Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια για τη μέρα της γυναίκας

Posted by sarant στο 8 Μαρτίου, 2014


Σήμερα έχουμε 8 Μαρτίου, μέρα της γυναίκας, για να μπορούν οι υπόλοιπες 364 να είναι των αντρών. Είχα εκφράσει πέρυσι την άποψή μου, και είχα ταχθεί υπέρ των ποσοστώσεων, αλλά πέρυσι ήταν καθημερινή μέρα και το είχαμε συζητήσει (φοβάμαι πως δεν έπεισα τους περισσότερους), ενώ φέτος η 8η Μαρτίου πέφτει Σάββατο, επομένως έχουμε το συνηθισμένο μας ποικίλο πρόγραμμα με τη γενική επωνυμία «Μεζεδάκια» -τα οποία, χάρη στην ημέρα, αν μη τι άλλο βρήκαν τον τίτλο τους.\

* Ξεκινάω με ένα ορεκτικό, ένα θέμα που δεν θα το αναπτύξω επειδή το είχαμε συζητήσει εδώ σχετικά πρόσφατα. Σύμφωνα λοιπόν με τον τίτλο του άρθρου του in.gr, έχουμε ή είχαμε «Κόντρα Γεωργιάδη-ΠΑΣΟΚ για το πεντάευρω στα πολυϊατρεία του ΠΕΔΥ». Όπως είχαμε πει στο πρόσφατο άρθρο πεντάευρο είναι απόλυτα συμβατό με το κλιτικό σύστημα της ελληνικής, πρέπει λοιπόν να το κλίνουμε: Θα καθιερωθεί το πεντάευρο, το ζήτημα του πεντάευρου απασχόλησε την κυβέρνηση, τι θα τα κάνεις τόσα πεντάευρα; [Με χαρά μου βλέπω ότι στο in.gr ο τίτλος διορθώθηκε σε «πεντάευρο»].

* Αν όμως σήμερα είναι η μέρα της γυναίκας, η βδομάδα που τελειώνει ήταν, μάλλον. βδομάδα του Ποταμιού, αφού ανακοινώθηκαν τα πρώτα ονόματα των ανθρώπων που ίσως πλαισιώσουν το νέο κόμμα, και λέω ίσως διότι δύο από τους 30 ήδη αποσύρανε την υποστήριξή τους (ο δεύτερος είναι ο Χάγκεν Φλάισερ). Βγήκαν και τα πρώτα γκάλοπ για το νέο κόμμα, είπε και ο Θ. Πάγκαλος τη γνώμη του. Συγκεκριμένα, όπως μας πληροφορεί η iefimerida: Πάγκαλος, απαξιωτικά: Τα Ποτάμια και οι Ελιές είναι λαθρεμπόριο ιδεών. Εμένα με εντυπωσιάζει που ο υλατζής του ιστοτόπου έκρινε απαραίτητο να διευκρινίσει ότι ο χαρακτηρισμός «λαθρεμπόριο ιδεών» έγινε απαξιωτικά!

* Από τον ίδιο ιστότοπο και το επόμενο μεζεδάκι μας. Όπως διαβάζω σε άρθρο για την ενδεχόμενη απαγόρευση της Χρυσής Αυγής, «αυτό που ανησυχεί στην πράξη την Κουμουνδούρου είναι οι μειλίχιες σκέψεις του κ. Σαμαρά και των συνεργατών του να «καθαρίσουν » τη Χρυσή Αυγή». Ασφαλώς, αυτό το «μειλίχιες» δεν κάθεται καλά. Συνήθως μειλίχιοι είναι οι άνθρωποι, ή έστω τα λόγια ή τα χαμόγελα. Κι έπειτα, όποιος θέλει να καθαρίσει κάποιον δεν κάνει μειλίχιες σκέψεις. Πάω στοίχημα ότι ο (οΘντκ) αρθρογράφος ήθελε να γράψει «μύχιες» σκέψεις.

* Οι λεξάριθμοι ξαναχτυπούν και μάλιστα σε μεγάλο, αν και όχι σοβαρό, κανάλι. Ανήμερα Καθαρά Δευτέρα, η εκπομπή «Τώρα» του Σκάι είχε καλεσμένο τον δαιμόνιο λεξαριθμιστή Ελευθέριο Αργυρόπουλο, ο οποίος, σύμφωνα με ανάρτηση φίλου στο Φέισμπουκ είπε, ανάμεσα σε άλλα:

– «Αν γράψουμε τη λέξη «κρίση», ο αριθμός από τη λέξη «κρίση» είναι 338. Ο αριθμός από τη λέξη «μνημόνιο» είναι ακριβώς ο ίδιος, πάλι 338. Βλέπουμε δηλαδή ότι ο λεξάριθμος έχει την ικανότητα να μπορεί να γνωρίζει ακόμη και τη ροή των γεγονότων.» 

– «Άμα γράψουμε τη φράση «κούρεμα χρέους», θα δούμε ότι το λεξαριθμικό άθροισμα είναι 2011, το έτος που έγινε το κούρεμα χρέους.»

– «Αν γράψουμε τη φράση «νέφος τζακιών», θα δούμε ότι καταλήγουμε στο 2013. Επειδή η τιμή τού πετρελαίου είχε εκτοξευτεί στα ύψη από τον Δεκέμβριο του έτους 2012, είχαμε το νέφος των τζακιών το 2013.»

– «Η λέξη «τώρα» (σ.σ. ο τίτλος τής εκπομπής που τον φιλοξενούσε) έχει τον αριθμό 1201, η οποία με αναγραμματισμό γίνεται «ρώτα», δηλαδή ρώτα για να μάθεις.»

– «Η λέξη «Σκάι» έχει τον αριθμό 231 και «Ο Σκάι» έχει τον αριθμό 301 που είναι το ίδιο με τη λέξη «λαός», δηλαδή έχει την ίδια λαϊκή απήχηση το κανάλι αυτό το συγκεκριμένο του Σκάι.»

Όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε εδώ, από το 2.00.00 ως το 2.05.00 περίπου (και, χάρη στον φίλο Στάζιμπο, σε χωριστό βιντεάκι εδώ). Ντροπή στην κυρία Άννα Μπουσδούκου, που πρόβαλε από την εκπομπή της την αγυρτεία και τον σκοταδισμό, και που μάλιστα υποσχέθηκε να ξανακαλέσει τον κ. Αργυρόπουλο. Θα μου πείτε, εδώ τον καλούν ημιεπιστημονικά συνέδρια που τα χρηματοδοτούν περιφέρειες -και θα έχετε δίκιο. Πάντως, επειδή, όπως θα δείτε, η κυρία Μπουσδούκου θέλησε να μάθει τις λεξαριθμικές συνδέσεις του τίτλου της εκπομπής της («Τώρα») και ο κ. Αργυρόπουλος, φανερά αιφνιδιασμένος, δεν είχε τι να πει παρά μόνο τον αναγραμματισμό «ρώτα», παρατηρώ ότι λεξάριθμο 1201 έχει επίσης η φράση «αιώνια κόλαση». Θυμίζω άλλωστε ότι η λέξη «Αργυρόπουλος» έχει λεξάριθμο 1524, όσο και η φράση «Κάποιο λάκκο έχει η φάβα», καθώς και η φράση «Όχι άλλο κάρβουνο» αλλά και η φράση «Τρία πουλάκια κάθονταν» -τελικά ίσως να υπάρχει κάτι σωστό σ’ αυτή τη θεωρία!

* Ο τρόμος της άρνησης και πάλι. Τις προάλλες, με την επίσκεψη του προέδρου της Γερμανίας, ο αστυνομικός διευθυντής απαγόρεψε κάθε συγκέντρωση στην Αθήνα. Επειδή όμως απαγορεύεται να γράψει απαγορεύεται, στην ανακοίνωση που κυκλοφόρησε τονίζεται ότι «δεν επιτρέπεται κάθε δημόσια συνάθροιση ή πορεία». Το διάβασαν κάποιοι συνδικαλιστές που ξέρουν καλύτερα ελληνικά από τον αστυνομικό διευθυντή, το ερμήνευσαν όπως ερμηνεύεται στα ελληνικά, δηλαδή ότι ορισμένες συναθροίσεις επιτρέπονται, όχι όμως όλες, πήγαν να κάνουν πορεία, έφαγε ξύλο ο ευρωβουλευτής Μπάμπης Αγγουράκης. Ηθικόν δίδαγμα: αν ρίχνεις χημικά και κρατάς ρόπαλο μπορείς να επιβάλλεις τη δική σου γραμματική.

* Γράφει ο φίλος μου ο Κώστας: «Σε κάποιο κανάλι στο οποίο εμφανίζεται ο αδελφός του Άδωνη και στο οποίο πούλαγε την πραμάτεια του παρουσία της μεγάλης φιλολόγου κ. Τζιροπούλου, κατά λάθος εκστόμισε τη λέξη «παζάρι». Αφού κατάλαβε το λάθος του να χρησιμοποιήσει τουρκοπερσική λέξη,διόρθωσε σε «αγορά βιβλίων». Και τότε προς μεγάλη μου έκπληξη έμαθα από την ετυμολόγο ότι  η λέξη παζάρι είναι ελληνικότατη και ότι προέρχεται από την λέξη….πεζόδρομος.  Αυτά, και μετά κατάλαβα ότι ο παππούς μου είχε δίκιο που έλεγε ότι ο Θεός κρατάει τα κεραμίδια ξεκάρφωτα για να πέφτουν σε κάτι τέτοια κεφάλια.

* Ο κ. Γιάννης Πρετεντέρης σε άρθρο για το «μυαλό των βλαμμένων» επικρίνει την Αυγή γιατί αναφέρθηκε σε κάποια εκδήλωση που δεν έγινε (χωρίς να δίνει άλλα στοιχεία) -ξεχνώντας ότι η εφημερίδα του, το Βήμα, είχε πριν από μερικά χρόνια αναλυτικό ρεπορτάζ (με τίτλο «τα χαμόγελα δεν έκρυψαν την ψυχρότητα«) για κοτζάμ συνάντηση Καραμανλή-Ερντογάν η οποία είχε ματαιωθεί την τελευταία στιγμή!

Στο ίδιο άρθρο, ο αρθρογράφος επικρίνει και την Εφημερίδα των Συντακτών, την οποία χαρακτηρίζει «πρώτη στο ψύλλιασμα αλλά πτωχή στην αριθμητική», διότι δεν μέτρησε σωστά κάτι. Όμως, κανείς δεν λέει στα ελληνικά «φτωχός στην αριθμητική» (ούτε βέβαια «πτωχός»!) Στα ελληνικά λέμε «κακός στην αριθμητική», «άσχετος από/στην αριθμητική», ανίδεος, ανεπίδεκτος, σκράπας, μπουμπούνας αν θέλετε. Το «πτωχός» είναι κακή μετάφραση του αμερικανικού «he’s poor in mathematics». Πάμπτωχος ο καημένος ο κ. Πρετεντέρης…

* Όταν δύο άνθρωποι διαφωνούν, μπορούμε να πούμε ότι έχουν αντιδιαμετρικές θέσεις ή ότι οι θέσεις τους είναι διαμετρικά αντίθετες. Ο συντάκτης του in.gr, ίσως για να δείξει ότι η Ρωσία και η Δύση έχουν ριζικές και αγεφύρωτες διαφωνίες για το θέμα της Κριμαίας, δεν αρκέστηκε στις διαμετρικά αντίθετες θέσεις, παρά εφεύρε τον νεολογισμό «αντιδιαμετρικά αντίθετες». Παρακαλούνται οι γεωμέτρες του ιστολογίου να διερευνήσουν αν έχουμε στροφή 360 μοιρών και, επομένως, σύμπτωση θέσεων. [Με χαρά μου βλέπω ότι διορθώθηκε σε «διαμετρικά αντίθετες»].

* Και κλείνω με ένα πολύ αστείο παράδειγμα μηχανικής μετάφρασης από ελληνοκινέζικο σάιτ παιχνιδιών, που το εντόπισε τις προάλλες κάποιος στη Λεξιλογία. Κάθε φορά που διαβάζω τη σελίδα, με πιάνουν τα γέλια. Δείτε κι εσείς.

* Ή μάλλον, μια και σήμερα είναι ημέρα της γυναίκας, να κλείσουμε με κάτι σχετικό με τη μέρα. Το απόσπασμα που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο (π.χ. εδώ), από εφημερίδα του 1928, που λέει ότι δεν είναι σωστό να δοθεί το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες, διότι «παν θήλυ διατελεί εις ανισόρροπον και έξαλλον πνευματικήν κατάστασιν ωρισμένας ημέρας εκάστου μηνός», όσο κι αν φαίνεται εξωφρενικό, είναι απολύτως αυθεντικό. Ιδού το άρθρο, σκαναρισμένο, από την εφημ. Νέα Ημέρα, 20.3.1928. (Παρένθεση: Η Νέα Ημέρα είχε την ιδιαιτερότητα ότι αρχικά έβγαινε στην Τεργέστη, σημάδι της ακμής της ελληνικής παροικίας αυτής της πόλης, και μετά ήρθε στην Αθήνα). Ιδού λοιπόν:

Περί της ψήφου των γυναικών Νέα Ημέρα 20.3.1928

Advertisements

124 Σχόλια to “Μεζεδάκια για τη μέρα της γυναίκας”

  1. Κόκκινος Πλανήτης said

    Άψογο το ελληνοκινέζικο σάιτ παιχνιδιών, Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο στην παρέα!

  2. Γέλασα με τους λεξάριθμους, ξαναγέλασα με τον…πεζόδρομο αλλά η μετάφραση από τα κινέζικα δεν παίζεται !!
    Ντόντιτσι πούντι !!

  3. Κόκκινος Πλανήτης said

    Το καλύτερο όμως, μετά τα «επιχειρήματα αυστηρώς επιστημονικά αναπτυχθέντα άλλοτε είς την Βουλήν»,
    το και «Ιατρός δεν σημαίνει πάντοτε και επιστήμων», σωστός!
    Ούτε Γσ ούτε Λεώνικος, που βαδίζει αυτός ο τόπος…

  4. LandS said

    Και γω που γελούσα με τα “810ΜΒ μετ” και «214ΜΒ ελ» του άντροϊντ!

    Τώρα, αν η λεξαριθμική θεωρία επαληθεύεται με την αυτο-απόρριψη της…

    Κανένας Ρασελιστής, ή ακόμα καλύτερα, Γκεντελιστής πουθενά;

  5. ΠΑΝΟΣ said

    Ο Πρετεντέρης ενοχλεί.Το κατανοώ.Είναι αντιπαθής στον σύριζα και στούς οπαδούς του.Δίκαια ή άδικα.Άλλο σκέφτομαι.Ο Πρετεντέρης βγαίνει κάθε βράδυ στις ειδήσεις και το πολύ να κάνει κάποιο σχόλιο, που ζήτημα είναι αν ξεπερνάει τα 5 λεπτά.Κάνει κακό για κάποιους,άλλοι τον ακούν με ενδιαφέρον.5 λεπτάκια όμως.Και διερωτώμαι.Γιατί δεν μάς ενοχλούν οι ατελείωτες ώρες που διαθέτουν τα βοθροκάναλα στις διάφορες Μενεγάκες,Μελέτες.τούς Λιάγκες,Κωστόπουλους κ.λπ. ,κ.λπ. που αποχαυνώνουν,με τα πρωϊνάδικα,τα μεσημερινάδικα και απογευματινάδικα,τον «σοφό και πάντοτε έχοντα δίκιο» λαό; Τι είναι τα 5 λεπτά τού Πρετεντέρη-εγώ τον ακούω κάποιες φορές- μπροστά στις ατελείωτες ώρες εκπεμπόμενης αποχαύνωσης;Μήπως επειδή οι Μενεγάκες είναι απολιτίκ.Αμ,δεν νομίζω ότι είναι! Πώς περνάει δηλ. κάποιος δίχως τραύματα από την Μενεγάκη ή τον Φώτη,απευθείας στον Βρούτση ή στον Βούτση; (για να μην πω τίποτ’ άλλο….).That is the question….

  6. Βαγγέλης από τη Χίο said

    Σε δελτίο ειδήσεων σχετικά με την Κριμαία, δημοσιογράφος είπε για τα στενά του Κερτς: «Τα στενά που ενώνουν Ουκρανία και Ρωσία». Άρα η Πελοπόννησος ήταν χωρισμένη από τη Στερεά Ελλάδα όταν υπήρχε ο ισθμός και συνδέθηκε όταν έγινε ο πορθμός !

    Πάντως το πνεύμα του «Πορτοκάλος» ζει ακόμα και σε επιστήμονες. Αφού λοιπόν το παζάρι προέρχεται από τον πεζόδρομο, γιατί το σινάφι(τουρκ esnaf αραβικά asnaf) να μην προέρχεται από τη συνάφεια ;

  7. LandS said

    Οι Μενεγάκες είναι τσακλοκούδουνα που παραδέχονται ότι είναι τσακλοκούδουνα. Δεν περιμένεις τίποτα καλύτερο, ούτε υπόσχονται τίποτα καλύτερο.
    Πίστεψέ με, το μπούστο της κ. Μελέτη παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ότι τέλος πάντων προσφέρει ο κ. Πρετεντέρης.

  8. munich said

    @5
    Κάνετε λάθος ότι ο Πρετεντέρης ενοχλέι μόνο τους οπαδούς του Σύριζα. Εμένα, που δεν υποστηρίζω αυτό το κόμμα, με ενοχλεί ο εν λόγω διαμορφωτής της κοινής γνώμης ήδη από τότε που ο ΣΥΝ μας ζητούσε να τον κοιτάξουμε στα μάτια και να τον ψηφίσουμε. Ήδη από τη δεκαετία του’90 που έχρηζε συνομιλήτή του υπουργού τη ΧΑ, σε εποχές που λίγοι από μας μιλούσαμε γι αυτόν τον κίνδυνο και χαρακτηριζόμασταν γραφικοί από το πλήθος των τηλεθεατών του Πρετεντέρη. Και δεν ήταν η μόνη ύπουλη εκπομπή του κυρίου αυτού που για σας που είναι τουλάχιστον σταθερός να υποστηρίζει το εκάστοτε καθεστώς.

    Όσο για την όμορφη κ. Μενεγάκη είναι αυτό που είναι και δεν την έχω ακούσει να συκοφαντεί ή να διαστρεβλώνει κανένα. και τελοσπάντων εντάσσεται στο ίδιο σύστημα που βοελεύει και αναδεικνύει τον κ. Πρετεντέρη. Σαν αυτούς που τότε (’90) μου λέγανε ότι ο Θοδωρ΄κης είναι «εναλλακτικός», άσχετα αν δεν είχ τπτ να πει ή πλασσαρε ύπουλα ως εναλλακτικό κα΄τι εντελώς διαστρεβλωμένο βλ. φαρμακονήσι

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5: Πάνο, αφενός οι πρωινάδες αυτονόητα θεωρούνται ανάξιοι και για να τους επικρίνεις, αφετέρου για να κρίνεις κάποιον πρέπει και να τον δεις, και σε τέτοιο μαρτύριο δεν θα υποβληθώ. Αλλά ειδικά στο σημερινό άρθρο κάτι λέω για μια του σιναφιού, εκεί με τους λεξάριθμους.

    6: Και το τσιμπούσι απ’ το συμπόσιο αν το πάμε έτσι. Καλή ιδέα μου δίνεις για ένα άρθρο: μη αντιδάνεια.

  10. ΠΑΝΟΣ said

    Ν.έχεις δίκιο.Αυτό με την Μπουσδούκου,τον Αργυρόπουλο και τούς λεξάριθμους,δεν το ανέφερα,γιατί η αθλιότητά του με σκοτώνει και δεν έχω τα κουράγια,δεν μπορώ,δεν αντέχω ούτε να τ’ αναφέρω!.
    Τις πληροφορίες για τις Μενεγάκες μού τις δίνει ολιγοδευτερόλεπτο ζάπινγκ.Αυτό εννοείται.Άλλωστε δεν τα έχω με τις Μενεγάκες,απορώ που κάποιοι δεν το κατάλαβαν,αλλά με τούς κυρίους των βοθροκάναλων.

  11. -Μπα σε καλό σου, με έπιασε νευρικό γέλιο με τα Ελληνοκινέζικα, κι έπρεπε να αλλάξω σελίδα για να συνέλθω!
    -Με ξανάπιασε όμως διαβάζοντας τα ελληνικά της Νέας Ημέρας επειδή νόμιζα πως άκουγα τον Γεώργιο Παπαδόπουλο να ομιλεί από καθέδρας και από κάτω οι πανεπιστημιακοί να τον χειροκροτούν…

  12. atheofobos said

    Οι μεν ιατροί δεν είναι πάντα επιστήμονες αλλά τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί ο ίδιος είναι αυστηρώς επιστημονικά ως αναπτυχθέντα άλλοτε εις την βουλήν !!
    Σκέτο πανεπιστήμιο η Βουλή!

    Ποιος άραγε όμως ήταν ο γλυκανάλατος, κατά τον αρθογράφο, ιατρός με τα μακρυά μαλλιά και με μακρυά γένια επι καφαλής του παρ΄ημίν γυναικείου κινήματος;
    Πάντως ενημερωτικά το 1920 η βενιζελική εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ» απέκρουε τη σκέψη να ψηφίζουν οι γυναίκες, ως «θρασεία». Αντίθετα, ο αρχηγός του Λαϊκού κόμματος Δημήτριος Γούναρης, στη συνεδρίαση της Βουλής στις 26 Μαΐου του 1922, μειοψήφισε με τις απόψεις του για την ισοτιμία των γυναικών, για τις οποίες πρότεινε να δοθεί το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Την πρόταση του Δ. Γούναρη καταψήφισαν οι μουσουλμάνοι και οι Φιλελεύθεροι. Οι αντίπαλοι της πρότασης υποστήριζαν ότι η γυναίκα ανήκε στο σπίτι και δεν είχε χρόνο να δραστηριοποιηθεί.

  13. leonicos said

    η λέξη “Αργυρόπουλος” έχει λεξάριθμο 1524, όσο και η φράση “Κάποιο λάκκο έχει η φάβα”, καθώς και η φράση “Όχι άλλο κάρβουνο” αλλά και η φράση “Τρία πουλάκια κάθονταν” -τελικά ίσως να υπάρχει κάτι σωστό σ’ αυτή τη θεωρία!

    Σε βλέπω να επιδίδεσαι στον λεξαριθμισμό (εβραϊστί Γκεματρία < γεωμετρία), μωρό μου! (φατσούλα)

  14. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    12: Κι εμένα είναι απορία μου ποιον εννοεί και μπορούμε να βρούμε αν ψάξουμε.
    Δεν ήξερα αυτό με τον Γούναρη. Πάντως, στη Βουλή του 1922 (δηλ. όπως είχε διαμορφωθεί μετά τις εκλογές της 1.11.1920) οι βασιλόφρονες είχαν μεγάλη πλειοψηφία.

  15. leonicos said

    αντιδιαμετρικές θέσεις

    Δεν θα το ψήφιζα, ‘χωρίς άλλα στοιχεία’. Δεν μου πάει ή το βρίσκω πολύ φτιαχτό.

    Θα έλεγα ότι ‘ διαμετρικά αντίθετες θέσεις ‘ είναι η μόνη επιλογή.

    Ζήτημα γούστου βέβαια….

  16. leonicos said

    De gustibus et de coloribus nob disputantum est

    Για χρώματα και γούστο, συμφωνώ, δεν συζητείται
    για όποιονε δεν έχει εννοείται

    (Κλεμμένο από τον Ουράνη, προ αμνημονεύτων)

  17. leonicos said

    αν ρίχνεις χημικά και κρατάς ρόπαλο μπορείς να επιβάλλεις τη δική σου γραμματική

    Κάτι μας είπες! Δεν το ήξερες; Εδώ, το ξέρει και ο Γς που ασχολείται περί άλλα

  18. leonicos said

    Παρακαλούνται οι γεωμέτρες του ιστολογίου να διερευνήσουν αν έχουμε στροφή 360 μοιρών και, επομένως, σύμπτωση θέσεων.

    Δεν είμαι γεωμέτρης, επομένως η πρόκληση δεν με αφορά, αλλά έχω να πω ότι από κει που βρίασκονται χρειάζονται μόνο 180 μοίρες.

    Απλώς ο ‘συντάκτης’ ΔΕΝ φοβάται τη διπλή άρνηση

  19. leonicos said

    ελληνοκινέζικο σάιτ παιχνιδιών

    Άλλο κι αυτό! Και λένε πως οι κινέζοι πουλάνε φτηνά! Εδώ πάνε να μας κουτσουρέψουν όλους! Πάει η Ελλάδα… εκτός κι αν δεν είναι μετρητοίς

    άλλα χρέη!

  20. spyroszer said

    Και η επίσημη ανακοίνωση της Αστυνομίας
    http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&lang=‘..’&perform=view&id=38398&Itemid=1276&lang=

  21. leonicos said

    Νέα Ημέρα, …. ….. 1928

    Κοίτα να δεις, Νοικύρη. Πρέπει να το ξανασκεφτούμε! Εφόσον η εν λόγω εφημερίς ἱδρυται ἐν Τεργέστη, κάτι θα ξέρει.

    Εγώ, πραγματικά, ίσως ήμουν στην Α΄ Δημοτικού, και το Δημοτικό Σχολείο των Κουκουβαούνων (με προαύλιο 30 στρεμμάτων που ευτυχώς τα έχει ακόμα κατά κάποιον τρόπο, παρά τις προσθήκες) ήταν το μοναδικό εκλογικό τμήμα (πληθυσμός τότε περί τους 3.000, εκ των οποίων 2890 ντόπιοι) και άκουσα γυναίκες που προσέρχονταν στο εκλογικό τμήμα να λένε μεταξύ τους: Τι μας θέλουν τώρα εμάς;Αφού θα ψηφίσουμε ό,τι μας πουν οι άντρες μας!

    Κι αυτά το 1950 νομίζω.

  22. sarant said

    20: Ναι μπράβο.

    21: Το 1950; Δύσκολο. Το δικαίωμα ψήφου των γυναικών αναγνωρίστηκε το 1952 και πρώτη φορά ψήφισαν στην αναπληρωματική εκλογή Θεσσαλονίκης το 1953 και, σε πανελλήνια βάση, στις εκλογές του 1956. Ίσως να ήταν δημοτικές εκλογές.

  23. leonicos said

    Σχετικά με το παζάρι! Η κα Τζιτζιφιόγκου έχει μερικώς δίκαιον. ΔΕΝ προέρχεται από το ελληνικόν ‘πεζόδρομος’ αλλά από το εξίσου ελληνικόν ‘πεζή ροή’. Βεβαίως πρέπει να φοράτε γαλότσες, και το νερό να μην είναι πολύ και σας παρασύρει.

    Το παζάρι οργανώνεται ως εξής: Ανοίγουμε όλες τις βρύσες της γειτονιάς, αφού προηγουμένως έχουμε βουλώσει όλες τις αποχετεύσεις και απορροές, αν δεν ο δρόμος έχει λακανοειδή πως διαμόρφωσιν ακόμα καλύτερα, και αφού το νερό ανέβει περί τους 10 ώς 20 πόντους, αρχίζουμε να περιφερόμαστε όλοι μαζί, και να ψωνίζουμε από τα προτεινόμενα αντικείμενα που βρίσκοναι. ως εικός, σε ανυψωμένα τραπεζίδια και αυτοσχέδιους πάγκους.

  24. leonicos said

    Σερ Σαρ @22 δεν θυμάμαι και δεν μπορώ να πω. Το μόνο που θυμάμαι τα σκαλάκια, επειδή η αυλόπορτα είναι καναδυό μέτρα πιο πάνω από τον δρόμο, και τιςε γυναίκες ν’ ανεβαίνουν γελώντας.

  25. Εγώ γέλασα πολύ με το δημοσίευμα του 1928, και δεν μπορούσα να μην σκεφτώ ότι ίσως κάποια σημερινά άρθρα θα φάινονται γελοία ή εξωφρενικά σε 100, 80 ή και 50 χρόνια…

    Εγώ σήμερα έγραψα για τη λέξη «γυναίκα» στα αγγλικά. Πρέπει να πω ότι το δικό σας άρθρο έχει πολύ περισσότερο γέλιο!

  26. leonicos said

    @3 Γειά σου Άρη (Κόκκινε Πλανήτη)

    “Ιατρός δεν σημαίνει πάντοτε και επιστήμων”

    Αυτή η φράση είναι η μόνη σωστή όλου αυτού του κειμένου. Κακά τα ψέματα, το πτυχίο κάνει τον πτυχιούχο, όπως λέω και στον Μπασιά μου

  27. leonicos said

    Εμένα Σπύρο @20 γιατί δεν μου έρχεται;

  28. Γς said

    Το λίκνο, εννοεί ο Λεώ

  29. leonicos said

    Βαγγέλη από τη Χίο @6

    Παρά τις αντιρρήσεις του Σερ Σαρ, που επίσης γράφει ‘σινάφι’ και θα γράψει και τα ‘μη αντιδάνεια’ επειδή τα επαγγελματικά συνάφια ήσαν δομές πολύ προγενέστερες των αντίστοιχων της Περσίας και Αραβίας (Τουρκία δεν υπήρχε ακόμα, αλλά τουρκικό στοιχείο αρκετό στην Ανατολία) επιμένω ότι είναι αντιδάνειο. Ήταν όρος πασπαρτού.

    Για το τσιμπούσι… ας βγει το άρθρο και τα λέμε.

    Οι όροι πασπαρτού είναι λέξεις που αντιστοιχούν σε δομές ή προϊόντα και εισάγονταν στη γλώσσα με την εμφάνιση της αντίστοιχης δομής ή προϊόντος, ακριβώς όπως συμβαίνει και σήμερα, από το φουά γκρα μέχρι τον φραμπαλά, και από τον κομπιούτερ μέχρι το νταμπραγιάζ και το φρένο.. Έτσι έχουμε λέξεις ελληνικότατες, που δεν διασώθηκαν σε άλλη γλώσσα αλλά δεν ετυμολογούνται κι ελληνικά, όπως όλοι αυτοί οι σκύφοι, οι λεκάνες, οι θάλασσες και τα περισσότερα φυτά, πέρα από τις θεότητες Απόλλων, Άρτεμις, Λητώ, Ήρα, ήρωες όπως Οδυσσέας, Νηλεύς, τοπωνύμια όπως Λάρισα, Αθήνα, Θήβα, Τανάγρα,

  30. leonicos said

    Άντε να κάνουμε και καμιά δουλειά!

  31. Γς said

    30:
    Και μετά τον λέτε Ιουδαίο.
    Σάββατο σήμερα

  32. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!\

    29: Πασπαρτού; Ενδιαφέρουσα ορολογία. Κάτσε να γράψω το άρθρο.

    25: Προφανώς, σε 100 χρόνια θα μας διαβάζουν και θα γελάνε!

  33. spyroszer said

    21. Λεώνικε ίσως θυμάσαι τις δημοτικές εκλογές της 15-4-1951 που ψήφισαν για πρώτη φορά μαζικά οι γυναίκες (είχαν ψηφίσει και το 1934 αλλά με πολλούς όρους)
    http://e-dromos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=2960:%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%82&Itemid=64

    Και ένα άρθρο, και με νομικό ενδιαφέρον, για την αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ το 1929 της Αγνής Ρουσσοπούλου, με την οποία ζητούσε να της επιτραπεί να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την πρόσληψη Εισηγητών του νεοσύστατου δικαστηρίου. Στη δίκη την εκπροσώπησε ο Αλέξανδρος Σβώλος – η απόφαση ήταν βεβαίως αρνητική.
    http://www.constitutionalism.gr/site/1709-ypotesi-agnis-roysopoyloy-emfyles-ierarhies-stin-e/

  34. sarant said

    33: Ναι, για να ψηφίσουν οι γυναίκες στις δημοτικές του 1934 έπρεπε να έχουν βγάλει το δημοτικό (όρος που δεν ίσχυε για τους άντρες, βέβαια)

  35. skol said

    Το ζήτημα είναι τώρα ποιος θα κάνει το πρώτο βήμα χωρίς να χάσει το προσωπό του.

    Το λέμε αυτό; Στα λόγια του αέρα πάντως δεν το βρήκα!

  36. sarant said

    35: Κι αυτό μετάφραση από τα αγγλικά είναι (not to lose face, να μη ντροπιαστεί)

  37. #35, #36 Το ενδιαφέρον είναι ότι η ίδια η αγγλική έκφραση «lose face» είναι μετάφραση από τα κινέζικα

  38. Μπήκα στο λινκ του skol και από κει σε ένα ακόμη άρθρο που θεωρεί κεντρικό πρόβλημα των πανεπιστημίων τους αιώνιους φοιτητές, ε και χάλασαν λίγο τα κέφια μου. Πετάγομαι πάλι στην κινέζικη ιστοσελίδα να στανιάρω (μάλλον κάτι σε μπάλα μεταφράζει).

    Alexpolistigers (#37), please elaborate! 🙂

  39. #38 Δεν έγραψα εγώ για τη συγκεκριμένη έκφραση, αλλά είναι γνωστό. Δες εδώ

    http://www.phrases.org.uk/meanings/lose-face.html

  40. sarant said

    39: Εκπλήσσομαι!

  41. Diolch yn fawr iawn!

  42. leonicos said

    @31 Γιατί, ρε Γς με μαρτύρησες;

    Μόλις έφτασε η γυναίκα μου και με ρώτησε πού είναι τα γλυκά, κι εγώ επηρεασμένος από το ‘Ἵδρυται’ της εφημερίδας, της απάντησα

    ‘Ἐξηφάνισται!’

    Αυτή τη δουλιά ήθελα να κάνω

  43. leonicos said

    δουλειά, ρε

  44. Μαζί με την Ελλάδα το 52, θυμηθείτε Γαλλία 1944, Ιταλία 1946, Ελβετία 1971,Λιχτενστάιν 1984. Ταξινομείστε κατά φθίνουσα σειρά έτους τον πίνακα με δυο κλικ στα τριγωνάκια.

  45. IN said

    Νά ‘σαι καλά ρε Νίκο μ’ αυτή την Κινέζικη ιστοσελίδα, δεν μπορούσα να σταματήσω να γελάω…

    33β: Πολύ ενδιαφέρον, δεν το ήξερα.

    44. Το Μεγάλο Δουκάτο, όμως, 1919, δεν ήταν κι άσχημα, ε; Τι να κάνεις όμως, το 1907 ο Μέγας Δουξ Γουλιέλμος Δ’ είδε και απόειδε ότι δεν μπορούσε ν’ αποκτήσει «παιδί» (δηλ. αγόρι) και άλλαξε το νόμο περί διαδοχής ώστε να τον διαδεχθεί η πρώτη από τις έξι (νομίζω) κόρες που είχε αποκτήσει…

  46. Γς said

    42, 43 @ Λεώ

    Α, είπα κι εγώ, μήπως έγινε ξαφνικά Κυριακή εκεί.

    Για καμιά άλλη δουλειά 😉

  47. Οι ξεφτίλες πρέπει να διασώζονται:

  48. Δέσποινα said

    Καταρχήν, συγχαρητήρια για το εξαιρετικό ιστολογιο, το οποιο αξιοζήλευτα συνδυάζει πάθος, γνώση, σοβαρότητα, χιούμορ και αξιοπρέπεια.

    Πολύ φοβάμαι ότι σε αντίθεση με τον οικοδεσπότη και όλους τους σχολιαστές, εγώ δεν βρίσκω καθόλου εξωφρενικό το άρθρο για την «ανισόρροπον και έξαλλον πνευματικήν κατάστασιν» των γυναικών. Ίσως γιατί για μένα αυτού του τύπου η εξωφρενικότητα είναι καθημερινό βίωμα κι όχι κιτρινισμένο απόκομμα εφημερίδας του προηγουμενου αιώνα.

    Για παράδειγμα, διαβάστε την ανάρτηση του γνωστού μπλόγκερ πιτσιρίκου «Σκέψεις της πλώρης – 01.12.13» για ν’ ανακαλύψετε ποιος ευθύνεται για την πατριαρχία:

    «Η παθητική συμπεριφορά των γυναικών στην «Πνιγμονή» -αλλά και η παθητική συμπεριφορά των γυναικών μέσα στους αιώνες και ακόμα και σήμερα σε πολλές χώρες- μου έφερε στο μυαλό την δική μας συμπεριφορά. Συμπεριφερόμαστε σαν τις γυναίκες που -ακόμα και σήμερα- είναι σε πολλές-πολλές χώρες πολίτες β’ κατηγορίας. Αν ενωθούμε, μπορούμε να τους πάρουμε παραμάζωμα. Μπορούμε να τους διαλύσουμε. Αλλά δεν ενωνόμαστε.»

    Ναι, καλά διαβάσατε, εμείς οι γυναίκες φταίμε, η παθητικότητα μας, ο ατομικισμός μας και η μικροψυχία μας που μας εμπόδισαν να ενωθούμε όλες μαζί και να ξεμπερδέψουμε με όλη αυτή την ενοχλητική ανισότητα. Δεν το κάναμε όμως, κακό του κεφαλιού μας βέβαια, κι ορίστε τα αποτελέσματα, τόσοι αιώνες πήγαν χαμένοι αλλά μα τον Θεό σας, το πιστεύετε ότι υπάρχουν ακόμα (!!!) χώρες όπου οι γυναίκες είναι πολίτες β’ κατηγορίας;

    Με αλλα λόγια, το κάλεσμα του πιτσιρίκου είναι «ας σταματήσουμε να φερόμαστε σαν γυναίκες, μόνο αν φερθούμε αντρίκεια μπορούμε να φέρουμε την ανατροπή».

    Θα έλεγα ότι ο πιτσιρίκος κι ο αρθρογράφος της Νέας Ημέρας έχουν αντιδιαμετρικά αντίθετες θέσεις…

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία,
    Δέσποινα

  49. Γς said

    Αίσχος!
    Αρμοδιότητας ΕΣΡ (Ε Σου Ρου).

    Πάνω που είχε αρχίσει να αναβαθμίζεται με την πρόσληψη της Αννας Δρούζας…

  50. Triant said

    Η σελίδα με τα Κινέζικα δεν παίζεται! Ξεκινάει η αποστολή ημέιλ. Για καλό και για κακό πάντως εγώ την έσωσα στο πισί μου μην βρεθεί κανένας ξενέρωτος και μας χαλάσει την πλάκα.

  51. spiral architect said

    Φιλιά! 🙂

    πολλά! 🙂 🙂

  52. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    44: Βέβαια, η ελεύθερη Ελλάδα έδωσε δικαίωμα ψήφου το 1944 στις γυναίκες. Επίσης στην Ελβετία, σε ένα καντόνι οι γυναίκες απέκτησαν δικαίωμα ψήφου περί το 1990.

    45: Και τον έβγαλε ασπροπρόσωπο η Σαρλότ!
    (Η οποία, αν θυμάμαι καλά, ανέβηκε στο θρόνο έπειτα από ένα είδος δημοψηφίσματος μετά τον πρώτο πόλεμο)

    48: Καλώς ήρθατε και σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια!

    47: Α, το ανέβασες στο γιουτούμπ, πολύ καλά έκανες!

  53. Σουξέ έγινε ήδη στα σόσιαλ μίντια το απόκομμα της Νέας Ημέρας!

  54. sarant said

    53: Ναι; Χαίρομαι. Κυκλοφορούσε ήδη, αλλά όσο και να πεις, το απόκομμα είναι πιο πειστικό 🙂

    47: Α προπό, αυτό που λέει ότι ο Αργυρό. έχει δύο θέσεις στο βιβλίο Γκίνες, το έχουμε τσεκάρει;

  55. Γς said

    48:
    >“ας σταματήσουμε να φερόμαστε σαν γυναίκες, μόνο αν φερθούμε αντρίκεια μπορούμε να φέρουμε την ανατροπή”

    Δέσποινα
    Μόνο αν φερθούμε σαν άντρες και σεις σαν γυναίκες.

    Διαβάζω τώρα για την Phillis Wheatley.
    Δεν την ήξερα.

    Ενα ποίημά της από εδώ:

    Ω, Κύριε, διαβάζοντας τους στίχους μου,/ίσως να αναρωτιέστε από πού αναβλύζει αυτή η αγάπη μου για την ελευθερία,/από πού πηγάζει η επιθυμία για το κοινό αγαθό/που μόνο ευαίσθητες ψυχές μπορεί να κατακλύζει./Νέα ακόμη στη ζωή, μοίρα σκληρή/με ξερίζωσε από τους ευτυχείς τόπους της Αφρικής όπου γεννήθηκα./Τι σφίξιμο καρδιάς να υπέμειναν, τι πόνοι βαρείς να γέμισαν τα στήθη των γονιών μου;/Από ατσάλι θα πρέπει να ’ταν εκείνη η ψυχή, και δίχως ίχνος ελέους,/που άρπαξε ένα βρέφος από την αγαπημένη αγκαλιά του πατέρα του./ Τέτοια ήταν η τύχη μου. Και έκτοτε πώς θα μπορούσα να μην προσεύχομαι/άλλος κανείς να μη γνωρίσει ποτέ τέτοια τυρανική εξουσία;

    Βοστώνη 1772

  56. 54β: Σιγά το παράσημο, που θα το ελέγξουμε κιόλα…

  57. Theo said

    @5, 7, 10:
    Διαβάζω «Μενεγάκες».
    Αλλά το «Μενεγάκη» είναι γενική: Η σύζυγος ή η κόρη του Μενεγάκη. Οπότε, στον πληθυντικό θα είναι: «οι Μενεγάκη», εκτός κι αν βρεθεί κάποια λύση, πιο εύηχη.

  58. Δέσποινα said

    55:
    «Μόνο αν φερθούμε σαν άντρες και σεις σαν γυναίκες.»

    Γς
    Μονο αν προβληματιστούμε τι εννοούμε όταν λέμε «(να) φερθούμε σαν άντρες και σεις σαν γυναίκες».

    Δέσποινα

  59. Γς said

    Το αντίθετο του να φερόμαστε εμείς σαν «γυναίκες» κι εσείς σαν «άντρες»
    θα έλεγα

  60. Δέσποινα said

    59:
    Η απάντηση σου λέει ότι άντρες και γυναίκες πρέπει να είναι πιστοί στον ρολο(;) τους, στην φύση(;) τους.

    Το συζητάμε αλλα δεν ήταν αυτό το ερώτημα που έθεσα. Πως εννοούμε αυτό τον ρολο και αυτή την φύση (όπως και την μεταξύ τους αντίθεση) είναι ο προβληματισμος που πρότεινα.

    Δέσποινα

  61. “Η λέξη “Σκάι” έχει τον αριθμό 231 και “Ο Σκάι” έχει τον αριθμό 301 που είναι το ίδιο με τη λέξη “λαός”, δηλαδή έχει την ίδια λαϊκή απήχηση το κανάλι αυτό το συγκεκριμένο του Σκάι.”

    Υπάρχει κι άλλος τρόπος να το δούμε. Η λέξη “Σκάι” είναι από μια ρίζα που σημαίνει «κρύβω, σκεπάζω».Τα συμπεράσματα για το τι σημαίνει αυτό για το κανάλι δικά σας…

  62. SophiaE said

    Το θέμα δεν είναι τι σκεφτόντουσαν το 1928 για τις γυναίκες αλλά το τί σκέφτονται σήμερα.
    Είχα αναφέρει νομίζω ότι κάποτε στο μπιμπισί είχα ακούσει συνέντευξη της Τζόσελιν Μπελ, της (τότε) μεταπτυχιακής φοιτήτριας που ανακάλυψε τα πάλσαρ, η οποία έλεγε ότι όταν έκανε τις προπτυχιακές της σπουδές στη Φυσική ήταν η μόνη φοιτήτρια στο τμήμα και όποτε έμπαινε στο αμφιθέατρο- σε κάθε μάθημα, κάθε μέρα- οι συμφοιτητές της τη γιουχάρανε και φωνάζανε συνθήματα του στυλ «γύρνα στην κουζίνα σου». Αυτά τη δεκαετία του ’60, δυο γενιές μετά την απόκτηση ψήφου απο τις Αγγλίδες. Κι έλεγε η γυναίκα ότι το παράπονό της ήταν ότι τα έβλεπε αυτά η διοίκηση του πανεπιστημίου και οι καθηγητές και δεν έκανα τίποτα.

  63. Γς said

    59 β:
    >Πως εννοούμε αυτό τον ρολο και αυτή την φύση

    Μακάρι να ήξερα.
    Ευτυχώς όμως ξέρει αυτή, η φύση…

  64. Βαγγέλης από τη Χίο said

    # 29 Leonicos

    Το αντικείμενό μου δεν είναι η φιλολογία, οπότε μπορεί να κάνω και λάθος. Η λέξη συνάφι ή σινάφι, είναι γλωσσικό δάνειο από τα Τουρκικά. Το συνάφι τι είναι; Είναι η συνένωση ατόμων με το ίδιο επάγγελμά, με σκοπό την προόθηση και προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων τους. Τέτοιοι θεσμοί υπήρχαν από την αρχαιότητα Την Ελληνιστική περίοδο ονομάζονταν Κοινά ή Σύνοδοι. Στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία Συνήθειαι ή Κολλήγια ή Κολλέγια, Στο βυζάντιο Συστήματα,Τάξεις, Τάγματα, Σώματα, Σύλλογοι, Σωματεία, Πολιτικά Σωματεία. Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ονομάζονταν εσνάφ, ισνάφ ή ενσάφ και ρουφέτ, ροφέτ ή ρουφίτ. Από το 19ο αιώνα προτιμήθηκε η λέξη συντεχνία.

  65. Ανδρέας said

    Να συνεισφέρω κι εγώ κάτι επίκαιρο στην λεξιλόγια του λίκνου http://sumerianwotd.livejournal.com/9817.html
    Today’s Sumerian word of the day is «munus», which means «woman».
    Κάθε συνειρμός είναι δεκτός!
    🙂

  66. Ανδρέας said

    λεξιλογία*

  67. IN said

    52: Πριν τη Σαρλότ είχαμε τη Μαρία – Αδελαΐδα (την πρώτη κόρη) που τα έκανε μούσκεμα: ευνοούσε τους δεξιούς αντιδραστικούς, μάλωσε με τους φιλελεύθερους και υποδέχθηκε και τον Κάιζερ όταν επισκέφθηκε το (κατεχόμενο) Λουξεμβούργο στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Γι’ αυτό μετά την κατάρρευση της Γερμανίας και την ανακωχή ήταν περίπου αδύνατο να παραμείνει στο θρόνο, ενώ και το ίδιο το μέλλον της μοναρχίας παιζότανε. Τελικώς, τον Ιανουάριο του 1919 παραιτήθηκε με υπόδειξη της κυβέρνησης και, αφού ήταν ανύπαντρη και άτεκνη, τη διαδέχτηκε η Σαρλότ. Η Μ.Α. πέθανε λίγα χρόνια αργότερα, πάντα ανύπαντρη, από “μαρασμό” μάλλον όπως λέγανε τα παλιά χρόνια. Το δημοψήφισμα (με διπλό αντικείμενο: α) Μοναρχία ή Δημοκρατία; και β) Οικονομική Ένωση με τη Γαλλία ή το Βέλγιο;) έγινε το φθινόπωρο του 1919, αν καλά θυμάμαι. Η Μοναρχία (αλλά και η Γαλλία) κέρδισαν. Οι Λουξεμβούργιοι κράτησαν τη Μοναρχία, αλλά η Γαλλία τους γύρισε την πλάτη και, θέλοντας και μη, προχώρησαν σε οικονομική ένωση με το Βέλγιο. Η Σαρλότ όντως θεωρείται επιτυχημένη. Ο σύζυγός της, πάντως, ο πρίγκιπας Φέλιξ, ήταν ανέκδοτο. Φανατικός χαρτοπαίκτης θρυλείται (αλλά δεν είναι αλήθεια) ότι έχασε στο καζίνο μέχρι και ένα κομμάτι δάσους (του Grünewald) που ανήκε στην Μ.Δ. οικογένεια.

  68. sarant said

    62: Γεια σου Σοφία! Απίστευτη φαίνεται η υποδοχή στην Αγγλίδα φοιτήτρια -τέτοια έκαναν και στη Ροκά οι δικοί μας, αλλά αυτό ήταν το 1890 (η πρώτη ελληνίδα, στη Νομική).

    67: Για να πω την αμαρτίαμ, αγνοούσα ότι το Λουξ. ήταν υπό κατοχή και στον πρώτο πόλεμο.

  69. IN said

    68: Ε, μα βέβαια, και στους δύο πολέμους η τακτική των Γερμανών περιλάμβανε την παραβίαση της ουδετερότητας των Βελγίου/Λουξεμβούργου. Η διαφορά είναι ότι στον Α’ ΠΠ η Μεγάλη Δούκισσα και η κυβέρνηση παρέμειναν στη θέση τους και διοικούσαν κανονικά, χωρίς να ενοχλούν τους Γερμανούς ή να ενοχλούνται από αυτούς, πλην των ζητημάτων που άπτονταν των αναγκών και της ασφάλειας των Γερμανικών στρατευμάτων. Αυτό άφησε πολύ κακές εντυπώσεις στην Αντάντ και για ένα διάστημα μετά το τέλος του πολέμου το μέλλον του Λουξεμβούργου ως ανεξάρτητου κράτους ήταν κάθε άλλο παρά βέβαιο. Οι Λουξ. μάθανε το μάθημά τους και στον Β’ Π.Π. η Μεγάλλη Δούκισσα (η Σαρλότ, τώρα) μαζί με την κυβέρνηση (εκτός από έναν υπουργό που δεν τα κατάφερε να ξεφύγει), έφυγαν από τη χώρα και εγκαταστάθηκαν στο εξωτερικό. Η ιστορία αναφέρει ότι κάποια στιγμή η Σαρλότ (που βρισκόταν στην Πορτογαλία) έκανε δεύτερες σκέψεις και ήθελε να γυρίσει πίσω για να είναι με το λαό της, αλλά τελικώς δεν το έκανε και, της βγήκε, που λέμε, γιατί κατά τη διάρκεια της κατοχής και μετά τον πόλεμο έγινε σύμβολο.

  70. Κινέζικο σάιτ 😀

    Εμένα πάντως, ξεπερνώντας το προφανές, η απορία μου είναι άλλη: Τι σημαίνουν το «στόμα μαϊμού» και η «τσάντα
    συμπλέκτη» (!) στο κάτω μέρος της σελίδας, στους «Δημοφιλείς όρους αναζήτησης»;

  71. emma said

    Καλησπέρα σε όλους

    χορταστικότατα τα μεζεδάκια και σήμερα!
    Να είστε καλά.

    “δεν επιτρέπεται κάθε δημόσια συνάθροιση ή πορεία
    μην ξεχνάτε ότι το «Υπουργείο Δημόσιας Τάξης» τώρα λέγεται «Υπουργείο προστασίας του πολίτη»…
    οπότε και ο μπάτσος έχει μεταμορφωθεί σε Ζορό

    Εκτός απο τις «λέξεις που χάνονται» υπάρχουν και οι λέξεις που κρύβονται, αφού όλο και συχνότερα συναντάται η χρήση ευφημισμού αφήνοντας στη σκιά την πραγματική σημασία των λέξεων.
    Ετσι ακούμε εξυγίανση αντί απολύσεων, ελαστικοποίηση ωραρίου αντί κατάργηση, διάλογο,συναίνεση και ένα σωρό άλλων λέξεων με διαφορετική αξία και φόρτιση που ακούγονται αθώες ενώ στην ουσία παραπλανούν.

    Με την ευκαιρία της ημέρας προτείνω τη μελέτη για τη γλωσσολογική συμπεριφορά των γυναικών της R. Lakoff <>

  72. sarant said

    71: Δυστυχώς, ό,τι μπαίνει μέσα σε αγκύλες χάνεται.

  73. Δημήτρης Μ. said

    Μια το κινέζικο σάιτ, μια ο σουμεριακός λίκνος, κάποιοι εδώ μέσα διεκδικούν τα πρωτεία από τον Γου σου!

    Χρόνια πολλά στις γυναίκες του ιστολογίου. Σήμερα και κάθε μέρα:

  74. Πάνος με πεζά said

    Αργυρόπουλος, τις προάλλες στην εκπομπή του Γιώργου Γεωργίου :
    Διάκριση στο Τσαμπιονς Λινγκ = 4530 (υποθετικά τα νούμερα). Ολυμπιακός ΠΑΕ = 4530
    Γεωργίου : Κάτσε ρε φίλε, το «ΠΑΕ» γιατί το κόλλησες;

    Το κινέζικο site όλα τα λεφτά, απορώ γιατί δε μεταφράστηκε και ο τίτλος του σε «Πάρτε τ’ αρ@@δια μας» !

    Δεν ξέρω τι εκφράσεις χρησιμοποιεί ο Pretender. Μια που δεν παρακολουθώ δελτία από δώ και 4 χρόνια, δε μπορώ «να μπω στα παπούτσια του» 🙂

    Κι αυτοί οι Μπαλούρδοι, δε μπορούσαν να σκεφτούν το «Δεν επιτρέπονται οι δημόσιες συγκεντρώσεις»; Σημειώστε το για την άλλη φορά.

    Καταπληκτικό και το απόκομμα, και το 1928 σίγουρα Ιατρός δε σήμαινε και επιστήμων…Ίσως τον τίτλο έφεραν και οι μαμές…

    Στροφή 360 μοιρών δεν υπάρχει, λέγεται κύκλος. Η στροφή φτάνει μέχρι τις 180, οπότε λέγεται αναστροφή. Από κει και πέρα λέγεται περιδίνηση…

  75. Ηθικόν δίδαγμα: αν ρίχνεις χημικά και κρατάς ρόπαλο μπορείς να επιβάλλεις τη δική σου γραμματική.

    Aυτό είναι κάτι που το γνώριζε άριστα o Λιούις Κάρολ ήδη από το 1872, κ. Σαραντάκο.

    «When I use a word,» Humpty Dumpty said, in rather a scornful tone, «it means just what I choose it to mean—neither more nor less.»
    «The question is,» said Alice, «whether you can make words mean so many different things.»
    «The question is,» said Humpty Dumpty, «which is to be master—that’s all.»

    Το οποίο, σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι, προτού αρχίσουμε να κουβεντιάζουμε περί σημασιολογίας, γραμματικής, συντακτικού κλπ, οφείλουμε προηγουμένως να έχουμε απαντημένο το παλιό καλό ερώτημα του θείου Βλαδίμηρου: кто кого?
    Με άλλα λόγια, ο Λιούις Κάρολ υπήρξε ένας υποδειγματικός λενινιστής ante litteram…

  76. Μαρία said

    71
    http://www.aegean.gr/gender-postgraduate/documents/Praktika_Synedriou/%CE%9A%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%20%CE%9C%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%AE-%CE%A4%CF%83%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CF%80%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%85.pdf

  77. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    75: Ποιος ποιον, που λέμε 🙂

  78. Απόψε στο δελτίο ειδήσεων του Star (μετά συγχωρήσεως) η πρώτη είδηση αφορούσε βεβαίως το αεροσκάφος της Malaysia Air που εξαφανίστηκε κατά την πτήση του προς το Πεκίνο. Ο νεαρός συντάκτης έλεγε πως το Boeing 777 είναι εξαιρετικά ασφαλές, τόσο ασφαλές που το αποκαλούν «Ο Τιτανικός των αιθέρων»!

    Εκτός εάν εννοούσε πως αυτό τουλάχιστον περνάει πάνω από τα παγόβουνα…

  79. Μπάμπης said

    Παγκόσμια ημέρα γυναικών σήμερα, και το 1966 η Zanussi αξιολογούσε διαφορετικά τα γυναικεία αιτήματα.

    Αυτή και άλλες 400+ παλιές έντυπες ελληνικές διαφημίσεις στο http://athensville.blogspot.gr/2014/03/270.html

    Χρόνια πολλά λοιπόν…

  80. emma said

    71. Robin Lakoff: Language and women place

  81. Μαρία said

    Βρέθηκε κι ο μακρυμάλλης γιατρός.
    Το άρθρο της Νέας Ημέρας γράφτηκε με αφορμή τη συγκέντρωση γυναικείων οργανώσεων στο θέατρο Απόλλων στις 18/3/1928.
    Το σχετικό ρεπορτάζ του Εμπρός αναφέρει και τα ονόματα ομιλητριών και ομιλητών. Ανάμεσά τους ο γιατρός Απόστολος Δοξιάδης.
    Εδώ φωτογραφία που επιβεβαιώνει την περιγραφή:
    http://database.emthrace.org/entities/view.cfm?areaid=1&Artid=3339ea73-e10b-0128-0040-e7b32615f111&NSPid=1

  82. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    79: Πολύ ενδιαφέρον! Όλες οι διαφημίσεις είναι του 1966; Δεν είδα στοιχεία χρονολογίας, ίσως να μου ξέφυγε.

    81: Δαιμόνια όπως πάντα!

  83. αντιδιαμετρικά

    Η γεωμετρική ανάλυση του όρου αποκαλύπτει δύο συνθετικά: αντίδια+μετρικά

    Το δεύτερο συνθετικό διακρίνει τα ενλόγω αντίδια από εκείνα του βρετανικού συστήματος μονάδων. Παρόμοιος ο χαρακτηρισμός για τα μετρικά ραδίκια, μονάδα μέτρησης ευφυίας (IQ). Στην Αναγέννηση, εκτός από μετρικά και βρετανικά, δημοφιλή υπήρξαν και τα καλαβρέζικα, που έχουν έκτοτε παραφθαρεί.

  84. Μαρία said

    82
    Χάρη στο Εμπρός, γιατί το Σκριπ αναφέρει μόνο το Θεολογίτη, ενώ ο Ρζοσπάστης έχει άρθρο με τίτλο οι φεμινίστριες στη γνωστή γραμμή.

    Εδώ υπάρχει ψηφιοποιημένος κι ο Αγώνας της γυναίκας, όπου αρθρογραφούσε «η επικεφαλής του παρ’ ημίν γυναικείου κινήματος» Αύρα Θεοδωροπούλου.
    http://www.genderpanteion.gr/gr/arxeia.php

  85. leonicos said

    @76 Πολύ ενδιαφέρον κείμενο, Μαρία, Εντούτοις, τέτοιες διαφοροποιήσεις παρατηρούνται σε κάθε είδους ομαδοποίηση, ηλικιακή, περιοχική, εργασιακη κ.ο.κ. Για να σου δώσω ένα παράδειγμα, όταν κατέβηκα από το Λαϊκό στο Γενικό Νικαίας καιτελικά εγκαταστάθηκα στην Νίκαια από τους Αμπελοκήπους, μου έκανε εντύπωση η συχνή χρήση εκφράσεων με το χέζω. Δεν μας χέζεις, δεν πάει να χεστεί κλπ που 15 χιλιόμετρα βορειότερα ήταν σχεδόν ταμπού

  86. spyroszer said

    81. Είχε γράψει λέει και διατριβή για την ευγονική, αλλά ίσως το εννοεί διαφορετικά.

    Ο διαπρεπέστατος επιστήμων όμως που είχε αναπτύξει στη Βουλή αυτά για την ανισόρροπη κατάσταση, ποιος είναι;

  87. Μπάμπης said

    82: Νίκο, οι διαφημίσεις πρέπει να είναι από διάφορες χρονολογίες…βλέπω πχ. φαρμακείο του 1940,, simca του 1960…αυτή με το πλυντήριο υποθέτω ότι είναι του 1966 από την περιγραφή του »πλυντήριο zannusi 1966 mod.285 χωρητικότητος 5 κιλών»

  88. Νέο Kid Στο Block said

    81. Kαι πατέρας του γνωστού μηχανικού Κ. Δοξιάδη (γραφείο «Δοξιάδη» κ.λ.π.)

  89. Μαρία said

    86α.
    Μπα. Δεν ήρθες στο συμπόσιο 🙂
    http://enthemata.wordpress.com/2014/01/22/kok-kar/

  90. Α, Μιχάλη, λίγα λόγια για τα αυτοκρατορικά αντίδια…

  91. Μπουκανιέρος said

    37 έως 40 Νόμιζα ότι ήταν πασίγνωστο.
    Τις πρώτες φορές που είδα τη φράση στα ελληνικά (πού; δε θυμάμαι – πότε; πριν 10+ χρόνια) οι γραφιάδες συνήθως διευκρίνιζαν «όπως λένε κι οι Κινέζοι, έχασε το πρόσωπό του» ή κάτι τέτοιο.
    Εκείνοι, τουλάχιστον, δεν μπορούν να κατηγορηθούν για μεταφραστικό λάθος.

    83 Μιχάλη, τέλειο…

    60 Δέσποινα, κράτα την ψυχραιμία σου.
    Τόχουν, φαίνεται, όλοι οι πειραγμένοι να είναι (επιπλέον) και νατουραλιστές.

  92. sarant said

    91: Όπως έγραψα και πριν, ποτέ ως τώρα δεν είχα ακούσει πως ήταν κινέζικο.

    87: Σ’ ευχαριστώ.

  93. spiral architect said

    Τὰ ἀραβικὰ ἀριθμητικὰ ψηφία εἶναι…ἑλληνικά;
    Στο τέλος της (οθντκ) ανάρτησης έχει μέηλ του συγγραφέα. Πράξτε αναλόγως! 😉

  94. spyroszer said

    89. Το έχασα και αυτό 🙂
    Εδώ λέει κάτι σχετικό με την Δοξιάδη και την ευγονική. Πρότεινε π.χ. να υπάρχει κάποιου είδους οικογενειακός επιθεωρητής που να αποφασίζει πόσα παιδιά θα έκανε κάθε οικογένεια.
    http://books.google.gr/books?id=sye8nH2rYu8C&pg=PA280&lpg=PA280&dq=%CE%91%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%82+%CE%94%CE%BF%CE%BE%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B7%CF%82++%CE%B5%CF%85%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE&source=bl&ots=Q1OTAiBZfK&sig=vrvVxmVRorxbKfz9kr4_ufv3bqs&hl=el&sa=X&ei=-pUbU63xOcf9ygOzjICwBw&ved=0CDsQ6AEwAw#v=onepage&q=%CE%91%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%82%20%CE%94%CE%BF%CE%BE%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B7%CF%82%20%20%CE%B5%CF%85%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE&f=false

    Περίεργες εποχές τότε. Και παρακάτω λέει (σ. 296) ότι ο Αλ. Σβώλος (ένα χρόνο μετά την υπεράσπιση της Αγνής Ρουσοπούλου που ανέφερα παραπάνω), στην Αναθεωρητική Επιτροπή του Αστικού Κώδικα ήταν υπέρ όχι μόνο των προγαμιαίων ιατρικών εξετάσεων, αλλά και της στείρωσης, κατά το αμερικανικό πρότυπο, παρότι αναγνώριζε ότι ήταν ένα τυρρανικό και βάρβαρο μέτρο, με το επιχείρημα ότι το καλό της κοινωνίας και των μελλοντικών γενεών υπερισχύει της ατομικής ευτυχίας. Και ο καθηγητής του Αστικού Δικαίου Μαριδάκης είχε προτείνει τότε την απαγορεύση του γάμου όχι μόνο για τους λεπρούς (ήταν ήδη απαγορευμένος απ’ το 1920), αλλά και για επιληπτικούς, συφιλιδικούς κ.α., αλλά τελικά απορρίφθηκε.

  95. Δέσποινα said

    91:
    Ασαφές λίγο το σχόλιο για πειραγμένους και νατουραλιστές αλλα όπως και να έχει πολύ δύσκολα χάνω την ψυχραιμία μου.

  96. Μαρία said

    94
    Τώρα είδα το σχόλιό σου για τη Ρουσοπούλου. Δεν είχαν περάσει ούτε 5 χρόνια απο τότε που είχε επιτραπεί στις δικηγορίνες να αγορεύουν στα δικαστήρια. Στην πρώτη δίκη που εμφανίστηκε η Φλαμπουριάρη το ’26 έγινε της πουτάνας.

  97. Γς said

    95:

    >πολύ δύσκολα χάνω την ψυχραιμία μου.

    Εγώ πολύ εύκολα.
    Σοβαρότατο και τεράστιο το πρόβλημα που εκθέτης και φυσικά θα ήθελα να βρεθούν φίλοι εδώ να το συζητήσουμε.
    Πετάχτηκε όμως ο άλλος και με ξεσκέπασε. Δεν ξέρω το λόγο, δεν ξέρω ούτε τον ίδιο. Και μου την έσπασε. Χάνω βλέπεις και την ψυχραιμία μου.

    Τα λέμε αγαπητή

  98. Γς said

    το πρόβλημα που εκθέτεις

  99. leonicos said

    @93 Πάντως Αρχιτέκτονα, αν και μόνο από το προφανές ψευδώνυμό του, Σπάρτακος Τανασίδης, δείχνει τι υπερπόντιο ελληνοβάρεμα είναι ο τύπος, ίσως κάπου να έχει κάποιο δίκιο όμως.

    Αν και μοιάζει ‘πορτοκαλο’- πώς το λέμε εδώ μέσα… με κατέπληξε.

    Όταν ήμουν μικρός, απελπιζόμενος από τη φλυαρία μου, είχα εκπονήσειένα δικό μου αλφάβητο για τα ελληνικά, με απλοποιημένα γράμματα (αδύνατο τεχνικά να δώσω δείγμα) κι έχω ολόκληρα τετράδια γραμμένα έτσι (όχι στενογραφία). Με είχαν επίσης εντυπωσιάσει οι αριθμοί της Γραμμικής Α/Β, Ι για το ένα, ΙΙ για το δύο, καθώς και οι λατινικοί, που προφανώς θεωρούμε ότι είναι το ψηφίου της αλφαβήτου Ι αλλά πρέπει να είναι απλώς γραμμή, και είχα σκεφτεί ότι μέχρι το 5 τουλάχιστο τα σύμβολα είναι επιβίωση πικτογραφημάτων. Με λίγη φαντασία μπορείς να πεις ότι το 1 θέλει μια κίνηση, το 2 δύο κ.ο.κ.

    Βέβαια ο τρόπος αναγραφής των αριθμών με διάκριση μονάδων, δεκάδων, εκατοντάδων κλπ, λέγεται μεν αραβικός, διότι οι άραβες τον διέσπειραν, αλλά θεωρείται ινδικής προέλευσης.

    Για να είμαι ειλικρινής, ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί οι άραβες, όχι βέβαια όλοι, ούτε παντού, δεν υιοθέτησαν τα συνήθως χρησιμοποιούμενα σύμβολα.

    τάλατα – τάλατα = θάλασσα – θάλασσα = 5 5 (πλάκα κάνω, ήταν ένα από τα αστεία μας κάποτε)

  100. leonicos said

    @84/85

    Συγνώμη Μαρία, αλλά με διέκοψε η σύζυγος

    Ήθελα λοιπόν να ολοκληρώσω ότι τελικά, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές μας, όλοι μας έχουμε μια εντελώς προσωπική γλώσσα όσον αφορά τις δευτερεύουσες επισημάνσεις. Αυτό φαίνεται και από την κειμενολογία. Κανείς δεν μιλάει ακριβώς όπως ο διπλανός του, ακι ας μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα

  101. Βαγγέλης από τη Χίο said


    Όποιος αντέξει το πρώτο μέρος υπάρχει και δεύτερο 🙂 που είναι πολύ καλύτερο !

    #93 #99 Θέλει μεγάααλη φαντασία για να είναι πραγματικότητα. Αν δεν κάνω λάθος, οι αρχαίοι ημών πρόγονοι έγραφαν με κεφαλαία, άρα είναι αμφίβολο να προήλθε το 3 από το γ. Αν συνέβη κάτι τέτοιο, γιατί παρέμεινε σε χρήση (πχ στην γραφή χρονολογιών) το σχετικά δύσχρηστο Ελληνικό αριθμητικό σύστημα, μέχρι και τη μεταβυζαντινή περίοδο ;

  102. sarant said

    101: Προφανώς, θέλει μεγάαααλη φαντασία. Καλημέρα σε όλους!

  103. atheofobos said

    Οι απόψεις του Δοξιάδη περί ευγονικής βασιζόντουσαν στις πολύ διαδεδομένες απόψεις για βελτίωση της φυλής που υπήρχαν τότε και που οδήγησαν στους ναζιστικούς νόμους της Γερμανίας αλλά και σε νόμο στην Σουηδία που καταργήθηκε μόλις το 1975!
    Μερικά σχετικά άρθρα στα παρακάτω

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=206909

    http://www.efsyn.gr/?p=27309

    http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=7315283

  104. spyroszer said

    103. Ναι, ήταν ευρύτερο φαινόμενο, δεν είχε συνειδητοποιηθεί πόσο επικίνδυνες ήταν πολλές αντιλήψεις, οι οποίες θεωρούνταν ωφέλιμες επειδή τάχα εξυπηρετούσαν το καλό της κοινωνίας. Και αυτό δείχνει πόσο επιζήμια είναι αυτά τα αφηρημένα και απόλυτα σχήματα για το «συλλογικό καλό» ή το «καλό της κοινωνίας» ή όπως το λέμε σήμερα «λόγοι υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος». Αλλά και τι αντιφάσεις υπήρχαν: ένας άνθρωπος, ο οποίος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί προοδευτικός για την εποχή του, που υπερασπιζόταν τα δικαιώματα της γυναίκας (που δεν ήταν αυτονόητα τότε, άλλοι θεωρούσαν ότι ήταν κατώτερα όντα ή δεν έπρεπε να ψηφίζουν για βιολογικούς λόγους) ή άλλων μειονοτήτων, ταυτόχρονα πρότεινε την στείρωση συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων για την εξυπηρέτηση του καλού της κοινωνίας.

  105. skom said

    93 @ Λεονικ
    102 @ ΝικΝοικ

    Πέρα από την μεγάλη φαντασία λείπει το πιο ουσιώδες. Το σύμβολο του ψηφίου μηδέν! Με την βοήθεια του 0 μπορούν να διαχωριστούν το 10 από το 10000 φέρ’ ειπείν. Δεν ξέρω αν λέμε στα ελληνικά “θεσιακό σύστημα αρίθμησης” αλλά στα ξενικά μπορείτε να γκουγκλίσεται το positional number system.

  106. Τα εγκλήματα των χιτλερικών δυσφήμησαν ανεπανόρθωτα την ίδια την ιδέα του ευγονισμού, που δεν είναι αναγκαστικά λαθεμένη. Δεν θα ήταν κακό π.χ. να υποβάλλονται υποχρεωτικά σε εξέταση για το στίγμα της μεσογειακής αναιμίας οι μελλόνυμφοι στην Ελλάδα — χωρίς αυτό να σημαίνει και ότι θα πρέπει να τους απαγορεύεται ο γάμος αν βγούν και οι δύο θετικοί, αλλά ας προχωρούν τουλάχιστον εν επιγνώσει.

  107. Δέσποινα said

    97:

    Γς,

    Για να είμαι ειλικρινής κι εγώ χάνω την ψυχραιμία μου που και που:-)

    Πάντως κυριολεκτούσα όταν είπα ότι το σχόλιο του Μπουκανιερου είναι ασαφές. Μιλάει για σένα; για τον πιτσιρίκο; Για οποιον και να μιλάει από πού προέκυψαν οι πειραγμένοι και οι νατουραλιστές;

    Όπως βλέπεις από τα σχόλια μονο εσύ το βρήκες αρκετά ενδιαφέρον το θέμα για ν’ ασχοληθείς οποτε μάλλον η κουβέντα αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας αφορμής-ανάρτησης από τον οικοδεσπότη.

    Νάσαι καλά,
    Δέσποινα

  108. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Καλημέρα, του Μάρτη του πεντάγνωμου.
    Χθες πήγα στην παράσταση «Woman» του Θ.Τέχνης και τη συστήνω.
    http://www.elculture.gr/theater/saltimpagkoi-woman-texnis-karolos-774540#prettyPhoto
    Αναφέρεται και η απίστευτη από Βουλής απόφανση για το έξαλλο και ανισόρροπο των γυναικών κάποιες μέρες του μήνα. Δε θυμάμαι αν έγινε αναφορά στη μεγαλοφυία που το διατύπωσε.(Να τί έπαθα που δεν πάτησα στο νήμα ολημέρα και δεν είδα το άρθρο να έχω πιο τεταμένες κεραίες 🙂 )
    Χρωστώ να το μάθω από τους συντελεστές και να επανέλθω.
    36.>>…(not to lose face, να μη ντροπιαστεί)
    Κοντινό μού δείχνει: το κρητικό: ήπεσε η μούρη μου (από ντροπή), κατά το «μού ΄πεσαν τα μούτρα»

  109. spyroszer said

    Αντιγράφω από τον σημερινό Στ. Κασιμάτη:
    (παραθέτει μια δήλωση του Ευριπίδη Στυλιανίδη και τη σχολιάζει σε παρένθεση): «Ο Νικήτας υπήρξε δήμαρχος. Ξέρει τα προβλήματα και έχει παράξει (sic) αποτελέσματα». (Υπάρχει ένα θέμα του Ευριπίδη με τον παρακείμενο του παράγω, αλλά, όπως θα έλεγε και ο ίδιος, «τα πάντα είναι θέμα παιδείας», οπότε συγχωρείται…)».

  110. sarant said

    Με ειδοποίησαν από το in.gr ότι διόρθωσαν το «πεντάευρω» σε «πεντάευρο» και τις «αντιδιαμετρικά αντίθετες» σε «διαμετρικά αντίθετες». Πολύ χαίρομαι!

  111. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    Από το Υποβολείο του Βασίλη Αγγελικόπουλου στην Καθημερινή της Κυριακής:

    «Αλλά τι περιμένεις από τους νεολογίους των μουμουέεε • όταν βλέπεις έναν κοτζάμ πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών • έστω και πρώην • να ψιλοβαρβαρίζει αρθρογραφώντας • «μας θέλουν στην ανάγκη για να μας ποδηγετούν ευκολότερα». • Τι «χειραγωγούν», τι «ποδηγετούν», εν και ταυτόν, • χέρι το ένα, πόδι το άλλο, άκρα και τα δύο, οπότε no problem, • μαφίς μουσκέλα που λένε κι οι δικοί μου στην όαση της Σίβας. • Σιγά που θα ενοχληθεί και το ακροατήριον άλλωστε, έτσι κύριε Συνήγορε;»

    Μα δεν είναι συνώνυμα;

  112. sarant said

    111: Σύμφωνα με το ΛΚΝ αλλά και με τον Μπαμπινιώτη ναι, είναι συνώνυμα,

  113. Ποντικαρέος said

    @111, 112
    Πάντα είχα την εντύπωση ότι το ποδηγετώ έχει πιο έντονο το χαρακτηριστικό της επιβολής, δηλαδή αυτός που χειραγωγείται αφήνεται και λίγο να του συμβεί ενώ αυτός που ποδηγετείται δεν έχει άλλη επιλογή.

    Είναι μόνο δική μου (οπότε μάλλον λανθασμένη εντύπωση) ή υπάρχει τέτοια διαφοροποίηση;

  114. sarant said

    Δεν ξέρω να υπάρχει τέτοια διαφοροποίηση.

  115. RaspK said

    76. Πολύ ενδιαφέρον, έχω και κάποιες παρατηρήσεις που θα ήθελα να κάνω (αν είχα το ρημαδιασμένο το χρόνο). Μόνη μου ενόχληση είναι οι –ας πούμε– παρατυπίες που χαρακτηρίζουν τη μορφοποίηση του κειμένου.

  116. spiral architect said

    Κοπιπαστώστε στο γούγλη την παρακάτω συνάρτηση:

    exp((-(((x-4)^2+(y-4)^2)^2))/999)+exp((-(((x+4)^2+(y+4)^2)^2))/999)+0.1*exp(-(((x+4)^2+(y+4)^2)^2))+0.1*exp(-(((x-4)^2+(y-4)^2)^2))

    😉

  117. Νέο Kid Στο Block said

    Ρομαντική ρελάνς στην πρίτυ μπρα φάνκσιον του Σπάιραλ: 🙂
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=%28x%5E2+%2By%5E2+-1%29%5E3+%3Dx%5E2+*+y%5E3

  118. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #116
    Πώς λέγεται, στηθοειδής συνάρτηση; 🙂

  119. voulagx said

    Διμαστοειδής 🙂

  120. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    🙂

  121. spiral architect said

    Αναδημοσίευση στο Luben με αναφορά στο ιστολόγιο και σχόλιο στο τέλος με αναφορά στο Μπογδάνο:
    E-shop Κινέζων Μυαλό Κάψιμο: Μπήκαμε στο Tao-Bao.gr, εκεί που η μηχανική μετάφραση γίνεται Τέχνη
    😆 😆

  122. sarant said

    121: Πράγματι, το σχόλιο έχει δίκιο!

  123. Μαρία said

    Οι μεταμορφώσεις μιας επετείου: το ελληνικό οδοιπορικό της Διεθνούς Ημέρας της Γυναίκας
    http://stokokkino.gr/article/6443/I-Istoria-sto-Kokkino

  124. Τώρα στο μεγκάλο κανάλι, μια από αυτές που λένε τον καιρό στο μαύρο χαρτόνι, εξηγεί την πιθανή -ξανά- πορεία του 777. Αναστροφή προς τα δεξιά, λέει, και το διάγραμμα στο χάρτη δείχνει στροφή περίπου 90 μοιρών…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: