Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια πριν από τον πρώτο γύρο

Posted by sarant στο 17 Μαΐου, 2014


Θα μπορούσα να τα πω και ‘προεκλογικά’ τα σημερινά μας μεζεδάκια, αλλά τον τίτλο αυτόν τον έχω χρησιμοποιήσει ήδη, ενώ επιπλέον ο τίτλος που διάλεξα έχει τ0 πλεονέκτημα ότι λύνει και το πρόβλημα του πώς να αποκαλέσω το άρθρο του επόμενου Σαββάτου. Βέβαια, δεν έχουν όλα τα μεζεδάκια μας σχέση με τις εκλογές που έρχονται, αυτοδιοικητικές ή ευρωπαϊκές.

Μερικά όμως έχουν. Για παράδειγμα, περιγράφοντας το προχτεσινό ντιμπέιτ ανάμεσα στους υποψήφιους για την προεδρία της Κομισιόν, το (οΘντκ) έγκριτο Βήμα μετέφερε ως εξής τα λόγια του Αλέξη Τσίπρα: Είμαι από την Ελλάδα, τη χώρα που επιλέγει ως πειραματόζωο της πιο σκληρής λιτότητας, που εύχομαι να μην ζήσει κανένας άλλος.

Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πολυμεζεδάκι, αφού συνδυάζει λαθροχειρία, απροσεξία και αμάθεια. Το διδακτικό είναι πως αν δεν υπήρχε η θέληση για λαθροχειρία, δεν θα φανερωνόταν η απροσεξία, ούτε η αμάθεια. Τι εννοώ; Εννοώ ότι ο Τσίπρας δεν είπε βέβαια «τη χώρα που επιλέγει ως πειραματόζωο», ούτε όμως ‘τη χώρα που επελέγη ως πειραματόζωο’. Ο Τσίπρας, όπως μπορείτε να τον ακούσετε στο βιντεάκι που υπάρχει στην ίδια σελίδα, λέει «τη χώρα που η ευρωπαϊκή ηγεσία επέλεξε ως πειραματόζωο….» Δεν είναι ακριβώς το ίδιο.

Εικάζω λοιπόν ότι ο συντάκτης του Βήματος, θέλοντας ίσως να απαλύνει τα λεγόμενα του Τσίπρα, προτίμησε το πιο ουδέτερο «χώρα που επιλέγη», μπλέκοντας τον δημοτικό τύπο (επιλέχτηκε) με τον λόγιο (επελέγη) και μετά ανέλαβε δράση ο πανίσχυρος Σπελ Τσέκερ, ο μόνος διορθωτής που έχει απομείνει στον ΨΟΛ (τέως ΔΟΛ) κι έτσι το «επιλέγη» έγινε «επιλέγει».

* Όσο για το ντιμπέιτ, δυστυχώς το είδα κονσέρβα επειδή ταξίδευα εκείνη την ώρα. Νομίζω ότι ο Τσίπρας τα πήγε πολύ καλά, αν και βρέθηκαν και κάποιοι που έγραψαν, ας πούμε: Ούτε δημοκρατία ούτε Ευρώπη ούτε Αριστερά. Αν ήμουν ευρωπαίος αριστερός, μετά το σημερινό, θα έπαιρνα δρόμο. Έπαιξε όμως μια χαρά με τα ορμέμφυτα της ελληναρίας. Αυτό το πράμα, αν υπήρχαν σοβαροί έλληνες αριστεροί, θα έπρεπε να το τελειώσουν. (Γράφτηκε στο Φέισμπουκ, από γνωστό δημοσιογράφο). Τόση χολή, πρέπει να κάνει κακό στον οργανισμό.

* Στο ίδιο θέμα, πώς σας φαίνεται ο τίτλος ενός συναφούς άρθρου του Βήματος: «Πώς ο ευρωπαϊκός τύπος αναλύει το ντιμπέιτ των Βρυξελλών»; Εγώ, σε στρωτά ελληνικά, θα έλεγα «Πώς αναλύει ο ευρωπαϊκός τύπος το ντιμπέιτ», και για να δούμε ποιος είναι ο στρωτός τρόπος ας πάρουμε μια πιο απλή φράση, ας πούμε «Πώς πήγε ο γιος σου στις εξετάσεις;» και όχι βέβαια «Πώς ο γιος σου πήγε στις εξετάσεις;» Ο τίτλος του Βήματος είναι θαρρώ μεταφορά της αγγλικής σύνταξης, ελληνικά δεν είναι. Το λάθος αυτό είναι συχνό σε μεταφράσεις, όχι τόσο σε πρωτότυπα κείμενα. Εκτός αν τους τα στέλνουν στα αγγλικά.

* Συνεχίζουμε με τίτλο άρθρου, αλλά για άλλο θέμα και από άλλο μέσο. Αναρωτιέμαι τι καταλαβαίνετε εσείς από τον εξής τίτλο: ΣτΕ: Απορρίφθηκε η αίτηση της Χ.Α. για αναστολή χρηματοδότησής της. Νομίζω ότι αυτό που καταλαβαίνει κάποιος που δεν ξέρει τα πραγματικά περιστατικά, είναι ότι η ΧΑ έκανε αίτηση για αναστολή χρηματοδότησής της, όμως το άτεγκτο Συμβούλιο της Επικρατείας την απέρριψε: Όχι, θα σε χρηματοδοτήσουμε κι ας μη θέλεις!

Ξέρουμε βέβαια ότι δεν έγινε έτσι, ότι η ΧΑ ζήτησε να… ανασταλεί η αναστολή της χρηματοδότησής της, αλλά αυτό δεν απαλλάσσει τον συντάκτη από την ευθύνη να γράψει τον τίτλο έτσι που να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

* Καταγγελία για την έλλειψη αποχετευτικού δικτύου στη Δυτική Αττική. Διαβάζω: τα λήμματα τρέχουν στους δρόμους, ο υδροφόρος ορίζοντας καταστρέφεται. Προς στιγμή νόμιζα ότι διαβάζω κριτική για το λεξικό Μπαμπινιώτη.

* Μείζον θέμα της επικαιρότητας ήταν και τα όσα αποκαλύφθηκαν από τη Φαϊνάνσιαλ Τάιμς για το παρασκήνιο της συνόδου κορυφής των Καννών το 2011. Σε σχόλιο του ΠΑΣΟΚ, που προσπαθεί να παρουσιάσει το θέμα ως δευτερεύον, επισημαίνεται ότι για τη συνάντηση των Καννών «έχουν γραφτεί περισσότερα ίσως σχόλια και από αυτά που γράφτηκαν για τη μάχη των Καννών».

Μάχη των Καννών πράγματι υπήρξε, μόνο που, όπως γράφει σχολιαστής του ιστοτόπου, «Σ’ αυτές τις Κάννες ουδέποτε έγινε μάχη. Ο Ταμήλος παραδίδει μαθήματα ιστορίας». Η ιστορική μάχη των Καννών έγινε το 216 π.Χ. κατά τον δεύτερο καρχηδονιακό πόλεμο, μια από τις χειρότερες ήττες των Ρωμαίων, έγινε στις Κάννες της Απουλίας, στη νοτιοανατολική Ιταλία. Στο ίδιο περίπου σημείο έγινε και μια δεύτερη μάχη, το 1018, όταν οι Βυζαντινοί κατανίκησαν τους Λομβαρδούς.

Μπορεί βέβαια το γραφείο τύπου του ΠΑΣΟΚ να κάνει λογοπαίγνιο με τις δυο Κάννες.

* Κι άλλος προβληματικός τίτλος άρθρου. Αναρωτιέμαι, και πάλι, τι καταλαβαίνετε όταν διαβάζετε στην Καθημερινή τον τίτλο: Ανυποχώρητη η Μόσχα στη μείωση της τιμής του φυσικού αερίου για την Ουκρανία.

Αυτό που εγώ καταλαβαίνω, αν ξεχάσω αυτά που ξέρω, είναι ότι η Μόσχα επιμένει αμέτι μουχαμέτι να μειώσει την τιμή του αερίου που πουλάει στην Ουκρανία! Φυσικά δεν είναι έτσι, αλλά τι λέτε εσείς για τον τίτλο;

* Η τραγική είδηση έχει πολύ ενδιαφέρον καθαυτή, αλλά εγώ θα σταθώ στον τίτλο της, όπως παρουσιάστηκε σε έναν γνωστό ιστότοπο: Σοκ στην Ισπανία: Πολιτικός νεκρή από πυρά ανέργου. Και το άρθρο αρχίζει: Νεκρή από τα πυρά απελπισμένου ανέργου έπεσε η Ιζαμπέλ Καράσκο, πρόεδρος της επαρχίας Λεόν… Όμως, άνεργη ήταν αυτή που πυροβόλησε την πολιτικό, ή ίσως μητέρα άνεργης.

* Μου γράφει φίλος:

Σε στιγμές χαλάρωσης διάβασα (πώς τα κατάφερα;) το «Βενετσιάνικο Παραμύθι» του Ούγκο Πρατ. Όπως συμβαίνει συχνά στον Πρατ, υπάρχουν πάμπολλες αναφορές που ξεφεύγουν από τον ανυποψίαστο αναγνώστη, και συχνά απ’ το μεταφραστή (και θα υπάρχουν κι άλλες που ξέφυγαν από μένα!).

Τέλος πάντων, στην υπόθεση υπάρχει μια Υπατία (που πιστεύει ότι είναι μετενσάρκωση της παλιάς) και ο πατέρας της, ο σοφός Θεώνης. Κι όπως θα καταλάβατε, πρόκειται για παρεξήγηση του ιταλικού Teone – όπως λέμε «Πλατώνης»! 🙂

Θέωνας (ή έστω Θέων) κι όχι Θεώνης, παιδιά. Παρακαλείται ο στρατολόγος της Στρατιάς των Αγνώριστων να μεριμνήσει για τα δέοντα.

* Ο κ. Βενιζέλος παρομοίασε την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ με ‘μανδύα του Νέσσου’. Καλές οι μυθολογικές αναφορές, αλλά, για να παραφράσω την παροιμία, οι μεταξωτοί μανδύες θέλουν κι επιδέξια χέρια. Εννοώ ότι δεν ήταν μανδύας, αλλά χιτώνας, και η διαφορά δεν είναι αμελητέα: ο μανδύας φοριέται πάνω από άλλα ρούχα, ενώ ο χιτώνας φοριέται κατάσαρκα. Και ο χιτώνας του Νέσσου, καθώς ήταν εμποτισμένος με το αίμα και το σπέρμα του, κόλλησε πάνω στις σάρκες του ημίθεου, ο οποίος μη μπορώντας να αντέξει τους φριχτούς πόνους ρίχτηκε στην πυρά. (Πλάκα έχει και η… επεξήγηση στο in.gr: «αυτός που έριξαν στον Ηρακλή και πέθανε στην πυρά»).

* Και μια και πιάσαμε τον κ. Βενιζέλο, φίλος αναρωτιέται αν είναι ρητορικό κόλπο ή κοτσάνα η εξής φράση του: «οι πολίτες οφείλουν να ξέρουν ότι η ψήφος τους θα ερμηνευτεί, άρα πρέπει να δώσουν μια ψήφο που δεν επιτρέπει ερμηνείες». Δεν σας φαίνεται ότι αντί για «δεν επιτρέπει» είναι προτιμότερο το «δεν επιδέχεται»; Ή παραείναι αυστηρός ο φίλος μου;

flight ptisi2* Μεζεδάρα, και συγκεκριμένα μεταφραστικό μαργαριτάρι θηριωδών διαστάσεων, στο δελτίο ειδήσεων του Μέγκα που κάλυπτε τα σχετικά με το βιβλίο του Γκάιτνερ. Όπως βλέπετε και στην εικόνα, το flight from Europe αποδόθηκε… πτήση από την Ευρώπη, αντί για φυγή.

Αν θέλετε μπορείτε και να το ακούσετε, εδώ (γύρω στο 0.55 του στιγμιοτύπου).

* Δεύτερη μεζεδάρα, και μάλιστα δεύτερο θηριώδες μεταφραστικό μαργαριτάρι. Στο άρθρο για τα ευρήματα δημοσκόπησης, σύμφωνα με τα οποία στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλο ποσοστό αντισημιτισμού, ένα άρθρο που αξίζει ίσως να το συζητήσουμε και επί της ουσίας, η γνωστή αμερικανική οργάνωση Anti-Defamation League αποδόθηκε…. «Πρωτάθλημα αντι-δυσφήμησης». Αυτά παθαίνει όποιος εμπιστεύεται σοβαρά άρθρα σε συντάκτες που το μόνο τους ενδιαφέρον είναι το Τσάμπιονς Λιγκ.

* Σε άρθρο για τις ασθένειες των εφήβων, πρόσεξα την έκφραση: Αναφορικά με τα κορίτσια εφήβους, η δεύτερη συχνότερη αιτία θανάτου μετά την αυτοκτονία είναι οι επιπλοκές στον τοκετό…. Τελικά δεν θα λέμε έφηβη, αλλά κορίτσι-έφηβος, όπως και γυναίκα-ποιητής αντί ποιήτρια;

* Διαβάζω σε εμβριθές άρθρο του κ. Λακασά στην Καθημερινή, ότι «Περίπου 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ δόθηκαν πέρυσι από τις ελληνικές οικογένειες για το σύνολο των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, και τα περισσότερα -περίπου 2 δισεκατομμύρια- πήγαν σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών και προετοιμασίας των μαθητών για τα μαθήματα του σχολείου. Εάν στα 2 δισεκατομμύρια προστεθεί το ετήσιο κόστος -6 εκατομμύρια ευρώ φέτος από 13,5 πέρυσι- διεξαγωγής των πανελλαδικών για τον κρατικό προϋπολογισμό, το ποσό φθάνει τα 8 δισεκατομμύρια…»

Δεν ξέρω αν είναι ακριβείς οι αριθμοί που παραθέτει ο αρθρογράφος, αλλά το βέβαιο είναι ότι 2 δις + 6 εκατ. δεν κάνει 8 δις αλλά μόλις 2,006 δις. Κι αν στο ελάχιστο τα κάνει θάλασσα ο αρθρογράφος, αναρωτιέμαι ποια βάση μπορούμε να δώσουμε στα γραφόμενά του. Ωστόσο, συμφωνώ με την καταληκτική φράση του άρθρου, και απορώ γιατί δεν την ενστερνίζεται και ο ίδιος. Εννοώ τη φράση «Είναι καιρός στην Ελλάδα ο καθένας αυτό που μπορεί να κάνει σε σχέση με τον εαυτό του, να το κάνει σοβαρά.»

* Το «διαφωνώ κάθετα» δεν το χρησιμοποιώ, αλλά δεν με ενοχλεί (πια). Εξακολουθεί όμως να με ενοχλεί το «ανέβασε κάθετα» που διάβασα χτες στο Έθνος: Ανέβασε κάθετα τους τόνους κατά του Τσίπρα, λέει για τον πρωθυπουργό. Προτιμώ το «ανέβασε κατακόρυφα». Εσείς τι λέτε;

* Και κλείνω με ένα ακόμα στιγμιότυπο σχετικό με το προχτεσινό ντιμπέιτ, μια απερίγραπτη ανακοίνωση, σαν αφίσα, που εκδόθηκε, όπως μου λένε, από τη νεολαία του κόμματος του κ. Τζήμερου. Απολαύστε, χωρίς άλλα δικά μου σχόλια:

notsipras

Ή μάλλον ένα σχόλιo. Δεδομένου ότι το (un)educated αναφέρεται, αν δεν κάνω λάθος, ειδικώς στην εγκύκλια μόρφωση, το να εκτοξεύεται τέτοιος χαρακτηρισμός από τους θαυμαστές του πολιτικού που δεν μπόρεσε να πάρει πτυχίο μου φέρνει στο νου την παροιμία για το σπίτι του κρεμασμένου, ή, ακόμα πιο ταιριαστά, την αγγλική για εκείνους που μένουν σε γυάλινο σπίτι και δεν πρέπει να πετάνε πέτρες.

 

 

Advertisement

192 Σχόλια προς “Μεζεδάκια πριν από τον πρώτο γύρο”

  1. κόκκινος πλανήτης said

    Καλημέρα, και καλό βόλι!

  2. Λ said

    Καλημέρα

  3. Λ said

    Το κορίτσι έφηβος μάλλον θα προέκυψε από τη μετάφραση του teenage girl. Στην Κύπρο πάντως επικράτησε η Διοικήτρια της Κεντρικής Τράπεζας και όχι η Διοικητής.

  4. Πόσο τεράστια κόμπλεξ πρέπει να κουβαλάει αυτός ο Τζήμερος;

    Λακασάς είναι, όχι Λυκεσάς (διόρθωσε και το λινκ), ο γνωστός εργολάβος της αντιπανεπιστημιακής προπαγάνδας στην Ελλάδα. Λαθροχειρίες βλ. πχ εδώ, εδώ ή εδώ. Α, και εδώ.

  5. agapanthos said

    «Μπορεί βέβαια το γραφείο τύπου του ΠΑΣΟΚ να κάνει λογοπαίγνιο με τις δυο Κάννες.»

    Ευτυχώς που δεν κάνει λογοπαίγνια με τις Δύο καπνισμένες κάννες.

    Καλημέρα.

  6. Voulagx said

    Διόρθωση:
    «…ο μόνος διορθωτής που έχει απομείνει στον ΨΟΛ (τέως ΔΟΛ) κι έτσι το “επιλέγη” έγινε “επΙλέγΕΙ”.

  7. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και για τις διορθώσεις.

    Πάλι καλά που η Διοικήτρια απέφυγε τα μουστάκια!

  8. Γς said

    >ο μόνος διορθωτής που έχει απομείνει στον ΨΟΛ (τέως ΔΟΛ)

    Ιν_Γς_μόουντ

  9. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα!
    Όπως θα έλεγε και ο αείμνηστος γερο-Παπανδρέου, ποιος το είπε; Ο Τζήμερος; Τότε δεν έχει καμιά σημασία!
    Καλό βόλι!

  10. gbaloglou said

    Όσον αφορά τους Εβραίους λοιπόν, Ελλάδα-Τουρκία 69%-69% (σημειώσατε Χ)! Πολύ εντυπωσιακό το ‘χαμηλό’ ποσοστό αντιεβραϊσμού στο Ιράν (56%), μία ακόμη ένδειξη επιθυμίας επιστροφής στα παλιά*. Επίσης, η περίεργη αυτή δημοσκόπηση επαληθεύει έστω και οριακά την μέσω γιουτούμπ** — δείτε/ακούστε πχ εδώ — διατυπωθείσα θεωρία μου ότι η λιγότερο αντιεβραϊκή Αραβική χώρα είναι το Μαρόκο (80%): μακριά κι αγαπημένοι; 🙂

    *θυμάμαι πάντα εκείνη την Ιρανή στο τρένο που μου είχε πει (Αύγουστος 2008) «την περασμένη εβδομάδα ο Αχματινεζάντ είπε Israel is OK» 🙂 🙂

    **ξένος, Δυτικής μάλλον προέλευσης, ακροατής/θεατής είχε γράψει κάτω από ένα Ελληνικό τραγούδι you guys sing like Turks and Arabs 🙂 🙂

  11. Λ said

    10. Να μην ξεχνιόμαστε όμως, αντισημιτισμός και αντισιωνισμός είναι δύο διαφορετικά πράγματα.

  12. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    – Έχει ο Τζήμερος νεολαία;
    – Και αν ναι, τώρα δεν την κυνηγάει;

  13. Γς said

    Teone, Platone, Corleone

  14. LandS said

    Στην αφίσα, νομίζω ότι τα this is not what represents young greeks και this is what we want to leave behind είναι καραμπινάτα γλωσσικά γκρίκλις.
    Νομίζω ότι ένας αγγλομαθής θα έγραφε this does not represent young greeks και we are going to leave π.χ. these practises, ή καλύτερα, him [lagging] behind.

    Αν δεν κατάφερα να αποφύγω το νόμο του μπούμεραγκ, να μου το πείτε ευγενικά 🙂

  15. gbaloglou said

    11 Σηκώνει μεγάλη συζήτηση αυτό, και δεν έχω κέφι Σαββατιάτικα… [Διαφορετικά μεν, αλλά με πολύ μεγάλο συντελεστή συσχέτισης!]

  16. Γς said

    >με ενοχλεί το “ανέβασε κάθετα […] Προτιμώ το “ανέβασε κατακόρυφα”. Εσείς τι λέτε;

    Άλλη ερώτηση!

  17. Christos said

    14 LandS, είμαι δάσκαλος Αγγλικών και με προβληματίζει κι εμένα η φράση. Ίσως να ταίριαζε «what young Greeks stand for.» Εξίσου με ξενίζει όμως και το «whose main claim to fame is leading school and university occupations by leftist and communist party youths.» Απορία: Can you lead an occupation by youths?

  18. Christos said

    Εκτός αν είμαι αρνητικά προκατειλημμένος (πράγμα που ισχύει)

  19. Christos said

    Εκτός πάλι αν εννοεί τις καταλήψεις σχολείων..

  20. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    19: Καταλήψεις σχολείων και πανεπιστημίων εννοεί, φαντάζομαι.

  21. Christos said

    20 χρόνια πριν; Ας βάλουν τουλάχιστον ένα has been αντί του is. Νομίζω ότι το έχει σταματήσει πια το σπορ.

  22. Λ said

    19- 21 Και πάλι, έπρεπε να βάλουν τελεία μετά το occupations ή να γράψουν promoting ή κάτι ανάλογο αντί leading.

  23. Νέο Kid Στο Block said

    «whose main claim to fame is leading school and university occupations by leftist and communist party youths.»
    Μ’αρέσει η σεμνότητα του LandS… 🙂
    Kαταρχάς ,είναι ασύντακτο ,με λάθος χρόνους, λάθος περιεχόμενο και γενικές (άκου communist party(‘s) youthS ! Η ΚΝΕ είναι μία ρε Τζήμερε!)
    Προτείνω μια στοιχειωδώς educated εκδοχή στον παραεντζουκέητητ κύριo Τζή.:
    His main share of fame results from heaving (παρελθοντικός χρόνος κυρ Τζη!) organized school and university occupations by leftistS

    Άϊντε γιδοτζήμερε…

  24. Νέο Kid Στο Block said

    23. Και αντί occupation (σιγά μην ήταν και η Βέρμαχτ ο Τσίπρας..) βάλε riots (που πιάνει και τα βαθύτερα νοήματα) κάτσικα τζήμερε!

  25. Christos said

    Θα έλεγα ότι θα μπορούσε επισης να βάλει having led αντί για leadινγ, ή και διάφορα άλλα, αλλά σκέφτομαι την περίπτωση η Τζημέρεια νεολαία να βγάλει νέα ανακοίνωση με τις διορθώσεις μας. Όχι να δουλεύουμε και για τον Τζήμερο…

  26. Λ said

    15. Συμφωνώ στο ότι είναι Σάββατο και επαυξάνω, είναι ένα υπέροχο ανοιξιάτικο Σάββατο. Συμφωνώ επίσης για ταις ομοιότητες μεταξύ των λαών που είναι πολύ περισσότερες από αυτά που τους χωρίζουν. Είχα παρακολουθήσει μια διάλεξη για τα αρχαία βασίλεια της Κύπρου πριν καμιά 30ρια χρόνια. Το μόνο που μου έμεινε είναι ότι αν και τα βασίλεια είχαν συχνούς πολέμους μεταξύ τους είχαν βασικά τον ίδιο τόπο ζωής. Ίσως βέβαια ένας ειδικός να μπορεί να δει ένα αρχαίο εύρημα από την Κύπρο και να μπορεί να ονοματίσει ακριβώς την προέλευσή του. Την περίοδο κατασκευής λίγο πολύ, μπορούμε να την καταλάβουμε κι εμείς οι ερασιτέχνες. Δεν ξέρω, θα ρωτήσω σήμερα που θα έχουμε όλες αυτές τις εκδηλώσεις για τη διεθνή ημέρα μουσείων.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ten_city-kingdoms_of_Cyprus

  27. Νέο Kid Στο Block said

    25. Mη φοβάσαι! Τό’χω σκεφτει! Θα φάει καταγγελία για κλοπή πνευματικής αποτέτοιας (plagiarism γίδι Τζή!) και θα πληρώσει αβέρτα. Να κονομήσουμε και τίποτις!

  28. leonicos said

    @10 Γκμπάλογλου, @11 Λ, . Να μην ξεχνιόμαστε όμως, αντισημιτισμός και αντισιωνισμός είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
    11 Διαφορετικά μεν, αλλά με πολύ μεγάλο συντελεστή συσχέτισης!

    Όλα σωστά!

    Όμως να ξέρουμε και το εξής: Αυτές οι δημοσκοπήσεις γίνονται με τρόπο που δεν αποδεικνύουν τίποτα.
    Υπάρχουν περιβάλλοντα, ίσως και περιοχές όπου στην ερώτηση: Θέλεις τους εβραίους στη γειτονιά ή την πόλη σου (για μικρή πόλη) που θα σου απαντήσουν ‘όχι’ σε μεγάλο ποσοστό. Αν όμως ρβτήσεις το ίδιο για τους χ. μ. τ. Ι., τους ευαγγελικούς, τους προτεστάντες και γτους καθολικούς, θα πάρεις τα ίδια ποσοστά. Οπότε είναι φοβικό συναίσθημα και όχι αντισημιτισμός.

    Υπάρχει ένα βιβλίο ηγια τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα, ιδιαιτέρως παλιά περιστατικά, αλλά η συρραφή μεμονωμένων περιστατικών δύο αιώνων δεν δίνει το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος.

    επίσης αν ρωτήσεις: ‘είναι επικίνδυνος ο παγκόσμιος Εβραϊσμός;’ μπορείς ν’ ακούσεις συνωμοσιολογίες, έγγραφα σοφών της Σιών και δεν συμμαζεύεται, αλλ’ αυτό δεν έχει να κάνει με τον Μάκη (Σαμουήλ) και τη Λιλίκα (Ραχήλ) της διπλανής πόρτας.

    Περί Ιράν. Η αλήθεια είναι ότι ο Εβραϊσμός στο Ιράν δεν έχει ενοχληθεί ως Εβραϊσμός. Οι συναγωγές λειτουργούν κανονικά. Το ιράν έχει να κάνει με το κράτος του ισραήλ, και γι’ αυτό απαγορεύει κάθε σχεση μαζί του. Αυτό βέβαια οδήγησε σε διωγμούς συγγενών ατόμων που τελικά έκαναν αλιγιά, όπως η νύφη μου από εξάδελφο. Επίσης είναι προβληματικό δεδομένου ότι το Ισραήλ φαντάζει ευρωπαϊκή χώρα στα μάτια τους, και πολλοί πιστεύουν ότι θα φάνε και θα πιούνε μόλις πατήσουν το πόδι τους εκεί, κάτι που δεν ισχύει πλέον.

    Τρίτον, υπάρχουν βαθιά θρησκευόμενες εβραϊκές κοινότητες στη Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία και Ουκρανία τουλάχιστο, καθώς και η λεγόμενη Χασιδούτ, οι οποίες απορρίπτουν την ιδέα ‘επιστροφής στην κοιτίδα’ για καθαρά θρησκευτικούς λόγους, που παρέλκει να εξηγήσω εδώ. Η εξαδέλφη μου που βρέθηκε οικογενειακώς για μερικά χρόνια στο Παρίσι, αναγκάστηκε να στείλει τα παιδιά της σε κοιν΄πο γαλλικό σχολείο, διότι στο εβραϊκό δεν τα δέχτηκαν επειδή ήσαν από το ισραήλ.

    Ο Σιωνισμός ούτως ή άλλως δεν αγκαλιάστηκε ποτέ απ’ όλους τους εβραίους.

  29. Christos said

    🙂

  30. Christos said

    27 🙂

  31. Ηλίας said

    Επίσης ο σωστός όρος για την κατάληψη είναι sit in και όχι occupation.

  32. Νέο Kid Στο Block said

    30. Άστα φίλε Χρήστο. Ο νόμος του μπούμερανγκ (τι τον μελέτησες ρε γκαντέμη LandSy 😉 με χτύπησε αδυσώπητα στο heaving που έγραψα στο 23. 🙂 Aλλά καλύτερα ανορθόγραφος από τελείως αχάππαρος σαν τον κομπλεξάρα Τζάιμερ.

  33. Λ said

    Ο Σιωνισμός ούτως ή άλλως δεν αγκαλιάστηκε ποτέ απ’ όλους τους εβραίους.

    Συμφωνώ. Τρανό παράδειγμα ο Τσόμσκι

  34. Νίκο να σε ενοχλεί το κάθετα.
    Ας πούμε πως στο διαφωνώ κάθετα υπονοείται το σ’ αυτά που λες, λες και το αυτά που λες είναι ευθεία ή επίπεδο.
    Στο ανεβαίνω …κάθετα προφανώς εννοεί κατακόρυφα

  35. alexisphoto said

    Καλημέρα,
    ο σημερινός τίτλος είναι άπεχτος!!!
    μπήκα κατά τις 12,00 (ώρα που με πιάνει μια λιγούρα) να δω τα σαραντομεζεδάκια, διάβασα τον τίτλο και αμέσως σκέφτηκα ότι είναι ωράια μερικά μπινελίκια, τίποτα αλοιφές, κάνένα πικάντικο πριν τον πιτόγυρο!!!!
    Είναι και μεσημέρι και η ώρα δύσκολη….
    καλημέρα και πάλι…..

  36. Christos said

    Ελπίζω ο οικοδεσπότης και έμπειρος μεταφραστής να μας δώσει τα φώτα του:
    occupation: αυτό που κάνουν οι «φιλορώσοι» στα κυβερνητικά κτίρια της Ουκρανίας
    squat: οι κατά τόπους βίλες Αμαλίας
    sit-in: οι καταλήψεις με σκοπό τη διαμαρτυρία

  37. akindynos said

    Δεν ξέρω αν έχει ήδη επισημανθεί, αλλά στα καλά καθούμενα προέκυψε (περιορισμένη είναι η αλήθεια) ακλισιά της Ρένα Δούρου

  38. Πέπε said

    > > Αναφορικά με τα κορίτσια εφήβους, η δεύτερη συχνότερη αιτία θανάτου μετά την αυτοκτονία είναι οι επιπλοκές στον τοκετό…. Τελικά δεν θα λέμε έφηβη, αλλά κορίτσι-έφηβος, όπως και γυναίκα-ποιητής αντί ποιήτρια;

    Το σωστό είναι «αναφορικά με τα κορίτσια». Το θέμα είναι ότι τα κορίτσια δεν είναι αγόρια: αυτή την αντιδιαστολή επιδιώκει η φράση. Αν έλεγε «αναφορικά με τις έφηβες» θα κόλλαγε σ’ ένα κείμενο που κατά τα άλλα μιλάει για γυναίκες άλλων ηλικιών: τα μεν ανήλικα κορίτσια έτσι κι έτσι, οι ώριμες γυναίκες έτσι κι έτσι, αναφορικά όμως με τις έφηβες… Ενώ εδώ μιλάμε για εφήβους έτσι κι αλλιώς, έχει γίνει προφανώς λόγος για ζητήματα που τους αφορούν όλους ανεξαρτήτως φύλου και/ή για άλλα που αφορούν τα αγόρια, και τώρα περνάμε στα κορίτσια.

    Άντε να πει «αναφορικά με τα έφηβα κορίτσια», για να μη τυχόν νομίσει κανείς ότι αναφερόμαστε σε μικρότερα κοριτσάκια – αλλά και πάλι, όχι απλώς δεν είναι απαραίτητο αλλά συσκοτίζει και την αντιδιαστολή.

    @αφίσα Τζήμερου:
    Εγώ το main claim to fame το βρίσκω ποιητικότατο. Μέιν κλέιμ του φέιμ, μέιν κλέιμ φέιμ, κλάιν μάιν, αμ στραμ νταμ!
    (Επί της ουσίας βέβαια, αν ήμουν ο Τσίπρας κι έβλεπα μια τέτοια εκδήλωση τρόμου προς το άτομό μου θα έστελνα ένα μηνυματάκι: ευχαριστώ ρε Τζημ, δεν είχα σκεφτεί ότι είμαι τόσο σπουδαίος.)

  39. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    37: Δεν το είχα προσέξει, αλλά ήταν αναμενόμενη η ακλισιά αυτή.

    36:Νομίζω πως το occupation χρησιμοποιείται και ευρύτερα -π.χ. για εργοστάσια.

  40. physicist said

    Ξεχάστηκε τόσο γρήγορα το Κίνημα Occupy; Δεν επρόκειτο για στρατιωτική εισβολή αλλά για κατάληψη δημόσιων χώρων.

  41. Αγγελος said

    Από το κείεμνο των Τζημερομειρακίων (που συμφωνώ ότι το σχολιάσαμε δυσανάλογα με τη μηδαμινή σημασία του), αυτό που χρειάστηκε να διαβάσω δυο-τρεις φορές για να καταλάβω τι εννοούσε είναι το This is what we want to leave behind. Στην αρχή κατάλαβα «αυτό θέλουμε ν’ αφήσουμε πίσω μας» (ως κληρονομιά) και όχι «αυτά θέλουμε να τ’ αφήσουμε πίσω» (ν’ αποτελούν παρελθόν)!

  42. Νέο Kid Στο Block said

    40. Εσύ τώρα με τον Τζήμερο είσαι ή μ’εμάς; :mrgreen: (μη ρωτήσεις «ποιοι είστε εσείς;» Εμείς είμαστε οι άλλοι! 🙂 )

  43. physicist said

    #42. — Χεχεχέ … βρωμάει μπαρούτι που έλεγε κι ο μακαρίτης ο παππούς μου. Αλλά έλα που με τρώει και με τσιγκλάς: ο Τζήμερος είναι για τις καρπαζιές αλλά τον Τσίπρα δεν θα τον ψήφιζα ούτε με την απειλή περιστρόφου.

    Άντε, πες μου τώρα με ποιους άλλους είμαι γιατί ούτε κι εγώ δεν έχω καταλάβει.

    😉

  44. Γς said

    Με τους άλλους, γενικώς

  45. Νέο Kid Στο Block said

    43. Κι όμως, τον έχεις παρεξηγήσει μάλλον… είναι καλό παιδί …και βάζελος! …και ομορφόπαιδο! Mη μου πεις τώρα πως θέλεις σοβαρότερα κριτήρια επιλογής , γιατί θα σε πω ελιτιστή!

  46. physicist said

    #45. — Χαχαχά … βάζελος ο νεαρός, ΠΑΟΚτσής από δω, δεν πάει αδερφέ. Έχει και ματσάκι στην Τούμπα σήμερα. Είδα το εξώφυλλο της Πράσινης και θυμήθηκα τις αγκαλίτσες του γραφικού μας Προέδρου με τον δικό σας. Τι ξεφτίλες ρε παιδιά …

    Εκλογικά, συντάσσομαι με τον Λάμπρο που του την είπες άσκημα τις προάλλες. 🙂

  47. gryphon said

    Aυτο το πολυ αστειο παραδειγμα με τον μεταφραστη που εκανε την οργανωση ADL πρωταθλημα μου θυμισε κατι παρομοιο σε καποια β’ διαλογης αμερικανικη τηλεταινια που χαζευα ενα βραδυ.
    Λεει σε καποια φαση καποιος ….to give his clothes to the Salvation Army…. και διβαζω στους υποτιτλους «να δωσει τα ρουχα του στους φανταρους.!!!.

  48. Λ said

    38. Συμφωνώ, καλά λέτε για τα κορίτσια.

  49. Γενικότερα η λανθασμένη χρήση του καθέτου στη θέση του κατακόρυφου είναι συχνό, πολλές φορές και σε εκφωνήσεις ασκήσεων (φυσικής, συνήθως), όπου είναι και αδικαιολόγητο.

    Κατακόρυφος είναι αυτός που είναι κάθετος στον ορίζοντα, κάθετος από μόνος του δεν είναι τίποτα· κάθετο είναι κάτι σε κάτι άλλο, χρειάζεται πάντα ο προσδιορισμός.

    Έτσι, μια κάθετη διαφωνία, στέκει μεταφορικά, διαφωνείς τελείως (γιατί αυτό μεταφέρεται στις 90 κι όχι 180 μοίρες, είναι άλλη κουβέντα) με κάτι άλλο. Όμως ανεβάζω κάθετα; ως προς τι; λείπει η αναφορά.

  50. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    >>λογοπαίγνιο με τις δυο Κάννες
    ναι! δίκαννη ή διμούτσουνη (καραμπίνα μα και …οχιά!)

    ξε γυρισμένα τα μεζέδια, καλή όρεξη, καλό βόλι αρχόντοι !

  51. # 51

    πες και κανένα καλό…άσφαιρο !! [έχουμε και (εκλογικά)τέτοιους εδώ μέσα]

  52. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    Μ΄ αεροπλάνα και βαπόρια
    με βια ξαναμετρούν τη γη
    -και τα κορίτσια και τ΄αγόρια-
    για τη μεγάλη αλλαγή

    43.>>με ποιους άλλους είμαι
    με τους άλλους που είναι η κόλαση 🙂

  53. Αντώνης Αντωνίου said

    Μεζεδάκι δεν είναι και το σύνθημα στο οποίο καταλήγει η ανακοίνωση της νεολαίας Τζήμερου «this is what we want to leave behind»??? Επειδή το leave behind – μπορεί να σημαίνει αφήνω κάτι ως έχει- αφήνω κάτι απείραχτο (leave unchanged or undisturbed or refrain from taking; «leave it as is»; «leave the young fawn alone»; «leave the flowers that you see in the park behind») καλύτερο δεν θα ήταν να γράψουν «this is what we want to distance ourselves from» ή κάτι ανάλογο;

  54. Λ said

    50. Κοίταξα το λέξικό (του Μπαμπ). Ότι η κάννη έχει σχέση με την κανέλλα ούτε που το φανταζόμουν.

    Την κάννη μπορούμε να την πούμε και σωλήνα.

    Εκτός από τα διπλόκαννα έχουμε και τα κοντόκαννα.

    Μακρυκάννη εμεις λέμε αυτόν που έχει λεπτά μακριά πόδια

  55. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    51.(τώρα είδα) διαλέγω για σένα:


    Το ποτιστήρι ,πέρδικα,
    που πας θα το τελιάσω
    για να σε πιάσω αζωντανή,
    φτερό μη σου χαλάσω
    Ο Μύρων Σκουλάς ήταν ένας πηγαίος,αυθεντικός ορεσίβιος μαντιναδολόγος και γλεντιστής που έφυγε νωρίς και οι «Πέρδικές του» είναι αξεπέραστες στο είδος τους (μαντινάδες καντάδας-νυχτερινός σκοπός,της τάβλας αλλά και στα τρία ζάλα.’Ωωπα!)

  56. sarant said

    49: Έτσι λέω κι εγώ.

    53: Αυτή δεν είναι ανακοίνωση, είναι περιβόλι -ή πιατέλα!

  57. physicist said

    #49, #56. — Η γωνία των 180 μοιρών οπτικά παραπέμει σε ευθυγράμμιση και όχι σε αντίθεση, άρα η κάθετη διαφωνία έχει τη λογική της.

  58. Γς said

    47:
    Από τα δώσει στο Στρατό της Σωτηρίας (οχι της Μπέλου ούτε του Γεννηματά) ή στους Ευαγγελιστές ή στους Παπάδες ήταν η καλύτερη απόδωση

  59. physicist said

    Α, επίσης: η φράση «διαφωνώ κάθετα» μου θυμίζει το γερμανικό sich quer stellen που θα πει «τοποθετούμαι κάθετα/εγκάρσια (στα προηγούμενα)» και κατεπέκταση «εμποδίζω, αντιτίθεμαι, σταματώ την κεκτημένη πορεία». Δεν ξέρω αν έχει σχέση αλλά μια φορά μοιάζει.

  60. Μπάμπης said

    Εκεί στη φράση του Μπένι μήπως εννοεί…οι πολίτες οφείλουν να ξέρουν ότι η ψήφος τους θα ερμηνευτεί, άρα πρέπει να δώσουν μια ψήφο που δεν επιτρέπει παρερμηνείες…;

  61. Λ said

    Πέρδικα του βάτου και τσίππα του γαλάτου λένε για τα ωραία κορίτσια στον τόπο μου αλλά δεν γκουγκλίζεται

  62. stratosbg said

    Reblogged this on a hairless ape.

  63. Γς said

    50:

    Κάννες
    Κοπακαμπάνες!
    Κι όπου νάναι θα χτυπήσουν οι κ.

    Ελα στ Αστέρια. Εχω μια καμπάνα.
    Και την χτυπάτε;

    Μια ντάνα μπανάνες, νταρντάνες.
    Ρουφιάνες ζητιάνες.
    Τζιτάνες, τσιγγάνες
    Ινδιάνες
    μεγαλουσιάνες
    καθαρευουσιάνες
    πρωτευουσιάνες

    λαγάνες
    μαλαγάνες

    ζαργάνες
    Ελληνοαμερικάνες
    Ρεπουμπλικάνες
    Στραβοκάνες

    Διαλιέχτε!

  64. Λ said

    Έχω κάνει κατάχρηση της φιλοξενίας του Νικοκύρη πολλές φορές και ζητώ να με συμπαθάτε, προσπαθώ να γίνω συνετότερη. Θα αναρτήσω όμως και αυτό το λίκνο γιατί είναι εδιαφέρον.

    http://www.theguardian.com/books/2014/may/16/my-hero-lucasta-miller-emily-bronte-manuscripts-british-library

    Όσο για το 61 δηλώνω κατά των κυνηγών γενικά. Είναι άναντρο να σκοτώνεις πουλάκια τη σήμερον ημέρα (και λαγουδάκια τη νύκτα με το αυτοκινήτο). Το δε πιο άναντρο είναι αυτό που γίνεται στην Κύπρο με τα αμπελοπούλια.

  65. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    63.Παρτιζάνες

  66. physicist said

    Δεκαπέντε selfies από Ευρωβουλευτές και Ευρωβουλεύτριες, από τον Ντάνι Κον-Μπεντίτ μέχρι την Έλενα Μπασέσκου. Οι γερμανομαθείς θα απολαύσουν στις λεζάντες και την μίνι ψυχολογική ανάλυση για τις πόζες. 🙂

    http://www.spiegel.de/fotostrecke/politiker-selfies-von-cohn-bendit-und-koch-mehrin-aus-strassburg-fotostrecke-114620.html

  67. Νέο Kid Στο Block said

    66. » Fürs Foto spielt er seine körperliche Präsenz aus..» για κείνο το παιδοβούβαλο του Τσε εσ ού απ’το Μόναχο 😆 😆
    (σε καλό μας τόσο γέλιο σήμερα!)

  68. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    61.Λ.>>Πέρδικα του βάτου, ωραίο! (Βουνίσια, πετροπέρδικα,του κάμπου κλπ
    Είχα σειρά κυνηγών σπίτι μου ,δηλαδή όλοι οι άντρες! (ίσα ο γιος μου έφτασε μέχρι σφεντόνα,κάποτε έριχνα κι εγώ-σταθερό χέρι γαρ) και το θέμα δεν εξαντλείται στο υπέρ ή κατά του κυνηγίου.Τώρα βέβαια που ρήμαξε ο τόπος από τις πυρκαγιές,τα φυτοφάρμακα κλπ, από χρόνια δεν ανανεώνει κανείς την άδεια. Έχουμε όμως εξαιρετικές αλληγορικές μαντινάδες και τραγούδια γύρω από το θέμα:
    Εις το κυνήγι τω μ πουλιώ
    επέρασ η ζωή μου
    κι ανάθεμα ανε βρίχνεται
    φτερό εις το κλουβί μου

  69. physicist said

    #67. — 😀 😀 😀

    Την αφοπλιστική αθωότητα της Ρουμάνας την πρόσεξες; 😉

    Οι πιο ξηγημένοι μου φαίνονται η Πορτογαλέζα κι ο Πολωνός.

  70. Μαρία said

    66
    Σε στούντιο με επαγγελματική μηχανή δεν τις λες και σέλφι, επειδή πατάν μόνοι τους το κουμπί.
    67
    Ήμουν έτοιμη να ψηφίσω το βαβαρό ακροδεξιό αλλά τελικά θα προτιμήσω τον αινιγματικό ορθόδοξο παπά.

  71. Παναγιώτης Κ. said

    Αν σωστά μαντεύω , αρκετοί φίλοι του ιστολογίου τα έχουν τα χρονάκια τους-όπως εξάλλου και η αφεντιά μου- οπότε έχουμε να θυμούμαστε αρκετά πράγματα που ανάγονται στο κάπως μακρινό παρελθόν.

    Θυμήθηκα λοιπόν την εφημερίδα ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ που στις πολιτικές αναλύσεις και εντός παρενθέσεως μας προειδοποιούσε με την λατινική λέξη sic όταν αναφερόταν στην κακή σύνταξη του γραπτού ή του προφορικού λόγου κάποιου. Τον πρώτο καιρό, δεν «έπιανα» με το πρώτο τις ακυριολεξίες που ήθελε να επισημάνει με τη χρήση του sic .Σιγά σιγά όμως άρχισα να αντιλαμβάνομαι καλύτερα και αυτή η εκπαίδευση, μπορεί να μη με προστατεύει εκατό τοις εκατό να υποπέσω ο ίδιος στο σφάλμα της ακυριολεξίας και της αλαλούμ σύνταξης (αν δεν είσαι επαγγελματίας γραφιάς διατρέχεις αυτό τον κίνδυνο) έχω όμως κατά νου να ξανακοιτάξω το κάθε κείμενο που γράφω.

    Τα γράφω αυτά γιατί τα μεζεδάκια σε πολλές περιπτώσεις τις ακυριολεξίες επισημαίνουν και καλά κάνουν.

    14.Πολύ ωραία έγραψες την τελευταία φράση.
    Μου θύμισες τον Ζήκο (Χατζηχρήστος) στην ταινία Ο μπακαλόγατος όπου ανακαλεί στην τάξη το αφεντικό του λέγοντας να του κάνει παρατηρήσεις με καλό τρόπο!!!

    18.Συνήθως η προκατάληψη έχει αρνητική διάθεση οπότε περιττεύει ο προσδιορισμός αρνητική (Αν δεν κάνω λάθος).

    49. Συμφωνώ απολύτως.Το κάθετο δεν στέκει μόνο του.Μια ευθεία ή μια ημιευθεία ή ένα ευθύγραμμο τμήμα είναι κάθετο σε κάτι (ευθεία κ.λπ ή επίπεδο) . Κατακόρυφη είναι η διεύθυνση που έχει η ευθεία που διέρχεται από το κέντρο της Γης ( Για να θυμηθούμε λίγο και την σχολική Φυσική).

  72. physicist said

    #70(α). — Αυτοενεργοποιημένες 😉

    #70(β). — Αινιγματικό πρόσωπο.

  73. Λ said

    68. Πολύ ωραία μαντινάδα, πείτε μας κι’ άλλες. Συμφωνώ, παλιά θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν τίμιο παιγνίδι, ομως τώρα με τα χίλια μέσα που υπάρχουν για να ξεγελάσει ο κυνηγός το θήραμα έχει πάψει να είναι τίμιο.

  74. physicist said

    Ωχ, τον είχες ήδη χαρακτηρίσει αινιγματικό …

  75. @ 60 Μπάμπης είπε

    Εκεί στη φράση του Μπένι μήπως εννοεί…οι πολίτες οφείλουν να ξέρουν ότι η ψήφος τους θα ερμηνευτεί, άρα πρέπει να δώσουν μια ψήφο που δεν επιτρέπει παρερμηνείες…;

    Αυτό ακριβώς κατάλαβα κι εγώ, φίλτατε! Κακό είναι να ερμηνεύεται η ψήφος; Ακόμα κι από έναν διάσημο συνταγματολόγο, ικανό στις παρερμηνείες του Συντάγματος…

  76. Αγγελος said

    Ορίστε, η Φινλανδία στέλνει Οεθόδοξο παπά στο Ευρωκοινοβούλιο! Το φαντάζεστε αυτό στην Ελλάδα; (Νομίζω το απαγορεύει και ο νόμος — κάποτε δεν είχαν καν δικαίωμα ψήφου οι ιερωμένοι!)

  77. Μαρία said

    74
    Και με τσάντα μυστήριο 🙂

    Μια και ο λόγος για φωτογραφίες το έγκυρο Μπιμπισί στο ρεπορτάζ του για το ντιμπέιτ προτίμησε φωτό απ’ το πρώτο, ίσως επειδή η Φραντζέσκα φορούσε κόκκινο σακάκι 🙂
    http://www.bbc.com/news/world-europe-27418134

  78. physicist said

    Άγγελε, δες:

    Repo was asked by several parties to run as a candidate in European Parliament elections, and he finally chose the Social Democrats. His decision to stand in the election led to a conflict between Repo and the church leadership. In the end, the Finnish Orthodox Church banned him from serving in religious services and wearing his trademark priestly outfit.

  79. physicist said

    Τον ξύρισαν τον παπά οι Φινλανδορθόδοξοι (αφού πρώτα τον είχαν εξοβελίσει οι Εσθονορθόδοξοι).

  80. Λ said

    Είχα κάνει τόση χαρά που ήμουν πρώτη σήμερα αλλά ο κόκκινος πλανήτης μου την πήρε την πρωτιά.

  81. Λ said

    76. Είχαμε στείλει εμείς θεολόγο στο ευρωκοινοβούλιο.

  82. antpap56 said

    «τα λήμματα τρέχουν στους δρόμους»…
    Λύματα, λείμματα, λήμματα.. γλώσσα κι αυτή η Ελλληνική, να μη μπορεί να ξεχωρίζει τόσο απλές λέξεις. Γλωσσικός λιμός, και λοιμός το αποτέλεσμα.

  83. #57 Γι’ αυτό είπα να το συζητήσουμε, αλλά στις 180° είναι που γίνονται διαμετρικά αντίθετες 😉

  84. physicist said

    #83. — Εξαρτάται αν θα βάλεις βελάκια στα ευθύγραμμα τμήματα ή όχι. 🙂

  85. Μαρία said

    78
    Ρε το Μίτρο! Είχε εκλεγεί τελικά το ΄09.
    http://www.lemonde.fr/elections-europeennes/article/2009/05/14/en-finlande-le-pretre-qui-ne-veut-plus-seulement-prier_1192961_1168667.html
    En outre, l’archevêque apprécie peu les photos du prêtre dans son Alfa Romeo rouge ou entouré de jeunes femmes court vêtues.

  86. physicist said

    Ο Μήτρος στην κόκκινη Άλφα Ρομέο, με κουκλάρες δίμετρες με μίνι!

    Μαρία, θέλουμε φωτογραφίες.

  87. Νέο Kid Στο Block said

    85. Και κόκκινη (!) Άλφα ρομέο ο Μίτρος! 🙂

  88. Νέο Kid Στο Block said

    86. Eεε, δεν τρώγεσαι με τίποτα αδερφάκι μου! Θα νομίσουν οτι είναι στημένο το ματς οι συνάδερφοι συμπλογκίτες…

  89. physicist said

    #88. — 😀 😀 😀

    Οι άντρες θα καταλάβουν ότι άμα ακούς για παπά, Άλφα κόκκινη ανοιχτή και κορίτσια με μίνι, αναλαμβάνει το χρομόσωμα Υ και ταυτιζόμαστε, οι πάντες.

    Για τις Κυρίες, δεν ξέρω.

  90. Σε live streaming από το in.gr το συλλαλητήριο του ΠΑΟκ στην Θεσσαόνίκη….

    Αλλοι θέλουν να πάνε στην Ευρώπη, εμείς είμαστε η Ευρώπη, ο ΠΑΟΚ είναι η Ευρώπη…

    Ελλάς-Ελλάς η χώρα της π@@στιάς

    Κρίμα που κόμμα σαν τον Σύριζα δεν καταγγέλλει τα δικονομικά όργια της ΕΠΟ που καλύπτονται πίσω από το αυτοδιοίκητο

    κρίμα που δεν καταγγέλλει την κοροϊδία για τα χρέη του ΠΑΟΚ και δεν παίρνει θέση για την ρύθμιση τους

    κρίμα που σιωπά γιατί φοβάται μήπως στενοχωρήσει γάβρους, βάζελους και χανούμια
    Κομμάτι της ζωής είναι και το ποδόδφαιρο

  91. Μαρία said

    Δεν είχε ποτέ κόκκινη Άλφα Ρομέο ή άλλαξε στο μεταξύ αυτοκίνητο;

  92. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    90.>>κρίμα που δεν καταγγέλλει την κοροϊδία
    (κυνηγημένοι:)
    Ανάθεμα στον κυνηγό
    που σκότωνε τ αηδόνι
    και μαυροντύθηκε η αυγή
    κι αργεί να ξημερώνει

  93. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα θαυμάσια σχόλια!

    90: Τι έγινε ή δεν έγινε με τα χρέη του ΠΑΟΚ;

    Πάντως τον Μίτρο Ρέπο δεν τον είχα πάρει είδηση τόσα χρόνια….

    82: Κι αν πάμε στον ενικό έχουμε και τη λίμα.\

    71: Σωστά μαντέψατε, αρκετοί από εμάς είμαστε στη μετεφηβική ηλικία.

  94. physicist said

    “He suddenly squeezed my leg in the middle of an interview.”
    “It is a public secret that he gropes women as much as he dares.”

    http://www.hs.fi/english/article/MEP+Mitro+Repo+accused+of+inappropriate+behaviour+toward+women+%E2%80%93+offers+apology/1135269919486

    Αν αληθεύουν αυτά, τότε πάει και η αινιγματικότητα, πάει και το μυστήριο. Ένας κοινός κακομοίρης που σαν να παρά-απλώνεται.

  95. Παπα-Μήτρος
    http://goo.gl/25p9x1

  96. Μαρία said

    94
    Τώρα ξέρουμε τι αξεσουάρ κουβαλάει στην τσάντα.

  97. Μαρία said

    95
    Μωρέ αυτές τις είδα αλλά άλφα ρομέο γιοκ.

  98. physicist said

    Αν φωτοσοπιάσει κανείς και τον Παπαμήτρο μέσα, είμαστε εντάξει.

  99. physicist said

    (Λες να τον μπέρδεψε η Μοντ με την πινακίδα του αυτοκινήτου;)

  100. # 93 α

    Απλώς διαιωνίζουν μια κατάσταση διατηρώντας τα χρέη παγωμένα και βαστώντας ουσιαστικά «αιχμάλωτο» τον Σαββίδη ο οποίος αν επενδύσει σοβαρά στον ΠΑΟΚ κινδυνεύειι να χάσει τα λεφτά του. Για τον ίδιο λόγο δεν αναλαμβάνει πρόεδρος. Εδώ και δύο χρόνια έχει προτείνει να πληρώσει τα χρέη του ΠΑΟΚ που αγόρασε και το 20% των προσαυξήσεων που δημιούργησαν ΑΛΛΟΙ όπως λέει υφιστάμενος νόμος και το τραίναραν από μήνα σε μήνα μήπως στενοχωρήσουν τον χοντρό του Πειραιά που έλεγε τότε πως ο Σαββίδης δεν βάζει λεφτά. Οταν τέλειωσε αυτό το παραμύθι ανακαλύψανε πως δεν τους αφήνει η τρόικα μέχρι που προ διμήνου περάσανε τροπολογία στη Βοτλή με την οποίαν δεν πλήρωσαν ΚΑΘΟΛΟΥ προσαυξήσεις ο Βαρδινογιάννης γύρω 800 μύρια και ο Λάτσης 200 (υπ’ όψιν οι προσαυξήσεις του ΠΑΟΚ είναι κάτω από 20).
    Με το που τελείωσε και το παραμύθι της τρόικας ο Σαμαράς υποσχέθηκε να το λύσει ΜΕΤΑ τις εκλογές αλλά κανένας φυσικά δεν τον πιστεύει πλέον. Η (ανεπίσημη) γραμμή του ΠΑΟΚ στις εκλογές είναι άκυρο με το λογότυπο του ΠΑΟΚ.
    Από την άλλη πλευρά προκάλεσαν με τα διαιτητικά όργια στο Καραϊσκάκη την αντίδραση των οπαδών ώστε να τιμωρήσουν τον ΠΑΟΚ και το πέτυχαν πλην όμως τα επεισόδια δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν εκτεταμένα γιατί δεν υπήρξε τραυματισμός αλλά για την ΕΠΟ …πέρα βρέχει και στο καπάκι αφαιρούν βαθμούς από την ειδική βαθμολογία των πλαίοφφς ενώ υπάρχει δεδικασμένο με τον ΠΑΟ πρόπερσι όταν και τιμωρήθηκε με -2 από το επόμενο πρωτάθλημα και μετείχε κανονικά στα πλαίηοφφς. Είναι σχεδόν σίγουρο πως οι ποινές θα πέσουν αν κινηθεί σωστά η νομική υπηρεσία του ΠΑΟΚ και προσφύγει στο CAS γιατί η προσφυγή στα πολιτικά δικαστήρια δεν επιτρέπεται με το «αυτοδιοίκητο» της ΕΠΟ,
    Με την ίδια λογική η ΕΠΟ έχει βγάλει απόφαση ο ΠΑΟΚ να πληρώνει τον Δώνη για το διάστημα που αυτός εργάζεται στον ΑΠΟΕΛ !!!!! Είδες τι κάνει το αυτοδιοίκητο, ούτε χούντα να ήτανε !!
    Στην πραγματικότητα δοκιμάζουν αντοχές σε αυθαίρετες αποφάσεις μέσω των φιλάθλων για να ξέρουν μέχρι που τους παίρνει στην κοινωνία εξυπηρετώντας τον χοντρό πρόεδρο και μοιράζοντας ψίχουλα σε ΠΑΟ, Ατρόμητο, Αστέρα, κάτι σαν το προεκλογικό κοινωνικό επίδομα των 500 ευρώ όταν η εφορία σκουπίζει τα ευρώ του κοσμάκη.

  101. Μαρία said

    99
    Τώρα διάβασα το 43 και 46. Ρε συ, γιατί δεν έκανες δήλωση να ψηφίσεις αυστριακούς; Κι αυτοί άχρηστοι είναι;

  102. physicist said

    #101. — Τι να κάνω αίτηση στο Παράρτημα αφού ψηφίζω στα Κεντρικά; 🙂

    (Καλά, το Παράρτημα, γ*** τα. Έχει και Τζήμερο, έχει και Μιχαλολιάκο, έχει ολόκληρο λαχανόκηπο).

  103. Φωτοτυπάκιας said

    Γράφω μερικά σχόλια …ατάκτως ερριμμένα.

    Καλό το «τα λήμματα τρέχουν στους δρόμους…»
    (Se non è vero è ben trovato!)

    Εκνευριστική φράση το «διαφωνώ κάθετα». Πιο εκνευριστική όμως βρίσκω τη φράση «θεωρώ ότι», η οποία τα τελευταία 20 χρόνια έχει καθιερωθεί για τα καλά και μερικοί την έχουνε για ψωμοτύρι.

    Διαβάζω στην ΑΥΓΗ για τους υποψήφιους δημάρχους που στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ. Τους μετράω και τους βρίσκω 192, ενώ όλοι οι δήμοι είναι 325. Νομίζω ότι αυτή η διαφορά κάτι δείχνει.

    Στον δήμο που κατοικώ δεν κατεβαίνει ψηφοδέλτιο υποστηριζόμενο από τον ΣΥΡΙΖΑ είτε γιατί δεν υπάρχει ικανός αριθμός υποψηφίων είτε γιατί δεν υπάρχουν κι αυτά τα λίγα αναγκαία χρήματα. Ακόμα δεν έχω αποφασίσει ποιον θα ψηφίσω. Πάντως λευκό, άκυρο ή αποχή σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να επιλέξω! Κάτι θα ψηφίσω και θα ψηφίσω με βάση ρητό το μη χείρον βέλτιστον. Έχω να διαλέξω ανάμεσα σε δύο νεοδημοκράτες, έναν πασοκτσή και έναν του ΚΚΕ. Όσο για τους υποψήφιους δημοτικούς σύμβουλους, ο ένας είναι χειρότερος απ’ τον άλλον.
    Καλή ψήφο πάντως σε όλους!

    Κύριε Σαραντάκο, ο Κωνσταντίνος Κουκκίδης ζει! Αν ανεβείτε τέτοια εποχή στην Ακρόπολη, θα ακούσετε διπλωματούχους ξεναγούς να μιλάνε για τη φανταστική ιστορία του σε ανυποψίαστους μαθητές του δημοτικού.

  104. spiral architect said

    Ολα είναι έτοιμα για τον πρώτο γύρο. 😀
    (λένε οι ειδήσεις, εγώ όμως πάω στο λίκνο με παρέα)

  105. Spiridione said

    76. Για τις βουλευτικές εκλογές (και τις ευρωεκλογές), αν δεν κάνω λάθος, δεν υπάρχει κώλυμα για την εκλογή ιερωμένων. Στο Σύνταγμα, απ’ όσο ξέρω, δεν προβλέπεται τέτοιο κώλυμα, και ο κοινός νομοθέτης δεν μπορεί να θεσπίσει άλλα κωλύματα για τις βουλευτικές εκλογές. Αν θεωρηθεί ότι είναι έμμισθοι δημόσιοι λειτουργοί απλά θα πρέπει να παραιτηθούν απ’ το αξίωμά τους. Στις δημοτικές εκλογές (που τα κωλύματα δεν ρυθμίζονται απ’ το Σύνταγμα) προβλέπεται ρητά στον Δημ. Κώδικα ότι οι θρησκευτικοί λειτουργοί δεν μπορούν να εκλεγούν Δήμαρχοι ή δημοτικοί σύμβουλοι, ακόμα και αν παραιτηθούν πριν την ανακήρυξη των υποψηφίων.

    Και το θέμα που προέκυψε για το δημοψήφισμα για το νερό.
    http://www.alterthess.gr/content/i-kyvernisi-apagoreyei-dimopsifisma-gia-nero-entoli-gia-syllipsi-opoioy-stisei-kalpideite-ta

  106. leonicos said

    Είστε όλοι απίθανοι σήμερα, συμπεριλαμβανομένυ του Σερ Σαρ.

    Λ δεν ήξερα ότι είσαι κορίτσι! Πάντως, ότι έχει ρίξει εδώ μέσα ήταν καταπληκτικό. Προσπαθώ να κάνω ένα ευρετήριο των υλικών που έχουν πέσει εδώ μέσα, και έχεις περίοπτη θέση. όταν πάρει κάποια μορφή, θα το υποβάλω αρμοδίως, και πιστεύω ότι εκείνος δεν θα έχει αντίρρηση να το παραχωρήσει, ώστε να βρίσκουμε εύκολα π.χ. ‘τα ευτυχισμένα καλοκαίρια’

    όταν έλεγα ‘δεν έχουν όλοι οι εβραίοι αγκαλιάσει τον Σιωνισμό’ ασφαλώς δεν εννοούσα τον Τρότσκυ, τον Κίσινγκερ, τον
    Σαρκοζί και τον Τσόμσκι και χιλιάδες άλλους ‘αστέρες’. Εννοούσα κινήσεις κι επιμέρους δόγματα

  107. skol said

    Ε, αφού όλοι καταλάβαμε ότι κάθετα σημαίνει και κατακόρυφα, αφού τόχει και το λεξικό και αφου και τα σταυρόλεξα τα λύναμε οριζοντίως και καθέτως, ας μη το κάνουμε θέμα 🙂

  108. Μαρία said

    102
    Εκείνη η βιενέζα ελληνίδα πράσινη δεν παίζει;

    105
    Το παρακολουθούμε. Εγώ έτσι κι αλλιώς σαν ετεροδημότισσα ψηφίζω σε αίθουσα του δημαρχείου.
    Απαγορεύεται πράγματι απ’ το νόμο να στηθούν κάλπες έξω απ’ τα εκλογικά τμήματα;

  109. physicist said

    #102. — Την Μαρία Βασιλάκου λες, την Αντιδήμαρχο. Καλή είναι σε τοπικό επίπεδο και σοβαρή, και οι Αυστριακοί Πράσινοι γενικώς ως Κόμμα, έχουν κάποιον καλό κόσμο (εκτιμώ ιδιαιτερα την Εύα Γκλαβίσνικ και τον Αλεξάντερ φαν ντερ Μπέλλεν). Αλλά το γενικό πολιτικό τοπίο είναι, από πλευράς προσωπικού, θλιβερό.

  110. ΠΑΝΟΣ said

    Διαφωνώ κάθετα! Εμένα εξακολουθεί να μην μ’ αρέσει το «διαφωνώ κάθετα»!

  111. spiral architect said

    To άσμα της ημέρας:

  112. Spiridione said

    108. Το Π.Δ. για τις εκλογές λέει ότι απαγορεύεται η είσοδος στο κατάστημα της ψηφοφορίας οποιουδήποτε δεν εκπληρώνει καθήκοντα σύμφωνα με το διάταγμα αυτό ή δεν καλείται να ψηφίσει. Κατάστημα θεωρείται όλο το οίκημα.
    Οι Δήμαρχοι είπαν ότι θα στήσουν κάλπες έξω απ’ τις αυλές των σχολείων.

  113. Νέο Kid Στο Block said

    107. Πέστα ρε συ Σκολ!

  114. Μαρία said

    109
    Ναι. Την είχαν οι δικοί μας 2η στη λίστα στις προηγούμενες ευρωεκλογές.

    112
    οκ Ο Καλλικράτης βέβαια προβλέπει δημοψηφίσματα αλλά το ΠΔ ακόμα να εκδοθεί.

  115. Μαρία said

    109
    Σύμβουλος ψήφου.
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231319761#ref=latestarticles

  116. 107. Ότι έχει λάθη και ο Τριανταφυλλίδης τόχουμε ξαναπεί. Εξάλλου, ποτέ δεν τα πήγαιναν καλά οι φιλόλογοι με τα στοιχειώδη μαθηματικά…

  117. physicist said

    #115. — Βεστφαλικό Βιλχέλμιο Πανεπιστήμιο Μίνστερ

    Ωωωωωω, τα σέβη μου για την απόδοση (δεν κάνω πλάκα). Γιά να δοκιμάσουμε κι άλλα:

    Ρηνανικό-Βεστφαλικό Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Ακυισγράνας
    Ρηνανικό Φρειδερικοβιλχέλμιο Πανεπιστήμιο της Βόννης
    Ρουπερτοκαρόλειο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης

    Ωραία πράματα.

    Παρατήρηση: στα Γερμανικά δεν μεσολαβεί άρθρο στη γενική ανάμεσα στο όνομα του ΑΕΙ και στην πόλη αλλά μου φαίνεται λάθος να μεταφέρεται έτσι και σ’ άλλες γλώσσες. Δες, π.χ., πόσο άγαρμπο ακούγεται το Westfalian-Wilhelmine University Münster. Θέλει ένα of ανάμεσα.

  118. Παύλος said

    109 : EUvox
    Το διαφωνώ κάθετα δεν το προτιμά. Επιλέγει διαφωνώ πλήρως.

  119. Παύλος said

    Το 118 στο 115.

  120. Μαρία said

    116
    Το λεξικό είναι υποχρεωμένο να καταγράψη τη χρήση. Δες και το λήμμα κατακόρυφος.
    Παρόμοια σύγχυση υπάρχει και σε άλλες γλώσσες.
    Βάζω το παράδειγμα απ’ την αγγλική εκδοχή, αν και στα γαλλικά το στιλ λέγεται επίσης κάθετο.
    http://en.wikipedia.org/wiki/English_Gothic_architecture#Perpendicular_Gothic

  121. Μαρία said

    117
    Βεσταφ. Γουλιέλμειο Παν. του …

  122. Μαρία said

    121
    Όπα και παράδειγμα.
    http://dikaio.panteion.gr/index.php/tmima/didaktiko-prosopiko/180-cv
    1985 – 1992: Συνεργάτης στην έδρα Κοινωνιολογίας του δικαίου, Φιλοσοφίας του δικαίου και Κοινωνικής φιλοσοφίας στη Νομική Σχολή του Βεστφαλικού Γουλιελμείου Πανεπιστημίου του Münster (Γερμανία) (καθηγητής: Prof. Dr. Dr. Dr. h.c. mult. Werner Krawietz).

  123. Γς said

    103:
    >Καλό το “τα λήμματα τρέχουν στους δρόμους…”
    (Se non è vero è ben trovato!)

    Και βέρο και μπεν τροβάτο.

    Είναι τα 5 εκατομμύρια λέξεις και τα δεν ξέρω πόσα λήμματα, που τρέχουν και δεν φτάνουν…

  124. Αυτά τα Prof. Dr. Dr. Dr. h.c. mult. των Γερμανών καθηγητών πολύ μ’ αρέσουνε!

  125. skol said

    116: Έχω την εντύπωση ότι ο κάθετος αρχικά είχε την σημασία του κατακόρυφου και η γεωμετρία απλώς γενίκευσε την σημασία αυτή. Άλλα ας μην είμαστε τόσο αυστηροί αφού ακόμα και στη γεωμετρία λέμε συνήθως ότι το ύψος είναι κάθετο στη βάση και όχι το ανάποδο. Και είναι ενδιαφέρον ότι ο όρος «βάση» δεν έτυχε αντίστοιχης γενίκευσης (το τρίγωνο έχει τρία ύψη άλλα όχι τρεις βάσεις) και χρησιμοποιείται μόνο για να οριζοντιώσει το τρίγωνο.

  126. Μαρία said

    124
    Πολυντόκτορας και honoris causa 🙂

    νεροδημοψήφισμα – έκτακτη εκπομπή
    http://stokokkino.gr/article/8393/Aurio-kanonika-to-dimopsifisma-gia-to-nero-sti-THessaloniki

  127. physicist said

    h.c. = humoris causa

    0:0 και φάγαμε και γκολάκι που κακώς δεν μέτρησε. Άντε, παράταση τώρα.

  128. Νέο Kid Στο Block said

    125. (το τρίγωνο έχει τρία ύψη άλλα όχι τρεις βάσεις)… εχμμ… αφού μπορούμε να πάρουμε οποιαδήποτε από τις 3 πλευρές ως βάση,τρεις είναι κι αυτές. Με τα υπόλοιπα συμφωνώ! 🙂

  129. physicist said

    1. Ευθείες κάθετες σε κοινή ευθεία είναι μεταξύ τους παράλληλες.

    2. Κατακόρυφες λέμε τις ευθείες που είναι κάθετες στην ορίζοντια.

    3. Όλες οι κατακόρυφες διέρχονται από το κέντρο της Γης, επομένως δεν είναι μεταξύ τος παράλληλες.

    Χμμμμ …

    (ΟΚ, κλέβω, το ξέρω …)

  130. Νέο Kid Στο Block said

    129. Συγχαρητήρια! Μόλις συλλάβατε μια εκπληκτική ιδέα! (τι κρίμα που σε πρόλαβε εκείνος ο Ρημάνιος ο Βερνάρδος… 🙂 )

  131. 126-127 humilitatis causa, πάντως, μάλλον όχι 😉

  132. Νέο Kid Στο Block said

    Άσε δηλαδή που τα κατακόρυφα πράματα στη φύση (όπως ας πούμε το άνυσμα του βάρους).τελικά δεν περνάνε από το κέντρο της Γης. 🙂

  133. 132. Συγχαρητήρια! Μόλις συλλάβατε μια εκπληκτική ιδέα! (τι κρίμα που σε πρόλαβε εκείνος ο Λομπατσέφσκης… 🙂 )

  134. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια!

    103: Φωτοτυπάκια, εδώ γυρίστηκε και ταινία για τον Κουκκίδη….

    Αλήθεια, σε ποιον δήμο είσαι; Με ενδιαφέρει το θέμα αυτό.

  135. physicist said

    Χμμμμ … εγώ ψυλλιάζομαι ότι ο Κίντος μιλάει για τον Κοριόλη αλλά δεν παρεμβαίνω.

  136. Γς said

    Είναι κι ο Βερνάρδος ο ερημίτης του Τζι

  137. Καλά ντε… μια φορά είπα κι εγώ να μπω στα χωράφια σας!

  138. munich said

    Δώσε ρε Μπάγιερν!

  139. physicist said

    Α, ελεύθερα, Δύτη. Ειδικά όταν μιλάς από μνήμης, η συζήτηση που θ’ ακολουθήσει είναι εγγυημένα ενδιαφέρουσα. 🙂

  140. physicist said

    #138. — Κάστε κι έχει 13 λεπτά ακόμα το ρημάδι …

  141. 139 Αντιπαρέρχομαι τη σπόντα — η Βερούλη υπήρξε Νουδού!

  142. Μαρία said

    Ορέο κι αυτό.
    http://www.avgi.gr/article/2630023/stin-epoxi-tou-e-gov-ta-apotelesmata-ginontai-masouri-
    Τα δοκιμαστικά αποτελέσματα που ανάρτησε χθες το μεσημέρι το υπουργείο Εσωτερικών στην ιστοσελίδα των εκλογών βγάζουν πρώτο τον Κουμουτσάκο με 49,65% και 925.457 ψήφους, στον Σγουρό δίνουν 0,76% (14.111 ψήφους) ενώ η Ρ. Δούρου δεν μετριέται καν σε ποσοστό αφού τις δίνουν μόλις 4 ψήφους!

  143. Νέο Kid Στο Block said

    @ Δύτης: Πώς φαίνεται πως είσαι leftist youth (που θάλεγε κι ο Τζήμερος) 🙂
    @ Φυσικός χε,χε,… δες κι εδώ για το γήινο πεπόνι . Ψιλοάσχετοι μού φαίνονται οι σχολιαστές ,αλλά το θέμα μοιάζει ενδιαφέρον.. 🙂
    http://eisatopon.blogspot.com/2014/04/blog-post_4.html

  144. munich said

    λοιπόν έκανα το http://www.euvox2014.eu/ για 4 διαφορετικές χώρες και έχει ενδιαφέρον να δείτε πως κάποιες ερωτήσεις αλλάζουν από περίπτωση σε περίπτωση. πχ μόνο στη Γερμανία με ρώτησαν αν θέλω την Τουρκία στην ΕΕ ή μόνο στην τσεχία για την εκκλησιαστική περιουσία

  145. Spiridione said

    Το σήκωσε και η Ατλέτικο σήμερα ….

    117. Πάντως, για κάποιο λόγο ενώ τα ελληνικά πανεπιστήμια τα λέμε και χωρίς το άρθρο – Αριστ. Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κλπ – τα ξένα δεν συνηθίζουμε να τα λέμε.

  146. 143β Βλέπω το λινκ και καταλαβαίνω πού διαφέρουν τα μαθηματικά ιστολόγια με τούτο δω. Τόσα σχόλια για τον Κοριόλη, και κανένα για το κενό σύνολο στο βιβλίο «Λεπτομερής κατάλογος των διαιτητικών εγκλημάτων εις βάρος του ΟΣΦΠ»!

  147. skol said

    128: Κάθε φορά όμως η βάση είναι μια: η οριζόντια πλευρά, ενώ οι πλευρές και τα ύψη πάντα τρία, ακόμα και όταν δεν υπάρχει βάση!

  148. Νέο Kid Στο Block said

    Δεν είναι που είναι μαθηματικό. Είναι που είναι Παοκτζήδικο! 🙂 🙂

  149. Η τρισχιλιετής την ξεχωρίζει την κάθετο απ’ την κατακόρυφο, τι να κάνουμε; αν παλιότερα δεν το έκανε, ας το μάθουμε κι αυτό. Και το τρίγωνο εξαπανέκαθεν τρεις βάσεις είχε και τρία ύψη, και ότι κάποιος θα έφευγε από την ευκλείδια γεωμετρία εδώ μέσα ήταν αναμενόμενο.

    Παρακαλώ, όμως, η επιστήμη από μνήμης δεν είναι χαρακτηριστικό των ιστορικών, αλλά αλλουνού. Δύτη, όπως σου είπα και στο μέιλ είσαι γκαντέμης. Αλλά ποντάρω ότι θα δικαιωθείς στο μέλλον.

  150. Μαρία said

    148
    Παοκτσής κι ο γέροντας ή βοηθάει τον κόσμο να λύνει τα προβλήματα;

  151. sarant said

    144: Εμένα δεν με ρώτησε ούτε για το ένα ούτε για το άλλο (έβαλα Ελλάδα)

  152. physicist said

    #145(β). — Ναι, αλλά στη γενική πτώση, ενώ με τις ξένες πόλεις, που είναι συχνά άκλιτες, αν δεν βάλεις το άρθρο στη γενική ακούγεται αγκωνάρι.

  153. munich said

    151: ναι στην Ελλάδα δεν είχε και την ερώτηση αν θέλεις να είναι η εκαπαιδευτική πολιτική κοινή σε όλη την ΕΕ, δεν θυμάμαι σε ποια σώρα ήταν ή στη Γερμανία ή στην Ολλανδία

  154. physicist said

    #149(α). — Εεεεεε, δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε μένα, Στάζυμπε, αλλά δεν έφυγα από την Ευκλείδια. Η απάντηση στο ψευδοπαράδοξο είναι απλούστατη και προφανής και πιο πολύ για καζούρα τόγραψα.

  155. Μαρία said

    149
    Άμα σε πω οτι η λέξη κατακόρυφος και το αντίστοιχο καρυωτακικό επίρρημα είναι νεολογισμοί, θα το πιστέψεις;
    Ποιες λέξεις χρησιμοποιούσαν για να ξεχωρίσουν τις έννοιες, αν τις ξεχώριζαν, δεν ξέρω.

  156. munich said

    ή, στην όλλανδιά πάλι, αν πρέπει να επιτρέπεται να «κατεβάζουμε» για ιδιωτική χρήση παράνομο υλικό απ το ιντερνετ

  157. skol said

    149: Ε, τότε ας απαγορέψουμε και τη χρήση της λέξης «ύψος» για τις κατακόρυφες αποστάσεις αφού στη γενική περίπτωση κανένα από τα ύψη ενός τριγώνου δεν είναι κατακόρυφο! (σίγουρα δεν μπορεί να είναι και τα τρία!)

  158. παραδίνομαι -περιττή η λέξη κατακόρυφος.

  159. skol said

    158:
    Δεκτή η παράδοση 🙂 αλλά αν ευκαιρείς βρες μου κάποιο θεώρημα οι κάποια αναφορά σχετικά με τις βάσεις του τριγώνου, θα με ενδιέφερε.
    Εγώ γκούγκλισα «βάσεις του τριγώνου» και βρήκα μόνο ένα αποτέλεσμα:

    Κι έτσι αμέσως αμέσως δημιουργούνται οι βάσεις του τριγώνου, πάνω στο οποίο θα κτιστεί η ιστορία …

  160. Το 95% των μαθητών αν τους ζητήσεις να φιάξουν ένα τρίγωνο θα φιάξουν ισοσκελές. Στο ισοσκελές φυσικά η λέξη βάση αναφέρεται στην άνιση πλευρα και η λέξη ύψος στο ύψος που αντιστοιχεί σε αυτήν

    Κατακόρυφος ενός τόπου είναι η προέκταση της ακτίνας της γης σ’ αυτόν τον τόπο. Οι τομές της προέκτασης της ακτίνας με την ουράνιο σφαίρα ορίζουν το ζενίθ και το ναδίρ ενός τόπου.
    Φυσικά η έκφραση στο @ 129 «κατακόρυφες λέμε τις ευθείες που είναι κάθετες στην ορίζοντια.» είναι υπαρκτή μόνο όταν αναφερόμαστε σε ορθογώνιους άξονες ενός επιπέδου αλλιώς το σύνολο των καθέτων ευθειών σ’ ένα σημείο ευθείας ορίζει το κάθετο επίπεδο. Με μόνο την λέξη κάθετος ευθεία δεν μπορείς να προσδιορίσεις μία.

  161. Τέλειωσαν σήμερα τα πλαίη οφφς με τα εξής αξιοσημείωτα
    Ο ΠΑΟ τερμάτισε πρώτος στα χαρτιά και θα περιμένει την δικαίωσή του από την απόφαση του ΠΑΟΚ να κυνηγήσει ή όχι (και με ποιόν από τους δύο τρόπους) την επιστροφή των βαθμών.Πάντως ήταν μάλλον ο πιο φρέσκος στα πλαίη οφφ αφού ξεκίνησε τη χρονιά ενα και δυο μήνες αργότερα από όλους τους αντιπάλους του και έπαιξε λιγότερα παιχνίδια ( από τον ΠΑΟΚ 12, 46 έναντι 58 ). Γεγονός είναι όμως πως κέρδισε μόνο τον Αστέρα του οποίου η συμπεριφορά ήταν περίεργη για να μην πω ύποπτη, φαίνεται μετά τα συμβάντα στον περσινό τελικό «έβαλαν μυαλό».

    Ο ΠΑΟΚ -που τερμάτισε πρώτος στο γήπεδο, 11+2 βαθμούς έναντι 9+2 του ΠΑΟ – έχει να λύσει τον γρίφο αν αξίζει να διεκδικήσει το εισιτήριο στο τσάμπιονλιγκ με αντίβαρο πιθανότατα -3 στο καινούργιο πρωτάθλημα, ένα μήνα νωρίτερα έναρξη προετοιμασίας. 5 παίκτες ψόφιους από το μουντιάλ, γερασμένη ομάδα και τροχοπέδη σε μεγάλη επένδυση το θέμα των χρεών που παρέμεινε ανοικτό. Ο,τι φωτίσει ο θεός τον Ιβάν

    Ο Ατρόμητος ήταν σαφώς η χειρότερη ομάδα των πλαίηοφφς πλην όμως τελευταίος τερμάτισε ο Αστέρας ο οποίος προτίμησε να λειτουργήσει σαν παράρτημα κτυπώντας το ματς με τον ΠΑΟΚ και όχι με τον Ατρόμητο που θα του εξασφάλιζε την αποφυγή της τελευταίας θέσης

  162. Left said

    @81.Λ είπε
    76. Είχαμε στείλει εμείς θεολόγο στο ευρωκοινοβούλιο
    Ενώ εμείς…έχουμε στείλει και σιγανοπαπαδιές.

  163. 159, 160: κλαπ κλαπ, ξαναδιαβάστε τώρα το 49β…

  164. NM said

    Δεν αφήνετε στην άκρη τα τρίγωνα και τα κατακόρυφα και να πάτε να κοιμηθείτε για να ξυπνήσετε πρωϊ-πρωϊ φρέσκιοι, να πάτε να ψηφίσετε;
    (ΥΓ: Πάρτε παράδειγμα τον Γς)

  165. Λ said

    Διεθνής ημέρα μουσείων η 18η του μηνός. Έχετε ακούσει για το λαγό της Ακρόπολης; Με παράδοξο τρόπο ο λαγός τιμήθηκε και από το Κυπριακό Μουσείο στη Λευκωσία. Ένα από τα εκθέματα της έκθεσης που εγκαινιάστηκε σήμερα είναι και το αγαλματίδιο μιας γηραλέας πόρνης που κουβαλά στο κεφάλι της ένα λαγό. Γιατί; μα επειδή ο λαγός είναι σύμβολο του σεξ. Λέτε να ξεσήκωσε από εμάς την ιδέα ο Χιου Χέφνερ; Το αγαλματίδιο αυτό φιγουράρει στην αφίσα της έκθεσης.

    http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231319687

    http://www.mcw.gov.cy/mcw/DA/DA.nsf/1bcf683bebe85a9ec2257896003e1128/3c4fd0e50a89d47f42257ccf0045e0d9?OpenDocument&print

  166. # 163

    Το ξαναδιαβάζω, γράφεις :

    «Κατακόρυφος είναι αυτός που είναι κάθετος στον ορίζοντα,»

    θυμίζω πως ορίζοντας νοείται η κυκλοτερής γραμμή που απτελείται από τα φαινόμενα σαν σημεία επαφής ουρανού και γης

    Κομματάκι δύσκολο να φέρεις κάθετο στον ορίζοντα δεν βρίσκεις ;

  167. Γς said

    164:

    >Πάρτε παράδειγμα τον Γς

    Με κατασκοπεύεις.

    Καλημέρα
    Ωραία ημέρα.

    Κι άντε τώρα να τρέχω λέει στο 12ο Δημοτικό στην Κοργιαλενίου για να αναδείξω μαζί με την κυρά μου τον Δήμαρχο Αθηναίων.
    [Γιώργος Καμίνης, Άρης Σπηλιωτόπουλος, Νικήτας Κακλαμάνης, Γαβριήλ Σακελλαρίδης, Βασίλης Καπερνάρος, Νίκος Σοφιανός, Γρηγόρης Βαλλιανάτος κλπ]

    Πρώτος Δήμαρχος Αθηναίων ο Ανάργυρος Πετράκης.
    Και με το που εξελέγη (δλδ επιλέγει υπό του Οθωνος) πήγε να χαλάσει τη πιάτσα:

    Πούλησε τρία σπίτια και έδωσε τα χρήματα στο Δήμο.

  168. gbaloglou said

    160

    Και αν τους δώσεις ένα τρίγωνο … εγγεγραμμένο όμως σε σφαίρα, παράλληλο προς τον Ισημερινό και στο Νότιο Ημισφαίριο … και τους ζητήσεις να επιλέξουν ένα τέταρτο σημείο επί της σφαίρας … έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί το εμβαδόν της δημιουργούμενης πυραμίδας … πάω στοίχημα ότι θα επιλέξουν τον Βόρειο Πόλο … και μάλλον καλά θα κάνουν!!!

  169. sarant said

    Καλημέρα!

    167: Ο Βαλλιανάτος έχει αποσυρθεί.

  170. # 168

    Δεν ξέρω αν το έχεις σκεφθεί αλλά ενα οποιοδηποτε άλλο σημείο θα μπορούσαν μόνο να στο δείξουν με το δάκτυλο σε κάποια σφαίρα, θα ήταν αδύνατον να το περτγράψουν με λόγια. Εγώ δεν συνάντησα παρά απειροελάχιστους μαθητές που μπορούσαν να περιγράψουν ένα τραπέζιο, όλοι όμως μπορούσαν να το σχεδιάσουν. Δες π.χ. τα 29β και 149

  171. skol said

    Ελπίζω να μην μπέρδεψε πολύ το διαζευκτικό «οι» του 159 🙂

    155: Ο Μπάμπι δίνει και χρονολογία (1876) αλλά το βρίσκουμε και στα Στοιχειώδη Μαθήματα Βαλιστικής παρά Ι. Διδιών του 1854 (γιατί τον αφήνει άκλιτο τον Διδίωνα;)

  172. Παλαιών Πατρών Ιωάννης said

    171β:
    Ο Μπάμπι στο ΛΝΕΓ (1998) αλλά και στο Ετυμολογικό (2009) λέει ότι η λ. κατακόρυφος μαρτυρείται από το 1843.

  173. skol said

    Δίνει 1876 για το επίρρημα στην β’ έκδοση(2002) – υπάρχει και αυτό στο βιβλίο του 171.

  174. Μαρία said

    171
    Ο Κουμανούδης δίνει 1843 στο λήμμα κατακόρυφος (γωνία, σημείον) και παραπέμπει σ’ αυτόν:
    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%92%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B7%CF%82
    Χρησιμοποιήθηκε αντί του κατακόρυφος και η λέξη κατακάθετος βλ. π.χ. Ηπίτη του πυροβολικού 🙂
    Όλοι πάντως μεταφράζουν το γαλλικό vertical.

    Του Διδιών του πείραξες τον τόνο. Τον Διδιώνα θα ήταν. Ούτε ο Γεδεών κλίνεται.

  175. Νέο Kid Στο Block said

    Στα Στοιχεία του μπάρμπα πάντως, υπάρχει μεν «κάθετος-ον» (perpendicular) ,αλλά «κατακόρυφος-ον» ού κείται.

    Click to access lexiko_geo.pdf

  176. Μαρία said

    175
    Εννοείται. Αλλά δεν του χρειάστηκε κιόλας.

  177. Νέο Kid Στο Block said

    176.A μπράβο! Το ότι δεν του χρειάστηκε ,λέει κάτι για την μαθηματική πλευρά του θέματος! Aπό κει και πέρα, συμφωνώ με Στάζυ πως δεν θα καταργήσουμε καθιερωμένη ορολογία και ούτε βέβαια Οριζοντίως και Κατακορύφως θα πούμε στα σταυρόλεξα, ούτε φανέλα της Πανάθας με κατακόρυφες ρίγες ούτε στη γυμναστική θα κάνουμε μια «κάθετο» αντί για μια κατακόρυφο. 🙂

  178. Μαρία said

    177
    Μα κανείς δεν ισχυρίστηκε κάτι τέτοιο. Απ’ το δημοτικό μας έμαθαν να τα ξεχωρίζουμε, αν και ξέρω παιδάκια που την πάτησαν στις πανελλαδικές σε άσκηση φυσικής με το να μπερδεύουν την κάθετο με την κατακόρυφη.
    Το λεξικό όμως απ’ τη στιγμή που στο σταυρόλεξο και αλλού το λέμε έτσι, οφείλει να το καταγράψει κι ας είναι μαθηματικά λάθος.

  179. Νέο Kid Στο Block said

    178. Ξερω και γω ρε Μαρια… Το ειδα που το ανεφερε κι ο Σταζυ αυτο με το μπερδεμα στη Φυσικη και ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω πως μπορει να μπερδευτει ενα παιδι, και μαλιστα υποψηφιος φοιτητης! Εκτος κι αν εννοειτε ,ας πουμε, πως η εκφωνηση λεει πως σε ενα κεκλιμενο επιπεδο πεταμε καθετα ενα μπαλακι (αντι να πει «κατακορυφα») Κατι τετοιο θα ηταν εξωφρενικο οντως.

  180. Μαρία said

    179
    Ο Στάζυ νομίζω οτι αναφέρθηκε σε λανθασμένη διατύπωση. Στη δικιά μου περίπτωση η διατύπωση ήταν σωστή και το λάθος έγινε απ’ τους μαθητές.

  181. skol said

    Βρε τι βρίσκει κανείς στα παλιά βιβλία! (171)

    Επομένως η αεροτομή η διαγραφείσα υπό του κινητού θέλει είσθαι παραβολή (σελ. 8)

    όπου το trajectoire είναι μάλλον που μεταφράζεται σε αεροτομή, η οποία αεροτομή πολύ αργότερα χρησιμοποιήθηκε για να αποδώσει το aerofoil.

  182. Νέο Kid Στο Block said

    118. Την τροχιά (προκειμένου για βαλιστική) δεν εννοεί;

  183. skol said

    Ε, ναι, αυτό υπέθεσα και εγώ.

  184. physicist said

    #181, #182. — Βάλτε μέσα και τα streamline, streakline, pathline από τη ρευστοδυναμική, και καλή τύχη. Όλα είναι «τροχιές» κατά μια έννοια αλλά με σημαντικές διαφορές ανάμεσά τους. Ίσως ξέρει κάποιος εδώ πώς αποδίδονται στα Ελληνικά, εγώ όχι.

  185. skol said

    184: Ξέχασες το orbit (σταθερή τροχιά)! Το streamline μεταφράζεται γραμμή ροής, τα άλλα δε θυμάμαι.

  186. physicist said

    #185. — Μπράβο, να και το orbit. Ωραία η γραμμή ροής.

  187. Νέο Kid Στο Block said

    Streakline/Streichlinie = Ινώδης φλέβα (τςς..! Mη με πείτε πως δεν σας εντυπωσίασα! ε; 🙂 )

  188. physicist said

    #187. — Ωωωωωωω, ωραίο!

  189. Πάνος με πεζά said

    To «πώς ο ευρωπαϊκός τύπος αναλύει…» έχει νόημα μόνο σε αντιδιαστολή με τον ελληνικό, αν δηλαδή αμέσως πριν δηλαδή εξετάζαμε τη συμπεριφορά του ελληνικού.

    Κι ο Τζήμερος κυνηγάει τζίμαιρες…

    P.S. : Xτες σε εκπομπή τηλεπώλησης άκουσα για κουβέρτες σε ντηζαϊνάτα σχέδια… Προφανώς παράγονται στα Ντηζαϊνάτα, χωριό της Κεφαλονιάς…

  190. Θρασύμαχος said

    http://www.romfea.gr/arthra-apopseis/24414-2014-05-19-08-01-05

  191. sarant said

    Πω, πω, τρεις μύθοι σε συσκευασία ενός!

  192. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #190
    Δεν γίνεται, αυτό είναι τρολιά καραμπινάτη! 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: