς, λες και το «εν» τονίζεται, σαν να ήταν αριθμητικό -αλλά εμάς μάς τραβούσε το αυτί ο δάσκαλός μας και το μαθαίναμε, ενώ ο δάσκαλος του κ. Σαμαρά το αμέλησε. Δεύτερον, η λεζάντα που βάζει το κανάλι, εκεί γύρω στο 0.30, γράφει: ΕΨΑΛΛΕ ΤΟ ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ. Δηλαδή, πόσες φορές ή πόσο συχνά το… έψαλλε;

Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν μερικοί, το διπλό λ δεν είναι ένδειξη αρχοντιάς, αλλά δείχνει τον παρατατικό. Οπότε, εδώ δεν έχει θέση: το Πάτερ Ημών έψαλε ο κ. Σαμαράς, και μάλιστα το έψαλε και λάθος.

* Πάρτι εισαγωγικομανίας είχαμε την περασμένη βδομάδα. Καταρχάς, προσέξτε πώς η αλόγιστη χρήση εισαγωγικών υπονομεύει ακόμα και μια τραγική είδηση. Ο τίτλος για τη δολοφονία του αρχιμανδρίτη στη Μεσσηνία ήταν: Μεσσηνία: Συγκλονίζει η στυγερή δολοφονία Αρχιμανδρίτη – Τον »έσφαξαν» με κουζινομάχαιρο. Και ερωτώ: προς τι τα εισαγωγικά; Δεν τον έσφαξαν τον άνθρωπο; Τον γρατζούνισαν μόνο; Ή νομίζει ο συντάκτης ότι η λέξη χρησιμοποιείται μεταφορικά επειδή ο δολοφόνος δεν τεμάχισε ή δεν αποκεφάλισε (μπρρ τι αναγκάζομαι να γράφω) το θύμα του; Μα, τα εισαγωγικά αμέσως σε κάνουν να σκεφτείς μια εντελώς μεταφορική χρήση, π.χ. ότι ο διαιτητής έσφαξε τον Ολυμπιακό (φράση παρμένη από ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας που διαβάζω αυτό τον καιρό).

* Αλλά δεν ήταν το μοναδικό κρούσμα. Σε άλλον ιστότοπο είχαμε διπλό κρούσμα, και στον τίτλο και στο κυρίως άρθρο: Βρέθηκε ο “άνανδρος” που επιτέθηκε σε τυφλό οπαδό του ΠΑΟΚ! Θα χρωστάω χάρη σε όποιον μου εξηγήσει ποιο ρόλο παίζουν εδώ τα εισαγωγικά. Και στο κυρίως άρθρο: Ταυτοποιήθηκε ο “πρωταγωνιστής” της άνανδρης επίθεσης σε βάρος τυφλού οπαδού του ΠΑΟΚ. Δεν ήταν πρωταγωνιστής;

* Περίεργος τίτλος σε ειδησεογραφικό ιστότοπο: Σαμαράς: Βασικό όπλο της ανεργίας η επιχειρηματικότητα. Να πρόκειται τάχα για αυτοκριτική του πρωθυπουργού, ο οποίος αναγνωρίζει ότι με την πολιτική που ασκεί ευνοείται η εξαφάνιση θέσεων εργασίας; Τέτοια ειλικρίνεια θα με παραξένευε -μάλλον ο υλατζής ξέχασε την πρόθεση «κατά».

* Καταπέλτης ο βουλευτής των ΑΝΕΛΛ κ. Καπερνάρος στην επιστολή του προς τον δήμαρχο Λονδίνου: Η σχέση σας με την ιστορία βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την αισθητική της κόμης των μαλλιών σας (όπως βλέπω στις φωτογραφίες). Είναι όπως λέμε καμιά φορά, για πλάκα, «Καλώς ήλθατε στην οικία του σπιτιού μου»!

* Με την ιστορία της άτυχης Μυρτώς να ξαναέρχεται στην επικαιρότητα, διαπιστώνουμε πλέον ότι για τον γλαφυρό ελληνικό τύπο το όνομα Μυρτώ κλίνεται με δύο τρόπους. Ή αρχαιότροπα, «της Μυρτούς», όπως εδώ στο άρθρο, ή αφήνεται άκλιτο, «της Μυρτώ», όπως στις ελληνοαμερικάνικές εφημερίδες (μέσα στο άρθρο, σε ένα παράθεμα από την ομογενειακή εφημερίδα Πρωινή υπάρχει όντως αυτός ο τύπος). Περίπτωση να κλιθεί νεοελληνικά, δεν υπάρχει….

fake12-1* Το θέμα το έχουν αναδείξει άλλα ιστολόγια, αξίζει όμως μια σύντομη μνεία και εδώ, αφού οι ιντερνετικές λαθροχειρίες είναι ένα από τα ενδιαφέροντά μας. Κυκλοφόρησε πρόσφατα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η φωτογραφία ενός συμπαθητικού σκυλάκου που υποτίθεται ότι τον κλοτσάει ένας βενεζουελάνος εθνοφρουρός (η φωτογραφία αριστερά). Όπως θα διαπιστώσετε αν δείτε τη φωτογραφία σε μεγέθυνση, πρόκειται για τον Θοδωρή, έναν από τους αδέσποτους σκύλους που έπαιρναν μέρος σε διαδηλώσεις τα προηγούμενα χρόνια στην Αθήνα, μαζί με τον Κανέλλο και τον Λουκάνικο. Ο Θοδωρής αξιώθηκε να φιλοξενηθεί και στο σχετικό λήμμα της ισπανικής βικιπαίδειας, και από εκεί το πήρε κάποιος που ήθελε να παραπληροφορήσει και μετέφερε τη φωτογραφία στο Καράκας και στις εκεί διαδηλώσεις.

Αλλά δεν είναι το μοναδικό κρούσμα, κάθε άλλο. Όπως δείχνει πολύ εμπεριστατωμένο άρθρο (εδώ μια ελληνική του αναδημοσίευση), φωτογραφίες από διαδηλώσεις και αστυνομικές βιαιοπραγίες σε όλο τον κόσμο, την Αίγυπτο, τη Σιγκαπούρη, τη Βουλγαρία και άλλα μέρη, επιστρατεύτηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως εργαλεία ιντερνετικής παραπληροφόρησης.

* Για να τα λέμε όλα, βέβαια, και το πλάνο από την Ουκρανία με τους διαδηλωτές που σήκωσαν αφίσα με τον Χίτλερ ελευθερωτή, που το έδειξε και το Μέγκα στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεών του την Τετάρτη, κι αυτό πλαστό είναι, όπως φαίνεται -τον Στεπάν Μπαντέρα έδειχνε η αφίσα:

Bg1OkMwCUAEVY_5.jpg large

* Οι τίτλοι θέλουν προσοχή, η σαφήνεια δεν πρέπει να θυσιάζεται στο βωμό της συντομίας. Στο ρεπορτάζ για την επίθεση εναντίον της δημοσιογράφου του Έθνους, η Εφ.Συν. διάλεξε τον, μάλλον παραπλανητικό, τίτλο: Καταγγελία ΕΣΗΕΑ για δολοφονική επίθεση δημοσιογράφου. Έτσι που το λέει, ο/η δημοσιογράφος έκανε την επίθεση. Χάθηκε ένα «κατά»; Αλλά και το άρθρο στραβά ξεκινάει: Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης καταγγέλει την επίθεση της Διονυσίας Λάγιου από «ομάδα θρασύδειλων, πρωταγωνιστών σε ρατσιστικές επιθέσεις κατά μεταναστών». Ως τα μισά της πρότασης, το θύμα μετατρέπεται σε θύτη, προφανώς ο συντάκτης έχει κάτι εναντίον του «κατά» ή του «εναντίον».

* Αλλά και η ΕΣΗΕΑ δεν προσέχει και πολύ. Στην ανακοίνωσή της καταγγέλλεται ομάδα τραμπούκων που «έσυρε βίαια την συνάδελφο σε παρακείμενη οικεία». Το σπίτι τουλάχιστον δεν θα το έγραφαν σπείτι -ελπίζω, δηλαδή.

* Και ακόμα ένα παρεμφερές κρούσμα γονατογραφής, σε άρθρο για την προσφυγή της Χρυσής Αυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας ΚΑΤΑ της αναστολής χρηματοδότησής της. Τίτλος: Η Χρυσή Αυγή στο ΣτΕ για την αναστολή χρηματοδότησής της (ως εδώ τρώγεται). Υπότιτλος: Η Χρυσή Αυγή ζητά την αναστολή της χρηματοδότησης της όπως αυτή αποφασίστηκε από τα υπουργεία Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών (πλήρης αντιστροφή του νοήματος -ή ο συντάκτης δεν ξέρει τι σημαίνει η λέξη «αναστολή».

* Πρωτοσέλιδος τίτλος του ομογενειακού Εθνικού Κήρυκα στις 19 του μηνός: Δισεκατομμύρια Ρώσων επιστρέφουν στην Κύπρο. Το καημένο το νησί, σκέφτηκα, θα βουλιάξει.

* Και κλείνω με ένα βιογραφικό που μου κέντρισε την περιέργεια. Στη στήλη «Σαν σήμερα» του Ριζοσπάστη γράφτηκε στις 18 Φεβρουαρίου, επέτειο της γέννησης του Ν. Καζαντζάκη, το εξής:

1883 Γεννιέται ο μεγάλος λογοτέχνης Νίκος Καζαντζάκης. Από πολύ νωρίς ήρθε σε επαφή με τις σοσιαλιστικές ιδέες. Το 1925 έως το 1929, ταξιδεύει στην ΕΣΣΔ, τη δεύτερη φορά με πρόσκληση της κυβέρνησης για τα δεκάχρονα της επανάστασης. Εκεί θα γνωρίσει τον Μπαρμπίς, τον Ιστράτι και τον Γκόρκι. Τα ταξίδια στη Ρωσία εκδόθηκαν σε δύο τόμους. Στις 11 Ιανουαρίου του 1928, Καζαντζάκης και Ιστράτι θα μιλήσουν σε μια μεγάλη συγκέντρωση στο θέατρο «Αλάμπρα» υπέρ της ΕΣΣΔ. Μετά τον πόλεμο ο Καζαντζάκης εξορίστηκε στη Μακρόνησο, ενώ τη δεκαετία του 1950 τα έργα του δέχθηκαν τη μήνη της Εκκλησίας. Πέθανε στις 26/10/1957.

Εντάξει, το όλο σημείωμα είναι γραμμένο έτσι που να υπερτονίζει τις φιλοσοσιαλιστικές πτυχές του Καζαντζάκη, αλλά αναρωτιέμαι πού το βρήκαν ότι εξορίστηκε στη Μακρόνησο μετά τον πόλεμο. Απ’ όσο θυμάμαι, ο Καζ. το 1945 ήταν υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου στην κυβέρνηση Σοφούλη για ένα φεγγάρι, και μετά διορίστηκε στην Ουνέσκο στο Παρίσι, περίπου για ένα χρόνο. Παρακαλούνται οι καζαντζακιστές να σκεφτούν αν υπάρχει κόκκος αλήθειας στον ισχυρισμό.

 

Advertisements

121 Σχόλια to “Μη κυβερνητικά μεζεδάκια”

  1. Νέο Kid Στο Block said

    «..ότι ο διαιτητής έσφαξε τον Ολυμπιακό (φράση παρμένη από ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας που διαβάζω αυτό τον καιρό). » 😆 Καραντούζ πουάν α γκραν Νικοκύγ! 😆
    Οι ελληνικές φωτογραφίες από disturbios είναι πολύ …»κυκλοφορίσιμες»! Στην Ισπανία έιχε γίνει μεγάλος (σχετικά) ντόρος όταν η Telemadrid έδειξε ελληνικές φωτό για ισπανικές. (oι γαλανόλευκες, και το «Αστυνομία» στα σκούδος των μπάτσμεν, δεν συνεκίνησαν διόλου τους Ίβηρες »έγκριτους».. 🙂 )
    http://www.publico.es/espana/382491/telemadrid-usa-fotos-de-disturbios-en-grecia-para-atacar-al-15m

  2. Γς said

    Σχετικά με τον Αρχιμανδρίτη που τον έσφαξε ο γιος του ψάλτη για αθέτηση υπεσχημένων (του έδωσε 10 αντί 50 ευρώ) δύο ερωτήματα έχουν ενδιαφέρον.
    Αν είχε μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών (Στουρνάρας)
    Αν ο μπαμπάς του ήταν δεξιός ή αριστερός ψάλτης (Δένδιας)

  3. leonicos said

    Μετά τον Γς… Τι να κάνουμε;

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Δεν το είχα πάρει είδηση, ευχαριστώ!

  5. leonicos said

    Αλίμονο και στην Ουκρανία και σε όλες τις ‘ληστοκρατούμενες, καταληστευμένες κι επαναστατημένες’ χώρες

  6. leonicos said

    Εμείς έχουμε μ΄νο τα δύο πρώτα ακόμα. Η ΧΑ θα συμπληρώσει το τρίγωνο

  7. vazelas99 said

    Καλημερα και απο εμενα! Να ρωτησω, το «Δισεκατομμύρια Ρώσων επιστρέφουν στην Κύπρο», αν και ισως ανορθοδοξα γραμμενο, δεν εχει το νοημα που ηθελε ο Κηρυκας να περασει, δηλαδη τα δισεκατομυρια (ενν. χρηματα) των Ρωσων; Ή οντως μπορει και να σημαινει αυτο που αρκετοι θα εγραφαν «Δισεκατομμύρια ΡώσΟΙ επιστρέφουν στην Κύπρο»; Ειναι μεζεδακι γιατι ειναι λαθος, ή γιατι ειναι αμφισημο;

  8. leonicos said

    Και μετάμιλάμε για εισαγωγικά. Αφού τα έχουν, τα βάζουτν. Ποιος θα τους εμποδίσει; Εσύ ή λογική! Ο ελεύθερος άνθρωπος βάζει εισαγωγικά όπου του κάνει κέφι. Ο ακόμα πιο ελεύθερος βάζει και τελείες. Και ο πιο π[ιοο π[ιο πιο πιο ελέυθερος βάζει κι ερωτηματικά! Να ένα παράδειγμα! :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Όχι παίζουμε!

  9. sarant said

    7: Είναι μεζεδάκι επειδή είναι αμφίσημο.
    Κι εγώ «δισεκατομμύρια Ρώσοι» θα έγραφα, αλλά υπάρχει και ο άλλος τύπος.

    Στη φράση «Σήμερα, 100 χρόνια μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, όταν εκατομμύρια Ευρωπαίων χάθηκαν…» (διασκευή από ομιλία του Σαμαρά), δεν εννοούνται βέβαια τα χρήματα.

  10. spyroszer said

    Και άλλη μια φωτογραφία προκάλεσε συζητήσεις αυτή την εβδομάδα
    http://gr.euronews.com/2014/02/17/four-year-old-fleeing-syria-found-alone-in-the-desert-report/

  11. Ανδρέας «Κουπονιώτης» said

    Ο Καζαντζάκης στη Μακρόνησο.
    Αυτό δυστυχώς δεν είναι μεζεδάκι. Κρίμα. Και πιο κρίμα που μέχρι σήμερα δεν έχει δημοσιευθεί μια διόρθωση και ένα συγγνώμη, όχι βέβαια για τον Καζαντζάκη, αλλά γιατί χτυπήθηκε το κύρος του Ρ.
    Καλημέρα.

  12. sarant said

    11: Αντρέα, κατά τη γνώμη μου η στήλη «Σαν σήμερα» είναι γενικά έγκυρη και έχει και γεγονότα διαφορετικά από αυτά που βρίσκεις σε άλλους ανάλογους ημεροδείκτες. Γιαυτό και με εξέπληξε το συγκεκριμένο.

  13. Φωτοτυπάκιας said

    Δεν νομίζω ότι ταιριάζει να πούμε «ο τάδε έψαλε το Πάτερ Υμών», αφού δεν …το ψέλνουμε, αλλά απλώς το απαγγέλουμε, ή έστω το λέμε προφορικά. (Δεν σχολιάζω το ύφος και το ήθος της συγκεκριμένης απαγγελίας!)

  14. Ανδρέας «Κουπονιώτης» said

    Νίκο και βέβαια είναι έγκυρη η στήλη και τα όποια λάθη έχουν γίνει κατά καιρούς, συνήθως σε ημερομηνίες, αμέσως διορθώθηκαν με σημείωμα την άλλη μέρα. Αυτό είναι τραβηγμένο και το ότι δεν το διόρθωσαν, αδιαφόρησαν παναπεί, με πείραξε περισσότερο…

  15. ΠΑΝΟΣ said

    Επίτηδες έβαλες το βίντεο τού ευσεβέστατου πρωθυπουργού μας; Για να με συγχίσεις;

    Καπερνάρος.Γμω τον γαμνο λαϊκισμό!Fuck you, you fucking fuck!

    Κάτω τα χέρια από τον θρύλο!!

  16. Φωτοτυπάκιας said

    Δυστυχώς, κ. Νίκο, εκτός από τους δημοσιογράφους που δεν καταδέχονται να ανοίξουν ένα λεξικό ή μια γραμματική πριν δημοσιεύσουν το κείμενό τους, υπάρχουν και δημοσιογράφοι που δημοσιεύουν σύντομα βιογραφικά κείμενα για τον Καζαντζάκη πριν καν διαβάσουν τη βιογραφία του!

  17. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    >> ο πολύπαθος αυτοκράτορας λέγεται Αδριανός,
    Στην πύλη τ΄ Αδριανού

    – 22/2/2014, πω πω διπλές! 🙂

  18. Με προλάβανε για το πάτερ ημών, κι αν το ψέλνουμε ή το απαγγέλλουμε, ή το διαβάζουμε.

    Για τον Καζαντζάκη το πιο αστείο και θλιβερό των ημερών είναι που γιορτάζονται κάπου με ταρατατζούμ τα 131 χρόνια από τη γέννησή του -ή το 131 είναι στρογγυλός αριθμός για επετείους και δεν τόξερα- για χάρη μερικών εμπόρων.

  19. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    7.
    Mετρώ και θα σας απαντήσω…
    Πάντως η σύγχυση γενικής υποκειμενικής με την γενική αντικειμενική και τούμπαλιν, ενδημεί πλέον. Η χρήση του ’κατά’ κι άλλων προθέσεων και περιφράσεων σώζει από τον ’φόνο της γλώσσας’, με την έννοια του ’με σκοτώνουν τα παπούτσια’, γενική υποκειμενική.

  20. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #13, 18
    Το Πάτερ ημών σαφώς και δεν ψέλνεται. Απαγγέλλεται («χύμα» κατά την ορολογία), κι αν είναι κανά παιδάκι το λέει (έλα να πεις το Πάτερ ημών, μου λέγανε όταν ήμουν μικρός). Όταν το λένε οι ψάλτες, τότε, συνήθως, ψέλνουν το «…αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού. Αμήν» για να πάρουν τον ήχο για τα παρακάτω. Στην περίπτωση (περιπτωσάρα δηλαδή) Σαμαρά, ούτε το απήγγειλε, ούτε βέβαια το έψαλε. Το έλεγε σαν να ανακοίνωνε τα νέα μέτρα.

  21. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Μήπως το ανέγνωσε τελικά; Τα Πατερημά τονε (και μας) μαράνανε !

  22. Παγανιστής said

    Κύριε Σαραντάκο,

    τα σημερινά είναι μακράν τα καλύτερα μεζεδάκια που έχετε αναρτήσει στους τρισήμισυ μήνας που σάς αναγιγνώσκω. Κορυφαίο όλων, φυσικά, η Μακρόνησος του Καζαντζάκη και το γεγονός ότι δεν έκαμε ακόμη διόρθωσι ο «Ριζοσπάστης». Άλλη μία απόδειξις της ροπής προς το ψεύδος των ιδεολογικών απογόνων του Αβραάμ Μπεναρόγια, που απέθανε φανατικός Σιωνιστής το 1979 στο Τέλ-Αβίβ, ενώ στην Ελλάδα προπαγάνδιζε τον Διεθνισμό και την Αδελφοσύνη των Λαών.

    Σάς επισημαίνω την σημαντική διαφορά των άρθρων της Wikipedia, διά τον μακαριστόν Μπεναρόγια: Το αγγλικό άρθρο

    http://en.wikipedia.org/wiki/Avraam_Benaroya

    λέγει σαφώς πως ήτο συνιδρυτής του ΚΚΕ («Benaroya played a key role in the foundation of the Communist Party of Greece in 1918») ενώ το ελληνικό άρθρο

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%AC%CE%BC_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%B1

    το αποκρύπτει επιμελώς, για να μή πληροφορηθούν οι αποβλακωμένοι από το Ιουδαιοχριστιανικό Ευαγγέλιο Ρωμηοί ότι το ηρωϊκό ΚΚΕ το ίδρυσε μία παρέα κρυφο-Σιωνιστών Ιουδαίων.

    Προς τιμήν του, το ελληνικό άρθρο αναφέρει πως ο Μπεναρόγια, «…Στις εκλογές του Νοέμβρη 1920 έστρεψε όλη την ισραηλινή κοινότητα και όχι μόνο κατά του Ε. Βενιζέλου και της πολιτικής του για συνέχιση του πολέμου στη Μικρά Ασία συμμαχώντας με την Ηνωμένη Αντιπολίτευση».

    Αυτό είναι κάτι που αγνοούν το 99% των ζώντων Ρωμηών: Αν ο Βενιζέλος έχασε τις Εκλογές της 1ης Νοεμβρίου 1920 αυτό οφείλεται στο ότι ο Μπεναρόγια έπεισε την Ισραηλιτική Κοινότητα της Θεσσαλονίκης (αλλά και τους μουσουλμάνους των Νέων Χωρών) να ψηφίσουν μαζικά Βασιλόφρονες.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ενός συνταξιούχου καπετάνιου 62 ετών, που έχει διαβάσει αρκετή Ρωμέηκη Ιστορία στις ατέλειωτες ώρες που βολόδερνε στις θάλασσες: Αν η βάσκανος μοίρα του Ρωμέηκου δεν κατέβαζε τον Αβραάμ Μπεναρόγια το1908 στην Θεσσαλονίκη, ο Βενιζέλος θα κέρδιζε τις κρίσιμες Εκλογές του 1920 και ίσως κατάφερνε να κρατήσει Ρωμέηκα τα παράλια της Μικράς Ασίας…

    ΥΓ-1: Και κάτι για τον Μεγάλο Αδριανό, μιάς και τον αναφέρατε: Όλοι οι ιστορικοί μάς βεβαιώνουν κατηγορηματικά ότι επί Αδριανού και Μεγάλου Αντωνίνου (117-161) δεν έγινε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ διωγμός των Χριστιανών, ο δε Αντωνίνος ευνόησε κιόλας αυτούς τους Ανθέλληνες. Παρ’ όλα αυτά, στα χριστιανικά συναξάρια υπάρχουν πάνω από 100 Άγιοι που υποτίθεται ότι μαρτύρησαν επί Αδριανού και Αντωνίνου. Αισχρό ψεύδος, κατά πολύ ανώτερο αυτού του «Μακρονησιώτη» Καζαντζάκη που ξεφούρνισε ο «Ριζοσπάστης»…

    ΥΓ-2: Για μένα, πιό σημαντικό απ’ όλα τα σημερινά εξαίσια μεζεδάκια σας είναι η αποκάλυψη της αγραμματοσύνης αυτών που συντάσσουν τις ανακοινώσεις της ΕΣΗΕΑ. Χάθηκε ένας διορθωτής, βρέ παιδιά, να μήν εκτίθεσθε πανελληνίως;

  23. Από τον ξάδερφό μου στην Κρήτη που τον ρώτησα μιας και κατέχει τα καζαντζακικά, έλαβα το μήνυμά του:

    Από ότι ξέρω δεν είχε εξοριστεί ποτέ. Από το 1938 έως το 1946 είχε απομονωθεί στην Αίγινα με την Ελένη, στο δικό του σπίτι. Το 1945 (άνοιξη), επιδιώκει να βοηθήσει στην κατεύθυνση της εθνικής ενότητας. Έχει αλλεπάλληλες συναντήσεις με διανοούμενους και παλιούς σοσιαλιστές ενώ η Αθήνα συγκλονίζεται από τον εμφύλιο. Ιδρύει το Δημοκρατικό Σοσιαλιστικό Κόμμα Ελλάδας από το οποίο προκύπτει η Σοσιαλιστική Εργατική Ένωση. Πρόεδρος ο ίδιος. Στόχος: η αποτροπή του Εθνικού Διχασμού. Το καλοκαίρι του ’45 η κυβέρνηση συγκροτεί την «Κεντρική Επιτροπή Διαπιστώσεως Ωμοτήτων εν Κρήτη» με μέλη τον Καζαντζάκη, τον Γιάννη Κακριδή και τον Καλιτσουνάκη. Φτάνουν στην Κρήτη με τον φωτογράφο Κουτουλάκη και περπατούν επί τόπου στα τυραννισμένα χωριά όπου καταγράφουν τις απίστευτες ωμότητες των ναζί. Το Νοέμβρη του ίδιου χρόνου, ως εκπρόσωπος της Σοσιαλιστικής Ένωσης ορκίζεται υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου στην κυβέρνηση του Σοφούλη. Το Γενάρη του 1946 ο Καζαντζάκης υπέβαλε την παραίτησή του μάλλον γιατί δεν του δόθηκε η δυνατότητα να αξιοποιήσει τον ρόλο του. Στη θέση του ως πρόεδρος της Ένωσης μπήκε ο Αλέξανδρος Σβώλος. Στα τέλη Μαΐου του 1946 δέχεται πρόσκληση από το Βρετανικό Συμβούλιο και φεύγει στην Αγγλία. Ήταν η τελευταία χρονιά του στην Ελλάδα. Δεν επέστρεψε ποτέ.

  24. NM said

    Μιας και αναφέρατε τον Α»ν»δριανό, δεν μπορω παρά να θυμηθώ τον έγκριτο δημοσιογράφο (ειδικό επί θεμάτων Αμυνας και Γεωπολιτικής) κο Βερύκιο, που τον καιρό του αποκλεισμού της Γιουγκοσλαβίας, μίλαγε καθημερινά στο ραδιόφωνο για τον στόλο μας που περιπολούσε στην «Ανδριατική» θάλασσα.

  25. Γς said

    23:
    Γίνε πιο αναλυτικός. Ετσι με μια αράδα;
    Για πες κι άλλα;

  26. ππαν said

    Γεια σου Νικοκύρη με τα βιβλία επιστημονικής φαντασίας που διαβάζεις!

  27. 25: Τι με μια αράδα; Δεν σας κατάλαβα.

  28. Γς said

    27:
    Ε, δεν ήταν και τόσα πολλά.
    Αρκετά πάντως να με βάλουν σε υποψία, μπας και τελικά ήταν εξόριστος στην Ελένη και μας το κρύβουν
    [Ελένη. Η αρχαία ονομασία της Μακρονήσου]

  29. 28. Απλό. Όταν η Μακρόνησος «άνοιξε» από το 1947, ο Κ. ήταν ήδη εγκατεστημένος στη Γαλλία. Δεν καταλαβαίνω τι αναζητάτε ακριβώς.

  30. Γς said

    29:
    Την Αλήθεια

  31. spiral architect said

    Χαιρετώ. 🙂
    Η σύντροφός που -αν και μη Κρητικιά- είναι καζαντζακικιά μέχρι μυελού οστών, μου είπε ότι, ο Ν.Κ. δεν εξορίστηκε ποτέ στη Μακρόνησο.

    Μεζεδάκια του δουλέματος: Πιστεύω, το A Fiasco@Megaro του Παν. Παν. να το είδατε. Βλέποντάς το, μου θύμισε τον Παπαδόπουλο στο Καλλιμάρμαρο. 😛

  32. Γς said

    Νικοκύρη, να διατάξεις διεξαγωγή ΕΔΕ.
    Για να λάμψει η αλήθεια!

  33. Πέπε said

    > > ΕΨΑΛΛΕ ΤΟ ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ. Δηλαδή, πόσες φορές ή πόσο συχνά το… έψαλλε;

    Καμία. Εγώ τον ακούω να το λέει. Να το απαγγέλλει, αν προτιμάτε. Πάντως όχι να το ψέλνει, ούτε να το ψάλλει, ούτε να το ψάλει, ούτε να το τραγουδάει/ερμηνεύει/μέλπει/σιγοσφυρίζε/παίζει στο μπάντζο ή οτιδήποτε άλλο εμπεριέχει την έννοια της μελωδίας.

  34. Πέπε said

    @33: Α, σόρι, το είπατε ήδη.

  35. Μανώλης said

    Το καπερνάρειο μεζεδάκι εμένα κάτι άλλο μου θύμισε. Την απάντηση του μάρτυρα στο δικαστήριο , σε δίκη μοιχείας, στο ερώτημα του προέδρου περί του έαν συνουσιάζονταν οι κατηγορούμενοι. Ο μάρτυρας απάντησε: «συνουσιάζονταν κύριε πρόεδρε, στην αρχή, συνουσιάζονταν και μετά της ρίχνει και ένα γαμ…σι.»

  36. stratosbg said

    Ποιος είναι πάλι αυτός ο Έντις ;;;Φίλος του ΣΣαμαρά ;;

  37. Ηλεφούφουτος said

    Όπως έλεγε και ένας επικεφαλής μιας άλλης ΜΚΟ που χρηματοδοτείτο κι εκείνη επί υπουργίας ΓΑΠ για την αντιμετώπιση της πείνας στον Τρίτο Κόσμο:

    «Η πείνα έχει πολύ ψωμί.» (από αυτήκοο μάρτυρα, αποσπασμένη από άλλο υπουργείο σε ΜΚΟ κι εκείνη)

    Και το «Πάτερ ημών» δεν ψάλλεται. Σας τό ‘πα; Δε σας τό ‘πα.

    Πάντως το λάθος που κάναμε εμείς μικρά ήτανε να τονίζουμε το «τοις»:
    «Πάτερ ημών, ο εν τοίς ουρανοίς» (ίσως γιατί κάποιοι δάσκαλοι τραβούσανε τ αφτί όσων τονίζανε το «εν» παλιότερα).

  38. gmich said

    Ο κ Καπερνάρος σε τηλεοπτική εκπομπή μας είπε πως «ο πολίτης και η πολίτιδα των Αθηνών έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν .. κλπ». Και επειδή δεν ξέρουμε όλοι τόσο καλά ελληνικά όσο ο ίδιος και δεν θα καταλαβαίναμε τι είναι αυτό το πολίτιδα, έκανε τον κόπο να μας εξήγησε ότι είναι το θηλυκό του πολίτης δηλαδή η πολίτις της πολίτιδος! ( Ως τις δημοτικέ εκλογές έχω θα μάθω και άλλες «ελληνικούρες»)

  39. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρες !
    Ωραία η επιστημονική φαντασία για το «σφάξιμο’ του Ολυμπιακού. Μια που περί εισαγωγικών ο λόγος, έχω ένα θέμα με το «έφυγε» στις απώλειες προσώπων (π.χ. «έφυγε» ο Σάκης Μπουλάς). Σίγουρα δεν έχουμε να κάνουμε με κυριολεξία, αλλά όπως το βλέπω γραμμένο, με πάει κατ’ ευθείαν στον ειρωνικό τόνο. Γιατί να μη γράφουν, πολύ απλά, «Εφυγε από τη ζωή ο Σάκης Μπουλάς», χωρίς εισαγωγικά καθόλου;

    Μέσα στη θλίψη για το χαμό του Σάκη Μπουλά, πολλοί τον χαρακτήρισαν «τραγουδοποιό», λέξη που εγώ συνήθως αποδίδω σε είτε συνθέτες που τραγουούν οι ίδιοι τις δημιουργίες τους, είτε σε δημιουργούς που παράγουν το «πακέτο» «στίχοι-μουσική». Η αλήθεια έιναι ότι ο εκλιπών είχε δύο μόνο τραγούδια στα οποία συνυπογράφει στίχους και μουσική. Αρκετά περισσότερα έχει ως στιχουργός, αλλά σε μουσική άλλων συνεργατών του.
    Θυμίζω ξανά το μεζεδάκι με τις «ημισυνδεδεμένες δεξαμενές καυσίμων» (θα μου πεις, ανακοίνωση της Αστυνομίας ήταν τι περιμένεις…)

    Για το Σαμαρά που είπε τα πατερημά του, θυμήθηκα σχολικό «μεζεδάκι» από συμμαθητή που δε γούσταρε να λέει την προσευχή (θυμάστε ότι γινόταν κατ’ εναλλαγή κάθε μέρα στο προαύλιο). Στη Μεταπασχαλινή προσευχή λοιπόν, «Ανάσταση Χριστού θεασάμενοι…», όταν έφτανε στην επίμαχη φράση «Το Σταυρό σου Χριστέ προσκυνούμε», έλεγε ιδιαίτερα έντονα την αρχή της φράσης, και μετά έκανε μια απότομη παύση. Έτσι ακουγόταν «Το Σταυρό σου!» (σαν βρισιά), και με το που γυρνούσαν όλοι να τον κοιτάξουν, συνέχισε το υπόλοιπο… 🙂

    «Εξερχόμενος του Μαξίμου ο Ευάγγελος Βενιζέλος», ακούω τώρα σε ραδιοφωνικό δελτίο, και λέω, γιατί αλήθεια όχι «Βγαίνοντας από το Μέγαρο Μαξίμου»; Γενική απόλυτος, το 2014;

  40. Παγανιστής said

    Αγαπητέ κ. Σαραντάκο,

    είναι τυχαίο ότι πρωταγωνιστές σε όλα τα σκάνδαλα του Ρωμέηκου είναι άνθρωποι της Εκκλησίας (Φουρλεμάδης ΜΚΟ Αλληλεγγύη, Άλεξ Ρόντος Αρχιεπισκοπή Αμερικής, Δ. Κοντομηνάς Μέγας Χαρτοφύλακας του Οικουμενικού Πατριαρχείου κλπ);

    Το αυριανό ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ αποκαλύπτει

    http://www.protothema.gr/article/355753/mi-hasete-to-thema-tis-kuriakis/

    ότι ο μπουχέσας Καραμανλής είχε δώσει 8 εκατ. ευρώ στην ΜΚΟ του Στέλιου του Συρμόγλου για να ελέγχει τις υπόλοιπες ΜΚΟ. Ποιός είναι ο Στελλάκης ο Συρμόγλου; Δεξί χέρι του Χουντόδουλου Παρασκευαΐδη και επί χρόνια διευθυντής του Ραδιοσταθμού της Εκκλησίας 89,5 Fm

    http://www.e-go.gr/news/article.asp?catid=17826&subid=2&pubid=128670693

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Μεγάλη μπίζνα ο Ανθρωπισμός, τρώνε καλά οι Γαλιλαίοι, γι’ αυτό δεν υπάρχει ούτε ένας Δεσπότης που να ζυγίζει λιγότερο από 120 κιλά…

  41. Πέπε said

    Βασικά, τώρα που το σκέφτομαι (και που διάβασα και το #37), αυτός ο Έντης δεν είναι και τόσο λάθος. Σίγουρα ο Εντής δεν είναι πιο σωστός πάντως. Τυπικά η σωστή ανάγνωση είναι χωρίς κανένα τόνο, παρά μόνο στο ουρανοίς. Όμως το κείμενο έχει ρυθμό, είναι περίπου ποιητικό (όσο κι αν δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο μέτρο σύμφωνα με τα αυστηρά, πολύ μεταγενέστερα νεοελληνικά πρότυπα). Λοιπόν, όταν απαγγέλλουμε, εκτός από τους κανονικούς τόνους των λέξεων, κάπου ακούγονται λίγο και μερικοί έξτρα τόνοι, μετρικοί. Σίγουρα δε λέμε, σαν μηχανάκια, «σέγνω ρίζwα πότη γκόψη τούσπα θιούτη dρόμε ρή» ή «αρνά κιά σπροκαί παχύ τησμά νααστού καμά ρί» (αυτό μόνο στα συνθήματα), αλλά και μια μικρή παρέκκλιση από την ακριβή εκφορά των λέξεων όπως θα γινόταν στον πεζό λόγο είναι δικαιολογημένη.

    [Θα μπορούσα να προσθέσω ακόμη ότι στα λειτουργικά κείμενα ο πρώτιστος σκοπός δεν είναι η εξαντλητική, ορθολογική κατανόηση -αλλιώς θα τα είχαμε μεταφράσει στα νέα ελληνικά. Μες στην εκκλησία η προσευχή, τα μυστήρια και οι τελετές χρειάζονται λίγη εξωπραγματική ατμόσφαιρα. Γι’ αυτό οι παπάδες δεν ντύνονται σαν όλο τον κόσμο, γι’ αυτό οι ναοί έχουν χρωματιστά τζάμια που αλλοιώνουν το φως και αντήχηση που αλλοιώνει τον ήχο, γι’ αυτό καίμε λιβάνι, γι’ αυτό το εκκλησιαστικό μέλος έχει χαρακτηριστικά που δεν ξαναβρίσκονται όλα μαζί σε κανένα εξωεκκλησιαστικό είδος μουσικής, κλπ.. Όλα αυτά θα μπορούσα να προσθέσω, αλλά δε θα το κάνω, μην παρεξηγηθούμε κιόλας.]

    Εν πάση περιπτώσει, πάλι καλά που δεν είπε «ως εν ουρανών» και «δώσε ημίν σήμερον».

  42. Πέπε said

    @39: Λυπάμαι, αλλά πρέπει να το αποκαλύψω: ο Μπουλάς πέθανε. Ούτε έφυγε, ούτε εκοιμήθη όπως συμβαίνει με τα εκκλησιαστικά πρόσωπα (όθεν και η φράση ενός φίλου μου «χασμουριέται», για κάποιον που είναι στα τελευταία του), ούτε μετέβη σε τόπο δροσερό και χλοερό που φυλάμε τα φάρμακα, ούτε τίποτε άλλο έκανε. Πέθανε, όπως θα πεθάνουμε όλοι μας. Το θεωρώ γελοίο να διαιωνίζουν οι δημοσιογράφοι πρωτόγονες προλήψεις του τύπου «μην ακουστεί η κακιά λέξη θάνατος» – δημοσιογράφοι που προφανώς κάποιος τούς είπε «τα ‘μαθες; πέθανε ο Μπουλάς, πρέπει να γράψουμε κάτι».

  43. BLOG_OTI_NANAI said

    22: Αγαπητέ «Παγανιστής»

    Διαβάζω κάποια μηνύματά σου, τα οποία συχνότατα είναι γεμάτα ακραίες ανακρίβειες, οι οποίες προφανώς πηγάζουν από το νεοπαγανιστικό διαδίκτυο, το οποίο φημίζεται για τις διάσημες συνταγές του στο μαγείρεμα της ιστορίας.
    Διακρίνω όμως από τον τρόπο που γράφεις, ότι οι παραδοξολογίες αυτές δεν πρέπει να σου καταλογίζονται διότι οι συνεχείς αεροψεκασμοί μπορούν να επηρεάσουν και τις ισχυρότερες διάνοιες.

    Όμως, από τις τόσες φορές που είπα να σου απαντήσω στα όσα γράφεις, αποφάσισα αυτή τη φορά να δαπανήσω κάποιον χρόνο για να δείξω περί τίνος πρόκειται.
    Γράφεις με απίστευτη ευκολία ότι:

    «Όλοι οι ιστορικοί μάς βεβαιώνουν κατηγορηματικά ότι επί Αδριανού και Μεγάλου Αντωνίνου (117-161) δεν έγινε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ διωγμός των Χριστιανών«.

    Αυτό αποτελεί νεοπαγανιστική αρλούμπα ή βολική παράφραση, διότι όπως γράφει ο Ιερώνυμος ήταν γνωστό πως:

    «Και ηνίκα Αδριανός εν Αθήναις εχείμασεν εν Ελευσίνι γενόμενος, και πάντα σχεδόν τα της Ελλάδος μυστήρια μυηθείς, δέδωκεν αφορμήν επί το τους μισούντας τους Χριστιανούς, και δίχα βασιλικής κελεύσεως κολάσει» («Περί των επιφανών ανδρών της Εκκλησίας 19. PL 23, 638C. Βλ. και ΕΔΩ)

    Δηλ.
    Ο Αδριανός διαχείμασε στην Αθήνα και επισκεπτόταν την Ελευσίνα καί μυήθηκε σ’ όλα σχεδόν τα ελληνικά μυστήρια, κι έδωσε έτσι στους εχθρούς των Χριστιανών το θάρρος να βασανίζουν τους πιστούς και χωρίς διαταγή του αυτοκράτορα.

    Γι’ αυτό άλλωστε επί Αδριανού ο «Κοδράτος λόγον προσφωνήσας αναδίδωσιν, απολογίαν συντάξας υπέρ της καθ’ ημάς θεοσεβείας» διότι, «τίνες πονηροί άνδρες τους ημετέρους ενοχλείν επειρώντο» (Ευσέβιος, Εκκλ. Ιστ. 4,3.1). Και εκτός του Κοδράτου, «και Αριστείδης δε, πιστός ανήρ της καθ’ ημάς ορμώμενος ευσεβείας, τω Κοδράτω παραπλησίως υπέρ της πίστεως απολογία επιφωνήσας Αδριανώ καταλέλοιπε» (Ευσέβιος, Εκκλ. Ιστ. 4,3.3).

    Επειδή λοιπόν, επί Αδριανού, οι ειδωλολάτρες κυνηγούν τους Χριστιανούς, ο Επίσκοπος Αθηνών Κοδράτος και ο Αθηναίος φιλόσοφος Αριστείδης, σύνταξαν απολογίες υπέρ των Χριστιανών και τις επέδωσαν στον αυτοκράτορα, όταν αυτός βρισκόταν στην Αθήνα. Και φυσικά, και μόνο η σύνταξη μιας απολογίας, δείχνει ότι κάποιος ήταν κατηγορούμενος και γι’ αυτό την συνέταξε.

    Αν λοιπόν έλεγες ότι ο Αδριανός δεν επιθυμούσε τις βιαιότητες του όχλου και έδωσε διαταγή να μην διώκονται οι χριστιανοί χωρίς λόγο, παρά μόνο αν οι κατήγοροι μπορούσαν να υποστηρίξουν στα δικαστήρια τις κατηγορίες εναντίον των Χριστιανών, αυτό θα ήταν αλήθεια. Το ίδιο ίσχυε και επί Αντωνίνου, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μαρτύρησαν χριστιανοί, με πιο γνωστή περίπτωση τον Πολύκαρπο Σμύρνης το μαρτύριο του οποίου αναφέρεται σε ένα από τα αρχαιότερα μαρτυρολόγια που σώζονται. Διότι συχνότατα στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία οι διωγμοί οφείλονταν σε απαίτηση του ειδωλολατρικού όχλου την οποία ικανοποιούσαν οι τοπικοί διοικητές.

    Όμως εσύ προτίμησες να μας πεις το παραμύθι, ότι γενικά δεν διώχθηκαν χριστιανοί επί Αδριανού και Αντωνίνου, δηλ. μας μετέφερες τις ελληναράδικες μωρολογίες του νεοπαγανισμού, ο οποίος έχει γεμίσει με αρλούμπες το διαδίκτυο…

  44. Πέπε said

    Και για όποιον δεν κατάλαβε: http://www.youtube.com/watch?v=npjOSLCR2hE

  45. Πέπε said

    Το άλλο τώρα το παρατηρώ: Σε κλίμα κατάνυξης, ο πρωθυπουργός κάθεται στραβά και μάγκικα στο θρόνο εκεί πέρα, στηριγμένος στον ένα του αγκώνα, και προσεύχεται! Ε όχι ρε φίλε, αυτό και άθεος να ‘σουν δεν το κάνεις, έτσι από απλό σεβασμό προς τους άλλους (τους ένθεους). Άραγε, εκεί που σμίγουν τα χέρια του και δε φαίνεται γιατί είναι η καρτέλα του καναλιού με τα γράμματα, κομπολόι κρατάει ή στρίβει τσιγάρο;

  46. smerdaleos said

    @Νίκο περί «Ανδριανού»:

    Η Δημητρούλα ήταν πολύ μπροστά όταν έγραφε τους Απαράδεκτους …βάλτο στο [12:00] και άκου για τον Ανδριανό.

  47. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    38: Μου το είπαν αυτό με το «πολίτιδα» και σκέφτομαι να ανεβάσω επικαιροποιημένο ένα παλιό μου άρθρο.

    46: Δεν το ήξερα, γενικά από τους Απαράδεκτους δεν έχω δει πολλά επεισόδια

    23 και άλλα: Επιβεβαιώνεται λοιπόν ότι τα περί Μακρονήσου ειναι, όπως φαίνονταν, ασύστατα, ευχαριστώ.

    Για το «έψαλε» συμφωνώ μαζί σας, ειδικά με τη διατύπωση του Γρηγόρη στο 20.

  48. Avonidas said

    Σχετικά με την εισαγωγικομανία: ίσως θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας ότι η κύρια χρήση των εισαγωγικών είναι να παραθέτουμε αυτούσια τα λόγια κάποιου. Τα οΘντκ-εισαγωγικά, που μπαίνουν για να δηλώσουμε ειρωνεία ή ότι κατά τη γνώμη του συντάκτη ένας χαρακτηρισμός είναι δήθεν, είναι δευτερεύουσα και μάλλον πρόσφατη χρήση.

    Επομένως, ίσως ο συντάκτης να επαναλάμβανε με το «άνανδρος» τον χαρακτηρισμό τρίτου, με τον οποίο μπορεί βεβαίως και να συμφωνεί. Φυσικά, σε μια τέτοια περίπτωση είναι καλό να γράφεται ποιος χρησιμοποίησε τον χαρακτηρισμό, κι ακόμα καλύτερο να μπαίνει μια ολόκληρη φράση σε εισαγωγικά κι όχι μια λέξη μόνο.

  49. Πολλές απορίες – παρατηρήσεις μου έρχονται και δεν έχω προλάβει να διαβάσω τα σχόλια, αλλά αν περιμένω θα τα ξεχάσω. Οπότε λέω να τα γράφω με τη σειρά και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη για τυχόν επαναλήψεις:

    Γιατί Άγιον Όρος; Είναι απαραίτητο το -ν (που το είδα σε πολλά μέρη γραμμένο) στο ουδέτερο;

    Το «Πάτερ ημών» ψέλνεται ή απαγγέλλεται;

    Στον τίτλο ο άνανδρος είναι σε εισαγωγικά. Μετά όμως «Ταυτοποιήθηκε ο “πρωταγωνιστής” της άνανδρης επίθεσης«. Δηλαδή έπαψε να είναι άνανδρη από τον τίτλο μέχρι το κείμενο ή μόνο στα πρόσωπα μπαίνουν τα εισαγωγικά; 🙂

    Περί της Μυρτούς τα έχουμε ξαναπεί. Η χρήση καθαρευουσιάνικων τύπων δίνει κύρος σ’ αυτόν που τους χρησιμοποιεί και τον ξεχωρίζει απ’ την πλέμπα. Ή είμαστε εγγράμματοι ή όχι (πλάκα κάνω με το τελευταίο, αλλά δυστυχώς, όχι και με τη διαπίστωση).

  50. 18 Κι εμένα μου έκανε εντύπωση πριν κάτι χρόνια στο Μόναχο που το 2010 γιορτάζονταν τα 852 χρόνια από την ίδρυση της πόλης. Αλλά δεν έτυχε να γιορταστούν τα 853 ή τα 854 (μετά έφυγα από κει).

  51. Παγανιστής said

    Αγαπητέ κύριε BLOG_OTI_NANAI (Σχόλιον 43),

    ευχαριστώ διά τον κόπον που εκάματε να με αποστομώσετε, αλλά φοβούμαι ότι εκτεθήκατε ανεπανορθώτως. Είναι δυνατόν να επικαλούμαι εγώ τους ιστορικούς κι εσείς να μού απαντάτε με Εκκλησιαστικούς Πατέρας; Ο Άγιος Ιερώνυμος είναι από τους πιό παραμυθατζήδες τοιούτους και θα μου χρειαζόντουσαν 10 Σαραντάκειες Αναρτήσεις για να παραθέσω όλες τις απιθανότητες που διηγείται και οι οποίες θα προεκάλουν ασυγκράτητο γέλωτα ακόμη και στο παρδαλό κατσίκι..

    Για τον εκκλησιαστικό συγγραφέα Ευσέβιο περιττεύει κάθε χαρακτηρισμός: Ο άνθρωπος είναι εντελώς παραμυθατζής, δείτε τί λέει γι’ αυτόν ο Μέγας Γίββων. Ακόμη και οι παμπόνηροι Γαλιλαίοι φοβήθηκαν να τον κάνουν Άγιο, καίτοι από αυτόν αντλούμε όλες τις πληροφορίες περί Μεγάλου Κωνσταντίνου και περί των δύο πρώτων αιώνων της Εκκλησίας…

    Με την φόρα που έχετε πάρει, θα μού πείτε ότι και ο Μέγας Ιουλιανός ανέκραξε «Νενίκηκάς με Ναζωραίε» ενώ τον κάρφωνε με το ακόντιο ο νεκραναστηθείς Άγιος Μερκούριος, ότι το Μαντείο των Δελφών του έδωσε τον περίφημο χρησμό «…Ουκέτι μάντης έχει καλύβαν κλπ», ενώ ακόμη και οι απόφοιτοι παλαιού Σχολαρχείου γνωρίζουν ότι αυτές είναι πλαστογραφίες των Χριστιανών 600 χρόνια αργότερα (χρονογράφος Γ. Κεδρηνός, 10ος αιών).

    Εγώ δεν θα σάς παραπέμψω εις τον Μέγα Γίββωνα, που μισείτε θανασίμως όλοι εσείς οι Γαλιλαίοι, ούτε εις άλλον σύγχρονον Βυζαντινολόγον. Σάς παραπέμπω στην συντασσόμενη από χριστιανούς Wikipedia, για να μού βρείτε έστω μία αναφορά ότι πείραξαν τους Γαλιλαίους ο Αδριανός και το τεκνίον του ο Αντωνίνος…

    Αν θέλετε να μιλήσουμε επιστημονικά, σάς παραπέμπω στο εξαίσιο σύγγραμμα του (μακαριστός και αυτός) κουμμουνιστή Άγγλου ιστορικού G.E.M. De Ste Croix «Ο Χριστιανισμός και η Ρώμη» (ΜΙΕΤ 2005)

    http://www.biblionet.gr/book/98853/De_Ste_Croix,_G._E._M._(Geoffrey_Ernest_Maurice),_1910-2000/%CE%9F_%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%B7_%CE%A1%CF%8E%CE%BC%CE%B7

    του οποίου το αγγλικό πρωτότυπο (εκδόσεις της Οξφόρδης) μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ

    http://www.carmelapologetics.org/wp-content/uploads/2012/08/the_late_Geoffrey_de_Ste._Croix-Christian_Persecution_Martyrdom_and_Orthodoxy-Oxford_University_Press_USA2006.pdf

    και από εδώ ένα τμήμα του

    http://www.scribd.com/doc/72560492/GEM-de-STE-CROIX-Why-Were-Christians-Persecuted

    Επίσης, όσοι ενδιαφέρονται για τα χιουμοριστικά Πρακτικά της 4ης εν Χαλκηδόνι Οικουμενικής Συνόδου (451) που σάς έγραφα χθές, ας κατεβάσουν από εδώ ένα θαυμάσιο σχετικό βιβλίο

    http://ixoyc.net/data/fathers/624.pdf

    Καλό Παράδεισο να έχουμε…

  52. sarant said

    48: Το σκέφτηκα κι εγώ, μήπως το «άνανδρης» είναι αναφορά σε λόγια άλλου, αλλά δεν το βρήκα πιθανό.

    49: Το ν εδώ μπαίνει για τη φριχτή χασμωδία. Λέμε άλλωστε ή αγιορείτικος ή αγιονορείτικος (πιο σπάνιο βέβαια).

  53. vioannis said

    Η Μακρόνησος είναι το μόνο πρόβλημα; Κατά τα άλλα το σημείωμα για τον Καζαντζάκη, στον Ριζοσπάστη, είναι υπόδειγμα ενημέρωσης για τη ζωή και το έργο του συγγραφέα. Πλάκα κάνετε, έτσι;

  54. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    49.>>Γιατί Άγιον Όρος; Είναι απαραίτητο το -ν
    Χάρι ν ευφωνίας. (έτσι θαρρώ μας το μάθανε παλιά).
    Απολύτως ανάλογο:σ εμάς υπάρχει ένα βουναλάκι απότομο και μισόγδυμνο πάνω από το Λιβυκό που το λένε Κακόν Όρος.
    ‘Ολοι ενέκαθεν Κακονόρος το λέμε κι έγινε και καλαμπουράκι στην οικογένεια γιατί ο πατέρας μου λέει ,πάντα, πρώτα «Κακόν Όρος» το Άγιον Όρος,από φόρα και το διορθώνει κατόπιν θυμώνοντας με τον εαυτό του που πάλι το έκανε το (χρόνιο) λάθος!
    Όταν ξέσπασαν τα σκάνδαλα με την «Αθωνιάδα» το σχολίασε: ε γιάκειονα ξεφεύγει η γλώσσα μου σαφί*!… 🙂

    *συνέχεια,συχνά

  55. Makis said

    Για τις ΜΚΟ υπάρχει μεγάλη »ηθική αγανάκτηση» και όπως λέει και ο Vittorio de Sica »Η ηθική αγανάκτηση είναι: 2% ηθική, 48% αγανάκτηση και 50% ζήλια». Δεν γνωρίζω τα ποσοστά των ΜΚΟ που είναι απάτες διότι είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν και ΜΚΟ που αξίζουν τον κόπο να συνεχίσουμε να τις στηρίζουμε.

  56. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    52.β. Α έγραφα με διακοπές και απάντησε ήδη ο Νικοκύρης αλλά πέρνω την πάσα από το αγιονορείτικο :Αφού μεθώ μ ένα κρασί αγιονορείτικο

  57. spiral architect said

    Περί ΜΚΟ ο λόγος:
    Ποιος είναι ο Διεθνής Οργανισμός Γαλλοφωνίας (!) που τσίμπησε 2.871.075 ευρώπουλα, τη υπογραφή του χοντρού; 👿
    Μπας και είναι τίποτα γνωστοί φραγκοφονιάδες που άλλαξαν προβιά; 🙄

  58. spiral architect said

    @57: Κι εδώ, εν δόξη, τιμή και διαυγεία: Υπουργική απόφαση για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμης και υποχρεωτικής συνδρομής στο Διεθνή Οργανισμό Γαλλοφωνίας.

  59. sarant said

    53: Βιοάννη, η Μακρόνησος είναι το μόνο γεγονός του σημειώματος που φαίνεται να αποτελεί κατασκευή εκ του μηδενός και όχι ερμηνεία.

    54: Ωραίο αυτό το σαφί. Θέλουν άρθρο τα κρητικά επιρρήματα (σκιάς, κοντό, σαφί κτλ.)

    55: Ωραίο απόφθεγμα.

  60. φρανκοφονιάδες -νομίζω είναι παλιά ιστορία…

  61. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    56. παίρνω
    55. Λίστες
    όφου ΜιΚιΟ ,μικιό μου

  62. Μαρία said

    57
    E όχι και ΜΚΟ ο OIF.
    Απ’ τη στιγμή που είμαστε μέλη, πρέπει να καταβάλλουμε τη συνδρομή μας.

  63. sarant said

    Με πρόλαβε η Μαρία, δεν είναι ίδια περίπτωση ο OIF.

  64. axmmanoula said

    Νομιζω εδω ο υπουργος μπερδεψε παγοβουνα κ καλαθια
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63966161

  65. physicist said

    #42. — ‘Ετσι ακριβώς.

  66. BLOG_OTI_NANAI said

    51: Αγαπητέ «Παγανιστής »

    Μάλλον θα θεώρησες ότι είμαι κάποιος από τους γνωστούς σου με τους οποίους συζητάς όλες αυτές τις ασυναρτησιολογίες σε κάποιο καφενείο. Κάνεις λάθος όμως, γι’ αυτό μην επικαλείσαι ατάκες του στιλ «εκτεθήκατε ανεπανορθώτως» κ.λπ. διότι δεν νομίζω ότι θα σε βοηθήσουν σε κάτι.

    Εσύ αγαπητέ, δεν επικαλείσαι κανέναν ιστορικό, διότι έχεις άγνοια πλήρη για τα ζητήματα αυτά. Και ό,τι γνωρίζεις, το γνωρίζεις μόνο αν υπάρχει έτοιμο στη Google.

    Απόδειξη για την άγνοια που έχεις, είναι η δεύτερη απανωτή γκάφα σου, όπου με παραπέμπεις στον G.E.M. De Ste Croix χωρίς να έχεις ιδέα τι γράφει. Φυσικά, ο G.E.M. De Ste Croix είναι γνωστός μαρξιστής ιστορικός, τοποθετείται ασφαλώς ενάντια στον χριστιανισμό, έχει διαπράξει ατοπήματα και αποσιωπήσεις ανεπίτρεπτες για τη φήμη του, όμως, το βιβλίο του με τις μελέτες για τους διωγμούς το έχω, και αυτά που γράφει εκεί δυστυχώς για σένα, δεν σε εξυπηρετούν καθόλου:

    «[…] γνωρίζουμε έναν σημαντικό αριθμό μαρτυρίων την εποχή των δύο πρώτων Αντωνίνων σε πολύ μακρινές μεταξύ τους περιοχές της αυτοκρατορίας, και ακόμη και στην ίδια τη Ρώμη. Στην πραγματικότητα, οι διωγμοί συνεχίζονταν αυτόματα, αν και σποραδικά, όποιος κι αν ήταν ο αυτοκράτορας […] Σε κάθε περίπτωση, ο διοικητής της επαρχίας ήταν αυτός που έπαιζε τον πιο σημαντικό ρόλο, ακόμη και η δική του στάση μπορεί να ήταν λιγότερο σημαντική από αυτό που πρέπει να αποκαλέσω «κοινή γνώμη».»

    (De Ste. Croix, G. E. M., «Ο χριστιανισμός και η Ρώμη, διωγμοί, αιρέσεις και ήθη», ΜΙΕΤ, Αθήνα 2005, σ. 57)

    και στην υποσημείωση αρ. 74, στη σελίδα 57, αναφέρει:

    «Για παράδειγμα, τα μαρτύρια του Πολυκάρπου, των χριστιανών της Λυόν, των Σκιλλιτανών στη Ρώμη, του Πτολεμαίου, του Λεύκιου, του Ιουστίνου και των συντρόφων του, και του Απολλώνιου — για να αναφέρω λίγους από εκείνους για τους οποίους διαθέτουμε αξιόπιστες μαρτυρίες.»

    Άρα, ο G.E.M. De Ste Croix που ΕΣΥ επικαλέστηκες, γράφει ότι υπήρχαν μαρτύρια επί Αντωνίνου, γράφει για την αξιοπιστία του Μαρτυρίου Πολυκάρπου, γράφει ότι διωγμοί υπήρξαν «ΟΠΟΙΟΣ ΚΙ ΑΝ ΗΤΑΝ ο αυτοκράτορας» διότι ρυθμιστής αυτών δεν ήταν βασικά ο αυτοκράτορας, αλλά έπαιζε ρόλο η στάση του όχλου και του τοπικού διοικητή.

    Τώρα λοιπόν που τα διάβασες, περιόρισε τον «ασυγκράτητο γέλωτα» σου, και μετέτρεψε τον σε αυτοκριτική καλύτερα.

    Οι μαρτυρίες αγαπητές «Παγανιστή» δεν ενδιαφέρονται διόλου για την άποψη σου περί εγκυρότητας, είτε είναι αγιολόγια, μαρτυρολόγια, εκκλ. συγγραφείς όπως ο Ευσέβιος, Πατέρες της Εκκλησίας, παγανιστές ιστορικοί κ.λπ. Για κάθε μαρτυρία του παρελθόντος υπάρχουν κριτήρια ελέγχου της, και να ξέρεις, τα κριτήρια αυτά δεν περιλαμβάνουν τη δική σου γνώμη… Όλα τα κείμενα και όλες οι μαρτυρίες, έχουν συγκεκριμένη θέση, πολλές φορές αμφισβητούμενη από διάφορες πλευρές, όμως είναι σε μεγάλο βαθμό γνωστό τι είναι νόθο, τι είναι αμφιβαλλόμενο, τι είναι ασφαλές, τι είναι αμφιλεγόμενο. Ουδείς ενδιαφέρεται για την άποψη σου επ’ αυτών. Εάν π.χ. το κριτήριο περί θαυματουργικών ή άλλων παρόμοιων διηγήσεων ήταν έτσι όπως το έχεις στο μυαλό σου, τότε ο παγανιστής Ζώσιμος και η «Νέα ιστορία» του θα είχε πάει ήδη στα σκουπίδια με τα παγανιστικά θαύματα που περιγράφει. Δεν έχεις την παραμικρή ιδέα για την πίστη των αρχαίων μας προγόνων στα θαύματα, γι’ αυτό, εφόσον δηλώνεις παγανιστής, μην μπλέκεις σε αυτή τη συζήτηση για να χλευάσεις τους χριστιανούς. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι ήταν αξιοθαύμαστοι για την εποχή που έζησαν. Μην ξεχνάμε όμως ότι ήταν μια πολύ παλιά εποχή και οι επιθέσεις κατά των διαφόρων δοξασιών του παγανισμού μέσω αναχρονισμών είναι τόσο εύκολη, που δεν το φαντάζεσαι καν…

    Όσο για το γέλιο που κάνει το «παρδαλό κατσίκι«, αυτό θα είναι βέβαιο, και μάλιστα κάθε φορά που θα θέλεις να παραστήσεις τον «γνώστη» του ζητήματος, αλλά ταυτόχρονα επικαλείσαι ως βιβλιογραφία την Wikipedia ή ακόμα χειρότερα τον… Γίββωνα, μην έχοντας ιδέα ότι σήμερα, η επίκληση του απαρχαιωμένου έργου του, χωρίς ασφαλείς διασταυρώσεις των πληροφοριών που δίνει, αποτελεί ανέκδοτο, και πολύ καλό μάλιστα.

    ΥΓ
    Αγαπητέ «Παγανιστής» θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αρχίζει να γίνεται κατάχρηση της φιλοξενίας και να οδηγούνται τα σχόλια σε άσχετες διαδρομές.

  67. RaspK said

    Εξαιρετικά σχόλια, συνολικά.

  68. RaspK said

    Υ.Γ.: Στα περί του άρθρου σχόλια αναφερόμουν, σημειωτέον.

  69. spiral architect said

    @57, 58: Καλά όλα τούτα (και ο OIF δεν είναι ΜΚΟ) αλλά και κοντά 2,9 εκατομμύρια συνδρομή, τη στιγμή που μας έχουν φορτώσει ένα σκασμό ενοχές μαζί με τα χρέη και τις επισφάλειες των απατεώνων τραπεζιτών, ε, πάει πολύ!
    Δηλαδή αν δεν τα πληρώναμε, τι θα μας έκαναν η Γαλλία και η πολιτεία του Κεμπέκ;

  70. spiral architect said

    … για #62 και 63 – Mαρία και Νίκο.
    (πως έγινε αυτό;) 🙄

  71. RaspK said

    Υ.Υ.Γ.: Δεν είναι ιδιαιτέρως παράδοξο το τελικό νι στην ονομαστική ουδετέρου, και ειδικά στην περίπτωση επιθέτων όπως το άγιο(ν). Αν και το θέμα έχει ζουμί, αφού υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες γραφές για διάφορες λέξεις, κάτι που απαντάται συχνά στον οινολογικό κλάδο (π.χ. η μανδηλαριά λέγεται και μαντηλαριά, αλλά και μαντηλάρι, ενώ και η δεύτερη παραλλαγή του ονόματος, αμοργιανό, από την Αμοργό, γράφεται επίσης αμοριανό, αμουριανό και αμουργιανό, αν και πολύ σπανιότερα).

  72. sarant said

    64: Μάλλον ο Δένδιας χρησιμοποιεί την έκφραση με την κορφή του παγόβουνου αντίθετα από τον πολύ κόσμο.

  73. spiral architect said

    @64, 72: Για το παγόβουνο δεν μας είπε!
    (και ανησυχώ) 😛

  74. Τίτος Εξώς Χριστοδούλου said

    28, για την Αγία Μακρόνησο όδευε, λοιπόν, ο Ναπολέων; Plus ca change.

  75. Παγανιστής said

    Αγαπητέ κύριε BLOG_OTI_NANAI (σχόλιον 66),

    δεν ωμίλησα για μαρτύρια, αλλά για διωγμούς των Χριστιανών, την περίοδο του Αδριανού και του Αντωνίνου. Διωγμοί δεν υπήρξαν, το λέγει σαφώς ο De Ste. Croix σε πολλά σημεία του βιβλίου του, αλλά το λογόκρινες (κατά την συνήθεια υμών των Γαλιλαίων) για να μή ξεφτιλιστείς. Μετά τα αποσιωπητικά που βάζεις στην λέξη αυτοκράτορας, ο μεγάλος Άγγλος ιστορικός λέγει επί λέξει: «…Και τουλάχιστον μέχρι τον τρίτο αιώνα, είναι καλύτερα να μήν εξετάζουμε τους διωγμούς πρωτίστως από τη σκοπιά των αυτοκρατόρων»…

    Επίσης, 6 σειρές πρίν από εκεί που ξεκινάς εσύ το απόσπασμά σου, ο De Ste. Croix ομιλεί ανοιχτά για την ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ που παρουσίαζε το μαύρο – άσπρο.

    Άλλο μαρτύριο, και άλλο διωγμός, κ.BLOG_OTI_NANAI: Η βρωμερή Χριστιανική Προπαγάνδα παρουσίαζε ως μαρτύριο την εκτέλεση ενός χριστιανού που ήταν αντιρρησίας συνειδήσεως και ηρνείτο να πολεμήσει εναντίον των βαρβάρων εισβολέων. Ο θάνατός του δεν οφειλόταν στις χριστιανικές του ιδέες, αλλά στο ότι ηρνείτο να πάρει τα όπλα, δηλαδή παρεβίαζε τον ΡωμαΪκό Νόμο. Διωγμός των Χριστιανών σημαίνει πως διώκεις έναν άνθρωπο μόνο και μόνο για τις Χριστιανικές του ιδέες και πεποιθήσεις, χωρίς να έχει παρανομήσει, πράγμα που συνέβη επί Νέρωνος, Δεκίου, Διοκλητιανού κλπ. Το εξαίσιο βιβλίο του De Ste. Croix έχει δεκάδες σελίδες γι’ αυτό το θέμα, άλλωστε αυτή ακριβώς είναι και η κεντρική του ιδέα.

    Είναι ακριβώς αυτό που συμβαίνει σήμερα με την Χρυσή Αυγή; Οι χρυσαύγουλοι ισχυρίζονται ότι τους διώκουν για τις Ιδέες τους, το Κράτος ισχυρίζεται ότι τους χώνει στην Φυλακή γιατί παραβιάζουν τον Νόμο…

    Αλλά μιά και παραπέμπεις στο βιβλίο του κορυφαίου μελετητή των Διωγμών, De Ste. Croix, (τον οποίο τολμάς να κατηγορείς για ατοπήματα και αποσιωπήσεις!), επίτρεψέ μου να καταθέσω επιγραμματικά (πρόκειται για πολλοστημόριο όλου του βιβλίου) πώς κατατροπώνει την αισχρή Χριστιανική προπαγάνδα:

    1) Στην σελίδα 267, ο De Ste. Croix διαλύει τις ηλιθιότητες περί Κομμουνισμού της Πρώτης Χριστιανικής Κοινότητος: Στην πραγματικότητα επρόκειτο για «Εθνικοσοσιαλισμό» εν όψει της Δευτέρας Παρουσίας και η περίφημη Χριστιανική Κοινοκτημοσύνη και Φιλανθρωπία ίσχυε μόνο μεταξύ των Χριστιανών.

    2) Σελ. 293: Ο εξιλεωτικός χαρακτήρας της Φιλανθρωπίας είναι καθαρά Ιουδαϊκή Ιδέα. Οι Έλληνες δεν είχαν σε καμμία εκτίμηση την Φιλανθρωπία.

    3) Σελ. 375-376: Ο De Ste. Croix διασύρει τον απατεώνα εκκλησιαστικό πατέρα Ευσέβιο Καισαρείας που δέχτηκε ως αληθινή την πλαστογραφημένη αλληλογραφία Ιησού και Αβγάρου, παραπλανώντας γενιές μελετητών επί 15 αιώνες.

    4) Σελ. 376-377: Ο De Ste. Croix εξηγεί γιατί οι Αντιρρησίες Συνείδησης όλου του κόσμου πρέπει να ανακηρύξουν Προστάτη – Άγιό τους τον χριστιανό μάρτυρα Μαξιμιλιανό (μαρτύρησε στις 12 Μαρτίου 295)

    5) Σελ. 398: Ο De Ste. Croix αποκαλύπτει ότι ήταν τέτοια η Εβραιολαγνεία των Χριστιανών, που καθόρισαν σε 318 τους Θεοφόρους Πατέρες της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, επειδή ο Αβραάμ είχε 318 δούλους (Γένεσις 14,14) και ήθελαν να είναι Δούλοι του Αβραάμ…

    6) Σελ. 313: Ο De Ste. Croix καταθέτει το τελειωτικό του συμπέρασμα, που είναι άκρως επίκαιρο, διότι αυτό θα συμβεί μεθαύριο στο Ρωμέηκο, που θα αναλάβει την Εξουσία ο φιλάνθρωπος Σύριζα του Αλέξη Τσίπρα: Αφότου επικράτησε ο Χριστιανισμός στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, η θέση των φτωχών χειροτέρεψε δραματικά και το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών έγινε τραγικά μεγαλύτερο.

    7) Τελειώνω με την σελίδα 324, όπου ο De Ste. Croix παραθέτει (συμφωνώντας) την αθάνατη φράση του παγανιστού ιστορικού Αμμιανού Μαρκελλίνου (xxii.5.3-4) για τους Χριστιανούς, η οποία θα έπρεπε να έχει αναρτηθεί στην πρόσοψη όλων των Ρωμέηκων σχολείων προς γνώσιν και συμμόρφωσιν όλων των Ρωμηών:

    «Τα άγρια θηρία δεν είναι τόσο μεγάλοι Εχθροί της Ανθρωπότητας, όσο είναι οι περισσότεροι Χριστιανοί, με το θανάσιμο μίσος που τρέφουν ο ένας για τον άλλον»!

    Ακριβώς αυτό πίστευε και ο Μέγας Ιουλιανός, του οποίου ο Αμμιανός Μαρκελλίνος ήτο κολλητός φίλος…

    ΥΓ: Δεν θα απαντήσω σε άλλη πρόκλησή σου, αγαπητέ κύριε BLOG_OTI_NANAI , γιατί είναι Σαββάτο, έχουμε οικογένεια και πρέπει να την βγάλουμε έξω…

    Καλόν Παράδεισο σε όλους…

  76. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #66
    Επειδή έχω και διάβασα το βιβλίο του De Ste. Croix, υπάρχει κάποια κριτική του βιβλίου/των απόψεων για να δω αν πρέπει να αρχίσω να κλαίω τα 25 ευρώ… 🙂
    Επίσης, ξέρει κανείς τι είναι αυτό το σάιτ http://ixoyc.net/ που μας παραπέμπει ο Εθνικ… εεε ο Παγανιστής. Στοιχηματίζω τη μισή μου περιουσία ότι αν ήξερα αραβικά θα γελούσα πολύ.

  77. sarant said

    76: Ιχθύς θα πει αυτό, το o αντί για το ελληνικό Θ.

  78. marulaki said

    Εφη^2 Κακόν Όρος εχουμε και στο Ηρακλειο (Κόκκινη Χάνι).
    Με αυτο το Ν της ευφωνίας πήρε και το οροπέδιο της Νιδας στα Ανώγεια το ονομα του. Στη-ν Ίδα (Ψηλορειτης)=> Στη Νίδα.

  79. Μαρία said

    76
    Στα βιογραφικά των θεολόγων έχουν πάντως και δυο δικούς μας, το Δράγα και το Ρωμανίδη. Κάποιου είδους ορθόδοξοι είναι.

    77
    Δεν είναι γκαβός ο άνθρωπος 🙂

  80. #39

    στο σχολείο μου ήταν έθιμο όλοι μαζί να λένε το «τον σταυρό σου Χριστέ» και μετά …»προσκυνούμεν και την αγίαν σου ανάστασιν υμνούμε και δοξάζουμε» να συνεχίζει η λεπτή φωνή του απαγγέλλοντος την προσευχή.

  81. # 80

    Ο Αλαβάνος θα μπορούσε να το επιβεβαιώσει !

  82. Μαρία said

    Κι ένα σωρό βιβλία.
    http://ixoyc.net/fathers2.aspx

  83. sarant said

    Έχει και τον Ζηζιούλα βλέπω.

  84. Πέπε said

    @71: Αντιθέτως, εγώ νομίζω ότι αν υπάρχουν μερικές κάπως συστηματικές επιβιώσεις των γενικά καταργημένων αρχαίων -ν, είναι μόνο στο αρσενικό. Στο ουδέτερο τόσο πολύ έχουν καταργηθεί ώστε η παρουσία τους να είναι επαρκής ένδειξη αρσενικού. Λέμε π.χ. (όχι πολύ συχνά αλλά πάντως το λέμε) «αυτόν τον καλόΝ άνθρωπο», ή «έναν καφέ γλυκόΝ με γάλα», ενώ στο ουδέτερο ποτέ. Με το «αντιθέτως» λοιπόν απαντώ στο ότι δε σας φαίνεται παράδοξο. Εμένα μου φαίνεται αν όχι παράδοξο, πάντως κάτι το μεμονωμένο, όχι συστηματικό. Έτυχε μερικά συγκεκριμένα τοπωνύμια είτε να διατηρήσουν το αρχαίο -ν είτε να αναπτύξουν ευφωνικά ένα νεότερο. Συγκεκριμένα για το Άγιον Όρος υποθέτω ότι είναι διατήρηση λόγω επιδράσεως της εκκλησιαστικής καθαρεύουσας.

    Εδώ η λέξη «αγιονορείτες», σ’ ένα τραγούδι με τίτλο Αγιορείτικο! http://www.youtube.com/watch?v=hlSqTEZWOQM

    Κατά τα άλλα, «αμοριανό» και «αμουριανό» είναι απλώς ανορθόγραφα. Την Αμοργό πολλά τοπικά ιδιώματα τη λένε Αμουργό (και δεν εννοώ τα βόρεια που τρέπουν όλα τα άτονα -ο- σε -ου-, αλλά νησιώτικα π.χ. ιδιώματα, δεν ξέρω μήπως και στο ίδιο το αμοργιανό ιδίωμα λέγεται έτσι), οπότε πλάι στον επίσημο τύπο «αμοργιανός» υπάρχει και ο λαϊκός «αμουργιανός», αλλά με -γ- φυσικά και στις δύο περιπτώσεις. Μανδηλαριά αντί μαντηλαριά είναι υπερδιορθωμένος λόγιος τύπος του «μαντηλαριά». «Μαντηλάρι» μοιάζει να είναι λαϊκός, παράλληλος προς το επίσης λαϊκό «μαντηλαριά». Νομίζω ότι θα ήθελαν -ι- αντί -η- (μαντίλι). Γενικά η πολυτυπία οφείλεται στην προτίμηση άλλων να λογιωτατίζουν και άλλων να λαϊκίζουν. Δε νομίζω ότι πρόκειται για ιδιαιτερότητα της οινολογικής ονοματολογίας.

  85. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    78.Γεια σου Μαρουλάκι.(‘Ετσι λέω την ανηψιά μου τη Μαρία,28).
    Πολλές κακοβολιές ο τόπος μας.Ώστε του Κοκκίνη το Χάνι είναι στους πρόποδες του Κακού ν Όρους! Αυτό το ξεροβουνόπουλο με τις κεραίες στην κορφή είναι;
    Στα σύμφωνα που καλύπτουν χασμωδίες έχουμε κάτω και το γ : Η γιόρνιθα, η γιαίγα. Ενώ όμως: την όρνιθα, την αίγα κι όχι «τη γιόρνιθα» που έλεγε όταν πρωτοκατέβηκε στην Κρήτη ο γαμπρός μου, μακεδόνας και παιδί της πόλης, στην προσπάθειά του να προσεγγίσει το ιδίωμα και γελούσαμε. «Εγίνηκες τω γιορνίθω» του λέγαμε.

  86. BLOG_OTI_NANAI said

    75: Αγαπητέ «Παγανιστή«. Οι δικαιολογίες δεν σε απαλλάσσουν. Είναι προφανές ότι δεν είχες διαβάσει τα αποσπάσματα που σου έδειξα. Ο Croix γράφει ξεκάθαρα, «στην πραγματικότητα, οι διωγμοί συνεχίζονταν αυτόματα, αν και σποραδικά, όποιος κι αν ήταν ο αυτοκράτορας«, εσύ όμως παριστάνεις τον τυφλό…

    Ο Croix μιλάει για την παγανιστική οχλοκρατία:

    «Άν όμως, από την άλλη πλευρά, η κοινή γνώμη ήταν έξαγριωμένη ενάντια στους χριστιανούς (και, όπως θα δούμε, αυτό συνέβαινε συχνά μέχρι τα μέσα του τρίτου αιώνα), τότε δεν έλειπαν οι κατήγοροι, και οι χριστιανοί προσάγονταν σε δίκη. Λίγοι διοικητές θα είχαν οποιοδήποτε κίνητρο να αντισταθούν στο ισχυρό τοπικό αίσθημα που εκδηλωνόταν με αυτόν τον απόλυτα επιτρεπτό τρόπο, ειδικά αν κάποιοι άνθρωποι με μεγάλη επιρροή ηγούνταν του λαϊκού αισθήματος, όπως θα πρέπει να συνέβαινε συχνά

    Και δεν μιλάει για νομοθεσία περί στράτευσης αγαπητέ «Παγανιστή» όπως ψευδώς ισχυρίζεσαι, αλλά ejhge;i γιατί συνέβαινε αυτό:

    «Οι χριστιανοί διακήρυτταν είτε ότι οι θεοί των εθνικών δεν υπήρχαν είτε ότι ήταν κακόβουλοι δαίμονες. Όχι μόνο αρνούνταν να συμμετάσχουν σε θρησκευτικές τελετές των εθνικών, αλλά επίσης δεν δέχονταν ότι οι άλλοι έπρεπε να το κάνουν. Ως εκ τούτου, επειδή ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής και το σύνολο της ρωμαϊκής κρατικής θρησκείας ήταν εν πολλοίς μια υπόθεση της κοινότητας, οι μάζες των εθνικών ήταν φυσικό να ανησυχούν μήπως και οι θεοί, μπροστά σε αυτό το όνειδος, ξεσπούσαν την οργή τους όχι μόνο πάνω στους χριστιανούς αλλά και πάνω σε όλη την κοινότητα. Και όταν πράγματι ενέσκηπταν καταστροφές, ήταν πολύ πιθανόν να έριχναν το φταίξιμο στους χριστιανούς. Ότι οι χριστιανοί ήταν όντως μισητοί ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο περισσότερο απ’ όλους, το φανερώνουν πολλά αποσπάσματα στις πηγές, από τα μέσα του δεύτερου μέχρι και τον πέμπτο αιώνα.» (σ. 86)

    Ως προς τον παγανιστικό όχλο λοιπόν, τα αίτια ήταν κυρίως η δεισιδαιμονία, και κάποτε ο φθόνος, και ως προς την ηγεσία, τα αίτια ήταν πάλι θρησκευτικά, ουσιαστικά όμως πολιτικά, διότι η θρησκευτική αδιαφορία των χριστιανών δημιουργούσε κατά τη γνώμη τους ζήτημα πολιτικής ενότητας.

    Και επίσης βρε «Παγανιστή«, δεν έχεις τον παραμικρό ενδοιασμό όταν κάνεις τις παραχαράξεις αυτές;
    Για ποια στράτευση μιλάς; Έχεις μπλέξει τον Μοντανισμό με τον Χριστιανισμό;
    Ουδέποτε οι Χριστιανοί αρνήθηκαν τη στράτευση! Γι’ αυτό άλλωστε η βιβλιογραφία καθιστά σαφές ότι οι Χριστιανοί ιδιαιτέρως αναπτύχθηκαν μέσα στο στράτευμα! Δεν υπάρχει ούτε ένας Κανόνας της Εκκλησίας που να απαγορεύει τη στράτευση. Η μαρτυρία του Μεγάλου Βασιλείου στον δεκατο τρίτο Κανόνα του, είναι αποστομωτική, παρά το γεγονός ότι συμβουλεύει να ακολουθούν κανόνα μετανοίας όσοι έχουν σκοτώσει σε μάχη:

    «Τους εν πολέμοις φόνους οι Πατέρες ημών, εν τοις φόνοις ουκ ελογίσαντο, εμοί δοκεί, συγγνώμην δίδοντες τοις υπέρ σωφροσύνης και ευσεβείας αμυνομένοις» (Βλ. και ΕΔΩ)

    Σύμφωνα με τον Μ. Βασίλειο δεν υπάρχει προγενέστερος Πατέρας της Εκκλησίας που να αρνήθηκε τη στράτευση. Άλλωστε, το Βυζάντιο άντεξε 12 αιώνες αμυνόμενο, περισσότερο από κάθε άλλο στην γεωγραφική αυτή περιοχή, και πάντα χριστιανοί πολεμούσαν σε αυτό.

    Άρα, ακόμα και αν ο Croix έγραφε ότι αιτία για τους διωγμούς ήταν η άρνηση στράτευσης των Χριστιανών, τότε απλώς θα είχαμε την εγγύηση ότι ο Croix είναι αποτυχημένος ιστορικός. Διότι μόνο οι Μοντανιστές και οι Μανιχαίοι τοποθετήθηκαν ενάντια στην στράτευση και εξαιτίας αυτού, διώχθηκαν από τους Ρωμαίους. Αντιθέτως, για τους Χριστιανούς όλων των αιώνων, και των τριών πρώτων, η στράτευση θεωρήθηκε μεν κακό λόγο της αιματοχυσίας, αλλά όμως αναγκαίο κακό για την ανθρώπινη άμυνα, ώστε να εξαλειφθεί η πιθανότητα μιας ολοκληρωτικής καταστροφής.

    Ως που θα φτάσεις λοιπόν στην παραχάραξη του Croix, «Παγανιστή»;

    Όσο για τα άσχετα με το θέμα μας χωρία του Croix που επικαλείσαι, είναι η γνωστή τακτική που την έχουμε χορτάσει σε όλες σας τις συζητήσεις: πρόκειται για την τεχνική του «στρίβην διά του αμολάω μελάνι». 5-10 αρλούμπες, άσχετες, να φύγουμε από το θέμα μπας και γλυτώσουμε.

    Από τις αρλούμπες αυτές, με μία μόνο θ’ασχοληθώ, αυτή που λες ότι «Οι Έλληνες δεν είχαν σε καμμία εκτίμηση την Φιλανθρωπία«, για να δείξω και πάλι περί τίνος πρόκειται:

    Ιλιάδα Ζ,14-15 (μτφρ. Πολυλά):
    «πάμπλουτος, κοσμαγάπητος, διότι ως είχε επάνω στον δρόμον την οικίαν του, φιλοξενούσεν όλους«!

    Οδύσσεια ζ,189-195 (μτφρ. Σιδέρη):
    «Ξένε […] τώρα της πατρίδας μου σαν πάτησες το χώμα, δε θα σου λείψει φόρεμα μήτε άλλο απ’ όσα πρέπει να λάβει ξένος δύστυχος που θα μας συναντήσει.»

    Ιπποκράτης, παραγγελίαι, 6,6:
    «Ην γαρ παρή φιλανθρωπίη πάρεστι και φιλοτεχνίη.»
    Δηλ.
    Η φιλανθρωπία είναι αυτή που θα ωθήσει τον γιατρό να αγαπήση και την θεραπευτική τέχνη.

    Κατα τα άλλα, «Παγανιστή«, «Οι Έλληνες δεν είχαν σε καμμία εκτίμηση την Φιλανθρωπία«…

    Ίσως τώρα όμως, να προσέχεις περισσότερο τα μαγειρέματα σου προς την ιστορία.

  87. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    85.Επίσης με το ν, της μελωδικότητας: Καληνώρισμα,
    και βραδιές Αποκριάς καθώς είναι:
    Χίλια καληνωρίσματα
    στην αμπελοκουρμούλα
    που μασε δίνει το κρασί
    και τα ξεχνούμε ούλα.
    86.Να πω,ως ανίδεη τρίτη, αυτό που κατάλαβα,χωρίς περαιτέρω παγάνισμα εκ μέρους μου:Το «πάπλωμα» ήταν στο 75, 6 του

  88. BLOG_OTI_NANAI said

    Στο http://ixoyc.net μάλλον είναι Κόπτες, δηλ. χριστιανοί μονοφυσίτες, που αποδέχονται όχι θεάνθρωπο, αλλά μόνο τη θεϊκή φύση του Χριστού που ήρθε στη γη.

  89. BLOG_OTI_NANAI said

    87: Αγαπητή ΕΦΗ-ΕΦΗ, φαντάσου τι μελέτη χρειάζεται για να καταλήξει κάποιος με βεβαιότητα ότι με την επικράτηση του χριστιανισμού χειροτέρεψε η θέση των φτωχών. Όταν μάλιστα, ακόμα και ο Ιουλιανός είχε διαφορετική άποψη από τον Croix, γι’ αυτό και βάζει τις φωνές στους ειδωλολάτρες ιερείς να ξεκινήσουν να φροντίζουν όσους έχουν ανάγκη, διότι στην εποχή του, ακόμα και για τους φτωχούς ειδωλολάτρες φρόντιζαν οι χριστιανοί.

    Πέρα όμως από αυτό (που όπως λέει ο Croix, τη θέση φτωχών πλουσίων την εξετάζει στο έργο του Class Struggle), το ερώτημα είναι:

    εάν ο χριστιανισμός ευθύνεται για τις παθογένειες που περιγράφει ο ιστορικός αυτός, τότε γιατί τα ίδια και χειρότερα εμφανίστηκαν στα καθεστώτα της επιδοκιμασίας του Croix; Γιατί οι φτωχοί εξαθλιώθηκαν, και οι μόνοι πλούσιοι στα αθεϊστικά καθεστώτα ήταν οι δικτάτορες και οι κολλητοί τους;

    Αυτή η αλήθεια εκθέτει τον Croix που μαζί με άλλα που κάνει, επιχειρεί και να διαστρεβλώσει και να καλουπώσει την πραγματικότητα έτσι όπως τον εξυπηρετεί. Ο Μάο έτρωγε με χρυσά κουτάλια, και εκατομμύρια κινέζων από την πείνα, έτρωγαν τα πτώματα των συγγενών τους. Άρα, γιατί παρουσιάζει την ψαλίδα αυτή πλουσίων και φτωχών σαν αποκλειστική ευθύνη του χριστιανισμού;

    Μήπως ο χριστιανισμός φταίει για την κατάσταση αυτή, ακόμα και στα καθεστώτα όπου διώχθηκε; Πόσο παράλογο θα ήταν να πούμε κάτι τέτοιο; Κανονικά, αν ο Croix είχε δίκιο, τότε εκεί όπου εξαλείφθηκε ή δεν εμφανίστηκε ποτέ ο χριστιανισμός, θα έπρεπε να μην υπήρχαν φτωχοί.
    Είναι έτσι;
    Αν όχι, τότε η θεωρία του Croix, κάπου χωλαίνει και μοιάζει υπερβολική για να είναι αληθινή.

  90. Πέπε said

    @87 Η ικαριώτικη εκδοχή αυτής της μαντινάδας είναι εμβληματική, σχεδόν εθνικός ύμνος του νησιού: http://www.youtube.com/watch?v=hhihQ0DTyt4 (λίγο εντεχνιάρικη ηχογράφηση, αλλά η μαντιονάδα και όλο το τραγούδι λέγεται και υπό αμιγώς παραδοσιακούς όρους)

  91. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    90.Η αμπελοκουτσούρα. Βέεβαια! Μια θάλασσα φέρνει και παίρνει σκοπούς και μαντινάδες.Άκουσα μαζί στο ίδιο και τον τεσσερακάντουνο σταυρό.Τρίπαλια μαντινάδα και τώρα τη συναντώ στης Ικαρίας το ζευκαλίδικο σκοπό!

  92. Γς said

    77, 88:

    Εντάξει χρησιμοποιούν ευφυώς το Ο στη θέση του Θ για να αποδώσουν το «ΙΧΘΥΣ» στο λίκνο τους http://ixoyc.net

    Στο logo τους όμως δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Το χριστιανικό ψάρι είναι στα ελληνικά (!):
    ΙΧΘΨΣ !

  93. Πέπε said

    @92: Απίθανος είσαι!!!

  94. BLOG_OTI_NANAI said

    92: Σωστά, τα ελληνικά τους μάλλον έχουν κάποιο πρόβλημα!

  95. Πηνελόπη Καμπάκη Βουγιουκλή said

    1. Έχω την εντύπωση ότι κι εσύ την πάτησες στη φούρια να διορθώσεις το πολύπαθο διπλό ´λ´. Λες στην αρχή ´να ψάλλει’ αντί του ορθού να ´ψάλει’. 2. Όσο για το ´ν´ του Αδριανού, ε, είναι καλό για την …αναπνοή! Εξ ου και η βερύκειος υπερδιόρθωση!

  96. Άρτεμη said

    Νοιώθω πως είναι ελαφρώς άσχετη η ανάρτησή μου αλλά πάει στο καλό 🙂
    Η Γαλάτεια, πέρα από την (δικαιολογημένη ή όχι) πίκρα της, έχει και άλλα να πει για τον πρώην σύζυγό της Καζαντζάκη και το, ας το πούμε έτσι, ψυχογράφημα που παρουσιάζει θα απέκλειε τον… παραθερισμό του στη Μακρόνησο, ακόμα κι’ αν υπήρχε η παραμικρή αμφιβολία ότι ποτέ δέν την «τίμησε με την παρουσία του» ο – αγαπημένης τής εφηβείας μας συνήθως 🙂 – συγγραφέας 🙂
    Για τού λόγου το αληθές, εδώ
    http://ilesxi.wordpress.com/2012/01/02/%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CF%8E-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82/

  97. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    95: Στη φράση: «τον παρακολουθούμε να ψάλλει» θέλει δύο λ επειδή είναι υποτακτική ενεστώτα και έχει διάρκεια. Αυτό φαίνεται πιο καθαρά αν βάλουμε το ρήμα π.χ. τραγουδάω. Τον παρακολουθούμε να τραγουδάει, θα λέγαμε, όχι «τον παρακολουθούμε να τραγουδήσει».

  98. BLOG_OTI_NANAI said

    76:
    Για το θέμα που έθεσε ο Γρηγόρης Κοτορτσινός γράφοντας:

    «Επειδή έχω και διάβασα το βιβλίο του De Ste. Croix, υπάρχει κάποια κριτική του βιβλίου/των απόψεων για να δω αν πρέπει να αρχίσω να κλαίω τα 25 ευρώ»

    Ήθελα να πω μια γνώμη, αφού έτσι κι αλλιώς ξεφύγαμε στη συζήτηση.

    Κάποια βιβλιοκριτική δεν γνωρίζω, και δεν έτυχε να διαβάσω. Όμως, το βιβλίο το βρίσκει κανείς στα βιβλιογραφικά σημειώματα. Βεβαίως δεν πρόκειται για ένα βοήθημα που θα το συναντήσουμε και τόσο συχνά στη βιβλιογραφία, αλλά το γεγονός ότι κάποιοι επιστήμονες ή κάποιες διατριβές το επικαλούνται, σημαίνει ότι έχει κάποια ανάλογη αξία.

    Βεβαίως, είναι γραμμένο χωρίς συμπάθεια (επιστημονική εννοώ) για τον χριστιανισμό ενώ κάποια πράγματα που γράφει, ξενίζουν.

    Για παράδειγμα ο Croix λέει ότι δεν είδε Πατερικά κείμενα που να τοποθετούνται κατά της δουλείας. Όμως, και ο Μέγας Βασίλειος, και ο Χρυσόστομος, αλλά και ο Γρηγόριος Νύσσης έχουν γράψει ή σχολιάζουν κατά της δουλείας. Μάλιστα, ένα κείμενο του Νύσσης, είναι πράγματι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι γράφτηκε μόλις τον 4ο αιώνα, και αν κάποιος επίτηδες εξαλείψει τα καθαρά θεολογικά στοιχεία και το παρουσιάσει μεταφρασμένο, μπορεί εύκολα να ξεγελάσει πολλούς, ότι γράφτηκε στην νεωτερική εποχή από κάποιον φιλελεύθερο φιλόσοφο ή λογοτέχνη.

    Ανάμεσα σε άλλες, ξεχωρίζει η διατύπωση του Νύσσης:

    «Δουλεία καταδικάζεις τον άνθρωπον, ου ελευθέρα η φύσις και αυτεξούσιος, και αντινομοθετείς τω θεώ, ανατρέπων αυτού τον επί τη φύσει νόμον» (PG 44,664D. Βλ. και ΕΔΩ)

    Και ενώ αυτά γράφει ο Γρηγόριος Νύσσης, ο Croix επιδεικνύει απίστευτη άγνοια, γράφοντας:

    «στην πρώιμη χριστιανική σκέψη δεν βρήκα σχεδόν τίποτε που να φτάνει τουλάχιστον στο σημείο της απόρριψης της δουλείας, όπως συνέβαινε με τις καθαρά θεωρητικές δηλώσεις των ρωμαίων νομομαθών, ότι δηλαδή η δουλεία «είναι άντίθετη στή φύση»» (σ. 285).

    (όταν αναφέρεται σε «πρώιμη χριστιανική σκέψη» συμπεριλαμβάνει και τον 4ο αιώνα, βλ. σ. 281, 282, σημ. 67).

    Πάντως, από την άλλη, και ενώ ο Croix κατηγορεί διαρκώς τον χριστιανισμό για τη δουλεία, έχει το θάρος να γράψει σε μια υποσημείωση της σελίδας 279 ότι:

    «Αμφιβάλλω πάντως αν η δουλεία θα είχε εκλείψει νωρίτερα, ακόμη κι αν απουσίαζε ο χριστιανισμός.»

    Έστω και αυτή η παραδοχή είναι προς τιμήν του, δεδομένης της αντίθεσης του προς τον χριστιανισμό.

    Επίσης, ο Croix έχει εμμονή με τον ολοκληρωτικό Καισαροπαπισμό στο Βυζάντιο, χωρίς να ισχύει κάτι τέτοιο. Η δύναμη του αυτοκράτορα περιοριζόταν αποκλειστικά στον διοικητικό έλεγχο. Για παράδειγμα, μπορεί να πει κάποιος ότι ο αυτοκράτορας είχε τη δύναμη να εξορίσει, να φυλακίσει ή και να εκτελέσει ακόμα έναν πατριάρχη, ουδέποτε όμως δεν κατάφερε κανείς να ελέγξει το δόγμα, και αυτό αποδείχθηκε με τις αυτοκρατορικές διώξεις ή πιέσεις κατά των Ορθοδόξων από τον Αρειανισμό (Κωνστάντιος, Βάλης), την Ειδωλολατρία (Ιουλιανός), τον Μανιχαϊσμό (Αναστάσιος Α΄), την Εικονομαχία επί 120 χρόνια (727-843), τον Μονοφυσιτισμό (Βασιλίσκος, Ζήνωνας, Ιουστινιανός, Ηράκλειος, Κώνστας Β΄) ή την ένωση με τους Λατίνους που ουδέποτε επετεύχθη κ.λπ.

    Αν λοιπόν κάποιος είναι ενάντια στον χριστιανισμό, το βιβλίο αυτό περιέχει αρνητικά σχόλια που τον… ευχαριστούν. Αν κάποιος δεν είναι καθόλου ενάντια στον χριστιανισμό, όπως εγώ, ο Croix τον ξενίζει, αλλά είναι χρήσιμος διότι παραθέτει πηγές, τις οποίες βεβαίως, συχνά ερμηνεύει ανάλογα με την ιδεολογία του. Όμως και αυτό είναι χρήσιμο διότι βλέπεις και την άλλη πλευρά και είναι καλή η σφαιρική ενημέρωση για να μην κινδυνέψει κάποιος να παρασυρθεί σε πλάνες.

    Έχω όμως την εντύπωση ότι σε καμία περίπτωση δεν πετάει κάποιος τα χρήματα του αγοράζοντας το.

  99. marulaki said

    #85 Το ξεροβουνοπουλο από τον Καρτερό ως του Κοκκίνη, ναι. Νομιζω η μάχη που πεθαίνει ο καπετάν Μιχάλης του Καζαντζάκη ειναι στο Κακόν όρος, αλλα δεν εχω το βιβλίο κοντα να το ξαναδώ. Νομιζω το λενε ετσι επειδη δεν φυτρώνει τίποτα και το τρώει ο βοριάς. Μικρή μπέρδευα την Κακιά Σκάλα του Θησέα με το Κακονόρος το δικό μας, νομιζα οτι ήταν το ίδιο.
    Ωραίος ο γαμπρός με τσι γ´ορνιθες!! 😀

  100. Είναι τελείως εξωφρενικός ο ισχυρισμός ότι ο Καζαντζάκης εξορίστηκε στη Μακρόνησο και για έναν άλλο λόγο, που με κάνει κι εμένα ν’απορώ πώς μπόρεσε να γραφτεί τέτοιο πράμα ειδικά στο Ριζοσπάστη: η Μακρόνησος δεν ήταν τόπος διοικητικής εκτόπισης, όπως λ.χ. ο Αη-Στράτης ή η Φολέγανδρος, ήταν στρατόπεδο για εθνικώς ύποπτους στρατευσίμους — και ο Καζαντζάκης ήταν ήδη εξηντάρης στον καιρό της!

  101. Εξίσου εξωφρενικός είναι βέβαια ο ισχυρισμός του Παγανιστή ότι η ελληνική Βικιπαίδεια «αποκρύπτει επιμελώς» το ρόλο του Αβρ. Μπεναρόγια στην ίδρυση του ΚΚΕ, τη στιγμή που το οικείο άρθρο γράφει ρητώς ότι «πρωταγωνίστησε στη δημιουργία του ΣΕΚΕ, μετέπειτα ΚΚΕ στον Πειραιά το Νοέμβριο του 1918». Αλλά θα μου πείτε, αυτό να’ταν μόνο…

  102. spiral architect said

    … γιατί ασχολείστε; Μυαλό και γνώση δεν έχετε, για να ψάξετε; 😉

  103. Παγανιστής said

    1) Αγαπητέ κ. Άγγελε (Σχόλιον 101)

    είναι άλλο να λές ότι ο Μπεναρόγια ίδρυσε το ΣΕΚΕ που εξελίχθηκε σε ΚΚΕ και άλλο να λές ευθέως πως «Benaroya played a key role in the foundation of the Communist Party of Greece in 1918», όπως ευθέως το πράττει η αγγλική Wikipedia. Δείτε τί συμβαίνει με τον Χριστό: Όλοι οι μελετώντες τα Ευαγγέλια γνωρίζουν ότι υπήρξε Εβραίος Ραββίνος (οι ίδιοι οι μαθητές του τόν αποκαλούν «Ραββί», η δε Μαρία Μαγδαληνή «Ραββουνί»), αλλά αν πείς σε μιά παρέα απλών χριστιανών ότι ο Χριστούλης ήταν ένας Εβραίος Ραββίνος, ότι δεν είχε γαμήσει ποτέ, ότι δεν είχε γελάσει ποτέ κλπ, θα σε πάρουν με τις πέτρες διότι τους θίγεις.

    2) Δεν θα επανέλθω για τον G. E. M. de Ste. Croix για να μήν κουράζουμε τους αναγνώστες. Απλώς αναφέρω ότι εδώ

    http://www.proc.britac.ac.uk/tfiles/111p447.pdf

    θα βρείτε μία εξαίρετη βιογραφία του που απαντάει σε όλα

    ΕΠΙΣΗΣ, για τον πολύ αγαπητό σε μένα (διότι είναι «μαμούνι» και ειλικρινώς ενδιαφέρεται για να μαθαίνει) κ. Γρηγόρη Κοτορτσινό δίδω δύο διευθύνσεις για να κατεβάσει ΔΩΡΕΑΝ το αριστουργηματικό βιβλίο του G. E. M. de Ste. Croix για τον Ταξικό Αγώνα στον Αρχαίο Κόσμο, που παραμένει μέχρι σήμερα αξεπέραστο.

    Το προσφέρω τόσο στην Ελληνική του Μετάφραση

    όσο και στο αγγλικό πρωτότυπο

    Πρόκειται για ένα ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ, γραμμένο από έναν Ελληνολάτρη Άγγλο Μαρξιστή που ρεζιλεύει διά παντός τον Χριστιανισμό. Είναι αδύνατον να διαβάσεις αυτό το έργο και να παραμένεις χριστιανός, εκτός κι αν είσαι απατεώνας…

    Καλόν Παράδεισο να έχουμε…

  104. physicist said

    #100. — … πώς μπόρεσε να γραφτεί τέτοιο πράμα ειδικά στο Ριζοσπάστη …

    Εμένα με αφήνει άναυδο που σε αφήνει άναυδο, Άγγελε.

  105. Παγανιστή, το να λές πως «Benaroya played a key role in the foundation of the Communist Party of Greece in 1918», δεν είναι «ευθέως» σε σύγκριση με το κείμενο της ελληνικής βικιπαίδειας, είναι απλώς λίγο συνεπτυγμένη παρουσίαση της πραγματικότητας, αφού αυτό που ιδρύθηκε το 1918 ΔΕΝ λεγόταν ακόμη ΚΚΕ, όπως κομουνιστικό δεν λεγόταν ούτε το κόμμα του Λένιν τότε!
    Ακόμα πιο ανακριβές είναι να λες πως ο Χριστός ήταν «Εβραίος ραββίνος». Η λέξη «ραββίνος» σήμερα υπονοεί τον κατ’ επάγγελμα θρησκευτικό λειτουργό, κάτι που κάθε άλλο παρά ήταν ο Χριστός — αντίθετα, το κήρυγμά του στρεφόταν εν μέρει εναντίον του θρησκευτικού κατεστημένου της εποχής του. Η προσφώνηση «ραββί» μεταφράζεται ήδη μέσα στα Ευαγγέλια «διδάσκαλε», προσφώνηση λογικότατη για κάποιον πλανόδιο ιεροκήρυκα που γοητεύει με τα λόγια του.

  106. sarant said

    105: Δεν λεγόταν ΚΚΕ και δεν ήταν κομμουνιστικό.

  107. Παγανιστής said

    Κύριε Άγγελε (Σχόλιον 105)

    το πάθος σας να με βγάλετε αγράμματο, σάς κάμνει χριστιανικώτερον των Χριστιανών. 1) Τόσον η Encyclopedia Britannica

    http://www.britannica.com/EBchecked/topic/303091/Jesus-Christ

    μέχρι το 1970,

    όσον και η Jewish Encyclopedia μέχρι σήμερον ξεκινούν το λήμμα «Ιησούς Χριστός» ως εξής: «Εβραίος Ραββίνος, ιδρυτής του Χριστιανισμού».

    2) Δεν αντιλαμβάνεσθε ότι γελοιοποιήσθε με το να ισχυρίζεσθε ότι η λέξις «Ραββί» με την οποίαν προσφωνούν οι Εβραίοι Απόστολοι τον Χριστούλη εις τα Ευαγγέλια ΔΕΝ σημαίνει «Ραββίνε», αλλά απλώς «Διδάσκαλε»;

    Σάς διαψεύδουν όλοι οι ζώντες Ρωμηοί Θεολόγοι, που γράφουν και λένε ότι ο Χριστός υπήρξε είς αποσυνάγωγος Εβραίος Ραββίνος. Δείτε για παράδειγμα, τί είπεν ο κατ’ εξοχήν αρμόδιος, καθηγητής της Παλαιάς Διαθήκης στο Αριστοτέλειον Πανεπιστήμιον της Θεσσαλονίκης, Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, διοργανωτής του περυσινού Συνεδρίου «Εκκλησία και Αριστερά» και αυριανός Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων της Κυβερνήσεως Αλέξη Τσίπρα

    http://users.auth.gr/mkon/,

    το πρωΐ της Παρασκευής 27 Δεκεμβρίου 2013, στον Ραδιοσταθμό της Εκκλησίας 89,5 FM. Τα λόγια του είναι όντως σοφά και απομαγνητοφωνημένα επί λέξει…

    ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: «Ο Χριστιανισμός ήταν μία πίστη η οποία διαδόθηκε από έναν Ραββίνο ασήμαντο, τον Ιησού. Έναν Ραββίνο ο οποίος έδρασε στην πιο ασήμαντη γωνιά της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Άμα το δεί κανείς από ιστορικής πλευράς, δεν είναι τίποτε σημαντικό όλη αυτή η Χριστιανική Κίνηση: Μια προσπάθεια ερμηνείας των Εβραϊκών Γραφών από κάποιον περιθωριακό Ραββίνο στην Παλαιστίνη. Κι όμως, αυτή η Κίνηση κατάφερε να ανατρέψει μια ολόκληρη Αυτοκρατορία. Και χωρίς να υπόσχεται περισσότερα πράγματα από το Ισλάμ. Ο Ισλαμικός Παράδεισος είναι καλύτερος από τον δικό μας: Έχει πιλάφι, έχει ευχάριστες απολαύσεις και τα λοιπά»…

    Το αποτέλεσμα ήτο να προκαλέσει (Αγίου Βαλεντίνου ανήμερα) ένα επιθετικό πρωτοσέλιδο από την ακροδεξιά φυλλάδα «Ελεύθερη Ώρα»

    http://www.gazzetta.gr/protoselida/politikes-efimerides/eleytheri-ora/14-02-2014

    Προφανώς, οι ακροδεξιοί της «Ελεύθερης Ώρας» σοκαρίστηκαν, μαθαίνοντας πως ο Χριστούλης είναι Εβραίος Ραββίνος και δή ασήμαντος. Μή ξεχνάτε ότι και οι Χρυσαυγίτες που πιστεύουν στον Χριστό, δεν δέχονται με τίποτα ότι είναι Εβραίος και τον θεωρούν Έλληνα, γιό του Έλληνα στρατιώτη Πανθήρα και λοιπά και λοιπά… Άλλωστε και ο Χίτλερ, δεν δεχόταν ότι ο Χριστός ήταν Εβραίος και είχε βάλει μιά ομάδα Προτεσταντών Θεολόγων να τον βγάλει Άριο…

    ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ: Μήν ταυτίζεσθε με τους Ακροδεξιούς κ. Άγγελε, διότι σάς διαβάζει και κόσμος που καταλαβαίνει ωρισμένα πράγματα…

  108. Νέο Kid Στο Block said

    Όποιος μπλέκει με παγανιστές, τον τρώει ο Κρόνος… 😉

  109. Βαγγέλης said

    Ο κ. Σαμαράς λέει και άφης ημίν αντί άφες ημίν ή τ’ αυτιά μου το κάνουν;

  110. sarant said

    Nαι, μάλλον λέει «άφησ’ ημίν».

  111. BLOG_OTI_NANAI said

    107: Αγαπητέ «Παγανιστής«, η διαφορά είναι ότι η χρήση του όρου ραββί από τους νεοπαγανιστές γίνεται αποκλειστικά για να εδραιωθεί ρατσισμός και αντισημιτισμός, με το σαφές μήνυμα ότι «ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ, υιοθετήσαμε την θρησκεία των Εβραίων». Είναι γνωστά αυτά.

    Γι’ αυτό δεν έχει ουδεμία απολύτως σχέση η δική σου χρήση του ραββί με αυτή που κάνει ο Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, του οποίου αν διαβάσεις τα έργα, είναι εύκολο να διαχωρίσεις ποια είναι η πραγματική έννοια του ραβίνου (βλ. ΕΔΩ):

    «Η πληροφορία του Βαβυλωνιακού Ταλμούδ, ενός συλλογικού έργου στο οποίο αποθησαυρίζεται η ραβινική εξηγητική παράδοση»

    «[…] στην οριστικοποίηση του κανόνα της ιουδαϊκής Βίβλου φαίνεται ότι έπαιξε και η ραβινική Σύνοδος της Ιάμνειας της Παλαιστίνης»

    «Το Ταλμούδ διασώζει αρκετές διαφωνίες ραβίνων σχετικά με το πρόβλημα της δημόσιας ανάγνωσης ορισμένων βιβλίων […]»

    Σύμφωνα με αυτά, ασφαλώς και δεν ήταν ραβίνος ο Ιησούς, και σταμάτα να υποτιμάς τη νοημοσύνη των συνομιλητών σου με τα παιδιάστικα νεοπαγανιστικά τερτίπια του διαδικτύου.

    Να πούμε για την ιστορία, ότι είναι γελοίο να προσπαθεί κάποιος να μας πείσει ότι ο Ιησούς ήταν… ραβίνος, διότι αυτοί που κατέγραψαν την διδασκαλία του Χριστού μέσα στην Καινή Διαθήκη, όπως και οι Πατέρες της Εκκλησίας, όπως και οι Οικ. Σύνοδοι απέρριψαν ολοκληρωτικά την εβραϊκή θρησκεία:

    Η Καινή Διαθήκη διδάσκει χαρακτηριστικά:
    «Ούτός εστιν ο αντίχριστος, ο αρνούμενος τον πατέρα και τον υιόν· πας ο αρνούμενος τον υιόν ουδέ τον πατέρα έχει» (Α΄ Ιωάν. 2,22-23).

    Όπως βλέπεις, η εβραϊκή θρησκεία, για την Καινή Διαθήκη αποτελεί μια ψευδή θρησκεία.
    Το ίδιο γράφουν και οι Πατέρες, όπως π.χ. ο Μ. Αθανάσιος:
    «Ιουδαίοι μετά τούτων αρνούμενοι τον Υιόν, ουκ έχουσιν ουδέ τον Πατέρα«(Κατά Αρειανών, PG 26,236 B)

    Το ίδιο επαναλαμβάνει και η Ζ΄ Οικ. Σύνοδος στον 8ο Κανόνα:
    «[…] πλανώμενοί τίνες εκ της των Εβραίων θρησκείας […] προσποιούμενοι μεν χριστιανίζειν […] λαθραίως σαββατίζοντες, και έτερα Ιουδαϊκά ποιούντες […] Ει δε εξ ειλικρινούς πίστεως επιστρέψει τις αυτών, και ομολογήσει εξ όλης καρδίας […] ούτον προσδέχεσθαι […] και ασφαλίζεσθαι αυτούς αποστήναι των Εβραϊκών επιτηδευμάτων«.

    Άρα, κατανοεί ο καθένας το ρατσιστικό και αντισημιτικό μοτίβο των όσων γράφεις χωρίς κανένα υπόβαθρο, αφού η Χριστιανική θρησκεία είναι απολύτως διαχωρισμένη από τον Ιουδαϊσμό, τον οποίο θεωρεί πλάνη και ψευδή θρησκεία. Και σε προειδοποιώ ότι γνωρίζω ΟΛΑ σας τα νεοπαγανιστικά διαδικτυακά τερτίπια, όχι μόνο αυτά που έχουν γραφτεί στο διαδίκτυο, αλλά και όσα θα σκεφτείτε στο μέλλον. Αν νομίζεις ότι μπορείς να προκαλείς με τις νεοπαγανιστικές παραχαράξεις κα ανοησίες, προβλέπω ότι θα μας έχει διώξει ο οικοδεσπότης για κατάχρηση του χώρου.
    Σε προειδοποίησα για να ξέρεις που πας να μπλέξεις. Μείνε καλύτερα στο θέμα του blog, για το οποίο άλλωστε βρισκόμαστε εδώ και όχι για θρησκευτικές διαμάχες που δεν ενδιαφέρουν τους υπόλοιπους.

    Και για να ευθυμήσουμε λίγο, ας δούμε τη δική σου θρησκεία και τι λέει για την προέλευσή της ο Ηρόδοτος, ο οποίος μας μεταφέρει ξεκάθαρα την μαρτυρία ότι το Δωδεκάθεο ήταν απλώς μια εισαγώμενη αιγυπτιακή θρησκεία, άρα με την μαρτυρία του Ηροδότου (και άλλων) λούζεσαι εσύ και οι λοιποί νεοπαγανιστές αυτά ακριβώς τα ρατσιστικά που θέλετε να επικαλείστε:

    «Ου γαρ δη συμπεσείν γε φήσω τα τε εν Αιγύπτω ποιεύμενα τω θεώ και τα εν τοίσι Έλλησι. ομότροπα γαρ αν ην τοίσι Έλλησι και ου νεωστί εσηγμένα. Ου μεν ουδέ φήσω όκως Αιγύπτιοι παρ’ Ελλήνων έλαβον ή τούτο ή άλλο κου τι νόμαιον (Ιστορία Β΄ 49)

    Δηλαδή:
    Δεν θα παραδεχτώ ποτέ πως οι τελετές που γίνονται στην Ελλάδα και την Αίγυπτο είναι το αποτέλεσμα απλής σύμπτωσης, αν αλήθευε αυτό, οι δικές μας τελετές θα είχαν Ελληνικό χαρακτήρα και δεν θα είχαν εισαχθεί στην Ελλάδα πρόσφατα. Ούτε θα δεχτώ πως οι Αιγύπτιοι πήραν από τους Έλληνες οποιοδήποτε άλλο έθιμό τους.

    Και βεβαίως:
    «Δυώδεκα τε θεών επωνυμίας έλεγον πρώτους Αιγυπτίους νομίσαι και Έλληνας παρά σφέων αναλαβείν, βωμούς τε και αγάλματα και νηούς θεοίσι απονείμαι σφέας πρώτους και ζώα εν λίθοισι εγγλύψαι» (Ιστορία Β΄ 4).

    Δηλαδή:
    Δηλαδή ο Ηρόροτος γνώριζε την πληροφορία ότι πρώτοι οι Αιγύπτιοι δημιούργησαν τα ονόματα των δώδεκα θεών τα οποία υιοθέτησαν οι Έλληνες και ότι ήταν οι πρώτοι που ίδρυσαν βωμούς, αγάλματα και ναούς προς τιμήν των θεών και χάραξαν μορφές πάνω σε πέτρα.

    Οπότε, αν είσαι φανατικός αιγυπτιολάτρης, πήγαινε στην Αίγυπτο, και ελπίζω οι Αιγύπτιοι να σου φερθούν καλύτερα απ’ ότι εσύ και οι λοιποί ρατσιστές συμπεριφέρεστε σε αυτούς όταν έρχονται εδώ. Και μην ξεχάσεις να μεταφέρεις την ευγνωμοσύνη σου στον πρώτο Αιγύπτιο μετανάστη που θα συναντήσεις για την θρησκεία που σου χάρισε…

    Το μήνυμα λοιπόν, είναι και εδώ σαφές:

    «ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ, εσείς οι ευλογημένοι από την ομάδα «ΕΨΙΛΟΝ» υιοθετήσατε την θρησκεία των σκουρόχρωμων ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ»

  112. BLOG_OTI_NANAI said

    Να προσθέσω μόνο ότι σύμφωνα με τα σχόλια της έκδοσης του «Κάκτου», ο όρος «Ονόματα» των θεών, δεν χρησιμοποιείται με τη στένη έννοια των ονομασιών, αλλά αναφέρεται στο πανομοιότυπο της λατρείας τους.

    Ξέρω ότι όλα αυτά είναι άσχετα με το blog, και ήδη μετάνιωσα που του απάντησα. Ελπίζω να καταφέρω να μην του δίνω σημασία διότι τους έχω βαρεθεί με τα ίδια και τα ίδια από τα τέλη της δεκαετίας του ’90.

    Ο νεοπαγανισμός είναι σύμπτωμα της εποχής εκείνης όπου άρχισε η συνεχής εισροή μεταναστών κυρίως από την Αλβανία και η αμηχανία αυτή οδήγησε κάποιους στην έξαρση ενός ακραίου και ρατσιστικού εθνικισμού που έφτασε και μέχρι την υιοθέτηση της δήθεν «πατρώας θρησκείας των Ελλήνων».

  113. # 111

    Για να υπάρχει κάτι «αντισημιτικό» όπως το μοτίβο που αναφέρεις, λογική προύπόθεση είναι να προύπάρχει το «σημιτικό» ολόιδια όπως δεν μπορούν να υπάρξουν αντιολυμπιακοί αν δεν προύπάρξουν ολυμπιακοί
    Οπότε δεν είναι τόσο κακό το ένα και καλό το άλλο, έτσι ;

  114. BLOG_OTI_NANAI said

    113: Αγαπητέ «gpointofview» ίσα – ίσα που ο Χριστιανισμός με την μορφή της Ορθοδοξίας, είναι ιδιαίτερα εμποτισμένος με τον ελληνισμό -πλην ειδωλολατρίας φυσικά. Σε ελληνιστικό περιβάλλον εξαπλώθηκε, Έλληνες και ελληνιστές τον υιοθέτησαν, πλήθος των συνεργατών του Απ. Παύλου ήταν Έλληνες κι Ελληνιστές, και ο ίδιος ο ευαγγελιστής Λουκάς δεν ήταν καν Ιουδαίος.

    Επίσης, συχνά η Ορθοδοξία είναι κατηγορούμενη για αντισημιτισμό, θρησκευτικό βεβαίως, όχι φυλετικό. Δεν νομίζω ότι όσοι νεοπαγανιστές είναι ρατσιστές, βλέπουν κάποιον «σημιτισμό» στην Ορθοδοξία και αντιδρούν. Απλώς, υπάρχει ένα αντιεβραϊκό πακέτο «οι Εβραίοι κυβερνούν» κ.λπ. κ.λπ. και όποιον πάρει ο χάρος.

    Εσύ που έκανες τη σκέψη αυτή, βλέπεις στους χριστιανούς κάποιον σημιτισμό ανάλογο με τον αντισημιτισμό των νεοπαγανιστών ώστε να υπάρχει ισορροπία δράσης αντίδρασης;

  115. Παγανιστής said

    Αγαπητέ κ. BLOG_OTI_NANAI (Σχόλια 111 και 112),

    μού προξενεί κατάπληξιν το χωροφυλακίστικο πνεύμα που σάς διακρίνει. Σπαταλάτε την ώρα σας για να ανακαλύψετε Πατερικά χωρία που θα με αποστομώσουν και με αποκαλείτε Ρατσιστή, επειδή τόλμησα και είπα κάτι εντελώς τετριμμένο: Ότι ο Χριστούλης ήταν ένας αποσυνάγωγος Εβραίος Ραββίνος, που οι ίδιοι οι μαθηταί του αποκαλούν στα Ευαγγέλια «Ραββί» και «Ραββουνί»!..

    Αν είσθε χριστιανός θεολόγος, πέστε μου να το ξέρω, για να μή χάνω την ώρα μου να σάς απαντάω. Κι αυτό, διότι δεν υπάρχουν μεγαλύτεροι σοφισταί από τους χριστιανούς θεολόγους: Κάνουν το μαύρο – άσπρο, διακορεύοντας όλους τους Κανόνες της Αριστοτελικής Λογικής.

    Γιατί δεν λέτε λέξη για τον κορυφαίο Αντισημίτη όλων των εποχών, τον αγαπημένο σας Ιωάννη τον Χρυσόστομο, που είχαν ίνδαλμα οι Ναζιστές του Χίτλερ (ψάξτε μόνος σας στο διαδίκτυο να βρείτε εκατομμύρια πειστήρια); Στους 8 Κατά Ιουδαίων Λόγους του,

    http://el.wikisource.org/wiki/%CE%9B%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CE%B9_%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC_%CE%99%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD

    ο Άγιος αυτός Πατέρας δηλώνει σαφώς πως ο φόνος Εβραίου είναι θεάρεστο πράγμα, υβρίζει σκαιώς τας Συναγωγάς και δηλώνει πεντάκις με την γνωστήν χριστιανικήν αγάπην: «Μισώ την Συναγωγήν»

    Προτροπή προς τους αξιοτίμους αναγνώστες: Συγκρίνατε απλώς τα δύο άρθρα της Wikipedia, για τους Κατά Ιουδαίων λόγους του Χρυσσοτόμου, το ελληνικό

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC_%CE%99%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD

    και το αγγλικό

    http://en.wikipedia.org/wiki/Adversus_Judaeos

    Στο ελληνικό άρθρο (που έχει γραφεί εμφανώς από Ορθόδοξους θεολόγους) ουδεμία αναφορά γίνεται στην χρήση του Χρυσοστόμου από τους Ναζί του Χίτλερ για να θεμελιώσουν τον Αντισημιτισμο. Αντίθετα, στο αγγλικό άρθρο αναφέρεται επί λέξει:

    «During World War II, the Nazi Party in Germany abused his work in an attempt to legitimize the Holocaust in the eyes of German and Austrian Christians. His works were frequently quoted and reprinted as a witness for the prosecution.[1]
    After World War II, the Christian Churches denounced Nazi use of Chrysostom’s works, explaining his words with reference to the historical context».

    Τέλος, για να αντιληφθούν οι αναγνώστες μέχρι πού μπορεί να φθάσει η σοφιστική ικανότης των Ορθοδόξων θεολόγων, ας πάνε εδώ

    http://www.oodegr.com/oode/protestant/sykofanties/kata_ioudaiwn_1.htm

    να δούν με τί αισχρό τρόπο οι Ρωμηοί θεολόγοι πάνε να δικαιολογήσουν τον Αντισημιτισμό του Χρυσοστόμου.

    ΚΑΙ υπ’ όψιν, ότι εξ ίσου αντισημίτες με τον Ιωάννη Χρυσόστομο ήσαν και πολλοί άλλοι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας.

    ΥΓ: Σήμερα, Κυριακή των Απόκρεω, ακούσαμε στις χριστιανικές συναγωγές (αυτό σημαίνει η λέξις «Εκκλησία» κατά τους Εβδομήκοντα) την Παραβολή της Κρίσεως, όπου ο Ραββίνος Χριστός τρομοκρατεί τους χαχόλους με την Κόλαση. Επιτρέψτε μου να μεταφέρω εδώ το σημερινό Ευαγγέλιο που ακούστηκε σε όλες τις ρωμέηκες εκκλησίες:

    «Ματθ. κε’ 31-46

    31 Ὃταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ᾿ αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ, 32 καὶ συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα τὰ ἔθνη, καὶ ἀφοριεῖ αὐτοὺς ἀπ᾿ ἀλλήλων ὥσπερ ὁ ποιμὴν ἀφορίζει τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν ἐρίφων, 33 καὶ στήσει τὰ μὲν πρόβατα ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ, τὰ δὲ ἐρίφια ἐξ εὐωνύμων. 34 τότε ἐρεῖ ὁ βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ· δεῦτε οἱ εὐλογημένοι τοῦ πατρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου. 35 ἐπείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην, καὶ συνηγάγετέ με, 36 γυμνός, καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα, καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην, καὶ ἤλθετε πρός με. 37 τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ οἱ δίκαιοι λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα καὶ ἐθρέψαμεν, ἢ διψῶντα καὶ ἐποτίσαμεν; 38 πότε δέ σε εἴδομεν ξένον καὶ συνηγάγομεν, ἢ γυμνὸν καὶ περιεβάλομεν; 39 πότε δέ σε εἴδομεν ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ, καὶ ἤλθομεν πρός σε; 40 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ βασιλεὺς ἐρεῖ αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ᾿ ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε. 41 τότε ἐρεῖ καὶ τοῖς ἐξ εὐωνύμων· πορεύεσθε ἀπ᾿ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ. 42 ἐπείνασα γάρ, καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με, 43 ξένος ἤμην, καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνός, καὶ οὐ περιεβάλετέ με, ἀσθενὴς καὶ ἐν φυλακῇ, καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με. 44 τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ καὶ αὐτοὶ λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα ἢ διψῶντα ἢ ξένον ἢ γυμνὸν ἢ ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ, καὶ οὐ διηκονήσαμέν σοι; 45 τότε ἀποκριθήσεται αὐτοῖς λέγων· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ᾿ ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ ἐποιήσατε. 46 καὶ ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον, οἱ δὲ δίκαιοι εἰς ζωὴν αἰώνιον.»

    ΕΡΩΤΩ: Λέγει ή δεν λέγει ο Ραββίνος Χριστός ότι υπάρχει Κόλαση όπου καίει το πύρ το αιώνιον: ΚΙ ΟΜΩΣ: Οι Χριστιανοί θεολόγοι μάς λένε εδώ και μερικά χρόνια πως ο Χριστούλης δεν είναι Τιμωρός Θεός, πως δεν υπάρχει Κόλαση με τον τρόπο που την φαντάσθηκε ο Δάντης (φωτιές, καζάνια κλπ.), αλλά ότι Κόλαση σημαίνει να μή μπορούμε να δούμε τον πλησίον μας κατά Πρόσωπον και άλλες τέτοιες παρλαπίπες…

    Σταματώ εδώ γιατί πρέπει να πάω για ύπνο…

    Καλόν Παράδεισο σε όλους…

  116. Γς said

    Στις ειδήσεις της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ τώρα:

    «η ανάρτηση της χείρας»
    (για τα περί ανάτασης κλπ του Αρβανίτη στο περιστήλιο της Βουλής)

    Της (κρητικής) χέρας, ναί, αλλά Χάϊλ Χίτλερ με «ανάρτηση της χείρας»΄!
    Λέγεται;

  117. Γς said

    Στο MEGA τώρα:

    Οι εργαζόμενοι [του Πετζετάκη] είναι σε απογνωστική κατάσταση.

  118. Γς said

    Και συνεχίζει το κανάλι με ένα διαφημιστικό διάλειμμα, όπου να τα “Αγρια Zώα” της Νάσιονολ Τζεογκράφικ με τα τρία βιβλία και τα τρία DVD.
    -Μάθετε να μιλάτε στα δελφίνια στη γλώσσα τους!

    Ε, θα τα πάρω!

  119. RaspK said

    Για το νι της ευφωνίας έχουμε και κάτι πασίγνωστο, τη φράση από τα κάλαντα: «καλήν εσπέραν άρχοντες» — μάλιστα απαντάται και με τη μορφή: «καληνεσπέραν» κάπου-κάπου.

  120. RaspK said

    @Γς/117–119: Ωχ, το μάτι μου…

  121. Γς said

    Τηλεόραση του Αλφα τώρα.

    Κάποια Παπαβασιλείου στην εκπομπή της (Πάμε πακέτο), άφησε μισή ώρα μια φουκαριάρα Λιβανέζα να λέει για τον αδελφό της που αναζητάει.
    Κι εκεί που περίμενε όλο αγωνία και ελπίδα ότι της τον έχει βρει, της λέει στη ψύχρα:
    -Το δυσάρεστο είναι ότι ο αδελφός σου πέθανε το 2008.
    Κλάμα, κακό η καημενούλα κόντεψε να λιποθυμήσει.
    Την αγκαλιάζει και :
    -Το ευχάριστο είναι ότι πέθανε στον ύπνο του…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: