Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ανάμεσα στη Σκύλλα και στη Χάρυβδη

Posted by sarant στο 22 Μαΐου, 2014


cariddiscillaΤην Κυριακή δεν θα ψηφίσουμε μόνο για ευρωεκλογές, έχουμε και δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών, εκτός αν τυχαίνει να ψηφίζετε στην Πάργα και στους πεντέξι ακόμα δήμους της Ηπείρου που έβγαλαν δήμαρχο από την πρώτη Κυριακή, οπότε δεν έχετε να ψηφίσετε για δήμο ή για περιφέρεια και θα κάνετε το ταξίδι μόνο για τις ευρωεκλογές, όπως και οι καμιά τρακοσαριά δικαστικοί που θα στελεχώσουν τα αντίστοιχα τμήματα και που θα πληρωθούν βεβαίως, με εντολή Σαμαρά που άλλαξε τον νόμο περί διεξαγωγής των εκλογών, αλλά λεφτά υπάρχουν όταν η πατρίς κινδυνεύει.

Όμως, το σημερινό σημείωμα δεν αφορά την ταλαιπωρία των ψηφοφόρων Πάργας και Πωγωνίου (και λοιπών δήμων της Ηπείρου), αλλά το βάσανο των ψηφοφόρων Αττικής, Αθήνας, Πειραιά και άλλων περιοχών, που βρίσκονται σε ζόρικο δίλημμα μπροστά στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών. Όλοι οι ψηφοφόροι βρίσκονται σε τέτοιο δίλημμα; Όχι όλοι. Στο δίλημμα του δεύτερου γύρου βρίσκονται (καταρχάς) οι ψηφοφόροι που στον πρώτο γύρο προτίμησαν τους συνδυασμούς που έμειναν εκτός νυμφώνος, που δεν πήραν την πρώτη ή τη δεύτερη θέση. Κι οι συνδυασμοί αυτοί μπορεί να αντιπροσωπεύουν ελάχιστο ποσοστό (σε κάποιους δήμους κάτω από 10%), μπορεί όμως, όπως συμβαίνει στην περιφέρεια Αττικής ή στον δήμο Αθηναίων, να συγκέντρωσαν (αθροιστικά) περισσότερες ψήφους από τους δυο συνδυασμούς που πέρασαν στον δεύτερο γύρο.

Βέβαια δεν έχουν όλοι δίλημμα. Κάποιοι έχουν ήδη κάνει την επιλογή τους: οι ψηφοφόροι του συνδυασμού του ΣΥΡΙΖΑ στην Πάτρα, ας πούμε, έχουν αποφασίσει να ψηφίσουν τον υποψήφιο του ΚΚΕ κ. Πελετίδη, που αντιμετωπίζει στον δεύτερο γύρο έναν φιλοκυβερνητικό υποψήφιο. Δεν είναι αυτή η μοναδική περίπτωση: και αλλού, κόμματα ή μεμονωμένες προσωπικότητες έχουν καλέσει να ψηφιστεί ο ένας από τους δύο μονομάχους του δεύτερου γύρου, όπως στον δήμο Αθηναίων που ο κ. Βορίδης από την πρώτη στιγμή κάλεσε να ψηφιστεί ο κ. Καμίνης, το ίδιο και στην περιφέρεια Αττικής όπου η ΝΔ τάχθηκε υπέρ του απερχόμενου κ. Σγουρού, παρά το γεγονός ότι πολύ πρόσφατα ο αρμόδιος υπουργός τον χαρακτήριζε αποτυχημένο και κακό περιφερειάρχη. Κάπόιες φορές, η δήλωση στήριξης του ενός μονομάχου είναι εξίσου (ή και περισσότερο) δήλωση αποδοκιμασίας του άλλου, όπως συμβαίνει στον Βόλο, όπου ο απερχόμενος δήμαρχος Πάνος Σκοτινιώτης και ο Νίκος Μπίστης προς τιμή τους έκαναν σαφή δήλωση στήριξης του (υποστηριζόμενου από τον ΣΥΡΙΖΑ) Μ. Πατσιαντά, που έχει απέναντί του τον ποδοσφαιρικό παράγοντα κ. Αχιλλέα Μπέο.

Αλλού, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και πολλοί πολίτες, που απορρίπτουν εξίσου και τους δυο μονομάχους του δεύτερου γύρου, προσανατολίζονται προς την αποχή, το λευκό ή το άκυρο. Θα πείτε, έτσι κι αλλιώς θα χρειαστεί να πάνε στα εκλογικά κέντρα εφόσον υπάρχουν οι ευρωεκλογές -αλλά προβλέπω ότι κάποιοι, ίσως μη θέλοντας να μπουν στο δίλημμα ή μην αντέχοντας τα διπλά έξοδα μετακίνησης, θα επιλέξουν την ολοκληρωτική αποχή, και από τις ευρωεκλογές δηλαδή, κάτι που είναι ένα ακόμα μειονέκτημα της αλλαγής στον νόμο Καλλικράτη.

Οι πολίτες αυτοί, που έχουν να διαλέξουν ανάμεσα σε δυο εξίσου δυσάρεστες επιλογές, λέγεται συχνά ότι βρίσκονται «ανάμεσα στη Σκύλλα και στη Χάρυβδη», μια εικόνα παρμένη κατευθείαν από τα ομηρικά έπη, από την Οδύσσεια, όταν το πλοίο του Οδυσσέα είχε να περάσει από ένα στενό θαλάσσιο πέρασμα, που από τη μια πλευρά του υπήρχε ένα θαλάσσιο τέρας με έξι κυνόμορφα κεφάλια, η Σκύλλα, και από την άλλη όχθη ένα άλλο τέρας που ρουφούσε το νερό, η Χάρυβδη. Αν προσπαθούσες να αποφύγεις τη Σκύλλα, σε ρουφούσε η Χάρυβδη, κι αν απομακρυνόσουν απ’ τη Χάρυβδη σε κατασπάραζε η Σκύλλα. Θεωρείται ότι ο μύθος είναι εμπνευσμένος από τα στενά της Μεσίνας, ανάμεσα στη μύτη της ιταλικής χερσονήσου και στη Σικελία, και αυτά τα στενά απεικονίζει και η φωτογραφία που μου έστειλε Ιταλίδα φίλη (που σημειωνει πως η Χάρυβδη είναι αριστερά στην εικόνα), αν και βέβαια η εικόνα δεν έχει τίποτα το απειλητικό.

Η Σκύλλα ετυμολογικά ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη λέξη «σκύλαξ» (σκυλάκι) που έδωσε και τον σκύλο, ενώ η Χάρυβδις είναι άγνωστης ετυμολογίας. Η σχετική παγιωμένη έκφραση («μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης») δεν είναι η μοναδική με αυτά τα δύο τέρατα, αφού υπάρχει και μια άλλη συγγενική της: «από τη Σκύλλα στη Χάρυβδη» που λέγεται όταν κάποιος, προσπαθώντας να αποφύγει ένα κακό πέφτει σε ένα άλλο, που μάλλον είναι χειρότερο. Σε αρκετές ευρωπαϊκές γλώσσες βρίσκουμε αντίστοιχες εκφράσεις με τη Σκύλλα και στη Χάρυβδη, όπως επίσης και λαϊκότερες -για παράδειγμα, στα αγγλικά λέμε between the devil and the deep blue sea για την πρώτη και from the fire to the frying pan για τη δεύτερη.

Μια συναφής λόγια έκφραση είναι «μεταξύ σφύρας και άκμονος», επίσης για κάποιον που βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση ή είναι αναγκασμένος να διαλέξει ανάμεσα σε δυο κακά. Η έκφραση είναι αρχαία, αφού ο Ωριγένης στην εποχή του την είχε χαρακτηρίσει «παγκοίνου χρήσεως» και έχει αντίστοιχα (μέσω των λατινικών) περάσει σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες, π.χ. between the hammer and the anvil ή entre l’ enclume et le marteau.

Μια πιο λαϊκή φράση για μια αδιέξοδη κατάσταση, είναι «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα», που τη λέμε όταν κανείς βρίσκεται ανάμεσα σε δύο επιλογές που φαίνονται εξίσου δυσάρεστες ή επικίνδυνες, σαν τον καταδιωκόμενο που έχει να διαλέξει ανάμεσα στον γκρεμό και στον ορμητικό χείμαρρο. Η εικόνα από παλιά, π.χ. στον μεσαιωνικό Λίβιστρο και Ροδάμνη: «Εμπρός μας έναι θάλασσα, κρεμνός απέκει πάλιν». Παλιότερα έλεγαν επίσης «μπρος βαθύ και πίσω ρέμα».

Πάντως, όσο απειλητικά και δυσαπάλλακτα κι αν είναι τα δύο κακά που αντιμετωπίζει κανείς, συνήθως υπάρχει ένα που είναι μικρότερο, λιγότερο βλαβερό. Για να επιστρέψουμε στην αρχική μας φράση με τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη, παρόλο που τα δυο τέρατα ήταν ασφαλώς επίφοβα, δεν ήταν εξίσου επίφοβα.

Αν θυμηθούμε τον Όμηρο, ο πολυμήχανος Οδυσσέας ΔΕΝ κράτησε ίσες αποστάσεις ανάμεσα στη Σκύλλα και τη Χάρυβδη. Ο Οδυσσέας, δασκαλεμένος από την Κίρκη, διάλεξε σαφώς τη Σκύλλα, το μικρότερο κακό, και κατεύθυνε το πλοίο του πολύ κοντά στη Σκύλλα, χάνοντας μεν έξι συντρόφους αλλά σώζοντας το πλοίο. Στη μετάφραση του Εφταλιώτη (μ108-110):

Μόν’ ζύγωνε το πλοίο ευτύς προς τη Σπηλιά της Σκύλλας,
και πέρναε, τι καλύτερο να κλαις έξι συντρόφους
του καραβιού παρά όλοι τους μαζί ν’ αφανιστούνε.

Ο Οδυσσέας ψήφισε Σκύλλα λοιπόν, όχι λευκό ή άκυρο. Αν ο Οδυσσέας είχε κρατήσει ίσες αποστάσεις, το πλοίο του θα το ρουφούσε αύτανδρο η Χάρυβδη. Η ανασκόπηση αυτή της μυθολογίας μπορεί να χρησιμέψει και σαν οδηγός προς ψηφοφόρους -είτε στον Βόλο, είτε στην Αθήνα, είτε στον Πειραιά.

173 Σχόλια to “Ανάμεσα στη Σκύλλα και στη Χάρυβδη”

  1. Βαγγέλης από τη Χίο said

    Και στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
    http://ekloges.ypes.gr/may2014/dn/public/index.html#{«page»:»level»,»params»:{«level»:»snom_n»,»id»:11}}

    Γιακαλής (ΠΑΣΟΚ) αν και δηλώνει ανεξάρτητος, Καλογήρου ΝΔ.

  2. Νέο Kid Στο Block said

    Καλημέρα!

  3. IN said

    Καλημέρα! Μου κάνει εντύπωση που διάλεξες δύο λιγότερο συνηθισμένες Αγγλικές εκφράσεις αντί για το πασίγνωστο (τουλάχιστον για μένα) «Between a rock and a hard place» που η Αγγλική Wikipedia το έχει πάνω από τα άλλα δυο (http://en.wikipedia.org/wiki/Between_a_rock_and_a_hard_place), χώρια που του έχει και disambiguation page.

  4. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Το άσμα της ημέρας για να’ χουμε να πορευόμαστε:

    και τα ξαναλέμε.

  5. geobartz said

    Μια άλλη έκφραση που άκουγα από τη μάνα μου ήταν: Από το ωχ-ωχ-ωχ στο ο-λε-λε. Όμως, το μεγάλο πρόβλημα είναι ποιο από τα δυο είναι η «σκύλλα» και ποιο η «χάρυβδη»!

  6. Μια μικρή διόρθωση: στα Αγγλικά η έκφραση είναι «out of the frying pan and into the fire» και όχι το αντίθετο!! Μή με ρωτήσετε όμως ποιό είναι το μικρότερο κακό σ’ αυτήν την περίπτωση 🙂

  7. Πάνος με πεζά said

    Kαλημέρες ! Μια πιο σπάνια ισοδύναμη έκφραση, λακωνικής προέλευσης πιθανότατα -μια που την έλεγε ο πατέρας μου- είναι το «Σαν το αβγό στα δυό λιθάρια». Υποτίθεται ότι βρίσκεται ένα αβγό όρθιο, ανάμεσα σε δύο πέτρες, αλλά προς όποια μεριά κι αν κατρακυλήσει, θα χτυπήσει σε μια από τις δύο και θα σπάσει !

    Σκύλλα επίσης λέγεται ένα είδος πένσας, με ειδικό μηχανισμό, ο οποίος διαθέτει μια τρίτη λαβή και έναν ρυθμιστικό κοχλία. Αυτό που πετυχαίνει όλο αυτό το σύστημα είναι, αφού κάνεις τις κατάλληλες ρυθμίσεις, να κρατάει η σκύλλα το περικόχλιο (κοινώς παξιμάδι) σφιγμένο, χωρίς να χρειάζεται τα χέρια σου, ελευθερώνοντάς τα. Γι αυτό και το όνομά της, άλλωστε.

  8. Πάνος με πεζά said

    Κι επειδή μια εκόνα = 100 λέξεις, να μια σκύλλα : http://www.toolnet.gr/photos/large/240/3000240.jpg

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    8: Μήπως αυτή λέγεται απλώς «σκύλα»;

    7: Ναι, την έχω καταγράψει -αν αξιωθώ να βγάλω τις «Φράσεις που χάνονται» θα είναι μέσα. «Τότε άντεσε ο δυστυχής σαν τ’ αυγό στα δυο λιθάρια» (Μακρυγιάννης για τον Καποδίστρια, όταν βρέθηκε ανάμεσα σε δυο αντιμαχόμενες μερίδες)

    6: Δίκιο έχετε και είναι και λογικό.

    3: Α, εγώ έμαθα πρώτα τον διάβολο και τη βαθιά θάλασσα, και το βρίσκω και πιο παραστατικό 🙂

  10. Η εικόνα του στενού της Μεσίνας δεν δειχνει κατι απειλητικό ο χαρτης εδώ
    http://www.charts.noaa.gov/NGAViewer/53183.shtml

    Έχει προειδοποιησεις (caution 2 στο κατω μέρος) για ρεύματα. Μπορούμε να δουμε στον πλοηγό (sailing directions που παραπάεμπει και η προειδοποίηση) εδώ
    http://msi.nga.mil/MSISiteContent/StaticFiles/NAV_PUBS/SD/Pub131/Pub131bk.pdf#page=336

    Caution.—
    In winter, N and NE winds prevail in the strait
    and are especially violent when the mountains in S part of Italy
    are snow-covered. Gales from the S and SE often occur and
    clash with the above winds, producing heavy and confused
    seas. In March, strong W or WSW winds prevail and these usu-
    ally begin in the form of very violent squalls. During June, E
    and SW winds sometimes clash in the strait and violent squalls
    occur when either predominate.

    Violent squalls, which come down from the valleys of the
    mountains on either side of the strait, occur frequently.
    Strong currents, eddies, and whirlpools are found throughout
    the Stretto di Messena.

    Δηλαδή σχεδών έχει ολο το χρονο δυνατους ανέμους και ρευματα με δίνες που δύσκολα τα περνοέσε ενα ιστιοφόρο.

  11. Δημήτρης Μ. said

    Μουσικό διάλειμμα!

  12. Πάνος με πεζά said

    @ 9 : Αφού είναι της ιδίας ρίζας, προτιμώ τα δύο «λάμδα», ταιριάζουν και με τις λαβές ! 🙂

  13. leonicos said

    Μια συναφής λόγια έκφραση είναι “μεταξύ σφύρας και άκμονος” = σε δεινή κατάσταση που δεν μπορείς να ξεφύγεις, και σφυροκοπείσαι και από τις δύο πλευρές

    Εντάξει… ανατρέχεις στα σχετικά, αλλά δεν είναι ίδια.

    Η έκφραση δεν έχει καμιά σχέση με το ‘μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης’ διότι αυτό που βρίσκεται στο αμόνι και τον χτυπάει το σφυρί, ‘δεν πάει να ξεφύγει το ένα κακό και τον βρίσκει το άλλο.’ Δεν βρίσκεται σε αδιέξοδο• έχει πέσει στο κακό.

    Στην πραγματικότητα πάντα βρισκόμαστε μεταξύ δύο επιλογών, ακόμα και αν φαινομενικά υπάρχουν περισσότερες, διότι ‘ξεσκαρτάρουμε’ μια μια από το σύνολο των απομενουσών.

    Και σε όποιον δεν αρέσει το ‘απομενουσών’ μένει στην ίδια τάξη, εκτός του Γς, που θα περάσει έτσι κι αλλιώς, αν η τάξη διαθέτει θηλυκιά γάτα.

    Ούτε οι εκφράσεις ‘μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα” και “μπρος βαθύ και πίσω ρέμα” αντιστοιχούν ακριβώς, διότι υπαινίσσονται ότι υπάρχει ένα στενό μονοπάτι που πρέπει να μην ξεφύγει κανείς, και θέλει προσοχή. Δεν είναι αδιέξοδος.

    Ο Οδυσσέας δεν είναι το καλύτερο παράδειγμα. Θυσίαζε αβέρτα τους συντρόφους του για να σώσει το τομάρι του. Ο Πολύφημος τού έτρωγε τα παλληκάρια κι αυτός τον κέρναγε κρασί και γλένταγαν σαν παλιόφιλοι. Το ότι ‘είχε άλλα στο νού του’ δεν έχει σημασία την ώρα της επιλογής.

    @5Γεομπάτση, υπάρχουν κι άλλες συναφείς εκφράσεις, όπως ‘από το αμάν στο βόηθα Παναγιά! Και ασφαλώς πολλά άλλα. Δες και το @7, τον Πάνο με πεζά.

    @9 Σερ Σαρ. Παλιά γράφαμε σκύλλος, σκύλλα αλλά σκυλί, όπως γρύλλος, τρελλός, κρεββάτι και άλλα τέτοια.

  14. It is between Scylla and Charybdis,αν θυμάμαι καλά έτσι ξεκίναγε εκείνο το αγγλικό κείμενο του Ζολώτα που χρησιμοποιούσε σχεδόν αποκλειστικά ελληνικές λέξεις.

    Κατά τα άλλα δεν φαίνεται πως θα συμβεί και τίποτε το εξαιρετικό με τις εκλογές, παρ’ ότι «κρίσιμες». Αφού τσίμπησαν τα σταυρουλάκια τους οι υποψήφιοι ηρέμησαν. Τα αλισβερίσια και οι τσιριτσάντζουλες μεταξύ των μονομάχων για τους υπάκοους στα κόμματα «ουδέτερους» νομίζω πως καλύπτουν όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Εξ ου και ο «παραπλανημένος ψηφοφόρος» από τη μιά και το «καλο της παράταξης» (και όχι κόμματος) από την άλλη.
    Οσο για τις ευρωεκλογές θυμίζουν τα ματς της ΑΕΚ στην Γ Εθνική, ενδιαφέρουν θορυβωδώς μια κάποια μερίδα μιας μειονότητας.
    Οπως οι οπαδοί δεν θα θέλουν να θυμούνται τα ματς στα χωράφια τξε φούτμπολδύο, έτσι και οι περισσότεροι έλληνες σύντομα ούτε που θα θυμούνται τι (αν) ψήφισαν στις ευρωεκλογές.

  15. Αριστείδης Καρατζόγλου said

    @8, Αυτό δεν λέγεται «κάβουρας»; Σαν σκύλα πρώτη φορά το ακούω.
    Τώρα που το σκέφτομαι, ο Λινναίος έχει δώσει τα ονόματα στα διάφορα εργαλεία; 😀

  16. munich said

    καλημέρα.
    που το ξέρετε ότι οι ψηφοφόροι του συνδυασμούς του Σύριζα στην Πάτρα έχουν ήδη αποφασίσει να ψηφίσουν τον υποψήφιο του ΚΚΕ; Σίγουρα έτσι τους πρότεινε να κάνουν ο πρόεδρος του Σύριζα, αλλά τους έχετε ρωτήσει αν συμφωνούν; Ή έτσι οι ψηφοφόροι ενός συνδιασμούς κάνουν πάντα αυτό που τους λένε και δεν σκέφτονται για λογαριασμό τους;
    Επίσης που ξέρετε τι θα γινόταν αν ο Οδυσσέας κρατούσε ίσες αποστάσεις; Έχετε δαβάσει την απόκρυφη άλλη εκδοχή; Ίσως το πλοίο του χανόταν αύτανδρο, ίσως πάλι ο ίδιος γλύτωνε. Άλλωστε έτσι κι αλλιώς μόνο αυτός γύρισε πίσω.
    Το πως ένιωθε η Πηνελόπη γι αυτό το διαβάζουμε στο έπος αφιερωμένo σε αυτήν

  17. alexisphoto said

    καλημέρα
    @8: και εγώ πρώτη φορα το συναντάω με το όνομα σκύλ(λ)α!
    Αντίθετα ο όρος χρησιμοποιείται για αυτό:

    Ευχαριστώ

  18. Νέο Κid said

    Καλά, όλοι αντίχριστοι χουσουξιόφιλοι είστε εδώ μέσα; Από τον Αννα στον Καϊάφα δε λέει κανείς; Ού ρε! Δεν θέλουμε την ψήφο σας στην Πάτρα! Θα δώσει τη νίκη ο Αη Ανδρέας! ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΗ (Μεγάλη η χάρη Μου)

  19. Ποντικαρέος said

    @10
    Είχα ακούσει παλιότερα από ναυτικό που είχε πετριά με τα θαλάσια ταξίδια των αρχαίων ότι η Οδύσσεια είναι ένας «χάρτης» για να αποφεύγεις τις κακοτοπιές της Μεσογείου και έλεγε ακριβώς αυτό που αναφέρετε για τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη.

    Έχετε υπόψη σας κάτι σχετικό για τα υπόλοιπα σημεία που αναφέρει η Οδύσσεια;

  20. Πάνος με πεζά said

    @ 15,17 : Όχι βέβαια ! Ο κάβουρας, που λέγεται έτσι γιατί πάντα σχεδόν είναι σε κόκκινο χρώμα, δεν έχει την ιδιότητα να κρατάει το παξιμάδι σφιγμένο, είναι μόνο ρυθμιζόμενος ως προς το πλάτος του παξιμαδιού.
    @ 17 : Η εικόνα που παραθέτεις είναι ένας λοστός.
    Να ένας κάβουρας, χωρίς το ζουμί του.
    https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHjCbiWHIGMolupv2Ekc4pJW0XniQ2NkcIUeP1xCx5OV9y8FnOGA

  21. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #19
    http://en.wikipedia.org/wiki/Geography_of_the_Odyssey

  22. alexisphoto said

    @20:
    Ο λοστός που παραθέτω σίγουρα λέγεται Σκύλα.
    Τουλάχιστον στην γλώσσα της οικοδομής!!!
    Το εργαλείο που δείχνεις (αν και η σελίδα που έχεις το ονομάζει σκύλα) το ξέρω σαν grip.

  23. Αριστείδης Καρατζόγλου said

    @20, Παραδέχομαι την άγνοιά μου. Μάλλον το όνομα το πήρε γιατί μοιάζει με δαγκάνα, όπως και η σκύλα γιατί δαγκώνει το παξιμάδι και δεν το αφήνει.

    @18 Στην Πάτρα μόνο ο Άγιος Ανδρέας θα υποστηρίξει τον «δεξιό» υποψήφιο, οι υποψήφιοι των άλλων παρατάξεων, (και του νυν δημάρχου που είχε εκλεγεί με τον ΣΥΡΙΖΑ στις προηγούμενες εκλογές) σε συνεντεύξεις τους, έμμεσα αλλά σαφέστατα, δείχνουν ΚΚΕ. Υπάρχει και το λαμπρό προηγούμενο των έιτιζ που οι μουτζαχεντίν του παπανδρεϊσμού μέσα στη Μέκκα του ΠΑΣΟΚ ψήφιζαν κομμουνιστή δήμαρχο.

  24. ΠΑΝΟΣ said

    Γενικώς απ’ ό,τι παρατηρώ πολλοί ψήφοι,διαφόρων πλευρών,τώρα καθαγιάζονται.Ρε,θα μάς τρελάνετε;

  25. Νέο Κid said

    Αυτό που υποθέτει ο Ποντικαρέος ισχύει. Είναι γνωστό ας πούμε πως η Καλυψώ είναι η Ιος και η Κίρκη με τις «μεταμορφώσεις» η Μύκονος. Λωτοφάγοι στην Καρχηδόνα με το πράμα το μυρωδάτο… Οσο για την Ιθάκη μήν ψήνεστε! Εκεί που είναι το σπίτι του Βαλαωρίτη έριχνε καθετή ο Δύσσας.

  26. Dimitris said

    Αντίστοιχη φράση ( αν και με ελαφρές διαφορές ) είναι και η «Catch-22» από το ομώνυμο βιβλίο

  27. skom said

    @ 13 Λεονικος

    Στην πραγματικότητα πάντα βρισκόμαστε μεταξύ δύο επιλογών, ακόμα και αν φαινομενικά υπάρχουν περισσότερες, διότι ‘ξεσκαρτάρουμε’ μια μια από το σύνολο των απομενουσών.
    Για να καταλήξεις πάντα ανάμεσα σε δύο επιλογές, απορρίπτοντας όλες τις άλλες, υποθέτεις ότι έχεις αποκρίσιμη μέθοδο (αλγόριθμο) που επιλέγει ανάμεσα σε δύο ένα.. Ε τότε καταλήγεις και στην μία επιλογή.
    Αλλά η υπόθεση που παρεισέφρησε είναι ότι ο αλγόριθμος σου καθορίζει μία σχέση διάταξης. Φαντάσου όμως μία σχέση μη μεταβατική Δηλαδή από α < β και β < γ δεν προκύπτει το α < γ . Ο αλγόριθμος που καταλήγει στο μέγιστο λοιπόν θα απαντήσει ψευδώς.

    Για τα προηγούμενα φταίει ο Γς που ανέφερε τις προάλλες τα bootstrapping και jackknifing και με έριξε σε κακοτοπίες

  28. ππαν said

    Συμφωνώ με τον Νικοκυρη. Μια παρατηρηση μόνο: οι ψηφοφόροι του συριζα δεν ξερουμε τι διαλεξαν να ψηφισουν, ξερουμε τι γραμμη δόθηκε όπου δοθηκε-στον Πειραιά νομιζω δεν δοθηκε

  29. marulaki said

    Καλημέρα! Οι απόψεις διίστανται ως προς τη γεωγραφία της Οδύσσειας μάλλον, διότι έχω ακούσει ότι μπορεί να περιγράφει τη διαδρομή στην Μαύρη Θάλασσα. Μου φαίνεται εξίσου πιθανό.
    Υπάρχει και το εξής φανταστικό βιβλίο με το εύγλωττο όνομα Ευτυχισμένος που έκανε το ταξίδι του Οδυσσέα, για τους πρόσφυγες της Ανατολικής Ρωμυλίας. Αξίζει.

  30. chrismagr said

    Παρόμοιο δίλημμα έχουμε και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

  31. Πάνος με πεζά said

    Για να κλείσουμε το θέμα, εδώ είναι και το εργαλείο «παπαγάλος» , που βγαίνει σε δύο μορφές :

    https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5398lcZi720TjHFfg3cc-zcC8upXJj4wnDaPkY9eYrWveAlMqag

  32. # 24

    Γιατί, μήπως υπάρχει τρόπος να γνωρίζεις την πρόλευση των ψήφων ή να απορρίψεις όσες έχουν ύποπτη προέλευση ;
    Η ψήφος που ξεχωρίζει είναι άκυρη.

  33. Βουτς said

    Mιλώντας γιαε κλογές διαβαζα αυτο
    http://news.in.gr/world/article/?aid=1231321105
    και λέει κάπου «Δεύτερη και από απόσταση ακολουθεί η Γιούλια Τιμοσένκο, η «μαγεία» της οποίας έχει θαμπώσει.»
    Τα «Δευτερη και απο αποσταση» και «θαμπώσει» φαίνεται να μεταφραζουν τις αγγλικές φράσεις «second by far» και «has dimmed». Στα Ελλνικά κατι δεν μου κάθεται καλά.
    Εσείς τί λέτε;

  34. Πάνος με πεζά said

    Και το τελευταίο : ο κάβουρας που οι δαγκάνες του έχουν μια καμπύλη διαμόρφωση, έτσι ώστε εύκολα να μπορεί να συγκρατεί και σωλήνα, λέγεται πολύ απλά
    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWTulwHLe4oot7YirYnVO7SDYSh476L_UCoJv2OnBSWn_DlFdCpQ
    σωληνοκάβουρας !

  35. Makis said

    “Μεταξύ σφύρας και Αλιάκμονος”

  36. Ποντικαρέος said

    @25 Kid
    και εσύ μαζί μας με τον Νταίρπφελντ είσαι; 😉

  37. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Όμορφο παραμύθι το σημερινό, γεμάτο, με τον δράκο του και το ηθικό δίδαγμά του. Ο Οδυσέας δείχνει τον δρόμο στους ανεγκέφαλους που ρίχνουν λευκά και άκυρα (δεν διευκρινίζει τα καταλάθος πιάνονται ως έγκυρη ενέργεια;) ψηφίζοντας σκύλα, όμως υπάρχει μια μικρούλα λεπτομέρια. Αυτός ψήφισε (πέρασε) μία φορά, αν ήταν αν ψηφίζει (περνάει) κάθε 4 ενίοτε 2 χρόνια, (με το ίδιο πλήρωμα εννοείται άλλωστε οι ίδιοι πάμε να ψηφίσουμε έτσι δεν είναι;) τί θα ψήφιζε; Μήπως θα ήταν πιό έξυπνο να άλλαζε γραμμή πλεύσεως σαν τον Γελεμπουρδέζο; Επιπλέον, αν κρίνουμε απο τις ναυτικές ικανότητες του Γελεμπουρδέζου, και το οτι, ο Οδυσέας ήταν ο μόνος που επέζησε, μήπως το ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ άκυρο είναι η καλύτερη επιλογή για μάς που είμαστε το πλήρωμα;

    Υ.Γ – «Κάποιοι έχουν κάνει ήδη την επιλογή τους, οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ στην Πάτρα, έχουν αποφασίσει (αυτό που είπε κάποιος σε άλλο νήμα, κοινή διανοητική βάση) να ψηφίσουν ΚΚΕ. ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ!

  38. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    33: Θα έλεγα «ξεθωριάσει»

    28: Στον Πειραιά δεν δόθηκε γραμμή, αλλά η ανακοίνωση του Δρίτσα επιδέχεται ερμηνείες.

    18: «από τον Άννα στον Καϊάφα» δεν είναι ακριβώς ίδιο, συνήθως περιγράφει απλώς την ταλαιπωρία πολίτη στο δαίδαλο της γραφειοκρατίας (Με στέλνουν από τον Α. στον Κ.)

  39. Ποντικαρέος said

    36 (συνέχεια)
    Kid, αν αποδείξουμε ότι είναι εκεί η ομηρική Ιθάκη (επιχειρήματα υπάρχουν) θα έχουμε αποδείξει ότι ο Δυσσέας έριχνε τονιά λίγο πιο βόρεια από εκεί που λες. Ο Νήρικος είναι βόρεια του κόλπου του Βλυχού (Νυδριού/Μαδουρής)

  40. Αριστείδης Καρατζόγλου said

    http://www.inxa.gr/images/stories/papagalaki.jpg Άλλο παπαγαλάκι αυτό.

  41. Πάνος με πεζά said

    Παραπλήσιες εκφράσεις το «μια στο καρφί και μια στο πέταλο» και το «να σε κάψω Γιάννη, να σ’ αλείψω λάδι», με τη βασική διαφορά όμως ότι σ’ αυτές το κακό με το καλό είναι σε αναλογία 50-50 και εναλάσσονται. (Κάτι τέτοιο δε σημαίνουν;)

  42. # 37

    Λάμπρε, η Οδυσσεια είναι για πλάκα-αντίθετα με την Ιλιάδα-, δεν προσφέρεται για συμβουλές.
    Εδώ όταν η Πηνελόπη έκανε τον Τηλέμαχο να μην ήταν 15; και να μην ήταν κι αυτός 15 όταν τον στείλανε μοναχό στην Σπάρτη ; και 10 που πολέμαγε στο Ιλιον και δέκα που θαλασσοδερνότανε ο πολυμήχανος, η Πηνελόπη όταν γύρισε ήτανε πάνω πό 50. Και καλά ο Δυσσέας λόγω προτέρου εντίμου (διαγράφεται μιά λέξη, εγγάμου) βίου αλλά οι μνηστήρες όλοι…νεκρόφιλοι ήσαν ; Η έπαιρνε το φάρμακο της Ασλάν η Πόπη ;
    Οπου Πηνελόπη βάλε τώρα κάλπη, όπου μνηστήρες βάαλε ψηφοφόρους και δες το σποτάκι με την «πρώτη φορά»

  43. ΠΑΝΟΣ said

    Δεν λέω αυτό.Λέω ,ότι ο Βορίδης (βαθιά τον αντιπαθώ πολιτικά) καλεί τούς νεοδημοκράτες να ψηφίσουν Σγουρό και Καμίνη.Η Δούρου κι ο Σακελλαρίδης καλούν τούς χρυσαυγίτες.Ρε,θα μάς τρελάνουν,σάς λέωωω!

  44. spiral architect said

    @43: Σγουρό, Καμίνη, αλλά και Ποτάμι προτείνουν και κάποια άλλα πολιτικά βατραχάκια, ανήκοντα στην ίδια συνομοταξία με τον (αλλαξο)Μπίστη.
    (τι κάνει ο αφορδακός εκτός απ’ το να κοάζει; Πήδαει!)

  45. ΠΑΝΟΣ said

    @44
    Εγώ δεν θέλω να χαρακτηρίσω κανέναν.Δικαίωμά τους να προτείνουν.Γιατί κάποιοι μπορούν να έχουν αυτό το δικαίωμα και κάποιοι άλλοι όχι; Ποιό ορθόμετρο δίνει αυτό το δικαίωμα;Το θέμα είναι ποιός τούς ακούει.Προσωπικά απέχω τού καιροσκοπισμού και τού τζόγου.Κι αντιπαθώ να μού προτείνει ο οιοσδήποτε.Λάθη κάνω και μόνος μου,merci.

  46. Νέο Kid Στο Block said

    42. Καλά ρε, τι νομίζεις πως είναι οι γαλαζοαίματες και δή οι Βασίλισσες; Τίποτε μεροκαματιάρες που τους τρώει το αγιάζι ,το λιοπύρι και η τσάπα; Έχεις δει πως ήταν η Αλισσαβού της Ανγκλαιταίρας στα 50 της; Φράπα και γκομενάρα! Φαντάσου τώρα η Πίτσα.

  47. Σύνθεση από το κλασικό αμερικάνικο ρεπερτόριο (όπως λέμε το songbook, τελοσπάντων) , τόχει πει κι ο Σινάτρα κι η Έλλα, αλλά θα βάλω την εκτέλεση του Θελόνιους.

  48. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    42 – Όλα προσφέρονται για συμβουλές, η ερμηνεία τους βέβαια είναι πάντα υποκειμενική, εξάλλου δεν ήταν δικό μου παράδειγμα.
    Κοίτα, πάνε τριανταπέντε χρόνια που αναρωτιώμουν γιατί δεν βλέπουν το προφανές και το αυτονόητο οι άνθρωποι. Ευτυχώς για μένα, βρήκα την απάντηση πολύ νωρίς, και μέχρι τα 43 μου τεκμηριώθηκε. Το συμπέρασμα είναι, το σύστημα είναι πολύ σοφό, αυτοτροφοδοτούμενο, και δεν παίζει για να χάσει, γι΄αυτό δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Αν ήταν με μερικά βιβλία και κάποιους παλαβούς που (νομίζουν πως) λένε αλήθειες, να επηρεάζονται στην πλειοψηφία τους οι άνθρωποι, θα είχε κλείσει προ πολλού το μαγαζί, αλλα παρ΄όλο που οι ανατρεπτικές ιδέες κυκλοφορούν ελεύθερα (και τώρα με το διαδύκτιο άμεσα) παρ΄όλο που έχουμε (;) επιλογή να το αλλάξουμε με την ψήφο μας, αυτό ζεί και βασιλεύει, και τον κόσμο κατακυριεύει.
    Συνεπώς, κουβεντούλα ενίοτε εποικοδομητική κάνουμε, για να περνάει ευχάριστα η ώρα, γνωρίζουμε (να μιλήσω αυθαίρετα και για σένα) και οι δύο, οτι δεν μπορούμε (αλλα και δεν θέλουμε) να πείσουμε κανένα, ΑΠΛΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΝΟΥΜΕ για το θέμα, άλλοι προσπαθούν να μας πείσουν οτι κάνουμε λάθος. Σαν τους θρήσκους που όταν διαπιστώνεις τις αντιφάσεις του θεού τους, χωρίς να αποδεικνύουν την ύπαρξή του, επιμένουν οτι είναι λάθος να μην πιστεύεις σ΄αυτήν.

  49. Γιώργος Πρίμπας said

    Αλέξης Τσίπρας :
    -Δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι αυτοί που ψήφισαν Χ.Α. είναι νεοναζί – η μετωπική σύγκρουση με μέλη και στελέχη Χρυσής Αυγής δεν πρέπει να γίνει σύγκρουση με τους παραπλανημένους ψηφοφόρους.
    Παναγιώτης Λαφαζάνης:
    -τον πολίτη που ψήφισε οποιοδήποτε κόμμα δεν τον βάζουμε στο εδώλιο του κατηγορουμένου και του λέμε ότι εσύ είσαι απόβλητος.
    Οι παραπάνω θέσεις είναι εξ ορισμού βαθύτατα δημοκρατικές άσχετα αν πολλοί ψηφοφόροι της ΧΑ είναι ρατσιστές και νεοναζί.
    Σε μια δημοκρατία προέχει η ενημέρωση και αποκάλυψη του ρόλου του κάθε δημόσιου χώρου και προφανώς ο διάλογος και το δικαίωμα στην αλλαγή θέσης και όχι η ποινικοποίηση ή το σταμπάρισμα του κάθε ενός για κάποια επιλογή του.
    Η ψήφος σε μια δημοκρατία δεν θα μπορούσε να διωχθεί ακόμα και αν δεν ήταν μυστική. Αυτό που διώκεται, και υποτίθεται ότι διώκεται με σκοπό το σωφρονισμό και όχι την εκδικητικότητα, είναι η εγκληματική πράξη καθαυτή και όχι η ιδέα όποια και αν είναι. Αρκετά πληρώσαμε τον κατ’ ιδίαν λόγο της ακροδεξιάς που επί τρεις δεκαετίες δεν γινόταν δημόσιος να έχει αντίλογο.

  50. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    49 – Οι παραπάνω θέσεις είναι βαθύτατα πολιτικάντικες, και ο στόχος είναι προφανής.
    Η Χ.Α δέν είναι οποιοδήποτε κόμμα, δέν είναι κάν κόμμα, είναι μιά φασιστική εγκληματική οργάνωση που εξυπηρετεί την οικονομική ελίτ, και όποιοι την ψηφίζουν, είναι το λιγότερο βαριά ψυχικά άρρωστοι έως σεσημασμένοι εγκληματίες, και μία ευνομούμενη δημοκρατία, οφείλει να παρέχει θεραπευτική βοήθεια στους ψυχικά ασθενείς, και σοφρονισμό χωρίς εκδικητικότητα στους εγκληματίες, αλλα όχι ανοχή στα εγκλήματά τους. Άϊντε γιατι έχει χαθεί το μέτρο τελείως.

  51. andam said

    @ 29 marulaki

    Ευτυχισμένος που έκανε το ταξίδι του Οδυσσέα: είναι στίχος του Σεφέρη που κι αυτός το πήρε από έναν Γάλλο ποιητή……..και αντιγράφω

    Πάνω σ’έναν ξένο στίχο

    Εὐτυχισμένος ποὺ ἔκανε τὸ ταξίδι τοῦ Ὀδυσσέα.
    Εὐτυχισμένος ἂν στὸ ξεκίνημα, ἔνιωθε γερὴ τὴν ἀρματωσιὰ
    μιᾶς ἀγάπης, ἁπλωμένη μέσα στὸ κορμί του, σὰν τὶς
    φλέβες ὅπου βουίζει τὸ αἷμα.
    [………..]
    Γιώργος Σεφέρης, Στὴν Ἕλλη, Χριστούγεννα 1931.

    ο πρώτος στίχος του ποιήματος του Σεφέρη είναι μια παραλλαγή του πρώτου στίχου του σονέτου:
    Το ωραίο ταξίδι
    Ευτυχισμένος όποιος σαν τον Οδυσσέα
    έκανε ένα ωραίο ταξίδι
    (Heureux qui, comme Ulysse, a fait un beau voyage)

    Ιωακείμ ντι Μπελαί –Γάλλος ποιητής (1525-1560)

  52. sarant said

    Και τραγούδι από τον Μπρασένς:

  53. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #25, 36, 39
    Η ομηρική Ιθάκη, δηλαδή το νησί που είχε στο νου του ο Όμηρος όταν συνέθετε, δεν μπορεί να είναι άλλη από τη σημερινή Ιθάκη, όπως υποστηρίζει η τελευταία (σοβαρή) μελέτη επί του θέματος (http://tinyurl.com/b6l66g5).
    Από την άλλη ποια μπορεί να ήταν η μυκηναϊκή «Ιθάκη», δηλαδή ποιο ήταν το διοικητικό/ανακτορικό κέντρο της περιοχής αυτής του Ιονίου κατά την Εποχή του Χαλκού είναι ένα θέμα που ακόμα επιδέχεται συζήτηση. Αναφέρει σχετικά και ο Γιαννόπουλος στο βιβλίο του (http://tinyurl.com/ogkg8jr )που έχουμε ξανασυζητήσει κι εδώ (https://sarantakos.wordpress.com/2013/03/04/dispilio/#comment-161634).

  54. Ιάκωβος said

    Oι συρίζοντες καλά έκαναν και το είπαν, φυσικά ελάχιστοι ψηφοφόροι των ναζί θα τον ψηφίσουν, πάντως τα κατάφεραν και επικοινωνιακά βρέθηκαν άλλη μια φορά να απολογούνται.

    Το κόμμα που έχει Μπουμπούκο, Βορίδη και Πλεύρη, ανανταν μπαμπανταν ναζιστές, να κατηγορεί το σύριζα για φιλο-ναζισμό. Δεν την ξέρουν την ουσία της πολιτικής οι συριζαίοι, δεν την έμαθαν ακόμα, (αλλά πότε θα την μάθουν;) Ο πυρήνας της πολιτικής, όπως και του πολέμου, είναι η εξαπάτηση. Από ένα σημείο και πέρα, η λεγόμενη «επικοινωνιακή» πολιτική, η χειραγώγηση των μαζών, ή αλλιώς το να ξεσηκώνεις τον κόσμο, είτε για καλό είτε για κακό, είναι ένα ταλέντο και είναι η ίδια η ουσία της πολιτικής.

    Και μια που μιλάμε για Όμηρο εκείνο το ξύλινο Δούρειο Λαγό, δεν τον έχουν διαβάσει; Ο ‘Ομηρος τα έγραφε έτσι, για να του περνάει η ώρα, αντί για σουντόκου;

  55. Μαρία said

    52
    Ο πρώτος στίχος κλεμμένος απ’ τον Ντι Μπελέ.

  56. Γιώργος Πρίμπας said

    http://www.real.gr/Files/Articles/Document/264910.pdf
    Στο Πέραμα, αν δεν κάνω λάθος η ΧΑ εκεί πήρε το μεγαλύτερα ποσοστά της, πολλοί την ψήφισαν γιατί αυτοί που γέμισαν την Ελλάδα ανέργους επιτρέπουν στη ΧΑ να κανονίζει τις προσλήψεις και τα μεροκάματα. Αυτοί που ενέδωσαν δεν είναι ψυχικά άρρωστοι ή ρατσιστές δολοφόνοι. Άνεργοι απελπισμένοι που πεινάνε είναι.
    Αντίθετα σε πολλές αγροτικές περιοχές ΧΑ ψηφίζουν αγρότες που χρησιμοποιούν μετανάστες για εργάτες και μετά βάζουν τη ΧΑ να τους βαράει για να μην τους πληρώνουν. Αυτοί είναι εγκληματίες, όχι γιατί ψήφισαν ΧΑ, αλλά γιατί παραβιάζουν τα εργατικά δικαιώματα.

  57. Ιάκωβος said

    Σήμερα με τη χρεοκοπία όλου του συστήματος, τα πράγματα έχουν εξελιχτεί πολύ ανώμαλα, κυρίως μέσα στην πολιτική σκέψη των περισσότερων ψηφοφόρων(ή μάλλον στην απουσία πολιτικής σκέψης στο μυαλό τους). Οι δικομματικοί και οι ναζί και οι μπέοι και οι παραποτάμιοι εντελώς ξαδιάντροπα εκμεταλλεύονται τα γενικά ρεύματα στην κοινωνία προς όφελός τους με αρκετή επιτυχία. Ελπίζω στο τέλος να την πατήσουν. Διαβάζοντας κι εδώ τις συζητήσεις, έβγαλα κι εγώ μια σοφία ☺☺☺ σε στυλ ρητού:

    «Την εποχή αυτή, ο μεγαλύτερος πολιτικός είναι εκείνος που θα πείσει τους ψηφοφόρους του ότι ΔΕΝ είναι πολιτικός»

  58. nestanaios said

    Οι τραπεζίτες έχουν καταφέρει να απαξιώσουν τα δημοκρατικά πολιτεύματα των κρατών εισάγοντας στην πολιτική ανθρώπους γελοίους.

    Ο κόσμος δεν πάει να ψηφίσει επειδή το επίπεδο το πολιτικό είναι χαμηλό. Χαμηλού επιπέδου πολιτικοί είναι αυτοί που αναγνωρίζουν τα δικαιώματά τους και αγνοούν τις υποχρεώσεις τους. Και έχει γεμίσει όλος ο κόσμος από πολιτικούς με δικαιώματα άνευ υποχρεώσεων.

    Οι τραπεζίτες δε, δορυφόροι του χρήματος, μόνον με ψυχασθενείς μπορεί να τους ταυτίσει κανείς• περιστρεφόμενους γύρω από ένα αντικείμενο. Το χρήμα πρέπει να κινείται γύρω από τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος γύρω από το χρήμα. Ο άνθρωπος πρέπει να είναι στο επίκεντρο. Το χρήμα είναι εργαλείο του ανθρώπου αλλά δυστυχώς ο άνθρωπος έχει γίνει εργαλείο του χρήματος.

    Ο καπιταλισμός και ο κουμμουνισμός (αριστερά) έχουν κάτι κοινό. Θέλουν τον άνθρωπο να κινείται γύρω από την ύλη. Ο κόσμος έχει καταλάβει ότι το δεξί χέρι νίπτει το αριστερό και το αριστερό νίπτει το δεξί και ότι τα δύο μαζί νίπτουν το πρόσωπο γιατί το πρόσωπο είναι λερωμένο, δυστυχώς.

    Τα οικονομικά συστήματα, καπιταλισμός και κουμμουνισμός, έχουν σκοπό την απαξίωση του πολιτικού δημοκρατικού συστήματος για να μπορέσουν να επικρατήσουν. Μιλάνε για μείωση των βουλευτών από τριακόσιους σε διακόσιους και κανένας δορυφόρος του χρήματος δεν αντιδρά. Όχι κύριοι, δεν θα μειώσουμε τους βουλευτές, μάλλον θα τους δεκαπλασιάσουμε. Αυτό που θα μειώσουμε, που μάλλον θα καταργήσουμε, είναι ο μισθός των πολιτικών, διότι η πατρίδα υπηρετείται, δεν εξαγοράζεται και υπάρχουν πολλοί άξιοι πατριώτες να την υπηρετήσουν και δεν είναι ούτε χρυσαυγίτες ούτε χρυσαβγίτες.

  59. sarant said

    55: Ναι, μετά διαφοροποιείται.

    56: Ακριβώς έτσι

  60. Λ said

    If the stone falls on the egg, alas for the egg –
    If the egg falls on the stone, alas for the egg.

    Το τσιτάρει ο Laurence Durell στο βιβλίο του «Bitter Lemons of Cyprus» σαν Ελληνοκυπριακή παροιμία.

    Έχουμε το τοπωνύμιο Χάραυτη, που είναι μια πολύ όμορφη παραλία, έτσι πάντα πιστεύαμε ότι ήταν η χάρυβδη της Οδύσσειας.
    http://agios-georgios.net/index.php?option=com_content&view=article&id=270:2013-07-14-06-46-58

  61. Νέο Kid Στο Block said

    Εγώ θα το πάω μακρύτερα από τον Λάμπρο. Προτείνω να μην κλείσουμε στο τρελάδικο την πλειοψηφία των Αθηναίων νέων 18-25 που υπερψήφισαν τον Κασιδιάρη. (πού να βρεθεί τόσο μεγάλο τρελάδικο;) .Προτείνω να τους ρίξουμε στον Καιάδα! (ωχ, λογοπαίγνιο βγήκε άθελα…)
    Λάμπρο, ώρες-ώρες γράφεις ό,τι πιάσει το χέρι σου! Σου μιλάω χωρίς υπεκφυγές και κομψότητες, όπως νομίζω θα συμφωνείς πως είναι πρέπον και ηθικό μεταξύ μας.

  62. ππαν said

    Πόσες δολοφονικές επιθέσεις και πόσες δολοφονίες πρέπει να κανει η συμμορία που ψηφίζουν, και όταν φτάσει σε ποιο ποσοστό η ΧΑ οι ψηφοφόροι της θα πάψουν να θεωρούνται άνεργοι, απελπισμένοι, κανονικοί άνθρωποι και θα θεωρηθούν φασίστες;

  63. Γς said

    51:
    “Heureux qui, comme Ulysse, a fait un beau voyage”
    “Μακάριος ο που” στα ίσια κι όχι “σαν βγεις στον πηγεμό” ας πούμε.

    Προσπαθώ να θυμηθώ αυτό το «Heureux qui», από που μας έχει μείνει, τι μας θυμίζει, στηνν ελληνική γραμματεία εννοώ. Την μεσαιωνική καλύτερα.
    Κοντολογής το θεωρώ πολύ οικείο το ποίημα….

    Ασυνήθιστο στιλ για εκείνη την εποχή. Κι ακούγεται τόσο σύγχρονη η γλώσσα, αν εξαιρέσεις μερικές μόνο λέξεις, κι ας έχουν περάσει πάνω από 5 αιώνες.

    Ναι είναι όμορφο.

    Κάπου το βρήκα στην Rebecca West με το ξεκίνημα του καλύτερού της έργου (Black Lamb and Grey Falcon):

    It was in a London nursing home. I had had an operation, in the new miraculous way. One morning a nurse had come in and given me an injection, as gently as might be, and had made a little joke which was not very good but served its purpose of taking the chill off the difficult moment. Then I picked up my book and read that sonnet by Joachim du Bellay which begins: ‘Heureux qui, comme Ulysse, a fait un beau voyage.’ I said to myself, ‘That is one of the most beautiful poems in the world,’ and I rolled over in my bed, still thinking that it was one of the most beautiful poems in the world, and found that the electric light was burning and there was a new nurse standing at the end of my bed.

  64. leonicos said

    Εγώ θα επιμείνω στα γνωστά

    Η αναφορά στη Σκύλλα κι την Χάρυβδη πρέπει όντως να είναι μεταξύ σικελίας και Ιταλίας, διότι υπάρχουν εκεί και τα ηφα’ιστεια των νήσων Στρόμπολι. Όλη η περιοχή από Σικελία μέχρι Μέση Ιταλία βρίκσεται πάνω σε φωτιά.

    Ο Αίτνα έγινε από τους κεραυνούς με τους οποίους ο Δίας χτυπο’ύσε τον Εγκέλαδο

  65. Ηλεφούφουτος said

    62 Χαρίζεις στο φασισμό ένα 10% Ελλήνων και βάλε.
    Οι καιροί δεν επιτρέπουν τέτοια χουβαρνταλίκια.

  66. ππαν said

    Αχ, Ηλεφούφουτε, δεν χαρίζω, κανείς δεν το κάνει, αυτοί επέλεξαν να συνταχθούν με τον φασισμό. Ποιοι είμαστε εμείς που θα μιλήσουμε στο όνομά τους όταν ψηφίζουν και μιλάνε μόνοι τους; Γιατί τώρα να έχουν άλλοθι; Είχαν οι δοσίλογοι και οι μαυραγορίτες, σε περίοδο πιο μαύρης δυστυχίας; Εν πάση περιπτώσει, υπήρξε ποτέ στην ιστορία φασίστας; Όλοι κακομοίρηδες που έψαχναν παρηγοριά στα κηρύγματα μίσους ή δουλεια και βόλεμα δίπλα στους δυνατούς δεν ήταν δεν ήταν;

  67. Μαρία said

    66 🙂
    http://tvxs.gr/news/ellada/tatsopoylos-oi-psifoforoi-tis-xa-einai-fasistes-kai-alites-oxi-peplanimenoi

  68. ππαν said

    To να μου βάζεις τι λέει ο Τατσόπουλος σαν επιχείρημα, φαντάζομαι, πως αφού λέω κάτι παρόμοιο είμαι λάθος, είναι ανάλογο με το να λέω πως όσοι ψήφισαν το κόμμα με το οποίο εκλχτηκε βουλευτης ο Τατσόπουλος έχουν τα μυαλά του;

  69. Ηλεφούφουτος said

    66 Ενώ αν δεν πάρουν άφεση από μένα θα το σκεφτούν καλύτερα και θα ανανήψουν;
    Ξέρω κάποιους που ψήφισαν ΧΑ και που δεν είναι περισσότερο καθάρματα ούτε πιο ικανοί για πολιτικές παλιανθρωπιές από άλλους που ψηφίζουν κόμματα του συνταγματικού τόξου.

  70. Νεο Kid Στο Block said

    Kαι μενα το αλητακι η κορη μου ,εκτος που δεν μπορουσε να καταλαβει το εμβαδο ορθογωνιου η ηλιθια! με ρωτησε κατι περιεργα για μαυρακια παιδακια. Δεν ασχοληθηκα μαζι της ξυπακουεται! Καμμενο μυαλο και φασιστακι θαναι, ειπα με περισση κουραση …τιναζοντας περηφανα την λεοντη μου…

  71. Γς said

    Λεοντή εξτένσιον…

  72. IA said

    Υπαρχουν στον α’ γυρο ορισμενα χαρακτηριστικα παραδειγματα αναφορικα με τη συμπεριφορα των ψηφοφορων του Συριζα

    Π.χ. Δημος Β. Τζουμερκων
    Εκλογες Μαιου / Ιουνου 2012
    Συν 1168 /1665, ΚΚΕ 615,/ 335

    Εκλογες Μαιου 2014
    Συριζα χωρις υποψηφιο
    ΛαΣυ 758
    ΝΔ/ΠΑΣΟΚ 5407

    Οι ψηφοι του Συριζα πηγαν στον εκλεκτο των μνημονιακων

    Το ιδιο φαινομενο εχει παρατηρηθει στη συντριπτικη πλειοψηφια των δημων οπυ κατεβασε υποψηφιο το ΚΚΕ και όχι ο Συριζα.

  73. spiral architect said

    To δίλημμα:
    QUIZ: Μπορείς να ξεχωρίσεις το Σαμαρά του 2011 από τον Τσίπρα του 2014;

  74. Ιάκωβος said

    66, Ππαν
    Με τους ναζιστές η κατάσταση είναι όχι πολύ ανησυχητική ακόμα αλλά πάντως τραγική. Στοιχείο της τραγωδίας είναι και κείνο το «πολύ αργά». Για τους περισσότερους ψηφοφόρους των ναζί, είναι «πολύ αργά». Η ψυχική ασθένεια του Κασιδιάρη, έχει περάσει βαθειά στο αίμα τους.

    Και για τη Γαλλοαγγλία από τη στιγμή που δεν άκουσαν τον Κέινς και εξοντώσανε το λαό της Γερμανίας με τις αποζημιώσεις του Α΄ΠΠ, 1932 ήταν πολύ αργά. Η επιδημία είχε κολλήσει 14 000.000 Γερμανούς και ψηφίσανε Χίτλερ.

    Πολλοί Ηλεφούφουτοι θα έλεγαν τότε: Μη χαρίζετε το 10% των Γερμανών στο φασισμό.

    Και δεν υπάρχει κανένα «δημοκρατικό τόξο» . όταν η ΝΔ κατεβάζει Τον φανατικό πωλητή του βιβλίου Οι Εβραίοι του Πλεύρη αλλά και τον ίδιο το Ναζίσταρο Πλεύρη Υιό για να αντιμετωπίσει τους ξένους (πως , με πογκρόμ;)η ΝΔ είναι η μάνα του Ναζισμού.Μιλάγανε με τους Χαβγίτες κάθε μέρα, από παλιά. Οννεδ και ΧΑ ήταν το ένα τους πάντα.

    Δε μου το βγάζεις από το μυαλό, ότι η αργοπορημένη καταδίκη της ΧΑ έγινε μόνο γιατί οι Ευρωπαίοι κι Αμερικάνοι, ήξεραν οτι το Μιχαλολιάκο και τους Καιάδες τους πληρώνει ο Πούτιν. Ετοιμαζόντουσαν για το Μεινταν και ήθελαν να ξέρουν ποιοι ναζί στην περιοχή είναι μαζί τους και ποιοι με τους άλλους. Τους δικούς τους Ναζί στην Ουκρανία τους πληρώνει η Μέρκελ. Το ξέρετε οτι οι ναζί της ΧΑ καταγγέλλουν τους χιτλερικούς με τους αγκυλωτούς στο μεινταν σαν …ναζί;

  75. sarant said

    68-69: Κατόπιν ωρίμου σκέψεως, συμφωνώ με Ηλεφού

    72: Με το συμπάθειο, αγαπητέ, αλλά αυτές είναι αλχημείες του Αντώνη οι οποίες επιπλέον γίνονται χωρίς καμιά γνώση του χώρου. Ο συνδυασμός που επικράτησε στα Βόρεια Τζουμέρκα, που ουσιαστικά ήταν ο μοναδικός που κατεβηκε, όπως και σε πολλά μικρά μέρη, δεν είχε στήριξη από κανένα κόμμα και είχε και συριζαίους μέσα. Αλλιώς, να καταγγείλουμε επίσης ότι σε 60 μικρούς δήμους που δεν κατέβασε συνδυασμό η Λασύ, οι κομμουνιστές της Αντίπαρος και της Τραχανοπλαγιάς ψηφίσανε μνημονιακούς. Χαζά πράγματα.

    Στον β’ γύρο φαίνονται οι στηρίξεις.

    73: Να σου πω, επειδή από μακριά δεν βλέπω καλά, πάω Ομόνοια να τον δω από κοντά και να σου πω 🙂

  76. spiral architect said

    Ποτάμι. Σε κάνει άντρα! :mrgreen: :mrgreen:

  77. BLOG_OTI_NANAI said

    Είναι τουλάχιστον επιπολαιότητες όσα γράφει ο Τατσόπουλος. Ως ένα βαθμό, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ακόμα και το να είσαι φασίστας χρειάζεται έναν βαθμό συνειδητής απόφασης, και δυστυχώς, υπάρχουν γύρω μας άνθρωποι που ούτε αυτό δεν μπορούν να κάνουν και με ευκολία παραβλέπουν τα πάντα, αρκεί να εκφράσουν μίσος για την κατάσταση της κρίσης.

    Επίσης ως ένα βαθμό, θα πρέπει να συμφωνήσουμε με μια αφ’ υψηλού θεώρηση των ανθρώπινων αποφάσεων χωρίς να τις σκεφτούμε τουλάχιστον πρώτα. Με την λογική που το μίσος που κουβαλάει κάποιος για την ανατροπή της ζωής του σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τον οδηγεί να ψηφίζει φασίστες, έτσι και κάποιος μέσος μετανάστης που βρέθηκε σε μια ανατροπή της ζωής του, οδηγείται στην κλοπή ή την πορνεία, άσχετα αν δεν θα το έκανε ποτέ στη χώρα του.

    Είναι απίθανο να εμφανίστηκε ένα τόσο μεγάλο ποσοστό φασιστών, νεοναζί και παγανιστών στη χώρα μας σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, όπως ακριβώς είναι αδύνατον να έγινε συμπαγής ΣΥΡΙΖΑ το 20% των Ελλήνων σε τόσο μικρό διάστημα. Εϊναι καταστάσεις συγκυριακές.

    Ασφαλώς, από τους ψηφοφόρους της ΧΑ υπάρχει ένα ποσοστό συνειδητών φασιστών, χουντικών, φιλοχουντικών, παγανιστών, αρχαιοελληναράδων, ουφολόγων, Αρείων, κ.λπ. κ.λπ.
    Επειδή όμως οι ψηφοφόροι της ΧΑ είναι αυτοί τη στιγμή γύρω μας, άνθρωποι που ασφαλώς δεν ξέρουμε τι έχουν μέσα στην ψυχή τους, όμως ούτε βίαιοι φάνηκαν να είναι, ούτε παγανιστές, ούτε χουντικοί, κ.λπ. Σε μερικούς, διακρίνεις θυμό, μίσος, και σκέψεις -επιπόλαιες- «τώρα θα σας δείξω εγώ». Όταν όμως λες «τώρα θα σας δείξω εγώ» και ψηφίζεις ΧΑ, σημαίνει ότι ξέρεις το αρνητικό περιεχόμενο της ψήφου σου και πα’ όλ’ αυτά το ψηφίζεις.

    Και βεβαίως, μην ξεχνάμε τις μικρές ηλικίες που ενσωματώνει αυτό το μόρφωμα. Ηλικίες που πολλές φορές δεν δρουν, αλλά απλά αντιδρούν.

    Δεν νομίζω ότι μια εποχή κρίσης οικονομικής αλλά και αξιών, χαρακτηρίζει συνολικά τους ανθρώπους. Σίγουρα σε οδηγεί να κάνεις πράγματα που μετανιώνεις. Οι κρίσεις όμως χρειάζονται νηφάλια σκέψη από μέρους των τατσόπουλων, διότι αν σε κάποιους έχουν στερήσει τα πάντα, δουλειά, υγεία, τροφή, ρεύμα, αξιοπρέπεια δική τους και των παιδιών τους, απλά μισούν και επιθυμούν να εκφράσουν το μίσος τους.

    Αν έχει κάποια αξία αυτή η ιεράρχηση στην πυραμίδα του Μάσλοου, και κάποιοι, αυτή τη στιγμή, στερούνται την ικανοποίηση ακόμα και των κατώτερων επιπέδων της, τότε βιαζόμαστε να βγάλουμε κάποιους συνειδητούς φασίστες και ίσως είναι ισοπεδωτικό, όσο και το να λέμε ότι η εγκληματικότητα των μεταναστών σχετίζεται με το χρώμα τους ή τη χώρα προέλευσης, παραβλέποντας όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της ζωής τους.

    Στους ψηφοφόρους της ΧΑ αυτή τη στιγμή υπάρχουν διάφοροι. Και ΧΑ φασίστες, και ΧΑ άνεργοι, και ΧΑ φτωχοί, και ΧΑ βίαιοι και απ’ όλα. Το ζήτημα είναι, να σταματήσουν τα αίτια που γεννούν αυτό το ποσοστό των ψηφοφόρων της που δεν είναι συνειδητοί φασίστες και ενισχύουν τους φασιστολαϊκιστές της ΧΑ για άλλους, άσχετους με ιδεολογία λόγους.

    Συμφωνώ πάντως ότι επικοινωνιακά δεν ακούγεται καλά η έκκληση «σε όλους» από τον ΣΥΡΙΖΑ, και έχουν πεδίο οι συγκυβερνώντες να λαϊκίσουν, ελπίζω όμως όσοι τους ακούνε να τους σιχαθούν ακόμα περισσότερο για την υποκρισία τους, και να ενισχύσουν παρά τις διαφωνίες το κόμμα με τη μεγαλύτερη διαφορά μπας και σηκωθούν να φύγουν αυτοί εδώ, και μετά… τσακωνόμαστε με την ησυχία μας. Προσωπικά δεν ανήκω ούτε στο 5-6% του ΣΥΡΙΖΑ και βάζω σπυριά με τους Χριστόπουλους ή άλλους που στα ζητήματα πίστεως έχουν μάθει να υποτιμούν βαθιά λαϊκές παραδόσεις, αλλά αυτή τη στιγμή θα ψήφιζα τον ΣΥΡΙΖΑ επειδή βλέπω ότι κάποιοι στην ηγεσία του συνειδητοποιούν ότι το 20% δεν τους ανήκει, και κάνουν μια προσπάθεια. Και ελπίζω ο ΣΥΡΙΖΑ να συνεχίσει να μην ξεχνά ότι το ποσοστό αυτό δεν του ανήκει και να το αντιμετωπίζει με σοβαρότητα, έστω σε επίπεδο ηγεσίας.

    Θα ευχόμουν αυτή τη στιγμή να έφτανε στις δέκα μονάδες διαφορά π.χ. 28% με 18% της συγκυβέρνησης ώστε να γίνουν κάποιες εξελίξεις. Αν θες να κουνήσεις έναν βράχο που σου κάθισε στον λαιμό, πρέπει να πάρεις στα χέρια σου τον μεγαλύτερο μοχλό πίεσης, αλλιώς, και δέκα μικρά ματσούκια να σου φέρουν, τον βράχο δεν τον κουνάς.

  78. BLOG_OTI_NANAI said

    Διόρθωση (εννοείται):

    «θα πρέπει να ΔΙΑΦΩΝΗΣΟΥΜΕ με μια αφ’ υψηλού θεώρηση»

  79. Spiridione said

    73. Εγώ 4/10 έπιασα. Να μην ψηφίσω;
    (ωραίο σάιτ παντως)

  80. IA said

    @75
    δηλαδη τα πραγματα ειναι ακομη χειροτερα
    οχι μονο ο Συριζα τους ψηφιζει αλλα κατεβαινει και σε κοινα ψηφοδελτια με ΠΑΣΟΚ ΝΔ !

  81. Νέο Kid Στο Block said

    Μάλον κάποιοι νομίζουν πως ο Σύριζα είναι γκουλάγκ ή βόρεια Κορέα…κατανοητή βεβαίως παρανόηση καθότι όλοι εξ ιδίων κρίνουμε τα αλλότρια ,συνήθως.

  82. Νέο Kid Στο Block said

    Σπάιραλ (73). Ωραίο κουίζ (η Λιάνα το προωθεί;) μόνο που είναι κλεμμένο!
    Κυκλοφορούν εδώ και πολλά χρόνια παρόμοια με Χίτλερ vs. Kένεντυ, Γκάντι vs Tζένγκις Χαν, Tσε Γκεβάρα vs. Ναπολέοντα Βοναπάρτη και Mητέρα Τερέζα vs. Tσαρλς Μάνσον.

  83. Ιάκωβος said

    Μου αρέσει που πολλοί , θεωρούν ότι όποιος οργίζεται με την κρίση, είναι λογικό να στραφεί στο ναζισμό. Που είναι γραμμένο αυτό;

    Τα μήντια το προβάλλανε έτσι γιατί τα μήντια τη φτιάξανε τη ΧΑ, όπως και τον Καρατζαφύρερ, και το Ποτάμι.

    Η ΝΔ το σκέφτεται έτσι γιατί κατά βάθος έχουν την ίδια ιδεολογία με τη ΧΑ, και τους φαίνεται φυσικό. Γι αυτούς ο Χρυσαυγίτης δεν είναι ένας ναζί, ένας ανώμαλος χίτης, ένας συμμορίτης απόβρασμα της κοινωνίας, είναι ένας θυμωμένος δεξιός.

    Γιατί, από τους οργισμένους,τουλάχιστον οι λαϊκοί δε στρέφονται πχ προς το ΚΚΕ ; Ίσως συμβαίνει επειδή τα ώριμα τέκνα της οργής τα έχουν σκατώσει προ πολλού και δεν μπορούν να εμπνεύσουν πια.

  84. Alexis said

    Την Κυριακή δεν θα ψηφίσουμε μόνο για ευρωεκλογές, έχουμε και δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών, εκτός αν τυχαίνει να ψηφίζετε στην Πάργα και στους πεντέξι ακόμα δήμους της Ηπείρου που έβγαλαν δήμαρχο από την πρώτη Κυριακή
    Μια μικρή επισήμανση: Ο Δήμος Πάργας που εξέλεξε δήμαρχο από τον α’ γύρο με 66% δεν είναι ακριβώς η Πάργα. Προήλθε από τη συνένωση των πρώην Δήμων Φαναρίου και Πάργας και έχει έδρα του το Καναλάκι Πρεβέζης. Ονομάστηκε όμως «Δήμος Πάργας» γιατί η Πάργα ορίστηκε ως «ιστορική έδρα» (προφανώς για να χρυσώσει το χάπι στους Παργινούς που έχασαν την πραγματική έδρα).
    Και κάτι ακόμα: Η Ήπειρος έχει και την ιδιαιτερότητα να είναι η μοναδική Περιφέρεια που εξέλεξε Περιφερειάρχη με την πρώτη Κυριακή. Φανταστείτε λοιπόν πόσο δύσκολο είναι για τον ετεροδημότη της Πάργας ή του …Συρράκου (Δ. Βορείων Τζουμέρκων) να ξανακάνει το ταξίδι για να ψηφίσει μόνο για ευρωεκλογές!

  85. Alexis said

    Δεν είναι δικό μου, αλλού το είδα, αλλά το βρήκα γουστόζικο…

    Η απάντηση, λέει, της Ελιάς στο σποτάκι του «Ποταμιού» με τη νέα κοπέλα και την «πρώτη φορά» :

  86. Ιάκωβος said

    Είναι και θέμα καθαρά ιδεολογικό.Η ιδεολογία που προωθούν όλοι, τα μήντια, το Πασόκ, οι Νουδού, ο μπουμπούκος, συνίσταται σε δυο τρία αφελή και λανθασμένα πράματα που κάνει το καράβι να γέρνει προς τα δεξιά.Τα ξανάπα, αυτά ήταν διαδεδομένα και στους Αγανακτισμένους των πλατειών:

    1.Φταίνε οι βουλευτές. Και οι τρακόσιοι.

    2.Οι βουλευτές (όλοι) προσωπικά και οι υπουργοί είναι εκείνοι που φάγανε τα λεφτά, που δεν έχουμε εμείς. (Όχι οι καπιτάλες)

    3. Η κρίση και τα μνημόνια είναι κυρίως θέμα Εθνικό.

    4. Οι εχθροί μας είναι η Μέρκελ , και οι «ξένοι» γενικά. (Οι δικοί μας πλούσιοι είναι αμέτοχοι).

    5.Οι πολιτικοί είναι «προδότες».(ποιανού πράγματος;)

    6 Οι πολιτικοί δεν πρέπει να διοικούν. ( Ποιοι πρέπει, οι έμποροι; Οι συνταγματάρχες;)

    6. Η «γενιά» του Πολυτεχνείου και της αντιπολίτευσης φταίει για όλα. (Η γενιά της εξουσίας της χούντας και των Πέτρινων χρόνων, ήταν Παναγίες)

    6. Η αστυνομία και τα Ματ είναι «προδότες». Πρέπει να τους υπενθυμίσουμε ότι είναι κι αυτοί Έλληνες. (Σωθήκαμε)

    7. Έχουμε Κατοχή (από ποιους; Από τους πλούσιους έλληνες, ίσως).

    8. Έχουμε χούντα. ( Όχι, αυτό που έχουμε λέγεται αστική δημοκρατία. Δημοκρατία των πλούσιων με κομπάρσους τους φτωχούς. Η χούντα είναι άλλο.)

    9.Φταίει η «Παγκόσμια Κυβέρνηση» (οι Εβραίοι;).

    10. Φταίνε οι «τοκογλύφοι» αλλιώς: οι «Διεθνείς» τοκογλύφοι (πάλι οι Εβραίοι;)

    10. Η «λαθρο»μετανάστευση δημιουργεί την οικονομική κρίση (κι όχι το αντίθετο).

    11.Η «λαθρο»μετανάστευση δημιουργεί ανεργία (όχι η κρίση)

    12.Η εγκληματικότητα τη δημιουργεί τη φτώχια (κι όχι το αντίθετο)

    13. Μισούν («κάποιοι») και ζηλεύουν το έθνος μας (γιατί πράγμα;) και θέλουν, ειδικά εμάς να μας καταστρέψουν οικονομικά.

    14. Οι ίδιοι οπαδοί της «Παγκοσμιοποίησης» με τον «πολυπολιτισμό» τους θέλουν να μας καταστρέψουν και πολιτιστικά (τι κάνουν, βραχνιάζουν την Άννα Βίσση;)

    Όλα τα κακά επιβάλλονται από τη συνομωσία της Νέας Τάξης , δηλαδή των Εβραίων και των Αμερικανοεβραίων.

    15. Δεν υπάρχει Αριστερά και Δεξιά, είμαστε όλοι Έλληνες.

    16. Οι Έλληνες, πλούσιοι και φτωχοί, έχουν τα ίδια συμφέροντα και δεν πρέπει να χωρίζουμε την Ελλάδα λέγοντας το αντίθετο.(Ο άνεργος, ο άστεγος κι ο χρεωμένος μαζί με αυτόν που αγοράζει σπίτια στο Λονδίνο,το ένα μας)
    κλπ

    Και βέβαια όλα τα Λερναία του Ελληνοκεντρισμού

    ,http://aomepol.wordpress.com/2013/11/14/%CF%80%CE%BF%CF%83%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%BF-%CF%88%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%83-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B1%CE%B9/

    και τα περί Ελληνικής Φυλής και αίματος και κακών Ινδοευρωπαίων, που διαδίδει ο ίδιος ο διαταραγμένος Υπουργός Υγείας. http://aomepol.wordpress.com/

    Όλα αυτά είναι ένα γερό ιδεολογικό υπόστρωμα, ώστε όταν ο Ελληνας (επι τέλους ) οργιστεί, να προσπαθήσει να λύση το πρόβλημά του μ’ αυτούς του μπούσουλες. Η Αριστερά, ώφειλε από χρόνια να αναστρέψει το ρεύμα.

    Δηλαδή μιλάμε για όχι έναν, αλλά:
    Έναν, δυό, σαράντα,
    σαράντα Σαραντάκους.
    και πάντα θα νικάμε
    του ψεκασμού τους Δράκους. 🙂

  87. alexisphoto said

    @82:
    και ένα ακόμα εδώ:
    http://ikeaordeath.com/

  88. Νέο Kid Στο Block said

    87. Aν και παλιός μεταλάς , αυτά τα πολυαιματοβαμένα σκανδιναβικά γκρουπούσκουλα με ξεπερνάνε και σκόραρα μόνο 14/20. 🙂 Εχω μείνει στους Μετάλικα. Πάρτε λίγη περεστρόϊκα:

  89. gryphon said

    Αρχικα με ετρωγε ο κ..ος μου να απαντησω σε οσα λεει η ππαν και αλλοι αλλα τελικα εκρινα οτι δεν ειναι σωστο σε αυτο το ιστολογιο που οι περισσοτεροι που συχναζουν και γραφουν εχουν καποια συγκεκριμενη ιδεολογικη κατευθυνση .Πιστευω οτι εχουν λαθος και στην εκτιμηση του τι ειναι η ΧΑ αλλα και στιςαναλυσεις τους για τους λογους για τους αποιους καποιοι ψηφιζουν αυτο το κομμα.Αλλα δεν το συνεχιζω.
    Μπορω να πω ομως οτι ολη αυτη η συζητηση για τις ψηφους των χρυσαυγιτων που θα πανε και αν πρεπει τα καθως πρεπει κομματα να τις δεχθουν κλπ ειναι μια εντελως παραλογη και ηλιθια συζητηση.Δεν μπορω να καταλαβω ποιος την ξεκινησε.
    Υποπτευομαι παντως οτι την ξεκινησαν τα παπαγαλακια του Δολ και του Μπομπολα.Λες και υπαρχει καποιος αισθητηρας μεσα σε καθε καλπη και θα ανιχνευει οτι καποιος φακελος που επεσε στην καλπη και γραφει π.χ Σακελλαριδης προερχεται απο χρυσαυγιτη και θα χτυπαει και θα λενε αυτον δεν τον θελουμε.Κωμικα πραγματα.
    Ακουγα και σημερα αυτον τον γυρολογο των διαφορων σταθμων τον Παπαπαναγιωτου που απο τσιρακι του κοκαλη εγινε του μπομπολα και τωρα του δολ και παει λεγοντας να μιλαει σαν να ειναι ο Μεγας Ιεροεξεταστης για τους ψηφοφορους της ΧΑ.
    Και ο Τατσοπουλος πιο πριν με τον χαχα τον Χιωτη.Αστειοι ανθρωποι.
    Πως την εχουν δει ετσι.Εχουν σκυλιασει γιατι δεν μπορουν να επιβαλλουν την αποψη τους σε καποιους που δεν μπορουν να τους χειραγωγησουν να ψηφισουν αυτο που θελουν οι ιδιοι και κυριως τα αφεντικα τους.
    Παντως το βραβειο απο ολους αυτους το παιρνει αυτος ο Παπαδοπουλος της Δημαρ που ειπε οτι δεν θελει ουτε πυρετο να μοιραζεται με νεοναζι κλπ και ακουσον ακουσον οτι δεν θελει να τον ψηφισουν.Το εχει καψει τελειως .Απολυτος παραλογισμος
    .Δηλαδη πιστευει οτι υπαρχει περιπτωση εστω και ενας ελληνας εθνικιστης να διανοειται καν να τον ψηφισει ;.
    Γιατι πως να το πω ειναι σαν μια γρια ασχημη εκατο χρονων να λεει εγω δεν πουλαω το σωμα μου.Σωστη και ηθικη σταση εκ πρωτης οψεως αλλα βαθια υποκριτικη και ανευ αντικειμενου γιατι το θεμα ειναι οτι κανεις δεν ενδιαφερεται να το αγορασει.

    Between a rock and a hard place ξερω κι εγω σαν το πιο κοινο αντιστοιχο του αναμεσα στη Σκυλλα και στην Χαρυβδη.
    Υπαρχει και τραγουδι των Stones με τετοιο τιτλο.

  90. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #72, 80
    Αγαπητά Ία,
    τυχαίνει να κατάγομαι από και να ψηφίζω σε χωριό του δήμου Β. Τζουμέρκων και ο λόγος της παταγώδους αποτυχίας των υποψηφίων του ΚΚΕ είναι ότι δεν εμφανίστηκαν καθόλου σε συγκεκριμένα χωριά (τουλάχιστον σε καμιά 10αριά που τυχαίνει να έχω άμεση γνώση), ήταν παντελώς άγνωστοι στην κοινωνία, δεν είχαν υποψήφιους σε όλα τα χωριά και τέλος όταν εμφανίζονταν κάπου, αντί αν μας πουν τι σχέδιο έχουν για τα προβλήματα και την ανάπτυξη της περιοχής, ακούγαμε τα ίδια που λέει το Κόμμα και στην κεντρική πολιτική σκηνή. Με αυτή την πρακτική, είναι θαύμα και θα έπρεπε να είναι ευχαριστημένο το ΚΚΕ που ανέβασε κάπως τα ποσοστά.

  91. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    56 – Στην κατοχή οι άνθρωποι πέθαιναν απο την πείνα, αλλα με τους ναζί δεν συνεργάστηκαν, αυτούς που συνεργάστηκαν (μιάς και προτίμησαν να ζήσουν αντι να πεθάνουν) πώς τους ονόμασε ο λαός, ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΥΣ;

    61 – Και πολύ καλά κάνεις που μιλάς έτσι Κίντ και το εκτιμώ ιδιαίτερα, αυτό είναι το σωστό, δεν είναι όλα χαβαλές, άλλωστε κι εγώ έτσι μιλάω πάντα, απλώς δεν έχω φατσούλες για την κάθε περίσταση. Το συγκεκριμένο θέμα του φασισμού, είναι το μόνο ουσιαστικά (το άλλο είναι τα εξτρίμ σπόρ και δεν είναι σοβαρό) που μπορώ να αντιπαρατεθώ με τον οποιοδήποτε εδώ μέσα. Το έχω μελετήσει απ΄όλες τις πλευρές του, και το έχω αναλύσει μεθοδικά και διεξοδικά, διαβάζοντας σχεδόν ό,τι έχει γραφτεί μέχρι σήμερα, κρατάω σημειώσεις απο το 1979, επηρεασμένος τότε στην εφηβεία μου απο τον Ράϊχ, (ήταν για μένα η πρώτη διαφορετική εκδοχή απο του κόμματος για τον φασισμό) παρατηρώντας την συμπεριφορά των ανθρώπων, όπως των συγγενών μου, των φίλων, των γνωστών, στο στρατό (μεγάλο πεδίο και σχολείο) στα εργοστάσια που δούλευα, στα συνδικάτα (εκεί να δείς) στους πολιτιστικούς συλλόγους, και κυρίως σε συνεργασία με την γυναίκα μου που είναι παιδαγωγός, την συμπεριφορά των γονιών απέναντι στα παιδιά, (θα το έχεις αντιληφθεί το τελέυταίο απο τα σχετικά σχόλιά μου). Ο λόγος που ασχολήθηκα, ήταν το πολύ αίμα που έχει χύσει το σόϊ μου, και τα πάνδεινα που υπέστη η οικογένειά μου, στην σύγκρουσή τους με τον φασισμό. Μπές στον Ριζοσπάστη, και πάτα Κυανή Διδυμοτείχου, μέτρα πόσοι εκτελεσμένοι είναι με το επίθετο Καρασμανάκης, αυτοί δεν είναι ούτε το ένα τέταρτο απο το σύνολο των νεκρών μέχρι το 49. Πόσοι πέθαναν μετά απο τις διώξεις κλπ, τ΄ αφήνω. Όπως θα κατάλαβες, αν και το θέμα του φασισμού, είναι το μόνο που μπορεί να με κάνει να χάσω την ψυχραιμία μου, όταν γράφω γι΄αυτό, ποτέ δεν γράφω ό.τι πιάσει το χέρι μου.
    Ουσιαστικά με υπερκάλυψαν οι απάντησεις της Ππαν στα 62-66.

    Υ.Γ – 18 – 25 δέν είναι παιδιά, (τα κάτω απο 18 τί είναι βρέφη;) ψηφίζουν, και θεωρητικά αποφασίζουν για το μέλον τους, αλλα και για το μέλον μας. Νομίζω είχαμε πέρυσι μιά σχετική διαμάχη, για τα καμμένα μυαλά κάποιων νέων.

  92. spiral architect said

    Άλλο δίλημμα:
    (επειδή Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα)
    Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: Τζιτζικώστας ή Ιωαννίδης; Λευκό, άκυρο, αποχή ή συμμετοχή;
    (προσοχή, ο δεύτερος βρίζει σκαιότατα)

  93. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    83 – «Μου αρέσει που πολλοί, θεωρούν οτι όποιος οργίζεται με την κρίση, είναι λογικό να στραφεί στον ναζισμό. Πού είναι γραμμένο αυτό;»
    Βίλχελμ Ράϊχ, 1933 Η μαζική ψυχολογία του φασισμού, επανέκδοση 1942.
    Νίκος Πουλαντζάς, 1975 Φασισμός και δικτατορία, – Α. Γκράμσι, Για τον Μακιαβέλι για την πολιτική και για το σύγχρονο κράτος.
    Υπάρχουν πάρα πολλά, αλλα κι αυτά είναι αρκετά για να πειστείς και να διανορφώσεις μιά εικόνα.

  94. # 92

    ηθελα νάξερα σε τι θα επηρεάσει τη ζωή σου η εκλογή του «ξανθού» ή του Τζιτζιτάδε.
    Κάνεις παρέα με περφεριάρχες ή διαπλέκεσαι μαζί τους ;
    Αν, ναι πάω πάσσο, αλλιώς τα ρέστα μου !

  95. spiral architect said

    Εμένα, πιθανόν σε τίποτα. Την κοινωνία που τους ψήφισε σίγουρα θα επηρεάσει.
    Τζιτζικώστας ή Ιωαννίδης; Μιχαλολιάκος ή Μαρινάκης Μώραλης;

  96. physicist said

    Στην Ολλανδία: ΝΔ 15,4%, ΠΑΣΟΚ 15,3%, ΧΑ 12,7% λένε τα (φτου-φτου) έξιτ πολλ. Ήττα για τον Βίλντερς που περίμενε πρωτιά.

  97. physicist said

    Διόρθωση: ο Βίλντερς δεν είναι μαχαιροβγάλτης και το Κόμμα του δεν είναι συμμορία. Η αναλογία που έκανα παραπάνω είναι ανάρμοστη, οι ακατονόμαστοι παίζουν στη δική τους λίγκα.

  98. Μαρία said

    Βλέπω αυτό όπου και οι αντίστοιχες ευρωομάδες.
    http://metapolls.net/2014/05/22/europe-netherlands-exit-polls/#.U35YHnagYY4

  99. sarant said

    Γύρισα από τη συγκέντρωση, ευχαριστώ για τα νεότερα!

    77: Συμφωνώ μαζί σου.

    80: Και το ΚΚΕ (δηλαδή οι ψηφοφόροι του) τους ψηφίζει, όπου δεν κατεβάζει συνδυασμούς. Μη σου πω και όπου κατεβάζει.

    84: Ακριβώς, προβλέπω μεγάλη αποχή σε εκείνες τις περιοχές.

    92: Αν ήμουν κεντρικομακεδόνας (με τη γεωγραφική έννοια) θα ψήφιζα Τζιτζιτέτοιον. Και μόνο επειδή ο Ιωαννίδης είναι η επίσημη επιλογή, και επειδή είναι και εντελώς χυδαίο πρόσωπο.

    96: Δεν απαγορεύονται τα έξιτ πολ σ’ αυτή την περίπτωση; Δεν θα έπρεπε;
    Ο Σύριζα Ολλανδίας (SP) παίρνει λέει 3 έδρες από 1 που είχε.

  100. physicist said

    Ασφαλώς και θα έπρεπε ν’ απαγορεύονται, Νίκο.

  101. BLOG_OTI_NANAI said

    83: «πολλοί , θεωρούν ότι όποιος οργίζεται με την κρίση, είναι λογικό να στραφεί στο ναζισμό. Που είναι γραμμένο αυτό;»

    Για να το πεις αυτό θα πρέπει να είσαι σίγουρος πως όσοι ρίχνουν ψήφο στη ΧΑ, το κάνουν με τη σκέψη μέσα τους ότι επιτέλους θα εδραιώσουν τον ναζισμό στην Ελλάδα.
    Υπάρχουν ασφαλώς ψηφοφόροι της ΧΑ που είναι νεοναζί, αλλά δεν μπορεί να δεχόμαστε ως λογική τη σκέψη ότι μεταλλάχτηκαν σε ναζί μαζικά τόσες χιλιάδες άνθρωποι σε 3 χρόνια. Είναι αδύνατον να συμβεί κάτι τέτοιο.
    Μια έκκληση προς όσους ψήφισαν ΧΑ εμποδίζει την εδραίωση μιας επικίνδυνης ταμπέλας την οποία ο Τατσόπουλος την βάζει χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες.

    Μπορεί να θέλουμε να βάζουμε ταμπέλες για ευκολία δική μας, αλλά δεν λειτουργούν πάντα.

    Για παράδειγμα, γράφεις στην παραπάνω λίστα στο 16:
    «Οι Έλληνες, πλούσιοι και φτωχοί, έχουν τα ίδια συμφέροντα και δεν πρέπει να χωρίζουμε την Ελλάδα λέγοντας το αντίθετο»

    Δηλαδή, θα πει κάποιος, αφού τα ζητήματα είναι ταξικά, άρα τα λαϊκά εργατικά στρώματα και οι άνεργοι και οι άστεγοι που ψηφίζουν χρυσή αυγή και τα λαϊκά εργατικά στρώματα και οι άνεργοι και οι άστεγοι που ψηφίζουν ΚΚΕ ή ΣΥΡΙΖΑ μπορούν να τα βρουν ιδεολογικά μια που ανήκουν στην ίδια τάξη.

    Θέλω να πω ότι οι ταμπέλες δεν βοηθάνε πάντα, μερικές φορές δημιουργούν πιο δύσκολους γρίφους. Τα φαινόμενα πολλές φορές απατούν και χρειάζονται ερμηνεία.

  102. BLOG_OTI_NANAI said

    Να προσθέσω ότι, «τα λαϊκά εργατικά στρώματα και οι άνεργοι και οι άστεγοι που ψηφίζουν χρυσή αυγή» μπορούν ασφαλώς να τα βρουν με τους υπόλοιπους ανθρώπους της κοινωνίας, αλλά ΜΟΝΟ με την προϋπόθεση ότι θα σταματήσουν να ψηφίζουν ΧΑ και θα σταματήσουν να θεωρούν ότι ανήκουν σε αυτή τη οργάνωση! Θεωρώ ότι εννοείται αυτό, απλά το επισημαίνω.

  103. Μαρία said

    99
    To SP είχε 2 έδρες.

    Επειδή δεν ξέρεις τον Τζίτζι. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.

  104. Γς said

    102:
    Και λίγες προϋποθέσεις θέτεις.
    Να συμπληρώνουν και μια δήλωση μετανοίας. Α, να κάνουν και την αυτοκριτική τους σε ανοικτή συνεδρία της Λαϊκής συνέλευσης Γειτονιάς, Συνδικάτου και λοιπων φορέων της «κοινωνίας».
    Θα έλεγα να υπόκεινται και σε αναμόρφωση, η διάρκεια της οποίας θα ποικίλει ανάλογα με την περίπτωση.

  105. sarant said

    103: Ναι, 2 είχε.
    Μωρέ γκρεμορέματα είναι και τα δύο, αλλά το ένα θα καταγραφεί ως ήττα του επίσημου υποψήφιου.

  106. Μαρία said

    105
    Μόνο που ο ανεπίσημος είναι πιο δεξιός απ’ τον επίσημο. Το ίδιο ισχύει και για το δίδυμο Πατουλίδου-Καλαϊτζή.

  107. physicist said

    Nα πετάξω μια τρολιά, λέω, γιατί σαν πολύ ασχοληθήκαμε με τους αποτέτοιους — άσε δηλαδή που τόχουμε ανάγκη να σκάσει τ’ αχείλι μας. Λοιπόν, είπε ο μέγιστος:

    «Υπερασπιζόμουν ελληνικά συμφέροντα με τη γερμανική φανέλα»

    http://www.kathimerini.gr/768272/article/proswpa/synentey3eis/g-xatzhmarkakhs-yperaspizomoyn-ellhnika-symferonta-me-th-germanikh-fanela

    Πρρρρρρρ, καραγκιόζη! Δεν μιλάς σε λοβοτομημένους. Βλήμα, ε βλήμα!

    (Συμπάθα, Νικοκύρη. Παραφέρθηκα).

  108. Να πετάξω κι εγώ μια τρολιά, κύριε! 🙂
    Η λογοτεχνική απάντηση του Στ.Θεοδωράκη στο ερώτημα για την ιδεολογία του
    (καλύτερα να μη μιλάει…)

  109. Μαρία said

    Ξέχασε την μασέλα της στο …παραβάν!
    http://www.thestival.gr/xalllara/item/176842-thessaloniki-ilikiomeni-pige-na-psifisei-kai-ksexase-ti-masela-tis-sto-paraban

  110. leonicos said

    Κούκου… καλημέρα!

    Εγώ είμαι των απιθάνων ωρών… αλλά δεν είμαι των πιθανών, ακριβώς όπως ο Γς, είναι των απιθάνων ερώτων, αλλά όχι των πιθανών

  111. spiral architect said

    @108:
    – Εσείς ελέετε πως δε θα ξανάρθω στα ωζά, ε; Κι εγώ το φοβήθηκα. Ε, μωρέ παιδιά, κακά που ‘ταν στο χωριό, σα σε βάλουνε και στο σκολειό! Κατέετε ίντα ‘ναι το σκολειό; Ένα σπίτι που πάνε κάθε μέρα τα κοπέλια κι εκ’ είν’ ένας καλόγερος, που τόνε λένε δάσκαλο, και τα δέρνει.
    (έλεζεν ο Σταύρος ο μικιός) 🙂

  112. Γς said

    109:
    >Ξέχασε την μασέλα της στο …παραβάν!

    Και να πεις ότι ήταν η πρώτη (της) φορά;

  113. Γς said

    110 @ Λεώ
    >όπως ο Γς, είναι των απιθάνων ερώτων, αλλά όχι των πιθανών

    Ουχί όμως μόνων των παρελθόντων
    [ακολουθεί αφιέρωση Δροσίνη Νανάς για την απίθανη περίπτωσή σου]

  114. Γς said

    113:

    Αν παρήλθον οι χρόνοι εκείνοι
    των ερώτων φαιδρά εποχή
    δεν παρήλθον και όμως οι πόνοι
    των βελών σου αγνώμων ψυχή

    Σε ηγάπων, σε είχον θεά μου
    κι η ψυχή μου επέτα προς σε,
    ήσουν συ το γλυκό όνειρο μου
    αι στιγμαί της ζωής μου χρυσαί

    Πού τοσάκις εμπρός της Σελήνης
    με ορκίσθης αγάπη σκληρά
    ήσαν ψεύδη και συ με ηπάτας
    με τα λόγια σου αυτά τα γλυκά

  115. Γς said

    Plaisir d’amour ne dure qu’un moment.
    chagrin d’amour dure toute la vie.

  116. BLOG_OTI_NANAI said

    104: Είσαι πολύ επιεικής «Γς»!
    Εγώ προτείνω, οι μετανοούντες ψηφοφόροι της ΧΑ να υποχρεωθούν να παρελάσουν σε Gay Pride ανάμεσα σε γκρουπ αριστερών μαύρων! 🙂

  117. Γς said

    Τους τελείωσες!

  118. sarant said

    116-117: Που να είναι και εβραίοι (όπως παλιά κάτι παίχτες της Μακάμπι)

  119. Γς said

    Γιατί όχι, κι ο Σοφοκλής της Μακάμπι, που έλεγαν ότι δεν είναι Ελληνας

  120. @19 Σίγουρα έχει γράψει κατι για αυτό ο Δημήτρης Σαραντάκος εδώ https://sarantakos.wordpress.com/2011/05/10/grammesorizontwn/

  121. IA said

    @90
    Δεν ισχυριζομαι ότι ότι κανει η Λαικη Συσπυρωση είναι καλα καμωμενο και επιπλεον δεν εχω καμια προσωπικη γνωση/γνωμη για το συγκεκριμενο δημο. Ανεφερα την περιπτωση του επειδη είναι ενδεικτικη της εκλογικης συμπεριφορας των ψηφοφορων του Συριζα

    Από την άλλη σε μια γρηγορη αναζητηση στον ιστο βρηκα ότι η ΛαΣυ ασχολειται εκτος από τα προβληματα της ανεργιας των απληρωτων κτηνοτροφων και πτηνοτροφων της περιοχης και με το θεμα της υδρευσης αλλα και με το πιο σημαντικο θεμα της κακης διαχειρησης των οικονομικων του δημου από την προηγουμενη δημοτικη αρχη. Αρα σιγουρα από τους εκλεκτους ΠΑΣΟΚ-ΝΔ ήταν σαφως καλυτερη επιλογη ακομη και για τα μικρα που και γι αυτά δεν αδιαφορουν.

    http://www.prisma951.gr/index.php/component/k2/item/10652-anakoinoseis-apo-ti-laiki-syspeirosi-gia-to-dimo-v-tzoumerkon

  122. BLOG_OTI_NANAI said

    118: Σωστό, και Εβραίοι! 🙂

  123. Φωτοτυπάκιας said

    Πολύ διδακτικός ο μύθος με τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη, καθώς θα έπρεπε κι εμείς, όπως ο Οδυσσέας, να επιλέξουμε το μικρότερο κακό.
    Το μόνο κακό είναι ότι αν επιλέξεις μία από τις σημερινές Σκύλλες-υποψήφιους, αυτές το παίρνουν πάνω τους και κοκορεύονται! Σου λέει, με ψήφισαν ΤΟΣΟΙ ψηφοφόροι, άρα είμαι ωραίος!
    Όσον αφορά τη μάχη Τζιτζικοτέτοιου-Ιωαννοτάδε, εκεί δεν ξέρεις ποιος είναι η Σκύλλα και ποιος η Χάρυβδη. Θα ψηφίσω πάντως Τζιτζικοτέτοιο, γιατί μου τη δίνουν οι αθλητικο-γηπεδικοί τύποι που κυριάρχησαν στην μπασκετο-ποδοσφαιρική αποβλάκωση-αποκτήνωση από τα τέλη της δεκαετίας του 70 και δώθε.

  124. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #121
    Συγγνώμη, αλλά τη ανακοίνωση του Ιανουαρίου που παραπέμπετε την έχει γράψει ο Γιάννης Σταύρου, τον οποίο αν είχε αφήσει το ΚΚΕ για υποψήφιο δήμαρχο, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά. Ο Σταύρου πραγματικά είχε προσπαθήσει αν ασχοληθεί με τα προβλήματα του τόπου και αυτό το αναγνώριζουν όλοι. Αλλά όμως…

  125. Νέο Kid Στο Block said

    Γρηγόρη, αυτό το είδες; 😆

    http://www.lifo.gr/now/world/47611

  126. IA said

    @ 124
    Να επαναλαβω οτι δεν εχω γνωση της περιοχης αλλα ο Σταυρου η Κιτσιου κλπ ολοι εκφραζουν μια συγκεκριμενη πολιτικη Το ΚΚΕ δεν εκφραζεται από το ατομο αλλα από το συνολο Η ανακοινωση και οι θεσεις και τα αιτηματα είναι της ΛαΣυ όχι ενός συγκεκριμενου ατομου. Δηλ οι οπαδοι του Συριζα ψηφισαν τον κοινο συνδυασμο ΠΑΣΟΚ/ΝΔ λογω της μη καθοδου του Σταυρου ?

    Ατομα με ικανοτητες και ηθος υπαρχουν στο ΚΚΕ αλλα και σε ολους τους πολιτικους χωρους . Στα αλλα κομματα όμως η πολιτικη που υπερασπιζονται και προωθουν αντιστρατευεται τα συμφεροντα των εργαζομενων. Οποτε η προσωπικη αρετη υποτασσεται στο αντιλαικο συμφερον και πολλες φορες αυτό είναι πιο επικινδυνο γιατι παραπλανα τον κοσμο.

  127. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #125
    Τι μου έκανες ρε; Έπεσα από την καρέκλα! 🙂 Το δείχνω στη γυναίκα, σκύβει το κεφάλι και μου λέει ότι το είχε δει αλλά ντρεπόταν να μου το πει, να μην την κοροϊδέψω! Βέβαια, η αληθινή κατά τους (σερβοβαρεμένους) Σέρβους αιτία για τις πλημμύρες είναι ότι οι κακοί Αμερικάνοι έβαλαν κρυφά σε ένα χωριό κοντά στο Βελιγράδι αυτό http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=421637 το οποίο βλέπω ότι το ξέρουν και πολλοί δικοί μας βαρεμένοι. Παρόλο που είναι σε χωριό γνωστό, κανείς δεν το έβγαλε φωτογραφία, ούτε πήγε να το καταστρέψει… 🙂

  128. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    #126
    Εμ εδώ είναι το ζήτημα. Η πολιτική του Κόμματος μπορεί να είναι αυτή που είναι, αλλά όταν κάποιος, στη δική μας περίπτωση ο Γιάννης, την κάνει λιανά και δείξει ότι νοιάζεται και ασχοληθεί και λίγο με τα αληθινά προβλήματα, τότε έχει μεγάλη απήχηση. Δεν ξέρω τι έκαναν οι οπαδοί του Σύριζα, πάντως σε τέτοιους δήμους δεν μετράνε τόσο τα κόμματα, τουλάχιστον στα αυτοδιοικητικά. Μετράνε πρωτίστως τα πρόσωπα και κατά πόσο αυτά θα πείσουν ότι μπορούν να βοηθήσουν να γίνει ένας αγροτικός δρόμος, μια πλατεία, μια ασφαλτόστρωση κλπ.
    Ρόλο παίζουν τέλος και προσωπικά ζητήματα. Π.χ. σε ένα χωριό που το ΚΚΕ πήρε 48% αυτό δεν έγινε ούτε για ιδεολογικούς λόγους, ούτε για πολιτικούς ή παρόμοιους. Απλώς ήταν τσακωμένες οι δύο (μη πολιτικές) «παρατάξεις» του χωριού και ο ένας πήγε από δω, ο άλλος από κει. Στο δικό μου χωριό, πολλοί απ’όσους ψήφισαν ΚΚΕ δεν είχαν ξαναψηφίσει σε βουλευτικές (ούτε θα ψηφίσουν στο μέλλον). Αντίθετα, κάποιοι που ψηφίζουν κανονικά ΚΚΕ έριξαν σε συγγενείς.
    Αν ο Σύριζα είχε μυαλό και είχε φτιάξει ψηφοδέλτιο, και πήγαιναν οι εκλογές β’ γύρο, τότε απαλλαγμένοι από τις «υποχρεώσεις» να ψηφίσουν γνωστούς, συγγενείς και φίλους οι άνθρωποι θα έβγαζαν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα. Και αυτό θα συνέβαινε όποιος και να ήταν στο β’ γύρο, είτε το ΚΚΕ είτε ο Σύριζα.

  129. Φωτοτυπάκιας said

    Ωραίος ο Γ.Γ. της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε. κ. Δ. Κουτσούμπας! Μας προτείνει λευκό ή άκυρο στον β΄γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών. Σου λέει, μετά από μας το χάος.
    Βλέπε και:
    http://tvxs.gr/news/ellada/koytsoympas-leyko-i-akyro-ston-b-gyro-ton-aytodioikitikon
    Έμαθε και τη φράση «ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη» κι όπου σταθεί κι όπου βρεθεί την επαναλαμβάνει.

  130. Ιάκωβος said

    93, ΛΑΜΠΡΟ

    Όταν λέω ότι “Μου αρέσει που πολλοί, θεωρούν ότι όποιος οργίζεται με την κρίση, είναι λογικό να στραφεί στον ναζισμό. Πού είναι γραμμένο αυτό;” εννοώ ότι υπάρχουν κι άλλοι οργισμένοι. Οι αναρχικοί, το κκε κλπ. Η οργή όταν υπάρχει στην κοινωνία μπορεί να καναλιζαριστεί αλλά όχι αναγκαστικά από τους ψυχάκηδες τους ναζί, που είναι οργισμένοι οι ίδιοι και σπρώχνουν τις κοινωνίες στην αυτοκαταστροφή και στην παράνοια.

    Φυσικά και ο ναζισμός εκμεταλλεύεται την οργή του κόσμου (και πολλά άλλα του κόσμου) αυτό όμως δεν είναι λόγος να κάτσεις σπίτι σου. Ίσα ίσα αν γνωρίζεις κάτι παραπάνω πάνω στην ψυχολογία των μαζών, μπορείς και να το χρησιμοποιήσεις και να ηγηθείς κάπου κάποιων, να συμπήξεις μια ιεραρχία.

    Σ αυτό διαφωνώ και με τους αναρχικούς, που θεωρούν την ύπαρξη κάθε ηγεσίας και απλών στρατιωτών σαν μια κακή κατάσταση . Δεν είναι ούτε κακή ούτε καλή. Είναι φυσιολογική. Όπως θα σου πει κι ο Κος Καθηγητής Γς, έτσι είμαστε προγραμματισμένοι εμείς οι Μεγάλοι Πίθηκοι.
    Να οργανωνόμαστε σε κοινωνικές πυραμίδες βάσει διαφόρων ιεραρχιών. Κάποιοι λένε ότι πέρα από το μαγείρεμα του φαγητού, που απελευθέρωσε πόρους από την πέψη και έτσι μπόρεσε να εξοικονομηθεί ενέργεια για την λειτουργία του εγκεφάλου, και κάτι άλλο συνέβαλλε στον τρόπο που αναπτύχθηκε το μυαλό των πρωτευόντων, συγκεκριμένα η άσκηση επιβίωσης και αναπαραγωγής μέσα στις πολύπλοκες ιεραρχίες της αγέλης.

    Δηλαδή η ιεραρχία ή η εξουσία μπορεί να αλλάξει, ακόμα μπορεί από το άμεσα υλικό πεδίο να πάει στο πνευματικό, μπορεί να διαμοιραστεί με διάφορους τρόπους πιο δίκαιους, όμως δεν μπορεί να καταργηθεί. Αν μαζευτείτε οι Ραϊχικοί κάπου, θα είστε πάλι ένα οιονεί κόμμα.

    Ο άνθρωπος βέβαια, μπορεί να αποσυρθεί από όλα αυτά. Το άλλο όμως, η ενασχόληση με τους άλλους ανθρώπους είναι πιο ενδιαφέρουσα, έχει περισσότερο τζέρτζελο.

  131. Μαρία said

    129
    Ωραίος. Τι Μπέος, τι Πατσιαντάς.

  132. sarant said

    131: Ελπίζω ότι ο περισσότερος κόσμος τους δεν θα τους ακούσει.

  133. 3,
    Πράγματι, η έκφραση between a rock and a hard place φαίνεται να υπερισχύει του hammer and anvil τα τελευταία χρόνια, 6 προς 1 περίπου, όπως δείχνει το google ngram.

  134. Τι φοβάται η Ευρωπαϊκή νεοφιλελεύθερη οικονομική αυτοκρατορία

    http://goo.gl/NWRoYt

  135. 109,

    Προφανώς ψήφισε δαγκωτο! 🙂

  136. IA said

    Επίσημα κανέναν ανεπισημα τον Μαρινακη !!!
    Κομμα ‘αρχών’ που απορει γιατι δεν στηριζονται οι υποψηφιοι του στον β’ γυρο

    Ν. Αθανασίου βουλευτης Συριζα:
    «Kοιτάξτε εμείς ψηφίσαμε Θοδωρή Δρίτσα, υπάρχουν τοπικές συνθήκες , νομίζω ότι δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια , δηλαδή υπάρχει ο Ολυμπιακός τον οποίο υποστήριζα στα νιάτα μου , κάθε ποδοσφαιρική ομάδα είναι μια λαϊκή δύναμη, υπάρχει το εφοπλιστικό κεφάλαιο , υπάρχει \ και αναχρονιστική κατά την άποψή μου δεσποτοκρατία, όμως εγω επιμένω στο τρίπτυχο που σας ανέφερα, πηγαίνουμε στην κάλπη δεν ψηφίζουμε άκυρο , ψηφίζουμε κατά συνείδηση και ψηφίζουμε αντιμνημονιακά , ψηφίζουμε εναντίον των εκλεκτών του Μαξίμου , ο καθένας ας τα συνδυάσει όλα αυτά και ας καταλήξει σε μια απόφαση, δεν θα του πω εγώ τι θα ψηφίσει. »

    http://www.parapolitika.gr/parapolitikablog/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1/%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%B1-%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%85

  137. Γς said

    Και πολύ μαλακούλης ο Νασούλης

  138. sarant said

    136-137: Τι να κάνουμε, ο οπαδισμός δεν πεθαίνει ποτέ.

  139. Γς said

    No Passaran!

  140. Γς said

    Με ένα «s»
    No pasaran, Ο χοντός κι ο άλλος

  141. Ηλεφούφουτος said

    136 Και το κόμμα αρχών ΚΚΕ αποτελείται από εθνοανησυχούντες νεορθόδοξους λόγω Λιάνας Κανέλλη, με την ίδια λογική, και παραπάνω ακόμη, διότι, όπως και να το κάνουμε, άλλο βάρος στο ΚΚΕ έχει η Λιάνα και άλλο ο Αθανασίου.
    Για να μην επεκταθώ και στους ΚΚέδες του σογιού μου και των πέριξ αυτού, οι οποίοι, πέρα από το συντηρητισμό τους (εχουν την ηθική της γιαγιάς μου, χωρίς να ζουνε στο ’50 και να είναι από χωριό), το ρατσισμό και την ξενοφοβία τους, έχουν την πολυτέλεια να βλέπουν αποστασιοποιημένα τη μάχη κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ, διότι οικονομικά έχουν πολύ λίπος να κάψουνε, με άλλα λόγια είναι όλοι φραγκάτοι.

  142. Γς said

    Ο χοντρός κι ο άλλος

  143. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    130 – Kι εγώ Ιάκωβε δεν εννοώ όλους τους οργισμένους, αλλα την πλειοψηφία απο αυτούς, και όπως έχει αποδειχτεί ιστορικά, και έχουν γράψει πολλοί διανοητές, στις πολύ δύσκολες οικονομικές καταστάσεις, οι άνθρωποι στρέφονται προς τον φασισμό και όχι προς την αριστερά. Τα βιβλία που σου έγραψα, αυτό το φαινόμενο αναλύουν.
    Ο φασισμός δεν είναι οικονομική ή θρησκευτική ιδεολογία, τα αίτιά του είναι βαθύτερα, και αν δεν κατανοηθούν απο την (ανύπαρκτη ουσιαστικά) αριστερά, θα τρέχει μόνη της και θα βγαίνει τελευταία.
    Ο Γς αν τον έχω καταλάβει σωστά, δεν θα μου το έλεγε ποτέ αυτό, κι εγώ, αν και δεν είμαι αναρχικός, την ηγεσία με τους απλούς στρατιώτες, την βλέπω πολύ κακή κατάσταση. Άλλο είναι η ιεραρχία και άλλο η εξουσία Ιάκωβε, είναι σημαντικό να μήν τα μπερδεύουμε, η φυσική ιεραρχία είναι καλό η τεχνητή εξουσία κακό, και όπως μάλλον θα έλεγε ο Γς, η πατριαρχία παράγει την εξουσία και δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς αυτήν, ενώ η μητριαρχία, ρυθμίζοντας οι γυναίκες την σεξουαλική λειτουργία της κοινωνίας, την φυσική ιεραρχία, που δεν έχει ανάγκη απο προίκες, κτήματα, συσώρευση υλικών αγαθών, δύναμη απο απλούς στρατιώτες για να τα διαφυλάξει, οπότε και την εξουσία.
    Για να έρθουμε στο δια ταύτα, η αριστερά δεν μπορεί να προσελκύσει τους οργισμένους, και κυρίως τους νέους, γιατι λειτουργεί όπως τα φασιστικά μορφώματα, έχει έλλειμμα δημοκρατίας, διαλόγου και ανοχής της διαφορετικής άποψης, ανυπαρξία πραγματικής αυτοκριτικής, και ακαμψία στην επανεξέταση θέσεων και απόψεων, που ξέφτισαν στον χρόνο, και ουσιαστικά είναι μία σημερινή δογματική μορφή σταλινισμού.
    Τόσα χρόνια περίμενε την παγκόσμια οικονομική κρίση, και τώρα που ήρθε, δεν ξέρει που πάνε τα τέσσερα, έχει χαθεί η μπάλα (για τον Gee αυτό) και όπως να το κάνεις, όταν παίζεις εκτός έδρας, έχεις μειονέκτημα.

    Υ.Γ- Ένα απο τα μεγάλα μειονεκτήματα της αριστεράς, είναι η επικόλληση ετικέτας σε ό,τι θεωρεί διαφορετικό, π.χ ραϊχικοί. Για να χρησιμοποιήσω δικά σου λόγια, πού το είδες γραμμένο αυτό; γιατι εγώ δεν το δήλωσα ποτέ στην ζωή μου.
    Δεν έχω αποσυρθεί απο τίποτα φίλε μου, αλλάζω τον κόσμο μέσα απο μένα και την οικογένειά μου, και δεν μου αρέσει ο τζερτζελές αλλα η ουσία. Τους τζερτζελέδες τους έζησα στα νιάτα μου, και ευτυχώς αντιλήφθηκα πολύ γρήγορα οτι είναι αδιέξοδοι, και εξυπηρετούν την εξουσία.

    Υ.Γ – Οι μεγάλοι πήθικοι, πάνω απ΄όλα είναι οντότητες, και ώς τέτοιες θέλουν να αντιμετωπίζονται απο την ιεραρχία, έτσι αισθάνονται ευχαριστημένοι, και όχι σαν απλοί στρατιώτες ή παραγωγικές μονάδες πους τους θεωρεί η (ενίοτε κομματική) εξουσία, τότε γίνονται θλιμένοι νευρωτικοί και κακοί.

  144. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    138 – Οπαδισμός η γραμμή κατεύθυνσης απο βουλευτή; Μάλιστα.!

  145. Ιάκωβος said

    Δε θέλω να φάμε το χώρο του Νίκου, αυτά είναι μεγάλα ζητήματα.
    ΛΑΜΠΡΟ,
    Με παρεξήγησες, δε λέω ότι έχω τη συνταγή και ότι μάλιστα, ότι αυτή η συνταγή είναι η αριστερά. Άλλωστε σήμερα «αριστερά » είναι μια πολύ ακαθόριστη έννοια. Ακριβώς γι αυτό το λόγο
    δε θα έλεγα καν ότι είμαι γενικά «αριστερός» ή οτιδήποτε άλλο.
    Παίρνω πίσω το «εσείς», ένα παράδειγμα έδωσα, θέλοντας να δείξω ότι δεν μπορείς να ξεφύγεις από τη κοινωνία, τις ομαδοποιήσεις και τις ιεραρχίες (και τις ιδεολογίες).

    Η εξουσία και η ιεραρχία δεν είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Η χούντα καταπίεζε την κοινωνία με το περίστροφο , ο Σαμαράς επειδή την έπεισε έπεισε ότι είναι ο αρχηγός της. Ο Πάπας δεν έχει μεγάλο στρατό σήμερα, δέκα αλαβάρδες, όμως τον αγαπάνε εκατομμύρια άνθρωποι, άρα είναι κομμάτι εξουσίας.Πολλοί διοικητές, εργαζόμενοι και φύλακες στα Γκουλάγκ ήταν εθελοντές.

    Η ηγεσία της αριστεράς είναι πολύ χειρότερη από αυτό που περιγράφεις, ιδίως αν βάλουμε μέσα στην αριστερά και τον Κουτσούμπα. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι μπορεί να επιτευχθεί το οτιδήποτε χωρίς ηγεσία.Ούτε η αποτυχία της αριστεράς σηκώνει από τις δικές μου πλάτες το προσωπικό καθήκον να κάνω κάτι. Και επειδή αυτό το κάτι μόνο οργανωμένα γίνεται, δε βλέπω το λόγο να θεωρητικοποιεί κανείς την επιστροφή στο σπίτι.

    Βέβαια, το να μεγαλώσεις παιδιά σωστά είναι και αυτό κάτι σπουδαίο και μάλιστα σήμερα πάρα πολύ δύσκολο. Και ναι, δεν είναι όλα για όλους.

    *Πολύ ενδιαφέρον είναι αυτό για τη μητριαρχία. Δεν πιστεύω ότι υπήρξε ποτέ.Το γεγονός οτι στην τέχνη και τη θρησκεία εμφανίζονται Μεγάλες μητέρες, σημαίνει μάλλον το αντίθετο. Όσο χειροτερεύει η θέση της γυναίκας στην κοινωνία, τόσο εξιδανικεύεται. Η Αθηνά λατρευόταν στους Αθηναίους, ενώ η γυναίκα ζούσε κλεισμένη σπίτι της. Ή πχ λόγω Μαριολατρείας κλαίνε για τη Παναγιά οι νότιοι Χριστιανοί και oλoφύρονται για τη Φατίμα οι Σιίτες, αλλά η μπούργκα μπούργκα.
    Δεν το έχω διαβάσει πουθενά, αλλά πιστεύω ότι και οι παλαιολιθικές Αφροδίτες μάλλον κατασκευάστηκαν όχι σαν θεές, αλλά …σαν 3D τσόντες, ερωτικά βοηθήματα, και ήταν φορητές για να τις χρησιμοποιούν οι κυνηγοί στις εξορμήσεις τους. :lol :lol Μη γελάτε, μπορεί η αφή να τους βοηθούσε. Πάντως δεν αποδεικνύεται από πουθενά ότι υπήρξε μητριαρχία.

  146. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Μπορεί να σε παρεξήγησα (δεν σου κρατάω κακία όμως) γράψε λάθος. Αν προσέξεις λίγο, θα δείς οτι κάνω σαφή διάκριση στο τι εννοώ ιεραρχία και εξουσία, όσο για την ηγεσία του Κουτσούμπα το αγρίεψες πολύ το θέμα και δεν μπορώ να ακολουθήσω, ΦΟΒΟΥΜΑΙ. Δεν έχω προσπαθήσει ποτέ να ξεφύγω απο την κοινωνία, αυτά τα είμαι εκτός συστήματος, έξω απο το λούκι που λέγανε οι παιδικοί μου φίλοι, πάντα μου προκαλούσαν πολύ γέλιο, ειδικά που τους έβλεπα πόσο χωμένοι μέσα ήταν. Απο την στιγμή που πιστεύω στην άμεση δημοκρατία, στο μόνο μέρος που μπορεί να εφαρμοστεί σε μιά κοινωνία κατ΄όνομα δημοκρατική, αλλα κατα βάσην δικτατορική, είναι η οικογένειά μου, δεν θεωρητικοποιώ την επιστροφή στο σπίτι, απλώς διαβρώνω το σύστημα εκ των έσω, μιά και η οικογένεια είναι το κύταρο της κοινωνίας.
    Το αν μεγαλώσεις τα παιδιά σωστά, σηκώνει πολύ μεγάλη συζήτηση, εκ του αποτελέσματος πάντως, μπορώ να πώ οτι είναι ευχαριστημένα απο την οικογένεια, αλλα κυρίως απο τον εαυτό τους.
    Η μητριαρχία υφίσταται ακόμα, σε κάποιες φυλές στον Ειρηνικό και στον Αμαζόνιο, αρκετά εκφυλισμένη πλέον απο την επαφή τους με τον «πολιτισμό’. Σε κάθε περίπτωση υπήρχε πρίν την αστικοποίηση του ανθρώπου, αλλα όπως είπες είναι μεγάλο θέμα για να συζητηθεί εδώ. Και μιά και μίλησες για θεές, να σου αφιερώσω την άρια που ακούω τώρα απο την θεά της όπερας, ελπίζω να σου αρέσει, και να μην την ακούς σαν τσιρίδα.
    Καληνύχτα.

  147. Γς said

    Και θυμάμαι τότε το 1979 τη σκηνή πάνω σε μια πυραυλάκατο του ΠΝ στο Σαρωνικό.

    Τα επίκαιρα της εποχής σταματούν τάχα μου τυχαία την στιγμή που η πιανίστα Βάσω Δερμετζή ετοιμάζεται να σκορπίσει την στάχτη της στην θάλασσα.
    Αυτό που δεν έδειξαν ήταν ότι ο αέρας της την έφερε κατάφατσα και έντρομη το έβαλε στα πόδια…

    Την Ντίβα μας την αντέγραφε και μια άλλη. Μια Τουρκάλα. «La Diva Turca». Η τελευταία Ντίβα του 20ου αιώνα.
    Την θαύμαζε αλλά πρέπει να την ζήλευε κι όλας. Κι αυτής η στάχτη σκορπίστηκε στο Βόσπορο.

    Η Leyla Gencer, στο ίδιο, το La Wally -Ebben? Ne andrò lontana.

  148. Γς said

    Τη θαύμαζε…

  149. IA said

    @141
    Μου κάνει εντυπωση το μισος προς τη Λιανα Κανελλη (η μονη που εχει αποδειξει το τσαγανο της υπερσπιζομενη εμπρακτα τη Δουρου δημοσια) η οποια στο κατω κατω παραμενει συνεργαζομενη με το ΚΚΕ και δεν εχει ρολο στη διαμορφωση της πολιτικης του.

    Από την άλλη διακρινω μια μεγαλοψυχια για τον Συριζα που εχει εντος της Πολιτικης του Γραμματειας εθνικιστες στυλ Μητροπουλου, Νικολοπουλου κλπ που απεσυρε την τελευταια στιγμη την υποστηριξη του από εθνικιστες τυπου καρυπιδη και σαμπιχα αλλα επεμεινε μεχρι τελους στον εθνικιστη δημαρχο λειψων. Δεν ξεχνω βεβαια τη στηριξη του Συριζα στο σχεδιο Αναν το 2004 τασσομενο στο πλευρο των ΗΠΑ και τη ψηφιση της συνθηκης του Μααστριχτ του μονιμου δηλ μνημονιου οσο κι αν ψευδως ο αρχηγος του αρνειται το γεγονος.

    Τελος για την προσωπικη σου εμπειρια θα μπορουσαν να αντιταξω τη δικη μου αλλα αυτό πλεον είναι κουτσομπολιο και όχι πολιτικη αντιπαραθεση

  150. Νέο Kid Στο Block said

    149. Μια χαρά ήταν το Αυνάν (σε σύγκριση με τον Αρχιμήδη πλην ένα μύδι που θα πάρει σε λίγο καιρό η κυπριακή δημοκρατία). Kαι το «αδερφικό» ΑΚΕΛ υπέρ του Ανάν ήταν ,και άλλαξε στάση τελευταία στιγμή μπροστά στο «πολιτικό κόστος» (μιας και η τάση υπερ του όχι είχε ήδη διαμορφωθεί συντριπτικά)

  151. Νέο Kid Στο Block said

    Προσωπικά, δεν μισώ καθόλου τη Λιάνα. Xωρίς Λιάνα εξάλλου το ΚΚΕ θα ήταν πιο βαρετό από ταινία του Ταρκόφσκι και λιγότερο γραφικό από το ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη.

  152. sarant said

    Μπορεί η Λιάνα να μην έχει ρόλο στη διαμόρφωση της πολιτικής του ΚΚΕ, όμως συμμετέχει στη διαμόρφωση της δημόσιας εικόνας του. Αλλά είναι λίγο αντιφατικό να κατηγορείς ταυτόχρονα τον ΣΥΡΙΖΑ για αποδοχή του Ανάν, δηλαδή ενδοτισμό (για σένα) και για εθνικισμό.

  153. IA said

    Η μονιμη κατηγορια για τον συριζα είναι ο καιροσκοπισμος (οπορτουνισμος)
    Και με τον καρυπιδη και με τον χριστοπουλο
    Και με τη Σαμπιχα και με τον υποψηφιο του τουρκικου προξενιου

    Και ενδοτισμος και εθνικισμος (μην ξεχναμε μεχρι τελους υπερ του σχεδιου Αναν ηταν ο Δημ Συναγερμος)

  154. Ιάκωβος said

    Λάμπρο,
    όχι η Κάλας δεν μου ακούγεται να τσιρίζει, το συγκεκριμένο κομμάτι το θυμάμαι κι από μια ταινία που είχα δει μικρός, τη Ντίβα του Μπενέξ, που απ ‘αυτή έχω συγκρατήσει μόνο την άρια, κάτι φωτισμένα μπλε εσωτερικά και ένα μεγάλο πάζλ με ένα κύμα και τίποτ’ άλλο.

    Η σκηνή με τη Ντίβα και τις στάχτες στον αέρα (χωρίς να τους έρχεται στη μούρη) που αναφέρει ο Γς την αναπαράστησε ο Φελίνι στο Il nave Va. ( 1:48:35)

    Για τον Κουτσούμπα, τώρα, να είναι καλά ο άνθρωπος, τι να πει κανείς για το αχτιφ της αλληνής, όλοι είμαστε δέσμιοι της πραγματικότητάς μας, όμως είναι σκέτη απογοήτευση. Δεν μπορεί το κκε να μελετούσε είκοσι χρόνια τους λόγους για τους οποίους ηττήθηκε κατά κράτος η ΕΣΣΔ και στο τέλος να βγάζει το συμπέρασμα ότι το λάθος είναι ότι δεν συνέχισαν στη γραμμή Στάλιν-Μάο-Κιμ. Νομίζω οτι μεταξύ της ριζικής αλλαγής πολιτικής (και ίσως αυτοδιάλυσης) και της πραγματικότητας διάλεξε να θυσιάσει την πραγματικότητα και όπως έχω ξαναπεί, να αυτο-μουμιοποιηθεί ζωντανό, όπως κάνουν κάτι καλόγεροι βουδιστές.

    Η δε Κανέλλη, που όντως αυτή τη στιγμή, αν δεν πάρεις υπόψη διάφορες κοτσάνες που πετάει, είναι ο καλύτερος ρήτορας στη βουλή, πώς υπερασπίζεται ένα καθεστώς, που αν ζούσε σ’ αυτό η ίδια, θα την είχανε πάρει για γνωστούς λόγους και θα την είχαν ξαποστείλει στο πιο βόρειο λάγκερ της Σιβηρίας να κόβει ξύλα. Δηλαδή μιλάμε για Σύνδρομο Στοκχόλμης.
    Πως μπορεί λοιπόν κανείς να τους εμπιστευτεί για το οποιοδήποτε;

  155. IA said

    Από το συνδρομο της στοκχολμης πασχουν οσοι θα ψηφισουν αυτόν που επαναλαμβανει τη ρηση του ‘εθναρχη’ ανηκωμεν εις την δυσην στο πιο αριστερο

  156. sarant said

    ΙΑ, πάντως και το ΚΚΕ όταν καβγαδίζει με άλλους αντικοινοτικούς λέει ότι έξοδος από την ΕΕ χωρίς λαϊκή εξουσία θα είναι καταστροφή.

  157. 156 Νίκο, δεν λέει ακριβώς αυτό: καταστροφή μέσα, καταστροφή και έξω αν το σύστημα παραμείνει ως έχει.

    Ας πω κι εγώ το μακρυκοντό μου μετά από τόσες μέρες: είθισται το ΚΚΕ να κατηγορείται για έλλειψη ρεαλισμού, παραπομπή σε μια αενάως αναβαλλόμενη επανάσταση κ.ο.κ. Προβοκάροντας λίγο θα πω ότι ίσα-ίσα η στάση του ΚΚΕ μου φαίνεται ρεαλιστικότατη, και τη μεταφράζω ως εξής: όπως έχουν οι συσχετισμοί και το, ξερωγώ, λαϊκό κίνημα, δεν υπάρχει ενδεχόμενο ούτε επανάστασης ούτε οποιασδήποτε συνολικής εξόδου από την κρίση με λαϊκούς όρους. Πολύ πιο πιθανό είναι να τελειώσει η ύφεση αλλά η ανάκαμψη να αφορά μόνο τους επιχειρηματίες, παρά να βγούμε από δω προς όφελος της εργατικής τάξης. Όσο για το αν η μεσαία τάξη θα διασωθεί και θα ξαναγίνει μεσαία τάξη, ας το αφήσουμε καλύτερα. Τούτων δοθέντων, καλύτερα μια μάχη οπισθοφυλακής, ένα ισχυρό ανάχωμα που θα σώσει ο,τιδήποτε σώζεται σε επίπεδο εργασιακών σχέσεων, γιατί σε επίπεδο κεντρικής πολιτικής ή εξουσίας δεν βλέπω φως. Και πιο ισχυρό ανάχωμα από ένα δυνατό ΚΚΕ δεν μπορώ να φανταστώ. Εκτός αν βοήθησε σε ο,τιδήποτε ο ΣΥΡΙΖΑ τους απεργούς της Χαλυβουργίας ή τους ναυτεργάτες όταν έκλειναν τα λιμάνια, και δεν το κατάλαβα (όπως ξέρετε ζω στην επαρχία 😉 )

  158. Ιάκωβος said

    Ιδιόμελου μακρυκοντάκιου συνέχεια:

    Νομίζω ότι το ΚΚΕ στηρίζεται στην προβολή προς τα έξω μιας σταθερότητας. Ξέρει ότι και οι αριστεροί, άνθρωποι είναι κι αυτοί, δεν αρέσκονται στο χάος. Είπε λοιπόν.- Μέσα στη τρομαχτικά ρευστή κατάσταση στην κοινωνία και στα κράτη(κρίση, ναζισμοί, αβεβαιότητα, πόλεμος) τι πιο σταθερό από τον παλιό καλό κόκκινο κομμουνισμό, τη δύναμη της ΕΣΣΔ , τις μεραρχίες του Κόκκινου Στρατού και το ατσάλι του κουλού Πατερούλη;

    Όμως αυτό είναι το φαίνεσθαι. Αυτά όλα τα «είχαμαν και είχαμαν» έχουν πεθάνει και η ΕΣΣΔ ήταν ένα πείραμα που έσκασε στη μούρη μας. Μέσα τους λοιπόν, είναι οι πιο μπερδεμένοι απ’ όλους. Κάποιο κομμάτι του εαυτού τους το νοιώθει,πως δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, Σταλινικού τύπου «κομμουνισμός» . Και έτσι την ιστορία της επανάστασης την ανάγει σε ένα μυθικό, αστρικό, φανταστικό αντισύμπαν.

    Από το παλιό κομμουνιστικό κίνημα παίρνουν όχι τα καλύτερα αλλά τα χειρότερα, δηλαδή τη γραμμή: Μία η εργατική τάξη→ένα το εργατικό κόμμα →εργατική εξουσία ίσον μονοκομματική εξουσία του Κομ.Κόμματος→μόνο το ΚΚΕ υπάρχει, οι άλλοι είναι ίδιοι, από Κασιδιάρη μέχρι Τροτσκιστές και ΜουΛου. Αν η Χ εξέγερση δεν τους γουστάρει, λένε οτι την κάνανε χαφιέδες, Στις διαδηλώσεις για τον Γκρέγκορυ αυτό κάνανε, στους αγανακτισμένους αυτό κάνανε, και στην ΕΡΤ επίσης. Παρ’ όλο όμως που έσπευσαν να κάνουν αιτήσεις για το νέο σχήμα, Νεριτ και δε συμμαζεύεται.

    Ακριβώς επειδή η εποχή είναι ρευστή, εκτός από το κομματικό στρατό (που αντιθετα δεν έχει ο σύριζα κι αυτό είναι μειον του) , χρειάζεται ευλυγισία, πονηριά, τη σωστή ρητορική, τις σωστές συμμαχίες, τις λυκοφιλίες, την εξαπάτηση και την τακτική. Για ένα κόμμα δεν είναι η ώρα τώρα, όπως κάνει το ΚΚΕ, να γίνει ένα άσπιλο άγαλμα παλιών ηρώων και μια εκκλησία αμόλυντη από πραγματικότητα.

    Κι αυτό για την ΕΟΚ…Δεν μπορεί τώρα που δεν υπάρχει η ΕΣΣΔ, να είναι μπούσουλας για την πολιτική ούτε η ΕΕ ούτε το Ευρώ. Και ο Φάρατζ είναι υπερ της διάλυσης της ΕΕ και ο (ίσως ρωσοτραφείς) Μιχαλολιάκος. Εδώ χρειάζεται ευελιξία, άσε που ισχύει αυτό που λέει ο Νίκος,οτι δηλαδή περιμένουν με κάποιο μαγικό τρόπο να φυτρώσουν Ελληνικά Σοβιετ και τότε να φύγουμε από την Ευρώπη. Εννοεί σοβιετ μόνο του κκε. Αλλά το εννοεί; Μάλλον λόγια είναι, νάχαμε να λέγαμε.

    Το επαναλαμβάνω. Όλοι είναι μπερδεμένοι, και ο σύριζα και οι ακροδεξιοί και οι λεφτάδες, αλλά το κκε είναι το πιο μπερδεμένο κόμμα από όλα.

  159. Μαρία said

    Αν ήμουν Πειραιώτης.
    http://www.rednotebook.gr/details.php?id=12661

    157
    Για την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων χρειάζεται επανάσταση; Την σχετική πρόταση του συριζα την είχε ψηφίσει και το κόμμα.
    Δόθηκαν κι άλλοι αγώνες και αλλού.

  160. Μα αυτό λέω κι εγώ, αυτός είναι ενδεχομένως ένας ρεαλιστικός στόχος –αλλά που εξαρτάται πολύ περισσότερο από τη μαζικότητα του όποιου εργατικού κινήματος παρά από τον προσανατολισμό της κυβέρνησης. Το να περιμένεις όμως ριζικές ανατροπές σε κεντρικό επίπεδο, π.χ. να καταστρατηγείς τις αποφάσεις της ΕΕ για συνταγματικές ρυθμίσεις ή προεγκρίσεις των προϋπολογισμών χωρίς να περιμένεις να γυρίσει ο κόσμος ανάποδα, πόσο ρεαλιστικό το βρίσκεις;

    Παρεμπ, γιατί δεν μπορούσε η υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ στην περιφέρεια να πει αυτά που είπε η Κουτσούμπα; Προσοχή, δεν λέω καν για τον Κουτσούμπα! http://unfollow.com.gr/web-only/12940-koutstar/

  161. IA said

    Το προβλημα σημερα εχει ονομα και λεγεται καπιταλισμος. Και πριν την εκδηλωση της κρισης οι ανεργοι ξεπερνουσαν το μισο εκατομμυριο. Και πριν την κριση το αιτημα για σοσιαλισμο ηταν επικαιρο.

    Η ΕΣΣΔ δεν ηταν ένα πειραμα ηταν η ελπιδα του κοσμου Το ότι ο σοσιαλισμος ανατραπηκε είναι μια ηττα για το παγκοσμιο εργατικο κινημα Ουτε είναι τυχαια η ανθρωποσφαγη που ακολουθησε την ανατροπη ουτε η καταρρευση των εργατικων δικαιωματων. Ο σοσιαλισμος ανατραπηκε από την αστικη ταξη που το ιδιο το ΚΚΣΕ ανεχτηκε Οι λογοι πολλοι και αναλυονται στα διαφορα ντοκουμεντα του ΚΚΕ του μονου κομματος στην Ελλάδα που αναλυει την ιστορια και πασχιζει να βγαλει συμπερασματα

    Η εργατικη ταξη καταρχην αλλα και οι εργαζομενοι εχουν συμφερον να παλεψουν για τον σοσιαλισμο Αρεσει δεν αρεσει βολευει δεν βολευει για οποιον θελει να αποκαλειται μαρξιστης η εξοδος από την κριση μπορει να γινει με 2 τροπους σε συνδυασμο: αυξηση της εκμεταλλευσης της εργατικης δυναμης (μειωμενοι μισθοι, κοινωνικες παροχες κλπ) και καταστροφη μερους τους κεφαλαιου (μεταφραζεται σε ανεργια). Άλλη διεξοδος στα πλαισια του συστηματος δεν υπαρχει (ο ιμπεριαλιστικος πολεμος είναι το μεσο για να επιτευχθει η καταστροφη του κεφαλαιου σε μεγαλη κλιμακα).

    Ο καθημερινος αγωνας για τα συγκεκριμενα είναι εκ των ουκ ανευ προυποθεση για να ετοιμαστει ηε ργατικη ταξη για να διεκδικησει την εξουσια. Ειτε λεγεται αγωνας εναντια στα χαρατσια, τα διοδια τις απολυσεις το 20ευρο στα νοσοκομια, τις συμβασεις κλπ. Ολες αυτές οι πιθανες νικες γινονται ολο και πιο δυσκολες σε ένα περιβαλλον που ακριβως χαρη στη συνθηκη του Μααστριχ το κεφαλαιο κινειται ελευθερα αλλα και η συσσωρευση του συναντα δυσκολιες.

    Η εργατικη ταξη αν και διασπασμενη εχει ένα και μονο συμφερον μια κοινωνια χωρις αφεντικα. Το σύνθημα του ΠΑΜΕ χωρις εσενα γραναζι δεν γυρνα εργατη μπορεις χωρις αφεντικα συμπυκνωνει το κοινο συμφερον. Το ΚΚΕ οντας το μονο κομμα σημερα που προτασει τη λαικη εξουσια εκφραζει τα συμφεροντα της εργατικης ταξης.

    Υγ1
    δεν θα ελεγα ότι οι σπασμενες βιτρινες τα καμενα ταγερ κλπ αποτελουν εξεγερση ισα ισα εξιλεωσαν το κρατος φονια στα ματια των πολλων

  162. Μαρία said

    160
    Δύτη, σοβαρέψου. Το είδα προ ημερών το βιντεάκι και κανένας ούτε άσπρισε ούτε μαύρισε. Κι ο Παπαδημούλης είχε αποκαλέσει το μέγκα γκεσέμι του μιντιακού συστήματος σε εκπομπή του μέγκα. Σιγά τα ωά.
    Ας βάλουμε κάτι σοβαρότερο.
    http://www.thepressproject.gr/article/62580/I-stasi-tis-Antikapitalistikis-Anatropis-ston-b-guro

  163. Βρε άσε τι γράφει το άρθρο (κι εγώ το βρήκα υπερβολικό), δεν θα μπορούσε η Δούρου (λέμε τώρα…) να μιλά έτσι;

  164. Μαρία said

    163
    Έξω απ’ την ΕΕ και έξω απ’ το ευρώ, φυσικά όχι. Αλλιώς δεν θα ήταν στο συριζα. Για όλα τα υπόλοιπα δεν διάβασες μάλλον το πρόγραμμα της Δούρου.

  165. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Την προηγούμενη εβδομάδα πρίν τις εκλογές, όταν έλεγα οτι είναι στημένες απο την οικονομική ελίτ, και προέτρεπα σε συνειδητό άκυρο, μεταξύ άλλων μου την έπεσαν και οι σύντροφοι του ΚΚΕ, και ούτε λίγο ούτε πολύ, με είπατε όλοι ανεύθυνο. Τώρα που το ΚΚΕ υιοθετεί την δική μου θέση, και προτείνει ΑΚΥΡΟ-ΛΕΥΚΟ, τι θα κάνετε σύντροφοι, θα γίνετε ανεύθυνοι σαν και μένα;

    Παρακολουθώντας εδώ, τις πολιτισμένες είναι αλήθεια διαμάχες (αλλού γίνεται το πανηγύρι των τρελών) μεταξύ συριζαίων και κκέδων, αλλα και την πόλωση όλων με όλους στην κοινωνία, αποδεικνύτεται ο ρόλος των κομμάτων, που όπως έχω πεί είναι η διάσπαση της συνοχής του λαού, για την εύκολη μετά χειραγώγησή του απο την εξουσία.

    161 – Η ΕΣΣΔ μπορεί να ήταν ελπίδα, αλλα κατέληξε σε απελπισία, και γι΄αυτή την καταστροφική πορεία, υπεύθυνη ήταν η δικτατορική αντίληψη των ηγεσιών του ΚΚΣΕ,
    τα υπόλοιπα είναι δείγμα ανευθυνότητας, (για να μην πώ τίποτα πιο βαρύ) που απ΄ό,τι φαίνεται, κατοικοεδρεύει στον Περισσό, και στο μυαλό των οπαδών.

  166. Ηλεφούφουτος said

    149 Το μίσος πού το ‘δες ήθελα να ‘ξερα. Επειδή την είπα εθνοκεντρική και νεορθόδοξη; Μα αυτό είναι αντικειμενική πραγματικότητα.
    Και, όπως είπε κι ο Νικοκύρης, το προφίλ του ΚΚΕ διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από όσα λέει, κι όταν τα συνδυάζω με διάφορα δείγματα ηθικής της δεκαετίας του ’50 που επίσης βγάζει το κόμμα αυτό, τα οποία δικαιούμαι να τα θεωρώ κλείσιμο ματιού στους βαθιά μικροαστούς.
    Όσο για οπορτουνισμό, άμα πιάσουμε συμμαχίες και συμπράξεις που έχουν κάνει διάφοροι κομουνιστές ηγέτες πολεμώντας να επιτύχουν κάποιο στόχο, ούτε ο Λένιν δε δλιτώνει τη ρετσινιά.
    Και για να μην πάω τόσο μακριά:
    Χαρίλαος Φλωράκης το ’88: Θα συνεργαστούμε ακόμα και με το διάβολο, προκειμένου να…

    Τι να; Να κάνουμε την επανάσταση του προλεταριάτου;
    Να βελτιώσουμε, έστω, τις συνθήκες ζωής των εργαζομένων;

    Όοχι, «προκειμένου να προστατέψουμε τους θεσμούς».
    Τους αστικούς θεσμούς, δηλαδή.
    Δήλωση που η τότε η Αυριανή είχε μεταχειριστεί με την ίδια κακοπιστία που βλέπω και τώρα.

    Δύτη, να δεχτώ ότι η στάση αυτή υπαγορεύεται από ρεαλισμό, αν και μου θυμίζει μάλλον το ρεαλισμό του κλήρου και άλλων Ελληνων καβαντζωμένων κατά την Επανάσταση του ’21 (το μαγαζάκι μας να προστατέψουμε, για να είμαστε έτοιμοι κατά τη δευτέρα παρουσία).
    Και εντελώς ρεαλιστικά όμως, σε μια εποχή όπου η επικοινωνία και το μήνυμα είναι τόσο σημαντικά, ποιο θα είναι καλύτερο μήνυμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο μεθαύριο;

    Ένα αποτέλεσμα που θα δίνει προβάδισμα στο ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ πάνω από πέντε μονάδες ή ένα αποτέλεσμα που θα δίνει προβάδισμα στη ΝΔ (= «Μέρκελ, Βρυξέλλες, καλά μάς κάνετε, συνεχίστε όπως είστε»), και με το ΚΚΕ, έστω, ανεβασμένο δυο-τρεις μονάδες;

  167. Ατιτλέτικο – Ρεάλ 1-0 με το ολλανδικό καθήκι να μεροληπτεί φανερά χαρίζονταςκάρτες και φάσεις στα τσεκούρια του Σιμεόνε

  168. Ευτυχώς κέρδισε το τίμιο και όχι το βρώμικο ποδόσφαιρο

    Ν Τ Ε Σ Ι Μ Ο με 4-1

  169. spiral architect said

    @167: Ίντα γκρινιάζεις;

    Εδώ τι παίζει: Αποκλεισμός από τις ευρωεκλογές του ΚΚ Ιταλίας
    (ποιο ΚΚ;)

  170. sarant said

    169: Αυτό εδώ το ΚΚ, που λέει γιατί αποκλείστηκε (αλλά δεν τα εξηγεί πολύ καλά):
    http://www.comunistisinistrapopolare.com/2014/05/14/lue-e-un-bavaglio-per-i-lavoratori-dichiarazione-di-solidarieta-dellurcf-per-la-discriminazione-elettorale-subita-dal-nostro-partito/

  171. Μαρία said

    170
    Είχα μείνει στο οτι κι οι πράσινοι είχαν αποκλειστεί, επειδή δεν είχαν καταφέρει να μαζέψουν τις 30.000 επί 5 υπογραφές. Διαβάζω τώρα οτι έκαναν ένσταση και την κέρδισαν με το αιτιολογικό οτι υπάρχει ευρωπαϊκό πράσινο κόμμα. Ίσως η GUE έχει διαφορετική αντιπετώπιση, αλλιώς για τη λίστα Τσίπρα δεν θα αγωνιούσαν τόσο για τη συλλογή των υπογραφών.

  172. sarant said

    171 Γι’ αυτό έγραψα ότι «δεν τα εξηγεί» διότι ακριβώς η Λίστα Τσίπρα είχε περάσει από σαράντα κύματα για να μαζέψει υπογραφές. Πρέπει να δούμε τον εκλογικό νόμο.

  173. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    (τώρα που πέρασε η 12η μετεκλογική νυχτερινή,δρασκελώ προς τα πίσω νήμα)

    Αν πάω μπρος βρίσκω γκρεμό
    κι αν πάω πίσω, ρέμα
    κι ανε σταθώ τρεχ η πληγή
    και με πλαντά το αίμα

    Α δε βρέξει ίντ΄ α γενούμε
    κι ανε βρέξει π΄α σταθούμε

    -στα δυο στενά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: